Näytä tavallinen näkymä : Tampereen seudun pyöräliikkeet
Njaaah, mulla R-Tech:stä ihan eri kokemus znood:lla. Aina on saanut palvelua ja hyvää sellaista...
Asiakaspalvelukokemuksia on varmaan yhtä monta kun on asiakastakin :)
alteregoni
25.05.2016, 23.43
No näinhän se menee. Asiakaspalvelu on vähän kuin sellanen vuorovaikutus leikki. Kummatkin heittää omat pallonsa peliin mukaan ja sitten katotaan miten käy. Joskus toinen osapuoli perkele puhkoo sen toisen pallon, ja se on sitten siinä. Joskus taas sitten syötellään sitä palloo kivasti, ja halataan lopuksi.
orc biker
26.05.2016, 09.37
No näinhän se menee. Asiakaspalvelu on vähän kuin sellanen vuorovaikutus leikki.
No, jos kukaan ei tule edes siihen vuorovaikuttamaan, niin enpä kyllä puhuisi mitään asiakkaan roolista.
alteregoni
26.05.2016, 10.28
Silloinhan on tapahtunut tämä pallonpuhkomis akti jo heti kärkeen
seppo_taalasmaa
26.05.2016, 12.53
Tuttu naama ja kivijalasta ostettu pyörä saattavat vaikuttaa asiakaspalvelun tasoon?
orc biker
26.05.2016, 13.18
Tuttu naama ja kivijalasta ostettu pyörä saattavat vaikuttaa asiakaspalvelun tasoon?
Ei saisi, koska niinhän niitä kanta-asiakkaita saadaan.
electric boogaloo
26.05.2016, 17.51
Rekisteröidyin erikseen, että voin kirjoittaa R-Techistä positiivisen palautteen. Viikko sitten ostin Cuben sähköpyörän, joka rupesi natisemaan mysteerisesti vajaan viikon käytön jälkeen. Sen kummempia kysymättä ukot pisti sen pikapikaa kuntoon, vaikka varmaan tähän aikaan niillä on kädet täynnä "tärkeämpiäkin" murheita kun jonkun aloittelijan natiseva pyörä. Työntekijöistä jäi tosi hyvä fiilis ja kaupassa tuntu olevan hyvä ilmapiiri.
alteregoni
26.05.2016, 18.24
Itse en huonoa asiakaspalvelua ole Treen seudun liikkeissä saanutkaan. Kattaus näistä tosin pieni, käsittäen: Sup Nokia, Sportax ja R-tech. R-Tech ehkä paras. Mutta Sportaxissa vierailee myös mielellään, siellä on ihan omanlaisensa tunnelma ja plussaa myyjien ja the kauppiaan persoonallisuudesta. Harmi että myyvät liian kalliita (mulle) fillareita. Mutta mitä kanta-asiakkuus viitteeseen tulee, niin en todellakaan voi mainostaa itseäni sellaiseksi R-Techissä vaikka yhden fillarin olen sieltä ostanutkin. En silti jaksa uskoa että naamarini olisi niin tuttu että palveltaisiin vakioasiakkuudestani johtuen alla olevaan omaan kommenttiini viitaten.
Ihan hyvää fiilistä sain eilen alueen kivijaloista, kun hamuilin tyhjää fillarin pahvilaatikkoa. Nokialla Urheilupyörässä ei ollut vaikka kävivät etsimässä, oli juuri pahvi kuorma lähtenyt Erittäin hyvää palvelua sain vaikka euroakaan en olisi luultavasti tuonut. R-Techissä tärppäsi. Sielläkin palveltiin erinomaisesti vaikka liikkeessä paljon muitakin ja luultavasti rahaa tuovia asiakkaita. Jos joskus pystyn palaamaan välilevynpullistumiltani lajin pariin, niin pisti harkitsemaan kyllä lujasti että jos tällä kertaa käyttäisi kivijalkaa, eikä kylmää interwebiä. Tämä tosin hieman surkeaa täällä ravintoketjun alapäässä, kun euro on tiukassa...
Itselle jäi huono maku Sportaxista. Kävin kyseleen Trekin X-Caliber 9 2016 mallia 29.4 perjantaina. Palvelu oli liikkeessä hyvää, mutta oikeaa kokoa ei ollut antaa testattavaksi. Noh pyörä luvattiin testiin seuraavalle viikolle. Soittelin tuosta pyörästä muistaakseni 4.5, mutta pyörä ei ollut vielä valmis. Tähän päivään mennessäkään ei ole kyseiseltä firmalta ilmoitusta tullut...
Noh onni onnettomuudessa, kävin testaamaan yhtä runkokokoa isompaa pyörää Emilia sportissa Kaukajärvellä (sieläkin on muuten ihan hyvä valikoima ja ystävällistä palvelua). Pyörä ei miellyttänyt, joten päädyin Canyoniin
Santerius
27.05.2016, 16.30
Nippeli on yksi parhaista Tampereen liikkeistä.
Eihän Kaitsulta hirveän high end kamaa löydy hyllystä, mutta aina on harrastajatason vehkeisiin avun saanut jopa todella vaikeisiinkin pulmiin.
Harmi vaan että muuttivat.. sijanti huononi kun ei se ole enää moottoritien varrella vaan syrjässä. Ennen oli nopea käydä Lempäälästäkin kun suoraan rampista pääsi kaupalle.
Meneehän siinä nykyään pari - kolme minuuttia kauemmin, kun ajaa kaksi kilometriä Kangasalan suuntaan motarilta.
R-Techillä tuli käytyä fillarin kanssa kun sielä suunnilla ajelin työreissulla. Palvelu oli mainiota! Ketjuohjuria menin kyselemään kun en tienny minkälainen omaan pyörään olis fiksuin ratkasu. Myyjä ei oikein tienny aiheesta mutta paikalle hälyytetty huoltomies opasti heti oikeaan suuntaan ja kateltiin porukalla tietokoneelta sitten vaihtoehtoja. Osaa ei löytynyt hyllystä mutta tilaten laitettiin sopivaan hintaan ja toimitus vielä mulle kotiin Seinäjoelle. Olikohan torstai kun kävin ja tiistaina oli paketti kotona. Pisteet sinne!
Varmasti tulee käytyä toistekkin, ei puhkottu palloja. :D
Hiihtoniilo
18.06.2016, 12.06
Asiakaspalvelukokemuksia on varmaan yhtä monta kun on asiakastakin :)
Juurikin näin. Ainakin R-tecillä homma kommenteista päätellen toimii loistavasti niillä, joiden naama ja kalusto miellyttää kaikenkaikkiaan varsin itseriittoisen oloista henkilökuntaa.
Itse kuulun siihen porukkaan joka on hankkinut mankelinsa muualta (ilmeisen väärästä paikasta ) ja erehtynyt kuvittelemaan, että asiantuntijaliikkeessä saa asiantuntija palvelua.
Pari esimerkkiä:
Viime kesänä oli jarrujen kanssa ongelmia. R-tecin mielestä ainoa ratkaisu pulmaan olisi ollut uudet jarrut ( "ovat nämä formulat täysin mahdottomat ilmata ja muutenkin perseestä ). No, menin kotiin, surffailin pari tuntia youtubessa ja sain kuin sainkin itse jarrut kuntoon. Toimivat muuten edelleen.
Syksyllä sitten vein pyörän iskarihuoltoon. Iskarit tulivat mainioon kuntoon ja vieläpä nopeasti. Pyörää hakiessa minulle kuitenkin kerrottiin naureskellen, että kanjonin alalinkku oli löysällä, kiristettiin sekin samalla. No tähän luotettiin ja niin toden totta oli tehty. (ko. linkussa muuten LUKEE varsin näkyvällä tekstillä seuraavasti: " MAX 3NM, USE LOCKTITE" ). Ekalla lenkillä pyörä sitten paukkui ja rutisi ennenkuulumattomalla tavalla. Kotona kun rupesin syytä selvittelemään totesin keskilinkun kireydeksi 3nm:n sijasta +20 nyyttonia! Kartiolaakerit ( joita muuten saa tosi näppärästi, tilaa vaan saksasta ja odottaa 2 kuukautta ) paskana.
Kuten sanottu iskarihuolto siellä pelaa loistavasti ja onpahan ko. putiikki ainoa vaihtoehtokin täällä Pirkanmaan perukoilla? Siinä ainoa syy minkä takia allekirjoittanut enää kuseekaan kyseisen liikkeen suuntaan. Pitää vaan muistaa seuraavalla kerralla irrottaa iskarit jo kotona , etteivät niin sanotut ammattilaiset pääse tohtoroimaan pyörän muita osia paskaksi samalla kertaa.
seppo_taalasmaa
18.06.2016, 18.01
R-techillä on kieltämättä aika vahva asema Tampereella. Käsittääkseni on myös maahantuoja ja kauppa käy hyvin. Tämä näkyy välillä vähän ylpeenä toimintana ja sopivaa vaihtoehtoa pyritään hakemaan vaikka omasta valikoimasta. Kaiken kaikkiaan hyvä liike, mutta ehkä vähän voisi vielä kehittää sitä asiakaskeskeisyyttä.
Sportax on aina palvellut kyllä ensiluokkaisesti vaikken mitään suurempaa olekkaan sieltä hankkinut. Mekaanikot ovat kyllä itsekkin aktiiviharrastajia, joten tietävät yhtä sun toista ja osaavat suositella. Haetaan yhdessä asiakkaalle parasta ratkaisua hinta muistaen. Erittäin hyvää settiä kokonaisuudessan.
Myös Signature tarjoaa välillä ihan hyvää palvelua. Riippuen onko asialla nuori viriili kauppias vai joku myyjä. Pari kertaa tullut oikeinkin paskaa palvelua sitten välillä kauppiaalta taas ihan timanttista palvelua.
Mieluimmin ehkä tukisin Sportax:a kun heillä tuntuu olevan sydän paikallaan ja asiakas etusijalla.
kyllä mä Laukkaselle olen suunnannut fillariongelmineni
Ensimmäistä pyörää Rtechistä hakiessani sieltä ei paljoa apuja myyjältä saanut.Sen verran harvasanainen oli. "Toss olis pyörä..." Onneksi tiesin mitä olin hakemassa ja tyytyväinen olen ollut valintaani.
Toisella kerralla asioidessa tukihenkilön roolissa ei herunut aloittelijalle ohjeita ajoasennosta tai pyörän mittojen sopivuudesta vaikka kyseltiinkin. Enemmän halusivat päästä eroon vanhasta varastosta. Lopputulos ei ollut huono mutta asiantuntijaliikkeeltä olisin kaivannut enemmän syventymistä asiakkaan tarpeisiin.
Aiemmin jo tässä ketjussa mainittiin asiakaspalvelun tärkeydestä kivijalassa ja se on kyllä suuri juttu millä voi erottua verkkokaupoista. Jos palvelu on samaa tasoa kuin verkkokaupassa niin miksi maksaisin kivijalkaan enemmän?
alteregoni
14.07.2016, 23.41
^ No totta. Pakko laittaa perään kivijalkaa puoltavakin kokemus. Ei tosin ylläolevasta, vaan MTB Centrestä Nokialta. Tatun kanssa pohdittiin oikein tuelta kahden eri vaihtoehdon väliltä ja myös koko politiikkaa pohdittiin. Jäi myös eri kiva fiilis, ja myös ettei myyty pakolla, vaan löyty juuri mulle ja mun rahoille se paras vaihtoehto.
Mutta onneksi myyvät Commencalia, en olisi ehkä muuten kivijalkaan kyennyt budjettini puolesta turvautumaan.
Rtechistä kyl pääosin hyvä kokemus silti ja mielellään siellä asioin. 1000-1500 € pyörästä on silti useimmille suuri könttä ja huti harmittaisi kovasti. Jostain on toki aina aloitettava ja sitten kokemusten kerryttyä tietää itse paremmin mitä pyörältä haluaa.
Highlander
18.07.2016, 14.01
SUP on pop...vaikka ei ostaisikaan mitään, niin aina on hauska käydä:D Sain viimeksi vaihdevaijerin ilmaiseksi :p
SamiMerilohi
29.07.2016, 13.00
Ei suoranaisesti pyöräkauppakysymys, mutta menkööt:
Mulla on BMX-ajoilta tallella erinomaiset flättipolkimet, joita mielelläni käyttäisin nytkin, mutta niihin tarvii uusia piikkejä. Kävin jo läheisessä pienessä rautakaupassa toteamassa, että mikään M-kierteellä varustettu pultti ei toimi. Veikkaisin, että polkimissa on tuumakokoinen kierre, koska ne ovat BMX-osissa melko yleisiä. Mistähän Tampereella kannattaisi käydä kyselemässä moisia vähän harvinaisempia pultteja?
Näiden kys. polkimien "virallisia" vaihtopiikkejä ei tunnu saavan oikein mistään, siksi tämä lähestymistapa.
Eiks niihin käy normaalit pidätinruuvi? http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/e23575566/
Ja sit jos on jollain venäisellä tiheällä vasenkätisellä pystykierteellä, niin suoraan ruuvikauppaan. Kiinnikeskus, kiinnikolmio, bernerpultti ja mitä näitä nyt mansessa on.
SamiMerilohi
29.07.2016, 14.20
Eiks niihin käy normaalit pidätinruuvi? http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/e23575566/
Ja sit jos on jollain venäisellä tiheällä vasenkätisellä pystykierteellä, niin suoraan ruuvikauppaan. Kiinnikeskus, kiinnikolmio, bernerpultti ja mitä näitä nyt mansessa on.
Ne on siis ihan ns. normaalit pultit (ruuvataan polkimen läpi taustapuolelta). Tältä (http://cdn6.bigcommerce.com/s-6w6qcuo4/products/4628/images/7703/Fly_Ruben.Black__43926.1430275177.1280.1280.jpg?c= 2) siis näyttää ko. polkimet ja olen vailla nimenomaan noita uloimpia poljinrungon läpi meneviä pultteja. Täytyy käydä tsekkaamassa joku noista mainitsemistasi kaupoista.
Iglumies
29.07.2016, 14.26
Sportaxissa on BMX tietämystä ja osia.
SamiMerilohi
29.07.2016, 15.03
BMX-kaupoista ja polkimien valmistajalta on jo kyselty, "virallisia" varapiikkejä ei saa mistään. Siksi etsin tällaista vaihtoehtoista ratkaisua.
SUP on pop...vaikka ei ostaisikaan mitään, niin aina on hauska käydä:D Sain viimeksi vaihdevaijerin ilmaiseksi :p
Tampereesta en tiedä, mutta Nokialla ei todellakaan ole pop. Kaksi kertaa kävin siellä ostohousut jalassa läskiä vilkuileen. Toisella kerralla sain koe ajaa pihassa, kun kauniisti vihjailin.
Se vanhempi rouvashenkilö palvellut useampaan kertaan yhtä "laadukkaasti". Ostin läskini muualta, vaikka SUP:n pyörä oli aluksi listalla ykkösenä. Jos kerrotaan, että katso tietoja netistä sieltähän ne löytää, niin ymmärsin yskän ja ostin koko pyörän netistä, kilpailijalta, tietenkin.
Tampereesta en tiedä, mutta Nokialla ei todellakaan ole pop. Kaksi kertaa kävin siellä ostohousut jalassa läskiä vilkuileen. Toisella kerralla sain koe ajaa pihassa, kun kauniisti vihjailin.
Se vanhempi rouvashenkilö palvellut useampaan kertaan yhtä "laadukkaasti". Ostin läskini muualta, vaikka SUP:n pyörä oli aluksi listalla ykkösenä. Jos kerrotaan, että katso tietoja netistä sieltähän ne löytää, niin ymmärsin yskän ja ostin koko pyörän netistä, kilpailijalta, tietenkin.
Valitettavasti vastaavat tuntemukset itselläkin Nokian liikkeestä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tulipa asioitua kahdessa tamperelaisessa pyöräliikkeessä kun sattuvat sopivasti mökkimatkalle ja uuden pyörän hankinta oli ajankohtainen. Muuten pääkaupungin kaupat ovat olleet tutumpia. Molemmat, eli Sportax ja R-Tech, olivat kuitenkin ennalta tuttuja ja jonkinlainen mielikuva niistä oli jo muodostunut. Varsinkin R-Techistä oli tullut jonkinverran nuiva kuva vaikka varsinaista valittamista ei olekaan ollut. Sportaxista taas lupsakampi kuva. Mutta kuten niin monta kertaa on huomattu, palveluasenne tuntuu olevan Suomessa hyvin paljon niin päivästä kuin henkilöstä (sekä palveluhenkilöstä että asiakkaasta) kiinni.
Nyt nimittäin R-Tech palveli todella hienosti ja erilaista hyvää vaihtoehto hintahaitarin joka päästä tuli kuin apteekin hyllyltä. Oikea koko löytyi suoraan heittämällä ja pyörien eroja ja ominaisuuksia esiteltiin sujuvasti. Toki hintaa kaikilla oli jo jonkin verran joten ehkä se sitten vaikutti, en tiedä. Sportaxissa taas myyjä tuijotti lähinnä kännykkää josta yritti löytää pyörien osasarjoja ja jäljellä olevia kokoja (jotka eivät enää minulle sopineet). Suoraan ei tuntunut tietävän pyöristä juuri mitään. No varmaan joku kesäharjoittelija kysessä joten annetaan anteeksi ja oli kyllä muuten oikein ystävällinen joten ei tästä nyt pahaa makua jäänyt.
No R-Tech teki sitten hyvät tarjoukset parista pyörästä joten päädyin lopulta yhteen heidän vaihtoehdoistaan vaikka jouduinkin sitten ajelemaan pääkaupunkiseudulta sitä noutamaan. Sen verran hyvä mieli palvelusta kuitenkin jäi että oikeasti teki pitkästä aikaa mieli suosia "oikeaa kauppaa" nettikaupan sijaan.
En tiedä, tajuavatko vieläkään kaikki kaupat miten se henkilökohtainen palvelu ja kontakti on nykyään se lähes ainoa valtti joka "kivijalkakaupoilla" vielä on. Siihen siis pitäisi panostaa enemmän kuin mihinkään muuhun.
Valitettavasti vastaavat tuntemukset itselläkin Nokian liikkeestä.
Tampereen liikkeestä on asiakaspalvelumielessä positiiviset kokemukset sillon kun Pasi on paikalla. Vaikka alennuksia en kysellyt ole koskaan niin 10-20% pudottaa hintaa aina kun jotain sälää sieltä haen kun naama on tuttu aiemmilta käynneiltä. Tampereen liikkeessä tietysti on valikoima suppeampi mutta jos tietää mitä haluaa niin tuovat Nokialta seuraavaksi päiväksi kyllä. Nokialla en ole käynyt.
2wheelfever
24.08.2016, 08.52
SUP Kissanmaalla olen käväissyt pari kertaa. Menen kolmannen ja neljännenkin. Ihan eri fiilis aloittelijalla asioida täällä ja saada asiakaspalvelua kuin mennä kuula himmeenä pyörimään jonnekin xyzåäö-ällään ja katsella miten myyjiä (vai fitness-malleja?) kipittelee ohi oikealta ja vasemmalta eikä kukaan edes päivää sano.
Muutenkin saan työni puolesta "ketjumaisesta toiminnasta" ja "toimintamalleista" aivan tarpeekseni ja osaan arvostaa persoonallisempia toimijoita.
Ne on siis ihan ns. normaalit pultit (ruuvataan polkimen läpi taustapuolelta). Tältä (http://cdn6.bigcommerce.com/s-6w6qcuo4/products/4628/images/7703/Fly_Ruben.Black__43926.1430275177.1280.1280.jpg?c= 2) siis näyttää ko. polkimet ja olen vailla nimenomaan noita uloimpia poljinrungon läpi meneviä pultteja. Täytyy käydä tsekkaamassa joku noista mainitsemistasi kaupoista.
Jos tuo ei ole M3 uppokanta niin voi olla kyseessä 4-40 uppokanta. Jossain ruuveihin erikoistuneessa liikkeessä voit ehkä saada varmuuden kierteen koosta.
Jos kyseessä on 4-40 kierre, voit löytää sopivia ruuveja ebaysta hakusanalla 4-40 countersunk screw tai laita googleen rc screws ja tutki rc-autojen ruuveihin erikoistuneiden liikkeiden valikoimaa tai sitten iso ruuvikauppa fastenerexpress.com.
En tiedä, tajuavatko vieläkään kaikki kaupat miten se henkilökohtainen palvelu ja kontakti on nykyään se lähes ainoa valtti joka "kivijalkakaupoilla" vielä on. Siihen siis pitäisi panostaa enemmän kuin mihinkään muuhun.
Sportaxista nyt kaksi pyörää ostanut, ja puhtaasti tästä syystä. Palvelu on ollut ihan hiton hyvää, aloittelijaa on opastettu asiantuntevasti ja ystävällisesti. Sekä ostotilanteissa, huoltojen yhteydessä että muuten vaan poiketessa. Hintaeron pysyessä suht maltillisena ostopaikka on helppo valita. Tietysti sitten kun ero kasvaa kympeistä satasiin niin alkaa budjetti sanoa viimeisen sanan.
Sportaxista nyt kaksi pyörää ostanut, ja puhtaasti tästä syystä. Palvelu on ollut ihan hiton hyvää, aloittelijaa on opastettu asiantuntevasti ja ystävällisesti. Sekä ostotilanteissa, huoltojen yhteydessä että muuten vaan poiketessa. Hintaeron pysyessä suht maltillisena ostopaikka on helppo valita. Tietysti sitten kun ero kasvaa kympeistä satasiin niin alkaa budjetti sanoa viimeisen sanan.
Ja monesti on käynyt niin että ensin on ajatellut nettikaupan olevan hinnaltaan ihan ylivoimainen mutta jos on silti jaksanut raahautua kivijalkaan kyselemään niin kaikkine alennuksineen, kaupapäällisineen ja lisäpalveluineen hinta on lopulta ollut oikein kilpailukykyinen, jopa nettikauppaa halvempia. Ja joka tapauksissa nettikaupoissa on usein hyin hankala tinkiä, joka on taas minusta ihan se oleellinen osa kaupankäyntiä.
Toki kivijaloissakin on sitten tullut vastaan näitä "se hinta on siinä lapussa" tyyppejä mutta silloin olen poistunut vähin äänin.
SUP Kissanmaalla olen käväissyt pari kertaa. Menen kolmannen ja neljännenkin. Ihan eri fiilis aloittelijalla asioida täällä ja saada asiakaspalvelua kuin mennä kuula himmeenä pyörimään jonnekin xyzåäö-ällään ja katsella miten myyjiä (vai fitness-malleja?) kipittelee ohi oikealta ja vasemmalta eikä kukaan edes päivää sano.
Muutenkin saan työni puolesta "ketjumaisesta toiminnasta" ja "toimintamalleista" aivan tarpeekseni ja osaan arvostaa persoonallisempia toimijoita.
Oma kokemus Supista on sit täysin päinvastanen. Aikanaan kun en pyöristä vielä mitään tiennyt niin kusettivat vanhan romun huoltamisen kanssa ja tekivät enemmän ku oli sovittu. Ja velottivat tietysti ison summan, oma moka kun maksoin. Ostettiin Kissanmaan liikkeestä tästäkin huolimatta emännälle kuukausi sitten uusi pyörä kun sopiva sieltä löyty. Myyjä ensinnäkin suositteli aivan väärää kokoa, itse sain sanoa mikä se oikea todnäk on. Vaihteita eivät saaneet kuntoon koeajon jälkeen vaikka sanoivat että on kunnossa. Säädin sitten itse kotona. Pyörän mukana tuli onneton 2 vuoden takuu, myös rungolle. Kysyin että eikö enempää, kun pidempiäkin runkotakuita on olemassa. Ei kuulemma ole enää, DBS:llä joskus ollut. En sanonut, mutta teki mieli sanoa, että käy vaikka xxl:ssä kysymässä runkotakuuta. On suht onnetonta kun ei edes kilpailijoita tunnet. Ei jäänyt hyvä maku vieläkään.
Mitä tulee xxl:n (?) fitnessmalleihin niin en pyöräosastolla Kalevassa ole nähny ku miehiä. Aina tervehtivät ja huoltomiesten kanssa oon jauhanut paljonkin. Yhen oon nähnyt Hervannassa DH:takin ajamassa useamman kerran. Ja tietysti oon tentannu että mitä pyöriä myyjillä itsellään on. Kannattaa käydä kysymässä, itse vakuutuin. Aika paljon enemmän persoonaa ku Kissanmaalla. Mitäpä jos avartaisit vähän mieltäs ja päästäisit ihmiset lähemmäs?
Kissanmaalta tuli vielä sellanen juttu mieleen että ostettiin pyörän ohessa kettinkilukko, jonka kehuttiin kestävän isotkin voimapihdit. Kun oli ostopäätös tehty niin kysyin että mahtaako kuitenkaan kestää, niin myönsivät että oli ne pihdeillä poikki saatu, kun olivat kokeilleet. Aika jännä tapa myydä.
Myykö Tampereella mikään liike DT Swissin kiekkoja?
Signaturesta kannattaa kysellä.
Active bikessa näytti keväällä olleen jotain dt kiekkoja.
Mikolapiz
12.10.2016, 00.41
Active-bike toimii..kerran kävin signaturessa kysyyn ohjainlaakeria runkoon niin käskettin itse mittaan ja tilaan vaikka olisin ollut valmis maksamaan kyseisestä "pyöräkaupan" palvelusta..
Sportaxille kehut. Tilasin Genesiksen täysjäykän maasturin. Valmistajan sivuilla luki, että voimansiirto 1x11 ja tuotetiedoista tunnistin, että ei ollu XT:n palikkaa, joten automaattisesti oletin että on SLX:ää. Paikanpäällä huomattiin, että kiinni onkin Deore 1x10. Maahantuojalle puhelua ja sovittiin kauppiaan kanssa, että sramin nx:ää kiinni. Vaihtajankorvake epäsopiva sille, joten lopputuloksena XT 1x11. Valmistajakin oli kuulemma soitellut, että juujuu on se 1x11, laskitte väärin. Asiakas on nyt tyytyväinen, hyvää palvelua.
Sportaxille kehut. Tilasin Genesiksen täysjäykän maasturin. Valmistajan sivuilla luki, että voimansiirto 1x11 ja tuotetiedoista tunnistin, että ei ollu XT:n palikkaa, joten automaattisesti oletin että on SLX:ää. Paikanpäällä huomattiin, että kiinni onkin Deore 1x10. Maahantuojalle puhelua ja sovittiin kauppiaan kanssa, että sramin nx:ää kiinni. Vaihtajankorvake epäsopiva sille, joten lopputuloksena XT 1x11. Valmistajakin oli kuulemma soitellut, että juujuu on se 1x11, laskitte väärin. Asiakas on nyt tyytyväinen, hyvää palvelua.
Sportax pitää yleensä kyllä asiakkaistaan huolta. Ehdottamasti parasta palvelua Tampereen kivijalkaliikkeistä.
lehtijussi
31.10.2016, 21.32
Nippeli saa markkinoida verkkosivuillaan tuotteita miten parhaaksi näkee, mutta eipä suurempaa ostohalua syntynyt kun innostuin kysymään tarjousta continental mountain king renkaasta.
http://www.nippeli.fi/polkupyorat/renkaat/continental-ulkorengas/ur-mountain-king-22-protection-29er-55-622 Hinta 59 yliviivattu ja vieressä "kysy tarjous"
Minäpä kysyin... veret pysäyttävä tarjoushinta on... 59 euroa.
Noh, R-Tech on muutenkin paremmin matkan varrella.
^
Kalevan XXL:stä ainakin sain pyörän ulos koeajoon. Sain työkalunkin mukaan jolla säätää pyörää ajonaikana. Itse olen aina katsonut koot valmiiksi, joten ei minulta kukaan inseamia kysy missään muussakaan kaupassa :)
Mitkä polkimet sieltä olisit 200€ hintaan ostanut?
White malleista täälläkin on paljon kokemusta, joten eikö ne riitä 'reviewiksi', kun moista kaipaat?
Ei siinä kaikki osat minäkin ulkomailta tilaan ellei löydy jotain erikoistarjousta Suomesta :)
Pyörät olet toistaiseksi löytänyt tarjouksesta Suomesta edullisemmin.
JohannesP
12.11.2016, 22.30
Nyt on pakko sanoa et hitusen turhaa vinkumista, kun tietämyksen taso on tuo.
Tankoteippi mitä katsoit oli luultavasti Lizards skins mikä maksaa 26,90€ XXL:ssä. Sama tankoteippi Wigglessä ~24€. Mielestäni ihan kohtuullinen 3€ Suomilisä. Jos meinaat saada väh. 10km testilenkille pyörää niin ketjuliike on hitusen väärä paikka siihen. Mene sellaseen paikkaan missä on erikseen demopyöriä. Vanhana asiakkaana pyöräliikkeet antavat helpostikkin arvokkaampiakin pyöriä testiin, kun on syntynyt jo se asiakas-myyjä luottamus, mutta joku raja niissäkin on.
Vertaat BMC pyöriä johonkin tonnin Whiteen tietämättä BMC:n hintatasosta mitään. Tää oli varmaan joku trollauksen huipentuma?
Eritoten kiinnostaa tietää mihinkä pyörään päädyit?
Signaturesta saa pyörän kunnon koeajolle, mikä ei ihan joka liikkeestä onnistu. Palvelukin ollut riittävän hyvää, vaikka ei mitään hirmu kallista ole tullutkaan ostettua.
JohannesP
13.11.2016, 20.40
Eli Merida 500 cx oli se valinta? Tonniin ihan ok valinta.
Paistaa jo sen verran pahasti läpi trollaaminen nimimerkkiä myöten ettei jaksa enempää tarttua syöttiin.:seko:
JohannesP
13.11.2016, 22.48
En todellakaan ole. Viestien liioittelusta saa vain tälläisen kuvitelman tai sit oikeasti luulet ettei pyörissä ole muita eroja kuin hinta ja kate. Tosin ensimmäistä cycloa olit ostamassa ja kokokin oli kysymysmerkki niin voin sit muutta mielipiteen tuohon jälkimmäiseen.
Esimerkiksi jos vertaa tuota tonnin Meridaa ja kahden tonnin BMC niin jo jarruissa on merkittävä ero ainakin hinnassa. Toisessa mekaaniset ja toisessa hydrauliset. BMC:ssä on myös kuituinen tolppa kun Meridassa näyttäisi olevan alumiininen. BMC:ssä DT x-1900 kiekot ja Meridassa jotkin tehtaan omabrändäämät. Tälläisistä pienetkin asiat vaikuttavat hintaan. Lisäksi BMC on merkkinä arvostetumpi jolloin brändikin maksaa jo hitusen enemmän. Sama kun vertaisi Mersua ja Huyndaita, molemmissa autoissa voi olla lähelle samat ominaisuudet, mutta silti Mersu maksaa huomattavasti enemmän ja se tulee laadun ja brändin kautta. Ei se Mersukauppias sitä erotusta vedä omaan taskuun.
Jos jostakin mölisee niin kannattaisi tarkistaa ne faktat ensiksi kuntoon. Btw ne lisäjarrukahvat saa hyvin helposti irti pyörästä.
Kerro nyt sit kuitenkin mihin päädyit. Ja eritoten kiinnostaa mihin ihmeeseen tarvit vara cx:n jos kerran juuri on uusi peli alla?
Kyllä pro polkijalla kuuluu olla monta varapyörää... ittelläkin on neljä 29" yksi 27" kaksi 26" maasturia enkä oo edes pro polkija :eek:
Sori ot, mutta näkeekö tän uuden seriffin edesottamuksia stravasta :)
^Ei varmasti mene kauaa että maksaa itsensä takasin. Varsinkin jos on niin laho päästään että ei osta bussikorttia. Ja toisen cyclon varalle... Ei siinä mitään jos käyttöön ostat, mutta että varalle. Hyvä trolli.
Highlander
14.11.2016, 12.22
Itselle kuitenkin 1000e sijoitus pyörään on aika paljon ja ajattelin naiivisti vetäväni kunnon testilenkin.
Mä ostin tuon 2+ k€ läskin ajamatta sillä metriäkään eikä ollut ensimmäinen pyöräostos ilman koeajoa. Pystyin arvioimaan heti kun näin pyörän, että se on kooltaan sopiva. Ja osat kun oli tiedossa, niin ei se siitä olisi muuttunut miksikään vaikka olisin hinkannut koeajolla Inariin asti. Olen ostanut myös pari autoa koeajamatta niitä tai no toisen "koeajoin" suoraan kaupasta 250 km/h rajoitinta vastaan Saksassa. En kuitenkaan suosittele kellekään...aina kannattaa koeajaa, potkia renkaita, hieroa kauppoja pitkän kaavan mukaan ja mahdollisten kauppojen jälkeen vielä kiusata myyjää kaikenlaisilla kysymyksillä:rolleyes:
JohannesP
14.11.2016, 12.55
^ Taas yksi tuulipuku jonka päivän mielialalääkitys on ottamatta. :)
Miksi en ostaisi toista varalle, jos halvalla saan. Se tulee enemmän GG:n nykyinen enemmän maantielle.
Miten olisi sit ihan oikea maantiepyörä? Puhutaan kuitenkin jo juttujes perusteella 35 000km/vuosi niin kai siihen ihan varsinaista maantietäkin saa mukaan.
Halvalla? Saat 46€ alennusta 5%:lla ja oot aivan myyty. Kuka se tuulipuku olikaan. Juokset varmaan ilmaisten ämpäreidenkin perässä? Kannattaa muuten lukasta noi omatkin viestit läpi ennen kuin rupeaa täällä muiden mielenterveydestä puhumaan.
Reilu viikko sitten tuon Meridan CX 600 (http://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwjYs-LWhKjQAhVILRkKHURZBqYYABAA&ohost=www.google.fi&cid=CAESIuD2Fld6-zY310Yd_X-J2FGcY5UIKaOSVGiFKJM96Mm_mRs&sig=AOD64_1Yqenjwg-1lHk0GTo924hstI1Bgg&q=&ved=0ahUKEwjeo93WhKjQAhVDDywKHQqYCSsQ0QwIGw&adurl=):n olisi saanut 25 prosentin alennuksella. Ei kai se mikään kovin huono diili olisi ollut.
Sportia-Pekassa taas olisivat nämä(heidän koeajomahdollisuuksistaan en osaa sanoa):
http://www.sportia-pekka.fi/polkupyorat/cyclocross-pyorat/merida-cyclocross-500-16-p-12901.html (990 €)
http://www.sportia-pekka.fi/polkupyorat/cyclocross-pyorat/merida-cyclocross-700-p-15001.html (1550 €)
...Tampereella kävin muutaman pyöräliikkeen läpi ja asiakaspalvelun taso ei tehnyt kyllä suurta vaikutusta...
Tässä ketjussa olevien viiden postauksesi perusteella asiakaspalvelun puute ei hämmästytä ollenkaan.
Reilu viikko sitten tuon Meridan CX 600 (http://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwjYs-LWhKjQAhVILRkKHURZBqYYABAA&ohost=www.google.fi&cid=CAESIuD2Fld6-zY310Yd_X-J2FGcY5UIKaOSVGiFKJM96Mm_mRs&sig=AOD64_1Yqenjwg-1lHk0GTo924hstI1Bgg&q=&ved=0ahUKEwjeo93WhKjQAhVDDywKHQqYCSsQ0QwIGw&adurl=):n olisi saanut 25 prosentin alennuksella. Ei kai se mikään kovin huono diili olisi ollut.
Sportia-Pekassa taas olisivat nämä(heidän koeajomahdollisuuksistaan en osaa sanoa):
http://www.sportia-pekka.fi/polkupyorat/cyclocross-pyorat/merida-cyclocross-500-16-p-12901.html (990 €)
http://www.sportia-pekka.fi/polkupyorat/cyclocross-pyorat/merida-cyclocross-700-p-15001.html (1550 €)
Kyllä Sportia-Pekasta pyörän koeajoon saa, olen joskus viilettänyt pitkin Lielahtea kokeillessani juurikin tuollaista Merida cycloa lisäjarrukahvoineen kaikkineen.
Kyllä Sportia-Pekasta pyörän koeajoon saa, olen joskus viilettänyt pitkin Lielahtea kokeillessani juurikin tuollaista Merida cycloa lisäjarrukahvoineen kaikkineen.
Sama itsellä. Pekasta on ainakin tähän asti saanut pyörän koeajoon. Lisäjarrukahvat saa nopesti pois siitä tankoja pilaamasta. Itsellä oli ne myös CX:ssä alussa mutta kun ne aiheuttivat jatkuvia ongelmia jarrujen toimivuudessa (vaijeri ei aina asettunut oikein niiden läpi) niin poistin ne melko pian.
tempokisu
16.11.2016, 16.13
Minulla on 2 maantiepyörää ihan "varalla", ja ihan ensimmäisen maantiepyöräni testi oli että siinä oli hyvä olla. Oli hyvä ajaakin, tuli heti sellainen pers-tuntuma.
En uskaltaisi edes kysyä että voisinkos ajaa kympin lenkin, ehkä sen liikkeen edessä vähän kokeilla tuntuuko hyvältä, se fillarin koko. Sain erittäin hyvää asiakaspalvelua entisestä A.Kallion pyöräliikkeestä, kyllä, ja ostin sieltä 2 seuraavaakin fillariani.
Mutta ^ pro-tyyppi ei varmana aja vähintään 100km päivässä, se on varma. Silloin ei puhuta "halvasta" vaan hyvästä.
Tunnustan olevani myös tuulipukuihminen. Käytän, ja ajoasukin on vähän löysempi ja rönttösempi kuin oikeilla pyöräilijöillä. Käytännöllistä ja mukavaa.
Tarjousten perässä en ajele. Käyn SUPista ostaan jos jotain tarvii pyörätavaraa.
Pakko kehua Rtechiä! Loistavaa ja asiantuntevaa palvelua :)
https://www.youtube.com/watch?v=d-fWfLde2F0
Joo, kyllä mäkin varmaan kehuisin, jos ne sponssais muakin.
Pyöräkauppaa joka sponsoroi nuoria urheilijoita ja urheilutapahtumia "tukee" mielellään ostamalla / teettämällä huollon.
noniinno
17.11.2016, 18.12
Pakko kehua Rtechiä!
No siinähän se jo sanottiin.
Kyllä todellakin toivoisin, että voisin kehua paikallisia pyöräliikkeitä.
Janski80
17.11.2016, 18.41
Itse ainakin r techissä muutaman kerran asioineena olen saanut mielestäni ihan hyvää palvelua.
Itsellä ei varmaan mitään liikettä että ei koskaan enää mutta laitetaan omia kokemuksia:
Rtech
- vähän semmonen hajuton, mauton ja väritön mutta hommat toimineet sekä huollon että pyörän oston osalta.
Nippeli
- periaatteessa kai ihan hyvä paikka mutta joku vähän tökkii, kai se on toi kauppias. Vahvat mielipiteet joka on kyllä toisaalta ihan hyväkin. En tiiä. Voisin kyllä ostaa tuolta, pari kertaa kattellut muttei ole osunut sopivaa.
SUP
- Nokia, kaks kertaa käynyt tuolla mutta kummallakaan ei ostoa. Tokalla oikeastaan tökkäsi siihen että hinta oli se mitä lapussa luki eikä siitä voinut edes keskustella. Myyjällä kai huono päivä.
- Kissanmaa, ihan hyvin toiminut pyörän osto täältä kun nuorempi kaveri ollut myymässä.
Signature
- ei tainnut myyjä uskoa että oikeasti oltiin ostamassa pyörää mutta kun sen tajusi niin homma toimi. Laittoi pikapikaa laatikosta oikean koon koeajoon.
Emiliasport
- täällä oli ihan hyvä palvelu vaikken mitään ostanutkaan.
Ohiampuja
18.11.2016, 20.08
Kävin Nippelissä ostamassa nostalgia osia. 580mm leveän suoran maastotangon ja nosukahvat. :)
Muisteltiin siinä vanhoja hyviä aikoja, eli 90 lukua. Sekä Ransua ja R-Cycles liikettä Haarlan talossa.
Tietääkö kukaan mitä Ransu mahtaa nyt hommata? Ja millä kadulla se R-cycles aloittikaan?
Iglumies
18.11.2016, 21.59
Klingendahlin alakerrassa tais aloittaa ja kovasti on touhunnut kaikenlaista.
Talisker
19.11.2016, 15.09
Ransun ekoja värillisä napoja kävin kurkistelemassa Elianderinrannassa, kellari-ikkunassa.
Ohiampuja
19.11.2016, 19.20
Minä muistan jonkun paikan Hämeenpuiston yläpäästä. Kadun nimeä en kyllä muista, enkä taloa tarkemmin.
Kävin tällä viikolla kiireessä sportaxissa ja hoitivat takakiekon kuntoon veloituksetta vaikkei liikkeestä ostettu pyörä ollutkaan. Aika timanttista toimintaa. Täytyy kyllä koittaa hankkia jotain isompaa välillä sieltä, että pysyy pulju tulevaisuudessakin pystyssä. Aina niin lämmin ja ystävällinen fiilis kun kauppiaan puheilla käy.
Turf Moor
19.11.2016, 21.07
Minä muistan jonkun paikan Hämeenpuiston yläpäästä. Kadun nimeä en kyllä muista, enkä taloa tarkemmin.
Tässähän_se_oli. (https://www.google.fi/maps/@61.5014108,23.7501331,3a,75y,347.64h,85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKkc-ymUExi1WeoTq1p1Olg!2e0!7i13312!8i6656?hl=fi)
Tuossa kun oli Pekasta puhetta, niin mies jää nyt syksyllä eläkkeelle ja pistää liikkeen kiinni: http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/494093-legendaarinen-urheilukauppa-lopettaa-lielahdessa
Pikkulauri
16.03.2017, 11.05
Tässähän_se_oli. (https://www.google.fi/maps/@61.5014108,23.7501331,3a,75y,347.64h,85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKkc-ymUExi1WeoTq1p1Olg!2e0!7i13312!8i6656?hl=fi)
Tuttu paikka, Salovaaran Ransun R-Cycles oli tuossa. Oma työpaikka oli siihen aikaan korttelin päässä ja tuli poikettua melko usein.
Mandrake
20.04.2017, 22.59
Pyörätietämys lähes nollissa lähdin hakemaan Tampereen liikkeistä itselleni yleispyörää pääasiassa asfaltille
Nippeli
- pikainen tarvekartoitus
- esiteltiin kahta eri hybridipyörää muttei kovin seikkaperäisesti tekniikkaa ja osia
- tarjottiin koeajomahdollisuutta
- myyjä jätti itsestään osaavan kuvan pyöriin liittyen mutta myyntiosaaminen jätti toivomisen varaa
Emilia Sport
- pikainen tarvekartoitus
- esiteltiin lukematon määrä pääasiassa hybridipyöriä muttei juurikaan käyty läpi yhdenkään ominaisuuksia tai tehty esimerkiksi vertailuja suhteessa muihin esiteltyihin
- ei tarjottu koeajomahdollisuutta
- myyjä vaikutti väsyneeltä tai sitten viikon kauppakiintiö oli jo täynnä
Suomen Urheilupyörä
-pikainen tarvekartoitus
-esiteltiin useampi hybridi ja maastopyörä ja käytiin jonkun verran näiden eroja läpi ja lopuksi suositeltiin hybridiä minun tarpeisiin
-tarjottiin koeajomahdollisuutta
-myyjä oli reippaan asiallinen ja jaksoi vastailla aloittelijan kysymyksiin ja tarkisteli vielä koneelta löytyykö varastosta sopivia kokoja koeajoa varten.
Rtech
-pikainen tarvekartoitus
-esiteltiin kolmea erityyppistä pyörää ja käytiin läpi näiden eroavaisuuksia
-tarjottiin koeajomahdollisuutta kaikilla
-asiallinen myyjä, joka kävi asioita sopivan seikkaperäisesti läpi muttei sortunut hifistelyyn ja vastaili nöösin hölmöihin kysymyksiin väsymättä
Pyörätietämys lähes nollissa lähdin hakemaan Tampereen liikkeistä itselleni yleispyörää pääasiassa asfaltille.
Suosittelisin Rtechiä ja Sportaxia. Niistä olen saanut parhaan palvelun tähän asti ja huomenna pitänee poiketa Rtechissä. Sportaxin yleispyörävalikoimista ei kylläkään ole tietoa...
lehtijussi
21.04.2017, 06.18
Cuben maasturin ostaneena, pyörästä voi saada hyvänkin tarjouksen Rtechiltä, mutta tarvikkeet on kalliin puoleisia... Yhtenä esimerkkinä, juuri hankkimani Shimanon M520 lukkopolkimet olisi maksanut 52.90 euroa, hain sitten muualta hintaan 29.90 €
JohannesP
21.04.2017, 08.45
Ite todennut et mitä halvempi osa sitä suurempi hintaero prosentuaalisesti ulkomaankauppoihin. Kokonaisia pyöriä ja arvokkaampia komponentteja saa monesti kilpailukykyiseen hintaan.
Pyörähuolto M&M:llä itsenäisyydenkadulla on muutama Kona liikkeessä, mutta eri kokoja ei juurikaan luultavasti tilojen pienuudesta johtuen. Netissä näkyy jotain, mutta kannattaa soittaa ja varmistaa. Sportaxissa on yleensä ollut ainakin Norcon ja Trekin hybrideitä. Mutta kai "yleispyörä asfaltille" voisi olla myös cyclo.
Ohiampuja
02.05.2017, 21.05
Kenellä mahtaa olla Tampereen laajimmat vaihtajankorvakevalikoimat? Korvake nro 25 olisi hakusessa.
Vai luuri käteen ja soittokierros läpi kaupungin. :)
http://www.mountainbikecomponents.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/2/h25_1.jpg
Iglumies
03.05.2017, 12.15
Veikkaisin ainakin Sportaxista löytyvän.
Il ciclista di Roine
08.05.2017, 22.53
Suomen Urheilupyörä Nokia
Ensimmäiset vk-lenkit maantiepyörällä järvialtaan ympäri olivat huolestuttavan hitaita, 2:40, kun vuotta aikaisemmin 2:30 aikaan. Huippukunnossa heinäkuussa alle 2:20. (74,4 km)
Päätin viedä spontaanisti ti 2.5. Fulcrum Zerot Nokialle, jotta 'ammattilaiset' saisivat tarkistaa keraamisten laakereiden kunnon. Ottivat yhteystiedot ylös ja kertoivat kahden työpäivän huoltoaikaa.
Lauantaina Lahdessa ajatuksena hautui ajoa sieltä suoriltaan Nokialle, kun Klassinen moottoriesitys 2017 ja lounaslätyt naamarissa hoidettu; ei tietoa, onko Nokia SUP auki 14:ään vai 15:een auki. Olin jo aikoja sitten poistanut S60-puhelimesta SUP-yhteystiedot tarpeettomina.
Tämä tarkoitti Kevätpolkaisua Bianchin mukana tulleilla, neljä kesää käytössä olleilla Fulcrum 5:lla.
No, Kp 2017 meni sitten 5 min hitaammin kuin Kp 2016. Hitauden syynä ei ole putkinäköisesti huonommat kiekot, vaan pelko (ehkä toteutunut) ylikuntotila. Verrokkipyöräilijä, jolla oli sama aika kuin mulla 2016, romahti tänä vuonna enemmän, jotain 17 minuuttia.
Ma 08.05. ajoin suoraan (elintasopakko)työmaalta Kankaantaakse Nokiaan ja ja ja ja ....
MITÄÄN EI OLE TEHTY. EI YHTÄÄN MITÄÄN. PÖLYÄ KERÄÄVÄT JA VIEVÄT KAUPALLISEN TOIMIJAIN ARVOKASTA, RAJALLISTA VARASTOINTITILAA.
67 km turhaa ajoa, bensiinikustannuksina tekee €7,40. Lisäksi virkistyspommina iltapäiväkahvikuppi+pulla €4,20 (työmaalla juon vain vettä ja syön salaattiannoksia, välipalana sitrushedelmiä painonhallintana).
Katusha-vaate-Viiksivallu totesi "Kait nää tarttee ottaa samantien työnalle"; viulujen viulut.
Silti annoin heidän tutkia kiekot, en nyt tiedä ketään vaihtoehtoista toimijaa, jolla olisi potentiaalista asiantuntemusta. Giro d'Espookin on viikkoa aikaisemmin kuin luulinkaan.
ON TÄÄ ARKITODELLISUUS INHAA; KUN KÄÄNTÄÄ KATSEEN TOISIIN IHMISOLENTOIHIN JA ANTAUTUU NIIDEN TARJOAMIIN MUKA-MUKA-PALVELUIHIN.
Pistää vihaksi, kun huonoa vaan satelee omaan nilkkaan. Maksat vielä siitä nöyryytyksestä.
Vain kerran lähimuistini aikana olen saanut kaupallista palvelua, jolloin minulta ei veloitettu mitn johtuen asian hoitamattomuudesta (Ideaparkin kelloliike Lempäälässä).
Ohiampuja
09.05.2017, 10.06
Olipas kirjoitus. Piti oikein kahteen kertaan lukea että tajusi mitä siinä ajetaan takaa. SUP:n hitautta vai Nokia S60 puhelimen muistia ja iltapäiväkahvikupin hintaa. ;)
JohannesP
09.05.2017, 10.20
Huonoin mahdollinen aika viedä mitään huoltoon joten ei kovin kannata luottaa parin päivän huoltoaikoihin. Liikkeetkin kun pyörii aikalailla minimimiehityksellä. Paras kun ottaa puhelimen kouraan ja soittaa vaikka sovitun ajan jälkeen ja jos mitään ei ole tapahtunut niin on ainakin muistutettu. Ainakin muissa liikkeissä ne yhteystiedot otetaan sen takia yläs et liike laittaa tekstiä, kun työ on valmis vaikka olisi alustavasti sovittu työajasta. Monesti käynyt itselleni eri liikeiden kanssa et mitään ei kuulu ja viimeistään siinä kohtaa huoltoukkokin ottaa työnalle kun asiakas kyselee.
Sanoisin et bensarahat, kulutetun ajan ja pullakahveista ei parane kun itseään syyttää tästä syystä. Työajasta toki saa syyttää SUP ja mahdollisesti kärsivät menetettyään asiakkaan. Veikkaan et se puhelinnumero löytyy myös netistä niinkuin tämä foorumikin.
edit: hakusanaksi "sup nokia yhteystiedot" niin saatat jopa yllättyä kuinka helppoa tämä nykyaika on. ;)
Huonoin mahdollinen aika viedä mitään huoltoon joten ei kovin kannata luottaa parin päivän huoltoaikoihin....
Toisaalta kun näin kerran on, pitäisi liikkeenharjoittajankin olla realisti eikä luvata toivottomia aikatauluja. Tai munaa kertoa jo lähtöruudussa asiakkaalle, ettei tule onnistumaan.
Liikkeetkin kun pyörii aikalailla minimimiehityksellä.
Oho, Milloin se maksimimiehitys on jos ei keväällä [emoji4]
JohannesP
09.05.2017, 11.31
Toisaalta kun näin kerran on, pitäisi liikkeenharjoittajankin olla realisti eikä luvata toivottomia aikatauluja. Tai munaa kertoa jo lähtöruudussa asiakkaalle, ettei tule onnistumaan.
Niinhän se olisi paras tilanne. Tuppaa vaan liiketoiminta perustumaan usein siihen et annetaan liian positiivisia aikatauluja. Sitkun huoltoukko pahimmassa tapauksessa keskeyttää työnsä monesti päivässä siihen kun tehdään kaikenlaista pientä säätöä tai asikas ostaa vaikka uudet kammet ja ne laitetaan suorilta paikoilleen ilman et sanotaan et palaa kampien kanssa viikon päästä uudelleen. Tässä tapauksessa pitäisi niitä ylityötunteja tehdä ja ottaa menetetty aika takaisin, mutta onko siihen sit haluja/resursseja.
Oho, Milloin se maksimimiehitys on jos ei keväällä [emoji4]
Laajemmassa taloudellisessa mielessä tarkoitin et jokin muu termi olisi ollut ehkä parempi. Pointti kuitenkin se et varsinaisesti liikettä pyöritetään niin pienellä kuin pystyy, kun muuten talvella tulee persnettoo. Taitaa liikkeet suurimmalta osalta pyöriä samalla miehityksellä oli sesonki tai ei. Tai no eipä ainakaan Tampereella näy liikkeissä tuplamiehitystä tai sit jos tuuraajia tulee niin joku varsinaista on kesälomalla joten sama tilanne. Epäilen et niitä päteviä huoltomekaanikkoja ei montaa löydy vuokrafirman listoilta jotka osaisi hommat sähkövaihteista lähtien iskarihuoltoihin jotka saisi töihin paniikkitilanteessa päivän varoitusajalla.
SUP ei ole oma lähiliike ja en siellä ole asioinut kun varmaan kerran, mutta vähän pystyn antamaan inhimillisyyttä sen pohjalta mitä tiedän sesonkityöstä. Mutta saa itseään syyttää jos 70km ajaa hukkaan sen takia ettei ole viittisinyt viittä sekunttia käyttää googlettamiseen ja soittaa liikkeeseen. Totesinkin jo ettei SUP kuitenkaan ole hoitanut asiaa mallikkaasti.
Il ciclista di Roine
16.05.2017, 22.32
Kun koitti aika noutaa kiekot, niin piti tiedustella erikseen sitä tärkeintä asiaa: laakereiden kuntoa. Kaveri tiskin takaa talsi mekaniikon juttusille ja niinku SIVULAUSEENA toteaa "kunnossa ovat". Siinä kaikki. Mikä episodi frustraatiota! Sain mielipaheen hyvitteenä -30 % alennuksen, johon tyydyin. Tämä seikkailu tarkoitti n. 190 km ajosuoritetta (polttoainekuluina €20,90, kahviautomaattikahvi+sokerirasvapommi €13 + kaksisanainen laakerinlausumakommentti €35,00), siis lähes €70,00 tyhjästä nyhjäisyä.
Arvokiekkoihin tehtiin huolto maaliskuussa 2 kk aiemmin, en tohtinut ottaa yhteyttä luottomekaanikkoon (syystä että). Poltin vaan päreeni kauden ekalla lenkillä, kun syklon kampien kiristys antoi periksi kesken lenkin ja pelkäsin metallurgiaosien tippuvan pitkin Etelä- ja Keski-Pirkanmaan maaseutua (ja päätyvän hulevesien mukana Roineeseen). Tämä tapaus synnytti ikävää luottamussäröä ja tästä syystä heikot vk-suoritteet maantiepyörällä herätti epäilykset 1) ylikuntotilasta, 2) mekaanisesta ongelmasta. Oikea vastaus: 1).
Työmaalla tiesivät kehua oman kylän polkupyörämekaanikkoa, jolla on mainetta yli kuntarajojen. Itse en vaan ole aiemmin edes kuullut ko. tuttavuudesta. Olisin säästänyt ainaskin kolmekymppiä ja henkisestä kyykytyksestä kuin elyt työttömiä Suomi Satasessa.
Muutoin SUP on oiva paikka hamstrata uutta pyöräilytavaraa, myös alehintaisiakin (alelaarista löytynyt tyylikäs kokomusta Giessiegin pyöräilytakki toimii mulla arkitakkina työmatka- ja ostoskärryjen lykkäysvaatteena).
Vain heidän palveluosaaminen ja -tietämys ovat retuperällä. Tsempatkaa!!!!!!!!
Rtechiltä loistavaa palvelua tänään. Tehtävänä oli rungon emäputken ja keskiömuhvin rotsaukset ja feissaukset sekä ohjainlaakerin asennus. Runko heti työstettäväksi ja alle tunnissa valmista.
ichijiro
15.06.2018, 17.16
Jos sun pitäisi viedä sun peruscyclocrossarisi tänään tai huomenna huoltoon niin olisiko se mikä? SUP lielahti, R-tech, Sportax? Ei oo kauhean kiire, mutta haluaisin laadukasta. En ole ollut toistaiseksi tyytyväinen M&M jälkeen, aina jotain vikaa ollut.
cyclomiha
11.07.2018, 12.42
Jos sun pitäisi viedä sun peruscyclocrossarisi tänään tai huomenna huoltoon niin olisiko se mikä? SUP lielahti, R-tech, Sportax? Ei oo kauhean kiire, mutta haluaisin laadukasta. En ole ollut toistaiseksi tyytyväinen M&M jälkeen, aina jotain vikaa ollut.
Nuo on kaikki ihan ok mutta jos valita pitää niin Sportax
Ohiampuja
23.03.2019, 13.23
Sportax se sitten muutti uuteen paikkaan, Epilään.
JohannesP
23.03.2019, 15.10
^ Näyttää hyvältä sijainnilta. Lyhyt matka keskustastakin ja tarvittaessa julkinenkin vie lähelle. Isommat avarat tilat ja ei parkkimaksuja jos tämä on sama tila missä joskus tullut käytyä. Ei mitään järkeä pitää enemmän harrastajien fillariliikettä ihan ydinkeskustassa vuokraakin ja koeajomahdollisuuksia ajatellen.
tempokisu
23.03.2019, 15.22
Työmaalla tiesivät kehua oman kylän polkupyörämekaanikkoa, jolla on mainetta yli kuntarajojen. Itse en vaan ole aiemmin edes kuullut ko. tuttavuudesta. Olisin säästänyt ainaskin kolmekymppiä ja henkisestä kyykytyksestä kuin elyt työttömiä Suomi Satasessa.
Muutoin SUP on oiva paikka hamstrata uutta pyöräilytavaraa, myös alehintaisiakin (alelaarista löytynyt tyylikäs kokomusta Giessiegin pyöräilytakki toimii mulla arkitakkina työmatka- ja ostoskärryjen lykkäysvaatteena).
Vain heidän palveluosaaminen ja -tietämys ovat retuperällä. Tsempatkaa!!!!!!!!
:) Upa ainakin osaa huoltaa jos ja kun jotain tulee. Ja mun mielestä SUPissa on ( ainakin ennen oli, en ole käynyt uudessä liikkeessä) hyvä palveluosaaminen, ainakin jos Pasi on siellä. Tosin tiedän etukäteen ite mitä olen hakemassa, ja ostan vaan sen mitä tartten.
:) Upa ainakin osaa huoltaa jos ja kun jotain tulee. Ja mun mielestä SUPissa on ( ainakin ennen oli, en ole käynyt uudessä liikkeessä) hyvä palveluosaaminen, ainakin jos Pasi on siellä. Tosin tiedän etukäteen ite mitä olen hakemassa, ja ostan vaan sen mitä tartten.Pasin kanssa kyllä homma on aina sujunut hienosti mutta kaikista muista kohtaamisista ei voi ihan niin mainioita arvosanoja antaa.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Ykkösfani
08.04.2019, 23.45
Suosituksia liikkeestä minne kiikuttaa runko ja läjä osia, tarkoituksena saada kokonainen pyörä ulos? Vähän erikoinen lähestyminen muutamaan s-postikyselyyn; yhtä liikettä ei kiinnostanut kun ei osia hankittu heiltä - huoltotöitä tekevät kumminkin, tässähän olisi "siisti" työ...? Pari liikettä ei vastannut mitään. Parista paikkaa tuli nopeakin vastaus, toisessa tapauksessa arvio kokonaishinnasta (250€, kallis-ko?) ja toisesta tuntityöhinta (60€/h).
Suosituksia liikkeestä minne kiikuttaa runko ja läjä osia, tarkoituksena saada kokonainen pyörä ulos? Vähän erikoinen lähestyminen muutamaan s-postikyselyyn; yhtä liikettä ei kiinnostanut kun ei osia hankittu heiltä - huoltotöitä tekevät kumminkin, tässähän olisi "siisti" työ...? Pari liikettä ei vastannut mitään. Parista paikkaa tuli nopeakin vastaus, toisessa tapauksessa arvio kokonaishinnasta (250€, kallis-ko?) ja toisesta tuntityöhinta (60€/h).
Tähän hommaan kysyisin Servizio-Corse, löytyy ainakin facen kautta. Uusi firmana mutta tekijä on osaava.
Itse olen saanut hyvää palvelua aina Rtechissä. Minkälainen proju on kyseessä? Jos on paljon sisäisiä vaijerivetoja ja jarrujen ilmaustyötä voi mennä jonkin verran aikaa. Itellä on menny pyörän kokoomisessa ja säätämisessä 2-3 tuntia mutta keskiön ja emäputken viimeistelyt ja ohjainlaakerin asennuksen olen hoitanut liikkeessä. Ammattilainen hoitanee koko projun varmaan samassa ajassa.
Ykkösfani
09.04.2019, 00.46
Itse olen saanut hyvää palvelua aina Rtechissä. Minkälainen proju on kyseessä? Jos on paljon sisäisiä vaijerivetoja ja jarrujen ilmaustyötä voi mennä jonkin verran aikaa. Itellä on menny pyörän kokoomisessa ja säätämisessä 2-3 tuntia mutta keskiön ja emäputken viimeistelyt ja ohjainlaakerin asennuksen olen hoitanut liikkeessä. Ammattilainen hoitanee koko projun varmaan samassa ajassa.
Salsa Fargo. Jarrut on ilmattu, joten siitä ei pitäisi liikoja työtä tulla. Noiden hankalien kohtien takia pitää jonnekin pyörä viedä, muuten voisi opetella itsekin. Ja nyt on jo kova kuume saada pyörä ajoon... Tuo noin 3h / 150€-200€ oli itsellä ajatuksena kasaamisen hinnasta - joskin aika hatusta heitettynä.
Ykkösfani
09.04.2019, 00.47
Tähän hommaan kysyisin Servizio-Corse, löytyy ainakin facen kautta. Uusi firmana mutta tekijä on osaava.
Kiitos, laitan kysäisten!
On tullut parin viime vuoden aikana tutustuttua aika laajasti Tampereen seudun liikkeisiin kun pyöriä ja varusteita on joutunut paljon nollasta harrastuksen aloittaessa hankkia. Yleisesti täytyy sanoa että pyöräkauppa taitaa edelleen olla aika kovassa nosteessa kun osassa kauppoja kyllä melko olematon asiakaspalveluasenne tai sitten olen vain hankala asiakas.
Suomen urheilypyörän molemmista toimipisteistä olen saanut erittäin hyvää palvelua niin osien kuin varusteidenkin hankinnan suhteen. Vastaukset saatavuuteen olleet nopeita ja lupaukset pitänyt. Harmi etteivät ole ihan yhtä maasto-orientoituneita kuin muutama muu seudun pyöräliike.
Rtech: Hiukan nuiva asiakaspalvelu ja tiedonkulku välillä huolto - asiakaspalvelu - asiakas on jotenkin tökkinyt. Esim jos olen pyytänyt että soittakaa jos huollettava osa ei tule kuntoon, niin katsotaan uusi tilaukseen, kuitenkin saatuani tekstiviestin "Pyöräsi kiekko on valmis noudettavaksi" onkin kassalla odottanut romutustuomio. No okei olihan se "valmis noudettavaksi". Iskari/joustokeulahuollossa puhelimessa jutellun perusteella todella avuliasta ja asiantuntevaa porukkaa, mutta tässäkin tapauksissa on osaa noudettaessa kassalla joutunut hiukan vääntämään että mitä puhelimessa on luvattu jne. Eli asiantuntevaa huoltoa, mutta jotenkin aina kokemus lässähtää jossain vaiheessa.
Sportax: Paikan päällä asioidessa saanut ihan asiallista palvelua, mutta esim erästä puhelimella useampaan kertaan hoidettua tilausta ei saatu koskaan toimitettua eikä kuitenkaan ollut kyseessä mikään kympin osa. Eli vähän sellainen kuva jäänyt että tilatkaa osanne netistä, me myydään ja huolletaan pyöriä.
Emilia sport: Täältä esim rouvan pyörä hankittu ja jäänyt sellainen kuva että hyvä pyöräliike aloittelijalle ja selitetään ominaisuuksia sekä vaihtoehtoja.
XXL Lielahti: Täältä saanut myös hyvää palvelua pyörän, varusteiden ja huollon osalta. Ei toki mikään pyöräliike, mutta hoitavat tonttinsa tältä osin kyllä hyvin.
Ohiampuja
25.07.2019, 09.58
Osaako joku kertoa minne R-tech olisi muuttamassa?
Aamulehdessä oli mainos ja mainittiin jotain muutosta.
OKei, täytynee seurailla. Enempi olen kyllä Sportaxin palveluita käyttänyt kun on lähellä.
pviitane
25.07.2019, 15.32
Rtech: Hiukan nuiva asiakaspalvelu ja tiedonkulku välillä huolto - asiakaspalvelu - asiakas on jotenkin tökkinyt.
Tiedonkulun osalta vähän samoja fiiliksiä. Käytiin liikkeessä tilaamassa pyörä 14" rungolla ja kaikki oli OK; aikanaan tuli viesti jonka mukaan pyörä on noudettavissa. Menimme liikkeeseen ennen puoltapäivää ja luovutuksen viime metreillä kävikin ilmi, että kasattu pyörä oli 16" rungolla.
No, sattuuhan sitä pajalla aina kaikenlaista joten todettiin, että laitetaan oikean kokoinen runko samantien työn alle ja valmista on iltapäivällä. Otimme hieman etunojaa ja mentiin liikkeeseen klo 17 aikaan, vaikka mitään viestiä ei ollutkaan vielä tullut. Juuri liikkeeseen tultuamme puhelin soi ja kassalta ehdittiin todeta, että 14-tuumaista pyörää ei nyt olekaan saatavilla. Ei varastossa eikä tähän aikaan kaudesta (heinäkuun alkupuoli) enää tilatakaan.
Se, mikä jäi ärsyttämään ei ollut puutteellinen varastokirjanpito vaan kaksi seikkaa: mikä on kokoonpanon laatu, jos alunperin kootaan eri tuote kuin mitä on tilattu ja toisaalta mitä noutopäivänä tapahtui (eli oikean rungon piti mennä koottavaksi saman tien, mutta vasta klo 17 kerrottiin, että nyt ei onnistukaan).
Pyörähuolto M&M:ssä oli vähän saman henkistä palvelua: Konaa olisi ollut varastossa pienellä rungolla 1 kpl, mutta se tilataan tässä vaiheessa kautta liikkeeseen vain ostopäätöksellä. Totesin, että en sitoudu ostamaan ilman sovittamista, jonka jälkeen sain lähinnä hiljaisuutta.
Tilasin sitten sopivaksi tiedetyn pyörän Saksasta kun ei kerran liikkeestä saa, vaikka yritettiin.
Osaako joku kertoa minne R-tech olisi muuttamassa?
huhujen mukaan jonnekin Pirkkalan puolelle, ohitustien varteen. Jasperintien paikkeille ehkä...
Rtechillä kyllä saldot pahasti pielessä kun keväällä käytiin pyöriä katsomassa niin netin mukaan niitä piti olla mutta niitä juuri mitä oltiin mietitty ei sitten löytynytkään enää.
Samaten pojalle kasattiin koeajoa varten pienempi pyörä mitä oli esillä ja edellisen vuoden mallia joka siis oli vähän edukkaampi kuin 2019 malli. Kun tuli viesti että pyörä kasattu niin mentiin paikalle, mutta oltiinkin kasattu tämän vuoden malli. Tosin koeajoa se ei haitannut. Tehtiin kaupat niin myyjä heltyi halvempaan hintaan kun virhe oli heidän joten ei tarvinnut odottaa toista viikkoa että oltaisiin saatu oikea pyörä mitä oltiin pyydetty. Eroa noissa vuosimalleissa oli vain väritys.
ikispessu
28.07.2019, 23.51
Rtechillä kummallinen meininki kun aamulehdessä mainos muutosta ja muuttomyynnistä ja myyjä ei tiennyt moisesta yhtään mitään ja yhdessäkään varusteessa ei ollut mitään alelappusia vaan täydet hinnat.
Myyjä ei myöskään osannut yhtään kertoa että koskahan se aamulehdessä mainostettu muuttomyynti niin ku varusteiden kohtalla alkaisi, että saisi paitaa ja hanskaa yms. alennuksella. Jostain alennuksessa olevasta cyclocrossista myyjä sanoi, mutta ei kiinnostanut minua moinen.
En ymmärrä ideaa laitaa aamulehteen mainosta muuttomyynnistä kun se tarkoittaa että on yksi fillari muuttomyyntialennuksessa.
ikispessu
03.08.2019, 14.33
Ja tässäpä kehu Rtechille kun olin kokoamistyökaluja hakemassa ja kyselemässä tyhmiä niin minulle ei myyty kallista minkä olisin ehkä ostanut vaan se tarpeellinen millä pärjään hyvin ja kerrottiin ohimennen että eräästä halpis autotarvikeliikkeestä löytyy täysin pätevä momenttiavainkin. Rehti meininki.
Toinen kehuni koskee Nippeliä, jossa neuvottiin positiivisella asenteella ja kerrottiin fillarin kasaamisessa itseäni askarruttavat seikat ja osien tarkoitukset. Muutaman tunnin päästä tehtiin pieni asennustyö, johon itsellä ei ollut työkaluja, odottaessa ja mielestäni varsin edulliseen hintaan.
Tarttis maasturiin laittaa riser-tanko, mutta vähän pitäs päästä mallailemaan, että mikä on hyvä. Mistähän Tampereella löytys valikoimaa ja palvelua? Joku 760-780 levee pitäs olla. Nousun määrästä ei niin mitään käsitystä, joten sen takia olis hyvä päästä vähän kokeilemaan tuntumaa.
Ohiampuja
22.11.2019, 13.43
Tänään on vissiin uudet R Techin avajaiset...
Tänään on vissiin uudet R Techin avajaiset...
Oliko edes mitään avajaistarjouksia? Aika laimeasti edes mainostivat tätä muuttoa...
Ainakin on tilaa kasvattaa valikoimaa. Sen verran väljää oli.
Oliko edes mitään avajaistarjouksia? Aika laimeasti edes mainostivat tätä muuttoa...
Ei ollut varsinaisia avajaistarjouksia. En ainakaan huomannut. Makkaraa, pullaa ja kahvia siellä tarjoiltiin.
Asialliset tilat kyllä. Saisi tosin olla vielä hinnat ja tarkemmat speksit jotenkin näkyvillä, niin olisi helpompi tehdä omatoimista vertailua tuotteista (palvelua joutuu välillä odottamaan pitkäänkin). Toki samat tuotteet löytyy nettisivuilta, mutta silti...
Il ciclista di Roine
20.03.2020, 22.22
Kiinantaudin takia R-techin kivijalkamyymälä kehätiellä suljettu.
Just kun piti ostaa uusi satulalaukku vanhan tilalle.
Talisker
21.03.2020, 00.03
Kiinantaudin takia R-techin kivijalkamyymälä kehätiellä suljettu.
Just kun piti ostaa uusi satulalaukku vanhan tilalle.
https://www.facebook.com/rtechsuspension/
Ohiampuja
02.04.2020, 22.50
Onkos Epilän suuntaan avattu uusi liike? Tai korjaamoko se ennemin on...
Onkos Epilän suuntaan avattu uusi liike? Tai korjaamoko se ennemin on...
Sportaxihan se siirtyi sinne. Hyvät ja siistit tilat.
Sportaxihan se siirtyi sinne. Hyvät ja siistit tilat.
Aloittaja saattoi tarkoittaa Servizio Corsea. Oli Kanuunojen facebook-ryhmässäkin just mainospostaus.
Kuullut vain hyvää palautetta, mutta en ole käynyt. Ei halpa, mutta ei myöskään huono näin suomalaisittain sanottuna.
Aloittaja saattoi tarkoittaa Servizio Corsea. Oli Kanuunojen facebook-ryhmässäkin just mainospostaus.
Kuullut vain hyvää palautetta, mutta en ole käynyt. Ei halpa, mutta ei myöskään huono näin suomalaisittain sanottuna.
Totta! Nyt onkin Epilässä (tai oikeastaan SC on Haapalinnassa) pari kunnon pyöräliikettä. En ole ehtinyt itsekään vielä käydä.
Ohiampuja
03.04.2020, 11.17
Kehtaako tässä kysyä, että mikähän tausta tällä vetäjällä on? Onko mahdollisesti ollut töissä jossain muussa alan liikkeessä? Ihan vaan uteliaana kyselen. :)
Pikkasen vaan harmittaa tämä korona tässä ajankohdassa. Monelle uudelle yrittäjälle varmaan pahin mahdollinen ajankohta.
JohannesP
03.04.2020, 11.27
Signature ja Servizio Corse ainoat paikat Tampereella, joihin uskallan viedä pyörät huoltoon.
Signaturea tuskin tarvitsee paljon perustella. Itse tykkään ja pyörät tullut aina kuntoon järkevällä hinnalla. Tosin melko ruuhkanen kesällä eikä välttämättä huolla kuin heiltä ostettuja pyöriä.
Servizio Corsella huollattanut jo usean vuoden ajan kaikki pyörät ja edelleen Tampereelle tullessa tuon pyöriä tänne huoltoon.. Isotkin ongelmat ja harvinaisempien osien asennukset tullut aina kuntoon ja työnlaadussa huomaa mukana olevan reippaasti intohimoa pyörien rassailuun. Mukana lisäksi vähän syvempää mekaanista ajattelua ja kertoo suoraan mitä ei kannata tehdä... :)
Ei ole varsinaista myymälätoimintaa, joten asentaa ilomielin asiakkaiden omia osia ja varmaan vieläkin auttaa tarvittaessa tilaamaan oikeita. Paikan päältä löytyy myös järkevällä hinnalla kattava valikoima kuluvia osia (keskiöitä, ketjuja, vaijereita, tankoteippejä ynm.) erittäin monelta eri valmistajilta. Enimmäkseen keskittynyt maantie- ja cyclo/gravel-pyöriiin, mutta maastopyöriäkin näyttää huoltavan yhä enemmän Facebookin perusteella (eilen ilmoittanut huoltavansa foxia ja rokkaria). Ja äärimmäisen iso plussa ilta- ja viikonloppupainotteisista aukioloajoista!
Edit:
Kehtaako tässä kysyä, että mikähän tausta tällä vetäjällä on? Onko mahdollisesti ollut töissä jossain muussa alan liikkeessä? Ihan vaan uteliaana kyselen. :)
Pikkasen vaan harmittaa tämä korona tässä ajankohdassa. Monelle uudelle yrittäjälle varmaan pahin mahdollinen ajankohta.
Vastasin jo osittain yllä. En tiedä onko ollut muissa alan liikkeissä, mutta käsittääkeni pyörien rakentelu enemmänkin omaa pitkäikäistä harrastusta. Rakentelee itselleen uusia pyöriä samaan tahtiin mitä jotkut vaihtaa kalsareita niin siinä ainakin oppinut. :eek:
PL bikes.
PL bikes nokialla huolsi Maantie- ja maastopyöräni nopeasti. Pyöräien pesu oli paras mitä olen tähän mennessä tavannut. Kaikki toimi taas pyörissä , kuten huollestuissa pyörissä pitää, eli ei mitään valohoitoa. Melkein uusilta näytti. Hinta oli vähintäänkin kohtuullinen.
Paikkaa pitääkin monelle kissanmaan SUP:sta tuttu Pasi L.
PS Kahvi ja pulla tuli vielä kaupanpäälle.
Laitetaan vielä fb linkki : https://www.facebook.com/tmipasi
tempokisu
16.04.2020, 14.04
PL bikes.
PL bikes nokialla huolsi Maantie- ja maastopyöräni nopeasti. Pyöräien pesu oli paras mitä olen tähän mennessä tavannut. Kaikki toimi taas pyörissä , kuten huollestuissa pyörissä pitää, eli ei mitään valohoitoa. Melkein uusilta näytti. Hinta oli vähintäänkin kohtuullinen.
Upa kertoikin tästä että Pasilla olisi oma juttu, mainiota. Käyn tuolla jos ja kun jotain tarvii. ( mistä toi nimi...no tietysti...)
Mahtavaa että sä olet kans takas :D :D
Upa kertoikin tästä että Pasilla olisi oma juttu, mainiota. Käyn tuolla jos ja kun jotain tarvii. ( mistä toi nimi...no tietysti...)
Mahtavaa että sä olet kans takas :D :D
:)
PL bikes.
No paljoko se makso?
No paljoko se makso?
Yhteensä 160e.
En löytänyt palautetta tästä kaupasta joten laitetaanpa tästäkin positiivinen palaute.
Takuukeissi hoidettiin hienosti hyvällä asiapitoisella asenteella ja sain nopeasti uuden Super X:n alle.
Kauppias teki asiakkaan eteen vähän enemmän kuin olisi välttämättä pitänyt joten vahva suositus tälle
pyöräkaupalle. Molemmat hyötyivät ja niinhän sen pitääkin olla. Oli myös mukava nähdä ennestään tuttua
henkilökuntaa.
En löytänyt palautetta tästä kaupasta joten laitetaanpa tästäkin positiivinen palaute.
Takuukeissi hoidettiin hienosti hyvällä asiapitoisella asenteella ja sain nopeasti uuden Super X:n alle.
Kauppias teki asiakkaan eteen vähän enemmän kuin olisi välttämättä pitänyt joten vahva suositus tälle
pyöräkaupalle. Molemmat hyötyivät ja niinhän sen pitääkin olla. Oli myös mukava nähdä ennestään tuttua
henkilökuntaa.
Hyvä, että toimii, mutta mikä putiikki on kyseessä[emoji6]
Hyvä, että toimii, mutta mikä putiikki on kyseessä[emoji6]
Kyllähän tuo tuli otsikossa mainittua.
ilkkaluukkonen
22.04.2020, 17.37
Minä olen kanssa tykännyt keskiön palvelusta romuja ostaessa. Huolto on vielä testaamatta.
Kyllähän tuo tuli otsikossa mainittua.
No katos perhana. Puhelimella Tapatalkilla otsikot eivät näy. Koneella näkyy. Sori, my bad ja not my bad.
Keskiössä ainakin hyvää palvelua. Soitin tammikuussa kiekon kokoamista keskiviikkona vähän ennen viittä illalla ja vähän ajan päästä soitteli sitten takaisin kun oli katsonut mitkä pinnat menisivät, oli siis oma kehä ja napa. Ei löytynyt varastosta joten tilaus ja lupasi laittaa viikonlopuksi jos perjantaina saisi. Näin myös tapahtui ja kun talvet kelit oli mitä oli niin kyseisenä viikonloppunan oli talven parhaita kelejä. Tämän kokemuksen perusteella uskallan suositella, joustot teettää jollain toisella, en nyt muista kenellä.
PL bikes. Rossariin keskiön vaihto. Eilen klo 16 pajalle, tänä aamuna klo 8 viesti että pyörä valmis. Kohtuu nopeeta toimintaa😁
PL Bikesille nokialle täältäkin todella vahva suositus. Parasta palvelua 24v aktiivipyöräilyni aikana.
Onkohan täällä osiakin vielä myynnissä? Ei ole muutamaan vuoteen tullut käytyä.
https://trety.org/palvelut/pyorapaja
PL bikes.
Kauas ei Pasi ole muista Lönnqvisteistä kuitenkaan päätynyt, kun viereisellä tontilla Öljytie 9, Nokia on Suomen Urheilupyörä... vanha muorikin näytti vielä ainakin pihoja lakaisevan =)
Il ciclista di Roine
10.02.2021, 21.33
Hmm, perinteisesti olen teettänyt vuosihuollon talvilomalla ensin kakkospyörälle (kausi aloitetaan) ja noutaessa kakkospyörän mukana ykköspyörä serviisiin. Tällä kertaa viikko 8/2021 olisi ajankohtana talvilomalle. Voisinpa kokeilla Pasi PL Bikesiä; voisiko Pasi laittaa numeronsa (tai sen tietävä) privana minulle. En ole Facebookin käyttäjä.
Firlefanz
10.02.2021, 22.23
https://www.google.com/search?q=PL+bikes+nokia
Il ciclista di Roine
10.02.2021, 23.01
DuckDuckGo-hakukone löytää vain Pasin FB-sivut. Sieltä en löytänyt puh. Vältän Google-palveluiden käyttöä ja tietohakujen tekemistä android-puhelimilla (Google). Joten haloo, jotta voin halotella huoltoaikaa (suom. tarvitsen sen puh.:n).
Nolla449801430 Pasin numero facen sivuilta.
Lähetetty minun SM-A605FN laitteesta Tapatalkilla
Talisker
11.02.2021, 10.52
Tätä voin suositella vaihtoehtona: https://servizio-corse.com/
Il ciclista di Roine
12.02.2021, 21.14
Lisätty puhelimen osoitekirjaan. En ole milloinkaan ollut FB-inessä.
Il ciclista di Roine
12.02.2021, 21.17
Tätä voin suositella vaihtoehtona: https://servizio-corse.com/
Vuoden 2019 kokemukset Piotrin toimista johtivat hänen palveluidensa päättämiseen. Olkoon sotakirves haudattuna.
Ei ainuttakaan kuittia ja maksut aina käteisellä.
Koitin tavoitella ukkoa kun mulla on siellä takakiekko takuuhommissa, että jokohan sitä saisi kohta takaisin. En saanut ukkoa kiinni ja tutkailin asiaa niin Facebookissa näytti olevan info että mahdollisesti kiinni pidemmälle kesään.
PL bikes
18.02.2021, 16.09
Morjesta nyt tännekkin!
Ajattelin tännekin kirjoittaa ja kertoa tilanteestani näin julkisesti täälläkin ettei turhia huhuja lähe liikenteeseen! Tässä on nyt todella tapahtunut asioita meikän kohdalle liikaa viimesen 10v aikana alkaen näistä ex vaimon tekemistä insuliinisurmista
ja siskoni 8kk pojan murhayrityksestä jota hän kans yritti. Sitten tämä viime heinäkuun pahoinpitely pesismailal tuossa mega autopesulan pihassa jossa sain vajaa 10 iskua päähän ja pari kylkiluuta poikki sekä aivovamma.
Tästä seurannut syvä traumaperänen stressihäiriö ja syvä masennus aivavamman päälle kuormittaa niin voin sanoa suoraan että tää on aivan perseestä! EN toivo tällästä masennusta kenellekkään!!
Sitten näiden tapahtumien päälle ystävän murha jouluyönä täällä nokialla oli viimenen niitti tohon pään sisäseenb oloon ja mieleen . Maaliskuussa alkaa psykoterapia ja neuropuolen kuntoutus joskus syksyllä kun saadan päänuppia hiukan eka auki!!
sairasloma on nyt elokuuhun asti mutta kyllä MÄ täällä silti olen ja koitan auttaa ja jeesata sen minkä olotila ja mieli vain sallii eli ottakaa rohkeesti yhteyttä! Ja mulla ei tosiaan verkkosivuja ole eli vain pelkkä facebook joten tässä nro ja yhteyhtiedot
PL bikes
öljytie 7
37150 nokia
044 9801430
tmipasilönnqvist@gmail.com
Ja toivon asiaan ymmärrystä ja hyvää talven jatkoa kaikille
Pasi/ PL bikes
^hurjia juttuja. Rutkasti tsemppiä! Terveys aina työn edelle, pyöriä kerkee huoltamaan myöhemminkin.
SamiMerilohi
05.03.2021, 18.32
Sportax lopettaa toimintansa.
https://www.facebook.com/sportaxfi/posts/10159427716785827
Tosi harmillinen ja yllättävä uutinen.
^tuo on kyllä ikävä uutinen meidän treen seurun kilpailullekin. Palvelu oli loistavaa tuolla. iso harmi!
^^Mitä ihmettä? Mitähän tämän takana on kun pyörätkin käy nyt kaupaksi hyvin? Ja noin vanhalle liikenimelle luulisi olevan ostajakin.
No protestilistaltahan löytyikin nopeasti syy eli verohallinto kaipaa fyffeä että saadaan Marinin hallituksen laaja avustajakaarti pidettyä leivässä.
pviitane
05.03.2021, 19.24
Harmi. Olisiko syynä maksamattomat verot: https://www.protestilista.com/yritys/2372283-1
Harmi. Olisiko syynä maksamattomat verot: https://www.protestilista.com/yritys/2372283-1
Kuitit tuolta on tullut kyllä eri firman ja y-tunnuksen kautta. En tiedä minkälainen omistuskuvio tuossa on takana, mutta olisko tässä henkilökohtaisen toiminimen maksuvaikeudet ja liikkeen nimi on yhteydessä siihen. En ihmettelisi jos toiminta kuitenkin jollain muotoa jatkuu. Harmi ja toivottavasti tosiaan toiminta jatkuu tai tyhjiö täyttyy minkä sportax jättää.
^^Mitä ihmettä? Mitähän tämän takana on kun pyörätkin käy nyt kaupaksi hyvin?
Juttelin pari viikkoa sitten erään pk seudun pyöräliikkeen omistajan kanssa. Väitti että alalla tullaan näkemään konkursseja. Kun epäilin asiaa niin sanoi että pyöriä menisi kyllä kaupaksi mutta kun niitä ei saa. Ja sama ongelma ihan perusosien kanssa. Kymmeniä laatupyöriä piti tulla alunperin tammikuussa, sitten ilmoitettiin että huhtikuussa ja viimeinen tieto että (ehkä) heinäkuussa kun paras myyntisesonki on ohi.
Ohiampuja
07.03.2021, 10.23
Samaa olen kuullut ihan huollonkin suunnasta. Osien saatavuus on niin heikkoa, että keväthuollot voi mennä ihan poskelleen.
Onko tämä nyt kouluesimerkki termistä kannattava kasvu? Tai siis sen vastakohdasta. Koko pyöräala kasvoi niin nopeasti ettei tuotantoketjut pysy perässä. Ja kohta kaikkialla on kiukkuisia uusia asiakkaita kun pitkään haaveiltuja pyöriä, kiekkoja yms ei alakkaan tulemaan niin kuin on luvattu. Ei kuulosta hyvältä.
F. Kotlerburg
07.03.2021, 10.37
Webbikauppa kuitenkin edelleen auki :rolleyes:
Webbikauppa kuitenkin edelleen auki :rolleyes:En ehkä silti kokeilis tuleeko tavarat:D. Ensilumien aikaan piipahdin koe-ajolla. Nimet ja yhteystiedot vihkoon, et ilmoittaa, kun hommat etenee. Tais unohtuu, niin ku verot. Oho.
Tampereella jossain, missä pääsisi mittaamaan istuinluiden välisen etäisyyden ja testailemaan satuloita?
Satuloita ainakin täällä, tuo luiden mittaus onnistuu aaltopahville istumalla kovalla alustalla, tiedä vaikka tässä kaupassakin:
https://www.suomenurheilupyora.fi/tuotehaku?s=Satulat&p=1
R-Tech on aina tehnyt mun teettämät huollot ja tuunaukset moitteettomasti mutta ne harvat kerrat kun jotain sähköpostitse heiltä olen kysynyt on vastaukset useasti olleet aika neanderthalaisia ja jättäneet kysyjälle kahta isomman kysymysmerkin. Tietty kävisin mieluiten paikan päällä kysymässä mutta kun en asu kovin lähellä niin siksi meilailen. Lauantaisinkaan ei enää pääse käymään kun liike on suljettu. Puhelimella asiointi ei aina sovi liikkeen aukioloaikoina. Jos niitä kysymyksiä luettaisiin ajatuksella niin säästyisi kaikilta osapuolilta aikaa ja vaivaa.
Mutta muuten siis ihan hyviä kokemuksia.
En ymmärrä miksi ihmeessä r tech ei pidä liikettään auki viikonloppuisin kun sesonki on parhaimmillaan.
Toinen mitä ihmettelen niin mtb osaa on ylipäätään kupoissa tosi huonosti hyllyssä, voimansiirron osia, renkaita yms… kulutusosaa saa aina tilata ulkomailta. Nämä omia kokemuksia tampereen seudun kaupoilta.
En ymmärrä miksi ihmeessä r tech ei pidä liikettään auki viikonloppuisin kun sesonki on parhaimmillaan.
Toinen mitä ihmettelen niin mtb osaa on ylipäätään kupoissa tosi huonosti hyllyssä, voimansiirron osia, renkaita yms… kulutusosaa saa aina tilata ulkomailta. Nämä omia kokemuksia tampereen seudun kaupoilta.
Sitä osaa on huonosti hyllyssä koska kaikki tilaa ne kuitenkin Saksasta.
Ohiampuja
01.05.2023, 23.02
Uudistunut Emilia-Sport ja Nippeli. Aika hyvin osia löytyy…
R-Tech on aina tehnyt mun teettämät huollot ja tuunaukset moitteettomasti mutta ne harvat kerrat kun jotain sähköpostitse heiltä olen kysynyt on vastaukset useasti olleet aika neanderthalaisia ja jättäneet kysyjälle kahta isomman kysymysmerkin. Tietty kävisin mieluiten paikan päällä kysymässä mutta kun en asu kovin lähellä niin siksi meilailen... Jos niitä kysymyksiä luettaisiin ajatuksella niin säästyisi kaikilta osapuolilta aikaa ja vaivaa.
Mutta muuten siis ihan hyviä kokemuksia.
Tämä - viimeiseen laitoin sitten kommenttina, että ymmärrän kiireen, mutta vastaaminen lukematta kysymystä ajatuksen kanssa ei vie kenenkään asiaa eteenpäin, kuluttaa vain kaikkien aikaa.
Seuraavalla paikalla käynnillä oli kyseisen hemmon käytös lähinnä "ylimielistä".
Todella hyvin on hemmoteltu kun aina löytyy tarvittava Cube osa hyllystä, mutta se on ensin löydettävä puhelimessa, meilissä tai liikkeessä. Niihin palaa aikaa ja kiireessä hermojakin. Onneksi pitävät edes klo 18 auki, mutta koska vkl kiinni niin sietäisi edes kllo 19 asti palvella, perjantaisin.
Kehutaan ny Motokeidasta, vaikka pääosin prätkäliike onkin. Mietin Levon tilaamista jonkin aikaa ja menin katsomaan olisiko koeajopyöriä. Olihan niitä ja molempia toivottuja kokoja. Myyjällä oli yllättävän hyvin tietoa geometrioista ja eri mallien eroista jne.
Suositteli heti kärkeen isompaa kokoa, mikä menikin sitten tilaukseen. Hetkinen, eihän tässä pitänyt vielä mitään tilata :) Firman työsuhdepyörä-etu mahdollisti sen n+1 pyörän tilauksen.
Laitoin vielä viestiä seuraavana päivänä kun en ymmärtänyt tilausprosessia ja kaveri soitti heti perään että kaikki kondiksessa. Hyvä maku jäi, vähän sai tingattua hinnastakin. Yllättävän paljon oli luomupyöriäkin esillä, kun aiemmin on ollut lähinnä Levoja.
Ohiampuja
09.05.2023, 08.24
Kehutaan ny Motokeidasta, vaikka pääosin prätkäliike onkin. Mietin Levon tilaamista jonkin aikaa ja menin katsomaan olisiko koeajopyöriä. Olihan niitä ja molempia toivottuja kokoja. Myyjällä oli yllättävän hyvin tietoa geometrioista ja eri mallien eroista jne.
Jos myyjänä oli pyöräkuningas Vesikko, niin taatusti löytyy tietoa jopa vuosikymmenien takaa. :)
Pistä googleen Jani Vesikko niin löydät monenlaista hauskaa videon-pätkää.
Jos myyjänä oli pyöräkuningas Vesikko, niin taatusti löytyy tietoa jopa vuosikymmenien takaa. :)
Pistä googleen Jani Vesikko niin löydät monenlaista hauskaa videon-pätkää.
Ei ollut Jani kyseessä, hänet tiesin entuudestaan. Hyvä että löytyy muitakin pyörämyyjiä kyseisestä liikkeestä.
Ohiampuja
10.05.2023, 10.08
Hyvä kuulla!
Käväisin eilen hankkimassa renkaat Emilia-Sportista, ja kyllä päällimmäinen ajatus oli, että miksi tämä liike on jossain teollisuusalueen perällä???? Tarjonta oli 100% OK, palvelu 100% OK ja sinänsä tilat täysin OK, mutta aika kaukana keskustasta. Itse ajelen autolla noi arkimenot, mutta mahdollisesti niille, jotka pyöräilevät arkimenot, toi etäisyys voi olla haasteena. Mutta jos palvelu on netissä samalla tasolla, niin eipä toi sijainti ole silloin merkittävä.
Joo, Emilia Sporttiin pitää kyllä lähteä ihan asioikseen kun lähellä ei ole oikein mitään. Nippeli on toki samalla suunnalla ja joskus käynyt molemmissa peräjälkeen kyselemässä jotain osaa. Jälkimmäisessä palvelu tahtoo välillä jättää toivomisen varaa… riippuu kuka on tiskillä…
Itseasiassa se on välillä ihan hyvä asia että fillariliike on vähän etäämmällä. Pysyy kaikenmaailman kyselijät ja sisärenkaan hakijat sekä kylähullut poissa ja kaupalle tullaan aidosti ostohousut jalassa. Siis kauppiaan näkökulmasta. R-kiskallahan kauppias on laskenut jo ettei kannata lauantaisin pitää edes kioskia auki.
^^ Itsehän olen kerran Nippelista tilannut postituksella pienosan, kun täältä Tampereen länsipuolen perukoilta on niin pitkä matka lähteä ainakaan erikseen käymään. Toki töiden jälkeen voi päivän päätteksi poiketa, jota on tullutkin harrastettua, mutta tosiaan jää kyllä toi turha renkaanpotkinta suorittamatta noihin mainittuihin liikkeisiin. Viime syksynä tuli viimeksi kierreltyä käytännössä kaikki Tampereen isot liikeet läpi kun harkitsin sähkömaasturia.
Mitenhän se Seven Bikes on pärjäillyt, jotenkin hiljaisen oloinen ollut kun itse käynyt ja jäänyt jotenkin muutenkin omassa some- ja tuttavakuplassa näkyvyys paitsioon. Siellä pari kertaa käydessä ja jotan pientä ostaessakin jäänyt kyllä positiivinen kuva yrityksestä, toivottavasti tässä ei tule mitään pudotuspeliä jos pyöräkauppa nyt vähän hiljenee, varmaan kuitenkin vaikein tilanne aina uusimmalla tulokkaalla vaikka sen takana taitaa ollakin suht kokeneet muskelit.
Kukas treen seudulla tekee varmasti laadukasta kiekkojen rihtausta?
Vie Rtechiin ja koita saada Aarolle.
Ylämäessä heikottaa
17.05.2023, 20.19
Tai vie Semitekniseen (https://www.semitekninen.fi) ja koita saada Ossille
Jukka4130
18.05.2023, 16.01
Kukas treen seudulla tekee varmasti laadukasta kiekkojen rihtausta?
Yksi vaihtoehto. https://www.4130.fi/custom-kiekot/
JohannesP
18.05.2023, 16.27
^ kaverin kokemuksia kuunnellen palvelu ja työnjälki on ollut kohdillaan.
Il ciclista di Roine
19.05.2023, 00.55
Seven Bikesissä olen viime vuodet huollattanut Canyonin ja Merckxin.
Pyysin täyttä vuosihuoltoa molemmille pyörille ja taksaksi tuli €75,00/pyörä.
75,00:llä ei saa täyttä pyörähuoltoa - nyt kolmas kausi ykköspyörällä samoilla ketjuilla ja rataspakalla. Ihmettelen, etteikö ole kuluneet mukamas vaihtotarpeeseen.
^voiko sanoa viime vuodet kun pulju on ollut puoltoista vuotta pystyssä.:rolleyes:
Il ciclista di Roine
13.07.2023, 00.28
^voiko sanoa viime vuodet kun pulju on ollut puoltoista vuotta pystyssä.:rolleyes:
Nostan käden pystyyn virheen merkiksi. Pyydän anteeksi toukokuun 2023 kirjoituksiani, ei sentään kontekstista irroitettuja!
Ikääntyminen on yhtä kuin lähimuistin heikentyminen.
Huolto 2021 Pasin putiikissa Nokialla, katso edellinen FF-sivu ja lue, mitä silloin kirjoittelin.
Huom!
Pasi on laittanut läjän uusia pyöräilykenkiä ja muutakin kontekstitavaraa myyntiin tori.fi:ssä heinäkuussa 2023.
Etsi: Pirkanmaa / Polkupyörät ja pyöräily / Pyörätarvikkeet ja kypärät / 6 hei 0x:xx
Chat GPT
02.08.2023, 11.44
Kävin kysymässä jarrulevyä sähkömaasturiin. Hinta oli 60 eur. Tuntui kalliilta.
Saksasta sen sitten tilasin. Hinta oli 25 euroa. En kuitenkaan ollut juuri lainkaan yllättynyt vaikka luulinkin että kotimaan hinnat olisivat jo tulleet alaspäin.
Kävin kysymässä jarrulevyä sähkömaasturiin. Hinta oli 60 eur. Tuntui kalliilta.
Saksasta sen sitten tilasin. Hinta oli 25 euroa. En kuitenkaan ollut juuri lainkaan yllättynyt vaikka luulinkin että kotimaan hinnat olisivat jo tulleet alaspäin.
Ja kyseessä juuri sama jarrulevy?
Keskiön loppuunmyynti. Viimeistä kertaa ovet auki 16.12. https://pyorakauppakeskio.fi/pages/loppuunmyynti
Ohiampuja
21.10.2023, 20.25
Lukemisen arvoinen viesti siellä linkissä, kannattaa lukea.
Perussyyt lopettamiselle näyttävät olevan samat, jotka riivaavat pyöräliikkeitä muuallakin maailmassa. Isot varastot, alennuksella tehtävät myynnit ja vähän ostajia. Ei ole helppo tilanne.
Korona ja sitä seurannut komponenttipula loivat harhakuvitelman kysynnästä ja markkinoiden koosta. Aika moni ajoi samaan miinaan.
Ohiampuja
23.10.2023, 17.28
Kauppojen lisäksi myös pyörämerkit.
Onhan tätä aiemminkin ihmetelty mutta jännää että R-Tech on edelleenkin lauantait kiinni. Ehkä heille riittää Tampereen seudulla asuvat asiakkaat mutta vaikeaa on kauempaa asuvalle paikanpäällä asiointi.
Kun viikonloppuisin toisinaan on muutakin asiaa Tampöreelle niin hölmöä maksaa edestakaisista rahdeista huoltohinnan lisäksi. Samalla käynnillä olisi kätevää tehdä muitakin ostoksia kun voisi paikanpäällä tutustua tuotteisiin. Olisihan noita päteviä iskarihuoltoja lähempänäkin mutta jos haluaa pitää takuuehdoista kiinni niin pitäisi Foxin mukaan käyttää valtuutetussa Fox-huollossa.
Taitaa olla se iskarihuolto nykyään niin tuottavaa toimintaa, ettei tarvi niin muuhun panostaa.
No siitä en osaa sanoa. Ainakin siellä tuntuu olevan työntekijää kuin pipoa (vai pitäisikö sanoa pipaa tässä kohtaa[emoji4]) ja on iso kauppa, luulisi niiden tarvitsevan muutakin tehdä kuin huoltaa Suomen maastopyöräilijöiden iskarit. Varsinkin kun kaikki Suomen maastopyöräilijät ei heillä edes pumppujaan huollata.
Ohiampuja
06.01.2024, 19.12
Norvasto on kuitenkin tehnyt taloudellisesti terveellä pohjalla toimivaa pyöräbisnestä niin kauan, että en epäile hänen laskentataitoja. :)
Epäilemättä kauppias on laskenut ettei lauantai tuo tarpeeksi rahaa taloon ja ovi on laitettu säppiin. Kuulemma nettikauppa vetää aika hyvin nykyään.
Varmaan joo. Ei silti paljoa lämmitä ulkopaikkakuntalaista asiakasta. Muuten kuin että hyvä homma että liikkeellä menee hyvin ja toiminta jatkuu.
Santtu75
07.01.2024, 04.24
Norvasto on kuitenkin tehnyt taloudellisesti terveellä pohjalla toimivaa pyöräbisnestä niin kauan, että en epäile hänen laskentataitoja. :)
Näyttäisi Rtech tehneen vuonna 2022 7,19milj.€ liikevaihdolla 1,55milj.€:n liikevoiton (ennen veroja).
Ohiampuja
07.01.2024, 12.01
Varmaan joo. Ei silti paljoa lämmitä ulkopaikkakuntalaista asiakasta.
No ei lämmitä. Ja näin paikallisenakin harmittaa ne aika suppeat aukioloajat.
Mutta halusin vaan kertoa ettei kauppias sitä ns. tyhmyyttään tee. :)
JohannesP
07.01.2024, 15.12
Rtech, avoinna ma-pe 11-18
Aika perus erikoisliikkeen aukioloaika. Näyttää monella muullakin fillariliikkeellä olevan vastaavat aukioloajat tai menevät jopa klo 17 kiinni, ainakin talvikautena. XXL:t sun muut marketit sit erikseen.
Täytyy pitää myös mielessä työntekijät. Vaikka rahallisesti lauantait olisi kannattavaa pitää auki niin aika harva työntekijä haluaa olla lauantaina töissä 4-5 tuntia ja tyyliin joka kolmas viikko olisi täysi viikonloppu vapaa. Pitäisi myös arkipäivän tunneista tinkiä tai lisätä henkilökuntaa, se vasta onkin halpaa täällä.
Jos kovasti haluaa vierailla myymälässä niin voihan sitä tinkiä omistakin menoista. Varsinkin paikkakuntalaisille ei luulisi olevan vaikea rasti.
Se että fillarikauppa on auki lauantaina ei ole mitenkään poikkeuksellista. Sanoisin että melkein päinvastoin.
JohannesP
07.01.2024, 18.06
Ei ole myöskään poikkeuksellista pitää kiinni, varsinkaan talvikautena. Vähän tunnetummista liikkeistä, missä itsekin käynyt asiakkaana, ei ole auki lauantaina mm. Signature, Foxcomp ja Toni&Toni.
Intressierojen takia meillä on varmasti erilainen näkemys poikkeuksellisen määritelmästä. Osa pitää auki ja osa ei, yksinkertaista. Toki Rtech on jo sen kokoinen liike, että voisi olettaa pitävän auki, mutta varmasti tähän on yrittäjällä hyvä syy. Ainakin vuosia sitten sesonkiaikaan pitivät ovet auki lauantaisinkin, mutta ehkä sillon on enemmänkin sesonkityöntekijöitä? Huomautuksena etten edes ole Rtechin asiakas, koska hinnat.
Lähinnä juuri mainitsemasi liikkeen koon takia ihmettelen. Meilläkin paikalliset aivan huomattavasti pienemmät pyöräliikkeet ovat lauantaina auki. Niinkuin suurin osa niistä Etelä-Suomen liikkeistä joiden aukioloja googlettelin.
Ja koska hinnat, niinkuin totesit, ihmettelen myös miten nettikauppa vetää hyvin kuten aiemmin mainittiin. Mitä on tullut tarvikkeita varten surffailtua, onhan noita houkuttelevampiakin liikkeitä.
Ohiampuja
07.01.2024, 22.52
R Techillä taitaa tukkukaupan osuus olla jo aika suuri, verraten siihen tiskimyyntiin.
Se heidän nettisivusto ei ole mikään helmi. :)
Se että fillarikauppa on auki lauantaina ei ole mitenkään poikkeuksellista. Sanoisin että melkein päinvastoin.
Ainakin omassa aikataulukuplassani arvostaisin, että ns. erikoisfillarikaupat (rtechit, signaturet jne.) olisivat auki viikonloppuisin. Esim. Ranskassa monet ko. liikkeet ovat auki lauantaisin (jotkut jopa sunnuntaisin ml. huolto) ja pitävät vapaansa esim. alkuviikosta.
Ei kai nyt kukaan tee lauantaina töitä jos ei ole pakko? Koko viikonloppu vapaata on kumminkin ihan kiva juttu.
Ei tietenkään. Mä en tekisi ollenkaan mutta en oo vielä sellaista työnantajaa löytäny jolle sellainen järjestely sopisi.
Ei ainakaan sesongin ulkopuolella kannata pitää liikoja auki. Työvoimakustannukset kuitenkin siirtyvät tuotteiden hintoihin.
Samoin täällä Helsingissä, ei kannata sesongin ulkopuolella pitää lauantaisin liikettä auki. Olen muutaman kauppiaan kanssa jutellut asiasta ja ei nuo lauantain kassavirrat mitää hyviä ole. Parempi pitää arkenä illalla auki kuin lauantaina puoli päivää.
^Kevät lauantaisin liikkeellä paljon "renkaanpotkijoita", sanoi aikoinaan tuttu pyöräkauppias.
Näyttäisi Rtech tehneen vuonna 2022 7,19milj.€ liikevaihdolla 1,55milj.€:n liikevoiton (ennen veroja).
kertokaa nyt tyhmälle että miten helvetissä yksittäinen firma voi tehdä alalla tuollaista liikevaihtoa vai onko kyseessä jonkin sortin iso Tukkuri muille tms..
Ainakin maahantuo Cubea. Silläkö tuollainen vaihto tai voitto?
Juurikin siitä. Tavallisesta pyöräliikkeestä erottaa tietysti myös iskarihuolto.
Mä tykkäsin olla lauantait töissä, teki lyhyemmän päivän ja sai arkivapaan vaihdossa.
Ohiampuja
09.01.2024, 18.41
En kaikkia juttuja tunne, mutta onhan R techillä muitakin juttuja kuin Cube, ainakin Fox. Ja mitä sitten tarvike tai komponenttipuolella onkaan. Voihan yrityksellä olla ihan jotain muutakin bisnestä, mistä sen tietää. :)
Santtu75
09.01.2024, 19.12
Itse katsoin että oman paikkakunnan kaksi ”peruspyöräliikettä” jotka varmastikkin ovat oman alueensa isoimmat ovat liikevaihdoltaan 1.7 ja 2.2 milj.€ eli tuohon isompi talousalue, maahantuonti ja iso verkkokauppa yms. niin kyllä tuo liikevaihto varmastikkin ihan noista pyöräkuvioista tulevat
JohannesP
09.01.2024, 19.33
Hinnat myös sopivalle tasolle niin ei tarvi paljoa myydä. Niin kuin eräs kauppias täällä selvitteli ettei kannata laskea hintoja, kun joutuisi myymään enemmän samaan voittoon. Yleisesti vielä fillarihuoltojen tuntiveloitukset alkaa olla suuremmat mitä ketjujen autohuolloissa. Räikeimpänä nämä ensihuollot/tarkistukset missä muutaman pultin tarkastuksesta ja ketjun öljyämisestä saa hyvässä lykyssä veloittaa 100 €.
Topikkiin liittyen. Servizio Corse on Tampereen suunnalla vissiinkin nykyään aika suosittu huoltoliike. Oman kokemuksen mukaan kannattaa sopia ennakkoon huoltohinta, eikä niin, että pyörä jätetään sinällään perustyöhön, mutta lasku tulee tuntityönä. Omalla kohdalla tuli hyvin kyseenalaisella tuntimäärällä enkä usko määrän olevan linjassa todellisiin tehtyihin tunteihin. Oli viimeinen tikki miksi ei viitti enää pyörähuoltoja käyttää muuta kuin spesiaalitapauksissa.
Tuon huoltoliikkeen kanssa jonka kanssa satunnaisesti teen yhteistyötä, sovitaan tunti veloitus x määrä. Heidän tuntiveloitus on ok kun tiedän mitä toimenpiteitä pitää suorittaa. Äärimmäisen harvoin on käynyt niin että sieltä heppu soittaa että nyt menee pikkasen pitkäksi että käykö? Yleensä ne pitää kutinsa. Onpa joskus käynyt niinkin että sovitun tuntivelotuksen sijaan onkin mennyt hieman pidempään mutteivät ole laskuttaneet. Tuolloin sen firman kahvikassaan kahvipaketin hinta.
Ei ihan Tampereelle osu, mutta onko kokemuksia Ikaalisissa olevasta Bike Specialist huoltoliikkeestä?
Vuosia sitten ostin yhden fillarin Rtech:stä. Sai koeajaa, vaihtoivat haluttuja osia lisämaksusta pyörässä olevien osien tilalle ja hinta oli minulle sopiva. Tuo ostokokemus oli tosi positiivinen. Samoin säätivät jarruja, kun kävin niistä kysymässä pari-kolmen viikon ajon jälkeen.
Joku aika sitten kävin katsomassa uutta maastopyörää. Kyselivät millaiseen ajoon fillari tulee ja tarjosivat koeajoon muutamaa eri tyyppistä fillaria. Yksi oli sopivin ja sen varmaan ostan kun saan tilaa säilyttää uutta fillaria ja sille löytyy ajoaikaa. Halvemmalla fillarin netistä varmaan löytää, mutta itse haluan kokeilla fillaria ettei tue hankittua sellaista fillaria, joka ei olekaan itselle sopiva.
Nyt Rtech:llä näyttää olevan -5% alennus uutiskirjeen tilaajalle ja tuon alennuksen saa myös alennettuihin hintoihin.
Il ciclista di Roine
20.11.2025, 22.24
Mitä ihmettä:
SEVEN BIKES OY on nyt konkurssipesä (18.11.2025). Nosti ihan punan poskille ja hengityksen pysäytti. Hittolainen.
No, korppikotkat valmiina huutamaan alepyöriä itselleen Lainvoima-sivuston kautta.
No sieltähän ne kannattakin ostaa jos haluaa sellaista mikä muutoin jäisi ostamatta kivijalan hinnalla. En ymmärä ollenkaan korppikotka lausuntoa.
Eipä tuolla paljon näyttänyt olevan. -50% kaikki alemyynti kyllä kertoi oleellisen, että nurin ollaan menossa. Itse en siitä alesta tilaamiani kamoja saanut, mutta rahat sentään palautui kortille ongelmitta.
Takamisakari
21.11.2025, 12.25
Montakohan fillarikauppaa suomessa on jo mennyt konkkaan ja montako vielä menee meidän yritysmyönteisen ja työllisyyttä edistävän hallituksen tunaroinnin seurauksena?
Pientähän tuo on edellisen yritysvihamielisen hallituksen yel-tunarointiin verrattuna.
hallituksen yel-tunarointiin
Meinaatko että yrittäjän ei tarvitse maksaa eläkemaksua vaan voi olla vapaamatkustajana eläkejärjestelmässä ja valtio kuittaa kulut? Meilläpäin sitä kutsuttaisiin sosialismiksi, mutta ilmeisesti teilläpäin yrittäjäystävällisyydeksi.
Aika moni yrittäjä tuossa takavuosina lesoili, että maksaa mahdollisimman pientä yel-maksua "koska omin avuin ja eväin pääsee parempaan tulokseen". No se on nyt nähty, että ei ainakaan kaikki pääse. Kun tuota vapaamatkustusta korjattiin, niin alkoi huuto ja meteli. Varmaan siinä tarvitaan jonkinlainen korjausliike vieläkin, mutta en kyllä näe paluuta siihen että valtio kustantaa yrittäjien eläkkeitä koska nämä eivät itse ole huolehtineet eläketurvastaan. Meillä palkansaajillahan tuo eläkemaksu pakkopidätetään palkasta, siten että osan maksaa työnantaja ja osan työntekijä.
Meinaatko että yrittäjän ei tarvitse maksaa eläkemaksua vaan voi olla vapaamatkustajana eläkejärjestelmässä ja valtio kuittaa kulut? Meilläpäin sitä kutsuttaisiin sosialismiksi, mutta ilmeisesti teilläpäin yrittäjäystävällisyydeksi.
Aika moni yrittäjä tuossa takavuosina lesoili, että maksaa mahdollisimman pientä yel-maksua "koska omin avuin ja eväin pääsee parempaan tulokseen". No se on nyt nähty, että ei ainakaan kaikki pääse. Kun tuota vapaamatkustusta korjattiin, niin alkoi huuto ja meteli. Varmaan siinä tarvitaan jonkinlainen korjausliike vieläkin, mutta en kyllä näe paluuta siihen että valtio kustantaa yrittäjien eläkkeitä koska nämä eivät itse ole huolehtineet eläketurvastaan. Meillä palkansaajillahan tuo eläkemaksu pakkopidätetään palkasta, siten että osan maksaa työnantaja ja osan työntekijä.
Yksityiset yritykset tuottaa 100%:sesti kaiken rahan mistä kerätään veroja niin en sanoisi yrittäjiä vapaamatkustajiksi...
Yksityiset yritykset tuottaa 100%:sesti kaiken rahan mistä kerätään veroja niin en sanoisi yrittäjiä vapaamatkustajiksi...
Vapaamatkustajia eläkejärjestelmässä. Olenhan se minäkin tienannut 100% kaiken rahan, mistä multa on verot kerätty.
Valtio tukee yrittäjien eläkkeitä tänä vuonna yli 500 000 000 eurolla ja summa on ollut kasvussa vuosittain.
Ihan snadi peruskurssi:
- Yritys maksaa tuloksestaan yritys- ja yhteisöveroa
- Yritys maksaa tuottamastaan arvonlisästä arvonlisäveroa
- Ja eräillä toimialoilla muitakin veroja, kuten valmiste- ja haittaverot yms
Yrittäjä maksaa palkastaan yel-eläkkeen maksut. Henkilöyrityksissä (toiminimi jne) se menee monesti yrityksen kassasta, jolloin maksettava maksu pienentää yrityksen tulosta (ja yritys maksaa vastaavasti vähemmän yritys- ja yhteisöveroa). YEL-maksu voidaan vaihtehtoisesti vähentää myös yrittäjän palkkaverotuksessa, jos yrittäjä maksaa sen itse (yrityksestä nostamastaan palkasta). Tällöin vähenee vastaavasti yrittäjän maksama henkilökohtainen tulovero.
Eli pitää erottaa kaksi asiaa toisistaan: yrityksen yhteiskunnalle maksamat verot ja yrittäjän eläkelaitokselle maksamat eläkemaksut.
Nyt ollaan jo tosi kaukana "Tampereen seudun pyöräliikkeistä" Esitän että jatkot käydään jossain Essonbaarissa tms.
Il ciclista di Roine
30.11.2025, 22.33
Seven Bikes konkurssipesän uusia artikkeleita ilmestynyt Lainvoima.comiin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.