PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hissitolppaa

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9

Gibsy
30.03.2015, 08.58
Reverbbi painuu vajaa pari senttiä alas kun sitä kädellä painaa. Kovin tekisi mieli itse huoltaa, mutta onko siinä asioita joka aiheuttaa harmaita hiuksia? Ruuvipenkki ja työkalut löytyisi.
Minkäs servicekitin tarvitsen myös, riittääkö pelkkä tiivistesarja?

brilleaux
30.03.2015, 09.50
ite jos ja kun olen ettimässä sellasta tolppaa joka toimis pakkasessakin, niin vahvoilla on tämä uus ridemoren kauppaama penkin nostin... http://www.ridemore.fi/9point8-fall-line-hissitolppa
Portaaton mekaaninen säätö ja suht kevyt kuullostaa hyvältä, tiedä sitten miten toimii.

Mulla on Command Post toiminut mainiosti ympäri vuoden. Juuri tein erittäin vaativan perushuollon ;) ja tarkastin paineet.
Taas mennään ilman huolen häivää. :D

https://www.youtube.com/watch?v=K0X3sLMo-TA

elasto
31.03.2015, 10.56
Mulla on ollut kans toi Command Post viimiset 2 vuotta ja se on toiminu kyllä moitteettomasti sen ajan. Viime kesän Espanjan pölyt taisi olla sille tosin liikaa ja nyt se on huoltoa vailla, koska ei sopivista paineista huolimatta jaksa oikeen nousta omin voimin ihan ylös asti. Oon tehny sille tuon brilleauxin videon mukaisen perushuollon itse, mutta tuon "lukkorenkaan" tiiviste tuntui hieman nihkeältä ja se ei liikkunut kauhean herkästi tuossa liukuputkessa avattuani sen. Se tuntuisi hieman jarruttavan tuota tolppaa, mutta jos sen vaihtaisi niin kaiken järjen mukaan tolppa pitäisi taas alkaa pelittää normaalisti.

Jani Mahonen
31.03.2015, 12.04
Kaikki on varmaan ihan hyviä, mutta minä ainakin itse kyllästyin puljaamiseen, säätämiseen ja huoltamiseen.
Palasin siis takaisin alkuruutuun ja hommasin harhahyppyjen jälkeen taas mekaanisen gravitydropperin.
Ei huolenhäivää, jihaa!
No kyllä. Minulla on myös GravityDropper Classic käytössä, ja kyllä käyttövarmempaa toloppaa saa etsiä. Edullinenkin vielä. Jos skegga sisäistyy liukumekanismin väliin, sen saa putsattua ilman työkaluja vaikka kesken lenkin. Ja jos mitä tahansa sattuu/käy, niin tolpan saa aina jumitettua yläasentoon, jos ei muuten niin oksanpätkällä. Oksiahan saa tuolta maastosta, ja maastopyöräillessä maasto on lähellä. Paitsi lapissa, ihan ylhäällä. Jolloin voi vaikka monitoimityökalusta tai pyöränventtiilistä, oravasta ja jeesusteipistä askarrella tapin.
Varjopuoliakin on toki pari kappaletta; vapautusmekanismi on krouvi käyttää ajossa, varsinkaan tiukassa paikassa ei mitenkään näppärä. Liukuputkesta kuluu väri pois nopeasti, ja sitä kortsuahan EI voi pitää siinä päällä, menee kaikki uskottavuus. Vipu voisi olla hitusen kevyempi vääntää. Ja jos mekanismi on tolpan sivulla, niin se kannattaa pitää edessä jos ankkuroi koskaan pyöräänsä hissillä mäkeä ylös.

Bansku81
31.03.2015, 12.10
Oon kanssa ollut tyytyväinen tuohon ICE V8 tolppaan. Tosin kokemusta ei noista hydraulisista olekkaan. Mutta mitä vähemmän vika herkkiä kohtia niin aina parempi. Onko tuo portaallinen säätö edes kovin huono? Itsellä on porattu tuohon tolppaan yksi extra reikä niin saa nopeasti oikealle korkeudelle siirtymiin, helpohkoihin polkuihin, vaikeisiin paikkoihin ja sitten vielä ihan alas kikkailuun ja droppailuun.

brilleaux
31.03.2015, 12.15
Mun makuun Command Postin(kin) portaallinen on paree. On aina sopivassa kohdassa. Reverbillä sai aina "hakea", sillon kun se toimi...
ICEV8 oli AM-tykissä, hinta/laatu varsin hyvin kohdallaan.

elasto
31.03.2015, 12.38
Mulla on nyt uudessa fillarissa tollanen Reverb stealth ja se rupesi heti ekalla lenkillä palelemaan nollakelissä jäämällä ala-asentoon. :D Autotalliin kun toin sen lämmittelemään niin alkoi taas toimimaan normaalisti. Ei siis ainakaan kovin luottamusta herättävä kapistus.

SammyB
31.03.2015, 15.04
Omiin kokemuksiin ja makuun perustuen, portaallinen on parempi.

apa
01.04.2015, 18.28
Lokakuussa hankitun LEV integra huolto tehty. Olipas melkoista soijjaa tuo öljy jälleen. Öljyn vaihdolla pääsee painumasta eroon. Integran huolto onnistuu yhtä helposti kuin edellisten Lev versioiden. Tässä vielä sitä jeesi linkkiä http://forums.mtbr.com/all-mountain/ks-lev-diy-cartridge-rebuild-899659.html

syklopaatti
01.04.2015, 21.49
Mulla on ollut kans toi Command Post viimiset 2 vuotta ja se on toiminu kyllä moitteettomasti sen ajan. Viime kesän Espanjan pölyt taisi olla sille tosin liikaa ja nyt se on huoltoa vailla, koska ei sopivista paineista huolimatta jaksa oikeen nousta omin voimin ihan ylös asti. Oon tehny sille tuon brilleauxin videon mukaisen perushuollon itse, mutta tuon "lukkorenkaan" tiiviste tuntui hieman nihkeältä ja se ei liikkunut kauhean herkästi tuossa liukuputkessa avattuani sen. Se tuntuisi hieman jarruttavan tuota tolppaa, mutta jos sen vaihtaisi niin kaiken järjen mukaan tolppa pitäisi taas alkaa pelittää normaalisti.
Jätä se valkoinen muovirinkula kokonaan laittamatta takaisin kun purat tolpan. Itse tein näin(eli rikoin sen:o) ja nyt tolppa toimii vähän liiankin hyvin. Joutuu minimipaineita pitämään ,ettei kassit mee.

Bansku81
28.04.2015, 14.43
Tuon Ice V8 tolpan satulan kiinnikkeet aiheuttaneet pientä ärsytystä "naksumalla". Satulakiskon kannakkeiden kiinnitysruuvit kun on vetänyt todella tiukkaan on ääni loppunut, mutta alkaa taas parin lenkin jälkeen.

Eilen irroitin satulan kun ajattelin laittaa jokaiseen saumaan vähän alumiinitahnaa, niin huomasin että siihen kiskojen alempaan kannakkeeseen, joka makaa satulaputken päällä oli painunut taka osaan noin 1mm syvät urat, joista mitä ilmeisimmin tuo ääni tulee.

Hieraisin pinnan tasaiseksi, vedin päälle vähän tahnaa ja kokosin satulan, mutta mahtaako jälkien aiheuttaja olla a) pultit olleet ylikireydessä b) kannake päässyt elämään putken päällä c) satula ollut säädettynä niin taakse kuin kiskoissa olleiden merkkien mukaan saa laittaa.

akiheik
01.05.2015, 12.14
Onko kukaan viritellyt Gravity Dropperin tai muun vaijeritoimisen hissitolpan ohjaukseen etuvaihtajaa? Modasin varastossa lojunutta SLX vaihtajaa moiseen käyttöön, mutta nyt ongelmana on vaijerin kiinnitys tuohon vaihtajan päähän. Eli tarttis kai jonkinlaisen "cable stopper"-hässäkän, jolla vaijerin sais ankkuroitua kiinni. Onko tähän olemassa jo tehdasvalmisteisia vaihtoehtoja vai meneekö DIY-osastolle?

tero76
22.05.2015, 12.19
Reverbistä hajosi käyttönappi ja ajattelin ostaa tilalle jotakin kätevämpää. Novypartsilla on kuulemma joku vipumalli, joka sopii reverbin liipasimen paikalle, onko kellään kokemusta siitä tai hintaa tiedossa. Ranska ei oikein taivu niin en saa niiden sivuiltakaan mitään infoa siitä. Onko jollakin toisella valmistajalla vastaavaa?

brilleaux
22.05.2015, 12.32
Onko kukaan viritellyt Gravity Dropperin tai muun vaijeritoimisen hissitolpan ohjaukseen etuvaihtajaa? Modasin varastossa lojunutta SLX vaihtajaa moiseen käyttöön, mutta nyt ongelmana on vaijerin kiinnitys tuohon vaihtajan päähän. Eli tarttis kai jonkinlaisen "cable stopper"-hässäkän, jolla vaijerin sais ankkuroitua kiinni. Onko tähän olemassa jo tehdasvalmisteisia vaihtoehtoja vai meneekö DIY-osastolle?

Vaihdevaijeri? Jos nyt ongelmasi oikein piirsin itselleni. :)
Oma X9 triggeri toimii Command Postin kanssa kuin unelma. Erittäin suositeltava.

akiheik
25.05.2015, 23.27
Vaihdevaijeri? Jos nyt ongelmasi oikein piirsin itselleni. :)
Oma X9 triggeri toimii Command Postin kanssa kuin unelma. Erittäin suositeltava.
Jeps, normaali vaihdevaijeri.

groovyholmes
27.05.2015, 12.16
mieli tekee tolppaa ja jos sitä itseänsä kiusaisi... siksi kysynkin, että kun noita tolppia on käsittääkseni myös eri pituisia, niin mikäs se logiikka/kaava nyt sitten on että saa laskettua omaan fillariinsa sopivan kokoisen?

sakuvaan
27.05.2015, 14.16
mieli tekee tolppaa ja jos sitä itseänsä kiusaisi... siksi kysynkin, että kun noita tolppia on käsittääkseni myös eri pituisia, niin mikäs se logiikka/kaava nyt sitten on että saa laskettua omaan fillariinsa sopivan kokoisen?

Sisäreiden mitta + satulaputken pituus

Jos satulaputki liian korkea + nosto tolpassa liian korkea niin et saa satulaa yläasentoon kun jalan mitta loppuu kesken

Toinen on tietty liian lyhyt satulaputki ja sit ei saa jakkaraa tarpeeks ylös että minimum insertion täyttyy tolpan puolelta

Gibsy
27.05.2015, 14.49
Sisäreiden mitta + satulaputken pituus
Niin mikä mitta tällä kaavalla saadaan? Tämä mitta on monesti toista metriä, niin mitä se kertoo käyttäjälle?

brilleaux
27.05.2015, 14.54

No mittaat sen oman tolppasi ja käytät internetiä. :)

Esim:
http://fcdn.mtbr.com/attachments/general-discussion/776232d1362053352-minimal-dropper-seatpost-height-when-fully-extended-misure_lev.jpg

groovyholmes
27.05.2015, 18.49
Kiitos sakuvaan ja brilleaux, nyt sujuu hahmottaminen paremmin:)!!!

stumpe
01.06.2015, 00.05
Mites saako helposti reverbin ohjaustankonamiskan pois ku pitäis ruveta ujuttaan rungon sisältä? Mitä pitää ottaa huomioon?

Laika
01.06.2015, 00.47
Se kaukosaadin irtoaa letkusta ihan kiertämällä. Tsekkaa nämä videot ennen ku teet mitään:
https://youtu.be/qtVtTd7iQzk
https://youtu.be/Q6odJ4q1k_w

Ite onnistuin stealth-ujutuksessa viime viikolla noiden videoiden vinkeillä. Enkä edes ilmannut ja hyvin toimii.

samu88
04.06.2015, 22.31
Onko siellä joku tiiviste menny sököksi kun painuu sentin kaks alaspäin kun satulaan istuu? Mistä kannattaisi huoltosettiä kattella suomesta?

NikHa
21.06.2015, 09.42
Löytyiskö kuvia miten ootte ICE V8sin vivun heittäneet tankoon?

TomiKoo
25.06.2015, 02.08
Hissitolpan valinta on kyllä vaikea homma. Minulla oli jo käsitykseni mukaan juuri sopiva Reverb ostoskorissa ja melkein Paypal sanoi tahdon, mutta peijooni kun siitä on niin paljon ikävääkin tarinaa ilmoilla. Tarve ei ole niinkään talvikäyttöön, mutta toki pakkasellakin todennäköisesti tulee ajettua, ainakin syksyn puolella. Ja ulkovarastossa pyörät säilytetään, eli pakkasta sielläkin tarjotaan jossain vaiheessa.

Thomson taitaa olla kallein ja kaunein, mutta onko se viattomampi ko muut? Tai mikä olis hyvä? Reverbiä olen koittanut kerran ja tykkäsin, kun oli portaaton säätö ja varsin jämäkän tuntuinen, ei ollut isommin välystä jne. Muista ei ole mitään kokemuksia, mutta mitään väljää nitkuttajaa en kyllä halua. Huoltovideoita kun vertailin, niin eihän Reverbin huolto ole kummoinen juttu. Tietysti mekaanisten huoltotarve on mitätön ja huoltokin simppeli. Thomsonista en löytänyt huolto-ohjeita joka kyllä ihmetytti. Niin ja kuskilla on painoa 100kg, se taitaa olla joissain tolpissa jo liikaa?

Mutta millekkä sitä alkais? JOS se nyt kuitenkin olisi Reverb, niin eikö minun pidäkin tilata oikean puoleisena myyty malli (https://www.bike-components.de/en/Rock-Shox/Reverb-100-mm-Sattelstuetze-mit-Remote-Matchmaker-rechts-p29474/), jos haluan asentaa sen tangon alapuolelle vasemmalle kädelle? Sellasta ainakin olin tilaamassa 100mm versiona. Vai pitäiskö se olla sittenkin 125mm... :rolleyes:

stumpe
25.06.2015, 02.46
Toisaalta reverbille löytyy helposti varaosia.

Ja juuri kuten sanoit, oikeakätisenä otat sen jos haluat alas vasemmalle. Itse munin, ja otin leftinä. Nyt se on oikealla alhaalla. No kai siihen tottuu. :D Luontevampi käyttää kuiteski, ku on alhaalla.

itse painan 80kg ja selässä oli 20kg rinkka. No kyllä se kesti, vaikka pelotti hieman.

elasto
25.06.2015, 11.16
Mun suositus on edelleen Spessun Command Post. Muista ei ole kokemusta kuin Reverb Stealthista, joka mulla nyt on ja sitten tuosta vanhemmasta Spessun tolpasta. Spessun tolppa toimi huolettomasti 2 vuotta kun Reverb paleltui heti ekalla lenkillä nollan tuntumassa olevassa säässä.

Vertti83
25.06.2015, 12.07
Mikäli ei rungon sisäisellä kaapelilla olevaa "integra" versiota havittele, niin itse suosittelisin KS LEViä. Kaapelikiinnitys on hyvä ja pysyy paikallaan, ei siis liiku mukana kun tolppaa nostaa/laskee. Lisäksi tuo namiska on erittäin hyvä käyttää ja toimii käytännössäkin nätisti.

Reverbi on toiminnaltaan hyvin vastaava, mutta siinä kaapeli liikkuu mukana ja nappi on huonompi(imho) ja rikkoutuu helpommin, hydraulinen "kaapeli" sen sijaan sietää paskaa hiukka paremmin, joskin myös LEVin kaapeli on toiminut moitteetta vaikka sinne ryönää pääseekin sisälle teoriassa helpommin, ei myöskään tarvi ilmata jos lyhentää.

Omakohtaisia kokemuksia Reverbistä ja LEVistä. Puskaradion ja palstapyöräilykokemusten perusteella sanoisin että toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan nuo kaikki nykypäivän yleisimmät hissitolpat lienee suurinpiirtein samalla viivalla, mikään ei liene täysin pomminvarma, toisaalta mikään ei liene myöskään aivan sysipaska, jos nyt ei kaikkein halvimpiin tekeleisiin sorru. Hyvä ja luontevasti itsellä toimiva "käyttönappi" on oikeasti aika tärkeä osa hissitolpan kanssa pelatessa, noissa näyttää olevan aika erilaisia ratkaisuja olevan, osa hyviä, osa huonoja...

Marsusram
25.06.2015, 13.32
Ja sitten stealthina on myös 9point8 Fall Line (http://www.ridemore.fi/9point8-fall-line-hissitolppa) josta ei vielä ole kotimaan talvikokemuksia.
Vaijeriveto ja ilmajousi, vaikka alkuun luulin kierrejousitetuksi.
Peukkuvivun voi asentaa mitenpäin ja mille puolen haluaa.

SammyB
25.06.2015, 13.36
Ja se takuuvarmasti (kesät talvet) toimiva mekaaninen GravityDropper. :)

TomiKoo
25.06.2015, 14.50
9Point8 Fall Line ei onnistu, kun vaijerilähtö on pohjassa. Toista mallia ei ilmeisesti ole Suomeen tuonnissa. Ja Gravity Dropper vaikuttaa aika hinnakkaalta siihen nähden, mitä kuvittelen saavani. Pitäisi livenä päästä käpistelemään. Täytyy illalla ihmetellä taas lisää. Harmi, kun Bike24 ei toimita Command Postia suomeen, täytyy lähteä paikalliseen tinkaamaan.

Bansku81
25.06.2015, 16.31
Onko kukaan testannut tota Fox DOSS tolppaa? Kallis se ainakin on. :cool:

Grr
25.06.2015, 17.15
Joo. Aivan hyvä tolppa, käyttövipu parasta mitä hissitolpissa on tullu vastaan. Kerran oon muistaakseni joutunu lisäämään ilmaa kun ylösnousu tuntu vähän vaisulta, muuten aikalailla shoot and forget.
Ylös tuleva/liikkuva vaijeri pieni miinus.

lego
25.06.2015, 17.56
9Point8 Fall Line ei onnistu, kun vaijerilähtö on pohjassa. Toista mallia ei ilmeisesti ole Suomeen tuonnissa. Ja Gravity Dropper vaikuttaa aika hinnakkaalta siihen nähden, mitä kuvittelen saavani. Pitäisi livenä päästä käpistelemään. Täytyy illalla ihmetellä taas lisää. Harmi, kun Bike24 ei toimita Command Postia suomeen, täytyy lähteä paikalliseen tinkaamaan.

En tiedä mikä pyörä sulla on mutta yleensä rungon alaputkessa on rei`ät juomapullolle(myös alaputken alapuolella) joista voi vaijerin "uittaa" näin neuvoivat ridemoressa 9point8 fall line asennukseen

NikHa
01.07.2015, 14.47

Mene ihmeessä.. Itte kävisin ihan mielellään vähän tinkaamassa, jos sinne paikalliseen ois vaikka parisaataa kilsaa vähemmän matkaa.

Moby
02.07.2015, 09.57
En tiedä mikä pyörä sulla on mutta yleensä rungon alaputkessa on rei`ät juomapullolle(myös alaputken alapuolella) joista voi vaijerin "uittaa" näin neuvoivat ridemoressa 9point8 fall line asennukseen
Nyt kuulostaa kyllä niin pielavetiseltä että huh huh! Kuvia jos kukaan on toteuttanut tätä.

lego
02.07.2015, 17.27
Nyt kuulostaa kyllä niin pielavetiseltä että huh huh! Kuvia jos kukaan on toteuttanut tätä.

pivot 5.7 mach carboniin kyselin 9point8 fall line tolpan asennusta niin ko vastauksen sain ko liikkeestä

TomiKoo
04.07.2015, 03.19
Paljon on ominaisuuksien opiskelua ja speksausta on harrastettu ja paikallisesta tarjoustakin tingattu. Enää kolme kepukkaa on maaliviivalla, ja niistä kahdesta jompi kumpi nyt varmaan valitaan.

Minun listalla ykkösenä Spessun Command Post; jos olisi nolla setbackilla, niin se olisi siinä. 2015 malli vaikuttaa muuten hyvälle, mutta on vähän riski ostaa, jos ei passaakaan. Vähän voi tiukalle mennä noin rajun setbackin kanssa, lienee 20mm luokkaa? Sillä ei ainakaan jää pelivaraa yhtään nykyisen satulan kanssa ja penkki menee muutaman millin taaksepäinkin. Vaikuttaa muuten tosi simppeliltä ja helpolta, kuvien perusteella on tosi hyvän oloinen ja täälläkin suosittu.

Hyvänä kakkosena Fox DOSS on myös tosi houkutteleva. Painavampi ja hintava joo, mutta painon kanssa voisin elää ja hintakin on nyt aika kohtuullinen ulkomailta tilattuna. Vivusta ollaan montaa mieltä, minusta idea väliasentoon tiputtamisesta on tosi hyvä ja vivun saisi itsellä asennettua hyvin vasemmalle alas. Tietäis vaan saako Foxin oikeasti itse huollettua. Missään kun ei kerrota huolto-ohjeita tai yleensäkään, että kukaan olisi onnistunut tuon huoltamaan. Tai sitten en vain löydä. Tiivistesarja tai rebuild kit ilmeisesti olisi, mutta mitään muuta ei. Varsin outoa.

Lopuksi jos uskaltaisi hydraulista kokeilla ja edellisistä vielä hienompaan lähtisi, niin Thomson Elite olisi tosi kiinnostava. Kallis joo, mutta ei niin paljon kalliimpi, ettei sitä kestäisi. On tukevan ja laadukkaan oloinen. Mutta kun ei sitä ilmeisesti voi itse huoltaa yhtään ja toiminta pakkasilla on siinäkin jossain määrin arvontaa, kuten muissakin hydraulisissa. Kylläpä olisi tympiä lähetellä kepukkaa maailmalle heti ekalla syyskuun pakkasella. Sitä riskiä en oikein kaipaa. Mutta pirun kiinnostava tolppa muuten!

Kaikissa on sama liikkuva kaapeli, joten se ei tuo eroa. Samoin kaikkia saa hyvin 30,9mm paksuudella ja 100mm iskulla. Eli ei jää, kuin toimintaperiaatteiden erot ja huolto kriteereiksi. Näillä eväillä jompaan kumpaan mekaaniseen minä varmaan lähden. Ne saa ainakin paineiden karattua nostettua yläasentoon ja pääsee ajamaan kotiin. Ja toisen osalta pääsee myös itse huoltamaan helposti. Sinänsä Fox ei ole nyt edes kauhean hintainen, mutta on se pakko pystyä itse remppaamaan. Niinpä pikku riskillä sopivuudesta voisi Spessu viedä voiton. Ja silti Thomsonin hienous jää koko ajan vähän kaivelemaan... :seko:

Onko Foxilla ja Thomsonilla hyvät valtuutetut huollot Suomessa? Vai pitääkö lähettää kauas, jos tulee probleemia?

ubi
04.07.2015, 11.31
Minun listalla ykkösenä Spessun Command Post; jos olisi nolla setbackilla, niin se olisi siinä. 2015 malli vaikuttaa muuten hyvälle, mutta on vähän riski ostaa, jos ei passaakaan. Vähän voi tiukalle mennä noin rajun setbackin kanssa, lienee 20mm luokkaa? Sillä ei ainakaan jää pelivaraa yhtään nykyisen satulan kanssa ja penkki menee muutaman millin taaksepäinkin. Vaikuttaa muuten tosi simppeliltä ja helpolta, kuvien perusteella on tosi hyvän oloinen ja täälläkin suosittu.

Setbackia saa 10 mm tai 20 mm riippuen siitä miten päin tolpan "kiskosovitteet" asentaa. Tuo on kuvailtu myös ohjekirjassa ja on varsin näppärä ominaisuus.

TomiKoo
04.07.2015, 12.01
Setbackia saa 10 mm tai 20 mm riippuen siitä miten päin tolpan "kiskosovitteet" asentaa. Tuo on kuvailtu myös ohjekirjassa ja on varsin näppärä ominaisuus.

Ok, ja siis tämä korkee viimeistä 2015 mallia? Tuo ratkaisee kaiken, 10mm kanssa voin vielä elää. Lähden paikalliseen. :D

EDIT: Löysin uusimman manuaalin. (http://www.specialized.com/media/docs/support/0000010622/0000010622_r1.pdf) On siinä juuri noin. Jes, kiitos!

EDIT 2: Laitettiin Command Post paikallisen kautta tilaukseen. On nyt hinnallisesti ja laadullisesti aivan kelvollinen ensimmäiseksi hissitolpaksi. Kahtellaan sitten kokemuksien karttuessa parempia tilalle, jos tarvetta tulee.

Fillarimies
05.07.2015, 23.37
Mistä kannattaa spessun command postia kattella? Euroopasta mielellään, ko menee tulliin kuitenki jos usasta tilaa.

Hissitolppa
07.07.2015, 13.19
Onko täällä porukalla kokemuksia Foxin DOSS:sta? Mitä nyt tuossa arvosteluja lukenut, niin kehuttu erittäin luotettavaksi, lähes pomminvarmaksi. Miinuksina mainittu paino( mikä ei omassa vaakakupissa paina ollenkaan) ja naksuminen, joka on ilmeisesti ominaisuus jo uudesta lähtien. Tuon taikka Spessun Command Post on se seuraava tolppa. Vielä kun osaisi päättää kumpi. :)

VEn
07.07.2015, 14.39
Tuolla näkyy joku toteuttaneen moisen Spessun Enduroon, http://forums.mtbr.com/specialized/where-would-you-drill-exit-port-rockshox-reverb-stealth-hose-829024.html#post10131350

slow
07.07.2015, 23.37
Mistä kannattaa spessun command postia kattella? Euroopasta mielellään, ko menee tulliin kuitenki jos usasta tilaa.

Hibikesta omani tilasin männä vuonna.

TomiKoo
17.07.2015, 00.02
Tänään sain haettua ja hetikohta asennettua Instigatoriin Command Postin. Oli varsin simppeli homma. Pikkasen ihmetyttää, kun ei jaksa aivan ylös saakka nousta. Viimeinen sentti kaipaa apunostoa. Täytyy huomenna tutkia, mikä mahtaa maksaa. Väliasennossa on hassu klappi, kun istahtaa. Ja klappiahan tuossa on sivuttainkin milli pari. Muuten tykkään kyllä. Ylin asento on säädetty nyt "hitusen liian ylös", silloin pykälän alas on varmaan yleisimmin käytössä. Alin asento on just sopivasti poiss tieltä teknisessä paikassa.

Satula ylimmässä ja alimmassa asennossa.
http://tomikoo.kuvat.fi/kuvat/Fillarit/Surly+Instigator+2.0/Spessu+Command+Post.jpg/_smaller.jpg
Namiska hienosäädettynä niin, että mahtuu juuri sopivasti painumaan jarrun ohi.

http://tomikoo.kuvat.fi/kuvat/Fillarit/Surly+Instigator+2.0/SCP2.jpg/_smaller.jpg

miku80
17.07.2015, 00.28
Pikkasen ihmetyttää, kun ei jaksa aivan ylös saakka nousta. Viimeinen sentti kaipaa apunostoa. Täytyy huomenna tutkia, mikä mahtaa maksaa.

Kuulostaa äkkiseltään kuin olisi liian vähän ilmaa..

TomiKoo
17.07.2015, 01.44
No tuohon itsekin päädyin, vaikka tehtaan teipit kivasti varottavatkin, että on ladattu ja vaarallinen. En jaksanu koeajon ja loppusäädön jälkeen enää alkaa purkamaan. Mutta harjotellaan huomenna lisää.

Pred
17.07.2015, 09.01
Onko täällä porukalla kokemuksia Foxin DOSS:sta? Mitä nyt tuossa arvosteluja lukenut, niin kehuttu erittäin luotettavaksi, lähes pomminvarmaksi. Miinuksina mainittu paino( mikä ei omassa vaakakupissa paina ollenkaan) ja naksuminen, joka on ilmeisesti ominaisuus jo uudesta lähtien. Tuon taikka Spessun Command Post on se seuraava tolppa. Vielä kun osaisi päättää kumpi. :)
Mulla on tuo doss ja hyvin on toiminut. Mitään ongelmia ei ole ollut ja hoitanut hommansa.

Tank Driver
17.07.2015, 11.52
Mun Dossi ei naksu. Hyvin toimii, joskin on kiinni pyörässä jolla ajetaan vähemmän.

Hissitolppa
17.07.2015, 12.08
Onko dossit ollut talvikäytössä? Toimineet ongelmitta silloinkin?

Tank Driver
17.07.2015, 12.55
Satunnaisesti. Kyllä. Mun kohdalla ei kuitenkaan voi puhua mistään talvikestotestistä, sillä ajan läskillä. Siinä on Elite, sekin toimii.

Kärrä
17.07.2015, 13.07
Täpärissä on Doss, ei napsu ja toimii muutenkin hienosti kesällä. Talvella on ollut kylmässä varastossa, satunnaisessa ajossa ja vaatinut paineiden lisäilyä.

Nana
17.07.2015, 13.42
Rupes itseäkin kiinnostamaan tää hissitolppa. Minkähintainen toi Spessun on?

Pumafi
17.07.2015, 14.15
Specialized Blacklite Command Post maksaa n. 300 euroa. Oman hankin Mountainbikeshopista. Uudella MatchMakerillä (Specialized Command Post SRL Lever) aivan loistava peli. Alkuperäinen liipaisin vähän tahmea käyttää, mutta to uusi peukaloliipaisin tangon alapuolelle toimii erittäin hyvin ja loogisesti.

Nana
17.07.2015, 14.22
^
Okei, kiitos. Onhan tuo suht hintava, mutta on siitä varmasti hyötyäkin.

TomiKoo
18.07.2015, 00.32
Kuulostaa äkkiseltään kuin olisi liian vähän ilmaa..

Jeps, ilmaa oli vähän. Nousi viisari juuri ja juuri 10psi nurkille. Laitoin noin 35psi paineet, 40psi tuohon ilmoitetaan suurin kirjaimin maksimiksi. Pelasi muutaman kerran hyvin, paukahtaen ylös saakka. Sitten aloitti taas saman, viimeinen 5mm takertaa. Mahtoko tämä nyt olla kuitenkin tyhjä arpa, peekele. Irrotellaan ja katellaan joku päivä, kunhan huvittaa. Ei jaksaisi uutta kepukkaa alkaa purkamaan, vaikka helppohan tuo on nyt auki käyttää. Onneksi tuolla voi hyvin ajaa noinkin, mekaanisen tolpan hyviä puolia. Ja oli kait tuo aika kohtuu hintanen muihin nähden, hyvän alen sai vielä kivijalassa tingaten.

miku80
18.07.2015, 07.46
Pelasi muutaman kerran hyvin, paukahtaen ylös saakka. Sitten aloitti taas saman, viimeinen 5mm takertaa. Mahtoko tämä nyt olla kuitenkin tyhjä arpa, peekele. Ja oli kait tuo aika kohtuu hintanen muihin nähden, hyvän alen sai vielä kivijalassa tingaten.

Siellä on todennäkösesti tiiviste sökönä niin pääsee vuotamaan. Ei muuta kun käyt vaihtamassa toiseen yksilöön tai vaihdatat heillä tiivisteet kun takuukeissi kuitenkin..

Kiituri
18.07.2015, 10.11
Löytyiskö kuvia miten ootte ICE V8sin vivun heittäneet tankoon?

Ei ole nyt kuvaa mutta vasemmalla puolen on vaihdevipujen vieressä tangon päällä. Ihan mukavasti pystyy ajossa vipua käyttämään.
Tolppakin on toiminut kesät talvet ilman ongelmia. Hyvä ostos tuo on ollut.

Hissitolppa
18.07.2015, 17.30
Ice V8 tolpalle mainostan taas edullisempaa vaihtoehtoa. Se on melko paljon edullisempi ja täysin identtinen tolppa. Ainoa ero on tuossa lukkotapissa, jonka mekanismi on jopa paremmin toteutettu kuin Ice tolpassa. Noita on ebay pullollaan hakusanalla tmars dropper.
http://www.ebay.com/itm/mr-ride-TMARS-Seatpost-dropper-Adjustable-Seat-post-31-6-mm-3-HEIGHTS-2015-/231457158778?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item35e3ebf67a

Gargamel
18.07.2015, 20.36
^ Mulla on tuollainen vuoden 2015 Tmars. Hommasin ensihissitolpaksi halvan, kun halusin kokeilla että olisiko minulle siitä iloa. Kyllä tuo tuntuu mukavalta varusteelta. Käytän laskumahdollisuutta silloin kun edessä on odotettavissa jalkakosketuksia jolloin ylettävämpi jalka helpottaa liikkellelähtöä. Samalla hanuri näemmä siirtyy taaksepäin, mikä sekin muuttaa ajoasentoa. Polun auetessa kun nostaa satulan takaisin ylös, tuntuu hetken kuin istuisi todella korkealla. Alamäessä en koe laskumahdollisuutta tarpeelliseksi.

Itse Tmarsista: Takana on vasta kolmisen lenkkiä, ja heti tuota piti alkaa modaamaan. Korkeimmasta asennosta ensimmäinen pykälä alaspäin eli 45mm on aivan liian matala, joten porasin välille ~23mm asennon. Vaikea vaan käsiporalla saada jämptisti oikean kokoinen reikä täsmälleen oikealle kohtaa. Reiän tulee olla 8mm, mutta opin että kannattaisi aloittaa 7,5mm terällä jos sellaisen löytää ja hioa reikä Dremelillä tms. tapille napakaksi. Tai sitten poraa pylväsporalla yms. kunnon välineillä kerralla hyvän. Jos reiästä tekee yhtään väljän, tolppa lonksuu ylös-alas mikä tuntuu ikävältä. Itse täytin poraamaani reikää jälkikäteen epoksilla ja yritin Dremelöidä paremman sovituksen. Alkuperäiset reiät ovat uutena välyksettömät. Alin 90mm-asento on minulle tarpeeton.

Purkaminen on helppo homma, mutta edellyttää vaijerin irrottamisen, missä itsessään ei ole muuta ongelmaa kuin ylimääräinen työvaihe. Nostojousen jouduin välittömästi ruuvaamaan kireimmilleen kun satula ei jaksanut nousta ylös. Saisi olla jäykempi. Jollakin purkukerralla jäi rasvat vähiin, ja heti nosto alkoi takkuamaan, mutta korjaantui kun lisäsin väliin silikonirasvaa.

Eteenpäin lähtevä vaijerilähtö tolpan keskeltä on mielestäni huono, vaijerin joutuu vetämään S:lle jotta sen saa edes yläputken päälle. Taakse tai alas lähtö olisi fiksumpi. Tolpan haitarikumi on ruma, mutta pakollinen suojaamaan lialta. Mukana tullut vipu on ongelmaton, laitoin sen oikealla peukalolla painettavaksi. Satulan kiskon vastinkappaleita nipussa pitävä apuruuvi taittui heti ensikiristyksessä asemoidessani satulaa vaakasuoraan, vaikkei runkoni satulaputki ole edes kovin takakeno. Mutta ymmärtääkseni tuolla ruuvilla ei ole sen suurempaa merkitystä. Satulan kiristysruuveista etummainen joutuu samaisesta kulmasta johtuen niin lähelle tolpan putkea että kiristämiseen ei mikä tahansa avain välttämättä käy. Yksinkertaisella L-mallisella kuusiokololla onnistuu.

Painoksi punnitsin vaijereineen vipuineen tasan 600g.

Ensimmäisen väliasennon puutetta ja vaijerinvedon tapauskohtaista ongelmallisuutta lukuunottamatta tolppa on ainakin uutena ihan toimiva. Tuntuu tuosta ajossa iloa olevan, joten ei kokeilu mennyt hukkaan. Jos kulumisen myötä alkaa tuntua klappia tai muuta epätäsmällisyyttä liikaa, pitänee hankkia laadukkaampi, mutta vielä en tiedä mikä se seuraava sitten olisi.

brilleaux
18.07.2015, 21.00
Specialized Blacklite Command Post maksaa n. 300 euroa. Oman hankin Mountainbikeshopista. Uudella MatchMakerillä (Specialized Command Post SRL Lever) aivan loistava peli. Alkuperäinen liipaisin vähän tahmea käyttää, mutta to uusi peukaloliipaisin tangon alapuolelle toimii erittäin hyvin ja loogisesti.

Jos käyttää 1x10 voimansiirtoa saman saa halvemalla/ilmaiseksi tekemällä liipaisimen esim. tarpeettomasta etuvaihtajan triggeristä.
Toimii. (y)

http://blog.artscyclery.com/how-to-2/how-not-to-convert-an-old-sram-front-shifter-into-a-dropper-post-switch/

Pumafi
18.07.2015, 23.33
Aivan mahtava säästökohde, jos ei olisi peukku keskellä kämmentä. Onneksi Alppilan Mutakeisarit tekivät omat muutokset hissitolppaan ja 1x10, koska olisi muuten jäänyt noi hommat tekemättä. Ne jotka ei osaa maksavat niille jotka osaa.

Hissitolppa
19.07.2015, 10.36
^ Mulla on tuollainen vuoden 2015 Tmars. Hommasin ensihissitolpaksi halvan, kun halusin kokeilla että olisiko minulle siitä iloa. Kyllä tuo tuntuu mukavalta varusteelta. Käytän laskumahdollisuutta silloin kun edessä on odotettavissa jalkakosketuksia jolloin ylettävämpi jalka helpottaa liikkellelähtöä. Samalla hanuri näemmä siirtyy taaksepäin, mikä sekin muuttaa ajoasentoa. Polun auetessa kun nostaa satulan takaisin ylös, tuntuu hetken kuin istuisi todella korkealla. Alamäessä en koe laskumahdollisuutta tarpeelliseksi.

Itse Tmarsista: Takana on vasta kolmisen lenkkiä, ja heti tuota piti alkaa modaamaan. Korkeimmasta asennosta ensimmäinen pykälä alaspäin eli 45mm on aivan liian matala, joten porasin välille ~23mm asennon. Vaikea vaan käsiporalla saada jämptisti oikean kokoinen reikä täsmälleen oikealle kohtaa. Reiän tulee olla 8mm, mutta opin että kannattaisi aloittaa 7,5mm terällä jos sellaisen löytää ja hioa reikä Dremelillä tms. tapille napakaksi. Tai sitten poraa pylväsporalla yms. kunnon välineillä kerralla hyvän. Jos reiästä tekee yhtään väljän, tolppa lonksuu ylös-alas mikä tuntuu ikävältä. Itse täytin poraamaani reikää jälkikäteen epoksilla ja yritin Dremelöidä paremman sovituksen. Alkuperäiset reiät ovat uutena välyksettömät. Alin 90mm-asento on minulle tarpeeton.

Purkaminen on helppo homma, mutta edellyttää vaijerin irrottamisen, missä itsessään ei ole muuta ongelmaa kuin ylimääräinen työvaihe. Nostojousen jouduin välittömästi ruuvaamaan kireimmilleen kun satula ei jaksanut nousta ylös. Saisi olla jäykempi. Jollakin purkukerralla jäi rasvat vähiin, ja heti nosto alkoi takkuamaan, mutta korjaantui kun lisäsin väliin silikonirasvaa.

Eteenpäin lähtevä vaijerilähtö tolpan keskeltä on mielestäni huono, vaijerin joutuu vetämään S:lle jotta sen saa edes yläputken päälle. Taakse tai alas lähtö olisi fiksumpi. Tolpan haitarikumi on ruma, mutta pakollinen suojaamaan lialta. Mukana tullut vipu on ongelmaton, laitoin sen oikealla peukalolla painettavaksi. Satulan kiskon vastinkappaleita nipussa pitävä apuruuvi taittui heti ensikiristyksessä asemoidessani satulaa vaakasuoraan, vaikkei runkoni satulaputki ole edes kovin takakeno. Mutta ymmärtääkseni tuolla ruuvilla ei ole sen suurempaa merkitystä. Satulan kiristysruuveista etummainen joutuu samaisesta kulmasta johtuen niin lähelle tolpan putkea että kiristämiseen ei mikä tahansa avain välttämättä käy. Yksinkertaisella L-mallisella kuusiokololla onnistuu.

Painoksi punnitsin vaijereineen vipuineen tasan 600g.

Ensimmäisen väliasennon puutetta ja vaijerinvedon tapauskohtaista ongelmallisuutta lukuunottamatta tolppa on ainakin uutena ihan toimiva. Tuntuu tuosta ajossa iloa olevan, joten ei kokeilu mennyt hukkaan. Jos kulumisen myötä alkaa tuntua klappia tai muuta epätäsmällisyyttä liikaa, pitänee hankkia laadukkaampi, mutta vielä en tiedä mikä se seuraava sitten olisi.

Muutama seikka tuli tuosta mieleen.

Lisäreikiä en ihan heti lähtisi itse tekemään, sillä ne vaan heikentävät tolppaa ja lisäävät asentoja. Omissa ajoissa käytössä vain ylä- ja ala-asento, niin ei senkään puolesta tarvetta. Kaveri on vastaavaan tyyliin toteutettuja tolppia katkaissut jo kaksi jäykkäperäisessä maastokäytössä.

Tuo on yksi tuon lukitusmekanismin paremmuuksista tuo vaijerin irroitus ja tarvittaessa vaihto. Ice V8 tolpassa se on turhan vaikeaksi tehty ja lukitusmekanismin toteutus vaijerin reitteineen tekee siitä raskaamman käyttää.

Mulla on 2014 mallin tolppa, jossa alaspäin lähtevä vaijeri. Nakkaa YV jos tahdot vaihtaa tuon osan. Moitteettomassa kunnossa. Olettaen siis, että tuo 2015 mallin tolppasi on 27.2 ympärysmitalla?

Mainittavaa on myös se, että tuohon hintaan sisältyi ainakin vielä viime vuoden mallissa shimmipalat 30.9 ja 31.6 tolpille. Nämähän on erikseen liki 15€/kpl alan liikkeissä.

noniinno
19.07.2015, 10.58
Marsin saa suoraan 31.6 paksuudessa. Ei tuo lisäreikä sitä dramaattisesti heikennä, ehkä ohuemmassa tolpasta. Ylin asento oli minullekin liian matala.

Kemizti
19.07.2015, 11.18
Tollasella Azonic tolpalla tässä nyt ajellu jonkinaikaa.. Oli talvitestissäkin (mtb centre:ltä saa ko. tolppaa) ennen tilauspäätöstä ja totesin jopa pakkasenkestäväksi (johtuisko erillisistä ilma/öljymännistä, nii ei pääse sekasin).. Tuo 100mm droppia tuntuu itselle riittävän ihan hyvin, remotevipu tuntuu tottumisen jälkeen jopa paremmalta kuin KS:n vipu..

Uskallan suositella jos haluaa portaattoman dropin ja 100mm piisaa..

https://www.oneal-b2b.com/shop/?content=detail&id=43850&kol=0&menuid=757

kalleA
23.07.2015, 19.57
Mikäs on reverb stealhtissä vikana ku ei liiku mihinkään? Uusi siis kyseessä. Pitääkö vaan ilmailla vai mitä? Yritin ilmata mutta tein senkin varmaa väärin:D

ollikolli
04.08.2015, 02.29
Askartelinpa ketjun innoittamana V8-tolpan alapäähän lisäshimmin laatikosta löytyneestä ohjainputken pätkästä (mukana tullut lyhyt shimmi oli oluttölkistä leikatun lisäshimminkin kanssa hieman väljähkö).

Huomasin myös että yläshimmi kannattaa asentaa ennen alempaa ellei sitä halua viedä yläkautta ;).

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16359&d=1438640813

Tuhat1000
06.08.2015, 10.39
Itsellä on ollu pari vuotta käytössä ICE V8. Hinta on tuotteessa kohdillaan, mutta viimeaikoina tolppa on alkanut katkomaan vaijereita, jonka vaihto on mielestäni harvinaisen kypsää puuhastelua. Juurisyytä ongelmaan en ole vielä tutkinut. Lisäksi kuluneet liukupalat aiheuttavat satulan pientä klappia. Tarkoitus olisi siis pistää tolppa vaihtoon, valinta tullaan todennäköisesti tekemään spessun command postin ja 9point8 välillä. Pohdinnat ovat olleet tähän mennessä melko samanlaiset kuin jäsenellä TomiKoo. Tarkoituksena olisi saada luotettava, talvikäyttöön soveltuva tolppa. 9point8 mainostaa että tuote on testattu -25 °C pakasessa, mutta hieman arveluttaa +400 EUR tuotteen ostaminen lukematta mitään käyttötestejä.

Reverbi oli itsellä aikoinaan kuolailun kohde, mutta monen käyttäjän huonot kokemukset sakä talvikäytön ongelmat ovat ajaneet katselemaan muualle.

Hissitolppa
06.08.2015, 18.42
Ok, ja siis tämä korkee viimeistä 2015 mallia? Tuo ratkaisee kaiken, 10mm kanssa voin vielä elää. Lähden paikalliseen. :D

EDIT: Löysin uusimman manuaalin. (http://www.specialized.com/media/docs/support/0000010622/0000010622_r1.pdf) On siinä juuri noin. Jes, kiitos!

EDIT 2: Laitettiin Command Post paikallisen kautta tilaukseen. On nyt hinnallisesti ja laadullisesti aivan kelvollinen ensimmäiseksi hissitolpaksi. Kahtellaan sitten kokemuksien karttuessa parempia tilalle, jos tarvetta tulee.

Miksi mä en löydä kohtaa missä puhutaan setbackin muuttamisesta? Ainoa satulan kiinnitykseen viittaava teksti minkä löydän, on tämä:

6. Insert the bolt through the outboard (pass-thru) rail clamp (Fig. 1, item C), screw it into the outboard (threaded) rail clamp (Fig. 1, item A) just enoughto engage. Snap one of the rails on your saddle into the rail clamp, making sure the side with the bolt is on the non-driveside of the bicycle. Pushthe rail clamp on the engaged side to provide slack to the other rail clamp pair. Pivot your saddle and snap the other rail into the rail clamp pair. Youshould have enough room. If not, you might need to unscrew the bolt.

Eikö tuo tummennettu meinaa juuri sitä, että tuota ei suositella käännettäväksi?

edit. Kun katsoo tämän vuoden Command Post IRcc manaria, niin siellä erikseen mainitaan, että se ei ole käännettävissä.

The Saddle head offset is 10mm with the bolt head on the drive-side, and is NOT reversible (point the arrows on the saddle head and the clamptoward each other). The outer rail clamps are either 7x7mm (OE) for round alloy rails or 7x9mm (available separately, #28214-9075) for carbonrails. Make sure the correct clamps are used for the desired saddle.

http://service.specialized.com/collateral/ownersguide/new/assets/pdf/0000048567.pdf

ubi
06.08.2015, 19.05
^
Tässä ainakin on se versio manuaalista joka mulla tuli tolpan ohessa
http://static.specialized.com/media/docs/support/0000023579/0000023579.pdf
(sivu 2)

Hissitolppa
06.08.2015, 19.21
Mielenkiintoista. En usko, että tuossa on kummiskaan erilaisia osia noissa missään missä on "alien head".

Rikup
12.08.2015, 01.02
Huhh noniin tässä iskin silmäni hissitolpan hankintaan läskille ja kuten Tuhat1000 nimimerkki tuossa yllä niin aika samoilla linjoilla tarpeen suhteen, reverb taitaa jäädä hankkimatta kun pitäisi kestää talvi pyöräilyt ja siten olen rajannut vaihtoehdot kahteen.

Blacx johon nimimerkki PaH tuntui olevan tyytyväinen
@ http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38954-Hissitolppaa&p=1792589#post1792589
ja kaupasta löytyi hyvään hintaan 200€
http://www.purebike.fr/en/vtt-f1/peripheriques-f26/tiges-de-selle-f47/adjustable-seatposts-f49/blacx-jewel-xc-air-telescopic-seatpost-black-30-9-a236.html

Toisena "tietty" monienkin kehuma KS LEV joka on melkeen satkun kalliimpi
http://www.purebike.fr/en/vtt-f1/peripheriques-f26/tiges-de-selle-f47/adjustable-seatposts-f49/kind-shock-lev-dx-adjustable-seatpost-a5686.html

jälkimmäisessä olisi plussaa ainakin tuo pidempi liikematka sekä portaattomuus, oliko tuota leviä useampaakin mallia vai onko tuo hyvä (KS LEV DX) ? :) Okei tarkemmin luettuna DX mallissa on materiaaleissa säästetty, titaaninruuvi ja hiilikuituosat ovat tiessään eli painoa joku kymmenisen grammaa enämpi veikkaisin :)

Oliko vielä muita? Joo gravity dropper myös mutta se on vähän "meh" :rolleyes:

TomiKoo
12.08.2015, 01.48
Mielenkiintoista. En usko, että tuossa on kummiskaan erilaisia osia noissa missään missä on "alien head".

On muuten jännä juttu tuo setback kääntö. Nimittäin tuossa minun aiemmin linkkaamassa manuskassakin se minusta aivan selvästi luki aiemmin. Ovatko kenties päivittäneet tekstin sinne linkin taakse. En tiedä, ehkä minun on nyt käännettävä tuo omakin, jos se ei saa olla niin... Nääh, antaapa olla vaan. :D Mutta oli setbackissa selvä ero kummin päin tuon laittoi, kyllä siellä myös toisessa tekstissä mainitut nuolet ovat.

marco1
14.08.2015, 22.47
Race Face/Easton apajille mukaan, lupaavat talviajon kestävää tolppaa: http://singletrackworld.com/2015/08/new-race-face-dropper-post-the-turbine/
Lisähintainen vipu on kivan näköinen, perusmalli ei parempi kuin muillakaan.

Bansku81
15.08.2015, 09.08
Mulla alkoi Ice V8 tolpasta satulan kiinnikkeet vääntymään ja sen seurauksena nitisemään. Aikani niitten kanssa tappelin ja tein parannuksia, mut nyt on Reverb pyörässä. Katotaas miten kestää. Talvi käytössä toi Ice V8 hoitaa hommansa varmasti.

Tuhat1000
26.08.2015, 19.53
En pystynyt perustelemaan 9point8 hintaa itselleni ja Spessun command postin ostaminen oli liian hankalaa.Kilpailun voitti siis musta hevonen eli Foxin DOSS. Jännittää hieman tuon käyttömekanismin saaminen fiksusti ohjaamoon kiinni, mutta raportoidaan kunhan tolppa saapuu kotiin.

skuikka
27.08.2015, 12.13
Olen nyt pari kautta ICE:llä ajanut ja on se myönnettävä ettei se ihan kymppi laatua ole.
Tähän mennessä vaihdettua:
-parin kuukauden jälkeen vaijeri, samalla muutettu tolpan pään ohjuri sellaiseksi että vaijeri kestää.
-ne mustat muoviohjurit sisältä, korvattu alumiinisella.
-satulan kiinnityksen alumiinipuikko poikki, korvattu teräksisellä.
-itse tolpan sisäputki kesti kauan, pyöristin reikien särmät aika uutena, mutta lopulta alkoi murtua. Korvattu alumiinisellä (7075).
Muuten ihan hyvä tolppa.
Jos noita Helsingin suunnalla on menossa roskiin niin voin noutaa varaosiksi.

zander
27.08.2015, 13.19
Langaton vaihtoehto: http://reviews.mtbr.com/eurobike-magura-vyron-wireless-dropper-post

Juipp4
27.08.2015, 19.33
Pinkbiken sivuilta luin just tosta maguran tolpasta. Mielenkiintoinen...

Woodcutter
14.09.2015, 14.39
Täysin pränikkä reverb stealth "pyörii" hieman paikoillaan. Eli kun satulasta kääntää eestaas vaakatasossa niin pientä klappia on havaittavissa. Onko ominaisuus vai voiko jotenkin hoitaa kuntoon? Yritin netistä googletella suomeksi ja englanniksi, mutta en onnistu vastausta löytämään.

NikHa
14.09.2015, 20.52
Olen nyt pari kautta ICE:llä ajanut ja on se myönnettävä ettei se ihan kymppi laatua ole.
Tähän mennessä vaihdettua:
-parin kuukauden jälkeen vaijeri, samalla muutettu tolpan pään ohjuri sellaiseksi että vaijeri kestää.
-ne mustat muoviohjurit sisältä, korvattu alumiinisella.
-satulan kiinnityksen alumiinipuikko poikki, korvattu teräksisellä.
-itse tolpan sisäputki kesti kauan, pyöristin reikien särmät aika uutena, mutta lopulta alkoi murtua. Korvattu alumiinisellä (7075).
Muuten ihan hyvä tolppa.
Jos noita Helsingin suunnalla on menossa roskiin niin voin noutaa varaosiksi.

Että kun koko tolppa on tehty uusiksi, niin toimii jo hyvin..;) Mulla ilman ongelmia menny kesä. Pauttiarallaa 500 kilsaa tullu ajettua jos jotain pitää valehdella.

Kiituri
16.09.2015, 11.45
Onkohan kukaan viritellyt hissitolppaan joustotolpan jousto-osaa?

Jumo
16.09.2015, 20.37
KS E-ten R asennettu. Ei vielä päässyt testaamaan. Hintaluokka 120 EUR

Semmonen moka kävi että luotin Radonin spekkaan jossa sanottiin istuintolpaksi 350 mm ja siksi tilasin 385 mm pitkän tolpan kun ajattelin että 420 mm on liian pitkä. Pyörässä olikin 400 mm tolppa ja tuo 385 mm e-ten on nyt ylärajalla, juuri ja juuri riittävän korkealla mutta se 420 mm ois ollu oikea pituus.

http://kssuspension.com/product/eten-remote/

http://i1008.photobucket.com/albums/af208/snowrakker/eten_zpspm0xw2ci.jpg (http://s1008.photobucket.com/user/snowrakker/media/eten_zpspm0xw2ci.jpg.html)

yölinja
19.09.2015, 23.15
Nettiä selatessa huomasin Fun cornerissa edullisia hissitolppia onko kellään kokemuksia näistä tuotteista?

Vito78
19.09.2015, 23.53
Nettiä selatessa huomasin Fun cornerissa edullisia hissitolppia onko kellään kokemuksia näistä tuotteista?
Linkkiä " näihin tuotteisiin "??

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Jumo
20.09.2015, 23.18
Viikonloppu E-teniä testattu Syötteen maastoissa, toimi moitteetta kurassa ja liejussa. Ensi reissu hissitolpan kanssa ja tuntui kyllä antavan enemmän liikumatilaa pyörän päällä alamäissä ja pahoissa paikoissa, 100mm ainakin itselle tuntuu hyvinkin riittävältä.

yölinja
21.09.2015, 06.55
Tuosta ne puuttuvat linkit

http://www.fun-corner.de/index.php/en/XLC-All-MTN-Teleskopsattelstuetze-SP-T06/c-WG000202/a-A019060

http://www.fun-corner.de/index.php/en/RFR-Teleskop-Sattelstuetze-PRO-Inside-31-6-mm-30-9-mm-x-425-mm/c-WG000202/a-A018741

Linkkiä " näihin tuotteisiin "??

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

JackOja
21.09.2015, 09.18
^ jotenkin luulin, että mallinimi E-ten, viittaisi sähkökäyttöisyyteen ja siksi kiinnostuin hieman ja vilkaisin noi linkit... mut ei...

Halpoja olisivat, mutta että 738g, köh köh... :)

Jumo
21.09.2015, 10.03
Juu ei pysty, 170 grammaa painavampi kuin vaikkapa reilun kolmensadan Reverbin Stealth.

Ei tunnu missään kun kuskissa 10-15 kiloa liikaa kuitenkin, siinäpä se tali sulaa kun 170 gramman järjetöntä lisäpainoa mukana raahaa. Kun nakkepaino on reilu 90 kiloa niin kaikkien tolppien painorajat ajokamoissa ja reppu selässä taitaa olla ylitetty joten hajoaa jos hajotakseen.

Tuolla pystyn testaamaan onko hissitolppa jee vai ei. Jo eka reissun perusteella tuntuu että ainakin hankalammassa maastossa siitä on apua.

Jos tuo kestää vaikkapa pari-kolme kesää niin sitten on hintansa haukkunut ja samanlainen tai kalliimpi tilalle.

Postailen tänne jos hajoaa, kerran kiristin viikonlopun rytkeessä istuimen kiinnityspulttia. Löystyikö vai jäikö jo asentaessa löysälle, en tiedä.

Maguralta tulee se sähköohjattu, tuskin 120 EUR hintaluokkaan tulee se ?

JackOja
21.09.2015, 10.48
...170 grammaa painavampi kuin vaikkapa reilun kolmensadan Reverbin Stealth.

Nimenomaan. Ja onhan niitä kepeämpiäkin.

Ei tunnu missään kun kuskissa 10-15 kiloa liikaa kuitenkin

Mä en pysty kuskista tiputtaa, siks pitää miettiä tollasia tyhmiä juttuja :o

Tuolla pystyn testaamaan onko hissitolppa jee vai ei

Se on mielessä itselläkin... pitää testata juuri tuollaisella edukkaalla kunhan saa aikaiseksi ja kokemuksia noista kertyy tänne.

Maguralta tulee se sähköohjattu, tuskin 120 EUR hintaluokkaan tulee se ?

Jännä nähdä mikä sen hinta tulee olemaan.

yölinja
23.09.2015, 07.46
Minä aloin kanssa kallistumaan tähän tolppaan (halpuus houkuttaa)
minä löysin vaan 385mm versiota.Viitsitkö katsoa paljonko tolpan korkeus tuossa kuvassasi on tolppa yläasenossa.Mukana tulevan vaijerin pituudestakaan mitkään spcsit ei puhu mitään.

-Matti-

KS E-ten R asennettu. Ei vielä päässyt testaamaan. Hintaluokka 120 EUR

Semmonen moka kävi että luotin Radonin spekkaan jossa sanottiin istuintolpaksi 350 mm ja siksi tilasin 385 mm pitkän tolpan kun ajattelin että 420 mm on liian pitkä. Pyörässä olikin 400 mm tolppa ja tuo 385 mm e-ten on nyt ylärajalla, juuri ja juuri riittävän korkealla mutta se 420 mm ois ollu oikea pituus.

http://kssuspension.com/product/eten-remote/

http://i1008.photobucket.com/albums/af208/snowrakker/eten_zpspm0xw2ci.jpg (http://s1008.photobucket.com/user/snowrakker/media/eten_zpspm0xw2ci.jpg.html)

Bansku81
23.09.2015, 10.51
Mä ostin ekaks halvan ICE V8 117€, korjasin sitä n.100€ edestä ja ostin lopuks 300€ Reverbin kun meni hermot. Halpa ei oo aina halpaa..

Moby
23.09.2015, 11.02
Ite ostin keväällä käytetyn Ice V8:n viidellä kympillä ja oon ollut iloinen since then. Kieltämättä ei paras mutta hinta/laatu täsmää ja pystyy ite korjaamaan, jättekiva!

Bansku81
23.09.2015, 14.18
Ei mullaka Icen kanssa ollu muuta ongelmaa, kuin nuo satulan kiinnikkeet eivät tuossa kestäneet metsä/kallio renkutusta.

brilleaux
23.09.2015, 14.21
Mä ostin ekaks halvan ICE V8 117€, korjasin sitä n.100€ edestä ja ostin lopuks 300€ Reverbin kun meni hermot. Halpa ei oo aina halpaa..

Reverbin voikin sitten laittaa kaappiin kun tulee pakkaset.
Tai huollattaa sitäkin. ;)

Bansku81
23.09.2015, 14.32
Se on sit sen ajan murhe. On kyllä mainio kapistus ollut tähän asti. Ymmärtänyt että isoimmat pakkas ongelmat johtuvat huollon puutteesta kun vettä/ilmaa on öljyn seassa, mutta katsotaan miten käy. On mulla Ice edelleen tuossa varalla mihin tein uudet satulan kannakkeet.

http://vilpaa.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia/korjaus.jpg/_small.jpg

brilleaux
23.09.2015, 14.49
Mulla se ei tykänny pakkasesta. Kävi huollossa, ajamatta uudelleen pas2 parvekeella pakkasessa seisoessaan.
ICE oli mun mielestä kyllä ihan mainio tolppa. Hintaisekseen.
KS ei tykänny mulla kestää myöskään talvella.

Jumo
24.09.2015, 09.05
Minä aloin kanssa kallistumaan tähän tolppaan (halpuus houkuttaa)
minä löysin vaan 385mm versiota.Viitsitkö katsoa paljonko tolpan korkeus tuossa kuvassasi on tolppa yläasenossa.Mukana tulevan vaijerin pituudestakaan mitkään spcsit ei puhu mitään.

-Matti-

Oon nyt aika kaukana pyörästä mutta tuossa spekka, voin tarkistaan vkl nuo mitat. Tuo on ilman kaukosäätöä olevalle mallille, mutta mitat lienee samat ?
http://kssuspension.com/wp-content/uploads/2015/06/ETEN-tech.pdf

RCZbikeshopista omani tilasin mutta taisi olla viimeisiä.

Vaijeri ei ollut kauheen pitkä mutta taitaa olla ihan perus jarruvaijeria.

Bässi
24.09.2015, 22.15
Noin kuukauden sisään hajottanu Ice v8 ja revrbin. Icestä putki murtunu ja reverbi jää välillä alas.
Ice lähtee takuuseen ja reverbiin tarvii näköjään vaihtaa alemman liukuholkin.
nyt koeponnistetaan 9point8.

69Hz
26.09.2015, 00.34
Mulla vähän samaa meininkiä eli tyytymätön ksleviin. Rallinaaman tolppa tilauksessa (sama kuin 9.8) ja koeponnistelua syksyn mittaan. Yhdellä kaverilla murtunut ice ja toisella meni vatkulit sekaisin reverbistä. Katsotaas miten toi 9.8 pelittää kotimaan loskassa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jumo
26.09.2015, 16.04
Oon nyt aika kaukana pyörästä mutta tuossa spekka, voin tarkistaan vkl nuo mitat. Tuo on ilman kaukosäätöä olevalle mallille, mutta mitat lienee samat ?
http://kssuspension.com/wp-content/uploads/2015/06/ETEN-tech.pdf

RCZbikeshopista omani tilasin mutta taisi olla viimeisiä.

Vaijeri ei ollut kauheen pitkä mutta taitaa olla ihan perus jarruvaijeria.

Mitat pitää paikkansa. 265 mm on max. pituus.

Nana
09.10.2015, 19.59
Tämä hissitolppa edelleen mietityttää. Aihetta ei voi unohtaa, kun säätelen satulaa useita kertoja joka lenkillä, missä vaihtelevia maastoja (lähes aina), mutta edelleen mietityttää kun ei haluttaisi lisätä usealla sadalla grammalla pyörän painoa, no painaahan se nykyinenkin tietty jotakin. ja toisekseen tuo talvitoimivuus/toimimattomuus arveluttaa. Tuntuvat jäätyvän talvella vai olenko ymmärtänyt väärin? Onko painoissa eroja merkkien/mallien välillä?

Pumafi
09.10.2015, 20.14
Reverbistä on monella huonoja talvikokemuksia, mutta ei niitä voi yleistää kaikkiin. 9point8 FallLine lupailee hyvää pakkaskestävyyttä. Painosta en ole yhtään huolissani, sillä talvella on ajokamoja päällä muutenkin enemmän. Toisaalta ei-pyörivissä-massoissa muutama sata grammaa - huomaako sitä ollenkaan? Hissitolpan edut hakkaa grammojen viilauksen 100-0.

Nana
09.10.2015, 20.23
Mutta minä ainakin käyttäisin kesät talvet samaa tolppaa kun toimivan löytäisi. Onhan se tylsää aina satulasta hypätä säätämään. Mulla ei kevyimmästä päästä xc jäykkäperiä ole nytkään tämä niin en ainakaan tarkoituksella painoa lähde nostamaan, mutta kyllähän se voisi ihan perusteltu painolisä toimivana olla.

Pumafi
09.10.2015, 20.33
Entisessä pyörässä Specialized Blacklite Commandpost 420 g - toimintavarmuus 100%. Uuteen tulee tuo edellisessä viestissä mainittu 9point8 FallLine 580 g. Painoa tulee lisää jäykkikseen verrattuna n. 300 g. Vaikuttaako se ajamiseen? En oikein usko. Painavammat renkaat tuntuu ajamisessa enemmän. Samalla tolpalla ajan aina - kesät ja sen mitä talvella ajan.

eagle
09.10.2015, 22.42
Spessun command post on mekaaninen, ei siis jäädy talvella.

Nana
09.10.2015, 23.34
Ok, no semmonen vois olla ihan hyvä.

Fat Boy
10.10.2015, 08.54
Mulla joku vanha mekaaninen ks:n tolppa kans. Toimii kelistä riippumatta, tosin kovemmalla pakkasella ajan eri pyörällä. Mutta, toi ks vaatii laskeakseen usein muutakin kun liipasimen painalluksen. Yleensä pitää ahterilla vähän tömäyttää että lähtee painumaan. Huollolla voisi herkistyä, mutta on jääny avaamatta.

nih..

Hääppönen
10.10.2015, 09.21
Painonlisäystä on turha miettiä, jos se tulee hissitolpasta. :) Reverb ollut kesät talvet käytössä viisi vuotta, viime keväänä käytin huollossa. Ei paha uhraus mielestäni vs. hissitolpan tuoma mukavuus.

ben
10.10.2015, 12.08
Painonlisäystä on turha miettiä, jos se tulee hissitolpasta. :) Reverb ollut kesät talvet käytössä viisi vuotta, viime keväänä käytin huollossa. Ei paha uhraus mielestäni vs. hissitolpan tuoma mukavuus.Reverbisi toimii vaikka vielä -15c:ssä? Tai ei siis ole hajonnut?

Nana
10.10.2015, 16.19
Kyl se varmaan toi Spessu olis jos tommosen hommais. Tuo säätövara 75-100mm, mallista riippuen kuulostaa vaan suht pieneltä, ainakin 75mm. ja onhan noilla useampi satku hintaa ainakin täällä.

Läskimasa
11.10.2015, 01.29
ICE oli mun mielestä kyllä ihan mainio tolppa. Hintaisekseen.
Kaverin pyörään asemoitiin tollasta Ice V8:ia. Aika järkky paska ainakin mun mielestä, lenuaa joka välistä enemmän kun mun toleranssit sietää, lisäksi käyttönamiska oli pirun jäykkä.

Ei tuu mulle hissiä, en oo osannu kaivatakkaan.

Nana
12.10.2015, 17.30
Yksi asia mikä myös hieman mietityttää on toi, kun noissa ilmeisesti ennalta määrätyt 3(?) asetusta, eli satulaa ei voi portaattomasti nostaa/laskea haluamalleen korkeudelle. Sitten on ainakin Command Postissa näköjään 2 tai 3kin eri traveliä, ainakin pienin 75mm vaikuttaa liian lyhkäseltä.

Nana
12.10.2015, 19.22
Voi kökkö. Mulla on liian kapea satulatolppa. Command Postia ei tehdä noin kapeana kuin korkeintaan kalliissa hiilarimallissa, joka yli 500e.

PK1
12.10.2015, 20.27
^^ Koitas tiputtaa sun satulaa 7,5 senttiä ja kokeile onko riittävän alhaalla, veikkaan että on.
Itse olen ajanut command postilla sekä portaattomalla säädöllä olevalla tolpalla, ja mun mielestä portaallinen on parempi. Portaattomassa tuntui aina että se jakkara meni väärälle korkeudelle, portaallisessa tuli sen sijaan aina tutut korkeudet lukitukseen.
Ja uusissa spessun hissitolpissa pitäis käsittääkseni olla 10 lovea, eli säätövara kasvaa.

Ostaisin spessun tolpan tohon Mutziinkin, mutta ei löydy oikeaa paksuutta joten jäykällä ja pikalukolla mennään toistaiseksi kunnes sopiva hissitolppa löytyy.

Nana
12.10.2015, 22.46
Siis mä en voi hommata Spessua, koska ne ei tee noin kapeita tolppia. Joku tämmönen se pitäs olla, mistä löytyis edes joku koko, jossa kapeampaa tolppaa http://reviews.mtbr.com/ks-lev-seatpost-review. mulla ei siis vielä ole hissitolppaa.

PK1
12.10.2015, 23.02
Joo kyllä mä sen ymmärsin ettei spessu käy, mutta oletko kokeillut tiputtaa sitä satulaasi sen 7.5 senttiä ja koittaa ajaa sen jälkeen, kun meinasit että se droppi on liian pieni. Ihan vaan testimielessä. Ja sitten se, että funtsit onko se portaaton vai portaallinen parempi.

Nana
12.10.2015, 23.15
Joo, minähän tiputtelen ja nostelen sitä joka lenkillä, millon mitenkin paljon. En ole tosin tarkemmin katsonut miten isolla alueella liikun. Tuntuisi vaan, että portaattomalla voisi saada paremmin osumaan kohdalleen.

Kokeilin laskea 7.5cm, en tosin ajaa voi kun himassa, mutta kyllä se aika alas tuli, suunnilleen sille korkeudelle, mihin sen voi laskea jos on satulalaukku ja menee portaisiin, ilman laukkua saatan vielä hieman joskus laskea, mutta tällä pystyy kyllä jo laskeutumaan ja jalat yltää maahan jne.

Se vaan, kun ei ole päässyt kokeilemaan koskaan hissitolppaa niin väkisinkin mietityttää, että miten ne säädöt osuu kohdilleen, vai osuuko. Kyllä toi 75mm ilmeisesti saattaisi olla itselle riittäväkin, kuulostaa vaan niin vähältä.

Volvospede
13.10.2015, 12.59
Mulla on Giantin hissitolppa, portaaton 75mm säätöä ja vaijeritoiminen nappula ohjaustangossa. Myös 100mm ois ollu valikoimassa. Erittäin hyvin on toiminut. 75mm kuulostaa vähältä, mutta on riittänyt täysin ja mun tohon M kokoseen läskispessuun jos laittaisin pidemmällä dropilla niin 100 mahtuis vielä, mut 125mm olis jo siinä ja siinä riippuen tolpan yläpään rakenteesta että meniskö maksimikorkeus ylitte jo nykyisestä vaikka tolppa olis jo niin alhaalla kuin menee. Eli kantsii vähän mittailla ja tutkia miten paljon sitä droppia mahtuu ja kuin paljon sitä yleensäkkään voi kuski tarvita.

Ja painavana kuskina järkeilin asiaa siten että pienemmän dropin tolppa on kestävämpi kun sitä sisäputkea on vähemmän ulkona kun penkki maksimikorkeudessa.

Nana
13.10.2015, 13.47
Ice v8:ssa mm on kapeammillekin satulaputkille tarjontaa. Täytyy tutkia mitä kaikkea olisi tarjolla tossa 27.2 koossa.

^ Joo, se 75 saattaa riittää minulle, eihän mulla hirveän pitkästi ole koipiakaan. Olen vaan tottunut säätämään satulaa todella paljon, minun ylimmän asennon ja alimman asennon ero on yli 75mm, mutta täytyy miettiä onko toi riittävän lähellä sitä kuitenkin, tulisiko 100mm:ssä jo liikaa.

eagle
13.10.2015, 18.34
Spessullahan on tuo xc mallin droppitolppa 27,2 koossa

syklopaatti
13.10.2015, 21.45
Ice v8:ssa mm on kapeammillekin satulaputkille tarjontaa. Täytyy tutkia mitä kaikkea olisi tarjolla tossa 27.2 koossa.

^ Joo, se 75 saattaa riittää minulle, eihän mulla hirveän pitkästi ole koipiakaan. Olen vaan tottunut säätämään satulaa todella paljon, minun ylimmän asennon ja alimman asennon ero on yli 75mm, mutta täytyy miettiä onko toi riittävän lähellä sitä kuitenkin, tulisiko 100mm:ssä jo liikaa.
Osta joku halpis tolppa pyörääs. Niissähän on noita pienempiä kokoja. 75mm riittää kun pistää riitttämään.
Sinun maastopyöräilyinnostuksestasi päättelisin ,että 1v ja sinulla on jo täysjousto alla missä on normikoon satulaputki. Tämä tauti kun nappaa kiinni niin se on menoa ja raha on vaan järjestelykysymys pyöräkuumeiselle.:)

Nana
13.10.2015, 22.01
^^ Ai semmosiakin on, pitääpä tutustua.

Osta joku halpis tolppa pyörääs. Niissähän on noita pienempiä kokoja. 75mm riittää kun pistää riitttämään.
Sinun maastopyöräilyinnostuksestasi päättelisin ,että 1v ja sinulla on jo täysjousto alla missä on normikoon satulaputki. Tämä tauti kun nappaa kiinni niin se on menoa ja raha on vaan järjestelykysymys pyöräkuumeiselle.:)

Totta turiset. Mä oon kyllä tosi köyhä, mutta kummasti sitä löytää tavaraa myytäväksi ym. saadakseen uutta rengasta, stemmiä jne. ja kyllähän hyödylliseen harrastamiseen kannattaakin panostaa. Hyvin mahdollista, että tulevaisuudessa on jonkinmoinen täpäri alla, toi vähän hidastaa kun ei minun kokoisia pyöriä liian paljoa ole edes kokeiltavaksi, mutta tosiaan hidaste on hidaste, ei este.

skuikka
14.10.2015, 16.47
Olikos se Nana jossain ketjussa maininnut painavansa jotain alle 50kg? Veikkaan että Ice ja sen kopiot kestää tuon painoista ongelmitta kauan. Vähän väljähän se on jo uutena, mutta sen joko antaa haitata tai ajaa vaan. Siihen on kohtuu helppo porailla lisäreikiäkin jos ei korkeudet satu kohdalleen. Kesti se minunkin satakiloista persettäni täpärissä toista vuotta.

Nana
14.10.2015, 18.56
Joo, 45kg ja risat. Mitä se väljyys tässä tapauksessa käytännössä tarkoittaa? Penkki liikkuu vaikka on lukittautunut jollekin korkeudelle? Kun mulla ei ole ollut hissitolppaa niin niiden toiminnot ja toimimattomuudet ei ole itselle tuttuja.

Pexxi
14.10.2015, 22.27
Tolppana RockShox Reverb Stealth ja siinä on pikkasen klappia. Tolppa siis uusi ja oliko se niin että on vähän kuin ominaisuus? En ole kokenut parin viikon aikana ongelmaksi mutta alkoi vaan kiinnostamaan ettei mitään peruuttamatonta vauriota synny.

skuikka
14.10.2015, 22.33
Väljyyttä on kiertosuunnassa vähän, eli satula pyörii +-5astetta. Samoin tietty heiluu etu/taka/sivusuunnassa pikkuisen.
Minulla hieman neuroottisena absoluuttisen vikadiagnostiikkakorvan omistajana vähän alkuun pieni kolina häiritsi, mutta sekin muuttui henkisesti kasvattavaksi kokemukseksi, enkä enää ressaa pikku kolinoista.

Pexxi
14.10.2015, 22.39
Kiitti, kiertosuunnassa tosiaan sitä liikettä pari kolme milliä satulan kärjestä mitattuna.

Fat Boy
14.10.2015, 22.46
Mulla ks lotaa ehken vielä enemmänkin, mutta ei kyllä häiritse minkään vertaa. Silloin alkoi häiritä kun oli pultti auki ja pyörimisen lisäksi satula liukui edestakaisin ollen joka istumalla eri kohdassa.

nih..

Nana
14.10.2015, 22.48
*Yrittää kuvitella miltä tuntuu kun satula heiluu 5 astetta suuntaan tai toiseen.*
Ei auta, ei mulla ole hajuakaan häiritsisikö itseäni ja jos niin miten paljon, kun kaikki tolpat on pysyneet toistaiseksi paikallaan kuin nakutetut.

lansive
15.10.2015, 14.46
Väljyyttä on kiertosuunnassa vähän, eli satula pyörii +-5astetta.

Viisi astetta on noin 8 millin klappi satulan kärjestä mitattuna. Sulla on joko Lapin lisää asteissa tai tolppa rikki.

skuikka
15.10.2015, 21.03
Taitaa olla lapin lisää, ravistin mutulla tuon arvon. Sanotaan +-2,5 astetta, niin ollaan lähempänä. Eikä se tosiaan uutena niin horo ole. Siellä on niiden muoviohjureiden tilalla alumiiniohjuri ollut jo jonkun puolitoista vuotta. Alkaa sekin olla jo kulunut ja varmaan johdeuratkin jo vähän hioutuneet.

Suburban
19.10.2015, 12.19
ICE V8 tolppa tuli hommattua Fatbikeen, kyllähän klenaa vähän kierto ja etu - taka suunnassa. Aluksi se tuntui vähän hassulta ajossa, mutta parin ajokerran jälkeen sitä ei enää edes huomaa.

Täytyy porata lisäreikä ylimmän ja keskimmäisen reiän väliin, se on se alue jota omien testien mukaan tulee käytännössä käytettyä. Alin reikä on jo aivan liian matalalla, siinähän osuu polvet jo leukaan polkiessa :D

Aluksi vierastin ajatusta porttaallisesta säädöstä, mutta tuohan on oikeasti todella hyvä, tietää aina mihin korkeuteen se tippuu kun vivusta painaa. Vipua sanotaan jäykäksi, paha sanoa kun ei ole mitään kokemusta muista hissitolpista, mutta eipä tuo minusta ole mitenkään huono käyttää.

Leku
30.10.2015, 16.23
Kokeillaan 9.8:ia seuraavaksi parin LEVinneen KSän jälkeen. Ensivaikutelma on ainakin positiivinen
.http://i5.aijaa.com/t/00240/14011242.t.jpg (http://aijaa.com/9yqbTq)

Vertti83
30.10.2015, 17.45
Mihin muuten LEVit ovat LEVenneet, jos sopii kysyä? Hajoaako sieltä jotakin vai meneekö sielä vaan fluidit sisällä sekaisin..?

Gibsy
31.10.2015, 22.25
Mulla lähti myös reverbbi vaihtoon kun tämän vuoden puolella levisi toistamiseen. 9.8 vaikuttaa pätevältä ja toivon mukaan myös kestää kylmää niin kuin luvataan. Namiska on vaan hieman kolhon oloinen, race facen namiska näyttää ainakin äkkiseltään enemmän mietityltä. Hyvä tolppa muuten, tykkään.

PK1
31.10.2015, 22.55
Kun ei noita spessun parempia tolppia saa näemmä vieläkään tai ehkä ikinä 31,6 koossa, niin mikäs olis suositeltava ja hyvä tolppa, kun pitäisi varmaan hommata molempiin läskeihin hissitolpat.
Toki noilla pikalukituksillakin pärjää, mutta kun homma on mennyt armottomaksi speksailuksi niin.....
Plussaa tulee keveydestä, käytettävyydestä sekä luotettavuudesta, ja mikäli muuten tasaveroisina vaihtoehtoina on portaaton ja portaallinen, niin valitsen mieluummin portaallisen.

Pumafi
31.10.2015, 23.41
Kun ei noita spessun parempia tolppia saa näemmä vieläkään tai ehkä ikinä 31,6 koossa, niin mikäs olis suositeltava ja hyvä tolppa, kun pitäisi varmaan hommata molempiin läskeihin hissitolpat.
Toki noilla pikalukituksillakin pärjää, mutta kun homma on mennyt armottomaksi speksailuksi niin.....
Plussaa tulee keveydestä, käytettävyydestä sekä luotettavuudesta, ja mikäli muuten tasaveroisina vaihtoehtoina on portaaton ja portaallinen, niin valitsen mieluummin portaallisen.

Jos Specializedin tarjoamasta 2 tolppaa kolmesta on saatavilla koossa 31,6, niin mistä jää paitsi? Sekä Blacklite että IRCC on saatavilla koossa 31,6. Oma kokemus Blacklitesta on erittäin positiivinen. Minulle osui täysin moitteeton yksilö.

PK1
01.11.2015, 00.15
Ircc:tä ei käytännössä ole missään 31,6 koossa, vaikka spessun sivut sitä väittävät olevankin tarjolla. Googlea on käytetty. Spessun perushissitolppakin kävisi, Fatboyssa semmonen oli ja toimi hyvin, mutta sisäinen vaijerinvienti on suotavaa ulkoisen sijaan kun näissä semmoiselle varaus on.

Pumafi
01.11.2015, 00.31
OK. Kunnon kummitustuote tuo 31.6 mm tolppa. Mites 9point8 Fall Line? Sitä löytyy tuossa koossa.

miku80
01.11.2015, 00.42
Ei ole näköjään tuota ircc:tä 31.6 koossa edes koko spessun tilausjärjestelmässä..

kalleA
02.11.2015, 08.44
Mitenkäs tuo reverb stealth:n pakkaskesto? Onko parantunut uudempiin ja kestääkö jos talven säilyttää viileässä tallissa?

Bansku81
05.11.2015, 12.43
Tähän asti reverb toiminut mainiosti. Nyt muutamalla lenkillä huomannut että jos on ollut pitempään puolessa välissä paikallaan ja nostaa persuksen ja päästää satulan ylös niin satula ei nousekkaan heti vaan vaatii pienen tönäisyn. Sitten taas liikkuu kuten kuuluukin. Eli tuntuu kuin tiivisteet "liimautuisivat" kiinni kun ollut pitempään samassa kohdassa. Onko vika vai ominaisuus? Liian alhainen ilman paine? Tolppa on ilmattu ja toimii muuten sähäkästi eikä valu yhtään.

Edit. Tarkistin ilman paineen. Oli ollut ihan OK. Saattaa olla että tullut kiristettyä vain tuo putken kiristin liian tiukalle.

brilleaux
28.11.2015, 16.25
No niin, tarpeeksi kun kehuu ja elvistelee niin alkaa kolisemaan omaan nilkkaan.
Command Post alkanu hukata paineita. Ihan ilman käyttöäkin.

Vesiastiassa ei vuotoa näkyny. Ilmeisesti kaksi vaihtoehtoa:
-Venttiili valskaa
-muut tiivisteet uusimisen tarpeessa?

miku80
28.11.2015, 16.32
Lähimmältä spessun jälleenmyyjältä uusi tiivistesarja.. On todella helppo ja nopea huoltaa..

brilleaux
28.11.2015, 16.57
Ok. Mailia pukattu. Onhan toi kai pari-kolme vuotta jo ollu ympäri vuoden käytössä. Kerran tehty "perushuolto".
Jos tuolla selviää ja itse tekemällä vielä niin annetaan lisää propseja tolpalle. :)

En katso aiheelliseksi moittia edelleenkään. (y)

hofu
02.12.2015, 17.20
Onko kukaan löytänyt tuota Ice v8 tolppaa saksan putiikeista?

brilleaux
03.12.2015, 10.11
Yksi Suomen liike(R-tech) sentään vastasi mailiin.
Ei löydy Command Postin tiivistesarjaa heiltä(kään).
Ilmeisesti menee taas ulkomaan hommiksi..

Nyt pitäis siis vielä selvittää mikä satsi on oikea, tolppa on tämänmoinen:
http://kriacycles.com/assets/images/products/full/command-post_blacklite_2.jpg

Eli Blacklite. Käykö Uudemman IR:n satsi myös näihin?

miku80
03.12.2015, 16.03
IR-mallille ja blacklitelle on kummallekkin oma sarjansa.. Kumma ettei löydy hyllystä, mutta kyllä kaupat saa tavaraa noin viikon toimitusajalla..

brilleaux
03.12.2015, 16.22
Kiitokset tiedosta.
R-Techin yksikantainen vastaus oli: "ei löydy meiltä".
Yritämme muualta..

TMo
03.12.2015, 19.56
Rtech ei musta enää edes myy Command Postia, niillä on Foxin ja Rokkarin hissitolpat jotta ei ihme ettei sieltä löydy kiinnostusta tilailla tiivisteitä. Mutta kokeile Iloselta signaturesta

brilleaux
04.12.2015, 08.15
^Niin näemmä onkin, ei oltu tässä päivässä taasen. :o
Signature lupas selvitellä asiaa.

miku80
04.12.2015, 08.57
Itseasias taitaa iteltä löytyy tollanen tiivistesarja eikä enään löydy tuota blacklite-mallia omista mankeleista et jos tulee akuutimpi hätä niin pistä viestiä..

elasto
05.12.2015, 12.26
Onko kenelläkään vielä kokemuksia tuosta Spessun Command Post IRCC:stä jossa on 10 eri asentoa? Tuo Blacklite oli ainakin yksi toimintavarmimmista hissitolpista mitä mulla on ollut, mutta mietityttää vaan miten kätevä tuota IRCC:tä on käyttää kun siinä on niin paljon niitä asentoja? Tuntuu jotenkin ainakin teoriassa hassulta yli 3 asentoa jos ei ole portaattomasti säädettävä.

miku80
05.12.2015, 18.22
Itellä on kolme asentoinen ja tuota ircc mallia on muutaman lenkin verran tullut testailtua.. Se 10 pykälää on siinä tolpan keskivaiheilla eikä koko matkalle jaettu ja ovat aikast pieniä pykäliä vielä niin ei se mun mielestä käytössä juurikaan erilaiselta tuntunut kun vertaa omaan tolppaan..

stumpe
07.12.2015, 10.20
Tyyris ainakin on toi ircc. 500e. Reverb stealthin saa puolet halvemmalla..

miku80
07.12.2015, 10.32
Saman verran reverb on suositushinnaltaan.. Yleensä nuo puoleen hintaan myytävät reverbit on oem-malleja jotka toimitetaan jossain muovipusseissa..

Pitts
07.12.2015, 11.32
Oma Reverb Stealth, joka oli vajaa puolet stumpen mainitsemasta hinnasta, tuli ihan RockShox laatikossa tykötarpeineen. Ei siis OEM.

elasto
07.12.2015, 12.33
Tyyris ainakin on toi ircc. 500e. Reverb stealthin saa puolet halvemmalla..

http://www.evanscycles.com/products/specialized/command-post-ircc-dropper-post-ec120750

Tuolta katoin et oli 325 euroa, mutta en tiedä myyvätkö Spessun tuotteita Suomeen?

stumpe
07.12.2015, 13.10
Joo, itekkin sain 200e perus reverbin ihan tehtaan laatikossa. Turkulainen spessu kauppias sanoi ton ircc hinnan, tiedä sitten kuinka paljon saa tingattua..

miku80
07.12.2015, 20.21
en tiedä myyvätkö Spessun tuotteita Suomeen?

Kyllä myyvät..

elasto
08.12.2015, 01.07
Kyllä myyvät..

Okei, hyvä tietää. Muistelin, että jossain vaiheessa eivät saaneet myydä.

Joo, itekkin sain 200e perus reverbin ihan tehtaan laatikossa. Turkulainen spessu kauppias sanoi ton ircc hinnan, tiedä sitten kuinka paljon saa tingattua..

Niin ja mä en siis halua toista Reverbiä. Mulla on jo Reverb Stealth eikä se toimi kylmässä. Mulla on ollut myös Spessun Command Post ja se toimii... Sen takia se Reverbi ei kauheesti kiinnosta vaikka sais kuinka halvalla. En mä osta paskan makusta kahviakaan sen takia, että se on alennuksessa jos se maistuu sit niin pahalta ettei sitä voi juoda.

Hannez78
08.12.2015, 03.21
9point8 toimii myös kylmässä.

brilleaux
09.12.2015, 09.28
Blacklitessä oli muutakin vikaa...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/104819247/2015-12-09%2008.31.03.jpg

stumpe
09.12.2015, 18.56
Okei, hyvä tietää. Muistelin, että jossain vaiheessa eivät saaneet myydä.

Niin ja mä en siis halua toista Reverbiä. Mulla on jo Reverb Stealth eikä se toimi kylmässä. Mulla on ollut myös Spessun Command Post ja se toimii... Sen takia se Reverbi ei kauheesti kiinnosta vaikka sais kuinka halvalla. En mä osta paskan makusta kahviakaan sen takia, että se on alennuksessa jos se maistuu sit niin pahalta ettei sitä voi juoda.

Mun mielestä 500e on silti kova hinta hissitolpasta, joka pitää sisällään aika yksinkertaista tekniikkaa. Et alunperin ko. tolpasta kysyttäessä maininnut että haluat tolpan joka kestää pakkasta.

Hannez78
09.12.2015, 22.42
^ Miksi maksaa 500€ Spessun tolpasta? 9point8 Fall line on alle 400€ ja toimii ympäri vuoden. RF:n ja Eastonin tolpat on muuten 9point8 tekemiä.

elasto
10.12.2015, 01.15
Mun mielestä 500e on silti kova hinta hissitolpasta, joka pitää sisällään aika yksinkertaista tekniikkaa. Et alunperin ko. tolpasta kysyttäessä maininnut että haluat tolpan joka kestää pakkasta.

Joo sen takia selvensinkin kun rupesi tulemaan noita ehdotuksia Reverbistä vaikka kyselin Command Postista. Ja sama kysymys tuli mieleen kuin Hannezilla tuossa ylempänä, että miksi siitä kukaan maksaisi 500 euroa jos sen saa tilattua esim. tuohon 325 euron hintaan + postikulut?

brilleaux
15.12.2015, 08.06
Ite oon Command Post Blackliten toimintaan ollu ylläolevasta huolimatta niin tyytyväinen että nappasin torilta "uuden käytetyn" ton lojahtaneen tilalle.
Saa vinkata jos löytyy jostain varaosana toi säpäleiksi mennyt "hattu". :)

anttif79
29.12.2015, 20.53
Miten DOSS toimii? Vois olla ostoslistalla, kun Reverb ei vaan pysy iskussa.

stumpe
30.12.2015, 01.38
Miten DOSS toimii? Vois olla ostoslistalla, kun Reverb ei vaan pysy iskussa.

Eri arvosteluja lukeneena toimii luotettavasti, vaijerilla toimii, ilmanpaineella säädetään palautus. Iso vipu, eli etuvaihtajan vivun kanssa tuskin mallaa vierekkäin. Ulkoinen vaijeri, ja painava, olis ollu lähes 700g. Kallis oli ennen, nyt ei.

Olisiko jollain ollut käytännön kokemusta?

stumpe
30.12.2015, 02.03
Päädyin lopulta hankkimaan Foxin D.O.S.S.in 125mm tiputuksella. Ensikokemuksia:
-Asennus oli helppo.
-Ohjaustankoon tuleva käyttövipu on suboptimaalinen käytettävyydeltään ainakin, jos sitä ei saa ohjaustangon alapuolelle. Mulla on ruuhkatanko, eli 2 jarruvipua ja 2 trigger-vaihdekahvaa ja vivun joutui laittamaan ohjaustangon yläpuolelle. Teknisemmissä paikoissa käyttö on jonkin verran hankalaa.
-Tolpan toiminta on moitteetonta, eikä klappia ole. Plussaa portaattomasta satulakulman säädöstä ja jämäkän oloisesta satulakiinnityksestä.
-Vaijeri tulee satulan alle asti, mutta onneksi sivulle, eli ankkurihississä pitäisi pystyä matkustamaan ihan hyvin.
-Ajossa 40mm tiputus (Trail-moodi) on aika hyvä. En usko ajaneeni olennaisesti kovempaa, kuin ennenkään, mutta alamäkiin ajaminen oli paljon hauskempaa, kun pääsi matalammalle ja liikkumaan vapaammin pyörän päällä.
-125mm maksimi tiputukseen päädyin, koska Pinkbiken artikkelissa luki, että on paikkoja, joissa 100mm ei riitä, koska satulan haluaa todella kovasti pois tieltä. Omassa käytössäni 100mm olisi kyllä riittänyt ihan hyvin.
-Tolpan toiminta on pehmeämpää ja sulavampaa, kuin Spessun CommandPostissa ja keskiasennon löytäminen on helpompaa, sillä satulaa ei tarvitse käyttää sen alapuolella. Spessun käyttövipu on kuitenkin parempi.
-Ylöspalautuksen yhteydessä voisi kuulua selvempi kolahdus.
-Kokonaisuutena hyvä ostos!

Katos, tässä löytyi...

Gibsy
02.01.2016, 00.09
^ Miksi maksaa 500€ Spessun tolpasta? 9point8 Fall line on alle 400€ ja toimii ympäri vuoden. RF:n ja Eastonin tolpat on muuten 9point8 tekemiä.

Ei se ihan näin mene. RF:t ja Eastonit tehdään Kiinassa tai missä lie, kun 9.8:t tehdään Kanadassa. RF:ssa ja Eastonissa hyödynnetään vain 9.8 keksimää Droplock-patenttia.

Hannez78
02.01.2016, 10.22
Ei se ihan näin mene. RF:t ja Eastonit tehdään Kiinassa tai missä lie, kun 9.8:t tehdään Kanadassa. RF:ssa ja Eastonissa hyödynnetään vain 9.8 keksimää Droplock-patenttia.

Tuota en tiennyt, et RF ja Easton tekee tolpat muualla.

köpä
13.01.2016, 22.01
Onko tossa foxin doss tolpassa joku jippo miksi se on nii halpa, ainaki saksalaisilla?
Joskus tais maksaa tuplat kuitenkin?
Pelaako pakkaskeleillä?

unknown
14.01.2016, 15.56
Uutta mallia tulossa, joten vanhat pois uusien tilalta. Tätä itse epäilen. Uusi malli on luultavasti nestetoiminen ja siinnä tolpan voi pudottaa mihin tahansa asentoon- myös vipu uusiutunee. Jos uusi malli on nestetoiminen voi sen toiminta talvella olla kysymysmerkki?

Vanha DOSS toimii talvella ihan ok, tai näin mulle sanottiin r-techissä kun asiaa kyselin. Kolmen asennon vipu on kai ihan kiva, jos ei ole etuvaihtajaa. Netistä luetun perusteella tuo DOSS on aika luotettava, eikä kaipaa paljoa huoltoa. Ainoa miinus on kai pieni vapaaliike joissakin yksilöissä tolppa ylhäällä ja että vaijerivetoa ei saa satulaputken sisään. Itse katselin tolppaa myös kun se tuli alennukseen, tilausnappia melkein jo painettu. Jäin odottamaan uuden mallin lanseerausta, jos se hinta tipahtaisi vielä himpun verran.:)

https://www.instagram.com/p/83ycOjBRwM/?taken-by=fox
http://www.pinkbike.com/news/fox-new-dropper-post.html

köpä
14.01.2016, 20.44
Ok, joo saattaa hyvinkin selittyä tolla uuden mallin tulolla. Itelläkin vahvasti harkinnassa toi. Vois olla hyvä kapistus läskiin. Reverbiä turha ees miettiä kun ei kestä pakkasta.

miku80
14.01.2016, 20.52
Reverbistä on tulossa täysin uudistunut malli jonka pitäisi kestää pakkasiakin.. Ei ole mitään tarkempaa aikataulua tiedossa kun ei ole vielä virallisesti lanseerattu tuota, mutta talven/kevään mittaan pitäisi alkaa kuulumaan..

eagle
14.01.2016, 22.05
Reverbistä on tulossa täysin uudistunut malli jonka pitäisi kestää pakkasiakin.. Ei ole mitään tarkempaa aikataulua tiedossa kun ei ole vielä virallisesti lanseerattu tuota, mutta talven/kevään mittaan pitäisi alkaa kuulumaan..

Onko tämä sitten mekaaninen vai "sekoitus" mekaniikkaa ja hydrauliikkaa?

miku80
14.01.2016, 22.56
^Ei ole vielä mitään tarkempaa tietoa..

anttif79
23.01.2016, 18.25
DOSS tuli asenneltu tänään. Onnistui jopa tälläiseltä tumpulalta siten, että sehän jopa toimii.
Toiminta paikallaan ja pihassa tehdyn lenkin perusteella oli erittäin notkeaa. Vipukin toimi mainiosti. Omaan makuun, vaikuttaa oikein käyttökelpoiselta eikä sijoittelu tangon päällä häiritse. On toki tielä, kun pyörä pitää kääntää katolleen.
Käyttöhän sen sitten osoittaa, mikä on tolppaan. Nyt kuitenkin jonkin aikaa hiihdellään ennen kuin aletaan tolppaa enemmälti testata.
Ensi vaikutelma kuitenkin hyvä. Toiminnaltaan hakkaa Ice V8:n 100-0. Luotettavuuden osalta aika näyttää. Oiva osto saksalaisten hintaan.

brilleaux
25.01.2016, 11.44
Spessun Command Post ei pidä ilmoja sisällään näemmä alle -25 kelissä. Pyörä kylläkin pihalla 9h päivästä.

w-a
29.01.2016, 11.47
Onko kokemusta näistä budjettitason X-fusioneista tai XLCn tolpista? 27.2 mm halkaisija aiheuttaa harmaita hiuksia.

Kärrä
30.01.2016, 15.09
Nyt olisi aika katsella taas 27,2 halkaisijalla olevia hissitolppia, kun ICE V8:sta ropisi 7-800 kilometrin jälkeen liikaa osia ulos...
Uutta ICEa en viitsisi ostaa, jos käyttöikä on noin lyhyt.
Thomson elite kiinnostaisi, mutta ei taida toimia talvella?
X-fusion, toimiiko talvella?
Command postissa liian lyhyt lasku :(
Jääkö ainoaksi ympärivuotiseksi vaihtoehdoksi Gravity Dropper LP?
Hyvät ehdotukset olisivat tervetulleita :)

SammyB
30.01.2016, 22.35
Mikäs Dropperissa mättää?
Nimimerkillä: Kokeilin muitakin välissä ja palasin takaisin lähtörutuun (GravityDropperiin) :)

KJP
30.01.2016, 23.04
Kun pari viikoa sitten poikkesin Hesassa Hi5bikesissa hehkuttivat Race Facin hissitolpaa (http://www.raceface.com/components/saddle-seatposts/turbine/turbine-dropper-seatpost/) . Sama tolppa löytyy myöskin Eastonin (http://eastoncycling.com/en-us/dirt/components/posts/haven-dropper/) väreissä.

Leku
31.01.2016, 03.34
Onko nämä halvempia kuin alkuperäinen 9.8?

Bansku81
31.01.2016, 14.02
Hyvin tuo reverb kesti pakkasessakin. -20 kelissä meni hiukan hitaammaksi, mutta ei muuten ongelmaa. Taitaa suurin osa pakkas ongelmista johtua ilman/kosteuden pääsystä nesteiden sekaan. Turhaa peloittelua foorumilla.

wex4
31.01.2016, 14.49
^ kolmas talvi reverillä, vielä toiminut, jos keväällä jo ekan huollon tekis

Odottakaa
01.02.2016, 22.58
Reverb otti itseensä viime talvena ja taas meni jotain. Satula ei nouse enää ihan ylös ja kun laskee alas kuuluu sisältä jotain tirskuntaa. Alkaa tulemaan tolppa kalliiksi, kun huolto aina 100€.

Suvanto
02.02.2016, 09.26
Mikäs Dropperissa mättää?
Nimimerkillä: Kokeilin muitakin välissä ja palasin takaisin lähtörutuun (GravityDropperiin) :)
Hankin oman Gravity Dropper Turbon vuoden 2012 alussa ja viime vuonna en jaksanut sitä enää juurikaan pitää edes kiinni pyörässä. Vajaan vuoden käytön jälkeen katkesi alumiininen sisäputki (siis se, jossa ovat reiät), 90 asteen kulmassa oleva kaapeli on yksi prkl, kun sitä ei saa kunnolla tuettua ja letku alkaa vääntyä ja lopulta katketa juurikohdasta. Vääntyminen johtaa siihen, että vaijeri ei kulje sisällä kunnolla, jolloin penkki ei välttämättä ole kunnolla lukittuna ala-asentoon tai pysy ylhäällä. Lisäksi kiristysysteemi toimii toisinaan ok, mutta ongelmia on ollut senkin kanssa. Se ei meinaa pysyä oikeassa kohdassa - olen yrittänyt korjata asiaa mm. ruuvilukitteella ja putkiteipillä. Tuntuu, että vaikka se olisi pysynytkin koko ajan paikallaan, sitä joutuu silti välillä säätämään, jotta penkin saa pysymään alhaalla.

Plussaa on, että koko systeemi on todella helppo purkaa ja huoltaa, ja toimintavarmuus on taattu kovillakin pakkasilla. Ja jos GD:n meinaatte hankkia, niin hommatkaa se malli (Classic), jossa kaapeli ohjautuu suoraan alaspäin.

Nm. myin juuri oman GD:n pois ja olen hankkimassa Eastonin Haven-tolppaa.

Human Traffic
02.02.2016, 10.43
Reverb otti itseensä viime talvena ja taas meni jotain. Satula ei nouse enää ihan ylös ja kun laskee alas kuuluu sisältä jotain tirskuntaa. Alkaa tulemaan tolppa kalliiksi, kun huolto aina 100€.

Enpä juuri tämän takia käytä reverbbiä kun ilma laskee pakkaselle. Ei se sitä kestä. Jäykällä tolpalla ajellaan. Vaihtelu virkistää..

t3mppu
02.02.2016, 12.47
Oleellisimmat tiivisteet saa alle kahdella kympillä, päälle sitten öljyä, työkaluja ja sit DIY-henkeä :)

Myöskään noita reverbin erityisia ilmauskaluja ei välttämättä tarvitse, tuolla kuvitetut selitteet:
http://t3mppu.kapsi.fi/2016/01/04/rockshox-reverb-rebuild-without-reverb-bleed-tools/

RS ei tarjoa perus reverbin ilmausohjetta kuvamuodossa (pelkkä video), joten keräsin videosta stepit pedariksi, joka löytyy myös tuolta linkin takaa.

Semmonen varoituksen sana, että kannattaa olla tarkka tuon männän varren kiinnityksessä ruuvipenkkiin. Itse onnistuis telomaan siihen pienen kolhun, joka aiheuttaa ilmanpaineen vuotamisen kun osuu tiivisteen kohdalle.

Nyt on uusi tilattu saksasta (35€) ja odotellessa kokeilen josko kolhun saisi tasoitettua epoksilla / liimalla / tms.

hofu
24.02.2016, 13.13
Tarvitseeko reverbiä ilmata jos letkun irrottaa tolpasta?

t3mppu
24.02.2016, 15.00
Tarvitseeko reverbiä ilmata jos letkun irrottaa tolpasta?
Omien kokemuksien perusteella kyllä.

Reverbi on aika herkkä tuolle ilmalle, kun siinä ei ole varsinaista paisuntasäiliötä kuten jarruissa.

Jarruletkun saa kahvan päästä lyhennettyä kun painaa mäntiä hieman ulos ennen katkaisua (varastoi nestettä satulaan) ja sitten kun on uudelleen liitetty, niin painaa männät sisään jolloin mahdollinen ilma leikkuukohdasta katoaa yleensä paisuntasäiliöön.

Reverbissä tuo ei onnistu, kun se ilma jää sinne suljettuun järjestelmään.

Edit. jos siis tarkoitit kytkimen ilmaamista, tolpan sisäiseen ilmaukseen ei vaikuta tuon letkun kanssa kikkailu

tiaalto
24.02.2016, 15.26
Onko kokemuksia 30.9 mm hissitolpan shimmaamisesta 31.6 putkeen? Jos tuossa ei ole sudenkuoppia niin kohtuuhintaisten tolppien valikoima kasvaisi jonkin verran.

itv
24.02.2016, 16.10
Ei juuri tuosta koosta, mutta 31.6mm Reverbiä olen käyttänyt 34.9mm putkessa shimmin kanssa. Rockshoxhan tuota ei kyllä suosittele, taitaa jopa kieltää. Mutta ei minulla suurempia ongelmia ole ollut, joskus on vähän lipsunut alaspäin kun olen varonut kiristämästä liikaa. Ja tietty jos haluaa nostaa koko tolppaa ylemmäs niin shimmi saattaa nousta mukana ja vähän hankaloittaa operaatioita, mutta ei tuo nyt ylitsepääsemätöntä ole.

Toisessa pyörässä ICEn 27.2mm tolppa 30.0mm putkessa, mutta tämän toimivuudesta ei ole vielä kokemuksia.

Nana
24.02.2016, 16.25
Minulle sanottiin, kun noita ihmettelin, että noinpäin kyllä onnistuu, että pienempi tolppa isompaan putkeen, mutta toisinpäin, pieneen putkeen isompi tolppa, ei onnistu.

sisurisampsa
24.02.2016, 16.29
pieneen putkeen isompi tolppa, ei onnistu.

enpä olis arvannut

hofu
24.02.2016, 17.20
Okeei, lähinnä mietin kun tolppa on mallia stealth ja ajattelin vaihtaa normi tolpan ennen kunnon plus kelejä, niin varmaan pitää sitten ilmata, toivottavasti tulee rensselit pyörän mukana!

KnuutV
27.02.2016, 12.31
Miten vois paremmin vittää perjantai-illan kuin parin oluen kera sormet SlickHoneyssa (älä syö) ja keulaöljyssä?

Eli noin vuosi sitten käytettynä ostettu KS Supernatural tolppa vikaantui siten, että se ei enää pysynyt alhaalla vaan nousi hitaasti ylös. Olen kyseisen tolpan sielunelämään jonkun verran jo tutustunut, ja aiemmin onnistuin korjaamaan joustavan tolpan tiivisteet ja öljyt vaihtamalla. Nyt yritin samaa, mutta vika ei korjaantunut ja jätin tolpan kaappiin hautumaan. Kunnes eilen!

Päättelin, että kun tolppa ei pysy alhaalla ja ei kuintenkaan jousta, niin tolpassa olevan venttiilin, joka säätelee öljyn liikettä, täytyy vuotaa. Hana sijaitsee tolpan yläpäässä ja siihen käsiksi pääsemiseksi täytyy poistaa satulankiinnike. Tämä vaatii lämpöä, ison jakoavaimen ja tukevan kiinnityksen tolpalle toimenpiteen ajaksi, sillä satulankiinnike on kiinnitetty kierteillä ja siinä on käytetty lujaa ruuvilukitetta. Kiinnike avautui lämmitämisen jälkeen helpohkosti vastapäivään vääntämällä.

Tämän jälkeen purin tolpan osiin ja venttiilin sain poistettua sopivalla muoviputkella painaen. Tutkin venttiiliä ja siinä ei ollut o-renkaan jäämiä, mutta venttiili suljettuna se ei kuitenkaan pitänyt ilmaa, joten päätin asentaa ventiiliin sopivan o-renkaan tiivisteeksi. Kuva tässä vaiheessa olisi tietty pitänyt ottaa, mutta innostuksissani se unohtui. O-rengas oli koltaan 3 mm x 2 mm (sisähalk. x paksuus).

Suurin toivein kasasin tolpan ja pumppasin (Tops-puikko, neulaventtiili ja sovite iskaripumpulle)siihen noin 200 psi:n paineen. Ja ihme kyllä tolppa toimi jälleen. Ei joustoa ja pysyy alhaalla. Rahaa säästyi ja semi-miehekäs olo! Aikaa tietty kului ihan turhaan turaamiseen...

Ohjeet KS-DIY-Huoltoon: http://forums.mtbr.com/components/ks-lev-diy-cartridge-rebuild-899659.html (myös Supernatural huolto tässä ketjussa)

Satulankiinnikken irroituksen insipiraatio:
https://www.youtube.com/watch?v=wh_3OSQj47c

8 1/2
13.03.2016, 18.06
Onko ideoita missä kohtaa vika kun 2015 Reverb stealthin letkusta kuuluu suhinaa penkin alas painaessa? Ilmaus ei auttanut asiaan. Letku lyhennetty ja toiminta siis suhinaa lukuunottamatta muuten normaalia letkun ilmauksen jälkeen.

miku80
13.03.2016, 18.57
^ ettei olis kuitenkin tolppa ku suhisee ja jos toiminta on moitteetonta niin onko niin väliä..

8 1/2
13.03.2016, 23.09
Ei vaikuta mun mielestä itse tolpasta tulevalta ääneltä, eikä sinällään haittaa muuten kuin että rasittaa kuunnella sitä sihinää ja puhallusta tolppaa käyttäessä [emoji6] Toisessa pyörässä vastaavanlainen Reverbi täysin äänetön

Sent from my iPad using Tapatalk

Tank Driver
14.03.2016, 10.13
Miksei Elite toimi talvella?

miku80
15.03.2016, 18.37
Uudistunut Rock Shox Reverb (http://www.pinkbike.com/news/rockshox-revamps-reverb-dropper-post-2016.html).. Syksyllä oli sramin kaverin kanssa juttua tuosta ja mainitsi että pitäisi olla nyt hieman säänkestävämpi mitä aikaisempi malli..

Gibsy
16.03.2016, 11.48
Uudistunut Rock Shox Reverb (http://www.pinkbike.com/news/rockshox-revamps-reverb-dropper-post-2016.html).. Syksyllä oli sramin kaverin kanssa juttua tuosta ja mainitsi että pitäisi olla nyt hieman säänkestävämpi mitä aikaisempi malli..
Ainoastaan "hieman kestävämpi"? Nyt kun olen reverbin vaihtanut Kanadalaiseen merkkiin joka kesti pakkaskelit moitteitta, niin ei tulisi mieleenkään vaihtaa takaisin.

Polun tukko
16.03.2016, 19.44
Onko käyttö kokemusta kellään rallinaaman turbine tolpasta?

Kilroy
16.03.2016, 22.44
Pari lenkkiä ollut alla ja ei voi muuta kuin kehua! Ei mitään ongelmaa vaikka jätti tolpan ala-asentoon, tulee vauhdilla ylös. Ja pitäisi vielä kestää pakkasta hyvin, -5 asteessa ei toiminta hidastunut ollenkaan. Asennus oli melko mielenkiintoinen, mutta ohjeet olivat hyvät ja bonuksena tolpan saa irti ilman, että joutuu vaijeria irrottaa. Perusvipu on hyvä, mutta kohta pitäisi saada hop-up vipua myös.

makimies
17.03.2016, 10.11
Jees itkin jo tuola jousitus ketjussa, mutta valitetaan vielä. Reverb stealth temppuilee 50h ajon jälkeen. Katselin rockshoxin 4 osaisen huoltovideon. Tosi huvittava laite, jos tuo pitää huoltaa pari kertaa vuodessa?

Polun tukko
17.03.2016, 11.06
^takuuseen ja sitten myyntiin.

Gibsy
17.03.2016, 15.40
Jees itkin jo tuola jousitus ketjussa, mutta valitetaan vielä. Reverb stealth temppuilee 50h ajon jälkeen. Katselin rockshoxin 4 osaisen huoltovideon. Tosi huvittava laite, jos tuo pitää huoltaa pari kertaa vuodessa?
Semmonen vekkuli se reverb on. Hyvä laite kun toimii, mutta useimmiten ei.

Xizor
17.03.2016, 21.24
Reverb kyllä oudon vaihtelevalaatuinen laite, mulla menossa kolmas vuosi nyt... varmaan 6000 kilsaa ajanut tuon kanssa ja kerran ilmannut. Muuten ei mitään ongelmia. 😎

Toki olen antanut tuolle armoa eli putsaan ulkoisesti aina lenkin jälkeen ja talvisin vaihdan tilalle tavallisen tolpan.

makimies
18.03.2016, 09.53
Nyt mutua: Noi o-renkaat ja tiivisteet ei kestä talvikäyttöä? Ts. laatu on huonoa, tai väärät rasvat.

8 1/2
20.03.2016, 21.16
Uudessahan se kriittisin ja useimmiten falskaava O-rengas on korvattu jollain uudella SKF:n tiivisteellä jotta nämä ongelmat poistuisivat, ilmeisesti uusi Reverb päällisin puolin vanhan mallin näköinen mutta sisuskalut on uusittu.

miku80
20.03.2016, 22.07
Ihmeen monta vuotta otti ennen ku tuokin "korjattiin" vaikka aina on tuo välimännän tiiviste tiedostettu tuon tolpan heikoksi kohdaksi..

hofu
30.03.2016, 03.09
Onko kukaan tilannut reverbiin käypästä letkua? fillariosassa on mutta näyttäisi saldo olevan 0.

Hell_On_Wheels
16.04.2016, 14.38
Kenelläkään ideoita, miten saada ylhäällä jumissa olevat KS Levit taas toimimaan?
Kyseessä 2015 mallit. Toisella ajettu 2 lenkkiä, toisella viime kausi. Toimivat syksyllä moiteetta, mutta olivat käyttämättöminä koko talven. Nyt sitten kumpikaan ei liikahda mihinkään. Avasin tuon vanhemman ja se oli sisältä ihan puhdas ja hyvissä rasvoissa.

Yamppa
16.04.2016, 22.47
Puritko myös patruunan vai pelkästään siihen asti mitä ks levin ohjeessa?

Hell_On_Wheels
16.04.2016, 22.50
Avasin vaan pohjassa olevan "korkin". En irroittanut vaijeria pohjasta tai lähtenyt purkamaan sitä pidemmälle.
Otin myös ilmat pois ja pomppasin takaisin 150 psi.

Sinska
17.04.2016, 14.33
Ittellä 2015 mallisessa ks levissä samankaltaista ongelmaa, oli myös pidemmän käyttämättömyyden jälkeen. Mut ongelma poistui, kun rasvasin käyttö vaijerin. Kyseinen malli alapuolisella vaijerilla, jostain syystää vaijeri "kuivahtaa" melko nopeasti... Liipaisimesta kun painoi niin vaijeri kyllä liikkui, mutta sormi tuntuma oli jotenkin kumimainen...!

Yamppa
17.04.2016, 19.34
Vaijeriongelma helppo sulkea pois irroittamalla tolppa ja painamalla vipua suoraan ja samalla painaa tolppaa lattiaa tms vasten. Mulla tuli just vastaavasti jumahtanut tolppa vastaa. Purku kokonaan ja puhdistus/rasvaus/uudet öljyt/kasaus paineineen niin rupes pelaan.

brilleaux
01.05.2016, 19.37
Command posti näyttää vuotavan ilmoja. Ilmeisesti talven -30 pakkaset oli liikaa.
Käykö noihin kahteen samat huoltosarjat:

Mulla siis jemmassa huoltosarja siihen vanhempaan malliin.

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/04/soc2011-specialized-command-post-blacklite01.jpg

Ja nykyinen tolppa tämä:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXw0EJM3Rk_mVHTHignzPEd-L4ADU7fnJePIn70Vm2QbjjbDHj

miku80
02.05.2016, 00.07
Pitäis käydä. IR mallille on oma sarjansa, mutta ulkosella vaijerilla oleviin pitäis käydä kaikkiin sama huoltosarja..

brilleaux
02.05.2016, 06.22
^Kiitos tiedosta, pannaan huoltaen siis. :)

brilleaux
03.05.2016, 11.29
No eipä ollu paha rasti. (y)

brilleaux
05.05.2016, 16.54
Olikos porukalla kokemuksia XFusionin HiLo tolpasta?

deee
08.05.2016, 21.23
Reverb on varmaan ihan ok kesäkäyttöön? Vanhaa Stealth mallia saisi saksasta ihan kohtuulliseen 270€ hintaan. 125mm 30.9 on varmaan sopiva pyörääni (https://www.canyon.com/fi/mtb/nerve/nerve-al-7-9.html)? Ainakin noissa kalliimmissa malleissa näyttäisi olevan kyseinen tolppa vakiona.

brilleaux
18.05.2016, 12.37
Kovasti väännelty ja käännelty mielessä tuleeko uuteen läskiin hissitolppa vai ei.
Yksi kriteeri kun on se että tolppaa ei talveksi irroitella. Jos se ei talvea kestä, on kelvoton kapine.
Kuten ne on kaikki olleet siis tähän asti. ;)

Gravity Dropper (http://gravitydropper.com/gravity-dropper-turbo/) taitanee jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi?
Jos haetaan luotettavuutta ja toimivuutta myös kylmässä.

Saako tuota EU:n alueelta nykypäivänä mistään?

Mieluummin toki olisin kokonaan ilman hissitolppaa, mutta epäilen sen olevan vaikeaa jossei mahdotonta kun sellainen on jo vuosia ollut käytössä. :)

eagle
18.05.2016, 17.28
^ Command post?

lansive
18.05.2016, 17.49
Pojan pyörää tuli hommattua halpamalli (http://www.bike-discount.de/de/kaufen/tranzx-remote-sattelstuetze-31%2C6mm-490757/wg_id-369). On se ainakin pari lenkkiä jo kestänyt vähän yli 50 kiloisella kuskilla lämpimällä kelillä. Vipu toimii ihan mukavasti, mutta vaijerin kuoren jäykkä mutkapala hankaloittaa asennusta. En nyt jaksanut säätää enempää, joten annoin olla. Jos tuo kestää pidempään niin vaijerin vaihdossa sitten katsotaan mahdollisesti jotain viritystä tilalle.

SammyB
18.05.2016, 18.10
Mulla oli yhdessä vaiheessa fillarin mukana tullut Command postikin käytössä, joka ei sit talvella säätämisestä huolimatta toiminut. Tämän jälkeen palasin onnellisena takaisin Gravitydropperin käyttäjäksi. Varmaan tänään laukeaa, kun kehun pomminvarmaksi peliksi. :) Yhteensä noin neljä vuotta olen Dropperia käyttänyt ja ongelmatilanteita on ollut tasan nolla. Sen verran on välystä nyt tullut käytössä, että sen "holkin" uusin jossain vaiheessa. Pikku klappikaan ei ole haitannut toiminnallisuutta.

Vähän on huonoa ollut viime aikoina saatavuus Euroopan alueella.

Forca Sportsilla on halppis versio mekaanisesta. Aika hintsusti on vaan kokemusperäistä infoa saatavilla.

Jami2003
18.05.2016, 18.22
Paljonko tossa reverb:ssä on luonnostaan klapia. Mulla painuu jonku sentin istuessa päälle. Meniskö takuuseen...

tim1n
18.05.2016, 18.44
Gravity droppereita löytyy ainakin www.gocycle.de, yhden tilauksen perusteella voin suositella.

miku80
18.05.2016, 20.12
Paljonko tossa reverb:ssä on luonnostaan klapia. Mulla painuu jonku sentin istuessa päälle. Meniskö takuuseen...

Todennäköisesti on mennyt ilmat ja öljyt sekasin tolpassa mikäli joustaa. Mikäli on alle 2 vuotta vanha niin pitäisi mennä takuuseen.

PaH
18.05.2016, 20.47
Parin GD:n perusteella en ottais. Suurin miinus on neuvostoliittolais-suuruiset välykset; jos p*erse ei oo penkissä niin helisee ja kolisee enempi kun keskiverto UAZ.
Liipasinnamiskuukkeli on suunniteltu tyhmästi ynnä pari muutakin tolpan osaa. Saa nuo ajossa pidettyä omatoimisesti mut ei nuo mitään ota_ja_unohda-toloppia ole.
Reilun kymmenen eri säätötolppamallin kokeilun perusteella valkkaisin Thompsonin Covertin. Eka tolppa jolle ei vuoden ajoilla oo tarttenu tehdä mitään.
9point8 voipi olla kans hyvä ynnä sen kiinakopiot (iiston/ rf), niistä ei oo kokemusta.

Tank Driver
18.05.2016, 21.01
Covert lienee Eliten stealth-malli? Mulla perus-Elite ja se on hissannut pari vuotta kahden läskin - pyörän ja minun - välillä oikeestaan vailla huoltoa. Pölytiivistettä ja liukuputkea putsattu ja öljytty, siinäpä ne. Korkki löystyy joskus ja pitää hassua nitinää, siitä pääsee kiristämällä.

PaH
18.05.2016, 21.19
Oli pakko katsoa thomsonin sivuilta mut joo. Covertissa ei oo löystyviä korkkeja, ainakaan en semmosia oo siitä löytäny. Siel putken
alapäässä on semmonen punanen mötikkä; actuator, johon vaijeri kiinnittyy. On ilmeisesti hydraulinen syteemi, mun mun mielikuvitus ei
vaan oo tähän päivään viel riittäny jummartamaan miten se oikeesti toimii kun sen kumminkin toimii.
Vaikken talvella paljoa juustotolppapööriä käytä, niin männä talvena ihan kiinnostuksesta kokeilin kylmimmillä keleillä miten toi futaa -
ei eroa kesäkeleihin. Säilytys noilla on aina ulkolämpötiloissa. Tiivisteet ynnä muu mekaniikka noissa tuntuu olevan vaffaa - kerran fillari
landas korkeekaarisen voltin alastulossa vauhdilla maahan niin et penkki otti ekana kivikkoon - satulasta väänty ti-kisko mut tolppa pelas
fine.

Kärrä
18.05.2016, 21.36
Olen tuota Thomsonia moneen kertaan harkinnut läskiin, mutta 27.2 koossa huolettaa hieman tämä:

Parrett does acknowledge one minor problem with the smaller diameter post though, "The one issue you're going to have, and it's almost unavoidable, is that in a cold climate, and when I say cold, I mean close to zero, it'll slow down. It won't stop working, but it will slow down. The nitrogen becomes more dense so you lose a little push. That's probably unavoidable, we're working to see what improvements can be made to that, but there are probably none."
Lainaus koskee siis 27.2 halkaisijalla olevaa Eliteä. Ja todennäköisesti puhuvat fahrenheiteistä.

Tank Driver
18.05.2016, 21.44
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160518/9bb5f3985d52d342e48a6e6011a7cde4.jpg

Tarkoitan korkilla tuota paksunnosta liukuputken ja alajalan yhtymäkohdassa. Perusmallissa siinä on jenka alla. Vaiva on sinänsä täysin mitätön

brilleaux
19.05.2016, 08.30
^ Command post?

No on todettu käytännössä että tämä(kään) ei kestä ulkoilua talvella.
Toki oman olisin pitänyt silti kun sen juuri huolsin, mutta nyt tarvitaan tolppa ilman setbackiä.

Command post on kyllä paras mitä tähän mennessä on ollu.
Harmi ettei sitä ole 0-setbackillä.

Jani Mahonen
19.05.2016, 08.36
Kovasti väännelty ja käännelty mielessä tuleeko uuteen läskiin hissitolppa vai ei.
Yksi kriteeri kun on se että tolppaa ei talveksi irroitella. Jos se ei talvea kestä, on kelvoton kapine.
Kuten ne on kaikki olleet siis tähän asti. ;)

Gravity Dropper (http://gravitydropper.com/gravity-dropper-turbo/) taitanee jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi?
Jos haetaan luotettavuutta ja toimivuutta myös kylmässä.

Saako tuota EU:n alueelta nykypäivänä mistään?

Mieluummin toki olisin kokonaan ilman hissitolppaa, mutta epäilen sen olevan vaikeaa jossei mahdotonta kun sellainen on jo vuosia ollut käytössä. :)

9point8 fall line kuulemma kestää suomen kelit. Vai onko tilanne muuttunut tuon osalta?

https://www.9point8.ca/index.php?route=product/product&path=42&product_id=69

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

miku80
19.05.2016, 08.42
nyt tarvitaan tolppa ilman setbackiä.

Rallinaaman Turbine (http://www.hi5bikes.fi/~V254x0000001/?Y999=PIF&Y104=RF-SP16TURDP).. Turbine also operates in below-freezing temperatures making it perfect for Fat Bikes and cold weather riding.

Ei omakohtaisia kokemuksia tolpasta, mutta onhan nämäkin jo hetken ollu markkinoilla niin varmaan jollain löytyy käyttökokemuksia..

brilleaux
19.05.2016, 08.55
Toi 9point8:n feature sais yleistyä:

"Convertible between inline and offset configurations (with purchase of conversion kit)"

Edit: katsoin hinnan. Ei tartte hankkia. Pthyi. :D

Pumafi
19.05.2016, 09.37
9point8 Fall Line ollut käytössä viime syksystä ja toimintaa ei voi kuin kehua. Tekee sen mitä lupaa ja ei kelejä säiky.

niilo
19.05.2016, 10.28
Onko nämäkin liian kalliita: http://yepcomponents.com/prodcut-category/adjustable-seatposts/
Pari vuotta ollut nyt käytössä ilman ongelmia. Huollettu kerran reilu vuosi sitten. Toiminut talvellakin max 10 asteen pakkasella, kylmemmällä kelillä en itse pahemmin ajele. Kyllä toimiviakin tolppia nykyään löytyy eikä tarvitse kaikenmaailman reverbien ja levien kanssa tapella.

brilleaux
19.05.2016, 10.38
Hyvästähän saa maksaa, se nyt on tosi. Hyviä vinkkejä tupsahtelee kyllä. (y)
Mulla tolpan pitää kestää lähelle -30 pakkanen kuitenkin, ajan läskillä myös työmatkat ympäri vuoden ja paksu on ulkona työpäivän(8-9h) ajan.
Ajelen myös lenkit sinne lähelle -30, sopivan rapsakkaa.

brilleaux
19.05.2016, 10.48
Mulla oli yhdessä vaiheessa fillarin mukana tullut Command postikin käytössä, joka ei sit talvella säätämisestä huolimatta toiminut. Tämän jälkeen palasin onnellisena takaisin Gravitydropperin käyttäjäksi. Varmaan tänään laukeaa, kun kehun pomminvarmaksi peliksi. :) Yhteensä noin neljä vuotta olen Dropperia käyttänyt ja ongelmatilanteita on ollut tasan nolla. Sen verran on välystä nyt tullut käytössä, että sen "holkin" uusin jossain vaiheessa. Pikku klappikaan ei ole haitannut toiminnallisuutta.

Vähän on huonoa ollut viime aikoina saatavuus Euroopan alueella.

Forca Sportsilla on halppis versio mekaanisesta. Aika hintsusti on vaan kokemusperäistä infoa saatavilla.

Onko sulla mikä malli käytössä?
Onko lie toiminnallista eroa Turbo LP vs. Classic?

GoCyclellä (http://www.gocycle.de/f.php/shop/gocycle/f/1871/lang/x/kw/Gravity-Dropper/) ei näytä 31,6mm olevan. Toki shimmikin pyörii kotona jossain laatikossa.

köpä
19.05.2016, 22.36
Fox doss alkanut klappaamaan eteen-taakse suunnassa. Kun satula yläasennossa klappi on hyvin selvä ja silmällä näkee kun stefa liikkuu ees taas. Liukuputki tuntuu siis selvästi väljältä ulko putkeen nähden.
Onko muilla tullut tällasta vastaan ja paljonkohan tommosen huolto maksaa?
Helmikuussa ostettu Saksasta tolppa.

Jani Mahonen
19.05.2016, 23.23
Brilleaux jos laitat gravitydropper classicin talveksi? Ja sitten hieno ilmatolppa kesäkeleille.

Classic kohta 4 v ajossa itsellä. Ja varaosat edukkaita ja helpohko huoltaa... tosin varaosia en ole vielä onneksi tarvinnut.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

brilleaux
20.05.2016, 09.02
Brilleaux jos laitat gravitydropper classicin talveksi? Ja sitten hieno ilmatolppa kesäkeleille.

Classic kohta 4 v ajossa itsellä. Ja varaosat edukkaita ja helpohko huoltaa... tosin varaosia en ole vielä onneksi tarvinnut.

Ei mulla ole varaa kuin yhteen tolpaan. :D
Ja miksi se hieno ilmatolppa pitäis olla kesällä, GD toimii varmaan helteessäkin? ;)

Ja kuten sanoit:
"Classic kohta 4 v ajossa itsellä. Ja varaosat edukkaita ja helpohko huoltaa... tosin varaosia en ole vielä onneksi tarvinnut."

Tämä kertoo oleellisen; juuri tuollaisen tuotteen mä haluan. :)