PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörä-Suvala, Lekatien myymälä Oulu

J T K
24.07.2009, 18.32
http://www.pyorasuvala.fi/ (http://www.pyorasuvala.fi/)

Laitetaas nyt kehuja tälle erittäin monipuoliselle pyöräilyn erikoisliikkeelle. Viimetalvena avattu liiketila Lekatiellä on täyttä asiaa, valikoima on todella runsas ja kerrankin on jokapaikassa tilaa ihmetellä kaikkea sitä mitä tarjolla on.

Palvelu pelasi oikein mainiosti omalla kohdallani ja vaikutti omaan ostopäätökseen ratkaisevasti; koko paketti kerralla hyvän opastuksen ja neuvonnan kera on aina plussaa. Huolto ja kokoonpano varaosineen löytyy myös ja näyttipä kavereilla olevan hyvät tilat missä ropata kalustoa, hyvä niin.

Joten ihan syystä voi sanoa, että löytyy niitä asiaan vihkiytyneitä pyöräilyn erikoisliikkeitä täältä pohjoisemmasta suomestakin!

apatceh
25.07.2009, 20.04
Totta turiset. Kävin tänään korkkaamassa kyseisen kaupan kun kerta oulussa yksin liikuskelin. Tykkäsin todella paljon kun oli tuotteet näkyvillä ja niitä pääsi räpläämään.

Katselin koko paikan läpi ja sain naismyyjän itseäni palvelemaan niin piti kysyä ihan kaikkea ja jutella lajista ja tehä kauppoja samalla. Ostin sitten PRO: New Classic -kengänsuojat talveksi, Löfflerin säämiskälliset alusbokserit ja alumiinisen Blackburn AirStick -pumpun.

Pyöriä näytti olevan todella hyvin tarjolla. En ole Helsingissä enkä muuallakaan isoissa kaupungeissa käyny katsomassa pyöräkauppoja paitsi Lahdessa, joten en oikeen osaa vertailla sitä mihinkään muuhun. Mutta tiedän sanoa että mikäli vielä joudun kalustoa uusimaan niin tuolla ainakin käyn kokeilemassa, ehkä jopa ostamassa. Kun kerta käyräsarvisia pyöriä on yli 10 metriä pitkä hylly kolmessa kerroksessa täynnä niitä niin niistä on pakko löytyä sopiva.

Palvelu oli kanssa hyvää ja ystävällistä. Suosittelen puotia.

esc
25.07.2009, 22.56
Pyörä-Suvalasta on omakin Trek hommattu ja mukava oli heidän kanssa asioida. Kävin myös Hanko-Nuorgam matkalla siellä vaihdattamassa jarrupalat ja säädättämässä hiukan vaihtajaa. Homma hoidettiin kuntoon odotellessa samalla, kun tutuistuin liikkeen valikoimaan ja tulipa siinä samalla tehtyä muutama hankintakin.

Suosittelen kyllä paikkaa varsinkin jos on hiukan omaa näkemystä siitä minkälaista pyörää hakee.

wege
26.07.2009, 06.03
Pyörä-Suvalan liikkeessä hommasin keväällä vapun alla itelleni viimeisen sykäyksen pyörän ostoon ja parin tunnin päästä olin saanut sekä pyörän, että lähes täydellisen ajovaatetuksen itselleni. Seuraavien kuukausien aikana hommasin lisää varusteita ja olin erittäin tyytyväinen sekä liikkeen ilmapiiriin, valikoimiin että myyjiin. Pikkuisen harmitti värivalikoimien rajallisuus vaate- sekä varustepuolella, mutta sopivat kamppeet kuitenkin löytyivät - vieläpä alennetuin hinnoin.

Ikävä kyllä loistokas suhde ei jatkunut aivan haluamallani tavalla, sillä toin pyöräni ensihuoltoon poljin/kampi-ongelmien vuoksi (eri threadissa täällä kävin asiaa läpi). Ensihuoltoon kuului toki muitakin asioita, mutta ajattelin että samalla näytätän kampia kun muut osat käydään läpi. Pyörä valmistui nopeasti ensihuollosta, mutta syystä tai toisesta huollossa ei oltu käyty läpi jarruja eikä vaihteita. Etuvaihtajan vaijeri oli irti ja sekä etu- että takavaihtajan säädöt olivat suoraan sanoen päin persettä. Molemmat jarrut olivat löysät, sekä jarrupalojen asentoa ei oltu katsottu.

En reklamoinut huollon takia koska muuten suhde kauppaan on ollut todella hyvä. Kyllähän se ärsytti itse huoltaa osia (amatööri kun olen, niin tähän meni valehtelematta n. 2 tuntia yhteensä), jotka olisi pitänyt huollossa käydä läpi, mutta Pyörä-Suvala kokonaisuutena on silti mielestäni 9+ arvoinen. Jatkossa aion tukea samaa liikettä pyörähankinnoissani, mutta huollon suhteen en aio enää katsoa asioita läpi sormieni. Hieman ihmetytti tuo huollon laatu, sillä kuten JTK sanoi, tilaa ja varusteita kunnon huoltoihin pitäisi olla...

esc
26.07.2009, 11.59
En reklamoinut huollon takia koska muuten suhde kauppaan on ollut todella hyvä.

Juuri silloinhan on hyvä reklamoida. Itseasiassa aina pitää reklamoida havaitsemistaan puutteista. Ei ketään firma ota asiallisesti tehtyä reklamointia pahalla, päinvastoin.

Omalla kohdallani minua pyydettiin vielä pihalla testaamaan pikaisesti, että kaikki oli niinkuin halusin.

J T K
26.07.2009, 13.22
Juu, kyllä epäkohtien esilletuonti kannattaa jatkossa tehdä heti jos sellaisen havaitsee. Pahimmillaanhan nuo säätöviat voivat johtaa siihen että ongelmat vaan pahenee ja aiheutuu jotain peruuttamatonta. Sitten se vääntö vasta onkin hankalaa...

BadRobot
26.07.2009, 18.19
Paremmissakin paikoissa tulee joskus myös virheitä,se on inhimmillistä. Se miten niihin vastataan,tekee eron. Omalla kohdalla ei ole tarvinnut mukista,päinvastoin. Viimeksi pyysivät tarkistamaan ostamani päälyrenkaat,niissä kun oli jotain laatueroja. Toinen oli viallinen,uusi heti hyllystä mukaan. Alansa parhaita liikkeitä Suomessa.

IncBuff
26.07.2009, 22.07
Maasturi tuli ostettua Suvalasta. Myyjä tuntui osaavan asiansa ja osasi opastaa hyvin runkokoon, ajoasennon yms. nöösille vähän tuntemattomien asioiden suhteen. Hintakin oli kilpailukykyinen. Ainoa pieni miinus siitä, että kovasti yritetttiin Konaa tyrkyttää eikä tarjottu Cubea heti alussa.

wege
27.07.2009, 01.57
Joo tässä oli myös se ongelma, että itellä ei ollut aikaa ensihuollon jälkeen alkaa setviä näitä hommia kuntoon. Kun viikko oli kulunut ja aikaa olisi ollut pistin tapahtuneen "virhemarginaaliin". Jos jatkossa ei ole ongelmia, niin eipä tässä hätiä mitiä. Jos erehdys olisi ollut suurempi, niin olisin älähtänyt. Kai tämä on tätä perisuomalaisuutta... Mutistaan tuopin ääressä muttei suoraan sanota ennenku veri lentää?

Hippo
30.07.2009, 10.19
Hyviä ovat kokemukset minullakin ko. kaupasta. Miellyttävät uudet tilat, ja hyvällä paikalla myös pikaisiin hinta- ja tarjontavertailuihin Joutsensillan muiden liikkeiden kanssa. Myyjillä on mielestäni asiallinen ote hommaansa. Hyväntuulista, opastavaa ja kuuntelvaa porukkaa. Katsellakin saa rauhassa, ja sen perään tarpeen mukaan kysellä puolityhmyyksiä.

Nyt, kun puheena on yksi Oulun pyöräkaupoista (suurin), niin sopisiko samaan syssyyn kysellä kokemuksia nuista kaupungin pienemmistä putiikeista. Keskustassahan on ainakin muutama ns. perinteisen näköinen paja (Koulukadulla ja Kirkkokaudulla ainakin).
Niiden minimalistinen ulkoasu ei kerro liikkeiden palveluista oikein mitään. Saati järjestään puuttuvat nettisivut. Onhan näitä käsittääkseni siellä täällä keskustan ulkopuolellakin (Myllyojalla kuulema ainakin yksi huoltoliike).
Pääkaupunkiseudulla tuntuu aika monilla pikkupajoillakin olevan sentään jonkinlaiset sivustot, toisilla hyvinkin informatiiviset, joilta löytyy tietoa tarjollaolevista kamppeista ja osaamisesta muutoin. Tämä kulttuuri antaa näköjään odottaa vielä itseään täällä pohjoisempana.

Lähinnä siis kiinnostaa mahdolliset kokemuksenne ko. pajojen osaamisisista, erityisosaamisista, huoltoosaamisisita yms. Tekeekö joku hyvin vanteita halvalla, omaako joku kattavan varaosavaraston?
Voisihan sitä tietysti kävellä vuorotellen jokaiseen löytämäänsä liikkeeseen ja ottaa selvää mitä sieltä löytyy, mutta kuten tiedämme, parasta mainosta liikkeille ovat tyytyväiset asiakkaat, ja vielä parempia ne jotka jakavat kokemuksensa muille.

Toivottavasti ensimmäinen vastaus kyselyyni ei ole kehoitus selata tarkemmini foorumin arkistoja, yritin nimittäin kyllä, mutta mielestäni vastauksia tähän asiaan ei ollut tarjolla.

StantheMan
02.08.2009, 18.12
Kävinpä minäkin perjantaina Suvalassa. Kovin olivat myyjät avuliaita. Hyvä kokemus. Jotain pientä kannatuksen vuoksi ostin ja mukava oli huomata, että siellä on aika hyvät valikoimat eri tuotteissa. Mukana olleelle oululaiselle myin melkein Konan talvipyöräksi. Jos kaveri käy sen myöhemmin ostamassa, niin pitää pyytää firmasta provikat.

JTH
02.08.2009, 23.28
Emmää tämmösii haluu lukea! Täälläpäin on pööräliikketarjonta tasolla; Ei pysty...tarvii tilata osa X-liikkeestä...Tankonauhat? Ei niitä ole, kippurasarvet ei ole enää muodissa...ooonse ihan hyvän kokoinen, siinä on vaan säätövaraa...Keskiötyökalu? mmmmmmm?...Tämä pyörä on tooosi hyvä, ruostumattomat osat ja kaikki...
Tätä vois jatkaa lähes loputtomiin, täältä länsirannikon uudesta Bilekaupungista puuttuu osaava ja asiantunteva pyöräliike, kaikkea muuta kyllä löytyy... :)

Kiovan Dynamo
03.08.2009, 08.44
No, eipä mene häävimmin muuallakaan. Oli lähellä, ettei pitänyt käydä ostamassa tankonauhoja otsikon liikkeestä ja postittaa niitä ruuhka-Suomeen pikkuveljelle. Siellä, kun ihmisten pitää matkustaa 50km saadakseen noinkin monimutkaisia pyöränosia. Ja, minä kun luulin aikanaan, että pohjoisessa on pitkät välimatkat. :D :D

Tuomo O
07.08.2009, 12.42
Hyvä ja fiksu liikehän tuo Suvala on, monet kaupat tehty. Mutta ei sielläkään myyjillä ole aina paras päivänsä, kuten ei minullakaan. Kuitenkin, jos jotain merkittävämpää alan ostotarvetta on, on Suvala oikeastaan must käyntipaikka.
Meinasivat vaan tosissaan mulle myydä keväällä liian pienen ylivuotisen pyörän (kyllä se pitkällä stemmillä menee..).
Nyt varsinkin uusi liike on tosi kiva käydä, siellä on tilaa ja siisteyttä sekä hyvät valikoimat. Ja se tyttömyyjä on ihan nättikin ;-)

apatceh
10.08.2009, 21.31
Ja se tyttömyyjä on ihan nättikin ;-)

Joo samaa mieltä!! (taisin jo ennemmin mainitakin)
Sen verta kiva oli että piti ostaa ne kalliit ja laadukkaat ajobokserit:D

J T K
26.08.2009, 19.51
Huolto-ja tavaranhankintareissu tehty, kaikki meni sovitusti. Hyvää palvelua jälleen Lekatiellä o/

Tammukka
13.09.2009, 10.10
Pakko oli alkaa itsekin liikettä kommentoimaan. Myyjät todellakin ovat myyjiä ja tarkoituksena on palvella asiakasta kaikella mahdollisella tavalla, joskus jopa liiankin tehokkaasti kuten täällä kommentoitiin (esim pitemmällä stemmillä menee jne.) Uusi liike on totta tosiaan hieno ja avara, tavarat todella väljästi esillä ja nyt niitä voi ihailla.

Mutta mutta ... sitten tuleekin ne huonot puolet. Huolto (jota täällä jo alussa parjattiin) on todella heikko. Parhaimmillaan olen käyttänyt samasta syystä pyörää huollossa kolme neljä kertaa vian korjaantumatta ja uusien ilmennyttyä huollon jälkeen (vaihteet sekaisin, penkki päin p:tä). Myös se ihmetyttää, että nuorten kasvavien pyörät myydään maksimisäädöillä nuorelle, eli tämä kesä menee ja ens kesänä tankoa ja penkkiä ei voikaan nostaa enään.

Eli hieno liike, hienosti palvelevat myyjät ja erittäin heikko huolto. Yhteissumma vaihdan liikettä. Jos ei jälkihoito toimi silloin en palaa liikkeeseenkään.

onnimanni
04.10.2009, 14.45
Kävin lapista lomareissulta palatessani pohjoisesta Pyöräsuvalassa.

Sain maantiepyörääni varaosat suoraan hyllystä ja todella hyvällä palvelulla. Tämä teki mielen niin hyväksi, että pitkään harkittu maastopyörähankinta toteutui samalla käynnillä.

Myyjä teki todella hienon liikkeen ja delegoi kauppiaalle maastopyöräkaupan. (Kauppiaalla oli liikkeen 30V kampanja tulossa). Tarvekartoituksen jälkeen kauppias teki tarjouksen, josta ei yksinkertaisesti mitenkään voinut kieltäytyä. Katteista en osaa sanoa, mutta luulen että ei tainnut paljon jäädä. Kauppa se on joka kannattaa..vaikka pienemmälläkin katteella.

Huolto kokosi pyörän odottaessa. Huollolta kului noin 1/2 h kokoamiseen ja säätöön. Huh ...kova suoritus mekaanikoilta . Ja kaikki toimii. (Satulan korkeuden toki osain itsekkin säätää kun sitä ei voinut polkimien puutteessa liikkeessä tehdä).

Hieno keissi myyjältä ja kauppiaalta+ mekaanikoilta. Olisin voinut ostaa Turustakin, mutta
tällä kertaa Fillari oli hinta/laatusuhteeltaan ylivoimainen niihin ,verrattuna niihin joihin täällä olin tutustunut.

Pyöräsuvala on Suomen mittapuissa selkeästi ennen kaikkea kooltaan pyörä-ja varaosavalikoimallaan sekäpalvelultaan ykkönen.

Kannattaa käydä jos on vähänkään matkan varrella.

Kuutio
05.10.2009, 20.07
Lekatien myymälä saa plussaa tiloista eli tilat ovat siistit ja tilavat. Plussaa tulee myös valikoimista eli pyöriä ja varusteita löytyy joka lähtöön.

Huoltopalveluista annan sekä plussaa että miinusta. Plussaa nopeudesta ja hinnoista, miinusta työn laadusta. Kun olen pyöriäni siellä huollattanut, olen ikävä kyllä joka kerta joutunut toteamaan, että vaihteiden säätö on jäänyt puolitiehen. Tokihan tämä vaiva on korjattu, kun siitä huollon jälkeen käy huomauttamassa.

Tulen jatkossakin asioimaan Suvalalla, mutta tarvitsemani huoltopalvelut ostan muualta.

wege
14.10.2009, 19.02
Jälleen kerran, kokemukset itse liikkeen tuotteista (ajoasuista, erilaisista varusteista) jatkavat positiivistä linjaa. Pientä miinusta siitä, että mm. talvikenkiä on vain yhtä mallia eikä siitäkään kaikkia kokoja esillä - onneksi asujen puolella tilanne on parempi ja valinnanvaraa (koetettavaa ja hiplattavaa) on enemmän.

Varsinainen harmistus kohdistuu tällä kertaa taasen huoltoon. Maanantaina vein pyörän vuosihuoltoon ja pyörä luvattiin joko tiistai-illaksi tai viimeistään keskiviikkopäiväksi. Noh, vielä ei pyörästä ole kuulunut mitään... Huomenna soittelen ja kyselen asian perään. Joidenkin mielestä asia ei välttämättä ole merkittävä, mutta minulle tämä lupauksen pettäminen aiheutti sen, että viikon toinen lenkki jää ajamatta. Ärsyttää, mutta toivon mukaan pyörä huomenna pääsee huollosta pois puhtain paperein!

Update:
No eihän tää nyt putkeen mene. Soitin äsken ja kuulemma pyörään ei ole edes koskettu vielä. Pitäisi täksi päiväksi valmistua tai varmaan viimeistään huomiseksi, taisivat seuraavaksi laittaa työn alle tuon... Toivottavasti pyörä nyt pääsee huoltoon ja mitään suurempaa ongelmaa ei tule, sillä viikonloppuna pitäisi päästä reissuun!

Update2:
Tänään perjantaina hain pyörän ja hyvältä vaikuttaa. Mitään ylimääräistä ei ollut tarvinut vaihtaa, mutta huollossa olivat siistineet minun asentamien jarrujen kaapelit lyhyemmiksi ja nätimmin piiloon - positiivisesti yllätyin tästä. Lisäksi pyydetyt huoltokohteet oli hoidettu kuntoon. +1 tästä

J T K
18.10.2009, 10.07
Suvala näemmä uudistanut nettisivunsa, nyt on tuotevalikoimaa laajemmin hintoineen esillä.

http://www.pyorasuvala.fi/

BlueStorm
22.10.2009, 20.58
Onko kellään tietoa paljon ensihuolto suurinpiirtein kustantaa Suvalassa?

dakar-xam
22.10.2009, 21.10
Onko kellään tietoa paljon ensihuolto suurinpiirtein kustantaa Suvalassa?

Vähän vajaa 2 vk sitten lykättiin kouraan huoltoseteli, jossa oli hintana 65 eur ja siitä sitten 50% ale.

Pyörä-Suvalalta on tullut ostettua 2 pyörää, joten kait se on ihan ok paikka ainakin ostaa pyörä. :D

BlueStorm
22.10.2009, 21.13
Vähän vajaa 2 vk sitten lykättiin kouraan huoltoseteli, jossa oli hintana 65 eur.

Pyörä-Suvalalta on tullut ostettua 2 pyörää, joten kait se on ihan ok paikka ainakin ostaa pyörä. :D

Joo, itelle ne tyrkytti 50 euron etusetelin, laskeskelen tässä paljon rahaa menisi. Jouduitko maksamaan ylimääräistä?

Mukava palvelu ja ostettu useamman kerran tavaraa, vaikka aloittelija oonkin. Myyjä neuvo hyvin pyörän ostossa mutta tyrkytti kyllä, ja mainosti, Cubea. Hyvähän se on, mutta meneehän se vähemmästäkin perille; Cube tuli sitten ostettua.
Kukas tämä mysteeri naismyyjä on?

ltrvs
22.10.2009, 21.38
Joo, itelle ne tyrkytti 50 euron etusetelin, laskeskelen tässä paljon rahaa menisi.
Minulle tuli 75e kuponki, johon myyjä kuulakynäili -50%=37.50e. Itse ymmärsin niin, että tuossa kupongissa kerrotaan se hinta jolla huollon saat.

BlueStorm
23.10.2009, 09.33
Tarkemmin katsonnut lukee itsellänikin -50%, tarkoittaneeko tämä nyt sitä että huollon hinnasta 50% pois?

Paljon menee ensihuollossa aikaa?

EDIT:
Tosiaan, ensihuolto maksaa sen 37,5 euroa. Ainakin tolla etusetelillä.

J T K
23.10.2009, 10.08
37,50e jäi ensihuollolle hintaa; kannattaa tiedustella mikä on huollon tilanne. Eihän siihen yksittäiseen ensihuoltoon kauaa mene, mutta sielä on muutama muukin pyörä jonossa...itse sovin hyvissä ajoin soittamalla huoltoajan siten, että aamulla vein ja iltapäivällä hain pois.

JJf
23.10.2009, 11.40
Jep, itse huollossa ei tosiaan mene ilmeisesti kovin kauan mutta jonotuksessa voi mennäkin. Sama koskee myös Bike planetia - ja huollotkin vaikuttavat olevan aika samoissa hinnoissa.

J_K
10.04.2010, 21.58
Kotiutin tänään Cannondale CX9:n Suvalalta, ainut paikka mistä löytyi suoraan hyllystä haluamillani osilla ja oikean kokoisena.

Ensimmäinen kerta kun myyjä soittaa taikaisin kun on tarkistanut löytyykö varastosta oikeaa kokoa, muutenkin palvelu pelasi esimerkillisesti.

jpoulu
17.04.2010, 16.37
Onhan tuota tullut tutustuttua kyseisen liikkeen valikoimaan pikaisella käynnillä. Täytyy mennä käymään uudestaan kun seuraavan kerran mennään Ouluun. Hankintoja olisi..

milan1
22.04.2011, 09.21
Dodiin.täytyypi antaa kehut pyöräsuvalan huoltopuolelle.
Maanantaina töistä kotiin polkiessani keskiölaakeri hajosi, keskiviikkona vein pyörän huoltoon ja näin kovaan ruuhkasesosonkiaikaan pojat tekivät uskomattoman suorituksen sillä torstaina aamupäivästä sain viestin et pyörähuollettu eli olivat vaihtaneet patruunan. PÄÄSIÄSVAPAAT PELASTUI.KIITOS!

IlkkaP
10.05.2012, 18.24
Positiiviset kokemukset on minullakin Pyörä-Suvalasta. Olen ostanut Suvalasta useamman pyörän, osia, varusteita ym. ja homma tuntuu toimivan. Ja mikä parasta, myös harvat reklamaatiot on hoidettu erittäin tyylikkäästi ilman turhaa tinkaamista. Kyllä paikallisen kauppiaan kanssa asioinnissa on omat etunsa :-)

IncBuff
10.05.2012, 18.38
No onnea. Omaa takuukeissiäni ei ikinä hoidettu. Noin viidennen puhelinsoiton ja kolmen käyntikerran jälkeen luovutin. Mitään en enää tuosta puljusta osta jos ei ole aivan pakko matkan jatkumisen turvaamiseksi.

Kaupungista löytyy kuitenkin myös palvelevia pyöräliikkeitä, joita asiakas tuntuu kiinnostavan vaikka sieltä ei olisi yhtään fillaria ikinä ostanut.

Mokomaki
10.05.2012, 22.36
On täältä parit pyärät tullut ostettua ja satunnaisesti jotain pikkuhilpettä, ja ihan ok hommat on toiminut. Huollosta ja sen toimivuudesta en osaa sanoa mitään, mun fillareihin ei nykyään koske muut kuin minä:)

-Albert-
25.07.2014, 12.36
Kuinka kauan teillä on yleensä ollut huollossa pyörä? Meneekö keskiön hajoamimen takuuseen. Normaali liikkeelle lähdössä napsahti ja nyt polkee keskiö tyhjää?

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Ski
29.07.2014, 13.46
Keskiö rikki vai vapaaratas takavanteesta? Jos polkimet pyörii, ketju on paikallaan ja pyörii myös, niin epäilisin vapaarattaan ongelmaa. Sen huoltaminen vs uuden ostaminen kannattaa tarkistaa paikan päällä kaupassa.