PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maantielenkit itä-hellsingistä

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14

Wacky
05.07.2012, 23.44
Mä lähden lenkille perjantaina klo 13 mustavuoresta jos haluaa mukaan niin voi tulla paikalle. Tarkoitus olis ajella 70-80km n. 30-32 vauhtia.

ejex
06.07.2012, 10.58
Kiitos lenkki seurasta.

Kiitos, kiitos! Oli kerrankin sivistynyt ajokeli ja myös keskari. Eikä ketään ei tarvinnut tällä kertaa jättää Sipoon susien syötäväksi.:cool:

-mk
06.07.2012, 12.10
Mukavan rauhallinen lenkki hyvässä seurassa ja säässä, tnx! Taas tuli uusia ja hienoja teitä vastaan, nyt myös Moottorikahvilan sijainti vähän paremmin selvillä... :)

GrafZeppelin
06.07.2012, 14.54
Olisiko huomenna aamulla lenkkiseuraa n.4 tunnin PK-vauhtiselle lenkille? Lähtö 9.00 tai 9.30.

SsH
06.07.2012, 15.45
Mie voisin tulla mukaan. Lähtö ilmeisesti Mustavuoren parkkipaikalta (aivan Itäväylän vieressä)? Mulle 9.30 sopis paremmin..

GrafZeppelin
06.07.2012, 16.16
Sovitaan siinä tapauksessa 9.30.

GrafZeppelin
06.07.2012, 21.53
Joo lähtö tosiaan siitä parkkipaikalta, eli siltä jolle mentäessä itäväylä alitetaan klv-tunnelista, kun joku on joskus odottanut sillä toisella, joka on heti alamäen alla.

Rituli
06.07.2012, 23.03
kyseessä tämä parkkis

http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=60...138.36,,1,8.26 (http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=60.237031,25.136032&spn=0,359.980452&z=16&layer=c&cbll=60.237184,25.136138&panoid=-gps3s9n9poVn71AK4Cj9g&cbp=12,138.36,,1,8.26)

GrafZeppelin
07.07.2012, 16.38
Lenkki ajettiin kahden kuskin voimin ja kovakuntoinen ajoseura sai sykkeet karkaamaan useasti suunnitellulta PK-alueelta.

Tässä SsH:lle tiedoksi ajettu reitti:
http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=426265
Mukaan vaan noille idän lenkeille, niin tulee tiet tutuiksi.

SsH
07.07.2012, 20.32
Kiitti jäljestä ja vielä kerran lenkistä, lenkki maisemineen kyl ylitti odotukset reilusti.
Ens viikol jatkuu.

kuovipolku
07.07.2012, 20.46
Aikatauluongelmaiset starttasivat omana lähtönään yhdessä cyclocrossmiesten kanssa klo 10.05 ja kävivät kääntymässä Emäsalon luotsiaseman portilla, Lenkki jopa muistutti harjoitusta sikäli että muuten rauhallisesti ajetun satkun aikana tehtiin neljä noin neljän minuutin vetoa -.mutta on pakko tunnustaa että yksin tehtyinä ne jäivät melko pehmeiksi.

Huomisen sääennusteista ei ota selvää, mutta jollain todennäköisyydellä siellä voisi olla jokseenkin sateeton ja jopa kuiva ajosääikkuna välillä 9-15. Jos maantieväeltä löytyy ajotarvetta ja pesunkestävää kalustoa, ei kai välttämättä tarvitsisi sunnuntailenkkiä perua?

kuovipolku
09.07.2012, 10.53
Sääennusteisiin ei ollut luottamista, sillä sadetta ei kuulunut kolmelta - jolloin oltiin jo kukin tykönänsä palautusjuomaa tms nauttimassa - eikä sen jälkeenkään.

Lenkistä vain sen verran ja mahdollisille epäilijöille tiedoksi, että se ajettiin ja kivaa oli. Korkeimmat hetkelliset sykelukemat rekisteröitiin Hinthaarassa jossa kohdattiin rodultaan tunnistamaton koira; kasalta kuitenkin vältyttiin (tosin luultavasti vain sen ansiosta ettei kärjessä siinä tilanteessa ollut oranssipaitaista vetomiestä).

Tiistain ohjelmassa on ainakin alustavasti Pre Vuelta Vantaa eli käydään tutustumassa kahden viikon päästä ajettavaan reittiin (kunhan jotenkin löydetään sinne Lahdentien toiselle puolelle).

Tervetuloa mukaan niin uudet kuin vanhatkin itä-hellsingin maantielenkkiläiset!

japoo
09.07.2012, 11.36
Oli se komeeta katsoa kun juna tuli vastaan Hindsbyntiellä... Mun ajelut on sykemittarin tuijottamsita ja hikoilun välttämistä toistaiseksi... Eli mukaan ei ole asiaa tällä hetkellä.

Paweppi
09.07.2012, 12.18
Tiistain ohjelmassa on ainakin alustavasti Pre Vuelta Vantaa eli käydään tutustumassa kahden viikon päästä ajettavaan reittiin (kunhan jotenkin löydetään sinne Lahdentien toiselle puolelle).

Ootteko suunnitellut lähtöaikaa? Siitähän tulee pitkä lenkki, jos siis tuon 97 kilsan lenkin aiotte ajaa + siirtymiset. Voisin lähteä mukaan. Mulle näin lomalla käy päiväsaikaankin.

Steni
09.07.2012, 13.08
Yep

Alustavasti klo 18 Mustavuoren parkkikselta.
Ja kun se Vuelta Vantaa reitti on 2:lla kierroksella
tuo 97 km, ajetaan 1 kierros eli n. 49km.

Steni
10.07.2012, 23.50
Yep

Mustavuoren Pataljoona noin 10 soturin voimin lähti tiedusteluretkelle
Vuelta Vantaan jylhiin maisemiin, oppaana meillä
toimi Garmin-ukko, uudella Edge 800 täsmäaseellaan.
Jotenkin onnistuttiin suututtamaan toi mr. Garmin,
se ei varmaankaan tykännyt, kun ei lähdettykään
komentoteltan luota.

Niin, me ajettiin se väärin päin.......

ejex
11.07.2012, 00.27
Ei se suunnistaminen aikanaan kartalla ja kompassilla sujunut yhtään sen paremmin, paitsi kerran intin suunnistuskisassa, kun kierrettiin taistelijaparin kanssa rata väärinpäin. Ei sitä kukaan huomannut, kun kaikki rastit oli käyty. Oltiin kolmansia ja saatiin muistaakseni vielä kuntsarit!
Tulipa kerrankin käytyä muualla kuin Sipoon ylängöillä. Matkailu avartaa!

Steni
11.07.2012, 00.37
Yep

Ja olihan tuossa se hyvä puoli, että nähtiin monen
kanssakilpailijan kasvot, kun ajoivat sitä oikeaan suuntaan.
Itse tapahtumassa kun ei näe kuin paidan värin ja takapyörän,
ja kohta ei niitäkään, kun katoavat horisonttiin........

Kieltämättä mainio reissu, eipä noilla seuduilla
ole tosiaan tullut viime aikoina ajeltua.
Ja kertaheitolla saatiin paljon uusia kasvoja Mustavuoreen.

-mk
11.07.2012, 00.41
Kiva lenkki, mutta olipa tiet huonossa kunnossa... Sen ekan pätkän pinnoitetta tosin soisi käytettävän muuallakin, kunnon stealth-tavaraa :)

kuovipolku
11.07.2012, 10.30
Olihan illan lenkissä kieltämättä aineksia varsinaiseen "Tutustu Länsi-Vantaaseen!", osat I-III! (Toisaalta voisihan tuon ottaa paremmalla onnella ja oikein päin kierrettynä uusiksikin...) Tämän jälkeen pitäisi ymmärtää olla kiitollinen tutuista Itä-Uudenmaan teistä!

PS heti Kehä III:lta käännyttyä osui kohdalle vuoden eka "pinchazo" jota ihmetellessä juna ehti mennä. Kun oranssia huoltoautoa ei alkanut näkyä, ryhdyin renkaanvaihtopuuhiin joissa mm. onnistuin tuhoamaan yhden varasisurin, mutta kaikesta huolimatta hyvän lenkin jälkeen ei suvi-illassa mikään jaksanut kauan harmittaa

PPS tai no: olisinhan voinut junailla paremminkin sen perämiehen/apuajajan homman Vanhalla Hämeenlinnantiellä, mutta ei sekään sen pitempään.

japoo
11.07.2012, 10.38
Vantaa on iiisoo kaupunki, sinne voi eksyä... Saati sitten Vantaan ulkopuolelle ja vielä länteen:).

ejex
11.07.2012, 11.37
[QUOTE=kuovipolku;1864791](Toisaalta voisihan tuon ottaa paremmalla onnella ja oikein päin kierrettynä uusiksikin..)

Joo, muuta sitten ehkä suuntaamme Mellunmäen metroasemalle pakataan pyörät kyytiin ja vaihdetaan M-junaan stadissa. Steni varmaan hoitaa alennukset?
:cool:

[QUOTE=kuovipolku;1864791](PS heti Kehä III:lta käännyttyä osui kohdalle vuoden eka "pinchazo" jota ihmetellessä juna ehti mennä. Kun oranssia huoltoautoa ei alkanut näkyä, ryhdyin renkaanvaihtopuuhiin

Ja me kun arveltiin sun hermostuneen leppoisaan vauhtiimme. Onneksi Vantaalla ei ole susia, niin kuin Sipoossa!:)

ejex
11.07.2012, 11.38
Vantaa on iiisoo kaupunki, sinne voi eksyä... Saati sitten Vantaan ulkopuolelle ja vielä länteen:).

Japoohan voisi tulla mopolla näyttämään meille tietä?

japoo
11.07.2012, 11.51
Eikös "oikeitten pyöräijöiden" harjoituksiin kuulu skootterin perässä ajo? Tuo meidän skootteri on tuolla keski-suomessa, joten siitä ei ole apua...

pulmark
11.07.2012, 12.59
Tuosta Garmin Edge800 taitaa muuten puuttua se äreän anopin ääni, joka huutaa: "Tee U-käännös, jos mahdollista". Toivottavasti seuraavaan malliin tulossa :)

Steni
11.07.2012, 12.59
Yep

Kerätään kolehti, että saadaan Japoolle varamopo,
sillä eksymisen vaara on ilmeinen, kun lähdetään suureen maailmaan.
On mullakin Garmin-ukko fillarissa, mutta
ei se mitään oo lupaillut perille pääsemisestä.......

Tuosta Garmin Edge800 taitaa muuten puuttua se äreän anopin ääni, joka huutaa: "Tee U-käännös, jos mahdollista". Toivottavasti seuraavaan malliin tulossa :)

Mulla on hyvät välit anopin kanssa, tälläkin hetkellä reilut 300 km......

Wacky
11.07.2012, 15.26
Mulla on hyvät välit anopin kanssa, tälläkin hetkellä reilut 300 km......
Ihan hyvät välit sulla, mulla on pikkasen paremmat eli reilut 750 km :D

Sain kapulantelineen vihdoin joten saan sen tankoon huutamaan ohjeita ajellessa jos tarvetta ilmenee ja kohta alkaa loma niin voi alkaa ajelee pidempiä lenkkejä joilla voi jopa tulla tarvetta moiselle.

ejex
12.07.2012, 18.03
Nyt en kyllä malta lähteä telkkarin edestä mihinkään, vaikka sade näyttää lakanneen. Etapin jälkeen voin tehdä jonkun lenkuran, jos keli pysyy kohtuullisena. Varsinainen torstai-lenkki saa siirtyä perjantaille!

kuovipolku
12.07.2012, 23.55
No, kannattiko? (Tai varmaan kannatti kun välttyi kastumiselta.) Ja tarkoittiko tuo että:

perjantai kl 18
http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/03d.png
17°
0 – 0,8 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0075.230.pngKova tuuli, 9 m/s alkkain: vestaetelä

Wacky
13.07.2012, 07.26
Mä olisin menossa siihen aikaan lenkille.

ejex
13.07.2012, 09.49
No, kannattiko? (Tai varmaan kannatti kun välttyi kastumiselta.) Ja tarkoittiko tuo että:

perjantai kl 18

17°

0 – 0,8 mm

http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0075.230.pngKova tuuli, 9 m/s alkkain: vestaetelä

Kyllä se sitä tarkoitti kovasta vestaetelästä huolimatta.

Wacky
13.07.2012, 11.54
Eipä tuo ennuste oli noin huono enää. Ilmatieteenlaitos sanoo n. 7m/s lounaan puoleista tuulta ja puolipilvistä klo 18
Mä ajelen mielellään rauhallisen lenkin kun reidet ei oo vielä palautunu kunnolla keskiviikon jäljiltä.

kuovipolku
14.07.2012, 16.47
Perjantaina ajettiin to-lenkki neljän kuskin voimin (eikä saatu Women only-lenkkiläisiä kiinni vaikka yritettiin).

La-lenkille lähti kuusi ajajaa ja se suuntautui Keidas Caféhen (jossa voi käydä toistekin). Koska Västerskog on sen verran lähellä käytiin ensin kääntymässä Emäsalon luotsiaseman portilla. Vähemmän kokeneille kuskeille tarjottiin tilaisuus uuvuttaa itsensä turhan innokkailla vetopätkillä ensin myötätuuleen ja sitten vastatuuleen (ja he myös käyttivät sen).

Huomenna ajetaan su-lenkki vakioaikaan vakiopaikalta. Sääennustuksia voinee tulkita niinkin että mukaan kannattaa lähteä!

Rituli
14.07.2012, 17.30
Perjantaina ajettiin to-lenkki neljän kuskin voimin (eikä saatu Women only-lenkkiläisiä kiinni vaikka yritettiin).

Olimmeko niin nopeita :cool:

Olisimme lähteneet alussa mukaanne, mutta autoliikenne haittasi tienylistystä ja pääsitte karkuun, joten ajoimme oman kiekuran.

Wacky
14.07.2012, 20.01
Sää ei mua haittaa, mutta jalat saattaa sanoa itsensä irti huomisen osalta. Pyöräilyn osalta olen tosin pitänyt kiinni siitä että: kyllä se sillä lähtee millä on tullukin

kuovipolku
14.07.2012, 23.43
Sääennustukset näyttävät juuri nyt kautta linjan sadetta normilenkkiajalle, joten lienee paikallaan itse kunkin arvioida tilanne aamulla sadetutkan kuvasta tms, ellei satu pitämään märästa ajokelistä.

Ja jos tosiaan käy niin että säävaraus astuu voimaan, voisi kenties olla silti mahdollista ajaa su-lenkki iltalenkkinä siinä tapauksessa ettei sada koko päivää?

Wacky
15.07.2012, 15.11
Ajeltiin jalostamo + linnanpelto joten mittariin kertyi n. 80 km. Vettä tuli nikkilä - kuninkaanmäki välillä, joten kastuttiin mutta siihen oli varauduttu ja asennoitu.

ejex
15.07.2012, 16.15
Kannat kattoon! En äkkiseltään muista milloin olisi speksit tullut alitettua keskarin osalta ainakaan!:)

kuovipolku
15.07.2012, 20.44
Se ei ollut yllätys että löytyi parempia miehiä kuin minä eikä sekään että jatkuvaa sadetta luvanneet sääennusteet eivät taaskaan ihan pitäneet kutiaan - mutta tuohon ei voi oikein sanoa muuta kuin "Soppiihan tuota eppäillä!"

Jatketaan vapaasti speksien puitteissa ti klo 18!

Wacky
17.07.2012, 21.20
Hiljaista oli mustavuorenasemalla tänään. Ajelin yksin Immersbyn lenkin vastapäivään. Katsotaan jos torstaina pääsis mukaan lenkille.

Wacky
19.07.2012, 21.54
Olis tarkoitus ajella jonkinlainen lenkki huomenna aamupäivästä Stenin kanssa. Mukaan pääsee mustavuoresta luultavasti klo 10, mutta kellonaika vielä varmistamatta.

Steni, voit laittaa tänne viestiä jos toi lähtöaika sopii sulle.

-mk
19.07.2012, 23.53
Mä voisin lähteä mukaan huomiselle lenkille, kunhan ajetaan a) pitkään ja b) vauhdikkaasti... :) Viikonlopun lenkit ja Vuelta jäävätkin sitten ajamatta, kun ollaan tulevan vaimon kanssa Pariisissa. Mitähän sielläkin keksis tekemistä... :) :)

Steni
20.07.2012, 01.19
Yep

Tulin just reissusta, pitää touhuta vähän pyörän kanssa aamulla yms.....
Klo 11 ehkä pitkään, mutta musta ei ole kyllä hirveän
vauhdikkaaseen menoon, sen verran tuntuu olevan veto veks
Saarenmaan lenkkien jäljiltä

Wacky
20.07.2012, 07.50
Katsotaan ketä löytyy mustavuoresta klo 11. Ajellaan ainakin kunnon pitkä lenkki.

-mk
20.07.2012, 10.28
Mulle 11 vähän myöhäistä, lähden kympin paikkeilla tyhjentämään mieltä ja jalkoja.. :)

kuovipolku
20.07.2012, 19.53
Ainahan voi ajaa tunnin tai vaikka satkun alle...

Kolme kuskia kävi Mäntsälässä, Monninkylässä ja Nikkilässä. Yksi hoiteli vetohommat, yksi näytti miten pyörä kulkee ja yksi näytti miten ollaan jojon päässä.

CatWoman
20.07.2012, 23.01
Hmmm saaks kysyy: a) mikä on reipas vauhti, b) pidätteks jotain taukoja vai yhteenvetoon koko lenkki ja c) jos em. natsaa intresseihin niin öö huolitteks mukaan urpån, joka ei oo paljoo ajanu porukassa? ;D

CatWoman
20.07.2012, 23.27
Äh, aamuvirkut taitaa olla jo unten mailla? :seko:

Steni
20.07.2012, 23.40
Yep

Noh, ei täällä sentään vielä nukuta, vaikka vanhaa väsyttääkin.
Esim tänään veivattiin 152 km n. 30 keskarilla, 2 taukoa.
Ja ilman muuta mukaan kokeilemaan ryhmäajon
sietämätöntä keveyttä, kansipaikoilla on aina tilaa.......

CatWoman
20.07.2012, 23.53
No hyvä ;)

No joo, toi vauhti voi olla suht ok. Toisaalta joo kun yksin runttaan noita kilometrejä ei siinä pääse himmailemaan yhtään... Onko millanen reitti mielessä?

Steni
21.07.2012, 00.14
Yep

Ajattelin kyllä pitää huomenna välipäivän, mutta
voisin kuitenkin pikku lenkin heittää, jos porukkaa
ilmestyy Mustavuoreen.
Klo 12 kerkeisin, kun aamusella lupasin viihdyttää
samassa taloudessa asuvia autokuskin ja
kauppalaskun maksajan roolissa.
Tuo Immersbyn perinteinen vois olla paikallaan,
näin saadaan eksymisen vaara minimoitua.......

Voi olla, että sunnuntainen Vuelta Vantaa verottaa
hiilikuitukansaa.

CatWoman
21.07.2012, 00.17
Mulle toi 12 ois parempi. Mitä Tapsa mietit pikkulenkkinä... paljonko immersbyn perinteinen on :D
Joo se on varmaan just näin. Vandaalla ne kaikki sitten su.

CatWoman
21.07.2012, 00.18
Heh toi oli aika paha. Sun pitää laittaa perhe pyöräilemään ja hommata rinnakkais-visa. Tai no ehkei sittenkään. Toi pyöräilyharrastus voi nousta äkkiä odottamattoman kalliiksi sen visan myötä :D

CatWoman
21.07.2012, 00.26
Tuleeks siellä soratieajoa muuten? Mietin vaan että se landbossa oleva Knutersintie ainakin vain osittain päällystetty... ja oon superallerginen rengasrikon pelossa sora/hiekkateille. :(

Steni
21.07.2012, 01.15
Yep

Tuo Immersbyn perinteinen pyörii
siinä vähän alle 50 km nurkilla.
Ja asfalttia.

Tässä yksi versio aiheesta (välillä ollaan vedetty mutkat suoriksi
muutamasta kohtaa, matkan pituuteen ei pahasti vaikuta) :

http://connect.garmin.com/activity/198659757

Jos olet Hepon keskiviikkolenkillä ollut, niin samaa reittiä,
mutta toiseen suuntaan.

Ja huomenna vois ajella hitaasti, ja jos vaan olosuhteet sallivat,
niin vielä hitaammin.

Vuelta Vantaalle menossa minäkin.

CatWoman
21.07.2012, 01.23
Ok, no toi vois olla ihan jees :) Vähän vaihtelua yksin polkemiselle. Ja mä saan kuitenkin vähän kilsoja alle täältä päästä ja ainahan sitä voi heittää ittekseen vähän extraa päälle, jos sille tuntuu.
Mulla vähän luksus fiilis kun kerrankin en ole ketoosissa, niin pystyisin heittämään pidempääkin. Tosin tää tila saattanee nostaa omaa suorituskykyä, tai siis nostaa. Ketolenkeillä ca ollut vähän matkan pituudesta riippuen 22-28km/h siis yksin. Tuun klo 12 sinne mustavuoren mestoille, siis parkkikselle eiks ni?

Voi olla että oon muutaman minsan myöhässä tai sit hyvin etuajassa =) Kiva jos jotain muitakin ilkeää matkalle.

CatWoman
21.07.2012, 02.15
Hei pienellä varauksella saapuminen. Aloin kelaamasn tuota pidempää lenkkiä vielä. Tekis mieli kyllä kun sen verran vähän vapaa-aikaa niitä tehdä. Jos mua ei näy paikalla niin olen päätynyt pidempään riipasuun. Voin laittaa tännekin viestiä jos T luet tätä.

Taika
21.07.2012, 11.43
Moikka! Olisko huomenna klo 10 lenkille lähtijöitä? Pikkusen harkitsen vielä huomista, mutta jos isompi porukka olis huomenna lähdössä niin mukana ollaan ;-)

waariz
21.07.2012, 11.48
Onko sunnuntaina lenkille tulijoita vai onko kaikki vueltassa? Jos saisi porukkaa niin voisi yrittää ajaa vaikka sellaisen vueltan korvaavan satasen 33-35 keskareilla? Perinteisempikin lenkki toki käy.

kuovipolku
21.07.2012, 13.42
Tokkopa se parkkipaikka ihan tyhjä on.

Tuommoiset varjovueltaspeksit käyvät minulle, vaikka lienevät omalta kohtaa hieman ylioptimistiset; täytyy sitten taas pudottua ajatella että olipa hyvää treeniä!

waariz
21.07.2012, 14.47
No katsotaan parkkiksella mitkä porukalla on ajohalut ja paljonko on innokkaita vetomiehiä. Mennään sitten tilanteen mukaan.

Wacky
22.07.2012, 18.07
Löytyiskö seuraa maanantai iltapäivälenkille? Tarkka lähtöaika on neuvoteltavissa.

Privileged
22.07.2012, 20.21
Löytyiskö seuraa maanantai iltapäivälenkille? Tarkka lähtöaika on neuvoteltavissa.

Huomenna olis tarkoitus ajella. Ennen klo16:00 en kerkiä ainakaan Mustavuoreen..

edit: Jahas, näyttää sääennusteet taas muuttuneen sateisempaan päin http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/details/20120723 Eli jos sataa niin en lähde ajamaan :)

kuovipolku
22.07.2012, 21.10
K: Pieni nainen vetää neljääkymppiä ja neljä ukkoa peesaa - mikä se on?
V: Mustavuoren su-lenkkiläiset Uudella Porvoontiellä.

Porukalta löytyi sen verran ajohaluja ja innokkaita vetohenkilöitä (sekä yksi innokas peesaaja) että speksien alapuolelle ei tarvinnut mennä. Maisemia ehdittiin toki vilkaista Emäsalon sillalta ja tauolla käydä Meriaseman kahvilassa.

Taika
22.07.2012, 22.22
heh heh ;-) Kiitos vaan, oli mahtava! Kerrassaan ihana lenkki ;-) Ja katos jos pyörä ei kulje sillon ku neljä miestä ajaaa perässä ni millon sitte? ;-) Lisää tätä!!!!

waariz
22.07.2012, 22.55
Kiitti kaikille lenkistä (http://connect.garmin.com/activity/201783488), varsinkin tehokkaimmalle vetäjälle! Menomatka pienessä myötäsessä mentiin mukavasti yli 36km/h ja paluumatkalla vastatuulessa saatiin keskari pudotettua takaisin speksien sisälle 34,9km/h. Mukavaa vaihtelua sunnuntailenkeille. Ensimmäistä kertaa itsekin pääsi Emäsaloon polkemaan ja hienot oli maisemat!

Lesi
22.07.2012, 23.12
Kiitokset upeasta lenkistä ja hyvistä vauhdeista. Tuli minunkin ekaa kertaa käytyä Emäsalon komealla sillalla. Hetkittäin olin ihan limiiteillä, mutta sitten aina jostain löytyi uusia voimia. Ja olihan siinä pari kohtaa, jossa ilman avustusta olisin tippunut, joten kiitokset jeesauksesta, että pääsin mukaan kelkkaan.

En ole varma viittasiko kuovi vaatimattomana miehenä "innokkaalla peesaajalla" itseensä vai muhun, mutta totuus on kuitenkin se, että kaikki kyllä vetivät, mutta minä reilusti vähiten, ehkä kokonaiset 5km koko matkasta.

Näitä joskus lisää. Ja joo, Taikan vauhti oli aikas tyrmäävää.

kuovipolku
23.07.2012, 07.36
No okei, sitten meitä ainakin tuossa vauhdissa vähemmän innokkaita vetomiehiä oli mukana kaksi.

(Muutenhan on niin että puhtaasti kestävyysurheilusuorituksen kannalta aamupuurolautaselliset voittavat iltaviinilasilliset.)

Tämänpäiväisen sadeharmauden jälkeen on luvassa jälleen aurinkoista (mutta tuulista). Vetomiehiä ja peesaajia mahtuu vielä ti-lähtöön klo 18!

Wacky
23.07.2012, 09.08
Huomenna olis tarkoitus ajella. Ennen klo16:00 en kerkiä ainakaan Mustavuoreen..

edit: Jahas, näyttää sääennusteet taas muuttuneen sateisempaan päin http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/details/20120723 Eli jos sataa niin en lähde ajamaan :)

Hyvin mahdollista että vettä tulee jos lähtee klo 18 liikkeelle. Mä luottaisin kuitenkin näihin kahteen enemmän kun forecaan sateen ennustuksiin:
http://www.yr.no/place/Finland/Southern_Finland/Helsinki/hour_by_hour.html
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Helsinki?parameter=4&map=weathernow&station=2998

Taika
23.07.2012, 15.22
Hei kuulkaas! Kaikki creditit mun sunnuntaisesta vauhdista kuuluu vahvasti vetäneille kanssapolkijoille, joiden perässä sai säästellä voimia ja sitten omilla muutamilla lyhyillä vetovuoroilla pistää kaikki peliin! Mun vauhti perustui siis täysin porukkaan ja muihin vahvoihin polkijoihin ;-) Mua näkyy yhteislenkillä aikaisintaan ensi viikon loppupuolella. Toivottavasti saadaan sillon taas hyvä lenkkiporukka kasaan ;-)

Wacky
23.07.2012, 18.16
Mä lähden ajaa lenkin mustavuoresta klo 18 vaikka vettä tuliskin sillon.

pulmark
23.07.2012, 21.00
Mie ajoin tänään Col d'Ornonin. Yhteensä lenkille mittaa reilu 80km ja vertikaalia 1540m. Ensimmäistä kertaa reissulla jäätiin alle 2000 nousumetrin, vähän sellainen välipäivän lenkki. Yhteensä on nousukilometrejä ajettu nyt n. 14km. 20km on vielä pienet mahdollisuudet ennen sunnuntain paluuta Suomeen, vaikka nyt lupaileekin sateisia kelejä. Uusia mäkiä joita en ole ennen ajanut mm. Col d'Izoard ja Col du Galibier Italian puolelta. Molemmat hienoja nousuja.

Wacky
23.07.2012, 21.09
Mä kävin yksin kiertämässä mustavuori - kuninkaanmäki - nikkilä - hindsby - immersby - mustavuori lenkin tihkusateessa.

waariz
24.07.2012, 11.33
Hyvä pulmark! Pidä itä-helsingin lippu korkealla! ;)

Mä tulin vielä viikoksi mökille (toki pyörä tuli mukana jos ehtisi kalastukselta myös ajelemaan). Katsotaan jos sunnuntain lenkille ehtisi.

Wacky
24.07.2012, 11.55
Löytyykö kuskeja ajaa jalostamon lenkkiä klo 18? Vähän suunnitteilla ajeluttaa pohjois- ja itä-helsingin kerho mustavuoreen klo 18 jos saatais parempi juna aikaan sillai ja voitais ajaa vauhdikkaampi jalostamon lenkki.

Samuli
24.07.2012, 12.37
Uusia mäkiä joita en ole ennen ajanut mm. Col d'Izoard ja Col du Galibier Italian puolelta. Molemmat hienoja nousuja.

Aika kaukaa meinaat lähestyä Galibieriä. Jokos Marmotten lenkki on ajettu? Siinä samalla tulisi tuo Galibier.
Riippuen mistä meinaat ajaa Izoardin, niin samalla voi käydä myös Colle dell'Agnelolla.

Jos tuota vettä ei hirveästi taivaalta tule illalla niin Mustavuoreen tähtään kuudeksi.

pulmark
24.07.2012, 13.50
Aika kaukaa meinaat lähestyä Galibieriä. Jokos Marmotten lenkki on ajettu? Siinä samalla tulisi tuo Galibier.
Riippuen mistä meinaat ajaa Izoardin, niin samalla voi käydä myös Colle dell'Agnelolla.

Joo, ajettiin tuo Galibier samalla lenkillä molemmilta puolilta eli reitti La Grave - Col du Lautaret - Col Du Galibier - Valloire - Col du Galibier - La Grave (75km). Idän puolelta noustuna (Italian suunnalta) tuo Galibier vähän tymäkämpi nousu. Viimeiset 8km 8%+ ja lopussa tunnelin suulta ylös harjanteelle viimeinen kilometri yli 10%:

http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Col-du-Galibier&qryMountainID=9

En ihan tarkkaan tiedä, miten Marmotte kulkee, mutta ainakin osittain samaa reittiä kuin loppuviikosta suunnitteilla oleva seuraavan kaltainen mahtilenkki (180km), jossa nousuina mm. 3/4 Alpe d'Huez, Col du Glandon, Col du Telegraphe, Col du Galibier (nousumetrejä 5000m):

http://www.mapmyride.com/routes/view/110883817

Vähäsen kyllä hirvittää 5000m nousua samana päivänä varsinkin kun lopussa Telegraphe ja raskaampi Galibier peräkkäin, jos myötäpäivään kiertää. Tosin alusta voi jättää pois tuon Alpe d'Huez, sitä on ajettu jo ihan tarpeeksi tai sitten kiertäis lenkin vastapäivään.

Izoard ajettiin seuraavalla lenkillä La Grave - Col du Lautaret - Briancon - Col du Izoard ja takaisin. Tykkäsin paljon tuosta Izoardista. Metsän keskellä serpentiiniä, hyvä asfaltti, lopussa sitten viimeiset 6km n. 8%. Angeloa mä en tiedäkkään missä se on.

Yksi vaihtoehto loppuviikoksi on ajaa myös Col du Glandon koillisen puolelta. Se on vissiin mahtinousu, jyrkkää ja pitkä:

http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Col-du-Glandon&qryMountainID=27

Mulla on La Gravessa majoitus, tuttu paikka talvelta. Hyvä keskeinen paikka, yli 10kpl 1. tai HC kategorian nousuja ympäristössä.

Samuli
24.07.2012, 16.02
Marmotte menee Glandoniin ja siitä laskee suoraan (koilliseen) Maurinnen laaksoon, ei nouse Croix de Ferille eikä Mollardille.

Tuossa reitti: http://www.sportcommunication.info/web2010/pdf/carte/carte1.pdf

Glandon koillisesta on mielenkiintoinen nousu, kannattaa ajaa.

ejex
25.07.2012, 01.06
Millaistakohan haipakkaa eka ryhmä veti, kun ns. hidas paineli peruslenkin kolmeekytkolmee ja silti kärkiryhmä katosi nopeasti horisonttiin?

Jalgratas
25.07.2012, 01.30
Millaistakohan haipakkaa eka ryhmä veti, kun ns. hidas paineli peruslenkin kolmeekytkolmee ja silti kärkiryhmä katosi nopeasti horisonttiin?

Uudella Porvoontiellä puhalteli hyvä myötätuuli, joten nopeus taisi vähän karata siitä Mustavuoressa määritellystä nopeasta vauhdista (32-33?). Oma mittari tallenteli seuraavanlaisia keskinopeuksia suunnilleen Boxin risteykselle asti (viiden kilometrin välimatkat, ekassa etapissa on mukana myös oma 3,5 kilsan siirtymä Mustavuoreen):

1
8:52.9
5,00
33,8

2
7:39.2
5,00
39,2

3
7:53.1
5,00
38,0

4
7:46.1
5,00
38,6

Ei ihme että mulla meinas jalat loppua Anttilan suunnilla. Vietinkin paljon aikaa peesissä, kiitos kovakuntoisille vetäjille.

Wacky
25.07.2012, 08.58
Tässä sitä nopean ryhmän dataa: http://www.sports-tracker.com/#/workout/rikugriffin/10h0rqd82mp4mork

kuovipolku
25.07.2012, 11.09
Polkupyöräilykerho saapui (taannoisen Porvoon lenkin) vastavierailulle runsaslukuisena. Omia taisi olla Mustavuoressa kuusi, joista kaksi tosin ehti lähteä Team Gir'sin lenkille, ja vieraita kahdeksan, joista neljä(?) muodosti nopeamman ryhmän.

Kaikinpuolin mukava lenkki hiukan eriskummallisessa säässä, Toisin osalle ajajista hiukan oudommat tiet lienevät olleet syynä siihen että lenkillä toteutui (ainakin) kolme eri reittivariaatiota eli osa ajoi Anttilassa lyhyempää, osaa pitempää kautta, ja osa kiersi Linnanpellon kautta, osa ei. Lisäksi taisi käydä niin että vierailijat veivät (ilmeisesti vahingossa) mukanaan yhden mustavuorelaisen, mutta eiköhän hänkin kotiin lopulta päässyt.

Kuninkaanmäen jälkeen *oikealle reitille* kääntyi siis vain kaksi kuskia, mutta onneksi Nurmimäentiellä ajettiin kiinni Mustavuoreen palaava Gir's-trio, joten lenkki saatettiin päättää asiaankuuluvasti mukavaan loppupalaveriin.

Seuraava lähtö to klo 18. Millä porukalla, mitä vauhtia ja mitä reittiä - sen saa parhaiten selville lähtemällä mukaan!

tkl
25.07.2012, 16.50
Hitaammassa ryhmässä ajanut vierailija kiittää mukavasta lenkistä : )

Ipa
26.07.2012, 09.14
Kaikinpuolin mukava lenkki hiukan eriskummallisessa säässä, Toisin osalle ajajista hiukan oudommat tiet lienevät olleet syynä siihen että lenkillä toteutui (ainakin) kolme eri reittivariaatiota eli osa ajoi Anttilassa lyhyempää, osaa pitempää kautta, ja osa kiersi Linnanpellon kautta, osa ei. Lisäksi taisi käydä niin että vierailijat veivät (ilmeisesti vahingossa) mukanaan yhden mustavuorelaisen, mutta eiköhän hänkin kotiin lopulta päässyt.
Toinenkin hitaammassa ryhmässä ajanut vierailija kiittää hienosta lenkistä! Tosiaan parissa kohtaa näköjään poikettiin reitiltä ja matka taisi siksi lyhetä n. kilometrillä. Toisaalta jouduttiin ajamaan pitkään Kuninkaantietä vastatuuleen ja ylämäkeen.

ansman
26.07.2012, 22.39
Idän pikajuna puksutti tänään hyvällä tempolla, mukavan lämpimässä säässä. Viimeinen vaunu meinas jäädä moottorikahvilalta alkavaan nousuun, mutta pääjoukko armeliaasti odotteli, kiiti vaan lenkistä.

Kai_81
27.07.2012, 00.05
Jep, kiitokset minunkin puolestani. Lenkki oli vauhdikas ja sääkin varsin mukava.
Pahoittelut pienestä yli-intoilusta vauhdin kanssa niillä myötätuuliosuuksilla ja eikös juna kohtuudella pysynyt kuitenkin kasassa. =)

-mk
27.07.2012, 00.56
Loistava lenkki taas kerran, kiitokset seurasta! Varsinkin Sotungintie ilta-auringossa ja sopivan vauhdikkaasti ajettuna pisti hymyilemään :)

GrafZeppelin
27.07.2012, 09.51
Löytyiskö tänään lenkkiseuraa? Vois kiertää jonkun 70-80 km ympyrän. Lähtö 17.00.

kuovipolku
28.07.2012, 17.10
Lauantaina ajettiin sunshine ride, 4,5 h ja 120 km. Kun muita reittiehdotuksia ei esitetty, käytiin katsomassa näkyisikö Pornaisten Shellin terassilla maantiepyöräilijöitä. (Ei näkynyt eikä itsekään jääty kahville, mutta täytettiin sentään juomapullot.)

Sunnuntain vastaisena yönä taitaa sataa, mutta eivätköhän tiet ole verrattain ajokelpoiset viimeistään kymmeneen mennessä!

kuovipolku
29.07.2012, 19.33
Kolmannenkymmenennen olympiadin kisojen toisen kilpailupäivän aamuna kellon käydessä vääjäämätöntä kulkuaan kohti sunnuntailenkin lähtöhetkeä päättivät raskaina matalalla Itä-Helsingin yllä roikkkuneet lyijynharmaat pilvet keventää vesikuormaansa. Jotkut lenkkiläiset lienevät kääntäneet pyöränsä takaisin kotiinpäin, mutta Mustavuoren parkkipaikalle saapui silti neljä ajajaa. Pitkään ei tajvinnutkaan fillajin kanssa pejse mäjkänä olla, sillä kuivaa asfalttia löytyi jo Sipoon puolelta.

Porvoolaisten otettua vetovastuun ajettiin Jalostamo, Boxintie, Nikkilä (jossa saatiin mukaan vielä yksi Gir's-kuski), Linnanpelto ja Anttila, josta palattiin Uutta Porvoontietä bussipysäkkihyrränä takaisin. Matkaa taisi kertyä vajaa satku ja vauhti oli etupäässä joko selvästi keskarin alle tai sen päälle.

Hyvä lenkki! (Ja olisi tietysti ollut vielä parempi ilman sitä yhtä aivan tarpeetonta teknistä.)

Seuraava tilaisuus olla mukana ti klo 18!

lex
29.07.2012, 20.39
Kolmannenkymmenennen olympiadin kisojen toisen kilpailupäivän aamuna kellon käydessä vääjäämätöntä kulkuaan kohti sunnuntailenkin lähtöhetkeä päättivät raskaina matalalla Itä-Helsingin yllä roikkkuneet lyijynharmaat pilvet keventää vesikuormaansa. Jotkut lenkkiläiset lienevät kääntäneet pyöränsä takaisin kotiinpäin, mutta Mustavuoren parkkipaikalle saapui silti neljä ajajaa. Pitkään ei tajvinnutkaan fillajin kanssa pejse mäjkänä olla, sillä kuivaa asfalttia löytyi jo Sipoon puolelta.

Porvoolaisten otettua vetovastuun ajettiin Jalostamo, Boxintie, Nikkilä (jossa saatiin mukaan vielä yksi Gir's-kuski), Linnanpelto ja Anttila, josta palattiin Uutta Porvoontietä bussipysäkkihyrränä takaisin. Matkaa taisi kertyä vajaa satku ja vauhti oli etupäässä joko selvästi keskarin alle tai sen päälle.

Hyvä lenkki! (Ja olisi tietysti ollut vielä parempi ilman sitä yhtä aivan tarpeetonta teknistä.)

Seuraava tilaisuus olla mukana ti klo 18!

Kiitos lenkki seurasta oma keskari 33.7 ennen teknistä ongelma. Special kiitos Anttille!

Jousi
29.07.2012, 20.56
Kiitos lenkki seurasta oma keskari 33.7 ennen teknistä ongelma. Special kiitos Anttille!
Kiitokset hyvästä lenkistä ja jutuista Helsingin Gir's komppanialle.

p.s. vielä naama ehjänä vaikka S-merkkisellä ajoinkin...

ADVENTTI
29.07.2012, 21.17
Olipas kuuman kostea lenkki..lämmöt nousi melko korkealle kun pysähdyimme ihmettelemään katkennutta pinnaa :o
Ei ihme että Lex joutui hieman hikoilla kun takajarru laahasi melko vahvasti joka polkasulla...hyvää voima treeniä ;)
Eräs Koivuklabi Euskaltel väreissä on löytänyt jalkoihinsa jostain reilusti lisää hattiwatteja!

Hunter5171
31.07.2012, 14.38
Hei. Onks tänään lenkki olemassa klo 18.00? Jos ymmärsin oikein lähtöpaikka on "Siwa" Uudella Porvoontiella? Voisin tulla kokeilemaan, vaikka kuntotaso ei ole vielä hyvä..

waariz
31.07.2012, 15.49
Hei. Onks tänään lenkki olemassa klo 18.00? Jos ymmärsin oikein lähtöpaikka on "Siwa" Uudella Porvoontiella? Voisin tulla kokeilemaan, vaikka kuntotaso ei ole vielä hyvä..
Porukkalenkkihän on olemassa, jos väh. kaksi kuskia lähtee sovitusta paikasta. :) Parkkikselle ilmaantumalla näkee, kuinka monta kuskia siellä lähdössä on (itse tänään mahdollisesti ainakin tulossa). Nämä lenkithän ovat hyvin epävirallisia ja koskaan ei voi olla satavarma, että lenkille lähtijöitä olisi. Luulisi kuitenkin näillä keleillä ajohaluisia olevan (tosin tuuli näyttää olevan aika kova tänään).

Paikka ei käsittääkseni ole muuttunut Siwaksi, eli edelleenkin lähdetään tässä (https://maps.google.fi/maps?q=sipoo&hl=fi&ll=60.236989,25.140131&spn=0.007403,0.014591&sll=64.892958,26.0218&sspn=13.05521,29.882813&t=h&hnear=Sipoo&z=16&layer=c&cbll=60.237144,25.136153&panoid=-gps3s9n9poVn71AK4Cj9g&cbp=12,142.73,,0,10.33)näkyvältä parkkikselta Mustavuoren kupeesta. Toki lenkki käytännössä aina kulkee Siwankin ohi ehkä n. 5-10min lähdön jälkeen, mutta varmiten junaan ehtii olemalla Mustavuoren parkkiksella hieman ennen lähtöaikaa, eli arkisin 18:00 ja sunnuntaisin 10:00.

humppakuutio
31.07.2012, 23.06
Tänään ajettiin ihan reipasvauhtinen 71km lenkki, ajoaika hieman yli 2 tuntia. Kaksi kertaa pysähdyttiin vaihtamaan puhjennut rengas. Alkumatkalla myötätuuli antoi mukavasti lisävauhtia, paluumatkalla vastatuuleen tempomisen jälkeen Immersbyn mäet tuntuivat jo hieman jaloissa. Täältä (http://ridewithgps.com/trips/817967) löytyy lupaamani reitti- ja wattidata lenkistä.

-mk
01.08.2012, 00.19
Porukkalenkki jäi multa tänään väliin, mutta hieman myöhemmin iltasella paremman puoliskon kanssa lenkillä tapahtui kummia - joku heppu Suomen Turvallisuus Oy:sta kehtasi soitella ja häiritä kesken fillaroinnin. Ei pelästynyt mun tylyhköä "eijustnythuonohetkikiittihei"-torjuntaa, vaan kertoi, että vaimokkeen Pyöräily Nousuun -avaimenperään kiinnitetty kotiavain on juuri löydetty ja palautetaan kirjattuna kirjeenä lähipäivien aikana, ja toivoi vielä lopuksi oikein hyvää lenkin jatkoa. Ja tämä puhelu tuli siis 22 minuuttia kotoa lähdön ja avaimen mukanaolon tsekkauksen jälkeen... Impressive. :)

tl;dr: Hankkikaa Pyöräily Nousuun -avaimenperä :)

kuovipolku
01.08.2012, 12.31
En ehkä ollut ainoa jolle muistui elävästi mieleen ensimmäinen Mustavuoren lenkki eli putoaminen miltei heti parkkipaikalta lähdettyä ja porukan häipyminen horisonttiin! Voi olla syytä huomauttaa, ettei ihan aina välttämättä ole näin reipasvauhtista, nyt taisi vain mukana olla tavallista useampi hattiwattikärpäsen purema ajaja (ja varsinaiset herrasmieskuskit vastaavasti tällä kertaa melko vähissä).

Lenkillä tehtiin myös tuttavuutta yhden Rush Racingin ja yhden Team Hawaii Expressin ajajan kanssa sekä kohdattiin hullu koira Paippisista (eli täpärästi selvittiin tielle juosseesta mustasta piskistä onneksi ilman sen kummempaa insidenttiä).

To klo 18 suunnataan ilmeisesti Vantaan maanteille ja ajetaan ihan rauhallisesti.

pulmark
02.08.2012, 13.47
Ajattelin käydä tänään kiertämässä ISM 32km lenkin Vantaalla. Ohessa reittiehdotus:

http://connect.garmin.com/course/1775571

Lenkki n. 80km Mustavuori - Mustavuori, 28 keskarilla ajoaika n. 3h ja siihen sitten eksymiset vieraassa kaupungissa päälle.

Wacky
03.08.2012, 12.02
Tässä dataa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/rikugriffin/1o250mrapfsomtjv) ajosta
Keskari sopivan leppoisa 30,7 ja matkaa 82 km

kuovipolku
04.08.2012, 10.06
Tänään on epäviralliseen ohjelmaan merkitty alkavaksi epävirallinen la-lenkki klo 10. Sade (http://testbed.fmi.fi/) lienee siihen mennessä loppunut (ja seuraavat sadepilvet kulkenevat hiukan etelämpää), mutta taitaa olla niin että vain sitkeimmät sissit haluavat lähteä noinkin märän ajokelin vielä vallitessa. Rohkenen tämän vuoksi ehdottaa että (sikäli kuin löytyy ajohaluja ja käytettävissä olevaa aikaa) siirretään starttihetkeä eli odotellaan tienpintojen kuivumista.

Klo 12? 13? 14?

80-120 reippaammin? 80-100 muutamalla vetopätkällä? 100-150 rauhallisesti? "Normaali" lenkki? Jotain muuta?

-mk
04.08.2012, 14.44
Olisko kolmelta lähtijöitä, nyt kun sääkin parani?

kuovipolku
04.08.2012, 20.41
Niin teki (mutta kolmelta taisin olla Askolassa), mutta siinä taisi käydä niin että tänään kukin ajoi miten ajoi - mutta ihan hyvä niinkin.

Huominen eli 5. pvä näkyy joka tapauksessa kalenterissa punaisena, mikä itä-hellsinkiläiselle tarkoittaa maantielenkkiä klo 10!

-mk
04.08.2012, 22.09
Juu, hiljaista oli kolmelta parkkiksella, teillä myös. Onneksi oli sentään tuuli seurana :)

ADVENTTI
05.08.2012, 20.42
Tänään parkkipaikalle oli eksynyt mukavasti porukkaa nautiskelemaan aurinkoisesta sunnuntaiaamusta. Harmi vaan että crossarini eturengas ei kestänyt
maantierynkytystä kun ekat 20km, mutta oli kiva huomata että Ritu ja Pepe olivat jääneet odottelemaan Nikkilään ja sain ajaa kauniissa naisseurassa loppulenkin :)

kuovipolku
05.08.2012, 21.16
Mustavuoressa ehdittiin juuri tuumata ettei lähtijöitä taida kovin monta olla, kun samassa parkkipaika pölähti täyteen pyöräilijöitä! (Laskujeni mukaan kuusitoista.)

Pienen kommunikaatiokatkoksen (eli lähinnä oman mutkumäluulinhölmöilyni) takia rengasrikosta huolimatta vauhdilla jatkanut peloton ei käynytkään tällä kertaa Pornaisten vaan Porvoon Shellillä. Heti paluumatkan aluksi se sai niskaansa miltei eeppisen rankan sadekuuron, mikä verotti porukan hännillä sen verran ajohuumoria että muodostui kolmen miehen "Jet Lag" -osasto, joka himmasi pikkaisen ja antoi kesän rauhassa kuivata sen minkä kastelikin.

Tiistai-illan sää on mitä on, mutta ohjelmassa on porukkalenkki alkaen klo 18!

kuovipolku
08.08.2012, 02.11
Tiistailenkillä ajettiin Spjutsund-Sköldvik-Andersböle-Nickby-Sottungsby eli jalostamon klassikko. Ajajia oli parhaimmillaan seitsemän, mutta eri syistä Nikkilään mennessä porukka oli supistunut kolmeen, vaikka lenkin teemaksi ei oltukaan otettu pudotusajoa. No, ainakin kaikki pääjoukossa pysyneet olivat tyytyväisiä vaihtelevavauhtiseen lenkkiin...

Kaikesta huolimatta oli mukava nähdä mukana uusia ajajia ja uusia pyöriä - etenkin se karkkikaupan ikkunasta varastetun näköinen Wilier Triestina!

Seuraava lenkki to klo 18. Speksit muodostuvat viimeistään lenkin kuluessa.

kuovipolku
11.08.2012, 19.47
Torstaista en tiedä, mutta lauantaina ajettiin vaikka säähän sopivien ajovaatteiden valinta kello kymmeneen mennessä taisi osoittautua monille ylipääsemättömän vaikeaksi, Tuuli oli kieltämättä aika holotna, mutta lenkki oli ihan normalni: Mäntsälään ja takaisin, mennessä Henttalan ja Vakkolan, tullessa Nikkilän kautta, matkaa kertyi ilman kahvitaukoa 140 km. Vastaantulijoita oli vain hieman liioitellen lukuisia.

Huomennahan voisi olla olemassa tiettyä kiinnostusta käydä katsomassa SM-kisoja Vantaalla. Joku seutuja ja kisa-aikataulua paremmin tunteva voisi kenties speksata lenkin?

pulmark
13.08.2012, 19.06
Miten syksyn pitkä lenkki, olisko innostusta lähteä porukalla kihnuttamaan joku 300km+ lenkura jäljellä olevina elokuun v-loppuina, ennenkuin syksy, pimeys ja pahat kelit yllättää ? Foreca lupailee esim. ensi v-lopuksi pilvipoutaista ja +20C lämpötilaa...

kuovipolku
13.08.2012, 20.44
Täällä nousee varovaisesti yksi käsi! 300 km houkuttelee enemmän kuin mahdollinen plussa siihen päälle karkottaa.

Reitti kuin reitti käy - tai no: henkkoht en oikein välittäisi käydä Porvoossa - mutta voisi ajatella että joillekin kiinnostuneille esim 200 km kävisi kyllä mutta 300 km olisi turhan pitkä lenkki, joten ihannelenkurassa voisi olla mahdollisuus suppeampaan versioon.

pulmark
13.08.2012, 20.55
Joo, hyviä ideoita. Täytyy vähän tuumiskella lenkuraa. Yksi vaihtoehto olisi ajella luoteeseen/länteen päin ja sieltä koukata pohjoisen kautta Nikkilän kulmille, josta sitten lyhyempää lenkkiä haluavat voisivat palata Mustavuoreen ja pitempi jatkaisi sitten itään päin "sakkolenkille". Porvoon tienoota taitaa olla vähän vaikea sivuuttaa. Saman lenkin kiertäminen kahteen tai useampaan kertaan ei ainakaan meikäläistä oikein innosta.

japoo
13.08.2012, 20.59
Kärkölän Nesteelle kahville ja takas. Siitä tulee n. 170-180km ja siihen sakkolenkit päälle. Itse meinasin (kun vihdoin se onnistuu) tulevana lauantaina ajella tuonne Kärkölään ja takas....

Niin ja täällä saa ajaa sen 300+ ihan ohjatusti: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45263-Route-300-lauantaina-25-8-2012-07-00-21-00 Tänne olen itse lähdössä.... Tuo Kärkölän keikka on "valmistelua" Route 300:lle.

pulmark
13.08.2012, 22.29
Kärkölän Nesteelle kahville ja takas. Siitä tulee n. 170-180km ja siihen sakkolenkit päälle. Itse meinasin (kun vihdoin se onnistuu) tulevana lauantaina ajella tuonne Kärkölään ja takas....

Niin ja täällä saa ajaa sen 300+ ihan ohjatusti: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45263-Route-300-lauantaina-25-8-2012-07-00-21-00 Tänne olen itse lähdössä.... Tuo Kärkölän keikka on "valmistelua" Route 300:lle.

Kärkölä kiinnostaa ! Jos sinne ajaisi Mustavuori - Nikkilä - Pornainen - Askola - Pukkila kautta ja sitten paluu Selkäinmäki - Alho - Tuusula reittiä. Siitä sitten paluu takaisin Mustavuoreen, jolloin reitin pituudeksi tullenee n. 200km. Jos 300km, niin Tuusulasta voisi ajaa länteen päin lenkuran ja sitten palata vaikka Järvenpää - Pornainen - Nikkilä reittiä takaisin Mustavuoreen...

Toisaalta olisi kyllä mukavaa lähteä ajelemaan myös tuollaiseen leppoisaan kuntoajoon eli Route300.

japoo
13.08.2012, 23.06
Tämmöistä ajattelin: http://ridewithgps.com/routes/1578463

Tuonne Kärkölään olen ajanut kumpaakin kautta, mutta ajatus olisi ajaa "lännenpuoleista" reittiä Kärkölään ja Mäntsälän kautta takas. Tarvittaessa voi tulla suoraan vanhaa lahdenteitä takas:). Kahville pääsee Kärkölässä Nesteellä ja Mäntsälässä Shellillä. Tosimiehet jatkaa Pornaisiin ja sieltä eteenpäin......

japoo
13.08.2012, 23.09
Niin ja tuolla ridewithgps:ssä on tämmönen: http://ridewithgps.com/segments/Immersbyntie eli tuonne ladataan Garminin lenkit ja ohjelma mittaa itse ajan ja matkan. Kovat jätkät pääsee kunniataulukkoon, harrastelijat joutuu laulukuoroon....

ejex
14.08.2012, 00.04
Mua kiinnostaa kunhan vaan sopii lauantain kuvioihin.

Hyvin vedetty Pulmark siellä ISM:ssä! Itse olen ajatellut mitalisijaa ysikymppisissä vuonna 2040. Täytyy toivoa, että nämä helvetin kovakuntoiset ikätoverit siihen mennessä ovat vaihtaneet lajia! Muuten ei ole mahiksia.

waariz
14.08.2012, 23.27
Kiitos aurinkoisesta lenkistä (http://connect.garmin.com/page/activity/activity.faces?activityId=210543609&actionMethod=page%2Factivity%2Factivity.xhtml%3Aus erSwitcher.switchSystem&cid=14677309)! Ei kyllä tainnut olla ihan palauttelevaa, niin kuin viikonlopun uurastajat taisi parkkiksella toivoa. Pitihän se käydä laittamassa itsensäkin tuonne Immersbyn listalle. Pullmarkki veti kyllä tänään edellä (ei näytä paljon ISM miestä painavan), mutta mittaritallina taitaa olla Polar..

Saas nähdä jos vaikka lauantaina jaksaisi tulla kokeilemaan takapuolen kestävyyttä tuonne pitkän lenkin harjoitusversiolle..

EDIT: Mikähän tota mun garminia vaivaa, kun lahden tiellä taas yhtäkkiä korkeuskäyrä putoaa 50m alas.. :seko: Pitäiskö sitä kalibroida jotenkin vai onko vehjes rikki.

pulmark
14.08.2012, 23.45
Kiitos aurinkoisesta lenkistä (http://connect.garmin.com/page/activity/activity.faces?activityId=210543609&actionMethod=page%2Factivity%2Factivity.xhtml%3Aus erSwitcher.switchSystem&cid=14677309)! Ei kyllä tainnut olla ihan palauttelevaa, niin kuin viikonlopun uurastajat taisi parkkiksella toivoa. Pitihän se käydä laittamassa itsensäkin tuonne Immersbyn listalle. Pullmarkki veti kyllä tänään edellä (ei näytä paljon ISM miestä painavan), mutta mittaritallina taitaa olla Polar..

Saas nähdä jos vaikka lauantaina jaksaisi tulla kokeilemaan takapuolen kestävyyttä tuonne pitkän lenkin harjoitusversiolle..

EDIT: Mikähän tota mun garminia vaivaa, kun lahden tiellä taas yhtäkkiä korkeuskäyrä putoaa 50m alas.. :seko: Pitäiskö sitä kalibroida jotenkin vai onko vehjes rikki.

Kiitokset taas hyvästä lenkistä! Tosiaan mulla Polar ja sen datat Immersbyntielle: 6.52km, 10:22, 182/190bpm, 37.7/42.3kph, 94/115rpm, 55m/60m, +19C.

Lauantaina voisin lähteä myös sinne Kärkölään ja Mäntsälään sumpille ja syömään paljon munkkeja.

japoo
14.08.2012, 23.48
Tuo garmin heittely taitaa olla ihan ominaisuus eli tuksin se rikki on. Oman 705 mukaan välillä ajetaan 50m merenpinnan alla ja väliilä jossain muualla. 705 korkeusmittaus perustuu ilmanpaineeseen ja gps:n... 500 en oo ihan varma mihin perustuu... Käsittääkseni sitä ei tartte/pysty kalibiroimaan, ainakaan omatoimisesti. Korjatkaa asiantuntijat, jos ole väärässä:).

Tuosta lauantaista sen verran, että mulla on hivenen aikataulullisia ongelmia aamusta... Eli klo 10 en Mustavuoreen ehdi mutta klo 10.30 Kuninkaanmäkeen kyllä (lyhempi siirtymä ja enempi aikaa...) Eli minä alotan (ainakin omani) Kärkölän pyrähdyksen sieltä.

Jos (ja kun) mukaan on lähdössä kuskeja, jotka haluavat ajaa 30+-vauhtia, niin heidän kannattaa ladata reitti omiin garmineihin tai vastaaviin. Minun tarkoitus on ajella n. 27-28 vauhtia eli pitkä PK-lenkki. Hätäisemmät saa mennä omaa vauhtia:rolleyes:

waariz
15.08.2012, 00.13
Tuo garmin heittely taitaa olla ihan ominaisuus eli tuksin se rikki on. Oman 705 mukaan välillä ajetaan 50m merenpinnan alla ja väliilä jossain muualla. 705 korkeusmittaus perustuu ilmanpaineeseen ja gps:n... 500 en oo ihan varma mihin perustuu... Käsittääkseni sitä ei tartte/pysty kalibiroimaan, ainakaan omatoimisesti. Korjatkaa asiantuntijat, jos ole väärässä:).
Mulla on FR 910XT, siinä on myös barometri.. Ja sen ansiostahan mittauksen pitäisi olla tarkkaa. Tuntuu, että aina tulee systemaattisesti jossain vaiheessa lenkkiä tuo n. 50m pudotus. En ole tarkemmin tutkinut, mutta siinä on kai jokin sijainnin tallennusominaisuus (sellaisen, minkä korkeustieto tunnetaan?). Sittenkö se itse kalibroi sitä, kun ollaan lähettyvillä? No.. Täytyy joskus tutkia asiaa tarkemmin..

pulmark
15.08.2012, 10.06
Tuosta lauantaista sen verran, että mulla on hivenen aikataulullisia ongelmia aamusta... Eli klo 10 en Mustavuoreen ehdi mutta klo 10.30 Kuninkaanmäkeen kyllä (lyhempi siirtymä ja enempi aikaa...) Eli minä alotan (ainakin omani) Kärkölän pyrähdyksen sieltä.

Jos (ja kun) mukaan on lähdössä kuskeja, jotka haluavat ajaa 30+-vauhtia, niin heidän kannattaa ladata reitti omiin garmineihin tai vastaaviin. Minun tarkoitus on ajella n. 27-28 vauhtia eli pitkä PK-lenkki. Hätäisemmät saa mennä omaa vauhtia:rolleyes:

10:30 lähtö Kuninkaanmäestä kuulostaa hyvältä, samoin PK-vauhdit. Ehtii hyvin katsella uusia maisemia, kun en ole tuolla päin ennen fillaroinut.

ejex
16.08.2012, 16.57
Joo, mä lähden kanssa Kärkölän kierrokselle! Eli La Kuninkaanmäki klo 10.30!

sjs
17.08.2012, 10.20
Moi,

Mistä tuo Kuninkaanmäen lähtö tarkalleen tapahtuu?

lepuuttaja
17.08.2012, 11.26

Terve !

Tää Kärkölän lenkki kiinnoistaisi, jos on kuskeja mukana jotka nimenomaan haluavat ajaa tuon 27-28 keskarin ja ajavat pitkän PK-lenkin. Lähtö siis Mustavuoresta klo 10.00. Olen Idästä päin, mutta teidän hurjia keskari- ja muita tarinoita kun täältä lukee, niin olen tyytynyt toistaiseksi noihin Hepon "takuuvarmoihin" keskariryhmiin ;). Ei ton tarvii kyllä just olla tuo 27-28, mutta tavoitteellisesti kuitenkin. Voi olla myös +/- 2 km.

ejex
17.08.2012, 11.27
Varmaankin Mittatien ja Vanhan Porvoontien risteys. Sama paikka missä Hepon keskiviikkolenkit käy noutamassa pääjoukon mukaansa.

ejex
17.08.2012, 11.31
Terve !

Tää Kärkölän lenkki kiinnoistaisi, jos on kuskeja mukana jotka nimenomaan haluavat ajaa tuon 27-28 keskarin ja ajavat pitkän PK-lenkin. Lähtö siis Mustavuoresta klo 10.00. Olen Idästä päin, mutta teidän hurjia keskari- ja muita tarinoita kun täältä lukee, niin olen tyytynyt toistaiseksi noihin Hepon "takuuvarmoihin" keskariryhmiin ;). Ei ton tarvii kyllä just olla tuo 27-28, mutta tavoitteellisesti kuitenkin. Voi olla myös +/- 2 km.

Minä ainakin aion pysyä spekseissä, mukaan vaan! Tuon mittainen lenkki kaahailtuna enemmän kuluttaa kuin kehittää..........Ja joo, voidaan lähteä klo 10 Mustavuoresta kohti Kuninkaanmäkeä.

waariz
17.08.2012, 12.26
Eli siis Mustavuori klo 10:00 tai Kuninkaanmäki klo 10:30. Itse varmaan tulen myös Mustavuoreen, kun en ole koskaan startannut Kuninkaanmäestä. Eli onko tämä (https://maps.google.fi/maps?q=mittatie&hl=fi&ll=60.305087,25.106769&spn=0.001719,0.004469&sll=60.307292,25.094867&sspn=0.110032,0.285988&t=h&hnear=Mittatie,+Vantaa&z=18&layer=c&cbll=60.305056,25.106657&panoid=7fNQf7EmTgXa6CVI5dfvVA&cbp=12,93.31,,0,16.21)nyt se virallinen Kuninkaanmäen starttipaikka? Joskus olen jonkun kuullut puhuvan siitä seuraavasta risteyksestä.. kai.. Ihan varmuuden vuoksi voisi joku tuon vielä tarkentaa ainakin minulle ja mahdollisesti muille, jotka ovat epätietoisia asiasta..

Jos ei fiilikset vaihdu huomiseen aamuun mennessä, niin Mustavuoressa/Kuninkaanmäessä nähdään! Illalla voikin sitten poikkeuksellisesti lauantaina nauttia palautusjuomaa ja pitää nestetasapainon kunnossa.

japoo
17.08.2012, 13.26
Eli aamulla klo 10:30 siinä missä Ejex laittoi (Mittatien ja Vanhaan Porvoontien risteyksessä). Ja jos joku haluaa lähteä lyhemmälle kierrokselle, Mäntsälästä voi paristakin eri paikasta kääntyä takas Helsinkiä kohti...

Kärkölään on n. 85 km matkaa ja siellä olisi tarkoitus pitää ensimmäinen "huoltotauko" (ennen sitä ei ole huoltoasemia....:):)). Takas tullessa voidaan pysähtyä Mäntsälän Shellillä tai Mäntsälän keskustassa jossain tai Nummisissa Kärpäsen kauppa & kahviossa. Kärkölä-Numminen on n. 50km.

Tarkoitus on ajaa rauhallista tahtia. Minä toimin jarrumiehenä.... Ja ketään ei jätetä matkalle. Lähdetään nauttimaan lauantaipäivästä!

Wacky
17.08.2012, 16.09
Tää lenkki alkaa kuulostaa ihan vastustamattomalta. Pitää vissiin rullailla mustavuorelle tai kuninkaanmäelle aamulla.

Hannes -60
17.08.2012, 17.19
Onko lauantain lenkki avoin kaikille? Olen ajellut ainoastaan HEPO:n lenkkejä.

Steni
17.08.2012, 19.01
Yep

Perskuta, taas työmaalla huomenna kummitellaan.
Jää hyvä lenkura väliin.
No hengessä mukana, taidan pukea succikset päälle......

Rituli
17.08.2012, 19.09
Onko lauantain lenkki avoin kaikille? Olen ajellut ainoastaan HEPO:n lenkkejä.

Kaikki lenkit avoimia. Mukaan vaan :)

kuovipolku
17.08.2012, 19.28
Lauantain lenkki on avoin tutuille - taisit muuten olla polkupyöräkerholaisten Porvoon lenkillä juhannuspäivänä? - ja tuntemattomille (ja jopa cyclocrossarilla tai maastopyörällä ajaville) kuten Mustavuoren lenkit aina.

PS Itähelsinkiläisyyttäkään ei vaadita, mutta tunnussanaa saatetaan kysyä: http://www.youtube.com/watch?v=p0Gwe5gKgjo

_teme
17.08.2012, 21.48
Kärkölän lenkki kuullostaa varsin huokuttelevalta. Täytyy vaan onnistua heräämään riittävän aikasin, jotta kerkeää siirtymään kuninkaanmäkiin. Onneksi ei ole pitkä siirtymä :)

Kane
18.08.2012, 18.26
Itä-Helsingin lenkki 18.8.2012
Tämän päiväinen maantielenkki Itä-Helsingistä oli allekirjoittaneelle hyvää vaihtelua kahden edellisen Espoon lenkin jälkeen.

Joku toinen tänään Mustavuorelta lähtenyt, ja Kuninkaanmäeltä "30-32" keskinopeusryhmässä ajanut osaa antaa tarkempaa dataa matkan vaiheista. Oma Garmin (vanhempaa mallia, rannekellomallinen) kertoo että Kuninkaanmäestä Kärkölän Nesteelle ajettiin 32.5 keskinopeutta ja Nesteeltä Sipoon Jokivarrentielle (jossa gepsistäni loppui akku) 33.9 km/h keskinopeutta. (Kiitos kahden 'dieselin', Kärkölän Nesteeltä Levantoon vanhalle Nelostielle tultiin yli 36 keskinopeutta. Allekirjoittaneelle ryhmä oli hiukka liian nopea jotta tämän päiväisestä olisi tullut PK-lenkki. Oli kuitenkin mukava ajaa lujaa pienessä ryhmässä, etenkin kun muut huolehtivat vauhdista.

humppakuutio
18.08.2012, 19.07
Vähän mentiin yli speksatun, kun Garminin huonojen navigointiominaisuuksien vuoksi pidin karttanäyttöä päällä ja vauhti asetettiin omilla vetovuoroilla perstuntumalta. Vauhti oli kuitenkin itselleni sopiva, ylämäkiin himmailtiin selvästi ja tehojen puolesta pysyttiin pääosin hyvin PK-alueella. Kellokoskella muutama kääntyi suunnitellusti kotia kohti lyhyemmälle lenkille, loppuun asti jatkoi nopeammassa ryhmässä neljä. Puheissa oli yksi pysähdys Kärkölässä, mutta lämpimän sään vuoksi nestettä kului paljon ja paluumatkalla pysähdyttiin vielä Palmenin kaupalle ostamaan limpparia ja mehujäätä.

Matkaa tuli Mustavuori-Mustavuori yhteensä 194,4km, ajoaika 5:56 ja kokonaisaika 6:44. Reitti löytyy täältä (http://ridewithgps.com/trips/858519).

ejex
18.08.2012, 21.09
Herrasmiesosasto ajeli Kärkölän lenkin läpi kymmenen kuskin voimin, kaikki palasivat Kuninkaanmäkeen hyvillä mielin. Koko lenkin keskari oli kolmenkympin hujakoilla. Menomatkalla vähän alle ja paluulla vähän yli. Vetovuoroja vaihdeltiin sopivasti ja kaikki osallistuivat talkoisiin. Kiitokset hyvästä seurasta ja erityiskiitos taas Japoolle erinomaisesti speksatusta reitistä. Paljon hyvää pintaa ja vaihtelevaa profiilia. Liikennettä oli yllättävän vähän noilla seuduilla. Garminkäppyrää en saa nyt sattuneesta syystä tähän loppuun, ehkä jollain toisella on tallessa?

rhubarb
18.08.2012, 21.33
Jaa, olitteko te kun tulitte vastaan siinä ’vuoren hujakoilla joskus ennen puolta neljää?

kuovipolku
18.08.2012, 23.12
Kaikki tulivat hyväkuntoisena maaliin, mutta pääjoukon pääosat saapuivat Mustavuoreen varttia yli viisi ja etujoukko lienee päässyt perille arviolta puolta tuntia aikaisemmin (vaikka näköjään kiersikin hieman pitemmän lenkin Paippisten ja Nikkilän kautta siinä missä 10/10 ajoi tyylikkäästi Lahdentietä), joten tällä kertaa kyseessä on täytynyt olla joku toinen porukka.

Japoo oli tosiaan onnistunut löytämään lenkuraansa muille tuntemattomia seutuja, hauskoja pikkuteitä ja vieläpä uudensileää asfalttipintaa. Kärpäsen kaupassakin pitää käydä uudelleen! Ja mikä parasta: 200 km meni kotimatkalla rikki ilman sakkolenkkiä!

japoo
18.08.2012, 23.24
Hyvä että kelpas! Ens lauantaina tähän laitetaan vielä reilu 100km lisää Turussa....

Hannes -60
19.08.2012, 09.37
Lauantain lenkki on avoin tutuille - taisit muuten olla polkupyöräkerholaisten Porvoon lenkillä juhannuspäivänä? - ja tuntemattomille (ja jopa cyclocrossarilla tai maastopyörällä ajaville) kuten Mustavuoren lenkit aina.

PS Itähelsinkiläisyyttäkään ei vaadita, mutta tunnussanaa saatetaan kysyä: http://www.youtube.com/watch?v=p0Gwe5gKgjo

Kyllä olin mukana Porvoon lenkillä juhannuspäivänä, muistin heti, kun saavuitte Kuninkaanmäkeen.
Eilinen lenkki oli tosi leppoisa, tulipa ajeltua taas aivan uusissa maisemissa.
Pienen sakkolenkin jouduin heittää, että sain 200km täyteen.
Kiitos mukana oleille seurasta ja varsinkin lenkin laatijalle. Kiva on lähteä mukaan, kun joku viitsii suunnitella reittejä valmiiksi

kuovipolku
19.08.2012, 10.06
Ketkä lähtee kympiltä mukaan ajamaan lenkuran uudestaan?

Ei vaineskaan - mutta jos ja kun vettä ei saa niskaansa ennen yhtä, ehtisi kai käydä laskemassa fillarit parkkipaikalla ja ajaa sitten kuona-aineet pois lihaksista (eli rullailla vaikka Tj-tj-tj-ööntien päähän ja takaisin).

kuovipolku
19.08.2012, 16.25
Ajettiin kahteen pekkaan. Paikoin oli kosteutta tiellä ja välillä ilmassakin mutta ei sitä voi sentään sadelenkiksi kutsua. Kivaa oli ja palatessa olo oli virkeämpi kuin lähtiessä, kuten oli tarkoituskin. Käytiin muuten tuolla:

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/54776445.jpg

Nikkee
19.08.2012, 17.35
Uskaltaako yhteislenkeille lähteä näin noviisipohjalta? Peruskunto on kyllä juoksussa varsin hyvällä tasolla mutta ensimmäinen maantiepyörä tuli vasta ostettua.
Päälajina toimii enduro (prätkäpuolen), joten esim. jarrut tuntuvat tutuilta. Pyöritys sen sijaan tuskin vielä kovin täydellistä.

Omasta pk vauhdista en tiedä mitään ja vinkkejä kaivataan asiaan jos toiseen

Terveisin 22-vuotias innokas itähelsinkiläinen

Wacky
19.08.2012, 18.18
Uskaltaako yhteislenkeille lähteä näin noviisipohjalta? Peruskunto on kyllä juoksussa varsin hyvällä tasolla mutta ensimmäinen maantiepyörä tuli vasta ostettua.
Päälajina toimii enduro (prätkäpuolen), joten esim. jarrut tuntuvat tutuilta. Pyöritys sen sijaan tuskin vielä kovin täydellistä.

Omasta pk vauhdista en tiedä mitään ja vinkkejä kaivataan asiaan jos toiseen

Terveisin 22-vuotias innokas itähelsinkiläinen
HePon keskiviikko lenkit jotka lähtee Viikistä klo 18.00 / Kuninkaanmäestä 18.40 voi olla parempi paikka aloittaa kun viikkissä saat opetusta ryhmässä ajoon samalla. Täällä porukalla on melkein tapana pudottaa uudet kyydistä ensimmäisellä lenkillä ihan toivottaakseen tervetulleeksi :D
Virallisesti sellaista ei tehdä, mutta sitä sattuu usein..

Niksupalkki
19.08.2012, 18.20
Kiitos, lauantain reitistä! Vetovuorot toimivat hyvin ja vauhti oli sopivaa. Oli tosi virkistävää päästä ajamaan lähes täysin uutta reittiä ajamaan. N. 180 km tuli ajettua siirtymineen. Lenkki toimi kelpo valmisteluna ensi viikon Route 300.
Viikko taitaa mennä palautelllessa ja tankatessa.

t. Focus kuski FDJ ajoasussa.

humppakuutio
19.08.2012, 20.51
Uskaltaako yhteislenkeille lähteä näin noviisipohjalta?

Jostainhan se on aloitettava. Ryhmäajoa opetellessa on hyvä aloittaa omaan kuntotasoon nähden sopivaa vauhtia ajavassa ryhmässä - väsyneenä viimeisllä voimilla ajaessa tulee helpommin virheitä, lisäksi kovassa vauhdissa turvamarginaali on pienempi eli kokemuksen tuomasta ennakointikyvystä on hyötyä. HePo:n keskiviikkolenkkejä voi hyvin suositella aloittelijaystävällisinä.

Opastusta ryhmäajoon saa varmasti näilläkin lenkeillä, kunhan vain tulee lähtöpaikalle ajoissa ja reippaasti kertoo olevansa ensi kertaa mukana. Jos yksin polkiessa (yli 60km) lenkkiesi keskivauhdit pyörivät 28-30km/h tienoilla, pysyt todennäköisesti porukan mukana ilman isoja ongelmia.

kuovipolku
22.08.2012, 08.11
Kaksi cyclocrossimiestä lähetti viisi maantiemiestä tiistailenkille. Ajettiin La Clásica eli Tour de Default eli esiteltiin uudelle tulokkaalle (ja tämän hienolle pyörälle) Sipoon parhaita puolia: Spjutsund, Anttila ja Immersby (jossa suoritettiin tavanomaiset initiaatiomenot).

Seuraava lenkki to klo 18. Muistutetaan mukaanlähtijöitä siitä että kesä on ehkä lopuillaan ja syksy iskee kulman takaa halolla päähän! Illan yllättävän nopeaan viilenemiseen ja hämärtymiseen kannattaa varautua sopivin asustein ja (mikäli sellaisia löytyy) valoin.

Janne911
22.08.2012, 13.31
Newbieltä iso kiitos lenkkiseurasta, oli just sopiva palauttava rundi Lauantain lönköttelyjuoksusta väsyneille jaloille. Immersbyn vuorilla meinasi jo tulla seinä vastaa.
Ensi kerralla hieman enemmän vaatetta päälle kun meinaa nokka vähän vuotaa.

waariz
22.08.2012, 14.24
Newbieltä iso kiitos lenkkiseurasta, oli just sopiva palauttava rundi Lauantain lönköttelyjuoksusta väsyneille jaloille. Immersbyn vuorilla meinasi jo tulla seinä vastaa.
Ensi kerralla hieman enemmän vaatetta päälle kun meinaa nokka vähän vuotaa.
Minä toimitin eilen pääosin jarrumiehen virkaa. Jalat oli vielä aika tukkoset lauantain kahdelta sadalta. Kokeneemmilla ei tunnu tuollaisilla olevan vaikutusta.. Kiitos vaan osallisille mukavasta suht rauhallisesta lenkistä. Niin kylmä tuli, että piti oikein varatakkiin turvautua kesken lenkin..

kuovipolku
25.08.2012, 15.24
Ajettiin kahden miehen voimin lauantailenkura Löparön sillalle ja Svartbäckin laiturille ja tultiin Sköldvikin soihtu kiertäen takaisin. Ilma aurinkoinen, lämpötila sopiva ja lenkki oivallinen.

Huomenna vuoden viimeinen tilaisuus lähteä kesäiselle sunnuntaiporukkalenkille!

sunnuntai kl 10
17°
0 – 0,1 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0025.160.pngKohta vaisto, 3 m/s alkkain: etelä–öystäetelä

ejex
26.08.2012, 16.27
Tämänpäiväinen Emsalön-lenkki olikin tavallista seikkailupitosempi. Muutaman tavallisen läheltäpititilanteen lisäksi ajoimme lähes hirvikolarin Porvoontiellä. Emme osuneet mutta vierellä ohittava auto osui ja hirvi laajassa kaaressa ojaan, josta ainakin yritti jatkaa matkaa, vaikka varmasti oli takajalat poikki. Ihme otuksia, mutta juokseehan kanatkin ilma päätä. Hirvikärpäsiä saimme mukana varusteissa kotiin asti. Mutta keli ja lenkkiseura olivat hienoja. Emäsalontie on makee ajettava, kun ei tarvitse monttuja väistää jatkuvasti. Sääli ettei pääse ympyrää ajamaan saarella. Jotain pälle kolmeayhtä taidettiin ajaa.

L'una
26.08.2012, 17.39
Kiitos kaikille. Hyvä lenkki (http://connect.garmin.com/activity/215116806#) dramatiikasta huolimatta:

http://connect.garmin.com/activity/215116806#
<iframe width='465' height='548' frameborder='0' src='http://connect.garmin.com:80/activity/embed/215116806'></iframe>

pulmark
26.08.2012, 20.37
Hurjaa menoa. Vielä jännempää kuin makoilla kotona flunssan kourissa. No ehkä ensi viikolla lenkille...

kuovipolku
29.08.2012, 00.53
Tehtiin semmoinen jalkoja hapottamaton kunnonputkahduttamislenkki eli ajettiin 60 km vaihtelevan kevyesti ja Nurmimäentie-Sotungintie myötätuuleen iloisen vauhdikkaasti. Tai noin se lenkki koettiin peesipaikalta eli kiitokset vetotyöt tehneille ja lycka till Tourille menijöille!

Aurinko muuten laski tänään 21 min aikaisemmin kuin viime tiistaina. Torstaina se laskee 6 min aikaisemmin kuin tänään, mutta eiköhän jonkinlainen lenkki ajeta siitä ja TdH.sta huolimatta!

pulmark
31.08.2012, 10.53
Eilen ajettiin hyvässä säässä ilman mitään kommelluksia kolmen kuskin voimin n. 50km+ lenkura, Mustavuori - Kuninkaanmäki - Vanha Lahdentie - Talma - Nikkilä - Immersbyntie - Mustavuori. Lahdentien tuulitunnelissa ajettiin reippaasti kampia pyörittäen ja sitten Talman jälkeen loppumatka himmaillen. Keskareista ei mitään tietoo, mutta kai se vähän päälle 30 km/h oli. Kello 20 jälkeen alkaa ilta jo hämärtää, pitäisikö noita arkilenkkejä ruveta aikaistamaan eli 17:30 lähtö, jos vielä on intoa ajaa ?

kuovipolku
31.08.2012, 12.05
Intoa kyllä riittää ja jos vain työaika- tms seikat eivät ole pahasti esteenä kovin monille(*), kannatan aikaistamista puolella tunnilla tai vartillakin.

Miten muuten sunnuntai - lauantainahan taidetaan viettää joukolla sadepäivää - ihan kaikkihan eivät ole ajamassa numerolappu selässä? Onko kiinnostuneisuutta

(a) viettää (ilmeisesti aurinkoista) sunnuntaipäivää ajamalla rentoa lenkkiä eripituisina siirtyminä ja käydä bongaamassa esim Jaan Kirsipuun ja hyvällä tuurilla näkemässä tuttuja?

(b) ajaa tavanomainen normaalilenkki (100+ km tai pitempikin) toistaiseksi epämääräiseen suuntaan?

(*) waariz varmaan ehtii joka tapauksessa ajamaan porukan kiinni, kunhan suunnasta on hitunenkin tietoa...

waariz
31.08.2012, 16.04
Intoa kyllä riittää ja jos vain työaika- tms seikat eivät ole pahasti esteenä kovin monille(*), kannatan aikaistamista puolella tunnilla tai vartillakin.

Miten muuten sunnuntai - lauantainahan taidetaan viettää joukolla sadepäivää - ihan kaikkihan eivät ole ajamassa numerolappu selässä? Onko kiinnostuneisuutta

(a) viettää (ilmeisesti aurinkoista) sunnuntaipäivää ajamalla rentoa lenkkiä eripituisina siirtyminä ja käydä bongaamassa esim Jaan Kirsipuun ja hyvällä tuurilla näkemässä tuttuja?

(b) ajaa tavanomainen normaalilenkki (100+ km tai pitempikin) toistaiseksi epämääräiseen suuntaan?

(*) waariz varmaan ehtii joka tapauksessa ajamaan porukan kiinni, kunhan suunnasta on hitunenkin tietoa...

On mulla liukuva työaika, pitää siis mennä vaan vähän aikasemmin töihin.. Eli kyllä se passaa jos vaikka 17:30 olisi arkilähdöt. Onko tämä vastaus nyt sitten lukittu?

Viikonlopusta en vielä tiedä olenko tulossa. Jos tulen, niin voisi ehkä ottaa kamerarepun ja käydä reitin varrella kuvaamassa kisakuskien irvistyksiä..

Niin ja tässä eilisen (http://connect.garmin.com/activity/216805025)reitti.. Tsemppiä sitten sunnuntaina niille, jotka ovat TDH:ta menossa polkemaan!

Wacky
04.09.2012, 13.31
Katsotaan jos ehdin paikalle tänään. Töistä ei pääse aina irtoamaan riittävän aikaisin että ehtii mukaan klo 17.30 lähtöihin.

Janne911
04.09.2012, 17.05
Onko se sit 1730 tänään? Työttömälle sopii kaikki kelloajat mutta jos 1800 lähtee niin ei kauheen kauas ehdi ennen kuin on kylmä ja pimeä.

sjs
04.09.2012, 17.16
Mulle ainakin sopii 17.30.

waariz
04.09.2012, 17.23
Mä pyrin myös siihen.

kuovipolku
04.09.2012, 22.48
Mustavuoren juna tuli vastaan syysaikataulun mukaisesti tien toisella puolella Östersundomin Siwan kohdalla - ja meni sellaista kyytiä että olisi tarvittu ainakin 5 km/h lisää meikäläisen tempovauhtiin; punainen perävalo katosikin näkyvistä jo Landbon mutkassa.

Wacky
04.09.2012, 23.01
Alku matkasta myötätuulessa pojat innostui lämmittelemään oikein kunnolla. Vauhti pyöri siellä 40-45 välillä tasaisella..
Innostui haihtui ennen boxin käännöstä ja ajeltiin hieman rauhallisemmin loppu matkasta. Keskari oli vähän reilu 32 ja reitti oli perinteinen jalostamon lenkki.

Wacky
06.09.2012, 17.27
Kuurorintama näyttää menevän ohi joten illan lenkki taitaa tulla kysymykseen :) Toivottavasti muitakin ilmestyy paikalle.

Janne911
06.09.2012, 17.37
mä lähden just tuleen keskustasta sinneppäin, venailkaa pliis :-)

kuovipolku
07.09.2012, 10.29
Kohteliammin tiedustelisin onko aiemmin puheena ollut alkusyksyn mahtilenkki (200/300+ km) vielä ohjelmassa?

Sunnuntaina sää taitaa olla viileää mutta aurinkoista eli sopivaa; seuraavana viikonloppuna voi olla jo intiaanikesä tai sitten ei, mutta parhaat mahdolliset ja samalla ainoat vaihtoehdot lienevät joko 15-16. tai 22-23.9.?

Steni
07.09.2012, 11.18
Yep

15-16.9 seuraava vapaa viikonloppu,
jos osaan kristallipalloa oikein tulkita.
Voisin yrittää hahmottaa itseni jarrumieheksi.....

ejex
07.09.2012, 15.00
Kohteliammin tiedustelisin onko aiemmin puheena ollut alkusyksyn mahtilenkki (200/300+ km) vielä ohjelmassa?

Sunnuntaina sää taitaa olla viileää mutta aurinkoista eli sopivaa; seuraavana viikonloppuna voi olla jo intiaanikesä tai sitten ei, mutta parhaat mahdolliset ja samalla ainoat vaihtoehdot lienevät joko 15-16. tai 22-23.9.?

Voitais polkaista se viime syksyinen Tour de Myrskylä toisin päin (ja tarvittaessa tehdä siihen sakkolenkki)? Nyt ei vielä käy, mut jompana kumpana noista esitetyista kyllä, luulisin. Ainakin jos pysytään arvokkaasti sunnuntaipäivässä. Voitais vaikka kumarrella St. Viren-pyhimykselle!

kuovipolku
07.09.2012, 19.52
Tour de Myrskylä 2011 (http://www.sports-tracker.com/#/workout/waari/ahriv3shg07i7rkv) oli 217 km myötäpäivään ajettuna ja eiköhän se olisi saman verran vastapäiväänkin.

300+ ajajat voisivat kääntyä sakkolenkille vaikka Nikkilässä; esim. joku Numminen-Mäntsälä-Sääksjärvi-Vakkola-Kerkkoo-kierros toisi ne puuttuvat kilometrit riittävällä marginaalilla, vaikka siinä vaiheessa päätettäisiin ajaa lyhintä tietä takaisin Mustavuoreen.

Mä olisin valmis naulaamaan reitiksi tuon (peruslenkin osalta) ja päivämääräksi sunnuntain 16. pvä (säävarauksella), mutta mulle kuten tunnettua sopii kaikki - ja jos Pulmarkilla tai Japoolla on ollut jotain muhimassa, niin så mycket bättre!

japoo
07.09.2012, 20.15
Mulla on nuo syyskuun viikonloput melko täynnä. Ainut tyhjä osuu 22-23.9 olevalle viikonlopulle. No eihän sota yhtä miestä kaipaa.... Muistelin, että joskus ennenkin näitä pitempiä syyslenkkejä on ajettu. Tämmönen löytyi vuodelta 2009: http://www.gmap-pedometer.com/?r=3208470 . Tuolloin ei ollut asfalttia Immersbyntiellä:). Mukana oli tulloin minä, tappari, nykyinen Hepon puheenjohtaja Nurminen, majis osan matkaa ja yhden kaverin nimmeä en muista (valitettavasti).

Matka on vähän lyhyt mutta tuli vaan tämmönen flashback mieleen....

pulmark
07.09.2012, 20.55
Tour de Myrskylä 2011 (http://www.sports-tracker.com/#/workout/waari/ahriv3shg07i7rkv) oli 217 km myötäpäivään ajettuna ja eiköhän se olisi saman verran vastapäiväänkin.

300+ ajajat voisivat kääntyä sakkolenkille vaikka Nikkilässä; esim. joku Numminen-Mäntsälä-Sääksjärvi-Vakkola-Kerkkoo-kierros toisi ne puuttuvat kilometrit riittävällä marginaalilla, vaikka siinä vaiheessa päätettäisiin ajaa lyhintä tietä takaisin Mustavuoreen.

Mä olisin valmis naulaamaan reitiksi tuon (peruslenkin osalta) ja päivämääräksi sunnuntain 16. pvä (säävarauksella), mutta mulle kuten tunnettua sopii kaikki - ja jos Pulmarkilla tai Japoolla on ollut jotain muhimassa, niin så mycket bättre!

Minä olen kyllä messissä tuolloin, eikä ole mitään muuta lenkuraa muhimassa. Nyt viikolla en ehtinyt lenkille, mutta kenties nyt viikonloppuna ja ensi viikolla myös. Huomenna taitaa sataa vähän, mutta sunnuntaina vois ajaa 4-5h lenkuran, Mustavuori klo 10:00 ?.

kuovipolku
07.09.2012, 21.15
Kyllä sota voi jäädä yhtäkin miestä kaipaamaan - etenkin jos mies sattuu olemaan reittimestari! Laita ihmeessä 23. pvän kohdalle jonkinlainen alustava merkintä jo senkin takia että 16. pvälle voi hyvinkin osua syysmyrsky tms!

Almanakkaa tutkiessa osuivat muuten silmiin myös auringonlaskuajat, 19.38 ja 19.16. Jos lähtöajaksi otetaan 09.00, niin 300+:kin pitäisi päästä ainakin katuvalojen piiriin ennen pilkkopimeää.

Ja näin välittömässä lähitulevaisuudessa:

sunnuntai kl 10
http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/01d.png
10°
0 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0075.320.pngKova tuuli, 7 m/s alkkain: vestapohjanen

Mutta onhan meillä tähän asti vastatuuleenkin vetomiehiä löytynyt!

kuovipolku
09.09.2012, 18.47
Vetomiehiä löytyi kiitettävästi. 5+1 kuskia ajoi Halkian kautta Pornaisiin, jossa oli menossa vanhan hyvän ajan hölkkäkisa ja jossa muodostui Shellin kohdalla kaksi ryhmää: training riders (2 ajajaa) ja coffee riders (4 ajajaa). Jälkimmäiset tyytyivät aurinkoisessa mutta tuulisessa säässä vajaan sadan kilometrin lenkkiin.

Mainittakoon vielä että avorenkaille tuli yhtä monta rengasrikkoa kuin tuubirenkaille (mutta niiden osalta vaihto sujui huomattavasti hitaaammin).

Arki-iltojen lenkit jatkuvat entiseen malliin ti ja to uudella parannetulla lähtöajalla 17.30!

ejex
09.09.2012, 19.07
Ei viitsitty Japoon kanssa herätä niin aikaisin pakkasaamuun, joten käytiin Pornaisten Shellillä kahvilla vähän myöhemmin. Tekö ne kaikki korvapuustit veditte napaan? Niin ja meille ei sattunut rengasrikkoja ollenkaan vaikka käytössä oli molemmat rengastyypit. Nikkilän kulmilla kannatta vähän varoa, siellä joku paikallinen isäntä yrittä harmaalla Golfilla keilata pyöräilijöitä kumoon ihan vaan piruuttaan. Ennenkin Nikkilässä oli levotonta, kun siellä oli se mielisairaala vielä käytössä.

L'una
09.09.2012, 19.59
Moi

Lenkki ja datat (http://connect.garmin.com/activity/220547417). Kiitos kahvin ystäville. Etsimme Kuovipolkua, mutta olit kääntynyt ilmeisesti Kuninkaamäen suuntaan kun jatkoimme Immersbyhyn?

Vetomiehiä löytyi kiitettävästi. 5+1 kuskia ajoi Halkian kautta Pornaisiin, jossa oli menossa vanhan hyvän ajan hölkkäkisa ja jossa muodostui Shellin kohdalla kaksi ryhmää: training riders (2 ajajaa) ja coffee riders (4 ajajaa). Jälkimmäiset tyytyivät aurinkoisessa mutta tuulisessa säässä vajaan sadan kilometrin lenkkiin.

Mainittakoon vielä että avorenkaille tuli yhtä monta rengasrikkoa kuin tuubirenkaille (mutta niiden osalta vaihto sujui huomattavasti hitaaammin).

Arki-iltojen lenkit jatkuvat entiseen malliin ti ja to uudella parannetulla lähtöajalla 17.30!

kuovipolku
09.09.2012, 20.57
En kääntynyt, sillä kukapa ei Immersbyntiestä tykkäisi, mutta rupesin siinä Sipoon kirkon vaiheilla ihmettelemään vähittäistä muutosta takarenkaan ajotuntumassa ja ihmettelin sitä sen verran pitkään että ehditte jo ylittää Öljytien, Toivottavasti ette tuhlanneet kovin paljon aikaa ja energiaa etsiskelyyn...

PS Korvapuustien katoamiseen syylliset taitavat löytyä Keravalta.

pulmark
11.09.2012, 11.22
Tänään Sipoossa aurinkoa ja hellettä (+19C) sekä lämmin etelänpuoleinen tuuli 5m/s. Olisko lenkille lähtijöitä Mustavuoresta 17:30 ?

Myrskylän lenkkiä ajatellen ensi viikonlopuksi lupaa Foreca la sadetta ja su poutaa...

waariz
11.09.2012, 16.43
Tänään Sipoossa aurinkoa ja hellettä (+19C) sekä lämmin etelänpuoleinen tuuli 5m/s. Olisko lenkille lähtijöitä Mustavuoresta 17:30 ?
Jep!

kuovipolku
12.09.2012, 09.50
Viisi muutakin ajajaa vastasi "Jep!" ja lähti kesäiltalenkille Jalostamon-Anttilan klassikkoa kiertämään. Takaisin tultiin auringonlaskun myötä ja nopeimmat ehtivät ajaa siirtymänsäkin ennen pimeää.

Torstaina lienee jo palattu tavanomaiseen syyssäähän, mutta porukkalenkille päässee kunhan hommaa itsensä Mustavuoreen puoli kuudeksi.

Sääennusteet sunnuntaille eivät ole ollenkaan huonoja:

kl 9–15
http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/01d.png
11°
0 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0050.280.pngLett bris, 5 m/s fra vest

kl 15–21
http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/mf/01n.01.png
16°
0 mm
http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpiler/32/vindpil.0050.280.pngLett bris, 5 m/s fra vest

joten tärkeimmät edellytykset (eli mukava reitti ja mainio ajosää) granfondoa varten ovat lähestulkoon koossa. Tarkemmat speksit lähtöaikoineen ilmaantunevat vielä tänne (jollain konstilla), mutta innokkaiden tai kiinnostuneiden lienee viimeistään nyt järjestellä viikonloppuaikataulunsa siihen malliin ettei tarvitse koko talvea harmitella...

eddymerckx
15.09.2012, 16.15
Onkos huomenna klo 9 startti ja piiitkä lenkki? Yx kaveri tulisi Porvoon suunnasta mukaan ja kyselee mitä kautta ajetaan kun haluaa tulla porukoihin?

humppakuutio
15.09.2012, 18.07
Klo 9 Mustavuoresta (pitkä lenkki) sopii hyvin. Minulle ei reitillä/suunnalla niin väliä, eli voidaan ajella Porvoon kautta. Tai sitten otetaan kaveri kyytiin jostain Kuninkaantieltä, esim. Anttilan tai Hinthaaran kohdalta.

eddymerckx
15.09.2012, 18.30
Hyvä. Mä hyppään tosta Sakarinmäen koulun kohdalta Itäväylältä porukoihin. Kaveri tulee vastaan Boxin kohdalla. Ja sit tulee kans yks ajomies lisää Mellunmäkeen. Toivottavasti saadaan 8-10 kuskia niin saatais pidettyä paremmin vauhtiakin, tasaista sellaista

humppakuutio
15.09.2012, 19.02
Selvä juttu. Lähtö siis Mustavuoresta klo 9, ja Uuden Porvoontien vartta pitkin ainakin Boxiin asti. Odotteletko eddy maantien varressa bussipysäkillä vai pyörätien puolella?

kuovipolku
15.09.2012, 19.31
Ejexin reittiehdotus oli siis tämä viimevuotinen (http://www.sports-tracker.com/#/workout/waari/ahriv3shg07i7rkv) toisinpäin ajettuna eli Spjutsundiin päin menevään junaan voi vallan hyvin liittyä Boxissa.

Mulla ei ole tässäkään asiassa minkäänlaista auktoriteettia, senioriteettia tai kompetenssia, mutta lähtöaikaa voi kai nyt pitää huutoäänestyksellä päätettynä?

PS Yo. reittiä noudattaen matkaa kertyy 217 km. (Ne jotka haluavat ajaa sitäkin pitemmän lenkin tai joilla on pakonomainen tarve saada joku kilometrimäärä täyteen voivat tietysti ajaa oman lenkuransa alle ja päälle.)

eddymerckx
15.09.2012, 20.58
Ei ole välii. Jossain siinä odottelen teitä about 9.10-9.20

Steni
17.09.2012, 09.21
Yep

Pitkä lenkki eilen Mustavuoresta, n. 10 taisi parhaimmillaan olla
letkassa, 4 palasi Mustavuoreen.
Matkaa tuli 203 km + siirtymät.
Kiitoksia pulmark, humppakuutio ja eddymerckx matkaseurasta
ja veturin hommista.

http://connect.garmin.com/activity/223330479

ejex
17.09.2012, 10.54
Hirvet ilmeisesti tällä kertaa ymmärsivät pysyä poissa junan edestä?:)

kuovipolku
17.09.2012, 11.37
Turskatin pallopääkanaljat! Riivatun höyhenillä koristetut sarvijaakot! Ei ihme etten nähnyt teistä vilaustakaan Kulloossa, sen verran suoraa jälkeä näyttää Garmin vetäneen Boxbyn ja Porvoon välillä...

No, ei sota yhtä ja niin poispäin ja pääasia että teillä(kin) oli mainio lenkkipäivä!

PS Minä taisin houkutella ne hirvet pois Uudelta Porvoontieltä.

PPS Vuan minä se ajjoo rytkäätin Mäntsäläänni!

Steni
17.09.2012, 17.43
Yep

Juu, ilmeisesti Kuovipolku pelotteli elukat sivummalle,
mutta Myrskylässä meinattiin joutua juoksijoiden saartamiksi.
Siellä oli Lassen hölkkä ja niitä sinkoili joka suunnasta......
Löydettiin jopa liikennemerkki "Juoksijoita tiellä" tjs.

waariz
18.09.2012, 15.06
Löytyykö tänään lenkille lähtijöitä?

kuovipolku
19.09.2012, 13.55
Lähtijöitä oli kolme (kaksi vetomiestä + yksi perävalo), mikä oli miltei rikollisen vähän mahtavan hyvään ajokeliin nähden. Ajettiin täysi (-Anttila-Nikkilä-Kuninkaanmäki-) jalostamon lenkki eli il Classicissimo hienossa alkusyksyn illassa, katseltiin viljapelloilla ahkeroivia leikkuupuimureita ja hämmästeltiin nopeasti laskeutuvaa pimeyttä ja pilvistä tihkuvia pisaroita Sotungintiellä.

Taisikin olla vuoden viimeinen näin pitkä iltalenkki eli täytyy

joko (a) ruveta lyhentämään eli ajaa vaikka (uuden asfalttipinnan saaneen) Öljytien ja Immersbyntien kautta tai Kilpilahden uuden tien, Boxin, (kohta peruskorjatun) Massbyntien ja Immersbyntien kautta. Tai voihan sitä tietysti ajaa kokonaan muuta lenkkiäkin.

tai (b) ruveta aikaistamaan lähtöä nykyisestään, mikä ei välttämättä ole kaikille tai edes useimmille mieluista tai edes mahdollista. Jätänkin asian osallistujien pohdittavaksi.

Samuli
21.09.2012, 00.15
Eipä näkynyt muita lähtöpaikalla, enkä jäännyt odottelemaan, vaan likahdin kun kello löi 17.30.
Massbyntie oli saannut uuden pinnoitteen.

kuovipolku
21.09.2012, 15.57
Seuraava tilaisuus jännittää näkyykö parkkipaikalla muutakin kuin liikennemerkki ja pysäköityjä autoja on huomenna lauantaina klo 10. Maantie lienee silloin vielä paikoin kostea mutta luvassa on pilvipoutaa (ja tavanomaista tuulta).

Sääennustus sunnuntaille näyttää muuten sellaiselle että kannataa lähteä lenkille jo lauantaina.

nikib
21.09.2012, 16.02
Seuraava tilaisuus jännittää näkyykö parkkipaikalla muutakin kuin liikennemerkki ja pysäköityjä autoja on huomenna lauantaina klo 10. Maantie lienee silloin vielä paikoin kostea mutta luvassa on pilvipoutaa (ja tavanomaista tuulta).

Sääennustus sunnuntaille näyttää muuten sellaiselle että kannataa lähteä lenkille jo lauantaina.

Hepon 200km ollessa vaakalaudalla sunnuntaina, kiinnostaisi tulla mukaan tänne. Mitäs ajattelitte ajella?

kuovipolku
21.09.2012, 17.00
Senhän tietää tässä vaiheessa vain ítse piru eli eihän se ole välttämättä kovin selvää kenellekään vielä Uudelle Porvoontielle noustessakaan. Toisin sanoen: jos haluaa tietää tarkan reitin ja speksatun vauhdin, lienee varminta suunnata HePo:n sunnuntailenkille, joka sekin on juuri siirtynyt lauantaille ja suuntautuu tällä kertaa idän maisemiin (http://ridewithgps.com/routes/728635).

Mutta eipä silti: kyllähän Mustavuoren junaan aina yksi veto- ja mäkikirimies mahtuu!

ejex
21.09.2012, 18.40
Pitää varmaan suunnata pohjoiseen, kun tuolla Myrskylän-Porvoon suunnalla taitaa olla pullat loppu?

pulmark
21.09.2012, 21.00
Mie vosin tulla huomenna la ajelee PK vaikka 10 Mustavuoresta. Renkaita kyllä puhkeilee kovaa tahtia, kun taas meni takaa sisuri, vissiin pitää vaihtaa päällyskumi...

pulmark
22.09.2012, 23.00
Vastavetona Hepolaisten ja muiden tunkeutumisesta Deep Eastiin, itä-helsingin rytmiryhmä suoritti 5 kuskin kera vastaiskun Vantaalle, ajeltiin ISM-lenkuraa, Myllykylää ja sitten jossain Rusutjärvenkin tienoilla.Välillä käytiin kahvilla/pullalla Lottakanttiinissa. Mukavaa oli, yksi tämän syksyn parhaista lenkeistä, kiireettömässä ilmapiirissä ja parhaassa seurassa. Erityiset kiitokset vetäjälle jonka opastuksella koluttiin hienoja syrjäteitä ja oikopolkuja !

PS. Ensimmäistä kertaa tänä kesänä porukkalenkillä mentiin kuulemma niin hiljaa, että naamaan alkoi hämähäkki kutomaan seitiä ja takapuoli sammaloitui !

Samuli
23.09.2012, 00.40
Hyvä että reitti kelpasi. Tuli se yksi umpiperään ajaminen, mutta itse taisin siitä kärsiä siitä eniten, kun otin kontaktia tien pintaan.

kuovipolku
23.09.2012, 12.07
Kelpasi hyvinkin, vaikka olihan se sellaista että kun mielessään ehti hetkeksi paikallistaa itsensä kartalla, käännyttiinkin heti kohta jollekin ihan oudolle tielle - mutta mikäs oli ajellessa kun tiesi että ainakin joku tiesi missä mentiin.

Muistutetaan vielä siitä että maantiekausi jatkuu arki-iltoinakin: aurinko laskee Kullevon päivänä klo 19.10 mikä tarkoittaa sitä että tuommoiset 60-65 km ehtii vallan hyvin ajaa ennen pilkkopimeää. (Viimeistään kotimatkalla jonkinlaiset huomiovalot tulevat kyllä tarpeeseen.) Tämä - tiistailenkki, ei auringonlasku - tietysti säävarauksella.

PS "Kuvanveistäjä Nina Sailon luonnollisen kokoinen patsas kuvaa lottaa talvimanttelissa ja matkavarusteissa odottamassa kuljetusta." Eli olisi taiteilija niin halutessaan osannut ne kädetkin tehdä,

PPS Uusi Porvoontie-uusi Kilpilahden tie-Spjutsundintie-Uusi Porvoontie-Massbyntie-Immersbyntie-Uusi Porvoontie (tai sama toisin päin) olisi himpun verran alle 65 km

ejex
23.09.2012, 12.36
Noin me garminin mielestä kruisailtiin: http://connect.garmin.com/activity/225815378. Oli tosiaan kivaa vaihtelua, kiitos minunkin puolesta suunnistajalle! Peekoota kerrankin munkin kannalta:)!

wadenstrom
23.09.2012, 22.58
https://lh4.googleusercontent.com/-ev4lpob89ZY/UF9aq_Qvk0I/AAAAAAAAB9w/Eb7DloFFmHA/s640/201209221821.jpg

Janne911
25.09.2012, 12.22
Mä olen ollut enemmän ja vähemmän pienessä flunssassa pari viikkoa. Toissa sunnuntaina kävin parin kaverin kanssa pyöräyttämässä 140k lenkin ja sen jälken on sitten räkä lentänyt kunnolla.
Alkaa olemaan Espanjan kelejä ikävä...
Jospa sitä vielä viikonloppuna pääsisi vuoden viimeiselle lenkille. Viikolla ei enään taida ehtiä.

waariz
25.09.2012, 13.48
Tänään lähtijöitä 17:30? Pakko vähän herätellä, kun ei yksin uskalla lähteä. :)

kuovipolku
25.09.2012, 15.53
Voidaan me kaksi minuuttia yli puolen odottaakin, jos on tarvis...

Steni
25.09.2012, 21.37
Yep

N. 60 km saatiin 4 poppoolla pyöriteltyä.
Vauhdikkaampi osuus maantiellä n. 50km vähän alle 32 keskarilla.
Taisin olla ainoa, jolla oli jo talvitakki ja kypärähuppu,
vanhaa palelee helposti.....
Kiitoksia ajoseurasta, eipä yksin olisi väsyneenä innostanut,
vaikka sää oli mainio.

waariz
26.09.2012, 10.13
Yep

N. 60 km saatiin 4 poppoolla pyöriteltyä.
Vauhdikkaampi osuus maantiellä n. 50km vähän alle 32 keskarilla.
Taisin olla ainoa, jolla oli jo talvitakki ja kypärähuppu,
vanhaa palelee helposti.....
Kiitoksia ajoseurasta, eipä yksin olisi väsyneenä innostanut,
vaikka sää oli mainio.
Kiitos jäätävästä lenkistä! Taisit olla ainoa viisas, jolla oli talvivermeet päällä. Minulle ainakin tuli kylmä. Jos tässä vielä uskaltaa tulla, niin pitää ainakin laittaa hyvin lisää vaatetta päälle.

kuovipolku
14.10.2012, 18.12
Tällä tavoin maantiekausi loppuu
tällä tavoin maantiekausi loppuu
tällä tavoin maantiekausi loppuu:
ei pauhkahtaen eikä kitisten
vaan huomaamatta ja yllättäen
vähän niin kuin yön aikana tyhjentynyt rengas.

Päivä oli aurinkoinen ja ajokeli mitä parhain, mutta Mustavuoressa ei näkynyt ainuttakaan maantiepyöräilijää, ei la eikä su (ja itsekin olin liikkeellä krossipyörällä).

Kiitokset kuluneesta kaudesta niin vetäjille ja peesaajille kuin kyydistä pudonneille, niin vakionaamoille ja satunnaisille kävijöille kuin kerran kokeilleille!

Jos maailma ei pahasti muutu, uuden maantiekauden alkua on lupa odottaa pian kevätpäivän tasauksen jälkeen.

pulmark
14.10.2012, 23.15
Mie ajelin v-loppuna 250km mm. Mustavuoren kautta, kyllä kausi jatkuu vielä, 10tkm puuttuu vielä 750km...

Aleksandra
17.10.2012, 09.43
Olen mukana ensi kesänä, jos Itä-Helsingin lenkki vielä toteutetaan.

Aleksandra
17.10.2012, 09.46
Ensi kesänä ?

ansman
17.10.2012, 18.43
Joo, ens keväänä uudestaan, tervetuloa. Kiiti vaan tästä kesästä.:cool:

ADVENTTI
18.10.2012, 10.09
nyt sit vaan crossaria tai maastofillaria alle niin lenkit jatkuu viel pitkälle talveen.

pulmark
10.11.2012, 17.19
Hyvät keli maantiellä taas tänään, Malmi - Seutula - Kerava - Talma - Nikkilä - Mustavuori, 120km. Harmi, että huomenna näyttäis satavan, olisi voinut lähteä käymään Emäsalossa...

Steni
10.11.2012, 17.55
Yep

Kävin minäkin vaivaisen 40km maantie/klv lenkin kilpurilla veivaamassa
ennen iltavuoroa. Vähän tuulinen, mutta ok keli.
Eikä ollut liukasta nimeksikään

ejex
01.04.2013, 11.30
Nyt nostetaan tämä ylös,sillä maantietä ajetaan, vaikka minkälaisilla peleillä. 11.30 on ainakin yksi lähtö Mustavuorelta.

ejex
01.04.2013, 17.20
Tämä tuli hoidettua kolmen kuskin voimin, mutta ju....uta, että pitää olla huhtikuussa kylmä!

Steni
01.04.2013, 19.06
Yep

Suuri haaveeni on ennen kesää päästä mukaan karkeloihin.
Toistaiseksi työvuorot tökkii pahasti viikonlopun rientoja.

Kai_81
03.04.2013, 15.27
Nyt nostetaan tämä ylös,sillä maantietä ajetaan, vaikka minkälaisilla peleillä. 11.30 on ainakin yksi lähtö Mustavuorelta.

Ujui! Apunosto! :)

Kävittetkö Sipoon suunnalla, ei varmaan asiaa kelveille? Entäs muuten oliko tiet hiekassa tai muuten heikossa kunnossa talven jäljiltä?

waariz
04.04.2013, 10.52
Kävittetkö Sipoon suunnalla, ei varmaan asiaa kelveille? Entäs muuten oliko tiet hiekassa tai muuten heikossa kunnossa talven jäljiltä?
Kävin sunnuntaina nastoitetulla sinkulalla Söderkullassa kelvejä pitkin. Varjoisissa kohdissa oli vielä paljon jäätä ja lunta, siltojen aluset jäässä/vedessä. Hiekkaa runsaasti. Tilanne voi tosin olla muuttunut paljonkin näiden aurinkoisien kelien ansiosta. Viime keväänä uskaltauduin maantiepyörän kanssa lenkille ensimmäisen kerran 9.4. Saas nähdä päästäänkö nyt samoihin aikoihin. Kunhan suurin kosteus lähtisi ja siirtymäreitit olisivat sorasta vapaat..

Kai_81
04.04.2013, 12.41
Kävin sunnuntaina nastoitetulla sinkulalla Söderkullassa kelvejä pitkin. Varjoisissa kohdissa oli vielä paljon jäätä ja lunta, siltojen aluset jäässä/vedessä. Hiekkaa runsaasti. Tilanne voi tosin olla muuttunut paljonkin näiden aurinkoisien kelien ansiosta. Viime keväänä uskaltauduin maantiepyörän kanssa lenkille ensimmäisen kerran 9.4. Saas nähdä päästäänkö nyt samoihin aikoihin. Kunhan suurin kosteus lähtisi ja siirtymäreitit olisivat sorasta vapaat..

Jeps, oma startti oli 8.4. viime vuonna ja samoihin tähtään tällekin vuodelle..hetki sitten näytti kyllä hyvältä kun kuusi konetta putsaili hiekkoja pyöräteiltä muutaman sadan metrin pätkällä täällä Vuosaaressa. Taitaa silti ensimmäiset Sipoon ajot mennä piennarta pitkin.

waariz
08.04.2013, 10.45
Näyttikin jo liian hyvältä, mutta sitten tapahtui (http://www.youtube.com/watch?v=5LBnd068pDM)..

kuovipolku
13.04.2013, 23.21
Hyvin vietetty sateinen lauantai-iltapäivä: liisterit putsattiin, sukset ja monot vietiin varastoon, hiihtopäiväkirja poltettiin ja cyclon nastarenkaat vaihdettiin Durano Plussiin, joten maantiekausi voidaan aloittaa reippain mielin.

kuovipolku
14.04.2013, 16.26
Lähtö tapahtui normiaikaan klo 10.0x, suunnaksi otettiin Spjutsund ja suoritettiin maantieajoa kolmen tunnin verran. Todettiin että 340 g sliksit rullaavat merkittävästi paremmin kuin 400 g nappularenkaat. Maantiepyöräilijöitä nähtiin 5x1 + 2x2 (ja lisäksi bongattiin 1x1 + 1x2 maastohiihtäjää).

Lunta tai jäätä ei havaittu missään ja kelvikin oli harjattu välillä Vartiokylä-Mellunmäki.

Maantiekausi jatkuu jo tiistaina, jolloin aloitetaan iltalenkit. Lähtö normiaikaan klo 18.0x, speksit ovat avoimet mutta voisi arvella että ajetaan n. 2 h.

waariz
14.04.2013, 19.55
Eipähän tarvitse kurakeleille lähteä puhtaalla maantiepyörällä, kun Murphy tarjoaa sitkeän flunssan. Jospa sitä ensi viikonlopuksi jo paranisi ajokuntoon. Siirtymäreitit näyttävät vielä kyllä aika kuraisilta, maantiet taitavat olla jo suht hyvässä kunnossa. Mites ne kevlit? Vieläkö sinne uskaltaa maantiepyörällä?

Edit: No olihan tuossa jo osittain vastauskin.

pulmark
15.04.2013, 12.18
Eilen eka maantielenkki, 70km, 1400m nousua. Kylillä shortsikelit, +20C lämmintä. Col du Galibier vielä auraamatta joten sinne ei päässyt. Kävin Monetier-les Bains espressolla ja munkilla. Sieltä pois tullessa pyörä kulki alamäkeen niin joutuisasti, että kävin sitten vielä Barrage du Champon padolla kääntymässä :-)

kuovipolku
17.04.2013, 01.17
Tiistailenkkien kaudenavaus sujui mallikkaasti: matkaan lähdettiin tihkusateessa ja takaisin tultiin auringonpaisteessa ja siinä välissä ajettiin kaksi tuntia vetäjää vaihdellen ja speksien mukaan rauhallista vauhtia. (Käytiin muuten kääntymässä La Raffineriessa...)

Mukana oli ainakin yksi Focus, yksi Gir's ja yksi Rose. Mielipidetutkimuksen mukaan kuskit olivat lenkkiin tyytyväisiä ja voisivat kuvitella suosittelevansa itä-hellsingin maantielenkkejä ystävillleenkin.

Ns. virallisen ohjelman mukaan seuraava lenkki on torstaina klo 18, mutta se riippuu tietenkin siitä saapuuko ketään paikalle, semminkin kun silloin ilmeisesti sataa enemmänkin. No, sitäkin parempaa säätä on luvassa sunnuntaina!

-mk
17.04.2013, 10.16
Jes, oikein miellyttävä lenkki ja tienreunat jo ihan hyvässä kunnossa, mitä nyt routa jättänyt jälkensä. Pölyisistä oloista ei ainakaan päässyt valittamaan :)

waariz
19.04.2013, 10.18
Ei tainnut eilen olla innokkaita sateen ja tuulen uhmaajia?

Onko huomenna porukkaa lähdössä? Jos tämä flunssa olisi jo urheilukunnossa, jos on hyvä keli, jos on tiet suht kuivina ja jos on fiilis kohdillaan, niin voisi lähtea avaamaan oman maantiekauden. Aika paljon jossittelua.. Taitaa vaan aikasin aamulla tulla vähän vettä, mutta myöhemmin päivällä kai aurinkokin jo pilkottaa.. Sunnuntaina en taida päästä.

kuovipolku
19.04.2013, 11.21
Ei tainnut eilen olla innokkaita sateen ja tuulen uhmaajia?

Onko huomenna porukkaa lähdössä?

En tiedä, mutta voisin arvata ettei ollut. Paitsi tietenkin Steni joka ajoi Lahteen ja takaisin (mutta sehän ei ollut M-i-h...).

En uskalla luvata, mutta voisin kuvitella että on. Paitsi tietenkin Pulmark joka taitaa olla maantieteellisistä syistä estynyt saapumasta. Aurinko kuivaa tiet nopeasti, maantiekauden avausta on jo kovastikin odotettu (vaikka cyclocrossillakin on kiva jatkaa) ja varmaan pyöriin on talvella hankittu kaikennäköistä uutta osaa (ellei alle ole jopa saatu kokonaan uutta kalustoa).

Steni
19.04.2013, 11.44
Yep

Jos toivun tuosta eilisestä fyysisesti (henkisesti en koskaan),
voisin yrittää kanssa huomenna messiin.

ejex
19.04.2013, 14.02
Yep

Jos toivun tuosta eilisestä fyysisesti (henkisesti en koskaan),
voisin yrittää kanssa huomenna messiin.

Kai huomasit lyhintä reittiä Lahteen vetää, motaria?

Steni
19.04.2013, 14.14
Yep

Motari? Ai sinne menee semmoinenkin?
Ja nyt vasta sen kerrot.....

japoo
19.04.2013, 14.23
Pääsee lahteen junallakin.... Ei tartte edes itse ajaa. Helpompaa nääs...

Steni
20.04.2013, 10.18
Yep

Joudun skippaamaan, sorry.
Ei vanha palautunut, täytyy
katsoa saisko iltapäivällä sen verran potkua,
että vähän sais ulkoilua aikaiseksi.

ejex
20.04.2013, 10.31
No sull on kyllä niin hyvä syy, että saat anteeksi!

waariz
20.04.2013, 11.57
Määkin skippasin. Vielä on tota flunssaa vähän. Mutta sain huomisen menoista vapaaksi, joten huomenna uusintakatsaus tilanteeseen. :)

On kyllä hyvän näköinen keli, jos sitä vaikka säätäisi pyörät ajokuntoon.

pekkis1
20.04.2013, 21.37
Jokohan sitä kohta pääsisi mukaan, johan tässä 3 viikkoo on jonkinlaista flunssaa ihmetelty.

kuovipolku
20.04.2013, 22.10
Skippaajista huolimatta Mustavuoresta lähti matkaan seitsemän ajajaa. Itä-Uusimaalle niin ominaisesta sääilmiöstä eli ajosuunnan mukana kääntyvästä vastatuulesta nautittiin kolmen tunnin verran. Kaikki tosin eivät tällä kertaa välittäneet kiertää koko lenkkiä Tyysterin ja Kilpilahden kautta. Kalusto oli sekalaista eli maantiepyöriä ja cyclocrossareita slikseillä tai nappuloilla, lokareilla tai vastaavilla tai ilman, mukana mm. Gir's, Gir's. Gir's ja Gir's.

Huomenna teemana on tai pitäisi olla flunssatoipilaillekin sopiva pitkä rauhallinen lenkki aurinkoisessa ja suhteellisen tyynessä säässä.

Lasol
21.04.2013, 15.34
Kysymys: Missä kunnossa sipoon/porvoon tienoot, kannattaako mennä a. cx mara plus vai b.maantiemankeli ? Siirtymät ei ongelma. Voin myös ajaa uutta porvoontietä ajorataa myöden vai joko pyörätie on tappajasepelistä poistettu? Kiitos.

waariz
21.04.2013, 16.45
Kysymys: Missä kunnossa sipoon/porvoon tienoot, kannattaako mennä a. cx mara plus vai b.maantiemankeli ? Siirtymät ei ongelma. Voin myös ajaa uutta porvoontietä ajorataa myöden vai joko pyörätie on tappajasepelistä poistettu? Kiitos.

Mä menin tänään maantiekonkelilla. Siirtymiä lukuunottamatta suht hyvässä kunnossa. Routavautioita on, hiekkaa ja pölyä paikoitellen (tai no pölyähän on aika paljonkin), mutta minun mielestäni ei häiritsevästi. Siinä alkumatkasta porvoon tien kelveillä paikoitellen vielä täysin hiekkaisia osioita ja siwan tunnelissa jäätä. Tuubeilla en ehkä lähtisi, mutta avokkailla voi mielestäni mennä. Kosteuttakin tuli vastaan aika harvassa paikassa. Lähtöparkkikselle oli vielä lumiesteet.

japoo
21.04.2013, 16.52
Tuubeilla ajettu koko kevät: no problem. Ajettu Immersbyntie, Boxintie jne jne.

tjlukkar
21.04.2013, 22.07
Myyraksentie, Kuninkaantie ja Öljytie testattu eilen. Tiet vuodenaikaan nähden loistokunnossa, ei hiekkaa. Ultremo DD:t oli varmuuden vuoksi alla eilen, varmaan olis kevyemmilläkin menny erinomaisesti. Tänään kävin luoteen suunnalla. Espoossa tiet aivan surkeassa kunnossa ja kevyenliikenteen väylillä suoritetuilla kaupunkialueen siirtymillä hiekkaa oli Espoon puolella niin paljon, että oikein hirvitti ajaa. Helsingissä itseasiassa vain Pirkkolan kohdalla tuli hiekkaa vastaan pyörätiellä, muuten näkyi olevan lakaistu.

kuovipolku
21.04.2013, 23.12
Sunnuntaina ajettiin lähes speksien mukaan, ei vähiten kiitos wattimittarin. (Tosin toisille oppi menee päähän hitaammin kuin toisille.) Matkalla saatiin virolaisvahvistuksia ja avatttiin pikaisella visiitillä terassikausi Pornaisten Shellillä. Lenkkiin Hornhattulan ja Hinthaaran kautta meni nelisen tuntia eli juuri sen verran että suihkun ja palautumisaterian jälkeen jäi hyvin aikaa asettua TV:n ääreen kevään viimeistä klassikkoa katsomaan.

Seuraava lenkki on ti klo 18 - jos löytyy ajajia joita mahdollinen märkä ja tuulinen keli (http://www.yr.no/sted/Finland/S%C3%B6dra_Finland/Helsingfors/time_for_time.html) ei haittaa.

PS Tienviitassa lukee kyllä että Myyrakseen on matkaa 3 km. mutta se seisoo Jokivarrentien ja Vanhan Porvoontien risteyksessä.

Lasol
22.04.2013, 17.10

Niinku ohjeistettiinkin, kunto täydellisen riittävä maantiemankelille. Hyvin meni rapiat 80km ei rengasrikkoa. Paluumatka vielä uuden porvoontien kelviä ja valtaosin hyvä oli. En edes nähnyt mitään kovin ihmeitä uusia railoja (tai huono muisti). En tosin ajanut immersbyntietä.

PPP
22.04.2013, 19.51
Näin sen muistaisin olleen eilispäivänä UPT n KLV llä

- Fallbackan peltojen perästä olevassa alikulussa soraa.
- Kehä III silloilla sekä alikuluissa molemmin päin sora.

- Kahvila Keitaan kohdilla on muutama entistä terävämpi poikittainen aalto mäessä.
- Heti Söderkullan jälkeen ja vähän ennen KLV loppua on muutamat kaapeloinnit kaivelut.

- Railot on ratkeilleet vuosien takaisilla paikoillaan.

Ja jos jollain on aivan äsken kevennetyt FSA n kammet niin voi ottaa yhteyttä YV:llä.

Wacky
24.04.2013, 12.36
Ehkä sitä huomenna raahautuisi idänpikajunan kyytiin. Katsotaan miten tahmeaa meno on näin keväästä.

pulmark
26.04.2013, 01.13
Kävin kahvilla Montgenevressä, mukava lenkki 100km/1900nm. Aika tahmeaa on vielä meno täälläkin, varsinkin tasaloivat ylämäet on pahoja. Alamäkeen fillari kulkee kyllä mukavasti, kun uskaltaisi vaan päästellä :-)

kuovipolku
26.04.2013, 19.10
Vähän ennen Söderkullaa kuului vain hetki hurinaa josta erottui jotenkin säksättävän vapaarattaan ääni, edes fillareiden lukumäärää ei kerinnyt huomata eikä oikeastaan muuta kuin että viimeisenä ajanut oli jotenkin kummallisen näköisessä asennossa - siispä sen täytyi olla Mustavuoren pikajuna!

Sunnuntaina on aurinkoista eikä taida kovasti tuullakaan (ja onhan meilläkin kahvipaikkoja), mutta sitä ennen ajetaan huomenna klo 10.