PDA

Näytä tavallinen näkymä : Schwalbe Marathon Supreme 2009

luonto
26.04.2009, 21.36
Terve,

Onko kellään näitä koossa 700x32C? Kiinnostaisi tietää niiden paino, Bike24:ssä sanotaan ~375g ja Schwalben omilla sivuilla 430g!

:seko:

Traveller
26.04.2009, 22.03
Tämäkö: http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicycle/tour_city/produktgruppe/produkt/index.php5?flash=1&ID_Einsatzbereich=9&ID_Produktgruppe=36&ID_Produkt=131&ID_Artikel=829&info=1&ID_Land=38&ID_Sprache=2&tn_mainPoint=Fahrrad&tn_subPoint=Tour/City

375g

luonto
27.04.2009, 00.05
Hmm, onkohan nämä nyt sitten ne vanhemmat: http://www.schwalbetires.com/marathon_supreme

juhake
28.04.2009, 16.05
Terve,

Onko kellään näitä koossa 700x32C? Kiinnostaisi tietää niiden paino, Bike24:ssä sanotaan ~375g ja Schwalben omilla sivuilla 430g!

:seko:

2009 malli on 375 grammaa, uutuutena lasinsirut eli
HD Ceramic Guard

http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicycle/tour_city/produktgruppe/produkt/?ID_Einsatzbereich=9&ID_Produktgruppe=36&ID_Produkt=131&ID_Artikel=829&info=1

2008 malleissa eri paino, verkkokaupoissa on myynnissä molempia. eli kannattaa olla tarkkana.
www.schwalbe.com ovat viralliset sivut, Saksasta,
http://www.schwalbetires.com/ on Pohjois-Amerikan sivut, päivittyvät hitaammin.

ulkonäöltään 2008 ja 2009 renkaat ovat samanlaiset, molemmissa HS 382-kuviointi.

luonto
28.04.2009, 17.51
Asiaa, kiitos selvennyksestä!

1wd
16.05.2009, 09.36
Mistä muuten olette näitä Supremeita ostaneet? Löytyisikö sopuhintaan ihan Helsingin seudulta?

randomm
16.05.2009, 09.40
Mistä muuten olette näitä Supremeita ostaneet? Löytyisikö sopuhintaan ihan Helsingin seudulta?

Helsingin Pyörähuolto (näitä Pyörähuoltoja on aika monta, tämä on se Roihuvuoren) tuo maahan ja todennäköisesti jos ei hyllystä niin sitten varastosta löytyy.

1wd
18.05.2009, 17.48
Helsingin Pyörähuolto (näitä Pyörähuoltoja on aika monta, tämä on se Roihuvuoren) tuo maahan ja todennäköisesti jos ei hyllystä niin sitten varastosta löytyy.
Kiitos vinkistä. Pitänee kysellä tuolta sitten.

Gynis
20.05.2009, 12.42
Noi supremet on kyl aika karseet ankkurit. Kelpaavat crossarissa ehkä talviajoon, mut ei niillä näin kesäkeleillä tee mieli ajella. Surkee rullaavuus esim. Vittorian cross xn:n verrattuna.

jeijei
21.05.2009, 10.31
kituuttaa sen pahimman siirtymäkauden kun on sepeliä vaikka muille jakaa

Silti_
22.05.2009, 19.58
Miltäs tämä rengas on tuntunut ajaa? Rullaako hyvin? Vai pitäiskö ostaa Marathon Racer?

fiber
22.05.2009, 21.48
Liekö kellään tätä tämän vuoden Ceramic-mallia? Sekä kotimaiset että günther-kaupat ilmoittavat ettei valmistajalta sitä saa. Tuliko sitä siis ensin erä ja sitten pistettiin hanat kiinni, vai eikö sitä ole tullut ollenkaan?

VPR
24.05.2009, 11.08
Suomen Urheiluaitasta ostin omat 2009-kumekseni HD Ceramic Guardilla viime viikolla ja hyvin ovat toimineet, tosin olen ajanut niillä vasta noin 80 kilometriä kaupungissa. Urheiluaitassa 56 euroa kappale, olisin ostanut Racerit mutta niitä ei ollut omaan sisäkumiin/vanteeseen sopivia leveyksiä hyllyssä.

Nalho
31.05.2009, 13.21
Onko joku onnistunut löytämään noita 32 millisiä? Katselin jonkun ulkomaisen kaupan (saksalainen?) sivuilta jossa hinta oli muistaakseni alle kolmekymppiä kipale. Nyt en vain löydä sitä sivua millään ilveellä uudestaan. Saattaisivat olla oivalliset renkaat juuri tuon hyvän pistosuojauksen ansiosta meikäläiselle, joka ei niin kamalasti tuohon painoon kiinnitä huomiota.

VPR
31.05.2009, 15.53
Kun muutama viikko sitten soittelin niin ainakin Urheiluaitasta, Lundbergilta ja Velotradesta löytyi kolmekakkosta. Hinta pyöri siinä viiden-kuudenkympin kieppeillä.

Snafu
01.09.2009, 15.48
Onko nämä vaan asfaltille vai kestääkö ajaa hiekka/sorateillä? Kahtelin tuossa että renkaissa on maksimi paino 140kg, onko se per rengas vai miten? Minä+pyörä ollaan 150kg hujakoilla.

VPR
01.09.2009, 16.10
Hyvin kestää ajella, pistosuojaus on reilu.

Jukkis
11.04.2013, 10.14
Onko mikään muuttunut tämän renkaan osalta nyt kun eletään vuotta 2013 ? Eli tässä ketjussa moititaan kehnoksi rullaavuudeltaan ja pitävät lähinnä ankkureina. Pyörätohtori myis näitä 35 ekua/kpl. Mulla ajot vähän sitä sun tätä ja siellä sun täällä eli olen ajellut viimeiset 7 tkm ihan markettirenkailla eli Continental TourRide-kumeilla ja ollut niihinkin tyytyväinen. Paikkaushommia ei ole tarvinnut harrastaa ja sen onkin yksi renkaan tärkeimmistä ominaisuuksista. Huonoa rullaavuutta voi aina kompensoida hankkimalla voimaa koipiin, jotta jaksaa pyörittää kampia :)
Nämäkö vai Continental TravelContact (http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti%20travel%20contact.shtml) tahi Continental City Ride II (http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/city/citytyres/cityride/cityrideII_en.html) ? En ole mitenkään erityisesti Continental-fetissi, mutta noita nyt näkyis olevan tuossa duunin naapurissa Sellon Prismassa ja hinnaltaan mielestäni järkevässä haarukassa. Olishan tietty sitten vielä tuo Spessun kumikin (http://www.sellonpyora.fi/tuote/181) tuossa vieressä niin ikään helposti noudettavissa, mutta jotenkin tulin allergiseksi tuossa Spessussa ensiasennusrenkaina oleville Spessun omille, kun sai yhtenään olla paikkarasin kanssa polvillaan pyörän vieressä, vaikken tappajasepelin ja/tai naulojen/nastojen ajoreiteille kylvävien nöösien asumaseuduilla joudukaan ajelemaan.

VPR
11.04.2013, 11.51
Neljä vuotta ajettu ja toinen pari menossa, nyt 28-millisinä. Ovat mielestäni parhaat renkaat yleiseen ajoon kaupungissa, maantiellä ja hiekkateillä. Rullaavuudessa ei ole mitään vikaa ja 34-35 keskarit onnistuvat helposti. Ovat puhjenneet ehkä 1-2 kertaa vuodessa.

TMS
11.04.2013, 12.50
Mulla ollut Supremet vuoden alla työmatkakulkineessa. 4000 km, ei yhtään reikää ja vielä ainakin saman verran kilometrejä jäljellä ennenkuin tarvitsee miettiä uusia. Matkalle osuu niin hiekkatietä kuin asfalttia, hyvin pelaa.

Jukkis
11.04.2013, 13.19
Tjaa, no sittenpä vois noita vakavasti harkita. Tosin mulle on tulossa 37 milliset, koska nykyisillä 42 millisillä ajeltuani olen todennut, että meikäläisen ajossa tuon yhden pykälän kapoisempaan vois vaihtaa, mutta siihen se saa jäädä :)
Vaikka pidänkin grammanviilausta totaalisena pelleilynä, koska minullakin on niitä grammoja tai oikeammin kiloja esim. vatsan seudulla ihan riittämiin, niin onhan nuo Scwalbet toki merkittävästi kevyemmätkin; noissa mainituissa leveyksissä lukemat Schwalbe-Continental (TourRide) 440g - 770g

MRa
11.04.2013, 17.41
Pitäis vaihtaa cycloon takas Supremet. Onko kokemuksia niitten asentamisesta Stan:lla litkutettuna?

Juhannuz
22.05.2013, 15.46
Onkohan porukalla kokemusta ko. renkaista pyöräretkeilystä?

Oma ajo tulee olemaan aika pitkälti asfalttia myöten tapahtuvaa, toki usean viikon mittaisella pyöräretkellä ei voi välttää hiekkatietä sekä kinttupolkuakaan. Lastina Bilteman tarakkalaukut täytettynä tavaralla, tankolaukku täytettynä tavaralla sekä tavaraa ankkuroituna eri puolille runkoa. Kuskilla painoa 65kg ajotamineineen, lastia n. 15kg sisältäen laukut.

Renkaaksi ajattelin 28mm tai 32mm, jotenkin tuntuu, että 37mm olisi jo turhan jämäkkä. Oletuksena siis, että tarkoitus on ajella asfavaltilla ja kuski tavaroineen ei paina järkyttävästi. Aiemmin olen heittänyt pidemmät pyöräretkeni 25mm tai 28mm Gatorskinilla ja hyvin on kestänyt. Ainut mikä on hirvittänyt on hiekkatiellä tai metsäpolulla paukuttaminen.

kukavaa
29.05.2013, 12.17
Jos jotakuta kiinnostaa vaihtaa omat 32-37 supremet 28hin, niin pm. Meikäläisen ovat loppukesän ajetut, yhden käärmeenpureman kokeneet melko bränikät.

KirsiK
29.05.2013, 13.32
Onkohan porukalla kokemusta ko. renkaista pyöräretkeilystä?

Mä olen menestyksekkäästi käyttänyt 32mm Marathon Supremeitani pyöräretkeillessä ja muutenkin. Ovat kestäneet puhkeamatta asfalttia, polkuja sekä nyrkinkokoisia kiviä eli suomalaista soratietä itseasiassa jo vuosia ja tuhansia kilometrejä, tosin pyöräretkeily on ollut suhteessa vähäistä. Plussaa myös hyvästä pidosta märällä asfaltilla. Noille sorateille olisi kylläkin jo kaivannut hieman leveämpää rengasta alle, sillä matkanteko meni välillä melkoiseksi kiemurteluksi. Vertailun vuoksi mainitsen, että olen kyllä kevyt kuski (n. 50kg ja pyörä n.10kg) ja takalaukuissa retkeillessä n. 10 kiloa tavaraa, joten riski renkaiden puhkeamiselle on muutenkin pieni.