PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mitä odotat?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12

Bansku81
11.12.2015, 10.02
Miks Kisu kituttaa jossain yksityisellä puolella jos ei ole hommia? Olen ollut siinä uskossa että julkisella puolella terveyskeskuslääkäreistä olisi oikeaa pulaa ja hommia piisaisi varmasti?

Itse odotan teen hautumista ja lauantain Rauman MTB porukan pikkujoulu lenkkiä/saunaa.

tempokisu
11.12.2015, 12.28
^ Bansku, ei tämä ole niin yksinkertaista. Ei tuonne julkiselle puolelle vaan "mennä töihin", sinne pitää hakea ja liittää hakemukseen se CV. Joka on mulla tasan yhden lauseen mittainen. ( no voin mä urheilu"saavutuksetkin" mainita, mutta tuskin siitä apua on).
Koska ensiapukokemusta tai tiettyä osaamista ei ole niin on ihan selviö etten voi hakea syrjäseudun terveyskeskukseen jossa tietyt asiat vaan pitää osata. Lähiterveyskeskuksiin kun olen joskus yrittänyt hakea, on naurettu ulos - joten osaan tässä toki itsekin arvioida mikä on mahdollista ja mikä ei.
Vaikeaa se on yksityisiltä lääkäriasemiltakin saada lisätöitä, yritetty on. Joku on ehdottanut "perusta oma yritys" - jätän sen ehdotuksen oman mahdottomuutensa arvoon...
Olen sata kertaa maininnut, että mun työpaikalla on kaikki ihan täydellisen hyvin, ja potilaitakin on - kun vain laittaisivat niitä myös minulle.
Palkasta en ole koskaan valittanut. Terveyskeskuksessa saan tehdä 5 päiväistä viikkoa 3 vko kesälomalla ja sittenkin kokonaispalkka jää pienemmäksi, ja jos se työpaikka ei ole ihan tässä niin tietää myös autoilua, niin ...mietipä ite.

Mutta odotan uutisia äiteen voinnista ja ennen kaikkea äiteetä kotia. Millään muulla ei ole väliä, kun että äitee paranee ja pääsee kotia ja elämä jatkuu.

Bansku81
11.12.2015, 13.27
"Ei erikoistuneen", terveyskeskuslääkärin keskipalkka näytti olevan 6728€/kk ja jos nykyisellään tienaat enemmän "kevyillä" työpäivillä niin en nyt itse ainakaan olisi kovin tyytymätön tilanteeseen. Asioista pitää oppia näkemään hyvät puolet ja lopettaa hirveä negatiivisuus. I rest my case!

Nyt odotan perjantaisaunaa ja kylmää olutta.. Mmmmm... Bier...

tempokisu
11.12.2015, 13.45
^ Ei nyt ymmärtänyt tai lukenut mun vastaustani ilmeisesti ollenkaan??! Ei sinne työpaikkaan vaan "mennä".
Mutta palkkani on paljon vähempi kuin mainitsemasi ( brutto) tosin mun kuukaudessa on työpäiviä 12...
joka ainoassa työpaikassa on hyvät ja huonot puolet ( olen ollut myös terveyskeskuksessa, ja ei ihan hirveesti inspiroi..) mutta epätasa-arvoinen kohtelu harmittaa aina. Voisin kertoa terveyskeskus-ajoiltanikin tapauksia( kohtelu), jotka on paljo pahempia kuin mitä nyt on täällä meidän puljussa ollut.
Mietipä, miten se terkkarissa nyt yhtäkkiä muuttuisi että olen heille "hirmuisen tärkeä ja arvokas", tai että saisin tasa-arvoista kohtelua - vaikea itekin uskoa.

Kyllähän mä olen tässä oikein kovasti yrittänytkin tuoda esille niitä työpaikkani hyviä puolia.. toivottavasti olet huomannut!
Toiseksi, en tällä työkokemuksella tai - kokemattomuudellani voi ihan vaan valita, mun tilanteessani on kyllä otettava se mitä saa. Vaikea se on nuoruuden erehdyksiä enää nyt muuttaa, on vain pelattava niillä korteilla mitä on, mahdollisimman hyvin.

J T K
11.12.2015, 14.15
Huh. Ei tullut onneksi veroja.

LJL
11.12.2015, 14.19
Perhana. Ei tullut perintöäkään :D (vielä)

JackOja
12.12.2015, 10.50
Joko noi antibiootit vihdoin alkais vaikuttaa, hoh hoijaa...

seppo_taalasmaa
12.12.2015, 11.19
Miks Kisu kituttaa jossain yksityisellä puolella jos ei ole hommia? Olen ollut siinä uskossa että julkisella puolella terveyskeskuslääkäreistä olisi oikeaa pulaa ja hommia piisaisi varmasti?

Itse odotan teen hautumista ja lauantain Rauman MTB porukan pikkujoulu lenkkiä/saunaa.

Kyllä niistä lääkäreistä onkin hirveä pula. Ja tulee olemaan niinkauan kuin lääkäriliitto on näin vahva edunajaja. Kiintiöt opiskelupaikkoihin pidetään tahallaan liian pienenä, jolloin lääkärien palkka voidaan hinnoitella yläkanttiin. Useampi kaveri opiskelee lääkiksessä loppuvaiheen opintoja, eikä niiden kyllä tarvi paljon sormea nostaa kesätyöhaussa tai mennä tekemään jotain hanttihommia opiskelun ohella niin kuin vaikka DI-opiskelijat. Viikonloppuna tekemään lääkärihommia vaan johonkin Mikkeliin. Kuntien kun on pakko järjestää kunnallisia palveluita ja noista päivysyksistä tienaa ihan järkyttävän hyvin. Parhaat päivystykset ovat viikonlopusta kun kaverit tekevät kolmen päivän tilin joka on nelinumeroinen...

Tämähän on täysin järjetöntä. Suomen pitäisi alkaa kouluttamaan vaikka 10-kertainen määrä lääkäreitä maksullisissa koulutuspaikoissa englanniksi. Esim Indoneesia ja Intia ovat ilmoittaneet halukkuudestaan ostaa tuhansia koulutuspaikkoja Suomesta, ja koulutusvienti voisi olla Suomen uusi nokia. Lääkäreitä kun tarvitaan aina, myös muita universaaleja koulutuksia tulisi alkaa kauppaamaan ulkomaille. Esim. kansainvälinen hallinnollinen koulutus Master of Business Administration tai lakimiehen koulutus.

tempokisu
13.12.2015, 14.34
^ minulla on täysin eri kokemus. Pienten paikkakuntien viikonloppupäivystys loppui kuin seinään 1991. Vielä siinä vaiheessa kun olin juuri valmistunut, kyselin joka paikasta töitä mutta ei ollu ( tai ei ollut minulle). Jos ei kelpaa Mouhijärvelle, miten muka kelpaisi Mikkeliin?

Mutta kyseltiinhän sitä pari vuotta sitten töihin terveyskeskukseen; palkka noin 4500e( brutto) kuukaudessa, 5 päivää viikossa töitä ja 500 km viikossa autoilua ( 50km suuntaansa).
Totesin että ei ole hyvä kauppa. Kyselin kyllä josko olisi viikonlopputöitä, mutta ei ollut.
Jos vaakakupissa on kovasti rahaa muttei juurikaan vapaa-aikaa, ja toisaalla kohtalaisesti rahaa ja mahdollisuus hyvin harrastaa, niin onhan se selvä mitä mä valitsen. En minä työtäni rakasta eikä ala ole mitenkään elämäntehtävä tai kutsumus, se on vain pakko jotain tehdä elääkseen ja harrastaakseen.
Tarttee aina myös miettiä tuo kokonaiskuva, 6750e/kk palkan veroprosetti on isompi kuin 30.

Nyt viimeaikaisen kokemuksen perusteella mietin myös läheisiäni. Mulle tärkeimmät asiat on jotain muuta kun raha.
Riittää kun tulee toimeen, mutta juuriani en pysty repimään irti enkä halua luopua mulle tärkeimmistä asiosita.

Shimaani
13.12.2015, 16.26
Talvea .

mk
14.12.2015, 07.55
Vuoronron osumista kohdalle labrassa :o

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
14.12.2015, 13.14
..sopivaa hetkeä... jännittää!

VesaP
14.12.2015, 14.56
^Deitti tulossa kotia ensitreffeille? Sulla jo nakit ja muusi tulella liedellä ja joku hempee musa taustalla soimassa?

Ari H
14.12.2015, 14.58
..sopivaa hetkeä... jännittää!
Mitä?

VesaP
14.12.2015, 14.59
^Jos ei oo deitti, Ferrari tulossa postissa varmaan. :seko:

Ari H
14.12.2015, 15.01
^Jos ei oo deitti, Ferrari tulossa postissa varmaan. :seko:
Eli postia; tuskin Kisun kokemuksella deittiä tarvitsee jännittää.

tempokisu
14.12.2015, 15.47
Eli postia; tuskin Kisun kokemuksella deittiä tarvitsee jännittää.

Iso:D, mua nyt jännittää lenkille lähtö ja tänään ihan kuvaamaan lähtökin....mutta ei kiitos mitään "deittejä" ( en edes halua tietää mikä se on..).
Mutta lähellä ootte....silti totuus on ankeempi; tilauksen teko tässä jännittää...huomena olis varaa maksaa niin tässä olisi nyt sopiva hetki.
Silti vaan jännittää, että miten se nyt sitten menee..

Päivitys: ääk! sehän meni ja pankkisiirtolasku tuli samantein ( ajattelin että tulee myöhemmin..) no, tilaus on tehty ja huomena maksan.
( tulisikohan pakettikin yhtä nopeesti...)

The flying Chocobo
15.12.2015, 12.21
Joulua. Saa taas syödä lihaa. Päätettiin neidin aloitteesta pitää lihaton kuukausi ennen joulua. Kala sentään on kosher. Ei minulla sinänsä asiassa mitään ongelmaa ole, mutta ainakin silloin tällöin pitää saada lihaa syödäkseen. Toisaalta menneet viikot on antaneet ajattelun aihetta ruokavalion suhteen.

tempokisu
15.12.2015, 12.34
No nyt, ISOA pakettia.
Ja muutamaa pienempää, varsinkin sitä Istanbuliin juuttunutta nukenvartaloita-pakettia ( kun päät ja vaatteet odottaa tuossa).

Ja toki että äitee toipuisi ja pääsisi kotiin.

markettipyörämies
15.12.2015, 13.13
Tuulta..........

Nana
15.12.2015, 16.33
Odotan koiran pissaviljelyn tuloksia. Nyt alustavalla sticksitestillä löytyi tulehdukseen viittavia arvoja, mutta huomenna varmistuu ja saadaan vissiin antibiootti.
Jos on pakko valita kahdesta pahasta niin soisin tuolle pissatulehduksen, joka kuitenkin hoidettavissa, ennemmin kuin pysyvän inkontinenssin.

JackOja
17.12.2015, 13.36
Saakohan presidenttipari tänäkin vuonna joulukalaa Korppoosta? Toteutuisi taas vanhan kansan sananlasku; "Hauki on Haukion kala"

Nana
17.12.2015, 20.07
Edelleen odotan, että koira paranisi ja selviäisi varmasti mistä oireet johtuu. Se ei oireile päivällä, ainoastaan yöllä, siksi mennään huomenna ultralla katsomaan olisko sittenkin virtsakiviä, jotka siirtyilemällä aiheuttaisi välillä kovaakin epämukavuutta ja välillä ei mitään.
4vrk jo valvonut, alkaa olla itse aika valmista kauraa vrk unille.

tempokisu
26.12.2015, 19.34
Isoa pakettia, joka on jo Tanskassa.

Tuntuu hieman epätodellisesta ajatellakin, että se oikeasti on tulossa..

JackOja
27.12.2015, 14.54
Currypossupadan valmistumista.

Nana
27.12.2015, 18.56
Aurinkoa, tekis mieli hommata lentoliput jonnekin, missä se edes leikisti paistaa.
Tähän aikaan vuodesta pitäisi tosin mennä jo vähän kauemmas jos lämmintäkin haluaa, mutta kyllähän tuota aurinkoa näkee vähän paremmin jo lähempänäkin.
Onkohan kavereilla vielä tönö Etelä Epsanjassa. Se oli kyllä aika korvessa. Oli huvittavaa kun kaveri oli ekaa kertaa siellä ja kuvitteli menevänsä jonnekin Costa Del Solin turistiparatiisiin ja ilme oli näkemisen arvoinen, kun automatka vain jatkui yhä kapenevia teitä pitkin loppuakseen viimein keskellä ei-paljon-mitään sijaitsevan pikkutalon pihaan.

Tästä tulikin mieleeni ikimuistoisin sairastumiseni. Olin Kreikassa. Olin ehkä 14v ja kävin omalla pikku vaelluksellani vuoristossa ottaen aivan liian vähän juotavaa kovaan paahteeseen. Niinpä päästyäni viimein aika korkealle, vaellettuani useamman tunnin ja otettuani paljon kuvia totesin, että nestehukka uhkaa pahasti, enkä ehdi enää palata alas asti. Mikä siis neuvoksi? No jatkoin toiveikkaana ainoaa tietä pitkin edemmäs ja saavuinkin pienen pieneen vuoristokylään, jossa ensitöikseni istuin katoksen alle varjoon. Kun näin kyläläisiä tervehdin heitä ja sönkkäsin ontuvalla kreikalla, että tarvitsen vettä, pian. Vieraanvaraiset kreikkalaiset toki hakivat vettä tuotapikaa, ainoa vain, että ainoa tarjolla oleva vesi oli kaivovettä. Join sen silti ja pääsin turvallisesti takaisin majapaikkaani, mutta sain vatsataudin siitä. Soitin lääkärille seuraavana päivänä ja odotettuani vajaan tunnin pihaan tuli hyyvin vanha valkopartainen mies aasia taluttaen. Hän oli lääkärini. Hän puhui vain kreikkaa ja käski mukaansa apteekkiin tehtyään ensin diagnoosin siinä pihalla aasin vierellä minut haastattelemalla. Perillä lääkäri kaivoi aasin satulalaukuista paperinsa ja tuli apteekkiin mukaan. Hän määräsi reseptit suoraan tiskillä ja toivotteli pikaiset paranemiset. Se oli vähän erilainen lääkärikäynti ja muu majapaikassani oleva seurue, jotka eivät olleet tajunneet sanaakaan koko keskustelustamme, eivätkä siis tienneet kenen papan ja sen aasin kanssa lähdin ja minne oli suht ihmeissään tultuani takaisin varsin järkevän antibioottisetin kanssa.

Jami2003
27.12.2015, 19.10
Että pääsee lähtemään Rukalle ja hiihtämään...

Hääppönen
27.12.2015, 19.57
Televisioitavien maantiekisojen ja varsinkin kevätklassikojen alkua.

Jopo81
31.12.2015, 20.38
Ensi viikon perjantaita. Työhaastattelun tapainen edessä. Lomautettuna uskaltauduin pistämään sähköpostia isohkoon paikalliseen firmaan, kun muutama viikko sitten firman TJ lehtihaastattelussa sanoi yrityksen kaipaavan peltialan osaajia.

A design for life

wanhus
01.01.2016, 09.24
Että kello löisi 12 ja paikallinen siwa/posti avaisi ovensa. Kelloa ovat yrittäneet ilmeisesti tuoda huollosta jo kaksi päivää, eilen kusti viimein luovutti ja jätti kortin laatikkoon että hae romus.

JackOja
21.01.2016, 11.30
Illemmalla olisi ohjelmassa "ryhmähenkeä kohottava" "escape room" -peli. Sitä pikkuisen jänskätyksellä oottelen.

Vaikka yleensä kaikki amerikanhömppä ärsyttää.

VesaP
21.01.2016, 11.44
Illemmalla olisi ohjelmassa "ryhmähenkeä kohottava" "escape room" -peli.

Huoneen läskein tyyppi pieraisee keskellä huonetta ja kaikki yrittää paniikissa paeta huoneesta ennenkuin hajupilvi saavuttaa nenäontelot? Ja kaikilla on hauskaa ja ryhmähenki paranee!

VesaP
28.01.2016, 08.51
Sitä että Nana saa pakettinsa CRC:stä ja tämä huikea spektaakkeli saa päätöksensä. :D

tempokisu
31.01.2016, 20.23
****** LUNTA ******** kunnolliset ajo- ja kuvauskelit takaisin, kiitos.

tempokisu
22.02.2016, 19.01
Kiitos, tuli lunta ja kuvauskelejä.
Yksi aurinkoinen talvinen päivä vielä kiitos.

Kyllä tässä jo kevättä ja kesää odotellaan.
Ja fillarointi-inspiraatiota. Se voi iskeä ihan tosta vaan, mutta tässä iässä ainakin minä tartten "talviunen".

T.K.
24.02.2016, 09.03
Bikesterin pakettia... joko, joko, joko? :seko:

JackOja
24.02.2016, 09.28
Lomaa.....

Munarello
02.03.2016, 20.16
Odotan, että ratapyöräilyn MM-kisat alkavat kolmen vartin päästä. Sitten odotan tuntia myöhemmin alkavaa apinasaarilla pelattavaa potkupallomatsia. Pari tuntia sen jälkeen odotan luultavasti unta.

Nappulakenka
03.03.2016, 19.21
Muuttoa...

Jopo81
09.03.2016, 09.28
Viikonloppua ja läskin kotiinpaluuta. Kolme viikkoa se on makaillu xxllässä... Pääsee ajamaan pitkästä aikaa ja jospa ne jarrut nyt toimis enemmän ku yhden lenkin kerrallaan.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

pturunen
09.03.2016, 09.53
Lumien sulamista.

El-Carpaso
09.03.2016, 12.00
Vitsi näitä onki muutama postissa

Tablettia (tulee tänään tai huomenna)
sähkötupangia (tulee briteistä eli voi kestää pari päivää tai 2 kuukautta)
Shortseja pyöräreissulle. Yhdet hyvät löysät pyöräilyshortsit olen löytänyt ja toivottavasti niiden valmistamista ei koskaan lopeteta. Enduran Hummvee Lite.

Ja ennenkaikkea häämatkaa. En keksi juuri mitään parempaa kuin paeta elämän ressejä muutamaksi kuukaudeksi maailmalle, JA vielä fillarin kanssa.

mk
09.03.2016, 12.04
Lumien sulamista.
^sama
Ja sitä että edes tuo "iso tie" kuivahtaa senverran että pääsee ekalla maantielenkille . Viime vuonna tähän aikaan pääsi jo eestaas höylään ekat siivut :D

tempokisu
09.03.2016, 19.02
Jos jossain vaiheessa joku sieltä pomo-puolelta suvaitsisi ( kuten monasti luvattu...) tulla keskustelemaan?
Vaikeeta selvittää asioita jos keskustelu on tälleen yksipuolista että minä laitan tekstiviestiä, sähköpostia...#¤%

puffe
09.03.2016, 20.41
^
Eikös teidän puljussa käydä kehityskeskusteluja?

Nana
09.03.2016, 21.43
Odotan mielenkiinnolla miten kävely huomenna sujuu. Takareisien voimat laahaa perässä ja kipeytyvät herkemmin kuin pohkeet tai etureidet ja peffa, mutta kaipa ne jossain vaiheessa saavat juonesta kiinni.

mk
15.03.2016, 07.41
Labravuoroa :)

JackOja
15.03.2016, 08.31
Lomaa ja ensi viikkoa Lapissa. Torstai-iltapäivään pitäis vielä jaksaa.

tempokisu
15.03.2016, 14.37
^
Eikös teidän puljussa käydä kehityskeskusteluja?

Just juu. Olen monta kertaa ehdottanut että kaikki osapuolet - minä, pomo, toimisto - keskusteltaisiin yhdessä.
Ei vaan onnistu ei, olen ainut kun haluaisi osallistua. Päätetyt asiat ( vaikka: työvuorosi on peruttu, toinen lääkäri on tänään) ilmoitetaan tekstarilla, tai paperilappunen ilmestyy työpöydälle. Jos ehdotan jotain ratkaisua, voin olla varma että ainakaan niin ei tehdä. Joku kompromissikin olisi usein ihan ok, mutta kun ei voida neuvotella.

Mutta odotan, tai siis rukoilen, että edes pari mun vapaapäivääni olisi aurinkoista! Tai huomiselle on suunnitelma - jos tulen autolla, ehdin aamulla ottaan ainakin kaksi projektia kuvia, ja se helpottaisi heti. Loppuviikolle on ainakin laitettu aurinkonkuvia, että josko...
Eli huomisaamua odotan. Sitä ennen Lenkki. Että tekemistä riittää, ja sitten töissä voikin vaikka levätä.

VesaP
17.03.2016, 13.07
Mitä PAM täti sanoo sopparista. Livevideo päällä...

Edit: Ja kun hoohetket lähestyy, tilttaa kaikki videostriimit, niin iltalehden kuin maikkarin. :rolleyes:

brilleaux
30.04.2016, 11.43
Kesäkuuta. Ihan helvetisti. Tais tulla pitkä toukokuu.

Läskimasa
30.04.2016, 21.49
^ Fätboi myyty (liian aikaisin). Anna mä arvaan, nyt on Pole tilattu ja toimitukset joskus kesäkuussa ja sulla ei oo millä polkee?

PK1
30.04.2016, 23.22
^ja ^^ Kuinka paljon antaa rahallista arvoa näille hienoille kevätkeleille, joko ilman fillaria odotellessa uutta pyörää vs. ajaa uuden pyörän tuloon saakka ja myy vanhan roiskon sitten hieman halvemmalla :D
Onnea Polelle. Läskipoika ois kannattanu myydä vasta kun uusi on ajossa :) IMO.

mk
01.05.2016, 06.51
Aamukahvetta juotavaksi . .
:)

brilleaux
15.05.2016, 18.29
^ja ^^ Kuinka paljon antaa rahallista arvoa näille hienoille kevätkeleille, joko ilman fillaria odotellessa uutta pyörää vs. ajaa uuden pyörän tuloon saakka ja myy vanhan roiskon sitten hieman halvemmalla :D
Onnea Polelle. Läskipoika ois kannattanu myydä vasta kun uusi on ajossa :) IMO.

Katsos kun persaukisella ei ole moisia vaihtoehtoja. Pole kun piti maksaa jollain. Oravannahat ei kelvannu :)
Siinä ei paljon IMOt paina. ;)

Ja odotan ihan perkeleesti että pääsen taas luontoon läskin selässä.
On se tärkeä, uskomattoman tärkeä henkireikä.

Edit: Elämähän on valintoja, tämä(kin) tietoinen veto. Yksi kevät kärsitään.
Silti vaikeusaste alkaa yllättämään pikkuhiljaa. :D

JackOja
03.06.2016, 06.50
Örkin videota.

Sekä kesälomaa. Siihen on tasan 4 viikkoa. Sen tulemisesta on sentään varmuus.

Jopoman
05.06.2016, 21.55
Ihmeitä tekee viikon klesailu ja sitä kautta ajamattomuus: odotan niinkin epätodennäköistä asiaa kun maanantai aamua ja työmatkaa fillarin selässä. Kerrankin ei tarvitse odottaa kauan.

teräsrunko
06.06.2016, 04.51
No jalkapallon EM-kisoja kai sitä on tässä vaiheessa jo odotettava..

Bull88
06.06.2016, 05.07
Duunin lopppumista... huoh.

Nana
28.06.2016, 14.41
Rhymeä
Tajusin just palikoita suunnitellessa, että Crestithän rikkoo pinkin värikoodin, kirjavaa tulee, mutta tulkoon. Onhan mulla punaiset gripitkin. Pinkki ratas olis kyllä niin pähee.

https://youtu.be/9jK-NcRmVcw?list=RD9jK-NcRmVcw

(https://youtu.be/9jK-NcRmVcw?list=RD9jK-NcRmVcw)

Kajaanin Lance
28.06.2016, 15.25
Iron Maidenin keikkaa Hämeenlinnassa, oujeee :D

YT
28.06.2016, 15.27
Seuraavaa nälkää

tempokisu
30.06.2016, 13.53
Aurinko + vapaapäivä = tämän harvinaisen yhtälön toteutumista.
1-2 päivää riittäisi, eikä se ole paljon pyydetty mutta ei näytä onnistuvan.

Nana
30.06.2016, 16.53
Odotan vähän normaalimpia lähestymisyrityksiä näiden vauhtivillejen jälkeen.
Ensin 1 yrittää kohteliaasti, mutta suorasukaisesti päästä housuihin kesken pullonkeräyskisan, sitten toinen perään samaa väkisin kauppareissulla.
Hold on your horses! Ymmärrän, on kesä ja kaikkea, mutta joku voisi seuraavaksi tarjota perinteisesti vaikka oluen pitäen mahdolliset taka-ajatukset omana tietonaan.

jurpo
30.06.2016, 19.38
Tänään hierottiin ekaa kertaa ikuna miun jalat auki ammattilaisen toimesta. Saas nähdä miltä huomenna tuntuu...

JackOja
17.08.2016, 09.26
Että toi Android Auto tulis ladattavaksi sovelluskauppaan. MirrorLinkillä ei tee oikein mitään hyödyllistä.

No löytyyhän .apk monestakin paikasta, mutta jos nyt hetken kattelis josko se virallinenkin tulee. Niinkuin sen piti tulla "kesän aikana".

stumpe
17.08.2016, 16.27
Epävakaisten ilmojen loppumista. Vai pitäiskö vaan lopettaa ruikutus ja mennä maastolenkille sateeseen..

Katila
17.08.2016, 19.41
Odotan kolmen viikon päästä alkavaa viikon lomaa. Oon niin tarpeessa.

Jopotuinen
18.08.2016, 08.19
Pääsis jo hommiin, paljon hyviä ideoita kertynyt pakkiin ja kova hinku päästä laittaa toteutukseen.
Lomailukin alkaa jo puuduttaa...
Nooh, maanantaina kaikki onkin jo toisin :)

PikkuPatleetti
02.09.2016, 06.14
DhlDhlDhlDhl... Ensimmäistä kertaa Bike24:sen kanssa häikkää tilauksessa ja tämä viivästytti tilauksen lähtöä pari päivää. On tämä odottavan aika pitkä.

JackOja
02.09.2016, 07.12
Seuraavaa lomaa. No alkaahan se jo viikon päästä.

edit: niin tosiaan, myös uutista siitä, että Robin (se pikkutyttöjen päiväuni) on mällännyt autonsa.

Il ciclista di Roine
08.09.2016, 20.32
Sunnuntaiaamua Tukholmassa - valmiina Velothon Stockholm 2016:n pitkälle matkalle!

Jätän auton satamapaikoitusalueelle, pyöräilen sinne Rålambshovparkenille keskustan pohjoispuolen katuja myöden. Jotain 7 km vaan.
Säästelen pyöräilykuntoani keskittyen absurdiin mahdollisuuteen pyöräillä ison joukon mukana aivan Tukholman ydinkeskustassa - eipä ole kiirettä, laskin olevan kuusi tuntia aikaa, ennen kuin pääsen paluulaivalle. Kuitenkin asetin nopeudeksi / ilmoitin nopeusluokakseni 30 km/h - on järjestäjien C-luokitusryhmä.

Ajatus Tukholmaan lähdöstä syntyi Turku Touring 120:n puolivälin taukopaikan kokemusten myöden: lähdin sieltä jatkamaan kahden yhden sukupolvea nuoremman jannun perään ja ajattelin - hitto, tässä pyöräillään kolmen hengen ryhmässä, kuin jokin paikallisen pyöräilyseuran vajaamiehisellä yhteislenkillä (ja hitaimpana en pystynyt tekemään heille edes vetovuoroja). Missä ovat massat?
Tästä tylsistyneenä aloin kööklätä Tukholman kuntopyöräilyskeneä ja voilà - tuloksena lähtö ensi kertaa ulkomaille kuntopyöräilytapahtumaan.

Vain 36 suomalaista on lähdössä tälle pitkälle matkalle ja vain seitsemällä on suomalainen etu- ja sukunimi. Oho, edustan siis ainoana puolen miljoonan asukkaan Pirkanmaan maakuntaa.

Il ciclista di Roine
09.09.2016, 20.45
Sunnuntaiaamua Tukholmassa - valmiina Velothon Stockholm 2016:n pitkälle matkalle!

Jätän auton satamapaikoitusalueelle, pyöräilen sinne Rålambshovparkenille keskustan pohjoispuolen katuja myöden. Jotain 7 km vaan.
Säästelen pyöräilykuntoani keskittyen absurdiin mahdollisuuteen pyöräillä ison joukon mukana aivan Tukholman ydinkeskustassa - eipä ole kiirettä, laskin olevan kuusi tuntia aikaa, ennen kuin pääsen paluulaivalle. Kuitenkin asetin nopeudeksi / ilmoitin nopeusluokakseni 30 km/h - on järjestäjien C-luokitusryhmä.

Ajatus Tukholmaan lähdöstä syntyi Turku Touring 120:n puolivälin taukopaikan kokemusten myöden: lähdin sieltä jatkamaan kahden yhden sukupolvea nuoremman jannun perään ja ajattelin - hitto, tässä pyöräillään kolmen hengen ryhmässä, kuin jokin paikallisen pyöräilyseuran vajaamiehisellä yhteislenkillä (ja hitaimpana en pystynyt tekemään heille edes vetovuoroja). Missä ovat massat?
Tästä tylsistyneenä aloin kööklätä Tukholman kuntopyöräilyskeneä ja voilà - tuloksena lähtö ensi kertaa ulkomaille kuntopyöräilytapahtumaan.

Vaihdoin laivan aikaisemmin lähteväksi - en olekaan koskaan matkannut Stockholm-Helsinki*-väliä. Tämä muuvi nosti kokonaislaivakuluja +21,0 %.

* = mdBEJUiDE-8

tempokisu
09.09.2016, 20.54
Joo myös seuraavaa viikkolomaa - viikon kuluttua. ! siinä välillä ehtii tulla palkkaakin tilille :)
Nyt on niin inspiraatio, että tulisi pian ne uudet nuket. Tosin kuun loppuun pitää odotella ainakin..

Tsemiä Il ciclista jne. matkalle ja erikseen vielä pyöräreissulle :)

Jopotuinen
10.09.2016, 06.14
3 vko mittaista talvilomaa Joulun tuntumassa ja sitten seuraavaa kesälomaa.

Palkankorotustakin olen odotellut jo pitkäänkin.

Katila
10.09.2016, 18.02
Huomista. Pääsen ensimmäistä kertaa seuraamaan suuren maailman kisaaa, La Vueltaa paikan päällä livenä :) Onneksi on matkassa asiantuntija, joka osaa kertoa talleista, kuskeista, stragedioista jne. kaiken tarvittavan.

TERU
15.09.2016, 13.42
Seuraavaa suurta askelta polkupyörän kehityksessä: kääntyvä etupyörä, rullaketjuveto, ilmakumi, vapaaratas, pikalinkku, ketjuvaihde, kahvavaihtaja, lukkopoljin, KMC-pikaliitin, sähkövaihde...

Ei yhtään hyvää arvausta mielessä, jäikö jotain tiikerinloikkatasoista pois?

tempokisu
15.09.2016, 17.22
Tulisi jo....Muskettisoturit season2 DVD jossa suomitekstitys!

JackOja
30.09.2016, 11.44
Kuvia tulevaksi Stenun crossarigrainderista ja Monroen Läskistä. Epäilen etteivät kilpaile foorumin rumimman fillarin tittelistä.

paaton
30.09.2016, 12.16
Iltapäivän lenkkiä merenrannassa. Voi olla, ettei isompia vaihteita tarvitse menomatkalla maasturista etsiä. Espoosta tullaan sitten takaisin länsiväylää pitkin.

tempokisu
08.12.2016, 19.22
Lunta * * *****

LJL
08.12.2016, 19.26
Ensi keskiviikon työhaastattelua

ilmora
08.12.2016, 19.37
Fillarin kuivumista.

Köfte
17.12.2016, 19.40
Huomista "Rogue One" + Dolby Atmos-kokemusta.
Rouvan kanssa ollaan menossa; ilmaiskupongeilla...

JackOja
26.12.2016, 12.58
Huomista...

LJL
26.12.2016, 13.02
Parempaa säätä

tommi2
26.12.2016, 13.06
Seuraavaa joulua

PikkuPatleetti
26.12.2016, 14.15
Inspistä lähteä kauppaan.

tempokisu
26.12.2016, 20.43
Joo myös huomista heti aamusta lähden kyseleen pakettia.
Pyöräilijänä toivoisin vaan kuivaa keliä, mutta kuvaajana lunta ja pakkasta! on tässä toivoa, myös viime jouluna oli kesäkelit ja kyllä se talvi sieltä sitten tuli...

jarit
27.12.2016, 21.17
Huomista aamua. Silloin on lihakset kipeät ja syy aloittaa päivä aamu-saunalla. Tämän taustalla on päivän metsuri hommat, kun laitoin noin 25 koivua lappeelleen. Puolet noista on jo pölleinä ja odottaa kesää sekä klapikonetta.

mk
08.01.2017, 06.38
Uutta fatbikea odotellut viikon verran ja vielä venyi loppiaisen yli... Jospa huomenna ois luovutus ja eka testajo 😃😃

Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla

PPP
08.01.2017, 11.31
En minä, mutta pakkasjakson aikainen lumi odottaa pihalla luojaa.

Fat Boy
08.01.2017, 13.28
En minä, mutta pakkasjakson aikainen lumi odottaa pihalla luojaa.
Minä hommasin tuohon vaivaa läskin, sillä talloo pienen pihan lumet aika nopsaan..

nih..

JackOja
13.01.2017, 14.20
Kuinka kauan kestää ennenkuin päätetään nitistää Kouvolan purijakarhu.

Oatmeal Stout
13.01.2017, 14.54
Sipilän kokeneen riittävästi pelastaneensa tätä valtiota.

LJL
13.01.2017, 15.26
Viikonloppua.. Vielä saa hetken lapioida sitä ihtiään

wanhus
13.01.2017, 18.02
Ajokelejä odotan. Ja että Superstar components saisi paketin liikkeelle.

mk
14.01.2017, 11.39
Lasagneten valmistumista, niin pääsis tubeless konversion testilenkille vielä valosaan aikaan..

Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla

Köfte
14.01.2017, 20.37
Teinityttären saunasta poistumista. Kevättä; hypistelin "uusia" maantiegumeksia.

tempokisu
19.01.2017, 19.03
Omaa poistumistani ajasta ikuisuuteen. Koko työmatka ja kotonakin meni itkiessä että miksi pitää olla näin epäonnistunut, ja ruma.
Miksei saa lähtee pois, kun ei jaksa enää. :(

Köfte
19.01.2017, 19.14
Se harmiton täällä; Ei se noin ankeaa aina ole, nimimerkillä myös kokemusta aiheesta.
Minulla on toki tuo **ttuileva teinistö ja **ihdevuotinen kanttu.. vaimo tukena.
Nyt jo vähennysmoodissa oleva lääkitys oikeasti auttoi takaisin ihmisten ilmoille
vanhusten kuolemien, lasten sairastumien ja työn menetyksen jälkeen.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä; niistä saa hyvän aamiaisen:)

tempokisu
19.01.2017, 19.29
...mutta kun parasta siinä on se että Rouvalla ei ole sitten ketään ketä kiusata :p aattelepa sitä iloa.
Mikään lääke ei auta ihmistä nauttimaan kiusattuna ja vähäpätöisenä turhakkeena olemisesta, tai siittä että on vähän epävarma toi toimeentulo. Tämä on vain realismia; KAIKKI mitä oon yrittäny on epäonnistunut - aikoinaan syy lähteä lääketieteelliseen oli että saisin hyvän ammatin ja työn ja voisin puolestani auttaa vanhempiani kun ovat aina auttaneet minua.
Ja miten kävi.
Ja oli joskus unelma että olisi isompikin urheilusuuruus - ja nyt ei voi edes kävellä.

Isä tiesi. Kun synnyin, sairaalan tädit totesi että olen prinsessa ja isäni sanoi että peikonpoikanen. Olin ainoo jolla oli hiukset ja laittoivat rusetin päähän. Ei se isää hämänny.
Oon tuottanu sairastelemiseni ja sen seurauksineni niin paljon huolta ja murhetta vanhemmilleni ja ovat joutuneet mua auttamaan, että kaikille olisi niin paljo helpompaa kun mua ei olisi.

Köfte
19.01.2017, 20.10
Isäsi on shamaani? Syntymäni (hätäsektio) aikoina elinaikaa annettiin max viikko, painoa 1200g. Tässähän sitä
edelleen sätkitään:) Tässä kuitenkin on tuon rakkaan Kantturan kanssa koettu kovia tämän diabeteshoitolan
ja minun vanhempien kanssa, rouvan vanhukset ovat vielä elossa, että mahtaapa oikeastikin ikävä tulla molemmin
puolin. Myönnän toki olevani rötvä&viinaanmenevä, mutta myöskin vastuuntuntoinen. Unelmia pitää aina olla,
ne pitävät elämän kuosissa. Harrastukset myös, levyt, nuket, kirjat, pyörät; ne tuovat sisältöä ja tarkoitusta.

tempokisu
24.01.2017, 13.28
^ Isä on vaan rehellinen. Vastasyntyneet ei ole minunkaan mielestä mitenkään viehättävän näkösiä, ja kun minä erotuin muista kaljupäistä tummilla hiuksillani, niin peikonpoikanen oli vaan rehellinen lausuma.
Ja mitä peikonpoikasesta tulee isona? Noita-akka.

Joskus oli unelmia, mutta pakko tässä on realisti olla ja kohdata totuus.

Köfte
27.01.2017, 23.43
Elokuvia tullakseen:

http://www.imdb.com/title/tt1856101/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm

http://www.imdb.com/title/tt2239822/ (http://www.imdb.com/title/tt2239822/)

Gaastra
27.01.2017, 23.51
Huomista. Lapset isovanhemmille hoitoon ja vaimon kanssa Helsinkiin hotelliin ja illalla ravintola Yumeen syömään pitkän kaavan mukaan.

Köfte
28.01.2017, 00.06
Perheellisenä

kmw
24.02.2017, 08.46
Mörköä​........

wanhus
24.02.2017, 13.34
Kevättä . .

mk
24.02.2017, 14.06
^sama^Kevättä ennen kuitenkin viikonlopun tulevat fatbike -lenkit niitä odotan , kunhan tästä klo 15 hujakkeilla pääsee kohti kotia lähtemään ..

Köfte
24.02.2017, 18.25
Teinistön kotitehtävien valmistumista huomenna. Aiheena laskiaispullat...
Kevättä tietysti myös ja seuraavaa työpätkää:)

tempokisu
24.02.2017, 21.15
"Kevättä, höh" se tulee maaliskuun lopulla. No vastapainoksi ootellaan ensi syksyä ja hämäriä aamuja, nyt alkaa olla liika valosaa.
Muutamaa aurinkoista päivää kuvaprojekteihin ( pari jäljellä) ja "Herkkupakettia" ja sitten kyttäillään dramaattisia pilvisiä päiviä.

Seuraava työpätkä ensi keskiviikkona, ja sitä mä en odota. Tulee liian nopeesti kuitenkin.

Nelli
25.02.2017, 06.19
Että pääsis kotiin nukkumaan :eek:

kuovipolku
25.02.2017, 07.43
Enää vähän yli 30 päivää siihen kun auringon säteily alkaa mahdollistaa näilläkin leveysasteilla elimistön oman D-vitamiinin tuotannon.

Tietäjän paluuta foorumille.

Ari H
02.03.2017, 12.12
Rikesakkoa.
Siviiliauto & 2 miestä oli parkissa vähän sen jälkeen kun 80 muutuu 70:ksi Vuosaarentunneliin ajettaessa.
Mittarisa 90.

LJL
14.03.2017, 15.36
Pyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpy örääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyör ääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörääpyörää pyörääpyörääpyörääpyörääoravanpyörääpyörääpyörääpy örääpyörääpyörääpyörääpyörää, joka saapuu huomenna aamupäivällä!!!

mk
14.03.2017, 15.55
kello kuuttatoista ja kotiinlähtöä :o

Ari H
14.03.2017, 16.01
^Vuotta 2023 ja eläkkeelle lähtöä.

alli
14.03.2017, 19.41
Rikesakkoa.
Siviiliauto & 2 miestä oli parkissa vähän sen jälkeen kun 80 muutuu 70:ksi Vuosaarentunneliin ajettaessa.
Mittarisa 90.

Tuliko se? Itsekin nimittäin odotan kauhulla TOISTA kirjettä poliisilta... yritin pohjoisen reissulla ajaa alle sakotusrajojen, mutta eihän se onnistunutkaan. Menomatkalla jo sain yhden lapun (2 km/h yli sakotusrajan) ja palatessa välähti pakettiautosta kohdalla. Vanhassa autossani ei ole vakionopeudensäädintä ja en näemmä sitten ollut ihan selvillä noista nykyisistä rajoista ja omasta mittarivirheestä, tai mitä lie käynyt.

Fillarilla on helpompaa :rolleyes:.

Jopotuinen
18.03.2017, 15.25
Viking Grace retkeä tälle iltaa

wanhus
18.03.2017, 17.59
Edelleen kesää odotan, toisaalta tajunnan laskun jälkeen joutui pitämään sen verran pitkän ajoloman ettei tälle vuodelle kyllä enää ehdi kuin kuroa edellisen kesän vauhdit takaisin.

VesaP
20.03.2017, 13.32
http://cdn.acfrg.com/i/0_0_fit_ffffff__png/ACfrG/productpics_fullsize/3/341264a-emp.jpg

mk
28.03.2017, 12.58
Auton valmistumista vuosihuollosta/katsastuksesta.. prkle kun kestää ja tästä ilosta saa vielä maksaa satasia :(

sähköläski
28.03.2017, 13.12
Ensi viikkoa; Siirrettiin huhtikuun lopun "talviloma" jo ensi viikolle! JEE, Ruka here we come!

ilmora
02.04.2017, 09.34
Tien kuivumista.

JackOja
02.04.2017, 09.54
Tien kuivumista.

Sama. Piti lähteä aamulenkille, mutta meenkin sit vasta iltapäivällä.

tommi2
02.04.2017, 11.29
kyllä se kesää on klassisesti, mutta sais nyt ens viikon edes alta pois, niin helpottaisi varmaan työkuorma.

tempokisu
06.04.2017, 02.50
Juuri nyt Aamulehteä! ja kello kuutta niin pääsisi soittaan jakelupäivystykseen, haluan eilisenkin Aamulehden.
Kuvauskelejä
Suosikkivuodenaikani on syksy, ja todellakaan en odota kesää ( paitsi kauhulla) koska ratikkatyöt aloitetaan työpaikan vieressä että pystyykö töissä oleen ollenkaan ( ounastelen migreeni-iltoja jos koko päivän tarvii istuskella melussa).

tempokisu
23.04.2017, 09.36
Ensi lauantaita 29.4. tosi inspiroituneena, pääsee Ferrareita katseleen lähietäisyydeltä ja ehkä jos saisi koe-istua? Saakohan autoja kuvailla? Onkohan siellä mitään oheistuotteita myynnissä, f-paitaa tms. joka tapauksessa hianoo :D

wanhus
10.05.2017, 19.04
Kevättä . .

Enpä arvannut tätä 2,5kk sitten tänään nostavani.

tempokisu
10.05.2017, 19.18
...kevät on melki menny jo ( maalis-huhti-touko) ja mitä ilmeisemmin kevät jäi välistä - sellaisena kun me kevään muistamme. Jospa kesällä ( kesä-heinä-elo) olisi hieman lämpöisempää?

JackOja
11.05.2017, 06.42
Minkähän nicin lapsi keksii seuraavaksi.

The flying Chocobo
11.05.2017, 13.26
Garminia huollosta. Tosin ovat vasta sen vastaanottaneet, jos menee palvelulupauksessaan niin ensi viikolla pitäisi tulla. Tosin tuossa on tavarankuljettajia välissä.

Iglumies
12.06.2017, 16.36
Foorumin uusimman tulokkaan pelinavausta, nimi on ainakin lupaava.

JackOja
12.06.2017, 16.46
Meinaatko, että olisi uusi tulokas eikä "Tietäjä" ynnä muut?

Köfte
12.06.2017, 16.46
^^ Aika kesysti näemmä lähti. Mitähän tuo "ylimääräinen M" tarkoittaa?

Tank Driver
12.06.2017, 16.52
Todella kesysti. Mikä pettymys.

JackOja
12.06.2017, 16.54
... Mitähän tuo "ylimääräinen M" tarkoittaa?

Ihmettelin samaa... Madame? Tai Melkein?

tommi2
12.06.2017, 17.58
jos "mestarista" puhutte, niin nythän se jo suositteli melkein viiden tonnin pyörää entry-levelinä...

Köfte
12.06.2017, 18.43
Meinaatko, että olisi uusi tulokas eikä "Tietäjä" ynnä muut?

Haiskahtaa kyllä pahasti viimemainitu(i)lta vaihtoehdo(i)lta?

Il ciclista di Roine
12.06.2017, 19.41
Lauantaita 12.elokuuta 2017.

Päivä, jolloin tulen näkemään UCI WorldTour-tason pyöräilijöitä ekaa kertaa! Tää on varmaa!

Varasin ja maksoin mökkipahasen Muoniosta (justiinsa tätä silmälläpitäen) ja tuona päivänä löydän itseni Yykenperällä seuraamassa Arctic Race of Norway 2.hc-etappikisaa!
Tosin joutuu ajeleen lähes 600 km, mutta on se sen arvoista.
Paluumatkalla saatan ajella autolla bonuksena vielä Haltin pohjoispuolen Guolasjärven rannalle E6-Birtavarren kautta, mikäli näkyvyys on hyvä.

JackOja
24.06.2017, 21.00
Kesälomaa ja takaisin Lappiin pääsyä.

Jopotuinen
24.06.2017, 21.06
Kesäkelejä.

tommi2
25.06.2017, 15.42
ensi vuoden kesälomaa... tämänvuotisesta on jo 1/8 käytetty, arvo piloilla. lisäksi ensi kesä on parempi kuin tämä ja sitä seuraava se vasta hyvä onkin, suunitelmien mukaan. tämä on vaan tällainen välikesä, joka on saatava äkkiä pois jaloista ja talvea nakertamaan, jotta tulisi ensi kesä !

no okei, en ihan tosissani ole. totta toinen puoli kuitenkin esim. matkasuunitelmien osalta.

tempokisu
25.06.2017, 20.36
^^ kesäkelejä ja kuvauskelejä eli suhteellisen tyyntä kiitos. Lomaa myös, jälleen torstaina alkaa.
Mutta tuoretta Aamulehteä, ihan kyllästymiseen asti selaillu näitä juhannuksen teemalehtiä, maailman tylsimpiä. Ketä kiinnostaa "tällainen on suomalaisen miehen seksielämä" tai nää iankaikkiset "näin julkkikset viettävät juhannusta" - usean sivun jaarittelut. ( vaikka ei siinä Aamulehdessäkään mitään ole, mutta on kuitenkin tuore lehti ).

Jopotuinen
26.06.2017, 09.58
Sateen loppumista ja kesän alkamista.

tommi2
26.06.2017, 11.57
eläkettä. saattaa olla turha haave.

tempokisu
27.06.2017, 17.36
^ luultavasti en saavuta edes sitä eläkeikää, mutta kansaneläke on odotettavissa.
Kesäkelejä edelleen; tyyntä ja aurinkoista kiitos! lämpötilalla ei ole merkitystä.

Jopotuinen
27.06.2017, 20.29
eläkettä. saattaa olla turha haave.

Mulla laskettu aika hieman alle 10 v, elleivät laskentatapaa välillä muuta. Sitä ootellessa, aika kuluu kuitenkin sukkelaan. Kiusallanikaan jää ennenaikaiselle, hommissakaan ei tartte puheitaankaan johdolle kaunistella, voi kertoa suoraan kuinka ne ovat… :rolleyes:

Kaveri jäi juuri eläkkeelle, mutta kerto mieluummin olevansa 5-kymppinen. Ja kyllähän se totta on, moni kai häntä kadehtinut.

VeloGirl
16.07.2017, 04.08
Huomista, porukkalenkki ja silleen.

tempokisu
16.07.2017, 17.30
"Herkun" päitä, voi tulkaa nyt tulkaa! Mikä tahansa muu paketti saa kestää mutta Herkun päät! tulossa kaksi ja tarvisin nyt ainakin sen toisen....ensin ostettu pää on ollut matkalla jo kuukauden...

JackOja
06.09.2017, 07.04
Iltayhdeksää. Silloin tulee uusi jakso "Incredible fishing with Hissu & Tommi":a.

Blackborow
06.09.2017, 07.16
Kolmatta maailmansotaa.

El-Carpaso
06.09.2017, 08.14
Että hampaanpoistokolo paranisi riittävästi pyörän selkään pääsemiseksi. Ja tietenkin, että saisi jotain hyödyllistä aikaiseksi. Saikuttaminen on helvetin tylsää.

tommi2
06.09.2017, 09.18
ei ens mut sitä seuraavaa kesää. ens kesä luultavasti edelleen "välikesä".

Jopotuinen
06.09.2017, 10.18
Jotta tämä kuolettavan tylsä palaveri päättyisi jo.
Kun puhelin edes soisi niin, pääsisi sillä verukkeella liukenemaan...

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

JackOja
06.09.2017, 10.36

Paa numero tänne niin joku pirauttaa?

Smo
06.09.2017, 10.43
Voisi vielä laittaa "vahingossa" puhelimen kaiuttimelle ja sit sanot mihin sut puhelulla pyydetään. Mä ootan merelle pääsyä mut just keksin että sinnehän vois mennä

The flying Chocobo
06.09.2017, 11.55
Uutta polkupyörää, taitaa vielä muutama viikko mennä.

tempokisu
08.09.2017, 09.10

Joo numberoa vaan tuleen niin minähän pirautan sulle. Saat sanoa sanottavasi ihan henkilökohtaisesti - jos uskallat. Minä uskallan.

Mutta missä viipyy veronpalautus-kirje?
Ja odotan talvea ja lunta. Ja paketteja, saisi projekteja ainakin kuvausta vaille valmiiksi.

^^ El-Carpaso, päivä riittää ja voi mennä jo ajaan. Mä ainakin menin, mitenkään ei käyny. Mutta toi sana "saikku" on yksi kammottavimmista. Mä aina kysyn tarviikko sairaslomaa. Nimenomaan sairaslomaa, käytän sitä sanaa oli se oikein tai väärin mutta näin mä sen kysyn. Ja kysyn vielä onko toiveita sairasloman pituudesta, pari päivää sinne tai tänne ei ole minulta pois.

PetriV
08.09.2017, 16.50
Jääkiekkokauden alkua. Kiekko putoaa jäähän 18.30 ja Tappara lähtee hakemaan kolmatta peräkkäistä mestaruutta.

Mr_W
08.09.2017, 17.42
Flunssan poistumista elimistöä rasittamasta.

Laroute
08.09.2017, 18.08
Odotan juuri alkavia Salattuja Elämiä, kuten jokainen muukin päivä! Tänään piti vaarantaa kortti, jotta kerkiäisin pohjoisesta kotiin salkkareiksi. Viisi tuntia kusematta, mutta tavoitteeseen päästiin!

tempokisu
09.09.2017, 09.39
Odotan juuri alkavia Salattuja Elämiä, kuten jokainen muukin päivä! Tänään piti vaarantaa kortti, jotta kerkiäisin pohjoisesta kotiin salkkareiksi. Viisi tuntia kusematta, mutta tavoitteeseen päästiin!

Höh, koko viikon revohka tulee ....juuri nyt uusintana. Yleensä nukahdan ennen viikkojakson alkua, joten katselen tai kuuntelen näin lauantaina. Mikä saavutus on olla 5 tuntia pissimättä?

^^ Mr W, flunssa kestää noin kaksi viikkoa. Aikuisilla.

paternoster
09.09.2017, 10.19
Kevättä perkele.

lehtijussi
13.09.2017, 19.49
Eilen vielä veronpalautuskirjettä, nyt joulukuun alkua!! Selvisi pyörän ostobudjetti -3850 eur. Kai sillä saa jo ihan kivan täysjouston lenkkikaveriks.:)
Nyt jos joltain kivijalkaliikkeeltä sais korotonta maksuaikaa niin olis vahvoilla...

Laroute
13.09.2017, 19.54
Odotan hetken päästä alkavaa A-studiota, missä kaksi imaamia ja Sipilä valkopesevät islamia rauhanuskonnoksi!

tempokisu
23.09.2017, 05.32
Tämä ei ole pahalla vaan hyvällä; kun Lotta Lepistö valitaan Vuoden Urheilijaksi ( jonain vuonna) - ja uskaltaa sanoa siinä tilaisuudessa ettei tämä pysti ja titteli mitään merkitse ( kuten Aamulehden haastattelussa) :D eikä toista aiempien valittujen "tämä on niin hieno tunnustus ja merkitsee todella paljon"

Samoin joulukuun alkua ( se veronpalautus parin kuukauden palkka), ja talvea ja lunta.

ps. veikkaan että hyvät käytöstavat laittaa ilmaisemaan asian hieman toisin, ja titteli on "hieno tunnustus, myös suomalaiselle pyöräilylle..."

tommi2
23.09.2017, 12.00
kello 16:sta. silloin aukeaa kalja, musat soimaan ja ruoan laittoon.

sähköläski
23.09.2017, 19.26
Sitä, että foorumin uudet viestit toiminto palaa takaisin.

mutanaama
23.09.2017, 19.57
Sitä, että foorumin uudet viestit toiminto palaa takaisin.
Hetken kun on täältä poissa niin kaikki menee vituiksi. Modet Haloooo!!!!

Köfte
21.10.2017, 01.25
Hans Zimmerin vastausta tähän Vangeliksen "End Themeen"

https://www.youtube.com/watch?v=JAwo7DPUFUM

Kuten sen myös sen lastemme synnyttäneen naisen läsnäoloa ATMOS-ympäristössä.

tommi2
21.10.2017, 10.12
odotan, että koiran trimmaus olisi jo takanapäin, eli noin kello 16:sta tänään.

bici74
06.11.2017, 01.33
Keskiviikkoaamun lentoa Helsinkiin.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

bici74
08.11.2017, 10.41
Odottelen että joku täällä Frankfurtissa ottaisi oluen josta voisin päätellä sen olevan sosiaalisesti hyväksyttävä teko aikaisen ajankohdan huomioonottaen ja sillä tekosyyllä sitten itsekin voisin yhden ottaa.

Nimim. Neljältä aamulla ensimmäisellä lentokentällä tänään...

Edit: no nyt kaikki ottaa olutta! Ei tämä Saksa nyt aivammpaska maa ole.

JackOja
08.11.2017, 10.47
Odotan, että tämä meneillään oleva koulutus skypen välityksellä loppuu ja pääsisi jatkamaan raportin kirjoittelua.

JiiPee
09.11.2017, 20.17
Eukon siivousintoilun loppumista että päästäs portaisiin

29er
09.11.2017, 20.43
Eukon siivousintoilun loppumista että päästäs portaisiin

Aha, portaissa en olekaan sitä koskaan tehnyt.

Odotan kevättä.

JiiPee
09.11.2017, 21.47
Aha, portaissa en olekaan sitä koskaan tehnyt.

Odotan kevättä.

Hmmm, kieltämättä hyvä ajatus :)

JackOja
15.11.2017, 09.44
Sitä kuinka hiljainen Länäri mahtaa ens viikolla ollakaan kun metro kulkee
:rolleyes:

tommi2
15.11.2017, 11.33
^vai onko se täynnä toimittajia ja hälytysajoneuvoja?

tempokisu
15.11.2017, 11.55
Kotiinpääsyä.
Talvea ja lunta ja pakkasia.

H. Moilanen
15.11.2017, 15.00
Hyvää. Sitä kuulemma kannattaa odottaa.

VitaliT
15.11.2017, 15.41
Pakkasia ja tietysti lunta mutten metsässä ei pärjää ilman märkäpukua.
Tietysti joulua odottamassa, koska minun runko valmistu joulu viikolla.

sähköläski
15.11.2017, 16.04
Muuttoa. Kauhulla.

JiiPee
22.11.2017, 16.15
Illan lätkämatsia

tommi2
22.11.2017, 17.15
kaikkea niin paljon, että se kutistui ei miksikään. höh.

tempokisu
22.11.2017, 17.36
Pari vuotta kun olisi tällaista tavallista. Kävisin Nakkilan Nahkispäivillä.
Sitten voisi kuolla pois, vähän kun nahkiainen mutta ilman sitä yhtä juttua - joka vastaa kyllä sitä että elämässä on kaikki tehty se mitä on pystyny ja tarkoitettu.

Jopotuinen
22.11.2017, 17.58
Etelän lommoo. Tovi vielä ootellessa, lähtö 17.12. :)

JiiPee
22.11.2017, 20.04
Vessan vapautumista

tommi2
22.11.2017, 20.58
^^minne päin matka vie?

Köfte
22.11.2017, 23.32
Rouvaa kotiutuvaksi työmatkueelta, palavien puiden
muuttumista lämmöksi ja tiskikoneen toiminnan valmistumista.

Jopotuinen
23.11.2017, 09.01
^^ Ei mitään eksoottista, Kanarialle vaan ja sinnekin vain viikoksi, vaikka kolme viikko piti alkujaan olla. Rouvalta lähti hommista porukkaa ja joutuukin menee hommiin. Kai määki sitten laahustan ehkä joksikin päivää hommiin, jos muuten olo käy tylsäksi. Riippuu vähän keleistä.

kuovipolku
24.11.2017, 10.57
Kiireetöntä leikkausaikaa.

Tai mitä se brittiläisistä sairaalasarjoistakin tuttu termi "elective surgery" onkaan suomeksi. Sellainen vähemmän dramaattinen kirurginen toimenpide jota ei varsinaisesti jännitä mutta jonka tietää aiheuttavan (arvatenkin odottelua sisältävän) sairaalakäynnin lisäksi haavanhoidon vaivaa (ja ainakin teoreettista tulehdusriskiä).

tommi2
25.11.2017, 09.46
^^ Ei mitään eksoottista, Kanarialle vaan ja sinnekin vain viikoksi, vaikka kolme viikko piti alkujaan olla. Rouvalta lähti hommista porukkaa ja joutuukin menee hommiin. Kai määki sitten laahustan ehkä joksikin päivää hommiin, jos muuten olo käy tylsäksi. Riippuu vähän keleistä.

olen ite menossa talvella Inglesiin, en ole ollut sitten 70- luvun

JiiPee
25.11.2017, 12.44
Kaveria...tai henkilöä jonka tunnen...joka ymmärtää mopon moottoreiden päälle

usko juntunen
25.11.2017, 12.54
Exän selekään pääsyä. Sitä tässä jo aamupäivän takan ääressä lämmittelin.

tommi2
25.11.2017, 14.20
^ eikai sen etunimi ole Planet?

Jami2003
25.11.2017, 17.26
Veikkaan trek toisen ketjun perusteella. Fuel keskimmäinen.

usko juntunen
25.11.2017, 19.45
Veikkaan trek toisen ketjun perusteella. Fuel keskimmäinen.
Bingo:D

Jopotuinen
25.11.2017, 19.58
Exän selekään pääsyä. Sitä tässä jo aamupäivän takan ääressä lämmittelin.

Mää jo luulin... :D

tempokisu
27.11.2017, 15.13
5.12.... tulee jo...ensi viikolla!
Nahkiais-pinssejä odottelen jo kovasti o o O O

JiiPee
28.11.2017, 22.13
Itsenäisyyspäivää ja tuntematonta sotilasta

tempokisu
07.12.2017, 12.53
Paketteja.
Erityisesti lamprey-teepaitaa ja niitä pinssejä, kolme viikkoa jo olleet matkalla.
Kaikki paketit näköjään viipyy - paitsi yksi tuli nopeesti Chinasta, nimittäin Herkun Pää numero 53 on jo saapunut Suomeen. Eihän siitä ole montakaan päivää kun ostin, todella ripeetä matkaamista Chinasta ( kun ottaa huomioon sen lehdessä näytetyn kuvan pakettiruuhkasta ).

ja nyt odottelen nahka-nahkiaisia Latviasta, sekä nahkiaispostimerkin ensipäiväkuoria Suomesta.

tommi2
07.12.2017, 17.09
varmaan että ensi vikko menisi ja loma alkaisi.

JackOja
07.12.2017, 17.23
Että emäntä sais välipalansa syötyä ja lähettäis kauppaan hakee viikonlopun ruuat.

lehtijussi
07.12.2017, 20.13
Huomista iltapäivää ja Jyväskylän reissua. Pääsee lauantaina Polekemaan...

JackOja
11.12.2017, 08.48
Kypäräkeskustelun puhkeamista kukkaan aamun Hesarissa olleen jutun pohjalta.

EsaJ
11.12.2017, 09.04
kunnon kesää

bici74
11.12.2017, 09.56
Perjantaita.

JackOja
31.12.2017, 16.01
Lasagnea uunista.

tommi2
31.12.2017, 16.03
edelleen ei ens kesää, mut sitä seuraavaa.

pohjola
31.12.2017, 17.52
kuolemaa ........

Smo
01.01.2018, 14.14
Jotain härveleitä Kiinasta mutta ennenkaikkea odotan täältä mökiltä käsin innolla sitä huomista kaaosta joka syntyy bussilinjojen suunnatesta Hki:n sijasta Matinkylän metroasemalle kaikkien liityntäpysäköijien sun muiden ihmisten kanssa samaan aikaan

JackOja
03.01.2018, 09.19
Itse asiassa vois tulla jo kuivat pakkaskelit.

tommi2
03.01.2018, 10.43
viikonloppua näin ensihätään

VitaliT
03.01.2018, 15.56
Ilmoitusta että runko on lähetetty, kun sitä on odotettu jo jonkun verran.
Ai nii se talvi saisi tulla jo.

Jopotuinen
04.01.2018, 13.15
Kesälomaa, luonnollisesti. Vai oliko siinä joku talviloma välissä, mutta kun ei ole koko talvea näkyny. :seko:

JackOja
11.01.2018, 13.48
RIP-topic nostetaan varmaankin kohta.

Blackborow
11.01.2018, 13.54
RIP-topic nostetaan varmaankin kohta.Ole hyvä.

PikkuPatleetti
14.01.2018, 18.35
Huomisaamua kun pääsee polkemaan työmatkaa. Alkaa jo tämä viikonlopun makaaminen ja sohvankulutus tympäsemään.

JackOja
15.01.2018, 00.02
Huomisaamuista lentoa kotiin. Rankka ja murheellinen reissu oli tämä.

tempokisu
08.02.2018, 16.04
Toista aurinkoista talvipäivää, ja että on myös vapaapäivä ( muutama kuvaprojekti jäljellä )
Paketteja: 3 nukkea, 2 nuken korut, 2 hylkeitä, 2 kalaa, 1 nahkiainen ( ja tässä listassa nahkiainen on se kallein paketti )
Hammaslääkäriaikaa; lohkeamien korjausta - kivun kyllä kestää mutta terävät reunat on pahinta.

tempokisu
23.02.2018, 09.35
^ aurinkoista talvipäivää on ollut ja vielä huomena, paketit tullu ja nahkiainen - paitsi hylkeet! Hammaslääkäriin meen kohta, toivottavasti lohkeamat saadaan korjattua.

Mutta kovasti odotan ja toivon jos vaikka joku hylje nyt löytäisi tänne! olen etsiny kaikki laatikot, hyllyt, lipastot, kaapit ...pokaalien kupit, kaikki käyty läpi vielä useampaan kertaan mutta - ei hyljettä.

mk
23.02.2018, 09.38
Pakkasen hellittämistä .. -10 astetta on vielä ihan ok, kun muistaa pukeutua .. mutta -20 aamupakkaset alkaa vituttamaan. Loskapaskaa ei ole ikävä, mutta maltilliset pakkaspäivät ja sopivasti aurinkoa niin :cool:

ilmora
23.02.2018, 11.21
Huomenna alkavaa lomaa. Kelit vähän kylmät fillaroinnille, mutta lumikenkäilylle ja notskilla istumiselle ihan jees. Kirjaproggiskin odottanut jo monta viikkoa edistymistään.

JackOja
23.02.2018, 11.31
Viikonlopun sisältöä hiihtoineen ja lumikenkäilyineen.

MacKonte
23.02.2018, 12.15
Tunnin päästä alkavaa viikon lomaa. Mahdollisesti lumikenkäilyä, hiihtoa ja pyöräilyä laavulle makkaranpaistoon. Useampana päivänä. Pakkasesta huolimatta :D

Kampinalle
23.02.2018, 12.43
Viikonloppua ilman ainuttakaan sovittua menoa tai muuta ohjelmaa.

The flying Chocobo
02.03.2018, 11.40
Kärsimättömänä kevään lämmön tulos. Pelonsekaisin odotuksin kevään ja alkukesän brevettejä. Innolla heinäkuista Saksan matkaa ja mäkitreenejä siellä.

LJL
02.03.2018, 11.43
Kyllä tässä alkaa vähän odottaa kesärengas- ja maastopyöräilykauden alkua.

mk
02.03.2018, 13.11
^samaa ...
sekä maantiepyörän ekaa ulkoilutusta joka on perinteisesti ollut tuossa maaliskuun lopulla .. :)

Mutta lähimpänä nyt klo 13:30 koittamista ja työviikon päättämistä .. Siitä sitten autoa huoltoon jne.. viikonlopun läskilenkit ja rentoa ajanviettoa

tempokisu
02.03.2018, 13.59
Syyskuun loppupuolta :) jo innokkaana...se voi olla 22.9 tai 29.9. se kyseinen päivämäärä.

OKS
02.03.2018, 18.15
Saunan lämpiämistä.

VesaP
07.03.2018, 13.23
Kevättä jotta lumet sulaa, saa sit tuotua liikuteltavan kesämökin taas kämpän pihalle (ja käyttöön tietysti sitämyöten taas). Joo, ei viitseliäisyys riitä harrastamaan talvella, ole mikään kunnon leiripaikka aukikaan talvella (muuta kuin Lapissa mutta se on liian kaukana viikonlopputrippejä varten).

JackOja
09.03.2018, 10.31
Huomenna pääsee ohittelemaan peräkärryhinureita Nelostielle, jee!

tempokisu
11.03.2018, 17.59
3 pistettä, antakee 3 pistettä . . . jolloin saavutan maagisen 10 000 pisteen rajan, ensimmäisenä koko W-clubin historiassa. Ja ne pisteet on kuvilla hankittu.

edit: Ja ne pisteet tuli, nyt mulla on 10 002 pistettä ja yhtään kehumatta olen clubin pistekuningatar. Kyllä pari kertaa elämässään saa isoista numeroista rehvastella ( toinen oli se vuoden 2009 ajokilometrit).
Nää on harvinaista herkkua.

mk
19.04.2018, 08.42
Rasitus EKG:ta ja sitten lääkärikäyntiä ... saas nähdä millaiset diagnoosit tänään .. "jännittää" [emoji848][emoji50]

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla

mk
19.04.2018, 08.43
3 pistettä, antakee 3 pistettä . . . jolloin saavutan maagisen 10 000 pisteen rajan, ensimmäisenä koko W-clubin historiassa. Ja ne pisteet on kuvilla hankittu.

edit: Ja ne pisteet tuli, nyt mulla on 10 002 pistettä ja yhtään kehumatta olen clubin pistekuningatar. Kyllä pari kertaa elämässään saa isoista numeroista rehvastella ( toinen oli se vuoden 2009 ajokilometrit).
Nää on harvinaista herkkua.[emoji108]onneksi olkoon [emoji322]

mk
19.04.2018, 08.51
Odotuksessa nyt myös Canyon Inflite crossaria, näyttää Hampurista lähteneen matkaan.. ups toimittanee alkuviikosta.. en usko että huomenna vielä tulis [emoji848]

The flying Chocobo
19.04.2018, 13.51
Kauden avausbrevettiä lauantaina. Vielä ei jännitä tarpeeksi.

tommi2
21.04.2018, 13.51
Kesää 2019

tempokisu
22.04.2018, 17.01
^ syksy 2018 ja Nakkila on sitä ennen o o o O O O O

...kesä 2018 voisi mennä kyllä nopeesti ohi siinä välissä, ei kiitos hellepäiviä

Jopotuinen
22.04.2018, 17.28
^Bläääh! Pahanilmanlintu. :(

LJL
22.04.2018, 17.52
Lentoa kotimaahan. Boarding om en timme

tempokisu
22.04.2018, 18.03
^Bläääh! Pahanilmanlintu. :(

ei kun nice lamprey

VitaliT
22.04.2018, 18.21
Lentoa kotimaahan. Boarding om en timme

sama paitsi että oma työmatka lento on keskiviikkona ja saa olla taas kotona 4 viikkoa.
On kyllä niin katelinen porukalle joka voi pyöräillä työ paikalle.

tempokisu
23.04.2018, 13.21
On kyllä niin katelinen porukalle joka voi pyöräillä työ paikalle.

Miksi? kun työpaikalle en oikein muulla keinolla pääse, pakko fillaroida myös sateella ja pari kertaa viime talvena en päässy töihin kun fillari ei umpihangessa mun taidoilla edenny. Bussilla ei huonojalkainen pääse, pysäkiltä on yli kilometrin matka töihin ja sellaista matkaa en pysty käveleen.
Mä olen hieman kateellinen niille kun pystyy käveleen kivuitta. Ja joilla on kauniit hampaat jotka näkyy nauraessa.

Köfte
24.04.2018, 17.28
Kellonlyömää 18:30, kiekko kopsahtaa tonttiin, jolloin neitikin lakkaa kälättämästä.
Taidan liittyä seuraan TV:n ääreen oluen kera; elämä ei järky mihinkään suuntaan,
oli mainio näky HIFK:n vanhempien fanien skumppa-aamiainen ulkona taannoin la-
aamuna. Peukutin ohikulkiessani. Asennetta oli ehkäpä ikäisilläni "sedillä":)

MacKonte
24.04.2018, 17.49
Että työkaverit tulisivat omalta reissultaan ja päästäisiin päivälliselle. Ovat taksilla liikenteessä, joten voi kestää. Oman tapaamisen hoidin vuokraamalla kaupunkipyörän ja polkaisin hotellilta 10km päähän collegeen ja takaisin.