PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mtb Korso

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13

eskoaa
20.04.2013, 21.38
Klo 9 sopii hyvin.

OK

I.S
20.04.2013, 22.17
Liian aikaista viikonloppuisin. Me lähdemme klo 13 täältä meiltä eli minä Jaakko ja JJT.

Rsto
21.04.2013, 10.08
Oliko reitit valmiina tiedossa vai kävitkö itse etsimässä reittejä?
Mä olen ajanut paljon enduroa prätkällä siellä malagan seudulla (lähinnä Malaga-Marbella välisellä alueella) ja maastot on jokseekin tuttuja. Noi samat reitit on kyllä aika haastavia fillarilla ajettaviksi korkeuserojen takia, menisi aikalailla tunkkaamiseksi sekä ylös että alaspäin.
ensi talvena on tarkoitus mennä sinne maastofillarin kanssa ja kovasti olen etsinyt järkeviä reittejä netistä.
Tilasin myös jostain Englantilaisesta nettikaupasta ( taisi olla Amazon) Mountainbike Southern Spain kirjan jossa on paljon valmiita reittejä esiteltynä. Se vaikuttaa pätevältä kirjalta. Vinkin kirjaan sain täältä fillarifoorumilta ketjusta jossa joku suomalainen esitteli omaa reissuaan noille seuduille ja mainitsi kirjasta.
Kaverin luona tuolla asustelin ja hän toimi myös oppaana. On nyt toista kevättä samassa paikassa.
Pyrittiin ajamaan ylämäkeä sekä hieman kesympiä polkuja,, keräten kilometrejä.
Monet enskamopojen urat kieltämättä näyttivät polkupyörälle haastavilta.
Tuo matkakertomus oli varsin pätevä.

Rsto
21.04.2013, 10.10
Onko kukaan lähdössä ensi sunnuntaiksi Salon enskaan ?
Kiinnoatusta olisi mutta näillänäkymin vain kyyti puuttuu.
Ennakkoilmo pitäisi jättää ti iltana niin pääsisi ajamaan ilman isompia odotteluita.

eskoaa
21.04.2013, 22.53
Onko kukaan lähdössä ensi sunnuntaiksi Salon enskaan ?
Kiinnoatusta olisi mutta näillänäkymin vain kyyti puuttuu.
Ennakkoilmo pitäisi jättää ti iltana niin pääsisi ajamaan ilman isompia odotteluita.

Itse en pääse, mutta Veikkolaisen Kari on lähdössä...

Kisoihin ilmoittautumisista, olihan se sportti-ID sama kuin lisenssi numero??
Onko kellään tietoa? Suvin kanssa tänään sitä pähkäiltiin...

mikkox
22.04.2013, 14.42
Kisoihin ilmoittautumisista, olihan se sportti-ID sama kuin lisenssi numero??
Onko kellään tietoa? Suvin kanssa tänään sitä pähkäiltiin...

Kaippa se on. Mä hommasin täksi vuodeksi ekaa kertaa lisenssin, enkä ole muita numeroita nähnyt, joten olettaisin tuon olevan se oikea.

mikkox
22.04.2013, 14.45
Onko muuten kenelläkään tietoa, pystyykö missään ajamaan jo metsässä? Mätis...? Jos sitä pääsis vaikka treenaamaan ennen ekoja kisoja ;)

ReLe
22.04.2013, 16.11
Ennen kisoja harjoitellaan lämmittelyn aikana. Onkos varmuutta huomisesta koitoksesta. Kaippa sinne joku polku saadaan aikaan...

Rsto
22.04.2013, 16.15
Lauantaina ajoin eltsun läpi. Hyvin siellä pystyy ajamaan.

eskoaa
25.04.2013, 11.19
Oikeat kisat lähestyy(4.5. Lieto), muistakaa ilmoittautua ajoissa!
Lisenssi kuskit ilmoittautuvat omien sivujen http://korsonkaikumtb.sporttisaitti.com/?x121264=157914 kautta.
Muidenkin kannattaa hankkia lisenssi ja vakuutus. Maksaa nopeasti itsensä takaisin, jos meinaa useamman kisan ajaa.
Vakuutus kattaa myös yhteislenkit ja ohjatut treenit.

Eilen oli vähän tubeles tuherrusta, kun piti Juuson Commencalin Fullcrum Red Jotain ja Rocet Ronit(nääkin oli jotkut Performance Line modet) saada pitämään litkuja ja ilmoja...
Fullcrumit EI ole tubeless vanteet ja olivat vielä autoventtiilillä(perkele).

Ekaks oikean levyinen Stanin teippi ja Prestan juureen ylimääräistä tiivistettä. Rengas päälle ja ilmaa, vuotaa joka paikasta...teippi oli liukunut. Tokaks: pari kiekkaa sähköteippiä reunoille ja ilmaa, taas vuotaa...teippi ei pysy paikoillaan, vaikka rengas sitä painaa.

Hyllystä löytyi jotkut 26x1 sisurit, ilmeisesti joku junnu maantie koko? Siitä leikkaamalla vähän vannetta leveämpi vannenauhan suikale kiinteällä venttiilillä. Tietysti pituutta oli liikaa, joten saksilla n.30cm pätkä pois ja pikaliimalla limi-liitos. Tää Ghetto viritys alkoi pitämään ilmaa. Renkaiden kyljet sai litkulla tiivistymään. Litkut piti vielä kaataa renkaan ja vanteen raosta, kun näissä sisureissa olikin kiinteät venttiilit(prkl).
Pari tuntia puuhastelua ja hyvä mieli...

mikkox
25.04.2013, 22.27
Tuli tänään pyörähdettyä mätiksellä ja siellähän voi ihan jo ajaa. Muutamissa kohdissa on vielä vähän lunta, mutta eiköhän se ensi viikkoon mennessä lähes häviä. Ei edes pahemmin märkää ollut. Pitäiskö noita yhteislenkkejä aloitella ensi viikolla?

eskoaa
26.04.2013, 05.26
Tuli tänään pyörähdettyä mätiksellä ja siellähän voi ihan jo ajaa. Muutamissa kohdissa on vielä vähän lunta, mutta eiköhän se ensi viikkoon mennessä lähes häviä. Ei edes pahemmin märkää ollut. Pitäiskö noita yhteislenkkejä aloitella ensi viikolla?

Joo aloitetaan viikkolenkit.
Torstaisin Vidan edestä klo 18.00

KariV
26.04.2013, 20.33
Joo metässä pääsee ajamaan, mutta märkää on. Ite kävin lapioimassa viime vk-loppuna mun private pyörän säätö/testi -lenkin auki. Ens viikolla ois tarkotus alkaa ajamaan pätkää erilaisilla fillareilla. Kellotella 26" vs 29" ja täpäri vs jäykkis. Saas nähä mitä tulee. Pers tuntumalla 29" on nyt mutakelillä pikkukiekkoista selkeesti nopeempi.

Oottekos muuten käytelleet seuran uusia trikoita? Mulla bränikät pitkät trikoot nukkaantu jo kolmella ajokerralla aikas paljon. Tarkemmin sanottuna vuoden vanhat pitkikset on selkeesti paremmassa kunnossa kuin tän vuoden mallit. Onkos muilla uudet trikoot kestäneet?

Patman
27.04.2013, 21.14
Joo metässä pääsee ajamaan, mutta märkää on. Ite kävin lapioimassa viime vk-loppuna mun private pyörän säätö/testi -lenkin auki. Ens viikolla ois tarkotus alkaa ajamaan pätkää erilaisilla fillareilla. Kellotella 26" vs 29" ja täpäri vs jäykkis. Saas nähä mitä tulee. Pers tuntumalla 29" on nyt mutakelillä pikkukiekkoista selkeesti nopeempi.

Oottekos muuten käytelleet seuran uusia trikoita? Mulla bränikät pitkät trikoot nukkaantu jo kolmella ajokerralla aikas paljon. Tarkemmin sanottuna vuoden vanhat pitkikset on selkeesti paremmassa kunnossa kuin tän vuoden mallit. Onkos muilla uudet trikoot kestäneet?

Laita sitten testiraporttia.

Uusista ei ole kokemusta. Vanhemmat pitkikset tuntuvat kyllä kestävän tosi hyvin, mutta pikkuhiljaa tuntuvat kutistuvan, vaikka käytän teknisille tarkoitettua pesuainetta ja lämpötilaa. Se, että lihasten kasvu aiheuttaisi kireyttä, ei ole mahdollista.:rolleyes:

Pitääpä huomenaamuna yrittää käydä testaamassa maastoja. Puoliltapäivin tosin pitää olla jo pitsaa myymässä säbäturnauksessa, joten yhteislenkille en taida ehtiä.

eskoaa
27.04.2013, 21.23
Ei oo mullakaan vielä kokemuksia trikoista. Toi kuulostaa kyllä huonolta...

En ole huomenna lenkkiä vetämässä, kun koko viikonloppu menee täällä J-kylässä pyöräilyohjaaja koulutuksessa.
Aika intensiivistä touhua, tänäänkin 12,5h opiskelua...

ReLe
28.04.2013, 22.38

Viimevuonna ostetut inversen pitkät trikoot meni haaroista yhdellä Vätternin kierroksella ihan nukalle. Ihmettelin tuota itsekkin.

Kare_Eskola
02.05.2013, 11.20
Lauantaina kun rääkätään itseämme Liedossa, niin sunnuntaille tarjoan leppoisan mutta sitäkin pidemmän palauttelun. Soranjauhatusta eli Gravel Grindingia. Koko Reitti 2000 läpi, lähtö Laaksosta aamukahdeksalta. Retkimeiningillä, mukana on yksivaihteisia pyöräurpoja, ja olisi mukava saada oranssipaitoja seuraksi. Naamakirjassa lisempää tietoa. Kalustoksi käy rossari tai maastopyörä.

https://www.facebook.com/#!/events/476249249076924/

ReLe
02.05.2013, 11.29
Lauantaina kun rääkätään itseämme Liedossa, niin sunnuntaille tarjoan leppoisan mutta sitäkin pidemmän palauttelun. Soranjauhatusta eli Gravel Grindingia. Koko Reitti 2000 läpi, lähtö Laaksosta aamukahdeksalta. Retkimeiningillä, mukana on yksivaihteisia pyöräurpoja, ja olisi mukava saada oranssipaitoja seuraksi. Naamakirjassa lisempää tietoa. Kalustoksi käy rossari tai maastopyörä.

No nyt jää väliin kaksi hyvää tapahtumaa. Viikonloppuna on anoppilareissu, mutta asiaa helpottaa se, että siirryn sinne pyörällä sen 250km.

eskoaa
02.05.2013, 13.23
Tänään kauden eka viikkolenkki!
Lähtö Kuntosali Vidan edustalta klo. 18.00

Patman
02.05.2013, 20.58
Lauantaina kun rääkätään... Kalustoksi käy rossari tai maastopyörä.

Alkoi kiinnostaa.. Ulkoilureittiäkö tuo pääasiassa on? Notta rossarilla voisin lähteä, jos pohjat on siinä kunnossa, ettei paksummat kumexet ole tarpeen. Olisikin hiljan hankitulle välineelle ensimmäinen vpcx-henkinen lenkki.

Esaak
02.05.2013, 21.39

Voisin mahdollisesti liittyä jonon jatkoksi. Riippui vähän muista menoista. Onko mitään arviota kierroksen kestosta?

Kare_Eskola
03.05.2013, 07.51
Vaikea sanoa kauanko menee, kun en tiedä ketä tulee mukaan. "Koko päivä" on paras arvio.

Sama kaluston suhteen - pehmeää on varmasti paikoin, mutta on kovaakin. Itse olen ajanut reitin läpi molemmilla.

eskoaa
04.05.2013, 21.38
Liedon XCO-kisa takanapäin, hienosti Oranssipaidat edustettuna palkinto pallilla ja sen läheisyydessä!
http://www.tulospalvelu.profiili.fi/SIRA_Files/downloads/SAAPUNEET/2013/lieto_4.5.htm
Nooralla tietysti se vähemmän värikäs paita(sini-valko)...mut kovaa ajoi, itsellä ei mitään mahkuja samaan vauhtiin.

Patman
04.05.2013, 22.47
Mainiota! Noora, Sasu, Esko ynnä muut. Huomenna Vidalla klo 10.00 (minä ja Esa).

KariV
06.05.2013, 22.36
Joo - Olihan hauska kisa tua Liedon XCO. Hauska reitti ja kiitettävästi porukkaa. Hiukka jäi tosin harmittamaan se, että fillarin satula irtos ekan heti kisan alussa. Sitä kun ruuvaili kiinni, niin kaikki meni ohi ja sieltähän sitten yritin päästä porukoista ohi kapeilla metsäpoluilla. Eipä ollu oikeen nappisuoritus.

Mielenkiintoista dataa näkyy on 2vk päästä ajettavan Transvesubiennen lähtölistalla ;)
SAUSERChristophe Switzerland Specialized
OJALA Henri Sweden Team Skins/TVC
IJÄS Kristian Germany Team Velo Cycling
VEIKKOLAINEN Kari Germany Korson kaiku
SOHKANEN Simo Finland Team Skins

eskoaa
08.05.2013, 16.19
^ Ai Germany...onkos meillä siellä alajaosto...

Kare_Eskola
09.05.2013, 21.59
Riston kanssa puhuttiin että voisin vaihtelun nimissä vetää lenkin Herttoniemestä, jos on huvitusta. Hallainvuori, Kivikko, Mustavuori, Vuosaari, jotain sellaista. Onko ehdotuksia ajankohdaksi? Sopii arki-ilta ja viikonloppu.

eskoaa
11.05.2013, 22.51
Rajamäen "XC"-kisa ajettu, ei paljoa voi omaa ajoa kehua. 40-km kohdalla alkoi pahat krampit, sekä ala-selkä jumittaa. Harmittavasti joutui laittamaan lappua luukulle, olin siinä kohtaa tuloksista päätellen 2. Onneks oli tälläinen 3-kierroksen kisa, siinä "helpompi" keskeyttää...

Huomenna klo.18 on Vierumäen XC-radalla hiekan levitys talkoot, kaikia en puhelimella tavoittanut.
Mukaan mahdollisia työkaluja:kottikärryt, lapio, rautaharava.
Apuna meillä on Anteron maasturi ja peräkärry.

ReLe
12.05.2013, 07.14
Tosi kovaa Esko ajoit siihen saakka kun nitkahdit. Itse kun en jaksanut ajaa viikon retkeilyn uuvuttamilla jaloilla, niin kyyti peesissäkin oli poluilla aika kylmää. Kolmannella kierroksella piti vaihtaa rengas ja siinä se ajointo nitkahti. Kolmannella kierroksella sai ajaa ne polut kunnolla kun ei ollut tukkoja teknisissä paikoissa. Siellä oli oikein vartavasten kasattu kiviä helpottamaan ajoa, mutta silti porukka ajeli poikittain.

Risto ja Kare pitivät KorsKan tuloslistoissa korkealla. Hienosti ajettu pojat. Risto on selvästi harjoitellut salaa koko talven kun kunto on nyt kohdillaan. Hienoa!

Valitettavasti en pääse lapioimaan hiekkaa. On sosiaalisesti velvoittavaa äitienpäiväohjelmaa.

Rsto
12.05.2013, 11.43
Ratatalkoot jää mulla myös Äitienpäivävelvollisuuksien vuoksi väliin. Laittele Esko viestiä kun talkoita ollaan taas järkkäämässä.
Rajamäellä oli upea rata ja ilmat !
Oma ajo kulki yllättävästi vähän kuten olin ajatellutkin. oikeastaan juomaa ja geelejä kun olisin varannut hieman enemmän mukaan niin olisi saanut vielä viimeisetkin 30 min. puristettua loppuun kunnolla.

Rsto
12.05.2013, 11.47
Riston kanssa puhuttiin että voisin vaihtelun nimissä vetää lenkin Herttoniemestä, jos on huvitusta. Hallainvuori, Kivikko, Mustavuori, Vuosaari, jotain sellaista. Onko ehdotuksia ajankohdaksi? Sopii arki-ilta ja viikonloppu.

Mitäs olisi porukat mieltä jos ajettaisiin tulevana torstaina viikolenkki Karen vetämänä itä-Helsingissä ?
Sopisiko toi Kare sun aikatauluihin ?
Lähtö esim. Ylläs-Hallilta tai Herttoniemestä klo.18:00.
Kesto: n. 3 t.

Olisiko lähtijöitä ?

mikkox
12.05.2013, 16.26
Talkoisiin oon tulossa, tosin hieman myöhässä logistiikka ongelmien takia. Seuraaviin talkoisiin olis mahdollista ottaa mönkijä ja peräkärry hiekan kuljettamiseen jos semmoiselle on tarvetta.

Itä-Helsingin kierros kiinostaisi ehdottomasti. Pääsis vähän Hallainvuoren kallioita treenaamaan. En tiedä sitten kannattaako tätä lenkkiä sotkea torstain yhteislenkkiin, ettei käy niin että joku kuka ei tätä foorumia seuraa sattuisi menemään Korsoon ihmettelemään, että mistäs se lenkki lähtee.

Kare_Eskola
12.05.2013, 16.29
Torstai sopii, mutta muut arki-illat myös.

Rsto
12.05.2013, 20.20
Mulle keskiviikko ja torstai sopii.
Molempina iltoina näyttäisi ilmakin olevan ok. Jos ei sotkettaisi viikkolenkkiä tähän ja mentäisiin idän kierros keskiviikkona ?
Omasta puolestani vauhti voisi olla rauhallinen. tuli tällä viikolla reipasta ajoa useampi tunti...

mikkox
12.05.2013, 20.37
Mulle sopii tuo keskiviikko ainakin. Ylläs-Halli olis varmaan hyvä paikka lähteä. Löytyis ainakin parkkipaikkoja jos autolla tulee.

ReLe
12.05.2013, 21.21
Keskustelin juuri kotona asiasta ja mulle ei sovi näköjään mikään tällä viikolla, joten hyvää lenkkiä.

I.S
13.05.2013, 07.04
Huomenna klo.18 on Vierumäen XC-radalla hiekan levitys talkoot, kaikia en puhelimella tavoittanut.
Mukaan mahdollisia työkaluja:kottikärryt, lapio, rautaharava.
Apuna meillä on Anteron maasturi ja peräkärry.

Mitä, oliko tämä eilen?!? Olin ihan ymmärtänyt, että tämä on ensi viikonloppuna 19.5. - no voe perhana!!!! Jos ei toimi enää jalat, niin eipä ole kehumista pääkopankaan kanssa :(

a2jkanga
13.05.2013, 08.38
Torstai sopii, mutta muut arki-illat myös.

Mulle sopii ilmeisesti molemmat illat kanssa. Ellei tule työkutsua.

Rsto
13.05.2013, 09.38
Mulle sopii ilmeisesti molemmat illat kanssa. Ellei tule työkutsua.

Hienoa Jaakko !
Lyödäänkö lukkoon keskiviikko klo. 18:00 Ylläs-Hallilta ?

a2jkanga
13.05.2013, 22.09
Joo, tiistai ei enää sovikaan, joten keskiviikko on parempi (siinäkin ihan pienen pieni varaus, että joudun tuuraamaan sairastunutta työkaveria).
Mutta lähtökohtaisesti keskiviikko 18.00 Ylläs-Halli. Kare varmaan lähtee Hertsikasta liikkeelle? Voisin tulla mukaan matkaan siitä.

mikkox
13.05.2013, 22.19
Joo lyödään munkin puolesta lukkoon toi keskiviikko, sillä sen jo kotona varasin lenkille.

Esaak
13.05.2013, 22.59
Harmi että sattui työreissua tälle viikolle, mielellään olisin jarruksi lähtenyt mukaan.

Kare_Eskola
14.05.2013, 14.38
OK, Ylläs-halli keskiviikkona klo 18. Vajaa kolme tuntia. Ajellaan ensin smuuttia baanaa, sitten vähän karkeampaa ja sitten taas smuuttia.

Kare_Eskola
14.05.2013, 16.18
Ja vielä uppaus, koska päivitys ei upannut.

I.S
14.05.2013, 16.31
Ja vielä uppaus, koska päivitys ei upannut.
Minäkin voisin lähteä, mutta meneekö aikataulut ihan pieleen, jos lähtö olisi klo 18:10? Vien Jaakon ensin treeneihin ja siitä sitten tulisin ja klo 18 tekee liian tiukkaa - 10min armo auttaisi kummasti.

Kare_Eskola
14.05.2013, 17.30
18.10 siis. Muut voi ajaa Kivikon täyttömäkeä sillä aikaa.

I.S
14.05.2013, 20.51
Saatetaan ehtiä ajoissa, kun otan Jaakon mukaan. Jos ette pysy perässä, niin ajelemme omia menoja :) En eksy noilla leveysasteilla, kun 18 ekaa elinvuotta olen siellä pyörinyt.

ReLe
14.05.2013, 21.19
Mistäs muuten ostatte hiilihappopatruunoita. Meni rajamäellä viimeinen. Nämä käy: 12 gram threaded, 16 gram threaded & non-threaded, 20 gram threaded, 25 gram threaded. 16 gr kierteetöin olis paras, on nopein. Saahan noita netistä, jotkut jopa lähettää vastoin lennättämiskieltoa, mutta saako jostain paikallisesta nakkikioskista.

Patman
14.05.2013, 21.48
Minä myös, Helsingin lenkille.

Lumperilta ja piiltemasta olen kierteellisiä pateja hakenut.

I.S
15.05.2013, 09.38
Mistäs muuten ostatte hiilihappopatruunoita. Meni rajamäellä viimeinen. Nämä käy: 12 gram threaded, 16 gram threaded & non-threaded, 20 gram threaded, 25 gram threaded. 16 gr kierteetöin olis paras, on nopein. Saahan noita netistä, jotkut jopa lähettää vastoin lennättämiskieltoa, mutta saako jostain paikallisesta nakkikioskista.
Joo biltemasta noita löytyy (http://www.biltema.fi/ProductImages/82/large/82-574_l.jpg) kohtuullisen halvalla eli 4,99€.

mikkox
15.05.2013, 14.46
Tuli ilmoittauduttua Tour de Tampereelle. Olikos täällä muita lähdössä sinne ajelemaan voi varmaan jonkinlaista kimppakyyitä kehitellä.

ReLe
15.05.2013, 20.08
On. Kehitellään vaan.

ReLe
15.05.2013, 20.09
Vielä pe asti voi ilmoittautua ennakkoon

Kare_Eskola
15.05.2013, 21.09
Oli varsin hyvä yhteislenkki tänään. Ainakin Ilkalla oli jatkuvat nostalgiasävärit, ja muutenkin sujuvaa ajoa.

Jos edelleen huvittaa ajella ei-korsolaisia baanoja, niin tarjolla olisi Ylläs-hallilta tai Mellunmäen metrikseltä suoraviivainen lenkura Sipoonkorven liepeille ja/tai Vuosaaren perukoita. 2h 45min arki-iltana saattaisi riittää.

eskoaa
15.05.2013, 21.21
Täytyy koittaa ehtiä joskus Karen kulmille, kuulostaa hyvältä!

Huomenna taas Viikkolenkkiä tarjolla, Vidan edestä klo.18.00
Ajetaan Marathon reitti tarkistus mielessä.
Varmaan Suomi pystyy pelaamaan ilman meitä...

samuv
15.05.2013, 22.01
Kai sitä pitää huomenna sit lähteä ekalle viikkolenkille ku sopii aikataulutkin yhteen. :)

I.S
16.05.2013, 07.00
Oli varsin hyvä yhteislenkki tänään. Ainakin Ilkalla oli jatkuvat nostalgiasävärit, ja muutenkin sujuvaa ajoa.

Jos edelleen huvittaa ajella ei-korsolaisia baanoja, niin tarjolla olisi Ylläs-hallilta tai Mellunmäen metrikseltä suoraviivainen lenkura Sipoonkorven liepeille ja/tai Vuosaaren perukoita. 2h 45min arki-iltana saattaisi riittää.
Kiitos vaan hauskasta reitistä. Oli tosiaan kiva ajella noilla seuduilla.

Rsto
16.05.2013, 07.21
Kiitokset myös täältä. Osa Kivikon ja Hallainvuoren pätkistä on tullut kierrettyä aiemminkin, mukavan teknisiä. Hertsikassa tuntui olevan myös paljon ajettavaa, kivipuutarhanousu oli aika huippu.
Rajamäellä vääntynyt nilkka eilisestä kipeytyi ja turposi uudestaan, pari päivää taitaa olla lepoa edessä.

Mikolle Chris Akriggin uudesta videosta mainitsinkin. Kuvattu isoilta osin Espanjassa Torremolinoksen/Mijaksen kohdilla tänä keväänä, eli pääset kohta samoihin maastoihin.
Kannattaa katsoa tämä sekä herran aiempia videoita jos ei niihin aiemmin ole törmännyt.
Video (http://vimeo.com/65855392)

a2jkanga
16.05.2013, 13.03
Täytyy koittaa ehtiä joskus Karen kulmille, kuulostaa hyvältä!

Huomenna taas Viikkolenkkiä tarjolla, Vidan edestä klo.18.00
Ajetaan Marathon reitti tarkistus mielessä.
Varmaan Suomi pystyy pelaamaan ilman meitä...

Minä tulen mukaan myös.

a2jkanga
16.05.2013, 15.50
Paitsi etten tulekaan. En ehdi.

eskoaa
17.05.2013, 09.55
Hienot ajokelit eilen, kiitokset kaikille mukana olleille.

Lauantaina 18.5. on Vierumäessä tapahtuma klo 11-15 http://korsonkaikumtb.sporttisaitti.com/?x121264=163070

Reitin merkkaus(junnu-reitti) ja telttojen kasaus alkaa 9.00.
Apuvoimille tarvetta, tarjolla juotavaa ja purtavaa.

ReLe
17.05.2013, 11.07
Harmillista, kun en näihin(kään) karkeloihin pääse. Intoa olisi, mutta aikataulu ei täsmää.

oijas
17.05.2013, 16.40
Kiitos videoista Antero! Taisit olla ainoa joka kiipesi tuon rinteen suoraan ylös, muut käytettiin serpentiinejä, Antero on tikissä! :) Mahtava lenkki keleineen hyvässä seurassa! t: Cannondale-mies, uusi KorsKalainen

ReLe
17.05.2013, 18.07
Pitää alkaa harjoittelemaan salaa, että antero ei mene ohi.

Patman
17.05.2013, 18.29
Mutta - etkös sä ole juuri salaa harjoitellutkin?

eskoaa
18.05.2013, 07.37
Tänään Vierumäessä tapahtuma klo 11-15 http://korsonkaikumtb.sporttisaitti.com/?x121264=163070

Marathon kisa lähestyy vauhdilla, reitti pääasiassa hyvässä kunnossa...
Huomenna 10.00 olen Pasin kanssa menossa Täyttömäelle polkua kunnostamaan, sielläkin apujoukoille tarvetta. Lähinnä polun tasoitusta lapiolla ja rautaharavalla.

ReLe
19.05.2013, 19.54
No tällaisiin talkoisiin voisinkin osallistua (vaikka on vahtinakki päällä) missä haravoidaan. Tai ainakin yrittää.

Edit: paitsi huominen olikin tänään, joten :D

ReLe
19.05.2013, 19.57
Tuli ilmoittauduttua Tour de Tampereelle. Olikos täällä muita lähdössä sinne ajelemaan voi varmaan jonkinlaista kimppakyyitä kehitellä.

Sori Mikko, ei pystykkään combottamaan. Emäntä lähtee mukaan ja siitä matka jatkuu lahteen yöksi.

eskoaa
19.05.2013, 21.59
Fiilistelyjä lauantailta, kiitokset Anterolle!
http://www.youtube.com/watch?v=i2KJfd3h8OY

samuv
20.05.2013, 08.05
Kiitokset vielä näin jälkikäteen torstain lenkistä. Pitää varmaan kanssa aloittaa (sala)harjoittelu, että jaksaa loppuun asti. Vkl oli melontareissu niin ei päässyt xco-rataa ihmettelemään, mutta eiköhän sitä vielä kerkiä myöhemminkin. Joko on reittisuunnitelmaa tulevan torstain lenkille?

ReLe
20.05.2013, 16.58
Pitää torstain lenkille yritää mukaan. Tällä menolla (=ajoilla) Tahkosta tulee todellinen selviytymistaistelu. Ylityöt syö aikaa toisesta päästä ja vaimon koiramenot (ja niiden seurauksena vahtinakit) toisesta. Onhan tässä työmatkaa ja pyöräkärryn / istuimen kanssa ajeltu, mutta maastoon ei tunnu millään ehtivän. Trainerilla ajelutkin loppui varaston kohonneeseen lämpötilaan kevään myötä, sisälle ei ole asiaa ajamaan ja parvekkeella saa ajaa savussa.

Mc_Mursu
20.05.2013, 21.05
Olipahan ruuhkaa metsässä. Käytiin kiertelemäsä marareittiä ja ihmettelemässä kun maalatut nuolet menee paikoittain väärään suuntaan. Onko reitti ollut jossain vaiheessa erilainen vai mitä ihmettä? Löysithän Esko sen sisurin, jonka jätin teille? Jos on vääränlainen, niin vaihdetaan vielä uudestaan. Kiitos vielä siitä.

Mulla meni taas rengas puhki. Kolmas kerta pariin päivään. Edestä tosin tällä kertaa. Täytyy vissiin uutta päälyrengasta kahtella, kun on niin haperoa, että kaikki menee läpi.

Patman
20.05.2013, 22.29
Ne "väärään" suuntaan näyttävät nuolet ovat bianchi-cupin reitistä peräisin.

Esaak
21.05.2013, 07.29
Pitää torstain lenkille yritää mukaan. Tällä menolla (=ajoilla) Tahkosta tulee todellinen selviytymistaistelu.

MInulla se tulee olemaan sitä tulevista treeneistä huolimatta. Pitäisi kyllä maastoon ehtiä, siellä tuntuu itsellä olevan suurimmat haasteet. Ihan hyvinhän sinulla näytti kulkevan Rajamäellä?

KariV
21.05.2013, 19.31
Kisa rapsaa Transvesubiennesta:

Transvesubienne on rankin Euroopassa järjestettävä maastopyörä maraton. 85 km matkalla kertyy noin 3300 nousumetriä ja 4500 laskumetriä. Kisa on kaksipäiväinen ja koostuu lauantaina ajettavasta alamäkivoittoisesta prologista sekä sunnuntain päämatkasta. Kisareitti kulkee pääosin vaikeakulkuisessa vuoristossa ja päämatkan maali on Nizzan keskuspuistossa, merenrannalla. Tämänkertaiseen Transv:hen osallistui ennätysmäärä suomalaisia. Mukana oli itseni lisäksi Henri Ojala, Simo Sohkanen ja Kristian Ijäs.

Kisaa edeltävinä päivinä kisakeskuksessa, La Colmianessa satoi kaatamalla vettä. Kisapäivää edeltävänä yönä sade muuttui rännäksi/lumeksi. Järjestäjät päättivät huonojen keliolosuhteiden takia perua lauantaisen prologin. Me karuihin oloihin tottuneet suomalaiset oltaisiin mieluusti ajettu lauantainakin kisaa, mutta järjestäjien päätökseen oli tyytyminen.

Sunnuntain kisaan startattiin La Colmianen laskettelukeskukselta. Aluksi noustiin rinteiden huoltoteitä hissiasemien huipulle. Huoltotiet olivat yöpakkasten jäljiltä jäiset, mutta pito oli hyvä. Vain parissa kohdassa joutui työntämään fillaria. Hissiaseman huipulta päästiin mutaisille, osin jäisille poluille.

Polku-cruisailun jälkeen lähdettiin nousemaan 2100 m nousevalle harjanteelle. Ajaminen vaihtui talutteluksi, kun lumen määrä korkeuden myötä lisääntyi. Harjanteen huipulla oli enimmillään 30 cm lunta ja lisää hiutuili taivaalta. Fillareita työnneltiin juosten, kunnes polku alkoi johtaa alaspäin. Lumessa ja mudassa lasku oli aikas lipsakka.

Polku muuttui vähitellen kivisemmäksi ja lasku vaihtui taas nousuksi. Le Brecin harjanteelle noustessa fillarit pääsivät reppuselkään ja eteenpäin rämmittiin kivenlohkareista tukea hakien. Jos kisan alussa oli kylmä, niin enää ei ollut siitä huolta. Tähän asti oltiin Sohkasen Simon kanssa tultu suunnilleen samaa matkaa. Henkka sensijaan hävisi näköpiiristä jo ekalle harjanteelle noustessa ja Krisse oli jossain takanapäin.

Le Breciltä laskettin kivikkoinen lasku Utellen kylään. Ja taas lähdettiin nousemaan; nyt kohti Madonnea. Itseäni paremmassa kunnossa olevalla Simolla ei tuntunut riittävän enempää paukkuja ylämäessä. Samaa matkaa jatkettiin siis Madonnen kaltsi-laskuskusta selvisin suht nätisti. Sen sijaan Simolla oli samaisessa mäessä ohjelmaa puskassa könyämisen merkeissä. Enää ei kuulunut takaa suomenkielistä avautumista. Olo tuntui yllättävän hyvälle ja Madonnen jälkeinen nousu meni varsin mukavasti.

Seuraavassa alamäessä tuli parin ranskalaisen selät vastaan. Toisen näistä kanssa oli tiukempaa vääntöä. Kaverilla oli lähtönumero 4, edellisvuoden peruina. Vaihdeltiin sijoja pariin otteeseen, kunnes alamäessä sain repäistyä enemmän eroa.

Polku loppui ja reitti kulki vuoroin Pont de Cross -kylän kujilla ja välillä poikkesi kujilta alamäkeen vieville kivisille kärrypoluille. Eräässä kohdassa, jossa kuja vaihtui kärrypoluksi en huomannut reittimerkintää ajoissa. Kun tajusin reitin kääntyvän vedin jarrut lukkoon. Kohta, jossa jarrutin oli märkää betonia. Fillari lähti samantien alta. Meikäläisen tuurilla takavaihtaja kolahti betoniin tehtyyn vesiuraan ja hajosi. Kyynerpääkin kolahti jonnekin.

Rullailin fillarilla lähellä olevalle järjestäjien huoltopisteelle. EA-porukat pistivät kyynerpään pakettiin ja sanoivat, että tikkejä se kaipaisi. Jatkoin vielä matkaa seuraavan mäen päällä olevalle Team Skinssin huoltopaikalle. Kuten muistelinkin, huoltopaikalla ei ollut varavaihtajaa. Omalta osalta Euroopan teknisesti vaativin MTB-marathon päättyi pieneen virheeseen ja hiton huonoon tuuriin. Vedin reittimerkintöjen takia turvat autotiellä ja takavaihtaja hajosi. Ennen pannuja olin sijalla 21...23 ja kroppa toimi loistavasti - hieman siis harmittaa keskeytys.

Huonoa tuuria oli ollut myös Teamin ykköskuskilla; Henkalla. Henkka oli huoltopaikan ohittaessaan kolmantena, 5 min kärjestä. Pian huoltopaikan jälkeen fillarin eturengas oli lähtenyt vanteelta ja Henkka oli joutunut laittamaan renkaan uusiksi vanteelle sisärenkaan kanssa. Henkan seitsemäs sija on varsin kova tulos, ottaen huomioon em. lisäohjelman.

Simo oli lopputuloksissa sijalla 27 ja myös Krisse selviytyi reitiltä n. 9 h puurtamisen jälkeen.
Pikku vastoinkäymisistä huolimatta kisareissu oli kokonaisuudessaan mahtava kokemus.

Ensi vuonna tiimi lähtee hakemaan parempia sijoja entistä nälkäisempänä!

ReLe
21.05.2013, 20.51
Hyvä kisaraportti, Kari. Puhuttiinkin juuri BCupin kisan jälkeen tuosta teidän kisasta ja mietiittn miksi miestä ei näkynyt tuloslistoilla.

Henkan kisaan siis kuului rengastöitäkin. Huhhuh. Olihan se sijoitus aika kova...

eskoaa
21.05.2013, 21.50
Hyvä Kari!

I.S
22.05.2013, 09.44
Tässä vähän fiilistelyä maanantain junnulenkiltä (http://vimeo.com/66662483). JJT oli kuvaamassa - kiitos!

HYVÄ Kari! Kesällä ei sitten ajeta noin kovaa - fiilistellään :)

ErnoNykanen
23.05.2013, 05.34
Olikos tänään jotain porukkalenkkiä suunnitteilla? Olen juuri Keravalle muuttanut aloittelija maastopyöräilyn suhteen ja olisi mukava päästä katselemaan, että mistä niitä polkuja oikein löytyy. Eilen sain vihdoin uuden fillarinkin alle niin hinku ajamaan on kova, säästä riippumatta.

eskoaa
23.05.2013, 09.06
^ Tervetuloa!
Tänään viikkolenkki klo. 18.00. Lähtö Kuntosali Vidan edestä
Hieman rauhallisempi vauhtinen ryhmä lähtee Lumon edestä, sama aika!

ReLe
23.05.2013, 11.31
Joo mäkin lähden nyt kuivaan maastoon nauttimaan. Saa nähdä mihin ryhmään sitä uskaltaa lähteä.

I.S
23.05.2013, 12.53
Junnuryhmässä saattaa olla tänään vähemmän porukkaa, kun KosKa -karavaani suuntaa kohti Borlänge Touria.

Osallistujia (http://www1.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_487756/cf_87178/Startlista_Etapp1.PDF) ihan kivasti.

eskoaa
23.05.2013, 15.29
Joo mäkin lähden nyt kuivaan maastoon nauttimaan. Saa nähdä mihin ryhmään sitä uskaltaa lähteä.

Ei sada enää, metsässä on toosi kuivaa...

ErnoNykanen
23.05.2013, 16.40
Jaaha, enpä sitten näköjään kerkeäkään sinne korsoon asti aikatauluvirheiden vuoksi. Milloinkas on seuraava lenkki? :P

mikkox
23.05.2013, 17.23
Joka torstai, sama aika ja paikka.

ErnoNykanen
23.05.2013, 20.00
Noniin ens viikolla paremmalla aikataulutuksella! Kuinkas pitkiä lenkkejä ajelette yleensä? Tai pääseehään sieltä pois sitten siinä vaiheessa kun on tarvis, jos meinaa pitkäksi venyä. Ysin aikaan pitäis suuntailla jo töihin päin nimittäin. Ei muuten ollu polut Keravalla ainakaan kovin kuivat :D Tiedä sitten Korsosta, kun on jo niin etelässä... Kesän ensimmäisen hyttyshyökkäyksenkin kohteeksi jouduin, varmin suven merkki!

mikkox
24.05.2013, 10.50
Reilun parin tunnin lenkkejä yleensä ajeltu. Riippuen vähän mihin suuntaan on lenkki vienyt.

eskoaa
24.05.2013, 12.45
Huomenna lauantaina Mara reittiin tutustuminen, lähtö Ruusuvuoren koululta 10.00.
Parille Apu-vetäjälle olis tarvetta ja muutenkin voi tulla tutustumaan uusiin mutkiin.

Kare_Eskola
24.05.2013, 14.54
Taidan lähteä koeajamaan Yetiä Tour de Tampereelle Jaakon kanssa...

mikkox
24.05.2013, 20.28
TdT kutsuu muakin, joten ei pääse huomenna maraton reittiin tutustumaan/vetämään.

ErnoNykanen
24.05.2013, 23.27
Mulla oli tänään sopivasti vapaapäivä niin voisin kyllä herätä jopa tuohon reissuun mukaan :) Eiköhän se ruusuvuoren koulukin sieltä löydy googlailemalla.

ErnoNykanen
25.05.2013, 16.34
Voi elämä mikä vauhti oli jätkillä kyllä! Ei olisi omaan pieneen mieleenkään tullut vetää joitain osuuksia niin nopeasti mitä nyt tuli ajettua ja eihän se ilman mallia olis tietysti onnistunutkaan, joten iso Kiitos Eskolle ja porukalle tästä päivästä. Harmi vaan, että omista reisistä loppu mehu parissa ylämäessä ja ei enää oikein pysynyt vauhdissa mukana ja taisin aika pahasti jarrutella teidän menoa loppupeleissä. Olihan se kuitenkin kokeiltava, että mihin omat rahkeet riittää :)
Erityisesti Eskolle myös kiitos energiahuollossa auttamisesta, kun aloittelija ei ollut ihan varautunut noin rankkaan menoon ja hiilarivarastojen oli loppuessa auttava keksi löytyi kaverilta ja jaksoi taas polkea Keravalle takaisin.

Muutenkin oli kyllä älyttömän hyvät reitit teillä siellä ja täytyy kyllä tulla uudemman kerran mukaan, jos sitä kuitenkin jättäytyisi hitaampaan porukkaan, ettei tarvitse taas ankkuroida nopeampia :D

eskoaa
25.05.2013, 18.52
Hyvä Erno!
Hyvin pysyit vauhdissa mukana! Hyvä myös että jaksoit kotiin asti polkea.
Joo muukan vaan lenkeille, ei me yleensä noin kovaa ajeta. Tänään oli kovia kilpa miehiä reittiin tutustumassa, joten joutui itsekin puristamaan lähes kilpavauhtia.

Patman
25.05.2013, 20.08
Olisiko huomenaamulla marareitille lähtijöitä? Ehkä joku, joka tuntee jo uuden reitin. Alkupään muutoksista en tiedä muuta kuin että niitä on. Muuten pitänee tutkailla vaikka Anteron jättämää GPS.ää.
Ajattelin jotain klo 9:00 - 10:00 - vaikka Kelatien läheiseltä puomilta aloittaen.

ReLe
25.05.2013, 23.18
Hyvä Erno!
Hyvin pysyit vauhdissa mukana! Hyvä myös että jaksoit kotiin asti polkea.
Joo muukan vaan lenkeille, ei me yleensä noin kovaa ajeta. Tänään oli kovia kilpa miehiä reittiin tutustumassa, joten joutui itsekin puristamaan lähes kilpavauhtia.

Tuolla Tampereen ajoissa vähän mietittiin Ernon kohtaloa että millainen on ensi kosketus meidän lenkkeihin jos lähtee maratutustumiseen, jotka on muutaman muistikuvan mukaan olleet aikamoisia puristuksia. Varsinkin jos sinne tulee vain pari eliten kuskia.

Hieno kyllä lukea että siellä ajettiin loppuun asti, eikä jätetty kesken.

ErnoNykanen
25.05.2013, 23.44
Tuolla Tampereen ajoissa vähän mietittiin Ernon kohtaloa että millainen on ensi kosketus meidän lenkkeihin jos lähtee maratutustumiseen, jotka on muutaman muistikuvan mukaan olleet aikamoisia puristuksia. Varsinkin jos sinne tulee vain pari eliten kuskia.

Hieno kyllä lukea että siellä ajettiin loppuun asti, eikä jätetty kesken.
Tarkennettakoon, että viimeistä 5 kilsaa ei pysyny kaverien kyydissä, vaan se iso ruohokukkulakin meni tunkkaamiseksi ja sen päällä jalat oli siltikin spagettia. Jäin siinä vaiheessa suosiolla ja otin suunnan kohti Keravaa, koska muuten oltais kilometrin välein pysähdytty meikäläistä odottelemaan.

Kare_Eskola
26.05.2013, 13.34
Varsin hyvä edustus korsolaisia oli Tamperetta kiertämässä.

Tiistaina sitten Keravalle Bianchi-cupiin.

ReLe
26.05.2013, 13.53
Mikäs siellä on vuorossa

Hannem
26.05.2013, 15.44
Porvoosta kiitokset lauantain tutustumiskierroksesta. Onneksi oli hitaampikin ryhmä, muuten olisi jäänyt väliin reittiin tutustuminen :)

Kare_Eskola
26.05.2013, 17.19
Eiköhän siellä Keravalla taas möngitä umpimetsä-äkseetä niin kuin viime vuonnakin? Armeliaasti avasivat oman langankin.

ReLe
26.05.2013, 22.58
Hienosti näyttää Kari pärjänneen Messilän enskassa ja kun katsoo kuka on ykkönen niin voi varma mitä lajia lähinnä nyky enska on.

eskoaa
27.05.2013, 10.51
Tiistaina tosiaan B-cuppia Keravan maastoissa. Kaikki mukaan edustamaan!
Marakisan kokous siirretty keskiviikolle klo. 19.00. Kaikki tervetulleita!

Kiitokset Anterolle! Marareitin tutustumis ryhmän vedosta!

eskoaa
27.05.2013, 19.53
Onkos huomiseen B-cuppi kisaan tulossa ketään meidän marareitin merkkaukseen osallistujaa? Voisin tuoda Korso96 Virallisia Buffeja jo ennakkoon...

Kare_Eskola
27.05.2013, 20.34
Enpä tiedä pääsenkö Keravalle kun polvi otti osumaa äsken. Naamakin meni rumaksi, mutta sillä ei ole väliä.

KariV
27.05.2013, 21.08
Hienosti näyttää Kari pärjänneen Messilän enskassa ja kun katsoo kuka on ykkönen niin voi varma mitä lajia lähinnä nyky enska on.

Hiukka cruisailuksi men mulla. Oli huonohkot renkaat ja sisus kumit(3bar) alla, mutta olihan se vaan hauska ajella kavereitten kanssa kisaa ja kelikin suosi. Meiän seurasta tais Jere olla mun lisäksi ainoo pakalle vaivautunut. Matti aiemminkin käynyt väläyttelemässä kuntoaan enskoissa ja eikös tua ajellu viime vuonna cyclocrossi SM:tkin. On sillä kova pohjakunto, vaikkei treeni motivaatio ehkä viimeaikoina ookaan ollut huipussaan.

Trek enduro -sarja on mennyt aika rymistelyksi, mutta toisaalta ihan hyvä. Sitähän se Endro World Cupikin on ja näyttää formaatti isolle määrälle osallistujiakin käyvän(Messilässä ~200 kuskia!). Onhan täälä kotimaan poluilla myös perinteisempää enduroa edustava Pivot cup. Mun mielestä tosin Pivot Cup:ssa saisi pätkät olla pidempiä. Sellainen sarja, jossa ajettaisiin ~5min polku rypistelyjä oisi mun mieleen. Se olisi myös keskieurooppaan halajaville hyvää treenia. Sielä meinaan saattaa minuutin rypistyksiin tottuneelta kunto loppua kesken. Sepä vaan on ongelma, että pääosa porukkaa haluaa lyhyempiä rypistyksiä. Ihmiset ei halua kärsiä.... :(

JiiPee
27.05.2013, 21.21
Kari@ vieläkö on mamis elossa vai joko on menettäny henkensä:)

Esaak
27.05.2013, 22.15
Onkos huomiseen B-cuppi kisaan tulossa ketään meidän marareitin merkkaukseen osallistujaa? Voisin tuoda Korso96 Virallisia Buffeja jo ennakkoon...

On ainakin tarkoitus tulla molempiin. Mikä päivä olisi reitin merkkausta?

Patman
27.05.2013, 22.37

Jo vain. Jos mä saan merkata taas sen saman pätkän - jonka osaan. Toisaalta - vaikken osaisikaan, niin sitähän sitten ajetaan mitä merkataan.

ReLe
27.05.2013, 23.31
Millonkas sitä merkkausta on luvassa. Ja tulossa ajamaan.

eskoaa
28.05.2013, 06.14
Launtaina aamupäivästä tarkoitus merkata, mut huomisessa kokouksessa sovitaan tarkempi aika

mikkox
28.05.2013, 06.49
Radan merkkaukseen oon tulossa, mutta B-Cup jää kyllä väliin. Sen verran hapottava oli tuo TdT. On sitten jalkoja sunnuntaillekin jäljellä.

Jeromy
28.05.2013, 07.15
Tiistaina en taida Bianchi cuppiin tulla - sunnuntailta pohkeeseen tuli kolme tikkiä ja on sen verran kipeä, ettei kisan ajaminen oikein luonnistu.

Ei ollut kisan 1-pätkä (1a) mun pätkä. Ekalla kerralla meni rengas ja toisella kierroksella tuli heitettyä pannut ihan riittävästä vauhdista.

Keskiviikon kokoukseen en valitettavasti pääse, mutta radan merkkaukseen kyllä (mikäli tuo jalka ei pahemmin vaivaa, mutta tuskinpa).

Mulle sopii radan merkkaukseen sekä perjantai ilta että lauantai. Sunnuntaina en kylläkään pääse paikalle.

KariV
28.05.2013, 20.49
Tiistaina en taida Bianchi cuppiin tulla - sunnuntailta pohkeeseen tuli kolme tikkiä ja on sen verran kipeä, ettei kisan ajaminen oikein luonnistu.
Sitkeestihän sä ajelit enskat loppuun asti. Mulla puolestaan lähti kisassa pari tikkiä.

Jiipee < Jamis ei oo mamis! Vaihdoin siihen just eturieskan ja oon sillä ajellu työmatkoja. Ohjauskulmaltaan on kyllä ihme pyörä. Siihen vois testata 650 etukiekkoa, niin vois olla toimivampi. Itseasiassa takahaarukkaankin menis 650 kiekko pikku modaksella. Ja ylläri ylläri Jamishan on yhdessä Scottin kanssa ekoja 650 pioneereja. Ovat varmaan itekin oivaltaneet, että hei nää uudet kiekothan sopii näihin vanhoihin myymättäjääneisiin runkoihin. ;)

Mulla jäi sittenkin kyläcuppi ajamatta. Anyway radanmerkkaustalkoihin oon kyllä lauantaina tulossa. Huomiseen kokoukseen en ehdi.

Missäs Kare on vetäny pannut??

eskoaa
28.05.2013, 21.00
Hyvä Kari, apujoukot tervetulleita.
Täytyy kyllä sanoa, et tosi hyvä rata siellä Ahjossa. Ja paranee joka kerta.
Tuntuu siltä et aikaisemmin on petetty, kun ajettiin Keinarin onnettomia polun pätkiä...

Rsto
28.05.2013, 22.05
Lauantaina voisin osallistua merkkaukseen. Tyttären kevätjuhla 1030, joten vasta 1200 jälkeen pääsisin suuntaamaan Korsoa kohti.

Karelle pikaista toipumista, toivottavasti ei polveen pahasti käynyt.

Kare_Eskola
28.05.2013, 22.09
Kari, Hallainvuoressa kokeilin uuden fillarin ominaisuuksia. Polvi on parempi kuin viime kesän Laajavuori-pannujen jälkeen, mutta kirvelee. Eilen suihkuun piti mennä saksien kanssa... Hiki ja lika ei varmaan tekisi hyvää.

eskoaa
29.05.2013, 08.05
Launtaina aamupäivästä tarkoitus merkata, mut huomisessa kokouksessa sovitaan tarkempi aika

Sääennusteita tutkittuani, radan merkkauksen voisi aloittaa klo 12. Tuokin homma on mukavampi tehdä kuivana.
Laittelen vielä myös henk.koht. viestiä kokuksen jälkeen.

MarkusK
29.05.2013, 11.22
Moro! Ei kellään sattuis olemaan varastossa canyoniin sovitepalaa millä takavaihtaja on rungossa kii ? Tai tietää mistä sellaisen voisi saada mahd.pian :) viikonloppuna jää Mara muuten ajamatta :( t. Markus

ReLe
29.05.2013, 12.34
Derailleurhanger.com
Tuolta saa mutta menee viikko. Toivottavasti jollain olisi lainaan antaa.

ReLe
29.05.2013, 12.35
Sääennusteita tutkittuani, radan merkkauksen voisi aloittaa klo 12. Tuokin homma on mukavampi tehdä kuivana.

14 pitää olla kotona lähdössä yo juhliin. Pääsen siis siltä osin tulemaan. Mitä aiemmin, sitä pidempään.

I.S
29.05.2013, 12.42
Moro! Ei kellään sattuis olemaan varastossa canyoniin sovitepalaa millä takavaihtaja on rungossa kii ? Tai tietää mistä sellaisen voisi saada mahd.pian :) viikonloppuna jää Mara muuten ajamatta :( t. Markus
Lundbergillä on hyvä valikoima noita korvakkeita eli luulisin, että sieltä löytyy ratkaisu.

Esko > Mistä merkkaustalkoisiin lähdetään?

eskoaa
29.05.2013, 17.26
Jos mä raahaan merkkaus matskun mun autokatokseen pe. iltana ja jaan valmiiks alueet kartoille. Sieltä voi sitten käydä hakemassa materiaalia kun sopii...ei tarvitse säätää ajoitusta niin tarkasti, kunhan esim. klo 15 menessä on suoriutunut tehtävästään. palaan kokouksen jälkeen aiheeseen.

KariV
29.05.2013, 22.47
No voihan vk-loppuna on saattaa sataa. Toivotaan ettei. Mulla saattaa olla vielä pieniä säärajoituksia ajeluitten suhteen, mutta kahtotaan. Vetäisin Ranskan reissulla niin hyvät pannut, että sain kyynerpäähän tikit pariin kerrokseen. Aika hyvin on kyllä parantunu, mutta jos tulee reilummin vettä, niin sitten tuskin lähden ulos liottamaan tuota. Viime vk-lopun enskan ajelin tietty yhdellä kädellä. ;)

Toivotaan että on hyvät kelit...

eskoaa
30.05.2013, 09.19
Jos mä raahaan merkkaus matskun mun autokatokseen pe. iltana ja jaan valmiiks alueet kartoille. Sieltä voi sitten käydä hakemassa materiaalia kun sopii...ei tarvitse säätää ajoitusta niin tarkasti, kunhan esim. klo 15 menessä on suoriutunut tehtävästään. palaan kokouksen jälkeen aiheeseen.

Näillä mennään. Laittelin just tekstaria merkkaajille. Risto unohtui listalta, oot sitten varalla kuten Ilkkakin.
Olis tietysti hyvä, jos joku jaksais kisan jälkeenkin lähteä vielä kiertämään ja purkamaan merkkausta...

eskoaa
01.06.2013, 21.24
Kaiken kiireen keskellä...Muistakaa ilmoittautua Saloon, Habanero XCO.
Ilmoittautumiset 03.06.2013 mennessä.
Todella hyvä reitti ja hienoa maastoa!

eskoaa
01.06.2013, 21.27
ISOT KIITOKSET, reitin merkkaajille!
Esalla tais jäädä Puffit saamatta?

Jos huomenna vielä joku jaksais kisan jälkeen lähteä reittiä purkamaan...

eskoaa
03.06.2013, 10.10
KIITOKSET talkoo porukoille Onnistuneen Tapahtuman järjestelyihin osallistumisesta!
Erityis kiitos Niille jotka jaksoivat ajosuoritteensa päätteeksi vielä lähteä reittiä purkamaan.

Tänään olis palauttavaa ja lopputarkistus lenkkiä tarjolla klo 18, lähtö 2.huoltopisteeltä.
Vauhti tosi rauhallinen...

Rsto
03.06.2013, 14.15
Hyvä tapahtuma oli eilen !

Mulla palauttelulenkki suuntautuu tänään Hi5bikesiin niin saa pyörän taas ajokuntoon...

ReLe
03.06.2013, 16.58
Hyvä tapahtuma oli saatu aikaan. Huollot oli aika pro luokkaa. Oli kaikkea mahdollista evästä. Vikalla kierroksella alkoi vähän paleltamaan, niin lopetin pullojen kanssa pelleilyn ja täytin kamelin vedellä puolivälissä. Pitäisi olla 2 pulloa rungossa niin voisi ehkä toimiakkin mutta ei mun keholle sovi yksi pullo per kierros.

Ristolla oli hyvä juna lopussa. Hirveää kyytiä mentiin maaliin.

Patman
03.06.2013, 21.09
Todella hyvä fiilis jäi tapahtumasta. Hienoa oli olla mukana järjestämässäkin. Oma ajo sujui niin kuin odotin. Sain myös vahvistuksen sille, että kannatti vaihtaa Tahkon 120, 60.een.

^^^ Nuolia keräillessä alkoi jo vähän hyytymään. Onneksi taskusta löytyi vielä puolikas patukka ja joku oli jättänyt huoltopisteen lähelle melkein täyden kokiksen - pelasti tilanteen. Tuli mieleen paikoin, että vähemmilläkin nuoilla olisi selvinnyt. Kyllä merkkauksista olikin tullut kiitosta - joten nämä oli väsyneen ajatuksia.

^^ Mullakin alkaa olla asiaa kauppaan. Uutta jarrusettiä. Ajoin kisan käytännössä ilman takajarrua (max 10% käytössä). Ei voi olla jarrujen ilmaaminen niin vaikeaa.:( Eli Avidit vaihtuu Shimanoihin ennen pitkää (siis Tahkoa).

^ Tosiaan keli oli sellainen, että yhden pullon kanssa joutui kikkailemaan - ottaa puolen välin huollolla täydennystä. Onneksi toisella kiekalla oli oma huoltaja varapullon kanssa vastassa.

mikkox
04.06.2013, 11.42
Hieno tapahtuma oli ja vei kyllä miehestä mehut aika täysin. Piti hetken ottaa lukua maaliin tulon jälkeen. Kaksi kierrosta meni vielä ihan vauhdikkaasti ja oli hyvä peesit aina tie osuuksilla, mutta kolmannen kierroksen saikin sitten ajella aivan yksin, mikä omalta osaltaan kyllä hyydytti, kun kirittäjä puuttui.

En ollut koskaan ajanut kisaa litkuilla ja hyvin tuntui toimivan. Tosin toisen kierroksen puolivälissä, piti pysähtyä hieman ravistelemaan rengasta, kun ei halunneet ilmat pysyä kumin oikealla puolella. Kiitokset huollon pumpulle, niin sai renkaan nopeasti täyteen. Litkut kyllä pelasti tässä todennäköiseltä kumin vaihdolta.

^Nuolia oli kyllä tarpeeksi, ei jäänyt reitillä epäselväksi mihin piti mennä ja tämä oli kyllä hyvä. Itsekin niitä sinne aika tiheään viljelin Karin kanssa.

eskoaa
04.06.2013, 17.29
Joo. Oli hyvät kisat, melkein nautti ajosta...
Lähtö oli tosi rauhallinen ja Korsontiellä ajettiin jopa siististi ja suht hiljaa johtoauton perässä, joutui oikein jarruttelemaan vauhtia. Pellolle tultaessa meni vielä hetki, ennen kun päästiin täyteen vauhtiin.
Hiekkatiellä kauhea pöly vaivasi ainakin mua, vauhdissa pysyi kuitenkin vielä hyvin mukana. Männikköpolulle mentäessä tulikin tulppa, mut itse pääsin ohittamaan vasemmalta metsikön kautta 10-15 kuskia.
Vähän siellä joku koitti urputtaa, mut elämä on valintoja täynnä...ja M50:sen ei tarvii kuulla, tai ainakaan ymmärtää. Männikön jälkeen olikin polku auki ja sai päästellä omaa vauhtia.
Sykkeitä koitin vähän seurata, ettei karkaisi alussa ihan älyttömiks ja hiipuis sitten loppussa. Aika hyvin onnistui, keskisyke kuitenkin 170.
Ijäksen Krisun kanssa ajeltiin pitkään samoja vauhteja 1.kierroksella, Ruotsinkylästä-Kulomäkeen. Täyttiksellä piti himmata omaa vauhtia hiljaisemmaksi. Jani meni ohi muuntamon hiekkatie ylämessä. Jerestäkin jotain muistikuvia, et ollut kovinkaan kaukana takana.
Juomaa meni Kamelirepusta 1l ja 2 pulollista vettä päähän, lähdin liikkeelle kostutettu puffi päässä.
2kpl Hi5-geeliä, vuoden vanha MuleBar ja vikalla kierroksella just ennen täyttömäkeä 1/2tl Merisuolaa.
Krampin esiasteet alkoivat linjoilla, mut suola auttoi ja pystyin sitkuttamaan kohtuu hyvin täyttiksen ylös.
Loppu menikin jo melkein itsestään...Kisatien mäkikin nousi melko keveästi.
Joku hätäinen Spessu-kuski ohitti vielä ennen Kisatien käännöstä, mut itse sen verran lopussa ettei paljoa haitannut.
Maalissa hetken hengähdettyäni, Jussi huuteli katsomaan sijoitusta. Vähän aikaa meni ruutua tuijotellessa, ennen ku tajusi ettei siinä ole kuin yksi nimi...se olin MINÄ!

Esaak
04.06.2013, 19.02
Onnittelut Eskolle voitosta. Onneksi on vielä 15 vuotta aikaa treenata että pääsee samaan kuntoon. On se kova!

Minulla hyytyi meno viimeisellä kierroksella. Helle, turhan kova keskimmäinen kierros ja vähän vajaa tankkaus kostautuivat, ei ollut kyllä mitään toivoa lähteä radan purkuun kisan jälkeen.

ReLe
04.06.2013, 20.28
Onnea Eskolle voitosta. En olisi varmaan jaksanut ajella samoja vauhteja tällä kertaa vaikka olisi ollut 2 kierrosta. Alun pölypilvi sekoitti pakkaa aika pahasti ja siinä ei tehnyt mieli ajaa ihan täysillä. Siinä tukkeutuneen polun kohdalla kiltisti jonotin kun ei ollut kiire mihinkään. Ihan oikein ohitella sieltä sivuilta jos on sijoituksista kyse. Vähän turhan pitkään ajelin siinä alussa tyttöjen takana mutta toisaalta oli hyvä peesijuna siinä asfaltilla, johon en osallistunut kun siellä isot miehet vetivät niin hienosti. Ei sitä niiden eteen tarvitse uhrautua kun tulevat sitten seuraavalla tieosuudella tasamaan wateilla ohi. Jani taisi siinä lähteä matkoihinsa ja oli jo 2 kierroksella 20min edellä. Janin puheet lokakuun jälkeisestä tauosta on selkeästi ollut vain kovan salaharjoittelun peittelemistä. 2 kierroksella ajelin jonkun Virolaisen vanhemman miehen perässä ja tilanne oli taas klassinen että oli todellakin tukkeena poluilla ja tasaisella ajoi kovempaa. Viron n96km voittajasta menin ohi vasta 2 kierroksella siinä vanhalla asfalttipätkällä ennen hiihtouraa ja täyttömäellä jäi taakse. Luulin että ajaa sitä 64km matkaa, mutta tulikin maaliin vain vähän minun jälkeen.... aika kova taso tai oma taso on laskenut huomattavasti. Varmaan molempia.

mikkox
05.06.2013, 12.45
Oliko Saloon viikonloppuna menijöitä. Mulla olis autossa tilaa ainakin yhdelle tai vastaavasti voin jonkun kyytiinkin lähteä.

I.S
05.06.2013, 12.57
Hienoa Esko - äijä vaan jaksaa painaa hirveetä vauhtia - onnea!

Oma kunto on vajonnut kyllä ihan pohjaan asti, vaikka toisin luulin. Taitaa vaan olla niin, että enää ei ole resursseja treenata sillä tasolla kuin haluisi ja MS-tauti vie sen viimeisen puristuksen jota tarvittaisiin noissa karkeloissa. Pitää tyytyä kruisailuun ja oikeasti ryhtyä nauttimaan maastopyöräilystä.

Ne jotka eivät lähde Saloon ajelemaan, niin tervetuloa nyt tulevana lauantaina klo 10 "jo lähes edesmenne Mätäkivi cruising teamin ajeluun". Tarkoituksena ajella pitkä tosi rauhallinen fiilistelylenkki pitkin Keski-Uusimaata. Lähtö Tuusulan varuskunnan portilta, tunnuksettomien hautausmaan kulmilta ja paluu sitten kun siltä tuntuu.

eskoaa
05.06.2013, 19.20
Kiitokset onnitteluista.
Karkeloista kylläkin puuttui muutama kovajalkainen...ja kotikentästäkin tietysti etua.

Huomisesta lenkistä kyseltiin. Vois lähteä vaihteeks S-korpeen ja kokea suopyöräilyn ihanuus.
Antero ja Sami kuulolla!

Esaak
05.06.2013, 19.49
...kokea suopyöräilyn ihanuus...

Kaskelan tempo kuullostaa omaan korvaan paremmalle, jos tässä nyt olisi ajokunnossa. Vähän on tukkoinen olo ollut tämän viikon, uskaltaisikohan kuitenkin ilmoittautua Jyväskylään..

Sami-t
05.06.2013, 20.03
Kiitokset onnitteluista.
Karkeloista kylläkin puuttui muutama kovajalkainen...ja kotikentästäkin tietysti etua.

Huomisesta lenkistä kyseltiin. Vois lähteä vaihteeks S-korpeen ja kokea suopyöräilyn ihanuus.
Antero ja Sami kuulolla!

Jep, kuulolla ollaan! S-korpi kuulostaa hyvältä ja sinne on kyllä pakko päästä kokeneempien reittioppaiden kera oppimaan reittejä. Huominen on kyllä pakko skipata koska siitä on varmasti tulossa siirtymineen melko pitkä reissu ja mun olis tarkoitus hieman säästellä sunnuntain Pirkka pyöräilyä (217km) varten. Käyn huomenna enään ajamassa sellaisen tunnin pikku fiilistely lenkin maantiefillarilla ja sitten perjantaina pyörittelyn vaan jalat auki.

mikkox
05.06.2013, 20.25
Jees.. mä voisin olla kanssa lähdössä tuonne Sipoonkorpeen. Kun on parempaa opasta kuin minä itselleni tänään tarjolla. Tuli tehtyä täysi ympyrä ja päädyttyä takaisin lähtöpaikalla. Sitä vain en huomannut siellä metsässä, niin lähdin sitten hiekkatietä pitkin väärään suuntaan, kun luulin olevani ihan muualla. No pieni 10km maantie lenkki oli ihan kiva lopetus tuolle eksymiselle :D

Patman
06.06.2013, 10.23
Hienoa Esko - äijä vaan jaksaa painaa hirveetä vauhtia - onnea!

Oma kunto on vajonnut kyllä ihan pohjaan asti, vaikka toisin luulin. Taitaa vaan olla niin, että enää ei ole resursseja treenata sillä tasolla kuin haluisi ja MS-tauti vie sen viimeisen puristuksen jota tarvittaisiin noissa karkeloissa. Pitää tyytyä kruisailuun ja oikeasti ryhtyä nauttimaan maastopyöräilystä.

Ne jotka eivät lähde Saloon ajelemaan, niin tervetuloa nyt tulevana lauantaina klo 10 "jo lähes edesmenne Mätäkivi cruising teamin ajeluun". Tarkoituksena ajella pitkä tosi rauhallinen fiilistelylenkki pitkin Keski-Uusimaata. Lähtö Tuusulan varuskunnan portilta, tunnuksettomien hautausmaan kulmilta ja paluu sitten kun siltä tuntuu.

Olisin lähdössä Mätis-Cruisiin mukaan. Ehdottomasti nautiskelemaan :).

I.S
06.06.2013, 14.21
Olisin lähdössä Mätis-Cruisiin mukaan. Ehdottomasti nautiskelemaan :).
Ok hieno juttu! Voi olla, että osanottajamäärä ei ole hirmuinen, mutta ei sillä väliä. Juomaa mukaan ja vähän rahaa, niin voi pysähtyä kaupassa tai kahvilla - ihan fiiliksen mukaan.

I.S
08.06.2013, 16.45
Hyvä ja leppoisa keikka (http://connect.garmin.com/activity/324592516) heitettiin tänään. Perinteinen Sipoonkorven eksyminenkin piti koittaa :) Loppuun saatiin vielä täyttömäkikin valloitettua.

Patman
08.06.2013, 23.27
Hyvä ja leppoisa keikka (http://connect.garmin.com/activity/324592516) heitettiin tänään. Perinteinen Sipoonkorven eksyminenkin piti koittaa :) Loppuun saatiin vielä täyttömäkikin valloitettua.

Kiitti "kyydistä". Mainio seikkailu. Olisi vaan pitänyt tankata kunnolla. Pää kävi kuumana kotonakin, vielä monta tuntia. Kostutettu kylmä buffi päässä elvytti mukavasti :cool:.

Kare_Eskola
09.06.2013, 21.16
Hyvin ajoivat korsolaiset Märynummen XCO:ssa, paitsi minä. Ei mennyt valmistautuminen ns. putkeen. Uudelle pyörälle ikävä alku.

Jyväskylän kisaan tarjolla olisi korkealuokkaista mökkimajoitusta pe-la-su Keuruulla meidän mökillä. Sama sijainti voisi auttaa myös heinäkuussa Seinäjoki-Vaasa-superviikonlopun logistiikassa. Molempiin on Keuruulta inhimillinen ajomatka.

KariV
09.06.2013, 22.49
Mää pääsen majottumaan emännän mökillä. Ehtona tosin on, että joudun osallistumaan mökinmalaustalkoisiin samaisena vkloppuna... Toivottavasti sataa.
Kare < Kattelinkin Salossa, lähdössä, että On One on päässyt eläkkeelle. Mikäs sen tilalle tuli?

Mulla ajaminen oli kyllä aika vaisua. Lauantaina oli systerin synttärit ja tuli hiukka jootuu kaltsua ja vähiin jäi unetkin. Unohdin ajotrikoot kämpille ja koska oli oli aika harrastelijamainen, niin ilmottauduin harraste-sarjaan(kybän halvempi jälki-ilmottautuvalle, kuin muut ;). Sitte onnistun tutustumislenkillä vetää oikeen kunnon pannut ja ilmat läks pihalle. Ainiin se unohtu mainita, että auto melkeen hyyty moottoritielle, mutta takastullessa se toimi taas ihan(melkeen) hyvin(ei siis tarvitse vieläkään huoltaa).

Mutta... tulokset puhukoon. Ylivoimainen (harraste)sarjavoitto! Vähäks oon juhlinu.

Kare_Eskola
10.06.2013, 20.47
Onnivannin tilalle tuli Yeti Big Top 29r.

Kohta se alkaa kulkea. Olen syönyt jo kaksi normaalia, lämmintä ateriaa.

eskoaa
16.06.2013, 18.41
^Karella alkoi kulkemaan...

Tiistaina B-cuppia Vierumäessä!
Tarvitaan reitin merkkaukseen ja purkuun apujoukkoja, aloitus parkkipaikalta klo 16.30.
Ilmoitukset tänne, tai mulle suoraan: nolnelkyt 5111440.

I.S
17.06.2013, 06.35
^Karella alkoi kulkemaan...

Tiistaina B-cuppia Vierumäessä!
Tarvitaan reitin merkkaukseen ja purkuun apujoukkoja, aloitus parkkipaikalta klo 16.30.
Ilmoitukset tänne, tai mulle suoraan: nolnelkyt 5111440.
Voin tulla merkkailemaan reittiä heti klo 16:30, mutta itse kisaan en voi jäädä, kun on työmenoja.

Esaak
17.06.2013, 09.53
Ehdin paikalle varmaan n. 17 aikaan merkkailemaan.

KariV
17.06.2013, 13.26
Mulla ei tällä kertaa riitä motivaatio lähteä merkkaamaan, kun en ite pääse ajamaan. :(
köh.

eskoaa
17.06.2013, 20.33
Ehdin paikalle varmaan n. 17 aikaan merkkailemaan.

Löydät meidät reitiltä.

Ilkan ja Juuson kanssa aloitellaan 16.30.

Patman
17.06.2013, 21.15
Olisi kiva tulla, mutta tuolloin olemme jo matkalla pohjanmaalle. Tahkolla viimeistään nähdään - ehkä myös Seinäjoella...

eskoaa
17.06.2013, 21.46
^ Tahkolla nähdään. Mulla jää Seinäjoki väliin, Italiasta paluu osuu samaan viikonloppuun.

ReLe
18.06.2013, 07.35
Yritän tulla ajoissa, mutta näyttää nyt siltä että töistä pääsee lähtemään vasta 16.30 ellei puske palaveri niskaan. Fiksillä ei maastossa ajeta joten pitää kiertää kodin kautta hakemaan kamat eli en taida ehtiä merkkaamaan. Purkamaan kylläkin.

eskoaa
18.06.2013, 22.04
Kiitokset taas merkkauksessa ja purkamisessa olleille!
Ja erityisesti Ilkalle, joka taskusahalla katkaisi kaatuneen rungon!!

Hyvät karkelot saatiin taas aikaan, yllätys sade toi vähän liikaakin teknisyyttä reitille.
Oma ajo ei kulkenut alussa, eikä keskivaiheilla ja lopussa hyydytti muuten vaan...

eskoaa
18.06.2013, 22.09
@ Jere näistä oli puhetta:http://www.actionsports.de/gb/Components/Tires/Tires-MTB/Continental-X-King-Protection-falt-26-x-22-24::31990.html

2,2 tuumasena spesiaaliofferi 50/pari.

I.S
19.06.2013, 07.01
Kiitokset taas merkkauksessa ja purkamisessa olleille!
Ja erityisesti Ilkalle, joka taskusahalla katkaisi kaatuneen rungon!!

Hyvät karkelot saatiin taas aikaan, yllätys sade toi vähän liikaakin teknisyyttä reitille.
Oma ajo ei kulkenut alussa, eikä keskivaiheilla ja lopussa hyydytti muuten vaan...
Heh ...pitää hommata vähän järeämpi saha reppuun :) Ei oteta ihan kaikkea kunniaa itselle, oli siinä mukana säätämässä Esa, Jere ja Kare. Niin ja heilui se Eskonkin kirves aika tahdilla viimeistelytöissä!

Kare_Eskola
19.06.2013, 09.18
On se hyvä rata. Paras XCO-rata Suomessa. Ootte te kovia.

ErnoNykanen
20.06.2013, 05.34
Tänään ilmeisesti olisi lenkkiä kuuden aikaan Vidalta, vai onkohan kaikki jo kovaa päätä juhannusta juhlimassa?

eskoaa
20.06.2013, 06.14
Voi olla ettei ole päässyt kotiutumaan vielä kuudeksi, joten mun lenkille tulo epävarmaa...

ReLe
20.06.2013, 07.21
Se on oikein että kysellään lenkkiä juhannusaattona. Valitettavasti minulla menee koko ilta pakatessa autoa. Lähdetään huomenna kainuuseen jussiksi ja sieltä suoraan Tahkolle ja lomalle. Jos Esa tarvitsi sitä pyörän kattotelinettä niin tänään kannattaa hakea, sama homma keulojen kanssa.

Eskolla on hyvä rengastarjous ja kumifetissin takia voisin ostaakkin, mutta pitää säästää budjetti race sport versioon kun painaa 90g vähemmän kehällä.

eskoaa
20.06.2013, 08.48
^ Supersonic 2.0 painaa vaan 430g, hmm...

ReLe
20.06.2013, 09.27
Supersonicia ei ehkä uskalla laittaa alle. Race sport on sellainen tubeless ready ja melkein kestävä. Tosin en sitä laittaisi tubelessina alle. Ei varmasti kestä. 2.0 on jo aika kapea Tahkolle.

eskoaa
20.06.2013, 10.08
Joo, Contilla muutenkin kapeammat tuumat käytössä. Mut tota Racesporttia olis saannissa 2.4" "leveänä" ja jos se on tubeless ready, niin vois olla jo kiinnostava kokeilla.

Pitää kokeilla ekaks Rocketit 2,1-tuumasena...

I.S
20.06.2013, 10.19
Oletteko tutustuneet Maxxiksen renkaisiin? Ainakin 29" Maxxis Aspen on tosi hyvä ja kevyt - kestää kivikkoakin hyvin ja litkut pysyvät takuuvarmasti sisällä. Ei vuoda kyljet, kuten esim. RR tekee.

Kare_Eskola
21.06.2013, 22.15
Oletteko tutustuneet Maxxiksen renkaisiin? Ainakin 29" Maxxis Aspen on tosi hyvä ja kevyt - kestää kivikkoakin hyvin ja litkut pysyvät takuuvarmasti sisällä. Ei vuoda kyljet, kuten esim. RR tekee.

Olemme. 29'' Ikonit, sitä parasta mutta suojaamatonta laatua, ovat erittäin hyvät. Pitivät litkut heti, toimivat tarkoituksessaan, toistaiseksi ovat kestäneet rankaisua.

Rsto
22.06.2013, 01.27
Crossmarkit myös testattu ja erittäin hyviksi todettu.
Hyvää Juhannusta !

ReLe
26.06.2013, 15.40
http://img.tapatalk.com/d/13/06/26/u2ezenub.jpg
Terveiset "treenileiriltä" Kainuusta. Täällä löytyy lähes takuuvarma treenimäki paarmoineen, kun kääntyy risteyksissä teille, jotka päättyvät sanaan -mäki. Tässä näyte raappananmäestä. Mäki alkoi tuolta järven rannasta. Eilisen 2h40min maantieajon nousumetrit 640m. Ei ihan Vantaan ympäristössä onnistu nuo metrit pk lenkillä.

-Hapi
27.06.2013, 09.35
Moro,
Olisi kyyti tarjolla Tahkolle. Lähtö huomenna klo 14 maissa ja paluu la iltana.

KariV
29.06.2013, 22.00
Onnittelut Nooralle, Karelle, Jaakolle & kaikille muillekin teamiläisille hienosta seura-edustuksesta Tahkolla. Aika paljon oli porukkaa jättänyt kesken. Oliko paha keli vaiko mikä?

ReLe
29.06.2013, 23.26
Keli ei ollut sen pahempi kuin 2011 tosin nyt veti pilveen vikalle kiekalle, joten oli vähän helpompaa.

ReLe
29.06.2013, 23.37
Kiitokset muuten KorsKan junnuporukalle hyvästä kannustuksesta tokavikalla huollolla.

ReLe
30.06.2013, 08.17
Mitä Ilkan ajolle tapahtui, kun lukee dnf listalla?

Kare_Eskola
01.07.2013, 09.32
Ilkka kertoi että alkoi tuntua liian pahalta.

Oma ajo meni opetteluksi. Heikkouksia löytyi, ja viimeiset kaksi kierrosta olivat hirvittäviä.

Kyllä oli silti komeaa edustusta seuralta. 180 km lähtökuva on melko oranssi... Nooralle, AJ:lle, Jaakolle ja kaikille onnea. Ja Töllin Ari kuulemma ajaa ensi vuonna 240.

I.S
01.07.2013, 09.46
Ilkka kertoi että alkoi tuntua liian pahalta.

Joo ei terveys näköjään kestä enää, vaikka kovasti haluaisikin - kaukana ovat ne ajat, kun vielä pystyi tahdonvoimallakin ajamaan :(

Onneksi nuoriso menee jo noin kovaa! Onnea kaikille menestyneille ja huimapäille!!!

Kare_Eskola
03.07.2013, 20.11
La 6.7. klo 9 Helsingin Laaksosta Lasten liikennepuiston aidalta lähdetään ajamaan Reitti 2000 läpi. Mukana yksivaihde-aktiiveja mutta tilaa myös oranssille värille. Matkaahan on se reipas satanen. Vauhti maltillinen.

Kalustoksi tuonne sopii etevimmin rossari tai jäykkäperä. Tai polkupyörä.

Patman
03.07.2013, 23.11
^ Rossarilla voisin lähteä - ehdin vaihtaa vielä kompaktin kampisetinkin siihen - oli edellinen omistaja varustanut pyörän maantie-sellaisilla :eek:.

Tahkosta:
Vaikuttavia suorituksia monilta seurakavereilta - hatunnosto!. Moni taisi ylittää itsensä.
Satuin sopivasti paikalle, kun tulit maaliin, Kare. Onneksi olit säästänyt loppuun sen verran, että jaksoit tuulettaa näyttävästi :D. Huima suoritus palkinnoille.
Omaan olen tosi tyytyväinen. Taktiikka ja tekniikka toimi. 9:20 ryhmän keulilla lähtien sain juuri itselle sopivan ajon. Toista kertaa kävi niin, että puolivälissä grandea vasta oivalsin, että tämähän alkaa olla tässä. Pitäisköhän opiskella vähän tuota reittiä...
Paikan päällä, ennen ja jälkeen kisan, olin sitä mieltä, että 60 riittää mulle mainiosti. Muutamia raportteja luettuani kuitenkin tulee mieleen josko kuitenkin kokeilisi kahta kierrosta. Sen voi vetää kuitenkin niin monella tavalla. Vannomatta paras.

Ilkka, kävin kopsaamassa sulta omaan Garminiin sen Cruisi-lenkin. Ajelin tänään jälkeä seuraillen hautausmaalta Tukon varastolle ja takaisin. Mainio reitti - tosin paluusuuntaan tuntui, kuin olisi kokoajan ajanut jotenkin vastakarvaan. Paremmalla ajalla sitten "palanut talo" siihen jatkoksi.

Mitenkäs muut Garmin-käyttäjät - oletteko "Yhdistyneet"?

I.S
04.07.2013, 07.10
Ilkka, kävin kopsaamassa sulta omaan Garminiin sen Cruisi-lenkin. Ajelin tänään jälkeä seuraillen hautausmaalta Tukon varastolle ja takaisin. Mainio reitti - tosin paluusuuntaan tuntui, kuin olisi kokoajan ajanut jotenkin vastakarvaan. Paremmalla ajalla sitten "palanut talo" siihen jatkoksi.

Mitenkäs muut Garmin-käyttäjät - oletteko "Yhdistyneet"?
Hyvä juttu, jos reitti löytyi. Siellä puolella Keravaa ja ympäristössä on kyllä mukavaa polkua. Mätiksen maastoja tulee poljeskeltua niin paljon, niin tuo on hyvää vaihtelua.

Kare >> Jos jaksan, niin voisin lähteä jostain kohdasta ajelemaan teitä vastaan tuota reitti. Tulee muuten hieman liian pitkä reissu, jos ensi ajelee keskustaan. Jos ei näy, niin olen eksynyt ...heh!

Sami-t
05.07.2013, 18.35
Mut löytää Garmin connectista omalla nimellä. Mielelläni jaan reittejä ja samalla saisin itsekin uusia ladattavaksi. Laita Patman kaveripyyntö (vai mikä se Garminilla onkaan nimeltään) tulemaan.
T: Sami Tamm

Kare_Eskola
06.07.2013, 19.43
Pasi oli yksivaihdeaktiivien lenkillä testaamassa uusvanhaa Kaffenbackia. Hyvin kulki ja hyvin pysyi näpissä. Reitti 2000 on kyllä upea ajaa näin kuivalla.

Patman
06.07.2013, 20.29
Nooh. :o
Mulla on ollut tapana lähteä itseäni kovempien kuskien kanssa lenkille. Saa kovan harjoituksen ja saattaa oppia jotain.
Lähti mehut miehestä; kilsoja 110 ja nousua 200m enemmän kuin tahkon 60.llä. Reitti kulki osin Luukin maran mukaan, sisältäen lopun juurakon, joka oli kosteana krossarille melkein liikaa. Muu osa reitistä olikin kuivaa. :rolleyes:

Kare_Eskola
11.07.2013, 08.20
Näkyykös teidän ilmot Joupiskan maran listassa? Lähetin firman kautta samaan aikaan kuin Vaasan XCO:hon, eli viime tipassa mutta silti. Vaasan listassa näkyy, Joupiskan ei.

Tällainen viesti tuli:

Morjens. Sain sihteeriltämme tiedon, että Korsolaisten ilmoittautumismaksuja on tullu tilille 90€ (3 täysmatkalaista), mutta osallistujien nimiä ja ilmeisesti myöskään luokkia ei ollut ilmoitettu.

Voitte laittaa nämä tiedot sihteerille joko sähköpostilla juhamatiasviitanen@gmail.com tai toinen vaihtoehto ilmoittaa em. tiedot lauantaina ennen kisaa ilmoittautumisen yhteydessä.

Laitoin itseni ja Jaakon tiedot sihteerille. Kuka onkaan kolmas, laittakoon omat tietonsa.

ReLe
11.07.2013, 11.26
Kuka on lähdössä vaasaan. Kyyti on, mutta yksin on tylsää ajaa. Pitää vielä neuvotella oliko emäntä lähdössä mukaan vai ei niin selviääkö onko pakko mennä omalla kyydillä.

Kare_Eskola
11.07.2013, 11.56
Me Jaakon kanssa tehdään Seinäjoki-Vaasa -turnee, mutta ollaan junitse liikkeellä.

Rsto
11.07.2013, 13.44
Täältä ilmoittautuu kolmas Sjoelle ennakkoilmoittautunut. Pitää laittaa viestiä että saa nimen listalle.
Vaasaan myös tulossa.
Mökkeilemässä vielä tämän viikon. Perhe ja kuukauden vaatteet ym. autossa joten Skoda aivan tukossa.

Esaak
11.07.2013, 15.29
Onko tänään yhteislenkkiä vai ovatko kaikki lomalla?

Patman
11.07.2013, 15.54
Voin ehkä lähteä. Kuitenkin lähempänä 19:00. Otan Esa yhteyttä (puh.) kun tiedän onnistuuko.

FatAlbert
11.07.2013, 16.13
Mä voisin lähteä kanssa, ootteko Lumolta vai mistä lähdössä? Mihin aikaan?

Onko tänään yhteislenkkiä vai ovatko kaikki lomalla?

Esaak
11.07.2013, 16.27
Voisi Vidalta yrittää 18 aikaan starttia.

Pasi: soittele kun tiedät aikataulua, niin katsotaan missä tavataan.

FatAlbert
11.07.2013, 16.36
Missäs tuo Vida on?
nim. muualta

Voisi Vidalta yrittää 18 aikaan starttia.

Pasi: soittele kun tiedät aikataulua, niin katsotaan missä tavataan.

Esaak
11.07.2013, 16.41
Missäs tuo Vida on?
nim. muualta

Lumon vieressä, filmtownin takapihalla. Odottelen siellä, pitäisi löytyä helposti.

FatAlbert
11.07.2013, 16.42
aaa ... se jumppasali ... tuun 5-10 min myöhäs!

Missäs tuo Vida on?
nim. muualta

eskoaa
19.07.2013, 11.57
Morjens kaikille!

Lomilta palauduttu ja pikkuhiljaa pääsee arkeen taas kiinni.
XCO-SM kisat sunnuntaina ja viikkoon ei ole ehtinyt ajaa yhtään, ei vissiin enää kannata treenata...

Mut huomenna lauantaina vois verrytellä Vierumäen maastoreitillä. Pidetään pienet aloitus talkoot klo 12.
Raivataan vähän uutta polkua, eli kiven pyöritystä ja aluskasvillissuuden poistoa. Kesto n.2-3h.
Ottakaa työkaluja mukaan.

Tervetuloa!

Patman
19.07.2013, 12.27
Morjen!

Pitäähän Italian ajoista palautuakin. Luulen että tauko teki hyvää ja kulkee lujaa.

^ Olen tulossa. Riittääkö lapio, rautaharava, kirves ja viikate? Entä kottikärryt - olen nähnyt hiekka ja sorakasoja niillä nurkilla?

eskoaa
19.07.2013, 12.47
Morjen!

Pitäähän Italian ajoista palautuakin. Luulen että tauko teki hyvää ja kulkee lujaa.

^ Olen tulossa. Riittääkö lapio, rautaharava, kirves ja viikate? Entä kottikärryt - olen nähnyt hiekka ja sorakasoja niillä nurkilla?

Riittää lapio, rautaharava, kirves. Jätetään hiekan levitys myöhempään, kun saadaan koneet paikalle.

Rsto
19.07.2013, 12.59
Tulossa ollaan.
Ottakaahan työkaluja siten että riittää mullekin kun mitään tuollaista en omista:)

eskoaa
19.07.2013, 15.05
Tulossa ollaan.
Ottakaahan työkaluja siten että riittää mullekin kun mitään tuollaista en omista:)

Löytyy ylimääräisiä!!

eskoaa
21.07.2013, 19.54
Morjens kaikille!

Mut huomenna lauantaina vois verrytellä Vierumäen maastoreitillä. Pidetään pienet aloitus talkoot klo 12.
Raivataan vähän uutta polkua, eli kiven pyöritystä ja aluskasvillissuuden poistoa. Kesto n.2-3h.
Ottakaa työkaluja mukaan.

Tervetuloa!

Tiistaina jatkuu klo 18. Ainakin soran levitystä tiedossa...Mikko tulee mönkkärillä ja kärryllä.

Rsto
22.07.2013, 14.50
Tiistaina jatkuu klo 18. Ainakin soran levitystä tiedossa...Mikko tulee mönkkärillä ja kärryllä.

Tulossa.

Team Korska näyttää suoriutuneen Trans Alpista. Karin ja Ilkan sijoitus ilmeisesti 132. Kokonaisaika hieman yli 49 tuntia. Laittakaahan raporttia kun kotiudutte !

Hyvä oli eilen XCO rata, järjestelyt ja tunnelma Messilässä. Onnittelut mitalisteille ja muillekin.

ReLe
22.07.2013, 16.46
Upeaa että alpeilla suoriuduttin maaliin.

I.S
23.07.2013, 13.50
Tulossa.

Team Korska näyttää suoriutuneen Trans Alpista. Karin ja Ilkan sijoitus ilmeisesti 132. Kokonaisaika hieman yli 49 tuntia. Laittakaahan raporttia kun kotiudutte !

Hyvä oli eilen XCO rata, järjestelyt ja tunnelma Messilässä. Onnittelut mitalisteille ja muillekin.
Jees kotona ollaan ja olipa hieno reissu! Aivan mielettömiä ylämäkiä ja vauhdikkaita laskuja. Tarkemaa raporttia tulee KorsKan sivuille, kunhan Karikin palaa kotiin. Kari jäi vielä Gardalle lomailemaan.

Lyhykäisyydessään kuitenkin pari sanaa. Aivan loistavasti toivivat järjestelyt ja kisakoneisto oli ammattitaitoista. Reitit olivat pääsääntöisesti hienosti merkattuja, eikä juurikaan ollut eksymisen mahdollisuutta. Myös ruoka- ja juomahuolto pelasivat mallikkaasti joka etapilla ja maalissa. Itse en ole noilla seuduilla ikinä ajellut, joten hieman yllätyksenä tuli, että mäet ovat nooooin pitkiä ...heh! Saattoi mennä päivän etapissa ensimmäiset pari tuntia vaan ylämäkeen ajamiseen. Sitten tulittin kovaa alas ja sitten taas ylös. Kovia olivat vauhdit, sillä toisen etapin asfalttialamäen huippunopeus mulla oli 75km/h ja silti porukkaa painoi ohi - peloitti :) Paikoin oli myös ihan kiva polkua ja alamäkispooria, mutta mitään "Suomi-maastopyöräilyä" ei tuolla harrasteta eli juurakot ovat vähissä. Haasteen luo suuret korkeuserot.

Jos tuota keikkaa nyt voisi jotenkin verrtata johonkin kotimaan koitokseen (näin harrastelijana) niin vähän tähän suuntaan: 7 ensimmäistä päivää Tahko 120km ja viimeinen päivä Tahko 60km - rasitustasot osuvat aika lähelle.

Omat terveysongelmatkin pysyivät hyvin kurissa ja huippuhienoa oli. Suosittelen ja jos joku innostuu ensi vuonna tuonne, niin saa kysyä ajokaveriksi.

Erityiskiitokset vielä Karille hyvästä tsemppauksesta ja Jannelle suuret kiitokset autokuskin roolista ja kaikista muista järjestelyistä!!!!!

jussig
24.07.2013, 07.42
Onko halukkaita lähtijöitä torstaina jonkinmoiselle yhteislenkille?

jussig
24.07.2013, 07.47
Eilen tiistaina oli talkoot XC-radalla. Olisin mielelläni tullut talkooavuksi, mutta tieto ei ollut kantautunut minulle asti. Varmaan on tulossa vielä seuraavatkin talkoot, niin pistäkää tietoa aktiivijäsenille s-postilla, että mahdollisimman moni osaa tulla paikalle. Rata on muuten tosi hieno ja uudet osat tekevät siitä vielä aikaisempaakin paremman.

eskoaa
24.07.2013, 10.30
Hyvät talkoot, paljon saatiin taas tehtyä.
Ens viikolla Mikko pääsee vasta keskiviikkona Mönkkärillä ja kärryllä, mut otetaan kuitenkin maanantaina eka talkoo ilta.
Avant kuitenkin käytössä ja pengerryksiä, sekä kiven pyöritystä tarjolla.

Ei jaksa talkoista joka paikkaan kirjoitella, kannattaa seurata foorumia, sekä kaiun f-book sivuja.

Torstai lenkkiä: onko kiinnostusta lähteä Hyvinkäälle kisa-reittiä ajamaan? Voin järjestää kuljetusta...

Esaak
24.07.2013, 14.34
7 ensimmäistä päivää Tahko 120km ja viimeinen päivä Tahko 60km

Hieno suoritus jo pelkästään maaliin pääsy!

Kiinnostanut tuon läpi ajaminen jo jonkin aikaa, ehkä joku vuosi saisi järjestettyä aikaa ja treeniä että voisi ajatella osallistumista.

mikkox
25.07.2013, 10.58
Lenkille vois tänään lähteä, mutta vois myös lähteä tutustumaan sunnuntain rataan Hyvinkäälle. Vaikea valinta mitä tekis. Olisko kumpaan lähdössä minkä verran porukkaa?

eskoaa
25.07.2013, 11.25
Lenkille vois tänään lähteä, mutta vois myös lähteä tutustumaan sunnuntain rataan Hyvinkäälle. Vaikea valinta mitä tekis. Olisko kumpaan lähdössä minkä verran porukkaa?

Minä ja ehkä Juuso oltais tänään lähdössä Hyvinkäälle. Ihan senkin takia meidän kannattais käydä etukäteen tutustumassa, kun lauantain virallinen harjoittelu on 8-9.45 ja meidän kisa-lähdöt 13.00 ja 14.35. Muuten joutuu viettämään kisapaikalla koko päivän.
Jos olet lähdössä, mulle mahtuu lisää kyytiin ainakin 4 pyörää kuskeineen.
Lähtö n.18.00

Esaak
25.07.2013, 12.56
Jos kyytiin mahtuu, niin voisin lähteä matkaan, vaikka ei viikonloppuna olekkaan tarkoitusta ajaa.

eskoaa
25.07.2013, 13.43
Jos kyytiin mahtuu, niin voisin lähteä matkaan, vaikka ei viikonloppuna olekkaan tarkoitusta ajaa.

Joo, mahtuu. Haen sut kotoasi, soitan matkalta.
Mulla ekaks renkaan vaihto, litkutus, jarrulevyn vaihto projektit. Kisapyörän taka navassa jotain väljää ja se jäi Lundbergille hoitoon, Jani antoi omasta pyörästään taka kiekon lainaan.

Tätä sanoisin ERITTÄIN HYVÄKSI PALVELUKSI!

mikkox
25.07.2013, 13.46
^Mä voisin myös lähteä mukaan jos kerran mahtuu. Voin tulla vaikka siihen Esalle pyörällä, kun asuu lähempänä. Oliko se noin klo 18 lähtö?

eskoaa
25.07.2013, 13.57
^Mä voisin myös lähteä mukaan jos kerran mahtuu. Voin tulla vaikka siihen Esalle pyörällä, kun asuu lähempänä. Oliko se noin klo 18 lähtö?

Joo. Koitan olla Esalla klo.18

Esaak
25.07.2013, 14.02
Olen 18 aikaan valmiina. Eskolla taisi olla minun työnumero, joka nyt lomalla ohjautuu keskukseen. Viestit tulevat perille.

KariV
26.07.2013, 23.44
Hieno suoritus jo pelkästään maaliin pääsy!
Kiinnostanut tuon läpi ajaminen jo jonkin aikaa, ehkä joku vuosi saisi järjestettyä aikaa ja treeniä että voisi ajatella osallistumista.

Tapahtuman pystyy ajamaan läpi ihan suht kepeillä pohjilla. Lähinnä pitäisi olla tuntumaa millä teholla pystyy vääntämään piiitkiä ylämäkiä ylös. /C on tietty kovilla useemman päivän kihnuttelussa eli sitä kannattaa karaista ennen moista settiä. ;)

Meillä Ilen kanssa kävi aikas loistava tuuri kelien suhteen. Vain pari kertaa tuli jokunen tippa vettä ja puolipitkiä talvitrikoita joutui käyttämään lähinnä paahtavan auringon takia. Eli ei ollu kylmää.

Koitain piakkoin väsätä kuva-pläjäyksen ja jonkinlaisen raportin reissusta. Kaikenlaista metkaa sattui reissulla. Totesin remmivetoisen fillarin omaankäyttööni sopimattomaksi, sain juomahollon + 80v italialais-mummolta ja tulihan sitä nähtyä aikamoinen tilannekin serpentiini alamäessä, kun edellä ajavan kaverin kummatkin jarrut alkoivat keittää... mutta mutta koitanpa näistä jotain raapustella.

Reissusta ompi tulossa myös jonkinlaista video-koonnosta, jos nyt kuvattu matsku on mistään kotosin...

Rickmaple
27.07.2013, 14.55
Äläs Kari maalaa liian romanttista kuvaa siitä retkestä. '11 ja '12 oli tarjolla myös sellaista säätä missä ei 3/4 pöksyt riittäny ja olisnadisti muutakin huolenaihetta kuin auringonpaiste. Kyllä se nollakeli ja räntäsade siellä heinäkuussa on ihan yhtä kylmää kuin täälläkin esim joulukuussa. Voin kertoa sit lisää jos joku on menossa. Suosittelen kyllä! Sen jälkeen ei kyl enää puhu isoista mäistä Suomessa. Täällä on vain voimanousuja. Ja maisemat on vähän eri luokkaa siellä vuorenhuippujen välissä ajellessa!

Rsto
28.07.2013, 21.16
Maanantain talkoot jää mulla väliin. Keskiviikkona pääsen.

Rsto
29.07.2013, 07.54
Olisiko kiinnostusta retkiajolle, viime syksyn "tour de Korso" hengessä ?
Katselin kalenteria ja 17.8. lauantai / 18.8. sunnuntai sopisivat hyvin.

Esim. 5-6 tuntia Sipoonkorpi, Vuosaari, Landbo...
Lähtö vaikka Kuusijärveltä klo. 9

Pääsisikös Esko & Kare oppaiksi vetämään ?

mikkox
29.07.2013, 09.42
Kyllä kiinostaisi. Tuo kyseinen viikonloppu näyttäisi olevan vielä vapaanakin :D

Kare_Eskola
29.07.2013, 09.49
On pieni mahdollisuus että käypäsen Nivalassa ajamassa kisaa, mutta muuten ilman muuta. Sunnuntai olisi joka tapauksessa parempi.

eskoaa
29.07.2013, 10.44
Tänään ja keskiviikkona 31.7. talkoita Vierumäessä, alkaen klo.18.
Retkeilyajoille mahdollisuus syyskuun puolella...

I.S
29.07.2013, 11.44

Minäkin nykyään vain retkeilen eli tuo viikonloppu sopii - ainakin alustavasti. Lomakin on tuossa vaiheessa vasta puolessa välissä :)

ReLe
29.07.2013, 14.21
Kuinkas paljon tuolla talkoiden aikana siirrytään? Mulla on tälleen alkuviikosta jatkuvasti lastenvahtinakki päällä. Mietin, että jos radalla pysyy perässä jalan niin voisin pistää pojan rinkkaan ja tulla lapioimaan. Voisi ehkä onnistuakkin tai sitten menee aika paimentamiseen, mutta kotona jumittamisen sijaan voisi YRITTÄÄ tehdä jotain hyödyllistäkin.

Retkeily kiinnostaa aina ja Eskon ehdottamana kuukautena voisi ehkä osallistuakkin.

mikkox
29.07.2013, 14.30
Viimeksi ainakin pysttiin aika paikallaan ja kaikki mönkijä kuskia lukuunottamatta olivat jalan tuolla metsässä. Ei sitä reittiä kauhean pitkää pätkää kuitenkaan kerralla saada aikaan.

eskoaa
31.07.2013, 09.31
Tänään talkoot, aika ja paikka samat kuin ennen...

Rsto
31.07.2013, 11.18
Tänään talkoot, aika ja paikka samat kuin ennen...

Tulossa.

eskoaa
31.07.2013, 12.28
Tulossa.

Tuotko rihtauspukin myös, pitää laina kiekkoa vähän oikoa.
Oli kylläkin jo saadessa heittoa...

Rsto
31.07.2013, 15.06
Oon tulossa pyörällä kun vaimo autolla iltavuorossa töissä. Sopiiko jos huomenna alkuillasta käyn tuon tiputtamassa ?

mikkox
31.07.2013, 22.55
Olikos torstaina lenkille tulijoita? Sitä vois näin kesäloman jälkeen taas vääntää itsensä yhteislenkille, eikä vain yksin eksyillä ;)

Tulipa taas lisää hienoa baanaa XCO radalle :) Hyvältä alkaa näyttää rata. Jospa ne märät kohdat olis hiekotuksen jälkeen paremmin ajettavissa märkinäkin kausina. Löytyypä radalta jopa ylämäessä kallistettumutka :D

eskoaa
01.08.2013, 09.11
^ Taidan jättää lenkin väliin.
Jos jää aikaa menen reittiä tekemään.

Mut jos joku lähtee ajamaan, käykää ihmeessä Vierumäessä ajamassa. Käyttäjä kokemuksia kaivataan...

Esaak
01.08.2013, 14.31
Voisin lähteä tänään lenkille. Olisiko klo 18 startti?

mikkox
01.08.2013, 16.15
^Joo 18.00 Vida edestä, kuten tapana on ollu.

eskoaa
05.08.2013, 07.38
Tänään ja keskiviikkona taas talkoita Vierumäessä, alkaen klo 18.

Huomenna olis B-cuppia Porvoossa.
Hyvä Maastorata, kannattaa lähteä ajamaan!

Jeromy
05.08.2013, 07.39

Mulle ainakin näillä näkymin sopii tuo viikonloppu.

Ehkä mieluummin lauantai, mutta sunnuntaikin varmaan onnistuu.

Voin toimia tarvittaessa oppaana, jos tarvis (tuttuja reittejä).

eskoaa
05.08.2013, 12.01
^ Talkoot samana viikonloppuna 17-18.8.
Tapahtuma lähestyy ja paljon viimeistely työtä jää tuolle viikonlopulle.

Patman
05.08.2013, 20.27
Tällä viikolla on illat niin bookattu, että panostan sitten tuohon viikonloppuun.
Porvooseen olen ti. lähdössä. Ennemmin en ole sinne ehtinytkään.
Finlandianpuolikkaaseen ilmoittauduin, että jaksaa vielä illalla Flow-festareille. :rolleyes:

eskoaa
07.08.2013, 10.13
Eilisen huilipäivän jälkeen voi tänään taas jatkaa talkoita, aloitus klo. 18
Hiekan levitystä ainakin ohjelmassa...

eskoaa
07.08.2013, 21.23
^ Hienosti taas reitti edistyi! paitsi vähän kalustotappioita...
Onkos ukoilla muistikuvia mun lapioista, mulla puuttuu 3kpl (ruskea puuvarsinen pistolapio, sininen metallivarsinen pistolapio, tasakärkinen hiekkalapio)

mikkox
08.08.2013, 21.18
Kuinka ei käydä lenkillä ;)

Pakko avautua, kun ei tuo lenkki sujunut tänään ihan niin kuin olisi pitänyt. Lähdin siis ajelemaan ja ajattelin kurvata Vidan kautta, jos sinne olisi joku eksynyt. Sieltä löytykin yksi mukaan. Kahdestaan suuntasimme kohti Vierumäen XC-rataa. Radalla ei ehditty kuin ensimmäisen metsikön laskuun, kun takarengas tuntui vaeltavan. Nopean tarkastelu osoitti litkujen tulevan kyljestä ulos. Nopeasti rengas irti ja heiluttelemaan. Tuntui auttavan, joten ilmaa lisää sisään. Tämä sai litkut ruiskuamaan kaaressa kyljestä, joten ei auta muu kuin sisuria sisään.

Sisärengas paikalleen ja ilmaa renkaaseen, jolloin kuului uudestaan suhinaa. Vara sisurissa oli sitten reikä. Tässä vaiheessa totesin lenkki kaverille, että tämä oli sitten tässä. Ei auta kuin soittaa vaimo hakemaan. Taluttelin pyörän Vierumäen koululle ja odottelemaan.

Pyysin vaimoa tuomaan mukanaan toisen takakiekon, ajatellen että sillä saa pyörän paremmin kattotelineeseen. Tajusin onneksi, että sillähän voi lähteä vielä jatkamaan lenkkiä. No ei kuin ajamaan uudestaan rataa. Pääsin takakallioilla olevaan uuteen droppiin saakka, kun alastulossa takarenkaasta kuuluu suhaus ja perä alkaa vaeltamaan. Tässä vaiheessa ei voinut kuin nauraa ääneen ja todeta, että paskempaa tuuri ei kauheasti voi enää olla. Kolme rengas rikkoa yhden lenkin aikana. Ei auttanut muu kuin soittaa taas vaimolle, joka oli juuri päässyt kotiin, että tuutko taikaisin...

Että näin tällä kertaa. Jospa lauantaina Finlandiassa olis parempi meno. Nyt vain pitää löytää jostain uusi takarengas. Sen verran suuri vekki tuossa Rocket Ronissa on kyljessä ja varakiekkojen renkaalla ei viitsi lähteä, kun on niin sliksi.

Mc_Mursu
09.08.2013, 10.07
^ Hienosti taas reitti edistyi! paitsi vähän kalustotappioita...
Onkos ukoilla muistikuvia mun lapioista, mulla puuttuu 3kpl (ruskea puuvarsinen pistolapio, sininen metallivarsinen pistolapio, tasakärkinen hiekkalapio)
Koiran kanssa bongasin yhden lapion. Tästä on jo useampi päivä, mutta ehkä se on vielä siellä. Pitikin kysyä onko teikäläisiltä jäänyt, mutta unohtui... Anyways semmonen rautanen pistolapio törröttänee edelleen maasta siinä kun purtsilta poikkeaa polku ylöspäin, jonka alku oli ennen karmeeta mutavelliä. Hienoa työtä, kiitos vaan näin koirankusettajankin puolesta. Lapio oli siinä polun aika alussa vas. puolella vähän syrjässä, jos lähdetään nousemaan sitä polkua ylöspäin.

eskoaa
09.08.2013, 12.27
Koiran kanssa bongasin yhden lapion. Tästä on jo useampi päivä, mutta ehkä se on vielä siellä. Pitikin kysyä onko teikäläisiltä jäänyt, mutta unohtui... Anyways semmonen rautanen pistolapio törröttänee edelleen maasta siinä kun purtsilta poikkeaa polku ylöspäin, jonka alku oli ennen karmeeta mutavelliä. Hienoa työtä, kiitos vaan näin koirankusettajankin puolesta. Lapio oli siinä polun aika alussa vas. puolella vähän syrjässä, jos lähdetään nousemaan sitä polkua ylöspäin.

Joo, ton sinisen pistolapion jo kertaalleen löysin maanantaina. Joku oli sen viime viikolla jättänyt metsään, mut nyt se on taas hukassa...

Rsto
09.08.2013, 12.57
Kuinka ei käydä lenkillä ;)

Sullahan alkoi tuo jo tiistaina kun etujarru oli mukana vain osoittain...

Mulla sama kierre alkoi myös Porvoossa tiistaina. Neljännellä kierroksella 3. sijalta paukautin alamäessä takakiekon kiveen, hieman epäonnistuneen "bunny hopin" seurauksena. Nyt kiekko uudelleen rakennettavana Hi5:ssa.
Keskiviikko aamuna lähdin maantielle palauttelemaan ennen töitä. Viisi kilometriä ja takarengasta vaihtamaan...

Viikonlopun verran pakollista ajotaukoa mökkeilyn vuoksi, toivottavasti tuo karkoittaa demonit :)

Kare_Eskola
11.08.2013, 01.14
Olikos Nivalan maralle menijöitä? Yösijaakin olisi tarjolla lähitienoolla.

KariV
11.08.2013, 10.21
Olikos Nivalan maralle menijöitä? Yösijaakin olisi tarjolla lähitienoolla.

Ehkä... Onkos kukaan ollut Nivalassa aikasemmin - onko reitillä polkua? Minkälaiset suunnitelmat Karella on? Perjantaina vissiin matkaan, mutta olisiko tarkoitus palailla jo lauantaina. Jos ainoastaan Kare on lähdössä liikenteeseen, niin meijän Mazdaan mahtuu. Olga menisi samalla kyydillä Jyväskylään(joten 3h + 2 fillaria).

Jos joku muukin on lähdössä isommalla bilikalla, niin olisin pummimassa kyytiä. Jos paluu olisi lauantaina, niin mut voisi tiputtaa kyydistä Jyväskylässä.

Kare_Eskola
11.08.2013, 11.02
Joo pe matkaan, la paluu, jos mahdollista. Mummolamajoitusta olisi tarjolla Kalajoella, josta tulisi pieni mutka pohjoiseen.

I.S
11.08.2013, 12.47
Ehkä... Onkos kukaan ollut Nivalassa aikasemmin - onko reitillä polkua? Minkälaiset suunnitelmat Karella on? Perjantaina vissiin matkaan, mutta olisiko tarkoitus palailla jo lauantaina. Jos ainoastaan Kare on lähdössä liikenteeseen, niin meijän Mazdaan mahtuu. Olga menisi samalla kyydillä Jyväskylään(joten 3h + 2 fillaria).

Jos joku muukin on lähdössä isommalla bilikalla, niin olisin pummimassa kyytiä. Jos paluu olisi lauantaina, niin mut voisi tiputtaa kyydistä Jyväskylässä.
Mä olen ollut pari kertaa. Oikeeta maastoa on ja paikoin ihan haastavaakin. Uskoisin että on Karin mieleen, varsinkin märällä :)

Itse vielä harkitsen, viitsinkö lähteä cruisailemaan noin kauas. Lomaa kyllä vielä olisi...

eskoaa
11.08.2013, 21.57
Huomenna 12.8. ja keskiviikkona 14.8. taas talkoita Vierumäessä klo 18.00 alkaen.
Luvassa silta-puiden kuljetusta ja maa-aineksien levitystä.

Rsto
13.08.2013, 09.07
Retkiajoista ensi viikonlopulle...
Oma aikataulu töiden suhteen näyttää siltä että sunnuntaina onnistuisi retkeily.
Ketkä olisivat lähdössä ?

Lauantaina pyrin ainakin pariksi tunniksi talkoisiin. Esko, millainen lauantain aloitusaika ?

eskoaa
13.08.2013, 11.15
Lauantaina pyrin ainakin pariksi tunniksi talkoisiin. Esko, millainen lauantain aloitusaika ?

Pasin s-postissa luki 10:45 kokoontuminen parkkiksella
Eli talkoita 17.-18.8. klo 10:45 alkaen.

Huomenna keskiviikkona myös klo 18 iltatalkoot.
Toivon runsasta osallistumista, kun eilen jäi silta materiaalien siirto pahasti kesken ja pitäis päästä myös soraa levittämään.

Jos joku ajelee takapolulla, niin saa niitä lautoja ja lankkuja ihan muutenkin siirrellä siltatyömaalle...

Patman
13.08.2013, 11.25
Olen tulossa keskiviikkona. Töissä mennee ainakin 18 asti, mutta tulen niin pian kuin pääsen. Viikonloppuna olen myös tulossa - molempina päivinä.

mikkox
13.08.2013, 12.39
Retkiajoista ensi viikonlopulle...
Oma aikataulu töiden suhteen näyttää siltä että sunnuntaina onnistuisi retkeily.
Ketkä olisivat lähdössä ?

Mä voisin olla lähdössä sunnuntaina ajelmaan.

Pasin s-postissa luki 10:45 kokoontuminen parkkiksella
Eli talkoita 17.-18.8. klo 10:45 alkaen.

Huomenna keskiviikkona myös klo 18 iltatalkoot.

Huomenna ainakin olen taas mönkijällä tulossa. Viikonlopusta en ole ihan varma miten ehtii. Lauantaina ehtis iltapäiväksi paikalle, jos silloin on vielä porukkaa hommissa.