PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kokemuksia - Wiggle

Sivut : 1 2 3 4 5 [6]

nure
04.08.2021, 20.27
IMO, niinhän se on mutta itse käyttänyt verrokkina omien kiekkojen suhteen. Kylläkin jokainen komponentti myös erikseen punnittu...

Fraatti
09.08.2021, 09.48
Odottelen tässä pakettia wiggleltä ja parcelforcen seurannan mukaan paketti pitäisi olla suomessa mutta postin seuranta kertoo että paketti ei ole vielä kuitenkaan suomessa. Kuinka pitkiä toimitusajat ovat olleet tuolta?
Joku myös soitti paketin tullauksesta viimeviikolla, onko vastaavia puheluita tullut muille?

paaton
09.08.2021, 09.59
Olen lopettanut kokonaan wigglen ja myös muiden uk kauppojen käytön. Saman on tehnyt varmasti moni muukin.

Jännä olisi tietää, miten paljon pelkkä pyöräilyala on ottanut brexitin ansiosta briteissä takkiin.

kervelo
09.08.2021, 11.50
Olen lopettanut kokonaan wigglen ja myös muiden uk kauppojen käytön...

+1

nure
09.08.2021, 12.58
Fraatti, Soittivat kyllä ja sen jälkeen kesti muutaman paivän ennen kuin mitään tapahtui, lienee tulliprotokolan vuoksi. Wigglen hinta oli juuri se mitä netissä oli ja mitään extraa ei tullut...
Ainoa negatiivinen seikka että kiekot eivät olleet SL versio minkä tiedot netissä oli ja asiakaspalvelu mielestäni pihalla kuin lumiukko kun eivät edes tieneet millaisia kiekkoja olivat myyneet...

Fraatti
10.08.2021, 09.43
Fraatti, Soittivat kyllä ja sen jälkeen kesti muutaman paivän ennen kuin mitään tapahtui, lienee tulliprotokolan vuoksi. Wigglen hinta oli juuri se mitä netissä oli ja mitään extraa ei tullut...
Ainoa negatiivinen seikka että kiekot eivät olleet SL versio minkä tiedot netissä oli ja asiakaspalvelu mielestäni pihalla kuin lumiukko kun eivät edes tieneet millaisia kiekkoja olivat myyneet...

Nyt minunkin paketti tuli ilman kummempia kommervenkkejä. Siihen oli tullut näköjään vain uusi seurantanumero wiglen numeron sijaan.

Oliko tilauksesi yli vai alle 150€? Näissä saattaa olla kai eroja. Mulla tilaus oli alle 50e.

Enintään 150 euron ostosJos myyjällä on IOSS-tunniste, maksat Suomen arvonlisäveron tavarasi ostohetkellä. Posti tai muu kuljetusyritys tullaa lähetyksen yleensä puolestasi, eikä sinun tarvitse tehdä mitään. Arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa enää tullauksen yhteydessä. Tämä ei kuitenkaan päde kieltojen (https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle/kielletyt-tavarat) ja rajoitusten (https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle/rajoitetut-tavarat) alaisiin tuotteisiin eikä valmisteveron alaisiin tuotteisiin kuten alkoholituotteisiin.
Entä jos kuljetusyritys ei saa myyjältä IOSS-tunnistetta? Lue lisää Kaikki tullataan -sivulta (https://tulli.fi/kaikkitullataan).
Jos myyjällä ei ole IOSS-tunnistetta, et voi yleensä maksaa Suomen arvonlisäveroa tavarasi ostohetkellä. Sinun pitää huolehtia tullauksesta ja arvonlisäveron maksamisesta itse. Tullauksen voi

antaa Postin tai muun kuljetusyrityksen tehtäväksi tai
tehdä itse Tullin Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussaAvautuu uudessa välilehdessä (https://asiointi.tulli.fi/asiointipalvelu/import/onboarding/1).

Yli 150 euron ostosSinun pitää huolehtia tullauksesta ja arvonlisäveron maksamisesta itse. Tullauksen voi

antaa Postin tai muun kuljetusyrityksen tehtäväksi tai
tehdä itse Tullin Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussaAvautuu uudessa välilehdessä (https://asiointi.tulli.fi/asiointipalvelu/import/onboarding/1).

https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle/ostamisen-jalkeen

nure
10.08.2021, 10.27
^Paha sanoa tunnisteista, kaveri kun soitti kuljetusliikkeestä niin aloitti lauseen "Ei tule mitään lisäkuluja" eikä tullut...

Fraatti
11.08.2021, 07.57
^Paha sanoa tunnisteista, kaveri kun soitti kuljetusliikkeestä niin aloitti lauseen "Ei tule mitään lisäkuluja" eikä tullut...

Itse oli nukkumassa yövuooron jäljiltä kun puhelu paketista tuli. En muistanut enää sitten myöhemmin herätessä kuka sieltä oli soittanut, postista vai jostain muualta... :)

Oletan että pakettisi arvo oli yli 150e? Jos näin niin sitten uskaltaa tilata ainakin tuolta kaupasta jotain arvokkaampaakin jatkossa jos tarve iskee.

nure
11.08.2021, 08.46
^750€ oli hinta... Aina kun tilaa niin kannattaa valita kuljetusmuoto missä seuranta, halvin vaihtoehto taitaa olla ilman...

mmm62
12.08.2021, 09.22
Oma tilaus 6.8. juuri yli 150 €, tilatessa arvioitu toimitustaika 16.8. ja kuljetusliike soitti eilen, kysyi hetun tulliselvityksiä varten ja sanoi, ettei siis lisäkuluja ole ja alkuviikosta tulee eli juuri alkuarvion mukaisessa ajassa.

JackOja
12.08.2021, 09.28
Itseäni heiman ärsyttää nuo HETUjen kyselyt tekstiviestillä tai puhelulla. Epäilyttää tietoturva asian suhteen, kuinkahan moni pääsee käsiksi tietoihin kuriirifirmoissa? Saahan selvityksen toki itsekin tehdä, mutta vaivattomampaa noin.

Jokunen tilaus brittikaupoista tullut tehtyä brexitin jälkeen.

nure
12.08.2021, 10.49
^Aivan samaa mieltä mutta minkäs voi... Kyllä Briteistä tilaaminen jää minimiin vaihtelevan käytännön vuoksi, esim. Merlinin hintoihin EI sisältynyt verot eikä tullit...

moukari
15.12.2021, 07.02
Hyvin toimii Wigglen takuu pyörienkin osalta. Mulla oli sieltä pari vuotta sitten ostettu Vitus ZX-1 -aeropyörä, jonka pressfit-keskiö alkoi pitämään ääntä ja tuntui löysältä. Keskiön vaihdon yhteydessä huomasin, että keskiöhylsy (eli se, jonne laakeri asennetaan), oli irronnut kuidusta ja runko oli näin ollen roskiskamaa. Laitoin viestiä Wigglen takuupuolelle kuvien kanssa, parissa päivässä ilmoitettiin, että saan uudemman mallisen rungon takuuseen.

Olisivat halunneet ensiksi itse vaihtaa rungon pyörääni Englannissa ja minun olisi pitänyt lähettää koko pyörä sinne. Ajattelin, että on parempi, että lähettävät uuden rungon suoraan minulle, niin saan sitten kasailla pyörän ZX-1:n osista ja saan rungon käsiini aiemmin. Pari viikkoa sitten lähetin rikkinäisen rungon Wigglelle heidän hankkimallaan DHL-kuljetuksella ja nyt minulle on tulossa kuriirilla uusi. Tämän myötä uskaltaa kyllä ostella tavaraa tuolta jatkossakin.

vervex
30.12.2021, 22.35
Takuuasioiden hoitamisesta Wigglen kanssa jäi erittäin hyvä maku. Pari viikkoa sitten laitoin viestiä, että Brand-X Ascend -tolppa ei enää toimi. Samantien tuli sähköpostilla pyyntö täyttää takuulomake ja lähettää kuvat sekä viankuvaus. Tein töitä käskettyä ja seuraavana päivänä ilmoittivat, että hyväksytty takuuseen ja lupasivat lähettää uuden tolpan (eivätkä tarvitse toimimatonta vaihdossa). Pari päivää myöhemmin lähettivät paketin ja nyt siitä reilu viikko myöhemmin tuli postiin. Olin valmistautunut huomattavasti pidempään odotteluun, mutta selvittiin parissa viikossa. Hienosti hoidettu!

moukari
31.12.2021, 09.09
Takuuasioiden hoitamisesta Wigglen kanssa jäi erittäin hyvä maku. Pari viikkoa sitten laitoin viestiä, että Brand-X Ascend -tolppa ei enää toimi. Samantien tuli sähköpostilla pyyntö täyttää takuulomake ja lähettää kuvat sekä viankuvaus. Tein töitä käskettyä ja seuraavana päivänä ilmoittivat, että hyväksytty takuuseen ja lupasivat lähettää uuden tolpan (eivätkä tarvitse toimimatonta vaihdossa). Pari päivää myöhemmin lähettivät paketin ja nyt siitä reilu viikko myöhemmin tuli postiin. Olin valmistautunut huomattavasti pidempään odotteluun, mutta selvittiin parissa viikossa. Hienosti hoidettu!

Hienoa! Yksittäisten osien osalta takuu on toiminut mullakin hyvin, esim. GRX-kahvaa ei saanut ilmattua ja meni takuuseen, samoin haljenneet kuitukiekot pari vuotta sitten. Sain nyt koottua pyörän, pitää vielä tilata uudet läpiakselit, kun ZX-1:ssä oli lyhyemmät kuin tässä uudessa.

jakkok
27.01.2022, 21.35
Hyvin toimii täältä homma brexitin jälkeenkin. Ainakin pikkupaketeilla...

Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

vihtis83
18.02.2022, 19.10
Nopsaan tuli tavarat ilmaisella toimituksella. Sunnuntaina pistin tilauksen sisään ja tänään perjantaina oli paketti tullut lähiautomaattiin. Tilausta tehdessä toimitus arvioitiin olevan 2.3 mutta tulikin siis pari viikkoa aiemmin.

Laroute
09.03.2022, 11.57
Mitenkäs nuo Wigglen toimitukset? Onko heillä EU-alueella varasto, vai tuleeko jotain tullimaksuja lisäksi?

JackOja
09.03.2022, 12.03
Mitenkäs nuo Wigglen toimitukset? Onko heillä EU-alueella varasto, vai tuleeko jotain tullimaksuja lisäksi?

Ok.
On, ei.

Laroute
09.03.2022, 12.11
^ Kiitos vastauksesta, siis tilaamaan.

jakkok
09.03.2022, 21.45
^ Kiitos vastauksesta, siis tilaamaan.Yks runko ja läjä osia on tullu vasta... DHL toimituksesta tulee viesti tullauksesta kun paketti on tulossa. Se pitää käydä linkistä kuittaan. Ostoksien hintaan sisältyy verot jaa tullimaksut. Eli sekään ei ole ongelma...

Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

jalkkis
10.03.2022, 22.31
Onkos mitään arviota kauanko paketit jumittaa tullissa brittien päässä?

Mulla on tulossa Wiggleltä ja CRC:ltä (joka lienee samaa putkaa?) pakettia ja ne ovat olleet pari päivää tilassa:

"Your parcel is being processed by customs"

Toimitusaika on luvattu 1,5vkon päähän, joten onhan tuossa vielä varaa mutta kun on tottunut nahkahousujen viikon toimituksiin...

@koowee
11.03.2022, 09.22

Tein tilauksen CRC:lle 3.3. päivällä ja Postin seurannan mukaan paketti saapuu tänään.

moukari
11.03.2022, 11.28

Mulla on tulossa Wiggleltä ja CRC:ltä (joka lienee samaa putkaa?) pakettia ja ne ovat olleet pari päivää tilassa:

"Your parcel is being processed by customs"

Toimitusaika on luvattu 1,5vkon päähän, joten onhan tuossa vielä varaa mutta kun on tottunut nahkahousujen viikon toimituksiin...

Wigglen toimitusajaksi kannattaa laskea 2-3 viikkoa, niissä menee aika kauan. Kyllä se paketti sieltä kuitenkin lopulta tulee.

paaton
11.03.2022, 11.47
No mitenkäs se nyt noin menee? Juurihan tuossa yllä kerrottiin, että wigglellä on varastot saksassa, eikä niitä tarvitse tullata?

vihtis83
11.03.2022, 13.33
Kuten tuossa vähän ylempänä mainitsin, mulle tuli Wigglen paketti alta viikossa. Briteistä se lähti (kuriiri näkyin olevan Hermes, Suomen päässä Posti) eikä mitään tullauksia sun muita tarvinnut silti hoitaa.

Kanuuna
11.03.2022, 14.31
^Sama homma. Enklannista lähti ja noin viikossa tuli. Alvi- ja tullimaksut sisältyi tuotteen hintaan.

jalkkis
14.03.2022, 14.09
Joo, Parcelapp.comin mukaan paketit ovat juntturassa briteissä mutta Omapostin mukaan molemmat paketit ovat jo Suomen kamaralla, toinen ilmeisesti jakelussa tänään ja toinen huomenna.

Nyt täytyy antaa papukaijamerkki Postin sovellukselle. Se on automaattisesti bongannut paketit seurantaan, tuplana kylläkin mutta siitä viis.

El Chefo
16.03.2022, 19.10
Tilasin tarvikkeita 7.3 ja ajattelin että vähän ripeästi sais tulla paketti. Maksoin vähän ekstraa että kuriiri (DPD) hoitais homman himaan. Antoivat 9.3. toimituspäiväksi. No tänään 16 päivä sitten otin yhteyttä Wiggleen kun seurannan mukaan paketti ei ole liikkunut 8:n päivän jälkeen minnekään Hollannista. Nice!!! Nyt alkoivat selvittää Wigglen päässä että missä mennään. Katsotaan meneekö kuinka pitkä delay vai otanko massit takaisin. Olis pitänyt ottaa vaan normaali Royal Mail toimitus, siihen olisivat luvanneet 23. päivä toimituksen :D

ahmatti
17.03.2022, 07.59
Tilasin tarvikkeita 7.3 ja ajattelin että vähän ripeästi sais tulla paketti. Maksoin vähän ekstraa että kuriiri (DPD) hoitais homman himaan. Antoivat 9.3. toimituspäiväksi. No tänään 16 päivä sitten otin yhteyttä Wiggleen kun seurannan mukaan paketti ei ole liikkunut 8:n päivän jälkeen minnekään Hollannista. Nice!!! Nyt alkoivat selvittää Wigglen päässä että missä mennään. Katsotaan meneekö kuinka pitkä delay vai otanko massit takaisin. Olis pitänyt ottaa vaan normaali Royal Mail toimitus, siihen olisivat luvanneet 23. päivä toimituksen :D
Tilasin toissapäivänä kuriirilla (reilu 10€ ekstraa) ja nyt on paketti juurikin tuossa Hollannin pullonkaulassa statuksella:

16-03-2022 21:37

Your parcel was sorted for transport to our next premises
Oirschot , NL

Your parcel successfully cleared customs
Oirschot , NL

Wigglehän lupasi toimituksen 18.3. mennessä, mutta DPD sanoo että tulee 23.3. Mulle on oikeastaan ihan sama millon se tulee kunhan tulee ennen 1.4., vaikka mieluumminhan sitä olisi nähnyt sen luvatun aikataulun josta maksettiin. Täällä päässä lopputoimituksen tekee PostNord, joten en pidättele hengitystä tietäen heidän toimitustavat.

Tottakai Wiggleen rekkulia jos ei tule heidän lupaamalla aikataululla. Hyvin ovat korvanneet kuluja aiemminkin.

jalkkis
17.03.2022, 13.45
Mun 1,5 vko sitten viikonloppuna tilatut tavarat CRC:ltä ja Wiggleltä löytivät perille ma ja ti. Parcellappin seurantakoodi tyssäsi paikalliseen tulliin mutta postin äppi löysi automaattisesti oikeat. Eli priority-toimitus kesti 6-7 arkipäivää. Ihan ok.

tchegge_
17.03.2022, 14.14
Tilasin toissapäivänä kuriirilla (reilu 10€ ekstraa) ja nyt on paketti juurikin tuossa Hollannin pullonkaulassa statuksella:

Oirschot , NL

Oirschot , NL

Täällä päässä lopputoimituksen tekee PostNord, joten en pidättele hengitystä tietäen heidän toimitustavat.

Postnord on jopa parantanut toimintaansa tänä keväänä. Pari viimeistä pakettia ollut niiden toimittama ja toimituspäivän aamuna tullut ilmoitus että voi vielä säätää toimitusta.

Lisäsin ovikoodin ja puhelinnumeron kuskia varten. Nämä tein postnordin sovelluksen kautta, ne lisätyt tiedot näkyy kuskille vaikka sovelluksen mukaan jotain syöttämisessä meneekin pieleen...

Kuskit sitten soittaneet kun omasta mielestään pihassa.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

ahmatti
17.03.2022, 14.43
Postnord on jopa parantanut toimintaansa tänä keväänä. Pari viimeistä pakettia ollut niiden toimittama ja toimituspäivän aamuna tullut ilmoitus että voi vielä säätää toimitusta.

Lisäsin ovikoodin ja puhelinnumeron kuskia varten. Nämä tein postnordin sovelluksen kautta, ne lisätyt tiedot näkyy kuskille vaikka sovelluksen mukaan jotain syöttämisessä meneekin pieleen...

PostNordin toiminta Oulussa on laskenut kuin lehmän häntä sen jälkeen kun urakoitsija vaihtui. Paketin saapuessa Turkuun, sovellus ilmoittaa toimituksen olevan seuraavana päivänä mutta todellisuudessa toimitus menee 1-2 päivän päähän. Paketin saapuessa Oulun terminaaliin, sovellus hälyttää ja kysyy milloin toimitetaan eikä sitä koskaan saa toimitettua samalle päivälle. Vaikka toimitus saapuisi aamuyöllä terminaaliin, niin se ei ehdi saman päivän kuljetuksiin. Aina pitää valita vähintään seuraava päivä klo 8-16. Silloinkin saattaa seuraavana päivänä tulla lähempänä klo 16 viesti, ettei toimitusta ehditäkään tekemään sovittuna päivänä vaan se tuodaan seuraavana päivänä. Aina ei edes tule viestiä vaan tiedon toimittamatta jättämisestä saa sitten itse kyselemällä aspasta.

Luvatut toimitusajat kusee poikkeuksetta viimeistään PostNordin Turku-Oulu välillä ja sekin pääosin Oulun päässä. Turusta toimitukset jatkavat nopeasti matkaansa sen jälkeen kun ovat Turkuun asti päässeet.

DHL ja DHL Express ovat toimineet erittäin hyvin Postin kanssa, eikä ole vuosiin tarvinnut turhautua niiden kanssa.

Föhn
17.03.2022, 15.16
PostNord on vain sovellus tiettyjen pakettien tässä Oulun pään jakelussa. Tarkoittaa sitä että vaikka PostNord osan paketeista jakaakin, siirtyy kuitenkin valtaosa paketeista paikallisten toimijoiden hoivaan. Ja se ei todellakaan ole hyvä juttu. PostNord toimii siis eräänlaisena rajapintana ottaen siivun välistä ulkoistamalla kuljetukset ja sen vakanssi loppuu Oritkarin terminaaliin. Sen jälkeen mennäänmiten mennään.

El Chefo
19.03.2022, 09.07

Oirschot , NL

Oirschot , NL

Wigglehän lupasi toimituksen 18.3. mennessä, mutta DPD sanoo että tulee 23.3. Mulle on oikeastaan ihan sama millon se tulee kunhan tulee ennen 1.4., vaikka mieluumminhan sitä olisi nähnyt sen luvatun aikataulun josta maksettiin. Täällä päässä lopputoimituksen tekee PostNord, joten en pidättele hengitystä tietäen heidän toimitustavat.

Tottakai Wiggleen rekkulia jos ei tule heidän lupaamalla aikataululla. Hyvin ovat korvanneet kuluja aiemminkin.

Juu tuossa samassa paikassa mun kamojen viimeinen elonmerkki on ollut. Tulevalla viikolla kyselen et mikä boogie ja otan rahat takaisin.

jalkkis
19.03.2022, 09.52
Voisko olla, että tullimuodollisuuksien jälkeen seurantakoodi on vaihtunut? Näin siis kävi mulla Wigglen ja CRC:n paketeilla. Meiliin tulleessa tilausvahvistuksessa ollut seurantakoodi lakkasi päivittymästä lähtötullauksen jälkeen. OmaPosti-sovellus näytti uuden koodin automaattisesti.

El Chefo
19.03.2022, 10.32

Tuonne PostNordille olin kans yhteydessä tuosta paketista niin he neuvoivat kääntymään myyjän puoleen. PostNord on todellakin parantanut toimintaansa ainakin pk-seudulla. Joskus oli melkoista kamppailua saada asiakaspalvelijaa puhelimella saati sitten sähköpostilla kiinni, nyt onnistui näppärästi whatsapilla.

El Chefo
19.03.2022, 10.38
Omapostilla nyt vilkaisin niin ei ole muuttunut koodi eikä status :( No Wigglelle vaan palautetta ja odotellaan tulosta.

El Chefo
28.03.2022, 11.24
Noniin, muutaman sähköpostinvaihdon ja tyhjien yhteydenottolupausten jälkeen rahat palautettu ja todettu että kamat ovat hukkuneet jonnekin Hollannin terminaalin. Äärimmäisen kätevä tuo chatti toiminto Wigglellä.

zort
23.05.2022, 16.13
Eka tilaus brexitin jälkeen tuli tehtyä tänä lauantaina. 2 artikkelia tilasin, molemmat in stock. Melkein heti pelmahti omapostiin kolme eri lähetysilmoitusta Wiggleltä, kaikki eri painoisia ja eri numerolla, statuksella ”odotetaan lähetystä”. Sitten tänään maanantaina tuli sähköpostiin 2 ilmoitusta, toinen joltain Evriltä ja toines Hermes Internationalilta. Vaikuttaa aikamoiselta säätämiseltä. Tästähän voi vielä tulla mielenkiintoista :-)
Näinkö sieltä tulee 2 tavaraa kolmessa paketissa…

Sent from my iPhone using Tapatalk

zort
28.05.2022, 11.05
^Olikin nopea toimitus, la tilattu oli noudettavissa seuraavana perjantaina.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aflakorppi
22.08.2022, 19.26
Tuli tehtyä 2 tilausta ensimmäistä kertaa brexitin jälkeen, toinen Wigglestä(arvo n. 50 euroa)ja toinen CRC:sta(arvo n. 70 euroa).

Molemmat paketit tilasin 16. elokuuta ja Wigglen paketti on tullut suomeen tänään 22. päivä. Ongelmaksi kuitenkin muodostuu, että paketti pitäisi itse tullata, vaikka verot olen maksanut jo tilauksen yhteydessä.

Omapostissa lukee seuraavaa paketin tiedoissa
”IOSS-lähetyksesi tiedoissa oli puutteita, joten Posti ei voi tullata lähetystä puolestasi.”

Ja lisäksi seurannassa aiempana ”Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen.”

Lisäksi oma postiin tuli kirje, jonka tärkein kohta selviää linkin kuvasta.
https://i.imgur.com/iefIOm1.jpg

Olin tänään yhteydessä Wiggleen, ja asiakaspalveluja ei halunnut antaa/ei voinut antaa IOSS-numeroa jotta voisin tullata paketin Postin ohjeiden mukaisesti.

Joten mitä tässä pitäisi tehdä kun Wigglen IOSS-numeroa ei löydy netistä? Soittaa postitulliin vai maksaa verot toiseen kertaan eli about 10 euroa tai onko jollain kanssapyöräilijällä sitä hemmetin IOSS-numeroa?

Ensimmäinen kokemus Brexitin jälkeisestä fillaritavaran tilaamisesta ei oikein vakuuttanut mutta päivitän tätä ketjua miten tämä päättyy.

paaton
22.08.2022, 19.27
Noin. Ihan fiksuinta on antaa pitää englantilaisten tunkkinsa. Ei vaan jaksaisi tuommoista vääntöä.

Rawjunk
22.08.2022, 19.54
Jos en väärin muista, niin mulla oli sama teksti seurannassa, mutta tuli kuitenkin perille ilman ylimääräisiä toimenpiteitä.

nure
23.08.2022, 09.12
Viimeksi kiekot tilasin, homma hoitui, kuljetusfirma vain varmisti soitolla tiedot tullia varten aiheuttaen kahden päivän viivytyksen, ei muuta ongelmaa.

Paattoman kanssa hieman samoilla linjoilla, onhan niitä puoteja muuallakin kuin noilla "loikkareilla".

Aflakorppi
29.08.2022, 14.32
Päivitetään tähän tilanne aikaisemmasta viestistä.

16. päivä tilaus Wigglestä ja CRC:stä, CRC:n tilaus tuli normaalisti postiin noudettavaksi 25. elokuuta eli sen suhteen kaikki meni hyvin. Toinen juttu oli sitten Wigglen kanssa josta voi lukea aiemmasta viestistä. Asiakaspalvelun kanssa meni kummalliseksi vänkäämiseksi IOSS-tunnuksen kanssa ja minun olisi pitänyt olla kuljetusfirmaan yhteydessä eikä Wigglen. Parina päivänä asiakaspalvelun kanssa väännettyä annoin olla ja tullasin itse paketin viime torstaina ja kävin äsken hakemassa. Reilu 10 euroa tuli ylimääräisiä kuluja, mutta jos asiakaspalvelun kanssa ei tule mitään järkevää lopputulosta, niin antaa olla.

Voin siis suositella varauksella tilaamista, varsinkin jos jaksaa vääntää liikkeen ja kuljetuspalvelun kanssa.

nure
29.08.2022, 16.29
^ Itsellä ei ollut Wigglen aspan kanssa ongelmia, kertoivat että kaikki sisältyy, paketin arvo oli muistaakseni +700€ ja tosiaan kuljetusliike soiton jälkeen ilmoitti tarvittavat tiedot tullille josta tosiaan tuo parin päivän viivytys. Toisaaltaan kummaatoimintaa jos noin käytännöt vaihtelee.

Ps. Mikä kuljetusfirma Britannian päässä?

Aflakorppi
29.08.2022, 19.45
^ Itsellä ei ollut Wigglen aspan kanssa ongelmia, kertoivat että kaikki sisältyy, paketin arvo oli muistaakseni +700€ ja tosiaan kuljetusliike soiton jälkeen ilmoitti tarvittavat tiedot tullille josta tosiaan tuo parin päivän viivytys. Toisaaltaan kummaatoimintaa jos noin käytännöt vaihtelee.
Ps. Mikä kuljetusfirma Britannian päässä?

Wigglen sivuilla tuli ensin seuranta Hermesiin kuten sähköpostiin. Sen jälkeen tuli sähköpostilla linkki EVRIn seurantaan, tämän jälkeen tuli Omapostiin Parcle 4 You/Hermes seurantakoodi joka ei ole päivittynyt tähän päivään mennessä(nettisivut kylläkin kertoo paketin etenemisestä ja mm. että haettu tänään postista)ja lopulta tuli Postin seuranta Omapostiin jossa mainittiin tullauksesta ja joka päivttyi aina paketin hakemiseen asti tänään.

Eli melkoisen mielenkiintoinen sekamelska eri seurantapalveluita ja kuljetusfirmoja. Nettikauppaa 20 vuotta, arviolta 1500 lähetettyä ja vastaanotettua pakettia ja tämä oli ensimmäinen kerta kun jokin meni pieleen.

Arosusi
09.03.2025, 12.09
Pitkään aikaan en ole katsellut brittien kauppoja. Nettiä selatessa tuli esille Wigglen 75 % alennus
komponentista minkä "ehdottomasti tarvitsin" . Täältä kun luin ettei ilmoitetun hinnan päälle tule lisäkustannuksia niin tilaus sisään.
Tilaus maanantaina puolenpäivän aikaan. Jossain vaiheessa ilmoitus että toimituspäivä viimeistään 2 viikon kuluttua. Torstaina kuriirin (DHL) haltuun. Perjantaina puolenpäivän aikaan kotiovella ja tuli vielä Saksa kautta eli 4 vrk tilauksesta.
Yleisesti hintataso näytti olevan korkeampi kuin ennen brexitä.