PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hissitolppaa

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

marco1
20.05.2016, 10.33
Ihmettelen kyllä tuota GD:n pomminvarmaa mainetta, ihan Keskuspuistossa ajaessa oon nähnyt kaksi kuskia katkenneen GD:n kanssa.

Oma gen 1 Reverbi kestänyt kyllä hyvin, olisko 2kk ajossa, ainakin 34kk ollut hyllyssä ja 2 korjauskeikkaa..

Jani Mahonen
20.05.2016, 15.13
Uskoisin että gd:n saa kyllä poikki, ylempi putki on melko ohut halkaisijaltaan. Mulla vaan kovassa mäessä on tolppa alhaalla, jolloin ei mene poikkikaan. Mutta jso tuohon ländää persiillä täudellä massalla jostain röykystä, niin varmasti nasahtaa.

Brilleaux, toimii toki kesälläkin... Ainut mikä tossa tolpassa ärsyttää on se kumikortsu suojana liukuputkelle. Revinkin sen samantien pois. Lopputulemana tolppa on melko karun näköinen kun maali on kulahtanut ylemmästä putkesta.

Ja kyllähän sellainen stealth-tyyppinen aktuaattorin vetotapa olisi tyylikäs...

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

SammyB
20.05.2016, 15.21
Onko sulla mikä malli käytössä?
Onko lie toiminnallista eroa Turbo LP vs. Classic?

GoCyclellä (http://www.gocycle.de/f.php/shop/gocycle/f/1871/lang/x/kw/Gravity-Dropper/) ei näytä 31,6mm olevan. Toki shimmikin pyörii kotona jossain laatikossa.
Turbo LP ja vain sen takia, että Classic se mekanismiosio oli liian korkea. Turbo LP on niin alhaalla kuin voi olla ja bueno.
Oli siis Classic ennestään, mutta tuosta syystä pyärän vaihdon yhteydessl vaihdoin LP:hen. Olisko lyhenne sanoista Low Profile?

Mököttäjä
24.05.2016, 00.00
Vuoden päivät alkaa olla kulunut siitä kun harkitsin ensimmäisen oikean maastopyörän ostoa. Pähkäilin asiaa tämänkin foorumin avustuksella ja päädyin silloin Canyon Nerveen. Olen ollut pyörään todella tyytyväinen ja erityisen kiitollinen olen siitä, että uskalsin ostaa suoraan täysjouston, enkä ryhtynyt aloittelemaan jäykkäperällä vain halvemman hinnan takia. Nyt alkaa ajokokemusta olla sen verran takana, että olen itse itselleni uskotellut, että hissitolppa pitää saada. Canoyon siis on versio AL 7.9 eli se hinnat alkaen malli ilman hissiä, mutta kaapelin paikka rungosta sentään löytyy. Nyt jos olisin ostamassa, niin varmaan ottaisin 8.9:n missä hissitolppa on valmiina, mutta silloin se 7.9:kin hinta tuntui kovalta rahalta polkupyörään, sillä minulla on ollut useampia autoja jotka olen hankkinut halvemalla, eikä perheen kakkosautosta taida tänä päivänäkään myydessä uuden täysjouston hintaa saada.

No jos mennään itse asiaan eli hissitolppa pitää saadaa ja asiaa sen enempää tuntematta olen bongannut seuraavat vaihtoehdot:
RS Reverb, ilmeisesti yleinen malli ja löytyy Nerve 8.9:stä ja paremmista, portaaton ja hydraulinen, myös paljon kritisoitu laite, hinta n.250€ nettikaupoissa
Specialized Command post, moni kehuu, lähes portaaton säätö, jollain lailla hammastettu putki tms., hinta 300 tai yli
Fox DOSS, aika tuntematon tuote suuresta valmistajasta huolimatta, 3-asentoa (samat kuin omassa FOX alustassa), nykyhinta hakusessa koska tutuista nettikaupoista tätä ei löydy.

Kaikki kommentit ja suositukset otetaan kiitollisuudella vastaan. Omat ajot ajan kuntoilumielessä itseä vastaan niin vauhdin kuin maastonkin suhteen ja talvella on hiljaisempaa, kun ei ole nastojakaan. Sopiva hintahaitari olisi 200-300 tai halvempikin jos sillä irtoaa.

köpä
25.05.2016, 15.16
Crankbrothers on tuonut markkinoille uuden hissitolpan. Malli on Highline. Mielestäni vaikuttaa nettijuttujen perusteella lupaavalta kamppeelta ja hintakin Saksassa on kohtuullinen. Uskaltaiskohan tommosta koittaa, kun tiedossa on ko. firman edelliset hissitolppa tuotokset...

köpä
25.05.2016, 15.28
Vuoden päivät alkaa olla kulunut siitä kun harkitsin ensimmäisen oikean maastopyörän ostoa. Pähkäilin asiaa tämänkin foorumin avustuksella ja päädyin silloin Canyon Nerveen. Olen ollut pyörään todella tyytyväinen ja erityisen kiitollinen olen siitä, että uskalsin ostaa suoraan täysjouston, enkä ryhtynyt aloittelemaan jäykkäperällä vain halvemman hinnan takia. Nyt alkaa ajokokemusta olla sen verran takana, että olen itse itselleni uskotellut, että hissitolppa pitää saada. Canoyon siis on versio AL 7.9 eli se hinnat alkaen malli ilman hissiä, mutta kaapelin paikka rungosta sentään löytyy. Nyt jos olisin ostamassa, niin varmaan ottaisin 8.9:n missä hissitolppa on valmiina, mutta silloin se 7.9:kin hinta tuntui kovalta rahalta polkupyörään, sillä minulla on ollut useampia autoja jotka olen hankkinut halvemalla, eikä perheen kakkosautosta taida tänä päivänäkään myydessä uuden täysjouston hintaa saada.

No jos mennään itse asiaan eli hissitolppa pitää saadaa ja asiaa sen enempää tuntematta olen bongannut seuraavat vaihtoehdot:
RS Reverb, ilmeisesti yleinen malli ja löytyy Nerve 8.9:stä ja paremmista, portaaton ja hydraulinen, myös paljon kritisoitu laite, hinta n.250€ nettikaupoissa
Specialized Command post, moni kehuu, lähes portaaton säätö, jollain lailla hammastettu putki tms., hinta 300 tai yli
Fox DOSS, aika tuntematon tuote suuresta valmistajasta huolimatta, 3-asentoa (samat kuin omassa FOX alustassa), nykyhinta hakusessa koska tutuista nettikaupoista tätä ei löydy.

Kaikki kommentit ja suositukset otetaan kiitollisuudella vastaan. Omat ajot ajan kuntoilumielessä itseä vastaan niin vauhdin kuin maastonkin suhteen ja talvella on hiljaisempaa, kun ei ole nastojakaan. Sopiva hintahaitari olisi 200-300 tai halvempikin jos sillä irtoaa.

Tota fox dossia ei enää saa, koska uusi malli tulossa jossain vaiheessa. Vanhat on varmaan jo myyty.
Omaan makuun portaaton säätö on ehdoton. Löytyy sekä fox doss että reverb ja kyllä reverb on mukavampi käyttää. Reverbin toimintavarmuus on vaan mitä on. Oma tuli juuri takuuhuollosta.

Tuo crankbrothers on mielenkiintonen uutuus tosiaan, mutta sen kestävyydestä ei ole mitään takeita.

Rufus
25.05.2016, 16.07
Harkitsisin myös Racefacen Turbine dropperia (tai Eastonin vastaavaa, sama tolppa). Käsittääkseni sama tolppa kuin 9point8 Fall Line mutta aasiassa tehtynä. Itselläni ollut nyt muutaman kuukauden Turbine enkä keksi pahaa sanottavaa, tosin pakkaskestävyys on vielä testaamatta. Ymmärtääkseni kuitenkin pitäisi olla kunnossa. Kaksi Reverbiä ollut enkä enää sellaista osta, tulee äkkiä tolpalle hintaa jos/kun pitää kaksi kertaa vuodessa huollattaa. Turbinessa vipu paremmin mietitty ja kevyttoiminen vrt Reverb. Vielä kun saisi sellaisen hop-up-leverin siihen niin olisi täydellinen mutta se on enemmän ulkonäköseikka kuin toiminnallinen ainakin minulle.

miku80
25.05.2016, 20.52
Reverbistä tuli uusi malli ulos taannoin täysin uudistetuilla sisuskaluilla ja skf:n stefoilla. Reilu kuukauden ollut moinen käytössä joten aika näyttää miten tulee kestämään.

Bansku81
25.05.2016, 23.20
Mulla on nyt reverb ollu vuoden verran ajossa talvi mukaan lukien, eikä ole ollut ongelmia ennen kuin viime viikolla kun lenkillä tolppaan tuli n.5mm jousto. Takistin paineet tolppa ylä asennossa ja päälle huolellinen ilmaus niin taas toimii virheettä.

brilleaux
26.05.2016, 08.41
Sama hinta kuin rokkarilla ulkomailla:
http://www.ridemore.fi/9point8-fall-line

Helevetin kalliita silti.

Edelleen pidän Command Postia kokolailla hyvänä pakettina.
Harmi tosiaan ettei saa "vaihtopäitä" tyyliin 8point9.
Setbackin takia meni myyntiin.

Edit: Mitä enemmän asiaan perehtyy toi 9point8 alkaa kyllä vaikuttamaan hyvinkin asialliselta pötköltä.
Vielä kun perustelee itselleen jotenkin tuon hankinnan taloudellisen puolen vois asiassa edetä. :D

Bansku81
26.05.2016, 08.46
Kun aina puhutaan että reverbissä menee öljyt ja ilmat sekaisin niin ilmeisesti ilma puolelta pääsee karkaamaan jossain olosuhteissa ilmaa öljyyn? Ja jos tuolloin lähettää huoltoon niin tekevätkö muuta kuin lisäävät uudet ilmat ja ilmaavat öljyn?

brilleaux
26.05.2016, 08.49
Kun aina puhutaan että reverbissä menee öljyt ja ilmat sekaisin niin ilmeisesti ilma puolelta pääsee karkaamaan jossain olosuhteissa ilmaa öljyyn? Ja jos tuolloin lähettää huoltoon niin tekevätkö muuta kuin lisäävät uudet ilmat ja ilmaavat öljyn?

http://www.fillariosa.fi/shop/product/reverb-huolto?tm=verkkokauppa/huolto-mtb/hissitolpan-huolto

"Rock Shox Reverbin huolto sisältää täydellisen purun, osien tarkistuksen, putseuksen sekä kaikkien sisäisten tiivisteiden vaihdon. Tiivisteiden joita ei edes Rokkarilta saa! Uudet 2.5W öljyt ja rasvat tietenkin kasattaessa sekä paine asetetaan 250 psi typellä ettei talvella tulisi painemuutoksia."

Mulla ei huollosta ollu iloa; seisoi huollon jälkeen parvekkeella pakkasessa ja meni paskaksi. Ilman ajoa. :D

Mököttäjä
26.05.2016, 13.33
Tota fox dossia ei enää saa, koska uusi malli tulossa jossain vaiheessa. Vanhat on varmaan jo myyty.
Omaan makuun portaaton säätö on ehdoton. Löytyy sekä fox doss että reverb ja kyllä reverb on mukavampi käyttää. Reverbin toimintavarmuus on vaan mitä on. Oma tuli juuri takuuhuollosta.

Tuo crankbrothers on mielenkiintonen uutuus tosiaan, mutta sen kestävyydestä ei ole mitään takeita.

Foxia en tosiaan mistään enää löytänyt, joten varastot ölienee myyty tyhjäksi. Vanhojen Reverbien suhteen tyhjennysmyynti lienee käynnissä eli jos sellaisen haluaa, niin vielä niitä saa ja kohtuu hintaan. Vilkaisin tuota Crankbrothersin mallia ja käyttövipua oli ainakin kovasti kehuttu.

Mököttäjä
26.05.2016, 13.39
Harkitsisin myös Racefacen Turbine dropperia (tai Eastonin vastaavaa, sama tolppa). Käsittääkseni sama tolppa kuin 9point8 Fall Line mutta aasiassa tehtynä. Itselläni ollut nyt muutaman kuukauden Turbine enkä keksi pahaa sanottavaa, tosin pakkaskestävyys on vielä testaamatta. Ymmärtääkseni kuitenkin pitäisi olla kunnossa. Kaksi Reverbiä ollut enkä enää sellaista osta, tulee äkkiä tolpalle hintaa jos/kun pitää kaksi kertaa vuodessa huollattaa. Turbinessa vipu paremmin mietitty ja kevyttoiminen vrt Reverb. Vielä kun saisi sellaisen hop-up-leverin siihen niin olisi täydellinen mutta se on enemmän ulkonäköseikka kuin toiminnallinen ainakin minulle.

Ihan mielenkiintoinen kyllä, mutta hinta on ilmeisesti jossain 450€ hujakoilla vai saako jostain edullisemmin?

Rufus
26.05.2016, 14.06
Esim. Hi5Bikesissa 399 €.

brilleaux
26.05.2016, 14.18
9point8 Fall line taitanee muuten olla ainut noista kolmesta jota saa 75mm dropilla, 325mm pitkänä.

pturunen
26.05.2016, 14.59
^mihin niin pienellä dropilla tarkoitettuja hissitolppia käytetään? Eikös yksi hissitolpan tärkeistä ominaisuuksista ole satulan siirtäminen "tieltä syrjään", kun leikitään pyörän kanssa? Vai puhutaanko tässä vertikaalisesti rajoittuneiden apuvälineistä?

brilleaux
26.05.2016, 15.06
75mm riittää mulle. Sillä siirtyy satula syrjään. :)
Onhan siinä toki kokonaiset 25mm eroa 100mm droppiin.:rolleyes:

Tietty jos ajaa pienellä rungolla on asia eri. Mistä kukin tykkää.

http://img.tapatalk.com/d/13/07/10/4yqybejy.jpg

Jöpöttäjä
26.05.2016, 17.11
Perusjampalle, joka ajelee omaksi ilokseen, haussa hinta/laatusuhteessa hyvä hissitolppa joka kestäisi myös talvella ajelua? Rungossa valmius, jolla saa letkun tai mikä tuo sitten onkaan, kuskattua runkoputkien sisällä tolpalle. Mitä raati suosittelee?

pturunen
26.05.2016, 17.29
^^ jumaleisson, ootko hankkinut Surfacen?

Speiser
26.05.2016, 22.14
Onko kokemuksia KS LEV E TEN tolpasta? Halpa olis noin 130e.

tero76
08.06.2016, 20.28
Mikähän tuollaista reverbiä vaivaa? Painetta kun laittaa niin tolppa mieluummin menee kasaan.

Jani Mahonen
11.06.2016, 11.31
Onpa hienoa taas. GD Classicin vaijerin toinen pää on 0.050 TUUMAN kuusiokololla kiinni. Eli 1,27mm. Varmaan löytää taas tosi hyvin Suomesta. -- >rautakauppaan... ja muut ruuvit ovat toki mm-asteikon avaimilla. Hohhoijaa.

Jani Mahonen
11.06.2016, 14.03
Motonet pelastaa.

Jumo
12.06.2016, 09.25
Onko kokemuksia KS LEV E TEN tolpasta? Halpa olis noin 130e.

Tuonne laitoin jotain...
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38954-Hissitolppaa&p=2434869#post2434869

Tänä kesänä en ole pyörän kanssa lähietäisyydellä joten ei ole ajettu yhtään mutta syksyn ja talven erittäin vähäiset ajot pelasi. Talvella loskakelissä jäätää vaijeria joten muutaman kerran piti sormella nostaa lukitusvipu jotta lukittui ylös. Ajanut asiansa nyt tiedän että jatkossakin haluan hissitolpan ja tuo jos hajoaa niin sitten etsitään seuraaja. Ei ole hienostunut, kevyt ja tuskin edes huollettavissa jos/kun vikaantuu mutta se on sen ajan murhe.

Vertti83
13.06.2016, 14.15
Onpa hienoa taas. GD Classicin vaijerin toinen pää on 0.050 TUUMAN kuusiokololla kiinni. Eli 1,27mm. Varmaan löytää taas tosi hyvin Suomesta. -- >rautakauppaan... ja muut ruuvit ovat toki mm-asteikon avaimilla. Hohhoijaa.

http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=16157

Jani Mahonen
13.06.2016, 18.18
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=16157
Kiitos mutta ehdin noutaa Motonetistä sen tuumakoon sarjan!

Mike
13.06.2016, 23.47
Nyt rupeaa palamaan hihat ton Reverbin kanssa. Vuoden sisään toinen tolppa menossa huoltoon. Kummallakin kerralla tuli se "vakiovika" että rupeaa joustamaa 1-2cm yläasennossa :(. Nyt ei voi syyttää edes pakkasia...

Pitäisikö hakea Raceface kaupasta...?

NikHa
14.06.2016, 09.06
ICE v8 toimii vuoden jälkeen edelleen hyvin. Talvella alko vähän jumittamaan, oli keränny niin paljon paskaa sisälle. Helppo purkaa osiin putsata ja toimii taas paremmin kuin uutena.

VitaliT
28.06.2016, 21.50
onko kenellekään race face turbine hisitolpa??
Onko se normaali että se ampuu kuin paine ilma tykiltä ylös kovalla voimalla?
on kylä aika ihme vekotin välillä toimi, ja on jopa löysä vierijä pari nosto laskua ja löysät vaijerit häviävät ja tolppa ei pysy alhaalla.
taidanpa lähteä huomenna yläfemale vaihtoon tai palautuksen, kun meni hermot ja koko ilta nyt on leikitty vaijerin kansa ilman mitään järkevää tulosta.

Rufus
28.06.2016, 23.15
Ilmanpaineella voi vaikuttaa siihen kuinka nopeasti/voimalla se nousee. 40 psi niin nousee reippaalla vauhdilla kolahtaen, ja olen kuullut käytettävän niinkin alhaista painetta kuin 15 psi menestyksekkäästi. Itse haluan kuulla kun tolppa palautuu, eli mulla on ollut 35-40 psi painetta tolpassa. Vaijerin kireys tai löysyys ei vaikuta tuohon nopeuteen, mutta asennettaessa on aika herkkä vaijerin kireydestä jotta mekanismi toimisi mahdollisimman hyvin. Päivitin siihen hop-up-leveriin äskettäin ja mielestäni toimii paremmin sillä kuin vakiovivulla.

VitaliT
29.06.2016, 01.05
no pumpun mittari näytti 20psi ja kuitenkin jatkanut ampumista, niin voimakasti että koko fillari pompi.

Toiselta se välillä ei pysy alhaalla kun ei tapahtuisi mitan. painan liipaisimesta ja painan penkki alas, välillä pysy sinä asennossa mihin on jätetty välillä nouse ylös. eli lähden huomenna riehuman sine kaupalle, saivat vaihtaa päivän vanha tolppa toisen, tai sit rahat takaisin. meni oikeastaan usko koko firman(RF)

Rufus
29.06.2016, 07.50
Kuulostaa siltä että vaijeri kanittaa jossain kohtaa. Ootko varma ettei jokin rungon vaijeriklämpeistä ole liian tiukalla ja täten puristaa kuorta niin paljon ettei vaijeri pääse esteettä liukumaan? Katsoithan sen asennusvideon myös, siellä oli hyvin selitetty myös oikea vaijerin kireys?

Fat Boy
29.06.2016, 07.57
Mulla lähti vaijerin kuoren kiinnike irti ja perän linkut nyki vaijerinkuorta joustoissa.. Toiminta oli jokseenkin sekavaa, osin automaattista tosin.

nih..

Polun tukko
29.06.2016, 09.28
Onkos tästä ollut juttua vielä?
https://www.youtube.com/watch?v=mbRMlxUR4gY

Vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Fat Boy
29.06.2016, 10.45
Tuohon saisivat yhdistää ohjauksen iskareiden lukitukselle, jotka kääntyy auki samalla kun pudottaa satulaa.. Ei olis aina lukossa kun se alamäki viimein koittaa.

nih..

VitaliT
29.06.2016, 11.18
Kuulostaa siltä että vaijeri kanittaa jossain kohtaa. Ootko varma ettei jokin rungon vaijeriklämpeistä ole liian tiukalla ja täten puristaa kuorta niin paljon ettei vaijeri pääse esteettä liukumaan? Katsoithan sen asennusvideon myös, siellä oli hyvin selitetty myös oikea vaijerin kireys?

Tarkistettu vaijeri, ja se liiku vapaasti. Katsoin just racefacen oman asennus video kaikki on tehty oikein. huomasin että jopa videon tolppa liiku suht koht hidasti, voin vertailla omin kahden KS LEV tolpin. Oma tolppa nouse kuin vapautettu jousi.
Noh lähden yläfemalle.

Tmh
29.06.2016, 22.40
Onkos tästä ollut juttua vielä?
https://www.youtube.com/watch?v=mbRMlxUR4gY

Vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Paljon on kritisoitu viivettä.

efut
29.06.2016, 23.49
Asensin viime viikolla pyörääni Thomsonin Elite Dropperin. Tolppa oli kaikkine romuineen noin 600 grammainen niin kuin olin ennakkoon netistä lukenutkin. Yllätys vain oli melkoinen että sain kevennettyä tolppaa 60 grammaa lisää helposti ennen asennusta. Heitin nimittäin Thomsonin vaijerit ja vaijerin kuoret suoraan vaaalta varaston peränurkkaan ja laitoin Shimanon vaijerit tilalle. Tyhmä ei ymmärrä että tekevät viimeisen päälle hienon ja kevyen tolpan ja laittavat aivan saatanan paksut ja painavat vaijerin mokomaan.

Itse tolppa toimii pikaisesti kokeiltuna hienosti. Kuitenkaan juurikaan ei vielä ole kilometrejä tolpalle kertynyt joten en ala kokemuksista enempi puhumaan.

Rufus
01.07.2016, 09.41
Tarkistettu vaijeri, ja se liiku vapaasti. Katsoin just racefacen oman asennus video kaikki on tehty oikein. huomasin että jopa videon tolppa liiku suht koht hidasti, voin vertailla omin kahden KS LEV tolpin. Oma tolppa nouse kuin vapautettu jousi.
Noh lähden yläfemalle.

Selvisikö tämä?

Speiser
07.07.2016, 20.19
Tuonne laitoin jotain...
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38954-Hissitolppaa&p=2434869#post2434869

Tänä kesänä en ole pyörän kanssa lähietäisyydellä joten ei ole ajettu yhtään mutta syksyn ja talven erittäin vähäiset ajot pelasi. Talvella loskakelissä jäätää vaijeria joten muutaman kerran piti sormella nostaa lukitusvipu jotta lukittui ylös. Ajanut asiansa nyt tiedän että jatkossakin haluan hissitolpan ja tuo jos hajoaa niin sitten etsitään seuraaja. Ei ole hienostunut, kevyt ja tuskin edes huollettavissa jos/kun vikaantuu mutta se on sen ajan murhe.

Tattis, olisi pitänyt lukea pitemmältä ajalta juttuja.

Hommasin KS Dropzonen 125mm, parin lenkin jälkeen toimiva kampe ja tuo lisäulottuvuutta ajeluun. Saa nähdä miten kestää.

VitaliT
07.07.2016, 22.09
Selvisikö tämä?

Sorry unotui raportointi. Sain takuuseen vaihdetuksi uuteen.

jos joku ei tykkää sitä alkuperäsistä vivusta, onnistu huvin RF tolpan ja ks southpath vipuun paritus.
ainoa ero KS lev tolpan että aktivointi on jäykempää, ja täytä jätä pikkasen enempää slakkia vaijerin.

willevil
08.07.2016, 00.44
Terve

Onko kenelläkään kokemusta Crank Brothersin Kronolog tolpasta? Alkoi valumaan ajossa alaspäin. Alkuun sentin verran, ja sittemmin kolmea neljää senttiä.

Purin härvelin ja sieltä löytyi selvä vika. Suuntaventtiili oli kiertynyt auki ja oli enää parilla kierteellä putkessa kiinni.

No putsailin osat ja kasailin Fox Fluidilla ohjeen mukaan. Yllätys oli suuri kun tolppa valui vieläkin ajossa.

Onko kokemuksia onko vika yleensä venttiilissä, vai onko asia niin yksinkertainen että klipsit jotka vaijeri löysää ovat kuluneet ja pyöristyneet?

Harmittaa kun en tajunnut kääntää klipsejä. Enkä edes katsonut voiko niitä kääntää.

Kiitos mielipiteistä
Suvanto
01.08.2016, 11.39
Kokemuksia Race Facen Turbine-tolpasta:
- Hankin keväällä (olisiko ollut maaliskuussa tilasin ja sain sen huhtikuun puolella)
- Suoraan paketista ongelmia paineiden pysymisen kanssa. 30 psi sisään ja lenkille, niin ~10 laskun jälkeen ei noussut enää ylös kunnolla, kun painetta oli hävinnyt niin paljon.
- Jälleenmyyjän ohjeistuksesta ruuvasin venttiilin sielun irti ja rasvasin sen, mutta eipä auttanut.
- Takuusta tuli uusi. Takuu kesti noin kuukauden ja sain uuden siis kesäkuussa.
- Uusi pelasi moitteitta viikon-pari, minkä jälkeen on pitänyt natinaa. Olen yrittänyt kaikenlaista - vaihtaa satulaa, rasvata/kuitutahnata satulaputkea, eri kireyksiä jne. Sain vinkin, että kannattaisi yrittää ruuvata keskeltä auki ja lisätä rasvaa sisään stefoihin. Muuten hyvä, mutta tuo on niin pr**een kireällä, ettei tuota saa käsivoimin auki. Täytyy etsiä jonkinlaisia työkaluja.
- Suoraan sanoen alkaa olla melkoinen kyrpä otsassa tämän tolpan kanssa. Vähän vaikea on mennä suosittelemaan.

edu
01.08.2016, 16.22
Onko kukaan saanut käsiinsä (eli pyöräänsä) Foxin uutta Transfer tolppaa?

Kemizti
01.08.2016, 17.19
ainakin jäsen troh:lla on nähty..

Gargamel
15.08.2016, 14.29
Niinpä näkyy:
http://www.youtube.com/watch?v=XAGxXqmKnPg (http://www.youtube.com/watch?v=XAGxXqmKnPg)

Eura665
17.08.2016, 14.00
Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta Tmars merkkisestä hissitolpasta, liikerataa olisi hiukan enemmän kuin v8 tolpassa ja saisi edukkaasti. Ei tarttisi myöskään shimmejä kun olisi suoraan oikean paksuinen, vai pitääkö se vaan hakea suosiolla ice v8 fillariosasta.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

lansive
17.08.2016, 15.31
Pojan pyörää tuli hommattua halpamalli (http://www.bike-discount.de/de/kaufen/tranzx-remote-sattelstuetze-31%2C6mm-490757/wg_id-369). On se ainakin pari lenkkiä jo kestänyt vähän yli 50 kiloisella kuskilla lämpimällä kelillä. Vipu toimii ihan mukavasti, mutta vaijerin kuoren jäykkä mutkapala hankaloittaa asennusta. En nyt jaksanut säätää enempää, joten annoin olla. Jos tuo kestää pidempään niin vaijerin vaihdossa sitten katsotaan mahdollisesti jotain viritystä tilalle.

Kesän ajot tuo on nyt pojalla kestänyt, joten ei se ihan kelvoton ole. Käytettävyydessä ei ole ollut mitään ihmeellistä, mekanismi ei ole jumittanut ja klappiakaan ei ole tullut. Kyllä tuo hintansa väärti oli ehdottomasti, varsinkin pojan mielestä, kun muuten olisi joutunut olemaan ilman hissitolppaa.

Mvu
17.08.2016, 19.29
Mulla kanssa puolivuotta tuollainen halpamalli TrazX ollut käytössä, ei voi pahaa sanaa sanoa. 90kg ukko on päällä nytkynyt.

Samuli-1
19.08.2016, 00.41
Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta Tmars merkkisestä hissitolpasta, liikerataa olisi hiukan enemmän kuin v8 tolpassa ja saisi edukkaasti. Ei tarttisi myöskään shimmejä kun olisi suoraan oikean paksuinen, vai pitääkö se vaan hakea suosiolla ice v8 fillariosasta.

Mulla kesti n. 3kk ja meni muoviset ohjainpalat sisältä palasiks. Rupes aluks klappaamaan reilummin ja sit ku molemmat puolet oli rikki, kääntyili jo kiertosuunnassakin ihan holtittomasti. Reklamoin myyjälle ja lähettivät uusia paloja. Ne kesti sitte puolikkaan enskakisan treenipäivän. Uuteen reklamaatioon ei tullu enää vastausta.

Muuten aika kolho käyttöfiilis, eli pitää opetella tolpan luonne, ennen ku se alkaa toimimaan. Sittenkään en sitä kesken polkupätkän hirveesti käyttäny, ku se ei äkkiseltään vaan vipua vääntämällä nouse, vaan pitää painoa laittaa ensin päälle. Eli toimii vähän kätevämmin kuin pikalinkku tolpassa, mutta ei niinku ns. oikee hissitolppa.

Hintansa väärti kyllä, jos vaan onnistuu saamaan kestävän yksilön.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samuli-1
19.08.2016, 00.44
Kokemuksia Race Facen Turbine-tolpasta:
....

Eräässä fillarikaupassa kävin kyselemästä tuosta tolpasta. Siel on ilmeisesti isompi ongelma kyseessä, eivätkä suoraan sanottuna halunneet ees myydä tolppaa mulle, ennen kuin valmistaja selvittää ongelmansa. Ei siis auta rasvailut eikä vippaskonstit.

Gargamel
19.08.2016, 12.37
Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta Tmars merkkisestä hissitolpasta

Vuoden verran olen tuollaisella rytkytellyt. Eniten ärsyttää itseporaamani lisäreiän väljyys, mutta nyt se on alkanut klappaamaan hiukan myös liu'uistaan. Ei kuitenkaan vielä liikaa. Ymmärtääkseni ICE V8 on yksi versio Tmarsista (tai mikä näiden valmistaja onkaan) joltakin aiemmalta vuodelta.

Tuntuu että kaikki hissitolpat, jotka eivät ole täysin tuntemattomia, ovat jollain tavalla huonoja. En haluaisi ostaa huonoa, mutta jos on vaara sellaiseen erehtyä, niin mieluumin sitten huono satasella kuin neljälläsadalla. Sääli sikäli, kun hissitolppa tuo omaan ajoon niin paljon lisää etten ilmankaan halua olla.

skuikka
19.08.2016, 16.00
Kattelin kuvahaulla, sama tolppa on kuin V8 ja sitten se vihreäksi elaksoiduilla osilla myytävä peli jonka nimeä en juuri nyt muista.
Ne muoviohjurit voi korvata yhtenäisellä alumiininpalalla, lakkaa se kohta hajoamasta.
Muutama muu juttu siitä vielä sen jälkeen hajoaa aikanaan. Taisi minulla toson toista vuotta mennä ennen kuin muuta porsi. Ei ole lopulta hirmu kallista ostaa uutta tuollaista parin vuoden välein.

NikHa
19.08.2016, 22.28
Mulla kesti V8:ssa ne muoviohjurit yhden kesän ajot. Ihmettelin ko klappia tuli lisää, ajelin vielä kuukauden ja huomasin että satula pyörii ihan miten sattuu, jos tolppa ei ole lukittuneena... Ohjuripalojen vaihtoon meni pauttiarallaa 3min ja tosiaan ihan ajokuntonen oli ilmanki. Enemmän tuossa on alkanu ottaa nuppiin satulan kiinnitykset. Tykkään pitää satulaa muotipoliisien mielestä liikaa etukenossa, jolloin kiskoja yläpuolelta halaavat palaset ottaa kiinni vain kulmasta, eli kiristysruuvit ei taivu tarpeeksi. Halvassa satulassa cro-mo kiskot joten ei tuostakaan muuta ongelmaa pitäs tulla kun turhan tiheä kiristelyn tarve.

kauris
19.08.2016, 22.56
Minä en ole hissitolppaa koskaan edes kokeillutkaan vielä ja malleista ei ole juuri tietoa mutta onko nyt siis niin, että tyyliin mikään kalliskaan tolppa ei tahdo kestää yhtä kesää ilman ongelmia?

Eura665
19.08.2016, 23.01
Tmars on nyt tilattu ja matkalla, toivotaan että sattuu hyvä yksilö.

Jani Mahonen
19.08.2016, 23.51
Minä en ole hissitolppaa koskaan edes kokeillutkaan vielä ja malleista ei ole juuri tietoa mutta onko nyt siis niin, että tyyliin mikään kalliskaan tolppa ei tahdo kestää yhtä kesää ilman ongelmia?

9point8 Fall linea kehuvat ekaksi kestäväksi. Vai onko muuta tietoa? Toki hinnan puolesta voi taas harkita vaimon/lasten/munuaisen myymistä.

Ketjureaktio
20.08.2016, 20.31
Takakaarteesta, vähän yllättäen keskusteluun tulee Giant Contact SL Switch. Ajelin puolitoista vuotta Giantin edellisen mallin tolpalla tyytyväisenä, oikeastaan ainoa ongelma oli tähtitieteelliseen tiukkuuteen kiristettävä satulan kiinnityspultti. Nyt tuo on ratkaistu normaalilla kahden pultin kiinnityksellä - satula ei pääse kippaamaan.

Reverb on ollut toimiva tolppa muuten, mutta meillä kahden Reverbin huoltoihin on mennyt vuodessa hyvän satulatolpan hinta. Giantin tolppa on toteutettu melko huoltovapaasti, sisällä on kaasujousi joka vaihdetaan tarvittaessa. Vaijerivetoon on hyvä laittaa CRC:t talveksi, niin kuin vaijereihin yleensäkin.

Tilasin tolpan intternetistä (Pedalon.co.uk) ja olen nyt ajellut sillä pari lenkkiä. Sivuttaisklappia on hitusen, mutta kuten testeissäkin todetaan ei siitä ole mitään haittaa käytössä. vaijerimekanismi ei ole yhtä tunnokas kuin Reverbin liipasin (ilmattuna), mutta toimii ihan kivasti. Itse tolpan toiminnasta ei pahaa sanaa.

http://www.mbr.co.uk/reviews/seatposts/giant-contact-sl-switch-dropper-post-review

Gargamel
22.08.2016, 11.12
^ Giant vaikuttaisi omaan käyttöön sopivalta, ainakin mittojen puolesta juuri oikeanlainen.

Vilkaisin mikä tuota omaa Tmarsiani vaivaa. Siellä ei olekaan pieniä liukupaloja, vaan alapäässä on muoviholkki, joka nyt on halki. Laitoin myyjälle tiedustelun varaosan ostomahdollisuudesta.

http://i.imgur.com/lEDUWXN.jpg

skuikka
22.08.2016, 12.08
Ja tässä kohtaa perun väittämäni identtisyydestä V8/Forca-tolppiin.

Eura665
22.08.2016, 14.39
^^ Jos ei muuten löydy vara-osia niin ebay ja hakusanalla tmars parts löytyy. Näytti olevan noita holkkejakin.

brilleaux
22.08.2016, 18.20
Entäs tämä? Kokemuksia? Vai onko vielä edes saatavilla?
Kai muitakin paksuuksia on tarjolla kuin 31.6mm?
^edit: eijole.

http://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/cycling-components/bike-seatposts/bontrager-drop-line-dropper-seatpost/p/13873

niilo
22.08.2016, 18.50

Kolme kesää käytössä ollut Yep käy ja kukkuu edelleen ilman ongelmia. Kuski reilusti yli 90kg kamat päällä. Omani tilasin valmistajan nettisivujen kautta.
http://yepcomponents.com/uptimizer-hc/

brilleaux
22.08.2016, 19.46

Kyllä ne kesän kestää. Monetkin. Sitten kun haluaa tolpan myös talvikäyttöön ollaan hukassa.
Command Post kesti yhden talven. Toista ei.

Toki ko. tolppa on niin helppo huoltaa itse että suosittelen. JOS setback ei ole ongelma.
Jos se olisi inline-tolppa(tai saisi edes vaihtopäätä tyyliin 9point8) se olisi mulla edelleen.

9point8:n ostaisin heti, jos olis tilillä katetta. Vaan ei ole.

Gargamel
23.08.2016, 12.29
Ja tässä kohtaa perun väittämäni identtisyydestä V8/Forca-tolppiin.

Niitä on monenlaisia, ulkoisten erojen lisäksi sisuskaluissa on eri versiota. Tämä minun versioni on tuolta Ebaysta. (http://www.ebay.co.uk/itm/IN-STOCK-2015-TMARS-619-3Q-REMOTE-27-2mm-DROPPER-SEATPOST-3-HEIGHTS-/281151027785)

^^ Jos ei muuten löydy vara-osia niin ebay ja hakusanalla tmars parts löytyy. Näytti olevan noita holkkejakin.

Pystytkö antamaan suoran linkin? Minun Ebay ei löydä kuin yhden varaosamyyjän (adapter_man), ja se ei listaa tuota osaa.

Eura665
23.08.2016, 13.58
Onko se tämmöinen.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160823/d6a3110b0d3ee572391fc686356a9a47.jpg

Eura665
23.08.2016, 14.09
Onko se tämmöinen.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160823/d6a3110b0d3ee572391fc686356a9a47.jpg

En saa linkitettyä tällä vekottimella.

Liikuva shikaani
11.09.2016, 18.26
Command Post tolpassa sellainen ongelma että stefa ei pysy paikoillaan vaan nousee tolpan mukana ylös.

Ei näytä olevan mitään huullosta mikä pitäisi sen paikoillaan vaikka kuinka pohjaan painaa, onko kellään ratkaisua?

miku80
11.09.2016, 19.57
^ menee takuuseen, mutta siihen tolpan varteen voi pistää ohuelti jotai ohkasta rasvaa niin vähentää kitkaa eikä pyri vetämää stefaa irti kun nostaa tolpan ylös.

Gargamel
12.09.2016, 13.27
Onko se tämmöinen.

Ei ole, tämän 619-3Q -mallin rikki mennyt alaholkki näkyy aiemmassa viestissäni (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38954-Hissitolppaa&p=2572580#post2572580). Noita aiempia malleja vaivanneita muovipinnejä tässä ei ole ollenkaan.

En suosittele Ebay-myyjää bikeaholicsdirectquattrosportsltd (http://www.ebay.co.uk/usr/bikeaholicsdirectquattrosportsltd?_trksid=p2047675 .l2559). Kolmessa viikossa ei mitään vastausta kahteen eri kautta lähettämääni varaosakyselyyn. Laitoin nyt adaptermanille viestiä, että löytyisikö siltä tuota harvinaisempaa osaa. Edit: Adaptermanilta tuli supernopea vastaus, mutta ikävä kyllä osaa ei häneltä löydy.

Satula pyörii jo sen verran ärsyttävästi, että pitää tosissaan katsella korvaavaa tolppaa.

Suburban
19.09.2016, 16.50
Porailin tuossa kesällä ne "välireiät" V8-tolppaan, todella huima parannus, olisi pitänyt tehdä jo heti viime syksyna kun ostin tolpan.
Onhan siinä pientä klappia, mutta riittää meikäläisen kaltaisen amatöörin ajoihin loistavasti :cool:

lansive
03.10.2016, 09.29
Nyt sitten reverbistä tuli automaattimalli, ja tolppa valuu itsekseen alaspäin 2-3 senttiä. Välillä pysyy ylhäällä hetken ja sitten taas valahtaa. Onko tuo huollolla hoidettavissa vai pitääkö lähteä katsomaan uutta tolppaa?

brilleaux
03.10.2016, 11.16
^Itse lähtisin suosiolla katsomaan uutta tolppaa. Eri valmistajalta.

Tätä olis kiva kokeilla:
http://www.pinkbike.com/news/dvo-garnet-dropper-post-sea-otter-2016.html

"DVO did something different than the norm by supplementing this with a coil-spring. The air pressure range is between 100 and 120 PSI, and the coil-spring does add some return speed but is really there as a fail-safe. If there is a loss of pressure, the spring will still (slowly) bring the post back up."

lansive
03.10.2016, 11.24
^Itse lähtisin suosiolla katsomaan uutta tolppaa. Eri valmistajalta.

Niin varmaan teenkin, mutta silti kiinnostaa tietää tuleeko tuosta huoltamalla kelvollista. Jos vaikka jälkikasvulle kierrättäisi.

brilleaux
03.10.2016, 11.26
Jos vaikka jälkikasvulle kierrättäisi.

Melko törkeä pila lapsille. :D

Edit: Pukkaat sen fillariosalle, tulee siitä kelvollinen. Ainakin hetkeksi.

Bansku81
03.10.2016, 12.24
Mulla edelleen Reverb pelannut hyvin n. 1,5V, pari kertaa ilmannut, mutta ei muuta huoltoa. Nyt tulevaan pyörään tilasin selkeästi halvemman tolpan parin suosituksen perusteella:
http://www.bike-discount.de/en/buy/remote-seatpost-internal-31.6mm-490765/wg_id-1815?lang=en tuo on vain 100mm liikkeellä, mutta eiköhän sillä pärjää.

Ensin meinasin panostaa reippaammin ja ostaa Fox Transfer tolpan, mutta niin paljon negatiivista löytyi foorumeilta jo ko. tolpasta että mielenkiinto loppui. 9point8 fall line olisi kaiketi hyvä ja kestävä, mutta 519€ hissitolpasta on kyllä jo mielestäni liikaa.

brilleaux
03.10.2016, 12.38
Nyt tulevaan pyörään tilasin selkeästi halvemman tolpan parin suosituksen perusteella:
http://www.bike-discount.de/en/buy/remote-seatpost-internal-31.6mm-490765/wg_id-1815?lang=en tuo on vain 100mm liikkeellä, mutta eiköhän sillä pärjää.

9point8 fall line olisi kaiketi hyvä ja kestävä, mutta 519€ hissitolpasta on kyllä jo mielestäni liikaa.

TranzX:ää voisi kokeilla, mutta ei liene kuin tuo 31,6mm malli olemassa? Kun ei mahdu niin ei mahdu.
9point8 kyllä hinnoittelee itsensä pihalle. Olkoon kuinka hyvä tahansa.

Edit: no onhan sitä ohkaisempanakin! (y)

Bässi
03.10.2016, 13.24
Kannattaa kysyä 9.8 tarjousta, ei se loppupeleissä niin kallis ole. Mulla on 2 ja tyytyväinen kumpiinki ;)
reverbi n.100€ halvempi ja 100x surkeempi.

marco1
03.10.2016, 13.45
No Reverbihän on mainio kapistus, mitä nyt perso huollolle ja varaosille. Ja liipaisin on melko epäergonominen :)
Ekan sukupolven Reverb siis täällä, taisi maksaa jotain 260€ tienoilla... Siihen yksi maksuton takuuhuolto, yksi maksullinen huolto, yksi uusi liipasin, yksi uusi letku, uusi letkunpää tolppaan pari kertaa ja pari kannua öljyä.
Niin ja varatolppa satuloineen koska luottoa ei ole paljoa..

SammyB
03.10.2016, 19.17
e13 tuuppaa kohta mekaanisen mallin markkinoille. Gravitydropperille kilpailija. :)

En vaan voi olla jankkaamatta tuota GD:n erinomaisuutta. Klappia on nyt reilussa kolmessa vuodessa kerennyt vähän siunaantua, mutta se on todella pieni hinta toimivuudesta. Yhtään osaa ei ole tarvinnut vaihtaa ja kaksi kolme kertaa kaudessa putsaan ja rasvaan ja se on ollut siinä. Aikaa huoltoon menee 5-10minuuttia.

macci
03.10.2016, 20.24
Oliko Crankbrothersin Highlinestä vielä kokemuksia? 219€ hintaan näyttää lähtevän alltricksistä ja pikaisen googlettelun pohjalta ei vaikuta ihan paskalta

entäpä onko tuon Shimanon/Pron tolpan hintatasosta ollut missään tarkemmin tietoa? Tämän vuoden puolella noitakin kai oli vielä tulossa?

Bansku81
03.10.2016, 23.12
Jos toi Tranzx pelaa vuodenkin ongelmitta niin on jo mielestäni tehnyt tehtävänsä. Kalliissa tolpassa on se huono puoli että kun se alkaa temppuilemaan niin ei sitä raaski heittää menemään vaan sitä on "pakko" korjata. Mvu lla on ollut tuo tolppa nyt puol vuotta kovassa ajossa ongelmitta.

brilleaux
04.10.2016, 08.12
e13 tuuppaa kohta mekaanisen mallin markkinoille. Gravitydropperille kilpailija. :)

En vaan voi olla jankkaamatta tuota GD:n erinomaisuutta. Klappia on nyt reilussa kolmessa vuodessa kerennyt vähän siunaantua, mutta se on todella pieni hinta toimivuudesta. Yhtään osaa ei ole tarvinnut vaihtaa ja kaksi kolme kertaa kaudessa putsaan ja rasvaan ja se on ollut siinä. Aikaa huoltoon menee 5-10minuuttia.

Mistäpä GD kannattaisi tilata? e13 läskikammista on kokemuksia, taidan passata siis tolpan. ;)
Portaaton säätö olisi kyllä plussaa, mutta en jumankauta maksa tolpasta 500euroa. 9point8 fall line siis kai se luotettavin/(ainut)talvikäytössä kestävä?

Bansku81
04.10.2016, 08.59
Onko jo kokemuksia siitä päivitetystä reverbistä? Onko selkeesti vanhaa parempi?

Ketjureaktio
04.10.2016, 13.20
Reilun kuukauden käyttökokemuksella voin suositella tätä ~200 eur tolppaa. Kestävyys jää vielä testattavaksi. Miinuksena vaijerivedon lievä tunnottomuus ja peukalovivun ärsyttävä muotoilu jota voisi helpottaa asennus enemmän ala-asentoon. Silloin se voi kyllä osua jossain tilanteessa ikävästi polveen.

Takakaarteesta, vähän yllättäen keskusteluun tulee Giant Contact SL Switch. Ajelin puolitoista vuotta Giantin edellisen mallin tolpalla tyytyväisenä, oikeastaan ainoa ongelma oli tähtitieteelliseen tiukkuuteen kiristettävä satulan kiinnityspultti. Nyt tuo on ratkaistu normaalilla kahden pultin kiinnityksellä - satula ei pääse kippaamaan.

Reverb on ollut toimiva tolppa muuten, mutta meillä kahden Reverbin huoltoihin on mennyt vuodessa hyvän satulatolpan hinta. Giantin tolppa on toteutettu melko huoltovapaasti, sisällä on kaasujousi joka vaihdetaan tarvittaessa. Vaijerivetoon on hyvä laittaa CRC:t talveksi, niin kuin vaijereihin yleensäkin.

Tilasin tolpan intternetistä (Pedalon.co.uk) ja olen nyt ajellut sillä pari lenkkiä. Sivuttaisklappia on hitusen, mutta kuten testeissäkin todetaan ei siitä ole mitään haittaa käytössä. vaijerimekanismi ei ole yhtä tunnokas kuin Reverbin liipasin (ilmattuna), mutta toimii ihan kivasti. Itse tolpan toiminnasta ei pahaa sanaa.

http://www.mbr.co.uk/reviews/seatposts/giant-contact-sl-switch-dropper-post-review

Gargamel
04.10.2016, 18.49
Reilun kuukauden käyttökokemuksella voin suositella tätä ~200 eur tolppaa. Kestävyys jää vielä testattavaksi. Miinuksena vaijerivedon lievä tunnottomuus ja peukalovivun ärsyttävä muotoilu jota voisi helpottaa asennus enemmän ala-asentoon. Silloin se voi kyllä osua jossain tilanteessa ikävästi polveen.

Toivon pitkää ikää. Minulle saapui myös samanlainen 2016-mallinen Giant, Taiwanista tullin kautta yhteensä 200e. Toistaiseksi en ole saanut muuta aikaan kuin patruunan käännön stealth-asennusta varten, joten käyttökokemukset ovat nollassa. Muuallakin on kirjoiteltu peukalovivun käytön jäykkyydestä, mutta esim. etuvaihtajan vivusta modaamalla (jos 1x) pitäisi syntyä hyvä.

SammyB
05.10.2016, 07.12
Mistäpä GD kannattaisi tilata?
Tuolta esmes löytyy: http://www.gocycle.de/

brilleaux
05.10.2016, 08.45
Näyttäis olevan vaan Classic-mallia. Turbo-LP ois kait parempi?

SammyB
05.10.2016, 20.11
Tuo LP on low profile, eli saa pikkuisen alemmaksi, jos esim. satulaputki on pitkähkö.
Muuten toiminnallisuus identtinen. Oli aikaisemmin Classic, mutta fillarin vaihdon yhteydessä tarvitsin nimen omaan tuota low profile ominaisuutta.
On muuten se mun vanhakin tolppa edelleen kovassa käytössä toisella omistajalla.

goatse
05.10.2016, 23.17
Päivitetty reverbi (b1) käytössä ollut nyt pari kk ja noin 300km. Nyt kun lämpötilat ovat laskeneet hurjaan +10C, niin palautumisnopeus on hidastunut aivan sikana. Maksiminopeudella ulkona menee yli 4-5s nousta täyteen 150mm mittaan, ja on alkanut pitää narisevaa/ruplattavaa ääntä.Lämpimässä oltuaan nousee ihan nopeasti mutta silti narisee. Alas menee silti ihan hyvin. Videolla kaukosäätimellä n. neljäsosakierrosta vailla täysi nopeus.

https://streamable.com/eqfl

Suoraan YT:lle takuusta kyselyä vai saisikohan tuota itse ratkottua? Omalla googlauksella kaikki osumat olivat vanhaan malliin liittyen. Rokkarin tuote-esittelijän sanoin tosin on elminoitu 99.999% ongelmista. Paska puhetta.

eagle
06.10.2016, 08.27
^ Onko sulla oikea ilmanpaine tolpassa?

Ketjureaktio
06.10.2016, 09.55
Edellisissä malleissa vivun ilmaus tuntui olevan avain näihin ongelmiin. Sehän on vikkelä toimenpide, ruiskuun nesteet, ruuvi auki, ruisku tilalle, imeskely ruiskulla & vivun käyttöä, ruisku irt, ruuvi kiinni ja radalle. Jos on ne ruiskut ja nesteet...

Päivitetty reverbi (b1) käytössä ollut nyt pari kk ja noin 300km. Nyt kun lämpötilat ovat laskeneet hurjaan +10C, niin palautumisnopeus on hidastunut aivan sikana. Maksiminopeudella ulkona menee yli 4-5s nousta täyteen 150mm mittaan, ja on alkanut pitää narisevaa/ruplattavaa ääntä.Lämpimässä oltuaan nousee ihan nopeasti mutta silti narisee. Alas menee silti ihan hyvin. Videolla kaukosäätimellä n. neljäsosakierrosta vailla täysi nopeus.

https://streamable.com/eqfl

Suoraan YT:lle takuusta kyselyä vai saisikohan tuota itse ratkottua? Omalla googlauksella kaikki osumat olivat vanhaan malliin liittyen. Rokkarin tuote-esittelijän sanoin tosin on elminoitu 99.999% ongelmista. Paska puhetta.

brilleaux
06.10.2016, 09.59
ruiskuun nesteet, ruuvi auki, ruisku tilalle, imeskely ruiskulla & vivun käyttöä, ruisku irt, ruuvi kiinni ja radalle. Jos on ne ruiskut ja nesteet...

:D
Reverb <3
Toiset käyttää vaijeria. :D

goatse
06.10.2016, 10.13
Kaipa sitä voisi ilmauskitin laittaa tilaukseen ja tarkistaa ilmanpaineet. Jonkinverran halvempaa kuin tuon kaapelikonversiokitin ostaminen. Brillen kanssa samaa mieltä, että kenen mielestä oli nyt hyvä idea vetää hydraulinen letku käytännössä kait yhden vivun liikutteluun.

jjyrki
06.10.2016, 10.38
Kellään kokemusta KS Dropzonesta jossa vipu satulan alla?

Kiituri
09.10.2016, 10.47
Porailin tuossa kesällä ne "välireiät" V8-tolppaan, todella huima parannus, olisi pitänyt tehdä jo heti viime syksyna kun ostin tolpan.
Onhan siinä pientä klappia, mutta riittää meikäläisen kaltaisen amatöörin ajoihin loistavasti :cool:

Kahdessa pyörässä Ice V8. Vanhempaan piti vaihtaa vaijeri kun siitä painikkeen päästä alkaa rispaantumaan. Siihen auttaa kun tarjoaa vähän Proxonia ja pyöristää särmän. Vaijeriksi onneksi käy ihan mikä tahansa perusmalli. V8 toimii kesät talvet samallalailla. Ei häiriöitä.
Viimeisen tilasin AllTricksiltä kun oli reilusti halvin paikka. Nytkin 95e.

noniinno
09.10.2016, 13.05
Onko olemassa täysin mekaanista tolppaa sisäisellä vaijerin viennillä?

SammyB
10.10.2016, 10.37
kohta on, kun e13 tuo markkinoille uuden tolppansa.

http://www.bikerumor.com/2016/09/06/eb13-ethirteen-goes-eagle-hunting-new-trs-plus-cassette-drops-dropper-posts-updates-chainguides/

Tuolta kun vähän skrollailee alaspäin.

brilleaux
10.10.2016, 10.57
^No nyt. (y)

Viuh
10.10.2016, 11.43

KS Dropzone remote versiona ollut joitakin kuukausia käytössä, ja se ainakin tuntuu toimivan niin kuin pitää. Vipu satulan alla voi olla vähän hankala käytössä, tai ainakin vaatii ennakointia vähän toisella tavalla, kuin tuo remote.

Kemizti
10.10.2016, 12.26
On, ei ihan lähellekkää niin näppärä kun kaukosäätömalli. Toki jos ajot on sellasia, että ehtii mäenpäällä hiljentään, irrottaan käden tangosta, laskeen tolppaa jne. Ja sit mäen alla toisimpäi.. Ainakaan kovemmassa vauhdissa ei itellä oikein onnistunu toi roblaaminen, yhen kesän melkein kokonaan jaksoin sitä ja sit tuli kaukosäätömalli..

Volvospede
10.10.2016, 12.27
Toivon pitkää ikää. Minulle saapui myös samanlainen 2016-mallinen Giant, Taiwanista tullin kautta yhteensä 200e. Toistaiseksi en ole saanut muuta aikaan kuin patruunan käännön stealth-asennusta varten, joten käyttökokemukset ovat nollassa. Muuallakin on kirjoiteltu peukalovivun käytön jäykkyydestä, mutta esim. etuvaihtajan vivusta modaamalla (jos 1x) pitäisi syntyä hyvä.

Mul on ollu giantin tolppa kait vuoden verran, pyörä on vaihtunut mutta tolppa pelaa hienosti. Peukalovivun jäykkyyttä en ole havainnut. Kiristyspultti pitää laittaa tosiaan hieman kireelle, mut satulan kulma ei oo liikkunu koskaan itsestään, vaan massiivisen ajovirheen seurauksena..!
Hienosti siis pelaa ja myös pakkasessa.

Paikallisesta kivijalkaliikkeestä alle kakssataa. Stealth asenukseen löytyi hyvät ohjeet YouTubesta, ilman ei ihan rakenne avautunut.

eagle
10.10.2016, 16.55

Command post IRcc?

Fat Boy
10.10.2016, 20.56
Mistähän kannattais etsiä vanhaan ks i900 r tolppaan uutta liipasinta, vanha kun meni poikki. Vaijerin tarttee kans. Kiirehän ei ole, mutta huomenna sen olis kiva olla kunnossa :-o

Mahtaako mikään kivijalkainen pitää varaosia moiseen.

nih..

SSGT-92
10.10.2016, 21.55
Siiskö tommottist ;https://www.bike-components.de/de/Kind-Shock/Remote-Hebel-Set-fuer-i900-R-i950-R-p25561/

lysmy
10.10.2016, 21.58
Bikeshopissa reverbit tarjouksessa, 299€ zipale ja näyttäis jotain olevan hyllyssäkin. Jos ei joku huamannunna vielä.

http://www.bikeshop.fi//Erikoistolppa/ekauppa/g672030/

Fat Boy
10.10.2016, 21.59
Siiskö tommottist ;https://www.bike-components.de/de/Kind-Shock/Remote-Hebel-Set-fuer-i900-R-i950-R-p25561/
Mahdollisesti, toi on eri mallinen kuin vanha, mutta noita tuntuvat tarjoilevan. Lienee uudempi malli. Sepä ei aivan ilmainen napsaus ollutkaan, ehkä maltan hetken ja etsin ebayn kautta tai askartelen oman.. Vanhankin saisi ehkä nippuun jos unohtaa hifistelyt.

nih..

goatse
11.10.2016, 19.29
Edellisissä malleissa vivun ilmaus tuntui olevan avain näihin ongelmiin. Sehän on vikkelä toimenpide, ruiskuun nesteet, ruuvi auki, ruisku tilalle, imeskely ruiskulla & vivun käyttöä, ruisku irt, ruuvi kiinni ja radalle. Jos on ne ruiskut ja nesteet...

Ketjureaktiolle pisteet avusta, vivun ilmaus auttoi :). Lähti pois ruplattava ääni, palautuu nopeasti kuin uutena, eikä enää hyytynyt viileässä. Jännä kyllä miten lämpimässä toimi aiemmin ihan ok, mutta alle +10 hidastui sikana ja alle +5 ei palautunut ollenkaan.

N-K
11.10.2016, 20.36
Ketjureaktiolle pisteet avusta, vivun ilmaus auttoi :). Lähti pois ruplattava ääni, palautuu nopeasti kuin uutena, eikä enää hyytynyt viileässä. Jännä kyllä miten lämpimässä toimi aiemmin ihan ok, mutta alle +10 hidastui sikana ja alle +5 ei palautunut ollenkaan.

Mulla kävi viikonloppuna ihan sama Reverbissä. Ilmaus auttoi tähänkin. Oletin että olis lähtenyt hidastelemaan vasta pakkaskeleillä.

Pitänee joka tapauksessa miettiä jotain Tmarsin kaltaista talveksi. Ei tee mieli hajottaa Reverbiä. On se kuitenkin nyt kesän toiminut ihan kiltisti vaikka oletin hajoavan jo muutaman viikon jälkeen.

Sandels
12.10.2016, 00.15
Kolme kesää käytössä ollut Yep käy ja kukkuu edelleen ilman ongelmia. Kuski reilusti yli 90kg kamat päällä. Omani tilasin valmistajan nettisivujen kautta.
http://yepcomponents.com/uptimizer-hc/

Oliko kenelläkään kokemusta kestääkö tämä Yeppis-tolppa pakkasta? Sveitsiläinen laatu houkuttaa...

Gibsy
12.10.2016, 00.45
Oliko kenelläkään kokemusta kestääkö tämä Yeppis-tolppa pakkasta? Sveitsiläinen laatu houkuttaa...
Vipu on ainakin todella epämukavan näköinen.

noniinno
13.10.2016, 07.10
Sama vipu kuin T-Mars kiinatolpassa. Käytettävyydeltään surkean ja huonon välimaastossa. Jos tuohon vaihtaisi spessun slr-kahvan, niin saattaisi toimia.

niilo
15.10.2016, 21.53

Itse olen aika vähän pakkaskeleillä Yepiä käyttänyt. Kyllä se -10 asteessa vielä on toiminut ihan normaalisti. Sitä kylmemmällä kelillä en pahemmin ajele.

Mielestäni vipu on oikein hyvä. Sen voi asentaa tangon päälle tai alle, sitä voi vääntää mihin suuntaan tahansa, ja aina toimii. Kyllä mä ainakin löydän vivun aina kun pitää, eikä se vaadi juurikaan voimaa, että tolppa lähtee liikkeelle.

Sandels
16.10.2016, 20.59
Kiitos Niilolle. Valmistaja itse kommentoi asiaa näin:
"Hi we sell quite a lot in Sweden without problems, here in Switzerland winter is also quite cold on the mountains, of course the function is little slower because oil get thicker but it keep working without problems"

Ilmeisesti ei siis isompia ongelmia talvikäytössä toistaiseksi.

deee
19.10.2016, 02.57
Bikeshopissa reverbit tarjouksessa, 299€ zipale ja näyttäis jotain olevan hyllyssäkin. Jos ei joku huamannunna vielä.

http://www.bikeshop.fi//Erikoistolppa/ekauppa/g672030/

Eikös tuo ole se vanha malli? Onko vanhalla ja uudella b1 mallilla paljonkin eroa?

noniinno
19.10.2016, 11.06
^ Niin, mistä voin tietää, onko fillariini ruuvattu tehtaassa vanha vai uusi malli?

deee
19.10.2016, 17.33
^ Niin, mistä voin tietää, onko fillariini ruuvattu tehtaassa vanha vai uusi malli?

Uudessa on ainakin erona kultaisen värinen rockshox logo putken yläoasssa: https://www.sram.com/rockshox/products/reverb-stealth

Bansku81
26.10.2016, 19.19
Tranzx pelannut ihan hyvin nyt kun muutama lenkki ajettu, mutta Stache kaipaa hiukan pitempää liikettä kuin 100mm niin tilasin Bike24 alennuksesta vanhan 2016 mallisen 31,6mm 125mm reverbin ulkoisella letkuvedolla 208€. Toivotaan että pelaa yhtä hyvin kuin toinen identtinen läskissä oleva.

miku80
26.10.2016, 22.49
Mulla oli tuollanen transx viime syksyn ja talven ajossa ja pelasi kyllä -20c pakkasilla ihan yhtä hyvin kuin plussakeleilläkin.

Ketjureaktio
27.10.2016, 10.23
PK-seudulla näitä pitäis olla ainakin Bike Planetissa Petikossa. Uudessa mallissa on tosiaan 2 pultin kiinnitys, selvisin kyllä aikaisemmalla 1 pultin versiollakin, mutta aika kovaa sen pultin sai vetää kiinni, varmuuden vuoksi.

Mul on ollu giantin tolppa kait vuoden verran, pyörä on vaihtunut mutta tolppa pelaa hienosti. Peukalovivun jäykkyyttä en ole havainnut. Kiristyspultti pitää laittaa tosiaan hieman kireelle, mut satulan kulma ei oo liikkunu koskaan itsestään, vaan massiivisen ajovirheen seurauksena..!
Hienosti siis pelaa ja myös pakkasessa.

Paikallisesta kivijalkaliikkeestä alle kakssataa. Stealth asenukseen löytyi hyvät ohjeet YouTubesta, ilman ei ihan rakenne avautunut.

jarit
27.10.2016, 20.40
Tilasin 9point8:n Shore-lines.co.uk :sta. Toimitusaika oli 3pv. Hinta 379puntaa plus 9puntaa posteihin. Samaan hintaan sain valita kummalla päällä (suora vai setback) tuon haluaa. Ekan testin perusteella on aika hieno tolppa.

JackOja
31.10.2016, 09.37
CRC myy (talonmerkkinsä?) brand-x:n halpistolppaa. Oliskohan tuosta mihinkään?

http://hub.chainreactioncycles.com/latest-news/mtb/brand-x-ascend-seatpost-best-value-dropper-market/

http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/brand-x-ascend-dropper-seatpost/rp-prod149024?utm_source=crchub&utm_medium=crchubnews&utm_campaign=brandxascend2016

Hyviä arvioita saa käyttäjiltä, mutta nehän voivat olla "omiakin".

brilleaux
31.10.2016, 09.43
Fox Transfer on kuulemma kova sana. Ei pakkasrajaa.

https://www.bike24.com/p2179297.html

Kokeilisin jos en ois niin pihi.

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/06/2017-fox-transfer-dropper-post-factory-kashima-and-performance.jpg

Bansku81
31.10.2016, 10.17
Mä oisin koittanut nyt tota Brand-x tolppaa, mutta kun luin sieltä crc kysymys osiosta niin se liike on todellisuudessa n. 115mm ja kun hain isommalla liikkeellä olevaa kuin Tranzx 100mm niin tuo +15mm ei oikein riittänyt syyksi päivittää.

WetWillie
02.11.2016, 07.23
Fox Transfer on kuulemma kova sana. Ei pakkasrajaa.

https://www.bike24.com/p2179297.html

Kokeilisin jos en ois niin pihi.

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/06/2017-fox-transfer-dropper-post-factory-kashima-and-performance.jpg
€80 lisää liipaisimeen😂😂

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla

brilleaux
02.11.2016, 08.05
€80 lisää liipaisimeen

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla

Lelulaatikossa on onneksi valmiina X9:n triggeristä tehty vipu. Melkolailla toimivin ratkaisu. :)

Läskimasa
11.11.2016, 20.33
Reverb Stealth -malleja alessa: https://www.bike-mailorder.de/special/reverb

brilleaux
11.11.2016, 20.55
Lelulaatikossa on onneksi valmiina X9:n triggeristä tehty vipu. Melkolailla toimivin ratkaisu. :)

Paitsi että ei muuten onnaa Foxin kanssa. Se vaijerin stopparinippeli kun tulee sinne tolpan puoleiseen päähän.[emoji849]

noniinno
12.11.2016, 00.26
^pienestä sokeripalasta saa käteviä stopparinippeleitä. Jos askartelu kiinnostaa.

brilleaux
13.11.2016, 20.49
Jotain tuon suuntaista jo mietiskelin. (y)
On muuten perseilyä myydä tolppaa ilman vipua. Imo.
Se kun ei ole toimiva ilman sitä. Foxin tapauksessa tolpan reaalihinta on siis 400e tuntumassa. Väitetyn 319e sijaan.

Volvospede
13.11.2016, 21.22
Reverb Stealth -malleja alessa: https://www.bike-mailorder.de/special/reverb

Jos noi reverbit ois ilmaisia... niin jättäsin silti hankkimatta! :-)

Läskimasa
14.11.2016, 10.03
^ Nais tu nov, ei oo kokemusta. Luulis äkkiseltään tuon hintatason tolpan jo toimivan ongelmitta. Minkälaista hämminkiä noissa on ollu?

Volvospede
14.11.2016, 11.41
Ne ei kestä pakkasta.

SammyB
14.11.2016, 11.49
Ja muutenkin saa olla ropaamassa koko ajan

miku80
14.11.2016, 14.46
^ Nais tu nov, ei oo kokemusta. Luulis äkkiseltään tuon hintatason tolpan jo toimivan ongelmitta. Minkälaista hämminkiä noissa on ollu?

Ne ei kestä pakkasta.

Noista Reverbeistä meni sisuskalut täysin uusiksi tälle tälle kaudelle ja niissä käytetään nykyään SKF:n stefoja ja niiden on myöskin luvattu kestävän paremmin pakkaskelejä. Tuskin on kovin monella vielä sen enempää empiirisiä kokemuksia kestosta kun tulivat keväällä vasta markkinoillekkin.

Itse ajelin kevään ja kesän moisella ilman ongelmia ja tolppa lähti pyörän mukana uudelle omistajalle.

brilleaux
14.11.2016, 15.11
Kyllä toi Foxin Transfer taitais olla järkivaihtoehto tämänhetkisistä tolpista.
Tiedä pitäiskö tuo talvitestiin hankkia..

Bansku81
14.11.2016, 16.16
Kai näissä kaikissa on omat ongelmansa ja niin tuntuu olevan Transferissakin: http://forums.mtbr.com/components/fox-transfer-post-1014388-8.html
Itse harkitsin tuota pitkään kun olin ostamassa uuteen pyörääni tolppaa, enkä sitten ostanut vaan ostin halvalla samanlaisen reverbin tarjouksesta, joka läskissä on palvellut 1,5vuotta ongelmitta.. No nyt se on kahden lenkin jälkeen takuuhuollossa kun ohjaimen vivun juuresta vuosi öljyä :D

Edit. Sinällään en ymmärrä tuota hydraulisen ohjaimen haukkumista verrattuna kaapeleihin. Onhan melkein kaikilla hydrauliset jarrutkin jotka toimivat ympäri vuoden ongelmitta, toteutuksessa saattaa olla toivomisen varaa?! Ja Reverb on erittäin hyvä tolppa käyttää silloin kun se toimii :)

Tmh
14.11.2016, 18.14
Reverbistä pohdintoja:
http://blueliquidlabs.com/repairs/the-seatpost-whisperer/

macci
14.11.2016, 18.21
Oliko Crankbrothersin Highlinestä vielä kokemuksia? 219€ hintaan näyttää lähtevän alltricksistä ja pikaisen googlettelun pohjalta ei vaikuta ihan paskalta
Tämä tuli hankittua noin kuukausi sitten ja nyt on tusinan verran lenkkejä takana. Ei moitittavaa.

dude ketjuun kirjoitin jo aiemmin tämän:

Varsin pätevä tolppa tuo Highline (https://www.crankbrothers.com/seatpost_highline) parin lenkin perusteella. Liipasin on hyvä, satulan kiinnitys fiksu ja ylipäänsä nopea ja helppo asentaa. Klappikin on aivan minimalistista (luokkaa 1-2mm liike satulan kärjessä). Toiminnassa ei mitään moittimista. Mitta 400mm ja säätövara 125mm joka tuntuu riittävältä. 150mm optio olisi kyllä hyvä olla ihan varmuuden vuoksi (oma mitta 185cm / inseam noin 90cm).
Toiminta pakkaskeleillä selviää sitten aikanaan. Samoin selviää tolpan patruunan käyttöikä (takuu taisi olla kolme vuotta joka plussaa).

Painoa tuli Thomson masterpieceen (190g) verrattuna 430g lisää (kaapeleineen ja liipasimineen). Paino siis aika samoissa kuin esim RF Turbine (joka esim tämän (http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/seat-post-seat-pin/product/race-face-turbine-dropper-seatpost-review-50633/) mukaan on 616g )

Nyttemmin on myös pikkupakkasessa tullut kokeiltua ja toimii edelleen erittäin hyvin.

Vertailukohtia on plussatäpärin mukana tullut Cuben tolppa (http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-rfr-telescopic-seatpost-pro-inside-31.6x425mm-448804/wg_id-369) (näyttää aika samalta kuin TranzX tolppa) ja Whiten läskissä ollut V8 halpis ja crankbrothers Highline on näistä selkeästi paras. Liipasin ei vaadi paljon voimaa, satulaa ei tarvitse painaa alas täydellä painolla eikä se ammu perseeseen väkivaltaisesti. Satulan saa siis vaivattomasti haluttuun korkeuteen.
Cuben tolppakin ajaa täysin asiansa mutta siinä liipasin vaatii selkeästi enemmän voimaa ja liipasimen sijoittaminen ja muotoilu ei ole yhtä hyvä (liipasin vaati myös kitkatahnaa ja napakan kiristyksen tankoon jotta ei pyörinyt painettaessa). Tuo Cube tarvitsee myös enemmän painoa satulalle jotta laskeutuu täysin alas (ja nostaa satulan selkeästi terävämmin ylös kuin crankbrothers highline).

alltricks näyttää edelleen myyvän tuota 219€ hinnalla

otski
14.11.2016, 19.43
Noista Reverbeistä meni sisuskalut täysin uusiksi tälle tälle kaudelle ja niissä käytetään nykyään SKF:n stefoja ja niiden on myöskin luvattu kestävän paremmin pakkaskelejä. Tuskin on kovin monella vielä sen enempää empiirisiä kokemuksia kestosta kun tulivat keväällä vasta markkinoillekkin.

Itse ajelin kevään ja kesän moisella ilman ongelmia ja tolppa lähti pyörän mukana uudelle omistajalle.
Reilu kuukausi ollut uusi Reverb B1 ajossa ja nyt jo näillä pakkasilla tullut pari milliä sagia. Jokohan B2 malliin tulisi laserkaiverrettu sagiasteikko niin kuin rokkarin keuloissa ja iskareissa?

brilleaux
15.11.2016, 08.11
Edit. Sinällään en ymmärrä tuota hydraulisen ohjaimen haukkumista verrattuna kaapeleihin. Onhan melkein kaikilla hydrauliset jarrutkin jotka toimivat ympäri vuoden ongelmitta, toteutuksessa saattaa olla toivomisen varaa?! Ja Reverb on erittäin hyvä tolppa käyttää silloin kun se toimii :)

Mulla ei ole hydraulisia jarruja. ;) Eikä tule enää, kun on saanu noi Spyket nyt sisäänajettua.
Mun makuun Reverbbi on myös huono käyttää; "vipu" on ergonomialtaan pepusta ja tuntuma huono. Ja tolpan toiminta liian hidasta.

Kai näissä kaikissa on omat ongelmansa ja niin tuntuu olevan Transferissakin: http://forums.mtbr.com/components/fox-transfer-post-1014388-8.html

Kiitos linkistä. Jää siis toistaiseksi hyllyyn tämäkin. Seuraavaksi käännetään odotukset e13:n mekaaniseen..

Pitts
15.11.2016, 08.51
Parin pikkulenkin pohjalta YEP Componentsin Uptimizer saa ainakin toistaiseksi täältä yläpeukkua. Toimitus oli käsittämättömän nopea. Ke-illalla tilaus, to aamuna Paypal-maksu. Pe tolppa kourassa. Tämä pari viikkoa sitten.

Volvospede
16.11.2016, 11.35
Uuden mallinen 150mm giantti tolppa asennettu eilen ja parannuksena tosiaan vanhaan malliin verrattuna kahden pultin satulakiinnitys ja tolppa oli valmiiksi sisäiselle kaapelinviennille varustettu. En oo itseasiassa varma onko enää mahdollisuutta ulkoiseen kaapelin vientiin. Toiminta oli koeajolla moitteetonta.

Gargamel
16.11.2016, 20.00
^ Mulla oli kakspultti-Giantti paketista otettaessa konffattu ulkoiselle kaapelille. Hieman oli äheltämistä kääntämisessä, kun jostain syystä pikkuruiset ruuvit eivät tahtoneet käydä toisinpäin käännetyn patruunan kanssa.

Ollut käytössä muutaman viikon. Klappia on sekä hieman eestaas-suunnassa että kiertosuunnassa, mutta ei niin että ajaessa huomaisi. Pääasia ettei ole ylösalas-klappia. Toiminta toistaiseksi ok -15°C:ssakin. Päivän ensimmäinen siirto tapahtuu hieman viiveellä, tarttuisivatko tiivisteet pidemmässä paussissa kiinni. Sen jälkeen hyvän tuntuinen, nousu- ja laskunopeudet ovat juuri sopivat.

Olisin voinut näemmä 100-millisen sijasta ottaa 125-millisenkin, jopa 150 olisi mahtunut mutta tarpeeton minulle. Onpahan kiinteää pintaa ison ruman läskilokarin kouralle.

Ketjureaktio
17.11.2016, 14.43
Mulla klappia on vain sivusuunnassa, se sama kuin noissa on uutena. Pakkasella en ole tällä pelillä vielä ajellut kun on kiinteätolppainen jäykkis käytössä, mutta uskoisin tuollaisen suljetun kaasupatruunan olevan aika varma pakkasessa. Moisiahan käytetään maailman sivu mm. autojen takakonttien ja konepeltien avausmekanismeissa.
Jos tolppa jumittaa, kannatata kiertää käsin se ylä- ja alaputken välinen "kaulus" auki, putsata ja tsekata rasvat. Oman putsailin ja rasvailin ennen talvea, mutta hyvässä kunnossa se näytti olevan ilman huoltoakin. Niin, ja sitten tietenkin vaijerin ja vaijerin kuoren väliin CRC:tä niinkuin kaikissa muissakin vaijeriapplikaatioissa ml. vaihtaja(t).

Enpäs tiennyt että tolpasta löytyy 150mm versiokin, se sopinee moniin nykyisiin mataliin runkoihin kuten Kona Process etc. missä tolpan pitää olla hulvattoman pitkä. Omassa Reignissä on aika matala runko, mutta siinä menee hyvin 125mm droppi.

^ Mulla oli kakspultti-Giantti paketista otettaessa konffattu ulkoiselle kaapelille. Hieman oli äheltämistä kääntämisessä, kun jostain syystä pikkuruiset ruuvit eivät tahtoneet käydä toisinpäin käännetyn patruunan kanssa.

Ollut käytössä muutaman viikon. Klappia on sekä hieman eestaas-suunnassa että kiertosuunnassa, mutta ei niin että ajaessa huomaisi. Pääasia ettei ole ylösalas-klappia. Toiminta toistaiseksi ok -15°C:ssakin. Päivän ensimmäinen siirto tapahtuu hieman viiveellä, tarttuisivatko tiivisteet pidemmässä paussissa kiinni. Sen jälkeen hyvän tuntuinen, nousu- ja laskunopeudet ovat juuri sopivat.

Olisin voinut näemmä 100-millisen sijasta ottaa 125-millisenkin, jopa 150 olisi mahtunut mutta tarpeeton minulle. Onpahan kiinteää pintaa ison ruman läskilokarin kouralle.

noniinno
17.11.2016, 17.43
...uskoisin tuollaisen suljetun kaasupatruunan olevan aika varma pakkasessa. Moisiahan käytetään maailman sivu mm. autojen takakonttien ja konepeltien avausmekanismeissa.

Aika monta, joukossa uusiakin, kaasujousta olen nähnyt antautuvan nimenomaan pakkasessa. Mutta nehän ovatkin huoltovapaita (= ei pysty huoltamaan).

lysmy
11.12.2016, 15.03
Maguran kauko-ohjattu hissitolppa päivän joulukalenteri-alessa:

https://www.bike-components.de/en/Magura/Vyron-eLect-Dropper-Post-with-Remote-2016-Model-p45440/

PuffySticker
16.12.2016, 15.38
Minä oon niin perverssi että aion laittaa tuollaisen Forcan tulevaan kokoonpanooni, jossa runkona On-One Inbred29er. Vaihtoehtoja rajaa aika hyvin jo teräsrungon pystyputken ⌀, lisäksi kun olen seksuaalisesti suuntautunut tuonne retkiajon puolelle, niin teräksiset osat ja idioottimainen yksinkertaisuus sopii kuvaan. Toivotaan että tolppa ei ole ihan susi. Ihmeitä en siltä odota mutta perustehtävän jos hoitaa. Lähimaastossa jos ajelen niin tarkoitus on ottaa rennosti ja hosumatta.

Pekkaki
23.12.2016, 00.04
Kaupassa kertoivat Shimanon hissitolpasta, tulee kai kesäksi markkinoille.
En löytänyt mitään tarkempaa tietoa netistä vielä..

Sent from my A0001 using Tapatalk

macci
23.12.2016, 00.50
Hinta Saksassa 179€ ja saatavilla joskus

https://www.bike-components.de/en/PRO/Koryak-ASP-120-mm-Sattelstuetze-Modell-2017-p53089/

NikHa
03.01.2017, 19.14
"Kaupassa kertoivat Shimanon hissitolpasta, tulee kai kesäksi markkinoille. En löytänyt mitään tarkempaa tietoa netistä vielä.. "Olis kyllä kohtuullista kertoa paremmin speksejä niin vois haukkua paremmin etukäteen.

Vapari
04.01.2017, 10.53
http://bikegear.cc/suomi/fi/katalogi/productdetail/Off%20Road/Tarvikeryhm%C3%A4t/Koryak/Satulatolppa_Koryak_S%C3%A4%C3%A4dett%C3%A4v%C3%A4 .801452
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=koryak%20dropper

goatse
04.01.2017, 14.45
https://twitter.com/RockShox/status/798189991058780161

Rokkari itsekkin sanoo ettei Reverb ole pakkaselle. Oman B1 toiminta tosin alkaa hidastua siinä alle +10 asteen kieppeillä, ja ton twitter postin kommenttien mukaan en ole ainoa. Sagia tosin ei ole tullut, vivun joutunut kerran ilmaamaan. Vieläkin mietityttää mitä oli insinöörin mielessä kun päätti tohon tehdä hydraulisen kytkimen.

Bansku81
04.01.2017, 15.43
Vika tuskin on hydraulisessa kytkimessä, vaan sen toteutuksessa. Toimii ne hydrauliset jarrutkin, eikä ole yhtään sen ihmeellisempi värkki. Mulla on 2 samanlaista Reverbiä vanhaa mallia ulkoisella letkun vedolla ja 125mm liikkeellä. Vanhempi on toiminut n. 1,5V ilman mitään ongelmia, kesät ja talven. Tämä uusi on ollut takuuhuollossa jo 2 kertaa vuotavan kahvan ja tolpan liian tiukkojen välysten takia, kun ei salli kunnolla kiristää tolppaa runkoon. Ja hidastuu pakkasella huomattavasti pahemmin kuin tuo vanhempi tolppa, vaikka on ilmattu huoltojen jälkeenkin vielä pariin kertaan. Eli laadun vaihtelua tuntuu olevan reilusti.

t3mppu
09.01.2017, 15.46
Tuo rokkarin kanta reverbin käytöstä pakkasessa on kyllä huvittava, ottaen huomioon miten monessa valmiissa pyörässä on niiden tolppa ja kait niitä muuallakin kuin täällä ajetaan pakkasella.
Itse en oo jaksanu stressata ja olen käyttänyt myös pakkasella, vipua saa yleensä ruuvata vähän kireemmälle, että toimii jouhevasti.

Tänä talvena on taas selvitystyö menossa, että mitä tuo reverbi kestää tai ei kestä.

Mulla oli tuossa reilusti sagittava stealth reverbi (125mm A2 revisio) ja kokeilinkin poistaa siitä sägiä ilman täyshuoltoa.
Ks. lontoon murteella oleva selitys @ T3mppu.kapsi.fi: Reducing sag on reverb stealth (http://t3mppu.kapsi.fi/2017/01/07/reducing-sag-on-reverb-stealth/)

Homma onnistui ihan kivasti ja eka koeajolenkki -9C oli menestys.
Sitten pakkanen kiristyikin ja loppiaisena ajelin reilu tunnin lenkin -17C jonka jälkeen olikin taas sagittava reverbi :P (ehkä 20mm tuon lenkin aikana)
Kytkimen käyttö myös muuttuu melkoisen jäykäksi isommilla pakkasilla.

Tuon uuden sagin poistin taas samalla tavalla kuin aikaisemmin ja samalla vaihdoin tolpan vaijerivetoiseksi (BikeYoke DeHy (http://bikeyoke.mysimplestore.com/products/dehy-base-kit) + Sram X9 etuvaihtajan liipaisin molestoituna).
Vaijerivetoa en vielä ehtinyt pakkasella kokeilla, kun etelän talvi heitti temput ja eilen oli siinä nolla ja miinus yhden välillä, mutta todella hyvältä tuntuu tuo vivulla oleva käyttö, keveys ja ergonomia ihan eri luokkaa :)

"Miinuksena" ohjaamo näyttää vähän kummalliselta, kun ei oo tollasta vasemman puolen vipua vähään aikaan tullu katseltua :rolleyes:
http://t3mppu.kapsi.fi/wp-content/uploads/2017/01/farley_9.6_ohjaamo-768x432.jpg

Tästä jatketaan ajeluja ja toivottavasti tulisi pakkastakin, niin selviää miten toimiva systeemi on kyseessä.

Jusa.L
15.01.2017, 22.37
Onko saatavilla kohtuullisen laadukasta hissitolppaa alle 200€ luokassa?

V8:sta on jokin päivitetty versio, Cubelta löytyy, kuten myös XLC:ltä...?

Jani Mahonen
15.01.2017, 22.46
http://teamtuska.sohva.org/site/?p=5508

itv
15.01.2017, 23.02
X-Fusion Hilo Strate tuli pyörän mukana. Muuten vaikuttaisi olevan ihan kelpo tolppa, mutta paluunopeus kylmässä on tosi hidas, varsinkin viimeisten senttien kohdalla. Käytännössä jos satulan haluaa aivan ylös asti, se pitää käsin vetää. Onkohan tuo ominaisuus vaiko vika, kellään muulla kokemusta tästä tolpasta?

KnuutV
15.01.2017, 23.50
Onko saatavilla kohtuullisen laadukasta hissitolppaa alle 200€ luokassa?

V8:sta on jokin päivitetty versio, Cubelta löytyy, kuten myös XLC:ltä...?
CRC:ltä brand x-tolppa...
En omista, mutta Kovasti kehuttu CRC:n arvioissa.

JouMar
15.01.2017, 23.55
CRC:ltä brand x-tolppa...
En omista, mutta Kovasti kehuttu CRC:n arvioissa.

Tälle ääni. Omissa pyörissä Reverb ja Brand X ja jälkimmäinen vie voiton 6-0.

Jusa.L
16.01.2017, 09.08
Tälle ääni. Omissa pyörissä Reverb ja Brand X ja jälkimmäinen vie voiton 6-0.

Kiitos vinkeistä, tuo CRC:n Brand X ei vain taida soveltua, kun omaan fillariin ei saa noita "stealth" malleja, vaan pitäisi olla kaapeliveto ulkopuolella...

Viuh
17.01.2017, 00.04
KS Dropzone remote. Toiminut niin kuin pitää, mutta en ole -10°C kylmemmässä ajanut.

Irocci
17.01.2017, 19.36
Mulla on XLC AllMtn hissitolppa niin pystyyköhän tuon pituutta lyhentämään. 120mm näyttäs olevan liikevara ja kokonais pituus 410mm.
Ongelmana se, jotta putki ei mene runkoon tarpeeksi syvälle, koska rungon satulaputkessa on mutka ja jää n. 40mm vielä putkea käyttämättä ja satula on yläasennossa n. 20-30mm liian korkealla mulle.
Eli voiskohan tuonne tolpan sisään jonkin holkin laittaa, jotta sais tuota liikematkaa lyhennettyä?
Räjäytyskuvaa en löytänyt, eikä tuota uutta kampetta uskalla avatakaan jottei silmille levii?

Kaiken lisäks tolpassa on kaukokäytön vaijeri alhaalla putken juuressa kiinni (joka onkin hyvä juttu), eikä tuolla satulan alla niinkuin XLC kotisivun tolpassa on. En ole tämmöstä tolppaa ees valmistajalta löytänyt ja 2017 mallin pyörässä tuli mukana.

Mitä itse tolppaan tulee niin hyvin on toiminut nyt pakkasilla ja -12 on kovin mitä ollut.

Gargamel
17.01.2017, 20.16
XLC:n katalogin (http://www.bike-parts.de/webpaper/epaper_xlc_2016/index.html#/164) ja kuvauksen perusteella tarkka malli olisi All Mtn SP-T07?

Irocci
17.01.2017, 21.49
]Ei ole. Edelleenkään en ole löytänyt vastaavaa. AlySP22 näyttäs lukevan. Vaijeri tulee siis ulkopuolelta tuohon "liitos" kohtaan.
Mutta uskaltaakohan tätä avata alapäästä, että onko noissa jotain jännitystä. Näyttäs n. 5cm pätkä olevan kierteellä alhaalla.
http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Hissitolppa%202.jpg (http://s50.photobucket.com/user/Irocci/media/Hissitolppa%202.jpg.html)

http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Hissitolppa%203.jpg (http://s50.photobucket.com/user/Irocci/media/Hissitolppa%203.jpg.html)

hofu
18.01.2017, 14.24
Löytyykö keltään vielä, e*thirteen trs hissitolppaa? Jos joku sattuu omistamaan niin olisi kiva kuulla kokemuksia!

Speiser
18.01.2017, 21.21
KS Dropzone remote. Toiminut niin kuin pitää, mutta en ole -10°C kylmemmässä ajanut.

Samanlainen, ei valittamista.

Terojk
04.02.2017, 21.05
Jos nyt vaikka kysäistään tässä ketjussa asiasta, kun aihetta liippaa...huomasin tänään, että mun fillarin hissitolppa on jääny jumiin yläasentoon. Napista painamalla ei tapahdu mitään ja nappi tuntuu ylipäätänsä vähän löysältä. Tolppa on KS Lev Integra. Onko kenelläkään muulla käynyt vastaavaa joko saman tai jonkun muun tolpan kanssa ja mitä korjaustoimenpiteitä tuolle kannattaisi tehdä?

Mannavelli
04.02.2017, 21.34
Vaijeri lienee lipsahtanut irti. Eli tolpan kyljestä pieni punainen lätkä irti ja vaijeri kohdilleen lätkän alta.

Tuntsan Palo
06.02.2017, 21.16
Pitäisi mahduttaa 30,9 tolppa 31,6 putkeen shimmiputken avulla. 0,7 milliä kuulostaa kovin ohuelta, onko tuossa mitään järkeä, ts onko pienemmän vaivan tie myydä nykyinen tolppa ja hankkia natiivi 31,6 putkella oleva tilalle.

noniinno
06.02.2017, 21.28
^ No jos on joku kallis hipotolppa, niin voi tulla takkiin reilusti myydessä. Noin ohut shimmi ei edes paina paljoa tai ole hankintahinnaltaan kallis joten miksi ei? Myyt sitten tolpan shimmeineen jos et tykkää. Itse kokeilisin. Jos tusinatolppa niin sitten vaan uutta tolppaa.

Pekkaki
07.02.2017, 10.28
Eilen tuli postista http://www.chainreactioncycles.com/mobile/fi/en/brand-x-ascend-dropper-seatpost/rp-prod149024

Paketista puuttui tolpan puolelta vaijerin lukitusnippa ja tankoon tulevan säätövivun ruuvi, postipaketti oli ehjä.. mutta myyntipakkaus kasattu teipillä. Laitoin palautetta.
Vähän harmittaa kun löysin saman hissitolpan sitten muualta 30 Eur halvemmallakin.
Velo-Oxygenista Tammistosta sain ruuvin ja Motonetistä 6mm vaijerin lukitusnippa.

Pyörittelin tuota eilen käsissä ja toimii jonkinlaisella painepatruunalla, enkä löytänyt netistä mitään ohjetta tuon huoltoon tjmsp.
Saakohan painepatruunoita jostain tai voikohan tuohon myöhemmin lisätä jotenkin painetta..

SammyB
07.02.2017, 16.12
Pitäisi mahduttaa 30,9 tolppa 31,6 putkeen shimmiputken avulla. 0,7 milliä kuulostaa kovin ohuelta, onko tuossa mitään järkeä, ts onko pienemmän vaivan tie myydä nykyinen tolppa ja hankkia natiivi 31,6 putkella oleva tilalle.

Mulla on jäykkiksessä tuollainen shimmiviritys. Ei mitään vikaa tahi nurisemista.

Lare
08.02.2017, 12.05
Pekkaki-> mistä bongasit tolpan CRC:tä halvemmalla?

Pekkaki
08.02.2017, 12.53
Pekkaki-> mistä bongasit tolpan CRC:tä halvemmalla?

http://www.globalbike.co.uk/brand-x-ascend-dropper-seatpost.html
Tuolla approx 132.36€, en tosin tarkistanut tuleeko päälle postikuluja tai muuta.. en viitsi kääntää veistä haavassani :)

Tolppa on nyt paikoillaan ja vähän tuntuu säätövipu rimpulalta, mutta ei mulla ole verrokkia niin en tiedä onko kaikki samanlaisia..

Edit: Löytyypä myös eBayn kautta, tosin postit tässä ainakin tulee päälle http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-X-Ascend-MTB-Dropper-Seatpost-/311733630064
Siltikin halvempi kuin oma hankintani.. pahus..

Lare
08.02.2017, 13.34
Global ei anna valita muuta toimituskohdetta kuin UK:n.

Pekkaki
08.02.2017, 14.25
Global ei anna valita muuta toimituskohdetta kuin UK:n.

No sitten eBayn kautta?
Mulla kesken selvittely chainreactioncyclesin kanssa tuosta paketista puuttuvista osista, melko nihkeältä tuntuu sieltä saada mitään muuta kuin automaattista vastausta.
Eilen lähetin pyynnöstä sinne kuvia ja tänään tuli kysely 'Miten meni heidän toimituksensa ja laatu'. En ole vielä viitsinyt vastata..

hece
08.02.2017, 15.42
Jotain tuon suuntaista jo mietiskelin. (y)
On muuten perseilyä myydä tolppaa ilman vipua. Imo.
Se kun ei ole toimiva ilman sitä. Foxin tapauksessa tolpan reaalihinta on siis 400e tuntumassa. Väitetyn 319e sijaan.
No ei se täysin perseilyä ole, wolfoothin vipu aavistuksen (64e ridemore.fi) halvempi ja kuulemma parempi. Eipähän tarvitse pakko-ostaa Foxin vipua.

Lobo
19.02.2017, 15.11
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/easton-haven-dropper-seatpost/rp-prod140572

Easton Haven Dropper Seatpos - olisiko toi hyvä sijoitus kahteen ja puoleen sataan?

miumau
19.02.2017, 22.21
Minulla on Racefacen Turbine tolppa, joka on sama kuin tuo Eastonin Haven. Se on toiminut oikein hyvin ja mitään huoltotoimenpiteitä ei ole tarvinnut tehdä, ei edes ilmaa lisätä. Pakkasella vähän hidastuu mutta toimii kyllä. Toukokuun lopussa se tuli rungon mukana, joten siis n. 9 kk ollut käytössä.
Noissa on vissiin vähän tuurista kiinni että minkälainen yksilö sattuu ainakin jos netistä selaa arvosteluja. Toisilla on ongelmia jo muutaman käyttökerran jälkeen ja joillakin toimii sitten ilman ongelmia. Kuulemma kyllä korjaavat sitten ne vialliset yksilöt takuuseen.

Human Traffic
20.02.2017, 11.11
Rallinaaman turbine täällä kanssa käytössä. Ostettu kesäkuussa. Mitään sille ei ole tarvinnut tehdä. Homma toimii.

SamiMerilohi
22.02.2017, 22.27
Onks kukaan porannut runkoon reikää, että saa stealth-mallin hissitolpan runkoon, jossa ei sellaiselle valmiiksi reikiä ole?

Takuu tietenkin katoaa sillä hetkellä kun pora käynnistyy. Mulla on rungon satulaputkessa reiät juomapullotelineelle, ja ajattelin, että niistä alemman voisi laajentaa niin, että kaapeli mahtuu läpi. Tämä homma on vasta idean tasolla kuitenkin. Onko kukaan tehnyt vastaavaa? Onks järkee vai ei?

Ja runko on alumiininen Radon ZR Team.

Jusa.L
23.02.2017, 09.49
Olisiko suosituksia mahdollisimman hyvästä ja toimivasta alle 200€ hissitolpasta, ulkoisella vaijerin vedolla? Kun tuo Brand X olisi muuten mainio, mutta ei saatavilla muuta kuin stealth mallina...

miku80
23.02.2017, 11.16
TranzX (https://www.bike-discount.de/en/buy/tranzx-remote-seatpost-31.6mm-490757/wg_id-369).. Noita pari kappaletta ollu ja pelittää kelillä kuin kelillä ja pitkässä juoksussakin. Hintakin on todella kilpailukykyinen.

Gargamel
23.02.2017, 12.51
Mulla on rungon satulaputkessa reiät juomapullotelineelle, ja ajattelin, että niistä alemman voisi laajentaa niin, että kaapeli mahtuu läpi.

Täysin mutuilua: Juomapullotelineen kierreholkkia voisi rungon kestävyyden heikentymättä varmaankin avartaa kunhan holkin ulkokuori hitsauksineen säilyy koskemattomana. Mutta mahtuuko jäykkä kaapeli kääntymään runkoputken sisällä kohtisuoraan holkin läpi vietynä?

SamiMerilohi
23.02.2017, 13.00
Täysin mutuilua: Juomapullotelineen kierreholkkia voisi rungon kestävyyden heikentymättä varmaankin avartaa kunhan holkin ulkokuori hitsauksineen säilyy koskemattomana. Mutta mahtuuko jäykkä kaapeli kääntymään runkoputken sisällä kohtisuoraan holkin läpi vietynä?

Vähän samaa mutuilin itsekin. Nopealla työntömittailulla näyttäisi siltä, että reiän saa avarrettua noin 6-milliseksi. Perus vaihdevaijeri kuorineen taas on neljän millin luokkaa, eli sen ei edes tarvi mennä ihan kohtisuoraan. Homma voisi onnistua. Hydraulinen kaapeli tuosta ei kyllä taitu mitenkään läpi, eli Reverbi on poissa pelistä, mutta vaihdevaijeri voisi mennä hyvinkin.

edit. Tässä kun tsiigailin satulaputkeen taskulampun kanssa, niin sieltä pohjalta onkin yhteys keskiöön. Täytyykin ottaa keskiö irti ja katsoa onko sieltä yhteys alaputkeen. Jos on, niin homma menee todella nätisti: satulatolpan kaapeli sisäisen vaijeriviennin reiästä alaputkeen sisään, ja sitten keskiön kautta satulaputkeen. Eikä tarvi porata yhtään reikää.

t3mppu
23.02.2017, 15.20
Mä oon kans suunnitellu rungon rei'ittämistä sisäiselle hissitolpalle.

Kyseessä Spessun 2011 enduro, jossa ei oo mitään läpivientejä valmiiksi.
Lähinnä mietityttänyt reiän vaikutus keskiöön ja mahdollisen reiän sijainti.
Verdonen Peterillä oli hyvä artikkeli reiän tekemisestä (http://www.peterverdone.com/drilling-holes-in-perfectly-good-bike-frames/)http://www.peterverdone.com/drilling-holes-in-perfectly-good-bike-frames/ ja sitten huomasin, että spessun 2014 endurossa pitäs olla alaputkessa alimman kaapelikiinnikkeen alla läpivienti ja mietin josko tuollaisen samanlaisen tekisi:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT-VtmTnwnbRiIDiCC0HbusW4YzoEj6nL1YVrRMMBqsuUcsivcjlj 9Grd7Tgw

Jos jollain on 2014+ enduro ja viitsisi vähän jeesata, niin kelpaisi vähän tuota parempi kuva, jossa näkyisi myös kaapelikiinnikkeen ruuvin paikka suhteessa tuohon reikään.
Samalla jos viitsisi katsoa onko tuossa jotain vahvikkeita reiän kohdilla.
Tuo alaputki lienee kuitenkin koko pyörän vahvin osa ja samalla suurin, jolloin reikä on suhteessa pienin siihen tehtynä.

Gargamel
28.02.2017, 17.41
edit. Tässä kun tsiigailin satulaputkeen taskulampun kanssa, niin sieltä pohjalta onkin yhteys keskiöön. Täytyykin ottaa keskiö irti ja katsoa onko sieltä yhteys alaputkeen. Jos on, niin homma menee todella nätisti: satulatolpan kaapeli sisäisen vaijeriviennin reiästä alaputkeen sisään, ja sitten keskiön kautta satulaputkeen. Eikä tarvi porata yhtään reikää.

Kyllä se keskiö on todennäköisesti auki alaputkeen. Itse tuumailin hetken saman idean parissa, mutta sitten päättelin, että satulatolppan asennus/irroitus tulisi jo sangen vaikeaksi. Siinä yhteydessä kaapelia kun pitää kuljettaa läpivienneissään tolpan runkoon menevän osuuden verran, esim. 15cm, ja se vaikutti vaikealta hommalta varsinkin keskiön yli 90° mutkan kanssa ja vieläpä keskiöakselin (ellei vieläpä umpiputkilaakerin) ympäri koukaten. Siistihän siitä olisi tullut, mutta tyydyin omassa rungossa valmiiseen läpivientiin pystyputken alapäässä.

hofu
01.03.2017, 20.47
Joko on 2017 mallin reverbeistä kokemusta? Kestääkö ne yhtään paremmin pakkasta, kovasti tekisi mieli reverbi ostaa ethirteenin mekaanisen hissitolpan tilalle.

kaakku
01.03.2017, 23.41
-12 astetta on valmistajan antama raja ja kokemuksesta tiedän että tätä kannattaa kunnioittaa.

t3mppu
02.03.2017, 11.21
-12 astetta on valmistajan antama raja ja kokemuksesta tiedän että tätä kannattaa kunnioittaa.
Ai ne on nyt antanut oikeen tollasen rajan? Muistelin et jossain twitter tms. kommentissa oli, että älä aja pakkasella.

Sinänsä tuo -12 menis aika yksiin myös omien huomioideni kanssa:
-10 ei oo ollu ongelmia, mutta yks lenkki -17C ja tuli 20mm sägiä stealthi reverbiin, vaikka mielestäni en edes nostellut satulasta, kun se ei ollut yläasennossa.

Mulla hissitolpan mukavuus ylittää nuo mahdolliset talvi-sägin riskit ja aika hyvänä noi on pysyny (pl. tuo -17), kunhan ei nyi satulasta ylös silloin, kun satula ei ole yläasennossa.
Mikäli on vähän säätäjän vikaa, niin stealthi reverbistä voi aika helposti vähentää sitä sagia, ettei joka kerta tartte viedä täyteen huoltoon.
Kirjottelin vähän ohjeen tynkää jos kiinnostaa: http://t3mppu.kapsi.fi/2017/01/07/reducing-sag-on-reverb-stealth/

Ajattelin jatkossakin ajaa maastolenkit reverbeillä ympäri vuoden, myös vaikka pakkasta olisi yli 12 astetta.

Vertti83
03.03.2017, 11.41
Mitenkäs tuollaisen Reverb Stealthin poistaminen rungosta onnistuu fiksuimmin; onko helpompi vaan irroittaa letku vivun päästä ja vetää letku tolpan mukana ulos rungon läpiviennistä?

Vai tulisiko liitin kyllä rungon läpi jonkinlaisella todennäköisyydellä jos sen ottais irti tolpan pohjasta?

Ymmärtääksnei tässä versiossa ei ollut sitä pikaliitintä tolpan pohjassa...

t3mppu
03.03.2017, 11.57
Mitenkäs tuollaisen Reverb Stealthin poistaminen rungosta onnistuu fiksuimmin; onko helpompi vaan irroittaa letku vivun päästä ja vetää letku tolpan mukana ulos rungon läpiviennistä?

Vai tulisiko liitin kyllä rungon läpi jonkinlaisella todennäköisyydellä jos sen ottais irti tolpan pohjasta?

Ymmärtääksnei tässä versiossa ei ollut sitä pikaliitintä tolpan pohjassa...
Oletko siis ottamassa kokonaisuudessaan pois vai pelkästään tolppa irti esim. huoltoa varten?

Muistaakseni kytkimen päässä on pienempi liitin, jolloin voi olla helpompi vetää letku pois tolpan mukana.
Mutta ei se tolpankaaan päässä oleva kovin paljoa isompi halkaisijaltaan ole. (muistaakseni työnsin omani paikoilleen juurikin se pää edellä)

Jos taas olet irroittamassa tolppaa huoltoa varten ja letku saa jäädä runkoon:
Mulla on riittänyt, kun irroittaa kytkimen tangosta, jolloin saa sen verran löysää, mitä ensimmäiseen kaapelikiinnikkeeseen on.
Ainakin itsellä tällöin saa vedettyä tolpan letkuineen ulos rungosta ja sitten kiintoavaimilla se letku irti tolpan päästä.

Vertti83
03.03.2017, 22.30
Otan kokonaan pois, en halua Reverbiä, se nappi on toivottoman kamala käyttää omille lapasille ainakin...

Tuli siis uuden pyörän mukana moinen, ja mietin että miten saan sen siitä helpoiten ja vähimmällä sotkulla pois, tai että mahtaako saada pois niin että ei tarvisi ilmata, tai taitaa seuraava omistaja joutua eniveis ilmaamaan kun omaan pyöräänsä asentaa...

kaakku
04.03.2017, 11.00
Sulla pitäis olla tolpan mukana tullut punainen tappi missä on kierteet molemmissa päissä. Vipu irti ja ruuvaa tappi letkun päähän. Vedä tolppa pois rungosta.

Late_h
04.03.2017, 13.38
Joko on 2017 mallin reverbeistä kokemusta? Kestääkö ne yhtään paremmin pakkasta, kovasti tekisi mieli reverbi ostaa ethirteenin mekaanisen hissitolpan tilalle.

Onko tuo Ethirteen mekaaninen tolppa millainen toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan? Tulee tämän vuoden YT Jeffsyssä mukana ja on ainut komponentti mikä vähän arvelluttaa, että pitääkö budjetoida uusi satulatolppa mukaan pyörän hankintaan.

hofu
04.03.2017, 13.59
Onko tuo Ethirteen mekaaninen tolppa millainen toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan? Tulee tämän vuoden YT Jeffsyssä mukana ja on ainut komponentti mikä vähän arvelluttaa, että pitääkö budjetoida uusi satulatolppa mukaan pyörän hankintaan. ei ole viellä hirveästi ajoa alla, ennen ollut reverbbi mutta ei tämäkään kyllä huono ole. Vähän kahen vaiheilla että ostaisiko reverbin vai ajelisiko tällä. Reverbissä houkuttelee se portaattomuus. Yllätyin miten hyvin tuo trs toimii, aikaisempaa kokemusta ei kyllä ole mekaanisista tolpista itsellä.

Tmh
04.03.2017, 16.51
Otan kokonaan pois, en halua Reverbiä, se nappi on toivottoman kamala käyttää omille lapasille ainakin...

BikeYoke DeHy? Ei tosin ilmainen...

Late_h
04.03.2017, 16.53
ei ole viellä hirveästi ajoa alla, ennen ollut reverbbi mutta ei tämäkään kyllä huono ole. Vähän kahen vaiheilla että ostaisiko reverbin vai ajelisiko tällä. Reverbissä houkuttelee se portaattomuus. Yllätyin miten hyvin tuo trs toimii, aikaisempaa kokemusta ei kyllä ole mekaanisista tolpista itsellä.

Kuinka nuo portaat näkyy tämän TRS tolpan toiminnassa? Meneekö kerralla alas ja tulee kerralla ylös kun pitää vipua pohjassa vai pysähtyykö se joka "pysäkillä"?

hofu
04.03.2017, 17.12
Kuinka nuo portaat näkyy tämän TRS tolpan toiminnassa? Meneekö kerralla alas ja tulee kerralla ylös kun pitää vipua pohjassa vai pysähtyykö se joka "pysäkillä"? jos pitää vipus pohjassa niin liikkuu alas/ylös. 1xpainalluksella pykälän kerrallaan.

Vertti83
04.03.2017, 19.25
BikeYoke DeHy? Ei tosin ilmainen...

En taida tuollaiseen lähteä, kyllä se taitaa olla parempi laittaa kerralla kunnollinen :D

elasto
05.03.2017, 11.17
Olikos tuo 9point8 nyt ainoa toimiva hissitolppa tällä hetkellä? Uuden fillarin mukana tuli taas tuo Reverbi ja se saa lähteä kyllä takuuhuollon kautta myyntiin heti kun alkaa taas sägittämään.

santei
05.03.2017, 16.55
Olikos tuo 9point8 nyt ainoa toimiva hissitolppa tällä hetkellä? Uuden fillarin mukana tuli taas tuo Reverbi ja se saa lähteä kyllä takuuhuollon kautta myyntiin heti kun alkaa taas sägittämään.

Facebookin puolella ainakin Bikeyoken reviveä on kehuttu. Tuota ja ethirteenin versiota oon ite miettinyt.

Pumafi
05.03.2017, 17.24
9point8 Fall Line toiminut moitteetta nyt 14 kk täpärissä. Ei mitään ongelmia. Ajoa kesät-talvet. Suosittelen.

PaH
05.03.2017, 17.59
2 x Thompson Covert Droppereita käytössä nyt kaksvee / 1.5vee, ulkolämpötilassa majailleet aina ja ajoa ympäri vuoden.
Zero problemo. Eivät tunnu ees jähmivän pakkasilla. 9point8:t kuulemma hyvejä kans, mut jos tarttee seuraava toloppa ostaa
niin Thompsoniin investoin.

SammyB
05.03.2017, 18.10
Nykyinen GravityDropper toiminut nyt jo nelisen vuotta pelkällä, pari kolme kertaa kesässä tapahtuvalla, putsaamisella ja rasvaamisella a) ~10minuuttia

stumpe
18.03.2017, 20.27
Mikäs on tällä hetkellä edukas, luotettava ja sisäisellä viennillä oleva 150mm hissitolppa? Ei huvittais maksaa 300-500e...

Pitts
19.03.2017, 14.39
Lokakuun lopusta saakkaa ollut käytössä Yep-Components Uptimizer. Ei valitettavaa.

ret
22.03.2017, 09.49
Onko kukaan huoltanut itse bontragerin dropperia? Ei oikein löytynyt netistä huolto ohjeita saatika varaosakittejä.. Ehkä en vaan osaa etsiä oikein.

slow
22.03.2017, 23.40
Mikäs on tällä hetkellä edukas, luotettava ja sisäisellä viennillä oleva 150mm hissitolppa? Ei huvittais maksaa 300-500e...

Kursorisen tuttavapiirin kokemusten perusteella Giant Contact SL. Jos putken koko kelpaa.

https://www.cyclestore.co.uk/giant_contact_sl_switch_seatpost-ID_71030?source=aw

Pekkaki
23.03.2017, 09.47
Eilen tuli postista http://www.chainreactioncycles.com/mobile/fi/en/brand-x-ascend-dropper-seatpost/rp-prod149024

Paketista puuttui tolpan puolelta vaijerin lukitusnippa ja tankoon tulevan säätövivun ruuvi, postipaketti oli ehjä.. mutta myyntipakkaus kasattu teipillä. Laitoin palautetta.
Vähän harmittaa kun löysin saman hissitolpan sitten muualta 30 Eur halvemmallakin.
Velo-Oxygenista Tammistosta sain ruuvin ja Motonetistä 6mm vaijerin lukitusnippa.

Pyörittelin tuota eilen käsissä ja toimii jonkinlaisella painepatruunalla, enkä löytänyt netistä mitään ohjetta tuon huoltoon tjmsp.
Saakohan painepatruunoita jostain tai voikohan tuohon myöhemmin lisätä jotenkin painetta..

Tähän tuli hyvityksenä koko säätövipu kitti eli vaijeri, nippelit ja tankoon säätövipu.
Ei mitään kokemusta hissitolpista aiemmin ja kyllähän tämä toimii kuten pitääkin. Ihan hyvä hankinta toistaiseksi ainakin..

ret
23.03.2017, 11.13
Tähän tuli hyvityksenä koko säätövipu kitti eli vaijeri, nippelit ja tankoon säätövipu.
Ei mitään kokemusta hissitolpista aiemmin ja kyllähän tämä toimii kuten pitääkin. Ihan hyvä hankinta toistaiseksi ainakin..
Kyselin tuota bontdragerin dropperin huoltoa yms. Ymmärtääkseni sekin toimii jollakin kaasupatruunalla. Todella toimivalta tuntuu ja portaaton säätö on erinomainen ajossa. Eniten mietityttää mitähän mahtaa käydä kun patruunasta loppuu "vääntö". Pitääköhän pyörä kiikuttaa trekin myyntipisteeseen ja maksaa maltaita uudesta patruunasta jonka itse vaihtamalla saisi vähintäänkin puoleen hintaan. Tulisikohan vaan halvemmaksi vaihtaa koko dropperi.. Toivottavasti ei ole lähitulevaisuuden kysymys.

stumpe
23.03.2017, 13.08
Kursorisen tuttavapiirin kokemusten perusteella Giant Contact SL. Jos putken koko kelpaa.

https://www.cyclestore.co.uk/giant_contact_sl_switch_seatpost-ID_71030?source=aw

Aika houkutteleva. Mulla on 31.6, mutta shimmillä saisi sopimaan.:seko:

ealex
23.03.2017, 16.13
Kyselin tuota bontdragerin dropperin huoltoa yms. Ymmärtääkseni sekin toimii jollakin kaasupatruunalla. Todella toimivalta tuntuu ja portaaton säätö on erinomainen ajossa. Eniten mietityttää mitähän mahtaa käydä kun patruunasta loppuu "vääntö". Pitääköhän pyörä kiikuttaa trekin myyntipisteeseen ja maksaa maltaita uudesta patruunasta jonka itse vaihtamalla saisi vähintäänkin puoleen hintaan. Tulisikohan vaan halvemmaksi vaihtaa koko dropperi.. Toivottavasti ei ole lähitulevaisuuden kysymys.
Pitäisi olla todella helppo huoltaa itse ja koko "rebuild kit” maksaa jotain 60€ ja sisältää uuden patruunan.

ret
23.03.2017, 20.33
Pitäisi olla todella helppo huoltaa itse ja koko "rebuild kit” maksaa jotain 60€ ja sisältää uuden patruunan.
Pystytkö heittämään linkkiä tähän rebuild kittiin ?

Camdo
25.03.2017, 12.53
Näköjään Rockshox tuomassa uutta vipua Reverbiin.
https://ep1.pinkbike.org/p5pb14541153/p5pb14541153.jpg
Ihan hyvältä näyttävä, saa nähdä kun hinnat tulevat ilmoille.

Toistaiseksi menee vielä normaali vasemman käden nappula joka on Wolftooth Remountin avulla siiretty tangon alapuolelle.

NikHa
27.03.2017, 12.26
Onkos Foxin transferista vielä kokemuksia kellään. Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta pitääkö tuo tosissaan lähettää huoltoon kerta vuodessa? Saako tuon 9point8:in vaan heittää paikalleen ja unohtaa vai pitääkö huoltaa kuinka useasti? ICE V8 alkaa mennä hermot, kun sisäpuolen muoviosia pitää olla vaihtamassa parin lenkin välein.

Volvospede
27.03.2017, 15.45
Aika houkutteleva. Mulla on 31.6, mutta shimmillä saisi sopimaan.:seko:

Mulla oli juurikin tommonen giantin tolppa trekissä shimmattuna 30,9>31,6 holkilla. Hienosti toimi.
Ja nykyisessä pyörässä onkin 30,9 putki joten siihen se sopi suoraan.

santei
27.03.2017, 16.27

Tästä enemmän kokemuksia?

Mietinnässä, että huoltaisiko taas reverbin ~100 eurolla vai ostaisko tommosen. Nykyiseen pyörään kun ei stealth tolppia saa. Uuteen sitten bikeyokea, foxia tai e13.

AaJiiKoo
28.03.2017, 14.14
Tästä enemmän kokemuksia?

Mietinnässä, että huoltaisiko taas reverbin ~100 eurolla vai ostaisko tommosen. Nykyiseen pyörään kun ei stealth tolppia saa. Uuteen sitten bikeyokea, foxia tai e13.

Tuollainen ollut käytössä viime elokuusta lähtien ja ei ole ollut mitään valittamista. Tai no, tolpan nosto alkoi takertelemaan -20 asteen lämpötilassa, mutta kun käytin auki, putsasin alkuperäiset rasvat ja laitoin parempaa tilalle, niin ei takerrellut enää sen jälkeen. Tähän operaatioon meni ilman ohjeita n. 15 minuuttia.

santei
28.03.2017, 16.10
Tuollainen ollut käytössä viime elokuusta lähtien ja ei ole ollut mitään valittamista. Tai no, tolpan nosto alkoi takertelemaan -20 asteen lämpötilassa, mutta kun käytin auki, putsasin alkuperäiset rasvat ja laitoin parempaa tilalle, niin ei takerrellut enää sen jälkeen. Tähän operaatioon meni ilman ohjeita n. 15 minuuttia.

Okei! Pitänee harkita vakavasti tuota vaihtoehtoa. Reverbi kun ei näytä toimivan kuin hätinä yhden kauden yhdellä huollolla. Pakkaskelien lähestyessä otin pyörästä irti ja yhtäkkiä ei toiminutkaan. En siis letkua irrottanut, kun ei ole stealth malli niin ei ole tarvetta. Aivan kuin paineet olisi kadonnut.

OlliA
29.03.2017, 03.56
Tuota Brand X- tolppaa ovat kehuneet. Taidan itse laittaa kokeiluun, kunhan pääsen re ***** verbistä eroon. Ebaystä löytyy ainakin n 140€ toimitettuna ja crc:stä 160€

Freda
01.04.2017, 00.26
Tuota Brand X- tolppaa ovat kehuneet. Taidan itse laittaa kokeiluun, kunhan pääsen re ***** verbistä eroon. Ebaystä löytyy ainakin n 140€ toimitettuna ja crc:stä 160€
Onko toi bike-discountin tranz-x ysp12l sama? Näyttää suunnilleen samalta ja hinta on ihan passeli.

hofu
02.04.2017, 16.55
Asentelin pyörään reverbin tolpan mallia B1. Tolppa on purettu uutena pois eli käytännössä uusi, ilmasin tolpan ja se toimii normaalisti mutta tämmöinen ääni jäi kummittelemaan https://www.youtube.com/watch?v=ykKYPQxjm2U&feature=youtu.be olettaen että tuo ei ihan normaalia ole.. Voiko tuota tolpan liikkuvaa osaa rasvata jollain? onkohan uutuuttaan ääni vai onkohan jokin kämmi käynyt.

N-K
02.04.2017, 17.14
Mulla kävi Reverb huollossa ja sieltä tullessaan oli justiin sama ääni. Ennen huoltoa oli äänetön. Tarpeeksi kun vatkas ni kyllä se hiukan vaimeni. Sanoivat Bike-Componentsilla että ihan normaalia.
Yhden lyhyen lenkin ainakin toimi normaalisti. Jää nähtäväksi miten jatkossa.

hofu
02.04.2017, 17.42
Mulla kävi Reverb huollossa ja sieltä tullessaan oli justiin sama ääni. Ennen huoltoa oli äänetön. Tarpeeksi kun vatkas ni kyllä se hiukan vaimeni. Sanoivat Bike-Componentsilla että ihan normaalia.
Yhden lyhyen lenkin ainakin toimi normaalisti. Jää nähtäväksi miten jatkossa. Vähän vedellä pesin niin ääni ehkä hieman vaimeni, täytyy kokeilla ajoa vaan.

JouMar
02.04.2017, 21.25
Onko toi bike-discountin tranz-x ysp12l sama? Näyttää suunnilleen samalta ja hinta on ihan passeli.

Näyttää dekaaleja lukuunottamatta samalta. Tuolla hinnalla vahva suositus.

Lare
05.04.2017, 22.27
Meinasin porata runkoon läpiviennin hissitolpan letkulle. Toisessa fillarissa on reikä valmiina ja siinä tiivistyskumi. Mistä tollasen läpiviennin tiivistyskumin löytäisi?

SamiMerilohi
05.04.2017, 22.42
Meinasin porata runkoon läpiviennin hissitolpan letkulle. Toisessa fillarissa on reikä valmiina ja siinä tiivistyskumi. Mistä tollasen läpiviennin tiivistyskumin löytäisi?

Mulla oli samat suunnitelmat, mutta huomasin sitten, että reititys keskiön kautta onnistuu. Kannattaa tsekata tuo mahdollisuus ensin. Vaatii tosin sen, että kaapeli pääsee jostain rungon sisään, eli käytännössä rungon sisäiset kaapeliviennit.

Kusari
06.04.2017, 10.34
Eilen tuli Specializedin Fuse Pro, jossa on Specialized Command Post ircc tolppa. Onko normalia, että satula heiluu sivusuunnassa vähäsen? Parkkiksella vähän pyöritin vain pyörää, mutta tuntui oudolta ajaa kun satula vähän heilui koko ajan joka suuntaan. Ihan kuin olisi aavistuksen painunut myös kun istui päälle.

EDIT: Tämä siis elämäni ensimmäinen minkäännäköinen kosketus hissitolppiin..

Lare
06.04.2017, 18.05
Tämmönen löytyi: http://www.ikh.fi/fi/lapivientitulppa-14mm-10kpl-a-6-b-1-c-10-e-6-meg8506110

Ajattelin ensin kysyä Hi5:stä Cruzin tai Mondrakerin tulppaa varaosana ja teen holen sellasen mukaan.

hofu
08.04.2017, 18.00
Oletteko itse vaihtaneet reverbin vipuun tiivisteitä? Itsellä näyttää vuotavan uutuuttaan, mitäköhän maksaa esim fillariosalla?

marco1
08.04.2017, 18.17
^Tihkuminen johtui minulla katkenneesta napista. Korjaussarjassa on kyllä kaikki tiivisteet napin lisäksi ja se vipu on helppo purkaa ja koota.

hofu
08.04.2017, 21.13
^Tihkuminen johtui minulla katkenneesta napista. Korjaussarjassa on kyllä kaikki tiivisteet napin lisäksi ja se vipu on helppo purkaa ja koota.
Ilmeisesti nuo vivut ovat pysyneet 2014-2017 malleissa samana? pois lukien tämä uusi versio mikä on tullut markkinoille.

marco1
08.04.2017, 22.00
^En tiedä varmaksi mutta luulisin ettei vipua ole ollut kuin yhtä mallia oikea- ja vasenkätisenä.

Odottakaa
09.04.2017, 13.06
9point8 Fall Line toiminut moitteetta nyt 14 kk täpärissä. Ei mitään ongelmia. Ajoa kesät-talvet. Suosittelen.

Mulla ollut 11k ja suosittelen varauksin ;) Jotakin vikaantunut, kun ei pysy ylhäällä eli kun istuu penkille valahtaa alas. Napista saa takaisin ylös mutta kun istuu päälle niin valuu taas alas. Resetoinnista (eli 10 s liipasin pohjassa) ei ole mitään apua.

Irocci
09.04.2017, 16.17
Onko tuollanen hissitolppa missä käyttövipu on satulan alla hankala käyttää? En kummiskaan kisaile niin kiire ei ole. Tuli mieleen onko vaarana sen hankaaminen sisäreisiin tai jotain muuta ei toivottua. Olis tämmönen tolppa vaan aika paljon kevyempi/halvempi kuin kaukosäädöllä oleva.

Mulla nykyisin kaukosäädöllä oleva XLC Mtb tolppa 410mm pitkä ja 120mm liikevara, joka tuli pyörässä mukana niin on harmittavasti 20mm liian pitkä ja ikävä käyttää kun joutuu "hienosäätää" alemmas, kun tolpan on nostanut ylös. Runkoon ei saa enää alemmas itse tolppaa.

stumpe
09.04.2017, 19.36
^bike-discountista tranzx hissitolppa satkulla, toimi itellä hyvin.

Irocci
09.04.2017, 20.26
Tranzx on 400 pitkä ja nykyinen XLC 410mm niin pitäis olla vielä lyhempi ja jos kaukosäädöllä niin sit sisäisellä, kun rumat nuo vaijerit ulkopuolella.

hofu
09.04.2017, 21.19
Joku enemmän reverbeistä perillä oleva jos voisi jeesiä että mistä päin lähtisin vikaa etsimään; elikkä ostin uuden reverbin mikä oli purettu pyörästä pois uutena, laitoin omaan pyörään ja ilmasin tolpan ja napin sekä laitoin paineet, Tolppa toimi hyvin sisällä monia kymmeniä kertoja, lähdin pihalle lenkille ja jonkun ajan päästä tolppa hidastui. Tallissa tutkiessa huomasin että napin juuri haitarikumen päästä on märkä ja näyttää nestettä tulevan "sylinterin" tangon mukana tai se on hieman kostea kun nappia painaa, Tolppa liikkuu todella hitaasti ja jämähtää kokonaan jos nopeuden säätöä ruuvaa vähänkään nuolen suuntaan. napissa on hieman sivuttais väljyyttä, ei tietoa kuuluuko olla. Olettaisin että sen pitäisi kummiskin kuiva olla? Onkohan tiivisteet napista entiset uutuuttaan vai voiko kyseessä olla epäonnistunut ilmaus. Vanha reverbi on tullut ilmattua ilman ongelmitta. Nykyinen tolppa mallia B1.

Jukahia
11.04.2017, 15.00
Se vipu on voinu ottaa vähä osumaakin... onko ihan suora liike?? Mutta sen vivun voi huoltaa myös, ensin ruuvaa letku irti ja lyhennä sitä 10mm(tiivistyy sit taas kunnolla), tangon puolella alla on sokka joka vedetään pois. Tämän jälk vipu tulee pihalle, o-rengas päässä. Loput on säätimen päässä / alla kun ruuvaat sen ihan auki ja vedät pois... ja ilmaa se vipu kiertelemällä säädintä auki/kii joku 5 krt / asento + kääntele ja naputtele sitä vipua kun on ruiskussa veto päällä...

hofu
11.04.2017, 17.43
Se vipu on voinu ottaa vähä osumaakin... onko ihan suora liike?? Mutta sen vivun voi huoltaa myös, ensin ruuvaa letku irti ja lyhennä sitä 10mm(tiivistyy sit taas kunnolla), tangon puolella alla on sokka joka vedetään pois. Tämän jälk vipu tulee pihalle, o-rengas päässä. Loput on säätimen päässä / alla kun ruuvaat sen ihan auki ja vedät pois... ja ilmaa se vipu kiertelemällä säädintä auki/kii joku 5 krt / asento + kääntele ja naputtele sitä vipua kun on ruiskussa veto päällä... purin eilen vivun ja kaikki näytti olevan ok, laitoin läjään ja loppui ilman tuliminenkin kun ilmasin, ens lenkillä näkee miten kävi.

Lare
11.04.2017, 21.49
Ajattelin ensin kysyä Hi5:st.
Kysytty. Tarmo sanoi tilaavansa niitä varastoon.

hofu
13.04.2017, 01.29
Se vipu on voinu ottaa vähä osumaakin... onko ihan suora liike?? Mutta sen vivun voi huoltaa myös, ensin ruuvaa letku irti ja lyhennä sitä 10mm(tiivistyy sit taas kunnolla), tangon puolella alla on sokka joka vedetään pois. Tämän jälk vipu tulee pihalle, o-rengas päässä. Loput on säätimen päässä / alla kun ruuvaat sen ihan auki ja vedät pois... ja ilmaa se vipu kiertelemällä säädintä auki/kii joku 5 krt / asento + kääntele ja naputtele sitä vipua kun on ruiskussa veto päällä... taas sama homma kele.. pitää kokeilla ilmatessa säätää tuota nopeuden säätöä,kierretäänkö silloin kun imu on päällä?

pulkkailija
15.04.2017, 23.33
Hei olen hissitolppa markkinoilla ja mietin, että mahtuuko runkooni 150 reverbi vai 125 reverbi. Rungossa on 250mm tilaa ennen kuin iskari alkaa eli onko connectmajig paljon yli 30mm pitkä tolpan pohjasta?

0do
18.04.2017, 15.06
taas sama homma kele.. pitää kokeilla ilmatessa säätää tuota nopeuden säätöä,kierretäänkö silloin kun imu on päällä?

Itselle myös kerran käynyt tuo vivun juuresta tuleva vuoto. Letkun ilmauksella korjaantui ja toiminut ongelmitta jo useamman lenkin, mutta pitänee nyt toivoa, ettei omalta osalta uusiudu.

velib
18.04.2017, 18.04
taas sama homma kele.. pitää kokeilla ilmatessa säätää tuota nopeuden säätöä,kierretäänkö silloin kun imu on päällä?
Itselle myös kerran käynyt tuo vivun juuresta tuleva vuoto. Letkun ilmauksella korjaantui ja toiminut ongelmitta jo useamman lenkin, mutta pitänee nyt toivoa, ettei omalta osalta uusiudu.

Mulla näyttäisi vuotavan sen verran, että n. 10 lenkin välein joutuu ilmaamaan. Vivun juurestaa vuotaa siis itselläkin. Ilmaus kannattaa tehdä niin, että ruuvaa tuon nopeussäätimen aivan auki, että on jatkossa varaa kiristää siitä, kun ilmaa systeemiin pääsee. Ja ilmauksen aikana tuo koputtelu ja ruuvailu kannattaa, kunhan lopuksi jättää tuon säätimen tosiaan auki. Luulen että kun tuohon ilmausrumbaan kyllästyy niin tulee hankittua vaijeritoiminen kytkin.

0do
18.04.2017, 18.13
Mulla näyttäisi vuotavan sen verran, että n. 10 lenkin välein joutuu ilmaamaan. Vivun juurestaa vuotaa siis itselläkin. Ilmaus kannattaa tehdä niin, että ruuvaa tuon nopeussäätimen aivan auki, että on jatkossa varaa kiristää siitä, kun ilmaa systeemiin pääsee. Ja ilmauksen aikana tuo koputtelu ja ruuvailu kannattaa, kunhan lopuksi jättää tuon säätimen tosiaan auki. Luulen että kun tuohon ilmausrumbaan kyllästyy niin tulee hankittua vaijeritoiminen kytkin.

Ite meinaan kokeilla täysin mekaanista, kunhan tulee tuo e13 tolppa 125mm versiona saataville. Jos vaikka ei tarttis sit enää miettiä näitä ilmausasioita ollenkaan ja toivon mukaan sais huollettua kokonaan itse. Ei tuo reverbi kuitenkaan talvella toimi ja hidastuu jo heti nollan alapuolella.

noniinno
18.04.2017, 19.53
Asensin hetki sitten Brand-X -tolpan, enkä keksi mitään muuta valittamista kuin hiukan muovisen oloisen vivun. Ergonomialtaan vipu sopii kuitenkin meikäläisen käteen hyvin, ja tuntuu toimivan ihan mukavasti, joten eiköhän tuon tolpan kanssa yhteiselo ole miellyttävämpää kuin reverbin. Mitään ilmantäyttöventtiiliä en löytänyt, joten toiminee jonkinlaisella kaasupatruunalla tai millä sitten lieneekään. Nousunopeus on toisessa pyörässäni olevaan Spessuun verrattuna suht hidas. Mieltymykseni on enemmänkin tyyliä "katapultti", mutta eiköhän tuohonkin totu. Puntari näytti painoksi 550g ja hilppeistä vajaa sata lisää, joten reilu kolmesataa grammaa lisäpainoa - ei tunnu missään vrt. hyödyt maastossa. Laittaisin hissitolpan maantiepyöräänikin, jos siihen vain jotenkin sopisi. Sadalle kolmellekympille saa tuossa hyvän vastineen.

On muuten verraton työkalu sisäisten vaijerivetojen asennukseen tuollainen "pirunkoura".
http://static1.motonet.fi/img/8/806657/500/806657.jpg