PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tampereen seudun pyöräliikkeet

Sivut : [1] 2 3

Ylämäessä heikottaa
04.04.2007, 12.09
Tätä aihetta on varmaan sivuttu jo ennenkin, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan kommenttejanne Tampereen (+ympäryskunnat) pyöräkaupoista. Itse vierailin alkuviikosta Nippelissa (www.nippeli.fi) ja palvelu oli ystävällistä. Asiantuntemusta on itsellä sen verran vähän, että ainakin ko. liikkeen myyjä tuntui tietävän tuotteistaan ja osasi suositella eri vaihtoehtoja. Joskus muutama vuosi sitten ostin kypärän Sportaxista (www.sportax.fi), mutta palvelu oli jotenkin ylimielistä. Minkälaisia kokemusia teillä muilla on? Mitä muita liikkeitä suosittelisitte?

banderol
04.04.2007, 13.15
Aiheesta löytyy toki haulla (ja googlella) aika paljon asiaa, mutta pistänpä silti korteni kekoon. Tampereen alueella olen itse asioinut lähinnä nippelissa, R-techissä, ja sportaxissa. Suomen polkupyörätukussa pirkkalassa, active bikessa, ja siinä sammonkadun varrella olevassa pienemmässä liikkeessä (sportia 10?) on tullut myöskin vierailtua.

Nippelissä varsinkin se vanhempi äijä (omistaja?) tietää kyllä mitä myy. On semmoinen aika reipas asenne eikä mikään hissukka. Myöskin apupoikina olevilta tyypeiltä olen saanut ihan ok palvelua, tosin eivät ihan niin paljoa tiedä sitten tokikaan. Hieman kuitenkin jääny joskus semmoinen rahat pois ja näkemiin -fiilis, muutta ei suotta haukuta, koska kyllä sieltä nyt aina on saanut sen mitä on tullut hakemaankin. Ja osaavat myös haluttaessa tilata tavaraa, eikä toimitukset ole venyneet. :)

R-techissä olen asioinut eniten koska siellä mielestäni olen saanut aina parasta palvelua. Tietoa löytyy jos jotain kysyy, ja siellä on kiinnostusta myöskin saada asiakkaalle oikeankokoinen/-lainen vekotin alle. Ja vaikka vaan pikkutavaraa olenkin pääosin ostellut ja tyhmiä kysellyt, niin eivät ole silti vielä heittäneet ovesta ulos :)

Sportaxissa on tullut harvemmin asioitua, koska siellä se vanhempi setä aiheutti hylkyreaktion joku kerta käydessäni. Aiemmin jossain ketjussa mainittu hieman ylimielinen kohtelu osui omalle kohdalleni, ja sitähän ei kukaan jaksa kovin pitkään. Nuoremmat kaverit ovat ihan asiallisia, miten hyvin ovat asioista perillä niin sitä en osaa sen paremmin sanoa.

Sammonkadun varrella oleva (sportia 10, en ole tästä ihan varma) on varsin asiallisen palvelun pikkuliike. Sielläkin vierailen itse harvemmin, mutta sen mitä on tullut käytyä niin palvelu on ainakin oikein ystävällistä.

SPPT (pirkkala, samassa rakennuksessa verkkokaupan yms. kanssa) meneekin sitten kokoperheen liikkeiden kategoriaan. Tietotaso on vähän mitä sattuu, ehkä nyt osaisivat suurinpiirtein oikeakokoisen fillarin myydä jos menisin katselemaan ostomielessä, mutta valikoima rajoittuu siis perusfillareihin. Jokunen näyteikkunapyörä siellä nyt taisi olla esillä, mutta varsinaisia harrastepyöriä ei ainakaan kesällä -06 ollut näkyvissä sen enempää. Palvelu kuitenkin varsin ystävällistä ja kyllä tätä voi varmaan suositella jos peruspyörää on menossa hankkimaan. Tosin ton kategorian liikkeitähän sitten riittää valittavaksi.

Myöskin koskikeskuksen interissä on tullut käytyä, mutta en minä sieltä suksien joukosta kuitenkaan ehkä sitä fillaria ostaisi. :p Tosin kyllähän ne taitaa ihan laatuvekottimia olla noi interin maastopyörät.

Tällaista. Mielestäni on pari tärkeintä asiaa mitkä määrittää sen missä liikkeessä ihminen(minä) tykkää asioida; Palvelu, asiakasystävällistä, eli minulle riittää kunhan ollaan vähintään asiallisia, jätetään töykeys, ylimielisyys ja muu epäasiallisuus pois. Ruuhka-aikana voi olla vaikea palvella asiakkaat järjestyksessä, mutta kunhan nyt suurinpiirtein.. pelisilmää vaadittaneen.

Toinen tärkeä seikka on asiantuntevuus. Kyllä myyjän täytyy osata ottaa huomioon pyörän käyttökohteet sekä asiakkaan tarpeet fillarin suhteen, ja jos sattuu kysymään jotain teknisempää seikkaa niin kyllä siihen pitäisi erikoisliikkeestä löytä vastaus. Jos tietotaso on luokkaa "mikä liitostappi?" (ketjuista puhuttaessa), tai "mikä vapaaratas?", niin ehkä sekin kertoo jotain..

Kolmas on tietysti järkevä hintataso, mutta mielestäni tässä ei pääosin ole ollut suurta huomautettavaa yleisesti ottaen. Ja ainahan hinnoista voi halutessaan neuvotella, jos tuntuu ettei laatu kohtaakaan täysin hintaa. :cool:

perttime
04.04.2007, 14.16
Nippeli on "lähikauppani": tilaa on ja sisällä paljon pyöriä laidasta laitaan. Pyörätiepyöräni remontti halvoilla osilla hoitui hyvin ja palvelu oli asiallista.

R-Tech on suosikkini, maastopyörien kanssa. Joskus kun olen muissa kaupoissa kysellyt joustosysteemeistä liian vaikeita, on käsketty mennä R-Techiin selvittämään asiaa...

Sportaxista olen viimeksi varmaan löytänyt sopivan kypärän. Asiallisesti on sielläkin palveltu.

Active Bike on vähän pikkuputiikin oloinen mutta hyvää tavaraa siellä myydään ja myös ymmärretään maastopyörien päälle.

Bikelab (vai mikä sen nimi nyt oli) myy hienoja maantiepyöriä ja Timen polkimia. Isännällä on jonkin verran tietoa ja mielipiteitä, mikä kuulemma on joitakuita säikyttänyt sieltä pois.

PekkaL
06.04.2007, 08.54
Vielä ei ole mainittu Suomen Urheilupyörää Kissanmaalla tai isompi versio Nokialla. On hyvin ammattitaitoinen erityisesti maantiepyörissä ja hinnoissa on yleensä aina joustoa ja tarjouksiakin löytyy.

Kuten joku aiemmin sanoi, niin Sportaxissa se vanhempi kaveri on jotenkin ylimielinen ja vähemmän palveluhenkinen mutta nuorempi vakikaveri ja muu nuorempi porukka osaavaa ja ystävällistä.

Reino Hoo
06.04.2007, 10.59
Tässä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=21819) on yksi vanhempi topikki tästä aiheesta...

Ylämäessä heikottaa
07.04.2007, 10.51
Joo, kiitoksia vaan kommenteista ja linkeistä. En ole vielä käynytkään tuolla R-tech:ssä, jota maastokaverit täällä kehuvat. Muutamia hankintoja on listalla kevään aikana, joten pitääpä mennä ko. liikkeeseen ja muodostaa oma mielikuva siitä. Kiitos kaikille kommentoijille!

perttime
07.04.2007, 16.57
En ole vielä käynytkään tuolla R-tech:ssä!!!
Tampereella on maastopyöräilijän ihan pakko käydä siellä, vaikka asioisi muuallakin.

Näin keväisin on pyöräkaupoissa hiukka hoppua, joten ei pidä hämmästyä missään alan liikkeessä, jos henkilökunta on jotenkin kiireisen oloista ...

leponiemi
09.04.2007, 15.04
Jatketaan tähän samaan ketjuun: Mites Tampereen pyörähuollot? Missä on ja mihin kannattaa fillari kiikuttaa, vaikka ihan perushuoltoon?

perttime
09.04.2007, 15.36
Jos kyseessä on "harrastepyörä", noita tähän mennessä mainittuja liikkeitä voi kyllä suositella huoltoihinkin. Moni muu voi olla oikein hyvä myös, varsinkin mummo- ym. peruspyörien kanssa.

ttr
10.04.2007, 22.16
JP-Pyörää (Hatanpään valtatie 17) voin huoltohommissa suositella. Erityisesti, jos kappavaihteen huoltoa etsii.

Itsehän noita muuten on tullut huollettua. Nykyään saa hyvin ja kohtuuhintaan työkaluja. Toista oli joskus, kun mulle ei suostuttu myymään pinnausavainta, koska myyjä oli varma että pilaan vanteen...

R-techissä, Suomen Urheilupyörässä ja Sportaxissa olen saanut kaikkein asiallisinta palvelua. Siis sellaista, että "väsymättä" etsitään ratkaisua, eikä yritetä väkisin myydä ekaa hyllystä löytynyttä. Kyllä muutkin liikkeet ihan OK on. Täytyy jo etukäteen varoittaa liikkeitä, että kohtapuoliin lähden metsästämään Tandemiin uutta rengasta. Siinä joutuu olemaan todella ronkeli asiakas. Nykyistä hyväksi todettua rengasmallia tuskin enää löytyy ja uuden kokeilussa on aina riskinsä.

Tessu-
12.04.2007, 06.28
Partolassa (Pirkkalan puolella) oleva Suomen Polkupyörätukku tekee myös huoltoja. Laadusta en sano, mitään mutta tulinpahan asiaa kysyneeksi kun kävin kolmatta kertaa hakemassa tilaamiani jarrulevyjä vaikka joka kerta niiden sanottiin olevan jo hyllyssä. Irtovanteen rihtauksen hinta 25e. Palvelu on melkoista sähläystä - tosin ystävällistä.

Ottaisin miel. nippelin lähikaupaksi. Vaikka löytyyhän mm. Fillarin 1000e maastofillaritestissä loistavasti pärjännyt Corratec X-Vert ko. puljun mallistoista.

järppä
12.04.2007, 07.19
Partolassa (Pirkkalan puolella) oleva Suomen Polkupyörätukku tekee myös huoltoja. Laadusta en sano, mitään mutta tulinpahan asiaa kysyneeksi kun kävin kolmatta kertaa hakemassa tilaamiani jarrulevyjä vaikka joka kerta niiden sanottiin olevan jo hyllyssä. Irtovanteen rihtauksen hinta 25e. Palvelu on melkoista sähläystä - tosin ystävällistä.

Kuulostaa aika suolaiselta hinnalta pelkälle rihtaukselle. Tai joo, tietysti jos hommaan menee säätäessä se nafti tunti :D

Ontopic: Itse asioin mieluiten kaupoissa, joissa kauppias viitsii palvella vaikkei ihan joka kerta mitään ostaisikaan. Ajot itsellä jakaantuu suurinpiirtein 50/50 maantie- ja maastofillareille, joten käytän pääsääntöisesti kahden eri liikkeen palveluja:

-Maantiekaluston ostamisessa, huoltamisessa ja tarvikkeissa auttaa Suomen Urheilupyörä, yleensä Kissanmaan liike. Palvelu on nopeaa (etenkin huollot ja korjaukset), ystävällistä ja useimmiten hinnaltaan kilpailukykyistä.
-Maastokaluston vastaavissa toimenpiteissä auttaa R-Tech. Huolto on toisinaan vähän ruuhkainen, mutta toimii.

Sitten on niitä liikkeitä, joissa ei syystä tai toisesta viitsi käydä kun äärimmäisessä hädässä. Yleensä syypää on kauppiaan asiakaspalveluasenne, mutta en toki näitä kauppoja ole yhden käyntikerran perusteella tuominnut.

Joskus on käynyt jopa niin, että kauppias ei ole suostunut myymään sitä mitä asiakas on halunnut ostaa. Kyllä - näin voi käydä Tampesterissa :rolleyes:

Jeegu
12.04.2007, 20.44
Omat suosikkin liikkeeni ovat R-Tech ja Sportax. Molemmista saanut aina asiallista palvelua. Sanotaan nyt kuitenkin, että R-Techissä ollaan vähän nihkeitä myymään vähemmän arvokkaita pyöriä (< 700€), mutta se ei taida kyseisen liikkeen ykkösjuttu ja näkyy valikoimassakin.

Nippelissä oltiin myös erittäin palvelualttiita.

Huvittavin mulle sattunut tapaus tamperelaisessa pyöräliikkeessä tapahtui Suomen Polkupyörätukussa. Liikettä tai sen tuotteita mollaamatta, tapahtui seuraavanlainen yksittäistapaus

Vähän liikkeen avaamisen jälkeen kävin katsastamassa liikkeen ja ihmettelemässä Corratechejä, XYXYZZ -osia ym. Liikkeen telsussa pyörii trail, free, DH ym. videoita joissa dropit ja hypyt on koko luokkaa Texas ja Grand Canyon.

Jäin hetkeksi katsomaan videota. Ilmeisesti jonkin sortin takapirukouhia iskeytyi viereen ja alkoi hymisemään pokerinaamalla tyyliin "Katos poika miten noilla meidän pyörillä vedetään... aika hyviä pelejä" ja vinkkaili vuoron telsuun ja corratecheihin...

Morjens, jos pyöriä yritetään tosissaan myydä tuolla taktiikalla.. Juttelin vielä hetken oikean myyjän kanssa joka vaikutti asiansa osaavalta tyypiltä ja suhtaui hieman huvittuneesti em. säätäjän kommentteihin :)

petentic
07.02.2009, 21.37
Pisteet R-techille asiallisesta ja nopesta maastopyörähuollosta sekä kiitokset säädöistä ja vinkeistä :)

mkpaa
13.02.2009, 00.35
Lisäilkää näitä http://www.polkupyoraily.net/wiki/Py%C3%B6r%C3%A4kaupat niin ei tarvitse täällä arpoa. Pistin esimerkiksi Nippelin sivuille. Kertokaa, jos on ongelmia päivittelyssä.

Hoplaa
22.05.2009, 21.14
Joskus on käynyt jopa niin, että kauppias ei ole suostunut myymään sitä mitä asiakas on halunnut ostaa. Kyllä - näin voi käydä Tampesterissa :rolleyes:

Toi on pelkkä haaste. Juuri noin on käynyt meikäläisellekin, mutta ostin väkisin. Hetken se siinä nikotteli, mutta tavara tuli. Eikä siitä edes tullut arvovaltakysymystä. Rohkeasti vaan - kyllä siitä kauppa syntyy, kun ei vaan anna periksi.

perttime
22.05.2009, 21.33
Mites muuten
http://www.mtbcentre.fi/
jolla kai on huoneisto Kangasalla ja joskus ovet auki? Merkkivalikoimassa on ainakin kaikkea kivaa.

Kiukas
22.05.2009, 22.05
Mites muuten
http://www.mtbcentre.fi/
jolla kai on huoneisto Kangasalla ja joskus ovet auki? Merkkivalikoimassa on ainakin kaikkea kivaa.

Kannattaa käydä moikkaamassa Tatua! Saa ainakin henkilökohtaista palvelua. Platzangstin housuja kaipailisin kyllä vieläkin, mutta ei kai valmistajaa kiinnosta sellasia Kanagasalle lähettää.

time
23.05.2009, 21.12
Tampereen alueella olen asioinut Sportaxissa missä palvelu ollut aina ystävällistä.Huoltoon en kyllä pyörää veisi sinne,omassa pyörässäni huolto oli mokattu niin perusteellisesti,että pyörä ei ollut edes ajokunnossa huollon jälkeen.
Bike lab:issa taas on lievästi sanoen outo palvelu,suoranaista vittuilua kun en tuonut pyörää hänelle huoltoon vaan tumpuloille.
Nippelissä kävin kerran ja se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.Sain todella epäystävällistä palvelua.
Urheilupyörässä toimi sekä palvelu että huollot hyvin.
Rtech:issä ystävällinen palvelu,vaikka en mitään silloin ostanutkaan.
Lempäälän Sportiassa aina hyvä palvelu.
Toijalan hk-sport:issa huollot viimeisen päälle ja ystävällinen palvelu ja edullisin paikka urheilupyörän kanssa.

Tank Driver
23.05.2009, 21.48
Active Bikelle pitää antaa hyvää palautetta.

Hankala asiakas (minä, uskokaa tai älkää) halusi välttämättä tietyn kokoista ja väristä stemmiä. Ei löytynyt hyllystä, mutta kauppias yritti toden teolla metsäsästää sellaista ja kun ei löytynyt, lähetti pahoittelevan sävyisen tekstiviestin. Teki melkein mieli marssia takaisin liikkeeseen ja ostaa vaikka vääränlainen osa palkaksi vaivannäöstä.

ketju44
23.05.2009, 21.51
Bikelab (vai mikä sen nimi nyt oli) myy hienoja maantiepyöriä ja Timen polkimia. Isännällä on jonkin verran tietoa ja mielipiteitä, mikä kuulemma on joitakuita säikyttänyt sieltä pois.

Kyltissä komeilee A.Kallio edelleen ja Isännällä todella ON joskus mielipiteitä. Varsinkin jos asiakas on "vastahakoinen" :D

Kaitainen
23.05.2009, 21.56
Active Bikelle pitää antaa hyvää palautetta.

On muuten aina ollut hyvä palvelu tuolla.
Miinusta tulee siitä, että kun jokin tuote loppuu, se loppuu sitten kanssa. Käsitin, että kerran vuodessa vain täydennetään hyllyjä joidenkin osien kohdalta.:(

znood
24.05.2009, 10.44
Nippeliä, R-techiä ja Suomen Urheilupyörää suosittelen kyllä lämpimästi tampereella.
*Nippeliä erityisesti laajasta shimano-tuotevalikoimastaan ja hyvästä crossarivalikoimastaan. Kauppaa kannattaa tehdä ehdottomasti Kaitsun kanssa.
*R-techiä erityisesti iskarihuoltojensa takia. Aina olen saanut hyvää palvelua, tosin mielestäni hinnat jonkinverran korkeammat.
*Urheilupyörää katupyöräilyn harrastajille.

ps. A.Kallio aka bikelab ei (kai) myy enää timeä. Siellä käydessä on joskus saanut sellaisen kuvan, että asiakas on aina väärässä. Huollon laatu on ok.

Muista puljuista ei ole sitten muutakun negatiivisia tai neutraaleja kommentteja joten jätän ne kirjoittamatta.

H. Moilanen
24.05.2009, 20.06
Urheilupyörän takuukäsittely ei enää kirvoita meikäläistä minkäänlaisiin juhlapuheisiin. Levitellään käsiä ja pyöritellään päätä, eikä oikeen minkäänlaisia ratkaisuja suuntaan tai toiseen. Yhtä jarrulevytakuuta on nyt vetkuteltu kuukauden päivät, vaikkei asiassa ole mitään epäselvää. Levyn paksuudessa on sellainen heitto kierroksessa ettei jarruttaminen tapahdu tasasesti.

Nippelistä pelkästään hyviä kokemuksia, joskin hintataso "pitkä".

yedi
25.05.2009, 06.58
Kyltissä komeilee A.Kallio edelleen ja Isännällä todella ON joskus mielipiteitä. Varsinkin jos asiakas on "vastahakoinen" :D

Minäkin jätän tuon putiikin väliin on nimittäin niin "hyvää ja tietävää palvelua" tarjolla. :eek:

Naamiokostaja
25.05.2009, 17.07
Kävin tänään Urheilupyörässä Kissanmaalla, eikä palvelussa ollut tälläkään kerralla valittamista. Urheilupyörä tuntuu myös aika kohtuuhintaiselta ollakseen erikoisliike, kun vertaa vaikkapa sellaiseen sekatavarakauppaan kuin Intersport. Sportia Pekasta on tähän asti hyviä kokemuksia, samoin Sportaxista. Sportaxissa tavara tosin tuntui välillä hieman ylihintaiselta (juomapullo ja teline 18 euroa). Harmi, että lopettivat Hervannan myymälän, kun se oli omaa asuinpaikkaa niin lähellä.

Edit: Aha, olen näköjään väärässä. Nimettömänä pysyneen kommentoijan mukaan "Sportax on paska pulju". Kai minulle on käynyt toistuvasti se erittäin pienitodennäköisyyksinen sattumien sarja p_tot = p^x, jossa x > 5 ja p on todella pieni. :seko: Tai sitten vaatimustasoni on kovin alhainen.

OjL
03.07.2009, 18.53
Suomen Urheilupyörästä (Nokian toimipiste) huonot kokemukset.
Huollatin pyöräni siellä 2008 keväällä. Vaihtoivat ketjut, takapakan sekä etuvaihtajan vivustoineen. Huollon jälkeen satunnaisesti etuvaihtajaa käyttäessä ketju meni sykkyrälle eturattaan ympärille aiheuttaen melkoisia vaaratilanteita.
Vein pyörän takaisin 2008 kesällä Urheilupyörään, tutkivat ja kertoivat että eivät löytäneet mitään vikaa - mitään ei siis tehtävissä.
Tänä kesänä sitten kyllästyin tuohon vikaan ja vein pyöräni Nippeliin. Siellä vaihtoivat Shimanon ketjut ja eturataspakan. Sekä totesivat että olipa etuvaihtajan vaihdevaijerikin vielä väärin asennettu Urheilupyörässä.
Nyt pelaa vaihteet kuin unelma! Arvaatte varmaan missä huollatan jatkossa pyöräni.
Käväisinpä kotimatkalla kertoilemassa Urheilupyörään mitä oli käynyt. Heidän vastineensa oli että eivät ole tehneet mitään väärin. Korkeintaan korvaisivat vain väärin asentamansa vaihdevaijerin.
Jätin liikkeen kommentilla, että kerrotaanpa eteenpäin kohtelusta.

crued71
03.07.2009, 21.08
Tampereella olen asioinut Sportaxissa ja Rtechissä... jälkimmäisessä tosin vain netin välityksellä. Palvelu oli molemmissa täyden kympin arvoista... ja Sportaxissa onnistuivat perkuleet myymään minulle täpärin, vaikka jäykkäperää olinkin hakemassa - eikä muuten harmita yhtään :D.

Nokialla olen tehnyt kauppaa Suomen Urheilupyörässä. Melko ylimielistä on palvelu ollut, ja pyörätkin on luovutushuollon jälkeen saanut käydä het uudelleen läpi.

aprillia
06.07.2009, 19.39
SUPissa on kaikki tavarat hinnoilteltu tarjoushintalapulla. Kuitenkin nuo "tarjoushinnat" vaikuttavat aivan normaaleilta. Itseäni tuollainen hintalappukikkailu ärsyttää. Muutoinkin tuntuu, että kun kävin kerran Nokialla niin samalla kerralla tuli kolme käyntiä ensimmäinen, viimeinen ja ainoa eli minulle riitti. Kissanmaalla on asiallista palvelua, jos Pasi on paikalla. Mutta jos "kauppias itte" on paikalla, ainakin minulta jää kaupat tästä lähin tekemättä.

Huopis
08.07.2009, 17.41
Kävin tässä alkuviikosta Tampereella Sportaxissa, Rtechssä, Suomen Urheilupyörässä ja Nippelissä. Oikeastaan kaikissa oli hyvää palvelua, mutta Sportax ansaitsee eniten kehuja. Asiantuntevuutta ja palvelualttiutta löytyi mukavasti. Nippelin ja Suomen Urheilupyörän läheisyydessä oli eniten tilaa testata pyöriä. Sanotaan nyt vielä Rtechstä sen verran, että myyjä vaikutti asiantuntevalta.
Tänään tuli käytyä myös Toijalan keskustassa olevassa pyöräkaupassa (en nyt muista nimeä), mutta sieltä löytyy ainoastaan peruspyöriä ja vähän tarvikkeita.

Mike Estonian
08.07.2009, 18.07
Tänään tuli käytyä myös Toijalan keskustassa olevassa pyöräkaupassa (en nyt muista nimeä), mutta sieltä löytyy ainoastaan peruspyöriä ja vähän tarvikkeita.

Pyörätupa vissiin nimeltään ja keskittynyt ihan peruspyöriin :) Akaassahan toimii Hietastentiellä myös HK-Sport jota ovatten kehuneet palvelultaan ja huolloiltaan hyväksi.
http://www.hk-sport.net/

Tank Driver
08.07.2009, 18.58
Pyörätupa vissiin nimeltään ja keskittynyt ihan peruspyöriin :) Akaassahan toimii Hietastentiellä myös HK-Sport jota ovatten kehuneet palvelultaan ja huolloiltaan hyväksi.

Entinen Pyörätupa, nyk. Akaan Pyörä, peruspyöriä jos niitäkään, palvelu kyllä asiallista ja kaikkea saa tilattua liikkeeseen. Hyvät perushuollot. Muuten vähän sellainen 80-luvun urheilukauppojen ylijäämämyymälä.

pööräilijä
09.07.2009, 17.33
Nippeli on mun ykkösvalinta jos en omaan täpäriin oo ostamassa kalliimpaa osaa kuten polkimia tai muuta , koska hinnois on aika paljo enemmä ku R-Techissä mutta Nippelin palvelu on loistavaa ja valikoima on hyvä, kaikki löytyy.
R-Tech toimii isompien osien ja varsinki täpäriin ostaessa asiointina. Mukavaahan on rupatella Vastarannan ja Norvaston kanssa siellä ja huolto on paras, koska vaan voi tuoda ja sitte sanoo koska saa, toisin ku nippelissä, eka pitää varata aika ja sitte tuoda sinne. Molempia suosittelen lämpimästi.
Active bikes on kanssa kiva käydä mutta harmikseni molemmille en oo ostanu mitää, sportax on kanssa hyvä ja jos ei oo just kaupas nii heti voi soittaa maahantuojalle!! tästä iso+. Sen mukaan mitä tarttee, pikkusälää (kumia sun muuta nippeli , r-tech) vaatteita r-tech, näillä itte meen:)

Santraginus
09.07.2009, 22.46
Nippeli on mun ykkösvalinta jos en omaan täpäriin oo ostamassa kalliimpaa osaa kuten polkimia tai muuta , koska hinnois on aika paljo enemmä ku R-Techissä .. R-Tech toimii isompien osien ja varsinki täpäriin ostaessa asiointina. ..

Pyysin R-Techia puhelimitse hankkimaan Sigman mittariin kadenssianturin. Kaveri puhelimessa oli asiallinen, mutta ei osannut luvata mitään toimitusaikaa osalle. Tilasin silti, ja lupasivat soittaa kun osa tulee. Kahden viikon päästä ei ollut mitään kuulunut, joten soitin itse ja kysyin anturin perään. Joo, kyllähän meiltä hyllystä sellainen löytyy... Jäi vähän sellainen kuva, että osa oli tullut aikaa sitten, mutta ei vaan muistettu, että sen oli joku tilannut.

Kun sitten menin myymälästä osan hakemaan, ruvettiin kyselemään hintalapun mukaista euromäärää, joka oli ihan muuta kuin oltiin puhelimessa sovittu. No, fiksusti myyjä ei kuitenkaan ruvennut vänkäämään, vaan myi osan sovitulla hinnalla. Siitä pointsit kotiin. Myyjä ei äänestä päätellen ollut sama mies, jonka kanssa olin asioinut puhelimitse.

Muutoin kiertelin liikkeessä "yleissivistyksen kannalta". Mm. ParkToolin työkaluja löytyi hyvin. Yleiskuvaksi kuitenkin jäi kohtuullisen kohollaan oleva hintataso, ja apteekin hinnat. Tiedä sitten, josko pärstäkerroin vaikutti, kun en aiemmin ollut liikkeessä asioinut. Mutta ei nyt ole kova hinku takaisin uudestaan. Palvelua sinällään ei käy moittiminen.

Sen sijaan Nippelissä pääsee Kaitsun kanssa aika mukavasti keskustelemaan tarvikkeiden/varaosien hinnoista, eikä ole apteekin hinnoittelu. Mahtaneeko asiaan vaikuttaa, että tuli filetsu ostettua Nippelistä.

SUP:ssa asioitsen mieluiten Pasin kanssa, jos mahdollista. On jotenkin rennon luonteva kaveri, jonka kanssa pääsee hinnoista sopimukseen, eikä myy "väkisin". Ja tietoa tuntuu riittävän. Vähän tuppaavat kaverit olemaan kiireisen oloisia, joten ilmeisesti kauppa käy.

perttime
10.07.2009, 08.10
R-Techia ... apteekin hinnat. Tiedä sitten, josko pärstäkerroin vaikutti, kun en aiemmin ollut liikkeessä asioinut.Siellä on sellainen tapa, että ainakin vakiasiakkaille tulee yleensä jonkinlainen hinnanloivennus. Itse tulee poikettua sen verran, että naama ei unohdu ja nimi pysyy asiakasrekisterissä. Joskus jopa ostan tai teetän jotain.

pyorailija
11.07.2009, 23.03
Täytyy antaa täydet kympit tähän butiikkiin.
Kesken lenkin katkes vaihdevaijeri, menin puljuun, jossa kaveri otti heti pyöräni työnalle ja kehoitti odotellessa menemään lähimmälle terasssille.
Näin teinkin, ja tunnin pulputtelun jälkeen menin takaisin jä vielä oli vaijerin palasia vaihdevivussa, joita oli todella hankala saada pois. Olin valmis jo maksamaan uudesta vivustakin, mutta kaveri sanoi, että ei luovuteta vielä. Tovi siinä vielä meni ja kaveri sai vaijerinpalaset pois viviusta, ja ei muuta kun uutta letkua paikoilleen, ja lenkki jatkui. Todella halpa oli tämä 1,5h työ, ja olisin ollut maksamaan vähän extraakin, mutta eipä käynyt. Hyvä palvelu ja mukava oli rupatella asioista siinä sivussa.

H. Moilanen
12.07.2009, 20.26
Täytyy antaa täydet kympit tähän butiikkiin.
Kesken lenkin katkes vaihdevaijeri, menin puljuun, jossa kaveri otti heti pyöräni työnalle ...

Ohhoh ja jopa jotakin. Itselleni on jäänyt kyseisestä puulaakista sellainen kuva, että jonoa on aina viikko, mitään hommaa (ei pienintäkään) oteta jonon ohi.

Betonireisi
22.07.2009, 23.34
Pyörähuolto Laukkanen Sammonkadulla on ihan huippupaikka. Jonot on vaan pitkiä. Verstas on ihan kuin pommin jäljiltä mutta kaveri tietää mitä tekee.

ahtopaine
27.07.2009, 10.39
Minä olen huollattanut maantiepyörät Nekalassa tuolla Kallion Bikelabissa. Työn jälki on erinomaista ja hinta ihan siedettävä. Toki palvelu on persoonallista mutta minusta myös asiantuntevaa. Aiemmin kävin Kissanmaalla Urheilupyörässä jossa toki hankinnat hyvä tehdä kun valikoimaa piisaa (ja sielläkin asiallinen osaaminen) mutta hinnat aika kovia ja huollon jälkeen pariin kertaan joutunut palaamaan ja kertomaan mitä jäänyt tekemättä (tai tehty huonosti)

H. Moilanen
30.07.2009, 09.16
Onko kokemuksia Pyörähuolto P.Raitiasta? (http://www.ppr-huolto.com/) Useasti tulee ajeltua tuosta ohi, mutta mahtaako olla poikkeamisen arvoinen paikka?

ketju44
30.07.2009, 09.48
Onko kokemuksia Pyörähuolto P.Raitiasta? (http://www.ppr-huolto.com/) Useasti tulee ajeltua tuosta ohi, mutta mahtaako olla poikkeamisen arvoinen paikka?

Ainakin tämä pisti silmään ;) : " Teemme myös takuukorjaukset Biltema Oy:n Yosemite-polkupyöriin. "

E.T.
30.07.2009, 10.13
Siinä on paja parhaasta päästä. Ammattitaitoinen kaveri ja tosi mukava.

maissi
30.07.2009, 10.15
Kun nyt pyörähuollot tuli esiin, niin minkämoinen pulju on Hervannan pyörähuolto M&M. Kotisivujen mukaan kuulemma 30 vuoden kokemus. Ihan tietoja vaan vastaisuuden varalle, jos vaikka napsahtaa.

Iglumies
30.07.2009, 11.09
Reps. :D

ellmeri
30.07.2009, 12.21
Ainakin tämä pisti silmään ;) : " Teemme myös takuukorjaukset Biltema Oy:n Yosemite-polkupyöriin. "

Eli ? saavatko kyseiset pyörät tuolla takuukorjauksen jälkeen jonkun oikeen takuunkin.:D

Meillä tikkurilassa oli yks liike joka yritti huoltaa takuuna niitä mutta eihän siitä mitään tullu kassaan vaan pelkästään tappiota.

E.T.
30.07.2009, 23.30

Reps. :D
Tää oli tahatonta komiikkaa. Ei taaskaan tullut hiottua tota retoriikkaa.
Tarkoitus ei ollut verhotusti väittää että kaikki tamperelaiset pyörärasvarit ovat ammattitaidottomia vittuilijoita.:D

Bicyclist
17.09.2009, 16.42
Pyörän ja monet muut osat olen ostanut Sportaxista joten ainakin sitä kannatan.

Muissakin kaupoissa olen vieraillut esim. R-Techissä, sielläkin oli paljon tavaraa ja hyvältähän paikka vaikutti kun kesällä siellä vierailin serkkujen kanssa.

Samu Ilonen
17.09.2009, 17.16
Kun nyt pyörähuollot tuli esiin, niin minkämoinen pulju on Hervannan pyörähuolto M&M. Kotisivujen mukaan kuulemma 30 vuoden kokemus. Ihan tietoja vaan vastaisuuden varalle, jos vaikka napsahtaa.

Itsenäisyyden kadulla on heidän toinen haarakonttori, Nordeaa vastapäätä. Minusta viksuja jamppoja että sieltäkin löytyy palvelu joka pelaa.

znood
17.09.2009, 21.20
Pyörän ja monet muut osat olen ostanut Sportaxista joten ainakin sitä kannatan.

Onhan se ihan hyvä liike niin kauan kun halmari pysyy vaan takahuoneessa :D

E.T.
17.09.2009, 21.22
Onhan se ihan hyvä liike niin kauan kun halmari pysyy vaan takahuoneessa :D
Tainnu halmari siirtyä keittiökaappipisnekseen ellen väärin kuullut. Ei sitä kai kauheesti enää näy tuolla. Ojentakaa jos puhun paskaa...

Talisker
17.09.2009, 22.02
Kuulin saman.

Iglumies
18.09.2009, 05.51
Kyllä se Lapintielläkin konttorillaan välillä käy.

järppä
18.09.2009, 06.47
Missäs Tampereella voi/kannattaa nykyään huollattaa Rokkarin keuloja? Kuulin vain juuri semmoista kommenttia kaverilta, että Rtechissä homma ei enää onnistuisi, kun "Rebaan on niiiin vaikeaa saada varaosia, ettei semmoisia enää ollenkaan lähdetä huoltamaan" :eek:

Ana75
18.09.2009, 07.15
Kuulin vain juuri semmoista kommenttia kaverilta, että Rtechissä homma ei enää onnistuisi, kun "Rebaan on niiiin vaikeaa saada varaosia, ettei semmoisia enää ollenkaan lähdetä huoltamaan" :eek:

Häh!? :eek: Mitä ihmeen varaosia sitä normihuollossa tarvii kysyn vaan. Eihän sitä tarvi vaihtaa kuin pölytiivisteet, öljyrenkaat & vaahtomuovirenkulat. Reban perushuolto on aika simppeli tehdä itsekin. Siihen löytyy hyvät manuaalit.

zeizei
18.09.2009, 07.50
Missäs Tampereella voi/kannattaa nykyään huollattaa Rokkarin keuloja? Kuulin vain juuri semmoista kommenttia kaverilta, että Rtechissä homma ei enää onnistuisi, kun "Rebaan on niiiin vaikeaa saada varaosia, ettei semmoisia enää ollenkaan lähdetä huoltamaan" :eek:

Samaa sanoivat minullekin ensin, kun tarjosin Rokkarin Rebaa sinne huoltoon. Tarkoittaa kuitenkin, että jos sinne joudutaan jotain rikkinäistä uusimaan, niin ei välttämättä onnistu. Perushuolto eli uudet öljyt ja tiivisteet kyllä onnistuu edelleen.

ticotaco
18.09.2009, 08.36
Ajattelin vierailla lauantaina urheilupyörässä. Mutta kumpaan liikkeeseen kannattaa mennä käymään. Onko Nokian liike paljonkin suurempi ja onko valikoimat paremmat? Siis maantiefillaria etin...

järppä
18.09.2009, 09.09
SUPin Nokian myymälä on isompi, mutta Kissanmaalla suurin osa fillareista löytyy varastoista. Jos Trekki on mielessä, niin sitten pitää mennä Nokialle, kun ne ovat vain siellä. Jos Bianchi tai joku muu, niin sitten melkeinpä menisin Kissanmaalle.

nipa.t
18.09.2009, 09.11
soita kissanmaalle jos pasi on lauantaina paikalla mene sinne

Samu Ilonen
18.09.2009, 09.38
Samaa sanoivat minullekin ensin, kun tarjosin Rokkarin Rebaa sinne huoltoon. Tarkoittaa kuitenkin, että jos sinne joudutaan jotain rikkinäistä uusimaan, niin ei välttämättä onnistu. Perushuolto eli uudet öljyt ja tiivisteet kyllä onnistuu edelleen.

Niin, minkäs teet jos osia ei saa? Jos otat huoltoon keuloja ja osia ei saa esim. kuukausiin, niin mitä sitten? Soittelet maahantuojalle, kuuntelet asiakkaan kiukuttelut vaikka ei ole varsinaisesti sun vika, ja tukit huoltotilat/logistiikan keuloilla jotka on kertaalleen purettu ja jääneet kesken koska jotain muovinpalaa ei ole eikä saa. Mielestäni ainoa oikea ratkaisu on silloin tilapäinen huoltotauko ko. merkille kunnes osia taas on. Homma taitaa olla sama joka paikassa Suomessa tällä hetkellä. Tiedotuksen vaan pitää pelata.

zeizei
18.09.2009, 11.25
Niin, minkäs teet jos osia ei saa? Jos otat huoltoon keuloja ja osia ei saa esim. kuukausiin, niin mitä sitten? Soittelet maahantuojalle, kuuntelet asiakkaan kiukuttelut vaikka ei ole varsinaisesti sun vika, ja tukit huoltotilat/logistiikan keuloilla jotka on kertaalleen purettu ja jääneet kesken koska jotain muovinpalaa ei ole eikä saa. Mielestäni ainoa oikea ratkaisu on silloin tilapäinen huoltotauko ko. merkille kunnes osia taas on. Homma taitaa olla sama joka paikassa Suomessa tällä hetkellä. Tiedotuksen vaan pitää pelata.

Tottahan tuo ja kyllä tilanne ihan selkeästi selitettiin kun vähän ihmettelin ensikommenttia, että ei onnistu. Onneksi ei omassa ollut mitään vikaa niin huolto oli seuraavana päivänä valmis. Nyt on tosin jo fillari vaihtunut ja mennään Foxin pumpuilla niin rokkarin toimitusongelmista ei tarvitse enää välittää :)

mth
18.09.2009, 11.34
Minunkin kaverini oli käännytetty pois R-techistä RockShoxin keulahuoltoon liittyvässä asiassa vedoten että
- varaosien saanti on lähes mahdotonta
ja
- Tanskassa taitaa olla lähin edustus?!

Kaveri oli kumminkin hieman kaivellut ja saanut selville, että tämä liike
http://www.blueface.fi/main.php

hoitaa RockShoxin maahantuontia ja hyllystä kuulemma löytyy varaosia.

Mielenkiintoista on myös se, että R-techin huoltokategorian alta eli täältä
http://www.rtechsuspension.fi/index.php?cPath=226_97_151

ei enää löydy mitään mainintaa keulahuolloista :seko:

Mitenkähän homma oikein menee? R-techissä myydään moniakin pyöriä, joissa on RockShoxin keula, joista ohessa yksi esimerkki
http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?cPath=219_334_339&products_id=6973

Erikoista, jos huolto ei järjesty?

--m

lansive
18.09.2009, 11.59
Mitenkähän homma oikein menee? R-techissä myydään moniakin pyöriä, joissa on RockShoxin keula, joista ohessa yksi esimerkki
http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?cPath=219_334_339&products_id=6973

Mikään ei pakota myyjää hoitamaan tuotteen jonkun komponentin huoltoa.

R-Tech on suuri poikkeus pyöräliikkeiden joukossa - edes jonkun merkin keulat saa huollettua.

Kemizti
18.09.2009, 11.59
Epäilisin, että kyse on omaan merkkiin panostamisesta ja osittain jopa ruuhkasta..

keulahuollon puuttuminen listoilla johtunee sivujen päivittelyn tuloksena tulleesta virheestä.. :rolleyes:

myydäänhän niissä pyörissä montaa muutakin keulamerkkiä, mutt ei kaikki huolla silti kaikkia, osa liikkeistä ei huolla yhtään mitään..

zeizei
18.09.2009, 12.04

--m

Muistaakseni sanottiin, että heiltä ostettujen pyörien rokkarit kyllä hoidetaan jollain tavalla kuntoon, jos takuun piikkiin jotain tarvitsee korjata, mutta muuten eivät mielellään noita rokkareita enää ota. Tanskasta muistan itsekin jotain mainitun.

Riksa
10.10.2009, 19.45
Vinkkei/suosituksia liikkeistä joista löytyisi ajovarusteita Tampereen alueella? Tarkemmin hakusassa ajohanskat mallia välikeli ja samalla voisi hiplata vaikka talvibibejä ynnä muuta mukavaa.

Tähän mennessä kierretty Sportiat ja Intersportit, Kissanmaan SUP ja muutama muu pyöräliike sekä kapitalismin paratiisi, Ideapark. Sportioissa ei käytännössä mitään, näin myös Ideaparan tarjonta. SUPissa suht suppea valikoima. Oisko Nokialla parempi tarjonta?

Tähän mennessä Lielahden Interissä eniten ihmeteltävää näin sesongin ulkopuolella, muissa Intereissä aika vähäistä.

Vae onko pakko tilata saksalainen sika säkissä?

- R

E.T.
10.10.2009, 19.48
Ookko Urheiluareenalla käyny Hatanpäänvaltatiellä? Ihan kohtuuhyvää talvikampetta löytyy.

Riksa
10.10.2009, 19.57
Urheiluareenan sivuilla oon näköjään joskus vieraillut mutta jotenkin mielsin tukkuriksi/valmistajaksi. Pitää piipahtaa liikkeessä ihmettelemässä.

Vinkistä kiittäen,

- R

OmsiL
10.10.2009, 22.18
Urheiluareenan sivuilla oon näköjään joskus vieraillut mutta jotenkin mielsin tukkuriksi/valmistajaksi. Pitää piipahtaa liikkeessä ihmettelemässä.

Vinkistä kiittäen,

- R

Siellä oli ennen hyvännäkönen myyjä, mut nyt ei oo näkyny:(

JariV
10.10.2009, 22.19

Yllättävä ja äkillinen rupsahtaminen?

H. Moilanen
11.10.2009, 09.00
SUPissa suht suppea valikoima. Oisko Nokialla parempi tarjonta?

Kyllä. Nippelissä Kaukajärvellä on myös jotakin valikoimaa. Valikoima ei ole kovin laaja, mutta minun tarpeisiin sieltä on kuitenkin useasti löytynyt hakusessa ollut tuote.

nipa.t
12.10.2009, 18.13
Kesäkuussa kävin viimeks, sillon oli vielä.

Penseilijä
22.03.2010, 15.58
Onkos raadilla kuinka paljon Sportaxin kasauspalvelusta/huollosta kokemusta? Nyt olisi nimittäin mahdollinen fillari ostossa ja Sportaxista tulisi siis pyörä ja siihen päivityspaketti asennettuna.

Nyt kiinnostaisi tietää, että kuinkahan siellä osataan moinen kasaus tehdä, kun vaihtoon menee vaihteensiirto, keula ja jarrut. Onhan se ikävää jos homma pitää tehdä itse kotona uusiksi.

Kaupassa palveli Samppa joka vaikutti asiantuntevalta ja asiakaspalveluhenkiseltä ja varmasti yritys on ainakin kova kasata se oikein.

Kokemuksia?

Iglumies
22.03.2010, 18.21
Voit olla ihan varma, että pyörän kasaus onnistuu, huomasitko henkilökunnan omia SantaCruzeja, Intenseä, Marinia ja kaikki on poikain omin käsin kasaamia.

E.T.
22.03.2010, 19.26
Onkos raadilla kuinka paljon Sportaxin kasauspalvelusta/huollosta kokemusta?

Kokemuksia?
Joitakin keskiö/keula hommia olen tuonne vienyt teetettäväksi kun itseltä puuttuu työkalut noihin hommiin. Eipä ole ollut valittamista, päinvastoin.

Penseilijä
22.03.2010, 19.39
huomasitko henkilökunnan omia SantaCruzeja, Intenseä, Marinia ja kaikki on poikain omin käsin kasaamia.

Enpä huomannut, kun katseltiin naiselle pientä pyörää :) Mutta joo, luotetaanpa siihen että siellä osataan.

Onhan se varmaan kiinni siitäkin kuka tekee ja toisaalta riippuu ehkä vähän pärstäkertoimestakin. Jos asiakas vaikuttaa tietämättömältä, niin sitä on helpompi hutaista sinne päin kuin että jos asiakas todennäköisesti huomaa heti työn jäljen ja osaa olla vaativa.

Mutta kiitos tästä molemmille :)

Atze09
22.03.2010, 21.07

Kyllä Hessu hoitaa homman ja siellä saa kun kysy kaikki mitä tarvitse ja spessu hinnoin. Schwalbe renkaita kannata siellä kysy edullisempi kun Tampereelle ne ei vaan o hylyssä.....

Ja muuten tähän Topikin liittyvä..... Nippelin en mene enää vaikka kävin myös siellä aina vakio asiakana. Ostin Focuspyörän Helsingistä ja kävi tuossa takakiekon kans vähän huonosti, vein pyörä sinne kun on lähin Focus myymälä mutta palvelu oli kyllä ala arvosta..... Kun ei ole heidän myymä pyörä, ei kiinnosta, joku muun tekemä vikaa ja niin edelleen tuli vastauksia kun oli selvittävä kuka laittoi väärä vaparataanpulti, ajattelin vaan minä en ainakin kun en omista edes tarvikkeita että saisin purettu niin paljon kiekosta.... Ja sitten kuulin vielä että kun olisin ostanut pyörän siellä homma olisi hoitanut heti ilman vaivoja.. Aika ylimieleinen asenne. Mutta jokaiselle on omia kokemuksia ja voi käydä siellä missä itse halua :)

Tank Driver
22.03.2010, 21.10
Onkos raadilla kuinka paljon Sportaxin kasauspalvelusta/huollosta kokemusta? Nyt olisi nimittäin mahdollinen fillari ostossa ja Sportaxista tulisi siis pyörä ja siihen päivityspaketti asennettuna.

Nyt kiinnostaisi tietää, että kuinkahan siellä osataan moinen kasaus tehdä, kun vaihtoon menee vaihteensiirto, keula ja jarrut. Onhan se ikävää jos homma pitää tehdä itse kotona uusiksi.

Kaupassa palveli Samppa joka vaikutti asiantuntevalta ja asiakaspalveluhenkiseltä ja varmasti yritys on ainakin kova kasata se oikein.

Kokemuksia?

Kyllä Sportaxin jampat osaavat huollot ja asennukset, vähintään yhtä hyvin kuin minäkin.

mikki1970
23.03.2010, 07.22
Pisteet Suomen Urheilupyörälle, tuli sieltä ostettua ensimmäimen "kunnon" fillari. Palvelu oli asiantuntevaa ja leppoisaa, lisäksi hinnat niin kohdallaan että innostuimme päivittämään vaimon vanhan maasturin uuteen.:):D

perttime
23.03.2010, 08.29
Nippelin en mene enää vaikka kävin myös siellä aina vakio asiakana.
.... Ja sitten kuulin vielä että kun olisin ostanut pyörän siellä homma olisi hoitanut heti ilman vaivoja...On siitä aikaa kun olen Nippelissä käynyt, mutta on sielläkin homma toiminut. Keväällä vaan pukkaa huoltojonoa niin että ovat sanoneet ottavansa JONOON vain itse myymiään.

- Jo edesmenneen pyörätiepyörän remppa hoitui hyvin (muualta ostettu)
- Kun kyselin joustohaarukalle hoitoa, vastaus oli oikea: "ootko Mikolta kysynyt" (Rtech) :)

Atze09
23.03.2010, 15.29
...... vaan pukkaa huoltojonoa niin että ovat sanoneet ottavansa JONOON vain itse myymiään.

.... no kun he myyvät 1000 pyörä vuodessa kyllä aika kiiiiirrre on sitten kun huolto aika tule ;)
Keula huolto Tampereella on muuten aika huono tai aika vaikea :mad:

Pirkka
24.03.2010, 14.52
Tämmöisiä mainoksia rupeaa näkymään katujen varsilla esim. Tampereella:

http://i7.aijaa.com/b/00515/5959707.jpg

Mka
27.03.2010, 16.22
Mutta joo, luotetaanpa siihen että siellä osataan.

No miten kävi??

Riksa
27.03.2010, 17.08
700/18-25 48mm presta sisuskumeja löytyi Lielahden Intersportista hintaan 3eur/kpl.
Valmistaja kuuluisa "Spectra":
"Spectra sisärenkaat on valmistanut maailman johtava rengasvalmistaja. Sisärenkaat ovat erittäin korkealaatuisia ja täysin ilmatiiviitä." :)
Pitäähän tuollaista kokeilla...

Välikelin sisureiksi varmaan aivan omiaan kun hiekotussepeli vielä puhkoo kumeja. Jos vain lupausten mukaan ovat ilmatiiviitä.

Muutkin saman valmistajan sisurit samaan hintaan.

- R

bihtori
30.03.2010, 11.11
Yhtä varmaa kuin kevään tulo on se, että Sportaxin (http://www.sportax.fi/)sivut ovat taas vaihteeksi alhaalla. Hohhoijaa.

H. Moilanen
30.03.2010, 12.07
Toimiihan ne...

jukra
30.03.2010, 14.31
700/18-25 48mm presta sisuskumeja löytyi Lielahden Intersportista hintaan 3eur/kpl.
Valmistaja kuuluisa "Spectra":
"Spectra sisärenkaat on valmistanut maailman johtava rengasvalmistaja. Sisärenkaat ovat erittäin korkealaatuisia ja täysin ilmatiiviitä." :)
Pitäähän tuollaista kokeilla...

Sportia Pekka ainakin Kalevassa myi Spectran kumeja 2,5e/kpl (vai olikohan peräti 2e?) ainakin viime syksynä - en ole käynyt tilannetta katsastamassa ovatko saaneet jo fillarikamat esille tälle vuodelle. Ostin noita jonkun vajaa kymmenen kipaletta kun vastaan tuli.
Olin maasturissa noita käyttänyt, ihan hyviä ja toimivia - ilma pysyy sisällä ja presta-ventiilikin toimii. Omaa tyhmyyttä on taas varastot huvenneet - pitäisi käydä etsimässä täydennystä.

Penseilijä
30.03.2010, 14.33
No miten kävi??

Fillari on ainakin näin päällisin puolin kasattu ja säädetty moitteettomasti. Vielä on testilenkit ajamatta

Penseilijä
31.03.2010, 17.55
Fillari on ainakin näin päällisin puolin kasattu ja säädetty moitteettomasti. Vielä on testilenkit ajamatta

Vedetääs vähän takaisin. Painoin jarruja niin lähti etujarrukahvasta letku irti. Saapa nähdä mitä muuta alkaa hajoileen.

EDIT: Jarrut siis stroker rydet

Mka
31.03.2010, 18.00
Vedetääs vähän takaisin. Painoin jarruja niin lähti etujarrukahvasta letku irti. Saapa nähdä mitä muuta alkaa hajoileen.

EDIT: Jarrut siis stroker rydet

Ei hyvä...taitaa vika kuitenkin olla Hayesin eikä Sportaxin, mutta toivottavasti mitään muuta ei mene rikki :(

Penseilijä
01.04.2010, 10.44
Ei hyvä...taitaa vika kuitenkin olla Hayesin eikä Sportaxin, mutta toivottavasti mitään muuta ei mene rikki :(

Siellä Sportaxin päässä oltiin oikeaoppisesti luettu foorumia ja soittelivat sitten meikäläiselle päin. Harvinaista tietysti että apua tarjotaan sitä pyytämättä senkin jälkeen kun kaupat on tehty. Jäätävän kokoiset plussat Sportaxille siitä! :)

Vien fillarin sinne takaisin ja siellä katsellaan sitten notta mitä ihmettä on käynyt. Vahinkoja tietysti sattuu, joten ei tässä sen kummemmin ketään syytellä. Mutta hyvä että se meni tässä vaiheessa eikä sitten alamäessä.

Mka
01.04.2010, 21.58
Siellä Sportaxin päässä oltiin oikeaoppisesti luettu foorumia ja soittelivat sitten meikäläiselle päin. Harvinaista tietysti että apua tarjotaan sitä pyytämättä senkin jälkeen kun kaupat on tehty. Jäätävän kokoiset plussat Sportaxille siitä! :)

Vien fillarin sinne takaisin ja siellä katsellaan sitten notta mitä ihmettä on käynyt. Vahinkoja tietysti sattuu, joten ei tässä sen kummemmin ketään syytellä. Mutta hyvä että se meni tässä vaiheessa eikä sitten alamäessä.
Hah! Vai soitettiin sieltä takaisin, no se on hyvää palvelua se :)
Itselläni on Sportaxissa koottu Santacruz Nomad eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Mutta joo, toivottavasti saat pyörän kuntoon :p

Tank Driver
01.04.2010, 22.03
Eiköös noi jarrut mahda tulla pyöräpakettien mukana valmiiksi koottuina setteinä, eli vika lienee jarrussa eikä liikkeessä. Hienoa toimintaa kyllä, ei voi kun hattua kohottaa.

H. Moilanen
02.04.2010, 07.46
Eiköös noi jarrut mahda tulla pyöräpakettien mukana valmiiksi koottuina setteinä, eli vika lienee jarrussa eikä liikkeessä. Hienoa toimintaa kyllä, ei voi kun hattua kohottaa.

Tähän yksilöön vissiin tehtiin päivitystä jo ennen pyörän luovutusta? Jos (ja kun) jarrut on vaihdettu, kai ne on lyhentäneet letkut sopiviksi noin pieneen runkoon?

Tank Driver
02.04.2010, 09.48
Tähän yksilöön vissiin tehtiin päivitystä jo ennen pyörän luovutusta? Jos (ja kun) jarrut on vaihdettu, kai ne on lyhentäneet letkut sopiviksi noin pieneen runkoon?

Aah. Kuulostaa uskottavalta. Saat anteeksi.

Penseilijä
02.04.2010, 10.32

Juurikin näin.

pena57
19.04.2010, 09.17
Suomen Urheilupyörässä Nokialla käytiin katsomassa vaimolle ekaa maantiepyörää. Ostaa ei pitänyt(joo, mulla on vissiin hämäläisgeenejä veressä), vaan katsoa ja kokeilla, kun heillä oli sopivia vaihtoehtoja hyllyssä.

Kiitos asiantuntevan palvelun ja sopivan hinnan (pari kymppiä enempi kuin ulkolaisissa nettiliikkeissä) palasimme kotiin Naantaliin uusi pyörä auton takaluukussa.:).

Lisäplussana nettiliikkeisiin vielä ilmainen ensihuolto, joka meiltä arvatenkin jää käyttämättä, kun on tuota matkaa, eikä ensihuolto täällä Turun seudullakaan maltaita maksa

Atze09
21.04.2010, 16.37
Ennen kuin unohdan taas kokonaan Suuuuuur KIITOS R-techin porukalle että tyttären pyörä-shopaillumatkalta onnistu näin hienosti. Kaksi tunti katseltiin Lielahden maastossa ympäri mutta lastenpyörävalikoimia on aika huonosti ja tyttöjen maastureita löytyy vielä huonompi:mad: Sitten oli ainoa ja viimeinen osoite R-tech, klo 1700 soitto sinne ja silloin oli pyörä vielä paketissa ja klo 1730 lähti onnellinen 8v. pyörän kanssa kaupasta. Hieno homma, nopea toiminta ja aasialinen palvelu kaiken kiireen keskelle. Vihreitä palloja :)

12th
06.07.2010, 14.26
Sanokaas mistä Tampereelta kannattaa etsiä vanhoja käytettyjä fillarin osia ja ehkä kokonaisia pyöriäkin. Yksi 80-lukulainen projektipyörä itsellä ja mielellään metsästäisin kaikki osat käytettynä.

Netissähän tietty eri foorumien myyntipalstoilta tavaraa löytyy. Mutta mites nämä kirpputorit ja kierrätyskeskukset, mihin kannattaisi mennä jos fillaritavaraa etsii?

Pyöräliikkeistäkin tietty kaikenlaista löytyy mutta tuntuu että ne eivät halua tuollaista vanhaa rojua paljon säilytellä (eikä ihme) :)

kts
06.07.2010, 17.58
Kannattaa mennä kurkkaamaan ainakin siihen Teiskontiellä Activebikeä vastapäätä sijaitsevaan Rauta&Väri-liikkeeseen (vai mikä se oli). Siellä oli muistaakseni alakerta väärällään tuollaista tavaraa.

ketju44
06.07.2010, 20.41
Sanokaas mistä Tampereelta kannattaa etsiä vanhoja käytettyjä fillarin osia ja ehkä kokonaisia pyöriäkin. Yksi 80-lukulainen projektipyörä itsellä ja mielellään metsästäisin kaikki osat käytettynä.

Suomen urheilupyörästä on ainakin löytyy jonkinlainen "miljoonalaatikko".

ollehuima
07.07.2010, 05.36

Pyörä- ja mopohuolto J. Laukkanen Sammonkadulla. Kannattaa käydä elämysmatkalla , liike taitaa tulevaisuudessa muuttaa, kiinteistöt purku-uhan alla.

Juha Rämälä
07.07.2010, 07.42
Näin meidän kesken: Sportaxista kannattaa nykyään kysellä Rokkarin huoltojen perään.. :)

yedi
08.07.2010, 20.44

Pyörä- ja mopohuolto J. Laukkanen Sammonkadulla. Kannattaa käydä elämysmatkalla , liike taitaa tulevaisuudessa muuttaa, kiinteistöt purku-uhan alla.

Laukkanen, Rauta ja Väri, SUP urheilullisempiin pyöriin ja Raitia Messukylässä ovat hyviä paikkoja etsiä osia 80-luvun projektiin.

Laukkanen on melkein ykköspaikka jos etsii jotakin ihmeellisempää jo kadonneeksi luultua osaa.

TERU
10.07.2010, 19.02
Tulipas tuossa Tampereen keikalla katsastettua SPU:n liike. Nimi ja liike eroavat mielikuvista aika tavalla. Taitaa oululaien Suvala olla maaseutumyymälöistä näyttävimmästä päästä. No, markettitasoa tai pyöräsupermarkettitasoa lähellä onkin. Kumman kaltaisessa mieluimmin asioitte?

ketju44
10.07.2010, 19.18
Mitä komeempi liiketila , sitä kalliimmat hinnat ? Ainakin voisi kuvitella äkkiseltään , koska vuokrahan maksetaan myynnistä saaduilla rahoilla.
Liiketilan ulkonäkö nyt ainakaan ei vaikuta mitään mun ostoihini.

Vakiovieras
21.07.2010, 18.05
Ei huolto oikein toimi Suomen Urheilupyörässä Kissanmaalla. Toinen etujarrupala laitettu niin ylös, että ottaa kiinni renkaaseen, ja toinen takapala niin alas että vain puolet siitä ottaa vanteen jarrupintaan. :mad: Sain säätää jarrut heti itse uudestaan huollosta tultuani. Ensihuolto oli kyseessä.

Ajattelin huollossa siirtyä Sportaxiin, jos seuraavan kerran tulee jotain mitä en itse pysty laittamaan. Palvelu ainakin on Sportaxissa aivan toista luokkaa kuin Suomen urheilupyörässä.

time
21.07.2010, 20.59
Ajattelin huollossa siirtyä Sportaxiin, jos seuraavan kerran tulee jotain mitä en itse pysty laittamaan. Palvelu ainakin on Sportaxissa aivan toista luokkaa kuin Suomen urheilupyörässä.[/QUOTE]

Kokeile!voit yllättyä huollon tasosta.Itse luotan vain yhteen huotoon täysin ja sekin on Tampereelta 40 km helsinkiin päin.Ainoa paikka missä ei ole tarvinnut itse säädellä huollon jälkeen.

znood
21.07.2010, 21.24
Ei huolto oikein toimi Suomen Urheilupyörässä Kissanmaalla. Toinen etujarrupala laitettu niin ylös, että ottaa kiinni renkaaseen, ja toinen takapala niin alas että vain puolet siitä ottaa vanteen jarrupintaan. :mad: Sain säätää jarrut heti itse uudestaan huollosta tultuani. Ensihuolto oli kyseessä.

Ajattelin huollossa siirtyä Sportaxiin, jos seuraavan kerran tulee jotain mitä en itse pysty laittamaan. Palvelu ainakin on Sportaxissa aivan toista luokkaa kuin Suomen urheilupyörässä.

Sportaxissa osataan sentään NYKYÄÄN tuo asiakaspalvelu. Pari vuotta sitten ei voinut sanoa samaa. Huollolla on aina virhevastuu, joten vie ihmeessä fillarisi takaisin liikkeeseen jos ovat tehneet perseelleen. Voit myös vaihtaa liikettä vastaisuudessa jos et ole tyytyväinen.

ps. Ensihuolto on tehty vaan kädettömien/uusavuttomien rahastamiseksi. Huolla fillarisi itse !

Highlander
06.08.2010, 19.26
Urheilupyörästä hain tänään maastokiekon (Mavicin 117 kehä + napa?) En piruuttanikaan viitsinyt tilata ulkomailta, ehkä kiekko olisi ollut halvempi kuin mitä maksoin = 65 eur. Tässä kaupassa on vaan niin mukava käydä...aina saa hyvää palvelua vaikkakin vanhalla isännällä aina kiirettä pitää ;) Sain 5 euron alennuksenkin :)

SurfBoard
06.08.2010, 21.44
Onko Rtechin liikkeessä hyvän palvelun lisäksi mahdollisuus neuvotella hinnoista edes vähän. Cuben mallisto kiinnostaisi...

Pirkka
06.08.2010, 22.03
Onko Rtechin liikkeessä hyvän palvelun lisäksi mahdollisuus neuvotella hinnoista edes vähän. Cuben mallisto kiinnostaisi...Varmasti voi neuvotella hinnoista!

E.T.
06.08.2010, 22.20
Aina neuvotella voi, mutta on kyllä Tampereen kallein kauppa. Cubeja ainakin ennen sai paljon huokeemmalla Euroopasta.

Hyvä kauppa mutta ihan peruskamankin kohdalla mansen kallein...joskus on pakko ollut hakea tuolta esim. joku rengas ja ei niistä kiskurihinnoista paljon neuvoteltu...:) Ei pahalla..tyypit siellä on tosi hyviä...

SurfBoard
06.08.2010, 22.26
Kiitoksia informaatiosta. Hankinnan ollessa todennäköisesti suht edullinen Cube Analog ei merkittävää hintaeroa taida syntyä, varsinkin jos heittävät edes pientä alennusta listahintaan. Saksan maalta taisi olla halvimmillaan vähän yli 500e+postit ja R-techissä 649e tms.

Mitenkähän hyvin varastoivat tavaraa, erityisesti Cubet siis mielessä?

Kemizti
07.08.2010, 07.45
Mitenkähän hyvin varastoivat tavaraa, erityisesti Cubet siis mielessä?

Reilusti on kellarissa tavaraa :D

pööräilijä
07.08.2010, 09.08
Reilusti on kellarissa tavaraa :D

Näin on ja myymälässä :D hyvä kun kerran sekaan mahtu, kun oli tullut lähetys Cubelta :D

Iglumies
05.04.2011, 13.10
Uusi pyörähuoltamo tee-se-itse mahdollisuudella.
http://www.bikeking.fi/

Kuparinen
07.04.2011, 19.37
Kannattaa mennä kurkkaamaan ainakin siihen Teiskontiellä Activebikeä vastapäätä sijaitsevaan Rauta&Väri-liikkeeseen (vai mikä se oli). Siellä oli muistaakseni alakerta väärällään tuollaista tavaraa.

Peruspyörien kamaa on vaikka kuinka ja ainakin minun kohtaamani kaveri tunnisti rikkinäisistä osista heti mitä pitää hakea hyllystä. Hipogrammakulkineiden osia pitää hakea muualta.

Kuparinen
07.04.2011, 19.42

Netissähän tietty eri foorumien myyntipalstoilta tavaraa löytyy. Mutta mites nämä kirpputorit ja kierrätyskeskukset, mihin kannattaisi mennä jos fillaritavaraa etsii?

Pyöräliikkeistäkin tietty kaikenlaista löytyy mutta tuntuu että ne eivät halua tuollaista vanhaa rojua paljon säilytellä (eikä ihme) :)

Kannattaa käydä katsomassa mitä legendaarisessa Erämiehessä on jäljellä. Aikaisemmin oli 50-60-luvun peruspyöräkamoja monenlaisia. Jos kestää kauppiaan jutut...

alteregoni
31.05.2011, 21.36
Muista ei kokemusta, mutta ainakin R-Techissä homma toimi. Hyvä ja osaava palvelu; asiakasta ei pidetty pellenä vaikka ei mistään mitään tietänytkään. Tuotteet ovat hyviä, ja hinnoistakin pääsi yhteisymmärrykseen.

mehukatti
31.05.2011, 22.48
Miten nopeesti R-Tech on viime aikoina huoltanu Foxin tuotteet?

Samu Ilonen
01.06.2011, 06.08
ps. Ensihuolto on tehty vaan kädettömien/uusavuttomien rahastamiseksi. Huolla fillarisi itse !

Meillä ensihuolto on aina ilmainen? Se on kaikkien osapuolien etu että pyörä tarkastetaan ja säädetään uudestaan muutaman sadan kilometrin jälkeen. Tyytyväinen asiakas palaa ostopaikalle todennäköisemmin, nääs.

Iglumies
01.06.2011, 06.47
Seuraavana päivänä sain oman 36:n takaisin.

Ana75
01.06.2011, 06.47

Eikös tuo hoidu paljon helpommin tuolla, kun pks-seudulla asustelee?

http://www.fillariosa.fi/huolto/klinikka-vaimenninhuolto/

Siellä huollatin Stumpin keulan&iskarin keväällä ennen Treelle muuttoa. Suosittelen :)

znood
01.06.2011, 08.28
Meillä ensihuolto on aina ilmainen? Se on kaikkien osapuolien etu että pyörä tarkastetaan ja säädetään uudestaan muutaman sadan kilometrin jälkeen. Tyytyväinen asiakas palaa ostopaikalle todennäköisemmin, nääs.

Hyvä niin, koska jokapaikassa näin ei ole.

H. Moilanen
01.06.2011, 20.44
Meillä ensihuolto on aina ilmainen?

Hyvä niin, koska jokapaikassa näin ei ole.

Ja joissakin paikoissa maksullinen ensihuolto on ehto takuun jatkumiselle.

Musashi
01.06.2011, 20.57

Hmm... Mitäs sanoo laki moisesta touhusta?

H. Moilanen
01.06.2011, 21.05
Hmm... Mitäs sanoo laki moisesta touhusta?
Niimpä...

Ainoa tapaus jossa maksullinen ensihuolto olisi tullut edes harkintaan takuun jatkumisen suhteen päätyi vakuutusyhtiön murheeksi. Pyörä näet pöllittiin kahden kuukauden ikäisenä. Sen jälkeen varastoon on hankittu yksi pyörä samoilla ehdoilla, mutta siinä pyörässä ei oston jälkeisenä päivänä ollut enää yhtään omaa komponenttiaan kiinni. Runkotakuuta tuskin evätään sen takia, ettei ensihuoltoa ole suoritettu.

mvsips
02.06.2011, 20.17
Kuinkahan kauas Tampereelta joutuu lähtemään, jotta pääsisi koeponnistamaan Kona Dew tai Dew plus (2010 tai 2011) kulkupelejä?

Sportaxissa poikkesin toiveikkaana, mutta heillä oli ainoastaan Dew Deluxea ja tähän nälkään riittäisi nyt halvempikin Kona

Musashi
02.06.2011, 21.00
Kuinkahan kauas Tampereelta joutuu lähtemään, jotta pääsisi koeponnistamaan Kona Dew tai Dew plus (2010 tai 2011) kulkupelejä?

Sportaxissa poikkesin toiveikkaana, mutta heillä oli ainoastaan Dew Deluxea ja tähän nälkään riittäisi nyt halvempikin Kona

Mulla on 2009 Dew Plus työmatkafillarina Tampereella. Eipä siinä isoa eroa ole noihin uudempiin. Saa tulla kokeilemaan jos 59-kokoinen kuulostaa oikealta. Mulla pituutta noin 185.

Samu Ilonen
03.06.2011, 05.42

Toi on ihan puhdasta vedätystä. Missä moista väitettiin???

Eu-laki määrittelee asian simppelisti "Materiaali ja valmistevikoihin", ei niihin joku ruuvien etc. kiritely vaikuta. Ja takuu ei muutenkaan korvaa vikoja jotka aiheutuvat huollon puutteesta.

kati
03.06.2011, 13.43
Mikähän Tampereen pyörähuoltoliikkeissä yleensä on systeemi pyörien huoltojonojen hanskaamiseen ruuhka-aikoina? Saako jostain oikein varattua huoltoaikoja, vai pitääkö pyörä aina viedä paikan päälle huoltoa odottamaan?

Taustavuodatusta: Ostin keväällä itselleni sähköpyörän ja aloitin työmatkapyöräilyn muutaman vuoden tauon jälkeen. Ensimmäiset 250 km olis nyt mittarissa, ja pyörän myyneen Emilia Sportin ohjeen mukaan 200 - 300 kilometrin jälkeen pitäisi tehdä ensihuolto. No jarrukahvat alkaa painua pohjaan, joten alkaisi ollakin hyvä aika kiristellä vähän sieltä täältä. Soittelin tänään liikkeeseen, että tuon fillarin huoltoon, ja ohje oli, etä juu tuo pyörä tänne vaan, saat sen puolentoista viikon jälkeen huollettuna takaisin. Siis pyörä puoleksitoista viikoksi fyysisesti jonoon, että sen saa ensihuollettua myyjän liikkeessä puoleen hintaan normaalista. Mitään varausta jonoon ei huolittu. Voi aaargh sentään, en todellakaan aio keskellä kaunista kesäkuuta viedä pyörääni seisomaan pyöräliikkeen varastoon viikoksi tai pariksi! :mad: Pitää varmaan opetella kiristelemään jarruja ihan itse, ja hoitaa se ensihuolto sitten joskus syksymmällä. Voikohan ensihuolloin viivyttämisestä olla jotain haittaa?

perttime
03.06.2011, 15.15
Googlella löytyi ainakin yksi paikka johon voi varata ajan:
http://www.tampereenpyorahuolto.fi/

Nyt on vielä pyöräkaupoissa sesonkiaika, joten jonojen muodostuminen ei ole yllättävää.

Moni kauppa tosiaan tarjoaa "ensihuollon" samaan hintaan. Emiliasta en tiedä. Muualla siitä ainakin joudut maksamaan joitain kymppejä.

Ensihuollon tarkoitus on nimenomaan kiristellä ja tarkistaa paikkoja jotka uudessa pyörässä usein löystyvät. Esim jarruvaijerit.

Joku jarrujen säätö on ainakin hyvä opetella tekemään itsekin, koska sitä joutuu mekaanisten jarrujen kanssa tekemään aika usein. Luultavimmin jarrukahvoissa on sormilla käännettävä osa siinä kohtaa missä vaijeri lähtee kahvasta eteenpäin. Kääntämällä sitä ulospäin pitäisi jarruvaijerin kiristyä.

Iglumies
03.06.2011, 16.39
Mikähän Tampereen ... ?
http://www.bikeking.fi/ , activebike (http://www.activebike.biz/site/etusivu.php) nyt ekana tuli mieleen.

Talisker
03.06.2011, 17.06
Bikekingissä on tietääkseni myös sähköpyörille sijaispyöräpalvelu.
Soita sinne: 050-5530200

kati
03.06.2011, 21.45
Kiitos paljon hyvistä vinkeistä! Ja Bikekingin sijaispyöräpalvelu, wow. Harmi että liike ei sijaitse kovin kätevästi Hervanta - Kangasala -akselilla.

Jarrutkin sain töistä lähtiessä säädettyä näköjään ihan ilman työkaluja. :o Nyt voin ehkä odotella sen ensihuollon kanssa vielä muutaman viikon.

H. Moilanen
04.06.2011, 06.12
Toi on ihan puhdasta vedätystä. Missä moista väitettiin???
Muuan keskusta-alueella toimivassa liikkeessä.

Eu-laki määrittelee asian simppelisti "Materiaali ja valmistevikoihin", ei niihin joku ruuvien etc. kiritely vaikuta. Ja takuu ei muutenkaan korvaa vikoja jotka aiheutuvat huollon puutteesta.
Niin, en tiedä kuinka pitkälle asiassa olisi pitänyt edetä, jos jotakin takuuasiaa olisi tullut ja ensihuoltoa ei olisi suoritettu. Imeisen pitkälle.

Sama reissulla koin toisenkin hämmästyksen aiheen takuusta kun esitin toiveen saada pyörä laatikossa suoraa varastosta mukaan jolloin pyörä olisi helpompi rahdata kotiin: takuu ei ole voimassa laatikossa oleville pyörille (esim. ulkomailta tilatuille).:seko:

val
08.06.2011, 10.23
Tähän väliin on varmaan hyvä heittää se fakta, että "takuu" tarkoittaa yleensä myyjän antamaa vapaaehtoista lupausta jonkun vian korjaamisesta tai korvaamisesta. Jos puhutaan nimenomaisesti takuusta, ei voida vedota lainsäädäntöön.

Tuotevastuu (vaimikäsenytolikaan) on sitten erikseen. Se ei ole vapaaehtoinen, eikä sille voi asettaa tuollaisia ehtoja. Eli se laatikossakin kotiin kannettu pyöränrunko on kyllä tuotevastuun piirissä. Joskus näkee sellaisiakin takuita, jotka eivät laajenna tuotevastuuta mitenkään tai yrittävät jopa huonontaa sitä, eli nämä takuut ovat täysin arvottomia.

Vaikka kuluttajalla oikeuksia onkin, niin aina niitä ei kunnioiteta. Käytännössä taitaa olla niin, että takuun piiriin kuuluvista vioista reklamoiminen on helpompaa kuin tuotevastuun alaisista. Jos takuuta ei ole (tai umpeutunut tai ehtoja rikottu), on tuotevastuu silti voimassa. Asiakas vaan joutuu tappelemaan oikeuksiensa puolesta paljon todennäköisemmin. Tavallaan tämän kaiken voi mieltää niinkin, että takuu on ihan hyvä olla olemassa.

Eso
08.06.2011, 11.10
Hyvä kiteytys asiasta Val. Lisään vielä, että tuotevastuu on hiukan epämääräinen käsite, mitä sitten koitetaan kyllä hyödyntää. Toinen selitys on molemminpuolinen tietämättömyys. Riitatapauksissa asiaa ensivaiheessa tukevat kuluttajaneuvojat, joilla ei kuitenkaan ole mitään juridista ratkaisuvaltaa. Koittavat lähinnä antaa neuvoja ja ohjeita sekä sovitella ja nimestään huolimatta ovat sekä myyjän että ostajan asialla.

Käytännössä liikkeet yleensä antavat takuun lain määrittelemälle minimirajalle eli useimmiten puoleen vuoteen. Tuotevastuussa taas huomioidaan jonkinlainen järkevä käyttöaika ja-tapa, jonka aparaatin tulisi kestää ja mahdollisissa hyvityksissä otetaan yleensä huomioon käyttöikää yms. Vähän vielä huomioidaan markkinatilannettakin eli jos ostaa "normaali"hintaan nähden kolmasosahintaisen rimpulan, ei voi vaatia normilaatuakaan. Näppärät varmaan linkkaavat tänne jo kohta lainsäädäntöäkin, mutta karkealla yleistyksellä omat kokemukset myyjäpuolella asian soveltamisesta ovat ihan positiivisia ja systeemissä pyritään kohtalaiseen selväjärkisyyteen.

Fillaripuolella voisin kuvitella, että tulkinta menee niin, että tonnien hintaisen rungon pitää kestää vuosia. Eri asia on sitten väitellä loputtomasti siitä, että onko käyttö ollut normaalia jne. Mitään oikeaa käsitystä minulla ei erityisesti fillaripuolelta kylläkään ole.

H. Moilanen
08.06.2011, 17.32
Tähän väliin on varmaan hyvä heittää se fakta, että "takuu" tarkoittaa yleensä myyjän antamaa vapaaehtoista lupausta jonkun vian korjaamisesta tai korvaamisesta. Jos puhutaan nimenomaisesti takuusta, ei voida vedota lainsäädäntöön.

Tuotevastuu (vaimikäsenytolikaan) on sitten erikseen. Se ei ole vapaaehtoinen, eikä sille voi asettaa tuollaisia ehtoja.

Hyvä tarkennus, joskin takuu ja virhevastuu mielletään myös myyjäpuolella yhdeksi ja samaksi asiaksi. Alasta riippumatta myyjäpuoli pyrkii rimpuilemaan vastuistaan irti vetoamalla takuuehtoihin vaikka kyseessä olisi jo virhevastuunkin velvoittama vastuu. Tietämättömyyttä löytyy runsaasti tiskin siltäkin puolelta.

Samu Ilonen
09.06.2011, 21.20
Sama reissulla koin toisenkin hämmästyksen aiheen takuusta kun esitin toiveen saada pyörä laatikossa suoraa varastosta mukaan jolloin pyörä olisi helpompi rahdata kotiin: takuu ei ole voimassa laatikossa oleville pyörille (esim. ulkomailta tilatuille).:seko:

Tuo muute taitaa lukea ihan Cervelon laatikossakin. Täytyypä kattoa sanamuoto ihan tarkasti miten se meni...ei ole ollut kovin oleellinen juttu kun me kootaan kuitenkin kaikki ite.

MinLii
18.06.2011, 12.18
Hei,

Olemme avanneet Linnan Pyöräverstaan Verkatehtaalla Hämeenlinnassa.
Täältä löytyy pyöräkauppa, -huolto, vuokrapyöriä ja kahvila.
Lisätietoja löytyy kotisivuilta (http://linnanpyoraverstas.fi/).

Lämpöisesti tervetuloa tutustumaan,
Petri & Minna Takala

Musashi
18.06.2011, 12.48
Hei,

Olemme avanneet Linnan Pyöräverstaan Verkatehtaalla Hämeenlinnassa.
Täältä löytyy pyöräkauppa, -huolto, vuokrapyöriä ja kahvila.
Lisätietoja löytyy kotisivuilta (http://linnanpyoraverstas.fi/).

Lämpöisesti tervetuloa tutustumaan,
Petri & Minna Takala

Hienoa. Onko säikeen otsikko tiedossa?

Iglumies
26.07.2011, 21.47
Nyt täytyy antaa kiitosta R-techiin Norvastolle Vanhan 36 Talaksen henkiinherättämisestä (lähinnä uudelleensyntymä :)) ja vielä veloituksetta.

Andrelli
26.07.2011, 22.16
Onko Tampereen alueella liikkeitä mitkä myy/välittää käytettyjä konkeleita? Ja siis ihan kunnolla käytettyjä, esim. jotain 80-luvun maantievehkeitä sinkula-aihioksi. Active-bike ilmeisesti ainakin myy käytettyjä mutta ei mitään liian hyvää nyt tällä kertaa ole hakusessa. Kirppareita oon koittanut kierrellä muttei noilta tunnu mitään löytyvän. Tuosta Etapista on tullut mainintaa mutta on niin kyrvähkösti auki etten ole ehtinyt käydä tutustumassa..

timpe
26.07.2011, 22.23
Onko Tampereen alueella liikkeitä mitkä myy/välittää käytettyjä konkeleita? Ja siis ihan kunnolla käytettyjä, esim. jotain 80-luvun maantievehkeitä sinkula-aihioksi. Active-bike ilmeisesti ainakin myy käytettyjä mutta ei mitään liian hyvää nyt tällä kertaa ole hakusessa. Kirppareita oon koittanut kierrellä muttei noilta tunnu mitään löytyvän. Tuosta Etapista on tullut mainintaa mutta on niin kyrvähkösti auki etten ole ehtinyt käydä tutustumassa..

Nippeli Kaukajärvellä ottaa vaihdokkeja ja myy ne kirppiksellä. Viime kesänä niiden vaihdokit oli kirppiksellä kangasalla, joka on lähellä sitä tokmanni/prisma kauppayhteenliittymää. Piti mökkipyörää käydä etsimässä, siellä oli ehkä noin 10 pyörää silloin.

perttime
26.07.2011, 22.40
Naapuri löysi Nippelistä joskus kuukausi sitten itselleen vanhan mutta ihan käypäsen maantiepyörän.

izmo
26.07.2011, 22.44

Tunturi Professional kahdeksankymmenluvulta? mitä kokoo pitäis olla?

znood
27.07.2011, 09.47
Nippelissä oli ainakin jonkun aikaa sitten vanha crescent, käytetyt pyörät on "takahuoneessa" ja pääsee katsomaan kysymällä. Ellei ole perttimen kaveri just ostanu sitä ;).

Andrelli
27.07.2011, 09.49
Käyn heti tänään tuollakin, kiitosta ihmiset!

juro79
30.07.2011, 09.15
Vein oman 3 vuotta (kesät/talvet) pihassa seisseen maasturin Tampereen Koskikeskuksen Intersporttiin, ja kysyin saisiko siitä vielä toimivan pelin (jarru-ja vaihdevaijerit täysin jumissa, takavanne kiero, yms.) kaupunkiajoon. Ja varauduin viikon odotukseen. Sen sijaan myyjä otti pyörän ja sanoi että tule tunnin päästä käymään niin ollaan viisaampia. Kun tuli takaisin(n.45min) päästä fillari oli kunnossa!!?? Vaijerit rasvattuna, vaihteet säädettynä ja takavanne oikaistu!? TÄH? TODELLA ISO KIITOS! Kyllä ne näköjään osaa isoissakin urheilukaupoissa!!
Ps. hinta 25€

xc-pyöräilijä
01.08.2011, 10.33
Joo, eli menen ensi viikonlopuksi tampereelle ja haluaisin käydä katsomassa pyöriä, kun ostan myöhemmin pyörän. täpäriä. Antaako esim r-tech suspensio luvan koe ajoon vaikka ei sillä hetkellä sitä ostaisi?

Iglumies
01.08.2011, 10.36
Kyllä antaa ja muutkin, kun otat kuvallisen henkilötodistuksen mukaan.

xc-pyöräilijä
01.08.2011, 10.41
Okei. No menen sitten käymään tuolla. Onko siinä samoissa paikoissa muita pyörä liikkeitä, kävely matkan päässä?

Musashi
01.08.2011, 10.50
Sportax ja Active Bike ainakin kannattaa tsekata.

http://www.sportax.fi/

http://www.activebike.biz/site/etusivu.php

znood
01.08.2011, 12.49
Jos olisit jaksanut selata edes ensimmäisen sivun läpi kaupat-osiosta niin olisi ollut aihekkin valmiina.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=26660

perttime
01.08.2011, 13.16
Joskus koeajomahdollisuus voi olla kelistä kiinni. Kuraisena koeajolta palaava pyörä teettää kaupassa ylimääräistä työtä.

Itsok
01.08.2011, 14.43
MtbCenterestä kannattaa myös sopia koeajoa. Varsinkin jos on etsimässä endurotyyppistä välinettä.

xc-pyöräilijä
01.08.2011, 18.14
Joo voisihan sielläkin käydä..

Itsok
01.08.2011, 19.03
Sinne kannattaa sitten etukäteen sopia, että ovat paikalla ja että on koeajettavat pyörät paikalla.

haraalto
07.08.2011, 15.34
Tulipa koettua yksi asiakaspalvelun ”tähtihetki” Suomen Urheilupyörässä Kissanmaalla.

Tällä kertaa olin siis ensimmäistä kertaa SUPin Kissanmaan myymälässä asioimassa. Asiani oli nykysatulan aiheuttama puutuminen ja siihen liittyvä satulan vaihto uuteen. Myynnissä ollut herra P kaivoi hyllystä satuloita esille, muttei suostunut (tiennyt ?) kertomaan millaiset seikat satulan muotoilussa saattaisivat parantaa mainitsemiani puutumisoireita. Sen sijaan hän kertoi, että olisi välttämätöntä nähdä pyörä ja analysoida käyttämäni satula, satulan korkeus ja ajo-asento sopivan satulan löytämiseksi. Ehdotus vaikutti järkevältä ja kerroin myyjälle, että minulle menee pyörän hakemiseen noin tunti. Ajoin autolla Pirkkalaan noutaman pyöräni ja ajelin toiveekkaana pyörällä noin 20 km Kissanmaan myymälään analyysiä varten. Saavuttuani paikalle jonotin vuoroani. Asiakkaita oli liikkeessä jonkin verran. Vuorollani kerron herra P:lle, että tulin nyt paikalle satula-analyysiä varten ja pyöräni satuloineen on liikkeen ulkopuolella ajoasennon analysointia varten. Tähän herra P totesi, että ei hän nyt kerkiä minua palvelemaan, että menee ainakin puoli tuntia tai 45 minuuttia ennekuin hän mahdollisesti ehtii asiaan perehtymään. Olin tyrmistynyt, jopa niin tyrmistynyt etten saanut sanaa suustani. Jäin odottelemaan analyysiä kädet puuskassa kyseisen liikkeen ovensuuhun.

Odottelin nyreissäni ovensuussa 20 minuuttia palvelua, kunnes myyjä P vihdoin kertoi liikkeen mekaanikon perehtyvän ongelmaani. Ajattelin, että tämäpä hyvä juttu. Päästään vihdoin asiaan. Kerroin ongelmani kiireelliselle mekaanikolle. Hän ei pitänyt ajoasentoa, satulankorkeutta eikä muutenkaan ajoasentoa merkityksellisenä seikkana, vaan keskittyi lähinnä satulan pintakovuuden vaikutukseen verenkiertoon ja puutumiseen. Hänen mielestään minun pitäisi siis hankkia pintakovempi satula nykyisen tilalle. Liikkeen myymiä malleja hän ei tuonut minulle näytettäväksi, mutta kertoi olevansa tyytyväinen omaan satulaansa. Kiireinen mekaanikko palasi muihin töihinsä. Minä jäin seisomaan orpona liikkeen ulkopuolelle.

Mitä tästä opin ? En ollut SUP Kissanmaalle tärkeä asiakas. Tyytyväinen asiakas palaa asioille hyvää palvelua saatuaan. Saamani palvelu Tamperelaisissa pyöräkaupoissa on ollut pääosin hyvää tai erittäin hyvää. Käytyä on tullut pääosin R Tecissä, Sportaxissa, Active Bikessä sekä jonkin verran Nippelissä. Kissanmaan SUP myymälään en enää mene asioille.

ketju44
07.08.2011, 18.19
No on se herra Pee ollut sit ihan taas tuhma :rolleyes: Itse en olisi pyytänyt pyörää nähtäväkseni , vaan olisin katsonut millanen perse sulla on.
Asiallisesti voisin sanoa , ettei kai kukaan myyjä voi sun persettäs tuntea paremmin kuin sinä itse. Mikset muuten käynyt noissa vakiliikkeissäsi , jos ne tuntis "sun" paremmin ?

time
07.08.2011, 18.42
Noi puutumiset voi johtua niin monesta syystä.Voi olla että housut on huonot eikä Satula.Ei sitä varmaan myyjä edes voi tietää varmasti mikä satula on hyvä juuri sinulle.Itselläni meni monta vuotta että löysin hyvän.

znood
08.08.2011, 07.46
Sportaxissa on ainakin semmonen istuinluiden leveysanalysaattori(eli geelityyny johon istahdetaan ja se kertoo leveyden) jonka mukaan voi sitten valkata oikean satulan.

Andrelli
08.08.2011, 12.45
Onko Tampereella Brooksin satuloita myynnissä, silleen että pääsis hiplaileen?

ketju44
08.08.2011, 17.13
....istuinluiden leveysanalysaattori(eli geelityyny johon istahdetaan ja se kertoo leveyden) jonka mukaan voi sitten valkata oikean satulan.
Kai siihen muukin vaikuttaa , kuin pelkkä leveys ? Muotoilu muuten ja kovuus ainakin ? Kyllä käytäntö taitaa olla se paras mittari.

H. Moilanen
08.08.2011, 17.49
Kyllä käytäntö taitaa olla se paras mittari.
Ja kallein. Ja kalliimmaksi tulee jos täysin pystymetsästä lähtee satula-arpajaisiin.

järppä
08.08.2011, 17.54
Onneksi Tampereelta löytyy (ainakin) yksi pyöräkauppa, josta saa satulan kokeiltavaksi ilman mitään ostovelvoitetta http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

znood
08.08.2011, 18.53
Kai siihen muukin vaikuttaa , kuin pelkkä leveys ? Muotoilu muuten ja kovuus ainakin ? Kyllä käytäntö taitaa olla se paras mittari.
Varmasti vaikuttaa jopa tähtien asento taivaalla. Se että se on kuitenkin oikean levyinen istuinluihin nähden on tärkein. Muut on makukysymyksiä.

ketju44
08.08.2011, 19.00
Ja kallein. Ja kalliimmaksi tulee jos täysin pystymetsästä lähtee satula-arpajaisiin.
Toi koskee vain köyhiä . En kuitenkaan usko , että kenenkään tarvitsee valintaa pystymetsästä tehdä . Kai siitä nyt jonkilainen käsitys pitää olla itsellä ? Alkuperäine kysyjäkin tunsi kaikki "kylän" kaupat , joten ois kuvitellun jonkinlaisen tiedon jo kerääntyneen. Voi äiti , äiti . Nosta poikaas perseestä.

istuinluiden leveysanalysaattori
On se nykyaika ihmeellistä! Miten ois seuraavaksi tamppoonisimulaattori naisille ja miehillä vois olla kondoomisimulaattori :D

Varmasti vaikuttaa jopa tähtien asento taivaalla.

Jopa mun mielikuvituksella .................. , vaikee uskoa :rolleyes:

H. Moilanen
08.08.2011, 19.15
Toi koskee vain köyhiä . En kuitenkaan usko , että kenenkään tarvitsee valintaa pystymetsästä tehdä . Kai siitä nyt jonkilainen käsitys pitää olla itsellä ?
Mitä kalliimpaa, sitä parempi harrastus. Ja ainakin ensimmäisiä satuloita hankkiessa ostamiseen ei taida olla parempaa tietoa kuin netistä luettu aukoton fakta. Myöhemmin toki pitäisi olla jonkinlainen visio millainen itselle sopivan satulan pitää olla.

Samu Ilonen
08.08.2011, 19.25
.....semmonen istuinluiden leveysanalysaattori....
Eli käytännössä sama kuin pala aaltopahvia? Ei muuten kerro kyllä mitään penkin sopivuudesta mutta lisää "vakuuttavuutta" myyntitilanteeseen... :D :D :D

Minusta muutama yleisimmistä sopivista penkeistä testikäyttöön +kokemus myyjälle miksi ne ovat erilaisia, on huomatavasti toimivampi ratkaisu.

ketju44
08.08.2011, 19.28
Jotain tuon suuntaista itsekin ajattelin. Vähän samanlainen , kuin kodinkonekaupan myyjillä ; "Mulla on kotona just tää sama malli" . Eli niillä on puheiden mukaan koko gigantin tarjonta kotona :D

timpe
08.08.2011, 19.30
Onneksi Tampereelta löytyy (ainakin) yksi pyöräkauppa, josta saa satulan kokeiltavaksi ilman mitään ostovelvoitetta http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Komppaan

ketju44
08.08.2011, 19.31
On sellainen sitten kiva ostaa "uutena" :rolleyes:

Samu Ilonen
08.08.2011, 20.16
Eipä testikappaleita kannata myydä ennen kuin tilalle tulee joku uusi, korvaava malli. Ja siinä vaiheessa joku aina haluaa ostaa testiversion kun hinta on kohdallaan.

BTW, Istuinluiden leveyden mittaamiseen voisi myös käyttää pizzalootaa tai rullakebab:ia...?

:D :D :D

Musashi
08.08.2011, 20.24

Onpas salaperästä. Nimiä kehiin vaan, en usko että kauppiaskaan pahastuu.

järppä
08.08.2011, 20.35
Onpas salaperästä. Nimiä kehiin vaan, en usko että kauppiaskaan pahastuu.

Juu, ei Samu varmaan pahastu vaikkei itse ilmeisesti halunnut ihan suoraan sanoa. Että jotta sitten vaan Nekalan suuntaan hiplaamaan... www.signature.fi (http://www.signature.fi)

(Voi olla, että muistakin liikkeistä saa satulan koeajoon, muttei mulle ole vastaan osunut. Vaikka olen käytännössä kaikissa tämän kylän liikkeissä vuosien saatossa asioinutkin.)

Itsok
08.08.2011, 20.49
Muistelisin kuulleeni että R-techissäkin olisi testisatuloita. Voin muistaa väärinkin. Nähtävästi sielläkin on perseen leveydenmittaustyökalu.

zeizei
08.08.2011, 21.10
Juu RTechistä saa Spessun testipenkkejä koeajoon. Niitä on siellä useampaa mallia semmoisia hienoja punavalkoisia, missä lukee test saddle tai vastaavaa :D Eli ihan uuden kyllä saa sitten jos kaupat tekee. Ja tosiaan sama "analysaattori" löytyy sieltäkin.

znood
09.08.2011, 06.57
Eli käytännössä sama kuin pala aaltopahvia? Ei muuten kerro kyllä mitään penkin sopivuudesta mutta lisää "vakuuttavuutta" myyntitilanteeseen... :D :D :D

Periaatteessa joo :cool: Mutta istuta sä vaan porukkaa pahville ja anna satuloita kokeiluun. Kukin tetsaa tavallaan...

GaryFrank
09.08.2011, 11.55
Tulipa koettua yksi asiakaspalvelun ”tähtihetki” Suomen Urheilupyörässä Kissanmaalla.

Tällä kertaa olin siis ensimmäistä kertaa SUPin Kissanmaan myymälässä asioimassa. Asiani oli nykysatulan aiheuttama puutuminen ja siihen liittyvä satulan vaihto uuteen. Myynnissä ollut herra P kaivoi hyllystä satuloita esille, muttei suostunut (tiennyt ?) kertomaan millaiset seikat satulan muotoilussa saattaisivat parantaa mainitsemiani puutumisoireita. Sen sijaan hän kertoi, että olisi välttämätöntä nähdä pyörä ja analysoida käyttämäni satula, satulan korkeus ja ajo-asento sopivan satulan löytämiseksi. Ehdotus vaikutti järkevältä ja kerroin myyjälle, että minulle menee pyörän hakemiseen noin tunti. Ajoin autolla Pirkkalaan noutaman pyöräni ja ajelin toiveekkaana pyörällä noin 20 km Kissanmaan myymälään analyysiä varten. Saavuttuani paikalle jonotin vuoroani. Asiakkaita oli liikkeessä jonkin verran. Vuorollani kerron herra P:lle, että tulin nyt paikalle satula-analyysiä varten ja pyöräni satuloineen on liikkeen ulkopuolella ajoasennon analysointia varten. Tähän herra P totesi, että ei hän nyt kerkiä minua palvelemaan, että menee ainakin puoli tuntia tai 45 minuuttia ennekuin hän mahdollisesti ehtii asiaan perehtymään. Olin tyrmistynyt, jopa niin tyrmistynyt etten saanut sanaa suustani. Jäin odottelemaan analyysiä kädet puuskassa kyseisen liikkeen ovensuuhun.

Odottelin nyreissäni ovensuussa 20 minuuttia palvelua, kunnes myyjä P vihdoin kertoi liikkeen mekaanikon perehtyvän ongelmaani. Ajattelin, että tämäpä hyvä juttu. Päästään vihdoin asiaan. Kerroin ongelmani kiireelliselle mekaanikolle. Hän ei pitänyt ajoasentoa, satulankorkeutta eikä muutenkaan ajoasentoa merkityksellisenä seikkana, vaan keskittyi lähinnä satulan pintakovuuden vaikutukseen verenkiertoon ja puutumiseen. Hänen mielestään minun pitäisi siis hankkia pintakovempi satula nykyisen tilalle. Liikkeen myymiä malleja hän ei tuonut minulle näytettäväksi, mutta kertoi olevansa tyytyväinen omaan satulaansa. Kiireinen mekaanikko palasi muihin töihinsä. Minä jäin seisomaan orpona liikkeen ulkopuolelle.

Mitä tästä opin ? En ollut SUP Kissanmaalle tärkeä asiakas. Tyytyväinen asiakas palaa asioille hyvää palvelua saatuaan. Saamani palvelu Tamperelaisissa pyöräkaupoissa on ollut pääosin hyvää tai erittäin hyvää. Käytyä on tullut pääosin R Tecissä, Sportaxissa, Active Bikessä sekä jonkin verran Nippelissä. Kissanmaan SUP myymälään en enää mene asioille.

Tälle ei voi kuin nyökytellä. Kävin viikko sitten samoilla asioilla samassa kaupassa ja kyllä taitaa olla viimeinen kerta. Huonompaa palvelua en muista saaneeni mistään kaupasta ikinä. Satulan ostin sitten Nippelistä kun se osui kotimatkan varrelle ja toinen lähtee tilaukseen Saksasta.

Syy miksi Urheilupyörään menin oli kylläkin aikaisempi hyvä kokemus vuosien takaa, jolloin etsin eturattaita Shimanon XTR:n (muistaakseni vm -97) kampiin. Niitä ei Tampereelta löytynyt sitten niin mistään, paitsi ihan järjettömään hintan jostakin tilaamalla, mutta Urheilupyörän "romulaatikon" pohjalla sellaisia oli, ja halvalla. Niillä mennään vieläkin.

(joo foorumineitsyyskin sitten meni)

trek
09.08.2011, 12.32
Itse käyn tampereella Sportaxissa ja R-techissä ja näistä kaupoista on erittäin hyvät kokemukset. En ole vielä kertaakaan eksynyt SUP:n kauppaan ja edellisten kommenttien jälkeen ei ainakaan mielenkiinto noussut mennä siihen kauppaan :D

jukra
09.08.2011, 12.53
Ei kannata luovuttaa.. mua on SUP palvellut kerrassaan loistavasti joka kerta, Kissanmaalta ostettu talouteen viidet kengät ja Nokialla kun kävin elämäni ekaa kertaa pari viikkoa sitten niin reilu satku katosi varusteisiin. Hinnat SUP:ssa on vähintäänkin kilpailukykyiset (tinkiminenkin onnistuu kivasti) ja joka kerta on saanut asiallista palvelua, vaikka mulla ei mitään tutunkauppaetua olekaan tuonne.

En tiedä onko nää sitten jotain asenne/naamaraja juttuja, kun mua taas töyttää ihan sikana yks Kaukajärveläinen liike - vaikka olenkin sieltä pyörän ostanut :P

Torspo
09.08.2011, 13.09
Haha, SUP Kissanmaalla. Kerran menin ostamaan jotain sieltä ja tunnelma oli kuin olisin mennyt tuntemattomien ihmisten ruokapöytään. Patu suostui silti joten kuten myymään haluamani osat. Ei ole sittemmin ollutkaan asiaa tuonne.

ketju44
09.08.2011, 16.22
Tälle ei voi kuin nyökytellä. Kävin viikko sitten samoilla asioilla samassa kaupassa ja kyllä taitaa olla viimeinen kerta. Huonompaa palvelua en muista saaneeni mistään kaupasta ikinä. Satulan ostin sitten Nippelistä kun se osui kotimatkan varrelle ja toinen lähtee tilaukseen Saksasta.

Syy miksi Urheilupyörään menin oli kylläkin aikaisempi hyvä kokemus vuosien takaa, jolloin etsin eturattaita Shimanon XTR:n (muistaakseni vm -97) kampiin. Niitä ei Tampereelta löytynyt sitten niin mistään, paitsi ihan järjettömään hintan jostakin tilaamalla, mutta Urheilupyörän "romulaatikon" pohjalla sellaisia oli, ja halvalla. Niillä mennään vieläkin.

(joo foorumineitsyyskin sitten meni)

Kaksi käynti josta toinen onnistui vähintäänkin hyvin ja toisella ei sit satulasovitus perseelle onnistunut ?! Kun tuota lukee , niin jotenkin tuntuu , että kirjoittajalla ei taidat "kaikki inkkarit olla kanootissa" :rolleyes: .
Ja tuo foorumineitsyys on sit ihan p***apuhetta :cool:

GaryFrank
10.08.2011, 10.42
Kaksi käynti josta toinen onnistui vähintäänkin hyvin ja toisella ei sit satulasovitus perseelle onnistunut ?! Kun tuota lukee , niin jotenkin tuntuu , että kirjoittajalla ei taidat "kaikki inkkarit olla kanootissa" :rolleyes: .
Ja tuo foorumineitsyys on sit ihan p***apuhetta :cool:

Jeps, onhan tätä foorumia tullut luettua ja hyvää tietoakin löytynyt. Sitten on tietysti näitä asennevammakirjoittajia, joilla ei hatun alla liiku muuta kuin oma perse, mutta mukava kuitenkin liittyä foorumille.

Huonoa palvelua ei tarvitse sietää yhtään kertaa ja ainakin minä äänestän lompakollani heti jos vaihtoehtoja kerran löytyy.

perttime
10.08.2011, 10.48
SUP Kissanmaalla on ehkä siitä ahistava, että siellä ei ole tilaa ja pienikin määrä muita asiakkaita aiheuttaa järkyttävän ruuhkan.

Hyvät kengät olen joskus ostanut sieltä edullisesti. Jos on maantiepyöräasiaa, se on Treella yksi paikoista joissa on käytävä.

znood
10.08.2011, 11.07
Ai minkähän takia ? Saako sieltä parempaa palvelua spändexeissä vai ?
Ainakaan kyseisen liikkeen varastot ei ole erityisen pullollaan mitään maantiekamaa muihin verrattuna.
Kaksi kertaa olen yrittänyt ostaa muuta kun mustaa(muistaakseni valkoista tai sinistä) tankonauhaa ja kummallakaan kerralla sitä ei ollut.

haraalto
10.08.2011, 11.15
No on se herra Pee ollut sit ihan taas tuhma :rolleyes: Itse en olisi pyytänyt pyörää nähtäväkseni , vaan olisin katsonut millanen perse sulla on.
Asiallisesti voisin sanoa , ettei kai kukaan myyjä voi sun persettäs tuntea paremmin kuin sinä itse. Mikset muuten käynyt noissa vakiliikkeissäsi , jos ne tuntis "sun" paremmin ?

SUPin myyjä nyt halusi nähdä pyörän, satulan ja ajoasennon, eikä vaikuttanut olevan kiinostunut perseestäni. Lisäksi omalta kannalta on mukavampi käydä näyttämässä persettään vieraille kuin tutuille ... ;)

Asiallisesti vastaten: olin jo käynyt yhdessä vakioliikkeistäni (R Tech), mutten sieltä löytänyt testattavista satuloista hyvin toimivaa vaihtoehtoa itselleni. Olin SUPin liikkessä poiketessani sattumalta liikkeellä Kissanmaan suunnalla ja liikkeen nähdessäni satula-asia tuli minulle mieleen ja päätin poiketa liikkeeseen asioille. Perseeni tunnen jollakin tavalla, mutta en osaa vieläkään sanoa mikä satula toimisi parhaalla mahdollisella tavalla.

haraalto
10.08.2011, 11.18
Noi puutumiset voi johtua niin monesta syystä.Voi olla että housut on huonot eikä Satula.Ei sitä varmaan myyjä edes voi tietää varmasti mikä satula on hyvä juuri sinulle.Itselläni meni monta vuotta että löysin hyvän.

Samaa mieltä noista syistä. Myyjä ei voi tietää, mikä satula minulla parhaiten toimii, mutta asiantunteva myyjä voi auttaa oikean satulan löytämisessä. Toivottavasti mulla ei mene hyvän löytämiseen vuosia aikaa.

haraalto
10.08.2011, 11.20
Sportaxissa on ainakin semmonen istuinluiden leveysanalysaattori(eli geelityyny johon istahdetaan ja se kertoo leveyden) jonka mukaan voi sitten valkata oikean satulan.

RTecissä oli myös istuinluiden välisen etäisyyden mittauslaite. Sen tulosten perustella sain pari satulaa koeajoon. Ne eivät vaan toimineet ratkaisevasti paremmin kuin nykyinen satula, joten oikea satulan leveys ei yksin ratkaise ongelmaa.

Andrelli
10.08.2011, 11.35
Ai minkähän takia ? Saako sieltä parempaa palvelua spändexeissä vai ?
Ainakaan kyseisen liikkeen varastot ei ole erityisen pullollaan mitään maantiekamaa muihin verrattuna.
Kaksi kertaa olen yrittänyt ostaa muuta kun mustaa(muistaakseni valkoista tai sinistä) tankonauhaa ja kummallakaan kerralla sitä ei ollut.

Onko jotain muuta mestaa sitten mistä pitäisi maantiekamaa käydä kyselemässä? Siis en nyt naljaillakseni kysy, kun oon vaan aina ollut siinä uskossa että toi olis paras maantiepuolen kauppa tampereella.

Itsok
10.08.2011, 11.58
Bikelab sekä Signature. Löytyvät vielä kaiken lisäksi kätevästi samasta rakennuksesta.
Muistakin pyöräkaupoista treella löytyy jotain maantietavaraa vaihtelevalla menestyksellä.
Oma kokemukseni on SUPstä sen verran kielteinen useammilla kerroilla, että vaikka se on kaikkein lähimpänä pyöräkaupoista tällä hetkellä, niin käyn korkeintaan vierestä hakemassa pyörällä kebebbia.

groovyholmes
10.08.2011, 12.00
oman ääneni annan A.Kalliolle Nekalassa, ostin häneltä juuri pyörän ja sen lisäksi sain vielä rutkasti tietoa. Pyörän osto sujui upeasti, säädötkin vielä mallattiin kohdilleen ennen kuin pääsi kotia kohti uuden pyörän kanssa!

perttime
10.08.2011, 12.49
oman ääneni annan A.Kalliolle Nekalassa, ostin häneltä juuri pyörän ja sen lisäksi sain vielä rutkasti tietoa.Polkimet olen joskus ostanut sieltä ja yhtä käytettyä pyörää kokeillut. Tietoa ja taitoa selkeesti löytyy. Joitain ahistaa se, että tietoa tulee joskus silmille vähän liiankin kanssa :)

GaryFrank
10.08.2011, 13.16
oman ääneni annan A.Kalliolle Nekalassa, ostin häneltä juuri pyörän ja sen lisäksi sain vielä rutkasti tietoa. Pyörän osto sujui upeasti, säädötkin vielä mallattiin kohdilleen ennen kuin pääsi kotia kohti uuden pyörän kanssa!

Samalta kaverilta on olen muuten nykyisen pyöräni ostanut, joskus vuonna -97.... Mutta hyvän pyörän myi, vaikka oli hiukan haastetta löytää 198/100 (silloin ehkä vähämmän painoa) kaverille sopivaa maastorunkoa, kaupunki/lenkki/työmatkakäyttöön. Lopulta taisi myydä, jonkun kaverinsa itselleen Spessun runkoon rakentaman, mutta lähes käyttämättömän pyörän. Minulle jäi mielikuva asiantuntevasta kaverista, joka jaksoi hiukan paneutua asiakkaan tarpeisiin ja vieläpä ratkaisi ne tyydyttävästi. Tähän kauppaan eksyin silloin vain siksi, että asuin ihan kulmilla. Viimeisessä satula-asiassa en jaksanut lähteä katsomaan, vieläkö putiikki on pystyssä, mutta ilmeisesti on. Täytyy poiketa.

ArtoW
15.08.2011, 11.06
Mahtaakohan missään Tampereen seudulla olla Enduran vaatteita valikoimassa?

zeizei
15.08.2011, 11.11

RTechillä on ainakin jotain. Ei muistaakseni kovin laaja valikoima kuitenkaan.

znood
15.08.2011, 11.44
RTecissä oli myös istuinluiden välisen etäisyyden mittauslaite. Sen tulosten perustella sain pari satulaa koeajoon. Ne eivät vaan toimineet ratkaisevasti paremmin kuin nykyinen satula, joten oikea satulan leveys ei yksin ratkaise ongelmaa.

Eihän niin kukaan väittänytkään, mutta se on hyvin suuri vaikuttava tekijä.
Kun löytyy hyvä penkki niin sitä kannattaa käyttää sitten joka pyörässä. Esim itselleni hyvä on fizikin arione.

Iglumies
15.08.2011, 13.12
Jotakin on Activebikessa.
(http://www.activebike.biz/site/hinnasto.php?category=vaatteet)

substitute
15.08.2011, 23.25
Jotakin on Activebikessa.
(http://www.activebike.biz/site/hinnasto.php?category=vaatteet)

Käytännössä Active Bikessa ja R-techissa ei kummassakaan ole juuri mitään Enduran kamoja. Ei ainakaan tuossa kuukausi tai kaksi takaperin kun kiertelin. Rahani päätyivät brittien nettikaupoille.

Pohjanpoika98
16.08.2011, 20.31
SUP uber alles ;) Ainoa fillarikauppa Suomessa , mistä löysin suoraan varastosta levykiekon renkaan/tuubin täytön mahdollistavan Silcan 90-adapterin.

JT

Samu Ilonen
17.08.2011, 07.38

Ei tuo nyt kovin harvinainen osa ole?

Pohjanpoika98
17.08.2011, 08.55

Ei tuo nyt kovin harvinainen osa ole?

On se, ei ehkä sulla ja SUPIlLLA :)

villatakki
17.08.2011, 09.59
On se, ei ehkä sulla ja SUPIlLLA :)

Tiesithän, että tässäkin keskusteluketjussa mainittu A.Kallio/Bikelab on Silcan maahantuoja?

Pohjanpoika98
17.08.2011, 12.42
Tiesithän, että tässäkin keskusteluketjussa mainittu A.Kallio/Bikelab on Silcan maahantuoja?
Oppia ikä kaikki. Yleensä tilaan Suomesta fillarikamat soittamalla tutuille liikkeille eli nyt ringissä oli lähialueelta Supersports Sjoki, SUP Manse ja Velosport Tsädi.
Shimano-Nordikillakin olisi ollut vastaavaa tavaraa hyllyssä, mutta ei Suomessa.

Tässä otannassa SUP tärppäsi hyllystä.

JT

PS. Tuntuu siltä, että SUPissa asioidessa kerta toisensa jälkeen saa parempaa palvelua. Eli onko kyse ihan wanhanajan asiakassuhteen syntymisestä. Sain jopa
NOS D-A-kampisetit miinus 40 pojoo pois Kissanmaalta.

Pirkka
24.08.2011, 22.56
Onkohan Activebike muutamassa, kun liiketila on vuokrattavana. www.activebike.biz (http://www.activebike.biz)

Iglumies
25.08.2011, 10.18
Onkohan Activebike muutamassa, kun liiketila on vuokrattavana. www.activebike.biz (http://www.activebike.biz)

On, muttei kauas.

jk764476
26.08.2011, 10.46
Kannanpa tähän ketjuun korteni kekoon, kun jonkin verran on tullut "uutena" harrastajana alan liikkeita kierrettyä kevään ja kesän mittaan. Positiivisimmat kokemukset löytyvät Peloton-kaupasta, Bike Kingistä ja A.Kalliolta. Oma mielipide on yleisesti sen suuntainen, että nykypäivänä on kivijalkaliikkeen hiukan huono kilpailla hinnoilla, eli ratkaisevaan asemaan nousee asiakaspalvelun taso ja sen muodostamat kokemukset. Peloton-kaupalle ja sen huoltopuolelle lähtee arvostusta muutaman huokean pyörähankinta-kokemuksen lisäksi erittäin hyvistä ja asiantuntevista huoltopuolen tarinoista ja "vinkeistä". Viimeksi huoltopuolelta lyötiin ratasta laatikosta kaupantekijäisiksi mukaan, jotta pääsee eri välityksiä testailemaan. Tällaista "pientä" ohjeistusta ja palvelua osaa "aloittelija" suuresti arvostaa ja kokeneen "äijän" tarinoita ja vinkkejä on mukava kuunnella. Olen Tampereella törmännyt nimittäin myös useampiin liikkeisiin/pyörähuoltoihin, joissa asiakaalle ei anneta mitään arvoa, ja silloinhan asiakkaasta tuntuu samalta kuin saisit fine dining-ravintolassa eteesi kylmää ja sitkeää pihviä. En kuitenkaan rupea näitä liikkeitä tähän erittelemään, mitä nyt sen sanon, että elämäni "tukalin" kauppatunnelma on löytynyt Kissanmaalta. Toisekseen joutuu antamaan positiivista palautetta Nekalassa kotikulmilla majaa pitävälle A.Kalliolle, kun sosiaaliset taidot on hanskassa ja vielä osaa hommansa, niin ei siitä mitään pahaa ole sanottavana. Erittäin positiivisena kokemuksen joutuu nostamaan tellingille ryssän kirkon kupeessa majaa pitävän Bike Kingin. Hankin hiljattain kiinteävälitteisen kumiohjuksen, johon lähdin metsästämään jarruja alan liikkeistä. Painuin sisään "sulkemisajan" jälkeen, mutta palveluasenne oli kyllä enemmän kuin kohdallaan: Tarpeessa olevalle jarrut kirjaimellisesti "etsittiin" ja ne löytyikin myytävänä olevasta sinkulasta, ja kahvat sitten hyllystä. Tätä osasin todella arvostaa, kun asiakasta "ei jätetty pulaan", vaan homma hoidettiin himaan. Mainittakoon myös, että jarrusettejä lähti kilkkeineen mukaan eteen sekä taakse ja hinta oli noin puolet siitä, mitä samoista jarruista pyydettiin eräässä toisessa kivijalkahuollossa. Lisäksi pakko mainita, että kun metsästin mini u- lukkoa tsykääni ja soitin Bike Kingiin, niin meni tovi kun sieltä soiteltiin takaisin ja kyseltiin, että "olit soitellu, mitäs sais olla?". No lukkohan sieltä sitten piti hyvillä mielin hakea, ja jälleen kerran saatiin hinta sen verran kohdilleen, ettei tarttenut paljoa muita vaihtoehtoja miettiä. Ja ennen muuta, itse tuen enemmän kuin mielelläni sellaisia liikkeitä ja huoltoja, joissa asiakasta kunnioitetaan ja palvelu toimii sanan varsinaisessa merkityksessä. Support your local.

järppä
26.08.2011, 12.37
Kylläpä A.Kalliota on kehuttu paljon nyt :eek: Pitäisköhän tuonne oikein joskus mennä koeostoksille :D

Omat kokemukset tästä putiikista rajoittuu reilun kymmenen vuoden takaiseen ostoyritykseen kun etsiskelin ensimmäistä "kunnollista" maantiepyörää. Kävin myös A.Kallion liikkeessä kyselemässä vaihtoehtoja kun isot pojat tiesi kertoa että siellä niitä on hyviä ja huoltokin toimii. Harmi vaan, että tuohon fillariin varattu budjetti oli silloin vain 10-12 tmk, niin isäntää kiinnosti enemmän speksata illan lenkkiä kaverinsa kanssa kuin myydä maantiepyörää. Tuon jälkeen onkin sitten tullut vietyä useat kEurot paikkakunnan muihin liikkeisiin.

tempokisu
26.08.2011, 14.05
?? siis luinko mä nyt oikein!? Puhe on A.Kalliosta jolla "sosiaaliset taidot on kunnossa" :seko: ( hitlerimerkki)

Mä en uskalla mennä koko kauppaan, vaikka mitään syytä pelätä ei ole. "Ihan hyvää" palvelua on saanut, mutta vaan pelottaa.
SUPiin mä uskallan kyllä mennä :) kukahan mekaanikko siellä on niin kiireinen ollut eikä satula-asiasta tiennyt, ei varmaan ollut Upa.

Xamnala
26.08.2011, 14.22
?? siis luinko mä nyt oikein!? Puhe on A.Kalliosta jolla "sosiaaliset taidot on kunnossa" :seko: ( hitlerimerkki)

Mä en uskalla mennä koko kauppaan, vaikka mitään syytä pelätä ei ole. "Ihan hyvää" palvelua on saanut, mutta vaan pelottaa.
SUPiin mä uskallan kyllä mennä :) kukahan mekaanikko siellä on niin kiireinen ollut eikä satula-asiasta tiennyt, ei varmaan ollut Upa.

Aina olen saanut Kalliolta hyvää palvelua ja reilut hinnat( vaikeammistakin hommista). Samaa ei voi sanoa samassa pirtissä sijaitsevasta toisesta kioskista. Luvattua palvelua Suomen nopeimmasta kaupasta ei tullut lainkaan.

E.T.
26.08.2011, 16.21
Aina olen saanut Kalliolta hyvää palvelua ja reilut hinnat( vaikeammistakin hommista). Samaa ei voi sanoa samassa pirtissä sijaitsevasta toisesta kioskista. Luvattua palvelua Suomen nopeimmasta kaupasta ei tullut lainkaan.A.Kallio onkin todella kuuluisa asiakaspalvelustaan. Oikea legenda! Eipä ole tullut käytyä pariinkymmeneen vuoteen enää vaan käytän tyytyväisenä sitä toista kioskia.

MAS
27.08.2011, 20.25
Mahtaa näitä kommentteja lukeva ja noita liikkeitä huonosti tahi ei ollenkaan tunteva olla ihmeissään miksi mielipiteet ovat niin laidasta laitaan. Ja uskaltautuuko enää noihin ollenkaan vai ostaako muualta / netistä...Oma kokemus jokusenkin käynnin perusteellä näistä viimeksi keskusteluista (SUP Kissanmaa, A. Kallio, Signature + R-Tech) on se, että palvelu on inasen vaihtelevaa. Parhaimmillaan se on enemmänkin kuin kohdillaan, asiakkaan juttuihin jaksetaan paneutua ja hinnatkin väännetään mallilleen ilman hillitöntä vääntöä. Välillä taas sitten, no, ei ole ihan niin hauskaa asioida. Useimmiten kuitenkin on homma toiminut ja kun mikään noista ei ole ollut täydellinen, niin kaikissa jaksaa kyllä tasaisesti käydä.

Ja jos noiden kauppiaiden (nokkamiesten) persoonaa vähän oppii tuntemaan niin onhan noissa luonnetta hitusen enemmän kuin guntterien nettikaupoissa ja tai lähimmässä Intersportissa :)

Velogi
27.08.2011, 20.40
Kylläpä A.Kalliota on kehuttu paljon nyt :eek: Pitäisköhän tuonne oikein joskus mennä koeostoksille :D

Omien kokemuksien mukaan kovasti tuntuu A Kallion asiakaspalvelun taso vaihtelevan riippuen siitä millä jalalla isäntä on noussut aamulla sängystä. Ammattimies mitä suurimmassa määrin mutta asiakaspalvelun kanssa on vähän niin ja näin. Mutta SUP:in vanha isäntä on kyllä välillä niin ylimielinen ja leipääntyneen oloinen että oksat pois.

ketju44
27.08.2011, 22.23

A.Kalliolle, kun sosiaaliset taidot on hanskassa

Itsellä ei Kallion kanssa ollut koskaan mitään hankausta , mutta ihan mun kuulteni oli kyllä monellakin :D Jotain on kyllä tapahtunut tai sitten vaihtoehto 2 ; "nöösiä" on kusetettu oikein huolella :D

ahtopaine
06.09.2011, 08.48
Omat kokemukset reilun 5 v ajalta on ihan asialliset noista molemmista pitkään Tampereella toimineista liikkeistä. SUP on tosiaan ahdas ja joskus saa jonottaa mutta kun asennoituu niin ettei ole planeetan ainoa pyöräilijä eikä universumi romahda 10 min odottelusta niin ainakin omiin uteluihini olen saanut asialliset vastaukset. Ei ole edes kalleinta tuputettu vaan esim maantiefillarin lukoksi neuvottiin hakemaan jämerää ketjua ja riippulukko rautakaupasta (vaikka liikeen omassa hyllyssä olisi ollut hintavia tuotteita). SUPista ostettua pyörää säädettiin ja vaihdettiin sopivampia osia (ohjainkannatin) ihan iloisesti vielä jälkikäteenkin. Hintataso ei tietenkään pärjää nettikaupoille mutta eipä kai voi odottaakaan. Jotain voi tietysti nyppiä kun mikään osa ei ole ikinä ns normaalihintainen vaan kaikissa on aina ns tarjoushinta. Huoltojen taso ollut kylläkin vaihteleva.

Bikelab Kallio on omien kokemusten mukana hyvin asiantunteva ja huolto tehnyt hyvää jälkeä. Yksi moka tosin sattui kun vaihdettiin uudet ketjut kuluneeseen pakkaan niin ei tahtoneet pysyä rattaalla. Tämän virheen kuitenin myönsivät, pyysivät anteeksi ja vaihtoivat pakan ilmaiseksi (osan hain muualta). Omistajalta juttua riittää helposti ja välillä asiakkaan huumorintajua koetellaan mutta minä ainakin kuuntelen ihan mielellään vähän levotttomampaakin pyöräilyhöpinää kuin täydellistä hiljaisuutta tai vaikka poliitikkojen persoonallisuuden haukkumista.

R-Techistä olen hakenut vain joitain pikkuosia ja hyvin on sielläkin löytynyt neuvoja eikä ole väkisin yritetty myydä oman firman tuotteita kun olen suoraan sanonut että haen jotain tiettyä merkkiä

Pirkka
11.09.2011, 21.33
Taisi Activebiken muuttomyynti muuttua lopetusmyynniksi. Vai jatkaako sittenkin.

substitute
11.09.2011, 21.56
Nettisivuilla näyttäis lukevan hyvin selvästi, että liike lopetetaan. Sääli sinänsä, kun sattui olemaan meikäläisen lähikauppa näissä pyöräasioissa.

Jii1978
16.04.2012, 15.43
Tie vie loppuviikolla Tampereelle ja ostoslistalla olisi ainakin kengät ja mahdollisesti myös vaatteita. Olisiko paikallisilla vinkkiä, missä olisi valikoima kohdallaan tähän aikaan vuodesta?

843
17.04.2012, 17.59
Ostin A.Kalliolta toistakymmentä vuotta sitten 9600markalla rungon ja etuhaarukan. Kauppa viimeisen päälle ja pyörä oli hyvä. Säädettiin ja pistettiin uutta osaa ja vanhaakin sai laittaa kun kaupoille päästiin. Palvelu oli ok. Kerran sain myyjän suuttumaan tankokaupoilla ja vei tangon käsistä takaisin hyllyyn. Sitten ostin kengät ja hyvin meni. En ole pitkään aikaan käynyt. Supissa asioin melko lailla säännölllisesti ja usein, aina ok palvelu ja tavaraa löytyy ainakin mun ja emännän fillarointitarpeille aina. Huollot teen itse, niistä en osaa sanoa. Menen vielä Nekalankin luolaan joku päivä kun asiaa on. Älkää myyjiä ja isäntiä pelätkö. Sanokaa vaan että tavaraa tiskiin ja höpinät pois. Ja juu luonnetta kyllä sen verran on noilla gyruilla ettei kannata ihan mitä vaan laukoa vaikka asiakas aina onkin oikeassa.

perttime
17.04.2012, 18.26
Olisiko paikallisilla vinkkiä, missä olisi valikoima kohdallaan tähän aikaan vuodesta?Eikös nyt ala olla sesonkiaika? Luulisi että tavaraa on hyllyssä.

Onko kenkien ja vaatteiden merkillä väliä ja tuleeko ne tielle vai maastoon?

Speedgoat
17.04.2012, 20.51
Tie vie loppuviikolla Tampereelle ja ostoslistalla olisi ainakin kengät ja mahdollisesti myös vaatteita. Olisiko paikallisilla vinkkiä, missä olisi valikoima kohdallaan tähän aikaan vuodesta?

Itse asioin kolmessa paikassa: Rtech, Sportax ja Nippeli, ne voi käydä katsomassa. Riippuu mitä hakee, valikoimat on takuulla piikissä tähän aikaan vuodesta.

Jii1978
18.04.2012, 10.43
Onko kenkien ja vaatteiden merkillä väliä ja tuleeko ne tielle vai maastoon?

Maastokenkää ja jotakin muuta kuin Shimanoa. Koska Diadoran maahantuonti on ilmeisesti loppunut, Sidi voisi olla hyvä vaihtoehto. Löytyyköhän niitä Tampereelta?

Ana75
18.04.2012, 11.26
Maastokenkää ja jotakin muuta kuin Shimanoa. Koska Diadoran maahantuonti on ilmeisesti loppunut, Sidi voisi olla hyvä vaihtoehto. Löytyyköhän niitä Tampereelta?

Rtechissä on ihan mukava valikoima ainakin Spessun maastokenkiä.

Typykkä
21.04.2012, 15.20
Viime viikolla kävin Bike Kingissä kyselemässä Konan Jake the Snakea. Pyörää ei paikanpäällä ollut, mutta laitettiin tilaukseen saman tien. Tämän viikon keskiviikkona tuli viesti, että pyörä testattavissa ja tänään kävin hakemassa omakseni.
Koin saaneeni oikein hyvää, ystävällistä ja ripeää palvelua. Huollot sitten näppärästi jatkossa samasta puljusta :)
Jei!

E.T.
21.04.2012, 16.07
Tie vie loppuviikolla Tampereelle ja ostoslistalla olisi ainakin kengät ja mahdollisesti myös vaatteita. Olisiko paikallisilla vinkkiä, missä olisi valikoima kohdallaan tähän aikaan vuodesta?Signaturessa kuolasin jumalattoman hienoja ja kevyitä Bontin kenkiä.:p Tämä vinkki taisi tulla vähän myöhässä...

Pirkka
21.04.2012, 17.19
Taisi Activebiken muuttomyynti muuttua lopetusmyynniksi. Vai jatkaako sittenkin.Näyttäisi toiminta taas jatkuvan enempi huoltopainotteisena uudessa osoitteessa Teiskontie 21: http://www.activebike.biz.

znood
21.04.2012, 19.52
Jos shimanon osia tai kenkiä haluaa niin Nippeli taitaa olla ainoa "shimano shop" tampereella. Kaitsulta kannattaa muistaa vähän tingata, kauppamies kun on :)
Tampereella ainoat kasvonsa säilyttäneet liikkeet ovat tähän mennessä R-tech ja Nippeli. Eniten huonoa sanottavaa on A-Kalliosta ja Sportaxista halmarin aikaan(ei nykyisin), mutta enpäs rupea erittelemään näitä täällä foorumilla. SUP Putoaa sinne keskimaastoon, koska en ole siellä oikeasti kovin kotoisaksi oloani tuntenut ostaakseni mitään ...

Pregasina
21.04.2012, 22.22
Joo en voi kyllä ainakaan SUPia suositella omasta puolesta vaikka yhden pyörän sieltä olenkin ostanut. Palvelu on kyllä aika jäätävää.
Sellaista perusmanse jätkä puhetyyliä. " tos on sulle pyörä kokeile ". Nöösiä en ainakaan suosittele menemään kyseiseen putiikkiin.

zort
22.04.2012, 10.10
Sportaxissa on tullut asioitua muutaman vuoden noiden Cruzien tiimoilta. Hyvät kokemukset on kyllä liikkeestä. Samppa on tolkun miehiä.

perttime
22.04.2012, 11.40
Jäähalllin takana oleva SUP on tiloiltaan ahdas. Sesonkiaikaan ruuhka tulee heti.... Hyvät Shimanon kengät sieltä mulle myytiin. Isäntä arvasi oikean koon heti kun kerroin mitä kokoa yleensä käytän.

Jaquel´s
06.06.2012, 10.09
Iskarin huoltoa R-Techissä : )

Huollatin iskarini ( FOX ) talvella varhain ajatellen tulevaa ajokautta että pääsee aloittamaan kauden täysin huolletulla pyörällä. Näin kävikin ja kaikki toimi mainiosti kunnes Messilän Enduro kisassa onnistuin ajamaan jostain patista niin kovaa , että iskari meni sekaisin ja rupesi sen jälkeen " puhaltamaan " eli öljyn sekaan pääsi ilmaa. Paineet olivat ok ja kaikki muukin , mutta tämä oli siis puhtaasti käyttäjälähtöinen vika.

Seuraavalla viikolla soitto R-Techille ja selvitys heille mitä on tapahtunut. Siellä ystävällisesti kuunneltiin ja sen jälkeen minulle kerrottiin mitä iskarille on ajossa tapahtunut. Samalla ottivat tiedot ylös kuskista, sekä ajatko enskaa, xc:tä vai dh:ta, millä paineilla ja säädöillä olen ajanut, sitten kerroin heille mitä iskari tekee ajossa ja mitä halauaisin sen tekevän. Asentaja kuunteli toivomukseni ja sanoi että tehdään iskariin nämä ja nämä muutokset niin ei pääse enään näin käymään.

Laitoin iskarin matkahuoltoon perjantaina illalla niin se tuli takaisin jo keskiviikko aamuna. Tähän aikaan vuodesta olisin voinut kuvitella , että kestää viikon tämä projekti. Siis olin yllättynyt, kun tämä kävi näin nopeasti !

Ei voi muuta sanoa kuin loistavaa palvelua !

Iglumies
06.06.2012, 10.23
Iskari- ja keulahuollot onnistuu nykyisin myös http://www.bikeking.fi/

Velogi
06.06.2012, 10.25
Joo en voi kyllä ainakaan SUPia suositella omasta puolesta vaikka yhden pyörän sieltä olenkin ostanut. Palvelu on kyllä aika jäätävää. Sellaista perusmanse jätkä puhetyyliä. " tos on sulle pyörä kokeile ". Nöösiä en ainakaan suosittele menemään kyseiseen putiikkiin.

Niin totta. Etenkin vanhalla isännällä on asenne "kohdallaan". Mutta niin on A Kalliollankin... Ammattitaidossa en Kalliota kyseenalaista, SUP:ista en ole enää niinkään varma. Sen verran outoja juttuja on vuosien varrella tullut huolloissa vastaan.

ilkkaluukkonen
06.06.2012, 10.38
Iskarin huoltoa R-Techissä : )

Ei voi muuta sanoa kuin loistavaa palvelua !

Mitäs tuli hintaa tuunaukselle?

Iskari- ja keulahuollot onnistuu nykyisin myös http://www.bikeking.fi/

Taitaa olla vain Rokkarin tuotteet? Tietysti jos muiden huolto onnistuu, niin plussaahan se on :)

Iglumies
06.06.2012, 13.24
Tietysti jos muiden huolto onnistuu, niin plussaahan se on :)

Kyllä pitäis onnistua.

JohannesP
07.06.2012, 10.43
Rtechissä sain viime käynnillä hyvää palvelua ja hinnasta lähti 10% kysäsemällä.

Highlander
07.06.2012, 11.52
Joo en voi kyllä ainakaan SUPia suositella omasta puolesta vaikka yhden pyörän sieltä olenkin ostanut. Palvelu on kyllä aika jäätävää.
Sellaista perusmanse jätkä puhetyyliä. " tos on sulle pyörä kokeile ". Nöösiä en ainakaan suosittele menemään kyseiseen putiikkiin.
SUP on ihan ykkönen! :cool:

Eilen kävin hakemassa Campan osaa (Centaur pakka, Record ketju, Centaur etuvaihtaja, takavaihtajan rissat) Kaikkia löytyi suoraan hyllystä...no, etuvaihtaja tulee tänään Nokian liikkeestä. Näille pakettihinta, niin ne hinnat jos vaikka verrataan CRC:n hintoihin niin näiden kohdalla pyöreästi 5-7 € / osa enemmän . Joo-o ja Saksasta saa tietysti vieläkin halvemmalla! mm. 24 tölkkiä olutta alle 6 € ;)

Pasille täydet pisteet aina palvelusta ja vanha isännän kanssa mennään huumorilla ;) Ja kyllähän tuosta elämyksestä maksaa mieluusti tuon lisähinnan. Meno on kuin vanhan ajan nappikaupassa kun isäntä kaivaa korista sopivaa osaa tai entisaikojen alkossa "Pullo laikkuposkea, kiitos!" myyjä hakee tiskin takaa ja käärii sen paperiin...näin pappa r.i.p. ainakin kertoi mulle ;) Ja aina kun uusi asiakas tulee ovesta sisään: "Mitäs sulle?"

Iglumies
21.06.2012, 15.06
Sportaxissa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?17701-Mit%E4-s%E4%E4dit-asensit-viimeksi&p=1853821#post1853821) tapahtuu.

thunder
21.06.2012, 17.02

Eilen kävin hakemassa Campan osaa (Centaur pakka, Record ketju, Centaur etuvaihtaja, takavaihtajan rissat) Kaikkia löytyi suoraan hyllystä...no, etuvaihtaja tulee tänään Nokian liikkeestä. Näille pakettihinta, niin ne hinnat jos vaikka verrataan CRC:n hintoihin niin näiden kohdalla pyöreästi 5-7 € / osa enemmän . Joo-o ja Saksasta saa tietysti vieläkin halvemmalla! mm. 24 tölkkiä olutta alle 6 € ;)

SUP:issa on aina hyvä meno. Ainakin kaikessa mikä liittyy millään tavalla maantiepyöräilyyn. Maastokamat tulee haettua muualta.

Pasille täydet pisteet aina palvelusta ja vanha isännän kanssa mennään huumorilla ;) Ja kyllähän tuosta elämyksestä maksaa mieluusti tuon lisähinnan. Meno on kuin vanhan ajan nappikaupassa kun isäntä kaivaa korista sopivaa osaa tai entisaikojen alkossa "Pullo laikkuposkea, kiitos!" myyjä hakee tiskin takaa ja käärii sen paperiin...näin pappa r.i.p. ainakin kertoi mulle ;) Ja aina kun uusi asiakas tulee ovesta sisään: "Mitäs sulle?"

SUP:issa on hyvä meno ainakin kaikessa mikä liittyy maantiepyöräilyyn. Maastokamat tulee haettua muualta.

Jaquel´s
21.06.2012, 21.52
Moi

En nyt muista kun ei ole laskua tallessa. Tekivät paljon muutoksia ja nyt on kyllä paljon parempi ajaa. Painavana kuskina saan ajaa rebound enemmän auki ja täten iskari pelaa paljon paremmin ja laajemmalla - alueella.

Mitäs tuli hintaa tuunaukselle?

Taitaa olla vain Rokkarin tuotteet? Tietysti jos muiden huolto onnistuu, niin plussaahan se on :)

yedi
27.06.2012, 07.51

Juu, kyllä SUP:ssa on vanhan ajan kauppahenkeä. Mukava palvelu, kohtuulliset hinnat ja sieltä löytyy tavaraa moneen tarpeeseen. Vanhalla isännällä on kai Tampereen pisin kokemus alalta, joten kommentit on yleensä asia sisältöisiä ja suoraa puhetta. SUP:ssa on joskus kiva käydä kun Pasi ei ole paikalla. Tane hoitaa kaupat kuten lapsuuden ajan palvelukaupassa ja melkeinpä vielä tavara kääräistään vanhaan tyyliin paperiin tai sanomalehteen.

A. Kallion kaupassa käynnit jäi lyhyeen ei tarvetta ole tullut käydä ei kai tule. Sen verran outoa palvelu siellä oli.:seko:

LutherBlissett
28.06.2012, 10.22
Hain housut Lielahden Pyörätukusta. Reissusta jäi hyvä mieli, varsinkin kun kauppias esitteli perusteellisesti nöösille pakan irrottamiseen tarvittavia työkaluja. Tulin nääs kysyneeksi niistä vaikken ostamassa ollutkaan.
Keväämmällä huollatutin pyörän Sammon Pyörässä, josta kaveri varoitti, että hyvän huollon lisäksi saa vittuilut pyörän ja osien laadusta kaupan päälle. Ja ensinostatuksen jälkeen ne tulikin laakeroinnista. Ei siis kaikkein herkkähipiäsimmille tuokaan paikka, mutta työn jälki oli parasta mitä olen Tampereella saanut.

BONK
02.07.2012, 14.45
Sportaxissa näytti olevan loppuunmyynti (omistaja vaihtuu?). Kävin katsastamassa, muttei löytynyt mitään mielenkiintoista.

Rikke
02.07.2012, 21.47
Hain housut Lielahden Pyörätukusta. Reissusta jäi hyvä mieli, varsinkin kun kauppias esitteli perusteellisesti nöösille pakan irrottamiseen tarvittavia työkaluja. Tulin nääs kysyneeksi niistä vaikken ostamassa ollutkaan.
Keväämmällä huollatutin pyörän Sammon Pyörässä, josta kaveri varoitti, että hyvän huollon lisäksi saa vittuilut pyörän ja osien laadusta kaupan päälle. Ja ensinostatuksen jälkeen ne tulikin laakeroinnista. Ei siis kaikkein herkkähipiäsimmille tuokaan paikka, mutta työn jälki oli parasta mitä olen Tampereella saanut.

Lielahden tukussa kävin ennen pirkkaa,tuntui kyllä olevan vähä tuputtamisen meininki ja paremmalle puoliskolle oltiin kenkiä kattomassa niin meinasivat vähä väkisin myydä liaan isot töppösetkin.
Eli ilmeisesti kovia myyntimiehiä siellä töissä:seko:

H. Moilanen
03.07.2012, 05.10
Sportaxissa näytti olevan loppuunmyynti (omistaja vaihtuu?). Kävin katsastamassa, muttei löytynyt mitään mielenkiintoista.
Onhan tuota loppuunmyyntiä ollut jo viikon verran. Viime maanantaina iltapäivällä (alennusmyynnin 1. päivä) aika moni tuote oli loppu.

Eli ilmeisesti kovia myyntimiehiä siellä töissä:seko:
Provikkapalkka ajaa ihmisen tuputtamaan.

Miqu
08.07.2012, 17.15
Yksi tilattu Santa Cruzi tuli haettua Sportaxin varaston loppuunmyynnin ekana päivänä, ja olisi sieltä varastossa olevista alessa olevista kokonaisista pyöristä tai rungoista voinut
poistaa toisenkin Cruzin mukaan jos olisi ollut lompakossa ylimääräistä :)

Velogi
03.08.2012, 10.35
Takavaihtajan vaijeri katkesi lenkillä. Vein pyörän Urheilupyörään ja pyysin vaihtamaan sisuksen lisäksi myös kuoret. "Ei niitä tarvi vaihtaa" totesi vanha isäntä. Yritin perustella että haluaisin uusia myös kuoret, mutta EIVÄT SUOSTUNEET! No - sainpahan pyörän ajoon mutta jurppimaan jäi.

Jake_Kona
03.08.2012, 11.30
Silloin kun myydään "eipalvelua" syynä on

-Ei kerkeä
-On jo korjattu kys vika ja ei viitsitä avata uudelleen
-ei varaosia
-perjantai
-maha täynnä
-veetututtaa
-älä tule neuvomaan
+++

En tarkoittanut mitään liikettä erityisesti. Sellaisia päiviä vaan mahtuu kaikille palvelualojen tekijöille!

Onneksi on perjantai:)