PDA

Näytä tavallinen näkymä : Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14

eagle
03.03.2016, 20.39
^ Ei niin, mutta pitäisi saaha kesäksi nopeaa rengasta alle ja aattelin että jos eteen laittaa 2,2" niin toimisko se yhtään märällä juurella... Viime syksynä oli Purgatory 2,3" edessä ja siitä kyllä pitoja löytyi, mutta näyttäis varmaan melko overkilliltä nyt kun vaihtui xc pyörä alle..

miku80
03.03.2016, 21.10
Voin kokemuksesta kertoa että ei toimi kyllä yhtään.. Lähtee märästä juuresta/kivestä ku jalka saippualta..

eagle
03.03.2016, 22.43
Sitten sitä ei laiteta. :D Eli oliskos suosituksia eturenkaaksi xc henkistä kumia, leveys 2,0-2,2" jossa siis olisi pitoa märällä mutta rullais kans hyvin ja olis mahollisimman kevyt.

E: mielellään Specialized, Schwalbe, Conti tai Maxxis.

Nana
03.03.2016, 22.51
Sitten sitä ei laiteta. :D Eli oliskos suosituksia eturenkaaksi xc henkistä kumia, leveys 2,0-2,2" jossa siis olisi pitoa märällä mutta rullais kans hyvin ja olis mahollisimman kevyt.

E: mielellään Specialized, Schwalbe, Conti tai Maxxis.

No, minähän en millään voi olla mainitsematta nytkin takana rullaavaa Rocket Ronia, joka itselläni toimii niin kesällä kuin talvella, mutta totuuden nimissä on sanottava, että nimenomaan märälle juurakolle ja kivikolle löytyy parempiakin, mutta rullaavuus on mainio ja rengas kevyt, snakeskin itsellä myös kestää.
Jos haluat renkaan, joka pitäisi varmemmin myös liukkaissa paikoissa joku Ground Control esim kapeampana versiona voisi olla hyvä valinta, kapeammassa on pienempi kuvio ja se on varsin kevyt, leveämpi 2.3-versio taas isommalla kuviolla on itselläni käytössä ihan märän kelin renkaanakin (kesät, syksyt, talvet), varsinkin takana, pahimpiin keleihin eteen menee Butcher. Spessuissa ehdottomana plussana se, että ne litkuttaa vaikka silmät kiinni, kirjaimellisesti.

eagle
03.03.2016, 22.54
^ Mites tää GC sit rullaa 2,1" versiona?

Nana
03.03.2016, 23.02
^
Hyvin rullaa, selvästi paremmin kuin Purgatory leveämpänä ja painavampana. mitä olen lueskellut niin esim tuota 2.1-versiota käyttää osa xc-kisoissakin, kertonee jotakin siitä rullaako vai ei.

Nämähän on aina vähän tasapainoilua pidon ja rullaavuuden välillä rengasvalinnat. Jos maasto ei ole tosi teknistä voi kapeammallakin, pienempikuvioisella renkaalla ajella ja pärjäillä märälläkin. Jos taas maasto on hirmuista juurakkoa ei sinne ainakaan märällä kannata laittaa kevyttä, pienikuvioista rengasta, kun se liukastelu vaan hidastaisi matkaa.

Jokatapauksessa GC on rengas, johon kannattaa tutustua eri levyisinä. Itse käytän kapeampaa xc-tyyppiseen ajoon ja leveämpää enskatyyppiseen.

eagle
04.03.2016, 08.02
^ Tiedätkö vuotaako tuo GC S-Works mallina litkua läpi kyljistä? Kuulin että Fast Trak sworksina ei pitäisi uutenakaan litkuja sisällä kun niin ohuet kyljet on..

CamoN
04.03.2016, 09.16
^ Tiedätkö vuotaako tuo GC S-Works mallina litkua läpi kyljistä? Kuulin että Fast Trak sworksina ei pitäisi uutenakaan litkuja sisällä kun niin ohuet kyljet on..

S-Works Fast Trakia olen ajanut pitkään litkuilla ja Ground Control on ollut ajossa kanssa, en muista onko sekin S-Works vai painavampi. Ilman pienintäkään epäilystä pitävät litkut sisällä. Tosin kaikki minun Spessun renkaani ovat vuosimallia '14 tai vanhempaa, voihan se olla että ihan uusimmat on vielä pidemmälle kevennetty.

Mannavelli
04.03.2016, 09.19
Onza Canis? Ei ole siitä kokemusta, mutta voisi olla hyvä tuohon tarkoitukseen. Ainakin Ibex ja Lynx litkuttuivat helposti eikä tullu mitään läpi. Helsingissä jos majailee niin muutamassa kaupassa ainakin Onzaa myydään.

JackOja
04.03.2016, 09.41
Fast Trak? Ground Control?

Piti oikein katsoa onko tämä nyt se liukkaiden paikkojen keskustelu vai sittenkin se "Yleisrengasta maasturiin" tjsp.

Mä tykkään kyllä GC:sta yleistakarenkaana, mutta liukashan se on ja nappuloiden kulmat pyöristyvät vähällä ajolla ja sitten sopii vieläkin huonommin topicinmukaisiin ajoihin.

Spessun renkailla litkutubeless-hommat on helpompia kuin millään.

edittinä nuorisolle tarpeellinen lisäys: imo imo (y)

Nana
04.03.2016, 13.19
Joo, Fast Trak on ihan xc ja enemmän kesäajoon, mutta jos kerran xc-tyyppistä rengasta haetaan niin ei oikein Magic Maryja ja Butchereita viitsi suositella, siksi tuo GC olisi aika hyvä välimuoto. Minusta se ei kyllä ole liukas märällä, ehkä ajotyylistä riippuvaakin, mutta kuvio on varsin toimiva ja litkutukset k ä s i t t ä m ä t t ö m ä n helppoja.

eagle
04.03.2016, 16.48
Laitetaanpa sitten GC tilaukseen.. Specialized näytti olevan päivittänyt sivunsa ja en löydä enää renkaiden painoja..

Viltro
17.03.2016, 14.49
Noniin, kevät lähestyy selvästi ja eilen vaihdoin ISP 29x2.5 fold pois kun aiemmin lenkillä aamulla totesin että ei edes maastossa enään nastoja tarvita, kelvistä nyt puhumatta...

Alle laitoin fillarin ensi asennus renkaat Schwalbe Smart Sam 29x2.1 wired ja kyllähän nuo asfaltilla kivasti ja hiljaa rullasi työmatkalla kun vertaa ISP missä nastat huusi viimeiset pari viikkoa ja kovaa.

Mutta muttta tänään sitten kävin tuollaisen 15km mettä/kallio lenkin heittämässä ja onhan nuo aika liukkaat ja uppoavat pehmeään maahan helposti joten olisiko yllä mainittu Magic Mary 29x2.34 parempi ainakin taakse?Entäs eteen?
Vanteen sisäleveys 19mm ja ilmoitettu renkaan leveys 28-62mm joten sopiiko tuo edes...Ajan sisureilla joten litkuista ei kokemuksia.
Ehdotuksia kuunnella jos joku ehtii vastaamaan

eagle
17.03.2016, 16.41
^ Itellä oli viime syksyn kurakeleillä edessä spessun purgatory ja takana gc, kummatkin 2,3" ja vanteen leveys 21mm.. Noissa oli kyllä pitoa kun vähän vielä paineita laski.

e150330
21.03.2016, 12.09
Entäs Hans Dampf?

Lauantaina vähälumisessa/jäisessä metsässä pitivät kuin tauti, kun taas pojalla alla Ardent/Minion combo, joita jätkä kirosi niin että oravatkin säikkyi!

Viltro
21.03.2016, 14.42
Entäs Hans Dampf?

Lauantaina vähälumisessa/jäisessä metsässä pitivät kuin tauti, kun taas pojalla alla Ardent/Minion combo, joita jätkä kirosi niin että oravatkin säikkyi!
Näitä kovasti kehuttiin internetissä ja hyvältä vaikuttaa mutta onko tuo 29x2.35 sopiva jos vanteen sisäleveys 19mm?

e150330
21.03.2016, 15.05
Näitä kovasti kehuttiin internetissä ja hyvältä vaikuttaa mutta onko tuo 29x2.35 sopiva jos vanteen sisäleveys 19mm?

Ainakin 26x2.35 toimii.

eagle
21.03.2016, 15.46
Itsellä sen verran kokemusta HD:stä että 26x2,35" ei rullannut sitten yhtään mihinkään. Alusta oli tosin vähän pehmeää silloin mutta kuitenkin..

miku80
21.03.2016, 22.25

On se hieman kaponen vanne, mutta jos ei kauheen matalilla paineilla aja niin kait ne jotenkin ryhdissä pysyy tuollakin vanteella..

mk
21.03.2016, 22.30
Mulla 29x2.35 HansDampit 25mm sisäleveillä vanteilla tubelesseina enkä (itse ainakaan) hirmupaljon kapeemmille laittais, jos alhaisilla paineilla meinaa ajella ..

seppo_taalasmaa
22.03.2016, 00.03
^ Itellä oli viime syksyn kurakeleillä edessä spessun purgatory ja takana gc, kummatkin 2,3" ja vanteen leveys 21mm.. Noissa oli kyllä pitoa kun vähän vielä paineita laski.

Myös täällä edessä Butcher ja takana Ground Control. Erinomainen yhdistelmä jos haluaa kunnon pitoa, mutta eihän noi mitkään XC renkaat oo.

Nana
22.03.2016, 00.22
^
2.1 levyinen GC on jo selkeästi xc, siinä on pienemmät nappulat ja tietty muutenkin kapeampi ja kepoisempi, mutta myös paremmin rullaava.

eagle
22.03.2016, 07.16
^ Nanalla kun tuntuu nyt olevan kokemusta, niin kertoisitko oleellisimmat seikat rocket ron 2,1" vs gc 2,1"? Nuo tuntuu nyt olevan vaihtoehdot kesäksi.. Toki muutkin voi kertoa kokemuksiaan.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Nana
22.03.2016, 14.15
^
Minulla on vain 2.25-kokoisia Rocket Roneja sekä snakeskin, että tlr, olen kyllä hypistellyt 2.1-kokoisiakin kaupassa, mutten ihan tarkkaan muista nappuloiden kokoa yms.
mutta siis, 2.1 GCn ja 2.25 Roron nappuloiden koossa ei suurta eroa ole, GCssä vähän pidemmät sivunappulat. Itse koen, että GC tarjoaa vähän paremmin pitoa kuin Roro, jopa yllättävän hyvin, Roro taas loistaa keveydessä ja rullaavuudessa, sillä on mukava ajella niin kovalla kuin metsäalustallakin. Luultavasti 2.1-kokoisen Roron kanssa tämä vain korostuu, toisaalta metsässä on usein iloa leveydestäkin.

Jukis
22.03.2016, 14.25
Entäs Hans Dampf?

oliko 3C minion vai dual compound? 3C:n reunanappulat kovettuvat alle 5 asteen lämmössä koska pehmeä kumiseos ei toimi kylmässä. Itsellä dual compound (62/60a) minion ja pitää lumella ja jäisellä maalla todella hyvin. Periaatteessa kunhan on jotain mistä ottaa kiinni niin se pitää kyllä. Ardentillakin kyllä ihan hyvä pito mutta eihän se mikään endurorengas ole, Se rullaa kuitenkin todella hyvin pitoonsa nähden. Isorunkoinen ardent on myös melkoisen tarkka paineesta

eagle
22.03.2016, 22.46
^^ Kiitokset näkemyksestäsi, pitää jatkaa speksailuja. Kuinkas työläs homma tuo Rocket Ron on saada Bontragerin Mustang Pro TLR vanteelle litkuilla, ja vuotaako ilmaa läpi "pikkuhiljaa"?

Nana
22.03.2016, 23.12
^
Heh, tuohon on pakko sanoa, että ei ole ihan helpoimmasta päästä. Läheisen pyöräliikkeen (joo, se Bike Company, eikä ole mainos) velhot saivat kompressorillaan ne nostettua, mutta en itse tässä onnistunut jalkapumpullani. Tämä varmasti osaltaan selittyy taitamattomuudella, mutta ei nuo omat Bontin Mustang Elite TLR olleet helpoimmat Schwalbejen kanssa, voi olla, että jotkut Bontin vanteet ovat helpommat.
Mutta, kun ne vanteelle saatiin nostettua ne oli ja pysyi, ei vuotaneet ilmaa, eikä litkua, hyvät ravistelut vaan ja mieluiten ajelua perään ja sillä selvä.
Jos ei ole kisoista kyse niin kannattaa suosia Roroissa snakeskinejä, on ne sen verran kevyitä renkaita. Itsellä on kyllä nuo snakeskinit kestäneet tosi kivasti.

eagle
22.03.2016, 23.40
^ Tuli vaan tuo vanteelle nouseminen mieleen kun tuolle vanteelle ei oo mikään kumi sisurillakaan vielä noussut ilman saippuavettä..

Nana
23.03.2016, 00.01
Juu, jos kompressori löytyy niin kannattaa koittaa sen kanssa. Sain kaverin Bonteille jostain syystä nousemaan jalkapumpulla, mutta omilleni en.

e150330
23.03.2016, 10.10
oliko 3C minion vai dual compound? 3C:n reunanappulat kovettuvat alle 5 asteen lämmössä koska pehmeä kumiseos ei toimi kylmässä. Itsellä dual compound (62/60a) minion ja pitää lumella ja jäisellä maalla todella hyvin. Periaatteessa kunhan on jotain mistä ottaa kiinni niin se pitää kyllä. Ardentillakin kyllä ihan hyvä pito mutta eihän se mikään endurorengas ole, Se rullaa kuitenkin todella hyvin pitoonsa nähden. Isorunkoinen ardent on myös melkoisen tarkka paineesta

Minion DHF 3C edessä, Ardent takana, selittänee siis osaltaan ongelman!

Viltro
23.03.2016, 10.10
Mulla 29x2.35 HansDampit 25mm sisäleveillä vanteilla tubelesseina enkä (itse ainakaan) hirmupaljon kapeemmille laittais, jos alhaisilla paineilla meinaa ajella ..

On se hieman kaponen vanne, mutta jos ei kauheen matalilla paineilla aja niin kait ne jotenkin ryhdissä pysyy tuollakin vanteella..
Näistä päätellen tuo 29x2.35 on siis liian leveä... Mikä olisi hyvä vaihtoehto esim 2.25 leveydellä? 2.1 Smart Samit on ainakin pirun liukkaat joten vaihtaa pitäisi asap. Rullaavuus plussaa kun samalla konkelilla ajellaan myös työmatkat

Pumafi
23.03.2016, 11.33
^
Jos ei ole kisoista kyse niin kannattaa suosia Roroissa snakeskinejä, on ne sen verran kevyitä renkaita. Itsellä on kyllä nuo snakeskinit kestäneet tosi kivasti.
Tarkoitat varmaan Liteskinejä, joka on kevyin. Snakeskin on reunoista vahvistettu, Pacestar compound ja TubelessEasy. Painoero 29 koossa 90 grammaa, jos sillä on jotain merkitystä.

Nana
23.03.2016, 12.36
Tarkoitat varmaan Liteskinejä, joka on kevyin. Snakeskin on reunoista vahvistettu, Pacestar compound ja TubelessEasy. Painoero 29 koossa 90 grammaa, jos sillä on jotain merkitystä.

Enkä tarkoittanut, vaan sitä, että Rorot ovat kaikki melko kevyitä renkaita eivätkä sen vuoksi ole kestävimmän renkaan maineessa. Jos haluaa käyttörenkaat, joilla ajelee pidemmän aikaa ei ole mitään syytä valita kevyintä versiota, vaan snakeskin, jotta kestävätkin.

Minulla on tlr Rorot, joiden paino neljäsataa jotakin, en tiedä valmistetaanko noita vielä, mutta ihan sormin kylkeä kokeilemalla paksuuseron vs snakeskin voi tuntea, se on todella selkeä. Nuo ovat varmaan hyvät kisarenkaat, mutta arkirenkaiksi aika ohkaiset, ainakin normaalikäyttöön muille kuin 47kg painaville. Varmasti iso osa lukemattomista netistä löytyvistä marinoista Roron hajoilusta johtuu näistä kevyimmistä käytettynä yleisrenkaana.

Pumafi
23.03.2016, 18.56
TLR-mallit on Schwalbella pre-2015 renkaita. Vuoden 2015 ja 2016 mallit ovat Rocket Ronissa joko Liteskin tai Snakeskin TL Easy, kun jätetään Performance Linen renkaat ulkopuolelle tarkastelun. Itse kun en noihin nettiarvioihin paljoa perusta vaan ihan omiin kokemuksiin. Snakeskin TL Easy 2,25 Rocket Ron edessä ja 2,10 Racing Ralph takana meni viime kesänä kesäkuusta syyskuulle vajaat 900 km Helsingin Keskuspuistoa, 4 XC-kisaa ja paljon muuta. Samat renkaat menee alle kuukauden sisään. Ulkopuolisen tarkastelun mukaan lähes uudenveroiset. Snakeskin kannattaa ehdottomasti valita noiden kahden välillä.

eagle
23.03.2016, 19.09
^ Mikä ero sitten on käytännössä TLR ja TLE? Ja kumpi noista rullaa paremmin samanlevyisenä, rocket ron vai racing ralph?

Nappulakenka
23.03.2016, 19.59
^ Mikä ero sitten on käytännössä TLR ja TLE? Ja kumpi noista rullaa paremmin samanlevyisenä, rocket ron vai racing ralph?

Mutuillaan, mutta olen ymmärtänyt asian näin TLR = Tubeless ready ja TLE = Tubeles easy. Ice Spriker Pro -keskustelun pohjalta saa sellaisen käsityksen, että TLE -versiossa on paksummat kyljet, eikä falskaa siinä määrin kuin TLR:ssä.

eagle
23.03.2016, 20.02
^ Nuo nimet oli jo selvillä itelle, nyt selvis kans niiden tarkoitukset, kiitokset.

Nana
23.03.2016, 21.38
Uudet TLEt ovat tietääkseni kaikki myös snakeskin. Sensijaan aiemmin ainakin oli hyvin kevyitä TLR Roroja, jotka painoivat alle 500g, en muista tarkkaa painoa, eivätkä olleet ss. Minulta löytyy tällainen ja se on toki kevyt ja etenkin edessä kevyellä kuskilla menee hyvin.
Uudet TLEt ovat kyljiltään vahvempia ja myös painavat vähän enemmän, käytännössä Roron Evo TLEn paketissa ilmoitettu paino on 550g, eikä ne mitään tonnikeijuja ole nekään, minusta erinomainen rengas kesällä, vaikkei kyllä erityisen hyvin tähän topikkiin sovikaan, kun eihän Roro mikään Magic Mary ole. Mutta siis olen ymmärtänyt, että TLRn ja TLEn ero on lähinnä paino, materiaalia toisessa enemmän, kun TLEssä on snakeskin kyljet.

Pumafi
23.03.2016, 22.06
Schwalbella ei ole enää TLR = Tubeless Ready renkaita, vaan Tubeless Easy korvaa aiemmat Tubeless- ja Tubeless Ready-versiot. Tubeless Easy = TL Easy on aina Snakeskin, joka on vakiona kaikissa MTB Evolution-renkaissa.

Nana
23.03.2016, 22.18
^
Joo, ei näkynyt enää Schwalben sivulla noita TLRiä. Onhan ne kivan kevyitä, mutteivät varmasti olleet kovin kestäviä ohuiden kylkiensä vuoksi.

Speiser
23.03.2016, 22.20
Mitens jos ajelee renkailla silleen ettei lipsaha kiven tai juuren kohdalla sivusuuntaan märän aikaan?
Vai meneekö tuollainen detaili turhuuksien markkinoille?

N-K
03.04.2016, 14.47
Yhden märän lenkin perusteella uuden mallinen NN trailstarina toimii kiitettävästi liukkailla kallioilla ja juurilla. Takana oleva vanhan mallinen pacestar lipsui minkä kerkesi.
Näyttäis olevan melkosesti parantuneet Schwalben renkaat näiden TLE settien myötä. Menee vanteelle helposti ja napsahtaa kunnolla paikalleen jo ~3 barilla ilman mitään liukasteita.

eagle
03.04.2016, 17.54
^ Tuohon vanteeseen nousullehan vaikuttaa myös itse vanne..

N-K
03.04.2016, 22.12
Samalle vanteelle pari vuotta vanha ISP meni kun väänsi naama punaisena ja kädet verillä.
Vanha NN taas napsahti jotenkin kutenkin paikalleen liukastettuna ~4bar paineilla ja reilusti rengasta vääntelemällä eikä siltikään ole aivan suora vaan hiukan muljahtelee eri paikoissa.
Näiden kokemuksien perusteella ainakin vaikutti paremmalta kuin vanhat. Katotaan nyt vielä kun toiseen pyörään on tulossa pari uutta Schwalbea lisää.

VitaliT
08.04.2016, 11.11
Nyt tartes pikkasen apua. Nyt olisi aika vaihtaa esiasennus kummit HR2 2,3” uudempa.

Onko Onzan canis 2,4 järkevä vaihtoehto?
Toisena vaihtoehtona NN 2,35 snake skininä, mutta mikä version etten ja mikä taakse?

stumpe
08.04.2016, 11.51
Nyt tartes pikkasen apua. Nyt olisi aika vaihtaa esiasennus kummit HR2 2,3” uudempa.

Onko Onzan canis 2,4 järkevä vaihtoehto?
Toisena vaihtoehtona NN 2,35 snake skininä, mutta mikä version etten ja mikä taakse?

Mulla on ollut NN pacestarina takana, todella huono vetopito märällä kalliolla, josta seurasi pahin kaatumiseni lajin seurassa tähän mennessä. Mä ottaisin suoraan Hanssin trailstarina, mutta jos haluat NN kokeilla niin 2.35 leveänä ja trailstarina. En osaa sanoa kuinka eroaa pacestariin.

Onzasta ei kokemusta. Ehkä oon sen verran töhö kuski että oon laittanu märälle jopa magic marya eteen, ei kyl rullaa, mut kyl se alamäkeen menee ku ei paina jarrusta.

N-K
09.04.2016, 19.08
Enpä tiedä mihin tämän kuuluis laittaa, mutta tällanen rengastesti tuli vastaan:
http://www.dirtmerchantbikes.com/special-events/2015/1/15/pacific-northwest-winter-tire-comparison-test-session-2-2015-nobby-nic-mountain-king-ii-trail-king-vigilantetrail-boss-magic-mary-hans-dampf
Jos vaikka olis apua jollekin rengasvalinnassa.

Jermund
11.04.2016, 00.55
Onko kokemusta olisiko nämä hyvät? edulliset olisi ainakin.
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/continental-mountain-king-ii-mtb-tyre-wire-bead/rp-prod146520
http://www.alltricks.com/mtb/tyres-tubes/tyres/continental-x-king-mtb-tyre-26-wire-sport-tubetype-470-250416.html

tällä hetkellä 26" 2.1" kenda nevegalit jotka pyörän mukana tuli. Ajattelin jospa kokeilisi 2.2"/2.4". Muuttuuko ajaminen huomattavasti ja onko tuo 2.4" jo liian paljon xc ajeluun ja kannattaisiko kummatkin esim. 2.2" vaiko eteen 2.4" ja taakse 2.2"? :)

Samuli-1
11.04.2016, 14.03
Onko kokemusta olisiko nämä hyvät? edulliset olisi ainakin.
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/continental-mountain-king-ii-mtb-tyre-wire-bead/rp-prod146520
http://www.alltricks.com/mtb/tyres-tubes/tyres/continental-x-king-mtb-tyre-26-wire-sport-tubetype-470-250416.html

tällä hetkellä 26" 2.1" kenda nevegalit jotka pyörän mukana tuli. Ajattelin jospa kokeilisi 2.2"/2.4". Muuttuuko ajaminen huomattavasti ja onko tuo 2.4" jo liian paljon xc ajeluun ja kannattaisiko kummatkin esim. 2.2" vaiko eteen 2.4" ja taakse 2.2"? :)

Noi teräskaapeliset renkaat on niitä kovamuovisia versioita, eli jos kuvio ei pääse kunnolla puremaan pehmeeseen maahan, ovat aika liukkaat. Otsikon mukaiseen ajoon kannattaa Contilta ehdottomasti valita Blackchilillä maustetut renkaat.

Jermund
11.04.2016, 19.46
Kiitos. vähän huonommin löytyy noita blackchili malleja ja kalliimpia tietty tai ainakin itse löysin huonommin.

Nana
11.04.2016, 20.08
Itsellänikin on uusi Nobby Nic pitänyt erittäin hyvin märät kalliot. Ei ole ollut ongelmia pidon suhteen. Vanhasta ei itsellä kokemusta, mutta kuviot aika erilaiset.
Contien race sport-versioita löytyy kyllä, Suomessa ainakin XXL ja Verkkokauppakin taitaa myydä ainakin 2.2 levyisenä, sekä lisäksi netistä Bikester ynnämuut.

Jermund
11.04.2016, 21.08
verkkokaupasta löyty ainakin heti noita. näyttää tuplasti kalliimmat ainakin olevan, mutta onko erokin huomattava? edit: painoero on ainakin huomattava.

Nana
11.04.2016, 22.14
En ole itse black chili mausteettomia kokeillut, mutta kokeilleet sanovat, että black chili olisi selkeästi parempi. Itse en X-Kingiä, enkä Race-Kingiä erityisen märässä juurakossa ja kivikossa pitäisi, Mountain Kingistä ja Trail Kingistä ei kokemusta, mutta lienevät ainakin parempia ko olosuhteisiin kuin ensinmainitut.

Jermund
11.04.2016, 22.35
En ole itse black chili mausteettomia kokeillut, mutta kokeilleet sanovat, että black chili olisi selkeästi parempi. Itse en X-Kingiä, enkä Race-Kingiä erityisen märässä juurakossa ja kivikossa pitäisi, Mountain Kingistä ja Trail Kingistä ei kokemusta, mutta lienevät ainakin parempia ko olosuhteisiin kuin ensinmainitut.

mitkäs noista olisi parhaimmat sinun mielestä joka päivä/viikko käyttöön kunnes ovat kuluneet ja vaihtaa sitten? suomessa kumminkin todella usein kosteita maastot, kivet ja juurakot kun jotain ripeksiny tjs. :D Edit: trail king 2.2 blackchilillä eteen ja taakse vaikuttaisi hyvältä.

Nana
12.04.2016, 12.46
^
Jos on tarkoitus ajella samoilla myös litimärässä metsässä ja pito olisi suotavaa niin valitsisin jommankumman noista, mitä en ole itse kokeillut, Trail King tai Mountain King, jos siis Conteista pitäisi valita. Hyvinä yleisrenkaina muilta valmistajilta pidän mm. Specialized Ground Control 2.3sta sekä Schwalbe Nobby Niciä (itselläni 2.25), niillä olen pärjäillyt monenlaisissa olosuhteissa.

Jermund
12.04.2016, 16.48
Schwalbe Nobby Nic vaikuttaisi hyvältä valinnalta jos kerta hyviltä on tuntunut ja köyhän budjetillakin katsottuna edulliset renkaat. Kiitoksia!

Freda
12.04.2016, 23.04
mitkäs noista olisi parhaimmat sinun mielestä joka päivä/viikko käyttöön kunnes ovat kuluneet ja vaihtaa sitten? suomessa kumminkin todella usein kosteita maastot, kivet ja juurakot kun jotain ripeksiny tjs. :D Edit: trail king 2.2 blackchilillä eteen ja taakse vaikuttaisi hyvältä.

Itse ajanut jonkun aikaa trail king 2.2 takana, rullaa ok, pito märällä ok, mudassa ei vaan toimii ollenkaan. Varmaan liian matala kuvio.

Pahin on kuitenkin ettei varoittaa ollenkaan mutkissa ennen kuin lipsuu. Lähtee ihan yhtäkkiä käsistä.

Nobby nic ajattelin kokeilla seuraavana takana.

Edessä en ole kokeillut.

adelaine
13.04.2016, 10.47
Erityisesti Schwalben renkaista täytyy sanoa, että harmittaa nähdä kuinka samalla nimellä myydään täysin erilaisia kumeja. Esim. juurikin tuo Nobby Nic on performance-versiona aivan haitarista, mutta EVO-versio pehmeämmällä Trailstar-kumiseoksella sopiikin jo tämän threadin otsikkoon. Sama juttu kyllä Hans Dampfin kanssa.

Aina rengasmallin mainitessaan pitäisi kertoa myös mikä kumiseos on kyseessä.

Freda
16.04.2016, 08.49
Erityisesti Schwalben renkaista täytyy sanoa, että harmittaa nähdä kuinka samalla nimellä myydään täysin erilaisia kumeja. Esim. juurikin tuo Nobby Nic on performance-versiona aivan haitarista, mutta EVO-versio pehmeämmällä Trailstar-kumiseoksella sopiikin jo tämän threadin otsikkoon. Sama juttu kyllä Hans Dampfin kanssa.

Aina rengasmallin mainitessaan pitäisi kertoa myös mikä kumiseos on kyseessä.

Siis black chili seos oli trail King rengas ja nobby niciin ajattelin trail star seos, mutta myös kiinnostaisi toi double defense mutta en ole löytänyt sitä kun pace star versiona!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

marco1
19.04.2016, 09.08
http://singletrackworld.com/2016/04/schwalbes-tyre-tread-cutter/
Nyt löytyi renkaan tuunaajille kunnon työkalu.
http://singletrackworld.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2016/04/TreadCutter_2-764x600.jpg

Ihan näppärän näköinen värkki ja väitettyyn 26€ hintaan kelpaa kyllä minulle.

SammyB
20.04.2016, 20.30
Kävin tänään koeponnistamassa 3C Shortyt ja ensivaikutelma oli varsin positiivinen. Jyväskylän Laajavuoressa hyvin juurista ja kivistä alamäkipätkää suhasin ja testailin eri paineita. Niin ja oli aika märkää. :)
Ei näillä pitkille lenkille lähdetä, mutta hissiavusteisesti kostealla kyllä.

Edelleen kyllä kaiholla muistelen muinaisia Michelinin comp16 renkaita, jotka olivat jotain todella ihmeellistä. Myös sen huonon rullausominaisuutensta kanssa. :D

Bumbabambuee
25.04.2016, 10.02
Tarkoituksena oli kokeilla comboa ardent 2,4 edessä ja ardent race 2,2 takana.

Ongelmaksi muodostunee kuitenkin edessä olevan dt swiss xr400:n kapeus. (18mm sisältä)

Mitäs ootte mieltä? Kapeempi ardent 2,25 on paikoin haukuttu ja samoin nobby nic 2,25 kun ei saa trailstarina.

Kyseessä 29 jäykkäperä ja ajo hyvin pitkälti xc/trail-tyyppistä, mitä ikinä etelä-suomen poluilla tuleekaan vastaan. Märällä ja kuivalla.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Polun tukko
25.04.2016, 10.11
Ardent jos ei ole 3c seoksella, ei pidä. En itse muutenkaan suosi pidoltaa ardenttia.

Grr
25.04.2016, 13.08
Ardenthan tuli markkinoille jo ennenkuin leveät vanteet tuli (taas) muotiin, eli anna mennä vaan. Mun mielestä se on oikein hyvä do-it-all rengas josta voi sitten lähteä kehittämään rengasvalikoimaa oman mieltymyksen suuntaan.

slow motion
25.04.2016, 21.33
Omasta mielestä ardent 2,4 on kyllä turhan leveä rengas noin kapealle vanteelle.Matalilla paineilla rupee taipuilee alla ilkeästi.
Itse laitttaisin ton 2,25 leveen eteen.

adelaine
26.04.2016, 09.32
Siis black chili seos oli trail King rengas ja nobby niciin ajattelin trail star seos, mutta myös kiinnostaisi toi double defense mutta en ole löytänyt sitä kun pace star versiona!

Sent from my HTC One M9 using TapatalkItse (siis vain minä, en yleistä) käytän takana pacestaria tai vastaavaa. Pehmeämmät seokset kuluvat vetävässä pyörässä turhan vikkelään pois, eivätkä pyöristyneet nappulat enää oikein tuo esiin kumiseoksen etuja. Eteen laitan pehmeetä ja rouheeta, sillä ohjauksen pito on mulle kaikkein tärkein. Tää on siis yksi tapa eikä varmastikaan paras, jos haetaan puhtaasti limaisen kelin renkaita (=ketjun otsikko).

Komppaan myös siinä, että 18mm vanteelle katselisin itsekin hieman kapeampaa kuin 2.4". Noin kapella vanteella joutuu turhan paljon painetta laittamaan, jolloin leveämmän renkaan hyöty häviää.

Nana
26.04.2016, 13.25
Minustakin tuo pehmeämpi seoksinen edessä toimii hyvin. Trailstar on takana turhan lyhytikäinen ja, koska pacestar Nobby Niccikin tarjoaa ihan hyvin pitoa, etenkin takana, suosin mieluummin sitä. Trailstaria ei taida edes olla 2.25-koossa.
Trailstarissa, esim HDssa on kyllä tosi hyvä pito, mutta takana se kuluu paljon jarrutellessa lähes silmissä, jopa minulla, edessä vähän maltillisemmin.

Ardent Race on kiva rengas, muttei oman kokemuksen mukaan märällä, edes 3Cnä. Itsellä lähti limaisilla juurilla takarengas alta niin liukkaasti, etten ehtinyt edes ajatella sanovani kissa, tai mitään muutakaan. Kuivemmalla nuo on kivat renkaat.

Bumbabambuee
26.04.2016, 15.12
Näiden kommenttie perusteella tulin nyt siihen lopputulokseen että pistän purga controllin 2.3 eteen ja gc 2.3 taakse. Katotaan mitä tulee.

eagle
26.04.2016, 16.25
^ Itsellä tuo ainakin toimi hyvin viime syksyn.

elasto
26.04.2016, 22.44
Ardent jos ei ole 3c seoksella, ei pidä. En itse muutenkaan suosi pidoltaa ardenttia.

Ardentista ei edes ole 3C-versiota olemassa ainakaan tällä hetkellä. En sitten tiedä onko moista joskus aikaisemmin valmistettu.

Ardent Race on kiva rengas, muttei oman kokemuksen mukaan märällä, edes 3Cnä. Itsellä lähti limaisilla juurilla takarengas alta niin liukkaasti, etten ehtinyt edes ajatella sanovani kissa, tai mitään muutakaan. Kuivemmalla nuo on kivat renkaat.

Ardent Racen 3C on Maxx Speed, joten mikään siinä käytetty kumiseos ei ole edes kovin pehmeä verrattuna esim. 3C Maxx Terraan.

TimoF
27.04.2016, 00.32
Covertissa Chunkkarit ja Onnikassa Fat Albertit. Lipsuuhan ne, mut mikä rengas tuolla ei tällä kelillä lipsu :rolleyes:

JackOja
27.04.2016, 08.49
Näiden kommenttie perusteella tulin nyt siihen lopputulokseen että pistän purga controllin 2.3 eteen ja gc 2.3 taakse. Katotaan mitä tulee.

Ihan kelpoiset yleisrenkaat, mutta tämän topicin aihepiirissä lipsuttelevat. Etenkin sitten kun takakumin nappuloiden kulmat ovat aikas vähäisellä ajolla pyöristyneet.

slow
12.06.2016, 19.41
Nobby Nic 2.4" Trailstar @1,9 bar, +16 celciusta ja kuu vaiheessa 48%.
Kuvio tukkoon turpeesta. Jouduimme kaikki hengenvaaraan ja palasimme kotiin itkemään.

http://kuvapilvi.fi/k/ywDt.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

slow
15.06.2016, 22.46
Erikoistuneen Ground Control 2bliss, 29x2,3"@1,7 ilmakehää. 20 astetta plussan puolella, 24.985080 itäistä pituutta.

Imaisi liejuaavikon ylityksessä kuvionsa tukkoon sadoilla mittayksiköillä mutaa. Itku pääsi kun ohessa näkyvän rangan päällä polkaistessa luiskahti tangentin suuntaan.

http://kuvapilvi.fi/k/ywoh.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

Nana
16.06.2016, 19.31
^ 😃 loistava kuvaus.

Race-King + litimärkä metsä oli aika sykähdyttävä yhdistelmä. Tarvitsen tosin hetken toipumisaikaa ennen seuraavaa kertaa.

zipo
16.06.2016, 19.42
Ajoin märällä juurakolla, sitten tilasin uuden pyörän.

ellmeri
16.06.2016, 19.47
Ajoin märällä juurakolla, sitten tilasin uuden pyörän.

Pitäiskö käywä rengaskaupoilla ja satulaa ylä-femmasta..?

slow
19.06.2016, 20.45
Blaise Pascalin syntymäpäivä, ilman suhteellinen kosteus 88% ja näkyvyyttä 12 km. Hans Dampf@1,8 bar.

Suonotkon jälkeen ohessa esiintyvä limajuurakko. Siinä määrin voimakas oli tahaton liikesuunnan muutos ettei ehtinyt polkija edes felis domesticusta kielensä päälle sovittaa.
Ei ole rengasvalmistajain kieroudella mittaa, ei määrää.

http://kuvapilvi.fi/k/ywbm.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

e-tracker
19.06.2016, 21.29
Tänään Ämmässuon melkoisen märässä endurospoorissa Maxxis minion dhf ei pitänyt erityisen hyvin, sanoisin huono märkäpito, ei kyllä hajonnutkaan ja kai joka kesään sitten pari kuivaa päivääkin mahtuu.

0do
20.06.2016, 11.30
Toivottavasti slow sulta tulee lisää näitä kokemuksia. Ovat lyhyitä, ytimekkäitä ja hyvää viihdettä (ainakin mulle). :D

JackOja
20.06.2016, 11.39
Toivottavasti slow sulta tulee lisää näitä kokemuksia...

Komppaan tätä. Turha lässytys on yliarvostettua. Mietityttää vaan, että millä renkaalla tuonne ulos uskaltaa lähteä :o

slow
26.06.2016, 22.34
Erikoistuneen Purgarory Control@1,7 ilmakehää. Se kallioharjanne siinä niitystä vasempaan käteen. Lämpöä 71,2 Fahrenheitia ja tuulen suunta 120 astetta.

Joskus lapsuuteni aikaan seminologi Lampela unohti työkäsineensä navetan taakse hiehojen aitaukseen. Me niillä hanskoilla sitten yritimme vaarin sumpusta ankeriaita pyydystää.

Jotenkin elävästi ponnahti tämä muisto mieleeni tänään. Kaikkien näiden vuosien jälkeen.

http://kuvapilvi.fi/k/y4WY.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

slow
10.07.2016, 22.52
On One Chunky Monkey, jäykempi kumiseos@1,7 ilmakehää. Ronnie James Dion syntymäpäivä, tuulen nopeus puuskissa 6m/s ja meriveden korkeus +10.

Metsän keskellä vastaan rynnisti kuvassa esiintyvä portaikko. Perääntymien ei ollut vaihtoehto.

Renkaan kadotettua kontaktin kivipinnan kanssa ja myöhemmin painovoiman avustamana löydettyä jälleen ruskomaannoksen ajaja kiitti mielessään ajohousujensa pehmusteen imukykyä.

http://kuvapilvi.fi/k/y4Kg.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

Sambe
10.07.2016, 23.03
Tutustuminen kuluneen Ground Controllin kanssa alustavasti heinäkuisessa litimärässä metsässä jossa ei niin trooppiset olosuhteet kuin tämä Caesarin ihmelaitos antaisi ajankohtaisesti ymmärtää, että pitäisi olla. Tuli todettua suoraan että ei tuosta renkaasta kyllä mihinkään ole märällä juurakolla ja kalliolla ainakaan jos pikkasenkin on pyöristyneet nappulat.

ibike
11.07.2016, 10.47
Ground controllin jälkeen siirryin Onzan -Ibexeihin ja ei voi olla liikaa kehumatta niiden pitoa haastavissa olosuhteissa.

Sambe
11.07.2016, 10.50
Yleensä tulee ajettua butcher/purgator kombolla. Ei noilla ole noita ongelmia ollenkaan.

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla

slow
15.07.2016, 19.34
Maxxis Ardent 29x2.4"@1,7 bar. Perjantai, heti siinä torstain jälkeen ja vähän ennen lauantaita. Semiurbaanin ympäristön tarjoamien haasteiden parissa.

Näitä levän peittämiä portaita ylös ja alas ajellessa pääsi pian parku. Hyvin pian.

Jos ihminen joutuisi olympian kisojen ohjaskelkkakourua laskemaan pelkissä uimahousuissa ja varvassandaaleissa niin olisi varmaankin yhtä turvallinen olonsa.
Ainakin samanlaista ölinää siellä pitäisi se.

http://kuvapilvi.fi/k/yZIQ.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

Fat Boy
15.07.2016, 19.40
Ei pitäisi vielä kommentoida mitään, ennen kun kokeilen matalilla paineilla. Mutta maxxiksen icon (29x2.35 3bar) on aivan järkyttävän liukas. Saas nähdä minkä verran paranee kun paineet on tolkuissaan. Verrokkina saman levyiset hans dampfit parin kilon tai vähän yli paineilla. Tosin eri pyörässä, silläkin on merkitystä paikoin.

nih..

EsaJ
15.07.2016, 20.08
Ei pitäisi vielä kommentoida mitään, ennen kun kokeilen matalilla paineilla. Mutta maxxiksen icon (29x2.35 3bar) on aivan järkyttävän liukas. Saas nähdä minkä verran paranee kun paineet on tolkuissaan. Verrokkina saman levyiset hans dampfit parin kilon tai vähän yli paineilla. Tosin eri pyörässä, silläkin on merkitystä paikoin.

nih..

Kyllä vasite on 3barilla liukas varmaan mikä tahansa kumi. Itellä Ikon 2.2 kaikilla herkuilla. Edessä 1.8, takana 2.1 bar. Hyvin menee märällä ja kaikessa ajossa. Litkutettuna tubelessina toki.

stumpe
15.07.2016, 20.08
Miksi ylipäätään laittaa noin älyttömät paineet?

Fat Boy
15.07.2016, 20.34
Jotta piisaa painetta kotia asti ja litkut löytäisi nopeammin tiensä reikiin

nih..

pturunen
15.07.2016, 22.41
Yleensä tulee ajettua butcher/purgator kombolla. Ei noilla ole noita ongelmia ollenkaan.

Miksi sitten vaihtaa pois jos toimii? Jää aikaa ajamiseenkin...

Sambe
15.07.2016, 22.49
Miksi sitten vaihtaa pois jos toimii? Jää aikaa ajamiseenkin...
No ei ollut purgatoria kaapissa mutta gc oli niin pääsi suoraan jatkaa...

Hannez78
16.07.2016, 00.22
Maxxis Ardent 29x2.4"@1,7 bar. Perjantai, heti siinä torstain jälkeen ja vähän ennen lauantaita. Semiurbaanin ympäristön tarjoamien haasteiden parissa.

Näitä levän peittämiä portaita ylös ja alas ajellessa pääsi pian parku. Hyvin pian.

Jos ihminen joutuisi olympian kisojen ohjaskelkkakourua laskemaan pelkissä uimahousuissa ja varvassandaaleissa niin olisi varmaankin yhtä turvallinen olonsa.
Ainakin samanlaista ölinää siellä pitäisi se.

http://kuvapilvi.fi/k/yZIQ.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

Mää en kaiketi ymmärrä renkaista mitään, kun mun mielestä mun ardentit pitää ihan pirun hyvin. Mezcalit sen sijaan tuntui lipakoilta märällä juurakolla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nana
16.07.2016, 00.38
^
Nämä Slown arvostelut ovat ihan huippuja IMO, virkistävää vaihtelua, mutta ne kannattaa lukea pilke silmäkulmassa. Sillä tavalla ne lienee kirjoitettukin. 😊

Tank Driver
16.07.2016, 00.58
Ei. Olen tavannut miehen. Kyllä se on ihan tosissaan.

Fat Boy
16.07.2016, 17.08
Kyllä vasite on 3barilla liukas varmaan mikä tahansa kumi. Itellä Ikon 2.2 kaikilla herkuilla. Edessä 1.8, takana 2.1 bar. Hyvin menee märällä ja kaikessa ajossa. Litkutettuna tubelessina toki.

Hans dampfit ei vaikuttanu kovin aralta renkaalta kovemmallekkaan paineelle (jos ei välitä siitä että nappulat repeää irti aika vähillä kilsoilla), mutta joo, pahemmat juurakot ja kivikot kokeilematta tältä erää. Mutta nyt edessä 1.5 ja takana 1.8 iconeissa, alkaa toimia. (mittarin tarkkuudesta ei juurikaan käryä) Pitää ne kivikot koluta joku päivä uudestaan..

Nana
16.07.2016, 19.36
^^ Mahtavaa, hehe, melkeinpä vielä parempi. :D

Nämä Erikoistuneen Butcherit ja Ground Controli olivat tänäänkin alla. Olen niin tottunut tuohon GChen, että vaihdoin sen Purgan tilalle, lähinnä vain siksi, että sen käytös on itselle tutumpaa. Olipa erikoinen tunne ajella pitkästä aikaa märällä ihan märän kelin renkailla, kun tässä jonkun aikaa jo Cresteillä ollut Roroa ja raraa kelistä riippumatta ja onhan ne märällä aika sliperi-sloperi-luiskuttimet.

Jani Mahonen
16.07.2016, 20.17
Magic Marya uskaltaa kyllä viedä kurjallakin kelillä. Eturenkaana. Rullaakin pirulainen vielä siedettävästi. Lähtee luistamaan nopeammin kuin takavuosien Muddy Mary, toisaalta pito on parempi kuin vaikka Nobby Nicissä. Tätä edellinen etugummi oli High Roller II, ja Taikamari pätkii sitä ihan joka tilanteessa.

slow
18.07.2016, 23.18
Maxxis Minion DHF 29x2,5@ 1,6 bar. Manhattan Projectin vuosipäivä nro 71, systolinen 122, diastolinen 81.

Kiitämme:

-kaunista väriä
-suutuntumaa

Moitimme:

-käyttäytymistä tilanteissa

Onneksi oli hätänumero tallennettuna puhelimen pikavalintoihin.

http://kuvapilvi.fi/k/yZg3.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

Pred
19.07.2016, 11.24
Ground controllin jälkeen siirryin Onzan -Ibexeihin ja ei voi olla liikaa kehumatta niiden pitoa haastavissa olosuhteissa.
Ostin nämä kokeeksi. Ainakin oli ylihelpot litkuttaa ja meni melken tallin ovelta potkaisemalla vanteelle :D Illalla testilenkki

Samuli-1
19.07.2016, 16.50
Maxxis Minion DHF 29x2,5@ 1,6 bar. Manhattan Projectin vuosipäivä nro 71, systolinen 122, diastolinen 81.

Kiitämme:

-kaunista väriä
-suutuntumaa

Moitimme:

-käyttäytymistä tilanteissa

Onneksi oli hätänumero tallennettuna puhelimen pikavalintoihin.

http://kuvapilvi.fi/k/yZg3.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

Mikäs siinä käyttäytimisessä mättää? Ite en oo 29:ssä muita renkaita jaksanu ees käyttää yli puoleen vuoteen. Toki ko. pyörä enemmän painovoima-ajossa, lenkillä melko satunnaisesti. Mut mun mielestä loistava aggressiivinen yleisrengas joka säähän. Itellä oman mittarin mukaan edessä 1,5 bar ja takana yli kaks. Edessä kai 3C ja takana ilman.

ibike
19.07.2016, 17.49
Ostin nämä kokeeksi. Ainakin oli ylihelpot litkuttaa ja meni melken tallin ovelta potkaisemalla vanteelle :D Illalla testilenkki

Joo, ne on helpot litkuttaa ja pitä paineet hienosti, niiltäkin osin oikein hyvät kumit.

Pred
20.07.2016, 15.50
Joo, ne on helpot litkuttaa ja pitä paineet hienosti, niiltäkin osin oikein hyvät kumit.

Eilen ensimmäinen lenkki heitetty ja positiiviset fiilikset jäi. Ardent + High Roller II komboon verrattuna kevlillä rullaa todella paljon huonommin, mutta eipä juuri väliä kun maastossa pitoa löytyy. Kalliolla, kivikko-juurakkossa pitoa löytyi hyvin. Ihan liukkaimpia juuria ei enään löytynyt kun ehtinyt hiukan kuivaa, mutta nämä jää nyt toisille kiekoille.

ibike
20.07.2016, 18.30
Joo... ei ole ibex siirtymärengas, mutta reidet kasvaa :p

slow
25.07.2016, 23.22
Vittoria Goma 2.4" foldable@ 1,6 ilmakehää. Heikkoja pilviä, vähenevä kuperakuu, Uranus ulkohuoneessa.

Metsän syli, rauhan syli,
laulu lintujen sielua hellii.

Alla oksain viheriäisten
kulkija mudassa kellii.

Polku suloinen puiden lomassa
kääntyilee kämmeneen, rystyyn.

Rengas liukas ryhtiä vailla
nosti taivaanrantansa pystyyn.

http://kuvapilvi.fi/k/yZMw.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

mutanaama
26.07.2016, 12.31
:) Aivan mahtavaa !!!!

J.Kottenberg
26.07.2016, 12.39
Slow:lla todella hienoa rengaskommenttia. Hyvä että on ihmisiä jotka ymmärtävät syvemmin myös maastopyöräilyn filosofiaa. Hmmm, Zen ja maastopyöräsi;-)

0do
26.07.2016, 23.59
Jos slow löytää renkaan, joka pitää tilanteessa kuin tilanteessa, niin kaikkien on kyllä siihen sit vaihdettava ja heti! :D

Runo oli kyllä parasta vähään aikaan.

wekkuli
28.07.2016, 22.08
Nyt kun en millään jaksa lukea 96tta sivua, niin kysyn vain jotta onko universaali konsensus parhaasta märkärenkaasta saavutettu?
Magic Mary eteen ja Hans Dampf taakse ja molemmat Snakeskin ja Trailstar? Onko lähellä parasta?

stumpe
28.07.2016, 23.03
Mun mielestä chunky monkey trail extreme seoksella on edelleen the märkärengas. Yllä mainittuja olen myös ajanut märällä.

wekkuli
29.07.2016, 09.33
Toimii myös lumella?

stumpe
29.07.2016, 13.07
Toimii myös lumella?

Joitakin lenkkejä vedin niillä talvellakin ja muistaakseni hyvin piti, tosin kolme vuotta aikaa tästä. Yleensä ice spikerit alla talvella. Jonkin verran tietty pehmeä kumiseos kovettuu pakkasilla.

wekkuli
29.07.2016, 19.41
Sama molempiin päihin vai smorgasbord taakse?

kauris
30.07.2016, 09.06
Mun mielestä chunky monkey trail extreme seoksella on edelleen the märkärengas. Yllä mainittuja olen myös ajanut märällä.i

Jossain arvostelussa, jonka löysin, moitittiin vaikeaa tubeless-asennusta. Asennuksen onnistuttua istui hyvin ja tiiviisti.

stumpe
30.07.2016, 13.23
Sama molempiin päihin vai smorgasbord taakse?

Itellä oli cm molemmissa päissä. En osaa sanoa miten sgb käyttäytyy.

Pitts
30.07.2016, 13.50
Sgb on hieman liukkaampi, tosin rullaa paremmin. CM on "melko" raskas vierimään...

Pitts
30.07.2016, 18.31
Tubeless-asennus meni ihan ok. Continentalien kanssa sai tapella ihan eri lailla

VitaliT
30.07.2016, 23.21
Itsekin hankkinut pari trail kingia blakchilli seoksella oli kylä urakka sada ne vanteelle.
lopulta tajusin vetää renkaan päälle läskin sisurin, sen jälkien rengas nousut mukisematta jalka pumpulla.

Mäkipete
09.08.2016, 21.22
Mikä olis semmoinen hyvä yleisrengas, joka soveltuu kivikkoon, juurakkoon, hiekkateille ja bikeparkkiin niin märällä kuin kuivallakin.
Täytyisi olla kevyt, hyvin rullaava ja kohtuullisen pitävä. Tulee 26 kehälle tubelleksena.
Edelliset oli Hans dampfhit, jotka eivät vakuuttaneet tippaakaan. Kyljet tihkuu ja kuluvat nopeasti.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

miku80
09.08.2016, 21.54
^Maxxis Ardent exo kylkisenä. Ei mikään huippu märällä mut paino ok ja mun kirjoissa tuo on rullaava ja ihan kestäväksikin on todettu.

AK-87
10.08.2016, 11.07
^Maxxis Ardent exo kylkisenä. Ei mikään huippu märällä mut paino ok ja mun kirjoissa tuo on rullaava ja ihan kestäväksikin on todettu.

Tämähän se olis.

Sambolo
10.08.2016, 12.26
Tarttis hommata uudet renkaat vähän kaikenlaiseen ajoon. Eniten mietityttää leveydet, tekis mieli leveämpää, mutta onko parempi että edessä ja takana eri levyiset tai eri malliset? Ite miettiny 2.4 ja samanlaisina eteen ja taakse, onko järkeä? Tuo yllä mainittu maxxis ardent vaikutti kiinnostavalta, myös contin x-kingiä katellu.

leecher
12.08.2016, 21.19
Nyt on tullut ajettua kuukauden päivät sekalaista ajoa eri keleissä Vittorian Barzalla edessä. On kyllä ollut hyvä rengas kaikin puolin edessä. Pitää märällä ja mudassa ja rullaa kuivalla. Suosittelen.

slow
12.08.2016, 22.10
Specialized Butcher control 29x2,3" @ 1,8 bar. 291,15 Kelviniä, Uranus ja Neptunus Kalojen tähdistössä, lievät perseidit.

Äärimäisyysajajien suosiossa. Syy: on parhaimmillaan kun kontaktipintana on ilma.

Kiitokset retkikunnanjohtajalle varautumisesta. Sopiva lisävarustus pelasti.

http://kuvapilvi.fi/k/yLmv.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)

0do
12.08.2016, 22.36
^Arvostan väsymätöntä asennettasi luistamattoman renkaan metsästyksessä. Kiitos jälleen! :D

P.S. Montako ilmakehää paineet?

Sambolo
12.08.2016, 23.55
Tilasin hetken mielijohteesta michelin wild rock'r 2.4 levyisenä, kaupassa kun vertailin misukan 2.25 niin oli leveämpi mitä contin x-king 2.4. Saa nähä mahtuuko taakse lainkaan, jos ei niin pitänee vaihtaa takanen 2.25 leveyteen.

mhelander
13.08.2016, 02.00
Mulle tuli kans hiljattain misukan Wild Race'R2 ja Grip'R2, molemmat 2.25" leveänä ja 26" & 29er koossa. Racet pelaa verraten hyvin sateen jälkeisellä Sankivaaran keskiviikko-XC reitillä ja rullaa kovalla lähes yhtä hyvin kuin Thunder Burt.

29er on vain pari milliä kapeampi kuin WTB TrailBlazer B+, molemmat 30mm sisäleveillä vanteilla.

Saas nähdä tarviiko Grippiä ennen talvea ja miten pelaavat lumella ja jäällä...

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Viltro
19.08.2016, 16.17
Täälläkin meni satsi renkaita tilaukseen kun länsi-suomeen tuli jo syksy. Tai ainakin syksyn sateet.

Oli hivenen kuumottavaa mennä märillä kallioilla ja metsässä kun Racing Ralph kummassakin päässä..Fiilis oli sama kun suihkussa saippuan päällä seisoen.
Varovasti kun meni niin vain kerran otin lähi tuntumaa kallioon kun takana pito loppui kesken ja menosuunta vaihtuikin yllättäen sivusuuntaan.

RaRat siis sivuun odottelemaan kuivia kelejä jolloin se onkin oikein hyvä ja uutta tilalle keksimään.

Luin jälleen tätä topikkia+netin arvosteluja ja laitoin tilaukseen eteen Vittorian Barzon 29x2.25 ja taakse Continentalin Mountain King Protection 29x2.25 black chili mausteella

Laitetaan kokemuksia kun saapuvat että jännittääkö liukkaalla yhtä paljon kuin ennen...

pee
20.08.2016, 10.42
Millaisilla paineilla ajelit Racing Ralpheilla?

leecher
20.08.2016, 12.39
Itse tuli eilen ajettua yhdistelemällä Rane takana (1,8bar) ja edessä Barzo (1,7bar). Kuskin paino 90 kg. Maasto märkää, juurakkoa ja kivikkoa. Barzo piti kyllä hyvin, mutta takapää luisteli ihan omia kuvioitaan.

Viltro
20.08.2016, 16.15
Millaisilla paineilla ajelit Racing Ralpheilla?
Edessä oli 1.9bar ja takana tasan 2bar kuskin ollessa ajokamat päällä ~100kg. Schwalben kevytsisurit käytössä (19A)

e-tracker
20.08.2016, 17.37
Tänään Ämmässuon melkoisen märässä endurospoorissa Maxxis minion dhf ei pitänyt erityisen hyvin, sanoisin huono märkäpito, ei kyllä hajonnutkaan ja kai joka kesään sitten pari kuivaa päivääkin mahtuu.

Kesän mittaan alkanut yhä enemmän pitämään näistä rinkuloista, ihan kuin nekin olisi alkaneet pitämään enemmän:)

Kronreif
23.08.2016, 12.00
Magic Mary (26x2.35 Trailstar) etusena, ja Maxxis Minion DHF (26x2.35 3C MaxxTerra) takana. Pitoa tuntunut olevan kelissä kuin kelissä, ensin loppuu miehestä pidot.

ben1
27.08.2016, 14.05
Parin lenkin perusteella sanoisin, että 2.5" DHF Maxxgrip pitää ihan hyvin :)

aapa
31.08.2016, 14.55
Kietaisin 30mm sisäleveälle MTB kehälle Spessun Purgatory Control:n litkujen kera. Ajopaineet jossain 1.5-1.7bar tienoilla. Toi kyllä vakuuttavuutta Kaupin rantapolulla ajamiseen kun koko kesän lipsutellut Rocket Ronilla vaan. Vielä voisi vaihtaa takarenkaankin vähän jyyhkympään versioon, Spessun Slaughter odottaa asennusta.

eki15
31.08.2016, 17.05
olisko jotain mahdollisimman kevyttä rengasta entiset oli 2.4 leveät contit ja ainakaan x-king ei pitänyt takana märällä kauhean hyvin

K1mm0
08.09.2016, 14.16
^ Vittoria Barzot taitaa painaa muistaakseni 660 g 29 x 2,25 TNT versiona. Minun mielestä helkkarin hyvät yleisrenkaana, ainakin pitävämmät kuin aiempi Contin Mountain King/X-King kombinaatio. Barzot on 2,25 koossa aavistuksen kapeammat kuin noi 2,4 Contit. Barzot rullaa hyvin ja pitää märälläkin kohtuullisen mukavasti. Jarrutuspidossa ja mudassa eivät ole parhaimmillaan, mutta se ei ole paljon haitannut meikäläisen ajoissa.

Mutta varsinkin X-Kingiin verrattuna Barzoissa on parempi pito. Kuvioltaanhan ne on aika samanlaiset. Aiemmin 26" täpäriin tuli vaihdettua järeämmät kumit kevään ja syksyn ajoihin, mutta tuolla 29" täpärillä on ajettu Barzoilla viime kesästä asti syksyn ja kevään märät kelit mukaan lukien ilman luistelua. Kestävyyskin Barzoilla on ollut hyvä. Kyljet kestää mukavasti Contin Protection versiohin verrattuna. Contin kyljet oli aika häijyn näköiset 500 km:n ajon jälkeen. Takarenkaalla tuli ajettua sekalaista maastoajoa n. 1000 km ennen vaihtoa ja eturenkaalla on nyt ajettu n. 1500 km ja ainoastaan sivunappuloissa on pientä murtumaa, joka ei ainakaan vielä haittaa menoa.

Barzosta on näköjään tulossa 2,35 leviä versio, paino 720 g kaksysi koossa.

tommi2
11.09.2016, 13.08
suositelkaa: 26 koossa kohtalaisen leveät, pitävät, kevyet ja halvat! oliko liikaa vaatimuksia ;) ? nyt alla Nobby Nic 2.1 = muuten jees, mutta liian kapeat. vaihtoehtona omistan Vredestain Black Panther 2.35 = hyvän levyset mutta liukkaat..

Sambolo
11.09.2016, 23.40
Multa saat michelin wild rock'r 2.4 halval ;) edessä toimii mulla ainakin hyvin, ei ole vielä lipsunu. Taakse vaihan 2.25 samanlaisen kun tuo 2.4 ei oikeen mahtunu.

wekkuli
22.10.2016, 10.04
Mun mielestä chunky monkey trail extreme seoksella on edelleen the märkärengas. Yllä mainittuja olen myös ajanut märällä.

Täytyy tähän palata sen verran, että Heinäkuussa laitoin On-Onelle notification-pyynnön, että ilmoittavat kun Chunky Monkeytä on tullut varastoon, nollaa kun näytti. Olikohan sitten toissapäivänä, eli lähes 3kk myöhemmin olivat noita saaneet. Enpä ollut jaksanut odotella, vaan ostin ensin kaavailemani Schwalbet (Magic Mary + Hans Dampf) ja niillä on nyt hetki ajeltu. Eipä tää syksy ole tosin vielä märkää nähnytkään, mutta plussapuoleksi voi sanoa, että ainaski nuo tuntuvat ihan kelvollisesti rullaavilta. Odotin huonompaa.

Sambolo
22.10.2016, 11.27
No on sitä märkääkin ollut, yks päivä oli kuin luistelua kengilläkin kalliolla :D Nykyään on vähemmän yllättäviä lipsumisia ja kaatumisia tullut, en tiedä onko taidot parantunu vai toimiiko michelinit hyvin, varmaa vähän molempia ja tuuria :D

Jami2003
30.10.2016, 21.10
Suositelkaan 29er Cuben Stereoon märän syksykelin renkaita, ja niin leveitä kun vaan ikinä löytyy ja alle menee ?!?

paaton
30.10.2016, 21.26
Suositelkaan 29er Cuben Stereoon märän syksykelin renkaita, ja niin leveitä kun vaan ikinä löytyy ja alle menee ?!?

Minä olen yllättäen passanut rengasruletin maasturin kohdalla. Normaalit Maxxis Ardentit ovat toimineet märillä juurilla ja kallioilla riittävän hyvin.
Saa toki suositella, jos jotain selkeästi pitävämpää seosta on olemassa.

Jami2003
30.10.2016, 22.22
Minä olen yllättäen passanut rengasruletin maasturin kohdalla. Normaalit Maxxis Ardentit ovat toimineet märillä juurilla ja kallioilla riittävän hyvin.
Saa toki suositella, jos jotain selkeästi pitävämpää seosta on olemassa.

Mulla on nobby nicit alla ja ihan ok niillä pärjää näillä syksykeleillä. Tekis vaan ihan huvikseen mieli kokeilla jotain toistakin rengasta. Vielä mahdollisimman leveänä kun kelit pehmentää polut.

paaton
30.10.2016, 22.38
Mulla on nobby nicit alla ja ihan ok niillä pärjää näillä syksykeleillä. Tekis vaan ihan huvikseen mieli kokeilla jotain toistakin rengasta. Vielä mahdollisimman leveänä kun kelit pehmentää polut.

Kovasti ne fiksummat väittävät, ettei liiasta leveydestä ole pehmeässä mudassa mitään hyötyä, jos sen mudan alla on vain kovaa pohjaa.
Maxxiksella esimerkiksi muta renkaat ovat vain 2" levyisiä.

Olen vain noissa ardenteissa pysynyt, koska olen pähkäillyt alhaisten paineiden vaikuttavan enemmän pitoon, mitä reilujen nappuloiden. Liukkaalla kalliolla nappuloista ei taida ainakaan etua olla ja juuressakin rengas taitaa pitää ainoastaan silloin, kun se poksahtaa nätisti vannetta vasten ja kumi kiertää juuren. Minulla ovat vauhdit sen verran maltillisia, etten ole kyllä kaarteissa tai jarrutuksissa kaivannut lisää pitoa korkeampien nappuloiden muodossa.

Pesku
31.10.2016, 09.41
Itsellä lähti juuri Contin 2.2 Race Kingit vaihtoon kun kaaduin viikonloppuna polulla jossa oli märkiä lehtiä (etupyörä alta). Tilalle tulee nyt 2.4 Trail Kingit koska olen ollut erityisen tyytyväinen Conteihin muuten.

Raportoin tänne niiden tomivutta Suomen syksyssä, kunhan vaan saapuvat ja ensimmäiset lenkit alla.

Samuli-1
31.10.2016, 11.09

Varmaan noi Magic Maryt Trailstarina ois aika rouheet. Maxxilselta DHF saa 29:iin 2.5". On ilmatilaa, mut ehkä pidoltaan ei yhtä hyvät ku Marjukka? Ite tosin en oo 3c:tä takana koittanu. Maxxiksen Shorty on kuulemma kans hyvä, mut ilmatila ei oo niin hyvä ku 29 ei oo ku se 2.3" saatavilla.

Ja joo, syvässä mudassa kapee rengas ja iso nappula puree hyvin. Mut Suomen olosuhteissa ei varmaan hirveesti yhtenäistä pehmeetä mutaa ole, vaan kosteus pehmemtää vähä neulaspolkuja, missä levee rengas kyllä ajaa mukavammin. Samaten ku isolla ilmatilalla saa paineita pudotettua, niin ehdottomasti hyötyä juurakoissa, ku tasasempi veto, vähemmän pomptusta ja isompi tarttumapinta.

Polun tukko
31.10.2016, 12.19
Maxxiksen 3c ei rullaa näillä nollan tuntuman lämmöillä yhtään mihinkään. Schwalbesta ei tietoa.

elasto
31.10.2016, 18.46
Maxxiksen 3c ei rullaa näillä nollan tuntuman lämmöillä yhtään mihinkään. Schwalbesta ei tietoa.

Mikä versio 3C:stä?

Polun tukko
31.10.2016, 19.16
Ainakaan oma maxxterra.

miumau
31.10.2016, 19.35
Ei schwalben trailstar tai vertstar seoksetkaan rullaa mihinkään lämpötilan lähestyessä 5 C tai menessä sen alle. Ne rullaa niin huonosti kylmässä että vaihdoin nastarenkaat alle jo 3 viikkoa sitten kun ne rullaavat paremmin kuin nuo triplecompund seokset. Vertstar ei nyt tietenkään rullaa muutenkaan mihinkään:).
Jos joku tietää jonkun pullevan hyvän syysrenkaan sellaisella seoksella mikä ei lakkaa rullaamasta kylmällä niin kertokaa ihmeessä.

mhelander
31.10.2016, 21.35
Ainakin WTB Ranger light pelitti ihan kivasti Thunder Burttien jälkeen kun pikku pakkasessa ajoin lumilla töihin.

Seuraavana päivänä alla oli Michelin Wild Racet ja vaikka pitivät melkoisen hyvin märällä jäällä ja lumessa niin eivät rullaa sitten yhtään kovalla pinnalla.

Jami2003
31.10.2016, 23.36
Mahtaisko tuollainen Nobby Nic 2,6" versiona mahtua vielä normi 29er täpäriin. Tuttu rengas niin näkisi senkin hyvin tuoko pelkkä leveys jotain lisää kun rengas pysyy samana :)

http://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-nobby-nic-snakeskin-ps-29x2.60-tle-folding-573686/wg_id-8914

Ja tosiaan ilman mitään järki perusteita tekis mieli kokeilla mahdollisimman muhkua rengasta täpärin alla. Ehkä se on sitä kun kaikki läskeilee tai ajaa vähintään jollain plussilla :)

JackOja
01.11.2016, 09.09
Mahtaisko tuollainen Nobby Nic 2,6" versiona mahtua vielä normi 29er täpäriin.

Kuink leveä takahaarukka sellasessa normi 29er täpärissä on?

SammyB
01.11.2016, 10.02
Itsellä lähti juuri Contin 2.2 Race Kingit vaihtoon kun kaaduin viikonloppuna polulla jossa oli märkiä lehtiä (etupyörä alta). Tilalle tulee nyt 2.4 Trail Kingit koska olen ollut erityisen tyytyväinen Conteihin muuten.

Raportoin tänne niiden tomivutta Suomen syksyssä, kunhan vaan saapuvat ja ensimmäiset lenkit alla.

Jos ei ole Black chili-seoksella niin ei tule olemaan pitoa. Minua ei Contin renkaat ole koskaan märällä kelillä vakuuttaneet.

SammyB
01.11.2016, 10.04
Maxxiksen 3c ei rullaa näillä nollan tuntuman lämmöillä yhtään mihinkään.
Ei rullaa ja pitokin häviää lämpötilan kylmetessä, kun kumiseos muuttuu "saippuaksi". Nyt on edelleen alla edessä 3C ja takana dual compound. Takarenkaassa enemmän ennustettavuutta kuin edessä.

juakko
01.11.2016, 14.37
Cx-renkaiden seokset toimivat myös kylmällä ja märällä. Tiedä sitten mitkä valmistajat mtb-renkaita siitä tekevät.

V_____e
02.11.2016, 14.29
Ei schwalben trailstar tai vertstar seoksetkaan rullaa mihinkään lämpötilan lähestyessä 5 C tai menessä sen alle. Ne rullaa niin huonosti kylmässä että vaihdoin nastarenkaat alle jo 3 viikkoa sitten kun ne rullaavat paremmin kuin nuo triplecompund seokset. Vertstar ei nyt tietenkään rullaa muutenkaan mihinkään:).
Jos joku tietää jonkun pullevan hyvän syysrenkaan sellaisella seoksella mikä ei lakkaa rullaamasta kylmällä niin kertokaa ihmeessä.

Ainakin tän perusteella Contin der Baron Projekt black chilillä pitää kylmellä kelillä, eikä kovetu. Itse en ole kokeillut, kiinnostaisi. Varsinkin jos ja kun Magic Mary ei toimi kylmässä.

http://wheelsizeagnostic.com/review-continental-der-baron-projekt-2-4-ride-report/

golfer
03.11.2016, 11.50
Varmaan noi Magic Maryt Trailstarina ois aika rouheet. Maxxilselta DHF saa 29:iin 2.5". On ilmatilaa, mut ehkä pidoltaan ei yhtä hyvät ku Marjukka? Ite tosin en oo 3c:tä takana koittanu. Maxxiksen Shorty on kuulemma kans hyvä, mut ilmatila ei oo niin hyvä ku 29 ei oo ku se 2.3" saatavilla.

Ja joo, syvässä mudassa kapee rengas ja iso nappula puree hyvin. Mut Suomen olosuhteissa ei varmaan hirveesti yhtenäistä pehmeetä mutaa ole, vaan kosteus pehmemtää vähä neulaspolkuja, missä levee rengas kyllä ajaa mukavammin. Samaten ku isolla ilmatilalla saa paineita pudotettua, niin ehdottomasti hyötyä juurakoissa, ku tasasempi veto, vähemmän pomptusta ja isompi tarttumapinta.

Jep, Magiikka Maryt 2.35 on rouheet! Trail-pyörän tekee leikkisäksi ja hauskaksi, kun Maryn laittaa keulille. Saa märälläkin kantata niin paljon kuin sielu sietää. Ylämäkeen saakin sitten mennä hissukseen.. Mulla takana Hans Dampf. DHF on myös hyvä rengas, enuduropyörässäni kaipaan jotenkin välillä Maryn kanttinappuloita. Tosin niin tyytyväinen olen myös DHF:n etten sitä pois vaihda. Ei venkoile märässä kivikossa 2.5 leveänä. Kaveri väittää tuon 3C Maxxterran olevan pitävämpi märällä kivellä kuin trailstarin. Shorty/Dirty Dan alkaa olemaan jo ylilyönti trail-renkaiksi, vaikka hyvä olla endurossa jos mutakelin iskee.
Hyvin tuo xc-pyöräkin tuli märät juuret/kivet Fast Trak 2.2 Control-nakeilla. Muuten hyvät renkaat, mutta eturenkaassa täysin olematon kanttauspito kun ei ole sivunappulaa. Olen samaa mieltä, että meillä ei edes ole kunnon mutaa. Itä-Suomen metsät märkiä neulaspolkuja ja täällä pärjää ihan millä vain renkailla. Kyse on vain siitä mistä itse nauttii. Vauhdista, kovista kanttauksista, rajuista viime hetken jarrutuksista, mäkien nousemisesta jne jne...

Jonttu.
03.11.2016, 23.10
Mahtaisko tuollainen Nobby Nic 2,6" versiona mahtua vielä normi 29er täpäriin. Tuttu rengas niin näkisi senkin hyvin tuoko pelkkä leveys jotain lisää kun rengas pysyy samana :)

http://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-nobby-nic-snakeskin-ps-29x2.60-tle-folding-573686/wg_id-8914

Ja tosiaan ilman mitään järki perusteita tekis mieli kokeilla mahdollisimman muhkua rengasta täpärin alla. Ehkä se on sitä kun kaikki läskeilee tai ajaa vähintään jollain plussilla :)

2,6" nobby nic trailstar seoksella pudottaisi nykyisestä spessun 6fattien kiekoista ainakin paperilla 300g verrattuna 3" purgatoryyn ja GC:een. Ovat oikein kelpo renkaat kuivalla, mutta näin syksyn limaisissa juurakoissa loppuu pito vauhdissa kesken. En tiedä olisiko trailstar seos sitten pitävämpi kuin control spessulla.

miku80
04.11.2016, 01.11
Nuo Control mallit poistuu kokonaan mallistosta. Spessulla on nykyään oma tehdas mistä renkaat tulee ja ovat alkaneet käyttämään uutta gripton kumiseosta. kaikki plussagummit ovat jatkossa grid versioita.

Viime viikonloppuna ajettiin kaverin kanssa ja hänellä oli nuo vanhemmat control versiot alla ja itellä oli purgatoryt grid versioina, niin kaikki märät kallionousut mistä ite menin kuin kuivalla kesäkelillä niin kaveri jåi paikalleen sutimaan. Ihan hyvä pito myös märässä juurakossa, eikä myöskään tunnu kovettuvan pakkasella tosin kuin tuo schwalben trailstar seos.

Silas
08.11.2016, 23.08
Nuo uudet Purgatory Gridit ovat parin viikon aikana osoittaneet toimivuutensa märillä ja kuuraisilla juurilla. Kumin pinta pysyy mielestäni yhtä 'nahkeana' vielä -15 asteessa.

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

lehtijussi
16.02.2017, 22.41
Cube LTD 29:n etuseksi ajatellut Continental Mountain King II ProTection 2.4" tai -RaceSport 2.4" rengasta.
Mitä muuta eroa, kun että RaceSport on kevyempi? Kumpi eturenkaaksi?

noniinno
16.02.2017, 23.35
Race sportissa ei ole suojausta --> eturenkaaksi.

mattim
17.02.2017, 11.32
Varmaan taas kohta alkaa olla alkuperäisen aiheen mukaisia kelejä vaikka vielä nyt nasta on ehkä nastoin valinta.

Eli onko joku ajellut Schwalben Magic Marylla jonka versio on Supergravity Vertstar? Bikeradarin (muistaakseni) vertailussa oli supergravity mutta Trailstar. Ja se käytännössä oli eniten testaajan mieleen. Ja testissä oli myös arvioitu ominaisuuksia aiheen mukaisissa olosuhteissa. Vertstar on vielä pehmeämpi kuin Trailstar joten luulisi toimivan? Ainakin jos ei laske toimivuudeksi rullausta... Ilmeisen tahmea kun se Vertstar on.

Mutta onko siis kellään kokemusta siitä ihan ajossa?

Kakkula
02.03.2017, 18.50
Varmaan taas kohta alkaa olla alkuperäisen aiheen mukaisia kelejä vaikka vielä nyt nasta on ehkä nastoin valinta.

Eli onko joku ajellut Schwalben Magic Marylla jonka versio on Supergravity Vertstar? Bikeradarin (muistaakseni) vertailussa oli supergravity mutta Trailstar. Ja se käytännössä oli eniten testaajan mieleen. Ja testissä oli myös arvioitu ominaisuuksia aiheen mukaisissa olosuhteissa. Vertstar on vielä pehmeämpi kuin Trailstar joten luulisi toimivan? Ainakin jos ei laske toimivuudeksi rullausta... Ilmeisen tahmea kun se Vertstar on.

Mutta onko siis kellään kokemusta siitä ihan ajossa?

Mulla on kokemusta Muddy Mary Snakeskin Vertstarista eturenkaana. Tossa vertstar seoksessa on sellanen huono ominaisuus että kovettuu todella liukkaaksi jo n. +5C lämpötilassa. Kesällä pitää todella hyvin, rullaa raskaasti ja kuluu nopeasti.

Mulla on myös kokemusta paristakin Magic Mary snakeskin trailstar versiosta eturenkaana. Rullaa kevyemmin, pitää hyvin, kestää kulutusta huomattavasti paremmin kuin vertstar.

Tilasin juuri supergravity trailstar version ensikesäksi eteen, kun edellinen rengas rikkoutui ja halusin kokeilla tuota supergravity kylkeä edessä. Takana rockrazorissa se on todella hyvä.

drop
11.06.2017, 15.13
Mulla on ollut raskaampina kumeina Muddy Mary edessä, Hans Dampf takana (trailstar). Nyt kumit näyttävät olevan aika haperoina, muuta vikaa ei ole ollutkaan, eli pitäisikö ostaa samaa tilalle vai kokeilla uutta?

slow
20.06.2017, 11.22
Servius Tulliuksen etruskeista saaman voiton vuosipäivä. Ilmanpaine 1006 hPa, tuuli 310°, 2,2 m/s.

Schwalbe Magic Mary 27,5"*2,35" Evo Trailstar @1,9 bar.

Lapsena mummolassa (siellä maalla) saimme keittiöstä kynttilänteosta ylijääneitä talikokkareita joilla oli oivallista silata suksiin ja kelkan jalaksiin luistoa.
Muuan lauantai-ilta naapurin nuori kanttori tuli vaarin kanssa saunomaan. Jalmari keksi siinä sitten jotta voidellaanpa nuo porstuaan jättämiensä jatsareiden nahkapohjat keliin sopiviksi.
Ensimmäisen kerran kävi pyrstöllään hangessa heti siinä portin pielessä, ja vielä kolmasti kylänraitilla, riiuureissulle kun lähti. Oli se kai sahtiakin maistellut.

Niillä rengastehtaan tädeillä täytyy olla sitä samaa talia.

http://i.imgur.com/UnsUFnB.jpg (http://imgur.com/d03e78bb-ac79-42fc-9456-6a45497d2dd3)

Viuh
20.06.2017, 15.49
Servius Tulliuksen etruskeista saaman voiton vuosipäivä. Ilmanpaine 1006 hPa, tuuli 310°, 2,2 m/s.

Schwalbe Magic Mary 27,5"*2,35" Evo Trailstar @1,9 bar.

Lapsena mummolassa (siellä maalla) saimme keittiöstä kynttilänteosta ylijääneitä talikokkareita joilla oli oivallista silata suksiin ja kelkan jalaksiin luistoa.
Muuan lauantai-ilta naapurin nuori kanttori tuli vaarin kanssa saunomaan. Jalmari keksi siinä sitten jotta voidellaanpa nuo porstuaan jättämiensä jatsareiden nahkapohjat keliin sopiviksi.
Ensimmäisen kerran kävi pyrstöllään hangessa heti siinä portin pielessä, ja vielä kolmasti kylänraitilla, riiuureissulle kun lähti. Oli se kai sahtiakin maistellut.

Niillä rengastehtaan tädeillä täytyy olla sitä samaa talia.

Se on tuo mieletön 1,9bar paine, joka tekee renkaasta liukkaan. Ainakin Schwalbe Hans Dampf 27,5*2,35" Trail star pitää märälläkin hyvin, kun ei pumppaa rengasta kivikovaksi.

Yleensä mikä tahansa rengas pitää parhaiten sen jälkeen, kun pinta on kulunut hiukan, uutena renkaat eivät ole parhaimmillaan.

stumpe
20.06.2017, 15.53
Se on tuo mieletön 1,9bar paine, joka tekee renkaasta liukkaan. Ainakin Schwalbe Hans Dampf 27,5*2,35" Trail star pitää märälläkin hyvin, kun ei pumppaa rengasta kivikovaksi.

Yleensä mikä tahansa rengas pitää parhaiten sen jälkeen, kun pinta on kulunut hiukan, uutena renkaat eivät ole parhaimmillaan.

Eihän tuo ole paljon mittää, muuan suomalainen mtb bloggari piti 29er minionissa 4 baria.

kauris
20.06.2017, 16.35
Kivikossa tarvittavaan paineeseen vaikuttaa tietty tosi paljon kuskin paino. Mä litkutin toissapäivänä takajäykkään vaihteeksi kevyet ja pieninappulaiset renkaat (Contin 2.2 leveä X-King) takajäykkään, kun 2.4 Ardenteilla työmatka-ajo ei huvittanut. No työpäivän aikana paine takana oli tippunut ennen kotimatkan alkua noin 1,0 bariin (tarkistin kotona laittamalla pumpun kiinni, niin näytti alle yksi ja painettahan meni vähän pumpun letkuun). Tämä noin yksi tai vähän vajaa oli kyllä hieman liian vähän näin 72 kiloisella kuskillakin... Mutta ajoi silläkin kotiin asti ja poikkesin matkalla metsäpolkujen kautta myös. Ihan täysiä ei toki uskaltanut kyllä kantata tai vetää terävimmän näköisten kivien yli.

Ardentilla olen ajellut maastossa jopa vain noin 1,5 takana ja 1.3 edessä. Pitää koittaa joku kerta vielä vähemmällä paineella.

slow
24.06.2017, 11.12
Kesäpäivän seisaus thaimaalaisena vuonna 2560. Kuiva kangasmetsä podsolimaannoksen yllä, rastatastiheys 8 paria/ha.

Vitttoria Barzo TnT 29*2,25" @ 1,6 bar.

Jos Wayde Van Niekerk yrittäisi uutta nelisatasen maailmanennätystä Crocsit jalassa pikaluisteluradalla joka olisi peitelty vaaksan paksuudelta sulatejuustoviipaleilla niin melko samanlainen voisi olla tunnelma hänellä. Ainakin kaarreosuuksilla.

http://i.imgur.com/ZD1fKgl.jpg

mattim
24.06.2017, 14.23
slow: Miljoonat kiitokset noista sun tarinoista. Aivan mieletöntä läppää! Olen juuri nauraa hekottanut itselleni ainakin 8 ajovuotta lisää. Tuntuu suorastaan väärältä että näin hyvät naurut saa ilman mitään sisäänpääsymaksua tms.

Weston
15.07.2017, 21.45
Hakusessa olisi lisää pitoa takarenkaalle märällä kalliolla. Nyt alla on Racing Ralphit 2,1" Edessä oon tyytyväinen, mutta takana sutaisee kallio nousuissa. Paineet 2 baria. Katselin Maxxis Minion DHF rengasta ja nettisivujen mukaan suunniteltu 30-35mm vanteelle. Mulla on alla kapeet, 19mm vanteet. Mistähän noille löytäisi pitävät kumit?

marco1
15.07.2017, 21.52
^No ei nyt toiseen ääripäähän heti tarvitse mennä. Saattaa olla että saman renkaan parempi versio voisi jo riittää tai 2.25 versio.

Weston
15.07.2017, 22.47
Hehe. Noi on kyllä Performance-versiot, jotka Schwalben sivujen mukaan on ominaisuuksiltaan (mm. pito) heikoimmat Racing Ralphit.

Ohiampuja
16.07.2017, 11.27
Itse olen tykännyt Ardentista. Edessä 2.4" ja takana 2.25".

mattim
16.07.2017, 13.38
Hakusessa olisi lisää pitoa takarenkaalle märällä kalliolla. Nyt alla on Racing Ralphit 2,1" Edessä oon tyytyväinen, mutta takana sutaisee kallio nousuissa. Paineet 2 baria. Katselin Maxxis Minion DHF rengasta ja nettisivujen mukaan suunniteltu 30-35mm vanteelle. Mulla on alla kapeet, 19mm vanteet. Mistähän noille löytäisi pitävät kumit?

Olen kokeillut melko monta erityyppistä rengasta ja yksi mielenkiintoinen yleishuomio on että tyypillisessä suomalaisessa metsässä toimii pieninappulainen kevyehkö mutta isolla ilmatilalla varustettu kummi. Kun siis on tarkoitus edetä ajamalla kaikki paikat eikä vain talutella mäen päälle ja kaahata alas. Esim. juurakkoiset ja kivikkoiset nousut jne. Mutarenkaana sellainen ei tietenkään toimi mutta juurikin kivikossa, juurakossa ja kalliolla jne. Eli sellaisessa maastossa mitä Suomesta usein löytyy kun metsään menevi.

Kun pienet mutta lukuisat nappulat pääsevät kietoutumaan juuren tai kiven pinnan muotojen mukaan, rengas tarraa yllättävän hyvin. Sen sijaan isonappulainen DH kumi jäykällä kyljellä on yllättävän kehno em. maastossa, varsinkin märällä. Se ei tahdo muodostaa tarpeeksi kosketuspintaa, jolloin pito murtuu. Dhf:n tyyppiset renkaat alkavat loistaa kun vauhti kasvaa ja polku levenee.

Pehmeä kumiseos ei ainakaan haittaa asiassa mutta ajokaverin RoRo 2.8" on myös yllättävän kova luu vaikka onkin Pacestar seosta. Oma kokemus on 2.8" Wtb Rangerista pehmeällä seoksella ja kevyellä kyljellä. Parempaa en ole vielä kokeillut noihin kuvailemiini olosuhteisiin.

Edellä mainittu pätee sillä reunaehdolla että rengaspaine on alhainen. Mikä tarkoittaa että ei onnistu kovavauhtinen kanttailu. Mutta ei sille oikein ole tarvettakaan jos ajellaan kapeita kimurantteja suomipolkuja.

Selvää on että noilla renkailla kyljen vaurioituminen on todennäköisempää kuin järeämmillä nakeilla.

Westonilla siis on kapea vanne joten 2.8" ei ole ideaali valinta. Kokeilisin ensisijaisesti 2.6" NN:ää tai RoRo:a. Paitsi jos kyseessä on 29" kiekko. Sille ei ole tuon levyistä RoRoa. 26" on taas eri tarina sitten. 2,6" mahtunee haarukkaan koska ainakin RoRo on samaa luokkaa tilavuudeltaan kuin jotkut 2,4" renkaat.

Tiedän että 19 mm vanne on "liian kapea" noille mutta tiedän myös sen että olen itse käyttänyt usein plussarenkaita väärin eli liian kapeilla vanteilla. Mutta kun möyritään hitailla vauhdeilla teknisiä polkuja niin se ei haittaa. Rengas pysyy vanteella hyvin pienilläkin paineilla. Ja pitoa on enemmän kuin kapealla renkaalla koska paine voidaan laskea paljon alemmas ja kontaktipintaa saadaan paljon enemmän. Tietenkin leveällä vanteella saadaan vielä paljon lisää iloa isosta kumista.

maalinni
16.07.2017, 13.54
Paras pito märässä juurakossa ja kivikossa on nastarenkailla. Ei kovin fiksua ajella nastoilla kesällä, mutta eräänä vähälumisena talvena tein tämän havainnon. Varsinkin limaiseen juurakkoon nastat puree kivasti :D

mattim
16.07.2017, 17.14
Paras pito märässä juurakossa ja kivikossa on nastarenkailla. Ei kovin fiksua ajella nastoilla kesällä, mutta eräänä vähälumisena talvena tein tämän havainnon. Varsinkin limaiseen juurakkoon nastat puree kivasti :D

Et muuten ole vallan väärässä! Tein saman huomion tänä keväänä. Paljailla kivilläkin pito on paljon parempi kuin luulisi.

mhelander
16.07.2017, 20.00
Tuskin pitää ISP kivikoissa, ei ainakaan minulla. Aikanaan vaihdoin ne alle lumien tultua ja oli kivien päällä lunta tai ei niin lipsuvat aivan tautisesti ja uudesta takarenkaasta katosi yhdellä lenkillä yli 40 nastaa.

Toki juurakot ja etenkin pitkoset sujuivat niillä erittäin hyvin.

Mulla jäi talven jäljiltä alle WTB Ranger TCS Light 2.8 edessä kapealla vanteella ja 3.0 takana i35 vanteella. Yllä kuvatut kivikot ja juurakot menee niillä kuivana ja märkänä ihan hyvin. Jopa kanttaaminen onnistuu kunhan paineet on alhaiset muttei liikaa.
Kuten tänään kalimenojan enskajuurakot, Virpiniemen kiertely ja runtelinharjulla ylä- ja alapuolen polut. Suotkin sujuu auttavasti, paremmin kuin Thunder Burt verrokeilla.

Weston
16.07.2017, 21.26
Westonilla siis on kapea vanne joten 2.8" ei ole ideaali valinta. Kokeilisin ensisijaisesti 2.6" NN:ää tai RoRo:a. Paitsi jos kyseessä on 29" kiekko. Sille ei ole tuon levyistä RoRoa. 26" on taas eri tarina sitten. 2,6" mahtunee haarukkaan koska ainakin RoRo on samaa luokkaa tilavuudeltaan kuin jotkut 2,4" renkaat.

Vanne on 29". Unohtui mainita. Pitoa kaipaisin nimenomaan ylämäkeen. 2.6" kuulostaa leveältä noille vanteille. Haarukassa on nyt leveydessä varaa 12mm per puoli kun nykyisen renkaan leveys on 50mm. Asfaltilla ei tule ajettua kuin siirtymiä. Tänään kuivalla juurakkoisella polulla nykyiset renkaat toimi hienosti.

H. Moilanen
17.07.2017, 10.52
Hakusessa olisi lisää pitoa takarenkaalle märällä kalliolla.

Kenda Nevegal DTC tai Stick-e -kumiseoksella. Pitää, mutta ei rullaa.

Weston
17.07.2017, 16.13
Tänään sitten oli sitä kosteaa kalliota ja juurakkoa. Hyvin piti alla olevat Racing Ralphit monessa tiukassa paikassa. Pari sutaisua, muttei kalliolla vaan ylämäessä limaisella juurella. Kerran taas eturengas lähti alta sivuttain märällä kaltevalla kalliolla. Taitaa olla kuskissa se suurin ero päivien välillä. Ajellaan nää kumit loppuun ja katsotaan sitten. Jatketaan!

Kaatuilija
21.07.2017, 09.40
Onko uudistunut Nobby Nic 29x2,25" koossa Pacestar seoksella millainen märällä juurakolla ja kivikolla? Pitäisi löytää syksyä varten renkaat, joilla pystyisi ajelemaan märässäkin metsässä ilman jatkuvaa lipsumista, mutta toisaalta sorateille kaipaisin rullaavuutta. Aion litkuttaa renkaat ja ajelen 1,5 barin paineilla. Nyt edessä Rocket Ron ja takana Racing Ralph ja kuivalla nuo ovat mainiot renkaat, mutta märässä juurakossa turhan helposti lähtee pyörä lapasesta. Toisena vaihtoehtona mietin Continental Mountain King Protectionia.

Vai pistänkö suoraan Ardentit tilaukseen, niin ei tarvitse liukastella?

Jonkun verran tuli Ice Spiker Pro:lla ajeltua viime talvena ja keväällä märässä juurakossa ja oli melkein hämmentävää, kun ne oikeasti pitivät :D

leecher
21.07.2017, 13.01
Oman kokemuksen mukaan Ardent ei ole mikään erityisen pitävä märällä. Enemmän tykkään esim. Barzosta edessä.

Kaatuilija
21.07.2017, 13.06
Itselläni kolme syksyä ollut käytössä yhdistelmä, jossa tavallinen Ardent 2,25" edessä ja Ardent Race 2,2" takana. Itselleni tuo oli mukavan pitävä kokoonpano märälläkin ja rullasikin hyvin. Viime syksynä vain huomasi, että kulumaa on tullut ja renkaat alkoivat lipsumaan.

Katselin vertailuja ja Nobby Nic on ainakin huomattavasti rullaavampi kuin Ardent, mutta märkäpito on edelleen kysymysmerkki. Hans Dampf edessä ja Nobby Nic takana voisi toimia, mutta HD:ta ei löydy 2,25" leveänä.

Kaatuilija
22.07.2017, 15.33
Päätin kokeilla jotain uutta, niin tilasin eteen Kendan Nevegal X Pro 2017 version 29x2,2" koossa. Paljon kehuttu netissä tuota uutta versiota ja valmistaja antoi seuraavat infot, josta voisi päätellä, että märällä ei tarvitse kiroilla koko ajan. Eikä ollut edes kovinkaan kallis, niin hirveästi ei harmita, jos onkin huono.

Strengths / Weaknesses:Speed: 3 (out of 5)
Grip: 4 (out of 5)
Protection: 4 (out of 5)
Durability: 4 (out of 5)
Hardpack: 2 (out of 5)
Loose over Hard: 4 (out of 5)
Loose Dirt/Sand: 4 (out of 5)
Rocky: 5 (out of 5)
Wet/Slick: 4 (out of 5)
Muddy: 3 (out of 5)

Taakse otin Nobby Nicin 29x2,25" koossa Snakeskininä Pacestar seoksella, niin rullaakin jonkun verran satunnaisilla soratielenkeillä.

Ohiampuja
22.07.2017, 15.36
Oman kokemuksen mukaan Ardent ei ole mikään erityisen pitävä märällä.
Minusta 2.4" Ardent matalilla paineilla pitää oikein hyvin. Tai siis parhaiten minun testaamista renkaista. Paremmista ei siis ole kokemuksia. :)

Mäkisen Karppi
21.08.2017, 11.49
Eilisellä lenkillä eturenkaaseen tuli jostain kivestä noin sentin viilto josta nyt sisäkumi kurkistaa ulos. Olisiko noista https://www.xxl.fi/maxxis-2tires-2tubes-set-ikon-tr-exo-29-x-2-2-maastorengaspaketti/p/1133730_1_style korvaajaksi? Pyörä on 2016 Trek X-Caliber 9 ja alla on ollut alkuperäiset Bontragerin XR2 renkaat, edessä 2,2" ja takana 2,0". Ajo on pääosin maastossa, kallioilla ja kivikoissa ja parempaa pitoa ainakin olen kaivannut. Kuinkahan leveä rengas noille Bontrager Mustang Elite vanteille menee ilman ongelmia, haarukaassa mielestäni tilaa on?

paaton
21.08.2017, 12.05
Eilisellä lenkillä eturenkaaseen tuli jostain kivestä noin sentin viilto josta nyt sisäkumi kurkistaa ulos. Olisiko noista https://www.xxl.fi/maxxis-2tires-2tubes-set-ikon-tr-exo-29-x-2-2-maastorengaspaketti/p/1133730_1_style korvaajaksi? Pyörä on 2016 Trek X-Caliber 9 ja alla on ollut alkuperäiset Bontragerin XR2 renkaat, edessä 2,2" ja takana 2,0". Ajo on pääosin maastossa, kallioilla ja kivikoissa ja parempaa pitoa ainakin olen kaivannut. Kuinkahan leveä rengas noille Bontrager Mustang Elite vanteille menee ilman ongelmia, haarukaassa mielestäni tilaa on?

Maxxis ardent, ikoni on pienellä nappulalla.

Mäkisen Karppi
21.08.2017, 13.25
Tuollainen? https://varuste.net/Maxxis+Ardent+EXO+TR%2C+29x2.25%2C+60tpi+taittuva% 2C+Dual+Compound?_tu=65968. Entä Nobby Nic? https://www.xxl.fi/schwalbe-nobby-nic-snakeskin-tl-easy-60-622-maastorengas/p/1133100_1_style.

tiaalto
21.08.2017, 14.09
Nobby Nicistä kannattaisi ehkä kokeilla uutta Addix Speedgrip-kumiseosversiota, esim tästä: https://www.actionsports.de/en/schwalbe-nobby-nic-addix-29x2.35-snakeskin-speedgrip-11600669.01-23119

Kokemukset tuosta seoksesta ainakin 27.5+ renkaissa ovat olleet aika hunajaisia.

velib
21.08.2017, 15.42
Onko kokemuksia Nobby Nic 2.6" vs. Ardent 2.4"? Ardentit löytyisivät valmiiksi, mutta tekisi mieli laittaa eteen jotain pitävämpää. Vaihtoehtoisesti Minion tai HR2, mutta ne painavat jo paljon (Minion 2.5") ja/tai ovat kapeampia kuin Ardent. Nykyiset Onzan Ibexit eivät oikein pidä märillä juurilla. Muuten kyllä hyvät. Onko tuo NN sen verran parempi että kannattaisi ostaa, jos Ardent löytyy jo valmiina? Eli haussa olisi mahdollisimman leveä, hyvin rullaava ja märässä pitävä rengas/renkaat. Ardentit siis löytyvät jo.

Nobby Nicin vanha versio on ilmeisesti ainakin 100g kevyempi kuin uusi Addix-seoksesta, joten vanhempi Trailstar houkuttaisi eteen. Hyvä kysymys onkin, "kumoaisiko" parempi rullaavuus tuon lisäpainon?

Iglumies
21.08.2017, 20.47
Mulla nn:t pacestar seoksella ja märkäpito ei ardenttia kummempi ole, muuten mukavammat kuin 2,4 ardentit.

stumpe
21.08.2017, 21.02
Tilasin 29 am-jäykkäperään hanssin taakse ja mary eteen. Ampuikohan vähän yli, no pitoa varmaan löytyy Turun kallioneppailuun märällä.:rolleyes:

Mahtaako toi snakeskin kestää takana tupelluksena? Olisko pitäny ottaa SG versio, 95kg aika aggressiivinen kuski alamäissä..

velib
21.08.2017, 22.34
Mulla nn:t pacestar seoksella ja märkäpito ei ardenttia kummempi ole, muuten mukavammat kuin 2,4 ardentit.

Joo, varmaan trailstar tai sitten tuo uusi addix pitäisi hankkia märkiä kelejä ajatellen. Trailstar olisi mahdollisesti nykyistä rengasta kevyempi, addix taas painavampi. Rullaavuudesta sitten en tiedä... Takana ardent voisi vielä mennä, niin ei jäisi hyllyyn pölyttymään.

JackOja
22.08.2017, 14.45
WINK: Siltä varalta, ettei joku kiinnostunut ole huomannut niin Bike-Componentsista saa OEM-pakatun parin(!) HighRollereita halvalla (https://www.bike-components.de/en/Maxxis/Highroller-II-MaxxPro-TR-29-Folding-Tyre-2-Tyre-OEM-Packaging-Set-p54592/). Topicinmukaiseen ajeluun.
Itse noita mietiskelin tovin, mutta kyllä mulle yli 900g per rengas alkaa olla aika hapokasta :)

marco1
22.08.2017, 14.55
Addix NN 2,6" menossa alle kunhan saan aikaiseksi vaihtaa. 2,6" Rekon ei ainakaan ole vastaus otsikkopyöräilyyn.

Polun tukko
22.08.2017, 20.28
Voin kehua tätä comboa:
Eteen spessun butcher grid ja taakse minion dhr2 3c maxxterra DD.
Toiminut jopa sateessa kivikoissa ja juurakoissa hyvin. Ei kevyin setti mutta jos enskaa ajaa ja poukkoilee kivikoissa ees taas niin pitäisi myös kestää.
Omat kokemukset rajoittuvat kokoon 29*2.3".

Sambe
22.08.2017, 20.35
Grid Gripton seoksella butcher purgator kombo toimii hyvin.

marco1
11.09.2017, 09.40
Addix NN 2,6" menossa alle kunhan saan aikaiseksi vaihtaa. 2,6" Rekon ei ainakaan ole vastaus otsikkopyöräilyyn.
Eikä ole NN Addix Speedgrip myöskään vastaus, teleporttaa märässä juurakossa sivuille todella helposti 15psi paineillakin ja sivupito muuallakin heikko paitsi kuivalla. En tiedä mitä ajattelin tätä ostaessa, ehkä luulin että leveys tuo pitoa.
#kuskistakiinni

Dadamasse
12.09.2017, 15.14
Tällä hetkellä käytössä edessä Contin Trail King 2.2". 2.4" testasin, mutta hankasii keulassa kaartaessa ja putkelta polkiessa. Harmi, kun alkuun olin todella tyytyväinen ja useampaan otteeseen sanottu, että pitäisi sopia pyörään. Rokkarin Recon Gold 29" ja 23c profiilin vanteet, sisureilla ajan. Mielipiteitä taikka kokemuksia onko? Joskus olisi kiva testata Maxxis Ardentia tai muuta ärhäkän oloista rengasta.

syklopaatti
12.09.2017, 19.02
https://www.bike-components.de/en/Maxxis/Highroller-II-MaxxPro-TR-29-Folding-Tyre-2-Tyre-OEM-Packaging-Set-p54592/

Siinäpä ois 2.3 maxxis. higroller II 2kpl
.
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Magic-Mary-Evo-SnakeSkin-ADDIX-Soft-29-Folding-Tyre-p57311/

Tässä ois sulle mieluinen. 2,25 shwalbe
. Uudella Addixxilla

Elä mee sitä ardenttia märässa ees kokeilee. Se on niin huono. Eihän sitä tiedä mitä ne on ladannut niihen uusien mutta meillä tavoittamissa.

Kanuuna
12.09.2017, 23.00
Yksittäin näköjään vielä halvemmalla hairollerit.
https://www.bike-components.de/en/Maxxis/Highroller-II-MaxxPro-TR-29-Folding-Tyre-OEM-Packaging-p54414/

e150330
13.09.2017, 08.12
Jälleen vastaan Hans Dampf. Piste.

paaton
13.09.2017, 08.58
[URL]

Elä mee sitä ardenttia märässa ees kokeilee. Se on niin huono. Eihän sitä tiedä mitä ne on ladannut niihen uusien mutta meillä tavoittamissa.

Ai ardent onkin huono märällä kalliolla ja juurakossa? Mikä rengas olisi selkeästi tuota parempi?

JackOja
13.09.2017, 09.03
Ai ardent onkin huono märällä kalliolla ja juurakossa? Mikä rengas olisi selkeästi tuota parempi?

Vaikkapa HighRoller, Hans Dampf, Minion. Tuollainen konsensus tässä topicissa on mielestäni saavutettu.
Ardent on pikkusen sellainen muuhunkin käyttöön kelpaava kompromissi, ei topicin olosuhteisiin aivan täydellinen jeesusrengas.

paaton
13.09.2017, 09.18
Vaikkapa HighRoller, Hans Dampf, Minion. Tuollainen konsensus tässä topicissa on mielestäni saavutettu.
Ardent on pikkusen sellainen muuhunkin käyttöön kelpaava kompromissi, ei topicin olosuhteisiin aivan täydellinen jeesusrengas.

Ok. Ardent on ollut kyllä siitä kiva, että tuolla on paineiden noston jälkeen ajanut aivan mielellään pidemmätkin siirtymät. Mutta kun tässä kelit huononee, niin pitävämpi rengas olisi kyllä kiva. Ajaa sitten autolla suoraan metsään.

JackOja
13.09.2017, 09.20
...Ardent ... aivan mielellään pidemmätkin siirtymät....

Siksi mullakin on täpärissä ne eikä mitään liimarenkaita.

SammyB
13.09.2017, 12.06
[URL]Elä mee sitä ardenttia märässa ees kokeilee. Se on niin huono. Eihän sitä tiedä mitä ne on ladannut niihen uusien mutta meillä tavoittamissa.

Ja höpöhöpö. Ardent noukkii pisteet tosi monelta. Eihän se toki topicin otsikolla olevaan kategoriaan sellaisenaan uppoa.

Varsinkin näin syksyn korvilla, kun lämpötila laskee alle kympin, ei esim 3C, tai trailstar renkailla tee juuri yhtään mitään. Ardenteilla pärjää täällä keskisen suomen juurisilla poluilla semimainiosti vielä pakkasen puoella.

syklopaatti
13.09.2017, 12.16
Mulla on ardentista vähän erilaisia kokemuksia. Takana menee mainiosti ,mut edessä saakin istua tekiämies. Ardentti kun luistelee vähän minne sattuu..
Tosin on mulla kaveri joka sanoi pitavänsa siitä.. On kuulempi jännempää ja kyllä ne sit nappaa pienen sliirun jälkeen..:D

Kaveri kyseli pitävää eturengasta. Jos samalla rahalla saa parempaa niin miksei sille kerro siitä..

no-saint
13.09.2017, 14.29
Erilainen harrastaja mietiskelee.
Kellään kokemuksia Michelin, Panaracer, Kenda, Vredestein ei niin valtavirta renkuloista? Haussa 27.5 taakse jotain kategoriaan sopivaa max 2.3 leveetä.
Nyt Geax/Vittorian Goma ja ei kyllä ei.

Dadamasse
13.09.2017, 15.02
https://www.bike-components.de/en/Maxxis/Highroller-II-MaxxPro-TR-29-Folding-Tyre-2-Tyre-OEM-Packaging-Set-p54592/

Siinäpä ois 2.3 maxxis. higroller II 2kpl
.
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Magic-Mary-Evo-SnakeSkin-ADDIX-Soft-29-Folding-Tyre-p57311/

Tässä ois sulle mieluinen. 2,25 shwalbe
. Uudella Addixxilla

Peräti 2 päivää vanhat renkaat, eli ihan vielä ei tarvi uusia. Pidetään mielessä, jospa 2.3" menisi. Harmi, kun ei mennyt 2.4" Ei kai se pelkästä vanteen profiilista ole kiinni meneekö. jos kaiken muun puolesta pitäisi mennä?

järtsy
13.09.2017, 20.07
Erilainen harrastaja mietiskelee.
Kellään kokemuksia Michelin, Panaracer, Kenda, Vredestein ei niin valtavirta renkuloista? Haussa 27.5 taakse jotain kategoriaan sopivaa max 2.3 leveetä.
Nyt Geax/Vittorian Goma ja ei kyllä ei.

Laitoin juuri Onza Ibikset alle (kylläkin 29X2.4) ja jopa tuoreeltaan tuntui kelpo renkaalta märällä, useastihan pakasta vedetty rengas ei ole parhaimillaan heti.

Toisessa pyörässä on Onza Canis 27.5X2.85 takana ja vähintään yhtä tyytyväinen olen siihenkin, muutenkin vaikuttaa laaturenkailta Onzat, pitää välittömästi ilmat litkutuksen jälkeen eikä ole ollut heittoa rungoissa.

Polun tukko
14.09.2017, 08.03
Laitoin juuri Onza Ibikset alle (kylläkin 29X2.4) ja jopa tuoreeltaan tuntui kelpo renkaalta märällä, useastihan pakasta vedetty rengas ei ole parhaimillaan heti.

Toisessa pyörässä on Onza Canis 27.5X2.85 takana ja vähintään yhtä tyytyväinen olen siihenkin, muutenkin vaikuttaa laaturenkailta Onzat, pitää välittömästi ilmat litkutuksen jälkeen eikä ole ollut heittoa rungoissa.Varmaan ibexit?
Ei oo kyllä yhtään märän kelin renkaat.

no-saint
14.09.2017, 10.52
Keväällä Pirkanmaan alue cupin kisoissa Perttu. P ainakin kehui kovasti Michelinejä. Niitä vissiin saa vallan Motonetistäkin... Pitänee yksi tilata testimielessä jostain ja ihmetellä.

järtsy
14.09.2017, 11.39
Varmaan ibexit?
Ei oo kyllä yhtään märän kelin renkaat.

Juu Ibexit. En varmaan sitten paremmasta tiedä kun noikin hyvältä tuntuu:)

N-K
15.09.2017, 07.40
Ibex on tosiaan nimenomaan märillä juurilla kyllä ihan sliksin veronen rengas. Muutoin märällä alustalla toimii melko normaalisti.
Vähän turhan loivasti rampitetut keskinappulat omaan makuun. Kai sillä sais pitoa kääntämällä väärinpäin, mutta rullaavuus kadonnee tehokkaasti.

Itsellä lähtee seuraavaksi kokeiluun Aggressor 2,5".

paaton
15.09.2017, 08.18
Jos en nyt taas ole aivan väärässä, niin märällä juurellahan pito tulee enimmäkseen matalasta paineesta, eli ilmatilasta. Taakse tuohon vanhaan jäykkäperään ei yli 2.25 rengasta mahdukkaan, mutta eteen voisi kyllä vaihtaa luokkaa isomman, vaikkapa 2.4" ardentin. Tai olisikohan ardentin tilalle jotain muuta vaihtoehtoa? On ne siirtymätkin kuitenkin kiva ajella pyörällä.

Edit: Niin ja kumi saisi tosiaan olla sellaista, joka pitää hyvin nollan tuntumassakin. High roller voisi olla kyllä ok valinta, ei tuo nyt ainakaan kuvien mukaan kamalasti ardenttia raskaammalta näytä.

Smo
15.09.2017, 08.41
Mahtaako Ardentti kuitenkin pitää paremmin kuin 10v wanha NN takana ja MK edessä kombo hmm mutta rullaako noinkaan hyvin

Ohiampuja
15.09.2017, 10.41
Minä siirryin Schwalbeista Ardentiin ja tykkäsin kovasti. 2.4" eteen ja kapeampi taakse. Oliko se nyt 2.2 vai 2.25 en muista.

Mutta eilen ajelin täysjäykällä märässä juurakossa renkaina 2.2 Ikonit. Alussa ei edessä ollut mitään pitoa, mutta kun pikku hiljaa laskin paineita niin pitoa löytyikin. Kotiin päästyäni mittasin paineeksi 1 bar. Ajelin kyllä tosi hiljaa ja varovasti juuri ohi menneen flunssan johdosta.

Mutta noin yleisesti voisi sanoa että märkä ja liukas juurakko vaatii hiukan paineiden testailua. Renkaan luonne voi muuttua yllättävän helposti.

paaton
15.09.2017, 11.12
Joo. Minulla kun ei ole vauhti kovaa, niin lasken paineet tosi matalalle. Varmastikkin sinne lähelle kiloa. Isommalla renkaalla ei sitten napsuisi vanteelle aivan yhtä helposti.

ReLe
15.09.2017, 14.33
Tänäkin syksynä valinta on Kendan 2.35 Nevegalit Stick-E seoksella. Takana voi käyttää DTCtä jos haluaa parempaa rullaavuutta. Tai juuri nyt on Panaracerin Nevegal kopio alla kun vielä ei ole limaista ja se rullaa paremmin. Mutta ajan aina sisureilla joten kylkien kestosta ei ole mitään kokemusta. Muutenkin olen vain tapojeni orja ja rengastan hyvän ja uskollisen kombon alle joka vuosi, vaikka markkinoille olisi tullut ties mitä hiponakkeja.

paaton
17.09.2017, 14.58
Joo. Minulla kun ei ole vauhti kovaa, niin lasken paineet tosi matalalle. Varmastikkin sinne lähelle kiloa. Isommalla renkaalla ei sitten napsuisi vanteelle aivan yhtä helposti.

On ne paineet näköjään reilusti alle kilon. Lähtiessä laitoin 2.25 ardentteihin kilon eteen ja 1.5 taakse. Ensimmäisen lipan jälkeen laskin paineita vanhalla tavalla, eli kokeilemalla omalla painolla pohjaamista juurta vasten. Edestäkin tiputin vielä aika paljon.

Ei mitään ongelmia ardenttien pidon kanssa noin. Juurakko ylämäetkin nousevat helposti ylös. Tietystikkin satulassa ei paljoa kärsi istua, mutta kun painon pitää jaloilla, niin renkaat eivät edes pohjaile kovin monasti. Eli omalle vauhdilleni nämä normi ardentit ovat edelleen aivan riittävän pitävät. Vauhdin kasvaessa tulee varmastikkin tarvetta pitäville renkaille, tai sitten isommalle ilmatilalle.

MAS
22.09.2017, 22.36
Eikä ole NN Addix Speedgrip myöskään vastaus, teleporttaa märässä juurakossa sivuille todella helposti 15psi paineillakin ja sivupito muuallakin heikko paitsi kuivalla. En tiedä mitä ajattelin tätä ostaessa, ehkä luulin että leveys tuo pitoa.
#kuskistakiinni

NN Speedgrip 2.35 takana tosiaan levottomampi märällä kuin osasin lukea Schwalben mainospuheista mutta toisaalta ei takana niin haittaa kun HD Soft 2.35 edessä on hyvin luottamusta herättävä märällä niin juurilla kuin kiveksillä. Kombo rullaakin vielä ihan kelvollisesti.

Sent from my iPad using Tapatalk

santei
23.09.2017, 10.29
Varsinkin näin syksyn korvilla, kun lämpötila laskee alle kympin, ei esim 3C, tai trailstar renkailla tee juuri yhtään mitään.

Pitääkö tää muka paikkansa?

Täksi kesäksi just vaihdoin HR2 ja Minion (DHF?, en muista ulkoa) combon alle ja just 3C seoksella. Töiden taki en oo ny varmaan 2-3 viikkoon ajanut joten en noita alle 10 asteen kelejä oo vielä kokenut. Joutuuko täs jotain välikauden rengasta laittaan alle ennen nastakelejä? :O

Xizor
23.09.2017, 17.53

Täksi kesäksi just vaihdoin HR2 ja Minion (DHF?, en muista ulkoa) combon alle ja just 3C seoksella. Töiden taki en oo ny varmaan 2-3 viikkoon ajanut joten en noita alle 10 asteen kelejä oo vielä kokenut. Joutuuko täs jotain välikauden rengasta laittaan alle ennen nastakelejä? :O
Ei 3C ja Trailstar mun mielestä pikkusen kympin alla saippuaksi mene, mutta viiden alle niin kovettumisen jo huomaa...

kkipsi
24.09.2017, 11.03

Tilanne varmaan jo ohi, mutta vastaan kuitenkin. Itse vaihdoin X-Caliberiin 2.35" Hans Dampf EVOt. Takahaarukassa olisi tilaa vielä pari milliä leveämmällekin, mutta edessä tuo on aika tarkkaan suurin mahdollinen rengaskoko. Mustangin sisäleveys on muistaakseni 19mm, joten paljon tuota leveämpää siihen tuskin kannattaa edes laittaa.

HD on toiminut tubelesina yleisrenkaana niin lumessa, kurassa kuin juurakoissa. Kokeilin myös Nobby Nic 2.25" Performancea, mutta niihin ei tullut yhtä kovaa luottoa oikein missään olosuhteissa. Aluperäiset Bontragerit sopivat mielestäni vain kuivalle kelille ja helppoon maastoon.

SammyB
26.09.2017, 15.57

Tänään aamulla 3C HRII, +6 ja kosteilla juurilla ei mitään pitoa. Reissun aikana lämpötila nousi kympin päälle ja alla taas loistava rengas.

NoordMan
26.09.2017, 16.32
Entäs sitten toisinpäin?

Tiedän että Maxxiksen Dual toimii pakkasella hienosti, mutta en ole kokeillut sitä koskaan kesällä ja märällä. Toimiiko?

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

santei
30.09.2017, 10.23
Tänään aamulla 3C HRII, +6 ja kosteilla juurilla ei mitään pitoa. Reissun aikana lämpötila nousi kympin päälle ja alla taas loistava rengas.

Jaahas. Mikäköhän olis sit sellanen sopiva välikelin seos jos kerta tuo 3C ei toimi? Nastarengaskeleihin on luultavasti kuitenkin vielä useampi kuukausi.

Polun tukko
30.09.2017, 17.02
Black chili

miku80
01.10.2017, 09.32
Specializedin Gripton seos ei kovetu pakkasen puolellakaan..

Kalle H
01.10.2017, 15.44
Jaahas. Mikäköhän olis sit sellanen sopiva välikelin seos jos kerta tuo 3C ei toimi? Nastarengaskeleihin on luultavasti kuitenkin vielä useampi kuukausi.
Mä on itse ajellut viime syksystä lähtien noilla Maxxiksen 3C MaxxTerra -seoksen renkailla (DHF, DHRII sekä Rekon+) enkä ole kyllä huomannut mitään erityisempää kovettumista vielä edes pikkupakkasilla. Jossain -5C..-10C keleissä noi sitten rupeaa menemään selvästi kovemmaksi, etenkin reunoilta. Nää on mulla 2,8" koossa ja paineet on märällä kelillä siinä 1bar hujakoilla - olen kyllä ollut todella tyyvyväinen noiden renkaiden pitoon sekä märässä maastossa, että lumisilla talvikeleillä. Noi ovat kestäneet mulla ajoa myös todella hyvin sekä kylkien, että nappuloiden puolesta, joten juuri en oikein keksi noista valittamista (plussa renkaiden korkean hinnan lisäksi).

Viime syksynä/talvena lueskelin kanssa palotteluita noiden 3C renkaiden kovettumisesta, mutta itse en ole tuota juuri havainnut. Voi toki olla, että leveämpi todella matalilla paineilla oleva plussarengas käyttäytyy rungon tms. puolesta vähän notkeammin, jolloin pitoa löytyy enemmän.

no-saint
01.10.2017, 17.42
Otsikon mukaiseen keliin kannattaa kokeilla Ritchey trail bite rengasta. Alla nyt viikon verran takusena pyörinyt ja erittäin lupaava. Jatkoon.

santei
02.10.2017, 14.54
Mä on itse ajellut viime syksystä lähtien noilla Maxxiksen 3C MaxxTerra -seoksen renkailla (DHF, DHRII sekä Rekon+) enkä ole kyllä huomannut mitään erityisempää kovettumista vielä edes pikkupakkasilla. Jossain -5C..-10C keleissä noi sitten rupeaa menemään selvästi kovemmaksi, etenkin reunoilta. Nää on mulla 2,8" koossa ja paineet on märällä kelillä siinä 1bar hujakoilla - olen kyllä ollut todella tyyvyväinen noiden renkaiden pitoon sekä märässä maastossa, että lumisilla talvikeleillä. Noi ovat kestäneet mulla ajoa myös todella hyvin sekä kylkien, että nappuloiden puolesta, joten juuri en oikein keksi noista valittamista (plussa renkaiden korkean hinnan lisäksi).

Viime syksynä/talvena lueskelin kanssa palotteluita noiden 3C renkaiden kovettumisesta, mutta itse en ole tuota juuri havainnut. Voi toki olla, että leveämpi todella matalilla paineilla oleva plussarengas käyttäytyy rungon tms. puolesta vähän notkeammin, jolloin pitoa löytyy enemmän.

Okei! Pitänee siis itsekin ensin kokeilla miltä noi omassa käytössä vaikuttaa ja sitten jos tarve tulee niin katella noita suositeltuja Contin, Spessun ja Ritcheyn renkaita. Mulla tosiaan on ihan normi 27,5 renkaat eikä plussat mut jokatapauksessa

Paksupolkija
03.10.2017, 10.01
En jaksa 100 sivua kahlata läpi, mutta onko kukaan koskaan kokeillut siivutella nappuloita ns lamellien tekemiseksi? Ikäänkuin auton talvirenkaissa on? Mitään hajua toimiiko, mutta esim jos kolviin tekisi kärjen ohuesta pellin siivusta, jolla painelisi nappuloihin lamelleja. Saisiko lisää pitoa märkyyteen? Joissain renkaissa on ujoja rantuja, mutta pelle peloton uhraa kumeja tieteen alttarille :)

Mannavelli
03.10.2017, 18.57
Taitaa kumin polttaminen kovettaa lopputulosta?

J.Kottenberg
03.10.2017, 22.14
Voihan noita tehdä vaikka minkälaisia kokeiluja, mutta vähän vaikea kuvitella että voisi saavuttaa parempia ominaisuuksia kuin mihin rengastehtaat pystyvät. Onhan heillä tietoa ja varmasti tekevät paljon kokeiluja ja testaamista.

Ja on kai lamellinappuloita jo olemassa. Muistaakseni Bontragerin Hodagissa esimerkiksi.

Vertti83
05.10.2017, 00.25
Onko WTBn nykyrenkaista käsitystä, että miten toimivat kylmällä kelillä?

Lähinnä jotakin Vigilante / Trail Boss osastoa, jota saa Dual DNA ja Gravity DNA seoksilla. Tuollaisia olisi lähikaupassa tarjolla ja kuviot vaikutti varsin lupaavilta käyttötarkoituksiini... Eli onko jollakin oman tai välikäden tietoa pysyykö nuo seokset pehmeänä vielä nollan tuntumassakin?

Tällähetkellä Maxxiksen 3C renkasta alla, ja omien kokemusten perusteella se on juurikin siinä +5°C missä kumiseos rupeaa muuttumaan kovaksi. Eron huomaa hienosti asfaltilla ajaessa; lämpöisemmällä ei kuulu juuri ääntä, mutta alle +5°C rupeaa kuulumaan semmoinen selvä rapina kun nappulat osuu asfalttiin... :rolleyes:

H. Moilanen
05.10.2017, 13.11
En jaksa 100 sivua kahlata läpi, mutta onko kukaan koskaan kokeillut siivutella nappuloita ns lamellien tekemiseksi? Ikäänkuin auton talvirenkaissa on? Mitään hajua toimiiko, mutta esim jos kolviin tekisi kärjen ohuesta pellin siivusta, jolla painelisi nappuloihin lamelleja. Saisiko lisää pitoa märkyyteen? Joissain renkaissa on ujoja rantuja, mutta pelle peloton uhraa kumeja tieteen alttarille :)

Ja on kai lamellinappuloita jo olemassa. Muistaakseni Bontragerin Hodagissa esimerkiksi.

Kyllähän lamelleilla saadaan renkaaseen lisää ominaisuuksia. Esimerkkikumi Hodagin ominaisuudet muuttuvat kun nappula kuluu matalaksi ja lamellit häviävät. Tehdastekosena lamellit yleensä hammastetaan, jotta ne eivät pääsisi kaatumaan holtitittomasti vaan ikäänkuin lukittautuisivat toisiaan vasten. Suora leikkuupinta ei näin toimi, mutta piankos sitä ohuen pellin vääntelee aaltopelliksi.

pkoski
09.10.2017, 00.13
Nyt ensimmäinen syksy Grand canyonin kanssa menossa ja tuntuu että ensiasennusrenkaissa, Contin X-king ja Mountainking II koossa 2.2, ei riitä pito mihinkään. Reitit ovat enimmäkseen märkiä ja juurakkoisia polkuja sekä väliin mahtuu kallioisia maastoja. Mutaisia tai kovin pehmeää alustaa ei juurikaan. Haen siis pitävää rengasta syksyyn ja ehkä talveen joka täällä lounaisrannikolla usein lumeton, mutta märkä.
Tätä harrastusta vasta muutama kuukausi takana eikä rengasasioista kokemusta joten kysynkin, että jos hommaan esim. MagicMaryn eteen ja Hans Dampfin taakse niin onko noilla ihan selkeä ero Conteihin verrattuna eli kannattava sijoitus?

miku80
09.10.2017, 07.44
jos hommaan esim. MagicMaryn eteen ja Hans Dampfin taakse niin onko noilla ihan selkeä ero Conteihin verrattuna eli kannattava sijoitus?

Hyvin toimii tuo combo Turun märillä poluilla, kunhan ottaa renkaat sillä oranssilla addix soft seoksella tai vanhaa mallia jos ovat niin trailstar seoksella.

Trailstarin heikkoudet tulee taas siinä, että mikäli meinaat ajella kylmemmillä keleillä noilla niin tuo kumiseos kovettuu ja taas on liukkaat renkaat alla.

Specializediltä löytyy esim. Burcher Grid versiona uudella gripton kumiseoksella joka on todella pitävä gummi ja tuo kumiseos ei mene kovaksi pakkasen puolellakaan.

stumpe
09.10.2017, 10.56
Nyt ensimmäinen syksy Grand canyonin kanssa menossa ja tuntuu että ensiasennusrenkaissa, Contin X-king ja Mountainking II koossa 2.2, ei riitä pito mihinkään. Reitit ovat enimmäkseen märkiä ja juurakkoisia polkuja sekä väliin mahtuu kallioisia maastoja. Mutaisia tai kovin pehmeää alustaa ei juurikaan. Haen siis pitävää rengasta syksyyn ja ehkä talveen joka täällä lounaisrannikolla usein lumeton, mutta märkä.
Tätä harrastusta vasta muutama kuukausi takana eikä rengasasioista kokemusta joten kysynkin, että jos hommaan esim. MagicMaryn eteen ja Hans Dampfin taakse niin onko noilla ihan selkeä ero Conteihin verrattuna eli kannattava sijoitus?

Mulla juuri tuo hans mary kombo alla tubeleksena vanhalla trailstar-seoksella ja onhan tuo aikast pitävä setti märillä juurilla ja kivillä, siirtymillä ei kauheen kivaa oo kyl noilla.:rolleyes:

pkoski
09.10.2017, 12.20
Hyvin toimii tuo combo Turun märillä poluilla, kunhan ottaa renkaat sillä oranssilla addix soft seoksella tai vanhaa mallia jos ovat niin trailstar seoksella.

Trailstarin heikkoudet tulee taas siinä, että mikäli meinaat ajella kylmemmillä keleillä noilla niin tuo kumiseos kovettuu ja taas on liukkaat renkaat alla.

Specializediltä löytyy esim. Burcher Grid versiona uudella gripton kumiseoksella joka on todella pitävä gummi ja tuo kumiseos ei mene kovaksi pakkasen puolellakaan.

Kiitti! Supergravity soft tai ultrasoft versiot olikin mielessä.
Vanhalla miehellä siirtymät lyhyitä joten eiköhän noilla pärjää :)

IHD
16.10.2017, 22.17
Maxxis Forekaster 2.35 tuntuu yllättävän pitävältä näissä syksyn keleissä. Kuivalle kyllä kaipaa kevyemmin rullaavia gummei..

miumau
21.10.2017, 18.57
Hyvin tuntuu tuo Schwalben addix soft rengas toimivan märässä ja kylmässä säässä. Tänään oli 2 asetetta lämmintä ja melkein koko viikon oli vettä satanut, mutta eipä tuo juuri lipsahdellut kivikossa eikä juurakossa. Myöskään tämä kylmä sää ei tuntunut huonontavan rullaavuutta lähellekkään niin paljon kuin vanhalla trailstar seoksilla varustetuille renkaille kävi.
Renkaat on siis Hans Dampf Addix soft versiot SuperGravity kyljillä. Huck Norristen kanssa voi ajaa n. 1 barin paineilla. Toki aina välillä kuuluu sellainen iloinen helähdys kun kivet paukkaa vanteeseen :).

Smo
26.10.2017, 23.34
Vähän oftopiikkia mitenköhän 2.25 tai 2.4 Ardentit lumessa toimii?