PDA

Näytä tavallinen näkymä : Nurmijärven Rajamäki

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

XC-JJ
26.02.2008, 14.02
Onko kenelläkään tietota alueen mahdollisista XC paikoista? Olen vasta alottanut ja yritin hakea tietoa, mutta ei oikein löytynyt.. onko areenalla ketään, joka on täältä päin ja osaisi kertoa!?

Viineri
26.02.2008, 14.34
Rajamäelle on ainakin tuo Kiljavannummen reittiverkosto, sama siis missä ladutkin kulkee, lähtöpisteenä vaikka Kehityksenmaja. Tuo on helppoa harjumaastoa.

XC-JJ
26.02.2008, 15.34
sielä onkin joskus tullut aikanaan käytyä.. kohta ku pääsis viel harjottelee ja ajaa jonku kokeneemman kanssa ni jos oppis jotain :D

kyllhän sitä yksinki oppii.. mut sillon se on varmasti kantapäänkautta :o

p-olkisin
26.02.2008, 18.53
Onhan siellä polkuja ja metsäautotietä.

Sääksin kierto:

Uimahalli-käpylä-kehityksen maja-SAK opisto-Kiljavan sairaala-(juhlapaikka nimi ei tule mieleen)-Röykän uimarannan parkkis-Röykän sairaala-Luonnonsuojelualue (HUIPPU)-Hyvinkään kaupungin leirikeskus-Hanko Mäntsälätien yli vihtijärvelle päin-metsäautoteitä Märkiön levähdyspaikalle (tai pidemmälle Kytäjän suuntaan)-Märkiöstä hiihtouria pitkin takaisin uimahallille tai Herusin suuntaan.

Vanha kaatis nurmijärven ja rajamäen välissä on hyvä jos kaipaa mäkeä. Lenkki taitaa olla n.10km.

Hiihtoladut löytyy kunnan netti sivuilta, siellä näkyy myös vanhan kaatiksen lenkki.

Mielestäni reittejä löytyy parhaiten kun ajelee tarpeeksi laajalla alueella metsäautoteita yms ja alkaa pikkuhiljaa etsimään pienempiä polkuja. Hangon tien pohjoispuolelta löytyy vanhoja hiihtoreittejä merkattuna maalilla puihin. Tosin metsäkoneet on tehneet tuhoja viimeaikoina. Hangon tien ali menee kaksi hiihtolatuja varten tehtyä tunnelia. Toinen eli entisen kahitiilen tehtaan kohdalla oleva on hiihtokäytössä vieläkin jos vain lunta riittäisi. Toinen on muistaakseni kohdassa jossa vihtilampi on lähimpänä hangon tietä, mutta polut on umpeen kasvaneita.

Parhaiten reittejä löytyy mielestäni suunnasta: Rajamäki-Röykkä-Vihtijärvi-Kytäjä-Herunen-Noppo-(Pinni)-Hyvinkää

Toisin sanoen Nurmijärven suuntaa en tunne.
Jos joku tietää hyviä reittejä Rajamäeltä Nurmijärvelle niin kertokaa ihmeesä.
Myös polut/metsäautotiet välillä Hyvinkää-Jokela-Nukari-Nurmijärvi kiinnostaa.

Olen tallentanut puhelimella jotain reittejä. Ne joita kiinnostaa voivat rekisteröityä alla olevassa osoitteessa foorumin nimellä ja pyytää minua kaveriksi niin laitan reitit jakoon.

http://sportstracker.nokia.com/nts/user/signup.do

Yhteislenkille keväällä, muuton jälkeen!

XC-JJ
26.02.2008, 19.02
yhteislenkki kuulosti hyvältä :D Mutta mikä puhelin sulla on ja miten toi sports tracker on käytössä toiminut!? itselläni on 6110 navigator, enkä ainakaan talvella lenkillä saanut toimimaan kunnolla :/

pyysin sua mun kaveliksi sinne sports trackeriin.. kiinostaa tosissaan ne kartat :D olen asunut koko ikäni nurmijärvellä, mutta vasta parivuotta rajamäellä, joten en tunne seutua kovin hyvin. olin joskus 14v ohjatulla lenkillä juuri siinä hanko-tien ja sääksin ympäristössä ja jo silloin kärpänen puri.. nyt vaan enää 7vuoden jälkeen muista reittiä :/

Birling
26.02.2008, 20.33
p-olkisin kertoikin jo parhaat palat.

Se entinen kaatopaikka oli nimeltään Mutaanmäki. Ilmesesti kaatopaikka imagosta halutaan päästä eroon ja sama paikka on nykyään Alhonnniittu.

http://www.nurmijarvi.fi/palvelut/liikunta/alueetreitit/fi_FI/alhonniittu2/

Nyt kun kirkonkylän Parkkimäen latuja on lisätty ja levennetty on se ykköspaikka huollonkin suhteen. Ja ne Mutaanmäen mäet on niin jyrkkiä ettei siellä keskiverohiihtäjät viihtyiskään. Sitä on kuitenkin laajennettu kts koiralatu pohjoisosassa. Mutaanmäessä meikäläinen aloitti MTB touhut 80/90 lukujen vaihteessa. Reitti kulki silloisen kaaatopaikan takaa. Puskat vaan ropisi, kun kakarat ampiuvat ilmakiväärillä rottia.

Hangontien pohjoispuolella tunneleiden kohdalla on tosiaan iso hiekkatie/polku verkosto. Sinne pääsee helposti Märkiön grillin kohdalta, kartassa Astrakan.

Rajamäeltä tulen kirkolle reittiä: Kyläjoentie-Kytöportaantie-(vaihtoe. Kullantöyrääntie)-Kulomäentie-Keikkumäentie.

Alkontehtaiden itä- ja vesitornin pohj puolella Pinninnummella on mukavia polkuja.

Vihtijärven pohjoispuoli on hiekkatietä. Järven länsipään laskuoajan yli 2x5 lankku ja nokkospusikko.

Aloittelijalle Rajamäen alue on sopiva, hiekkapohjaisena on aina kuiva eikä rapakaan roisku.

XC-JJ
26.02.2008, 21.38
nyt kun täällä on lisää paikallisia, niin mites toi seittemän miehen reitti?! onko siitä jotain pohjaa olemassa? ja pystyykö sitä ajamaan? ku en oo paikallisia harrastajia niin paljoo tavannu, ni ei tiedä :D

Birling
26.02.2008, 22.32
Reitistä kirjoitettiin 1,5 v sitten Pyörämatkailu Maastoreitti Hki - Hämeenlinna välillä? kohdassa.
Nyt lukee kunna sivulla näin:"Valtakunnallinen Seitsemän veljeksen vaellusreitti on Nurmijärven kunnan osalta valmistumassa. Valmistuttuaan reitti mahdollistaa vaelluksen Helsingin keskuspuistosta Hyvinkäälle."
Tuosta voisi ajatella, että on piankin valmis. Nythän on tehty esim silta Vantaanjoen yli, että kyllä koko ajan tapahtuu. Kyllä siitä on paikallislehdissä isot jutut kun valmis. Asiaahan on jarruttanut, kun naapurikunnat eivät ole olleet yhtä innostuneita.

XC-JJ
26.02.2008, 22.33
ajattelin vaan ku se vois olla ihan mielekäs reitti näin kunnan sisällä liikkua :p
varsinkin tätä väliä kirkonkylä-rajamäki.. ja sit tietenki myöhemmin rajamäki-hyvinkää..

Meridisti
27.02.2008, 10.24
Katsoppa www.karttapaikka.fi (http://www.karttapaikka.fi)
Sieltä voi katsella peruskartalta vinkkejä missä on polkuja. Näissä kartoissa ei kyllä ole kuin todella isot polut, mutta yleensä siellä on myös silloin pienempiä maastopyöräilyyn sopivia reittejä. Sitten vaan ajelemaan polkuja läpi. Mielestäni Rajamäellä on loistavat mahdollisuudet maastopyöräilyyn.

kmw
27.02.2008, 11.56
Karttaa ei mielestäni tarvitse jos pysyy Kiljavantie-Lopentie-Hangontie-Rajamäentie alueen sisällä.
Sääksin etelärannalla on kesämökkejä jotiden pihassa käy kerran, selostus olisi pitkä ja sekava.
Kiljavan latupohjat ovat fillarikunnossa vasta myöhemmin keväällä, mutta muita unelmapolkuja kyllä riittää.
Ekat lenkit kannattaa ajaa keväällä, Kun lehti tulee puuhun pöheikköinen maisema menee "tukkoon". Olen ajellut Sääksin ympäri n.5v ja vieläkin harhautuminen välillä Sääksin uimaranta-Röykän uimaranta kay helposti.
Mulla on kompassi repussa, suosittelen.

Koivuniemeen (luonnonsuojelualue) ilmestyi viime vuonna "Pyöräily Kielletty"-merkki. Kurja juttu sillä siellä on hyvää, nopeaa polkua.

Kiljava-Nurmijärvi-Klaukkala metsäreittiä ei ole, jos olen väärässä kertokaa kuinka ajetaan.

XC-JJ
27.02.2008, 13.33
kukaan kaistapää ei oo varmaan vielä käyny tutkimassa, että missä kunnossa mettä on!? täänän aamulla oli kyllä tullu taas vähän lisää paskaa.. :/ mut jos jo kohta pääsis ajaa.. :D:D

Uus pyöräki ku tulee taloon perjantaina ;)

ellmeri
27.02.2008, 14.41
Karttaa ei mielestäni tarvitse jos pysyy Kiljavantie-Lopentie-Hangontie-Rajamäentie alueen sisällä.
Sääksin etelärannalla on kesämökkejä jotiden pihassa käy kerran, selostus olisi pitkä ja sekava..

Sääksiä kun lähet kiertämään!!!

VARO mökkiläisiä,oliko joku sääksinkierto tai sellanen tie:seko: meinas tulla kirveestä,pikkasen tais mulla paskatkin tulla housuun:mad:oli aika tiukka tilanne.

Mullaoli vihtijärvellä vaunu,sieltäkäsin noin 17 vuotta kierretty noita maisemia koluten tiet ja polut.:D

XC-JJ
27.02.2008, 14.53
jostain syystä olen kuullut juttua täältä päin, että toisten mielestä maastopyöräilijät jotenki pilaa luontoa.. :(

en ymmärrä mistä tämäkin mielipide taas tulee.. toisaalta pyöräilyäkin koskee jokamiehen oikeudet.. eli aika pitkälti saa ajaa melkein missä vaan.. jos oikein alkaa omista oikeuksistaan pitää kiinni.. mutta onhan se kohtelias olla laittamatta sen naapurin(mökkiläisen) piha maata rullalle :rolleyes:

kmw
28.02.2008, 10.18
Sääksiä kun lähet kiertämään!!!

VARO mökkiläisiä,oliko joku sääksinkierto tai sellanen tie:seko: meinas tulla kirveestä,pikkasen tais mulla paskatkin tulla housuun:mad:oli aika tiukka tilanne.

Mullaoli vihtijärvellä vaunu,sieltäkäsin noin 17 vuotta kierretty noita maisemia koluten tiet ja polut.:D

Sääksinkierto loppuu mökin pihaan vaikka karttan on mrekitty polku joka vie kohti Hyvinkään leirikeskusta. Olen käynyt kääntymässä mökin pihassa, olin onnekas kun ei ollut ketään kotona.

Onko kukaan ajanut Mustalammi-Valkealammin ohi viime aikoina? Olin siellä viime kesänä. Todllinen horror-show, n. 3km löysää ratasepeliä. Kunhan tie on paremmassa pyöräilykunnossa vois ajella Valkealammin luoteis rantaa, hyvä pätkä.

XC-JJ
28.02.2008, 10.31
noh eiköhän ne mökki tontit jotenki pysty kiertää :D ei kyllä oo mitään kokemusta miten paljon niitä mökkejä sääksin ympärillä on.. se ois vaan muuten niin optimaalista seutua ajella..

varsinki se sääksin ja hankotien välinen aluea näytti hyvältä sillon joskus vuosia sit :)

p-olkisin
29.02.2008, 18.40
kmw
Kyllä sieltä ympäri pääsee ilman että kirveestä tulee, tai että joutuu mökin pihaan, läheltä pihaa joutuu kyllä välillä menee.
Kun observatoriolle menevän tien ylittää kannattaa kääntyä polulle joka ylittää hakkuuaukean ja menee hangontien sivussa kulkevalle hiekkatielle. Sitä sitten ajelee Hyvinkään leirikeskuksen läpi hangontielle. Jos nyt puhutaan samasta kohdasta.

Ai luonnonsuojelualueelle on vastahiljattain tullut kyltit. Harmi. Löysin kyseiset polut vasta viimekesänä ja aion kyllä ajella siellä tulevaisuudessakin. Hiljentää vaa reilusti ku tulee kävelijöitä vastaan (ei siellä paljon porukkaa liiku) tervehtii ja hymyilee ni ei ne voi olla vihaisia!

Musta- ja valkealammen ohi tuli ajettua monesti viimekesänä. Onhan siellä aikamoista sepeliä. Kerran meni Contin speedking supersonic puhki siinä tiellä. Valkealammin polku täytyykin testata mahdollisimman pian, en ole sitä ajanut. Tuolla kauempana Rajamäestä on tullut enimmäkseen ajettua metsäautoteitä. Mustalammelta Komi lammelle menevää polkua olen ajellut muutaman kerran. Hienopolku on prkl päässy kasvamaan umpeen. Syksyllä kun sen vikan kerran ajoin tulin Komin suunnasta ja ajattelin että joku voisi harventaa ryteikön. No se koivikko oli prkl kaadettu, mutta puut lojuivat maassa ristiin rastiin. Meni kantamiseksi se pätkä. Toivottavasti joku keräis ne pian pois sielt.

Parempi kuin kansalaisenkarttapaikka http://www.retkikartta.fi/

Seitsemänveljeksen reitistä:
Taitaa olla aikapahasti vaiheessa kunnanpuolelta. Reitti on kyllä suunniteltu, mutta eivät tee sille käsittääkseni mitään kun ei naapuritkaan!?
Vantaanjoen ylitys ja uusi osuus reittistä on käsittääkseni tehty täysin pyöräilijöitä huomioimatta tai ehkä jopa tarkoituksella sellaiseksi ettei siellä pysty ajamaan??
Toivon että joku korjaa tämän kuvitelmani, itse en ole siellä käynnyt.

kmw
02.03.2008, 12.13
kmw
Kyllä sieltä ympäri pääsee ilman että kirveestä tulee, tai että joutuu mökin pihaan, läheltä pihaa joutuu kyllä välillä menee.
Kun observatoriolle menevän tien ylittää kannattaa kääntyä polulle joka ylittää hakkuuaukean ja menee hangontien sivussa kulkevalle hiekkatielle. Sitä sitten ajelee Hyvinkään leirikeskuksen läpi hangontielle. Jos nyt puhutaan samasta kohdasta.

Ai luonnonsuojelualueelle on vastahiljattain tullut kyltit. Harmi. Löysin kyseiset polut vasta viimekesänä ja aion kyllä ajella siellä tulevaisuudessakin. Hiljentää vaa reilusti ku tulee kävelijöitä vastaan (ei siellä paljon porukkaa liiku) tervehtii ja hymyilee ni ei ne voi olla vihaisia!

Musta- ja valkealammen ohi tuli ajettua monesti viimekesänä. Onhan siellä aikamoista sepeliä. Kerran meni Contin speedking supersonic puhki siinä tiellä. Valkealammin polku täytyykin testata mahdollisimman pian, en ole sitä ajanut. Tuolla kauempana Rajamäestä on tullut enimmäkseen ajettua metsäautoteitä. Mustalammelta Komi lammelle menevää polkua olen ajellut muutaman kerran. Hienopolku on prkl päässy kasvamaan umpeen. Syksyllä kun sen vikan kerran ajoin tulin Komin suunnasta ja ajattelin että joku voisi harventaa ryteikön. No se koivikko oli prkl kaadettu, mutta puut lojuivat maassa ristiin rastiin. Meni kantamiseksi se pätkä. Toivottavasti joku keräis ne pian pois sielt.

Parempi kuin kansalaisenkarttapaikka http://www.retkikartta.fi/

Seitsemänveljeksen reitistä:
Taitaa olla aikapahasti vaiheessa kunnanpuolelta. Reitti on kyllä suunniteltu, mutta eivät tee sille käsittääkseni mitään kun ei naapuritkaan!?
Vantaanjoen ylitys ja uusi osuus reittistä on käsittääkseni tehty täysin pyöräilijöitä huomioimatta tai ehkä jopa tarkoituksella sellaiseksi ettei siellä pysty ajamaan??
Toivon että joku korjaa tämän kuvitelmani, itse en ole siellä käynnyt.

Piitää käydä kattomassa, varovasti. Mä ajan suosiolla Hangon tietä Hyvinkään leirikeskuksesta Sääksiin johtavalle tielle asti, alamäki asfaltille on kiva. Metsän kautta sama väli on rankka ja kestää , joutuu (minä joudun) kanniskelemaan paljon.

Valkeaammin polku on minusta kivampi koillisesta lounaaseen, menee kyllä toisinkin päin. Kunhan lumet on sulanut käyn katsomassa Mustalammi-Komi polkua. Otan mukaan kirveen ja Fiskarsin oksasakset niin maisama kohta aukeaa!!!!!!!!!

Ajon tänään 1.kerran Sääksin ympäri. Messuilta tuli hurja polte että PAKKO PÄÄSTÄ AJAMAAN! Joku on ottanut pois Koivuniemen kieltomerkit, kiitos hänelle. Väli Röykän uimaranta Koivuniemi oli ekstaattisorgastisen hauskaa. Myöhemmin oli enemmän lunta ja joutui työntelemään. En käynyt Kiljavalla asti, jos joku tietää latupojien kondiksen kertokaa. Tai uskaltaako sinne mennä ollenkaan. Kokemukseni Helsingin Keskuspuiston hiihto-mafian käytöksestä ei kannusta. Kertokaa jos tiedätte.

lopuksi; tällä saitilla näyttää olevan tuolla suunnalla ajelevia kuskeja. Ois kiva jos laitatte tänne keli-yms. tiedotuksen/varoituksen lenkin jälkeen. Varsinkin keväisin siitä olisi apua, onko jo sula, uusia kaatuneita puita. onko alueelle muuttanut uusi yltiöagressiivinen mökkiläinen, uusi susikoirakennel jne.

kmw
02.03.2008, 12.25
P.S. edelliseen

7 veljeksen reitti. Nurmijärveläisenä pyöräilijänä kehottaisin kaikkia kollegoja vetämään jäitä hattuun. Asiasta kirjoitetaan ja puhutaan, mutta "en usko ennen kiun näen. Sitten kun näen uskon mitä vain" sanoo Nuuska-Muikkunen Muumi ja vihreä smaragdi-jaksossa. Nuuska-M. on viisas mies!

p-olkisin
02.03.2008, 15.48
Piitää käydä kattomassa, varovasti. Mä ajan suosiolla Hangon tietä Hyvinkään leirikeskuksesta Sääksiin johtavalle tielle asti, alamäki asfaltille on kiva. Metsän kautta sama väli on rankka ja kestää , joutuu (minä joudun) kanniskelemaan paljon.

Joo sori tarkoitin erikohtaa (eli väliä observatorio-hyvink.leirik.).
En ole itse ikinä yritänyt tuolta mistä kerroit. Siinä on tosiaan yksityinen mökki hyvinkään leirikeskuksen vieressä. (tarkoitan muuten sitä leirik. joka on hanko tien vieressä, en niitä seurakunnan jotka ovat lähempänä yleistä uimarantaa)
Joo alamäki asfaltille on hyvä ku ottaa vauhtii eikä jarruttele ja toivoo ettei tuu autoja samaa aikaa ettei ne saa sydärii ku ilmestyy siihen tien sivuu. Ennen oli viel pusikkoo nyt näkyvyys on parempi.

Valkeaammin polku on minusta kivampi koillisesta lounaaseen, menee kyllä toisinkin päin. Kunhan lumet on sulanut käyn katsomassa Mustalammi-Komi polkua. Otan mukaan kirveen ja Fiskarsin oksasakset niin maisama kohta aukeaa!!!!!!!!!

Oikea työkalu vois olla vesuri ;) Polku on hyväpohjainen, mutta alkupääsä kanervat ovat valoittaneet sen. Lähempänä komia kanervat vähenee. Mutta siellä on sitten paljon sitä puuta ristiin rastiin. Polku ois kyllä kiva saada kuntoon kun se menee sinne harjulle, siel on hyvät maisemat. Voisin itsekkin ottaa osaa tuohon urakkan kunhan nyt sinne päin kotiudun.

Ajon tänään 1.kerran Sääksin ympäri. Messuilta tuli hurja polte että PAKKO PÄÄSTÄ AJAMAAN! Joku on ottanut pois Koivuniemen kieltomerkit, kiitos hänelle. Väli Röykän uimaranta Koivuniemi oli ekstaattisorgastisen hauskaa. Myöhemmin oli enemmän lunta ja joutui työntelemään. En käynyt Kiljavalla asti, jos joku tietää latupojien kondiksen kertokaa. Tai uskaltaako sinne mennä ollenkaan. Kokemukseni Helsingin Keskuspuiston hiihto-mafian käytöksestä ei kannusta. Kertokaa jos tiedätte.

Kateeks käy!

Hyvä et kyltit on poistettu, mikäli ei ole ilkivaltaa. Siinä tapauksessa tulee yleensä uudet isommat kyltit ja tiukemmat säännöt.

En tiedä paljonko siellä tuli lunta viime yönä, mutta sitä ennen ladut olivat kai sulaneet hiihtokelvottomiksi. Itse en ainakaan menisi ladulle ajelemaan silloin kun ne on hiihtokunnossa.
Muuten kyllä.

lopuksi; tällä saitilla näyttää olevan tuolla suunnalla ajelevia kuskeja. Ois kiva jos laitatte tänne keli-yms. tiedotuksen/varoituksen lenkin jälkeen. Varsinkin keväisin siitä olisi apua, onko jo sula, uusia kaatuneita puita. onko alueelle muuttanut uusi yltiöagressiivinen mökkiläinen, uusi susikoirakennel jne.

Jep, samaa mieltä. Laitan ilmoitusta kun siellä ajelen ja koen sen aiheelliseksi.

ellmeri
02.03.2008, 16.42
Sääksinkierto loppuu mökin pihaan vaikka karttan on mrekitty polku joka vie kohti Hyvinkään leirikeskusta. Olen käynyt kääntymässä mökin pihassa, olin onnekas kun ei ollut ketään kotona.

Jep olit todella onnekas,syy siihen että isäntä oli vihainen johtui siitä että hänen mökkiinsä oli murtauduttu pienenajan sisällä pari kertaa.
Sanoin että polku menee siitä ihan läheltä,isäntä kielti sen olemassaolon vaikka mulla oli kartta näyttää..:eek:..nooh kandee ajaa 100 metriä sivuun.

-Parempi virsta väärään kuin vaaksa vaaraan :D.

kmw
02.03.2008, 16.54
Oikea työkalu vois olla vesuri ;) Polku on hyväpohjainen, mutta alkupääsä kanervat ovat valoittaneet sen. Lähempänä komia kanervat vähenee. Mutta siellä on sitten paljon sitä puuta ristiin rastiin. Polku ois kyllä kiva saada kuntoon kun se menee sinne harjulle, siel on hyvät maisemat. Voisin itsekkin ottaa osaa tuohon urakkan kunhan nyt sinne päin kotiudun.

Pidetään talkoot joskus huhti-toukokuussa.

Toi ttapaikka http://www.retkikartta.fi/ on tosiaan parempi kuin muut kokeilemani kattasivut. En ole vielä keksinyt voiko siihen piirtää reittejä. Osaako kukaan auttaa?

XC-JJ
02.03.2008, 18.20
kävimpä tänään tossa just äsken ajamassa tuola latujen rajamäen päässä.. sielä meni jotain vissiinki suunnistajien tallaamia polkuja.. niitä oli ihan kiva ajaa, mutta olivat kyllä jäässä ja lumenpeitossa..

ladut olivat ainakin rajamäen päässä ihan hyvässä kunnossa ja hiihtäjiä riitti, joten muutaman kerran joutui vähän taluttelemaan pyörää ku ei viittiny ladulle ajaa.. pimee ku alko tulee ni suunnistin kotiin.. tunnin lenkki, mutta polte jäi.. vähänku sulais ni siel ois ihan kiva ajaa. :rolleyes:

XC-JJ
03.03.2008, 10.59
ja tänään aamulla 2h pyöräilyä sääksin ympäristössä.. yritin lähtee polkemaan sääksiä ympäri, mutta kun pääsin johonki, olisko ollu vanhan mielisairaalan luo, huomasin kiertäneeni jonkun ympyrän sielä ja yritin etsiä toisten kuskien jälkiä, joita olin koko matkan seuran, mutta en löytänyt joten lähdin tulemaan takasin päin..

ja nyt tulee vähän taukoa kun polvi ei tykännyt näköjään yhtään tälläisestä reilusta 20km lenkistä.. noh tänään on x-ray kuvaukset, et jos jotain selviäis.....

kmw
03.03.2008, 14.11
ja tänään aamulla 2h pyöräilyä sääksin ympäristössä.. yritin lähtee polkemaan sääksiä ympäri, mutta kun pääsin johonki, olisko ollu vanhan mielisairaalan luo, huomasin kiertäneeni jonkun ympyrän sielä ja yritin etsiä toisten kuskien jälkiä, joita olin koko matkan seuran, mutta en löytänyt joten lähdin tulemaan takasin päin..

ja nyt tulee vähän taukoa kun polvi ei tykännyt näköjään yhtään tälläisestä reilusta 20km lenkistä.. noh tänään on x-ray kuvaukset, et jos jotain selviäis.....

Olit Röykän sairaalan alueella. Mun jälkiä ehkä seurailit, sairaalan jälkeen oli pakko taluttaa, voima ja tekniikka ei riittänyt ajamiseen. Oikean polun löytäminen Hangontielle vaatii muutaman eksymisen. Näit kuitenkin kierron parhaat pätkät. Tule äkkiä terveeksi, sairaana on v-tun tylsää!!

XC-JJ
03.03.2008, 15.51
niin ajattelinki, että olis ollu röykänsairaala.. mut siitäpä sitten ei tosissaan löytyny enää teikäläisen jälkiä.. ja ne lumikenkäilijöiden jäljet sekottivat pahasti pyöränjälkiä :D

Mutta kivaa oli niin kauan kuin sitä kesti :D sieltä sääksistä lähin ja jatkoin matkaa röykän sairaalalle asti.. ei tarvinnu kovin pitkiä matkoja talutella.. :D

XC-JJ
04.03.2008, 16.47
tuli hankittua lukko polkimet ni eipä tarvi maastoon mennä vähään aikaan :D no nyt on kyllä vielä sellaset säät, ettei sinne maastoon ees kaipaa.. harjottelenpa tossa maantiellä nyt sit käyttää noita lukkoja.. ihan kivalta se pyörittäminen tuntu ku vähän kokeilin tänään :)

Birling
04.03.2008, 17.26
Olin joskes 06/07 Sääksin uimarannan kohdalla MTB lenkillä kun parkkikselle tuli kaksi kaveria. Olivat lähdössä Sääksin kiertoon, liityin mukaan. He olivat tehneet sen ennenkin. Sitten Röykän sairaalan nurkilla huomasimme, että olemme uudestaan samassa paikassa sairaalan pihalla. Mikähän ihmeellinen Bermudan kolmio siellä on.

XC-JJ
04.03.2008, 17.31
joo juuri sama paikka.. seurasin polkua ja jälkiä ja huomasin, että olen röykän sairaalan pihassa.. oli aika pelottava kokemus.... :eek: se oli kuitenki mielisairaala..

XC-JJ
04.03.2008, 19.22
no niin 10km lenkki.. pidempään en pystynyt.. oli jalat jäässä uusien kenkien kanssa ku ei oo mitään neopreeni suojia.. :mad:

Mutta vkoloppuna olisi näköjään lämpeämässä ja sunnuntaina olisi jo oikein +2celsiusta.. ;)

kmw
04.03.2008, 21.02
joo juuri sama paikka.. seurasin polkua ja jälkiä ja huomasin, että olen röykän sairaalan pihassa.. oli aika pelottava kokemus.... :eek: se oli kuitenki mielisairaala..

Taikametsää!!! Itse olen mestari tekemään 180° suunnistusvirheitä.

kmw
04.03.2008, 21.04
Olin joskes 06/07 Sääksin uimarannan kohdalla MTB lenkillä kun parkkikselle tuli kaksi kaveria. Olivat lähdössä Sääksin kiertoon, liityin mukaan. He olivat tehneet sen ennenkin. Sitten Röykän sairaalan nurkilla huomasimme, että olemme uudestaan samassa paikassa sairaalan pihalla. Mikähän ihmeellinen Bermudan kolmio siellä on.

Uups tuli väärä quote edelliseen viestiin

XC-JJ
04.03.2008, 21.09
ei se niin justiinsa ole :Dehkä sittenjoku päivä mä sen osaan ajaa... :cool:

XC-JJ
06.03.2008, 14.16

Pidetään talkoot joskus huhti-toukokuussa.

tossa ois hyvä idea!!! jos tänne laitettaisiin ja katottaisiin ketä niistä, jotka täällä päin ajelevat olisivat tulossa mukaan. Itse ainakin tulisin. :D Mutta joskus huhtikuussa olis varmaan hyvä ja sillon on jo (toivottavasti) lumet sulanu, mutta ei oo niin paljon lehteä puussa jne... :)

XC-JJ
10.03.2008, 19.47
noniin.. tänään kävin vähän ajelemassa tuolla metissä.. vähän oli vielä liikaa lunta ja semmosta jääsohjoa, mutta ku tässä vielä paripäivää sulaa niin vko.loppuna saa jo ajella lähes sulia polkuja.. paikoittain ei ollu yhtään lunta.. Mutta seuraavan kerran vasta aikaisintaan torstaina, joten toivoa on, että sillon saa ajaa vielä paremmissa olosuhteissa :D

ellmeri
10.03.2008, 19.58
noniin.. tänään kävin vähän ajelemassa tuolla metissä.. :D

Käyppä valloittamassa rokokallio,vihtijärven vanhalta kaupalta vihtiin päin noin 7 km:ä,voimalinjojen kohalta oikeelle ylös puomin ali ja vähän matkaa ylös ja vasen oikee ja siitä tiukasti ylöspäin, ku lampi tulee vastaan, oikeelta kiertäen ylös päin,sieltä löytyy sitten kota.
Sieltä kun ajelet alas niin lammen jälkeisen alamäen lopussa polku lähtee oikealle ylös,sieltä löytyy hieno maja kallioon tehtynä.Hiano huili paikka.:D

kmw
10.03.2008, 23.18
Käyppä valloittamassa rokokallio,vihtijärven vanhalta kaupalta vihtiin päin noin 7 km:ä,voimalinjojen kohalta oikeelle ylös puomin ali ja vähän matkaa ylös ja vasen oikee ja siitä tiukasti ylöspäin, ku lampi tulee vastaan, oikeelta kiertäen ylös päin,sieltä löytyy sitten kota.
Sieltä kun ajelet alas niin lammen jälkeisen alamäen lopussa polku lähtee oikealle ylös,sieltä löytyy hieno maja kallioon tehtynä.Hiano huili paikka.:D

Toi täytyy tsekata keväämmällä! Onko selkeä polku koko matkan?

XC-JJ
11.03.2008, 13.25
jos saisit tosta paikasta jonkilaisen karttakuvan ni ainaki meikäläisen olis helpompi sinnepäin suunnistaa.. ei kyllä varmaan vielä tänä vko.loppuna mutta sitten huhtikuussa ku on jo hellettä :D

toivottavasti nyt loppuviikon sulais niin, että lauantai aamuna voisin suorittaa elämäni ensimmäisen sääksinkierron :)

ellmeri
11.03.2008, 13.35
Toi täytyy tsekata keväämmällä! Onko selkeä polku koko matkan?

Puomilta 100m eteenpäin käännös vasenpaan ja siitä oikeelle siinä muuttuu pienenmäksi tie ja ennen lampea poluksi.....;) ja siitä sitten vaan qu edellä kerrotussa.:D

Kaverin kanssa ajettin stadista sinne rokokalliolle ja sieltä vihtijärvelle jossa tauko,siitä märkiön poluille ja vähän muuallekin siitä nurmijärvi,klaukkala,vantaankoski(kahvipaussi)kave ri jatko stadiin ja mä käännyin koivukylää kohti:cool:noin 150 km:ä maastureilla,lenkkiä piti lyhentää ku kaverilta hajos runko.
Pääsiäisen jälkeen vois tehä saman uudestaan kun kaverillakin on taas uusipeli alla.:D

kmw
11.03.2008, 14.28
Puomilta 100m eteenpäin käännös vasenpaan ja siitä oikeelle siinä muuttuu pienenmäksi tie ja ennen lampea poluksi.....;) ja siitä sitten vaan qu edellä kerrotussa.:D

Kaverin kanssa ajettin stadista sinne rokokalliolle ja sieltä vihtijärvelle jossa tauko,siitä märkiön poluille ja vähän muuallekin siitä nurmijärvi,klaukkala,vantaankoski(kahvipaussi)kave ri jatko stadiin ja mä käännyin koivukylää kohti:cool:noin 150 km:ä maastureilla,lenkkiä piti lyhentää ku kaverilta hajos runko.
Pääsiäisen jälkeen vois tehä saman uudestaan kun kaverillakin on taas uusipeli alla.:D

aika hurjaa lenkkiä ajelette. Jos pääsiäisen jälkeen aikataulut rimmaa voisin peesailla osan matkasta.

Just tulin kotiin Sääksin kierrolta. Vielä menee vähän aikaa että lumet on sulanut. Kummallista kyllä ei ollut älyttömän liukasta. Raskain pätkä oli Sääksin leiritie. Se oli pääosin sula, mutta tosi upottavan pehmeä.

Ja perskeles - Koivuniemessä Metsähallituksen kyltti joka kertoo että nyt alkaa luonnonsuojalualue, siinä kerrotaan kaikkea yleistä ja mm. kielletään pyöräily.

kmw
13.03.2008, 14.14
jos saisit tosta paikasta jonkilaisen karttakuvan ni ainaki meikäläisen olis helpompi sinnepäin suunnistaa.. ei kyllä varmaan vielä tänä vko.loppuna mutta sitten huhtikuussa ku on jo hellettä :D

Tuosta näkee jotakin. Polkuja on merkitty säästellen. Onko joku nähnyt maastokarttaa, onko ratkaisevasti parempi?

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Rotokallio%2C+Vihti&y=6708939&x=2526366&lang=FI

ellmeri! Ajoitteko Rotokalliolta alas ja tielle vai kuuluko Munamäen huiputus lenkkiin?
Pystyykö tolle kartalle piistämään reittiä?. Jos joku osaava viitii niin kiitti.Mä en osais (vielä).

PS. Synkkä sääennuste viikonlopuksi, #€%tana

ellmeri
13.03.2008, 15.29
Tuosta näkee jotakin. Polkuja on merkitty säästellen. Onko joku nähnyt maastokarttaa, onko ratkaisevasti parempi?

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Rotokallio%2C+Vihti&y=6708939&x=2526366&lang=FI

ellmeri! Ajoitteko Rotokalliolta alas ja tielle vai kuuluko Munamäen huiputus lenkkiin?
Pystyykö tolle kartalle piistämään reittiä?. Jos joku osaava viitii niin kiitti.Mä en osais (vielä).

PS. Synkkä sääennuste viikonlopuksi, #€%tana

Jaa se onkin rotokallio,no oli miten oli,tieltä oon ajellu ylös ja alas.
Munamäellä en oo käynny,täytyy enskerralla käydä se katsomassa.
En osaa piirtää mutta siitä pikkutien risteyksestä lähtee vaan ylös menemään ja kiertää lammen toiselle puolelle ja siitä ylöspäin vaan..:cool:

XC-JJ
13.03.2008, 16.37
nää on näitä mun lempireittejä.. matka menee koko ajan vaan ylöspäin :D

XC-JJ
14.03.2008, 17.18
kukaan käynyt ajelemassa sääksin ympärystössä, jotta voisi kertoa keliraportteja?

p-olkisin
15.03.2008, 11.52
No joo ei oo tarvinnu käydä. Eilen kävin ajamassa 32 päivän tauon jälkeen ensimmäisen kerran!! Tuon ajan olin enemmän tai vähemmän kipeenä tai muuten vaan kiireinen,prkl....

Ensimmäinen kerta tänä talvena kun olin kipeenä mutta sitä riittikin sitten vähän pitempään.

Noh eilinen lenkki hybridillä nastoilla vajaa 20km asfaltilla, keskinopeus 21km/h, keskisyke 146, aargh...innostuin peesaa hetken yhtä autoo sen jälkee verenmaku suussa. Noh siitä kun selvisin ni hengästytti pirusti ja keuhkoista pisti, loppumatkasta alkoi silmätkin kirvelee oudosti.
Tuntui siis todella huonolta, hyvä että himaan selvisin...

Tänään vois käydä ajamassa kans jonku tunnin pätkän tosi tosi hiljaa niinkuin eilenkin piti, tai siis menihän toi hiljaa mutta sykkeet oli VÄHÄ koholla.

kmw
16.03.2008, 08.25
Eilen Sääksin ympäri, aikaa meni pari tuntia, keskivauhti alle 10km/h. Ajaminen/työntäminen oli melkein 60/50. Meenee vielä tovi ennen kun pääsee tosissaan naatiskelemaan.
Sesonki on ihan alussa meikäläisellä ja reidet on kuin puupökkelöt.

Mut kyllä se tästä, ens to on kevätpäiväntasaus ja siitä alkaa mun mielestä Suomen vuodenkierron paras pätkä.

kmw
16.03.2008, 11.40
Onko järkee vai ei............?
Reidet kuin pökkelöt, mut oli pakko päästä ajamaan. Kirkonkylän ja Klaukkalan väliä, hiekkatiet mukavampia ajaa kun kesällä. Palokalliolla polut sulat, muutaman sentin neitseellinen lumi päällä, melkein runollinen maisema.

Meni vähän maantieteellisesti offariks.

xc-jj: Keula kohti etelää, täällä ei upota!

XC-JJ
16.03.2008, 18.38
kai se täytyy sinne etelään päin suunnistaa :D on vaan reidet niin jumissa vielä, että vasta ens vkoloppuna ajelee seuraavan kerran :o

XC-JJ
20.03.2008, 18.52
painajainen toteututi ortopedillä käynnin yhteydessä.. kielsi pyöräilyn toistaiseksi kokonaan... :(

epäili, että polvennivelessä on rustossa tai kierukassa vikaa.. ja magneetti on vasta pahimmillaan 4kk:n päästä..

eli ennen magneettia ei saisi edes maantietä hirveesti pyöräillä..

eli eipä meigästä hirveesti oo sääksiä kiertelee tänä kesänä...

kmw
20.03.2008, 20.33
Voihan räkä!:( Ei kun tsemmpiä. 5 vuotta sitten multa repes kierukka polvessa heinäkuun alussa. Hoitoon Hyvinkäälle ois pitänyt odottaa just jotain 4kk. Minä kiroilin ja menin Diakonissalaitokselle. Peter Pippinskjöld leikkasi 10pv. myöhemmin. Pyöräily jatkui intohimoisesti syyskuussa. Ja maksoi paljon:( , mutta oli sen arvoista.

Ehkä ensihoitona kossua kohtuuella:rolleyes:

kmw
04.04.2008, 21.39
Ajelin tänään Kiljavalla ja 25-tien pohj. puolella. Tarkoitus oli käydä katsomassa Mustalammi - Komi polkua, muttta ajoin harhaan:o lunta oli niinpaljon että joku risteys meni ohi. Kotona kartalta selvis että kävin Komiharjun et.puolella olevalla suolla.
Lunta oli tosiaan hämmästyttävän paljon. Sulat kohdat upotti oikeasti. Hyvä kalorinpolttolenkki.
Viikko samanlaista keliä niin lumi on sulanut, 2 tai 3 vko niin on kunnolla kuivaa.

XC-JJ
14.04.2008, 11.04
kukaan käyny viime aikoina ajelemassa!? tällä viikolla vois pitkästä aikaa keretä taas vähän kattelee maisemia :D

XC-JJ
16.04.2008, 18.05
kuollutta täällä nurmijärvi rajamäki akselilla... :D huomenna pitäis lähtee ajelee, ku sais vaan vähän kelitietoja ni uskaltais suunnata johki.. jotain uutta täytyy kruisailla :D ajaa vaikka kiljavan kautta sääksin ympäri.. eli menis mettään suoraan rajamäeltä ja kattelis miltä näyttää :p

kmw
16.04.2008, 20.57
Pidä hauskaa, polut on hyvässä kunnossa. ajelin viime pe pienen lenkuran ja kaikki oli kuivaa.
Mulla on koko viikonloppu kaikkea muuta, mut kattellaan kun kesenee:)
Kominharjukin on vielä näkemättä.

p-olkisin
17.04.2008, 20.53
Nonii nyt on kotiuduttu takaisin Rajamäelle.
Vähän kiirettä on pitänyt, ei ole pahemmin ehtinyt ajelee.

Harmi en huomannut lukea tätä, kävin juuri asfaltilla ajaa lenkin kun ei huvittanu lähtee yksin mettään.

Eilen olin kaverin kanssa ajelee maasturilla. Löydettiin se valkealammen sivussa menevä polku kun ensin käytiin kääntymässä parin mökin pihassa. Hieno pätkä oli!!

Lauantaina ja sunnuntaina taida suunnata tuonne uudestaan, olisiko muita lähtijöitä?
Tarkoitus olisi tehdä pitkä lenkki hiljakseen.

XC-JJ
18.04.2008, 15.23
itse en ainakaan pääse vkoloppuna.. Oli kyllä kiva ajella.. en vaan oikein tienny kokoajan missä mennään :D kävin katsomassa yhtäsuotakin, mutta sielä oli niin märkää et sielä voi ajaa varmaan vasta kesä/heinäkuussa..

Märkiön seudulla oli kivan näköstä ja sinne takas heti ku pääsee vaan ajamaan.. täytyy yrittää ajaa koko lenkki, et lähtis rajamäeltä ja ajais sääskin ympäri ja tulis takas ja koko matka mettässä :rolleyes:

kuhan vielä vähän kuivuu ni sit mennään kovaa :D

kmw
21.04.2008, 14.01
Komiharju korkattu! Kiitoksia p-olkisin, tosi hauska pätkä varsinkin Valkealammin suuntaan ajettaessa. Puuta oli kaadettu määrätietoisen oloisesti polun poikki, olisko se viesti että älä mene tästä? Pidin talkoot yksin ja nostelin rangat pois polulta ja jään odottelemaan siirtyykö ne takaisin. Ura on paikoin melko ahdas, otan ensi kerralla oksasakset mukaan.
Käykää ajmassa paljon ettei kanervikko peitä kaikkea alleen. Polku löytyy helposti: Valkealammin lounaispäästä lähtee vanha metsäkoneura, polku kääntyy uralta oikealle ylös paljon ennen Mustalammin rantaa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=10&map.y=344&cx=2532894&cy=6715585&scale=16000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra

PS. Onko joku kiertänyt Komin (=järvi)? Kartassa ei näy polkuja, mut mut... kertokaa

p-olkisin
21.04.2008, 19.58
HUh olitpa viitseliäs niitähän oli aikapitkälti ristiinrastiin.
tuskin ne takas siirtyy varmaan vaa harvennettu oli paikoin tosi tiheä.
joo kanervaa on vahän liikaaa.

komi kierrettiin kerran jostain johonki. en oikein muista mutta siellä oli hyvää polkua ja sitten se tuli tuon mökkitien päähän joka kartassasi näkyy pienen rutakon yläpuolella.
eiku nyt alkoi muistua mieleen.
tultiin lännestä asfaltilta ja ajettiin komi"harjua kohti". ei noustu kai jyrkkää mäkeä harjun päälle ollenkaan vaan ajettiin vasempaan komin rantaan josta polku veikin meidät rantaa pitkin komin ympäri, komijärven yläkulmasta polku menee metsään josta tulee tielle.

joo siitähän tulee polullle käyttöä kun tulee rauhalahdesta ja ajaa komijärven ympäri ja sit valkjärvenpolkua pois. pitkät pätkät hyvää suht teknistä polkua. Tai siis suht teknistä tarkoitan että en oikeastaan ajele juuri tuota pahempia polkuja tai on yks mut se on viel liian märkä jka siel joutuu paikoin taluttaa ainaa ja nostelee ojien yli.

p-olkisin
21.04.2008, 20.00
meinas unohtuu:

taikametsästä löyty basta takavalo jos joku kaipaa. Toimii tosin patskut tais olla aika lopus.

SuccessFactor
21.04.2008, 20.18
Yksi rajamäkeläinen ilmoittautuu.. mites nämä lenkit ovat CC-fillarilla ajettavissa vai pitääkö viritellä täysjuusto pelikuntoon? Viime syksynä ehdin pari kertaa kurvailla Kehityksen Majan suunnalla mutta eipä sitten tullut lähettyä sen kummemin seikkailemaan oudoissa ympyröissä.

Milläs kalustolla porukat täällä enimmäkseen sitten ajelee?

Moikataan kun tavataan :)

Onhan siellä polkuja ja metsäautotietä.

Sääksin kierto:

Uimahalli-käpylä-kehityksen maja-SAK opisto-Kiljavan sairaala-(juhlapaikka nimi ei tule mieleen)-Röykän uimarannan parkkis-Röykän sairaala-Luonnonsuojelualue (HUIPPU)-Hyvinkään kaupungin leirikeskus-Hanko Mäntsälätien yli vihtijärvelle päin-metsäautoteitä Märkiön levähdyspaikalle (tai pidemmälle Kytäjän suuntaan)-Märkiöstä hiihtouria pitkin takaisin uimahallille tai Herusin suuntaan.

Vanha kaatis nurmijärven ja rajamäen välissä on hyvä jos kaipaa mäkeä. Lenkki taitaa olla n.10km.

Hiihtoladut löytyy kunnan netti sivuilta, siellä näkyy myös vanhan kaatiksen lenkki.

Mielestäni reittejä löytyy parhaiten kun ajelee tarpeeksi laajalla alueella metsäautoteita yms ja alkaa pikkuhiljaa etsimään pienempiä polkuja. Hangon tien pohjoispuolelta löytyy vanhoja hiihtoreittejä merkattuna maalilla puihin. Tosin metsäkoneet on tehneet tuhoja viimeaikoina. Hangon tien ali menee kaksi hiihtolatuja varten tehtyä tunnelia. Toinen eli entisen kahitiilen tehtaan kohdalla oleva on hiihtokäytössä vieläkin jos vain lunta riittäisi. Toinen on muistaakseni kohdassa jossa vihtilampi on lähimpänä hangon tietä, mutta polut on umpeen kasvaneita.

Parhaiten reittejä löytyy mielestäni suunnasta: Rajamäki-Röykkä-Vihtijärvi-Kytäjä-Herunen-Noppo-(Pinni)-Hyvinkää

Toisin sanoen Nurmijärven suuntaa en tunne.
Jos joku tietää hyviä reittejä Rajamäeltä Nurmijärvelle niin kertokaa ihmeesä.
Myös polut/metsäautotiet välillä Hyvinkää-Jokela-Nukari-Nurmijärvi kiinnostaa.

Olen tallentanut puhelimella jotain reittejä. Ne joita kiinnostaa voivat rekisteröityä alla olevassa osoitteessa foorumin nimellä ja pyytää minua kaveriksi niin laitan reitit jakoon.

http://sportstracker.nokia.com/nts/user/signup.do

Yhteislenkille keväällä, muuton jälkeen!

kmw
21.04.2008, 20.28
Yksi rajamäkeläinen ilmoittautuu.. mites nämä lenkit ovat CC-fillarilla ajettavissa vai pitääkö viritellä täysjuusto pelikuntoon? Viime syksynä ehdin pari kertaa kurvailla Kehityksen Majan suunnalla mutta eipä sitten tullut lähettyä sen kummemin seikkailemaan oudoissa ympyröissä.

Milläs kalustolla porukat täällä enimmäkseen sitten ajelee?

Moikataan kun tavataan :)

Kaipa Sääksin ympäri CC:llä ajelee, juurakkoa on paikoitellen, mutta vauhtia lisäämällä ne tasottuu:), eikö niin?!?
Olen itse tullut niin mukavuudenhaluiseksi että täysjousto on suosikki.

XC-JJ
22.04.2008, 08.39
jos täpäri on mukavuudenhaluiselle ja cc nopeille kuskeille, niin jäykkis, mikä tietenkin itsellä on, on varmaan masokisteille :D sillä ei pääse yhtä kovaa ku cc:llä eli juuret ei tasotu vauhdin mukana, eikä se oo tarpeeks pehmee, että se muuten vaimentais juuret.... :o

mutta kipu tekee vaan hyvää :p sinne vaan mettään painelee.. sieltä löyty taas kivoja polkuja.. pitää joku vapaapäivä lähtee tosta uimahallinläheltä ja kiertää koko mettä läpi.. siis ihan sääksjärven toiseenpäähän ja takas.. täytyy vaan odottaa et kuivuu.. nyt pysyn vielä ihan asfaltilla, että saa polven kestää vähän paremmin...

kmw
22.04.2008, 13.05
Täysjousto on mulle nimenomaan mukavuutta, olen yhtä hidas pyörällä kuin pyörällä:o

Nyt mahtuu paremmin ajamaan Komiharjua. Ei pysty kaahailemaan, mutta reipas etenimen onnistuu. En ehtinyt kiertää järveä, jos jo huomenna...:p

Valkealammilta tullessa kun polulla maisema aukeaa harjun laelle huomaa kalasääskin pesälava. Huomaa, älä häiritse! Pariskunta oli tänään kotona, kyllä on hiano lintu:D

kmw
14.05.2008, 08.04
Pidetään topikkia elossa!:)
Ajelin eilen Sääksin ja Valkealammen ympäri - Komiharjua pitkin Rauhalahteen, hieno lenkki hyvässä säässä. Sopivasti enskaa - Komin jälkeen on kiva nostaa satulaa ja pyöritellä tietä pitkin. Eilen oli vielä suotuisat tuulet Rauhaniemestä 25-tielle. Tuoreitä pyöränjälkiä oli Valkealammin polulla? Joku täältä?

Nyt mahtuu paremmin ajamaan Komiharjua. Ei pysty kaahailemaan, mutta reipas etenimen onnistuu.

hmm.... mikä sitten on reipasta? . Lehdet puussa tekee harjun polusta tukkoisen. ilman lahkeita ja hihoja naarmuuuntuu:(

Kysely: Montako kertaa joudut jalkautumaan Komi-Valkealammi pätkällä?
Kerro myös ajosuunta.

Allekirjottaneella ei ole vielä yhtään yritystä (eilinenen meni ornitologian puolelle). Tavoite vois olla alle 5:seko: molempiin suuntiin.

ellmeri
14.05.2008, 16.43
Pidetään topikkia elossa!:)

Allekirjottaneella ei ole vielä yhtään yritystä (eilinenen meni ornitologian puolelle). Tavoite vois olla alle 5:seko: molempiin suuntiin.

Eihän siellä oo ku yks kohta jossa joutuu taluttaa mäen ylös ku muten kippaa ympäri mutta ajaen alas.;)

kmw
14.05.2008, 20.00
Eihän siellä oo ku yks kohta jossa joutuu taluttaa mäen ylös ku muten kippaa ympäri mutta ajaen alas.;)
Mikä on sun ylösalas:seko: Valkealamminharjulta järven toiseenpäähän siitä harjun sivua. Pätkä loppuu Komijärven et.puolelle - siitä alkaa hiekkatie.
Laita viestiä kun olet liikkeellä - näkisin mielelläni puron ylityksen järven 1/2-välissä:D Vikat 400m rantapolkua on vaihtelevaa, märkää ja märempää. Luulen että max.5 jalkautumista on mulle aika realistinen tavoite:o

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=364&map.y=266&cx=2531657&cy=6715143&scale=40000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra

ellmeri
14.05.2008, 20.33
Mikä on sun ylösalas:seko: Valkealamminharjulta järven toiseenpäähän siitä harjun sivua.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=364&map.y=266&cx=2531657&cy=6715143&scale=40000&tool=siirra&styles=normal&lang=FI&tool=siirra

Jep,valkealammen puronylitys menee heittämällä,nyt varmaan vettä enempi ku kesällä siellä,juurakot kivaa ajettavaa sieltä mustalammen puolelta tullessa.Sieltä ajellu kakaramäenkautta märkiön lenkeille ja se ainut talutettava on....Märkiön levähdyspaikalta kun mennään vihtilammelle päin sitä leveää polkua ja kun tie tulee vastaan vasempaan ja isompaa tietä mökkien jälkeen oikeelle uintipaikkaan ja vasemmalle ylös(taluttaen) ajamalla alas takasin tullessa.

kmw
14.05.2008, 20.55
Jep,valkealammen puronylitys menee heittämällä,nyt varmaan vettä enempi ku kesällä siellä,j.

respektiä:cool:...paljon:D

p-olkisin
27.05.2008, 16.39
Puron ylitys onnistui jo kuukausi sitten, vettä oli niin paljon että melkein meni kiekkojen navat pinnan alle. Suuntana oli komilta märkiöön päin. Muutenkin polku meni ilman kosketuksia, pari kaatunutta puuta piti kiertää pitkin pusikoita. Nyt ei tarvii enää koitaa kun on kerran onnistunut. ;)

Onko ketään lähdössä Korsoon sunnuntaina?

XC-JJ
04.07.2008, 18.10
onko porukka käynyt ajelemassa viime aikoina, ja miltä on näyttänyt?

nyt tiukka kymysys.. käyn töissä hyvinkäällä.. tietääkö kukaan meneekö rajamäki-hyvinkää välillä jotain maastoreittiä, jota olisi helppo seurata.. välillä voisi lähteä töihin aikaisemmin tai töistä tullessa kokeilla muitakin reittejä kuin maantietä..

ellmeri
04.07.2008, 21.59
Lähteehän siitä hangontien ja rajamäen risteyksen toiseltapuolelta reitti.

XC-JJ
05.07.2008, 08.05
ellmeri: onko reitti niin hyvin "merkitty", että sitä on helppo seurata? olen sitä reittiä kyllä vähän katsellut ku ohi ajanu.. =)

ellmeri
05.07.2008, 11.03
ellmeri: onko reitti niin hyvin "merkitty", että sitä on helppo seurata? olen sitä reittiä kyllä vähän katsellut ku ohi ajanu.. =)

Ei taida olla,hyvinkään porukoitten kanssa kerran oon ajanu sieltä,kyseleppä hyvikään sälleiltä ja käy niiden kanssa ajamassa se reitti.

lansive
09.07.2008, 13.56
onko porukka käynyt ajelemassa viime aikoina, ja miltä on näyttänyt?

nyt tiukka kymysys.. käyn töissä hyvinkäällä.. tietääkö kukaan meneekö rajamäki-hyvinkää välillä jotain maastoreittiä, jota olisi helppo seurata.. välillä voisi lähteä töihin aikaisemmin tai töistä tullessa kokeilla muitakin reittejä kuin maantietä..

Ainakin Herusten kohdalla menee melkein koko matkan jotakin polkua tien suuntaisesti. Ei liene vaikea seurata. Karttapaikasta vilkaisemalla näyttäisi Herustenjärvien itäpuolella olevan jotakin metsäautotietä tai vastaavaa jota pitkin pääsisi. Jos tänään on hyvä ilma vielä illalla niin pitää varmaan lähteä tutustumaan mitä sieltä löytyy.

XC-JJ
09.07.2008, 17.45
itse löysin reitin tänään aika helposti.. suurin osa reitistä oli aika helppo ajoista leveetä polkua.. sitten oli välissä jonkin verran todella teknistä pätkää.. mutta aika paljon näköjään polkuvalinnalla pysty määrittämään minkälaista pohjaa ajaa. muutamassa risteyksessä valitsin väärin kun huomasin olevani takaisin herustentiellä, mutta sukelsin lähimmältä polulta takaisin metsään =)

lansive
16.07.2008, 14.07
itse löysin reitin tänään aika helposti.. suurin osa reitistä oli aika helppo ajoista leveetä polkua.. sitten oli välissä jonkin verran todella teknistä pätkää.. mutta aika paljon näköjään polkuvalinnalla pysty määrittämään minkälaista pohjaa ajaa. muutamassa risteyksessä valitsin väärin kun huomasin olevani takaisin herustentiellä, mutta sukelsin lähimmältä polulta takaisin metsään =)

Eilen salli kunto flunssailun jälkeen käydä katsomassa reittiä. Ihan hyvältä näytti, kun vain väisteli sitä pururadan tapaista. Ihan koko matkaa en ajanut Hyvinkäälle asti kun tuli illalla lähdettyä vähän liian myöhään liikkeelle.

Osuiko sinulle silmään näitä "Kaikenlainen maastoajo kielletty"-kylttejä?

HAT
23.07.2008, 20.10
Minkäslainen maastoreitti tuon Sääksjärven ympäri menee ja paljonko tulee lenkille mittaa? Löytyykö keltään hyvää karttakuvausta reitistä?

XC-JJ
24.07.2008, 17.00
kyllähän noita maastoajo kylttejä vilisi sielä jonku verran :D mut eipä se mua häirinny :D

p-olkisin
13.08.2008, 19.35
7-veljeksen reittiä on merkattu nurmijärvellä. Onko ketään käynnyt ajamassa? Mihin asti tulee Rajamäkken päin, onko havaintoja?

ps. ne maastoajo kyltit taitaa lähinnä olla laitettu sinne mopojen takia. ei niistä kannata välittää :D

p-olkisin
14.08.2008, 21.37
Kävin tutustumassa tänään 7-veljeksen reittiin. Ei ollut paljon polkua,mutta siitä lisää myöhemmin.
Nyt ajattelin lainata topiccia maantiekäyttöön, eli:

Olisiko Nurmijärven suunnalla kellään kiinnostusta lähteä tulevana lauantaina tai sunnuntaina kiertämään Tour de Helsingin reittiä? Itse ajattelin lähteä lauantai aamuna, mutta jos kovin lupaa sateista voisi sunnuntai olla parempi päivä.

Ajattelin lähteä ajoissa, vaikkapa siten että olisin nurmijärvellä klo 9. Tarkoitus olisi ajella mahdollisimman hiljaa. 25 keskari vois olla hyvä.

Laitoin viestiä myös tänne:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=29835

p-olkisin
21.08.2008, 21.09
Pitkstä aikaa maastossa. Kävin kiertämässä sääkin. Takaisin tullessa vähän ennen urheilukenttää oli ruuhkaa! Joku tuli vastaan maasturilla! Harvinaista!

Nii ja siitä seitsemän veljeksen reitistä. Lähdin Nurmijärveltä Raalantieltä Rajamäkeen päin.
Reitti jatkui noin 2 km kunnes loppui hiekkatielle. Yli puolet tuosta matkasta oli kävelytien levyistä karkealla soralla päällystettyä tietä! Polkua oli sitten loput. Tajuisivat nyt tehdä loppureitin poluksi eikä tieksi. Olisi varmaan vaellusreittinäkin hiukan mukavampi.

p-olkisin
22.08.2008, 21.36
Ei löytynyt pudonnutta kännykkää. Toivottavasti löytyy!

lansive
03.09.2008, 13.40
Onko kenelläkään innostusta lähteä hitaan ja jäykän (kuski, pyörä tässä järjestyksessä) kanssa koluamaan polkuja tulevina päivinä? Huomenna ainakin ennusteen mukaan olisi kuivan puoleista.

Taitoa itselläni ei ole, mutta intoa on riittänyt. Kuntokin on sen verran kohentunut keväästä jolloin aloitin, että enää ei tarvi ylämäkiä talutella (kaikkia ainakaan:D).

kmw
03.09.2008, 15.54
Hyvä idea!
Ajelin tänään Sääksin ympäri, mutta hinkua jäi vielä. Edellinen kerta oli?????? heinäkuun alussa:seko:
Viimepäivien sateista ei ollut haittaa, ei yhtään mutapainia. Juuret ja kivikot oli vaihtelevan liukkaita. Hauskaa oli kruisailla.

Mulle vois käydä pe päivällä, pois pitää lähteä n.13.30
la ja su aamulla - normisti lähden auringonnousun aikaan, onko paha?
Ehdotelkaa muita aikoja.

lansive
03.09.2008, 20.44
Hyvä idea!
Ajelin tänään Sääksin ympäri, mutta hinkua jäi vielä. Edellinen kerta oli?????? heinäkuun alussa:seko:
Viimepäivien sateista ei ollut haittaa, ei yhtään mutapainia. Juuret ja kivikot oli vaihtelevan liukkaita. Hauskaa oli kruisailla.

Mulle vois käydä pe päivällä, pois pitää lähteä n.13.30
la ja su aamulla - normisti lähden auringonnousun aikaan, onko paha?
Ehdotelkaa muita aikoja.

Perjantaina päivällä kävisi todella hyvin. Olen nimittäin harvinaista kyllä arkena vapaalla.

Viikonloppuna on kyllä tullut perinteisesti nukuttua aamulla vähän pidempään, mutta järjestelykysymyshän tuo on.

Olisiko lähtö uimahallin parkkipaikalta vai jostakin muualta (riippuen mihin ollaan menossa)?

kmw
04.09.2008, 08.05
pe 9.30 uimahallin P-paikalta vois lähteä. Jos leppoisasti edeten kierretään Sääksi ja päätetään matkalla käydäänkö 25-tien pohjoispuolella?

lansive
04.09.2008, 08.10
pe 9.30 uimahallin P-paikalta vois lähteä. Jos leppoisasti edeten kierretään Sääksi ja päätetään matkalla käydäänkö 25-tien pohjoispuolella?

Sopii oikein hyvin. Saa nähdä kasvaako osallistujajoukko päivän aikana.

kmw
05.09.2008, 12.44
Leppoisa lenkki, aurinkokin nähtiin:)
Kiitos ajoseurasta, ens kerralla isommalla joukolla?

lansive
05.09.2008, 13.49
Leppoisa lenkki, aurinkokin nähtiin:)
Kiitos ajoseurasta, ens kerralla isommalla joukolla?

Viimeisen päälle mukavaa maastoa ja ehdottomasti suositeltava reitti. Kun tuota vaihteluakin siihen saa ilmeisen mukavasti 25-tien pohjoispuolelta kiertämällä, niin ei tarvitse joka kerta mennä samaa reittiä ja kärsiä siitä haketetusta latupohjasta. Huomattavan ymmärtäväisiä koiranulkoiluttajia oli matkalla. Oikein mitalia voisi heille suositella.

Toivottavasti joku muukin pääsee mukaan. Viikonloppuna varmaan onnistuu paremmin kuin näin arkipäivänä. Joku lauantai lähitulevaisuudessa voisi olla hyvä tavoite, ja tarvittaessa aikaisemminkin lähtö, jos se helpottaa aikataulujen suunnittelua.

Beatles-käännöstä tähän voisi vielä vääntää vähän lisää: Kaikki joukolla Sääksiä kiertämään, Sääksiä kiertämään:D

kmw
06.09.2008, 13.51
Suunnitelmat muuttuu..... lähes aina.

Su 9.00 Sääksin uimarannan P-paikka.

Onko lähtijöitä Sääksi-Valkealammi lenkuralle?

Vielä kymysys: onko tietoja poluista Kiljavantien eteläpuolella? Kansalaisen karttapaikka näyttää jotakin, mutta onko joku ajanut siellä?

kmw
09.09.2008, 08.31
-> lansive: laitoin yv

oisko viikonloppuna joku lähdössä?

kmw
10.09.2008, 23.17
pe aamulla kruisalemaan. Sääksin uimarannan P-paikka 09.20. Semmonen kevyt 3 tuntia hauskanpitoa.

kmw
17.09.2008, 12.08
perinteinen perjantai tulossa. Kiinnostais käydä Herusten suunnassa, olis ihka uutta maisemaa meikälle. Lansive vie ja mie..........??
09.30 missä on lähtoruutu?

lansive
17.09.2008, 12.23
perinteinen perjantai tulossa. Kiinnostais käydä Herusten suunnassa, olis ihka uutta maisemaa meikälle. Lansive vie ja mie..........??
09.30 missä on lähtoruutu?

Uimahallin parkkikselta (http://maps.google.fi/maps?f=q&hl=fi&geocode=&q=kuntolanpolku+1,+rajam%C3%A4ki&sll=60.527547,24.752197&sspn=0.004709,0.012285&ie=UTF8&ll=60.527162,24.753249&spn=0.004709,0.012285&t=h&z=17) voisi lähteä. Siitä voisi kipaista Tykkitorninmäen kautta, niin ei kovin paljon tarvitsisi asvaltilla ajella.

Halonen
18.09.2008, 08.02
Tervetuloa tänään HyPyn maastolenkille klo 18.00 Torikadunliikuntakeskukselta..

kmw
18.09.2008, 14.28
Tervetuloa tänään HyPyn maastolenkille klo 18.00 Torikadunliikuntakeskukselta..

Kiitos kutsusta, mutta ei vain mahdu perheen aikatauluihin:(

kmw
19.09.2008, 18.34
Hyvää settiä! Kiitos jäsen Lansive. Kupurinnummi on tukevasti mun top-10-unelma-2km-polkulistalla. Pitää mennä pian uudestaan:p

lansive
25.09.2008, 12.18
Perjantai lähestyy taas. Mikä olisi huomenna suunta ja lähtöruutu? Aika varmaan sama 9.30?

kmw
25.09.2008, 19.32
Sääksin uimarannan P-paikka 09.30. 3h peruskiertoa.

kmw
02.10.2008, 08.23
Perusperjantai, 9.30 uimarannan p-paikka. Pieni säävaraus kun mulla ei ole releitä sateelle. Pieni tihku ei haittaa, mut jos....... Tsekataan forumilta aamulla että kuinka on!

lansive
02.10.2008, 08.38
Perusperjantai, 9.30 uimarannan p-paikka. Pieni säävaraus kun mulla ei ole releitä sateelle. Pieni tihku ei haittaa, mut jos....... Tsekataan forumilta aamulla että kuinka on!

Tällä hetkellä näyttäisi ennuste puolipilvistä.

Harmi kun vaimolla on tänään illalla menoa, niin ei ehdi millään laittamaan uutta runkoa ajoon. Pakko vielä kihnuttaa takajäykällä tai jättää nukkumatta:D

vema60
02.10.2008, 10.06
Aamulenkki vähän kiinnostas. Kello 9.30 on vähän tiukka, lähetän pojan kouluun klo. 9.10, ei taida täältä ehtiä 20.ssa minuutissa.
Taidatte muutenkin mennä sen verran kovaa, etten pysy vauhdissa mukana.

kmw
02.10.2008, 14.44
Aamulenkki vähän kiinnostas. Kello 9.30 on vähän tiukka, lähetän pojan kouluun klo. 9.10, ei taida täältä ehtiä 20.ssa minuutissa.
Taidatte muutenkin mennä sen verran kovaa, etten pysy vauhdissa mukana.

Höpönpöpöä ettei pysyis vauhdeissa. Pari tuntia kruisailua. Mihin aikaan ehtisit Sääksiin?

vema60
02.10.2008, 15.57
Höpönpöpöä ettei pysyis vauhdeissa. Pari tuntia kruisailua. Mihin aikaan ehtisit Sääksiin?
Ajoin tänään Nurmijärven kautta ja siihen Karukorven risteyksseen meni n.12min. siitä n. 15min. lisää varmaan Sääksiin. Öh jotain 9.45 ehkä siellä, Laitakko privana puh. numeron niin mä soitan aamulla oonko tulossa.

lansive
02.10.2008, 20.04
Ajoin tänään Nurmijärven kautta ja siihen Karukorven risteyksseen meni n.12min. siitä n. 15min. lisää varmaan Sääksiin. Öh jotain 9.45 ehkä siellä, Laitakko privana puh. numeron niin mä soitan aamulla oonko tulossa.

Ketju varmaan menee niin, että minä saan sitten mutkan kautta tiedon koska on lähtö. Minulla ei ole aikataulun kanssa väliä, kun on vapaapäivä. Ja ainahan sitä vartin pyörii siinä uimarannankin vieressä alkulämpöä keräämässä, jos sattuu aikaiseen.

Sadetutkan mukaan voisi olla jopa pahemmin satamatta. Lokari taitaa silti olla luja idea.

kmw
02.10.2008, 20.55
Mä tulen varmaan vähän ennen 9.30 ja ajelen "terapiaympyrää", jatketaan matkaa Sääksin ympäri kun vema60 on tullut.
Takalokari pitää sateen loitolla. Se toimii usein:)

p-olkisin
02.10.2008, 20.56
Ihme porukkaa, perjantai aamuna porukalla ajamaan? on teillä aikataulut. joutuu kyllä menemään huomenna töihin. no katotaan mikä on tilanne ens pe. käyttekö muulloin kuin arki aamuisin?

vema60
02.10.2008, 22.05
Mä tulen varmaan vähän ennen 9.30 ja ajelen "terapiaympyrää", jatketaan matkaa Sääksin ympäri kun vema60 on tullut.
Takalokari pitää sateen loitolla. Se toimii usein:)
Just tulin töistä, numero on kännykässä ja soittelen sitten aamulla, kun oon parkkiksella. (muistaakseni sinne käännyttiin siitä ison kiven jälkeen) Jos tulee mutkia matkaan niin soittelen jo ennen sitä.

kmw
03.10.2008, 06.51
Just tulin töistä, numero on kännykässä ja soittelen sitten aamulla, kun oon parkkiksella. (muistaakseni sinne käännyttiin siitä ison kiven jälkeen) Jos tulee mutkia matkaan niin soittelen jo ennen sitä.

Ilma on kuin morsian (ja morsian on kuin piru?!?), mennään leikkimään.
->vema60: Rajamäen suunnasta tultaessa isolta kiveltä n.500m eteenpäin ja oik.

vema60
03.10.2008, 11.36
No niin, Sääksi tuli kierrettyä ja kahvitkin tuli juotua. Kiitos vetäjille, tuli ihan hikiki. Nyt pirteänä töihin.

kmw
03.10.2008, 11.57
No niin, Sääksi tuli kierrettyä ja kahvitkin tuli juotua. Kiitos vetäjille, tuli ihan hikiki. Nyt pirteänä töihin.

Hyvä lenksu, eikä kastuttu! Takalokarissa on taikaa:) Kiitos seurasta.

Olisko sunnuntai aamusta joku lähdössä ulkoilemaan? Mulla olis aikaa 13.30 asti. Jos lähtö olisi 09.00 vois ehtiä jonnekkin ja vielä takaisin.

kmw
05.10.2008, 04.14
Olisko sunnuntai aamusta joku lähdössä ulkoilemaan? Mulla olis aikaa 13.30 asti. Jos lähtö olisi 09.00 vois ehtiä jonnekkin ja vielä takaisin.

Ei ilmottautuneita. Meillä kotona elämä etenee silleen että jos tänään ajatuttaa on mentävä nyt eikä kohta.

Normi pe 09.30

p-olkisin
05.10.2008, 06.45
katso hyvinkään polut... Lähde mukaan,kyydissä pääsee. Pistä numero privana jos kiinnostaa. Soittelen

kmw
05.10.2008, 18.51
katso hyvinkään polut... Lähde mukaan,kyydissä pääsee. Pistä numero privana jos kiinnostaa. Soittelen

Huomasin tuon, mutta aikataulut on mitä on. Tänään piti olla takaisin kotona jo lounasaikaan. Ehkä joskus vielä:p

Vim
05.10.2008, 20.51
Terve vaan kaikille Nurmijärvi/Rajamäki-akselilla polkeville. Löysin voorumin vasta ja jokusen kerran olen käyny itekseni sotkemassa rajamäen metsäpoluilla. Ihan mutu tuntumalla tähän asti tutkinut eri reittejä eli kaipais vähän viisaammiltakin vinkkejä hyvistä reiteistä.
Eli jos jatkossa ajoseura täällä Rajamäellä kelpaa niin liityn joukkoon mikäli aikataulut antaa periksi! Ajokkina uudenkarhea täysjousto joka kaipaa kuritusta ;) (täytynee siis lainata pyörää jollekin joka osaa ajaa)

lansive
06.10.2008, 08.23
Tänään piti olla takaisin kotona jo lounasaikaan. Ehkä joskus vielä:p

Oli sama vika, eikä edes foorumille kerinnyt katsomaan mikä on tilanne. Myöhässä pääsin lähtemään, joten kävin sitten vain poikia ulkoiluttamassa "terapiaympyrässä". Ei tosin ajettu kierrosta, vaan mentiin vaan puolikas vastapäivään. Pitivät paikasta joten uusiksi otetaan vielä jos vain ilmat viikonloppuna sallii.

kmw
09.10.2008, 10.07
Perusperjantailenkki meni puihin tällä viikolla, prkl, mutta onkos joku menossa jonnekkin la-su? Laittakaa tänne viestiä jos on ajoa tiedossa, eihän sitä tiedä jos vaikka aikataulut natsais.

Vim
10.10.2008, 10.07
Tulin just tutustumisreissulta Alhonniitun poluilta. Olihan aika tiukkoja mäkiä, meinas ihan hengästyä :eek: Koiraladun pohjoispätkä melkoista kuravelliä. Muuten kyllä hauskaa maastoa!

Olisko joku innokas lähtemään sunnuntai aamupäivällä esim. sääksiä kiertämään?
Ite kävin eilen siellä, mut reitti oli vähän hakusessa. Ajelin polkuja/pururataa Käpylän kautta, Matkunlammin pohjoispuolelta Märkiön grillille ja siitä Vihtilammen itäreunalle. Sieltä ystävällinen vanhempi pariskunta neuvoi polun Vihtilammen kaakkoisreunaa Sääksjärventielle. Mutta Vihtilammen ja Sääksjärven välistä ajauduin vähän väkisin 25 tien varteen kun ei kehdannu ängetä mökkien lähelle.
Samoin Sääksin eteläranta täysi kysymysmerkki Lukkotie/Kotolahdentie - Sääksjärventie. Pääseekö sieltä fiksusti polkuja pitkin, vai onko mentävä asfalttiteitä? :seko:

kmw
10.10.2008, 18.31
Olisiko sunnuntaina 9.00 hyvä aika lähteä liikkeelle Sääksin uimarannan P-paikalta? Mun pitäis olla kotona laittamassa ruokaa aika pian puolenpäivän jälkeen. 3:ssa tunnissa ehtii koluta monta hyvää polkua:)

lansive
10.10.2008, 18.44
Olisiko sunnuntaina 9.00 hyvä aika lähteä liikkeelle Sääksin uimarannan P-paikalta? Mun pitäis olla kotona laittamassa ruokaa aika pian puolenpäivän jälkeen. 3:ssa tunnissa ehtii koluta monta hyvää polkua:)

Pitääpä kysyä emännältä saisko lähteä. Juniorilla on syntymäpäivä lauantaina ja suvun voimin juhlitaan sunnuntaina iltapäivällä, mutta sitä ennen jos pääsisi. Jäi kyllä pahasti korpeamaan tämä päivä kun konttorin ikkunasta katselin missä kelissä olisi päässyt ajamaan.

Vim
10.10.2008, 18.46

Eli tulen parkkikselle sunnuntaina klo9

kmw
10.10.2008, 20.07
Jess, säätiedotus lupasi sunnuntaiksi poutaa.

->lansive. Joko on notkupyörä ajokunnossa?

lansive
11.10.2008, 08.55
Jess, säätiedotus lupasi sunnuntaiksi poutaa.

->lansive. Joko on notkupyörä ajokunnossa?

Ei ole vielä notkua alla. Oikean kokoinen satulatolppa makaa seurannan mukaan Tanskassa. Kyllä sitä takajäykkääkin vielä ajelee, varsinkin kun laitoin uuden satulan tuohon vanhaan runkoon. Nyt on mukavampi polkea kun on merkittävästi paremmin sopiva penkki alla.

Lenkkilupakin irtosi, kun kauniisti pyysin, vaikka sosiaalisia paineita olisi ollut pysyä kotosallakin. Sitähän kohta meillä kaikki kysyy vaimolta samaa asiaa: "saanko mennä kavereiden kanssa metsään leikkimään".:D

Cubbe
11.10.2008, 12.53

Pääseeks messiin, klappit alkaa olee kondiksessa.

kmw
11.10.2008, 20.45
Pääseeks messiin, klappit alkaa olee kondiksessa.

Soitan lähtiessä, ole valppaana:D

kmw
12.10.2008, 13.24
Hyvä lenkki!, kiitos ajoseurasta.
Tuliko mentyä lujjaa? Mun reidet ei sooloajelun jälkeen tunnu tämmösiltä pökkelöiltä:)

Cubbe
12.10.2008, 15.08
Kiitos hyvästä seurasta, mukavat polut.

Vim
12.10.2008, 20.15
Joo, kiitos kaikille hyvästä seurasta ja reittiopastuksesta!! Ja erityiskiitos kahvi+munkkitankkauksesta Lansivelle, ens kerralla on sit mun kierros :)
Vielä ei reidet valita, mut muuten on ollu loppupäivän vähän hyytynyt olo (koko loppupäivän veljen kanssa pihatalkoissa).

Viimeistään tiistaina aamupäivällä ajattelin lähtee taas metsään. Onko muita innokkaita?

Vim
12.10.2008, 20.31
Jos muuten haluatte Google earth/frwd reittikuvan päivän lenkistä, niin voin laittaa sen teille emailiin (ja tarttee tietty olla google earth asennettuna koneelle). Tarttis vaan tietää email osoitteet, kun mulla ei taito/ymmärrys :seko: riitä et saisin sen täältä foorumin kautta onnistumaan. Eli laittakaa privana email osoitteet jos haluatte kuvaa.

lansive
13.10.2008, 08.17
Joo, kiitos kaikille hyvästä seurasta ja reittiopastuksesta!! Ja erityiskiitos kahvi+munkkitankkauksesta Lansivelle, ens kerralla on sit mun kierros :)

Hyvä kun söit sen munkin ettei tarvinnut pois heittää. Ehkä mä ensi kerralla muistan sitten katsoa lompsaan, että siellä on jotain maksuvälineitä muuta kuin lounasseteleitä.

Vielä ei reidet valita, mut muuten on ollu loppupäivän vähän hyytynyt olo (koko loppupäivän veljen kanssa pihatalkoissa).

Viimeistään tiistaina aamupäivällä ajattelin lähtee taas metsään. Onko muita innokkaita?

En oikein tiedä pystynkö. Uusi satula oli vain roiskaistu paikalleen ja nyt on persnahka vähän hellänä. Olin sillä kyllä jo yhden lyhyemmän lenkin ajanut, ja kuvittelin sen olevan paikallaan.

lansive
13.10.2008, 08.20
Hyvä lenkki!, kiitos ajoseurasta.
Tuliko mentyä lujjaa? Mun reidet ei sooloajelun jälkeen tunnu tämmösiltä pökkelöiltä:)

Kotiinpaluu oli kyllä hiukkasen tukkoista. Ne vähäisetkin mäet mitä oli piti runnoa putkelta kun ei vaan jalat meinanneet pyöriä.

kmw
13.10.2008, 09.33
-> Cubbe
Sain ajamalla jarrupalan kahtia:eek: Uudet palat on paikallaan, mutta tuntuma ei ole ok. Ilmaus? Milloin ehkä ehtis tutkailla?

kmw
13.10.2008, 21.07

Innokas olen kyllä, mut mut. Meille tulee keskiviikkona toistakymmentä 7-10v. tyttöä ja 1 poika tyttären synttäreille ja iskä säätää koko tiistain. Ehkä myöhemmin viikolla. viestitellään.

->Vim: Kiitos gps-jäljestä. Mulla on kyselemistä ko. laitteesta kun nähdään.
->Cubbe: kiitti jarruhuolosta:D

Vim
14.10.2008, 07.38
Vähän kökköiseltä näyttää keli, mut taidan lähteä tutkimaan polkuja Herusten suuntaan. Lokarit kiinni niin näkyvyys paranee :)

Cubbe
14.10.2008, 07.43
Innokas olen kyllä, mut mut. Meille tulee keskiviikkona toistakymmentä 7-10v. tyttöä ja 1 poika tyttären synttäreille ja iskä säätää koko tiistain. Ehkä myöhemmin viikolla. viestitellään.

->Vim: Kiitos gps-jäljestä. Mulla on kyselemistä ko. laitteesta kun nähdään.
->Cubbe: kiitti jarruhuolosta:D

Vieläkö pelittää,,,, vai pakenenko vuorille ?

kmw
14.10.2008, 11.38
Vieläkö pelittää,,,, vai pakenenko vuorille ?

Hyvin toimii, filo on ollut ihan liikkumatta paikoillaan varastossa kun iskä säätää 8v-syttärijuhlia. Vakaa mielipiteeni on että kun lapsi täyttää vuosia lahjat pitäsi osoittaa vanhmmille;)

Näyttää pahasti siltä että vasta perjantaina pääsee kunnolla testaamaan.

Vim
14.10.2008, 12.16
Lokasuojien voima on wäkevä! Ei edes tullu vettä niskaan lenkillä! :D

lansive
14.10.2008, 13.01
Hyvin toimii, filo on ollut ihan liikkumatta paikoillaan varastossa kun iskä säätää 8v-syttärijuhlia. Vakaa mielipiteeni on että kun lapsi täyttää vuosia lahjat pitäsi osoittaa vanhmmille;)

Näyttää pahasti siltä että vasta perjantaina pääsee kunnolla testaamaan.

Tänään pitäisi hakea satulatolppa Matkahuollosta.:) Viime yönä jo niputin osan pyörästä kun muiden syiden takia piti pysytellä hereillä. Jos vaikka taas yöllä ehtisi pesemään kurat pois Konasta ja sitten siirtelemään osia. Perjantai saattaisikin olla sitten yleinen säätö- ja takanotkumisen ihmettelypäivä.

kmw
16.10.2008, 10.27
Menee perjantain Kiljavakruisailut multa ohi huomenna ja myös ensi viikolla:(
Käymme perhelomailemassa Kajjjaanissa ja Tukholmassa. Paluu arkeen syysloman jälkeen.

->lansive: Kuis notkuu?

lansive
16.10.2008, 11.43
Käymme perhelomailemassa Kajjjaanissa ja Tukholmassa. Paluu arkeen syysloman jälkeen.

Ohjainlaakerit sain paikalleen kun hain paikallisesta rautakaupasta pari julmetun isoa prikkaa ja 200x20 pultin. Alakooli oli tiukkaakin tiukempi. Melkein sain sen pilattuakin kun yritin saada paikalleen. Vielä pitäisi putkea vähän lyhentää, kun 265 milliä on liian paljon vaikka säätövaraa on tarkoitus jättääkin. Huomenna jos on ilmoja yritän lähteä säätölenkille mikäli loput osat saa kiinni ilman tuskaa.

Cubbe
16.10.2008, 11.49

Entä tuleva lauantai ?? Olis ehkä keliä

Vim
16.10.2008, 12.15
Olikos Nurmijärven Rajamäki voorumilaisilla kokemuksia kypärälampuista? Kävin eilen illalla testaamassa emännän Silvan 10W/20W suunnistuslamppia (halogen) ja vaikutti kohtuullisen toimivalta. Tosin vauhdikkaimmissa metsikkö alamäissä teki mieli vähän jarrutella kun olis ehkä himppasen kauemmas halunnu nähdä. Olis vastaavanlainen käytetty vekotin kiikarissa, mutta tekis mieli vielä testata jotain led versiota (vaan suattaapi hinta olla aika suolainen kelvollisissa led kynttilöissä)
Käpylännummella oli hyvä poljeskella pimeässä, kun suuntasekoiluista huolimatta löytää vaivattomasti ihmistenilmoille :)

Viikonloppuna olis intoa lähtee päivänvalossa lenkille, mikäli ei tule työesteitä.
Joko Lansiven täysjousto alkaa olemaan koeajokunnossa?

kmw
16.10.2008, 13.06
Entä tuleva lauantai ?? Olis ehkä keliä

On vähän Nykästelyä (ehkä joo, ehkä ei) toi lavvantai. Selviää tai sitten ei perjantaina, kuitenkin viimeistään su:D

Vim
16.10.2008, 13.16
On vähän Nykästelyä (ehkä joo, ehkä ei) toi lavvantai. Selviää tai sitten ei perjantaina, kuitenkin viimeistään su:D

Mulle selvis just, että la ohjelmassa meno-paluu pohojammaalle, eli mahdollinen metsäpyöräily onnistuu omalta osaltani vasta sunnuntaina.

p-olkisin
18.10.2008, 15.29
no onkos huomenna metsään menijöitä?
voisin lähteä ellen pistä keulaa atomeiksi tänään.

lansive
18.10.2008, 17.04
no onkos huomenna metsään menijöitä?
voisin lähteä ellen pistä keulaa atomeiksi tänään.

Mulla on vakaa aikomus pistää tänään/huomenna aamulla notkupyörä kasalle. Pitäisi vaan pestä vanha ensin, että näkis onko osat tallella:D että voi siirtää.

Iltapäivällä voisi yrittää, kun säätiedotus näyttäisi kuivemmalta silloin. Lenkki on varmaan muutenkin aikamoista säätämistä, mutta mitäs siitä. Hidas mä oon muutenkin.

Vim
18.10.2008, 19.47
Mä voin lähteä mukaan jos lähtijöitä on. Mulle ei oikeestaan oo ajalla väliä. Iltapäivä käy ihan hyvin jos sillon on kelin ja kaluston puolesta parempi mennä. Aika ja paikka?

p-olkisin
18.10.2008, 20.01
sopii myös minulle, ajalla ei väliä, sää näyttää paremmalta iltapäivällä,kai,oisko urheilukentän parkkis hyvä lähtöpaikka,kauanko ajetaan?

p-olkisin
18.10.2008, 20.38
...nokia...

Vim
18.10.2008, 23.01
Paikka ok. Olisko joku 2h lenkura.

Vim
19.10.2008, 09.37
Sopiiko urheilukentän parkkiksella klo 14? Ennättääkö Lansive ruuvailla palikat kiinni?

lansive
19.10.2008, 10.02
Sopiiko urheilukentän parkkiksella klo 14? Ennättääkö Lansive ruuvailla palikat kiinni?

Tiukkaa voi tehdä. Tulen paikalle jos saan pyörän kasalle. Nykykokoonpanokin on lähes ajokelvoton kun takavaihtajan vaijerit on jumissa. Täpäriin taidan laittaa kokomittaisen kuoren, jos vaikka auttaisi.

p-olkisin
19.10.2008, 10.21
Sopii mulle.
Lansive:
Nyt vaa palikat reippaasti kiinni ja mukaan...
Luulisin että kokopitkä kuori kannattaa laittaa jos rungossa paikat antaa myöden.
Itsellä ei täysjoustoa ole mutta voisin kuvitella että kannattaa laittaa reilusti sitä kuorta ettei vaihdu vaiteet töyssyissä ;)

Missä vaiheessa kasaus on?

lansive
19.10.2008, 10.24
Sopii mulle.
Lansive:
Luulisin että kokopitkä kuori kannattaa laittaa jos rungossa paikat antaa myöden.
Itsellä ei täysjoustoa ole mutta voisin kuvitella että kannattaa laittaa reilusti sitä kuorta ettei vaihdu vaiteet töyssyissä ;)

Rungossa on laakerit kiinni ja nyt pitäisi purkaa vanhasta pyörästä loput. Pitää nyt lopettaa tää jorina ja mennä projektin kimppuun. Pääkin jo poksahtaa kohta kun ei ole päässyt ajamaan.

p-olkisin
19.10.2008, 12.22
14.00? kentän parkkiksella.
Vai oisko se keinutuoli kasassa esim kolmeksi?paljo sen pidempää ei viittii odotella ku tulee melke sit pimee. neljältä viimeistää, ehtii 2h valosassa ajaa. ja sit on viel 1h aikaa jos venähtää...

lansive
19.10.2008, 12.24
Sopii mulle.
Lansive:

Ei millään ehdi nyt. Jäi kasaus kesken kun pitää mennä hyysäämään lapsia. Kyllä se tänään kumminkin valmistuu, mutta menen sitten omin päin säätölenkille.

Vaijerit enää puuttuisi ja sitten jarrut pitäisi säätää ja muuten tarkistella, että kaikki on kunnossa.

p-olkisin
19.10.2008, 12.32
ok. menen parkkikselle kaheks jos esim vim ilmaantuu. toiste sitten...

lansive
19.10.2008, 18.12
On se hyvä etten päässyt mukaan. Olisin varmaan innoissani ajanut itseni hengiltä. :D

Kun pyörä oli kasassa oli tunnin verran aikaa säätölenkkiin, ja vaikka satoi, niin pitihän se mennä kokeilemaan. Aika pian säädöt oli paikallaan ja johan pyörä kulki. Harmi kun tuli pimeä, niin oli pakko mennä kotiin.

kmw
20.10.2008, 21.42
Sopiiko urheilukentän parkkiksella klo 14?

Oliko lokasuojan woima kanssanne?

Mä ajelen Kiljavan suunnalla vasta ensi viikolla, ilman valoja, toistaiseksi.

Onne lansiven uudelle pyörälle!!

Vim
20.10.2008, 22.18
Ei ollu lokareita - siis kastuttiin :D Sateen sattuessa sateessa!

kmw
25.10.2008, 11.54
Sunnuntai aamupäivällä ajelua, lähtö about 09.00, 3-4h, oisko lähtijöitä?

lansive
25.10.2008, 19.49
Sunnuntai aamupäivällä ajelua, lähtö about 09.00, 3-4h, oisko lähtijöitä?

Jo vain. Stressi on kauhia ja pää räjähtää. Ulkoiluttaa sitä pitää. Sääksin parkkikselta vai mistä? Aika on hyvä kun kumminkin taas rukattiin niitä tiukuja. Eikös se nyt ollut taaksepäin joten saa joka tapauksessa nukkua?

p-olkisin
25.10.2008, 22.17
voisin yrittää vääntäytyä sääksin parkkikselle ysiks, niin kellot pitää muistaa siirtää. nyt pitäis keulankin toimia kun purin sen tossa alkuviikosta, tosin en oo vielä säätäny paineita saati ajanut. sekasikiösyklokrossari tuli kans kasattua ja lyhyen testilenkkin ajoin tänään, muuten on viikko mennyt ihmetellessä.

sataakohan paljon vai vähän?

kmw
25.10.2008, 23.24
Aamulla katotaan taivaalle ja tutkaillaan. Sääksin P-paikalta lähtö. Rajamäkeläiset jäsenet voi laitta paikallissäätiedotteen. Pieni sade ei haittaa. Kattellaan mihin asti lokasuojan woimat kantaa. Enempi w:tä jos on lokari myös edessä:).

p-olkisin
26.10.2008, 07.22
Säätiedoitus:

Kello 7.20 paikallista aikaa

Sataa ja tuulee, eikä tuota oikein tihkusateeksi voi sanoa vaikka kuinka yrittäisi olla positiivinen. Lämpötila 7 astetta.
Säätutkien mukaan ei ole sade loppumassa ihan heti.

No, voin lähteä jos joku muu lähtee, yksin tuskin tulee lähdettyä. Ei lokarit auttanu on kyllä myönnettävä että itsellni ne ei ole edes asennettuna...

lansive
26.10.2008, 07.26
Aamulla katotaan taivaalle ja tutkaillaan. Sääksin P-paikalta lähtö. Rajamäkeläiset jäsenet voi laitta paikallissäätiedotteen. Pieni sade ei haittaa. Kattellaan mihin asti lokasuojan woimat kantaa. Enempi w:tä jos on lokari myös edessä:).

Erkon aviisi lupasi vaarallisen voimakasta tuulta ja vesisadetta. Ikkunasta katsottuna tuuli on kyllä aika rivakkaa, mutta ei tuota vettä nyt niin kauheasti tule (joukkoon mahtuu). Ainakin vielä uskon ilmaantuvani paikalle, kun ei taida päivän aikana kauheasti hellittää tuo lounaismyrsky ja ajamaan pitäisi päästä.

lansive
26.10.2008, 07.33
sataakohan paljon vai vähän?

Varmaankin kannattaa laittaa oikea sadetakki päälle, vaikka kastuuhan siinäkin kun eri puolelta tulee kosteutta.:D

p-olkisin
26.10.2008, 07.37
kai tässä sit joutuu itsekkin lähtee!
pitäisköhän kaivaa lokarit jostain?

kmw
26.10.2008, 08.23
Mun vermeet pitää vettä jotenkin:(. Ehkä tänään vähän vähemmän kuin 3-4h. Kohta mennään.

p-olkisin
26.10.2008, 08.31
joo uudet kuteet pääsee testiin. heikoim lenkki on hanskat kun kyllästys ainekkin loppui kesken....

Cubbe
26.10.2008, 13.18
Hyvä että lähdettiin, reitti oli teknisesti mukava. Kiitos koko bändille.

Vim
26.10.2008, 14.04
Juuei!

Oli vieraita kyläilemässä joten eipä kerenny pyöräilemään, vaikka kelloja siirettiinkin! ;)
Hyvä kun muilla virtaa riitti tällaisellakin säällä!

Kummelin sääennuste: "koko kevään syyssää: vettä tulee kuin esterin pers....ä" kuvaa aika hyvin vallitsevaa säätilaa!

lansive
26.10.2008, 14.22
Hyvä että lähdettiin, reitti oli teknisesti mukava. Kiitos koko bändille.

Polun määritelmä meni kyllä meikäläisellä uusiksi. Minulle on uskoteltu, että polku jotenkin erottuu maastosta.:D Ei ne kyllä varmaan mihinkään kartalle taitaisi päästä. Mutta pakko oli uskoa kun näki että siitä voi ajaakin. Ehkä minäkin sitten joskus kun olen oppinut ajamaan pyörällä voin lakata taluttamasta.

Vaatteet oli kosteanpuoleiset kun pääsi kotia.

Kiitos kaikille jarrumiestä odottaneille.

kmw
26.10.2008, 14.23
Kiitos kaikille, yksin ei olis ehkä tullut lähdettyä. Kumma juttu että mettässä ei sadetta tuntunut vaikka ilmeisesti koko ajan tuli vettä ihan mukavasti:)
Varpaat lämpesivät vasta kun pääsi suihkuun.
Pitää mennä ajamaan Märkiön Parempi Polku uudestaan kuivalla kelillä, menee varmasti paremmin kuin tänään. Aika haastava pätkä meikälle.

Pääseekö kukaan ulos leikkimään viikolla aamupäivisin? :p

kmw
26.10.2008, 14.33
Oletko ajanut Märkön Paremman Polun GPS-härpätin taskussa? Jos et vielä niin mennään pian:p. Sitä uraa ei varmasti ole kukaan piirtänyt mihinkään karttaan.

lansive
26.10.2008, 16.51
Pitää mennä ajamaan Märkiön Parempi Polku uudestaan kuivalla kelillä, menee varmasti paremmin kuin tänään. Aika haastava pätkä meikälle.

Ja sen lisäksi kunnollisilla renkailla. Ei oikein ollut iloa noista Konan ensiasennusgummeista, tosin ei se näyttänyt niillä NBX Liteilläkään paljon helpommalta.

Perjantaina voisin päästä. Viikolla on muuten varmaan niin kauhea kiirus ettei pysty.

Vim
26.10.2008, 19.16
Kiitos kaikille, yksin ei olis ehkä tullut lähdettyä. Kumma juttu että mettässä ei sadetta tuntunut vaikka ilmeisesti koko ajan tuli vettä ihan mukavasti:)
Varpaat lämpesivät vasta kun pääsi suihkuun.

Mä pääsisin huomenna ja ehkä to ja pe aamupäivällä jos olisit lähdössä.
"Märkiön parempi polku" ei ole tuttu käsite, mutta pitää ilmanmuuta selvittää, että millainen loukku se on :rolleyes:

p-olkisin
26.10.2008, 20.02
Polun määritelmä meni kyllä meikäläisellä uusiksi. Minulle on uskoteltu, että polku jotenkin erottuu maastosta.:D Ei ne kyllä varmaan mihinkään kartalle taitaisi päästä. Mutta pakko oli uskoa kun näki että siitä voi ajaakin. Ehkä minäkin sitten joskus kun olen oppinut ajamaan pyörällä voin lakata taluttamasta.

Vaatteet oli kosteanpuoleiset kun pääsi kotia.

Kiitos kaikille jarrumiestä odottaneille.

Heh joo olihan tuo aika haastava, mutta ajattelin näyttää kun ei tuota helpolla löydä. Joo ei erotu kartassa ja ei kyllä kovin hyvin lunnossakaan. Eihän me sitä oltais löydettykkään muuten, mutta kun puissa on ne täplät mitä lähdettiin seuraamaan. Niitä täpliä on muuten muuallakin :eek: milloin käydään ne kattoo?

Tallensin tämän päivän reittin nokian sportstrackerilla.
Jos haluutte nähä reittejä teillä pitää olla tunnukset tonne nokian palveluu ja sit pyydätte mua kaveriks: http://sportstracker.nokia.com/nts/user/signup.do

Voin muuttaa reittejä johonki muotoon jonka voi ladata johonki muuhun vehkeeseen ja sit seurailla. jos joku haluu. selkeetä, en ole pahemmin perehtyny, mutta pitäis onnistuu ja jälki pitäis olla tarkempi kuin netissä näkyvä.

Uudet vaatteet toimi paremmin kuin hyvin, palautan vielä tilaamani pitkät kuori housut ja otan tilalle kuori shortsit ni ei saateesta enää ole haittaa. Tosin hanskat on vielä vähä huonolla pohjalla. Mutta kyllä noi enduran vedenpitävät trikoot tosiaankin pitää vettä ainakin ensilenkin perusteella, tosin aika näyttää kuinka kauan.

p-olkisin
26.10.2008, 20.04
"Märkiön parempi polku" ei ole tuttu käsite, mutta pitää ilmanmuuta selvittää, että millainen loukku se on :rolleyes:

Se on märkiön levähdyspaikkaa vastapäätä, taisin siitä jotain mainita sulle kun oltiin ajelemassa.
Siellä on hyötyä nappuloista renkaissa ja paineet kannattaa olla alhaiset.

p-olkisin
26.10.2008, 20.06
Oletko ajanut Märkön Paremman Polun GPS-härpätin taskussa? Jos et vielä niin mennään pian:p. Sitä uraa ei varmasti ole kukaan piirtänyt mihinkään karttaan.

Väärin mä olen piirtänyt sen ainakin yhteen kartaan! Hahaa...

Vim
26.10.2008, 20.23
Se on märkiön levähdyspaikkaa vastapäätä, taisin siitä jotain mainita sulle kun oltiin ajelemassa.
Siellä on hyötyä nappuloista renkaissa ja paineet kannattaa olla alhaiset.
Polkasin perjantaina jonkun "ryteikköpolun" siinä 25tien pohjoispuolella välillä astrakan/korpiharjuntie-kalkkivuorentie(märkiön grilliä vastapäätä). Eli ilmeisesti sen polun mistä puhuit lenkillä ollessamme, mutta jonka alkupäätä ei keretty näkemään. Meinas kyllä pari voimasanaa päästä siellä temutessa :). Tulee aina yhtä iloiselle mielelle kun koittaa voimalla survoa pyörää liikkeelle ja takarenkaan alta häviää pito = polvi kolahtaa etuhaarukan yläpäähän. Tais Otavan lisäksi silmissä näkyä pari muutakin tähtikuviota :eek:

kmw
26.10.2008, 21.44

Ma VAIN jos ei sada. Tuli kiintiö täyteen tänään.
To tämän hetken tiedolla 50/60 että onnistuu
Pe vaatii säätöä

Soitellaan aamulla. about 09.30 lähtö x-ruudusta

Vim
27.10.2008, 13.26
Parin tunnin lenkki Sääksin ympäri takana. Kaipais kyllä huomattavasti lisää pitoa noihin rekaisiin!!!! Vaan alkaa olosuhteet oleen kait jo aika vaativat mille tahansa kumeille.:seko:

p-olkisin
28.10.2008, 15.18
Minkäs verran sulla on painetta renkaissa? Auttaa kummasti kun päästää liiat ilmat pois!

Cubbe
28.10.2008, 20.47
Ma VAIN jos ei sada. Tuli kiintiö täyteen tänään.
To tämän hetken tiedolla 50/60 että onnistuu
Pe vaatii säätöä

Soitellaan aamulla. about 09.30 lähtö x-ruudusta

Mitä sanot tästä ?
MLIGHTNING ASCENT (Velhonpesä):D

Vim
28.10.2008, 22.55
Minkäs verran sulla on painetta renkaissa? Auttaa kummasti kun päästää liiat ilmat pois!

No on sitä painettakin varmaan kyl liikaa. Nyt noin 1.8bar. Tarttee varmaan vähän tiputtaa alemmas.

lansive
28.10.2008, 23.09
No on sitä painettakin varmaan kyl liikaa. Nyt noin 1.8bar. Tarttee varmaan vähän tiputtaa alemmas.

Ei tartte keijukaisten siellä elvistellä.:rolleyes: Mulla on 2.5 baria kun on sisäkumit käytössä. Arvaa vaan pitikö yhtään?

En mä silti osaa edes ajaa, mutta onneksi on renkaat joita voi syyttää.:D Vielä pitäisi pojan pyörästä tarkastaa keskiö ennenkuin voi pistää tilauksen Saksaan jonka jälkeen minäkin pääsen tuubittomaksi ja saan painetta poies.

Vim
28.10.2008, 23.18
[quote=lansive;1017698]Ei tartte keijukaisten siellä elvistellä.:rolleyes: Mulla on 2.5 baria kun on sisäkumit käytössä. Arvaa vaan pitikö yhtään?

Mulla onkin renkaissa heliumia :D

lansive
28.10.2008, 23.42
Mulla onkin renkaissa heliumia :D

Aku Ankan äänellä: "mulla ei oo enää kun mä imppasin sen kaikki".

Iltalehden säätiedotus näyttää lumisadetta lauantaille. Joko nyt saa luvan lähteä ostamaan nastagummeja polkupyörään?

kmw
29.10.2008, 14.34
Äsken käväisin pyörähtämässä Kiljavalla. Oli kivvaa!:)

Seuraava mahdolisuus on vasta sunnuntaina. Silloin 09.00 Sääksin P-paikka, mulle käy aikaisemminkin. Lähtijöitä? Säätiedotus näytti hyvältä.
Kuka vie ja minne ja vikisenkö mää vai jarrut:seko:? M.P.P?

Cubbe
29.10.2008, 14.55
Mä lähden messiin, kai me mennään vaikka vähän sataisi.:D

lansive
29.10.2008, 20.24
Just kun sai vähän paremmat kengänsuojat jotka mahtuu oikeasti meikäläisen viulukoteloiden päälle. Huomenna piti mennä työporukalla rymyämään Espoon keskuspuistoon vaan eipä mennä.

Ei taida sunnuntainakaan olla viisasta lähteä ajelemaan. Tuskin tää niin nopeeta lajiketta on.

p-olkisin
29.10.2008, 21.10
kai sitä vois lähtee...katsotaan

Vim: ei taida paljo olla enää varaa vähentää paineita.minkäs lainen kuvio etukumissa, auttaisko jos vaihtais pyörimissuunnan?

Lansive: Flunssa lähtee vain lepäämällä, kun lähtee pyörän kanssa kikkailee liian aikaisin ni flunssa vaa pitkittyy, kokemusta on. No eiköhän se sunnuntaiksi tokene ;)

kmw
29.10.2008, 23.24
Mä lähden messiin, kai me mennään vaikka vähän sataisi.:D

Ei voi sataa ainakaan enempää kuin viime sunnuntaina:)

->lansive: Huilaa kunnolla = pysy sängyssä pari päivää niin sunnuntaina oot pelikunnossa;)

p-olkisin
01.11.2008, 18.29
ketä lähdössä? Sääksin P-paikka 9.00. Mihin ajetaan ja kuin pitkään...

kmw
01.11.2008, 19.31
Jäsen C. ja yllekirjottaut ilmottautuu. Me lähdetään liikkeelle jo about 08.00. Auto voi jäädä Röykkään ja nähdään Sääksissä 09.00.
3-4h on aikaa.
Huomenna haketetut latupohjat ovat jäätyneet ja hyvässä ajokunnossa. Reitti vie kuitenkin takaisin autolle joten aika sama missä käydään. Märkiön Parempi taitaa olla h****tin märkä.
Jos ajeteaan Valkealammin rantaa niin pitäiskö ottaa videokamera mukaan ja ikuistaa kun p-olkisin pompahtaa puron yli:)

p-olkisin
01.11.2008, 19.55
heh ai ojan yli pitäis ajaa. Kävin tänää ajelee ja fixailee sitä parempaa...joo märkää oli siellä suolla. Pitäiskö ajella herusiin päin.ja sen märkiön rannan polun voisit näyttää? Yritän yhtä kaverii suostutella mukaa, toisella on pyörä osissa meidän kuistilla.se odottaa vaihtajan korvaketta.

Vim
01.11.2008, 22.52
Meikäläisellä jää flunssan takia valitettavasti fillaroinnit väliin :mad: Pitäkee hauskaa!

kmw
02.11.2008, 13.53
Hengissä mutta elossa:) Aluksi meni hyvin (olin nuori ja vahva) , mutta loppua kohti hyytyminen oli aika rankkaa (löysin oikean itseni). Kaverit ajo kovaa ku ne sai huilata vähän väliä mua odotellessa:D. Avopolkimien tuoma händikäppi ei ole mikään excuse.

Summa summarrum: hieno lenkki. Hyviä mulle uusia polkuja. Ens su viimeistään uudestaan:p. Silloin paremmalla taktiikalla.

Kiitos koko joukkueelle.

p-olkisin
02.11.2008, 14.29
Sää suosi, toisin kuin viime viikonloppuna.

Jep vauhti olisi voinnut olla hitaampikin. Varsinkin alussa. Enenmmän energiaa ja juotavaa mukaan ensi kerralla. Ei ollut pulloissa kuin vettä niin meinas vähän loppuakohden alkaa väsyttämään. Ja viimeistään nyt on aika rauhallinen olo.

Myös tämän päiväinen reitti löytyy nokian sportstracker sivustolta.

Hyvää uutta polkua oli myös minulle. Näytti toi nokia 38km ja ei ollu aloittanu ihan alusta eli koko matka vähän reilu 40km.

Täytyis käydä siivoamassa se pätkä mikä ajettiin lopussa ennen kioskia.

kmw
02.11.2008, 15.47
Täytyis käydä siivoamassa se pätkä mikä ajettiin lopussa ennen kioskia.

On luvattu parempaa keliä viikolle niin saatamme käydä jonakin aamupäivänä laavulla kahvittelemassa, herr Fiskars och jag.

Se heinkkomäki vois olla loppuielämän haaste:eek:. Meneeköhän koskaan jos ei käy punttisalilla?

p-olkisin
02.11.2008, 17.42
ei siihen mäkeen punttista tarvii, vain isompi takaratas!

Cubbe
02.11.2008, 18.21
Kyllä meitä sää suosi, heinikkomäki oli mitä mainioin. Jotain juomaa olisi kai hyvä ottaa mukaan. Kiitos vaan koko bändille.

lansive
02.11.2008, 22.03
Meikäläisellä jää flunssan takia valitettavasti fillaroinnit väliin :mad: Pitäkee hauskaa!

Näköjään muillekin käy kuten mulle.

Iltapäivällä kävin ulkoiluttamassa poikia, kun oli pakko vähän hengittää ulkoilmaa, vaikkei mitään oikeaa uskaltanut tehdäkään. Eihän siitä mitään tullut. Tuli niin pimeä ettei huomiovalolla mallia Motonet tehnyt mitään ja piti valua pyörätietä pitkin pois. Toiskohan joulupukki mulle Lupinen? (Ei tuo ja varmaan joudun joulukuun alussa tunnustamaan emännälle mihin ne mun veronpalautukset niin äkkiä katosi).:eek:

p-olkisin
02.11.2008, 22.05
Tuli mieleen että ku joku kai kävi vähä parantelee sitä "parempaa polkuu" siitä hankotien varresta ja se suo osuus on nyt aika märkä eli polku jää vähälle käytölle.
Niin...
Siellä vihtilammen kohilla on se tunneli hankotien ali. En ole siellä aikoihin käynnyt mutta lammen puolelta sietä tunnelia menee polku sinne isolle mökille kai, ja muistaakseni myös toiseen suuntaan eli sille pienelle hiekkatielle joka menee hankotieltä sääksiin. Tunnelin toiselta puolelta on vain nyppylä ylös ja se tulee siihen "paremmalle polulle", mutta muistaakseni tämä ehkä 200m matka on kasvanut tehokkaaasti umpeen. Jos siihen tekis polun niin pääsis ajaa jo melkein koko sääksin ympäri polulla!
Sekin pätkä mikä toissa sunnuntaina ajettiin hankotietä pitkin, ois ehkä ajettavissa siellä ojan toisella puolella kun siihen on kaivettu jotain sähkölinjoja niin se on hiekkaa johon tulis varmaa nopeesti polku. Paitsi että se on nyt jäässä.
Nii no vaikuttaa hyvältä täältä käsin, mutta täytyy käydä katsomassa paikan päällä ni eiköhän se todellisuus oo jotain ihan muuta.

kmw
03.11.2008, 14.26
[quote=p-olkisin;1019770]
Siellä vihtilammen kohilla on se tunneli hankotien ali. En ole siellä aikoihin käynnyt mutta lammen puolelta sietä tunnelia menee polku sinne isolle mökille kai, ja muistaakseni myös toiseen suuntaan eli sille pienelle hiekkatielle joka menee hankotieltä sääksiin. Tunnelin toiselta puolelta on vain nyppylä ylös ja se tulee siihen "paremmalle polulle", mutta muistaakseni tämä ehkä 200m matka on kasvanut tehokkaaasti umpeen. Jos siihen tekis polun niin pääsis ajaa jo melkein koko sääksin ympäri polulla![quote=p-olkisin;1019770]

Vihtilammen rannassa, 25-tien puolella kuklee ok polku Haaviston mökiltä Sääksjärventielle (25-tie - uimarannan P-paikka).
Ajoin tänään 25 pohjoispuolelle Sääksjärventien kohdalla ja sieltä löytyi ura joka vei kohti tunnelia josta p-olkisin kirjottaa. Se putki on vissiin tehty elikoita varten. En mennyt rööriin vaan jatkoin eteenpäin. Matkan varrella on HAASTAVA:eek: puusilta, n.3m pitkä, pudotusta ojaan n.2m, poikkipuut aika mädät. sen jälkeen meni sotkuiseksi ja könysin asfaltille ja suuntasin Märkiön rantaan.

Keväällä kun ei ole heinikkoa pitäisi käydä useamman kuskin joukolla
jyräämässä vähän uraa. Kaatuneita puita ei ole hirveästi. Muutama ukko ja saha/oksasakset/kirves-varustuksella ei mikään iso homma. Möykkyistähän siellä on, kiviä ja juurakkoa piilossa heinikossa. Tänään löytyi muutama pieni, viattoman näköinen lätäkkö jptka oli kuitenkin pysäyttävän syviä:) Teknistä, mutta ajettevaa.

kmw
03.11.2008, 14.40
[quote=kmw;1019956uutama ukko ja saha/oksasakset/kirves-varustuksella ei mikään iso homma. .[/quote]

Ehkä jollekkin selkään Round Up-säiliö:D

p-olkisin
03.11.2008, 14.47
no johan on muistanko noin väärin? varhaisiändementia.
joudunko jo tänään lähtemään tuonne? silta? ei oo? joo pakko mennä katsomaan jos ehtii ennen pimeän tuloa.

lansive
03.11.2008, 14.54
Ehkä jollekkin selkään Round Up-säiliö:D

Mulla on autotallissa litra laimentamatonta, joten saadaan useammallekin ukolle kyllä säiliö täyteen. Tai jos tehdään vähän jäykempää seosta niin kuolee kaikki alle ranteen vahvuiset risut.

p-olkisin
03.11.2008, 19.02
jihaa kyllä sieltä pääsee. Melkein heti ajokunnossa...

Vim
03.11.2008, 19.56
Sekin pätkä mikä toissa sunnuntaina ajettiin hankotietä pitkin, ois ehkä ajettavissa siellä ojan toisella puolella kun siihen on kaivettu jotain sähkölinjoja niin se on hiekkaa johon tulis varmaa nopeesti polku. Paitsi että se on nyt jäässä.
Nii no vaikuttaa hyvältä täältä käsin, mutta täytyy käydä katsomassa paikan päällä ni eiköhän se todellisuus oo jotain ihan muuta.

Ajoin joku kerta noin 300m siellä jonkunmoisella "metsäautouralla" oli ok, mutta ylämäen jyrkentyessä sekin ura loppui ja meni kantamiseksi, joten siirryin takas asvaltille. Kyllä sieltä kuitenkin luulis pääsevän, kun vähän malttais tarkemmin tutkia mahdollisuuksia. Varsinkin sit kun heinät ja muut rehut on vähän matalampia.

kmw
03.11.2008, 20.28

...siis ajoit sillan yli:eek:?

p-olkisin
03.11.2008, 21.38
joo siis tol kännykällä ei jaksa näppäillä, nyt koneella.

Elikkäs ajoin Sääksjärventietä tie nro25lle. Ennen tietä oikealle polkua.
Polku kulkee tien sivua koko ajan.
Noin 100-200m tuli liukas pieni silta (todellakin talutin) puron yli.
Sillan jälkeen noin 50m ja vasemmalle töppyrän päälle kääntyy lähes kadonnut polku.
Töppyrän takana on tie 25 ja tunneli, josta mahtuu ajamaan helposti.
Varmaan elaäimille tehty, mutta hiihtoladut siitä on joskus mennyt (95% varmuudella).
Pohjoispuolella tietä 25 menee metsäkone ura tien suuntaisesti.
Kun sitä seuraa oikealle nyppylän päälle noin 200m alkaa kuusimetsä.
Metsässä on pari puuta nurin alamäessä näiden puiden jälkeen polku yhtyy "sille paremmalle"!

Elikkäs metsäkoneen uralta muutama risu sivuun (osan jo heittelin ennen kuin tuli pimeä) ja sitten tunnelin molemmissa päissä on myös risuja ristiin rastiin kun tien pientareita on niitetty. Kuusikosta kaatuneet puut pois sahalla ja avot reitti on selvä!

KMW: en ehkä tajunnut mistä tuon ison sillan löysit?

EDIT: oops ei ollut kovin vaikee laittaa omii kuvia, ikinä ennen en ole saannut aikaiseksi.
elikkäs kamerankuvan kohalla on tunnelli ja tuon viivan ei pitäisi mennä tien päällä vaan siellä yläpuolella.
kohdassa jossa käännyin ympäri alkoi metikkö josta alkaa se toinen polku.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=489

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=490

Hiukka pieniks muuttuu kuvat...
Tuo vihreä pätkä 700m kuvan alalaidassa pitäisi päästä siis vielä metsän puolella?

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=135&pictureid=492

p-olkisin
03.11.2008, 21.40
Mulla on autotallissa litra laimentamatonta, joten saadaan useammallekin ukolle kyllä säiliö täyteen. Tai jos tehdään vähän jäykempää seosta niin kuolee kaikki alle ranteen vahvuiset risut.

siis jotain kasvi myrkkyy?

lansive
04.11.2008, 08.54

Jos sä pääsit ajamalla ei vielä tarkoita että meidän normaali-ihmisten ei tarttisi taluttaa.:D

lansive
04.11.2008, 09.01
siis jotain kasvi myrkkyy?

No sitä kmw:n kuuluttamaan Rounduppia, eli glyfosaattia, eli sitä legendaarista 70-luvun vesakkomyrkkyä. Toimii varmasti, joten ei sitä naapurin maalle kehtaa levittää.

kmw
04.11.2008, 09.37
KMW: en ehkä tajunnut mistä tuon ison sillan löysit?

Sama puro jonka yli talutit valuu 25 ali ja siellä toisella puolella tietä on tuo http://picasaweb.google.com/kmwkuvia/Silta#.
Oli kamera mukana eilen kun tarkoituksena oli ottaa "kuviaraportti lenkilta" topikkiin matskua. Valo oli huono koko ajan ja mä olen aika tumpelo kuvaaja. Yritin saada kuvaa jossa näkyisi n.2m pudotus ojaan, mut mut:o. Meidän perheessä tyttäret hoitaa kuvallisen taltioinnin:) Yritän kummiskii uudestaan kun on aurinkoista.

PS: mä olen joskus osannut liittää kuvat tähän suoraan, mutta...........................kuis se ny olikaa:seko:

kmw
04.11.2008, 09.53
Tuo vihreä pätkä 700m kuvan alalaidassa pitäisi päästä siis vielä metsän puolella?

Siellä on ura, mutta liian enskaa mun makuuni. Vaikeampi kuin pätkät mitä ollaan kimpassa ajettu. Menee mulla köntystelyksi. Hyvinkään leirikeskuksen päässä joutuu polkua ehkä vähän haeskelemaan. Sääksjärventien päässä polun alku näyttää ihan mukavalta, mutta ei mukavuus vähenee radikaalisti harjun päällä:D. Suunta lounas-kaakko voisi olla helpompi, harju on aika tasainen, mutta polku ei. Jos tykkää ajaa kivikossa niin pääsee naatiskelemaan:). Tietä pitkin 2min, metsässä N.15min (ja meikä on sentään harjotellut taluttamista ja pyörän kantamista paljon:)). Jos ajellaan siellä päin niin mene sä pusikkoon niin mä odottelen polun toisessa päässä:rolleyes:

p-olkisin
04.11.2008, 11.35
Sama puro jonka yli talutit valuu 25 ali ja siellä toisella puolella tietä on tuo http://picasaweb.google.com/kmwkuvia/Silta#.
Oli kamera mukana eilen kun tarkoituksena oli ottaa "kuviaraportti lenkilta" topikkiin matskua. Valo oli huono koko ajan ja mä olen aika tumpelo kuvaaja. Yritin saada kuvaa jossa näkyisi n.2m pudotus ojaan, mut mut:o. Meidän perheessä tyttäret hoitaa kuvallisen taltioinnin:) Yritän kummiskii uudestaan kun on aurinkoista.

PS: mä olen joskus osannut liittää kuvat tähän suoraan, mutta...........................kuis se ny olikaa:seko:

kuvan liittäminen:
kuvan www osoite

Kuvan nähtyäni voisin sanoa että olen tuon joskus nähnyt. Menisiköhän vauhdilla yli?

lansive
04.11.2008, 11.38
kuvan liittäminen:
kuvan www osoite

Kuvan nähtyäni voisin sanoa että olen tuon joskus nähnyt. Menisiköhän vauhdilla yli?

Ei saa yrittää ennenkuin joku on kameran kanssa paikalla. Näyttää sellaiselta että on hyvät mahdollisuudet tulla isompikin spektaakkeli:D.

Cubbe
04.11.2008, 12.24
Keula ilmaan ja silmät kiinni.

kmw
04.11.2008, 13.31
Pitkittäin ojan yli on kaksi paksua tukkia jotka ei ole yhtä lähellä elinkaarensa loppua kuin sillan kansi. Märkiön suunnasta hyvällä forssilla ja toivoo osuvansa tukin kohdalle niin eiköhän se suju;).
Alas, lähelle vedenpinnan tasoa pitää saada vähintäin 2 kameraa ja polulle molemmille puolille siltaa myös 2:D. Onko meillä crew ja kameroita vai myydäänkö valmis paketti jollekin tuotantoyhtiölle?? Potentiaalia juutuubin top-10 lataukset listalle on paljon.

motto *Kunnia menee mutta maine kasvaa*

Vim
04.11.2008, 13.42
Eikös se mene niin, että suoritetaan punnitus ja painavin kaveri kokeilee sillan tukevuuden, jonka jälkeen muut voi mennä perässä levollisin mielin :p tai jotain.
Aika heikossa hapessa vaikuttais silta olevan! Pioneerit paikalle!

p-olkisin
04.11.2008, 15.08
Ei saa yrittää ennenkuin joku on kameran kanssa paikalla. Näyttää sellaiselta että on hyvät mahdollisuudet tulla isompikin spektaakkeli:D.

No hemmetti olin jo menossa....

:eek:

ei vaa, ennen kuvausryhmän hankkimista kannattaa varmistaa kuka ajaa :D minä en!

p-olkisin
04.11.2008, 15.11
No sitä kmw:n kuuluttamaan Rounduppia, eli glyfosaattia, eli sitä legendaarista 70-luvun vesakkomyrkkyä. Toimii varmasti, joten ei sitä naapurin maalle kehtaa levittää.

Jaa, no jotain tuon suuntaista arvelinkin, ei oikein oo tuo 70-luku muistissa

p-olkisin
04.11.2008, 15.13
Tietä pitkin 2min, metsässä N.15min... Jos ajellaan siellä päin niin mene sä pusikkoon niin mä odottelen polun toisessa päässä:rolleyes:

Kuulostaa enemmän kuin reilulta :p

p-olkisin
04.11.2008, 15.19
vielä siitä sillasta: eihä sen ylitykselle varsinaisesti ole tarvetta kun tunnelista pääsee polulle?
jos nyt oikein ymmäsin sen sijainnin. ojan nimi taitaa olla löytlamminoja, kulkee vihtilammen ja löytlammin välillä.

kmw
05.11.2008, 11.00
No hemmetti olin jo menossa....

:eek:

ei vaa, ennen kuvausryhmän hankkimista kannattaa varmistaa kuka ajaa :D minä en!

Ja mä kun luulin että p-olkisin olisi tämän ketjun Duudson-osaston veribigbos:)

vielä siitä sillasta: eihä sen ylitykselle varsinaisesti ole tarvetta kun tunnelista pääsee polulle?
jos nyt oikein ymmäsin sen sijainnin. ojan nimi taitaa olla löytlamminoja, kulkee vihtilammen ja löytlammin välillä.

Tuo on totta. Jos pysyy koko ajan 25:n Vihtilammen puolella pääsee paaaaljon helpommalla. Toisaalta viitaisin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=33136 - ketjuun. Mulla syke pomppasi selvästi kun näin ihmetyksen.:eek:

Pääseekö kukaan mukaan to aamup?
Su mennään kuiteskiiiiiii:p

lansive
05.11.2008, 13.34
Pääseekö kukaan mukaan to aamup?
Su mennään kuiteskiiiiiii:p

Mä menen huomenna aamulla liukastelemaan Espoon keskuspuistoon. Jos saisi ne toiset kiekon kasaan edes väliaikaisesti niin voisi ehkä vähän enemmän ajaa ja vähemmän taluttaa. Sunnuntai menee sukuloidessa, eikä pääse silloinkaan leikkimään.

Kaverilta sain ikivanhan suunnistusvalon. Jos olisi siihen edes yksi toimiva akku niin pääsisi sitten illalla koittamaan miten pimeässä kaatuminen onnistuu.:D

p-olkisin
05.11.2008, 15.15
aamuisin ei viikolla ehdi, en tiedä oletteko kuulleet mutta ainakin toistaiseksi on sellainen rasite kuin: töissäkäynti

tänään meen heti ku 16-1630 aikoihin kotiudun.
lauantaina
sunnuntaina (pienellä varauksella, jos edellinen yö venyy)

Cubbe
05.11.2008, 15.24
To en pääsekään, oon niin tärkee miäs täällä.

kmw
05.11.2008, 18.32
[quote=p-olkisin;1020805]aamuisin ei viikolla ehdi, en tiedä oletteko kuulleet mutta ainakin toistaiseksi on sellainen rasite kuin: töissäkäynti

Mun rasite osuu n.13.00-n.21.00 väliin:(

lansive
05.11.2008, 22.51
aamuisin ei viikolla ehdi, en tiedä oletteko kuulleet mutta ainakin toistaiseksi on sellainen rasite kuin: töissäkäynti

tänään meen heti ku 16-1630 aikoihin kotiudun.
lauantaina
sunnuntaina (pienellä varauksella, jos edellinen yö venyy)

Joskus aina ajattelen, että olisi kivaa kun olisi kiinteät työajat ja tietäisi että kello 16.00 pannaan kintaat naulaan ja mennään kotiin. Mutta huomenna menen aamulla työkavereiden kanssa lenkille, ihan firman pihasta lähdetään, joten ei se joustokaan aina ole sitä että itse pitää venyä.;)

kmw
06.11.2008, 13.29
Voi velli kun oli hieno keli ajella...... *laulaa Putte-Possun nimipäivät melodiaa* "voi kun oisit saanut olla mu-ka-naaaaa":D
Herr Fiskars var med, laavulle en ehtinyt, mutta paikoin on nyt väljempää. Uskotteko että v#%&ti vilkuilla kelloa ja miettiä reittiä että ehtii ajoissa "hoitamaan velvotteita":( Hyvin olisi voinut ajaa hämärää asti.

Su ei käy meikälle. On isänpäivä ja täällä on naisväki laatinut salaisen dramaturgian koko päiväksi. Ei kuulemma sisällä mitään polkupyöräilyyn liittyväää, mutta sängyssä pitää olla nukkuvinaan n.09.00:p:D

lansive
06.11.2008, 14.01
Voi velli kun oli hieno keli ajella...... *laulaa Putte-Possun nimipäivät melodiaa* "voi kun oisit saanut olla mu-ka-naaaaa":D
Herr Fiskars var med, laavulle en ehtinyt, mutta paikoin on nyt väljempää. Uskotteko että v#%&ti vilkuilla kelloa ja miettiä reittiä että ehtii ajoissa "hoitamaan velvotteita":( Hyvin olisi voinut ajaa hämärää asti.

Su ei käy meikälle. On isänpäivä ja täällä on naisväki laatinut salaisen dramaturgian koko päiväksi. Ei kuulemma sisällä mitään polkupyöräilyyn liittyväää, mutta sängyssä pitää olla nukkuvinaan n.09.00:p:D

Oli hienoa täällä etelässäkin. Uudet renkaat kun oli alla niin pääsi kalliollakin vähän paremmin etenemään.

Joo se isänpäivä. Eilen kysyttiin haluanko jotain lahjaksi. Olis varmaan pitänyt pyytää ajotaitoa tai parempaa kuntoa.:D

p-olkisin
06.11.2008, 16.06
hei isit te ootte ny ymmärtäny ton homman ihan väärin. Eikös ens su ole juuri yksi niistä harvoista päivistä jolloin teidän kuuluisi päättää ohjelmasta ;)

Cubbe
06.11.2008, 18.40
hei isit te ootte ny ymmärtäny ton homman ihan väärin. Eikös ens su ole juuri yksi niistä harvoista päivistä jolloin teidän kuuluisi päättää ohjelmasta ;)

Juu nää iskät on todellakin ymmärtäneet asian ihan väärin, mutta me ymmärretään teitä. Parempi tossun alla, kuin taivas alla

Vim
07.11.2008, 08.58
Mulle myös ilmoitettiin, että on jotain ohjelmaa tiedossa. Veikkaan, että emme lähde apupyörien kanssa metsään resuamaan ;)

lansive
07.11.2008, 10.21
Mulle myös ilmoitettiin, että on jotain ohjelmaa tiedossa. Veikkaan, että emme lähde apupyörien kanssa metsään resuamaan ;)

Ota ne apupyörät pois niin sitten riittääkin koko päiväksi puuhaa. Ja ehkä pariksi seuraavaksikin.:D

kmw
08.11.2008, 17.54
Pari iskää kerkes kuitenkin hyvin spontaanisti parin tunnin perus Sääksin/Käpylännummi-kiertoon. Vähän oli paikoin liukkaahkoa, jäätä oli oudoissa paikoissa:eek: Hyvä keli oli pitää hauskaa:)

Kuis on ens viikolla aaamupäivät? Vim ja Lansive, pääseekö irtoomaan arjesta? 90% tod.näk. nää 2 iskää iskee uudestaan ma ysin jälkeen:p:p.

LJS
08.11.2008, 22.10
Yksi rajamäkeläinen ilmoittautuu. Kävin tänään aamupäivällä pyörittelemässä 25:n laitaa. Kalkkivuorentieltä polulle joka oli merkattu sinisillä täplillä puihin, sitä sitten sen putken ali vihtilammen rantaan. Liukasta oli paikoin, mutta muuten hyvä pätkä.

kmw
08.11.2008, 23.01
Yksi rajamäkeläinen ilmoittautuu. Kävin tänään aamupäivällä pyörittelemässä 25:n laitaa. Kalkkivuorentieltä polulle joka oli merkattu sinisillä täplillä puihin, sitä sitten sen putken ali vihtilammen rantaan. Liukasta oli paikoin, mutta muuten hyvä pätkä.

Tervetuloa:)

Taisit ajella ns. Märkiön Parempaa pitkin, varmasti oli liukasta. 25:n tuolla puolen polut ovat olleet liian vähällä käytöllä ja melskoisen mökkyräisiä. Täytyy paneutua asiaan jatkossa niin että ura selkiytyy kunolla. Siellä vaaditaan semmosta tekniikkaa että meikä ei kykene hapoiltaan oikein seuraamaan läiskiä puissa. Tänään oli hyvä päästää ittensä vähän helpommalla:o

lansive
10.11.2008, 09.48
Kuis on ens viikolla aaamupäivät? Vim ja Lansive, pääseekö irtoomaan arjesta? 90% tod.näk. nää 2 iskää iskee uudestaan ma ysin jälkeen:p:p.

Keskiviikkona voisi onnistua. Muuten on aika heikkoa tällä viikolla.

kmw
10.11.2008, 11.28
Pa**at tänään mihinkään päässy:(:mad: Pienten lasten kanssa eläminen pitää aikataulut eläväisinä. Siihen lisäks tietlliikennekatkos. Kumma kyllä duunissa Soneran yhteydet pelitti hyvin. Käsittääkseni Elisa omistaa verkon ja myy siitä siivuja Soneralle, onks se näin?

Ke voisi olla, 100% varmuus saavan vasta kun tavataan.:) Palaamme asiaan.

LJS
10.11.2008, 21.26
Tervetuloa:)

Taisit ajella ns. Märkiön Parempaa pitkin, varmasti oli liukasta. 25:n tuolla puolen polut ovat olleet liian vähällä käytöllä ja melskoisen mökkyräisiä. Täytyy paneutua asiaan jatkossa niin että ura selkiytyy kunolla. Siellä vaaditaan semmosta tekniikkaa että meikä ei kykene hapoiltaan oikein seuraamaan läiskiä puissa. Tänään oli hyvä päästää ittensä vähän helpommalla:o

Polut on olleet vähällä käytöllä joo, itsekin vasta nyt eksyin sinne, vaikka noilla seuduilla pyöräillyt jo tovin. Olin näkevinäni muunkin värisiä läiskiä puissa, täytyypä joskus käydä katsomassa mihin ne vie.

lansive
11.11.2008, 15.03
Keskiviikkona voisi onnistua. Muuten on aika heikkoa tällä viikolla.

Säätiedotus näyttää ettei huomenna tulisi uimareissua. Olisiko joku muu lähdössä aamulla pariksi tunniksi mehtiä koluamaan? Hirveän pitkään en voi olla, mutta pakko päästä tuulettamaan päätä.

kmw
11.11.2008, 18.12
Meikä on telakalla vähän aikaa. Tänään irrotetaan keula ja takaiskari ja huomenna pakettissa Bluefaceen huoltoon. Valmista luvattiin joskus ensi viikolla.
Uusia ei ny hankita vaan näillä mennään, 2,5 vuotta oon niitä rääkännyt. Eikö oo jo ensihuollon paikka:o? Ke saan kaverilta lainaksi hyrpiidin että pääsee edes vähän pyörittelemään jos nyt sattuu jonkinmoista keliä. Prkl kun ei rahat, prkl, riitä, prkl, toisen pyörän ostoon just nyt:(

PS. Posti vai Matkahuolto? Hinta/nopeus? Mulla ei ole isommin kokemuksia. Paikka on Lahden tuolla puolella. Onko täällä tieto ja ymmärrys?!? :)

lansive
11.11.2008, 18.20
Meikä on telakalla vähän aikaa. Tänään irrotetaan keula ja takaiskari ja huomenna pakettissa Bluefaceen huoltoon. Valmista luvattiin joskus ensi viikolla.
Uusia ei ny hankita vaan näillä mennään, 2,5 vuotta oon niitä rääkännyt. Eikö oo jo ensihuollon paikka:o? Ke saan kaverilta lainaksi hyrpiidin että pääsee edes vähän pyörittelemään jos nyt sattuu jonkinmoista keliä. Prkl kun ei rahat, prkl, riitä, prkl, toisen pyörän ostoon just nyt:(

PS. Posti vai Matkahuolto? Hinta/nopeus? Mulla ei ole isommin kokemuksia. Paikka on Lahden tuolla puolella. Onko täällä tieto ja ymmärrys?!? :)

Isommissa tavaroissa Matkahuolto on yleensä edullisempi, kun taas postilla vakiolaatikkoon sopivat kamat menee edullisimmin.

Mä olen varmaan joskus 9:n aikaan Sääksissä ja siitä sitten tuttua reittiä etiäpäin. Jos saat jonkun filon alle niin mukaan vaan.

kmw
11.11.2008, 18.28
Taidan tehdä kotihommia ja ehkä käyn sauvakävelyllä. Pieni pakkohuili nostaa motivaatiota kummasti. Ens viikolla voi sitten kiihkossaan hapottaa ittensä sitten oikein kunnolla:)

lansive
11.11.2008, 18.32
ja ehkä käyn sauvakävelyllä.

Siitähän onkin sitten hyvä raportoida tuonne "Mitä neitiä teit tänään"-ketjuun.:D

No, jos ei muita ilmoittaudu niin tuleepahan kokeiltua osaanko kääntyä oikeaan suuntaan Koivuniemessä. Kusiaispesälle kun löytää niin eiköhän se siitä sitten mene jatko helpommin.