PDA

Näytä tavallinen näkymä : Five Ten (5.10) kengät



drop
16.09.2007, 00.36
Onkos kenelläkään 5.10 kenkiä? Lähinnä kiinnostaisi koot, kuinka lähellä ovat oikeita (myös kiinnostaa mikä malli sulla on käytössä). Kovasti himottaisi tilaaminen, suomen kaupoista vain ei taida löytyä.

Aki2005
16.09.2007, 11.28
Mulla on kengän koko normaalisti 43 melkein kengissä kuin kengissä. 5.10 Low (2006) mallista mulla on 42:t, ja sopivat just naftisti. Sanoisin, että älä osta alakanttiin jotta istusivat tiukasti, sillä mun kaverilla on saman mallin 2007 versio, ja sama tilanne, eli voisi ottaa 0,5 isommat. Näissä on aika tylppä kärki, eikä todellakaan veny käytössä.

Näillä kun olet kerran ajanut niin et taatusti vaihda enäää toisiin flätti monoihin :-D

drop
16.09.2007, 12.58
Katoin just kaikki hyllyssä olevat kengät läpi. Kaikki Niken kengät ja Shimanon SPD kengät ovat kokoa 46. Eccot ja Campersit ovat kokoa 45 ja oikeastaan tasan saman kokoisia. Vansit on näköjään lentänyt roskiin tai muuten vain hävinnyt.

Ehkä sitten pitäisi tilata 45.5 :D

drop
15.10.2007, 19.13
Tänään tuli, ja 45 oli täydellinen koko :)

Piglet
14.11.2007, 15.28
Tänään tuli, ja 45 oli täydellinen koko :)


Aivan, 45 on täydellinen koko:). Tilasin Chainreactionilta Five tenin impact v2 merkkiset kengät viime keskiviikkona ja eilen ne tulivat kotiin kannettuna.

Voisin lisätä että mulla on seuaavankokoiset (kävely)kengät jos joku on kiinnostunut:
Ecco 46 (teksti kulunut pois etiketistä mutta US koko näkyy melkein ja se on 12-12,5)
Bata 45 (tavalliset kävelykengät)
Mustang 44 (Puolasta)

IlkkaM
14.03.2008, 11.56
Näillä kun olet kerran ajanut niin et taatusti vaihda enäää toisiin flätti monoihin :-D

Nuo kyllä vaikuttaa todella hyviltä. Mutta kuinka hyvin noiden Impactien pohja kestää. Itse ajelen DMR V12 polkimilla ja niissä piikit on aika ohuet, joten syökö ne kengänpohjan helposti hajalle. Ainakin tuossa (http://www.sicklines.com/reviews/fiveten_impact2low/) arvostelussa sanotaan, että pohjasta voi lohkeilla palasia.

LAuraaa
21.11.2010, 23.36
saiskohan näitä suomessa olevasta liikkeestä? Jos tilaan netistä, niin mitäs sitten jos eivät sovikaan?

drop
22.11.2010, 00.15
Sitten palautat :D

Tietysti kannattaa yrittää testata joltain kaverilta / vastaantulijalta.

Mulla on noi vieläkin ihan ehjät, tosin löydettyäni M647't polkimiksi en ole tänä kesänä juurikaan käyttänyt, kesään asti kuitenkin ympäri vuoden.

MPI
22.11.2010, 07.48
Itse ajan kokoajan noilla 5.1:llä (Impact 2 Low) . Polkimina on ollut DMR V8:t sekä Dartmoorin Feverit, joissa on aikamoisen terävät piikit. Hyvin on kuitenkin kumit pohjassa pysyneet. Painoa about 95 kg. Joskus noita sai Camusta (kiipeilykauppa Kampissa).

PaH
22.11.2010, 08.53
Onks kenkään käyttäny noista Impact 2:sta sekä Low:ta että High:ta? Onks tuosta lisävarren tyngästä mitään iloa?

drop
22.11.2010, 09.19
Onks kenkään käyttäny noista Impact 2:sta sekä Low:ta että High:ta? Onks tuosta lisävarren tyngästä mitään iloa?

Ehkä tukee ja suojaa vähän nilkkoja? Mulla on se korkeampi malli, kuumimmilla kesäkeleillä olen kaivannut niitä matalia, mutta aika usein on myös suojannut joltain raapaisuilta.

Sulla on varmaan pienempi jalka kuin 45? Jos ei niin ota nuo miun testiin.

PaH
22.11.2010, 10.08
^drop - dänks mut ovat pari numeroo liian laajat. Pitänee ryhtyä väsäämään postia Korvatunturille ...

mehukatti
22.11.2010, 10.20
Jos joku on tilaamassa 5.10 Freerider -kenkää (se pykälän kevyempi malli kuin Impact), niin kannattaa varmistua, että saa varmasti uuden 2010-mallin. Sitä edeltävissä malleissa kengän pohjaosan reunat ei ollu samaa palaa muun pohjan kanssa ja ne alko ainakin itellä repsottaa pahasti jo puolen vuoden jälkeen.

Noin muuten 5.10:n kengät ovat kyllä aivan ehdottomat kaikille flättipolkimia käyttäville kuskeille. Kannattaa unohtaa ne paskat urheilukaupan skeittikengät.

micoz
22.11.2010, 14.30
http://www.camu.fi/sivut/yhteystiedot/

Ja tuolta löytynee hyllystä jotta pääsee sovittamaankin, ainakin vielä alkukesästä oli valikoimaa.

PaH
11.12.2010, 18.53
http://www.camu.fi/sivut/yhteystiedot/

Ja tuolta löytynee hyllystä jotta pääsee sovittamaankin, ainakin vielä alkukesästä oli valikoimaa.

Dänks vinkistä. Camun sivuilta, en vanhoilta enkä uusilta noita löytäny, mut tänään kerkesin siellä
pyörähtämään ja olihan siel jokunen pari jäljellä Impact2 Lowta. Ainakin 43 löytyy vielä uks pari sieltä.

Tem
31.12.2011, 12.25
Kaivetaanpas vanha topikki esiin, kun ei "söörtsillä" uudempaakaan löytynyt.

Elikkäs, onkos porukalle kerääntynyt kokemuksia 5.10:n SPD-malleista? Itseäni kiinnostaisi etenkin Maltese Falconit ja miksei myös Hellccatit.
Eroavatko ne esimerkiksi pohjan jäykkyydeltään paljonkin verrattaessa ns. normi SPD-maastokenkään?

drop
31.12.2011, 13.02
Oho, omat impactit täyttänyt jo 4 vuotta. Käytetty ympäri vuoden ja vieläkin hyvässä kunnossa.

FoMoCo
02.01.2012, 08.53
Mulla korkeavartiset Cyclone Freeride malli. Nehän ovat SPD kengät.
Ovat laadukkaat mun mielestä ja pohja on mun mielestä paljon pehmeämpi ku normi SPD maastokengässä jos vertaa vaikka Shimanoon.
Käytän niitä tällä hetkellä ilman lukkoja joten en pysty siihen kommentoimaan.

wiggum
02.01.2012, 09.15
Tuota Minnaar-mallia olen kokeillut, se on vissiin sama kuin Hellcat? Onhan se pohja kyllä selkeästi löysempi kuin vaikkapa Shimanon mp66:ssa, jäykempi kuitenkin kuin skeitttikenkä. Luultavasti ihan asiallinen saapas käyttötarkoitukseensa, joka ei ole xc-kisaaminen.

jan52
12.01.2012, 18.32
Tuli tilattua Five Ten Chase Phantom kegät Varuste.netistä (http://www.varuste.net/etsi.asp?hakusana=Five+Ten+Chase&x=0&y=0) poistohintaan. Ainakin ensivaikutelman perusteella hyvä vaihtoehto kevyeksi flätti kengäksi.

drop
12.01.2012, 20.57
Mitenköhän noi freerunning kengät poikkeaa pyöräilykengistä? Pehmeämpi kumi? Vähemmän jäykät pohjat?

jan52
12.01.2012, 21.26
Mitenköhän noi freerunning kengät poikkeaa pyöräilykengistä? Pehmeämpi kumi? Vähemmän jäykät pohjat?

Eroa löytyy aika vähän ja Chase löytyy five tenin nettisivuilta myös bmx kategoriasta. Näiden kumi ei jätä jälkiä, siinä missä Impactien pohja vaimentaa ilmeisesti tärinää vähän paremmin. Pohjat on varsin jäykät, ainakin näin uutena. Vaikea verrata, kun itsellä ensimmäiset five ten kengät, mutta kyllä näitä joku muukin pyöräilyssä käyttää (http://www.youtube.com/watch?v=fohPU3pDpFU).

MPI
27.01.2012, 16.46
Itsellä lähti vanhojen 5.10 sämpylöiden seuraksi tilaukseen nämä Maltan Haukat

http://shop.18bikes.co.uk/smsimg/37/1559-7049-main-4002_01-37.jpg

Five Ten:ltä tulee keväällä myös tämä Kestrel

http://cdn1.media.cyclingnews.futurecdn.net/2011/10/05/2/1316793058964_xifkdjdl8wp4_800_75_600.jpg

Molemmat kalossit SPD-versioita.

syklopaatti
16.02.2012, 18.24
Itsellä lähti vanhojen 5.10 sämpylöiden seuraksi tilaukseen nämä Maltan Haukat




Joko on falconit saapuneet ja jos on niin miltä vaikuttaa?? Itsellä nuo kiikarissa spd kengiks.

MPI
18.02.2012, 06.45
Joo onhan noi tulleet. Paljon en ole noita ehtinyt testailemaan, mutta yleisen silmämräisen laadunvalvonnan ja kuivatyyppien jälkeen vaikuttavat laadukkailta kalosseilta. Tuolla ylästräpillä saa kengän istumaan tiukasti. Pohja on yllättävän jäykkä. Ei tietenkään yhtä jäykkä kun omissa toisissa Sideissä, mutta tolla saattaa pysyä pystyssä märällä kalliolla. Kun hiihtokausi päättyy niin pitää tyypätä, että miten toi toimii 647-polkimen kanssa. Fläteillä ajellaan vanhoilla Impacteilla. Shimanon MP66: een verrattuna toi on lestiltään kapeampi ja sopii mun jalkaan paremmin.

syklopaatti
18.02.2012, 09.42
Joo onhan noi tulleet. Paljon en ole noita ehtinyt testailemaan, mutta yleisen silmämräisen laadunvalvonnan ja kuivatyyppien jälkeen vaikuttavat laadukkailta kalosseilta. Tuolla ylästräpillä saa kengän istumaan tiukasti. Pohja on yllättävän jäykkä. Ei tietenkään yhtä jäykkä kun omissa toisissa Sideissä, mutta tolla saattaa pysyä pystyssä märällä kalliolla. Kun hiihtokausi päättyy niin pitää tyypätä, että miten toi toimii 647-polkimen kanssa. Fläteillä ajellaan vanhoilla Impacteilla. Shimanon MP66: een verrattuna toi on lestiltään kapeampi ja sopii mun jalkaan paremmin.
Loistavaa.Laitahan sit raporttia.
Mulla on kanssa 647-polkimet ja kiikarissa spd kenkä missä on tasanen pohja jotta voi hyödyntää paremmin sitä häkkiä siinä lukon ympärillä.

Saat toimia koekaniinina.;)
Five10:tä hyviä kokemuksia kun mulla on flättikenkänä low impact ja ne on kyllä olleet loistavat.

MPI
25.04.2012, 10.22
Maltan haukkoja testailtu. Toinen strapin / velcro kiristyksen lenkeistä saatu rikki, mutta korjasin nipparilla. Pohjat riittävän jäykät ja noilla on mukava tunkata. Voi olla, että olisi pitänyt ottaa puoli numeroa pienempi kuin 10.5 Impact low-kengissä. Hyvin toimii ainakin uusien kehikollisten xtr:ien kanssa.

syklopaatti
25.04.2012, 16.53
. Pohjat riittävän jäykät ja noilla on mukava tunkata.
Minun kengät sit ihan selvästi.:D

MPI
25.04.2012, 21.57
Minun kengät sit ihan selvästi.:D

Ostin saman kokoiset kun mun Low Impactit eli 10.5, mutta noi on kyllä vähän isot tai sitten lesti on vähän leveä...

syklopaatti
05.05.2012, 11.54
Ostin saman kokoiset kun mun Low Impactit eli 10.5, mutta noi on kyllä vähän isot tai sitten lesti on vähän leveä...
Ok ,eli vois ostaa kokoa pienemmät kun low impactit.
Tänään lähtee haukat tilaukseen. Pitää vaan yrittää bongata missä edullisimmin.
Jos surffatessa sattuu silmään tätä halvemmalla niin kiitollisena otetaan vinkkiä vastaan.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=63972 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=63972)

syklopaatti
10.05.2012, 15.36
Nyt on maltan haukat testattu ja oivat kengathän nuo ovat. Pohja sopivan jäykkä ,mut pystyy vielä tunkkaamaan sujuvasti.
Otin kans saman kokoiset kun impactit ja mulla toi koko homma meni just toisinpäin kun MPI:llä. Eli haukat oli vähän pienemmät kun samankokoiset low impactit.

Kylläpä oli kiva ajaa nuo jalassa. Meni monta paikkaa läpi mistä fläteillä jäänyt ajamatta.
Tästähän voi tulla tapa.:eek:
Joutuu vielä perumaan puheitaan tässä poljinasiassa.....

MPI
10.05.2012, 17.13
Nyt on maltan haukat testattu ja oivat kengathän nuo ovat.

Mä rikoin kenkiä kiristäessä sen ylästrapin lenkin. Varo kun kiristät kenkiä. Jouduin tekemään nipparista korvaavan.

syklopaatti
10.05.2012, 17.36
Mä rikoin kenkiä kiristäessä sen ylästrapin lenkin. Varo kun kiristät kenkiä. Jouduin tekemään nipparista korvaavan.
Jep. Niin näyttää olevan ,et pitää vetää sivullepäin tiukaks ja taittaa siitä kiinni.
Ylöspäin kun vetää niin jumii oudosti. Tattista vinkistä.

juminy
10.05.2012, 17.56
Hain lähikaupasta noi FiveTen Impact Lowt. Kyllähän tosiaan on pitoa polkimeen. Eipä sillä, että niillä ikivanhoilla lenkkareillakaan olis ollut mitään ongelmia ajaa missään vaiheessa. Ne vaan olivat totaalisen loppu.

syklopaatti
10.05.2012, 18.50
Hain lähikaupasta noi FiveTenLowt. Kyllähän tosiaan on pitoa polkimeen. Eipä sillä, että niillä ikivanhoilla lenkkareillakaan olis ollut mitään ongelmia ajaa missään vaiheessa. Ne vaan olivat totaalisen loppu.
Pärkkele kun teillä on lähikaupassa hyvin tuotteita. Täällä savossa oo kuultukkaan mistään 5/10:tä kun kysyy.
Tarjoovat vaan shimanoo.:(

juminy
10.05.2012, 19.54
Viimeksi kun kävin ei ollut kokoa ja multahan meni puoli vuotta saada uudestaan aikaiseksi. Onneksi nettisivuilta saattoi varmistaa, ettei tule turha reissu kun matkaa on lähes kilometri. Lähikaupan häpeäksi todettakoon, etteivät kyenneet tarjoamaan Shimanoa kun kysyin 756:een XT-napaan oikeanpuolen ulommaista kumitiivistettä. Parempi kengät kuitenkin, että eipä nyt valittamista.

syklopaatti
10.05.2012, 20.15
No sulla on kyllä lähellä kauppa. On se mullakin netin kautta.
Se on kyllä vähän häpeä ,ettei Tarmon valinnassa ole yhtään five10:n sdp monoa myynnissä.

PaH
10.05.2012, 20.32
No sulla on kyllä lähellä kauppa. On se mullakin netin kautta.
Se on kyllä vähän häpeä ,ettei Tarmon valinnassa ole yhtään five10:n sdp monoa myynnissä.

Jaa demaritossuja?

Männä viikolla siellä oli hirmupinot laatikoita joissa luki mm. Maltese Falcon. Käynee klossikengästä?
Tuskin ovat kaikkia myyneet pois.

Juu. Kokeilin itsekin. En kumminkaan ostanu.

syklopaatti
10.05.2012, 20.38
Jaa demaritossuja?

Männä viikolla siellä oli hirmupinot laatikoita joissa luki mm. Maltese Falcon. Käynee klossikengästä?
Tuskin ovat kaikkia myyneet pois.

No voihan. Oisin tottakai sieltä ostanut ,mut kun ei näy nettisivuilla ja oon 500km päässä niin joutu tilaamaan englannista.
Maksoin vielä h`*vetti vieköön 25e ylimääräistä ,että sain kengät 2 päivässä.

Hjalmar
13.09.2012, 17.42
Onkos noissa Five tennareissa minkälainen lesti, leveä vai kapea? Myykö Tampereella kukaan?

Verska-Vesa
13.09.2012, 21.05
Ainakin Impactissa on aika leveä, niistä tennarimallisista en tiedä.
Ei niitä kai ole missään Tampereella, mutta korjatkaa toki jos olen väärässä.

samu88
14.09.2012, 14.16
missäs olisi tämän hetken parhaat tarjoukset noista 5.10 kengistä?

ilkkaluukkonen
14.09.2012, 17.16
Kyllä Minnaar SPD kengän lesti on ainakin mielestäni leveä. Koko on muutenkin reilu verrattuna erityisesti muihin pyöräilykenkiin (joskin nykyisin myös normaaleihin kenkiin). Minnaareista ostin viime kesänä 47 koon ja kenkä saisi olla jopa inan pienempi. Muutamia muitakin merkkejä käynyt koeponnistamassa kaupoissa, mutta tahtovat kaikki olla pieniä 48 (ja isommissakin) koossaa. Suosittelen sovittamaan!

Hi5bikesin hinnat on mielestäni olleet erittäin kilpailukykyiset, mutta tällä hetkellä tuntuu olevan kengät vähissä. Ehkä sieltä on tulossa uutta satsia kohta?

Onko joku käyttänyt sekä Maltese Falconia että Minnaaria? Onko tuo Falcon selkeästi kevyempi?

Jula
26.04.2014, 09.43
Onko kukaan kokeillut Five Ten FreeRider VXi Elements kenkiä?

Pystyykö niillä käveleen ihan OK, jos käy vaikka kaupungilla asioilla pyörällä? Vai pitäiskö hommata perus FreeRiderit, jotka on vähän joustavammalla pohjalla?

Toimiiko Elements versio Suomen kesässä? Shimano XC50 Nordic toimii mulla ihan hyvin kesälläkin ohuiden sukkien kanssa.

Mikäköhän ois oikea koko Five Ten FreeRider VXi:lle ja perus FreeRiderille, kun Shimano XC50N on 47, Ecco 46 ja Merrell barefoot 46½.

Tank Driver
26.04.2014, 14.56
Ainakin Impact Highlla pystyy kävelemään suht' normaalisti. Luulisi , että noilla Elementseillä vähintään normaalisti. Minä ajan Impacteilla kesällä, vähän hikuaa vaan ei ole haitanna. Tosi ohuita sukkia ei voi käyttää, tulee liikaa väljyyttä ja tätä myötä hiertymiä.

Koon puolesta sama kuin normikengässä tai puolikas isompi.

Pasi Ahopelto
26.04.2014, 15.18
Elementsistä ei ole kokemusta, mutta perus-Freeriderilla ja Freerider Vxi:llä pystyy kävelemään ongelmitta. Freerider Vxin runkomateriaali on ohuempaa ja kovempaa, ja minulla painaa vähän nilkan ympäriltä.

Kokovertailua: 43 (5.10) = 43.5 (Sidi) = 9 UK (S-Works) = 44 (Shimano) mikäli mitataan jalallani. Lesti on vähän leveämpi kuin Shimanossa tai Sidissä.

Verska-Vesa
27.04.2014, 00.02
Mulla on nyt sekä Impactit että Freerider VXi elementsit. Freeriderilla on mukavampi kävellä kadulla, Impactin kantaosa on jotenkin niin möhkö ettei se tunnu kävellessä hyvältä. Hiukan mullakin painaa nilkkaan se kieli tai iltti tai mikä sen etuläpän nimi onkaan, se on vähän turhan jäykkä, mutta on se vähän pehmentynyt käytön myötä.
Pohja ei ole niin jäykkä että se tekisi kävelystä mitenkään vaikeaa. Kesäkeleistä ei ole vielä kokemusta noilla, mutta enköhän pärjää hyvin kun tähän mennessä helteellä on ajettu noilla korkeavartisilla Impacteilla.

devon
27.04.2014, 09.51
Minulla on myös nuo FreeRider VXi Elementsit ja en ole huomannut niillä kävelyssä mitään ongelmaa. Jossain vaiheessa satula oli väärällä tavalla päin p*rsettä ja puutumisongelman vuoksi piti kesken lenkin pitää kävelytaukoja, hyvin onnistui. Varsinaista kesäkokemusta ei ole vielä pahemmin kertynyt, mutta tähän asti ovat toimineet pikkupakkasista viiteentoista plusasteeseen hienosti. Nauhathan noissa on vedenpitävyyden heikoin kohta (ylläri...), niistä osaavat ryypätä ihan tunteella vettä sisään, jos kovin käy uimassa, mutta muuten jalat ovat pysyneet kuivana isommissakin roiskutuksissa. Lämpivyyden suhteen oma koipi on kyllä sen verran hikoavaa sorttia, että ihan kuumimmalle kesälle pitänee katsella ohkaisempaa mallia, nuo voivat vielä käydä tukalaksi.

Minulla on kaikki käyttökengät 39, Diadorat 39 ja FiveTen 39. Noiden lesti on siinä mielessä mukavasti leveämpi, että minunkin horovarpaat mahtuvat kenkään mukavasti ja toisaalta kengän korkeudessakin on sen verran varaa, että rintava jalkani ei puristu mistään.

Pohjat noissa on kumiseokseltaan jopa omituisen pitävät ja joustavat, pahin mikä pohjaan on tarrannut oli päälle astuttu käpy, se kun painui suoraan siihen pehmeään kumiin.

pturunen
25.04.2015, 15.00
Mulla on nyt sekä Impactit että Freerider VXi elementsit.

Osaatko sanoa onko Impacteilla ja Freeridereilla koon puolesta eroa vai meneekö 1:1 keskenään?

Tank Driver
25.04.2015, 15.22
Koot menee aika kivasti yhteen. Freerider vähän leveydestä naftimpi.

Pexxi
25.04.2015, 15.42
Minulla on kaikki käyttökengät 39, Diadorat 39 ja FiveTen 39. Noiden lesti on siinä mielessä mukavasti leveämpi, että minunkin horovarpaat mahtuvat kenkään mukavasti ja toisaalta kengän korkeudessakin on sen verran varaa, että rintava jalkani ei puristu mistään.

Pohjat noissa on kumiseokseltaan jopa omituisen pitävät ja joustavat, pahin mikä pohjaan on tarrannut oli päälle astuttu käpy, se kun painui suoraan siihen pehmeään kumiin.Tosta varastoon:
http://www.hi5bikes.fi/~gZgox0000001/?Y999=PIF&Y104=FT-IMPHIGH

pturunen
25.04.2015, 15.43
Eli Impactia ei ainakaan kannata isompana hankkia, jos Freerider on jossain koossa sopiva?

Verska-Vesa
25.04.2015, 21.10
Kyllä ne koot suunnilleen yksi yhteen menee.

vitsku
11.08.2015, 18.04
noi freeriderit kun on nyt alessa ja tarvettakin olis olevinaan flättikengille niin mites nuo on käyttäytyneet suomen sateisessa suvessa?
Kastuvatko heti läpi ja kuivuvatko lopun kesää?
Jotenkin tuntuu että 510 on ainoa merkki flättipolkimille kun kuuklailee.

marco1
11.08.2015, 20.13
^Aikalailla noin, kuivuvat todella hitaasti.
Vaihtoehtona on Adidaksen Terrex sarjan kengät joissa on sama hyvä kumi pohjassa ja Spessulla sekä Shimanolla on kai jotain malleja mutta niistä ei kokemuksia.

Tank Driver
11.08.2015, 20.21
Pesuhuoneessa jos on lattialämmitys niin kuivaa kyllä yhdessä yössä. Pohjallisen irrottaminen helpottaa prosessia. Mulla on vielä Elements-malli eli roiskesuojalla ja kuivavat nekin. Samoin Impact Hit, joissa vettä imevää materiaalia on helposti tarpeeksi.

pturunen
11.08.2015, 20.36
^kuivumista tehostaa muutama rytätty sanomalehden palanen kengän sisällä, mikäli sellainen vielä talouteen tulee näin digiaikana.

Pexxi
11.08.2015, 20.39
^kuivumista tehostaa muutama rytätty sanomalehden palanen kengän sisällä, mikäli sellainen vielä talouteen tulee näin digiaikana.Aika ehdoton keino ja kengätkin tykkää kun ei tarvitse liian kuumassa kuivattaa.

Nana
12.08.2015, 01.12
Imeytynee vaan mustettakin. Itse kuivatan kaikki kengät kh rättipatterin päällä, avaa vähän ja painaa ylösalaisin ja niitähän voi halutessa kääntääkin

vitsku
12.08.2015, 06.56
jossain foorumilla joku kehu noita pesusieneksi vedenpitävyydeltään. 😊
Onkos noi 510 kovin paksut? Itellä meinaa jalat hiota helposti tollasissa paksummissa tossuissa.
Tarttis varmaan lähtee isolle kirkolle sovittaan noita, ei taida maakunnissa olla myynnissä 510 popoja.
Eilen kun googlailin niin noi shimanon sh-am41 tuli vastaan. Onko näistä kellään kokemusta?
Myös noi adidakset tarttee käydä väijymässä jossain.

brilleaux
12.08.2015, 07.04
Ravenit ei oikein istu omaan jalkaan vs. Shimano.

Lisäksi noissa on outo pohja; jossain päkiän takana on pohjassa olevinaan jonkinmoinen "möykky".
Omituisen tuntuinen.
Lisäksi pidemmillä yli 2h fiilistelyillä tuppaa varpaat puutumaan.
Koko on sopiva, silti kantapää ei pysy paikallaan.

Noi jäikin työvälikengiksi mulla, siinä ihan jees. Pitävät myös sukat kuivana pikku kosteudessa.
Enhän mä noista maksanukkaan kuin jtn 30e, Hi5:n alesta. :)

Simpan MTB peruskenkä(joku luokkaa "hinnat alkaen" nauhallinen malli) on muuten ollu yllätys; ties monettako kesää mennään.
Ei vaan kulu, saati mene rikki. Ja istuu jalkaan kuin sukka.
Ne jäi lenkkikengiksi, edelleen.
5.10 vaan ei ilmeisesti ole tehty mun koivelle.

Tank Driver
12.08.2015, 08.14
Sä et vitsku halua metsään ohuita tossuja.

Hippo04
12.08.2015, 10.55
Myös noi adidakset tarttee käydä väijymässä jossain.

Adduista kannattaa myös kokeilla Vanaka TR GTX mallia. Itse olen nuo erinomaisiksi havainnut maastopyöräilyyn, vaikka ne taitavat olla maastolenkkarit(?). Suht sileä ja jäykkä pohja joten pidon kanssa ei ongelmia nykyisten polkimien kanssa ja goretex kalvo pitää sukat kuivana. Nyt noita näkyy saavan alennuksellakin sieltä täältä.

vitsku
12.08.2015, 11.23
Tulin ehkä väärin ymmärretyksi. Juu en haluu mitään kangastossuja, mutta teivuosilta rakkaksi muodostuneet conversen nahkaiset varsilenkkarit saa jalan hikoaan nykyään järkyttävästi.
Samaa ongelmaa ei kuitenkaan ole esim pyöräilykengissä mitä on/ on ollut.
510 näyttää sultä et on kuumat, tietämättä paremmin. Siks tarttis lähtee hiplaan niitä.

pturunen
12.08.2015, 19.16
Sellaista kenkää ei minulle ole vastaan tullut, jossa jalka ei hikoisi helvetisti. Niinpä olen lähtenyt muista kriteereistä liikkeelle niin kengissä kuin syndeissäkin: istuvuus ja toiminta.

Bansku81
13.08.2015, 22.25
Vielä kun fiveteniltä tulis varrellinen goretex kenkä märille päiville. Impact vxi + sealskinz sukka toimii kyllä kohtuullisesti.

Bansku81
17.08.2015, 12.55
Miten mahtais noi fivetenin water tenniet toimia maastopyöräilyssä sealskinz sukkien kanssa. Pohja ois samaa kuviota ja materiaalia kuin pyöräkengissäkin ja kuivuisivat varmasti nopeasti kun on tarkoitettu vedessä käytettäviksi?!

http://fiveten.com/products/footwear-detail/13817-water-tennie-black

deee
16.04.2016, 23.02
Ihan hyvät jalassa, mutta pitoa tuntuu olevan vähemmän kuin skeittikengissä.

tonza85
18.05.2016, 22.20
Onkos nää millaset flätti polkimien kanssa five ten impact low verrattuna freeridereihin?
Kauheesti eroa?

MTB Fillaristi
23.05.2016, 21.09
Mulla on Fiveten:n Impact VXi ja ajan niillä flättien kanssa ja hyvin pitää. Pohjan kuviointi näyttä melko samalle kaikissa, ainakin mitä netistä katsoin. Itse tilasin 0,5 numeroo suuremman kuin normaalisti ostan vaikka juoksukengät ja tuo koko oli passeli mulle. Noilla on tullut ajettua sateellakin ja hyvin on säilynyt kunnossa. Oon laittanut niihin futiskengille tarkoitettua suojarasvaa. Ei oo imenyt kosteutta eikä likaa. Vaikka kengän päällys onkin jotain ns. synteettistä materiaalia, joka näyttää nahalle. Olen siis silti pyyhkäissyt pinnan em. "rasvalla" jotain suoja voidetta se siis on. Muutenkin kuivuvat mukavasti, eikä mulla ainakaan ole ollut hikoiluongelmaa jalkojen kanssa. Ohuen sukan kanssa noita käytän, eikä siis hikoilua tai hiertymiä. Osaltaan varmaan yksilöllistä, mutta mulla noin.

Pexxi
17.06.2016, 00.00
Onko Tampereella missään myynnissä? Omaan silmään ei ole osunut.

JK-
22.03.2017, 10.33
Nostellaas vanhaa ketjua kun kesäksi olisi flätti-kengät hakusessa.

Pikaisen googlauksen perusteella lähimpänä mitä haen olisi linkkien Five Ten Sam Hill 3 / freerider pro kengät

http://www.fiveten.com/us/bike-1/gravity/sam-hill-3-hill-streak

http://www.fiveten.com/us/bike-1/all-mountain/freerider-pro-black-red

Onko foorumilla kokemusta näistä / suosituksia muista kengistä? Lukkoja en enää näillä polvilla ajatellut käyttää eli klossien paikat on itselleni vain haitaksi

Maastoa ja fättiä tarkoitus mennä

Jälleenmyyjiä tuntuu olevan vähän huonosti, onko esim pääkaupunkiseudulla missään esillä vai meneekö tilaten ulkomailta

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Pexxi
22.03.2017, 10.53
https://www.hi5bikes.fi/kategoriat/415/keng%C3%A4t

Fläteille ehdottomasti peukkua.

JK-
22.03.2017, 11.09
Kiitos vinkistä, pitääkin poiketa 😊

Kakkula
22.03.2017, 12.47
Nostellaas vanhaa ketjua kun kesäksi olisi flätti-kengät hakusessa.

Pikaisen googlauksen perusteella lähimpänä mitä haen olisi linkkien Five Ten Sam Hill 3 / freerider pro kengät

http://www.fiveten.com/us/bike-1/gravity/sam-hill-3-hill-streak

http://www.fiveten.com/us/bike-1/all-mountain/freerider-pro-black-red

Onko foorumilla kokemusta näistä / suosituksia muista kengistä? Lukkoja en enää näillä polvilla ajatellut käyttää eli klossien paikat on itselleni vain haitaksi

Maastoa ja fättiä tarkoitus mennä

Jälleenmyyjiä tuntuu olevan vähän huonosti, onko esim pääkaupunkiseudulla missään esillä vai meneekö tilaten ulkomailta

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla


Mulla on vanhan mallin Freeride VXi:t osittain sileällä Mi6 pohjilla ja Impact High kengät S1 pohjilla.

Toi Mi6 kumi on todella pehmeää ja kuluu flättien piikeissä nopeasti. Pohjautin nuo Freerider VXi kengät uudestaan C4 kumilla. Olen ajanut talven noilla Impacteillä, joten pohjauksen jälkeen en ole ajanut kengillä metriäkään.

Omaan jalkaan tuo S1 toimii paremmin kuin Mi6

petjala
27.03.2017, 17.12
Hi5bikesin hinnat ovat hyvin kohdillaan Five Teneissä. Polkimista riippuen voi olla tarpeen lyhentää piikkejä niistä, jos polviongelmien takia avopolkimia haikailet. Pitkäpiikkisillä polkimilla ja Five Teneillä jalkaterä pääsee kääntyilemään ja liikkumaan vähemmän ja huonommin kuin lukoilla...

S.S
27.02.2019, 23.30
Etsinnässä lukkokenkä sekalaiseen(normaali maastoajo, enduro) ajoon, saisi olla sopivassa suhteessa jäykkyyttä mutta myös pohjassa tartuntapintaa polkimien piikkeihin. Freerider flättikengistä ihan liian lötkö omaan makuun, joten jäykkyyttä saisi olla enemmän. Shimanon kovapohjainen xc-kenkä istuu jalkaa erinomaisesti, mutta pohjassa pitäisi olla pitoa. Haluaisin kokeilla polkimia, missä olisi lukkomekanismin ympärillä flättipolkimesta tuttua tartuntapintaa.

Listalla tällä hetkellä Kestrel, Kestrel Lace, Maltese Falcon, Hellcat. Osaisiko joku antaa vinkkiä mallien eroista, kannattaako joku malli unohtaa kokonaan käyttötarkoitukseeni? Yritän käydä sovittamassa myös Shimanon vastaavia malleja.

eakin
03.05.2020, 22.59
Tänään taas jalat märkänä lenkiltä ja uudet vähän paremmin vettä pitävät kengät ja sen kokoisena että mahtuu myös Sealskinz tarvittaessa jalkaan.

Onko kellään tuosta Trailcrossista kokemuksia? Ja millaiset nuo koot on five teneissä? Adidaksen sivuilla väittää mun jalan kooksi 45 1/3 kun jalkaterä on hieman vajaa 28cm pitkä. Muissa kengissä yleensä 43 aika sopiva ja tennareissa monesti 44.

kauris
04.05.2020, 07.34
Five ten freeride prossa minulla koko 45 1/3 sopiva ja 44 2/3 oli pieni aavistuksen. Jalan pituus 27,5.
Yleensä kenkäni 44;5 tai 45.

Sambolo
04.05.2020, 08.56
Itelle tuntuu sopivan useempiki koko, tuntuu että joidenki kokojen välillä vaihtuu ennemmin leveys kun pituus.

kauris
04.05.2020, 13.52
Joo tuo yksi koko pienempi jonka palautin oli ennemminkin ahdas kuin lyhyt.

JohnnyBuzz
04.05.2020, 23.30
Trailcrossit kiinnostaa myös mua ja oon niitä suunnitellut seuraaviksi kengiksi, kun Addun Terrexit on ajettu loppuun. Onks joku ehtinyt hommata Trailcrosseja ja millaiset fiilikset niistä on herännyt käytössä? Ite diggaan noista sen vuoksi, kun eivät ole niin leveät ja pyöreäkärkiset kuin Five Tenit yleensä. Muistuttavat liikaa skeittikenkiä omaan makuun.

eakin
05.05.2020, 09.16
Jos oikein ymmärsin niin tuosta Trailcrossista pitäisi olla tulossa myös Gore-Tex versio lähiaikoina. En tiedä jaksaisiko odotella vai laittaisiko vaan tuon perusversion tilaukseen...

JohnnyBuzz
06.05.2020, 00.18
Jos oikein ymmärsin niin tuosta Trailcrossista pitäisi olla tulossa myös Gore-Tex versio lähiaikoina. En tiedä jaksaisiko odotella vai laittaisiko vaan tuon perusversion tilaukseen...

Toi ois kyllä kova. Tänhetkiset kengät menee hyvin vielä tulevan kesän, joten voi rauhassa odotella.

eakin
06.05.2020, 09.21
Elokuussa tuon jutun mukaan: https://enduro-mtb.com/en/five-ten-adidas-trailcross-shoes/

Itse taidan tarvita kengät kyllä aikaisemmin.

kauris
06.05.2020, 09.36
Ja goret on aina hiostavammat kuin ilman kalvoja. Sadesäälle tietty kivat mutta tavallisille päiville turhan kuumia ja hiostavia.

Sambolo
06.05.2020, 10.04
Ite suihkinu kengät suoja-aineella. Hylkii likaa ja vettä.

hoogenband
06.05.2020, 10.59
Ite suihkinu kengät suoja-aineella. Hylkii likaa ja vettä.

Mitäs tököttiä käytät? Tilasin just nuo varrelliset bikesteristä mutta saa nähdä millo tulee. Goretexit kyllä kiinnostais jos ois vaan tienny että tulee syksyllä.

harald
06.05.2020, 11.13
Minä vedän säärystimet kenkien päälle jos on tiedossa että on kosteaa. Tai sitten jos on oikeasti märkää niin sappaat. Keskimääräisesti mukavempaa noin, ettei tarvitse muovikengillä ajaa hienossa aurinkoisessa kelissä.

Sambolo
06.05.2020, 22.09
Mitäs tököttiä käytät? Tilasin just nuo varrelliset bikesteristä mutta saa nähdä millo tulee. Goretexit kyllä kiinnostais jos ois vaan tienny että tulee syksyllä.
Tätä nyt viimeaikoina kun tuli halvalla vastaan. Pysyny arkikengätkin siistimpänä ja parista lätäkköyllätyksestä selvitty kuivana. https://i.imgur.com/tU3FwCH.jpg

JohnnyBuzz
15.05.2020, 19.18
Hittolainen, tuli 30 %:n tarjousviesti Addun verkkokauppaan ja aattelin laittaa Trail Crossit tilaukseen. Eihän siellä mitään kokoja ollu. :( Mustat löytyy koossa 40, jos sopii jollekin ja haluaa käydä poimimassa.

JohnnyBuzz
17.05.2020, 19.34
Näköjään Trailcrossit on melkein joka paikasta loppu tai löytyy vain pieniä kokoja. Piti laittaa tilaukseen, kun yhdestä saksalaisesta nettikaupasta löytyi omaa kokoa yksi pari, vaikkei vielä ihan akuuttia tarvetta ollutkaan uusille kengille.

m-52
28.05.2020, 19.09
Näköjään Trailcrossit on melkein joka paikasta loppu tai löytyy vain pieniä kokoja. Piti laittaa tilaukseen, kun yhdestä saksalaisesta nettikaupasta löytyi omaa kokoa yksi pari, vaikkei vielä ihan akuuttia tarvetta ollutkaan uusille kengille.
Ovatko nuo lestiltään kuinka kapeita eli miten on varvastilaa?

JohnnyBuzz
28.05.2020, 22.37
Ovatko nuo lestiltään kuinka kapeita eli miten on varvastilaa?

Ei oo vielä oma pari saapunut, mut uskoisin lestin pohjautuvan aiempaan Addun Terrex Trail Crosseihin, jotka mulla on ollut vuoden käytössä. Niiden lesti on mun mielestä aika lähellä Addun juoksukenkiä, mutta olisikohan toe box aavistuksen kapeampi. Omaan jalkaa erittäin passeli, niin kuin Addun kengät yleensäkin. Infoilen, kun kengät vihdoin saapuu.

m-52
29.05.2020, 07.54
Tilasin kuitenkin Shimanon SH-GR500 kengät, kun hinnaksi tuli vain n. 70 e. Yleensä Shimanot ovat sopineet jalkaani hyvin ja jostain luin, että noissa on suht leveä lesti.

JohnnyBuzz
29.05.2020, 14.25
Tilasin kuitenkin Shimanon SH-GR500 kengät, kun hinnaksi tuli vain n. 70 e. Yleensä Shimanot ovat sopineet jalkaani hyvin ja jostain luin, että noissa on suht leveä lesti.

Nimen omaan Trail Crosseissa vai 5.10:ssä yleensä? Noi Trail Crossit on ainakin ulkoisesti sirommat kuin perus 5.10:t, jotka näyttää omaan silmään liikaa skeittikengiltä. Niissä uskon olevan kohtuu leveä lesti. Jos kengät ikinä saapuu perille, niin täytyy raportoida tänne. Itsellä on kohtuu kapea jalka, johon Addun mitoitus on yleensä just oikea.

m-52
29.05.2020, 18.17
Siis tarkoitin noita Shimanoja. Epäilen, että Trail Crosseissa on liian kapea lesti omaan jalkaan.

Teve
29.05.2020, 19.42
Tilasin kuitenkin Shimanon SH-GR500 kengät, kun hinnaksi tuli vain n. 70 e. Yleensä Shimanot ovat sopineet jalkaani hyvin ja jostain luin, että noissa on suht leveä lesti.

Sovittelin myös 5-10:n Kestrelit - aivan liian kapea omaan jalkaan. Päädyin Shimanon MT-7:n jotka oli sopivasti alessa Intersportissa (99€)
Lesti on täydellinen omaan koipeen.

brilleaux
29.05.2020, 20.23
Kestrelit saapui. Sopivat jalkaan yhtä kivasti kuin Freerideritkin.
Ja onhan toi Boa nyt ihan jotain muuta kuin nauhat!


Sent from my iPhone using Tapatalk

drop
31.05.2020, 00.30
Oho, omat impactit täyttänyt jo 4 vuotta. Käytetty ympäri vuoden ja vieläkin hyvässä kunnossa.

Oonpa joskus alottanut hyvän ketjun... Nää impactit on muuten vielä käytössä, tosin vaan keväisin ja syksyisin ja vetelevät nyt teineinä viimesiään. :)

m-52
08.06.2020, 20.30
Tilasin kuitenkin Shimanon SH-GR500 kengät, kun hinnaksi tuli vain n. 70 e. Yleensä Shimanot ovat sopineet jalkaani hyvin ja jostain luin, että noissa on suht leveä lesti.
Eka lenkki takana. Erinomainen ostos.

JohnnyBuzz
09.06.2020, 23.04
Ensimmäinen lenkki takana Trailcrosseilla ja olipahan ihanat. :) Pito oli noin 100 % parempi jo tiensä päässä oleviin Terrexeihin verrattuna. Korkea varsi ei hiostanut liikaa ja kengät oli tosi mukavat jalassa. Diggaan.

Poy
21.06.2020, 11.41
Mikä näissä malleissa oli mitoitus, kun tavallisesti mulla ollut 43 koko Shimanoissa?
https://www.bike-discount.de/en/buy/five-ten-kestrel-pro-boa-mtb-shoes-811170

MRe
21.06.2020, 11.53
Mitäs nämä Five Ten Trail Cross:it? Onko samalla lestillä kuin oli Addun leimoilla? Mulle Five Ten:it on olleet liian kapeita. Tai olisko ollu Kestrelit, joita kokeilin, mutta piti myydä eteenpäin, kun ei pystynyt ajamaan. Sen sijaan Addun Terrex Trail Crossit on olleet juuri sopivat, mutta nyt alkaa jo pohja antamaan periksi.

JohnnyBuzz
21.06.2020, 13.22
Mitäs nämä Five Ten Trail Cross:it? Onko samalla lestillä kuin oli Addun leimoilla? Mulle Five Ten:it on olleet liian kapeita. Tai olisko ollu Kestrelit, joita kokeilin, mutta piti myydä eteenpäin, kun ei pystynyt ajamaan. Sen sijaan Addun Terrex Trail Crossit on olleet juuri sopivat, mutta nyt alkaa jo pohja antamaan periksi.

Mulla oli Terrexin Trail Crossit Five Tenejä ennen. Aika samalta lesti tuntuu itselle eli väittäisin, että perustuu samaan. Addun lesti on mulle muutenkin aina just passeli. Mulla meni Terrexeistä reilussa yhdessä kaudessa pohjat aika kuluneeseen kuntoon ja sen huomaa pidossa. Vielä oon trail-lenkit Terrexeillä ajanu ja tarkoitus ajaa ne ihan loppuun. Bike parkissa jo Five Tenit käytössä, kun polkimelta lipsahtamisella voi olla ikävämmät seuraukset. Kovasti kyllä tykkään Five Tenin versiosta ja korkeampi varsi suojaa myös hyvin nilkkaa polkimen iskuilta.

Boot
13.08.2021, 16.39
Impact XVI kengistä lähtenyt pohjat irtoilemaan. Onko kukaan saanut jossain asennettua uusia pohjia? Kengät ovat muuten melko hyvässä kunnossa, eivätkä kovinkaan vanhat.

JohnnyBuzz
13.08.2021, 17.01
Impact XVI kengistä lähtenyt pohjat irtoilemaan. Onko kukaan saanut jossain asennettua uusia pohjia? Kengät ovat muuten melko hyvässä kunnossa, eivätkä kovinkaan vanhat.

Samaa itse asiassa just miettinyt Trail Crossien kanssa. Kahden kauden ajojen jälkeen alkaa pohjat olemaan pikku hiljaa lopussa. Muilta osin kengät on tosi hyvässä kunnossa (eivätkä edes pahemmin haise :D). Ostin kyllä jo uudet alesta, mutta jäin miettimään, että pohjataanko maastapyöräilykenkiä kiipeilykenkien tapaan?

marco1
13.08.2021, 18.23
pohjataanko maastapyöräilykenkiä kiipeilykenkien tapaan?

Ei pitäis olla teknistä estettä, samat paikat tekee myös vaelluskenkien pohjistuksia.

Eri asia sitten onko pohjakumia tarpeeksi paksuna hyllyssä, 5mm varmaan olisi tarpeen ja nykyisin taidetaan käyttää ohuempaa kiipeilytossuissa.

JohnnyBuzz
13.08.2021, 22.55
Kiipeilu tossuissa on ohuempaa joo. Oisko pari milliä max? Toki pitäisi pyöräilykengän pohjassa olla myös jonkinlaista kuviota pidon parantamiseksi.

ruuduntakaa
14.08.2021, 07.03
Impact XVI kengistä lähtenyt pohjat irtoilemaan. Onko kukaan saanut jossain asennettua uusia pohjia? Kengät ovat muuten melko hyvässä kunnossa, eivätkä kovinkaan vanhat.

Aikoinaan tuota fivetenin taikamattoa myytiin erikseenkin, itse asennutin Sorelin talvisaappaiden pohjaan. Toimii kuin unelma edelleen.

https://varuste.net/en/p67004/five-ten-stealth-c4-dot-kit-xl

Boot
15.08.2021, 20.50
Olen nyt ymmärtänyt, että tuota mattoa ei enää Adidaksen ostettua Five Tenin saa irtona.

hphuhtin
16.08.2021, 14.54
Terrexeissä esim. tässä (linkki) Swift Solo Approarch-mallissa näyttäisi pohja sopivalta pyöräiltyyn ja ilmeisen lähellä (käyttäjältä kuultua) 5-10 ominaisuuksia. Monessa Terrex mallissa on pyöräilyyn turhan harvanappulainen pohja.

https://www.adidas.fi/terrex-swift-solo-approach-shoes/FX9323.html

miumau
16.08.2021, 15.21
Adidas on vihdoin saanut sen Goretex version siitä Trailcross flättikengästä myyntiin. Tilasin viimeviikon alussa Adidaksen verkkokaupasta ja tänään tulivat kotiovelle. Ihan hyvältä vaikuttivat näin ensi vilkaisulla. Tänään en vielä ehdi niillä ajamaan mutta ehkä jo huomenna. Aika rumat ne kyllä on mutta ei se tuolla puolipimeässä syysmetsässä ole kovinkaan suuri haitta.:):)

marco1
16.08.2021, 15.56
Terrexeissä esim. tässä (linkki) Swift Solo Approarch-mallissa näyttäisi pohja sopivalta pyöräiltyyn ja ilmeisen lähellä (käyttäjältä kuultua) 5-10 ominaisuuksia. Monessa Terrex mallissa on pyöräilyyn turhan harvanappulainen pohja.

https://www.adidas.fi/terrex-swift-solo-approach-shoes/FX9323.html
Joo, nuo toimii hyvin. Samoin Addulla oli joku slackline-kenkä joka toimi ihan hyvin ajaessa. Myös 5.10 Guide Tennie -lähestymiskenkä toimii jos ei ole kovin pitkät piikit.

Jos sitä nappulakumimattoa ei saakaan niin muuta kiipeilykenkäkumia voinee käyttää ainakin siihen polkimien alle tulevaan osaan vaikka sileää olisikin. Tuolla esimerkkejä: http://www.nic.fi/~mkarttu/kiipeilytossut.html

JohnnyBuzz
16.08.2021, 17.17
Adidas on vihdoin saanut sen Goretex version siitä Trailcross flättikengästä myyntiin. Tilasin viimeviikon alussa Adidaksen verkkokaupasta ja tänään tulivat kotiovelle. Ihan hyvältä vaikuttivat näin ensi vilkaisulla. Tänään en vielä ehdi niillä ajamaan mutta ehkä jo huomenna. Aika rumat ne kyllä on mutta ei se tuolla puolipimeässä syysmetsässä ole kovinkaan suuri haitta.:):)

Korkeavartinen malli? Ite diggaan siitä paljon enemmän kuin skeittikengän näköisistä perus 5.10:stä. Se niiden pyöreämpi muotoilu ei toimi itelle yhtään. Trail Cross on puolestaan vähän sirompi ja linjakkaampi. Mutta makunsa toki kullakin. :)

miumau
16.08.2021, 17.47
Joo se korkeavartinen malli on tuo Goretexi versio. Joku engelsmanni oli testannut niiden vedenpitävyttä ja hänen jalkansa eivät ainakaan kastuneet. Niin ja eihän niitä ehdin paljon ajaessa tuijotella.

ruuduntakaa
16.08.2021, 18.21
Myös 5.10 Guide Tennie -lähestymiskenkä toimii jos ei ole kovin pitkät piikit.


Nämä on toiminu syksyllä ja alkutalvesta jo vuosia oikein hyvin.
Myös pitkillä piikeillä.

Guide tennie mid gtx.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210816/a2c5e84f62f61fc573f89fa61dd110ed.jpg

ruuduntakaa
19.09.2021, 08.57
Kokemuksia Trail cross mid pro kokopolitiikasta?

https://www.adidas.fi/five-ten-trail-cross-mid-pro-mountain-bike-shoes/EF3010.html

Pitäis uusia syyskengät mutta kokotaulukko noissa väittää että 255mm sisämitallinen olis kokoa 41 1/3??
Nykyiset Guide tenniet on 255 ja kokoa 40.

Luottaakko vain sisämittaan?

miumau
19.09.2021, 09.56
Minä tilasin ne Gtx versiot sisämitan mukaan ja sopivat oikein hyvin. Adidas/Five Ten muutti noita kokotaulukoita pari vuotta sitten.

ruuduntakaa
20.09.2021, 09.35
^Mites pohja vertautuu vaikkapa Freerideriin? Kuulin että kovin olis ohkainen pohja noissa.

Laars
20.09.2021, 09.42
Vanhalla mitoituksella oikea koko itselle oli 46, uudella 46 2/3.

Vanhoissa Freeridereissä kesti pohjat loputtomasti, uusissa meni kaudessa vaihtokuntoon.

Sambolo
20.09.2021, 22.08
Freeriderissa(ainakin normaalissa) ohut pohja myös ja itellä meni kans kaudessa niin huonoo kuntoo et useempi sormen kokonen reikä pohjas. Vanhat impactit porskuttaa jotain kolmatta kautta.

ruuduntakaa
22.09.2021, 07.38
Ensimmäinen nollakelilenkki tänä vuonna Guide Tennie GTX (https://www.amazon.ae/Five-Ten-Guide-Tennie-GTX-M/dp/B00O61BTWC):llä ja nyt vanhan jalat ei kestä enää kylmää näemmä. Paksu vaellusukka alla ja reilun tunnin jälkeen alkoi tulla tuntemuksia kylmästä.
Eli ei noilla enää pakkasilla ajeta näillä jaloilla.

Sorelin saappaat on toki Five Tenin pohjamatolla mutta nekin kohta aikansa eläneet.

Eli suosituksia flättikengästä joka olis pidoltaan Five Tenin tasoa ja lämmin? Onko Five Tenillä tarjontaa?

Todella kylmälle on Salomon Toundrat mutta niissä pohjan pidosta joutuu tinkimään.

anzi666
25.09.2021, 12.07
https://www.adidas.fi/five-ten-freerider-eps-mid-mountain-bike-shoes/FY9304.html
Näissä on kevyt toppaus ja eristys pohjissa. Ok pikkupakkasilla ja lyhyille lenkeille kylmemmässä.

ruuduntakaa
25.09.2021, 12.50
Just tulin kuralenkiltä, testissä Sievin Dry Lock turvakengät. Pitää veden ulkona Five Tennie GTX:ää paremmin. Paljon paremmin.
Ukossa ainut kuiva kohta oli sukat.
Ja tuskin tarttee kenkiä kuivatella viikkoa. Kuten Five Teniä.

Niin hyvät vielä fläteillä ja mukavat jalassa että näillä mennään syksy.

JohnnyBuzz
26.09.2021, 00.38
https://www.adidas.fi/five-ten-freerider-eps-mid-mountain-bike-shoes/FY9304.html
Näissä on kevyt toppaus ja eristys pohjissa. Ok pikkupakkasilla ja lyhyille lenkeille kylmemmässä.

Hyvin vie Addu pikku hiljaa designia poispäin skeittikenkätyyppisestä designista, jota turhan paljon näkee maastopyöräilykengissä. Tossa on vielä sitä pyöreyttä vähän jäljellä, mutta suunta oikea.

ruuduntakaa
26.09.2021, 09.23
Hyvin vie Addu pikku hiljaa designia poispäin skeittikenkätyyppisestä designista, jota turhan paljon näkee maastopyöräilykengissä. Tossa on vielä sitä pyöreyttä vähän jäljellä, mutta suunta oikea.

Tarkoitat mitä? Esim. vanha freeriderhan on pyöräilykenkä parhaimmillaan.
Guide tenniestä "pyöreys" uupuu, ei ollenkaan yhtä mukava ajaessa.

Sambolo
26.09.2021, 09.56
Joo toivottavasti ei muutu urheilukenkien tai hiihtomonojen näköisiks niiku useimmat lukkokengät, joutuu siirtymää takas skedekenkiin muute. Varmaa tulossa vanhaks tai jotai, mut useimmat pyöräkamat väreineen ja ulkonäköineen näyttää muutenkin siltä, että olis pyöräilyn sijaan menossa sirkukseen, niin ihan hyvä, että on hillityn tyylikkäitäkin varusteita.

JohnnyBuzz
27.09.2021, 11.45
Tarkoitat mitä? Esim. vanha freeriderhan on pyöräilykenkä parhaimmillaan.
Guide tenniestä "pyöreys" uupuu, ei ollenkaan yhtä mukava ajaessa.

Makuasioita toki. Flattikengät ei onneks vielä näytä liikaa hiihtomonoilta toisin kuin klossikengät. Omaan makuun Trail Cross -mallin korkeavartinen versio on just eikä melkein.

Kuminauha
27.09.2021, 11.55
Samat flättikenkämallit on myös klossiversiona oikeastaan kaikilla valmistajilla, ei välttämättä toki ihan joka flättikenkämallista.

Sambolo
03.11.2021, 21.25
Mulla on tommoset ikivanhat impactit, erinomainen tossu edelleen mut alkaa olla käyttöikä lopussa, pito siltikin noin 100x parempi ku uusissa leatin tossuissa, joten uudet samanlaiset vois hommata. Mietin vaan että meneekö nappiin jos tilaan saman kokoiset, vai onko jollain kokemusta, että koot olis muuttuneet vuosien varrella mm addun ollessa vahvemmin mukana?

edit: ilmeisesti ei ole enää kuin pro mallia ja tuota mun vanhaa kokoakaan ei enää löydy..

Käyttäjäkokemusten perusteella uudet impact prot = huonompi pito ja kestävyys. Miksi kaikki hyvä aina pilataan, en ala. Hintaaki melkee tuplat vanhaan verrattuna. Hirveetä kakkaa, adidas :mad:

Joni Kani
04.11.2021, 18.40
Adidas-sedät alkoi kääriä fyffeä, ja pilas hyvän merkin...

anzi666
04.11.2021, 21.40
Mietin vaan että meneekö nappiin jos tilaan saman kokoiset, vai onko jollain kokemusta, että koot olis muuttuneet vuosien varrella mm addun ollessa vahvemmin mukana?

Koot muuttuivat kun Adidas osti Five Tenin.
Mulla vanha koko 42 oli just hyvä, nykyään sopii 42 2/3.

Sambolo
04.11.2021, 21.43
Mutta ne osti sen joskus 2011, tosin vasta viime vuosina ollut enempi läsnä, nykyää kengissä lukee addu, mallit muuttunu jne.

anzi666
06.11.2021, 10.58
Voi hyvin olla että koot muuttuivat vasta muutaman vuoden oston jälkeen. Jokatapauksessa, vanhan mitoituksen kengissä kokolappu on musta ja Addun mitoituksessa lappu on valkoinen.

hphuhtin
20.06.2022, 15.23
^ei pitänyt em. paikkaansa, valkoista lappua on uusissakin kengissä. Täsmälleen sama koko samasta kengästä kuin aiemmin on nyt hieman isompi kuin ennen.

anzi666
20.06.2022, 20.45
^ei pitänyt em. paikkaansa, valkoista lappua on uusissakin kengissä.
Mähän juuri sanoin että uusissa kengissä on valkoinen lappu…
Mulla on vielä yhdet vanhan mitoituksen 42.5 Maltese Falconit, Ne on isommat kuin nykykoon 42 2/3 Freeriderit.

Edit: löytyi vielä vanhan mitoituksen 42 Sleuth. Pohjallinen on noin millin pidempi kuin nyky 42 2/3 Freeriderin. Sleuthit ostin 2017, silloin oli vielä vanha mitoitus. Joskus sen jälkeen muuttui, en muista tarkemmin mutta Addun mitoitus on ollut jo useita vuosia.

hphuhtin
20.06.2022, 21.46
Mokasin ja katsoin väärin päin ja noin päin on looginen. Mulla siis ei taida olla kuin Addun omistukseen siirtymisen (2011?) jälkeisiä kenkiä, mutta niissäkin näköjään voi olla ihan vuosimallista toiseen saman kengän eri vuosimallien välillä eroa. Tai sitten nuo kutistuu käytössä. Edit: ehkä ”kutistuukin”, nimittäin käyristyy ;)

kauris
21.06.2022, 08.11
Ihan offtopiccina ihmettelen miten aika kuluu. Jos olis pitänyt veikata milloin five tenin ja addun yhteistyö alkoi niin olisin sanonut reilu 5 vuotta sitten. Muistan lukeneeni siitä tuoreeltaan uutisen aikanaan tyyliin pinkbikesta. No reilu 5 vuotta se on tuo yli 10 vuottakin.

Sambolo
22.06.2022, 01.29
Mun vanhat impactit(ilman addu logoi) ja uudet impact proot on samaa, mutta eri kokoa :D Taino, oikeestaa UK koko vain täsmää.
https://i.imgur.com/kxbJdNM.jpg

pturunen
22.06.2022, 13.54
Miten voi olla, että Japanissa kenkä mittautuu 285 mm ja Kiiinassa (?) 275? Erilaisten kengännumeroiden ilmaisutavoista johtuen koot voivat vaihdella, mutta miten millimetreillä tulee noin paljon eroa?

Sambolo
22.06.2022, 15.09
Big in japan.