Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : RockShox Sektor

juminy
14.11.2010, 23.02
Tälle ei ollut vielä säiettä ja postauksiakin vain jokunen, joten.

http://www.sram.com/rockshox/category/317

Hintaerimärkki: nössölinkku 10-14 senttinen 255e bike-components.de
Tietty hintaa menee lisää kun jousi ei kuitenkaan ekalla kerralla satu sopiva. Tai sattuu, en tiedä.

kanttiinin tollo
15.11.2010, 09.33
Pikaisesti tyypättynä komian oloinen ja toimiva peli, mutta siinä kaikki mitä voin sanoa kun ei ole omassa käytössä.

nure
15.11.2010, 11.19
Kannattaa varmaan seurailla noita ulkolaisia lehtiä ja sivustoja, kyllä noita uutuuksia tulee testeihin pikkuhiljaa... Ominaisuuksien perusteella ei tuntuis olevan mitenkään huono vaihtoehto ja jos hintakin noin kohdallaan niin varmaan kilpailukelpoinen keula...

Speltcial
16.11.2010, 09.49
Toi Sektor ei eroa Pike:stä juuri muuten kuin nimeltään. Ja Piket oli kaikin puolin hyviä keuloja. Mulle tulee toi Sektor RL ilmalla loppuviikosta voin koittaa kertoa jotain siitä ensi viikolla.

juminy
16.11.2010, 10.28
Täytyy varmaan ostaa, jos nyt ostan uuden keulan. Ainoo, että ton 15 senttisen kanssa menee etukiekkokin uusiks ja pikalinkkukiekkoja on ylimääräsiäkin kulmissa... toisaalta 14cm olis halvempi ja ysimillisellä, ehkä se riittäis ihan ok. Revelationiin verrattuna kuitenkin toi 14cm on satku pois, mutta toisaalta painaa aika reilusti enempi. Olisko toi vieteri-Sektor sit vaikka da-Revelationia herkempi?

Lare
16.11.2010, 22.26
Mulla on ollut vieteri 9mm Sektor pari kuukautta ajossa. 73kg jampalle normijouset toimii hyvin. Mä olen ollut keulaan varsin tyytyväinen, herkkää toimivaa joustoa ilman turhia säätöjä.

juminy
17.11.2010, 18.47
Onk joku nähny noita vietereitä jossain? Siinon 14 senttisessä vakiona vissiin 11.4015.500.030, mut läski saattaa tarvita 11.4015.500.040:n. Ei oikeen löytyny mistn, ehkä ne on vaporwarea?

juminy
27.12.2010, 22.03
Nyt näkyy jousiakin saavan. Mut jääkööt kauppaan ainakin toistaiseksi määrittelemättömäksi ajaksi.

Sakari Kyrö
13.01.2011, 15.45
Ajoin Intense Tracer VP:tä tuolla kierrejousella varustettuna, ja omalle painolle 75kg varusteiden kanssa, oli sopiva jos tykkää suht pehmeästä toiminnasta. Itse olisi varmaan vaihtanut siihen hieman järeämmän jousen.

Sisba
25.03.2011, 12.41
Posteista päätellen Rock Shox Sector R keula saattais sopia 75kg jampalle ihan hyvin?

http://www.sram.com/rockshox/products/sektor-r

aijas
30.03.2011, 18.59
Saattaisi sopia.

Mulla tuo Sektor RL Coil U-Turn MaxleLite 15mm pyörässä kiinni toista viikkoa nyt ja ihan tyytyväinen ollut. Aavistuksen jäykkä ehkä minulle toistaiseksi, mutta oikeat testit vasta edessäpäin kunhan tuolla metsikössä taas pystyy ajelemaan.

Painoa mulla on ~ 69 kiloa pyörätamineissa jos vesipullo on täynnä :P

Ropples
30.03.2011, 20.30
Täälläpäin pumppaa Sektor 150mm Solo air 15mm akselilla. Tyytyväinen olen ollut. Tosin ei kyllä ole kokemusta mistään tän tasoisesta keulasta (tai pyörästä) ole entuudesta.
Sulais lumet jo että pääsee kunnolla mettään..

znood
19.05.2011, 15.12
Hyvä keula ja ei se vakiojousi ole RL U-turn-mallissa ainakaan liian löysä 100kg kuskille

Laika
19.05.2011, 20.39
Mulla massaa 90 kg ja mieli tekisi kokeilla jäykempää jousta, vaikka vakiokin aika hyvin toimii.

Laika
19.05.2011, 20.57
Kun nyt Sektor tuli puheeksi, kyselisin muilta omistajilta kokemuksia.

Itselläni on siis Sektor RL U-turn, jolla on ajettu n. 150 km.
U-turn-ruuvin puoleisen liukuputken tiivisteen alta vuotaa rajummassa rynkytyksessä melko paljon öljyä.
Oikealtakin tulee öljyä jonkin verran, mutta vasemmalta aika runsaasti.

Onko tuo ihan tervettä sisäänajovaiheen oireilua vai pitääkö tässä huolestua? Keulan toiminnassa en ole havainnut mitään ongelmia.

Ropples
19.05.2011, 22.19
Eipä kuullosta kovin terveeltä jos pölytiivisteistä (ymmärsinkö oikein?) nousee öljyä.

Oma solo air on kovin kuiva n. 20h ajon jälkeen.

juminy
19.05.2011, 22.32
Paljonko on melko paljon? Eipä sitä nyt pitäisi tulla kuin sen verran, että sen just huomaa, että mitätön määrä voiteluainetta putken pinnassa tuntuu. Eihän siellä vasemmalla puolella edes ole kuin noin 15 ml ajajalan voitelua. Oikealta voi sentään joku reilu desi vuotaakin. Ja tuntuis, että ei jakseta tehtaalla alajalkaan edes laittaa aina ihan sitä 15:tä millilitraa.

Jos laitat tiivisteet vaihtoon, niin Enduroforksealsilta saa ihan mukavaan hintaan noi RS:n 32 milliset tilattua. Tietty noilla kilsoilla takuuhommeli, mut riippuen vähän kuun asennosta, niin voi olla aika paljon nopeempaa tehä ite...

znood
20.05.2011, 19.59
No se vuotava öljy on hyvää jos sitä ei ole liikaa. Se voitelee liukuputkia. Tosin keula pitää muistaa huoltaa aina ennenkun öljyt lopahtaa.

Laika
20.05.2011, 23.13
Kuvaa öljyvuodoista ei nyt ole laittaa, mutta parin tunnin ajon jälkeen on liukuputkella ihan selkeät, paksut rannut öljyä. Jos sitä 15 ml on alunperin laitettu, niin se alkaa varmaan vähitellen loppua. Helpottaa silti kuulla, että kyse on voitelu- eikä vaimennusöljyistä.

Takuukeissihän toi nyt varmaan olis. Taitaa silti olla helpompaa hoidella asia ite, kuin selvitellä asiaa Saksan suuntaan.

Kiitos vastauksista! :)

mehukatti
21.05.2011, 19.51
Jos sitä öljyä ei tule niin paljoa, että sitä alkais valua alajalkoja pitkin, niin en olis huolissani.

Kuntoilija
09.06.2011, 22.02
Tuskastuin kun Revelation poiki jo toisen kerran muutaman viikon sisään.
Ilmapuolen tiiviste pullahti paukahtaen ylös. Tästä suivaantuneena tilaus
Saksaan jousi Sektorista ja tänään sain sen käsiini. Nopeasti keulaputki
sopivaan mittaan ja pyörään kiinni.

Painossa tuli takkiin n. 200 g. Vanha Revelation 20 mm akselilla painoi
reilut 1800 g ja jousi Sektori samoin 20 mm akselilla reilut 2000 g.
Sektorissa on uusi kevyempi Lite-akseli. Lisäpainoa tuli vähemmän kuin luulin.

Ajossa ei kyllä häviä yhtään Revelationin perus ja black box malleille,
joista on kokemusta. Taidan pienen testilenkin jälkeen tykätä jopa enempi Sektorista.
Vakio jousella 82 kiloisen kuskin alla oli jotekin jämäkämpi kuin Revelationit ja herkyyttäkin löytyy.
Tää on ihan herkkua, kun ei tartte enää paineita katsella ja sitä optimia hakea. Nyt vaan säädetään tarpeen
mukaan paluuvaimennusta jos sitäkään. Jousi Sektori on ajajalle, joka ei halua pahemmin säätöjä kokeilla vaan lähinnä ajaa.
On varmasti paras 150 mm keula hintaluokassaan (289,-)

JiiPee
09.06.2011, 22.05
^onnewa uutukaiselle:)

Jusa.L
10.06.2011, 14.32
Tuskastuin kun Revelation poiki jo toisen kerran muutaman viikon sisään.
Ilmapuolen tiiviste pullahti paukahtaen ylös. Tästä suivaantuneena tilaus
Saksaan jousi Sektorista ja tänään sain sen käsiini. Nopeasti keulaputki
sopivaan mittaan ja pyörään kiinni.

Painossa tuli takkiin n. 200 g. Vanha Revelation 20 mm akselilla painoi
reilut 1800 g ja jousi Sektori samoin 20 mm akselilla reilut 2000 g.
Sektorissa on uusi kevyempi Lite-akseli. Lisäpainoa tuli vähemmän kuin luulin.

Ajossa ei kyllä häviä yhtään Revelationin perus ja black box malleille,
joista on kokemusta. Taidan pienen testilenkin jälkeen tykätä jopa enempi Sektorista.
Vakio jousella 82 kiloisen kuskin alla oli jotekin jämäkämpi kuin Revelationit ja herkyyttäkin löytyy.
Tää on ihan herkkua, kun ei tartte enää paineita katsella ja sitä optimia hakea. Nyt vaan säädetään tarpeen
mukaan paluuvaimennusta jos sitäkään. Jousi Sektori on ajajalle, joka ei halua pahemmin säätöjä kokeilla vaan lähinnä ajaa.
On varmasti paras 150 mm keula hintaluokassaan (289,-)

Mulla on myös Sektor kiikarissa mutta ilmamalli, onkohan siinä paljon eroa herkkyydessä verrattuna tuohon jousimalliin?

Mistä tilasit omasi?

Kuntoilija
10.06.2011, 14.57
[QUOTE=Jusa.L;1631880]Mulla on myös Sektor kiikarissa mutta ilmamalli, onkohan siinä paljon eroa herkkyydessä verrattuna tuohon jousimalliin?

Voipi olla ero jousimallin hyväksi. Ilma Sektorin (single air) ja halvinman dual air Revelationin hintaero on vain luokkaa 40,- oikeasta paikasta hankittuna. Voisi tuo kahdella ilmatilalla oleva Revelation olla herkempi keula kuin ilma Sektor tai sitten ei, mutta sen ehkäpä ottaisin.
Nyt halusin halvalla kokeilla jousikeulaa ja ainakaan ensi lenkin jälkeen en ole vielä pettynyt. Revelation on kuitenkin
huollossa ja tarpeen tullen ruuvattavissa kiinni.

Hri
10.06.2011, 15.07
Omassa Revelationissa oli myös ongelmana virheellinen tiiviste. Ei popsahdellut pois, mutta vuoti öljyä ihan ***tusti. Selvisin kuitenkin halvemmalla kuin Kuntoilija vaihtamalla virheellisen tilalle uuden.

Sektorista on muuten tulossa ensivuodelle myös Dual Position Coil.
Kuulostaa ainakin hienolle, mikäli jousista, ylämäistä ja joustomatkan säätelyistä tykkää.

http://img850.imageshack.us/img850/3474/sektordpc6c9l.jpg

http://img853.imageshack.us/img853/4959/dpcoilnk7x.jpg

Pregasina
15.06.2011, 00.31
Ostin kans tän keulan justiin Bike24stä. Maltan tuskin odottaa että saan heittää ton nykyisen Suntour XCM V2 mäkeen ja uutta tilalle

Fat Boy
15.06.2011, 21.44
Ohjekirjasesta varmaan löytyis, mutta onko toi sektorin vakioölpän viskositeetti 5 vai jotain muuta. Mulla painoa se 90, jousi olis mun makuun aika ok, mutta vaimennus vois olla himpun tiukempi ja voisin hitusen jäykempää öljyä koittaa.

Oletuksena siis, että keulassa on sisällä jonkin sortin patruuna jota ei itse saa sörkittyä. Tosin, ajoa pitää saada alle enemmän, ennen kuin viitsii säädellä.

Toistaiseksi keula tuntuu hyvältä sinällään.

Ropples
15.06.2011, 22.06
http://www.sram.com/service/rockshox/7,317
Sieltä purkuohjeet ja öljysuositukset. RS 5w on vakioöljy vaimentimessa kyllä.

Keulaa saa kyllä purettua miljoonaan osaan jos niin haluaa, myös vaimennin.

Fat Boy
16.06.2011, 18.01
Tattis. Jos vaimenninta purkamisen lisäksi pystyy mulkkaamaan niin tuostahan saa loistopelin. Asia selviää kunhan on tarvetta huollolle. Nyt kuitenkin ajamaan ensimmäinen kunnon lenkki tuon kanssa.

Edit: eka lenkki ajettu. Keula toimii mun makuun varsin hyvin, kun ei paremmasta ole tietoa. 90kg kuskille tuntuu jousen jäykkys kutakuinkin riittävältä, mutta sai tuon pohjaamaankin. Silti, jos mahdollista, en vaihtaisi jousta enkä öljyjä vaan lisäisin vaimennusta keskialueelle ja nopeaan päähän. Herkkyys tuntuisi olevan kohdallaan ja lukitus/lukituksen ohitus toimii mielestäni mallikkaasti. Juurakostakin vauhdilla ajaessa lukitus aukesi lähes huomaamatta keulan silti kummemmin niiailematta. Nyt tarttee sitten vaan päivittää takapumppu..

Ropples
17.06.2011, 20.47
Huomasin äsken että manuaali mitä saa SRAMin sivuilta kun valitsee Sektorin ei edes sisällä ohjeita Sektor keulalle??
Kai sitten voi ottaa muista mallia..

OT:
Myös SRAM tykkää asennuskaljasta
http://i248.photobucket.com/albums/gg190/t0t4llypwn3d/Bike/Hah.jpg

Fat Boy
18.06.2011, 08.48
Huomasin saman, mutta eiköhän noi keulat oo riittävän samanlaisia jotta ohjeet kelpaa. Öljymäärän kanssa joutuu arpomaan, ellei se satu löytymään ohjekirjasesta.

Ropples
18.06.2011, 12.39
Oikeat öljymäärät löytyy siitä toisesta pdf:ästä nii ei tarvi arpoa

Ropples
18.06.2011, 15.42
Voiko joku neuvoa että miten kovaa niitä shaft boltteja oikeen pitää hakata että alajalat irtoais? Sen verran kovaa olen jo näpäyttänyt että jäisi jälkiä jalkoihin jos ei osu oikeeseen paikkaan niin kumivasaralla kuin ihan täysmetallisella.
SRAMin videoita kun kattoo niin eipä näytä hakkaavan kovin kovaa että irtoaa..

Fat Boy
18.06.2011, 17.03
Kokeile antaa lämpöä, kuori laajenee luultavasti enemmän, niin pitäisi auttaa.

Kuumenna vettä, kiehuvankaan ei pitäisi mitään rikkoa. Laske jalat (älä polta omiasi) veteen vähäksi aikaa ja anna vasaraa. Toki voit kokeilla miedommillakin lämmöillä.

telliv
18.06.2011, 17.38
Kyllähän tuo hieman huvitti kun tuon SRAMin tekemän videon katsoin ennen kuin oman Reban huolsin ja sitten sain tovin jännittää juurikin näitten päiden irroituksen kanssa. Eli ruuvaa se mutteri aivan siihen pultin päätyyn, että vasaralla mesotessa se on siinä hieman laajentamassa pinta-alaa mille isku tulee. Ja sitten tosiaankin itse sain ainakin ihan tunteella murjoa sekä kuuskolon että sen mutterillisen pultin irti alajaloista. Tietty asiaa ei yhtään helpota jos keula/pyörä on jossain heiveröisessä telineessä kiinni ja tiukassa meinaa olla...Voimaa sain käyttää enemmän kuin "gently" mutta mitään ei hajonnut :).

Ropples
18.06.2011, 22.11
Kyllähän niitä pultteja sai melko iloisesti vasaroida että irtoaisi. Muistutti enemmän naulan lyömistä kuin herkän jousituselementin lyömistä.

Loput asioista olikin sitten paljon helpompaa (putsaaminen ja vaimentimen nopea huolto sekä öljynvaihto).
Lopputulos olikin sitten jotain ihan muuta kun sitä mitä luulin. Meni keula ihan jäykäksi vaikka painetta on 10psi vähemmän (nyt mittarin mukaan 40psi ???). Pitääpä huomenna mennä lenkille ja kattoa onko se vaan sisäänajon tarpeessa..

Edit: Syy olikin öljymäärässä, nyt ~3ml vähemmän öljyä ja melko radikaalinen ero! Huomasin liian öljyn kun en saanut keulaa kasaan vaikka oli ilmakannu tyhjä ilmasta, jäi 2cm vielä matkaa.. Tiesin että on tarkkaa puuhaa mutta en kyllä ois uskonut että näin pienestä on noin paljon kiinni.

ric_91
01.07.2011, 19.15
Tuossa kun oli tuota keskustelu Sektorin öljyvuodoista, niin mikä olikaan se lopullinen päätelmä asiasta? Itselle saapui tuo ko. keula alkuviikosta ja nyt on takana ehkä n. 5h ajoa ja tuon öljyn kyllä näkee jo selvästi..

Ensimmäisillä kokeiluilla öljyä tuli vain putken pintaan kevyesti, sitten jäi rantu jouston yläpäähän ja nyt tänään huomasin pitemmän matkan jälkeen öljyn jääneen jo pölytiivisteen päälle kellumaan, mutta siltikään ei ole vielä tullut niin paljoa että olisi alkanut valumaan alaputkille..

Onko nyt tiivisteen vaihto edessä vai onko kyse voiteluöljystä tai ylitäytöstä johtuvasta vuotamisesta?

Edit: ja siis "tarkalleen" saman verran vuotaa molemmin puolin.
Edit2: Saako tuossa keulassa säädettyä sägiä lainkaan kun on vieteri malli? Kun jos laitan säädöksi 140mm ja otan ajo-asennon(istun satulaan), niin keula painuu ~120mm tuntumaan, onko tuo normaalia 60+ painoiselle kuskille?

znood
01.07.2011, 20.48
Itsellä oli alussa oljyä liukuputkissa mutta ei parinsadan kilsan ja parin pesun jälkeen.

Ropples
02.07.2011, 12.36
En muista miten oli uutena mutta huollon jälkeen oli liukuputket melko öljyiset siinä ensimmäinen kaks lenkkiä jonka jälkeen kuivui melko olemattomiin. Todennäköisesti koska vaahtorenkulat on "yli-kosteat" öljystä.

Sägiähän saa säädettyä siitä preload nupista joten sitä kääntelemään kunnes on sopiva.

Onkos muuten joku muu vaihtanut öljyjä vaimentimeen? Lääkeruiskulla kun mittasin ohjeen mukainen 130ml jäi 2cm joustosta käyttämättä (liikaa öljyä). Eli nyt on vähän arpomista että missä kohtaa se oikea määrä nyt oikeen on..

Pregasina
02.07.2011, 14.33
Olen nyt pari viikkoa ajellut omilla Sektoreilla ja on minullakin jonkin verran öljyiset putket, Mutta ei minun mielestä mitään hälyyttävää valumista. Pitäähän ne kunnolla luistaakin.
Jousto on herkkä ja toimii hyvin ja kyllä jousto menee noin sentin alaspäin minun painosta jos sen laittaa esim 140mm se menee noin 130 mm
Mut olen tyytyväinen ostoon

znood
04.07.2011, 17.15
siis aika tympeäähän se olisi jos ei joustossa yhtään sagia olisi ?

Fat Boy
04.07.2011, 18.31
Syökää paremmin.. Mulla on sagia jotain 20-30mm ja keula on pohjannu harvakseltaan ajellessa, pehmeästi. Eli aika hyvä tällä hetkellä.

Tomsson
04.07.2011, 22.59
Anteeksi supernöösi kysymys, mutta pitääkö tuon Sramin "Maxle" akseliteknologian kanssa ottaa jotain erityistä huomioon?
Ajattelin vaihtaa Trekkiin Tora coil SL:n tilalle vähän DHkivikkoryhdikkäämmän Sektor RL coil U-turnin ja Hi5 kauppaa kahta versiota ikäänkuin samasta, valkoista jossa on maxle 15mm 100mm ja mustaa jossa on maxle 20mm 110mm.
Mistä moinen pituusero? Pitääkö navasta selvittää jotain, vai sopiiko molemmat napaan? Napa on Shimano M475 ja siinä on tommonen normaali ohut pikalinkku.

syklopaatti
04.07.2011, 23.26
Anteeksi supernöösi kysymys, mutta pitääkö tuon Sramin "Maxle" akseliteknologian kanssa ottaa jotain erityistä huomioon?
Ajattelin vaihtaa Trekkiin Tora coil SL:n tilalle vähän DHkivikkoryhdikkäämmän Sektor RL coil U-turnin ja Hi5 kauppaa kahta versiota ikäänkuin samasta, valkoista jossa on maxle 15mm 100mm ja mustaa jossa on maxle 20mm 110mm.
Mistä moinen pituusero? Pitääkö navasta selvittää jotain, vai sopiiko molemmat napaan? Napa on Shimano M475 ja siinä on tommonen normaali ohut pikalinkku.
Ei sovi kumpikaan. Yritä ihmeessä tunkee siitä pikalinkunmentävästä reijästä 15 tai 20mm akselia.:seko:

Tomsson
04.07.2011, 23.27
Ei sovi kumpikaan. Yritä ihmeessä tunkee siitä pikalinkunmentävästä reijästä 15 tai 20mm akselia.:seko:

Tämä selvä. Aattelin että jos siitä puretaan jotain pois.
En olisi uskonut että kaatuu niinkin triviaaliin tapaukseen kun kiekon napaan, koska en verkkoa selatessani löytänyt siitä mitään tietoa.

syklopaatti
04.07.2011, 23.37
Tämä selvä. Aattelin että jos siitä puretaan jotain pois.
En olisi uskonut että kaatuu niinkin triviaaliin tapaukseen kun kiekon napaan, koska en verkkoa selatessani löytänyt siitä mitään tietoa.
Joissain navoissa voi adaptereilla muuttaa navan reijän halkaisiaa ,mut löisin melkeen vetoa ettei toi shimano kuulu niihin.

Verska-Vesa
12.07.2011, 12.35
Onko omassa Sektorissani liian vähän voiteluöljyä, vai mikä on vikana, kun päivänkin seisomisen jälkeen ensimmäistä kertaa keulaa painaessa tiivisteet ovat aika nahkean tuntuiset ja pitävät samanlaisen äänen kun ikkunalastalla ikkunaa kuivaisi. Pikku pumppailun jälkeen keula liikkuu kyllä herkästi eikä pidä enää ääniä.
Vai onko tämä vain Rockshoxin tiivisteiden ominaisuus? Aiemmin omistamissani Marzoccheissa ei tämmöistä ominaisuutta/vikaa ole ikinä ollut.
Olen voidellut pölytiivisteitä silikoniöljyllä ja seisottanut keulaa ylösalaisin, mutta mikään ei tunnu auttavan.

nilsson
12.07.2011, 13.16
Onko omassa Sektorissani liian vähän voiteluöljyä, vai mikä on vikana, kun päivänkin seisomisen jälkeen ensimmäistä kertaa keulaa painaessa tiivisteet ovat aika nahkean tuntuiset ja pitävät samanlaisen äänen kun ikkunalastalla ikkunaa kuivaisi. Pikku pumppailun jälkeen keula liikkuu kyllä herkästi eikä pidä enää ääniä.

Totemi oireili samaan tapaan, tosin ilman ääniä. Voiteluöljyjen vaihto tuntui auttavan tuohon ja nopealla kokeilulla keula tuntui muutenkin herkemmältä. Herkistyminen toki voi olla seurausta ajosta tai ihan korvienkin välissä. Mut tuntuu siltä että pieni jumppa kannatti.

Keese
18.07.2011, 15.54
Te, jotka olette tilanneet Sektor Rl coil u-turn 100-140mm keulan bike24:sta, voitteko vahvistaa, tuliko käpy paketin mukana?

znood
18.07.2011, 16.05
tulee ... .

Pelle Peloton
22.07.2011, 21.15
Te, jotka olette tilanneet Sektor Rl coil u-turn 100-140mm keulan bike24:sta, voitteko vahvistaa, tuliko käpy paketin mukana?

Mun keulan mukana tuli.

Tomsson
31.07.2011, 14.10
Tässä nyt googlannut tunnin verran, mutta ei tunnu osuvan mistään varteenotettavasta verkkokaupasta silmiin 150mm Sektorin xfirm jousta?
Jotain vinkkiä mistä voisi löytyä, vaikka ei verkkosivuilla olekaan listattuna?
Keulan mukana tuleva jousi on lähes käyttökelvottoman vetelä tämmöiselle ~100kg karpaasille.
Ei viitsis keulaa ostaa nurkkiin ilman, että samaanaikaan sais sopivan jousen laittaa siihen, kun asentaa paikalleen.

Fat Boy
31.07.2011, 15.25
Kirjoita guugeliin hakusanaksi vaikkapa "150mm Sektor xfirm price" ja vaihtoehdoista vaan valkkaamaan.. Aika isoja hintaeroja näemmä..

Tomsson
31.07.2011, 15.54
Mm. tuolla hakusanalla kokeilin, mutta eipä tullut kuin pääasiassa rollarikauppoja vastaan, joista ei viittis 40-50rollarin postimaksujen takia tullisetiä ilahduttaa.
Pitää kysellä kotimaisista kioskeista, josko joku sais myytyä jopa 50-60eur hintaan moisen.

sakuvaan
31.07.2011, 17.42
Mm. tuolla hakusanalla kokeilin, mutta eipä tullut kuin pääasiassa rollarikauppoja vastaan, joista ei viittis 40-50rollarin postimaksujen takia tullisetiä ilahduttaa.
Pitää kysellä kotimaisista kioskeista, josko joku sais myytyä jopa 50-60eur hintaan moisen.

http://www.fillariosa.fi/

Kysäseppä tuolta, pitäisi onnistua.

Fat Boy
31.07.2011, 20.35
Dollareita en sen kummemmin huomioinut, mutta kelkkipuolella on tullu huomattua, että lähetyskuluista voi tinkiä joskus yllättävän paljonkin.

Sami954
12.08.2011, 11.15
http://www.bike-discount.de/shop/k1025/a51222/sektor-rl-coil-140mm-black-maxle.html?lg=en

Bike-discountilla aika hyvään hintaan jousi sektori 15mm akselilla, mutta ihmetystä herättää tuo 140mm mitta? Tuollaista ei ole aiemmin tullut vastaan, vaan läpiakseliversiothan on normaalisti sen 150mm. Pystyyköhän tuon muuttamaan 150 milliseksi?

Seimi
13.08.2011, 00.11
GT Force on vailla keulaa ja fillarilla olis tarkoitus ajaa enskaa (myös kisoja)

Porukka on kehunut vieteri Sektoria ja nimen omaan sen herkkyyttä.
Miten on? Onko Sektorista pitkään iloa ja miten toimii 70kilosen kuskin alla.

Tarkoitus hommata 150mm joustava.

Kaikki vähiten ei himota Sektorin edullinen hinta: 284€
Jotenkin takaraivossa, että ei noin halpa keula voi olla hyvä, ilmeisesti olen väärässä.

Ja vielä tosta akselista: Kannattaako ottaa 15 vai 20 akselilla, kun kumpaakaan ei vielä ole vannetta.

Meridisti
16.08.2011, 13.20
onko kukaan löytänyt Sektorin "axle-to-grown" mittoja? Malli kiinnostaa jo hinnankin puolesta, mutta tietoja ei löydy mistään.

ArtoW
27.08.2011, 14.22
http://www.bike-discount.de/shop/k1025/a51222/sektor-rl-coil-140mm-black-maxle.html?lg=en

Bike-discountilla aika hyvään hintaan jousi sektori 15mm akselilla, mutta ihmetystä herättää tuo 140mm mitta? Tuollaista ei ole aiemmin tullut vastaan, vaan läpiakseliversiothan on normaalisti sen 150mm. Pystyyköhän tuon muuttamaan 150 milliseksi?
Ihmettelin tuota myös, kun ei Sramin sivuillakaan ole tuota 140mm joustavaa 15mm akselilla, ainoastaan solo air 140mm löytyy 9mm akselilla. Olisikohan tullut vaan näppäilyvirhe tietoja laittaessa.
No laitan kuitenkin tuollaisen tilaukseen niin näkee sitten mikä on:)

Juhiss
29.08.2011, 16.46
Näppäilyvirhe tai sitten OEM keula joita pyörävalmistajat saa tehtaalta haluammallaan mitalla.

Ihmettelin tuota myös, kun ei Sramin sivuillakaan ole tuota 140mm joustavaa 15mm akselilla, ainoastaan solo air 140mm löytyy 9mm akselilla. Olisikohan tullut vaan näppäilyvirhe tietoja laittaessa.
No laitan kuitenkin tuollaisen tilaukseen niin näkee sitten mikä on:)

ArtoW
02.09.2011, 17.32
Kyllä tämä tosiaan on 140mm, eli taitaa olla OEM keuloja nämä.
Joku kyseli sitä a-c mittaa niin, 522mm jos oikein mittasin.

Seimi
16.09.2011, 20.37
Mikä jousi (värikoodi) on 150mm joustavassa Sektorissa vakiona?

juminy
16.09.2011, 21.19
Eiköhän se ole sisältä punanen eli medium.