Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Hissitolppaa

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9

juu-zo
01.11.2011, 17.07
Onko kellään kokemuksia ks:n uusista tolpista? Mietin tuota dropzonea jossa olisi 75mm pudotusta. 125mm pudottavat tolpat kun vaativat niin hirveästi jo tuota satulatolppaa näkyviin että en tiedä riittääkö itselläni mitta. Muilla merkeillä ei taida olla vielä näitä hieman vähemmän pudotavia tolppia. Dropzone perustuu kuitenkin entiseen i900 malliin joka kuitenkin kohtalaisen hyvältä tolpalta vaikutti. Ja tuotahan saa remote namiskalla esimerkiksi bike-discountista hintaan 169€

marco1
01.11.2011, 18.43
Onkohan muuten kyse Reverbin "ominaisuudesta" sillä mielestäni satula klappaa hiukan kiinnityksestään? Itse putkiosa on tukeva, eikä heilu/notku, mutta satula kyllä elää klampissaan.
Kyllä se Reverbi vähän liikkuu yläpäästä mutta minullakin kolisee tuo BelAir-satula niin paljon enemmän ettei tuosta väliä.

AnttiL
02.11.2011, 17.47
Jollakulla kun löytyy tuo i900 malli voisikos mitata paljonko satulan johde tulee siitä tolpasta taaksepäin.
Jotenkin tuntuu että on turhan paljon, noin kuvasta katsottuna.

Nappulakenka
02.11.2011, 19.57
Onkohan muuten kyse Reverbin "ominaisuudesta" sillä mielestäni satula klappaa hiukan kiinnityksestään?

Pientä klappia löytyy täältäkin ja niin kuin marco1 sen nimenomaan huomaa yläasennossa. Aluksi sitä tuli vähän ihmeteltyä, mutta kun ei se ajossa tunnu, niin väliäkö sillä :)

PaH
02.11.2011, 20.52
Jollakulla kun löytyy tuo i900 malli voisikos mitata paljonko satulan johde tulee siitä tolpasta taaksepäin.
Jotenkin tuntuu että on turhan paljon, noin kuvasta katsottuna.

Mittasin sen muistaakseni olevan ~25mm jos tuota set backiä tarkoitat. i950 tai mikä supernatural se nykyiseltä nimeltään onkaan,
on suora. Noita tolppiahan voi pitää kumminpäin vaan - jos penkkiä tarttee eteen niin ton i900:n (tms) voi pyörähyttää ympäri
sillai et se vaijeri kulkee tolpan takaa.

mutanaama
02.11.2011, 21.58
Ilmat pihalle reverbistä, kytkin lakkas toimimasta ja joku korkkas ja jotain. Pohjaan jäi, eikä pysy ylhäällä. Onneks putkessa oli varaa nostella.

AnttiL
03.11.2011, 00.12
Mittasin sen muistaakseni olevan ~25mm jos tuota set backiä tarkoitat. i950 tai mikä supernatural se nykyiseltä nimeltään onkaan,
on suora. Noita tolppiahan voi pitää kumminpäin vaan - jos penkkiä tarttee eteen niin ton i900:n (tms) voi pyörähyttää ympäri
sillai et se vaijeri kulkee tolpan takaa.

Toihan voiski olla hyväjuttu et käätäs toistepäite, ei kura lennä sinne yläpään vivustoon tai ainaki vähemmän.
Löytyhän tuolta webin syövereistä kuva jossa i950 oli asennettu toistepäite :)

wiggum
03.11.2011, 10.25
Toihan voiski olla hyväjuttu et käätäs toistepäite, ei kura lennä sinne yläpään vivustoon tai ainaki vähemmän.
Löytyhän tuolta webin syövereistä kuva jossa i950 oli asennettu toistepäite :)

Jos sen toistepäin laitat, niin kura nimenomaan lentää sinne vivustoon helpommin. Jotain suojaa ainakin itse virittelisin tuossa tapauksessa...

apa
03.11.2011, 16.36
https://lh6.googleusercontent.com/-3UsyNXn_gSI/TrKU1gr1NVI/AAAAAAAAAmY/Mjx9OxQwUXg/s512/2011-11-03_15-16-49_343.jpg

Kaikiltahan meiltä löytyy käyttökelvottomia sisuskumeja joten tässä DIYproto 2.2 vipuston suojauksesta. Helppo ja toimii

KS on myös tehnyt omansa
http://www.kssuspension.com/images/i950 Boot Retrofit Publish.pdf

PaH
03.11.2011, 19.39
Jos sen toistepäin laitat, niin kura nimenomaan lentää sinne vivustoon helpommin. Jotain suojaa ainakin itse virittelisin tuossa tapauksessa...

Onhan noissa KS:n tolpissa muutenkin jo tuo "toistepäisyys" eriäpäin, i900:ssa letku ja sen kiinnitys on tolpan
etupuolella ja i950:ssä sen takapuolella jos tolpan speksien mukaan laittaa. Kumpaakin olen käyttäny ja en oo
huomannu eroa et jompikumpikaan olisi enemmän arka lentävälle japskalle, samalla tavalla sinne loveen sitä
shittiä kertyy. Jonkinlaisessa suojauksessa on järkeä, oli sit tolppa kumpi tahansa ja asennettu oikeinpäin tai
päinvastoin. Kuorrute voipi toki päästä vaijerikuoren sisään, mut yleensä se tahmaus noissa tulee siitä et sen
vipusen ja sen liikuttaman pallukan välissä on sitä itteensä.

wiggum
03.11.2011, 20.52
Onhan noissa KS:n tolpissa muutenkin jo tuo "toistepäisyys" eriäpäin, i900:ssa letku ja sen kiinnitys on tolpan
etupuolella ja i950:ssä sen takapuolella jos tolpan speksien mukaan laittaa. Kumpaakin olen käyttäny ja en oo
huomannu eroa et jompikumpikaan olisi enemmän arka lentävälle japskalle, samalla tavalla sinne loveen sitä
shittiä kertyy. Jonkinlaisessa suojauksessa on järkeä, oli sit tolppa kumpi tahansa ja asennettu oikeinpäin tai
päinvastoin. Kuorrute voipi toki päästä vaijerikuoren sisään, mut yleensä se tahmaus noissa tulee siitä et sen
vipusen ja sen liikuttaman pallukan välissä on sitä itteensä.

Pieni nokare paksumpaa vaseliinia siinä vaijerinkuoren päässä(siinä missä se kiinnittyy tolppaan) auttaa siihen, että vaijeriin ja edelleen kuoren sisälle ei kulkeennu kuraa/kosteutta. Mulla ainakin tepsi, kun ongelmana oli yleensä se vaijerin jumiutuminen. Minulla siis i900r tolppa.

sakuvaan
03.11.2011, 21.45
Saako siihen mahtumaan shimanon kumisia raapijakumeja päälle?

juu-zo
04.11.2011, 21.20
Tänään lähti tilaus 75mm pudottavasta ks:n dropzonesta. Toimitusaika bike-componentsilta 2-7 viikkoa joten parin viikon kuluttua pitäisi olla hyppysissä.

sixsixone
09.11.2011, 19.50
Mulla takkuilee lähes tulkoon joka lenkin aikana Joplin 4 remote.Ei nosta kunnolla ylös.Olisko tohon ongelmaan mitään vinkkiä?Vai onko näillä rapakeleillä vaan ominaisuus?Pitäskö vaihtaa normi satulatolppa kohta takas.

Salomo
09.11.2011, 21.38
Onko paineet kohdallaan, eli 75psi (muistaakseni) molemmilla puolilla?

Itsellä taas toisen tyyppinen ongelma Joplin 4:n kanssa. Pelittää kyllä sisätiloissa niin kuin pitääkin, mutta kun lenkille lähtee, niin ei pysy täysin ylhäällä. Joustaa siis sentin pari kun päälle istahtaa. Vipu pohjassa ylös-alas liikkeellä joskus korjaantuu ainakin vähäksi aikaa, mutta yleensä ei vaikka kuinka jumppaa. Ei sinänsä mahdoton asia mutta ärsyttävä yhtä kaikki. Tiedä sitten johtuuko tuokin viileämmistä keleistä vai mistä kun sisällä lämpimässä tuntuu toimivan ja kesällä pelitti mainiosti (sen jälkeen kun kertaalleen olin öljyt tolppaan vaihtanut)

Jotenkin tuntuu että Gravity Dropper on selkeästi toimintavarmin näistä hissitolpista. Ainakin sen perusteella mitä käyttäjäkokemuksia olen lukenut.

twentyniner
09.11.2011, 22.11
Jotenkin tuntuu että Gravity Dropper on selkeästi toimintavarmin näistä hissitolpista. Ainakin sen perusteella mitä käyttäjäkokemuksia olen lukenut.

GD on AK-47 johdannainen, toimii, toimii ja toimii :)

sixsixone
10.11.2011, 00.04

Itsellä taas toisen tyyppinen ongelma Joplin 4:n kanssa. Pelittää kyllä sisätiloissa niin kuin pitääkin, mutta kun lenkille lähtee, niin ei pysy täysin ylhäällä. Joustaa siis sentin pari kun päälle istahtaa. Vipu pohjassa ylös-alas liikkeellä joskus korjaantuu ainakin vähäksi aikaa, mutta yleensä ei vaikka kuinka jumppaa. Ei sinänsä mahdoton asia mutta ärsyttävä yhtä kaikki. Tiedä sitten johtuuko tuokin viileämmistä keleistä vai mistä kun sisällä lämpimässä tuntuu toimivan ja kesällä pelitti mainiosti (sen jälkeen kun kertaalleen olin öljyt tolppaan vaihtanut)

Täytyy varmaan tarkistaa seuraavan kerran ,kun puran tolpan paineet.Eikös tossa Joplinissa ole vaan yksi neulaventtiili mistä paineet laitetaan?Mitä tarkoitit molemman puolen paineilla?Viimeksi kyllä paine oli just sen 75psi.

Salomo
10.11.2011, 10.42
Täytyy varmaan tarkistaa seuraavan kerran ,kun puran tolpan paineet.Eikös tossa Joplinissa ole vaan yksi neulaventtiili mistä paineet laitetaan?Mitä tarkoitit molemman puolen paineilla?Viimeksi kyllä paine oli just sen 75psi.

Eli kun tsekkaat että painetta on se 75psi, niin painat sen jälkeen remote -vivusta. Paine todennäköisesti laskee (jos ei niin hyvä). Sitten pumppaat sen uudelleen niin että painetta on 75psi ja taas painat vivusta. Tätä niin kauan kunnes paine ei enää laske vivusta painamalla.

Sekin tuli tuossa mieleen että eikai se tolpan kiristysrengas ole liian kireällä mutta tämän olet varmaan tsekannut. Tuo Joplin tuntuu olevan suht herkkä sen suhteen.

Täytyy sanoa että seuraavan kerran kun olen hissitolppaa hommaamassa niin se on todennäköisesti tuo GD. Joplin on kyllä jees silloin kun toimii mutta vähän liian usein sen kanssa joutuu ropeltamaan, ainakin tuon oman yksilön.

Tuosta viestiketjusta löytyy seikkaperäisemmät ohjeet öljyn vaihtoon ja paineisiin: http://singletrackworld.com/forum/topic/grrrrrr-crankbros-joplin-4-issues-help

sixsixone
10.11.2011, 10.55
^ Okei kiitti.Täytyy kokeilla tuota konstia.Tosiaan aika paljon joutuu Joplinia rassaaamaan.Ongelma lähinnä ollut ,ettei tolppa nouse takaisin aivan yläasentoon ja joutuu kädellä nostamaan satulasta.Saakos noita GD tolppia 31,6 mm koossa?

Musashi
10.11.2011, 11.04
Onkos kukaan nähnyt Giantin Contact Switchejä missään? Kovasti noita on maailmalla kehuttu eikä hintakaan aivan älytön ole.

http://www.bikerumor.com/2011/07/22/giant-gets-into-dropper-seatpost-game-with-contact-switch/

Mannavelli
10.11.2011, 11.28
Kattelin SRAMin sivuilta Reverbin letkun kyhennystä. Ootteko katkoneet hyvillä katkaisupihdeillä, vai pitääkö olla tuollainen hydraulinen letkunkatkoja? Kokemuksia?

marco1
10.11.2011, 11.36
Kattelin SRAMin sivuilta Reverbin letkun kyhennystä. Ootteko katkoneet hyvillä katkaisupihdeillä, vai pitääkö olla tuollainen hydraulinen letkunkatkoja? Kokemuksia?
Ei kannata yrittääkään pihdeillä vaan terävällä veitsellä. Se letku on muovia.

Mannavelli
10.11.2011, 11.40
OK, aattelin, jos se on vahvistettu jollain. vrt. jämäkkä vaijerinkuori. Videossa vedettiin mattoveitsellä letkun päällikerros pois ja sitten lykättiin tähän leikkuriin.

kijas
10.11.2011, 12.24

Ootko nostellu pyörää satulasta kun tolppa ei ole yläasennossa. Silloinhan siihen saattaa tulla tuollaista "tyhjää". Ainakaan näitä portaattomia hissitolppia ei pitäis nostella satulasta. Muista tolpista en tiedä.

..ja joutuu kädellä nostamaan satulasta.

:)

sakuvaan
10.11.2011, 12.30
Reverbissä ei haittaa vaikka nostelet satulassa.

Ohjeissa jopa sanotaan että jos namiska kyrvähtää jostain syystä ja satula on jäänyt ala-asentoon sen saa ja voi tempaista ylös ja mitään ei hajoa.

Salomo
10.11.2011, 12.39
Ootko nostellu pyörää satulasta kun tolppa ei ole yläasennossa. Silloinhan siihen saattaa tulla tuollaista "tyhjää". Ainakaan näitä portaattomia hissitolppia ei pitäis nostella satulasta. Muista tolpista en tiedä.

:)

Juu, tuosta olen tietoinen että ei pidä satulasta Joplinia nostella. Tämä oma ongelma syntyy kyllä ilman meikäläisen avustusta. Käytännössä saattaa toimia ihan ok muutaman kerran mutta sen jälkeen ilmenee tuollainen sentin-parin jousto ylä-asennossa. Tiedä sitten voisiko olla että öljyä ei ole tarpeeksi. Ihmetyttää vain kun "kylmätyypeissä" siästiloissa toimii ok. Ehkäpä puran laitteen jälleen kerran kun ehdin ja katson että öljyä ja paineita on oikea määrä.

Hannu S
10.11.2011, 13.23
No joo, jos tolppa siitä menee epäkuntoon että nostaa satulasta niin kyllä silloin mun mielestä vika on tolpassa eikä käyttäjässä...sanottiin ohjeissa mitä tahansa.

Jukahia
10.11.2011, 17.57
Tilasin

tuolta (http://www.der-radausstatter.de/product_info.php?info=p3746_Art-Nr--80025---KSP-850--27-2.html) 27.2 putkeen tolpan.
Ei ollut hinnankiroissa 39€ säätötolppa+ 23 € rahti :s ... Katsotaan josko ensi viikkolla saisi tolpan pykälään.

Moroo, Itse itseäni lainaten;

Viikossa tuli tolppa. Rahti oli 17 €. Paketissa oli se mitä kuvassa näkyy, eli mitään säätörenkuloita eri runkoputkille ei tullut mukana.. Niitä saa vaikka CRC:ltä (http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=216)
Tai kysyy der-radausstatterista ...

Tolppa on oikeesti tämän näköinen:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5380&d=1320935339

Pari kertaa olen tolppaa nyt testannut lenkillä jäykkäperä 29" Konassa ja alkujäykkyyden jälkeen toimii ihan Ok. Eli oli melko jäykkä aluksi, kun tämmöinen +80 kg kuski sai oikeen pudottaa perseen satulaan että sai sen laskemaan alas. Satulassa on myös samalla jousto tolppa, eli se myötää jonkun 2-3 cm isoissa töyssyissä, kun se on laskettu yläasennostaan edes vähän. Eli jos tolppa on aivan yläasennossaan se ei jousta, ja laskettuna alemmas mukana on myös joustoa, jonka totesin olevan mukava ominaisuus, kun tolppaa tulee juurikin laskettua hiukka metsässä jossa myös tuo tolpan jousto on hyvä ominaisuus... Ainakin kun itse ajan 140mm notkuvalla täysjoustolla. Kestotestiä tästä nyt ei vielä saa aikaiseksi kun en ole kuin muutaman kerran tätä kokeillut, mutta verrattuna KS:n i900 tämä on halba kopio joka on jäykempi käyttää. Tolpan perä/pohja on erilainen kans, en alkanut purkamaan tolpaa. Mutta satula tässä ei heilu ja sen saa haluamaansa kulmaan kiinni -> Suoraan :cool:

Tässä vielä vertauiluksi molemmat rinnakkain:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5382&d=1320935341
(http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=216)Loput kuvat (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=1282)

kenkku
13.11.2011, 14.24
Onko muilla ongelmia Command Post Blackliten kanssa. Tolppa pelaa muuten hienosti mutta satula klämppiä ei saa kiristettyä tarpeeks. Vaikka sen kiristyspultin vetää niin kovaa kiinni kun uskaltaa niin joka lenkillä satula ainakin kerran kippaa. Todella ärsyttävää... Ongelma ei ole se että pultti löystyis vaan se kartio systeemi ei vaan kiristy kunnolla.

syklopaatti
13.11.2011, 14.45
Onko muilla ongelmia Command Post Blackliten kanssa. Tolppa pelaa muuten hienosti mutta satula klämppiä ei saa kiristettyä tarpeeks. Vaikka sen kiristyspultin vetää niin kovaa kiinni kun uskaltaa niin joka lenkillä satula ainakin kerran kippaa. Todella ärsyttävää... Ongelma ei ole se että pultti löystyis vaan se kartio systeemi ei vaan kiristy kunnolla.
Samoja ongelmia. Laita jotain rasvaa. Tolpan manuaalissakin on voitelutuubin kuvat ja nuolet kartioihin.
Ihan perus valkovaseliini autto jonkun verran ,mutta saatto silti kipata.
Vasta kun laitoin tätä niin rupes pysymään.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=2609 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=2609)
Koostumus tuossa on sellaista siirappimaisen tahmeeta ja tuntuu toimivan hyvin noihin tolpan kartioihin.
Kokeilin minä hiilikuituosien kiinnitykseen käytettävää tahnaakin muttei oikein toiminut. Vaseliinikin piti paremmin.
Ihme homma kun entisessä perus command postissa ei ollu ikinä moisia ongelmia ,mut tämän black liten kanssa tosiaan saanut kikkailla

bonzorno
13.11.2011, 15.01
mä laitoin command postin kartioon niinkin erikoista ainetta, kun HAMMASTAHNAA!
ei kipannut sen jälkeen kertaakaan! :D

f64
15.11.2011, 16.48
Ketjussa useampikin on kertonut huoltaneensa tolpan itse. Mulla on kind shockin i900r, olen nyt parina päivänä yrittänyt saada sitä purettua muttei onnistu millään! Tolpan pohjassa oleva punainen päätykappale on vaan niin tiukassa. Ajattelin jättää sen paikalleen, mutta eipä ala purkautumaan yläpäästäkään, siinäkin on holkki niin tiukassa eikä oikeen millään sa väännettyä tai lyötyä.

Mikä avuksi? Oletteko kuulleet huoltaako joku noita pk-seudulla? Mielellään rassailisin itse mutta nyt ei vaan riitä voimat eikä taidot.

lansive
15.11.2011, 16.53
fillariosa.fi huoltaa keuloja ja iskareita, joten eiköhän siellä tolppakin saada kuntoon. Soita ja kysy.

wiggum
15.11.2011, 17.11
Ketjussa useampikin on kertonut huoltaneensa tolpan itse. Mulla on kind shockin i900r, olen nyt parina päivänä yrittänyt saada sitä purettua muttei onnistu millään! Tolpan pohjassa oleva punainen päätykappale on vaan niin tiukassa. Ajattelin jättää sen paikalleen, mutta eipä ala purkautumaan yläpäästäkään, siinäkin on holkki niin tiukassa eikä oikeen millään sa väännettyä tai lyötyä.

Mikä avuksi? Oletteko kuulleet huoltaako joku noita pk-seudulla? Mielellään rassailisin itse mutta nyt ei vaan riitä voimat eikä taidot.

Ei sitä punaista päätykappaletta tarvi välttämättä irrottaa(mullakin jymähtänyt kiinni). Rohkeasti voimaa vaan, niin saat vedettyä kuoren kyllä pois.

f64
15.11.2011, 17.13
Ei sitä punaista päätykappaletta tarvi välttämättä irrottaa(mullakin jymähtänyt kiinni). Rohkeasti voimaa vaan, niin saat vedettyä kuoren kyllä pois.

Ok, kunhan kaveri tulee niin kokeillaan kahden miehen voimin vetää irti se kuori. Ja jos ei auta niin soittelen fillariosaan, thanks lansive.

Fat Boy
15.11.2011, 17.18
Taas tiedä mitään, mutta onko Mind Shoc = KS i900R.. Jos kyllä niin http://www.pure-race.com/KS%20i900%20Manual.pdf

Pitäis kai omakin avata, kun ei tahto kylmällä ilmalla nousta ylös ellei junttaa sitä ensin ahterillaan pitäen namikkaa pohjassa. Siinähän on näemmä paluun nopeuden säätö sisällä.

f64
15.11.2011, 17.27
Joo, samalta näyttää. Tässä myös (väri)kuvallinen ohje:

http://www.watermanatwork.com/Land/Cycling/BikeShop/KSAdjSeatpost/KSAdjSeatpost.html
(http://www.watermanatwork.com/Land/Cycling/BikeShop/KSAdjSeatpost/KSAdjSeatpost.html)
Kesällä tuli säännöllisemmin käytettyä, mutta nyt vähemmän. Alkuun tolppa toimi tosi herkästi, mutta viime aikoina oli just samaa, että lenkin alussa piti aika voimalla saada eka kerran painastua alas.
Laitoin talvikäyttöön orkkistolpan, mutta pitää tuo viimeistään kevääksi saada paikalleen taas.

(http://www.watermanatwork.com/Land/Cycling/BikeShop/KSAdjSeatpost/KSAdjSeatpost.html)

AnttiL
24.11.2011, 16.46
Noni, valinnan vaikeus.
Reverbbi olis hiukka halvempi kun 950i, jotta kumpi noista parempi, miettii hän..

Ja reverbbi lähti tulemaan.

Vertti83
02.12.2011, 00.32
MTBR:ää selatessa poNppasi silmään jotta Blacx:ltä on tulonpäällä uutta reviissiota Jewel hissitolpasta ensikaudelle. Mahtaakohan foorumilaisilla olla kyseisen puljun tuotteista jotakin omakohtaisia kokemuksia? Ei noita ainakaan hirveästi ole liikenteessä vastaan tullut.

http://www.blacx.eu/media/photoshoots/11_11_11_JEWEL_SEATPOST_2012_Official_Launch_vol1/JEWEL_SEATPOST_2012_Official_Launch_vol1.html

http://www.blacx.eu/media/photoshoots/11_11_11_JEWEL_SEATPOST_2012_Official_Launch_vol2/JEWEL_SEATPOST_2012_Official_Launch_vol2.html

Eniveis, vaikuttaisi aivan mielenkiintoiselta tuo rakenne, kauko-ohjain ja boonusta myös alaosassa kiinnittyvästä kaapelista. Tuommonen taikka KS LEV saattaisi olla ehkä ensikaudelle ostoslistalla, Reverbin korvaajaksi. Reverbin heikkoja puolia kun on mielestäni nimenomaan kaukosäädin/nappi sekä letkun kiinnittyminen tolpan yläpäähän ja siten alttius takertumiselle ja/tai letkuliittimen tuhoutumiselle, muuten tolppa on toiminut moitteetta....

marco1
02.12.2011, 09.50
Ehkä hienoimman näköinen tolppa tuo Blacx mutta eikös tuolla ollut aivan hirvittävän huono kestävyys ja suuria toimitusvaikeuksia ensimmäisen erän kanssa? Joku kotimainen kauppa taisi antaa noita pyörän ostajille kaupan päälle joten kai niitä on muutama liikenteessä....

AnttiL
31.12.2011, 23.23
Eikös reverbissä ollutkin ominaisuus tuo pieni välys?
Mutta paljonkos muilla heiluu? Omassa siis välystä etu/takasuunnassa liekkö normaalia.

Plus
31.12.2011, 23.44
Eikös reverbissä ollutkin ominaisuus tuo pieni välys?
Mutta paljonkos muilla heiluu? Omassa siis välystä etu/takasuunnassa liekkö normaalia.

Välystä on etu/takasuuntaan ja ehkä tuplasti sen mitä uutena. Varmaan 2mm satulan nokasta mitatessa. Ei kuitenkaan tunnu ajaessa.

AnttiL
01.01.2012, 00.06
Eli nou hätä, on se vaan hyvä värkki!

Musashi
03.02.2012, 11.21
Onko näistä mitään kokemuksia? Hinta olis melko ihana.

http://www.rczbikeshop.com/englishue/catalog/product/view/id/6334/s/ice-telescopic-seatpost-ice-lift-27-2x400mm-black-red/category/59/#

Patrik
03.02.2012, 11.47
Hyvä että noita halppiksiakin alkaa tulemaan enemmän niin ehkä isojen merkkienkin hinnat laskee. Ei kokemusta tuosta, mutta näyttää Gravitydropper-kopiolta, eli "tappi ja jousi"-mekaniikalla ratkaistu. Luulisi olevan helpompi tehdä halvalla toimiva kun ilma/öljy-tolppa.
RCZ:lla asiakaspalvelu toimii hyvin (jos tulisi takuuhässäkkää), joten kyllä tota kannattaa kokeilla.

zeizei
03.02.2012, 12.54
Onko kukaan kuullut/lukenut vielä mitään tietoa KS Levin (http://www.bikeradar.com/news/article/ks-lev-remote-adjustable-seatpost-first-look-31283/) tarkemmasta julkaisuajasta? Tammikuussa 2012 lupailtiin julkaistavan, mutta ei ole vielä näkynyt. Täällä ainakin herättää paljon kiinnostusta.

apa
05.02.2012, 02.42
Laitoin KS jampoille viestiä tiedustellakseni LEV julkaisua. Kertoivat ilmestyvän helmikuun puolenvälin paikkeilla. Toi LEV pitää sitten laittaa hankintalistalle.

apa
05.02.2012, 02.46
Huomasin pakkasen tyhjentäneen ilmaa tolpan sisältä joten tuli tuossa tehtyä ilmaus huolto KS 950 tolpalle. Aikas tiedettä oli saada selville että mistä sinne ilmaa saadaan.
Ruoto kun otetaan irti pääputkesta niin löytyy sisältä tämä ja yksi noista kolosista pitää sisällään neulaventtiilin mentävän reijän joten sieltä sit painetta säiliöön
https://lh6.googleusercontent.com/-_nMyeCpvmRM/Ty3C8AHvMAI/AAAAAAAAAoo/axG3P-5BWQE/s1024/2012-02-04_17-11-45_695.jpg

marco1
15.02.2012, 12.31
Reverbissä ei haittaa vaikka nostelet satulassa.

Ohjeissa jopa sanotaan että jos namiska kyrvähtää jostain syystä ja satula on jäänyt ala-asentoon sen saa ja voi tempaista ylös ja mitään ei hajoa.
Tätähän testailtiin viikonloppuna kun meikäläisen Reverb mossahti. Satulaan jäi semmoinen holtiton liike ja iskaripumpulla pumpattu painekin valui pikkuhiljaa pois eikä lukitus oikein toiminut. Kotona sulateltuna sitten tuntuu lukittuvan ihan hyvin mutta paineet ei pysy sisällä vieläkään.

Taidan viedä huoltoon tuonne Nuolikujalle jos ei tule innostusta alkaa testailla service kittiä.

apa
16.02.2012, 22.45
KS LEV näköjänsä jo saatavilla

http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/Seatposts-and-Clamps/Vario-and-travel-posts/Kind-Shock-LEV-Telescope-Seatpost-2012-385mm::30283.html

PaH
16.02.2012, 23.10
^ eiks tosa linkissä sanota et saatavilla 15.3. :seko:

sakuvaan
17.02.2012, 00.28
Tätähän testailtiin viikonloppuna kun meikäläisen Reverb mossahti. Satulaan jäi semmoinen holtiton liike ja iskaripumpulla pumpattu painekin valui pikkuhiljaa pois eikä lukitus oikein toiminut. Kotona sulateltuna sitten tuntuu lukittuvan ihan hyvin mutta paineet ei pysy sisällä vieläkään.

Taidan viedä huoltoon tuonne Nuolikujalle jos ei tule innostusta alkaa testailla service kittiä.

Joo, sittenhän se ei tietty auta jos paineet ei pysy, jos satula nousee löysänä ylös niin voipi olla isompaa vikaa, mulle tuli kokonaan uusi tolppa tilalle kun se oli rikottu jo tehtaalla. :)

apa
17.02.2012, 00.40
ai joo juu niin taitaakin olla , no tiedä sitten onko kuukaudella myöhässä
NO laitoin kyselyä että onko asia tosiaanki näin.

^ eiks tosa linkissä sanota et saatavilla 15.3. :seko:

PaH
17.02.2012, 10.03
Uus Blacxin toloppa käyttöönotettu ja pikatestattu. Vaikuttaa värkiltä joka voi vaikka toimiakin. Ehdottomasti tukevin
säätötolppa sou far, ei niin minkäänlaisia klappeja tai joustoja. Magneettilukituksen toiminnan säätö aika ovela
(joo, mitään manuaaleja lukenu...) ja muutenkin toteutus poikkeava - remote-kaapelilla pikakiinnitys yms - koko hoidon
huoltoon ja täyspurkuunkin löyty ohjeet Blacxin sivuilta.

Tuossa 2012 AM Air+ mallissa kolme asentoa - pitkä, -40mm ja -125mm. Aika matalilla paineilla toimii, ~110psi.

apa
17.02.2012, 16.02
ai joo juu niin taitaakin olla , no tiedä sitten onko kuukaudella myöhässä
NO laitoin kyselyä että onko asia tosiaanki näin.

vastaukseksi tuli että huhtikuussa olisi heiltä ostettavissa... vasta

Jantsa
05.03.2012, 20.30
onkos noissa hissitolpissa mahdollisuus säätää sitä nostokorkeutta vai onko se niin että esim. 125 tolpassa kun painaa napista niin se nousee sen 125mm vai saako sen nousemaan vaikka 110mm? valaiskaahan vähän :D

jruots
05.03.2012, 21.10
onkos noissa hissitolpissa mahdollisuus säätää sitä nostokorkeutta vai onko se niin että esim. 125 tolpassa kun painaa napista niin se nousee sen 125mm vai saako sen nousemaan vaikka 110mm? valaiskaahan vähän :D

Esim RockShoxin 125mm Reverb nousee juuri niin paljon kuin itse haluat eli on täysin portaaton.

mehukatti
05.03.2012, 21.38
Vähän nurinkurisesti ajateltu mielestäni. Käytännössä penkin korkeus asetetaan sopivaksi silloin, kun tolppa on pisimmässä asennossa. Siitä sitten voi tiputtaa miten haluu, mutta nosto tapahtuu tyypillisesti täyteen mittaan. Tosin uusissa Reverbeissä tulee Enduro Collar -panta mukana, jolla voi säätää halutun kohdan, miten alas penkki tippuu. Ideana on aika pitkälle se, että penkkiä pidetään joko yläasennossa tai sitten pannalla säädetyssä ala-asennossa.

Vertti83
05.03.2012, 22.48
Kampiveljeksiltä pukkaa uutta tolppaa, Kronolog, tässä pinkbiken katsaus laitokseen... (http://www.pinkbike.com/news/Crankbrother-Kronolog-Adjustable-Seat-Post.html)

Laitoksessa näyttäis olevan paljon mielenkiintoisia ominaisuuksia, mm:
- Kaapelikiinnitys kauluksessa, ei satulan alla
- Mekaaninen lukitus(?) => pyörää voi vaikka nostaa satulasta ilman että satula nousee
- 2 vaiheinen vaimennus, eli kun satulan läväyttää ylös, niin se tulee loppumatkan hitaammin kun alkumatkan

PaH
06.03.2012, 10.04
Näyttääpi olevan tuossa Kronologissa paljon yhtäläisyyksiä noihin Blacxin uutuuksiin, muotoilua myöten.
Mut jos käyttää grippareita (molemmilla puolilla) niin mahtaa olla hankala keksiä tuolle kronologin hantaakille sijoituspaikkaa?

zeizei
08.03.2012, 13.40
Uus Blacxin toloppa käyttöönotettu ja pikatestattu. Vaikuttaa värkiltä joka voi vaikka toimiakin. Ehdottomasti tukevin
säätötolppa sou far, ei niin minkäänlaisia klappeja tai joustoja. Magneettilukituksen toiminnan säätö aika ovela
(joo, mitään manuaaleja lukenu...) ja muutenkin toteutus poikkeava - remote-kaapelilla pikakiinnitys yms - koko hoidon
huoltoon ja täyspurkuunkin löyty ohjeet Blacxin sivuilta.

Tuossa 2012 AM Air+ mallissa kolme asentoa - pitkä, -40mm ja -125mm. Aika matalilla paineilla toimii, ~110psi.

Onkos PaH ehtinyt jo ajaa Blacxilla enempi? Kommentteja? Tuo kun vaikuttaa tällä hetkellä kiinnostavimmalta tolpalta, kun KS Lev antaa vielä odottaa itseään. Ainakin webisivujen perusteella laatuun on nyt panostettu edellisen version ongelmien perusteella. Mistäs tuon hommasit? Bike24:ssa näyttää ainakin olevan varastossa, onko muualla tullut vastaan?

PaH
08.03.2012, 16.17
Kyllä tota bläksiä on ahkerasti ulkoilutettu, pl. tää viimeisin viikko. Oliskos noita ajotunteja sille kertyny ~30. Ei oo muuttunu
mieli eikä piteet; soiva kapine ainakin toi mulle sattunu yksilö. Vierastin ekaks ajatusta fiksatuista pykälistä korkeuden suhteen
(edelliset kun on olleet reverbejä ja ks:ä), mut eipätuossa menny pitkään kun systeemi alko tuntua ihan luonnolliselta.
Toi härveli jossa tolppa on kiinni, eroaa aika paljon edellisestä - Knollyssä on pystyputki paljon viistompi kun Nicolaissa ja
vähäisempikin penkin lasku siirtää satulaa myös eteenpäin eli penkin taakse putoaminen on helppoa - lyhyintä asentoa ei
niin kovasti tarttekaan.

Tolppa on toiminu myös kylmimmillään ~-15 asteessa, hiukan liukasteet tuntuvat jähmeemmiltä mut ei oo tarttenu sen takia
alkaa mitään herkistelyä tekemään. Ehkä aavistuksen toiminta on herkistynyt käytön myötä. Niitä manuaaleja kun vilkaisin
niin näytti siltä et toi on ihan kotisäätämössä ehjättävissä aika pitkälle, mitään isompaa mystiikkaa rakenteessa ei tunnu olevan.

Bike24:sta toi tuli, en oo seuraillu noita puoteja sillä silmällä missä noita muualla olis.

Ai juu, remote-hantaaki pitää pujottaa tankoon joten gripin joutuu irroittamaan, panta ei oo mallia aukeeva.

zeizei
08.03.2012, 20.31
Minä kiitän. Eiköhän tuo bläksi tässä jossain vaiheessa ennen kesäpolkuja sitten tilaukseen mene.

MarkoKoo
09.03.2012, 12.08
http://www.rczbikeshop.com/englishue/ice-telescopic-seatpost-ice-lift-30-9x400mm-black-red.html
Tällaisen tilasin muutama viikko sitten. Vähän klappia mutta muuten toiminut hyvin.

Mannavelli
15.03.2012, 09.56
Reverbbi oli aamulla jämähtänyt, kun olin lähdössä töihin. Pariin viikkoon tällä pyörällä ei ole ajettu. Liipaisin tuntui aivan normaalilta, mutta tolppa ei liikkunut milliäkään... Laitoin keulaöljyä huulille odottamaan, vaikka ei siiitä liene apua. Olisikos hajua, mikä ongelma kyseessä? Paineet?

sakuvaan
15.03.2012, 11.31
Jumissa ylhäällä vai alhaalla?

Mannavelli
15.03.2012, 11.35
Ylhäällä siis, sorry...

Musashi
15.03.2012, 11.37
Ghetto-tolppa:

http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday--Make-a-Ghetto-Dropper-Post.html

Vertti83
15.03.2012, 11.51
Ylhäällä siis, sorry...

Ei pitäisi silloin (ilman)paineissa olla vika, nehän vain painaa sitä tolppaa ylöspäin, jotakin siis siinä lukituspuolessa. Onko pyörä ollu muuten sisä- vai pihatiloissa tuon ajan..?

Koita ruuvata liipaisimesta se nopeussäätö nopeimmalle, ellei ole jo, josko auttais...

Mannavelli
15.03.2012, 11.59
Pyörä ollut kellarissa, n. 10 C lämmössä. Liipaisintakin ropasin ääripäästä toiseen...

wiggum
15.03.2012, 12.04
EBA:n sivulle kerätty yhteen (lähes)kaikki saatavilla olevat hissitolpat. Käykäähän vilkaisemassa! --> http://www.mtb-enduro.net/

mehukatti
15.03.2012, 13.05
Hyvä kooste tarjonnasta. Tosin ehkä tolppien spekseihin ois voinu laittaa myös saatavilla olevat pituudet, esim. Reverbin 125mm mallissa ilmeisesti 380mm ja 420mm, ja 100mm mallissa 355mm ja 420mm. Ite otin Nomadiin 100mm liikkuvan 355mm mallin, koska jo 100milliä liikevaraa on tarpeeksi (sekin itseasiassa liikaa itelle, koska käytän Enduro Collaria). Tolpan lyhyempi pituus taas on vähän kevyempi. Tosin kannattaa ottaa huomioon, että tolppaa on aina rungon sisällä vähintään runkovalmistajan suositteleman verran (esim. Nomadissa 10cm).

sakuvaan
15.03.2012, 13.59
Pyörä ollut kellarissa, n. 10 C lämmössä. Liipaisintakin ropasin ääripäästä toiseen...

Kokeile ilmata namiska ekana.

Tmh
15.03.2012, 16.47
GD:tä saapi suoraan 30.9 kokoisena...

juminy
21.03.2012, 23.01
Jahas, pakko, siis aivan pakko kertoa mun henk. koht. kokemus GD:stä. Siis just mun älyttömän mielenkiintoinen yksilöllinen, vain somessa julkastava GD-tarina. IH Qu²

Niin. Muuten hyvä, mutta:
- eihän se toimi; vivusta ei tapahu öpaut joka viides kerta mitään ennenkuin nostan samaan aikaan satulasta; samoin joskus se ei meinaa pysyä ylhäällä; vissiin vaijeri kanittaa tai sitte jousessa ei riitä voima jotain muuta kanitusta vastaan (useammin ei vaan tapahu, joskus ei myös vaan pysy, suhde ehkä 2:1); en jaksanut lukea manuaalia, mutta teen sen vielä
- turhan paljon saa vipua kammeta, mulla meinaa voimat riittää mihinkään muuhunkaan
- selkeemmin sais jotenkin naksahtaa tms. kun tarpeeks on väännetty

sakuvaan
22.03.2012, 00.06
Classic vai turbo GD?

Mulla on Classic toiminu pirun hyvin.

Ainoat asiat mitä siinä voi classicissa vaikuttaa on sen haitarikumin alla oleva alumiinikaulus, sillä saa shimmattua välyksen kohdalleen jos tulee jotain ongelmia esmes tolpan pysymisessä ylhäälla, 10sec homma kun sen säätää kohdalleen.

Jos ite vipu on jäykkä niin sit on vaijerin reitityksessä jotain mätää..

juminy
22.03.2012, 00.17
Kaipa se vipu on normaali eli esim. etuvaihtajan isolle nostavaa vipua selkeästi jäykempi. Classic tuo on. Olisin odottanut parempaa toimintaa, mutta täytyy tsekkailla missä mättää. Vaijeri kyllä imho kulukee asiallisesti. Tai siis on vedetty, voihan se silti kulkea syystä tai toisesta huonosti. Paremmalla ajalla joskus...

sakuvaan
22.03.2012, 02.14
Classicissa tuo vaijeri heiluttaa paria magneettia edestakaisin, sielläkin voi olla periaatteessa ryönää, on se mötikkä siinä tolpan juuressa, tarkista se ettei ole kurat tukkimassa mekanismia.

Verska-Vesa
22.03.2012, 15.59
Mulla on Classic toiminu pirun hyvin.

Ainoat asiat mitä siinä voi classicissa vaikuttaa on sen haitarikumin alla oleva alumiinikaulus, sillä saa shimmattua välyksen kohdalleen jos tulee jotain ongelmia esmes tolpan pysymisessä ylhäälla, 10sec homma kun sen säätää kohdalleen.
Itse oon kanssa tosi tyytyväinen GD Classicciin (n. 2,5 vuotta olen sillä ajanut). Pari kertaa oon luullut että joku on rikki, mutta tuota kaulusta säätämällä kaikki on taas toiminut niinkuin pitääkin.
Se vipu ei kyllä ole kaikkein tunnokkain käyttää, mutta kyllä sen kanssa elää.

J-H83
23.03.2012, 21.48
Täällä venataan Crank Brotherssin kronologia ihan hiilenä. ovat saaneet sivuklapin poistettua. Spessun oma lähti myyntiin kyseisen ärsykkeen takia.

juminy
24.03.2012, 19.45
Ainoat asiat mitä siinä voi classicissa vaikuttaa on sen haitarikumin alla oleva alumiinikaulus, sillä saa shimmattua välyksen kohdalleen jos tulee jotain ongelmia esmes tolpan pysymisessä ylhäälla...Joo, luin nyt manuskaa sen verran, että säädin tuon kohdalleen. Informatiiviset sivut valmistajalla on.

Mannavelli
26.03.2012, 21.09
Kokeile ilmata namiska ekana.

Näinhän se siis oli. Dänx!

niilo
26.03.2012, 22.15
Onkos noista Blacxin uutuuksista enemmän kokemuksia kuulunut? Kovasti pohdiskelen pitäisikö AM Air malli laittaa tulemaan vai odotella KS Lev:n saapumista kunnolla markkinoille..

Suvanto
29.03.2012, 14.40
Kellään omakohtaisia kokemuksia Kronologista?

B-D:hen noita oli tullut joitain kappaleita myyntiin 239 euron hintaan, mutta ainoastaan 30,9 mm:n kokoa.

aapa
07.04.2012, 17.21
Oli tullut n. 8kk ajossa olleeseen Reverb tolppaan hieman klappia. Ilmaus auttoi ja nyt tolppa on taas yhtä jämäkkä kuin uutena. Helppo operaatio, nöösiltä meni n. puoli tuntia ihmettelyineen. Ensi kerralla tuon tekee vartissa.

xc-pyöräilijä
17.04.2012, 18.20
Nyt pitäs saada tehtyä jonkinlainen suoja reverbin taakse. Siis esim kun käyttää hissiä enskakisoissa ni meinaa hajota se taka letkun kiinnike. Nyt kun olisi mahdollisuus tehdä tuommoinen (koulussa). Mutta ei oikein ole ideaa että minkälainen suoja pitäisi tehdä?

miku80
17.04.2012, 18.27
Menee kait se ankkuri siin persiin ja satulan välissäki jos ei haluu tolppaa vasten laittaa ..

mehukatti
18.04.2012, 15.04
Onkos kellään ollu ongelmia Reverbin letkun liitoksessa satulatolpan päässä? Sinänsä siinä ei pitäis olla mitään ihmeellistä, eka strain relief -palikka ruuvataan threaded barbbiin ja sit siihen pakettiin ruuvataan letku kiinni. Asennusvideokin tuli katottua useaan kertaan. Mutta silti se vuoti öljyä kyseisestä liitoksesta.

Kilu
18.04.2012, 23.13
Reverb ongelmaa täälläkin. Pyörä ollut säilytyksessä seinällä pystysuorassa ja sen jälkeen ajossa ainakun tolppa ollut alhaalla ja nostanut satulasta nousee tolppakin.
Ennen on ollut jämäkkä, mut tosiaan nyt nousee tolppa nostamalla (palaa kyllä jousen lailla takaisin alkuperäiseen kohtaansa). Onko muilla esiintynyt samanlaista ongelmaa, entä onko jotain korjauskeinoa?
Oliskohan tuo säilytysasento vaan huonoksi hissitolpalle.

PMT
18.04.2012, 23.26
Omassani oli mutta Markus kun sen teki uudestaan rupes pitämään ja tänään kävi yks samasta syystä Markuksella ,letku irti ja liitin uudestaan liittimeen eikä sen jälkeen vuotanut.

xc-pyöräilijä
19.04.2012, 08.10
Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuo satulasta nosto ja palautuminen on reverbin ominaisuus. Itselläni nousee myös, mutta palautuu hanakasti takaisin. Uutena oli sama juttu eikä tuo nytkään ole ajettu kuin abaut. 40h. Siis jos se ei liian helposti sieltä nouse.

Leku
19.04.2012, 09.32
Onkos noista Blacxin uutuuksista enemmän kokemuksia kuulunut?

AM Air lähtee tänään Saksaan takaisin, katotaan tuleeko takaisin ikunaankoskaan.

Ensikosketus hissitolppiin on ollut pettymys, mutta voisin kuvitella, että kyllä tommoselle käyttöä löytyy. Nimittäin siinä vaiheessa, kun pyörää pakkaa Evocciin tai auton takakonttiin...

PaH
19.04.2012, 09.33
Mulla falskas reverbin letku tyvestään kans. Oli päässy taipumaan ja siinä sivussa halkaissu jokusen millin letkun päätä.
Sentin pätkä pois ja uusi liitos, ei oo vuotanu enää. Oli hankala vika löytyy; halkeeman alku oli siinä valkeessa sisemmässä
tuubissa, ei ulkokuoressa.

muoks: sekö on sattunu Lekulle maanantaikappale? Mun bläksi pelittää vielä, lienee sit tiistainen yksilö

Leku
19.04.2012, 09.44
Joo, kolisee niimmaanperkeleesti ylimmässä/keskiasennoissa. Alin asento on solid ilman mitään väljyyttä, tämmösiä kun olisi noi muutkin asennot niin kelpaisi.

aapa
19.04.2012, 10.30
Reverb ongelmaa täälläkin. Pyörä ollut säilytyksessä seinällä pystysuorassa ja sen jälkeen ajossa ainakun tolppa ollut alhaalla ja nostanut satulasta nousee tolppakin.
Ennen on ollut jämäkkä, mut tosiaan nyt nousee tolppa nostamalla (palaa kyllä jousen lailla takaisin alkuperäiseen kohtaansa). Onko muilla esiintynyt samanlaista ongelmaa, entä onko jotain korjauskeinoa?
Oliskohan tuo säilytysasento vaan huonoksi hissitolpalle.

Samaa oli täällä, korjaantui kun ilmasi systeemin.

mehukatti
19.04.2012, 10.53
Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuo satulasta nosto ja palautuminen on reverbin ominaisuus. Itselläni nousee myös, mutta palautuu hanakasti takaisin. Uutena oli sama juttu eikä tuo nytkään ole ajettu kuin abaut. 40h. Siis jos se ei liian helposti sieltä nouse.

Joo, Reverbissä ei taida olla mitään mekaanista lukitusta kuten Command Postissa.

juu-zo
19.04.2012, 12.40
Itselläni alkoi ks dropzone kikkailla samalla tavalla eli kun satulasta vetää ylöspäin niin tolppa nousee ylös mutta palautuu jousen lailla takaisin ala-asentoon. Muuten tolppa toimii kyllä normaalisti ja laskee sekä nousee kuten pitääkin. Pyörä on ollut säilytyksessä seinällä pystysuorassa ja tolppa on ollut ala-asennossa. Mahtaako tämä jotenkin hajottaa tuon hissitolpan? Eli käytännössä saako hissitolppia säilyttää ala-asennossa? Sekä minulla, että Kilu:lla ongelma alkoi täysin samaan aikaan ja pyörät ovat olleet samalla tavalla seinällä. Korjausehdotuksia?

Verska-Vesa
19.04.2012, 12.48
Kukakohan neropatti on suunnitellut Crank Brotherssin Kronologin? Miten tuo tiiviste voi toimia ja kestää tuossa, kun putki ei ole pyöreä ja siinä on kaiken lisäksi pieni hammastus tiivistettä vasten?
http://enduroinfo.files.wordpress.com/2012/01/img_12881.jpg%3Fw%3D700%26h%3D

sakuvaan
19.04.2012, 14.17
Nettiessonbaarissa sanoivat että tuo hammastus on lähinnä laser-etsaus/karhennus, hyvä jos sormenpäällä huomaa, stefakin kuulemma on ihan tehty tuohon muotoon eli se ei ole normi O stefa joka on lintattu väkisin tohon ympärille... sinänsä tuo kiinnostaisi mutta kun se on CB'n tekemä.... pitäis ruveta harrastaa takinkääntöä että ton vois ostaa. :)

mikkokoo
20.04.2012, 17.31
Mahtaako kellään olla kokemuksia tuosta Kronologista? Gravity Dropper oli tässä ostoslistalla, mutta tuo portaaton säätö kiinnostaisi.

E: kappas olihan samaa jo aiemminkin kyselty, ilmeisesti ei ole kukaan ehtiny vielä ottamaan ajoon tuota tolppaa.

Suvanto
20.04.2012, 18.59
Mahtaako kellään olla kokemuksia tuosta Kronologista? Gravity Dropper oli tässä ostoslistalla, mutta tuo portaaton säätö kiinnostaisi.

E: kappas olihan samaa jo aiemminkin kyselty, ilmeisesti ei ole kukaan ehtiny vielä ottamaan ajoon tuota tolppaa.
Oli itsellä menossa Kronolog jo tilaukseen, kun nyt niitä on varastossa ainakin Bike-Discountissa. Tutkin tarkemmin, niin oma putki onkin 31,4 eikä 31,6 mm, niin pistin Gravity Dropperin tilaukseen, kun siihen saa sopivan kokoisen shimmin. Kronolog vaikuttaa kyllä kaikin puolin mielenkiintoiselta, että ihan mielenkiinnolla odottelen porukoiden omakohtaisia kommentteja.

mikkokoo
20.04.2012, 20.51
Mielenkiintoiselta vaikuttaa kyllä tosiaan tuo Kronolog. Hivenen vaan arveluttaa laittaa moista summaa "sika säkissä" -ostokseen, kun kiinnostaa enemmän ajaa huolettomasti kuin huoltaa tai etsiä varaosia, jos sattuukin olemaan pommi ostos... Pitkäaikaiskokemuksia ei varmaan kärsivällisyys riitä odottelemaan, tuskin siitä kukaan uutena isoja toimintahäiriöitä löytää. Arvalla siis heitetään, että kumpi tolppa menee hankintaan..

Verska-Vesa
20.04.2012, 21.05
kiinnostaa enemmän ajaa huolettomasti kuin huoltaa tai etsiä varaosia
Siinä tapauksessa suosittelen sitä Gravity Dropperia.

TimoF
20.04.2012, 22.56
Ei toi KS:kään mitään jatkuvaa huoltoa oo kaivannu. Nyt pitäs kyl ehkä jaksaa putsata ja rasvata vaijeri ku se jumittaa...

mikkokoo
20.04.2012, 23.39
Ei toi KS:kään mitään jatkuvaa huoltoa oo kaivannu. Nyt pitäs kyl ehkä jaksaa putsata ja rasvata vaijeri ku se jumittaa...

Nokun siinä on se vaijeri rumasti ylös asti ;)

Siinä tapauksessa suosittelen sitä Gravity Dropperia.

Vähän tällaisia näkemyksiä odotinkin...
Onhan se nyt vaikeeta kun on monta erilaista tarjolla, ja sitten kun vielä hyvä ja halpa on useimmiten kaksi eri tuotetta. Mahtaako siitä olla käytännössä mitään iloa, että voi valita muitakin asentoja kuin alhaalla tai ylhäällä..?

syklopaatti
21.04.2012, 09.35
Mahtaako siitä olla käytännössä mitään iloa, että voi valita muitakin asentoja kuin alhaalla tai ylhäällä..?
Todella teknisissä paikoissa ihan tasamaalla tai loivahkossa alamäessä siitä on todella paljon hyötyä ,että voi pudottaa tolppaa esim:30mm
Siitä korkeudelta voi vielä polkeakkin tehokkaasti ,eikä satula ole jumpatessa tiellä.

Edit:Tää vois olla asiallinen ,mutta järkyttävän kallis niikun Foxit tuppaa olemaan.
http://www.pinkbike.com/news/fox-doss-telescoping-post-first-ride-2012.html (http://www.pinkbike.com/news/fox-doss-telescoping-post-first-ride-2012.html)

mehukatti
21.04.2012, 16.27
Omasta mielestä paras vaihtoehto on kaks asentoa, eli normi yläasento polkemiseen ja sitten enduro collarilla (Reverb) rajoitettu ala-asento, jolloin penkki ei tipu aivan "polvet suussa" korkeuteen. Ei niitä väliasentoja kuitenkaan ehdi laittaa kiireessä. Mutta makuasioitahan nää on..

Patrik
21.04.2012, 17.57
Ja Gravitydropperia saa kolmiasentoisena kans. Eli ylhäällä, tuuman lasku, alhaalla.
Halpahan GD ei oo, mutta ei oo useimmat muutkaan tolpat. Omaan turbooni olen edelleen tyytyväinen.

Suvanto
21.04.2012, 19.37
Edit:Tää vois olla asiallinen ,mutta järkyttävän kallis niikun Foxit tuppaa olemaan.
http://www.pinkbike.com/news/fox-doss-telescoping-post-first-ride-2012.html (http://www.pinkbike.com/news/fox-doss-telescoping-post-first-ride-2012.html)

Ei miellytä kyllä ainakaan meikäläistä tuossa Foxissa kaapelin veto ylös asti.

miku80
21.04.2012, 19.53
Mun mielest toi Fox:n vipu näyttää tangossa ku olis kolmas vaihtaja lyöty siihen .. jäätävän kokone .. ainaki kuvissa näyttää ..

apa
21.04.2012, 20.20
lev promoa
http://www.youtube.com/watch?v=p1uvdFkeYWo

syklopaatti
21.04.2012, 20.50
Mun mielest toi Fox:n vipu näyttää tangossa ku olis kolmas vaihtaja lyöty siihen .. jäätävän kokone .. ainaki kuvissa näyttää ..Aika erikoinen ratkaisu kieltämättä. Lisää vipuja tankoon.
Ei tosiaan välttämättä hyvä.

miku80
21.04.2012, 21.41
Lev vaikuttaa kyl aikast pätevältä ja plussana letkun paikka tolpassa .. Ens vkol olis tarkotus laittaa tilaukseen reverb ellei viel mieli muutu johki toiseen vaihtoehtoon :)

apa
21.04.2012, 21.50
meinaa LEVissä olla vielä epävarma saatavuus

mikkokoo
21.04.2012, 22.20
LEV ja Kronolog taitaa olla vaihtoehdot, jos haluaa kiinteästi sijoitetun vaijerin ja portaattoman säädön. Heikko tilanne siinä mielessä, että LEV:ä ei ole saatavilla ja Crank Brothersin tuotteita taitaa suurin osa kehottaa välttämään. Eli siis joko rohkeasti kokeilemaan Kronologia tahi sitten portaallinen tolppa lyhyellä pudotuksella. Ainakin "normitolppaa" tulee pudotettua vain sen muutaman sentin alamäkiin, jolloin satula on vielä jokseenkin käytettävissä muttei kuitenkaan tiellä. Sitten tietenkin vielä yksi vaihtoehto on treenata, että jaksaa painaa vaan putkelta eikä tartte ottaa välihuileja satulassa, jolloin sen voi laskea kunnolla alas :D

Jaquel´s
21.04.2012, 22.49
Mites Gravity Dropper ? Toimii hissi käytössä myös varsin hyvin ja on kiinteällä vaijeri jutulla. Ei visuaalisesti mikään hipo mutta toiminta varmoja ovat. Itse ajellut Spessun tolpalla vuoden ja nyt vuoden jälkeen on lukitus ruvennut hiukan temppuilemaan. Tein huollon talvella ja sain liat pois, mutta ei auttanut. Onneks on pitkä takuu niin laitetaan maahantuojalle. Tosin maahantuoja on kuulemma hällä väliä tyyppi niin ei taida tänä kesänä saada uutta tilalle...

mikkokoo
21.04.2012, 23.06
Mites Gravity Dropper ?

Ellei sopivaa portaattomalla säädöllä olevaa tolppaa löydy, niin sitten Gravity Dropper menee hankintaan. Visuaalinen ensivaikutus perhanan ruma, mutta on siinä kuitenkin jotenkin tosi komia retro-look.

Jaquel´s
21.04.2012, 23.50
Retro rules !!

zeizei
23.04.2012, 16.04
Bläcxin AM+ Airia (http://www.blacx.eu/jewel_models.html) kävin eilen ensitestaamassa pikaisesti. Vielä ei oikein osaa sanoa juuta eikä jaata, kun ei ole aikaisempaa kokemusta hissitolpista. Ainakin tottumattomalle "attack modeen" lukittuminen meinasi olla hankalaa. Vaijerin säätöjä tarvitsee vielä hakea. Namiska piti laittaa tangon yläpuolelle, kun etuvaihtajasta en ole ainakaan vielä luopunut.

Hiukan huolta aiheuttaa ihmeen suuri toleranssi putken paksuudessa. Eastonin Haven on clamppi aukikin aika jämpti, mutta Blacxin 30.9 taisi olla lähempänä 30.5 ja hulahti satulaputkeen aika väljästi ja vaati aika kovan kiristyksen. No kunhan rungon amuliini kestää...

Leku
23.04.2012, 16.29
Onko sulla väljyyttä tossa vehkeessä? Siis niin että oikein kolisee.

zeizei
23.04.2012, 17.01
Mitä sitä siinä heiluttelin niin liikesuunnassa kolahtelee, kun satulasta nostelee/painelee. En nyt muista kolahteliko kaikissa portaissaan. Kierto- tai sivusuuntaista väljyyttä en huomannut. Hiukan käyttöä hidastava (joskin alapäälle turvallinen) ominaisuus on, että ala-asennoista satulaa on painettava ensin alas, jotta se nousee ylös. Eli pelkästä namiskasta satulaa ei saa nousemaan vaan siihen on samalla istahdettava. Testit ja opettelu jatkuu tässä viikolla.

juminy
24.04.2012, 00.46
Enpä saa tuota GD:tä toimimaan. Laitoin vielä kyselyn valmistajalle, että miten helvetissä sen pitäis toimia kun säätö menee niin, että jos ala-asennon reikä näkyy kokonaan lukitustapin reiästä niin eipä saa yläasennon reikää enää kohdalleen. Ja toisinpäin. Välissä on varmaan puoli kierrosta säätöä. Kuvittelis, että sitä käypää aluetta sais olla sen verran eikä näin päin. Vissiin ne shimmit jotenkin vituillaan, mutta ohjeen mukaiset toimenpiteet niillekään auttaneet. No, vitutti jo niin paljon koko tuote, että ehkä en nähnyt enää suoraan eteeni.

Edit: joo, shimmit oli asennettu ilmeisesti väärin jo tehtaalla. Eikä ohjeen mukainen säätötoimenpide auttanut, vaan tarvittiin "tuurnaa" ja vasaraa. Nyt toimii. Pyysin lähettämään uudet shimmit (osa #42) varmuuden varalle varaosaksi korvaamaan virhettä. Nimittäin tolppa toimi alkuun ja sitä sai säätää jatkuvasti kunnes se ei enää toiminut, joten ehkä tämä tarina ei vielä ole lopussa.

Aspa on ollut nopea, mutta turha, toistavat samaa itsestäänselvyyttä siitä miten top cap säädetään, vaikka itse miten kertoo missä ongelma on.

kooki
24.04.2012, 11.44
Uudella mantereella Leviathan (http://forums.mtbr.com/all-mountain/ks-lev-125mm-am-i-first-have-783768.html) liikkuu ja käy pyydykseen.

eSimonen
28.04.2012, 15.14
Ostin Command post Blackiliten sekä ylimääräisen triggerisetin, jotta tolpan saa nopsaan toiseen pyörään. Ei olisi kannattanut! Extra triggerisetti ei sisältänyt vaijerinpää stopperia (barrel -ei barrel adjuster). Kivijalkakauppa ei ole saanut spessulta ko. osaa (puolivuotta mennyt) eikä spessu vastaa euroopan osoitteesta suoriin kyselyihin. Mikä neuvoksi? Googlettaminen ei paljoa auta? Kukaan nähnyt ko. osaa jossain nettikaupassa tai sorvannut noita itse ;) ?

Barrel (http://reviews.mtbr.com/wp-content/uploads/2011/11/cpb_cable_letter.jpg) on toi punainen 6mm halkaisijaltaan oleva mötikkä vaijerin päässä (kiristys molemmista päistä kuusiokololla).

Tais olla ensimmäinen ja viiminen Spessun tuote tähän osoitteeseen!

nimim. sorviton

Verska-Vesa
28.04.2012, 17.28
Kelpaako tämmöiset?
http://www.parano-garage.de/item.php4?ItemID=5087&SubCatID=23&sort_var=a

Noita saa suomestakin, ainakin signature bmx:stä.

eSimonen
29.04.2012, 14.35
Noita lähti tilaukseen, katsotaan passaako. Kiitoksia vinkistä V-V!

sakuvaan
29.04.2012, 15.09
Enpä saa tuota GD:tä toimimaan. Laitoin vielä kyselyn valmistajalle, että miten helvetissä sen pitäis toimia kun säätö menee niin, että jos ala-asennon reikä näkyy kokonaan lukitustapin reiästä niin eipä saa yläasennon reikää enää kohdalleen. Ja toisinpäin. Välissä on varmaan puoli kierrosta säätöä. Kuvittelis, että sitä käypää aluetta sais olla sen verran eikä näin päin. Vissiin ne shimmit jotenkin vituillaan, mutta ohjeen mukaiset toimenpiteet niillekään auttaneet. No, vitutti jo niin paljon koko tuote, että ehkä en nähnyt enää suoraan eteeni.

Edit: joo, shimmit oli asennettu ilmeisesti väärin jo tehtaalla. Eikä ohjeen mukainen säätötoimenpide auttanut, vaan tarvittiin "tuurnaa" ja vasaraa. Nyt toimii. Pyysin lähettämään uudet shimmit (osa #42) varmuuden varalle varaosaksi korvaamaan virhettä. Nimittäin tolppa toimi alkuun ja sitä sai säätää jatkuvasti kunnes se ei enää toiminut, joten ehkä tämä tarina ei vielä ole lopussa.

Aspa on ollut nopea, mutta turha, toistavat samaa itsestäänselvyyttä siitä miten top cap säädetään, vaikka itse miten kertoo missä ongelma on.

Toisaalta, sait sen korjattua DIY meiningillä hienosäätölekalla ja tuurnalla :D ei olis onnistunut reeverbilla jne..

juminy
29.04.2012, 15.20
Kyllä joo eikä nuo Reverbit ja muut olleet mulla edes vaihtoehtona. Ja olis aspastakin varmaan iloa ollut jossain vaiheessa. Oli vaan hitunen vitutusta mukana kuviossa tossa vaiheessa kun tätä on niin kehuttu toimivaksi eikä oikein meinannut sitä olla. Lupasivat kyllä lähettää vaivanpalkaksi varaosashimmit ja tosiaan vastaus on tullut aina nopeasti, joten sinänsä. Ja nythän se toimii, eikä ole ainoa kampe, jota saanut ensin itse vähän säädellä ennenkuin alkaa pelaamaan kuten tarkoitettu. Mielestäni tuo oli aivan liian vähällä rasvalla kasattu ja liike olikin aika nahkeaa, nytpä on sekin hoidossa.

Suvanto
09.05.2012, 14.59
Pinkbikessä juttua Kronologista pidemmällä käytöllä: http://www.pinkbike.com/news/Crankbrother-Kronolog-Telescoping-Seat-Post-Tested-2012.html

Noh, ei se ihan nappiin sittenkään mennyt...

Kilu
09.05.2012, 15.16
On se sit vaikee tehdä käytönkestävää hisitolppaa. ^
Oma Reverb lähtee takuuhuoltoon Bike-Components:iin sitku saan jotain hommattua tilalle. 15mm jousto päälle istuttaessa ei mielestäni kuulu asiaan 200€ hissitolpassa. Niitä pomputolppiahan saa ostettua aika paljon edullisemmin. Ja joo ilmattu on oikeaoppisesti kolmekertaa ja nappi toimii vihdoin hyvin mut tolppa ei. Paineet on myös kunnossa 250PSI.
Rupee menee hermot prkle...

Viimisiä vinkkejä ennenku rupeen etsimään sopivaa laatikkoa lähetykseen?

mikkokoo
11.05.2012, 22.48
Pinkbikessä juttua Kronologista pidemmällä käytöllä: http://www.pinkbike.com/news/Crankbrother-Kronolog-Telescoping-Seat-Post-Tested-2012.html

Noh, ei se ihan nappiin sittenkään mennyt...

No pitihän se arvata... Tilanne taas täysin auki. Onko kellään vielä KS Levi:ä tai ootteko törmänny mihinkään arvosteluihin, testeihin tms? Bike-Components näyttäis myyvän, joskaan en tiedä onko varastossa...

mteebee
11.05.2012, 23.36
Onko noi oikuttelevat Reverbit 2011 tai vanhempia? Ilmeisesti olisi tehty jotain muutoksia vuodelle 2012, vai onko samaa kuraa nämä uudetkin...

Henkka.k
11.05.2012, 23.55
Myös Bike lehdessä on Kronolog testattu ja ei kyllä hirveesti kehuja tullu. KS Lev on siis seuraava mahis saada toimiva tolppa. Sitä ei taida vielä euroopasta löytyä hyllystä... Miten vaikeeta se voi olla, CB on nyt 3 tolppa mallia tuonu markkinoille, mutta mikään niistä ei vissiin pysy kunnossa. Hieman on usko menny koko firmaan.

mteebee
12.05.2012, 11.55
KS Lev ilmeisesti pitää sisällään samat helyt kuin vanhemmat mallit? Joten ei välttämättä muuta tilannetta kuin vaijerin kiinnityksen osalta. Tiedä sitten onko kuskin max 90kg painosuosituskin edelleen voimassa? Mä pähkäilen gravity dropper turbon ja reverb 2012 mallien välillä,no ehkä KS dropzonekin menisi.

Suvanto
12.05.2012, 13.32
Pähkäilin pitkään hissitolppaa, kun ehtoina oli, että pitää olla vaijerisysteemi ja se pitää pystyä vetämään etukautta. Lopulta vaihtoehtoina oli Gravity Dropper Turbo Multi ja Crank Brothersin Kronolog. Crankin maine nyt on mitä on ja Kronologista ei löytynyt kovin paljon pidemmän ajan käyttökokemuksia, joten päädyin GD:hen, koska siitä tuntui käyttäjillä olevan pääasiassa vain hyvää sanottavaa.

Esimerkiksi Pinkbiken Kronolog-artikkelin jälkeen tuntuu, että päätös taisi osua ihan kohdilleen. Olen nyt pari viikkoa käyttänyt GD:n tolppaa ja ainakaan toistaiseksi ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ulkonäkö on vähän retroa, mutta toimivuus on etusijalla.

ilkkaluukkonen
12.05.2012, 16.09
KS Lev ilmeisesti pitää sisällään samat helyt kuin vanhemmat mallit? Joten ei välttämättä muuta tilannetta kuin vaijerin kiinnityksen osalta. Tiedä sitten onko kuskin max 90kg painosuosituskin edelleen voimassa? Mä pähkäilen gravity dropper turbon ja reverb 2012 mallien välillä,no ehkä KS dropzonekin menisi.

Ainakin bikemailorder.de:n mukaan on. Siis painorajoitus. Todella huono juttu, pientä toivoa oli tuon hissitolpan suhteen. Saattaa olla, että tulee tämäkin kesä vielä katseltua ja odoteltua tuotekehityksen tuloksia.

mteebee
12.05.2012, 17.28
Mites Suvanto toi Gravity Dropper turbo multi, lyökö pahasti kasseille jos on tälläinen vähän huolimaton luonne? Mihin kohtaa tolppa nousee kun ala asennossa vapauttaa noston,siis nouseeko ihan ylös vai siihen toiseksi ylimpään kohtaan ja miten helposti sen 1"laskukohdan löytää,tässä samaisessa viestiketjussa oli juttua,että joillain on vähän vaikeuksia löytää oikea kohta. Toi gravity on kiinnostava mekaanisen toimintansa takia ja näyttäisi varaosiakin olevan saatavilla helposti.

sakuvaan
12.05.2012, 17.29
Turbo tulee ja kostaa ilman mitään armoa.

Classicilla mulla ei ollu ongelmia löytää sitä 1" kohtaa.

Suvanto
12.05.2012, 19.41
Mites Suvanto toi Gravity Dropper turbo multi, lyökö pahasti kasseille jos on tälläinen vähän huolimaton luonne? Mihin kohtaa tolppa nousee kun ala asennossa vapauttaa noston,siis nouseeko ihan ylös vai siihen toiseksi ylimpään kohtaan ja miten helposti sen 1"laskukohdan löytää,tässä samaisessa viestiketjussa oli juttua,että joillain on vähän vaikeuksia löytää oikea kohta. Toi gravity on kiinnostava mekaanisen toimintansa takia ja näyttäisi varaosiakin olevan saatavilla helposti.
Satula vaatii pienen painamisen, jotta sen saa liikahtamaan asennosta toiseen. Eli esim. nostaessa: liipasin pohjaan, pieni persekosketus penkkiin ja sitten ylös. Penkki nousee samaan tahtiin kuin persekin. Tuota 1" droppia vähän itsekin epäilin, että kuinka nopeasti sen löytämisen oppii, mutta eihän se ollut mikään ongelma. Löytyy helposti ylhäältä ja alhaalta päin. Ylhäältä liipasin pohjaan ja heti kun satula lähtee laskemaan, irti liipasimesta, niin se loksahtaa oikeaan kohtaa. Alhaalta päin sama homma. Oikeastaan ainoa asia, missä välillä tulee vähän takerreltua, on lasku kokonaan alas, koska jos sitä ei perseellä laske ihan alas asti, se nousee takaisin 1" droppiasentoon. Eli pitää vaan kärsivällisesti laskea ihan alas asti.

Verska-Vesa
12.05.2012, 23.58
Suvanto, kuulostaa siltä että sulla on classic eikä turbo.
Turbon ei pitäisi vaatia mitään näpäytystä, vaan suorastaan räjähtää ylös kun painaa vipua.

Suvanto
13.05.2012, 13.53
Suvanto, kuulostaa siltä että sulla on classic eikä turbo.
Turbon ei pitäisi vaatia mitään näpäytystä, vaan suorastaan räjähtää ylös kun painaa vipua.

Kaapeli osoittaa 90 asteen kulmassa, eikä alaspäin, joten kyllä sen pitäisi olla Turbo eikä Classic.

ToLi
18.05.2012, 10.45
Onko kellään kokemusta K-S:n halpistolpasta eTenistä?

http://kssuspension.com/products/seatposts/eten-remote/

Hinta olis houlutteleva (alle 100€), mutta tekeekö tuolla mitään.

Starfury
18.05.2012, 12.12
En jaksanu koko ketjua lukea läpi, mut ite oon käyttäny ny jonkun aikaa Spessun Blacklitea (http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=61089)
Tolppahan on kolmiasentoinen, mut itelle ainakin riittäny toi, et voi pitää normikorkeudessa ylhääl, sit hieman alempana teknisemmillä poluilla ja kunnon nopeilla tangolta ajettavilla alamäki traileilla voi sit iskee kokonaan pohjaan.
Alkuun tuntu et tolppa ei aina palaudu itsestään ylös vaan piti vähän avittaa, sit kun aloin aina välillä suihkauttamaan pikku tipan öljyä liukuputkeen, niin avot ja alko toimii niinko pitää.

Vertti83
18.05.2012, 14.01
Onkohan kukaan vielä mahtanut päästä livenä testailemaan KS LEViä? Toisekseen onko kukaan bongannut onko noita missään hyllyssä? Joissakin ulkomaanelävien nettipuljuissa näyttää olevan listoilla, mutta saatavuus vielä "keltaisella"...

Hjalmar
26.05.2012, 00.22
Onkohan kukaan vielä mahtanut päästä livenä testailemaan KS LEViä? Toisekseen onko kukaan bongannut onko noita missään hyllyssä? Joissakin ulkomaanelävien nettipuljuissa näyttää olevan listoilla, mutta saatavuus vielä "keltaisella"...

Mä pistän LEV:in tilaukseen heti, kun jossain on sitä hyllyssä. Kysäisin Kind Shockilta paljonko LEV vaatii tilaa, niin vastaus oli: 1,5 tuumaa ilmoitetun pituuden lisäksi

Pistäkääs jakoon kauppoja, missä LEViä on näkynyt. Näistä olen itse löytänyt.

www.wiggle.co.uk
www.bike-components.de

kooki
28.05.2012, 23.07
Leviä Superstarilla (http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?cPath=37&products_id=573)

Ei kyllä käy selville, onko tilattavissa.

zeizei
30.05.2012, 11.34
Laitetaan nämä blacx-avautumiset myös tänne oikeampaan paikkaan.

Paljos Blacx kolisee, vai yhtään?

Kolisee. Selvimmin ylös-alas, mutta jotain klappia on muutenkin. Keskiasentoon ei myöskään ole toivoa saada lukittumaan kisatilanteessa tai kovin helposti ylipäänsä ajaessa. Liike on aika tahmea vaikka on koitettu öljyä ja silikonispraytä. Vaijerin säätö on aika tarkka, että saa lukituksen pysymään luotettavasti, mutta kuitenkin vapautumaan napista. Putken toleranssi on aika väljä (verrattuna esim. Haveniin) ja tolppa suorastaan hölskyy runkoputkessa, mikä aiheuttaa sen, että clampin joutuu kiristämään pelottavan tiukalle. Lisäksi suuresti ärsyttää ominaisuus, että jakkaraan pitää istua, että sen saa nousemaan ylös. Ei kovin hauskaa kisatilanteessa reidet hapoilla, kun kaikki turha punnertaminen pitäisi saada pois.

Luotettavasti toimiva, portaaton lukitus, vaijeri alhaalla, nosto säädettävällä vaimennuksella ja ilman istumalla tapahtuvaa vapautusta. Nuo kun saisi kaikki samaan pakettiin niin siinä olisi "the hissitolppa". Täyttäisiköhän KS LEV nämä vaatimukset.

apa
30.05.2012, 12.02
Mä pistän LEV:in tilaukseen heti, kun jossain on sitä hyllyssä. Kysäisin Kind Shockilta paljonko LEV vaatii tilaa, niin vastaus oli: 1,5 tuumaa ilmoitetun pituuden lisäksi

www.wiggle.co.uk (http://www.wiggle.co.uk)
www.bike-components.de (http://www.bike-components.de)

http://www.purebike.fr/fr/tige-de-selle-telescopique-kind-shock-lev-a3418.html
purebike ranska

PaH
30.05.2012, 12.19
Laitetaan nämä blacx-avautumiset myös tänne oikeampaan paikkaan.
Kolisee. Selvimmin ...

Mun bläksi lähti kans käymään kotonaan. Muttei noiden syiden takia. Onnistuin(?) aikaansaamaan siihen liukuputkeen semmoisen loivan painauman, joka
kiinnas kiinni tiivisteisiin niin ettei tolppa noussut kun senttiä vaille yläasentoon. Harjoittelin kyllä kaatumistakin ton kanssa, mutten kyllä tiedä mistä
se sitten itteensä otti - suoraa kontaktia ton putken osan ja ulkomaailman välillä on paha ooteebeessäkään saada.
Lukitusmekanismi oli äänekkäämpi kuin muissa joo, mut noita muita ongelmia mullei ollu. Takuuseen menee, sen verran väliaikatietoa sain.

Kronologia olen nyt testaillut parisen viikkoa. Se havaittu riski lukituskiskon pinnan strippautumisesta on ilmeinen - jos ohjaimen vaijeri ei pääse
liikkumaan tarpeeks tolppaan päin, lukitus jää niin huulille et takuulla luistaa kun kovemman ventin persauksesta ja särkee kiskon pinnan.
Luulen et moni on aiheuttanut tuon ihan itse kiristämällä vaijerin liian pinkeeks. Jonkinasteinen suunnittelubugihan toi on että on säädölle noin
herkkä. Muuten kyllä fiksuin ja mukavin lajinsa edustaja joka vastaan on tullut.

Leku
30.05.2012, 13.41
Putken toleranssi on aika väljä (verrattuna esim. Haveniin) ja tolppa suorastaan hölskyy runkoputkessa, mikä aiheuttaa sen, että clampin joutuu kiristämään pelottavan tiukalle.

Aivan, sama vik...ominaisuus. Mä mittasin (muistaakseni) alle Ø31.4 kun nimellinen halkaisija oli Ø31.6. Eli on/oli niin löysä, ettei tolppa pysynyt ylhäällä oman painonsa (562g sahaamattomalla vaijerilla) alla ilman clampin kiristämistä. Kaljatölkistä tms siivua väliin ja helvetisti kitkatahnaa, ettei clamppia tarvitse ylikiristää. Nice.

Mailinvaihto valmistajan kanssa oli mielenkiintoinen tästä kolinasta. Ei kuulemma ole "mitään mekaanista syytä, miksi tolpassa olisi väljää" ja lopuksi "We don't like what we are hearing...".

Voe jeesuksen takajalat sentään. Vähän epäilyttää, että koko paska ei tule enää ikinä takaisin reissultansa. ***** kun tommosta paskaa ei kehtaa edes myydäkään eteenpäin. Mä olen ihan vakavasti ajatellut polttaa ton vehkeen, laittaa videon juutuubiin ja liimata linkin suunnilleen maailman jok'ikiseen hissitolppaketjuun. :rolleyes:

kooki
30.05.2012, 14.23
Koska nuo kaikki uudet on jokseenkin tuubaa niin näkisin paluun vanhaan ainoana mahdollisuutena ;)

http://3.bp.blogspot.com/-FL4V4PlSMWY/TdHlLtE5UnI/AAAAAAAAGQo/QmRTzjUOJ5g/s1600/hite-rite.jpg

Vertti83
30.05.2012, 14.25

www.wiggle.co.uk (http://www.wiggle.co.uk)
www.bike-components.de (http://www.bike-components.de)

http://www.bike-mailorder.de (http://www.bike-mailorder.de/shop/product_info.php?products_id=30284&type=search)
www.actionsports.de (http://www.actionsports.de/de/Komponenten/SattelstuetzenKlemmen/Kind-Shock-LEV-Vario-Sattelstuetze::49340.html)

apa
31.05.2012, 15.09
hupsis, LEV lähti tilaukseen ja kyllä nyt on odottavan aika pitkä

kooki
31.05.2012, 16.14
Onko kellään kokemusta K-S:n halpistolpasta eTenistä?

http://kssuspension.com/products/seatposts/eten-remote/

Hinta olis houlutteleva (alle 100€), mutta tekeekö tuolla mitään.

Mua kiinnosteli sama asia mutta testejä ei pahemmin löydy. Tämä manuskan kohta kuitenkin vähän hillitsi intoa:

NOTICE TO ETEN OWNERS: The ETen and ETen Remote us an open bath cartridge. Inverting the seatpost may cause air and oil to mix
and may result in temporary suspension action. To remedy this,
return the seat post to it’s normal position with the saddle head up
and cycle the seat post several times or wait several minutes until
the air and oil return to their normal operating positions.

Ai niin: missä tosta Levin (ja minkä muiden KS:n tolppien?) painorajoituksesta on maininta? En löytänyt noista ohjekirjoista ainakaan.

Kemizti
31.05.2012, 21.51
Kerrohan Kemizti sitten vaikka hissitolppalangassa kokemuksia miten kilttishokin tolppa pelaa raskaan sarjan kuskilla. Mä oon noita nyt speksannut liiankin kanssa. Ja mainittakoon vielä, että tehokkaan näkönen kokonaisuus!

Kun tuolla "maastopyörä enduroon" topikissa näin kehotit, niin kirjoittelenpa:

Kun aiempaa vertailukohtaa mihinkään hissi-heebeliin ei ole, niin voinen todeta, että hyvä tolppa..

havaintoja:
-pieni sivuttaisliike tuntuu, kun käsin heiluttelee, ei huomaa laisinkaan ajossa..
-pysyy justaan siinäkohtaa mihin säätää, vaikka tälläkin massalla (ajokamoissa 115kg) "istahtaa" siihen vauhdissa..
-säätö ilman remotea on mun koordinaatiokyvyllä ainakin ihan tehtävissä..
-toiminta on mukavan "smooth"..

-bottom line, ei pahaa sanottavaa kun tonverran (http://connect.garmin.com/activity/184072709) kävin "testailemassa" tota laitetta.. (http://i183.photobucket.com/albums/x225/Kemizti/Intense/intense_hissi.jpg)

Musashi
31.05.2012, 23.11
Kun tuolla "maastopyörä enduroon" topikissa näin kehotit, niin kirjoittelenpa:

Kun aiempaa vertailukohtaa mihinkään hissi-heebeliin ei ole, niin voinen todeta, että hyvä tolppa..

Mikäs tuo tolppa oli? Se ei pöljälle pelkällä kuvalla oikein auennut.

Kemizti
31.05.2012, 23.30
Mikäs tuo tolppa oli? Se ei pöljälle pelkällä kuvalla oikein auennut.
KS i900 dropzone 3" dropilla.. tommonen siis.. (http://www.bike-components.de/products/info/p28424_Dropzone-Sattelstuetze-300mm-ohne-Remote-Modell-2011---Auslaufmodell-.html)

Musashi
31.05.2012, 23.49
KS i900 dropzone 3" dropilla.. tommonen siis.. (http://www.bike-components.de/products/info/p28424_Dropzone-Sattelstuetze-300mm-ohne-Remote-Modell-2011---Auslaufmodell-.html)

No eipä ole paha hinta ainakaan.

ilkkaluukkonen
01.06.2012, 10.30
Lupaavalta vaikuttaa, saattaa meikäläisenkin pyörä saada KS Levin. Odotellaan kuitenkin hetki, että saatavuus paranee ja Kemizti on saanu omalla KS:llä vähän ajoa alle. Itselläkin kun painoa on, niin pitkäaikaiskestävyys kiinnostaa :)

Kemizti
01.06.2012, 10.55
...niin pitkäaikaiskestävyys kiinnostaa :)

Itehän ostin tolpan käytettynä, sillä on ajettu jo vissiin ainakin 1 ellei 2 kautta, ainut huolto on ollu tiivisteen (täysin TSI) rasvaus, ohjeet on manuaalissa..

mutta, edelliset kuskit on ollu kyllä alemmassa painoluokassa, katsotaan katsotaan..!!!

mteebee
03.06.2012, 17.59
Pystyisikö tämän tekemään jotenkin fiksummin jollain matchmakerilla tai ostamalla toinen vaihteen siirtäjä. Eli reverbin kake voisi olla vähän lähempänä kättä ja kyseessä on oikeakätinen kake sijoitettuna vasemalle stongan alapuolelle. jarru,vaihteensiirtäjä,reverb järjestyksen muuttaminen vain pahentaa tilannetta,niin ja etuvaihtaja on shimano vaikka tuo siirtäjä on vanha sram.
https://lh4.googleusercontent.com/-eyp6P1ZnNvA/T8ti2SO0EYI/AAAAAAAAAJM/QKXf2i7dggY/s641/2012-06-03_16-08-40_967.jpg

mehukatti
03.06.2012, 18.31
Etuvaihtaja pois? Eihän sillä tee mitään pk-seudulla, kun täällä ei oo edes mäkiä.

juu-zo
10.06.2012, 12.58
Aika heikkoa on kind shockien saatavuus. Ei tunnu mistään saavan oikein dropzonea tai leviä. Mitäköhän ongelmia firmalla nyt oikein on...

sakuvaan
10.06.2012, 14.35
Pystyisikö tämän tekemään jotenkin fiksummin jollain matchmakerilla tai ostamalla toinen vaihteen siirtäjä. Eli reverbin kake voisi olla vähän lähempänä kättä ja kyseessä on oikeakätinen kake sijoitettuna vasemalle stongan alapuolelle. jarru,vaihteensiirtäjä,reverb järjestyksen muuttaminen vain pahentaa tilannetta,niin ja etuvaihtaja on shimano vaikka tuo siirtäjä on vanha sram.
https://lh4.googleusercontent.com/-eyp6P1ZnNvA/T8ti2SO0EYI/AAAAAAAAAJM/QKXf2i7dggY/s641/2012-06-03_16-08-40_967.jpg

Vaihda jarrun ja reverbin napin paikkaa tai..

siirry 1x10.

Jahvetti
10.06.2012, 15.15
Aika heikkoa on kind shockien saatavuus. Ei tunnu mistään saavan oikein dropzonea tai leviä. Mitäköhän ongelmia firmalla nyt oikein on...
Actionsportsissa(30,9) ja purebikesissä(31,6) ainakin sivujen mukaan on LEViä hyllyssä. Oma tilaus bikecomponentsilta on siirtynyt kahteen kertaan, viimeisimmän ilmoituksen mukaan pitäisi ensi perjantaina lähteä matkaan.
-muoks- Wigglellä on näköjään molempia hyllyssä. Liekkö hyvät käyttäjäpalautteet lisännyt KS:n kysyntää ja sen takia ei tuotanto pysy mukana.

juu-zo
10.06.2012, 17.01
Melko suolaiset ovat hinnat noissa kaupoissa. Itse peruin juuri bike-componentsin tilauksen kun sieltä tuli mailia että dropzonea tulee elokuun alussa ja levin saatavuudesta ei vielä tietoa. En ymmärrä miksi tilausvaiheessa toimitusaikana oli kuitenkin 2-7 päivää... Eikä ollut ensimmäinen kerta kun näin bike-componentsista tapahtuu.

mikkokoo
10.06.2012, 18.39
Oma tilaus bikecomponentsilta on siirtynyt kahteen kertaan, viimeisimmän ilmoituksen mukaan pitäisi ensi perjantaina lähteä matkaan.

Kauanko sä olet jo odotellut toimitusta? Itse tilasin kuukausi sitten, ja myös samainen ens pe on arvioitu toimituspäivä.

Jahvetti
10.06.2012, 19.05
Kauanko sä olet jo odotellut toimitusta? Itse tilasin kuukausi sitten, ja myös samainen ens pe on arvioitu toimituspäivä.
Kolmisen viikkoa sitten tilasin, ensimmäinen lähtöpäivä oli tämän viikon perjantai, sitten ilmoittivat että 14.6. ja nyt keskiviikkona tuli viesti että lähtisi 15.6. Kaippa se sieltä tulee joskus.

Leku
10.06.2012, 20.29
Eilen tilasin Levin wigglestä, tänään tuli ilmoitus "paketoitu" + tracking numerot. Saattaa vaikka jostain härmistyäkin...

miku80
12.06.2012, 12.57
Onkos tuo reverbin natiseminen ominaisuus vai voisko sille tehdä jotain? Onko yleistäkin? Toimii muuten täydellisesti mut ärsyttää se pieni natina ja napsuminen ku pers penkissä ajelee ..

zeizei
12.06.2012, 13.48
Eilen tilasin Levin wigglestä

Ihanan halpaa :D No jos tuo oikeasti on hyvä ja toimii niin kyllä siitä mielummin tuon hinnan maksaa kuin 270e tuosta blacxistä, mikä lähtee kohta verkonpainoksi.

ilkkaluukkonen
12.06.2012, 14.46
Leku laittanee sitten ystävällisesti ketjuun mielipiteitä uudesta lelusta? :cool:

Vertti83
12.06.2012, 15.58
Onkos tuo reverbin natiseminen ominaisuus vai voisko sille tehdä jotain? Onko yleistäkin? Toimii muuten täydellisesti mut ärsyttää se pieni natina ja napsuminen ku pers penkissä ajelee ..

Ettei vain natina tulisi satulaputken ja -tolpan välistä, eikä itsestään reverbistä?

Itsellä teki normi tolpalla samaa, laitin väliin vassua ja hiekkaa, mutta varmaan tohon joku vähä sivistyneempikin ratkaisu olis... :D

sakuvaan
12.06.2012, 18.47
Tai satulan kiskot natisee.

miku80
12.06.2012, 18.50
tolpan rasvasin ku asensin ja kyl satulaki on tiukalla mut täytyy koittaa väännellä sitä käsin jos sais paikallistettuu noi "melusaasteet" ..

Jahvetti
13.06.2012, 15.20
Kolmisen viikkoa sitten tilasin, ensimmäinen lähtöpäivä oli tämän viikon perjantai, sitten ilmoittivat että 14.6. ja nyt keskiviikkona tuli viesti että lähtisi 15.6. Kaippa se sieltä tulee joskus.

Siirtivät taas toimitusta, nyt parilla viikolla eteenpäin, prkl! Pitäisiköhän vaan perua ja ottaa tuolta samasta paikkaa kuin Leku.

Hjalmar
13.06.2012, 23.39
Aikamoinen tuo LEVin hintaero Saksan ja Englannin välillä. Opiskelijabudjetilla operoivan on pakko odotella, että tulee Saksassa saataville.

apa
13.06.2012, 23.45
Joo ei tuota LEViä tänä kesänä varmaan tuolta Bike componentisa saa , meinaavat siirtää toimitusta jatkuvasti.. Pitänee varmaan heiltä peruuttaa toi tilaus

Jatasa
14.06.2012, 00.45
Laittelin tänään Bike-components:iin kyselyä KS Lev:n 31,6 mm / 435 mm - 150 mm-version saatavuudesta ja sain tämmöisen vastauksen:

Hi Janne,

this seatpost will arrive in the middle of august.

Best regards

Jan
Service

Elikkäs elokuun puoleenväliin pitäisi ainakin minun odotella. Taitaa Niksu saada sittenkin Reverbin tolpakseen. Saapahan mahdolliset takuuasiat hoitaa ihan ensimmäisellä kotimaisella ja tolpan saisi melko nopsaan kouraan. Kait sen typerän kaapelinvedon voi kärsiä nahoissaan, jos muuten on toimiva peli.

ilkkaluukkonen
14.06.2012, 08.30
Elikkäs elokuun puoleenväliin pitäisi ainakin minun odotella. Taitaa Niksu saada sittenkin Reverbin tolpakseen. Saapahan mahdolliset takuuasiat hoitaa ihan ensimmäisellä kotimaisella ja tolpan saisi melko nopsaan kouraan. Kait sen typerän kaapelinvedon voi kärsiä nahoissaan, jos muuten on toimiva peli.

Ei hyvältä kuulosta tuo toimitusaika. Eihän sen Levinkään toimintaa ole kukaan tainnu vielä testata, joten ei välttämättä Reverb ole huonompi vaihtoehto tosissaan.

Onkos -12 mallin Reverbeistä kokemuksia? Onko lastentaudeista päästy jo eroon?

Jatasa
14.06.2012, 09.40

Ainakin ulkomailla -12 Reverbistä on jo vähän pidemmän aikavälin kokemuksia ja hyväksihän tuo on taidettu haukkua: http://forums.mtbr.com/all-mountain/rockshox-reverb-thread-660853-46.html (#1147 eteenpän)

Kaverikin hommasi reilu kuukausi sitten -12 mallin Reverbin ja eipä tuossa mitään vikaa ole kuulemma ollut. Pitää odotella, että kaveri tulee pyörineen käymään, niin koeistuttaa Reverbiä Niksuun ja tekee sitten valintansa, että mimmoisella kaukosäädön namiskalla tuon tolpan ottaa. Eiköhän tässä ole jo ostopäätös tullut pitkälti tehtyä. :rolleyes:

sakuvaan
14.06.2012, 09.48
Ei hyvältä kuulosta tuo toimitusaika. Eihän sen Levinkään toimintaa ole kukaan tainnu vielä testata, joten ei välttämättä Reverb ole huonompi vaihtoehto tosissaan.

~3kk 12 mallisella ajoa, ei vielä ongelmia.

PaH
14.06.2012, 12.20

Ei kestä pakkasta nuokaan, muita ongelmia lie vähempi kun vanhemmassa mallissa. 3 tai 4 vastaavaa antaumista noissa
uusissa näin itse viime talvena - lievimmillään sentti joustoa yläasennosta painon alla, pahimmillaan meni täysveltoks.
Pakkasta oli ~-15, samoissa graadeissa sama kävi itselläni myös my11-malliselle, vielä samalla viikolla.

Ainoa säätötolppa jota en oo vielä rikkonu, on kuukauden käytössä ollu Kronolog. Bläksikin sai lommon liukuputkeen.
Reverbejä menny kaks, KS:n tolppia samoin.

Jahvetti
14.06.2012, 13.10
...KS:n tolppia samoin.
Mikä KS ja mikä vika?
Oma lev lähtee sittenkin Saksasta matkaan mutta eri toimittajalta.

PaH
14.06.2012, 13.17
Mikä KS ja mikä vika?

KS i900R ja i950R, ilmat ja öljyt sekaisin. Ysisatasen fiksasin itte kun tiivisteet oli ehjät, 950i on tohtorilla statuksella ei_hoppua.

Jahvetti
14.06.2012, 16.27
Ok, kiitos tiedosta.

Elikkäs elokuun puoleenväliin pitäisi ainakin minun odotella
-vinkki- Gocyclesille tulee 150mm Lev ensi viikolla hyllyyn. 125mm löytyy heti järkevään hintaan.

Leku
15.06.2012, 15.30
Lev on ainakin näin ulkoisesti ihan kivan oloinen kapistus, saa nyt nähdä, mitkä on mietteet koeponnistuksen jälkeen. Takapihalla on kyllä vielä vähän tilaa romuille...
https://dl.dropbox.com/u/43767178/DSC_0033.JPG

Miqu
15.06.2012, 16.38
Eilen tupsahti postista 2012 Reverb tolppa kokeeksi, 203€ Hibike.comissa. Ei paha hinta. Maisteja pääsee ottamaan sitten joskus kun uusi runko
saapuu...

Jahvetti
15.06.2012, 17.01
Lev on ainakin näin ulkoisesti ihan kivan oloinen kapistus, saa nyt nähdä, mitkä on mietteet koeponnistuksen jälkeen. Takapihalla on kyllä vielä vähän tilaa romuille...

Sehän tuli nopeasti! Oma Lev lähti tänään matkaan, katsotaan kerkeekö Jussiksi testiin...

mikkokoo
15.06.2012, 20.27
Jaa sieltä saa niin halavalla ja nopsaan. No hyvä, ostakaa kaikki sieltä!

Leku
15.06.2012, 20.35
Asensi Levin. Aikun onkin kivasti toimiva kapine. Tää putoaa ilman mitään kommervenkkejä kevyesti painamalla ja nousee liipaisemalla ylös ilman perseen penkissä käyttöä. Niin ja ilmoitettu 31,6 oli mun digitönärillä 31,57 eli senkin suhteen asia kunnossa. Nyt kun tää vielä kestää läjässä niin avot.

Jatasa
15.06.2012, 20.43
Osaatko käsikopelolla sanoa, että onko LEV:ssä miten paljon väljää sivu- ja eteen/taakse-suunnassa? Sanooko manuaali mitään, että saako pyörää nostella satulasta, vai tykkääkö tolppa siitä kyttyrää?

Leku
15.06.2012, 21.17
Niin vähän väljää tuntuu, että en osaa sanoa lähteekö se satulan kiskoista vai mistä. Melkein sanoisin että väljää ei tossa yksilössä oikeastaan edes ole. Ainakaan suoraan paketista...
Mä nyt ainakin nostelen pyörää milloin mistäkin, enkä ole nähnyt missään mainintaa, etteikö saisi nostaa satulasta. Ainoa takaisku oli, kun luulin, että mulla on odin lukkorengastupit, kun ton vivunhan voi laittaa tupin lukkorenkaan tilalle, mutta ei sitten ollutkaan. Odeja.

zeizei
15.06.2012, 22.47
Asensi Levin. Aikun onkin kivasti toimiva kapine. Tää putoaa ilman mitään kommervenkkejä kevyesti painamalla ja nousee liipaisemalla ylös ilman perseen penkissä käyttöä. Niin ja ilmoitettu 31,6 oli mun digitönärillä 31,57 eli senkin suhteen asia kunnossa. Nyt kun tää vielä kestää läjässä niin avot.
Kuulostaa hyvältä. Jos vielä joidenkin viikkojen jälkeen on samat fiilikset niin tarttee laittaa tilaukseen. Päätöstä helpottaa se että yrittäessäni saada blacxin toimimaan smuutisti sain sen sellaisen tilaan että se ei toimi lainkaan :D Eikä enää edes vi.... kun päätös vaihtamisesta oli oikeastaan tehty eikä sitä oikein "toimivanakaan" olisi ainakaan kenellekään tutulle kehdannut myydä.

Leku
17.06.2012, 10.53
Mä ajattelin ilmoittaa sinne bikemikäsenytolikaan, etten taida haluta koko pläksiä enää takaisin, sen käytettävyys vs. tää lev on niin olematon. Pitää yrittää vaihtaa se vaikka reverbbiin.
Eilen ajoin viis ja puoli tuntia leviä renkuttaen ja toimii se nyt vielä. Pari kertaa liipaisin tolpan alas, vaikka piti käyttää etuvaihtajaa. Voi olla hiukan kovilla toi lukitusmekanismi tommosessa hölmöilyssä, mutta vahinkoja sattuu, eikä tolppa vielä tuosta räjähtänyt. On tuossa näin tarkemmin zoomatessa sellainen aavistus väljää sivuttain, ylösalassuunnassa ei ole yhtään. Sen verran vähäisessä määrin sitä on, että mua toi ei haittaa, ainakaan vielä...

Leku
18.06.2012, 17.59
Katos Jayjay mitä tuli mulle mailiin tästä pläksistä:
"We were informed by the manufacturer that a whole production of these seatpost has been faulty. The manufacturer will decide this week, whether they will supply repaired units or arrange refunds."

Mistäs ostit, tai vaikka varastit, niin lähetä silti takaisin?

Jahvetti
24.06.2012, 19.13
Lev saapui torstaina ja jussin aikana muutama lenkki tehty sillä. Todella jämäkän oloinen peli, mihinkään suuntaan ei ole väljää. Ainoastaan jos satulaa kiertää niin tuntuu hyvin pieni liike.
Vähän jännitti että antaako nostaessa kiville samalla tavalla kuin Foxin doss mutta on todella smoothi tuohon verrattuna:

http://vimeo.com/m/43979062

Hyvältä vaikuttaa toistaiseksi, toivottavasti kestää.

zeizei
25.06.2012, 10.36
Katos Jayjay mitä tuli mulle mailiin tästä pläksistä:
"We were informed by the manufacturer that a whole production of these seatpost has been faulty. The manufacturer will decide this week, whether they will supply repaired units or arrange refunds."

Mistäs ostit, tai vaikka varastit, niin lähetä silti takaisin?

Katos vaan, kiitos tiedosta. Bike24:sta tuon oman tilasin. Sain sen kyllä omalla korjaamisella huonosti toimivasta toimimattomaksi, mutta pitänee lyödä jotenkin nippuun ja lähettää tuonne takaisin. Rahana ottaisin omani kyllä mielummin takaisin ;)

PaH
25.06.2012, 10.54
^ mun bläksi toimi ihan fain, kunnes onnistuin saamaan lommon liukuputkeen jonka seurauksena putki ei enää liikkunut
täyttä mittaansa. Lommo meni takuuseen, mut eipä noilla ollut samanlaista uutta toimittaa eikä edes arvoita koska
löytyis. Tarjosivat sit korvikkeeks Levin.

Leku
25.06.2012, 11.01
V*ttu! Olivat perjantaina B24:stä lähettäneet mulle jotain. Pelkään pahaa, että sieltä paketista paljastuu tommonen helvetin jeebeli. :mad:

zeizei
25.06.2012, 11.09
Tarjosivat sit korvikkeeks Levin.
Tämähän kävisi oikein mieluusti.

marco1
27.06.2012, 16.04
DOSSia hyllyssä Hi5:ssä sivujen mukaan.
30,9mm ja 31,6mm / 529,00 €

Viittä vaille kallis keppi...

Leku
27.06.2012, 16.21
Ja mä kun luulin että toi Lev oli melko kallis, mutta halpahan se suorastaan. Jostain syystä Lev toimii vielä ja ihan yhtä smoothiesti kuin alkuunkin. Noin hinnoiteltu Foksi ei kyllä oikein taida menestyä, kun siinä on sekä lerpattava letku että hevosen kokoinen vipuhässäkkä?

Niin juu. Eilen tuli sitten se Pläksi takaisin. Sama lotina siinä on, kuin 2kk sitten ennen tätä (valo)huoltokierrostakin. Siinä huvikseni kirjoittelin sitten heti Bike24:ään kiperän kirjeen aiheesta, eivät vaan ole vastanneet vielä. :mad:

miku80
27.06.2012, 18.20
toi fox:n vipu on kyl just yhtä mauton ku hintakin (onko fox:lla jotain halpaakin olemas) ihan ku ois kolmas jarruvipu tangos .. no melkee ainaki ..

Kemizti
27.06.2012, 18.42
DOSSia hyllyssä Hi5:ssä sivujen mukaan.
30,9mm ja 31,6mm / 529,00 €

samaan rahaan näyttää olevan r-kioskilla: tuosta (http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?products_id=9059&osCsid=b8dq8lpm9q0rlm2kg4hn3kono0)

Jahvetti
27.06.2012, 18.49
Eikä ole edes suomilisää noissa hinnoissa pahemmin!

Halpa Lev esittelykäytöstä
(http://shop.shiftycart.de/a.php/shop/gocycle/lang/x/a/26674/kw/Kind_Shock_LEV_Remote_Sattelstuetze_31%2C6_--_385_--_125_mm_Vorfuehrer_)

PaH
27.06.2012, 20.54
Dossia saap edukkaammin ainakin ranskanmaalta, purebike pyytää 429.90 ekeä. Ainakin mulle laittoivat männä viikolla
tarjousta tuosta -20%. Ei tullu kauppoja.

apa
29.06.2012, 19.52
Itte peruin lev tilauksen bike componentista , ku tulee niille vasta elokuussa PRKL.

marco1
29.06.2012, 21.04
Onkohan tuota Reverbin mukana tulevaa Enduro collaria vielä saatu kauppoihin? US hinta 20$ "suoralla kurssilla" olis sekin vielä halpa.
nim. "vähemmänkin riittäisi"

PaH
29.06.2012, 21.51
Onkohan tuota Reverbin mukana tulevaa Enduro collaria vielä saatu kauppoihin? US hinta 20$ "suoralla kurssilla" olis sekin vielä halpa.
nim. "vähemmänkin riittäisi"

Jos hää tarttee moista niinkus itte, nii mullon noita pari joutavana.

marco1
30.06.2012, 00.04
Itsellepä hyvinkin, pitäis testata jos lyhyempi pudotus säästäisi vähän jalkoja (tuskin mutta kaikki keinot sallittuja tässä vaiheessa...).

apa
06.07.2012, 09.59
Ja niin LEV saapui tähänkin perheeseen. Purebike hoiti homman mallikkaasti 2.7 oli matsku ostoskorissa ja 6.7 kuului ovelta bingbong

Lassard
06.07.2012, 21.11
Mahtaako tämä olla kuinka nounou-ostos? Merkki on ExaForm, painava ja halpa:

http://www.bike-discount.de/shop/k1170/a70022/eten-remote-hydraulic-drop-post-309mm.html?mfid=730

http://www3.bike-discount.de/bilder/xxl/65805/eten-remote-hydraulic-drop-post-309mm.jpg

juu-zo
06.07.2012, 21.49
Tuohan on kind shockin tekijöiltä joten tuskin aivan kuraa on. Kokeile ja jaa mielipiteesi muille.

Jahvetti
07.07.2012, 16.40
Oma Lev antautui tänään kesken lenkin, tolppa jumahti yläasentoon. Kotona tolppa irti ja ruumiinavaus josta selvisi että säädön vapauttimen "naru" oli mennyt poikki.
http://gp1.pinkbike.org/p4pb8362633/p4pb8362633.jpg

Onneksi toisessa päässä oli vielä reserviä jäljellä niin sain elvytettyä tolpan kuntoon.
http://gp1.pinkbike.org/p4pb8362635/p4pb8362635.jpg
http://gp1.pinkbike.org/p4pb8362637/p4pb8362637.jpg

Tuon "narun"(jotain punottua siimaa) katkeaminen johtui omasta asennusvirheestä, oli muutama karva jäänyt kaukosäätimen vaijerista millin pari pitkäksi jotka söi tuon narun poikki pikkuhiljaa.

apa
08.07.2012, 04.10
jaaha että levissä tollanen

quattro
09.07.2012, 11.13
Kaverille sattui samanlainen tapaus, hänellä vain ei ollut tuota varaa alapäässä enää jäljellä. No, kalastusliikkeestä löytyi sopivaa "siimaa". Tuota siimaa kannattaa olla repussakin pieni pätkä mukana, pystyy periaatteessa korjaamaan poluillakin. Oma levi toimii vielä ... (kop kop).

sakuvaan
09.07.2012, 11.15
Ostin sit DOSSin.

Toimii ku ihmisen mieli, ehkä kestää jopa talvea?

Henkka.k
16.07.2012, 01.55
Kaatumisen seurauksena Reverbistä lähti painikenappi irti, tai siis meni poikki. Tuohon näköjään saa noita nappeja varaosina. http://mountainbikes.net/mtbikes/produkt.cfm?ctry=1&za=1&lc=1&curcd=1&cid=120427050304&pnr=19364 Onko kukaan noita vaihtanu, oisko pistää ohjeita kun en löydä netistä ja kiinnostas tietää miten vaikee tapaus sen korjaaminen on.

Tema
18.07.2012, 22.54
Itte peruin lev tilauksen bike componentista , ku tulee niille vasta elokuussa PRKL.
Minullekin tuli taannoin ilmoitus lykkäyksestä elokuun lopulle. Eipä noilla tunnu olevan mitään hajua toimitusajoista, sillä nyt alkuviikosta tuli ilmoitus lähteneestä paketista.

ilkkaluukkonen
22.07.2012, 17.21
Kaipaisin hieman kokemuksia hissitolppien pituudesta ja käytöstä. Oletteko yleensä asettaneet tolpan sellaiseen korkeuteen, että ylin asento on helpoille poluille ja nousuihin sopivalla korkeudella vai onko ylin asento sopiva nopeaan siirtymäkäyttöön? Haen siis sitä, että meneekö säätämiseksi, jos tolppa nousee siirtymäkorkoon, josta sen laskee persauksella vähän alemmas nousua varten. Tässä arvon, että ostaisinko lyhyen tolpan, joka olisi sopivasti tarjolla vai onko pidemmän kuskin vain suosiolla metsästettävä jostain pitkä tolppa.

miku80
22.07.2012, 17.32
Ite olen 190cm ja pyörässä reverb 125mm malli käytössä neljättä kuukautta ja tykkään tuosta portaattomasta säädöstä ja 125mm lasku riittänyt joka tilanteessa hyvin.. Täysin pitkänä tehokkaimmalla korkeudella polkemisen kannalta..

ilkkaluukkonen
22.07.2012, 18.56
Hyvä kuulla, että 125mm tuntuu riittävältä! Tuo tarjolla oleva malli on vaan myös lyhyempi kokonaispituudeltaan, joka sinänsä aiheuttaa päänvaivaa. Ei viitsisi ostaa kallista tolppaa ja todeta, että haluaisikin pidemmän. Tavallaan vastaan jo itselleni, että osta se pidempi, eli katsotaan malttaako tässä odotella pidempien tolppien saatavuuden paranemista...

kooki
22.07.2012, 20.36
Minulla pituutta 195 cm ja käytössä KS:n dropzone, josta olisin kyllä mielelläni ottanut sen 350/100 mm version mutta en uskaltanut, kun laskeskelin, että ihan kintaalle menee ton maksimikorkeuden kanssa. Nyt kiinni 385/125mm, joka kyllä hyvinkin riittoisa on.

ilkkaluukkonen
26.07.2012, 14.54
Jees, kiitos viesteistä! Tilasin Levin, toivottavasti pärjää sen kanssa :) Bike-discountissa oli kohtuu hintaan hyllytavarana lyhyttä mallia. http://www.bike-discount.de/shop/a69136/.html?

AnttiL
01.09.2012, 14.51
Mahtoikohan olla reverbin tuomiolenkki?
Aamulla läksin lenkille ja satula painui 1,5-2 cm alaspäin kun painoi ja taasen nousi ylös.
Paineet oli karannu noin 100 psi tienoille joten täräytin painetta ja lenkille.
Jossakin vaiheessa lenkkiä huomasin saman ilmiön ja kotiintullessa kun laskee satulan alas ei enään nousekkaan muuten kuin nostamalla.
Joten onko tuota kapistusta joku rohkea purkanut vai onko metallijätettä??

miku80
01.09.2012, 14.57
Sram:n (http://www.youtube.com/user/SRAMtech?feature=watch) youtube kanavalta löytyy huoltovideoita.. 1 osa (http://www.youtube.com/watch?v=XxgUK3gC_Fk&list=UUdo3lbM3qmxGeGy0yRr4bCw&index=4&feature=plcp) .. 2 osa (http://www.youtube.com/watch?v=w65kpbuxKP4&list=UUdo3lbM3qmxGeGy0yRr4bCw&index=3&feature=plcp) .. 3 osa (http://www.youtube.com/watch?v=rbHc4V6Ei14&list=UUdo3lbM3qmxGeGy0yRr4bCw&index=2&feature=plcp) .. 4 osa (http://www.youtube.com/watch?v=KAmhSLir8hY&list=UUdo3lbM3qmxGeGy0yRr4bCw&index=1&feature=plcp) .. 5 osa (http://www.youtube.com/watch?v=CBAHcrOVps4) ..

AnttiL
01.09.2012, 15.53
Jopas on nippeliä.
No jäykkä laitettava tilalle..

juminy
01.09.2012, 17.10
Eiköhän sen risankin saa myytyä, noita varmaan monet korjailleet. Mites Gravity Dropper tilalle, sen osaa purkaa ja kasata ilman kummosia ohjeitakaan. Mikäli tarttee. Mulla on nyt kahessa fillarissa semmoset (4" classic multi) ja ekan yksilön alkuongelmien jälkeen ei ole mitään pahaa sanottavaa. Portaatonta säätöähän siinä ei ole, joten nounou jos semmosen tarvii.

AnttiL
01.09.2012, 19.26
Luulen että tämä nähty.
Voipi olla että joutas lihoiksi.

Sarpale
01.09.2012, 21.12
Jaaha, meille on tulossa uusi hifistin, Reverb isännän pyörään.
Toivottavasti sen takamus ihastuu satulavetkuttimeen ikihyviksi! :D

Mikäs on pakkasraja että tarvitsee ruveta vaihtelemaan takaisin normaalitolppaan?
Pakkasukolla taitaa olla pahoja vaikutuksia noiden toimintaan.

Korppu
04.09.2012, 12.07
Mikäs on pakkasraja että tarvitsee ruveta vaihtelemaan takaisin normaalitolppaan?
Pakkasukolla taitaa olla pahoja vaikutuksia noiden toimintaan. Tuosta olisi kyllä mukava kuulla kokemuksia. Voisi kuvitella, että ongelmat alkaa jo pikkupakkasilla.

marco1
04.09.2012, 12.13
Ei kai sillä varsinaista pakkasrajaa ole mutta vaihtelevat kelit taitaa kerätä kosteutta tolpan sisään ja sitten jäätyessä voipi tulla ongelmia. Minulla Reverbi hajos viime talvena helmikuussa vaikka sillä oli ajettu heinäkuusta saakka - säilytys ulkovarastossa. Tänä talvena taidan vaihtaa Reverbin pakkasten tultua sisäsäilytykseen.

Xizor
04.09.2012, 12.14
Tuosta olisi kyllä mukava kuulla kokemuksia. Voisi kuvitella, että ongelmat alkaa jo pikkupakkasilla.

2010- mallin Reverbillä ajelin toissa talvena jonkun verran (eniten tais olla joku -20 C) ja ei kyllä mitään ongelmia havaittavissa. Muutenkin pelannut kuin junan vessa, yhden kerran pitänyt ilmata ainoastaan...

Verska-Vesa
04.09.2012, 12.55
Gravity Dropper toimii pakkasilla aivan kuten kesälläkin (kunhan siellä on pakkasen kestävää rasvaa voiteluaineena), ainoastaan suojana oleva haitarikumi menee tosi kovilla pakkasilla niin jäykäksi että se jää kokoonpuristuneeksi mytyksi tolpan alapäähän.

miku80
30.11.2012, 23.11
Pari tuntia ajelin -8 asteessa ja reverb kävi suht kankeeks nostaessa..

Hri
01.12.2012, 20.25
Mitäs ongelmia tuolle Reverbille voi ilmaantua muuta kuin kankeus pakkasessa ajetaessa? Ja pitääkö ongelmien ilmaantuessa alkaa availemaan/testailemaan takuuta, vai riittääkö hoidoksi pelkkä sisätiloissa lämmittely?

twentyniner
01.12.2012, 20.28
Gravity Dropper toimii pakkasilla aivan kuten kesälläkin (kunhan siellä on pakkasen kestävää rasvaa voiteluaineena), ainoastaan suojana oleva haitarikumi menee tosi kovilla pakkasilla niin jäykäksi että se jää kokoonpuristuneeksi mytyksi tolpan alapäähän.

Eilen kokeilin -13c ja toimii kuin unelma :) kortonkin pysyi ihan "normaalina".

HallinenK
01.12.2012, 22.43
Minulle ei ole selvinnyt aivan 100 %:sesti onko joissan tai kaikissa hissitolpissa myös jousto-ominaisuus. Sellainen olisi ehkä tarpeellinen maastopyöräillessä.
Onko näissä joustotolpissä ( pelkkä joustotolppa) pieni pelivara ja ne notkuvat koko ajan?
Roselta olen katsellut noita hissitolppia, mutta aika vähän niistä on speksejä joista selviäisi enemmän ominaisuuksia. Osaisiko joku selventää tai kokemuksia?

sakuvaan
02.12.2012, 02.31
Minulle ei ole selvinnyt aivan 100 %:sesti onko joissan tai kaikissa hissitolpissa myös jousto-ominaisuus. Sellainen olisi ehkä tarpeellinen maastopyöräillessä.

Ei ole, jos ne 'joustaa', jotain on hajalla.

Jos jousitusta kaipaa, ostaa pyörän jossa on jousitus.

miku80
04.12.2012, 23.47
Tänään alkoi reverb joustamaan about 5cm lenkillä.. kotona tsekkasin paineet niin oli alle 100psi:tä jäljellä.. pumppailin sen 250psi:tä sinne ja parin tunnin testilenkki ja toimis ihan jees muuten mut aika kankea oli..

syklopaatti
05.12.2012, 17.37
Spessun comand post black lite toiminut pakkasessa mainiosti.
Kesällä tsekkasin paineet eikä oo sen jälkeen tarvinnut nykiä mitä nyt brunox:ia silloin tälloin liukuputkeen ja tiivisteeseen suhauttanut.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=80655 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=80655)
Tuo brunox tekee muuten keulalle ja takaiskarillekin hyvää. Ihmeesti jousto herkistyy.

miku80
06.12.2012, 13.59
Paineet pysyy tolpassa mut toi lukitus ei oikeen tunnu skulaavan esim kun nostat ala-asennosta ylöspäin johonkin kohtaan (ei ylös asti) niin tolppa joustaa 1-2cm ja ylös asti kun päästää niin ei joustele, mutta alas päin laskiessa kyllä lukittee haluttuun kohtaan..

Mites noissa on takuut toiminu? Muistaakseni Toukokuussa tilasin B-D:ltä et täytyy varmaan mailia laittaa sinne päin..

syklopaatti
06.12.2012, 15.32
Paineet pysyy tolpassa mut toi lukitus ei oikeen tunnu skulaavan esim kun nostat ala-asennosta ylöspäin johonkin kohtaan (ei ylös asti) niin tolppa joustaa 1-2cm ja ylös asti kun päästää niin ei joustele, mutta alas päin laskiessa kyllä lukittee haluttuun kohtaan..

Mites noissa on takuut toiminu? Muistaakseni Toukokuussa tilasin B-D:ltä et täytyy varmaan mailia laittaa sinne päin..
Reverb ois varmaan täydellinen tolppa jos siinä ois mekaaninen lukitus ,eli ongelmien ilmaantuessa sen vois käsin lukita yläasentoon.
Command postissa on muutama tosi ärsyttävä juttu/bugi ,mut se mekaaninen lukitus on hyvä juttu.

miku80
06.12.2012, 18.05
Öljyt tuli vaihdettua kun vanhat muistutti lähinnä 20tkm ajettua moottoriöljyä ja johan toimii lukitus.. ala-asennossakin pysyy vaikka satulasta nostaa perää ylös.. testilenkillä -3 asteessa edelleen kankea mutta sisällä toimii normaalisti..

Cabron
08.01.2013, 11.44
Jaha, pitkän pähkäilyn jälkeen hommasin LEV 150mm:sen ja on kyllä ihan pirun pätevä laite. Ilman ei osaisi oikein enää olla. Kesällä toi on varmasti ihan ehdoton, kun silloin tulee metiköissä paljon enemmän paineltua kuin nyt. Kunhan vaan nyt kestäisi. Säätönappula stongassa on pieni ja toimii herkästi. Asennus oli ok, tosin vaijerin kuoren katkaisu ei mennyt sivuleikkureilla, vaan rautasahaa piti käyttää. Joku dremeli olisi ollut aika kova sana tossa, mutta toimi tolleenkin.

10/10 toimivuudesta ja laitteen siisteydestä.

Verska-Vesa
08.01.2013, 11.49
Jaha, pitkän pähkäilyn jälkeen hommasin LEV 150mm:sen ja on kyllä ihan pirun pätevä laite. Ilman ei osaisi oikein enää olla. Kesällä toi on varmasti ihan ehdoton, kun silloin tulee metiköissä paljon enemmän paineltua kuin nyt. Kunhan vaan nyt kestäisi. Säätönappula stongassa on pieni ja toimii herkästi. Asennus oli ok, tosin vaijerin kuoren katkaisu ei mennyt sivuleikkureilla, vaan rautasahaa piti käyttää. Joku dremeli olisi ollut aika kova sana tossa, mutta toimi tolleenkin.

10/10 toimivuudesta ja laitteen siisteydestä.

Itseänikin kiinnostaa kovasti nimenomaan tuo 150mm Lev. Kuinka paljon se vaatii "exposed seatpostia", eli paljonko tolppaa pitää olla vähintään näkyvillä satulatolpan kiristimen ja penkin kiskon välillä? Muistelisin että 125mm Lev vaatii jotain 19cm paikkeilla, onko tuolla pitemmällä nyt sitten 21,5cm?
Onko muuten pakkasilla ollut mitään ongelmia?

Cabron
08.01.2013, 13.36
En ole ajanut kuin max 5 asteen pakkasilla eli ei oikein varsinaista pakkaskokemusta. Säilytän pyörää lämpimässä eli siitä tulee enemmän ongelmia kondenssivedestä johtuen, mutta ainakaan vielä ei ole ollut mitään ongelmia.

Mulla on ainakin tuo tolppa asennettu niin, että kiinteää putkea näkyy jotain 5 senttiä eli matalalla on johtuen XL-rungosta ja siitä, että haluan satulan oikeasti alas silloin, kun siihen on tarvetta.

Onhan tuo reilu 300,- paljon rahaa, mutta varsinkin omalla kohdalla, kun olen pitkä (190 x 80), niin ei siitä mitään tullut, kun sääti satulan korkeutta joka välissä. Tai oikeammin sitä tuli ajettua polvet koukussa liian pitkään ja toisaalta sitten taas ei tullut laskettua satulaa paikoissa, joissa olisi jo pitänyt. Ihan turvallisuus- ja terveysjutuilla itselleni tuon tolpan möin. Ja ei kyllä kaduta.

Hri
05.02.2013, 18.56
Pinkbikessä hienoilla kuvilla varustettu artikkeli KS Levin kasaamisesta:
http://www.pinkbike.com/news/The-Assembly-of-a-KS-Lev-Seatpost-2012.html

mteho
10.02.2013, 00.23
On-one Fattyyn tekisi mieli hommata hissitolppa kun satula tuntuu olevan välillä tiellä hangessa ajellessa.

Tolppia katellessa tuli vastaan tuollainen ICE V8, jonka hinta on alle puolet Reverbistä joten hinnan puolesta kiinnostaisi tilata tuo ja toisaalta yksinkertainen mekaaninen tolppahan voisi muutenkin sopia talvipyörään paremmin kuin ilmajousella varustettu. Ilmeisesti tuota samaa tai ainakin 99% samalta näyttävää tolppaa saa eBaysta noin 100 dollarilla joten liekkö tuo sitten on ICE:n logoilla varustettu joku kiinalainen perustolppa.

Onko kellään kokemusta tuosta tai tuolta näyttävästä halpatolpasta tai tuleeko tuollaisesta mieleen jotain miksi kannattaisi jättää välistä?

(http://dirt.mpora.com/featured/fresh-produce-ice-lift-v8-seatpost.html)http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/secfc5c4e6b16/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/ICEV8/SubProducts/ICEV8-27%2C2
http://www.probikeshop.com/ice-lift-v8-telescopic-seatpost-remote-control-black-red/79614.html

Joku arvostelu: http://dirt.mpora.com/featured/fresh-produce-ice-lift-v8-seatpost.html

Ebayssa samalta näyttävä http://www.ebay.com.my/itm/2013-New-TMARS-Adjustable-Seatpost-Seat-Post-27-2X425mm-/140870294961?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item20cc861db1