PDA

Näytä tavallinen näkymä : Merlin Cycles



Sivut : [1] 2

HHH
21.07.2008, 16.23
Muutaman tilauksen olen tuolta tehnyt ja homma on toiminut varsin mallikkaasti. Hinnat on melko edulliset ja viikottaisista - % tarjouksista saattaa löytää tuotteita todella hyvään hintaan. Toimitusaika on 2-3 päivää, ja maileihinkin on vastattu viimeistään seuraavana päivänä joten sekin puoli on kiitettävällä tasolla.
http://www.merlincycles.co.uk kuuluu ehdottamasti käyttämieni nettikauppojen kärkikastiin.

Marsusram
10.08.2008, 01.09
Merlin myy tavaraa ebayssakin, joten hieman ihmetytti liike.
Päätin kuitenkin tarjouksesta ostaa kun alennus oli hyvä.
Vastasivat tarkentavaan kyselyyn sähköpostitse heti.
Isolta paketilta kului viikko, noudin postista.
Tavara ok, hyvin uudelleenpakattu, ei alkuperäispakkaus.
Ei pahaa sanottavaa ensikokemuksena.

drop
10.08.2008, 13.10
Hyvin ainakin kasasivat minulle kiekot aikanaan. Englantilaisten keskustelupalstojen kesken Merlinillä tuntuukin olevan yksi parhaista kiekon kasaamis maineista.

simojoki
18.08.2008, 19.31
Tuli testattua tämäkin kauppa ja hienosti pelaa palvelu!
Sinkulamaasturiin tuli tänään uusi keula (RS Reba) sekä Hopen etujarruun uutta adapteria ja levyä. Maileihin vastatiin tunnin sisään sekä paketti tuli hyvin pakattuna viikossa tänne Ouluun :).

Meni prkl seurantaan jatkossa tämänkin kaupan erikoistarjoukset, kalliiksi tulee nämä hyvin toimivat kaupat :D

drop
03.09.2008, 15.15
Kokeillaan taas Merlinin palveluita. Eilen iltapäivällä tilasin kiekot ja keulan. Illalla vielä soitin ja lisäsin jotain pakettiin (en kylläkään muista enään mitä...). Tänään soitin taas ja lisäsin jarrut joissa mukana centerlock levyt jotka uudet kiekot vaativat.

Ilmeisesti paketti on siis nyt vielä vuorokauden jälkeen postittamatta (hyvä niin tosin, sainpahan muuta tarpeellista samaan postimaksuun).

UKV
03.09.2008, 16.49
Onko ollut minkälaiset postikulut merliniltä tilattaessa?

drop
03.09.2008, 17.28
Kiekot tulevat aika kalliiksi, tosin tässä tapauksessa olivat niin halvat että kannatti. Shimanon XT kiekot 250€, seuraavaksi halvin oli CRC yli 300€ hinnalla. Sama keulassa, merlinistä alle 300€ kun CRC'ssä 360€.

Mut postit tais nyt olla 30 puntaa, eli joku 40€? Heidän sivujensa mukaan alle 5kg paketit maksavat kympin.

simojoki
03.09.2008, 19.44
Onko ollut minkälaiset postikulut merliniltä tilattaessa?
Keula + vähän jarruroippeita -> postikulut 10£

cronos
04.09.2008, 12.50
pyörän postikulut 35£

JuZZe93
01.10.2008, 00.43
Kyllä himottais tilata pyörä tuolta. Onko kellään jääny tulematta? Mites takuu asiat? Pitääkö pyörä lähettää tonne jos jotain hajoo vai miten :o

drop
02.10.2008, 10.04
Kai joidenkin tuotteiden osalta voisi käyttää suomenkin maahantuojaa, mutta itse olen yleensä lähettänyt noihin liikkeisiin jos jotain tarvitsen (ei ole ollut ongelmia minkään merlinistä tilatun kanssa)...

Mulla on nyt kolme tilausta takana, eikä pahaa sanottavaa. Toimii kuin CRC, paitsi että Merliniin pääsee helpommin läpi puhelimella.

lansive
06.10.2008, 10.14
Tilaus sisään 2.10. klo 17:12
Paketti lähti 2.10. klo 18:46
Suomessa 3.10. klo 17:43
Paketti kourassa 6.10. klo 9:00

Toimitusosoitteessakin oli vielä virhe, joten jakelu on ensiksi kiertänyt väärässä paikassa.

Erittäin hyvin pakattu tavarat. Kunnollinen laatikko ja kuplamuovissa kaikki tavarat. Tämä paikka pääsi kyllä lähelle kärkeä kun seuraavan kerran pitää jotakin tilata.

mvisa
07.10.2008, 10.36
Tilaus tiistaina 30.9 ja paketti kädessä maanantaina 6.10. Talvikengät (Shimano MW80) ja klossit tuli ostettua. Ei valittamista, toimi kuten pitikin. Royal Mailin seurantanumerolla pystyi seuraamaan Suomenkin puolella Postin seurannasta.

PasiK
09.10.2008, 22.17
maileihinkin on vastattu viimeistään seuraavana päivänä joten sekin puoli on kiitettävällä tasolla.

Itse olen nyt kaksi kertaa viikon sisään meilannut Merliniin, ei vastausta. Olisi ollut Commencalit sen verran halvalla, että olisin voinut vaikka tilata. Mutta eivät viitsineet vastata tiedusteluihini, joten eipä tarvinnut tilata.

Wasserträger
10.10.2008, 01.03
Merlin myy tavaraa ebayssakin, joten hieman ihmetytti liike.


Jaa, mikäs siinä niin ihmeellistä? Jokunen pyöränosa on tullut eBay:n (.com. .co.uk ja .de) kautta ostettua, käytettyjen ja huutokaupattujen osien lisäksi noista eBay shopeista 'Buy it now' -optiolla, paremmin nuo itse asiassa ovat toimineet kuin 'tavalliset' webbikaupat keskimäärin.

Merlinin valikoima näyttäisi kyllä olevan sinänsä suht tavallista, uutta ja nykystandardien mukaista tavaraa, mutta etenkin jos tarvii jotain enempi retrohenkistä joko ulkoasultaan tai vanhentuneille standardeille niin eBay on oikein hyvä ostospaikka. Kierrätettyjen osien lisäksi käyttämätöntä varastonpohjaa on nimenomaan noissa shopeissa ja business seller:llä ollut ainakin meikäläisen tarpeisiin todella mallikkaasti.

Nappulakenka
15.10.2008, 10.28
Itse olen nyt kaksi kertaa viikon sisään meilannut Merliniin, ei vastausta. Olisi ollut Commencalit sen verran halvalla, että olisin voinut vaikka tilata. Mutta eivät viitsineet vastata tiedusteluihini, joten eipä tarvinnut tilata.
Itse laitoin kolme päivää sitten kyselyn, mutta vastausta ei ole kuulunut. Hankaloittaa tilaamista. Onko kukaan tilannut noita pyöräily vaatteita tuolta? Minkälaiset kokotaulukot heillä on tuolla käytössä, että osaa valita oikean kokoiset housut? Olen yrittänyt etsiä, mutta ei ole osunut silmään.

kauris
15.10.2008, 16.08
Itse olen nyt kaksi kertaa viikon sisään meilannut Merliniin, ei vastausta. Olisi ollut Commencalit sen verran halvalla, että olisin voinut vaikka tilata. Mutta eivät viitsineet vastata tiedusteluihini, joten eipä tarvinnut tilata.

Oletko atoubiken hintoihin verrannut? Meidän talouteen tilatut kaksi commencalia olivat siellä Merliniä edullisemmat ja olikohan niin, että toisesta ei ollut oikeata kokoakaan merlinissä.
Sähköpostiin eivät tosin vastaa sielläkään :D

drop
15.10.2008, 16.21
Merlin on vastannut tosi hyvin puhelimeen verrattuna kaikkiin muihin pyöräkauppoihin, sen vuoksi en ole vaivautunut laittamaan sähköpostia.

Nappulakenka
15.10.2008, 17.11
Oletko atoubiken hintoihin verrannut? Meidän talouteen tilatut kaksi commencalia olivat siellä Merliniä edullisemmat ja olikohan niin, että toisesta ei ollut oikeata kokoakaan merlinissä.
Sähköpostiin eivät tosin vastaa sielläkään :D
En ole vertaillut hintoja tuonne. Täytyy muutenkin tutustua mikä liike tuo on kun koko aika saa tietoa uusista itselle tuntemattomista liikkeistä. Tuolla merlinissä vaan on houkuttelevia tarjouksia ja tuo vaatteiden kokotaulukko mietityttää kun tarvitsen ajohousuja talveksi ja tähän syksylle :)

EDIT: laitoin aamulla uudestaan viestiä ja vastasivat juuri :) ja sit tilamaan :D

Haka
15.10.2008, 23.17
Mulla sujui kaupat varsin mallikkaasti ja vastasivat pariin mailiin. Custom kiekot oli edullisemmat kuin crc:ssä ja vielä kun huhu kertoo että rakentavat taidolla niin kannatti maksaa postiextraa. Lisäksi olivat asentaneet takapakan paikalleen vaikka tilasin työkalut sitä varten :)

Ehkä vähän suppeampi valikoima kuin joissain isoissa jos nyt jotain pitää putiikista kitistä

Miikka

lansive
16.10.2008, 00.17
En ole vertaillut hintoja tuonne. Täytyy muutenkin tutustua mikä liike tuo on kun koko aika saa tietoa uusista itselle tuntemattomista liikkeistä. Tuolla merlinissä vaan on houkuttelevia tarjouksia ja tuo vaatteiden kokotaulukko mietityttää kun tarvitsen ajohousuja talveksi ja tähän syksylle :)

EDIT: laitoin aamulla uudestaan viestiä ja vastasivat juuri :) ja sit tilamaan :D

Jos sait jotain viitteitä kokoihin, niin laitapa näkyville. Ei sitten kaikki kysele samaa asiaa.

Minullekin tuli muistaakseni vastaus parissa päivässä kun keuloista kyselin. Johti tilaukseen liki välittömästi.

drop
16.10.2008, 11.50
Mulla sujui kaupat varsin mallikkaasti ja vastasivat pariin mailiin. Custom kiekot oli edullisemmat kuin crc:ssä ja vielä kun huhu kertoo että rakentavat taidolla niin kannatti maksaa postiextraa. Lisäksi olivat asentaneet takapakan paikalleen vaikka tilasin työkalut sitä varten :)

Ehkä vähän suppeampi valikoima kuin joissain isoissa jos nyt jotain pitää putiikista kitistä

Miikka

Huhu tosiaan sanoo että Merlinistä saa aikalailla laadukkaimpia kiekkoja mitä Euroopassa rakennellaan (ainakin hintoihin nähden). Itse olen tilannut sieltä yhdet DT440 / 5.1 kiekot ja olivat vuoden paukutuksen jälkeen luotisuorat (no ok, olen kevyt kuski).

PasiK
16.10.2008, 23.07
Oletko atoubiken hintoihin verrannut? Meidän talouteen tilatut kaksi commencalia olivat siellä Merliniä edullisemmat ja olikohan niin, että toisesta ei ollut oikeata kokoakaan merlinissä.
Sähköpostiin eivät tosin vastaa sielläkään :D

Merlinissä olisi Commencal Combi Deluxe tosi edukkaaseen hintaan, kun alennushinnoista tulee vielä -10% lisäaletta. Atoubikessä on hieman kalliimmat hinnat ja valikoima ainakin jäykkäperissä heikompi tai kokoja ei löydy.

drop
17.10.2008, 00.12
Näköjään jarrut vihdoin postilla, toivottavasti huomenna tulee perille. Merlin on sen verran brittiläinen kauppa että toimittaa jarrut väärin päin. Tällä kertaa (kolmannet jarrut tilaan heiltä) tajusin pyytää perinteisellä kokoonpanolla, mutta menikin muutama ylimääräinen päivä kun tilasivat ne Hopelta eivätkä itse vaihtaneet varastossa olevista...

Jos joku stadista on tilaamassa tänään, ja noi shimanon M647 polkimet ovat vielä samassa tarjouksessa (alle 50€) ottaisin mielelläni semmoiset... En viittis maksaa koko postimaksua yksien polkimien vuoksi.

Nappulakenka
18.10.2008, 20.58
Sen verran kärsimätön olin, että laitoin tilauksen jo tänään. :D Onpa kavereille heti maanantai aamusta töitä :D postikulutkin olivat vain 9.95£ vaikka tuli tilattua kaikenlaista. Suomessa noin postikulut eivät olis ikänä onnistuneet joten ei voi kun olla tyytyväinen ja nyt odottellaan tuleeko kaikki perille asti ja kauan kestää. Aloitetaan laskenta ma aamusta kello 9:00-9:30 lähtien kun avaavat ovet virallisesti :)

Ai niin yritin myös tiedustella tuota vaatteiden kokotaulukko, mutta eivät ole vielä vastaneet siihen, mutta päivittelen jos tulee tietoa niistä :)

Nappulakenka
24.10.2008, 18.47
Tänään yrittivät vihdoinkin toimittaa pakettia ja vielä maanantaina yrittävät sitä lähettää mikä aivan turhaa, koska en ole silloin kotona. Eli saan oman pakettinin vasta maanantaina neljän jälkeen. :mad:

Paketti tosiaan lähti heti maanantaina Merlin Cyclesista paikallista aikaa jo
20.10. klo 17:36 Paketti lähti Merlin cyclestä
20.10. klo 00:00 Paketti kirjattiin johonkin varastoon Briteissä
22.10. klo 00:46 Paketti pääsi Tanskaan asti
23.10. klo 20:19 Paketti saapui vihdoin Suomeen
24.10. klo 12:57 Paketti yritettiin toimittaa

Itsestäni on naurettavaa kun paketteja yritetään toimittaa postitusosoitteeseen päiväsaikaan kun normaallisti ihmiset eivät ole paikalla. Ennen kaikkea se kun koko ilta olisi aikaa itse hakea paketti, mutta sen saa vasta maanantaina hakea lähipostista toisen toimitus yrityksen jälkeen:mad: prkl!!!

Nappulakenka
27.10.2008, 16.11
Hip hei!!! :D kaikki tuli tulivat hienosti perille ja erittäin yllättänyt Alturan vaatteiden laadusta :D Suomessa näistä saisi maksaa omaisuuden.. Takki lähes yhtä heijastinta ja kirkas keltainen näykyy vaikka hirvimetsässä :D uutta tilausta ehkä jo talven aikana :D

MRa
27.10.2008, 21.01
Tosi nopeeta toimintaa kyllä Merlin:ltä ja postilta. Laitoin tilauksen Ke iltana noin 10 aikaan. To illalla tuli viesti, että tilaus on lähtenyt ja tänään olisin jo ehtinyt lenkille uusilla kengillä (Shimano MW-80) jos olis jaksanu päivän reissun jälkeen lähteä.

Suosittelen. Toki 10£ on jonkin verran rahaa postimaksuista, mutta kengät+klossit+SealSkinz sukat tuli silti maksamaan vähän vähemmän kuin pelkät kengät Kauppa-Veljiltä.

Marsusram
27.10.2008, 21.04
yllättänyt Alturan vaatteiden laadusta :DEntäs ne koot? Oliko normaaliasteikolla vai tarvetta korjata johonkin suuntaan?

Nappulakenka
27.10.2008, 21.32
Entäs ne koot? Oliko normaaliasteikolla vai tarvetta korjata johonkin suuntaan?
No tuo kokotaulukko ei sitten koskaan selvinnyt, mutta omilla mitoilla vyötärö n. 83 cm, sisäjalka n.76 cm niin ilmoittivat medium olevan hyvä koko ja oikeassa olivat. Takin otin sitten largen, koska omistan taas pitkän selän ja sekin oli hyvää kokoa.

Mutta siis vaikuttavat olevan ihan normaaliasteikoa noi vaatteet :) pitää katsoa kesäksi myös ajovaatteita tuolta :)

EDIT: ehkäpä tuo takki onkin hieman liian pitkä minulle ja liikaa tilaa, mutta katsotaan onnistuuko takin vaihtaminen pienempään :)

aksu08
29.10.2008, 14.20
To illalla tuli viesti, että tilaus on lähtenyt ja tänään olisin jo ehtinyt lenkille uusilla kengillä (Shimano MW-80) jos olis jaksanu päivän reissun jälkeen lähteä.
Noista kengistä olisi mielenkiintoista kuulla enemmänkin juttua. Kopiseeko pahasti kävellessä, eli kehtaako käydä kaupassa? Pitääkö koko ottaa yhtä suurempi Shimanon kesäkenkään (MTB) verrattuna vai riittääkö sama?

mvisa
29.10.2008, 14.34
Noista kengistä olisi mielenkiintoista kuulla enemmänkin juttua. Kopiseeko pahasti kävellessä, eli kehtaako käydä kaupassa? Pitääkö koko ottaa yhtä suurempi Shimanon kesäkenkään (MTB) verrattuna vai riittääkö sama?

Hyvinkin hiljaiset ovat alustasta riippumatta omien kokemusten mukaan. Mulla näiden koko on sama kuin Shimanon maastokesäkengässä (M075, koko 44). Tavallisten kenkien koko on taas 42.

Vettä pitävät erinomaisesti, enää puuttuu vaan pakkastesti, mutta sitä voikin joutua odottelemaan..

Dalmore
09.12.2008, 11.24
02.12 tilaus sisään ilta kahdeksalta (Hayes Stroker Garbon etu/taka 180mm levyillä yht. 152 eu) eilen 8.12 hain tavarat postista. Ensikokemus positiivinen, käytän jatkossakin.

Elmiira
09.12.2008, 13.18
Tilasin 7.12 ja postiin tilaus on lähtenyt 8.12. Jännityksellä odotan, joskos uudet talvikengät olisi loppuviikosta kotona.

_JL_
11.12.2008, 10.37
Itse tein tilauksen Merlinille muutamasta osasta 1.12 ja 2.12 tuli vastaus, että tavara oli lähtenyt. Postista tuli lappu 5.12, jolla sain haettua paketin.

Tuntui toimivan erittäin nopeasti ja hyvin.

Marsusram
15.12.2008, 23.43
Tilasin 9.12. Alturan NightVision asun minäkin, lisäksi jarrupalikoita ja Parktuulin pinna-avaimen.
Tänään maanantaina 15.12 tuli lappu ja noudin postista.

Alturan Large koko tuntuu pituudelta sopivan 180cm mittaiselle. Fleessiä ja willapaitaa mahtuu tosin takin alle helposti useampi nykypainolla..

Nappulakenka
15.12.2008, 23.48
Tilasin 9.12. Alturan NightVision asun minäkin, lisäksi jarrupalikoita ja Parktuulin pinna-avaimen.
Tänään maanantaina 15.12 tuli lappu ja noudin postista.

Alturan Large koko tuntuu pituudelta sopivan 180cm mittaiselle. Fleessiä ja willapaitaa mahtuu tosin takin alle helposti useampi nykypainolla..
Miltä takki noin muuten vaikuttaa? :) otitko minkä värisen? Entä mitkä housut?

Marsusram
16.12.2008, 00.56
Altura Nightvision Waterproof musta L-koko takki näin kuiviltaan testattuna tuntuu olevan ihan lujaa kangasta ja siististi kasattu, saumat viimeistellyt, ei vetoketjujen väliin takkuavia reunoja, runsaasti heijastavaa pintaa, yksinkertainen leikkaus, tuntuu toimivalta. Rintatasku pieni, selkätasku iso.
Hihojen pituus riittävä, jotta kädet pysyvät lämpiminä. Pitää tuota voluumia varmaan säätää repun hihnoilla piukemmalle. Laminoitu kangas suunnilleen yhtä jäykkää kuin Haglöfsin Goretex shellissä.

Altura Nightvision Waterproof musta L-koko housut, melkein samat sanat.
Ei vuoria, ei haarakiilaa, tavallinen ulkoiluhousujen rakenne ilman henkseleitä on yksinkertainen, mutta vaatii enemmän alle laitettavaa. Vahva kangas vaikuttaa kyllä kestävältä, jos saumat kestävät.

Perjantaiksi luvattu sadetta, ämmiä äkeet selässä, katsotaan sen jälkeen miltä tuntuu..

Nappulakenka
16.12.2008, 01.14
Mukava kuulla, että jälleen yksi on löytänyt Alturan takin ja vielä pitää siitä :) nyt toivotaan kovia sateita ja märkää ilmaa. Et kastu :D

lansive
16.12.2008, 02.12
Tilasin 9.12. Alturan NightVision asun minäkin, lisäksi jarrupalikoita ja Parktuulin pinna-avaimen.
Tänään maanantaina 15.12 tuli lappu ja noudin postista.

Alturan Large koko tuntuu pituudelta sopivan 180cm mittaiselle. Fleessiä ja willapaitaa mahtuu tosin takin alle helposti useampi nykypainolla..

No entäs kädet? Minulla on mallia gorilla joten hihat jää lyhyksesi aika helposti. Tällä hetkellä on halpistakki käytössä, eikä se oikein vakuuta pitävyydellään, tosin ei sen kanssa nyt ole kauheasti kastuttukaan.

Marsusram
16.12.2008, 11.15
No entäs kädet? Minulla on mallia gorilla joten hihat jää lyhyksesi aika helposti. Tällä hetkellä on halpistakki käytössä, eikä se oikein vakuuta pitävyydellään, tosin ei sen kanssa nyt ole kauheasti kastuttukaan.
Hihan pituus peittää minulla ajoasennossa hyvin ranteet, mutta sormia ei saa hihan suojaan sateella.

H. Moilanen
30.12.2008, 21.24
Tämä putiikki vei kyllä voiton kaikessa. Toimitusaika 3 arkipäivää :eek: Jatkossa ei tarvitse miettiä, ostanko uudelleen.

Skot
05.01.2009, 20.04
Meinasin tuolta tuota xt:n kiekkosettiä tilailla, mut onko tosiaan postikulut ton 35 eurii vai käsitänkö sen jotenkin väärin? Aika rajut postikulut jos noin on :seko:

zippo
05.01.2009, 20.12
Ei kehujen väärtti,tavara on listojen mukaan on Stock.Bullshittiä
Stemmiä saa ventata 3 viikkoa.Ei meikäläisen kauppa.

higgins
05.01.2009, 20.14
Meinasin tuolta tuota xt:n kiekkosettiä tilailla, mut onko tosiaan postikulut ton 35 eurii vai käsitänkö sen jotenkin väärin? Aika rajut postikulut jos noin on :seko:

Kampisarjaa+ tilkettä: Carriage to Finland £:9.95

Higg

mehukatti
05.01.2009, 20.52
Eivät vastanneet Merlinistä viikossa mitään sähköpostitse tapahtuneeseen tiedusteluun, joten jäi sitten pyörä tilaamatta sieltä.

mutanaama
05.01.2009, 20.59
30.12 tilasin tavaraa, ei ole vielä kuulunut. Todennäköisesti pyhät rassaa sielläkin.

H. Moilanen
05.01.2009, 21.05
En tiedä viettävätkö Britit loppiaista, mutta ovat saattaneet olla kiinni perjantain ja tämän päivän, keskiviikkonakin mahdollisesti extra lyhyt työpäivä?

H. Moilanen
05.01.2009, 21.06
Meinasin tuolta tuota xt:n kiekkosettiä tilailla, mut onko tosiaan postikulut ton 35 eurii vai käsitänkö sen jotenkin väärin? Aika rajut postikulut jos noin on :seko:
Paljon mahdollista, että veloittavat tuon verran. Syykin on selvä, tavara tulee lentorahtina ja kiekkopaketti on kuitenkin kohtuullisen kookas.

greenman
05.01.2009, 22.37
Sama homma täälläkin tilaus tehty vuodenvaihteessa. Varmaan lomia ja pyhiä sielläkin.

Merlinillä on tosiaan hieman muita kauppoja korkeammat postikulut, mutta toisaalta aika monet tuotteet ovat halvempia. Edellinen paketti tuli kuitenkin todella nopeasti suoraan ovelle toimitettuna.

Bike-componentsillakin maksaa kiekkojen rahtaus suomeen 30€.

Marsusram
06.01.2009, 00.11
Tarjoustavara (Vakio.Krääsää =Strokerit, LX-kammet ym. kulutusosia ) lähti parissa vuorokaudessa tulemaan.
Kiekot, rungot ja pyörät ovat rahdin suhteen erikoishinnoittelussa, muu tuntuu tulevan 9.95£ paketissa.

Nappulakenka
06.01.2009, 00.35
Eivät vastanneet Merlinistä viikossa mitään sähköpostitse tapahtuneeseen tiedusteluun, joten jäi sitten pyörä tilaamatta sieltä.
Vastaukset kysymyksiin saa varmemmin puhelin kautta :) sähköpostiin todella vastailevat vaihtelevasti. Olen yrittänyt onkia heiltä sitä vaatteiden kokotaulukkoa, mutta eivät millään sellaista suostu laatimaan/antamaan minulle. Harmi sinäänsä, koska siitä olisi apua täällä ja miksei muuallakin :)

greenman
07.01.2009, 23.26
Jahans, velhot ovat palanneet lomilta.

Iglumies
08.01.2009, 20.40
Jahans, velhot ovat palanneet lomilta.

Joo niin on, ja ilmoitti kompuutteriongelmistaan joulunaikaan joten tilaamani pyörä ja kilkkeet jätetään toimittamatta ja rahat palautetaan :seko:
Noh, tuleepahan taas rahaa tilille :)

zippo
08.01.2009, 20.49
Nyt haiskahtaa,mulle vastailivat sujuvasti 29.12.2009 e-mailiin.Tänään pistin uudestaan kyselyä stemmistä kun ei näy eikä kuulu seurantakoodia.Hoh hoijaa.

greenman
08.01.2009, 21.45
Nyt haiskahtaa,mulle vastailivat sujuvasti 29.12.2009 e-mailiin.Tänään pistin uudestaan kyselyä stemmistä kun ei näy eikä kuulu seurantakoodia.Hoh hoijaa.

Siis väittävätkö jo lähettäneensä tilauksen, mutta seurantakoodi puuttuu?

zippo
08.01.2009, 21.51
2 työpäivän sisään lupasi (John P) pistää paketin tulemaan.
Ei ilmeisesti lähtenyt kun koodiakaan ei tule e-mailiin.
Hokkuspokkus firma.

greenman
09.01.2009, 07.54
2 työpäivän sisään lupasi (John P) pistää paketin tulemaan.
Ei ilmeisesti lähtenyt kun koodiakaan ei tule e-mailiin.
Hokkuspokkus firma.

Mulle tuli s-postiin ilmoitus, että on lähetetty. Seurantakoodia ei tullut, vaikka aikaisemmin on samassa s-postissa aina ollut. Liekkö niinpal kiiru etteivät ehdi laittaa koodeja. Ilmeisesti eri tilanne kuin sulla.

Toistaiseksi kuitenkin ihan positiiviset fiilikset firmasta. Kamoillakaan ei ole kiire, mutta ainahan se vähän kuumottaa, kun on tilaus sisällä.

€dit: Viimeksi tuli näköjään kolmessa päivässä ks. ilmoituksesta.

mutanaama
09.01.2009, 08.50
Mä sain asiallisesti seurantakoodin viikossa molemmille tilauksille. Itellahan ei tiedä sitten koodista mitään, onko tietoa, mitä firmaa käyttävät suomessa jakeluun:seko:

1AH8
09.01.2009, 10.04
Tein tuossa joulun alla (21.12.08) tilauksen Merliniltä ja oli muuten viimeinen kerta kun siitä putiikista mitään tilaan :mad:

Ensin tuli viestiä että tilattu haarukka on loppunut varastosta, tavara hyvitetään mutta muuten tilaus pysyy ennallaan. Kamoja ei kuitenkaan alkanut kuulua (aattelin sen johtuvan pitkistä pyhistä) ja sitten eilen (8.1) sain viestin että tilaus oli jonkun tietokone ongelman takia tilausta ei oltu käsitelty ollenkaan, mutta oli tietysti laskutettu!!! KAIKKI tilatut tavarat olivat päässeet loppumaan varastosta ja nyt sitten koko tilaus on peruttu. PRKL!!!

Hieman sieppaa tuollainen toiminta koska kaveri vielä henkilökohtaisesti ilmoitti että vaikka yksi tuote olikin loppunut niin muuten tilaus tulee normaalisti. Nyt tässä sitten odotellaan että milloin hyvitykset näkyvät tilillä... Tastälähtien taidan pitäytyä CRC:n tavaroissa!!!

Hepe
09.01.2009, 10.06
Pari kertaa tilasin loppuvuodesta -08, noin viikossa tavarat tuli.

Nappulakenka
09.01.2009, 10.56
mä sain asiallisesti seurantakoodin viikossa molemmille tilauksille. Itellahan ei tiedä sitten koodista mitään, onko tietoa, mitä firmaa käyttävät suomessa jakeluun:seko:

gls

greenman
09.01.2009, 11.20
Mä sain asiallisesti seurantakoodin viikossa molemmille tilauksille. Itellahan ei tiedä sitten koodista mitään, onko tietoa, mitä firmaa käyttävät suomessa jakeluun:seko:

Mulle tuli viimeksi Itellalla (pieni paketti) ja näkyi Itellan seurannassa kun paketti saapui suomen puolelle.

Iglumies
09.01.2009, 19.10
Joo niin on, ja ilmoitti kompuutteriongelmistaan joulunaikaan joten tilaamani pyörä ja kilkkeet jätetään toimittamatta ja rahat palautetaan :seko:
Noh, tuleepahan taas rahaa tilille :)


Tein tuossa joulun alla (21.12.08) tilauksen Merliniltä ja oli muuten viimeinen kerta kun siitä putiikista mitään tilaan :mad:

Ensin tuli viestiä että tilattu haarukka on loppunut varastosta, tavara hyvitetään mutta muuten tilaus pysyy ennallaan. Kamoja ei kuitenkaan alkanut kuulua (aattelin sen johtuvan pitkistä pyhistä) ja sitten eilen (8.1) sain viestin että tilaus oli jonkun tietokone ongelman takia tilausta ei oltu käsitelty ollenkaan, mutta oli tietysti laskutettu!!! KAIKKI tilatut tavarat olivat päässeet loppumaan varastosta ja nyt sitten koko tilaus on peruttu. PRKL!!!

Hieman sieppaa tuollainen toiminta koska kaveri vielä henkilökohtaisesti ilmoitti että vaikka yksi tuote olikin loppunut niin muuten tilaus tulee normaalisti. Nyt tässä sitten odotellaan että milloin hyvitykset näkyvät tilillä... Tastälähtien taidan pitäytyä CRC:n tavaroissa!!!

Onnistuneen valuuttakeinottelun ansiosta Merliini palautti 41,33€ enemmän rahaa, kuin maksaessa meni :).

Grado
09.01.2009, 19.21
Mun tilaus lähti 1.1.2009 ja eilen olivat lähettäneet. Näyttäisi toimivan taas jouluruuhkien jälkeen.

Nappulakenka
09.01.2009, 19.30
Mulle tuli viimeksi Itellalla (pieni paketti) ja näkyi Itellan seurannassa kun paketti saapui suomen puolelle.

Muistaakseni mulla tuli molemmat paketit GLS:n kautta, mutta lopulta sain hakea tilaukset lähipostista kun en ollut päiväs aikaan kotona kun yrittivät toimittaa.
Vai meneekö se niin, että paketti saapuu mantereelle Britteinsaarilta tavara siirtyy GLS:n huostaan joka sitten tuo paketin Suomeen. Voisko olla, että Suomen päässä Itella hoitaa kuitenkin tuon jakamisen? Ei millään pysty muistamaan :D

EDIT: joo siis Royal mail hoitaa paketin matereelle, josta matka ilmeisesti jatkuu GLS:n kautta kohti Suomea.

liquid
09.01.2009, 21.34
Royalmaililla on lähtenyt tähän asti, niin kuin tänäänkin ja postikonttoorista on puketin saanut aina hakea samalla tracking koodilla kuin ilmoittavat.

zippo
10.01.2009, 21.55
Joo Royalmail näyttäisi olevan,vihdoin lähti stemmi liikkelle.

liquid
11.01.2009, 11.09
Tai nyt oli mennyt paketti Parcelforcelle, vaikka linkki oli Royalmailin tracking sivulle. Noo, samaa puljuahan ne ovat.

mutanaama
11.01.2009, 23.38
gls

Eips ollukaa, paketit oli kateissa nelisen päivää, ja sitten ne onkin tulleet itellalle sunnuntaina puolen päivän aikaan. Ilmankos brittien postilaitosta hiukka moititaan. Saattavat kuitenkin toimittaa isommat paketit sitten tuota kautta. Ny on tulos vaa rätei, lumpui ja kenkilöi

Nappulakenka
12.01.2009, 00.17
Eips ollukaa, paketit oli kateissa nelisen päivää, ja sitten ne onkin tulleet itellalle sunnuntaina puolen päivän aikaan. Ilmankos brittien postilaitosta hiukka moititaan. Saattavat kuitenkin toimittaa isommat paketit sitten tuota kautta. Ny on tulos vaa rätei, lumpui ja kenkilöi
Ihan hyvin mahdollista, että isommat paketit tulisi GLS:n kautta tai voihan olla mahdollista etteivät enää käytä sitä. Minulla taisi toinen paketti tulla GLS:n kautta Suomeen. Sen muistan, että olin yhteydessä GLS:ään pari kertaa, mutta onhan tässä elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin miettiä miten paketit perille. Kunhan tulevat perille :D

greenman
14.01.2009, 10.45
Paketti saapui, tälläkertaa kuriirina näemmä GLS/peipponen. Vajaa viikko meni postitus ilmoituksesta. ELi hyvin löysi perille vaikkei koodia ollutkaan.

mutanaama
14.01.2009, 11.42
Ja kaikki on tulleet

zippo
15.01.2009, 18.43
Englantilaista shittiä,väärä stonga ja ketjut puutui.
Surkein esitys ikinä.

zippo
19.01.2009, 17.06
John P pistää oikeat partsit tulemaan.

Nufan
20.01.2009, 17.49
Perjantaina pistin tilauksen sisään, tänään saapui kirjattuna kirjeenä.

Dalmore
21.01.2009, 15.16
Perjantaina pistin tilauksen sisään, tänään saapui kirjattuna kirjeenä. Sama aikataulu täällä myös, täällä homma toimii. Ei nyt, eikä aiempienkaan tilausten kanssa mitään ongelmia (koputetaanpas tässä välissä taas puuta).

zippo
21.01.2009, 16.59
John P pistää oikeat partsit tulemaan.
Tänään vihdoin OK,säätöä ja venttaamista tosin liikaa.

koedi
21.01.2009, 18.31
14.1. Tilaus sisään , 15.1. postitettu ja 20.1. noudettavissa postista.

Homma toimii toistamiseen.

Kugelschreiber
22.01.2009, 11.45
Mä korotan. (Perjantaina) 16.1 tilaus ineen, postitus samana päivänä ja 20.1 Postissa. Ei paha :)

kaali81
28.01.2009, 11.13
Mikä mahtaa olla kaupan ongelma, kun ei näytä tapahtuvan yhtään mitään?! Tilasin sunnuntaina läjän tavaraa, mutta order status on vieläkin ordered, eikä mitään vastauksia s-posteihin kuulu... tilatessani crc:stä pari viikkoa sitten laittoivat tavarat kuitenkin postiin jo tilausta seuraavana päivänä ja viikossa oli fillari suomessa. Pistäisiköhän perua tilaus kun ei mitään kuulu?! Paitsi että miten perut, kun ei vastata posteihin... Englanti kun ei suju, niin turhapa on soitellakaan...

greenman
28.01.2009, 11.35
Kyllä mulle on aina vastattu s-posteihin heti seuraavana päivänä. Pitää vaan olla erittäin kohtelias noiden brittin kanssa.

Viimeeksi sain jopa 20% alennusta jälkikäteen, kun tuli yksi väärän värinen osa, jota en kuitenkaan halunnut palauttaa. Olisivat maksaneet rahditkin.

Ei kannata hosua noiden nettikauppojen kanssa. Jos viikkoon ei mitään kuulu kannattaa ruveta kyselemään.

kaali81
28.01.2009, 18.33
Mahtaakohan tilaukseen vaikuttaa, kun oli erilaista osaa ja kiekkoa yli 500e:lla, jos niillä vaikka menee pari kolme päivää niiden kiekkojen rakentamiseen...?No odotellaan odotellaan... =) Ja eihän tässä mitään hätää ole, kun slickseillä ei kuitenkaan ajeta vielä ensikuussakaan!

kauris
28.01.2009, 21.18
Kas, kun eivät postimerkkejä suoraan satulan pintaan liimanneet...
No eipähän jäänyt epäselväksi saapuiko postissa tilaamani satula vai joku muu paketti :)
http://p1.pinkbike.com/photo/2938/pbpic2938600.jpg

mutanaama
28.01.2009, 21.24
Kas, kun eivät postimerkkejä suoraan satulan pintaan liimanneet...
No eipähän jäänyt epäselväksi saapuiko postissa tilaamani satula vai joku muu paketti :)


Ihan kun nopeesti vilkasin, niin näytti kuin olis kuljetettu suomeen kehon uumenissa. Mutta tolleen ne pakkaa kaiketi kaiken.

Iglumies
28.01.2009, 21.31
Kas, kun eivät postimerkkejä suoraan satulan pintaan liimanneet...
No eipähän jäänyt epäselväksi saapuiko postissa tilaamani satula vai joku muu paketti :)


Voishan tuolla olla vaikka kala ;).
Merlinillä nyt aikas edullisesti (http://www.merlincycles.co.uk/?fn=product&productId=1630&categoryId=130) jarrua.

PureTrauma
31.01.2009, 18.37
Pläräilin tilaamiani kamoja, jotka toimitettiin n. puolessatoista viikossa ja olin tyytyväinen kunnes tajusin pienen vääntelyn ja kääntelyn jälkeen minulle lähetetyn kaksi takajarrua etu- ja takajarrun sijaan...

Täytynee lähestyä firmaa sähköpostitse, ei kyllä kehtaa kahva väärinpäinkään ajella.

marco1
04.02.2009, 10.23
Paketti lähti erittäin nopeasti liikkeelle, reilu tunti tilauksesta. Samalla lailla se sitten näyttää makaavan Tanskassa hubissa niin kuin muillakin firmoilla.

kaali81
04.02.2009, 22.13
Perkele, 10 päivää kulunut tilauksesta ja eilen ottivat yhteyttä (kolmen kyselyn jälkeen) ja kertoivat että kiekkojen rakentaminen kestää vielä 10 päivää... No ei se mitään, tänään ottivat yhteyttä ja ilmoittivat että racefacen kammet ovat loppu, kyselin että mitä olisi tarjota vaihtoehtona, mutta vastausta ei kuulu... Rupee vähän kyrsimään... Mutta kamat on HALVAT ja vielä hyvällä kurssilla tilattu, niin en haluaisi peruuttaakkaan... Kärsivällisyyttä kuitenkin vaaditaan jos täältä tilaa... HMPF.

kaali81
05.02.2009, 22.24
Ottivat yhteyttä vihdoin, tarjosivat LX:n kampia tilalle, mutta eri hintaan (niin, nehän olivat hinnastossakin kalliimmat) eivätkä tinganneet edes 15£ kun koko tilaus oli kuitenkin yli 500£. No otin siis LX:t ja toivon niiden olevan racefacen veroiset! Ja sitten jatketaan odottamista! Hohhoijjaa...

kaali81
12.02.2009, 12.01
Ei ole oikein sijaa kehuille... Nyt on kulunut melkein 4 viikkoa tilauksen jättämisestä eikä tavara vieläkään ole kotona. Nihkeää vastailua s-postiin jne jne... Paketti on parcelforcella tulossa (tai ollut jo viikon matkalla) ja pitäisi huomenna olla perillä (nii varmaan)... On kyllä mielenkiintoista nähdä mitä sieltä oikein tulee... CRC:lle plussaa taas kun huomasin tilaamani fillarin etuvanteessa naarmuja (siis todella pieniä) -> lupasivat 20£ alennusta joustosta... Eli ihan ok! Vanteen arvo kuitenkin on ehkä luokkaa 15e! Mutta CRC keskustelut omalle puolelleen...

opnykanen
12.02.2009, 16.39
Laskussa luki 333e, mutta olivat veloittaneet 360e. Pientä heittelyä kurssien takia ihan ok, mutta tuo nyt on aika röyhkeä. Täytyy laittaa viestiä sinne.

kaali81
12.02.2009, 17.07
Merlinin sivuilla käytetty kurssi eurolle on KAUKANA todellisuudesta, eli kannattaa laskea itse laskun loppusummasta käyttäen tilauspäivän punnan (setelin) osto kurssia, niin saa jo aika lähellä totuutta olevan loppusumman... Sanoisin, että tuo on kyllä jo huijausta, mutta minkäs teet.

opnykanen
12.02.2009, 17.09
Tuossa laskin juuri niin tänään tuli 337e. Hieman kyllä ketuttaa tuo. Katsotaan mitä vastaavat.

marco1
12.02.2009, 17.13
Merlin taitaa laskuttaa punnissa joten valuuttakurssien erot tulee luottokorttifirman käyttämän kurssin johdosta.

kaali81
12.02.2009, 17.30
Huomioi, että punnan kurssi alkuviikosta oli jotain 0.84 ja 0.85 väliltä ja nyt laskenut 0.88 ja 0.90 välille (ja näyttää yhä laskevan)... Loppusumma on siis riippuvainen päivästä jona luottokunta on tapahtuman kirjannut!

kaali81
14.02.2009, 15.21
Paketti perillä! Loppuviimeks ihan ok toimitus, niin kauan kuin on pakko tinkiä joka eurosta ei parempaakaan palvelua voi odottaa! Kaikki tavarat olivat erittäin hyvin pakattu ja vielä oikeitakin! Eli kyllä tätä voi suositella kuitenkin, vaikka ensin olikin paha maku! Parcelforce/gls/itella toimitti paketin 6 päivässä kotiin... Eli ei paha... Seuraava tilaus merlinille jo vetämässä... Heh heh! Kaikki ei opi virheistään...

Cirque
27.02.2009, 12.47
Tulipas tilattua kys. putiikista Commencalin täysjousto. Olivat tuolloin vielä erikoistarjouksessa.

16.2.2009 Tilaus sisään nettikaupan kautta
20.2.2009 Paketti kirjattu Tanskassa
23.2.2009 Paketti kirjattu Suomessa
25.2.2009 Noudettavissa lähimmästä postista

Tyytyväinen olen toimintaan, ei mitään valittamista toistaiseksi :)

Campela
03.03.2009, 21.54
Sainpa muuten aivan ällistyttävän nopeaa palvelua Merliniltä.

Tilaus uusista polkimista ja kahdesta pullotelineestä jätetty perjantaina klo 15:55. Tänään tiistaina ilmestyi postilaatikkoon lappu lähipostista noudettavasta paketista. Eikä ollut edes mikään kuriirilähetys, vaan tavallista Royal Mailin lentopostia.

PureTrauma
10.03.2009, 19.25
Pläräilin tilaamiani kamoja, jotka toimitettiin n. puolessatoista viikossa ja olin tyytyväinen kunnes tajusin pienen vääntelyn ja kääntelyn jälkeen minulle lähetetyn kaksi takajarrua etu- ja takajarrun sijaan...

Täytynee lähestyä firmaa sähköpostitse, ei kyllä kehtaa kahva väärinpäinkään ajella.

Lähetin jarrun takaisin, palautuslähetys tuli n. 3 viikossa. Kovin skarppia porukkaa Merlinillä ei ole töissä sillä olivat onnistuneet laittamaan 180 mm jarrulevyn IS-adapterin 160 millisen sijasta. Ei myöskään mitään kivaa sälää mukana lohdutukseksi.

Välttävä suoritus, 6-

jukra
01.04.2009, 17.31
Tulipa tilattua uusi keula, RS Reba Race kun alle £250, eli mielestäni edullisesti (vielä kun punnan kurssi on mitä on tällä hetkellä), myivät - olkootkin ylivuotinen laite. Lähetin sunnuntai iltana kyselyä keulan joustomatkasta ja maanantaina 16 maissa tuli mailia jossa vastattiin kaikkeen kysymääni.
Tilaus samantien sisälle, tiistaina tuli lähetysilmoitus ja seurantanumero - vielä (eletään keskiviikkoa) ei Royal Mailin seurannassa tuota kylläkään näy mutta eiköhän se sieltä saavu.

Vertailuna, sunnuntaina tehty tilaus Bike-Discountiin ei ole vielä lähtenyt minnekään suuntaan, hyvä jos loppuviikosta saavat liikkeelle.

edit: Päivitellään sen verran että äsken kävi postin lähetti oven takana. Keula hyvin pakattuna ja Camelbackin Better Bottle oli laatikossa. Ei voi ainakaan kovin pettynyt olla, aikaisemmin tehty Bike-Discount tilaus on seurannan mukaan vielä Saksassa joten ei ainakaan nopeudesta voi miinuspisteitä antaa Merlinille.

Mike
06.05.2009, 01.12
Tilasin Meta 5.1 kyseisestä firmasta. Lupaavat postittaa kaikki tilaukset 24h sisällä. Eivät ihan siihen päässeet, tiistaina tilasin ja torstaina postiin. Hinta ylivoimaisesti halvin ja nyt fillari kotona ja kaikki hyvin. Meileihin vastaavat heikosti (taitaa olla kiire) mutta puhelimella kommunikaatio toimi hyvin.

Paketti tulee Parcel Forcella ja ei mikään salamannopea toimitus (lähtö 23.4 perillä 4.5).

Prestige
08.05.2009, 10.01
Sivuilla kirjoittavat näin:

Euro Delivery
Shipping to most European countries is free over £100, with the exception of wheels, frames and bikes. Shipping under £100 is from £5. For smaller items we use Royal Mail which will be past onto your local mail service. For larger items we use DPD or Parcel Force/GLS delivery should be 2-5 days.


Mites tuon kanssa suomen kohdalla, onko tullut ilman postikuluja yli 100£ tilaukset?

Juide
08.05.2009, 11.03
Just tilasin Force kahvat, ja niihin ei näyttänyt tulevan yhtään postikuluja. Koitin lisätä laatikollisen geelejä mukaan, niin lähetykselle olisi tullut £9,95 postikulut ja jätin sitten geelit myöhempään ajankohtaan. Kahvat mahtunevat kirjeeseen, siksi edullinen toimitus.

No, asia varmistuu kunhan kahvat on kourassa.

drop
08.05.2009, 15.33
Oho, hittolainen. Just tilasin viikko sitten ja maksoin postit, tosin taisi jäädä alle satasen. Positiivista on jos nuokin lähettävät tavarat ilman postimaksuja.

Juide
12.05.2009, 11.42
Tuli muuten kahvat nopeesti, torstai-iltana joskus 22 aikaan laitoin tilauksen ja maanantaina oli jo saapumisilmoitus kotona odottamassa. Eikä postikuluja, vain kahvojen hinta noin £180.

Suffeli
14.05.2009, 12.13
Torstaista torstaihin eli viikossa tuli paketti perille.

Prestige
18.05.2009, 21.28
Tilaus sunnuntaina 10.5
Lähti matkaan keskiviikkona 13.5
Saapui minun työpaikalle 18.5

Hyvin toimii homma. Työkaverit vain veikkaili että jotain sisäelimiä olen tilaillut kun oli niin epäilyttävän näköinen paketti.

Tavara tuli tosiaan ilman postikuluja kun tilauksen arvo oli yli 100£

lasinilkka
22.05.2009, 01.25
Mun mielestä ihan hyvä tarjous jos kaulaputki riittää:

http://www.merlincycles.co.uk/?fn=product&productId=1842&categoryId=18

Mieli tekisi kovasti tilata, toivottavasti Osuuspankin electron kelpaa maksuvälineeksi.

dirtyrider
22.05.2009, 01.30
Mun mielestä ihan hyvä tarjous jos kaulaputki riittää:

Onhan lyhkänen kaulaputki.. tai no kaikki on suhteellista. Mutta jos haluat tehdä saman virheen kuin täällä:http://fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1132340&postcount=24

lasinilkka
22.05.2009, 01.34
Onhan lyhkänen kaulaputki.. tai no kaikki on suhteellista. Mutta jos haluat tehdä saman virheen kuin täällä:http://fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1132340&postcount=24

Voiko sen mitata keulan kruunun yläpinnasta stemmin yläreunaan, kun vanha keula on pyörässä paikoillaan? Vai tarviiko ottaa jotain muuta huomioon?

Edit: Tyhmähkö kysymys, mutta parempi varmistaa. Eli pyörässä 105 mm emäputki + 1 ohut spaceri + stemmi + ohjainlaakeri. Maalaisjärjellä ja mittanauhan mukaan em. tavalla riittäis.

dirtyrider
22.05.2009, 01.41
Voiko sen mitata keulan kruunun yläpinnasta stemmin yläreunaan, kun vanha keula on pyörässä paikoillaan? Vai tarviiko ottaa jotain muuta huomioon?
Kait tuosta jotain suuntaa saa, jos aiot vielä käyttää samaa leekeriäkin.. Tietty ei se kaulaputki aivan stemmin yläreunaan tule.. mutta melkein.

Marsusram
22.05.2009, 14.11
Voiko sen mitata keulan kruunun yläpinnasta stemmin yläreunaan, kun vanha keula on pyörässä paikoillaan? Vai tarviiko ottaa jotain muuta huomioon?

Edit: Tyhmähkö kysymys, mutta parempi varmistaa. Eli pyörässä 105 mm emäputki + 1 ohut spaceri + stemmi + ohjainlaakeri. Maalaisjärjellä ja mittanauhan mukaan em. tavalla riittäis.

Voi mitata riittävyyden mainitulla tavalla, antaa ennemmin vähän ylimittaa kuin liian lyhyen.
Vanhaan vertaaminen on turvallinen tapa.

Pituutta tarvitaan
Emäputki -tunnetaan 105 mm, on sopivan lyhyt
Ohjainlaakerin stack height -Aheadseteillä 25-35mm
ohjainkannattimen korkeus - vaihtelee, n. 35-40mm
Korotusrenkaat, oman ajoasennon säätämiseksi.
Jos siis vanhassa hyvä ajoasento eikä korotusta enempää kaipaa, niin luulisi sopivan.

zuwarah
26.05.2009, 09.48
äsken lähti tilaus vetämään vähän reilu 200 £ tilaus. Toivottavasti tulee keula ja housut nopeesti niin pääsee nopiasti takas poluille. Outo tilanne vaan sattui nykyisen keulan kanssa kun olin sitä viemässä takuuseen huoltoon. Keula Dart 3 -08 ja vuotaa oikean puolen alapäästä öljyt pihalle. Kolmen viikon päästä olisi tullut uudet sisuskalut jotka sitten vaihdettaisiin mielellään. On vaan seuraavana päivänä tarkoitus olla Levillä 24 tapahtumassa. Kun kysyin että entäs jos ostaa toisen keulan kun sellasta olin miettinyt. Myyjä soitti maahantuojalle ja kysyi onnistuuko. Sai vastauksen että onnistuu mutta seuraavan kerran keulia saapuu samaan aikaan kun se takuupaketti nykyiseen keulaan tulee eli siis ei onnistu huoltaa vanhaa eikä voi ostaa uutta. Myyjä veti ässän hihasta että tilaa ulkomailta ja laita se paikalleen, saat paljon halvemmalla ja nopeemmin kun ei ole paljon aseita ulkomaisten kauppojen hintoja vastaan. Eli siis tilaus äkkiä liikkeelle ja nyt pitää vaan toivoa että tulisi paketti mahd pian.

Jekkujätkä
26.05.2009, 10.07
Kampisetti tilaukseen keskiviikkona 20.5. ja maanantaina 25.5. postitäti kiikutti hyvin pehmustetut tuotteet sisältävän paketin kotiovelle.

buhvalo
29.05.2009, 09.21
Eilen paketti matkalla 4 tuntia tilauksesta, lienee nopein omalle kohdalle sattunut lähetys.

Dalmore
05.06.2009, 20.30
Ei tarvinnut vieläkään pettyä. Maanantaina tilasin satulan/tolpan, tänään on jo pyörässä kiinni ja valmiina Pirkkaan. Mielestäni ei pahanhintainen paketti 68 eu kuluineen (Sdg i-fly satula ja i-beam carbon tolppa). Royal mail/Itella pelaa edelleenkin.

Asamat
09.07.2009, 14.30
Tasan viikossa tuli minulle tilatut tavarat Merlin Cyclesiltä.

Nappulakenka
03.08.2009, 19.38
Vilkaiskaapa päivän tarjousta (http://www.merlincycles.co.uk/shimano-groupsets/xt-dcl-disc-group-775-wheels.html) :p Siinä käypä setti projekteihin

mikkox
07.08.2009, 10.41
Kyllähän tämä ihan kohtuu nopeasti näyttäisi toimivan. Tilasin Avid Elixir CR jarrut 2.8. ja nyt (7.8.) näyttäisi postin seuranta, että voi hakea lähipostista. Eli alle viikossa tuli. Ja olivat vielä halvatkin. Saa nyt sitten nähdä mitä punnan kurssi on ollut laskutus hetkellä :D

mikkox
12.08.2009, 16.52
Kyllähän tämä ihan kohtuu nopeasti näyttäisi toimivan. Tilasin Avid Elixir CR jarrut 2.8. ja nyt (7.8.) näyttäisi postin seuranta, että voi hakea lähipostista. Eli alle viikossa tuli. Ja olivat vielä halvatkin. Saa nyt sitten nähdä mitä punnan kurssi on ollut laskutus hetkellä :D

Ja nyt ne samat jarrut näyttäis olevan 40€ halvemalla kyseisessä kaupassa. Noh aina ei voi odotella viimeisiä tarjouksia.

Anaxagore
20.08.2009, 21.03
Kuinka pitkiä toimitusaikoja teillä on ollut? Tilasin Fizik Arionen joka lähti matkaan 7.8., eikä vieläkään ole kolissut postiluukusta saapumisilmoitusta...

H. Moilanen
20.08.2009, 21.35
Mulla tuli kaksi paria kenkiä muistaakseni kolmantena arkipäivänä.

Iglumies
22.08.2009, 14.20
Mulla tuli kaksi paria kenkiä muistaakseni kolmantena arkipäivänä.
Mulle ei tullut kuin yksi pari :).
22.7 tein 133€:n tilauksen ilman seurantaa, joka ei ole vieläkään saapunut. (toivottavasti vielä joskus saapuu :D)
20.8 laittoivat uudet tavarat matkaan, tällä kertaa seurannan kanssa - onneksi ovat kiireetöntä kulutusosien täydennystä.

nicce
03.09.2009, 22.36
Kiekot tuli tilattua Merlinistä. Tilauksesta 7:n päivän päästä tuli ilmoitus, että ovat lähetetty (custom-kiekoissa oli nootti että 5-8 päivää menee kasaukseen) ja 6:n päivän päästä paketti oli tullut onnelisesti lähi-Siwaan (DPD:llä oli lähetetty). Tracking numeronkin sain, mutta en kyllä onnistunut löytämään pakettia missään vaiheessa.

Kasausjälki on ainakin päällisin puolin hyvää ja kiekot oli pakattu ihan hyvin. Katsotaan nyt vielä sitten miten käytössä käy. Postikulut kiekoista meni.

Kuten aikaisemminkin on todettu niin Merlinin eurokurssi on jotain ihan muuta eli kannattaa tarkistaa päivän kurssilla - tässä tapauksessa eroa oli n. 30 EUR.

Tmh
04.09.2009, 09.22
Brittikauppojen sivuilla ei kannata kattella niitä eurohintoja. Ne voi olla ihan hihasta vedettyjä tai ties kuinka vanhoilla kursseilla laskettuja. Ja voin vaikka vannoa että ovat aina alakanttiin.

Ostoksissa kannattaa käyttää puntaa ja muuntaa sen sitten itse euroiksi käyttäen sitä kurssia millä maksaa (Visa, Master, Paypal yms.). Senkin tiedon kaivaminen esimerksi Visan sivuilta on aika työlästä... Ja hankalahan se on etukäteen tietää tuota päivää milloin tuo veloitus tapahtuu.

Välistähän nuo jokainen tuosta valuutanvaihdosta vetää.

MacGyver
04.09.2009, 13.47
Jotain tilauksia tullut tästä putiikista, ja ei mitään valittamista. Royal maililla tulevat pikkupaketit lähtivät nopeasti ja tulivat nopeasti perille. Yhdet customi-kiekotkin tilasin, ja kolmessa päivässä lähti liikkeelle. Itse kuljetuksessa meni 8 päivää.
Kun kysyin noista seurantakoodeista, kun DPD- tai Parcel Force-seurannat eivät näyttäneet mitään, sain vastauksen että tuolta pystyy seuraamaan:
http://www.interlinkexpress.com/

Mike
20.09.2009, 00.41
Firma uusinut nettisivunsa. Nyt näyttää todella hyvältä verrattuna edellisiin. Ensimmäisen viikon aikana ylimääräinen 10% ale yli 224 eur ostoksiin!

Prestige
23.09.2009, 09.20
Niin näytti olevan uudet sivut, ja halapaa oli, tilailin pari pikkukilkettä. Ainakin tällä hetkellä euro muunnin oli sentilleen kohdallaan päivän kansainvälisen kurssin kanssa.

Pikkusen meinasi houkuttaa kun tuon alennuksen kanssa 09 vuoden Meta 5.5. runko maksaa 703€ ja 2010 vuoden revelationin kanssa 983€, huhuh.

lai
23.09.2009, 20.32
Ei ole paha hinta SDG Bel-Air RL satulallakaan.
http://www.merlincycles.co.uk/bicycle-saddles-fizik-wtb-selle-italia-sdg-brooks-bike-saddles/sdg-bike-saddles/sdg-bel-air-r-l.html

jukra
26.09.2009, 12.11
Ei ole paha hinta SDG Bel-Air RL satulallakaan.

Torstai aamuna tilasin satulan + tolpan, iltapäivällä tuli lähetysilmoitus ja tänään lauantai aamuna ollut Tampereella lajittelussa. Ilman mitään sikakalliita erikoistoimituksia (vrt. CRC) alle parissa päivässä saarivaltiosta suomeen.
Ei voi kun kehua tätä firmaa, luotettava, kohtuu edullinen (toimituskulut 5e!) ja nopea - valikoimaa kun vielä saisivat lisättyä niin voisi asioida useamminkin.

Maksutavaksikin olivat saaneet Paypalin lisättyä, sopii minulle kun luotan enemmän paypaliin siinä että luottokorttitietoni eivät katoa kuin kauppojen omiin hommiin.

edit Eli tänään (maanantaina) tuli lappu että postissa kirjattu kirje ja sielähän se tolppa ja satula olivat postissa odottamassa. Pakkauksena toimi harmaat muovipussintapaiset ja kuplamuovi, meni helposti tuossa käytössä kun ei mitään särkyvää ollut sisällä.

Mike
29.09.2009, 12.27
Commencal tilattu Merliniltä.

Tilaus sisään su 20.9
Fillari lähtenyt liikkeelle ma 21.9 klo 11.32 !!!
Haettu paketti Valintatalosta (posti) ma 28.9


Täydet pisteet Merlinille. 2 fillaria tilattu tänä vuonna ja kaikki sujunut erittäin hyvin :):):)

mtl
11.10.2009, 22.17
4.10. su tilaus sisään (vaatetta ja satulaputki).
5.10. s-postia jotta lähti liikkeelle Royal Mailin kautta (+track id).
9.10. pe sai hakea lähimmästä postista.
Ei paljon nopeemmin vois kulkea.

pettier
26.10.2009, 21.26
Viimeisin tilaus tuli perille noin viikossa. Tilaus lähti lauantai-iltana ja toimitus tuli perille perjantaina. Sivuilla näkyy olevan välillä erittäin hyviä tarjouksia hyvin halvoilla hinnoilla.

Vecculiko
24.11.2009, 23.55
Ultegran kiekkosetti, kasetti ja ketjut lähti juuri tilaukseen. Katsotaan milloin saapuu perille. Hinnat on kohdallaan. Koko paketti perille toimitettuna hintaan n. 285 euroa ja kurssilaskuri sivulla tuntuu pelittävän. Nettisivut asiallisen toimivat.

24.11 Tilaus sisään
25.11 Tavarat lähetetty
27.11 Tanskassa
Vajaassa viikossa tuli sitten tavarat kotiovelle saakka. Hienosti oli tavarat pakattu ja suojattu. Täysi 10 tästä suorituksesta.

jessev
19.01.2010, 15.53
Noniin, poikkeus sääntöön. Kerran aiemminkin olen tilannut keulaa ja muuta roinaa tuolta, ja hienosti pelasi. Nyt on kuitenkin ollut ihan tarpeeksi säätämistä.

Laitoin tilauksen Commencalin Supreme 2:sta 1. tammikuuta.
7.1 tuli ilmoitus, että tavara on lähtenyt matkaan.
14.1 vastataan tiedusteluuni tavaran liikkeistä, että pyörää ei voida lähettää ja tilaus on peruutettu heidän toimestaan.
Samana päivänä lisätiedusteluissa selviää, että pyörä (18,6kg luki jossain) on liian painava heidän kuriirinsa kuljettamaksi. Heillä on diilinsä, jolla 70 punnalla pyörän pitäisi kulkea, muiden kuriirien käyttöä arvioitiin ainakin 200 punnan arvoiseksi.
Runsaan mailipommituksen jälkeen ratkaisuksi tuli pyörän purkaminen kahteen pakettiin. Luulin, että paketti lähtisi purkamisen jälkeen liikkeelle ja homma olisi tällä selvä.
No 15.1 tulee ilmoitus, että koska tilaus oli jo ehditty aikanaan perumaan, minun pitää tilata pyörä uudestaan. Tähän minun kuitenkin piti odotella rahojen palautusta. Pyörä oli ilmeisesti jo puolitettu ja paketissa.
18.1 vihdoin rahat näkyivät tililläni ja laitoin välittömästi uuden tilauksen. Aiempien mailien mukaisesti mailasin vielä heille, että nyt on tilattuna.
19.1 eli tänään, odotan jännityksellä lähteekö sieltä koskaan mitään ja tuleeko se Suomeen asti.

Hieman kaksijakoiset ajatuksen tällä hetkellä liikkeestä. Sähköpostivyörytyksellä sain homman ehkä sujumaan, mutta ihmetyttää kuriirin käyttö, joka ei tuossa hintaluokassa kiikuta n. 20kg pakettia suomeen. Pyöräkaupan myyntiartikkeli kun on pyörät ja myynti kansainvälistä.. Jouduin vielä maksamaan siis ekstraa kun lähetys on (pitäisi ainakin olla) kahdessa paketissa.
Loppukaneetin tilitykselle pääsen toivottavasti postaamaan pian.

Edit: 26.1 paketti perillä. Itella toimitti. Painavampi boxi painoi henkilövaa'an mukaan 16kg, kevyemmässä laatikossa vain kiekot.

drop
19.01.2010, 16.51
Merlin ei ole perinteisesti ollut kovin kansainvälinen kauppa, vaikka ovatkin toimittaneet jo pidemmän aikaa ulkomaille. Heillä on tuntunut olevan aika paljon ongelmia saada kuriirien hinta kilpailukykyiseksi, ilmeisesti volyymi ei ole ollut riittävä (vertaa CRC).

juminy
19.01.2010, 18.01
Mun kamat tulivat ilman eri veloitusta. Ja vielä -10% koko tilauksesta pois. En tiedä mitä Merlin shippauksesta maksoi, mutta tuskin hirveitä siis.

Oli vaan keulassa liukuputki naarmulla, joten lähetin takaisin. Maksoi 40e economylla postin kautta. Priority olis ollut 56e, joten laitoin economylla säästääkseni Merlinin kassaa.

drop
19.01.2010, 20.50
Merlin lähettää nykyisin valtaosan tilauksista ilman postikuluja (jos vain tarpeeksi kallista), kuitenkin kookkaat esineet (esim. kiekot) maksavat vähän ylimääräistä.

juminy
02.02.2010, 14.37
Mun kamat tulivat ilman eri veloitusta. Ja vielä -10% koko tilauksesta pois. En tiedä mitä Merlin shippauksesta maksoi, mutta tuskin hirveitä siis.

Oli vaan keulassa liukuputki naarmulla, joten lähetin takaisin. Maksoi 40,20e economylla postin kautta. Priority olis ollut 56e, joten laitoin economylla säästääkseni Merlinin kassaa.Hain uuden keulan tänään Siwasta. Olivat laittaneet kyllä nopeasti matkaan, mutta interlinkillä vaan kestää. 22.1. matkaan ja 1.2. Siwassa.

Tämä yksilö oli ehjä. Tosin sen verran pitää moittia, että ovat hioneet kaulaputken pään katkaisun jälkeen ja silppua sai putsailla liukuputkien tiivisteistä. Muistelisin, että kuvauksessa ei puhuttu mitään katkaistusta kaulaputkesta tai kävystä, mutta eipä nuo minua haittaa. Silmämääräisesti tuota on vielä aika paljon. No mitataan nyt sitten: 25,5 cm.

Takaisin lähetyksestä koituneista kuluista korvattu tähän mennessä £20. Ihmettelin meilitse, että tässäkö se 40,20e on ja lupasivat korjata asian.

juminy
05.02.2010, 14.42
Ja tänään näkyi kortilla £16 lisää. Vähän harrastelua vaati tämäkin ja asioiden perään sai vähän kysellä, mutta hommat hoituivat. Hyvänä puolena nopea meileihin vastailu ja ystävällinen meininki.

Vasenpakki
09.02.2010, 22.40
4.2.2010 hetkeä ennen puoltayötä tilaus sisään, tänään haettu lähipostista. Kaikki tilatut tavarat mukana, hyvin pakattuna. Tilaan uudemman kerran.

jessev
18.02.2010, 00.16
Ylempänä oli tilitys vaikeuksista saada pyörää toimitettuna Suomeen. Nyt pitää nurista, siitä, että pyörässä oli osuman jälkia. Syvemmälle meneviä kuin maalipinta, muttei mitään vielä lommoksi laskettavaa putkessa. Sähköpostailun jälkeen Merlin levittelee käsiään ja ilmoittaa, etteivät he saa alepyörästä edes mitään katetta. Ei mitkään parhaat fiilikset silti jäänyt puljusta. No minkäs teet..?

pertti123
20.02.2010, 18.40
Ylempänä oli tilitys vaikeuksista saada pyörää toimitettuna Suomeen. Nyt pitää nurista, siitä, että pyörässä oli osuman jälkia. Syvemmälle meneviä kuin maalipinta, muttei mitään vielä lommoksi laskettavaa putkessa. Sähköpostailun jälkeen Merlin levittelee käsiään ja ilmoittaa, etteivät he saa alepyörästä edes mitään katetta. Ei mitkään parhaat fiilikset silti jäänyt puljusta. No minkäs teet..?

Moi!
Ota valokuvat lähetä firmaan ja vaadi hinnan alennusta, pyörän katteet ei sinulle kuulu, hoitakoon vaan omat katteensa kyseinen firma.

Toivottasti olet maksanut Visalla helpottaa asiaa, ota yhteyttä, jos ei onnistu.

Iglumies
20.02.2010, 22.37
Huvittavaa, kun torstaina tilasin sixpäkin juomapulloja, niin eilenillalla (perjantaina) ne oli tampereella jakokeskuksessa.
Sensijaan kun joskus viikonloppuna on tehnyt tilauksen ja tavara lähtenyt maanantaina, niin vasta seuraavan viikon tiistaina on ollut noudettavissa. :eek:

bere
09.03.2010, 10.08
Toi DPD:n palvelu kyllä vituttaa. Viimeinen kerta kun tilaan mitään noilta kotiosoitteeseen, kun on noin saakutan vaikeeta. Drop tilas keulan mun jälkeen, ja sai eilen... Mun on edelleen jossain matkalla, ehkä menee tänään matkahuoltoon ja aikaisintaan huomenna johonkin randomiin siwaan.

Ihan naurettavaa ton matkahuoltospedeilyn kanssa, eivät suostuneet toimittamaan kotiin koska kotiosoite, vaikka soitin ja ilmoitin kotona olevani. "Toimitamme kotiosoitteisiin tilatut tavarat aina matkahuollon kautta." Joka käytännössä tarkoittaa ainakin kahta lisäpäivää joka kerta. Ans kattoo mistä siwasta löytyy, viimeks meni kokonaan eri kaupunginosaankin.

drop
09.03.2010, 10.19
Jep, kannattaa tilata toimistolle. Tosin ei munkaan keula erityisen hyvin pakattu ollut, jarrukiinnike tullut pahvista läpi...

Iceman
09.03.2010, 14.06
Tänään klo 11.00 tilaus sisään, klo 11.42 ilmoitus tavaran lähdöstä Briteistä kohti Suomea Royal Mailin kuljettamana. Ei paha.

VAHVA
09.03.2010, 20.40
Jep, kannattaa tilata toimistolle. Tosin ei munkaan keula erityisen hyvin pakattu ollut, jarrukiinnike tullut pahvista läpi...

Sid Team 414 egee viikossa perille ja pakkauskin "neitsyt". On joutunut tilaamaan CRC:n ja BikeComponentin lisäks nyt 3 tilausta Merliniltä (hinnat kohillaan) ja tavara on tullut joka kerta nopeasti perille.

bere
09.03.2010, 20.49
Nyt tuli munkin lyrikki, ei valittamista. Hyvin pakattu ja ehjänä tuli.

Maped
10.03.2010, 00.20
Hyvän oloinen kauppa, hinnat kohdallaan ja sivut hieman rustiikkisesta ulkoasustaan huolimatta toimivat. Tilaus sisään sunnuntai-iltana, paketti käsissä perjantaina, rotsi melkein kaksikymppiä halvempi kuin Wigglessä ja muutamien hilujen kanssa ilman erillisiä postikuluja.

JarmoK
12.03.2010, 23.36
Morjens!

Itsellä on negatiivista sanottavaa Merliinistä. Tilasin helmikuun lopussa vanteet sieltä ja ne oli pakattu huolimattomasti. Etuvanteen napa oli tullut laatikosta läpi ja siinä oli naarmuja. Pahiten oli käynyt etunavan toiselle puolelle, kun takanapa oli hakannut tai hangannut siihen naarmuja ja koloja. Laatikon sisällä vanteiden välissä ei ollut kuin yksi pahvi ja takanapa oli tullut siitä läpi naarmuttaen etunavan. Vanteet on suorat ja toimivat, mutta harmittaa tuollainen huolimaton pakkaaminen. Lähetin palautetta Merliinille ja aikoivat antaa alennusta, jos tilaan sieltä vielä joskus. Saapas nähdä tuleeko vielä tilattua...

hannibaali
07.04.2010, 10.05
Pitkään odottamani tilaus vihdoin matkalla, tosin seurantasivut on interlink expressillä. Onko kellään kokemusta toimittajasta? Nyt jo viisi päivää ollut paketti ilman mitään "tapahtumia" tuolla saarivaltiossa. Pääsiäinen tosin sotkee tätä kuljetusta...

viivi
08.04.2010, 21.10
Toistamiseen vajaan puolen vuoden sisällä kävi niin että kama jonka pitäisi olla "in stock" onkin muuttunut tilaan: unfortunately out of stock, can we offer you something else?
Viimeksi piti tilata takki, eilen kertoivat että juuri nuo kengät on myyty loppuun.

brilleaux
29.04.2010, 13.26
Camelbak mule tilattu 19.4.(kuluineen 59e :eek: )Lähetetty Merliniltä 20.4. "has been passed to the overseas postal service for delivery in FINLAND". Nopeaa toimintaa siellä päässä; tiedä sitten missä paketti mahtanee liikkua, tänne se ei ole vielä eksynyt:mad:

Jaquel´s
29.04.2010, 14.23
Varmaan samassa paikassa missä minunkin kamelin rakko.

Ei nimittäin näy mailla eikä halmeilla. 21-04-2010 on laitettu eteenpäin.



Camelbak mule tilattu 19.4.(kuluineen 59e :eek: )Lähetetty Merliniltä 20.4. "has been passed to the overseas postal service for delivery in FINLAND". Nopeaa toimintaa siellä päässä; tiedä sitten missä paketti mahtanee liikkua, tänne se ei ole vielä eksynyt:mad:

brilleaux
29.04.2010, 14.27
No, vastaus mailiin heiltä tuli 12 minuutissa:D Ei voi moittia. Normiaikoja kuulemma, keskimäärin 10 työpäivää. Joskus kuulemma 3vk...:seko:
Odotellaan kamelia...pääasia että kesäksi ehtii:D

rav
29.04.2010, 15.33
Toissailtana 23 aikaan laitoin tilauksen ajokengistä, camelbakista ja muutamista pikkurensseleistä. Eilen 14 aikaan tuli maili että on lähtenyt, ja nytte näyttää jo poistuneen saarivaltakunnasta. Kolmas varsin sähäkästi lähtenyt paketti puolen vuoden sisään. Ei osaa (ainakaan vielä) paljon pahaa sanaa sanoa.

Juggeli
29.04.2010, 17.29
Joo mitähän lie itella sählää noiden pakettien kanssa. Omaakaan 19. päivä lähetettyä Camelbakia ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut. Yleensä on kyllä royal mailin paketit löytäneet alle viikossa suomeen perille.

Anaxagore
29.04.2010, 23.42
Joo mitähän lie itella sählää noiden pakettien kanssa. Omaakaan 19. päivä lähetettyä Camelbakia ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut. Yleensä on kyllä royal mailin paketit löytäneet alle viikossa suomeen perille.

Mulla lähti 20. päivä tavaraa tulemaan eikä mitään ole vielä kuulunut. Crc:stä royal mailin tavarat ovat aina tulleet lentopostina mutta merlinistä myös meriteitse mikä saattaa vaikuttaa nopeuteen...

Juggeli
30.04.2010, 03.11
Nyt näköjään ilmestyi Itellan sivuille että lähetys rekisteröity Helsingissä. Johan siinä melkein kaksi viikkoa menikin ruodata suomeen asti. Saa nähdä kuinka kauon itella vielä panttaa itsellään tuota.

Jaquel´s
30.04.2010, 20.34
Tänään 16:00 tavarat saapunut Helsinkiin. Ens viikolla kotona, hope so !



Varmaan samassa paikassa missä minunkin kamelin rakko.

Ei nimittäin näy mailla eikä halmeilla. 21-04-2010 on laitettu eteenpäin.

brilleaux
01.05.2010, 12.00
Eilen on kameli saapunut toimipaikkaan:)

lansive
05.05.2010, 21.08
Pahus. Tilasin tuolta Adamsin peräpyörän, ja muutaman päivän odottelun jälkeen ilmoittivat, ettei heidän kuljetusfirmansa toimita sitä Suomeen kun on liian iso paketti. Ei kai tuo nyt niin paljon 26" kiekkoja isompi ole kun on vielä taittuvaa mallia?:seko: Pakko kai sitä on uskoa kun sanoivat ettei onnistu.

Pyysin rahat takaisin ko. tuotteesta ja pyysin lähettämään loput. Toivottavasti sitten hyvittävät kaikki lähetyskulutkin.

Jazman
06.05.2010, 00.32
Tänään piti oikein kysellä perään kun tilatusta remppaständistä ei ole kuulunut kohta kahteen viikkoon yhtään mitään. Tai siis tilausvahvistuksen jälkeen...

Kyselyynkään ei ole vielä vastattu mitään, joten jos ei Merlin taio jotain mehukasta selitystä radiohiljaisuudelle, niin saavat jatkossa kyllä pitää tuotteensa...

drop
06.05.2010, 00.38
Merlin on aina vastannut sähköposteihin hitaasti, paitsi kerran kun tuote oli vioittunut matkalla (silloin vastattiin välittömästi). Puhelimeen kyllä vastataan hyvin.

Jazman
07.05.2010, 11.10
Tänään piti oikein kysellä perään kun tilatusta remppaständistä ei ole kuulunut kohta kahteen viikkoon yhtään mitään. Tai siis tilausvahvistuksen jälkeen...

Kyselyynkään ei ole vielä vastattu mitään, joten jos ei Merlin taio jotain mehukasta selitystä radiohiljaisuudelle, niin saavat jatkossa kyllä pitää tuotteensa...

Eilen tuli paketti matkahuollon kautta perille.
Ihme touhua kun ikinä ei tullut edes vahvistusta että tavara on lähtenyt liikkeelle, enkä saanut edes mitään vastausta kyselyyni.

Toiminta ei kyllä herättänyt kovin suurta luottamusta firmaa kohtaan...

MacGyver
13.05.2010, 20.26
Jos on Brittein saarilla päin viikonloppuna, niin ei muuta kuin tuonne. Ilmasta kaljaa ja kaikkea.


Merlin Cycles 2010 Open Day

All Customers welcome

Free Hog Roast (12pm till gone!)

Free Beer & Soft Drinks

Demo Rides

Individual Special Offers +

Discounts across our product Range.



We look forward to seeing you.

kanttiinin tollo
14.05.2010, 07.50
Jees, mie sain saman kutsun sähköpostiini. Hiukan jos lähempänä olisi niin onhan tuo sellainen markkinointikikka, että jotain pyöränosaa saattaisi kotiin lähteä... http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Jasu
18.05.2010, 11.48
Tilasin tuolta Rockshox Reba SL:n, kun oli vielä 10% ale.

Tavara lähti liikkeestä nopeasti eteenpäin. Seurantakoodi tuli automaattisesti sähköpostiin. Interlink+DPD ketju kiikutti tavaraa tunnettuun tapaan kohtuullisen kauan Suomeen ja Matkahuolto hautoi oman aikansa pakettia Suomen puolella.

Loppujen lopuksi paketti löytyi lähi-Siwasta ja paketista paljastui SL:n sijasta karvan verran kalliimpi Reba Race, joten erittäin tyytyväinen voi olla kaupan toimintaan :D

lansive
18.05.2010, 11.52
Tuli tilattua tarjousrenkaat (pari) Merliniltä. Paketista paljastui sitten kaksi aivan erilaista rengasta. Laitoin kyselyä, että miten palautellaan. Katsotaan miten menee. Ensimmäinen kerta kun on ollut ongelmia ko. firman kanssa.

jakki
26.05.2010, 00.46
Jarrusetti tilattu torstai yönä 20.5 ja paketti liikkeelle torstaina iltapäivällä Royal Maililla.

Lauantaina 22.5 iltapäivällä paketti saapunut Suomeen, sunnuntaina 23.5 iltapäivällä rekisteröity, maanantaina 24.5 aamusta noudettavissa postista.

Viljami
21.06.2010, 11.12
Torstaiaamuna yhdeksältä tilaus sisään (etu- ja takavaihtajat). Puolen päivän aikaan ilmoitus sähköpostiin, että kamat lähteneet. Nyt maanantai-aamuna noudettavissa lähipostista. Aika hyvin. Olivat muuten seurannan mukaan lauantai-aamuna Helsingissä.

Niin ja kuljetusfirmoina Royal Mail ja Itella.

kervelo
29.06.2010, 10.43
Merlin on kyllä nopea. Omaan viimeisimpään tilaukseeni lähetysilmoitus tuli tunnissa ja noin vuorokauden kuluttua lähetys oli saapunut Suomeen.

Harmi, että posti hautoo noita nopeitakin toimituksia niin kauan. Tuokin paketti on lojunut Itellan hallussa jo kolme päivää, ilman että kotiin on tullut minkäänlaista kuponkia noutoa varten.

miq
10.08.2010, 22.21
Tilaus sisään torstaina 5. iltapäivästa ja eilen 9. oli noudettavissa postissa. Nopea toimitus huomioiden, että väliin mahtu viikonloppukin.

Tilaamani sadekamppeet sitten taas oli pakattu aika uhkarohkeesti harmaaseen ohueen muovipostipussiin. Jonkin sortin ihme ettei mikään terävä postipaketin kulma tms. ollut tehnyt yhtään vahinkoa kamppeille matkan aikana.

Kemizti
11.08.2010, 11.32
Saapa nähdä miten nopeasti tulee tuotteet, sunnuntaina tilailtiin.. Onkos joku tilannu tuolta custom wheelsejä? Että miten kauan yleensä on kestänyt?

Grr
12.08.2010, 10.06
Kieaokoista en tiedä, tavallinen hyllykama tulee nopeasti. Tilaus viime sunnuntaina, paketti lähti maanantaina ja saapui eilen keskiviikkona lähipostiin. Asennuksen jälkeen ehdin vielä iltalenkille, woo-hoo.

MacGyver
12.08.2010, 10.42
Saapa nähdä miten nopeasti tulee tuotteet, sunnuntaina tilailtiin.. Onkos joku tilannu tuolta custom wheelsejä? Että miten kauan yleensä on kestänyt?


...Yhdet customi-kiekotkin tilasin, ja kolmessa päivässä lähti liikkeelle. Itse kuljetuksessa meni 8 päivää.
Kun kysyin noista seurantakoodeista, kun DPD- tai Parcel Force-seurannat eivät näyttäneet mitään, sain vastauksen että tuolta pystyy seuraamaan:
http://www.interlinkexpress.com/

Riippuu varmaan vähän ruuhkatilanteesta, miten kerkeävät kasailemaan.

jne
22.08.2010, 17.36
Millaisia kokemuksia on Merlinin kasaamista 26" custom kiekoista?

Kiinnostais tilata, kun hinnat on ihan OK, mutta ois kiva ensin kuulla, miten hyvin ne on kasattu ja kuinka kestävät pidemmän päälle.

PureTrauma
31.08.2010, 20.44
Just tuli custom kiekkosetti, hopen navat, ACI:n pinnat ja mavic 717 kehät kotiin, ajaa en ole vielä ehtinyt, mut kivalta näyttää.

Tilaus pääpiirteissään kulki seuraavasti:
Itse tilaus 8.8
Paketti lähti Merliniltä 12.8
Paketti saapui lähi-Siwaan 31.8

Kiitosta Merlinille nopeasta lähetyksestä, mutta miinusta kommunikaatiosta. Kyselin useampaan kertaan koodia lähetyksen seurantaan tai tietoja paketin sijainnista. Vastasivat vain ensimmäiseen postiin, että eivät löydä koodia ja paketin pitäisi olla parin päivän sisällä täällä. Tämä vastaus siis 18.8, 2 viikkoa ennen kuin paketti saapui.

drop
31.08.2010, 21.36
Millaisia kokemuksia on Merlinin kasaamista 26" custom kiekoista?

Kiinnostais tilata, kun hinnat on ihan OK, mutta ois kiva ensin kuulla, miten hyvin ne on kasattu ja kuinka kestävät pidemmän päälle.

Mulla on ollut yhdet dt 440/ 5.1 kiekot merliniltä, ja olivat loistavat. Oikein kaduttaa että ikinä luovuin. Pommitin niillä kovaa eivätkä olleet moksiskaan, vuoden kuluttua yhtä suorat kuin ostaessa. Enpä empisi hetkeäkään tilata heiltä kiekkoja, ja keskustelut englantilaisilla palstoilla sanovat yleensä samaa.

Mike
02.10.2010, 03.20
(+) tiistai aamuna tilaus sisään, paikallisessa sivassa pe aamulla :). Rahti tangosta ja stemmistä 8 Eur.

(-) Heti kun laitoin tilauksen sisään tulin katumapäälle ja laitoin meiliä takaisin ja pyysin vaihtamaan 90mm stemmin ->100mm. 90 mm tuli postissa ja ei koskaan mitään vastausta meiliin :mad:

tero76
02.10.2010, 11.23
Mulla on ollut yhdet dt 440/ 5.1 kiekot merliniltä, ja olivat loistavat. Oikein kaduttaa että ikinä luovuin. Pommitin niillä kovaa eivätkä olleet moksiskaan, vuoden kuluttua yhtä suorat kuin ostaessa. Enpä empisi hetkeäkään tilata heiltä kiekkoja, ja keskustelut englantilaisilla palstoilla sanovat yleensä samaa.

Mulle taisi tulla maanantaikappaleet. Ei kuulemma häävisti kasatut, ja erimittaisia pinnojakin käytetty.

Nopeasti ne kyllä tuli, reilussa viikossa.

hannibaali
08.12.2010, 08.41
Miten noita interlinkin lähetyksiä voi seurata täällä suomessa? Itseitselleni vastaten, dpd.

xtrainer80
11.12.2010, 23.13
Merlinillä nyt -10 % kaikista tuotteista, itse tilasin X.0 takavaihtajan, alennuksen kanssa hintaan 117 e ja ilman toimituskuluja.

Ootellaanpa saapuisiko jo ensi viikolla.

xtrainer80
16.12.2010, 19.21
Merlinillä nyt -10 % kaikista tuotteista, itse tilasin X.0 takavaihtajan, alennuksen kanssa hintaan 117 e ja ilman toimituskuluja.

Ootellaanpa saapuisiko jo ensi viikolla.

Nopea oli toimitus, tänään hain vaihtajan postista. Tilauksen tein siis lauantaina 11.12.

Olivat lähettäneet Air Mailin (Royal Mail) kautta kirjattuna kirjeenä.

Asioin varmasti toistekin. :)

Nisse-setä
16.12.2010, 20.30
Tilasin ko. putkasta Camelbak Lobon, Diadoran kengät ja Pro II / XC717 -customikiekot 6.12.2010. Aika nopsaan Visaa veloitettiin ja tuli postia että kengät on loppu vaikka tilatessa oli vielä varastoa. Hyvitys on näköjään tullut kyllä jo tilille. Maanantaina 13.12 kyselin että mikä meininki, kuulemma "ihan kohta" lähtee ja perjantaissa kohta mennään ja seurantakoodia ei näy kuulu :(.

Kai se ottaa toki oman aikansa leipoa ne kiekot joulusesongin aikaan, mene tiedä ehtineekö pukinkonttiin. Muuten kai ihan kohtalaista toimintaa ja yhteydenpitoa, ettei parane tuomita vielä. En toki niitä kiekkoja vielä palavasti tarvitse kun en suuri talviajon ystävä ole, vaan olisihan se kiva päästä uusia partseja hiplaamaan pimeinä talvi-iltoina...

Nisse-setä
26.12.2010, 15.13
Tilasin ko. putkasta Camelbak Lobon, Diadoran kengät ja Pro II / XC717 -customikiekot 6.12.2010. Aika nopsaan Visaa veloitettiin ja tuli postia että kengät on loppu vaikka tilatessa oli vielä varastoa. Hyvitys on näköjään tullut kyllä jo tilille. Maanantaina 13.12 kyselin että mikä meininki, kuulemma "ihan kohta" lähtee ja perjantaissa kohta mennään ja seurantakoodia ei näy kuulu :(.

Kai se ottaa toki oman aikansa leipoa ne kiekot joulusesongin aikaan, mene tiedä ehtineekö pukinkonttiin. Muuten kai ihan kohtalaista toimintaa ja yhteydenpitoa, ettei parane tuomita vielä. En toki niitä kiekkoja vielä palavasti tarvitse kun en suuri talviajon ystävä ole, vaan olisihan se kiva päästä uusia partseja hiplaamaan pimeinä talvi-iltoina...

No joo, olihan ne kamat lähteneet. 16.12. oli kuriiri ensimmäisen kerran koittanut jakaa pakettia. Vasta kolmannella kerralla keksi soittaa ja kysyä että mikähän se ovikoodi on alaovella, vissiin sitä ennen vaan roikkunut rivassa ja todennut että lukossa se on... :mad: 20. päivä siis paketti näpeissä. Tilaus taitaa olla edelleen "Being processed" Merlinin käyttäjätilin seurannassa, ja seurantakoodia yms. ei koskaan näkynyt.

Tuotteissa ei äkkiseltään moittimista, Pro II / ACI / XC 717 -kiekkosetti ja Camelbak Lobo oli paketissa ihan tilauksen mukaisesti ja loppuneista kengistä hyvitettiin luottokorttia. Miinusta siis kommunikaatiosta, tosin lienee joulunalushärdellillä jotain osaa asiaan. Voisin tilata vielä toistekin, vaan jos silloin ei tiedotus parane niin voi katsella jo muitakin puljuja...

lai
23.02.2011, 20.33
23.2 klo 14:03 tilattu Altura night vision asu. 19:09 meiliä, että your order has been dispatched. Asiallisen nopeaa toimintaa. Varmaan jo perjantaina kotiovella? Olinkin jo unohtanut kuinka nopea putiikki tämä on.


Edit: 28.2 Hain paketin Sivasta. Asiallista toimintaa.

kilimu
24.02.2011, 09.53
21.2 tilaus, illalla vahvistus että lähetetty ja seurantakoodi joka ei toimi. Katsotaan milloin saapuu, ei mitään hätää.:rolleyes:

greenman
24.02.2011, 10.42
21.2 tilaus, illalla vahvistus että lähetetty ja seurantakoodi joka ei toimi. Katsotaan milloin saapuu, ei mitään hätää.:rolleyes:

Seurantakoodi aktivoitunee vasta kun paketti käy jossain logistiikkakeskuksessa ensimmäisen kerran. Eli ehkä tänää, ehkä huomenna.

PikkuPatleetti
24.02.2011, 15.07
Positiivista! Paketti viikossa ovella. DPD:lle pojot, kun soittivat edellisenä päivänä tuontiajasta. Ja aikakin piti!

juminy
24.02.2011, 21.20
No ei huono, neljä tuntia tilauksesta ja kamat on liikkeellä.

IncBuff
15.03.2011, 16.29
Tilasin Merliniltä fillarin reilu viikko sitten lauantaina. Kädetin tilauksen ja valitsin väärän runkokoon. Mailia perään ja heti maanantaiaamuna tuli kuittaus että homma korjattu. Fillari lähti matkaan tosin vasta keskiviikkona ja tänä aamuna hain sen DHL:n terminaalista kun en ollut eilen kotona kun yrittivät toimitusta. Varsin positiivinen kokemus tähän asti, kun en ole vielä laatikkoa avannut.

E: Fillari kasattu ja oli sellainen kuin pitikin eli oikeaa kokoa ja täysin ehjä.

Vasenpakki
04.04.2011, 14.58
Tämmöinen ruhonpiilottaja tuli alta viikossa kotio:
http://www.merlincycles.co.uk/ProductDetail.aspx?x=Order+Enquiry+Detail&p=Product+Detail/Altura+Reflex+Ergofit+Windproof+Jacket_1512

ristopee
29.04.2011, 10.57
Tilasin uudet kiekot viime viikon maanantaina (18.4.), paketti lähti matkaan seuraavana päivänä ja nyt on sitten haettu paketti kotiin.

Suomeen paketti saapui TNT-kuriirifirman avulla joka sitten siirsi sen Matkahuollon hoidettavaksi ja paketin sai noutaa lähimmästä MH-pakettipisteestä.

JackOja
04.05.2011, 09.22
Jaahas... Eka tilaus lähti tästä putiikista eilen illalla. Nyt jänskättää kauanko ne kasaa kiekkoa ja koska paketti tulee.

Dalmore
04.05.2011, 12.41
Ja taas merlin toimi hyvin. Viime torstaina tilaus ja eilen ti sain tavarat kotiin. Vähän kyllä jännitti ne kuninkaalliset naimiset silloin perjantaina, mutta ei aiheuttanut viivästystä, sehän oli ilmeisesti kansallinen vapaapäivä britellä.

snowfake
16.05.2011, 19.31
29.4. tilaus sisään, 3.5. (tiistaina) oli sivujen mukaan laitettu postiin. Ilmeisesti 14.5. oli Camelbakki postissa, posteljooni oli piruuttaan laittanut saapumisilmoituksen mainosten väliin niin löytyi vasta vähän myöhemmin :)

Illotus
16.05.2011, 20.25
7.5 aamuyöstä tilaus sisään ja tänään 16.5 toi DHL:n kuriiri tilauksen. Seurantakoodi piti pyytää erikseen ja pyörässä oli vähän enempi kokoamista mitä Evansilta tai CRC:ltä tilatuissa. Muuten ei Merlinin puolesta mitään moitittavaa. Unohtu vaan taas kerran DHL:n kanssa, että pitäisi soitella sinne etukäteen jotta saisi jotain hajua mihin aikaan kuriiri on tulossa. Napotin sitten aboot koko päivän odottamassa ja kuriiri toi pöörän vasta iltakuuden jälkeen.

JackOja
18.05.2011, 09.42
Jaahas... Eka tilaus lähti tästä putiikista eilen illalla. Nyt jänskättää kauanko ne kasaa kiekkoa ja koska paketti tulee.

No niin, tilannepäivitys

3.5. tilaus
10.5. paketti lähti
17.5. illalla SMS kertoi, että paketti on haettavissa Siwasta

Elikkäs viikon verran kasasivat kiekkoa ja sitten suht. normi toimintaa. Kiekko vaikuttaa laadukkaasti kasatulta.

Mitään seurantakoodia en missään vaiheessa saanut. Paketin lähtöilmoitustakaan ei tullut (käväisin jossain vaiheessa tsekkaamassa mitä tilaukselle kuuluu).

Tuo £100 on mukavan alhainen raja ilmaiselle rahtaukselle.

Minusta on kyllä miellyttävämpää & kätewämpää hakea MH:n paketit MH:sta kuin lähisiwasta.

t-man
27.05.2011, 11.39
Nyt sais kohtuuhalvalla kevyttä hipoiluiskaria, jos vaan koko passaa...

http://www.merlincycles.co.uk/Bike+Shop/Frame++Forks/Forks++Shocks/Rear+Shocks/DT+XR+Carbon+Rear+Shock_DT-XR-SHOCK.htm

Muutenkin puljussa ihan hyvin tavaraa alessa

rantakemisti
01.06.2011, 22.02
Tilasin 23.5. Merliniltä Kona Band Wagonin ja jotain oheisrompetta mm. juomapullon ja -telineen. 26.5. Tilauksen tila muuttui ja sen mukaan tavarat lähtivät liikkeelle, tästä ei kuitenkaan tullut mitään ilmoitusta mailiin. Joten laitoin liikkeeseen sähköpostia että voisivatko mailata DHL:n seurantanumeron. No, mitään vastausta ei ole tullut tähänkään päivään mennessä ja pyöräkin saapui eilen. Onneksi DHL:n lähetti osasi tällä kertaa soittaa etukäteen ja varmistaa että olisin paikalla, muuten olisi tavaroiden saaminen siirtynyt parilla päivällä.

Joka tapauksessa kaikki tavarat olivat niitä mitä olin tilannut ja ehjiä. Tosin pyörän jarrut oli asennettu brittityyliin "väärinpäin", mutta uusilla vaijereilla sekin korjaantui. Eli kaikin puolin ihan ok kokemus, mutta tuo maileihin vastaamatta jättäminen pistää vähän vihaksi.

Grr
30.06.2011, 00.51
On ne vaan nopeita. Tilaus maanantaina aamulla, kirjattu kirje perillä tänään keskiviikkona.

jeepodi
05.07.2011, 21.05
Commencalit poistomyynnissä joten tuli laitettua Super 4 Comp tilaukseen, kun irtosi postikuluineen £1120 eli n. 1240€. Ensimmäinen tilaus ko. putiikista, joten sormet ristissä, että kaikki sujuu ja pyörä ilmaantuu pian kotiovelle.

Jarrukahvat taitaa ollat väärin päin, mutta pitää vaihtaa sitten itse.

ottojussi
10.07.2011, 11.57
Lähti muuten tähänkin suuntaan tulemaan tuollanen Commencal Super 4 Comp. Toinen Commencal samasta kaupasta tähän talouteen. Tämä ei tule kyllä omaan käyttöön.

jeepodi
12.07.2011, 21.41
Oli sitten käynyt DHL:n kaveri jättämässä lapun saapuneesta lähetyksestä työpäivän aikana. Lähettäjän tiedot oli lapusta jätetty täyttämättä, mutta eiköhän se fillari siellä DHL:n terminaalissa odottele, kun huomenna käyn lähetystä hakemassa :cool:

On kyllä yllättävän heikkoa tuo Merlin Cyclesin tilauksien lähetysten informointi. Sähköpostiin tuli vain tilausvahvistus tilauksen yhteydessä, lähetyksestä ei mitään meiliä. Tilauksen lähetyksen pystyi toteamaan vain kirjautumalla verkkokaupan omalle asiakastilille, johon sentään päivitetään tilauksen eteneminen. Joku paketin seurantakoodikin olisi ollut ihan kiva :seko:

JackOja
26.10.2011, 12.39
No nyt kasattiin kiekko nopeasti. Ilmeisesti ei ole ruuhkaa juurikaan. Perjantaina tilaus ja tiistai-iltana paketin lähtöilmoitus.
Nyt sitten jännäämään koskapa tulee lähi-Siwaan. Viikko meni viimeksi ja nyt sai seurantakoodinkin - PostNL:lle(?) (joka ei tosin toimi).

Atro
26.10.2011, 16.33
Tilasin tuolta Commencalin rungon. Ilonen yllätys oli, että alekoodi NOVAT toimi myös siihen!

lai
03.02.2012, 19.03
Tilasin Reban projektipyörään sunnuntaina 29.1 perjantaina 3.2 DHL kiikutti ilmaisen paketin kotiin. Erinomaista toimintaa. Tuo VIP - 10% on jäänyt historiaan. Nyt on ilmeisesti tilalla uudenlainen alennuslaskuri.

Jatasa
05.04.2012, 14.34
Projektipyörään tuli tilattua takavaihtaja, stemmi ja Stanin teipit. Tilaus sisään 1.4. ja tänään oli kirjattu kirje saapunut lähipostiin.
Ainoa motkotuksen aihe on informaation puute tilausvahvistuksen jälkeen. Minkäänlaista seurantakoodia tai edes tietoa paketin lähettämisestä ei tullut sähköpostiin.
Ensimmäistä kertaa tuli tilattua Merliniltä, joten rekisteröitymistä ei jaksanut tehdä. Liekkö siinä sitten syy informaation vähyyteen?

Summa, summa: toimitus erittäin nopeaa, kaikki tavarat oli sitä mitä pitikin ja erittäin hyvin pakattuina. Lisäksi hinnat olivat varsin alhaiset. Saatanpa sortua uudelleen Merlinin tarjontaan.

H. Moilanen
05.04.2012, 15.17
Muistaakseni Royal Mailissa ei ole seuranta mahdollista.

Pei
05.04.2012, 15.35
Kylla nuo viime viikolla laittoivat seurannan royal mailillekkin, en tosin kokeillut nayttiko se mitaan.
4 tilausta tana vuonna, joka kerta tullut viesti, kun tilaus lahtenyt.

Nopeata toimintaa ollut ja hyvin pakattuna. Useamminkin varmaan tulee tilattua.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

mikkox
26.04.2012, 13.36
Oli taas nopeaa toimintaa Merliniltä, 22.4. illalla laitoin tilauksen sisään ja nyt 26.4. näyttäis olevan tavarat lähipostissa. Nyt alkaa olla putkiosat kaikki Eastonia, kun sattui olemaan hyvässä alennuksessa 80mm EA90 maasto stemmi tuolla. Samalla hieman tangon päivitystä leveämpään EC70 MonkeyBar:lla

sonnet
26.04.2012, 20.59
Tein juuri "ison" tilauksen Merliniltä. Muuten hyvä mutta käyttivät niin kaukana totuudesta olevaa valuuttakerrointa nettisivuillaan valuuttakonversiossa, että tilaus ei ollut webissä ollut 688 e vaan katevarauksena debit-kortilta 720 e, asiakaspäähän jäi lievä tyytymättömyyden fiilis, mistä annoin myös palautetta. Toivottavasti parantavat tapojaan. En alkanut tapella, riittää hiljaisen tiedon kerääminen ja jakeleminen. Pitänee tilailla heiltä seuraavaksi punnissa. En olisi itse asiassa milloinkaan varmaan muistanut tuota tarkistaa, jollen olisi sattunut käyttämään debit-maksua jolloin näkyi tuoreeltaan. Siksi tuo oli merkittävä, että se hävitti suurelta osin sen hintaedun, minkä vuoksi valitsin heidät.

mikkox
26.04.2012, 21.55
Hmm.. Pitääpä kanssa tarkistella, mitä ovat oikeasti velottaneet.

J_K
26.04.2012, 22.27
Noitten brittikauppojen vaaluttamuunnosten kanssa kannattaa olla tarkkana ja tehdä tarkistuslaskenta.
Wiggle yllätti tosin positiivisesti ja siellä oli euroissa maksettuna halvempi kuin puntina, Evans puolestaan näyttää euromääräiset hinnat, mutta veloittaa puntina.

zort
27.04.2012, 12.10
Noitten brittikauppojen vaaluttamuunnosten kanssa kannattaa olla tarkkana ja tehdä tarkistuslaskenta.

Kyllä, viime talvena oli Stif:n laskuri kuukausia ihan pielessä. Taisi sen mukaan 1 punta vastata 2,5 euroa tjsp. Hinnat euroina oli suorastaan hulppeat.

mikkox
27.04.2012, 12.46
Mulla oli muuttunut 156€ näköjään maksettaessa 168€. En sitten tiedä onko paypalillä huonot kurssit vai mikä oli homman nimi, kun sitä kautta makselin. Pitääpä olla seuraavalla kerralla tarkempi noiden kanssa.

J_K
27.04.2012, 19.46
Mulla oli muuttunut 156€ näköjään maksettaessa 168€. En sitten tiedä onko paypalillä huonot kurssit vai mikä oli homman nimi, kun sitä kautta makselin. Pitääpä olla seuraavalla kerralla tarkempi noiden kanssa.

Paypalin vaihtokurssi on todella huono ja ei kannata sitäkään käyttää vaan maksaa ostomaan valuutassa.

FoMoCo
19.05.2012, 20.53
14.05.2012 lähetettiin seurantakoodi joka ei toimi ja ilmoitus että paketti lähetetty.
Koodi meni TNT:n sivulle.
Miten kauan on yleensä kestänyt kun kamat ovat tulleet ja mihin ne sitten ovat tulleet??

sonnet
19.05.2012, 22.03
Viimeksi kun tilasin Merliniltä (muutama vk sitten), tuli email-linkki hollanniksi hollantilaiselta postilaitokselta, ja kotipäässä toimituksen miltei hoiti (hain pois..) paikallinen (muistaakseni) DHL:n edustaja huonosti. Vm. toki ei ole Merlinin vika mutta nuo lähtöpään ja seurannan koodit on näemmä aika heikko esitys. Matka ei kestänyt kohtuuttoman kauan sinänsä. Mutta hyvä, jos olis sattunut olemaan itse kotona kun kävivät ekan ja ainoan kerran ovella..ja teippasivat (kerrostalon, vaikka ulko-ovi ei ollut lukossa!) etuoveen kuriirin lappusen väärin merkattuna. Odottelin uutta toimitusta/käyntiä oveen(i) jättämieni ohjeiden kanssa pari pv, kunnes soitin kuriirille ja hain boksin pois. Eivät olleet tulossa..

FoMoCo
20.05.2012, 13.00
Joten ei muuta ku odotellaan ja toivotaan että paketti ilmestyy jostain. Taitaa oll viimeinen tilaus tuolta.

FoMoCo
22.05.2012, 10.27
Sähköpostin välityksellä sai Merliniltä toimivan seurantakoodin.
DPD hoiti sen Suomen päässä ja tietenkin kävi ilman soittoa oven takana.

Grr
26.07.2012, 14.09
Jumatsuigula!
Tilasin eilen aamusella keulan. Nettitilaajan etuna -10% jo entisestään halvasta listahinnasta pois, yli sadan punnan tilaukselle ilmainen toimitus UPS:llä. Toimitus perillä nyt, noin 27 tuntia tilauksesta.

heeman
27.07.2012, 01.14
Nyt lähti kammet päivitykseen:
http://www.merlincycles.com/bike-shop/road-parts/transmission/chainsets-road/shimano-ultegra-6700-chainset.html
Tulee hallitukselta sanomista.

dirtyrider
22.08.2012, 16.06
Ensimmäiset kokemukset kyseisestä kaupasta positiiviset. Ensin tilasin vahingossa väärät kengät yms. sälää ja laitoin peruutusviestiä muutama tunti tilausvahvistuksen perään. Seuraavana aamuna kuitattiin peruutus ja rahat palautettiin Visalle. Uusi tilaus viime perjantaina sisään, tilausvahvistus saapunut sähköpostiin klo 13.34 ja lähetysilmoitus klo 17.09. Itellan pakettilappu odotti eilen (ti) kotona ts. 2 työpäivää tilauksesta. Todella nopeaa toimintaa!
Easton EA70 low riser stonga -57% alella, kyllä kelpas. Halvat hinnat ja ostoskorissa vielä -10% Online sale -alennus ja postikulut Suomeen vain 6,20€
Tulee varmasti tilattua toistekin.

Grr
03.09.2012, 11.15
Toimitus perillä nyt, noin 27 tuntia tilauksesta.
Ääh, nyt ei mene kuin Strömsössä. Tilaus viikko sitten, kaikkea oli verkkokalan mukaan hyllyssä. Status edelleenkin 'In Picking'.

Grr
11.09.2012, 15.26
Ääh, nyt ei mene kuin Strömsössä.
Nysse tuli.
8 päivää Merlinin päässä 'In Picking'.
7 päivää TNT:n hellässä kuljetuksessa.

Kemppis
01.11.2012, 19.08
Ekaa kertaa testasin Merliniä ja täytyy todeta, että hyvin toimii. Sunnuntaina tilaus ja nyt torstaina on paketti kotona. Postimaksut nolla ja alennuksetkin oli kohdillaan :)

makkeli
15.11.2012, 17.15
Tuli testattua ekaa kertaa Merlini. Hyvä kauppa, postikulut pienet, extra-alennus. Maanantaina klo 1500 tilaus ja torstaina tavarat kourassa.

Tsekkasin ensiksi CRC:n, Evansin ja Wigglen, mutta kaikki nämä käyttivät jo Suomen ALVia. Menee vähiin nämä kypäräkaupat, pienemmissä puljuissa saattaa postimaksut taas syödä ALV-edun.

am8119
22.03.2013, 21.46
Te jotka olette tilanneet pyörän > Menikö kaikki hyvin kuljetuksen osalta ?

Mielipiteitä ? http://www.merlincycles.com/bike-sho...ross-bike.html (http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/sensa-bikes/sensa-fermo-cyclecross-bike.html)
http://www.merlincycles.com/bike-sho...ross-bike.html (http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/drossiger-road-bikes/drossiger-cxa22-cycle-cross-bike.html)
http://www.merlincycles.com/bike-sho...ross-bike.html (http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/drossiger-road-bikes/drossiger-cxa21-cycle-cross-bike.html)

IncBuff
22.03.2013, 21.51
Te jotka olette tilanneet pyörän > Menikö kaikki hyvin kuljetuksen osalta ?

Meni. Pyörä tuli nopeasti ja ok:sti pakattuna.

JouMar
27.05.2013, 23.41
Hope Hoopsit hyvään hintaan, viime viikon maanantai-iltana tilaus ja tänään iltapäivällä kuriiri kantoi laatikon kotiin. Toimitus ei jäätävän nopea, mutta muuten jäi erittäin positiivinen maku kaupasta. Sähköposteihin vastattiin ripeästi ja erittäin ystävällisesti.

Toimituksesta sellainen huomio, että tavara lähtee TNT Post:illa, mutta Suomessa jakelun hoitaa DPD. DPD:n seurannassa toimivan koodin saa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@dpd.fi.

Odottakaa
13.07.2013, 17.53
7.7.2013 myöhään illalla tilaus sisään (Shimanon kengät) ja paketti tuli perillle 12.7. Tyytyväinen.

forrelly
14.07.2013, 01.00
Tilasin reippaan kokoisen paketin Merliniltä. Paketti teki 1,5 viikkoa matkaa, josta suurin osa kului Suomen päässä. Kaikki pelasi hienosti Merlinin päässä, viestit, keräys jne. Ainoastaan se UPS:n ovelle toimitus Suomen päässä oli raivostuttava, kun toimitusaika oli klo 9-19 (tai myöhemmin yksityisille). Eli piti sit patsastella yks päivä kotona odottamassa jakelua eikä paketti edes tullut silloin, vaikka info oli näin annettu. Paketti tuli lopulta pari päivää myöhemmin kotiovelle, mut toi epämääräinen toimitusaika oli huono. Ens kerralla otan toimituksen töihin, niin ainakin joku on paikalla koko ajan.

Ainiin, tein ostoskorivertailun 4 nettikaupan väliltä ja tämä oli halvin ilmaisine toimituskuluineen tilaamillani tuotteilla (n. 8 kpl) Vertailussa mukana CRC, Rose Versand, B-D ja Merlin. Muista en saanut haluamiani tuotteita, mutta erot oli tosin aika pienet.

Tumbelo
15.10.2013, 12.48
Eilen Ultegran 6700 -kamoja tilaukseen tarjouksesta kello 12.48. Kello 13.46 tuli sähköpostia, että paketti on lähtenyt toimitukseen ja mukana tuli Royal mailin seurantakoodi. So far erittäin hyvät fiilikset!

VPR
15.10.2013, 15.40
Merlin oli ainoa mistä löytyi vielä haluttuja kengänsuojia sopivaan hintaan joten eka tilaus sinnepäin ja eilen liikkeelle.

Dalmore
21.01.2014, 10.47
Taas onnistuneet kaupat, eilen puolilta päivin tilaus sisään ja tänään pakettia tuodaan jo kotiin. Standard delivery kuudella eurolla, onkin näköjään UPS pikakyyti, odottelin loppuviikosta mutta aina parempi näin.

Tilausaika 20.1 klo 13.38 paketti toimitettu 21.1 klo 15.56, tyrmäävä nopeus.

JohannesP
13.03.2014, 13.32
Nettisivut herjas multi loggingia ja hieman sai sätää, että sai maksettua. Paketti kuitenkin viikossa perille ja muutaman päivän aikasempaa olisi voinut tulla jos Suomen päässä paketti ei olisi lojunut 3 päivää Hki-Vantaa ulkomaanterminaalissa.

r.a.i
05.04.2014, 12.41
Sama kokemus täällä, Merliniltä kamat lähti nopeasti Helsinkiin, missä paketti lojui kolme päivää Itellan ulkomaanterminaalissa. Taitaa olla postilla italialainen lakko menossa...

edit: kaikkiaan meni viisi päivää tavaroiden tulo Helsingistä - Jyväskylään. Thumbs up!

S.S
04.05.2014, 11.18
Ensimmäinen tilaus takana kyseisestä putiikista. Hieman päälle viikko meni toimituksessa ja kaikki oli kunnossa, kun paketin avasin. Voin tilata uudestaankin!

Tau
21.05.2014, 20.47
Ensimmäinen tilaus myös ja kaikki ok! Varmasti tilaan uudelleenkin.

Tilaus sisään myöhään tiistai-iltana, paketti Hki-Vantaalla jo perjantaina. Viikonloppu välissä, mutta paketti kiersi Hki ja Kuopio lajittelukeskusten kautta, eli yhteensä 5 päivää meni Hki-Lpr välillä.

jantto
04.06.2014, 13.33
Pyörä tilattu 27.5 (tiistai), mennyt viikko, status edelleen in picking, eilen lupasivat lähettää eteenpäin, ei vahvistusta vielä.. Hidas aloitus, mutta katsotaan
Edit 5.6. (Torstai)
Okei tänään pyörä lähtenyt tnt postilla eteenpäin, kyselin muuten loppujakelijaa suomessa ja kävi ilmi että itella hoitaa nykyään kuljetukset suomessa
Edit
13.6 (perjantai)
Tänäänpä se pyörä sitten tuli, aikaa meni reilut 2 viikkoa, vissiin merlinin päässä kovasti kiireitä.
Hyvää palvelua, ei mitenkään mahtavan nopea, mutta voisin tilata uudelleenkin, itella toi päivässä helsingistä kokkolaan, pakko arvostaa.
Jotain huonoakin sanottaavaa olisi.. oli pyörästä jäänyt satulatolpan kiristin/ panta uupumaan, mailia merlinille ja tänään lähtee postissa varaosa, toivotaan että tulee nopsaan, pyöräksi tuli sinkula, merlinin oma malli, ihan ok:lta vaikuttaa vaikka suurinosa osista on nimetöntä, no wellgon polkimet ja suginon kammet ja ainakin eturatas.. siinäpä ne, muutenkin oli hieman erilainen kuin kuvissa, ei nimittäin ollut mallimerkintää missään, mutta tämä on oikeastaan vain hyvä asia :)

IncBuff
04.07.2014, 14.37
Tää on varmaan paras brittikauppa minkä kanssa tullut asioitua. Tavarat tulee nopeasti ja hyvin pakattuna. Asiakaspalvelukin vastaa varsin nopeasti sähköpostikyselyihin. Olivat vielä kiekkotilaukseen laittaneet vanneteipit mukaan vaikka niiden ei settiin pitänyt kuulua.

Wolffis
20.08.2015, 09.34
Huoh, 7.8 (pe) tilattu Stagesin kampi ja heti päivällä lähtenyt Merlinistä ja samoin Royal Mailissa status "has been passed to the overseas postal service for delivery in FINLAND". Nyt sitten edelleen odotellaan eikä Postin sivuilla näy yhtään mitään. Wigglestä esim. 10.8 (ma) illalla tilattu oli 12.8 toimitettu DHL:n toimesta. Samoin Bike Discountin paketti Saksasta tuli 7.8-13.8 (DHL).

Nyt tähän vielä perus Postin jumitukset päälle niin ei paljoa tarvitse tilata Royal Mail/Posti combolla jatkossa mitään ilman huomattavaa hintaetua.

Edit: Lopulta noudettavissa Postista 25.8.

iivari
04.09.2015, 17.18
Tilaus sisään klo 14.18 ja paketti pistetty matkaan klo 15.41.
Tilaus toki pientä sälää lamppu ym mutta vauhdikasta palvelua.
Edelliset kokemukset myös positiivisia joten peukku tälle firmalle. Valikoima ei kylläkään niin laaja kuin monella muulla mut kyllähän täältä kaikenlaista tarpeellista (ja tarpeetonta) saa.

Kuutio
25.09.2015, 08.17
Ensimmäinen tilaus Merliniltä. Viime keskiviikkona Campan voimansiirtopalikoita tilaukseen ja eilen paketti oli haettavissa kuriirilta. Seurantakoodilla näki enemmän kuin hyvin missä paketti huilaa.

kervelo
20.11.2015, 08.39
Merlin myy nyt alessa Campa Recordin vanhan mallista 10sp kampisettiä hintaan 141-155 eur, kammen pituudesta riippuen. Chorus-kampiakin löytyy hintaan 141 eur, mutta vain lyhyttä 170mm -mallia.

shitmonkey
07.02.2016, 12.14
Ensimmäinen tilaus (kammet) Merlinistä. Erittäin hyvä kokemus:

Tilaus maanantaina sisään aamupäivällä. Maanantaina lähetysilmoitus ja paketti minulla perjantaina. Ainoa erikoisuus oli, että paketti tuli "kirjattuna kirjeenä" ja vaikka tilasin paketin työpaikalle, jouduin hakea sen työpaikan lähipostista. Parempi olisi siis varmaan tilata kotiosoitteeseen.

Muille jatkossa tilaaville tiedoksi, että Royal Mail -"kirjattu kirje" päivittyi Suomen päässä nihkeästi Postin seurannassa:

Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. 05.02.2016 klo 08:44 Järvenpää
Lähetys on saapunut kohdemaahan. 03.02.2016 klo 13:22 HELSINKI POK, Ulkomaan terminaali

Eli keskiviikkona oli päivällä ulkomaan terminaalissa ja seuraava tapahtuma vasta noutoilmoitus 5.2. Royal mailin sivuilta pystyi seuraamaan paketin alkumatkaa hyvin.

Tiivistettynä: Aion jatkaa asiointia Merlinin kanssa.