PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hyviä pyöräkauppoja Jyväskylästä

miukkis
18.04.2010, 16.30
Etsiskelen Jyväskylästä hyviä pyöräkauppoja. Uusi pyörä olisi hakusessa, ja mielelläni kokeilisin ainakin Konan hybridejä. Niitä ei taida ihan tältä pitäjältä löytyä? Mutta mutta, osaisiko siis kukaan suositella Jyväskylästä asiantuntevaa ja hyvää pyöräkauppaa?

m e r k s
18.04.2010, 18.15
http://ride.fi/

En ole vielä käynyt, mutta tiedän henkilökunnan osaavan hyvin asiansa.

Bikeplanetti (http://www.bikeplanet.fi/yhteystiedot.html) ainakin toinen.

Nokkonen
18.04.2010, 21.23
Mä kävin pikapikaa tsekkaamassa Riden tossa yks päivä. Kyllähän se liike ihan täynnä on, mutta vahvistan merksin kertoman; hyvää palvelua ja osaavat asiansa.

Kannattaa ainakin käydä vilkaisemassa.

HeliT
19.04.2010, 20.03
Rideä suosittelen minäkin. Sinne voi viedä turvallisin mielin pyöränsä hoitoon.

Oboy
20.04.2010, 17.23
Hyvä+pyöräkauppa+Jyväskylä=Ride
Ainakin itse olen ollut näillä muutamalla kokemuksellani tyytyväinen palveluun. :)

Prestige
20.04.2010, 21.29
Rideä suositellaan täältäkin. Jos konan hybridejä kaipaat niin tuolla niitä myydään jyväskylässä/heidän kauttaan niitä saa. http://www.himosbikepark.fi/ Heillä on siis tilat kesäisin Laajavuoren hiihtokeskuksen tiloissa.

Jaquel´s
29.04.2010, 12.35
Ensimmäisenä sanottiin päivää. Hyvä meininki ja palvelu tuntuu olevan. Aikaisemmin olen ostanut kamat toisesta liikkeestä josta palvelun on saanut pyytämällä,ja eipä tarvitse enään tämän toisen ketjun liikettä suosia. Iso käsi opastuksesta ja pyöräni säätämisestä ! Kyseessä Ride Cycle Store Vaasankadulla.

ristoh
02.05.2010, 11.20
Komppaan. On semmonen kivijalkaliike jonka kanta-asiakkaaksi oli kovasti helppo siirtyä kun oli joutunut parin muun puljun kanssa hammasta puremaan. Oikea pyöräliike joka tietää ja tuntee asiansa.

Myrkur
02.05.2010, 18.27
Täältäkin kehut Ridelle. Tosi ystävällistä, asiantuntevaa ja hyvällä meiningillä olevaa palvelua olen saanut. Kun pikkukivijalat toimivat tällä tavoin, niin kynnys paikallisuuden tukemiseen madaltuu kummasti.

Toinen hyvä on ollut Jyväspyörä, josta on jäänyt hyvät fiilarit siellä pari kertaa asioituani.

Erään isomman puljun kohdalla (ehkä arvaatte) minulla on taas mennyt vähän sukset ristiin palvelualttiuden, osaamisen ja ystävällisyyden kannalta. Hinnatkin aika tautiset.

paulipeura
21.01.2011, 21.31
Jotta ei nyt jäisi kenellekkään epäselväksi, että mitä liikettä muut ovat eniten suosineet kommenteissaan, niin tosiaan minunkin mielestäni se hyvä pyöräkauppa Jyväskylässä on Ride.

Kaikkein hienointa on juurikin se "Päivää, :)" minkä saa ovesta sisään astuessaan.

Grim
14.05.2011, 17.13
Mistä Jyväskyläläiset yleensä ostavat pyöränsä? Ride on kyllä hyvä liike, mutta varsin valikoima on kuitenkin varsin suppea, varsinkin maantiepyörien osalta. Bike Planet oli taas mielenkiintoinen kokemus, maantiepyöriä löytyi jopa Tunturia ja Nishikiä. Bianchin edustusta ei enää ole ja Gianttien kanssa kuulemma maahantuontiongelmaa. Eikä muutenkaan asiantuntemus vakuuttanut. Tampereelleko tässä pitää pyörän perässä lähteä?

HeliT
14.05.2011, 20.17
Mistä Jyväskyläläiset yleensä ostavat pyöränsä? Ride on kyllä hyvä liike, mutta varsin valikoima on kuitenkin varsin suppea, varsinkin maantiepyörien osalta.
Ridestä Piste. Se on kaupungin ainoa pyöräkauppa. Jos merkit kelpaavat, niin pojat kyllä tilaavat pyöriä.

Bike Planet oli taas mielenkiintoinen kokemus... Eikä muutenkaan asiantuntemus vakuuttanut.
OHO!

dILETANTTI
14.05.2011, 21.20
Mikäs mylläys tuolla Bike-Planetissa on käynyt, kun vierasta ukkoa tiskin takunen täynnä?

Moby
20.05.2011, 13.48
Aikamoiseksi ylistys-ketjuksi menee, mutta itsellä on täysin samat kokemukset: Ridessä olen huollattanut pumput ja kiekot, palvelu hyvää ja niiltä voi kysyä tyhmempiäkin juttuja.

BP sen sijaan on nykyään outo paikka, osa myyjistä ihan kujalla, hyllyt tyhjiä ja paikka on tosi sekainen. Viime kesän jälkeen on enemmän vaihtuneet myyjät kuin tavarat..

Musti
24.05.2011, 17.40
Kyllä ei tarvii uudestaan Rideen mennä, siis todella huonoa palvelua sain sieltä. Ei oteta asiakasta edes tosissaan ja muutenkin kannattas niiden vähän miettiä, et mitä sieltä suustaan päästää.
Tulipahan ostettua fillari sit muualta.

HeliT
24.05.2011, 17.52
Kyllä ei tarvii uudestaan Rideen mennä, siis todella huonoa palvelua sain sieltä. Ei oteta asiakasta edes tosissaan ja muutenkin kannattas niiden vähän miettiä, et mitä sieltä suustaan päästää.

??????????????!!!!
Missäköhän kävit ja minkälaista palvelua olisi pitänyt saada????
Voisiko saada perustelut "huonolle palvelulle" ja "ei tosissaan otolle"?
Ride nyt on ainoita kauppoja, johon on JKL:ssä kiva mennä. Pojat osaavat hommansa (sekä myynnin että huollon) ja lähes kaikkea tilataan tarvittaessa.

Musti
24.05.2011, 19.44
??????????????!!!!
Missäköhän kävit ja minkälaista palvelua olisi pitänyt saada????
Voisiko saada perustelut "huonolle palvelulle" ja "ei tosissaan otolle"?
Ride nyt on ainoita kauppoja, johon on JKL:ssä kiva mennä. Pojat osaavat hommansa (sekä myynnin että huollon) ja lähes kaikkea tilataan tarvittaessa.

No ihan Jyväskylän Ridessa tietääkseni kävin. Sanotaanko näin, että itse asiakaspalvelualalla työskentelevänä ei tulisi mieleenkään palvella asiakasta niin (Katotaan tästä katalogista- meininkiä, vaikka mielenkiintosia pyöriä oli myös liikkeessä yms.) En oo liikkeessä, kun kerran käyny ja voi olla, että pojilla oli huono päivä, mut kannattas ehkä vähän kuitenkin skarpata. Bikeplanetissa ne sen sijaan ihan oikeasti koitti myydäkin pyörää, vaikka ei ollu just sitä mitä hain, niin kovasti ehottelivat muitakin vaihtoehtoja.

dILETANTTI
24.05.2011, 20.23
No ihan Jyväskylän Ridessa tietääkseni kävin. Sanotaanko näin, että itse asiakaspalvelualalla työskentelevänä ei tulisi mieleenkään palvella asiakasta niin (Katotaan tästä katalogista- meininkiä, vaikka mielenkiintosia pyöriä oli myös liikkeessä yms.) En oo liikkeessä, kun kerran käyny ja voi olla, että pojilla oli huono päivä, mut kannattas ehkä vähän kuitenkin skarpata. Bikeplanetissa ne sen sijaan ihan oikeasti koitti myydäkin pyörää, vaikka ei ollu just sitä mitä hain, niin kovasti ehottelivat muitakin vaihtoehtoja.
Ottamatta kantaa liikkeiden palveluun. Huomionarvoista on kuitenkin liikkeiden erilainen profiiloituminen: BP myy varastosaldon mukaan sopivimman ja Ride ehkä jonkun muun idean. Näinkin asiaa voi tarkastella.

PTM
24.05.2011, 20.50
Kunhan nyt ei olis täällä jollakin BikePlanetin jauhot pussissa... :D

Tuo BikePlanetin asiantuntemus ja asiakaspalvelu on ollut niin huonoa, lukuunottamatta liikkeen entistä vetäjää, että on yrittänyt suoritua sieltä aina mahdollisimman nopeasti ulos. Ja enkä kyllä antaisi puljun tehdä mitään huoltoja tai korjauksia pyöriini - on tullut kuultua sen verran huonoja kokemuksia toiminnasta.

Japi78
29.05.2011, 20.17
Tulipahan ostettua fillari sit muualta.

Jännä kun koko muu ketju on kehunut, ja sitten puskista yksi väittää että paskempaa saa hakea. No ehkä todella sitten sait huonoa palvelua, todennäköistä kuitenkin että olet kilpailevan lafkan työntekijä/osakas. Ridelle kehut täältäkin hyvää on palvelu ja asiantuntevaa.

VilleP
22.06.2011, 07.29
Kyllä täältäkin on vaan kehut Ridelle sanottava. Edellisen maasturin linkkuvian korjasivat hyvin. Eka korjaus ei kestänyt mutta toinen meni sit "takuu" korjauksena :) Tuo toinen liike ei edes ottanut fillariani vastaan. Sen jälkeen oon pyöräily asiat hoitanut Ridessä.

Kettu-Pekka
17.08.2012, 11.12
Laajavuori bike park on kyl ollut palvelultaan vallan mainio liike. Ja pyöriä pääsee testaamaan maastoon ja teille.

http://www.konastorefinland.fi/

hirja
27.02.2014, 13.07
Sanoisin näin, että kolmen vuoden ajan, minkä olen Riden palveluita käyttänyt, palvelu on ollut hyvää mutta valitettavan usein myös huonoa. Nyt viimeisin huolto, jonka teetin takakiekolle, oli suoraan sanottuna tunaroitu ja viimeinen niitti meidän asiakkuussuhteelle.

Pyysin, että xtr-takakiekostani huolletaan vapaaratas ja tehdään muutkin perushuoltotoimenpiteet navalle ja puolaukselle. Liikkeessä havaittiin, että vapaaratas täytyy vaihtaa, joten he tilasivat uuden - mutta vääränmallisen. Uusi vapaaratas meni liian syvälle napaan, aiheuttaen sen että rataspakka ei mahtunut paikoilleen vaan hinkkasi napaan estäen koko rattaan pyörimisen. Tämän siis huomasin itse sovittaessani rataspakkaa kotona paikoilleen, liikkeessä tätä ei edes testattu.

Lisäksi, tutkiessani kotona tarkemmin kiekkoa, huomasin että akselissa oli päittäin parin-kolmen millin välykset. Sormilla tunnustellen pystyi selvästi huomaamaan klapin. Kyllä ihmettelen, jos eivät liikkeessä muka olisi huomanneet tätä... Lähempi tutkiskelu paljasti myös epämääräisen rohinan, ja hiekkaahan siellä navassa oli rasvojen seassa. Tästä päätellen huollossa on vain tyrkätty uusi vapaaratas paikoilleen tutkimatta vapaarattaan ja navan kuntoa sen tarkemmin, ja peruspuhdistus on myös jätetty tekemättä. Epäilen myös, että rihtaus on jätetty tekemättä, vaikka sitä erikseen pyysin. Mekaanikon sanojen mukaan he "eivät lähteneet pakottamaan kiekkoa suoraksi". Kuinka sellaista kiekkoa voi edes rihdata, jonka akselissa on noinkin isot välykset?

En lähtenyt enää viemään kiekkoa korjattavaksi, vaikka liikkeessä ehdottivat virheen korjaamista, vaan möin kiekkoparin uudelle omistajalle korjattavaksi ja ostin itselleni uudet kiekot. Ostaja sanoi ihmetelleensä samaa kuin minä, että miten huollossa voidaan tehdä noin surkeaa työtä... Hän sai kuitenkin kiekon korjattua. Kyllä luotto meni kertaheitolla kun näin tämän liikkeen työn laadun, juuri siksi en antanut liikkeelle mahdollisuutta korjata virhettä vaan vaadin rahoja takaisin. No, muutama päivä ollaan odoteltu rahojen ilmestymistä tilille - eivät ole vieläkään maksaneet. Nähtäväksi jää, maksavatkohan ollenkaan.

Loppupäätelmä liikkeen palvelun tasosta: liian kilttejä asiakkaita kusetetaan siellä. Pojilla on myös aika erikoinen aikakäsitys. Luvattu viikon valmistusmisaika voi venyä jopa kolmeen viikkoon. Tämäkin on tullut koettua monesti. Eli: jos olet luonteeltasi liian kiltti ja kärsivällinen, kuten minä, varaudu odottamaan huoltosi valmistumista pidempään kuin muut... Sillä pojat pitävät asiakkaita siellä tyhminä.

Seteh
27.02.2014, 13.54
Valitettavan samankaltaisia kokemuksia Ridestä täälläkin. Viimeisin (ja myös viimeinen) tapaus oli kun vein rihdattavaksi kiekon, joka oli pinnan katkettua sen verran solmussa, että en itse arvannut ruveta operoimaan. Pinnoja ei ollut hyllyssä, joten ne piti tilata (tätä odotinkin, ei siinä mitään). Lupasivat soittaa kun osat saapuvat ja kiekko on kunnossa. Parin viikon päästä soittelin perään kun mitään ei kuulunut. Selittelyistä päätellen olivat unohtaneet koko kiekon. Pinnat olivat kyllä saapuneet. Myöhemmin samana päivänä soittivat, että nyt on kiekko kunnossa ja viivasuora!

Noutohetkellä havaitsin kiekon kyllä olevan sivusuunnassa melko suora, mutta pystyheittoa oli pari senttiä. Pinnojen kanssa ei ollut tilattu sopivia nippeleitä, vaan oli käytetty jotain miljoonalaatikosta löytynyttä "melkein" sopivaa.

Lopulta oikeilla osilla kiekosta tuli kyllä käyttökelpoinen. Pari aiempaa asiointia ei ole päättynyt yhtä onnellisesti.

Harmi, että Jyväskylän pyöräliikkeiden tarjonta on tällaisella tolalla.

Moby
27.02.2014, 14.18
Kaksi huonoa kokemusta ei tee kaupasta huonoa, toki se ketuttaa ja ainahan voi äänestää jaloilla. Lisäksi voi myös antaa palautetta suoraan! Palautteella on usein positiivinen vaikutus. Usein ymmärretään että nyt ei mennyt putkeen ja tullaan vastaan tai sitten ei pidä olla asiakaspalvelutyössä.
Mutta omat kokemukset ovat edelleen hyvät ja palvelu ollut asianmukaista ja ammattimaista. Aion jatkossakin kysyä neuvot heiltä ja käyttää osat heillä huollossa.

Seteh
27.02.2014, 14.29
Kaksi huonoa kokemusta ei tee kaupasta huonoa

Ei toki, jos vastapainoksi on myös hyviä kokemuksia. Minulla ei kyseisestä liikkeestä valitettavasti ole. Hienoa kuulla, että kaikilla ei ole ollut yhtä huono tuuri.

hirja
27.02.2014, 14.35
Juurikin näin, hyviä kokemuksia saisi olla vastapainoksi enemmän. Valitettavan usein minäkin olen saanut kysellä työn perään kun ei tule valmista.

maantienässä
28.02.2014, 11.37
mutta kaksi huonoa kokemusta on kaksi liikaa, joten boikottiin vaan tuollaiset puljut

purkka
28.02.2014, 16.43
Minä taasen olen saanut pääosin hyvää palvelua Riden taholta. Kuumaan sesonkiaikaankin on palveltu ad-hoc tyyppisiä korjauksia ja asennuksia.
Tänäänkin sain pikapalvelua keskiölaakerin pettäessä. Chain Reactionista pari kuukautta sitten tilaamani keskiölaakeri petti, mutta Ride hoiti homman mallikkaasti "takuuseen".
Ainahan prosesseissa on kehitettävää ja pienillä muutoksilla sekä parannuksilla saadaan asiakkaat tyytyväiseksi. Kuten mm. pari päivää sitten Riden lähettäessä tekstiviestin "Tilaamasi tarvike on saapunut....". Tiedottaminen ja lupauksissa pysyminen on yksi haasteellisimmasta asiakaspalveluprosessin vaiheista. Ihmisen muisti ei pysty millään varastoimaan satoja tapahtumia päivän aikaan ja sen vuoksi unohduksia tapahtuu ellei valjasteta tietotekniikan tarjoamaa automatiikkaa apuun. Toivotaan, että tekniikka yhdessä jalostettujen prosessien kanssa tuottaa hyvän asiakaspalvelutuloksen myös kritiikkiä jakaville.

James Maxwell
28.02.2014, 18.19
(^Terveiset Matille Tampereelta. t. entinen naapuri)

Entisenä jyväskyläläisenä itselle on jäänyt erittäin hyvä käsitys Riden palvelusta, vaikkakin pitänee myöntää, että monesti lupasivat liian optimistisia valmistumisaikoja huollolle. Ekstrapisteet vielä sijainnista, sillä muut JKL:n pyöräliikkeet sijaitsevat erämaa-alueella.

hirja
01.03.2014, 00.27
No rahat palautettiin joten pisteet siitä. Ymmärtäähän sen että keskeinen sijainti ja vähäinen kilpailevien lafkojen määrä aiheuttaa "vauhtisokeutta" palveluun, mutta aina voi kehittää sitä.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Heimon Seppo
24.05.2015, 08.07
Nosto!

Otetaanpa päivitys tilanteeseen "Jykylän pyöräkaupat". Onko esimerkiksi uusia, hyviksi havaittuja liikkeitä?

Vielä, jos osaisitte kokeneemmat neuvoa, mistä liikkeestä olisi suhteellisen tietämättömän hyvä lähteä kysymään uutta pyörää? Ongelmaksi on muodostumassa, etten tiedä minkälainen pyörä olisi hyvä omiin tarpeisiin.

Ja viestineitsyys fillarifoorumille mennyt! :cool:

Jältti
26.05.2015, 14.50
Vähän sama vika rahikaisella! Ja koeajollekin pitäisi päästä jotta sais tuntumaa eri kokoisista rungoista ja "reacheistä".

Keskustassahan on ainakin Kona store (http://www.konastore.fi/page/11/myymala).

Polkupyörätoria (http://www.polkupyoratori.fi/) on joku kehunut mutta ei omakohtaista kokemusta.

Sitten on Ride cycle store (http://www.ride.fi/), josta muistaakseni sain erittäin hyvää palvelua puhelimen välityksellä, vaikkei osia sillä kertaa löytynytkään hyllystä.

Ja Polkupyörätukku (http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/), joka myy käsittääkseni jotain halpis inseraa ja muuta random tavaraa kuntoiluun liittyen. Yhdet jarrupalat olen täältä hakenut. Myyjä ei tiennyt mistään mitään.

Sovatek (http://www.sovatek.fi/ppkorjaamo.shtml), polkupyöräkorjaamo, jossa työttömät orjatyöläiset harjoittelee pyörän korjausta ja kunnostusta. Myyvät kunnostettuja fillareita.

Sekä uusi liike keskustassa Pole (https://www.pole.fi/). Suomalaisten pitämä alamäki( ja maasto)pyöräilijöiden liike. Rungot taiwanista, design suomalaista, osat mistä milloinkin. Täältä olen kuolannut tämän tyylikkään kauppakassin perään.
https://www.pole.fi/wp-content/uploads/2014/05/kulku_lahi_lowres-480x360.jpg

Kaippa sitä muitakin vielä on mutta ei nyt tule mieleen. Palvelun tasosta en osaa sanoa oikein mitään kun en ole suurimmassa osassa edes käynyt sisällä. :)

MadSpoon
10.11.2015, 10.23
RIP Kona Store :( Eli siinä meni mun vakkarihuoltopaikka. Itse kun keskityn mieluummin ajamiseen niin keväthuolto Kona Storessa ja huoletonta ajoa läpi kesän. Mutta entäs nyt? Onko kokemukseen pohjautuvia vinkkejä fillarihuolloista Jyväskylän seudulla?

MTBVespa
11.11.2015, 13.11
Kokeile tätä[emoji2] http://yle.fi/uutiset/pyoranhuoltamo_keskella_katua/8280965?origin=rss

SakuTölkki
19.05.2018, 13.20
Valitettavasti ei taida kovin laadukkaita olla pyörähuollot tällä hetkellä Jyväskylässä (tai ne, missä olen käyttänyt). Ridessä ensihuollatin liikkeen myymää merkkiä olevan pyörän vuosi sitten. Lähes kaikki oli jäänyt tekemättä kunnolla tai sitten ei oltu tehty ollenkaan. Kesäreissulle mukaan ottamastani fillarista pamahti ensihuollon jälkeen pari pinnaa irti. Vein paikalliseen merkkiliikkeeseen, jossa totesivat, että "onpa jäänyt huollossa paljon tekemättä, kampikin melkein irti". Ottivat fillarin jonojen ohi ja huolsivat. Varmasti liikkeen varastotilat rajalliset, mutta mukavampi olisi, jos myytävää merkkiä olisi kohtuullisen kattavasti keväälläkin näytillä. Ja ajantasaiset nettisivut varastotilanteesta olisi fillarikansalle olennaiset. Ymmärrän kyllä, että pienehköllä kivijalkaliikkeellä on monenlaista kiirettä ja resursointihaastetta. Mutta siltikin.

Huolto-Pilotissa käytin nyt keväällä fillarin renkaan vaihdossa. No renkaat oli vaihdettu kohtuullisen asiallisesti ja laskukin oli kohdillaan. Mutta kun ajelin töistä kotiin fillarillani, lensivät ketjut pois rattailtaan. Tarkistin tilanteen ja vanteen pultit olivat huonosti kiristetty. Joten ei muuta kuin "ite tekeminen on varminta"-asenteella homma kuntoon. Ei sinänsä iso asia, mutta kyllä olettaisi, että joku tsekkauslista olisi näissäkin huoltofirmoilla.

Sitä paitsi huonosti tehty huolto voi koitua pyöräilijälle kohtalokkaaksi, joten huoltojen pitäisi toimia kyllä yhtä varmasti kuin laskutuksenkin.

Nyt mietityttää, jos ostan nettifirmasti fillarin X, missä sen täällä huollattaa? Jkl on kuitenkin vankka pyöräilykaupunki, joten toivoisi tänne vankkaa osaamista. Siitä mielellään maksaisikin.

JohannesP
19.05.2018, 15.57
Kaveri avautunu muutaman kerran Riden huolloista ja itsekkin ihmetellyt sitä toimintaa kun katsonut lopputulosta. Täs keväällä yksinkertainen nopeasti suoritettävä työ mitä ei itse jaksanut suorittaa oli veloitettu järkevästi ja lopputulos oli miellyttänyt, mutta parin päivän sijaan hommassa olikin mennyt viikko ja joutu peräänkin soittelemaan pari kertaa joko olisi valmista kun lupaillaan valmistumista. Eikä tapahtuma voinut johtua mistään muusta, kuin töitä on otettu liikaa päällekkäin tai näin pieni työ tylysti ohitettu jonossa.

No sekin kertoo varmasti jotakin, että maantiepyörän työt siirtänyt täysin Tampereen liikkeisiin, koska yksinkertaisesti Jyväskylässä ei ole täyttä osaamista.

travelleroftime
19.05.2018, 20.55
Reklamoikaa ! Meno jatkuu samana ellei siitä huomauteta. Ei käy päinsä että hommat hoidetaan juosten kusten. Pahimmillaan voi loukkaantua ajossa vakavasti jos vaikka esim. kampi irtoaa.

Ja vaikka jatkuiskin huomattelusta huolimatta niin voihan sitä korjaamoa vaihtaa..

SakuTölkki
20.05.2018, 11.37
Niinhän sitä pitäisi reklamoida asiallisesti kyllä. Sinänsä ollut asiallista palvelua, siinä ei ole ollut vikaa. Nettikauppa haastaa nyt todella näitä kivijalkaliikkeitä. Pitäisi olla kaikkea saatavilla nopeasti. Mielelläni suosin kivijalkakauppoja kaikissa hankinnoissani. Kun akuutti tarve jonkin härpäkkeen hankintaan, on se mukava käydä kivijalkaliikkeestä heti ostamassa. Tai jos tarvitsee apua jonkun tuotteen kanssa.

Ehkä näiden fillarien mukana, kun ne esim. huollosta palautetaan, voisi tulla tsekkauslista mukana. "Nämä ja nämä on tehty, takaamme sen." Ei olisi iso homma laittaa rasteja ruutuihin.

Snowie
20.05.2018, 15.22
Ride on tarjonnut ihan hyvää asiakaspalvelua, mutta pari huoltoa siellä riitti. Kokemukset eivät olleet kovin mairittelevia.

Jami2003
20.05.2018, 15.34
Hyvä tietää. Olen kuvitellut vieväni täpärin joskus iskarihuoltoon (ainut huolto minkä mielellään teettäisi pätevällä ulkopuolisella) mutta eipä taida viitsiä.

purkka
21.05.2018, 09.14
Minä taasen olen saanut pääosin hyvää palvelua Riden taholta. Kuumaan sesonkiaikaankin on palveltu ad-hoc tyyppisiä korjauksia ja asennuksia.
Tänäänkin sain pikapalvelua keskiölaakerin pettäessä. Chain Reactionista pari kuukautta sitten tilaamani keskiölaakeri petti, mutta Ride hoiti homman mallikkaasti "takuuseen".
Ainahan prosesseissa on kehitettävää ja pienillä muutoksilla sekä parannuksilla saadaan asiakkaat tyytyväiseksi. Kuten mm. pari päivää sitten Riden lähettäessä tekstiviestin "Tilaamasi tarvike on saapunut....". Tiedottaminen ja lupauksissa pysyminen on yksi haasteellisimmasta asiakaspalveluprosessin vaiheista. Ihmisen muisti ei pysty millään varastoimaan satoja tapahtumia päivän aikaan ja sen vuoksi unohduksia tapahtuu ellei valjasteta tietotekniikan tarjoamaa automatiikkaa apuun. Toivotaan, että tekniikka yhdessä jalostettujen prosessien kanssa tuottaa hyvän asiakaspalvelutuloksen myös kritiikkiä jakaville.

Minulle henkilökohtaisesti kivijalkakaupan tukeminen on tärkeää jotta paikkakunnalla olisi edes joku yhteistyökumppani tukemassa harrastustani.

Itse olen ollut Rideen tyytyväinen enkä odota liikkeeltä täydellisyyttä. Sesonkiaikaan liikkeessä käy melkoinen kuhina ja kavereiden pitää revetä moneen hommaan. Kun huollattaa pyöränsä aikaisin keväällä niin huoltajille on häiriötekijöitä vähemmän.

SakuTölkki
21.05.2018, 16.40
Ilman muuta kivijalkakauppoja tarvitaan. Ymmärrän kiireetkin sesonkiaikaan. Mutta se ei poista sitä, etteikö esim. huollettavan laitteen vastaanotettaessa pitäisi sitten hoitaa asia kunnolla. Toivon, että viestittelyt johtaisivat kehittävään toimintaan, laadun parantamiseen. Se lienee kunnia asia myös kaikille yrittäjillekin. Ja tuo jatkossa uusia asiakkaita. Palvelu ko. liikkeissä sinänsä aina ollut mukavaa.

Haasteita riittää, mutta niistä opiksi.

Jami2003
21.05.2018, 20.10
Olen huomannut jossain liikkeessä (ei tämä) ongelmana että huoltoja tekee pyörä myyjä harrastuspohjalla, opiskeltu on kaupallisia aineita.

Väkisinkin kiinnittää näin tekniikan alan insinöörinä puutteita ihan tekniikan alan perusteista mitä luonnollisestikaan ei tällaisella henkilöllä voi olla. Jos korjattava asia on vieras menee homma parhaimmillaankin Youtubesta opiskeluksi minkä pystyn kyllä itsekin tekemään.

Garymies
12.07.2018, 17.24
Onko kellään tietoa, mistä Jyväskylästä (tai miksei muualtakin Keski-Suomesta) löytyisi keskiön kierteiden avaustyökalut?

Varsinaiseen ketjun aiheeseen liittyen: Iikan pyörävarikko on avannut liikkeen Seppälään. Mulla ei tosin omakohtaista kokemusta, mutta täytyy joskus käydä tsekkaamassa.

TeijoH
12.07.2018, 20.52
Onko kellään tietoa, mistä Jyväskylästä (tai miksei muualtakin Keski-Suomesta) löytyisi keskiön kierteiden avaustyökalut?

Varsinaiseen ketjun aiheeseen liittyen: Iikan pyörävarikko on avannut liikkeen Seppälään. Mulla ei tosin omakohtaista kokemusta, mutta täytyy joskus käydä tsekkaamassa.

Ridesssä on tarvittavat työkalut keskiön kierteille / otsapinnan oikaisuun.

Garymies
14.07.2018, 11.44
Ridesssä on tarvittavat työkalut keskiön kierteille / otsapinnan oikaisuun.
OK. Täytyypä pistäytyä projektirungon kanssa siellä joskus.

Ekasalmi
25.03.2019, 00.51
Iikan pyörävarikko ei vielä toistaiseksi ole pettänyt. Ridestä jäänyt itsellekin hieman huono maku, vaikka ei mitään räikeitä virheitä ole sattunutkaan kohdalle.

En kyllä yhtään ihmettele, että täällä on kertomuksia tilanteista missä pyöräliike on ylikuormitettu. Ihan täysin sama ilmiö näkyy aika ajoin alalla kuin alalla ja tuntuu että se on nykyaikana enemmän sääntö kuin poikkeus, miettikääpä vaikka itse kuinka usein omassa työssä on ollut liikaa kuormaa itsellä tai vähintäänkin kollegoilla. Ylikuormitus johtaa väistämättä virheisiin ja onko ihme jos tonneja pyörään sijoittava harrastaja näistä hermostuu. Toisaalta on absurdia odottaa täydellisyyttä korjaamoilta, kun ei huoltojen hinnatkaan ole edes kovin kummoiset. Ehkä joku tuplahinnan premium huoltoliike voisi luvata täydellisyyttä, olisipa ainakin aikaa keskittyä huoltoihin huolella kun ei ole kaikki peruspyörät jonossa.

Itse opettelemalla ja tekemällä saakin sitten juuri sitä mitä tilaa, jos vaan aika ja kiinnostus riittää.

Jami2003
25.03.2019, 17.07
Missäs iskari remontti kannattaisi teettää jyväskylässä?

kuutti
25.03.2019, 20.37

Tämäpä kiinnostaisi itseäkin, kun tänään juuri varasin rempan Ridesta ensi viikolle ja kokemuksia tuntuu olevaan suuntaan jos toiseen.

Jami2003
26.03.2019, 07.11
Tämäpä kiinnostaisi itseäkin, kun tänään juuri varasin rempan Ridesta ensi viikolle ja kokemuksia tuntuu olevaan suuntaan jos toiseen.Kerrohan omasi kun huolto on ohi.

Taitaa Ride olla ainut huolto paikka ja itellä ei ole mitään kokemuksia liikkeestä mutta tosiaan suuntaan jos toiseen oon kuullut tarinoita.

hitlike
26.03.2019, 13.14
Olen huomannut jossain liikkeessä (ei tämä) ongelmana että huoltoja tekee pyörä myyjä harrastuspohjalla, opiskeltu on kaupallisia aineita.

Väkisinkin kiinnittää näin tekniikan alan insinöörinä puutteita ihan tekniikan alan perusteista mitä luonnollisestikaan ei tällaisella henkilöllä voi olla. Jos korjattava asia on vieras menee homma parhaimmillaankin Youtubesta opiskeluksi minkä pystyn kyllä itsekin tekemään.

Voi olla ihmiset jotka huoltaa pyörinä ihan uramielessä aika vähissä, eipä sellaisia taideta oikein missään kouluttaakaan toisin kuin auto/pienkone/yms huoltahija. Veikkaan että jos joku liike etsii huoltomiestä, on 95% hakijoista "harrastuspohjalta" oppineita jotka etsivät töitä esim opintojen ajaksi ja pitkän linjan ammattimiehet on todella kiven alla. Usein myös pienemmissä pajoissa huoltaa yrittäjä tai osakas.

bakufu
01.04.2019, 17.10
Käytin oman keulan huollossa Ridessä. Sähköpostitse sovittiin n. 2 viikon päähän huolto ja sanoivat tilaavansa osat keulan huoltoa varten.
Vein keulan sovittuna Maanantaina huoltoon ja ei ollut osat saapuneet paikalle. Seuraavana päivänä muistaakseni ilmoittivat että maahantuojalta tiedusteltu ja osia saadaan ehkä joskus 1-4kk päästä.. ehkä. Kysyivät onko ok jos vaihdetaan öljyt ja o-renkaat mitkä ovat perus kamaa ja pölystefat jäävät vaihtamatta, hyväksyin tämän. Torstaina soittelin että joko olisi valmista niin ilmoitettiin että otetaan työn alle heti Pe aamuna. Perjantaina päivällä ja töistä lähtiessä yritin puhelimitse tavoitella mutta turhaan. Kävelin liikeeseen n. tuntia ennen sulkemista ja oli keula menossa juuri kasaan, sain alkuperäisestä 129e hinnasta 29e alennusta puuttuvien osien vuoksi.

Eka kerta kun huollatin mitään liikkeessä, aiemmin ei ole ollut pyörää mitä huollattaa tai olisi järkevää huollattaa. Kokemuksena melko huono, oletin että keulan olisi saanu sovittuna päivänä takaisin tai edes seuraavan kun oli tullut tietoon että osia ei saa. Ruuhkaa oli varmasti enemmän kuin tarpeeksi mutta no.. Sovittu päivä on sovittu ja omassa työssäni jos jotain sovitaan niin silloin mennään ja tehdään. Palvelu sinäänsä liikkeesä oli asiallista ja kertoivat mitä keulalle oli tehty ja mitä oli havaittu (eli ei mitään normaalista poikkeavaa).

Googlettelun perusteella tuota osa settiä kyllä löytyy erinäisistä ulkomaalaisista liikkeistä, en täysin varmaksi mene onko kyseessä oikea osamalli tietenkään. Ensi kerralla aion tilata osat jostain bangaladeshistä ja huoltaa keulan itse, ihan opettelunkin kannalta. Kyseessä on kummiskin melko perus Manitoun keula vuodelta 2013 tai 2014 joka ei mikään 500e arvoinen ole enää nykypäivänä.

salama
02.04.2019, 09.19
Jyväskylässä ainakin Ride ja Iikan Pyörävarikko huoltavat iskarit.

Ekasalmi
03.04.2019, 00.00
...

Eka kerta kun huollatin mitään liikkeessä, aiemmin ei ole ollut pyörää mitä huollattaa tai olisi järkevää huollattaa. Kokemuksena melko huono, oletin että keulan olisi saanu sovittuna päivänä takaisin tai edes seuraavan kun oli tullut tietoon että osia ei saa. Ruuhkaa oli varmasti enemmän kuin tarpeeksi mutta no.. Sovittu päivä on sovittu ja omassa työssäni jos jotain sovitaan niin silloin mennään ja tehdään. Palvelu sinäänsä liikkeesä oli asiallista ja kertoivat mitä keulalle oli tehty ja mitä oli havaittu (eli ei mitään normaalista poikkeavaa).

Googlettelun perusteella tuota osa settiä kyllä löytyy erinäisistä ulkomaalaisista liikkeistä, en täysin varmaksi mene onko kyseessä oikea osamalli tietenkään. Ensi kerralla aion tilata osat jostain bangaladeshistä ja huoltaa keulan itse, ihan opettelunkin kannalta. Kyseessä on kummiskin melko perus Manitoun keula vuodelta 2013 tai 2014 joka ei mikään 500e arvoinen ole enää nykypäivänä.

Vähän samankaltaisia sähellys kokemuksia itselläkin Ridestä (tubelessit jätetty tekemättä ja siten huoltoon tuli 1pv lisää). Iikalla olen saanut jämptiä vastinetta rahalle ja tosiaan iskareitakin siellä huolletaan. Kalliiksi käy molemmat verrattuna siihen että ostaa työkalut ja opettelee tekemään itse.

kuutti
08.04.2019, 21.24
Kerrohan omasi kun huolto on ohi.

Taitaa Ride olla ainut huolto paikka ja itellä ei ole mitään kokemuksia liikkeestä mutta tosiaan suuntaan jos toiseen oon kuullut tarinoita.

Varasin ajan huollolle puhelimitse noin viikon päähän ja ajankohta piti. Vein fillarin päivää etukäteen liikkeeseen. Työt (Foxin keulan ja takaiskarin vm. 2008 huolto, jarrulevyn oikaisu) oli valmiina ajallaan ja ilmoitus tästä tuli tekstiviestinä. Lenkillä en ole ehtinyt käymään, mutta normaalisti tuntuu pelaavan. Paineet oli huollon jälkeen valmiiksi kuta kuinkin samat, kuin huoltoon viedessä.

Edellisenä viikonloppuna (ensimmäinen kesälauantai, kun liike oli auki) kävimme aamulla ostamassa pojalle Trekin maasturin, joka koottiinkin jo iltapäiväksi valmiiksi meidän käydessä laskettelemassa.

Ei siis moittimista tällä erää, päinvastoin. Itselläkin eräs takuuremontti samassa liikkeessä venähti kymmenen vuotta sitten pahasti, nyt sujui kaikki hyvin.