PDA

Näytä tavallinen näkymä : Lenkkiseuraa etelä-Pirkanmaalta?

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Atze09
07.09.2009, 19.32
Kaikki mukaan ja uudet naamat rohkeasti lenkille, lähdössä ei jaeta numerolappuja vaan hitain määrää tahdin

Xizor
08.09.2009, 07.49
Hei!

Löytyisikö etelä-Pirkanmaan alueelta maastopyöräilyseuraa? Asun Akaassa ja olisi kiva myös saada vinkkejä hyvistä reiteistä täälläpäin :)

Atze

Mä voisin ainakin lähteä messiin...olen tosin asunut tässä Toijalassa vasta hieman reilu vuoden, joten kovin paljon ei vielä ole hyviä reittejä tiedossa. :)

znood
08.09.2009, 12.13
kuusikangas-junkkari alueella on polkuja

izmo
08.09.2009, 13.26
eikä tuolta Akaasta oo ihan kauheen pitkä matka Nokian taakse hyville kalliopoluille... tai Kangasalan harjuille...

(ja mulla semmonen käsitys että ei Akaasta saa semmosta maastolenkkiä kuin Tampereelta vaikka Kuusikankaalla muutama polkukin on)

Tom_E
08.09.2009, 15.04
Moi,

Minkä verran olet tutustunut niiden Viialan länsipuolisten metsien tarjontaan? Ainakin metsäteitä siellä on varsin kohtuullinen määrä, ehkä myös polkuja...

Itse vaikutan Toijalassa ja jos cyclolla ei viitsi lähteä kohtuu ajettavia teitä sitkuttelemaan, niin sitten suuntaan maasturin keulan tuonne toijalan etelä ja lounaispuolen metsiin. Rehellisiä polkuja en tosin ole pahemmin nähnyt. Lähinnä ne on niitä huonoja tai vielä huonompia metsäautoteitä tai uria, jotka ovat joskus olleet metsäautoteitä.
Muutenkin ne harvat polkukokonaisuudet, kuten se junkkari, on kyllä tosi nopeasti ajettu läpi ja sitten seuraavaan samanlaiseen onkin aika siirtymä asfaltilla. :(

Kyllä sitä lenkillekin voisi joskus lähteä, mutta vanhan kunto on huono...ainakin kaikkiin parempikuntoisiin verrattuna.

Atze09
08.09.2009, 19.46
Mä voisin ainakin lähteä messiin...olen tosin asunut tässä Toijalassa vasta hieman reilu vuoden, joten kovin paljon ei vielä ole hyviä reittejä tiedossa. :)

saksalainen kirjoita toivottavasti joku saa selvä!!!!:eek:
Minulle on sama ongelma että asumme vasta noin 3vuota tällä päin. Itse olen ajanut Viialasta-arajärvi-kylmäkoski-toijala ja sitten takaisin Viialaan. Suurin osa matka on metsätietä ja asfaltti. Lähinnä ajattelin että olisi ihan kiva lähtee jonkun kanssa ja etsi kuin yksin. Minulle on GPS joten kotiin löytyy ;).
Seurava kaksi viikko näytä aika huono pyöräilemisen kanalta mutta senjälken kyllä voitais katso joku tapaminen.

Gruss Atze09

Atze09
08.09.2009, 19.51
kuusikangas-junkkari alueella on polkuja

kiitos vastauksesta......
voisitko "kuusikangas-junkkari alueella":seko: tarkentaa?

znood
08.09.2009, 19.54
katso kartasta www.karttapaikka.fi (http://www.karttapaikka.fi) . Osoitteeksi esim kuusikankaantie

izmo
08.09.2009, 19.57
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=2491312&cy=6785608&scale=16000&tool=siirra&lang=FI

tossa karttaa vähän paikasta... saa suurentaa tai pienentää karttaa.
muutama viikko takaperin mentiin rossareilla Kuusikankaalta Viialaan latupohjaa
ja varmaan tossa alueella on muutama polkukin...

Atze09
08.09.2009, 20.06
Moi,

Minkä verran olet tutustunut niiden Viialan länsipuolisten metsien tarjontaan? Ainakin metsäteitä siellä on varsin kohtuullinen määrä, ehkä myös polkuja..

Kyllä sitä lenkillekin voisi joskus lähteä, mutta vanhan kunto on huono...ainakin kaikkiin parempikuntoisiin verrattuna.

Kiva että tällä päin löytyy kuitenkin joku kuka harrasta polkemista:D
Viialan länsipuolisten metsien- eli sinne vesilahden-kylmäkosken suunta?
lenkillekin voisi joskus lähteä- hyvä että joku uskaltaa luvata ja tule mukaan, kunto on ihan sama kun vaan lähtee. Olen itse nuorena paljon pyöräilyt(kilpa ja jne.) sitten melkein 13 vuota ei yhtään ja nyt vasta vuoden verran.
pidetään yhteytä ja katsotaan, kiva olisi

Gruss Atze09

Atze09
08.09.2009, 20.11
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=2491312&cy=6785608&scale=16000&tool=siirra&lang=FI

tossa karttaa vähän paikasta... saa suurentaa tai pienentää karttaa.
muutama viikko takaperin mentiin rossareilla Kuusikankaalta Viialaan latupohjaa
ja varmaan tossa alueella on muutama polkukin...

jeeps.... löytyy ... ja kiitos
mennä seuraksi sinne päin.

Atze09
08.09.2009, 20.20
katso kartasta www.karttapaikka.fi (http://www.karttapaikka.fi) . Osoitteeksi esim kuusikankaantie

hausta ei oikein löytyy, mutta izmo´n linki onnistu ...
katsotaan sitten miten siellä sitten näytä.
jos saan joku reitti kasan ja tallennettu !!!;)

Tom_E
08.09.2009, 21.00
Siitä Junkkarista...

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=Sallinkulma&y=6786516&x=2489092〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=Sallinkulma&y=6786516&x=2489092&lang=FI)

Linkissä pitäisi näkyä tuo joku "Sallinkulmantie", mikä lähtee ihan siitä Viialan keskustan kupeesta. Tuota kun vain polkee eteenpäin, tulee sinne Junkkariin ja Toijalan vesitornin kupeeseen. Siitä väliltä sitten löytyy jotain polkuja, joista osan pitäisi kartan mukaan olla jonkin pituisiakin, mutta.... Kun viimeksi ajoin tuolla nuo polut näyttivät olevan jotenkin kovin toisenlaisia.

Siellä Viialan päässä on jonkin sortin matkailukohdekin, kun suurin piirtein keskellä metsää on täyskokoinen miljoonia maksanut asfaltoitu maantiesilta, ruhtinaallisen kokoisella jalkakäytävällä. Silta on hiekkatiellä eikä oikeastaan johda minnekään, paitsi traktoriuralle. :rolleyes:

Atze09
10.09.2009, 19.04
[QUOTE=Tom_E;1228435]Siitä Junkkarista...

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=Sallinkulma&y=6786516&x=2489092〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=Sallinkulma&y=6786516&x=2489092&lang=FI)

Linkissä pitäisi näkyä tuo joku "Sallinkulmantie", mikä lähtee ihan siitä Viialan keskustan kupeesta. Tuota kun vain polkee eteenpäin, tulee sinne Junkkariin ja Toijalan vesitornin kupeeseen. Siitä väliltä sitten löytyy jotain polkuja, joista osan pitäisi kartan mukaan olla jonkin pituisiakin, mutta.... Kun viimeksi ajoin tuolla nuo polut näyttivät olevan jotenkin kovin toisenlaisia.

Sallinkulmantie on tuttu mutta en ole siellä päin ajanut! Kuulosta mielenkinoista että voitaisi siellä päin katso onko lisää polkuja jonnekin! ;)

Atze09
10.09.2009, 19.06
[QUOTE=Xizor;1227711]Mä voisin ainakin lähteä messiin...

oletko vielä kiinnostunut lähtee lenkille???

Xizor
11.09.2009, 16.49
oletko vielä kiinnostunut lähtee lenkille???

Tottakai, eli mulle passaa oikeastaan koska vaan...tosin ihan kauheella sateella ei viitsi lähteä. :)

Atze09
14.09.2009, 18.59
Tottakai, eli mulle passaa oikeastaan koska vaan...tosin ihan kauheella sateella ei viitsi lähteä. :)

Anteeksi että vastaukset kestä vähän, Velini on tullut saksasta ja on vielä tämä viikko vierailemassa. Eli ensi viikko on ehkä varmempi lähtee:rolleyes:.
mutta laitaan joka tapauksessa ajoissa viesti että ehditään sopia aika.
terv. atze09

Xizor
15.09.2009, 07.25
Anteeksi että vastaukset kestä vähän, Velini on tullut saksasta ja on vielä tämä viikko vierailemassa. Eli ensi viikko on ehkä varmempi lähtee:rolleyes:.
mutta laitaan joka tapauksessa ajoissa viesti että ehditään sopia aika.
terv. atze09

Ok, tehdään näin. Olen itse 22.9 asti pois maisemista, mutta tosiaan ensi viikolla ei muuten ole mitään ohjelmaa, joten toivotaan, että säät suosii...

Ja tosiaan kaikki kiinnostuneet sitten mukaan vaan! :)

Atze09
15.09.2009, 19.03
Ok, tehdään näin. Olen itse 22.9 asti pois maisemista, mutta tosiaan ensi viikolla ei muuten ole mitään ohjelmaa, joten toivotaan, että säät suosii...

Ja tosiaan kaikki kiinnostuneet sitten mukaan vaan!!
:)

Toivotaan että ilmat pysyy samana kuin nyt :). Näille näkymiin onnistu torstai 24.9. iltapäivä noin klo 16.00 !!!!!
Mistä päin tavataan sitten?

Atze09
15.09.2009, 19.09
Ja tosiaan kaikki kiinnostuneet sitten mukaan vaan!

Toivottavasti lisää kiinnostuneitta löytyy!!!!!

Xizor
16.09.2009, 09.08
Toivotaan että ilmat pysyy samana kuin nyt :). Näille näkymiin onnistu torstai 24.9. iltapäivä noin klo 16.00 !!!!!
Mistä päin tavataan sitten?

Jep, tuo on ihan hyvä aika. Katsotaan vielä tarkka paikka lähempänä ajankohtaa. Voidaan kyllä nähdä vaikka siellä Viialan suunnassa jossain?

Tom_E
16.09.2009, 11.53
Ehkä tapaamispiste pitäisi olla jommassa kummassa päässä sitä "Sallinkulmantietä" (virallinen nimi voi olla jotain muuta), kun sitä tässä joka tapauksessa piti ajaa. Esim Viialan päässä piste voisi olla vaikkapa: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tapaamispiste&y=6788365&x=2487959〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tapaamispiste&y=6788365&x=2487959&lang=FI)

Itse en 24.9 kovin pitkällistä lenkkiä voi tehdä, kun on illalla jo sovittua ohjelmaa, mutta kyllä sitä hetken voi mukana roikkua.

Atze09
16.09.2009, 19.18
Ehkä tapaamispiste pitäisi olla jommassa kummassa päässä sitä "Sallinkulmantietä" (virallinen nimi voi olla jotain muuta), kun sitä tässä joka tapauksessa piti ajaa. Esim Viialan päässä piste voisi olla vaikkapa: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tapaamispiste&y=6788365&x=2487959〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tapaamispiste&y=6788365&x=2487959&lang=FI)

Itse en 24.9 kovin pitkällistä lenkkiä voi tehdä, kun on illalla jo sovittua ohjelmaa, mutta kyllä sitä hetken voi mukana roikkua.

Tapaamispiste sopi minulle! Entä Xisor, sopiko vai olisiko joku muu paikka?
Ei tarvi olla mitä pitkä lenkki, katsotaan mihin suuntaa sieltä sitten pääse:).
Ajetaan Toijalaan suunta, minä ajan sitten yksin takaisin Viialaan, ei mitä ongelma:cool:

Xizor
16.09.2009, 20.08
Tapaamispiste sopi minulle! Entä Xisor, sopiko vai olisiko joku muu paikka?
Ei tarvi olla mitä pitkä lenkki, katsotaan mihin suuntaa sieltä sitten pääse:).
Ajetaan Toijalaan suunta, minä ajan sitten yksin takaisin Viialaan, ei mitä ongelma:cool:

Mulle passaa hyvin tuo, nähdään siinä sitten 16.00

Ja tosiaan ei munkaan puolesta heti tarvi mitään mahdottoman pitkään ajelle eli katellaan joku sopiva setti. :)

Atze09
17.09.2009, 06.30
[QUOTE=Xizor;1234732]Mulle passaa hyvin tuo, nähdään siinä sitten 16.00

OK. nähdän siellä sitten.
Ja kaikki muu mukaan!

Atze09
17.09.2009, 08.58
Ensimäinen Akaa/Toijala yhteislenkki, Torstaina 24.9. iltapäivä noin klo 16.00... Tapamistpaikka Viialan päässä on
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tapaamispiste&y=6788365&x=2487959&lang=FI
Kaikki mukaan!!!!!!

Atze09
18.09.2009, 12.38
Ensimäinen Akaa/Toijala yhteislenkki, Torstaina 24.9. iltapäivä noin klo 16.00... Tapamistpaikka Viialan päässä on http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tapaamispiste&y=6788365&x=2487959&lang=FI

Kaikki mukaan!!!!!!

izmo
18.09.2009, 13.47
huomenna sitten Roineen kiertoon tai osalle matkaa...?

Xizor
18.09.2009, 18.27

Itseasiassa muuten olisin ehkä uskaltautunutkin osalle reittiä, mutta olen Berliinissä tsekkaamassa maratoonia. =)

Täytyy seuraavalla kerralla kyllä liittyä matkaan jos vaan kunto piisaa...

Atze09
18.09.2009, 19.58

Mielellään tulisin, mutta olemme lähdössä Hämeenlinnaan perheen kansa. :mad:

Atze09
18.09.2009, 20.00
[QUOTE=Xizor;1236262].............. reittiä, mutta olen Berliinissä tsekkaamassa maratoonia. =)

terveisiä Berliiniin, missä päin siellä olet???
kotikaupunki on Königs Wusterhausen etelä berlin...

Hidasmuttakankee
19.09.2009, 15.18
Hups, mites multa on tää topikki ohi menny.. Eli mukana olen jos vaan pystyn karkaamaan töistä. Normaalisti pääsen 17:00 Tampereelta töistä niin tulee kiire tohon 16:00 starttiin:-) Mulla vois olla jotain reittiajatuksiakin toijala-viiala alkuasukkaana. Totuus kuitenkin on että ihan herkkureittejä näillä nurkin on vaikea kehittää. Hieno juttu jos sais porukkalenkit toimimaan!

KH-E
20.09.2009, 13.01
Mukana ollaan! mutta ei torstaina koska pääsen töistä klo16,00.mutta sitten kun saadaan aikataulut sopiin esim viikonloppusin niin varmana olen mukana.

Atze09
20.09.2009, 14.56
Hups, mites multa on tää topikki ohi menny.. Eli mukana olen jos vaan pystyn karkaamaan töistä. Normaalisti pääsen 17:00 Tampereelta töistä niin tulee kiire tohon 16:00 starttiin:-) Mulla vois olla jotain reittiajatuksiakin toijala-viiala alkuasukkaana. Totuus kuitenkin on että ihan herkkureittejä näillä nurkin on vaikea kehittää. Hieno juttu jos sais porukkalenkit toimimaan!

Moi, ja kiitos kiinnostuksesta:). Topikkin kanssa mulle on vähän ongelma, se poistu aina kun on yksi päivä ei ole mitä kirjoitettu!!!!! Ehkä joku tietä jonkun niksi vielä siihen ongelman. Toivottavasti pääset ajoissa! Torstaihin on vielä aika ja eka startaus olisi varma aika kiva saada mahdoliseman paljon porukka mukaan, joten puolisen tunti voidaan varma siellä odota.;)

Atze09
20.09.2009, 15.01
Mukana ollaan! mutta ei torstaina koska pääsen töistä klo16,00.mutta sitten kun saadaan aikataulut sopiin esim viikonloppusin niin varmana olen mukana.

Harmilista että aikataulu mene niin tiukka, mutta ilmoitamme tällä sitten miten lähdemme missä päin!!!!!
Pistäkää sana kiertämän!!!!

Atze09
20.09.2009, 15.03

Miten Roineen kierto meni????

Xizor
20.09.2009, 17.50
[QUOTE=Xizor;1236262].............. reittiä, mutta olen Berliinissä tsekkaamassa maratoonia. =)

terveisiä Berliiniin, missä päin siellä olet???
kotikaupunki on Königs Wusterhausen etelä berlin...

Majapaikka on tässä Wittenbergplatzin lähellä eli ihan hyvällä paikalla. =)

Tosiaan olen itekin tässä hieman havainnut, että ainakin Toijalassa tuntuu olevan hyvät polut aika vähissä...ja tunne vaan vahvistuu kun kerran natiiviasukkaan suustakin kuulee saman.

Valkeakosken nurkilla tai Sääksmäellä (Rapolan harju?) saattais olla enemmän ajettavaa jos jaksaa sinne asti lähteä. =)

Atze09
20.09.2009, 19.55
[QUOTE=Atze09;1236352]
,...... että ainakin Toijalassa tuntuu olevan hyvät polut aika vähissä...ja tunne vaan vahvistuu .......

Valkeakosken nurkilla tai Sääksmäellä (Rapolan harju?) saattais olla enemmän ajettavaa jos jaksaa sinne asti lähteä. =)

Valkeakosken asti on ihan ok, ainoa aika on iltapäivälle aika rajoitettu!!!:(
Jos semmoinen lenkki siirrettään vaikkapa viikonloppuisin????

Ajoin perjantai sallinkulmasta--)junarata pitkin junkkarintien asti ja sitten metsään ja ilmeisesti löysin siellä sitten näitä polkuja mistä te jo olitte!!!
Oli ihan kiva mutta 15 km tuli vaan:mad:.
katsotaan mitä muut sano

Tom_E
20.09.2009, 22.39
Jos ja kun rukkaamme noita aikoja ja päiviä kaikille paremmin sopiviksi, niin omalta osaltani täytyy sanoa, että oikeastaan mikä tahansa muu päivä käy paremmin kuin torstai. Torstai on meinaan viikon ainoa päivä, milloin minun on oltava kotona viimeistään klo. 18.

Kyllä sieltä junkkarin suunnastakin kilometrejä jotenkin saa puristettua, jos oikein kovasti yrittää, mutta ei siellä tosiaan taida mitään pitkää yhtä jaksoista settiä löytyä.

Jostain karttapaikasta löytyvät polut ja muut eivät tuolla maastossa välttämättä näytä "ihan" samalta kuin niissä kartoissa.

Hidasmuttakankee
21.09.2009, 10.23
Sain tällä tietoa tuon to iltapäivän vapaaksi:). Olen toisen nöösin eli Heinonen-Eräveden kanssa ajellut lenkkiä joka kulkee seuraavasti. Viialan hukarilta "pumpparille" josta pääsee metsien kautta sontulantielle... sitten pieni siirtymä asfaltilla/soralla. Tämän jälkeen jälleen metsäpolkua/tietä pitkin kuusikankaan pururadalle. Täältä sitten eteenpäin vastamuuttaneillekin jo tuttuja? polkuja kohti junkkaria ja viialaa. Lenkille tulee mittaa n.24km mutta pikku "sakkokierroksilla" tuohon saa kikkailtua hieman lisää mittaa. Katsotaan torstaina mihinpäin mennän!

Xizor
21.09.2009, 11.17
Sain tällä tietoa tuon to iltapäivän vapaaksi:). Olen toisen nöösin eli Heinonen-Eräveden kanssa ajellut lenkkiä joka kulkee seuraavasti. Viialan hukarilta "pumpparille" josta pääsee metsien kautta sontulantielle... sitten pieni siirtymä asfaltilla/soralla. Tämän jälkeen jälleen metsäpolkua/tietä pitkin kuusikankaan pururadalle....

Varmaan tuollainen 20-25 km on ihan passeli torstaina....saadaan pää auki niin sitten voi jatkossa pähkäillä jos tosiaan on yleistä kiinnostusta lähteä tutkimaan polkuja lähikuntien suuntaan. Tosin sellaiset reissut pitää ehkä ajoittaa sitten viikonlopuiksi. =)

Hidasmuttakankee
21.09.2009, 14.42
Varmaan tuollainen 20-25 km on ihan passeli torstaina....saadaan pää auki niin sitten voi jatkossa pähkäillä jos tosiaan on yleistä kiinnostusta lähteä tutkimaan polkuja lähikuntien suuntaan. Tosin sellaiset reissut pitää ehkä ajoittaa sitten viikonlopuiksi. =)

Juuri näin!

Reiteistä:

paras pätkä mitä olen lähikulmilla ajanut löytyy hervannan ja Valkeakosken välistä, oliskohan se pirkan taivalta? Ongelma on että en taida löytää polun alkua kummastakaan päästä, savon tien varresta se kyllä löytyy mutta kivempi se olisi ajaa tyyliin vlk-hervanta-vlk

Mikäli joku osaa näyttää kartalta mistä ko. polku valkeakoskelta lähtee niin linkki ois kiva, Kiitos!!

Atze09
21.09.2009, 14.52
Sain tällä tietoa tuon to iltapäivän vapaaksi:). Olen toisen nöösin eli Heinonen-Eräveden kanssa ajellut lenkkiä joka kulkee seuraavasti. Viialan hukarilta "pumpparille" josta pääsee metsien kautta sontulantielle... sitten pieni siirtymä asfaltilla/soralla. Tämän jälkeen jälleen metsäpolkua/tietä pitkin kuusikankaan pururadalle. Täältä sitten eteenpäin vastamuuttaneillekin jo tuttuja? polkuja kohti junkkaria ja viialaa. Lenkille tulee mittaa n.24km mutta pikku "sakkokierroksilla" tuohon saa kikkailtua hieman lisää mittaa. Katsotaan torstaina mihinpäin mennän!

Kuulosta aika lupavalta ja pituus on ihan ok iltapäivä lenkiksi. :D

Atze09
21.09.2009, 15.02
[QUOTE=Tom_E;1237884]Jos ja kun rukkaamme noita aikoja ja päiviä kaikille paremmin sopiviksi, niin omalta osaltani täytyy sanoa, että oikeastaan mikä tahansa muu päivä käy paremmin kuin torstai. Torstai on meinaan viikon ainoa päivä, milloin minun on oltava kotona viimeistään klo. 18.

Oma osaltani on taas niin että torstaina ja maanantaina olisi parhaita päiviä lähtee lenkille. Toinen mahdollisuus lenkille voisi olla vaikka viikonloppuisin isoille porukalle ja viikossa voidaan täältä ilmoita milloin kukka lähtee ja kaipaa seuraa?????? Iltapäivät tule muuten kohta jo aika pimeä!!
Ensi viikonloppu näytä vaan jo niin täynnä että sanoin heti että en pääse. :mad:

Atze09
21.09.2009, 17.09
HUOM......
Laittakaa kaikki vielä omat ajatukset näistä lenkkipäivistä!!!!!!!!!!! En halua itse päätä miten me saamme tämä pyörimään.
atze sopivat ma, to, pe, la, su

Xizor
21.09.2009, 18.54
Juuri näin!

Reiteistä:

paras pätkä mitä olen lähikulmilla ajanut löytyy hervannan ja Valkeakosken välistä, oliskohan se pirkan taivalta? Ongelma on että en taida löytää polun alkua kummastakaan päästä, savon tien varresta se kyllä löytyy mutta kivempi se olisi ajaa tyyliin vlk-hervanta-vlk

Ajelin kaverin kanssa viime kesänä juurikin Hervannasta Valkeakoskelle. En nyt ihan varma ole siitä reitistä, mutta alku taisi olla sitä Birgitan polkua(?) ja sitten lopulta päädyttiin Valkeakoskella Eerolan kulmille. Tarkoitus oli päästä suoraan porukoiden mökille Vlk-Kangasala tien varteen, mutta vähän suunnistettiin ohi. =)

Mutta tosiaan joku vlk-hervanta-vlk voisi olla jonain viikonloppuna ihan jees. Ite olen alunperin kotoisin Valkeakoskelta, joten muistelisin, että sieltä nurkilta löytyis muitakin tsekkaamisen arvoisia polkuja...täytyy tutkia asiaa.

Hidasmuttakankee
21.09.2009, 19.33
Jep, selvitetään tota reittiä.

Minulle käy ti,ke,to,pe,la,su...tosin la olen välillä töissä.
Viikolla nää ehtoot pimeneekin jo liian nopeesti:mad:

Atze09
21.09.2009, 20.57
Aika pitkä tule jos lähdetään tältä päin ajelemaan, suora mittaus kartasta akaa-vkl-herv.-vkl-akaa noin 70 km.
Mutta ihan kiva kyllä kulosta mielellään tulen mukaan.

Xizor
21.09.2009, 21.38
Mulle käy oikeastaan kaikki viikonpäivät, mutta tietty joskus saattaa olla jotain menoa/estettä.

Viikonloppuisin käy pidemmätkin lenkit, mutta viikolla ainakin tähän aikaan syksystä pitänee pitää lenkit sen mittaisina, ettei tarvi pimeessä ajaa...ite en ainakaan kovin mielellään lähde metsään lampun kanssa. =)

Tom_E
21.09.2009, 23.14
Minulle käy kyllä valopäälenkitkin, ainakin jos lampun akku on vielä kohtuu kunnossa. Kovin pienelle ja kivikkoiselle polulle en ehkä lähtisi, mutta muutoin "pimeys" ei ole ongelma.

Hidasmuttakankee
22.09.2009, 09.55
Tom E on oikeassa, kyllä nykyvaloilla voi helposti ajaa pimeässä, minulle siis käy pimeekin mutta ensin täytyy tehdä pikku investointeja..:rolleyes:

Atze09
22.09.2009, 19.08
Lähdin eilen illalla klo 19.00 Toijalan suunta junkkarin läpi ja tunnin jälkeen oli kyllä jo aika pimeä että lähdin sitten tietä pitkin takaisin Viialaan. Ehkä oli jo liian myöhän!!!

Atze09
22.09.2009, 19.09
Ensimmäinen Akaa/Toijala yhteislenkki, Torstaina 24.9. iltapäivä noin klo 16.00... Tapaamispaikka Viialan päässä on
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...487959&lang=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tapaamispiste&y=6788365&x=2487959&lang=FI)
Kaikki mukaan!!!!!!

Atze09
23.09.2009, 11.28
Kuka on huomenna lähdössä, Hidasmuttakankee, Xisor oletteko vielä tulossa??
Ymmärsin niin että ERävesi ja Tom ei pääse !!???

Hidasmuttakankee
23.09.2009, 12.18
Minä olen iltapäiväksi järjestänyt vapaata ja olen siis tulossa. Kiitos Atze aktiivisuudesta :)

Xizor
23.09.2009, 13.01
Kuka on huomenna lähdössä, Hidasmuttakankee, Xisor oleteko vielä tulossa??
Ymmärsin niin että ERävesi ja Tom ei pääse !!???

Jes, mä olen tulossa. Aloin jo tuossa miettiä, että olisko porukalla innostusta ottaa viikonloppuna vähän pidempi reissu jonnekin kun kerran on lupailtu niin hyviä kelejä? :)

Atze09
23.09.2009, 16.49
Jes, mä olen tulossa. Aloin jo tuossa miettiä, että olisko porukalla innostusta ottaa viikonloppuna vähän pidempi reissu jonnekin kun kerran on lupailtu niin hyviä kelejä? :)

Olisi varma kiva kun joku muu ota viikonloppu reissut hoitoon koska ensi ja seuraava vk.-loppu näytä aika paha!!!!:mad: Vaikka tekisi tosi paljon mieli lähtee mukaan.

Atze09
23.09.2009, 19.30
Yhteislenkit----) kävisikö niin että lähdetäänkö jatkossa joka keskiviikko noin klo 18.00 ja sitten katsotaan vielä viikonloppuja, ainakin kysely mukaan pitäisi sopi.
Sain vaimon kanssa puhuttu:D, muuten keskiviikko ei onnistui minun osalta !!!!:p

Atze09
23.09.2009, 19.32
Ensimmäinen Akaa/Toijala yhteislenkki, Torstaina 24.9. iltapäivä noin klo 16.00... Tapaamispaikka Viialan päässä on
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...487959&lang=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tapaamispiste&y=6788365&x=2487959&lang=FI)

Kaikki mukaan!!!!!!ja sana kiertämään :eek:tämä ei ole mitä PRO tapahtuma :cool:

Tom_E
24.09.2009, 13.49
Enpä ole tainnut sanoa, että en olisi tulossa, joten tulossa ollaan. Jalat on kyllä eilisen suht tuulisessa kelissä tehdyn maantielenkin jälkeen sellaista hyytelöä, että saas nähdä meneekö ihan kokonaan kävelyksi. :rolleyes:

Atze09
24.09.2009, 19.03
Hyvä ilta kaikille..
Hiki tuli ja reitti oli sopiva juurinen ja kivikoinen. Ensimmäinen lenkki (25 km) on takana ja KIVA:) oli. SUUR kiitos Hidasmuttakankeelle hienoista reitistä. Neljä nöösi oli lenkille ja lisää hulluja on toivottavasti tulossa.
Tänne vaan mukaan ilmoittamaan:cool:

Hidasmuttakankee ja Xisor on pähkäillemassa viikonloppuksi joku juttu:D

Xizor
24.09.2009, 19.27
Hyvä ilta kaikille..
Hiki tuli ja reitti oli sopiva juurinen ja kivikoinen. Ensimmäinen lenkki (25 km) on takana ja KIVA:) oli. SUUR kiitos Hidasmuttakankeelle hienoista reitistä. Neljä nöösi oli lenkille ja lisää hulluja on toivottavasti tulossa.
Tänne vaan mukaan ilmoittamaan:cool:

Hidasmuttakankee ja Xisor on pähkäillemassa viikonloppuksi joku juttu:D

Jes, hyvää settiä...en olisi uskonutkaan, että täältä kumminkin noinkin hyvää polkua löytyy. Poljin sitten vielä sieltä Viialasta yksin Junkkarin kautta takaisin Toijalaan ja kilsan päässä kotoa alkoi jo hieman reisissä tuntua kun oli viimeksi syönyt 11.30 päivällä. :)

Suuret kiitokset oppaalle ja tosiaan tutkaillaan sitä sunnuntain lenkkiä jos lähtisi tsekkaamaan sen vlk-hervanta välin polkuja.

Tom_E
24.09.2009, 20.47
Moikka,

Suuret kiitokset myös täältä niin oppaalle kuin muillekin lenkillä olleille. Tosi kivaa oli, vaikka maasto olikin allekirjoittaneelle toisinaan "aika" haasteellista. :rolleyes: Aika paljon oli lenkillä myös sellaista pätkää, mitä en ole kuuna päivänä ennen ajanut ja sehän on aina mitä mielenkiintoisin juttu!

Toivottavasti saadaan tästä jonkinlainen kimppalenkkiperinne aikaiseksi! :)

Hidasmuttakankee
24.09.2009, 20.57
Ehtoota ja kiitoksia kovasti seurasta! Tosi hienoa että löytyy uusia kasvoja mieluisan harrastuksen pariin, tästä saa varmasti lisävirtaa :)

Seuraava lenkki alustavasti su 27.9 lähtö n.klo 16:00
Kohteena todennäköisesti vlk-hervanta polku, odotellaan Xisorin raporttia lähtöpaikasta...:rolleyes:

koskissakin kuulemma vois olla kiinnostuneita, tervetuloa mukaan, rennolla meiningillä mennään.

Tom_E
24.09.2009, 21.21
Onkos jollain sellaista peltilehmää, millä saa kuljetettua useammankin putkikamelin kerralla? En meinaan ole aivan varma, kuinka on omien kuljetusvälineiden kanssa...

Xizor
24.09.2009, 21.39
Katselin juuri tuota vlk-hervanta reittiä yhdestä Sportstracker tiedostosta...vaikuttaa aika selkeältä eli varmaan Rutajärvelle asti ja takaisin voisi olla sopiva setti sunnuntaille.

Täytyy ehkä sitten teipata kännykkä pyörään kiinni ja luntata siitä välillä. :D

Tutustun myös vielä retkikarttaan jos vaikka siitä olisi apua polkujen etsimisessä. Tuo meidän reitti oli kaukana optimista ja sisälsi rutajärvi-vlk välillä hieman liikaa umpimettässä ajamista ja hiekkateitä. :)

Mulla ainakin on automobiili käytössä ja pyöräteline johon mahtuu kaksi pyörää. Tietty jos jollain on isompikin teline hallussa niin sekin passaa että käytetään sitä.

Xizor
25.09.2009, 11.04
Tsekkailin hieman foorumia ja löytyi aika hyvä kartta eli Vlk (Roukko) => Rutajärvi.

http://www.students.tut.fi/~talehton/valkeakoski_p.jpg (http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_p.jpg)

Tuota voisi melkein koittaa sunnuntaina? Olikos se niin, että lähtö olisi 16.00 vai pyritäänkö siihen, että ollaan 16.00 jo lähtöpaikalla?

Mietin vain tuon lenkin pituutta siltä kantilta, että ei tarvi ajaa pimeässä kun ei vielä tuota valaistusta ole hommattuna. :)

wanderer
25.09.2009, 11.18
Tuo Roukko- Etelä-Hervanta -väli on Pirkan Hölkän uraa. Purulla tasoitettua polkua ja hiekkatietä. Matkalla on harvakseltaan Pirkan Taival-kylttejä, joita seuraamalla päätyy Hervannan suuntaan.

Olisin muuten vaikka voinut toimia oppaana tuota väliä n. 6v sahanneena, mutta en taida ehtiä viikonloppureissulta ajoissa.
Valkeakosken polkupohjia ja spekulointia löytyy tuosta säikeestä (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1142985).

izmo
25.09.2009, 11.22
vois tulla Tampereen suunnasta vastaan ja näyttään reittiä mutta taitaa olla Lamminpään maraton cupin kilpailuissa suurin osa lenkkeilijöistä sunnuntaina...
reitti on kyllä aika helppo Valkeakoskelta Tampereelle mutta on siinä muutama paikkakin missä voi erehtyä suunnasta...

KH-E
25.09.2009, 17.08
Tervehdys!
olisin kyllä mieluusti lähdössä sunnuntaina lenkille mut kun on noi pojan ristiäiset pahasti samoihin aikoihin,eli jos lähtöaika olis vaikka klo 16,30 valkeakoskella(jossain) niin voisin ehtiä mukaan .....??

Xizor
25.09.2009, 17.12
Tervehdys!
olisin kyllä mieluusti lähdössä sunnuntaina lenkille mut kun on noi pojan ristiäiset pahasti samoihin aikoihin,eli jos lähtöaika olis vaikka klo 16,30 valkeakoskella(jossain) niin voisin ehtiä mukaan .....??

Kyllä tuo ainakin mulle passaa....kelit pitäis olla suht lämpöiset, joten tuossa kumminkin ehtii ainakin sen 3 tuntia ajaa ennen pimeän tuloa.

Hidasmuttakankee
25.09.2009, 18.26
Tervehdys!

Tunsin miehen joka oli poikansa ristiäisten aikaan jänismettällä... oli oman osuutensa jo kuulemma hoitanu eikä nähnyt tarpeelliseks olla paikalla. ÄLÄ TEE TÄTÄ!! Tais olla ukko oman aikansa "audimies" :D

Asiaan, eli sunnuntai 16:30 sopii mullekin hyvin. Missä nähdään?
Tom kysyi aiemmin kyytejä, mullakin on tarvittaessa mahku jeesata.

Olis se hienoo jos Izmo tai Wanderer lähtis oppaaksi kun kiireiltään kerkee ja voitas mekin joskus lähtee vaikkapa kanuunoiden matkaan?...jos huolitaan?

Taisin muuten olla liian kevyellä vaatetuksella liikenteessä eilen kun tuntus kärsivän viluoireista, onneks on pari iltaa aikaa lääkitä:o

.

Atze09
25.09.2009, 20.47
Onko Lähtöpaikka siellä ruokossa, näytä kovasti asuinaluetaksi onko siellä parkkipaikkaoja.?:seko:??? Yritän kovasti että pääsen vielä mukaan

wanderer
25.09.2009, 22.01
Parkkipaikkoja löytyy vaikka Kenraalintorin S-Marketilta, Roukon/Tyryn koulun pihalta tai sitten Roukon latujen parkkikselta..ei ole varmasti ongelma.

Xizor
25.09.2009, 22.38
Jos vaikka tässä nähtäisiin 16:30 :

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&y=6797316&x=2501151&lang=FI

En nyt muista heti, että oliko tuo joku päiväkoti tms. mutta mielestäni siinä oli iso piha. :)

Tom_E, voin tulla noukkimaan sut 16.00 aikoihin? Kerro vaan osoite missä nähdään.

Muut osallistujat tulee sitten ilmeisesti sieltä Viialan puolelta 1-2 autolla?

wanderer
25.09.2009, 22.43
^ Toi paikka on nimenomaan Roukon koulu.

Xizor
25.09.2009, 22.50
^ Toi paikka on nimenomaan Roukon koulu.

Jes, niin olikin. :) Asuin kyllä Valkeakoskella ekat 18 vuotta, mutta eihän sitä nyt enää kaikkea muista...

znood
25.09.2009, 23.02
ainoat paikat joissa voi hervantaan roukosta ajaessa mennä sekaisin ovat:
* rutajärvi-vähäkausjärvi (noin 3-4km tietä, jossa pitää kääntyä T-risteyksestä oikealle roukosta tultaessa)
* taivalpirtin jälkeen, jolloin ei pidä seurata hervannan (hiihto)opasteita vaan ajaa vasemmalle päinvastaiseen suuntaan ja koivuviidan talon pihan läpi
* koivuviidalta ajetaan tietä hervantaan, jos haluaa teknisempäåä niin pitää tietää paikat ettei joudu työntämään kymmeniä kilometrejä.
Mahdollisia reittejä teknisyysjärjestyksessä taivalpirtti-hervanta:
-Ruutananjärveltä houkanvuoren yli ja hervantajärven kalliolta majarannan seutuville
-Birgittaa koivuviidasta sähkölinjalle saakka, ja sitten tietä riipinkorven taipaleelle, seuraavasta tiestä takaisin matinlahdentielle ja tietä kunnes päällyste alkaa, tämän jälkeen vasemmalle metsittyneen mökkipihan läpi takaisin kaarinanpolulle jota riipinkorven ja lautasillan yli vanhalle hervannantietä
-helpoin reitti tietä

hervanta-roukko on alle 2h reissu, joten sen voi ajaa edestakaisinkin.

izmo
25.09.2009, 23.37
Tullaan varmaan vielä syksyllä tai talvella ajaan niin sanottu Lempäälän kierros että jos Akaasta on mielenkiintoa tulla mukaa niin teretulemas. lähtö on perinteisesti ollut Euromarketin parkkipaikalta ja lähtöaika ilmoitetaan myöhemmin...

znood
25.09.2009, 23.46
normaalisti ajetaan silloin kun lumi maassa ja maa ehkä kevyesti jäässä jolloin kurakot ei tunnu

Hidasmuttakankee
26.09.2009, 16.36
Lähtöpaikka ja aika huomenna ok, otan Heinosen kyytiin lähteissäni. Atzekin mahtuu varmaan samaan mikäli pääset, ilmoita vaan jos tuut niin koukkaan sut samalla kun mennään (noin klo 16:00 huomenna).

Kiitos T:reen äijille, tullaan mieluusti perään kun kuljette täälläpäin:)

Atze09
26.09.2009, 19.01
Kiitos tarjouksesta mutta taidan jätä huomiseen lähtö väliin:mad: Perjantai(klo6-19) ja lauantai(klo7-19) olivat työn merkeissä ja välille on ihan kiva kökötä vaan..
Odotan teidän keskustelu miten reissu oli ja olen 100% sitten keskiviikko lähdössä:cool:

Atze09
26.09.2009, 19.05
Tullaan varmaan vielä syksyllä tai talvella ajaan niin sanottu Lempäälän kierros että jos Akaasta on mielenkiintoa tulla mukaa niin teretulemas. lähtö on perinteisesti ollut Euromarketin parkkipaikalta ja lähtöaika ilmoitetaan myöhemmin...

Odotetaan ajankohta ja olisi kiva jos saadaan tännekin pieni vinkki lähdöstä:D

Hidasmuttakankee
26.09.2009, 19.57
[QUOTE=Atze09;1242685]Kiitos tarjouksesta mutta taidan jätä huomiseen lähtö väliin:mad: Perjantai(klo6-19) ja lauantai(klo7-19) olivat työn merkeissä

Yep, olin ite tänään kotona 16:30.. 6pv työviikko on perseestä:mad:
Kiva kuitenkin että on töitä...

Mieti Atze valmiiks mihin mennään keskiviikkona, lähtö on vasta n.18:00? ilmoitan ajoissa jos pääsen karkaamaan töistä..

Atze09
27.09.2009, 07.49
OLEN TULOSSA :eek: Heitetään kameli takakontin ja meno, niska on vielä jumissa mutta kun kaikki on lähdössä on pako olla mukana:D
Eli nähdään siellä olisin voinut ota tom suora Toijalasta (olemme siellä syyntärille) mukaan mutta autoon en saa enempää mahtumaan.

Hidasmuttakankee
27.09.2009, 08.46
Hyvä että pääset mukaan, otan Heinosen kyytiin ja näemme lähtöpaikalla.

Xizor
27.09.2009, 18.52
No niin, Valkeakoski - Rutajärvi väli on tsekattu. Hieman alussa meinasi suunnistus ontua, mutta varmaan tosiaan johtui siitä yllättävästä mäestä. :o

Reitti oli aika raskasta ajettavaa paksun ja märän hakekerroksen takia, mutta ihan hauskaa silti oli. :)

Tässä vielä tuo reitti:

http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1636697

Atze09
27.09.2009, 18.53
Takaisin olaan taas ja tuore latupohja oli aika raskaasti ajettava. Akaan junkster´s oli reilusti 5pääinen :) kun ajatelleen että toinen lenkki on vasta takana.
Seuraava lenkki on keskiviikkona niin on sovittu:cool: lähtöpaikasta linkki vielä tulossa:p

Hidasmuttakankee
27.09.2009, 20.28
Totta puhutte, lenkki oli suht lyhyt mutta sykettä piisas! Nähdääs taas.

Atze09
27.09.2009, 20.49
Keskiviikon lähtö ja mahdollinen reitti !!!! Vai mitä sanotte?:cool:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=2485758&y=6787813&text=L%C3%84HT%C3%96&scale=40000&action=link&mode=〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=2485758&y=6787813&text=L%C3%84HT%C3%96&scale=40000&action=link&mode=&lang=FI)

Lähtö on siis vanhan Turuntien ja Arajärven risteys klo 18.00

jeepppppii linkki onnistu, en ole mitä koneguru siksi hyppään tuolista

Tom_E
27.09.2009, 22.00
Joo, mukava oli lenkki taas, jos kohta puruilla tosiaan rullas hieman nihkeästi. Noh, eipä se ottanut mitään pois siitä, että tälläkin kertaa tuli taas nähtyä uusia paikkoja ja kartutettua paikallistuntemusta. :)

Perskules, luulin hymyileväni siinä Xizorin järkkäämässä ryhmäkuvassa, mutta sama myrtsi naama näyttää olevan tuossakin kuvassa...Eipä ole ihme, ettei baarissa koskaan käy flaksi. :rolleyes:

Omat dokumentaatio räpsyni sekä tracker-tiedosto löytyvät tuolta:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1636291

Tuo minun settini kylläkin arpoo kuvat ihan minne sattuu ja korkeuskäyrätkään eivät yleensä muistuta planeetta maata, mutta...eipä tuo haitanne. :)

znood
27.09.2009, 22.04
Tuosta kääntöpisteestä oikeellepäin tietä vaan 2km niin vähäkausjärven laavulta 500m eteenpäin tietä ja se purupolku jatkuu.

Atze09
28.09.2009, 15.02
Ostin tänään tämä lamppu :eek: ja testaisin kellerissa ja aika valoisa vehje oli tai on.
En tiedä onko se nyt hyvä vai ei ainakin jotain varma näkee
http://grafot.com/velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=579&products_id=1233&zenid=713ad3e9b9cd184bffc68cb561db448a

Xizor
28.09.2009, 16.55
Mulla jää nyt kyllä valitettavasti keskiviikon yhteislenkki väliin kun tuli työkeikka Hesaan....viikonloppuna pääsen kyllä taas.

Olisko kiinnostusta koittaa lauantaina ottaa se vlk-hervanta-vlk reitti jos kelit suosii?

Harmi, että tuo Pirkan Hölkkä on sunnuntaina...sen jälkeen varmaan saattais olla reitti aika hyvässä kunnossa kun n. 2000 jalkaparia talloo sen läpi. :D

znood
28.09.2009, 17.11
Harmi, että tuo Pirkan Hölkkä on sunnuntaina...sen jälkeen varmaan saattais olla reitti aika hyvässä kunnossa kun n. 2000 jalkaparia talloo sen läpi. :D

Juuret nousevat kyllä, mutta on varmasti kovassa kunnossa ellei lykkää kovia sateita :)

Atze09
28.09.2009, 17.11
[QUOTE=Xizor;1244097]Mulla jää nyt kyllä valitettavasti keskiviikon yhteislenkki väliin kun tuli työkeikka Hesaan....viikonloppuna pääsen kyllä taas.

Harmi mutta ei voi mitä ensi kerran taas. Joku tällä foorumissa sano jossain " ainoa mitä häiritse tämä harrastus on työ " mutta hyvä on että on vielä töittä :D !!!

Atze09
28.09.2009, 18.57
Keskiviikosta 30.09
Kävijöitä on olut viime 3 viikon aikana aika reilusti (2000) ehkä uusi kasvoja löytyy
Keskiviikon lähtö...... linkki

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=2485758&y=6787813&text=L%C3%84HT %C3%96&scale=40000&action=link&mode=〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=2485758&y=6787813&text=L%C3%84HT%C3%96&scale=40000&action=link&mode=&lang=FI)

.... ajattelin että ajetaan Isosuo asti sitten oikealle- Pirttimäki asti oik. pieni polku tai sitten suora tarkoitus on karstunkorpi ja karstunjärvin ympäri ja sitten Riuttonkulma-) Tuomaala ja vasemalle takaisin

Atze09
29.09.2009, 13.39
Kaikki mukaan......

Keskiviikosta 30.09
Kävijöitä on olut viime 3 viikon aikana aika reilusti (2000) ehkä uusi kasvoja löytyy

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=2485758&y=6787813&text=L%C3%84HT %C3%96&scale=40000&action=link&mode=〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=2485758&y=6787813&text=L%C3%84HT%C3%96&scale=40000&action=link&mode=&lang=FI)

.... ajattelin että ajetaan Isosuo asti sitten oikealle- Pirttimäki asti oik. pieni polku tai sitten suora tarkoitus on karstunkorpi ja karstunjärvin ympäri ja sitten Riuttonkulma-) Tuomaala ja vasemalle takaisin

Atze09
29.09.2009, 16.14
Onpas hiljaista tällä :seko:.
Onko kaikki vielä miettimässä satako huomenna vai ei?? Xisor on huomenna pois entäs muut???

KH-E
29.09.2009, 19.19
Jep jep! minultakin jää lenkki väliin joudun oleen kotona lapsnlikkana klo 19,00 asti mutta katsotaan viikonloppuna jos vaikka ehtis lenkille . .

Atze09
29.09.2009, 19.34
Jep jep! minultakin jää lenkki väliin joudun oleen kotona lapsnlikkana klo 19,00 asti mutta katsotaan viikonloppuna jos vaikka ehtis lenkille . .

Olen kuulunut HmK.-sta jo että sinulle jää ehkä väliin, ei voi mitä!!! Viikonloppuna itse en pääse mutta Xisor ja HmK keksi varma jonkun reitti:D

Atze09
29.09.2009, 19.35
Onko Tom huomenna tulossa!!!!!

Hidasmuttakankee
29.09.2009, 19.37
Toinen Kari on mukana. uudet naamat rohkeasti lenkille, lähdössä ei jaeta numerolappuja vaan hitain määrää tahdin:)

Hidasmuttakankee
29.09.2009, 19.43
[QUOTE=Xizor;1244097]
Olisko kiinnostusta koittaa lauantaina ottaa se vlk-hervanta-vlk reitti jos kelit suosii?

Tiedän ennakkoon että mulla on lauantaina hieman pää kipee:D
Minulle sopii mieluummin sunnuntaina johonkin mutta vlk-herwood-vlk välillä on sillon se pirkan hölkkä. Suunnitellaan..

Atze09
29.09.2009, 19.51
Kaikki mukaan......

Keskiviiko 30.09

Laitetaan vielä HmK´n kutsupuhe.......
Uudet naamat rohkeasti lenkille, lähdössä ei jaeta numerolappuja vaan hitain määrää tahdin:)[/QUOTE]

izmo
29.09.2009, 20.07
[QUOTE=Xizor;1244097]

Minulle sopii mieluummin sunnuntaina johonkin mutta vlk-herwood-vlk välillä on sillon se pirkan hölkkä. Suunnitellaan..

Pirkan hölkän aikaan ei ainaskaan taida mahtua samalla ladulle...;)

Atze09
29.09.2009, 20.27
Entäs Rapolanvuori/Rapolanharju, näytä ainakin aika lupavalta!!!

Xizor
29.09.2009, 20.33

Kyllä se pääkipu kummasti poistuu tuolla metsän keskellä....;)

Ei vaan, sunnuntai passaa myös hyvin. Täytyy pähkäillä jos keksis jonkun sopivan about 4 tunnin lenkin. Kattelin retkikartasta, että olisko joku tälläinen mukava pikku seikkailu? :)

http://img209.imageshack.us/img209/7641/reitti.jpg

Ei mitään hajua millaisia nuo polut on, mutta sillähän se selviää kun käy kattelemassa. :D

Hidasmuttakankee
29.09.2009, 20.48
[QUOTE=izmo;1245015

Pirkan hölkän aikaan ei ainaskaan taida mahtua samalla ladulle...;)[/QUOTE]

Juuri näin, pointtina olikin ettei mennä sekaan pyörillä, voi tulla nenä kipeeks:D

znood
29.09.2009, 20.57
Kyllä se pääkipu kummasti poistuu tuolla metsän keskellä....;)
Ei mitään hajua millaisia nuo polut on, mutta sillähän se selviää kun käy kattelemassa. :D

Tuon maaston suunnistusmaastona tuntien voin sanoa, että kaikkia kartalla reitiksi suunniteltuja polkuja ei todennäköisesti maastosta löydy. Vanhoissa suunnistuskartoissakin(arajärvi 1990 ja kaakkolammi 1986) osa niistä merkitty pieniksi poluiksi. Lisäksi kun aluetta kartoitustarkoituksessa seuran kanssa harkitsimme 2007 totesimme maaston olevan tehometsätalouden kuluttamaa (paljon hakkuita ja harvennusta). Lycka till :)

Atze09
29.09.2009, 20.58
Onko siellä osa sitä paha polku mitä lähtee sieltä arajärveltä? Voidaan huomenna jo katso miltä alku pätkä siellä näytä!!!

Atze09
29.09.2009, 21.07
Tarkastin vielä ja ainakin alku on mielestäni hiihtoreitti ja sitä ei löytyy, ihan umpeen kasvanut metsä. Pitäisi varma siellä vastamäen kohdalla yritä päästä raiteille!!

znood
29.09.2009, 21.12
Pumpparin maastossa voisi olla paremmin polkuja, vaikka äkkiähän se on läpiajettu jos meinaatte pidempää ajaa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?view=show&x=2486023&y=6787309&sc=16000&text=jostain+t%C3%A4%C3%A4lt%C3%A4suunnalta+alkuun +%3F&action=link&cx=2486031&cy=6787325&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=FI

Ehdotuksena vielä jatkoksi kylmäkosken riuttamäki ja lumivuori/veikkojen maja.

Tank Driver
29.09.2009, 22.12
Perkele, täällähän puhutaan tutuilla paikannimillä! Lenkkijunanne saa uuden jarruvaunun, kunhan saan fillarin taas raavituksi kasaan.

Atze09
30.09.2009, 05.55
Perkele, täällähän puhutaan tutuilla paikannimillä! Lenkkijunanne saa uuden jarruvaunun, kunhan saan fillarin taas raavituksi kasaan.

Kiva kuula ja mukaan vaan..... Tervetuloa on kaikki.....

Atze09
30.09.2009, 05.55
Kaikki mukaan......

Keskiviiko 30.09

Uudet naamat rohkeasti lenkille, lähdössä ei jaeta numerolappuja vaan hitain määrää tahdin:)[/QUOTE]

Hidasmuttakankee
30.09.2009, 06.58
Pumpparin maastossa voisi olla paremmin polkuja, vaikka äkkiähän se on läpiajettu jos meinaatte pidempää ajaa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?view=show&x=2486023&y=6787309&sc=16000&text=jostain+t%C3%A4%C3%A4lt%C3%A4suunnalta+alkuun +%3F&action=link&cx=2486031&cy=6787325&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=FI

Ehdotuksena vielä jatkoksi kylmäkosken riuttamäki ja lumivuori/veikkojen maja.

Pumpparilta lähtevä polku on tuttu ja veikkojen majakin on käynyt vierailukohteena mielessä, täytyy suunnitella miten sinne pääsee ilman asfalttia.

Hidasmuttakankee
30.09.2009, 06.58

Tervetuloa mukaan.

Atze09
30.09.2009, 07.41
Tomilta ei o mitä kuulunut!!!! Näytä (Kari) siltä että lähdemme kahdestaan metsän :D

Atze09
30.09.2009, 14.41
sitkeästi aina vaan uudelleen esille ....
Kaikki mukaan......

Keskiviiko 30.09

Uudet naamat rohkeasti lenkille, lähdössä ei jaeta numerolappuja vaan hitain määrää tahdin:)[

Atze09
30.09.2009, 20.30
Kiitos Tomille että pääsit kuitenkin mukaan :eek:.....
Kolmestaan mentiin syksyisessä metsässä ja jälleen todettiin että polkuja ei o aina siellä missä ne on Kartassa :seko: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Polku+%3F%3F%3F%3F%3F&y=6790716&x=2480352〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Polku+%3F%3F%3F%3F%3F&y=6790716&x=2480352&lang=FI) :seko:
Tai lasit olivat niin huurtunut että eksyttiin puoli tunti aikamoisessa ryteikössä:rolleyes:

Atze09
30.09.2009, 20.34

Missä päin Akaassa pyörit ympäri ja onko suulle joku reitti-ÄSSÄ taskussa missä voi käydä?

Hidasmuttakankee
30.09.2009, 20.38
No niin, olipas lenkki. Ei kulkenut ei ja kroppa rankaisee isäntää tällä hetkellä oudoilla kolotuksilla:seko: Toivotaan että on ohimenevä ilmiö ja huomenna ollaan taas voimissaan..

Jokatapauksessa, kiitos Andre ja Tom seurasta.

Terveisin, jarrumies :o

Atze09
30.09.2009, 20.43
Terveisin, jarrumies :o[/QUOTE]

Mitä, mitä jarrumies hienosti on kulkenut :cool:

Tank Driver
30.09.2009, 21.48
Missä päin Akaassa pyörit ympäri ja onko suulle joku reitti-ÄSSÄ taskussa missä voi käydä?

Tossa Kylmiksen puolella saattais ollakin parit kohteet.

Atze09
01.10.2009, 13.33
Missä päin miehet liiku viikonloppuna:)
Suununtai näytä aika kosteitä tulevan...?

Xizor
01.10.2009, 13.34
Ajattelin tuossa kohta tilailla hiukan kamaa (Nastarenkaat, kengänsuojukset,...) Bike Discountista, joten olisko muilla Akaalaisilla mitään tarpeita jos tehdään yhteistilausta postikulujen säästämiseksi...? :)

Xizor
01.10.2009, 13.35
Missä päin miehet liiku viikonloppuna:)
Suununtai näytä aika kosteitä tulevan...?

Näyttää tällä hetkellä aika pahalta tosiaan tuo sunnuntai...:)

Mä varmaan lähden kyllä sitten lauantaina vetään jotain lenkkiä jos sunnuntaina tulee vedenpaisumus.

Atze09
01.10.2009, 17.16
Ajattelin tuossa kohta tilailla hiukan kamaa (Nastarenkaat, kengänsuojukset,...) Bike Discountista, joten olisko muilla Akaalaisilla mitään tarpeita jos tehdään yhteistilausta postikulujen säästämiseksi...? :)

Mä voin chekata vähän tarjonta ja laitan sulle sitten viesti:cool:

Lähdemme huomenna Poriin laitamaan mökki talvi kuntoon muuten olisin kanssa lauantaina ehkä lähtenyt.
Viikon päästä taas ja tietysti keskiviikkona!!!!

Atze09
01.10.2009, 19.56
Ajattelin tuossa kohta tilailla hiukan kamaa (Nastarenkaat, kengänsuojukset,...) Bike Discountista, .? :)

Saitko viestin??????????????+

Tom_E
01.10.2009, 22.53
No niin, olipas lenkki. Ei kulkenut ei ja kroppa rankaisee isäntää tällä hetkellä oudoilla kolotuksilla:seko: Toivotaan että on ohimenevä ilmiö ja huomenna ollaan taas voimissaan..

Jokatapauksessa, kiitos Andre ja Tom seurasta.

Terveisin, jarrumies :o

Kiitos lenkistä myös minun puolestani. :) Jaa vai että jarrumies. Kyllä se taisin olla minä, joka eniten menoa jarrutti, aivan erityisesti niillä kävelyosuuksilla. :rolleyes: Toki olen muutenkin hidas, mutta ei oikein huvita revityttää noita lämpökengänpäällisiä ja ilman niitä taas...Niin, kun lämpötila laskee lähelle nollaa, ilman niitä varpaat ovat alle puolessatoista tunnissa umpijäässä ja tunnottamat suurinpiirtein korviin asti. Toisaalta näytti melkein siltä kuin minulla olisi ollut jarrut päällä, kun joka alamäessä tuli välittömästi muutama kymmenen metriä eroa. :eek:

Anyway, reissun tracker juttu:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1649354

Atze09
02.10.2009, 11.54
Näyttää tällä hetkellä aika pahalta tosiaan tuo sunnuntai...:)

Mä varmaan lähden kyllä sitten lauantaina vetään jotain lenkkiä jos sunnuntaina tulee vedenpaisumus.

Lähdetkö yksin vai saatko vielä jonkun kaverin mukaan?

Atze09
02.10.2009, 12.03
Kiitos palstan arvioista ja en ole avuton (uusavuton) mutta uusi KESKUSTELUFORUMjäsen!!! Rahan kanssa ei kannata kuitenkin liika peleille!!!! Yritin joskus tilatta USA.-sta jotain ja maahantuojan kielto on estänyt tilauksen!!!!!

Kiitos palautesta ATZE

p.s. Wenn man Eier in der Hose hätte würde man auch Namenskürzel leiten!!!!!

Xizor
02.10.2009, 13.44
Lähdetkö yksin vai saatko vielä jonkun kaverin mukaan?

Katsotaan nyt lähteekö kukaan messiin...jos en muuta keksi niin varmaan lähden ajaan sen vlk-hervanta-vlk. :)

Hidasmuttakankee
02.10.2009, 14.47
Katsotaan nyt lähteekö kukaan messiin...jos en muuta keksi niin varmaan lähden ajaan sen vlk-hervanta-vlk. :)

Minä menen tänään toisenlaisen viihdetoiminnan pariin enkä siis ole ajokunnossa huomenna:p potki samalla se hake sivuun kun kuljet siellä:D

Sunnuntaina tarkoitus käydä lenkillä, pienellä säävarauksella tosin..

Xizor
03.10.2009, 18.22
Minä menen tänään toisenlaisen viihdetoiminnan pariin enkä siis ole ajokunnossa huomenna:p potki samalla se hake sivuun kun kuljet siellä:D

Sunnuntaina tarkoitus käydä lenkillä, pienellä säävarauksella tosin..

En sitten ehtinyt ihan lähteä ajamaan tuo vlk-hervanta-vlk kun piti pinnoittaa talon sokkelia. :)

Kävin kumminkin vetäseen tuota polkua mitä sä ekalla yhteislenkillä esittelit:

http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1659492

Tosin vedin lopussa hieman harhaan, joten tuli pyörän kantohommia. :D

Olis pitänyt tulostaa mukaan tuo Tomin sportstracker- kartta siitä lenkistä...

znood
03.10.2009, 19.18
Teillä on sielä akaassa ihan hyvää polkua kunhan vaan saatatte ne ajettavat kaikkien tietoon niin aktiivisuus lisääntyy varmasti!

Atze09
03.10.2009, 19.54
Teillä on sielä akaassa ihan hyvää polkua kunhan vaan saatatte ne ajettavat kaikkien tietoon niin aktiivisuus lisääntyy varmasti!

Kiitos, kiitos palautteista :). Yritetään ainakin kaikkeen voimiin että pidetään tätä kautta yhteyttä!!!!! Vaikka syksy ja talvi on tulossa ja toiminta on silloin aika haastava pienellä porukalla mutta tällä hetkellä olemme jo ainakin 6 aika mukava tyyppeijä mikä löytyy aika lyhyillä ajalla.
Kiitos vielä kaikille ja sana liikkeelle että akaassakin tapahtuu:cool:

Atze09
04.10.2009, 15.39
No niin viikonloppu oli aika hyvin vesisateen merkissä joten toivotaan että keskiviikko näytä paremmalta!!!!!
Onko nöösit silloin lähdössä ja mihin on tietysti suurin kysymys :)....

KH-E
04.10.2009, 15.57
Valitettavasti minulta ainakin jää keskiviikkolenkit väliin johtuen nuorison harrastuksista . . . :o)

Atze09
04.10.2009, 18.48
[QUOTE=Kari Heinonen-Erävesi;1248672]Valitettavasti minulta ainakin jää keskiviikkolenkit väliin johtuen nuorison harrastuksista . . . :o)[/QUOTE

No voi p.... ? Toivottavasti viikonloput onnistu parempi:)
Ensi viikonloppu jo etukäteen, vois mieti sunnuntaina
vaikka klo 12.00 jossain:rolleyes:
Mutta katsotaan vielä mitä muut on mielissä ?

Atze09
05.10.2009, 15.09
Onpas tällä hiljaista:mad: Oletteko vielä kaikki viikonloppukoomassa :cool: Tai ei kukka halua lähtee ???? Mitä TANK DRIVERín munamankeli sano, onko se lähtö kunnossa????

Mutta sitkeästi aina vaan uudelleen esille ....
Keskiviikko lähdetään taas ja kaikki mukaan......
Onko teille reitti ehdotuksia ...

Uudet naamat rohkeasti lenkille, lähdössä ei jaeta numerolappuja vaan hitain määrää tahdin:)[
http://vapaatila.net/valio/kidius/urheilukentta/traktori2.html
sateiselle päivälle

Xizor
05.10.2009, 15.17
No niin viikonloppu oli aika hyvin vesisateen merkissä joten toivotaan että keskiviikko näytä paremmalta!!!!!
Onko nöösit silloin lähdössä ja mihin on tietysti suurin kysymys :)....

Kyllähän sitä keskiviikkona vois lähteä jonnekin, tosin taas ilmeisesti on luvattu jotain syysmyrskyn tynkää sille päivälle. :(

Mutta jos ei keskiviikkona niin sitten ainakin sunnuntaina vois ottaa vaikka sen vlk-hervanta-vlk ? :)

Ja tosiaan voishan sitä miettiä keskiviikon lenkin siirtämistä tällä viikolla tiistaille tai torstaille jos porukalle passaa?

Atze09
05.10.2009, 16.03
Kyllähän sitä keskiviikkona vois lähteä jonnekin, tosin taas ilmeisesti on luvattu jotain syysmyrskyn tynkää sille päivälle. :(

Ja tosiaan voishan sitä miettiä keskiviikon lenkin siirtämistä tällä viikolla tiistaille tai torstaille jos porukalle passaa?

OOHHHOOOO jep, en muistanut että keskiviikko on luvattu niin huono ilma:mad:
Mulle käy huomenna mutta torstaista en ole vielä varma!!

Atze09
05.10.2009, 18.37
Jonkun päätös pitäisi kohta varma saada......

Tom_E
05.10.2009, 19.02
Aika matalapaineiselta viikko kieltämättä näyttää. Käsittääkseni myös sunnuntaiksi on ennusteissa ollut "syysmyrskyä". Omalta osaltani torstai on mahdoton ja "myrskyssä" ei oikein huvita ajella, vaikka metsässä tuulelta voi hieman suojassa ollakin. Tosin, jos "myrsky" muuttuukin myrskyksi, sitten se metsä voi olla kohtuullisen ikävä paikka olla. Niin ei tosin ole käynyt ihan vähään aikaan näillä seuduilla, mutta mahdollisuus on aina olemassa...

Joka tapauksessa aika näyttää, kuinka on aikaa ja mitkä on kelit.

Atze09
05.10.2009, 19.16
Aika matalapaineiselta viikko kieltämättä näyttää. Käsittääkseni myös sunnuntaiksi on ennusteissa ollut "syysmyrskyä". Omalta osaltani torstai on mahdoton ja "myrskyssä" ei oikein huvita ajella, vaikka metsässä tuulelta voi hieman suojassa ollakin. Tosin, jos "myrsky" muuttuukin myrskyksi, sitten se metsä voi olla kohtuullisen ikävä paikka olla. Niin ei tosin ole käynyt ihan vähään aikaan näillä seuduilla, mutta mahdollisuus on aina olemassa...

Joka tapauksessa aika näyttää, kuinka on aikaa ja mitkä on kelit.

Keskiviikko kyllä näytä aika paha ja sunnuntaihin on vielä koko viikko edessä:o
Mutta oletko mielellään huomenna lähdössä???
Entä Xisor mitä sanot..

Tom_E
05.10.2009, 19.32
Huominen näyttää niin vaikeasti ennustettavalta, että luulenpa ettei pääse. Jos jossain vaiheessa on aikaa, niin ehkä käyn heittämässä pikaisen maantielenkin.

Tank Driver
05.10.2009, 19.34
Mitä TANK DRIVERín munamankeli sano

Valitteli ettei oikein viitsisi raapia runkoputkia pilalle kun ei ole kiekkojakaan. Muuten se on ollut ihan hiljaksiin.

Atze09
05.10.2009, 19.43
Huominen näyttää niin vaikeasti ennustettavalta, että luulenpa ettei pääse. Jos jossain vaiheessa on aikaa, niin ehkä käyn heittämässä pikaisen maantielenkin.

OK ei voi mitä !!!!
Tiesin että sinä et pääset torstai kun oli joskus puhe torstaista :seko: No tiedät varma mitä tarkoitan ??????
Muun osalta näytä taas torstaina paremmalta ja lähden sitten vasta torstaina!!! Yritetään kuitenkin aina saada kaikki mukaan !!! :D

Atze09
05.10.2009, 19.46
Valitteli ettei oikein viitsisi raapia runkoputkia pilalle kun ei ole kiekkojakaan. Muuten se on ollut ihan hiljaksiin.

Onko ennustettava koska pääset mukaan :)

Atze09
05.10.2009, 20.12
H .......kankeesta on pitkä aika ei mitä kuulunut onko se jäänyt perjantaina
raitiovaunun alle :)

Hidasmuttakankee
06.10.2009, 11.31
Hengissä ollaan, Sain väistettyä vaunut täpärästi..

Voin lähteä lenkille keskiviikkona tai torstaina. Minulle mieluisampi on keskiviikko, tällä hetkellä sääennustekin näyttää jopa kohtalaiselta.

Lenkin suunnalle olisi ehdotus. Znood taisi mainita jossain kohtaa lumivuoren seudun Kylmäkoskella niin voisi suunnata vaikkapa sinnepäin. Polut ovat täysin tuntemattomia minulle, mutta voishan siellä käydä katsomassa josko jonkinlaisen reitin saisi kehitettyä.

Atze09
06.10.2009, 12.01
Hengissä ollaan, Sain väistettyä vaunut täpärästi..

Voin lähteä lenkille keskiviikkona tai torstaina. Minulle mieluisampi on keskiviikko, tällä hetkellä sääennustekin näyttää jopa kohtalaiselta.

Lenkin suunnalle olisi ehdotus. Znood taisi mainita jossain kohtaa lumivuoren seudun Kylmäkoskella niin voisi suunnata vaikkapa sinnepäin. Polut ovat täysin tuntemattomia minulle, mutta voishan siellä käydä katsomassa josko jonkinlaisen reitin saisi kehitettyä.

No vaimon kanssa on sumplittu nyt toi torstai päivä!!! Huomenna on kyllä foreca´n mukaan ainakin iltäpäivä asti aika märkääääää ? Oletko iltäpv. löydä liikuntaan tulossa?

Hidasmuttakankee
06.10.2009, 12.32
Torstai on ihan ok. Olisiko tuo kylmäkoski kiinnostava suunta vai joku muu, mikä?

En ole tulossa lasten liikuntakerhoon tänään, ellei kotona toisin määrätä..

Xizor
06.10.2009, 13.08
Torstai on ihan ok. Olisiko tuo kylmäkoski kiinnostava suunta vai joku muu, mikä?

En ole tulossa lasten liikuntakerhoon tänään, ellei kotona toisin määrätä..

Mulle passaa torstai ja Kylmäkoski ihan ok...täytyy katsoa lähtöpaikan perusteella, että tuleeko autolla vai jaksaako sahata pyörällä. :)

Tank Driver
06.10.2009, 17.15
Onko ennustettava koska pääset mukaan :)

Vuoden sisään..? ;)

Atze09
06.10.2009, 18.06
Jep, loistava että saatiin vielä jotain järjestetty.:)
Lumivuori on ok , kävin katsomassa miltä siellä näytä (kartassa) ja mun puolestani voitais lähtee taas samasta paikasta eli arajärvenristeys !!!!:rolleyes:
Voisin ladata reitti valmis Gpshiin .....

Xizor
06.10.2009, 18.38
Meikäläinen ei kyllä lähde torstaina mihinkään ellei postimies tuo
niitä kenkäsuojia...

Käytiin tuossa Tomin kanssa just heittämässä äärimmäisen mukava hiekka- & metsäautotie- lenkki, mutta varpaat ei oikein tykänneet tuosta lämpötilasta. :)

Hauskana yksityiskohtana voidaan mainita allekirjoittaneen "pienimuotoinen" nitkahdus eräässä kohtuullisen pitkässä ylämäessä, jonka nimi oli osuvasti Koivistontie. :D

Kiitokset vielä oppaalle hyvästä reitistä! Tätä voisi mennä ajelemaan isommallakin porukalla jonain sunnuntaina pidennettynä versiona:

http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1671079

Hidasmuttakankee
06.10.2009, 18.57
Moro

Teillähän on ollut kiva hiekkatiekierros. Ekat kengänsuojat tein itselleni jostain vanhoista hyvin venyvistä sukista, leikkaat vaan klossien kohille aukot niin toimii...ainakin kuivalla kelillä. Sairaan komeen näköset eikä varpaat palellu.

Torstaina lähtö arajärven risteyksestä on ok tai sit voitas nähdä tossa uuden päiväkodin parkkiksella niin saatas pumpparin polut käyttöön lenkin alkuun?

Mulla saattaa tehdä tiukkaa klo 18:00 starttiin mutta koitan kiirehtiä..

Atze09
06.10.2009, 19.34
QUOTE H....kankee ...............päiväkodin parkkiksella niin saatas pumpparin polut käyttöön lenkin alkuun?

Mulla saattaa tehdä tiukkaa klo 18:00 starttiin mutta koitan kiirehtiä..[/QUOTE]

Meinatko pumpparissa ensin ..ohho :eek:. Seitsemältä on jo niin pimeä että pitäisikö ensin startata suora sinne lumivuori ja katsotaan sitten mihin suunta matka jatkuuuuu ?
En tiedä jos sinulle on joku reitti valmis mennään vaan :D

Tank Driver
06.10.2009, 19.39
Meikäläinen ei kyllä lähde torstaina mihinkään ellei postimies tuo
niitä kenkäsuojia...

Käytiin tuossa Tomin kanssa just heittämässä äärimmäisen mukava hiekka- & metsäautotie- lenkki, mutta varpaat ei oikein tykänneet tuosta lämpötilasta. :)

Hauskana yksityiskohtana voidaan mainita allekirjoittaneen "pienimuotoinen" nitkahdus eräässä kohtuullisen pitkässä ylämäessä, jonka nimi oli osuvasti Koivistontie. :D

Kiitokset vielä oppaalle hyvästä reitistä! Tätä voisi mennä ajelemaan isommallakin porukalla jonain sunnuntaina pidennettynä versiona:

Tossa kartassa Sotkian ja Kurisjärven välissä oleva Mäki-Sukki on meikäläisen synnyinkoti.

Hidasmuttakankee
06.10.2009, 19.44
Kyllä minulla jonkinlainen suunnitelma reitistä on, ota kuitenkin gps mukaan niin on joku mahdollisuus löytää kotiin :D

Hidasmuttakankee
06.10.2009, 19.48
Tossa kartassa Sotkian ja Kurisjärven välissä oleva Mäki-Sukki on meikäläisen synnyinkoti.

Maantiefillarilla tosta tuleekin aika usein kurvailtua pikku saunalenkkiä. Kiva ja rauhallinen ajella tuo sotkiantie.

Atze09
06.10.2009, 19.49
Xisor, minä luulen suun paketti kestä vielä ainakin yhden viikon.
Olen saanut aika paljon tavara vanhemmilta saksasta ja alle viikon ei ainakin ehkä kaksi!!! :(
Ei edes lentoposti pysty alle viikon toimitta, mun mielestä!!!!
Ehkä kannata joku suka systeemi kehitä :D jos haluat lähtee ajelemaan

Atze09
06.10.2009, 19.55
Kyllä minulla jonkinlainen suunnitelma reitistä on, ota kuitenkin gps mukaan niin on joku mahdollisuus löytää kotiin :D

Yritin saada jotain sinne Gpshiin mutta pikku polut mitä löytyy kansal.-k.-paikka ei ole Garmin kartassa joten tulostetaan vaikka joku karta.
Lumivuoren pohjois puoli voisi olla vähän pitempiä polkuja ?????
Kotiin päästän :rolleyes:

Xizor
06.10.2009, 20.08
Xisor, minä luulen suun paketti kestä vielä ainakin yhden viikon.
Olen saanut aika paljon tavara vanhemmilta saksasta ja alle viikon ei ainakin ehkä kaksi!!! :(
Ei edes lentoposti pysty alle viikon toimitta, mun mielestä!!!!
Ehkä kannata joku suka systeemi kehitä :D jos haluat lähtee ajelemaan

Ainakin englannista (Chain Reaction Cycles) kun on jotain tilannut niin kama on tullut parhaimmillaan parissa päivässsä, joten toivotaan parasta. :)

Saatanpa tosiaan virittää jonkun sukkasysteemin sitten torstaiksi niin pääsen mukaan...

Atze09
06.10.2009, 20.14
Ainakin englannista (Chain Reaction Cycles) kun on jotain tilannut niin kama on tullut parhaimmillaan parissa päivässsä, joten toivotaan parasta. :)

Saatanpa tosiaan virittää jonkun sukkasysteemin sitten torstaiksi niin pääsen mukaan...

Kiva olisi, itselleen on sama ongelma.....
,,,,,,sukkasysteemi ok ..... oli vähän vääääärin kirjoitettu

antakaa anteks

Atze09
07.10.2009, 17.10
No niin torstai on tulossa ja lähtö on tällä näkymin klo 18.00. Tapaamispaikka on tällä ...... toivottavasti se toimi http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=P%C3%A4iv%C3%A4koti+%22Saha...%22&y=6788382&x=2487742〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=P%C3%A4iv%C3%A4koti+%22Saha...%22&y=6788382&x=2487742&lang=FI)

Ajetaan pumppari suunta lumivuori ja katsotaan mihin ryteikkö me tällä kerta eksytään :D

Eli nähdään silloin ja uudet naamat rohkeasti lenkille, lähdössä ei jaeta numerolappuja vaan hitain määrää tahdin :)

Hidasmuttakankee
07.10.2009, 19.14
Tulossa olen, laitan viestiä jos en pääse karkaamaan töistä. Menee tosi täpärälle tuo mukaan ehtiminen jos pääsen vasta vähän yli 5 lähtemään "väärältä" puolelta Tamperetta.

Atze09
07.10.2009, 19.46
Tulossa olen, laitan viestiä jos en pääse karkaamaan töistä. Menee tosi täpärälle tuo mukaan ehtiminen jos pääsen vasta vähän yli 5 lähtemään "väärältä" puolelta Tamperetta.

Jepulis, toivottavasti pääset hyvin lähtemän.
Jos mene liian myöhän katsotaan vaikka joku muu reitti :cool:

Atze09
08.10.2009, 21.05
Kaura on syöty ja varpaat on sulatettu, kiva oli jällen kerran ja kiitos hyvästä opastuksesta eli kiitos kuuluu H...kankeelle. Jällen osu minulle epäonnea tai melkein kun lamppu oli yhtäkkiä hukassa keskelle metsässä mutta kiitos porukalle että se löytyy ONNEKSI:).
Viimeksi kun eksytin hukkasin pumpun ehkä mun pitäisi kaikki liimata ja sitoa kiinni :D Reitti en saa teille laitettu mutta matka tuli 28km ja kesti kaksi tunti. Xisorille taita olla lisää tieto???

Sunnuntaina taas lähdetään ja vkl- herv.- vkl on silloin tiedossa...
Jos vaikka Valkeakoskelta tai Tampereelta on kiinnostuneitta mukaan tuliöitä...:rolleyes:

Xizor
08.10.2009, 21.29
Kaura on syöty ja varpaat on sulatettu, kiva oli jällen kerran ja kiitos hyvästä opastuksesta eli kiitos kuuluu H...kankeelle. Jällen osu minulle epäonnea tai melkein kun lamppu oli yhtäkkiä hukassa keskelle metsässä mutta kiitos porukalle että se löytyy ONNEKSI:).
Viimeksi kun eksytin hukkasin pumpun ehkä mun pitäisi kaikki liimata ja sitoa kiinni :D Reitti en saa teille laitettu mutta matka tuli 28km ja kesti kaksi tunti. Xisorille taita olla lisää tieto???

Sunnuntaina taas lähdetään ja vkl- herv.- vkl on silloin tiedossa...
Jos vaikka Valkeakoskelta tai Tampereelta on kiinnostuneitta mukaan tuliöitä...:rolleyes:

Jes, ihan mukava reissu...taas unohtui laittaa Sportstracker päälle, joten tarkka reitti jää muistin varaan. :)

Hieman taas haittasi noiden varpaiden lämpötilaa se suohon astuminen...:D

Tällä hetkellä ainakin näyttää sunnuntain keli suht hyvältä, joten lähdetään nyt siitä, että klo. 10:00 aloitetaan Roukon koululta ja ajetaan edestakaisin se Pirkan hölkän reitti.

Hidasmuttakankee
09.10.2009, 15.35
Kiitos jälleen seurasta.

Mene ja tiedä hyvästä opastuksesta kun sitä kantohommaakin piisas....
Sunnuntaina uudestaan päivänvalossa ja "hieman" parempaa polkua.

Atze09
09.10.2009, 16.49
Yritän kovasti saada teille joku linkki eilisestä seikkailusta mutta garminin kanssa on vähän vaikea....:mad:.
Pitäisi varma vielä google earth kokeille, en tiedä onnistuko se siellä???
H...kankee jos tarjous on vielä voimassa tulen mielellään saman kyytiin, mihin aika lähdetään sitten ????

Atze09
10.10.2009, 08.00
En käsitä miksi en saa reitti-linkki tehty. Kolme tunti istuin eilen illalla mutta ilman tuloksia.
Jos joku tietä miten ja mikä ohjelma toimi Garmin Etrex ventureHC kanssa niin että saan nettiin laitettu linkki, olisin tosi kiitollinen kun vastat tähän ketjun.

Ja huomenna vielä vkl-herv-vkl, klo 10.00 lähtö Ruokonkoululta .... http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&y=6797316&x=2501151〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&y=6797316&x=2501151&lang=FI)

KH-E
10.10.2009, 13.14
Jep jep! Torstain lenkki oli ihan jees . . . sunnuntai jää nyt multa väliin,käyn sit sunnuntaina päivemmällä vaikka cc:llä pikku lenkillä . . . pitäkää hauskaa! :o)

Atze09
11.10.2009, 19.16
No niin akaalaisten reissu meni ihan hienosti ja TERVEISIÄ tässä vaiheessa vastan tulijoille (klo 15.00 vkl. puolelle):seko: . Reissu oli rankaa mutta antoisaa, toivottavasti xisor ja h.-kankee on vielä elossa. Ajettiin vkl-herwut-vkl ajoaika oli neljä tunti ja kilsa tuli 62.

Tässä vaihessa voite jo mietiä mihin ja koska olisi ensi viikon ajot, et ei tule mitä laiskotellu :D. H.-kankee puhuin jo Pälkäneenharjun ressusta, siellä vois olla aika kiva, kun tunnen siellä kaverin joka voi meidät opasta :cool: Ensi viikkonloppu olisi hänelle aika sopiva? Laitakaa mielipitettä ??? Xisor missä kuulit tosta Lämpälän jutusta??

Atze09
11.10.2009, 19.18
Jep jep! Torstain lenkki oli ihan jees . . . sunnuntai jää nyt multa väliin,käyn sit sunnuntaina päivemmällä vaikka cc:llä pikku lenkillä . . . pitäkää hauskaa! :o)

No mitäs Erävesi tänään, kävitkö jossain ??

Hidasmuttakankee
11.10.2009, 19.21
Ajettiin vlk-hervanta-vlk reitti, siellä oli pirkan hölkän talkooporukka juoksemassa reittiä läpi. Muutama hölkkääjä katsoi sellaisella ilmeellä että luulin vähintään kusseeni niiden aamupuuroon:mad: Ilmeisestikään pyöräily ei ole sallittu harrastus arvon hölkkääjien mielestä:seko:

Keli oli komea mutta reitti oli pehmeytensä takia raskas ajettava, allekirjoittanut olikin sen myötä 100% nimimerkkiään vastaava kuski.

Kiitos kärsivällisille kavereille!

KH-E
11.10.2009, 19.34
No mitäs Erävesi tänään, kävitkö jossain ??
Joo kävin maasturilla vakiolenkin omaan tahtiin eikä ollut rankaa:D

Xizor
11.10.2009, 20.00
Hauskaa oli jälleen vaikka paluumatkalla tapahtuikin mekäläisen osalta täydellinen fyysinen tuhoutuminen. Kiitos Atzelle merisuolasta ja vedestä. Ilman niitä olisin varmaan jäänyt sinne jonnekin puskaan makoilemaan. :D

Tuo hake kyllä teki reitistä meikäläisen painoiselle sen verran raskaan, että osa romahduksesta menee sen piikkiin, mutta silti suurin osa johtuu paskasta kunnosta. :)

Mulla jää ensi viikonloppu reissun takia muuten kyllä väliin, mutta keskiviikkona pääsen mukaan.

Atze09
12.10.2009, 14.48
No miten ratsastajoille tänään kuulu:)??? Onko tämän viikon ratsastustunnille keskiviikko ja mihin aika ???? Huomasin että lapset on syyslomalle ja lähtö vois vähän aikaista "" valolenkki" niin sanottu ...

KH-E
12.10.2009, 16.19
No miten ratsastajoille tänään kuulu:)??? Onko tämän viikon ratsastustunnille keskiviikko ja mihin aika ???? Huomasin että lapset on syyslomalle ja lähtö vois vähän aikaista "" valolenkki" niin sanottu ...
Syysloman takia olisin voinut päästä keskiviikkolenkille mutta emäntä keksikin minulle muuta puuhaa,eli ajelen illalla poriin ja takas :o . . . noh teen sit torstaina oman pimeen lenkin ja saan samalla testattua uutta kypärävalo viritystä :rolleyes: . . .

Atze09
12.10.2009, 16.47
Syysloman takia olisin voinut päästä keskiviikkolenkille mutta emäntä keksikin minulle muuta puuhaa,eli ajelen illalla poriin ja takas :o . . . noh teen sit torstaina oman pimeen lenkin ja saan samalla testattua uutta kypärävalo viritystä :rolleyes: . . .

Ja so ne naiset, no minulle käy kyllä loman takia ihan mitä vaan päivä vaikkakin huomenna jos joku halua???

Atze09
12.10.2009, 19.14
Lähden huomenna iltapäivälle varma vetämään jonkun palautuslenkki ehkä vaan maantielle viiala-vkl-toijala-viiala.
Keskiviikko olen kans lähdössä jos vaan porukka löytyy ???

KH-E
12.10.2009, 19.39
Ja so ne naiset, no minulle käy kyllä loman takia ihan mitä vaan päivä vaikkakin huomenna jos joku halua???
No ajattelin lähtee huomenna klo 18,00 lenkille varmaan sallinkulman suuntaan :rolleyes: tervetuloa mukaan! lähtö tästä lapintie 3:sesta . . . tietysti ehdotuksia muistakin reiteistä kuunnellaan ja tietty lähtöaikaakin voi vielä vähän rukata. . .;)

Atze09
12.10.2009, 20.22
No ajattelin lähtee huomenna klo 18,00 lenkille varmaan sallinkulman suuntaan :rolleyes: tervetuloa mukaan! lähtö tästä lapintie 3:sesta . . . tietysti ehdotuksia muistakin reiteistä kuunnellaan ja tietty lähtöaikaakin voi vielä vähän rukata. . .;)

Lähden ensin omille reitille (Riitiälä?-vesilahti-viiala)ja tavataan sitten etupihassa ja lähdetään sitten kimpassa jonnekin.

Tank Driver
12.10.2009, 22.21
Lähden ensin omille reitille (Riitiälä?-vesilahti-viiala)ja tavataan sitten etupihassa ja lähdetään sitten kimpassa jonnekin.

Onko Riitiälässä jotain muuta ajettavaa kuin Birgitanpolku?

Atze09
13.10.2009, 10.37
Onko Riitiälässä jotain muuta ajettavaa kuin Birgitanpolku?

Asfaltti siellä pääosin löytyy!!

Atze09
13.10.2009, 14.56
Xisor ja H.-kankee taita olla sormetkin kipeä kun ei kuulu mitä ??? :rolleyes:
Vitsi, vitsi ....

Aasiasta toisen onko huomenna kuka lähdössä on suurin kysymys tähän aika päivästä ???? Olen ainakin valmis lähtemään, lähtöaika ja paikka on minulle ihan sama ..:o

Hidasmuttakankee
13.10.2009, 18.33
Xisor ja H.-kankee taita olla sormetkin kipeä kun ei kuulu mitä ??? :rolleyes:
Vitsi, vitsi ....

Asiasta toiseen onko huomenna kuka lähdössä on suurin kysymys tähän aika päivästä ???? Olen ainakin valmis lähtemään, lähtöaika ja paikka on minulle ihan sama ..:o

Andre prkl..:D
Kyllä tässä pikku hiljaa toivuttu on...:rolleyes:
Huomenna vois mennä varovasti pyörittään ja kuunteleen toimiiko koneisto. Meillä on tosin vajaa miehitys töissä ja karkaaminen kesken päivän on vaikeeta. Pääsen jos startti ois vaikkapa hieman yli 18:00
Mihin mentäs?

Atze09
13.10.2009, 19.34
Pumppasin 4bari renkaisiin ja kävin iltapäivälle lenkille (asfaltti rally) ja löysin aika kivan, nopean, helpon, mukavan reitin, ajoin 2 tunti ja sain mittariin 50 kilsa.

Viiala-Riitiälä-koskenkylä-kostiala-onkemäki-kehrontie-soiluntie(arajärvi eteläpuoli ohi) ja takaisin Viialan suuntaan, otin sitten pumppari mukaan kun oli duracelit vielä ihan hyvässä kunnossa.:D On varmasti cyclolle tosi hyvä ajettava, tiet oli jopa ihan valkoiseksi jäätynyt. Tämä reitti vois vielä laajentaa tuonne Kylmäkoskeen päin!!!!!

Huomenna klo 18.00 on ihan ok, laita mulle viesti miten olet liikkellä.
Kauhean pitkää ei kannata kuitenkaan vetää koska ilman kenkäsuojia oli aika kylmä tänään.

Onko xisor paketti jo tulossa :seko:

Atze09
13.10.2009, 19.38
Andre prkl..:D
Kyllä tässä pikku hiljaa toivuttu on...:rolleyes:
Huomenna vois mennä varovasti pyörittään ja kuunteleen toimiiko koneisto.
Mihin mentäs?

Minä sanoin oli vitsi. Muistan hyvin Sappeen-mtb jälkeen kuin oli koivet kipeä monta päivä.
No haluatko metsän vai otetanko joku asfaltti kierros???

Hidasmuttakankee
13.10.2009, 20.00
Minä sanoin oli vitsi. Muistan hyvin Sappeen-mtb jälkeen kuin oli koivet kipeä monta päivä.
No haluatko metsän vai otetanko joku asfaltti kierros???

Ei ole väliä mihin mennään kunhan mennään, hirveä hinku ajamaan kun oli viimeksikin niin kivaa:o

Atze09
13.10.2009, 20.23
Ei ole väliä mihin mennään kunhan mennään, hirveä hinku ajamaan kun oli viimeksikin niin kivaa:o

Kiva, kiva ;) Lähtöpaikka on Sahurin päiväkodin pihassa, vai mitä?? Katsotaan sitten mihin suunta lähdetään.

znood
13.10.2009, 21.27
alkaakos atze lämmitellä teitä lempäään lenkille vai pitikö tänne vaan muutenvaan epätietoisuudessa ilmoittaa että voisin joskus epämääräisenä ajankohtana opastaa lempäälä-tampere väliä

Tank Driver
13.10.2009, 21.47
alkaakos atze lämmitellä teitä lempäään lenkille vai pitikö tänne vaan muutenvaan epätietoisuudessa ilmoittaa että voisin joskus epämääräisenä ajankohtana opastaa lempäälä-tampere väliä

Kiinnostaa.

Atze09
13.10.2009, 22.00

Kiitos znood että löysit tänne.:D
On varma helpompi keskustele asia tällä että kaikki (akaalaiset) näkee etenemistä.
Kaikki alkoi ......kysymyksin ...

Löytykö Kannunojien reittikirjassa joku Lempäälä- Tampere reitti??? Olemme tosi kiitollinen lisää vinkeistä :) ja jos löytyy voiteko vastata meidän Akaalaisten ketju. Kiitos etukäteen Atze

Ja nyt se on meistä kiinni koska me lähdemme, alussa on sovittu et ei tulevana viikonloppuna:mad:

Atze09
13.10.2009, 22.02
Kiinnostaa.

Onko Pyörä jo ajo kunnossa :rolleyes:

Ikuhaka
13.10.2009, 23.12
Löytykö Kannunojien reittikirjassa joku Lempäälä- Tampere reitti??? Olemme tosi kiitollinen lisää vinkeistä :) ja jos löytyy voiteko vastata meidän Akaalaisten ketju. Kiitos etukäteen Atze

Meikäläinen on vetänyt tuon vuodenvaihteen jälkeisen "Lempäälänkierron" lenkin. Tuossa linkki edellisvuoden reittiin http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakansio.asp?HID=1654#K13077

Asun Lempäälän eteläpäässä, joten voin tuppautua joskus mukaan teidän lenkille. Ehkä kuitenkin jonain viikonloppuna.

Lempäälästä (Hääkiven läheltä) lähtee aika mukava reitti itään 3-tietä kohti/asti (osin Birkitanpolkua). 3-tien jälkeen polku muuttuu hankalaksi ja olenkin kulkenut Tervajärven mettäteiden kautta Vähäkausjärventielle, siis sille metsäautotielle, josta pääsee purupolkua Hervantaan tai Rutajärven kautta Valkeakoskelle.

Läntinen reitti Tampereen suuntaan lähtee Hakkarista, mutta on myöskin sellainen, ettei kannata seurata Birkitan polkua kuin osittain. Ts. opastusta vaatii, jotta löytää mukavimmat polut.
Uusimman keksinnön tein viikonloppuna, kun löysin oikaisureitin Saarikonmäestä Paarenmaan polulle, jolloin ei tarvitse Nurmella ajella välttämättä pikitietä ollenkaan. :)

Viialan ja Toijalan välissä olevat polut olen ajellut aina joskus läpi. Olen kulkenut Lempäälästä tai paremminkin Riitiäläntien alusta polkua/mettätietä Viialaan, jolloin ei tule kovin paljon pikitie siirtymää tuolle välille. Arajärven leirikeskuksella olen myös joskus käynyt "kääntymässä" polkuja pitkin.

Xizor
14.10.2009, 08.17
Huomenna klo 18.00 on ihan ok, laita mulle viesti miten olet liikkellä.
Kauhean pitkää ei kannata kuitenkaan vetää koska ilman kenkäsuojia oli aika kylmä tänään.

Onko xisor paketti jo tulossa :seko:

Nyt olivat eilen illalla vihdoin laittaneet Bike Discountista mailia, jossa oli tuon kuljetuksen seurantalinkki. Sen mukaan tavarat on saapuneet maanantaina Helsinkiin, joten saattaapi olla jo tänään täällä Toijalassa.

Mulla varmaan jää tän päivän lenkki väliin. Kävin eilen kruisailemassa tunnin verran ja pyörä ei liikkunut mihinkään => reidet ei ole oikein toipuneet siitä sunnuntain operaatiosta. :D

Mutta pistän Atze sulle viestiä sitten kun kamat on hallussa....

Muakin kyllä kiinnostaisi tuo Lempäälä-Tre-Lempäälä kierros jos tosiaan saadaan vielä osaavaa opasta znoodin muodossa messiin. :)

Hidasmuttakankee
14.10.2009, 13.39
Atze, mun pitäis ehtiä siihen klo18:00 starttiin, laitan viestiä jos menee pahasti yli.

znood / ikuhaka kiitos etukäteen, olisiko esim. sunnuntai 25.10 mahdollinen tuohon Lempäälän suunnan ajeluun? suunnitellaan ajankohtaa...

Tank Driver
14.10.2009, 17.02
Onko Pyörä jo ajo kunnossa :rolleyes:

Ohan se. Mies ei ole.

Hidasmuttakankee
14.10.2009, 20.14
Käytiinpäs taas kurvaamassa. Viimeksi miehestä loppu akku, tällä kertaa puhelimesta. Kiva lenkki pääosin hiekkatietä, Kiitos atze imuavusta.

http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1700770

Atze09
14.10.2009, 20.38
Ja haaa, aika mukava käyrä saatiin tuonne sportstracker :cool: Ajeltiin mukavia 48kilsa ja aika oli munakellon mukaan tasan kaksi tunti. Vasta tuuli oli osittain aika kova mutta selvitiin hienosti ;).

Atze09
14.10.2009, 20.43
Ohan se. Mies ei ole.

No ei se mitä tulet mukaan ja sitten katsotaan, h.-kankee sano niin hienosti lähdössä ei jaeta numerolappuja vaan hitain määrää tahdin. Metsään ei ketään jätetä yksin ;)

Atze09
14.10.2009, 21.01
[QUOTE=Ikuhaka;1256324]Meikäläinen on vetänyt tuon vuodenvaihteen jälkeisen "Lempäälänkierron" lenkin. Tuossa linkki edellisvuoden reittiin http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakansio.asp?HID=1654#K13077

Tämä kuulosta aika kiva, KIITOS reittista ja kiitos tarjouksesta.
H.-kankee heitti jo aika sopivan ajankohta, minun mielestäni, katsotaan vähän lähempänä lisää ja tarkennetaan vielä ;)

Atze09
15.10.2009, 19.05
..... vielä Pälkäneen-harjun reissu. Lähtö klo 10.10 suunta sinne kangasala- vehoniemi ja takaisin. Rento meininki :)
Linkki lähtöpaikasta olis semmoinen .....
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=l%C3%A4ht%C3%B6+klo+12.30&y =6803677&x=2514254〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=l%C3%A4ht%C3%B6+klo+12.30&y=6803677&x=2514254&lang=FI)

Pälkäne - Syrjänharjuntie, kääntyy oikealle nuijantalon jälkeen siellä löytyy iso parkkipaikka autolle.
tässä vielä linkki lisää
http://www.nuijantalo.fi/kartta.html

Tervetuloa kaikki mukaan

Hidasmuttakankee
16.10.2009, 12.58
Kankee äijä osallistuu sunnuntain lenkille, mites Xizor ja Tom oletteko tulossa? Jotain kimppakyytejä kannattas varmaan suunnitella. Lähtö noin klo 9:00 sunnuntaiaamuna kohti meeting pointtia Pälkäneellä.

roadrunner
16.10.2009, 14.08
Voi hitto! Osin tuttua maastoa, jonkun hiihtolenkin siellä lukoilla tehnyt.
Sattuu vaan oleen yövuoro joten ei taida kolmen tunnin tirsat riittää :o

Edit: Ottakaahan Sports trackerit mukaan niin saa sitten katsella reittiä (käydä joskus salaa reenaamassa)
Raporttia kans tänne ehottomasti !

Xizor
16.10.2009, 14.53
Kankee äijä osallistuu sunnuntain lenkille, mites Xizor ja Tom oletteko tulossa? Jotain kimppakyytejä kannattas varmaan suunnitella. Lähtö noin klo 9:00 sunnuntaiaamuna kohti meeting pointtia Pälkäneellä.

Mä tosiaan joudun skippaan tällä kertaa kun olen itä-suomessa kyläilemässä ja tulen takaisin vasta sunnuntai iltapäivällä....ensi viikolla sitten. :)

Atze09
16.10.2009, 17.19
Voi hitto! Osin tuttua maastoa, jonkun hiihtolenkin siellä lukoilla tehnyt.
Sattuu vaan oleen yövuoro joten ei taida kolmen tunnin tirsat riittää :o

Edit: Ottakaahan Sports trackerit mukaan niin saa sitten katsella reittiä (käydä joskus salaa reenaamassa)

No niin pikkuhiljaa on porukka lisääntymässä :eek: jessss . Tervetuloa mukaan keskusteluun tällä löytyy varmasti tulevaisuudessakin jotain kiinnostava :D
Miksi kaikki halua salaa reena?

Atze09
16.10.2009, 18.02

Onko toinen Kari jäämässä kotiin ????

KH-E
16.10.2009, 18.38
Onko toinen Kari jäämässä kotiin ????
Kyllä olen tulossa ainakin näillä näkymin perheellisenä tietty suunnitelmat voi aina muuttua:o . . . Hallitus on kyllä luvannu minulle muutaman tunnin ulkoiluluvan sunnuntaiksi eli melko varmaa on :rolleyes: . . .

roadrunner
16.10.2009, 18.56
Miksi kaikki halua salaa reena?
Niin, ehkäpä sitä haluaa välttää julkista häväistystä? :o:rolleyes:

Atze09
16.10.2009, 19.26

Meille on kyllä aika rento meininki ja kaikki auttaa toisiaan :), ja ehkä ryhmässä on paljon helpompi oppia jotain kun katsoo vähän mitä muut tekee. Vinkkejä saa ihan varmaan sitä kautta paljon enemmän. Ja aina voi jollekulle jotain tapahtua.:cool:

Hidasmuttakankee
16.10.2009, 19.36

:DHitaimman kuskin mutta kovimman kaatuilijan kunnia on minulla:D

Xizor, vai että savossa:eek: ...vai ooks sää sieltä kotosin:o

KH-E
16.10.2009, 19.40
[QUOTE=Hidasmuttakankee;1258462]:DHitaimman kuskin mutta kovimman kaatuilijan kunnia on minulla:D

Just joo mä otan ton hitaimman kuskin tittelin kiitos vaan:D

Atze09
17.10.2009, 09.13
Pälkäneen-harjun reissu. Lähtö klo 10.10 suunta sinne kangasala- vehoniemi ja takaisin. Rento meininki :)
Linkki lähtöpaikasta olis semmoinen .....
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=l%C3%A4ht%C3%B6+klo+12.30&y =6803677&x=2514254〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=l%C3%A4ht%C3%B6+klo+12.30&y=6803677&x=2514254&lang=FI)

Pälkäne - Syrjänharjuntie, kääntyy oikealle nuijantalon jälkeen siellä löytyy iso parkkipaikka autolle.
tässä vielä linkki lisää
http://www.nuijantalo.fi/kartta.html

Tervetuloa kaikki mukaan

Xizor
17.10.2009, 22.16
:DHitaimman kuskin mutta kovimman kaatuilijan kunnia on minulla:D

Xizor, vai että savossa:eek: ...vai ooks sää sieltä kotosin:o

Kummilikkaa katsomassa täällä ollaan vaan, mähän olen kotoisin ihan tuosta Valkeakoskelta. Tosin suku on pohjanmaalta... :)

Atze09
18.10.2009, 07.15
Ja haaa, aika kostealta siellä ulkona näytä olevan:mad: ,onko miehet tulossa ratsastamaan... ?

Atze09
18.10.2009, 16.27
Kotona olaan taas, Pälkäneen reissu meni ihan hienosti vaikka matka oli
aika lyhyt :cool:. Kaksi tunti ajettiin vaan 23 kilsa tuli, mutta ensi viikonloppu taas paukku oikein kunnolla :p. Hieno maisemat, maastot on nähty ja ilmasta munkki-kahvi on nautitut vehoniemen kahvilassa :D. Harju vois olla vähän lähempää että käytäis uusemin siellä......
Reitti on tallennettu mutta edelleen en saa mitä järkevä linkki tehty :o

Tässä on se kauppa missä saa taas himo... http://www.profirad.de/

Hidasmuttakankee
18.10.2009, 18.00
Jep, kateeks käy Pälkäneläisten maastoa ja maisemaa. Lenkki oli lyhyehkö mutta kelpaa noita polkuja ajella, terveiset vaan oppaalle! Kiitos myös Metro autolle vehoniemen munkkikahvista:). Reitti löytyy linkistä http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1713537

KH-E
18.10.2009, 18.24
Joo kiitoksia oppaalle Atzelle ja kaimalle lenkkiseurasta,maasto tosiaan oli hienoo varsinkin mäet korjaan alamäet . . . :o)

Atze09
19.10.2009, 12.40
XISOR tältä vois ensi kerran katso.. http://www.profirad.de/ (http://www.profirad.de/)

roadrunner
19.10.2009, 15.21
Osuiko yksikään lukoista tuohon reitille ?
Raatolukolla on ainakin karulta kalskahtava nimi !

Atze09
19.10.2009, 16.22
Olisko huomiselle lenkkiseuraa!!!!!! Sää näytä aika http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/1-3 (http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/1-3)ok ....
Viikon suunnitelmassa tuli pieni mutka joten en pääse muina päivinä :mad:
Kiinnostuksen kohde olisi Toijalan eteläpuolen metsäautoteitä ja lähtö 16.00 jälkeen !!!!

Xizor
19.10.2009, 16.27
Olisko huomiselle lenkkiseuraa!!!!!! Sää näytä aika http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/1-3 (http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/1-3)ok ....
Viikon suunnitelmassa tuli pieni mutka joten en pääse muina päivinä :mad:
Kiinnostuksen kohde olisi Toijalan eteläpuolen metsäautoteitä ja lähtö 16.00 jälkeen !!!!

Mä voin ainakin lähteä messiin...mihin aikaan ja missä nähtäisiin? :)

Atze09
19.10.2009, 16.42
Mä voin ainakin lähteä messiin...mihin aikaan ja missä nähtäisiin? :)

Mä voin poiketa sun luona noin klo 16.30 ???? Se Rapolanvuori houkuta :D

Xizor
19.10.2009, 16.59
Mä voin poiketa sun luona noin klo 16.30 ???? Se Rapolanvuori houkuta :D

16.30 passaa hyvin...jos ne Toijalan eteläpuolen metsäautotiet kiinnostaa niin olisiko tästä Tom_E:n kanssa ajetusta reitistä sopivaksi aihioksi:

Atze09
19.10.2009, 18.56
Kesti vähän kun oli muuta tekemistä ...
Jooo, no aika kiva reitti sekin olis huomiselle.
Muuten voitais katso kuinka pitkä ja miten me tuonne Rapolanvuorelle päästän, että tietäis vähän lisää viikonloppureissuille !!!!
Tässä on H.-kankee´n tallentama reitti mikä mene jo aika lähelle http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1700770

Ajatus on jos satais näille poluille joku yhteys http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_e.jpg

Tom_E
19.10.2009, 21.36
Moi vaihteeksi täältäkin :)

Täytyy varmaan itsekin yrittää kohta päästä lenkeille mukaan, kun muuttokiireet ja muut jossain vaiheessa hellittävät...sekä vuoden viimeiset hyvät maantiekelit. Tosin on sanottava, että ennen kukonlaulua alkavat viikonloppulenkit ovat ja tulevat olemaan aivan liian aikaisia viikonloppu minälleni. :rolleyes:

Jos oikein kunnolla haluaisi Toijalan eteläpuolen metsäautoteitä ajella, melkein kannattaisi katsella ensin antaumuksella karttapaikkoja ja muita, sitten autoilla "Lontilan peltoaukeiden" eteläpäähän ja aloittaa lenkki siitä. Muutoin ainakin viialasta tulee siirtymää helposti 40 km + itse metsätiet. Tietysti, jos kunto ja pää kestää moiset siirtymät...

Se Rapola..Varmaan moni on jo siellä ajellut, paljonkin epäilemättä. Kannattaisi minun mielestäni kuitenkin muistaa yksi asia alueesta puhuttaessa. Nimittäin se, että alue on jopa kansainvälisestikin, ainakin pohjoismaisen mittakaavassa, merkittävää muinaismuistoluetta ja yhdellä, jos toisella, voi mennä palkokasvi sieraimeen, jos siellä yhtään enempää "rällästellään. Juu, en uskokaan, että se yhdellä rykäisyllä menisi matalaksi, mutta siitä huolimatta on hyvä tiedostaa, että Rapolan harju melkein kokonaisuudessaan on merkittävä historiallinen kohde. ;)

Atze09
19.10.2009, 21.45
No kiva että olet takaisin :) ja mukana keskustelussa :D
Ok Rapolanvuori voitais sitten siirtää tulevaisuuteen. Mutta metsäautoteitä ja vaikka sama lenkki mitä te ajoitte viimeksi piisaa ihan hyvin. Ajoissa lähdetään kuten pannaan vanha dieseli päälle ja katsotaan mihin kaura riitä :rolleyes:
Oletko mukana huomenna ja opastat meidät ;)????

Tom_E
19.10.2009, 22.06
En minä huomenna(kaan) taida päästä, kun on vielä aika paljon roudattavaa ja iltasella voisi olla *mahdollisesti* jotain pientä reposten tynkää. (Todennäköisesti kaikki menee kuitenkin normaalin kaavan mukaan päivän aikana ameriikkalaisille, kuten aina. :rolleyes:) Niinpä, jos keli on ok huomenissa, yritän ehkä heittää päivänvalossa jonkun pienen lenkin cyclolla ja nautiskella maisemista sekä kuivista teistä kun vielä voi.

On muuten sanottava, että lueskeltuani teidän tarinoita siitä hervannan keikasta, olin hyvin tyytyväinen, että en edes yrittänyt. Minä niiiin tiedän, että tuohon aikaan, ilman tankkausta (aikaisen ajankohdan takia), ilmeisen raskaalla alustalla sekä kohtuullisen pitkästi ei niin lämpimässä kelissä, olisin takuulla tuhoutunut aivan totaalisesti...IT-jännekivut olisivat raskaan alustan takia myös olleet noin 80% todennäköisyydellä vähintäänkin muhkeat viimeisellä kympillä. Olisi varmaan saanut teipata suun ilmastointiteipillä tukkoon, ettei puista varise kaarnat niskaan perkeleiden ja tuskan parahdus-oopperan toimesta. :D:rolleyes:

Atze09
20.10.2009, 20.26
Jooo, imussa ei olut ketä tänään, joten ajoin vähän siellä ja tuolla ympäri ämpäri. Ajoin sama matka kuin H.-kankeen kans sinne Tarttila asti, kävin sala siellä Rapolanvuoren seudulle mutta olin kilti poika ja ajoin vaan siellä alhalla ohi.
Respekt Rapolanvuori olit Tom oikeissa ja anetaan sen olla rauhassa siellä kun sen vieressä alka muuten aika hyviä polkuja. ;) Satumalta huomasin horizonitissa kaks pyöreinen kameli ja ratsastaja oli Roadrunner mikä oli kiva yläri.:cool: Käytiin vähän chekamassa siellä päin metsätiet ja senjälkeen sitten takaisin Valkeakosken kauta Viialaan ... Ups kilsa 74 ja aika meni mittareiden mukaan 3 tunti :D, tiedän viikonloppu pitäis ola ne pitkät lenkkit :cool: mutta kun vanha dieseli .....

http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1720294
napasin Roadrunnerin linkki tänne...:eek:

Atze09
21.10.2009, 14.41
No niin viikonloppu on tulossa ja löytyykö kiinnostuneita lähtijöitä ???
Sää näytä ainakin Lauantaina vielä ihan ok mutta Sunnuntaina, no joo vettä voi tule niska täyteen http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/4-6 (http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/4-6)
Omalta osalta olis mukava lähtee ihan tältä Viialasta et ei tarvi taas auton kanssa sumpli... ja jos vaikka uusia lähtijöitä löytyisi :rolleyes:

Oletteko Karit huomenna ajamassa ja miten Xisorille mene ????

Xizor
21.10.2009, 14.57
Sää näytä ainakin Lauantaina vielä ihan ok mutta Sunnuntaina, no joo vettä voi tule niska täyteen http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/4-6 (http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/4-6)
Omalta osalta olis mukava lähtee ihan tältä Viialasta et ei tarvi taas auton kanssa sumpli... ja jos vaikka uusia lähtijöitä löytyisi :rolleyes:

Mulla on korva- ja kurkkutulehdus päälle ja lääkekuuri menossa, joten nyt ainakin loppuviikoksi ajamiset on aika vähissä. :(

Lauantaiksi on taas sitten bookattu sellaiseen menoa, että sunnuntaina saattaa olla "hieman" pää kipeä, joten myöskin viikonlopun ajoreissut jäänee väliin...:D

KH-E
21.10.2009, 18.07

Joo kyllä mulla on suunnitelmissa lähtee huomenna valolenkille noin kello 18,00,kaimasta ei oo vielä tietoo että lähteekö mukaan:seko: . . .

Atze09
21.10.2009, 18.52
Niin kuin yllä mainittu kävin eilen jo aika mukavan lenkki, koska tiesin että loppuviikko näytä huono!!! Olen itse sählännyt tämän viikon meno :mad: . Huomenna on vaimon vuoro ja tulevaisuudessakin torstait on mun osalta hankala päästä lähtemään :(

Mitä olet mieltä.....
Viikonloppu on tulossa ja löytyykö kiinnostuneita lähtijöitä ???

Atze09
22.10.2009, 14.56
Jaahaa aika hiljaista porukka tällä viikolle on :seko:
Viikonloppu on jo aika lähelle, että olis aika kiva tietä onko ketä lähdössä ja milloin teille sopis parhaimmillaan?????
Tai lähdenkö yksin???? Jonkun arvoitus ...... onnistuko vai ei olis kiva saada

Tank Driver
22.10.2009, 19.26
Minkälainen setti on suunnitteilla?

Hidasmuttakankee
22.10.2009, 19.28
Jaahaa aika hiljaista porukka tällä viikolle on :seko:
Viikonloppu on jo aika lähelle, että olis aika kiva tietä onko ketä lähdössä ja milloin teille sopis parhaimmillaan?????
Tai lähdenkö yksin???? Jonkun arvoitus ...... onnistuko vai ei olis kiva saada

Morjes! hiljaista on, pojat mököttää:p
Käytiin kaiman kanssa ajamassa pikku lenkki tänään.
viikonlopulle en omasta puolesta vielä uskalla luvata mitään kun on sitä "ylimääräistä" ohjelmaa. Tarkkailen mitä kirjoitatte täällä ja tulen mukaan mikäli pystyn. Lauantai on tosi vaikee lähtee ja sunnuntaille olikin sit luvattu huonoa keliä

Hidasmuttakankee
22.10.2009, 19.34
Minkälainen setti on suunnitteilla?

Eihän täällä ainakaan enään mitään hiljaista ole...

Jossain kohtaa Atze meinas että ihan tästä Akaa pohjoisesta Eli Viialasta olis lähtö. Mihin sitten menis, ehdotuksia?

Tank Driver
22.10.2009, 19.36
Mä en lupaa mitään, mutta mahdollisuuksien mukaan mukaan.

Atze09
22.10.2009, 19.46
Mä en lupaa mitään, mutta mahdollisuuksien mukaan mukaan.

No sä tut mukaan tai jätät väliin,

Atze09
22.10.2009, 19.52
Eihän täällä ainakaan enään mitään hiljaista ole...

Jossain kohtaa Atze meinas että ihan tästä Akaa pohjoisesta Eli Viialasta olis lähtö. Mihin sitten menis, ehdotuksia?

No tässä olen jo pähkäilemässä:eek: Riipu ihan seurasta suora sanottu. Jos lähdemme vaan ajelemaan katsotaan vähän tuonne Toijalaan etelä puolelle, on ainakin helppo ajettava ehkä suunta Saarioispuoli ????? Yksinäinen lähtö en kerro vielä,koska on vähän pelottava teille sitten ei kuka tulis ena seuraksi :eek:

Xizor
22.10.2009, 20.02
Mä en tosiaan flussan ja korvatulehduksen takia tässä lähipäivinä viitti ajella, vaikka hinku olis kova. :(

Mutta jos Atze & HMK olette jonnekin menossa niin käykääpäs tsekkaamassa Metsäkansan nurkilta, että onko siellä jotain polkuja/metsäautoteitä. :)

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&y=6791347&x=2495997&lang=FI

Tuossa on ainakin karttaankin merkitty joku Huipparinpolku(?) ja ilmeisesti muitakin traileja tms. tuolla menee...

Atze09
22.10.2009, 20.07
Morjes! hiljaista on, pojat mököttää:p
Käytiin kaiman kanssa ajamassa pikku lenkki tänään.
viikonlopulle en omasta puolesta vielä uskalla luvata mitään kun on sitä "ylimääräistä" ohjelmaa. Tarkkailen mitä kirjoitatte täällä ja tulen mukaan mikäli pystyn. Lauantai on tosi vaikee lähtee ja sunnuntaille olikin sit luvattu huonoa keliä

Lauantai Kyllä pitäisi varma yritä jos halua viikonloppuna aja ??? Ja muulle on kyllä pako mieli :rolleyes:

Atze09
22.10.2009, 20.09
Mä en tosiaan flussan ja korvatulehduksen takia tässä lähipäivinä viitti ajella, vaikka hinku olis kova. :(

Mutta jos Atze & HMK olette jonnekin menossa niin käykääpäs tsekkaamassa Metsäkansan nurkilta, että onko siellä jotain polkuja/metsäautoteitä. :)

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&y=6791347&x=2495997&lang=FI

Sala suunnitelmassa se vois olla kotimatkalla onnistua :cool: Pikku vinkki Tiistailenkki