PDA

Näytä tavallinen näkymä : Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14

Polun tukko
26.03.2014, 15.19
Milla on nyt ollu ajossa noin 150km ajan contin rq 2.4" apexina,black chilinä. Aika täydellinenhän tuo on omaan polkurymistelyyn ja pitoa löytyy aivan törkeesti edelliseen exo 2.4 ardenttiin nähden. Etenkin pito märässä/kosteassa on jotain mikä herättää kunnioitusta. Ilmatila on vähintäänkin iso näissä 2.4:ssa joten paineita voi laskea paljon. Renkaat on tubeliksina eivätkä ole vuotaneet tippaakaan asennuksen jälkeen, eikä asennuksessakaan litku suihkunnut. Suosittelen.

t-man
27.03.2014, 11.42
Ennenkuin heitätte niitä renkaita roskiin, niin suosittelen renkaan sisäpuolen kalvon pyyhintää jollain liuottimella pois...omat racekingit ei ole ikinä pitänyt staneja sisällään ennen em. toimenpidettä. Se kalvo ainakin hylkii todella tehokkaasti nesteitä...

Ketjureaktio
27.03.2014, 14.02
Milla on nyt ollu ajossa noin 150km ajan contin rq 2.4" apexina,black chilinä. Aika täydellinenhän tuo on omaan polkurymistelyyn ja pitoa löytyy aivan törkeesti edelliseen exo 2.4 ardenttiin nähden. Etenkin pito märässä/kosteassa on jotain mikä herättää kunnioitusta.

Sellainen huomio aiheesta Ardent, minulla on toisessa pyörässä käytettynä ostetut Ardent 2.4 EXO:t, ilmeisesti jotain vanhempaa mallia. Ne on märällä juurakolla jne. törkeästi liukkaammat kuin toisessa pyörässä olevat uudet halpis-vaijeri-Ardentit. Vanhemman kuviokin näyttää avonaisemmalta. Uudet on todella hyvät, pitoa riittää ja rullaavuus on huipussaan.

Polun tukko
27.03.2014, 17.28
Sellainen huomio aiheesta Ardent, minulla on toisessa pyörässä käytettynä ostetut Ardent 2.4 EXO:t, ilmeisesti jotain vanhempaa mallia. Ne on märällä juurakolla jne. törkeästi liukkaammat kuin toisessa pyörässä olevat uudet halpis-vaijeri-Ardentit. Vanhemman kuviokin näyttää avonaisemmalta. Uudet on todella hyvät, pitoa riittää ja rullaavuus on huipussaan.

Viime kesänä ostetut omat. Ei ne märällä pärjää edes huonosti noille rq tai trail kingeille.

k0rppi
27.03.2014, 18.34
samalla voi liputtaa, myös mk2 protection black chiliä (http://www.bike-components.de/products/info/p37123_Mountain-King-II-ProTection-Faltreifen-Modell-2014.html) kohti. samat paikat mentiin "polun tukon" kanssa ilman pito-ongelmia. rullaavuudesta on paha mennä vertaamaan, kun kuskeilla on painoeroo niin paljon, mutta samat pyörät oli. tukkokin kerkes jo hieman "kehumaan" että hyvinhän ne näyttää pitävän. painossa säästää mk2:lla vrt. rq/tk jonkun verran

Mika_T
31.03.2014, 08.09
Huomasin tänään että pari viikkoa sitten vanteille pyöräyttämäni, toki viime syksyn ajettu, Chunky Monkey 26x2.4 Trail Extreme näyttää murtumisen merkkejä välinappuloiden juuresta. Ei siis reuna- eikä keskirivistä vaan tuosta niiden välistä. Lieneekö allerginen pakkaskelille, kun pyörä on ollut ulkona yöt. Takana Smörgåsbord Trail Extreme on säilynyt murtumattomana.

TimoF
01.04.2014, 13.39
Huomasin tänään että pari viikkoa sitten vanteille pyöräyttämäni, toki viime syksyn ajettu, Chunky Monkey 26x2.4 Trail Extreme näyttää murtumisen merkkejä välinappuloiden juuresta. Ei siis reuna- eikä keskirivistä vaan tuosta niiden välistä. Lieneekö allerginen pakkaskelille, kun pyörä on ollut ulkona yöt. Takana Smörgåsbord Trail Extreme on säilynyt murtumattomana.

Oma on murtumista huolimatta kestänyt toistaiseksi... *koputtaa puuta*
Ja toi rengashan ei siis pakkasia nähnytkään.

26.02.2014 Tsankimankit pirusti pikkupikku halkeamia.

syklopaatti
03.04.2014, 16.23
Milla on nyt ollu ajossa noin 150km ajan contin rq 2.4" apexina,black chilinä. Aika täydellinenhän tuo on omaan polkurymistelyyn ja pitoa löytyy aivan törkeesti edelliseen exo 2.4 ardenttiin nähden. Etenkin pito märässä/kosteassa on jotain mikä herättää kunnioitusta. Ilmatila on vähintäänkin iso näissä 2.4:ssa joten paineita voi laskea paljon. Renkaat on tubeliksina eivätkä ole vuotaneet tippaakaan asennuksen jälkeen, eikä asennuksessakaan litku suihkunnut. Suosittelen.
Eli onko tästä pääteltävissä et normi
Taittuvakylkiset 2'4 HR II ja ardentit on täysin kuivan kelin renkaita tai jopa ns. Takarenkaita.?
Ostin nimittäin sellaiset kun halvalla sain. Contiin oon itsekin tykästynyt ja kaiser projekt 2,4 on edelleen paras ja pitävin rengas millä oon ajanut ja eikös siitä tule kevyempi enduroversio :)?Jopa 2,4 X-king jaksaa yllättää takanakkina.

Sent from my iPhone using Tapatalk

syklopaatti
03.04.2014, 16.25
2.3 baronia mulle on niinpaljon kehuttu ajajamiesten toimesta , et pakko ne oli hommata. En op vielä päässyt testille. 2.4 trailstar nobby nic
Saa kans sauman kuivan ja semikuivankelin renkaana. Nappulat on ainakin sitäkokoo , et luulis nyt jotain pitävän. Eikä se kuviokaan näytä niin pahalta.

Polun tukko
03.04.2014, 16.27
Eli onko tästä pääteltävissä et normi
Taittuvakylkiset 2'4 HR II ja ardentit on täysin kuivan kelin renkaita tai jopa ns. Takarenkaita.?
Ostin nimittäin sellaiset kun halvalla sain. Contiin oon itsekin tykästynyt ja kaiser projekt 2,4 on edelleen paras ja pitävin rengas millä oon ajanut ja eikös siitä tule kevyempi enduroversio :)?Jopa 2,4 X-king jaksaa yllättää takanakkina.

No vaikka en mikään kilpakuski olekkaan vaan omaksi huviksi polkeva savonmaan tietäjä niin väittäisin ardentinolevan kuivan kelin rengas. Älkää sitten maxxis miehet vetäkö melonia onteloon.

syklopaatti
03.04.2014, 16.48
HOME BICYCLE MOUNTAIN

HIGH ROLLER II
A trail version of the redesigned High Roller

Open tread design
Improved braking and traction
Loose. Loose over hard. Medium. Wet.
Väittää Maxxis itse kummankin kohdalla.

Polun tukko
03.04.2014, 18.34
High rollerista en tiedä. On vain yksi ja oikea valinta. Contin black chili seos. Kuvio sitten oman ajon mukaan

Kemizti
03.04.2014, 19.42
High rollerista en tiedä. On vain yksi ja oikea valinta. Contin black chili seos. Kuvio sitten oman ajon mukaan

kun omaat moisen mielipiteen, niin sovitappa joskus fillariis wtb dna-rubberia, vaikkapa bronsonin muotoon valettuna, voit vaikka valaistua.. ;)

Polun tukko
03.04.2014, 19.44
kun omaat moisen mielipiteen, niin sovitappa joskus fillariis wtb dna-rubberia, vaikkapa bronsonin muotoon valettuna, voit vaikka valaistua.. ;)

Kuten todettu niin tämä oli oma mielipide ;)
Mutta tuota wtb:tä tulen tänä kesänä kokeilemaan..ollut jo mietinnässä kauan.

Lammila
03.04.2014, 19.47
HOME BICYCLE MOUNTAIN

HIGH ROLLER II
A trail version of the redesigned High Roller

Open tread design
Improved braking and traction
Loose. Loose over hard. Medium. Wet.
Väittää Maxxis itse kummankin kohdalla.

High Roller II on kyllä parhaimmillaan kovalla pohjalla. Magic Mary (vertstar/super gravity) hakkaa High Roller II:n (super tacky/dh) 6-0 kostealla alustalla ja juurakossa. Ainoa huono puoli Magic Maryssä on, että se ei rullaa ihan yhtä hyvin.

syklopaatti
04.04.2014, 00.55
Alan pikkuhiljaa olla samaa mieltä. pitää parhaiten ,rullaa parhaiten ja kestää pisimpään kilpailijoihinsa nähden. Maksaahan ne mutta laatu maksaa.

Polun tukko
04.04.2014, 02.24
Alan pikkuhiljaa olla samaa mieltä. pitää parhaiten ,rullaa parhaiten ja kestää pisimpään kilpailijoihinsa nähden. Maksaahan ne mutta laatu maksaa.

Ei ole väärin olla samaa mieltä :D Savosta se tieto tulee.

sakuvaan
04.04.2014, 08.56
No vaikka en mikään kilpakuski olekkaan vaan omaksi huviksi polkeva savonmaan tietäjä niin väittäisin ardentinolevan kuivan kelin rengas. Älkää sitten maxxis miehet vetäkö melonia onteloon.

Olet väärässä

brilleaux
04.04.2014, 09.06

Itse kyllä valaistuin. Bronson toimii kelillä kuin kelillä. Ja jopa rullaakin ihan ok.
Menee todellakin ihan jokapaikan renkaana. Ja kaikenlaisella alustalla.

Jäällä toki on liukkaampi kuin saippua. Paljon liukkaampi :D

EDIT: Omaan käyttöön saattaisi riittää talvea lukuunottamatta ainoana renkaana. Toki täpärin Minionit antaa jotenkin enemmän luottamusta, kun mennään alaspäin.

Polun tukko
04.04.2014, 10.40
Olet väärässä

Tämä ei ole mahdollista kun kyseessä on pitkän linjan savolainen.

brilleaux
16.04.2014, 18.05
Eilen täpärillä juurakko-/kivikkojumppaa. Kosteaakin oli, välillä. Renkaina Minion DHF 2.5 molemmissa päissä. Edessä 3C terra EXO ja takana 60a EXO.

Edessä toimii ihan ok, mutta omaan makuun takana ei. Voi olla kuivalla ja tosiaan alaspäin mennessä ihan ok.
Mutta tasamaalla kostealla juurella, kivellä ja mudassa ei vetopito vakuuta yhtään. Eikä oikein pito noin yleensäkään.

Jäykkäperässä olevat WTB Bronsonit antavat ajoon luottoa aivan eri malliin.
Tosin taas Maxxikset antavat kyllä kestävyyden puolesta enemmän luottoa kivikossa hakkuuttamiseen.

Pitää jatkaa testejä, laitoin nyt 2.3 DHR 2 EXO:n taakse. Katsotaan miltä tuo kompo vaikuttaa.
Saattaa kyllä olla, että ostan varaston täyteen WTB Bronsonia. :P

Olishan se mainiota ja helppoa jos olisi yksi rengas jolla hoitaa kaikki ajot. Bronsonista saattaa siihen ollakkin.

brilleaux
18.04.2014, 18.27
^Ihan hyvä kombo oli. Ei vaan EXOsta ollu DHR:ssä apua. Kivikossa kylki auki ja sisurilla kotiin.
Eli DHR roskiin ja varastosta seuraava kokeiluun. DHF saa jäädä vielä eteen, toimi tänään kivikoissa ja juurakoissa melko hyvin.

Jos iskis vaikka parjaamani Fat Albertin taakse.

syklopaatti
26.04.2014, 19.11
Albert on mainio kuivan kelin rengas. Otsilonmukaisessa maastossa en oottas paljon jos et sit laita nallekarkkiseoksista rengasta.

brilleaux
28.04.2014, 14.10
Jäi nyt nämä kokeilut, kun myin täpärin pois Alberteilla. :D
Jäykkäperässä ollut nyt Minion DHF 3C terra EXO edessä ja takana WTB Bronson .

Hyvin toimiva yhdistelmä, yllättäen kyllä Bronson takana on lipsunut enemmän. Etupää pysynyt kuin liimattuna alustassa. Ajettu sekä kuivalla että märällä.
Tietty etupään jousto vaikuttaa myös asiaan.
Mutta ainakin edessä Minion DHF on pirun toimiva.

Laika
13.05.2014, 19.16
Tulin vaan kertomaan, että kokeilin tänään Ardent 2.4 EXOja läpimärässä metsässä. Oli juuria, kiviä ja mutaa muttei lipsunut missään. Jatkossa mun valintani märälle.

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

elasto
14.05.2014, 00.12
Tulin vaan kertomaan, että kokeilin tänään Ardent 2.4 EXOja läpimärässä metsässä. Oli juuria, kiviä ja mutaa muttei lipsunut missään. Jatkossa mun valintani märälle.

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Nämä on nykyään myös mun ihan lempparit yleisrenkaat. Rullaa hyvin ja tosiaan märän kelin sattuessa myös pitää ihan hyvin. Itselläni nuo ovat kuitenkin kuivan kelin renkaat pääosin. Seos on aika kova (60a), joten mistään suoranaisesta märän kelin renkaasta ei mielestäni voi puhua. Sen kun tiedostaa myös ajaessa eikä tee mitään hölmöä, niin ihan hyvin menee. Otsikon mukaiseen käyttöön taas ajattelin varmaan ensi syksynä kokeilla takana Hans Dampf Trailstaria ja edessä Chunky Monkey Trail Extremeä.

ErnoNykanen
14.05.2014, 06.17
Hans Dampf Trailstaria ja edessä Chunky Monkey Trail Extremeä.

Eikö HD tarjoa omaan ajoosi edessä trailstar-seoksenakaan riittävästi pitoa?

zeizei
14.05.2014, 07.04

Ei ollut minulle suunnattu, mutta IMO Hanssin kuvio ei toimi edessä kovin hyvin vaikka seos toimisikin. Nappulat ovat liian tiheässä että saisi kantatessa pehmeällä kunnolla pitoa. Trailstar seos kyllä toimii märällä hyvin ja takarenkaana tuo on otsikon käytössä yksi omia lemppareita ja miksei edessäkin jos kurvit ottaa rauhassa, itse en malta.

cigant
14.05.2014, 15.27
Mulla on chunky monkeyssä parin sadan kilsan ajolla,kumiseos alkanut lohkeilemaan.Edessä olevassa saman verran ajetussa smårgbrd:ssa en vastaavanlaista halkeilua ole huomannut.Reklamaatio lähtee on one:lle kun vaan saan renkaan pestyä ja otettua kuvan.

ErnoNykanen
15.05.2014, 07.50
Mulla on chunky monkeyssä parin sadan kilsan ajolla,kumiseos alkanut lohkeilemaan.
Mulla kans on noi HD:t trailstarilla lohkeillu. Päädyin tosin siihen johtopäätökseen, että talven paukkupakkasilla kun nuo pehmeät seokset kovettuvat niin ne sen jälkeen lohkeavat alhaisilla paineilla ajettaessa. Kumin kovettuessa se ei jousta ja muotoudu yhtä hyvin enää vaan lohkeaa. Samaten aika huikea vierimisvastuksen aleneminen tapahtui, kun päästiin lähemmäs nollaa ja rengas alkoi paremmin mukautumaan tien pintaan sen sijaan. Nämä ajatukset nyt vain subjektiivisiin ja empiirisiin havaintoihin perustuen.

cigant
15.05.2014, 08.31
^ pohdin myöskin tuota pakkasten aiheuttamaa kumin haurastumista.Samassa pyörässä kuitenkin ollut smårgsbrd. sekä chunky mnky,en sitten tiedä ovatko samasta seoksesta valmistettu.Smårgsbrd.ssa ei kuitenkaan lohkeilua ole havaittavissa.

ErnoNykanen
15.05.2014, 09.11
^ pohdin myöskin tuota pakkasten aiheuttamaa kumin haurastumista.Samassa pyörässä kuitenkin ollut smårgsbrd. sekä chunky mnky,en sitten tiedä ovatko samasta seoksesta valmistettu.Smårgsbrd.ssa ei kuitenkaan lohkeilua ole havaittavissa.
En usko, että kyse on välttämättä haurastumisesta vaan siitä, että kun kumi kovettuu ja ei jousta niin se halkeaa. Tyyliin lasi ei jousta vaan rikkoutuu. Kyllä noihin molempiin renkaisiin on ainakin saatavilla se sama trail extreme-seos, joten lohkeilu voisi johtua esim. alemmasta paineesta takarenkaassa tai siitä, että takarenkaalle kohdistuu enemmän painoa. Tai sitten se on valmistusvirhe, enhän minä sitäkään toki tyrmää.

Omalla kohdalla paineet olivat jotain luokka 15 psi, joten ajattelin että tämä yhdistettynä tuohon kumin kovettumiseen olisi saanut halkeilua aikaan, mutta mene ja tiedä. Hyvin on kuitenkin litkut pysyneet vielä sisällä, joten eihän toi vaadi muuta kuin kovaa ajoa.

elasto
15.05.2014, 09.58

Zeizei tuossa vastasikin juuri kuten olin ajatellutkin. Eli HD ei ole kuvionsa puolesta omiaan eturenkaana.

syklopaatti
15.05.2014, 21.35
Kävin tänään ensitestit Contin 2,3 baron BC.llä ja kylähän se tarras juuriin ja kiviin niinkuin orava käpyyn eikä rullaus minusta hävinnyt HR II:lle juurikaan. Eturenkaana siis.
Aika huolettomasti sai ajella vaikkei mikään pahakeli ollutkaan. Välillä oli mutaa ja silloin tuo renkula pääsi loistamaan. Hyvä. Erittäin hyvä rengas.
Tällasessa maastossa missä välillä mutaa aika lyömätön.

http://ep1.pinkbike.org/p4pb10951564/p4pb10951564.jpg

Tein huvikseni testin ja ajoin ison mutakon läpi ja vertailin miten baron ja rakana ollut 2,4 Ardent puhdistuivat.
Kuvat puhukoon puolestaan. Kummatkin otettu pahimmasta kohdasta.

Ardent:http://ep1.pinkbike.org/p3pb10951572/p3pb10951572.jpg

baron.http://ep1.pinkbike.org/p3pb10951571/p3pb10951571.jpg

Edit:En minä ardenttia tässä halua millään lailla mollata tai haukkua. Loistatava rengas sekin ja ei mulla ollut sen kanssa mitään tilanteita
mutta en minä sitä kyllä eteen välttämättä laittaisi. Takarenkaanahan se toimii loistavasti. Harmi kun olin yksin liikkeellä. Olisin todella halunnut myös Higroller II:ta
saman vertailukuvan. Veikkaan että se puhdistuu aedenttia nopeammi avoimemman kuvionsa ansiosta.
Kaikkee hölmöö sitä tulee testailtua ja vertailtuakin.:seko:

syklopaatti
17.05.2014, 09.18
Huh. eilen testasin sit oikein kunnolla ton baronin pitoa 5 tunnin kivikkomutarälläilyn merkeissä ja se todella pitää. Pitää melkein kuin DH rengas ja ohjautuu sinne minne haluat.
Pahoissa jyrkissä märissä kohdissa huomasi pian ajattelevansa vaan takana ollutta Ardenttia ja sitä et pitääkö se. Rullaakin suhtkoht hyvin.
Odotan kyllä innolla millainen se uusi Baron 2,4 projekt trailirengas on.

brilleaux
23.05.2014, 10.54
Vaikka nyt kuivaa onkin, hommasin Muddy Maryn (trailstar) eteen ja Big bettyn (pacestar) taakse.
Katsotaan miltä vaikuttaa Maxxikseen verrattuna kun saan väännettyä alle.
Ja vielä ajettuakin. :D

brilleaux
26.05.2014, 20.57
Ensimmäinen lenkki takana kombolla Minion Dhf edessä ja Schwalpe big betty(pacestar) takana:
Toivotaan että bettyn käytös johtuu siitä, että rengas oli ajamaton. Jos tuo ei ajaessa parane, saa mennä roskiin.
Odotukset oli kovat, mutta ei; märällä juurakolla ja kivellä sivuttaispito on luokkaa onneton. Takapää lähtee alta sivulle hyvinkin yllättäen.

Taas on ihmeteltävä mikä porukkaa näissä schwalpen kumeissa kiehtoo, millä ominaisuudella suosio on ansaittu?

Toki Big Bettyn veto- ja jarrutuspito on (pirun) hyvä, mutta muutoin Dhf takarenkaana hakkaa Big Bettyn mennen tullen.
Karkeasti voi sanoa, että takana märällä Minion on ennustettava ja turvallinen. Vain veto- ja jarrutuspito on kehnohko.
Schwalpe on vaarallinen. Karmii ajatuskin tuosta edessä.
Kunhan Muddy maryn(trailstar) saan eteen, laitan kokemukset. Jos olen hengissä.

Ties monesko kokeilu Schwalpella, ja taas sai pettyä. Harmi, koska kumi oli helpoimpia mitä on tullut vastaan asentaa tubeleksena. Ja ilmatilaa on mukavasti+se, että renkaan tukevuus antaa mahdollisuuden ajaa kohtuu pienillä paineilla. Ja vetopito on tosiaan hyvä.

Mutta ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, jospa tuo paranee saadessaan kilometrejä allensa.

syklopaatti
27.05.2014, 03.19
Elä heitä kirvestä. Betty on oikeastaan kuivankelinrengas.Jopa enempi kuin Fat Albert. muddyMaryyn et kyllä trailstarseoksella märässä metsässä pety.
Näin uskallan ennustaa.

brilleaux
27.05.2014, 06.36
Betty on oikeastaan kuivankelinrengas.

Niin on Minionkin?
Sinänsähän haukun tässä itse väärää puuta, koska haussa on kuitenkin jokakelin rengas; toimisi ketjun otsikon mukaisesti, mutta käytetään myös kuivalla kelillä.
Pääpaino pidolla ja kestävyydellä kivikoissa.

syklopaatti
27.05.2014, 08.07
En missään nimessä halua nyt ruveta väittelemään mutta kyllä Minion on IMO jokakeliin yleisrengas jolla pärjää mainiosti märälläkiin kunhan ei ole mutaa ja kyllä tässä ketjussa aina on haettu nimenomaan niitä renkaita jotka pitää syksyn limajuurakoissa ja kivikoissa eikä kesäkuuron kastuttamilla auringon jo osin kuivattamilla poluilla.

Betty oli minusta Swhalben ainoa todellinen kuivankelin Freeriderengas vielä joku aika sitten ja Mary oli enemmänkin se saksalaisten jokapaikanhöylä ja pitoihme ja Fat Albert jossain siinä välissä.
Sithän tuli nää hans D:t ja meitsi putos kärryiltä ,mutta olen kyllä yllättynyt jos iso B ei pidä märällä yhtään ja edessä suorastaan hasardi.

Elämässäni yhden bettyn omistanut mut se olikin OEM ja ei tietenkään pitänyt p4skaakaan missään.

kanttiinin tollo
27.05.2014, 08.33
Mulla on vähän vastaavaa muistikuvaa Laajavuoresta Trailstar Bettyn kanssa, toki 24" kokoisena. Niin kauan kuin vauhtia riittää ja on pehmeämpää alustaa kovan seassa ja PÄÄSEE KANTTAAMAAN pehmeille reunanappuolille niin rengas toimii, mutta jos joutuu kivi-/juurakkopinnalla tekemään mitään hitaammin keskinappuloiden varassa niin alta lähtee. DMR:n Moto Diggeri toimi paremmin vastaavissa olosuhteissa jos ei ollut mudasta tukossa. En silti sano, että tuo DMR mikään otsikon mukainen rengas on, mutta paremmin siihen pystyi luottamaan.

Minionista ei yhäkään pahaa sanaa. HR rinteeseen kestosuosikki, en ole siitä vielä yli päässyt.

brilleaux
27.05.2014, 10.15
Kyllä mun käyttöön ilmeisesti parhaiten toimii Maxxis. Etupäässä tykkään todella paljon tuosta Minion DHF:stä. Erittäin loogisesti toimiva rengas. Voisi tietysti olla muhkumpi...
Taakse voisi kokeilla jotain muuta, ehkä HR 2 toimisi?

Saako tuolla DHF:n ominaisuudet lisättynä vetopidolla?

kanttiinin tollo
27.05.2014, 10.31
Joku muu tietänee paremmin? Pitäs itsekin varmaan jaksaa kokeilla HR2:ta takarenkaana. Olen ajanut sitä vain edessä. 2,5" orggis HR oli takana aika jyrä ainakin, ei sillä paljoa tarvinnut ajopinnasta välittää, mutta parhaimmillaan limiitille puskiessa jolloin toimi niin saamarin nätisti.

Olen ajellut niin sysipaskoilla märänkelin kumeilla tässä viime aikoina luonteen ja mahdollisesti taitojenkin kasvattamiseksi ettei ole HR:n pariin ehtinyt. Kai sitä 26" kiekot vois laittaa Rollereilla ja mennä johonkin rinteeseen vähän pelleilemään näin kesän kunniaksi.

brilleaux
27.05.2014, 10.47
Olen ajellut niin sysipaskoilla märänkelin kumeilla tässä viime aikoina luonteen ja mahdollisesti taitojenkin kasvattamiseksi ettei ole HR:n pariin ehtinyt.

Slicksit ei ole märänkelin kumit. :D

syklopaatti
27.05.2014, 21.37
Joulu aina jollakin. Joskus tukin maininneeksi paikallisessa ison S;n konttorissa ,että laittaisivat renkulan tulemaan kun seuraavankerran tilaavat lisää.
Ja ihmetys oli suuri kun tänään saapastelin sisään ja tsadaaam-....:D

http://ep1.pinkbike.org/p4pb10999530/p4pb10999530.jpg

1kpl 26 kokoa jäi vielä hyllynkoristeeksikin.

brilleaux
28.05.2014, 06.10
Ilmeisesti siis Muddy Mary(kin) on menneen talven lumia. Korvaaja kai sitten tuo Magic Mary?
http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/magic-mary.html

Kokemuksia tästä renkaasta?
Märällä sekä yleisrenkaana.

Edit: ja 2.5 leveänä ei sitten enää ilmeisesti tehdä...

syklopaatti
28.05.2014, 08.58
Tässä vähän pinkbiken mietteitä rinkulasta. Ei se sysipaska voi olla jos Nico lau voitti trans -provencen sillä ja gravitypuolella Stevie Smitin Magic siivitti mestariksi.
http://www.pinkbike.com/news/Schwalbe-Magic-Mary-Review-2014.html

brilleaux
28.05.2014, 10.01
Taas ollaan pihalla kuin lumiukko:

-Carcass: Evolution-Snakeskin, Super Gravity and Downhill

Kestääkö tuo Evo-snakeskin normi kivikkojumpat? Sama EVO kuin Muddy Maryssakin?
Reunanappulat tuossa näyttäis olevan ainakin ihan mukavasti kylkien suojana.

syklopaatti
28.05.2014, 10.19
Taas ollaan pihalla kuin lumiukko:

-Carcass: Evolution-Snakeskin, Super Gravity and Downhill

Kestääkö tuo Evo-snakeskin normi kivikkojumpat? Sama EVO kuin Muddy Maryssakin?
Reunanappulat tuossa näyttäis olevan ainakin ihan mukavasti kylkien suojana.
Pitäs kestää ja se kannattaa varmaan painon takia ottaa. S-Gravityllä ajaavat varmaankin EWS + muita rankkoja ja pitkiä kisoja.

Pitää ihan käydä ullakkokomerossa kattoo että vieläkö mulla on se 2,5 Muddy Mary tallella. Se on hirveen kokoinen mörkö.

ps.Mites vihreen jäykkäperä x:n rakentelu tilanne.? Joko sika vinkuu mettään.?;)

brilleaux
28.05.2014, 10.27
Mmmbop on edelleen tallissa. On silläkin käyty naatiskelemassa. :D
X:n rakentelu jäi pois hankintalistalta, piti panna rajalliset pelimerkit muuhun tarkoitukseen.

stumpe
31.05.2014, 13.54
Mulla on ollut nyt kiinni 29er chunkymonkeyn trail extremet, olen ollut tyytyväinen pitoon märällä. Mikä olisi vastaava kumi isoilta valmistajilta, kun en viitsisi oottaa tilausta briteistä, vaan että saisin lähikaupoista. Rullaavuus saa olla huono. :)

slow
31.05.2014, 14.28
Maxxiksen tekemiähän nuo ovat joten eiköhän tuo ole Minion hieman muokatulla kuviolla..

stumpe
31.05.2014, 16.04
Maxxiksen tekemiähän nuo ovat joten eiköhän tuo ole Minion hieman muokatulla kuviolla..

Kappas, niinpäs olikin! Minion dhf näyttää hyvin samanlaiselta...

brilleaux
31.05.2014, 18.32
Elä heitä kirvestä. Betty on oikeastaan kuivankelinrengas.Jopa enempi kuin Fat Albert. muddyMaryyn et kyllä trailstarseoksella märässä metsässä pety.
Näin uskallan ennustaa.

Kävin tänään semikosteassa metsässä Muddy Mary (trailstar) edessä ja Big Betty (pacestar) takana. On toi Betty onneton kumi. Takapää lipsui jatkuvasti alta, aiheuttaen lukemattomia jalkautumisia. Lipsuu jopa kuivalla kivellä. Jopa ihan vetopitokin aiheutti pari yllätystä kalliolla sutiessaan. En mä suostu tuota käyttämään edes kuivalla. Välillä tuli tunne, että takana on renkaana jotain superpalloon rinnastettavaa. Siihen malliin lähtee kivestä ja juuresta irti. :D

Kyllähän tuolla(kin) etenee jos vauhtia on, mutta hidasvauhtinen kivikko- ja juurakkojumppa oli tänään pääosassa. Muutamilla kohdin kun mentiin alaspäin hivenen vauhdikkaammin, takapääkin tuntui paremmalta.

Muddy Mary taasen on suhteellisen eleetön edessä(hyvällä tavalla). Pidon häviämisen huomaa yleensä jo hyvissä ajoin, ei lähde kertapieraisulla alta. Ei sekään kyllä mikään pitoihme ole. Mutta toimii loogisesti ja antoi kivasti luottoa etenemiseen. Ja Verstarina saattaa edessä olla hyvinkin kova sana. Katsotaan nyt, kun postiluukusta kolahtaa toinen trailstar Muddy Mary. Pannaan se taakse ja katsotaan.

Niin ja paineet oli luokkaa edessä 1,4bar ja takana 1,6bar. 70kg kuskilla noi makkarat antaa mahdollisuuden käyttää vielä pienempiäkin paineita.

stumpe
31.05.2014, 19.13
Mulla isossa harkinnassa Magic maryt joka taitaa olla Muddy maryn uus nimi. Mutta kerro brilleaux miten toimii takana kun saat alle. :) Totahan sais super gravityna myös...

otto-79
31.05.2014, 23.26
Brilleaux sun kannattaisi varmaan ostaa fatbike. Sillä jos sitä pitoakin alkaisi vihdoinkin löytymään.

kyprok
31.05.2014, 23.44
Muddy Mary Vertstar edessä ja Trailstar takana oli kombo josta tykkäsin keväisin / syksyisin. Ei ehkä optimaalisin jos haki keveintä rullausta mutta toimi yleisrengastuksena ok. Aika yllätyksetön kumi joka toimi ainakin omassa ajossa. Tosin Vertstar alkaa kuivalla tarraamaan aika lujaa, aiheutti itsellä burppaamista kun eturengas vain tarrasi kiinni sopivan mallisiin kiviin. Magic Mary olisi ollut kiva testata verrokkina Muddy Maryyn etenkin rock razorin kanssa (takana) kesäkelillä.

HRII ja Minion DHF / DHRII oli viime kesän ajetuimmat kumit itselläni. Tykkäsin etenkin 3C -seoksilla.

brilleaux
01.06.2014, 07.50
Minion Dhf 3c seoksilla on oma suosikkini. Noita onkin varastossa, tämä shcwalbe kokeilu vain vahvistaa Maxxiksen paremmuutta.
Omaan makuun Dhf takana ja edessä on kyllä näillä näkymin edelleen paras jokakelin yleisrengastus. Ainoa pikku miinus on takapään vetopito. Ja sen saa kohdalleen vaihtamalla taakse Dhr 2:n.
Ja jos meinaa lipsua, laittaa super stickyn eteen.

kanttiinin tollo
01.06.2014, 10.24
..Big Betty (pacestar) takana... Lipsuu jopa kuivalla kivellä. Jopa ihan vetopitokin aiheutti pari yllätystä kalliolla sutiessaan. En mä suostu tuota käyttämään edes kuivalla.

Trailstari Betty tekee ihan samaa. Huvittavaa sinänsä koska lähes mikä tahansa kuppainenkin xc-rengas toimii paremmin. Kuivalla kivellä ylöspäin mentäessä about kaikki dirttislicksit antaa vetopitoa, Betty ei. Ei voi sanoa kuin LOL. Mutta onhan se hyvä koska Schwalbe.

Slicksit ei ole märänkelin kumit. :D

Älä nyt tuommoisia höpise. Vaihdoin just dirttislicksin kolmanteenkin maastopyörään vetopitoa antamaan. Ei voi mennä pieleen.
Ai niin ne HR:t... joo.. olishan nekin odottamassa sitä hetkeään.

brilleaux
01.06.2014, 10.45
Älä nyt tuommoisia höpise. Vaihdoin just dirttislicksin kolmanteenkin maastopyörään vetopitoa antamaan. Ei voi mennä pieleen.

No tässä tullaan just siihen, että taitava kuski ajaa missä vaan millä vaan ja miten vaan. Ite joutuu renkailla(kin) hakemaan tasoitusta kun taidot ja kunto on mitä on. :D

kanttiinin tollo
01.06.2014, 10.49
Mun käsittääkseni kuski ei ole ratkaisevassa roolissa vaan laitteet. Olen lukenut sen netistä joten se on totta.

brilleaux
01.06.2014, 11.21
No onhan sen oltava.

Mutta edelleen; olen aina ihmetellyt noiden Schwalpen kumien hypetystä. Nyt ihmettelen vielä enemmän.
Annan nyt vielä mahdollisuuden tuolle muta marille takana, mutta luulen kyllä palaavani Maxxikseen.

Tiedä sitten korvaavasta Magic Marystä. Ennakkoasenne on ainakin negatiivinen. Nähtäväksi jää viitsinkö edes kokeilla.
Mieluummin ehkä Maxxikset alle ja nautiskelemaan ajosta.
Rengas on silloin hyvä/itselle sopiva, kun sen voi ns. "unohtaa".

Vertti83
01.06.2014, 12.45
Mutta edelleen; olen aina ihmetellyt noiden Schwalpen kumien hypetystä. Nyt ihmettelen vielä enemmän....

Ehkä ne on alunperinkin suunniteltu jonkin muunlaiseen käyttöön kuin otsikon mukainen kotimainen kannonkierto..? Saattaapi olla että ne toimii jopa ihan OK kun vauhtia on alla enemmän...?

CamoN
01.06.2014, 16.00
Ehkä ne on alunperinkin suunniteltu jonkin muunlaiseen käyttöön kuin otsikon mukainen kotimainen kannonkierto..? Saattaapi olla että ne toimii jopa ihan OK kun vauhtia on alla enemmän...?

Niin, eipä tällaisista kokemuksista kannata montaa yleistystä tehdä. Aikalailla mielenkiintoista olisi käydä ajamassa niitä brilleauxin lähimaastoja ja kokeilla sitä tautista liukkautta, kun tuollaiset hankaliin olosuhteisiin tarkoitetut, korkealla ja harvalla nappulalla varustetut renkaat ei meinaa pitää edes kuivalla kivellä. Täällä meillä päin on vissiin vähän erilaisia kiviä. 29erissa on alla 500g painavat melkein sliksit pierunkuoret. Silloin kun ne lipsahtaa, totean lähinnä ajaneeni kyseisen paikan huonosti kun en keventänyt/painottanut tarpeeksi tai vauhtia ei ollut riittävästi. Renkaat toimii ihan kuten voisi olettaa.

syklopaatti
01.06.2014, 17.15
Heitä Brilleaux DH-kumit alle jos rullaavuudella tai painolla ei oo niin merkitystä.
Vaikka Contin Kaiser projektit alle niin rupee pitämään. Tai vaikka Bontrageria alle. Ei oo niin merkillä väliä. Ei sudi kuivalla kalliolla.;)
http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=70722;page=1; menu=1000,2,103,104;mid=0;pgc=82:267;orderby=3

brilleaux
01.06.2014, 18.04
Silloin kun ne lipsahtaa, totean lähinnä ajaneeni kyseisen paikan huonosti kun en keventänyt/painottanut tarpeeksi tai vauhtia ei ollut riittävästi. Renkaat toimii ihan kuten voisi olettaa.

Tähän mä ylempänä juuri viittasin; taitava kuski osaa ajaa, kumista/kelistä/pyörästä/maastosta huolimatta. Mä yritän epätoivoisesti syyttää renkaita.
Ei tästä ole kauaa, kun ajelin Minionit alla "teknisiäkin" paikkoja, ja mudassa. Kaveri veteli fixillä slickseillä vieressä...

Kaikki on suhteellista.

Oletko muuten kokeillut tuota Big Bettyä? Mielestäni en liioitellut renkaan ominaisuuksia kuvaillessani.
Olen vain yllättynyt sen surkeudesta. Kuten kuvailit: "tuollaiset hankaliin olosuhteisiin tarkoitetut, korkealla ja harvalla nappulalla varustetut renkaat". Niimpä. Bettyn ulkonäkö sotii täysin renkaan ominaisuuksia vastaan.

CamoN
01.06.2014, 19.32
Ei ole kokemusta Big Bettystä. Kuviotakin kuvailin ihan summahuntturassa, kun suunnilleen tiesi minkä tyypin renkaalla siellä liukastellaan.

sakuvaan
01.06.2014, 21.25
Tähän mä ylempänä juuri viittasin; taitava kuski osaa ajaa, kumista/kelistä/pyörästä/maastosta huolimatta. Mä yritän epätoivoisesti syyttää renkaita.
Ei tästä ole kauaa, kun ajelin Minionit alla "teknisiäkin" paikkoja, ja mudassa. Kaveri veteli fixillä slickseillä vieressä...

Kaikki on suhteellista.

Oletko muuten kokeillut tuota Big Bettyä? Mielestäni en liioitellut renkaan ominaisuuksia kuvaillessani.
Olen vain yllättynyt sen surkeudesta. Kuten kuvailit: "tuollaiset hankaliin olosuhteisiin tarkoitetut, korkealla ja harvalla nappulalla varustetut renkaat". Niimpä. Bettyn ulkonäkö sotii täysin renkaan ominaisuuksia vastaan.

MuddyMaryn vertstarit oli ihan huikeet, ainoa schwalben kumi mistä olen pitänyt limajuurakossa.

Miinuksena oli tietty se että rengas homehtui todella nopeasti ja pito takaa hävisi kun nallekarkkikumin koostumuksella olevat nappulat sulivat pois, alamäkeenkin piti aina polkea vauhtia lisää.

brilleaux
02.06.2014, 07.32
Kyllä toi Trailstarkin toimii ihan ok edessä. Laitetaan nyt vielä samainen taakse ja katsotaan meneekö jokakelin kumina vs. Minion Dhf.
3C Max terra Minion on kyllä huikea yleisrengas edessä; toimii jokapaikassa ja kelissä.
Ja jos on oikein limaista, varastossa on vielä super sticky.

ealex
02.06.2014, 07.59
Kävin tänään semikosteassa metsässä Muddy Mary (trailstar) edessä ja Big Betty (pacestar) takana. On toi Betty onneton kumi. Takapää lipsui jatkuvasti alta, aiheuttaen lukemattomia jalkautumisia. Lipsuu jopa kuivalla kivellä. Jopa ihan vetopitokin aiheutti pari yllätystä kalliolla sutiessaan. En mä suostu tuota käyttämään edes kuivalla. Välillä tuli tunne, että takana on renkaana jotain superpalloon rinnastettavaa. Siihen malliin lähtee kivestä ja juuresta irti. :D
Sileällä pinnalla, kuten kivi, millään muulla ole merkitystä, paitsi kumiseoksella. Niinpä Pacestar Big Betty ei voi olla pidoltaan mitenkään parempi, kuin esim. RaRa. Muutenkin Pacestar Big Betty on hyvin erikoinen rengas – kova, superpallomainen kumi ja isot nappulat, ei ainakaan otsikon olosuhteisiin. Superpallomaista kumia tarvitaan hyvään rullaavuuteen, jos kumi palautuu kokoon huonommin – rullaavuus kärsii.

Näyttäisi, että tykkäät Verstar / Super Tacky kumeista, mutta Big Bettyn otit Pacestarina? Ei ihme, että se on erilainen ja petyit. :rolleyes:

brilleaux
02.06.2014, 08.04
Näyttäisi, että tykkäät Verstar / Super Tacky kumeista, mutta Big Bettyn otit Pacestarina? Ei ihme, että se on erilainen ja petyit. :rolleyes:

Otin sen kokeeksi, kun tarjolla oli. Ja tietämättömänä näistä seoksista uskoin foorumin suosituksia; Pacestar taakse. :P
Mutta kyllähän tuo renkaan ulkonäkö jo johtaa harhaan; mihin tuollaista rengasta yleensä tarvitaan? Tasaiselle kestopäällysteelle? Siihen sopii kai paremmin slicksi, joka luultavasti tarjoaa saman ellei paremman pidon kivelläkin...??

Edit: nyt kun seokset on hanskassa, Trailstarkin menettelee. Tosi limassa kyllä Verstaria eteen. Minionissa riittää 3C Max terra jokakelille.

kanttiinin tollo
02.06.2014, 10.11
Kunhan et ammu samaan nilkkaan toista kertaa ja ota sitä Big Bettyä Trailstarina. En tiedä mitä paskaa ne vierekkäiset keskirivin nappulat siinä on, mutta ei voi puhua samana päivänäkään kuin Maxxis 60a tai 62a, jotka eivät edes ole mitenkään pehmeitä seoksia. Trailstar Bettyn ulommaiset nappulat on purkkaa ja ne toimii kun niiden varassa pääsee ajamaan. Joku hiton Holy Roller pitää paremmin ylämäkikivikkoissa madellessa ja nytkin puhutaan kuivasta kivikosta, ei märästä. Myös esim. Geaxin Tattoo tarjoaa mahtavan märkäpidon kivipintaan tuohon Bettyyn verrattuna ja se on jo aika säälittävää mielestäni osastolta Schwalbe ja FREERIDE renkaat.

cigant
02.06.2014, 10.16
Mulla on chunky monkeyssä parin sadan kilsan ajolla,kumiseos alkanut lohkeilemaan.Edessä olevassa saman verran ajetussa smårgbrd:ssa en vastaavanlaista halkeilua ole huomannut.Reklamaatio lähtee on one:lle kun vaan saan renkaan pestyä ja otettua kuvan.

Nyt sain kuvan otettua:

http://pic.useful.fi/5f677ee800bbddaf4589615fc3bba6ea.jpg

On onen vastausta odotellaan.

brilleaux
02.06.2014, 10.26
Kunhan et ammu samaan nilkkaan toista kertaa ja ota sitä Big Bettyä Trailstarina.

En ota. :D
Muddy Marya tulossa lisää, trailstar ja verstar.

Kokeilen trailstar Maryt molemmissa päissä. Jos ei vakuuta, ajamma Maxxiksella auringonlaskuun.
Tää nyt vaan oli jostain syystä kokeiltava.

kanttiinin tollo
02.06.2014, 11.04
Joo ja sit Geaxin Tattoot alle kun olet valmis. Mustana hiton nätitkin vielä, mikä tietenkin tärkeää on.

brilleaux
02.06.2014, 11.13
Mä taidan ehtiä jo maatua ennenkuin olen niin valmis...

TimoF
02.06.2014, 12.07
Nyt sain kuvan otettua:
*halkeillut ChunkyMonkey*

On onen vastausta odotellaan.

Kuten tässä ketjussa olen aiemminkin kertonut, samaa vikaa ilmestyi omiin Apinarenkaisiin viime talven aikana. Eipä ne halkeamat ole käytännössä mitään haitanneet, toinen kyseisistä renkaista palveli moitteetta puolen viikon rymistelyt Bubionin kivikoissa toukokuun alussa...

cigant
02.06.2014, 12.50
^ eipä noista kai haittaa ole,ellei sitten nappulat lähde irtoilemaan.Jotkin noista halkeamista suhteellisen syviä.Tietenkin laadun puolesta,muuten hyvästä renkaasta,olisi parannettavaa.

kanttiinin tollo
02.06.2014, 13.11
Tuo on kaikkien pehmeiden kumiseosten vakio-ominaisuus kuten myös nopea kuluminen ja nappuloiden irtoaminen. Se kannattaa hyväksyä jos niillä meinaa ajella. Kyllähän ne pitoa antaa. Mulla on just uudehko 42a Swamp Thing ollut ajossa n. 350km ja kyllähän se alkaa rapistua jo. Big Bettyn reunanappulat on ihan tohjona, eikä silläkään nyt ole kuin max. 300km ajettu. Ajaa kovemmilla seoksilla jos pitää kilometrejä kerätä, tai ostaa varastoon, molempi parempi. Tuo Ciggyn rengas ei ole edes pahan näköinen vielä.

cigant
02.06.2014, 19.45
^pitänee paikkansa.Mulla on contin mkII:set,ollut pidempään käytössä.Seoshan noissa on semmoinen puolikova.Nappuloiden irtoilua esim.noissa en ole havainnut,vaikka paikoin saanut kovaakin ajoa.Nyt alkaa renkaat olemaan kankaalla.Vaikka,ononen smörgsbrd.pehmeää seosta sekin,on ollut alla,niin vastaavaa pykimistä en siinä ole huomannut,pehmeätä seosta tämäkin.Olisiko tossa monkeyssä sattunut vaan jotenkin huonompi erä tms.Tuntuu vain typerältä ajatella,että jos meinaa saada pitoa myöskin märällä kelillä,tulisi olla valmiina vaihtamaan renkaat 500 km:n? välein,koska nappulat irtoilevat ?

stumpe
02.06.2014, 20.26
Kyllä se vaan niin taitaa olla. Pehmeän seoksen huonoja puolia. Mulla about 500km rullatut chunkyt, onhan ne täynnä halkeamia ja kutakuinkin vaihtokunnossa. Ajelin niillä pikkupakkasillakin, en sit tiiä haurastaako entisestään... Mut eipä noi paljoa maksa : )

Henkka.k
03.06.2014, 13.38
Kunhan et ammu samaan nilkkaan toista kertaa ja ota sitä Big Bettyä Trailstarina. En tiedä mitä paskaa ne vierekkäiset keskirivin nappulat siinä on, mutta ei voi puhua samana päivänäkään kuin Maxxis 60a tai 62a, jotka eivät edes ole mitenkään pehmeitä seoksia. Trailstar Bettyn ulommaiset nappulat on purkkaa ja ne toimii kun niiden varassa pääsee ajamaan. Joku hiton Holy Roller pitää paremmin ylämäkikivikkoissa madellessa ja nytkin puhutaan kuivasta kivikosta, ei märästä. Myös esim. Geaxin Tattoo tarjoaa mahtavan märkäpidon kivipintaan tuohon Bettyyn verrattuna ja se on jo aika säälittävää mielestäni osastolta Schwalbe ja FREERIDE renkaat.

Big Betty Trailstar on oikein hyvä kuivankelinrengas esim alamäkipyörän takarenkaaksi. Varmaan se rengas on tehty nimenomaan alamäkeen kun kerta freeride osastolta löytyy. Niillä keskinappuloilla haetaan rullaavuutta sekä jarrupitoa. Jos semmosella ajaa sitten märkiä kivikkoja ylämäkeen eikä toimi niin löytyskö vika enemmäkin käyttäjästä.

kanttiinin tollo
03.06.2014, 16.40
.....Niin kauan kuin vauhtia riittää ja on pehmeämpää alustaa kovan seassa ja PÄÄSEE KANTTAAMAAN pehmeille reunanappuolille niin rengas toimii....

Laajavuoressa näin. Jos et Henkka ymmärrä, niin olisiko vika käyttäjässä?

N-K
03.06.2014, 18.16
Omassa edesmenneessä apinassa oli myös halkeamia, mutta kyllä sillä tuli lähemmäs 1000km ajettuakin jo. Heitin pois kun oli sen verran puhkikulunut. Koko talven oli myös käytössä. Hyvä hinta/kestävyyssuhde kuitenkin.

Mitäs tilalle? Moto raptori ei millään tykkää olla takarenkaana niin jotain tarttis tilalle. Hanssia, Marya, Trail Kingiä vai mitä? Kaikki ilmeisesti varmoja valintoja.
Onko jollain Panaracerin Swoopista kokemuksia?

cigant
03.06.2014, 20.03
^monkey,trail extremet,loppu.Uutta nakkia lupailivat lähettää.Noin,ot. yleensä voisi tässä yhteydessä kehaista on onea.Kaikki tilaukset menneet niinkuin kuuluukin.On onen omat kamat hinta/laatusuhde erittäin kohdallaan.Takuuasiat hoituu,viesteihin vastataan,ja ainakin vielä lafkan rungot pysyneet kasassa.

brilleaux
06.06.2014, 12.27
Eka lenkki takana Muddy Maryt molemmissa päissä. Ei ollut märkää, joten siinä mielessä menee ohi otsikon.
Mutta jos tuo nyt märälläkin toimii, saa jäädä alle yleisrenkaaksi. Niin vakuuttavaa on toiminta ainakin jotakuinkin kuivalla pinnalla.

Toivotaan, että korvaava Magic Mary on samaa luokkaa.

syklopaatti
07.06.2014, 12.43
Onko kukaan kokeillut Onza ibex DH 2,4 rc2 45a rengasta ns. lenkkirenkaana kun tuon paino on kuitenkin kohtuullinen (1020g) valmistajan mukaan.
Aika suora kopiohan tuo on highrollerista mutta ja ehkä siksi se kiinnostaakin. Mulla se on pyörinyt vain takana ns. hissi/parkki ajelussa.
http://www.evanscycles.com/products/onza/ibex-dh-45a-tyre-ec034333#features

Valtava rengashan toi on. Silminnähden isompi kun 2.4 HR II joka pyörii nyt takana ja dualcompound mallina 55a keskellä 45a reunat toi vois vierintävastuksen kannalta olla vielä lenkkikelpoinen varsinkin edessä.

TimoF
10.06.2014, 08.56
Onko kukaan kokeillut Onza ibex DH 2,4 rc2 45a rengasta ns. lenkkirenkaana kun tuon paino on kuitenkin kohtuullinen (1020g) valmistajan mukaan.
Aika suora kopiohan tuo on highrollerista mutta ja ehkä siksi se kiinnostaakin. Mulla se on pyörinyt vain takana ns. hissi/parkki ajelussa.
http://www.evanscycles.com/products/onza/ibex-dh-45a-tyre-ec034333#features

Valtava rengashan toi on. Silminnähden isompi kun 2.4 HR II joka pyörii nyt takana ja dualcompound mallina 55a keskellä 45a reunat toi vois vierintävastuksen kannalta olla vielä lenkkikelpoinen varsinkin edessä.

Sitä en tiiä kopioiko Ibex kuviollaan HR:ia vai toisinpäin, mut hiton hyvä pito noissa on ja rullaakin kivasti. Harmi vaan että noi taittuvakylkiset FRC-runkoiset ei tubelessina pidä ilmaa kunnolla, ja muuteski vähän turhan ohuet kyljet. Oisko tommonen DHC-runkoinen jämerämpi, varmasti lenkkirenkaana kuntoa kehittävä vaikutus. Miä aattelin kuitenkin kokeilla HR2:ia seuraavaksi.

Kemizti
10.06.2014, 09.04
Ainkin tuo Ibex FR 2,25" rc55a seoksella on lenkkirenkaana varsin soiva peli, vaijerikylkisenä ~820g, numeroitaan suuremman oloisella ilmatilalla ja tubelesointi suorastaa helppo..

T_2
10.06.2014, 09.20
Mun mielestä Ibex dh rc2 55 tms. 2.4 vs. hr2 60a 2.4 tms. vertailussa takarenkaana Ibex voittaa joka osa-alueella. Edessä en oo hr2:ta kokeillut. Enkä ole näillä näkymin kokeilemassakaan vähään aikaan muita kumeja, on nuo niin hyvät. Varmaan jotkut kumit rullaa kevyemmin, mutta noilla on huoletonta ajaa kun ei lähde pyörä yllättäen alta, eikä hajoo kumit.

syklopaatti
10.06.2014, 11.05
Sitä en tiiä kopioiko Ibex kuviollaan HR:ia vai toisinpäin, mut hiton hyvä pito noissa on ja rullaakin kivasti. Harmi vaan että noi taittuvakylkiset FRC-runkoiset ei tubelessina pidä ilmaa kunnolla, ja muuteski vähän turhan ohuet kyljet. Oisko tommonen DHC-runkoinen jämerämpi, varmasti lenkkirenkaana kuntoa kehittävä vaikutus. Miä aattelin kuitenkin kokeilla HR2:ia seuraavaksi.
Onhan toi pirun jämerä.melkein täysverisen DH renkaan esim. Contin Kaiser Projektin luokkaa.
Maastossa rullasi yllättävän hyvin ,mutta varsinkin asfaltilla eron esim: HR II tai Contin Baroniin huomas jo selvästi.
Pito oli aivan tolkuton kun vielä kuivaa maastoa. Kyljet tuntui liiankin jämeriltä ja muutenkin tuli vähän fiilis ,että ehkä tämä on hiukka överi lenkkirenkaana.

HR II on kyllä minunkin uusi suosikki. Todella hyvä rengas jopa sillä kovalla seoksella ja tuntuu että 2,4 exolla saa aja huomattavasti pienemmillä paineilla kun vastaavalla
ardentilla vaikka suojaus koko ja paino ovat suunnilleen samat. Myos pito on luokkaa parempi. Ihmeellisesti vaan rupee murentumaan HR II a60 exo :n nappulat vaikka sillä ei oo ajettu kun n.kuukausi. Tosin taakse siirron jälkeen tullut leikittyä ja turhia lukkojarrutuksia asfaltillakin harrastettua.:o

brilleaux
16.06.2014, 08.08
Nyt on Muddy Mary testattu otsikon olosuhteissa. Laajavuoressa riitti lipevää juurta.
Toimiihan se. Toki eteen olis voinu laittaa vaikka Vertstarin.
Kyllä nämä jää renkaiksi. Ja tulevaisuudessa kai sitten Magic Mary, jos osoittautuu samanveroiseksi.

Plussana noissa vielä suuri ilmatila+kyljen jäykyys.
Ajoin Laajavuoren paineilla 1,5/1,8 ja olisi voinut olla alemmatkin, varsinkin edessä.

mehukatti
16.06.2014, 09.17
Ajoin Laajavuoren enskan niin, että edessä Magic Mary (Snakeskin, Trailstar) ja takana Rock Razor (Snakeskin, Pacestar). Varsinkin Magic Mary tuntui aika hyvältä tollasessa kosteessa ja pehmeessä juurakko- ja kivikkojyystössä varsinkin kun tiputti vähän paineita. Tosin kun aikaisemmin on ollut 3c Maxxis eturenkaana niin mietti, että miksei Schwalbe tee sellasta versiota, jossa sivunappulat ois pehmeempää seosta? Jo etukäteen pelotti toi Rock Razor ja kisaviikonloppuna huomasin vielä, että snakeskin-versio on Pacestar-seoksella. Mutta itseasiassa ihan yllättävän hyvin se pysyi menossa mukana, kai sitten rouheiden sivunappuloiden ansiosta? Rullaavuus on kyllä ihan mielettömällä tasolla ton renkaan kanssa, minkä huomas varsinkin siirtymillä. Tosin hauska olis ollut vertailla samoissa olosuhteissa tätä Schwalben settiä Maxxiksen 2.4 HR2 3c Maxxterra + 2.4 Ardent EXO -comboon, joka on tulossa mulle 27.5-koossa.

TimoF
17.06.2014, 20.00
miksei Schwalbe tee sellasta versiota, jossa sivunappulat ois pehmeempää seosta?

Triple Star Compound MTB

Our best and most sophisticated compound. Triple compound. Perfectly adapted to the specific purpose.

PaceStar.

Extremely fast XC compound
•Easy rolling base layer (base)
•Fast center (medium)
•Grippy shoulders (medium soft)

TrailStar.

Enduro & Freeride Compound
•Grippy center (medium soft)
•Extra-grippy shoulders (soft)

VertStar.

Downhill Compound
•Super-soft center (super soft)
•Extra-soft Shoulders (extremely soft)

Please note: TrailStar and VertStar lose signfiicant performance when ridden in freezing temperatures.

Eiks toi nyt meinaa just sitä et ne sivunappulat ois pehmeämpiä?
Tuolta (http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/magic-mary.html) nuita ihmettelin.

syklopaatti
17.06.2014, 21.45
Kyllä shwalbella tosiaan on noita pehmeemmät nappulat reunoissa. Múlla on 2,4 triple compound nobby nic jossa reunanappulat on ihan nallekarkkia.
Se on trailstar dual ply kyljillä.Kokeilin takarenkaana ja kyllähän se pito oli pirun hyvä ja ilmaa ei tarvinnut kauheesti laittaa.
asfaltilla sai sit polkee kun tervassa hirvee jyrinän kera.

Tmh
18.06.2014, 13.42
Schwalbella on Nobby Nic ja Racing Ralph 2.25 4X versiot GateStar seoksella käärmeennahka kyljillä joissa keskellä kovempaa seosta ja reunat (erittäin) pehmeetä. Painot hieman korkeammat kuin ilmoitetut eli omat yksilöt oli NN 640g(580g) ja RaRa 600g(525g). Nuo korkeammat painot näyttävät olevan linjassa muidenkin punnitettujen kanssa. Menossa vasta alle testiin lenkkikompromissirenkaiksi.

http://www.schwalbetires.com/triple_star_compound_page

brilleaux
20.06.2014, 09.52
Ei näille Schwalben kumeille voi kuin nauraa. :D
Takana kai 3 lenkkiä+ Laajavuoren kisa. Minionia ei saa vuodessa vastaavaan kuntoon.
Jos niiden mallistosta löytyy kumi jossa on ominaisuudet kutakuinkin balanssissa, kestävyys on sitten tätä luokkaa...
Jospa Magic Mary olis tehty jo kestävämmäksi...

Edit: Ainoat syyt miksi näiden Schwalbejen kanssa painiskelen enää, on moitteeton toiminta tubelessina+suuri ilmatila ja jäykät sivut jotka antavat mahdollisuuden ajaa hyvinkin matalilla paineilla.
Jos Minionista löytyisi samat ominaisuudet, olisi valinta jo tehty.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/104819247/2014-06-20%2010.40.35.jpg

syklopaatti
24.06.2014, 12.52
No ei näy kestävän Maxxixskaan edes 60a seoksella takana. Tässä 2,4 Ardent muutaman lenkin jälkeen.
Piti ottaa HR II takaa pois kun se mureni kanssa ,että jäis takarengas syksyyn joka pitäs jotain edes. Tämä kovempi ardent kun ei oikein vakuuta silläkään saralla.
Mitenkähän nopeeta se 3C seos sulaa alla.:seko::(

http://ep1.pinkbike.org/p4pb11103805/p4pb11103805.jpg

brilleaux
24.06.2014, 13.02
No johan on...
60a Minion DHF ei mulla kyllä ole moiseksi mennyt.

EDIT: ja onhan Schwalben puolustukseksi huomioitava, että seos on Trailstar myös takana mulla.
Ehkä Pacestar kestäis paremmin, mutta uskaltaako sillä aamukasteessa ajaa?

syklopaatti
24.06.2014, 13.19
No johan on...
60a Minion DHF ei mulla kyllä ole moiseksi mennyt.

EDIT: ja onhan Schwalben puolustukseksi huomioitava, että seos on Trailstar myös takana mulla.
Ehkä Pacestar kestäis paremmin, mutta uskaltaako sillä aamukasteessa ajaa?
Se näkymä pitää vaan hyväksyä ,että takana lipsuu tai sit saa olla paksu lompakko. Tuo Saksanpoikien kumin mureneminen ei tullut kyllä yllärinä ,
mutta kieltämättä odotin Tuolta kovemmalta ardentilta vähän enemmän.

On se kieltämättä saanut sikaa armotta ja lenkki tuolla on tarkoittanut hankkiutumista mahd. korkealle minimi ponnistuksin ja alamäkeen rairai...liikaa jarrua kai...
Myös urbaaniympäristössä tullut kaahailtua. Rappusia yms...

Fat Boy
24.06.2014, 20.47
Omat ensikokemukset hans dampf:sta. Tuolla pyörällä (giant reign 2) oon ajanu aiemmin vain Scwalben nobby niceillä ja Kendan nevegaleilla. Ostaessa oli kiinni nobbyt, joilla ajelin syksyyn asti. talvea vasten alle meni kendat, toiveena paremmat pidot. Pitoahan oli niin, ettei niitä raaskinu vaihtaa pois kesän tullen, vaikka rullaavuus oli suht kehno. Kendat sitten kulahti ehtoopuolelle ja nobbyt taas alle. Rullasi kivasti mutta otsikon mukaisissa paikoissa oli aikas vaikeaa. Tätä ketjua lueskelemalla päädyin sitten maxxiksen kumivalmisteisiin, joita ei löytyny paria sopuhintaan kaupoista joista sitä etsin. No, hansut tuli sitten tilattua, trailstar seoksella. Rengas on nobbyyn verraten raskas, mutta eka lenkin tuntumalla rullaa suht samaan tapaan. Pito mielestäni selkeästi parempi kuin nobbyssä ja kenties parempi kuin kendoissa silloin joskus. Mutta parasta oli se, ettei rengas lähteny alta yhtäkkiä varoittamatta (kuten nobbyn kanssa kävi jokusen kerran) vaan alkoi kangasmetsän polulla alkuun luistaa ennen pidon menetystä. Toistaiseksi oon noihin tyytyväinen, voi olla, että mieli muuttuu jos eivät toimi otsikon mukaisessa siten kuin odotan noiden toimivan.

Kulumiskestävyys jää nähtäväksi, joskin ajotyylini on suht pehmeä, lukkojarruja vaan vahingossa tai harvoin tarkoituksella.

stumpe
25.06.2014, 08.56
Eilen saapui tilaamani ilmeisesti B-D:een viimeiset kappaleet 29er Magic Mary evo trailstar ss-kumit, ainakin tilauksen jälkeen meni heti punaiselle. Kuvio näytti hyvin karkealta, saa vissii polkea alamäkeenkin vauhtia. :D Raportoin kun saan pyöräytettyä alle.

Aikas hyvä kumi saa olla, muuten pistän chunkymonkeyta tilaukseen, siihen ollut tyytyväinen märällä juurakolla ja kivikolla, vaikka on kuivalla kelillä melko overkill...

Tmh
25.06.2014, 09.46
Schwalbella on Nobby Nic ja Racing Ralph 2.25 4X versiot GateStar seoksella käärmeennahka kyljillä joissa keskellä kovempaa seosta ja reunat (erittäin) pehmeetä. Painot hieman korkeammat kuin ilmoitetut eli omat yksilöt oli NN 640g(580g) ja RaRa 600g(525g). Nuo korkeammat painot näyttävät olevan linjassa muidenkin punnitettujen kanssa. Menossa vasta alle testiin lenkkikompromissirenkaiksi.

http://www.schwalbetires.com/triple_star_compound_page

Kuluu ainakin vauhdilla. Onhan nuo vähän rimpulan kokoiset mutta fillari liikahtaa kevyesti. Ei ehkä kuitenkaan otsikon mukaiseen ajoon.

syklopaatti
25.06.2014, 18.43
Kuluu ainakin vauhdilla. Onhan nuo vähän rimpulan kokoiset mutta fillari liikahtaa kevyesti. Ei ehkä kuitenkaan otsikon mukaiseen ajoon.
Varmaan Four-crossin hurjiin kaarrenopeuksiin sopiva rengas. Siellä renkaan pitää myös rullata ja olla kevyt jos meinaa pärjätä.

Ihmettelin kun luin että JG on ollut Four-cross kunkkuna kehittämässä noita kun kuitenkin se ajaa EWS:ssä Maxxixsella.

Fat Boy
26.06.2014, 21.03
Juurakko/kivikkoajolet pari viestiä sitten kehumillani hansuilla ei ainakaan vielä saa mua heittämään hattua ilmaan. Pitää kokeilla paineilla leikkiä vähän. Onhan noi nobbyjä pitävämmät ja yksikään lipsahdus ei päätyny kaatumiseen, vaan reunanappulat löysi pidon pikkuisen viime tingassa. Vaan kyllä noi mulla sen verta kivasti kokonaisuutena toimii, että pyörikööt kunnes lakkaavat pyörimästä.

K1mm0
27.06.2014, 13.59
Mitespäin jengi on laittanut WTB Bronsoneita taakse? Nuolen mukaisesti vai väärinpäin. Mun mielestä ne on vetopidoltaan vähän livakat, kun ne on oikein päin. Paineksia on karvan alle 2 baria litkutettuina. Pito vois olla parempi toisinpäin, mutta miten vaikuttaa rullaavuuteen ja muuten ajettavuuteen?

JuKKos
03.07.2014, 08.11
Maxxis Minion DHR/DHF renkaat super tacky-seoksella. Omasta mielestäni pito jopa märissä juurissa ja kivissä on äärimmäisen hyvä, menee kuin raiteilla. Jos pito on kova, niin on myös vierintävastuskin. Kulutuskestävyys ei todennäköisesti ole kovin häävi, ainakin seos tuntuu erittäin pehmeältä.

Kemizti
03.07.2014, 09.36
Mitespäin jengi on laittanut WTB Bronsoneita taakse? Nuolen mukaisesti vai väärinpäin. Mun mielestä ne on vetopidoltaan vähän livakat, kun ne on oikein päin. Paineksia on karvan alle 2 baria litkutettuina. Pito vois olla parempi toisinpäin, mutta miten vaikuttaa rullaavuuteen ja muuten ajettavuuteen?
Eipä oo tullu mieleenkään kokeilla "takaperin", tuskin toimii kovin mallikkaasti millään osa-alueella..

miku80
21.08.2014, 21.29
Näyttää tämä säie käymään taas ajankohtaiseksi niin heitetäänpä kysymystä, että onko arvon raadilla kokemusta HR II dual ply 29x2.3" gumeksesta näillä märemmillä keleillä? Olis sopivasti "omasta takaa" saatavilla niin miettisin otanko käyttöön vai tilailenko Hans Dampfit mielummin.. Tällä hetkellä alla Ardentit ja toisilla kiekoilla Butcher/Purgatory setti ja pitoa vois olla enemmänkin..

heiber
27.08.2014, 10.17
Sopiiko tässä ketjussa kysäistä paria reppuluokan juttua, joilla on ainakin löyhä linkki aiheeseen. Edessä kulunut Ignitor ja takana Ralph. Märässä maastossa vetopito alhaisilla paineillakin huono - eikä uskalla/jaksa vauhdilla kompensoida. Pähkäilin seuraavaa. Taakse esim. HD/vast., jolloin voi ajaa vähän kovemmilla paineilla ja pito on kuitenkin parempi. Seurauksena parempi kokonaisuus, koska siirtymillä ja muilla hyvillä osuuksilla kulkee jopa "kevyemmin". Toimii teoriassa, miten käytännössä. Toiseksi. Onko tämän ketjun keskustelulla, etsittäessä "parhaita" renkaita haastaviin olosuhteisiin, mitään tekemistä maantieltä syksyisin maastoon siirtyvän kuntoilija-ajelijan kohdalla? Eli renkaista saa oikeasti hyötyä vain ajettaessa ns. äärirajoilla - kuntoilijalle on ihan sama millä se liukastelee.

Iglumies
27.08.2014, 10.21
No nimenomaan kuntoilija-ajelijan kohdalla sitä merkitystä onkin, ajomiehet pärjää vaikka slikseillä.

izmo
27.08.2014, 10.25
Ajomies painaa noin 66 kg niin se voi tyhjentää liksit renkaat 1 baariin eikä vielä tuu käärmeenpuremaa

mhelander
27.08.2014, 12.40
Mutta tosi ajomies vetää niin lujaa että 1bar burppaa jopa edessä...

Yllättävän hyvin Thunder Burt slikseillä silti pärjää, aamulla oikasin töihin mettän kautta ja suonkin pääsin ajamalla yli. Onhan ne märässä savisessa liukkaat, muuten pysyy lapasessa reippaasti paremmin kuin viime kesän Furious Fred:t...

brilleaux
27.08.2014, 12.43
Eli renkaista saa oikeasti hyötyä vain ajettaessa ns. äärirajoilla - kuntoilijalle on ihan sama millä se liukastelee.

Ei mulle ainakaan ole sama, millä liukastelen. Esim. Schwalben Big Betty eteen märkään metsään ja sut(siis mut) haetaan medihelillä pois.
Juu, ja en vitsaile.

EDIT: Siis ajomiehet ajaa sitten vaikka slickseillä. Missä vaan ja milloin vaan.

sakuvaan
27.08.2014, 13.08
Jos kyseessä on täpäri niin alustan säädöillä on kanssa iso merkitys pitoon, ujommallakin renkaalla pärjää jos takaiskari on säädöissä (sagi kohdallaan ja paluuvaimennus tarpeeksi hitaalla), arednt/ikon combolla ajellut tossa pari märempää lenkkiä ja ei se nyt ihan hirvee yhdistelmä ollut tosin voi olla että kohta tulee minion dhf+ardent

MELkkiS
27.08.2014, 13.41
Näyttää tämä säie käymään taas ajankohtaiseksi niin heitetäänpä kysymystä, että onko arvon raadilla kokemusta HR II dual ply 29x2.3" gumeksesta näillä märemmillä keleillä? Olis sopivasti "omasta takaa" saatavilla niin miettisin otanko käyttöön vai tilailenko Hans Dampfit mielummin.. Tällä hetkellä alla Ardentit ja toisilla kiekoilla Butcher/Purgatory setti ja pitoa vois olla enemmänkin..

Itellä on HR 2 29 x 2.3 ajossa sekä edessä ja takana tällä hetkellä ja kyllä ne ihan ok pitää, jos lasketaan pois sivuttain alaspäin viettävät kalliot.

slow
27.08.2014, 15.27
Heitin taas kostean kelin kumit alle, koska ei ole enää kesää jäljellä.

Edessä Chunky Monkey, takana Smorgasbord. Molemmat trail extreme-seosta. Toimii.

heiber
27.08.2014, 16.27
Kiitos kommenteista! Ei päivää ilman päätöstä. Takana jo alla koeajoa odottelemassa Bont. XR"nelonen" 29 x 2.30. Vaikuttaa ainakin näppituntumalla Ralphiin verrattuna ihan "ameriikalta".

brilleaux
27.08.2014, 16.35
Heitin taas kostean kelin kumit alle, koska ei ole enää kesää jäljellä.

Edessä Chunky Monkey, takana Smorgasbord. Molemmat trail extreme-seosta. Toimii.

Hyvät nuokin. Tosin itsellä Muddy Maryt edessä ja takana Trailstarina niin ei tartte vaihtaa kumekseja kuin talveksi. ;)

Polun tukko
27.08.2014, 18.38
Nyt toistaiseksi edessä contin tk bc seoksella ja takana schwalben hd trailstarina. Ei tosin kokemusta vielä. Eteen haluaisin syys märille maxxiksen hr2 joko 3c tai st seoksella. Kokemusta etukumina am ajossa tuosta seoksesta?

Hardza
27.08.2014, 19.56
Kyllä tuntuu taas alkavan lipsua! Pitänee alkaa kaivaa taas varaston periltä Chukki ja Smööri taas alle. Noilla nobbyillä kun tuolla juurakossa koitti ajaa, niin eihä siitä tuu mitään :E

Tank Driver
27.08.2014, 20.06
Dirt Wizard luistelee edelleen vaikka karvat kuluvat. Hieno rengas melkein joka kelille, mutta kaatosateen kastelemat kivet ja juuret ovat myrkkyä. Minion dhf siirtyy takaisin eteen(kin). Vetopitoa kaipaaville ja siirtymätahmeutta pelkäämättömille suosittelen lämpöisästi.

slow
27.08.2014, 20.40
Onniwannin Chunky ja Smörgari ovatten tosiaan Maxxiksen tehtaalta nekin, Minion ja Ardent hieman eri kuvioilla. Ottaa noista vaan ne jotka helpoiten käsiinsä saa. :)

MarkoKoo
29.08.2014, 10.14
Chunky monkey trail extreme eteen ja taakse. Smörköödi on minun makuun aivan liian liukas.

Möhgis
30.08.2014, 15.17
Käväsin tuolla märillä poluilla kokeilemassa todetakseni että maxxissin ignitor 2.1 oli sinne ihan vähän liian liukas. Eli ajattelinkin sitten tilata hans dampfit alle ja mietin että onko järkeä pistää pacestaria taakse ja trailstaria eteen? Kukaan kokeillut? Entä toimiiko hansut talviajelussa?

miku80
30.08.2014, 16.11
^ Tuo on ihan toimiva kombo ja samaisella setupilla tullut paljon ajeltua, mutta märemmille syyskeleille on taaksekkin sujahtanut trailstar versio. Trailstar menee pakkasella kovaksi jonka myötä menettää pidonkin..

Roces
30.08.2014, 21.46
Molemmat renkaat vaan suoraan Trailstar seoksella Hansseihin. Takakumi kuluu tunnetusti etusta nopeammin ja on iisimpi sit vaihtaa renkaiden paikkoja. Paras rengas, jolla oon ajanut on Trailstar Hans Dampf. Tosin on kokeilematta vielä aika monta potentiaalista rengasta. Muun muassa WTB:n Vigilante. Onks Suomessa jollain myynnissä Maxxiksen Beaveria, Fillariosassa ehkä? Sellaset vois laittaa Rigiin seuraavaksi. 29erin kumeista siis kyse.

syklopaatti
30.08.2014, 22.19
Pienempään pyörään löyty ihan hyvä setti kun laitoin spessun butcherin eteen ja 2,4 BC Mountain King II:sen taakse.
Eihän ne pidä samallalailla kun endurossa olevat baron ja Nobby nic 2,4 mut eipä tarttekkaan.
2,4 Nobby nic evo trailstar triple compound (v#ttu miten pitkä nimi)on osoittautunut tautisen hyväksi takarenkaaksi ,mutta noita menee 3 syksyyn jos toi nappuloiden
mureneminen jatkuu samaa tahtia. Pitoa sit kyllä löytyy. Sekä ilmatilaa.

syklopaatti
30.08.2014, 22.23
. Onks Suomessa jollain myynnissä Maxxiksen Beaveria, Fillariosassa ehkä? Sellaset vois laittaa Rigiin seuraavaksi. 29erin kumeista siis kyse.
Tuoltahan noita. Kaverilla oli ja kehu kyllä pitoa ja rullausta ,mutta kyljet on aika haperot.
http://www.hi5bikes.fi/~EuXBx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB96687000

MarkoKoo
31.08.2014, 07.25
Tuoltahan noita. Kaverilla oli ja kehu kyllä pitoa ja rullausta ,mutta kyljet on aika haperot.
http://www.hi5bikes.fi/~EuXBx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB96687000
Pitäisi olla tulossa tulossa myös 2.25 versio. Kannattaa kysyä jos hi5bikestä ostat.
http://www.maxxis.com/catalog/tire-277-121-beaver

Lehisj
01.09.2014, 10.59
Pitäisi olla tulossa tulossa myös 2.25 versio. Kannattaa kysyä jos hi5bikestä ostat.

Toi on varmaan hyvä, kun se 2.0 versio on ilmatilaltaan pahuksen pieni nakki. Niin ja kyljet on tosi ohuet.

Moby
01.09.2014, 15.50
Vaihdoin taakse Svalpen Muddy Maryn. Pidossa ei moitittavaa mutta jumasviddu miten kovaa meteliä se pitää asfaltilla Maxxiksen HR kakkoseen verrattuna.

MarkoKoo
01.09.2014, 19.28
Toi on varmaan hyvä, kun se 2.0 versio on ilmatilaltaan pahuksen pieni nakki. Niin ja kyljet on tosi ohuet.
On joo ohuet. 2.25 pitäisi olla huomattavasti tukevampi ja isompi, painoakin on jo 750g.

Polun tukko
01.09.2014, 20.13
Eilen kokeilin settiä : Eteen minion dhf 3c maxterra ja taakse schwalben hanssi trailstarilla. Edessä helvetillinen pito, rullaavuus tuolla setillä keski tasoa. Takana pitoa myös hyvin. Minion 2.5" leveä niin hanssi 2.35 leveenä on leveämpi 😲. Tämä lienee hieman rokottaa rullausta kun takana leveempi.

Tänään pistin eteenkin hanssin 2.35/trailstar spekseillä. Rullaavuus parani ja pito kokonaisuutena hyvä, parempi kuin contin tk bc seoksella.
Märemmille keleille taidan jättää tuon minionin jemmaan.

Mait
02.09.2014, 14.43
Kannattaako tuota trailstar seoksen kovettumista pelätä jos tarkoituksena olisi ostaa syksyksi ja talveksi sopivammat kumit 29 maasturiin?

Muuten olen ymmärtänyt että juuri Hanssit olisivat ainakin syksyyn sopivat trail/am-ajoon? Aikaisemmat renkaat ovat Mavicin Crossroc Roamit joihin luulisi Hanssien olevan jo aika iso parannus pidon suhteen, mutta pärjääkö noilla talvella vai pitäisikö jotain muuta vaihtoehtoa etsiä? 2.25-2.35 olisi varmaan sopiva leveys.

Polun tukko
02.09.2014, 15.04
^Ei kokemusta mutta eikös talveksi kannata ice spiker pro:t laittaa? Näin itse.

Mait
02.09.2014, 18.32
Kyllähän se varmasti paras ratkaisu olisi, mutta eipä näistä etelän talvista koskaan tiedä mitä tulee. ;) Ja täytyy miettiä vähän budjettia kun uudet nastattomat renkaat joutuu kuitenkin ostamaan ja sitten vielä jos 150 € menee nastoihin. Valintoja valintoja....

Nappulakenka
02.09.2014, 19.18
Kannattaako tuota trailstar seoksen kovettumista pelätä jos tarkoituksena olisi ostaa syksyksi ja talveksi sopivammat kumit 29 maasturiin?

Muuten olen ymmärtänyt että juuri Hanssit olisivat ainakin syksyyn sopivat trail/am-ajoon? Aikaisemmat renkaat ovat Mavicin Crossroc Roamit joihin luulisi Hanssien olevan jo aika iso parannus pidon suhteen, mutta pärjääkö noilla talvella vai pitäisikö jotain muuta vaihtoehtoa etsiä? 2.25-2.35 olisi varmaan sopiva leveys.

Itse tykkään todella paljon Hansseista, mutta valitettavasti tuo Trailstar seos kovettuu jo ihan pikku pakkasilla. Itse taisin ajaa viime talven pitkälti Maxxis Ardent 60TPI -setillä tai Ardent edessä ja RQ BC takana. Hanssit oli koko talven toisilla kiekoilla lasitetulla parvekkeella ja havaitsin kumissa useita halkeamia vaikka kilometrejä ei juuri talven aikana niille kertynyt. Tiedä sitten jos olisi rasittanut renkaita enemmän, niin olisiko nappulat murtuneet irti kun kovettunut kumi ei anna periksi.

Iglumies
02.09.2014, 19.25
Sensijaan Pacestar kumilla HD on ihan käypänen talvirengas.

Möhgis
02.09.2014, 19.41
Sensijaan Pacestar kumilla HD on ihan käypänen talvirengas.

Mites toi seos käyttäytyy märällä? Maitin kanssa sama tilanne. Ei viittisi ostaa paria eri settiä. Jos meno äityy talvella jäiseksi ni sitten tietty piikiä ainakin eteen mut sitä ennen koittas pärjätä yhellä.

Edit: En siis hae ultimaattista pitoa syksyn kallioille mutta jotain jolla sinne uskaltaisi mennä.

Nappulakenka
02.09.2014, 20.04
Mites toi seos käyttäytyy märällä? Maitin kanssa sama tilanne. Ei viittisi ostaa paria eri settiä. Jos meno äityy talvella jäiseksi ni sitten tietty piikiä ainakin eteen mut sitä ennen koittas pärjätä yhellä.

Edit: En siis hae ultimaattista pitoa syksyn kallioille mutta jotain jolla sinne uskaltaisi mennä.

Ei ole kokemusta Pacestarista, joten siihen en voi kommentoida, mutta kannattaa myös vilkaista Maxxis:n renkaita 60tpi seoksella tai sitten Continentallin Black Chiliä. Jos haette sellaista yleisrengasta, millä voi ajaa myös talven kovilla pakkasilla, niin Maxxis:lta 60tpi seos ja Ardent tai HR II. Continentaalilta vaikka Rubber Queen/Trail King ja tietenkin BC-seoksella. Nämä nyt näin äkkiseltään heitettynä, tuntematta teidän ajotaitoja, menohaluja tai lähipolkuja.

hemppa
05.09.2014, 09.12
Mulla on HD Pacestar takana ja eihän se oikein märällä pidä, kuivan kelin seos kun on, mutta rullaa sitten vähän paremmin kuin Trailstar. Schwalbelta ei oikein löydy hyvää kompromissia jolla pärjäisi syksyn liukkailla ja talven pakkasilla kun tuo Trailstar ei pakkasta tunnu kestävän.

Laika
05.09.2014, 12.47
Maxxis:n renkaita 60tpi seoksella
tpi=threads per inch, kertoo renkaan kudosrakenteesta. A-loppuinen merkintä (esim. 60a) on durometri, joka kertoo kumin kovuuden. Anteeksi niuhotus [emoji6]

mattim
05.09.2014, 14.47

Aika vähän majavasta kokemuksia ihmisillä? Itse laitoin just taakse (26") 2,25" EXO -mallisen beaverin. Vielä en ole ehtinyt ajamaan sillä (paitsi n. 200 m iltahämärässä puolikuivalla metsäpolulla) mutta odotukset on kovat, varsinkin kun tilaa teki loppuun ajettu NN 2,25". Edessä 2,4" Ardent. Palaillaan kun on kokemuksia.

Nappulakenka
05.09.2014, 14.59
tpi=threads per inch, kertoo renkaan kudosrakenteesta. A-loppuinen merkintä (esim. 60a) on durometri, joka kertoo kumin kovuuden. Anteeksi niuhotus [emoji6]
No problem, hyvä kun korjasit! :o

Möhgis
05.09.2014, 17.01
Mulla on HD Pacestar takana ja eihän se oikein märällä pidä, kuivan kelin seos kun on, mutta rullaa sitten vähän paremmin kuin Trailstar. Schwalbelta ei oikein löydy hyvää kompromissia jolla pärjäisi syksyn liukkailla ja talven pakkasilla kun tuo Trailstar ei pakkasta tunnu kestävän.

Mjoo. Näin vähän pohdiskelinkin. Maxxissin Ardenttia ajattelin nyt sitten kokeilla 2.25 koolla ja litkutettuna. Aikasempaa kokemusta ei löydy gummeksesta mutta ympäri nettiähän tota hehkutellaan. Sittenpähän ainakin tiedän mistä puhutaan =)

vuohi
05.09.2014, 20.55
Ardenttillakaan ei sitten kyllä talvi mene, seos on ihan ok mutta kuvio on liian tiheä. Menee tukkoon pehmeässä lumessa eikä uppoa kovempaan.

Laika
05.09.2014, 23.40
2.25 single compound Ardent on hyvä kumi, mutta ei tosiaankaan märällä. 2.4 Ardent sen sijaan toimii märällä tavallisessa polkuajossa oikein hyvin.

syklopaatti
06.09.2014, 07.40
Minusta ardent a60 seoksella ei oikein toimi märällä suomipolulla edes 2,4 koossa.
Tietenkin suomessakin on erilaisia maastoja, mutta ainakin täälläpäin polut ovat kovia sekä erittäin kivisiä sekä juurisia.
Tuntuu ,ettei tuo ardent tunnu pitävän märällä kivellä sitten yhtään. Higroller II on minusta paljon parempi kumi kuvioltaan tänne pohjolaan.
Sillä löytyy pitoa jopa sillä a60 seoksellakin joka ei kovetu talvella ,eikä rullauksessa ole isoa eroa ardenttiin. Maxxixselta ottaisin ehdottomasti HR II:sen

Spessulta löytyy hyviä seoksia jotka pitää syksyllä hyvin ,eivätkä kuitenkaan kovetu kun mittari putoaa nollaan. Esim. Butcher controll:in seos on kauttaaltaan a50 ja se
pysyy pehmeänä pakkasen puolellakin. Siitä pehmeämmät seokset tahtovat mennä saippuaksi kylmällä. slaugterissa ja purgatoryssa seos on keskellä a60 ja reunoilta a50.

Contin BC on kans hyvä seos syksy/talviajeluun.

Möhgis
06.09.2014, 09.57
Olipa hyvä että avasin "suuni". Higrolleria varmaankin sitten alle. Saa kivijalastakin näköjään ihan kelpo hintaan. Ajelut tapahtuu helsingin metsissä eli lähinnä viikissä ja keskuspuistossa. Työmatkat kantakaupunkialueella = melko vähäissessä lumessa. Mutta myös talvella olisi tarkotus mennä pöpelikön puolelle. Mulla on jääny vähän negatiivinen kaiku noista contin renkaista. Ei tosin maastopuolelta. Sama kendan kanssa. Luultavasti vain huonoa tuuria jne mutta vaikea päästää käsityksistä irti kun varsinkin schwalble on toiminut joka kerta hyvin jollei jopa paremmin kun on osannut odottaa. Maxxissin renkaisiin teen vasta varovaista tuttavuutta =)

syklopaatti
06.09.2014, 10.35
Jos jostain saa vielä contin mountain king:iä sillä vanhalla kuviolla (yleensä myyvät puoli-ilmatteks) niin se on ihan kuningas lumirengas.
Märässä metsässä se ei ookkaa ihan niin kuningas.:(
Uus Mountain King II on sit kyllä hyvä kaikessa. Niin kuivalla kun märällä ,mut lumella en oo sitä vielä testannut.

N-K
06.09.2014, 19.30
Vaihdoin taakse just uuden Mountain kingin ja voi juma että rullaa! Ainakin aiempiin WTB Moto raptoriin ja Chunky Monkeyhin verrattuna.
Lähtee pyörä taas pitkästä aikaa kuin raketti ja pitokin oli hyvä. Hirveän märkää juurakkoa ei löytynyt vielä mutta kosteaa kumminkin. Ainakin kuvion perusteella pitäis tosiaan sopia melkein mihin vaan.

Tykkäsin kyllä vanhastaki versiosta - varsinki edessä.

Nappulakenka
07.09.2014, 18.03
Ensi vaikutelmat Bronsoneista täysjäykän alla olivat vähän ristiriistaiset. Aamukosteiden jälkeen polut olivat pääosin kuivia, joten märkäpito jäi vielä kokematta. Ensimmäiset fiilikset oli, että onpa nämä renkaat raskaat poljettavat. Selvästi raskaampi ajettava rengas combo kuin aikaisempi 2.4" Ardent Exo(edessä) ja Contin 2.2" RQ BC(takana). Ajattelin, että ehkä tuo näkyy sitten pidon määrässä poluilla, mutta en kyllä huomannut suurempaa eroa aikaisempaan settiin näissä olosuhteissa. Bronsonin ilmatila taitaa olla aika lähellä 2.2" RQ:nia, joten siinä ei sinäänsä ole mitään valitettavaa, mutta renkaat tuntuivat silti aika kovilta, vaikka takana burppasi pari kertaa. Ensimmäinen kerta tämäkin, että renkaat burppaavat.

Tällä hetkellä renkaat eivät sytytä juuri mitään tuntemuksia minussa.. Testit jatkukoon, renkaat olivat nyt vasta ensimmäistä kertaa ajossa ja kuski on vielä vähän puolikuntoinen, viive viikkoisen sairastelun jäljiltä. Jatketaan rengaspaineilla leikkimistä ja seuraavaa lenkkiä odotellassa..

JustinTime
08.09.2014, 08.54
Olipa hyvä että avasin "suuni". Higrolleria varmaankin sitten alle. Saa kivijalastakin näköjään ihan kelpo hintaan. Ajelut tapahtuu helsingin metsissä eli lähinnä viikissä ja keskuspuistossa. Työmatkat kantakaupunkialueella = melko vähäissessä lumessa. Mutta myös talvella olisi tarkotus mennä pöpelikön puolelle.

High Rolling Resistance2 olisi mielestäni osuvampi nimi :rolleyes: Eturenkaana mielestäni hyvä. Takana toimi kevätmärillä tosi hyvin perus lenkkiajossani, mutta laitoin Rock Razorin, kun alkoi kuivahtamaan. Syksyllä varmaan laitan taas alle ihan lenkkiajoonkin. Mutta tosiaan, ei rullaa kovin hyvin. Parkkirymistelyyn sanoisin, että varsin passeli.
Oma mielipide tukee vahvasti jäsen ertsin näkemystä. Jos pyörää käyttää myös siirtymiin saatikka työmatkaan, niin voihan HR kakkonen olla eturenkaana ok, mutta en laittaisi sitä ainakaan taakse. TMT-vastustajille voisin suositella sitä rajusti. Suutuin viime syksynä HR kakkoselle niin kovasti, että laitoin sen kahden lenkin jälkeen pimeään laatikkoon, ja mökötinkin sille pitkän tovin. Pito-ominaisuuksia en pysty moittimaan, mutta ainakin 29":ssä rullaavuus oli pettymys.

Plus
08.09.2014, 09.11
Ensimmäiset fiilikset oli, että onpa nämä renkaat raskaat poljettavat. Selvästi raskaampi ajettava rengas combo kuin aikaisempi 2.4" Ardent Exo(edessä) ja Contin 2.2" RQ BC(takana).

Heh, just kirjoittelin ihan päinvastaista toiseen topiciin.. Vaihdoin RalliRaneista Bronson Raceihin enkä huomannut rullaavuudessa mitään suurta muutosta. Ei burppailuja Cresteillä (1,4 / 1,7 bar ja 80kg). Kaverikin taisi jäädä Ardenteilla alamäessä kun sanoi että kylläpä mulla rullaa...

Nappulakenka
08.09.2014, 09.25
Heh, just kirjoittelin ihan päinvastaista toiseen topiciin.. Vaihdoin RalliRaneista Bronson Raceihin enkä huomannut rullaavuudessa mitään suurta muutosta. Ei burppailuja Cresteillä (1,4 / 1,7 bar ja 80kg). Kaverikin taisi jäädä Ardenteilla alamäessä kun sanoi että kylläpä mulla rullaa...

Vastaavat paineet minullakin, mutta ukolla muutama kilo vähemmän painoa.

Ehkä se suurin ongelma eilisellä lenkillä oli kuitenkin kuskin laiskuus ohjaamossa tai sit oli vaan voimat vielä hukassa sairastelun takia. Ei tässä kyllä vieläkään ihan kunnossa olla kun limaa tulee kurkusta koko aika ja nokka vuotaa :D

Eiköhän tämä hämmennys vielä iloksi muutu kun tulee kilsoja alle, niin ja pitäähän noita Bronsoneita testata vielä täpärin alla kanssa.

syklopaatti
08.09.2014, 09.39
Oma mielipide tukee vahvasti jäsen ertsin näkemystä. Jos pyörää käyttää myös siirtymiin saatikka työmatkaan, niin voihan HR kakkonen olla eturenkaana ok, mutta en laittaisi sitä ainakaan taakse. TMT-vastustajille voisin suositella sitä rajusti. Suutuin viime syksynä HR kakkoselle niin kovasti, että laitoin sen kahden lenkin jälkeen pimeään laatikkoon, ja mökötinkin sille pitkän tovin. Pito-ominaisuuksia en pysty moittimaan, mutta ainakin 29":ssä rullaavuus oli pettymys.
Noh. kysyjällä oli Hans Dampf:it alla eikä nekään nyt mitkään ralliranet oo. Empä usko ,että rullaavuus huononee yhtään varsinkin sillä kovemmalla seoksella.
3C seosta ei kannata harkitakkaan jos ajaa myös työmatkaa. Nehän sulaa alle.
Taakse tietenkin vois sen 2,4 ardentin uskaltaakkin laittaa kun sehän on vaan kiva kun perä menee luisussa.;)

sakuvaan
08.09.2014, 11.03
Jos jostain saa vielä contin mountain king:iä sillä vanhalla kuviolla (yleensä myyvät puoli-ilmatteks) niin se on ihan kuningas lumirengas.
Märässä metsässä se ei ookkaa ihan niin kuningas.:(
Uus Mountain King II on sit kyllä hyvä kaikessa. Niin kuivalla kun märällä ,mut lumella en oo sitä vielä testannut.

Toi Tweeneri dual compoundi 2.4 ardentti on ollu edessä ihan kiva en ole kokenut että se ihan hirveä olis juurakkojumpassa, ei se mikään supertacky shorty tai minion ST DHF ole mut yleisrenkaana märälläkin ihan ok.

Takana on ikoni dual compoundi ja se menee vähän mielenkiintoseks juurakossa ;) mut kyllä silläkin vielä on toistaseks pärjänny, nyt kun syksy tulee niin varmaan pistän minion dual compound dhf eteen ja ardent taakse

syklopaatti
08.09.2014, 16.03
Toi Tweeneri dual compoundi 2.4 ardentti on ollu edessä ihan kiva en ole kokenut että se ihan hirveä olis juurakkojumpassa, ei se mikään supertacky shorty tai minion ST DHF ole mut yleisrenkaana märälläkin ihan ok.

Takana on ikoni dual compoundi ja se menee vähän mielenkiintoseks juurakossa ;) mut kyllä silläkin vielä on toistaseks pärjänny, nyt kun syksy tulee niin varmaan pistän minion dual compound dhf eteen ja ardent taakse
Mulla on ollu vaan kovaseoksinen 2,4 ardent ja jotenkin siihen ei oikein luottoa löydy varsinkaan edessä. Ei se tietenkään mikään hirvee susikaan oo mut HRII toimii mulla paljon paremmin.
Ardentissahan on se jännä juttu , et sillä pitäs vaan uskaltaa kantata. Siinä on joku ihme alue jossa se lähtee lipsumaan mutta puraisee sit kiinni jos on tarpeeksi kanttia ja luottoa renkaaseen.
Mulla on aina sormi jarrukahvalla siinä luisuvaiheessa kun ei luota siihen et se nappaa pidon jostain.
Sen takia vähän kartan ardenttia varsinkin edessä.

H. Moilanen
08.09.2014, 18.05
Ensi vaikutelmat Bronsoneista...

Mikä versio Bronsoneista sulla on?

TANUKI
08.09.2014, 18.11
Ardentit pitävät aika nätisti 100mm joustavan täpärin alla. Pitoa piisaa niin kallioilla, juurakoissa, että mudassa. Ainoa miinus painon lisäksi on etteivät rullaa kovinaan hyvin, esim ardentit 3,2bar painetta versus racing ralph 3.2bar painetta. Noh, syksyllä ainakin mulla määrää enemmän pito kuin rullaavuus...

Polun tukko
08.09.2014, 19.12
^aika rapsakat paineet.

SammyB
08.09.2014, 19.51
Minä olen ajellut nyt tämän kesän Ardenteilla, tosin aikasta lailla pienemmillä paineilla kuin TANUKI. Ja ihan hyvin on pärjännyt joka paikassa, kuivalla ja märällä. Eihän se pito mitään jäätävää ole, mutta tuleepahan tiirailtua ajolinjoja tarkemmin.
Ajelen nuo nyt loppuun ja kokeillaan sitten taas jotain uutta...jos jaksaa.

Nappulakenka
08.09.2014, 19.52
Mikä versio Bronsoneista sulla on?

Mulla on Bronsonista tuo Race-malli, 26x2.3" koossa ja litkuilla mennään :)

Kemizti
08.09.2014, 20.43

se kyllä varsin mainio märän (ja muunkin) kelin rengas on, kuten todenna monasti ma olen..

toki tämänkin renkaan kohdalla (ainakin omalla kohalla) kuskin massalla voooi olla jotain tekemistä pidon kanssa, toisaalta, kyllä H.Moilanenkin diggailee ja on mun rinnalla höyhensarjalainen..

syklopaatti
09.09.2014, 00.25
Ardentit pitävät aika nätisti 100mm joustavan täpärin alla. Pitoa piisaa niin kallioilla, juurakoissa, että mudassa. Ainoa miinus painon lisäksi on etteivät rullaa kovinaan hyvin, esim ardentit 3,2bar painetta versus racing ralph 3.2bar painetta. Noh, syksyllä ainakin mulla määrää enemmän pito kuin r,äullaavuus...
Herra jumala, Ardentithan on ns. all.mountain/endurorenkaista rullaavimmat. Ja sitä painetta eteen reilusti alle 2bar jos 2,4 koko ,etkä oo steve peat.
taakse niin vähän ettei käärme iske. Nämä isommat maastorenkaat nääs tuppaavat rullata ja pitää sitä paremmin mitä vähemmän painetta niihin laitat. ainaki maastoajossa johon ne on kai tarkoitettukkin,
Vertaus RaRaan on absurdi koska ei se ralphi kuulu tähän ketjuun.

TANUKI
09.09.2014, 05.36
^ en tiennytkään, pitää kokeilla pienemmillä paineilla. Joo, ei se rr tänne kuulu...

Polun tukko
09.09.2014, 06.36
etkä oo steve peat.

Mä muistutan etäisesti Ron Jeremyä nykykunnossa ja silti oon 2.4" voinu edessä pitää 1,6bar ja takana 2bar ongelmitta.

SammyB
09.09.2014, 08.25
Massaa on minullekin hieman kertynyt ja olen ajellut setupilla: edessä 1,6bar, takana 1,8bar.

syklopaatti
09.09.2014, 09.19
Mä muistutan etäisesti Ron Jeremyä nykykunnossa ja silti oon 2.4" voinu edessä pitää 1,6bar ja takana 2bar ongelmitta.
Heh.(meinas aamukahvit olla rinnuksilla).:):D
Tarkoitin peat viitauksella lähinnä sitä miten kovaa noilla painetaa menemään.
itse sisurin kaa 2,4-2,5 takana ettei käärme iske ja tubeless setupillakin ei millään pysty ajamaan alle kahden.(yleensä 2.2) lotkyää muuten ja vanteessa denttejä jos tekee pienenkään virheen kovempivauhtisessa patikossa. Minusta noissa on aika lötkyt kyljet. Painoo mulla ajokamoissa se 95kg
Tarkoitan siis single ply a60 2,4 ardenttiä exo kyljillä.

Jännä juttu ,että samoilla kyljillä olevaa 2,4 HRII:ta voi ajaa tubeleksena siinä n.2 bar eikä samaa lötkyämisilmiötä esiinny vaikka samanpainoisia ja kokoisia renkaita.
Tosin HRII räjähti 2 kertaa ajossa vanteelta ,mutta se oli ennemminkin kehän syytä.

H. Moilanen
09.09.2014, 09.45

se kyllä varsin mainio märän (ja muunkin) kelin rengas on, kuten todenna monasti ma olen..

toki tämänkin renkaan kohdalla (ainakin omalla kohalla) kuskin massalla voooi olla jotain tekemistä pidon kanssa, toisaalta, kyllä H.Moilanenkin diggailee ja on mun rinnalla höyhensarjalainen..

Kyllä tämä rengas toimii huonostisyöneilläkin. Tuo pulleampi versio on nimenomaan pidon kannalta parempi versio; siinä on 50a/60a seos. Hoikemassa kumi on pelkkää 60 ampeerista ja eron huomaa märällä todella selvästi. Paineet saa pudottaa kohtuullisen alas, jotta pehmeämmät reunanappulatkin ottavan kontaktia isänmaan kanssa. Ja leveä kehä tietysti edesauttaa.

Polun tukko
09.09.2014, 10.50
Heh.(meinas aamukahvit olla rinnuksilla).:):D

No jos on viikset ja etu tynnyri niin on ainakin 30% RJ. Kalakukossa olisi tilanteen voinut todeta.

Mutta asiaan:

V#ttu.
Olen nyt ajanyt trailstar HD:lla 4 lenkkiä ja takarenkaasta alkaa nappulat repeämään irti..siis mitä helevettiä?
Laitan kyllä illalla schwalbelle reklamaation kuvien kanssa ja vaadin lavallisen renkaita tähän uitutukseen.

Tai sitten pitää vaan ajaa hiljaa?

sakuvaan
09.09.2014, 11.05
No jos on viikset ja etu tynnyri niin on ainakin 30% RJ. Kalakukossa olisi tilanteen voinut todeta.

Mutta asiaan:

V#ttu.
Olen nyt ajanyt trailstar HD:lla 4 lenkkiä ja takarenkaasta alkaa nappulat repeämään irti..siis mitä helevettiä?
Laitan kyllä illalla schwalbelle reklamaation kuvien kanssa ja vaadin lavallisen renkaita tähän uitutukseen.

Tai sitten pitää vaan ajaa hiljaa?

Normipäivä Schwalbeille, nappulat repee irti.

syklopaatti
09.09.2014, 11.12
Normipäivä Schwalbeille, nappulat repee irti.
Jep. Schwalbe laatua. Tässä 4-5 lenkkiä takana pyörinyt 2,4 trailstar Nobby Nic.

http://ep1.pinkbike.org/p4pb11393809/p4pb11393809.jpg

Edit:ei noita taakse ainakaan paljo viitti ostella. Kalliiks tulee jos rengas kestää sen max 10 lenkkiä.

H. Moilanen
09.09.2014, 12.25
Ompa tutunnäköstä. Ite painoin just parin Rocket Roneja roskakoriin kun kestivät kaksi lenkkiä. Molemmista renkuloista molemmilta reunoilta nappulat irti ja litkut hikoilee pihalle.

Onko kukaan reklamoinut tuollaisista renkaista? Jos kyllä, miten rekkulaan suhtaudutaan?

groovyholmes
09.09.2014, 12.49
anteeksi mutta tarttuisin tuohon "hikoilu" termiin.. itellä on hans dampfeissa alkanut kuluminen näkymään, nappulat on kyllä suurinpiirtein tallella, mutta ihmettelin kun ei takakumi pidä enää ilmaa yön yli. kerran lenkin jälkeen tarkastellessani renkulaa huomasin kosteita läiskiä joista ilmeisesti sihisi ilmoja pihalle.. mistä tuo johtuu??

Iglumies
09.09.2014, 13.23
Onhan litkua tarpeeksi renkaassa, tyhjeneminen voi johtua kuivumisesta.
Tuo pieni tihkuminen ei kovin äkkiä rengasta tyhjennä, epämukavaa se kyllä on.
Ne ovat siis pieniä reikiä (huokosia) joista neste tunkee erittäin hitaasti läpi, joskus ihan uudestakin kumista.

Polun tukko
09.09.2014, 14.49
Onko kukaan reklamoinut tuollaisista renkaista? Jos kyllä, miten rekkulaan suhtaudutaan?

Minä laitoin sinne meiliä tuossa 3h sitten..meinasin jättää iltaan mutta laitoin ennen lenkkiä kun uitutti niin keleesti.
Hyvät on renkaat kunhan vaan pinta kestäs kiinni :D
Mitäs nyt? Conteissa ei kestä kyljet,schwalbesta lähtee nappulat,hi5bikes myy eioota 3c maxxikseista pääosin....milleehä helvetillä minä sen tahkon luistelen alas.

H. Moilanen
09.09.2014, 15.34
WTB'tä kehiin. CRC:ssä on joitain malleja sopivassa alessa. Tampereella Sportaxissa on myös hyllyvalikoimassa.

syklopaatti
09.09.2014, 16.03
Minä laitoin sinne meiliä tuossa 3h sitten..meinasin jättää iltaan mutta laitoin ennen lenkkiä kun uitutti niin keleesti.
Hyvät on renkaat kunhan vaan pinta kestäs kiinni :D
Mitäs nyt? Conteissa ei kestä kyljet,schwalbesta lähtee nappulat,hi5bikes myy eioota 3c maxxikseista pääosin....milleehä helvetillä minä sen tahkon luistelen alas.
Contilta trailking (entinen rubber Queen) 2'4 apex kyljillä. Painaa mut pitäs kylkien kestää.
2'3 baron on vähän turhan ohkanen tahkon irtokiville.

Polun tukko
09.09.2014, 16.21
Contilta trailking (entinen rubber Queen) 2'4 apex kyljillä. Painaa mut pitäs kylkien kestää.
2'3 baron on vähän turhan ohkanen tahkon irtokiville.

Ääh.. Keväällä särjin rq bc apexin kun taittui alle 2.4bar paineilla ja kylki repesi.
Tahkon bike weekendissä särjin yhden UUDEN tk protection+apex bc:n päivän toisella laskulla 😁 sillon uitutti ja loppui se contin käyttö. Pitoa niissä on mutta kyljet on sutta.

Jos on kuivaa niin taidan taakse pistää perus seoksella olevan ardentin. Märällä sillä seoksella ei tee eessä eikä takana mitään tämmönen Ron Jeremy.

Jotenkin tuo wtb ei houkuttele...

Grr
09.09.2014, 19.03
Tiedoksi: Maxxis Ardent 2.6 DH kyljillä on rungoltaan _kapeampi_ kuin Ardent 2.4 Exo kyljillä. Johtuu varmaan siitä että Exo paisuu täytettäessä kuin pullataikina.

syklopaatti
09.09.2014, 19.36
Ääh.. Keväällä särjin rq bc apexin kun taittui alle 2.4bar paineilla ja kylki repesi.
Tahkon bike weekendissä särjin yhden UUDEN tk protection+apex bc:n päivän toisella laskulla  sillon uitutti ja loppui se contin käyttö. Pitoa niissä on mutta kyljet on sutta.

Jos on kuivaa niin taidan taakse pistää perus seoksella olevan ardentin. Märällä sillä seoksella ei tee eessä eikä takana mitään tämmönen Ron Jeremy.

Jotenkin tuo wtb ei houkuttele...
Johan on. Minä luulin ettei niitä saa rikki kovin helposti. Iikalla kun kävin tänään niin siellä oli muutama maxxixsen shorty.
Siinä vois olla kova rengas jos sataa. Tosin dH-renkulahan se taitaa olla ja paino sen mukainen.

Edit. tää WTB:n Vigilante vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.http://www.wtb.com/products/vigilante

Nappulakenka
09.09.2014, 20.39
Taisin löytää mahdollisen selityksen, miksi Bronsonit tuntuivat niin raskailta ajaa. Huomasin ihan ohi mennen, että takarengas oli hieman tyhjentynyt kun tarkastelin rengasta vähän tarkemmin, niin huomasin sen olevan todella tyhjä. Siinä kun pumppalin rengasta, niin huomasin, että Mavic Crossrid -kehän sauma näytti hieman falskaavan ilmaa. Pompputelin takarengasta maassa ja kehän saumasta suihkusi hieman litkua ennen kuin se paikkasi vuodon. Olisiko lenkillä sitten tullut joku tällä, että oli alkanut falskaamaan, ennen ensimmäistä lenkkiä ilmapaineet kuitenkin pysyivät nätisti paikoillaan.

EDIT: Kyllä sen sitten taas seuraavalla lenkillä näkee, kuinka renkaat toimii :) Täytyy kyllä yrittää etsiä jotain korjausvinkkiä noiden saumojen korjaukseen.

Vertti83
09.09.2014, 22.37
Johan on. Minä luulin ettei niitä saa rikki kovin helposti. Iikalla kun kävin tänään niin siellä oli muutama maxxixsen shorty.
Siinä vois olla kova rengas jos sataa. Tosin dH-renkulahan se taitaa olla ja paino sen mukainen.

Edit. tää WTB:n Vigilante vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.http://www.wtb.com/products/vigilante

Vigilante toimii oikein erinomaisesti eturenkaana, mutta kannattanee ottaa tuo Team issue versiona, on semi heppoiset nuo kyljet tavallisessa ja Team Issuessa on pehmeämpää kumia pinnassa(50/60a vs. 45/60a).

Contin kyljet, tai koko runko oikeastaan on aika heikko, useamman kerran onnistunut puhkomaan kulutuspinnastakin RQ/TK 2.2" versioita. Toinen ongelma on se että kuvio on kapeampi kuin runko niin nappulat ei suojaa kylkiä käytännössä ollenkaan ja se ei ainakaan auta asiaa. Muuten olisi aivan erinomainen takarengas yleiskäyttöön...

Polun tukko
10.09.2014, 15.17
Ei oo gyntteri vielä vastannu. nyt tein reklamaation jo myyjäliikkeellekkin gyntterlandiin..
Jos kumpikaan ei vastaa,soitan schwalbelle. Eivät varmaan vastaa edes puheluun.

Api76
10.09.2014, 20.38
Geax gato gummit meen huomenna hakeen "29" cube ams 120 (täpäri) alle kokeiluun, jos rullais kevyemmin ku noppy nikki. takana alkuperänen noppy nikki kesti noin 1500km pirkanmaan maastoja, edessä olis viä ihan hyvä, laitetaan odottamaan varastoon jatko käyttöä. Geaxilta odotan parermpaa rullaavuutta mutta vastaavaa pitoo ku noppyltä.

Koitan viikonlopun aikana saada pari lenkkiä ajettua ja raporttia su-ma akselilla.

Polun tukko
11.09.2014, 10.20
Bike-components vastasi. Pyysivät lähettämään renkaat sinne. Täytyy alku viikosta laittaa menemään. Jos eivät itse pysty asialle tekemään mitään niin ottavat yhteyttä schwalbeen. Yksiäkään trailstar kumeja ei kyllä tule, ei ilmaisia eikä maksettuja. Aion tinkiä tilalle jotain maxxista 3C seoksella. Pisteet bc:ole ja ei edes tarvitse maksaa dhl:n tahtia Saksaan päin.

Xizor
11.09.2014, 20.47
Tulipa sitten testimielessä hommattua Contin Trailkingit (29x2.2 BC) kun ajattelin, että voisi jotain muutakin koittaa HD:n sijasta syksyn märille keleille. Mutta olipa tuskainen asentaa litkujen kanssa! Nykyisillä vanteilla (23mm sisäleveys) Schwalbe, Spessu ja Maxxis ovat asentuneet ihan kuivana kompuralla ilman mitään ongelmia.

Noh, Trailkingit:

- Kuivana suoraan kompuralla => ei mitään mahiksia.
- Saippuavettä kehiin ja renkaat pomputtelua => ei onnistu.
- Renkaat pois vanteelta ja reunojen voitelu => ei onnistu.
- Prestan sielu pois jotta enemmän ilmaa => ei onnistu. (Nyt on jo lähellä kuitenkin)

Sitten viimeinen kikka eli ensin sisurilla paikalleen, toinen reuna ja sisuri pois ja litkut tilalle => Johan toimii! Oli sen verran paljon vaivaa, että paras olla aika timanttiset gummit. :-)

ben
11.09.2014, 20.56
Tulipa sitten testimielessä hommattua Contin Trailkingit (29x2.2 BC) kun ajattelin, että voisi jotain muutakin koittaa HD:n sijasta syksyn märille keleille. Mutta olipa tuskainen asentaa litkujen kanssa! Nykyisillä vanteilla (23mm sisäleveys) Schwalbe, Spessu ja Maxxis ovat asentuneet ihan kuivana kompuralla ilman mitään ongelmia.

Noh, Trailkingit:

- Kuivana suoraan kompuralla => ei mitään mahiksia.
- Saippuavettä kehiin ja renkaat pomputtelua => ei onnistu.
- Renkaat pois vanteelta ja reunojen voitelu => ei onnistu.
- Prestan sielu pois jotta enemmän ilmaa => ei onnistu. (Nyt on jo lähellä kuitenkin)

Sitten viimeinen kikka eli ensin sisurilla paikalleen, toinen reuna ja sisuri pois ja litkut tilalle => Johan toimii! Oli sen verran paljon vaivaa, että paras olla aika timanttiset gummit. :-)
Hyväthän ne on joo niin kauan kunnes kestävät. Saatiin kevyet miehet viikonloppuna lyhyen parkkipyrähdyksen aikana kaksi Contia rungostaan rikki (1kk vanha 27.5x2.4" TK ja 26xjotain RQ).

Polun tukko
11.09.2014, 20.59
Hyväthän ne on joo niin kauan kunnes kestävät. Saatiin kevyet miehet viikonloppuna lyhyen parkkipyrähdyksen aikana kaksi Contia rungostaan rikki (1kk vanha 27.5x2.4" TK ja 26xjotain RQ).

^ been there done that. Kyljet paskoja.

Tank Driver
11.09.2014, 21.09
Viikonloppuna koitetaan WTB Prowler MX:ää 26x2.5 koossa. Kauheet jöötit, mutta muuten lupaavan oloiset.

Mannavelli
12.09.2014, 08.08
Mulla on 29x2.2 Trail Kingit menneet kompuralla 23/28 mm vanteelle ihan helposti. Kovin tuntuu märällä lipsuvan. Johtuu varmaan vaan siitä, etten osaa ajaa. Butcher edessä on kiva.

syklopaatti
12.09.2014, 09.11
Mulla on 29x2.2 Trail Kingit menneet kompuralla 23/28 mm vanteelle ihan helposti. Kovin tuntuu märällä lipsuvan. Johtuu varmaan vaan siitä, etten osaa ajaa. Butcher edessä on kiva.
Butcheria on mullakin toisessa pyörässä edessä ja tykkään kans.
Se on kuvioitaan vähän kun Minion mutta lyö pidossa a60 Maxxissen kun siinä on seos kauttaaltaan
a50 mikä ei kovetu pakkasellakaan kuten pitävämpi Maxxissen a42 sekä rullaa hyvin.
Se on halpa ja kestää pitkään toisin kun esim. Maxxissen 3c.
Tykkään.
Edit. Siis nimenomaan butcher control. paksumpikylkisessä sx<.ssä reunanapit on a45 seosta ja en tiedä miten ne käyttäytyy kylmällä ,mut
kyllä noi controllin kyljet on minun ajot edessä kestänyt. Takana vois olla toinen tarina.

spessulta on tulossa Hilbilly DH renkaasta allmountain versio. Se voi olla hyvä rengas. pitää testata.

Mannavelli
12.09.2014, 09.23
Controlli mullakin. Aattelin, että saatan kokeilla taakse kanssa. Se ei kyllä erityisen tukevalta tuntunut. Imoitettu paino on 810 g, mutta punnaus näytti 770 g.

ben
12.09.2014, 09.25
Butcheria on mullakin toisessa pyörässä edessä ja tykkään kans.
Se on kuvioitaan vähän kun Minion mutta lyö pidossa a60 Maxxissen kun siinä on seos kauttaaltaan
a50 mikä ei kovetu pakkasellakaan kuten pitävämpi Maxxissen a42 sekä rullaa hyvin.
Se on halpa ja kestää pitkään toisin kun esim. Maxxissen 3c.
Tykkään.
Edit. Siis nimenomaan butcher control. paksumpikylkisessä sx<.ssä reunanapit on a45 seosta ja en tiedä miten ne käyttäytyy kylmällä ,mut
kyllä noi controllin kyljet on minun ajot edessä kestänyt. Takana vois olla toinen tarina.

spessulta on tulossa Hilbilly DH renkaasta allmountain versio. Se voi olla hyvä rengas. pitää testata.
Pysyykö tälläinen 50a vielä tuonne -20c asti ajettavana? Siinä vaiheessahan pitoa löytyy muutenkin, mutta ettei rengas ala murenemaan alle?
Mistäs noita spessuja saakaan? Bike24 ei ainakaan niitä myy Saksan ulkopuolelle

syklopaatti
12.09.2014, 09.27
Controlli mullakin. Aattelin, että saatan kokeilla taakse kanssa. Se ei kyllä erityisen tukevalta tuntunut. Imoitettu paino on 810 g, mutta punnaus näytti 770 g.
Onhan se myös kuitenkin jonkun verran pienempi kun maxxixsen 2,4 HRII tai ardent exo ainakin 26 koossa.
Minusta tuossa spessussa on vähintäänkin yhtä jämäkät kyljet.

syklopaatti
12.09.2014, 09.31
Pysyykö tälläinen 50a vielä tuonne -20c asti ajettavana? Siinä vaiheessahan pitoa löytyy muutenkin, mutta ettei rengas ala murenemaan alle?
Mistäs noita spessuja saakaan? Bike24 ei ainakaan niitä myy Saksan ulkopuolelle
Pysyy. en nyt muista pakkaslukemia kun en yleensä aja noin kylmällä ,mutta oman enduron ostin 2012 tammikuussa ja kyllähän sillä tuli sit talvella ajeltua eikä,
mulla ainakaan edessä ollut a50 butcher murentunut yhtään.

Edit:Englannista lähettävät. Se oli vielä iso pulju josta noita saa ,mutten muista nimeä.
Minä oon myös käynyt spessua myyvässä liikkessäpyytämässä ,että seuraavan kerran kun tilaavat tavaraa niin tilaavat renkaat myös jos hyllyssä ei ole. Se on kuluton ,mut voi joutua odottamaan.

Grr
12.09.2014, 09.41
Spessun renkaita on pääkaupunkiseudulla kivasti hyllyssä mm. Mountainbikeshopissa ja Sellon pyörässä. Hintataso on edukas.

syklopaatti
12.09.2014, 09.41
Tuolta saa spessua.
http://www.evanscycles.com/products/specialized/butcher-control-29er-2bliss-ready-folding-mountain-bike-tyre-ec056023

Mannavelli
12.09.2014, 09.49
Butcher tais olla juu sen 39 € Mountainbikeshopissa.

N-K
12.09.2014, 10.59
Viikonloppuna koitetaan WTB Prowler MX:ää 26x2.5 koossa. Kauheet jöötit, mutta muuten lupaavan oloiset.

Saako noita vielä jostain? Pitkään ollu kyseinen kumi edessä ja alkaa kohta olla vaihtokunnossa. Toinen samanlainen ois suositeltava.

Tank Driver
12.09.2014, 11.30
En tiiä. Kummitytön pyörään pari kolme vuotta sitten laitoin ja nyt tuli pyörä kuumeineen lainaan. Eilisen illan perusteella toivoisin noita jostain löytyvän.

Möhgis
13.09.2014, 08.37
No niin. Käväsin rengaskaupoilla ja mukaan tarttui hr II eteen ja minion dhf taakse. Molemmat 2.3 ja tarjoavat exoa kylkiin. Saapa nähdä miten toi pari toimii. Tänään vähän testailemaan vaikka eipä tuolla kyllä kauhean märkää ole. En tiedä johtuuko renkaan uutuudesta mutta molempia kun hypisteli asennusvaiheessa niin tuntui paljon laadukkaammalle renkaalle kun ignitorit jotka oli kiinni.

syklopaatti
15.09.2014, 08.51
No niin. Käväsin rengaskaupoilla ja mukaan tarttui hr II eteen ja minion dhf taakse. Molemmat 2.3 ja tarjoavat exoa kylkiin. Saapa nähdä miten toi pari toimii. Tänään vähän testailemaan vaikka eipä tuolla kyllä kauhean märkää ole. En tiedä johtuuko renkaan uutuudesta mutta molempia kun hypisteli asennusvaiheessa niin tuntui paljon laadukkaammalle renkaalle kun ignitorit jotka oli kiinni.
Miks laitat niinpäin.? Eikös Minion dhF(front) kantsis huonommin rullaavana lykätä eteen. Tai ostaa se DHR (rear) sinne taakse.
On se tosi HRII hyvä edessä myös.

Verska-Vesa
15.09.2014, 12.12
Millä perusteella DHF on huonommin rullaava kuin HR2? Oletko tehnyt vertailevaa tutkimusta?
Itse en ole, joten tämä on vain mutua, mutta DHF:n kuvion luulisi silmämääräisesti arvioiden rullaavan HR2:sta paremmin, olettaen että kumiseos ja renkaan runko on samaa laatua.

Möhgis
15.09.2014, 15.22
Miks laitat niinpäin.? Eikös Minion dhF(front) kantsis huonommin rullaavana lykätä eteen. Tai ostaa se DHR (rear) sinne taakse.
On se tosi HRII hyvä edessä myös.

En itse asiassa tiedä. Dhr:ää ei ollut hyllyssä ja jotenkin olin aikasemmin perustellut itselleni että se on noin parempi. Luultavasti en vaan jaksanu enää speksata renkaita ja päätin että noin on hyvä =D Voishan tota kokeilla toisinkin päin.

Itse renkaista. Ignitoriin verrattuna pito ja ajomukavuus kertaantui melko tavalla. Asvaltilla rullaavuus luonnollisesti vähän heikkeni mutta kuitenkin vähemmän kun mitä olisin kuvitellut. Märkäähän tuolla ei ole niin sen suhteen en tiedä vielä mitään =)

syklopaatti
16.09.2014, 13.10
Millä perusteella DHF on huonommin rullaava kuin HR2? Oletko tehnyt vertailevaa tutkimusta?
Itse en ole, joten tämä on vain mutua, mutta DHF:n kuvion luulisi silmämääräisesti arvioiden rullaavan HR2:sta paremmin, olettaen että kumiseos ja renkaan runko on samaa laatua.
Täyttä mutua. Mulla on ollu vaan sellanen käsitys ,että DHF ois vähän pitävämpi kuvioltaan.
Johtuu varmaan myös siitä ,että oon ajellut vain a42 st minionilla.

TimoF
17.09.2014, 13.13
Vähän aikaa oli eturenkaana HR2 2,3" TR. Oli niin luikas kuivallakin että pistin Klunkeriin takarenkaaksi ja jarruttelen loppuun siinä. En tiiä oisko semmonen 3C-versio parempi...

Märän tullen taidan taas etsiä Chunky Monkeyt varastosta. Toivottavasti ne ei oo murentuneet ihan kokonaan.

miku80
17.09.2014, 19.10
Vähän aikaa oli eturenkaana HR2 2,3" TR. Oli niin luikas kuivallakin että pistin Klunkeriin takarenkaaksi ja jarruttelen loppuun siinä.

Itellä on moiset edessä ja takana eikä oikeen vakuuta ku vaihdoin 2.4" Ardenteista noihin. Rullaa todella huonosti eikä kyllä pito hirveesti herätä luottamusta ei niin veto- kuin kanttipidonkaan osalta..

syklopaatti
17.09.2014, 21.50
Ison maailman nettikeskusteluissa ja arvosteluissa hehkutetaan hurjana Maxxixsen Minion DHR II.sta
Onko porukalla mitään kokemusta tästä renkaasta.? Hehkuttavat ,et rullais kun ardent ja todella hyvä pito myös edessä.
http://flowmountainbike.com/tests/tested-maxxis-minion-dhr-ii-trail-tyre/

Polun tukko
20.09.2014, 09.07
Noniin..kuten aiemmin tänne kirjottelin että schwalben trailstar hans dampheista alkoi nappulat irtoamaan 3-4 ajokerran jälkeen ja 5 kerran jälkeen olivat jo käyttö kelvottamat niin päätin tehdä asiasta reklamaation.
Aluksi siis yhteydenotto schwalbelle maililla,ei vastausta.Toinen yhteydenotto heidän sivujen kautta yhteydenotto lomakkeella,ei vastausta.
Sitten emaili myyjäliikkeeseen(b-c) josta vastaus 2h sisään.Lähetin renkaat heille kuluitta maanantaina.Eilen perjantaina olivat heillä ja tuli email että rikki ovat kuten olin kuvannut ja saan valita uudet renkaat hajonneiden tilalle. Ensi kautta silmällä pitäen otin enskaan minion DHF 3c maxterra exo+tr ja taakse minion DHR II 60tpi exo+tr.

Aivan käsittömättömän hyvä palvelu b-c:ltä jälleen kerran.Sekin että maxxikset ovat kalliimmat niin erotusta ei tarvitse maksaa :) Pisteet menee kyllä gyntherille täysin. Kehuinkin melko vuolaasti heitä asian hoidosta. Niin ja uudet renkaat jo lähteneetkin suomeen päin.
ACHTUNG!

jan52
20.09.2014, 13.22
Noniin..kuten aiemmin tänne kirjottelin että schwalben trailstar hans dampheista alkoi nappulat irtoamaan 3-4 ajokerran jälkeen ja 5 kerran jälkeen olivat jo käyttö kelvottamat niin päätin tehdä asiasta reklamaation.
Aluksi siis yhteydenotto schwalbelle maililla,ei vastausta.Toinen yhteydenotto heidän sivujen kautta yhteydenotto lomakkeella,ei vastausta.

Harmi kuulla että Schwalben asiakaspalvelu on mennyt huonompaan suuntaan. Itse joskus valitin halkeilevista Hansseista kuvien kera ja lähettivät suoraan uuden tulemaan. Bike-Discountissakin olisivat asian hoitaneet, mutta sinne olisi ensin pitänyt lähettää vanha rengas, eikä silloin ollut aikaa odotella.

N-K
20.09.2014, 14.41
Nyt tuli vähän kosteampaa keliä niin pääsi testaamaan Mountain King 2:sta märällä ja melko paskahan se oli. Lähinnä märällä kalliolla lipsui koko ajan. Juurakossa piti jo huomattavasti paremmin.
Pitänee harkita nyt syksylle vielä Chunky Monkeytä taakse kun se pitää märällä kalliolla kuin tauti. Ehkä talveks sitte MK2 takas. Ei MK huono ole, mutta täällä nyt vaan sattuu olemaan melkosesti märkää kalliota.

Jooseppi
22.09.2014, 09.01
Ison maailman nettikeskusteluissa ja arvosteluissa hehkutetaan hurjana Maxxixsen Minion DHR II.sta
Onko porukalla mitään kokemusta tästä renkaasta.? Hehkuttavat ,et rullais kun ardent ja todella hyvä pito myös edessä.

Mulla on minion dhf TJSP 2.3" edessä ja ardent 2.4" takana. Pitoa on pirusti, mutta siltikkin voisi kuvitella menevänsä tolla yhdistelmällä porukkalenkille. Kävin ajelemassa 45km ja ihan jees voimissa pääsin takaisin kotia. Tosiaan pitoa kyllä on ja tuntuu siltä että pyörä oli aikaisemmin alirengastettu....

27.5" pyörissä on kyllä se hyvä puoli, että alle saa laittaa aika rouheatakin rengasta ja siltikkin sillä jaksaa polkea.

zeizei
22.09.2014, 17.03

On hyvä allrounderi. Asettuu ardentin ja hr2:n väliin niin pidoltaan kuin rullaavuudeltaan. Eli kuivalle ja välikelille toimii hyvin molemmissa päissä. Ihan märällä ja mudalla ei sitten ihan optimi ja hr2/dhf st/3c on pitävämpi. Vielä kun tuota sais 2.4:nä. Ite mennyt nyt melkein koko kauden lenkit, enskat ja parkit ardent 2.4 takana ja tuo dhr2 3c edessä. Laajavuoren märillä juurilla loppui pito auttamatta kesken mutta muuten ei moitittavaa.

Api76
22.09.2014, 19.34
Ny on muutama lenkki ajettu geax gato gummit 29 täpärin alla, pito ja rullaavuus on hyvässä suhteessa. Käännöksissä gato menee mielestäni paremmin verratessa noppynikkiin, rengas on "pyöreämpi" kun noppy.
Takaa taidan laittaa gaton vielä varastoon ja ennen lumia olis tarkoitus koittaa geaxin aka versioo, pientä nappulaa tiheässä.

Grr
27.09.2014, 17.03
Tänään petyin Maxxis Ardent 3C 2ply versioon. Toi on maannut hyllyssä niin monta vuotta että reunanappulat on kovettunut kovemmiksi kuin keskinappulat.

TANUKI
27.09.2014, 19.19
Tänään tuli koitettua lainakiekon mukana lainaan tullutta Onza Canis C3120:stä. Vaikutti ihan kelpo renkaalta, piti ihan hyvin yön sateiden kostuttamassa metsässä. Ja rullasi kans aika loistavasti. Miten kestävä toi mahtaa olla? Ainakin reippaasti kevyempi kuin esim. Ardent, joka omassa kiekossa on alla...

syklopaatti
27.09.2014, 19.51
Nyt tuli vähän kosteampaa keliä niin pääsi testaamaan Mountain King 2:sta märällä ja melko paskahan se oli. Lähinnä märällä kalliolla lipsui koko ajan. Juurakossa piti jo huomattavasti paremmin.
Pitänee harkita nyt syksylle vielä Chunky Monkeytä taakse kun se pitää märällä kalliolla kuin tauti. Ehkä talveks sitte MK2 takas. Ei MK huono ole, mutta täällä nyt vaan sattuu olemaan melkosesti märkää kalliota.
Jep. Kirosin tänään MK II:sen alimpaa hornaan kun oli ekakertaa oikeesti liukasta ja vaikka se oli takana ei ajosta meinannut tulla mitään.
Butcher edessä lipesi kerran, mk ii 200kertaa.:mad:

phebis
04.10.2014, 16.24
Tänään maa kutsui kuskia, kun eturengas lähti alta jyrkässä alamäessä. Mavic crossroc roam päätti, että nyt riitti... Koko lenkki oli tosin menny epävarmalla fiiliksellä, kun juuret ja kivet tuntui saippuoidulta.
Onnistuin vielä vetäsemään kyynärpään kiveen, joten ajattelin ens viikolla hakee kaupasta kevyet kyynärit, polvarit ja eturenkaan.

Olisikohan tollaseen 130mm joustavaan 29" fillariin esim Ardent (http://www.hi5bikes.fi/~jbCCx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB96734100) hyvä?
Ajo on Helsingin keskuspuiston juurakkoisia/kallioisia polkuja ja joskus vähän kevyitä enska/am-juttuja luokkaa Malminkartano.
Toiveena on riittävä luotettavuus "kaikissa" keleissä sekä kohtuullinen paino ja vierintävastus.

SammyB
05.10.2014, 07.48
Eilen ajelin vanhoilla jo kuluneilla Ardenteillä Laajavuoressa juurikivisekamelskapätkiä (oli kosteaa). Lipsuihan ne tottakai, mutta sillain hallitusti ja varoitellen. Eli luottoa löytyi sen verran, että uskalsi hienosti ajella kovempaakin.

syklopaatti
05.10.2014, 09.45
Nyt löytyi mieluinen setti kun siirsin Spessun Butcherin taakse ja hommasin eteen Maxxis HRII 3C maxxterran exo:kyljillä.
Nyt homma on vaan kiinni siitä kestääkö butcher control:in kyljet koko syksyn. Rengas näyttää kuluvan hallitusti ,eikä murentuneita tai irtirepeytyneitä nappuloita ole näkynyt
vielä 2 lenkin jälkeen.

Sambe
05.10.2014, 12.12
Nyt löytyi mieluinen setti kun siirsin Spessun Butcherin taakse ja hommasin eteen Maxxis HRII 3C maxxterran exo:kyljillä.
Nyt homma on vaan kiinni siitä kestääkö butcher control:in kyljet koko syksyn. Rengas näyttää kuluvan hallitusti ,eikä murentuneita tai irtirepeytyneitä nappuloita ole näkynyt
vielä 2 lenkin jälkeen.

Itselläni on ainakin vielä kestänyt hyvin Butcherin ja Purgatorin kyljet vaikka aika säälimättä on kivikkoa tullut vedeltyä. Verrattuna Rocket Roneihin snakeskeihin, oli muutamalla syksyn lenkillä kyljet täynnä pieniä viiltoja.

NikHa
06.10.2014, 19.47
Onko ibexin kumeista kokemuksia kellään? Nobbyssä alkaa olla enemmän litkua kun ilmaa sisällä, joten ois ehkä aika vaihtaa ja syssyn kunniaksi vois heittää alle vähän tahmeampaa nakkia. Hr2 tai smörre ois kai ne toiset vaihtoehdot?

Lehisj
07.10.2014, 09.26
Tänään lähetti toi Maxxis Beaver 29x2.25 Exo protection gummin. Katsotaan, miten se pelittää takanakkina täysjäykässä 29:ssä ja/tai 29 täpärissä leveällä Velocityn Blunt-vanteella. Mikäli nyt yleensä mahtuu kunnolla pyörimään. Edessä on Chunky Monkey myös tuolla leveällä vanteella. Tällä kombolla olisi tarkoitus pärjätä syksyn märät, kunhan ne todella tuosta alkavat.

Petter
12.10.2014, 18.53
Kävin vähän kurmottamassa itseäni Hallainvuorella ketjun otsikon mukaisissa olosuhteissa, Chunky Monkeyt ensimmäistä kertaa alla. En voi kuin kehua renkaiden pitoa. Edessä Trail Extreme, takana Enduro ja pito aivan uskomaton. Muutama entisaikaan kuivallakin haastava kohta meni kohtuu pienellä vaivalla, eikä alamäkeen tarvinnut hirveästi hidastella. Aikaisemmat renkaat oli Fat Albert+Syncros BHT-2, näin jälkikäteen lähinnä säälittävän tuntuiset. Rullaavuudessa tuli hieman takkiin, mutta ei sitä huomaa kuin hiekkatiellä ja asvaltilla. Samalla tuli taas muistutettua itseään miksi jäykkäperä ei ole se mukavin peli kun kiveä ja juurta on koko polku täynnä, mutta se onkin kokonaan eri stoori...

JiiPee
12.10.2014, 19.41
oli shwalben hoodeet alla, niin tajuton pito että keuli ympäri molemminpäin.

sianluca
14.10.2014, 10.19
Ajelen täysjoustolla Keskuspuiston juurakoissa ja kivikoissa, etupäässä vetoja kinkamia ylös. Kumpi olisi tietäjien valinta Maxxis Ardent vai Beaver?

Lehisj
14.10.2014, 14.45
Ajelen täysjoustolla Keskuspuiston juurakoissa ja kivikoissa, etupäässä vetoja kinkamia ylös. Kumpi olisi tietäjien valinta Maxxis Ardent vai Beaver?

Tuosta paljon puhutusta ja kehutusta Ardentista mitään tiedä, mutta viime lauantaina tuli testattua tuota leveämpää (29x2.25) Beaveriä täysjouston takarenkaana Moosewildsin osittain liukkaissa ja märissä kivikko-/juurakkomaastoissa (eturenkaana Chunky Monkey Trail Extereme). Pito oli ihan ok ja luistot helpohkosti kontrolloitavissa. Mutaosuuksilla toimi odotetun hyvin. Jotenkin jäi kuitenkin sellainen fiilis, että HaDa ja Chunky Monkey kuitenkin pitävät märässä juurakossa ja kivikossa vielä paremmin. Siirtymä ja nopea neulaspolku oli tälläkin kombolla hidasta ja raskasta menoa. Muut kuskit keveyemmällä rengastuksella tuntuivat rullaavan vaivattomasti karkuun helpoilla poluilla, kun itse sai samaan aikaan vääntää vauhtia lisää melkein kybällä.

syklopaatti
14.10.2014, 16.31
Onko kellään kokemusta milloin HRII 3C Maxterran reunanapit alkavat muuttua saippuaksi.?(käsittääkseni a42 seos)?
Tänään oli + 4 astetta ja hyvin piti vielä mutta huomiseks on luvattu 0-+1 keliä.:seko:

sianluca
14.10.2014, 16.40
Kiitos infosta

kyprok
15.10.2014, 07.15
Onko kellään kokemusta milloin HRII 3C Maxterran reunanapit alkavat muuttua saippuaksi.?(käsittääkseni a42 seos)?
Tänään oli + 4 astetta ja hyvin piti vielä mutta huomiseks on luvattu 0-+1 keliä.:seko:

Muistaakesni vuosi sitten pähkäilin samaa ja heitin -2...2 asteen välillä hetkeksi pihalle. Näppituntumani oli että ne alkavat siinä nollan hujakoilla jähmettymään. YMMV.

Human Traffic
15.10.2014, 14.37
Offari. Mistäs seoksista Maxxiksen 3C maxx grip koostuu? Onko se 70a,50a ja 42a vai jotain muuta? Yrittänyt hetken aikaa etsiä tietoa netistä, mutten ole saannut selvää vastausta.

Verska-Vesa
15.10.2014, 14.45
Jos oikein muistan, MaxxGrip eli vanhalta nimitykseltään DH-versio 3C-seoksesta menee näin: pohjalla 70a, päällä keskinappuloissa 42a (eli Supertackya) ja reunanappuloissa 40a (eli samaa kuin vanhat Slow Reezayt).

Human Traffic
15.10.2014, 14.53
Kiitti Vesa vastauksesta. Jotenkin mystisesti Maxxis piilottelee tätä infoa tai sit mä en vain osaa ettiä tietoa..

SammyB
16.10.2014, 07.25
Vääntäkääpäs rautalangasta että mikä se noista Bronsonesita kannattaa nyt ostaa jottaa ei lipsuttele: TCB, Race, vaiko Comp?
Litkuttelumies olen.

kyprok
16.10.2014, 08.04
Offari. Mistäs seoksista Maxxiksen 3C maxx grip koostuu? Onko se 70a,50a ja 42a vai jotain muuta? Yrittänyt hetken aikaa etsiä tietoa netistä, mutten ole saannut selvää vastausta.

Tuo kuvaamasi seokset on Maxx Terra, jossa on juuri on muistaakseni 70a pohja, 50a keskinappulat ja 42a sivunappulat. Maxx Grip on muistaakseni kuten Verska-Vesa jo mainitsikin.

Iglumies
16.10.2014, 08.07
^^Itsellä Nomadissa edessä race ja takana tblss ja hyvin toimii molemmat, comppi taitaa kannattaa jättää hyllyyn.
Takana näyttää kyljet ottaneen osumaa siihen malliin, että tuo tupelesversio tais olla hyvä ratkaisu (tosin olisin racen ottanut sinnekin, mutta ei ollut kuin tplsversioo hyllyssä)
Ja litkutettuna tietysti.

Kemizti
16.10.2014, 09.33
Mulla o litkutettuna race eessä ja race takana, mutta mää ny ajanki hiljaa ja varovasti.. ;)

juho_u
17.10.2014, 17.16
Tänään eka lenkki trailstar HD/MM setillä. Tarttee puhtia jalkoihin, nuo ei rullaa. Edellisellä lenkillä vitutti lipsuminen (maxxis high roller 2). Nyt ois noidenkin pito riittäny.

MarkoKoo
24.10.2014, 10.42
Tänään lähetti toi Maxxis Beaver 29x2.25 Exo protection gummin. Katsotaan, miten se pelittää takanakkina täysjäykässä 29:ssä ja/tai 29 täpärissä leveällä Velocityn Blunt-vanteella. Mikäli nyt yleensä mahtuu kunnolla pyörimään. Edessä on Chunky Monkey myös tuolla leveällä vanteella. Tällä kombolla olisi tarkoitus pärjätä syksyn märät, kunhan ne todella tuosta alkavat.

Miten on beaveri toiminu?

Lehisj
27.10.2014, 11.25
Miten on beaveri toiminu?

Ajot on jäänyt valitettavasti ihan minimiin, kun muuttoprojekti painaa päälle.

Mutta tuossa yllä kirjoitin jo jotain ensi tuntemuksia:

"Viime lauantaina tuli testattua tuota leveämpää (29x2.25) Beaveriä täysjouston takarenkaana Moosewildsin osittain liukkaissa ja märissä kivikko-/juurakkomaastoissa (eturenkaana Chunky Monkey Trail Extereme). Pito oli ihan ok ja luistot helpohkosti kontrolloitavissa. Mutaosuuksilla toimi odotetun hyvin. Jotenkin jäi kuitenkin sellainen fiilis, että HaDa ja Chunky Monkey kuitenkin pitävät märässä juurakossa ja kivikossa vielä paremmin."

J.Kottenberg
28.10.2014, 15.17
Onnistuin vielä vetäsemään kyynärpään kiveen, joten ajattelin ens viikolla hakee kaupasta kevyet kyynärit, polvarit ja eturenkaan..

En voi puhua suurella kokemuksella(kun en ole montaa vuotta pyöräillyt) mutta itse olen todennut vaimon rullaluisteluharrastuksesta jääneet pienet polvisuojat kyynärpäissä ja pyöräilyhousuina käyttämieni vettähylkivien työhousujen polvitaskuissa olevat parit makuualustan kappaleet oikein hyödyllisiksi kun on tullut suunnittelemattomia maastoutumisia. Matka on jatkunut luultavasti lyhyempien kiroilujen jälkeen kuin ilman.

marko.k
28.10.2014, 16.42
Niin. Voihan sitä vaikka pyöräillä serkun vanhoissa lätkäkamoissa jos siltä tuntuu ja niitä sattuu olemaan tarjolla.
pyöräily tai sporttikaupoista saa ihan pyöräilyyn tarkoitettuja suojia. Itse en ostaisi 100€ snickersin työhousuja pyöräilyä varten,saatikka käytä niitä vaikka niitä onkin useita.

High roller2 lähti alta pitkässä kivikossa jossa mutka. Ei sattunt kun oli niin holtitonta menoa että osasin odottaa pannuja :cool:

J.Kottenberg
28.10.2014, 17.52
Niin. Voihan sitä vaikka pyöräillä serkun vanhoissa lätkäkamoissa jos siltä tuntuu ja niitä sattuu olemaan tarjolla.
pyöräily tai sporttikaupoista saa ihan pyöräilyyn tarkoitettuja suojia. Itse en ostaisi 100€ snickersin työhousuja pyöräilyä varten,saatikka käytä niitä vaikka niitä onkin useita. :cool:

Aivan niin. Tuossa on totuus kohdaltani hyvin kiteistetty. Tunnustan olevani epätyypillinen pyöräilijä. Käytän harrastuksessani, aivan niinkuin muissakin harrastuksissanikin, kaikkea mitä sattuu hyllyllä olemaan tai naulakossa roikkumaan jos se/ne hyvältä tuntuu ja hommaa helpottaa välittämättä mihin tavara alunperin on tarkoitettu. En halua heittää käyttökelpoista hukkaan ja en myöskään viitsi lähteä sporttikauppaan jos se ei ole välttämätöntä.

Tästä syystä maastopyöräily on hyvä harrastus. Paikoissa joissa ajelen, ei yleensä ole muita ihmisiä, varsinkaan kunnollisia pyöräilijöitä, joita voisin järkyttää.

sianluca
29.10.2014, 07.14
Beaverilla (2.25) tullut ajeltua Keskuspuistossa, lipsuu kosteilla juurilla ja kalliolla jonkin verran, ei pahasti

Laika
01.11.2014, 00.09
Päivitän vähän lausuntoa: Kesäsateella ei siis lipsu, mutta syksyn kestokostealla kyllä. Takarengas sutii ja eturengas hakee sen verran, että joutuu ihan painonjakoa ajaessa miettimään.

miku80
01.11.2014, 07.35
Ite pyöräytin kanssa ardentit alle kun meni high rollerit myydyn pyörän mukana ja kyllä lipsuu taas.. Märällä kalliolla pitoa vielä riittää ja jotenkin kivikoissakin, mutta juurakossa lähtee ku jalka saippualta..

pturunen
01.11.2014, 12.52
Kuinka paljon pakkanen vaikuttaa kumien ominaisuuksiin noin yleensä? Pyörä on ulkovarastossa, jonka lämpötila seuraa ulkolämpötilaa. Renkaina on Spessun Butcher edessä ja Slaughter takana ja ainakin aamulla oli juurakoilla ja märillä kallioilla vattumaista ajaa. Keli oli about +2, ja yöllä varmasti ollut alle nollan.