Näytä tavallinen näkymä : Iisalmen yhteislenkit
Sivut :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Sunnuntaina 22.4. yhteislenkki Mehevän pihasta klo. 11.00 lähtö. Matka n. 70 km suunniteltu vauhti rauhallinen 3-3,5 tunteroista reitillä Kotikylä-Martikkala-väisälänmäki-Nerkoo. Tulkaa mukaan jos ette oo lehdestä ilmoitusta huomanneet.:cool:
Luvassa kohtuun keliä! Mukaan kaikki, vauhti riittävän rauhallinen kaikille!:cool:
StantheMan
21.04.2007, 09.22
Olen mainostanut/tiedottanut sunnuntain lähtöänne täältä Kuopiosta Iisalmen tutuilleni, jotka eivät seuraa näitä jorinoita. Ovat kyllä aika laiskansitkeitä, mutta jospa innostuisivat.
Olen mainostanut/tiedottanut sunnuntain lähtöänne täältä Kuopiosta Iisalmen tutuilleni, jotka eivät seuraa näitä jorinoita. Ovat kyllä aika laiskansitkeitä, mutta jospa innostuisivat.
Kiitos!:cool:
Niin käytiin ja ens kerralle vielä teroitetaan vauhtia kaikille sopivaksi, että pysytään me kuntoilijatkin messissä! Ens sunnuntaina lähtö Mehevän pihalta klo. 9.00. :cool:
Niin käytiin ja ens kerralle vielä teroitetaan vauhtia kaikille sopivaksi, että pysytään me kuntoilijatkin messissä! Ens sunnuntaina lähtö Mehevän pihalta klo. 9.00. :cool:
Toivotaan jottei kelit muutu hankiseksi, on nääs sileet tossut alla
:o
Aamu valkeni kuulaana pakkassäänä -1c Vuan eiköhän niitä polkijoita
ilmestyne muitakin innokkaita, näin Vapun alla
Lenki ajeltu hiukka vilpoisissa olosuhteissa.Vuan hienosti meni porukka oli ottanut opia viimekertaiseta vauhdinpidosta.:) Kiitos kaverit:p
Niin meni jouhevasti ja juttukin luisti loppuun asti. Vauhti oli kohdallaan ja tuulesta huolimatta ainakin ak:lla kulki hyvin; myös tuolla Belgiassa (vaikka olikin vikamerkin pyörä!)
Ens sunnuntaina taas 9.00 Mehevältä. Mukaan vaan uudetkin, jos sattuu lukemaan palstaa. Myös vierailijat tervetulleita, jos sattuu paikkakunnalle.:cool:
Jee mittarin tarkistuksessa huomattiin ettei 900 km:tä puutu paljon joten
eikun kengät jalkaan ja paanalle Aikaisempina vuosina meikä polkijalla
ko km:t täytyneet vasta toukokuun lopulla.:eek:
Huomenna 6.5.2007 Yhteislenkit jatkuu , tavataan MEHÄVÄLLÄ klo 9.oo:p
Poljetaan yhdessä ja naatitaan keväästä.
Mulla jää 6.5. väliin. Pientä nuhan poikasta, pitää nyt malttaa.:(
di l Älä vaivu synkkyyteen Nuha lähtee niistämällä yskä rykimällä
Mittari toimii muuten vuan kammet menee välillä nollille liekkö patterin
säästöä:eek::seko:
Mulla kyllä kammet on se parhaiten pelittännyt osa. Se mittaa 6 sek välein, jotenka oletko ollu polkematta välistä? Minäkin 0-näyttöö joskus ihmettelin, mutta sitten huomasin olevani polkematta just sopivasti.:seko:
Jee taas on yhteislenkki takana poljettiin Väisälänmäki kun Lapinlahdelta pari polkijaa.Kahvit naatittiin Matin ja Liisan asemalla Kampija kierettiin yhteistuumin 26 keskarilla joten hyvin. 13.5 suunniteltiin Vieremän suuntaa joten Mehevällä klo 9.oo startti Kuvia lenkiltä http://www.harbom.com
Liittykää tähän keskustelurinkiin mukaan muutkin meidän porukan polkijat, niin saadaan kommentteja muitakin kuin Harbolta ja minulta.:D
Mulla kyllä kammet on se parhaiten pelittännyt osa. Se mittaa 6 sek välein, jotenka oletko ollu polkematta välistä? Minäkin 0-näyttöö joskus ihmettelin, mutta sitten huomasin olevani polkematta just sopivasti.:seko:
Nyt pelitää vaihdoin mankneetin jonka sai nippusitellä kiini ei ole eristeitä välissä.:)
usko juntunen
08.05.2007, 20.06
Liittykää tähän keskustelurinkiin mukaan muutkin meidän porukan polkijat, niin saadaan kommentteja muitakin kuin Harbolta ja minulta.:D
Otan kehotuksesta vaarin! Joo nähtiinpä sellainenkin ihme piiiitkiin aikoihin näillä susirajoilla kuin pyöräilijöiden yhteislenkki!! Itselleni oli yllätys tuo eka lenkin osallistujamäärä,veikkailin mielessäni jotain 5-8 hlö. Jos oikein laskin,14 urhoollista oli paikalla ja se on näillä korkeuksilla jo hyvä saavutus. Toivottavasti "perinne" jatkuu.
Viimeinen lenkki jäi omalta kohdaltani väliin kun en voinut vastustaa Tahkon kutsua,,,se vetää meikäläistä aina lumien sulettua mangneetin lailla puoleensa.Kiitokset kaikille maantielenkillä mukana olleille rennosta seurasta.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Siis Mehevältä sunnuntaina, jos äijit laskoo matkaan. Mulla keuhkoputki muistuttaav olemassa olostaan. Sua nähä seleviinkö mukkaan. Kuitennii sunnuntaihin.
Vuan tuas ollaan viikonlopussa ja valmiina yhteiselle Savonmuan kierokselle tiällä P-Savossa Käätäneen kahtomassa Salahmin kartanoo ja tullan takas Vieremälle jos äetinluo vielä n.25km :D Siis Mehevällä 12/5 klo 9.oo :cool::rolleyes:
Edellistä lenkeistä kuvia http://www.harbom.com/kuvat1.htm
Onko kukkaan muuten kiinnostunut Vehmersalmen kierrosta 3.6.? Voisin olla lähössä, jos tämä kumma keuhkoputkitukos tokenee tämän kuun nimmiin. Huomenna viimeinen ennakkoilmoittautumispv.
Suatan tulla lähettämään teijät matkaan uamulla, en taija toeta pitempään nytten tai sitten en ollenkaan ...le:mad:
Tervetuloa ajamaan Vehmerin kierrosta 3.6, isommallakin porukalla. Tapatumasta tulee sitä mukavampi mitä isompi porukka pyöräilijöitä mukaan lähtee.
-Pasi
www.kuopys.fi
Yhteislenkki ajeltu, paikalle ilmesty 5 polkijaa joiden äitien kestitys oli järjestetty muiden voimin.Sää oli viileä vuan ei liian kostea.Reitti : Ryhälänmäki, Kauppilanmäki,Vieremä,Salahmi josta jokunen km Kiuruveden suuntaan paluu Vieremälle ja kotiin . Matkaa kertyi 87km vauhdilla 25,5km/t:eek::eek: ps kuvat harbom:n sivulla
Alussa vähän turhaa revittelyä, onneksi vauhti tasaantui matkalla. Tuo 26km kylmällä ilmalla (+5) on ihan hyvä keskinopeus noin mäkisessä maastossa. Kesällä ja suuremmalla porukalla voi mennäkkin jo kolmeakymppiä.
Toivottavasti ensi sunnuntaina on hieman lämpimämpää.
Pitäkee pojat ne vauhtitoiveet takataskussa, että minäkin pysyn mukana. Jos kuitenkin yrittettäsiin ajella syktasojen mukkaan ja siitä tulee sitten noppeudeksi mikä tullee. Tai sitten on tehtävä kaksi porukkaa jotta suap kaikki ajjaa oikeeta vauhtiaan; no en tosin piässy sunnuntaina mukkaan niin en tiiä olisinko teijän mukana kitunut.:cool:
Jonttaxtr
15.05.2007, 19.03
Pittää yrittää persaus sinne joku kaunis kesäpäivä raahata. Ajjaako siellä etelleenkään metässä muut ku uskomaton juntunen?
Tervepätuloa Jontta! Metässä ei taida(?) moni paljonkaan ajella tai ehkä vähän vaihteluksi vai miten on muut ajohenkilöt? Mutta kyllä meijän tiemiesten matkaan mehtämiehtekin mahtuu!;)
Siis sunnuntaisin Mehevaltä klo 9.00.
usko juntunen
15.05.2007, 22.00
Jontta ehottomasti viivalle,eekun mehevälle!! Pikkusen korjaisin di lucan tekstiä tuosta mehtäajosta vaikka menee off topic: Onhan siellä yhteislenkillä ollut muitakin "tahkoja" ja pari kaveriani on hyvää vauhtia "metittymässä" harmi että noita pyhäpäiviä on vain yksi viikossa,ja pitäisi revetä maantielle sekä mehtään,tuli vaan lykättyä nimi tuonne erääseen mehtäläesten retkisarjaan niin on pikku pakko ajaa lenkit pientareen puolella,,mutta yritetään pitää hyvin alkanutta yhteislenkkeilyä hengissä. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
No hyvähän se on, että kasvaa naavaa korvista elikä ei se oo mikkään häppee metässä poleskella elikä eiköhän tiällä Ihmeen Hyvässä Iisalamessa mahu kaikki sammaan parijonnoon ajamaan, kunhan vauhti muistetaan tasata kaikille oikeeksi! Samoja pyöräimmeisiähän tässä ollaan. Oikeestaan nuo kovimmat ajajat voisivat ottaa maasturin, niin vauhti olis sama itestään. No tosissaan eihän tämä nyt mikkään ongelma oikeesti ole. ;)
Jonttaxtr
17.05.2007, 20.02
Minäpä yritän joku söndag tai jonain elsepäivänä tulla kruisaamaan, tosin tämä suakelin vanhan talon puolikkaan purku/korjailu vie niin paljon aikaa, että ihan onniakin ahistaa, onneks on jo oma sauna. Tuuppa usko joskus muutes puijolle kruisimaan maastokökkänälläs!!!
Onko huomenna lähtijöitä? Keliä luvassa. Minulla olisi toive mieluummin tasasemmasta lenkistä kuin kovin mäkisestä, kun oon ollunna kippeenä ja viime päivinä oon ajanut semmosia vajaan tunnin lenkkejä. Tänäkin aamuna särki reisiä mukavasti kuin yli neljän tuniin ajon jälkeen eli ei vielä oikein kule enkä ole toipunut. Myös rauhallisen vauhdin asennetta toivon, että olen vielä palatessakin elossa ja voin jatkaa menestyksekästä Giron ajoa. Pittää kiirettä poiketa Iisalamessa tiältä Italiasta ja polokasta porukan lenkki ennen päivän kisaa; no sehän on hyvä lämmittely!;)
Kyllä niitä polkijoita ehkä löötyy muitakin kun me ja kun taetaa kesänenkin tulla. En vielä tiedä suuntaa vuan ajellaan voenin mukaan.Tässä torstaina polettiin Juminen jotta satanen on sitten rikottu tälle suvelle.
Siis kaekki joukolla Mehevälle huomen aamunna klo 9:oo
Jee jee matka suuntautui Ahkiolahdelle jossa nautittiin kahvit munkilla.Paluu matkalla käännyttiin Martikkalasta Lapinlahdelle Nerkoonniemen kautta kaupunkiin.Matkaa kertyi 110km keskari liki 27km/t . Vauhti kesti aisoissa ja saimme ajella hyvin kesäisissä keleissä jopa hihoitta ja ilman pitkiä lahkeita.
Kiitoksia porukalle..:eek::eek: :):) Kammenkiertäjiä oli tänään 9
http://www.harbom.com/kuvat1.htm
Jos ei muut ottaneet lukemia, niin Mehevältä Ahkiolahteen 45.5. km kn 25.5 ja takaisin Lapinlahden kautta 58.3 km kn 28. Elossa ollaan vielä vaikka lähtiessä arvelutti.
Hyvä ilma ja hyvää juttuseuraa, eipä siitä lenkki paljoa parane. Jyrkkä kyllä kiinnostaisi ensi sunnuntaina, mutta lauantain saunailta saattaa pitää poissa viivalta. Jospa sitä tulee ruukkia käytyä katsomassa joku muu viikonloppu tänä kesänä..
P.S. Sirviön Juse taitaa olla hirmu iskussa?! :D
Onko kukaan lähössä nyt sunnuntaina ajelehtimaan. Oon sillä suunnalla niin voisin vaikka kävästä. Vaikka semmonen +-100km? Ja klo 9 eikös oo lähtö?
Lähtijöitä varmaan on eli 9.00 Mehevältä suuntana Jyrkkä aika tasan 100 km.
Meinasitteko ajaa edestakasin sonkakosken tietä vai miten? Ei kait kahvitaukoa:D .
5-tietä Jyrkän risteykseen ja Sonkakoskelle ja Jyrkälle ja Sonkajärven kautta pois, kahvit esim. Sonkajärvellä. Jyrkän ruukin kahvila aukee vasta 12 jälkeen, Korpihallan Arto selvitti aukiolon, muuten kahvit olisi ollut siellä. Ja kahvithan kuuluu tietenkin asiaan! :cool:
Minulla jatkuu tämä taati elikä paskoo on piässsä liikoo enkä tule huomenna. Hengityselimet ei nyt tykkää kovista nousuista ja pitkästä lenkistä. Ajelen itse kevyesti omaan tahtiin huomenna, jos hyvältä tuntuu. Ajelkeehan immeisiks!:o
ns.09 lenkki ajettiin Jyrkän Ruukille kunnon kesäkelissä.Matkalla kohdattiin muitakin kamminkiertäjiä, joku joka herännyt myöhään eikä siten kerennyt meijän matkaan. Kampee kierrettiin n.110km keskivauhdilla 26km/t matkan potretti sivulla http://www.harbom.com/kuvat1.htm Kiitokset mukana olleille
:p;):D:eek:
Johannes
01.06.2007, 21.15
Hei veljet. Minne matka sunnuntaina? Käydäänkö Varpaisjärven Essolla kahvilla (ikkunapöytä)?
Jopa joo huomista lenkin suuntaa ei vielä sovittu vuan mahollista se olis Esim.Matalalahti , Paisua Juminen Varpaisjärvi niin johan pyönävesi maistuis..
Kahotaan ja sovitaan..;):rolleyes:
Sen verran toipunut, että tulen suatille.:)
Yhteislenkille lähti 11 polkijaa, reitti suuntautui Matalalahti,Paisua,Jumisen kautta Varpaisjärvelle jossa tankattiin pyönävettä. Väisäsellä uusi tankkaus Kiitoksen tarjojille.. Matkoo kertyi 110km keskari hännillä 27,5 Kärki purttasi pariin otteeseen ja saivat siiten ootella häntiä.Ilmat suosi ja kaikki jaksoi hienosti uupumatta.
Kuvia matkalla: http://www.harbom.com/kuvat1.htm
Onkos ketään tulossa huomenna VOIMApoloku tapahtumaan?
http://www.savonvoima.fi/asp/system/empty.asp?P=994&VID=default&SID=729274697234839&S=0&C=22224
Yhteislenkillä poljetiin Koirakoskelle Ainon kahvilalle munkkikahville.Palailtiin Saarimäen kautta kaapunkiin, kun satanen jäi vajaaksi jatkettiin Lapinlahden kirkko kiertäen ja Väisäselle kinkkusämpylöille arvatkee maistuiko?:)
Matkoo kertyi 141km:eek:
Ensi sunnuntain lenkki kaavailu : Kauppilanmäki - Vieremä - Sahalmi - Kiuruvesi (kahvit ) ja kotiin Iisalmeen n.105km Näin jos ei sada. Tervetuloo myös uudekin ajajat. Siis 9.00 Mehevällä Kuvia lenkeiltä
http://www.harbom.com/kuvat1.htm :p:rolleyes:
(http://www.harbom.com/kuvat1.htm)
Yhteislenkki ajettu kauniissa kesäkelissä ja mukaan oli uskaltautunut myös kauniimman sukupuolen edustaja. Matka suuntautui Sonkajärvi-Takkomäki-Ryhälänmäki-Kauppilanmäki-Vieremä jossa kahvit, jatkettiin Salahmin kautta Kiuruvedelle ja kotiin matkaa kertyi n.130km
:eek::o:):p Kiitokset
Juhannuksen jälkeinen sunnuntai 24.6 klo.9.oo ajellaan lenkki jos ajajia on.
Suunta vois olla Kotikylä-Martikkala-Lapinlahti tai voimme käydä Ahkiolahdessa ensin joilloin se satanen täyttyis. Vuan kahotaan ja sovitaan sit Mehevällä..
Sitä ennen kaunista juhannusta.:p
Jos ajetaan Martikkalassa, niin tulenpa minäkin kokeilemaan mukana oloa. Mulla on ollut vhähn ajohymööri kateissa, mutta nyt vois kopasta taas.:eek:
Jos ajetaan Martikkalassa, niin tulenpa minäkin kokeilemaan mukana oloa. Mulla on ollut vhähn ajohymööri kateissa, mutta nyt vois kopasta taas.:eek:
Yksi naapuri on menojen takia ainenkin kääntymässä Martikkalasta Lapinlahdelle enkä minäkään välttämättä tarvii satoja kilometrejä Kahotaan
kuin kampi kiertyy.
Niin oli eilen kuusi ajajaa Martikkalan lenkillä. Kait taas ensi sunnuntaina. Toivomus olisi minulla lenkistä, jolta pääsee välistä pois kotiin, en nimittäin jaksa ajalla vielä mitään yli 120 km lenkkiä enkä mielellään aja edes takaisin samaa pätkää. Mulle riittää ajassa semmonen 3-4 h mielummin alle 27 keskarilla, että peekoota tulisi riittävä osa lenkistä. Nyt oli 215 min lenkistä 25 min oli veekoota, joka oli kohtuullinen. Tuntuu kuitenkin keuhkoputkessa hieman, joten olisi meikäläisen ajeltava vaan rauhallisemmin kuin tuommonen 27,5 keskari ihan terveyssyistä, että yleensä pystyisi ajamaan loppukesänäkin. Tulehan Harbom mukaan sunnuntaina, niin ajan takiaisena taakapyörässä (tai päinvastoin) ja annetaan muiden mennä sitten miten menevät.
Niin oli eilen kuusi ajajaa Martikkalan lenkillä. Kait taas ensi sunnuntaina. Toivomus olisi minulla lenkistä, jolta pääsee välistä pois kotiin, en nimittäin jaksa ajalla vielä mitään yli 120 km lenkkiä enkä mielellään aja edes takaisin samaa pätkää. Mulle riittää ajassa semmonen 3-4 h mielummin alle 27 keskarilla, että peekoota tulisi riittävä osa lenkistä. Nyt oli 215 min lenkistä 25 min oli veekoota, joka oli kohtuullinen. Tuntuu kuitenkin keuhkoputkessa hieman, joten olisi meikäläisen ajeltava vaan rauhallisemmin kuin tuommonen 27,5 keskari ihan terveyssyistä, että yleensä pystyisi ajamaan loppukesänäkin. Tulehan Harbom mukaan sunnuntaina, niin ajan takiaisena taakapyörässä (tai päinvastoin) ja annetaan muiden mennä sitten miten menevät.
Viehän se kaveri lenkille jotta se innostuisi siitä Vesan "Hopeanuolesta"
Uusi Olmon omistaja kävi tuossa pyörän säädössa Vesa teki säätöjä
Kävimme Vesan kanssa VK harjoittelussa Kirmalla 47 Ohenmäen suoralla:eek::D
Minä ajelin tänäänä peekoota 70 km ihan omalla tyylillä (veekoota tuli 5 min!) keskari tuli 25,5 ja kokeilen huomenna veekoota. Toivottavasti keuhkoputki kestää.
Pitää katsoa tuota pyörää kaiman kanssa yhdessä, on varmaan ihan ok jos vaan koko käy.
Tuaspa huomenna lähtö klo 9.00 Mehevältä.
Saatampa tullakin. Ajettiin Veskun kanssa yö ajelu pe-la yönä 70km ja lauantaina Tahkolla Vesa ja Mikan peesissä joten saa nähä mitä koivet tykkää eli mitä jaksaa..:eek::eek:
Lenkkiaamu valkeni synkän sateisena.Sade oli verottanut polkijoita, lähdössä oli 3 säätä pelkäämätöntä. Ajeltiin Nerkooniemi-Lapinlahti-Martikkalan kautta kotiin.Pariila jatkolenkillä 100km täyttyi.Lopusta sääkin kävi kesäiseksi.
:):p:rolleyes:
Nyt on hyvä tunnelma, kun alkaa jaksaa ajaa normaalisti ja jaloissa on jottain jöötin tyylistä. kiitos vaan tämän päiväisestä lenkistä!
paksusilakka
04.07.2007, 21.21
Maastolenkille!
Olen lomailemassa Iisalmessa ja mulla ei ole mitään hajua minkäänlaisista fillarireiteistä. Jos jollakulla on mahdollista esim. huomenna (5.7) klo.19 aikaan lähteä yhteislenkille ja näyttää maasto/pururata/hiekkatie -lenkkiä olisin hyvin kiitollinen. Asun nopsellin kulmilla, joten lenkin olisi hyvä lähteä jostain näiltä kulmilta...
Jos kukaan ei ennätä lähteä lenkille, niin pistäkää mulle vinkkiä minne kannattaa lähteä ajamaan.
Kiitos.
Melkein naapurissa (ellei samassa talossa) asun siinä nurkalla. En valitettavasti pääse mukaan, olen tännäänä muualla. Muutenkin käytän vähäisen aikani mielummin maantiellä mutta:
Paloisvuoren ympäristössä on hyviä polkuja/latupohija ja mäkistä. Maasto ei ole erityisen teknisesti vaativaa. Lähde Sankkurin kentän/amiskan takaa. Marjahakaan menee Paloskilta myös lyhyt oikea maastopolku, vähän vaativampi, mutta pituus vain n. 1 km.
Koljonvirran leirintäalueen takaa lähtee ratsastustallin kohdalta reitti (en muista nimeä) tallin vastapäätä Poroveden tien toisella puolella on reittiviitta. Aja leirintä alueen läpi, niin satut just kohdalle. Reitti menee Iimäelle päin ja sieltä löytyy paljon vaihtoehtoja. Pienen pätkän olen sitä kokeillut. Oikeaa maastopolkua ja hiekkatietä.
usko juntunen
05.07.2007, 15.40
Voisin lähteä ajelemaan. Myös kaupungin eteläpuolelle jonkilaisia ajomaastoja esim. entinsen Ohenmäen asevarikon ympäristössä aika hyviä kangasmaastoja mutta ei kovin teknisiä kylläkään
Soita 040 589 2433 niin tuumaillaan,asun lähellä Sankariniemem urheilukenttää josta pääsee pururataa/tietä tuonne Ohenmäkeen
paksusilakka
05.07.2007, 21.58
Nyt on ensipuraisu Iisalmen maastoista haukattu! Kiitos Uskolle Palosvuoren reittien koluamisesta ja Koljonvirran kartasta! :) Täytyy lähteä ensikerralla sitten sinne Koljonvirran suuntaan.
Jos di luca ajelee bianchilla, niin samassa talossa taidetaan tosiaankin asustella. :p Aikamoinen sattuma!
Biancheillapa vaan! Mukavaa lomaa!:)
Ps. ite aloitan tämän pv:n työssä kitumisen jälkeen.
Heippa kaverit väliraportti yhteislenkiltä: Ajokertoja 11, kilometrejä ajeltu 999km keskinopeudella 26,4 km/t osallistujia 67 eli keskiarvo lienen n.6 Hienoa jatketaan sama tahtia..:D
Onko sununtaille jo suunnitelmia?
Voisin harkita mukaan tulemista, jos polvi ei huomisella lenkillä taas kipeydy.
Onko sununtaille jo suunnitelmia?
Voisin harkita mukaan tulemista, jos polvi ei huomisella lenkillä taas kipeydy.
Aatoksia on ollut Koirakoskelle ajosta, vaan jos ei sada vettä.
Huomisaamulle luvassa sadetta. Lomalla kun olen, ajattelin lähteä joka tapauksessa keli kun keli, tosin satteella sadekelin pyörällä. Sillä minun liian isolla Tunturilla en uskalla lähteä kovin kauas, joten jos on sadetta, ajattelin ajella tässä kaapunnin ympäristössä ja juoda kahvit Väisäsellä. Elikä minä ainakin olen joka tappaaksessa 9.00 Mehevällä, kelin kun keli jolloin polokuvehkeellä! Märkäkelillä lenkki olisi varmaan 2-3 h riippuen inspiraatiosta, perspiraation meinaan pittää mietona! :)
Ps. huomen iltapäivälle luvassa kuivaa, olisiko joku kiinnostunut mielummin silloin ajolle? Kaipaako kukaan viikolla päivisin ajokaveria? Aion ajaa lenkkiä het aamusta lähtö n. 8.00 tai aiemmin.
Korjaan:
Jos on tämän aamun tasonen sade EN lähde ajamaan: ajoin tässä 90 min, suuren osan tässä sateessa, liian märkää touhua. Semmonen pikuusade, joka ei mene kengänsuojien varsista sisään on mahdollinen.
Korjaan:
Jos on tämän aamun tasonen sade EN lähde ajamaan
Sataa kyllä ihan kunnolla.:(
Minulla ei ole edes kunnon sadekelin kamoja niin ei ole ollu inspiraatiota lähteä vielä ajelemaan.
Huomisaamulle luvassa sadetta. Lomalla kun olen, ajattelin lähteä joka tapauksessa keli kun keli, tosin satteella sadekelin pyörällä. Sillä minun liian isolla Tunturilla en uskalla lähteä kovin kauas, joten jos on sadetta, ajattelin ajella tässä kaapunnin ympäristössä ja juoda kahvit Väisäsellä. Elikä minä ainakin olen joka tappaaksessa 9.00 Mehevällä, kelin kun keli jolloin polokuvehkeellä! Märkäkelillä lenkki olisi varmaan 2-3 h riippuen inspiraatiosta, perspiraation meinaan pittää mietona! :)
Ps. huomen iltapäivälle luvassa kuivaa, olisiko joku kiinnostunut mielummin silloin ajolle? Kaipaako kukaan viikolla päivisin ajokaveria? Aion ajaa lenkkiä het aamusta lähtö n. 8.00 tai aiemmin.
Jos aamulla liian märkää voi lähtee polkemaan kelin mukaan myös myöhemminkin. Myös viikolla lomalla joutaa ja porukka kelpoo ,soitellaan
Foreca lupasi aamuksi pilvistä, mutta ei sadetta ja iltapv:ksi sadetta. Muuttuu ennuste koko ajan... Katotaan aamulla ja Mehevällä ysiltä, jos keli sallii.:seko:
Aamu valkeni tänä pyhäaamuna utuisen kosteena joten porukalla ei tainut olla kostealle kelille sopivia asuja koska Mehevällä ei ollut tungosta.Reitti suuntautui Martikkalaan jonne se myös keskeytyi rengasrikkoon, vara rengas oli vaan pumpulla sai heittää variksia. Taloista löytyi apua joten ajamalla kotiin ja ulkokumiin sitten paikka.:mad: Piästään rengas kauppaan :seko::seko:
Kävin aamusta perinteisesti lämmittelemässä, mutta asustekokonaisuus oli väärä ja kastuin. Ei huvittanut enempää ulkoiluttaa Bianchia, pesuhommat vieläkin tekemättä... toisella kurapyörällä on ajoasento pielessä ja eilen tuli hieman alaselkä kipeeksi. Olin kyllä tulossaMehevälle, mutta sohva alkoi kutsua kodin kohdilla ohi ajaessani:(! Sorry!
usko juntunen
08.07.2007, 19.22
Ajeltiin muutaman,kuraa ja vettä pelkäämättömän kaverin kanssa n.3h lenkki Iiimäen maastoissa. Varustus sattui kohilleen eli normaalin lämpimän kesäpäivän vermeet,vähän pukkas hiki pintaan IImäen takarinteen nousuissa mutta onneksi sade huuhteli hiet naamalta:D eikä kenellekään tullut paha mieli kun meni vettä kenkään;) Kesä kastelemansa kuivaa,vanha viidakon sanonta,,,
Ajeltiin muutaman,kuraa ja vettä pelkäämättömän kaverin kanssa n.3h lenkki Iiimäen maastoissa. Varustus sattui kohilleen eli normaalin lämpimän kesäpäivän vermeet,vähän pukkas hiki pintaan IImäen takarinteen nousuissa mutta onneksi sade huuhteli hiet naamalta:D eikä kenellekään tullut paha mieli kun meni vettä kenkään;) Kesä kastelemansa kuivaa,vanha viidakon sanonta,,,
No maastomiehen on pakko tottua tuohon, maantiehemmot on herkkähipiäisiä ja pyöräkin likaantuu... :rolleyes:
usko juntunen
09.07.2007, 08.21
Kyllä minusta juuri MAANTIELLÄ vesisateessa ajo vaatii enemmän asennetta ja paksumman nahkan mitä maastoajo.Maantienopeuksissa ajoviiman jäähdyttävä vaikutus märkään kuskiin on aivan toista kuin metsän suojassa rymyämisessä,siellä tarkenee liiankin hyvin jopa satella.
Juuri siksi huonolla kelillä lähdenkin mieluummin metsään kuin maantielle
Pyörän pesusta on tullut jo samanlainen rutiini kuin hampaiden pesusta,,no viime kesä oli poikkeus,pari kuukautta pärjäsi pölyhuiskulla!!
Maantiellä sitä ollaan niin herkkiä pyörän pesussakin eli en viitsi liata Bella Bianchiani ja tuo sadepyöräni kipeyttää alaselän (pitäis vielä säätää, mutta kun runko on liian iso). Maastossa sitä kait rutinoituisi pesuunkin, mutta mukavuudenhaluiseksi olen nyt oppinut ja sama pesulaiskuus koskee maasturiakin -sitä paitsi maasturin mudan hankaamisessa on vielä kovempi homma. Joten ratkaisu on RULLILLA AJO! No siinäkin tulee hirvee saunahiki, voi tätä ikuista tyytymättömän valitusta, paras kait maata sohvalla ja katsoa Touria!:eek:
No tosissaan Usko olet oikeassa tuosta sadekeliajosta ja kovalla tuulella homma on varmaan sama. Pidänpä mielessä. Nähään tuas lenkillä joskus.
Lenkki aamu valkeni sateisena, vaan klo 9.oo Mehevälle tuli 6 innokasta kammen vientäjää eikä sateesta ollut tietoakaan. Päätettiin polkee tuttu ja turvallinen Väisälänmäki. Ensin Nerkoonniemen kautta aamu kahville Lapinlahdelle josta pari lähti Jumisen lenkille ja muut Väisälänmäkeen , matkalla tavattin Topi joka liittyi seurueeseen ja Arto lähti sitten saattelemaan Topia kotikuntaan. Kuten kuvissa näkyy joukkoon saatiin taas uutta kasvoa eikun tervetuloo. Kiitokset porukalle erittääin hyvästä lenkistä keskari 27,7km/t :p:eek:
Toivottavasti tuo polvi ei vaan rupea enempää vaivaamaan. Täytyy vielä kokeilla klossien siirtoa jos se hieman auttaisi.
Toivottavasti tuo polvi ei vaan rupea enempää vaivaamaan. Täytyy vielä kokeilla klossien siirtoa jos se hieman auttaisi.
:rolleyes:
Tuosta linkistä saattaa olla apuja säätoihin
http://www.fillari-lehti.fi/perus/jutut/yhdentoista_kohdan.asp
Terveisiä kaikille Sulkavalta ja Saimaan lenkeiltä! Tosin TAAS oon ollu sairaana ja kunnon lenkit jäi yhteen, se olikin hienoo maisemaa/profiilia Puumalan suuntaan. Siellä mäet on melko jyrkkiä ja teräviä: hyyty loppuun melkoisesti lentsun jälkeen reippaalla satasen lenkillä, jolla oli mäkistä 90 km. Suosittelen seutua kaikille, jos haluaa vaihtelua.
Lähtö taas sunnuntaina Mehevältä säädettyyn aikaan? Jos on keliä, miten olisi Koirakosken suunta? En ole siellä koskaan ajanut.
Oli viime viikonloppuna puhetta Koirakoskesta joten suunta sinne on mahdollinen. Toivotaan jo vihdoin kesää kelejä.Oireita ja vaivoja ollut ainenkin omiks tarpeeks jospa sitä kuntoutuisi pyhäksi. :mad::seko:
Minulla ei ainakaan ole kiirettä, joten ajan kanssa vaan. Ei mullakaan ihan räkä oo loppunu, mutta on yritettävä lomalla etes jottain...
Siis vielä, jotta huomenna Mehevältä 9.00. Suuntana kait Koirakoski tai sitten joku muu mukava eli päätös lähtiessä. Keliäkin luvassa.:)
Jonttaxtr
22.07.2007, 11.05
Paloisvuoreltahan pääsee melko mukavasti kruisailemaan polkuvoittoista pätkää ohenmäen toiselle puolen.
Usko varmaan reitin tietääkin.
Paninpa pari kerttaa. Paloskilta kun löytäis koljonvirralle metsävpoittoisen reitin, niin olis meleko huippu juttu!
http://ilmaisajelijat.org/jontta/kuviamuuvalle/iisalmi.jpg
http://ilmaisajelijat.org/jontta/kuviamuuvalle/paloskireitti.jpg
usko juntunen
23.07.2007, 13.03
Hyvä XTR!! vaikka SRAMMIN miehiä ollaankin.:D
Juu tuttu on reitti pääosin.Tuo siirtymätaival Ahmon kautta Ohenmäkeen uutta ja onkin hyvä vaihtoehto asvaltille ainakin juuri sieltä tulleen puhelun perustellla!!Just paraillaan kax naavakorvaa on siellä palstalla ajossa!! meinasi vasara lentää pensaikkoon kun kuulin että miehet siellä kaahaa,Jontta varmaan arvaakin ketä nämä metsien miehet on??
Ohenmäessä on myös sillä varikon toisella laidalla polkuja,ei tarvii samoja jälkiä ajella paluumatkalla.
Tuohon Koljonvirralle siirtymiseen mehtiä pitkin pittää keksiä jottae,,,istutettaanko tielle puita vae tehhäänkö kokonaan uus reetti?
Jonttaxtr
23.07.2007, 20.20
Automiehen kanssa just porisin, niin arveltiin josko poskihoitomäen/krossi- ja ajoharjotteluradan kautta olis jotain settiä???? Lupas tutkia asiaa.
Lupasin tulla liekehtimään iisalmen poluille kunhan reitin löydätte :D
Sitten kans on arvonnassa lapinlahti-taipale-pätkää.
Siellä ohiajotien vartta Posikivuoren kohdalla menee jokin tie, vienee mäen päälle. Kannattaisi katsoa se ohiajotien varsi, saattaisi olla oikeen suuntaista maastotietä!:cool: ite en "maantieajokiireitlä" jouva tsekkoomaan.
usko juntunen
24.07.2007, 15.49
Jontta ansahtoo aenakii yhen paekallisen valamistajan asennusöljy pöntön tuosta reettikartasta! Kävin ajamassa tuon Kankkulan-radanvarsi(itäpuoli) Peltosalmi-Ohenmäki reitin ihan uteliaisuuttani kun "pojat"sitä hehkutti! Ajattelin jotta hemmot ällytää meikää,mutta olihan siellä aivan selvästi WTB Velociraptor mutakuokan jälki ja myös Pyyttoni oli kiemurrellu,,,nyt ei kulu kalliit renkaat asvaltilla noilla siirtymätaipaleilla Ohenmen poluille
Poskihoetomäen piällä on teknistä(saar,,,,,,ta)polokua jonnii verran
Asiasta neljänteen:
Miten ollisi veljet semmonen korkeanpaikan leiri Vuokatissa joku vkl.
Maantiemiehille/naisille löytyisi mitä hienoimpia reittejä Vaarojen ympäristöstä ja naavakorville pyörryttävän mutkikkaita neulaspolkuja Sotkamon Hiukan uimarannan läheltä."Merkkailin" tässä lomalla kierrellessä parhaat apajat!! Tilava 8-10hlö vimpan pääle oleva majapaikka Vaaran juurella kohtuuhinnalla vuokrattavissa!Aatteleppa ite!
Kuulostaa hyvältä. Taitaa vain puolet porukasta olla jalkavaivaisia :D
Mulla alkoi lomat, joten pidennetty v-loppu kävisi hyvin.. :) Muutamana v-loppuna on kyllä sovittuja menoja, mutta pankaas ehdotusta ajankohdasta.. Onko muuten muita innokkaita?
P.S. Illalla sitten kainuun tyttöjä tanssittamaan!
t. Mika
Asiasta neljänteen:
Miten ollisi veljet semmonen korkeanpaikan leiri Vuokatissa joku vkl.
Maantiemiehille/naisille löytyisi mitä hienoimpia reittejä Vaarojen ympäristöstä ja naavakorville pyörryttävän mutkikkaita neulaspolkuja Sotkamon Hiukan uimarannan läheltä."Merkkailin" tässä lomalla kierrellessä parhaat apajat!! Tilava 8-10hlö vimpan pääle oleva majapaikka Vaaran juurella kohtuuhinnalla vuokrattavissa!Aatteleppa ite!
Olipa Usko loistava idea, mutta käytännössä minun mahikseni ovat olemattamat lähteä, kun pitää olla kotona lapsia katsomassa vmon työn vuoksi. Mutta päiväseltään voisin käydä vierailemassa, jos siellä olisi porukkaa.
Muuten naavakorville tiedoksi, että tuolla Sulkava-Puumala suunnalla on aika mukavan näköisiä polkuviritelmiä ja ilmeisesti myös joku pitkä vaellusreitti jostain Juvan suunnalta itään. Semmonen leikkasi maantien yhdellä lenkillä ja oli merkitty, siitä löytynee tietoa netistä tuon seudun kuntien sivuilta.
Johannes
25.07.2007, 15.32
Olipa Usko loistava idea, mutta käytännössä minun mahikseni ovat olemattamat lähteä, kun pitää olla kotona lapsia katsomassa vmon työn vuoksi. Mutta päiväseltään voisin käydä vierailemassa, jos siellä olisi porukkaa.
Muuten naavakorville tiedoksi, että tuolla Sulkava-Puumala suunnalla on aika mukavan näköisiä polkuviritelmiä ja ilmeisesti myös joku pitkä vaellusreitti jostain Juvan suunnalta itään. Semmonen leikkasi maantien yhdellä lenkillä ja oli merkitty, siitä löytynee tietoa netistä tuon seudun kuntien sivuilta.
Nyt ei kun reitittämään Puumalan suuntaan siirtymätaival. Alkupätkä Taipaleeseen onkin jo valmiina...
Ihan sylki valui suusta kun luin Uskon ehdotuksen Vuokatin turneesta. Olen ehdottomasti mukana. Toivottavasti syksystä tulisi kuivempi, vaikka minua ja pikkuG:tä ei oo sokerista tehty.
usko juntunen
25.07.2007, 16.46
P.S. Illalla sitten kainuun tyttöjä tanssittamaan!
t. Mika[/quote]
Ehottomasti noin sillä Naapurinvaaralla "ajettu" tunti vastaa kahta Vuokatinvaaralla ajettua,,:p
Joo eikun aletaan sovitella sopivaa ajankohtaa jotta saadaan mahdollisimman suuri porukka kasaan.
Laittakaa tosiaan ehdotuksia ajankohdasta tai vaihtoehtoisesti ilmoittakaa mikä viikonloppu ei sovi niin on helpompi kartoittaa tilannetta.
Ja Jontta XTR vierailevana tähtenä ehdottomasti mukaan!
Viikonloppu putkivaimon kaa kuhertelua,onko parempaa keksitty,,,;)
Johannes! kommentteja Koirakosken lenkistä eli Ainon kahvista. Koepeni voisin vahtoo jos oes mahollista vuan näättäs siltä jotta Kari Kettunen suap vielä minuttiin putkelle.Uskon ehotus tuntuu mainiolta jos tästä kuntoutuu.:mad:_:rolleyes:
Olisiko syyskuun alkupuolen viikonloput hyviä? Vieläkös napiksella tanssitaan siihen aikaan? :)
Omasta puolesta:
Sunnuntain lenkki oli mainio. Reilu satanen tuli mittariin kun ei huomattu ensin tuota Ainon tupaa ja pyyhkäistiin ohi. Käytiin kääntymässä Vehmasmäen? päällä ja paluumatkalla nautittiin kahvit. Ilma oli mitä aurinkoisin, ja maksajakin löytyi, niin mikäs sen rattoisampaa. :D
Uskon ehotus tuntuu mainiolta jos tästä kuntoutuu.:mad:_:rolleyes:
suoratankoinen
26.07.2007, 09.16
Olisiko syyskuun alkupuolen viikonloput hyviä? Vieläkös napiksella tanssitaan siihen aikaan? :)
Omasta puolesta:
Sunnuntain lenkki oli mainio. Reilu satanen tuli mittariin kun ei huomattu ensin tuota Ainon tupaa ja pyyhkäistiin ohi. Käytiin kääntymässä Vehmasmäen? päällä ja paluumatkalla nautittiin kahvit. Ilma oli mitä aurinkoisin, ja maksajakin löytyi, niin mikäs sen rattoisampaa. :D
Oli hieno lenkki sunnuntaina, hyppäsin ennen Vehmasmäkeä takaisin päin, mutta porukka huomas ja ajo kiinni. Ei päässyt Ainoa yksin jututtamaan. Ehdottomasti uskomattoman Juntusen mukana Vuokatissa, jos työt ja äiti piästää.
No minä kommentoin Vieremä-Salahmi-Kiuruvesi lenkkiä puolestani. Ajo meni rattoisasti ja seura oli mukavaa, sämpylä Kv:n ABC:llä maistuva.
Kuitenkin jurnutan yleistasolla yhdestä jutusta, nimittäin olemme eritasoisia ajajia, minulla tuolla lenkillä tuli 90 min ajoa vauhtikestävyysalueella, joka mielestäni on hieman liikaa reippaaseen kolmeen tuntiin. Eli tuommonen reilu 29 keskari on liikaa pitkään lenkkiin tasoiselleni ajajalle. Koen, että olen niin keskeneräinen ajajana, että suurempi osa peekoota olisi tarpeen. Sinänsä tuo lenkki oli varmasti hyvästä, saatan ajella itse liiankin varovasti. Tämä vauhti ei varmaan ole ongelma kovempi kuntoisille, mutta miten kaikki saisi ajaa mahdollisimman oikeella teholla? Pitäiskö jakautua kahtia jollain idealla? Sanokee mielpitteitä!
Minä en tarkoita valittaa, mutta kyselen järkevän ajotehon perään itsekullekin (kyllähän sitä mukana roikkuu, mutta onko se järkevää jatkuvasti, silloin tällöin liian kova vauhti on hyväksikin!).:)
Johannes
26.07.2007, 16.50
Johannes! kommentteja Koirakosken lenkistä eli Ainon kahvista. Koepeni voisin vahtoo jos oes mahollista vuan näättäs siltä jotta Kari Kettunen suap vielä minuttiin putkelle.Uskon ehotus tuntuu mainiolta jos tästä kuntoutuu.:mad:_:rolleyes:
Mainio oli sunnuntain lenkki Vehmasjärvelle. Reitti on yksi parhaista täälläpäin. Sopivan mäkinen ja rauhallinen liikenteeltä. Ja tietenkin Ainon baari Koirakoskella... Aino oli haikein mielin katsonut kun porukka vetää rautavaaran suuntaa neljääkymppiä eikä pysähdy kahville. Oli jo suunnitellut siimoja etteivät takaisin tullessa aja ohi. No, tullessa löytyi jarrut meidänkin pyöristä. Makoisat oli Ainon munkit (leipomat). Kyllä kelpasi lähteä kotia kohti ajamaan. Vautia tuppas olemaan välillä. Purin kotiin tullessa datan, max. syke 179... Kokeiltiin vähän vauhtirajoja.
Jatkossa voitais lähteä porukalla, ajaa rauhallisesti mutta kiihkeimmät renkaan kuluttajat vois ajaa vähän pitemmän reitin, ja kahville mentäis yhdessä.
Oisko, jotta sovitaan lähtiissä kuka haluaa ajella vauhdilla eli kenen vauhti on kovempi siis kolmenkympin pintaan ynnä matka pitempi ja kenen rauhallisempi ynnä matka hieman lyhempi ja yritetään pitää ne porukat kasassa ja kahville porukalla, hyvä idea mr J! Minä voin het ilimottaa ihteni tuohon lyhyemmän kaavan porukkaan eli hittaampaan vaahtiin, katotaan onko muita sunnuntaiaamuna. Toivottavasti en sitten aja yksin...;)
Ps. tuo Johanneksen syke 179 on pykälää vaille minun maksimi, no nämähän on yksilöllisiä juttuja.
Mitäs jos ajettaisiin kahvipaikkaan yhtenä porukkana hieman rauhallisemmin ja sieltä sitten takaisin esim. kahtena porukkana. Menomatka pk-sykkeellä ja paluumatkalla etujoukkoon ne, jotka haluaa päästellä ja takajoukkoon pk-sykkeellä ajelevat.
suoratankoinen
26.07.2007, 19.27
Oisko, jotta sovitaan lähtiissä kuka haluaa ajella vauhdilla eli kenen vauhti on kovempi siis kolmenkympin pintaan ynnä matka pitempi ja kenen rauhallisempi ynnä matka hieman lyhempi ja yritetään pitää ne porukat kasassa ja kahville porukalla, hyvä idea mr J! Minä voin het ilimottaa ihteni tuohon lyhyemmän kaavan porukkaan eli hittaampaan vaahtiin, katotaan onko muita sunnuntaiaamuna. Toivottavasti en sitten aja yksin...;)
Ps. tuo Johanneksen syke 179 on pykälää vaille minun maksimi, no nämähän on yksilöllisiä juttuja.
Joo di luca, mulla maksimi vain 174, ja joka lenkillä johanneksen kanssa hipoo sitä. Jään tosin lenkillä aina jälkeen, mutta johannes fixuna miehenä odottelee...
Mitäs jos ajettaisiin kahvipaikkaan yhtenä porukkana hieman rauhallisemmin ja sieltä sitten takaisin esim. kahtena porukkana. Menomatka pk-sykkeellä ja paluumatkalla etujoukkoon ne, jotka haluaa päästellä ja takajoukkoon pk-sykkeellä ajelevat.
Tämäpä hyvä ajatus. Ei minunkaan tarvis nyt täysin peekoota ole vetää, mutta vähemmän kuitenkin kuin puolet lenkistä. Kyllä mäissä on pakko antaa sykkeen nousta, mutta jos tuo pysyisi mäissäkin kuitenkin aerobisella alueella alle anakynnyksen, joka mulla on 160 paikkeilla. :cool:
suoratankoinen
26.07.2007, 22.12
Tämäpä hyvä ajatus. Ei minunkaan tarvis nyt täysin peekoota ole vetää, mutta vähemmän kuitenkin kuin puolet lenkistä. Kyllä mäissä on pakko antaa sykkeen nousta, mutta jos tuo pysyisi mäissäkin kuitenkin aerobisella alueella alle anakynnyksen, joka mulla on 160 paikkeilla. :cool:
Samaa mieltä, kohtuu kaikessa. Kahvin jälkeen voisi tosiaan jakaa porukan kahteen ja jos kovatemposesta tippuu niin onhan siellä toinen porukka takana johin voi turvautua...:rolleyes:
Jonttaxtr
28.07.2007, 08.22
Epäilenpä että suattaa se vuokatin retki jäähä omalta kohalta tältä syksyltä, kun tässä talossa kaikki on niin ihanasti rempallaan.:rolleyes:
http://jontta.ilmaisajelijat.org/remppa2.html
Tarttis tehdä varmaan jotain.
Mutta hei!!! Voisin joku ilta kruisata automobiililla iisalmeen rälläämään muastopolokuja, otan miljoona kuopiorälläriä mukkaan!!!
Huomisaamuksi luvassa parempaa säätä, iltapäiväksi sadetta. Oisko siis lähtö taas säädettyyn aikaan klo 9.00 Mehevältä. Mietitään suunta, Forecan ennusteessa oli sadetta klo 15.00, mutta ei tietoa milloin sade alkaa. Liekö parempi varatua sateeseenkin loppulenkistä?
Niin lenkki ajettiin, 7 ajajaa. 110 km, 28+ keskarilla Varpaisjärvi ja sitten Väisälänmäki, Martikkala. Ajo meni oikein mukavasti ja tahti oli sopiva minullekin. Pikku sadekuuro iski Akkalansalmella, mutta pahasti ei kastuttu. Sään puolesta oli täytellinen ajoitus, rupes satamaan, kun olin kotona. Samaa kohtalo lienee muilla. Kiitoksia kaikille rennosta ajosta&seurasta. Harrille toipumisterveiset. Mietittiin ens sunnuntaina Pielaveden suuntaa, mutta lopullinen päätös Mehevällä klo. 9.00 sunnuntaina.:)
Ps. Varpaisjärvellä oli hyvät sämpylät.
Hienoa jotta meidän lenkeille saadaan aina uusiakin kammenkiertäjiä kun vanhoista tulee romuskoita. Vuan jospa sitää tästä vielä tälle kauvelle kuntoutuis sua nähä..
Tilastoja: 15 lenkkiä 1434km 94 osallistujaa eli kahvia ja pullaa on kulunut melkoisesti.
Kuvia on edelleen sivuillani kahtokee..
http://www.harbom.com/kuvat1.htm
:eek::D
Jäi tosiaan mainihtematta, että uusi poika ajoi hybridillä, n.35mm röpylärenkailla ilman lukkopolkimia ihan helposti mukana toisella lenkillään. Taitaa olla meikäläisellä vehkeihin myynnin paikka...:eek:
Naavakorville olen laittanut oman kuvasivun eli löytyy
http://www.harbom.com/kuvatmM.htm (http://www.harbom.com/kuvat_M.htm)
Korjattu Naavakorva sivu on
http://www.harbom.com/kuvatM.htm
Mehevältä lähtö taas säädettyyn aikaan 9.00. Aurinkoo tiedossa! Tuumataan vielä reitti aamulla.
suoratankoinen
04.08.2007, 21.59
Mehevältä lähtö taas säädettyyn aikaan 9.00. Aurinkoo tiedossa! Tuumataan vielä reitti aamulla.
Hyvä, että on aurinkoa luvassa, aamusta täysillä...
Kaunis sunnuntai aamu joten viäntäydyin Mehevälle pilleri pöhnässä ja suattelin porukat Matalanlahteen .Sit Koljonvirralle porukan kahvelle kiitokset Pekalle.Vaihteen säätöjen jälkeen parati-ajona kaupungin läpi. Porukka lähti vielä Väisälänmäen kautta Lapinlahdelle.Piti viäntäytyä kotiin buranalle.:p:mad::mad:
viimeset fotot. http://www.harbom.com/kuvat1.htm
Niinpä sitä ajettiin lenkki taas, kilomeetteritä semmoset 124. Keli oli kesän paras ja juttu luisti. Ihan lopussa alkoi mulla vähän hyydyillä, mutta kiitoksia Johannekselle vetoavusta. Otettiin vielä Väöisäsellä toidet tankkaukset, mualiman paremmat sämpylät, kiitoksia vuan Artolle niistä! Jatkuu seuraavassa numerossa, katotaan lenkki kelin ja viiliksen mukkaan lähtiissä.
suoratankoinen
05.08.2007, 20.20
Tosiaan hieno keli ja vielä hienompi lenkki. Keskinopeus n. 29 luokkaa. Minullakin jalat vihdoinkin hyvässä kunnossa, joten kiva oli vedellä välillä kovempaakin. Kiitokset Pekalle ja Artolle tarjoilusta, auttoi jaksamaan.
usko juntunen
09.08.2007, 19.54
Morjestapöötään!
Kiitettävästi on pojat jaksaneet uurastaa pitkin ja poikin maakuntaa!!
Tuosta aiemmin puheena olleesta Vuokatin leristä,miten on 25.8 tai 1.9 olevat viikonloput? kumpi saa enemmän kannatusta? Pistäkääs toivomuksia. Ja Mikalle tiedoksi,molempina iltoina voi napiksella ajaa,,,
Vuokatin maratoncupin jälkeen oli puhetta Kuopion poikien kanssa tästä leiristä ja sieltä voisi tulla porukkaa samaan aikaan leireilemään kenties samaan majapaikkaan jos jää tilaa kämpässä. Mitä tuumaatte tästä?
Majapaikan tiedot ja kuvat löytyy kuukkeloimalla Vuokatin lomamökit arto tiusanen
ps. juhannus tuli vietettyä tuossa helmikatissa ja kyllä kelpasi!
Terve,
Mulle sopii 1.9. v-loppu paremmin.
t. Mika
Vaimo töissä kumpanakin viikonloppuna, joten olen absent.
Tuas kokkoontuminen Mehevältä 9.00. Ite ajalen huomenna epämiäräsen ajan ommaan tahtiin, mutta tuun lähettäjäks porukalle.
Aamu kesäisen kaunis paikalle ilmesty 7 henkilöä joista yksi potkia ei vieläkään uskaltautunut meidän matkaan.Matka suuntautui Ahkiolahteen ensinmäinen ylikuntoinen käntyi takas jo ensimäen jälkeen.Di luca ajeli mukanamme Martikkallan ja 4:jä jatkoi kakaolle Ahkiolahteen.Matka meni leppoisesti melkeen kotiin asti rampit tuli sit viimeisessä nousussa Kangaslammilla.Kiitokset porukalle ja etenkin Pekalle sämpylöistä.:):D:eek:
Kiitoksia matkasta Martikkalaan! Vauhti oli minulle erittäin sopiva. Oli hyvä, että käännyin siinä, just jaksoin passelisti kotiin Matin&Liisan sämpylän ja kaakaon avulla: Ahkiolahti olisi jo ollut liikaa. Mulle tuli 104.5 km keskari 26.0 keskisyke 125. Siiinä minulle passelit lukemat pitkälle lenkille.
Jatkossa joudun vastekin ajamaan vain pätkän mukana, kun vaimo aloitti täystyöt ja on lähes aina sunnuntaisin työssä. Mutta mukana roikun etelleen ainakin pätkän porukan lenkistä. :)
usko juntunen
13.08.2007, 20.54
Tervehdys
Vuokatin reissu etenee siten että majoitus 8hlö kämppä vaaran juurella varattu pe.-su. syyskuun ensimmäinen vkl. Pojat jotka seuraatte tätä foorumia pistäkää tietoa nille jotka ei ehkä tiedä asiasta ja ilmoitelkaa montako lähdössä. P. 040 589 2433
Tuumataan kyytijutut sitten lähempänä lähtöä.
Ja sitten vain loma-anomuksia rustaamaan!! ;)
Halukkaat Mehevälle 9.00 huomenna tavan aikaan. Mulla kurkku arka, en taida tulla kun suattelemmaan ite.
Jo aamulla syksyntuntua vaan yhteislenkki ajeltiin ja suuntautui Valkeiselta raviradan kautta Vieremälle, Salahmille josta kahville Kiuruvedelle, maksumiehitä pientä kisaa jonka voitti Mika eli kiitos porukan puolesta.
Kotia kohti päästiin ajelemaan nyötäisessä tuulessa sinänsä mekämihelle hyvä
alkoi vanhalta voimat uupua KIITOS VETOAVUSTA ITSEKULLEKIN. Matkoo täytyi taas > 100 keskarin ollessa 27,6km/t riittävä :p Mielestäni jaksoin olla porukan jatkona...:rolleyes::) Niin lähtijöitä oli 9 Pekka saatteli porukan Partalaan.:D
Kiitoksia kyydistä Partalaan, jospa tuota ens sunnuntaina olis mopo kunnossa:rolleyes:
Tulukee pitämään perinnettä yllä. Mehevä klo. 9.00.
Mulla mopo on hyytynyt ja huilaa huomenna.:seko:
Tänään syksyisenä sunnuntaina Mehevälle kokontui 7 keliä pelkäämätöntä polkija joista 2 maastureilla ns Naavakorvia tehtiin rehvit Lapinlahdelle osa etsi metsäpolkuja ja kapeerenkaiset mahdollisimman tasasia teitä, joten ajeltiin Martikkalan kautta.Matka kovalla tiellä ajeltiin osin myötäsellä osin vastatuuleen. Vuan vettä ei onneksi tullut kun nimeksi. ;):rolleyes::( Kiitokset vetäjille.
suoratankoinen
28.08.2007, 11.13
Joo, käytiin Johanneksen kanssa sunnuntaina maastoa pitkin Matin ja Liisan asemalla Harbomin tarjoamilla lettukahveilla, kiitokset Harrille. Lenkki kesti minulla 4 h 20 min ja keskisyke yli 120. Tosihuippulenkki, mitä nyt paluumatkalla yksi pyöräilijöihin kyllästynyt maanomistaja antoi harrastuksesta eriävän mielipiteen. Ei kylläkään häiritty hänen yksityisyyttään, sillä eikös jokamiehenoikeudella saa polkuja ja yksityisteitä ajella, kun ei riko kotirauhaa.
Huom! 2.9.2009 ei aamulla ajella yhdessä kun puolilta päivin perinteinen Kirman tempo jonne porukat osallistuvat. Ei kaikki joukolla ajamaan Tempoo tai ainenkin kavereita kirittämään. Nähdään Ohenmäen suoralla. Yhteislenkit jatkuu kelien mukaan vielä syyskuun:eek::eek::cool::rolleyes:
Huom! 2.9.2009 ei aamulla ajella yhdessä kun puolilta päivin perinteinen Kirman tempo jonne porukat osallistuvat. Ei kaikki joukolla ajamaan Tempoo tai ainenkin kavereita kirittämään. Nähdään Ohenmäen suoralla. Yhteislenkit jatkuu kelien mukaan vielä syyskuun:eek::eek::cool::rolleyes:
Moikaten !! Niinpä niin syksy on tainut tulla. Naavakorvat oli korkeanpaikan leirillä Vuokatissa, tulokset oli näkyvissä sit pyhänä Kirman tempossa.
Maantiekiitäjille oli testi eli Kirman tempo Huotarista - Ohenmäen suoralle, palkintoja kävi pokkaamassa kaikki Yhteislenkiläiset jotka osallistui. Eikun parhaat onnittelut poojat. Suuret kiitokset Ulmalan nuorisoseuralle järjestelystä.
Kuvia Naavakorville osotteessa http://www.harbom.com/kuvatM.htm
ja Kirman tempo kuvat löytyy http://www.harbom.com/kuvat1.htm
Huomenna kait taasen lähtee. Klo 900 Mehevältä. Nyt on ollut tosi sumuisia aamuja, mutta kyllä sinne sekaan mahtuu.
Tuossa keksiviikkona pidin perinteisen syyskuun ensimmäisen keskiviikon ajolomapäivän. Istuskelin Varpaisjärves Essolla ja oottelin pyörämiehiä kahville, mutta eipä kuulunut. Ajoin muuten Paisua-Varpaisjärvi-Lapinlahti-Martikkala lenkin. Oli oikein mukava kierto!
usko juntunen
08.09.2007, 18.50
Huomasikko että su. klo. 15.00 on aluemestaruustempo Sonkajärvellä! Voi vaikuttaa aamun lähtijämäärään,,,
No minä olen kuitenkin Mehevällä, kun en tempoile vaan kuntoukkoilen... eli samanmoiset sitten lähtöö. No joka tappauksessa ajan siis aamulla vaikka ei oo muita. Eli teretulemas jos joutaa.
Niin oli sitten kolme muutakin suunnistanut aamuajelulle. Otettiin kevyesti Lapinlahdelle aamukahville, jossa (kiitos vaan) Harri ystävällisesti tarjosi ennätyskilometrikahvit. Otettiin myös pikku spurtteja matkalla, toivottavasti oltiin kuitenkin ihmisiksi elikä kukaan ei joutunut pinkomaan liian kovaa!
Pojat tuumasivat, että jatketaan lenkkejä syyskuun loppuun, kunhan vaan on keliä eli tarkoittaa kohtuullisen kuivaa keliä.
Muutamat yhteislenkiläiset jotka puutui aamu ajelulta kävivät Sonkajärvellä pokkaamassa pyttyjä aluemestaruus tempossa. Parhaimmat onnittelut Markus-Jari-Kari-Usko :)
Huomenna sajetta luvassa. Suatan ite olla tulematta ja jos ajan niin taitaa nyt kiäntyä mehtähommiin Paloskin suuntaan.:cool:
Huomiseksi luvassa ajokeliä. Tervetuloa kaikki kesän aikana ajaneet mahd. viimeiselle yhteislenkille tälle kaudelle ja tietenkin uudetkin ajajat tervetulleita, vielä ehtii käydä haistelemassa! Toiveissa ollut kesää lyhempi matka, joten semmonen n. 60-70 km kenties esim Matille & Liisalle kahville vai oisko muita hyviä kahvipaikkoja.
Huomenna sunnuntaina klo 9.00 Mehevältä siis.
Tässä pv:n mittaan on alkanut särkeä päätä: jos minua ei aamulla näy, olen tulossa kipeäksi. Ajakee sitten minunkin edestä... kesä loppuu niin kuin se alkoi..:mad:
Tänään ajeltiin kauniissa syyskuun kelissä yökosteella tiellä.Mehevälle ilmaantui 5 innokasta ajajaa Arto maasturilla muut ohkaisilla nakeilla. Matka suuntautui Matin ja Liisan asemalle jossa perinteinen tankkaus kiitos Jarmolle.
Matka sujui leppoisasti keskustellen ja päätettiin jatkaa kelienmukaan syksyä.:rolleyes:
Huomenna päällyste on valmis Lapinlahdelle. Ajettiin tänään Harbomin kanssa pätkä ja oli muutamaa sataa metriä vaille valmis. Eli paanalle kaikki huomenna ottamaan tyyppejä uuteen pintaan ja pyörätiehen.:):cool:
NYT on sitten koettu se mahtavuus PYÖRÄTIETÄ PITKIN LAPINLAHDELLE mahtavaa ei edes tihkusade tunnetta pilattua. Joten ehdotan sunnuntaille käydään Akkalansalmessa ruskaa kahtomassa ja tullessa lettu (munkki) kahvilla Matin tai Liisan pysäkillä, tietenkin pieni kelivaraus...:rolleyes::rolleyes:
hannupulkkinen
27.09.2007, 20.12
Onneksi olkoon! Seuraavaksi Alapitkälle asti pyörätie niin voi Varpasjärven lenkin tehdä turvallisesti myös täältä Siilistä.
Keliä tulossa huomenna, joten tuas Mehevältä 9.00 lähtö. Kannatan Harrin ehdotusta reitistä.
usko juntunen
29.09.2007, 20.59
Naavakorvat lähtee iltapäivällä Sukevalle kirraamaan PM kisoihin!!
Neljä uskollista oli tänäänä ajossa Lapinlahden uudella pyörätiellä. Sumu oli tosi tanakka aamulla eikä pilvet hävinneet koko aikana. Keli oli kuitenkin mitä mukavin, paitsi että tie oli niin kostea, että pyörä on pestävä. Laiskottaa semmonen ainakin minua! Mutta tehtävä on...
Kitos osallistujille päätettiin edelleen ajella samaan aikaan sunnuntaisin, jos on keliä. Tuo Lapinlahden suunta taitaaa nyt syksyllä jumittaa päälle.:D
usko juntunen
30.09.2007, 20.41
Sukevan MTB verotti varmaan yhteislenkkiporukkaa. Juu naavakorvien pk-lenkki olikin hien pintaan nostattava! Ittellä ei noita runtumittareita ole mutta Johanneksen kierroslumittaria vilikasin ja keskisykerö oli 170 reilun 40min.ajan ja max. 185!
Naavakorvat, otan osaa: mulla olisi noilla keskareilla sairaalareissu jo tehty!
:cool::D
usko juntunen
01.10.2007, 21.39
No tuo pk-lenkki tarkoittaa meijän termeillä päiväkahvilenkkiä ja kuten tiedetään kofeini nostaa sykkeitä ja me juotiin monta personkuppia,,
Mutta olipahan kylmää kyytiä maastoajossa! Heti paukusta ihan täpöillä :p kun yritimmä roikkua Kejon Mikon peesissä, no mäki hajotti porukan ja tempoajoksihan se meni useammalla kuskilla kun sopivaa pk-seuraa ei löytynyt,,,
Johannes
01.10.2007, 21.49
Sukevan MTB verotti varmaan yhteislenkkiporukkaa. Juu naavakorvien pk-lenkki olikin hien pintaan nostattava! Ittellä ei noita runtumittareita ole mutta Johanneksen kierroslumittaria vilikasin ja keskisykerö oli 170 reilun 40min.ajan ja max. 185!
Näkyi tuo Ujnkin "kotelo" punoittavan maalissa siihen malliin ettei matkalla säästelty. Kypärästäkin tuli niin paljon vettä että sillä olisi saanut juomarepun täytettyä...
Kaikin puolin oli hieno kisa ja väkeäkin oli kuulemma viimevuotista enemmän. Ja toden näköisesti vauhtiakin... Kiitokset siitä Mikolle.
Ensi vuodeksi on luvassa pari uutta naavakorvaa, kunhan saavat haavansa nuoltua.
Näyttää sille että meille on tulossa jonkin asteista pyöräilykulttuuria.
Kiitokset kaikille yhteislenkkiläisille mukavista sunnuntai ajoista. Ennen kaikkea Harrille, joka on tehnyt oikeasti töitä tämän eteen. Ilman Harrin panostusta tällaista porukkaa ei olisi saatu liikkeelle. Joka lenkiltä löytyy kuvia ja jopa meistä mutakuokista...
Sivuille mahtuu kuvia pistäkee tuleen niin muutkin näkee mitä Menninkäiset tekee..osoite harbom@harbom.com
Löytyykö tuloksia mistään?
Itse kävin plätkyttelemässä sulkapalloa varkaudessa, ja menestystä tuli Iisalmelaisille ihan kiitettävästi, kuten voitte mullikasta lukea..
Esitän ihaan mahottoman ratikaalin (mahottoman puoleisen?) kysymyksen elikkä oisko mahollista lähtee ajolle lauantaiaamuna sunnuntain sijaan. Nimittäin siätä ois luvassa parempoo lauantaiksi. Mittee on väki mieltä? Männöökö liian mukavuuen haluiseksi?;):seko:
Näyttää tulevan keliä sunnuntaiksi, joten perunpa tuon ehotukseni.:eek:
Just tässä lähtemisen hilippeillä tuntuu vasen polvi sen verran epävarmalta, että kuulostelen sitä eli en tule viivalle. Torjantaina nimittäin vihlaisi 3 kertaa Lapinlahdella käydessä aika imakasti. Katon iltapäivällä, josko arvais pikkupyrähdyksen ajella.:mad:
7/10 2007 Yhteislenkillä syksyisessä tuhjuskelissä oli 3 sokeritonta polkijaa. Marko tarjosi merkkipaalu pulla kahvit ( 4500Km )Lapinlahdella josta kiitokset
Päätettiin lopetella tältä suvelta joten hyville keleille lenkkikaverit sovittava itse. Yhteislenkit jatkuvat keväällä 2008.Tilastoja kertoja kertyi 22 kertaa, porukkaa yhteensä 156 ja matkaa poljettiin yhdessä 2210km Eli kahvi&munkkeja kului alle 160 joten melko halpaa huvia.HarBom tahtoo kiittää kaikkia kavereita yhteisistä kilometreistä. :):rolleyes::p
Ps kuvia http://www.harbom.com/kuvat1.htm (http://www.harbom.com/kuvat1.http)
7/10 2007 Yhteislenkillä syksyisessä tuhjuskelissä oli 3 sokeritonta polkijaa. Marko tarjosi merkkipaalu pulla kahvit ( 4500Km )Lapinlahdella josta kiitokset
Päätettiin lopetella tältä suvelta joten hyville keleille lenkkikaverit sovittava itse. Yhteislenkit jatkuvat keväällä 2008.Tilastoja kertoja kertyi 22 kertaa, porukkaa yhteensä 156 ja matkaa poljettiin yhdessä 2210km Eli kahvi&munkkeja kului alle 160 joten melko halpaa huvia.HarBom tahtoo kiittää kaikkia kavereita yhteisistä kilometreistä. :):rolleyes::p
Ps kuvia http://www.harbom.com/kuvat1.htm (http://www.harbom.com/kuvat1.http)
KUVAT SIVULLE LINKKI ON : http://www.harbom.com/kuvat1.htm
Minä jatkan ajamista, jotenka kannattaa kysyä minusta kaveria. Pittää kuitennii tuota polovee kuulostella vielä, testaan illalla trainerilla. Tosin ajalen ihmeaikoihin aamuisin viikonloppuna ja mahd. pian töiden jäkenn viikolla. Pistäkee tänne ilomootusta tai rivaattia. Kännystä kanssa tavottaa, parhaiten tekstarilla 050-3099 478.
Yhteislenkki ajettu etana... siis kaakana (masiina ei tee skandinaavimerkkeja). Lenkille lahti kaks, paikallisen supermarketin pihasta, ei ollut kylma eika sadetta. Kuvat tulee sitten myohemmin.
Edit: etana = etäajona
Seuratkaa talven aikana tätä meidän sivua, jos tulee jottain juttuja. Harbolla oli selvitteillä mahdollisuus kokeilla spinninkiä talven aikaan meidän porukalla, jos vaan hinnat olisivat ok. Tästä saattaa tulla tänne tietoo. Pysyis näin porukka koossa.
Selvittelin SPIN pyörä juttua: Iisalmessa 10 paikkanen sali Maksaa 70 euroa tunti ohjaajalla eli7 e per kampipari Kommentia ja sanaa kierään Aika esim sunnuntai aamuisin 9 tai 10 aikaan tai arki-iltaisin ennen klo 20:oo Huom voitais koetaa tään vuoden puolella kerta ja ensivuona lisää jos innostutaan.
Kuten jo oli puhelimessa puhe, mukana ollaan koettamassa!! :)
suoratankoinen
28.10.2007, 08.42
Eturistisiteen leikkaus oli mulla viime perjantaina ja heti kun jalka taipuu, niin mukana ollaan. Tosin ehkä alussa tulen siellä jälkijoukoissa vähän kevyemmin... Leikkaus sujui hyvin, kipukin alkaa jo lientyä, tosin tehokkaat on dopingaineet....
Spinningin iltavuorot kiinnostaisivat, parhaiten sopisivat ma ja ke esim. klo 18 tai 19, ja sunnuntaina iltapäivä tai ilta-aika. Tästä taloudesta löytyy kaksi spinningpyöräilijää tarvittaessa.
usko juntunen
28.10.2007, 16.38
Eturistisiteen leikkaus oli mulla viime perjantaina ja heti kun jalka taipuu, niin mukana ollaan. Tosin ehkä alussa tulen siellä jälkijoukoissa vähän kevyemmin... Leikkaus sujui hyvin, kipukin alkaa jo lientyä, tosin tehokkaat on dopingaineet....
Psss,,,dopingaineet,ei pyöräilijät niitä käytä,eihän:rolleyes: Ainoastaan hiihtäjät,yleisurheilijat,,,,,niin oli paikallisessa lehdessä:eek:
Pikaista paranemista leikkauksesta ja takaisin "riviin" ja näyttämään naavakorva lenkeillä kuinka puiden yli mennään että heilahtaa:cool:
suoratankoinen
28.10.2007, 17.45
Psss,,,dopingaineet,ei pyöräilijät niitä käytä,eihän:rolleyes: Ainoastaan hiihtäjät,yleisurheilijat,,,,,niin oli paikallisessa lehdessä:eek:
Pikaista paranemista leikkauksesta ja takaisin "riviin" ja näyttämään naavakorva lenkeillä kuinka puiden yli mennään että heilahtaa:cool:
Joo. ko. aineet lääkärin määräämiä, resepti löytyy. Toisin kuin kaikilla...
Tukkien yli mennöö jotta heilahtaa....
Hyvä jotta jalka tulee kuntoon ,pikaista paranemista vuan. Mukaan Spin:n kerkeet varmaan kartoitellan tässä josko saadaan rinki aikaiseksi.
Itse käyn paraikaa venytyksessä jotta pyörä ois sopivampi semppiä.. :cool:
Eipähän myökään Harrin kanssa jäädä kyydistä spinningissä, pysytään kevyesti muodostelmassa. Voin jopa tarjoutua joukon kärkeen tuulenhalkojaksi!:cool::eek:;)
Terveisiä Sodankylästä! tänne satelee lunta mutta ei voi tietää pysyykö tuo nyt maassa.
Yhtenä heinäkuun sunnuntaina ajoin viime kesänä teidän mukana, ja porukkaa oli kyllä uskomattoman paljon. Kyllä iisalmen kokoisesta paikasta pitäisi pyöräilijöitä löytyä enemmänkin, vielä kun on tiestötkin parantunut!
Mitenkäs pyöräpojilla juna-aseman vieressä muuten on syksy mennyt, onko tietoa?
Di Luca ainakin tunnistaa kuka kirjoittaa! Meinaatteko maastopyöräillä talvella? Pitäkää jonkinlaisia maastolenkkejäkin yllä talven yli, ellei ole aivan mahdoton keli.. Tulen joulun aikoina käymään iisalmessa viikon tai kahden ajan, ja otan maastopyörän mukaan. Spinning on kyllä mukavaa hommaa, kokeiltu viime talvena pyöräilijöiden kans ja hauskaa se ainakin täällä oli. Saa sisällä olla, vaikka ei siinä kuivana pysy...
Ensi kesän ohjelmassa on lukiosta valmistuminen, jonkun verran pyöräkisoja ja armeija, mutta varmaan pitää sielläpäin ehtiä käymään iskän luona ainakin kerran pari.
Itsellä harjottelu on mennyt vähän niin ja näin, 3 kertaa ollut kuumetta tänä syksynä. Vähän rikkonaista on siksi ollut, mutta kyllä se tästä! Seuralla on hyvä meininki ja junioreita, toimintaa ja kilpailuja on paljon. Meidän seuran naisten 10-vuotiaiden sarja on ensi kesänä kova sana! ja enköhän minäkin pysty pohjois-suomen kisoissa jotain tekemään..
Tsemppiä talveen! tai lainausmerkeissä "talveen", taitaa sielläkin olla aika lämmintä..
t.Antti K.
usko juntunen
02.11.2007, 21.22
Lunta!! Lähetä kirjekuoressa tänne,meillä muutamat naavakorvahiihtäjät kovasti kaipailee tuota valkoista pulveria:seko:
Hyvin toimii palvelu pööräpojissa,äxteeärrää ja duureissiä hyllytavarana ja tupeles renkaita löytyy myös, ja mitä ei ole sitä pojaat tilaa:)
Maastureilla on koluttu lähialueen kelkka ja hevosreittejä ihan näihin päiviin asti ja valoja viritelty jos jonkinlaisia.
Saapa nähä joulun aika hiihdetäänkö vai "joutuuko" ulkoiluttamaan maasturia??
Ilmoittele kun tulet Savonmualle kahotaan josko vielä innostuisi kelkkareitille kurvailemaan.
ps.siellä harbom sivuilla kuvia kesän mutapaineista:eek:
Tervepä terve Ändi!
Meininki ajella oma tekoisella cc-Tunturilla koko talvi. Se on nyt tosi makkee, mutta alkuperäistä sitten ei oo kuin runko ja satulatolppa. Oon ajellu sillä jonkun verran. Kuitenkin nyt viikko sitten liityin paikalliseen vaivaisajoosastoon, kun alkoi polvitaive olla yksksks lenkillä kibee. Tuttu lääkäri arveli sen olevan Bakerin kystan eli joku tyräntyyppinen vuotopullistuma pohekeen yläosassa/taipeessa. Ei ole henken vaarallinen ja saa liikkuakin, mutta välistä pirun kippee. Tulloo siis miinuskilometrejä taas.
Mikavia talviajeluja kumminkin, ilimoittele, niin käydään talaviajolla, kun oot maisemissa.:mad::eek::):cool:
Tervehdys,
Ryhmä "Iisalmen yhteislenkit (pyöräily, spinning)" on perustettu Facebookiin. Helppo tapa vaihtaa kommenttia, kuvia, videota ja lähettää yhteisviestiä ryhmän jäsenten kesken.
Tulkaahan kaikki mukaan ja profiilia luomaan osoitteessa:
http://www.facebook.com/
P.S. Tämä taisi olla facebookin ensimmäin suomenkielinen pyöräilyryhmä!!
Ei ymmärrä kieltä ei ossoo rekisteröityä ko sivuille
harbom=harri buuvaa savoksi
usko juntunen
07.11.2007, 17.19
[quote=harbom;883408]Ei ymmärrä kieltä ei ossoo rekisteröityä ko sivuille
Sama vika rahikaisella. Eekö jollae kiännösohjelmalla saes tuota kasvokirjoo savoks viännettyä?:seko:
elikkä olen vasta muuttanu tänne kiuruvedelle ja haluaisin kysäistä onko täällä päin tai siellä päin jotain DH paikkoja, dirttejä tai muuten vain hyviä alamäki polkuja ? :D
usko juntunen
07.11.2007, 21.46
Näillä seuduilla nuo DH ja dirtti ovat aikas tuntemattomia kasitteitä.Paloisvuori Iisalmessa ainut paikka jossa jonkinmoista mäkeä mutta aikoinaan niin hyvät tekniset kivikko/polku alamäet höylätty sileiksi latupohjiksi,puuttu enää asfaltti.Paloisvuorella ehkä ainut sinnepäin oleva paikka on hissilinjan alla järvenpuoleisella rinteellä
Vuokatti ja Tahkon rinteet Nilsiässä DH kelpoisia. Dirtti paikoista en varmalla tiedä onko edes Vuokatissa,täällä ei moni edes tiedä mitä tuo termi meinaa!
Peltosalmella on soramontussa skettiramppeja,voiskohan noita hyödyntää??
Johannes
07.11.2007, 22.11
elikkä olen vasta muuttanu tänne kiuruvedelle ja haluaisin kysäistä onko täällä päin tai siellä päin jotain DH paikkoja, dirttejä tai muuten vain hyviä alamäki polkuja ? :D
Veli hyvä, muuta Iisalmeen... Täällä alamäetkin muuttuu ylämäeksi meidän seurassa. Kieltämättä täällä ei kulttuuria sillä saralla. Paloisvuori ainut paikka niin kuin UJ totesi. Ehkä sinne voisi jotakin rakentaa. Kiuruvedelläkin hiihtoreitillä, olikohan Palosmäellä, aika pitkä rinne. Sieltä kesäaikaan voisi löytyä polkujakin. Mukaan ja muuttumaan...
StantheMan
07.11.2007, 22.11
Kierräpä tämä, vaikka jalan, ja katso löytyykö sopivia mäkiä. Talvella latu ko. reitillä, mutta kesällä varmaan kykenee pyörällä ajamaan. Kuten huomaat, kartalla mainitaan "vaarallinen" lasku. ;)
http://www.kiuruvesi.fi/images/20051128105557.jpg
täällähän on ihan asia porukkaa, odotin paljon huonompaa vastaan ottoa :D en mie taida sinne muuttaa, ku täällä on ihan hyvä tyttökaverin kans. minulla on rovaniemellä pyöräki, siellä on helppo mennä ounasvaaralle ajeleen ja leviki on pikku matkan päässä, siis jos auto käytössä. pitää kyllä käydä tutkimassa tuo "vaarallinen" pätkä tuosta kartasta ku kerkiää, nyt viikon loppu menee kuitenki eppu normaalin keikkaa juhliessa.
usko juntunen
08.11.2007, 21.24
Jos et muuta tänne Idensalmeen niin käy kuitenkin ensi suvena näyttämässä meille "naavakorville" kuin Paloskilta tullaan isoakovaa alas,meitä muutamaa xc-kurjistelijaa kiinnostaisi tosiaan nähdä livenä DH laskuja.Tahkon korotusta ootellessa voidaan me tuota Paloskia korottaa;)
Tuolla Kiuruveden Paloskilla on tosiaan huljakka lasku,mutta,mutta se on pururata. Eikos sillä ajelu ole vähän DH pöörän ja kuskin häpäisemistä:rolleyes:mutta jos pimeällä ettei kukaan näe.
Puijolla Kuopiossa pojat taitaa laskea aika rankkoja alamäki reittejä.Tälläkin foorumilla joskus vieraileva nimimerkki Jontta XTR tietäisi tarkemmin asiasta,selaa aikaisempia juttuja tällä palstalla
pitää ensin ite harjotella salaa täällä lapissa, ku olen pitäny aika pitkän tauon ja taas on pikku hiljaa alkanu homma kiinnostaan, joten laitoin uuden rungon, mutta en ole sitäkään päässy vielä testaileen, nyt viikonloppuna ois tarkotus käykä ajeleen dh:ta ja hyppimässä portaita, saas nähdä miten käy :D pitää kattoa kosta tuon pyörän sinne kiuruvedelle, niin vois kai sitä käydä ajeleen teidän kans tai ainakin pukkaamassa pyörää, tosin pimeällä, ettei kukaan varmasti näe ;) käyttekö te paljonki kiuruveden suunnalla ajeleen ?
usko juntunen
09.11.2007, 21.06
Eipä ole käyty kiurukylässä ajamassa VIELÄ mutta juuri johanneksen kanssa puhuttiin että ensi kesänä katsastetaan juuri tuo Palosenmäki.Vesureita tahkotaan,,,suksilla liikuttu paljonkin noissa maisemissa. Johannes lähtee aamulla sinne laphin hiihtämään,ei DH:ta vaan ihan sitä itseään xc:tä:p Me xc-kurjistelijat siirrymmä kohtapuoliin kokopäivätoimisesti suksille.XTR-raitti vaikenee,mutta vain hetkeksi(talveksi):rolleyes:
katso tältä voorumilta harbom.com siellä kuvia savolaisista maalaismaisemista ja metsistä
eipä päässy ajeleen viikonloppuna, ku sairastelin ja olin eppujen keikalla. pitää käydä katteleen kuvia. hiihto on hullujen homma, itte hiihin viimeksi ala-asteella, no ei voishan se olla ihan siistiä, joku retki meininki :D
Kaikenlaista silimän sekä nenänvuotoo ollut (vaihteeksi!) koko alkutalvi. Tännään 2,5 tuntia kuitennii poleskelin. Keli oli tosi hieno, parasta mahollista ja nastat toimi tosi hyvin! Aarinko paesteli ynnä elämäkkii ihan kuin vuan pyörämiehelle voi.:)
Jos joku tuntoo mielpuolista halua poleskella talavellakkii, niin tiällä toenen samanmoenen. Pittää kuitennii malttoo vaahin kanssa. Pistäkee viestiä jos ootte lähössä.
Tavotteena itellä olisi käyvä Matilla & Liisalla kaakaolla, kunhan kuntoutuu ja on keliä.:rolleyes:
Keskiviikko 28.11.07 klo.18.oo Sisäsiistiin pyöräilyyn hikoilemaan..:eek::eek:
Hirvittää sanoa, mutta tulossa ollaan ja terveenä (ainakin tännään klo 17.21!):eek:
suoratankoinen
26.11.2007, 19.40
Hiihtolupa tuli tänään, mutta kyllä sitä pitää tulla spinninkii polkee...:rolleyes:
Suksippa spinniin niin tulee molemmat kerralla!:D
suoratankoinen
28.11.2007, 14.31
Suksippa spinniin niin tulee molemmat kerralla!:D
Ee kestä vielä jäät...:(
Olipa tuo spinni mukavoo, erityisesti omalla porukalla. Kiitos kaikille, erityisesti Harbomille järjestelyistä ja vaivannäöstä!!!!!:)
Toinen hikinen pyöräilyilta on takana ja hiki virtasi itsekultakin. Mukana olleet tahtoo Kiittää illan vetäjiä ja ehottomasti Pyöräpoikia ponsoroinnista SUURET KIITOKSET :eek::eek::rolleyes:
Pin-illat toivomukseta jatketaan alustavasti kerran kuussa to ehkä 19.oo-20.oo
10.1 ja 14.2 ja 13.3 kuten myös 10.4 Vaatii sitoutumista jotten joudu yksin maksumieheksi maksut 10 pyörää 60 euroa eli 6 euroa nuppi. Suratkee palstaa tällä varmistukset kun FysioWellness varmistaa.. Hyviä vuodenloppuja Ja Hauskaa Joulua. Terv HarBom :rolleyes:
Tuo 1 klo 19.00 on mulle liian myöhään. Mielummin klo 18.00 että voin luvata tulla mukaan. Pittää olla illalla kasilta ruokkimassa jälkikasvua.
Käytiinpä Harbomin kanssa reilu parituntinen Kirman seudulla. Pakkasta oli, muttatarkeni ihaan ok. Se oli jouluinen "yhteislenkki". Jouluja vaan kaikille ajotutuille. Kiitoksia H:lle lenkistä!:)
Terve! Nytpäs ollaan iisalmessa. Keskiviikkoiltaan asti näyttäis olevan jonkinlaiset ajokelit, tulisko porukkaa tapaninpäivän aamuna pyörälenkille? Sen jälkeen alkaa forecan mukaan huonot kelit, jolloin minä vaihdan pyörän juoksuun.
hyvät joulut vaan kaikille!
Tuota kelijuttua oon minäkin miettinyt. Minun pitäis lähtee liikkeelle aikaisin jopa 8 jälkeen jos vaan vääntäytyy ylös. Pittää muuten olla kotona mahd. paljon, mutta muut nukkuu aamulla. Voin toki pörrätä pimmeessä kaupungin ympäröstössä ja sitten ajaa pätkän mukana, jos muut on myöhemmin liikkeellä. Ilimotelkee.
No enköhän minäkin pääse ylös ennen kahdeksaa. Jos 8.30 nähdään vaikka Mehevällä? kaikki mukaan!
Yritän vääntäytyä ylös, valot päälle pimmeyteen! Mehevällä 8.30:cool:
Tuossa vilasin Forecaa ja taas ennuste on muuttunut. Huomen aamulla on pikkupakkanen het aamusta ja iltapäivästä alkaa rännätä. Aamulla siis ok, mutta onko Ändillä nastat, suattaa olla himpan livakkaa tämän päiväisen vetistelyn jäläkeen?!
Joo, kävin tänään liukastelemassa pari tuntia ilman nastoja ja on onneton keli! ajelin valoisan aikaan metsäpolkuja joissa oli paljon kuivaa niin sain kuitenkin ihan hyvän lenkin tehtyä. Mutta harmi, huomisaamu taitaa jäädä väliin, en taida riskeerata pimeässä, kun ei ole kunnollista lamppuakaan.
No minä kumminnii kurvaan Mehevän kautta n. 8.30.
Eli jos joku tulee, niin matkaan mahtuu semmoseen rauhalliseen poljeskeluun.
Niinpä kurvattiin Harbomin kanssa Mehevältä Kirman kierros. Väisäsen kohdalla alkoi keli asteittain huonota ja takaisin tullessa jo työnsi räntää kunnolla. mutta haastetta pittää olla. Oli mukavampi kaverin kanssa uhmata räntäsadetta, kiitos vaan taas mr. H:lle!
Tuossa yllättäen huomasin mittarista talvikilometrejä kertyneen 700 tuolla omatekoisella Tunturi "crossarilla" vai mikä se nyt on. Säästä huolimatta:)
Pinningi-illat jatkuu talven aikana tortaisin kerran kuussa eli alustavat illat on seuraavat 10.01 ja 14.02 ja 13.03 myös 10.04
illan kustannukset 60 euroa eli jos 10 satulaa täynnä niin 6 euroa nuppi. Olisi hyvä jos itse kukin sitoutuisi jolloin en minä joudu maksumieheksi enkä tarvitsisi kovasti aina etsiä porukkaa.Ilmoitelkaa mulle illat jotka sopii .:eek::p;)
Tuleekohan ketään vuoden ensimmäiselle lenkille huomenna? Mehevällä vois tavata, käy mikä aika tahansa, esim. klo 11?
Pääseekö di luca matkaan?
Nämähän sopis siihen 928 hiilikuitu-unelmaan:
http://www.ax-lightness.de/xist4c/web/AX---Orion-Racing-Bike-Brakes_id_4466__dId_420_.htm
yli 200 gr kevyempi setti kuin 105:set. ;)
usko juntunen
31.12.2007, 21.31
Lenkille kyllä,mutta suksilla joka aamu sännätään! Paloskilla taas hiihdetään:D
Poijjaat hoi,eikö vaihtelu virkistäisi jos porkkia välillä ulkoiluttaisi,saa yläkroppakin vähän maistaa maitohappoja,tekee hyvää ajoasentoa ylläpitäville lihaksille ja kaikki tämä HAPPIRIKKAASSA ULKOILMASSA:D
Ändille: oon Kuopiossa huomenna, mutta voisin päästä illalla joskus viiden korvilla. Soitellaan huomenna. Kiitos muuten vielä asennuksesta!
Harbomille: Mukana oon ainakin ens torstaina
Uskolle: liika vaihtelu on minulle liikaa, mulle kun kahdessa asiassa on toinen liikaa. Eikä oikein nuo kelitkään kutsu suksille tämmöstä ei niin suurta hiihdon ystävää vaikka sitä vähän talvessa saattaisikin touhuta kunnon kelillä. Luistelisin ennemmin, kun olisi kunnon rata tiällä. Kukkii touhuu mikä on mukavoo!!;) Ja hyvvee uutta vuotta
usko juntunen
31.12.2007, 21.53
[quote=di luca;898529 Kukkii touhuu mikä on mukavoo!!;) Ja hyvvee uutta vuotta
Niimpä,,sitä sammoo itekullekkii!!
Tuleekohan ketään vuoden ensimmäiselle lenkille huomenna? Mehevällä vois tavata, käy mikä aika tahansa, esim. klo 11?
Pääseekö di luca matkaan?
Nämähän sopis siihen 928 hiilikuitu-unelmaan:
http://www.ax-lightness.de/xist4c/web/AX---Orion-Racing-Bike-Brakes_id_4466__dId_420_.htm
yli 200 gr kevyempi setti kuin 105:set. ;)
No nyt löytyi oikeet länget!!!!!!!!!! Paino on kohdallaan sekä längissä että kukkaroissa oston jälkeen!!!!!!!!!
Kolme "kovaa" kävi tänään polkemassa reilun pari tunteroista eli ajovuoden avajaiset on nyt pidetty. Kiitos vaan Ändille&Harbomille!:cool:
Ändille: taijan pittää tännään huilipv:n. Katotaan huomenna.
Pinningi-illat jatkuu talven aikana tortaisin kerran kuussa eli alustavat illat on seuraavat 10.01 ja 14.02 ja 13.03 myös 10.04
illan kustannukset 60 euroa eli jos 10 satulaa täynnä niin 6 euroa nuppi. Olisi hyvä jos itse kukin sitoutuisi jolloin en minä joudu maksumieheksi enkä tarvitsisi kovasti aina etsiä porukkaa.Ilmoitelkaa mulle illat jotka sopii .:eek::p;)
No niin nyt varmistus tullut joten ilmoitautukaa 10.1 paikkoja vapaana vielä 4
klo aika on 19.oo-20.oo ja 6 euroa :eek:
No niin nyt varmistus tullut joten ilmoitautukaa 10.1 paikkoja vapaana vielä 4
klo aika on 19.oo-20.oo ja 6 euroa :eek:
Sattuneesta syystä vuorot siretty alkamaan tuntia myöhemmin eli aloitus on
klo 20.oo UUSI VUORO TOISTAEN 20.oo - 21.oo Eikun hikoilemaan..:eek::eek:
Antille kiitokset lenkistä ja hyvää koulu ja harjoitus kevättä ja menestystä tuleviin kisoihin harbom
Kiitos, hauska oli käydä iisalmea ihmettelemässä. Hyvää kevättä samoin, ja muillekin paikallisille. Keväällä ehkä fiksaillaan taas pyöriä Pojilla jossain vaiheessa. Harjoitusintoa!
Sattuneesta syystä vuorot siretty alkamaan tuntia myöhemmin eli aloitus on
klo 20.oo UUSI VUORO TOISTAEN 20.oo - 21.oo Eikun hikoilemaan..:eek::eek:
Sitten joudun perumaan osallisuuteni. Liian myöhään on kova reeni. On nukuttava yöllä. Sorry.:o
Torstaina hikoilemaan eli pin pyöräily tällä haavaa satulat kaikki varattu eli selvitään 6 eurolla.. Muista juomat mukaan:eek::eek::cool:
Moi! Teettekö Iisalmen porukat pidempiä MTB-retkiajoja lähiseuduille kesäisin? Siellähän on Tiilikat, jyrkänpolut sun muut paikat. Mun on tehny mieli ajella noilla suunnilla, olis vaan niin paljo helpompaa jos pääsis paikallisten kavereiden mukana ajeleen reittejä. Mites tuo polkupolitiikka siellä yleensä ottaen, meneekö teillä siellä ns, vakioreittejä joita ajelette? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen kö aina kesälomalla ollaan siinä Kirmalla tai Salmenrannalla lomalla kolmekin viikkoa putkeen;) (jopa). Mulla on ollut nyt tuo pyöräkin mukana ja tekis mieli löytää sieltäkin niitä hyviä ajopaikkoja. Kiittelen tässä jo etukätteen vinkeistä.
usko juntunen
09.01.2008, 19.14
Hyvää iltaa metsien miehet. Ja tervetuloa -naruska meidän palstalle.
Jos selaat tätä palstaa taaksepäin sivulle 3 siellä Jontta XTR:n piirtämä kartta yhdestä meidän vakiolenkeistämme.Kun katsot sitä huomaat että Salmenranta on aivan reitin varrella! Toinen kunnon vesakkomiesten ryskälenkki löytyy Iisalmen luoteispuolelta Iimäen maastosta.Pohjois-Savon opaskartta,siinä reitit pääpiirteittäin.Jyrkän Volokinpoloku on jokakesäinen ohjelmanumero ja myös Tiilikalla on tullut rymyttyä.Ja sokerina pohjalla legendaarinen TAHKO,sitä ei voi ohittaa jos Savossa liikkuu. maastokonkelilla.Valokuvia löytyy linkistä harbom.com ja sieltä "naavakorvat" se on mtb-hemmojen albumi.Älä peljästy,ei ne ole vaaraksi,paitsi itselleen ja kalustolle! Pistä ehdottomasti viestiä tänne kunhan liikut näillä nurkilla,kyllä joku naavakorva aina oppaaksi pääsee.
Offtopic:
Luin matkakertomuksesi Iisalmeen ja varsinkin tuo Itä-Suomen turnee oli mielenkiintoinen.Oli tuttuja paikkoja kuten esim.Suomujärvi Patvinsuolla.
Ja oli tutunnäköinen telttapaikka! Siinä on tullut korsattua jokunen yönseutu. Ja olimpa katsovinani kuvista että pyörän merkkikin sattunu ihan oikea;)
Hyvää iltaa metsien miehet. Ja tervetuloa -naruska meidän palstalle.
Jos selaat tätä palstaa taaksepäin sivulle 3 siellä Jontta XTR:n piirtämä kartta yhdestä meidän vakiolenkeistämme.Kun katsot sitä huomaat että Salmenranta on aivan reitin varrella! Toinen kunnon vesakkomiesten ryskälenkki löytyy Iisalmen luoteispuolelta Iimäen maastosta.Pohjois-Savon opaskartta,siinä reitit pääpiirteittäin.Jyrkän Volokinpoloku on jokakesäinen ohjelmanumero ja myös Tiilikalla on tullut rymyttyä.Ja sokerina pohjalla legendaarinen TAHKO,sitä ei voi ohittaa jos Savossa liikkuu. maastokonkelilla.Valokuvia löytyy linkistä harbom.com ja sieltä "naavakorvat" se on mtb-hemmojen albumi.Älä peljästy,ei ne ole vaaraksi,paitsi itselleen ja kalustolle! Pistä ehdottomasti viestiä tänne kunhan liikut näillä nurkilla,kyllä joku naavakorva aina oppaaksi pääsee.
Offtopic:
Luin matkakertomuksesi Iisalmeen ja varsinkin tuo Itä-Suomen turnee oli mielenkiintoinen.Oli tuttuja paikkoja kuten esim.Suomujärvi Patvinsuolla.
Ja oli tutunnäköinen telttapaikka! Siinä on tullut korsattua jokunen yönseutu. Ja olimpa katsovinani kuvista että pyörän merkkikin sattunu ihan oikea;)
Terve vaan ja kiitosta kovasti kattavasta porukkaesittelystä. Juu, pistetäänpä korvan taakse tai ainakin "kovalevylle" tämä palsta;). Ite oon joskus hiihdellyt sen Partalan lenkin sieltä Hanhilammen ampumaradan kautta, eikös se ole siellä Iimäen suunnalla justiinsa? Nyt ei taida suksella olla sinne asiaa... Eikös se viimekeväinen laturetki mennyt jotenkin mönkään huonon lumitilanteen takia, vai muistanko väärin.
Kiva kun kävit katsomassa kuvia, onpahan siellä immeisten pällisteltävänä.
Eikun terkkuja sinne Iideniin ja hyviä hiito/ajokelejä:)!
Jonttaxtr
09.01.2008, 21.54
Jokos Uskalias Janatuinen sai uuden keveän rakkaan? Takka oli ainakin hieno.
Ite tilasin sakuilta 1,5kghipohalppiskarvanoppaumpijäykän 7005alurungon hiilarifiilarisatulatolpalla, johon laitan sikaumpitimmijäykkis surly-teräskeulan, ja vanhoja osasia.
Kesään mennessä jos sais perseeseen rytyytettyä semmoset kovettumat että uskaltais tulla täysjoustokkaalla XTR-raittia kruisimaan siihen piikkilanka-juurakkoon ohenmäkeen.
:D
usko juntunen
10.01.2008, 19.34
[quote=Jonttaxtr;900915]Jokos Uskalias Janatuinen sai uuden keveän rakkaan?
Se on sala-sellainen kun ei ole tullu viälä näytille;)
Jontta on näköjään lukenu lehestä että Ohenmäessä voi ajaa miinaan,kai sää tilasit miinaharavan siihen sakukonkeliisi:(
Kyllä sinun pitää tulla ajamaan nimikkoreitilläsi enskesänä!
Tammikuun pinningi poljettiin 11 polkian voimin ja hiki taisi virrata jokaisen otsalta. Kiitokset vuan lenkki seuralle . Seuraava ilta 14.2 klo 20.oo-21.00:eek:
Lähetään huomen aamulla joskus 11 korvilla lenkille Harbomin kanssa. Mukkaan sua tulla, pistäkee tähän viestiä jos kiinnostaa niin sovitaan lähtö. Vois olla vaikka kaakaot Väisäsellä, jos tiet on auki Kirman suunnalla.
Kiitos Harbomille mukavasta lenkistä! Ei ollut kelikään niin huono, kun odotin!
Kiitospaljon kiitoksista ja niin vuan meikäläinenkin hurahti talvifillarointiin ja kolmas satku on hyvällä alulla.:p
Kiitokset Harbomille pinnipyöräilyn järkkäämisestä! Sisäpyöräily on yllättävän kivaa, vaikka yleensä en sisälajeista välitä ;)
Kiitokset Harbomille pinnipyöräilyn järkkäämisestä! Sisäpyöräily on yllättävän kivaa, vaikka yleensä en sisälajeista välitä ;)
Näky listalla olevan Valkea tankonauha / satula Nauha löytyy PPokien hyllystä satulan Kalle kerkes ottaa vuan tilloovat tarvittaessa Eilen ol ajokeliä..:mad:
Ei kai Mr H. meinaa vaihtaa kommeen punaista valkeeseen??:cool:
Ei kai Mr H. meinaa vaihtaa kommeen punaista valkeeseen??:cool:
Ei vaan Hima näkyi listaavan tarpeitaan Minun punainen on mielestäni makee..
Okos liukasta..:seko:
Trainerilla ei ollunna kovin livakkaa. En viihtinnä liata pyörää, tuo peseminen kun ei oo minun himohommoo. Ois nastoilla pysynnä varmaan ihan hyvin pystyssä. Perjantaina lupasivat saatteetonta. Oisko lähtijoitä?
Kyllä minäkin punaisen satulan voisin ottaa, jos väreihin sopisi (Kickbikeen se sopisi väri puolesta, mutta siinä ei satulaa tarvita!).
Kyllä minäkin punaisen satulan voisin ottaa, jos väreihin sopisi (Kickbikeen se sopisi väri puolesta, mutta siinä ei satulaa tarvita!).
Je je Valkeatankonauha löötyy Ppojilta hyllystä jos se paremmin sopivaa ja istuimen saa tilaamalla. Pekalle A520 polin on mielestäni hyvä pistin maasturiin.
DiLuca katotaan eliä en viiti pimiässä ajaa jos noin jäistä..
No pittää sitten kurottaa itekseen pimmeessä. Kyllä onnistuu...
Jonttaxtr
20.01.2008, 19.08
Onks talvirällyypolkuja, vai otanko sukset ensviikonloppuna ku tuun iisalmeen.
Eiku ohammulla tandeemi iisalmessa.
usko juntunen
20.01.2008, 20.30
Ejjoo aenakaa minun tievossa ja james on nahtaliinissä vuatekomerossa. Tuota xc-sukseelua on harrastettu kilometrin kiekalla,justiisa nyt näättää valakeemalta elämä kun tul uuvislunta.Ota vua sukset völöjyyn,kesällä keritää rällätä
Jonttaxtr
20.01.2008, 21.50
Jaa, no pitääpä ottaa ryssing-noolit ja hiilikuitu-puikot mukaan ja ahnehtia ladulla. Dandemiin pitää pitää hammasrattaanvaihtotalkoot parin lonkerotölkin seurassa.
Tännään ekat kupit pyörällä Nakkipoukaman tunnelin jälkeen auton urasta. Elossa kuitennii etelleen! Pyörä on myös kunnossa: ennätin sen ja maan väliin mallikelpoisesti!:cool::eek:
Tännään ekat kupit pyörällä Nakkipoukaman tunnelin jälkeen auton urasta. Elossa kuitennii etelleen! Pyörä on myös kunnossa: ennätin sen ja maan väliin mallikelpoisesti!:cool::eek:
Pehmeellä pitää harjotella kannelle siirtymistä jotta sitten suvella hiilarit kestää
Olen tuossa katellut Scorpion hifi osia tai hiilareita jos vaikka Hifittäis lompsan mukaan .
"no onneksi pyörä ei rikkoontunut":seko:
No ei se ihan pehmeä lasku ollut, mutta siis pyörä kunnossa. Oli hyvä harjoitus väliin menolle, että pyörä ehjänä on! Toisaalta ei oo kesällä jäisiä uriakaan tiessä, toivottavasti,;)
Jonttaxtr
28.01.2008, 22.04
Ter hiihtäjättäret Juntu&Kaara! Nytpä muutes laitoin kuvan kotisivulle siitä suksitestausvehkeestä. http://jontta.ilmaisajelijat.org/
usko juntunen
29.01.2008, 19.46
Tsiisus mikä musta laatikko:seko: ,,hmm tuo kannattaa kuitenkin riisua jalasta ennenkö tarjoutuu vaikkapa nyyjorkin lennolle,,,, tuollahan katotaan enskesänä kenen filu rullaa koviten,,,ehoton väline Tahko-spekuloinnissa:D
Hyvin toimi myös se tikku ja kello-menetelmä suksitestissä la.Paloskilla sillä ainaskin JK:n laukussa oli semmoset kapulat että puolet Lapinlahenlinnuista ol hiihtäny niillä mk-viestissä.Suorastaan VALLANKUMOUKSELLINEN luisto ja joku Vis,,,,nen oli jopa hiukan avautunut eräästä sitkeästä roikkujasta:p
suoratankoinen
29.01.2008, 21.43
Tsiisus mikä musta laatikko:seko: ,,hmm tuo kannattaa kuitenkin riisua jalasta ennenkö tarjoutuu vaikkapa nyyjorkin lennolle,,,, tuollahan katotaan enskesänä kenen filu rullaa koviten,,,ehoton väline Tahko-spekuloinnissa:D
Hyvin toimi myös se tikku ja kello-menetelmä suksitestissä la.Paloskilla sillä ainaskin JK:n laukussa oli semmoset kapulat että puolet Lapinlahenlinnuista ol hiihtäny niillä mk-viestissä.Suorastaan VALLANKUMOUKSELLINEN luisto ja joku Vis,,,,nen oli jopa hiukan avautunut eräästä sitkeästä roikkujasta:p
Joo, kyllä siellä joku vi´´´´nen oli avautunut häntäkärpäsestä, minä se en ollut kun olis valmennussuhde katkennut (kuulemma). Minua uhkailtiin sillä ennen lähtöä, joten piti jäädä jälkiporukoihin (sai hiihdellä omaan tahtiin)
Anteeksi, toivottavasti en häiritse keskustelua. Mulla on nyt sivut, käykäähän vilkasemassa jos huvittaa ja jättäkää kommentteja sivuille. On tarkotus lisäillä kuvia ja juttuja aina sillon tällöin.
http://andikulma.blogspot.com/
Näillä näkymin maaliskuun lopulla tulen Iisalmeen joksikin aikaa PPojille duuniin.
Anteeksi, toivottavasti en häiritse keskustelua. Mulla on nyt sivut, käykäähän vilkasemassa jos huvittaa ja jättäkää kommentteja sivuille. On tarkotus lisäillä kuvia ja juttuja aina sillon tällöin.
http://andikulma.blogspot.com/
Näillä näkymin maaliskuun lopulla tulen Iisalmeen joksikin aikaa PPojille duuniin.
Sinä et ainenkaan häiritse savolaisten keskustelua vaan päin vastoin. Sivut on hienot laitoin sivuiltani linkin sinne kait se sopii ja on luvallinen.Hifistelyn aloitin maantie koneessani kuten kuvasta näkyy. ps lisää tulossa.:)
Sopiihan se, laitoin nyt itekin sinun sivulle linkin. Ootko vaihtanu kiekot bianchiin, vai kuvittelenko? Onpa hyvännäköset, kun on vaan 20 pinnaa eessä ja takana..
Sopiihan se, laitoin nyt itekin sinun sivulle linkin. Ootko vaihtanu kiekot bianchiin, vai kuvittelenko? Onpa hyvännäköset, kun on vaan 20 pinnaa eessä ja takana..
Ovat kakkos kiekot sisä/syys-kevät käyttöön Hifistelyn aloittanut joten osia tippuu kevääseen mennessä sievoisella euromäärällä:D
usko juntunen
02.02.2008, 15.41
[quote=harbom;,,,Hifistelyn aloittanut joten osia tippuu kevääseen mennessä sievoisella euromäärällä:D[/quote]
Jokos Harbom on hankkinut grammavaakan,hiilarisellaisen tietty:D
Olisiko siellä Huutokoskella sellaisia? Minullakin vain tavan mikälie jauhovaaka:(
Se P.Pojista hankittu Stradivarius viulu painaa oikeasti 258g ilmoitetun 199g sijaan. Mutta paino ilmoitettu todennäköisesti ilman remmejä&rensseleitä,pitää tutkia tekeekö muutkin merkit samoin?
Pitänee porata kalloon kevennysreikiä 59g verran.Lujuus ei kärsi ,siinähän se paino kompensoituu:D
Muuten viulu istuu kuin----kypärä päähän. Kiitokset Harbom ja Kalle stradikan esittelystä.
Hifistelyn aloittanut joten osia tippuu kevääseen mennessä sievoisella euromäärällä:D
Ahaa, nyt kuulostaa siltä että jotain kallista tulossa.. :D Pysyykö runkokaan samana?
Se P.Pojista hankittu Stradivarius viulu painaa oikeasti 258g ilmoitetun 199g sijaan. Mutta paino ilmoitettu todennäköisesti ilman remmejä&rensseleitä,pitää tutkia tekeekö muutkin merkit samoin?
Pitänee porata kalloon kevennysreikiä 59g verran.Lujuus ei kärsi ,siinähän se paino kompensoituu:D
Kiinnostuin minäkin kypärästä kun pääsin hipelöimään yhtä viime kesänä. Ilmeisesti L-koko sulla, Metti on kai mitannu sen 199g M-koon mukaan, ja varmaan vielä ilman remmejä+muita! Ei muuta kun leikkauspöydälle.:p
http://weightweenies.starbike.com/listings/components.php?type=helmets
Ahaa, nyt kuulostaa siltä että jotain kallista tulossa.. :D Pysyykö runkokaan samana?
Kiinnostuin minäkin kypärästä kun pääsin hipelöimään yhtä viime kesänä. Ilmeisesti L-koko sulla, Metti on kai mitannu sen 199g M-koon mukaan, ja varmaan vielä ilman remmejä+muita! Ei muuta kun leikkauspöydälle.:p
http://weightweenies.starbike.com/listings/components.php?type=helmets
Jo Celeste B säilyy vaan vaihetaan:stemmi ja tulppa - tolppa ja kiinike - pullotelineet ja mittariteline hiilariksi (DiLuca kaikki ei punaista) Usko mitauksessa ei saa olla pää mukana minun täytyy kahtoo ja hipelöidä valkea eli mustaa ... tai ....
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.