PDA

Näytä tavallinen näkymä : DealExtreme Kiinaihme

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

kaveri
21.12.2009, 18.37
"Ylläpitolataus" taitaa olla NiMH-akkujen juttuja. Jos tuo dx-laturi toimii ns. oikein, niin se kytkee latausjännitteen kokonaan pois kun tuo Li-ion -akku on täysi.

Joo, taisin vähän oikaista. Useimmissa Li-Ion latureissa kaiketi vihreä valo syttyy kun mennään stage2-lataustilaan, jolloin akut eivät vielä ole täydet, vaan ne latautuvat vielä n.10% varauksestaan. Sen jälkeen vasta lataus kytkeytyy pois. Yritin sanoa tämän vähän vähemmällä teknikkakikkailulla ja käytin termiä "ylläpitolataus", joka sinänsä oli kyllä hieman huono.

--SJP--
21.12.2009, 20.08
Ei oo kukaan vielä verranut DX:ää Canyoniin, tilaat lampun/pyörän tammikuussa--> saatat saada jo juhannuksena..;) Ei silti, en oo Canyonilta tilannut, mutta kommenttien perusteella viime kesänä pientä ruuhkaa oli havaittavissa.

rambe
21.12.2009, 20.41
Ei ole kiireisten paikka tuo DX.
Tilasin lokakuun 23. kaksi LED-lamppua. Postiin ne oli toimitettu 12.11. Toinen lähti 21.11. eikä näy missään trackereissa, toinen on vieläkin Hongkongissa odottamassa postitusta.

Ja kun luulin, että jos lokakuussa tilaa, niin jouluksi saapuisi. En suosittele ko. kauppaa kenellekään.

No jo on. Minä olen lokakuun alun jälkeen laittanut seitsemän eri tilausta. Kolme noista on ollut juuri noita lamppuja. Se on eri tarina, miksi kolme, mutta kaikki toimivat. Viimeisin ei kyllä ole ollut vielä aktiivikäytössä.

Viimeisin tilaus laitettu sisään 14.11 ja siirtyi HKG postille 28.11, josta pääsi liikkeelle vasta 8.12 ollen suomessa 12.12 ja minulla 15.12.

Erilaista tavaraa on tullut tilattua historian mukaan 21 kertaa. Kaikki on saapunut. Erilaista pikkukamaa iPodiin, kennoja, ledejä, fikkari ja nämä lamput. Ainoastaan yksi 7e laturi hajos saman tien. Muuten on vastannu sijoitettua rahamäärää.

Eurolla saa euron tavaan ja ilmasella toimituksella ilmasen toimituksen, eikä mitään kuriiripostia ;)

ErkkiM
21.12.2009, 22.12
"Ylläpitolataus" taitaa olla NiMH-akkujen juttuja. Jos tuo dx-laturi toimii ns. oikein, niin se kytkee latausjännitteen kokonaan pois kun tuo Li-ion -akku on täysi.
- Tomi
Niin, voi olla, mutta toisaalta kyllä esim. LiPo-latureissa hyvässä laturissa on älyä - alkuun pienemmällä virralla, sitten "täysillä", ja lopuksi jätetään minimivirralle. LiIon -akuista en tiiä mitä vaativat, mutta tähän "kiinalaiseen" laturiin sellainen havainto, että kun oltiin käytettyä lamppua jota kuinkin reilu tunti pakkasessa, ja sitten pistin latautumaan niin noin 2 tuntia laturissa paloin punainen valo ja sitten muuttui vihreäksi.
Päättelin akun olevan tuolloin täysi. Akku myös viilenee huoneen lämpöiseksi sen jälkeen kun tuo vihreä alkoi kiilumaan.
Eli varmaankin juuri tuolle akkupaketille "optimoitu" ihan kelpo laturi, jos vaan on kasattu huolella. Hyvä näin, ei tartte vahtia latausta.
-E

MJH
22.12.2009, 09.32
No jo on. Minä olen lokakuun alun jälkeen laittanut seitsemän eri tilausta. Kolme noista on ollut juuri noita lamppuja. Se on eri tarina, miksi kolme, mutta kaikki toimivat. Viimeisin ei kyllä ole ollut vielä aktiivikäytössä.

Viimeisin tilaus laitettu sisään 14.11 ja siirtyi HKG postille 28.11, josta pääsi liikkeelle vasta 8.12 ollen suomessa 12.12 ja minulla 15.12.

Erilaista tavaraa on tullut tilattua historian mukaan 21 kertaa. Kaikki on saapunut. Erilaista pikkukamaa iPodiin, kennoja, ledejä, fikkari ja nämä lamput. Ainoastaan yksi 7e laturi hajos saman tien. Muuten on vastannu sijoitettua rahamäärää.

Eurolla saa euron tavaan ja ilmasella toimituksella ilmasen toimituksen, eikä mitään kuriiripostia ;)
On tullut jo pariinkin otteeseen kyseltyä sekä myyjältä, että hongkongin postilta toimituksen tilaa. "Juu juu, kyllä tulee. Olkaa nyt vain kärsivällinen, jookos?"
Ja minä kun luulin, että Italian posti on surkea.

Manninej
22.12.2009, 09.37
Tulihan se jouluntähti sieltä, mutta kylläpä kesti:

21.12.2009, klo 18:45 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle 33720 TAMPERE 72/HERVANTA
21.12.2009, klo 08:18 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 33720 TAMPERE 72/HERVANTA
21.12.2009, klo 02:28 Lähetys rekisteröity 33000 TAMPERE
20.12.2009, klo 13:45 Lähetys rekisteröity 00000 HELSINKI
19.12.2009, klo 18:04 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
13.12.2009, klo 18:47 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
27.11.2009, klo 15:52 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country
9.11.2009 Tilattu

Mutta ny kyl kelpaa. Yllättävän pieni oli valo, odotin jotenkin suurempaa. Valotehoa on kyllä vähintäänkin riittävästi, vaikka ei nyt ihan sitä "oravat putoaa puusta" tasoa mitä voisi hehkutusten perusteella odottaa. :)

orcatri
22.12.2009, 10.04
Tähän mennessä tapahtunutta:
5.11. Tilaus
6.11. Paketti lähtee Hongkongin postista Australiaan
16.11. Paketti lähtee DX:stä
28.11. Paketti odottaa Hongkongin postissa lähtöä
Perään on vähän kyselty, mutta aika vaiheessa on vielä oman Taikahohdon tuleminen. Onneksi ei ole palavaa tarvetta - ihan mielenkiinnosta tilasin. Ja kyseessä otsapantaversio.

Loortti
22.12.2009, 11.15
Moni valo onkin kotona kun paketin kaivaa ja testailee olohuoneessa, niin yllättävän heikolta vaikuttava. Todellisuus kirjaimellisesti selviää kun ensimmäistä kertaa menee umpipimeään metsään ja siellä rupee kokeilemaan. Yksikään lumen, lux yms valokuva fakta ei pärjää omakohtaiselle kokemukselle ja testille.

Ensimmäisestä ns. hyvästä valosta seuraa kuitenkin helposti ajatus "ja sit mä viel tarviin valoa vähän lisää tonne ja ........."

Kosti K.
22.12.2009, 11.52
Tässä taannoin tilasin kannettavaani uuden akun ja senkin toimituksesta huolehti HK:n posti. Samalla tavalla tilaus seisoi kymmenisen päivää postissa. Eli sama hidastelu, oli lähettäjä sitten DX tai jokin muu nettipuoti.

Loortti
22.12.2009, 12.07
En itse usko myöskään hitauden johtuvan juuri DX postitavasta. Se on puhtaasti DX vika, mikäli heillä ei ole tai tilaus viipyy/seisoo heidän omassa päässään. Siinä vaiheessa kun paketti heiltä lähtee eteenpäin on se enemmän muiden käsissä kuin DX. Ilmaisessa toimituksessa on varmasti halvin mahdollinen vaihtoehto ja halvin on yleensä myös hitain. (Tosin tämänkin ilmaisen toimituksen olemme jo maksaneet tuotteiden hinnoissa)

rambe
22.12.2009, 13.50
Tosin tämänkin ilmaisen toimituksen olemme jo maksaneet tuotteiden hinnoissa

Sikäli minä en ymmärrä, miten tämä toimii.
:) Otetaan esimerkiksi Wiin tai DS:n avaamiseen tarkoitettu ruuvaripari, joka maksaa 1.40€, tulee se tuolla hinnalla honkkarista Helsingin kautta kotiin. Jos taas saisin samanlaisen kaverilta ilmaseksi, joka asuu vaikka sitten Hesassa ja postittaa sen mulle sieltä, maksan 1.60€ :)

jeeves
22.12.2009, 14.04
:) Otetaan esimerkiksi Wiin tai DS:n avaamiseen tarkoitettu ruuvaripari, joka maksaa 1.40€, tulee se tuolla hinnalla honkkarista Helsingin kautta kotiin. Jos taas saisin samanlaisen kaverilta ilmaseksi, joka asuu vaikka sitten Hesassa ja postittaa sen mulle sieltä, maksan 1.60€ :)
Olisko niin, että DX lähettää aina tuotteensa isommissa erissä, jolloin kuljetuskustannukset jyvittyvät monelle tuotteelle kerralla. Esim. kontin (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kontti) lähettäminenhän on käytännössä ilmaista vaikkapa toiselle puolelle palloamme. En sitten tiedä miten näiden lähetysten purkaminen, lajittelu ja edelleenlähettäminen tapahtuu ja missä. Kustannuksia siitäkin kuitenkin tulisi, joten ehkä tämä pysyy ikuisena arvoituksena...

Kosti K.
22.12.2009, 14.30

Niin, ehkä on järkevämpää vertailla nettikauppoja keskenään postimaksujen osalta. Esimerkiksi Scope and Laserissa Magicshine maksaa n. 70 dollaria, johon laitetaan 14 dollarin postimaksu päälle. DX:ssä "ilman postimaksua" tuote maksaa 80 dollaria. Tällä tavalla nähtynä ostaja maksaa postimaksun tavalla tai toisella. Postimaksu voidaan siis laittaa tuotteen hintaan tai veloittaa erikseen. Harva kauppa tarjoaa aidosti ilmaisia kuljetuksia. Tätä Loortti varmaankin tarkoitti viestissään.

Manninej
22.12.2009, 14.38
Scopesta puheenollen on senkin kautta tilattu lamppu kotiutumassa. :):):)

22.12.2009, klo 10:31 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
17.12.2009, klo 17:10 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
14.12.2009, klo 14:06 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country

Juha Jokila
22.12.2009, 16.33
Aika vähän kiinnostaa noi teijän täpinöissä kopsatut trackinglistaukset.

Ite sain just kivääriin bi-podin. Vaikuttaa tukevalle ja on tyylikäs.

VauhtiSusi
22.12.2009, 17.09
Mikä bi-podi? Tilasin myös, vaikkakin peruutin tilauksen.. Paitsi peruutuksesta ei ole tullu mitään mainintaa s-postiin.., joten voihan se olla että tavara on kuitenki tulossa...joskus.

Peruutuksen oon tehny 2-4 kertaa, ja ei mitään muutosta omissa tileissä dx:n päässä..

Juha Jokila
22.12.2009, 17.33
Mikä bi-podi?.
Tällainen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26217
Pitäis kai sittenkin kirjoittaa ilman väliviivaa.

VauhtiSusi
22.12.2009, 17.37
Justiin sama oli itellä tilauksessa. Tulosta ei sitten ole tietoa, mutta hyvä tietää että on käyttökelpoinen.

Manninej
22.12.2009, 18.45

No onhan se vähän hölmöä. :o

Lopetan träkkäilyn omalta kohdalta tähän ja yhteenvetona totean että Scope and Laserin kautta tilattuna lamppu tuli huisin paljon nopeammin kuin DX:n kautta. Hintaeroa noilla ei oikeastaan ollut.

PetteriY
22.12.2009, 18.50

Ite sain just kivääriin bi-podin. Vaikuttaa tukevalle ja on tyylikäs.

Joo, onhan tuo tavarankulun hitaus jo tullut selväksi. Toisaalta kiväärin bipodit kiinnostaa kyllä vielä vähemmän...;)

VauhtiSusi
22.12.2009, 19.12
Ne on hienoja vehkeitä..:D

Blackspirit
22.12.2009, 22.59
Rassaa rassaa tää venyvä ja pompotteleva tilaustilanne. Mites mun maksettujen massien käy jos mä perutaan sen tilauksen tuonne ja tilaan ihme teslan sieltä scope and laser puljusta ??

VauhtiSusi
22.12.2009, 23.22
No eipä ole tähän mennessä rahojen palautusta näkynyt, vaikka peruutin tilauksen 7.12, samana päivänä kun tilasin. Sen jälkeen peruuttanut pari kertaa infon kautta..ei ole tieten tieto kulkenut..

terje
23.12.2009, 20.11
Rassaa rassaa tää venyvä ja pompotteleva tilaustilanne. Mites mun maksettujen massien käy jos mä perutaan sen tilauksen tuonne ja tilaan ihme teslan sieltä scope and laser puljusta ??Minä tein peruutuksen jokin aika sitten ja viikon sisällä Paypal ilmoitti luottokortilleni tehdystä palautuksesta. Tosin luottokorttilaskusta tätä en ole vielä tarkistanut.

JaT
28.12.2009, 18.58
Ei ole juu kaikkein kiireisimmän ostospaikka. Mutta nyt kun toisen kerran laittoi kyselyä tilauksen etenemisestä lähti lamppu nopeasti postitetuksi. Eli klo 11 tuli asiakaspalvelusta vastaus ja klo 16 oli postitettu.

Sku25149 tilattu 16.11 ja postitettu 28.12, sitten vielä odotetaan, että HK:n posti tekee taikojaan ja jumittaa pakettia hetken aikaa. Ehkä sen jopa vielä saa käyttöön näin pimeään vuodenaikaan, tosin mun tuurilla se varmaan jää tulliin ja sitten hajoaa käsiin, kun vihdoin saan sen.

Sakkeri91
28.12.2009, 19.33
Minä tilasin 13.11 eikä oo vielä saaneet DX:n pikkuhipit lamppua postiin.
Alkaa tympimään niinku keski-ikäistä miestä välipäivien alennusmyynneissä.

M.S
29.12.2009, 10.12
Osaiskos joku tämmösen kiinalaisen purkanut ja tutkinut kertoa, että miten se P7 on kytketty? Tuli vaan mieleen, että jos ostaisi tuollaisen napadynamovaloprojektiksi ja se olisi helpoin toteuttaa 4S kytketyllä ledillä...

Blackspirit
29.12.2009, 14.01
Pitää näköjään itsekin alkaa vähän pommittaa maililla että sais jotain väliaikatietoja....jos ei muuta niin tilaukseen sitten muualta ihmevalot. Tätä vauhtia tulee kesä ennen kuin sieltä mitään kotio saa :mad:

Tombba
29.12.2009, 14.24
Pitää näköjään itsekin alkaa vähän pommittaa maililla että sais jotain väliaikatietoja....jos ei muuta niin tilaukseen sitten muualta ihmevalot. Tätä vauhtia tulee kesä ennen kuin sieltä mitään kotio saa :mad:

Suosittelen. Eilen just täytin kaavakkeen ja tiedustelin tilannetta, heti yöllä oli ilmestynyt uusi seurantakoodi. Ei ole paketti lähtenyt, mut jotain tapahtui ainakin.

Eka osa tilauksesta saapui kotipostiin eilen (tilattu 23.11.), ei vaan "ihmelamppu" vielä mahtunut tuohon kuormaan.

VauhtiSusi
29.12.2009, 14.34
Eilen laitoin sinne viestiä siitä peruutuksesta, tarkoitus kysellä onko tapahtunu mitään sen osalta kun palautuskin on maksamatta. Edelleen tilanne omissa tiedoissa on dx:n puolella "processing". Tämä pulju on boikottilistalla melkein kärjessä!!

lansive
29.12.2009, 14.50
Eilen laitoin sinne viestiä siitä peruutuksesta, tarkoitus kysellä onko tapahtunu mitään sen osalta kun palautuskin on maksamatta. Edelleen tilanne omissa tiedoissa on dx:n puolella "processing". Tämä pulju on boikottilistalla melkein kärjessä!!

Teet reklamaation paypalin kautta ja homma hoituu todella kiireellisesti. Maksunvälittäjän valituksiin on pakko reagoida heti eikä sivuuttaa jouluruuhkassa niinkuin asiakasvalituksia.

brewster
29.12.2009, 15.58
Kaksi tilausta täältä onnellisesti saanut - se fillarilamppu hiukan viiveellä joka oli odotettavissakin. Laitoin tossa kolmannen tilauksen. Vielä ei ole ollut tarvettä liittyä VauhtiSuden hyökkäysketjuun. Jonkun toisen Honkonkilaisen liikkeen tilauksen peruminen oli tosi nihkeää. Korttifirma sitten maksoi ostoksen takaisin todella nopaesti kun panin rullan pyörimään. Sitten joskus puolen vuoden päästä yhtäkkiä ilmestyi rahat toisen kerran tilille kun firma ilmeisesti purki rästejään. Kortin myöntänyt pankki oli valppaana ja peri heti tuon tuplahyvityksen tililleen. Kyllä noi isot firmat hyvitykset hoitaa mutta viivettä saattaa todella olla puolikin vuotta. Ei muuta kun korttifirmaan vaan tositteiden kanssa ni asia hoituu.

Tombba
29.12.2009, 16.32
Suosittelen. Eilen just täytin kaavakkeen ja tiedustelin tilannetta, heti yöllä oli ilmestynyt uusi seurantakoodi. Ei ole paketti lähtenyt, mut jotain tapahtui ainakin.

...Nyt pärähti sähköpostiin postitusvahvistuskin, eli noita näemmä pitää muistutella välillä tilauksestaan niin pistävät vauhtia... ;)

ari_kroolaa
29.12.2009, 23.27
Scopesta puheenollen on senkin kautta tilattu lamppu kotiutumassa. :):):)
22.12.2009, klo 10:31 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
17.12.2009, klo 17:10 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
14.12.2009, klo 14:06 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country

Oppiihan tästä nyt sen että Suomessakin paketti makaa joulun tienoilla ainakin viikon!
Ei ihan turha viesti.

alli
29.12.2009, 23.40
Tilaamani paristokäyttöinen jouluvaloketju tuli tänään postiluukusta. Tilauksen olin pistänyt 10. päivä ja postitusilmoitus tuli 12. päivä, mitään seurantakoodia en saanut kun oli niin halpa paketti. Ei mielestäni paha toimitusaika, lähes jouluksi.

Ehdin kyllä vastaavat jo hommata IKEASTA ja Clas Ohlssonilta, mutta ei yksi lisää pahaa tee. Tässä värisävy varmaan sopii paremmin Fenixin lediin, jonka joudun ottamaan taas käyttöön. Clasun lämmin valo taas sopi halogeeni-Mirageen, jonka johto ei oikein kestänyt pakkasia ja täristäviä kevyen liikenteen väyliä.

:)

Lisäys käyttökokemusta saaneena: DX-ketju vaikutti noin ensituntumalta vähän laadukkaammalta kuin em. valot, koska syttyi ilman mitään klemmari- tai hakaneulavirityksiä. Täristävää ajoa poljetulla lumella se kesti kuitenkin vain pari kilometriä, jonka jälkeen lediketju irtosi paristokotelon hitsauksistaan/kolvauksistaan/vai miten niitä kutsutaan, eikä pala enää.

Blackspirit
30.12.2009, 18.58
tulos kahdesta kitinästä:

11.14 tänään

We have asked the warehouse to speed up the shipping, if the item is in stock, it will be shipped these two days. Please check it later.

11.17 tänään

Sorry for that just now our warehouse told me that the item 25149 is not in stock now.

15.39 tänään

Your order has been shipped from the fulfillment center

mitä opin tästä....no perkele kitinää kitinän perään niin alkaa saada tavaraa vaikka ei ole muka varastossakaan

LoneWolf76
31.12.2009, 09.36
Mitenkäs muilla on akku kestänyt käyttöä DX-lampussa?

Itse taisin saada huonon yksilön, kun ainakaan näillä pakkasilla ei kestä kuin puolisen tuntia, että punainen ledi syttyy virtanappulaan. Siitä 15 min eteenpäin ja lamppu sammuu kokonaan. Tämä siis täydellä teholla ja täyteen ladatulla akulla.

StantheMan
31.12.2009, 09.40
Minulla on kaksi akkua ja molemmat ihan priimaa. Ovat kestäneet kovallakin pakkasella ihan riittävästi, tuollaisen kuusi tuntia. Enkä ole niitä edes loppuun asti polttanut.

aautio
31.12.2009, 09.45
Tätä sanomaa on kai aiemminkin foorumilla kuulunut, mutta tässä yksi läheltäpiti-tarina lisää.

Työkaveri iloitsi eilen kun sai DX:stä läppäriinsä uuden laturin illalla - ja tänään aamulla sai todeta että oli omin käsin rakennetun omakotitalon palaminen lähellä. Läppärin akku otti 3A virtaa, mutta laturi pystyi puskemaan vain 2A. Lopputuloksena laturi kuumeni niin paljon, että sen ympärysmuovitkin sulivat. Sitten meni talosta valot kun sähkökaapista paloi sulake. Laturin sisällä ei ollut siis ilmeisesti sulaketta. Siinä se kärysi parkettilattialla sulaneena muovimötikkänä. Onneksi tämä työkaveri oli just tullut kaupasta kotiin ja "haistoi" tilanteen.

brewster
31.12.2009, 10.26
Joo, vähintäänkin ensimmäisillä käyttökerroilla ehdottomasti pitää olla valvonta ja varautuminen pahimmna varalle. Laatu on sen verran rosoista. Mutta kyllä ne Suomestakin ostetut sähkövehkeet osaa syttyä palamaan. Siellä ne on samassa tehtaassa tehtyjä nykyisin kaikki jos sitten valmistuttajan ja maahatuojen valvonta hieman lisää painetta tehdä paremmin.

-kaakku-
31.12.2009, 14.13
tulos kahdesta kitinästä:

11.14 tänään

11.17 tänään

15.39 tänään

mitä opin tästä....no perkele kitinää kitinän perään niin alkaa saada tavaraa vaikka ei ole muka varastossakaan

Ilmeisesti oli lisää kamaa tullut varastoon, koska oma tilaukseni oli myös lähetetty eilen. Tilattu 4.11 :)

Hepe
31.12.2009, 14.43
Mitenkäs muilla on akku kestänyt käyttöä DX-lampussa?

Itse taisin saada huonon yksilön, kun ainakaan näillä pakkasilla ei kestä kuin puolisen tuntia, että punainen ledi syttyy virtanappulaan. Siitä 15 min eteenpäin ja lamppu sammuu kokonaan. Tämä siis täydellä teholla ja täyteen ladatulla akulla.

Kuutisen tuntia on akkupaketissa riittäny virtaa -8 asteen pakkasessa.

Leku
31.12.2009, 15.51
Älkää vaan tilatko muistikortteja tuolta! Kiinan sensuuriviranomaiset tarkistavat jok'ikisen postitettavaksi aiotun kortin (etteivät sisällä kumouksellista materiaalia) ja istuttavat niihin viiruksen.

-kaakku-
31.12.2009, 16.29
Ainakin omassa tulee lampun puolelta ulos.

Juha Jokila
31.12.2009, 16.35
Vai viirus perkele, saas kattoo kun sellanen on jo tulossa.

PHI
01.01.2010, 19.51
Olettekos jo tämän nähneet?:

http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.-100~threadid.502882

Litium paristoja ei saa enää lähettää lentoteitse. Ei taida koskea akkuja?

Kosti K.
01.01.2010, 20.20
Tuossa taannoin perunapeltoja muistuttavilla kevytväylillä ajellessa tuli mieleen, että onko kukaan ehtinyt kehittää DX-teslan tankokiinnitystä paremmaksi? Lamppu tärisee mielestäni ärsyttävän paljon epätasaisella pinnalla ajettaessa ja suuntaustakin saa olla vähän väliä säätämässä. Tuntuu siltä, että valokeila pyrkii nousemaan ylöspäin ajon aikana. :(

Tietysti ensimmäiseksi voisi kokeilla o-renkaan vaihtamista pienemmäksi. Toiseksi voisi tutkia, josko vanhojen pyöränlamppujen pidikkeistä saisi rakenneltua jotain. Erkkarilla olen jo lisännyt tangon kitkaa, joten se kikka on kokeiltu.

Kuitenkin ennen kun alan näpräillä omiani (ja polttaa hermojani), niin kysyisin, olisiko arvon palstalaisilla antaa vinkkejä esimerkiksi valmiista tankopidikkeestä, jonka saisi muokattua DX-teslalle sopiviksi? Viritelmähän voi olla kiinteäkin (lamppu aina kiinni pidikkeessä), koska omassa käytössäni lamppu saa olla koko ajan kiinni tangossa. Muitakin ideoita otetaan vastaan ilomielin. Pahoittelen jo etukäteen, jos asiaa on puitu aiemmin.

Sakkeri91
01.01.2010, 20.25
Laita paksua kaksipuoleista teippiä lampun ja tangon väliin ja vielä o-renkaalla kiinni.

O-rengas pitää lampun paikoillaan ja teippi säilyttää asetukset.

Edit: Teipin pakkastoimivuudesta en kyllä osaa sanoa mitään
En kyllä tiedä mistä moista teippiä saisi, itse olen sitä töistä metrin pätkän sosialisoinut. Siellä kyseistä nauhaa käytettiin peilien kiinnittämiseen johonkin levyyn, joka sitten koko roska nostettiin seinälle.

_dogi_
01.01.2010, 21.59
Kyseessä lienee ihan peiliteipin nimellä kulkeva tavara. Pari milliä paksua valkoista vaahtokumin omaista ainetta jossa on liimapinta molemmin puolin. Jää lähes mihin tahansa kiinni kuin täi tervaan, eikä päästä irti millään.

EDIT: Eikä käsittääkseni ole kovin kallista

Kosti K.
01.01.2010, 22.25
Jep, tuo teippihän on ihan hyvä ratkaisu. Ajattelin taas liian monimutkaisesti tätäkin asiaa. :)

Joskus olen itsekin käyttänyt kaksipuolista Tesa-teippiä, jonka pakkauksessa juuri mainostettiin, että pitää peilitkin seinällä. Ostin sitä pienen rullan tavallisesta rautakaupasta, eikä todellakaan ollut kallista. Myös Velcro-tarranauha (http://www.sareskoski.com/takiaisnauha/P2442/cid=732) voisi toimia, sen kanssa irroittaminenkin olisi helpompaa ja valokeilaa voi säätää helpommin.

Kiitos vielä vinkeistä, pitää huomenna mennä etsimään sopivia tuotteita. http://www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0158.gif (http://www.mysmiley.net/free-fighting-smileys.php)

VPR
02.01.2010, 00.46
Olettekos jo tämän nähneet?:

http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.-100~threadid.502882 (http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.-100%7Ethreadid.502882)

Litium paristoja ei saa enää lähettää lentoteitse. Ei taida koskea akkuja?
Eikös akku ja patteri oo sama battery på engelska?

Blackspirit
02.01.2010, 10.06
Toimiiko se tuo hong kongin postin koodi täälläkin itellan sivuilla paketin seurannassa ??

Gekko
02.01.2010, 13.22
Minenkä tuota koodia tuolta oikein käytetään kun mulla se HK:n posti ei ainakaan tunnistanut koodia...Siinä oli jotain että se ensimmäin kirjain piti muuttaa tai jotain sellaista...Annoin sitten olla kun alkas tuntua niin sekavalta. :(

SammyB
02.01.2010, 13.33
Aika mahtavaa. :)
3.11. tilatut kaksi lamppua lähtivät matkustamaan kohti Suomea.

Aikaisemmin tavara saapui kotipostiin kolmessa viikossa. Tällä kertaa aikaa vierähti hiukka enemmän. Mie typerys jo epäilin että saankohan koskaan noita.

H. Moilanen
02.01.2010, 17.11
Erkkarilla olen jo lisännyt tangon kitkaa, joten se kikka on kokeiltu.

Siivu vanhasta sisäkumista tangon ympärille lisäämään kitkaa?

Iero
03.01.2010, 08.59
Erkkarilla olen jo lisännyt tangon kitkaa, joten se kikka on kokeiltu.
.

Itsestään vulganoituva eristysnauha on erinomainen kitkan lisääjä. Itselläni toimii 100 %.

SammyB
03.01.2010, 12.02
Itsestään vulganoituva eristysnauha on erinomainen kitkan lisääjä. Itselläni toimii 100 %.
Komppaan!

lansive
04.01.2010, 10.16
Minenkä tuota koodia tuolta oikein käytetään kun mulla se HK:n posti ei ainakaan tunnistanut koodia...Siinä oli jotain että se ensimmäin kirjain piti muuttaa tai jotain sellaista...Annoin sitten olla kun alkas tuntua niin sekavalta. :(

Onko siitä kauankin kun se koodi sinne ilmaantui? Minulla on nyt yksi reklamaatio sisällä tavarasta, joka ei koskaan tullut perille (koodilla ei löytynyt mitään postista). Muuten voi kestää viikonkin ennenkuin se koodi toimii edes Hongkongin postissa. Mitään kirjaimia ei kyllä tarvitse muuttaa normaalitapauksissa, vaan se koskee noita EMS-lähetyksiä.

Gekko
04.01.2010, 11.36
Onko siitä kauankin kun se koodi sinne ilmaantui? Minulla on nyt yksi reklamaatio sisällä tavarasta, joka ei koskaan tullut perille (koodilla ei löytynyt mitään postista). Muuten voi kestää viikonkin ennenkuin se koodi toimii edes Hongkongin postissa. Mitään kirjaimia ei kyllä tarvitse muuttaa normaalitapauksissa, vaan se koskee noita EMS-lähetyksiä.
Ei siitä kauaa ole. taisi olla 30. päivä...Joo tuo kirjain asia selkiskin jo...nopeasti huonolla enklannintaidolla vähän sekoilin.

Hyötypolkija
04.01.2010, 14.26
Mutta kyllä ne Suomestakin ostetut sähkövehkeet osaa syttyä palamaan.

Ja jopa "suomalaisten" tekemät. Ostin vähän yli 10v sitten telkkarin made in Turkey. Hyvin pelasi jonkun vuoden, mutta sitten yritti ihan tosissaan syttyä palamaan. Kun savu saatiin pois huoneistosta, paljastui, että virtalaitehan siitä oli kyrvähtänyt. Nokian logo oli kuitenkin palonkestävä ja syyllinen löytyi. Uusi virtalaite ja telkka pelaa hienosti vielä tänäkin päivänä.

No joo, oleellista on toki, paljonko noita kärähdyksiä on laitteiden lukumäärään nähden. Yksittäisen kuluttajan aika hankala luotettavasti sitä arvioida. En minäkään tuohon kiinanihmeen laturiin hirväesti ole luottanut ja edelleen latailen vain, kun joku on paikalla ja hereillä.

Suffeli
04.01.2010, 15.37
Tänään tuli 2kpl DX-Teslaa(tav.&panta), noin kuukausi meni aikaa.
Paketit tulivat kirjeenä, yht'aikaa suoraan postilaatikkoon!
Kaikki pelaa ok, näyttävät olevan yhtä kirkkaita molemmat, kun niitä nyt sisällä testailin.

Tony47
04.01.2010, 18.23
Miten olette kiinnittäneet akun ja mihin? Lamppua käytän vain metsässä joten pitäisi olla helppoa ottaa pois ja laittaa takaisin. Laitoin nyt testilenkillä kiinni nippusiteillä ohjainkannattimeen, mutta niitä joutuu sitten ottamaan pois joka kerran jälkeen.

Nappulakenka
04.01.2010, 18.41
Miten olette kiinnittäneet akun ja mihin? Lamppua käytän vain metsässä joten pitäisi olla helppoa ottaa pois ja laittaa takaisin. Laitoin nyt testilenkillä kiinni nippusiteillä ohjainkannattimeen, mutta niitä joutuu sitten ottamaan pois joka kerran jälkeen.
Toinen repun olkahihnassa ja toinen stemmissä, jota varmistaa yksi lisäremmi :)

Sakkeri91
04.01.2010, 19.55
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26293

Huippuiskari halvalla :D

ErkkiM
04.01.2010, 20.08
Niin, jos siis DX-teslasta kyse, niin minä olen sen akun kiinnittänyt ihan vaan sen mukana tulleella akkupussilla sillä nepparisysteemillä juomapullotelineeseen. Toistaiseksi on siinä hyvin pysynyt - ei kauhian eleganttitapa ja jotain pitää kehittää sitten kun tulee pullokin taas matkaan...
-E

Suffeli
05.01.2010, 12.01
Itsellä akut molemmin puolin tankoa, ovat myös nippusiteillä sidotut.
Teippasin vielä akuille vanhaa sukkaa lämpösuojaksi.

Tänään olisi tarkoitus lähteä ekan kerran testailemaan valoja.

http://img36.imageshack.us/img36/3192/dxteslat.jpg

Hepe
05.01.2010, 12.43

Akun ympärille ohut fylli ettei kolise ja juomapulloon, korkista "tutti" irti ja puukolla halki, akun johto korkista läpi ja tutti johtoon ja paikalleen.
700ml:n pulloon mahtuupi kaksi akkua(DX-tesla mallia), hyvin on toiminu ja on siistin näköinen, kun akut on juomapullossa pullotelineessä.Ei tarvi teippien ja nippusiteiden kans taistella.

VauhtiSusi
05.01.2010, 12.44
Joutuupa sitte näköjään olemaan yhteydessä luottokuntaan tuon maksunpalautus systeemin kanssa...:mad:

H. Moilanen
06.01.2010, 11.19
Tulipa mieleeni...

Mitenköhän Taskulamput.fi on ratkaissut DX-Teslan laturiongelman? Suomessa ei käsittääkseni saisi myydä kuin FI- tai CE-hyväksyttyjä sähkölaitteita. KingKongista suoraa tulleessa laturissa noita hyväksyntiä ei ainakaan ole.

Kuntoilija
06.01.2010, 11.29
Tässä arvostelu tuosta Magic Shinesta. Passeli lamppu se on.
Mielestäni oma Magic Shine on parempi kun oma Hope 4 led.

http://www.youtube.com/watch?v=1qGaPCZxToM&feature=channel

Sami93
06.01.2010, 12.08
Noniin, munkin lamppu (sku.16092) + akut (sku.28677) on tulossa. :D
Laturin (sku.6105) ja kiinnikkeen (sku.8274) liikkeistä ei ole mitään tietoa, kun yhteissumma ei mennyt yli $15.

19.12. paketti lähti Hong Kongista
05.01.2010, klo 14:52 Lähetys rekisteröity 00000 HELSINKI
04.01.2010, klo 17:46 Lähetys rekisteröity 00000 HELSINKI
03.01.2010, klo 17:42 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

Hain paketin postista 7.1.2010. Laitan viestiä lampun, akkujen ja laturin toiminnasta, kunhan laturi tulee.

Suffeli
06.01.2010, 13.00
DX-Teslat, 56€/kipale, superit ovat.
Eilen testasin -17 kelissä, akkukestokin tuntui olevan ihan riittävä, 3h ajoin(lyhdyt eivät posottaneet koko aikaa täysillä tehoilla).
Toisen soihdun merkkivalo muuttui punaiseksi aika nopeasti, mutta itse lamppu jatkoi vaan palamista täydellä teholla himmentymättä.

VauhtiSusi
06.01.2010, 15.40
Joutuupa sitte näköjään olemaan yhteydessä luottokuntaan tuon maksunpalautus systeemin kanssa...:mad:

Luovutin! Lupasivat lähettää tuotteet, jotka ovat varastossa ja loput myöhemmin. Jos tällä sitten välttäis tullit. Annoin vähän niille infoa miten toimivat, tiiä sitte onnistuuko.. Ootellaan nyt sitten, mutta ei sovi tuulettaa ennen kun näkee listan mitä tavaraa on lähteny..

No nythän nuita sais suomestaki....

Mikakoo
06.01.2010, 23.04
Olen tilaillu läjän tavaraa vuosien saatossa DX:ltä ja yhdesti olen saanut väärää tavaraa, toimittivat pikku reklamaatio kirjeen vaihdon jälkeen oikean adapterin ja sain vielä pitää värän tuotteen kaupanpäälle. Nyt tilasin yhteen pikku taskulamppuun 14500 akut ja laturin. Huomasin tilauksen lähdön jälkeen ettö olin unohtanu laittaa toimitus osoitteeseen nimeni lisäksi työpaikkani nimen ja koska tilaus on sen alle 15$ niin en saa seuranta numeroa. Tein tilauksen 18.11 ja koitin saada seuranta numeroa turhaan DX:ltä. Olin jo menettänyt toivoni tilauksen saamisesta itselleni niin tänä tiistaina istuin lounaalla työpaikkani pääsisäänkäynnin vieressä olevassa kahvilassa niin postimies kulki ihan DX:n kirjeen näköinen paketti kädessä ja etsi jotain. Minä hyppäsin siltä istumalta pihalle ja pysäytin tyypin, mikä paketti ja kenelle? sehän oli juuri se minun tilaamani paketti, henkkarit esiin ja tack och adjö.

Leewi
07.01.2010, 11.05
Lamppu tuli vihdoin. Ei kestänyt ihan kahta kuukautta paketin saapuminen. Nyt vilkuu keulalla sellainen strobo, että luulisi autojen huomaavan.

px
07.01.2010, 11.13
Kunhan et tosiaan oikeasti ihan koko ajan käytä sitä strobomoodia ;)

VPR
07.01.2010, 17.51
Onko uusissa riistovaloissa kolme moodia kuten omassani vai tuossa YouTube-testissä olleet viisi?

Jussi T.
07.01.2010, 19.28
Varaosiakin alkaa näemmä pukkaamaan. Akkusatsi vajaat 30 taalaa, mutta jatkojohdon hinta ei ole kuin pari euggia. Ei paljon kannata alkaa kolvaamaan: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32751

Suffeli
07.01.2010, 19.46
Onko uusissa riistovaloissa kolme moodia kuten omassani vai tuossa YouTube-testissä olleet viisi?
3 on, ainakin näissä minun vasta kotiutuneissa yksilöissä.

JaT
07.01.2010, 20.15

Molempia löytyy: sku25149 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149), sku29489 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489) ja sku30864 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30864).

Honkkarin postikin saanut vihdoin mun paketin johonkin koneeseen runnottua viikon panttaamisen jälkeen.

pethe
07.01.2010, 22.06
Toi odottaminen kuulostaa niin jännältä, että pitihän se tilata. Meillä ollaan "Waiting for Supplier" -tilassa

Tänään se sitten tuli, mitä tuossa meni reilu 6 viikkoa. Ja on se kirkas!

Blackspirit
07.01.2010, 23.17
Mulla on kolmen kilpa honkkarista tässä käynnissä, dx-testa vs. otsalamppu vs. 7" sinkku (kaikki tietysti eri paikoista) :D

VPR
08.01.2010, 00.18
Tilasin ton jatkojohdon ja siinä samalla Nappulakengan mainostamat Gilleten Mach3 -terät ja digitaalisen työntömitan, katellaan kauanko kestää.

/edit: Ai niille oli vihdoin tullu toi otsateline tankovalollekin, tilataan pois ku halvalla saa.

Portti
08.01.2010, 09.06
Varaosiakin alkaa näemmä pukkaamaan. Akkusatsi vajaat 30 taalaa, mutta jatkojohdon hinta ei ole kuin pari euggia. Ei paljon kannata alkaa kolvaamaan: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32751

Kiitos vinkistä, pistin jatkojohdon tilaukseen. Kymmenen sentin lisäjohto olisi kylläkin riittänyt minulle, mutta eiköhän tuo pidempikin auta asiaa.

DzeiDzei
08.01.2010, 10.40
Jokohan pitäisi huolestua? HK Postin mukaan paketti on lähtenyt kohti Finlandiaa 16.12.2009, mutta Itellan sivuilla ei näy vielä mitään.

Sami93
08.01.2010, 10.57
Jokohan pitäisi huolestua? HK Postin mukaan paketti on lähtenyt kohti Finladiaa 16.12.2009, mutta Itellan sivuilla ei näy vielä mitään.Ei vielä kannata, itellä paketti lähti 19.12.09 ja näkyi vasta 5.1.10 itellan seurannassa, vaikka oli tullut 3.1.10 hki-vantaalle.

sku.16092: Hyvin toimii, modet vaan vähän pyöri itsestään, mutta loppui kun vähän rämpytteli :D ja on tehokas, vaikka onkin P7-D, eikä B/C.

Esim. leewillä 27.11.09-5.1.10

Leewi
08.01.2010, 11.13
Jokohan pitäisi huolestua? HK Postin mukaan paketti on lähtenyt kohti Finladiaa 16.12.2009, mutta Itellan sivuilla ei näy vielä mitään.

Mulla oli order shipped 27.11.09 ja vastaavasti paketti kotona 5.1.10. Vaihtelevaa on kaukaa postinkulku, samoja kokemuksia Ausseista ja USA:sta (noista voi tulla alle viikossakin tai sitten pahimmillaan parissa kuukaudessa).

Blackspirit
08.01.2010, 12.43
dx-tesla vei kisan voiton, lähetyksestä 8 päivää niin ilmoitus saapumisesta tuli. vielä kun kerkii hakemaan härvelin :)

Viineri
08.01.2010, 14.51
Jokohan pitäisi huolestua? HK Postin mukaan paketti on lähtenyt kohti Finladiaa 16.12.2009, mutta Itellan sivuilla ei näy vielä mitään.

Mulla myös lähtenyt Honkkarista 16.12, ei vielä mitään Itellan seurannassa. No mä
tarviin sitä seuraavan kerran ensisyksynä, joten kiire meni jo.

lansive
08.01.2010, 14.56
Taisi joulukiireiden takia mennä johonkin maapostiin osa lähetyksistä. Tai sitten ne kontit on vieläkin jossain lentokentän takavarastossa odottamassa konetta, mutta ovat toki HK:n postin kontolta jo pois.

Yksi paketti on minullakin tuossa tilassa ja yhdestä tehty reklamaatio kun ei mikään posti tunnista lähetettyä seurantakoodia.

Ei edelleenkään mitään hätäisten hommaa tuo DX:n kanssa asiointi.

LJS
08.01.2010, 17.38
Ei ole hätähousun kauppa joo. Oma lamppu tilaukseen 11.10. ja tänään hain postista. Pari kertaa piti kysellä tilauksen perään. Paketilla kesti 10 päivää matkustaa kiinasta tänne pakkaseen. Että näin täällä...

torvinen
08.01.2010, 20.06
tilasin 21.11 ja tänään postissa eli lähikaupassa...huomenna hakemaan

Tombba
08.01.2010, 21.20
Tänään on sitte tullu iso kasa kiinanihmettä, oma oli myös tänään kotipostissa odottamassa. Loppuis vielä nuo pakkaset niin viitsis lähteä koeajollekin.

mip
08.01.2010, 23.13
Samoin tänne tupsahti valo. Ainoo vaan, että ensin saa odottaa valoa puolitoista kuukautta ja sitten niitä tulee yhden tilatun sijasta kaksi:eek: Oli ihmetys melkoinen kun laatikossa oli kaksi pakettikorttia ja meinasin persauksilleen lentää, kun lähikaupan rouva toi kahta kuplamuovi laatikkoa... no näkeepä kahdella paremmin kuin yhdellä.

PHI
08.01.2010, 23.18
Ei kyllä lakkaa hämmästyttämästä tuo DX:n lähetyspolitiikka...

mutanaama
08.01.2010, 23.24
Samoin tänne tupsahti valo. Ainoo vaan, että ensin saa odottaa valoa puolitoista kuukautta ja sitten niitä tulee yhden tilatun sijasta kaksi:eek: Oli ihmetys melkoinen kun laatikossa oli kaksi pakettikorttia ja meinasin persauksilleen lentää, kun lähikaupan rouva toi kahta kuplamuovi laatikkoa... no näkeepä kahdella paremmin kuin yhdellä.

"NE" tulee noutamaan sen toisen pois. Varo vaan:cool:

SammyB
09.01.2010, 11.17
Samoin tänne tupsahti valo. Ainoo vaan, että ensin saa odottaa valoa puolitoista kuukautta ja sitten niitä tulee yhden tilatun sijasta kaksi:eek:
Käyköhän nyt niin että minä saan vain yhden, tilasin kaksi. :D

DzeiDzei
09.01.2010, 12.12
Jokohan pitäisi huolestua? HK Postin mukaan paketti on lähtenyt kohti Finlandiaa 16.12.2009, mutta Itellan sivuilla ei näy vielä mitään.

No niin kyllä sitä kannattaa vähän hätiköidä. Eilen illalla oli Itellan seurantaan tullut vihdoin merkintää, että Helsingissä on paketti tulollaan.

Tapani
09.01.2010, 13.27
Valo tilattu 25.11.2009 ja postista tuli saapumis ilmoitus 8.1.2010. Ja kaiken lisäksi lamppu on heti käyttövalmis eli ei tarvitse kolvata tms..

VauhtiSusi
09.01.2010, 13.41
No nyt oli toinen osa tilauksesta viety postiin, tilattu 7.12. Pienen säädön ja hätäilyn kautta. Tulee nyt todennäköisesti postiin, ei tulliin..

Mistähan tuolta näkee mitä lähetyksessä on? Kyllähän se seuraava kerta kun tuolta tilaa, niin on pareen purra hammasta ja odotella rauhassa. JA tajuta tilata sopivissa erissä. Kyllähän tuola on sen verran tuota lelua, että varmaan joutuu joskus jotain investoimaan..:o

Sami93
09.01.2010, 13.57
No nyt oli toinen osa tilauksesta viety postiin, tilattu 7.12. Pienen säädön ja hätäilyn kautta. Tulee nyt todennäköisesti postiin, ei tulliin..

Mistähan tuolta näkee mitä lähetyksessä on? Kyllähän se seuraava kerta kun tuolta tilaa, niin on pareen purra hammasta ja odotella rauhassa. JA tajuta tilata sopivissa erissä. Kyllähän tuola on sen verran tuota lelua, että varmaan joutuu joskus jotain investoimaan..:ohttp://www.dealextreme.com/accounts/ Siihen oikealle sähköposti ja salasana, niin näät ne tilaukset, ja sitten siitä minkä yläpuolella lukee "invoice" (ei "tracking"), painat tilausta niin näät mitä siinä valitussa tilauksessa on.

Sakkeri91
09.01.2010, 16.49
Hahaa! 13.11.09 tilattu lamppu ja 09.01.10 saapunut Vantaalle, tuleekohan 2kk täyteen toimitusajassa? :rolleyes:

mip
09.01.2010, 20.46
"NE" tulee noutamaan sen toisen pois. Varo vaan:cool:

Niin eihän ilmaisia lounaita olekaan... Kylläpähän tässä niin käy, että Visa herra vielä molemmat lamput muistaa tai sitten vähintään on joku aamu puurossa syaniidia:D

Niin tai näin niin molemmat lamput pidän. Oli sellainen elämyslenkki kahdella lampulla, että taidan alkaa vakituiseen yöeläjäksi. Varsinkin, kun laittaa molemmat lamput strobolle keskellä talvista korpea;)

VPR
09.01.2010, 20.50
Vielä semmonen strobo että ne vilkkuu sopivasti ristiin ja aina on toinen lamppu päällä. :D

VauhtiSusi
10.01.2010, 13.49
Eilen oli tavara aamulla lähteny kingkongin postiin. Oli sitte kuitenki näköjään kaikki tavarat ollu varastossa, koska kaikkien kohdalla luki "shipped", no jospa ei jäis tulliin. 100 € lasku kokonaisuudessaan. Koitin kyllä opastella miten toimivat... Kai tuossa sitte pariviikkoa heilahtaa enne kun suomen päässä on minkäänlaisia merkintöjä..

AnttiL
10.01.2010, 17.57
Eilen pistin muutaman valonlähteen tilaukseen ja pleikkarin ohjaimen.
Aikasemminkin olen tuolta tilannu ja on siinä jokunen viikko mennyt.
Katsotaan miten käy.

Kosti K.
10.01.2010, 18.49
Pyhäpäivän ajankuluksi kyhäsin akkukotelon puolen litran juomapullosta DX-teslalle. Akkuporakoneella ylimääräiset muovit suukappaleesta pois ja kumisesta osasta sai vielä tiivisteenkin johdon ympärille. Akku pulloon kuplamuoviin käärittynä, jotta ei kolise ajaessa.

Pitää vain tarkkailla, meneekö lunta/kosteutta kovin helposti sisälle pulloon. Jos menee, tiivistystä pitää parantaa ja pullon korkki avata lenkin jälkeen, jotta akun ei tarvitse kosteassa olla. Mittailin myös, että toisenkin valon akun pitäisi mahtua pulloon, jahka muulivankkurit ovat selvinneet Tiibetin vuoriston yli ja tilauksen Suomeen tuoneet ;).

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=526&pictureid=2971

Loortti
11.01.2010, 15.47
Heitän tässä oman kommenttini ja kokemukseni DX takuupuolesta..

Eli tilasin P7 lampun + laturin yms kamaa, joista sitten edellämainitut osoittautuvat viallisiksi.

Lampussa ledi ns. värisee/vilkkuu eli valoteho ei ole tasainen + lampun etupää niin kovin kiinni ettei edes "lisävoimalla" auennut ruuvipenkissä. En viittinyt vääntää aivan väkipakolla, jolloin olisi taatusti hajonnut. Laturi ei taas inahtanutkaan..

Eli dx replacement ilmoitus, pari päivää odottelua, sitten tuli tiedot ja pyyntö lähettää tuotteet takaisin. Postiin, kirjattu kirje ja 17,70€ rahaa tiskiin niin kamat lähti kohti kiinaa.

Samantien kotio ja tein ilmoituksen, että on lähetetty + kuvat kuiteista jne. Heti seuraavana päivänä tuli ilmoitus ok (ja vaihtoivat eri malliin lampun kun pyysin, korvaten välisumman) ja lähettivät korvaavat tuotteet postiin, jotka ovat nyt matkalla minulle.

Korvaussumma oli aluksi jotain 20 USD jota tarjosivat minulle postikuluista, mutta ilmoitin summan olevan euroja ja muunsin minulle aiheutuneet kulut sitten dollareiksi heille. Taas meni päivä jonka jälkeen pahoittelivat virhettä ja ilmoittivat minun vaatimani korvauksen olevan ok ja siirretty maksupalveluun, josta ilmestyy luottokortille.

Siitä pari päivää, niin tuli paypall ilmoitus korvaussummasta ja siirrosta minulle.

Joten omalta kohdaltani en voi valittaa mitenkään heidän takuusta, joka toimi mielestäni erinomaisesti. Turhan vaikeaa englantia on heille selittää, sillä ymmärrystä on vain rajallisesti :)

Joten jos tuotteissa on jotain vikaa ja arvoa pari dollaria enemmän, niin kannattaa lähettää takaisin.

Viineri
11.01.2010, 16.25
Tilaus 6.11
Tänään lähipostissa.

Honkkarista Suomeen 21 päivää, tais tulla potkurikoneella :)

Toivottavasti toimii myös.

Keskiäkäinen lohjalainen
11.01.2010, 16.42
Honkkarista Suomeen 21 päivää, tais tulla potkurikoneella :)

Litium-akkuja sisältävät härpäkkeet taitavat viipyä matkalla nykyisin tuon verran. Tilaamani akut ovat nyt olleet HK-FIN matkalla abouttiarallaa tuon kolme viikkoa eikä niitä edelleenkään näy itellan systeemeissä. Muut DX-paketit tulevat huomattavasti rivakammin.

Juha_H
11.01.2010, 16.43
Tän Kiinaromun ongelmat ei jaksa enää edes ihmetyttää. Pari kertaa olen saanu elvytettyä lampun henkiin kolvilla, mutta nyt alkoi vaihteeksi akusto kenkkuilemaan. Olisikohan jollakulla vinkkiä mistä johtuu.

Eli akut ei suostu latautumaan, laturin valo palaa van vihreänä. Mittailin yleismittarilla akkupaketin napojen jännitetä joka oli 4,2V. En muista ihan tarkkoja voltteja, mutta muistaakseni jännitteet oli ekan akkuparin yli 3,3V ja toisen 0,8V. Maallikkoarvailuna latausta ei tapahdu kun tuo jännite on sama kuin maksimi latausjännite. Laturista mittasin tyhjäkäyntijännitteeksi 8,4V joka tippuu puoleen kun siihen kytkee akkupaketin lataukseen. Olisikohan tälle jotain vielä tehtävissä. Huumorintaju tän tuikun kanssa on ainakin ollu koetuksella mutta ei viitsisi viskoa kevyestä agressiontunteesta huolimatta 60e lampulla ihan vielä vesilintua. Mutta jos edes kolmas korjauskerta ei saa aikaan toimivaa lamppua, niin täytyy miettiä tilanne uusiksi.

dirtyrider
11.01.2010, 17.35
Joten omalta kohdaltani en voi valittaa mitenkään heidän takuusta, joka toimi mielestäni erinomaisesti. Turhan vaikeaa englantia on heille selittää, sillä ymmärrystä on vain rajallisesti :)

Joten jos tuotteissa on jotain vikaa ja arvoa pari dollaria enemmän, niin kannattaa lähettää takaisin.

Samanlaisia kokemuksia täälläkin, tosin reklamaation liitteeksi laittamani kuvat eivät riittäneet vikaselostuksen kanssa, kun neiti toisessa päässä vastasi, ettei ole kovin "tekninen henkilö". Piirsin Photarilla ympyrät ja nuolet kuljetuksessa vaurioituneisiin kohtiin. Kolme kertaa lähettivät samat tuotteen, kunnes tuli ehjänä perille kuplakuoressa. Edelliset sain pitää ja kolvailin kasaan, tosin arvoakaan ei ollut kuin vajaa 10e.

Nuo Juha_H:n kommentit ei ole kovin rohkaisevia...

_dogi_
11.01.2010, 19.40
Ihmelamppu tilattu 29.11, lähti DX:ltä 30.12 ja noudin tänään paikallisesta postista. Toimi ensimmäisen latauksen verran.

Löin lampun heti sen saatuani laturiin, ja punainen valo vaihtui vihreäksi noin 5 sekunnin jälkeen. Lamppu täysille ja ajanotto juoksemaan. 2h20min jaksoi paahtaa jonka jälkeen sammui.

Nyt ei suostu latautumaan (ainakin laturin valo palaa jatkuvasti vihreänä). Onko mitään tehtävissä, vai olisiko viisainta pistää paluupostiin koko roska? Sähkömittari kyllä löytyy, muttei juuri sen käyttötaitoa, enkä viitsisi avata akkupakettia jos tuo täytyy kuitenkin pistää paluupostiin.

Harmittaa vietävästi. Lamppu on kyllä pirun kirkas, pieni ja kevyt, vaan aika kallis noin kertakäyttöisenä, 40 senttiä minuutilta.

EDIT: Pitäisikö laturin ledin näyttää vihreää valoa, kun se on seinässä, mutta akkupaketti ei ole kiinni laturissa? Meikäläisellä valo välkky/värisee jossain vihreän ja punaisen välimaastossa. Kun aikansa irroittelee ja kiinnittelee laturia seinästä ja akkua laturista niin välillä valo on muutaman sekunnin punaisena kunnes se taas alkaa välkytellä mitä sattuu ja lopulta palaa vihreäksi.

fsol77m
11.01.2010, 20.21
Ihmelamppu tilattu 29.11, lähti DX:ltä 30.12 ja noudin tänään paikallisesta postista. Toimi ensimmäisen latauksen verran.

Löin lampun heti sen saatuani laturiin, ja punainen valo vaihtui vihreäksi noin 5 sekunnin jälkeen. Lamppu täysille ja ajanotto juoksemaan. 2h20min jaksoi paahtaa jonka jälkeen sammui.

Nyt ei suostu latautumaan (ainakin laturin valo palaa jatkuvasti vihreänä). Onko mitään tehtävissä, vai olisiko viisainta pistää paluupostiin koko roska? Sähkömittari kyllä löytyy, muttei juuri sen käyttötaitoa, enkä viitsisi avata akkupakettia jos tuo täytyy kuitenkin pistää paluupostiin.

Harmittaa vietävästi. Lamppu on kyllä pirun kirkas, pieni ja kevyt, vaan aika kallis noin kertakäyttöisenä, 40 senttiä minuutilta.

EDIT: Pitäisikö laturin ledin näyttää vihreää valoa, kun se on seinässä, mutta akkupaketti ei ole kiinni laturissa? Meikäläisellä valo välkky/värisee jossain vihreän ja punaisen välimaastossa. Kun aikansa irroittelee ja kiinnittelee laturia seinästä ja akkua laturista niin välillä valo on muutaman sekunnin punaisena kunnes se taas alkaa välkytellä mitä sattuu ja lopulta palaa vihreäksi.

heti kun laturin laittaa seinään kiinni niin laturin pitäisi näyttää vihreää... jos lataus käynnistyy tulee tilalle punainen valo..
ongelmasi lienee vain se että kontakti on niin heikko ettei laturisi ehdi lataamaan mitään ja tyhjän akun täyteen lataaminen pitäisi kestää ainakin 4-5h... joskus jopa enemmän...

kontaktia voi testata myös niinpäin että silloin kun laturi ei ole kiinni seinässä mutta kunnolla kiinni akkupaketissa niin laturin valon pitäisi tällöin olla myös vihreä jos kontaktia on laturin ja akun välillä. jos kontaktia ei ole niin laturi ei näytä mitään.

_dogi_
11.01.2010, 20.28
ongelmasi lienee vain se että kontakti on niin heikko...

Laturi irti seinästä ja akkupaketti kiinni laturissa -> Tasainen, välkkymätön vihreä valo

Laturi seinässä, mutta akkupaketti irti laturista -> Laturin valo värisee ja välkkyy. Valo pääsääntöisesti vihreä, mutta värisyttelee punaista sekaan eika rauhoitu lainkaan.

Laturi seinässä ja akkupaketti kiinni laturissa -> Valo pääsääntöisesti vihreä, mutta silloin tällöin välkkyy ja väläyttelee punaista. Saattaa palaa jopa useita sekunteja punaisena kerrallaan, mutta ikävän harvoin :)

Ei tuo ihan kuosissa taida olla..

EDIT: Akkupaketin liittimestä mitattu 6,76V. Eli laturiin liitettäessä laturi pysyy vihreänä, mutta kun lamppua polttelee niin sen ledi näyttää punaista.

fsol77m
11.01.2010, 20.56
taitaapi olla laturissa siis jotakin vikaa... (jos kolvi pysyy kädessä niin laturin purkaminen ja osien uudelleen kolvaaminen voi auttaa)
... edit harmi kun dx:stä ei saa samanlaista laturia erikseen tilattua vaan muut laturit ovat pelkille yksittäisille akuille.....
edit2 jos haluat lamppuasi vielä käyttää joskus johonkin niin tilaa toinen dx lamppu ja toivo että sen mukana tulee kunnossa oleva laturi.
edit3 jos haluat luopua lampustasi ny kokonaan niin voin ostaa sen pois sopuhintaan...

Speedgoat
11.01.2010, 21.17
Tässä yhden DX-tilauksen tarina:

24.9 Tilaus pyörälampusta (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149 ja euroadapteri). Paypal vahvistaa tilauksen, DX:n sivut sylkäisee kuitin, mutta sähköpostivahvistus jää puuttumaan. En huolestu asiasta sen ihmeemmin, ehkä siellä on ruuhkaa tai jotain.

-- Aikaa kuluu, alan huolestua --

21.10 Sähköpostia asiakaspalveluun. Tähän ei koskaan tullut mitään vastausta.
23.10 Pienen penkomisen jälkeen löydän oikean kohdan DX:n sivuilta ja jätän pyydetyt yksityiskohdat prosessoitavaksi.

-- Seuraan fillarifoorumia. Tavara liikkuu edelleen, joten jään odottavalle kannalle --

5.11 Postilaatikkoon kolahtaa vastaus: "Because of PayPal system bug, the order you mentioned above hasn't been shown up in our system, and we are unable to notice it automatically until the customer contacts us.". Jaaha, että tämmöinen. BTW, jostain syystä minun piti käydä kuittaamassa tiketti DX:n sivuilla.
6.11 Tilausvahvistus saapuu lopultakin postilaatikkooni. Samalla myös tilausten seuranta alkaa toimia.

-- Odottelua ---

13.11 Adapteri lähtee DX:ltä Hong Kongin postiin
28.11 Adapteri sopii suomen lentokoneen kyytiin
28.11 Lamppu lähtee DX:ltä Hong Kongin postiin
1.12 Adapteri kotipostissa
4.12 Katselen hämmentyneenä alle eurolla maapallon toiselle puolelle lähetettyä adapteria kädessäni. Lamppukin olisi kiva.
17.12 Lamppu sopii suomen koneeseen Hong Kongissa
23.12 Lamppu saapuu kotipostiin. Lamppu pelaa ja tuottaa lumiseen maastoon valoa enemmän kuin riittävästi.

Summa summarum. Jos tilausvahvistus ei ilmaannu s-postiin heti, niin sitten vain täyttämään reklamaatiotikettiä DX:n sivuille.

_dogi_
11.01.2010, 23.05
taitaapi olla laturissa siis jotakin vikaa... (jos kolvi pysyy kädessä niin laturin purkaminen ja osien uudelleen kolvaaminen voi auttaa)
... edit harmi kun dx:stä ei saa samanlaista laturia erikseen tilattua vaan muut laturit ovat pelkille yksittäisille akuille.....
edit2 jos haluat lamppuasi vielä käyttää joskus johonkin niin tilaa toinen dx lamppu ja toivo että sen mukana tulee kunnossa oleva laturi.
edit3 jos haluat luopua lampustasi ny kokonaan niin voin ostaa sen pois sopuhintaan...Kunpa olisikin varmaa että vika on laturissa eikä esim. akuissa niin olisi helppo päätös pistää toinen lamppu tilaukseen..

Jatko testailuun: 2,5 tunnin "lataamisen" jälkeen (laturin valo jatkuvasti vihreä) voltit olivat pudonneen 6,76 -> 6,66. Laitoin valon päälle, ja se jaksoi palaa muutaman sekunnin, jonka jälkeen voltteja olikin enää 6,15.. prkl!

Saletisti ainoa vika/moka oli se, että poltin akun ihan loppuun asti, eikä kiinan ihmelapsi jostain syystä tykkää siitä.

fsol77m
11.01.2010, 23.20
Kunpa olisikin varmaa että vika on laturissa eikä esim. akuissa niin olisi helppo päätös pistää toinen lamppu tilaukseen..

Jatko testailuun: 2,5 tunnin "lataamisen" jälkeen (laturin valo jatkuvasti vihreä) voltit olivat pudonneen 6,76 -> 6,66. Laitoin valon päälle, ja se jaksoi palaa muutaman sekunnin, jonka jälkeen voltteja olikin enää 6,15.. prkl!

Saletisti ainoa vika/moka oli se, että poltin akun ihan loppuun asti, eikä kiinan ihmelapsi jostain syystä tykkää siitä.

itsekkin olen useasti tyhjentänyt akun niin tyhjäksi kuin suinkin sen saa (en ole mitannut jännitteitä tosin silloin) ja hyvin on oma laturini kyllä ladannut sitä ja akutkin toimivat edelleen :)

_dogi_
11.01.2010, 23.24
Epäilen että vika on akkupaketissa..

"Latailin" sitä pari kertaa hetken ja sitten poltin lampulla tyhjäksi. Seuraus on se, että nyt sähkömittari näyttää tasan 0,00V jännitettä akun liittimestä (aiemmin tuo 6-7). Lisäksi nyt kun kytkee akut laturiin niin se jatkaa valon "värisyttämistä" eikä rauhoitu tasaisen vihreäksi. Eli ei ilmeisesti huomaa lainkaan että piuhan päässä on jotain.

Eipä taida olla enää muuta tehtävissä kun pistää paluupostissa takaisin koko boksi ja toivoa että uusi ehtisi tulla ensi talveksi.

EDIT: Voisin tietysti käydä testaamassa akkuja/laturia jonkun foorumilaisen tykönä jos täältä Helsingistä avuliasta aatua löytyisi. Tuskin tuosta mitään suurempaa hyötyä olisi, mutta selviäisi ainakin se kummassa on häikkää, laturissa vai akuissa.

EDIT2: Laturi antaa ulos 5V, onko ihan normilukema?

fsol77m
12.01.2010, 04.32
Epäilen että vika on akkupaketissa..

"Latailin" sitä pari kertaa hetken ja sitten poltin lampulla tyhjäksi. Seuraus on se, että nyt sähkömittari näyttää tasan 0,00V jännitettä akun liittimestä (aiemmin tuo 6-7). Lisäksi nyt kun kytkee akut laturiin niin se jatkaa valon "värisyttämistä" eikä rauhoitu tasaisen vihreäksi. Eli ei ilmeisesti huomaa lainkaan että piuhan päässä on jotain.

Eipä taida olla enää muuta tehtävissä kun pistää paluupostissa takaisin koko boksi ja toivoa että uusi ehtisi tulla ensi talveksi.

EDIT: Voisin tietysti käydä testaamassa akkuja/laturia jonkun foorumilaisen tykönä jos täältä Helsingistä avuliasta aatua löytyisi. Tuskin tuosta mitään suurempaa hyötyä olisi, mutta selviäisi ainakin se kummassa on häikkää, laturissa vai akuissa.

EDIT2: Laturi antaa ulos 5V, onko ihan normilukema?

minulla laturi antaa ulos 8.5volttia ja akkupaketti jota on jo 30min käytetty niin näyttää 7.9volttia.
älä turhaan postittele takaisin vaan myy lamppupaketti esim minulle niin voin sitä esim käyttää tee-se-itse lamppujen rakenteluun vaikka laturi ja akut olisivatkin sököt tms. sillä rahojen palautus yms voi kestää useamman kuukauden tms.

aautio
12.01.2010, 21.39
Olipas suuri ero noiden lamppujen tehossa.

Tänään lenkillä pääs vertaamaan meikän vanhempaa (alkusyksystä tilattu) uunituoreeseen (marraskuussa tilattu). Vanhempi oli selkeästi kirkkaampi, "puoliteholla" suurinpiirtein samanlainen kuin tämä uunituore kirkkaimmalla asetuksellaan.

Lisäksi vanhemman valokeila oli valkoisempi ja uudemman keltaisempi.

fsol77m
12.01.2010, 22.09

Tänään lenkillä pääs vertaamaan meikän vanhempaa (alkusyksystä tilattu) uunituoreeseen (marraskuussa tilattu). Vanhempi oli selkeästi kirkkaampi, "puoliteholla" suurinpiirtein samanlainen kuin tämä uunituore kirkkaimmalla asetuksellaan.

tämän huomasin itsekkin tuossa jo viimevuoden puolella... tosin pari viikkoa himmeämmän valon saapumisesta tuli toinenkin dx valo joka taas oli yhtä kirkas kuin viime keväänä tilattu varmasti ensimmäisten joukossa wanhaa satsia oleva...
lienee sisällä eri binin tai huonompilaatuisen binin omaavaa lediä tms.

mutanaama
12.01.2010, 22.32
Mä ehdin jo modaamaan molemmat saapuneet, joten vertailun teko ei enää onnistu. Mutta jälkimmäisenä saapuneessa ei ollut yhtään piitahnaa, vain tilkka jotain kirkasta liimaa, joka oli lisäksi irti. Eli kannattaa kattoa näiden uusienkin tahnatilanne.

Kinkkujuusto
12.01.2010, 23.24
1.12.09 on DX:stä lähtenyt aika paljonkin tavaraa tulemaan. Eipä ole näkynyt. 22.12.09 lähti P7 lamppu kohti Suomea, ei näy Itellan seurannassa.

Jotenkin tuntuu oudolta kun nyt olen ebaysta tilannut tavaraa ja on tullut muutamassa viikossa (hong kongista). :seko:

lansive
12.01.2010, 23.30
22.12.09 lähti P7 lamppu kohti Suomea, ei näy Itellan seurannassa.

Sama vika täällä. Taitaa olla HK posti laittanut ne johonkin karavaaniin joka juuri nyt taivaltaa Mongolian arolla kohti Suomea.

Viime vuoden lopulla alkoi aika pahasti heikentyä DX:n toimitukset. Aiemmat n. 10 tilausta on mennyt ongelmitta (tosin ei nopeudesta voi kehua sittenkään), mutta nyt on jo kaksi ongelmatapausta käsillä.

Eipä silti, laitan taas valoja tilaukseen kun juniorit jo rikkoivat yhden.

VauhtiSusi
13.01.2010, 00.03
Sais tuon yhden edes. Paketti tuleekin kahdessa osassa, ja tietenki lamppu puuttuu siitä ...kele! Otsapannallinen ois tulossa, saa nähä millon.. Pitäsköhän laittaa pyöräversio tilaukseen..onkohan niitäkään varastossa..

Nappulakenka
13.01.2010, 00.09
En vähään aikaa tuolta mtn ole tilannut, joten ajattelin testata palvelua ja toimituksen nopeutta tilaamalla firesteel jutun.. :D Mitään kiirettä tuolla ei siis ole eli laitetaan tämä tuonne turhien hankintojen/heräteosto laatikkoon.. Sieltä kun se joskus saapuu, niin se menee suoraan ajoreppuun ja sen saa sieltä tarvittaessa :)

_dogi_
13.01.2010, 09.57
Johan on vekotin. Kaksi päivää rämppäsin tuota ja koitin saada sitä toimimaan, ei onnistunut millään. Tänä aamuna ajattelin että koitan nyt vielä kerran, ja voila.

Laturi seinään -> kiinteä vihreä valo, ei vilkkumista.
Akkupaketti kiinni laturiin -> punainen valo, vaikuttaisi lataavan.
Akku irti ja mittari laturin liittimeen -> 8,49V.

Onkohan joku DX:n keijo käynyt yön aikana korjaamassa tuon. Muuten en ymmärrä miten laite jossa ei ole liikkuvia osia korjautuu itsestään yön aikana maatessaan pöydällä.

Gekko
13.01.2010, 14.02
Johan on vekotin. Kaksi päivää rämppäsin tuota ja koitin saada sitä toimimaan, ei onnistunut millään. Tänä aamuna ajattelin että koitan nyt vielä kerran, ja voila.

Laturi seinään -> kiinteä vihreä valo, ei vilkkumista.
Akkupaketti kiinni laturiin -> punainen valo, vaikuttaisi lataavan.
Akku irti ja mittari laturin liittimeen -> 8,49V.

Onkohan joku DX:n keijo käynyt yön aikana korjaamassa tuon. Muuten en ymmärrä miten laite jossa ei ole liikkuvia osia korjautuu itsestään yön aikana maatessaan pöydällä.
Jos niillä on nuo lentoliput ilmaisia kun ilman postareita paketitkin tulevat...
Niitten huoltopoika on käyny hoitamassa asian ettei jää mitään hampaankoloon asiakkaalla. :D

Keskiäkäinen lohjalainen
13.01.2010, 14.42

... tai sitten laturiin oli rahtauksen aikana kerääntynyt kosteutta joka nyt on kuivunut pois.

Sakkeri91
13.01.2010, 17.38
Tasalaatuisia vehkeitä. Jotkut valittavat etteivät saa lamppua kierrettyä auki, tämä omani oli niin löysällä, että sen sai kahdella sormella avattua.

2kk suurinpiirtein tasan meni kun lamppu Honkkarista tuli tänne. Jees.

VPR
13.01.2010, 18.17
Yöllä tuli viesti että tavarat on raijattu DX:n varastosta postin varastoon, katotaa millo tulee tänne.

AnttiL
13.01.2010, 19.20
Yöllä tuli viesti että tavarat on raijattu DX:n varastosta postin varastoon, katotaa millo tulee tänne.

Samoin tuli sähköpostia.

_dogi_
13.01.2010, 20.25
Tasalaatuisia vehkeitä. Jotkut valittavat etteivät saa lamppua kierrettyä auki, tämä omani oli niin löysällä, että sen sai kahdella sormella avattua.Sama oli täällä. Oli niin löysällä että hyvä kun ei pudonnut itsekseen.

Taidanpa lopettaa tuon oman yksilöni mielenvikaisen käytöksen raportoinnin tänne, mutta loppuun on vielä todettava, että juhlin hieman turhan aikaisin. Laturi antoi tuota ~8,5 volttia noin tunnin, jonka jälkeen se on tyytynyt noin 7,5 volttiin. Latailee lamppua puolesta tunnista reiluun tuntiin, ja paloaika on sitten suunnilleen samassa haarukassa. Ei hyvä.

Kinkkujuusto
14.01.2010, 13.06
Nyt kyllä laittaa ihmetyttämään tämän kaupan / HK:n postin toiminta.

4 eri tilausta laitettu marraskuun lopulla vetämään. 1.12. tulee viesti "shipped".

Paketteja ei näy eikä kuulu, 1,5 kk kulunut siis tuostakin.

21.12. laitoin pari lisätilausta vetämään, 23.12. tuli viesti "shipped". Ja tänään ne ilmestyi molemmat postilaatikkoon. :seko: :seko:

orcatri
14.01.2010, 14.47
Todetaan nyt taas se, ettei DX itsessään ole ollenkaan kovin hidas putiikki. Tämä toki edellyttää sitä, että tavaraa on saatavilla. (Tietty tuon taikahohdon kanssa näin ei aina ole ollut.) Eli aika nopeaan ne kamat sieltä toimitukseen lähtevät. Ja yleensä sitten homma tollaa tähän eli Hongkongin postilaitokseen. Itselläni lamppu lähti ensin jonnekin Australiaan ja sitten kun saivat homman kuntoon, niin paketti lojui vielä kuukauden päivät siellä postin varastossa. Paketin matka ei sitten kauaakaan kestänyt.
Kannattaa sieltä Hongkongin postin seurannasta katsoa, että onko paketti oikeasti lähtenyt vai odottaako se vain lähtöä. Se DX:n shipped-viesti ei siis vielä takaa mitään.

Loortti
14.01.2010, 15.46
DX joulun aika oli kyllä enemmän tai vähemmän vaikeaa.. Ongelmia oli lähetyksissä ja HK postissa jo ennen joulua + sitten vielä jouluruuhka päälle. Itsellä ainakin on kaikki sujunut todella tahdikkaasti heti vuoden alusta, verrattuna jouluksi tilaamiini tuotteisiin.

Mutta oli joulu tai kesä tai mikä tahansa, on syytä aina varautua 1-1,5 kk toimitusaikaan. uskon 90% paketeista saapuvan tolla aikavälillä perille.

Toimitusaikaan vaikuttaa niin paljon DX alati muuttuva "varastomäärä" ja heidän alihankkijoiden varastot. Itsellä tuotteet, jotka ovat olleet hyllyssä, ovat siirtyneet todella tahdikkaasti postin puolelle. Viimeisin kesti DX päässä 2 päivää, sitten Shipped, HK postissa seisoi noin 3 päivää ja nyt pitäisi olla jo matkalla kohti suomea. Odotankin mielenkiinnolla tuleeko nyt toimitusaikaennätys!

Kinkkujuusto
14.01.2010, 16.29
Kannattaa sieltä Hongkongin postin seurannasta katsoa, että onko paketti oikeasti lähtenyt vai odottaako se vain lähtöä. Se DX:n shipped-viesti ei siis vielä takaa mitään.

Tuo on vaan tuota pikkusälää joka tulee kirjeessä ja seurantakoodia ei ole tarjolla. Eikai tässä muu auta kun odotella kiltisti :rolleyes:

Make76
14.01.2010, 23.19
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30864

Tuollanen tuli ittelle nyt n.4 viikkoon. Toimii ja näkee. Yksi pieni vika siinä on...joka ei kyllä haittaa käyttöä. Siinä SOS modessa morsettaa väärin sen. Ei ole kiinan poijjaalla morse aakkoset hallussa. Morsettaa näin ...----... ja oikeahan olisi ...---... !

jaakkoso
14.01.2010, 23.22
Tänne saapu lamppu myös, tilattu joulukuun alussa. Tilasin samoihin aikoihin laturiadapterin, jota ei tosin vielä näkynyt.

Make76
14.01.2010, 23.28
Minä unohdin adapterin tilata niin tuettiin sitten verkkokauppa.comia 6.9e. :eek:
Tyhmästä päästä yleensä kärsii lompakko.

kamuleontti
14.01.2010, 23.45
23. joulukuuta tilatut kamat saapuivat alkuviikosta. Kaikki tilattu toimii. Ei valittamista.

Loortti
15.01.2010, 11.55
Kaikki 18650 akkuja tilanneet.

Löytyikin sitten googlen avulla heti, niin korjataan viesti. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21474

Onko kellään enemmän tietoa kyseisistä akuista saati kokemuksia todellisesta kapasiteetista. Itsellä on nyt 2500 ja 2400 mAh akkuja.

Samuli
15.01.2010, 22.13
Yksi pieni vika siinä on...joka ei kyllä haittaa käyttöä. Siinä SOS modessa morsettaa väärin sen. Ei ole kiinan poijjaalla morse aakkoset hallussa. Morsettaa näin ...----... ja oikeahan olisi ...---... !
Jos se menisi oikein, niin sehän olisi kopiointia. :D
Sori, oli huono heitto.

VauhtiSusi
15.01.2010, 22.38
Eka osa lähetyksestä suomessa. Ihan nopia oli kuitenki, jos tavaraa on hyllyssä. Paska ku tilattua tuo valo ohtapannalla, voi tovin kestää. Pitää yrittää vaihtaa normiversioon..

Gekko
16.01.2010, 15.25
Olikohan se 5.11 kun tilasin dx teslani(2kpl). Keskiviikkona sain lamput käsiini.
Mahtavatehoisia ovat! Hyvin toimivat.
Toista olen testannu senverran että kolme tuntia kestää valoteho.(täydellä teholla) taisi mennä vähän ylikin..
Sinänsä vähän ikävä tuo punainen varoitusvalo, kun se syttyi niin meni ehkä viis minuuttia kun valo sammui.
Se taas hyvä kun valoteho tuntuu pysyvän vakiona sammumiseen asti.

Siis kokonaisuutena MAHTAVA lamppu!

Iero
16.01.2010, 20.47
Tästä linkistä (http://www.dealextreme.com/search.dx/search.for%20SKU%2029489/30864) löytyy DX-teslan lisäosia esim. 100 cm jatkojohtoa ja pääpantaa sekä akkupakettia.

Juha Jokila
16.01.2010, 23.17
Kaikki 18650 akkuja tilanneet.

Löytyikin sitten googlen avulla heti, niin korjataan viesti. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21474

Onko kellään enemmän tietoa kyseisistä akuista saati kokemuksia todellisesta kapasiteetista. Itsellä on nyt 2500 ja 2400 mAh akkuja.
Löysin kerran DX:n keskustelusäikeistä jonkun harrastajan taulukot noiden erinlaisten 18650 akkujen ominaisuuksista. Karkeasti ottaen iso kapasiteetti tarvitsee matalan purkuvirran, koska sisäiset vastukset saattavat muuten kuumentaa akkua ja lataussyklien määrä voi jäädä vaatimattomaksi. P7 taskulampuissa tekstin mukaan on liian iso virta noille 3000 mAh:n akuille, tiedä sitten.

Siinä suositeltiin P7 ledeille sellaisia mustia koristeellisia 2400 mAh akkuja, siis näitä:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20392

Mulla on neljä tuollaista ja hyvin ne toimivat. Tosin en ole käytössä huomannut mitään oleellista eroa TrustFiren harmaisiin 2500 mAh:n akkuihin nähden. Mitään mittauksia en ole viitsinyt tehdä eikä muun värisiä akkuja ole tullut edes hankittua.

JaT
17.01.2010, 01.10
Maanantaina saapui juu lamppu. Muutamaa päivää vajaa 2kk meni. Onhan se melko kirkas, pimeässä kämpässä pientä vertailua ja tuon 3-tilaisen(hi-lo-sos) lo vastaa about Fenixin LD20:iä maksimiteholla. Vielä kun pääsisi metsässä koittamaan.

Gekko
17.01.2010, 05.42
Nyt ei tartte lamppua enää kaukomailta tilatakkaan kun joku kaupittelee fillarin torilla lamppua vaatimattomaan 100€ hintaan.:D

Iero
17.01.2010, 09.50
Maanantaina saapui juu lamppu. Muutamaa päivää vajaa 2kk meni...

Tilasin Scope and Laserista MagicShinen 12.12.09.
Firma pani paketin postiin 14.12.09.
Honkkarin posti laittoi paketin Viroon 21.12.09.
Viron postiin se ilmestyi 12.1.10 ja 13.1.10 puoliltapäivin postimies kiikutti Võrussa paketin työpöydälleni.

Iero
17.01.2010, 10.04

Saman ilmiön olen myös havainnut - mitä uudempi lamppu sitä keltaisempi ja himmeämpi (3 lamppua - saatu marraskuussa, joulukuussa ja tammikuussa). Tosin himmeysero ei yllä puolitehoeroon lähellekään. mutta on havaittavissa seinää vasten. Väriero näkyy valkoista seinää vasten ja erityisesti valokuvasta. Erot eivät ole kuitenkaan niin merkittäviä, että häiritsisivät käyttämistä. Kaikilla näkee ja hyvin.

Sami93
17.01.2010, 12.11
Ei oo tullut vielä laturia ja kiinnikettä tankoon.. Laitoin tilauksen 11.12. eli samaan aikaan kuin lampun ja akkujen tilauksen joka on tullut jo.

Yhteishinta oli 10.33, joten koodia ei ole.

Lukee vaan, että Shipped (by Air Mail).

Pitää varmaan vaan odotella.

VPR
17.01.2010, 13.19
Destination - Finland
The item left Hong Kong for its destination on 17-Jan-2010

Loortti
18.01.2010, 15.48
Kylläpä vain! Uusi dx toimitusaika ennätys ja vielä roima sellainen.

Eli DX ilmoitti shipped 8.1 ja tilaus meni sisään muistaakseni 6.1. No itellalta tuli aamulla saapumisilmoitus eli 18.1 perillä. Eli toimituksessa paketti ehti olla peräti hurjat 10 vuorokautta! Jos tuon tahdin pystyvät ylläpitämään niin täytyy nostaa hattua!

VauhtiSusi
18.01.2010, 16.00
Jes, 15 päivä on pakattu ohtavalo+taskuvalo pakettiin ja viety kingkongille. Suuresta hätäilystä on ollu apua, mutta silti tämä säätö vähän nolottaa. No kunhan tavara tulee niin uus riistolamppu tilaukseen...

Sakkeri91
18.01.2010, 21.39
http://www.kolumbus.fi/ulla.paussu/kyp%C3%A4r%C3%A4.jpg

Hyvin istuu tankoversiokin kypärään. Kävin vielä paikallisesta elektroniikkaliikkeestä hakemassa jatkojohtoon tarvikkeet, niin saa akun näppärästi ajotakin selkätaskuun.

Ei voi kun kehua, hyvä ostos!

JaniR
18.01.2010, 22.38
Tilasin Scope and Laserista MagicShinen 12.12.09.
Firma pani paketin postiin 14.12.09.
Honkkarin posti laittoi paketin Viroon 21.12.09.
Viron postiin se ilmestyi 12.1.10 ja 13.1.10 puoliltapäivin postimies kiikutti Võrussa paketin työpöydälleni.

Mulla kesti 10pv tilauksesta, joka oli 29.12.
melko ripeetä!

Jani

Ana75
19.01.2010, 09.46
Hyvin istuu tankoversiokin kypärään.

Nätisti istuu tuohon Spessun kypärään :)

Onko mikä malli, Propero vai joku muu? Menikö ihan suoraan kiinni kypärään ilman loveamista tms.?

Mulle on jo tulossa toinen lammpu ihan vaan varalle, kun olin sen verran tyyväinen tuohon kapistukseen.

Sakkeri91
19.01.2010, 19.07
Propero on malli.
Meni aivan suoraan ilman minkäänlaisia työkaluja, lyhyemmällä mukana tulleella kuminauhalla on mukavan tukevasti kiinni.

Nostin tosin lampun tuohon yhtä pykälää taempaan "puolaan", on lamppu korkeammalla ja saa paremmin säädettyä kulman eikä kypärä ole etupainoinen.

Keskiäkäinen lohjalainen
20.01.2010, 12.13
Hong Kongin posti vähän kupeksii. Tilasin 18650-akkuja DealExtremestä joulukuun puolivälissä. Tänään ne ovat noudettavissa postista. Hong Kongin posti raportoi lähettäneensä paketin kohti Suomea jo 21.12. Kuukausi vierähti siis postin kynsissä. Aika hidasta.

kinde
20.01.2010, 19.19
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18307 Mulle tuli tommonen 4:llä AAA patterilla toimiva lamppu. Sutjakka muotoilu ja kivasti valotehoakin. Hintakaan ei ole paha. Tätä voin suositella.

SaamiBoy
20.01.2010, 20.40
...Muuten en ymmärrä miten laite jossa ei ole liikkuvia osia korjautuu itsestään yön aikana maatessaan pöydällä.

Tuo kosteus tietty voi olla yks, liitoksessa/liittimessä voinu olla likaa/vikaa tai sitte siellä on juotoksessa häikkää. Myöskin jetlagista toipuminen on voinut aiheuttaa yhtäkkisen toimimisen.

Mites noissa DX:n lampuissa on tullien kans käynyt? Hinta kun on sen 80 dollaria, joka on pyöreästi 56 euroa. Tämän hintaisesta nonEU-maasta tilatusta tuotteesta ilmeisesti pitäisi joutua makselemaan jo veroja? Vai onkos se niin, että päästävät noita juuri ja juuri rajan ylittäneitä paketteja läpi sormien?

Tombba
20.01.2010, 22.09
Mites noissa DX:n lampuissa on tullien kans käynyt? Hinta kun on sen 80 dollaria, joka on pyöreästi 56 euroa. Tämän hintaisesta nonEU-maasta tilatusta tuotteesta ilmeisesti pitäisi joutua makselemaan jo veroja? Vai onkos se niin, että päästävät noita juuri ja juuri rajan ylittäneitä paketteja läpi sormien?

Jos niitä tohon tahtiin tänne tulee kun tää foorumi antaa ymmärtää niin eihän ne muuta ehtis tekemäänkään kuin verottamaan fillaristeja... :p

AnttiL
21.01.2010, 07.33
Jahas tilaus saapuut eilen suomeen ja tänään yöllä lahteen, katsotaan kauan kestää sieltä laatikkoon :rolleyes:

VPR
21.01.2010, 10.15
Mulla ei vielä näy pakettia Itellan seurannassa vaikka sunnuntaina HK:n aikaa lähteny tulemaan.

DzeiDzei
21.01.2010, 10.40
Mulla ei vielä näy pakettia Itellan seurannassa vaikka sunnuntaina HK:n aikaa lähteny tulemaan.
Mulla kesti 23 päivää tuosta HK:n lähetysilmoituksesta ennen kuin näkyi Itellan seurannassa, että paketti oli Vantaan lentokentälle tullut.

VPR
21.01.2010, 18.11
Tää hulluko vaa tilas mun kanssa samoihin aikoihin ja samaan aikaan siirrettiin paketit postin huomaan.

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Rekisteröinti: 21.1.2010 klo 15:35:58
Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

AnttiL
22.01.2010, 11.45
VPR, kyllä se sieltä tulee.
Tänään hain paketin postista, eilen oli jo mutta kun tuo saapumisilmoitus tuli lootaan niin myöhään että ei ehtiny hakea.
3 pienikokoista led lamppua tuli, ja yllättävän paljon löytyy tehoa tuostakin :eek:

VPR
22.01.2010, 13.20
Näyttäis olevan se eka paketti noudettavissa postista, toka ei oo seurannassa mutta voin vissiin kysellä oisko samalla nimellä mitään. Ei viittis turhaan odotella viikonlopun yli.

Anaxagore
22.01.2010, 14.39
8.1.2010 tilasin kasan jatkojohtoja, toisen akun, adaptereita ja tankokiinnikkeitä. Tänään 22.1. hain postista paketin jossa oli nuo kaikki. Kohtuullisessa ajassa tuli. :)

Sami93
22.01.2010, 16.35
Noniin, akut on ollut latauksessa klo 14.10 asti. Katotaan kauanko kestää ladata (= 3-4h?).

Laturi toimii (sku.6105), akut toimii (sku.28677), lamppu toimii (sku.16092), kiinnike on ihan hyvä (sku.8274), ja USA-FIN-adapteri (sku.3529) toimii. :D

Toinen paketti, jossa oli kiinnike, adapteri ja laturi, tuli keskiviikkona postiin.

Otin pois 4 tunnin latauksen jälkeen. Vihreä valo alkoi palamaan vasta silloin, kun akku ei ollut laturissa kiinni. :eek:

VPR
22.01.2010, 17.45
Otsateline tuli kotiin asti ja paketti oli postissa, digimauseri ja partaterät mukana mutta jatkojohto on tilapäisesti lopussa ja tulee myöhemmin.

MAS
22.01.2010, 18.59
Kun homma toimii DX:llä niin näyttääpi toimivan aika hyvin nykyään. Aina ei käy ihan yhtä hyvin.

Tilasin ekan DX Teslakopion viime elokuussa, tuli alle kuukaudessa ok. Siitä innostuneena tilaamaan toisen perään. Saapui sekin kohtuu ripeästi, mutta akku oli siinä setissä sökö.

Ja siitä alkoi sitten "huvi" DX:n asiakaspalv...asiakasviihdytystiimin kera. Halusivat ensin sökön akun takaisin. Lähetin. Sitten selittelivät aikansa miksi eivät saa toimitettua minulle uutta akkua. Uhkasin Paypalilla. Sitten he halusivat koko setin takaisin. Kieltäydyin koska olin jo tilannut uuden akun tilalle Geomangearista. No, nyt tammikuun alussa he vähän yli 3kk viivyttelyn jälkeen ilmoittivat että nyt on "solution" ja palvelutiketti meni kiinni. "Solution" saapui tänään postissa ja oli laturi.

Ei s**tana minkälaista sohlaamista. Koomista on että heillä oli siellä päässä kuitenkin ihan ystävällinen, kohtuullista englantia solkkaava asiakaspalveluhlö, mutta itse hyvin yksinkertaista ongelmaa eivät vain noin 10:stä vaihdetusta viestistä huolimatta saa fiksattua.

Jännityksellä odotan minkä vastauksen onnistuvat kehittämään minulle kun uudessa tiketissä reklamoin että "solution" oli melkein kohdalleen...

Onneksi itse tuote on hyvä. Ja Geomangear sai toimitettua uuden akun yhdessä vilauksessa joten setti toimii, tosin hintaa tuli kunnes DX:n kanssa tulee sopu.

kh74
22.01.2010, 20.00
Liekö jotain tällaista jo täällä esiteltykin, mutta laitan nyt kuitenkin:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=604&pictureid=3049

Eli tuollaisella sopivasti leikatulla folionpalalla saa muokattua valokuvion mielestäni lähes täydelliseksi. Leikkaa likimain paraabelin muotoisen lätkän ja taittaa sen lasin alle ja heijastimen taakse, niin se pysyy paikallaan.

Hotspotin voi suunnata vaakasuoraan eteenpäin, jolloin se näyttää kauas, ja folio heijastaa jo suoraan renkaan eteen sopivasti valoa, joka muuten menisi taivaan tuuliin.

Maastossa käytettäessä valokuvio näyttää sopivan tasaiselta läheltä kauas, ilman häiritseviä kirkkauseroja.

Kestää kymmenen minuuttia askarrella ja maksaa ehkä puoli senttiä. :D

Nappulakenka
22.01.2010, 20.09
Olisi mukava nähdä kuvia valokeilasta, onnistuisiko kh74? :)

Kosti K.
24.01.2010, 13.51
Liekö jotain tällaista jo täällä esiteltykin, mutta laitan nyt kuitenkin:

Minä kokeilin samaa syksyllä, kun ensimmäistä kertaa sain valaisimen käsiini. Tein levyn Motonetistä hankitusta auton sivupeilien väliaikaiseen korjaamiseen tarkoitetusta, hieman kovemmasta muovista. Taisi olla tämä tuote (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=46-2102) kyseessä.

Mielestäni viritys ei oleellisesti parantanut valokuviota. Hotspot himmeni ja lamppu alkoi valaista etupyörää, mikä on mielestäni tarpeetonta. Joten otin levyn pois.

Ehkä pitäisi tehdä vielä enemmän testejä, esimerkiksi laittamalla levy eri korkeudelle tai erilaiseen kulmaan ja tutkia saisiko valokuviota paremmaksi. En yhtään epäile, etteikö viritys voisi toimiakin, jos asetukset saa kohdilleen. Ikävä tosiasiahan on, että valoa menee aika paljon harakoille ilman levyä.

Toinen asia, mitä yritin levyn kanssa arvioida oli vastaantulijoiden häikäistyminen. Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että valo näyttää ihan yhtä kirkkaalta oli levyä tai ei.

mutanaama
24.01.2010, 15.25
Olisi mukava nähdä kuvia valokeilasta, onnistuisiko kh74? :)

Tässä vastaava virityst tehty MC-E-lediin. Sopii parhaiten maantielle, mutta metsässäkin tankovalona riittävä. Lumella ei muuta tarvita.

Spotti on edelleen olemassa, mutta ei läheskään niin kirkkaana. Alussa tuntuu, että valoa olis jopa vähemmän, kun se on laajemmalla alueella. Mutta mielestäni lisääntyvä hajavalo on paljon parempi kuin tiukka spotti, joka lähelle katsottaessa sokaisee hetkeksi.
http://uholas.pp.fi/images/view/mce%20heijastus.jpg

Nappulakenka
24.01.2010, 17.16
Kiitos muhis, näyttää jännältä kun valokeila katkeaa tuolla tavalla. Voin uskoa, että valo levittyy tuolla modauksella paremmin. Saadaan se taivaalle häviävä valo käyttöön, mutta taidan tällä kertaa jättää tuon modauksen väliin..

Timo W
24.01.2010, 18.04
Nyt lähti eka tilaus DX:ään. Kokonaista $1.37 tai vast :)

Tällä viikolla tupsahti ruuvaripari kotiin. Mitään seurantakoodeja en missään vaiheessa löytänyt, joten aika kauan sai pelätä, että rahat oli menneet hukkaan. :rolleyes:

Eli reilu kk meni

lansive
24.01.2010, 18.11
Ja siitä alkoi sitten "huvi" DX:n asiakaspalv...asiakasviihdytystiimin kera. Halusivat ensin sökön akun takaisin. Lähetin. Sitten selittelivät aikansa miksi eivät saa toimitettua minulle uutta akkua. Uhkasin Paypalilla. Sitten he halusivat koko setin takaisin. Kieltäydyin koska olin jo tilannut uuden akun tilalle Geomangearista. No, nyt tammikuun alussa he vähän yli 3kk viivyttelyn jälkeen ilmoittivat että nyt on "solution" ja palvelutiketti meni kiinni. "Solution" saapui tänään postissa ja oli laturi.

Vähän samansuuntaista kokemusta. Pari kuukautta tappelin niiden kanssa kun pakettia ei saatu toimitettua. Seurantakoodit olivat vääriä ja aina pyydettiin odottamaan viikko. Nyt on paketti lähtenyt, joten vähän jännittää mitä tulee.

Seuraavaksi ajattelin, että jos vastaavaa tulee, niin Paypalin kautta reklamaation kehiin ja uusi tilaus perään. Säästää aikaa ja vaivaa ilmeisen paljon.

Hammer
24.01.2010, 20.04
Juuri hetki sitten sain vastauksen viikko sitten lähetettyyn kyselyyn. Paypal tililtä lähti kyl rahat vaan tavaraa ei tullut. Nyt lähettivät seuranta koodin. Mistä moisen koodin toimivuuden voi tarkistaa?

Tilaus tehtiin reilu 4kk sitten joten luulisi sen tavaran jo tänne asti ehtineen :)

PHI
24.01.2010, 22.13
Pitää kyllä olla mahtava lamppu, jotta se on kaiken tässä ketjussa kuvatun vaivan ja ongelmien arvoinen. Toivottavasti ei kellään jää lopullisesti fyrkat sisään.

Hammer
24.01.2010, 22.28
Ihan muuta romua .. riistoteslaa ei tullut tilattua ..

VPR
24.01.2010, 22.52
Mitään seurantakoodeja en missään vaiheessa löytänyt, joten aika kauan sai pelätä, että rahat oli menneet hukkaan. :rolleyes:Pikkutavaroilla ei oletuksena ole seurantaa, jos sellaisen haluaa pitää maksaa vähän extraa niinku sanotaan.

missile
25.01.2010, 15.15
Ihan muuta romua .. riistoteslaa ei tullut tilattua ..
Kannattaa huudella perään, jääny johonkin varaston nurkkaan... Ome tilaus oli joskus useamman kuukauden "pending", mutta lopulta lähettivän kun kyselin että jokos sen sais kohta.

Gekko
25.01.2010, 17.11
riistoteslaa ei tullut tilattua ..
Taitaa tuo alkuperäinen Tesla olla se riistolamppu...Hinta kun on noin 300€:rolleyes:

mutanaama
25.01.2010, 18.04
Kiitos muhis, näyttää jännältä kun valokeila katkeaa tuolla tavalla. Voin uskoa, että valo levittyy tuolla modauksella paremmin. Saadaan se taivaalle häviävä valo käyttöön, mutta taidan tällä kertaa jättää tuon modauksen väliin..

Tässä vähän vertailua, mitä siitä tulee kun alkaa leikkimään. Etäisyys tuonne mutkaan noin 20m, kaarevat risut ovat reilusti pään yläpuolella

Peilimodattu riistolamppu, sorry tärähtäneestä kuvaajasta

http://lh5.ggpht.com/_GRbCDVCToDI/S12-H03UO4I/AAAAAAAAA_k/R88sSRhyGZw/s720/P1250008.JPG

Ja sama lamppu kolmella MP-G ledilöisellä
http://lh3.ggpht.com/_GRbCDVCToDI/S12-M9fSkWI/AAAAAAAABAA/gyIl6z6Q3fU/s720/P1250006.JPG

Ja tässä 30-40m etäisyys pikku kuuseen. Se että kuva näyttää hiton kirkkaalta fillarin edessä johtuu just siitä että se on niin kirkas. Otsalampun kanssa erittäin hyvä ja tasainen valo.
http://lh6.ggpht.com/_GRbCDVCToDI/S13CFQRrY5I/AAAAAAAABAk/J3xF-hwUrig/s720/P1250002.JPG

zippo
25.01.2010, 18.07
Onko molemmat valot stongassa?

mutanaama
25.01.2010, 18.18
Peilimodattu on stongassa, ja kolmen MPG:n ledi on päässä. Stongavalossa on vain samantyyppinen heijastin kuin riistolampussa, kolmen ledin setissä taas ulkokuoret ja erotiikka

Ola
25.01.2010, 18.57
Tässä vähän vertailua, mitä siitä tulee kun alkaa leikkimään. Etäisyys tuonne mutkaan noin 20m, kaarevat risut ovat reilusti pään yläpuolella

Ja sama lamppu kolmella MP-G ledilöisellä
http://lh3.ggpht.com/_GRbCDVCToDI/S12-M9fSkWI/AAAAAAAABAA/gyIl6z6Q3fU/s720/P1250006.JPG

Jotain tämäntapaista valokuviota kaipaisin, löytyykö tarkempaa tietoa lampustasi? Näyttää älyttömän tasaiselta tuo valo!

Ola

mutanaama
25.01.2010, 20.48
Mä riipasin sen vanhan ledin rungosta hitoilleen ja laitoin tilalle rinnan kolme XP-G lediä, á n 360lm. Sopiva välilätkä korotuspalaksi vaan nyt sattu löytymään himasta.
Linssiksi vakavasti raiskattu entinen 7-linssinen lätkä. Valmistaja Khatod ja 39mm narrow versio. Siitä palotellusta jäi kolme erillistä linssiä yli, ja XP-E ledejä olis antaa mukaan. Jos siis haluut askarrella. http://lh6.ggpht.com/_GRbCDVCToDI/S13liRwX2QI/AAAAAAAABBM/6Lp17JbC8QA/s720/P1250002.JPGtimena

Ola
25.01.2010, 22.17
Kiitti tarjouksesta, mutta mulla ei tota kiinanihmettä vielä ole, modatuilla P7 fikkareilla ajellaan, toisessa spotti ja toisessa vähän leveämpi keila. Täytyy varmaan kokeilla joskus vastaavanlaista viritystä jos nykyisiin kyllästyy.

Kinkkujuusto
25.01.2010, 22.49
Kiitti tarjouksesta, mutta mulla ei tota kiinanihmettä vielä ole, modatuilla P7 fikkareilla ajellaan, toisessa spotti ja toisessa vähän leveämpi keila. Täytyy varmaan kokeilla joskus vastaavanlaista viritystä jos nykyisiin kyllästyy.

Millä olet ton spotin toteuttanut?

Ola
26.01.2010, 13.44
Millä olet ton spotin toteuttanut?

Mulla on tämmönen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14451

Siinä on luonnostaan semmonen aika kirkas keskiosa, hajavaloakin tulee mutta kirkas keskiosa dominoi.

Ola

Silvera
26.01.2010, 18.28
Mulla on tämmönen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14451

Siinä on luonnostaan semmonen aika kirkas keskiosa, hajavaloakin tulee mutta kirkas keskiosa dominoi.

Ola

Miten on lamppu toiminut? Suositteletko? Kypärään vai tankoon? Mulla on tangossa se kaikista keskustelluin, eli DX-tesla ja mietin taskulamppumallista valoa yleiskäyttöön ja kypärään kiinnitettäväksi.

Ola
27.01.2010, 00.13
Miten on lamppu toiminut? Suositteletko? Kypärään vai tankoon? Mulla on tangossa se kaikista keskustelluin, eli DX-tesla ja mietin taskulamppumallista valoa yleiskäyttöön ja kypärään kiinnitettäväksi.

No toi on aika painava, vaikka sahaa sen lyhyeksi ja käyttää ulkoista akkua. valokuvio on sen verran spottimainen, että ainoana valona ei aivan optimaali. Oon kokeillu sekä tankovalona ja kypärävalona, jälkimmäisenä parempi mutta sahattunakin melkein parin sadan mötikkä on vähän turhan raskas. varsinkin jos tota käyttää sellaisenaan ja laittaa akut sinne sisään niin on aika jööti, tangossa ehkä menee mutta kypärään liian painava mun mielestä.

Hyvä puoli on laaja sisääntulojännitealue, voi käyttää melkein mitä akkua vaan, siis jos haluaa käyttää ulkoista akkua. Mulla oli 5Ah 13,2V akku edellisestä lampusta ja sillä toi lamppu palaa ainakin neljä tuntia.

Sehän taidetaan luokitella "throweriksi", eli tiukka valokuvio kaukana olevan kohteen valaisemiseen. Kattoisin ehkä jotain pienempää P7 fikkaria, tankovalona mulla on tämä: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12060

Siinä on vähän leveämpi keila, ja tykkään siitä enemmän tankovalona kuin tosta isosta, toimii myös kypärävalona. Tossa lampussa ei ole ihan niin leveä keila kuin mitä siitä olin lukenut.

Jos ihan nollasta lähtee lamppua hankkimaan, niin se kuuluisa DX-tesla on kyllä aika hyvä vaihtoehto.

VauhtiSusi
27.01.2010, 13.19
No niin. Nyt on riistotesla kotona! Ohtapanta versio näyttää ihan ookoolta. Illalla testi. Kuin kauan kannattaa ladata?

Kyllä tuo selvittely auttoi varmasti lähetyksen nopeuteen. Onneksi tulivat kahdessa osassa. Pitää kattoa jaksaako tilata toista samanlaista. On kuitenkin tuo Feniksin ohtavalaisin lisänä, joka oli ihan oikeasti helvetin hyvä hintalaatusuhteeltaan. Tuli nimittäin jänkällä testattua, patterit kestää!!

eupa
27.01.2010, 14.16
Nyt tuli kyllä tavaraa ennätysnopeasti. tilasin linkissä olevan lampun+akut+laturin
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12761

Tilaus sisään 18.1 ja tänään 27.1 sai hakea postista. Riistoteslan kanssa meni yli 3kertaa pidempään...

EDIT. Nyt on akut ladattu ja lamppua testattu. On muuten selvästi kirkkaampi kuin toi mun dxtesla. Mistä lie johtuu:seko:

Mika Hollström
27.01.2010, 21.10
Pitää kyllä olla mahtava lamppu, jotta se on kaiken tässä ketjussa kuvatun vaivan ja ongelmien arvoinen. Toivottavasti ei kellään jää lopullisesti fyrkat sisään.

Kyllä olen ihmetellen seurannut keskustelua. Jännitetään, koska se oikein tulee. Maalinkuivumisen katseleminen on aivan yhtä hyvää hupia.

Lupinen Tesla se vain toimii ja toimii ja toimii. Rahat menivät jo kauan sitten (olisivat menneet muuhun turhaan kuitenkin), mutta lamppu on kaiken sen arvoinen.

Noloa meininkiä.

random5
27.01.2010, 21.23
Noloa meininkiä.

Kiva kun kävit. Tulethan toistekin.

eupa
27.01.2010, 21.36
Jep. Tosi noloa meininkiä:D

Miten tässä nyt enää kehtaa kylilläkään liikkua..

Mika Hollström
27.01.2010, 22.23
Kiva kun kävit. Tulethan toistekin.

Joo. Tästä puuttuu vain se, että joku jyväskyläläinen hinkkajamode antaa varoituksen.

Minä pyöräilen hyvän mielen, kunnonkohotuksen ja ilmastonmuutoksen puolesta, mutta tämän ketjun laihialaiset näköjään rynnii rahan perässä.

Varmaan nämä ottaisivat ihottumankin, jos ilmaiseksi saisivat.

mutanaama
27.01.2010, 22.23
Hävettää että olen edes postannu kuvia.

VauhtiSusi
27.01.2010, 22.31
En osta oikiaa Lupinen Teslaa, mutta Wilman kylläkin jo ensi syksylle. Koska riistoversio ei tule kestämään niin rajua menoa, mitä tuleman pitää.. Mutta onhan tämä pakko testata, kyllä tuo hintansa haukkuu..:)

Mika Hollström
27.01.2010, 22.49
Hävettää että olen edes postannu kuvia.

Juu. Kannatta hävetä. Kyllä sä täällä Deal Extreme-hiekkiksellä olet kovin neppaamaan, mutta oletko oikeasti ajatellut asiaa hiukan pidemmälle?

jaakkoso
27.01.2010, 22.50
Taitaa olla Mika mersumiehiä. Suattaapi miestä pikkase ketuttaa, ku menny rahansa Lupineen laittaan, ku halvemmallaki sais :P

Mika Hollström
27.01.2010, 22.56
Taitaa olla Mika mersumiehiä. Suattaapi miestä pikkase ketuttaa, ku menny rahansa Lupineen laittaan, ku halvemmallaki sais :P

Höpöjä puhut. Lupineen meni rahat jo pari vuotta sitten. Harmita ei se yhtään. Ja autoilua yritän välttää... Tosin sen Mersun vaihdoin äskettäin toiseen merkkiiin :-)

JH_
27.01.2010, 23.06
Mutanaamalla alkaa olla valokeilat kohdillaan. Voin uskoa että on mukava ajella tuolla kolmen XPG valokeilalla kun on poikkeuksellisen mukavan oloinen. Lupinen valot ovat valokeilaa, valotehoa ja hintaa lukuunottamatta aivan erinomaisia. Kiinanihme ei modaamattomana ole juurikaan lupinea parempi (Teslaan verrattuna), mutta itse tekemällä saa sellasen mikä on hyvä ja on vielä enemmän kotimainen kuin saksan ihmeet.

mutanaama
27.01.2010, 23.15
Juu. Kannatta hävetä. Kyllä sä täällä Deal Extreme-hiekkiksellä olet kovin neppaamaan, mutta oletko oikeasti ajatellut asiaa hiukan pidemmälle?

Takaan ja alleviivaan, että valaisimissani on enemmän eurooppalaista käsityötä, kuin yhdessäkään lupinessa.
Kato ku itse tekee saa sellasen kun haluaa.

Mika Hollström
27.01.2010, 23.34
Takaan ja alleviivaan, että valaisimissani on enemmän eurooppalaista käsityötä, kuin yhdessäkään lupinessa.
Kato ku itse tekee saa sellasen kun haluaa.

Eli sellaisen Deal Extremen kuin haluaa.

Riksa
27.01.2010, 23.43
Eli sellaisen Deal Extremen kuin haluaa.

Kun sulla nyt näyttää olevan moraalinen yliote kaikista näistä kerettiläisistä jotka eivät Xenuun usko, voisitko kertoa mistä tee-se-itse lampun komponentteja saa tilata ilman halveksuntaa?
Lisäksi niille vääräuskoisille jotka eivät yksinkertaisesti kykene säästämään Aidon Teslan(tm) hintaa, antanet armollisesti vinkin hyvästä pyörän valosta jonka voi ostaa ilman katumusharjoituksia. Listaa samalla mistä ko. lampun komponentit on hankittu.

Samalla voisit tietysti valaista massoja kertomalla mistä saa ostaa polkupyörän, millä autolla kannattaa ajaa sekä mitä sähköyhtiötä pitää käyttää jotta ei joudu Xenun ylenkatseen alaiseksi?

- R

Mika Hollström
27.01.2010, 23.51
Kun sulla nyt näyttää olevan moraalinen yliote kaikista näistä kerettiläisistä jotka eivät Xenuun usko, voisitko kertoa mistä tee-se-itse lampun komponentteja saa tilata ilman halveksuntaa?
Lisäksi niille vääräuskoisille jotka eivät yksinkertaisesti kykene säästämään Aidon Teslan(tm) hintaa, antanet armollisesti vinkin hyvästä pyörän valosta jonka voi ostaa ilman katumusharjoituksia. Listaa samalla mistä ko. lampun komponentit on hankittu.

Samalla voisit tietysti valaista massoja kertomalla mistä saa ostaa polkupyörän, millä autolla kannattaa ajaa sekä mitä sähköyhtiötä pitää käyttää jotta ei joudu Xenun ylenkatseen alaiseksi?

- R

Onko se noin vaikeaa, kun huomaa, että maailma tuhoutuu juuri mutanaaman ja kaikkien kiinanihmelampputilaajien ja heidän kaltaistensa vuoksi jopa viikon ennen aikojaan :-)

Mikä ihmeen uskonto se on, että moraalin voi heittää varattomuuden vuoksi romukoppaan vain siksi, että saa ajella päivänvalossa yölläkin?

Riksa
28.01.2010, 00.04
Onko se noin vaikeaa, kun huomaa, että maailma tuhoutuu juuri mutanaaman ja kaikkien kiinanihmelampputilaajien ja heidän kaltaistensa vuoksi jopa viikon ennen aikojaan :-)

No sitäpä juuri, yritän päästä selville siitä, miten pitäisi toimia jotta maailmanloppu tulee ajallaan. Tähän mennessä on todettu miten ei saa tehdä mutta mitään ohjeita oikeaan toimintatapaan ei ole tarjottu.

- R

VPR
28.01.2010, 00.05
Muistaakseni maapallon laskettu tuhoutumisaika on noin viiden miljardin vuoden päästä, mulle on se ja sama onko se viikko suuntaan tai toiseen ja se tuskin yhdestä viiskymppisestä riippuu.

mutanaama
28.01.2010, 00.09
Voi UIttu tota Mouhon "ajatuksen" juoksua.:D
Melkonen savolainen.

Mika Hollström
28.01.2010, 00.50
Muistaakseni maapallon laskettu tuhoutumisaika on noin viiden miljardin vuoden päästä, mulle on se ja sama onko se viikko suuntaan tai toiseen ja se tuskin yhdestä viiskymppisestä riippuu.

Tuota juuuri ihmettelen...

grebe
28.01.2010, 07.36
Otsapannallinen Taikaloisto tuli eilen. Suunnittelin sitä kypärään tankoon asennetun Bettyn kaveriksi. Vielä kun pakkanen laskisi, että pääsee testaamaan. Vähän kyllä luulen, että valo jää koiran kävelytykseen.

Sitä tässä pohdin, että jos liitineroavaisuuden ratkaisee Lupinen ja Kiinanihmeen välillä, niin käykö Lupinen laturi kiinanihmeakun lataukseen? Näkisi hieman mitä ladatessa tapahtuu.

AnttiL
28.01.2010, 07.39
Piti sit pistää uus tilaus vetämään, kaverit osti noi pikkulamput pois :eek:
Joten p7 , akut ja laturi tilaukseen, plus muutama pikkulamppu varalle.

Gekko
28.01.2010, 08.03

Mikä ihmeen uskonto se on, että moraalin voi heittää varattomuuden vuoksi romukoppaan vain siksi, että saa ajella päivänvalossa yölläkin?
Nythän saatiin oikein evankelista tähänkin topiikkiin. :D
Taitaa Mika hyvä olla vain näin että se sun "aito ja oikea" superlamppusikin on suurimmaksi osaksi itämaan poikien tuotosta...;)
(kuvittelen mielessäni lupinen tehtaan varastotilaajan tietokoneruudun äärellä tekemässä tilausta deal extremestä...kun on niin halpaa...)

Loortti
28.01.2010, 09.02
Nä on taas näitä sankareita suorastaan jotka eksyy foorumille pätemään moraalista ja maailmasta jne. Tarkennetaan vielä kohta sankari nimimerkkiin Hollström ettei jää epäselväksi ketä tarkoitan.

Tekis mieli vaan levittää sunkin tekemises pöydälle ja oon 110% varma et kyllä sun jeesustelus olis taas niin itsepyhää lässytystä ko olla voi. Jos itse ostat kaiken suomesta ja kävelet kaikkialle, kierrätät jne. ni todella suuri jee, mut ei tarvi tulla itkee siitä jollekkin foorumille.

Jos joku kiinan lamppu on mun suurin ekorikos tässä maailmassa, ni ei muuten vois vähempää kiinnostaa.

static
28.01.2010, 09.15
Nyt täytyy sanoa, että tekivät kyllä ennätyksen toimitusajan suhteen.. 25.11 tilattu paketti saapui 26.1 ja 17.1 tilattu saapui eilen eli 27.1:D

Pekka L
28.01.2010, 09.26
Mulla on suomalainen Polar-mittari ranteessa, S725X. Sen takakannessa lukee Made in China. Ensimmäisen version aiheesta, Suomessa valmistetun S625X:n ostin jenkeistä, halvemmalla kuin suomalaisen kauppiaan sisäänostohinta. Valtameren yli kuljetus + tullimaksut jenkkeihin + myyntikatteet, hinta on matalampi kuin millä kotimainen kauppias saa ostaa sen myytäväksi. Kenen moraalia pitäisi tarkastella lähemmin?

Mutta kyllä mäkin voin alkaa maailmaa pelastaa fillarilla. Tähän asti olen itsekkäästi pyöräillyt vain oman itseni takia, mutta ei mulle ole mikään ongelma tehdä seuraava treeni ilmastonmuutoksen vuoksi. Teen sen kyllä lämmitetyssä sisähallissa, kun tuo ilmastonmuutos on toistaiseksi talvilomalla.

Aijuu, mä olen muutenkin parempi ihminen. Mulla ei ole DX teslaa, eikä tule. Eikä mitään P7 lamppua. Eikä tule.

Gekko
28.01.2010, 11.02
Aijuu, mä olen muutenkin parempi ihminen. Mulla ei ole DX teslaa, eikä tule. Eikä mitään P7 lamppua. Eikä tule.
Halleluja!:D
Pienenä vinkkinä Pekalle sanoisin...Älä sano koskaan: ei koskaan.
Mutta pysy uskossasi lujana.:D

Ola
28.01.2010, 13.26

Kandee mennä kirjoittamaan vaikka jeesustelutopikkiin.

Pekka L
28.01.2010, 15.11
Halleluja!:D
Pienenä vinkkinä Pekalle sanoisin...Älä sano koskaan: ei koskaan.
Mutta pysy uskossasi lujana.:D

Onhan siinä julistuksessa kieltämättä riskinsä. Mutta peeseiska on tehosyöppö ledi jossa on melko huono hyötysuhde. Cree alkaa olla jo likellä niiden virallista tavoitetta, 150lm/W. Siinä on jo aika lailla merkitystä akuston koolle jos kuudella watilla saadaan peeseiskan valotehot.

Noi 1x18650 P7 fikkarit on kaikkein väsyneimpiä. Jos niistä todella otettais se 900lm, olisi akku valmis ~kolmessa vartissa.

Gekko
28.01.2010, 18.28
Onhan siinä julistuksessa kieltämättä riskinsä. Mutta peeseiska on tehosyöppö ledi jossa on melko huono hyötysuhde. Cree alkaa olla jo likellä niiden virallista tavoitetta, 150lm/W. Siinä on jo aika lailla merkitystä akuston koolle jos kuudella watilla saadaan peeseiskan valotehot.

Noi 1x18650 P7 fikkarit on kaikkein väsyneimpiä. Jos niistä todella otettais se 900lm, olisi akku valmis ~kolmessa vartissa.
Joo, mutta ookko tuota DX teslaa kokeillu? On se mun mielestä ainakin hintaansa nähden todella tehokas lamppu. En kyllä kaipaile yhtään parempaa valotehoa. (eivätkä vastaantulevat autotkaan, valojen räpsyttelystä arvellen...:D)

Pekka L
29.01.2010, 06.21
Joo, mutta ookko tuota DX teslaa kokeillu? On se mun mielestä ainakin hintaansa nähden todella tehokas lamppu. En kyllä kaipaile yhtään parempaa valotehoa. (eivätkä vastaantulevat autotkaan, valojen räpsyttelystä arvellen...:D)

Oon mä niitä nähnyt vierestä kaksin kappalein. Ja onhan se varmasti hintaisekseen pätevä. Mutta siinä on vikana se, että sellainen löytyy suurin piirtein joka tangosta nykyään. Sen vuoksi sitä ei mun fillariin tule. Aina pitää uida hiukan vastavirtaan:p

(Mulla on 2 diy-valoa, tanko/kypärä, jotka maksoi yhtä dx:ää vähemmän ja lm-määrä pitäis olla ~sama dx valon kanssa. Suunnitteilla tehokkaampi, +1000lm todellinen teho)

Gekko
29.01.2010, 18.14
Oon mä niitä nähnyt vierestä kaksin kappalein. Ja onhan se varmasti hintaisekseen pätevä. Mutta siinä on vikana se, että sellainen löytyy suurin piirtein joka tangosta nykyään. Sen vuoksi sitä ei mun fillariin tule. Aina pitää uida hiukan vastavirtaan:p

Ok...Ymmärrän. Mäkin oon vähän vastarannankiiski joskus. :D

Cokkeli
29.01.2010, 18.36
Olis 6x trustfire 18650 kennoa, uusia myytävänä. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790 jos nyt jotain kiinnostaa. Halvemmalla kuin DX:Stä jos haet

makkeli
29.01.2010, 19.00
Oli tullut paketti tänään Hong Kongista. Pisti hiukan hymyilyttämään noiden kinuskien touhu.

Tarinaa toisesta Kiinan ihmekaupasta Kaidomainista.

1. Tilasin 1050mA drivereita.
2. Tuli 350mA
3. Valitin
4. Kauppa pahoitteli, että meidän vika ja kysyi oletko tyytyväinen tuotteeseen.
5. En ollut tyytyväinen halusin oikeat tuotteet.
6. Pyysivät tilaamaan jotain uutta ja mainitsemaan vääristä tuotteista, niin laittavat uuden tilauksen mukaan korvaavat tuotteet.
7. Ei käynyt mulle. Halusin oikeat tuotteet ilman uutta tilausta.
8 Lupasivat uudet tuotteet.
9.Postissa tuli sitten 1400mA drivereita. No parempi sekin kun 350mA, näitä voi sentään käyttää.

VauhtiSusi
29.01.2010, 19.48
Testailin tuota ohtapantaversiota, ja ei 900 lumenia pidä paikkaansa millään, ehkä max. 400-500. Verrokkina täydellä teholla Fenix, ja Led Lenser vehkeitä. Ei silti, riittää pyöräilyyn vallan mainiosti, olkoon maasto millanen hyvänsä. Oli vaa keltasempi valo ku vertas toisiin. Aiemmin on ollukkin puhetta värieroista, riistotesloissa.

Hommasin tuossa jo jatkopiuha värkit, on tuo johto muuten lyhkänen pyöräntanko systeemiin..Onkohan kukaan löytänyt O-renkaiden tilalle veden eristäviä versioita...?

Munamankeli
29.01.2010, 22.03
Tilasin oheisen lampun 2010-01-08 ja sain sen tiistaina. Hyvin pakattu, hieno ja tukeva paketti, helppo asentaa ja tehoa riittää. Pitää testata talvipimeällä, kunhan palaan treenileiriltä.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

kh74
29.01.2010, 22.50

Sua taitaa sitten oikein kunnolla potuttaa se Teslaan rahojen hassaaminen?

Kyllä se ohi menee. Funtsaat sitten seuraavan lampun kanssa huolellisemmin. :D

Munamankeli
30.01.2010, 12.42
Sua taitaa sitten oikein kunnolla potuttaa se Teslaan rahojen hassaaminen?

Kyllä se ohi menee. Funtsaat sitten seuraavan lampun kanssa huolellisemmin. :D

Joo, jotenkin tuosta Mikan pohdinnasta ymmärtää, että jos ostaa halvalla kiinalaisen lampun, se on moraalitonta. Jos taas maksaa saksalaiselle firmalle mansikoita Kiinassa tehdystä lampusta, se on oikeamielista toimintaa. Talousteoriassa sitä kutsutaan tyhmyydeksi. Teoreettinen filosofia taas ei vastaa siihen, mitä tapahtuu jos ajaa valot päällä pimeässä metsässä, eikä kukaan ole näkemässä. Palaako valo vai näkyykö metsä puilta? Moraalifilosofien mielipidettä emme edes kysele ajan puutteen ja paremman tekemisen takia. He kun alkavat kinastella, saako metsässä ajaa valot päällä ja mitä Kant tähän sanoisi.

Cokkeli
30.01.2010, 13.07
Tää DX lampun aiheuttama poreilu on kummallista.

tmikko
30.01.2010, 15.18
tämän huomasin itsekkin tuossa jo viimevuoden puolella... tosin pari viikkoa himmeämmän valon saapumisesta tuli toinenkin dx valo joka taas oli yhtä kirkas kuin viime keväänä tilattu varmasti ensimmäisten joukossa wanhaa satsia oleva...
lienee sisällä eri binin tai huonompilaatuisen binin omaavaa lediä tms.
Sama havainto täällä: ensimmäinen lamppu saapui syksyllä ja toinen eilen. Uusi näyttäisi olevan täydellä teholla suurin piirtein yhtä kirkas kuin vanha puoliteholla. Onko kukaan vaihtanut lediä (jos näin suuri kirkkausero nyt voi lediversioista johtua)? Onko asiaan tullut parannusta?

-Mikko-

Ylva Hubatsa
30.01.2010, 15.24
Tuo nettiostaminen ei ole oikeastaan monestikaan kivijalkakauppaa halvempaa.
Vertailin aikani Led Lenserin lamppujen hintoja netissä, lopulta kävin hakemassa paikallisesta kivijalkasekatavarakaupasta muutaman euron halvemmalla.

Nappulakenka
31.01.2010, 10.17
Tuo nettiostaminen ei ole oikeastaan monestikaan kivijalkakauppaa halvempaa.
Vertailin aikani Led Lenserin lamppujen hintoja netissä, lopulta kävin hakemassa paikallisesta kivijalkasekatavarakaupasta muutaman euron halvemmalla.
Näinhän se on, mutta onneksi Internetissä pystyy tekemään mittavan hintavertailun ennen kotimaisten liikkeiden läpi käyntiä.. Se on muutenkin aina plussaa kun voi suorittaa hankinnan hyvillä mielin kotimaassa :)

Nappulakenka
01.02.2010, 10.21
En vähään aikaa tuolta mtn ole tilannut, joten ajattelin testata palvelua ja toimituksen nopeutta tilaamalla firesteel jutun.. :D Mitään kiirettä tuolla ei siis ole eli laitetaan tämä tuonne turhien hankintojen/heräteosto laatikkoon.. Sieltä kun se joskus saapuu, niin se menee suoraan ajoreppuun ja sen saa sieltä tarvittaessa :)
No tulihan se sieltä :D

VauhtiSusi
01.02.2010, 16.03
Nyt on oikea tahti, tilaus toissapäivänä. Nyt on jo pakattu, ja ready..

Atze09
02.02.2010, 21.16
23.01 tilattu, 27.01 lähtenyt ja tänään oli jo paketti postissa :) Aika nopea toiminta kaikki mukana jopa akku oli valmis ladattuna . Hyvä palvelua ;)

VPR
03.02.2010, 16.56
Nyt lähti puuttuva jatkojohtokin tulemaan.

dirtyrider
03.02.2010, 22.06
2.1. tilattu eikä vieläkään saapunut... :mad:

Edit: ei onneksi harmita, kun poluilla on puoli metriä lunta... josko ehtisi ensi talven lumille.

_dogi_
04.02.2010, 15.56
5 kpl 1x18650 SST-50 fikkareita ilmestynyt valikoimaan. 1000 lumenista ei varmaan voi kuin nähdä unta, mutta saattavat piestä P7 lamput?

Sku:t 33619, 33615, 33616, 33617, 33618 ja 33619.

Sisuskalut heijastinta (vai miten tuo reflector suomentuukaan) lukuunottamatta varmaan samat.

Mikäköhän noista sopisi parhaiten fillarikäyttöön?

VPR
04.02.2010, 16.37
Multa kans murtu johto liittimen juuresta ja ekan teippailun jälkeen langat meni oikosulkuun eikä koko vehje enää käynnistyny, vedin sit teipillä ne eri kanaviin ja uudet teipit päälle niin pelaa taas hyvin.

Sami93
05.02.2010, 20.52
We were unable to verify your credit or debit card. To proceed with your purchase, please select a different payment method or add a different credit or debit card, then click Continue.
Otin 2 tuotetta pois ja antoi mennä, mutta kun laitoin ne 2 uuteen tilaukseen, sama juttu..

mutanaama
05.02.2010, 21.26
Suosittelen käyttämään paypalia

Sami93
05.02.2010, 22.02
Suosittelen käyttämään paypalia
Juu, huomasinkin että tilillä ei ollut riittävästi rahaa, siitä tuo viesti (paypalilta). :o