Näytä tavallinen näkymä : Hyväksi todettu jalkapumppu
Iglumies
20.05.2015, 22.27
Ainakin mun R:llä saa mittarin mukaan prestaan 14 bar helposti, sitten petti venttiilin liitos.
noniinno
20.05.2015, 23.58
Ääni R:lle. Lezynen Alloy Floor Drive jo on, enkä tykkää. Nyt toimii paremmin kun vaihdoin SKS:n liittimen, vai miksi sitä venttiiliin kiinnitettävää osaa sanotaankaan. Toinen painemittari käytössä ensimmäisen hajottua. Hienon näköinen se kyllä on, sopii man caven rekvisiitaksi.
Joo, antakaa vaan ääniä perusteluineen. Jos ääni Renkulle niin kertokaa onko Renkkunne kaksipäinen vai tällainen multi valve. ja myöskin, mikäli Lezynestä kehua/haukkua niin kertokaa tuleeko se varsinaiselle metalliselle prestapäälle vai esim. speed chuckille, joka minulla ei pysynyt.
Renkun kanssa ongelma oli jostain syystä myöskin 6 barin kohdalla, eli silloin alkoi tuntua, että ilma pakkautui renkaan sijasta letkuun ja pumppaamisesta tuli vaivalloista, eikä paineet nousseet enää samallai tietty, vaikka pää paikoillaan yhä. Täytyy testailla lisää jotta pystyn paremmin sanomaan kummalla sujuu paremmin. Hyvän oloisia ovat molemmat.
Oma Rennkompressor on mallia multivalve, enkä ole saanut aikaan mitään draamaa sen kanssa touhutessa. Tosin en näin pedantisti ole asiaa tutkinut/vertaillut, mutta tyytyväinen olen ollut.
noniinno
21.05.2015, 08.31
Mulla se L:n metallinen kierrettävä peruspää alkoi falskaamaan ilmaa siitä letkuliitoksen ja sen kiertyvän osan välistä. Ei mahdollista korjata muuten kuin uudella osalla.
Hääppönen
21.05.2015, 09.51
Renkun kanssa ongelma oli jostain syystä myöskin 6 barin kohdalla, eli silloin alkoi tuntua, että ilma pakkautui renkaan sijasta letkuun ja pumppaamisesta tuli vaivalloista, eikä paineet nousseet enää samallai tietty, vaikka pää paikoillaan yhä.
Tähän lääkkeeksi löytyy esim. http://bbbcycling.com/accessories/pumps/ valikoimasta pumppuja, joissa voi puolittaa renkaaseen siirrettävän ilmamäärän halutessaan, jolloin pumppaaminen kevenee huomattavasti. Eli lapsen voimilla pystyy pumppaamaan kymmeneen bariin. Tuollaisia tullut hankittua rajuotteisten tenavien (ikä 7-18v.) käyttöön ja yllättävän kestäviä toimivuuden lisäksi. Huonona puolena tietysti, että merkki ei kuulosta hienolta vs. nuo testaamasi mallit. :)
^
Okei, kuulostaa kätevältä. Yritän kuitenkin varmaan valita näistä mihin nyt päätynyt, mikäli vaikuttavat testien jälkeenkin sopivilta. Ei ihan tuhotonta määrää pumppuja viitsi kotiin raahata ja haluan kuitenkin testata itse, kun eroja selkeästi löytyy pumpuissa, selkeitä eroja käytettävyydessä.
Noniinno, jep, varmaan ne jossain vaiheessa kaikki alkaa falskaamaan, mutta noita saa lisää suht edullisesti noita pääosia.
JPK-works
30.05.2015, 10.58
Spessun Airtool 3608 (musta metallirunko) on toiminut hyvin. Ainakaan itse en ole osannut toivoa parempaa. Ostettu pari vuotta sitten Signaturesta. Hinta ei järkyttänyt, olisiko ollut 30-40€.
adrianus
08.06.2015, 23.43
Mikä olisi hyvä jalkapumppu läskille? Nykyisessä ongelmana paineen mittauksen tarkkuus (tai sen puuttuminen) alle 1 bar paineilla. Vai millä te yleensä mittailette läskirenkaiden paineita?
Sent from my iPad using Tapatalk
paskalokki
09.06.2015, 00.05
Mikä olisi hyvä jalkapumppu läskille? Nykyisessä ongelmana paineen mittauksen tarkkuus (tai sen puuttuminen) alle 1 bar paineilla. Vai millä te yleensä mittailette läskirenkaiden paineita?
Sent from my iPad using Tapatalk
Pumpataan sillä mikä löytyy talosta ja tällä tsekataan paineet: http://www.xxl.fi/pyoraily/huolto/pyorapumput/sks-airchecker-digitaalinen-rengaspainemittari/p/1096628_1_style
Esim. Schwalbelta löytyy samanlainen ja muiltakin valmistajilta, tuo on pelittänyt itsellä hyvin.
Juuri tuli taloon Topeak Joe Blow Fat (https://www.bike-components.de/de/Topeak/Joe-Blow-Fat-Standpumpe-Modell-2015-p43431/) ja oikein päteväksi havaittu kapistus. En tarkastanut painetta millään mittarilla, kun irtomittarini ei halunnut enää toimia.
Pumpataan sillä mikä löytyy talosta ja tällä tsekataan paineet: http://www.xxl.fi/pyoraily/huolto/pyorapumput/sks-airchecker-digitaalinen-rengaspainemittari/p/1096628_1_style
Esim. Schwalbelta löytyy samanlainen ja muiltakin valmistajilta, tuo on pelittänyt itsellä hyvin.
Oletko saanut tuolla SKSn mittarilla irtosieluisista presta venttiileistäkin paineet? Itse jouduin palauttamaan kapistuksen, koska minulla vain sellaisia, enkä saanut kertaakaan lähimaillekaan oikeaa lukemaa. Joku muukin täällä sanoi, että samaa ongelmaa. Liekö sitten tyyppivika vai viallisia yksilöitä.
paskalokki
09.06.2015, 12.12
Oletko saanut tuolla SKSn mittarilla irtosieluisista presta venttiileistäkin paineet? Itse jouduin palauttamaan kapistuksen, koska minulla vain sellaisia, enkä saanut kertaakaan lähimaillekaan oikeaa lukemaa. Joku muukin täällä sanoi, että samaa ongelmaa. Liekö sitten tyyppivika vai viallisia yksilöitä.
Fatbiken kumista saa helposti tarkat lukemat, mutta maantiepyörän sisurista falskaa ilmaa pihalle heti aika rutkasti ennen lukeman antamista. Veikkaisin, että ne n. 8 barin paineet ovat syy tuohon ja tarkemmat paineet näkyvät korkeimmillaan vasta jossain 5-6 barin tienoilla. Prestat molemmissa, maantiefilosta lähtenyt sielu irtikin kerran, läskistä ei.
^ Eihän sellaista mittaria kannata käyttää. Tällä onnistuu mittaaminen prestasta niin, ettei ilmaa karkaa pihalle, maantiepaineillakin: http://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-airmax-pro-digital-pressure-gauge-30845/wg_id-8645
paskalokki
09.06.2015, 12.34
^ Eihän sellaista mittaria kannata käyttää. Tällä onnistuu mittaaminen prestasta niin, ettei ilmaa karkaa pihalle, maantiepaineillakin: http://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-airmax-pro-digital-pressure-gauge-30845/wg_id-8645
Hmm, tänään olen menossa vissiin XXL:ään käymään joten nythän olisi mahdollisuus palauttaa tuo vanha ja tilata uusi vaikka, kerta tuo toimii, todistetusti? Mietin, että maantiepaineet eivät halua näkyä juurikin paineiden takia.
arctic biker
09.06.2015, 14.15
Tuo on kyllä hyvä ja kestävä, patteriakaan tarvii kovin tihiään vaihtaa. Oikein neuroottiset tilaa sitten 2 kipaletta. Toinen käyttöön ja toinen sitten verrokkivehkeeksi;)
^^^^
Okei, mä yritin sillä tosi monta kertaa ja vielä toisen pyöränikin matalapaineisemmilla (max 5,5 baria tais olla) renkailla ja maantiekumeissakin pumppailin eri paineita nähdäkseni saanko millään näyttämään muuta kuin tyhjää ruutua tai 0.1 tai 0.2, mutta ei.
Ihan 1 barin paineisiin asti en laskenut, mutta muutamaa bariakin kokeilin.
Onneksi toi Lezyne Alloy Floor Driven mittari tuntuu näyttävän aika kivasti maantierenkaan kovemmat paineet. Uteliaana katsoisin toki mielelläni kunnon mittarilla joskus näyttääkö mittari ja pumpun näyttö samaa lukemaa. Ostan ehkä toisen merkkisen vielä kokeeksi.
Joo, se Cännärin Max Floori ei ollut hyvä. Kokeneempi tuttuni myös sillä myös koitti ja totesi, että ei se kiristy prestaan kunnolla. En ymmärrä tollasten multi valvejen ideaa, joissa iso pää, josta kuitenkaan mikään osa ei liiku sisäänpäin. Millä logiikalla se silloin muka voisi tukevasti pitää kapeamman venttiilin? Ei millään. Nättihän se oli, mutta se ei nyt riitä.
Moi,
Ostin eilen ehkäpä hieman sokkona mainitun pumpun ja ihmettilin alkuun että mites tämä sopiikaan presta-venttiiliin, joka sekin on minulle uusi tuttavuus kun maantiefillaristin uraa on takana kokonaiset 1,5 viikkoa. Pienen ihmettelyn jälkeen sain mielestäni pään kunnolla kiinni eikä pumpatessa falskannut ollenkaan. Istuvuus Schrader-venttiiliin osalta selviää myöhemmin tänään kaupunkipyörän renkaita pumpatessa. Sinälläänhän tuoteselosteessa lukee varsin selkeästi että sopii sekä P- & S-venttiileille.
^
Onnea vaan sen kanssa. Minulla on yhä Blackburnin jalkapumppu, jossa täsmälleen samanlainen pää, eikä sillä edelleenkään saa luotettavasti rengasta pumpattua. Se pää on leveämpi kuin presta, eikä sisältä mikään tiivisty lukitessa prestan ympärille, kuten esim Rennkompressorissa, joten se on fyysisesti mahdotonta, että se voisi luotettavasti toimia.
Itse en ainakaan viitsi maksaa noin paljon pumpusta joka pysyy vain tuurilla kiinni, muuten pidät sen käsin paikoillaan tai laitat adapteriosia, jotta pysyy.
Mutta jos sinulla pysyy se pitelemättä paikoillaan ja sillä saa hyvin pumpattua niin mikäs siinä, jos ei niin palauta ja hommaa toimiva tilalle, esim Lezyne tai Rennkompressor, jotka varmasti toimivat jopa vuosia ongelmitta, korkeintaan pikakiinnityspäihin saa tiivisteitä vaihtaa.
usko juntunen
28.07.2015, 22.18
Tässä on Napsautin ja tavan jalkapumppu samassa paketissa. Kätevä peli reissussa, jos tarvii tubelekseja pumppailla.
https://www.youtube.com/watch?v=_rWuCR75XxY
JohnOrion
04.08.2016, 22.31
Allekirjoittanut tilasi ensimmäisen ei-käytännön arkeen tarkoitetun pyörän, Silverbackin fatbiken, ja koska läskipyöräilyssä on käsittääkseni olennaista rengaspaineiden jatkuva säätely alustan mukaan (sekä toki renkaan suurempi tilavuus), niin ajattelin hommata lattiapumpun. Olin toki jo aiemmin panostanut hyvään pumppuun ostaen tämän tyyppisen (http://www.lezyne.com/product-hpumps-hp-microflrhp.php) mutta vanhemman (karsituilla ominaisuuksilla olevan) Lezynen pikkupumpun, mutta jo Nishiki-hybridin ohuita renkaita pumpatessa sillä tahtoo tulla hiki -- vaikka hyvin onkin palvellut.
Tarkastelin Hibiken valikoimaa, josta aion muutakin sälää ostaa, ja siellä listojen kärjessä on SKS:n hyväksi todetut pumput sekä vähän alempana Topeakin mallit. Tarkastelin vähän nykypumppujen ominaisuuksia ja huomasin, että esim. Topeakin ja Lezynen joissakin malleissa on ilmanpäästöpainike, mikä lienee kätevä juuri läskipyörän paineiden kanssa pelaamiseen (tilanne jossa on ajanut suuremmilla paineilla ja sitten esim. hiekalla ajamaan mentäessä tarvii huomattavasti alemmat paineet).
Jos kriteerit olisivat
* Hinta max. 50 EUR
* Niin luotettava mittari kuin tämän hintaluokan malleissa voi olla
* Mahdollisuus vähentää ilmaa ilman pumpun irroittamista
niin mikä pumppu mahtaisi olla hyvä valinta? Topeak tuntuisi olevan siinä mielessä hyvä valinta, että siinä olisi uusia ominaisuuksia kuten Lezynessäkin ilman Lezynen luotettavuusongelmia (jotka paljastuvat arvosteluista) ja SKS:n pumppujen luotettavuutta. Muistaa tässä pitää myös se, että olen periaatteessa täysi noviisi pyöräjutuissa ja jo tonnin läskipyöräkin hirvittää hinnan puolesta sen verran, että haluan ihan hintatietoisena olla liikkeellä.
Tässä kaksi esimerkkiä (löytyy ilmanpäästöpainikkeet) joiden väliltä olen paremmuutta pohtinut:
Lezyne Steel Floor Drive (http://www.lezyne.com/product-fpumps-hp-steelY9.php)
Topeak JoeBlow Sprint (http://www.topeak.com/products/pumps/joeblowsprint)
Lezyne on huippu. Tuo ilmanpoisto tyhjentää ainoastaan letkun paineen, eikä sillä voi madaltaa itse renkaan painetta.
Kyllä sillä itseasiassa tiputetaan renkaasta peinetta.
Ilmeisesti uusi ominaisuus. Omassani vain letkun tyhjennys ominaisuus.
JohnOrion
04.08.2016, 23.13
https://www.youtube.com/watch?v=Rme63HxMS7M
Onhan nuo Lezynen pumput houkuttelevamman oloisia, mutta tosiaan luotettavuusongelmistahan ko. merkin pumput ovat toisinaan kärsineet ja pidän Topeakin käytännöllisyydestä (mittari lähempänä pumppaajaa, ilmanpäästöpainike lähempänä pumppaajaa, selkeämpi mittarinäyttö jne.). Lezyne olisi halvempi.
JohnOrion
04.08.2016, 23.14
Sprintillä homma menee näin (1:55 alkaen):
https://www.youtube.com/watch?v=O3-GUxuUqg0
Eli, tuossakin vain letkun tyhjennys, kuten omassa Lezynessäkin.
Juha Lehtinen
04.08.2016, 23.40
Itselläni on Lezynen floor pump. Mittarin olen joutunut kerran vaihtamaan, muuten on hyvin pelittänyt kun muistaa vähän voidella pumppua. En ole itsekään huomannut että ilmanpoistonappi poistaisi renkaasta myös ilmaa, sen verran lyhyt se "sihaus" on.
JohnOrion
04.08.2016, 23.42
Eli, tuossakin vain letkun tyhjennys, kuten omassa Lezynessäkin.
Eli meneekö homma niin, että jos haluan nimenomaan ottaa renkaista ilmaa pois pumpun ollessa kiinni, niin tuo Lezyne on oikea valinta?
Ainakin tuolla uudella ABS2 suuttimella pystyy laskemaan renkaan painetta.
Jartsu01
05.08.2016, 00.30
Minulla on ollut muutaman vuoden tuo Topeakin Joe blow sprint ja toimii kuin junan vessa.
Topeakilla on muuten vastaava malli paksummalla sylinterillä = isompi ilmatilavuus ja pienemmät paineet.
Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
JohnOrion
05.08.2016, 01.26
Minulla on ollut muutaman vuoden tuo Topeakin Joe blow sprint ja toimii kuin junan vessa.
Pystyisitkö vahvistamaan tämän väitellyn ominaisuuden eli käyttäen tuota Sprinttisi "air release buttonia", pystytkö vähentämään renkaasta ilmaa/paineita? Mietin siis sellaista skenaarioa, että pistät pumpun kiinni renkaaseen, pumppaat hieman ja sitten alat laskemaan tuolla napilla paineita sopiviksi, jos haluat vaikka läskipyörän renkaan paineita laskea pehmeämpää alustaa varten.
Lezynelle muuten lähetin viestiä ja sieltä vastattiin pikapikaa, että ABS:llä onnistui vain pumpun paineiden laskeminen mutta ABS2:lla onnistuu renkaan paineiden laskeminen. Jos tuossa Sprintissä menee homma samalla tavalla kuin ABS2:ssa, niin taidan Topeakiin kääntyä, kun vaikuttaa käytännöllisemmältä ja luottoprosentti on korkeampi. Ainoa kritiikki Sprintissä koskee suutinta, joka on hitusen isokokoinen ja jota irrottaessa helposti lähtee paineita mukana.
Jartsu01
05.08.2016, 09.05
Ainakin luulen niin.
Käyn kuitenkin illalla testaamassa ja palaan astialle kun homma on varmistunut.
Pystyisitkö vahvistamaan tämän väitellyn ominaisuuden eli käyttäen tuota Sprinttisi "air release buttonia", pystytkö vähentämään renkaasta ilmaa/paineita? Mietin siis sellaista skenaarioa, että pistät pumpun kiinni renkaaseen, pumppaat hieman ja sitten alat laskemaan tuolla napilla paineita sopiviksi, jos haluat vaikka läskipyörän renkaan paineita laskea pehmeämpää alustaa varten.
Lezynelle muuten lähetin viestiä ja sieltä vastattiin pikapikaa, että ABS:llä onnistui vain pumpun paineiden laskeminen mutta ABS2:lla onnistuu renkaan paineiden laskeminen. Jos tuossa Sprintissä menee homma samalla tavalla kuin ABS2:ssa, niin taidan Topeakiin kääntyä, kun vaikuttaa käytännöllisemmältä ja luottoprosentti on korkeampi. Ainoa kritiikki Sprintissä koskee suutinta, joka on hitusen isokokoinen ja jota irrottaessa helposti lähtee paineita mukana.
Tuo Lezynen ABS2 uusi ominaisuus tosiaankin Lezynen vastauksen mukaan mahdollistaa renkaan paineen laskemisen. Varmasti mukava ominaisuus läskien renkaiden usein tapahtuvaan paineiden säätelyihin. Omassa Lezynessä tuo vanhempi letkun tyhjennys.
JohnOrion
05.08.2016, 09.42
Ainakin luulen niin.
Käyn kuitenkin illalla testaamassa ja palaan astialle kun homma on varmistunut.
Topeakiltakin tuli vastaus asiaan ja hekin näyttivät vihreää valoa air releasen buttonin käyttämiseen renkaan paineiden laskemiseen. Jotenkin vastauksesta jäi silti se fiilis, ettei se olisi ko. napin ensisijainen toiminto. Olisikohan tuo Lezyne sitten varmempi veto vaikka näin rillipäisellekin tuo Topeakin mittarin korkeampi sijoittelu olisi mieluinen asia?
Itse liputan Lezynen puolesta. Siinä on vanhan ajan tyyliä, jopa vanhaa Silca pumppua muotoilullisesti. Silcahan on tietysti paras, mutta hinta on niin kova. Muutama niitä ollut kymmenien vuosien varrella. Tuo Lezynen mittari on niin iso ja hieno, että heikkonäköinenkin katselee sitä mielikseen.
Jartsu01
05.08.2016, 13.17
Kokeilin tuota painehommaa ja Scrader puolessa se toimii mutta Prestalla ei.
Syynä varmaan venttiilien rakenne erot.
..Olisikohan tuo Lezyne sitten varmempi veto vaikka näin rillipäisellekin tuo Topeakin mittarin korkeampi sijoittelu olisi mieluinen asia?Koska Letsynen mittari on alempana sen rikkoutumistodennäköisyys punpun kaatuessa on pienempi kuin ylläällä varren päässä olevan näyttimen. Jos meinaat paksupöörään (tai edes maasturiin) saaha paljon ilimaa niin älä hanki HighPressure mallia vaan Hivolume (http://www.lezyne.com/product-fpumps-hv-alloyovrdrive.php#.V6RatTXLns4)
jumbojussi
09.08.2016, 18.28
Voitteko suositella jalkapumppua fätille ja krossarille (max. 4-5bar/50€)?
(Menin jo ylihintaan ostamaan pyörän yhteydessä Lezynen Sport Floor Driven (ABS2 on kyllä pätevä) mutta kun tuskin tarvetta tulee 10baarille tai yli niin voisin vaihtaa tai myydä pois.)
Mites tiukkaa on pusertaa jollain max. 5barin jalkapumpulla, esim. Classic Over Drive, 33 milliseen sen nelisen kiloa?
JohnOrion
09.08.2016, 18.37
Hankin (tai no tilasin ja pumppua odotan) sitten lopulta Topeak JoeBlow Mountainin (http://www.topeak.com/products/pumps/jb_mountain), joka on maastopyörille (ja läskipyörillekin siten) suunnattu high volume -pumppu -- löysin myös ketjun jossa moni läskipyörän omistaja juuri tämän pumpun oli hankkinut. Lezynen puolella tosiaan nuo aiemmin mainitut mallit olivat high pressure -tyyppisiä pumppuja ja ilmeisesti Alloy -sanan sisältävät mallit ovat niitä high volume -malleja. Käännyin kuitenkin Topeakin puoleen, sillä ko. Alloy-malleja ei tahtonut olla saatavana juuri mistään ja verkkokauppa.comissakin sellainen olisi maksanut lähes kaksi kertaa tuon Topeakin mallin hinnan verran.
Lezyneltä muuten varmistettiin vielä, että tuo ABS2 ja ilmantyhjennys renkaista toimii myös Presta-venttiileillä (olikohan Topeakin leirissä sitten vaikeuksia ko. venttiilien ja air release -painikkeen kanssa). Olen joka tapauksessa untuvikko ostamassa ensimmäistä läskipyörää joka on samalla ensimmäinen pyörä muuhun kuin koulu- tai työmatkoihin, joten ehkä sellainen vajaan 80 euron pumppu (Lezynen Alloy -jalkapumppu) menisi hifistelyksi -- varsinkin kun arvioiden perusteella Topeakit ovat kestävämpiä.
mhelander
09.08.2016, 18.44
Klasun muovinen jalkapumppu ei ole huono, eikä kallis 19,90€ hinnaltaan. Ei ehkä nopein läskin gummeille mutta kyllä sillä saa ne 10bar paineetkin kohtuudella.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
jumbojussi
09.08.2016, 19.18
JoeBlow Mountain vaikuttaa hintaisekseen passelilta mutta ois hauska tietää miten jaksaa 4baariin työntää.
No, eiköhän noita kaupoista löydy räplättäväksi.
jumbojussi
10.08.2016, 18.50
Kävimpähän koklaamassa ja ei muuten montaa sekuntia menny krossarin nappularenkaan täyttöön melkein tyhjästä 4baariin!
Two-Shoes
05.11.2016, 15.50
Mikä on hyvä ja ok hintainen korvike Topeak Joeblow Mountain pumppuun letkunpääksi?? Sellainen mikä oikeasti kestää ja on huollettavissa. alkuperäinen ei ole enään tiivis vaikka kaikki tiivisteet näyttäisi olevan kunnossa. Ei viitsi noin hyvää pumppua tuon takia vaihtaa.
Tulee käytettyä vain prestaa eli schrader puoli on tarpeeton.
noniinno
05.11.2016, 17.57
Mikä on hyvä ja ok hintainen korvike Topeak Joeblow Mountain pumppuun letkunpääksi?? Sellainen mikä oikeasti kestää ja on huollettavissa. alkuperäinen ei ole enään tiivis vaikka kaikki tiivisteet näyttäisi olevan kunnossa. Ei viitsi noin hyvää pumppua tuon takia vaihtaa.
Tulee käytettyä vain prestaa eli schrader puoli on tarpeeton.
Varaosia http://m.ebay.co.uk/itm/TOPEAK-FLOOR-TRACK-PUMP-JOE-BLOW-MOUNTAIN-TWIN-HEAD-REBUILD-KIT-TRK-JBMT01-/351796317920?hash=item51e8b1cee0%3Ag%3AJMQAAOSwIwh WRcKi&_trkparms=pageci%253Acb3af85a-a366-11e6-99c9-005056b68973%257Cparentrq%253A34f58c481580a2a23887 e591fff7651c%257Ciid%253A13
Itse tilasin tällaisen lezyneen: http://m.ebay.co.uk/itm/FFWD-SILCA-TRACK-FLOOR-PUMP-DISC-ADAPTOR-END-for-PRESTA-VALVES-HOSE-FITTING-/391462813594?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253 DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D20150519202351%2 526meid%253De5b5843371254e61b00eaad3987d17e5%2526p id%253D100408%2526rk%253D6%2526rkt%253D25%2526sd%2 53D351821097689&_trksid=p2056116.c100408.m2460
Sori linkkihirviö, ei jaksa askarrella kännykällä.
Two-Shoes
05.11.2016, 18.13
Varaosia http://m.ebay.co.uk/itm/TOPEAK-FLOOR-TRACK-PUMP-JOE-BLOW-MOUNTAIN-TWIN-HEAD-REBUILD-KIT-TRK-JBMT01-/351796317920?hash=item51e8b1cee0%3Ag%3AJMQAAOSwIwh WRcKi&_trkparms=pageci%253Acb3af85a-a366-11e6-99c9-005056b68973%257Cparentrq%253A34f58c481580a2a23887 e591fff7651c%257Ciid%253A13
Itse tilasin tällaisen lezyneen: http://m.ebay.co.uk/itm/FFWD-SILCA-TRACK-FLOOR-PUMP-DISC-ADAPTOR-END-for-PRESTA-VALVES-HOSE-FITTING-/391462813594?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253 DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D20150519202351%2 526meid%253De5b5843371254e61b00eaad3987d17e5%2526p id%253D100408%2526rk%253D6%2526rkt%253D25%2526sd%2 53D351821097689&_trksid=p2056116.c100408.m2460
Sori linkkihirviö, ei jaksa askarrella kännykällä.
Ei oikein herätä luottamusta toi Topeak:in oma osa niin haluan jonkun kunnollisen tilalle.
Toi toinen vaikuttaa asialliselta. Lukittuuko se jotenkin siihen venttiiliin??
Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
noniinno
05.11.2016, 21.41
^ Se vain työnnetään paikoilleen. Presta only. Puoli vuotta nyt toiminut ongelmitta.
Two-Shoes
06.11.2016, 01.32
^ Se vain työnnetään paikoilleen. Presta only. Puoli vuotta nyt toiminut ongelmitta.
Pysyy kuitenkin pumppauksen aikana hyvin paikallaan pitämättä?
Muistan että täällä joskus aikoja sitten hehkutettiin jotain ylivertaista ydinsodan kestävää mallia. En vaan löytänyt kyseistä keskustelua enään..
Two-Shoes
06.11.2016, 08.58
Onko kellään kokemuksia tästä? Vakuuttavan näköinen mötikkä[emoji2]
Sks brass chuck
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/9436663c2a6a7bf07ef16d9c929242d6.jpg
http://m.ebay.co.uk/itm/351821097689
Tosta pari arvokkaampaa versiota:
https://www.amazon.com/KUWAHARA-HIRAME-Pump-Head-Yoko/dp/B003EIIXSG
https://silca.cc/products/hiro-locking-presta-chuck
Two-Shoes
06.11.2016, 13.06
Huh huh[emoji2] 75$ on kyllä "hiukan" yli budjetin kun pumppukin taisi maksaa jonkun 50€ alunperin[emoji2]
jumbojussi
07.11.2016, 16.21
Onks tästä kokemuksia?
https://www.topeak.com/global/en/products/upgrade-kits/421-smarthead--threadlock-upgrade-kit
Oatmeal Stout
07.11.2016, 16.33
Huh huh[emoji2] 75$ on kyllä "hiukan" yli budjetin kun pumppukin taisi maksaa jonkun 50€ alunperin[emoji2]
Huonolla pumpun päällä katkoo prestoja, kyllä se on tärkein osa.
Two-Shoes
07.11.2016, 16.42
No joo, on varmasti tärkeä. Mutta persaukisena perheellisenä opiskelijana on pakko suhteuttaa paljonko mihinkin sijoittaa. En etsi halvinta mutta joku hyvän hinta/laatu suhteen osa saisi olla.
Toi Topeak smarthead näyttää ainakin laadukkaalta!
Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
arctic biker
08.11.2016, 00.04
Onko kellään kokemuksia tästä? Vakuuttavan näköinen mötikkä[emoji2]
Sks brass chuck
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/9436663c2a6a7bf07ef16d9c929242d6.jpg
http://m.ebay.co.uk/itm/351821097689
Mulla on, kaksikin. Iso mötikkä ja jos tykkää niin toimiihan tuo, itse en oikein päässyt sinuiksi. Toisen käyttämättömän saa postimaksun hinnalla.
arctic biker
08.11.2016, 00.08
Onks tästä kokemuksia?
https://www.topeak.com/global/en/products/upgrade-kits/421-smarthead--threadlock-upgrade-kit
Tuokin löytyy, mutta hyvää onnea vain jotta saa sopivan letkun ja tuon siihen kiinni.
Mulla on, kaksikin. Iso mötikkä ja jos tykkää niin toimiihan tuo, itse en oikein päässyt sinuiksi. Toisen käyttämättömän saa postimaksun hinnalla.
Laitoin tästä pm
Sent from my A0001 using Tapatalk
Two-Shoes
08.11.2016, 01.44
No hitto, mä olin nähtävästi liian hidas. Oispa tuo kyllä kelvannut[emoji2]
Oatmeal Stout
08.11.2016, 11.59
Tuokin löytyy, mutta hyvää onnea vain jotta saa sopivan letkun ja tuon siihen kiinni.
Hydrauliikka firmat saavat kiinni ja letkutkin löytyvät pyöräilyyn riittäville paineille. Itsen olen laitattanut omat jalkapumput ja kompressorit irtoletkuiselle Hiramelle sopivaksi.
jumbojussi
08.11.2016, 13.48
"For Topeak JoeBlow™ Ace, JoeBlow Mountian, JoeBlow Sport II, JoeBlow Max II and JoeBlow Max HP."
Miulla Mountain joten vois olettaa että käy tappelemati?
brilleaux
08.11.2016, 14.00
Onks tästä kokemuksia?
Perhana. Kävisköhän tämä Mountain Morphiin?
Sen susipaska liitin kun tuppaa huonolla käytöllä vääntämään prestan pilalle.
Ja muutoinkin pirullinen käyttää kylymässä ja pimeessä.
arctic biker
08.11.2016, 14.42
"For Topeak JoeBlow™ Ace, JoeBlow Mountian, JoeBlow Sport II, JoeBlow Max II and JoeBlow Max HP."
Miulla Mountain joten vois olettaa että käy tappelemati?
Jos niin väittävät niin pitäähän se uskoa, parisen vuotta sitten -Componentsilta tllasin ja silloin ei ollut mitään mainintaa millainen letku pitää olla. -Componentsin aspa sitten tutki asiaa ja jonkun käymättömän letkun sain, molemmat on piironginlaatikossa edelleen! Ja suuttimeen EI hydrauliikkaliike saa mitään asennettua...
arctic biker
08.11.2016, 19.48
Laitoin tästä pm
Jostain syystä ei privaviestinnän vastaus onnannut. Välilyöntinäppäintä kelpuuttanut ollenkaan mun antroititabletti tahi wintoosa10läppäri??? Sain osoitteesi ja ehken huomenna lähtee. Postikuluista en vielä tiedä mutta jokunen euro sen päälle on aivan passeli. Tehaspaketti ynnä autoventtiiliadapteri kuuluu toimitukseen. Laitan pankkitilinumeron matkaan.
Jostain syystä ei privaviestinnän vastaus onnannut. Välilyöntinäppäintä kelpuuttanut ollenkaan mun antroititabletti tahi wintoosa10läppäri??? Sain osoitteesi ja ehken huomenna lähtee. Postikuluista en vielä tiedä mutta jokunen euro sen päälle on aivan passeli. Tehaspaketti ynnä autoventtiiliadapteri kuuluu toimitukseen. Laitan pankkitilinumeron matkaan.
Ihmettelinkin outoja viestejäsi 😂
arctic biker
09.11.2016, 13.47
Ja oma https://flic.kr/p/N5etXP
Tuosta ilmiselvästi uupuu letkunkiinnitykselle tähellistä palasta! Minne lue hävinnyt... Pari nolohymiötä.
jumbojussi
09.11.2016, 14.06
Pari pikku jutskaa :)
arctic biker
09.11.2016, 19.39
Katsoin tossa kun kerkesin -componentsin sivuja, samaahan kauppaavat edelleen.. No sillai ois kiva saada toimimaan kun mun lämpimämmän tallin Zefalin pumpun suulake sanoi suhteemme poikki, Lezynen vanhempi mallinen.
jumbojussi
10.11.2016, 14.15
Erinäkönen pää, onkohan niitä useampaa versiota?
Vertailevaa tutkimusta tehty:
Topeak Joe Blow Sport - alkaa hyytyä n.13v ikäisenä ja vuotaa parista kohtaa, yhden kerran vaihdettu pää kun tiivisteet oli saman hintaisia.
Park Tool PFP-3 - muovirakenteinen hökötys, täysin purettavissa mutta ei toimi siltikään.
Lezyne Steel Floor Drive - puinen kahva vähän kökösti muotoiltu, ABS2-pää joillain venttiileillä paras ikinä ja joidenkin kanssa vähän kömpelö. Vaikuttaa kestävältä ja tarpeeksi pitkä letku heti uutena.
Lezynen uutta ABS2 suutinta saa erikseen ja voi näinollen tehdä omasta pumpusta paremman. Tuo suutin on sikäli hyvä, että pysyy hyvin sileässäkin prestajatkeessa moitteetta. Ainoa miinuspuoli, ettei sovi dunloppiin ilman adapteria.
Juha Lehtinen
10.11.2016, 18.04
Lezynen ABS1 on myös hyvä ainakaan itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa eikä vielä ole ilmennyt syytä miksi vaihtaa uuteen versioon.
brilleaux
17.11.2016, 08.26
Perhana. Kävisköhän tämä (https://www.topeak.com/global/en/products/upgrade-kits/421-smarthead--threadlock-upgrade-kit) Mountain Morphiin?
Sen susipaska liitin kun tuppaa huonolla käytöllä vääntämään prestan pilalle.
Ja muutoinkin pirullinen käyttää kylymässä ja pimeessä.
Ei käy. On testattu. Aika iso mötikkä muutenkin.
Enkö osaa käytää tätä lenzyen abs2 suutin päätä.
Tämä ei pysy ventiilin jatkossa kiinni vaan hyppää irti.
Lukkoregas liikkuu ilman ventiiliä pidemmälle kuin ventiilin kamssa.
Kuva jatkosta minkä kanssa ogelmia
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170312/71b850027ae3ec2b5b46d5264176d19a.jpg
Toinenkuva on pumpun suuttimessa kiinni olessaan
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170312/66d7c78e679c3461d1f125709c2152b5.jpg
Ja vielä suuttimesta kuva lukko asennodsa
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170312/5cc7c7a33756d64ec2d91ab7f5a499ee.jpg
Onko jalkapumpulla väliä vai riittääkö halvimman pään tuote? Kovin suuria eroja en osaa etsiä tuoteselosteista, mutta toivottavasti laatu paranee hinnan kasvaessa.
Esimerkiksi Prismassa on kolmen hintaisia Jupiter-merkkisiä pumppuja noin 10, 20 ja 30 euroa: https://www.prisma.fi/fi/prisma/haku/jalkapumppu
Samasta paikasta Zefal Profil Max FP30 kolmellakympillä (Motonetissä 35 euroa).
Motonetistä löytyy myös monenlaista: http://www.motonet.fi/fi/kategoria/1468/952255/Polkupyoran-pumput
Bilteman hinnat mittarilliselle jalkapumpulle alkavat 8 eurosta: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Pumput/
XXL:n valikoimassa SKS:n Air-X-Press 8.0 24 eurolla: https://xxl.fi/pyoraily/huolto-ja-varaosat/pyorapumput/c/100808
Ja onhan ostopaikkoja/merkkejä/malleja monia muitakin. Googlailin pikaisesti sanoilla "bike floorpump comparison" ja löytyihän jotakin myös. Esim. road.cc:n The Best Bike Pump (Floor Standing): http://road.cc/content/buyers-guide/200504-buyers-guide-best-track-pumps
Kannattaisiko kokeilla tuollaista hinnat alkaen -mallia eli noin kympin vempelettä ja mahdollisesti kohta pettyä ja vaihtaa? Kokemuksia halpiksista? Aika pitkälle sika säkissä -tyylistä ostamista taitaa olla joka tapauksessa vaikka sijoittaisi enemmänkin. Voisi tosin toivoa että kalliimpi/merkkituote kestäisi paremmin ja säästäisi ympäristöä pitkällä tähtäimellä, mutta vaikea sanoa varmaksi.
Minulla on ollut 20€ maksanut AIMin pumppu, löytynyt tässä vuosien varrella ainakin Prismasta ja Budget Sportista, reilun kuusi vuotta. En ole nähnyt tarvetta sijoittaa moninkertaisesti kun tuollakin saa ilmat renkaaseen kerta toisensa jälkeen.
Ja Ihtellä käytössä lidlin halppis (ja vielä - 50%), koska siinä parempi venttiili kun "paremmassa" pumpussani.
Vinkkejä hyvästä pumpun venttiilistä?
H. Moilanen
14.04.2017, 08.09
Onhan tässä vuosien varrella tullut kokeiltua kaiken laisia pumppuja. Vain yksi on kestänyt ja säilynyt vuodesta toiseen: Silca. Takana kohta 20 vuotta käyttöä ilman ongelmia. Kakkospumppuna palvelleita on siinä sivussa mennyt rikki, poikki ja pinoon lähes säännöllisesti parin vuoden välein.
Jos noihin halpiksiin päätyy, kannattaa ensimmäiseksi katsoa ettei pumpussa ole tällaista (https://xxl.fi/sks-germany-pumppupaa-kaikenlaisille-polkupyoraventtiileille/p/1089724_1_style) automaattipäätä. Näistä menee venttiilit jumiin yleensä silloin kun ei pitäisi ja varaosakauppa on kiinni. Hajotessaan tuolla ei sitten laiteta yhtäään mihinkäään ilmaa, kun se puhaltaa kaiken pihalle aina siitä väärästä vaihtoehdosta.
kuovipolku
14.04.2017, 08.57
^Mihin muuten tarvitaan kakkosjalkapumppua? Reissulle mukaan (koska se kuitenkin häviää tai unohtuu jonnekin)? Kaverille lainattavaksi (koske se kuitenkin jää palauttamatta ja katoaa teille tietymättömille tai menee rikki kun sitä ei osata käyttää)?
Minusta pumpussa on kaksi kriittistä osaa:
(1) Mittari - sen pitäisi näyttää oikeaa lukemaa ja mahdollisen mittavirheen tulisi pysyä samana koko pumpun käyttöiän
(2) Venttiilinpää - sen pitäisi olla helppo irrottaa ilman että venttiilin sielu kiertyy samalla auki, sen pitäisi toimia myös kierteettömien venttiilinkaulojen, lyhyiden venttiilinvarsien ja venttiilinjatkeiden kanssa ja sen tiivisteiden pitäisi toimia mahdollisimman pitkään ja olla sen jälkeen vaihdettavissa.
Mikään ei ole rasittavampi kuin pumppu josta ei edes tiedä onko tämänpäiväinen 4 tai 6 baria lähelläkään eilistä tai pumppu jolla ei saakaan hienoja lateksisisureitaan täyteen koska venttiilinpää falskaa heti kun saa vähän painetta.
Ahkerammin pumppua käyttävä havaitsee pian myös sen ettei kaikkien pumppujen lukitusvipua ole suunniteltu yhtä hyvin. Itse en osaa erottaa hyvää huonosta muuten kuin siitä että huonolla sormet sattuvat melko usein pinnoihin, joskus kipeästikin kun ei muista varoa.
Tämä Clasun pumppu on ollut aivan hyvä: http://m.clasohlson.com/fi/Polkupyörän-pumppu,-jossa-painemittari-Asaklitt/31-4844
Olen saanut tuolla jopa kahdet eri plussakoon tubeless ready maastokumit asennettua, mikä oli suuri yllätys, kun ei tarvinnutkaan hommata kompuraa tai napsautinta.
^Mihin muuten tarvitaan kakkosjalkapumppua?
Minä en tarvitse kakkosjalkapumppua, mutta tarvitsen ehdottomasti kaksi ykköspumppua. Syksyllä ja keväällä, kun yksi pyörä on sisällä trainerissa ja samaan aikaan ajokausi ulkonakin on käynnissä, on ihan ehdoton juttu, että on pumppu molempia varten. En halua juoksennella edes takaisin yhden pumpun kanssa ennen jokaista treeniä, joten yksi pumppu varastossa ja toinen traineritilassa sisällä on toimiva ratkaisu.
Tällä hetkellä päivittäisessä käytössä kaksi identtistä Lezynen pumppua (steel drive?), varmuusvarastoista löytyy myös SKS rennkompressor sekä 80-luvun lopun klassinen Silca.
magnuken
14.04.2017, 11.48
Minulla myös kaksi jalkapumppua. Lezyne Steel, jolla saa helposti suuria paineita maantiefillariin mutta on hidas. Toinen sitten Lidlin "volume" halpispumppu, jolla saa erittäin nopeasti ja helposti max. reilut 5 bar paineet normi- sekä sähköfillareihin. Molemmat ovat hyvin kestäneet jo muutaman vuoden.
Osaako joku kettoa miksi lenzyen abs2 suutin ei toimi ventiilin jatkon kanssa?
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Jos niin väittävät niin pitäähän se uskoa, parisen vuotta sitten -Componentsilta tllasin ja silloin ei ollut mitään mainintaa millainen letku pitää olla. -Componentsin aspa sitten tutki asiaa ja jonkun käymättömän letkun sain, molemmat on piironginlaatikossa edelleen! Ja suuttimeen EI hydrauliikkaliike saa mitään asennettua...
Koska kirjoitat todennäköisesti ihan eri osasta: https://www.bike-components.de/en/Topeak/SmartHead-Pumpenkopf-ThreadLock-fuer-JoeBlow-X-O-p34780/
Eli se on tämä, tähän käy vain oma letku: https://www.topeak.com/global/en/products/pump-replacement-kit/455-smarthead-threadlock Koska se on tietyn pumpun varaosa.
Tämä osa taas on tarkoitettu tavalliselle letkulle (ei Topeak): https://www.topeak.com/global/en/products/upgrade-kits/421-smarthead--threadlock-upgrade-kit Eli se on Upgrade Kit, eikä varaosa.
Mutta eipä sitä mistään järkevästä kaupasta löytynyt…
Blackborow
14.04.2017, 12.16
Jos noihin halpiksiin päätyy, kannattaa ensimmäiseksi katsoa ettei pumpussa ole tällaista (https://xxl.fi/sks-germany-pumppupaa-kaikenlaisille-polkupyoraventtiileille/p/1089724_1_style) automaattipäätä. Näistä menee venttiilit jumiin yleensä silloin kun ei pitäisi ja varaosakauppa on kiinni. Hajotessaan tuolla ei sitten laiteta yhtäään mihinkäään ilmaa, kun se puhaltaa kaiken pihalle aina siitä väärästä vaihtoehdosta.
Jep. Mulla on yksi SKS:n pumppu joka on muuten erinomainen siihen käyttöön missä se on eli läskin ja maastureiden renkaiden täyttämiseen, koska kapasiteetti on iso jolloin sillä saa isonkin renkaan nopeasti täyteen, mutta tuo pää temppuilee usein. Pitäisi hommata joku kunnon suutin tuohon.
Ite hommasin Pron digimittaripumpun, koska haluan tietää paineet tarkasti.
https://www.bike-components.de/de/PRO/Team-Digital-Standpumpe-Modell-2017-p53236/
Sen verta pedantti cyclon ja maasturin paineiden osalta, että pidän kirjaa olosuhteista ja painekonffeista. Maantiefillarilla ei niin tarkkaa, kunhan edessä on se 6.4 ja takana 6.6bar joka lenkillä.
Cyclossa tuubikumien paineet on aika tarkkoja, kun liikutaan 1,4-2,0 barin hujakoilla, riippuen alustasta ja lenkin / kisan luonteesta. 0.1barin muutoksella on joskus merkitys pidon ja vanteille lyöntien suhteen.
Maasturin potentiaali realisoidaan oikeilla iskarinsäädöillä ja paineilla sekä renkaiden ilmanpaineilla. Helpottaa kisassa, kun on paineet pystyy laittamaan reitin mukaan mahdollisimman kohdilleen. Lähdön jälkeen ei enää säädellä ehdi
arctic biker
14.04.2017, 14.42
Oot Ealex ihan oikeessa, upgradekittiä oli joku aika sitten hyllyssä Bike2nelosessa. Mulla vaan budjetti loppui.
Miten digitaalisuus ja tarkat paineet ovat synonyymejä? Ihan samalla lailla se digimittari näyttää kalibroimattomana väärin, ei se erilainen näyttö siitä yhtään tarkempaa tee.
Ite hommasin Pron digimittaripumpun, koska haluan tietää paineet tarkasti.
https://www.bike-components.de/de/PRO/Team-Digital-Standpumpe-Modell-2017-p53236/
Sen verta pedantti cyclon ja maasturin paineiden osalta, että pidän kirjaa olosuhteista ja painekonffeista. Maantiefillarilla ei niin tarkkaa, kunhan edessä on se 6.4 ja takana 6.6bar joka lenkillä.
Cyclossa tuubikumien paineet on aika tarkkoja, kun liikutaan 1,4-2,0 barin hujakoilla, riippuen alustasta ja lenkin / kisan luonteesta. 0.1barin muutoksella on joskus merkitys pidon ja vanteille lyöntien suhteen.
Maasturin potentiaali realisoidaan oikeilla iskarinsäädöillä ja paineilla sekä renkaiden ilmanpaineilla. Helpottaa kisassa, kun on paineet pystyy laittamaan reitin mukaan mahdollisimman kohdilleen. Lähdön jälkeen ei enää säädellä ehdi
arctic biker
18.04.2017, 01.31
KVG ideologiaa hyödyntäen kirjoitin hakusanat "which is better digital or analog pressure measurement" Alako nukuttamaan ennen kun ekaa pääsin puoleenväliin.
Veikkaan itse halvemmat digimittarit saattavat olla sekä tarkempia mutta antavat kauemmin samaa tulosta. Halpisviisareissa ei toistettavuus mahda olla kovin hyvä, mekaniikka paskottuu ja kuluu.
^Mihin muuten tarvitaan kakkosjalkapumppua?
Mökille? .. Lidlin minijalkapumppu hajos just äsken, onneksi oli pikkuriikkinen autoventtiilipumppu myös, muuten olisi saattanut korvessa hatutuskäyrä nousta aika korkeelle
Miten digitaalisuus ja tarkat paineet ovat synonyymejä? Ihan samalla lailla se digimittari näyttää kalibroimattomana väärin, ei se erilainen näyttö siitä yhtään tarkempaa tee.
Ehkä se riittää että itse tietää "ton pumpun 1.6bar sopii tolle polulle"
Mökille? .. Lidlin minijalkapumppu hajos just äsken, onneksi oli pikkuriikkinen autoventtiilipumppu myös, muuten olisi saattanut korvessa hatutuskäyrä nousta aika korkeelle
Ehkä se riittää että itse tietää "ton pumpun 1.6bar sopii tolle polulle"
Juuri näin. Absoluuttisista viis.
Sent from my iPhone using Tapatalk
kuovipolku
18.04.2017, 08.24
Ei, mutta eihän kirjoittaja välttämättä niin olettanutkaan vaan luotti vain ja nimenomaan siihen että pumppu itsessään on tarkka (kuten valmistaja kehuu) jollain välillä. Digitaalinäyttö toki auttaa poistamaan mittarinlukijan huolimattomuudesta tai katselukulmasta mahdollisesti aiheutuvat virheet.
JohannesP
18.04.2017, 09.17
Vinkkejä hyvästä pumpun venttiilistä?
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tämä KCNC tekele näyttää toimivan samalla periaatteella kuin legendaksi muodustunut japanilainen Hirame, mutta yli puolet halvempi. Itse olen myös etsinyt hyvää venttiiliä ja tämä näyttäisi parhaimmalta tähän mennessä. Muovisia en suostu ostamaan.
https://www.bike24.com/p2133171.html
Minulla on jossain Pro-merkkisessä pumpussa Hiramen pumpunpää. Sen saatavuus on huono. Japanista tuli, mutta tulikin kotiovelle saakka viidessä vuorokaudessa. Oli kallis, mutta verottajan virheen takia mun tuloveroprosentti oli laskettu ihan pieleen, joten minulla on nyt kulutusluotto verottajalta. Sillä voi ostaa vaikkapa Hiramen pumpunpään :) Hirame ei vuoda eikä hyppää omia aikojaan pois prestan päältä. Ja on kauniskin.
Vertailupumppuna on Lidlin pumppu. Sillä täytän parin peruspyörän ja Bromptonin renkaat, koska niissä on Schrader. En viittinyt turhaan ostaa Schrader-adapteria Hirameen, koska pumpunpään helppokäyttöisyysidea on pilalla, jos sen kanssa täytyy käyttää adapteria.
Paras pumppu, mitä olen käyttänyt:
http://www.mostbike.it/en/products/pumps/floor-pumps/pump-one
Kestävyydestä en tiedä, käytin vaan kerran Trevison Pinarello kaupassa/vuokraamossa.
Ittellä Rennkompressor ollut käytössä parisen kuukutta. Mutten vallan mainio pumppu mutta EVA-pään kumi kuluu tosi nopeesti ja alkaa vuotaa. Viitisen kertaa vaan kesti ennen suhisemista. Pitäs ostaa noita kumeja varastoon, niitä ei vaan joka paikasta taida saada.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Renni täälläkin; vanhemmalla monikäyttöpäällä. 1 tiiviste uupunut
5 vuodessa, tosin vain prestoilla käytetty. Blackburnin AT 2 tai 3
hoitelee dunlopit, schraderit ja pallot.
JohannesP
29.09.2017, 14.23
Lezynen sport floor drive pumppu petti todennäiköisesti lopullisesti 5 vuoden käytön jälkeen. Pumppasin voimakkaasti yhtäkkiä mäntä ei liikkunut enään alaspäin vaan jättää kaiken paineen pumpun sisälle. Yhden mutterin sisäpuoli oli kerännyt ruostetta joten varmaan kyseinen ensimmäinen ilmareikä "säiliössä" mistä ilma siirtyisi pumpun sisälle ja sen jälkeen letkuun on tukkiutunut ruosteesta tai sit muusta paskasta. Tiivisteet vaikutti ok, joten tuskin ne vaikuttavat tälläiseen ongelmaan.
Laitoin säiliöön jotakin Wurthin jarrulevyn puhdistusainetta nyt alkuun vaikuttamaan, mutta täytyy varmaan hakea purkki jotakin ruosteenirroittajaa jos tuon saisi vielä pelastettua.
Olen todennut tämän Lezynen alumiinisen pumpun hyväksi: http://www.tonitoni.fi/jalkapumppu-alloy-floordrive
JohannesP
29.09.2017, 22.06
Kai se on pakko hakee vaan uus pumppu. SKS Rennkompressor ja juuri tuon huotahin mainitseman Lezynen Alloy Floordriven välillä pohdin. Varmaan molemmissa aikalailla samanlaiset ominaisuudet, mutta ulkonäössä Lezyne vie satanolla. Luonnollisesti tärkeä pointti. ;)
Rennkompressor on ollut nyt käytössä puolisen vuotta. Olen sillä täytellyt sekä maantie- että maastopyörien renkaat. Hyväksi olen todennut.
Kuukausi takaperin aloin ihmetellä sihinää ja oletin, että pumpun eva ventiilin tiiviste vuotaa. Vaan eipäs vuotanutkaan. Oli päässyt kierteet löystymään pari-kolme kierrosta siitä ventiilihärpäkkeen keskimmäisestä osasta ja yllätysyllätys siitä johtui vuoto. Kiristin ja nyt taas pitää ilmat ja näyttää tarkasti paineen.
Antti Kuitto
05.10.2017, 12.48
Rennkompressor ollut käytössä arviolta about 18-20 vuotta tms. Hyvin toimii edelleenkin, suukappaleita on toki vaihdettu yksi jos toinen matkan varrella, samoin letku kertaalleen, mutta itse pumppu toimii täysin moitteetta. Plussana vielä kokoontaittuvat "jalat", eli ei vie auton kontissa niin paljoa tilaa, kuin esim. toi Lezyne.
Mikä olisi tehokas pumppu fatbiken renkaiden täyttämiseen eli mahdollisimman vähillä pumppauksilla renkaat esim kahden barin paineeseen? Tuossa on ollut käyttämättä fättis pidemmän aikaa ja otin sen nyt taas käyttöön, mutta aluksi tietenkin piti pumpata ilmat renkaisiin ja kyllä oli työtä saada edes kahden barin paineet renkaisiin kun olin valmis niin hiki virtasi kunnolla ja käsiinkin sattui. Nyt on käytössä clas ohlsonin pumppu.
Ihan vaan mielenkiinnosta, että mihin ihmeeseen tarvitsee 2bar paineita läskipyörässä?
Mulla käytössä topeak joeblow fat, ite tykkään. Suht nopea, tarkka. Max. 2bar.
Mutta, miksi ihmeessä haluat läskiin 2bar painetta. Töihin kun ajelin, tietä pitkin niin 1bar oli ok. Maastossa edessä 0.4 ja takana himpun enemmän. Paksummassa lumessa reilusti vähemmän.
Mitäpä vielä?
Ihan vaan mielenkiinnosta, että mihin ihmeeseen tarvitsee 2bar paineita läskipyörässä?
Ajelen suht kovalla alustalla en missään metsä poluilla ja koen, että kovempi rengas sopii siihen parhaiten. Muutenkin on tapana jokaisen pyöräni kohdalla pumpata ilmaa renkaisiin niin paljon, että rengas on kova.
kuovipolku
08.10.2017, 16.36
Tähän väliin täytyy ihan vaan sadepäivän ratoksi tunkea kysymään mihin ihmeeseen tarvitsee läskipyörää jos ajaa suhtkovilla alustoilla?
Ja tavathan ovat olemassa myös sitä varten että niitä voi tarpeen mukaan ja kokemuksen myötä muuttaa.
PS Mitä tulee hyväksi todettuihin jalkapumppuihin niin lienee niin että kaikissa suukappaleissa jotka suljetaan kääntämällä vipua on ongelmana tai ennen pitkää sellaiseksi muodostuu etteivät ne kaikkien venttiilinvarsien kanssa pelaa tai tuppaavat löystyttämään irrotettavia vettiilin "sieluja". Kannattaa harkita sellaisia joissa suukappale vain kierretään kiinni ja mahdollisesti voidaan päästää pumpusta paine ulos ennen sen irrottamista. (Voihan suukappaleen tietysti vaihtaa mihin tahansa pumppuun, mutta onhan siinä oma vaivansa ja kustannuksensa.)
Mulla käytössä topeak joeblow fat, ite tykkään. Suht nopea, tarkka. Max. 2bar.
Ja tarjouksessa halpa, alta 30€. Jostain kohtaa kyllä ilman kulku vähän ahdistaa, putkesta irtoaisi kyllä suurempikin ilmavirtaus.
Tähän väliin täytyy ihan vaan sadepäivän ratoksi tunkea kysymään mihin ihmeeseen tarvitsee läskipyörää jos ajaa suhtkovilla alustoilla?
Niin, että fattiksen saa omistaa vaan silloin kun ajelee metsä poluilla? Eiköhän jokainen saa ajaa sellaisilla teillä kun itse haluaa omalla läskipyörällänsä.
^Totta kai saa ajaa missä vaan, mutta oletan, että kyseessä on nyt sellainen tilanne, jossa pyörävalinta on mennyt mahdollisesti hiukan pusikkoon tarpeen/käytön näkökulmasta katsoen. Eli toisin sanoen, maantiepöträllä ei välttämättä lähdetä DH-kisoihin.
Ja kyllä, tämä menee OT:ksi.
Ja tarjouksessa halpa, alta 30€. Jostain kohtaa kyllä ilman kulku vähän ahdistaa, putkesta irtoaisi kyllä suurempikin ilmavirtaus.Joo, mittari napsahtaa tappiin aika herkästi kun pumppaa. Pitäisi kokeilla pumpata ilman Venlan sielua, jotta sekö vaan ahdistaa. Pumppu on kuitenkin hyvä läskiin ja plussapyörään kun mittarin alue sattuu hyvin käytetyille paineille.
Mitäpä vielä?
JohannesP
10.10.2017, 18.37
Lezyne Alloy floordrive tuli hankittua loppujenlopuksi Itävallasta 55 eurolla posteineen. Rengas nousi helposti vanteelle tubelessina kun pumpusta sai niin nopeasti ilmaa ulos kuin itse kerkesi pumppaileen eikä mennyt "tukkoon" jonkin paikan ahdistaessa. Uusi suutin toimi erittäin hyvin ja nopeakäyttöinen.
Lezyne Alloy floordrive tuli hankittua loppujenlopuksi Itävallasta 55 eurolla posteineen. Rengas nousi helposti vanteelle tubelessina kun pumpusta sai niin nopeasti ilmaa ulos kuin itse kerkesi pumppaileen eikä mennyt "tukkoon" jonkin paikan ahdistaessa. Uusi suutin toimi erittäin hyvin ja nopeakäyttöinen.
Kun aloit hinnalla kehumaan, niin kerro ihmeessä kauppakin.
JohannesP
10.10.2017, 22.43
Kun aloit hinnalla kehumaan, niin kerro ihmeessä kauppakin.
Ei ollut tarkoitus mitenkään kehuskella vaan todeta mihin hintaan näitä saa.
Mutta asiaan. Tilasin viimeisen hopeisen -10% tarjouskampanjalla mihin päälle 6€ postit. Mustaa löytyy vielä 57€ + 6€ postit.
https://www.sportokay.com/fi_en/checkout/cart/configure/id/1678083
arctic biker
25.10.2017, 21.28
Pro Team pumppua olen surukseni tainnut kehua. Omani on sillä originaalilla kierrettävällä suulakkeella. Muutoin hyvä mutta kierteet sain paskaksi, onneksi jemmoista löytyi SKS:n perussuulake. Samoin Lezynen vanhempi kierresuulake ei oo mun käyttöön tehty, ilmaa saa muttei kovin hyvin. Kuvista päätellen Pro on vaihtanut suulakkeen . Lezynelläkin lienee uus versio.
Arcticci panee tilaten Hiramen pään Pron pumppuun. Ja sen jälkeen ei jouda enää pyöräilemään, kun pumppaus on niin helppoa ja mukavaa. tracksupermarketista niitä saa. Tulee viikossa kotiin, kun hoitaa tullimuodollisuudet nopeasti netissä.
BC:lle kasaamassa koria ja uusi pumpun suulake tuohon mukaan otettava, SKS Multivalve lienee riittävän hyvä Bilteman 20 euron pumppuun, pumppu iha hyvä mutta orkkissuulake ei.🤐
arctic biker
28.10.2017, 21.48
SKS suulakkeet on hyviä, mun ens Saksan tilaukseen lähtee kaksi, toinen kompuraan ja toinen varalle... Hirame ois hieno mutta 70€ vähintään niinnei raatsi. Jos Terun pumpun letkun ulkohalkaisija on 10mm niin SKSsuulakkeen asennus on helppo homma.
Ach, kesän Berliinin retkueelta tuli hankittua Renniin varatiivisteitä.
Postit säästi, lisäsäästöä asiakaspalvelun mielihyvästä.
SKS suulakkeet on hyviä, mun ens Saksan tilaukseen lähtee kaksi, toinen kompuraan ja toinen varalle... Hirame ois hieno mutta 70€ vähintään niinnei raatsi. Jos Terun pumpun letkun ulkohalkaisija on 10mm niin SKSsuulakkeen
asennus on helppo homma.
Pumpuksi riittää sellainen, jolla saa ilmaa renkaisiin riittävästi ja paineet riittävällä tarkkuudella mitatuksi, ei tuon omaan matalantason retki/matka-ajotyyppiseen ajoon tarvi olla sen hienompi. Kiitos taas ab toimivuuden ynnä laadun vahvistuksesta, letku osoittautui tarkistusmittauksessa juuri kympiksi. Korin kasaus jatkuu.
Omistan tällä hetkellä vain peruskiinajalkapumpun ja olisi tarvetta pumpulle, jonka mittari antaisi tarkan tai vähintäänkin uskottavan tai edes konsistentin arvion rengaspaineesta. Tarkoituksena olisi pumpata renkaita maantierenkaiden paineisiin asti.
Onko kenelläkään arviota jalkapumppujen mittareiden tarkkuuksista? Suosituksia pumpuista otetaan mielellään vastaan.
H. Moilanen
27.07.2018, 14.37
Silca. Ei ihan halvimmasta päästä, mutta toimii vuodesta toiseen. Myös suukappaleen osalta. Samassa ajassa rinnalla hajonnut muutama Blackburn ja jokunen SKS.
Päivää! Paikallisesta pyöräliikkeestä tuli hankittua Helkaman jalkapumppu. Vanhaan Crescentin citypyörään (renkaissa pikaventtiilit)tuolla yritin ilmoja pumpata, mutta lukitusmekanismi eikä myöskään painemittari toimi. Yritettiin rouvan kanssa saada selvää ohjekuvasta, joka on kieltämättä hieman kryptinen. Pumpussa on yksi ja ainoa suukappale, jolla pitäisi saada ilmaa kaikkiin venttiilityyppeihin. Onko kyseessä maanantaikappale, vai enkö vain osaa?
https://imgur.com/a/zzihirU
https://imgur.com/a/rprB4Bf
Vakiosuulakkeella menee ilma hyvin vain autonventtiiliin, tarttee kaksi sovitinta, Dunlop-pikaventtiilille ja prestalle. Löyttvät pyöräliikkeestä. Pikaventtiilisen renkaalle mittari toimii vain sinne päin.
Nyt sain kuvat avatuksi, tuolla pitäisi valmistajan lupaamalla tavalla mennä kaikkiin venttiilityyppeihin, kuten Kuntoilija alempana kertookin. Pahoittelen sekoilua...
Kuntoilija
28.07.2018, 16.07
Avaa venttiilin pää (kierrrä pää auki) ja katso, että sisus oikein päin kuten kuuluu olla pikaventtiiilin ollessa kyseessä. Kun sisus on oikein pienempi reikä ulospäin, kuten ohjekuvassa luulisi pumpun toimivan. Irrota sisus varovasti niin huomaat, että toisella puolella on isompi ja toisella pienempi reikä.
Kannattaako ostaa pumppu ja tubelesssäiliö erikseen vai tubelesspumppu pelkästään?
Kannattaako ostaa pumppu ja tubelesssäiliö erikseen vai tubelesspumppu pelkästään?
Tavallinen pumppu ja Black & Deckerin kompura ovat olleet parempi yhdistelmä kuin Topeakin 150€ napsautinpumppu. Ihan turhaan vuosia hikoilin eikä tullut edes halvemmaksi. Pitää varmaan heittää Topeak mereen.
Itellä kyllä riittäny ihan perus lattiapumppu. Oon käyttäny tota motonetin ja prisman myymää zefalia.
Jos pumppu on jo ennalta, tubeless-säiliö on ainakin halvempi vaihtoehto. Itselläni ei säiliöistä (vielä) kokemusta, mutta käsittääkseni ovat ihan toimivia.
Kiitos vastanneille. Uusi pumppu joka tapauksessa kun vanhassa ei oikein mittari pidä paikkansa ja alkaa muutenkin vähän vetelemään viimeisiään noi suuttimetkin eikä uusia ainakaan suoraan saa sopimaan. Joku aika halppis mutta 10 vuotta täyttänyt paikkansa. Kai toi parempi olisi ostaa erilliset, eipä tommonen buusteri oikein mihinkään kulu. Kompuraa ei olisi tarkoitus hankkia. Ei nouse kaikki renkaat tavallisella pumpulla.
Päädyin normipumppuun ja buusteriin.
Ei nouse kaikki renkaat tavallisella pumpulla.
Mitkä renkaat eivät nouse? Ihan sillä kysyn, että osaa huomioida rengasvalintoja tehdessä. Tähän mennessä kaikki renkaat olen saanut nousemaan normi Rennkompressorilla. Toisia joutuu kyllä väkertämään kauemmin kuin toisia.
Mitkä renkaat eivät nouse? Ihan sillä kysyn, että osaa huomioida rengasvalintoja tehdessä. Tähän mennessä kaikki renkaat olen saanut nousemaan normi Rennkompressorilla. Toisia joutuu kyllä väkertämään kauemmin kuin toisia.Mulefut50 ja Chronicle oli ainakin hankala, jouduin huoltikselle menemään ja sielläkin oli vaikeuksia kompuran kanssa, tosin ei kauhean hyvä paikka puuhailla syksyllä ja hämärässä. Joku toinen nousi sitten samalle vanteelle ihan vaan pumppaamalla ilman kikkoja eli rengas oli varmaan se vaikeampi. Kyllähän noi nyt yleensä saa tosiaan kun jaksaa väkerrellä, tolla buusterilla laitoin yhden renkaan niin siinäkin tarvitsi eka nostaa toinen puoli sisurilla ja toistakin yrittää nostaa rengasmuovilla. Olisi varmaan lopulta noussut tavallisellakin pumpulla. Voi olla, että oli turha ostos toi buusteri mutta sitten oli.
Mulefut50 ja Chronicle oli ainakin hankala, jouduin huoltikselle menemään ja sielläkin oli vaikeuksia kompuran kanssa, tosin ei kauhean hyvä paikka puuhailla syksyllä ja hämärässä. Joku toinen nousi sitten samalle vanteelle ihan vaan pumppaamalla ilman kikkoja eli rengas oli varmaan se vaikeampi. Kyllähän noi nyt yleensä saa tosiaan kun jaksaa väkerrellä, tolla buusterilla laitoin yhden renkaan niin siinäkin tarvitsi eka nostaa toinen puoli sisurilla ja toistakin yrittää nostaa rengasmuovilla. Olisi varmaan lopulta noussut tavallisellakin pumpulla. Voi olla, että oli turha ostos toi buusteri mutta sitten oli.
Joo, no sen ymmärrän, jos ei rengas nouse suoraan ilman toisen puolen nostamista sisurilla. Se toisen puolen nostaminen hyllylle on itselleni ihan oletusarvo, kun tubelessiksi pistää. Ei itselläni ole mikään rengas noussut ilman toisen puolen nostamista. Ja silti vaatii jotkin renkaat aika paljon nyhjäämistä vaikka toinen puoli on jo hyllyllä (mm. kolme kautta vanha RoRo on löysä kuin...). Chronicle on ollut itselleni varmaan helpoin rengas koskaan DT:n vanteelle. Yksi kikka löysien renkaiden asentamisessa on ottaa navasta kiinni ja heilutella rengasta sivusuunnassa (tai ylä-alasuunnassa riippuen miten päin rengas ja kiekko on) samalla, kun antaa ilmaa jollain härpäkkeellä. Zori ot.
Laitetaan vielä ontopiccia sen verran, että kolmisen vuotta on Rennkompressori palvellut tähän mennessä eikä mitään vikaa käytössä vielä ole ollut. Letku on haljennut ulkopuolelta, mutta ilmaa ei vuoda. Venttiilin suulakkeen kumi on sisältä vähän kulahtanut, mutta vehje ei vielä vuoda. Uuden suulakkeen tiivisteen, sen kumipylpyrän saa kaupasta, joten pitkää ikää on odotettavissa pienillä kumiosien vaihdolla.
Ja takaisin hieman OT. Lifelinen minipumppu (Performance) sanoi itsensä irti. Ei antanut enää painetta ja avasin pumpun todetaksieni, että kaikki o-renkaat olivat "kärvähtäneet". Voitelin o-renkaat viime keväänä, olisi nähtävästi kaivannut enemmän huoltoa. Enpähän vain olettanut, että pumppua tarvitsisi huoltaa niin usein. Huono ostos. Lezyneä tilalle. Toimii. Ja OT loppuu.
Jos pumppu on jo ennalta, tubeless-säiliö on ainakin halvempi vaihtoehto. Itselläni ei säiliöistä (vielä) kokemusta, mutta käsittääkseni ovat ihan toimivia.
Niin kauan kun ei läskipyörän renkaita tarvitse nostella, säiliö tai napsautin lienee riittävä. Jossain 4.6" renkaassa on sen verran ilmatilaa, että ihan pienellä säiliöllä sinne ei ole hyötyä tuhautella. Pieni kompurakin on siinä ja siinä.
DT Swissin kehille D5:n nosto oli aika tuskaa. Kirjoittelinkin siitä johonkin tubeless-ketjuun aikanaan. Mcarbonin kuitukehille on tähän mennessä kaikki renkaat nousseet heittämällä. Kuten Cranbrothersinkin.
kenaattori
22.02.2020, 20.07
Ihme ja kumma kun jalkapumpuissa menee schrader suulake rikki, alkaa vuotamaan, nyt kahdessa eri merkkisissä n. 50€ pumpuissa sama vika muutaman käyttökerran jälkeen.
Nyt kolmas bilteman jalkapumppu ostettu, katsellaan miten käy...
Omasta mielestä löysät kumit ollu helpompia asentaa tubeleksena kun jäykät. Aluks itekki nostin sisurilla mut ihan turhaa, kumi vanteelle, lattiapumpulla ilmaa ja valmis :D helpompi kun sisuriasennus, ei mitää kompuroita tai napsauttimia, viimeks en muistanu sieluakaan irrottaa pumpatessa. Michelin ja spessu plussakumeja asennellu viimeks. Swalpe oli ainoo mikä vastusteli.
Ihme ja kumma kun jalkapumpuissa menee schrader suulake rikki, alkaa vuotamaan, nyt kahdessa eri merkkisissä n. 50€ pumpuissa sama vika muutaman käyttökerran jälkeen.
Nyt kolmas bilteman jalkapumppu ostettu, katsellaan miten käy...
Tuollaisella bilteman parinkympin pumpulla on jo vuosia renkaat täyttyneet naapurien pyöriinkin, parasta biltemaa, on kuitenkin päivitetty SKS suulakkeella.
https://www.bike-components.de/en/SKS/Multivalve-Pump-Head-p22240/
Uuden pumpun tarvin ja Lezyne CNC digital drive näyttäis interwebtutkinnan jälkeen vahvalta vaihtoehdolta. Onko se ruuvattava suutin kätevä käytössä? Halpispumpun jäykkää vivullistä suutinta en missään nimessä halua.
Kyllä ruuvattava suutin on mielestäni paras, vaikka hilpeitä hetkiä voi esiintyä, jos joutuu lainaamaan pumppua tottumattomalle. Monesti venttiilin sielu siinä touhussa irtoaa ja rengas tietysti lopuksi tyhjenee. :o
Lenkilläkin minulla on Lezynen kierrettävä minipumppu mukana. Ei tarvitse pelätä venttiilin vääntymistä tai suuttimen irtoamista kesken pumppauksen.
Digitaalisuudesta en tiedä, mikähän mahtaa olla sen ituna? Paristoakin joutuu vaihtelemaan. Minusta CNC Floor driven "Oversized 3.5-inch precision gauge" on aivan mahtava näyttö. Piti kylläkin vaihtaa se melko pian takuuseen, mutta nyttemmin on pysynyt ehjänä jo muutaman vuoden. No toki läskipyörään voisi olla kiva nähdä tarkasti myös matalamman pään paineet, tuossa asteikko ei ehdi silloin vielä alkaakkaan.
Suutin taitaa olla jo päivittynyt tuon minun vuosimallin jälkeen.
Tuo mittareiden eri näyttämät häiritsevät erittäin paljon. Vanha toteamus että hänellä, jolla on rannekello on tarkka käsitys ajasta, mutta kenellä on kaksi kelloa on aina epäilys ajasta osoittautuu todeksi.
Minulla on Topeak JoeBlow Fat jalkapumppu, jossa on tietenkin mittari. Ja Schwalben sininen muna. Topeakin 0,55 bar on Schwalben mukaan 0,45 bar. Millä paineilla ajan?
Minun JoeBlow Fat näyttää myös 0.1 bar enemmän kuin SKS:n erillinen digimittari kunhan antaa Joeblown lukeman sekunnin pari tasaantua. Luulisin siis että digimittarit ovat enemmän oikeassa. Tietysti aina samaa mittaria käyttämällä pärjää aina. Ja jos tuo ero on aina sama, tuollainen - tai + 0.1 bar päässälaskutoimitus varmaan onnistuu. SKS:n mittarissakin omat temppunsa, paineen laskeminen ei aina näy mittarissa jos sitä ei käytä välillä pois päältä.
Insinööriä harmittaa kun ei tiedä kumman mittarin näyttämä on oikein. Olenko ajanut vuosia 0,45 vaiko 0,55 barin paineilla, vai ehkä 0,35 barin kun ei tiedä minkään mittarin tarkkuutta oikeasti?
Insinööri tietää, että harmituksesta pääsee helposti eroon tarkistamalla mittarin näyttämän.
Mulla myös topeakin joeblow fat, toiminut mallikkaasti. Nyt sille piti hommata kaveri korkeampia paineita varten. Kaveriksi tuli specialized airtool comp kauppiaan suosittelemana. Sanoisin, jotta on varsin hyvä pumppu.
Insinööriä harmittaa kun ei tiedä kumman mittarin näyttämä on oikein. Olenko ajanut vuosia 0,45 vaiko 0,55 barin paineilla, vai ehkä 0,35 barin kun ei tiedä minkään mittarin tarkkuutta oikeasti?
Niin. Ja filosofi toteaisi, että ei niillä paineilla ajeta, vaan renkailla.
Niin niin, mutta miten kovilla renkailla? :)
nakamura10
01.06.2020, 17.27
Blackburneihin saa tosiaan uusia tiivisteitä varaosina - tai ainakin sai Urheiluaitasta kun se vielä oli olemassa.
Lisäksi ainakin omassa TP-3:ssa suukappaleen Presta- ja Schrader-tiivisteet ovat itseasiassa identtisiä mutta suukappaleeseen eri päin asennettuna. Eli jos Blackburnissasi on samanlainen suukappale, kokeile vaihtaa tiivisteet päittäin. (Edit: tämä näköjään tulikin jo sanottua)
Ja Bilteman 20 euron jalkapumpusta ei mullakaan ole toistaiseksi pahaa sanottavaa. Kestävyyteen en uskalla ottaa kantaa koska se on vähäisessä käytössä maakuntaan hajasijoitettuna, mutta konstruktioltaan se on ihan vakuuttava, suukappale toimii hyvin jne.
Tarkoittanet Topeak - Joe Blow III (http://buy.geni.us/Proxy.ashx?TSID=22389&GR_URL=https%3A%2F%2Fwww.amazon.com%2Fdp%2FB077KXQ 995%2F%3Ftag%3Dybdpump-20&dtb=1)?
https://www.yourbestdigs.com/reviews/best-bike-pump/
Onko ollut ok?
Tarkoittanet Topeak - Joe Blow III (http://buy.geni.us/Proxy.ashx?TSID=22389&GR_URL=https%3A%2F%2Fwww.amazon.com%2Fdp%2FB077KXQ 995%2F%3Ftag%3Dybdpump-20&dtb=1)?
https://www.yourbestdigs.com/reviews/best-bike-pump/
Onko ollut ok?
Mulla on ollut Joe Blow Sport (ilmeiseti sport 2) nyt vuoden-pari yleispumppuna, eli pumppaan sillä pyörän renkaat, mutta myös auton renkaat aina vaihdon yhteydessä ja muutenkin tarvittaessa. Toimii hyvin, ei moitittavaa. Pumpun jalka on metallia, mikä herättää luottamusta muovisiin rimpuloihin verrattuna ja suukappale ei vuoda Prestan eikä Schraderin kanssa.
https://www.bike-discount.de/en/buy/sks-germany-airworx-plus-10.0-floor-pump-935412
Tommonen tuli tänään. Vaikuttaa ihan ok pumpulta, jalka metallia. Tosta kun tempasee kahvan ylös niin melkein leukaan yltää;-) on korkeampi kuin "normaalit". Tuotto on aika suuri kun vertaa tähän https://www.bike-discount.de/en/buy/sks-germany-rennkompressor-with-multi-valve-520419 ja pääsee 10bar.
Toi rennkompressorkin löytyy tallista.
Tossa airworx pumpussa on kätevä venttiili mittarin vieressä josta voi päästää letkusta paineen pois.
Mittari on myös lähempänä silmiä kun on pumpun yläosassa, itellä alkaa silmissä jo vikaa olla.
Painemittari näytti pitävän kutinsa kun tähän vertasi https://www.bike-discount.de/en/buy/topeak-smartgauge-d2-digital-air-gauge-958517.
nakamura10
01.06.2020, 22.57
https://www.bike-discount.de/en/buy/sks-germany-airworx-plus-10.0-floor-pump-935412
Tommonen tuli tänään. Vaikuttaa ihan ok pumpulta, jalka metallia. Tosta kun tempasee kahvan ylös niin melkein leukaan yltää;-) on korkeampi kuin "normaalit". Tuotto on aika suuri kun vertaa tähän https://www.bike-discount.de/en/buy/sks-germany-rennkompressor-with-multi-valve-520419 ja pääsee 10bar.
Toi rennkompressorkin löytyy tallista.
Tossa airworx pumpussa on kätevä venttiili mittarin vieressä josta voi päästää letkusta paineen pois.
Mittari on myös lähempänä silmiä kun on pumpun yläosassa, itellä alkaa silmissä jo vikaa olla.
Painemittari näytti pitävän kutinsa kun tähän vertasi https://www.bike-discount.de/en/buy/topeak-smartgauge-d2-digital-air-gauge-958517.
Mites tuon d2 n tarkkuus mitataan onko joku tehnyt?
Mikkomoe
20.06.2020, 17.58
Mulla on AIM:n airhose expert jo parin vuoden ajan. Suorastaan raivostuttava pumppu, jotenkin en osaa käyttää sitä varovaisuudella että prestaventtiilit säilyis ehjänä, liian usein neulat vääntyy mutkalla.. 20 vuotta sitten ekan kerran aktiivisesti pyöräilin nii silloin oli toinen jalkapumppu ja ikinä ei menny prestaneuloja mutkalle.. aim joutaa roskikseen. Löytyykö motonetistä parempi pumppu joka ei riko venttiileitä? Ja mikä se olisi?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/74088/nndnv/Xiaomi-Mi-Portable-Electric-Air-Compressor-sahkopumppu
Vaihdoin tämmöisen jalkapumpun virkaa hoitamaan. Ei niin nopea kuin jalkapumppu mutta tässä iässä mukavuus
voittaa nopeuden. Painoa n. 450 gr. Tarkkuus riittävä mun ajoihin, ennen jokaista lenkkiä
tsekkaan paineet. Jonkin verran melua, mutta ei liikaa mielestäni.
Normi jalkapumppu jäi varapeliksi.
Onko kokemusta Lezyne classic floor drive pumpusta? Xxl:ssä ihan hyvään hintaan: https://www.xxl.fi/lezyne-classic-floor-drive-jalkapumppu-valkoinen/p/1173141_1_style
Pitäisi saada pumppu vanhan Topeak JoeBlow sporti II:n tilalle, joka on alkanut päästää paineet läpi. Hyvä ja helppokäyttöinen on ollut, mutta ehkä en samaa ista kun ei montaa vuotta kestänyt.
^Tuohon pitäisi saada kyllä varaosina uudet tiivisteet tai mitä sitten tarvitsetkaan
https://www.rosebikes.com/topeak-rebuild-kit-for-joeblow-elite-and-sport-ii-298842?product_shape=standard&article_size=Standard
https://www.topeak.com/global/en/products/41-Floor-Pumps/221-JOEBLOW-SPORT-II
Huoleton
23.06.2021, 00.58
Lezyne on muuten hyvä mutta mittarin skaala on epäkäytännöllinen kun menee 15 bar asti. Maastokumeille just viisari värähtää. Digiversio on hyvä eikä paljon kalliimpi jos katsot bike24.
Tuo Climbergin pumppu ei voi olla lopussa, huoltoa vailla pikemminkin, mäntään hiukan öljyä, arvelen?
Olisko suosituksia painemittariksi? En osaa luottaa pumppujen omiin... autoa varten on omansa mutta prestaan se ei käy.
Pumppua en tartte, biltsun järein sellainen on hoitanut hommaansa jo useita vuosia.
https://www.bike24.com/p213754.html
itellä tommonen monen muun mittarin lisäksi. on niistä paras.
Olisko suosituksia painemittariksi? En osaa luottaa pumppujen omiin... autoa varten on omansa mutta prestaan se ei käy.
Pumppua en tartte, biltsun järein sellainen on hoitanut hommaansa jo useita vuosia.
Samoin tuo biltsun pumppu, jolla pumpattu naapureillekin, luotettava mittari tuossa pyörän paineille, auton matalammille tuottaa liian korkeat paineet, niitä saa mittailla erikseen. Suuttimen vaihdoin SKS suuttimeen pumppuun. Parasta Biltemaa!
^ Ok, hyvä tietää. Mun biltsun pumppu on useita vuosia vanha, metallisella jalalla. Samaa mallia ei ole enää saatavilla.
Tartten autoakin varten uuden mittarin ja tuo Topeakki ajaisi asian.
Vanha on jo omakin, tainnu jo kympin täyttää, mutta saman hintaluokan ja saman tasoinen, luulen, edelleen tuolla, jos joku halpaahyvää etsii.
https://www.biltema.fi/polkupyorat/miesten-polkupyorat/polkupyorapumppu-2000042818
Mä olen tällä pärjännyt hyvin.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4500932/Blackburn-Honest-painemittari
Vaikuttaa hyvältä. Mulla Schwalben mittari joka kyllä toimii ja on pieni ja edullinen mutta patteri kuluu verraten nopeasti, näytössä ei valoa mikä tuohon verrattuna varastossa välillä vaikeasti nähtävä eikä siinä ole paineen vapautusta minkä takia mittaria joutuu ees taas irroittelee kun painetta laskee.
https://www.bike24.com/p2291557.html
Tämä PRO pressure gauge on kans hintaisekseen ollut ihan hyvä ainakin omassa käytössä. Paineen vapautus nappula löytyy. Aika kovasti vaan joutuu painamaan venttiiliä vasten (presta), että antaa lukemia. Näyttää tuossa bike24 olevan joku tympeä arvostelukin olevan asiakkaalta. Minusta näyttö on aina ollut hyvin luettavissa. Toisekseen en osaa kaivata mitään lisänappuloita tuohon, että tallentaisi vaikkapa noita lukemia.
https://www.bikeshop.fi/Meiser-painemittari-Presta-MAX/ekauppa/pPU3009/
Tämän ajattelin itse ostaa. Löysin sattumalta ja luulin että ei järkevillä kuluilla saa jenkeistä tänne mutta tätä näyttää löytyvän ihan kotimaasta
Ajaako Bilteman pumppu hyvin asiansa? Ei olisi kallis 21,9€ hinnallaan:
https://www.biltema.fi/polkupyorat/pyoran-huolto/polkupyoran-pumput/polkupyorapumppu-2000042818
Ajaako Bilteman pumppu hyvin asiansa? Ei olisi kallis 21,9€ hinnallaan:
https://www.biltema.fi/polkupyorat/pyoran-huolto/polkupyoran-pumput/polkupyorapumppu-2000042818
Jos tuo vaan on muuten toimiva, niin kapealle renkaalle taitaa olla ok, mutta suurelle ilmatilavuudelle vähän pieni tuotto.
Jos tuo vaan on muuten toimiva, niin kapealle renkaalle taitaa olla ok, mutta suurelle ilmatilavuudelle vähän pieni tuotto.
Olisiko suositella jotain muuta? Maastopyörän renkaita tulee lähinnä täyteltyä.
Topeak JoeBlow Mountain II on ollut ihan täydellinen maastorenkaille.
Yhdellä pumppauksella tulee sen verran ilmaa että nousee tubeless renkaat vanteelle ilman kikkailuja.
Topeak JoeBlow Mountain II on ollut ihan täydellinen maastorenkaille.
Yhdellä pumppauksella tulee sen verran ilmaa että nousee tubeless renkaat vanteelle ilman kikkailuja.
https://www.tradeinn.com/bikeinn/de/topeak-joeblow-mountain-ex-standpumpe/139867548/p?utm_medium=afiliados&id_producte=19743996&country=DE&belboon=2410040516537160557&iclid=1-21722f14-b27f-336d-806d-137fb2142f72-a77351&utm_admedia=Data+feed&utm_source=487467
Tää vaikuttaisi ihan hyvän hintaiseltakin
Topeakin pumppuja voi kyllä suositella, itsellä tämmöinen:https://www.rosebikes.fi/topeak-joeblow-sport-iii-floor-pump-2664747?article_size=6075&product_shape=62 tuolla ei kyllä mitään vaikeita tubelles renkaita saa poksautettua, mutta laadukas peruspumppu.
Kuminauha
04.10.2024, 10.36
Itellä kans JoeBlow Mountain 1 versio ja tosi hyvä maasto/gravel renkaille. Painemittari selkeä luettava eikä sisällä turhia yli 4bar paineita. Siten myös helposti saa vaikka 1 psi tarkkuudella paineet kohalleen. Kaikki tubeless hommat kans mennyt tällä leikiten.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.