PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rauma



Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Paulix
18.07.2014, 21.24
Hyvä gon kelpas, olihan se ihan lenkki! Tommonen peruslenkura etelän puolella.
Kasvillisuus oli vallannut taas joka paikkaa niin että lyhythihasella on käsivarret ruvella.
Käykääs nyt joku Fiskarsoimassa noita etelänpuolen polkujakin. Me Coccon kans hoidetaan nää pohjoisen polut :)

Bulkkaaja
19.07.2014, 13.19
Olisko se viis sitten hyvä aika?
Äyhön katsastuskonttorilta lähtö?

Koitan tulla tähän sununtailenkille mukaan!

Nyt ajaa prätkällä ropalle, fillarilla sit ens kerta kun on vähän laajemmat ajomestat, maastoliikennelaki...

Heiluri
19.07.2014, 13.39
Siis Sunnuntai klo 17:00 katsastusasemalla. Sovittu.

Karma
19.07.2014, 15.24
Tänään taas hyppyjä alle
Sain eilen parikymmentä pomppua ja alkaa jopa jo tuntua hallittavalta tuo 29. Lisää toistoja niin alkaa sujumaan.
Sunnuntai äyhö klo 17. Kettu kuittaa.

Mvu
20.07.2014, 12.33
Vettä luvassa mut Continentalin vesiliirto yllättäjät on pois alta, niin sateesta ei ole minulle enää haittaa.

Eli viideltä äyhön katsastusasemalta, reitti se minkä joku osaa vetää, minä jotain jo muistan mutta yritys ja erehdys on vielä vahvasti mukana suunnistuksessa...

Mvu
20.07.2014, 20.54
No joo, renkaat toimi vesikelissä, tuli kokeiltua.
Sattuipa sopivaan kohtaan renkaantäyttö tauko, että oli lautakasa pellikatolla vieressä Tarvolassa, meinas melkein sataakin ja vähän ukkostakin oli havaittavissa ;)

Mutta muuten hyvä lenkki, ehkä vähän turhan paljon oli traktoripolkua mutta kokeillaan parempaa maastoa enskerralla.
Olisko se Pyytjärven alueella sitten?

Heiluri
20.07.2014, 20.55
Vettä luvassa mut Continentalin vesiliirto yllättäjät on pois alta, niin sateesta ei ole minulle enää haittaa.

Onneksi tuo kokemamme ukkosrintaman vesiliirto ei ollut paha ;) Muille tiedoksi, että jäimme hieman kahden ukkosrintaman väliin puristuksiin ja tämän jälkeen piti jäädä lautakasan pellin alle suojaan odottelemaan ukkosmyräkän loppumista. Sen verta kova ukkosmyräkkä oli, ettei ollut mitään asiaa yrittää poistua suojasta. Saiko kukaan teistä lopulta kuvaa värjöttelystämme?

JayRay
20.07.2014, 21.24
Halipatsuipaa
Jo iski kelit kohilleen. Pari jyrähdystä melko eeppisiä. Mutta silti pitää kohtaloa kiittää Heilurin tubeless ongelmista, osu onnistuneeseen kohtaan.:D
Mää pari "friendsietä" raapasin, eipä ne kummosia oikeen ollu.
Mulle oli ehkä napsun verran liikaa vauhtia, ainakin tolla pidolla (seli seli), mut kai se tuosta kohenee, kun jaksaa käydä ja jaksatte odotella mua.

Karma
20.07.2014, 21.28
No oma puhelin pysyi visusti taskussa. Tuli se taas todistettua: minä ja Mvu yhdessä=tapahtumarikas lenkki :)
En ole koskaan ikinä istunut fullface päässä lautakasan peltikaton alla. Kiitos boijille elämyksestä ja seuraavalla kerralla tilataan parempi,turvallisempi keli.
Jay Ray: totta hitossa lähet messiin toistekin! Otetaan pari napsua löysempi tahti. Otetaan se kuivempi ilma niin saadaan droppikin taltioitua.

Bulkkaaja
20.07.2014, 21.43
http://www.sports-tracker.com/#/workout/bulkkaaja/a4f5bdv2cqddgfji/media/9saumh1f643r43p3g8el376pp63ncn3n

Kuva taltioitui, mut samal onnistuin sulkee trakkerin lautakasalle, onneks kuitenki vahingossa eikä salaman tekemän toi reitin lopetus... Oli kyl oikeen perus tervetuloa nöösi näille lenkeille keli:) Jatkossakin lähen mukaan, nyt oli alussa kaikilla intoa ni oli vähän ehkä vauhtia mut kuntoiluahan toi on ni teki ihan hyvää, renkaita ym paukku siihen tahtiin et siin sai hyvin lepäiltyä. Lautakasa tais olla reitin puolesvälis ni oli siin lenkil sopivast pituuttaki.

Edit: Piti mennä Mvun täppäristä ohi viimisellä suoralla äyhöjärven kierrossa mut ketjut jumittu vaihtajaan joka toinen polkasu, onneks smart samit rullaa niin hyvin ettei tarvii ees polkea ni pysy peräs...

Mvu
20.07.2014, 22.54
Bulkkaaja: Se voi olla että kisa siitä olis vaan syntynytkin...;)

Vauhdista mun on kiittäminen renkaita: http://www.hutchinsontires.com/en/mtb/11-cobra.html loistava pito märälläkin, Karmalle kiitos suosituksesta!

JayRay: Piti jo lenkillä kysellä kypärästäsi, mutta en sitte ehtinyt muiden höpinöiden lomassa. Se oli tarpeeksi kevyen näkyinen mutta silti suojaisi naamaakin, mistä tuollaisia mahtaa löytyä?

Karma
20.07.2014, 23.20
Tld:llä on kanssa pyörä fullfaceja. Kevyempiä kuin motot.

JayRay
20.07.2014, 23.22
Kyseinen potta on MET Parachute. Tuo ostettu Turun Suomen Polkupyörätukun liikkeestä. Ilmeisen haluttu, mutta myös ilmeisen vaikeasti saatava. Katsoin että nyt CRC:llä hintaa liki 250e, itse maksoin reilu puolet tuosta pari vuotta sitten.

Toinen vastaavanlainen harkitsemisen arvoinen, joskin hiukan rankempaan ajoon tarkoitettu (lue, umpinaisempi, mahd. suojaavampi) on Cratonin Shakedown.

MUOKS MUOKS. Niin ja cratonilta löytyy myös C-Maniac joka tosi lähellä tota METtiä. Ja cratonin kypärät ainakin omalla kohdalla laadukkaita. Ja sit muistu vielä yks harvinaisempi ainakin suomessa, eli Casco Viper MX

Paulix
21.07.2014, 09.39
Jopas ajelut rajuiksi menee jos väki alkaa fullfaceja pitää.. tuntuvat vähän overkilliltä.. Karma nyt on hyppimisADHD:nä poikkeus..
Itse pidän kypärässä tärkeämpänä että siinä on suojaa takana ja sivuissa kunnolla. Siksi Fox Flux. Ohan niitä muitakin, MET, Bell, 661..
Polvarit on nykysellään must pelkästään sentakia että pitkäkonttisena hakkaan niintä runkoon/tankoon vähänväliä. Talvella ne lämmittää ja toki suojaa jos lipat vetää. Kyynärsuojia pidin jossain välissä mut niistä olen ainakin kesähelteillä nyt luopunut.

PS. Ja mitä ajeluihin tulee niin nyt taitaa olla pieni paussi. Hellettä sevverta että suunta merellepäin ja vkonloppu muissa harrasteissa..
Koskas muuten Nurmes-Tourille olis kysyntää?

PSS. ja jos mun punavalkonen Mondraker tulee vastaan jonkun muun ajamana niin olkaa huoleti, sitä ei ole pöllitty vaan se löysi uuden innokkaan omistajan Kortelan suunnalta.. jäi ikkäänqu itselle turhaksi tuon 9zero7:n hankinnan jälkeen..

Heiluri
21.07.2014, 10.28
Koskas muuten Nurmes-Tourille olis kysyntää?

No miten olisi se maanantai ;) Heti nuo pyöräilytauot pitää saada katkaistua.

PS. Tubeless täydessä ilmassa vielä yön jälkeen.
PSS. Www.hibike.de myy 2014 parachutea 167EUR hintaan, jos kiinnostaa

Mvu
21.07.2014, 12.06
Välillä sitä miettii et naamankin edessä sais jotain olla, tuskinpa tulee fullfacea silti hankittua.
Eikä mitään helletaukoa, eilenkin meinas jo kylmä tulla...

Nurmes täytyy kyllä kiertää jossain välissä, mä saan kans muutaman kyytiin jos tarvis, mustalahti tai rokinnokka lähtöpaikkana.
Ajankohtaa saa ehdotella.

Karma
21.07.2014, 12.46
Nurmestour vois kanssa kiinnostaa. Silloin lupaan pitää kevyempää päänsuojaa. Itse koen tuon kypäräasian jo itsestäänselvyytenä, että jos jotain päähäni laitan niin sen täytyy kestää kaiken mitä mieleeni juolahtaa. Olen jo niin tottunut etten osaa muusta puhua. Avopotan kanssa on semi alaston olo, mutta on sitä tultu ajeltua ilman pottaakin joskus nuorena ja vihaisena. Kypärä on pääasia.

Bulkkaaja
21.07.2014, 19.25
Nurmes tour kiinnostaa! Mut viel enemmän kiinnostaa noi hutsinsonin renkaat, valmistajan mielestä cobra on vissiin eteen kun traction tähtiä ei ole annettu?? Vetopito märällä kalliolla vaikutti kyllä olevansa omaa luokkaa. Vois melkein 2.25 leveen ostaa, tai sit vaan joku 15e swaabeltti mut ei siirtymä smart sam rengasta enää taakse. Rengastus 2.1/29" ja 2.25/26" mielessä, tuskin voi olla fail jos edessä isompi vanne ja takan leveempi rengas, sillee ne prätkäski on ja toimii. En ymmärrä miksei tälläsiä pyöriä myydä kaupassa...

Oliko se Heilurin tubeles 27,5", vaikee noit enää erottaa? Ite laittaisin varoiks kyl sisärenkaan kaveriks ainaki jos 26" niin terävää kiveä paikotellen.

Kyl tommonen kevyt mtb fullface ihan paikallaan on, ei siitä mitään haittaakaan ole. Ite en kyl lähe nyt hankkii kun fläteille sopivat kengätki tarttis hommata, mut vanhaan prätkäkypärään vois porata pari reikää ja ottaa poskipalat pois ni syksymmäl olis ihan tyylikäs...

Heiluri
21.07.2014, 21.34
Oliko se Heilurin tubeles 27,5", vaikee noit enää erottaa? Ite laittaisin varoiks kyl sisärenkaan kaveriks ainaki jos 26" niin terävää kiveä paikotellen.

Kyllä mulla 26" renkaat on. Kaipa mun on pahan puhkeamisen varalle otettava sisuri mukaan. Hiukan tässä on onnea venytelty pariin otteeseen - no kuitenkin olen kotio asti aina noilla tubeleksilla päässyt, että kaipa ne sitten tavallaan toimii. Mulle kuitenkin jäi edelleen hieman epäselväksi, että mistä tuo kumi puhkesi vai pääsikö vain vanteen ja kumin väliin roinaa ja vuosi sieltä... Nyt ilmat pysyvät hienosti.


...mut vanhaan prätkäkypärään vois porata pari reikää ja ottaa poskipalat pois ni syksymmäl olis ihan tyylikäs...

Reps... Pystyykö reikiä päähän poranneen kaverin kanssa olemaan lenkillä repeämättä? Eimaar huudellaan sitten vasta kun on nähty lopputulos.

Paulix
21.07.2014, 21.45
No katotaan tuota ensi vkon alkupuolta Nurmes-tourille. Ma voi olla turhan tiukka raskaan :cool: urheiluvkonlopun jälkeen mutta ti/ke alustavasti passaisi hyvin.
Neljä pyörää menee mun kyytiin.. onko MVu vielä lomalla vaiko töissä? Siihen menee kyl helposti 5-6h kaikkineen joten iltalenkiksi ei oikein.. Ei se ajomäärä mutta leppoisaa kikkailua ja maggaranpaistoa.. Vielä jos ottaa Kuuskajaskarin pikku polun siihen tykö.

Bulkkis, SmartSam ole maastokumi ensinkään... Sopii johonkin hybridiin kuivalle sorapolulle. Maastoon sillä ei ole mitään asiaa, paitsi sadomasokistista..
Tosin mä renkaista ja pidosta tai sen puutteesta mtn tiedä nykyisin kun 4.8" molemmissa päissä..

Bulkkaaja
21.07.2014, 22.06
Reps... Pystyykö reikiä päähän poranneen kaverin kanssa olemaan lenkillä repeämättä? Eimaar huudellaan sitten vasta kun on nähty lopputulos.

Läppä joka karkas, ei mittään mä poraan pari reikää vanhaan kuitupottaan ja vahvistan reunat holkeilla. Tästä se idea lähti http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/urge-archi-enduro-veggie-helmet-2014/rp-prod109547

vai hybridi renkaat, hmm mä vähän ihmettelinki miks samaa kuviota on 35mm rengas. Tuli sekini joskus ostettua, hetken mietin jo 35mm/28" 1.9/26" setuppia tähän maastoprojektiin mut totesin et siin ei oo mitään järkee, renkaan kyl ostin hybridiin ja siitä jäi kummittelee fiksut samulit nurkkiin.

Mvu
21.07.2014, 23.18
Mä olen töissä, viikonloppu on mulle parempi.
Neljä mahtuu mun kyytiin, pyöristä joutuu kyllä kiekot irroittamaan.

Ja tosiaan siten että ehtii maggarat ja olusetkin nautiskelemaan, siellä on komiat nuotiopaikat Pihluksen puolella ainakin.

Karma
22.07.2014, 07.53
Aika vähän hutsu muutenkaan ilmoittelee vetopito ominaisuuksia. Pääsääntöisesti voisi sanoa että kaikki normirenkaat on kompromisseja ja voi käyttää edessä tai takana.

Heiluri
22.07.2014, 09.08
Bulkkaaja: mulla on vähän käytetyt Maxxis Ardent Exo protection 26" x 2,25 kumit. Noilla olisi varmasti parempi mennä kalliolla. Rengasparin voisin myydä vaikka hintaan 30 egee.

Maqolf
22.07.2014, 11.40
Onko tänään lenkille lähtijöitä? Vaikka klo 19 lidlin pihasta 2-3h leppoisaa polkuajelua

Karma
22.07.2014, 15.52
Klo 19 kevyt polku. Kannatan!
Bulkkis: Ardentit alle kun tuohon hintaan saa!
Itsellä myös nyt alla ja pidän kovasti.

Mvu
22.07.2014, 16.11
Mä taidan tänään polkasta asfalttitietä Mustaanlahteen vanhempien mökille, no jos jonkun polunpätkän löytäis ja kelluisi merivedessä loppuillan.

Karma
22.07.2014, 18.36
Kannattaa tutkia myös hutsuista Pythonia ja iguanaa. Iguanassa on aika iso tiheähkö nyppylä kun pythonissa on reilusti nuolimainen tiheä ja matala kuviointi.
Löytyy paikallisesta. Ei tarvi tilailla. Toki saa jos tykkää
Edit:jää kevyt lenkki väliin. Liian kiire aikataulu kotiin ja takaa Raumalle :(

Bulkkaaja
22.07.2014, 19.07
Lähetin Heilurille viestii renkaist mut mahtoko mennä, tää foorumi on niin sekava. Tarviin kyl toisaalt vaan yhen, jotenki tykästyny swabeltteihin, mitä vaikeempi lausua sen parempi.
Työmatkatempo saa riittää tällepäiväl lenkiks, joskohan loppuviikosta olis voimia maastoon.

Karma
22.07.2014, 21.53
Huitasin 20km eurajokitouria. Mukaan mahtui yks v*** P****** S******!!! Huudahdus yhdessä todella rasittavassa juurakossa ja kaikessa kiukussani poljin hetken eteenpäin niin maassa oli nätisti eväskori ja liina... Poljin hiljaa ohi. Olin tehnyt itseni läsnäksi. Takas tullessa kunnantalon rappusgäppi suoraan auton eteen. Autosta huudettiin et : onko sulla silmät: johon kerroin että on samoin kuin jalat ja kädet jotka tekee ennen kuin silmät ehtii mukaan.
Piti hengähtää joten elämäni ensimmäistä kertaa kurvasin eurajoen paikalliseen. Napit korvilla enkä katsellut ympärilleni. Mahtoivat miettiä et mikä hitto tuo on. Tarjoilijalle "yks palkkari" hän alkoi etsiä valkoviini pulloa. "Ei vaan palautusjuoma eli olut" ja nätisti hymyilin. Sain ison oluen VITOSELLA ja siitäkös jäi hyvä mieli:)

JayRay
22.07.2014, 22.20
Hola hussuntussun.
Iso päivä pyöräilyssä minulle.
RCZ -paketti tuli viimeinkin, 3sarjaa renkaita mielettömään hintaan. 2,7" high rollerit 2,6"ardentit ja 2,4" ritchey moto vaderit, aika muhkua, katotaan mitä saadaan sopimaan. Lisäksi paketissa kaupan omalla nimellä myytävät XL kehät. Tässä kohtaa tilausta oli kuitenkin iskenyt supersankari nimeltä vituiks mään. XL mallikirjaimet eivät tarkoittaneetkaan vanteen leveyttä, vaan eXtra Light, eli perus XC -ajoon tarkoitetut 19mm sisäleveydellä olevat kehät, mutta kyllä äärettömän kevyet, kalavaaka kertoo pian totuuden. No nyt on uusien kehien speksaus menossa... <500g ja +25mm sisäleveyttä 32pinnalle. Liekö mahdoton yhtälö...

Maantie jopo kulki välin VT8 Poisa-Lapijoen eteläinen risteys karvan alta viidenkympin keskarilla laimeaan myötäiseen. Mopo jäi jälkeen.

Nurmestourista, olen mukana, jos minut mukaan huolitaan. Ja mieluusti kalenteri varaus aikaisin, jotta kotopuoli hyväksyy helpommin :D

Mvu
22.07.2014, 22.22
Oraksen takana ja mustalahdentien vierustan polkuja poitsun kanssa koluttiin, mökillä suoraan mereen (+26C) ja lidlin pikkurepusta löytyi sisurin vierestä oluttölkki, melkoisen onnistunut reissu.

Loppuviikosta tarvis kyllä polkuja koluta, olisko se sitten pyytjärvellä?

Muoks: Tottakai kaikki huolitaan mukaan Nurmestourille, jos paateissa loppuu tila niin sitten heitän hakureissun vielä Rokinnokasta, muutaman minuutin ajo ( jos keli sallii nopeutta käyttää)

Bulkkaaja
23.07.2014, 21.37
>500g Freeride kehää painosta viis, on kyl jämäkän olonen kiekko ei voi muuta sanoa! Napa varmaan heikoin lenkki mut mä ajan xc:tä. 2.1->2.25" rengas takana, kääntyy jyrkemmin ko perä nousi aavistuksen, näin asfaltilla josko huomen maastoon pieneen testiin, kerron sit kuinka täydellinen konsept.

JayRay
23.07.2014, 21.44
Jos Bulkkaaja puhut siitä sun uudesta takakiekosta, niin sehän oli SunRims DS1-XC joka ihan täys XC kehä noin 400g painolla, mulla nyt DS2-XC, tuskin muuta eroa kuin tarra. On se ihan hyvä kehä, mutta kapoinen. Speksaus jatkuu, tällä hetkellä lähimpänä ostoskoria Dartmoor Revolt. 27mm sisäleveyttä 525g

Bulkkaaja
23.07.2014, 22.23
Se oli vanha, jäi viel ehjäks johonki projektiin. Uusi tuli paikallisesta pikana kasaan, freeride lukee kehän kyljessä. Mut mikä on JayRayn superhalpa nettikauppa???

Karma
23.07.2014, 22.36
Bulkkis: muistaisin et se sun kiekko oli rigidan mach 1.
Rapia parikymppinen takana. Nyt en kiroillut kun vaan hiljaa mielessäni. Millainen ihminen taluttaa koiraa fleksillä? Piskit ympäri polkua,peltoa,pelikenttää tahi pyörätietä. Paras oli yks parikymppinen muija kellä oli koira fleksissä mut näpytti kännykkää samalla kuunnellen korvanapeilla jotain (otaksun) kirottua cheekkiä.
Salainen haaveeni olisi joskus hypätä sen narun yli...
BTW: onko kukaan eurjokelaista? Vois joskus lähteä mukaan kun kuitenkin ajan melkein joka ilta.

JayRay
23.07.2014, 23.09
Mun superhalpa kauppa renkaissa oli täl kertaa rcz. Siel oli monista renkaista joku summer sale, näyttää olevan vieläkin tarjousta. Kyseisen kaupan aleprosentteihin on syytä suhtautua epäillen, vertailee suoraan muihin kauppoihin ja unohtaa prosentit kokonaan.

Mvu
24.07.2014, 15.30
Voi kerpele kun voi olla kuumaa, nyt saa ajelut jäädä ja rantaan kellumaan X-asennossa loppupäiväksi.

Laittakaas nurmes reissun ajankohtatoiveita niin aletaan säätämään ajankohtaa suurimmalle osalle sopivaksi.

Heiluri
24.07.2014, 17.45
On joo kuumaa. Eilen ja edellispäivänä kävin lyhyellä lenkillä klo 22 jälkeen, kun oli viileempää. Mulle sopii Nurmesreissulle käytännössä kaikki arkipäivät.
Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk

Bulkkaaja
24.07.2014, 21.37
Mitähän seuraavaks tilais, no joo lista on jo valmiina. Tänään vaihdoin ketjut kun vanhat nyki. Ei kyl olle pelkästään ketjuist kii et tarraa eturattaaseen kii ko polkee voimakkaasti, tai ainaki narinan ym perusteella epäilen että octalink keskiö naksahti viime lenkillä. Kävin lähi metäs vähä fiilistelee, siel oli tukki jota oli kiva ylitellä http://youtu.be/sQQik-8F7Gw ,fullfaces ei oo viel reikiä ni sai lippis suojata, trakkeria ei tarvittu kun reissulla oli metrejä n neljäsataa. Puntarillakin kävi 13.90kg.

_pete_
24.07.2014, 21.38
Mikäli Nurmes sopii mun kalenteriin niin pyrin mukaan joko Rokinnokasta veneellä tai ehkä Säikänsuntista uiden. Eikös fatbiken pitäisi kellua? ;-)

Paulix
24.07.2014, 22.58
Nurmestour onnistuu multa ensvkolla tai seuraavalla vain ti-to välillä.
Vkonloput on mulla nyt hetkeen tukossa.
Toisaalta, mtsäplovaara joten notskia ees saa tehdä.. no voi siellä silti cruisailla.

Bulkkaaja
26.07.2014, 15.07
Hyvää huomenta rauman mtb scene! Tässä aamukahvin kanssa tein tälläsen kotisivun raumanseudun maastopyöräilijöille http://raumamtb.nimenhuuto.com .
Nimenhuutosivu saattaa joillekkin olla muista harrastuksista tuttu, yleensähän sitä käytetään treeneihin ilmottautumiseen, lisäksi sivua pystyy käyttämään pienoisena ilmaisena kotisivuna.

Ajattelin että tällänen pieni järjestäytyminen voisi olla paikallaa koska raumalla a: on mahtavat maastot b: täällä on "paljon" maastopyöräilijöitä c: toiminta ei ole kovin järjestäytynyttä.
Esim mahdollisesti tuleva nurmes venepyöräily on sellainen tapahtuma jonka ilmottautuminen vois olla nimenhuudonkautta selkeämpää.?

Mitä mieltä, onko tolle sivulle käyttöä?

Heiluri
27.07.2014, 16.25
Tein juuri remonttia kotona kun ulkoa kuului jotenkin tuttua ääntä. Tämä ääni kutsui minua Uotilan lenkille. Olin jo lähdössä, mutta muistin, että Uotilassa tyhjenee vain renkaat ja maalitkin ehtisivät kuivua purkkeihin. Ketkä muut lähtivät jo lenkille? ;D

Mvu
27.07.2014, 18.06
Hep. Äyhöjärven takana olin kun jyrisi, uotilassa kotiin päin jo tulossa, kun kastuin, olenko minä se pahanilmanlintu?

Karma
27.07.2014, 19.03
Jkl ja laajis= I'm in love!!!

Paulix
28.07.2014, 10.39
Hyvää huomenta rauman mtb scene! Tässä aamukahvin kanssa tein tälläsen kotisivun raumanseudun maastopyöräilijöille http://raumamtb.nimenhuuto.com .
...
Mitä mieltä, onko tolle sivulle käyttöä?

Lyhyesti. Ei.

Pidemmästi alla..
En ko. saittia henk.kohtaisesti tunne mutta en näe tarvetta hajottaa keskustelua pois.
googlesta "mtb rauma" tai "maastopyöräily rauma" niiin ffoorumi pomppaa ensimmäisenä eli tänne kuitenkin suunta. Ja täällä kaikki olennainen tieto. Tuonne ekalle sivulle kun pääsisi modaamaan "MTB-Rauma FAQ" niin jollekin noviisille voisi aueta paremmin.
Tosin joku noviisi/turisti ottaa yhteyttä ensin herkästi viralliseen pyöräseuraan eli RSP:hen mutta uskoisin niiden jäsenten ohjaavan sitten tähän suuntaan kun RSP:ssä ei oikein maastoaktiiveja ole.

Jotkut yhteislenkkeilijät (esim pori) on siirtyneet enempi facebook-ryhmään joka sekin olisi mielestäni parempi kuin joku oma sovellus.
Raumankaan ajelijoista läheskään kaikki ei kuitenkaan ole FB:ssä joten en ole moista sentakia alkanut perustaa.
Innokas väki vaihtelee muutaman vuoden välein, katsoo tätäkin ketjua niin alkusivujen polkijoista ei enää ajele/kirjoittele juuri kukaan..
Parin vuoden takaista hiljaiseloa kun katsoo jolloin tänne kirjoitteli vain itse eikä ketään saanut ryhmälenkeille.

Jos jotain kehittää haluaa niin ehkä jotain kiinteitä päiviä voisi koittaa sovitella, nyt kun näyttää että uusia virkeitä kammenpyöräittäjiä on tänne taas ilmaantunut.Sekään silti näin pienillä ajelijoiden määrällä tahdo toimia.
Ei noiden porukkalenkkkienkään vetäminen aina houkuttelevaa ole. joku haluaa teknisempää, joku hitaampaa, joku ei halua että syke laskee alle 140, joku haluaa pelkkää kalliota, toinen metsätietä, toisen mielestä 4h on minimi, toisen mielestä keskari ei saa jäädä alle 10kmh ja sit ollaan vielä me setäläskipyöräilijät...

Ffoorumi ja Tapatalk on passeli yhdistelmä. Näillä mennään, tai ainakin minä aion mennä.
Jos FB-ryhmälle on intoa niin sellastakin vois harkita. Vois niinqu jauhaa paskaa enempi siellä ja sitten tämmösellä foorumilla ilmoitella virallisempaa asiaa.

Mut pääasia että tännekin on nyt eksynyt uutta verta ketjuun niin ei tarvitse itse enää koittaa väkisin tekohengittää tätä foorumia.
Kiitos siitä!

PS. ja Nurmestouriin liittyen niin vkonlopun SaloVolleyn tuloksena pikkusormi alkoi sojottaa nivelestään 45ast oikealle joten ei taida tällä vkolla olla ajeluita mulla..

Karma
28.07.2014, 11.02
No kyllä tää foorumi on toistaiseksi antanut hyvät pohjat ja yhteydet.
Jyväskyläänkin sain tätä kautta ajokaverin.


Olisiko tänä illalla innokkaita lenkille lähtijöitä? Tarkoitus olisi heittää armoton hikoilu setti että kaikki viikonlopun synnit saadaan huuhdottua.
Aika mahdollisesti ysin jälkeen.

Lare
28.07.2014, 11.43
Ajattelin viikolla vähän levittää lonkeroitani uusille Rauman seuduille. Pyytjärvi, Maanpää, Kortela, Pitkäjärven ja Äyhönjärven galtsit ovat kohtuullisen tuttuja. Mihin kannattaa sekaantuna seuraavaksi? Em paikat ovat maastoltaan huippuja, teknisyys lasketaan plussaksi, pusikko pyöräily on miinus.

Heiluri
28.07.2014, 13.10
Mihin kannattaa sekaantuna seuraavaksi? Em paikat ovat maastoltaan huippuja, teknisyys lasketaan plussaksi, pusikko pyöräily on miinus.

Miten olisi Petäjäs? Se ei ole kovin tekninen, polut ovat kuitenkin hyvät ja puskia ei juurikaan löydy.

Lare
28.07.2014, 13.43
Sori, Petäjäs unohtui listalta. On jo mun vakioreitillä. Samoin Ketunkallion Äijänsuon vieressä.

Heiluri
28.07.2014, 14.19
Olisiko tänä illalla innokkaita lenkille lähtijöitä?
Olisi myös tarkoitus lähteä lenkille heti kun penskat nukkuvat eli lähtö varmaankin välillä 21:15 - 22:00.

Paulix
28.07.2014, 15.00
Heiluri, Larelle Petäjäs on alkupalaksikin melko
mieto :)
Katotaan jos mun sormi kestää ajoa ke tai to.
Toi haapasaari tour saattaa osaks olla Larelle vierasta. Ja uskon et muutakin kivaa löytyy..

Karma
28.07.2014, 18.32
Heiluri: oon siinä vanhassa rauhassa laittaa autoa. Soita kun oot lähössä niin hyökätään jonnekin

Cocco
28.07.2014, 19.51
Voisin myös tulla mukaan iltalenkille, jos hieman aikaa ja paikkaa tarkemmin?

JayRay
28.07.2014, 21.40
Pitäiskö itekin, toki vähän on mehut näillä keleillä vähissä...

Nimenhuudosta, en välttämättä pidä huonona juttuna, toki yksi "foorumi" lisää on aina omalta osaltaan sekoittamassa pakkaa.

Se mitä ehkä itse eniten kaipaan, on viestintä muoto, joka on välitön ja helppo. Nykyaikana kun kaikilla on älypuhelimet ja kaiketi monella myös Whatsapp, niin olisiko numeron vaihto jees? Jokainen oman mieltymyksensä mukaan luo tai on luomatta whatsappiin ryhmään rauman maastoilijoista. Vapaa-aika rajoitteisena tulee välillä lähdettyä lenkille hyvinkin lyhyellä varoitusajalla ja moisella pikaviestimellä saisi tavoitettua reaaliajassa jengin, josko jollekin muulle sopisi äkkilähtö. Ei ole tapatalkin toiminnoista mitään hajua, saako siihen esim. jonkunlaisen fiidin joka tarkkailee haluttuja säikeitä ja ilmoittaa viestistä.

Kiekot on speksattu ja tilattu. Nyt vaan odotellaan joulupukkia DHL:n haalareissa. Oranssiksi eloksoidut Revolt kehät, Metallinhohto siniset pinnat ja kultaseksi eloksoidut nipat. Nyt harmittaa että navat on ihan tylsät mustat XT:t. En tiedä tuliko alunipoissa hankittua hankaluuksia. Kahtotaan.

Bulkkaaja
28.07.2014, 22.23
Takana 30min iltalenkki 6v äkäpussin kanssa, siis pojan, tai on sen spessussa nyt 6 vaihdettakin. Itsellä sen sijaan 1v tai oikeestaan kaks, tuli niin hirvee viritys et vois melkein kuvan laittaa, rattaat oli loppu ei keskiö (vainoharhasena epäilin tänään et olisko uuden kiekon vapaa ratas mut tyhjä saattaa johtua the virityksestä).

Mahtavaa, nimenhuutoon oli ilmaantunut semipyöräilijä. Paulixille lähtee heti managerioikeudet ja mgrpyöräilijän status jos rekisteröidyt. Mutta vielä vastaus viestiisi ilman lainauksia.

Etusivulle tosiaan olisi tarkoitus laittaa rauma FAQ osio, ei kovin hieno kotisivu asialle mutta ilmainen ja helppo päivittää.

Nimenhuuto sivulla voi viestitellä aivan kuten suljetussa facebook ryhmässä, ilman facebookkiin liittymistä siis, no joo yks paikka lisää kieltämättä päällekkäisyyttä ja etusivulla siksi että tämä sivu on keskustelufoorumi.

Muita hyödyllisiä ominaisuuksia, pelaajalistalla yhteystiedot näkyvissä kirjautuneille, minkä vain viestin esim kommentin tapahtumaan voi laittaa kiireisenä kaikille sähköpostina(voi valita kenelle tai kaikki) maksullises versiossa voi lähettää joukkotekstiviestin. Sivulle voi tallentaa kuvia esim omaan kansioon ja linkata ne tänne.

Tapahtumien värit ja määritteissä hiukan ajattelin sitä että kertoo millaisesta lenkistä on kyse, hienoa on se että foorumin mukaan lenkkejä on vedetty myös turisteille, melkosen vieraanvarasta.

Itse olen hiukan epäsäännöllisesti varmaan sen pari kolme vuotta seurannut tätä foorumia ja pitäny usein lähteä lenkille mut aina jotenki jääny, vanhal ysäri maasturilla se oliski ollu aika lystikästä mut kyllä silläkin fattylenkillä varmaan pärjää. Ja tosiaan vähän hiljaselta vaikuttaa mutta jotenki uskon että passiivisia seuraajia riittää.

Mut tosiaan toi nimenhuutosivu on tarkotettu kaikille et rohkeesti vaan sinne jos näkee tarpeelliseksi, manageri oikeudet on aika laajat niin myöntelen niitä tällä foorumilla esitetyn aktiivisuuden mukaan.

Vois sitä tapatalkkia itekki opetella käyttää ku koneelle kerkee vast täs vaihees päivää.

Ps: Tänään oli asiallista palvelua lähetiltä, soitti että olenko kotona, no satuin olemaan töissä. Ei mittään sovittiin et tuo huomenna työosotteeseen ko oli ajanu jo ohi. Kaks minuuttia ja soittaa et oli antanu paketin toiselle kuskille joka saapui 15metrin päähän työpisteeltäni n 10min kuluttua, asiallista. Jatkossa vois tilata kaikki suoraa duuniin ni ei tarttis ihmetellä. Ja hirvee pettymys paikallisessa, ei ollut rattaan mutterin avainta hyllyssä... (se oliki turun motonet jossa niitä olin katellut) No rälläkällä sen saa tehtyä vanhast talttapääst.

Ps2: the viritys
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/382601_gZUb4dptId_original.jpg?1406575684
(kuvan linkkaus nimenhuudosta näymmän onnistui)

Mvu
28.07.2014, 22.49
Vai iltalenkillä ollaan, minäpä nukahdin sohvalle töiden jälkeen ja nyt lopen uupuneena köllöttelen jo sängyssä...

Ajattelin mennä seuraavaksi katsomaan sitä Soukaisten? Maastopalo paikkaa eli uotila-tarvola-monna-palo paikka- lähdepelto ym. Olisko seuraa saatavilla, ylihuomenna vois olla ajankohta.

Paulix
29.07.2014, 10.10
Haeskelin ffoorumilta onko tuota Nimenhuutoa kuinka paljon käytössä. Kaupin Kanuunoilla näytti olevan eli seura jossa porukkaa on paljon liikkeellä.
Sellasessa se ehkä toimii, tälläsessä muutaman tyypin ringissä aika turha. Ei kuitenkaan kovin monella käytössä. Eli en ala käyttämään.

Tapatalkista saa tosiaan suosikkiketjuista viestit kännyyn, aivan kuin FB-ryhmistäkin. Lisäksi sillä seuraa muitakin keskustelufoorumeja kätevästi.
Ja käytössä varsin yleisesti.
WhatsApp on toki hieman perinteistä SMS-rumbaa käyttökelpoisempi. Mutta silloin lenkit jäävät vain sen sisäpiirin tiedoksi aina.

Itse suosin linjaa: lähtöaika, lähtöpaikka ja alustava reittiehdotus. Ei siihenkään tarvitse joka sällin vastata "tulen" tai "en tule koska_turhaselitys_", sen sitten siellä lähtöpaikalla näkee saako lähteä yksin vai onko joku muukin tulossa. Puhelimella saa kiinni jos startista myöhästyy ja/tai haluaa liittyä letkaan jostain muualta.
Senverta näitä lenkkejä olen koittanut kasata että sen olen huomannut että yleensä kellekään mikään aika sovi. Lapselliset kulkee tollasilla kuutamovuoroilla kuten yllä, tai sitten kukonlaulun aikaan sunnuntaiaamuisin. Tai sitten akka ei vaan muuten päästä.
Ei oo helppoo :)

Karma
29.07.2014, 11.12
Akka päästää kun ei perusta seminaaria asiasta.

Tänään olisiko intoa lähteä kuvailemaan ajoa? Esim monnan droppi ja kaikkia vaihtoehto pätkiä ympäristöstä?

Voi soittaa 0403732190 ja ajankohta melkein milloin vain iltapäivällä klo 4 jälkeen. Ajamaan menen joka tapauksessa.

Bulkkikselle pahoittelut avaimen uupumisesta. Tosin vastaavaa ongelmaa ei ole ennen vastaan tullut. Asia korjataan pian.

Bulkkaaja
29.07.2014, 22.30
Oliko Karmalla tänään gopro otsalla?
Itel on kyl mahollisimman huono viikko kuvauksiin ja lenkkeihin, huomenna ennen kuutta pakko mennä töihin metsän kautta. Ens viikolla onki sit se superhelle kun ois aikaa pyöräillä.

Karma
30.07.2014, 09.45
Karma kovasti vahvasti ajattelee näyttävänsä idiootilta jo muutenkin ilman että ruuvaisin jotain ylimääräistä kypärään tahi pyörään.

Tänään uusiksi. Eilen tunnin rypistys prisma-monna-ooperi-äyhö-prisma. Paljon kikkailtavaa.

Karma
30.07.2014, 19.16
Ilta lenkki kaveria tänään?

JayRay
30.07.2014, 21.46
Ei oo helppoo.

Kun mainitsin whatsappin käytön, niin tarkoitus olisikin käyttää kyseistä tapaa silloin, kun lenkille tulee lähdettyä lyhyellä ilmoitusajalla. Toki olisi ehdottoman suotavaa että tämänkin säikeen piilolukijat (joita kaiketi on) aktivoituisivat siinä määrin, että tekisivät tunnarin ja raapaisisivat muutaman rivin säikeeseen. Toivon ettei kenelläkään ole minkään sortin kynnystä tulla porukan matkaan. Itsekin uskalsin, olin hitain ja minua odotettiin. Olen sitä jatkossakin, mutta porukka tuntuu vimosen päälle reilulta. Porukassa vaan on keskimäärin mukavampaa.

Mvu
31.07.2014, 12.27
Tänäpä vois olla lenkin paikka kun keli tuosta kuivahtaa.

Cocco
31.07.2014, 13.14
Voisin myös klo. 16 jälkeen jonkin lenkuran käydä heittämässä.

Paulix
31.07.2014, 14.40
Menkää ny. Ei mun pikkurilli kestä jäykkäkeulasen tärryytystä nyt hetkeen mitä eilen kokeilemassa kävin..
Joko Mvu kävi Koilahden paloalueella? Jossain tossa (http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta?zoomLevel=10&coord=205523_6784886&mapLayers=base_2+100+default,54+69+&&showMarker=true) keskellä kait pitäs olla se.

Mvu
31.07.2014, 14.49
En ole vielä, mutta olisko se tänään...viiden hujakoilla lähtö, jonnekkin.
Lähtö uotilan yläasteen pihalta.

Cocco
31.07.2014, 15.08
Mukana ollaan.

Lare
31.07.2014, 17.39
Piti oikein Itä-Helsingistä saakka käydä ihmettelemässä poltettua metsää:

https://lh6.googleusercontent.com/-0Jm_ep6-xLM/U9o6yCVxQyI/AAAAAAAAACg/y_P4cX1e3ZA/w1145-h859-no/20140730_145041.jpg

Arvio palaneen alueen sijainnista (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Palanut%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6784906&x=205289&lang=fi).

Tämmönen reitti (http://www.sports-tracker.com/#/workout/erkkipeelo/ab1fqj3141rfri1r) tuli tällä kertaa uunoiltua. Nikula-Varkaanvuoren väliä en ollut ennen ajanut yksin. Osin muutenkin ekaa kertaa. Vähän oli puskapolkua matkalla, mutta väh 85% polut oli hyvää ajettavaa. SyysAnoppilan aikaan pitänee varmaan mennä pohj.puolelle katselemaan uusia juttuja. Mulla on vähän takaajatuksena vetää ens kesänä Mtbcf:lle Rauma-Rauma-retkiajo edellisen Rauma-Pori ajon sijaan.

Porin polut: http://happymtb.blogspot.fi ,jos oli vielä bongaamatta.

Mvu
31.07.2014, 21.50
Me ei löydetty tälläkertaa palanutta mettää vaikka vähän yritettiin, muuten lenkki oli oikein onnistunut, vain yksi kävi ensiavussa tikattavana...

Heiluri
31.07.2014, 22.19
Jahas tyypillinen lenkki jossa Mvu mukana. Sattuu ja tapahtuu... Ei kuitenkaan ukkosta, eikä kalustoa rikkoutunut tällä kertaa?

Mvu
31.07.2014, 22.46
Karma ja minä liikkeellä niin kyllä tapahtuu.

Cocolle kiitosta polkujen näyttämisestä, olin minä jossain vaiheessa ihan melkein tietoinen missäpäin oltiin. Helistön metsätiellä oli muuten hyviä villivadelmia ;)

Paulix
31.07.2014, 22.55
Amathöörit.. Oliko tämä nyt historian ensimmäinen ei-lukkopolkimista johtunut damage? :)

Laren kuvasta ja trackista luulin katsovani että metsäpalo oli ihan sen Varkaanvuoren "pääpolun" varrella. Ette sitten sinne asti päässyt?

Karma
31.07.2014, 23.12
no se ny mun vika ole et kalusto lahoo. Otin perän haltuun painamalla täysin oikeaoppisesti penkistä alas kun kuului ruks ja jalat irtos polkimilta ja polkimen piikki akillesjänteen viereen. Specialized my ass! En enää ikinä ota mitään spessun osaa tai tuotetta pyöräni lähelle. Seitsemän tikkiä ei harmita niin paljon kuin se että oli kaverin penkki testissä.

Bulkkaaja
01.08.2014, 02.09
Auts. Taidan jatkaa muovipolkimilla niin mukavalta toi kuulostaa. Spessu tekee kyl järeitä lastenpyöriä mut jossain vaiheessa osia ilmeisest kevennetään liikaa.
Dropista ei täl viikkoo tainnu tul kuvamateriaalia ja ens viikol ei varmaan viel tikit kestä?

Karma
01.08.2014, 20.09
Paskalaatuista titaaniputkea+truvativ holtsefeller pedaali = sääret joilla saa lapset ja naiset poistumaan.

Karma
02.08.2014, 13.27
Tilanne päivitys. Vasen nilkka otti luultua kovempaa hittiä torstaina koetussa onnettomuudessa. Koko nilkka on turvonnut palloksi ja liikuttelu tuottaa tuskaa. Ajotauko on vielä auki. Ottaa kupolin aika huolella!

Mvu
02.08.2014, 16.54
Lepoa, kylmää ja kohoasennossa kontin kanssa, sairaslomaa ehkä muutama päivä niin saa turvotuksen pois.
No kyllä sää varmaan tiedätkin kun sun nilkan entisiä sotavammojen arpia näki ;)

Mvu
02.08.2014, 20.31
Minä äsken jo joulupukille vihjaisin että jos vaan yksi lahja ens jouluna: http://www.stealthelectricbikesusa.com/bomber-electric-bike.html

No ehkä se läskipyöräkin, mutta ei enempää.

Bulkkaaja
02.08.2014, 22.17
No ehkä se läskipyöräkin, mutta ei enempää.

Vai miten olis läskisähköpyörä http://www.nettimoto.com/pyrkija/luxus/1732592 ?

Kävin kokkovuori/pyytjärvi akselilla vähän koeponnistaa 32/18 välitystä nyt kun heivasin vaihtajan pois kolisemasta, hyvinhän sillä pääsi, mitään ei edes hajonnut. No hiukan uusia narinoita etunavasta ja käpykin taitaa olla entinen..

Karma
04.08.2014, 23.53
Tänään röntgen käynti. Kepit sain alle ja huomenna saan yhden arvion vahingon suuruudesta. Varaan joka tapauksessa ajan Minervaan ettei jää mitään arvailun varaan. Jos tää nilkka on paskana niin valitettavasti mun ajamiset pyörillä on ohi.

JayRay
05.08.2014, 17.30
Mistään en mitään ymmärrä, mut jos kyseessä akillesjänne, niin se kestää kummasti kyllä väärinkäyttöä. Lepoa, emännän huolenpitoa, niin saadaan ukko taas metsään.

Karma
06.08.2014, 22.19
En varannut aikaa Minervaan vaan sairaala Neoon Turkuun.
Huomenna sinne ja tutkitaan mikä mättää. Röntgen paljasti luiden olevan ehjiä, mutta koko jalkapöytä ja nilkka on vahvasti edelleen turvoksissa.

Heiluri
06.08.2014, 23.59
Karmalle paranemisia. Olin jälleen kuutamolenkillä ja näyttää siltä, että aina tulee hakeuduttua teknisille poluille. Ei tuon xc-pyörän geometria vain oikein sovi niille varsinkin kun korkeuseroa löytyy enemmän... Kolme kuukautta tuo pyörä ja jo nyt sitä harkitsee erilaista pyörää :rolleyes:. No joo eiköhän sitä nyt tämä vuosi tuolla ainakin mennä, kun kuitenkin droppeja lukuunottamatta etenee metsässä aika vauhdikkaasti. Olisiko kellään trail tyylistä 27,5" tai 29" ja jotain yli 120mm joustavaa M-kokoista (17"-18") pyörää Rauman seudulla, että pääsisi koeponnistaa minkämoinen ero noissa laitteissa on? :p

Mvu
07.08.2014, 00.21
Mää sitte tiedä mitä toi pöörä on mut mainostetaan sitä trail ja allmountain vekottimena, siis toi Trekin fuel ex 7 mikä mulla on. Tota mun pyörää ainakin saa kokeilla koska vaan jos kiinnostaa. Se on kyllä 26:nen mutta mä en huomaa siinä eroa 27.5:een, sellaista jäykkäperäistä allmountainia 150mm keulalla saat kokeilla myös.

Ja karmalle paranemisia täältäpäin kanssa, toi röntgen on sitte vähän kakspiippunen juttu, ei tahdo nähdä sillä jalkapöydän luiden läpi. Mullakin vaati magneettikuvat ennenkuin näkyi veneluun ja kantaluun rikkinäisyys, pyydä ottamaan jollei muuten oteta, jos ne olisi heti otettu mun jalasta, niin oma saikku olisi ollut viisi viikkoa lyhyempi.

Bulkkaaja
07.08.2014, 01.09
Röntgen paljasti luiden olevan ehjiä, mutta koko jalkapöytä ja nilkka on vahvasti edelleen turvoksissa.

Kohtalaisena valelääkärinä sanoisin että siellä on nyt jonkinlainen tulehdus, menee antibioteil ohi. Oli nilkassa sitten mikä vaan vikan niin siihen miten saat kuntoutuksen jälkeen ajoluvan takaisin en osaa sanoa mitään.

Mvu:n pyörätestaustilaisuus kiinnostaa kans ittee mut ei kyl paranis ny testat, kaikki ALE:t rummuttaa uutta pyörää siihen malliin et ei uskalla enää avata pyöräkauppojen sivuja selaimeen.

Nimenhuudon osalta homma sensijaan helpottu, riittää et kirjottaa www.raumamtb.info (http://www.raumamtb.info) ni löytyy perille, logogin on... Ei muuta ko luomaan tunnusta loputkin maastopyöräilijät ni tiedetään sit ainaki kuinkamonta meitä on.

Veke007
09.08.2014, 22.18
Tänään tuli ajettua ekaa kertaa Tour de Kaaronjärvi vastapäivään. Järven pohjoispuolen polut huippukunnossa, viime vuonna tähän aikaan oli paikoitellen jo pikkasen tukossa. Harmi, että noi eteläpuolen legendaariset reitit on tuhottu, kun joku sai idean tehdä traileille latupohjaa. No löytyi sieltä kyllä tänäänkin jotakin pätkiä, mitä en ainakaan muista ajaneeni :)

aris
09.08.2014, 22.45
Onkos huomenna ketään lähdössä 10-11 aikaa liikenteeseen maasturilla? Itse olen menossa pikaiselle 1-2t lenkille. suunta on avoin vielä

kanttiinin tollo
09.08.2014, 23.08
Do you think about me now and then?
Do you think about me now and then?
Cause I'm coming home again

http://musforest.ru/uploads/images/8/6/4/0/4/c9f0939458.jpg

Oh, now I'm coming home again


eli kohta pojat ajetaan! :D
Koko kesä poissa somemaailmasta ja sen sijaan ajettu on ihawwitusti. Mut kyl traum ain traum on. Uusii nimiä näkyy ilmaantuneen ja Vekekin on heränny?!?!? What is this shit? :D

Arin lenkkiin en ehdi, mut päivät ei siihen lopu.

Rami perkele missä? Analogi megee ja maaseudulle siitä!

Paulix
10.08.2014, 11.38
Vai ajoja kohta. Sorvi kutsuu huomisesta lähtien ja sormi ei vielä oikein tärryytyksestä taida tykätä.
Tää hellekesäloma jäi melkein ajovapaaksi ja meni muille harrasteille.
Mut jos nyt työpäivän jälkeen jotain kollektiiviajoa tarjolla niin vois sitä koittaa tulla kesäkuntoisena perää pitämään joten huudelkaa jotain tänne.

Nurmestourillekaan tunnu nyt löytyvän kalenterista mitään rakoa elokuun vkonloppuihin. Tuli siellä sentään pari kertaa muuten poikettua jalkasieniä tuulettamassa.

https://lh4.googleusercontent.com/-SgXruq3_gCg/U-cu_V_SQfI/AAAAAAAAVoc/Ww10Jws_7PM/w898-h674-no/20140804_155542.jpg

Mvu
10.08.2014, 14.51
Nurmestour on listalla, mutta odotellaan kelien hiukan kylmenevän ja sairaslomalaisten kuntoutumista.

Veke007
10.08.2014, 16.14
Kyllä mä hereillä oon ollut, mut sama tilanne kun Kanttiinin tollolla: Ei somea vaan pelkkää ajoa. Ei oo vaan sopinut jostain syystä aikatauluihin noi porukkalenkit. Paljon tullut pyörittyä tuolla Turun huudeilla, sielläkin tosin yksin. Rami on muuten tulossa ensi viikolla vissiin koko lomaksi tänne tRaumalle ja olikin jo puhetta, että lähdetään porukalla ajelemaan. Mulle sopii ensi viikolla ajot Ma, Ke, To ja Pe 1700 jälkeen, ja La mihin aikaan tahansa. Heittäkää tänne tietoa, että löytyykö ajoseuraa jollekin tai useammalle noista ajankohdista.

Paulix
10.08.2014, 22.40
Jaa että Rami täällä ensi vkon. No kyllä sit jotain pitää keksiä. Mulle käy muut illat paitsi to ja vkonloppu varattuna.
hmm.. mulla onkin suht hyvä idea pikku iltalenkiksi, kun tuota Nurmesta ei ihan illan aikana ehdi. Mut jotain muuta merellistä vois..

Bulkkaaja
11.08.2014, 11.57
Lomat loppuu muilla niin alkaa taas vuorotyöt, tämä pakottaa aamulenkkeilyyn. Tänään tuli mentyä haapasaarentien polut mahtavia mestoja! Mut ollut vähän vähällä ajolla tartti suunnistaa et pysy kartalla. 32/18 sinkula välitys lienee muutenki liian pitkä, sen verran aiheuttaa stumppailua, mut on se niin hienoa kun ei oo takavaihtajaa narisemas.

kanttiinin tollo
12.08.2014, 12.42
43:22 on mulla ja hiukan muutakin rampauttavaa, mut lähen kyl ajaa jos vaan ei nyt ihan motoenskaspooria tarvitse tai mutapeltoja. Sillä nyt ei kyllä pysty. Kalliot on parhautta kuten kaikki muukin jousittamatta smuutti.

Mistä löytyy paikalliset laavut? Lemmenpolun lähellä oleva tulee mieleen, mut onhan noita muuallakin. Siirtymät ei nyt haittaa tällä kertaa.

Cyclocrossaileeko kukaan? Olis ehkä optimiseuraa, mut lähden minä täpäreidenkin sekaan, ei siinä mitään...

Paulix
12.08.2014, 14.21
43:22? Cyclocrossia? Ei kiinnosta muta eikä enskaspoorit? WTF?
Joku tehnyt identiteettivarkauden nyt kyllä. Ei tuo ole se KT jonka tunnen :)

kanttiinin tollo
12.08.2014, 18.02
Et vaan tiedä mistä puhut, hyvä mies. ;) Cyclocrossia my ass. Pyörätyyppiä minä seuraksi kyselin.

Veke007
12.08.2014, 21.39
Huomenna ajattelin lähteä ajamaan viiden jälkeen. Paulix ehdotteli tuolla ylempänä jotain merellistä lenkkiä, vieläkös tarjous on voimassa? Jos ei, niin sit vois lähtö olla vaikka 1715 Lähdepellon parkkikselta. Antakaa kuulua, jos on parempia ideoita :)

Karma
12.08.2014, 21.46
Herra Kanttiini: toimiko se jarrukahva?
Huomenna magneettiin Turkuun. Antibiootti kuurin söin. Lääkäri ohjeisti että unohdan kisahaaveet seuraavat ainakin kaksi kuukautta eteenpäin. Täydellinen käyttökielto ennen kuvaa. Ajohalut menee läpi katon. Ei vaan malta. Silittelen pyörää aina kun sen näen. Sitäkin vituttaa senkin näen!

Paulix
12.08.2014, 22.24
Kävin iltalenkillä Rokk´n Rollissa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/cc63o4j3i3p3f40n) sa kokeilemassa miten pikkurilli taipuu tangon ympärille.
Ei se kyllä ihan niin hyvin pelittänyt että viitsisin lenkkiä vetää niillä poluilla joita fundeerasin..
Eli mää voin ehkä liittyä joukkoon Lähdepeltoon roikkumaan mukaan.

EDIT: enpä taida tulla tänään, ei toi sormi taida tykätä Lähdepellon kaltsitäristelyistä..

/Läskimainos_on: Rokin metsät on muuten läskille hauskaa baanaa. Koska se on kovaa sorapohjaista kangasmetsää niin periaatteessa about joka paikassa voi ajaa kun pohja on kova vaikka aluskasvillisuutta päällä onkin oli polkua eli ei. Täpärillä tuolla tulee hiki mutta läskillä se oli kivaa cruisailua ja kanttarellien metsästelyä..
/Läskimainos_off :)

kanttiinin tollo
13.08.2014, 00.15
Parahin Herra Karma, kahva varmasti toimii, mutta tänään friiraidattiin kalliota vielä ilman jarruja. Aika vitun hoocee tai puucee moisesta touhusta sanoa voisin, melkein jopa, että ei saatana. :D

Eiköhän se huomenna ole pakko laittaa toimintaan, että edes jotain oikeaan hidastamiseen kelpaavaa.

Lähdis suht kool huomenna. Meen kyl moikkaamaan succicsia kisapaikalle, mut ehtiihän siinä nyt jotain silti.

Bulkkaaja
13.08.2014, 19.22
Eipä näytä läskipyörä paljon polkuja kaipaavan, ehkä siinä tosiaan on jotain ideaa.
KTn juttuja lukiessa tulee ihan ikävä vanhaa fixiä jolla itse hämmennyin miten 28mm renkailla menee juurakossa.. Sillä olis ollu passeli lähtee, toki työmatka sinkula biltsun slikseillä vois olla sopivan väärä pyörä poluille.
Eipä siinä ei tolla ss maasturillaka nyt oikeen kulje, kolmatta päivää tunkkausta pohjois puolen poluilla. Huomen aamuun harkinnassa reissu etelä puolelle, mut voi olla et jää petäjäkseen.

Mvu
15.08.2014, 18.07
Huomenna olis tarkoitus iltapäivällä mennä polkuja kiertämään, mites muilla, saisko ajoseuraa?

Karma
15.08.2014, 22.23
Ainakin kaksi viikkoa ennen kuin voi edes harkita kävelyä.
Jos kaikki menee hyvin saatan vielä päästä ajamaan tahkon kisan 13-14.9.
Fuck this but what can I do...

Mvu
15.08.2014, 22.55
Yritäs nyt Karma rauhassa vaan parannella koipi kuntoon, mä en oikein malttanut olla itse talvella paikoillani ja aika kettumaiseksi toi mun koipi jäi, mulla meni silloin veneluu halki ja kantaluusta pala irti jalkapöydästä. Juoksijaa ei musta ainakaan enää saa (jos ennenkään) ja metsässä/epätasaisella kävellessä joutuu joka askeleen katsomaan, että jalalle on tasainen paikka.

kanttiinin tollo
16.08.2014, 09.46
Eilen reilun parin kymmenen kilsan välipäivä, mutta tänään vois taas jotain hiukan enemmänkin. Tässä ole vasta kuin 300km tällä viikolla ajettu.

Biltemapyörä kuulostaa just sopivalta.

Bulkkaaja
16.08.2014, 23.29
Kyllä biltsupyörä toimii eikä fiksikä menny väärää osotteeseen. Tänään ostajan kanssa kortelan polut jotka muuten loistavia cyklocrossiin jos jollain sellanen on. +lukkopoljin otb:t monnassa... Mitään järkeä ei hommassa ollut mut hauskaa oli. Rauman poluthan voi kiertää vaikka jopolla...

kanttiinin tollo
17.08.2014, 00.27
8,5bar ja 24mm se mullakin on eikä edes vaparia riesana, joten ei muuta ku jopokuskit samalle lenkille tässä joku päivä? 75km tänään Kaarojärvee, Oraksen huudei, Varkaanvuoren murhapaikkaa ja mitälie..

Mvu
17.08.2014, 08.33
Vai Jopolla kierretään polut...minä en luovu täpäritä ja vaihteista paitsi jos läskikuume pääsee liian isoksi, silloinkin 2x10-11 täytyy löytyä vaihteista.

Eilen kävin etsimässä Koilahdentien palopaikan ja löysinkin sen, mukavaa polkua siellä oli kierrellä.

kanttiinin tollo
17.08.2014, 10.37
No mihis aikaan tänään jengi liikkuu?

Jos ne täysläskijousijopot vaihdelaatikolla ja muilla ajamisen kannalta pakollisilla härpäkkeillä pystyy kulkemaan esim. näteillä kallioilla niin eip mittää, pienet kividropit on just parhautta tällä mun vehkeellä, samoin junanraiteella tyylinen tasapainoilu on kovin jees, oikeastaan kaikki mitä tämmösellä filolla ei saa tehdä.. soveltaa noita sitten metsään. Kosteus kyllä pilaa koko homman, mut kuivalla khyl. Ankara juurakkorynkytys on vähä /c:stä pidemmän päälle, ylämäet menee helposti cycloiluksi ja sillee. Joka tapauksessa ajan 30-50km, että siltä pohjalta.

kanttiinin tollo
17.08.2014, 11.26
Ehjä skeittiramppi missä? Siinä vois peeloilla!!!!

Lonsin ghetto on liian pelottava.

Bulkkaaja
17.08.2014, 20.04
Toi Jopo oli kyllä huono läppä, itelle se on sellainen polkupyörän irvikuva jotka saisi kaikki romuttaa!
Mut tosiaan ideaahan väärällä pyörällä ajamisessa on kai se et lähes kaikki mestat tarjoaa haasetetta ihan riittämiin. Viel lepposalla vauhdilla ja sykkeellä, vähän niinku läskipyörä mut 1/10 budjetilla eikä tarvii umpimettään tunkee.
Lonsissa taitaa olla Rauman ainut skeittiramppi ja mesta sen näköses kunnos et skeittaajia ei oo ollu vuosikymmeneen, ainaka sellasia jotka laittas paikat kuntoon.
Tänään vain surffattu osakauppojen sivuja ja tilailtu yksivaihde sälää...

Veke007
17.08.2014, 20.18
Huomenna olis ajot 1730, lähtöpaikka Lähdepellon parkkis. Tervetuloa kaikki mtb-kuskit, mukaanlukien KT katufixillään, jos perässä pysyy :)

Mvu
17.08.2014, 21.17
Mikä olis suuntana? Mä lupasin poitsulle (11-v) että mennään kokeilemaan helistön linkkitornin lähistöllä olevaa kallioporrasta, hänellä on siinä 10e haaste ;) pitää vähän rohkaista ja lahjoa näitä tulevaisuuden maastopyöräilijöitä.

Me lähetään samoihin aikoihin Uotilasta kohti Helistöä ja kyllä me joku 10-15 km yleensä kierretään, pojalle sopivaa vauhtia tottakai. Koilahden palopaikkaa ajattelin käydä näyttämässä myös.

Paulix
17.08.2014, 21.25
Haa. Koitan nyt tulla edes hetkeks morjenstelemaan kunnes häivytte horisonttiin.
Alkaa vituttaan tämä liikkumattomuus. Teippaan tän uitun pikkurillin johonkin niin kiinni ettei se pistä hanttiin. Ärsyttää sellanen vamma joka ei juuri normielämää haittaa mut koitappa tarttua kunnolla johonkin, pyöräntankoon, golfmailaan tmv harrasteeseen niin eipä tule mitään.. :mad:

kanttiinin tollo
18.08.2014, 10.04
Aina perässä pysyy. Se on vaan se, että säilyykö näköyhteys. Kahtellaan illemmalla.

Tunnustakaapa nyt joku innostuneenne joutuuban täyttävistä maantiepyörätrialvideoista niin, että Rauman urbaanit flättidropit on arkipäivää. Oon paria tähyillyt, mutta jokin pistää hanttiin vielä. Iisi piisiis, peruskauraa jne, mut silti paskoo housuun. Tarviin yllyttäjää ja esimerkkiä niin eiköhän nuo lohkea. Fixii, maantietsygää, 23-25mm rengasta.. camoon, ulos kaapist raumlaise ettei tart porilaiseks eppäil. :D

Paulix
18.08.2014, 22.15
Kalustokatsaus. Nakki, makkara, läski. Vain jopo puuttui.

https://lh3.googleusercontent.com/-_xg2NmAuloc/U_JO0kODqLI/AAAAAAAAVso/vIBUMHlYe4k/w896-h672-no/20140818_175759.jpg

Hyvä lenkki Tarvolan suunnilla. Sormikin kesti kohtuuhyvin.
Keskiviikkona jatketaan pohjoisen poluilla. Lidl 1730. Säävaraus.

Heiluri
18.08.2014, 23.24
Hmmm... Kt oli näemmä siis tosissaan tuosta "maastopyörästään". Hetkisen ajattelin että jutuissa on *Raumalisää*, mutta ei. Respect. Täytyy yrittää päästä samoihin aikoihin joskus lenkille, että näen miten tuollaisen kanssa mennään.

Sunnuntaina olin 25km lenkillä ja pääsin kokeilemaan 29" jäykkäperää. Pyörän rungon koko oli 18" ja aika mukavasti sillä eteni. Ei ollut sellainen 'klohmo' kuin olin ajatellut.

kanttiinin tollo
20.08.2014, 08.57
Takanapa hirtti kiinni, vanteessa dentti, 2 päälikumia riekaleina ja toinen teipattu takas kasaan, mutta räjähdysalttiutta olis. Eile urbaanisessarit. Kyl tää täst. :D

Veke007
20.08.2014, 21.32
Tänään oltiin pyörimässä Kokkovuoren ja Pyytjärven suunnalla. Rankkasateen alkaessa oltiin sopivasti Pyytjärven pururadan kopin tuntumassa, jonne mentiin odottamaan pahimman myräkän laantumista. Kopissa oli jo sadetta pitämässä vanhempi herrasmies sähköjopoineen. Sellainenkin pyörä piti sitten nähdä ennen kuin silmät tippuu, tässä kun on ollut kaikenlaisia koostumuksia liikkeellä tällä viikolla ;)
Paulix veti taas upean lenkin, osittain mulle tuntemattomia polkuja. Liukasta tietenkin oli. Varsinkin noi teknisemmät setit sai vetää kieli keskellä suuta- siitä huolimatta yks kunnon OTB allekirjoittaneelle. Aika paljon sai hakea enemmän ajolinjaa, kuin mitä vetäjä tolla superläskillä :)

Paulix
20.08.2014, 22.09
Jepjep. Helmi lenkki. Käsittämätön tuuri sateensuojan kanssa, just Pyytjärven kopin kohdalla kun kuuro hyökkäs päälle. Tosin siitä mitään iloa ollut kun maa lainehti senjälkeen vettä ja läpimärkänä jatkettiin vielä viimeiset herkkupätkät. Ei ollut Goretexwillereistä enää apua, paitsi että kengistä se vesi ei valunut ulos.. Gore toimii kahteen suuntaan :)

Missä se ajolinja luuraa..
https://lh3.googleusercontent.com/-kaLMqPKP5kc/U_TuvVN_X8I/AAAAAAAAVvA/xGrIMgFe93E/w527-h702-no/20140820_175643.jpg


Haa.. TÄSSÄ!!
https://lh5.googleusercontent.com/-bGV3YTWnapA/U_TuvTdeg2I/AAAAAAAAVvA/9vgP053FSUA/w562-h702-no/20140820_175900.jpg

Mvu
20.08.2014, 22.31
Teillähän oli hauska lenkki taas! Itse ollut tämänpäivän selkäkipu potilaana ja kuussatku buranan kanssa pystyy jopa kävelemään selkä suorana. No, ens kerralla mukana.

Jokos lyödään Nurmestour ajankohta lukkoon, syyskuun kuudes eli lauantai lähtee Mustastalahdesta venho kohti Pihluksen laituria. Mukana ainakin yksi pyörä ja makkarapaketti tykötarpeineen...lenkki Rokinnokan kautta onnistuu myös, jos sieltä vaikka jonkun saa kyytiin?

Heiluri
20.08.2014, 23.50
Erittäin pätevän näköistä ajolinjan etsimistä ja toteutus varsinkin. Nurmestourissa mukana kuin peräpukama.

Paulix
21.08.2014, 22.52
Hokasin just ettei tuokaan lauantai 6.9 sovi mulle. Sunnuntai kyllä sopisi.. liikaa rakkaita harrastuksia :(
Mää taidan ottaa maastopyöräpuolipekkasen ja viedä nää turistit joku kaunis ilta sitten sinne kun ei vkonloppuna nyt millään tunnu natsaavan..

Enivei, perjantaille tilattiin lenkkiä Haapasaaren suuntaan. Jos esteri on suosiollinen niin 17.30 vois starttailla Pyynpääntien päästä Latumajan polun parkkikselta.

Mvu
22.08.2014, 08.13
Voi se olla sunnuntaikin, mulla ei väliä sen puoleen. Kivempaa se on isommalla porukalla liikkua.

Veke007
22.08.2014, 11.36
Mä oon mukana Nurmeksen reissulla, La ja Su käy molemmat.
Samoin tänään lähdössä porukkalenkille.

Rami
22.08.2014, 15.34
Mää taidan ottaa maastopyöräpuolipekkasen ja viedä nää turistit joku kaunis ilta sitten sinne kun ei vkonloppuna nyt millään tunnu natsaavan..


Olis kyllä kuulas homma. Mun puolesta näillä näkymin kaikki muu käy, paitsi to 28. - la 30. Syyskuun eka viikko käy, viikonloppu sit ei enää.

Tänään myös mukana.

Karma
22.08.2014, 20.26
Nilkkavaurio update:
Tilanne on edelleen vakava mutta rohkaiseva. 15min kerrallaan voi olla pystyasennossa. Sairaslomaa jatkettiin vähintään 14.9 asti. On tämä vähän vakavaksi vetänyt kun oli koko nilkan amputiontikin jo lähellä. Toki se on edelleen mahdollista. Ei ole kynsiä tarvinnut leikata tästä jalasta lainkaan ja neljää pienintä varvasta en tunne. Alkaa näyttää siltä et mun koko syksynkin ajot on ajettu.

Bulkkaaja
22.08.2014, 21.30
Nilkkavaurio update:

Huh hu, kuulostaa kyllä hurjalta viel tommosest pikku jutust. Ei voi muuta ko toivottaa paranemisia.

Hurjalta näyttää kyllä toi KTn rengastuskin, jarrullekkaan ei ole tilaa on niin ratapyörä. Hurjaa linja lentäen menee näymmä muilla tosta karhulinnan dropista, ite oo menny ko siit sivust jarrutellen..

Vähä ollu vähäl maastoilu eikä lenkeillekkä oo kerinny, nyt arvon laittasko vaihteet vai lukkopolkimet. 6.9 olis mikä paras päivä mun 69er pyörälle mutta 10.9 sopis mulle paremmin, nurmes todella kiinnostais,
rokinnokast tai tost takapihan laiturilt voisin hypätä kyytiin. Hirvee tekniikkavaje pakottaa tekee ton hypyn pyörä olalla.

Muilla läskikuume? Itelle iski cyklokuumee, 32-35mm rengasta, droppitanko, kiinteellä tai ei mut jarrut edes ja takan osat on, runko melkein jo tullu tilattua... Työmatkapyöräks ajattelin kun biltsumaasturi on niin ruma.

Mvu
22.08.2014, 21.34
Voimia sinnepäin ja keskity paranemiseen. Kyllä me sut mielellään poluilla nähtäisiin vielä, hyppiä tosin et enää saa ;)

Paulix
22.08.2014, 23.04
Karmalle iso jaksuhali. Kova paikka, toivottavasti tarinalla on onnellinen loppu. Nyt ei voi kun odottaa toipumista.

Meillä oli taas varsin loistava iltasessio (http://www.sports-tracker.com/#/workout/paulix/bnsik6hfplqj821l). Isot pojat korkkas neitsyitä joka suunnasta ja me pienet pojat kateltiin kateellisina sivusta.
Jono arvosteli aika-ajoin läskipyöräsherpan reittivalintoja mut hei, ähinä kasvattaa kuntoa ja luonnetta. Itte olette nakkirenkaisiin sortuneet :)
Lisää ähinää taas varmaan ensi viikolla!

Veke007
22.08.2014, 23.32
Oli joo taas eeppinen lenkki! kiitokset Paulixille reittivalinnoista. Siistiä vetää tuolla jonon jatkona, kun ei tarvii miettiä muuta kuin että säilyttää näköyhteyden edellä ajavaan. 5 kuskia tänään mukana, mulle tuli täyteen 39km. Onneks oli kunnon kypärä päässä, kun viimeiset 3km tuli sitten fortuunan kuulan kokoisia rakeita kupoliin ⚡️😃 Muuten oli hyvä sää koko reissulla.

Karma
23.08.2014, 10.43
Ei se hyppiminen se ongelma ole vaan heikko kalusto.
Kiitosta kovasti. Erittäin mielelläni lähden messiin ja onhan tuo talvikausikin...

Mvu
23.08.2014, 10.51
Mä en tulee sitten enää yhdellekkään lenkille missä on läskipyörä mukana. Tässä on aamupäivä taas ihmetelty läskiä netissä, jos kuume vielä tästä kasvaa niin se käy kalliiksi.
Miten tolla On onen läskillä pärjäilee, vähän kaposet kumit mutta noin niinkuin yleensä, olis siedettävässä hintaluokassa toi. http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATX52/on-one-fatty-fat-bike

Heiluri
23.08.2014, 11.18
Mvu on niin menetetty mies. Avaa jo se lompakko, että Paulixin saa läskibonarinsa ennen joulua... Jonosta tosiaan taisi hieman jotain pientä mutinaa ja jupinaa kuulua ;) , jonossa on vain jotenkin niin luontevaa heittää puukkoa selkään =D, mutta annetaan kuitenkin reitistä jälleen 10-.

Muoks: Tästä MET Parachutesta oli taannoin puhetta 166 EUR.
http://www.hibike.de/shop/catalog/tp/i117f5a0e9eb30e33211cf30a8a678466/Buy-Met-Parachute-All-Mountain-Enduro-helmet-low-priced-online-at-HIBIKE.html

Paulix
23.08.2014, 21.15
Niin tosta Onniwannin läskistä.. En suosittele. Painava, kankea. Vanteet on huonot, renkaat raskaat, hankala tubeleksoida.. mitä vielä keksis.. mullahan oli sellanen puolisen vuotta mut ensiviehätyksen jälkeen pistin kiertoon. Sopii sileille neulaspoluille mut ei tRauman kivikkojuurakkoihin.
9zero7 sopii ainakin mulle paljon paremmin, vaikkei siihen Blutoa saakaan koska 1 1/8" jota ostohetkellä ei tullut hokattua ettei Rokkari teekään sellasta iskaria.. Noh, suunnitelmat elää.. . . .
Satsaa ennemmin vaikka Salsan Mulkuttimeen, siinä saa rahalle jo vastinetta vaikkei siihenkään Bluto sovi. Coccolta saa koeajoon M-kokosen. Ja sit on Spessunkin fätti ihan siedettävän oloinen vaikka Spessu onkin. Kukassenyt taas olikaan kun sellasen Raumalle osti..

Nii ja älkää nyt tollasia Fullface-viritelmiä harkitko. Ette te niin kovia kuskeja ole. Ennemmin kunnon polvarit ja kyynärsuojat. ja lasit silmien suojaksi.

Dobbler
23.08.2014, 21.34
Täältä löytyy spessun fatboy 17.5" rungolla jos haluaa koeponnistaa...

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Bulkkaaja
23.08.2014, 21.36
cx kuume laskee kun planetx olisi halunnut 30€ postituksesta, viimeviikolla olis ollu ilmasta... Hmm vai sittenki läski kun muillakin, mut onko tällästä näkyny http://www.walmart.com/ip/26-Mongoose-Beast-Men-s-Oversized-All-Terrain-Bike/22861845

Edit: löytyy näymmä vaihteillakin, kohtuu huokeeseen hintaan. Hintaan voi lätkiä reilun satkun veroja ja rahtia mut silti... http://www.walmart.com/ip/26-Mongoose-Dolomite-Men-s-7-speed-Fat-Tire-Mountain-Bike-Navy-Blue-Red/29741123

Edit2: Voi läskin näymmä tuunata kadulle jos kyllästyy hirvikärpäsiin ym metsän itikoihin.

https://scontent-a-ord.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1972336_775968645782258_2110228142_n.jpg

Paulix
23.08.2014, 22.19
Tosta ei saa plop-ploppeja eikä ääs-boonuksia. Mut siitä vaan jos Yosemitet ja Soliferit kiinnostaa muiden markettipyörien ohella.

petjala
23.08.2014, 22.45
Satsaa ennemmin vaikka Salsan Mulkuttimeen, siinä saa rahalle jo vastinetta vaikkei siihenkään Bluto sovi.

Saturday night beaver-fever: Mallivuoden -15 Mulkkuhan on jo tehtaan toimesta speksattu sekä jäykkäkeula, että Blutoversioina. http://salsacycles.com/culture/2015_mukluk_introduction
Ja tänvuotiseen (ja -13 malliseen??) voi laittaa Bluton kans, tosin taitaa joutuu lyhentämään joustomatkaa, jos haluaa kulmien pysyvän tehtaan suunnitelmissa. Ovat muistaakseen geometrialtaan 80mm suspension corrected tai jotain. Äh, kysykää Kettukaupasta tai Shokkiterapiasta, ovat hyvin valveutuneita.

Hmmph, kesä kohta takana ku Juicen tukka ja keväällä uhottu uusintareissu sinne teillepäin tekemättä. Täytyypäs ruveta pläräämään almanakkaa...

Mvu
23.08.2014, 23.40
Katotaan nyt, laittelin fillaritorille ostoilmon josko joku haluais omasta läskistä luopua. Ei toi on onen läski oikein itseäkään sytytä.

Huomenissa lenkkiä, jos keli sallii? Itse pyrähdän Äyhöjärven taakse ja Helistön tutuille poluille pariksi tunniksi iltapäivällä.

JayRay
24.08.2014, 01.26
Mä pidän fullfacea just sen takia, etten ole kova kuski. Sen kerran kun se käsi ei kerkee suojaksi ja iskeydyn kuono edellä kohti tannerta, olen tyytyväinen valintaani.

Mvu:lle, jos ei aivan totaali poltot ole päälle fätistä, niin kannattaa odottaa uudelle vuodelle. Ainakin Canyonilta tulossa kuituläski "dude" jossa hinta kohtaa laadun paremmin mitä varmaan muissa yhdessäkään läskissä tällä hetkellä => muille hinnanlasku paineita? Ja varmasti muitakin markkinoille tulijoita on. Toki loppuvuodesta voi jonkun tiukan tarjouksenkin saada kohdilleen, sillon ehkä syytä painaa buyta. Ikuisia dilemmoja, kuten monet muutkin ostokset.

Raskaaksi ne on tuota Walmartin yksinmyynti läskiä haukkuneet, mutta kohtuullisella effortilla siitä kai saa ihan ajettavan...Bulkkaajalle sinkkukaan ei tuota ongelmia. Jos joku tuollaisia toimittaisi pohjolaan, olisin alle 400e hinnalla heti valmis ottamaan yhden kokeeksi. Jos vielä viidelläkymmenellä taalalla saa 7pykäläisen avovaihtajan ja levyjarrut, niin on kohillaan :D

Bulkkaaja
24.08.2014, 08.28
Raskaaksi ne on tuota Walmartin yksinmyynti läskiä haukkuneet, mutta kohtuullisella effortilla siitä kai saa ihan ajettavan...Bulkkaajalle sinkkukaan ei tuota ongelmia. Jos joku tuollaisia toimittaisi pohjolaan, olisin alle 400e hinnalla heti valmis ottamaan yhden kokeeksi. Jos vielä viidelläkymmenellä taalalla saa 7pykäläisen avovaihtajan ja levyjarrut, niin on kohillaan :D

+20kg näyttää toi yli 50lbsää olevan.. No mut alvillinen eurohinta tulee tälhetkel vaihtamal taalan euroks ni jää rahteihin viel 150, http://www.finn-us.com kautta oon ton kokosen paketin ottanu, tulee meren yli samaan hintaan ko mitä matkahuolto otti loppurahdista hämeenlinnasta raumal... Yksvaihteinen on kyl jalkajarrulla mitä vihaan mut kyl sekin menis, ei muut ko koko sarja tilaukseen, pojal viel pähee massif. http://www.walmart.com/ip/20-Mongoose-Boys-Massif-Black-Yellow/29741122?action=product_interest&action_type=image&placement_id=irs_middle&strategy=PWVUB&visitor_id=87583526071&category=0%3A4171%3A133073%3A1102701&client_guid=d5b84504-a07d-48c3-875c-4a7231dde611&config_id=0&parent_item_id=29741123&guid=0a9f149f-6f02-46ac-bb8f-77aa4071b6fa&bucket_id=irsbucketdefault&findingMethod=p13n

Ihan yosemiteen tai soliferiin en lähtis mongoosea kuiteska vertaan, kuitenki osassa pyöristä ihan ideaa. Ex mauriceni oli kelpo pyörä vuosia parilla osavaihdolla, kehuisin Suomen parhaaksi markettipyöräksi.
Tubessa on aika hyvin noita videoita mut renkaassa näyttäs monella olevan ihan liikaa painetta eikä kunnon raumajuurakossa vissiin kuvata ollenka, todellinen budjetti läski.

Oma fullface projekti ei ole edennyt kun mietin montako reikää ja mihin poraan, nyt mielessä et ihan randomist erikokosia ja maalaan lopuks keltaseks, say cheese.

Heiluri
24.08.2014, 10.35
@Mvu: sopisiko katsastuskonttorilta lähtö klo 16:00? Säävaraus. Ajattelin Veken kehoituksesta kokeilla taas vaihteeksi lukkopolkimia. Tarkoittanee vauhdikasta ja 'tapahtumarikasta' lenkkiä. Äyhöjärvi ja Helistö oli muistaakseni aika perusmaastoa ei pahemmin ähinää ja tekniikkakikkailua, mikä olisi hyvä lukkopolkimille.

Sun pitää Bulkkis välillä sijoittaa kunnolla myös omiin varusteisiisi - pääset enemmän pöiräilemään ja vähemmän korjailemaan. Kiitoksia muuten lastenpyörästä oli mielestäni huippukunnossa ja on ollut meillä kovassa käytössä. Viimeksi meidän alle 5v. sälli veti 8km lenkin - alkoi puhumaan jo maastorenkaista jotain :rolleyes:.

Mvu
24.08.2014, 11.40
Kokeillaan neljää, tuolta löytynee polkuja joka lähtöön, ehkä ne tekniikkapaikat vois jäädä kuivemmalle kelille.

Cocco
24.08.2014, 12.20
Koitan päästä messiin jos vaan muilta kiireiltä kerkiän. Roikuskelen läskillä perässä niin kauan kuin pysyn. Levonkalliolla en oo käyny aikoihin, sinne tekis mieli.

Mvu
24.08.2014, 13.05
Oi ei! Taas läski mukana.
Levonkallio? Missäs tälläinen on, mukava nimi ainakin.

Cocco
24.08.2014, 14.02
Tuolla se on Helistön ja Vasaraisten välissä.

http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta?ver=1.17&zoomLevel=11&coord=208387.72359537_6786173.1931792&mapLayers=base_2+100+default,base_35+0+default,90+ 100+default&&showMarker=true

Mvu
24.08.2014, 14.37
Kerran olen tuolta tullutkin kun Vasaraisilta "oikaisin" kotiin. Ilmatieteen laitoksen rainman sadetutka näyttäis ettei sataisi, mutta eipä sekään aina ole onnistunut ennustuksissaas.

Neljältä katsastamassa.

Mvu
24.08.2014, 20.08
Hyvä lenkki taas. Tarvolasta Cocco näytti loistavaa polkua, noi on vielä meikäläistä niin lähellä, että useasti tulee käytyä varmasti.

Läskikin on kokeiltu ja hauska pelihän se oli, mitään pakottavaa omistushalua ei ole vielä puhjennut :[
Ehkäpä toi täpäri on kumminkin se "mun juttu", aika näyttää...

Paulix
24.08.2014, 22.25
Hmmph, kesä kohta takana ku Juicen tukka ja keväällä uhottu uusintareissu sinne teillepäin tekemättä. Täytyypäs ruveta pläräämään almanakkaa...

Koittakaas plärätä. Vielä jäi baanaa ajettavaksi. Ja hyvä fiilis viime kerrasta!

Mvu
25.08.2014, 18.40
Tuollaista näin Rauman pyöräilijöiden sivuilla: http://www.rspyorailijat.fi/forum/index.php?topic=486.0

Tonne pitäisi "vahingossa" eksyä jostain puskasta niin näkisivät vähän maastopyöriäkin ;)

Paulix
25.08.2014, 19.55
Hmm... tonnehan vois Hangassuon läpi paukauttaa läskillä, se lienee jo mukavassa ajokunnossa näiden sateiden jälkeen.
Olis trikoohipstereille jotain ihmeteltävää. Mukana!

Bulkkaaja
25.08.2014, 20.46
Hangassuolla menevä "tie" todellinen läskin mesta. Läheisellä kallioräjäytys alueella voi kans esittää kikkailua jos siellä ihmisiä pyörii.

Tänään oltiin vähä edustaa Turussa, pojat 6-7 luokassa tiukka a finaalin loppusuorataistelu kakkos sijasta päättyi tälläkertaa tappioon n 10cm. Ens kertaan vähän säätöjä uusiks ni eiköhän olla voittotaistelus mukan.
Hiukan tuli bmx racing cruiser kuume ko ens vuon pääsis itekki "lasten vanhempien luokkaan" ajaa.
Kyl ny yhel sinkulal ain on tallis tilaa, mahtasko se sit kestää.

Edit: Nyt tuloksia tarkastelles selvis et kyseessä oli M6 luokan voittotaistelu ja tiukka tappio tuli suomenmestaria vastaan, ihan hyvinhän toi ekaks kisaks oli:)

Karma
26.08.2014, 10.04
Täs on nyt kuukausi Sohvalla. Kävin eilen varovasti lääkärin suoraa kieltoa uhmaten kokeilemassa miltä pyörä tuntuu. 2km assfalttia (okei oli yksi hiekka-alamäki antamaan vauhdinhurmaa) ja veljet oi veljet se tuntui...oudolta...mutta palkitsevalta. Ei malttais odottaa. Olen nyt vapaa-ajalla järjestellyt taidenäyttelyä Osteria da filippon tiloihin. Käykää ihmettelemässä mitä minun fullfacen alla kuplii. Näyttely alkaa 2.9.

Rau VK
26.08.2014, 17.00
Laitetaan tänne, jos kellä tarvetta MTB kengistä elikkäs Shimano SH-XC60 kengät, koko 42 (26.5 cm ) väri White/Black/Red. Olleet jalassa 5 kertaa. Siistit ja hyvä kuntoiset. SPD klossit mukaan. Kysellä voi veijokallionpaa@gmail.com

Heiluri
27.08.2014, 22.47
Mvu tässä se sun tuleva läski sitten on, jolle sun lompakko aukeaa. Mahtaako Paulixia myös hieman kiinnostaa?
http://www.bikerumor.com/2014/08/27/eb14-one-ride-review-on-canyons-fat-dude/
Perhana vähän alkoi itteäkin kiinnostaa, vaikkei nuo läskit muuten ole vielä oikein kutitelleetkaan ja ihan muut kuviot muutenkin mielessä :p

JayRay
27.08.2014, 23.46
^Mitään juuri läskeistä ymmärtämättä, jollei omaa vartaloon kertynyttä lasketa mukaan.

Tuo näyttää hyvältä ja specsejä luettuani kuullostaakin hyvältä.

Itelläkin kyllä muunlainen pyörä mielessä, ei vaan millään haluis venyttää kukkaroa niin paljoa auki.

Mvu
28.08.2014, 07.48
Mä mitään läskiä...no ehkä talvella se vois olla kiva. Ny ei mitään ostella, työtä ei ole valtavasti tarjolla ja pelkäämpä talvesta tulevan hiljaisen, yksityisyrittäjällä toi työttymyysturva kun on oman lompakon varassa.

Trekin tilalle joskus tekee mieli tuorempaa fillaria, muttakun tuntuu tossa fuel exissäkin olevan mulle ihan tarpeeksi pyörää.

Jos niska kestää viikonloppuna ajeluita niin Levonkallio voisi taas olla kohteena, mä käyn potkaisemassa sitä mäntyä samalla, joka yritti tyrmätä meikäläisen viimekerralla. Onneksi Cocco näytti sille oksalle jo sahaa...

Paulix
28.08.2014, 09.29
Oli tuo Canyonin Dude ihan mielenkiintoisen näkönen. eurobikessä on kyllä paljon muutakain kivvaa tulossa.
Odottelen merkkiuskollisena ensin 9zero7:n tarjontaa koska sieltäkin pitäisi joustokeularunkoa olla tulossa.
Itse tykkää siitä kasailun specsauksesta sevverta että ei kiitos kokonaan valmista suoraan kaupasta..

Hei sinne Pohjoiskehälle tänään jos ei satele tämän enempiä.
1730 latumajan parkkikselta pikku alkulämpö päälle siellä Hangassuolla ja käydään sit kaffeella aiheuttamassa pahennusta. Pörrätään tovi siinä Kaarojärven eteläpuolella jos ei tuolla kauaa aikaa kulu. Tai jäädään markkinoimaan maastopyöräilyä jos uteliaisuutta ilmenee. Tuskin siellä paljoa porukkaa on mikäli raumalaisten aktiivisuuden tiedän...

Mvu
28.08.2014, 11.52
Uotilan koulun ekaluokkalaisten vanheimpainilta vie mun illan tänään, pakko päästä kattomaan millaisen koulun ne sai kesän aikana rakennettua homekoulun väistötilaksi.
Menkää te aiheuttamaan pahennusta/ihastelua maastopyörillä, ottakaa joku kunnon märkä lasku että olette mudassa korvia myöden :)

Paulix
28.08.2014, 22.01
Käytiinhän me Coccon kanssa hämmennystä herättämässä seniorikansassa. Ikäjakauma nyt oli se mikä Raumalla pääongelmana on..
Väkeä oli aika paljon, kyllähän raumalainen ilmaisen pullakaffeen perään lähtee :)
Joku rohkelikko jopa Coccon Salsaa kokeili.

Sit oli tietty pakko ajaa Hangassuo eestaas. Erinomaisen mukavassa läskikunnossa muuten!
Ja siinä Bulkkiksen mainostamalla kalliolouhoksella oli yhet tuoreehkot fillarinjäljet. Kiva kikkailupaikka. Kantsii käydä ennenkuin ampuvat sen pas2!


https://lh5.googleusercontent.com/-bow6_7pfb4k/U_9vxaipuzI/AAAAAAAAVzM/eH6Cz-dtUlY/w896-h672-no/20140828_190319.jpg

_pete_
28.08.2014, 22.09
^ 'tästä on aina ajettu' -näköinen "silta" yli suonsilmän :)

JayRay
28.08.2014, 22.10
Iltamia.

Mä tulin mattimyöhäsenä mestoille, kikkailin hetken siinä kalliolouhoksella, sit latumajan reittiä kaarojärvelle, jossa olikin tuoreet läskin jäljet X 2.
Toiset jäljet oli pienellä nappulalla, hädin tuskin erotti sannalta. Sitten toiset jäätävät muhkut :D
Sieltä sit himaan.

Makiasti tolla pääsee kyllä märälläkin, meikäläinen olis omalla pyörä/omapaino yhdistelmällä helvetin syvällä :D

XXL tarjoais Whiten parempaa alumallia tonnilla tarjouksessa just nyt. Ei kyllä perse kestä, yksi pyörä tuli jo tänään hommattua...

kanttiinin tollo
30.08.2014, 09.17
Raumalla selvää piristymistä ajotouhuissa. Hyvä, hyvä!

Kitokssi ajoseurast osallistuneil ja kalustolainoist kalustoo lainanneil. Aika tasan 40h tuli varsinaista ajoaikaa siellä kellotettua kokonaiskeston ajoille ollessa jotain aivan muuta, mutta ihan kaikkea aiottua en ehtinyt siltikään näkemään. Pitää palailla astialle ehkä hyvikin pian. Perus setit Kokkovuorelta Pyytjärvelle sentään kuitenkin yms pakolliset. On se vähän erilaista ratapyörällä.

Jarruttomasta ratapyöräkrossista innostuneille tai ratapyörän tms härvelin omistaville suosittelen lämpimästi Kaupinvuoren "puru"rataa ja sen tuollaiselle kalustolle paikoitellen mukavan teknisiä linkkipolkuja. Sopivan kapeaa baanaa, että helpolla pääsee limiitille baanalle mahtumisen kanssa jne... kivaa kiemuraa, pyörän saa töyssyistä ilmaan yms hubaa.. hiukan kosteutta radanpintaan vielä niin hupi on melkoista ja kammetkin saa kipua polkuosuuksilla. Sääli kun jouduin tuon nautiskelemaan yksinäni, ois siinä jaettavaa ollut muillekin, mutta ens kerralla sitten kaikki katufixedit sinne räädistelyajoihin!!

Kalustotappiotkin olivat loppupeleissä ihan siedettävää tasoa, ei paljoa yli satkun mennyt.

Ai niin... viimeisenä aamuna Sinisaaren kallioilla pikaisesti ajellessani satuin näkemään jonkun lastenistuinpyörän lapsi kyydissä ja juurakkopolulla.... kuka tunnustaa olleensa asialla? Sen verran eksoottista "oikaistaan nyt vaikka tosta" meininkiä, että harvemmin näkee. :D

Bulkkaaja
31.08.2014, 20.29
Tänään oli biltsupyörät vauhdissa. Käytiin tuolla kt:n mainostamalla kollantien päässä olevalla pururadalla kurjenvuoren kautta, lenkki hiekkatien kautta ja jotain polkua ym takasin uotilaan kauheella keskinopeudella, loppuun viel tasamaa täpöt mitä sinkulat kulkee. Nihattulan koululla oli kans vaik täppärille sopivaa "pururataa". Joku 40kilsaa itelle tosta tuli.

Paluumatkalla uotilassa tuli joku oikee cyklocross vastaan, varmaan kans menos noil kurjenvuoren poluil... Ja sit pohjoiskehän sileeltä asfaltilta kurvas joku harmaa täppäri, ei oo tapana morjestella ees tutuille niin jätin tervehtimättä.

Lenkin olis voinu kyl heittää jollain monentonnin kuiskaustakin kevyemmällä xc reellä mut eipä siitä olis keskinopeus tai syke paljon noussut.

Tarkkoja määritteitä biltsupyörälle ei taida olla mut vähintään kaksi teknisesti välttämätöntä osaa tulis pyörässä sieltä olla, niin ja vaihteita katotaan pahalla ni niit ei saa edes yosemitessä olla.

Mvu
31.08.2014, 20.54
Pohjoiskehän täpäri oli Wanha Trekki, mä kävin Mustanlahden rannassa auttamassa polkuveneen ja veljen veneen nostossa. Tulin pikitietä takaisin koko matkan, kun oli kiirus saunaan.
Meinasin mennä latumajan polun kautta niitä polkuja kun joskus Paulixin perässä roikuin mut enpä muistanu niistä(kään) enää mitään. Nurmentieltä kumminkin löysin haapasaarentielle vievän polunpätkän ja jotain muita lyhyitä eksymisiä.
28 km jäi jälkeä puhelimeen, tosin suurinosa tästä oli typerää/tylsää asfalttipolkemista ;)

JayRay
31.08.2014, 21.46
Onko se Nurmes lyöty tulevalle sunnuntaille lukkoon?
Paljonko tulijoita tällä hetkellä?
Mää voisin hyvällä todennäkösyydellä tulla, jos on tilaa kuljetuksessa... vaikka Rokinnokastakin.

Mvu
01.09.2014, 19.52
Mulla ainakin nousee paatti joko sunnuntai-illalla tai ens viikon aikana jo ylös vedestä niin tuleva viikonloppu on oikeastaan SE viikonloppu jona minä pystyn muutamia kuskaamaan, soutpaatti jää vielä käyttöön 7,5hv evikalla, kyllä silläkin pääsee. Tosin koko reissu on sillä melkoista offroadia jos hiukankin tuulee...

Paulix
01.09.2014, 21.28
Joo kyllä se sunnuntai on sille nyt varauksessa!
Mun saaristojeeppi vetää neljä (ehkä max5) filoa kuskeineen joista Veke ja Cocco nyt ainakin liput lunastaneet. Mut tilanteet elää niin katsotaan tuonnempana.

Mvu
02.09.2014, 09.43
Sunnuntaina siis. Mä saan varmuudella kolme kyytiin, ht- veneessä kun on toi katon pätkä kiusana. Sovittelemalla varmaan neljäkin, jos väen ryntäystä Nurmekseen on odotettavissa...

Veke007
02.09.2014, 17.47
Sunnuntaina siis. Mä saan varmuudella kolme kyytiin, ht- veneessä kun on toi katon pätkä kiusana. Sovittelemalla varmaan neljäkin, jos väen ryntäystä Nurmekseen on odotettavissa...
Mä olen mukana Nurmeksen reissulla. Huomenna ke olis kanssa tarkoitus lähteä pariksi tunniksi ajelulle. Lähtö olis 1730 Lähdepellolta.

JayRay
02.09.2014, 21.29
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/393966_DWzuSQn1d3_original.jpg?1409681683
Iltaa. Ei kuvarastisäiettä, mutta tunnistaako joku paikan...

http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/393967_pKmgvAnAPG_original.jpg?1409681687
KT:n yllyttämänä oli pakko ajaa maantiekilpurilla. Kallioita vähän siloteltu soralla ja turpeella. Tosin mulla 28mm kumit ja laskin paineitakin 4bariin, joten eihän tuota nyt lasketa KT:n touhuissa edes ajoksi.

Onkos sunnuntaista mitään enempää lyöty lukkoon... Klo?

Veke007
02.09.2014, 21.45
Toi laavu on Tervolanvuoren päällä Unajan koulun lähimaastossa. Polku näyttäisi olevan samalta alueelta.

JayRay
02.09.2014, 22.19
Vekellä on paikat hallussa. Arvelin laavun olevan sen verran tuore, ettei kukaan olisi tiennyt moisesta. Onko se kuinka uusi?

JayRay
03.09.2014, 20.21
Nyt se tuli, mutta iskaripumppu lojuu vanhempien luona. Keneltä löytyy pikapikaa.

nol viis nol viis kaks kaks kuus kaks kol nel

Veke007
03.09.2014, 20.23
todennäköisesti tänä vuonna varmaan pystytetty. Viimeisen kerran 2013 kävin tuolla elokuussa ja silloin sitä ei ollut. Laavuista puheenollen: KT kyseli aiemmin tällä palstalla, että missä Rauman laavut. Tänään lenkillä mietittiin, että siinä olisikin haastetta, kun kiertäisi kaikki Rauman laavut. Rauman ympäriltä tuli heti mieleen 9-10 laavua, joiden kiertämisestä tulisi helposti +60km. Jos mukaan otetaan koko Rauman kunnan alue(Kodisjoki+LappiTL), kilometrejä tulee !00-120. Ei kyllä pelkän veden avulla kierretä. Marko sanoikin, että vähintään yksi makkara ja olut pitäisi joka laavulla nauttia :)

Dobbler
03.09.2014, 21.08
JayRay Täältä löytyy iskaripumppu jos viel on tarvetta

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Mvu
03.09.2014, 21.11
Pumppu on täälläkin, jos on vielä tarvetta.

JayRay
03.09.2014, 21.14
Jos onnaa tänään tekstari numeroon osoitteella. Jos siis pumpun saa yön yli lainaan...

Bulkkaaja
03.09.2014, 22.17
Sunnuntain venekyyti rokinnokasta kiinnostais. Hiukan on flunssanen olo mutta pyörässä on taas toimivat vaihteet niin helpottaa.
Laavukierros kans kiinnostaa, olis näppärä cx lenkki se, vaik se fillari onki sit itel osittain viel kaupassa.
JayRaylle pisteet sekoilusta. Ite en kyl laskis painetta ettei ota vanne osumaa. Fillareita vissiin tippuu postista mut piti ihan googlettaa mikä ihmeen pumppu.

On tullut duunissa edistettyä pyöräilukunttuuria. Tänään oli vuorossa 21 vaihteisen hybridin sinkulointi, oli sit taka-akseli poikki ja tietysti kierteellinen pakka ni jäi monovaihteiseks. 28" 6 bolt takakiekko kasetilla jos on halvalla niin saa tarjota.
Mongoosen dolomite on kans herättänyt kiinnostusta...

Paulix
03.09.2014, 22.30
Jos te nyt noita laavunpaikkoja paljon tiedätte niin tunkekaa niitä vaikka tuonne:
http://www.laavu.org/
Itsekään en nyt yhtäkkiä muista kuin 8-tien länsipuolella
- Kaarojärvi
- Latumaja
- Laarinkallio (yksityinen)
Sitten Selkämeren kansallispuiston alueilla (Nurmes, Reksaari, Kuuskajaskari) on sellasia joissa ei kunnon nukkumistilaa mutta pieni sadelippa sentään notskin ympärille tehty.

vt8 itäpuolella en paljoa edes laavuja tiedä..
7-järven reitillä niitä on muutamia mutta en ees muista tarkkoja paikkoja, siellä niin harvoin ajellut..

Mvu
04.09.2014, 08.34
Nurmeksen aikataulusta, millos Paulixin jahti lähtee liikkeelle? Itse ajoittais samoihin aikoihin saapumisen Pihluksen laituriin, Rokinnokan kautta onnistuu kurvaus niin pääsee kyytiin sieltäkin.
Veneessä on mukana suurehko kylmälaukku, minne mahtuu monen äijän eväät kyytiin.

Paulix
04.09.2014, 10.20
Mä ajattelin että siinä 11.00 vois treffata Syväraumanlahdella. Siinä tovi pakkaillessa ja kahva kaakkoon niin joskus 1130 varmaan Pihluksessa.
Suvitie, laituri 13, eka laituri siinä Kiikartornin parkkipaikalle käännettäessä.

JayRay
04.09.2014, 18.07
Ketä kaikkia tulossa sunnuntaina?

Niin ja onko sitä pumppua tarjolla?

nol viis nol viis kaks kaks kuus kaks kol nel

Mvu
04.09.2014, 22.48
Rokinnokka sama yksitoista, laittakaa tänne jos joku on sieltä tulossa, niin ei tarvi turhaa lenkkiä heittää sen kautta.
Mulla on kaksi jo kyydissä, niin toinen kaksi mahtuu vielä jotenkuten kyytiin. Mun vanhin poika tulee myös pyöräilemään nurmestourin, meillä voi olla vähän hitaampi vauhti, riippuen polusta, välillä se menee niin pirusti...

Pumpun saa lainaan, soittele vaik aamulla 0445ll7254 niin sovitaan paremmin, tähän numeroon myös Nurmestourin rokinnokan lähtijät voi soitella, jos tulee jotain asiaa. Myös mustalahti on mahdollinen kyytiin ottopaikka.

JayRay
04.09.2014, 22.58
Sain jo Heikiltä pumppua lainaan, paineet asettui lukemiin 100/250psi iso poika kun olen. Ja kiitokset Heikille.
Olisin tulossa, kunhan vaan joku mut kyytiin huolii. Eikä väliä mistä...
Mites muuten liivit?

Entäs muonitus. Kootusti vai jokainen pitäköön itsestään huolta?

Mvu
04.09.2014, 23.16
Liivit löytyy multa paatista ja varauksia voi esittää Rokinnokasta lähtevään kyytiin.

Eikös eväät olisi jokaisen oma juttu, tuli varmaan kehitetään pihlukseen niin saa maggarat lämpimiksi.

Cocco
05.09.2014, 07.29
Mä hyppään sovitusti Paulixin paattiin. Joko Heilurilla on kalusto korjattu? Mun Kanjoni on lainattavissa jos mielii mukaan.

Bulkkaaja
05.09.2014, 11.00
Missä on mustalahti?? Mä voin tulla rokinnokasta kyytiin. Oikeestaan tuun nurmekseen vaikka uiden, sen verran vähällä ollut maasturilla pyöräily.
Mvun veneessä piti vissiin kiekot irrottaa?

Mvu
05.09.2014, 14.46
Mustalahti löytyy haapasaaren suunnasta.
Mä voin meidän pööristä kiekot irroittaa niin sais ne keulaan, muut vois mahtua ihan kokonaisinakin kyytiin. Ahdasta on jokatapauksessa, 5.3m pitkä paat ainoastaan. Ja kylmälaukun heitän kyytiin saa eväkset sinne, ei lähde leikkeleet kävelemään leivän välistä...

Heiluri
05.09.2014, 21.08
Meitsille tais aika suurella varmuudella napsahtaa Musta Pekka eli Nurmestour jäänee väliin. Kiitoksia kuitenkin Coccolle kalustotarjouksesta.

JayRay
05.09.2014, 22.34
Harmillista. Meinasin sun pumppua sunnuntaina palauttaa...

Jos Paulin saaristojeepissä on tilaa, niin voisin lunastaa tiketin. Ellei sitä kukaan suuremmin vastusta.

Paulix
06.09.2014, 11.05
Mjoo eli mun kyytiin Cocco, Veke ja JayRay. hätätilassa 1 mahtuu vielä jos aletaan fillareita ositella.
MVun perhelossi + Bulkkis.
Kilometrimasat ja sykemittarisimot ei tuolla juhli joten hitaampia ei tuolla tarvi odotella. Viime kesänä pysyi yksipyöräselläkin saaristotemmossa mukana :)
Reitti tulee olemaan läskioptimoitua kalliokikkailua :)
Keli on paras mahdollinen. Kevyet eväät mukaan eli kaliaa, maggaraa ja suklaatia.
Paluumatka saattaa koukata vielä Kuuskajaskarin polkujen kautta..

EDIT: Suvitie laituri 13 siis mun lähtöpaikka

Mvu
06.09.2014, 14.09
Tämä kuulostas hyvältä, nyt ne ujoimmatkin vaan mukaan, porukka on mukavaa ja tälläistä ei nyt ihan jokapäivä ole luvassa.
Mulle mahtuu kans vielä kyytiin.

Bulkkaaja
06.09.2014, 16.20
Lätkäsin tapahtuman nimenhuutoon jolloin lähti ilmoitus "kaikkien" sähköpostiin, tuskin kyllä yhdeltäkään rekisteröityneeltä mennyt ohi tämmänen spesiaali reissu.
Maasto kuulostaa kyllä koistavalta, lähinnä pyytjärven luontopolku ollut itellä viimereissujen kohde.

Mutta hetkinen, onko JayRaylläkin nyt täppäri?

Walmartista on kohta pakko tilata jotain, niin halpaa. Fatty tämäkin? http://www.walmart.com/ip/20-Mongoose-BMaX-Fat-Tire-Black-Gray/36998375

Bulkkaaja
07.09.2014, 18.04
Huh hu olipa reissu. 17kilsaa ja pari takavaihtajaa. 2 vaihtajaa ja 5 kilsaa lienee jonkinlainen ennätys.
Rokinnokasta kotiin polkiessa ihmettelin ku satula on ihan päin persettä. Tolppaan oli tullu tollanen kätevä seatbak tällä reissulla, tukin ylityksissä varmaan mennyt kun polkimet oli hukassa ja istuen tuli niistä alas.
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/395470_qG3gTerEbr_original.jpg?1410101697
(taitaa olla 12€ tolppa et kas kun ei kestäny)

Joo on noissa läskeissä ideaa, säilyvät ainaki ehjenpänä.

Kiitokset Mvu:lle kyydistä ja eväistä! Ens kerralla täytyy varautua paremmin, ainaki tiedän nyt missä on rokinnokka...

Mvu
07.09.2014, 18.50
Aivan loistava reissu!
harmi että takavaihtaja ystävällinen Nurmes ei tälläkertaa ollut, mutta mennään vielä uudestaan varmasti.
Paat nousee ylös kyllä heti kun sellainen aika ja motivaatio löytyy, mutta keväällä viimeistään.

Kiitos kaikille mukana olleille, mukavaa oli ja poitsukin on oikein tyytyväisen oloinen.

Jos joku arpoo Whiten läskin kanssa niin voin auttaa asiassa...

JayRay
07.09.2014, 20.18
Makoisaa.

Hyvin mielenkiintoinen reissu. Ajohaluja oli jonkun verran ja vähän niitä kyllä vielä jäikin :D
Mutta, niinku Veken kanssa höpöttelin niin pyöräily on mulle vaan keino liikkua luonnossa ja jo päivä ulkona, hyvät eväät, hyvä seura ja vähän veneilyä. Ei mua kuitenkaan niin kamalasti harmita.
Pikaiset selvitykset näyttää, että korvake on kolmekymppii, eikä saa bikediscountilta, eikä näytä olevan rtechin valikoimissakaan. NAM! Se on motorsporttii.
Mut korvake on taottua alua josta johtuu suolainen hinta, mutta kyllä se prkl kestikin, kun väänteli. Vois saada vielä suoraks.

Mä en suoralta kädeltä innostunut Kurjenrahkasta tai mitä muita puistoja mainittiin. Liiaksi Raumaa ajamatta.

Mut voisin olla kiinnostunut yliyön reissusta jonnekkin lähialueen laavuista... Pistetäänkö suunnitteluun?

Ja iso kiitos kaikille päivästä, eritoten Paulille kyydityksestä.

Paulix
07.09.2014, 20.59
Olihan mukava sessio. Nurmes ei petä. Vaikka tekniikka tuntuikin pettävän osalla..
Tämmöiselle eräreissulle näemmä kannattaa varata jokunen tällänen (http://www.on-one.co.uk/i/q/FSOOSSD/on-one-doofer-singlespeed-chain-tensioner)varoiksi.. tuntui olevan tarvetta..
DIY sinkulointiyrityksistä kun ei tullut mitään..

Mvu:lle onnea uuden perheenjäsenen johdosta. Läskissähän ei ole mitään järkeä, kuten kivikoissa ajelu sen todisti.
Junnu hymyili kans siihen malliin että taitaa olla selvää mitä joulupukki tunkee Uotilan savupiipusta sisään.

EDIT: pari kuvaa (https://www.facebook.com/pauli.laaksonen/posts/10152696969598184?notif_t=like)

Katsotaan koska seuraavan kerran. Syksy tuolla jatkuu pitkään, ties vaikka saaristojeeppi sinne eksyisi vielä toisen kerran.. . . .

Bulkkaaja
08.09.2014, 13.13
Jos joku arpoo Whiten läskin kanssa niin voin auttaa asiassa...

Joko se lähti myyntiin? Ei vaan tais olla aika sopiva peli. Teki se muhunki vaikutuksen, kaveri tossa eilen kyseli maasturia tonnin haarukkaan niin en osannut sano kuin fatbike ja white.
Asustaa kanssa uotilassa, meinasin et varmaan pyörääs vois koittaa ja kun kerran oot arponu ton liten ja pron välillä niin siitäkin varmaan osaat kertoa, mulle litessä on vaan kapeemmat renkaat
muuten yhtä toimiva mut hitosti halvempi.
Korostan että itsellä ei ole läskikuumetta! No ehkä yhel mongoosel on aina varaus...

Noita yksvaihteisia mongooseja saa muuten monen värisenä ja kyllähän tollanen menee juniorilla kun löytyy vaan sopiva välitys, ainaki isän olis helpompi mennä kun pyörät vaihtuu.
Joululahja teemaan lelukaupasta! http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=33308186&cp=&parentPage=search

Varaudun jatkossa tollasella kiristimellä , suuri haave olis tehdä sinkuloitu täysjousto. Ei muuten taatusti mee yhtään vaihtajaa jos varautuu!

Mvu
08.09.2014, 15.39
Juu, myynnissä se ei ole, mutta kokeilemaan saa tulla.
En mää arponut liten ja pro välillä ollenkaan, en ole edes katsonut litestä muutakuin että kaposemmilla renkailla on, se tieto riitti minulle...

kanttiinin tollo
08.09.2014, 22.08
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/393967_pKmgvAnAPG_original.jpg?1409681687
KT:n yllyttämänä oli pakko ajaa maantiekilpurilla. Kallioita vähän siloteltu soralla ja turpeella. Tosin mulla 28mm kumit ja laskin paineitakin 4bariin, joten eihän tuota nyt lasketa KT:n touhuissa edes ajoksi.



Maantiepyörä paras pyörä. Sillähän ajaa ihan kaiken, vaihteet tekee maastoajosta kovin leppoisaa ja rangea on... kuudenkymmenen kilometrin päässä olevat polut kuin kotiovella! Mulla jäi tämä mennyt kesä pelkän dirttipyörän, maantiepyörän ja ratapyörän varaan. Kaikilla noilla ajaa kaikkea, joten mitäs niillä muilla.. lojukoot palasina. Fättisprojukin kuivui kasaan kauan ennen kesää.. itte asias lumien aikana jo kun dirttis oli sielläkin ylivoimainen. :D

Onks noit saarireissui siis tulos viel lisää? Jaskari kiinnostaa ja miksei muutkin epämääräiset.

JayRay
08.09.2014, 22.26
Nyt sit saatana.

"tarttisin takavaihtajaan häkin levyt"
"se on muutenkin vääntyny, otat koko vaihtajan"
"ai niin meinaat, no mitä sulla on. se oli 10v xt"
"täs on 104,90e"
"ei jumalauta, kato parempi hinta"
menee 10min.

jos joku tästä itsensä tunnistaa, niin ymmärrän ettei sitä hintaa löytynyt, mutta en sitä ettei niitä levyjä voinut tilata jos asiakas niin halusi.

soitto shimano suomelle.
"tää malli ja tää varasosanumero löytyykö"
"katotaas, ei löydy, tulee joulukuussa"
"kiitos kuulemiin"

ihanan helppoa. no sit tuli koko vaihtaja puoleen hintaan suomen listahinnasta.

rtechille pitää antaa suurta plussaa, vaihtajankorvakkeita heti hyllystä ja lounaalla postiin.

sitten, haussa ketjunkatkoja jossa niitin pidin. onko sellasta?

Veke007
09.09.2014, 15.51
Nurmeksen reissussa oli sekin hienoa, että pääsi testaamaan kolmea erilaista plösöä. Kyllä pyörien potentiaali tuli heti selväksi. Rantakivikossa ajelu suht vaivatonta, puunrungot poluilla pystyi ylittämään ilman sen kummempia kevätjuhlaliikkeitä. Mutta mutta, vielä ei tullut mitään pakottavaa omistamisen halua läskiin. All Mountainilla pääsee kyllä noi kaikki paikat myös ajamaan, enemmän se vaatii kyllä taistelua. Vielä kun pääsis kokeilemaan läskiä lukkospedeillä. . Ne olis kyllä tohon peliin mun mielestä välttämättömät. Mut näitä nyt on mielipiteitä joka lähtöön...

Mvu
09.09.2014, 19.40
Voi kerpele! On toi läskeily niin erilaista, sellaiset paikat jotka ennen oli "pahoja" niin nyt ne on aivan ajettavissa. Normi polku tuntuu jo melkein tylsältä ;) Tuolla nikulanmäen kallioilla kävin äsken pikaisesti ja uutta ajettavaa oli vaikka kuinka paljon, harmi ettei ollut enempää aikaa tälläkertaa käytössä.
Pakko sanoa että hyvä ostos!

Päivityslistalla Whiteen leveämpi tanko ja pitävämmät jarrut, sitten olen tyytyväinen.

Heppeli
09.09.2014, 20.28
Nyt sit saatana.

"tarttisin takavaihtajaan häkin levyt"
"se on muutenkin vääntyny, otat koko vaihtajan"
"ai niin meinaat, no mitä sulla on. se oli 10v xt"
"täs on 104,90e"
"ei jumalauta, kato parempi hinta"
menee 10min.

jos joku tästä itsensä tunnistaa, niin ymmärrän ettei sitä hintaa löytynyt, mutta en sitä ettei niitä levyjä voinut tilata jos asiakas niin halusi.

soitto shimano suomelle.
"tää malli ja tää varasosanumero löytyykö"
"katotaas, ei löydy, tulee joulukuussa"
"kiitos kuulemiin"

ihanan helppoa. no sit tuli koko vaihtaja puoleen hintaan suomen listahinnasta.

rtechille pitää antaa suurta plussaa, vaihtajankorvakkeita heti hyllystä ja lounaalla postiin.

sitten, haussa ketjunkatkoja jossa niitin pidin. onko sellasta?

Pahoittelut tästä. Olin ehtinyt olemaan töissä kokonaiset 2 tuntia kyseisessä liikkeessä, niin oli vielä vähän hommat ja kirjaset hukassa. Eikä oikein ollut vielä mitään tietoa miten tilaukset ym. kyseisessä firmassa hoidetaan. Mutta mukava kuulla, että saat pyöräsi ajokuntoon. Ensi kerralla lupaan homman olevan jo huomattavan paljon toimivampaa.

Ja sitten onko joku lähdössä loppuviikolla kiertämään illalla Rauman polkuja. Ei ole itse paljoa tullut täälläpäin maastopyörällä ajettua ja olisi opas paikallaan niin löytyisi polut paremmin.

Paulix
09.09.2014, 21.17
Vielä kun pääsis kokeilemaan läskiä lukkospedeillä. . Ne olis kyllä tohon peliin mun mielestä välttämättömät. Mut näitä nyt on mielipiteitä joka lähtöön...

/tunnustus: Jotenkin mäkin olen äskettäin hieman vähän ajoittain ehkä alustavasti joskus epäileväisenä kännissä mietiskellyt että läskillä lukoilla voisi jopa pärjätä.
Kun se isopyörän rullaava keula ei samallatavalla töki joka juureen kuin 26" niin lukkopoljin-OTB:t on aika harvinaisia, samoin pito limajuurilla ja kallioillakin on sitä luokkaa että se ei pahasti pääse yllättämään ohutnakkitäysjuustoihin verrattuna. Ja kun tuon vehkeen pysäyttää matalilla rengaspaineilla paikalleen niin akrobatiaakaan se ei tarvitse ihan niinpaljoa mitä täysjuusto. Paikallaan se seisoo kuin tatti..
Ei sillä että on fläteilläkin jalat petaaleilla hyvin pysyneet kyllä.
Katsotaan.. ehkä vois kokeilla jossaivvälissä ruuvata SPD:t kiinni. Ristiinnaulitkaa tää Juudas sit kokeilun jälkeen..

jaaha ja Mvu on sitten kokenut valaistumisen. amen! :)
Vedä ne renkaat vielä tubelekseiksi, etuvaihtaja hlvttiin ja se on siinä. Eiköhän ne jarrut ala pitää kun vähän saavat sisäänajoa.

JayRay
09.09.2014, 22.23
Henri, niinkuin sanoin, ymmärsin kyllä että olit kuin Siperian kasvatti Stockmanin hulluilla päivillä. Ja nostan vilpittömästi hattua että hyppää "kilpailijaa" auttamaan.
Ja ymmärsin senkin, että helposti tulee sitä helpompaa tietä tarjottua omalta kantilta, varsinkin tuossa tilanteessa. Eikä se olisi siitä parantunut, kun levyjä tulossa joulukuussa.

Just tulin "pajasta" ja sain pyörän läjään varavaihtajalla, vaikka onkin 9lehtiselle. Josko sitä taas huomenna palottais jotain.

Bulkkaaja
09.09.2014, 23.12
Noi paulixin viritysohjeet kuulostaa kyllä järkevältä! Mitä vähemmän vaihteita sitä parempi, perhana heittäiskö sinkulaksi ettei oma vaihtaja hajoa, 34/20 olis tällä kertaa "hyllyssä".

Fat renkaista ihan pakko kysyä onko oikeesti eroa onko 4" vai 4,7"? Tuntuma polkuun noilla on ku nus*is kolme kumia päälisin, ei sen puoleen meneehän se pahassa paikkaa paremmin...
Ja tubeles mod ei vissiin vaadi renkaalta tubeles ominaisuutta?

J.R:än tarina kuulosti kyl kovin perus asiodaanpa raumalaisessa liikkeessä jutulta. Hienoo et täl kertaa meni vähän vahingon piikkiin.

Tänään oltiin taas kuppiskupissa, siel oli suht härö mtb luokkakin radalla.
Edit: Kuva
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/397195_QHRb2cFCGf_original.jpg?1410347143

Veke007
10.09.2014, 13.33
/
Vedä ne renkaat vielä tubelekseiksi, etuvaihtaja hlvttiin ja se on siinä. Eiköhän ne jarrut ala pitää kun vähän saavat sisäänajoa.
toi on vähän kaksipiippuinen juttu, että mitä haetaan. Plösöstä voi tulla jopa painavampi tubelessina, kun noi paremmat sisärenkaatkan ei nykyisin hirveesti paina. Litkua menee jonkin verran tohon renkaaseen, vannenauha painaa ja myöskin venttiili. Hyvät puolet on sitten se, että litku paikkaa itse pienet pistot renkaassa ja ajotuntuma polkuun paranee kun renkaan ja vanteen välissä ei oo sitä sisuria.

Paulix
10.09.2014, 13.54
Painoerossa ei tapahdu mainittavaa eroa mutta rullaavuus parani huomattavasti (mutua).
EDIT: painoa on ainakin Whiten orggissisureissa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48991-Suuri-Fatbike-rengas-keskustelu&p=2262533#post2262533) aikas paljon. Schwalben 13F:t painoi jotain 190g.

Ja ainakin omassa läskissä matalilla paineilla ajelin sitä niin monta kertaa vanteille että rengasrikot oli enempi kuin arkipäivää.
Ja läskin rengassessio minipumpulla EI ole sitä kuntoilua jota pyöräilystä haen..
Sit taas esmes Cocco ole tainnut kertaakaan joutua paikkailuihin.

4 - 4.8 ero on vastaava kuin 100mm tai 125mm joustoa. Kyllä sen huomaa..
Ja onhan siinä kantopinnassakin paljon eroa.
Toi 4.8 rengas paketista avattuna muistuttaa enämpi moottorikelkan telamattoa joten varsinkin talvikelejä odollen.
Tulkaa sinkulafiksislicksidirttikippurasarvinenne silloin sinne poluille. Helppo se on helteellä huudella :)

Karma
10.09.2014, 16.47
Jalka update: näillä näkymin koko loppuvuosi saikkua.ajokielto on mitä on mutta jos tarvetta keula tai jarruhuolloille niin viestiä niin saan tehtyä sentään niitä.
Henrille iso kiitos, että pääsit jeesaamaan.

Paulix
13.09.2014, 11.36
Löytyykö sunnuntaiksi saaristopyöräilijöitä? Tuli vapaata sevverta että vois jatkaa Nurmeskierrosta tai Reksaarta.
Veke? Onko kalusto jo kasassa?

Bulkkaaja
13.09.2014, 15.32
4 - 4.8 ero on vastaava kuin 100mm tai 125mm joustoa. Kyllä sen huomaa..
Ok ymmärretty, mitä läskimpi sitä parempi. Täytyy sanoa et jo ohuesti läski kiinnostaa, talvipyöränä läskinä ja kesä täysjäykkänä 29er pyöränä vaikuttas ihan järkevältä.
No mut ei oo tapana tehä järkeviä päätöksiä, mielummin monta pyörää kuin yksi läski... Jos talvella on jopa lunta enkä pysy pystyssä ni sit siirryn spooriin kierrättää moottoria.

Saareen en pääse, menee sunnuntai "mekaanikkona".

Mitä noihin luonnonpuisto ja yliyö lenkkeihin niin nekin varmaan jää väliin. Sen sijaan 7 järvenkierros ja xc henkinen reissu lappiin ja takas kiinnostaa. Niin ja laitilan parhaat polut eli Pyhärannan ropa, siel tarttis käyd, autoon mahtuu sit neljä pyörineen jos jollain on kiinnostusta lähteä joskus tonne.

Miten muuten pimeänajot onko ollut tapana?

Ja vielä hehkutusta tästä mestasta. Eli yks parhaista playgroundareoista ainaki meikäläiselle, vähän viel ko harjailis kallioita ja maalais spräyllä linjat ni olis hieno. Tuskin räjäytetään ko tontit ei mee kaupaks..
http://files.nimenhuuto.com/team_files/36377/398185_HJWHPUubqN_original.jpg?1410608476
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=kikkailukallio&srs=EPSG%3A3067&y=6792016&x=206943&lang=fi
Suht saastuneen? olosta maata tosin et ihan jokapaikkaan ei tee mieli kaatua.

aris
13.09.2014, 18.53
Löytyykö sunnuntaiksi saaristopyöräilijöitä? Tuli vapaata sevverta että vois jatkaa Nurmeskierrosta tai Reksaarta.
Veke? Onko kalusto jo kasassa?

Onko jotain arvioitua lähtöaikaa?

Mvu
13.09.2014, 20.04
Tänään oltiin Pihluksessa kävelemässä perheen voimin ja hauskoja renkaan jälkiä oli vielä hiekkarannoilla näkyvillä.
Grillipaikalla joku ihmetteli jälkiä ja ettei ne moposta voi olla kun niin vähän painuneet, tunnustin ne meidän jäljiksi ja kerroin millaisista pyöristä ne on jääneet. Jäivät katsomaan epäilevän näköisinä.

Huomenna ei saaristoon kerkeä mutta iltapäivällä voisi vaikka sen Levonkallion käydä kiertämässä tarvolassa, olisko muita tulijoita? Kolmen-neljän maissa lähtö.

Paulix
13.09.2014, 21.29
Aris, mulla aikataulu vapaa mutta 1130 vois starttailla huomenna samalla kaavalla kuin viime sunnuntaina.
Ei näitä syyskelejä voi jättää käyttämättä jos mahdollisuus on.

Tuo renkaanjälki on vähän juttu jota pelkään että joku nihilistinillittäjä kieltää Selkämeren kansallispuistossa pyöräilyn joskus..
Omasta mielestä nuo Pihluksen rannat nimenomaan kaipaisivat hieman kulutusta ettei ne ruohikot ym ihan umpeenkasva mut esmes Yyterihän kait on jo fillarikiellossa. Noh, toivotaan että saadaan nauttia saaresta vielä kauan. Fillarilla siellä ehtii vaan nauttia niin paljon enemmän mitä kävellessä.

Bulkkis, kävin tossa kikkailukalliolla perjantai-illalla. Se on kyllä tosi kivaa settiä! Ja ajelin Hangassuonkin läpi samalla kun Kaarojärven (http://beta.sports-tracker.com/#/workout/paulix/54133206e4b0f84ba19a48bb)kiersin.
Oli yllättävän kuiva, siellä menis nyt nakkirenkaallakin melkein ajamalla läpi. Mut osan tunkaten nyt ainakin. käykää kokeilemassa, uskomaton paikka kivenheiton päässä keskustasta..

Pimeäajoja ei hirveästi jaksa innostua. Pari ledilenkkiä taisin viime syksynä yksikseen ajaa, kerran on taidettu isommalla porukalla mennä. Jos porukkaintoa on niin mikäjottei. On se aika hauskaa mut vaatii kyllä veturilta aika hyvät polkutuntemukset. Pimeällä tuo maailma on aika erilainen että tutullakin polulla menee sisäinen kompassi äkkiä sekaisin..
ja sitkun illat viilenee kurapakkasille niin omat ajohalut viilenee kyllä aikapaljon samalla..

EDIT: 1130 lähtee Nurmestour samasta paikasta kuin viimeksi. Vielä on tilaa...

aris
14.09.2014, 10.18
Oma aikataulu ei taivu tuohon 1130 aikaan. Näyttää vahvasti menevän iltaan oma lenkki

Cocco
14.09.2014, 13.50
Tänään oltiin Pihluksessa kävelemässä perheen voimin ja hauskoja renkaan jälkiä oli vielä hiekkarannoilla näkyvillä.
Grillipaikalla joku ihmetteli jälkiä ja ettei ne moposta voi olla kun niin vähän painuneet, tunnustin ne meidän jäljiksi ja kerroin millaisista pyöristä ne on jääneet. Jäivät katsomaan epäilevän näköisinä.

Huomenna ei saaristoon kerkeä mutta iltapäivällä voisi vaikka sen Levonkallion käydä kiertämässä tarvolassa, olisko muita tulijoita? Kolmen-neljän maissa lähtö.
Jos viesti vielä tavoittaa, niin voisin tulla siihen Uotilan kirjastoparkkiin vaikka 15:15. Siitä sitten levonkalliota kohti.

Mvu
14.09.2014, 14.07
Viesti tavoittaa vielä, sopisko kumminkin neljältä, on vielä kotona hommat pahasti kesken.

Cocco
14.09.2014, 14.19
Sovittu. Hienoa!

Mvu
14.09.2014, 14.33
Hyvä, kirjastolla nähdään. Muutkin lenkkiä haaveilevat rohkeasti mukaan.

Mvu
14.09.2014, 21.22
Ei ollut muita rohkeita mutta hyvä lenkki tuli kierrettyä, levonkallio on aika iso kun kolmisenkymmentä kilometriä tuli kierrettyä ;)

aris
15.09.2014, 16.05
Mut voisin olla kiinnostunut yliyön reissusta jonnekkin lähialueen laavuista... Pistetäänkö suunnitteluun?


Tälle ääni myös. Tosin meikä lähtee kyllä mielellään kurjenrahkaakin. Muutamaa otteesee siellä on yön yli reissuja ollukki

Rau VK
15.09.2014, 18.47
Tarjolla muutaman lenkin heittänyt Camelbak Rogue juoma ja tarvikereppu, 2L juomapussi.
Hinta 45€, jos ketä kiinnostaa niin kysellä voi veijokallionpaa@gmail.com

Bulkkaaja
15.09.2014, 21.13
Pimeäajoja ei hirveästi jaksa innostua. Pari ledilenkkiä taisin viime syksynä yksikseen ajaa, kerran on taidettu isommalla porukalla mennä. Jos porukkaintoa on niin mikäjottei. On se aika hauskaa mut vaatii kyllä veturilta aika hyvät polkutuntemukset. Pimeällä tuo maailma on aika erilainen että tutullakin polulla menee sisäinen kompassi äkkiä sekaisin..
ja sitkun illat viilenee kurapakkasille niin omat ajohalut viilenee kyllä aikapaljon samalla..


Yksinään toi pimeänajo on kyllä aika kurjaa, mut porukalla melkoseen flouhun takuulla pääsee tossa, kevyt putkinäkö iskee herkästi ja sit vaan mennään. Reitti saa kyl olla aika suoraviivasta ja veturilla selkeet visiot. Mut hauskaa takuulla.


Huh pientä pyöräkuumetta kun on niin hienot kelit, koskahan huononee et laskis. Viimeisin visio on laittaa "biltsu" työmatkapyörään 500w sähköpyöräkitti etupyörään. Jotenki toi 15kilsan per päivä tmt on alkanut laskemaan maasturilenkkien pituutta. Suht edukkaita settejä alkaa jo saamaan, pyörähän on ysäri xc joten maastossa tulee ajettua välillä silläkin jolloin saa käyttää tota 500w tehoa muutenhan se on 250w ja max 25kmh noi moottorin speksit. Joo ei mitään järkeä, pyörä jolla ei tuu hiki.

Listalla on myös 26" bmx cruiser jolla vois sit poikaa "valmentaa" taidan kyllä jäädä jo nyt kakkoseks. Vaihde 69er ei oikeen tunnu hyvältä pomppuradalle, tai en oo ees koittanu ku pitää olla oma pyörä joka hommaan eikä mittään linkkuveitsi fatbikeä.

Eilen käytiin suomicupissa kattoo mikä on bmx racingin tila, sehän oli ihan huikee kuten lajikin, mahtava meininki. Tampere oli laittanu sellasen radan et jo hetken luulin et ei olla suomessa. Tutustumiskierros meniki si mallikaasti, puomilähdöllä ja kunnon vauhdeilla asfaltti rampista, eka töyssy "vähän" yllätti ja pyörä ilmaan mut ei tuplasta yli vaan seuraavaan nokkaan hirveet pannut, hetken olin et hoh hoijaa, poitsu keräs kamans ja veti kierroksen loppuun. Opittiin molemmat aikapaljon rataan tutustumisesta... Hyvin se sit loppujen lopuks meni vaik alkuun näytti vaikeelta, edelle podium paikoille kiilas stadin pojat joilla saatto olla hiukan parempi käsitys miten noi "jenkkitöyssyt" pumpataan. Tämmänen meno siis 6 vuotiaiden sarjassa.

Paulix
15.09.2014, 22.03
maastossa tulee ajettua välillä silläkin jolloin saa käyttää tota 500w tehoa muutenhan se on 250w ja max 25kmh noi moottorin speksit. Joo ei mitään järkeä, pyörä jolla ei tuu hiki.

Järkeä hyvinkin kaikissa sähkökulkineissa on mutta maastossa ei tuollakaan saa ajaa ilman maanomistajan lupaa koska sähköfillari jossa yli 250W muuttuu kevytmoottoripyöräksi.. jos nyt pilkkua aletaan nssmaan..

Bulkkaaja
16.09.2014, 13.43
Järkeä hyvinkin kaikissa sähkökulkineissa on mutta maastossa ei tuollakaan saa ajaa ilman maanomistajan lupaa koska sähköfillari jossa yli 250W muuttuu kevytmoottoripyöräksi.. jos nyt pilkkua aletaan nssmaan..

Toi maastoliikenne laki on kyllä sellanen kekäle että saattaa olla noin. Jossain noita myyvissä mainitteen että vain suomessa olisi joku 500w sääntö jolla offroadissa olisi vielä polkupyörä. Kai se kuitenki on sähkömopo? Tarvii sit varmaan maastoliikennevakuutuksenki taas, ifistä voi kylsellä halpoja. Tossa avustavassa sähkömoottorissa on kyllä ideaa, kaasukahvallinen nopeusrajaton sensijaan on ihan järjettömän hasardi peli ainaki noilla päättömillä youtube pätkillä.

Edit: Pyöräkuume oli tänään ihan mittarilla mitattavissa, keksin tekemistä, tuli tilattua dolomite, beast ja DK:n 26" bmx... Ihan en itelle noita kaikkia sentään:)

JayRay
20.09.2014, 00.55
Heha. "Ei mun mitää läskiä mieli tee" Juu eipä vissiin.

"Kysyppä, kysyppä kuule tekeekö mun mieli semmosta lihavaa pyörää? No kysyppä joku toinen?"

Maanpään Harri Hylkeestä ei ollu jälellä kuin luut ja nahka. Luonto ottaa omansa, selvin erävoitoin. Mitäs jengillä mielessä?

Bulkkaaja
21.09.2014, 20.10
Ei tee läskiä mieli... Mitäny kolme tulos enne joulua. Käytetyistä "kunnollisista" 4" renkaista ja nestejarruista voi laittaa tarjousta jos nurkissa.

Vähissä vissiin muillakin taukoa? Tuntu äsken oudolta pyöräillä biltsulla kun viikon tauko takana, pyörä rullas todella kevyest, stonga tuntu olevan aivan liian korkeella ja penkki todella pehmeältä. Tauko teki terää tai sit on cc kelit.

JayRay
24.09.2014, 23.49
Tän syksyn eka ledilenkki "herättävässä" säässä. On kyllä perin metkaa touhua. Kaikkein tutuimmatkin reitit saa ihan uutta jännitystä aikaan. Vauhtia napsu pois, niin oli hauskinta.
Vaikka on viileä, niin kummasti liikkuessa pysyy lämmin aika ohkasellakin vaatetuksella ja juoma pysyy viileänä.

Onko muut vetäytyneet satulan selästä kun keli viileni?

Paulix
25.09.2014, 11.51
ilmat viileni niin heti lentsu iski.. eli ei ole tullut ajeltua NurmesTourien jälkeen.
Ja kyllä tämä syksy muutenkin ajohalut aina vetää alas. Itsensä saaminen ulos +5C lämpötiloissa on mulle aina ollut vaikeaa, varsinkin kun shortsiTpaita ajokelit olleet tähän asti.

Sunnuntaiksi lupailee siedettävää ajokeliä, mielessä ehkä Reksaaren valloitus jos tuuli sallii veneilyt. Jos ei niin sitten ajelua mantereella. Katsotaan lähempänä tarkemmin.

Sähköfillarista vielä.. tuli viime vkolla koeajettua Treen R-Techissä Cuben sähkömaasturi. Tosin ihan vaan siinä pihalla mutta olipas se hauska peli. Lähtee kuin hauki rannasta kevyellä polkasulla ylämäkeenkin. ja maastossa ei 25kmh avustuksen loppumisesta ole haittaa.
Sähköläskitäpäriä odotellessa..

Veke007
25.09.2014, 14.00
Täytyy kehua, kun on taas kiitoksen paikka: Turun Foxcomp on kyllä länsirannikon paras pyöräliike. Viime lenkillä murtui takavaihtajan korvake ja ajattelin et täytyy sit tilata se jostain Andorrasta tai Taivanilta. Foxcompista kuitenkin löytyi hyllyltä alkuperäinen Commencal Meta kuuskutosen korvake. On sieltä löytynyt aikoinaan Sramin XX takavaihtajan häkkikin. Viimeksi kun kyseinen osa hajosi, myyjä suositteli X9 type kakkosta, koko vaihtaja olisi puolta halvempi kuin XX:n pelkkä häkki ja toimisi kuulemma yhtä hyvin. Vähän tuntuu siltä, et uus X9 toimii jopa paremmin. Ainoo kauneusvirhe on se, ettei Commencal oo enää täys XX-fillari

Mvu
25.09.2014, 18.26
Ajohanskat on ollu naulassa pualtoist viikkoa kun karvatuppi tai hikirauhanen otti persiistä nokkiinsa ja päätti tulehtua.
Nyt vedellään antilooppia naamaan et saa istumalihaksen kuntoon ja läskeilemään taas, on wanha Trekki jääny aika vähälle ajolle muute läskin saapumisen jälkeen...

Sunnuntaina vois varovaisesti kenties kokeilla josko hanuri kestäis polkemista :)

Heiluri
25.09.2014, 19.16
...josko hanuri kestäis polkemista :)

Repesin...

Cocco
27.09.2014, 10.57
Muutaman päivän ajotauko tässä itelläkin ollut kun oon taistellut tupeluksien kanssa, mutta nyt on alla uudet Ground Controllit ja litkutkin näyttää pysyvän sisällä. Tänään vielä pieni koeajo ja huomenna jotain. Mahtaako Paulix näillä tuulilla Reksaareen meitä uskaltaa viedä:seko: Jos ei niin sitten ajelen varmaankin tässä Pyytjärven lähettyvillä, kun ei luotto noihin gummeihin vielä riitä kaukoretkiin.

Paulix
27.09.2014, 13.12
Tuulen pitäs tiltata huomiseks.
Katsotaan aamulla tilannetta. Olisko joku muukin lähdössä kuin Cocco?
Luvassa epämukavaa maastoa ja tunkkausta umpimetsässä eli läskeilyä parhaimmillaan :)

JayRay
27.09.2014, 16.27
Huomenna juniorin syntymäpäivät. Ei irtoa mihinkään, mut Lite läski irtos tänään 599e. Pakkohan se oli poistaa.

aris
27.09.2014, 17.41
Jos huomenna on lenkkiä tiedossa niin voisin lähteä myös

Mvu
27.09.2014, 18.54
mut Lite läski irtos tänään 599e. Pakkohan se oli poistaa.

Hahaa! Vahinkoja sattuu, varmaan hyvä toi litekin on, itsekkin arvon että pitäiskö juniorille tuollainen tipauttaa...

Äsken täpärillä kokeilin persauksen kestävyyttä ja kyllä se jonkun pikkulenkin ainakin kestää, ei kyllä uskalla reksaareen tunkkaamaan lähteä.
Ehkä se perinteinen helistö- lähdepelto vois olla iltapäivällä ohjelmassa.

Bulkkaaja
27.09.2014, 19.35
Mä voin lähtee huomen saareen, mannerki käy!

Näin tänään ekaa kertaa kun mun pyörällä ajettiin, onpa se hilpeä näky. Itsekkin taidan olla, näillä keleillä kaikki vanhat enskakuteet päällä ja ne on tietty kaikki eri värisiä alelaareista kun ovat. Vähän oon miettiny jos tilais on onelta jotai, jos vaik renkaatki olis samaa merkkiä mutta toki eri mallia, eteen 2.25" taakse 2.4".
Kikkailukalliolla tuli taas käytyä ja voi että on se jokakerta makee mesta.

Vai lähti lite jo tohon hintaan! Duunikaveri on kova arpomaan, ensin loppu 1k€ litet kaupasta ja nyt toi, tais sälli jäädä ilman läskipyörää. No koht on mongoose meil töis jokasella ja saa niit aina tilattua ilman jääneille...

Ilmoitin tossa pojan päätöskisaan mihin ilmottaudutaan seuroittain niin tuli sit liityttyä paikalliseen pyöräilyseuraanki... Jostain mtb jaostostakin oli juttua.....

Paulix
28.09.2014, 09.45
Keli bueno, saaristojeeppi lähtee 1200.
Neljääenempää ei taida olla tulossa eli kaikki mahtuu kyytiin..

Edit: Suvitie, laituri 13

aris
28.09.2014, 09.49
Keli bueno, saaristojeeppi lähtee 1200.
Neljääenempää ei taida olla tulossa eli kaikki mahtuu kyytiin..

Saisiko Raumaa tuntematon tarkat koordinaatit lähtöpisteestä

Cocco
28.09.2014, 10.07
Hyvä, mukana ollaan. Tuo laituri 13 löytyy Suvitieltä (merenpuoleiselta reunalta:))

Bulkkaaja
28.09.2014, 10.51
Huomenta, en ihan nukkunut pommiin niin mukana oon.

aris
28.09.2014, 11.15
Juu mukana myös. Toittavasti en vaan eksy matkalla :)

Bulkkaaja
28.09.2014, 21.47
Hieno oli reissu! Vähän alku loppuakohti loppumaan mehut ja pyörä alkoi karkailemaan sammaleeseen ja itse siinä mukana, kuitenki melkein 11 kilsaa tuli Reksaaressa mittariin. Lopun mantereen kalliot oli hyvä loppuun, kotimatka oli pakko sit hoitaa 100% asfalttia vaik matkaa oli kivenheitto.

Paulix
28.09.2014, 21.52
Kauden saaristopyöräilyt tais olla sitten siinä. Keli oli kesäisen loistava ja polut mukavan haastavia.

Katkos-pitkoksilla ajamisessa on vielä toivomisen varaa, amathöörit!! :)

https://lh3.googleusercontent.com/-ccV928f6sO4/VChXo1zdZvI/AAAAAAAAWZM/KwZ1ARHOq7A/w500-h666-no/20140928_125825.jpg

Mutta merimaisemat palkitsee aina!
https://lh4.googleusercontent.com/-d-gaJhitlvQ/VChXo7IFCiI/AAAAAAAAWZM/BwAimsR3ruo/w888-h666-no/20140928_132942.jpg


Kiitos miehistölle. Ensi kauteen!!
Maakrapuna jatketaan!!