PDA

Näytä tavallinen näkymä : Eurosport ihastuttaa ja vihastuttaa

Sivut : 1 2 3 4 [5]

karjala67
11.04.2021, 01.51
ARGHH!!! Selin on legenda. Mielestäni aivan loistava selostaja. Ollut aina.

No onhan se nyt juuri näin! Ja tämä ei ole mielipide vaan fakta.:-)

TERU
11.04.2021, 08.00
Vahvistus edellisille täältäkin, alusta saakka, siis aina, olen kuunnellut Peterin selostamana matsit, vain lyhyt notkahdus tykkäykseen jossain kohtaa, kun oli väliin samojen juttujen toistelua havaittanissa.
Mukavakin tuohon selostukseen on ollut samaistua, kun tietää miten banaanikäyttöistä ja pyörällä studioon tyylillä homma hoituu, ilo kuunnella edelleen, mutta entäs sitten, jos joskus päättyy!

kauris
11.04.2021, 08.24
Nyt tyhmiä kysymyksiä.

Tilasin tuollaisen Eurosport playerin, mutta mitenkäs sitä nyt käytetään? Kännykällä homma pelaa, mutta kuinka se kuvan saisi oikein telkkariinkin?
Kotona on LG älytelkkari muutaman vuoden takaa, mutta mitään Eurosport appia en siitä löytänyt? Ja sitten siitä kännykän aplikaatiosta en löytänyt mitään painiketta millä kuvan saisi jaettua telkkariin. Esim Youtubessa on ihan oma painike tätä varten.

Eli mitäs nyt? Kuten huomaatte, olen vähän kuutamolla tässä viihde-elektroniikassa. :)

Ainakin mulla onnistui pari viikkoa sitten samaa ihmeteltyäni niin, että kun telkkari ja känny on yhdistettynä samaan kodin wlan verkkoon, kännystä ohjelman pyöriessä klikkasin kuvan ylänurkasta jako-kuvaketta (neliö jonka alakulmassa kulmittain pari viivaa) ja siitä sitten näkyvästä vaihtiehdosta valitsin telkkarin. Mutta mun telkkarissa on sisäänrakennettuna chromecast tv. Jos sulla ei ole? Silloin sen voi ostaa erikseen kuten yllä mainittiin.

edit. mutta siis samalla tavalla kuin youtuben jako ja se sulla tais toimia...
Tosin joskus se jakonappi ei eurosportplayerissa ole heti näkyvissä syystä jota en tiedä. Ipadilla taas en saa jaettua Airplaylla vaan jaan senkin kautta chromella ymmärtääkseni. Ipadin näytöllä näkyy kaksi eri logoa josta valita mutta tosiaan omenan oman merkin jako ei tunnu pelittävän mutta mun tapauksessa ei onneksi haittaa kun tuo toinen toimii.

kauris
11.04.2021, 08.33
Selostuksesta. Mulla oli vuosi taukoa Eurosportista. Nyt kun palasin pari viikkoa sitten, niin ilo oli kuulla jälleen Seliniä. Sama vika vähän kuin osalla, että jossain vaiheessa samojen sanontojen toistuminen jo vähän häiritsi. Tai myönnettäköön että hieman myös suun maiskuttelu :)
Mulla ongelma ollut myös se, että muutama vakioasiantuntija ärsyttää. Kananen ja Roponen. Paras kombo on Selin x2.

Nyt playeria käyttäessä Baskimaata on tullut kuunneltua myös englanniksi. Ihan ok mutta joutuu keskittymään jotta pysyy mukana. Silleen että puuhailee muuta ja telkkari on taustalla auki ei kisassa pysy yhtään messissä.

Eilen taisi olla sitten Matti Heikkinen selostamassa. Eikai se sentään se hiihtäjä ole? Ei kuulostanut tutulta. Hanhenpääjuttu pisti korvaan minullakin kun se alkoi tulemaan uudestaan. Kerta tai lyhyempi ytimekkäämpi maininta olis riittänyt. Menköön kiinnostuneet katsomaan tubesta. Muutoin ei sellaista erityisen ärsyttävää onneksi heti tullut selostuksesta esiin ettei häntä voisi sietää ja lähetyksiä katsoa.

TERU
11.04.2021, 09.05
Selinit yhdessä hyvin kuunneltavissa, junior paras kommentaattori seniorin lisäksi.
No joitakin vuosia sitten ilmeisesti heitä pitkästyttävässä tosi pitkässä selostuksessa rupesivat keskenään vitsailemaan ja nauramaa toistensa vitseille ja vielä useina päivinä.

Se näiden matsien seuraamisessa onkin miellyttävää ettei tarvitse tuijotta ruutua kaiken aikaa pysyäkseen mukana, kun pitkiä ovat nuo päivittäiset ajot penkkipyöräilijällekin.

Firlefanz
11.04.2021, 09.10
On kuitenkin sanottava että Peter Selin on parhaimmillaan silloin kun hänen apunaan on esimerkiksi Kimmo Kananen.

Itse seurasin kuluneen viikon Baskimaan ympäriajoa vaihdellen ruotsinkielistä ja englanninkielistä selostusta.

Ruotsiksi selostajana ei ollut parivaljakko Roberto Vacchi ja Anders Adamson jolla riittää niin innostusta, eläytymistä, lajituntemusta kuin kykyä analysoida kisatapahtumia vaan hieman vaisumpi tyyppi jonka nimen olen missannut. Mutta selvin ero tuli nimenomaan siitä että maantiepyöräilyn selostaminen yksinään on helkutin vaikea homma - ja että selostamisessa tärkeintä on sittenkin sellainen ehkä jopa synnynnäinen lahja joka jollain on ja joltain toiselta puuttuu.

Englanniksi selostuksesta vastasi kaksikko Carlton Kirby ja Brian Smith. Ensimmäinen kompastuskivi minulle katsojana oli tietysti se että kesti jonkin aikaa ennenkuin oppi tunnistamaan oudosti äännettyjä ajajien nimiä, mutta seuraava olikin jo kertaluokkaa pahempi: Carlton Kirby jolla kyllä on kyky tuottaa sujuvaa tekstiä mutta myös kyky innostua omista sanoistaan ja eläytyä omaan näkemykseensä niin vahvasti että missaa sen mitä todella tapahtuu. En ihmettele yhtään miksi hänet koetaan tavattoman rasittavaksi ja häntä jopa inhotaan niin paljon että kerätään nimiä ja vaaditaan jotain toista tilalle. Brian Smith tosin pelasti nyt paljon asiantuntemuksellaan.

Näillä suomalaisilla Selinin tuuraajilla voi olla ongelmana että he ovat kuunnelleet Seliniä niin sanotusti lapsesta asti ja - halusivatpa sitä tai eivät - he selostaessaan matkivat tai yrittävät esittää Seliniä. Toisin sanoen he ovat vain Selinin huonoja kopioita. Ainakin siihen asti että löytävät oman tapansa selostaa (mikä ei ole maailman helpoin temppu).

(Huom! Ylläoleva arvio perustuu hyvin lyhyeen kertakuunteluun ja sitä on pidettävä äärimmäisen subjektiivisena.)

Teemu H
11.04.2021, 15.30
No, Eurosportilla on nyt parhaat mahdolliset suomalaiset selostajat.

Seliniä ei voita kukaan, mutta ei minua hanhet häirinneet. Tosin kuulin jutun vain kerran, kun katselin nauhoituksen pikakelaillen.

Ja Kimmo Kananen on paras kommentaattori, hän lähtee sopivasti mukaan Selinin tarinointiinkin. :)

kauris
11.04.2021, 19.35
Mutta siis eikai Peter nyt lopettanut sentään vaan mukaan on vain otettu jo uutta polvea sisäänajoon???

karjala67
12.04.2021, 00.11
Ei varmaankaan ole lopettanut, apupoika Heikkinen vaan selostaa välillä pienempiä kisoja.

Juha Lehtinen
12.04.2021, 01.28
Varmaan ihan hyvä jakaa töitä muiden selostajien kanssa niin ehtii paremmin keskittymään omiin selostuksiin ja saamaan niistä enemmän materiaalia irti. Matti Heikkiselläkin voisi useammin olla joku asiantuntija kommentaattori kaverina, en ainakaan muista että kovinkaan montaa kertaa olisi ketään ollut.

paaton
12.04.2021, 08.31
Niin siis heikkisen ongelmana on juurikin tuo, että kisan kannalta moni ratkaiseva liike jää huomaamatta. Aivan sama juttu ollut jo monessa aiemmassa kisassa.
Innostuuu niistä omista hanhigoogletuksistaan ja kisa jää sivuun.

Selinillä nämä historiatiedot tulee muistista. Myös lajituntemus on 100x parempi.

kurvaaja
12.04.2021, 09.37
Itsekin katsoin Baskimaan ympäriajon englanninkielisellä selostuksella, koska A) tulee ilman mainoskatkoja playerin kautta B) en oikein pidä Matti Heikkisen selostuksesta.

OT: Hieno kilpailu oli!

Firlefanz
12.04.2021, 10.03
Ihastuttiko vai vihastuttiko Carlton Kirby?:rolleyes:

PS Unohdin Sean Kellyn, jonka kommentointia olen joskus kuunnellut. Aksenttiin oli korvalla pientä totuttelemista, mutta pian huomasi että tämä kaveri kyllä tietää mistä puhuu.

PPS Eurosportin ohjelmatiedoista en ole onnistunut löytämään tietoja siitä kuka tai ketkä milläkin kielellä jotain tulevaa kisaa selostavat. Selviäähän se sitten kun rupeaa katselemaan, mutta olisihan se niin sanotusti kiva tietää.

kukavaa
12.04.2021, 10.32
Siellä englanninkielisellä puolella on nykyään myös GCN tyyppejä, että ne saattaa vaihtaa selostajia/kommentaattoreita lennosta pidemmillä etapeilla/kisoissa.

tri-nisti
12.04.2021, 11.13
Kirbyn juttuja ei kannata kuunnella, niitä mille se itse aina nauraa. Muuten menettelee.

Heikkisestä voi vielä tulla selostaja koska Mikko Hannulastakin on lopulta tullut...

Kimmo -koko aika- Kananen. Yksi maneeri pois niin kiitettävä tulee.

Playeriin olen kyllä ollut tosi tyytyväinen mitä nyt tämän kevään kisat katsellut. Parasta on se että voi aloittaa katsomaan liveä vähän vaikka myöhemmin ja kelailla sinne kohtaan kun alkaa tapahtua.

juhoo
12.04.2021, 11.55
Matti Heikkisellä on pitkä tie päästä lajiasiantuntemuksessa ykkösselostajalta vaadittavalle tasolle. Toivottavasti kehitystä tapahtuu, ja ehkä tosiaan asiantuntijoiden kanssa selostaminen nostaisi tasoa.

Tosin Toni Roposta ei pitäisi koskaan päästää kommentoimaan pyöräilyä. Konfidenssi 100 ja lajitietous 0 on todella rasittava yhdistelmä. Täysin järjettömiä väitteitä esitetään absoluuttisina totuuksina.

paaton
12.04.2021, 12.32
Kananenhan on aivan loistava. Kovin harvalta löytyy tietämystä noin paljoa kisaamisesta.

Munarello
12.04.2021, 13.31
Näyttää siltä, että jengi on hemmoteltu pilalle kun tämmöisistä jaksetaan kitistä. (Tosin sama virsi se on muissakin tv-lajeissa.) Fillaripuolella on menty toodella pitkälle niistä ajoista kun koko kisakausi tiivistyi Jukka Pakkasen kolmeminuuttiseen raporttiin Girosta Urheiluruudussa.

Firlefanz
12.04.2021, 13.57
Mielenkiintoinen asenne, josta on varmasti iloa elämässä noin yleensä.

kurvaaja
13.04.2021, 10.27
Heikkisestä voi vielä tulla selostaja koska Mikko Hannulastakin on lopulta tullut...

Onko muka tullut, mennyt sitten minulta ohi... Kyllä oli taas viime talvena ikävä Hannu-Pekka Hännistä, kun katseli mäkihyppyä ja yhdistettyä

Laerppi
13.04.2021, 10.53
Selostaako Roponen vielä eurosportilla?

Munarello
13.04.2021, 12.25
Eihän se ole vähään aikaan Eurosportilla äänessä ollut, koska Denverin yliopisto on riittävän kaukana €S:n selostuskopista, mutta nyt kun se aloittaa ensi kuussa Tanhuvaaran toimarina niin riski nousee sille, että Selin sen kutsuu keikalle.

kauris
31.05.2021, 09.05
Perun puheitani Kanasesta. Tai siis taisin sanoa ettei hän ihan suosikeitani ole mutta nyt Girossa on ollut ihan hyvä kaveri Peterille. Toki myös nuorempi Selin.

Mutta nyt piti tulla avautumaan playerista. Eilistä aika-ajoa aloin katsomaan ja Jarkko Niemisen tennisselostusta tulee äänien osalta. Englanniksi jos vaihtaa tulee pyöräilyä.
Aiempina päivinä tullut tennistä tai tennismainoksia ainakin niiden 2 tunnin koosteiden seassa site, että kuva pysyy pyöräilyssä mutta ikään kuin mainoskatkon verran eli jonkun minuutin aina välissä tulee mainosten äänimaailmoita. Hetken päästä Selin palaa ääneen ja toivottaa tervetulleeksi takaisin. Eli mainoskatkolta paluu kyllä mutta kuva oli pysynyt pyöräilyssä. Se on tietty ihan positiivista:)

Juha Lehtinen
08.07.2021, 18.31
Nyt kun olen seurannut tämän vuotista Ranskan ympäriajoa ja välillä näytetään Sir Bradley Wigginsiä kommentoimassa niin tekeekö Eurosport etikettivirheen kun kuvaruudussa lukee pelkästään Bradley Wiggins eikä Sir Bradley Wiggins vai mitenkä tuota Sir sanaa käytetään aateloitujen kohdalla.

Juha Lehtinen
24.07.2021, 22.03
Lähdin katsomaan mitä Eurosport 2 kanavalta tulee, näyttää olevan miesten rantalentistä. Hetken ihmettelin mitäs molemmat Selinit sitä selostaa ja selostuksesta kuuluu ikään kuin eivät haluaisi päästä irti pyöräilystä edes rantalentiksen selostuksessa. No, selostus onkin miesten maantiekisasta joka on liitetty rantalentikseen, kieltämättä varsin koominen tapaus.

paaton
24.07.2021, 22.40
Lähdin katsomaan mitä Eurosport 2 kanavalta tulee, näyttää olevan miesten rantalentistä. Hetken ihmettelin mitäs molemmat Selinit sitä selostaa ja selostuksesta kuuluu ikään kuin eivät haluaisi päästä irti pyöräilystä edes rantalentiksen selostuksessa. No, selostus onkin miesten maantiekisasta joka on liitetty rantalentikseen, kieltämättä varsin koominen tapaus.

Noni, ilmankos eurosportilla ei ollutkaan selostusta, vaan piti seurata lähetystä ylen kautta. Tuolla oli sinällään ihan ok selostus, tehty vaan "taviksille"

TERU
17.10.2021, 12.56
Vettä sataa meillä ja Pariisin maratoonia tässä seuraan sivusilmällä, on surkeata kuvan ohjausta, on mitä sattuu, samoin kahden selostajan suomenkielinen selostus.

Ei kokonaan Eurosportin syytä, mutta kuitenkin.

marco1
26.02.2022, 17.35
Ammattilaisten kisakausi alkamassa ja minulla telkkarissa Eurosport-kanavat välillä katoaa kokonaan, ilmaantuu takaisin silloin kun huvittaa, onko jollain ollut vastaavaa?
Antenni, CI+-kortinlukija, kortti, tilaus voimassa ja maksettu. Telkku kai 6-7v vanha ja kortti+lukija sama verran. Virtojen poisto, kortin irrotus ja kanavahaut testattu mutta ei ne auta aina.

Uusi telkkari vai uusi kortti ensimmäiseksi apuun?

paaton
26.02.2022, 21.56
Laita ESplayer tai gcn. Esplayeristä näkee myös tuon GCN striimin, jossa ei ole lainkaan mainoksia. Aika kaameaa olisi ajatella klassikoiden katselua mainosten kanssa.

marco1
26.02.2022, 22.04
GCN oli jotenkin kökkö viime kesän GT:eissä, pitkä viive liveen ja lähetyksessä kuva/ääni epäsynkassa.

Eurosport Playeria tulee käytettyä satunnaisesti mutta katson mieluummin suoraan telkusta.

Köfte
27.02.2022, 00.22
^ Useiden määräaikaisten kokeilujen jälkeen palasin takaisin perinteiseen töllömoodiin.

TERU
27.02.2022, 09.04
Meille kun tulee kaapelia pitkin niin TV kuin nettikin, on töllömoodi hyvin toimiva.

Antennipuolelta ei omaa kokemusta ollenkaan, mutta Dna hubi eräällä tuttavallani, vähän vielä hankalassa paikassa mäen takana, kaukana tukiasemasta ja toimii sekin langattoman modeemi/reitittimen välityksellä telkkuun ja nettiin muutoinkin, tarttee vielä iänikuisen antennin jotta kaikki peruskanavatkin saa.
Tältä tuttavaltani käytiin kerimässä yllättäen vanha lankapuhelinverkko pois, jonka kautta oli netti ja telkkariinkin ohjelmaa tullut monia vuosia.

paaton
08.03.2022, 16.07
Palaa käpy. Esplayerista on kadonnut chromecast nappi androidissa. Näkyykö nappia muilla? Youtubesta tuo edelleen näyttää löytyvän.

kauris
08.03.2022, 17.16
Tirreno Adriaticon maanantaina lähetystä suomeksi selostanut viljelee joka väliin sanaa "tietenkin". Usein silloinkin asia ei ole millään muotoa "tietenkin" tyyppinen.

Paaton, mulla on playerin tunnukset android kännykän osalta unohduksissa mutta ipad on sisäänkirjautuneena. Siinä on chromecast nappi tallessa jolla kuvan android-telkkariin siirrän. En siis käytä pädillä airplayta siirtoon (koska en ole saanut sitä toimimaan).

paaton
08.03.2022, 20.58
Yritin sählätä tuota chromecastia pidempäänkin, mutta ei vaan löydy. Ei löydy areenasta tai ruudustakaan. Onkohan jotain muuttunut tämän osalta?

Yellow Me
08.03.2022, 21.17
Yritin sählätä tuota chromecastia pidempäänkin, mutta ei vaan löydy. Ei löydy areenasta tai ruudustakaan. Onkohan jotain muuttunut tämän osalta?

Mulla toimi tänään Androidista ES Chromecastilla mutta eilen vaati Chromecastin bootin ennenkuin lähti pelaamaan. Eilenkin tosin Chromecast löytyi mutta ei lähtenyt toistamaan. Onko sulla ihan perus reitittimen wlan? Mulla on wlan repeater laajentamassa kantamaa ja jotkut laitteet ei löydy jos kännykkä ja laite on eri kautta wlanissa.

paaton
08.03.2022, 21.32
Kotipaikalla vierailemassa. Normaali wlan reititin on ja uudehko lg:n tv.

Tosiaan kännykän youtubessa chromecast toimii ongelmitta. Esplayerista puuttuu vain tuo chromecast ikoni. Mielestäni se siellä aiemmin oli.

kauris
09.03.2022, 20.10
Tirreno Adriaticon maanantaina lähetystä suomeksi selostanut viljelee joka väliin sanaa "tietenkin". Usein silloinkin asia ei ole millään muotoa "tietenkin" tyyppinen.

Paaton, mulla on playerin tunnukset android kännykän osalta unohduksissa mutta ipad on sisäänkirjautuneena. Siinä on chromecast nappi tallessa jolla kuvan android-telkkariin siirrän. En siis käytä pädillä airplayta siirtoon (koska en ole saanut sitä toimimaan).

Ei nyt sai olla vika kerta Matti Heikkistä. Tietysti sana tuli häneltä jälleen tänään vähän joka lauseeseen.
Onneksi playeristä voi vaihtaa kielen.

paaton
09.03.2022, 21.48
Juu, heikkisen selostuksessa ei ole mitään tolkkua. Mutta kyllä selinkin kaipaisi enemmän kisoista tietävää kommentaattoria kaverikseen.

GCN:llä en kyllä kamalasti arvosta näitä walesin? murteella puhuvia kommentaattoreita. Viimeksi vanhempi mies oli takuulla ammattilainen, mutta kun ei tuosta vaan ymmärtänyt kuin muutaman sanan sieltä täältä.

hsr
16.03.2022, 18.30
Yritin Eurosport playerilta katsoa Milano-Torinon loppua, mutta eipä tuosta tullut oikein mitään. Applen laitteilla kuva hyppi n. 30 sek. välein kohtaan 21,8 km ja pysähtyi siihen, Selinin selostus ilmeisesti tuli kutakuinkin reaaliajassa. Sonyn Android-TV:n appi jumittui totaalisesti. Nyt tuleva Nokere Koerse näkyy hyvin. Mistähän tuollainenkin nyt sitten johtui?

petev
16.03.2022, 18.37
Yritin Eurosport playerilta katsoa Milano-Torinon loppua, mutta eipä tuosta tullut oikein mitään. Applen laitteilla kuva hyppi n. 30 sek. välein kohtaan 21,8 km ja pysähtyi siihen, Selinin selostus ilmeisesti tuli kutakuinkin reaaliajassa. Sonyn Android-TV:n appi jumittui totaalisesti. Nyt tuleva Nokere Koerse näkyy hyvin. Mistähän tuollainenkin nyt sitten johtui?

Itse katoin iPadista Chrome castiin striimattuna, ei ongelmaa

hsr
16.03.2022, 18.42
Itse katoin iPadista Chrome castiin striimattuna, ei ongelmaa
Minulla tuo kuvaamani ilmiö tapahtui sekä iPadin että AppleTV:n apilla.

paaton
16.03.2022, 22.54
Ei mitään ongelmia es playerissä milano-torinossa. Ei ole ollut enää pitkään aikaan. Minä käytän tuota selaimen kautta pc:llä.

paaton
22.03.2022, 17.29
Oikeesti... Miksi ihmeessä tuo heikkinen saa jatkaa selostusta?

Jollain tapaa ymmärrän, että hän yrittää matkia seliniä ja googlettelee jokaiselle etapille tarinoita reitin mukaan. Mutta pitäisi edes jollain tapaa olla mukana kisassa.

Selostajan (ja kommentaattorin) tehtävänä olisi tuoda mukaan jotain lisää pelkkään raakaan striimin. Eilen heikkinen ei ollut edes kartalla, että kohta tullaan maaliin. Oli kunnon pöhinä käynnissä mielenkiintoisen lopun vuoksi jo hyvissä ajoin. Heikkinen posmittaa jostain turistikohteista kun oli enää 3km matkaa! Tuossa kohtaa paloi hihat ja oli pakko vaihtaa striimi gcn puolelle.

Aivan turha selostaja pyöräilyyn.

kauris
22.03.2022, 21.15
Mä en saa englankielistä tai muun kuin suomenkielistä selostusta siirtymään padista chromecastilla telkkariin. Jos tän päivän katalonian ympäriajosta siis valitsee Eurosport playeristä sen kv-lähetyksen, niin telkkariin saan siirrettyä vain ohjelman taustaäänet. Ipadista jos katsoo suoraan, niin lähetystä voi seurata englannin tai monella muullakin kielellä.

Jukka
22.03.2022, 21.23
Oikeesti... Miksi ihmeessä tuo heikkinen saa jatkaa selostusta?

Jollain tapaa ymmärrän, että hän yrittää matkia seliniä ja googlettelee jokaiselle etapille tarinoita reitin mukaan. Mutta pitäisi edes jollain tapaa olla mukana kisassa.

Selostajan (ja kommentaattorin) tehtävänä olisi tuoda mukaan jotain lisää pelkkään raakaan striimin. Eilen heikkinen ei ollut edes kartalla, että kohta tullaan maaliin. Oli kunnon pöhinä käynnissä mielenkiintoisen lopun vuoksi jo hyvissä ajoin. Heikkinen posmittaa jostain turistikohteista kun oli enää 3km matkaa! Tuossa kohtaa paloi hihat ja oli pakko vaihtaa striimi gcn puolelle.

Aivan turha selostaja pyöräilyyn.

Ikävä kyllä pitää olla täysin samaa mieltä, juuri samassa kohtaa oli pakko vaihtaa englanninkieliselle selostukselle ES Playerissä. Selinien selostusta alkaa tosiaan arvostaa, kun kuuntelee muita Suomalaisia yrittäjiä. Tänään sit suoraan englanniksi.

Cyclocrossin puolella Eurosportilla on tällä hetkellä sen verran hyvät selostajat ja kommentaattorit, ettei Suomalaisten virkaveljien kannata edes yrittää...

kauris
22.03.2022, 21.37
Nollasin salasanani jotta voin käyttää playeria taas myös kännykällä (enkä vain ipadilla joka oli pysynyt kirjautuneena). Samalla menin asetuksiin katsomaan milloin vuositilaukseni päättyy. Se olikin sitten päättynyt 4 päivää sitten ja muuttunut automaattisesti 6.99 maksavaksi kuukausimaksuksi. Vuosihintahan oli ollut vain 39,90. Menin sitten irtisanomaan kk-veloituksen päättymään siihen vajaan kk päähän kun seuraava maksu taas lähtisi. Ajattelin että otan sen jälkeen taas vuositilauksen. Mutta irtisanomisen klikattuani tulikin tarjous, että jos jatkan seuraavan kk tilauksen päätyttyä suoraan uuteen vuositilaukseen, niin hinta onkin vain 19 euroa koko vuodesta! Ei paha. Tartuin tarjoukseen.

Edit. Kännykän (android) kautta sain englanninkielisen selostuksen striimattua telkkariin. Jes.

PMoi
26.03.2022, 13.17
Lähtöpaikka mainitaan x3

Sijoitus yli 2v sitten yli 4 jossain kisassa

Nakkimakkaran mittainen veto

Ruututiedote kertoo

Tuskaa tuottava nousu

Kuskin nimi + tiimi + ikä + pituus mainitaan

Etapin mitta + nousumetrit x3

Kestävyysurheilun kuninkaat

Maanteiden teräsmiehet

Maalipaikka mainitaan x3

Etupyörä ylempänä kuin takapyörä

Tulevien kisojen osallistuminen

Kisan viimevuoden top 3 kertaus

Lirulla karkuun

Arvopaitojen väritys väh 3 paitaa

Nairon sijoitus yli 5 joskus aiemmin olleessa kisassa

PMoi
26.03.2022, 13.18
Täyttöohje: Kun selostaja mainitsee ruudussa kuvatun asian niin sen voi raksia. 'x3 tarkoittaa että ison ruudun saa raksia vata kun asia mainitaa kolmannen kerran. Tavoite on saada 4:n suora vaakaan, pystyyn tai diagonaalisesti. Kun suora on saatu, huudetaan isoon ääneen selostajan nimi.

TERU
27.03.2022, 16.34
Gent Wevelgem käynnistyi juuri telkkarissa, ajaneet jo pitkästi. Musikkia korville kun papa Selin astui remmiin, olkoon sitten toistoja, noita toistoja suuret klassikkosäveltäjätkin käyttivät ja kyllä soivatkin!

Ps Selvät sävelet loppuun saakka...

KariHi
27.03.2022, 20.13
Täytyy sanoa että olipahan uskomattoman monimutkaista saada uusittua tänne unohtuneen salasanan. Tietysti jos tarkoitus onkin pitää maantiepyöräily pienen sisäpiirin juttuna niin ymmärrän. Toki itsekin olen maantiepyöräilyä intohimoisesti seuraava juoksumies.

Se marinoista mennään asiaan. Heikkisessä pidän siitä että hän tekee työnsä eli selostaa meneillään olevaa kilpailua. Jos pyöräilyn pariin halutaan enemmän ns. satunnaisia katsojia Peterin jutut voi mennä vähän yli hilseen.

Peter on aivan loistava jossain Rondessa tai vuorietapilla mutta jossain Vueltan tasamaaetapilla höpinät ovat välillä niitä näitä

Roposesta voi olla montaa mieltä ja mies totisesti tietää osaamisensa mikä on vaan hyvä asia tässä tekovaatimattomuuden maassa.

Ja ei tosiaan millään pahalla tosta kirjautumisesta mutta mä en halua Facebookia tai tapatalkkia vaan kaipaan pöytäkonetta, exploreria ja kansioita.

Mulla on Player, Discovery ja Viaplay eli ihan liikaa maksan maantiepyöräilyn, snookerin ja kainalopallon seuraamisesta.

Mutta nyt Gent-Wewelgemin pariin.

Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla

KariHi
27.03.2022, 20.51
Joo mulla oli kans tuo Playerin vuositilaus mutta sitten se muuttui kuukausiveloitukseksi. En vaan jaksa piitata enkä sano että mitenkään rypisin rahassa.
Discoveryn hommasin Pekingin kisoihin kun Tokiosta tuli Playeriltä useimmiten pelkkää OBC:n kuvaa.
Tätä on häpeä tunnustaa mutta Pekingistä katoin hiihdon ohella lähinnä kendoa koska urheilupsykologin ja entisen pelaajan Tuomas Grönmanin kommentteja mm. ylilatautumisesta oli ilo kuunnella.
Tulihan sieltä Peteriltä jo toisessa lauseessa ne ensimmäiset maailmansodat. Antas ny niiden olla varsinkin tässä tilanteessa!

marco1
27.03.2022, 20.53
Taas katosi Eurosportti telkusta kun oli tarkoitus alkaa katsomaan. Äkkiäkös tuon Playerin tilauksen olis uusinut mutta kiukuspäissäni lähdin urheilemaan itse.

KariHi
27.03.2022, 21.04
Joo mulla oli kans tuo Playerin vuositilaus mutta sitten se muuttui kuukausiveloitukseksi. En vaan jaksa piitata enkä sano että mitenkään rypisin rahassa.
Discoveryn hommasin Pekingin kisoihin kun Tokiosta tuli Playeriltä useimmiten pelkkää OBC:n kuvaa.
Tätä on häpeä tunnustaa mutta Pekingistä katoin hiihdon ohella lähinnä kendoa koska urheilupsykologin ja entisen pelaajan Tuomas Grönmanin kommentteja mm. ylilatautumisesta oli ilo kuunnella.
Tulihan sieltä Peteriltä jo toisessa lauseessa ne ensimmäiset maailmansodat. Antas ny niiden olla varsinkin tässä tilanteessa!

Lähetetty minun M2103K19G laitteesta TapatalkillaJa ne sotajutut jatkuu ja jatkuu. Voisko Christian mainoskatkolla vähän vihjata että nyt ei oo oikein niiden aika.
Osa porukasta on jo muutenkin ymmärrettävästi tämän Putinin rikosretken jatkuvasta uutispuurosta.
Ei kuulu mitenkään asiaan mutta sikäli nämä Peterin sotajutut korostaa sitä tosiasiaa että urheilu ja politiikka ovat aina kuuluneet yhteen toisin kuin tekopyhästi joskus väitetään.
Oliko nyt tosiaan niin että Amstel Gold Race ajetaan viikkoa ennen "Pohjoista Helvettiä" kuten Heikkinen eilen sanoi.

Firlefanz
27.03.2022, 22.55
Urheilu ja politiikka kuuluvat sikäli yhteen etteivät Pariisi-Roubaix ja Ranskan presidentinvaalit sovi samaan viikonloppuun, joten Pohjoinen helvetti ja Amstel Gold Race vaihtoivat paikkaa.

KariHi
28.03.2022, 21.39
Taas katosi Eurosportti telkusta kun oli tarkoitus alkaa katsomaan. Äkkiäkös tuon Playerin tilauksen olis uusinut mutta kiukuspäissäni lähdin urheilemaan itse.Mulla oli tammikuussa helkkarinmoinen show tuon Chromecastin kanssa. Erittäin ystävällinen ja palvelualtis myyjä viritti DNA:n liikkeessä sitten tukiaseman vanhan särönäyttöisen puhelimen kautta ihan ilmaiseksi.
Menkää sinne liikkeeseen ja vaatikaa vastetta rahoillenne älkääkä yrittäkökään turvautua Chromecastin ns. "ohjeisiin".
PS. Jos home ei ala kuvaa pyörittään ainakin mulla on auttanu puhelimen uudelleenkäynnistys.
Onko joku viisaampi niin saanko mitään lisäarvoa kun on sekä Playerin että Discoveryn tilaus?
Viime kesänä Tokion kisoissa yleisurheilun muutama alkupäivä tuli Hoopin ja Roposen selostamana mutta sen jälkeen tuli pelkkää kuvaa ja oli pakko turvautua "sehän meitä suomalaisia kiinnostaa" YLE:een jonka urheilutuotanto on laadukasta. Ärsyttää vain nuo talvistudioihin ym. ängetyt myötähäpeää aiheuttavat pelleilyt.

KariHi
03.04.2022, 18.22
Mulla oli tammikuussa helkkarinmoinen show tuon Chromecastin kanssa. Erittäin ystävällinen ja palvelualtis myyjä viritti DNA:n liikkeessä sitten tukiaseman vanhan särönäyttöisen puhelimen kautta ihan ilmaiseksi.
Menkää sinne liikkeeseen ja vaatikaa vastetta rahoillenne älkääkä yrittäkökään turvautua Chromecastin ns. "ohjeisiin".
PS. Jos home ei ala kuvaa pyörittään ainakin mulla on auttanu puhelimen uudelleenkäynnistys.
Onko joku viisaampi niin saanko mitään lisäarvoa kun on sekä Playerin että Discoveryn tilaus?
Viime kesänä Tokion kisoissa yleisurheilun muutama alkupäivä tuli Hoopin ja Roposen selostamana mutta sen jälkeen tuli pelkkää kuvaa ja oli pakko turvautua "sehän meitä suomalaisia kiinnostaa" YLE:een jonka urheilutuotanto on laadukasta. Ärsyttää vain nuo talvistudioihin ym. ängetyt myötähäpeää aiheuttavat pelleilyt.

Lähetetty minun M2103K19G laitteesta TapatalkillaTänään kilpajuoksuista tultua kolmen maissa ajattelin oikein hekumoida ja katsoa koko Ronden alusta saakka. Sekä Player että Discovery sitkeästi heitti livekuvaan vaikka Discoverykin oikein kysyy että katsotaanko alusta.
No ehkä hyvä. Töihinkin pitää huomenna mennä.
Vai onko ongelma mulle pakkomyydyssä Xiaomi luurissa ja "5 G" liittymässä?

ilmapall0
05.04.2022, 09.32
Mulla on myös tuota ongelmaa ollut, että livenä ei saa kelattua taaksepäin.

Selinillä mukavasti seuraa selostuskopissa näin alkukaudesta. Taisi yhdessä lähetyksessä muutama ensimmäinen Christianin lause mennä mikki kiinni, kun kuului papan mikin kautta vaimeana. Joku tuottaja tuolla on näköjään kuitenkin paikalla, kun korjasivat muutaman repliikin jälkeen.

Juha Lehtinen
08.04.2022, 18.00
Katselen Baskimaan ympäriajoa ja en tiedä kuvittelenko vaan mutta ei oikein teräväpiirtoiselta näytä lähetys vai onko silmäni tottunut UHD ja 4K kuvaan jo niin paljon ettei Eurosportin lähetykset tunnu enää missään.

huotah
08.04.2022, 18.14
GCN+ lähetysten kuvanlaatu ainakin on kovin vaatimaton, kauniisti sanottuna. Mutta positiivisena se, että englanninkielisiä lähetyksiä on ilo kuunnella silloin kun Stephens tai Lloyd ovat studiossa.

Juha Lehtinen
08.04.2022, 18.21
Ehkä on ajateltu että lähetetään sellaisella resoluutiolla että toimii laitteella kuin laitteella ilman ongelmia ja puskurointeja. Saisi kyllä olla sellainen systeemi että tunnistaa nettinopeuden yms. ja sen perusteella automaattisesti tulisi se paras laatu. No hyvä että edes noinkin.

huotah
08.04.2022, 18.32
Joo, voi olla noin. Tai ehkä bit rate on rajattu jo kamerayhteyden päässä jotta kaista riittää ja toimii mahdollisimman luotettavasti. Mulla ei ole kyllä hajuakaan miten kuva siirtyy skootterin päältä jakeluverkkoon, kunhan ihmettelen.

VesaP
12.10.2022, 21.05
Peter Selin hajotti näköjään äänensä kun Tourin aikaan yritti selostaa armottomassa flunssassa. Tässä muutamassa eri kisassa ihmetelly wifen kanssa kun kuulostaa aina vaan kuin ois kuoleman kielissä koko mies ja nyt ku rata-mm:ää alettiin kattoo niin taas, Peterin ääni kuin haudantakaa. Pakko oli kääntää englanninkieliseksi lähetys. Onko muut huomannu samaa? Peterin kantsis nyt pitää puhelakkoa muutama kk ja kattoo että paraneeko ääni ja jos ei, niin huono juttu. Kanasen Kimmo pääselostajaksi?

TERU
13.10.2022, 09.13
En tuota ole kuulut, mutta kuuntelin juuri Lombardian ajon uusinan selostusta. Entinen rämisevä ääni alkaa olla käheää pihinää. Selostamon äänentarkailukaan ei tunu ihan olevan kohdillan, ajoitain Selinin mikki unohtuu kauaksi. Pitkään kun on homma tehnyt ei hänen omakaan tarkailu tietysti enää parasta. Kuitenkin toivon Selinin jatkavan, ei vielä muut ole lähelläkään.
Englanti tai ruotsi joita joskus otan tilalle jäävät kovin huteroiksi, kun nuo ovat niin heikkoja osaamiseltaan etenkin puhutuna minulle.

vierringe
13.10.2022, 21.33
Kanasen Kimmo olisi kyllä pätevä. Hänellä on miellyttävä selostusääni, ja löytyy myös asiantuntemusta. Saattaisi kyllä muutamat pitkän linjan ketjunpyörittäjät ja kestävyysurheilun kuninkaat jäädä kertomatta. Seliniltä tuntuu välillä loppuvan ajatus kesken lauseen, ja sitten loppuu puhekin. On hänellä kyllä pitkälti kokemusta, ja ihan hyvää selostusta sieltä on tullut. Mutta ääni taitaa tosiaan olla lujilla.

marco1
15.11.2022, 17.10
Ilmoitus tuli s-postiin että Eurosport Player -sovelluksen tuki loppuu 13.1.2023 ja jatkossa katselua varten pitää ladata Eurosport -sovellus. Selvä.

jaksu
15.11.2022, 17.54
Voisin suositella GCN:n tilausta mikäli vain pyöräily on syy olla Eurosportin asiakas. Pyöräilykisojen lisäksi GCN:n puolelta löytyy muutakin katsottavaa sisältöä.

marco1
15.11.2022, 18.03
Jostain syystä GCN:n appi toimi todella huonosti viime kesänä ja samaan aikaan Eurosport toimi mainiosti. Ehkä jo korjaantunut ja vaikka pääsyy Eurosport-tilaukseen onkin pyöräily niin muutkin lajit välillä kiinnostaa.

paaton
15.11.2022, 18.20
Ilmoitus tuli s-postiin että Eurosport Player -sovelluksen tuki loppuu 13.1.2023 ja jatkossa katselua varten pitää ladata Eurosport -sovellus. Selvä.

Katsoin pikaisesti tuota eurosport.comia. Oli ainakin paljon selkeämpi mitä player.com sivusto. Eli toivottavasti mennään eteenpäin.

TERU
09.02.2023, 13.44
Talven ajokisoja seuraillut, kone kertoo suomeksikin selostuksen tulevan, kovin enklannilta kuulostaa, ruotsiksi kun pyytää, kuulostaa ruotsilta.
Onko Selinin mukavan rämisevä selostus sitten loppu ja hänkin siirtynyt meidän kuuntelijoiden joukkoon?
Monta pienempää kisaa jo tullut.

Opulus
09.02.2023, 14.17
^ Mikä kone? Jos televisio, niin sehän kertoo aina että äänikanavaksi voi valita suomen tai ruotsin. Silloin kun suomenkielistä selostusta ei (arvatenkin kustannussyistä) ole, saadaan kuulla englantia erilaisilla korostuksilla. (Ruotsinkielinen selostus tulee jokseenkin poikkeuksetta, mutta ei sielläkään aina ole äänessä ykkösselostaja tai siis tutkapari Vacchi ja Adamsson.)

PS Hiukan harmittaa että Magnus Bäckstedt rupesi Canyon - SRAMin (eli sen naisten WT-joukkueen) Sport Directoriksi; minusta hän oli ehdotonta huippuluokkaa kommentaattorina etenkin kevään klassikoissa ja muissa yhden päivän kisoissa.

Juha Lehtinen
21.02.2023, 14.15
Onkos Selin jäänyt eläkkeelle ja Suomenkieliset pyöräilyselostukset jo vallan lopetettu Eurosportilta.?. Vai onko Suomenkielinen selostus olemassa ainoastaan Eurosport Playerilla?.

Opulus
21.02.2023, 15.09
Muistiini en voi tässä asiassa luottaa tippaakaan, mutta eikö suomenkielisten selostusten kausi ole alkanut aina vasta Pariisi-Nizzasta? Eli siihen saakka tarjolla on ollut vain ruotsi tai englanti?

Toisin sanoen, Selin on palannut ääneen samaan aikaan kuin ruotsalaiset pääselostajat? Korjatkaa jos olen väärässä!

(Ruotsi on ilmeisesti juuri sen verran isompi ja parempi markkina, että mainoskruunuilla kannattaa pitää kakkosselostajaa, joka selostaa näitä pienempiä kisoja kauden alusta lähtien.)

Juha Lehtinen
21.02.2023, 15.34
^ juu, näin taitaa muuten ollakin. Sen verran on tullut jo pyöräilylähetyksiä että on tullut odotettua Seliniä selostamoon asiantuntijoiden kanssa. Ilmeisesti originaalia GCN materiaalia pääasiassa tähän asti ollut kun on Englanniksi.

TERU
21.02.2023, 16.02
Ei vaan Peter Selin on ollut äänessä jo näissä mm. UAE ajoissa, jotain on tapahtunut!
Ohjelman mukaan suomenkielinen selostus on saatavissa?
ES ei saa rahaa, kun meiltä ei tule mainostilauksia, varmaankin ehkä näin.

Ps. Selin on täyttänyt 70 viimekuussa, tarkistin Wikipediasta, selitys voisi olla se.

Juha Lehtinen
21.02.2023, 17.45
Muistanko väärin vai eikös Eurosportin kanssa ennenkin ole ollut mainosten kanssa jotain kädenvääntöä jos näin on. Olisiko aikoinaan ollut jotain tekemistä Ruotsalaisten vedonlyönti mainosten kanssa ja varmaan jotain muutakin vuosien saatossa.

TERU
22.02.2023, 07.52
Jotakin kähinää oli noista pelimainoksista, jonkin maan jossain olivat joidenkin rajotteiden vastaisia. Suomalaisia mainoksia ei ole vuosien mittaan paljoa ollut, maksaneeko kaapeliyhtiötkään liioin mitään. Selostukset suomeksi siis voivat jäädä historiaan. Monia vuosikymmeniä sitten, kun aloin seurata ammattilaisten ajoja sai vain englannin kielisen selostuksen putkiruutuun.
Joskus kyllä kypsyttänyt Selini-parin hörötykset, mutta jään kaipaamaan kotimaista selostusta, jos jää kokonaan pois, vaikka rämisevällä äänellä se ei soisikaan.

Opulus
22.02.2023, 09.17
Selin on selostanut pyöräilyä Eurosportille vuodesta 1999 lähtien. Ehtihän Eurosport näkyä Suomessakin kai koko 1990-luvun, joten voi tosiaan puhua monista vuosikymmenistä.

Itse aloitin kanavan katselun vasta paljon myöhemmin, kun maantiepyöräilykärpäsen purema oli osoittautunut todella pahaksi, mutta muistan kun ainakin kahtena keväänä saatiin jännittää, jatkuuko pyöräilyn katselu.. En muista missä järjestyksessä, mutta ensin taisi Eurosport kadota ja sitten saimme lukea kaapeliyhtiön tiedotteen siitä miten Eurosport ei näy, koska sopimus on päättynyt eikä neuvotteluissa Eurosportin kanssa ole päästy yhteisymmärrykseen.

Keskeinen kysymys taisi olla nimenomaan hinnasta, jonka kaapeliyhtiön tulisi maksaa. Jos en ole ihan väärässä. se nousikin jossain välissä sen verran että Eurosportia ei enää saanut peruspakettiin vaan siitä tuli erikseen tilattava kanava.

(Varoitus! Seuraavaksi muistellaan menneitä.)

Anyway, ensimmäinen katsomiskokemus oli jokin Pyrenneillä ajettu Ranskan ympäriajon osuus ja intohimoisten baskikannattajien oranssi meri osaltaan teki minusta Euskaltel-Euskadin innokkaan fanin. Vuoden täytyy olla 2009, koska Jussi Veikkanen ajoi neljä osuutta pallopaidassa. Sen muistan myös että kuuntelin kovasti kiinnostuneena Seliniä, koska olin hänestä ja hänen silloin jo legendaarisista selostuksistaan lukenut.

Seuraavan vuoden Vueltaan mennessä olin kuitenkin vaihtanut Vacchiin ja Adamssoniin. Sen muistan hyvin, koska oranssipaitojen kannattajan tunteet menivät upp som en sol och ner som en pannkaka, kun Igor Antón ensin voitti kaksi osuutta ja ajoi johtajanpaidassa, mutta joutui sitten keskeyttämään ja nousemaan tiimiauton kyytiin kaaduttuaan keskellä pääjoukkoa suoralla tiellä.

Eurosportin katselua aloittaessa ei tietenkään voinut välttyä yllättymästä siitä että mainokset olivat enimmäkseen norjalaisia ja että samat mainokset pyörivät miltei jokaisellla katkolla. Mieleen ovat jääneet lähtemättömästi Tyler Farrar ja Transitions-linssit:

https://www.youtube.com/watch?v=800M1P855K4

Ohiampuja
22.02.2023, 09.35
Ehtihän Eurosport näkyä Suomessakin kai koko 1990-luvun, joten voi tosiaan puhua monista vuosikymmenistä.
Itselläni kovin innostus oli joskus vuosituhannen vaihteessa, ja vieläkin muistan ne 90-luvun loppuvuosien huippukuskit nimeltä paljon paremmin kuin nämä 2010-2020 luvun huiput. Onko sillä jotain tekemistä vanhuuden kanssa, en sitten tiedä.

Kevätklassikot kun alkaa, niin jostain nousee into ja player pitää tilata. Mutta valitettavasti se into lopahtaa jo Giroon mennessä. Jotenkin ei vaan jaksa ja ehdi tuijottaa kesällä telkkaria monta päivää.

Juha Lehtinen
22.02.2023, 09.57
Itselleni tuli aikoinaan Eurosportin pyöräilylähetykset tutuiksi legendaarisen David Duffieldin selostamana.

Joo, tosi on että jää paljon hyviä pyörälenkkejä tekemättä jos jää liiaksi television ääreen ja muutenkin saattaa mennä vähän kesä hukkaan.

Sent from my iPad using Tapatalk

TERU
22.02.2023, 10.00
Hyviä osuneita muisteloita yllä menneestä. Oulussa kaapelikanavat tulivat kahdeksakymmentä luvun lopulla, tarkkaa vuotta en muista ja tuolta saakka ollut runsaasti kanavia, ES aina mukana tuosta lähtien, pieni tauko tuosta rahakiistasta johtuen. Aluksi ei käyttäjälle erillistä maksua, nykyisin DNA Mix 8 kanavapaketissa jotain tuosta maksan.
Iso liiketoiminta kyseessä, rahaa täytyy virrata noille, mainonta meiltä pientä, no talvilajeissa ehkä enemmän, noita ei tule katselluksi.
Nyt kun ymmärtää jotain pyöräilyn kisa-ajosta, kykenee seuraamaan englannaksikin selostettuna, mutta paljon jää vajaaksi, Seliniltä tuli runsaasti muuta puhuttua tietoa kisan ympäriltä.
Snookkerissa sentään sumeksi selostus toimii vielä!

Opulus
22.02.2023, 10.20
Valikointi ja annostelu on maantiepyöräilynkin seuraamisessa kaiken aa jaa oo - aivan kuten jalkapallon MM-kisojen tai olympialaisten.

Toinen juttu on sitten myös sama juttu joka lajissa -tyyppiä: mitä paremmin tuntee ajajat, heidän aikaisemmat saavutuksensa ja ominaisuutensa, joukkueiden tavoitteet ja niiden saavuttamiseksi valitut taktiikat, kilpailun ja reitin luonteen jne, sitä paremmin viihtyy ja sitä enemmän näkee jollekin satunnaisemmalle katsojalle tylsissäkin tapahtumissa.

(Omalla kohdalla jääkiekon seuraaminen lopahti kokonaan ja jalkapallossakin arvokisoja lukuunottamatta oikeastaan samaa tahtia kun joukkueiden kokoonpanot alkoivat täyttyä oudoista nimistä...)

Opulus
22.02.2023, 10.30
Joo, tosi on että jää paljon hyviä pyörälenkkejä tekemättä jos jää liiaksi television ääreen ja muutenkin saattaa mennä vähän kesä hukkaan.

Tätä en kyllä käsitä! Itseltäni ei ole ainuttakaan lenkkiä jäänyt ajamatta Tourin tai minkään muun kisan takia. Kertaakaan ei ole edes käynyt mielessä jättää lähtemättä, koska pitää katsoa joku etappi suorana.

Kolme viikkoa ei ole kauhean suuri osuus suomalaisestakaan kesästä eikä Tourin tiiviskään seuraaminen vie jok'ikistä päivää. Ja kun priorisoi sen verran että pitää TV:n kiinni silloin kun ei katso ympäriajoa suorana, koosteena tai tallenteena, niin muista kesään kuuluvista aktiviteeteista ja elämyksistä pääsee kyllä nauttimaan!

Mutta myönnettäköön lomamatkat koko perheen kanssa heinäkuussa tai työ ja normaali perhe-elämä lasten harrastuksineen saattavat vaikeuttaa yhtälöa ja intressien sovittamista. Etenkin jos itse tykkää ajaa pitkiä maantielenkkejä! Mutta se ei ole Eurosportin vika:cool:

Opulus
22.02.2023, 10.45
Itselleni tuli aikoinaan Eurosportin pyöräilylähetykset tutuiksi legendaarisen David Duffieldin selostamana.

Hänet luulen missanneeni kokonaan, hän oli ilmeisesti lopettanut kun aloitin katselun - vaikka vielä vuonna 2007 hän oli mukana:
Duffield's tour de farce is a never-ending cycle (https://www.theguardian.com/sport/2007/jun/18/comment.cycling)

Mikä jälleen kerran muistuttaa että maantiepyöräilyn selostaminen on vaikea laji. Näistä nykyisistä englanninkielisistä selostajista sen verran että olin hiukan ihmetellyt kommenttiosastoissa ja keskusteluryhmissä silmiini osuneita toistuvia valituksia Carlton Kirbyn sietämättömyydestä - mutta sitten satuin katsomaan jotain kisaa, jossa tuskaannuin jo alle tunnissa selostajan tyylilajiin ja melko totaaliin ulkonaoloon siitä mitä kisassa todella tapahtui, Jossain välissä asiantuntijakommentaattori sitten aloitti "Well, Carlton..." ja kaikki selvisi minullekin:D

Pienempiä ja etenkin Belgiassa ja Hollannissa ajettuja on ollut selostamassa José Been, johon kiinnitti huomiota paitsi sen vuoksi että hän on yksi harvoista naisselostajista myös siksi että hänen lausumanaan ajajien nimistä sai helposti selvää (ja siksikin että hän selvästi puhui hollantia äidinkielenään). Hänelläkin on omat maneerinsa ja hänkin joskus nauraa omalle huumorilleen, mutta hän on tapahtumien tasalla - ja mika parasta osaa antaa asiantuntijakommentaattorille tilaa silloin kun sitä tarvitaan.

Juha Lehtinen
22.02.2023, 10.49
Tätä en kyllä käsitä! Itseltäni ei ole ainuttakaan lenkkiä jäänyt ajamatta Tourin tai minkään muun kisan takia. Kertaakaan ei ole edes käynyt mielessä jättää lähtemättä, koska pitää katsoa joku etappi suorana.

Kolme viikkoa ei ole kauhean suuri osuus suomalaisestakaan kesästä eikä Tourin tiiviskään seuraaminen vie jok'ikistä päivää. Ja kun priorisoi sen verran että pitää TV:n kiinni silloin kun ei katso ympäriajoa suorana, koosteena tai tallenteena, niin muista kesään kuuluvista aktiviteeteista ja elämyksistä pääsee kyllä nauttimaan!

Mutta myönnettäköön lomamatkat koko perheen kanssa heinäkuussa tai työ ja normaali perhe-elämä lasten harrastuksineen saattavat vaikeuttaa yhtälöa ja intressien sovittamista. Etenkin jos itse tykkää ajaa pitkiä maantielenkkejä! Mutta se ei ole Eurosportin vika:cool:

En tarkoittanut pyöräilylähetysten katsomista vaan yleensäkin television katsomista kesällä. Itse teen jatkuvaa 3-vuorotyötä niin tuo vaikuttaa ainakin itselläni jonkin verran miten vietän aikaa harrastusten ja tv:n katselun kanssa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Teemu H
22.02.2023, 11.06
No todellakin on jääny lenkkejä ajamatta Tourin takia, ratkaisuetapit pitää katsoa suorana :D

1990-luvulla Eurosportilla oli muitakin suomenkielisiä selostajia Selinin lisäksi. Petri Viljanen muistuu ainakin mieleen.

TERU
22.02.2023, 12.52
Jännimmät kohdat noista suurista ajoista tulee myöhään iltapäivällä, siihen mennessä on ehtinyt ajaa itsensä hapoille, ainakin kun on aamuvirkku. Kesän mittaan noita suurimpia tulee 3×3 viikkoa ja viikonloput päälle. Kieltämättä kova urakka tuo...

Suurin idolini alkuajoilta on Miguel Indurain. Hänen ajonsa veti kisojen katsomiseen pidempäänki.
Vanhaksi alkaa tulla kun vanhoja muistelee.

paaton
22.02.2023, 12.59
No todellakin on jääny lenkkejä ajamatta Tourin takia, ratkaisuetapit pitää katsoa suorana :D

1990-luvulla Eurosportilla oli muitakin suomenkielisiä selostajia Selinin lisäksi. Petri Viljanen muistuu ainakin mieleen.

Ei noita livenä katsota. Pitkä ja kova lenkki alle ja tuon jälkeen sohvalle selälleen. Ei heti parempaa palautumistapaa keksi.

Hääppönen
22.02.2023, 13.06
Tässä samalla kannalla paatonin kanssa. Tallennuksesta katsottu on itselle suora, kun pitää informaatiokuplansa kiinni.:)

Opulus
22.02.2023, 13.47
^ Tuo on yksi suuria filosofisia kysymyksiä! Jos suoran lähetykseen ihanuuteen ja kurjuuteen kuuluu että miljoonat muutkin katsovat sitä samaan aikaan, niin viipeellä katsottu ei tietenkään ole suora - mutta kummasti se vain siltä tuntuu, ainakin jos kieltää itseltään pikakelauksen:cool:

Terulle huomauttaisin että Girohan ajetaan toukokuussa, jota ei parhaalla tahdollakaan voi kutsua Suomessa kesäksi, ja Vueltakin ajoittuu elo-syyskuun vaihteeseen, jolloin kesän voi sanoa olevan jo ohi.

Mitä otsikossa mainittuun vihastumiseen tulee, niin siihen antaa minulle tänään aihetta se että Eurosport 1:llä snooker ja tennis työntävät pyöräilyn (suuria ympäriajoja ja klassikoita lukuunottamatta) Eurosport 2:lle, jota en näe, koska en ole sitä tilannut. Olisi nyt mahdollista ja kiinnostavaa katsoa miten Jaakko Hänninen pärjää Jebel Jaisin loppunousussa.

Ehkä minun pitäisi vihastua itselleni, mutta hiukan paradoksaalisesti en kuitenkaan juuri katsellut kakkosella näkyviä kisoja silloin kun se kuului kanavapakettiin...

Hower
22.02.2023, 14.03
Ihan mahdoton ja käsittämätön ajatus katsoa tallenteilta urheilulähetyksiä.
Kisan ratkaisu on jo tapahtunut, mennyttä aikaa, hetki on ikuisesti poistunut.
Tieto siitä, että voisi pikakelata tallenteen loppuun ja katsoa se minkä kaikki muut jo tietävät pilaa kaiken.

Korkeintaan voi fiilistellä jälkikäteen katsomalla uusintana jotain vanhaa huippuhetkeä.

Teemu H
22.02.2023, 14.14
Peruskilpailut tulee kyllä katsottua nauhalta jälkikäteen. Kelailu siinä on tietty kiusauksena, jää Selinin ruokajutut kuulematta.

Täytyypä pistää Discovery Plus taas tilaukseen, jos kerran Jaakkoa jo näytetään. Talveksi päästin katkolle, ei sieltä oikein muuta kiinnostavaa tule.

TERU
22.02.2023, 14.24
^^Juuri noin, joskus jokin matsi on niin jännittävä tasaväkisyydessään, että sen katsominen jälkikäteen lopputuloksen tietäen antaa lisäarvoa ja ilo katsella toistamiseen. Lajista riippumatta.
Ei noiden molempien ES kanavien ottaminen haltuun ole pöllömpää eikä monen euron menetyskään.
Minun ajokauteni on puolen vuoden mittainen, toinen kesä ja toisen voi siitä arvatakin ja telkkaria voi katsella suurella huolellisuudella vain sen minkä pitää arvokkaana menetettyyn aikaan verraten. Jää vielä aikaa joutilaisuuteenkin.

kauris
22.02.2023, 21.57
Mutta varmuutta siihen onko suomenkielinen selostus nyt loppunut ei ilmeisesti ole?

paaton
22.02.2023, 22.17
Ihan mahdoton ja käsittämätön ajatus katsoa tallenteilta urheilulähetyksiä.
Kisan ratkaisu on jo tapahtunut, mennyttä aikaa, hetki on ikuisesti poistunut.
Tieto siitä, että voisi pikakelata tallenteen loppuun ja katsoa se minkä kaikki muut jo tietävät pilaa kaiken.

Korkeintaan voi fiilistellä jälkikäteen katsomalla uusintana jotain vanhaa huippuhetkeä.

Justiinsa joo. Mites katsot kaikki kevään kisat? Noita tulee useita päällekkäin. Ne katsotaan alusta loppun asti silloin kun on itselle paras aika, eli muu sählinki on minimissä ja saa keskittyä rauhassa. Jossain suurklassikossa on niin paljon tapahtumia, ettei niitä nyt vaan voi pikakelailla sieltä täältä.

Fillarikisat ovat upeita ja noiden katsominen on mahtavaa. Mutta ikinä ei oma lenkki jää kakkoseksi kisan takia. Ihan sama vaikka se olisi tdf:n ratkaiseva vuorietappi. Ja tuon on onneksi alkanut tajuamaan jo muutkin. Kisojen tuloksia ei möläytellä ikinä, ennenkuin kysytään kaverilta tietääkö lo lopputuloksen.

JTJ
26.02.2023, 19.39
Kun Player on nyt lopetettu, niin eurosport.com-sivustolta tuntuu olevan hieman hankala löytää kaikkia kisoja. Olisikohan GCN+ parempi? Minäkään en ole nähnyt vielä yhtään kisaa suomeksi selostettuna. Etenkin naisten kisoja olen yleensä ennenkin katsonut englanniksi, kun englanninkieliset selostajat ovat paljon suomalaisia paremmin kärryillä kisan tapahtumista. Mutta olishan se kiva kuunnella välillä Selinin selostustakin.

teeässä
26.02.2023, 20.43
Mutta varmuutta siihen onko suomenkielinen selostus nyt loppunut ei ilmeisesti ole?

Discovery+ tulevissa ohjelmissa oli maininta Selinin selostuksista. Pariisi-Nizza alkaen 5.3

Sent from my iPhone using Tapatalk

kauris
26.02.2023, 22.08
En ole tourin jälkeen avannutkaan playeria. Pitää varmaan nizzaa alkaa katsomaan ja ihmetellä miten .com toimii. Toissakausi maksoi 40 euroa ja viime kesä 20 euroa. Hinta ei ole kyllä ollut paha. Nyt en muista milloin nykyinen sopparini päättyy mutta varmaan tässä keväällä kohtapuoliin.

paaton
26.02.2023, 22.52
Ei ole pienintäkään ongelmaa. Uudistuneen sivuston osalta kannattaa kyllä olla vähän tarkkana.

https://www.eurosport.com/watch/cycling/

Kirjainmerkkiin ja varovasti scrollata sivua alaspäin. Alimmaisena nimittäin tulee kaikkien kisojen koosteet ja loppuhaastattelut. Eli pienoiskuvista tietysti näkee kuka on voittanut.

JTJ
27.02.2023, 10.20
Minusta lähetyksistä voisi olla tarkemmat tiedot. Esimerkiksi lauantaina en tiennyt, mi(t)kä Het Nieuwsbladin lähetyksistä oli miesten kisasta ja mi(t)kä naisten kisasta. Lisäksi miesten kisan lähetyksen alussa oli hämäävästi naisten haastattelut. Lisäksi olisi kiva tietää, missä lähetyksissä on mainokset ja missä ei.

paaton
27.02.2023, 10.23
Aiemmin ne mainokselliset tosiaan erotti nimestä.

On siinä muitakin huononnuksia, mutta pääasia että kuva näkyy ongelmitta. Yksi ärsyttävä on tuo tummennus ruudun ylä ja alalaidassa hiirtä liikutettaessa. Nyt ei enää nää kilometrimäärää kelatessa.

TERU
27.02.2023, 13.51
Katselen ES 2 kanavalta ratakisaa ja on noiden brittien pyörin haarukat ihmehäkkyröitä!
Lujaa ajavatkin.

kauris
27.02.2023, 16.12
Sain aikaiseksi kirjautua eurosport.com sivuille. Näköjään huhtikuun loppupuolella päättyy nykyinen vuosisopimukseni. Mutta seuraava huhtikuussa lähtevä maksuerä onkin taas 6,99 eli vuosipaketti muuttuu jälleen (kuten vuosi sitten kävi) automaattisesti kuukausiveloitteiseksi. En nytkään nähnyt kohtaa missä sen olisi voinut vaihtaa vaan vaihtoehdoksi jää irtisanominen. Vuosi sitten tein tämän vasta just kun ensimmäinen 6,99 euroinen oli ehtinyt mennä. Irtisanoessa vuosi sitten sain saman tien siellä sivuilla tarjouksen, että haluaisitko kuitenkin irtisanomisen sijaan ottaa uuden vuosipaketin hintaan 19,99 euroa (alunperin vuosihinta oli 39,90). Tartuin toki silloin tarjoukseen mutta nyt olen samassa tilanteessa. Paitsi, että nyt ehdin tehdä irtisanomisen ennen ensimmäistä kuukausimaksua ja nyt ei tullut mitään uutta tarjousta siitä jos kuitenkin jäisin asiakkaaksi ja ottaisin edullisen vuosihinnan. Höh.

Miten teillä muilla on käynyt? Onko vuosipaketti vaihtumassa kuukausiveloitteiseksi? Toki voisin nyt varmaan käydä ottamassa taas kokonaan uuden vuosipaketin, kun irtisanomisaika (tai siis nykyinen vielä voimassa huhtikuun loppupuolelle oleva sopimus) on päättynyt.

paaton
27.02.2023, 16.51
Vaihda gcn+ palveluun. Taisi olla 40e/vuosi ka pyöräilyssä kai fiksumpi käyttää.

Teemu H
27.02.2023, 17.15
Vaihda gcn+ palveluun. Taisi olla 40e/vuosi ka pyöräilyssä kai fiksumpi käyttää.

Onko siellä GCN:llä varmasti Peter Selin äänessä? Tai oliko siis viime vuonna? Tulevasta kukaan ei voi olla varma :D

Muita nyt netissä olevia hintoja:

Eurosport.com 6,99 € / kk tai 39.99 € / vuosi https://www.eurosport.com/watch/
Discovery plus 9,99 / kk https://auth.discoveryplus.com/fi/product

paaton
27.02.2023, 17.27
No ei ole.

Edit: tai enpä minä tiedä. Olen ollut siinä oletuksessa, ettei suomalaista selostusta gcn:llä ole.

kauris
27.02.2023, 18.45
Laitoin iltapäivällä viestiä eurosportin aspaan ja kyselin hinnoista. Pahoittelivat ensinnäkin, että vastaus kesti (siis öö, meni pari tuntia). Eivät pystyneet tarjoamaan eurosporttia enää hintaan 19,90 vuosi mutta tarjoavat discovery+ kanavan vuodeksi 39,90. Sehän olis sama hinta kuin eurosportin sivuilta eurosport. Discovery+ paketissa näkyis ainakin hiihdon maailmancup. Myös ne muutamat kisat joita yle ei näytä. En nyt vielä ehtinyt tutustua tarkemmin ja en tiedä pyöräilyn selostuskielistä. Mutta eurosportin lähetykset sieltä kai näkyis.

Edit. Tarjouslinkki jonka sain aspasta vei saksankielisille sivuille. Vähän epäilyttää saisinko sitä kautta tilauksen ja näkisinkö suomenkieliset versiot ohjelmista. Tai edes englanninkieliset. Lähetin aspaan jatkokysymyksen asiasta. Discoveryplussan suomenkielisillä sivuilla on vain erihintaisia kuukausidiilejä.

Edit. Taas tuli jo uusi vastaus. Ja uudet linkit. Eli vaihtoehtoina eurosport.com 39,90 euroa ja discoveryssa suomi-puolella ne kuukausihinnat.

JohannesP
27.02.2023, 19.50
Miten teillä muilla on käynyt? Onko vuosipaketti vaihtumassa kuukausiveloitteiseksi? Toki voisin nyt varmaan käydä ottamassa taas kokonaan uuden vuosipaketin, kun irtisanomisaika (tai siis nykyinen vielä voimassa huhtikuun loppupuolelle oleva sopimus) on päättynyt.
Kävin äskön tarkistamassa ja 23.3.2023 lähtevän vuosipaketin maksun hinta ei ole ainakaan vielä muuttunut. Tosin maksu lähtee Puolan zlotyissä 89 zl (~19e) jonkun muinaisen tänne linkatun alekampanjan takia niin ehkä se vaikuttaa. (Ihan normaalisti toimii suomenkieliset selostukset)

paaton
27.02.2023, 19.56
Laitoin iltapäivällä viestiä eurosportin aspaan ja kyselin hinnoista. Pahoittelivat ensinnäkin, että vastaus kesti (siis öö, meni pari tuntia). Eivät pystyneet tarjoamaan eurosporttia enää hintaan 19,90 vuosi mutta tarjoavat discovery+ kanavan vuodeksi 39,90. Sehän olis sama hinta kuin eurosportin sivuilta eurosport. Discovery+ paketissa näkyis ainakin hiihdon maailmancup. Myös ne muutamat kisat joita yle ei näytä. En nyt vielä ehtinyt tutustua tarkemmin ja en tiedä pyöräilyn selostuskielistä. Mutta eurosportin lähetykset sieltä kai näkyis.

Edit. Tarjouslinkki jonka sain aspasta vei saksankielisille sivuille. Vähän epäilyttää saisinko sitä kautta tilauksen ja näkisinkö suomenkieliset versiot ohjelmista. Tai edes englanninkieliset. Lähetin aspaan jatkokysymyksen asiasta. Discoveryplussan suomenkielisillä sivuilla on vain erihintaisia kuukausidiilejä.

Edit. Taas tuli jo uusi vastaus. Ja uudet linkit. Eli vaihtoehtoina eurosport.com 39,90 euroa ja discoveryssa suomi-puolella ne kuukausihinnat.

Näkyykö tuossa ne kaikki eurosport kanavat, ja tallenteet?

kauris
27.02.2023, 20.07
Missä noista? Eurosport.comin normitarjous vuodeksi eli tuo 39,90 on se minkä saatan nyt ottaa ja siinä näkynee eurosportin kaksi kanavaa tallenteineen eli samat kuin playerissa on näkynyt. Tämän aspa nyt vikassa viestissään laittoi mutta saman löytää siis ihan avoimilta sivuilta.
https://auth.eurosport.com/product?int_campaign=WW-EU-E1-EU-C7-EU-BAU-DR-W-AllSports-Undefined-230101-NA&int_content=home-top-banner-subscribe

paaton
27.02.2023, 20.09
Missä noista? Eurosport.comin normitarjous vuodeksi eli tuo 39,90 on se minkä saatan nyt ottaa ja siinä näkynee eurosportin kaksi kanavaa tallenteineen eli samat kuin playerissa on näkynyt.
https://auth.eurosport.com/product?int_campaign=WW-EU-E1-EU-C7-EU-BAU-DR-W-AllSports-Undefined-230101-NA&int_content=home-top-banner-subscribe

No discovery paketissa tietysti. Yhtään ei kyllä pysty tinkimään kanavamäärästä.

Tuo eurosport.com on siis ihan sama paketti mitä aina ennenkin. Sivun nimi on vain muuttunut. Tuo 40e setti on ollut minulla jo kesästä asti, kun 20e tarjous loppui.

paaton
27.02.2023, 20.13
Niin ja siellä eurosportplayer/com kauttahan näkyy myös se gcn striimi, eli voi vaihdella suomalaisen ja englantilaisen selostuksen/mainosten välillä.

JTJ
27.02.2023, 20.24
Näkyihän playerissä viime vuonna suomenkielinenkin selostus ilman mainoksia. Eiköhän se tänä vuonnakin tule, jos vaan tajuaa klikata oikeaa linkkiä.

kauris
27.02.2023, 20.25
Mä tingin ja irtisanoin f1tv:n. Ei se olis myöskään kuin noin 110 euroa vuosi mutta en taida nyt raaskia. Jos yrittäis vaikka käydä pyörälenkillä sunnuntaisin iltspäivällä kisan katsomisen sijaan. Mulla ei ole mitään netflix, hbo tai muitakaan kk velotteisia kylläkään (paitsi spotify) eli ei se f1 ja eurosport yhdistelmä paha olis.

kauris
27.02.2023, 20.27
Näkyihän playerissä viime vuonna suomenkielinenkin selostus ilman mainoksia. Eiköhän se tänä vuonnakin tule, jos vaan tajuaa klikata oikeaa linkkiä.

Se oli aina yhtä arpomista minkä sattui avaamaan :)
Toinen hassu oli se, kun sillä toisella toisella linkillä tuli mainoksia (ja itse sattui olemaan mainoksettomassa versiossa) niin selostus loppui samaksi ajaksi. Välillä ihmetteli sitten miksi tuli hiljaista hyväksi toviksi.

JTJ
27.02.2023, 20.50
Oli siinä joku logiikka. Multi-language-linkki oli muistaakseni yleensä ilman mainoksia tai sitten se pidempi lähetys kahdesta vaihtoehdosta. Nyt täytyy .com sivustolla keksiä taas uudet tavat arpoa oikea linkki.

paaton
27.02.2023, 20.51

Oikeesti? Mun selinin selosti aina mainoksilla. Gcn striimi oli ilman mainoksia. En varmaan tajunnut etsiä oikata.

Vai menikö se tosiaan niin, että selin lopettei selostuksen mainosten ajaksi. Saattoi muuten olla.

paaton
27.02.2023, 20.53
Mä tingin ja irtisanoin f1tv:n. Ei se olis myöskään kuin noin 110 euroa vuosi mutta en taida nyt raaskia. Jos yrittäis vaikka käydä pyörälenkillä sunnuntaisin iltspäivällä kisan katsomisen sijaan. Mulla ei ole mitään netflix, hbo tai muitakaan kk velotteisia kylläkään (paitsi spotify) eli ei se f1 ja eurosport yhdistelmä paha olis.

No kukaan ei maksa f1 katsomisesta. Niihin nukahtaa. Minullakaan ei ole ensimmäistäkään maksukanavaa, eikä yleensä edes spotifya. Nyt otin trainerikauden ajaksi tidalin musiikille.

Ne elisaviihteet sun muut maksavat ihan älyttömästi vuositasolla. Ei vaan tajua miten porukka voi työntää noihin rahaa.

gallodepelea
28.02.2023, 23.29
CGN+ on ollut minusta ok. Siellä on paljon katsottavaa ja toureista tuli usein samana päivänä tiivistelmä jonka pystyi katsomaan illalla jos kisa oli jäänyt väliin. Hinta 40 eur per vuosi on kohtuullinen. Minusta siellä oli kisoista aina kaksi streemiä, toinen missä alun live studio osuus ja vain englanti selostus ja toinen mikä alkoi myöhemmin ja siinä valittavana joku 10 kieltä.

Eurosportin uusi appi on hieman sekava mutta opin sitäkin käyttämään. Eurosportilta katson tennistä. Siellä on valittavana Spoiler -nappi jolla voi peittää tulokset. Ihan kätevä. Kielivalintojen hakeminen välillä tuskaa. Ehkä tuo paranee vielä mutta alku on aika kurjaa käyttäjän näkökulmasta.

TERU
01.03.2023, 09.06
Molemma ES kanavat saa TV pakettiin DNAn sopimuksella kaiken muun roinan lisäksi, eikä maksa varmaankan kuin kymmeniä senttejä kuussa. Maksan Kalevasta ja Hesarista enemmän ja omassa budjetissa nuo ovat samassa ryhmässä.
On tuolla telkkarilla sisältöineen paikkansa, vaikka someaikaa elämmekin.

paaton
01.03.2023, 09.52
Molemma ES kanavat saa TV pakettiin DNAn sopimuksella kaiken muun roinan lisäksi, eikä maksa varmaankan kuin kymmeniä senttejä kuussa. Maksan Kalevasta ja Hesarista enemmän ja omassa budjetissa nuo ovat samassa ryhmässä.
On tuolla telkkarilla sisältöineen paikkansa, vaikka someaikaa elämmekin.

Mitäs tuo dna sopimus maksaa?

marco1
01.03.2023, 10.34
Antennitelkkariin saan Eurosport 1 ja 2 hintaan 13,45€ kuussa (CI-kortti ja lukija erikseen), tämä on halvin paketti jossa on neljä kanavaa. Meillä muut kanavat taitaa olla jotain Nat Geo -kanavia tms.
Telkussa Eurosportit on pyörineet sujuvammin kuin ATK:ssa joten tilaus saa jatkua.

TERU
01.03.2023, 12.41
Mulla kaikki munat yhdessä korissa, kaks kännyä, kaapelinetti liittymineen, kahdeksan kanavan TV mix-paketti. Kiinteän netin nopeus 400 ja laskua kertyy suunnilleen Hesarin verran vuodessa. Jyvitän noille sporttikanaville joitakin kymmeniä senttejä tuosta, tärkeitä kaikki konsanaan ja tarkka olen, konnille en maksa mitään. -:

TERU
03.03.2023, 07.46
Tuosta jäi kokonaan mainitsematta, että paketti sisältää mainion pääsyn areenaan ja juutuuppiin, samoin paljon tallennettuja ohjelmia, joihin on helppo pääsy. Tämä on aivan muuta kuin vain tv.
Arvostan paljon helpon toimivan pääsyn molempaan ES kanavan ohjelmaan kaikkia muuta luettelematta.
Tämä tulee DNA hubi ja kaapeli-netti/TV laitteilla meille, näyttöinä pari pientä ruutua.
Eräälle tuttavalleni jokseenkin sama tulee antennitalouteen, heidä valitsemallaan sisällöllä, jota en tiedä eikä tämä ole mainos

kauris
03.03.2023, 10.16
Mä en ihan näe kaikkia noita suurena etuna. Pääseehän Areenaan ja Tubeen myös suoraan uusien telkkarien sisään rakennetuilla ohjelmilla. Tai kännykällä ja sitten kuvan streemaamalla telkkariin. Eurosport.cominkin saa kai android-telkkariin asennettua, se on vielä testaamatta mutta kännykästä ainakin sen saa taas tosiaan siirrettyä telkkariin ihan täydellä kuvanlaadulla telkkarin sisäänrakennetun chrome castin kautta.
Ja tuo hinta eurosportille on vuodeksi nyt sen 40 euroa.

Ja kuten toisaalla on ollut puhetta, viaplayn urheilutkin muuten näkyy Telia tv:n kännykkäsovelluksen kautta ilmaiseksi ja siitä kuvan saa niin ikään suoraan telkkariin. Eli toimii vaikka niissä hiihdon mc-kilpailuissa joihin ylellä ei ole sopimusta.

edit. Toki meidän talonyhtiössä on vastikkeeseen leivottu (4 euroa laskennallisesti per asunto) Elisan kuitukaista joten erillistä nettisopimusta en tarvitse ja sitä en siksi laskelmissa ja pohdinnoissa huomioi.

TERU
03.03.2023, 10.41
Meillä arvostetaan käytön helppoutta, ollaan jo ikivanhojakin ja vaimoni etenkin on hyvin vähän kiinnostut muusta kuin toimivuudesta. Taloyhtiön sopimus myös nyt pohjalla.

TERU
05.03.2023, 17.39
No niin, nyt tulee Pariisi-Nizza ajosta suora lähetys Peter Selinin äänellä höystettynä!

Opulus
09.03.2023, 15.55
^ Peter Selinin ääni kuuluu muuten niihin, joita jotkut inhoavat niin että mieluummin poistuvat huoneesta jossa pyöräilylähetystä katsellaan tai kysyvät kauanko tuo vielä kestää ja vastauksen kuultuaan kertovat lähtevänsä siksi ajaksi ulos:D

(Voisin kuvitella että suurin osa heistä on naisia. Tosin on myönnettävä että osasyy siihen etten voi joitain urheiluselostajia sietää on heidän äänensä tai puhetapansa.)

Mutta tänään ja huomenna Eurosport vihastuttaa siksi että Pariisi-Nizzan ja Tirreno-Adriaticon etapit on laitettu Eurosport 2:lle (jota en näe, koska olen sellainen mitä englanniksi kutsutaan "cheapskateksi" - vaikkei ykköseltä tulekaan samaan aikaan jotain suositumpaa (snooker, tennis, mitä niitä onkaan?) suorana lähetyksenä. Ei, Eurosport 1 näyttää UAE Touria uusintoina:mad:

Operaation tarkoitus ei voi olla mikään muu kuin saada maantiepyöräilystä palavasti kiinnostuneet joko tilaamaan myös Eurosport 2 tai ehkä enemmänkin se helkutin Discovery+!

No, onneksi la ja su palataan normaalimeininkiin eli ykkösellä näytetään kulloinkin tärkein urheilutapahtuma suorana. Mutta arvattavaksi jää toistuuko tämä seuraavissakin yhden viikon ympäriajoissa...

TERU
09.03.2023, 16.45
Oli jakso minullakin, kun inhosin Selinin selostustapaa, mutta siitä jo yli kakskytvuotta ja nyt jo pitkään kaivannut, kun se on puuttunut...

Opulus
09.03.2023, 17.09
Oma suhtautumiseni Peter Selinin ääneen on varsin neutraali ja siedän melko hyvin hänen toistuvia fraasejaankin. Eikä minua pahemmin haittaa sekään kun mennään sille kuuluisalle matkaopaspuolelle.

Olen kuitenkin sitä mieltä että pyöräilyn selostaminen ilman kommentaattorin apua on jokseenkin ylivoimainen tehtävä kelle tahansa; en oikein jaksa kuunnella sitä yksinään selostavaa ruotsalaistakaan (jonka nimeä en ole ikinä oppinut muistamaan). Vacchikin on parempi silloin kun Adamsson on aisaparina.

JTJ
09.03.2023, 21.07
Mikä jälleen kerran muistuttaa että maantiepyöräilyn selostaminen on vaikea laji. Näistä nykyisistä englanninkielisistä selostajista sen verran että olin hiukan ihmetellyt kommenttiosastoissa ja keskusteluryhmissä silmiini osuneita toistuvia valituksia Carlton Kirbyn sietämättömyydestä - mutta sitten satuin katsomaan jotain kisaa, jossa tuskaannuin jo alle tunnissa selostajan tyylilajiin ja melko totaaliin ulkonaoloon siitä mitä kisassa todella tapahtui, Jossain välissä asiantuntijakommentaattori sitten aloitti "Well, Carlton..." ja kaikki selvisi minullekin:D

Kun mainitsit tämän, niin minuakin alkoi hieman ärsyttämään Carltonin selostus Tirreno-Adriaticossa. Kokeilin tänään espanjankielistä selostusta. Oli heti parempi, vaikken espanjasta kovin paljoa ymmärräkään.

huotah
09.03.2023, 23.08
En tiedä kumpi on sietämättömämpi, Carlton Kirby vai Rob Hatch, harmittavasti nämä jakavat vetovastuun isoissa ympäriajoissa. Toisaalta sitten ES/GCN+:n Matt Stephens ja Dan Lloyd tarjoilevat parasta selostusta mitä tiedän, silloin harvoin kun ovat äänessä.

JTJ
09.03.2023, 23.37
Mun mielestä Marty McCrossan on ollut hyvä naisten kisoissa. Ainakin pysyy perillä kisan tapahtumista, toisin kuin Matti Heikkinen.

navajokoira
09.03.2023, 23.58
Jännä. Carlton höpöttelee välillä omiaan, mutta en mä sellaisesta ärsyynny. Mulle koko englanninkielisestä tiimistä vain Sean Kellyn puhetapa on joskus aika raskas: joutuu aina vähän erikseen keskittymään että jaksaa kuunnella millainen pointti sieltä on tulossa ja sitten kun se onkin vain sama mitä selostaja juuri sanoi mutta tylsemmin niin voi v...

Selinin osalta tuollainen raskaus on toki ihan omissa sfääreissään. Parempi sekin kuin joku kuolettavan tylsä selostaja, mutta eipä juuri tule suomenkielisiä lähetyksiä seurattua jos voi valita.

Ohiampuja
10.03.2023, 09.37
Mun oma englannin osaaminen on niin kehnoa, että en oikein pysy tilanteen tasalla ilman kovaa pinnistelyä. Niin arvostan kyllä Selinin selostusta. :)

Opulus
10.03.2023, 10.04
Ennen kuin lähes kaikki kisat tulivat katseltaviksi jonkun englanninkielisen palvelun kautta, kiihkeimmät maantiepyöräilyn ystävät seurasivat jonkun striimin kautta belgialaisia flaamiksi eli hollanniksi selostettuja lähetyksiä. Aluksi he eivät tietenkään ymmärtäneet sanaakaan ja monien ajajien nimetkin jäivät ymmärtämättä, kun niiden lausuminen poikkesi huomattavasti siitä mihin he olivat tottuneet.

Mutta ajan kanssa pyöräilytermit tulivat tutuiksi ja jotain jo itsekin pyöräkilpailujen taktiikasta ymmärtäville riitti että sai tietää keitä ruudussa näkyvät ajajat olivat silloinkin kun niin sanottu grafiikka ei sitä kertonut.

Voi tosiaan olla että Selinin poisvalinta on pohjimmiltaan jonkinlaista snobismia, kuvittelua siitä että on fiksumpi kun kuuntelee muka parempia selostajia:cool:

Vähän vakavammin: kaikkihan he jossain määrin höpöttelevät omiaan, mikä on täysin luonnollista, koska on mahdotonta pysyä tiukasti asiassa ja analyysissä monen tunnin lähetyksen ajan. Ongelmaksi se nousee vasta kun höpöttely tuntuu vievän huomiokyvyn ja kun höpöttely jatkuu silloinkin kun tapahtuu jotain selostamisen ja nopean analyysin arvoista.

Eri joukkueiden taktiikasta ja siitä mitä on parhaillaan tapahtumassa ja mitä todennäköisesti tulee tapahtumaan voi tietenkin aina olla erilaisia näkemyksiä eikä selostaja ole huono siksi että hän lukee kilpailun vaiheita toisin kuin katsoja - ei edes silloin kun jatkotapahtumat osoittavat katsojan olleen lähempänä oikeaa:rolleyes: Mutta on selostajia, jotka ovat poikkeuksellisen usein pihalla eivätkä korjaa näkemystään, vaikka lähetyksessä mukana oleva kommentattori kuinka yrittää häntä valaista, ja silloin saattaa selostuskieli vaihtua nopeasti...

PS En siis ole aikoihin kuunnellut Seliniä säännöllisesti enkä siksi osaa sanoa miten usein hän on pihalla tai miten hyvin hän yleensä on kartalla.

Teemu H
10.03.2023, 23.35
Minulle pro-kausi alkoi taas Peter Selinin selostusten myötä. Jotenkin en vain saa sydäntä samalla tavalla mukaan muiden selostajien kanssa.

Varmaan olen liiaksi tottunut Seliniin. Onhan tässä yhteistä taivalta vuosikymmeniä.

Snobismi saattaa joillakin osua. Ehkä vähän pitää päästä korottamaan itseään? Vaikeaa se on silti, Selin ajaa yli seitsemänkymppisenä yhä enemmän kilometrejä maantiepyörällä kuin... mitä... 80-90% fillarifoorumilaisista?

Minulla on jostakin 3-4 vuoden takaa muistikuva Eurosportilta, kuinka enkkuselostaja ei tunnistanut Jonas Vignegaardia naaman lähikuvista. Se oli hämmästyttävää. Tämä ei missään nimessä ole koskaan tapahtunut Peter Selinillä, hän tuntee jumalauta kaikki proffakuskit pelkästä takapuolesta :D

JTJ
11.03.2023, 00.49
Selostajat tietysti kannattavat myös oman maansa kuskeja. On ollut ihan hauska kuunnella vaihteeksi espanjankielistä selostusta. Selostaja heti innostuu, kun espanjalainen nousee kärkeen. Ihan sympaattista, kun ei he pärjää kuitenkaan. No, tänään oli Enric Masilla ihan hyvää yritystä Tirreno-Adriaticossa, mutta vajaaksi jäi. Onneksi ei tarvi kuunnella sloveniankielistä selostusta. Vois pian kyllästyä hehkutuseen :D

TERU
11.03.2023, 07.32
"Varmaan olen liiaksi tottunut Seliniin. Onhan tässä yhteistä taivalta vuosikymmeniä."
Sitaatti Teemun ajatuksista Selinistä kisaselostajana, hyvin olen samaa mieltä. Selin selostaa muutakin kuin juuri nyt tapahtuvaa, minkä katsojakin näkee ruudulta samanaikaisesti. Joitakin toisia selostajia, vaikkapa jostain toisesta lajistakin, ei ole ilo kuunnella, kun puuttuu Selinin tapainen selostuksen, sanoisinko "lavennus".

ES bisnes saanee Suomesta aika vähän tuloja eikä näin ilmaispalveluna tarjoa meille palveluaan?
Papa Selin tehnee lähes talkoohengessä hommaa, kun banaani taskussaan fillaroi kotoaan selostamoon?

Opulus
11.03.2023, 08.40
^ ^ Snobismi voi olla myös demokraattista eli snobi voi vilpittömästi toivoa että muut nousisivat hänen tasolleen :cool:

En ole ihan varma olisinko vielä vuonna 2020 tunnistanut Vingegaardia sen paremmin kuin muita pelkästään nimenä lähtölistassa tuttuja ajajia. Mutta on totta että on joitain selostajia, joiden kyky tunnistaa ajajia ajotyylin perusteella on käsittämätön sellaiselle, joka ei pysty samaan kuin jonkun Froomen tai Vansevenantia tai Alaphilippen kohdalla...

navajokoira
11.03.2023, 11.05
Itsehän olen varsin uusi seuraaja, enkä ole tottunut Selinin ääneen, intonaatioon ja artikulaatioon vuosikymmenten saatossa. Kun siskoni oli käymässä viime vuonna ja kuuli ensimmäistä kertaa Selinin selostusta, hän kysyi aivan vilpittömästi mitä kieltä tämä on.

Totta kai asia olisi siskolleni selvinnyt kysymättäkin jos olisi hetkeksi keskittynyt kuuntelemaan. Mutta snobismina voi pitää myös sitä, että hehkuttaa selostajaa jonka puhetta asiaan vihkiytymättömät eivät edes ymmärrä. :)

kauris
11.03.2023, 14.21
Toisaalta muutama vanhempi rouva töissä on kertonut kuuntelevansa Selinin pyöräilyselostuksia vaikkeivät pyöräilystä mitään ymmärrä. Hänen oheiskertomuksensa alueen nähtävyyksistä ja viini- ja ruokakulttuureista ovat kuulemma koukuttavia.

JohannesP
26.03.2023, 16.02
Kävin äskön tarkistamassa ja 23.3.2023 lähtevän vuosipaketin maksun hinta ei ole ainakaan vielä muuttunut. Tosin maksu lähtee Puolan zlotyissä 89 zl (~19e) jonkun muinaisen tänne linkatun alekampanjan takia niin ehkä se vaikuttaa. (Ihan normaalisti toimii suomenkieliset selostukset)
Nähtävästi mulla oli myös tämä automaattinen 19e/vuosipaketti keskeytetty. 6,99 eur/kk paketti ei lähtenyt automaattisesti pyörimään, mutta ei myöskään mitään ilmoitusta.

tekkanine
18.07.2023, 19.12
Onko mulla vastaanottimessa vika kun ei Selinin selostusta ole kuulunut tämän vuoden tour de francessa moneen etappiin?

Juha Lehtinen
18.07.2023, 20.10
Onko mulla vastaanottimessa vika kun ei Selinin selostusta ole kuulunut tämän vuoden tour de francessa moneen etappiin?
Itselläni Eurosport tulee Dna:n kautta ja ainakin itselläni on Selinin selostukset kuuluneet.

veke
18.07.2023, 20.50
Android appin kautta chromecastiin. Ei ongelmia, Selinikin kuulunut.

Ohiampuja
25.07.2023, 10.33
Nyt tuli uusi luottokorttilasku, niin siellä oli rivi Eurosport ja n 6.9€.

Enkä tiedä miksi, eikös se ollut ennen vuositilaus ja sen hinta noin 30-40€. Onko vanhat tilaukset nyt muutettu kk laskutukseen?

huotah
15.11.2023, 15.06
GCN+ lakkaa olemasta 13.12.2023. Palvelu olikin liian hyvä ja halpa. :(

https://youtu.be/U9xBGH-ISFU?feature=shared

stenu
15.11.2023, 16.33
No perhana! Ja vielä kesken cx-kauden. Pyöräilyt (mitä nyt sitten ylipäätään tullaan näyttämään) liitetään tietenkin johonkin Total-lätkäfutisjnepakettiin, joilloin pyöräily-yleisökin pääsee maksamaan liigojen tv-oikeuksista.

Carolus
15.11.2023, 17.25
Ihan perus Eurosport playerissa näkyy pyöräilyt ja cx. Mielestäni ihan kohtyyhintainen toisin kuin nuo lätkä/fudis paketit. GCN oli harkinnassa joskus mutta pitäydyin Eurosportissa kun myös snooker kiinnostaa.

plr
15.11.2023, 17.42
GCN+ on ollut loistava palvelu sellaiselle, jota kiinnostaa pyöräily, mutta ei kaipaa muuta. Kaikki eivät ole kiinnostuneita tilaamaan kalliimpia paketteja, joissa on mukana tavaraa, joka ei kiinnosta. Jääpä sitten enemmän aikaa ajaa pyörällä. :D

jaksu
15.11.2023, 18.01
Ei v#ttu. Joutuuko tässä taas casinomainosten pariin?

tikola
15.11.2023, 21.03
Ei v#ttu. Joutuuko tässä taas casinomainosten pariin?

Miten minusta tuntuu, että Eurosport ei enää mainosta kasinoja - vai olenko vain turtunut, enkä enää huomaa niitä? Minulla on tunne, että tähän tuli joku lakimuutos ja ne siivoutuivat Eurosportilta pois joku aika sitten.

navajokoira
16.11.2023, 08.43
Näkeeköhän Eurosportin sovelluksessa jatkossakin tuloksia ennen kuin pääsee katsomaan mitään jälkilähetyksenä?

Jukka
16.11.2023, 13.15
Voittajan kuva pikakuvakkeessa Eurosportin sovelluksessa oli kyllä todella ärsyttävä ominaisuus, toivottavasti ovat tajunneet muuttaa tuon tämän syksyn aikana. Kesällä Eurosport päätti muuten yksipuolisella ilmoituksella irtisanoa itsellä olleen halvan vuositilauksen kesken sopimuskauden, eli ei hirveästi kiinnostaisi heidän omaa palveluaan enää käyttää, mutta kai se pitää cyclocross-kisat sieltä katsoa, ellei Discoveryn kautta onnistu jotenkin...

GCN+ on ollut kyllä todella hyvä palvelu. Harmi, että loppuu näin nopeasti. Kisoista oli todella hyvät tiedot (esim. grand tourien etapeista) ja tallenteet toimivat luotettavasti. Lisänä vielä paljon loistavia dokkareita.

petev
16.11.2023, 19.54
Eurosportilla oli tälläinen teksti
In territories where discovery+ is available - including Austria, Denmark, Finland, Germany, Italy, Sweden, the Netherlands, Norway, the UK & Ireland - GCN+ subscribers can view all live coverage on discovery+ (https://get.discoveryplus.com/gb/watch-entertainment-and-sport?snb=4&utm_campaign=WW-EU-D1-EU-C7-EU-BAU-DR-W-Cycling-Undefined-230101-NA&utm_medium=referral&utm_source=eurosport.com&utm_content=story-content-text-subscribe&vid=gq13cbs8gs83xskh&cid=0ee1b05714eadfd3193bf34fbc4e5980&c=%7B%22875074%22%3A%220%22%7D) and continue to enjoy all cycling races they currently watch on GCN+. They will also have access to Eurosport's full rights portfolio and the widest range of Warner Bros. Discovery entertainment content.

Qps
16.11.2023, 21.40
Toi siis varmaan tarvii sen kympin kuussa paketin? Ei ny mahoton hinta mutta harmi taas uus kuukausimaksupalvelu.
Futista kun aikanaan kattelin niin se oli aika eri hinnoissa silti.

huotah
16.11.2023, 22.19
ALL the racing that was on GCN+ will be found on WBDs digital channels in Europe (Discovery+/Eurosport depending where you are), and they're working on ways to show it to viewers outside of Europe. The Breakaway pre and post shows, and those in other languages, will continue on those platforms as before, and you'll be hearing the same familiar commentators there as well.
@daniellloyd1
(https://twitter.com/daniellloyd1)

Jos tuo tarkoittaa sitä että GCN+ sisältö ja naamat vaan vaihtaa kanavaa niin se on hyvä uutinen. GCN+:n tilaajana huolta herättää enää (1) hinnoittelu ja (2) es:n tekninen toteutus, nuo kun olleet GCN+:lla priimaa.

jame1967
17.11.2023, 08.02
Rahastusta noi kanavapaketit , on meilläkin jos jonkinmoista netflixiä , discoveria jne. Sitten halusin snookkeria katsoa , maksoin discoverin lisäosan .
Jääkiekkoa ja rallia olisin halunnut katsoa , en raaskinut taas maksaa jostain lisähintaan .

jaksu
17.11.2023, 10.55
Jos tuo tarkoittaa sitä että GCN+ sisältö ja naamat vaan vaihtaa kanavaa niin se on hyvä uutinen. GCN+:n tilaajana huolta herättää enää (1) hinnoittelu ja (2) es:n tekninen toteutus, nuo kun olleet GCN+:lla priimaa.

Taitaa käytännössä vaatia discovery+ sportin joka maksaa 9,99€ / kuukausi. Varsin reipas korotus jos ei laske mitään arvoa tuolle muulle sisällölle.

stenu
20.11.2023, 07.53
^ Eurosport.com-tilaus näyttäisi olevan 6,99 €/kk

Tietääkö joku, että pystyykö Discoveryn tai Eurosportin sisältöä katsomaan silloin, kun haluaa, kuten GCN:llä, vai toimiiko ne niinkuin TV, että pitää katsoa silloin, kun live tulee?

(Eilinen Troyesin CX WC ei jostain syystä näkynyt GCN:llä, mutta Discoveryn (ja Eurosportin) ohjelmatiedoista se löytyi. Pystyykö sen katsomaan jälkiläjetyksenä jommasta kummasta?)

jame1967
20.11.2023, 08.28
Discoverilta pystyy katsomaan ainakin snookkeria ottelua alusta asti vaikka olisi jo puolivälissä , ja edellispäiväisiä .

Teemu H
20.11.2023, 09.53
On krossia tarjolla, eli voi katsoa jälkikäteenkin.
Keväällä Eurosport.comin vuositilaus maksoi 39.99 euroa.

https://pic.useful.fi/xWKg1Pwya.jpg

stenu
20.11.2023, 10.50
^ Kiitos, sinne siis jatkossa :)

Carolus
20.11.2023, 10.57
Itselläkin on ollut vuositilaus Eurosportilla, ovat mielestäni poistaneet vuositilausmahdollisuuden eli ainakin minulla hinta nousee eli on €6,99 / kk mikä mielestäni on vielä kohtuullinen.

jaksu
20.11.2023, 16.17
Onko noissa €urosportin tai Discovery+:n tilauksissa mainokset? Aika härski että tiputtivat nuo krossit veks GCN+ mutta noissa kahdessa muussa palvelussa puskivat pihalle. Eikö sen palvelun pitänyt loppua vasta myöhemmin?

stenu
21.11.2023, 08.39
^ Ainakin Eurosportilla oli Troyesin jälkilähetyksissä sellaiset noin puolen kierroksen mittaiset mainoskatkot. Muuten toimi ihan yhtä hyvin GCN:llä.

Teemu H
21.11.2023, 09.54
Lienee jotenkin niin, että TV-kanavien (Eurosport 1 ja 2) lähetysten tallenteissa on mukana mainoksetkin. Sitten yleensä on tarjolla rinnakkainen Premium-lähetys ilman mainoksia.

Maantiepyöräilyssä ainakin kaikki ympäriajot ja klassikot on pystynyt katsomaan ilman mainoksia. Toivottavasti näin on jatkossakin. Tallenteiden arkistosta ja suoraa lähetystä katsoessa pitää vain huomata ottaa se Premium, muuten joutuu mainoksiin. Aina sitä ei tosiaan ole tarjolla esim. pienemmissä kisoissa. Ja Troyes on merkattu Premium, mutta mainoksilla. Ota tästä nyt selvää :D

Carolus
21.11.2023, 10.07
^Näin se on toiminut. Mutta jostain syystä viime viikonloppuna Troyes osalta ei. Toivottavasti ei ole ns. "uusi normaali".

jaksu
22.11.2023, 12.35
Tuntuu olevan tuolla konsernissa pakka ihan sekasin. Eilen Discoveryn asiakaspalvelu ei tiennyt vielä mistään mitään.

Äksästä löysin screenshotin €urosportin asiakaspalvelusta saadusta tiedosta jonka mukaan suorissa lähetyksissä olisi mainokset ja jälkilähetyksessä olisi myös mainokset, mutta vähemmän kuin suorissa. Eli tämä vaikuttaa sille, että siihen mihin GCN+ kanssa totuttiin on mennyttä. Hinta nousi ja palvelu huononi.

Avokid
21.03.2024, 12.11
Onko joku keksinyt miten Eurosportilla saa valittua On demand-lähetyksistä englanninkielisen seloksen? Muutenkin ärsyttää todella paljon kun mobiilisoftassa on kaksi eri lähetystä, toisesta saa ainoastaan suomen ja toisesta kaikki kielet. Jos valitsee eurosportin kieleksi englannin, niin se luulee että olen UK:ssa eikä näytä mitään. Aivan kaameeta kuraa.

paaton
21.03.2024, 12.25
Oikeassa alalaidassahan se on.

Korjaan taitaa olla nykyään oikea ylä.

Avokid
21.03.2024, 12.37
Ei ole On demandissä sitä valikkoa mikä on livelähetyksissä.

Ei pysty katsomaan tuota suomenkielistä selostusta. Sais edes ilman selostusta.

paaton
21.03.2024, 12.58
On se maapallo siellä oikessa ylälaidassa.

Avokid
21.03.2024, 13.13
On se maapallo siellä oikessa ylälaidassa.
Ah. Mutta eipä ole kaikissa. Ainoastaan viimeisimmissä kun valitsee sen toisen niistä kahdesta striimivaihtoehdosta. Vanhemmista ei näy kuin yksi striimi, jossa on ainoastaan suomi. Katsoin siis Vueltan pätkiä.

paaton
21.03.2024, 13.23
Kokeile hakua. Se listaus ei anna aina kaikkia striimejä.

paaton
21.03.2024, 13.37
Mulla siis ainakin löytyy Vueltan gcn striimit jossa on kyllä kaikki maat valittavana selostukseen.

Selaimen kautta kokeilin.

Hääppönen
21.03.2024, 13.41
Ei ole On demandissä sitä valikkoa mikä on livelähetyksissä.

Ei pysty katsomaan tuota suomenkielistä selostusta. Sais edes ilman selostusta.

Eikö laitteestasi saa ääniä pois päältä. Ei häiritse selostuskaan silloin.

Avokid
21.03.2024, 15.16
Hakua ei ole muuten lainkaan mobiilisovelluksessa, mutta selaimella löytyy se oikea striimi!

Eikö laitteestasi saa ääniä pois päältä. Ei häiritse selostuskaan silloin.
Haahaa. Silloin missaa haastattelut ja muun äänimaailman. Vaikuttaa muuten sekin tosi paljon siihen katsomiseen vaikka taustalla kuuluisi vain kopterin ääniä.

plr
21.03.2024, 15.23
Helikopteriäänet olivat joku vuosi sitten muutaman sekunnin mittaisia äänipankkipätkiä. Giroa katsoessa huomasi selvästi missä kohdassa ääni alkoi taas alusta. Siinä meni äänimaailmatunnelma, kun huomasi ettei sillä ollut mitään tekemistä oikean äänimaailman kanssa.

Avokid
21.03.2024, 15.42
Joo, näinhän se on: https://yle.fi/a/74-20062181 :)

Mutta kyllä sekin voittaa sen hiljaisuudessa katsomisen. Mun mielestä on ihan kiva että suomeksikin saa noi isommat kisat, mutta sitten kun on katsonut viisi vuotta niitä englanniksi niin tuotannon kokoeron vain huomaa.

Hääppönen
21.03.2024, 22.52
Hakua ei ole muuten lainkaan mobiilisovelluksessa, mutta selaimella löytyy se oikea striimi!

Haahaa. Silloin missaa haastattelut ja muun äänimaailman. Vaikuttaa muuten sekin tosi paljon siihen katsomiseen vaikka taustalla kuuluisi vain kopterin ääniä.

Kyllä elämä voi ollakin vaikeaa.

paaton
21.03.2024, 22.55
Kyllä elämä voi ollakin vaikeaa.

Kyllä se vaan on. Jos haluat katsoa pyöräilyä ja siellä on heikkinen selostamassa, niin silloin on viisainta lopettaa se katselu kokonaan. Kopterin rupellin pärinäkin on paljon parempi vaihtoehto.

Kaveri sanoi Milan - San Remo kisasta. Selin toimii hienosti ensimmäisen 5h aikana, kun haluaa tietoa erillaisista viinilaaduista ja maisemista. Mutta kun kisa pääsee käyntiin, on fiksuinta vaihtaa nopsaan brittiselostajiin.

NiriNari
23.03.2024, 11.06
Uusi "Max" yhdistää nykyisen HBO Maxin ja Discovery+ -palvelut, tulee toukokuussa. Jälkimmäisessä siis nuo Eurosport-kanavat. Hinnoista ei vielä tietoa, mutta ei varmaan kyllä laske.

Tuollainen tuli sähköpostiin:

Jos olet tilannut HBO Maxin sovelluskaupasta tai suoraan meiltä (osoitteesta HBOMax.com), kerromme lisätietoja tilauksista lähempänä Maxin lanseerausta.Jos taas hankit tilauksen internet-, mobiili- tai tv-palveluntarjoajalta, saat tietoa mahdollisista tilausmuutoksista kyseiseltä palveluntarjoajalta.Palveluun tulee nämä kolme perustilausta:

Basic (mainoksilla):

Katso kahdella laitteella yhtä aikaa.
Käytettävissä on Full HD 1080 -resoluutio.
Näe kaikki lähetykset vuoden 2024 Pariisin olympialaisista.

Standard:

Katso kahdella laitteella samanaikaisesti.
Käytettävissä on Full HD 1080 -resoluutio.
Saat jopa 30 latausta ilman nettiyhteyttä.

Premium:

Katso neljällä laitteella samanaikaisesti.
Käytettävissä on 4K UHD ja Dolby Atmos (kun saatavilla).
Saat jopa 100 latausta ilman nettiyhteyttä (rajoitukset ovat voimassa).

Jos tilauksessa on kanavia ja livesisältöä, niissä on mainoksia. Basic (mainoksilla) ei sisällä kaikkea. Tallenteissa voi näkyä sponsoroitua sisältöä ja tuotesijoittelua.Lisäksi valittavaksi tulee uusi urheiluun keskittyvä lisäpalvelu, jonka voi lisätä mihin tahansa perustilaukseen:

Sports-lisäpalvelu* (perustilaus on pakollinen):

Katsele Eurosport 1- ja Eurosport 2 -kanavia.
Näe pyöräilyä, tennistä ja paljon muuta urheilua suorana.
Mukana on tämän vuoden Ranskan avoimet ja Ranskan ympäriajo.

*Rajoittuu 2 yhtäaikaiseen perustilauksen suoratoistoon.Laskutetaanko tilauksesi Applen kautta? Jos haluat katsoa Maxilla urheilua, voit hankkia Premium & Sports -tilauksen.Maxin hinnat vaihtelevat palveluntarjoajan ja tilauksen mukaan. Pysy kuulolla – kerromme myöhemmin lisätietoja tilausten ja lisäpalvelun hinnoista.

Avokid
23.03.2024, 12.10
Se ei vielä pitkälle riitä jos mukana on vain TDF

paaton
23.03.2024, 12.17
Niin. Eiköhän tuosta päästä helposti 40e/kk veloituksiin.

Hääppönen
23.03.2024, 13.12
https://kauppa4.dna.fi/TV/Kanavapaketit/DNA-Mix-8/p/VCP00005-1
16e/kk näkee molemmat Eurosportit. Ihan siedettävä hinta IMHO.

NiriNari
23.03.2024, 13.42
Noh, nykyisellään maksaa 9,99 kuussa

paaton
23.03.2024, 13.53
https://kauppa4.dna.fi/TV/Kanavapaketit/DNA-Mix-8/p/VCP00005-1
16e/kk näkee molemmat Eurosportit. Ihan siedettävä hinta IMHO.

Tuo on tv kanava. Ei kellään ole enää digiboxia millä noita tallennellaan.

paaton
23.03.2024, 13.55
Ja näkyykö telkkarin kautta gcn striimi, jossa on selostus mukana?

Hääppönen
23.03.2024, 14.44

My bad. Itselle tuo tulee dna hubin kautta, josta pystyy menneet katselemaan. Siksi en ole perehtynyt, eikö tv-kanavia pysty katsomaan jälkeenpäin.

paaton
23.03.2024, 15.23
My bad. Itselle tuo tulee dna hubin kautta, josta pystyy menneet katselemaan. Siksi en ole perehtynyt, eikö tv-kanavia pysty katsomaan jälkeenpäin.

No paljonko tuo maksaa kuussa?

rjr
23.03.2024, 19.03

Ohhoh! Minä katselen Eurosporttia kaapelista ja tallennan Humaxin wbox:lle. Onko väärin?

huotah
23.03.2024, 19.07
En ymmärrä yhtään mistä täällä puhutaan, joten kysynkin että jos tilaan ES1 ja ES2 DNA:n kaapelin kautta niin saanko mainoksettoman lähetyksen englanninkielisellä selostuksella?

Hääppönen
23.03.2024, 20.58
No paljonko tuo maksaa kuussa?

Sitä en tiedä. Maassa maksoin kerralla koko pas*an. Jotain pikkusen toistasataa taisi olla.

paaton
23.03.2024, 21.59
Sitä en tiedä. Maassa maksoin kerralla koko pas*an. Jotain pikkusen toistasataa taisi olla.

Eli tuolla satasen kertahankinnalla sitten näkyy molemmat eurosportit ilman kk maksua?
Itse kun yritän elisalta selata, niin pelkkä kaapeli kortti taitaa maksaa 6e/kk ja sillä ei taida näkyä kuin eurosport 1.

Eikä oikein millään haluaisi palata siihen digiboxi tallennushässäkkään, kun on tottunut vaan klikkaamaan hiirellä pätkää minkä haluaa katsella.

Ja siis englantilaiset selostajat ja mainokseton lähetys nyt tietysti ne tärkeimmät. Digiboxiin ehkä kykenisin vielä palaamaan, jos se on se viimeinen vaihtoehto.

Kepsu
04.04.2024, 18.42
Nyt kyllä melkoinen riman alitus Eurosportilta. Ei tuollaista pitäisi näyttää, äärimmäisen typerää.

Kepsu
04.04.2024, 18.49
Siis ensiksi minuutti tolkulla kuvataan pahoin loukkaantuneita kuljettajia, jonka jälkeen lähikuvissa rakkojaan tyhjetäviä ajajia.

Ohiampuja
24.06.2024, 09.50
Kun Tourin jälkeen Eurosport player pistää rukkaset naulaan, niin jääkö jäljelle mitään edullistaa tapaa katsoa pyöräilyä?

Vecculiko
28.06.2024, 14.32
tdf alkaa ja näyttää siltä että eurosport playerin saa näkymään vain Maxin lisäpalveluna, onko näin? Puhdasta playeria ei saa enää mistään ostettua pariksi kuukaudeksi.

paaton
28.06.2024, 16.30
tdf alkaa ja näyttää siltä että eurosport playerin saa näkymään vain Maxin lisäpalveluna, onko näin? Puhdasta playeria ei saa enää mistään ostettua pariksi kuukaudeksi.

Ei varmaan. Vanhoille asiakkaille näkyy vielä touri. Ei se maxi tainnut onneksi kamalan paljon kalliimmaksi tulla.

Ostakaahan testiin ja kokeilkaa, näkyykö tuolta myös striimi ilman mainoksia. Ja saako kielet valittua englannin ja suomen välillä.

Masfuerte
29.06.2024, 18.29
Halvimmassa versiossa eli Max perus 5.99e/kk + Sport-paketti 5e/kk, jotta urheilua näkyy saa Selinin tilalle ainakin englannin, norjan ja ruotsin. Ja rinnakkaislähetyksessä, jossa ei suomea mm. italia, ranska, hollanti, saksa, espanja.

paaton
29.06.2024, 18.36
Halvimmassa versiossa eli Max perus 5.99e/kk + Sport-paketti 5e/kk, jotta urheilua näkyy saa Selinin tilalle ainakin englannin, norjan ja ruotsin. Ja rinnakkaislähetyksessä, jossa ei suomea mm. italia, ranska, hollanti, saksa, espanja.

Halvimmassa mainokset tietysti? Tuossa rinnakkaislähetyksessä niitä ei olisi. Onko kukaan kokeillut, lisääkö max ne siihenkik väkisin mukaan? Itse en oikein tuohon jaksa uskoa, jos ostaa sen kalliimman version.

nure
29.06.2024, 18.45
Itsellä tuo HBO Max tarjoushintainen joka muuttui MAXin mainoksettomaan, toistaiseksi. Halvimmassa nyt on mainoksia ja kuva/ääni heikompaa tasoa.

Carolus
02.07.2024, 12.09
Tuosta MAXin tuoteselosteesta ei selviä onnistuuko pyöräkisojen on-demand katsominen ilman mainoksia tuolla mainokseton+ sport paketilla. Löytyykö täältä kokemusasiantuntijaa joka voisi hälventää epäselvyyttä?

hsr
02.07.2024, 12.39
Tuosta MAXin tuoteselosteesta ei selviä onnistuuko pyöräkisojen on-demand katsominen ilman mainoksia tuolla mainokseton+ sport paketilla. Löytyykö täältä kokemusasiantuntijaa joka voisi hälventää epäselvyyttä?
Mulla on Standard-tilaus, jonka hankin HBO:n aikaan tarjoushinnalla 4,99e/kk ja sport-paketti, ei ole mainoksia ja onnistuu on demand -katsominen.

paaton
02.07.2024, 17.42
Mulla on Standard-tilaus, jonka hankin HBO:n aikaan tarjoushinnalla 4,99e/kk ja sport-paketti, ei ole mainoksia ja onnistuu on demand -katsominen.

Nyt en tätä ymmärrä? Tarjoushinnalla 5e/kk? Eikös se ole sen halvimman hinta nytkin? Eli onko sinulla mainokseton versio jonka sait halvemmalla?

Vai sait tuon 5.99e to 4.99e kuussa alennusta :)

hsr
02.07.2024, 17.57
Nyt en tätä ymmärrä? Tarjoushinnalla 5e/kk? Eikös se ole sen halvimman hinta nytkin? Eli onko sinulla mainokseton versio jonka sait halvemmalla?

Vai sait tuon 5.99e to 4.99e kuussa alennusta :)
Minulla ei ole tuota halvinta, jossa kai on mainokset vaan standard, kuten viestissäni mainitsen. Kuten Maxin hinnastosta ilmenee, Standard maksaa nyt 9,99, minä maksan 4,99 koska tilasin sen aikanaan erikoistarjouksesta jonka on luvattu jatkuvan niin kauan kun tilaus on voimassa. Lisäksi sport paketti 5e/kk. Onko tarpeeksi rautalangasta väännetty sinullekin?

paaton
02.07.2024, 18.16
No nyt on. Hienoa ettei mainoksia tule urheiluunkaan.

Standard ja basic? Eurosportin mailissa puhutaan basic with adds.

Vanhoille eurosportin tilaajille ei tosiaan taideta antaa muuta kuin mainoksellinen basic paketti 2.9e/kk tarjous. Eli joutuu ostamaan ihan täyshintaisen version.

Ohiampuja
02.07.2024, 22.15
Vanhoille eurosportin tilaajille ei tosiaan taideta antaa muuta kuin mainoksellinen basic paketti 2.9e/kk tarjous.
Mistä tuollaisen löysit? Minulle tuli Eurosportilta sähköpostiin vain se palvelun lopetusilmoitus.

paaton
02.07.2024, 23.12
Mistä tuollaisen löysit? Minulle tuli Eurosportilta sähköpostiin vain se palvelun lopetusilmoitus.

Siinähän se samassa luki.

Ohiampuja
03.07.2024, 00.13
No ei minulla lue.

gallodepelea
03.07.2024, 21.17
No ei minulla lue.
Tällainen mulle tuli kesäkuussa:
We regret to inform you that the Eurosport Premium subscription service will be discontinued on July 22. If your subscription is set to auto-renew before July 22, you will not be billed again and you can continue to enjoy the Eurosport Premium subscription service until it is discontinued. Otherwise, after the service has closed, you will receive a refund for the unused time remaining on your subscription. Refunds will be made to the payment method that you used to purchase your subscription.

You can continue to enjoy our free news articles and content on the Eurosport website and app.

The good news is that Max is the new streaming home for Eurosport! Max is where everything you love on discovery+ meets the iconic series and must-see movies of HBO Max, plus an unmissable live Sports add-on where you can continue to access Eurosport content. As a gesture of our appreciation and goodwill for any inconvenience caused by the closure of the Eurosport Premium subscription service, we would like to offer you a discounted subscription to Max.

Redeem voucher xxxxx by 30 September 2024 for a monthly subscription to the Max Basic with Ads (Basic (mainoksilla)) plan at €2.99/month -?50% off the regular monthly price of the Basic with Ads (Basic (mainoksilla)) plan - and if you want to continue to access Eurosport content, add Sports at the regular price of €5/month. Once redeemed, you can enjoy this special offer until the end of the year. On your January 2025 renewal date your subscription will automatically renew each month at the then-current monthly price of the Basic with Ads (Basic (mainoksilla)) plan?(now €5.99/month), plus the price of the Sports add-on if applicable, unless cancelled prior to renewal.

Mieluummin olisin jatkanut kuten ennenkin. Varmaan tämä stream-palveluiden "sota" johtaa tähän että MAX pitää bundlata kaikki palvelut. Paras olisi sellainen 15eur/kk palvelu millä saisi katsoa 3 palvelua (HBO, Prime..) ja niitä vaihdella. Ehkä sellainen vielä joskus tulee..

Carolus
03.07.2024, 23.08
Tuo tarjous Eurosportin tilaajille on kyllä ihan puhdas haistatus...

Ohiampuja
03.07.2024, 23.56
Mä sain tällaisen:

”Dear Customer,

We regret to inform you that the Eurosport Premium subscription service will be discontinued on July 22. After the date of this email, you will not be billed for your subscription and you can continue to enjoy the Eurosport Premium subscription service until it is discontinued.

You can continue to enjoy our free news articles and content on the Eurosport website and app.

For more information on where you can continue to watch your favorite sports, or if you need more help, visit our Help Centre.

Best regards,
Your Eurosport Team”

kauris
24.07.2024, 12.32
Minä aion tässä ottaa parin vuoden tauon jälkeen Eurosportin. Pyöräilyn ja olympialaisten uinnin takia. Uinnit kun eivät näy ylellä ja perheen naiset haluais varmaan nähdä taitouintia erityisesti. Ei ollut tosiaan enää pelkkää eurosportia 40 euroa/vuosi tai 5,90 vai oliko 6,90 kk hintoja..
Jätän ottamatta.
Naiset saa itse hoitaa uintinsa haluamallaan tavalla.

Ohiampuja
24.07.2024, 13.04
Tour tuli maaliin, niin lopetin tilaukseni ja poistin apin luurista, sanoin näkemiin Eurosportille.

Katsotaan tilannetta uudestaan keväällä kun klassiko-kisat lähestyy. Jos ei löydy mitään edullista TV kanavaa, niin mun pyöräilyn seuraaminen loppuu sitten siihen.

paaton
24.07.2024, 16.13
Tour tuli maaliin, niin lopetin tilaukseni ja poistin apin luurista, sanoin näkemiin Eurosportille.

Katsotaan tilannetta uudestaan keväällä kun klassiko-kisat lähestyy. Jos ei löydy mitään edullista TV kanavaa, niin mun pyöräilyn seuraaminen loppuu sitten siihen.

Mitä tuohon nyt oikein sanoisi...
Mä lopettaisin melko monta muuta asiaa ennen syysklassikoiden katsomista.

Ei se max+sport hintaa paljonkaan nosta. Näät kaikkea muutakin turhaa samalla, jos noita tykkäät katsella. Itse en katso telkkarista/netistä tasan mitään muuta kuin pyöräilyä.
Edit: No, valehtelen. Katsoinhan futistakin, mutta ne näkyi onneksi areenalta.

Ohiampuja
24.07.2024, 17.02
Laskinko oikein että 11 €/KK?

paaton
24.07.2024, 17.11
Ja 15e ilman mainoksia.
Onhan tuo hyvä

callahan
24.07.2024, 19.43
Laskinko oikein että 11 €/KK?

Pikkuraha, varisee taskun reiistä. Pitää ihan katsoa kun oli se vanha hbo tarj 69 vai mitä lie ja 5.90 urheilu päälle 1 kuukausi.

e. olikin sports tasan vitonen ja hbo max 69,99

Ohiampuja
24.07.2024, 20.13
Onko tuo 69.90 vuosihinta ja vitonen kk-hinta?

Ps. Minulla ei ole kyllä varaa varisuttaa taskusta kymppiä kuukaudessa. ;)
Ja tämä Eurosport player on ainut TV-kanavatilaus mitä minulla on koskaan ollut. Netflix ja muut Elisa Viihteet on minulle ihan vieras ja testaamaton juttu.

paaton
24.07.2024, 20.29

Ps. Minulla ei ole kyllä varaa varisuttaa taskusta kymppiä kuukaudessa. ;)
Ja tämä Eurosport player on ainut TV-kanavatilaus mitä minulla on koskaan ollut. Netflix ja muut Elisa Viihteet on minulle ihan vieras ja testaamaton juttu.

Ei mullakaan, eikä mitään muutakaan typerää. Mutta 15e/kk on edelleen törkeän pieni raha klassikoista.
Noita ei vaan voi jättää katsomatta. TDF on ihan toissijainen noihin verrattuna ja katsoin touristakin kai jokaisen etapin, tosin tietystikkään kirietappeja en kokonaan.

callahan
24.07.2024, 20.38

Se on vanha sopimus hbo aikana ennen muutosta maxiin, ja ranskan ympäriajoa 3 etappia mennyt lisäsin sportin hintaan 5 €.

e. päättyy 26.9 tuo, otan varmaan sitten sen max 99,99 standart/vuosi ja mitä sitten sports tekeekin ja mitä sieltä nyt katsookin.

Hyde
10.04.2025, 18.55
Mikäs tämä Heikkinen on miehiään?Luettelee tilastoja ja kaikkea muuta kuin kisaa?Niin kaiketi yrittää "selostaa" kisaa.Englantia tulee kuunneltua..

marco1
10.04.2025, 19.12
Nyt menee Eurosport-systeemit uusiksi kun Digita lopettaa maksukanavien välittämisen antenniverkossa toukokuun lopussa. Hinta on ollut 14,40€ kuussa 4 kanavan paketille mutta saas nähdä mihin nousee. Max-hinnoittelut jääneet vielä vähän mysteeriksi.

JKO17
10.04.2025, 19.54
Tilasin maxin standardin (2 laitteella katsomisoikeus), 9,99 eur + lisäpakettina urheilu 5 eur./kk
Tämä on ilman mainoksia. Ainakin tänään niitä mainoksia olisi tullut aivan liikaa

Bndit
10.04.2025, 21.51
Joo toi max + urheilu on halpa combo tsiigaa pyöräilyä. Täytyy laittaa päälle taas kun DH kausi alkaa.

Rapis
11.04.2025, 09.51
Tilasin maxin standardin (2 laitteella katsomisoikeus), 9,99 eur + lisäpakettina urheilu 5 eur./kk
Tämä on ilman mainoksia. Ainakin tänään niitä mainoksia olisi tullut aivan liikaa

Sama homma. Aika raskasta olis katsoa suoraan Eurosportin kautta juurikin noiden jatkuvien mainoksien vuoksi.

SamiPek
11.04.2025, 10.05
Onko tuolla Maxin eurosportin puolella jälkilähetykset katsottavissa ja kuinka pitkään?

marco1
02.06.2025, 12.42
Onko tuolla Maxin eurosportin puolella jälkilähetykset katsottavissa ja kuinka pitkään?

Tällä hetkellä (2.6. ) Maxissa näkyy ainakin kevätklassikot ja koko Giro. Ratapuolelta näkyy myös edelliset MM-kisat viime vuoden lokakuulta.