Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Hissitolppaa

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9

skuikka
03.04.2014, 11.10
Tuossa kuvallista selitystä ja näkymä ICE:n sisälle. Tuo alapään lisäholkki on hitsaamalla kiinni, mutta saa sen liimallakin siihen.
Ohjurikuvassa näkyvä musta muovilipare tulee tolpassa olevaan reikään, yksi molemmin puolin. Niitä tulee varapari tolpan mukana, mutta niitä sain kolme rikottua vuodessa. Neliön muotoinen alumiinipala työnnetään tuosta reiästä läpi ja se korvaa molempien puolien muoviohjurit. Alumiini on periaatteessa turhan kovaa, se luultavasti kuluttaa tolpan ohjainurat väljiksi jollain aikavälillä. Korvaan sen varmaan muovista tehdyllä kunhan ehdin. Testipalaan vaan sattui olemaan sopivaa alsaa yöpöydän laatikossa.
http://pic.useful.fi/9e5b0753c42dfac7fb13b7366a37628d.jpghttp://pic.useful.fi/31c72da9de11da106bd483067622e88b.jpg

Verska-Vesa
03.04.2014, 13.44
Noita ICEä ja Gravitydropperia kun ei kaiketi oikein suositella jäykkiksiin?
Mulla oli Gravity Dropper nimenomaan jäykkiksessä. Kesti hyvin noin kolme vuotta 75kg kuskia. Eikä se rikki ole vieläkään, jäi vaan eläkkeelle pidemmän LEVin tieltä. En oikein tiedä pitäisikö se pitää varatolppana jos/kun LEV alkaa reistaamaan, vai myydä pois...

brilleaux
03.04.2014, 13.50
Kannattaa pitää varalla, veikkaisin. ;)

Itellä painoa se 70kg, eli jäykkikseenkin voisi tuollaista harkita.
Gravity Dropperia ei taida saada kuin yhdellä paksuudella? Shimmejä kai löytyy?

Tank Driver
03.04.2014, 13.59
Thomson on hifi ja nätti ja ainakin mun läskiperässä läskiperän alla toiminut koko talven ja kevään moitteetta. Vaijerin pituudesta on alkuun luonnollisesti tarkka, mutta muuten ei ole pahaa sanaa. Portaaton säätö on silkkaa ihanuutta. Täpärissä kolmiasentoinen doss ja näistä suosin ehdottomasti Thomsonia.

teehak
03.04.2014, 14.08
Moro. Tietääkö kukaan löytyykö KS:n supernaturalin ilmaventtiili satulakiinnityksen alta ja onko se samanlainen autonventtiili kun LEV:ssäkin? Ilmeisesti naturalissa on toi satulankiinnityspalikka kierteellä kiinni liukuputkessa...?

elasto
03.04.2014, 14.24
Mites tuo Spessun Command Post? Siitä ei näytä olevan täällä kovinkaan paljon puhetta, mutta mulla toiminut nyt vuoden moitteetta.

apa
03.04.2014, 14.28
Moro. Tietääkö kukaan löytyykö KS:n supernaturalin ilmaventtiili satulakiinnityksen alta ja onko se samanlainen autonventtiili kun LEV:ssäkin? Ilmeisesti naturalissa on toi satulankiinnityspalikka kierteellä kiinni liukuputkessa...?
Supernatural on aikaslailla todennäköisesti sama ku i950 Eli ilma pusketaan sisään seuraavan kuvan tavalla. Yksi näistä reikämutterin reistä sisältää ventiilin pään
https://lh6.googleusercontent.com/-_nMyeCpvmRM/Ty3C8AHvMAI/AAAAAAAAAs0/4VV9cdsO0Fs/w816-h612-no/2012-02-04_17-11-45_695.jpg
ilmaukseen tarvitaan esim.palloventiilin pää ja sit pikkasen kierrettä että saa pysymään reiässä kiinni

brilleaux
03.04.2014, 14.31
Thomson on hifi ja nätti ja ainakin mun läskiperässä läskiperän alla toiminut koko talven ja kevään moitteetta. Vaijerin pituudesta on alkuun luonnollisesti tarkka, mutta muuten ei ole pahaa sanaa. Portaaton säätö on silkkaa ihanuutta. Täpärissä kolmiasentoinen doss ja näistä suosin ehdottomasti Thomsonia.

No noilla hinnoilla on parasta toimiakkin. :D

Muuta hinnan perustettahan noille on vaikea keksiä. Jos ovat pomminvarmoja, niin omien tähänastisten kokemusten perusteella voisin hinnan hyväksyäkin.
Ei silti tosin varallisuutta moisiin ole.

brilleaux
03.04.2014, 14.35
Supernatural on aikaslailla todennäköisesti sama ku i950 Eli ilma pusketaan sisään seuraavan kuvan tavalla. Yksi näistä reikämutterin reistä sisältää ventiilin pään
ilmaukseen tarvitaan esim.palloventiilin pää ja sit pikkasen kierrettä että saa pysymään reiässä kiinni

Voi helv...:mad:
Tämä vielä, onpa helpoksi tehty tuokin. Juuri mietin että jos omasta tarkastaisi paineet iskaripumpulla autoventtiilistä..

Yksi syy lisää luopua näistä.

Leku
03.04.2014, 15.00
Thomson on hifi ja nätti ja ainakin mun läskiperässä läskiperän alla toiminut koko talven ja kevään moitteetta.

Kustako se Diver Thomsonin osti?

Tank Driver
03.04.2014, 16.08
En minä kusta ostanut. Isä osti joskus naapurista siankusta. Hyvin kasvoi vehnä.

Bike Componentsilta tuo tuli. Enkä minä pomminvarmasta mitään tiiä, mutta hankala haukkua kun kerran toimii.

apa
03.04.2014, 20.12
tarkastaisi paineet iskaripumpulla autoventtiilistä..

Yksi syy lisää luopua näistä.

No... LEVissä onnistuu punppailla autonventtiilistä =)tarvi kikkailla

brilleaux
03.04.2014, 20.57
Kuritin vielä tuota Supernaturalia. Kyllä siin niin kävi, että siitä tuli ny 90-100mm liikkuva hissi.

Nousee sen n. -25 tai -30mm täydestä mitasta ja istuu siinä tukevasti. Muutoin pelaa niinkuin kuuluukin.
Käytämme sitä siis noin koska liike mulle piisaa. :D

Fillariosa ehtii tuohon paneutua kuulemma vasta syksyllä. Onneksi uusi satsi ICEä on tulossa kuulemma piakkoin. :)

marko.k
03.04.2014, 21.09
Ice v8 keskimmäinen versio eli vaijeri 90° kulmassa tolppaan nähden.
Herkistelyä suoritettu eli vaijerin rasvaus ja Vulkanointi teippiä vaijerinkuoreen kun alkanut pärsääntymään. Huoleton laite.

brilleaux
03.04.2014, 21.18
Onko tämä nyt se uusin versio?

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgqarb9HLqsrC-bgGE3KAmH8ugzB9FdADTKai-8U9CTffQ49ugrA

marko.k
03.04.2014, 23.24
Taitaa olla. Edellisissä pinkki? puikula liipasin

brilleaux
08.04.2014, 08.10
Nyt oli uutta mallia Fillariosalle saapunut. Tilaus lähti samantien. Laitellaan käyttökokemuksia tänne kun niitä kertyy.

brilleaux
09.04.2014, 19.15
:D Ei tässä voi kuin hekottaa: Uusi ICE V8 DeLuxe tolppa saapui. Ajattelin sen pamauttaa paikalleen niin katsos kummaa: huomasin että supernatural oli noussut normikorkeuteen. Ja useasti kokeillessa toimii taas täysin.

No, onpa nyt sitten jäykkäperäänkin hissitolppa! :D
Toki noissa ei ole kummassakaan setbackia, nähtäväksi jää riittääkö satulan kiskot säätöön. :seko:
Jäykkäperän nykyjäykkätolpassa kun on setbackiä 25mm...

ben
10.04.2014, 16.04
brilleaux: testaileppa ICEa kiitos, kiinnostaisi hommata tuo tolppa. Onko klappia? Vaijerin kulmaa ilmeisesti parannettu ja täytyykö penkkiä painaa, jotta tolppa nousee ylös?
Tilasit siis tämän: http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/sec4591c35599/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/ICEV8/SubProducts/ICEV8-27%2C2 ja versio on uusinta uutta?

brilleaux
10.04.2014, 16.13
Juu tuo sieltä putkahti. Viimeisin versio pitäisi olla.
Laittelen kokemuksia kunhan nyt saan tuon kiinni pyörään ja ehdin vielä kokeillakin. :)

Aivan jämäkältä ja laadukkaalta tuo vaikuttaa näin jo hypistellessä.

Edit: Laitoin tuon ICEn nyt paikalleen ja testailin pikaiseen tuossa pihassa.
Pikku klappi satulaa vääntäessä sivuttain, ajossa ei huomaa laisinkaan.
Toiminta jämäkkää ja nopeaa, vipu hiukka kankeahko/tunteeton välillä jos verrataan Supernaturaliin. Mutta muistetaan se hinta...ja toimintaperiaate. :)

Tuohon pitää tosiaan hiukka "istahtaa", että nousee ylös.
Ja portaallisuus vaatii näemmä totuttelua Supernaturalin jälkeen; pientä "hakemista" oli havaittavissa. :P

Mutta jos tuo nyt kestoltaan osoittautuu hyväksi, väittäisin että ei mene eurot hukkaan.
Onhan tuo rakenne kai perus pomminvarma. Varsinkin pakkasella, mitä esim. Reverb ei siedä lainkaan.

Tuntsan Palo
11.04.2014, 11.15
Menin ja heräteostin Reverbin. En nyt äkkiä haulla löytänyt vastausta varmaan sata kertaa käsiteltyyn asiaan, eli miten noilla hissitolpilla hissipyöräillään.

Ankkuri menee vissiin perseen tai alaselän taakse satulassa istuen, mutta miten sompahissi? Pitääkö sompaa puristaa jalkojen välissä? Vai laitanko tavallisen tolpan hissipyöräilyn ajaksi?

Verska-Vesa
11.04.2014, 11.47
Reverbista en osaa sanoa kun siinä on se ylös menevä letku varmaan tiellä, mutta Gravity Dropperin ja LEVin kanssa olen hissipyöräillyt aivan kuten normitolpan kanssakin: ankkurihissi tolpan taakse (penkki alhaalla niin ettei liukuputki naarmuunnu, ja muutenkin hississä leppoisampaa penkki alhaalla), kun taas sompa on mun mielestä helpoin jalkojen välissä, polkimilla seisoen.

Ankkurihissi toki kuluttaa tolpan takaa värit pois, mutta ei haittaa kunhan liukuputki ei kärsi.

ben
12.04.2014, 16.27
brilleaux: kiitos lyhyiden kokemusten jakamisesta. Nyt alkoi tuo K.Viston omistama TMARS kiinnostamaan myös, hintaerohan on suht. merkittävä, mutta onko kellään aavistusta ICE V8:n ja TMARSin eroista (ilmeiset ovat nuo vaijerin viennin ja kaukosäädön erot)? Itse en googlailemalla tullut hullua hurskaammaksi asian suhteen.

brilleaux
12.04.2014, 17.36
brilleaux: kiitos lyhyiden kokemusten jakamisesta.

Kävin tänään ihan oikealla lenkillä tolpan kanssa. Kyllä tuolla rahalle vastinetta saa. :)
Toiminta alkoi tulla tutuksi KS:n jälkeen ja toimiihan se!

Ja kyllä jäykkikselläkin pukkaa alamäkeen ihan eri varmuudella kun saa tolpan alas.

Ehkä yhden reiän poraamista voisi harkita; toi eka 45mm tiputus on paikoin ehkä liikaa juurakkojumpassa. Joku 20-25mm voisi olla lisänä kiva.
Hiukan kaipaa KS:n portaattomuutta, mutta kyllä tämä toimiva laite on näinkin. Kun huomioidaan vielä toimintavarmuus talvipakkasilla.

Ja tuo mukana tullut adapteri 31,6mm satulaputkelle pitänee vielä karhentaa sisäpuolelta ja käsitellä rasvanpoistoaineella tms.
Tuppasi tolppa hiukan liukumaan alas kovimmissa iskuissa. Vaikka kiristin mielestäni liiankin kireälle.

Mutta tyytyväinen olen hankintaan.
Väittäisin hinta/laatu/luottetavuuden kohtaavan tässä melko hyvin. :)

segrei
15.04.2014, 23.37
ICE V8:lla yksi lenkki takana. Minun ensimmäinen hissitolppa joten en osaa vertailla muihin. Klappia on mutta ajaessa sitä ei huomaa. 31,6 tolppa on oikeasti 27,6 adapterilla ja siksi entistäkin rennompi. Vipu on kohtuu jäykkä ja vaijeri lähtee ikävästi yläkulmaan. Pienen opettelun jälkeen säätäminen alkaa onnistua. Ala-asento on trail/endurossa turha mutta 45mm toimii. Tuohonhan pystyy poraamaan itse uusia reikiä mutta silloin voi olla vaikea saada lukittumaan juuri siihen haluttuun asentoon. Hintaansa nähden vaikuttaa toimivalta peliltä ja toi kyllä ajamiseen uutta iloa:) Totuus paljastuu sitten kilometrien myötä.

ben
16.04.2014, 17.17
Minä en tahdo saada ICE-tolppaani toimimaan, ajoittain lukittuu ok, mutta kohta taas ei - olen vaijerin kireyden käynyt kymmeniä kertoja päästä päähän lävitse ilman sen suurempia tuloksia. Eikö vaijerin ollessa maksimaalisessa löysyydessään tolpan pitäisi pysyä lukittuna ja taas max. kireydessään ei lukittua ollenkaan?

brilleaux
16.04.2014, 19.02
Hetken se Supernatural toimi, tuntuu olevan ihan oma elämä tuolla tolpalla. Mulle riitti. :D

Fillaritorilla voi käydä heittämässä tarjousta kehiin, jos haluaa itselleen askarreltavaa. ;)

lego
16.04.2014, 22.34
Minä en tahdo saada ICE-tolppaani toimimaan, ajoittain lukittuu ok, mutta kohta taas ei - olen vaijerin kireyden käynyt kymmeniä kertoja päästä päähän lävitse ilman sen suurempia tuloksia. Eikö vaijerin ollessa maksimaalisessa löysyydessään tolpan pitäisi pysyä lukittuna ja taas max. kireydessään ei lukittua ollenkaan?

Mulla korjaantui kun käänsi vaijerin alakiinnitys -systeemiä, ei ollut linjassa reikien kanssa

marko.k
17.04.2014, 11.28
Kannattaa myös mekaanisissa tolpissa purkaa ja rasvata liikkuvat osat ennen käyttöä. Myös jouseen kannattaa laittaa vassukerros niin ei sitten ruostu kun kuitenkin jostain sitä kosteutta menee rungon sisään aina.

brilleaux
17.04.2014, 12.41
^Suosituksia toimivaksi havaituista mönjistä?

ben
17.04.2014, 19.47
Mulla korjaantui kun käänsi vaijerin alakiinnitys -systeemiä, ei ollut linjassa reikien kanssa
Omassa reiät ovat kyllä keskellä, ylin tosin millin tai pari liian alhaalla.

http://www.youtube.com/watch?v=alSZ-prAHUI tässä video kytkimen toiminnasta. Liike ei ole suoraa, vääntämällä ja kääntämällä sen saa tuosta videolla näkyvästä hieman paremmaksi, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi.. miltä näyttää toimivien tolppien omistajat?

Useaan otteeseen on jo tullut onnistumisen tunteita, kunnes satula pamahtaa munille :rolleyes:

marko.k
17.04.2014, 22.20
Tuo on uudempi versio mutta eihän se vaijeri sieltä suorassa tule kun siinä on kulma.

Mud off ketjurasvaa panin vaijeriin ja ihan perus vassua mikä kestää pakkasta laitoin jousee ja liukuputkeen.

marko.k
17.04.2014, 22.21
Tuo on uudempi versio mutta eihän se vaijeri sieltä suorassa tule kun siinä on kulma.

Mud off ketjurasvaa panin vaijeriin ja ihan perus vassua mikä kestää pakkasta laitoin jousee ja liukuputkeen.

Ja satula kannattaa saattaa pienellä painalluksella niin ei pauku palleille.

Hissitolppa
19.04.2014, 17.07
KS Lev 125 meni tänään lenkillä sitten rikki. Se naru irtosi siitä yläkiinnikkeestään johon vaijerikin tulee. Oletteko mitä käyttänyt tuossa naruna? Mulla tuli mieleen joku todella kestävä siima siihen laittaa. Millä sen narun saa ujutettua paikalleen? Tartteeko purkaa isomminkin vai riittääkö vain pohjan irroitus ja sieltä pujottaminen?

zeizei
19.04.2014, 17.52
KS Lev 125 meni tänään lenkillä sitten rikki. Se naru irtosi siitä yläkiinnikkeestään johon vaijerikin tulee. Oletteko mitä käyttänyt tuossa naruna? Mulla tuli mieleen joku todella kestävä siima siihen laittaa. Millä sen narun saa ujutettua paikalleen? Tartteeko purkaa isomminkin vai riittääkö vain pohjan irroitus ja sieltä pujottaminen?

Motonetistä hain itte vahvinta kevlarnarua kalastusosastolta. Toimi ainakin viime kesän. Saattaa saada pelkän pohjan irrottamallakin askarreltua. Tuubista tai vastaavasta löytyy tuohon huoltoon ihan hyvä ks:n video-ohje.

Hissitolppa
19.04.2014, 20.48
No niinpäs löytykin hyvät ohjeet ja varsin simppeliltä tuo näytti. https://www.youtube.com/watch?v=SOYjhtPFZ4I. Kattelin tuossa Hong Kongin fisustus osastolta, et johan on siimoilla hintaa. :o Siitä kyllä narun tai kaksi vääntää leviin kelasta. :D

Hissitolppa
23.04.2014, 10.35
Eikös tuo vois toimia aika hyvin KSLevin sisällä menevänä naruna: http://varuste.net/Twinline+K49+Poly+Coat+%28200+LB%29?_tu=54938. Vai meneeköhän liian paksuksi?

edit. Sehän toimi paremmim kuin hyvin tuohon tarkoitukseen. Nyt on Lev takasin nipussa ja tuntuis toimivanki. Saa nähdä vaan kuinka kauan..

Monroe
25.04.2014, 15.17
Olen hankkimassa RS reverb stealth -tolppaa. Vaihtoehdot on laittaa kaukosäätö vasemmalle tai oikealle. Oikealla on XX1-vaihtaja ja tuonhan saisi ilmeisesti kiinni samaan kiinnitykseen kun ovat saman konsernin tuotteita. Mutta osaako joku kommentoida tuleeko liian ahdasta, kun samalla puolella on myös suht kookas Foxin taka- ja etuiskarin säätövipu? vasemmalla puolella on toki tyhjempää, mutta niitä tolppia ei nyt näyttänyt olevan tarjolla ja mielellään sen laittaisi tuohon jo olemassaolevaan kiinnitykseen jos siihen vain nätisti sopii.

Mainittu tolppa ei muuten varmaankaan ole yhteensopiva Tunen speedneedle marathonin kanssa?

slow
25.04.2014, 16.19
^ Osta oikeanpuoleisella liipasimella ja asenna se vasemmalle puolelle tangon alapuolelle. Varsinkin kun siellä vasemmalla ei ole ruuhkaa. On hyvin suojassa eikä haittaa vaikka kääntää pyörän maastossa katolleen. Vaikkapa kenttähuoltoa varten.

jan52
26.04.2014, 12.46
^ Osta oikeanpuoleisella liipasimella ja asenna se vasemmalla puolelle tangon alapuolelle. Varsinkin kun siellä vasemmalla ei ole ruuhkaa. On hyvin suojassa eikä haittaa vaikka kääntää pyörän maastossa katolleen.

Samaa mieltä, vaihdoin itsekin juuri näin. Tulee myös oikealla kädellä kiire jos kaikki napit ja vivut on samalla puolella.

Hissitolppa
27.04.2014, 10.49
^ Osta oikeanpuoleisella liipasimella ja asenna se vasemmalle puolelle tangon alapuolelle. Varsinkin kun siellä vasemmalla ei ole ruuhkaa. On hyvin suojassa eikä haittaa vaikka kääntää pyörän maastossa katolleen. Vaikkapa kenttähuoltoa varten.

Tuossa tuli itelle se ongelma XT jarrujen kanssa, että se jää liian pystyyn. Tuohon toki vaikuttaa myös se missä kulmassa jarrukahvaa pitää. Paras olisi jos sais tupin ja jarrukahvan väliin, mutta snadisti on turhan leveä tuo kiinnike siihen.

jan52
27.04.2014, 12.21
Tuossa tuli itelle se ongelma XT jarrujen kanssa, että se jää liian pystyyn. Tuohon toki vaikuttaa myös se missä kulmassa jarrukahvaa pitää. Paras olisi jos sais tupin ja jarrukahvan väliin, mutta snadisti on turhan leveä tuo kiinnike siihen.

Mulla se Reverbin nappi on juurikin siinä XT jarrukahvan ja tupin välissä. Jää se siinäkin aavistuksen pystyyn, mutta asento on silti parempi kuin tangon päällä. XT jarruja käytän yhdellä sormella, joten niiden etäisyyden kanssa mulla ei ole ongelmia.

Hissitolppa
27.04.2014, 23.09
Mulla se Reverbin nappi on juurikin siinä XT jarrukahvan ja tupin välissä. Jää se siinäkin aavistuksen pystyyn, mutta asento on silti parempi kuin tangon päällä. XT jarruja käytän yhdellä sormella, joten niiden etäisyyden kanssa mulla ei ole ongelmia.

Yhdellä sormella noita varmaan kaikki käyttää? :) Voi kun kaikissa olisi samanlainen lukkotuppeihin integroitu namiska kuin Kind Shockin kamoissa.

Jatasa
28.04.2014, 21.59
Tmars toimii hyvin, eikä ole konstikas käyttää. Paksuutta putkella on 31.6, joten ei tarvitse askarrella simmien kanssa. Taidan tilata toiseenkin pyörään..

Kuinkas monta asentoa tuossa Tmars:ssa on? Joissain käyttäjien räpsimissä räjäytyskuvissa liukuputkessa näyttäisi olevan 3 reikää, kun taas jossain olin lukevinani, että tolpassa on vain 2 asentoa vakiona. Tuommoinen mekaaninen ja halpa hissitolppa kiinnostaisi aikalailla.

Monroe
29.04.2014, 12.27
Olisko Jan52:sella tai hissitolpalla laittaa kuvaa miltä tuo käytännössä näyttää, jos asentaa väärinpäin? Jos ei isoa vaivaa...

jan52
29.04.2014, 13.16
Olisko Jan52:sella tai hissitolpalla laittaa kuvaa miltä tuo käytännössä näyttää, jos asentaa väärinpäin? Jos ei isoa vaivaa...

En nyt pääse pariin viikkoon parempia kuvia ottamaan, mutta koneellta löysin pari vanhaa kuvaa josta nyt vähän näkee tankoa. Kuvakulma ehkä hieman vääristää tuota asentoa.

https://lh5.googleusercontent.com/-hhdCcG69OQU/U19qZl9rAYI/AAAAAAAAAFs/xrOIyRdvz5Y/w1160-h832-no/reverb2.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-Zt7xT7vQf14/U19qYmaYMpI/AAAAAAAAAFs/NuD5s7e_7wM/w1241-h832-no/reverb1.jpg

LN1
29.04.2014, 14.28

Googlella on muutama vaihtoehto näyttää: https://www.google.fi/search?q=rockshox+reverb+lever&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=S3tfU-G2C8m04ASu_ICwCQ&ved=0CCwQsAQ

Avidin joihinkin jarrukahvoihin onnistuu noinkin siisti asennus:
http://factoryjackson.com/wp-content/uploads/2012/09/Library-2018-620x419.jpg

Tässä tapauksessa väärinpäin on oikeinpäin...

Polun tukko
30.04.2014, 18.40
Tuleeko reverbin mukana ilmaus kittiä?

HanttaHoo
30.04.2014, 20.21
Tuleeko reverbin mukana ilmaus kittiä?

Tuli ainakin itselläni, samoin "enduro collar". Järkevissä ilmoituksissa yleensä lukee kuuluuko hintaan.

brilleaux
30.04.2014, 20.47
Onko kukaan porannut lisäreikää ICEn tolppaan?
Ajattelin lähiaikoina purkaa ja töyhäistä yhden reiän lisää, tuo 45mm tiputus on liikaa.
Joku 20-25mm voisi olla optimi?

Polun tukko
03.05.2014, 21.33
Tuli itse haettua tänään stealth reverbbi. Helppo oli asentaa ja ilmata. Ensi lenkillä ei juuri harmittanut että tuli hankittua.

marko.k
03.05.2014, 23.38
Onko kukaan porannut lisäreikää ICEn tolppaan?
Ajattelin lähiaikoina purkaa ja töyhäistä yhden reiän lisää, tuo 45mm tiputus on liikaa.
Joku 20-25mm voisi olla optimi?

No en ole porannut mutta miettinyt samaa.
45 tosiaan liikaa perus polku ajoon ja satula ylhäällä hieman liikaa.
Mutta manuaalissa jopa taisi lukea että voi porata.

itv
14.05.2014, 17.43
Reverbin kanssa ongelmia, ei painu lainkaan alas. Talvella oli käytössä jäykkä tolppa, ja Reverb tuntuu siis hajonneen talven pakkasten aikana vaikka olikin lämpimässä varastossa...Pikaisella googlauksella yleinen ongelma tuntui olevan uuden (ajamattoman) Reverbin jämähtäminen ylös niin ettei vipukaan liiku, mutta nyt vipu liikuu normaalisti ja tällä on kuitenkin ajettu ehkä 15 lenkkiä ilman ongelmia viime vuonna. Mitähän tuolle pitäisi tehdä? Ilmausta voisi tietty yrittää, mutta jotenkin tuntuu että nyt on kyse jostain muusta.

Two-Shoes
15.05.2014, 00.00
Tää nyt ei varsinaisesti ole hissitolppa asia mutta vähän sinne päin. Jokunen vuosi sitten monessakin pyörässä oli tolppia joissa oli kaksi tolppaa sisäkkäin ja pikalinkku keskellä (ainakin Commencaleissa muistan nähneeni). Mahtaakohan sellasia saada vielä jostain. En haluaisi varsinaista hissitolppaa laittaa dh pyörään jossa ei ole juurikaan liikkuma varaa tolpalle vaan toi simppeli systeemi kelpaisi varsin hyvin. Olisi siirtymien polkeminen vähemmän tuskaista.

Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla

Roko
15.05.2014, 00.20
Eikö ihan tavallinen satulatolppa pikakiinnikkeellä aja saman asian? Vai eikö tolpan mitta riitä?

Two-Shoes
15.05.2014, 00.26
Eikö ihan tavallinen satulatolppa pikakiinnikkeellä aja saman asian? Vai eikö tolpan mitta riitä?

Ei oo liikkuma varaa kun muuten tolppa ottaa takaiskariin kiinni. Normi dh asetuksella oltava melko lyhyeksi pätkästy tolppa.

Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla

ben
15.05.2014, 02.15
No en ole porannut mutta miettinyt samaa.
45 tosiaan liikaa perus polku ajoon ja satula ylhäällä hieman liikaa.
Mutta manuaalissa jopa taisi lukea että voi porata.
Olen onnistuneesti porannut reiän, eipä se kummempi homma ole. Onko teillä tosin ideaa, että kuinka esim. keskimmäisen 45mm reiän saisi peitettyä fiksusti?

Alkoi muuten tuo oma tolppa loppupeleissä yhtäkkiä pelaamaan täydellisesti, mikälie.

pikku-mihkali
16.05.2014, 23.19
Reverb painuu sisään kolme-neljä senttiä kun laittaa perseen penkkiin. Paineet pitäs olla kohdillaan, onko tietäjilla hajua mistä johtuu.

miku80
16.05.2014, 23.31
öljyt ja ilmat menny sekasin eli joku tiiviste falskannut..

pikku-mihkali
17.05.2014, 00.55
Jos joku viittisi linkata minkälaisella varaosasetillä kannattaa lähteä ongelmaa selättämään

miku80
17.05.2014, 08.28
TFT:ltä ainakin saa tuota basic service kittiä (http://www.tftunedshox.com/Catalogue/Shop-RockShox/RockShox/RockShox-Reverb-Parts) ja huolto-ohjeet videon muodossa (http://youtu.be/-w0X0-AOhRA).. Taikka vaihtoehtoisesti huollatat fillariosa.fi:ssä (http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/Reverbhuolto)...

Gamzae
31.05.2014, 01.24
Moi,

Ensimmäinen hissitolppa on hakusessa ja kokemuksia kaipaisin. Oma ajo on aika XC-henkistä Helsingin/Espoon keskuspuistolenkkeilyä, mutta enduroratojakin on tullut kokeiltua ja muutama hissipyöräilypäivä mahtuu kesään. Toiveissa olisi, että siirtymäpätkille saisi satulan vähän korkeammalle, että saisi enemmän polkemistehoja. Toki välillä sitten kokonaan pois tieltä. Aiempaa kokemusta ei ole, mutta veikkaisin että kiinteällä tiputuksella oleva tolppa sopisi paremmin parin sentin tiputtamiseen.

1) Onko kiinteällä tiputuksella oleva tolppa todella parempi tällaiseen? Miten vapaan tiputuksen tolpissa onnistuu "pikkutiputus"? Reverbi olisi edullinen ja Thomson siisti.

2) Monissa tolpissa pikkutiputus on aika paljon. Tuntuu, että parin millimetrin ero satulan korkeudessa vaikuttaa jo aika paljon ajotehoihin. Onko kokemuksia esim. Foxin FOSSista (40mm) tai Spessun CommandPostista (35mm)? Tippuuko satula liikaa pienemmällä säädöllä vai onko noinkin monen sentin muutos optimaalinen?

3) Spessun 75mm maksimissaan tiputtavassa CommandPostissa pienempi tiputus taisi olla vain 25mm. Onko 75mm maksimitiputus liian vähän teknisimpiin/jyrkimpiin paikkoihin?

4) 9point8.ca myy tolppaa vapaalla tiputuksella tai 5mm tiputuksilla. Hintaa tulisi Suomeen 329€ + postikulut +tullit +alvit. Aika kallis laite sokkona ostettavaksi; onko kellään tästä kokemuksia?

5) Miten sitten edullisemmat (esim ICE) pelittävät jos sen haitarikumin repii pois? Se haitarikumi kun on aika ruma...

miku80
31.05.2014, 09.24
Vajaa 2v oli itellä reverb käytössä enkä itse ainakaan vanno tuon portaattoman säädön nimeen.. Jos satulaa piti tiputtaa se muutama sentti niin monesti laski liikaa tai liian vähän ja joutui pelaamaan tuon korkeuden kanssa.. Nyt muutaman kuukauden ollut spessun command post käytössä ja onhan tuo sikäli parempi, että laskee aina juuri oikeeseen kohtaan.. Makuasioita varmasti nämäkin..

marko.k
31.05.2014, 13.55
Sitä kortsuahan ei kannata ottaa pois koska liukuputki on vaseliinissa ja menee sitten paskaa reikiin/liukuputkeen ice mallissa. Mekaaninen on mekaaninen ja siihen voi porata reikiä lisää esim 20 tiputus.
omassa vanhemmassa on ainakin klappia hieman joka on ominaisuus,en tiedä uudesta onko siinä sama "vika".

slow
31.05.2014, 16.40
Täällä on myös Command Post ollut alla reilun kuukauden. Hankin lähinnä lähipiirissä samaa tuotetta pidempään käyttäneiden positiivisten kokemusten ja suositusten perusteella. Tolppa on myös helppo huoltaa itse.

35 mm pudotus on todella näppärä peruskikkailuun lenkeillä. Portaattomalla säädöllä on varmasti kannattajansa, mutta itse arvostan sitä, että satulan asento on tarkasti toistettavissa.

Omani hankin Hibikeltä. Viimevuotinen malli, jonka ainoa ero ja haitta uudempaan verrattuna on helposti lipsuva satulan kiinnitys. Tämä korjaantuu kitkatahnalla.
http://www.hibike.de/shop/product/p13f9011b5833f5f955b9bd963419935b/Specialized-Command-Post-Blacklite-MTB-Sattelstuetze-black-Mod-2013.html

KnuutV
31.05.2014, 20.26
Onnistuin korjaamaan KS i950r hissitolpan. Oireina tolpassa oli pieni jousto, joka ajan kanssa paheni.

Seurasin näitä ohjeita tolpan kanssa touhutessani:

http://forums.mtbr.com/all-mountain/ks-i900-fixed-fully-rebuildable-home-693843-post9506270.html#post9506270

Vaihdoin tolppaan kaikki liikkuvien osien tiivisteet. Tolpan sisällä on mäntä, joka pitää saada ehjänä ja oikein päin paikoilleen. Männän sisemp x-rengas on todella tiukka sisemmän putken ympärillä. Männän asennuksessa kannattaa käyttää vaseliinia reilusti ja olla hellä ;) ettei riko tiiivistettä ( niinkuin itse tein ensi yrityksellä ). Asensin siis ohjeista poiketen männän sisemmän putken ympärille ennen putken ja männän asennusta ulompaan putkeen. Lisäksi tarvitsee sopivan kokoisen muoviputken, jolla mäntä työnnetään pohjaan asti.

Ilman tolpaan sain pumpattua katkaistulla tops puikolla, neulaventtiilillä ja iskaripumpulla.
Uudet tiivisteet hankin Fillariosasta vanhoja mallina käyttäen.

Nyt ainakin yhden lenkin tolppa toimi moitteetta, saa nähdä miten jatkossa.

syklopaatti
03.06.2014, 09.01
Täällä on myös Command Post ollut alla reilun kuukauden. Hankin lähinnä lähipiirissä samaa tuotetta pidempään käyttäneiden positiivisten kokemusten ja suositusten perusteella. Tolppa on myös helppo huoltaa itse.

35 mm pudotus on todella näppärä peruskikkailuun lenkeillä. Portaattomalla säädöllä on varmasti kannattajansa, mutta itse arvostan sitä, että satulan asento on tarkasti toistettavissa.

Omani hankin Hibikeltä. Viimevuotinen malli, jonka ainoa ero ja haitta uudempaan verrattuna on helposti lipsuva satulan kiinnitys. Tämä korjaantuu kitkatahnalla.
http://www.hibike.de/shop/product/p13f9011b5833f5f955b9bd963419935b/Specialized-Command-Post-Blacklite-MTB-Sattelstuetze-black-Mod-2013.html
Se command post kantsii ja pitää asentaa siten että, asennat sen ensin normaalisti. Sitten vääntelet ja kääntelet sitä ronskila kädellä jolloin
tolpan satulan asennossaan pitävät kiilat asettuvat paremmin ja samalla löystyvät jolloin joudut kiristämään taas uudelleen.
Toista tämä toimenpide kunnes kiilat eivät enää löysty. n.2-4 kertaa ja pysyy paljon paremmin commandi asennossaan.

Laitoin juuri tilaukseen 125mm Rock Shox Reverb Vario Seat Post MMX 2014 (https://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=44171;page=2; menu=1000,2,110;mid=0;pgc=11013:11020::79:5016;ord erby=2):sen ja
vieläkin mietityttää että teinkö virheen kun samaan rahaan olis saanut KS supernaturalin tosin 2013 mallia. lopppusuoralla oli myos Crankbrothers Kronolog - Remote Vario Seatpost -jonka olis myös saanut samaan rahaan ja tän vuoden mallina. Jotenkin sitä vaan halus kokeilla onko se reverb niin hyvä kun kehutaan. Toivottavasti.:eek:
Mulla on command post toiminut murheitta jo 2,5-3v joten sillä mennään talvella sitten.

Monroe
03.06.2014, 10.10
Ehkäpä jossain mainittu, mutta en nyt nopealla haulla löytänyt:

Onko normaalia, että RS Reverbissä on klappia? Eli satula liikkuu sivusuunnassa hieman (ohuempi putki liikkuu hieman suhteessa siihen paksumpaan).

Entä ylösnousu, johtuuko takertelu ilmauksesta? Eli nousee kyllä ylös, mutta joutuu auttamaan hieman.

Tolpan pitäisi olla vain muutaman kerran ajettu eli ostin käytettynä.

brilleaux
03.06.2014, 10.22
Laitoin juuri tilaukseen 125mm Rock Shox Reverb Vario Seat Post MMX 2014 (https://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=44171;page=2; menu=1000,2,110;mid=0;pgc=11013:11020::79:5016;ord erby=2):sen ja
vieläkin mietityttää että teinkö virheen kun samaan rahaan olis saanut KS supernaturalin tosin 2013 mallia.

Mulla on ollut molemmat. Eivät kestäneet. Nyt on ICE V8 ja toimii kuin junan vessa. Toki hiukka kökkö käyttää(kuten junan vessakin), mutta toimii.
Ja halapa.
Tosin Command postia meinasin vielä kokeilla.

Nappulakenka
03.06.2014, 11.54

Onko normaalia, että RS Reverbissä on klappia? Eli satula liikkuu sivusuunnassa hieman (ohuempi putki liikkuu hieman suhteessa siihen paksumpaan).

Entä ylösnousu, johtuuko takertelu ilmauksesta? Eli nousee kyllä ylös, mutta joutuu auttamaan hieman.

Hellou! Mulla on ainakin pientä klappia joka suuntaan eli tuo liukuputki pääsee hieman notkumaan. Enpä ole siitä juuri ressannut. Tuosta ylösnoususta, niin vaikuttaako se nopeuden säätö millään tapaa? Siinä tankoon tulessa kytkimessä pitäisi olla säätömutteri, millä saat säädettyä sitä nopeutta. Itsellä nousee ihan nätisti ylös eikä ole tarvetta avittaa millään tapaa. Kannattaa myös tarkistaa, ettei satulatolppaa ole kiristetty liian tiukalle.

Jarza
03.06.2014, 16.39
Onkos X-Fusionin HiLo 100 Remote tolpasta kokemuksia

http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/22-SSSHILOR-100-421

Spessusani on 27,2 mm putki, joten vaihtoehdot on hieman rajalliset

Henkka.k
03.06.2014, 17.13

pikku klappi on normaali. ylösnousun takertelu johtuu siitä että sieltä on ajanmyötä ilmat karannu. Pistä lisää painetta niin alkaa nousemaan. Ilmaventtiili on siellä putken alapäässä.

slow
03.06.2014, 18.53
Se command post kantsii ja pitää asentaa siten että, asennat sen ensin normaalisti. Sitten vääntelet ja kääntelet sitä ronskila kädellä jolloin
tolpan satulan asennossaan pitävät kiilat asettuvat paremmin ja samalla löystyvät jolloin joudut kiristämään taas uudelleen.
Toista tämä toimenpide kunnes kiilat eivät enää löysty. n.2-4 kertaa ja pysyy paljon paremmin commandi asennossaan.
*nips*

Jep. Tämä ja tippa kitkatahnaa kartioihin niin pysyypi aloillaan.

Monroe
04.06.2014, 09.24

Samaa mieltä, vaihdoin itsekin juuri näin. Tulee myös oikealla kädellä kiire jos kaikki napit ja vivut on samalla puolella.

Kiitos näistä vinkeistä. Vähän kesti toteutus, mutta nyt on tolppa asennettu ja oikeanpuoleinen liipaisin vasemmalla. Hyvin ainakin asentui, eikä XT-jarrutkaan haitanneet. Koeajo vielä tekemättä.

Hellou! Mulla on ainakin pientä klappia joka suuntaan eli tuo liukuputki pääsee hieman notkumaan. Enpä ole siitä juuri ressannut. Tuosta ylösnoususta, niin vaikuttaako se nopeuden säätö millään tapaa? Siinä tankoon tulessa kytkimessä pitäisi olla säätömutteri, millä saat säädettyä sitä nopeutta. Itsellä nousee ihan nätisti ylös eikä ole tarvetta avittaa millään tapaa. Kannattaa myös tarkistaa, ettei satulatolppaa ole kiristetty liian tiukalle.

Hyvä tietää, että klappi "kuuluu asiaan". Sain ylösnousun paremmaksi, kun löysäsin satulatolpan kiristystä. Aika yksinkertainen "vika"... En olisi uskonut, että näin heikko mies voi saada tolpan liian tiukalle. Mutta näköjään voi. Ilmauksenkin sain paremmin tehtyä, kun laitoin huoltotelineeseen niin, että ilmausruuvi tuli tolppaa ylemmäksi. Poistui ne ilmat hiukan paremmin.

Nappulakenka
04.06.2014, 20.51
Joo ei sitä tosiaan tarvitse paljoa kiristää. Ajattelin itse asian niin, että noissa tuo toleranssi on aika pieni, joten jos tuon pannan kiristää liian tikuilla, niin se painaa satulatolppaa sen verran kasaan, että siitä aiheutuu turhaa kitkaa liukuputken liikkumisen kannalta. Kannattaa muuten laittaa vähän hammastahnaa satulaputken ja tolpan väliin niin pysyy tolppa suorassa kun pannuttaa :D

brilleaux
05.06.2014, 07.55
Command post tulossa. Jospa se nyt kestäisi.

msb
06.06.2014, 11.27
Ebaystä hommattu Tmars asennettu vanhaan Kayapoon 27.2->29.8 Cane Creekin shimmillä. Tolppa pitää olla niin alhaalla, että tolpan musta laatikko menee rungon ja tolpankiristimen päältä. Normaali tolpankiristin on siten liian paksu yhdistelmään, joten hommasin rautakaupasta ruostumatonta terästä olevan kiristimen, liekö joku letkunkiristin. Ei kuitenkaan perinteinen putkiklemmari. Ei ehkä katu-uskottava ratkaisu, mutta toimii.

brilleaux
08.06.2014, 22.20
Jep. Tämä ja tippa kitkatahnaa kartioihin niin pysyypi aloillaan.

Mulla pysyy paikallaan kerrasta kun ennen asennusta purin osat, käsittelin rasvanpoistajalla ja karhensin pinnat hiomapaperilla. Ei ole tarvinnut mitään ylimääräisiä painiotteluita ja kiristyksiä.

slow
08.06.2014, 23.49
Omastani myös pyyhin rasvat poies soveltuvalla liuottimella. Karkeuksiin en ryhtynyt. Hyvin pitää.

Raportoi kuinka tolppa ajossa toimii. Itse arvostan.

brilleaux
09.06.2014, 09.25
En keksi mitään moitittavaa. Ainakaan parin lenkin jälkeen. :)
Toivotaan että kestävyyden suhteen pysytään samalla linjalla.

syklopaatti
09.06.2014, 14.08
Command post tulossa. Jospa se nyt kestäisi.
Se on kyllä hyvä tolppa. Yksinkertainen asentaa ja toimii talvellakkin. Kerran vuoteen kun vaijerin ja kuoret vaihtaa niin aika pomminvarma.
mullakin tällähetkellä ihan tavan shimanon vaihdevaijerin kuoret ja vaijeri. pitää vaan huolen että vaijeri kulkee jouhevasti eikä tee jyrkkiämutkia.
Jotain tiivistevoiteluainetta kannattaa hommata ja laittaa silloin tällöin varsinkin talvella niin käyttövarmuus huippuluokkaa.
Itse laitan Brunox fork lubricant:tia

Tämä kannattaa tsekata niin asennus sujuu heti kerralla oikein. Tässä näkyy miten vaijerin ja triggerin voi kyhätä valmiiks ja sit vaan kloksauttaa sen kiinni tolppaan.:)
https://www.youtube.com/watch?v=pF3KOeUWEcI

edit: ai. olet jo saanut tolpan. se metalliputki mikä lähtee triggeristä on tuon haavoittuvin osa. Se kun murtuu niin silloin yleensä alkaa ongelmat. kantsii varjella sitä keinolla millä hyvänsä.

brilleaux
09.06.2014, 14.42
se metalliputki mikä lähtee triggeristä on tuon haavoittuvin osa. Se kun murtuu niin silloin yleensä alkaa ongelmat. kantsii varjella sitä keinolla millä hyvänsä.
Jotta sain triggerin mukavaan asentoon, metalliputki kulkee nyt jarrukahvan alapuolella. On ainakin suojassa. :) Vaijerin oikeasta kireydestä tuntuu olevan tarkka.

syklopaatti
09.06.2014, 15.22
Jotta sain triggerin mukavaan asentoon, metalliputki kulkee nyt jarrukahvan alapuolella. On ainakin suojassa. :) Vaijerin oikeasta kireydestä tuntuu olevan tarkka.
Se on sille putkelle paras paikka. Se menee rikki yllättävän helposti ja sitten vajeri on vaikea saada lähtemään jouhevasti triggeristä. Varmaan joudut kiristämään vaijeria vielä pikasäädöstä kun uutena venyy kuiteskin.
Sitä tiivisteen voitelua ja puhtaanapitämistä suosittelen kanssa. 3 vuotta toi minun command post on nyt ollut ja hyvin pelittää vieläkin.:)

slow
09.06.2014, 15.33
*nips* se metalliputki mikä lähtee triggeristä on tuon haavoittuvin osa. Se kun murtuu niin silloin yleensä alkaa ongelmat. kantsii varjella sitä keinolla millä hyvänsä.

Onneksi noita saa huokeasti lisää.

http://www.bike-discount.de/en/buy/v-brake-pipe-90-26453/wg_id-3973

Vaijerin oikeasta kireydestä tuntuu olevan tarkka.

Asensitko vaijeriin pikasäätöholkin? Auttoi paljon perusasetusten hakemisessa. Ja se triggeri ei tosiaan ole mikään hipaisukytkin.. :)

brilleaux
09.06.2014, 20.42
Asensitko vaijeriin pikasäätöholkin? Auttoi paljon perusasetusten hakemisessa. Ja se triggeri ei tosiaan ole mikään hipaisukytkin.. :)

Juu laitoin holkin. Kyllä toi triggeri on ICE V8:n jälkeen lähellä hipaisukytkintä. :D

Taidan vielä asennella vaijeriksi Jagwiren Mountain Pron, kunhan kerkiän.

Leku
10.06.2014, 09.10
Ohhoh, jopas on LEVit syöpyneet oltuaan hiilikuidun kanssa kontaktissa muutaman kuukauden. Välissä oli Syntacen kitkatahnaa, oliskohan sitten parantanut (hidastanut galvaanista korroosiota) vai huonontanut tilannetta. Alumiinisesta ulko/alakuoresta on vähintään anodisointia lähtenyt useasta kohdasta, joissain kohdissa alumiinia on syöpynyt ihan kunnolla kuopalle. Alumiininen alapäätykorkki on tietenkin ihan perfect. Mikä vaikuttaa, eri alumiinilaatu, pinnankarheus etc.
http://pic.useful.fi/9c77eb596a78d0453eb180229118f348.png

Normaalitapauksessahan tällaista ongelmaa ei tule eteen, koska mikään tolppa ei kestä yli kuukautta ja niitä tulee irroteltua, putsailtua ja asenneltua... :rolleyes:

brilleaux
10.06.2014, 10.18
Normaalitapauksessahan tällaista ongelmaa ei tule eteen, koska mikään tolppa ei kestä yli kuukautta ja niitä tulee irroteltua, putsailtua ja asenneltua... :rolleyes:

Omalla kohdalla toive on, ettei tuo pidä paikkaansa. :P
Ja kyllähän mekaaniset kestää.
KS:n ja RS:n tapauksessa tuo varmasti pitääkin paikkansa...ainakin omalla kohdalla näin oli.

Gibsy
10.06.2014, 10.59
Kysymys reverbin m mx-clampista; käykö tämä avidin elixir 5:n kahvaan semmoisenaan vai tarviiko siihen vielä jotain extra palikkaa väliin?

sakuvaan
10.06.2014, 14.44
Ohhoh, jopas on LEVit syöpyneet oltuaan hiilikuidun kanssa kontaktissa muutaman kuukauden. Välissä oli Syntacen kitkatahnaa, oliskohan sitten parantanut (hidastanut galvaanista korroosiota) vai huonontanut tilannetta. Alumiinisesta ulko/alakuoresta on vähintään anodisointia lähtenyt useasta kohdasta, joissain kohdissa alumiinia on syöpynyt ihan kunnolla kuopalle. Alumiininen alapäätykorkki on tietenkin ihan perfect. Mikä vaikuttaa, eri alumiinilaatu, pinnankarheus etc.
http://pic.useful.fi/9c77eb596a78d0453eb180229118f348.png

Mä laitoin tollasta:

http://www.bike-discount.de/de/kaufen/motorex-carbon-grease-montagepaste-100g-36199

Jännää kamaa. Siellä ei ole ollenkaan purua seassa mutta kuitenkin tolppa pysyy paikallaan ja tuo kama ei muutaman viikon aikana kuivunut satulaputken shimmin ja tolpan välissä, purkin kannessa on pensseli helppoa levitystä varten, nerokkaita nuo sveitsiläiset.

Gamzae
10.06.2014, 23.59
Päädyin lopulta hankkimaan Foxin D.O.S.S.in 125mm tiputuksella. Ensikokemuksia:
-Asennus oli helppo.
-Ohjaustankoon tuleva käyttövipu on suboptimaalinen käytettävyydeltään ainakin, jos sitä ei saa ohjaustangon alapuolelle. Mulla on ruuhkatanko, eli 2 jarruvipua ja 2 trigger-vaihdekahvaa ja vivun joutui laittamaan ohjaustangon yläpuolelle. Teknisemmissä paikoissa käyttö on jonkin verran hankalaa.
-Tolpan toiminta on moitteetonta, eikä klappia ole. Plussaa portaattomasta satulakulman säädöstä ja jämäkän oloisesta satulakiinnityksestä.
-Vaijeri tulee satulan alle asti, mutta onneksi sivulle, eli ankkurihississä pitäisi pystyä matkustamaan ihan hyvin.
-Ajossa 40mm tiputus (Trail-moodi) on aika hyvä. En usko ajaneeni olennaisesti kovempaa, kuin ennenkään, mutta alamäkiin ajaminen oli paljon hauskempaa, kun pääsi matalammalle ja liikkumaan vapaammin pyörän päällä.
-125mm maksimi tiputukseen päädyin, koska Pinkbiken artikkelissa luki, että on paikkoja, joissa 100mm ei riitä, koska satulan haluaa todella kovasti pois tieltä. Omassa käytössäni 100mm olisi kyllä riittänyt ihan hyvin.
-Tolpan toiminta on pehmeämpää ja sulavampaa, kuin Spessun CommandPostissa ja keskiasennon löytäminen on helpompaa, sillä satulaa ei tarvitse käyttää sen alapuolella. Spessun käyttövipu on kuitenkin parempi.
-Ylöspalautuksen yhteydessä voisi kuulua selvempi kolahdus.
-Kokonaisuutena hyvä ostos!

TMo
12.06.2014, 10.45
Hissitolppaa kans olisin vaikka ja näiden tekstien perusteella ehkä päätymässä tuohon Spessun Command Postiin.
Eiks koko mene oikeen kun fillarin speksi sanoo: SATTELSTüTZE Syncros FL2.5 / 31.6mm
Niin 31.6mm tolppaa pitää katsella?
Tännekin jo linkattu hibike olis ihan hyvä hinta tuolle 2013 mallille, mutta mites tuo pituus - kun niitä on 330mm ja 425mm pitkiä - pitkä sopinee kun pyörä on kuitenkin L-koko eli onko tuo lyhempi tarkoitettu johonkin pienemmän kokoluokan pyöriin jossa satulanosto ei ole niin paljon? (en ole nyt mitannut kuinka pitkä tolppa on nyt pyörässä joten siksi hieman tyhmä kysymys...)

Keskiäkäinen lohjalainen
12.06.2014, 12.22
Kysymys reverbin m mx-clampista; käykö tämä avidin elixir 5:n kahvaan semmoisenaan vai tarviiko siihen vielä jotain extra palikkaa väliin?

No ainakin elixir seiskan kahvaan sen kauko-ohjaimen sai kiinni paketista löytyvillä palikoilla.

Gibsy
13.06.2014, 09.55
No ainakin elixir seiskan kahvaan sen kauko-ohjaimen sai kiinni paketista löytyvillä palikoilla.
Saako suoraan jarrukahvaan kiinnittyvän clampin laitettua myös tangon alapuolelle? Kun ajatuksena oli hommata oikean käden triggeri ja laittaa se vasemmalle alapuolelle.

Raaseri
13.06.2014, 19.53
Heräteostona mukaan tarttui Ice V8 tolppa fillariosasta. Aika jäykkä namiska käsissä pyöritellessä, katotaan mikä on käyttää. Eniten mietitytti kuitenkin 90mm liike, riittääkö se?

marko.k
13.06.2014, 22.18
Se riippuu sun mitoista, mulla piisaa 45mm tiputus 90% ajoista. Toiset tarvii 150 tiputusta...

Raaseri
14.06.2014, 10.05
Huomenna Tornikeskukseen kokeilemaan kun tänään on motocrosspäivä. Ja viikon päästä Schladmingiin kahdeksi viikoksi, eiköhän se mielipide muodostune. Järkeilin tota niin että polulla riittäis Icen 45 ja 90. Enskaan laittas valmiiksi sellasen n -30 asennon josta tolpalla vielä 45 tai 90 lisää tarpeen mukaan. Nää on näitä nyypiöpähkintöjä.

jason
16.06.2014, 14.05
Mulla Command Post Ir vuotaa ilmaa jonkin verran. Takuu on voimassa, mut paikallinen fillarikauppias ei hoida asiaa siten, että saisin uuden tai vanhan korjattua inhimillisessä ajassa. (Lupauduin jopa ostamaan uuden, jos hän pystyy tolpan mulle viikossa hoitamaan!) Onks mitään käryä, saako ilmavuotoa itse fiksattua? Tai korjaako jokin fillariliike noita tolppia?

brilleaux
18.06.2014, 15.52
Se on sille putkelle paras paikka. Se menee rikki yllättävän helposti ja sitten vajeri on vaikea saada lähtemään jouhevasti triggeristä.

Yllättävän helposti meni itse triggeri rikki. Tai siis vääntyi käyttökelvottomaksi. Oikaista ei viitsi yrittää, tietää miten siinä käy.
Kokeilen ympätä tuohon KS:n vipua, kerron kuinka kävi kun saan vivun.

EDIT: Mielenkiintoisia nämäkin, kukaan kokeillut?

http://forums.mtbr.com/specialized/how-use-grip-trigger-shifter-operate-command-post-833915.html#post10355477

brilleaux
18.06.2014, 18.24
Hienosti ilman mitään ongelmia sain sovitettua KS:n vivun paikalleen.
Command postin vaijerin kireydensäätöhilutkin+metalliputki kävivät suoraan paikalleen.

EDIT: Koelenkki tehty, suosittelen kyllä Command Postin käyttäjiä vaihtamaan tuon triggerin KS:n malliin+vaijerin esim. Jagwiren Mountain Prohon.
Toimii nimittäin kuin eri tolppa. :)
Ja KS:n vipua tuskin saa kaatuilemalla rikki.

Noitahan löytyy värikoodaajillekkin. ;)

http://www.purebike.fr/en/vtt-f1/peripheriques-f26/tiges-de-selle-f47/seatpost-parts-f50/kind-shock-complete-remote-kit-a1145.html

slow
18.06.2014, 23.10
Mielenkiintoinen päivitys. Tuolla hinnalla rikkoutuminen olisi ainoa syy miksi moiseen ryhtyisin.
Omani on tosin asennettu sen verran alas etten keksi miten pitäisi kaatua sen rikkoakseen.

TMo
19.06.2014, 09.42
Mielenkiintoinen päivitys. Tuolla hinnalla rikkoutuminen olisi ainoa syy miksi moiseen ryhtyisin.
Omani on tosin asennettu sen verran alas etten keksi miten pitäisi kaatua sen rikkoakseen.

Pystytkö laittaa kuvaa asennuksesta? Nim. Command Post postissa ja mielellään laittas kerrasta kunnolla että kestää...

slow
19.06.2014, 12.06
Meikäläisen asennuksiin kannattaa aina suhtautua suurin varauksin.
Vipu on kuitenkin peukalolleni sopivassa kulmassa eikä sen pitäisi hirveästi ottaa osumia jos/kun tulee heitteltyä kuperkeikkaa.
Kestää hyvin katolleen kääntämisen kenttähuoltoja varten.

http://kuvaton.com/k/yBht.jpg (http://kuvaton.com/k/)

http://kuvaton.com/k/yBhx.jpg (http://kuvaton.com/k/)

brilleaux
19.06.2014, 12.12
Mä sain sen jotakuinkin tuossa asennossa vauhdikkaalla otb:lla vääntymään. :P
Sattuneesta syystä ei havaintoa mihin otti osumaa. :D

Edit: Kyllähän kaiken saa rikki, kun sopivasti kohdalle osuu.
Musta vaan toi vipu on kovin hennon oloinen; altis vääntymään alaspäin suunnassa.

slow
19.06.2014, 14.30
Varmastikin näin. Itse ajelen sellaista setävauhtia että OTB:tkin on kuin hidastetusta elokuvasta.

dukembla
03.07.2014, 21.28
Oma valinta osui command postiin.
Hibikesin ylivuotisten tarjous houkuttelisi, mutta siellä on 330 pituutta jäljellä 7,5cm max dropilla jäljellä. Uskoisin että tuokin riittää vaikka kymppiä ensin ajattelin...

...Mutta missään ei ole kirjattu oikein faktana mikä on tämän lyhyimmän tolpan minimisyvyys. Manuaali on tältä osin turhan generinen.
Jostain kuvasta päättelen että se on vähemmän kuin isoveljissä.

Tuo lyhyin malli riittäisi nippa-nappa minulle, sentin marginaalilla, uuden vempeleen runkoon.

Sattuisiko siis kukaan tietämään tuon lyhyimmän "spessun speksejä"?

niilo
22.07.2014, 23.29
Mulla on vapusta asti ollut ajossa Yep: http://yepcomponents.com/EN/Bike-Uptimizer.aspx?cp=UPT-ST

On toiminut loistavasti koko tämän ajan. Toiminta on smoothia eikä klappia ole mihinkään suuntaan. Alkuun vähän epäilin miten mahtaa kestää melkein 100kg kuskin alla mutta huoli oli turhaa. Tämä on mun ensimmäinen hissitolppa, joten en pysty vertaamaan muihin merkkeihin, mutta vaikea uskoa, että parempaa olisi saatavilla. Halpa se ei ole mutta hinta taitaa kuitenkin olla linjassa esim. Thomsonin ja Foxin kanssa.

Tähän mennessä siis pelkästään positiivista sanottavaa, toivottavasti toimii jatkossakin yhtä hyvin.

Hissitolppa
27.07.2014, 22.24
Jonkin aikaa nyt ajossa ollut halvin hissitolppa mitä internet tarjosi, merkki on TMARS. Se on aivan yhtä kankea käyttää kuin kaikki vastaavat mekaaniset tolpat, mutta tuntuis varsin toimivalta, helppo huoltaa itse ja tarvittaessa korjata, kun tekniikka on varsin simppeli. Toimii varmasti kesät talvet samalla tavalla. http://www.amazon.co.uk/TMARS-ADJUSTABLE-SEATPOST-Aluminium-InnerTube/dp/B00ADPM9SI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1406485244&sr=8-1&keywords=tmars+dropper

edit. johan on hinta pompannut. Itse maksoin aikoinaan 69£.

Grr
28.07.2014, 10.27
Oliskos jollakulla pääkaupunkiseudulla Foxia tai Thomsonia näytillä?
Haluaisin kokeilla tolppaa hanuriini ennen ostopäätöstä. Myös vivun ergonomia kiinnostaa, varsinkin Foxissa.

sakuvaan
28.07.2014, 11.45
Mulla on foxi, se ei vaan ole rungossa kiinni vielä.

Toimivuudesta voi sanoa että se on samanlainen kuin gravity dropper, paitsi että toiminta on paljon smoothimpi ja se 2 toimiliipasin on oikeasti hyvä.

Plussapuolena on kanssa mekaaninen lukitus, vaikka ilmat karkaisi/vaijeri menisi poikki sen voi käsin laittaa haluttuun korkeuteen ja lenkin voi ajaa loppuun, tosin mulla se ei ole antanut mitään ongelmia vielä.

Miinuksena korkeahko hinta.

Grr
14.08.2014, 10.38
Viikon ajelun perusteella Foxi on aivan hyvä.
Jos tuon vain saisi paukahtamaan alhaalta suoraan välikorkoon niin tolppa olisi täydellinen.

Needleman
26.08.2014, 16.40
Onko kellään ollu sellaista vikaa ks lev hissitolpan kanssa että tolppa ei nouse itsestään ihan ylös? Pyörä/tolppa oli kuukauden päivät käyttämättä ja kun lähdin ajoon tolppa ei suostunut menemään alas yhtään. Sitten kun kunnolla satulan päälle hyppäämällä sain sen alas niin sen jälkeen tolppa ei ole jaksanut nousta ihan ylös asti omalla voimalla. Tolppa jumittaa noin 2cm ennen ylä asentoa ja sen kyllä saa ajaessa esim reisiä puristamlla ylös mutta voishan tuo toimia niin kuin kuuluu.
Jos jollain jotain kikkaa mitä kannattais kokeilla niin vinkit otetaan vastaan. Tolppa ostettu keväällä joten käyttö tunteja todella vähän

Hääppönen
07.10.2014, 19.35
Muistan jotain puhetta tässä ketjussa olleen, mutta ei jaksa selata läpi kokonaan. Reverb alkoi kolmen vuoden moitteettoman toiminnan jälkeen temppuilemaan. Kun nostaa ylös, menee pari senttiä alas kevyesti kädellä painamalla. Mitä tarpeita/tarvikkeita korjaamiseen ja jos ohjeet saisi?

miku80
07.10.2014, 20.36
siellä on todenäköisesti mennyt öljyt ja ilmat sekaisin. Youtubessa on sramin omat ohjeet purkaamiseen/kasaamiseen..

apa
12.10.2014, 14.49
Törmäsin ajatukseen, että jos jollain sattuu näitä LEV kevlarnaruja napsimaan poikki niin kuulemma jousiaseiden jänne on kevlaria. Eli ostaa yhden jänne säikeen ni siittä VOISI ? saada narun toimintaa varten. Tiedä sitten miten on käytännössä. Jänne tsydeemeitä saa myös pääkaukunkiseudulta.

Atro
03.11.2014, 17.36
V*tuttaa toi LEV. Ehkä kolme lenkkiä takana ja jo on sentin verran sagia tuossa. En oo ajanu pakkasella tuolla ja neuvolassa punnitaan. Kesken hyvää ajokautta pitäs ny sitten Saksaan lähettää huoltoon, toimitusaika tuntematon. Näitten spekseissä pitäis kyllä ilmaista selkeesti että ainoastaan kesäkäyttöön.

Bansku81
03.11.2014, 19.24
Laittelin viime viikolla Ice V8 hissitolpan ja tein jo ennen ensi asnnusta 25mm tiputukselle reiän, kun tiesin sen sopivaksi siirryttäessä tieltä polulle. Pari reissua tuli ajettua ja ei ole enää paluuta tavalliseen tolppaan. Korkeutta tulee säädettyä yllättävän paljon. Ylimmällä asennolla teitä pitkin, pykälän tiputus kun mennään juurakkoisille ja kivikoisille poluille. Seuraava tiputus 45mm:iin kun menee maasto pahemmaksi ja on isompia kiviä ja kallioita ajettavaksi. Ja se matalin sitten kun lasketaan oikein isoja mäkiä. Välillä vauhdissa tiputtaessa meinaa mennä ylhäältä suoraan 45mm alemmas kun pykälät on aika lähekkäin, mutta hyvin pelas.

apa
04.11.2014, 00.04
Jos jollain jotain kikkaa mitä kannattais kokeilla niin vinkit otetaan vastaan.

kikka on tässä
http://forums.mtbr.com/all-mountain/ks-lev-diy-cartridge-rebuild-899659.html

Tämän ku kerralla tekee ja heittää sisuksii kunnollista keulaöljyä ni loppuu tolpalta vinoilut

apa
04.11.2014, 00.23
Onko kellään ollu sellaista vikaa ks lev hissitolpan kanssa että tolppa ei nouse itsestään ihan ylös? Pyörä/tolppa oli kuukauden päivät käyttämättä ja kun lähdin ajoon tolppa ei suostunut menemään alas yhtään. Sitten kun kunnolla satulan päälle hyppäämällä
Nämä Levit ovat sellaisia, että kun se on jumissa ni avaa pohjassa oleva korkki ja paina vaikka sormilla se tapin pää sisällepäin ni sitte se toimii taas. Myöskin siittä voi kätevästi purkaa sen ulkokuoren veks ja tsekata toiminta pelkästä ruodosta. Jos kylmillä ilmoilla tolppa jää jumiin alas vaikka ohjaustangosta vipua painaisi ni sitä ei missään nimessä kannata nykäistä käsipelillä ylös. Silloin menee litkut ja ilmat sekaisin ja tulee painumaa. Vältä myöskin satulasta pyörän nosto kun tolppa on alhaalla. Taisi tulla vähäsen myöhässä tämä ja edellinen, mutta paskathan olivat jo housuissa =) ja varmasti olet jo huollosta toimivan saanut

apa
04.11.2014, 00.28
En muistaakseni ole lueskellut onko LEV ohjeessa mainittu sitä, että ku tolppa on painettu alas ni satulasta ei kannattaisi pyörää nostaa tai innostua roikottamaan pidempiä aikoja. Tämä ajatus voisi toimia myöskin kesäkeleillä.

Atro
04.11.2014, 11.29
Alla olevassa threadissa taas todetaan että voi nostaa LEViä myös penkistä. Sehän tässä ikävää on kun LEVin ohjeessa ei mainita mitään asioista mitkä pitäisi jättää tekemättä jotta ei menisi ilmat ja öljyt sekaisin. Laitoin KS:lle postia jossa kysyin että pitääkö matalia lämpötiloja välttää ja onko jotain muuta mitä pitää jättää tekemättä että vältytään huoltokeikalta jatkossa.

http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/kind-shock-ks-lev-756565-2.html

Lare
08.11.2014, 14.51
GravityDroppereita jossain alessa?

Polun tukko
16.11.2014, 20.36
Nonni.
Keväällä ostettu reverbbi alkanut vähän sagittamaan kun ajaa tai painaa penkistä.
Yläasennossa noin 5mm ja muualla noin 10mm sagi. Huomasin tuossa pari päivää sitten,en koskaan aiemmin ole oireeseen kohdannut.
Ei liene normaalia?
Ilmasin sen tuossa juuri ja ei apuja.
Liekkö takuun piikkin menevä oire?Ainakin webissä on juttuja maailmalta että ovat jopa vaihtaneet täysin uuteen ko. vian kanssa.
Any1?

miku80
16.11.2014, 23.55
Siellä on mennyt ilmat ja oljyt sekasin.. Kyllä pitäisi mennä takuuna..

Kanuunadale
16.11.2014, 23.56
Mulla teki samaa... sitten ku alkoi olemaan 2-3 cm joustoa niin vein huoltoon. Oli joku tiiviste pettänyt ja ilmat sekä öljyt sekaisin. Maksoin kiltisti kun sanoivat ettei tiivisteen rikkoutumiset mee takuuseen.

Polun tukko
17.11.2014, 10.37
Jos tiiviste kestää 6kk ja ei mene takuuseen niin oli ehkä viimeinen reverppi minulla.
Noh, soitellaan ja selvitellään

brilleaux
17.11.2014, 11.43
Tiiviste ei kestä yhtä vuorokautta, jos on reiluummin pakkasta. Kokemusta on. Ei Reverbiä kannata Suomen oloihin ostaa.

Atro
17.11.2014, 12.50
Selviääkö mikään hydraulinen tolppa pakkasajeluista tai edes muutamassa lämpöasteessa ilman sagin syntymistä ennen pitkää?

ICE V8sia harkitsen kylmän kelin tolpaksi mutta siinä mietityttää tarve istahtaa penkille jotta tolppa nousee ylös vai olenko ymmärtänyt väärin? Gravity Dropper Turbo LP:ssä ei ole tätä tarvetta mutta ei sekään nettikeskustelujen perusteella ongelmaton taida olla vaikka hinta muuta lupaakin.

brilleaux
17.11.2014, 13.08
Command post on tähän asti toiminut moitteetta. Toki kunnon pakkasia ei ole vielä ollut.
Sekä Reverb että KS hajosi kylmässä melkeinpä heti. Reverbille riitti pelkkä säilytys kylmässä.

ICE V8 on ihan jees tolppa, toki hiukka on klappia ja jäykähkö käyttää.
Mutta ajaa asiansa, ja takuulla kestää kylmää.

Ja juu, pikku istahtaminen on tehtävä.

miku80
17.11.2014, 13.19
Itellä ollu 3 reverbiä ja ovat kestäneet sen 2vk - 3kk. Nyt kahdessa viimäsimmässä mankelissa spessun command postit ja nehän toimii kelillä ku kelillä. Helppo ja nopea myös huoltaa ihan itse ja siihen löytyy sinätuubista spessulta videokin jos epäilyttää tuo prosessi..

Ketjureaktio
17.11.2014, 13.59
Ongelmien ongelma on se että NettiKeskusteluissa(tm) tilitetään aina vain Ongelmia. Se tietenkin tarkoittaa että mitä tahansa googlettaa, löytää vain ongelmia. Tämä koskee tietenkin hissitolppien lisäksi mm. vauvoja, synnyttämistä, autoja, autohuoltoja, hifivehkeitä jne.

Giantin satulatolpista löytyy myös ongelmia googlettamalla, mutta itseltäni löytyykin yllättäen päinvastaisia kokemuksia joita en ole kai netissä tilittänytkään: tolppa toimii niin kesällä kuin talvella. Vuoden käytön jälkeen vaijeri meni vaihtoon sinne kertyneen pesuveden ja siitä aiheutuneen ruostumisen takia, mutta tolppa ei ole moksiskaan. Harmikseni tolppa meni pyörän mukana kaupan, nyt ajellaan Reverbillä, tähän asti ongelmattomasti.

Verska-Vesa
17.11.2014, 14.16
Mulla on kyllä toiminut KS LEV moitteetta pikkupakkasillakin, tosin pakkasajot on jääneet melko vähiin tuon LEVIn omistamisen aikana.

2 vuotta tuo on kohta ollut käytössä, tähän mennessä toiminut ilman mitään ongelmia muuten, mutta nyt edellisen sateessa tehdyn kuralenkin jälkeen alkoi liike tahmaamaan. Ensiapuna ruuvasin sen "collarin" auki ja ruittasin sinne sekä aseöljyä että vaseliinia, ajatuksena se että öljy tunkeutuu hyvin joka paikkaan ja vaseliini antaa vähän pitkäkestoisempaa voitelua. Liikkuu jo huomattavasti paremmin, mutta täytyy avata tuo kunnolla ja putsata sekä rasvata huolellisemmin kunhan ehdin.

Marcolli
17.11.2014, 14.27
Tietääkö kukaaan voiko Command postin vivun kanssa käyttää muitakin hantaakeja, kuin umpipaskoja Spessun tekeleitä. Yritin asentaa Odit mutta ei onnistunut, koska tuppi ei mene command postin pannan alle eikä täten panta kiristy stongaan.

Bansku81
17.11.2014, 14.27
Mä oon nyt ajellu vajaa 100km ICE V8 tolpalla ja pelaa ku junan vessa. Tolppa on aika hyvin suojattu kuralta sillä kumisuojalla, enkä usko että pakkasilla tulee ongelmia tuon mekaanisen rakenteen ansiosta. Ei se varmaan toiminnaltaan mikä markkinoideen "smoothein" tolppa ole, mutta hinta oli sopiva ja itselle ainakin näissä rymyämis laitteissa tärkeää on toimivuus olosuhteiden vaihdellessa, kun nämä kelit tuppaavat vaihtelemaan aika rajulla skaalalla.

brilleaux
17.11.2014, 14.34
Tietääkö kukaaan voiko Command postin vivun kanssa käyttää muitakin hantaakeja, kuin umpipaskoja Spessun tekeleitä. Yritin asentaa Odit mutta ei onnistunut, koska tuppi ei mene command postin pannan alle eikä täten panta kiristy stongaan.

Vaihda se umpipaska Spessun vipu KS:n vipuun. :)

brilleaux
17.11.2014, 15.07
Helppo ja nopea myös huoltaa ihan itse ja siihen löytyy sinätuubista spessulta videokin jos epäilyttää tuo prosessi..

Onkos tuohon muuten mitään rasvasuosituksia?

miku80
17.11.2014, 16.57
suosituksista en tiedä, mutta ite olen käyttänyt rokkarin judy butteria ja slick honey rasvoja mitä tulee keuloihinkin laitettua niin on kylmemmälläkin toiminut ok..

skuikka
17.11.2014, 18.13
Hyvin voideltu ja sisäänajettu icev8 tulee meidän taloiden molemmissa pyörissä keskiasennosta ylös ilman pyrstöavustusta. Alimmastakin tulee, mutta ei kohtuudella. En muista tarinoinko aiemmin, mutta Icen kun ostaa, kannattaa pyöristää ne lukkotapin reiät siitä tolpasta vaikka viilalla. Niissä on jätetty reuna teräväksi ja siitä ne lähtee murtumaan. Elvytin nimimerkki HarMin risan tolpan rouvakkeen pyörään ja olikohan kahdessa reiässä alkanut tuho siitä kantista.

Bansku81
17.11.2014, 19.33
Omassa V8 Ice tolpassa reiät oli pyöristetty ylä- ja alareunasta jotta lukitustappi menee paremmin paikalle, samoin tein lisä reiällekkin. Tuo lukituksen vapautuksen keveys riippuu myös jousen esi jännityksestä. Itse ruuvasin sen aika tiukalle jotta nousi hyvin ylös uutena kun ei ollut vielä sisäänajettu, nyt voisi jo hyvin löysätä taas jousta.

marko.k
17.11.2014, 21.36
Reilun vuoden ollut käytössä V8 ja kaksi kertaa rasvannut ja putsannut vaijerin. Kyllähän jämäkämpi tolppa ilman klappia olisi mukavampi mutta mennään nyt tuolla tuon pyörän käyttöiän.

skuikka
17.11.2014, 22.02
^Juu niinhän ne onkin. Reunoista pyöristämistä meinasin. Reiän sivuilta ne lohkeamat lähtee. Ei niistä ikuisia silleen saa, mutta pidempään kestää. Tosin HarMi ajeli jäykkäperällä, minulla on täpärissä kestänyt kohta pari vuotta, kuski aika tasan 100kg.

Mait
19.11.2014, 16.50
Nonni.
Keväällä ostettu reverbbi alkanut vähän sagittamaan kun ajaa tai painaa penkistä.
Yläasennossa noin 5mm ja muualla noin 10mm sagi. Huomasin tuossa pari päivää sitten,en koskaan aiemmin ole oireeseen kohdannut.
Ei liene normaalia?
Ilmasin sen tuossa juuri ja ei apuja.
Liekkö takuun piikkin menevä oire?Ainakin webissä on juttuja maailmalta että ovat jopa vaihtaneet täysin uuteen ko. vian kanssa.
Any1?

Lähetin oman Radonin mukana tulleen Reverbin juuri saman vian takia Saksaan takuuseen edellisviikolla. Tänään tuli sähköpostia että olisi vaihdettu valmistajan toimesta uuteen, näin ainakin google translaten mukaan. :)

Varmaan menee ensiviikkoon että tuon saan itselleni, mutta eiköhän sieltä sitten uusi tule. Ja takuun piikkiin meni, pyörä ja tolppa melkeen vuoden vanhat. Eipä tuota varmaan raaski sitten pistää talveksi paikallekkaan, vaikka kyllä viime talvena tuli ajeltua ja kesti hyvin loppukesään asti.

Polun tukko
19.11.2014, 17.02
Lähetin oman Radonin mukana tulleen Reverbin juuri saman vian takia Saksaan takuuseen edellisviikolla. Tänään tuli sähköpostia että olisi vaihdettu valmistajan toimesta uuteen, näin ainakin google translaten mukaan. :)

Varmaan menee ensiviikkoon että tuon saan itselleni, mutta eiköhän sieltä sitten uusi tule. Ja takuun piikkiin meni, pyörä ja tolppa melkeen vuoden vanhat. Eipä tuota varmaan raaski sitten pistää talveksi paikallekkaan, vaikka kyllä viime talvena tuli ajeltua ja kesti hyvin loppukesään asti.

Soittelin alku viikosta myyjälle joka kyseli maahantuojalta. Menee takuuseen minullakin.

Tilasin tänään talvikäyttöön ice v8:n. Viikonloppuna testiä.

Moby
20.11.2014, 12.51
Onko millaisia kokemuksia CB:n Joplin 4:stä? Sen sais alle 140€. Tarkoituksena olis ostaa Pomminvarma Ice V8, mutta onko tämä millainen vaihtoehto?

twentyniner
20.11.2014, 18.33
Itse ostin GD tolpan muutama vuosi sitten , ajelin tyytyväisenä ja taisin noin vuosi sitten myydä pois. Fillaritorille tuli tutun näköinen runkosetti kaupan, tutun tolpan kera. Yhteys myyjään ja kaupat syntyivät . Reissun aikana tolppa oli ottanut lisää patinaa , mutta toiminta kuten ennenkin (Rk62). Nyt läskissä kiinni ja lisää rumbaa.

Luettuani vuosien varrella rutinoita hissitolpista, en voi kuin suositella GD tolppaa, ei ehkä kaunein tai pornoin, mutta toimii .

Polun tukko
21.11.2014, 13.05
Ice nyt laiteltu kiinni. Ihan ok:lta tuntuu ja jos talviajot pelaa niin on hintansa väärti.
Onkos tälle netissä jotain purku ohjetta? Tai mistä ja miten pitää purkaa jotta pääsee nuo lukitus reiät pyöristämään?

Bansku81
21.11.2014, 13.27
Tossa Ice V8 tolpassa ei montaa osaa ole eli uskaltaa avata ihan kokeilemalla. Lukitustappi vain irti pyörästä ja musta kumin alareunassa oleva "mutteri" auki niin tolppa aukeaa.

marko.k
21.11.2014, 13.59
Sinne kannattaa laittaa jouseen ja systeemeihin vaseliinia ettei korroosia pääse iskemään. Talvella sisälle ulos kun tuppaa tiivistämään kosteuden ja jousi alkaa ruostumaan.

Polun tukko
21.11.2014, 15.45
^ joo ruuttasin ihan reilusti vasukkaa. Illalla testi ajolle.

Polun tukko
22.11.2014, 18.39
Nyt on pari lenkkiä ajettu icen kanssa.
Oikein makiasti pelittää.Tietysti hydrauliseen tottuneena on hieman kankea käyttää,mutta hinnan huomioiden ei haittaa.
Itse meinasin aluksi talven ajaa jäykällä tolpalla mutta kesän hissillä ajaneena pelkkä ajatus aiheutti kauhun tunteita.
Money well spent.

Pave
05.12.2014, 16.40
Nuken Oklo (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/nukeproof-oklo-dropper-seatpost/rp-prod120002?utm_source=crchub&utm_medium=hub310&utm_campaign=christmas14)?

marko.k
09.12.2014, 14.49
Nyt napsahti Ice V8 vaijeri poikki ja aivan mulkeron juuresta.
Ei mahda olla muuta korjauskeinoa kuin tilata uusi vaijeri jostain,mutta mistä?

Verska-Vesa
09.12.2014, 15.03
Eikö siihen Iceen käy normaali vaihdevaijeri?

skuikka
09.12.2014, 15.41
Käy. Poraat sen mustan muovitulpan siitä lukitustapin päästä pois, vedät vanhan vaijerin pihalle ja laitat vaihdevaijerin sinne.

marko.k
09.12.2014, 18.23
En vielä purkanut systeemiä ja fillariosasta kyselemällä uuden mallinen liipasin ja vaijeri tulossa.
Meni niin juuresta poikki että juuri ja juuri sai vedettyä tapin pois reiästä kun ensin purin kiristysmutteri edestä. Olisi ollut ikävä ajella kotiin satula alhaalla vaikka matkaa ei ollutkaan pitkästi. Ja tosiaan vaihdevaijeri käy tilalle mutta otin koko paketin kun edellisen mallinen liipaisin vähän vammainen käyttää :rolleyes:

NikHa
09.12.2014, 21.39
ICE delux lähti tilaukseen. Enää tarttee rojektin mihin sen ripustais kiinni.

Southpaw
09.12.2014, 22.01
ICE V8:n hankintaa suunnitteleville vinkkinä, että FORCA-nimellä saa Saksasta samaa tolppaa 80€:lla. Minulla on kolmas talvi menossa tuolla Forcalla ilman mitään ongelmia. Oletettavasti matkan varrella nykyiseen versioon on tullut upgradeja, mutta kuvien perusteella näyttää samalta härpäkkeeltä.

marko.k
09.12.2014, 22.02
ICE delux lähti tilaukseen. Enää tarttee rojektin mihin sen ripustais kiinni.

Mullaki. On periaatteessa deluxe malli kohta kun tulee uuden mallinen liipasin :cool:

Hell_On_Wheels
10.12.2014, 21.50
Pitäisi hankkia uusi hissitolppa. Kahden Reverbin jälkeen haluttaisi kokeilla jotain muuta välillä.
Ajattelin seuraavia vaihtoehtoja:
- KS Lev Ti
- Fox D.O.S.S.
- Thomson Elite Dropper

Mitäs näistä suosittelisitte?

Lev olisi kevyt, Fox taasen painava. Fox ja Thomson kiinnostaisivat siinä mielessä että kun ne ovat mekaanisia, niin toimivuus *pitäisi* olla varmempaa.
Foxin iso vipukaan ei haittaa, kun käytössä 1x11 systeemi, joten vivun voi laittaa vasemmalle tangon alapuolelle.
Onko tietoa, huoltaako joku liike Suomessa tai edes Euroopassa Foxin ja Thomsonin tolppia?
Fillariosassa hoituu ainakin KS Levin huolto.

NikHa
10.12.2014, 22.50
ICE V8:n hankintaa suunnitteleville vinkkinä, että FORCA-nimellä saa Saksasta samaa tolppaa 80€:lla. Minulla on kolmas talvi menossa tuolla Forcalla ilman mitään ongelmia. Oletettavasti matkan varrella nykyiseen versioon on tullut upgradeja, mutta kuvien perusteella näyttää samalta härpäkkeeltä.

Hitto kun ois tienny päivää aikasemmin... Toisaalta tässä konkurssissa...😃

qalleK
11.12.2014, 10.38
Pitäisi hankkia uusi hissitolppa. Kahden Reverbin jälkeen haluttaisi kokeilla jotain muuta välillä.
- KS Lev Ti
- Fox D.O.S.S.
- Thomson Elite Dropper

Mitäs näistä suosittelisitte?

Lev olisi kevyt, Fox taasen painava. Fox ja Thomson kiinnostaisivat siinä mielessä että kun ne ovat mekaanisia, niin toimivuus *pitäisi* olla varmempaa.
Foxin iso vipukaan ei haittaa, kun käytössä 1x11 systeemi, joten vivun voi laittaa vasemmalle tangon alapuolelle.
Onko tietoa, huoltaako joku liike Suomessa tai edes Euroopassa Foxin ja Thomsonin tolppia?
Fillariosassa hoituu ainakin KS Levin huolto.

Itse painiskelin Foxin ja Thomsonin välillä, mutta wigglen (http://www.wiggle.co.uk/thomson-elite-dropper-seatpost/) tarjous ratkaisi pelin Thomsonin hyväksi. Vielä on aikaista sanoa kestävyydestä jne. mitään, mutta ensi vaikutelma on kyllä laadukas ja toiminta erittäin hyvää. Muita plussia suhteessa kettuun: tiputus vapaasti säädettävissä, 2v huoltovapaa toimintatakuu, maltillisempi vipu.

Tank Driver
11.12.2014, 10.46
Mulla on sekä Voksi että Tomssoni. Kumpikin toimivat moitteetta. Elitellä olen ajanut enemmän, ei ainuttakaan ongelmaa. Hieman Foksia tarkempi vaijerin oikeasta mitasta. Infinite Travel on ihana, joskin vaatii vähän opettelua.

Leku
11.12.2014, 12.01
Fox ja Thomson kiinnostaisivat siinä mielessä että kun ne ovat mekaanisia, niin toimivuus *pitäisi* olla varmempaa.

Taitaa LEV ja Thomson ainakin olla ihan yhtä "mekaanisia", jos sillä tarkoitetaan vaijerivetoa.

Thomsonin patruuna on tommonen:
http://gp1.pinkbike.org/p4pb8589757/p4pb8589757.jpg

slow
11.12.2014, 13.35
- KS Lev Ti
- Fox D.O.S.S.
- Thomson Elite Dropper

*nips*

Jos tohtii huudella puskista niin toisin esille vielä Spessun Command postin.

Noin kahdeksan kuukautta olen moisen kanssa kurjuuttanut, enkä keksi pahaa sanottavaa. Hankin tuon joskus tuttavapiiristä löytyneiden useampien hyvien toimivuus-ja kestävyyskokemusten rohkaisemana. Rakenne on niin yksinkertainen että tuon huoltaa itsekin. Ja varmasti huolto hoituu myös missä tahansa asiansa osaavassa pyöräpajassa. Ilmapainetta iskaripumpulla hienosäätämällä voi viritellä toimintaa mielensä mukaisesti. Korkeuden portaatonta säätöähän tuossa ei ole, mutta en ole kokenut sen rajoittavan käyttöä millään tavalla. Suuri osa teknisemmistä polkupätkistä tulee ajeltua satula 35 mm:n dropissa.

Vaikka tuolta:

http://www.hibike.com/shop/catalog/n54226bbf68968/Adjustable-Height-Seat-Posts.html#58e4b77309a3a9fd41b437a33ec2c367

Hell_On_Wheels
11.12.2014, 19.22
Jos tohtii huudella puskista niin toisin esille vielä Spessun Command postin.

Command Postissa on mielestäni muutama ongelma:
1) iso setback
2) alien clamp yhden pultin kiristyksellä
3) karsea vipu (2015 vaihdevipu-tyyppinen on jo tosi jees)

Onko sulla pysynyt satula paikoillaan? Mulla on alien's head -tyyppisestä kiinnityksestä edelliset kokemukset n. 10 vuoden takaa USEn Alien -tolpasta, jossa en saanut koskaan satulaa pysymään paikoillaan eli niiden kokemusten perusteella ei hirveästi napostele tuollainen kiinnitys satulalle.

slow
11.12.2014, 19.50
Ok. Itse tarvitsin setback-tolpan joten se oli listallani plussaa. Oma tolppani on vuoden 2013-mallinen, jonka kanssa ymmärtääkseni on ollut jonkin verran ongelmia satulan keikkumisen kanssa. Pyyhkäisin kitkatahnaa kartioihin ja hyvin on paikallaan pysynyt. Maailmalla huudellaan että 2014 ja uudemmat mallit olisivat vähemmän alttiita tälle riesalle. Mene ja tiedä, en ole heitä nähnyt.

Vipu on tosiaan melko primitiivinen, mutta on toistaiseksi toiminut. Jäsen Brilleaux oli vaihtanut tuohon tilalle KS:n vivun alkuperäisen mentyä rikspoikki kuperkeikassa. Kuulemma hyvä. Kokonaisuutena Command post ei ole järin hienostunut kun verrataan portaattomasti säätyviin hydraulisiin. Tykkään silti. Ainakin tällä käyttökokemuksella.

syklopaatti
11.12.2014, 19.53
Command Postissa on mielestäni muutama ongelma:
1) iso setback
2) alien clamp yhden pultin kiristyksellä
3) karsea vipu (2015 vaihdevipu-tyyppinen on jo tosi jees)

Onko sulla pysynyt satula paikoillaan? Mulla on alien's head -tyyppisestä kiinnityksestä edelliset kokemukset n. 10 vuoden takaa USEn Alien -tolpasta, jossa en saanut koskaan satulaa pysymään paikoillaan eli niiden kokemusten perusteella ei hirveästi napostele tuollainen kiinnitys satulalle.
Command post:iin pittää satula kiinnittää silleen ,et kiristää ruuvin ja sit vääntelee käsillä sitä ja kiristää taas. Tätä toistetaan niin kauan ,et satula
ei enää löysty kun sitä runnoo käsin kunnolla. Sit se rupee pysymään. Pari kertaa saattaa vielä lenkillä joutua kirimään ,mut sit kun se hakee oman paikkansa
niin ei se enää siitä löysty. Näin ainakin mulla.

Japa V
11.12.2014, 20.36

Vielä halvemmalla pääsee, kun tilaa TMARS-merkkisen tolpan ebayn kautta suoraan taiwanista. Yllätyin kun omani saapui jo viikossa suomeen ja vielä postin viikon sähellyksen jälkeen kotiin asti...

JayRay
11.12.2014, 21.54
Bike Discountilta tilasin läskiin Exaform merkkisen pneumaattisen vaijeri remotella. Kind Shockin tekele. Kattoo sieltä lisää, on ainakin edukas. Vielä ei ole kiinni, jos huomenna.

pturunen
14.12.2014, 16.22
Jahas, Command Post päätti sitten lakata nousemasta omin voimin ylös asti. Lämpötilasta ei ole kysymys, pidin nimittäin fillaria sisällä lämpeämässä pari yötä. Huoltoonko vai voiko sille itse tehdä jotain?

miku80
14.12.2014, 16.34
Melkosen helppo on itekkin tuo huolto tehdä. Youtuubasta vaan hakuun "command post service" niin löytyy ohjeet videon muodossa..

slow
14.12.2014, 19.01
Vaikka tuolta.

http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-Specialized-Blacklite-Post-Maintenance-2012.html

pturunen
14.12.2014, 19.07
Uupuu tuo strap wrench, prkl. Ilmeisesti paineet ovat vähän falskanneet tahi jotain törkyä on mennyt väliin estäen nousemisen.

slow
14.12.2014, 19.23
Motonet/Biltema tarjoaa. Tai laita privaa, jos asustellaan lähiseuduilla niin saat lainaan.

Samuli-1
14.12.2014, 23.37
Mulla ainaski Command Post laski viime syksynä ekalla kunnon pakkaslenkillä paineet pihalle, eikä sen jälkeen enää pitäny niitä juuri yhtä lenkkiä pidempään. 2014-vuotisen pyörän mukana tullut tolppa.

No, pyörällä mennään pääasiassa alamäkeen, joten ei niin suuri menetys. Tosin etelän leirillä ois välillä ollu kiva, mut siel oli nousut pitkiä kuten laskutkin, ettei ollu ongelma väännellä pikalinkkua.

Nyt tolppa on kauppiaalla huollossa, mutta laitan sen vasta keväällä paikoilleen, jos silloinkaan.

Toisessa pyörässäni on Reverb ja käyttömukavuudeltaan se hakkaa Command Postin mennen tullen. Portaattomuus pientä plussaa ja nopeuden säätö isoa. Mukava kun alamäen loputtua lyhyellä vivun painalluksella saa satulan nousemaan vain osin, eikä säkkejäkään tarvi niin varoa.

Kauppias muuten sanoi Command Postista viel semmoista, ettei sen sais antaa räpsähtää ylös itekseen vaan pitäis ottaa välilihalla tai kiveksillä vastaan. Muuten menee rikki. No, valitse siinä sit tolppa tai kiveksesi..

Sent from my iPhone using Tapatalk

pturunen
15.12.2014, 00.29
Olen valinnut jostain syystä kivekseni tähän asti, olinpa tyhmä. Kun tuon saan kuntoon lupaan valita paremmin. G-sus, reverbbiäkö pitäisi laittaa tilalle. Se releasekliksu on 2015 CP:ssä huomattavasti parempi.

marko.k
15.12.2014, 01.00
Samuli, ajatko normaalisti kiveksillä istuen? Miksi se satula pitää ottaa nyyteille? Miksi sitä ei voi saattaa ylös niinkuin alaskin? Vai painatko nimenomaan säkeillä satulan alas? Karu jätkä.

Möhgis
15.12.2014, 17.12
Jaahas. Kävikin niin että säilytin pyörää tolppa alhaalla ja kun eilen kokeilin niin nousi ylös mutta jumittu siihen. Ensimmäinen hissitolppa kyseessä niin en tiiä miten normaalia toimintaa moinen. Onko ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa tonkimaan? Pari kolme lenkkiä tehty koko pyörällä niin en nyt halua uskoa että rikki meni noin keposeen.

Edit: Tolppa siis KS Lev integra

Edit2: Juuri kun ajattelin että otanpa ja katon mitä saan sille tehtyä niin tolppa rupesikin toimimaan. Jänniä laitteita nämä =)

slow
15.12.2014, 18.04
*nips*

Kauppias muuten sanoi Command Postista viel semmoista, ettei sen sais antaa räpsähtää ylös itekseen vaan pitäis ottaa välilihalla tai kiveksillä vastaan. Muuten menee rikki. No, valitse siinä sit tolppa tai kiveksesi..

Ei tolpassa ole mikään pakko pitää niitä maksimipaineita. Katselee sinne sen verran että jaksaa nousta tappiin eikä yhtään enempää. Tehdasmaksimi on 40 psi, itse ajelin kesän n. 30 psi paineilla ja aina jaksoi nousta. Pakkasella piti lisätä pari pumppausta. Tosin tämä on varmaan väärin koska otan satulakontaktinkin istuinluilla..

Two-Shoes
21.12.2014, 22.38
Ostin halvalla myyjän mukaan rikkinäisen Ice V8 tolpan. Kuulemma tiputtaa ajessa itsestään välillä satulaa alemmas. Kyseessä käsittääkseni teknisesti yksinkertainen tolppa eli ei liene kauhean vaikea korjata. Onko tuttu ongelma kellekkään, löytyykö korjaus vinkkejä?

marko.k
21.12.2014, 23.39
Ostin halvalla myyjän mukaan rikkinäisen Ice V8 tolpan. Kuulemma tiputtaa ajessa itsestään välillä satulaa alemmas. Kyseessä käsittääkseni teknisesti yksinkertainen tolppa eli ei liene kauhean vaikea korjata. Onko tuttu ongelma kellekkään, löytyykö korjaus vinkkejä?

Joo. Säätää sen vaijerin sillälailla että se klunssi on enemmän kuin 0.1mm siellä reiässä :D
Ei mekaanisessa voi olla muuta vikaa jos kaikki osat on ehjiä.

Two-Shoes
22.12.2014, 01.32
Joo. Säätää sen vaijerin sillälailla että se klunssi on enemmän kuin 0.1mm siellä reiässä :D
Ei mekaanisessa voi olla muuta vikaa jos kaikki osat on ehjiä.
Jotain tämän suuntaista mietinkin :) Hyvä juttu!

Human Traffic
22.12.2014, 10.34
Ehkä kuusi lenkkiä ajettu reverbin stealtti jämähti eilisellä lenkillä alinpaan asentoon eikä siitä enää noussut. Olikohan pakkasta -1 astetta. Enpä sen koommin tutkinut asiaa. Jos tänään ehtisi katsoa onko sieltä ilmat lähtenyt vai mitä..

pturunen
22.12.2014, 20.11
^rasvat jumissa, veikkaan. Sisälle lämpeämään ensiapuna, jos on tuosta kyse.

Verska-Vesa
29.12.2014, 19.04
Mulla jämähti taannoisella pakkaslenkillä KS LEV kokoajan aktivoituun aentoon, eli kun istui niin se painui alas, ja kun seisoi niin penkkikin nousi. Tuo johtui ilmeisesti tolpan pohjassa olevan vivuston jäätymisestä, kun sieltä löytyi purettaessa melko vesipitoista vaseliinimössöä. Putsaus ja uudelleenrasvaus sai tolpan toimimaan taas pakkasillakin.

vesipossu
29.12.2014, 22.27
Onko kukaan törmännyt sovittimeen, jolla jonkun hissitolpan vivun saisi paritettua Formulan jarrukahvan kanssa?

juho_u
29.12.2014, 23.19
Antakaas vinkkiä, ropleemana stealth reverb. Tolpan alle tuleva liitos on ollu löysällä ja tolpassa pirusti ilmaa, mikä ei millään suostu tulemaan pois. Aina jää vajaa sentti tolpalle liikettä, kun laittaa satulalle painoa. Letkut saa ilmattua, mutta tuo prkl tolppa.

Millä ne loput ilmat saa pois?

miku80
29.12.2014, 23.43
Siellä on ilmat ja öljyt sekasin ja se koko tolppa täytyy täytyy huoltaa.. Se on reverbin perusongelma varsinkin jos sitä käytetään pakkaskeleillä.. Juutuubis on hyviä videoita missä demonstroidaan tuo prosessi selkeesti..

juho_u
29.12.2014, 23.53
Eikös nuo kuulu takuun piikkiin laittaa kuntoon. Ei sillä oo -3 kylmemmässä ees ajettu. Onko tuo noin paska?

miku80
30.12.2014, 00.07
On niissä takuu ja kyllä ne takuuna huolletaan.. Syksyllä sramin kaverin kanssa oli noista reverbeistä juttua ja sanosi itekkin et niitä on saanu "jonkun verran" huoltaa ja et ongelma on siinä itse rakenteessa ettei kestä.. Lähimmälle sramin jälleenmyyjälle tolppa niin lähettää huoltoon..

brilleaux
30.12.2014, 08.05
Reverbin tapauksessa se takuu ei välttämättä tee autuaaksi. Mulla huollon jälkeen meni samantien paskaksi, ilman ajoa.
Riitti että seisoi parvekkeella pakkasessa.

Talveksi suosittelen kyllä jotain muuta tolppaa.

Human Traffic
30.12.2014, 11.14
Jännä että tuossa reverbissä on noin paljon ongelmia. Srami on kuitenkin aika iso tekijä, niin vähän ihmetyttää nämä ongelmat.. Miten ne päästää tuollaista tapahtumaan. Ja reverb on aika suosittu hissitolppa. Vai onko se niin, että nämä ongelmat esiintyy vain pakkasella? Tällöinhän ongelma on globaalisti aika pieni.

Oma reverbbi heräsi henkiin kun toin sen sisälle. Edeltävä reverb toimi pakkasella ihan hyvin. Oisko ollut vuoden 2012 tekoa. Ei stealth.

Moby
30.12.2014, 15.13
Vai onko niin että tyytyväisiä käyttäjiä on paljon mutta foorumilla vain ne joilla on ollut ongelmia?

miku80
30.12.2014, 15.46
eikös se mene juurikin niin että niitä huonoja kokemuksia aina huudellaan ja kellä toimii niin käyttää vaan tyytyväisenä..

Human Traffic
30.12.2014, 16.55
Näin se taitaa olla. Tänäään toimi ihan moitteetta nollakelissä.

Atro
30.12.2014, 17.29
Tuli sitten hommattua ICE V8 talvitolpaksi KS Levin tilalle. Toimiihan se ICE, mutta kyllä Lev on vaan omaa luokkaansa mukavuudessa. Vähän sama ero kuin ohjaustehostetulla ja tehosteettomalla autolla ahtaassa parkkihallissa. Mielenkiintosta olisi kokeilla joskus gravity dropperia josko siinä olisi saatu mekaaninen tolppa sulavammaksi toiminnaltaan.

69Hz
30.12.2014, 17.45
Alla olevassa threadissa taas todetaan että voi nostaa LEViä myös penkistä. Sehän tässä ikävää on kun LEVin ohjeessa ei mainita mitään asioista mitkä pitäisi jättää tekemättä jotta ei menisi ilmat ja öljyt sekaisin. Laitoin KS:lle postia jossa kysyin että pitääkö matalia lämpötiloja välttää ja onko jotain muuta mitä pitää jättää tekemättä että vältytään huoltokeikalta jatkossa.

http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/kind-shock-ks-lev-756565-2.html

Katsoin myös ohjeet uudelleen läpi ja siellä ei tosiaankaan ole mitään mainintaa esim lämpötilarajoituksista. Mielenkiintoista.. Mulla siis myös KSLev huollossa, kun alkoi sagia ilmestymään. Eikäs ollut edes pakkaskelit, prkl. Nyt vaan odotellaan milloin saan omani takaisin.

juu-zo
30.12.2014, 20.13
Mulla on 2014 vuoden reverb toiminu ihan hyvin vuoden ajan. Talvella pyörä säilössä parvekkeella joten on pakkastakin saanut. Ei siis moitittavaa toistaiseksi.

pturunen
20.01.2015, 20.17
Jahas, Commandpost alkoi jälleen kenkkuilemaan. Mahtaakohan sieltä falskata ilma, kun edellisestä huolto-operaatiosta Slow:n ystävällisellä avustuksella on aabout kuukausi?

stumpe
20.01.2015, 21.35
Mikäs on tällä hetkellä luotettavin hissitolppa, jos käytettävyys pidetään toissijaisena kriteerinä?

Human Traffic
20.01.2015, 22.10
Reverbbi jämähtänyt noin puoliväliin. Ei liiku alas eikä liiku ylös. Taidanpa vaihtaa jäykän tolpan enskakäkättimeen talven ajaksi..

mehukatti
20.01.2015, 22.21
Reverbbi jämähtänyt noin puoliväliin. Ei liiku alas eikä liiku ylös. Taidanpa vaihtaa jäykän tolpan enskakäkättimeen talven ajaksi..

Tarkista paineet ja jos ei auta, niin huoltoon. Se vaatii vähintään kerran vuodessa huoltoa tai pari kertaa, jos ajaa paljon ja ympäri vuoden. Itelle olisi ainakin nykyään ihan mahdoton ajatus siirtyä jäykkään tolppaan tai sitten sitä joutuis laskemaan joka alamäkeen.

slow
20.01.2015, 22.37
Jahas, Commandpost alkoi jälleen kenkkuilemaan. Mahtaakohan sieltä falskata ilma, kun edellisestä huolto-operaatiosta Slow:n ystävällisellä avustuksella on aabout kuukausi?

Jaa, onnistuinko senkin rikkomaan? Oma toimii, huolloistani huolimatta. Tsekkasitko paineet?

pturunen
20.01.2015, 23.02
Tuo on pelannut nätisti edellisestä twiikkailusta asti, mutta tänään joutui avittamaan ylös. Tsekkaan paineet huomenna, suattaahan tuo vuotaakin jostain tiivisteistä. Ei varmaan olisi ensimmäinen Komentotolppa.

marko.k
21.01.2015, 07.56
Mikäs on tällä hetkellä luotettavin hissitolppa, jos käytettävyys pidetään toissijaisena kriteerinä?

Vaijeri/jousikuormitteinen tolppa. Niitä on muutamia,valitse niistä. Ei pakkaset haittaa kun vaan voitelee liikkuvat osat kerran kaksi vuoteen.

Human Traffic
21.01.2015, 09.48
Tarkista paineet ja jos ei auta, niin huoltoon. Se vaatii vähintään kerran vuodessa huoltoa tai pari kertaa, jos ajaa paljon ja ympäri vuoden. Itelle olisi ainakin nykyään ihan mahdoton ajatus siirtyä jäykkään tolppaan tai sitten sitä joutuis laskemaan joka alamäkeen.

Ei tää tolppa ole kuin muutaman kuukauden vanha. Eli varmaan takuun piikkiin menisi jos sökönä on. Täytyy tarkistaa vielä paineet josko oisi karannut. Jos ei niin sitten pakkanen on tehnyt tehtävänsä.

miku80
21.01.2015, 10.14
Ei se ilmojen karkaaminen kyllä tuota jumittumista selitä, kyllähän tolppa liikkuu vaikkei olisi painetta sisällä.. Kiikutat lähimmälle sramin jälleenmyyjälle kuitin kera niin lähettävät huoltoon..

pturunen
21.01.2015, 11.00
Omassa tapauksessa tolppa liikkuu kyllä, muttei jaksa nousta ala-asennosta takaisin ylös. Tällöin alhaiset paineet voivat selittää propleemaa. Vaseliinikin oli tässä tapauksessa oikeata hunajaa^^

miku80
21.01.2015, 11.05
Command postin tapauksessa epäilisin, että on ilmat karannu jonnekkin atmosfääriin.. Itellä käynyt myös samainen oman cp:n kanssa.. Uudestaan ilmat sisään ja on siellä myös pysynyt..

Human Traffic
23.01.2015, 00.11
Reverbbi lähti skulaamaan kun lisäsin ilmaa sekä ilmasin koko zydeemin. ilmaa oli 220psi:tä. Laitoin sen halutun 250psi:tä. Aikaisemmin letkun lyhennyksen yhteydessä ilmasin vain namiskan. Toimi kyllä silloin. Nyt ilmasin molemmista päistä. Katsotaan kauanko nyt toimii. Pakko säilyttää pyöriä parvekkeella, niin pakkanen pääsee kiusaamaan.

niilo
23.01.2015, 09.48
Mulla on vapusta asti ollut ajossa Yep: http://yepcomponents.com/EN/Bike-Uptimizer.aspx?cp=UPT-ST

On toiminut loistavasti koko tämän ajan. Toiminta on smoothia eikä klappia ole mihinkään suuntaan. Alkuun vähän epäilin miten mahtaa kestää melkein 100kg kuskin alla mutta huoli oli turhaa. Tämä on mun ensimmäinen hissitolppa, joten en pysty vertaamaan muihin merkkeihin, mutta vaikea uskoa, että parempaa olisi saatavilla. Halpa se ei ole mutta hinta taitaa kuitenkin olla linjassa esim. Thomsonin ja Foxin kanssa.

Tähän mennessä siis pelkästään positiivista sanottavaa, toivottavasti toimii jatkossakin yhtä hyvin.

Yep lähti alkuviikosta huoltoon. Ei siinä mitään vikaa ollut, mutta kun lupasivat ilmaisen vuosihuollon niin laitoin sen nyt menemään kun täpärillä tulee ajettua aika vähän talvella. Ei edelleenkään voi kuin kehua tolppaa!

syklopaatti
23.01.2015, 12.22
Jahas, Commandpost alkoi jälleen kenkkuilemaan. Mahtaakohan sieltä falskata ilma, kun edellisestä huolto-operaatiosta Slow:n ystävällisellä avustuksella on aabout kuukausi?Aukaisittoko te sen videon tapaan. Minä laitoin ohuempaa rasvaa tai lähinnä moottoriöljyä sinne kun käytin auki ja
sen jälkeen pelannut tosi jouhevasti kovillakin pakkasilla.
https://www.youtube.com/watch?v=K0X3sLMo-TA

sieltä oli myös murtunut pari kynttä sellaisesta jännästä kodanmallisesta päästä missä on kaapelinpätkä. (näkyy noin 2min kohdalla)
Varistelin vaan rikkonaiset osat roskiin , kasasin ja avot. Tolppa ei ollut moksiskaan. Aika sitkee tolppa kun on kuitenkin jo 3 vuota vanha.

pturunen
24.01.2015, 12.36
^jep, tuon mukaan. Tsekkasin paineet ja nollassa liki oli eli tuo vuotaa? Onko siellä joku tiiviste rikki, jos kuukaudessa tyhjenee?

Kärrä
29.01.2015, 13.05
Mikähän olisi nykyään paras talvikäyttöä kestävä, portaallinen tolppa, halkaisijaltaan 27,2mm? Ice V8?
Ei tuon fatin kanssa taida tulla toimeen ilman hissitolppaa, kun sellaiseen on tottunut :)

brilleaux
29.01.2015, 13.30
Ice V8 on ollut, hinta+laatu kohtaa mainiosti. :)

Bansku81
29.01.2015, 13.44
Onkos noi reippaan 300€ hydrauliset tolpat hintansa arvoisia? Nyt ajellu tyytyväisenä tolla ICE V8 tolpalla niin miettiny että pitäisikö keväällä laittaa joku hienompi tolppa?

mutanaama
29.01.2015, 13.54
Mikähän olisi nykyään paras talvikäyttöä kestävä, portaallinen tolppa, halkaisijaltaan 27,2mm? Ice V8?
Ei tuon fatin kanssa taida tulla toimeen ilman hissitolppaa, kun sellaiseen on tottunut :)
Saat lainaksi, jos haluat testailla. Vuoden ollut hyllyssä enkä ole saanut itselleni vakuutettua että tarvitsen moista

Oulunjulli
29.01.2015, 15.27
Saat lainaksi, jos haluat testailla. Vuoden ollut hyllyssä enkä ole saanut itselleni vakuutettua että tarvitsen moista

Tuli eilen Canyonin mukana Reverb. Ajattelin olla totuttelematta tuommoseen ja laitan Thomsonia kiinni kun jossain vaihtokaupassa tuli semmoinen aijemmin.
Tai voishan tuota kesällä kokeilla, tuo stealth tuo vaan oman pienen nysväys lisäyksen.

Kärrä
29.01.2015, 15.56
Laitan kirjekyyhkyn asialle :)

SammyB
30.01.2015, 11.37
Kaikki on varmaan ihan hyviä, mutta minä ainakin itse kyllästyin puljaamiseen, säätämiseen ja huoltamiseen.
Palasin siis takaisin alkuruutuun ja hommasin harhahyppyjen jälkeen taas mekaanisen gravitydropperin.
Ei huolenhäivää, jihaa!

Human Traffic
30.01.2015, 12.19
Tuli eilen Canyonin mukana Reverb. Ajattelin olla totuttelematta tuommoseen ja laitan Thomsonia kiinni kun jossain vaihtokaupassa tuli semmoinen aijemmin.
Tai voishan tuota kesällä kokeilla, tuo stealth tuo vaan oman pienen nysväys lisäyksen.

Kyllä sitä kannattaa kokeilla. Se voi viedä mukanaan.. Vaatii vaan vähän ajoa. Ei sen käyttö heti iskostu. Mutta sitten kun iskostuu, niin on se vaan hyvä lisävaruste.

Oulunjulli
30.01.2015, 23.53
^No se Thomsonin mestariteos onkin nyt tuolla torilla kaupan ja reverbbi takaisin. Ei nimittäin (setback malli) tuolla thomsonilla + jollain specialized rivalla millään saanut sen keulaa tarpeeksi alas. Tunsi ihtensä harvinaisen pöljäksi, tai ei se kovin harvinaista ole.

kalleA
31.01.2015, 14.04
Onkos kellään ollu X-Fusion Hilo remotea? Kommentteja?

Moby
03.02.2015, 13.26
Sanokaas Ice V8:n omistajat että onko se yksi ja sama tolppa ja sovite rungon mukaan vai muuttuuko itsensä tolpan putken halkaisija? Ajatuksena niinqu se että onko samaa tolppaa helppo kierrättää muihin runkoihin jossa on eri kokoiset satulatolpat.

skuikka
03.02.2015, 13.43
Sovite rungon mukaan.

Moby
03.02.2015, 14.51
Ok, kiitti. Onko se miten tukeva sovitteen kanssa? Ja onkohan sovitteella mitään väliä rungon tai tolpan kesävyyden suhteen, kun vääntö tulee pienemmällä alalle. Joku oli jossain tehnyt sinne tolpan päähän toisen sovitteen mutta en äkkiseltään löytänyt sitä.

Mannavelli
03.02.2015, 16.12
Onkos kellään ollu X-Fusion Hilo remotea? Kommentteja?

En ole, mutta joskus törmäsin tällaiseen XLC:n tolppaan:

https://www.bike-components.de/en/XLC/Pro-Sattelstuetze-SP-T03-ohne-Remote-p27288/

Yritin silloin netistä etsiä tietoa XLC:n tolpasta ja jossain luki, että kyseessä olisi sama tolppa eri tarroilla. Tiedä sitten.

juho_u
03.02.2015, 22.12
Millanen juttu on stealth reverbin letkun lyhentäminen? Uusi tolppa letkuineen tuli takuuseen, pitäisi saada paikalleen.

Jukahia
03.02.2015, 22.40
Millanen juttu on stealth reverbin letkun lyhentäminen? Uusi tolppa letkuineen tuli takuuseen, pitäisi saada paikalleen.
Sramin sivulla on video aiheesta, mut lyhykäisyydessään tarviit mattopuukon jolla halkaiset letkun irti namikan päästä. Lyhennät haluttuun mittaan ja varovasti painat/äherrät/kierrät jne letkun takaisin tangon namikkaan... Koitat pelaako ja jos tolppa ei kanna alat ilmaamaan... Kannattaa kyll samantien ilmata ja aloittaa vetämällä alipaine namikan päähän niin saat ilmat helposti ulos.

skuikka
04.02.2015, 11.22
Ok, kiitti. Onko se miten tukeva sovitteen kanssa? Ja onkohan sovitteella mitään väliä rungon tai tolpan kesävyyden suhteen, kun vääntö tulee pienemmällä alalle. Joku oli jossain tehnyt sinne tolpan päähän toisen sovitteen mutta en äkkiseltään löytänyt sitä.
Se joku olin varmaan minä. Nuo Commencalien rungot kun on muutenkin murtuvaista sorttia, niin ostin kaksi soviteholkkia. Toisen laitoin normaalisti ja toisesta leikkasin kauluksen pois ja kiinnitin parilla hitsitäpällä tolpan alapäähän.
Muutoin kaikki tolpan vääntö kohdistuu pystypytken yläpäähän ja pysty- ja vaakaputken saumaan.
Veikkaan että tuon alatuen saa kiinni myös liimalla, laittaa liimat väliin ja parilla klemmarilla kiristää kovettumisen ajaksi.

Moby
04.02.2015, 13.48
Sunhan se olikin ja löysin sen nyt tuolta ketjusta. Jos tuon tolpan hommaan niin tuollainen patenttihan siihen pitäisi tehdä. Kunnollahan sen holkin pitäisi siinä olla ettei jää rungon sisälle..
Täytyypä miettiä koko tolppahomma vielä uudestaan. Hissitolppaa tulisi käytettyä vain kesällä joten se voisi olla pakkasessa hajoavaa mallia, silloin ei tarvitsisi välttämättä noiden sovitteiden kanssa pelailla.

Mannavelli
05.02.2015, 13.05
Sramin sivulla on video aiheesta, mut lyhykäisyydessään tarviit mattopuukon jolla halkaiset letkun irti namikan päästä. Lyhennät haluttuun mittaan ja varovasti painat/äherrät/kierrät jne letkun takaisin tangon namikkaan... Koitat pelaako ja jos tolppa ei kanna alat ilmaamaan... Kannattaa kyll samantien ilmata ja aloittaa vetämällä alipaine namikan päähän niin saat ilmat helposti ulos.

Ennen ilmausta ja letkujen irroitusta kannattaa pyörittää namikan juuren mutterista letkun paineet minimiin. Tuskin tarttee ilmata tällöin.

Human Traffic
11.02.2015, 22.21
Nyt sägittää jo useamman centin reverbbi kun päälle istuu tai kädellä painaa. Eli tämä tuttu vaiva. Eiköhän mene takuunpiikkiin kun lokakuun lopussa ostettu. Saksasta ostettu kaippa sen voi täällä Suomessakin hoitaa, kun kerran sramin jälleenmyyjiä täältä löytyy. Esmes fillariosa.

Juniper
11.02.2015, 23.43
Onkohan mun reverbi maanantaikappale kun toimii myös yli 15 asteen pakkasilla täysin moitteeta :)

KnuutV
27.02.2015, 17.20
Tänne asti kesti tolppa. Nyt oireeksi tuli että tolppa ei pysy alhaalla vaan kohoaa hitaasti. Yläasennossa, eikä missään muussakaan kohtaa, tolppa jousta milliäkään.

Purin tolpan ja koitin kasata taas uusilla tiivisteillä, mutta vika ei korjaantunut. En vaan ymmärrä miten tolppa "joustaa" vain ylöspäin. Jos vipu olisi jumissa tai öljyt ja ilmat sekaisin olisi joustoa kai molempiin suuntiin.

Multa loppui ideat tämän vehkeen kanssa, ei ole enää mitään purettavaa. Varmaan pitää alkaa kattelemaan mekaanista vehettä :)

Onnistuin korjaamaan KS i950r hissitolpan. Oireina tolpassa oli pieni jousto, joka ajan kanssa paheni.

Seurasin näitä ohjeita tolpan kanssa touhutessani:

http://forums.mtbr.com/all-mountain/ks-i900-fixed-fully-rebuildable-home-693843-post9506270.html#post9506270

Vaihdoin tolppaan kaikki liikkuvien osien tiivisteet. Tolpan sisällä on mäntä, joka pitää saada ehjänä ja oikein päin paikoilleen. Männän sisemp x-rengas on todella tiukka sisemmän putken ympärillä. Männän asennuksessa kannattaa käyttää vaseliinia reilusti ja olla hellä ;) ettei riko tiiivistettä ( niinkuin itse tein ensi yrityksellä ). Asensin siis ohjeista poiketen männän sisemmän putken ympärille ennen putken ja männän asennusta ulompaan putkeen. Lisäksi tarvitsee sopivan kokoisen muoviputken, jolla mäntä työnnetään pohjaan asti.

Ilman tolpaan sain pumpattua katkaistulla tops puikolla, neulaventtiilillä ja iskaripumpulla.
Uudet tiivisteet hankin Fillariosasta vanhoja mallina käyttäen.

Nyt ainakin yhden lenkin tolppa toimi moitteetta, saa nähdä miten jatkossa.

Needleman
01.03.2015, 19.40
Nämä Levit ovat sellaisia, että kun se on jumissa ni avaa pohjassa oleva korkki ja paina vaikka sormilla se tapin pää sisällepäin ni sitte se toimii taas. Myöskin siittä voi kätevästi purkaa sen ulkokuoren veks ja tsekata toiminta pelkästä ruodosta. Jos kylmillä ilmoilla tolppa jää jumiin alas vaikka ohjaustangosta vipua painaisi ni sitä ei missään nimessä kannata nykäistä käsipelillä ylös. Silloin menee litkut ja ilmat sekaisin ja tulee painumaa. Vältä myöskin satulasta pyörän nosto kun tolppa on alhaalla. Taisi tulla vähäsen myöhässä tämä ja edellinen, mutta paskathan olivat jo housuissa =) ja varmasti olet jo huollosta toimivan saanut

Kiitti! En oo saanu tehtyä mitään tolpalle mutta josko talviloman kunniaks ottaa projektiks

Polun tukko
05.03.2015, 18.47
Onko kokemuksia ks tolppien kestosta viileässä/pakkasessa?
Kaveri puheli että kestää melko huonosti kylmää....

SammyB
05.03.2015, 21.00
Mekaaniset toimii kun junan vessa. Muiden kanssa on mahdollisuus säätöön.

Polun tukko
05.03.2015, 21.05
Lev integra kyseessä. Kannattaako odotella lämpimämpää säätä ettei mene puurot ja vellit sekaisin?

juu-zo
06.03.2015, 09.14
Oma 2014 reverb on toiminut moitteetta koko talven ja mitään ongelmia ei ole ollut. Pyörä on ollut säilytyksessä lasitetulla parvekkeella joten pakkastakin se on saanut.

Verska-Vesa
06.03.2015, 10.45
Mulla LEV toimi puolitoista talvea ilman ongelmia, mutta viime syksynä se imaisi vettä liukuputken ja sen uloimman putken väliin, joka kerääntyy tolpan pohjalle ja jäätyessään jumittaa pohjassa olevan vipumekanismin.
Olen yrittänyt kuivata tolppaa mahdollisimman hyvin, mutta en ole saanut vielä pohjassa olevaa vipumekanismin sisältävää osaa irti (siitä ohuesta ruodosta on niin hemmetin vaikea ottaa kunnolla kiinni tekemättä vahinkoa sille), joten en ole saanut tolppaa purettua tarpeeksi jotta sen saisi aivan totaalisen kuivaksi.
Ratkaisuna ongelmaan laitoin LEVin odottamaan plussakelejä ja talvitolpaksi vanhan kunnon Gravity Dropperin, joka toimii kuin junan vessa pakkasessakin.

Leku
06.03.2015, 10.58
Minkähämmoinen tommonen Vecnum Moveloc olisi?

http://vecnum.com/produkte/moveloc/features/

Jukahia
06.03.2015, 11.08
Onko kokemuksia ks tolppien kestosta viileässä/pakkasessa?
Kaveri puheli että kestää melko huonosti kylmää....

Minulla on tuommoinen KIND SHOCK Dropezone toiminut kesät talvet nyt 3,5 vuotta putkeen. Ja olen ajanut kovillakin pakkasilla. Säätö siinä on vivulla satulan alta. Ja nyt näin +6000 km jälkeen alkaa olla selvää klappia satulan pään kiinnityksessä, eli joku 2mm liikkuu satula säteisesti. Tämä on minulla nykyään talvikäytössä ja kesäsin mennään RS tuotteella.

samu88
11.03.2015, 13.02
Onkohan missään hyviä tarjouksia hissitolpista? =)

ben
22.03.2015, 16.24
Olisi tarve saada Reverbiin pidempi letku. Onko mahdollista ottaa esim. Elixir 1:sen letku, huuhdella se ja asentaa Reverbiin vai kannattaako suoraan ostaa esim. B-D:stä tämä: http://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-reverb-hydraulic-hose-kit-50353 ?

Polun tukko
22.03.2015, 17.05
Eiköhän se käy jos vaan käy liittimiin. Jos vaatii uudet liittimet niin silloin sama tilata tuo linkin setti.

Mike
23.03.2015, 23.05
Mikäköhän Rokkarin Reverbissä hajoaa kun yläasennossa joustaa muutaman sentin? Oheisen Rokkarin huoltovideonkin mukaan silloin pitää viedä huoltoon?

http://youtu.be/XxgUK3gC_Fk

Mietin että kannattaakohan 2v vanha tolppa viedä 100e huoltoon jos vielä menee joku extra euro osiin (jos joutuvat vaihtamaan osia esim. Mutteri/pyyhkijä 40e). About tuplahinnalla saisi uuden ja tosta vanhasta joku propellipää voisi jopa jonkun euron maksaakin...

miku80
23.03.2015, 23.12
Mikäköhän Rokkarin Reverbissä hajoaa kun yläasennossa joustaa muutaman sentin?

Siellä on öljyt ja ilmat sekasin.. Aikast yleinen ongelma noissa..

kilimu
24.03.2015, 09.10
Tekeeköhän tollasella mitään. Luulen että riittäisi tuo satulan alla oleva säätö, käyttö lähinnä alamäkeen lasketaan alas ja ylös ajaessa nostetaan ylös..
https://www.bike-components.de/en/Kind-Shock/Supernatural-Sattelstuetze-ohne-Remote-Auslaufmodell-p31854/

Tuo olisi vielä tuolla 2 pultin kiinnityksellä. Ei jaksaisi maksaa tuplahintaa muista, tuntuu tuo kestävyys olevan noissa aikasta heikkoa. Tosin talvella ei ajoja kyllä tolpalle tule.

Mike
26.03.2015, 22.32
Onko Thomsonin Elite dropperista pidempiaikaisia kokemuksia? Lupaavat sen 2v mutta miten sen jälkeen? Missä lähin huolto?

edit: oli näköjään ketjussa aikaisemmin syksyltä muutama kommentti. Lähinnä tuntuu olevan positiivisia. Toi huolto silti kiinnostaisi?

Bässi
26.03.2015, 23.38
Tiä huoltopaikasta niin vastaan, Kotona.
ite jos ja kun olen ettimässä sellasta tolppaa joka toimis pakkasessakin, niin vahvoilla on tämä uus ridemoren kauppaama penkin nostin... http://www.ridemore.fi/9point8-fall-line-hissitolppa
Portaaton mekaaninen säätö ja suht kevyt kuullostaa hyvältä, tiedä sitten miten toimii.

Jos reverbissä on tiivisteet ehjänä, niin kuin luultavasti on jos pakkasessa hajonnut. Niin ei se kovin isoa huoltoa vaatis.