PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sykemittareista ( Polar vs. Suunto)

Sivut : 1 2 [3] 4

random5
19.07.2013, 11.29
Löytyykö kokemuksia Suunto Quest -sykemittarista? Toinen vaihtoehto olisi Suunto T6d. Ja näistä vielä nimenomaan nuo GPS-packit kiinnostaa pyöräilyä silmällä pitäen. Questisn packissa mukana uudempi pod, onko noilla paljon eroa? Mitenkäs GPS:n tarkkuus?

Ihan päteviä taitavat molemmat olla, millekään aivan supermittarille kun ei ole tarvetta. Tarkoitus olisi kuitenkin päivittää tuo +10v vanha Polar, jossa ominaisuudet loppuvat auttamatta kesken. Ja jos ko. mittareita on aikaisemmin ketjussa käyty läpi, älkää lyökö. En jaksanut kahlata (vielä) ketjua läpi.

Suunto t6d on ollut käytössä nyt vajaan vuoden verran ja GPS Track Pod puolisen vuotta. Vanhasta perus-Polarista siirtyminen t6:een oli kyllä aimo harppaus ja etenkin olen tykännyt Movescount-palvelusta (ja addiktoitunut siihen) . Harmi että Suunto meni sössimään sen uusimman päivityksen myötä ja uusia bugeja ilmestyy aina kun vanhoja korjataan. No jospa se alkaisi joskus pelittää kuten ennen vanhaan. Kello itsessään kerää kaikkea mahdollista tarpeellista ja tarpeetontakin tietoa treeneistä, mutta GPS Podin kanssa se on kyllä todella monipuolinen kolmen kustomoitavan näytön kera. Älä osta sitä vanhaa GPS Podia, se on täyttä kuraa uuteen verrattuna, jossa on esim. akku eikä paristot.

GPS Track Pod on toiminut todella hyvin lajissa kuin lajissa. Tarkkuus on parempi kuin Ambitin omassa GPS:ssä. Jollain ihmeen tavalla se myös mittaa korkeusvaihteluita todella tarkasti vaikka käsittääkseni se ei tee sitä barometrisesti. Movescountissa kellon ja podin datat voi sitten yhdistää samaksi treeniksi, jossa näkyy syketiedot kellosta ja nopeus- ja reittitiedot podista. Ainoa moite on se, ettei podi tajua pausettaa tallenusta kun kellon laittaa pauselle, joten tauon jälkeen syke- ja matkadatat ovat auttamatta pois synkasta. Olisin tyytyväinen jos podin saisi pauselle edes manuaalisesti. Nykyään tuppaan jättämään treenin tallennuksen päälle tauollakin, jotta voin sitten katsoa syke- yms. tietoja kartalta oikeasta kohdasta jälkikäteen.

Tuo Suunnon kankainen sykevyö on osoittautunut melko mahdottomaksi saada näyttämään kunnollisia sykelukemia maantiellä vähänkin lepattavan paidan kanssa. Maastossa ei ongelmaa ole. Paristossa on virtaa ja sykevyö on kunnolla kireällä. Täytyy testailla vielä auttaisiko sykevyön kasteleminen läpimäräksi.

lezend
21.07.2013, 10.22
Kiitos kommentista, hyvää tietoa tuli paljon. Keskisen Kellossa olisi 199e tuo T6d GPS pack, jossa valitettavasti on se vanha podi. Onko niissä suorituskyvyllisesti eroa vai enemmän juuri tuo patteritilanne? Sehän kuitenkin korjaantuu suht helposti ladattavien paristojen avulla.

Toinen asia joka kiinnostaa kun olen Movescountia tutkaillut, niin miten käytännössä synkkaan datan kellosta ja/tai podista koneelle? On ilmeisesti hankalampaa tuo synkronointi kuin esim Quest-mallissa?

jarnose
21.07.2013, 14.11
Toinen asia joka kiinnostaa kun olen Movescountia tutkaillut, niin miten käytännössä synkkaan datan kellosta ja/tai podista koneelle? On ilmeisesti hankalampaa tuo synkronointi kuin esim Quest-mallissa?

Vanhasta gps-podista ei saa dataa ulos ilman podin modausta (Suunto hacker googleen niin löytyy ohjeet). T6:n mukana tulee usb-johto, johto kiinni kelloon ja koneeseen, moveslink tunnistaa laitteen ja siirtää datan,movescountiin. Itselläni ei ole tuon kanssa ollut mitään ongelmaa. Podin olen modannut niin että T6:n johto käy siihen suoraan.

random5
22.07.2013, 07.25
Kiitos kommentista, hyvää tietoa tuli paljon. Keskisen Kellossa olisi 199e tuo T6d GPS pack, jossa valitettavasti on se vanha podi. Onko niissä suorituskyvyllisesti eroa vai enemmän juuri tuo patteritilanne? Sehän kuitenkin korjaantuu suht helposti ladattavien paristojen avulla.

Vanha podi ei tuota muuta kuin reitin matkan ja nopeuden, reittiä se ei tallenna ellei sitten tosiaan halua ruveta näpertelemään. Muutenkin se on iso mohlo ja vanhanaikainen uuteen Track Podiin verrattuna. Mutta voithan sinä aina myydä sen GPS podin ja sijoittaa tuotot uuden track podin hankintaan ;)

Datan synkkaus on niinkin monimutkainen prosessi kuin että USB-piuha kiinni ja katsotaan kuinka data siirtyy automaagisesti Movescounttiin. Jostain syystä minä tosin en pysty sykronoimaan t6:sta ja gps podia samalla Moveslink-softalla, vaan niille pitää olla omat. :seko: Mutta se ei juuri vaikuta mihinkään.

lezend
22.07.2013, 08.12
Vaikuttaa jotenkin hieman kömpelöltä ja jopa vanhalta tuo T6d GPS pack näiden kommenttien perusteella. Taidan kallistua Questin puoleen. Kuitenkin pitkälti samat ominaisuudet löytyy ja synkkaaminen tuntuu olevan helpompaa ja siihen packiin saisi mukaan uuden podin. Eikä hintaakaan ole kuin ~50e enemmän. Saa heittää vielä kommenttia ennen kuin ehdin tilaamaan! :D

random5
22.07.2013, 08.41
Vaikuttaa jotenkin hieman kömpelöltä ja jopa vanhalta tuo T6d GPS pack näiden kommenttien perusteella. Taidan kallistua Questin puoleen. Kuitenkin pitkälti samat ominaisuudet löytyy ja synkkaaminen tuntuu olevan helpompaa ja siihen packiin saisi mukaan uuden podin. Eikä hintaakaan ole kuin ~50e enemmän. Saa heittää vielä kommenttia ennen kuin ehdin tilaamaan! :D

Vaikka tuo Quest onkin vähän riisutumpi ominaisuuksiltaan t6:een verrattuna, niin track podin kanssa se on varmasti oikein soiva peli! Ei muuta kun tilaukseen ;)

lezend
22.07.2013, 10.28
Lähti tilaukseen tuo Quest GPS pack. Koitan muistaa pistää tähän jatkoksi käyttökokemuksia kunhan niitä kertyy :) Kiitoksia vielä kommenteista!

harri73
05.08.2013, 17.27
Aloitetaanpa postaus tänne, kun näiden kahden merkin välillä arvoskelen!

Itse siis etsin kanssa sykemittaria kuntopyörän ohessa tulleen Sigma PC-15 tilalle. Tuosta ei sykemittari enää huonommaksi mene. Lidlin mittarikin on parempi. Kämmenen taivuttaminen ylöspäin yleensä pysäyttää tai joskus jopa resetoi koko mittarin (vaikka laittaisi eri valikkoon niin silti tuntuu löytävän tiensä harjoitusvalikkoon ja stop+reset). Nyt siis olen katellut korvaavaa mallia ja tulinkin jo siihen tulokseen että se on tuo aiemmin mainitty Quest mutta syketiedot tallentuvat vain kerran 10s.
Haluaisin sykevälidataa kun nyt lähtee korottamaan mittarin tasoa. Muuten tuo Quest olisi ollut täydellinen. Itsellä on 6v vanha i-Blue747 GPS trakkeri, jota käytän joka lenkillä. Sain sen datan upattua myös movescounttiin ja endomodoon. Synkkaus sykemittarin kanssa toimii trakkerin POI näppäimen avulla - samaan aikaan sykemittari päälle ja pois. Tuo sykevälidata olis näin ekselifriikkinä mielenkiintoinen lisä leikkimiseen (esim Kubios HRV) - onko hyötyy ja ymmärtämystä, niin se on asia erikseen.

Siirrettävyys datojen kanssa (tulevaisuus/eri ohjelmistot) olisi myös yksi tärkeä tekijä. Suunnossa data pitää esim ulostaa movescountin kautta. Polar ProTrainer Trial vaikutti myös kiinnostavalta. Polarilla taitaa olla tuo tallennus useassa laitteessa niin tiheä, että sykevälivaihtelu tallentuu. Eniten olisin kiinnostunut tuosta Firstbeat Athlete ohjelmasta ja halvimmasta mittarista josta tiedon saa kyseiseen ohjelmaan - suoraan tai konvertoimalla. Tietenkin hinta mahdollisimman halpa. Käyttö mittarille kesäisin pyöräily ja talvisin lenkkeily.

Suosituksia? Kenties joku vanha Suunto - T6? (Ambitit ehkä budjetin rajoilla mutta järkäleitä sekä niiden latauksen tarve jos on puskassa pidempään)

Edit: tuolla bike-discount.de olis POLAR RCX5 Tour de France Bike 189,95€ - taitas tayttää vaatimukset - hinta ei ois paha - selkeesti alempi kuin muut kokoonpanot - värikö?

Ana75
23.08.2013, 18.19
Polar RS800CX:n vaihdoin pariston niin näytön resoluutio on nyt lähes lukukelvoton :( Voiko itse tuota resoluutiota säätää? Jos voi niin ohjeita kaipaisin asap.

pulmark
23.08.2013, 19.22
Polar RS800CX:n vaihdoin pariston niin näytön resoluutio on nyt lähes lukukelvoton :( Voiko itse tuota resoluutiota säätää? Jos voi niin ohjeita kaipaisin asap.

Mä en usko että resoluutiota voi säätää. Kontrastin säätö onnistuu seuraavalla tavalla:

1. Reset painamalla kaikkia 4 sivulla olevaa namiskaa yhtäaikaa
2. Paina kerran Stop ja heti sen jälkeen Up -> Monitor -näyttö
3. Paina taas kerran Up -> Internal Test -näyttö
4. Paina Start
5. Paina Up 3 kertaa -> LCD Adjust -näyttö (joku numero, todennäköisesti 5 näytössä)
6. Paina Start kerran ja valitse Up/Down nappuloilla sopiva kontrasti väliltä 0 - 15
7. Paina Stop 4 kertaa palataksesi Basic Settings -näyttöön
8. Paina vielä Stop kerran palataksesi normaali näyttöön

Ana75
23.08.2013, 21.59
Toki kontrastia tarkoitin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png Ohjeillasi onnistuin, iso kiitos! Tuossa kohdassa nro 5. starttia piti pitää pohjassa ja siten pääsi säätämään kontrastia.

Ana75
23.08.2013, 22.19
Ei mitään enää.

Hääppönen
24.08.2013, 07.52
Mikähän häiriö tullut, kun Polar CS600X käynnistettäessä näyttö "tyhjenee"? Silloin tällöin harvakseen vilkahtaa näkyviin, kunnes jonkin ajan (minuutteja) alkaa näkyä normaalisti. Tiedot tallentaa kyllä vaikka näyttö häviksissä. Jos taas menee suoraan File, Settings jne. valikkoon, mittari toimii normaalisti. Patteri vaihdettu vuodenvaihteessa, joten sen pitäisi riittää vielä hyvin. :seko:

pulmark
24.08.2013, 08.41
Mikähän häiriö tullut, kun Polar CS600X käynnistettäessä näyttö "tyhjenee"? Silloin tällöin harvakseen vilkahtaa näkyviin, kunnes jonkin ajan (minuutteja) alkaa näkyä normaalisti. Tiedot tallentaa kyllä vaikka näyttö häviksissä. Jos taas menee suoraan File, Settings jne. valikkoon, mittari toimii normaalisti. Patteri vaihdettu vuodenvaihteessa, joten sen pitäisi riittää vielä hyvin. :seko:

Yleensä tuo näytön hetkellinen himmeneminen on merkki siitä, että paristo alkaa olla vaihtokunnossa.

Hääppönen
24.08.2013, 10.21
Yleensä tuo näytön hetkellinen himmeneminen on merkki siitä, että paristo alkaa olla vaihtokunnossa.
Ok. Kiitos epäilyni vahvistamisesta. Yleensä paristo kestänyt vähintään sen vuoden, jota olen pitänyt vaihtovälinä. Sopivasti aina vuoden vaihteessa uusi paristo, kun kertymät muutenkin nollataan. Taisin sitten saada viimeksi paikalliselta Polaria edustavalta liikkeeltä sen varastossa pitkään pyörineen yksilön. :mad:

plr
24.08.2013, 15.55
Polar RS800CX tekee saman patterin vähetessä. Joskus tulee paristokuvake näyttöön, mutta useimmiten oire on näytön himmeneminen käynnistettäessä. Jossakin oli asiaan sellainen selitys, että laite kuluttaa enemmän virtaa etsiessään antureita. Itsellä menee noin kolme paristoa vuodessa.

pulmark
27.08.2013, 11.16
Ok. Kiitos epäilyni vahvistamisesta. Yleensä paristo kestänyt vähintään sen vuoden, jota olen pitänyt vaihtovälinä. Sopivasti aina vuoden vaihteessa uusi paristo, kun kertymät muutenkin nollataan. Taisin sitten saada viimeksi paikalliselta Polaria edustavalta liikkeeltä sen varastossa pitkään pyörineen yksilön. :mad:

Noissa nappiparistoissakin on kuulemma laatueroja. Vaihdan pariston itse ja käytän jotain halpisparistoja paljon käytetyssä Polar RS800CX. Parhaimmillaan on paristo kestänyt vähän yli puoli vuotta.

plr
08.10.2013, 22.48
Polar RS800CX on alkanut syödä paristoja kovalla vauhdilla. Viimeisen kuukauden aikana on kulunut neljä paristoa loppuun. Polarin keskustelufoorumilla näköjään muillakin on ollut samanlaisia ongelmia: http://forum.polar.fi/showthread.php?t=25446.

Katsotaan mitä Polarin asiakaspalvelu sanoo.

Ana75
10.10.2013, 07.44
Polar RS800CX on alkanut syödä paristoja kovalla vauhdilla. Viimeisen kuukauden aikana on kulunut neljä paristoa loppuun. Polarin keskustelufoorumilla näköjään muillakin on ollut samanlaisia ongelmia: http://forum.polar.fi/showthread.php?t=25446.

Katsotaan mitä Polarin asiakaspalvelu sanoo.

Minkä ikäinen mittarisi on?

plr
10.10.2013, 16.44
Minkä ikäinen mittarisi on?

Noin neljä ja puoli vuotta. Sain Polarilta ohjeet toimittaa laite huoltoon.

Ikämies
13.10.2013, 17.25
Polarin nopeussensorin patterin vaihdosta seuraava huomio. Koskee varmaan myös kadenssisensoria ja muitakin merkkejä. Sensorin sisällä on nappiparisto ja pieni piirilevy. Patterin pystyy vaihtamaan siten että kampeaa kapealla linkkarin terällä saumasta puoliskot erilleen. Puoliskot on liimattu pikaliimalla tehtaan jäljiltä toisiinsa. Saumoissa ei ole hajoavia klipsuja (Polar). Pattereita löytyy kaupasta. Puoliskot takaisin liimatessa pikaliimaa koko saumaan, jotta sensorista tulee vedenpitävä. Nopeusensorin patteri oli minulla alkuperäinen ja käytössä noin 4 vuotta.
Patterin loppumisen tietää siitä että sykemittari ei mittaa enää nopeutta eikä matkaa vanteelta, mutta mittaa sykettä. Eli sykeanturin ja mittarin välillä yhteys toimii, mutta nopeussensorin ja mittarin välillä ei. Sensorin anturin patteria ei ole tarkoitettu itse vaihdettavaksi, mutta miksi maksaa valtuutetulle huoltoliikkeelle pari-kolme kymppiä hommasta, kun onnistuu itseltäkin. Sama asia oli aiemmin mittarin (CS400) kanssa. Patterin vaihto äärimmäisen helppo homma, mutta sopivia pattereita ei löydy marketeista ja valtuutettu huoltoliike ei teitenkään myy erikseen. Onnistuin kuitenkin löytämään mittariin sopivan patterin eräästä pientarvikeliikkeestä, joten hommalle tuli hintaa 2 euroa ja säästöä pari kymppiä. Polarin sykeanturiin löytyy pattereita marketeista.

plr
15.10.2013, 17.51
Lähetin viime viikolla sykemittarin huoltoon (katso pari viestiä aikaisemmin). Sain tänään sähköpostiin ilmoituksen, jossa todetaan, että huoltotyö on tehty. Ilmeisesti huolto ei ollut kallis, koska pyysin yhteydenottoa ennen maksullisia toimenpiteitä eikä sellaista tullut. Nopeaa toimintaa Polarilta joka tapauksessa. Ehkä saan mittarin jo seuraavalle lenkille.

plr
16.10.2013, 21.27
Joulupukki tuli käymään. :)

Sain sykemittarini takaisin Polarin huollosta. Itse asiassa sieltä tuli kokonaan uusi mittari ja sykevyö. Huollon hinta oli juhlavat 0,00€ eli tämän voinee tulkita niin, että korjaus meni takuun/virhevastuun piikkiin. En oikeastaan odottanut, että näin hienosti olisi asia hoitunut, kyseessä oli kuitenkin yli neljä vuotta vanha laite, jota on käytetty säännöllisesti.

Huoltoraportissa näkyy kommentti: "Laite ei ole vesitiivis / Piirilevyssä kosteusvaurio / Ranneke viallinen". Itse en ollut edes huomannut, että rannekkeessa olisi ollut erityistä vikaa, kulumisen jälkiä toki. Ranneke on vaihdettu aikaisemmin kertaalleen. Elektrodivyöstä on kommentti: "Elektrodin johtavuus heikko".

Oli minusta mallisuoritus huoltotoiminnasta. Pelkäsin jo, että joudun ostamaan kokonaan uuden mittarin eikä markkinoilla ole yhtäkään mallia, johon erityisesti olisin halunnut vaihtaa. Suunnon Ambit2 olisi ollut ykkösenä listalla, jos vaihto olisi tullut eteen.

kauris
17.10.2013, 07.50
Mulle tuli eilen ihan omaan piikkiin uusi ranneke kohta 10 vuotta vanhaan suunnon t6-malliin sekä uusi sykevyön panta. Rannekkeita on menossa muistaakseni nyt kolmas (hmm tai neljäs koska kerran vaihtui koko laite takuuna). Vöitä on mennyt ehkä kuusi. Pari ekaa vaihdoin takuuna mutta nyttemmin olen tilaillut itse. No taas meni reilu 40 euroa ja niillä toivottavasti jatketaan ainakin vuosi taas. Kyllä mä vielä joskus vaihdan itse laitteenkin :)

Farina
14.11.2013, 11.01
Onko kenelläkään kokemusta Garmin fenixistä? http://sites.garmin.com/fenix/?lang=fi&country=FI#features

Äkkiseltään näyttäisi että ominaisuudet ovat aika vastaavat kuin Suunnon Ambitissa, mutta tätä on brändätty ehkä enemmän seikkailu- ja kiipeilytarkoituksiin. Koko näyttää olevan yhtä iso kuin Ambitissakin, samoin hintaluokka.

Ohiampuja
14.11.2013, 11.25
Joulupukki tuli käymään. :) Oli minusta mallisuoritus huoltotoiminnasta...
Omat kokemukset Polarin huollosta ovat samansuuntaiset. Itsekin olen saanut korjattua vanhaa mittaria ihan ilmaiseksi ja maksetut rempatkin ovat olleet vain muutaman kympin arvoisia.

Minusta ne korjausten hinnat eivät kata millään niitä syntyneitä kuluja, vaan kulut kirjataan markkinoinnin ja brändin rakentamisen piikkiin.
Mikä on ihan ymmärrettävää. On turvallisempi tunne ostaa kallista mittaria, kun tietää että sen korjaaminen on edullista jos vaikka vetää lipat heti ekalla lenkillä. Kun vaikka vertaa tähän känny-maailmaan, jossa heti sanotaan että "Osta uusi, se on halvempaa."

Farina
26.11.2013, 12.08
Onko kenelläkään kokemusta Garmin fenixistä? http://sites.garmin.com/fenix/?lang=fi&country=FI#features

Äkkiseltään näyttäisi että ominaisuudet ovat aika vastaavat kuin Suunnon Ambitissa, mutta tätä on brändätty ehkä enemmän seikkailu- ja kiipeilytarkoituksiin. Koko näyttää olevan yhtä iso kuin Ambitissakin, samoin hintaluokka.Nostetaanpa tätä ylös. Onko tosiaan niin ettei kukaan ole ottanut Garmin fenixiä testiin? Lueskelin netistä arvosteluja ja ihan mielenkiintoiselta näytti, mutta käytännön kokemukset kiinnostaisi.

Viikate74
28.11.2013, 21.39
Ajatuksia Forerunner 620:sta, käy loistavasti Garminen Edge malliston rinnalle.
http://www.aika-ajo.com/testit/ensiesittelyssa-garmin-forerunner-620-osa-1/

Anaxagore
13.12.2013, 10.47
Täytyisi sykemittari päivittää nykyaikaan. Pitäisi saada kaikki treenit talteen: uinti, pyöräily, juoksu, hiihto, spinning ja painojen kanssa kolisuttelut. Vaihtoehdot olisivat Suunto Ambit 2 ja Forerunner 910XT. Garminin "course" on susipaska ominaisuus, mutta muuten 910 on kai ok mittari. Sille lienee seuraaja tulossa tosin ensi vuonna. Ambit 2 olisi sitten ihan uusi tuttavuus. Molemmat saan about samaan hintaan (triathlon bundle 910xt ja ambit2 hr + garminin gsc10). Garmin Connect on tuttu portaali mutta Movescount uusi. Ehkä vaihtelu virkistää?

Kumpi???

Seteh
13.12.2013, 12.39
Itse pähkäilin pari kuukautta sitten samojen vaihtoehtojen välillä ja päädyin Suunto Ambit2 S:ään. Hyvin tyytyväinen olen ollut. S:stä puuttuu "täysversioon" verrattuna käsittääkseni ainoastaan lämpömittari ja barometrinen korkeusmittari, joita en tarvitse. Yhdestäkään Garminista ei ole kokemuksia, mitä nyt 310 oli yhdellä lenkillä lainassa, joten en voi vertailla.

Fab
13.12.2013, 13.24
Garminista ei ole henk.koht. kokemuksia. Suunto Ambit2:n ja Ambit2 S:n eroista voi lukea vaikka tuolta: http://www.dcrainmaker.com/2013/04/suunto-ambit2-review.html
Valitseepa kumman tahansa HR-version, täyttää mittarilla varmasti noiden lajien tarpeet. Itse valitsin Ambit2:n, koska halusin pidemmän akkukeston vaelluksia ajatellen ja löysin käytetyn mittarin kohtuuhintaan.

Movescount vaati aluksi totuttelua, mutta varsin helppo se on lopulta käyttää. Harjoitusdatan (ja mittarin) lataaminen onnistuu automaattisesti, kun siirto-ohjelma on asennettu koneelle ja mittari liitetty usb-kaapelilla. Movescountissa on mahdollista ladata myös muiden käyttäjien tekemiä apuohjelmia mittariin tai tehdä niitä itse. Mittarin näyttöasetukset on muutettavissa kullekin lajille erikseen, joka on kyllä loistava ominaisuus. Jos jotain parannettavaa etsisin, niin Movescountissa tulisi olla paremmat ominaisuudet kahden suorituksen vertailuun.

Ketjukettu
15.12.2013, 19.27
Movescount ei näytä sykettä aikajanalla, mitenkä Polarin ohjelmistot?
Haluaisin päästä näkemään eri harjoitusvaiheiden sykkeet sekä palautumisen sykkeenlaskun aikajanalla.

supertele
15.12.2013, 19.38
Movescount ei näytä sykettä aikajanalla.

Mitä tarkoitat? Kyllä Movescountista näkyy syke ja muutkin suureet kuvaajassa ajan funktiona.

Anaxagore
15.12.2013, 22.05
Kävinpä sitten hakemassa mustan ambit 2:n sykevyöllä. Toistaiseksi vaikuttaa lupaavalta. Kaikki asetukset tehdään movescountin kautta, mistä ne kieltämättä on helppo tehdä. Katotaan miten yhteiselo lähtee sujumaan.

Ketjukettu
15.12.2013, 23.29
Mitä tarkoitat? Kyllä Movescountista näkyy syke ja muutkin suureet kuvaajassa ajan funktiona.Näkyy vain keskiarvosyke. Suunto T4 ja M5.

supertele
15.12.2013, 23.45
Näkyy vain keskiarvosyke. Suunto T4 ja M5.

Kuulostaisi siltä, että kello ei vaan tallenna dataa. Movescount kyllä näyttää kuvaajat, jos vain sellaiset ovat tallentuneet.

Anaxagore
16.12.2013, 20.04
Melkoinen möhkäle on ranteessa tämä Ambit 2. Ei ole ehkä sieltä mukavimmasta päästä omaan ranteeseen. Tosin mulla on melko ohut ranne. Valikot ovat helppokäyttöiset. Löytää satelliitit parissa sekunnissa. Liekö sitten ladannut jotain kiertoratatietoja muistiinsa. Garminin Oregon 450:kin etsi huomattavasti pidempään satelliittejä vaikka sekin on nopea.

Reittejä tuli kokeiltua ja tässä tuntuu oikeasti käyttökelpoiselta tuo navigointi. Pilkkuviiva latautui näytölle samantien ja oma sijainti päivittyy suhteessa viivaan ilman viiveitä. Koska tässä on myös kompassi, siitä on erityisen paljon apua navigoinnissa koska oma suunta päivittyy välittömästi.

Sykevyö on ok. Ainakin sykkeet löytyivät heti. Elektrodit ovat silikonimaiset läpyskät jotka auttavat ehkä vyötä paremmin pysymään ylhäällä. Tiedä sitten. Polarin ja garminin vyöt eivät ole superhyvin mulla pysyneet ylhäällä.

Treenin jälkeen vempele kertoo palautumisajan suorituksesta. Lokikirjasta löytyy kaikki suoritukset ja olennaisimmat datat niistä. Harjoitusvaikutus, keskisyke, maksimisyke, maksiminopeus, keskinopeus jne.

Mekaanisesti tarkasteltuna laite on omaa luokkaansa ja hienosti viimeistely. Makuasioita mutta Garminin 910xt vaikuttaa hieman lelulta tähän verrattuna.

Garminissa on värinähälytykset kun taas tässä hälytykset saa vain piippauksina.

random5
16.12.2013, 21.07
Kuulostaisi siltä, että kello ei vaan tallenna dataa. Movescount kyllä näyttää kuvaajat, jos vain sellaiset ovat tallentuneet.

Muistaakseni T4 ei tallenna sykettä ajan funktiona, paremman pään mallit kyllä.

Joenranta
16.12.2013, 21.56
Minulla oli Suunto T4. Se meni viime talvena takuuajan ollessa päällä mykäksi. Sain Suunnolta tilalle uuden laitteen- Suunto Quest:in. Se on toiminut hyvin. Siinä oleva Movescount näyttää tosi paljon tietoja. Näin kuntoliikkujalle riittää kalorit, keskisykkeet ja suurin syke. Lisäksi tulee tietokoneeseen käyrinä muitakin tietoja. Edelleen GPS-Pod toimii sillä hyvin. Patterin jouduin uusimaan vasta äskettäin lähes yhdeksän kuukauden käytön jälkeen.

Anaxagore
20.12.2013, 10.04
Nyt kun on käyttänyt Movescounttia niin täytyy myöntää että Garmin Connect on kyllä melko suppea palvelu. Esimerkiksi sykkeen analysointiin ei löydy oikein mitään työkaluja. Syke näkyy graafina ja siinä kaikki.

MJH
23.12.2013, 23.18
Tietääkö joku noista Polarin sykevöistä ja muista?:
Minulla on Polarin Cs300 -sykevyö lisätarvikkeineen. Mahtaako sen kanssa käytettävät sykevyö H1 ja kadenssianturi CS olla yhteensopivia RC3 GPS:n kanssa (RC3 GPS:n spekseissä H2 & CS W.I.N.D)?

Farina
26.12.2013, 18.04
Nyt kun on käyttänyt Movescounttia niin täytyy myöntää että Garmin Connect on kyllä melko suppea palvelu. Esimerkiksi sykkeen analysointiin ei löydy oikein mitään työkaluja. Syke näkyy graafina ja siinä kaikki.Samaa juuri itse ihmettelin ensi kerran, kun Pukki ystävällisesti lahjoi meikäläistä Ambit 2S:llä. Yleisestikin Movescount on erittäin helppo ja informatiivinen käyttää. Ei paljon ohjeita tarvitse etsiä. Suunnon sykevyö on myös huomattavasti mukavampi kuin edellinen Polarin vyö, jota joutui kiristämään todella tiukkaan että sai sen pysymään paikalla.

random5
10.07.2014, 09.24
http://www.dcrainmaker.com/2014/07/suunto-ambit3-multisport.html

First look at the Suunto Ambit3 multisport GPS watch.

mehtä
21.07.2014, 08.04
Mites tuo Movescountin jäsenten hakutoiminto toimii nykyään vai toimiiko ollenkaan? En ainakaan itse löydä enää sitä jäsenet painiketta siitä yhteisö kohdasta.

toripolliisi
07.08.2014, 10.29
En viitsi avata uutta ketjua, joten tungen tänne.

Ymmärtääkö polarin ohjelma sen, että sama treeni on tehty kahdella eri mittarilla? Tässä triathlon treenejä tehdessä aloin miettimään, että osaako se yhdistellä vai pamauttaako se 2h treenistä 4h suoritusta?

Kellona toimiin RCX5 ja pyörässä cs500. Kello hyvä uidessa ja juostessa, mut pyöräilyyn cs500 soveltuu paremmin. Kaikki samat arvothan kyllä kellokin ottaa, joten cs500 tallennusta ei välttis tarvi edes tallettaa vaan voi poistaa suorituksen jälkeen.

exfatman
01.10.2014, 17.29
Ambit3 toimii hyvin wahoo bt-kadenssisensorin kanssa. Asennus otti aikaa pari minuuttia, sisältäen paketin aukaisun, nippusiteellä kiinni kampeen (tarralla saa tasaiseen kiinni tasaiseen kampeen) ja paritus kellon kanssa. Laite valmis treeneihin.
Kunhan ensi keväänä markkinoille tulee edullisia bt-wattimittareita, niin siihen asti on pärjättävä tällä yhdistelmällä.

Mtx
01.10.2014, 18.57
Ambit3 toimii hyvin wahoo bt-kadenssisensorin kanssa.

Kiitos tiedosta! Pitää laittaa hankintalistalle. Se on tuo sininen ovaali nappi?

exfatman
01.10.2014, 19.30
Joo just se sininen nappi, mutta ei se iltaisin nielaistava versio.
Siisti asennus, ei jää antureita näkyviin ja jos kiinnittää kakspuolisella teipillä, niin ei edes nippusiteitä jää näkyviin.

Sininen Aasi
04.10.2014, 21.27
Ambit3 toimii hyvin wahoo bt-kadenssisensorin kanssa. Asennus otti aikaa pari minuuttia, sisältäen paketin aukaisun, nippusiteellä kiinni kampeen (tarralla saa tasaiseen kiinni tasaiseen kampeen) ja paritus kellon kanssa. Laite valmis treeneihin.
Kunhan ensi keväänä markkinoille tulee edullisia bt-wattimittareita, niin siihen asti on pärjättävä tällä yhdistelmällä.
Tuota, täällä laite lähettää kellolle nollanopeusdataa joten sillä ei tee tällä hetkellä mitään (kadenssi toki toimii). Toimiiko sulla oikeasti ja jos toimii niin mikä firmis Wahoo RPM:ssä on?

Täällä android + Wahoo Util ilmoittaa 2.0.8 ja valmistajan mukaan nopeusdatabugi pitäisi olla ko. versiossa korjattu. Vaan kun ei ole.

nikobiker
05.10.2014, 16.10
Mitä kivijalkakauppoja on pääkaupunkiseudulla, josta sais tarvikkeita Polarin mittareihin? Varuste.net ainakin on. Tarvelistalla ois H2-sykevyö, W.I.N.D.-kadenssianturi sekä twist lock -pidike mittarille.

exfatman
05.10.2014, 19.04
Firmistä en ole tarkastanut. Uskon väitteesi nolla nopeusdatasta, koska eihän toi rpm sensori käsitykseni mukaan lähetä mitään muuta kuin kadenssia. Laitteeni toimii oikeasti, tosin verrattuna aikaisempaan suunnon kadenssianturiin verrattuna (se olisiko ollut aikanaan mavicin tekemä laite) wahoolla tuntuu olevan 1-2 sek pidempi viive.
Ambit3 kanssa paritus onnistui kun valitsi bike podin. Cad pod paritus ei toiminut eka yrityksellä, enkä ole myöhemmin yrittänyt. Parin päivän päästä seuraava treeni sisällä, niin voin silloin kokeilla uudestaan.

siis käytössäni on wahoon cadence only

Ynnykkä
31.10.2014, 16.53
Iltapäivää. Välttämättä ei ihan suoraan asiaan kuulu, mutta.. Mikä sykevyö olisi laadultaan paras ja toimintavarma? Polar, Suunto, Garmin? Itsellä Garminin ja välillä huutelee eioota- matkalla? Toki myös pesen sitä säännöllisin väliajoin, mutta ainakaan kosteana se ei tuunnu ottavan sykettä kunnolla. Onko tietoa käykö tuo sama "nappi" mekanismi muihin ja osaa yhdistää vyön mittariin?

CamoN
31.10.2014, 19.41
Omassa käytössä Wahoo Fitnessin ANT+ -vyö on toiminut todella hienosti, eli käytännössä vanhempi versio tästä BT/ANT+ -vyöstä (https://www.bike-components.de/en/Wahoo/TICKR-Pulsgurt-fuer-Smartphones-Smartwatches-mit-Bluetooth-oder-ANT-p39377/). Vuoden ajalta muistan yhden tapauksen kun vyö mittasi selvästi oikeaa korkeampia lukemia ja yhden tapauksen kun se lopetti mittaamisen hetkeksi kesken harjoituksen. Kummankin tapauksen jälkeen käytin samaa paristoa vielä pitkään, eli kyse ei ollut heikosta jännitteestä.

On ollut todella huoleton käyttää. Riippuu tietysti paljon käyttäjän ihostakin, mutta lopetin vyön kastelun ennen harjoitusta alkukesästä ja se on toiminut kuivanakin hyvin. Ja jos esimerkiksi lähti kisamatkalle pukemalla ajokamat ja sykevyön päälle jo kotona, ajotietokone sai yhteyden sykevyöhön parin tunnin ajomatkan jälkeen aina ilman mitään säätämistä.

Ynnykkä
31.10.2014, 22.36
Sinihammasta en tarvitse. Ottaahan se muutenkin yhteyden mittariin. Ilmeisesti tuo passaisi minun tapauksessani. Toki jostain ulkomailta voisi saada halvemmalla http://www.verkkokauppa.com/fi/product/5169/dfkrc/Wahoo-Soft-Heart-Rate-Belt-sykeanturi#product-description

CamoN
01.11.2014, 10.25
Tuo on juurikin sama vyö kuin minulla. Enpä uskaltanut kuvitella että Verkkikseltä löytyy.

Jampuli
01.11.2014, 14.16
ostin suunon ambit3 niin miten siihen saa päälle sen että kello hälyttää kun syke tippuu liian alas tai ylös?

Ynnykkä
01.11.2014, 14.23
Eipä tosin näytä olevan tällä hetkellä saatavissa. Pitänee odotella.

Ynnykkä
01.11.2014, 15.27
Joku helv.. vika, kun ei yhdistä Applea Garminiin ant+ stickin kautta. Jelppiä tarvisi, mutta ei taida osata auttaa kuin Garminin oma sivusto. Ant+ Stick paikallaan USB liitännässä ja itse mittarissa on automaattinen yhdistäminen. Kyrsityttää.

Pumafi
06.11.2014, 10.33
Suunto Ambit 3 + Movescount App for Android Lollipop tulossa maaliskuussa 2015

Halloo halloo
06.11.2014, 20.15
Quest yskähtelee. Mittailin istuessa ja yli 160 sykkeitä tarjoaa. Paristot vaihdettu mittariin ja vyöhön. Olisiko vinkkiä mistä etsiä vikaa?

marco1
06.11.2014, 20.45
Vyö saattaa olla rikki jos ei "lätkien" puhdistuksella toimi ja patterinvaihto ei auta. Vyöt kestää mitä kestää, tuurilla pitkääkin.

JKK
06.11.2014, 21.01
Tässä yhden kellosepän kertomaa, huoltavat molempia merkkejä. Suunnossa on heikot rannekkeet ja huonosti toimiva sykevyö (sykevyön voin itsekin allekirjoittaa, takuu aikana niitä vaihdettiin kaksi). Katotaan miten Polar kestää.

Ski
06.11.2014, 21.21
Garmin 510 ja Polar V800 yhteiskäytössä ja Polar hakkaa mennen tullen säännöllisellä sykemittauksen toiminnalla.
Ei voi käsittää miten se voi olla noin vaikeaa Garminilla.... No, takuu toimii kuitenkin.

Halloo halloo
06.11.2014, 22.17
marco1 & JKK, kiitos vihjeistä. Sykevyötä olen pitänyt puhtaana. Käytön jälkeen käyttänyt suihkussa (siis pelkkä vyö, ei vyön mittariosaa), jopa ohjeen mukaan toisinaan pessyt koneessa (housujen taskussa tai pesupussissa). Laitoin myös Suunnolle viestiä. Vastannevat 72h kuluessa.

marko.k
06.11.2014, 22.23
H7 vyön ja mittarin kanssa voi myös käydä suihkussa :cool:
kerran on jäänyt sykkeet mittaamatta mutta päivityksestä johtuva bugi. V800 siis käytössä.

Velluz
07.11.2014, 00.07
H7 vyön ja mittarin kanssa voi myös käydä suihkussa :cool:
kerran on jäänyt sykkeet mittaamatta mutta päivityksestä johtuva bugi. V800 siis käytössä.
Mittailet aina sykkeen suihkussa, paitsi sen yhden kerran?

Halloo halloo
07.11.2014, 19.43
Ihan kiitettävän sutjakkaan vastasivat. Kuittia vastaan lupasivat uuden vyön.

marko.k
07.11.2014, 22.31
Mittailet aina sykkeen suihkussa, paitsi sen yhden kerran?

No en. Edellä mainittu sanoi käyttävänsä vyön suihkussa. En siis käytä mittaria suihkussa vaan pesen sen hanan alla samalla kun pesen vyön. Syke jäi mittaamatta yhdellä lenkillä päivitys bugin vuoksi. Tuli taas kirjoitettua epäselvästi :rolleyes:

Ynnykkä
12.11.2014, 21.16
Myydäänkö vöitä erikseen, vai pitääkö aina ostaa myös se "patterivekotin" samassa?

supertele
12.11.2014, 21.23
Vähän helpottaisi, jos kertoisit mistä merkistä ja mallista on kyse.
Ainakin Suunnolta saa muistini mukaan pelkkiä vöitä.

Ynnykkä
19.11.2014, 15.37
Garmin 910

willes
19.11.2014, 15.51
Myydäänkö vöitä erikseen, vai pitääkö aina ostaa myös se "patterivekotin" samassa?

myydään.

Hääppönen
11.01.2015, 10.21
Onko muilla ollut ongelmia Polar 600X:n kanssa pariston vaihdossa. 20 sentin kolikolla auki vääntäessä aukesi 45 astetta nätisti, loppumatkaa ei kevyellä väkivallallakaan. Vaati isompaa väkivaltaa auetakseen. Nyt on mittari osittain pas*ana... Pidän tätä suunnitteluvirheenä. Kyllä pitäisi aueta normaalilla voimalla. :mad:

Joenranta
16.01.2015, 21.14
Minulla on Suunto Quest toiminut oikein hyvin. Movescount.Com on hyvä palvelu, joka antaa monenlaista tietoa liikuntasuorituksesta; kesällä pyöräilystä ja talvella hiihdosta

arctic biker
17.01.2015, 06.36
Onko muilla ollut ongelmia Polar 600X:n kanssa pariston vaihdossa. 20 sentin kolikolla auki vääntäessä aukesi 45 astetta nätisti, loppumatkaa ei kevyellä väkivallallakaan. Vaati isompaa väkivaltaa auetakseen. Nyt on mittari osittain pas*ana... Pidän tätä suunnitteluvirheenä. Kyllä pitäisi aueta normaalilla voimalla. :mad:
Mitä noita kolikolla auki käännettäviä patterikotelon kansia ollut niin alle 45 astetta on avaamiseen piisannut. User error?

Hääppönen
17.01.2015, 08.18
Mitä noita kolikolla auki käännettäviä patterikotelon kansia ollut niin alle 45 astetta on avaamiseen piisannut. User error?
Täysin mahdollista. Harvoin tehtävissä hommissa muisti voi luistaa. Ei auennut 45 asteen kiertämisen jälkeen kansi millään keinolla.

Halloo halloo
17.02.2015, 19.03
Suunto, kolmas sykevyö tulossa. Ensimmäinen ja nyt tämä käytössä oleva toinen tarjosivat omituisia sykkeitä -> meiliä Suunnolle kuvakaappauksen kera oudoista sykelukemista. Suunnolta ei nikottelua, vaan kertoivat seuraavana tilanneensa uuden. Toinen oli käytössä vajaan puoli vuotta. Vyön olen pessyt silloin tällöin pesupussissa pesukoneessa, jokaisen treenin jälkeen vähintään huuhtelu. Ehkä se tästä.

Nana
30.04.2015, 19.20
Ekaa kertaa oli sykemittari (Polar M400) mukana lenkillä. Vielä antibiootti jatkuu, mutta uskaltauduin pienen, reilu 10km lenkin heittämään. Mittari näyttää, että siinä tuli pvän treeneistä 105%, tavoitteet saavutettu ja niinpoispäin. Olenkohan säätänyt sen väärin? Laskin muuten maksimisykkeen siihen laskukaavalla iän mukaan. Varmaan luotettavampi tulis rasitustestillä.

Oulunjulli
30.04.2015, 20.23
RCX3 lähti remppaan, oikea alempi nappi katosi ja koloa katellessa en keksi miten se siellä on ollut tähän asti. Jospa tuo tulisi takuuseen takaisinkin kun ei mielestäni ole ottanut osumaa mihinkään. ..sinänsä ärsyttänyt koko ostos kyllä koko ajan, typerä ranneke, rumakin.

orc biker
02.05.2015, 04.41
Ekaa kertaa oli sykemittari (Polar M400) mukana lenkillä. Vielä antibiootti jatkuu, mutta uskaltauduin pienen, reilu 10km lenkin heittämään. Mittari näyttää, että siinä tuli pvän treeneistä 105%, tavoitteet saavutettu ja niinpoispäin. Olenkohan säätänyt sen väärin? Laskin muuten maksimisykkeen siihen laskukaavalla iän mukaan. Varmaan luotettavampi tulis rasitustestillä.
Se on se aktiivisuusmittari niin kuin niissä fitness-rannekkeissa. Se riippuu valitusta tasosta. Jos on alin taso valittuna, niin pari kertaa jääkaapille melkein jo riittää. Katso ohjekirjasta tai netistä, mitä se tarkalleen kuvaa.

Maksimisyke kannattaa ehdottomasti hakea itse. Iän mukaan arviointi ei välttämättä yksilön kohdalla toimi edes sinne päin. Esim. minun todellinen maksimini heittää n. 25 lyöntiä siitä kaavan antamasta arviosta. En luonnollisesti ole kaavaa ikinä käyttänyt. Etsi jokin jyrkkä mäki ja lämmittelyn jälkeen juokse tai sauvakävele (tai paremminkin loiki kuin hiihtäjät) siinä maksimit. Pyöräillessä (edes maastossa mäkiä) ihmiset harvemmin tavoittavat ihan samoja lukuja, vaan jäävät muutaman lyönnin. Sen takia esim. ne kuntopyörätestit eivät anna ihan oikeaa tulosta, mutta sen sijaan juoksumatolla (etenkin kallistettuun sauvat kädessä) tehtävät testit alkavat jo antaa, koska niissä saa enemmän käytettyä isoja lihaksia (ja siten hapenkulutus kasvaa).

Jos et halua vetää täysillä, niin vedä tosi kovaa ja lisää lukuun 5-10 lyöntiä sen mukaan, miten tuntui olevan vielä vara kiristää ja miten syke tuntui nousevan.

noniinno
02.05.2015, 07.45
Nana: Jos haluat harjoitella tavoitteellisesti, kannattaa hakea sykerajat pyöräergometritestillä ammattitaitoisen testaajan kanssa. Maksimisykkeen tietäminen ei ole sitten niin tärkeää. Maksimi kun vaihtelee olosuhteiden, päivän kunnon ym. Mukaan.

Nana
02.05.2015, 11.54
Se on se aktiivisuusmittari niin kuin niissä fitness-rannekkeissa. Se riippuu valitusta tasosta. Jos on alin taso valittuna, niin pari kertaa jääkaapille melkein jo riittää. Katso ohjekirjasta tai netistä, mitä se tarkalleen kuvaa.

Maksimisyke kannattaa ehdottomasti hakea itse. Iän mukaan arviointi ei välttämättä yksilön kohdalla toimi edes sinne päin. Esim. minun todellinen maksimini heittää n. 25 lyöntiä siitä kaavan antamasta arviosta. En luonnollisesti ole kaavaa ikinä käyttänyt. Etsi jokin jyrkkä mäki ja lämmittelyn jälkeen juokse tai sauvakävele (tai paremminkin loiki kuin hiihtäjät) siinä maksimit. Pyöräillessä (edes maastossa mäkiä) ihmiset harvemmin tavoittavat ihan samoja lukuja, vaan jäävät muutaman lyönnin. Sen takia esim. ne kuntopyörätestit eivät anna ihan oikeaa tulosta, mutta sen sijaan juoksumatolla (etenkin kallistettuun sauvat kädessä) tehtävät testit alkavat jo antaa, koska niissä saa enemmän käytettyä isoja lihaksia (ja siten hapenkulutus kasvaa).

Jos et halua vetää täysillä, niin vedä tosi kovaa ja lisää lukuun 5-10 lyöntiä sen mukaan, miten tuntui olevan vielä vara kiristää ja miten syke tuntui nousevan.

Valitsin kunnoksi regular, kun seuraava tais olla jo excellent tms. Jep, sain jyrkässä, mutta lyhyessä mäessä vain n. 160 nousemaan, vaikka poljin täysiä mäen juurelle, nollasin vauhdit ja lähin runnomaan ylös mäkeä. Keuhkot tuntui kyllä hetken aikaa olevan kitalaessa ja pumppu pompotti, muttei ton isompia lukemia kertarykäsyllä tullut.
Salilla säkin armoton paukuttamimen polvi-kiertopotkuin ja nyrkein tosi kovalla intensiteetillä nostaa kyllä nopeasti sykkeen. Pitäs testata mitä siellä saa tulokseksi. Ja toi mäkijuoksu on kans hyvä idis.

orc biker
02.05.2015, 13.14
Napa: Jos haluat harjoitella tavoitteellisesti, kannattaa hakea sykerajat pyöräergometritestillä ammattitaitoisen testaajan kanssa. Maksimisykkeen tietäminen ei ole sitten niin tärkeää. Maksimi kun vaihtelee olosuhteiden, päivän kunnon ym. Mukaan.
Mutta sama pätee myös ergometritestiin, että pitää olla samanlainen päivä kuin edellisellä kerralla. Siihenkin pitää valmistautua kunnolla kuin kilpasuoritukseen, että tulee hyödyllistä ja vertailukelpoista tietoa. Ei se siinä eroa maksimisykkeen selvittämisestä omin voimin.

noniinno
02.05.2015, 17.50
Mutta sama pätee myös ergometritestiin, että pitää olla samanlainen päivä kuin edellisellä kerralla. Siihenkin pitää valmistautua kunnolla kuin kilpasuoritukseen, että tulee hyödyllistä ja vertailukelpoista tietoa. Ei se siinä eroa maksimisykkeen selvittämisestä omin voimin.

Pyöräergometritestin tarkoitus ei ole selvittää maksimisykettä, koska se ei ole harjoittelun kannalta kovin tärkeä tieto muuten kuin ehkä Polarin sykerajojen asetuksessa. Sen sijaan sykelukemien löytäminen eri harjoittelualueelle on tärkeää, jos haluaa johdonmukaisesti jotain tiettyä ominaisuutta, esim. peruskuntoa. Maksimisyke ei nouse kovin dramaattisesti harjoittelun myötä, sen sijaan kunto nousee ja sen mukana sykealueet ja harjoittelutehot muuttuvat. Sykemittarilla rajat ovat parhaimillaankin vain arvioita, vaikka mittareiden väitetäänkin oppivan tuntemaan käyttäjänsä. Se kai se kunnon testaamisen tavoite on, että osaisi suunnitella harjoitteluaan päästäkseen kuntotavoitteeseensa. Lajiharjoittelussa kannattaa luonnollisesti käyttää lajinmukaisia sykerajoja. Mutta en ala tästä asiasta väittelemään, sauvajuoksemaan vaan, se on muutenkin hyvää vaihtelua pyöräilylle.

orc biker
02.05.2015, 21.02
Pyöräergometritestin tarkoitus ei ole selvittää maksimisykettä, koska se ei ole harjoittelun kannalta kovin tärkeä tieto muuten kuin ehkä Polarin sykerajojen asetuksessa.

Ei varsinaisesti ole, mutta kyse olikin valmistautumisesta. Yhtä lailla pitää saada kunnon suoritus, eikä esim. paikat ihan tukossa, koska se näkyy tuloksissa. Sanoit, että maksimisyke vaihtelee päivän mukaan, mutta niin vaihtelevat kaikki muutkin. Siksi pitää valmistautua aina kunnolla kuntotestiinkin, että tulisi vertailukelpoisia tuloksia.

Mitä tärkeyteen tulee, niin maksimisyke on minusta tärkeä tieto, koska se auttaa arvioimaan harjoituksen tehoja etenkin siellä asteikon yläpäässä ja etenkin ihmisillä, jotka eivät ravaa jatkuvasti testiasemalla. Esim. tuon sykemittarin kanssa se auttaa sykerajojen määrittämisessä. Samoin itse saan siitä apuja sen arviointiin, että miten hyvin sain tehoja irti. Jos vedän vaikka mäkitreenin ja huomaan, että sykkeet eivät nouse ihan odotetusti, niin siitä voi päätellä jotain päivän vireestä.

Nana
03.05.2015, 17.01
Toi on sykemittari on kyllä tosi hyödyllinen apuväline ja motivoija, vaikka mulla ehkä tuli hieman alakanttiin se kuntotaso laitettua ja se ei vaatinut niin paljon, kun varmaan voisi, niin siitä huolimatta oli ilahduttavaa saada hyvää palautetta ja ennenkaikkea tuntuu, että en ensi kerrallakin on sitten ylitettävä se vaadittu taso, ettei tule seuraava palaute 105% sijasta 50% päivän tarvittavasta treenistä.

Nana
09.05.2015, 14.39
Tulen juuri salilta. Yritin saada sykettä nousemaan niin ylös kuin mahdollista, mutten onnistunut saamaan kuin vähän päälle 170 (en nyt muista tarkkaa). Hakkasin säkkiä ja huidoin 8kg kahvakuulilla. Täytyy yrittää vielä ylämäkijuoksua.
Voi kai se olla, että on ehtinyt kunto rapistua tässä, eikä vaan paukut riitä saamaan niin ylös kuin se voisi nousta. Hengästynyt kyllä olin noiden riuhtasuiden jälkeen oikeen hyvinkin, mutta pulssi vaan ei nouse samaa tahtia kuin hengitys kiihtyy. Paska kunto kai se on diagnoosi. Oli tossa taukoa ihan säännöllisessä treenaamisessa joitain kuukausia, jolloin huomattavasti kevyempää liikuntaa.

orc biker
09.05.2015, 14.46
Tulen juuri salilta. Yritin saada sykettä nousemaan niin ylös kuin mahdollista, mutten onnistunut saamaan kuin vähän päälle 170 (en nyt muista tarkkaa). Hakkasin säkkiä ja huidoin 8kg kahvakuulilla. Täytyy yrittää vielä ylämäkijuoksua.

Pienet lihakset vievät vähemmän happea, joten syke ei nouse niin ylös. Hiihto tai sauvajuoksu ylämäkeen on tehokkain keino nostaa sykettä mahdollisimman paljon. En ainakaan keksi mitään monipuolisemmin isoja lihaksia kuormittavaa. Ilman sauvojakin pääsee lähes samaan, kun isot reisilihakset tekevät töitä ja kädetkin vähän sentään viuhtovat.

IncBuff
09.05.2015, 14.50

Pitää saada sekä ylä- että alakropan isot lihakset liikenteeseen, että syke nousee lähelle maksimia. Mä saan pyörän selässä nippa nappa 180 tauluun, mutta hiihtäen kovaa ylämäkeen menee 190 rikki suhteellisen helposti kuten myös juoksemalla ylämäkeen tai portaita.

Nana
09.05.2015, 17.14
^ Ok, mä tein suora-polvipotku-kiertopotku-kahvakuula (jalkojen väliin, kyykistys ja takas ylös kädet rintojen korkeudelle) .ja kuvittelin, että sillä sais riittävästi tehoa koko kropasta irti, mutta ei. Ehkä jos ois laittanut kilon painot nilkkojen ympärille potkuja varten niin ois voinut nousta paremmin.
Tuntuu lihaksissa kyllä kun vedin aika monta sarjaa tunnin aikana, vaikka loppuaikaa en enää sata lasissa.

Nana
09.05.2015, 17.22
Teen seuraavaksi sen ylämäki/porrasjuoksun. Oon yrittänyt vältellä juoksemista ton nilkan takia (kulumaa), mutta eipä tollasilla mm. kerran rykäisyillä ole vaikutusta suuntaan tai toiseen.
Täytyy kyllä nostaa omaa kuntoa samalle tasolle, kuin se oli vielä jokin aika sitten. Häiritsee kun huomaa, että kunto laskenut.

Nalho
09.05.2015, 17.58
Pienet lihakset vievät vähemmän happea, joten syke ei nouse niin ylös. Hiihto tai sauvajuoksu ylämäkeen on tehokkain keino nostaa sykettä mahdollisimman paljon. En ainakaan keksi mitään monipuolisemmin isoja lihaksia kuormittavaa. Ilman sauvojakin pääsee lähes samaan, kun isot reisilihakset tekevät töitä ja kädetkin vähän sentään viuhtovat.

Soutuergo on myös kova sana kun koetetaan saada tehoja irti oikein tosissaan.

arctic biker
09.05.2015, 17.58
Tourissa eli Saksan maan lehdessä oli kunto/testiliite aikoinaan ja jutussa eimaksimisykettä vaan tämmöistä. Ohjeistettiin ajamaan 30 min niin lujaa kuin jaksat mutta pystyen vauhdin pitämään samana suorituksen ajan. Myönsivät sivulauseessaan ettei niin helppo testi... Suorituksen keskisyke oli sitten se perusarvo. Välillä Tolosenmäki-Onkamo ois uutta ja tasaista asfalttia mutten taija enää
viitsiä. Kunhan ajelen.

hannupulkkinen
09.05.2015, 21.19
Minä taas saan pyörällä sykkeet korkeammalle kuin hiihtäen. Se edellyttää kuitenkin, että kadenssi on siinä 110 tienoilla. Ehkä kyse on voimantuoton kestosta. Hiihtäen sekä perinteisellä, että vapaalla voimantuottosykli on pidempi kuin nopeassa pyörityksessä. Täysillä ylämäkeen korkealla kasenssilla tuottaa noin kymmenen lyöntiä korkeamman maksimisykkeen kuin hiihto tai sauvakävely.Kolme maksimivetoa parin minsan palautuksella niin kunnosta riippuen joko toinen tai kolmas veto tuottaa korkeimman sykkeen. Juoksulla en ole kokeillut muutamaan vuoteen maksimeja testata.

Nana
09.05.2015, 22.44
Unohdin sit käynnistää harjoitus tallennuksen päivällä, kun testailin sykettä ja vedin treenit perään. En näe nyt muuta, kuin, että joku tunti on riehuttu, reilu 1200 kcal kulutettu ja reilu 4000 askelta. onpas monta askelta. En saa sykettä enää näkyviin harjotuksen ajalta.

Halloo halloo
10.05.2015, 00.40
Unohdin sit käynnistää harjoitus tallennuksen päivällä, kun testailin sykettä ja vedin treenit perään. En näe nyt muuta, kuin, että joku tunti on riehuttu, reilu 1200 kcal kulutettu ja reilu 4000 askelta. onpas monta askelta. En saa sykettä enää näkyviin harjotuksen ajalta.

Sun sydän on tiltannut. Uusi tilaukseen.

Nana
10.05.2015, 11.41
^

Heh, voi olla. Oiskohan CRC:llä tehokkaampia sydämmiä?
En oo ikinä seuraillut askelia ja kaloreita treenatessa niin ei osaa sanoa mikä on normaalimäärä. Kyllä tossa eilisessä varmaan ihan riittävästi oli treenin kannalta, vaikken sykettä saanutkaan nousemaan niin paljon kuin oletin sen nousevan.

V1l1
10.05.2015, 20.23
Noihin askelmääriin ei kyllä ole luottaminen. Itselläni polar v800 ja välillä on ihan päättömiä lukemia vaikka olisit istunut päivän töissä ja vielä illalla kotona tietokoneella. Riittää kun kättä heiluttelee tms. Näihin olisi myös ihan mukava saada polarilta tietoa että kuinka luotettavia nuo todellisuudessa on ja minkälaisen kiihtyvyyden jne. laite vaatii että askel rekisteröityy.

BONK
10.05.2015, 20.41
Soutuergo on myös kova sana kun koetetaan saada tehoja irti oikein tosissaan.

Näin on myös omalla kohdalla. Maksimisykkeet löytyy Concept 2:lla.

Nana
10.05.2015, 20.43
^^
Ei varmaan, mutta ei ton eilisen kannalta itselle ole merkitystä oliko niitä 4000 vai vähemmän.
Paljon niitä kyllä tuli eilen, kun rummutin säkkiä niin nopeaa kuin pystyin ja samalla steppasin samaa tahtia tehostaakseni sykkeen nousua ja ottaahan tuo potkuistakin askeleet, että on niitä väkisinkin tullut melkoinen määrä, kun tein tosi monta sarjaa.
Tänään kävin palauttavan n. 15km (300kcal) lenkin. Tankkailen myös, että pysyisi nämä kilot matkassa mitä on.
Täytyy vähän seurailla joskus sitä askelmittausta, että miten tarkkaan se mittaa. Kyllä kai lähes kaikki askelmittarit muita tärähdyksiäkin saattaa laskea.

Muoks. olin taas hidas ja BONK ehti väliin.

noniinno
10.05.2015, 21.55
Kuntotestissä polkupyöräergolla sain tammikuussa maksimiksi 196. Sen jälkeen maksimi fillarilla 184, ja olen kyllä tosissaan yrittänyt useita kertoja. Muuten testin sykerajat tuntuvat pitävän paikkansa. Missä vika?

Nana
15.05.2015, 20.56
Hei, arvatkaas mitä. Tämänpäiväisellä Hi5bikes-reissulla oli yllätyksekseni pamahtanut 200 rikki. En jostain syystä saa enää näkyviin kun jotain kalori ja askeltietoja, mutta vilkaistessani mittaria kotiin palattua niin ylin syke oli, olikohan 205 vai jopa enemmän. Miten se on mahdollista kun en tällä kertaa edes yrittänyt nostaa sykettä? Ajoin kyllä kuin viimeistä päivää paikoitellen ja hmm. olihan siellä aika jyrkkiä mäkiä, jos oon niiden perään vielä luukuttanut oikein urakalla niin kaipa se on mahdollista. Takas tullessa oli vielä painava reppu selässä. En kuitenkaan hengästynyt läheskään niin kovasti kuin sisätreeneissä, missä yritin nostaa sykettä siksi tuli yllätyksenä noin korkea ylin syke. Mittari sanoo, että 245% päivän tarvittavasta liikuntamäärästä tuli tuon vajaan 3h aikana mitä sykevyö oli paikallaan. Itse ajoon kauppareissuineen meni ehkä tunti. En muistanut edes kaupassa laittaa tallennusta tauolle.

arctic biker
15.05.2015, 21.07
Oiskoon joku sähkölinjan alitus syynä? Silloin kun viimeksi noita oikein käytin niin Rovaniemen Pöyliövaaralla linjan lähentely tuotti aikamoisia arvoja. Nytte vasta harkihen Polarin hankintaa, sattumoisin saman kuin sulla Nana... Toki noita on vuosien varrella ollut, näitä perustason mittareita mutta ny ikäännyttyäni vois jotain luotettavaa hommata. Ainakin motiivilla etten ny tänään mettään mee, arvot on ylirasituksen puolella.

JackOja
15.05.2015, 21.21
Ajopaidan (teknisen ajopaidan) lepattaminenkin tekee joskus noita mahtisykkeitä.
Kannattaa myös kokeilla hangata anturia vinhasti kädellä kun mittaus on päällä, jännää.

orc biker
15.05.2015, 23.23
Hei, arvatkaas mitä. Tämänpäiväisellä Hi5bikes-reissulla oli yllätyksekseni pamahtanut 200 rikki. En jostain syystä saa enää näkyviin kun jotain kalori ja askeltietoja, mutta vilkaistessani mittaria kotiin palattua niin ylin syke oli, olikohan 205 vai jopa enemmän. Miten se on mahdollista kun en tällä kertaa edes yrittänyt nostaa sykettä?

Mittari bugasi. "Piikit" ovat hyvin tavallisia syinä yleensä liian vähäinen hikoilu (suola johtaa sähköä), keinokuituinen paita (staattinen sähkö häiritsee signaalia), voimajohdot (häiritsevät signaalia).

Nana
16.05.2015, 13.35
Okei, lienee hyvin todennäköistä tuo bugaus. Onhan siellä kai kaikenlaista sähkölinjaa ja vieressä menee metrorata, joten sillä se varmaan selittyy. Olisin kyllä ihan mielelläni ajatellut ajaneeni niin kovaa, että siksi nousi syke noin hurjasti :rolleyes:

Halloo halloo
16.05.2015, 14.49
Mulla käytössä Suunto ja kolmas vyö. Aiemmat kaksi alkoivat ilmoitella outoja sykkeitä yleensä jo heti treenin alussa. Nyt tuntuu pitävän kutinsa. Kiitettävästi Suunto vastaili meileihin, kun vielä laitoin kuvakaappausta sykkeistä meileihin mukaan, niin eivät kyseenalaistaneet vöiden temppuiluja.

JaniM
16.05.2015, 14.51
H7:ssa, tai osassa niistä on silkka valmistusvirhe, jota valmistaja peittelee höpöttämällä jopa että anturi pitäisi vetää märän! paidan päälle.

Alla esimerkki H7:n "ominaisuuksista"
http://i8.aijaa.com/t/00353/13838485.t.jpg (http://aijaa.com/BQ0Twa)

Hääppönen
16.05.2015, 17.47
Kysytään nyt täältä, onko jotain kikkaa, jolla Polar Protrainer 5 -ohjelman saisi toimimaan Applessa? Sinänsä outoa, että tarjoavat vain Wintoosaa käyttikseksi nykypäivänä...

hannupulkkinen
16.05.2015, 18.21
Nytte vasta harkihen Polarin hankintaa, sattumoisin saman kuin sulla Nana... Toki noita on vuosien varrella ollut, näitä perustason mittareita mutta ny ikäännyttyäni vois jotain luotettavaa hommata. Ainakin motiivilla etten ny tänään mettään mee, arvot on ylirasituksen puolella.
Mulla on sama motiivi hankkia kunnollinen mittari, jossa on palautumisen seuranta sykevälimittauksen kanssa. Pitkään tutkittuani sekä Polarin V800 että Suunnon Ambit kolmosta olen päätynyt jälkimmäiseen. Onpahan kokonaan suomalainen ja kalenterisivut ovat Polaria paremmat. Nyt vain taistelen itseni kanssa hankinkon Sport vai Peak-mallin. Vaellusharrastukseni takia taidan päätyä jälkimmäiseen lähinnä tallennustilan takia. 50 euroa kalliimpi, mutta hyvä juuri vaelluksilla. Siellä riittä minuutin tallennusväli ja parin viikon sykkeet sekä reitit saa samaan tiedostoon. Polari ei tähän taida kyetä.

pulmark
16.05.2015, 19.55
Kysytään nyt täältä, onko jotain kikkaa, jolla Polar Protrainer 5 -ohjelman saisi toimimaan Applessa? Sinänsä outoa, että tarjoavat vain Wintoosaa käyttikseksi nykypäivänä...

Minä olen saanut PPT5 toimimaan MacBookissa asentamalla OSX rinnalle Linuxin ja Windows-emulaattorin (Wine) tai sitten Windoozen. Jos käytössäsi on mittari joka käyttää IrDA datan siirto, niin Applen käyttikset ei ole IrDA standardin mukaisia ja sellaista USB-IrDA himmeliä en ole löytänyt joka olisi PPT5 yhteensopiva.

Kenties pelkän PPT5 saisi toimimaan myös Applen OSX käyttiksessä jollain Windows-emulaattorilla (Winebottler?) , mutta datan siirto mittarilta koneelle on ongelma.

Hääppönen
17.05.2015, 07.26
Kiitos pulmarkille tästä selvityksestä! IrDA käytössä. Oma elämä pyörii hyvin, kun on Windows 7 pöytäkoneessa, mutta the Nainen vaihtoi Appleen ja haluaisi omat ajelunsa sille koneelle. Koska en ole tekninen nero näissä asioissa, tykkään pitää asiat yksinkertaisina. Minulla Windows 8.1 tabletti, jossa USB-portti ja ajattelin, että hän voisi tallentaa harjoituksensa sinne. Latasin polarin ohjelman tablettiin, mutta aina kun yrittää siirtää tietoja mittarista tablettiin, tulee muutamassa sekunnissa ilmoitus koneen havaitsemasta virheestä ja tabletti sammuttaa itsensä ja käynnistyy uudelleen. :mad: Eli ei onnistu. :seko: Huoh. (ps. Polarin CS 600X käytössä molemmilla).

Nana
05.06.2015, 20.04
Kokeilin tänään huvikseni matkamittarin ja sykemittarin lisäksi laittaa iPhonen trackin ohjelman tallentamaan lenkkiä, jotta näen miten se toimii. No matkamittarit sun muut näyttää 25km, av. speed 24km/h, max 40.5km/h jne, mutta iphonen tracking näyttää av. speediksi 12km/h :seko: ja maksimikin oli joku 32km/h
Ei nyt taida olla ihan kaikki tarpeellinen säädettynä siihen. Ei sillä, ihan hyvin olen pärjännyt noilla sykemittareilla ja ajotietokoneilla. Semmonen ois kiva, mikä opastais, joku navityyppinen härveli :D. Tänäänkin seikkailin jossain Lepuskissa ihan pihalla missä meen kun en siellä fillarilla ole käynyt ja radan vartta ei päässyt edes perille asti. Luulin, että vasta ihan Sellon kohdilla joutuu koukkaamaan, jotta pääsee jatkamaan taas rataa pitkin.

Jiiaa
09.06.2015, 14.55
Kysyn nyt täältä kun en itse ole saanut tietoa mistään kaivettua.. Tietääkö joku jotain muuta ranteesta mittaavaa mittaria kuin PulseON, joka myös toimisi sports trackerin kanssa windows phonella? PulseONissa on vissiin se huono puoli että se ei näytä sykettä jatkuvasti vaan joutuu painamaan nappia että sykkeen saa näkyviin.. Tämä ei ole mahdollista

Gnsta
16.06.2015, 16.29
Täytyy jakaa tänne hyvä kokemus Suunnosta.

Olen ennen Ambit ensimmäistä versiota ollut Polarin käyttäjä. Polarilla on huolto ollut omien ja ystävien kokemusten mukaan tosi hyvä.

Tässä kuitenkin kun omasta Ambitista alkoi akku heikentyä (jo noin vuosi sitten). Päätin viikko sitten mennä Suunnon pikahuoltoon viemään ks. laitteen akun vaihtoon. Huoltomies sanoi että pitää tilata tehtaalta akku. Hölmistyneenä kysyin että kuinkas kauan se kestää? Noin tunnin sanoi huoltomies ja vinkkas seinän taakse. Sanoin että ok, teen jotain muuta sillä aikaa. Hän aikoi laittaa SMS:n kun se on valmis. Odottelin yli 2 tuntia ja päätin mennä kyselemään. Ei ollut vieläkään akkua, huoltomies sanoi että käy potkimassa ja ilmoittaa kun valmis. Vastasin ok, käyn himassa välillä. Tekstari tuli n.30min päästä. Lähdin hakemaan sitten kelloa. Huoltomies naputteli konetta ja huollon hinta piti olla 50. Hän sanoi että vaihtoi näytönkin samalla. Kysyin että ai oliko se rikki? Hän meinas että eka mallissa on ollu jotain näyttö ongelmaa. Ite en tosin tätä ollut huomannut.

Sanoin että se akku meni aika nopeesti huonoksi mutta olen nitkuttanut sillä vielä vuoden ja se 300 latausta oli kyllä täynnä jo silloin, ettei kai menny takuuseen. Huoltomies sanoi, noh nyt sen saat sitten. Aloin maksamaan huoltoa ja tungin korttia kortinlukijaan. Huoltomies sanoi, ei se toimi! Kysyin että okei no mitäs nyt sitten tehdään?? Hän sanoi; Hyvää viikonloppua vaan se on siinä !!! Mä siihen että, okei no kiitos ja hyvää kesää!

Pieni raha sinääsä mut ihan hauska ylläri, jäi hieman epäselväksi että miksi se ei maksanut mitään, oliko se koska kortinlukija oli sökö vai joku muu syy? En jäänyt riiteleen siitä. Hyvä kokemus, nyt mennää taas pitkään Ambitilla!!

Pitts
16.06.2015, 21.29
Ne tuntuu olevan huumoriporukkaa Suunnolla. Mulla vähän samansuuntaisia kokemuksia Suunto Observerin kanssa vuosia sitten. Takuu ajat sitten mennyt umpeen, kun yksi nappi sanoi sopimuksen irti. Sanoivat pistävänsä tekstariin mukaan hinta-arvion. Tekstari tuli, hintaa ei. Ihmettelin kelloa hakiessa, miksi hinta-arviota ei tullut? Vastaus: nokun ei maksa mitään! Sen jälkeen en ole muunmerkkisiä sykemittareit/urheilukelloja ostellut....

marco1
21.06.2015, 15.48
Päädyin sitten ostamaan tuon Firstbeat Athleten kun en tuosta Movescountista saa oikein omaan silmään mielekästä seurantaa sille mitä on tehty ja mitä kestää tehdä. Firstbeatin käyttöönotossa pientä kömpelyyttä (rekisteröinti + moves lataus onnistui muutaman säädön kautta) mutta nyt kuukausi/viikkonäkymästä (nimellä
Harjoitushistoria softassa) näkyy selkeämmin tilanne ja samalla tulee paikalliselle koneelle tiedot.
Softan tarjoamaa valmentajaa en ajatellut käyttää, ei näytä ymmärtävän muuta kuin kestävyysharjoittelua ja lepopäivät karkaa koko ajan kauemmaksi.

Monipuolisempi (ja kalliimpi n. 70e vs 300e/vuosi) Firstbeat Sports Individual oli 14vrk testikäytössä mutta en ehtinyt käyttää sitä kuin kerran tuona aikana niin jäi testaamatta nuo edistyksellisemmät toiminnot.

Sinänsä vähän korpeaa että tuon hintainen laite vaatii vielä lisäostoksia jotta saa kaiken irti.

am8119
04.10.2015, 23.10
Mulla on sama motiivi hankkia kunnollinen mittari, jossa on palautumisen seuranta sykevälimittauksen kanssa. Pitkään tutkittuani sekä Polarin V800 että Suunnon Ambit kolmosta olen päätynyt jälkimmäiseen. Onpahan kokonaan suomalainen ja kalenterisivut ovat Polaria paremmat. Nyt vain taistelen itseni kanssa hankinkon Sport vai Peak-mallin. Vaellusharrastukseni takia taidan päätyä jälkimmäiseen lähinnä tallennustilan takia. 50 euroa kalliimpi, mutta hyvä juuri vaelluksilla. Siellä riittä minuutin tallennusväli ja parin viikon sykkeet sekä reitit saa samaan tiedostoon. Polari ei tähän taida kyetä.

Mitäs kokemuksia Hannulle on kertynyt mittarista ?

Onko kellään tietoa milloin Ambit 4 tulee myyntiin ?

Nappulakenka
05.10.2015, 20.44
En tiedä on seuraavaa linkkiä esitelty täällä, mutta jos joku kamppailee Polar sykenanturin tunnistuksen kanssa, niin kannattaa vilkaista tämä Sleeprate.comin vinkki (https://www.sleeprate.com/troubleshoot_article/monitor-stopped-working-even-replaced-battery/). Tämä auttoi siis meillä. Puoliso tuossa kirosi kun M400:nen ei ole viimeiseen kolmeen lenkiin löytänyt sykettä. Mitasin H7 -sykeanturin pariston ja antoi vielä vielä reilut 3V eli kunnossa. Kokeilin tunnistusta puhelimella, ei toiminut siinäkään. Googlasin hetken H7:n yhteysongelmia ja päädyin edellä mainitulle sivulle. Tarkastin tuon plus-kontaktin ja sehän oli vääntynyt juurikin tuohon tyyliin. Mattovetsi kontaktin ala puolelle ja kevyt nosto. Lopuksi paristo pakoilleen ja heti lähti pelaamaan.

hannupulkkinen
06.10.2015, 13.45
Mitäs kokemuksia Hannulle on kertynyt mittarista ?

Onko kellään tietoa milloin Ambit 4 tulee myyntiin ?
No eipä ole vielä kokemuksia. Halusin, että tämän vuoden harjoitukset tulevat vielä garmin connectiin. Hankin Peakin jouluksi. Edelleenkin olen Suunnon kannalla. Ambit nelosesta on ollut huhuja jo pitkään, mutta ei se minua haittaa. Kolmosessa on kaikki mitä tarvitsen.

marco1
06.10.2015, 14.18
Vähän kökkö tuo Ambitin latauskaapeli mutta samanlaisia nuo muidenkin hauenleuat taitaa olla? Suunnon versio on ainakin halpa (alle kympin), olenkin ostanut jo pari varalle kun ovat helppoja hukata :)
Ambit 4:sta varmaan kovasti väsätään jotta saavat mukaan nuo aktiivisuusjutut joita kaikilla muillakin valmistajilla on.

marco1
08.10.2015, 12.53
Suunnolta tuli tarjous nykyisille käyttäjille että nyt saa osasta Ambit3 -malleja (Sport Black ja Peak Black) 30% alennusta Suunnon omassa nettikaupassa hlökohtaisella koodilla. Peak Black HR:n hinnaksi tulisi siis 350€ joka on pikkaisen halvempi kuin hintaseurannasta löytyvä halvin vastaava (379€).

am8119
08.10.2015, 20.54
Suunnolta tuli tarjous nykyisille käyttäjille että nyt saa osasta Ambit3 -malleja (Sport Black ja Peak Black) 30% alennusta Suunnon omassa nettikaupassa hlökohtaisella koodilla. Peak Black HR:n hinnaksi tulisi siis 350€ joka on pikkaisen halvempi kuin hintaseurannasta löytyvä halvin vastaava (379€).

Mahtaakohan enteillä Ambit 4 julkistusta . Toivotaan :)

Simo Ahtola
09.10.2015, 09.15
N nyt löytyi kun googlas...

Pitää valita tuolta Movescountista "Watches and devices" sieltä oma laite ja täältä löytyy setuppia ranteeseen.

Ambit 3 kysymys...

Movescountin kautta pystyy laittamaan esim "Default Activityn", mutta rannekoonessa se ei näy.

Toisen ruudun kautta voi merkata oman lajilistan mutta ei sekään näy ranteessa.

Siis kuinka saan pois "Triathlonin" ranteesta ja tilalle "Maastopyöräilyn", vai pitääkö sitä vaan ruveta triathoniksi...

T. Simo

Mcross
09.10.2015, 15.44
Movescountin nettisivuilta valitset ylhäältä laitteen ja sieltä urheilutilat. Siellä voit muokata urheilutiloja, näyttöjä ja nimiä helposti. Voit poistaa sen triathlonin ja luoda uuden maastopyöräilyn tilalle tai luot maastopyöräilyn rinnalle. Itselläni kellossa on viisi erinimistä harjoitus vaihtoehtoa. Esim. Maastopyöräilyn olen nimennyt Crescent ja maantiepyöräily on Rose. Laitoin pyöränmerkin mukaan ja kummassakin on erilaisia näyttöjä ja vaihdettavat alarivit.

TomiKoo
09.10.2015, 22.19
Simo löysikin jo vastauksen. Kyllä ne Movescountissa tehdyt muutokset menevät ranteeseen ihan suoraan, kun vaan muistaa aina tallentaa ja seuraavassa synkkauksessa laite päivittyy. Itsellä on moneen kertaan muokattu, nyt on muistaakseni viisi tilaa ranteessa ja kaksi niistä aktiivi käytössä. Näytöt olen muokannut itseä miellyttäviksi. Sitä kotona kuvittelee haluavansa jotain ja lenkillä tajuaa, että jotain voisi olla eri tavalla. Mutta hiljalleen on asetukset löytyneet kohdalleen.

En tiedä, mitä enää neloseen kaipaisin, jotta olisi pakko ostaa. Pikkujuttuja ehkä, mutta ei sekään oikein riittäisi hankintaan. Uuden sykevyön tai uuden Ambit 3 Peak HR paketin voisi ostaa, jos oikein halvalla osuisi kohdalle. Nykyinen otti ulkoisesti osumaa prätkällä kompuroidessa, on vähän roisin näköinen. Mulle ei noita Suunnon maileja olekaan tullut, ehkä hyvä niin... :D

marco1
10.10.2015, 09.12
Ambit2:sta voisin päivittää sitten kun saavat tuon rannekkeen vähän notkeammaksi ja kello-osaa ohuemmaksi. Ominaisuuksien puolesta pärjään erinomaisen hyvin tuolla mutta minun ranteeseen tuo ei istu ihan täydellisesti.

Uusi Traverse -malli on ilmeisesti vähän ohuempi kuin Ambitit?

TKe_
12.10.2015, 12.08
Uusi Traverse -malli on ilmeisesti vähän ohuempi kuin Ambitit?

Siltä tosiaan vaikuttaa ja lisäksi tuota GPS antennia? ei näy samassa kohtaa missä Ambit3 mittareissa on (eli tuossa rungon alaosassa tuo parin sentin mötikkä, joka "menee rannekkeen sisään"). Jos arvata pitäisi niin ambit4 on tuolla muotoilulla myös.

marco1
12.10.2015, 12.39
Mjoo, nyt sain katsottua mitat Suunnon sivuilta niin mitat ovat lähes identtiset:
Traverse: 50 x 50 x 16,5 mm
Ambit3 Peak: 50 x 50 x 18 mm
mutta koska Traversen ranneke on enemmän normikelloa muistuttava niin se voi olla ihan tuntuvasti matalampi ranteessa.

am8119
14.10.2015, 19.30
Enteilisikö Suunto Kailash uutta Ambit 4 muotoilu suuntaa ??
http://www.suunto.com/Watch-Collection/Suunto-Kailash-Collection/

T6700
15.10.2015, 08.27
^ Askelmittaus (aktiivisuustoiminto?), värinä toiminnot, GPS kellon sisässä eikä rannekkeessa (rannekkeiden parempi tarjonta) ja tyylikäs ulkomuoto ja materiaalit. Noi kun yhdistäis Ambit3:n ominaisuuksiin, niin mun kello ois siinä! Taitaa olla tuo Kailash jonkinlainen Premium malli Traversesta. Vähän kuin Essential kellot Coresta.

Woodcutter
15.10.2015, 11.17
^ Askelmittaus (aktiivisuustoiminto?), värinä toiminnot, GPS kellon sisässä eikä rannekkeessa (rannekkeiden parempi tarjonta) ja tyylikäs ulkomuoto ja materiaalit. Noi kun yhdistäis Ambit3:n ominaisuuksiin, niin mun kello ois siinä! Taitaa olla tuo Kailash jonkinlainen Premium malli Traversesta. Vähän kuin Essential kellot Coresta.

Jos Ambit 3:sta puhutaan niin askeleet saat sovelluksella hoidettua. En edes jaksa tarkistaa onko varsinaista aktiivisuuden seurantaa, sillä kun ei urheilukäytössä tee yhtään mitään (imo). GPS sijaitsee ambit 3:ssa kellossa, ei rannekkeessa. Vaihtorannekkeita löytyy ainakin Suunnon sivuilta, hyvin rajallisesti tosin.

T6700
16.10.2015, 11.16
GPS sijaitsee ambit 3:ssa kellossa, ei rannekkeessa. Vaihtorannekkeita löytyy ainakin Suunnon sivuilta, hyvin rajallisesti tosin.

Tottakai tuo GPS mokkula on kellossa, eikä rannekkeessa, mutta tuollainen lisämöhkäle tuossa rannekkeen juuressa kuitenkin on ja siitä on päästy eroon nyt uusissa GPS kelloissa. Tämän johdosta on mahdollista käyttää useamman tyylisiä rannekkeita. Turhamaista toki, mutta esim Fenix3 Sapphire on jo melko tyylikäs jo pelkkänä kellona (imo) ja samaa toivoisin uudelta Ambitilta.

maalinni
16.10.2015, 13.50
Tottakai tuo GPS mokkula on kellossa, eikä rannekkeessa, mutta tuollainen lisämöhkäle tuossa rannekkeen juuressa kuitenkin on ja siitä on päästy eroon nyt uusissa GPS kelloissa. Tämän johdosta on mahdollista käyttää useamman tyylisiä rannekkeita. Turhamaista toki, mutta esim Fenix3 Sapphire on jo melko tyylikäs jo pelkkänä kellona (imo) ja samaa toivoisin uudelta Ambitilta.

Ja varmaan juuri tämän takia Fenix 3 käyttäjät valittavat epätarkasta GPS:stä.

TKe_
20.10.2015, 08.49
Ja varmaan juuri tämän takia Fenix 3 käyttäjät valittavat epätarkasta GPS:stä.

Ja juuri tuosta syystä veikkaan, että ambit4 ei julkaista ennen kokemuksia noista uusista Suunnon mittareista / GPS:tä.

marco1
13.12.2015, 14.33
Päädyin sitten ostamaan tuon Firstbeat Athleten kun en tuosta Movescountista saa oikein omaan silmään mielekästä seurantaa sille mitä on tehty ja mitä kestää tehdä. Firstbeatin käyttöönotossa pientä kömpelyyttä (rekisteröinti + moves lataus onnistui muutaman säädön kautta) mutta nyt kuukausi/viikkonäkymästä (nimellä
Harjoitushistoria softassa) näkyy selkeämmin tilanne ja samalla tulee paikalliselle koneelle tiedot.

No kauan ei tätä iloa kestänyt, softa toimii kyllä hyvin (mitä nyt vähän vanhahtava ulkoasu) mutta valmistaja lopetti tuotteen myynnin ja kehityksen 11/2015. Jäljellä monipuolisempi versio 300€/vuosi tai 790€ pysyvä lisenssi.

Polun tukko
22.12.2015, 17.50
Joku suunnon käyttäjä osannee auttaa?

Ambit3 sport ei näytä jostain syystä mobileapp kohtaa kun koti näytöltä painaa start/stop? Mistä sen sinne saa? Ilmoitukset kyllä tulee kelloon mutta ei pääsee kovin helposti niihin käsiksi.

Mcross
23.12.2015, 08.02
Joku suunnon käyttäjä osannee auttaa?

Ambit3 sport ei näytä jostain syystä mobileapp kohtaa kun koti näytöltä painaa start/stop? Mistä sen sinne saa? Ilmoitukset kyllä tulee kelloon mutta ei pääsee kovin helposti niihin käsiksi.

Keskimmäinen nappi pitkään painettuna >liitettävyys>asetukset>mobileapp

Polun tukko
23.12.2015, 08.11
Keskimmäinen nappi pitkään painettuna >liitettävyys>asetukset>mobileapp

Sieltä löytyy mobileapp synk. ja asetukset.Suunnon videossa tuo mobileapp löytyy kellosta kun painaisee start/stop.

Mcross
23.12.2015, 10.32
Muistaakseni sieltä liitettävyys valikosta myös pystyy lukemaan viestiä. Pitää olla kellotaulussa merkki ja silloin pystyi sieltä katsomaan. Paljon helpompi oli katsoa suoraan puhelimesta. Merkki poistu kellosta, kun oli puhelimella katsonut. Pari kertaa vain kokeilin sitä ja totesin ominaisuuden turhaksi itselleni.

Polun tukko
23.12.2015, 10.37
Pystyy juu mutta kun suunto mainostaa sen olevan start/stopin takana niin saa luvan olla. Lähinnä lenkillä tuota tulee käytettyä

Mcross
23.12.2015, 10.43
Pystyy juu mutta kun suunto mainostaa sen olevan start/stopin takana niin saa luvan olla. Lähinnä lenkillä tuota tulee käytettyä

Ainakin joskus mä sain sellaisen käsityksen, että harjoituksen ollessa käynnissä ei ilmoitukset toimisi. En ole kokeillut sitä ominaisuutta, koska harjoitukset on mun omaa aikaa ja sitä ei viestit tai puhelut keskeytä.

Kemmi
30.12.2015, 20.23
Pukki toi lahjaksi uuden Ambit3 sykemittarin ja sehän onkin varsinainen suomalaisen insinööritaidon malliesimerkki. Ts. hankala käyttää ja toimii huonosti.
Mikähän mahtaa olla vikana kun en saa harjoituksia siirrettyä kellosta movescounttiin? Kello sinällään toimii hyvin, mutta moveslink2 kaapelin kanssa ei saa siirrettyä tietoja nettiin. Yritin myös synkronoida kellon kännykkäapin kanssa, mutta sekään ei onnistunut. Kännyapin tarkoitus jäi muutenkin vähän hämäräksi se kun ei toimi sykemittarin eikä kellon kanssa vaikka ilmeisesti näin olisi tarkoitus.
Kysymys siis olisi, miten saan tehdyt harjoitukset siirrettyä movescountiin? Olisi kiva hieman analysoida harjoituksia koneelta. Kännnykkäapin eikä moveslink2 kautta tuo ei onnistu. Omistan myös vanhan movestick-palikan, minkä kautta tiedonsiirto on pelannut hienosti vanhasta sykemittarista. Onnistuuko Ambit3:sta tiedonsiirto vanhan movesltickin kautta?

Polun tukko
30.12.2015, 20.28
Olet varmaan asentanut pc:lle sen moveslinkin? Mikä puhelin? Onko puhelimessa movescount app?

Polun tukko
30.12.2015, 20.31
Olet varmaan asentanut pc:lle sen moveslinkin? Mikä puhelin? Onko puhelimessa movescount app?

E: itsellä siirtyy data koneen ja myös luurin kautta. Puhelin apilla voi myös customoida kellon näyttöjä eri lajeissa ja lisätä/poistaa profiileja kellosta. Ja kuten sanoit, käyttää suorituksen aikana.

Ja olethan parittanut puhelimen kellon kanssa?

Jos ei toimi, soita suunnon tukeen. Se pelaa hienosti ja varmasti tulee apua.

Kemmi
31.12.2015, 13.14
Ongelma on juuri siinä, että paritus ei onnistu. Ohjeissa puhutaan jostain kellon näytöllä näkyvästä koodista, mikä syötetään appiin, mutta ei ole näkynyt koodia, eikä edes mahdollisuutta syöttää mitään koodia. Puhelin herjaa vain, että ei voi paritta koska väärä pin-koodi-tjsp.

Pitänee soitella Suunnolle jos heillä sentään tuki toimii hienosti. Aika paljon kertoo firmasta, että laitteet ei toimi, mutta auttava puhelin toimii hienosto.
Olisi hirmu kiva jos laitteet toimisivat eikä tarvitsisi soitella mihinkään tukinumeroihin.

maalinni
31.12.2015, 15.49
Itellä kyllä Suunnon softa toiminu parhaiten.

Edit: mikä puhelin sinulla on? Se Suunnon softa ei taida toimia ihan kaikkien android luurien kanssa. Tietokoneella synkkaus on kyllä naurettavan helppoa.

Polun tukko
01.01.2016, 10.53
Kaksi ambittia ollut ja ei kyllä softat ja synkkaus voi paremmin toimia. Edelleen,mikä puhelin? Onko bt määritelty että se näkyy kaikille? Jotkut androidit tätä kysyy.

Ainakin iPhonella kaikki toimii kuin ajatus [emoji108]🏻

Pred
01.01.2016, 15.11
Viimeisen parin viikon aikana on jostain syystä Ampit 3 ja iPhone 6s:n synkkays tökkinyt pariin otteeseen. Olen asentanut softan uudestaan puhelimeen niin taas toimi. Jostain syystä eivät ole löytäneet toisiaan. En tiedä sitten kummassa päässä ollut vika.

Kemmi
01.01.2016, 17.58
Päivitin androidin uusimpaan versioon ja nyt onnistui puhelimen ja kellon paritus ainakin jotenkuten. Synkronoinnista ei nyt näytä tulevan mitään.. Moveslink2 ei edelleenkään toimi mikä on raivostuttavaa.
Voin ymmärtää, että esim. SportsTracker ei aina toimi kunnolla, mutta kun on kyse 300 euron sykemittarista, odottaisin, että kaikki pelaa kuin junan vessa suoraan paketista.
Aivan naurettavan hankalat systeemit Suunnolla jos vielä viikko laiteen hankinnasta ei ole saanut kaikkia ominaisuuksia käyttöön.

Polun tukko
01.01.2016, 18.07
Enpä lähtis yleistämään. Soita sinne tukeen.

hannupulkkinen
01.01.2016, 18.41
Pääsin tänään veratailemaan movescounttia ja polar flowta. Aivan järkyttävän iso ero datassa Suunnon hyväksi. En tiedä johtuiko siitä, että kaverin kello on M400 ja minulla on ambit3 peak.

IncBuff
01.01.2016, 18.46
Pääsin tänään veratailemaan movescounttia ja polar flowta. Aivan järkyttävän iso ero datassa Suunnon hyväksi. En tiedä johtuiko siitä, että kaverin kello on M400 ja minulla on ambit3 peak.
Kannattaisi verrata V800:n dataa siihen ambit 3:een niin saisi järkevämmän kuvan.

maalinni
01.01.2016, 19.35
^ johtunee juurikin m400:n ominaisuuksista.

hannupulkkinen
01.01.2016, 20.31
Suattaa olla niin. Flow näyttä kyllä olevan aika huonosti modifioitavissa. Tai sitten on kyse tottumuksesta movescounttiin ja vähäinen kokemus Flowsta.

IncBuff
02.01.2016, 10.24
Suattaa olla niin. Niin olisihan se yllätys että 3x kalliimpi mittari tuottaa enemmän dataa ihmeteltäväksi..

eagle
05.01.2016, 17.22
Eilen on julkaistu Movescountin päivitys ios:ille, jonka pitäisi korjata bugit. Itsellä ainakin oli joulun aikaan ongelmia Ambit kolmosella puhelin synkkauksen kanssa.

Mcross
06.01.2016, 16.30
Synkronoinnista ei nyt näytä tulevan mitään.. Moveslink2 ei edelleenkään toimi mikä on raivostuttavaa.
Voin ymmärtää, että esim. SportsTracker ei aina toimi kunnolla, mutta kun on kyse 300 euron sykemittarista, odottaisin, että kaikki pelaa kuin junan vessa suoraan paketista.

Minulla on toiminut kaapelin kanssa synkkaus alusta asti (reilu vuoden ollut mittari). Puhelimen kanssa oli alussa ongelmia, kun Android yhteensopivuus tuli. Nykyään on toiminut oikein hyvin ja tiedonsiirto on hoitunut kokonaan puhelimen avulla (Samsung S5 active). Akkukin on tullut ladattua vain laturilla.

eagle
17.02.2016, 20.23
Nostetaampa pudonnutta ketjua: Eli nyt ois rannelaitteen päivittäminen edessä. Kertokaapa siis arvon foorumilaiset valitsenko tuon Polarin V800 vai Suunnon Ambit 3 Peak blackin? Kiinnostaisi siis kuulla oleellisimpia käytännön eroja laitteiden välillä.

E: Etenkin kiinnostaisi kuulla, onko Polarilla jotain mitä Suunnolla ei ole?

marco1
17.02.2016, 22.11
V800:sta nyt en juuri tiedä mutta Suunnolla on aika tavalla synkkausongelmia (tai oikeastaan huoltokatkoja) palvelussaan. Ambit4:sta kai odotellaan jossain vaiheessa mutta olisko vasta ensi syksyn juttuja.

Nicco
17.02.2016, 22.17
Suunnosta löytyy navigointi, mitä ei taida polarissa olla.... jos sellaista sattuu tarvitsemaan.

Ohiampuja
05.03.2016, 14.02
Onko missään Polarin softassa linkitettynä mitään ravintolaskuria? Jotain MyFitnessPal tyyppistä ohjelmaa.

Eli voisi verrata kulutettuja kaloreita syötiin kaloreihin.

MakeK
08.04.2016, 11.23
Onko missään Polarin softassa linkitettynä mitään ravintolaskuria? Jotain MyFitnessPal tyyppistä ohjelmaa.

Eli voisi verrata kulutettuja kaloreita syötiin kaloreihin.

Flow app:n voi linkittää MFP:iin.

-Make

Mika A
31.05.2016, 12.52
Kyselenpä siltä varalta, että Polar RCX 3:n G5 -gps-mokkkula on päättänyt sanoa työsopimuksensa irti...

RCX 3:n ominaisuudet voisvat olla perustana uutta mittaria harkittaessa.

Toivottuja ominaisuuksia olisivat barometrinen korkuedenmittaus ja harjoitusvaikutuksen analysointi/ palautumisajan arvionti.

Olen tykännyt Polar Personal Trainer-palvelun selkeydestä verrattuna esim. Garmin Connectin monitasoiseen hässäkkään. "Harjoittelun" vaikutuksista ja kuormittavuudesta olisi kiva saada tarkempaakin tietoa - etenkin, kun ikääntyvä kroppa toimii eri päivinä hyvinkin eri kierrosalueilla palautumisen tasosta riippuen. Barometrinen korkeudenmittaus olisi kiva... (etenkin suomalaisessa maastossa liikkuessa Google Mapsiin perustuva korkeuskäppyrä on parhaimmillaankin ollut lähinnä suuntaa antava).

Mittarihistoriani on ollut Polar 710 -> 2xGarmin Forerunner 405 -> Polar RCX3 GPS. Eli aika lailla rannekellokokoista perus-gps -mittaria haussa, mutta palautumisen seuranta olisi kiva. Ja nettipalveluiden sijaan haluan pitää ainakin rinnalla myös omalla titokoneella harjoituspoäiväkirjaa. Nyt sen virkaa toimittaa ikivanha Polar Precisin Performance -ohjelma, jonka valtteja ovat käppyräiden ulkonäön melko vapaa muokattavuus ja virheenkorjausmahdollisuus. Sain vi4elä viretettyä toimimaan Windows 7:ssä, mutta tuskin onnistuu enää Win10:ssä, jos ja kun joutuu kohta uuden koneen hankkimaan. Liittyykös mihinkään - varsinkaan kohtuuhintaiseen - mittariin mahdollisuus tarkastella reittejä omalle konellee asennettavalla ohjelmistolle, jonne saisi ladattua taustakarttoja "jostakin"?

Budjettihan olisi mieluummin 200 euron luokassa. Onkos esim. Suunnon Ambit2 jo kuinka antiikkinen näihin perustarpesiin nähden? Myös Polar M400 voisi olla harkinnassa, kun se näyttää olevan Gigantissa tarjouksessa...

Ohiampuja
24.07.2016, 08.17
Olen tässä uteliaisuuttani vertailut eri mittarimalleja, niin onkos sellaisia perinteisiä pattereilla toimivia malleja enää millään valtamerkillä? Minusta ainakin Polarin ja Garminin kaikki mallit taitavat olla akuilla.

Eli sellaisia jotka eivät tarvitse latausta tai muuta huoltoa vähintään vuoteen. :)

jarit
25.07.2016, 23.20
Dang. Pian 3v ikäinen Ambit2 alkoi temppuilemaan lenkillä tänään ja lopetti mittaamisen useaan kertaan. Mittauksen aloitus ei aina onnistunut. Taitaa vedellä viimeisiään? Onhan tuo saanut monenlaista kyytiä ja reissua.
Nyt on lähinnä päätettävä jatkaako Suunnon kanssa vai päätyykö Garnin1000/800:seen fillari käytössä.

timppa_234
26.07.2016, 03.14
Dang. Pian 3v ikäinen Ambit2 alkoi temppuilemaan lenkillä tänään ja lopetti mittaamisen useaan kertaan. Mittauksen aloitus ei aina onnistunut. Taitaa vedellä viimeisiään?

Voi olla myös pelkästään rikkoutunut sykevyö. Uusi maksaa jotain kolmekymppiä Suunnon myymälässä.

Mulle kyllä vaihdettiin kello ja sykevyö. Oireet sellaiset että lenkin sykkeestä tuli vaan rippeet ja gps aloitus kesti varttitunnin. Kello meni takuuseen koska alle 2 vuotias.

jarit
26.07.2016, 04.19
Voi olla myös pelkästään rikkoutunut sykevyö. Uusi maksaa jotain kolmekymppiä Suunnon myymälässä.

Mulle kyllä vaihdettiin kello ja sykevyö. Oireet sellaiset että lenkin sykkeestä tuli vaan rippeet ja gps aloitus kesti varttitunnin. Kello meni takuuseen koska alle 2 vuotias.

hmmm....sykkeet näkyi koko ajan ihan ok: olin palauttavalla PK-lenkillä ja siksi syke-näyttö oli käytössä. Sen sijaan kun vaihdoin kadenssi-näytölle niin siellä oli pelkkää nollaa => olisiko Bontrager -kadenssi/matka -anturi rikki tai ihan vaan paristo kuollut ?
Lähinnä tuo ilmiö "kun starttaa lenkin, niin mittaus joko käynnistyy tai ei ja muutaman kilsan jälkeen kello stoppaa itsensä", on tähän meneessä outo kokemus.

kuovipolku
26.07.2016, 05.44
Pienenpieni mahdollisuus lienee olemassa että sekä Suunto että Bontrager ovat ihan OK ja viat katoavat kun ensin poistaa Suunnosta yhteyden anturiin ja naittaa ne sitten ikään kuin neitseellisesti.

(Mulla toi tepsi Garminin kummalliseen temppuiluun ja kun hämmästyneen uteliaana vähän googlasin opin että se on auttanut muidenkin valmistajien laitteiden käyttäjiä erilaisissa toimii/ei-toimikaan -ongelmissa. Outoa sikäli että täydellisenä maallikkona olisin kuvitellut että nykytekniikalla yhteys laitteiden välillä joko toimii sataprosenttisesti tai sitä ei ole.)

jarit
26.07.2016, 14.23
Bontrageriin uusi paristo ja ekan testin mukaan Ambit alkoi toimimaan. Harmi, olin jo varustautunut Garmin1000:sen hankintaan :(

timppa_234
26.07.2016, 18.53
Bontrageriin uusi paristo ja ekan testin mukaan Ambit alkoi toimimaan. Harmi, olin jo varustautunut Garmin1000:sen hankintaan :(

Kannattaako toimivaa vaihtaa, hmm. hienoon mutta silloin tällöin skulaavaan?

jarit
28.07.2016, 17.41
Samaa mietin eilen kun vetäisin 120km lenkin ja kaikki toimi taas kuten ennenkin. Tuolla Ambitilla on ollut kolme vikatilannetta: syksyllä -14 se tilttasi Kaarinan Syysmaratonilla ja en tiedä miksi. Mitään ei varsinaisesti menetetty sillä reisi oli krampannut jo 2km aikaisemmin ja kävelin kohden keskeytystä. Keväällä -14 siitä jumitti start-stop nappi ja se vaihtui takuuseen. Ja sitten tämä viimeinen episodi josta mentiin yli pariston vaihdolla. Harjoituksia on movescountissa hieman alle 500 kpl joten virhe prosentuaalisesti se on melko luotettava laite :)

Blackborow
03.08.2016, 10.04
Polar julkistaa parin tunnin päästä uuden härvelin. Ilmeisesti jonkin sortin älykello.

http://nowyoucan.polar.com/index.php?&ad=true&country=FI
http://www.computerbild.de/artikel/cb-News-Sport-Polar-M600-Erster-Eindruck-der-smarten-Android-Sportuhr-16068869.html

JackOja
03.08.2016, 11.26
Polar julkistaa parin tunnin päästä uuden härvelin. Ilmeisesti jonkin sortin älykello.

No höh, joko reilun vuoden ikäinen mainio V800 pitää vaihtaa johonkin fantsumpaan?

Blackborow
03.08.2016, 12.04
Android-kello näemmä. http://www.polar.com/fi/tuotteet/sport/M600

Akun kesto luokkaa surkea kuten voi Android-kellolta odottaa.

hcfreak
03.08.2016, 12.10

Jaaaa-a pätevältä vaikuttaa. 2 päivää 8 tuntia harjoittelua? Kova se akun kesto on varmaan jos yhteyden puhelimeen saa nätisti katkastua ku ei ole tarvetta. Aika hurjalta vaikuttaa vs m400 5h ;)
Hinta on kyllä suolanen. Toivottavasti joku operaattori ottaa valikoimiinsa niin sais osamaksulla ilman korkoja

maalinni
03.08.2016, 13.36
^ tuskin kuitenkaan gps päällä menee kolmatta vuorokautta.

Blackborow
03.08.2016, 13.40
8h treeniä tai 2 päivää muuten. Liian lyhyt tuo valmiusaika, mutta niin se Android-kelloissa tuppaa olemaan. Suurinta osaa saa ladata joka päivä kuten varmaan tuotakin todellisuudessa.

hcfreak
03.08.2016, 14.20
8h treeniä tai 2 päivää muuten.
Aivan. Oli hiukan väärin kirjotettu tuol eka linkin teknisissä tiedoissa. Liian hyvää ollakseen totta

Halloo halloo
15.07.2017, 01.49
Puuh, 23 sivua...

Taas Suunnon comfort belt yskii, ei kestä edes vuotta, lähettää omituisia piikkejä. Kenen muiden valmistajien vyöt käyvät comfort belt:n sijaan?

http://www.suunto.com/fi-FI/Tuotteet/Sykevyot/Suunto-Dual-Comfort--sykevyo/

BR1
15.07.2017, 07.36
Ostaapäjäytin Polar M600:sen ja kaikkine (minulle) turhine kilkkeineenkin ihan soiva tapaus. Kysyn silti teidän mahdollisista kokemuksista sykkeenoton toimivuudesta eli onko kapistuksen käyttäjillä mielipidettä kuinka pätevästi tuo sykepuoli suoraan ranteesta toimii? Olen itse muutaman reenin kokeillut ja välillä leposykettä mittaillut. Mahdollisimman tasaisesti wattipyörällä ajaessani syke pysyi plusmiinus viiden haarukassa.

maalinni
15.07.2017, 09.08
Puuh, 23 sivua...

Taas Suunnon comfort belt yskii, ei kestä edes vuotta, lähettää omituisia piikkejä. Kenen muiden valmistajien vyöt käyvät comfort belt:n sijaan?

Ei taida mikään vyö kestää kovaa käyttöä vuotta pidempään. Mutta kyllähän Suuntoon ainakin Polarin vyöt (H7) käy. Minulla ne vyön kuminauhat menettää elastisuuden noin vuoden paikkeilla, jolloin vyö ei enää pysy paikoillaan.

Jim717
15.07.2017, 10.01
Puuh, 23 sivua...

Tuo vyö tukee Suunnon ANT sekä ANT+ tiedonsiirtoa. Jos sulla on Ambit2 niin mikä vain ANT+ vyö. Mulla parhaiten on kestänyt Garminin vyö. Olen myös ostanut kokeeksi eBaystä halvan Ant+ vyön joka oli myös parempi kuin Suunnon vyö.

maalinni
15.07.2017, 13.29
Millä tavalla parempi? Kestävämpi vai tarkempi?

Halloo halloo
15.07.2017, 14.48
Tuo vyö tukee Suunnon ANT sekä ANT+ tiedonsiirtoa. Jos sulla on Ambit2 niin mikä vain ANT+ vyö. Mulla parhaiten on kestänyt Garminin vyö. Olen myös ostanut kokeeksi eBaystä halvan Ant+ vyön joka oli myös parempi kuin Suunnon vyö.

Eei mulla noin hienoa tekniikkaa ole. Questilla perusjutut talteen. Osaatko siihen sanoa Garminin tai muiden vöistä? Uusi Suunnon vyö n.25€.

Jim717
15.07.2017, 16.10
Eei mulla noin hienoa tekniikkaa ole. Questilla perusjutut talteen. Osaatko siihen sanoa Garminin tai muiden vöistä? Uusi Suunnon vyö n.25€.
Tuon mukaan ei tue Quest ANT+:aa https://versus.com/en/suunto-ambit2-vs-suunto-quest
Toimii siis ilmeisesti Suunnon omalla vanhalla ANT tiedonsiirrolla, joten siihen käy vain Suunnon vyöt.
Ambit 2 käyttää vielä ANT+:aa mutta Ambit3 alkoi käyttämään Bluetoothia

Kovasti en sykevyöstä maksaisi (uusi maksaa jotain 50 € ja mulla meni Suunnon vöitä vuosittain) vaan ostaisin halvan Ambitin
Tyttöjen värinen mutta halpa https://www.tori.fi/uusimaa/Suunto_Ambit_2S_HR_38043980.htm
Poikien värinen mutta postin takana https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Suunto_Ambit_2_S_37353318.htm
Mutta löytyyhän noita. Ambit on jotain ihan muuta kuin tuo Quest.

Itse käytän maantiepyörässä Garminin Edge 1000 ja vieressä on Ambit teline. Usein käytän uusien reittien navigointiin Ambittia enkä Garmin 1000:a, vaikka Ambitin navigaatio pohjautuu seurattavaan tiehen ilman taustakarttaa, on se selvempi

Halloo halloo
16.07.2017, 01.11
Ok, kiitos Jim717 tiedosta.

Olen minä Ambitia vilkuillut, eri peli on se kyllä.
Suunnon vyö lähettimen kanssa Questiin on 50€, pelkän vyön saa 20-25€. Ehkä yhden voisi vielä hankkia.

Breakbeat
21.08.2017, 10.37
Suunnon ambit 2 S käytössä ja nyt keskinappi alkaa vetelemään viimeisiä kun välillä ei reagoi ollenkaan ja toisinaan jää pohjaan. Joten uuden kellon hankinta lienee edessä.

Onko raadilla ehdotuksia? En kaipaa mitään hienouksia, matka; vauhti; keskari; syke; kadenssi toiminnot riittänee. Uusi Suunto 3, Garminin forerunner, Polar......? Kertokaa toki kokemuksia.

Aali
21.08.2017, 11.29
Suunnon ambit 2 S käytössä ja nyt keskinappi alkaa vetelemään viimeisiä kun välillä ei reagoi ollenkaan ja toisinaan jää pohjaan. Joten uuden kellon hankinta lienee edessä.

Onko raadilla ehdotuksia? En kaipaa mitään hienouksia, matka; vauhti; keskari; syke; kadenssi toiminnot riittänee. Uusi Suunto 3, Garminin forerunner, Polar......? Kertokaa toki kokemuksia.

Mulla teki Ambit 2 tuota samaa aikoinaan, vaihtoivat napit takuuseen parikin kertaa (odottaessa huollossa) ja on jälkimmäisen jälkeen toiminut hyvin. Takuu voimassa 2v eli jos ei ole sen vanhempi niin tn ilmainen korjaus on tiedossa.

leecher
22.08.2017, 11.04
Hiukan offtopicia, mutta tytölle 12v pitäisi hankkia urheilukello. Likka harrastaa juoksua, uintia ja hiihtoa. Ongelma taitaa olla tuo koko jos laite tulee päivittäiseen käyttöön myös kellona. Onko forumilaisilla suosituksia tai kokemuksia junioirelle sopivista malleista?

H. Moilanen
22.08.2017, 11.12
^Tässä (https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/548743) on jo melko siro laitos.

Tein oletuksen, että laitteessä pitäisi olla GPS.

leecher
22.08.2017, 15.01
Juu. GPS tarvitaan. Tuo voisi olla hyvä. Täytyy käydä jossain sovittamassa likan ranteeseen

Sent from my iPhone using Tapatalk

maalinni
22.08.2017, 15.18
Eiköhän suunnon m430 olisi myös sopiva.

leecher
22.08.2017, 18.01
Tuo Polarin m430 oli ihan fiksun oloinen laite ja kohtuu järkevän kokoinenkin junnarin ranteessa.

gzmi
22.08.2017, 20.15
Mulla teki Ambit 2 tuota samaa aikoinaan, vaihtoivat napit takuuseen parikin kertaa (odottaessa huollossa) ja on jälkimmäisen jälkeen toiminut hyvin. Takuu voimassa 2v eli jos ei ole sen vanhempi niin tn ilmainen korjaus on tiedossa.

Ambit3 Peak HR Sapphirea saa alessa sielä täälä ja sinistä tosi halvalla (ittellä musta). Sitten ostin juuri äsken Gigantin alesta Spartan Ultra HR Blackin (Sportin akku ei riitä koko päivän fillarointiin reissussa), tutustun Spartaniin vasta. En hylkää edellistä vielä, vaan käytän vuorotellen ja grand tour fillarireissussa kahdesta kellosta on hyötyä käytännössä.

Opa74
05.09.2017, 07.41
Polarilta optinen sykesensori muistilla. https://www.polar.com/fi/tuotteet/lisatarvikkeet/oh1-optinen-sykesensori

JackOja
05.09.2017, 07.44
^aika kiinnostava, pitäisköhän kokeilla.

Lieneekö tuo ennakkotilaushinta sama kuin jälleenmyynnissä muutenkin :seko:

hcfreak
05.09.2017, 09.36
Oho. Tommosta mie oon vähän niinku odotellukki. Taidampa ostaa.
Kyllästyny sykkeen sekoiluun ku paita lepattaa tuulessa ja syntyy staattistasähköä. (halpis paitojen ongelma)

zander
05.09.2017, 10.31
Minulla alkoi H7 sykevyö ottamaan häiriötä vajaan parin vuoden käytön jälkeen erityisesti juoksulenkkien alussa. Patterinvaihtokaan ei auttanut, en tiedä onko vyö jotenkin kulunut. Ostin uudemman H10:n ja taas on menty ilman sekoiluja kaikki lenkit vaikka ois mikä paita päällä.

Toimisikohan tuo OH1 uidessa. Saattaa tietty olla, että vesi sekoittaa mittauksen tyystin.
H10:ssa on myöskin muisti, eli sen suhteen toimii vaikka yhteys kelloon ei koko aikaa vedessä pysyisikään, mutta vyö ei tahdo pysyä päällä.

H. Moilanen
05.09.2017, 12.14
Minulla alkoi H7 sykevyö ottamaan häiriötä vajaan parin vuoden käytön jälkeen erityisesti juoksulenkkien alussa.

Remmin pitkäaikainen ja säännönmukainen pesemättä jättäminen aiheuttaa kaikenlaista mittaushäröö varsinkin vyön ollessa kuiva. Peseminen yleensä poistaa nuo ongelmat - tosin jossakin vaiheessa on aika tunnustaa ettei mikään ole ikuista ja kaikki tavarat tulevat elikaarensa päähän.

Toimisikohan tuo OH1 uidessa. Saattaa tietty olla, että vesi sekoittaa mittauksen tyystin.
Sikäli että optiikka pysyy ihossa kiinni eikä väliin pääse vettä, niin pitäisi toimia. Rannekellon optinen mittaus sekoaa suihkuun mennessä, mutta kello ei tietysti olekaan ihossa kiinni samalla tavalla.

Ohiampuja
13.01.2019, 12.20
Hesarissa hieno juttu Polarin taustoista.

Keksijänero loi miljardituotteen ja joutui tyttärensä syrjäyttämäksi – Suomalaista Polaria ja sen perustajan traagista kohtaloa ympäröi hiljaisuuden muuri https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005962749.html?share=a2b0bb459afecccb17b4cb511 2ef34f4

Lukija5
13.01.2019, 13.50

Keksijänero loi miljardituotteen ja joutui tyttärensä syrjäyttämäksi – Suomalaista Polaria ja sen perustajan traagista kohtaloa ympäröi hiljaisuuden muuri https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005962749.html?share=a2b0bb459afecccb17b4cb511 2ef34f4

Hiljaisuuden muuri eli HS:n maksumuuri?

Ei voi lukea juttua.

Jim717
13.01.2019, 14.17

Oli hyvä juttu. Polar tosiaan on ollut vielä 2000 luvun alussa johtava sykemittarien valmistaja maailmassa ja tosiaan aloittanut koko trendin.
Katselin molempien firmojen taloustietoja. Polarilla oli vielä 2014 suurempi liikevaihto kuin Suunnolla, mutta sen jälkeen on Polarin liikevaihto laskenut voimakkaasti. Toki kummankin firman tuloskehitys on ollut laskevaa, mutta Polarin trendi on Suuntoa surkeampi

MRe
13.01.2019, 14.53
Suunnollahan on aika paljon laajempi tuotevalikoima kuin Polarilla, ymmärtääkseni. Selviäsiköhän vuosikertomuksesta, että paljonko Suunnon sykemittarit tahkoavat liikevaihtoa?

kauris
13.01.2019, 19.45
Minä käytin 3 vuotta Polarin v800 mittaria ja flow-sovellusta. Nyt olen alkusyksystä lähtien yrittänyt totutella Suunnon (spartan trainer wristh hr) laitteeseen ja heidän Movescountiin ja sittemmin Suunto Appiin. En ole oikein päässyt sinuiksi. Erityisesti nyt jälkikäteen huomaan kaipaavani flow-sovellusta ylipäätään ja sitä palautumisen tila-seurantaa. En tiedä paljonko siinä on totuuspohjaa mutta kellon näyttöä näpäyttämällä kun näki olenko aliharjoitullut, raisittunut tms. oli se hauska lisä. Lenkin jälkeen ilmoitettu rasituskuorma nosti rasitustason tiettyyn kohtaan ja sitten sen jälkeen tapahtuva aktiivisuus, uni, uudet harjoitukset jne muuttivat tilannetta.
Suuntokin antaa lenkin jälkeen palautumisajan tunteina mutta mitään helposti seurattavaa selkeää kuvaajaa joka sitten eläisi tilanteen mukaan ei samalla tavalla ole.

MRe
13.01.2019, 20.09
Itsellä ei taas tuolle olisi käyttöä, kun en pidä sykemittaria ranteessa tai muuallakaan muuta kuin harjoitellessa. Mutta totta on, että Suunnon palautuminen ei oikein tunnu perustuvan mihinkään.

Jim717
13.01.2019, 22.06
Minulla Suunnon palautumisaika pitää hyvin kutinsa riippumatta treenin muodosta (pyöräily tai juoksu). Jos palautumisaika ei pääse laskemaan nollaan viikon parin aikana, tuntuu itsekin, että ei ole palautunut.
Suunnon palautumisaika perustuu vain treeniin ja noilla Polarissa olevilla muilla muuttujilla (uni, aktiivisuus..) saisi palautumisajasta tarkemman. Voisivat tehdä kevyen ja ohuen kellon sykemittauksella ja aktiivisuusmittauksella, niin ei tarvitsisi paksua sykemittaria päivisin pitää. Jos vielä unidatan jos voisi tuoda mistä laitteesta vain (Withings, SleepCycle..) Suunnon Movescounttiin tai Polar Flow:n niin voisivat laskea tarkemman palautumisajan eikä sykemittaria tarvitsisi pitää jatkuvasti ranteessa.

kauris
14.01.2019, 07.12
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmana pitää laitetta ranteessa myös öisin. En siis koe sitä lian isoksi, painavaksi tai ahdistavaksi. Viimeisen vuoden aikana on sen sijaan tullut pidettyä päivisin välillä ranteessa ihan kelloa, kun pari mekaanista rannekelloa on tullut ostettua.

Mutta voiko siis Suunto appista tai rannelaitteesta itsestään nähdä sen palautumistilanteen edes ilman niitä aktiivisuus- ja unikorjauksia? Eli siten, että jos olisin vuorokausi sitten tehnyt 30 h palautumista edellyttävän harjoituksen (6 h ikään kuin vielä palauteltavaa) ja nyt päälle 10 h treenin, niin jostain näkisin, että olen rasitustilassa ja 16 h päästä arviolta olen palautunut kokonaan? Ilman siis, että tällä tavalla yksittäisiä treenejä jälkikäteen kalenterista yhteen laskemalla ja palautumisajat vähentämällä joutuisin niitä itse miettimään.

marco1
14.01.2019, 10.37
^Vanhemmassa Ambit-mallissa ”lokikirjaan” mennessä ilmoittaa montako tuntia pitäisi vielä palautella.

Aali
14.01.2019, 13.30
^Sama on Spartanissakin, mutta ei lokikirjaan mennessä vaan Training-osaston merkintänä. RTFM

kauris
14.01.2019, 13.49
Piti ihan googlettaa, että mitä se kellon ilmoittama rtfm-tarkoittaa. Upposi :)
Menee manuaalia lukemaan...
Oma spartan trainer on nyt kotona kun autoilin töihin ja löin ranteeseen Stowan fliegerin niin en pääse katsomaan miten tuo näkyy minulla vai näkyykö. Mutta hyvä jos näkyy.

palej
10.02.2019, 20.16
Kumpaa suosittelisitte, Suunto Spartan wrist hr vai polar m430 vai polar vantage M ? Entinen kello on Polar 10 vuoden takaa niin ei oikein väliä mihin siirtyy. Kunhan GPS toimisi, syke toimisi, ja ihan mielenkiintoista olisi nähdä unen laatu ja käyttää hyvää äppiä?

Mcross
14.02.2019, 10.00
GPS kello ilman lataustarvetta.

http://www.elektroniikkalehti.fi/index.php/13-news/9075-ensimmainen-gps-alykello-jota-ei-tarvitse-ladata

Pölhis
14.02.2019, 14.20
Vähän aikaasitten olisin suositellut Polaria, mutta enää en voi. V800:n ranneke on sen verran surkea laadultaan, että pitäisi 0,5-1v välein uusia ja viimeisimmässä viestissä asiakaspalvelussa jopa kyseenalaistettiin, että oliko ranneketta vaihdettu puolisen vuotta sitten -asiakkaan tarinan kyseenalaistaminen harvoinon hyvä taktiikka asiakaspalvelussa ja ei tälläkään kertaa toiminut...
Nettiä selaillessani huomasin, etten ole ainoa, jolla on ollut näitäongelmia. Aivan käsittämätöntä, ettei voida myöntää ilmeistä laatuongelmaa.

Pekxi
14.02.2019, 20.13
Reilut neljä vuotta oli itselläni V800 ranteessani ja kerran uusin rannekkeen. Toinen uusimistarve oli tulossa, mutta hommasin sopivasti uuden Vantage Veen. Tässä kellossa on kyllä todella hyvä ranneke. Ei ole ikävä vanhaa V800:sta.

maalinni
15.02.2019, 08.03
Kaverillakin hajosi v800 ranneke reilussa vuodessa ihan atomeiksi. Johtui varmaan kloorivedestä? Ranneke hapertui käsiin. Uusi maksoi vaihtoineen 60e. Mutta en nyt sen takia olisi suosittelematta Polaria merkkinä.

JackOja
15.02.2019, 08.11
Mulla ei ole mennyt ranneke (kahdessa) V800:ssa miksikään. En ui, olisko kloorivedellä tosiaan joku yhteys?

puppy
15.02.2019, 08.15
^^ ei suomessa ole enää kloorialtaita, allasvedessä vain ihan pieni määrä klooria..... otsonoituja ja muita nykyään

maalinni
15.02.2019, 08.54
^^ ei suomessa ole enää kloorialtaita, allasvedessä vain ihan pieni määrä klooria..... otsonoituja ja muita nykyään

On sitä klooria kuitenkin ja muita kemikaaleja.

kauris
15.02.2019, 10.20
Kaverillakin hajosi v800 ranneke reilussa vuodessa ihan atomeiksi. Johtui varmaan kloorivedestä? Ranneke hapertui käsiin. Uusi maksoi vaihtoineen 60e. Mutta en nyt sen takia olisi suosittelematta Polaria merkkinä.

v800 ketjussa muistan jonkun kertoneen vaihdoin töineen olleen vain 25 tai 30 euroa.

puppy
15.02.2019, 11.49
On mutta en usko että se vaikuttaa niin paljoa, suihkussahan käyt uinnin jälkeen ja huuhtoutuu samalla kello.... Ja ei noi trinistit altaassa ihan niin paljoa ole viikossa, onhan hikikin aika jekuttaja

Pekxi
15.02.2019, 17.20
v800 ketjussa muistan jonkun kertoneen vaihdoin töineen olleen vain 25 tai 30 euroa.

18€ maksoi itellä uusi ranneke, kun vaihdoin itse.

maalinni
15.02.2019, 18.18
Kaverin kelloon vaihdettiin rannekkeen lisäksi "kaikki muoviosat" ja se muuttui sinisestä kokonaan mustaksi.

Pölhis
23.02.2019, 15.44
Tällä rannekkeella en ole edes ehtinyt uida kloorivedessä, joten siitä ei voi johtua. Väittäisin, että laatu vaan sen verran huono, ettei kestä. Ironista on, että olen pyrkinyt pitämään tästä viimeisestä entistä parempaa huolta, mutta näköjään se vaikutti negatiivisesti kestoon. Hinta remmille on 20-30 €, joten jos ei menisi vaihtoon kerran pari vuodessa, se ei olisi mitenkään kallis

maalinni
24.02.2019, 09.08
Voihan se tosiaan olla hiki ja auringon valokin?

Kettu-Pekka
24.02.2019, 18.24
Kiinasta 7 euroa ranneke ja itse vaihtaa parissa minuutissa.

maalinni
25.02.2019, 14.08
Kiinasta 7 euroa ranneke ja itse vaihtaa parissa minuutissa.

Rannekkeen joo, mutta minä tarkoitin myös sen kello-osan ympärillä olevaa osaa. Hankala selittää, kun ei ole oma kello. Mutta kellon koko väri, myös napit vaihtuivat.

maalinni
25.02.2019, 14.09
Eli kyse varmaan tuosta https://www.kello-optiikka.fi/joomla/verkkokauppa/aktiivisuus-ja-sykemittarit-polar/lisatarvikkeet-polar/varaosa-kuoren-vaihto-polar-v800-musta-detail

kiloWatti
26.03.2019, 12.55
Ostin 6 kk sitten halpis-Garminin (Vivomove HR), mutta kun triathlon-kaveri esitteli altaalla Apple-watchiaan joka mittaa uidun matkan kun sille kertoo altaan pituuden, tuli mieleen kellon päivitys. Garmin kun ei ymmärrä vedestä mitään. Äsken juttelin työkaverin kanssa joka kehui Suunnon 9:ään.

Onko kokemuksia tai mielipiteitä, kumpi mieluummin: Apple Watch vai Suunto 9? (ilmeisesti Suuntoa hitusen puoltaa parempi akunkesto)

PS: Perustelu olis kova.

marco1
26.03.2019, 13.05
Eikös Garminin kalliimmat mallit osaa uintihommat siinä missä muutkin?
Noista kahdesta mainitusta Apple Watch on yleiskone joka hoitaa myös urheilun mutta paljon paljon muutakin. Suunto sitten keskittyy urheiluun ja muut ominaisuudet on sitten enemmän kivana lisänä.

www.dcrainmaker.com kertoo pitkissä arvioissa enemmän.

kiloWatti
26.03.2019, 18.43
Eikös Garminin kalliimmat mallit osaa uintihommat siinä missä muutkin?
Noista kahdesta mainitusta Apple Watch on yleiskone joka hoitaa myös urheilun mutta paljon paljon muutakin. Suunto sitten keskittyy urheiluun ja muut ominaisuudet on sitten enemmän kivana lisänä.

www.dcrainmaker.com (http://www.dcrainmaker.com) kertoo pitkissä arvioissa enemmän.

Kiitos, käyn lueskelemassa ja tuumaan samalla omat tarpeeni ja keskeisimmät käyttötapaukset.

maalinni
26.03.2019, 21.41
Apple watchissa näyttö ei ole koko ajan päällä, se on ainakin minulla deal braker.

kiloWatti
27.03.2019, 00.02
Itse asiassa, illan surfattuani ja vertailuja luettuani ovat finaalikaksikkona nyt Suunto 9 ja Polar Vantage V.

Polarista hieman huonoja kokemuksia 10 vuoden takaa, sykevyön laadusta ja kellosta patterin vaihdon (liikkeessä) jälkeen. ATK-softa näyttää samalta tylsältä kuin silloin. Polaria puoltaa Suuntoa vastaan edullisemmalla hinnalla tuleva barometri, jonka tarpeellisuudesta tosin en vielä ole täysin vakuuttunut.

kiloWatti
08.04.2019, 17.32
Nyt on Suunto 9 ollut viikon ranteessa ja ihan hyvä on. Ostin Tori.fi:stä sille Suunto Dual sykevyön, mutta ei ota kontaktia vaikka vaihdon ensi töikseni pariston. Eivätkö ne olekaan yhteensopivia? Myyjä sanoi tarkistaneensa Suunnon sivuilta että olisivat.

Nicco
08.04.2019, 20.33
Nyt on Suunto 9 ollut viikon ranteessa ja ihan hyvä on. Ostin Tori.fi:stä sille Suunto Dual sykevyön, mutta ei ota kontaktia vaikka vaihdon ensi töikseni pariston. Eivätkö ne olekaan yhteensopivia? Myyjä sanoi tarkistaneensa Suunnon sivuilta että olisivat.

Dual taitaa olla ant+ sykevyö ja uudet suunnon rannelaitteet käyttää bluetooth yhteyttä eli pitäisi olla suunnon smart sensor että toimii suunto 9 kanssa. Kellon manuaalista voinee varmistaa.

Mcross
09.04.2019, 03.46

Ei toimi kellosi kanssa. Tarvitset bluethoot sykevyön.

kiloWatti
11.04.2019, 17.16
Ei toimi kellosi kanssa. Tarvitset bluethoot sykevyön.

Perkele. Kiitokset, reklamoin kaupan. Ensi kerralla tarkempana.

Kollinjoki
21.04.2019, 11.10
Suunto 9:n kanssa toimii sitten myös Polarin H10 -sykevyö, joka on varmaan markkinoiden paras lajissaan. Erityisen kiva siinä on peruskäyttäjän näkökulmasta, että paristo kestää "ikuisuuden" ja sen vaihtaminen käy näppärästi sitten kun se tarve tulee (mulla ei ole vielä tullut vaikka vyö ollut ainakin vuoden käytössä).

kiloWatti
22.04.2019, 06.22
Suunto 9:n kanssa toimii sitten myös Polarin H10 -sykevyö, joka on varmaan markkinoiden paras lajissaan. Erityisen kiva siinä on peruskäyttäjän näkökulmasta, että paristo kestää "ikuisuuden" ja sen vaihtaminen käy näppärästi sitten kun se tarve tulee (mulla ei ole vielä tullut vaikka vyö ollut ainakin vuoden käytössä).

Kiitos vinkistä, hyvä tietää.

MRe
12.11.2019, 16.15
Nostellaanpas vanhaa ketjua.

Mulla on tällä hetkellä Suunto Spartan Wrist HR ja pidemmän aikaa miettinyt, että pitäisikö tuota päivittää johonkin, mutta kun se toimii... No nyt on tulossa myös toiseen pyörään tehokammet ja Suuntohan ei tue kuin yhtä power podia kerrallaan. Eli joka kerta kun vaihtaa fillaria, pitäisi podi parittaa uudestaan. Ei toki mikään maailman homma, mutta...

Yhteistä taivalta Suunnon kanssa on jo yli kymmenen vuoden ajalta, mutta kun ovat luopumassa tuosta Movescountista ja muutenkin mun treenit menee jo Stravaan, niin eipä tuostakaan ole suurta haittaa, vaikka data siirtyisi toiseen palveluun.

Vaihtoehtoina olisi nyt sitten joko Polar Vantage tai Garmin Fenix 5/6. Haluttavia ominaisuuksia:
- sykemittaus ranteesta ja sykevyöllä
- gps luonnollisesti
- breadcrump minimissään, kartat ehkä plussaa
-- varsinaiseen HC-navigointiin mulla on myös Wahoo ELEMNT ROAM
- tuki useammalle podille yhtäaikaa (kuten Wahoossa saa olla vaikka kuinka monta)
- BT-podit
- muokattavat näytöt, mielellään 4-5 kenttää
- useita näyttöjä / profiileita
-- Suunnossahan on eri profiilit eri lajeille ja niissä sitten useita näyttöjä. Esimerkiksi Wahoossa on vain eri näyttöjä, ei profiileita
- synkkaukset näihin yleisimpiin palveluihin
- kännysovellus ja langaton synkkaus
- weppisovellus tarkempaan analysointiin
- akkukesto treenissä näyttö päällä 10+ tuntia

nice to have:
- baro
- lämpötila

Juu, kyllä. Koitan tavata myös mitä dcrainmaker on kirjoittanut.

jalkkis
16.12.2019, 16.52
Käyttääkö kukaan Sports Trackeria ja Polarin H10 vyötä? Mun Samppa S8:ssa ST ei löydä vyötä. Laiteyhteys ok ja Polar Beat löytää vyön ja näyttää sykkeen. Onko toi softa vaan susi vai mulla joku täppä väärin?

hcfreak
16.12.2019, 19.50
Vai pitääkö olla sports trackerille tarkotettu vyö? Ainaki moisia joskus myytiin

Marsusram
16.12.2019, 22.51
Koita laittaa Polar Beatista Sykeanturi H10:n Ant+ yhteys pois päältä, jää vain Bluetooth Smart yhteys, jota Sports Tracker ymmärtää.

jalkkis
18.12.2019, 10.11
Koita laittaa Polar Beatista Sykeanturi H10:n Ant+ yhteys pois päältä, jää vain Bluetooth Smart yhteys, jota Sports Tracker ymmärtää.

Laitoin ANTin pois päältä mutta ei auta. Poistin Polar Beatin yhteyden, buuttasin luurin ja kokeilin uudestaan. Ei niin ei. Polar Beat toimii heti.

Pzka mikä pzka?

EDIT: laitoin ST:n tukeen kyselyä pari päivää sitten mutta eivät ole vastanneet.

pipox
19.12.2019, 16.34
Laitoin ANTin pois päältä mutta ei auta. Poistin Polar Beatin yhteyden, buuttasin luurin ja kokeilin uudestaan. Ei niin ei. Polar Beat toimii heti.

Pzka mikä pzka?

EDIT: laitoin ST:n tukeen kyselyä pari päivää sitten mutta eivät ole vastanneet.

Kokeile tappaa se Polar Beat sovellus taustalta, voi olla että häiritsee BT yhteyttä, koska se voi taustalla kysellä synkkiä.
Asetukset (Settings) -> Sovellukset (Apps) etsi Polar Beat ja klikkaa sitä. Valitse "Pakota lopetus" (Force stop)

Toinen mitä löysin ST:n support sivuilta oli että poistaa BT paritus puhelimen asetuksista ja kokeilla parittaa suoraan Sports Trackerin asetuksista

https://sports-tracker.helpshift.com/a/sports-tracker/?s=wearables&f=is-my-bluetooth-smart-heart-rate-monitor-compatible-android&l=en&p=android

Viimenen konsti resetoida koko vyö.
Sykesensorin nollaaminen:

Poista paristo.
Paina metallineppareita, joilla sensori kiinnitetään kiinnitysvyöhön, sormillasi vähintään 10 sekunnin ajan.
Odota 30 sekuntia ja aseta paristo takaisin paikalleen.
Nollaamisen jälkeen sensori on yhdistettävä laitteisiin uudelleen.

Jouko
22.12.2019, 00.06

Pzka mikä pzka?

Onko kahdelle laitteelle näyttäminen täpätty H10 asetuksissa? En tiedä auttaako tässä tapauksessa, mutta mulla meni kerran hetki jos toinenkin pähkäillessä tuon takia.

jalkkis
25.12.2019, 10.03
Kokeile tappaa se Polar Beat sovellus taustalta, voi olla että häiritsee BT yhteyttä, koska se voi taustalla kysellä synkkiä.
Asetukset (Settings) -> Sovellukset (Apps) etsi Polar Beat ja klikkaa sitä. Valitse "Pakota lopetus" (Force stop)

Toinen mitä löysin ST:n support sivuilta oli että poistaa BT paritus puhelimen asetuksista ja kokeilla parittaa suoraan Sports Trackerin asetuksista

https://sports-tracker.helpshift.com/a/sports-tracker/?s=wearables&f=is-my-bluetooth-smart-heart-rate-monitor-compatible-android&l=en&p=android

Viimenen konsti resetoida koko vyö.
Sykesensorin nollaaminen:

Poista paristo.
Paina metallineppareita, joilla sensori kiinnitetään kiinnitysvyöhön, sormillasi vähintään 10 sekunnin ajan.
Odota 30 sekuntia ja aseta paristo takaisin paikalleen.
Nollaamisen jälkeen sensori on yhdistettävä laitteisiin uudelleen.

Kiitokset vinkeistä mutta ei tuu joulu tän vyön kanssa. Konffattu Polar Beatissa, jossa kaikki toimii ok. Asetuksissa Näkyvyys päällä ja tuki kahdelle laitteelle. Muut pois. Sitten poistettu puhelimesta paritus ja tapettu Beat pois.

ST vaan hakee ja hakee mutta mitään ei löydy. ST tarjoaa koko ajan pinniä (0000), voikohan se olla syy?

jalkkis
25.12.2019, 10.53
Kyltää ST on se susisofta. Polar beat löytää vyön, endomondo löytää vyön jne. Laitan tukeen kommenttia...

jalkkis
25.12.2019, 11.19
Nony! Piti asentaa vanhempi versio, parittaa vyö ja sit päivittää takaisin uusimpaan versioon. Ja nyt toimii.

Kun tarkkaan lukee, tuo oli mainittu ST:n tuen viestissä... ehkä joskus opin lukemaan loppuun asti 😀

TuomariKuolo
25.12.2019, 23.42
Vaimo lupasi joululahjaksi Vantage M:n tai jonkin muun suurin piirtein saman hintaluokan laitteen. Onko tuossa n. 250 euron ryhmässä Vantagea pätevämpiä härpäkkeitä?