PDA

Näytä tavallinen näkymä : Salsa Vaya?



Jopo Juoppo
11.04.2010, 17.27
Tuollainen joskus vilahti täällä jossakin säikeessä ja vilkaisu valmistajan sivustoille herätti kiinnostuksen.
Vakio ratastus 50-34 / 11-32 vaikuttaa hieman ”teräsmiehiseltä”, mutta senhän voi aina vaihtaa hieman inhimillisemmäksi, 13-ja jotain.
Pistin myös merkille että tässä olisi takahaarukalla pituutta 450, mikä laukun sovitusta ajatellen hyvä asia, kuvittelisin kantapäälle jäävän paremmin tilaa.
Mikähän hintaan näitä on lähtenyt?
Turussa näyttäisi olevan putiikki FoxComp, laitoinkin sinne tarjouskyselyn
Eli tämä olisi vaihtoehto Rossanolle, jos joku osaisi arvioida puolestani. Tarttis varmaan käydä lukemassa se TM arvio näistä. Mahtoiko Salsa olla mukana?

apatceh
11.04.2010, 21.31
Ei ollut Salsa siinä cyclocrossaritestissä.

kmw
11.04.2010, 21.59
En oo koskaan ollut Vaya mun persiin alla, mutta Rossano on. Mutu veikkaus on että teräsrunko on mukvampi. Koeajeluitten jälkeen ostin itse Surly CC:n.

Jopo Juoppo
12.04.2010, 10.07
SURLYA vilkuilin myös sillä silmällä, mutta levyjarrut pitäisi olla ympärivuorisen käytön tähden. Vannejarrut kun ei kerta kaikkiaan pelitä loskassa ja palat menee vaihtoon vuosittain. Yritän myös saada napadynamon pakettiin mukaan, kuulostakoon sitten vaikka kuinka typerältä yhdistelmältä CC:n kanssa, mutta niin ovat loistavat kokemukset yhdessä B+M LED valaisimen kanssa. Juuri tuo Salsan teräsrungon (oletettu) mukavuus tässä houkuttelee.
Hinta USA:ssa taisi olla 1500$ tuntumassa, (nykykurssien mukaan jotain 1120 €), eli Suomihinta jotain 1500+ € tuntumassa…?

EDIT
Tulikin tuossa juuri tietoa että hintalappu 1590 €, Helsingin varastossa kokoa 54.
Seuraava tehtaan toimitus 4.5.2010
Runkoja tehtaalla, toimitus 2 vko, hinta 590 €

Jopo Juoppo
19.04.2010, 21.23
Alkaa tuo Vaya kutkuttamaan enemmän http://salsacycles.com/bikes/vaya/
Kovasti myös hehkuttavat sitä noissa ulkomaan foorumeissa. Ostos TV:tä seuranneena olen kuitenkin varautunut Ameriikan serkun kehuihin...

Ympärivuotista käyttöä ajatellen sillä on kuitenkin hyvät edellytykset yhdessä levyjarrujen ja runsaine tiloine pakkasrenkaille lokareineen (elättelen myös toiveita asentaa 42mm Schwalbe Winterit kun sattuvat olemaan ennestään).

Vakiorenkaat ovat 1,6” eli 42mm, voisin ehkä kuvitella mieluummin 32 tai 37 mm. Suosituksia vaihtoehtoisiksi kumeiksi voi heittää.

Painoksi pyörälle joku tiesi 30 lbs, eli n. 13,6 kg. Pelkän rungon painoksi speksit väittävät 5 lbs 5 oz, eli 2410g

Valmiit korvakkeet lokareille ja tarkoille eteen ja taakse löytyvät.

Välityssuhteet tuossa arveluttavat, mutta Salsan pojat vakuuttivat olevansa ”edelläkävijöitä” tämän 50-36 ja 9-speed 11-32 välityksensä kanssa, Triple-keskiöt ovat jo menneisyyttä.
Välitykset kyllä kattavat laajan alueen, mutta?

Oliskos heittää mielipuolta tuosta pyörästä?
Jotenkin en saa oikein täyttä käsitystä mikä tämä on lopulta luontojaan, tai ehkä tämä vaan on toimiva yleispyörä työväliin, kuntoiluun ja retkeilyyn. Tökkii vain ajatuksena aina jokin ”yleis-”, mikä ei useinkaan kata oikein kunnolla mitään. No, siitä tässä tuskin on kyse.

Yhtenä vaihtoehtona tuossa on pyörinyt Rossano Cross Tiagra Disc, josta sainkin juuri napadynamolla päivitetyn hintalapun. Hintalappu on selkeästi Rossanolle edukseen parin satkun verran (Vayan listahintaan) + napadynamo ja mahdolliset rataspakka ja rengaspäivitykset.
Kona Dev Drop on myös noteerattu edullisena vaihtoehtona, jota voi myös kommentoida.

Olisin vielä udellut noiden levareiden keskinäisiä eroja, tai paremmuutta, miten vain.
Kona ja Rossano: Shimano R505 Disc
Vaya: SRAM BB5 Road, 160mm Rotor, 6-Bolt

Fillarihankinnoissa tulee aina antautua puhtaasti tunneälyn vietäväksi. :)

mantis
19.04.2010, 21.58
Tuolla fillarimessuillahan oli tollainen livenä näytillä ja sama yksilö lepää helsingin foxcompin tiloissa tällä hetkellä. Kaksi salsan pyörää omistavana voin todeta niiden olevan hyvin toimivia ja kauniita. Maali tosin lohkeilee tietyistä paikoista jos ei suojaa vaikka 3M kiveniskuteipillä, mutta kun sen on tehnyt pysyy runko hyvänä.

Toi vaya vaikutti hyspitelyn perusteella tosi fiksulta paketilta työmatkoille ja kunnon retkille. Kaikki kiinnitykset ja yksityiskohdat on mietitty loppuun asti. Puhtaille maantielenkeille on parempiakin vaihtoehtoja. Muistaakseni foxcompissa sanoivat pyörän olevan noin 1500e.

Hyvät retkirenkaat: vittoria cross xn. Todella mukavat ja hyvin rullaavat. Kulutuskestävyys ei ole parasta A-luokkaa, mutta reilut pari vuotta ovat nyt kestäneet (n. 4000-5000km).

Hommaa tuo vain - et kadu. Eikä tule toista samanlaista ihan heti vastaan toisin kun rossanon kanssa.

Jopo Juoppo
19.04.2010, 22.24
Joo toi teippaus hyvä juttu. Itse asiassa pistin aikaisemmin valokuvien pohjalta merkille, että maalaus ja lakkaus ovat aran oloisia, ottaa herkästi kolhuista näkyvän jäljen. Mutta se on vaan sitä laiffia ja pyörätehtailijathan tekee aina uusia. Upea peli on. Tattista rohkaisusta, otan taasen askeleen kohden Vayaa.

Vapun jälkeen näitä tulossa Turkuun näytille.

hannupulkkinen
19.04.2010, 22.58
Melko epäkaunis tuo Vaya on. Aivan liikaa sloupattu. LaCruz on paljon nätimpi ja toimii hyvin, mutta ku sitä ei enää saa. Miepäs sain ihan viimesen. Jos se on läheskään yhtä hyvä kuin krutsi niin on varmaan hintansa väärti.

mantis
19.04.2010, 23.01
Niin, tuosta välityksestä vielä. Menin itse 53/39 ja 12-27 takapakalla retken vetäen peräkärryä. Vähän kyllä loppu välitykset kesken jyrkimmissä mäissä. Eli mulla pienin välityssuhde on 1.44:1 ja sulla tulis 1.13:1 eli tosi paljon kevyempi. Suomessa pärjää varmasti ja jos et nyt heti ole menossa alpeille niin tuo riittää mainiosti.

mantis
19.04.2010, 23.06
Melko epäkaunis tuo Vaya on. Aivan liikaa sloupattu. LaCruz on paljon nätimpi ja toimii hyvin, mutta ku sitä ei enää saa. Miepäs sain ihan viimesen. Jos se on läheskään yhtä hyvä kuin krutsi niin on varmaan hintansa väärti.

Livenä tuota vayaa nähneenä rohkenen olla eri mieltä. Lisäksi salsa on kuuluisa siitä että niiden nettisaitin kuvat on päin persettä. Niillä ei oo kunnon kuvaajia käytössä. Vayakin näyttää siltä kuin edessä olisi 28" kiekko ja takana 26". Eli luonnossa paljon paremman näköisiä.

kmw
19.04.2010, 23.11
Kävin tänään Foxcompissa ja ihailin Vayaa (55cm). Pätevän näköinen laite ja slouppia ihan sopivasti. Alkoi oikein kuumottelemaan.

tienlaita
20.04.2010, 08.47
Salsa on sen verran tuttu, että hommasin Fargon. Hyvin viimeistelty ja maalattu runko. Osien asentelussakaan ei ollut mitään vaikeutta, esim. rotsaustarpeita.

Vayassa on selkeästi retkeilypyörän välitykset valittu. Itse valitsisin ehkä jotain 34/44 eteen. tai 36/48. tms, mutta joka tapauksessa suhteellisen pienellä erolla. Takapakka pitäisi olla myös suhteellisen tiheä. Nämä on kovin henkilökohtaisia mieltymyksiä, ja nimenomaan tarpeista kiinni että minkälaiseen ajoon.

Taitaa Vaya myös olla aika pitkälle retkipyörä. Siksi vertailu crossareihin on ehkä vähän outo. Oletko lukenut jo siitä käyttäjien arvioita raskaammin lastattuna? Fargosta olen kuullut vain hyvää siinäkin suhteessa, ei pitäis pahemmin vapista. http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=6141570&postcount=394

Renkaatkin on valittu selkeästi retkipyörälle. Tilavuus on siinä poikaa. Ja kyllähän tasoittaa menoa kaikenlaisessa ajossa. nm. löysäpainepyöräilijä :) Mulle tulee nopeiksi renkaiksi varmaan jokin jokin 40-45mm kun sitten talvi/maastorengas on yli parituumainen.

Katselin ettei Salsaa edes mainita Fillarilehden numerossa, jossa on luetteloitu kaikki Suomeen tuotavat pyörät. Ehkä Foxcompin ratkaisu, miksi sen pois siitä jättivät.

Mitoitin Fargon enemmän retkipyörämäisesti kuin maastoon. Vaan eipä siinä muuta kuin että standover-korkeus on vain vähän suurempi. Kuvat: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1380320&postcount=13661

Jopo Juoppo
20.04.2010, 18.58
että niiden nettisaitin kuvat on päin persettä. Niillä ei oo kunnon kuvaajia käytössä.

Ja ei kun kuolaamaan... http://road.cc/content/news/16668-just-salsa-vaya

Linkin kuvan alareunan ikoneista aukeaa kuva uuteen ikkunaan, vielä kun vie hiirulaisen kuvan päälle, se zoomautuu ja kuva liikkuu hiiren mukana.


Mitenkäs tämä sitten eroaa "aidosta" crossarista, niin kuin käytön tai ominaisuuksiensa kannalta?
Jokunen vuosi sitten liputin vielä kovasti retkipyöräominaisuuksien perään, mutta se harraste alkaisi kuitenkin jo olla menneisyyttä (matkavauhtiero muijaan nähden kasvanut aivan liian suureksi).

Työvälin lisäksi meno lenkeillä painottuen 50 km tuntumaan, keskinopeus olosuhteiden mukaan tyypillisesti 23...29 km/h. Uuden menopelin myötä odotan matkojen/keskinopeuden kohoamista liukkaamman pelin ja uutuuden innostuksen myötä. Arvostan fillarin pehmeyttä (=ei täristä käsille, vaikkapa karkealla öljysoralla) ja rauhallista ohjattavuutta. Tarkoitan lähinnä tilanteena pehmeässä lumessa hallittavuutta, esim. nykyisillä Schwalbe Wintereillä tahtoo herkästi väkipakolla poikittain kääntyä ja suoraan eteneminen on lähestulkoon mahdotonta. Eli myös jatkossa pitäisi hallita tuollaiset pakkotilanteen pysähtymättä tai kaatumatta.

Levyjarrut ovat ehdoton talvikäytön tähden.

Jostain syystä en lämmennyt Trekin Portlandille, en juuri nyt muista miksi. Voisi tietenkin katsastaa uudelleen.

hannupulkkinen
20.04.2010, 19.55
Mikä riemu tuosta taivutetusta tangosta on?
Leputtajilta ei voi ajaa ja pitkissä alamäissä pitää olla aika alhaalla ja etupainotteisesti yltääkseen jarruille. Vaikka vain arathan ne jarruja tarvitsevat. Aika bähee tuollainen tanko kyllä on.

tienlaita
20.04.2010, 20.38
Mitenkäs tämä sitten eroaa "aidosta" crossarista, niin kuin käytön tai ominaisuuksiensa kannalta?

En kyllä tunne crossareita niin hyvin, että voisin sanoa. Pitäisi tutkia akseliväliä, takahaarukan pituutta, kulmia, jotka lienevät Vayassa retkipyörälle tyypilliset? Varmaan on olemassa "aitoja" crossareita, jotka eivät juurikaan poikkea tästä, mutta aito cc - se lienee erilainen.

jne
22.08.2010, 09.32
Omistaako kukaan Salsa Vayaa tai onko päässyt koeajamaan?

Mielipiteitä kyseisestä fillarista?

Löytyiskö keltään testattavaksi pääkaupunkiseudulta? Ihan sama minkä kokoinen, kunhan vaan näkis vähän livenä :)

duudi
22.08.2010, 13.54
Tuollainen, muistaakseni koko 55, majaili Helsingin Foxcompissa vielä 1,5 viikkoa sitten. Vaikutti siltä, että kaikki muut yksilöt oli käyneet jo kaupaksi, lieneekö tuokaan enää jäljellä. Joka tapauksessa omaan silmään hyvinkin asiallisen oloinen pyörä. Odottelen tässä omaa runkoani saapuvaksi Hollannista :)

jne
22.08.2010, 16.34
Hyvin käy ilmeisesti kauppa kun ei enään perjantaina ollut siellä.

Päätitkö siis ostaa ihan silmämääräisellä tutustumisella vai muilta kuultujen juttujen perusteella?

Mistäpäin Hollantia tilaat omasi?

duudi
22.08.2010, 19.33
Olin jo jonkin aikaa etsiskellyt hyvää retkipyörän aihiota. Vaya vaikutti hyvältä omaan silmään, mitat itselle sopivilta ja netistä löytyi lähes yksinomaan positiivisia kokemuksia, joten sellaista piti alkaa etsimään. Suomesta tuli ei-oota ja Euroopan putiikitkin tuntuivat tyhjentyneiltä. Ymmärsin maahantuojan vihjailuista, että kapineella olisi kovasti hinnannostopaineita, joten itse aloin kiirehtimään projektia.
Lopulta tilasin rungon www.singlespeedcentral.nl :sta.

Yeti
22.08.2010, 19.56
Luulen että Salsan vuoden 2010 hinnat olivat poikkeuksellisen alhaita. Minulla on hämärä muistikuva että Fargon rungon hinta 2009 olisi ollut noin 650 €, ja tammikuussa 2010 se maksoi 510 € kun itse ostin sen.

jne
22.08.2010, 20.41
Luulen että Salsan vuoden 2010 hinnat olivat poikkeuksellisen alhaita. Minulla on hämärä muistikuva että Fargon rungon hinta 2009 olisi ollut noin 650 €, ja tammikuussa 2010 se maksoi 510 € kun itse ostin sen.

Johtuikohan tuo dollarikurssista? Missäpäin Salsan rungot tehdään?

Yeti
22.08.2010, 20.54
Johtuikohan tuo dollarikurssista? Missäpäin Salsan rungot tehdään?

Rungot tehdään tietääkseni Taiwanissa.

Jopo Juoppo
22.08.2010, 21.07
Kokonaisen fillarin hintaa rasittaa rahti n. 200€.
En nyt muista mikä kuljetusliike sitä hoitaa (UPS?), mutta on ainoa vaihtoehto.
Näin asiaa mulle seliteltiin kun kävin keväällä ko. vekotinta ostotarkoituksessa hypistelemässä.

duudi
23.08.2010, 11.57
On noita Vayoja sentään muualtakin saanut kuin jenkeistä.
Arvoin tässä hetken aikaa, ostanko koko pyörän vai pelkän rungon ja olin yhteydessä Englantiin:

http://activesport.co.uk/shop/category_509/Salsa.html?shop_param=cid%3D%26

Lupailivat noita pari viikkoa sitten n. 10pv toimitusajalla. Firmasta ei ole sen kummempaa kokemusta kuin että palauttivat taannoin rahat oma-aloitteisesti paypal-tilille, kun tilaamaani tuotetta ei löytynytkään varastosta. Soittivat oikein puhelimella perään ja pahoittelivat tilannetta. Jokainen tehköön kuitenkin ostoksensa omalla vastuulla...

Päädyin kuitenkin pelkkään runkoon, kun tuosta valmiista paketista olisi kuitenkin joutunut vaihtamaan ohjaustangon ja satulan. Tuleepahan kokemusta fillarin rakentamisesta...

jne
24.08.2010, 09.24
tilasin rungon www.singlespeedcentral.nl :sta.

Paljonko maksoi rahti Suomeen?

jne
24.08.2010, 09.31
Tarkoitus olisi hommata työmatkapyörä ympärivuotiseen käyttöön ja haluaisin myös mahdollisuuden pyöräretkeilyyn kesäisin.

Mietin, että kumpikohan sopisi minulle paremmin rungoksi: Vaya vai Fargo.

En aio ajaa mitään off-roadia, mutta koska olen 172cm pitkä, niin Vayassa olisi 26" kiekot, kun taas Fargoon saisin 700c kiekot. Psykologisesti 700c tuntuisi paremmin rullaavammalta ja nopeammalta.

Käyttäisin varmaan n. 50mm renkaita 26" ja 37mm 700c - eli varsinaista 29er tarvetta ei ole.

Millainen kompromissi tuo small kokoinen Fargo oikein on geometrialtaan, kun se on tehty niin isoille renkaille? Olisiko parempi alistua ja ottaa "lasten kiekot" :o

duudi
24.08.2010, 11.11
Paljonko maksoi rahti Suomeen?


Näyttäisi olevan 17 euroa, alle 3kg paketti.

Yeti
24.08.2010, 17.22
...
Käyttäisin varmaan n. 50mm renkaita 26" ja 37mm 700c - eli varsinaista 29er tarvetta ei ole.
...

Ei taida 50mm renkaat mahtua. Salsa mukaan:



Fits up to a 26 x 1.75" tire (sizes 50/52);Fits up to a 700c x 42mm tire (sizes 54/55/56/57/58/60)


1.75" on 44 mm.

jne
24.08.2010, 21.39
Nojoo, totta puhut... :o

Kaiken lisäksi huomasin, että 54cm runko olisi sopiva Vayasta, joten se on 700c kiekoilla.

Onko kellään kokemuksia minkä levyiset SKS chromo lokasuojat tuohon 700c Vayaan sopisi? P45 vai P50 kenties?

Jopo Juoppo
27.08.2010, 19.50
On noita Vayoja sentään muualtakin saanut kuin jenkeistä.
Arvoin tässä hetken aikaa, ostanko koko pyörän vai pelkän rungon ja olin yhteydessä Englantiin:

http://activesport.co.uk/shop/category_509/Salsa.html?shop_param=cid%3D%26

Lupailivat noita pari viikkoa sitten n. 10pv toimitusajalla. Firmasta ei ole sen kummempaa kokemusta kuin että palauttivat taannoin rahat oma-aloitteisesti paypal-tilille, kun tilaamaani tuotetta ei löytynytkään varastosta. Soittivat oikein puhelimella perään ja pahoittelivat tilannetta. Jokainen tehköön kuitenkin ostoksensa omalla vastuulla...

Päädyin kuitenkin pelkkään runkoon, kun tuosta valmiista paketista olisi kuitenkin joutunut vaihtamaan ohjaustangon ja satulan. Tuleepahan kokemusta fillarin rakentamisesta...

Mutta tuolla linkin takana hinta on 1590 €, taisi olla prikulleen sama hinta kuin Suomessa. Eli se rahti "200€" on hinnassa mukana. Toisaalta vaikuttaa tässäkin hinnat tallimääräyksiltä, ostitpa sitten mistä tahansa. Laillistahan se ei ole, mutta...? Taisikin toi rahti olla ainoastaan kauppiaan selittely korkeaan hintaan, ihmettelinkin tuolloin moista tarinaa.

jne
28.08.2010, 21.43
Kuinka pitkä Vaya runkosetissä on haarukan putki katkaisemattomana?

Vastaus: 330mm

duudi
01.09.2010, 20.00
Kuinka pitkä Vaya runkosetissä on haarukan putki katkaisemattomana?

Vastaus: 330mm

Oma 58,5 cm runko saapui tänään. Haarukassa näyttäisi olevan 350mm ohjausputki.

jne
02.09.2010, 10.05
Kiitti vastauksesta.

Salsalta vastasivat (tosi hitaasti) tuon 330mm kun kyselin 54cm 700c rungosta. Tuntuis vähän epätodennäköiseltä, että tekisivät kahtaa eri kokoa haarukoita 2cm erolla riippuen rungosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Mut pari senttiä sinne tai tänne. Noihin näyttää joka tapauksessa saavan älyttömän pinon spacereitä, jos haluu. Sullekin taitas mahtua 8 senttiä. Mulle 5 enemmän, jos on 350mm tai 3 jos on 330mm - eli vähän liikaa.

tienlaita
02.09.2010, 21.54
^ Fargossa on ainakin kahta haarukkaa. Toisessa on myös offset suurempi, vai mikä se nyt olikaan, rake?

edit. Vilkaisin Vayan geometriaa ja samahan se siinä. 57 ja 58 rungojen välillä vaihtuu haarukka toiseksi.

kide
02.09.2010, 22.59
Mitenkäs tämä sitten eroaa "aidosta" crossarista, niin kuin käytön tai ominaisuuksiensa kannalta?

Vähän jo vanha kysymys, mutta kommentoin silti. Tärkein ero on varmasti se, että Vayaa ei ole tarkoitettu maastoajoon. Runko+keula varmaankin kyllä kestää, mutta esimerkiksi keskiö on aika matalalla (75 mm BB drop). Lisäksi noin paljon sloupattua runkoa olisi varmaan mielenkiintoista kantaa olkapäällä cyclocross-kisassa. Vaya näyttää kuitenkin ihan hyvältä epä-krossarilta eli monikäyttöiseltä pyörältä, johon ei ole turhaan ympätty niitä cyclocross-pyörän erityispiirteitä, joita harva tarvitsee.

Hiilari
04.09.2010, 15.34
Onko kellään valmista Salsa Vayaa jossain päin pääkaupunkiseutua? Jos on, saako tulla ns. hipelöimään. Waimolla on Salsan Casseroll ja itse olen kuolannut suoratankoisen Focus hybridin tilalle Vayaa levareilla. Mittailin että siinä pitäisi olla suunnilleen sama geometria kuin mun maanteisinkulassa. Oikeiden cc-pyörien geometriasta en oikein pidä, enkä alumiinista tällaisessa käytössä. Makuasioita, toki.

Sitten on toki muut saman tyyppiset vaihtoehdot. Cotic, Surly, Okkan Cicli B disc, Konan kippuratanko-retkimalli (mikäs se taas olikaan). Mutta tällä hetkelä himottaa eniten juuri Vaya. Ovat mm. osanneet laittaa fiksut levarikiinnikkeet fiksuun paikkaan.

jne
04.09.2010, 23.50
Ovat mm. osanneet laittaa fiksut levarikiinnikkeet fiksuun paikkaan.

Kuinkakohan fiksu paikka se oikeastaan on?

Kysyin Singularilta, että miksei heidän Peregrinessä ole samalla tavalla takalevyjarru kuin Vayassa. Vastaus oli:

"I have not gone for a chainstay mounted disc caliper as it puts a huge amount of force through the chainstay in a side load from braking forces. I have seen a number of failed chainstays from this and it fails my FEA testing."

Takalokasuojan ja -tarakan kiinnittämisen kannalta se on tietysti paljon parempi. Singular Peregrinessä on tosi erikoinen kiinnityspaikka niille.

Jula
11.09.2010, 10.40
Onkohan tuo Vayan uusi edullisempi versio? Vaya on kuulemma tulossa vähän edullisempana versiona n. 1500 euroa ja kalliimpana n. 2000 euroa. Kuva uusimmasta Eurobikesta (http://www.flickr.com/photos/singlestoph/4968913403/in/set-72157624780221197/):
http://farm5.static.flickr.com/4078/4968913403_2b87d17613_z.jpg

Yeti
11.09.2010, 13.24
Onkohan tuo Vayan uusi edullisempi versio? Vaya on kuulemma tulossa vähän edullisempana versiona n. 1500 euroa ja kalliimpana n. 2000 euroa. Kuva uusimmasta Eurobikesta (http://www.flickr.com/photos/singlestoph/4968913403/in/set-72157624780221197/):
...

En usko, Vaya käyttää varmasti pelkästään levyjarruja.

Jula
12.09.2010, 21.45
En usko, Vaya käyttää varmasti pelkästään levyjarruja.

Mikähän malli tuo sitten oikein on? Näin tuosta samasta pyörästä kuvan toisessakin paikassa ja siinä luki, että se on Vaya. Ja Salsalla on tulossa edullisempi versio Vayasta Foxcompin mukaan - n. 1500 euron hintaan.

Kun Surlyn CC ja LHT alkaa olla 1400 euron hinnoissa ja Salsalla on kalliimmat rungot, niin en tiedä saisko ne puristettua 1500 euroon levyjarrullisen version. Salsa ei kuitenkaan käytä ihan roskaosia pyörissään.

Saas nähdä.

Kuntoilija
12.09.2010, 22.01
Tuo on uusi versio Casserollista.

Yes, Singletrack made an error, and that is in fact our new Casseroll. The largest change we made for the new model is the addition of cantilever brakes, as they offer the same (or better) tire clearance as the previous model, yet are easier to find.

Also, the rack shown is another new rack from us that will be painted to match and included.

Complete bike specification and pricing of frameset / bike will be released at Interbike.

Tim, Salsa Cycles

Hiilari
17.09.2010, 09.37
Uusi Casseroll, ja cantilevereillä? Voi helkkari, nyt on kiire metsästää eBaysta yksi vanha casseroll jossa on vielä long-reach maantiejarrut. Ovat nimitäin aivan ylivoimaiset joka suhteessa, ainoastaan haarukkaan ei saa yhtä paljoa tilaa. Mutta ne kaksi Casserolia mitä olen kasannut ovat molemmat 28 mm 700c renkailla ja täypitkillä SKS lokareilla. Toimii.

jokseenkin
25.09.2010, 01.57
Tässä hieman lisää tietoa uutuudesta:

http://salsacycles.com/culture/introducing_updated_casseroll/

kide
29.09.2010, 10.09
http://salsacycles.com/files/blog/Vaya_Vaya_Ti.jpg

Salsa tuntuu nyt olevan kovinkin innostunut titaanista. Useimmista malleista ollaan tuotu tai tuomassa titaaniversioita: Ala Carte, El Mariachi, Selma, Fargo, La Cruz, Vaya... Vastapainoksi teräs- ja alurungoissa näyttää olevan trendinä siirtyä halvempiin materiaalilaatuihin (OX Platinum -> Classico CroMoly, Scandium -> EV6 Extrolite).

Mikrometri
29.09.2010, 15.40
Salsa ja Surly on samaa konsernia ja kumpikin on nykyään kinuskien tekeleitä niin halpaa titaania on sieltä saatavissa riittävästi ratakiskoraudan lisäksi.

stenu
29.09.2010, 15.57
Tässä hieman lisää tietoa uutuudesta:

http://salsacycles.com/culture/introducing_updated_casseroll/

Casserol canteilla on jees. Salsalta onkin puuttunut CC:ksi kelpaava teräsrunko, johon ei ole pakko pukata levareita. Värikin on nastempi kuin nykyinen.

Yeti
29.09.2010, 20.17
Salsa ja Surly on samaa konsernia ja kumpikin on nykyään kinuskien tekeleitä niin halpaa titaania on sieltä saatavissa riittävästi ratakiskoraudan lisäksi.

Lynskey tekee Salsan titaanirungot Amerikassa.

Matti H
29.09.2010, 20.22
ratakiskoraudan lisäksi.

No vidu. Ilmankos nuo menee kuin kiskoilla.

Tekeekö kinuskit noi kinuskeissa, onko ne taiwanilaisia kinuskeja vai onko taiwani kinuskeissa? Tekeekö muidenkin mieli jäätelöä?

Pisami
30.09.2010, 12.11
Yks Vaya kinuski- ja salsakastikkeella, kiitos.

Mikrometri
30.09.2010, 21.56
Lynskey tekee Salsan titaanirungot Amerikassa.
Ei niitä siitä sitten hyvin monta vuodessa tehdä jos ei kinuskit auta kun Lynskeyllä on takaajien mummot mukaan laskien kahdeksan duunissa.

Yeti
30.09.2010, 22.21
Ei niitä siitä sitten hyvin monta vuodessa tehdä jos ei kinuskit auta kun Lynskeyllä on takaajien mummot mukaan laskien kahdeksan duunissa.

Voi toki olla että ymmärsin asian väärin, mutta Lynskeyn sivuilla (http://www.lynskeyperformance.com/a/pages/about-us.php) puhuttaan perheestä, johon kuuluu kahdeksan henkilöä. Sen lisäksi mainitaan eri paikassa tehdasporukkaa:


The production facility at Lynskey Performance is operated by David Lynskey and his crew of fabricators. Each person in the shop has extensive knowledge and many years of experience with custom bicycles. Many have been with David since the old days and have jumped at the chance to come back when we opened our doors again. We feel that we have some of the best fabricators in the business. We all have a love for what we do and our workmanship proves it.

Mikrometri
05.10.2010, 20.32
http://www.veoh.com/group/lynskeyperformance

jokseenkin
22.10.2010, 01.24
Pääsin viime viikolla koeajamaan 54-senttistä Vayaa Lontoossa, oli aika mainio. Nyt vaan kirjettä joulupukille...

Igor Pavlovits
09.02.2011, 22.08
Vayaan tulossa uudet maalit

http://salsacycles.com/files/blog/vaya%20sneak%20peek.JPG

Matsuma
10.02.2011, 00.02
Suosittelen myös tutustumaan Jamiksen teräsrunkoisiin. Evancycles tuo ainakin Bosanovaa ja Aurora Eliteä
http://www.evanscycles.com/search.html?query=jamis&x=0&y=0

http://www.evanscycles.com/product_image/image/46c/7eb/e38/53356/product_page/jamis-bosanova-2011-touring-bike.jpg

http://www.evanscycles.com/product_image/image/b75/c2e/10c/53363/large/jamis-aurora-elite-2011-touring-bike.jpg

jokseenkin
22.02.2011, 03.09
Uuden mallin speksit ovat olleet jo tovin esillä Salsan sivuilla. Mm. SRAM Apex voimansiirto.

http://salsacycles.com/bikes/vaya/vaya_orange_complete/

jokseenkin
24.02.2011, 18.34
Lisää tietoa Salsan blogissa. (http://salsacycles.com/culture/new_vaya_bike_frames/)

Rungossa merkittävä muutos, takavaihtajan korvakkeen voi vaihtaa samaan tapaan kuin uudessa Fargossa.

yedi
10.04.2011, 14.47
Mielessä on käynyt maatie/retkifillarin hankinta. Vaya näyttäisi aika kiinnostavalta. Fargokin taitaisi toimia jos hankkisi kovemmille alustoille toisen kiekkosarjan kapeammilla renkailla.

Onko joku nähnyt noista jompaa kumpaa Foxcomp:lla? Heidän www-sivuilla myynnissä olevia fillareita ei kauheasti mainosteta.

Yeti
12.04.2011, 09.51
Onko joku nähnyt noista jompaa kumpaa Foxcomp:lla? Heidän www-sivuilla myynnissä olevia fillareita ei kauheasti mainosteta.

Turun Foxcompilla oli syksyllä erittäin hyvännäköinen Vaya, ja sieltä tilasin oman Fargo-runkosetin.

jokseenkin
12.04.2011, 18.21
Kyseinen Vaya oli kokoa 55, en tiedä, onko mennyt.

yedi
17.04.2011, 23.40
Soitin Foxcomp:in ja kyselin Vaya:a. Runkoja on tulossa, osa niistä on jo myyty. Kokonaisia fillareita ei tule ollenkaan. Rakentavat kyllä runkoihin fillarin asiakkaan määrittelyiden mukaisesti.

Pisami
25.04.2011, 00.50
Viime vuoden väri oli minusta nätimpi. Pitäisi kesätyörahoista tai veronpalautuksista pyörä ostaa ja budjetti on todella rajallinen. Onkohan mitään mahdollisuutta saada levyjarrullista krossaria (mielellään teräsrungolla) reilusti alle tonnilla... Odottaa voin vaikka talven alennusmyynteihin, mutta rahaa ei paljon ole laittaa :(

Igor Pavlovits
25.04.2011, 14.06
Pitäisi kesätyörahoista tai veronpalautuksista pyörä ostaa ja budjetti on todella rajallinen. Onkohan mitään mahdollisuutta saada levyjarrullista krossaria (mielellään teräsrungolla) reilusti alle tonnilla... Odottaa voin vaikka talven alennusmyynteihin, mutta rahaa ei paljon ole laittaa :(
Alle tonnista en tiedä, mutta esimerkiksi ensi talven alennusmyynneistä voisi löytyä Genesis Coix De Fer (http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/cross/croix-de-fer/croix-de-fer) tonnin pintaan tai ehkä alle.

whelibob
21.07.2011, 13.28
Mistäköhän kannattaisi hommata salsa vaya complete jos kerran suomen maahantuoja ei kokonaisia fillareita tuo maahan. Mitkäköhän ovat luotettavia puljuja ulkomailla jostai viittisi tilata, jos vaikka saisi edukkaampaan hintaan. Kaikki saksaa, brittejä ja jenkkejä myöden käy.

Antti_S
21.07.2011, 14.19
Mistäköhän kannattaisi hommata salsa vaya complete jos kerran suomen maahantuoja ei kokonaisia fillareita tuo maahan. Mitkäköhän ovat luotettavia puljuja ulkomailla jostai viittisi tilata, jos vaikka saisi edukkaampaan hintaan. Kaikki saksaa, brittejä ja jenkkejä myöden käy.

Halpa taala...

http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=95077&page=Salsa+Vaya+Adventure+Road+Touring+Bike

Rahteineen 1699usd ~ 1200e + alv + tulli.

Liekkö sitten mistään euroopasta sen halvemmalla.

tienlaita
21.07.2011, 15.18
^ Kokonaisissa pyörissä myös tullin osuus on merkittävä ALV:n lisäksi, mikä kannattaa huomioida. Pyörän osissa on alhaisempi tulli.

Illotus
21.07.2011, 16.05
Mistäköhän kannattaisi hommata salsa vaya complete jos kerran suomen maahantuoja ei kokonaisia fillareita tuo maahan. Mitkäköhän ovat luotettavia puljuja ulkomailla jostai viittisi tilata, jos vaikka saisi edukkaampaan hintaan. Kaikki saksaa, brittejä ja jenkkejä myöden käy.

Activesport.co.uk (http://activesport.co.uk/shop/article_301.002/Salsa-Vaya-Complete-Bike-2010.html?shop_param=cid%3D1537%26aid%3D301.002%26 ):ssa olis 55cm 2010 Vaya 1250£ + kulut.

greenman
21.07.2011, 16.11
Mistäköhän kannattaisi hommata salsa vaya complete jos kerran suomen maahantuoja ei kokonaisia fillareita tuo maahan. Mitkäköhän ovat luotettavia puljuja ulkomailla jostai viittisi tilata, jos vaikka saisi edukkaampaan hintaan. Kaikki saksaa, brittejä ja jenkkejä myöden käy.

Oletko kysynyt tarjousta kasatusta Foxcompista?

zeizei
17.01.2012, 14.32
Laitetaas tännekin, kun kerran omakin ketju löytyy. Valmiit kuvat sitten aikanaan, oranssista ehkä jo tällä viikolla.


Kun enduropyöräprojekti muuttuikin valmiin pyörän tilaamiseksi niin piti jotain askarreltavaa saada talvellekin. Sopivasti parempi puolisko tarvitsi ensimmäisen oikean pyörän ja itseltä puuttui vielä se kulkuväline, millä kulkea mm. töihin 10km matkaa. Samalla alkoi itää ajatus pyöräretkeilystä ja sai puoliskollekin myytyä ajatuksen vähän paremmasta pyörästä niin siitä se sitten lähti. Salsa Vaya houkutti eniten ja siitä oli vielä saatavilla riittävän pientä kokoa hiukan pituusrajoitteiselle puoliskolle. Niinpä taloon tuli pari Vayaa :)

https://lh6.googleusercontent.com/-82EoB9ty0ic/TxR9x78i4wI/AAAAAAAAF1Y/f3MOIOI5av4/s640/DSC_0023.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/--lzyu_qkD9c/TxR9yiefB9I/AAAAAAAAF1g/GucNsno7Fwo/s640/DSC_0025.JPG

Osat on valmiina tuohon pienempään oranssiin. Samulla hoidettiin ohjauslaakerin asennus ja keskiön valmistelu. Kokoonpanon aloitin eilen illalla eikä olisi malttanut nukkumaan mennä. Oma tummanharmaa vaatii vielä speksausta ja ohjauslaakerin lisäksi muita osia siihen ei ole vielä hommattu. Kesäksi pitää kuitenkin omakin pyörä olla kasassa, jotta pääsee työmatkapyöräilemään ja kesälomalla reissuun. Semmoisia jokapaikanhöyliä noista pitäisi saada aikaiseksi. Oranssi tulee 26-kiekoilla ja tuohon omaan sitten varmaan jotkin 29er maasturikiekot.

trio
21.01.2012, 16.34
Vaya on kyllä aivan mahtava peli, suosittelen kaikille epäilijöille. Hankin omani uudelta mantereelta ja kävin siellä vähän polkasemassa ennen tänne talven ja lumen keskelle tuloa.

Kerkesi kyseinen yksilö kutkuttamaan hetken aikaa mieltä kunnes oli pakko hankkia se.

http://dl.dropbox.com/u/7685303/Salsa_Flamingo.jpg

zeizei
11.02.2012, 11.36
Tännekin.


Pienempi valmistui (keulaputki vielä lyhentämättä ja lokaritkin tulossa) jonkin aikaa sitten, mutta vasta nyt pääsi ulos sen kuvailemaan. Koeajolenkillekään ei kuski ole vielä tarennut lähteä. Enemmän tuntuu kasaajaa polttelevan, kuin kuskia :)

https://lh5.googleusercontent.com/-YrvZ-5lgs7U/TzYkuoyAmQI/AAAAAAAAF4U/q-uAOT48FJ4/s640/DSC_0009.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-UIJf-aPjTLg/TzYkwXGZk2I/AAAAAAAAF4g/c05NctocUrc/s640/DSC_0010.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-0mHa0FiEiYQ/TzYkwlmN4sI/AAAAAAAAF4o/pd5eSOpobss/s640/DSC_0015.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-eQP5QOy24mU/TzYkxI-8gSI/AAAAAAAAF4s/R3l13g5fbkw/s640/DSC_0020.JPG

Vähän isommat kuvat löytyy tuolta. (https://picasaweb.google.com/113510658555278525203/HannanVaya?authkey=Gv1sRgCO7_6aWUjcjKOA#)

am8119
16.05.2013, 15.42
Kun aikaa kulunut niin kysytään, että
onko täällä yhtään pettynyttä Vayan omistajaa ? Mitkä ovat mielestäsi pyörän huonot puolet ?

am8119
17.05.2013, 20.31
onko täällä yhtään pettynyttä Vayan omistajaa ? Mitkä ovat mielestäsi pyörän huonot puolet ?

Ketään joka omistaa ei siis löydä mitään huonoa sanottavaa ? Mistäs näitä voi ulkomailta halvimmalla tilata ? En ole hakemalla löytänyt hintoja..

rjrm
17.05.2013, 22.36
Kukaan, joka omistaa Vayan rungon, tuskin löytää siitä hirveästi haukuttavaa. Speksien perusteella siinä on mietitty lähes kaikki valmiiksi. Kuvien perusteella olen ihmetellyt ainoastaan takajarrun kaapelin lähtökulmaa, veden valumista alaspäin ja pakkasta.

Vaya taitaa olla niitä pyöriä, jotka yleensä kootaan omien mieltymysten mukaan osista. Runkohan on hyvä. Jos valitsee huonot osat, niin saahan siitä huonon sillä tavalla.

IncBuff
17.05.2013, 22.46
Ketään joka omistaa ei siis löydä mitään huonoa sanottavaa ? Mistäs näitä voi ulkomailta halvimmalla tilata ? En ole hakemalla löytänyt hintoja..
Kompliittien kanssa taitaa olla euroopan puolella aika hiljaista kun tullit on kokonaiselle pyörälle sen verran korkeat, että hinta karkailee, mutta tuossa pari paikkaa mistä noita saa.

http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=52_92&products_id=1221
http://www.charliethebikemonger.com/cross-bikes-65-c.asp

am8119
17.05.2013, 23.03
Mitäs sanotte näistä kokoonpanoista ?



Runko: SalsaVaya 54cm White/Blue
Etuhaarukka: SalsaVaya White/Blue
Ohj.laakeri: CaneCreek 40 EC34 Black
Jarrut: AvidBB7 160mm
Jarru/vaihdevivut: SramApex 2/10v.
Navat: SramX-7 32r. Disc. Black
Pinnat: AlpinaF1 2mm Black
Vanne: RigidaTaurus Ryde Disc. 32r. Black
Renkaat: PanaracerPasela TG 35x622 Black
Sisärenkaat: Onza35x622 48mm presta
Vannenauha: PanaracerPolylite 28”
Kammet: SramApex 34/50T 172,5mm Black
Keskiölaakeri: SramGXP
Ketjut: SramPC1031 10v.
Rataspakka: Sram PG1030 11-32T 10v.
Etuvaihtaja: SramApex
Takavaihtaja: SramX-7 Medium 10v.
Adapteri: ProblemSolverFront Der. Braze-on Black
Stemmi: SalsaProMoto 3 31,8mm 100mm Black
Tanko: SalsaCowbell 3 31,mm 42cm Black
Tankonauhat: Specialized S-Wrap White
Korokeholkit: 1 1/8” Black
Satulatolppa: Salsa ProMoto 27,2mm Black
Satula: SpecializedRiva Road White 143mm




Yhteensä:1790€


ja



Runko: SalsaVaya 54cm White/Blue
Haarukka: SalsaVaya White/Blue
Ohj.laakeri: CaneCreek Forty EC34 1 1/8” Black
Jarrut: AvidBB7 Disc. 160mm
Jarrukahvat: CaneCreekDrop-V lever Black
Navat: SramX-7 Disc.32r. Black
Vanne: RidigaRyde Taurus Disc. 32r. Black
Pinnat: AlpineF1 2mm Black x64kpl
Renkaat: PanaracerPasela TG 35mmx622
Sisärenkaat: Onza35x622 presta
Vannenauha: PanaracerPolylite 28”
Kammet: TruvativIsoflow 34/50T 172,5mm Black
Keskiölaakeri: SunRaceBBS15 68/107mm
Ketjut: SunRaceCNM94 9v.
Rataspakka: SunRace M96 11-32T 9v.
Vaihdevivut: SunRaceSLR96 BarEnd
Etuvaihtaja: SunRaceR90
Takavaihtaja: SunRaceM90 9v.
Adapteri: ProblemSolverFront Der. Braze-on Black
Stemmi: SalsaProMoto 3 31,8mm 100mm Black
Tanko: SalsaCowbell 3 31,8mm 42cm Black
Tankonauhat: SpecializedS-Wrap Cork White
Korokeholkit: 1 1/8” Black
Satulatolppa: Salsa ProMoto 27,2mm Black
Satula: SpecializedRiva Road 143mm White





Yhteensä:1490€

Shimpan 105 sarja ois kyllä kivempi kun maantiepyörässä on shimanon vaihteet. Ei viittis Sramiin siirtyy.

J_K
17.06.2013, 21.06
Vaya ja La Cruz omistajat varmaan on tietoisia haarukoiden takaisinkutsuista? Kannattaa tarkastaa löytyykö oma haarukka listalta.
http://www.cpsc.gov/en/Recalls/2013/Salsa-Cycles-Recalls-Bicycle-Forks/

Justiina
05.08.2013, 15.06
Mistäs näistä Salsoja nykyään oikein saisi? Ex-Foxcompin aukioloajat ovat haasteelliset ja koitin sinne soittaa muttei vastattu. Hakusessa olisi Vayan runko, pienin koko, mutta ei tahtonut oikein googlellakaan tältä mantereelta löytyä tai sitten en vain osaa etsiä...

twentyniner
05.08.2013, 15.16
http://www.bike-components.de/products/info/p33640_Vaya-2-Rahmen-Modell-2013-.html

Justiina
05.08.2013, 15.34
^ Juu, mutta tarkoittaako tuo "Delivery period approx. 2-7 days" sitä että tuotteen varmasti myös saa? Toimitusaikakohdassahan pitäisi olla 24h jos tavaraa on varastossa. Turun Foxcompin mukaan Vayat on loppu ameriikan varastostakin, joten...

twentyniner
05.08.2013, 15.44
Itse ostin viime talvena tuolta Surlyn runkosetin 2-7vrk taisi mennä 1kk ? Eli kysäisemällä tuolta saat varmasti parempaa infoa, kuin allekirjoittaneelta :) ...kyllähän nyt taitaa olla varastot tyhjinä ja kaupat myyvät viimeisiään, alkutalvesta sitten uudet erät saapunevat tehtailta.

Justiina
05.08.2013, 15.59
^ Juu täytyy kysyä. On vaan huonoja kokemuksia, kun CRC:ltä tilasin kerran fillarin - olin vielä sähköpostilla tiedustellut että onhan sitä varmasti oikeasti varastossa - ja jonkun ajan päästä tilauksesta ja maksusta ilmoitettiin ettei sitä olekaan. Saikin sitten tovin jos toisenkin odotella, että peruivat katevarauksen luottokortilta.

Laitoin kyselyä Shock Therapyynkin, kun on ilmeisesti nätti vaaleansininen malli tulossa ensi vuodelle.

duudi
05.08.2013, 21.54
Omani tilasin kolmisen vuotta sitten singlespeed.nl:stä:
http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=36_83

Tosin varastossa näyttäisi olevan vain kokoa 54, mutta kannattanee laittaa kyselyä. Ainakin silloin liikkeessä oli hyvä palvelu: ruostesuojasivat rungon sisäpuolelta muutaman euron korvausta vastaan.

Justiina
07.08.2013, 10.03
Täältä (http://forums.mtbr.com/salsa/2014-salsa-bikes-860146-2.html) löytyy kuva 2014 Vaya-malleista. Tuo vaaleansininen on niin nätti, että suosiolla odotan sitä saapuvaksi :) Osaako kukaan sanoa, milloin eurooppalaiset nettikaupat ovat yleensä saaneet uudet Salsan mallit varastoon? Toki preferoin kotimaista maahantuontia, ellei intterwebistä saa huomattavasti nopeammin.

Kuutio
08.08.2013, 19.49
OT: Millä selaimella Justiinan linkittämälla saitilla oleva kuva aukeaa? Olen kokeillut sekä IE, Mozilla että uuden Lumia620:n selaimella, ei vaan aukea/näy. Kokeilin myös uuden läppärin IE:llä, eikä sekään avannut.

Itse kyselin Bike-Componentsilta hintoja rungosta + osista, mutta koska en pysty tekemään kasausta kokonaan itse, hinta karkasi lievästi turhan isoksi. Hyvät osat kasailin, mutta kasaushinta kotikapungissa on vähän kuin merivettä joisi. Hibike.de sai myös kyselyn, siellä olisi viime vuoden runkoa 50-senttisenä viitisen kymppiä halvemmalla ja se oranssi ja harmaa runko on ihan jees. Tosin se tämän vuoden vanilla bluekin on kiva, jota kyselin B-C:lta. Hibike ei tosin ole sen jälkeen vastannut, kun kysyivät minkä värin toimitusaikaa utelen ja vastasin että kumman vaan.

Saa nähdä pitääkö hylätä Vaya-projekti vai odottaa ensi vuoteen, että raskin laittaa lisää euroja kasaan. Vähän harmittavaisesti tuossa 50-senttisessä kiekkojen koko 26", mikä vähän karsii rengasvaihtoehtoja.

Shocktherapy, vai mikäs se nyt se Hesan ent. Foxcomp nykyään on, vastaili, että heillä ei ole nyt saatavilla 50-senttisiä, uutta mallivuosikertaa sitten myöhemmin.

Jani73
08.08.2013, 21.07
OT: Millä selaimella Justiinan linkittämälla saitilla oleva kuva aukeaa? Olen kokeillut sekä IE, Mozilla että uuden Lumia620:n selaimella, ei vaan aukea/näy. Kokeilin myös uuden läppärin IE:llä, eikä sekään avannut.


Palvelinongelmia.
http://forums.mtbr.com/site-feedback-issues/announcement-forum-attachments-images-down-right-now.html
Mutta kuva näkyy googlen kuvahaussa ensimmäisenä kun kirjoittaa hakuun:salsa vaya 2014
Kuvassa näkyy myös hopean ja vihreen väriset pyörät.

Kuutio
08.08.2013, 21.58
Kiitos, johan alkoi uudet värit näkyä! (Ihme kun en tuota kuvahakua ajatellut.)

Justiina
09.08.2013, 00.16
Kuutio meinasitko ihan valmiiksi asti kasauttaa fillarin? Saako udella, millaisilla osilla ja minkälaisia hintoja antoivat? Minulla olisi kunnianhimoinen tavoite kasata itse, paitsi ohjainlaakeri ja keskiö pitäisi asennuttaa. Saa nyt sitten nähdä millaiseksi hinta muodostuu, tarkoitus olisi kuitenkin nykyisen maantietsygän osasarja siirtää lähes sellaisenaan Vayaan (paitsi tietty ne jarrut).

twentyniner
29.12.2016, 21.27
Salsa Vaya ja 27.5 Ice Spiker Pro, onko kokemuksia ?

lai
21.11.2021, 12.22
Tässä oma kameli, kuvan jälkeen etuhaarukkaan tulleet nämä ortlieb:in fork bagit.https://www.ortlieb.com/en_us/fork-pack-2021+F9991 Satulaksi vaihtunut San Marco Concor.

https://img.aijaa.com/m/00344/15013931.jpg (https://aijaa.com/dWEjdb)

https://www.ortlieb.com/en_us/fork-pack-2021+F9991