PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörän säilytys kerrostalossa



Sivut : [1] 2 3

Dezen
05.07.2009, 15.59
Olen tottunut pitämään pyörääni autotallissa täällä haja-asutusalueella. Nyt pitäisi viedä arvokapine kaupunkiin ja kerrostaloon. Asunto on 5. kerroksessa. Missä pyörää voi säilyttää? Muiden mummopyörien joukkoon en halua sitä laittaa. Kateellisia ym. varkaita ja pahantekijöitä kun kaupungissa on joka lähtöön. Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?

Santraginus
05.07.2009, 16.21
Olen tottunut pitämään pyörääni autotallissa täällä haja-asutusalueella. Nyt pitäisi viedä arvokapine kaupunkiin ja kerrostaloon. Asunto on 5. kerroksessa. Missä pyörää voi säilyttää? Muiden mummopyörien joukkoon en halua sitä laittaa. Kateellisia ym. varkaita ja pahantekijöitä kun kaupungissa on joka lähtöön. Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?

Saisikos fillarin säilytettyä parvekkeella? Jos asuntoon sellainen kuuluu. Aina löytyy kaiken maailman mutisijoita kerrostaloissa, mutta jollet tärvele portaikkoa fillaria kuljettaessasi, niin tuskin tuosta isompaa meteliä nousee.

Tiedän Tampereella yhden kerrostalon, jossa intohimoiselle pyöräilijälle on annettu lupa pitää arvofillariaan kellaritiloissa erillisessä varastohuoneessa, jossa ei mummisfillareita säilytetä.

plehti
05.07.2009, 16.49
Missä pyörää voi säilyttää?

Sisällä esim. eteisessä, työ-, makuu- tai olohuoneessa.


Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?

Eivät, ehkä korkeintaan huvittuneina.

/ panu.

Otus
05.07.2009, 16.49
Säilytän maantiepyörääni ihan rehellisesti makuuhuoneessa. Pesen pölyt pyörästä aina lenkin jälkeen suihkussa, joten sisällä säilyttäminen ei edes likaa kämppää. On myös se etu että voi mukavasti öljytä ketjut keittiössä. :rolleyes:

Kurainen maasturi on vähän ongelmallisempi tapaus. Ennen pidin sitä parvekkeella, mutta pyörän kantaminen asunnon läpi oli aika sotkuista puuhaa ja pyörä on useimmiten turhan likainen suihkussa pestäväksi. Tällä hetkellä maasturi on tuossa eteisessä, mikä näyttäisi kämppiksellekin (opiskelija-asunto) sopivan. Itse se on vuorostaan varannut kellarikomeromme omalle fillarilleen. :D Fillarien säilyttäminen kellarikomeroissa ei välttämättä aina ole sallittua...

Joissain taloyhtiöissä on kuulemma saatu avaimia esimerkiksi pannuhuoneeseen tai vastaavaan, jossa on sattunut olemaan fillarin verran ylimääräistä tilaa.

kh74
05.07.2009, 16.56
Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?

On. Eivät.

Poikkeukset näihin vahvistavat säännön. Onko teillä "kanahäkkiä"? Jos ei muuta kamaa ole niin sinnehän sen pyörän voi laittaa. Ei se varkaudelta suojaa, mutta vahingossa ei sitä sieltä saa kolhittua.

Ja pesu suoritetaan pihalla bilteman käsikäyttöisellä painepesurilla (<20€), tiskiaineella ja tiskiharjalla.

random5
05.07.2009, 17.35
Talouden pyörävahvuus lisääntyi viikonloppuna yhdellä, joten tilan puutteessa piti laajentaa ylöspäin:

http://random5.kuvat.fi/thumb/teline1.jpg

http://random5.kuvat.fi/thumb/teline2.jpg

Asun myöskin kerrostalossa, joskin pohjakerroksessa. Pyörävarasto on pieni ja aivan täynnä ja varastokomero sijaitsee kellarikerroksessa 2 oven, väestönsuojan ja kierreportaiden takana. Pyörän säilytys asunnossa oli siis ainoa keino säilyttää rakkaita harrastevälineitä.

Materiaaleihin meni noin 26 euroa (höylätty mäntylankku 4.8 metriä 14.25e ja ripustimet biltemasta 5.99e/kpl). Ruuveja ja työkaluja oli omasta takaa. Tuo on kiilattu lattian ja verhokatteen väliin, mitään ei ole ruuvattu kiinni asuntoon. Tuntuisi toimivan. :) Nuo ripustimet pitänee varmaan jossain vaiheessa väännellä siten, että saa renkaat samalle tasolle.

Joonas
05.07.2009, 17.45
Minulla on 2 pyörää eteisessä ja 1 makuuhuoneessa. Ei meidän talossa ainakaan ole valitettu vaikka raahaan pyöriäni aina lenkin jälkeen viidenteen kerrokseen asuntoon sisälle.

Santraginus
05.07.2009, 18.13
..Nuo ripustimet pitänee varmaan jossain vaiheessa väännellä siten, että saa renkaat samalle tasolle.

Kun odottelet riittävän pitkään, pyörän paino painaa kannattimen sopivasti vinoon, jolloin renkaat ovat samalla tasolla. Näin on koettu. Niin että ei muuta kun siestaa viettämään: mañana ;).

tommyt
05.07.2009, 18.44
Kaikki jotka säilyttävät pyöriään pyöräkellarissa ymmärtävät jos joku kantaa arvokkaan pyöränsä kotiin talteen. Meidän kellarissa saa yleensä kaivaa oman pyöränsä parin muun pyörän alta kun joku raivaa tilaa omalle pyörälleen kaatamalla muiden pyörät. Tytön pyörään kiinnitin tarakan kun siitä oli kummallisesti irronnut toisen puolen ruuvit ja kolmas oli löysällä. Vaimon pyörästä oli kerran 9 pinnaa poikki takarenkaasta.

Mitenkäs muuten verkkokellari. Tuleeko se täyteen tavaraa vai saisiko sinne pyörän "piiloon". Ei sitä ainakaan kolhita siellä ja betoniseinään voi virittää jonkin systeemin mihin saa pyörän lukittua. Eikä kurakaan haittaa niin paljoa kuin olohuoneen lattialla.

Nakili
05.07.2009, 19.01
Mitenkäs muuten verkkokellari. Tuleeko se täyteen tavaraa vai saisiko sinne pyörän "piiloon". Ei sitä ainakaan kolhita siellä ja betoniseinään voi virittää jonkin systeemin mihin saa pyörän lukittua. Eikä kurakaan haittaa niin paljoa kuin olohuoneen lattialla.


Yhtä vähän säilyy fillari asunnon varastohäkissä, mitä pyörävarastossa:(. Ittelläni oli lukitussa varastotilassa lukitun varastohäkin sisällä lukittu fillari. Kamaa olin latonu ympärille ihan siinä tarkotuksessa, että ei sitä kukaan vie sieltä, kun ei nää edes merkkiä.
No siitä kuitenki jäi jarrusatulasta paistamaan formula, ja keulasta R7. Sepä sit riittiki siihen, että yks nätti keväinen viikonloppu oli pöörä realisoitu muiden käyttöön.

Kyllä se varmaan pikkujäynältä välttyy siellä häkissä, mutta ainoo varma keino saada filo säilymään on kantaa se joko kämppään sisälle, tai parvekkeelle(JOS asut korkeemmalla ku 2. kerroksessa).

Pullasorsa
05.07.2009, 19.06
Itse säilytän eteisessä. Helsingin Kalliossa fillari katoaa lukituksen jälkeen julkisesta tilasta keskimäärin 24 min! ;-)

kebne
05.07.2009, 19.41
Nuo oli hienot kuvat tuossa ylhäällä. En ole saanut taloyhtiöltä lainkaan huonoa kommenttia, vaikka pidänkin pyöriä sisällä. Helpotus! Mulla on kaksi pyörää "sylikkäin" eteisessä ja yksi vielä makkarissa.
Sen verran vahtaan noita pyöriä, että jos olen pidempään pois kotoa niin laitan se lukkoon. Tähän vain se syy, että mulla on ikkunat maantasossa.

Nappulakenka
05.07.2009, 20.07
Sen verran vahtaan noita pyöriä, että jos olen pidempään pois kotoa niin laitan se lukkoon. Tähän vain se syy, että mulla on ikkunat maantasossa.
Ihan järkevää tuollainen :) Meikäläinen asuu kolmannessa kerroksessa, jonne tulee kannettua pyörä jokaisen lenkin jälkeen. Mulla on siis tällä hetkellä vain yksi pyörä ja se on sängyn vieressä. Vaikka asutaan kaksiossa niin luvan olen saanut vain yhden pyörän säilyttämiseen. Tässä on kyllä toinen juuri tulossa, joten maasturi saa siirtyä parvekkeelle. Se on sille tuttu paikka muutenkin :) Vaikka asun kolmannessa kerroksessa siirtyvät pyörät sisälle ja ikkunoiden eteen verhot lomalle/reissuun lähtiessä.

EDIT: oliko meillä jo vastaavanlainen keskustelu olemassa?

Dezen
05.07.2009, 20.08
Jees, sisälle asuntoon se täytyy kantaa. Kyseessä siis parvekkeellinen yksiö Hervannassa. Talossa ei ole häkkivarastoa. Opiskelija-asunto parhaimmillaan :) Kannattaako peittää pyörä jollain suojalla, jos sen parvekkeelle laittaa? Vai pärjääkö ihan sellaisenaan...

random5
05.07.2009, 20.18
EDIT: oliko meillä jo vastaavanlainen keskustelu olemassa?

Kyllä, täällä. (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=28547) Luultavasti paljon käyttökelpoista asiaa myös ketjun aloittajalle.

Amadeus
05.07.2009, 20.23
Niinkuin nappulakenkä jo totesi niin tälläinen keskustelu oli jo mutta on kadonnut kai bittiavaruuteen. Kyllä itse säilytän pyörääni sängyn päädyssä huoneessani ja kannan sen aina sisälle asuntoon sanoivat muut mitä sanoivat. Pyörää on myös helpompi alkaa rempata kun työkalut ja pyörä ovat samassa paikasssa, eikä tarvitse miettiä että mitä työkaluja sinne pyörävarastoon tarvitsee raahata. ;)

Kosti K.
05.07.2009, 20.51
Omassa taloyhtiössäni on siitä onnellinen tilanne, että varastotiloihin mennään pyörävajan kautta, joten fillarin vieminen varastokoppiin ei ole paha rasti. Maallista omaisuuttakaan ei ole kertynyt vielä niin paljoa, etteikö fillari kanakoppiin mahtuisi. Pyörävajassa säilytän kaupunkipyörää, ja (kop, kop) tähän mennessä on hyvin säilynyt.

Tosin ahdasta pyörävajassa on, vaikka osa pyöristä on jo nyt kylmässä ulkovarastossa ja kesäisin pyörätelineessä ulkona. Lisäksi silloin kun talo on rakennettu, vajan seiniin on laitettu tankokoukut, joita käyttämällä kaikki pyörät mahtuisivat hienosti vajaan. Vaan sitten on jonkun päätöksellä siirrytty lattialla oleviin perinteisiin pyörätelineisiin :(.

Itse tuon fillarin silloin tällöin sisällekin pesuja ja huoltoja varten. Paljon mukavampaa puuhastella kotona kuin hämärässä pyörävajassa. Tapanani on kantaa pyörää rappukäytävässä, jolloin kenelläkään ei ole mitän valittamista likaantumisesta tai muusta. Oikein likaisen pyörän voi huuhdella suihkupullolla ulkosalla.

Ohiampuja
06.07.2009, 13.59
Kyllä, täällä. (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=28547) Luultavasti paljon käyttökelpoista asiaa myös ketjun aloittajalle.
Juu, tuolla on 7 sivua asiaa säilytyksestä...

Tämä nykyinen, kankea hakutoiminto lisää näiden "tuplana" olevien ketjujen määrää. :(

bihtori
06.07.2009, 23.00
Vähän petyinkin, ettei täällä ollut mehukkaita avautumisia taloyhtiöiltä tai naapureilta sen suhteen, että kuskataan pyörää rappukäytävässä tai hississä. Itsehän säilytän kerrostaloasuntoni eteisessä krossaria ja olohuoneessa maantiepyörää ja ainoastaan kerran naapurin iäkäs naishenkilö tokaisi, että "säilytät pyörää sisällä!". Pyörävarasto on näin kesällä melko täynnä ja talvella aivan fully loaded, häkkivarasto on kolmen ylimääräisen oven takana, joten ei tämä huonompi vaihtoehto ole kun toisessa kerroksessa asun.

Jos nuivaa palautetta saan joskus aiheesta, ovat sanat kyllä valmiina. Heh heh.

Nappulakenka
07.07.2009, 01.14
Ei meillä naapureita tunnu kiinnostavan kun kantelen sitä tuossa käytävällä. :D Tosin joskus tulee kyllä pysähdyttyä rupattelemaan naapureiden kanssa tai jos ei reputella niin aina tulee tervehdittyä jos joku tulee vastaan. Aamuisin tulee toivotettua hyvät huomenet jne. :) Ehkä mulla on liian positiivinen asenne elämään, mutta ei se mua haittaa. :D

Laitetaan tähän vielä selvennykseksi, että suuriosa täällä asuvista opiskelevat ja muutenkin asukkaat ovat nuoria ihmisiä. Itse en ole törmännyt kyttäämiseen tai vastaavaan. Nuorilla kun on parempaakin tekemistä. :D Vaikka porukka on nuorta niin toiminta on suurimmaksi osaksi järkevää(paitsi se kuka pölli mun pyörän). Musiikki ei pauhaa aamu viiteen jne. Tottakai juhlia järjestetään ja ääniä kuuluu, mutta niin pitääkin :) Äänet kuitenkin hiljenevät yhdentoista jälkeen.

Jos tulee palautetta, niin pitää sanat valita oikein. Ei mtn vittuilua tai vastaavaa. Kommentin pitää olla sellainen, että "palautteen antaja" menee hämilleen ja hänellä mene loppu päivä sen käsittelyssä :D Sama pätee lenkillä tulleisiin kysymyksiin ja kommentteihin :D

wege
07.07.2009, 04.40
Hieman jäin miettimään sitä, että miksi ihmeessä pyörän säilytys -omassa asunnossa- haittaisi muita asukkaita? Jos siitä koituu ylimääräistä haittaa muille, niin ymmärtäisin. En minäkään valita kun hissi haisee viinalle kun tulen töistä aamuyöllä viikonloppuna tai kun muut asukkaat pitävät asunnossaan harrastusvälineitään.

Nappiksen kommentit palautteen antamisesta ovat kyllä juuri oikeat! Siitä plussapiste.

H. Moilanen
07.07.2009, 06.42
Hieman jäin miettimään sitä, että miksi ihmeessä pyörän säilytys -omassa asunnossa- haittaisi muita asukkaita?
Joskus olen kuullun narinaa siitä, että paikat sotkuu kun likaista fillaria kuskataan hississä. Palaute ei ollut tarkoitettu minun korvilleni, mutta satuinpahan kuulemaan, kun akat juorusivat rappukäytävässä.

niskahikisäkki
07.07.2009, 09.05
Harmittaa kun ei tullut kuvaa napsattua ehkä hienoimmasta näkemästäni luovasta pienten asuntojen säilytysratkaisusta.

Helsingin Manskulla noin numeron 41 kohdalla olevan talon (sopivasti raitiovaunupysäkin kohdalla, niin osui usein silmiin) toisen kerroksen ikkunassa näkyi Tricross keväämmällä (/ talvemmalla - muista niin enää). Eli fillari oli ikkunalaudalla verhojen ja ikkunan välissä.

blondi
07.07.2009, 10.07
Omat sotkunsahan jokainen ymmärtää käydä sitten siivoamassa, eikö vain?;)


Joskus olen kuullun narinaa siitä, että paikat sotkuu kun likaista fillaria kuskataan hississä. Palaute ei ollut tarkoitettu minun korvilleni, mutta satuinpahan kuulemaan, kun akat juorusivat rappukäytävässä.

lansive
07.07.2009, 11.43
Joskus olen kuullun narinaa siitä, että paikat sotkuu kun likaista fillaria kuskataan hississä. Palaute ei ollut tarkoitettu minun korvilleni, mutta satuinpahan kuulemaan, kun akat juorusivat rappukäytävässä.

Fillaria kuskaamalla ei pysty niin paljon kantaamaan kuraa hissiin kuin tuomalla yhden kurahousuikäisen nassikan pihalta sisälle. Mutta varmaan ne akat valittaisivat siitäkin.:D

ntz
07.07.2009, 12.05
Harmittaa kun ei tullut kuvaa napsattua ehkä hienoimmasta näkemästäni luovasta pienten asuntojen säilytysratkaisusta.

Helsingin Manskulla noin numeron 41 kohdalla olevan talon (sopivasti raitiovaunupysäkin kohdalla, niin osui usein silmiin) toisen kerroksen ikkunassa näkyi Tricross keväämmällä (/ talvemmalla - muista niin enää). Eli fillari oli ikkunalaudalla verhojen ja ikkunan välissä.

Tuttuni oli bongannut sen myös :D http://www.flickr.com/photos/sumopauli/3263180590

Myth
07.07.2009, 18.07
Niin tai paljonko tuo kuraa ja vesitippoja hissiin/käytävälle tänkin kerrostalon kaikki kymmenen pitkäkarvasta koiraa sadekelillä.

Mutta tietysti kurajälkensä pitää putsata, sehän on selviö. Siitähän jää kiinni kun likaiset renkaanjäljet päättyy suoraan oman oven eteen :)

mwillberg
04.08.2010, 13.52
Jos nikkarointitaitoisia kiinnostaa niin nysväsin tuossa olohuonekelpoisen säilytysratkaisun vaatekaapista...

http://mig.hyper.fi/fi/article/490

Sitten hieman asian vierestä, kävijöitä pyöränhankintasivullani piisaa, mutta kommentteja ei irtoa, ilmeisesti ihan päättömyyksiä en sentään ole kirjoittanut.

http://mig.hyper.fi/fi/article/81

Tom1
04.08.2010, 14.00
Itse raivasin kellarikomeroni tyhjäksi ja laitoin sinne. Ennen säilytin parvekkeella mutta talvella se on hieman hankalaa kun ei ole lasitettua parveketta.

kpyora
04.08.2010, 14.17
Olen tottunut pitämään pyörääni autotallissa täällä haja-asutusalueella. Nyt pitäisi viedä arvokapine kaupunkiin ja kerrostaloon. Asunto on 5. kerroksessa. Missä pyörää voi säilyttää? Muiden mummopyörien joukkoon en halua sitä laittaa. Kateellisia ym. varkaita ja pahantekijöitä kun kaupungissa on joka lähtöön. Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?

Jossai ruikutetaan sisään kantamisesta, mutta antaa ruikuttaa. Kätäntö vaihtelee eri puolilla- Itse ole säilyttänyt myös pyöräsuojassa siten, että pyörä on kunnolla kiinni katossa olevassa koukussa.

Autotalli on ehkä varmin vaihtoehto. Vähän kallis yhtä polkupyörää varte. Kesksutassa olen nähnyt pyöriä säilytyksessä jopa porraskäytävien tuuletusparvekkeilla, mutta se on kyllä poikkeus.

dirtyrider
04.08.2010, 14.19
Kertauksen vuoksi viimeisimmät (uusimmasta vanhimpaan) aihetta sivuavat topicit.

Rakkaan pyörän säilytyspaikka (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=37382&highlight=s%E4ilytys)
Pyöräteline sisäkäyttöön (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=38073&highlight=s%E4ilytys)
Pyörän säilytys (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=32998&highlight=s%E4ilytys)
Fillarin säilytys asunnossa (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=28547&highlight=s%E4ilytys)
Ideoita pyörän säilytykseen sisällä!! (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=24976&highlight=s%E4ilytys)


Jos nikkarointitaitoisia kiinnostaa niin nysväsin tuossa olohuonekelpoisen säilytysratkaisun vaatekaapista...

Hieno viritelmä kylläkin, joku matto (vedenpitävä) tuonne komeroon olisi hyvä varmaan olla, ettei lastulevy tykkää kyttyrää..

timopoika
05.08.2010, 00.02
Jos joku sattuu olemaan tilanteessa, että on muutto edessä ja voi vielä valita eri talojen väliltä, kannattaa käydä katsomassa missä pyörävarasto on ja miten sinne pääsee. Niillä on muuten eroa.

Asuin pari vuotta talossa jossa pyörävarasto oli maan tasalla, yhden oven takana. Erittäin näppärä. Ovi auki ja ajamaan.

Nykyisessä pitää sisälle tultaessa mennä jyrkät portaat alas, avata ovi, kiivetä ylös hakemaan pyörä, sulkea ulko-ovi, taluttaa/kantaa pitkin käytävää pyörävaraston luo, avata ovi ja sisällä ollaan. Tämä on siis lyhin reitti, käyttäen takaovea, jolle ei talvella aurata polkua. Pyörän joutuu taluttamaan metrisessä hangessa :D pihalle. Tämän talon suunnittelussa ei todellakaan ole otettu pyöräilijöitä huomioon. :mad:

Pisami
05.08.2010, 21.14
Tämän talon suunnittelussa ei todellakaan ole otettu pyöräilijöitä huomioon. :mad:
Pics or didn't happen. :eek:

nakkje
05.08.2010, 21.57
Toki kuljetan pyörän hissillä viidenteen kerrokseen täällä Kalliossa. Ei siitä ole kukaan mutissut ainakaan minun kuullen, lähinnä pyörä toimii hyvänä keskustelun avaajana :) Kyllä ihmiset ymmärtää, monet on kertonut kuinka heiltä on viety 'arvottomia' pyöriä kellarista jne.

-jones-
20.08.2010, 20.31
Maastopyörän vien parvekkeelle ja "kaupunkipyörän" säilytän pyörävarastossa. Ei tarvitsisi tässä taloyhtiössä muutaman viikon jälkeen enää ajella maasturilla, jos sinne sen veisin säilytykseen.

Ikinöösi
20.08.2010, 20.38
Maasturi ja cc-peli toistensa sylissä eteisessä, pienessä yksiössä. Intiimiä meininkiä. :)

Marcello
20.08.2010, 20.55
Semmoinen vinkki tähän ketjuun, että hankkiutukaa taloyhtiönne suojeluvastaavaksi, niin saatte mahdollisesti käyttöönne avaimen yhtiön tiloihin joissa säilyttää arvokasta pyörää....

greenman
20.08.2010, 21.01
Minun on armollisesti annettu ottaa vaatehuone uusiokäyttöön. Ovi sijaitsee vielä näppärästi eteisessä. Työmatkapyörät saavat olla kellarissa varkaiden armoilla.

http://1.bp.blogspot.com/_DokwxpBDpAE/S6O946yYc6I/AAAAAAAAAVw/4dLWvSHyJyg/s400/fillarikellari1.jpg (http://1.bp.blogspot.com/_DokwxpBDpAE/S6O946yYc6I/AAAAAAAAAVw/4dLWvSHyJyg/s1600-h/fillarikellari1.jpg)

-Vaatehyllyt pois, pari pitkää ylähyllyä varaosille ym.
-Pyöräilyvaatteille lyhyt tanko ja lokerikko
-Koko lattian peittävä kuramatto
-Loisteputkivalaisin työskentelyalueelle

di luca
20.08.2010, 21.52
Kahden auton talli yhden auton ovella: toinen puoli autolle ja toinen pyörille ja huollolle. Toimii!!

H. Moilanen
21.08.2010, 07.13
Kahden auton talli yhden auton ovella: toinen puoli autolle ja toinen pyörille ja huollolle. Toimii!!

Varmasti toimii. Koskettaa vain erittäin pientä osaa kerrostaloasujista.

di luca
21.08.2010, 10.23
No koskee minua.;)

kaakku
21.08.2010, 10.29
Mä raivasin tilan häkkivarastoon. Ko. varasto sijaitsee pommisuojassa, joten tuskinpa sinne ihan random nisti harhailee pöllimään mun pyörääni. Johonkin kiinteään täytyy vielä nikkaroida kiinnitys, nyt U-lukolla 2 pyörää kiinni toisissaan.

Toinen vaihtoehto olisi sitten ollut pyörävarasto.

Olli-Pekka Manninen
21.08.2010, 11.49
Häkkivarasto olisi mullakin vaihtoehto mutta kävin tossa äsken mittaamassa että miun kylmävarastoon mahtuisi myös pyörä pari jos ne laittaisi eturenkaasta roikkumaan pystyssä. Sinne nyt ei rikolliset varmaan ihan heti kekkais - että mennääns kattomaan mitä hillovarastossa on.

dirtyrider
21.08.2010, 11.54
Häkkivarasto olisi mullakin vaihtoehto mutta kävin tossa äsken mittaamassa että miun kylmävarastoon mahtuisi myös pyörä pari jos ne laittaisi eturenkaasta roikkumaan pystyssä. Sinne nyt ei rikolliset varmaan ihan heti kekkais - että mennääns kattomaan mitä hillovarastossa on.

Sinne ne nyt ensin suuntaa, siellähän ne parhaat viini ja kaljavarastot on.. :D

greenman
21.08.2010, 20.25
Mä raivasin tilan häkkivarastoon. Ko. varasto sijaitsee pommisuojassa, joten tuskinpa sinne ihan random nisti harhailee pöllimään mun pyörääni. Johonkin kiinteään täytyy vielä nikkaroida kiinnitys, nyt U-lukolla 2 pyörää kiinni toisissaan.

Toinen vaihtoehto olisi sitten ollut pyörävarasto.

Vanhalla kämpällä käytiin vastaavassa avaamassa kaikki häkit ja penkomassa/sotkemassa kaikki tavarat, vaikka oli kahden peltioven takana. Häkitkin olivat metallisia, eikä niitä perinteisiä kanaverkkomalleja.

E.T.
21.08.2010, 20.46
mulla on oma huone polkupyörälle. Toimii.;) Joku on kuulemma ängennyt saunansa täyteen maastopyöriä.:) Ostan autotallin heti kun tästä yhtiöstä vaan joku möis...

teemu oksanen
22.08.2010, 23.59
mulla on oma huone polkupyörälle. Toimii.;) Joku on kuulemma ängennyt saunansa täyteen maastopyöriä.:) Ostan autotallin heti kun tästä yhtiöstä vaan joku möis...

joo ja sillä on saunasta poistettu lauteetkin... varmaan tykkää liian paljon istua pyörän satulassa:D saas nähdä millaisen asumuksen se seuraavana ostaa? tallissa on maksimaalisen pieni autokin hankittu kai siksi että mahtuu sinnekkin enemmän?:eek:

Human Traffic
16.04.2011, 11.01
Avaan nyt sydäntäni tähän ketjuun. Olen joutunut pirulliseen tilanteeseen joka jo häiritsee yöunianikin. Eli olen viimeiset pari vuotta saannut propailla pyöriäni vaikka makuuhuoneessa ilman huolenhäivää, sillä olen asunut yksin. Nyt kuitenkin olen muuttanut tytön kanssa yhteen ja tätä autuutta ei enää ole olemassa. Eli päästään tähän ongelmaan joka vie yöuneni, minun pitäisi viedä niin maantiepyörä kuin maastopyöräkin pyöräkellariin.

Pyöräkellari on tälläinen tyypillinen kellari, missä ei ole mitään kiinteää mihin lukita pyöränsä kiinni. Okei patteriin voisi teljetä, varmaan joku siitä kuitenkin valittaisi. Tuntuisi hirveältä viedä pienokaiset sinne kaikkien kosketeltaviksi. Saatikka naarmutettavaksi, tai pöllittäväksi.

Toinen vaihtoehto olisi viedä yläkerran häkkikellariin, missä pyörät saisi lukittua tukevaan puiseen kantapalkkiin, joka on häkkivarastoni kohdalla. Tämä on varmasti parempi vaihtoehto, mutta kyllä sekin pelottaa, koska kauniit pyörät kyllä erottuu ja näkyy sieltä kaikkien muiden häkkiromujen seasta..

Yksi ongelmani on myös se, kuin olen tilaillut pyöriini parempaa palikkaa ja osaa, mutta en löydä kuitteja mistään. Minun pitäisi ottaa pyörilleni vakuutus, mutta miten todistan ifille minkäarvoisia pyöräni ovat? Kysyin piruttani bikeplanetilta josko he arvioisivat pyörieni arvot, mutta he pyytävätä siitä 40€ per pyörä. Se on opiskelijalle tähän aikaan vuotta kova hinta, onko ehdotuksia?

Ainiin ja vielä yksi tärkeä asia, saisin säilyttää pyöriä/pyörää eteisessä jos sen saisin jotenkin hyvin ja nätisti siihen aseteltua, mutta kuin tuo eteinen on niin pirun pieni. Uskokaa vaan, olen kokeillut kaikenlaisia variaatioita, mutta en saa siitä mitään järkevää... Voisin tietenkin lähettää kuvia eteisestä, josko teillä olisi jotain hyviä ideoita sen sisustuksesta..

Ja paikka mihin olen muuttanut on Helsingin Ruskeasuo. Ja pyörät ovat Bianchin Via Nirone sramin rivalilla ja fulcrumin 3 kiekoilla ja Beonen Black hiilarirungolla ja reban haarukalla.

Ahdistaa..

YT
16.04.2011, 11.13
Elä anna naisen pomottaa. Selitä sille, että sinulla oli ne pyörät ensin.

kolistelija
16.04.2011, 11.20
Elä anna naisen pomottaa. Selitä sille, että sinulla oli ne pyörät ensin.
Jep, varsinkin tuoreelle tapaukselle on helppo selittää että naisen korvaa helpommin kuin vaivalla hankitut ja kootut pyörät. :cool:

turot
16.04.2011, 11.25
Jep, varsinkin tuoreelle tapaukselle on helppo selittää että naisen korvaa helpommin kuin vaivalla hankitut ja kootut pyörät. :cool:

Voihan sitä ehdottaa, että määräysvallan lisäämiseksi on ensin vaihdettava osia hieman kevyemmiksi. Niin pyöristäkin tulee entistä rakkaampia.

Leopejo
16.04.2011, 11.35
Ja paikka mihin olen muuttanut on Helsingin Ruskeasuo.
Jos tien nimi alkaa P:llä, ymmärrän tilanpuutteen.

JeTi-
16.04.2011, 12.05
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=41817
Tuossa aiheesta naapurirakkaus. Lyhyesti, valitusta tuli kun pyöriä säilytellään avokin kanssa parvekkeella. Homma hoitu taloyhtiön kokouksessa ja pyörät on edelleen lasitetulla partsilla. :)

JWH
16.04.2011, 12.46
Mä säilytin aikasemmin mun pyörää taloyhtiön pyöräkellarissa josta se myös varastettiin.
Nykystä pyörää säilyttelen kämpän eteisessä, kunhan pidän pyörän puhtaana ei avokilla oo valittamista.
Pitää kehittää joku järkevä säilytysratkaisu pyörälle joka mahdollistaa pyörän siirtämisen tarvittaessa pois näkyvistä. Mwillberg "pyöräkaappi" vaikutti mielenkiintoiselta.

juu-zo
16.04.2011, 13.54
Pyörät löytyy parvekkeelta. Ainakin näin kesäisin. Talven ajan maasturi oli sisätiloissa kun sille tuli käyttöä ja maantiepyörä vanhempien luona säilytyksessä.

Human Traffic
16.04.2011, 14.13
Jos tien nimi alkaa P:llä, ymmärrän tilanpuutteen.


Ei ala P:llä. Aika samannäköisiä nää Ruskeasuon kämpät näyttää olevan. Taitaa kaikki olla rakennettu siinä 1950-luvun tietämillä. Ei oo parveketta, sehän muuten olisi ratkaisu. Alue itsessään tuntuu kyllä hyvin rauhalliselta, mutta kyllähän ne pedotkin joskus nukkuu..

Alunperin oli puhetta siitä, että pyörät saa tuoda sisälle, mutta tosipaikan tullessa on puheet muuttunut.. En ole tosin vielä luovuttanut taisteluani, vaikka vähän tuntuu siltä, kuin kävisi taistoon ritsalla uzia vastaan.

En kyllä uskalla viedä pyörävarastoon, ennemmin sitten preferoin tuota häkkivarastoa, missä ei ainakaan normaalit kuolevaiset pääsisi pyöriä sorkkimaan. Minulta löytyy kyllä ihan hyvät u-lukko ja vaijerilukko, tosin eihän ne varasta estä. Mietin josko ostaisin vielä lukon, mikä on varustettu hälärillä. Ajatuksena, että kuulisi yöllä sen äänen, jos joku käy katkaisemassa vaijerin.. Ehkä toiveajattelua..

Nappulakenka
16.04.2011, 14.24
Ahdistaa..

Kyllä se tyttö niihin tottuu. :) Joillain se voi viedä vähän enemmän aikaa kuin toisilla, mutta kärsivällisyyttä ja pidä kierrokset alhaalla. Sinä aikana voitte lukaista tämän keskustelun läpi, koska täällä on tullut todella hyviä vinkkejä ja niistä voitte sitten kehitellä jonkun säilytysratkaisun joka toimii teillä. :)

Pieni kämpässä joutuu aina vähän sumplimaan, mutta meillä homma ratkesi aika kätevästi seinätelineellä(mainittu jossain ketjussa). Tätä toki helpotti se, ettei meillä ole tv:tä ja näin oli yksi seinä tavallaan tyhjä. :D Kaksi pyörää roikkuu telineessä ja pienin kaikista eli CX on sit seinän ja crosstrainerin välissä. :D

LISÄYS: muistakaa lukea Dirty linkittämät keskustelut viestissä #31 (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1449544&postcount=31)

Ola
16.04.2011, 14.32
Ahdistaa..

Kahlaapa vaikka nämä 15 sivua läpi, niin ehkä helpottaa? Jos tukholman murre ei taivu niin voit katsella vain kuvia. :D Pidä puolesi. :cool:

http://happymtb.org/forum/read.php/1/483001

nuubiainen
16.04.2011, 14.38
Tuollainen ankkuri johonkin sopivaan kohtaan pihalle, mieluiten sementtiin kiinni. Sen päälle voi myös nikkaroida pienen katoksen, niin pyörä on suojassa kevätsateilta.


http://cdn.mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/tools/torque-wrench/1247584065177-1jxc0q5m7xmub-399-75.jpg
(http://cdn.mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/tools/torque-wrench/1247584065177-1jxc0q5m7xmub-399-75.jpg)

goljat
16.04.2011, 14.53
Kahden auton talli yhden auton ovella: toinen puoli autolle ja toinen pyörille ja huollolle. Toimii!!

Noin se mullakin toimii. Juuri tuon takia ostinkin tallin sekä asunnon kerrostalosta. On ainakin auto ja pyörät turvassa.
Tai voisihan pyörää pitää pyöräkellarissakin. (Tai ei se mikään kellari ole. Rappukäytävän oven vieressä.)
Jokaisessa rapussa on 6 asuntoa, ja vain niiden avaimet sopii oman portaikon pyöräsyojaan. Aika tyhjää siellä on. Emännän fillarin lisäksi kolme romupyörää jota kukaan ei edes käytä.

Eros
16.04.2011, 16.50
Nuo oli hienot kuvat tuossa ylhäällä. En ole saanut taloyhtiöltä lainkaan huonoa kommenttia, vaikka pidänkin pyöriä sisällä. Helpotus! Mulla on kaksi pyörää "sylikkäin" eteisessä ja yksi vielä makkarissa.
Sen verran vahtaan noita pyöriä, että jos olen pidempään pois kotoa niin laitan se lukkoon. Tähän vain se syy, että mulla on ikkunat maantasossa.

tähän täytyy kysyä että lukkoon takarenkaasta vai lukkoon asuntoon johonkin? jos joku asuntoon tulee niin kyllä se lukitus siinä vaiheessa (ellei asunnossa kiinteästi) on pienin murhe varkaalle.

Eros
16.04.2011, 16.52
Yhtä vähän säilyy fillari asunnon varastohäkissä, mitä pyörävarastossa:(. Ittelläni oli lukitussa varastotilassa lukitun varastohäkin sisällä lukittu fillari. Kamaa olin latonu ympärille ihan siinä tarkotuksessa, että ei sitä kukaan vie sieltä, kun ei nää edes merkkiä.
No siitä kuitenki jäi jarrusatulasta paistamaan formula, ja keulasta R7. Sepä sit riittiki siihen, että yks nätti keväinen viikonloppu oli pöörä realisoitu muiden käyttöön.

Kyllä se varmaan pikkujäynältä välttyy siellä häkissä, mutta ainoo varma keino saada filo säilymään on kantaa se joko kämppään sisälle, tai parvekkeelle(JOS asut korkeemmalla ku 2. kerroksessa).
itsellä samantapainen tapaus mutta siis varastohäkissä pidin ja pistin "liinaa" ympärille niin että ainoastaan fiksumpi olisi huomannut pyörän olevan kyseessä. stemmi rungon suuntaiseksi ja kyllä, varoksi vielä kryptonitella takapyörän ympäri. pysyi mutta suurin ansio saattoi olla pieni ja rauhallinen taloyhtiö.

jos pyörällä on ikää 3-5 vuotta niin ei kyllä harmittaisi verkkovarastomurto kovin jos olisi kotivakuutukset kunnossa. kuittia vastaan nimittäin irtoaa monelta yhtiöltä täyttä arvoa vastaava summa.

Kivi
16.04.2011, 16.55
Kahlaapa vaikka nämä 15 sivua läpi, niin ehkä helpottaa? Jos tukholman murre ei taivu niin voit katsella vain kuvia. :D Pidä puolesi. :cool:

http://happymtb.org/forum/read.php/1/483001


Kiitos, ihan mahtava linkki! Kuvia katsellessa tilanpuute ongelmat kaikkoaa hetkessä, joskus se (vasta) toinen velo kuitenkin saapuu.

Singer
16.04.2011, 16.59
Jos ikinä nainen muuttaa kämppääni, niin se saa luvan sietää fillarit sisällä, muuten tulee valinta eteen jonka ennemmin talossa ollut voittaa. Korjaamo on tietty muualla, joten siitä ei tartte kinastella.

Leopejo
16.04.2011, 18.02
Ei ala P:llä. Aika samannäköisiä nää Ruskeasuon kämpät näyttää olevan.
Paraistentie oli mielessä, jossa on esim. HOAS:n kämpät lääkisopiskelijoille.

daemonsultan
16.04.2011, 19.32
Mä jouduin laiskuuden vuoksi (en jaksanut pestä pyörää illalla) säilyttämään pyörääni yön yli pyöräkellarissa ja tuskaista oli. Nyt kun pyörä on taas puhtoisena parvekkeella, lyö sydänkin kevyemmin. :)

Joo, en tosiaankaan pistä tonne mitään mitä en soisi varastettavaksi. Sen verran villiä on meno välillä täällä Martinlaakson heikommalla puolella. Toisen rapun kellariin sentään pääsee vain emännänavaimella ja silloin ehkä uskaltaisikin säilyttää. Mutta vain ehkä. Todennäköisesti ei.

A.A
16.04.2011, 20.07
...Olen joutunut pirulliseen tilanteeseen joka jo häiritsee yöunianikin...Nyt kuitenkin olen muuttanut tytön kanssa yhteen ja tätä autuutta ei enää ole olemassa.
Ahdistaa..

Tota menoa sulla on ankea elämä edessä. Ota se tila haltuun! Kyllä siinä vaimon valinnassa pitää olla muutakin kriteerejä kuin isot tissit.

Jani R.
16.04.2011, 20.16
Eli päästään tähän ongelmaan joka vie yöuneni, minun pitäisi viedä niin maantiepyörä kuin maastopyöräkin pyöräkellariin.


Olin 1,5 vuotta sitten hieman samanlaisessa tilanteessa kun talouteen ilmestyi parempi pyörä. Sanoin kyllä että sitä säilytettäisiin sisällä ja vähän aikaa se onnistuikin, ensin makuuhuoneessa ja sitten olohuoneessa. Talven ajaksi onnistuin neuvottelemaan että sain pitää pyörää ilmaiseksi tyhjillään olevassa yläkerran asunnossa, jossa ei käynyt ulkopuolisia. Sen jälkeen pyörä siirtyi lasitetulle parvekkeelle ja nykyään siellä on vaimonkin uusi pyörä.

Kannattaa vain neuvotella ja etsiä pyörälle sellainen paikka jossa se ei sotke lattioita tai seiniä eikä ole tiellä. Jos keksit vaikkapa maantiepyörälle talveksi jonkin varaston, niin tilanne helpottuu jo vähän.

tipsu
16.04.2011, 21.27
Jos keksit vaikkapa maantiepyörälle talveksi jonkin varaston, niin tilanne helpottuu jo vähän.

Eikös monet pyöräliikkeetkin ota pyöriä talvisäilytykseen jokusen kympin maksulla, ei toki ympärivuotinen ratkaisu, mutta silloin se paras pyörä ei olisi koko vuotta asunnossa tiellä. Talviajossa oleville fillareille ei toki toimi, mutta sitten olisi osan vuotta vähän vähemmän pyöriä kotona viemässä tilaa.

Oksanen
16.04.2011, 21.37
Oma pyörä pääsi myös parveke talletukseen, kun entinen tuolta pyörävarastosta pöllittiin. Ehkäpä emäntäkin jossain vaiheessa tuon nykyisen konkelin hankinnan ymmärtää/hyväksyy...

A.A
16.04.2011, 21.49
Meillä toimii Demokratia. Minä, poika ja vaimo, sekä 10 pyörää. Äänin 12-1 pyörät on sisällä.

tunkkireisi
16.04.2011, 22.05
Meillä toimii Demokratia. Minä, poika ja vaimo, sekä 10 pyörää. Äänin 12-1 pyörät on sisällä.

Hommaa vaimolle kunnon fillari, sovinisti:mad:

Meillä vaimo luulee että sillä on kallein fillari. Asian arvostus on sen mukainen.

Vaimolla ei ole kallein, paras toki:rolleyes:

Vaihtaja
16.04.2011, 22.46
Bianchi nojaa olohuoneen ikkunalautaan. En kiinnitä asiaan enää edes huomiota. Pikemminkin ajattelen, että kaunis italialaispyörä (no, Taiwanilla tehty ruotsalaisfirman tuote) on sisustuselementtinä ns. siistiä. Kaikilla on Alessin sitruspuristin (minullakin), mutta kaikilla ei ole Bianchia. :cool:

Speedgoat
16.04.2011, 23.22
Nyt kuitenkin olen muuttanut tytön kanssa yhteen ja tätä autuutta ei enää ole olemassa. Eli päästään tähän ongelmaan joka vie yöuneni, minun pitäisi viedä niin maantiepyörä kuin maastopyöräkin pyöräkellariin.
....
Yksi ongelmani on myös se, kuin olen tilaillut pyöriini parempaa palikkaa ja osaa, mutta en löydä kuitteja mistään. Minun pitäisi ottaa pyörilleni vakuutus, mutta miten todistan ifille minkäarvoisia pyöräni ovat?
...

Kannattaa siirtää valta ja vastuu samaan paikkaan, eli suostu siirtämään pyörät fillarikellariin, jos samaan talouteen muuttanut (ja joka siis vaatii pyörien siirtämistä kellariin) sitoutuu vastaamaan kaikista fillarin varastamiseen liittyvistä kuluista (omavastuut, arvonalenemat korvauksissa jne...). Yleensä fillarit yllättäen sopiikin sisälle ja jos ei niin so what (tietysti jos on rakentanut vaivalla, niin kyrsiihän se mutta...)

Fillarin kokoonpanon kai voinee todentaa hyvälaatuisilla valokuvilla ml. detaljikuvat hipo-osista.

A.A
17.04.2011, 08.30
Hommaa vaimolle kunnon fillari, sovinisti:mad:

Meillä vaimo luulee että sillä on kallein fillari. Asian arvostus on sen mukainen.

Vaimolla ei ole kallein, paras toki:rolleyes:

1. Mitä se pyörällä, ei osaa ajaa.

2 & 3. Niin luuli. Ei luule enää.

janne68
17.04.2011, 13.12
kuittia vastaan nimittäin irtoaa monelta yhtiöltä täyttä arvoa vastaava summa.[/QUOTE]
Eli mistä yhtiöistä on kyse?

greenman
17.04.2011, 15.03
Ainakin Ifillä vaihtui kotivakuutus sellaiseksi, että korvaavat todellisen arvon eikä ikävähennyksiä pitäisi olla. En ole kokeillut käytännössä. Omavastuu on toki aiempaa isompi.

daemonsultan
10.05.2011, 22.00
Pyörävaraston lattialta löytyi pari päivää sitten pihdeillä/sahalla katkaistu vaijerilukko. Ei varsinaisesti herättänyt luottamusta ja Cännäri pysyy parvekkeella. Mun 150e Raleighini ei ole hävinnyt seinältä, vaikka olen unohtanut lukita sen... Ilmeisesti jotain hintarajoja varkaillakin, joskin ko. pyörä taitaa olla kevyesti arvokkain ja hyväkuntoisin koko varastossa. :p

Heikkipolkee
10.05.2011, 22.06
Meidän taloyhtiössä rosmot on ryhtynet ottamaan lajin tosissaan. Tekniikkarullat hävisivät kellarista. :)

Jani R.
10.05.2011, 22.08
Meidän taloyhtiössä rosmot on ryhtynet ottamaan lajin tosissaan. Tekniikkarullat hävisivät kellarista. :)

Lasitetulla parvekkeella on toistaiseksi säilynyt kun kaksi koiraa vahtii nenä lasissa :cool:

snowfake
10.05.2011, 23.13
3,5m2 saunaan mahtuu hyvin parit maasturit, kun ei yleensä saunota kuin kerran viikossa: http://dl.dropbox.com/u/3336681/sauna.jpg

dirtyrider
10.05.2011, 23.19
Ainakin Ifillä vaihtui kotivakuutus sellaiseksi, että korvaavat todellisen arvon eikä ikävähennyksiä pitäisi olla. En ole kokeillut käytännössä. Omavastuu on toki aiempaa isompi.

Tarkoitatko Laaja plussaa, missä on viiteen vuoteen asti ilman ikävähennyksiä.. ei siis rajattomat.. :seko:

lynxlynx
10.05.2011, 23.20
Maantiepyörä & maasturi asuvat eteisessä, traineri pyörineen olohuoneessa, projekti-pyörä parvekkeella. Poikamies-elämän etuja :)

Pexxi
11.05.2011, 20.39
Laittakaas ideoita edullisesta ratkaisusta pyörävaraston uudistamiseen. Omassa taloyhtiössä (varaston koko 6 x3,2 m) on päädyssä koukut viidelle pyörälle (mahtuisi ainakin pari lisää) ja sitten loput pyörät rivissä jalan varassa (olisiko kahdeksan). Omasta mielestä suht hyvä ratkaisu mutta löytyisikö parempia? Tähän varastoon ei ainakaan nyt olla tekemässä muutoksia kun pyörät mahtuvat mainiosti, kyseessä olisi kaverin taloyhtiön oikeastaan täsmälleen samankokoinen varasto.
Vaatimuksena siis edullinen ja helppokäyttöinen, pyörät ovat tasoa market joten mitään erityisiä lukitussysteemejä ei tarvita.
Itse ajattelin asian vielä niin, että kyllähän tällaiset pienetkin parannukset edistävät pyöräilyn suosiota.

Ohiampuja
11.05.2011, 21.38
Itse ajattelin asian vielä niin, että kyllähän tällaiset pienetkin parannukset edistävät pyöräilyn suosiota.
Kyllä, ihan oikein.

Mutta onko varasto kuinka korkea? Voiko sitä korkeutta hyödyntää?

Pexxi
11.05.2011, 21.51
Kyllä, ihan oikein.

Mutta onko varasto kuinka korkea? Voiko sitä korkeutta hyödyntää?
2,2 m eli aika matala.

erese
11.05.2011, 22.50
Tuollahan tuo fillari parvekkeella asustaa, talveksi ajattelin viedä kellarivarastoon.
Meillä ainakin pyörävarasto niin tupaten täynnä ettei tule pieneen mieleenkään ruveta sullomaan laatufillaria sinne muiden naarmutettavaksi tms.
Hieman tuo emäntä on ollut aluksi erimieltä tuosta parvekesäilytyksestä mutta kun on hälle perustellut miksi näin on parempi niin on ollut kuitenkin samaa mieltä :)

Konisti
18.05.2011, 20.55
Pari fillaria olohuoneessa tolpassa jossa koukut. Yksi osina kellarikomerossa (runko mäsä) ja muksun fillari sekä yksi vanha mtb projekti pihalla/fillarikellarissa.

kaakku
19.05.2011, 10.46
4 pyörää on sijoitettu tällä hetkellä näin:

Käyttöpyöräprojekti odottelee kunnostamista pyörävarastosta. Maantiepyörä ja paremman puoliskon maasturi majailevat parvekkeella. Oma maasturi on säilötty lukittuna häkkivarastoon (jotka onneksi ovat melko jykevät ja kunnon lukolla varustettu).

Maantiepyörä mahtuu vielä sinne häkkivarastoon ja varmaan seuraavan lenkin jälkeen saakin mennä sinne. Neidin maasturia ei kuulemma saa viedä parveekkeelta muualle kuin joko lenkille tai sitten kassakaappiin turvaan ;)

Neliapila
19.05.2011, 13.17
Itsellä ensimmäinen hintaluokassa 1500e+ pyörä on pyörävarastossa katossa roikkumassa. U-lukolla kiinni pulttiin, joka on pyörävaraston seinässä ja vielä vaijerilla eturengaskin samassa kasassa. Ei pitäisi ihan heti tulla pöllityksi ja/tai potkituksi.

OP:lla vakuutuksestakin sanoivat että 3450e asti kattaa laaja kotivakuutus, 150e omavastuulla ja 10% ikävähennyksillä. Toisaalta arvotavaravakuutus olisi 61e vuodessa, ilman omavastuuta ja ilman ikävähennyksiä. Näin Tampereella.

Grommit
20.05.2011, 09.04
Itsellä ensimmäinen hintaluokassa 1500e+ pyörä on pyörävarastossa katossa roikkumassa. U-lukolla kiinni pulttiin, joka on pyörävaraston seinässä ja vielä vaijerilla eturengaskin samassa kasassa. Ei pitäisi ihan heti tulla pöllityksi ja/tai potkituksi.

OP:lla vakuutuksestakin sanoivat että 3450e asti kattaa laaja kotivakuutus, 150e omavastuulla ja 10% ikävähennyksillä. Toisaalta arvotavaravakuutus olisi 61e vuodessa, ilman omavastuuta ja ilman ikävähennyksiä. Näin Tampereella. hmmm, jos on vakuutus ehdot muuttuneet niin ne onkin tsekattava kun posti tuo ensin uuden saksan ihmeen,


Pyörä säilyy olkkariin kannettuna.

Kellari on kaikissa muodoissa pois suljettu osien ruuvajien ja mahdollisen ilkivallan vuoksi, mutta stadin kämpässä ei ole kallis vuokra ja jos joku valittaa sisään kannosta niin saa itse näyttää kuinka sadan euron setelit säilyvät ulkotiloissa vuodesta toiseen yöt ja päivät. :mad:

tvo
24.07.2011, 18.53
*bump*

Päivän Pravdassa D-osassa kysellään jälleen asumisesta, ei vielä ole päätynyt verkkoon tai sitten en vaan osaa. Esimerkki siitä, että joissain taloyhtiöissä ei ihan aina ajatella, että joku voisi käyttää pyörää kulkuvälineenä...



Taloyhtiömme pyöräkellarissa on aikaviivelukko, jonka takia edes talon asukkaat eivät pääse pyöräkellariin kello 23:n jälkeen. Talvella lukko naksahtaa kiinni jo kello 22.

Lukko asennettiin pari vuotta sitten sen jälkeen, kun pyöräkellariin oli murtauduttu kahdesti. Asukkaiden mielipidettä aikaviivelukon asentamiseen ei kysytty eikä asiasta tiedotettu mitenkään. Onko isännöitsijällä oikeus "varastaa" asukkaiden pyörät yöksi?

Aikamoista meininkiä. Vastauksessa olennaisesti todettiin, että hallitus voi kyllä päättää, mutta asiasta pitäisi ainakin tiedottaa. Minusta kuulostaa kovin ihmeelliseltä meiningiltä. Ilmeisesti pelkkä aikaviivelukko on merkittävästi halvempi kuin jokin koodi- tai korttilukko...

Jiiaa
24.07.2011, 22.35
Tuossaha tuo olohuoneessa seinään nojailee

juu-zo
27.08.2011, 19.23
Jaahas nyt tuli muutto parvekkeellisesta 43 neliön kaksiosta ihanaa opiskelija soluun ja edelleen pitäisi kaksi pyörää saada mahtumaan kämppään. Nyt tilaa on vain 13,8 neliötä käytössä. Ennen pyörät majaili siis parvekkeella mutta nykyään niitä en tuonne parvekkeelle uskalla viedä kun asunnossa kaksi tuntematonta ihmistä asuu ja ei tiedä minkälaista porukkaa ovat. Mitään fiksua ratkaisua kellään? Seinällä tietysti olisi hieman tilaa mutta miten onnistuisi helpoiten ilman kovin montaa ruuvia ja naulaa?

telliv
27.08.2011, 19.36
Ikea hackersin sivuilla on ohjeet erääseen ihan katseenkestävään viritelmään...mutta se maksaa joitakin kymppejä. Taasen muutama ruuvi+proppu sekä sopivasti rei'itelty romurauta katon rajaan ei varmaan maksa mitään :).

juu-zo
27.08.2011, 19.54
Tuo ikea hackersin stolmen ei oikein sovellu tähän tilaan. Pyörät täytyy saada vierekkäin. Tuossa tuollaisen pika virityksen tein mallailun vuoksi miten pyörät pitäisi saada.
https://lh6.googleusercontent.com/-fXABWcK_fas/TlkhAgWKpvI/AAAAAAAAAxk/K4JNK7UdOls/s640/IMG_0318.jpg

keppi
27.08.2011, 20.49
http://bbcicecream.com/blog/wp-content/uploads/2010/09/cb-bikeshelf-01-curatedmag.jpg
http://www.tre3e.com/posts2011/jonas1.jpg
http://www.betterlivingthroughdesign.com/wp-content/themes/bltd/lib/timthumb.php?src=http://www.betterlivingthroughdesign.com/images/elevatestorage-bike-shelf-2.jpg&h=&w=513&zc=1
http://media8.onsugar.com/files/2011/05/20/3/889/8893800/dba899c7cf8022af_5.preview.jpg

Tuossa muutama vaihtoehto. Sitten olisi vielä vaihtoehtona kiinnittää pieni lauta seinään, jonka päällä renkaat lepäävät ja pieni vaijeri seinään vaakaputkesta koukulla. Tästä en yhtäkkiä löytänyt kuvaa; jossakin ruotsalaisfoorumilla tälläinen tuli vastaan.

nojoo
27.08.2011, 21.19
Jep, kuten täällä on nähty niin polkupyörä voi toimia myös sisustuselementtinä. Pyörän ripustaminen sopivaan paikkaan asuntoa voi olla kaunis visuaalinen ilmestys. Esimerkiksi näin retromuodin aikana jostain vintagefillarista vois saada tosi hienon koriste-esineen, kromia ja retroisia värejä niin vot ja hot! Hienoa tietysti sekin jos voi yhdistää pyörän säilytyksen sisustamiseen...

maalinni
27.08.2011, 21.31
saa olla aika puhas fillari, että viittisin työpöydän päälle ripustaa.

juu-zo
27.08.2011, 21.43
No eipä tuo maantiefillari yleensä kovin kurainen olekaan. Ei se tuosta mitään varisuta pöydälle. Maastopyörä sen sijaan onkin tuossa sivussa juurikin sen takia. Ja tuo ei varmaankaan tule olemaan lopullinen paikka. Ne nyt täytyi saada vain pois tuosta huoneen keskeltä että täällä mahtuu elämäänkin.

Lyijy
27.08.2011, 22.22
Poikamiesaikoina parvisänky ratkaisi omat säilytysongelmani. Vaikka kämppä oli pieni kuin mikä, kolme pyörää mahtui sängyn alle hienosti eikä silloisella tyttöystävälläkään ollut asiasta valittamista. Kun tyttöystävä sittemmin muuttui vaimoksi sen ymmärtämys väheni ihmeellisellä tavalla :eek: ja pyörät asustelevat nyt kanahäkkikomerossa. Täytyy vaan pitää vakuutukset kunnossa...

juu-zo
27.08.2011, 22.28
Ehjä joku teline on kuitenkin vielä halvempi ratkaisu kuin parvisängyn ostaminen. :) Ihan hyvä idea muuten,

jartsuli
27.08.2011, 22.53
Mä oon nostanu pyörät parvekkeella semmoseen metalliseen tuuletus 'rautaan' johon sais vaatteita henkareilla roikkumaan .. vähän vaahtomuovia telineen ympärille ja siihen vaan rungosta roikkumaan, hyvin toimii eikä ole tiellä pyörät.

Edeus
27.08.2011, 23.14
Kuka hullu ostaa parvisängyn?

Itse ratkaisin tilaongelmat opiskelijayksiössäni tekemällä sellaisen, tarvikkeet kaikkineen parikymppiä.
Rakenteeltaanhan parvi on hyvin yksinkertainen, otin mallia valmiista kaupallisista tuotteista mutta käytin hivenen vahvempia tarpeita.
Työpöytä lymyää nyt parven alla.

Polkupyörä majailee vessassa, vessa on mulla helkkarin iso, kämppä muuten melkonen loukku.
Lyhyemmällekkin seinälle mahtuu pyörä hienosti nojailemaan, eikä haittaa pieni rapaisuus.

Ikämies
27.08.2011, 23.16
Kerrostaloissa on lukittu väestönsuoja ja yleensä joku siivoojan koppi tai pannuhuone. Kannattaa kysyä isännöitsijältä voisiko (puhdasta) pyörää säilyttää siellä. Jos kysymys herättää ihmetystä tai kateutta muissa, niin perustelu sillä että kyseessä on parin tonnin kilpapyörä - ei perusjopo.
Itse ratkaisin asian siten että taloyhtiöissä tulee olla suojanvalvoja. Minut nimitettiin tähän virkaan ja sain avaimet väestösuojiin. Säilytän nyt fillariani lukitussa siivojan kopissa suojanvalvojan luvalla. Kopin olemassa oloa harva edes tietääkään (meillä ei ole edes siivoojaa) ja asiasta ei muutenkaan kannata pitää meteliä. Pieniin sähkökeskus- ja lämmönjakohuoneisiin fillaria ei kannata tunkea, koska se on siellä huoltomiesten tiellä.
Elikkä suosittelen suojanvalvojan virkaa jos talossanne ei ole vielä sellaista.

JohannesP
28.08.2011, 00.55
Tällähetkellä omassa kämpässä viidennessä kerroksessa. Hissillä saa mukavasti kulkemaan kun nostaa pystyyn. Vaikka ei puhutakkaan hirveän kalliista pyörästä niin en siltikään uskalla jättää sitä täpötäyteen kellariin. Samoin koko kellarissa ei ole yhtäkään kiinteää kiinnityspistettä. Viime kesänä varkaat kävi mun varastokopissa joten sekin on laskettu pois vaihtoehdoista. Tällähetkellä ei ole ongelmaa kun en sateella pyöräile niin kuraa ei pääse kertymään ja 38 neliön yksinasuvan kämppään mahtuu yksi pyöräkin.

janneko
28.08.2011, 01.46
Mulla on n. neljän tonnin arvonen fillari häkkivarastossa kun en saanut lupaa pitää sisällä. :) Olen miettinyt että hommaan semmosen säilytyslaukun mihin sen saa piiloon kätevästi.

JohannesP
28.08.2011, 02.11
Mulla on n. neljän tonnin arvonen fillari häkkivarastossa kun en saanut lupaa pitää sisällä. :) Olen miettinyt että hommaan semmosen säilytyslaukun mihin sen saa piiloon kätevästi.
Ite en ole ainakaan mitään lupia kysellyt eikä kukaan ole valittanutkaan vaikka hississä kuljetan. :) Täytyy sit harkita uudestaan jos tulee jotain sanomista isännöitsijältä.

janneko
28.08.2011, 02.18
Ite en ole ainakaan mitään lupia kysellyt eikä kukaan ole valittanutkaan vaikka hississä kuljetan. :) Täytyy sit harkita uudestaan jos tulee jotain sanomista isännöitsijältä.

Mjoo en ole isännöitsijän kanssa jutellut asiasta. Lupaa ei siis herunut meidän perheen "päältä".

JohannesP
28.08.2011, 02.47
Mjoo en ole isännöitsijän kanssa jutellut asiasta. Lupaa ei siis herunut meidän perheen "päältä".
Aivan... Tälläin keskellä yötä ei välttämättä aivot toimi täysin.

IncBuff
28.08.2011, 09.25
Parvekkeella/eteisessä on täpärin paikka. Muut sitten häkkivarastossa. Jos joku alkaa avautua pyörän kuskaamisesta sisälle niin minä avaudun rapussa säilytettävistä lastenvaunuista. Tähän asti olen antanut asian olla, vaikka ne on jatkuvasti tiellä.

teepu
28.08.2011, 10.13
Parvekkeella/eteisessä on täpärin paikka. Muut sitten häkkivarastossa. Jos joku alkaa avautua pyörän kuskaamisesta sisälle niin minä avaudun rapussa säilytettävistä lastenvaunuista.

Lastenrattaiden ja muun tavaran säilyttäminen rappukäytävässähän on paloturvallisuussyistä kielletty. Sen sijaan niiden kuljettamista kotiin ei ole kielletty - kuten pyörienkään.

IncBuff
28.08.2011, 11.08
Tiedän. En ole vaan vaivautunut asiaan puuttumaan. Jonkin verran mutinaa sen sijaan on aiheuttanut maasturin kuskaaminen rapussa, ei ollut ilmeisesti tarkoitettu minun korvilleni se mutina.

dirtyrider
28.08.2011, 21.36
Tällähetkellä omassa kämpässä viidennessä kerroksessa. Hissillä saa mukavasti kulkemaan kun nostaa pystyyn. Vaikka ei puhutakkaan hirveän kalliista pyörästä niin en siltikään uskalla jättää sitä täpötäyteen kellariin. Samoin koko kellarissa ei ole yhtäkään kiinteää kiinnityspistettä. Viime kesänä varkaat kävi mun varastokopissa joten sekin on laskettu pois vaihtoehdoista. Tällähetkellä ei ole ongelmaa kun en sateella pyöräile niin kuraa ei pääse kertymään ja 38 neliön yksinasuvan kämppään mahtuu yksi pyöräkin.

Asutaan viidennessä kerroksessa, pyörät kannetaan rappusia pitkin ylös, 38 neliötä, 2 aikuista, 1 koira ja 4 pyörää.. ;)

Kare_Eskola
28.08.2011, 21.41
Ennen 50 neliötä, 6. kerros, ei hissiä, minä ja neito, 5 pyörää.

Nyt 50 neliötä, 4. kerros, ei hissiä, minä ja neito, 2 kissaa, 7 pyörää.

Ikea Stolmen rulettaa.

Välillä joku pyöristä asuu ullakon häkkivarastossa.

Neidolla ei vastaan sanomista, koska sillä on enemmän pyöriä sisällä.

dirtyrider
28.08.2011, 22.31
Ikea Stolmen rulettaa.

Juurikin näin, paitti uusia tolppia ei saa enää kuin valkoisena.. :mad:

kaakku
28.08.2011, 22.50
Kolme fillaria asuu parvekkeella. Omakin maasturi muutti varastokopista parvekkeelle kun joihinkin koppeihin oli murtauduttu. Oma pyörä taisi juuri silloin olla huoltotoimenpiteiden takia partsilla. Onneksi!

Talveksi maantiefilo taitaa kuitenkin joutua kellariin ja muutenkin pitää vähän miettiä miten noita suojaisi kun parvekelaseja ei ole. Pressu?

Ukkis
19.09.2011, 21.57
Vihdostaviimein sain oman patentin valmiiksi. Kuva on vähän iso niin ainakin toistaiseksi vain linkkinä. Idea on siis että lattiatilaa säästyy ja toisaalta ovesta mahtuu kulkemaan.
Fillariteline (http://dl.dropbox.com/u/2328022/19092011992.jpg)

IncBuff
19.09.2011, 22.12
Ei hassumpi.

Nizcu
19.09.2011, 22.12
Heips kaikille! Uutena tulokkaana vastailen: maantiefillari on tuossa olohuoneessa ja työmatka citymaasturi pihalla/pyörävarastossa ja maastopyörä odottaa parvekkeella kasaamista (tarvis tilata uusi, kun vanha vääntyi pyöräkolarissa ihan päin honkia).

Nizcu
19.09.2011, 22.14
Heips kaikille! Uutena tulokkaana vastailen: maantiefillari on tuossa olohuoneessa ja työmatka citymaasturi pihalla/pyörävarastossa ja maastopyörä odottaa parvekkeella kasaamista (tarvis tilata uusi etuhaarukka, kun vanha vääntyi pyöräkolarissa ihan päin honkia).

Nizcu
19.09.2011, 22.19
Pahoittelen että tuli kommentti kahteen kertaan.Ei sitä näkyy osaa vielä käyttää tätä.

Halloo halloo
19.09.2011, 22.59
Pahoittelen että tuli kommentti kahteen kertaan.Ei sitä näkyy osaa vielä käyttää tätä.

Viestejä voi muokata ;) Omasta puolestani: tervetuloa.

Nizcu
19.09.2011, 23.07
Ilmeisesti nettiselaimessa/netissä jotain häikkää, kun tämä ei anna jostain syystä muokata tai sitten ihan yksinkertaisesti käyttäjässä vika.Mutta kiitoksia! :)

Halloo halloo
19.09.2011, 23.16
Alhaalta oikealta omasta viestistä pitäisi löytyä: Muokkaa viestiä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/editpost.php?p=1706143&do=editpost) http://www.fillarifoorumi.fi/forum/clear.gif Vastaa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/newreply.php?do=newreply&p=1706143&noquote=1) http://www.fillarifoorumi.fi/forum/clear.gif Lainaa viestiä vastauksessa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/newreply.php?do=newreply&p=1706143)

dirtyrider
19.09.2011, 23.18
Vihdostaviimein sain oman patentin valmiiksi. Kuva on vähän iso niin ainakin toistaiseksi vain linkkinä. Idea on siis että lattiatilaa säästyy ja toisaalta ovesta mahtuu kulkemaan.
Fillariteline (http://dl.dropbox.com/u/2328022/19092011992.jpg)

Aika rapian kokoinen kuva nettikuvaksi (3000x4000, 1,5 Mb), mulla tukehtuu selain kokonaan, eikä lataa näytölle edes kokonaan kuvaa. Vai johtuuko tuosta dropboxista.

Miten tuo pyörä laitetaan tohon telineeseen, jotenkin hankalan näköinen?

Ukkis
20.09.2011, 07.15
Miten tuo pyörä laitetaan tohon telineeseen, jotenkin hankalan näköinen?

Onhan se aika massiivinen juu, ehkä vaihdan kohta pienempään.
Pyörän asettaminen telineeseen on yllättävän helppoa, koukut eivät ole ihan niin koukussa kuin kuvasta ehkä näyttää. Loksahtaa paikalleen aika vaivattomasti.
Jotain kauneusvirheitä tuossa vielä on, pitäisi tehdä alaosan värisestä puusta kaunisteet noihin koukkujen metallilevyihin yms.

asb
20.09.2011, 08.38
Vihdostaviimein sain oman patentin valmiiksi. Kuva on vähän iso niin ainakin toistaiseksi vain linkkinä. Idea on siis että lattiatilaa säästyy ja toisaalta ovesta mahtuu kulkemaan.
Fillariteline (http://dl.dropbox.com/u/2328022/19092011992.jpg)

Mulla on neljä pyörää varastossa samalla periaatteella kahdessa kerroksessa. Talvisin ratapyörä menee vielä katonrajaan maastopyörän ja seinän väliin, eli parhaimmillaan pyöriä on kolmessa "kerroksessa." Seinäkiinnityksen teen koukkujen sijasta remmeillä, joiden pituutta voi säätää.

mehukatti
20.09.2011, 09.55
Oma ratkaisu:

http://www.pushbikes.co.nz/images/U13986.jpghttp://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/24/oih084l3ta5fbooa.jpg

Ultimate Support Velo Cache (kahelle tai neljälle pyörälle) ja alle rautakaupasta metritavarana saatavaa eteismattoa. Pyörät poissa tieltä, ei tuu seiniin jälkiä tangoista ja lattiakin on suojattu tippuvalta vedeltä ja kuralta. Kaiken lisäksi tuo on ainakin omasta mielestä tyylikkäin teline mitä oon nähny. CRC:stä löytyy.

Ukkis
20.09.2011, 10.29
Seinäkiinnityksen teen koukkujen sijasta remmeillä, joiden pituutta voi säätää.

Mietin kanssa tuota remmivaihtoehtoa mutta päädyin siihen, että kun ajokaudella (periaatteessa ympäri vuoden) pyörää tulee nosteltua edestakaisin aika paljon niin koukut ovat vaivattomammat. Innolla odotan sitä päivää kun on oma ulkovarasto tai jopa autotalli jonka voi pyhittää fillareille :)

Halloo halloo
20.09.2011, 11.00
Mietin kanssa tuota remmivaihtoehtoa mutta päädyin siihen, että kun ajokaudella (periaatteessa ympäri vuoden) pyörää tulee nosteltua edestakaisin aika paljon niin koukut ovat vaivattomammat. Innolla odotan sitä päivää kun on oma ulkovarasto tai jopa autotalli jonka voi pyhittää fillareille :)

"Oman talon rakensin. Ihan vain jotta tuota saa fillareille varaston."

Kuparinen
21.09.2011, 08.21
Innolla odotan sitä päivää kun on oma ulkovarasto tai jopa autotalli jonka voi pyhittää fillareille :)

Turhia unelmia...:)

Ei sinne talliin romujen joukkoon mahdu edes harava enää, autot ovat ulkona, pyörät tallin seinustalla tai talon ullakolla.

elasto
12.02.2012, 11.39
Sain kasattua näistä Ikean tarpeista tollasen tolpan. Ihan siistin näkönen tuo uusi valkoinenkin. Hintaa tuli yhteensä muistaakseni noin 50 euroa.

http://elasto.org/fillari/IMG_0056.JPG

Sirkkeli
12.02.2012, 11.49
Sain kasattua näistä Ikean tarpeista tollasen tolpan. Ihan siistin näkönen tuo uusi valkoinenkin. Hintaa tuli yhteensä muistaakseni noin 50 euroa.*nips*

Todella asiallinen, yläpeukut täältä. Täytynee kokeilla samaa itsekin :)

Cyklooppi
12.02.2012, 13.42
Näppäriä on Ikean ratkaisut. Meillä pyöriä on sekä taloyhtiön varastossa että lasitetulla parvekkeella. "Johdolta" tuli kuitenkin määräys/ukaasi: ensi kesänä pyörät eivät ole parvekkeella. Sisäsäilytykseenkään ei tunnu sopua löytyvän. Kai ne on kuskattava varastoon (toisten kolhittavaksi). :(

rjrm
12.02.2012, 14.22
Muutat itsekin sinne varastoon, niin johan joku ratkaisu löytyy sen jälkeen. Varastosta pyörät pöllitään.

Human Traffic
12.02.2012, 14.46
Olen joutunut säilyttämään maastopyörää pyörävarastossa viime huhtikuusta alkaen, en omasta tahdostani vaan.. No hyvin se siellä on säilynyt, pieni kerrostalo ja kollektiivinen ilmapiiri tuo ainakin illuusion siitä, että se on turvassa, toistaiseksi se on myös ollut. Mutta kolmen lukon irroitus ja kiinnilaitto ei ole aina niin mukavaa. Lisäksi pyörää tulee huollettua huomattavasti vähemmän, kuin se ei ole asunnossa. No seuraavassa asunnossa tulee olemaan yksi huone lisää niin pääsee loputkin perheenjäsenet sisälle turvaan.

Kilu
12.02.2012, 16.58
Sain kasattua näistä Ikean tarpeista tollasen tolpan. Ihan siistin näkönen tuo uusi valkoinenkin. Hintaa tuli yhteensä muistaakseni noin 50 euroa.

Onko nuo pyöräpidikkeetki tolpassa Ikeasta? Pitikö modailla jotain? Siistin näkönen!

Vepa
12.02.2012, 17.01
Näppäriä on Ikean ratkaisut. Meillä pyöriä on sekä taloyhtiön varastossa että lasitetulla parvekkeella. "Johdolta" tuli kuitenkin määräys/ukaasi: ensi kesänä pyörät eivät ole parvekkeella. Sisäsäilytykseenkään ei tunnu sopua löytyvän. Kai ne on kuskattava varastoon (toisten kolhittavaksi). :(

Mikä oli "johdon" peruste kieltää parvekesäilytys?

Cyklooppi
12.02.2012, 20.20
Mikä oli "johdon" peruste kieltää parvekesäilytys?
Tarvitaan kesäksi parveketta oleskeluun/löhöilyyn/lasten leikkeihin etc. Ehkä selviän. Varasto on vaan niin onnettoman pieni ja siellä on liikaa tavaraa: käyttöpyörien lisäksi pyörän raatoja, lasten vaunuja ja leluja. Pyörät saa onneksi nostettua varaston seinälle koukkuun ja lukittua siihen.

elasto
13.02.2012, 00.15
Mullakin olisi kyllä myös lasitettu ihan hyvän kokonen parveke 3. kerroksessa (ylin kerros). Eipä nuo fillarit sieltäkään mihinkään lähtisi ja olisi tilaa säilytellä, mutta ainakin talvella kivempi säilytellä ihan sisätiloissa varsinkin kun löytyi vielä sopiva tila tuolle rakennelmalle. Oli vielä alunperin ihan "hallituksen" hyväksymä tuo teline, tosin hallitus on eronnut tätä nykyä, joten ei ongelmia senkään suhteen.


Onko nuo pyöräpidikkeetki tolpassa Ikeasta? Pitikö modailla jotain? Siistin näkönen!
Tolppa, pannat ja koukut on Ikeasta. Koukkujen päällä sisäkumia. Ainoastaan noiden koukkujen ja pantojen väliin tuleva metalli piti ostaa muualta + pultit ja mutterit. Bauhausista ostin pätkän jotain muistaakseni 25mm paksua alumiinista neliskanttiputkea, pätkäsin oikeaan pituuteen, porasin kolme reikää ja niistä pultit läpi koukkuja ja kiinnityspantaa varten.

Tossa vielä lähempi kuva tuosta ainoasta osasta jonka joutui itse askartelemaan. Ihan onttoa putkea on ja kolme reikää porattu vaan läpi ja niistä ihan läpipultit ja mutterit. Nuo pantojen kiinnityspultit sentään tuli niiden mukana.

EDIT: Niin ja koukkuja piti pihdeillä vähän venytellä enempi auki.

http://elasto.org/fillari/IMG_0058.JPG

rjrm
13.02.2012, 16.49
Mikä tämä Ikea oikein on? Olen luullut, että se on paikka, johon penseä perheenisä puoliväkisin ajaa, ja sitten käy syömässä lihapullia. Että oikein fillaritavaraa myyvät.

wanderer
13.02.2012, 17.07
Ite laitoin ton Ikean Stolmen-tellingin ihan suosiolla kahdella tolpalla. Ei tarvi ku ruuvata kiinni ja varmaan pysyy paikallaan. Saapa sitten tarvittaessa säädettyä koukkujen välistä kulmaa esim sloupatulle maasturin vaakaputkelle. Hintaa tasan 69 euroo.

Petri_K
13.02.2012, 19.26
HappyMTB.org (http://happymtb.org/forum/read.php/1/483001)in mallien mukaisesti, Ikea Ribba tauluhyllyjä (http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90177061/) 3x115cm sopivaan korkeuteen, ja katonrajaan seinäkoukkuun kiinni vaatekoukku kestävän siiman varaan.

Alle mahtuisi vielä toiset kaksi pyörää, mutta tämä ratkaisu valittiin sen takia, että kapeaan huoneeseen jäisi enemmän lattiatilaa. Lisäksi hyllylle löytyy muuta käyttöä silloin kun pyörää ei tuossa roiku, kesäkaudella ainakin toinen majailee parvekkeella.

http://i2.aijaa.com/b/00449/9562252.jpg

elasto
13.02.2012, 23.17
Mikä tämä Ikea oikein on? Olen luullut, että se on paikka, johon penseä perheenisä puoliväkisin ajaa, ja sitten käy syömässä lihapullia. Että oikein fillaritavaraa myyvät.

Ihan oikeassa luulossa olet ollut. Ei sieltä mitään fillaritavaraa saa. Vaatesäilytysjärjestelmähän tuo on.

JackOja
17.02.2012, 08.09
Kaapissa? Tyylikkään oloinen ratkaisu. Kamatkin järjestyksessä :):eek:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/425860_10150547214531865_283800981864_8940715_1258 097772_n.jpg

maalinni
17.02.2012, 08.15
Ja tuo mekaanikko varmaan huolehtii säännöllisesti kamojen kunnosta?

Sade77
09.05.2012, 13.29
Mun fillari pöllittiin juuri taloyhtiön varastosta, vaikka se oli neljän erilaisen lukon takana, joihin kaikkiin on eri avain eli ei ihan helppo rasti. Siispä vahingosta, ja tästä ketjusta, viisastuneena, saunan lauteet on menossa purkuun ja saunasta tulee uusi fillarivarasto. Ei tässä hommassa ole mitään järkeä, kun ei voi tavaroitaan jättää minnekään! Poliisi sanoi, että vala kamppeesi betoniin ja kyllä säilyy. Loistava neuvo... :eek:

Justiina
09.05.2012, 13.56
Häkkivarasto on valjastettuna henkilökohtaiseksi pyörävarastoksi ja tällä hetkellä siellä on kaksi ajossa olevaa ja yksi raato. Fillarit ovat kuitenkin taloudessani lisääntyneet eksponentiaalisesti, joten lisäksi yksi majailee eteisessä, yksi parvekkeella ja yksi taloyhtiön pyörävarastossa (kylmä erillinen tölli pihalla, varkaussuoja luokkaa olematon). Ilmeisesti tartteis alkaa miettiä jotain tuollaista Ikea-ratkaisua myös sisälle tai parvekkeelle, vaikka en haluaisikaan kuraisia fillareita asuinneliöihini ja tilaa seinäratkaisuillekin on vähän jos lainkaan.

Noista Ikean Ribba-hyllyistä oma mielipiteeni on, että ovat aika hempuloita arvokkaiden fillareiden säilytykseen. Ne on suunniteltu kevyiden taulujen säilytykseen (maksimikuormitukseksi ilmoitetaan 7,5 kg pidemmälle hyllylle) eivätkä ole puuta vaan mitä lie kuituhöttöä (lue: pahvia). Itselläni noita on siis ihan tauluja varten, eikä mieleenikään tulisi iskeä fillaria niiden varaan...

Torres
09.05.2012, 13.59
MITÄ!? Sauna veks ja varastotilaksi? Ennemmin myisin ruokailuryhmän pois ja säilytän olkkarissa. Siihen saiskin muuten oivan huoltopisteen ja vois katsoa telkkaria samalla... :D

elasto
09.05.2012, 14.00
Täällä kun monesti on lukenut tarinoita, että varsinkin vanhemmat ihmiset ovat valittaneet kerrostalon rappukäytävässä kannettaessa fillaria asuntoon, että ei niin saa tehdä ja siitä aiheutuu kauheasti haittaa ja sotkua jne... niin mun taloyhtiössä ainakin asuu selkeästi kovin ymmärtäväisiä ihmisiä, koska kerrankin eräs vanhempi rouva sanoi mulle seuraavaa, kun fillaria kannoin kotiin: "se onkin hyvä säilyttää kalliita fillareita kotonaan turvassa, kun tässä maailmassa on niin paljon epärehellisiä ihmisiä ja kaikki varastetaan". Kyllä tulee hyvä mieli, kun ihmiset ymmärtää miksi pyöräilijät toimivat näin harrastefillareidensa kanssa.

Janu
09.05.2012, 14.24
No eipä meidän talossa ole vielä kukaan aiheesta valittanut, mutta itseäni meinaa joskus väsyneenä kotiin tullessa aavistuksen v*tuttaa kanniskella sitä p*skasta kidutusvälinettä ahtaassa rappukäytävässä rappusia ylös ja sitten vielä omistamieni asunto-osakkeiden mukaista betonikuution käyttöoikeutta hyödyntäessäni riepoo se, että parveke jossa meillä phillaireita säilytetään on maksimaalisen kaukana kuution ulko-ovesta.

kolistelija
09.05.2012, 14.27
Täällä kun monesti on lukenut tarinoita, että varsinkin vanhemmat ihmiset ovat valittaneet kerrostalon rappukäytävässä kannettaessa fillaria asuntoon, että ei niin saa tehdä ja siitä aiheutuu kauheasti haittaa ja sotkua jne... niin mun taloyhtiössä ainakin asuu selkeästi kovin ymmärtäväisiä ihmisiä, koska kerrankin eräs vanhempi rouva sanoi mulle seuraavaa, kun fillaria kannoin kotiin: "se onkin hyvä säilyttää kalliita fillareita kotonaan turvassa, kun tässä maailmassa on niin paljon epärehellisiä ihmisiä ja kaikki varastetaan". Kyllä tulee hyvä mieli, kun ihmiset ymmärtää miksi pyöräilijät toimivat näin harrastefillareidensa kanssa.
No mutta sinä asut vissiin Malmilla? Kyllähän kaikki arvokas on pidettävä sisällä ja sen tietävät myös kanssaeläjät. :D

kaakku
09.05.2012, 14.27
Mulla on pari fillaria saunassa, niillä lauteilla siis. Jos ja kun pyöräilijä itte tahtoo sinne saunaan niin samalla kun napsauttaa kiukaan päälle voi pyörät roudata partsille tai olkkariin. Ja kun kerta saunan yhteydessä useimmilla on myös suihkutilat, niin pysyy filot puhtaina kun ottaa lenkin jälkeen yhteissuihkun. Jos en jaksa pestä sitä fillaria niin pidän partsilla.

Häkkivarastossa on yks runko, kokonaista en oikein uskalla siellä pitää kun talvella joihinkin kopeista oli murtauduttu.

kukavaa
09.05.2012, 14.48
"se onkin hyvä säilyttää kalliita fillareita kotonaan turvassa, kun tässä maailmassa on niin paljon epärehellisiä ihmisiä ja kaikki varastetaan".
mulla on filo tuolla rapussa ja rapun vanha rouva sanoi joskus lähes sanasta sanaan samaa, kun lukitsin sitä kaiteeseen. tuli kieltämättä hyvä fiilis!

sakuvaan
09.05.2012, 15.41
MITÄ!? Sauna veks ja varastotilaksi? Ennemmin myisin ruokailuryhmän pois ja säilytän olkkarissa. Siihen saiskin muuten oivan huoltopisteen ja vois katsoa telkkaria samalla... :D

Näin mä olen tehnyt. Pöörä ja huoltopiste siinä missä yleensä olisi ruokailupöytä ja tuolit... :D

TaitettaVille
09.05.2012, 15.58
Fillarin säilyttäminen kerrostalossa on helppoa kuin heinänteko. Sisätiloissa tällä hetkellä neljä fillari, joista yksi on korjauspukissa kiinni. Loput sulautuvat maisemaan.

http://farm7.staticflickr.com/6153/6189494516_af31804767.jpg (http://www.flickr.com/photos/villeparkkinen/6189494516/)
IMG_1068 (http://www.flickr.com/photos/villeparkkinen/6189494516/) by ville.parkkinen (http://www.flickr.com/people/villeparkkinen/), on Flickr

http://farm7.staticflickr.com/6161/6189490190_b98b4b20ce.jpg (http://www.flickr.com/photos/villeparkkinen/6189490190/)
IMG_1065 (http://www.flickr.com/photos/villeparkkinen/6189490190/) by ville.parkkinen (http://www.flickr.com/people/villeparkkinen/), on Flickr

http://farm8.staticflickr.com/7081/7158190056_38b8320b73.jpg (http://www.flickr.com/photos/villeparkkinen/7158190056/)
IMG_2252 (http://www.flickr.com/photos/villeparkkinen/7158190056/) by ville.parkkinen (http://www.flickr.com/people/villeparkkinen/), on Flickr

Jopoman
09.05.2012, 19.14
Olosuhteiden pakosta oma menopeli pyörävarastossa. Kiinteästi lukittu, ei lähde kenenkään muun matkaan. Se ei kuitenkaan estä survomasta hevon ##tun hybridin poljinta pinnojen väliin. Mitähän taloyhtiö tuumaisi jos laittaisi vaneriboksin tms karsinan? Joo, kysyn niiltä...

elasto
09.05.2012, 20.37
No eipä meidän talossa ole vielä kukaan aiheesta valittanut, mutta itseäni meinaa joskus väsyneenä kotiin tullessa aavistuksen v*tuttaa kanniskella sitä p*skasta kidutusvälinettä ahtaassa rappukäytävässä rappusia ylös ja sitten vielä omistamieni asunto-osakkeiden mukaista betonikuution käyttöoikeutta hyödyntäessäni riepoo se, että parveke jossa meillä phillaireita säilytetään on maksimaalisen kaukana kuution ulko-ovesta.

Kyllähän se välillä vähän nyppii kantaa tänne kolmanteen kerrokseen kun ei ole hissiä. Tosin sen takia mulla onkin vaan kevyitä fillareita. :p Fillari pestään autotallin edustalla ennen sisään tuomista jos on kovin paskainen. Jos ei jaksa pestä, niin heivaan partsille.


No mutta sinä asut vissiin Malmilla? Kyllähän kaikki arvokas on pidettävä sisällä ja sen tietävät myös kanssaeläjät. :D

Jep. :D


mulla on filo tuolla rapussa ja rapun vanha rouva sanoi joskus lähes sanasta sanaan samaa, kun lukitsin sitä kaiteeseen. tuli kieltämättä hyvä fiilis!

No tuo on kyllä mun mielestä jo aika typerää säilyttää rappukäytävässä. Eihän siellä saisi mitään säilytellä paloturvallisuuden vuoksi.

LJL
09.05.2012, 21.32
Kyllähän se välillä vähän nyppii kantaa tänne kolmanteen kerrokseen kun ei ole hissiä. Tosin sen takia mulla onkin vaan kevyitä fillareita. :p

Joo kokeiltu on, ei oo paha nakki kantaa 9,xx kg fillaria Elaston yläkertaan ;)


Eihän siellä saisi mitään säilytellä paloturvallisuuden vuoksi.

Tähän liittyen:
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135262172116.gif

-Lauri

juminy
09.05.2012, 21.42
Pyörävarastassa nyt tietenkään, mutta emmä kyllä rappukäytävässä pitäis mitään arvokasta. Eihän se siellä ole turvassa, narkkari käy sielläkin. Etenkin kun on koodilukko ovessa. Vaikka kävis se vaikka olis vain avaimenreikäkin. Meillä oli lastenrattaat, joku 6 vuotta vanhat eikä enää ihan uudenveroset, puolentoista vuoden aikana yhen yön lukitsematta rappukäytävässä (jeesukselle tiedoksi, että ihan lain kirjaimen mukaan omassa palo-osastossaan, niille osoitetussa paikassa, sorry, ens kerralla sitten), niin johan ne meni. Kai se narkki käy kierroksella joka yö sitte. Kenelläkään muulla ole koskaan olleet rattaat lukittuina, mutta saavat jostain syystä pitää ne. Tai enhän mä seuraa mimmonen kiertonopeus niissä on. Meillä oli liian kalliit, maksoivat käytettyinä 200e neljä ja puoli vuotta sitten.

En myöskään parvekkeella pitäis mitään minkään arvosta, jos ei ole vähintään kolmas kerros.

Olen sitä mieltä kovia huumeita pitäisi tarvitseville jaella suoraan suoneen vastikkeetta. Ja tosiaan vain suoneen.

TURSAS
09.05.2012, 22.24
Kyllähän se välillä vähän nyppii kantaa tänne kolmanteen kerrokseen kun ei ole hissiä. Tosin sen takia mulla onkin vaan kevyitä fillareita. :p Fillari pestään autotallin edustalla ennen sisään tuomista jos on kovin paskainen. Jos ei jaksa pestä, niin heivaan partsille.

Itsehän kannan omaa 11,5kg painoista maasturiani kahdeksannesta kerroksesta rappusia pitkin. Hissi on niin tolkuttoman pieni ettei sinne fillari mahdu. Helsingin Kalliossa ei ihan ekana tulis mieleen säilyttää arvokasta pyörää yleisessä pyörävarastossa. :p

Mulla ei minkäänlaiseen pesuun ole mahdollisuutta, mutta ajon päätteeksi pudottelen fillaria noin puolen metrin korkeudelta maahan niin kauan kunnes pahimmat ravat ovat pudonneet ja loput sitten sormella pyyhkimällä pois. Valkoinen hanska on hiukan erivärinen tuosta oikean etusormen kohdalta. Myöhemmin kämpässä sisällä imuroin sitten kuivuneet paskat pois pölynimurilla ja harjamaisella suulakkeella, ettei seuraavalle lenkille lähtiessä karise kuivunut kura rappukäytävään.

Näin ekan postauksen myötä morjesta vaan Fillarifoorumin porukoille! :cool:

Halloo halloo
09.05.2012, 22.35
^ Ei sinulla ole mitään mahdollisuutta pihalla taloyhtiön vesiletkua lainata?
Omasta puolestani tervetuloa.

kukavaa
09.05.2012, 22.41
mulla on filo tuolla rapussa ja rapun vanha rouva sanoi joskus lähes sanasta sanaan samaa, kun lukitsin sitä kaiteeseen. tuli kieltämättä hyvä fiilis!
ja vitut tulikin ihan paska fiilis. tuomarifoorumi naytti mulle taas närhen munat.

Halloo halloo
09.05.2012, 22.44
^ jostain syystä on ne paloturvallisuusjutut laadittu.

kukavaa
09.05.2012, 23.03
nimen omaan jostain syystä. meillä nyt sattuu olemaan tuossa rappusten vieressä tyhjä tasainen tila ulko-oven vieressä, sopisi kai kysyä miksi? kun kämpät ovat tälläisiä kopperoita, eikä ole pyöräkellaria, tulisi mieleen että se voisi olla tuohon tarkoitukseen siihen suunniteltu. ja toki rattaiden pitoon, mitä usein rapussa näkyykin.
se että jotkut jossain on joitain juttuja laatineet ei tee niistä järkeviä, oikeudenmukaisia tai yhtään mitään, vaan ainoastaan joittenkin yleistämällä päätettyjä 'juttuja'. suomi-tapahan on että jos jokin asia on joskus rapussa palanut ei siellä rapussa saa enää ikinä mitään pitää.
fillarit eivät tosta noin vaan leimahtele liekkeihin. siinä missä se pyörä on se ei ole kenenkään tiellä, vaikka kuinka olisi rappu tulessa. eikä muuten ole toinenkaan fillari, se on taas rapun yläkerrassa.

tiedän, ettei pitäisi näitä teidän juttuja lukea, mutta viiden viikon saikulla tulee tylsää ja elaston jutusta tuli oma hyvä muisto mieleen. aikomuksena on lopettaa foorumin seuraus kunhan työt taas alkavat.

vetäkää käteen se ei ole muilta pois!!!

Halloo halloo
09.05.2012, 23.19
Hyvä, jos tiedät, ettei siitä ole haittaa.

AK-87
09.05.2012, 23.29
Täällähän aletaan lähes lipsua asialinjalta. :) Takaisin asiaan: täpäri kotona pyörä/työhuoneessa (asun kolmiossa), arkipyörä taloyhtiön varastossa. Kurat pitää täpäristä pyyhkiä suurimmaksi osaksi ennen laminaatille jättämistä, muuten kuuluu keittiöstä soraääniä.

LJL
10.05.2012, 01.04
vetäkää käteen se ei ole muilta pois!!!

Öö… Just :D

Ja asialinjaan sen verran, että avioliiton (= vaimon kamat pitäisi saada heinäkuussa mahtumaan, tällähetkellä pyöräremonttikäytössä oleva parveke tietysti "sisustaa" kasveilla yms. ja täällä on jo valmiiksi täyttä) ja projektitäpärin toivottavasti pikaisen valmistumisen myötä 48m2 kaksiossa on tiedossa rattoisaa. Ehdotinkin jo tuota saunasäilytysjuttua, mutta tuli saman tien hyvin jyrkkä nou-nou ;) Saas nähdä, voi olla että päädyn parvekkeelle sijoitettavaan Ikea-telineeseen, sitten ei näy olohuoneen ikkunasta kuin kaksi fillaria ja joku miljoona kasvia.

-Lauri

Gibsy
10.05.2012, 08.35
Parvekkeella pidän pyhäpyörää ja pyörävarastossa arkipyörää. Vähän arvelluttaa vaan partsisäilytyksessä kesähelteet, kun lämpötila nousee helposti +50 asteeseen auringossa. Täytyy ehkä saunasäilytykseen siirtyä sitten, kun ei kesällä saunaa tule kuiteskaan käytettyä.

Pikkulauri
10.05.2012, 08.36
Pyöräprojektit ullakkokopissa, josta on "sisustettu" oiva verstas - tosin talvella helevetin kylmä ja kesällä toisinpäin, kauppapyörä 1938 rakennetun talon pikkuriikkisessä, kellarissa olevassa pyörävarastossa, maantiepyörä sisällä vaatenaulakon alla, maastopyörä hieman kuraisuusasteesta riippuen joko sisällä jossain tai sitten sille viidennessä kerroksessa ullakolla... hissi talosta tietysti puuttuu, mutta pyörien kantaminen portaissa tekee kuulemma hyvää kunnolle.

Jneed
11.05.2012, 15.28
Fillarit säilytetään kerrostaloasunnossa sisällä. Meillä on 75 neliöisessä kolmiossa 2 sisäänkäyntiä, joista toisessa pidetään pyöriä. Samassa kompleksissa on myös Park toolin huoltoteline, hyllyt varaosille, vaatteille, vesipiste jne. All in! Talveksi tehdään aina sen verran lisätilaa, että maantiefilot viedään ullakkokoppiin.

ketalemies
12.05.2012, 13.27
Hommasin Rosen nettikaupasta kohtuuhintaisen lattian ja katon väliin kiinnitettävän tolppatelineen. Sen turvin mahtuu maantiepyörä ja naisen pelago olemaan sulassa sovussa parvekkeella. Telineessä on sama idea kuin siinä Ikea-viritelmässä. Tämä vaikuttaa olevan ihan kohtuullinen ratkaisu tälle määrälle pyöriä. Taloyhtiön pyörävarastossa pidän vain markettisinkulaa.

Tässä tuo hankkimani teline: http://fi.rosebikes.eu/tuote/xtreme-multiflex-stand-storage-bd-2/aid:197652
(http://fi.rosebikes.eu/tuote/xtreme-multiflex-stand-storage-bd-2/aid:197652)
Edit. Ja maastopyörä on toistaiseksi evakossa vanhempien varastossa. Täytyisi sillekin keksiä jotain. Parvekkeelle se ei kuulemma mahdu :)

sonnet
12.05.2012, 18.29
Hmm. Pilakuvaa myöten paloturvallisuus ymmärretty toisin kuin minusta se perimmäinen tarkoitus kielloissa on. Eli ei palamisen/syttymisen vaara vaan pelastustyön vaikeuttamisen vaara. Jos on palo talossa, niin kaikki pelastajien tiellä oleva roina tietää enemmän tuhoa.

Itselläni on tällä hetkellä onni, että 1938-mallisessa talossa on säilytystiloja kellarissa ihan enormoosisti, n. 10 nelkun varasto (siellä fillarit) ja sen lisäksi ex-perunakellari, kokoa kuutisen nelkkua, nuo paksujen umpipuuovien suojaamia. Lisäksi ullakolla olisi häkkivarasto, jota ei ole tarvinnut vielä ikinä.

Mutta koska kohta on muutto johonkin vielä tuntemattomaan edessä, varauduin siihen tällä, joka on laatikossa avaamatta:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50393
Siitä en tiedä, miten hyvin toimii.
Lisäksi kolmannelle, tulossa olevalle fillarille on tulossa toimituspaketissa oma stand.

Jopoman
13.05.2012, 16.13
n. 10 nelkun varasto (siellä fillarit) ja sen lisäksi ex-perunakellari, kokoa kuutisen nelkkua, nuo paksujen umpipuuovien suojaamia. Lisäksi ullakolla olisi häkkivarasto, jota ei ole tarvinnut vielä ikinä.

Njoo, tasan ei käy nallekarkit. Oma kellarivarasto ehkä 5 neliöö ja siinä se. Suunnilleen leukaan asti oven kohdalta täynnä, muissa kohdissa täydempää.

Kuparinen
13.05.2012, 20.55
^ jostain syystä on ne paloturvallisuusjutut laadittu.

Niinpä kai, mutta meidän yhtiössä ei saa autotallissa olla bensakanisteria eikä moottoripyörää. Eikä sitä toista rengassarjaa. Auton tankissa kyllä loiskii satakunta litraa bensaa... selittäkääpä tuokin.

Hallituksen puheenjohtajalla on tosin tallissaan kokonainen autokorjaamo, sai aika hepulin, kun ohilukiessani sen tallin kerran kuvasin kun oli ovi auki.

Mesostigmata
15.05.2012, 12.29
Mulla on se onni, että asun 3 kerroksisessa talossa jossa on alakerrassa toki kuivaushuone ja vaunuvarasto. Eipä siinä, rapussa ei ole lapsia, vaunuvarasto tyhjän panttina. Joku noheva oli kysynyt kiltisti isännöitsijältä luvan, että saiskos pyörää säilyttää siellä. No saihan sitä ja sinne mäki omani vein vaikka se ei mikää arvokas kapine olekkaan. Vaunuvarastolla on kokoa kuitenki iha mukavasti.

Delete Mariachi myöski varsinki viime kesänä vallotti koko tilan itelleen remppatilaksi, siivosi toki jälkensä aina. Tosin välillä remppaili kahta pyöräänsä myös mun 47 neliön kaksiossa olo- ja kylpyhuoneessa sekä parvekkeella mistä löytyy vielä tänäki päivänä ties mitä osia joista saa soitella että "löyty tämmönen musta kukan muotonen juttu, heitänkö menemään vai tarviikko?". Vähän huvitti kattella kun pyöräharrastus leviää eka ulkoa vaunuvarastoon ja sieltä vielä 3. kerroksen asuntoon ja tänä aamuna juuri huomasin kuvia kattellessani, että onpa toi puuhaillu pyöränsä kanssa 16km päässä miun isänki luona, olohuoneessa luonnollisestikkin...

Tarvittaessa alakerran naapuri luovuttaisi häkkivarastonsa mun käyttöön, oma ku on luonnollisestikkin täynnä. Sinnekki saisi pelkkään lattiatasoon 3-4 pyörää säilöön ilman, että olisi vaivalloista ottaa ulos/viedä sisään. Vaivaa nähden useammankin, mutta onneksi tällä hetkellä on yhteensä vain 1 romupyörä, 2 käyttöpyörää ja 1 projektipyörä jonka osat on onnellisesti Deletyksen oman kämpän häkkivarastossa lukkojen takana ja runko sen pyörävarastossa. Mun kämpän pyörävarasto on täyteen ammuttu, varmaan kolme kertaa enemmän pyöriä kuin asukkaita ja oman pyörän löytäminen saattas olla aika extriimiä jos sinne veis.

Ei mitenkään päin naapureita haitannu vaikka varsinki partsilta saatto kuulua hiomisääniä ja kilinää yötä myöten. kiroamiset kaupan päälle. Pyörää jos partsilla säilyttäs, sitä ei edes näkyisi kuin korkeintaan A-talon ylimpiin kerroksiin.

Cyklooppi
15.05.2012, 13.37
"Johdolta" tuli kuitenkin määräys/ukaasi: ensi kesänä pyörät eivät ole parvekkeella. Sisäsäilytykseenkään ei tunnu sopua löytyvän. Kai ne on kuskattava varastoon (toisten kolhittavaksi). :(

Nyt se on täyttä totta. "Hallitusneuvotteluja" käytiin -tuloksetta. On se vaan niin jäärä.


Tarvitaan kesäksi parveketta oleskeluun/löhöilyyn/lasten leikkeihin etc. Ehkä selviän. Varasto on vaan niin onnettoman pieni ja siellä on liikaa tavaraa: käyttöpyörien lisäksi pyörän raatoja, lasten vaunuja ja leluja. Pyörät saa onneksi nostettua varaston seinälle koukkuun ja lukittua siihen.

Sijoituspaikkana toinen varasto, jossa on paremmin tilaa. En tiedä pystynkö elämään asian kanssa tai kauanko siihen menee. Myöntää täytyy, että näinä aurinkoisina päivinä on vaan mukava löhötä parvekkeen sohvalla ja katsoa kun lapset leikkii partsilla. Ehkä tää tästä. Joku vertaisryhmä vois kyllä olla avuksi.

vehvis
15.05.2012, 13.47
Pitää nyt osallistua, vaikkei juuri annettavaa olekaan. Kaikenlaisia telineitä on tullut suunniteltua 24 neliön yksiöön, mutta mitään en ole vielä saanut aikaiseksi hankkia..



http://dl.dropbox.com/u/16379500/pyorien_sailytys_ffoorumi.jpg

weakman
15.05.2012, 15.37
Edellisessä kämpässä mahtui 2 fillaria telineeseen (topeak (http://www.topeak.com/products/StorageAndDisplay/Dual-TouchBikeStand)) ja yks viel alas nojaamaan. Nyt mitoitus hieman turhan tarkka. Vessan ovesta etäisyysttä maasturiin vajaat 2cm. Pidemmät retkipyörät majailevat pyöräkellarissa.http://db.tt/jjjs0UDe

LJL
15.05.2012, 15.39
(topeak (http://www.topeak.com/products/StorageAndDisplay/Dual-TouchBikeStand))

Tätä oon itsekin suunnitellut hankkivani nyt kesäksi, kun ei varmaankaan oikein riitä aika Ikea-telineen rakenteluun. Oletko ollut tyytyväinen?

-Lauri

Velootti
15.05.2012, 15.40
Talossani ollaan luultavasti hiton tyytyväisiä, että joku viitsii kantaa fillarinsa sisälle, eikä täytä pientä pyöräsuojaa. Taannoin jollain naapurilla oli Suzuki PV rappukäytävässä ja skootteri pyöräsuojassa.

Gobi
15.05.2012, 19.03
Tässä oma ratkaisu by IkeaHackers:

http://img526.imageshack.us/img526/4467/bikelq.jpg

Parvekkeelle tuunattu viritys, molemmille vanteille Ikean oma koukku + koukun päälle venytetty pätkä sisäkumia suojaksi.

Perustan samalla Kultapottu-kerhon, mukaan saa liittyä. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon11.png Piti keksiä jotain piristystä kesäksi, idea lainattu Bikeradarin testeistä.
Täällä siis jäsen nro. 0, Choirman of the Broad. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon12.png

weakman
15.05.2012, 19.21
4-5 vuotta tuo on ollut käytössä ja olen ollut tyytyväinen. Nyt on alaslaskettu katto niin jouduin hieman hellittämään "pingotusta", mutta ei vielä ole ainakaan alas rojahtanut :)

prinssinakki
06.10.2012, 05.58
Edellisessä kämpässä mahtui 2 fillaria telineeseen (topeak (http://www.topeak.com/products/StorageAndDisplay/Dual-TouchBikeStand)) ja yks viel alas nojaamaan. Nyt mitoitus hieman turhan tarkka. Vessan ovesta etäisyysttä maasturiin vajaat 2cm. Pidemmät retkipyörät majailevat pyöräkellarissa.http://db.tt/jjjs0UDe

Löytyisiköhän Suomesta tuon tyylisiä telineitä? Itse en nääs pysty tilaamaan ulkomailta, kun en omista luottokorttia :(.

rjrm
06.10.2012, 06.54
Ei ulkomailta tilaamiseen välttämättä tarvi luottokorttia. Bike Components taisi ainakin myydä ihan tilisiirrolla.

Uomo
06.10.2012, 09.00
Ikeasta vaan Stolmen-tolppa ja vähän kilkkeitä. Helppo kasata ja halpa. Tähän tyyliin on omassa varastossa, mutta samaa voi ihan sisätiloissa soveltaa:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/394339_10151061086694219_854277680_n.jpg

ilkkaluukkonen
06.10.2012, 09.13
Tuo Gobin systeemi näyttää sellaiselta, että saatan joutua jopa omaan uuteen kämppään tuota kokeilemaan :) Onko foorumilaisilla ollut mitään ongelmia, jos olette säilyttänyt pyörää parvekkeella vuoden ympäri? Nyt kun tulee isohko parveke käyttöön, niin toisaalta voisi jättää pyöränkin suosiolla ulos...

Snowdog85
06.10.2012, 09.26
Pakko kanta joka päivä 3. kerrokselle. Harrastus välineille on oma huone.
http://imageshack.us/a/img87/3649/gopr0172.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/87/gopr0172.jpg/)

Vigge
06.10.2012, 09.42
^ kyllä tommoset tilat tekee kateelliseksi. Itse saan tyytyä parvekkeeseen.

w-a
06.10.2012, 21.03
^^ mikä tuo keskimmäinen komistus oikeen on? ikinä nähnykkään vielä tollasta :D

Snowdog85
06.10.2012, 21.46
North Legion SMX
http://www.youtube.com/watch?v=v4f7mLjwvJM

http://www.youtube.com/watch?v=ZFjYZrYxf2M

http://www.youtube.com/watch?v=VnKOq9UCEbo

Ajetavutelt kun pyörä, sil hyvä aja ja harjoitella talvella että temput ei unohtuis.

sakuvaan
06.10.2012, 22.14
Tuo Gobin systeemi näyttää sellaiselta, että saatan joutua jopa omaan uuteen kämppään tuota kokeilemaan :) Onko foorumilaisilla ollut mitään ongelmia, jos olette säilyttänyt pyörää parvekkeella vuoden ympäri? Nyt kun tulee isohko parveke käyttöön, niin toisaalta voisi jättää pyöränkin suosiolla ulos...

Jos aurinko paistaa parvekkeelle niin saattaa tulla kaksvärinen pöörä kun UV säteily tekee tehtävänsä.

juminy
06.10.2012, 23.17
Verho fillarin eteen vaan niin kumitkin tykkää paremmin.

prinssinakki
07.10.2012, 03.57
Ei ulkomailta tilaamiseen välttämättä tarvi luottokorttia. Bike Components taisi ainakin myydä ihan tilisiirrolla.

Ihan tosi? Enpä kyllä tiennytkään tuota. Olen aina elänyt siinä luullossa, että ulkomailta tilaamiseen tarvitaan luottokortti :D.


Ikeasta vaan Stolmen-tolppa ja vähän kilkkeitä. Helppo kasata ja halpa. Tähän tyyliin on omassa varastossa, mutta samaa voi ihan sisätiloissa soveltaa:

Ahaa, pitääkin muistaa tuo kun seuraavan kerran käy Ikeassa. Kiitos paljon vinkistä!

Arde1
07.10.2012, 14.01
Pakko kanta joka päivä 3. kerrokselle. Harrastus välineille on oma huone.


Pyörä-aiheiset julisteet puuttuvat seinältä, muuten hyvä. 4.5/5

nilaukka
07.10.2012, 20.30
Asun kanssa kerrostalossa 3. kerroksessa ja pyörä parvekkeella. Pakko kantaa kotio kun täällä päin tuppaa häviimään kellareista vähän halvempaakin tavaraa. :) eipä kukaan ole ainakaan vielä valittanut vaikka välillä ehkä vähän kantautunut mutaakin mukana. :)

Gibsy
08.10.2012, 08.59
Mulla roikkuu tällä hetkellä 3 pyörää Bilteman koukussa. Toistaiseksi on kestänyt maantiepyörän, dh-pyörän ja enskapyörän painon.
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Lastaaminen-ja-sailyttaminen/Seinakoukku-polkupyoraa-varten-20437/

Ohiampuja
08.10.2012, 10.12
Itse kun on tottunut asumaan rivarissa ja omakotitalossa, niin koko pyöräilyharrastus onkin pienehkössä kerrostalokaksiossa aika haastavaa.

Tarvitsee myöntää että jos täytyisi muuttaa kerrostaloon ihan kokoaikaisesti, niin pyöräilyyn suhtautuminen muuttuisi varmasti. Ainakin pyörien lukumäärä vähenisi, ja ehkä tuolta kuraisimmasta päästä...


Eli hattua nostan teille jotka jaksatte aktiivisesti harrastaa maastopyöräilyä kerrostalossa.

Gibsy
08.10.2012, 10.25
Bike parkeissa pyörän pesu paikanpäällä helpottaa kummasti eloa kerrostaloasumisessa. Mikäs siinä sitten on puhdas pyörä kiikuttaa vaikkapa partsille odottamaan seuraavaa ajoa.

Kugelschreiber
08.10.2012, 10.52
Siellähän ne nököttää, parvekkeella. Paineita lisäkaluston hankkimiseen on, sillä tilaa riittäisi useammallekin...

http://i575.photobucket.com/albums/ss193/kyttyra/Fabrizio/WP_000108.jpg

kaakku
08.10.2012, 11.15
Harmittaa niin tolkuttomasti kun parveketta ei tässä vuokrakämpässä ole lasitettu. Onneksi tosin kylppärin ovi on heti ulko-oven vieressä, joten kuraista fillaria ei tarvitse tuoda kuin puolentoista metrin matka asuintiloissa. Ensi lenkille lähtiessä täytyy kyllä ladata Bilteman painesuihku valmiiksi odottelemaan että saisi jo pihalla suurimmat paskat irti.

-Cube-
08.10.2012, 17.56
Mun pyörä asuu 4.ssä kerroksessa vessassa/kylppärissä. Ikävä kyllä ei ole muita turvallisia vaihtoehtoja.

juu-zo
08.10.2012, 18.55
Tällainen on oma ratkaisu pyörien säilytykseen 10 neliön huoneessa. Kyllä tuossa kolme pyörää ihan hyvin menee. Aikaisemmin on ollut parveketta ja muuta mutta täytyy sopeutua olosuhteisiin. Pyörät pestään pienessä kylppärissä ja maastopyörän isoimmat kurat yleensä huuhdotaan talon pesutiloissa ennen sisälle kantamista.
https://lh3.googleusercontent.com/-8pEVhbvU-DY/UHL2xCjE2PI/AAAAAAAAA58/VbBqIuDNzBQ/s512/IMG_0621.jpg

IncBuff
08.10.2012, 19.03
Eli hattua nostan teille jotka jaksatte aktiivisesti harrastaa maastopyöräilyä kerrostalossa.
Kyllähän se tilojen puute ja säilytyksen + huollon aiheuttamat ongelmat tympäisee, mutta kyllä noilla laitteilla ajamisen ilo korvaa sen moninkertaisesti.

juminy
08.10.2012, 21.29
Tarvitsee myöntää että jos täytyisi muuttaa kerrostaloon ihan kokoaikaisesti, niin pyöräilyyn suhtautuminen muuttuisi varmasti. Ainakin pyörien lukumäärä vähenisi, ja ehkä tuolta kuraisimmasta päästä...

Eli hattua nostan teille jotka jaksatte aktiivisesti harrastaa maastopyöräilyä kerrostalossa.Älä turhaan hattua nostele. Asun kerrostalossa ihan siksi, että haluan. Fillareita on 7 itellä, molemmilla muksuilla ja vaimolla omansa. Lisäksi toiselle lapselle peräpyörä. Lasten fillarit ja omista ne, joiden menettäminen tuntuis oikeastaan miltään ovat parvekkeella ja maastopyöriä en pese. Ihan pahimmat kaavin kurakeleille pois ennen sisääntuloa, mutta joutuuhan sitä vähän lattiaa joskus pyyhkäisemään sekä käytävässä, että kämpässä. Parvekkeelta imuroin kuivuneet kuonat fillareiden alta toisinaan. Meillä oli ennen 11 neliötä per lärvi, nykyään 18,5. Tämä jälkimmäinen on sopivan kokoinen, tuo pienempi oli sopivan hintainen... Lisäksi käytössä siis tuo lasitettu parveke ja pyörävarasto. Enempi tila olisi vain haitallista sekä kustannus, että tilankäyttömielessä.

http://farm8.staticflickr.com/7259/7821599444_f15a883f3e.jpg (http://www.flickr.com/photos/juminy/7821599444/)
Siinä on rungon maalaus käynnissä (vasta eka varvi lotrattu). Sehän tommosessa parvekkeessa on, että pitää olla lasit (muutenkin, että sillä tekköö mitään muu kuin blaadaaja) ja sitte tarpeeks korkealla, toka kerros ei kelpaa! Kolmosesta ylöspäin on muutenkin mukavampi.

http://farm9.staticflickr.com/8170/7956044304_31e86caf91.jpg (http://www.flickr.com/photos/juminy/7956044304/)
Tästä näkee ehkä paremmin sen peruskaaoksen, joka säätämössä vallitsee about kerran kuussa kun inspis iskee. Talvella ehkä vähän harvemmin, mutta kyllä silloinkin.

Human Traffic
08.10.2012, 22.09
4 kerros ja eteisen syvennyksessä maasturit lepää. Toimii.

http://i1246.photobucket.com/albums/gg619/jovajoha/DSC_0576.jpg

Gibsy
08.10.2012, 22.22
maastopyöriä en pese.
Mahtaavat olla rapeessa kunnossa?

viivi
08.10.2012, 23.17
Olen lukenut jostain että harrastus muuttuu sairaudeksi siinä vaiheessa kun asuntoa täytyy alkaa muokkaamaan harrastukseen sopivaksi.
No joo, itselläni ei ole keittiössä kiinteiden kalusteiden lisäksi kuin korjausteline. Tämän mahdollistaa vain vaimoton vaihtoehto. Tallipaikkaa odotellessa...

Markku Lehikoinen
09.10.2012, 12.27
http://www.saunalahti.fi/mlehis/kuvat/DSC01322.JPG

1/4 kalustosta noin, 1/2 kellarikomerossa ja harvemmin käytetty 1/4 työpaikalla arkistossa.
Pitää tutkailla, josko Inserat saisi tungettua taloyhtiön yleiseen pyöräkellariin, komerossa on
toki muuten turvallisempaa, mutta turkasen ahdasta ja kolhiintumisriski on suuri.

Markku Lehikoinen

Privileged
09.10.2012, 15.33
http://imageshack.us/a/img837/3851/20121008164229437.jpg

Maantiepyörän ja 29erin säilytys onnistuu hyvin kohtuu isolla parvekkeella.. krossarikin seinällä roikkui kiekkojen tilalla vielä ennen pois myyntiä. Maantiepyörä siirtyy sisätiloihin talven tultua. Itseäni eniten "ärsyttävä" ongelma tässä kerrostaloasumisessa on pyörän pesu.. suihkuun ei voi viedä kaakeliseinien ja lasioven takia (kuitenkin särkisin jotain pesun yhteydessä, joten parempi pysyä pois sieltä :p) eikä taloyhtiössä ole ulkoista vesipistettä, joten peseminen hoituu pihalla Clasun paineruiskulla... 29erin roudaan talvella lenkin jälkeen ensin pyörävarastoon sulamaan/kuivumaan pariksi tunniksi lukittuna välttääkseni turhan sotkemisen kämpässä ja parvekkeella.

ilkkaluukkonen
09.10.2012, 18.32
Nyt kun on muutto uuteen kämppään oikeasti edessä, niin tajusin, etten välttämättä haluakkaan jäädä ilman asunnon ulkopuolella tapahtuvaa pesumahdollisuutta. Tänään olen vähän tutkinut millaisia pesureita maailmalta löytyy ja aika hyväksi vaihtoehdoksi osoittautui akkukäyttöinen Mobi. Varaosiakin oli CRC:ssä kivasti. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46653
Suhteellisen edukas tapa saada puhdas pyörä kämpän halki parvekkeelle :) Eikä huonompi varustus ole sellaisilla reissuilla, joilla pyöränpesumahdollisuutta ei välttämättä ole.

Toinen vaihtoehto voisi olla pieni höyrypesuri, mutta tiedä sitten mitä höyry aiheuttaa laakereille.

E.T.
09.10.2012, 20.26
Mitähän tulikuuma höyry mahtaa tehdä kuiturungolle? Aikoinaan Cannarin System Sixiä kiellettiin jättämästä esim. kuumaan autoon.

hexatol
09.10.2012, 21.41
Tänään olen vähän tutkinut millaisia pesureita maailmalta löytyy ja aika hyväksi vaihtoehdoksi osoittautui akkukäyttöinen Mobi. Eikä huonompi varustus ole sellaisilla reissuilla, joilla pyöränpesumahdollisuutta ei välttämättä ole. Toinen vaihtoehto voisi olla pieni höyrypesuri, mutta tiedä sitten mitä höyry aiheuttaa laakereille.

Itse hommasin keväällä Gloria prima 5 -ruiskun, kun taloyhtiö kielsi vesipisteen käytön pyörän pesuun. Säiliöön mahtuu 5 litraa nestettä, paineen pumppaa käsin, joten ei tarvitse huolehtia sähköstäkään/akun kunnosta reissussa. Viidellä litralla pesee reilusti yhden likaisen maastopyörän, jos käyttää apuna harjaa tai rättiä. Painetta riittää yhdellä pumppauksella useimmiten koko pyörän pesun ajaksi.

Kumitarzan
09.10.2012, 22.16
Itse hommasin keväällä Gloria prima 5 -ruiskun, kun taloyhtiö kielsi vesipisteen käytön pyörän pesuun. Säiliöön mahtuu 5 litraa nestettä, paineen pumppaa käsin, joten ei tarvitse huolehtia sähköstäkään/akun kunnosta reissussa. Viidellä litralla pesee reilusti yhden likaisen maastopyörän, jos käyttää apuna harjaa tai rättiä. Painetta riittää yhdellä pumppauksella useimmiten koko pyörän pesun ajaksi.

Ei olekaan tullut tuo mieleen. Itsellä suihkukoppi on niin pieni, että siellä ei pysty maasturia pesemään, eikä vesipistettäkään ole käytössä.
Tuossa olisi äkkiseltään vähän saman näköinen vekotin eikä hintakaan ole niin kova, etteikö tuota voisi kokeilla. Olisi hintansa väärti, jos ei tarvitsisi enää ämpärillä kantaa vettä pihalle.
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3691

w-a
09.10.2012, 22.35
Riittääkö tollasessa puutarharuiskussa paine ja saako suihkun niin "pistemäiseksi", että ainakin pahimmat kurat jää pihalle?

Ostin keväällä tyyliin motonetistä samankaltaisen käsisuihkupullon ja siitä ei oo kyllä kuin rehumyrkkyjen sumutukseen..

Kumitarzan
09.10.2012, 23.24
Riittääkö tollasessa puutarharuiskussa paine ja saako suihkun niin "pistemäiseksi", että ainakin pahimmat kurat jää pihalle?

Tuo olisi ihan kiva tietää vaikka epäilen, että ei tuolla ihmeitä saa aikaiseksi. Mitenkähän tällainen vähän "järeämpi" ajaisi asian?
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarha/Puutarhatyovalineet/Valineet/Paineruisku-16-l-45778/

dirtyrider
09.10.2012, 23.29
Riittääkö tollasessa puutarharuiskussa paine ja saako suihkun niin "pistemäiseksi", että ainakin pahimmat kurat jää pihalle?

Ostin keväällä tyyliin motonetistä samankaltaisen käsisuihkupullon ja siitä ei oo kyllä kuin rehumyrkkyjen sumutukseen..

Kyllä tuollaisella on tullut pestyä fillari ennen kuluvaa vuotta useamman vuoden ajan.. Eihän tuo mitään savikittiä irroita, mutta huuhtelu (isoimmat pois), pesuaine, harjaus ja huuhtelu, niin on tuolla pyörät puhtaaksi tulleet..

zeizei
10.10.2012, 08.56
Nyt kun on muutto uuteen kämppään oikeasti edessä, niin tajusin, etten välttämättä haluakkaan jäädä ilman asunnon ulkopuolella tapahtuvaa pesumahdollisuutta. Tänään olen vähän tutkinut millaisia pesureita maailmalta löytyy ja aika hyväksi vaihtoehdoksi osoittautui akkukäyttöinen Mobi. Varaosiakin oli CRC:ssä kivasti. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46653
Suhteellisen edukas tapa saada puhdas pyörä kämpän halki parvekkeelle :) Eikä huonompi varustus ole sellaisilla reissuilla, joilla pyöränpesumahdollisuutta ei välttämättä ole.

Toinen vaihtoehto voisi olla pieni höyrypesuri, mutta tiedä sitten mitä höyry aiheuttaa laakereille.

Nomad (http://www.nomad-direct.co.uk/index.php) on vissiin kanssa aika pätevä laite. Tuo Mobi taitaa olla juurikin tuosta Nomadista apinoitu.

lansive
10.10.2012, 09.44
Tuo olisi ihan kiva tietää vaikka epäilen, että ei tuolla ihmeitä saa aikaiseksi. Mitenkähän tällainen vähän "järeämpi" ajaisi asian?
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarha/Puutarhatyovalineet/Valineet/Paineruisku-16-l-45778/

Jos vielä vaihtaa varoventtiiliin vähän jäykemmän jousen, niin saa työpainettakin kasvatettua. Omassa vastaavassa päästään johonkin 4,5 bariin jolla saa ja vähän sitkeämpääkin kuraa irti.

ilkkaluukkonen
10.10.2012, 11.46
Jos vielä vaihtaa varoventtiiliin vähän jäykemmän jousen, niin saa työpainettakin kasvatettua. Omassa vastaavassa päästään johonkin 4,5 bariin jolla saa ja vähän sitkeämpääkin kuraa irti.

Kokeilitko ilman modausta, että miten tehot riittää? Luulisi, että tollakin isoimmat liat saa pois. Tuo olisi vielä melkein satasen halvempi kuin Mobi.

lansive
10.10.2012, 12.00
Kokeilitko ilman modausta, että miten tehot riittää? Luulisi, että tollakin isoimmat liat saa pois. Tuo olisi vielä melkein satasen halvempi kuin Mobi.

Tietysti. Olisihan se riittänyt, mutta tuota kannua käytetään välillä autossa mukana kulkevan pikkukompuran kanssa ja silloin on kiva, että ylimääräiset paineet eivät karkaa vaan kompuran maksimituotolla pysyy paine tapissa.

Ihan tuo sama kannu ei ollut kyseessä vaan se pienempi 8 litran säiliöllä oleva. Samat speksit kuitenkin eli maksimipaineet 3 bar. Suutin on ollut sen verran ongelmallinen, että siihen kaipaisi jotain parannusta, joten ehkä tuohon isompaan tulee päivitettyä. Tai sitten kerralla Mobi.

OT: en asu kerrostalossa...

Pemker
10.10.2012, 15.43
Nomad (http://www.nomad-direct.co.uk/index.php) on vissiin kanssa aika pätevä laite. Tuo Mobi taitaa olla juurikin tuosta Nomadista apinoitu.

Ostin toissapäivänä Claes Ohlsonilta CoTech -merkkisen painepesurin. Sama laite kuin CRC:n Mobi, hinta vain halvempi: 99,00 €.

ilkkaluukkonen
10.10.2012, 18.18
Ostin toissapäivänä Claes Ohlsonilta CoTech -merkkisen painepesurin. Sama laite kuin CRC:n Mobi, hinta vain halvempi: 99,00 €.

Hyvä vinkki, kiitos! Saatan joutua viikonloppuna hakemaan oman kotiin... Kieltämättä saman näköinen kahvaosaa lukuunottamatta.

ilkkaluukkonen
20.10.2012, 17.53
Nyt on Ohlsonin CoTech pesuri laitettu testiin. Kokeilin peruskahvan kanssa sumutusasennossa pesua, todella hyvin pelasi! Paine on melko pieni, kun sumutus on täysillä, joten ei tarvitse laakereiden puolesta pelätä. Täytyy koittaa vielä muita pesumoodeja paremmalla ajalla. Tuolla 17 litran tankilla pesee kaksi pyörää, jos kuraa ei ole hirveästi ja pyörää sumuttelee järjestelmällisesti. Taas yksi keksintö, jonka jälkeen maailma on hieman valmiimpi.

sanaksenaho
30.10.2012, 22.11
oma kans tollasessa kattolattia telineessä tästä päivästä lähtien! kovin sitä puhuin monta kuukautta että pitää ja pitää! avokki sano että joo se ois hieno sisustus elementti! No nyt se sit tuli... eiköhän siitä sanominen tullu! " eiks me sovittu et makuuhuone ei oo mikää saatana pyörävarasto! :D luoja auta tätä eksynyttä naista:D

Jake_Kona
30.10.2012, 22.28
Pieni sotku tekee elämästä näköisen. Liika siisteys kiristää
Vaikka pyörillä ihan hyvin tilaa, siitä huolimalla tavarat levittäytyvät.
( Omasta mielestäni ne löytyvät silloin paremmin)
Nyt on työpöytää ja hyllyjä sekä säilytyslaatikoita. Silti hommat levällään.
Kerrostalossa pakko pitää siisteyttä jos ei halua säilyttää pyörää sängyssä.
En siis asu kerrostalossa.

dirtyrider
30.10.2012, 23.42
oma kans tollasessa kattolattia telineessä tästä päivästä lähtien! kovin sitä puhuin monta kuukautta että pitää ja pitää! avokki sano että joo se ois hieno sisustus elementti! No nyt se sit tuli... eiköhän siitä sanominen tullu! " eiks me sovittu et makuuhuone ei oo mikää saatana pyörävarasto! :D luoja auta tätä eksynyttä naista:D

Tämä on kuin suoraan toisesta topicista (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?44961-Puolison-suusta)
Puolison suusta: (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?44961-Puolison-suusta)
:D

mkpaa
31.10.2012, 00.11
Hankin tuollaisen eteiseen. Kotiutuminen ja lähteminen nopeutui useita sekuntteja.

http://www.tacx.com/en/products/tools/gem-bikestand

sanaksenaho
31.10.2012, 21.19
http://farm9.staticflickr.com/8324/8142390675_74202f5295_z.jpg
tollasen siis hommasin! joskus jompi kumpi alemmista talvipyöristä säilyy parvekkeella!

Jontsa
03.11.2012, 09.51
Kellarissa nykyään.

Uutena, kun oli vielä tehdasvahat pinnassa ruokapöydän paikalla olkkarissa. Pikkupojat ovat naapurin fillariin pientä kiusaa tehneet (löysäilleet pikalinkkuja yms), mutta meidän omat (2kpl) jättäneet rauhaan (knock on wood).

Varastamisen hoitanee vakuutus, mutta ilkisen valta jäänee omaan piikkiin. Joten pikkupojille tiedoksi: varastakaa mieluummin kun väännätte vanteet solmuun (ups, sanoinko sen ääneen :eek:).

Kellarikomeroilla on seitsemän vuoden sisällä käyty sorkkaraudalla ainakin kaksi kertaa, joten kyllähän se nalli vielä napsahtaa fillarikellarinkin kohdalle.

Ikämies
03.11.2012, 11.42
... eiköhän siitä sanominen tullu! " eiks me sovittu et makuuhuone ei oo mikää saatana pyörävarasto!
Myit väärin idean vaimollesi. Olisit johdatellut asian aluksi siihen että tankotanssi on nyt naisten keskuudessa kuuminta hottia, peppu kiinteytyy ym. Eli vaimosi olisi keksinyt että hankitaan meille tanko. Sinä tietenkin olisit suostunut tähän ideaan pitkin hampain, mutta vain sillä ehdolla että voit pitää siinä pyöriäsi kun tangolle ei ole tanssikäyttöä. Näin olisit saanut pyöräsi keskelle huonetta ja vielä laakeroituun tankoon. Katso esimerkkikuvaa alempaa ketjusta.

sanaksenaho
03.11.2012, 16.40
Myit väärin idean vaimollesi. Olisit johdatellut asian aluksi siihen että tankotanssi on nyt naisten keskuudessa kuuminta hottia, peppu kiinteytyy ym. Eli vaimosi olisi keksinyt että hankitaan meille tanko. Sinä tietenkin olisit suostunut tähän ideaan pitkin hampain, mutta vain sillä ehdolla että voit pitää siinä pyöriäsi kun tangolle ei ole tanssikäyttöä. Näin olisit saanut pyöräsi keskelle huonetta ja vielä laakeroituun tankoon. Katso esimerkkikuvaa alempaa ketjusta.

jep taisin lähtee vääräl taktiikal mut onneks on jo hoidettu

ketti
03.11.2012, 18.24
12 vuoden kerrostaloasumisura onnellisesti ohi pääkaupungissa, kahdessa eri osoitteessa. Pyörät olivat koko ajan yleisessä pyörävarastossa ilman vahinkoja. Tosin aina löysin reunapaikan, jossa sain kaluston vaijerilla nippuun ja nipun U-lukolla seinään, suksitelineeseen yms kiinni. Ikinä ei mitään viety, ei edes sisureita satulapussista. Hyvää tuuria? Ehkä.

Kerrostalopesu, menin pihalle mukanani
-pyörä (mieluummin vielä märkänä, lika irtoaa ja hiekka putoaa paremmin)
-pieni pesuainepumppu
-KASTELUKANNU täynnä vettä!

Ajosta märkään pyörään päälle pumpulla pesuaineliuos, perään kastelukannusta huuhtelu. Lopputulos: olin positiivisesti yllättynyt ensimmäistä kertaa kokeiltuani.

pipa39
16.02.2013, 16.53
Talouden pyörävahvuus lisääntyi viikonloppuna yhdellä, joten tilan puutteessa piti laajentaa ylöspäin:

http://random5.kuvat.fi/thumb/teline1.jpg

http://random5.kuvat.fi/thumb/teline2.jpg

Asun myöskin kerrostalossa, joskin pohjakerroksessa. Pyörävarasto on pieni ja aivan täynnä ja varastokomero sijaitsee kellarikerroksessa 2 oven, väestönsuojan ja kierreportaiden takana. Pyörän säilytys asunnossa oli siis ainoa keino säilyttää rakkaita harrastevälineitä.

Materiaaleihin meni noin 26 euroa (höylätty mäntylankku 4.8 metriä 14.25e ja ripustimet biltemasta 5.99e/kpl). Ruuveja ja työkaluja oli omasta takaa. Tuo on kiilattu lattian ja verhokatteen väliin, mitään ei ole ruuvattu kiinni asuntoon. Tuntuisi toimivan. :) Nuo ripustimet pitänee varmaan jossain vaiheessa väännellä siten, että saa renkaat samalle tasolle.

Kiitos, hieno idea omaan malliin !

Mulla tolpan hinnaksi tuli 10 € ja kaapista kankaan jämiä, putket rosteria ystävänpäivän apuna.. Nyt on kaksiossa tilaa taas !

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=afb865add6&view=att&th=13ce37a33987b66b&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_hd8vs3zl0&safe=1&zw&saduie=AG9B_P95gpajI3QXx91uf7qo0E4Q&sadet=1361026129520&sads=i-6h6C--YC0Zk-vAdulisR8Fh10 http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9674&d=1361207314

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=afb865add6&view=att&th=13ce37a33987b66b&attid=0.2&disp=inline&realattid=f_hd8vsrnk1&safe=1&zw&saduie=AG9B_P95gpajI3QXx91uf7qo0E4Q&sadet=1361026175522&sads=itYOZi0SnLuqchQ35JGrON8gHoc http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9676&d=1361207704

N.N.
14.09.2013, 13.28
Olen säilyttänyt cyclocrossaria ongelmitta Arabianrannan omistusasunnon kellarissa, ei koskaan ongelmia, kukaan ei ole koskenut edes pumppuun tms. Nyt muutin Kalasatamaan uuteen vuokrataloon. EIlen joku sisäänmuuttaja oli kasannut koko irtaimistonsa (muuten lähes tyhjään fillarikellariin, ilmeisesti muuton tuoksinassa), jättäessäni fillarin sinne lukitsin auki jätetyn oven. Seuraavana aamuna olin ajanut muutaman sata metriä, kun huomasin että sekä etu- että takarenkaan pikalukitukset oli avattu. Onneksi mitään ei ehtinyt sattua. Että tervetuloa vuokrataloon.

mwillberg
06.10.2013, 23.08
Jos nikkarointitaitoisia kiinnostaa niin nysväsin tuossa olohuonekelpoisen säilytysratkaisun vaatekaapista...

http://mig.hyper.fi/fi/article/490


Nyt olisi tarkoitus palauttaa kaappi entiselleen. Jos moinen kaluste innostaa niin nyt olisi tarjolla valmiiksi "reikäiset" sivuseinät ja kiinnistytarvikkeet. ks. webbisivu. Halvin tarkoitukseen sopiva kaappikokonaisuus 200 x 236 x 66 lähtee Ikeasta hintaan 299

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19905871/

Jos kiinnostaa niin voisin maksaa noista ehjistä sivuseinistä KULJETUKSINEEN HERVANTAAN pari kymppiä eli vaihtaisimme yhden kaapin pelkät sivulevyt keskenämme. Voin suurentaa aukkoa hieman jos on tarvis. Projektilla on oikeasti kiire eli jokusen päivän päästä menevät palasiksi. Sähköpostilla saa parhaiten kiini: mig@hyper.fi.

syklopaatti
09.10.2013, 17.58
Hienoja telineitä porukalla. Mulla nuo pyörät on läjässä tuolla parvekkeella. Sieltä nappaa lenkille mukaan jonkun fillarin.
Eipä sinne juuri muuta mahdukkaan.:(

http://ep1.pinkbike.org/p4pb10192169/p4pb10192169.jpg

Pitäs oikeestaan hommata isompi asunto jonne vois pyhittää kokonaisen huoneen pyörille ja tarvikkeille.:)

miku80
09.10.2013, 19.51
Pitäs oikeestaan hommata isompi asunto jonne vois pyhittää kokonaisen huoneen pyörille ja tarvikkeille.:)

Kyllähän rakkaat harrastevälineet (perheenjäsenet) oman huoneen ansaitsee! ;)

Grugi
09.10.2013, 19.53
Eteisessä tuo on ja pysyy eikä häiritse ketään.

Kugelschreiber
09.10.2013, 20.36
Hienoja telineitä porukalla. Mulla nuo pyörät on läjässä tuolla parvekkeella. Sieltä nappaa lenkille mukaan jonkun fillarin.
Eipä sinne juuri muuta mahdukkaan.:(


Kuulostaa tutulta.:(

https://lh6.googleusercontent.com/-44_IRQC9Oys/UlWT0fSV1VI/AAAAAAAAA2Q/yG7tVOKo_D8/w717-h538-no/WP_001840_zps0e88565e.jpg

Antti Salonen
01.12.2013, 16.47
Keittiön takaseinällä ovat rivissä, alla rautakaupasta hommattua kumipohjaista terassimattoa, jonka voi helposti pestä vaikka painepesurilla. Pyörien pesuun ei ole kovin helppoa keinoa käytössä, eli aika likaisia joutuu nostamaan välillä sisälle. Ikean sermi luo likimain normaalia kotia muistuttavan fiiliksen, ja kun kämppä on pohjakerroksessa ei kokoelma näy pihalle asti.

Ylimääräiset kiekot, renkaat ja sen sellaiset ovat kellarissa, mutta pyöriä en ole siellä uskaltanut säilyttää.

https://dl.dropboxusercontent.com/s/fy6gh4096jnxga8/py%C3%B6r%C3%A4t.jpg

mentunik
01.12.2013, 16.57
http://img.tapatalk.com/d/13/12/01/ranyjata.jpg

http://img.tapatalk.com/d/13/12/01/y2ubyrej.jpg

Yksi huone pyhitetty lajille.

Työmatkasinkula varastossa ja cyclocrossille pitää alkaa kehitellä tilaa.

brilleaux
01.12.2013, 18.01
https://dl.dropboxusercontent.com/u/104819247/2013-12-01%2017.53.53.jpg

5. kerroksen partsilla. Muuta tuonne ei sitten mahdukkaan. :( Onneksi on sentään pesupaikka kesäisin lähistöllä.

Harmittavaa kyllä, että tässä maassa saat raahata fillarin 5. kerroksen parvekeelle(ja samalla luopua parvekkeen muusta käytöstä) jos meinaat nukkua yösi rauhassa. :/

Arbena
02.12.2013, 11.52
Maantiepyöräni on vaatekomerossa.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

ParruPaavo
02.12.2013, 16.57
Olin onnekas ja sain vuokrattua talonyhtiöstä lämpimän autotallin. Siellä on hyvä pyöriä huoltaa/rassata ja säilyttää (auto tarkenee pihalla ;)).

Kuparinen
02.12.2013, 21.57
Kohta talon mummukaarti huomaa ettei autotallissa saa pitää "työpajaa". Meidän yhtiön autotalleissa ei saa korjata autoakaan, eikä säilyttää bensaa varakanisterissa.

p bonk
02.12.2013, 23.57
Tämä ratkaisu (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?28547-Fillarin-s%E4ilytys-asunnossa&p=1052112#post1052112) on kertakaikkiaan tyylikäs.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=218&pictureid=880

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=218&pictureid=881

PedroK
03.12.2013, 00.07
Maantiepyörä vielä parvekkeella, mutta tulee siirtymään trainerin kera vaatehuoneeseen. Tyhjentäny itelleni pikku kuntosalin ;) Maasturi onkin pyöräkellarissa kun on jokapäiväisessä käytössä.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

mkpaa
11.01.2014, 18.18
Tuossa on oma pyöränsäilytysratkaisu. Täydensin kokonaisuutta ripustamalla brevet-paidat kattoon. :)
https://twitter.com/mkpaa/status/422025744894529537