PDA

Näytä tavallinen näkymä : MTB-kiekot

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

Hell_On_Wheels
21.02.2011, 23.32
Ilmeisesti Tunen etunavat on kuitenkin ihan käypää kamaa? Ajattelin, että King MK valkoisen vois olla aika asiallinen etunavaksi. Takanavaksi oli suunnitelmissa Kongin Maxle-versio, mutta taitaa tulla halvemmaksi (ja kestävämmäksi) ottaa nykyisistä kiekoista DT 240S ja vaihtaa vain pinnat ja kehät.

Itsellä ajatuksena siis hommata jossain vaiheessa tämmönen paketti:

Navat: Tune King MK 20mm / DT 240S 12x135mm
Kehät: No Tubes Crest
Pinnat: Sapim SuperSpoke
Nippelit: Sapim Polyax

Tuolla setillä pitäis painon olla inan alle 1500g.
Nykyiseen XTR M976/DT 240S/DT SuperComp/DT 5.1D -settiin verrattuna painoa tippuu about 450g.

Jazman
24.02.2011, 13.22
http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?products_id=444

Onko kenelläkään kokemusta noista Syncrosin kiekoista?
Vanteista ilmeisesti (mtbr arvosteluista päätellen) porukka on tykännyt paljonkin, mutta navoista en osaa sanoa mitään. Ja sitten tietysti jos tuon haluis modata UST/NoTubes-setiksi, niin kannattaako?

Toi DP25 vanne varmaan imasis noi nykyiset 2.4 Contin MK:t, joten sen puolesta varmaan setti toimis hyvin.

valintoja, valintoja...

Jni
26.02.2011, 15.55
Mitäs mieltä porukka on tälläisistä kiekoista? http://www.bike-discount.de/shop/k735/a18272/n-light-disc-white-nope-atmosphere-weiss.html
Käyttö olisi xc:tä ja kuskikaan ei mikään ihan jättiläinen ole (75kg). Toki silloin tällöin saattaa käyttö olla myös aavistuksen rajumpaa mutta ei mitään isoja droppeja kuitenkaan.
Kestäisiköhän nämä kyseistä käyttöä? Paino ja hinta olisi hyvin balanssissa mutta nuo muut ominaisuudet kiinnostavat

juminy
27.02.2011, 10.17
Uusimmissa Stanin kehissä profiili on sellainen, että normirenkaat istuvat vanteelle tiukemmin ja ovat helpompi saada nousemaan vanteelle. Normirenkaiden kanssa ei enää suositella kumista stanin rimstripiä kuten aiemmin, pelkkä teippi riittää. Kehän halkaisija on tavallaan sen rimstripin verran paksumpi sisältä.

UST-renkaat ovat uusille kehille liian tiukat. Luin stanin messageboardilta, että joku oli hirveällä äherryksellä sellaisen asentanut, ja renkas puristaa vannetta niin lujaa että pinnoista menee jännitys. :D Painavien UST-renkaiden käytössä kevennyskehien kanssa ei ole muutenkaan mitään järkeä.Noi mun flowt eivät sitten ehkä ole uusimmat. Laitoin keltasen teipin kera UST fat albertit ja meni kyllä melko helposti vanteelle (okei, ihan vähän huijasin rengasmuovin kanssa, mut sillee varovasti...silti, kai ne kumit nyt sit menee basaks). Mut joo, olis pitäny lukea näitä juttuja tarkemmin ja uskoa muiden jutut, niin en olis turhaan ostanu USTikumeja. Laitoin kyllä ilman litkua ton kumin, mutta kai se litku täytyy laittaa ennenkuin sillä lähtee ajamaan. Eihän tämä niin vakavaa ole, ettäkö noita tarttis kevennyksen takia vaihtaa, seuraavat sit ei-USTina...

drop
27.02.2011, 10.50
Jazman, mulla oli joskus ds23't hi5'n kasaamina kingin navoille ja kestivät hyvin sen vuoden kunnes pyörä pöllittiin.

MPI
27.02.2011, 11.47
Maxle Litehän se, 12x135. Ei mitään ongelmia, muistaa vaan tarkistaa kireyden ennen lenkkejä.

hope + maxle combo kesti ainakin kahessa alpinessa viikon dh rytyytyksen ranskassa.

Mulla taasen katkesi ihan viime vuoden 4K:ssa. Vaihdoin normimaxleen, teräksiseen vapaarattaaseen. Painoa about 95kg, ajotyyli mallia spede, pyörä kiinan muksujen kasaama "HD Sarvis". Vielä en ole katkaissut uudestaan, mutta katotaan kun lumet sulaa.

juminy
27.02.2011, 12.32
Laitetaas vielä ihan se kysymyskin, joka mieltä kalvaa:

Onko virhe laittaa Flow-kehien (+keltainen vanneteippi) kaveriksi UST Fat Albertit? Vai onko joku tietty syy, miksi pitäis vaihtaa tavallisiin?

Kokeilin enkä saanut käsin irti vanteelta. Ja kuten todettua, tuli pikkasen fuskattua laitossakin jo. Näytti Stanikin käyttävän rengasmuovia videossaan poistoon. Kyllähän ne paikalleen pitäis saada ilmankin.

syklopaatti
27.02.2011, 13.54
Laitetaas vielä ihan se kysymyskin, joka mieltä kalvaa:

Onko virhe laittaa Flow-kehien (+keltainen vanneteippi) kaveriksi UST Fat Albertit? Vai onko joku tietty syy, miksi pitäis vaihtaa tavallisiin?

Kokeilin enkä saanut käsin irti vanteelta. Ja kuten todettua, tuli pikkasen fuskattua laitossakin jo. Näytti Stanikin käyttävän rengasmuovia videossaan poistoon. Kyllähän ne paikalleen pitäis saada ilmankin.
Flow nimenomaan vaatii ust-renkaan jos käyttää pelkästään keltasta teippiä. Jos litkuttaa tavan nakin niin stan suosittelee rimsripin käyttöä.
Flw on profiililtaan 2-3mm matalampi joten tavan nakki ei löysemmän rakenteensa takia välttämättä pysy vanteella.
Xc-keventelykehiin voi litkuttaa vaikka maggaran kuoren ,mut flow on poikkeus.

Tässä asia on selvennetty hyvin.http://mountain.bike198.com/notubescom-ztr-flow-rim-review/ (http://mountain.bike198.com/notubescom-ztr-flow-rim-review/)

juminy
27.02.2011, 20.58
Oki doki! En kyllä huomannu tuolla mainintaa ettäkö olis ongelmia ei-USTien kanssa. Ehkä siellä sanottiinkin, tässä vatsataudista toipuessa en ole parhaassa vireessä... Vanteiden teipit (ulkopuolelta) lähti kivasti, mutta perhanan navoissa (Switch EVO) on noi loogot ja maainostekstit vähän tiukemmassa kuin vain normitarra.

syklopaatti
27.02.2011, 21.52
Oho. tuolla tosiaan olikin juttua mm. siitävanteen reunan mataluudesta.
tämmöstä tekstiä vannekuvausessa jrn:llä

We'd recommend the yellow tape if you want to use tubeless-ready tyres (UST, Bontrager, Specialized 2Bliss for example), or the rimstrip if you want to run standard tyres with a latex sealant.

Voi toki olla ihan jenkkien ylivarovaisuutta.

drop
27.02.2011, 22.53
Mulla on kai keltanen teippi ja oon käyttänyt kaikenlaisia renkaita ongelmitta. :D

syklopaatti
27.02.2011, 22.58
Mulla on kai keltanen teippi ja oon käyttänyt kaikenlaisia renkaita ongelmitta. :D
Tuo on ihan hyvä tietää ,että joku on kokeillut ongelmitta. uskaltaa ehkä ittekin testata ilman rimstrippiä.

Grr
28.02.2011, 00.06
Vanteiden teipit (ulkopuolelta) lähti kivasti, mutta perhanan navoissa (Switch EVO) on noi loogot ja maainostekstit vähän tiukemmassa kuin vain normitarra.
Ne taitaa olla maalia navoissa juu.

drop
28.02.2011, 08.15
Tuo on ihan hyvä tietää ,että joku on kokeillut ongelmitta. uskaltaa ehkä ittekin testata ilman rimstrippiä.

Ainakin Schwalben, Continentalin, Maxxiksen ja Nokian renkaat ovat toimineet, ja mulla yleensä matalat paineet.

Boot
28.02.2011, 08.53
Hope Hoopsit saapuivat. Punnittu paino setille oli 1880g. Ihanan painavaa. Vielä kun saan venttiilit ja vanneteipit, pääsen asentamaan renkaita. Niin ja lumet sulaa. Nastat saavat olla nykyisissä kiekoissa siihen asti.

Timppa H
28.02.2011, 11.17
Ainakin Schwalben, Continentalin, Maxxiksen ja Nokian renkaat ovat toimineet, ja mulla yleensä matalat paineet.

Flow+keltainenteippi+litku -yhdistelmältä lähti WTB:n ei-UST kumi (WeirWolf) pikku kiihdytyksessä niin, että oli mies ja pyörä litkussa.
Aiemmin olen ajellut ihan tyytyväisenä WTB vanhoilla TimberWolffeilla (ei UST), ei taida niitäkään enää uskaltaa laittaa :(

Pitänänee tällä massalla laittaa ainakin UST -readyt.

Talvikumina on 3" Gazzaloddi, tosin vain uudemman sain litkutettua. Vanteelle laittoon tarvittiin rengasmuovia ja nippusidettä ja poisottoon kolme rengasmuovia :D

JackOja
28.02.2011, 11.26
...CRC:tä saa vähän väijyä että ehtii tilata Pro II/Crest -setin ennenkuin taas loppuvat, sama muissa kaupoissa.

No nih, tarpeeksi kun aikailee niin loppuvathan ne joka paikasta :o Bike-Componentsiltakin :mad:

Näköjään Hope Pro II -navan tilalle on siellä uudessa -hieman kalliimmassa- erässä tullut Pro II EVO, pitääkin perehtyä mitä tuolla tarkoitetaan. Ilmoitettua painoa ainakin tullut lisää :seko:

drop
28.02.2011, 11.46
Ehkä se on kullattu?

Ja CRC väijyjille vinkki: siellä on ominaisuus joka lähettää sulle sähköpostia heti kun jollekin tulee saatavuutta.

edit:

If you're going down the custom built wheel route then its hard to beat a set of hope hubs as the starting point and from 2011 they've got even better. these new pro II evo hubs have pinched the high quality stainless steel bearings and the freehub body from the Pro III hubs, which now means even longer service intervals and easier 12mm bolt through conversion on the rear. The one thing that stays the same though when you buy a pair of Hope Hubs is that you get the best customer service and backup imaginable (they even offer complete wheel builds). With everything made right here in the UK getting hold of spares and advice is never an issue, and for that reason alone they deserve a space in the Dirt 100

juminy
28.02.2011, 12.19
Oliskohan mahdolliset maxle-lite -ongelmat syynä tuohon?

drop
28.02.2011, 15.05
Jotenkin tuo ajatus uusista Flow vanteista jotka sopivat huonosti UST kumien kanssa on absurdi. Eikö rengasvalmistajien trendi ole nimenomaan laittaa UST nauhat myös perus-kumeihin, joten kohta mikään ei toimis niiden vanteiden kanssa?

juminy
28.02.2011, 16.27
Ihan sama mulle, en käsitä muutenkaan käydystä keskustelusta mitään, vaikka yritin siihen osallistuakin. Ajan sisureilla sit, jos alkaa vituttaa. Tai jotain, miten päin se nyt olikaan.

sakuvaan
03.03.2011, 01.11
Oliskohan mahdolliset maxle-lite -ongelmat syynä tuohon?

oiskohan tota 142mm syntacea varten tehty?

MPI
03.03.2011, 10.25
Kertokaas viisaammat mulle, onko joku löytänyt valkoisia UST-vanteita tai valmiita kiekkosettejä? Ei siis UST ready, vaan tyyliin "819 Mavic". Taitaa olla olemattomat. Mä kun tykkää meikata.

sakuvaan
03.03.2011, 10.58
American classic:

http://www.amclassic.com/en/products/mtbwheels/allmountaindisc.php

29 versiossa näkyy valkosella värillä

MPI
10.03.2011, 07.25
American classic:

http://www.amclassic.com/en/products/mtbwheels/allmountaindisc.php

29 versiossa näkyy valkosella värillä

"Wheels are tubeless with our pre-installed AC 25mm tubeless tape and AC valves, and use your favorite tires with sealant. " Taitaa valkoinen olla mahdottomuus. Nyt vaihtoehtoina enää tutut vanhat Mavicin 819 Hopen Pro II Evoilla (tän pitäis toimia Maxle Liten kanssa), Fulcrumin Red Zonen XLR (vapaa rattaan kiinnitys taitaa olla yhtä huono Maxlen suhteen kuin vanhassa Pro II:ssa) tai hyppynä tuntemattomattomaan CB Iodinet (taitaa vaatia päivittäistä huolenpitoa). Että silleen. Joka tapauksessa pitää löytyä 20mm läpiakseli ja 12x135mm läpiakseli ja laakerit itsevaihdettavia "täysumpioita"

sakuvaan
10.03.2011, 10.57
Mulla on fulcrumin red zonet (ei XLR) ja mitään isoo kovaa niillä ei vielä oo vedetty joten kestävyydestä en osaa sanoa, toistaiseksi pinnat on pysyny tiukalla, kevyt setti tosin, tarrat saa helposti irti jos haluaa plussana pitää sanoa että UST kumit mallista riippumatta on noussu vanteelle todella helposti ja pysyy paikallaan vannekehän reunoissa olevista syvennyksistä johtuen joka oikeen lukitsee kumin paikalleen, parantanee kumin paikallaan pysymistä huomattavasti jos ajaa tosi matalilla paineilla.

Vapaarattaan jousen sain noista paskottua ihan omin käsin...

MPI
11.03.2011, 14.24
Mitenkäs noi teipit on parasta irrottaa? Kuumailmapuhaltimella ja liuottimella loput?

sakuvaan
11.03.2011, 15.02
Turhaa nypräystä.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=20001.htm&tuote=20001&ryhmaid=134

Ja valitsemasi akkukone.

Noilla on prätkistä poistettu suojamuovien liimanjämät ja vanhat koristeteipit muista mp vehkeistä hyvällä menestyksellä, tietty pinnat pitää olla puhtaat hiekasta yms. :)

MPI
11.03.2011, 15.13
Turhaa nypräystä.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=20001.htm&tuote=20001&ryhmaid=134)

Tuohan on hyvä. Kiitos Sakuvaan! Nyt lähtee XLR:istä teipit.

sakuvaan
11.03.2011, 16.43
Tuohan on hyvä. Kiitos Sakuvaan! Nyt lähtee XLR:istä teipit.

Korjasin omastanikin vapaarattaan, vanha vänkyrän jousen taittelin melkein suoraksi b-varaosaksi...

Deemus
15.03.2011, 18.47
Joo eli pitäis kans päivittää jäykkis cubeen kiekot kesän rientoja varten. Painoo löytyy 100kg ja tarkotus olis hommata vanteet, jotka kestää kovempaaki rymistelyä. Kiekkojen paino max 2200g, mieluusti 2000g. Keulan halkasija 9mm. Tubeless vanteet hakusessa.

1. vaihtoehto olis xt valmiskiekot: http://www.bike-discount.de/shop/k644/a6066/wh-m775-disc.html?lg=en = 250EUR+ 60EUR( centerlock-bolt apapterit / shimanon levyt) = 310EUR.

2. vaihtoehto: customina eteen hope pro2 + DT comp. + mavic XM819.
taakse xt-m775 + DT comp. + mavic XM819. =300EUR + 30EUR (adapteri tai levy) = 330EUR.

3. vaihtoehto= ?

Ps. pitäiskö olla vahvemmat kehät ku XM819.... kenties EX823 (paino taitaa kyllä jo sitte karata käsistä :rolleyes:).

drop
15.03.2011, 19.10
Hope hoops dt 5.1 (ex500) kehillä?

Deemus
15.03.2011, 22.07
Hope hoops dt 5.1 (ex500) kehillä?

hmm...Vaikuttaa kyllä hyviltä kehiltä ja ei oo edes pahan painoset endurokiekoiks ja varmaan kestäis kans. Taakse en taida kyllä Hopee ottaa, ei kestä kuunnella :D

Tarviiko noi dt kehät tubeless setin ku niissä lukee "DT Swiss tubelesskit (available)" eli vaikka tuollasen "No Flats Joe's tubeless kit". Vai riittääkö noihin dt:n kehiin ihan teippi+ litku?.... Vai pitääkö suosista ostaa sit ihan noille kehille tarkotettu tubeless setti?

kilimu
15.03.2011, 22.44
Superstarcomponentsilta tuli kiekot, settinä crest,switch evo, sapim.. Kaksiviikkoa kesti toimituksessa. Painoa stanin teipillä ja venttiileillä 1612g. Hintaansa nähden siistit kiekot, navat tuntuvat ihan mukavilta, kestävyydestä tiedetään enemmän kesällä. Osa pinnoista tuntui olevan aika löysällä, joten ne jouduin käymään heti läpi. Kiristellään lisää kunhan saa muutaman lenkin alle..
Otin setin ihan hintansa puolesta, jos navat antaa periksi vaihdetaan toisiin..
Rengas nousee yllättävän helposti tuolle vanteelle ilman litkuja ja jalkapumpulla (x-king rs) pysyi muuten illan ajan ilmat renkaassa ilman litkuja!
Renkaan nosto vanteelle piti aikamoista pauketta joka vaikutti hiukan myös pinnojen kireyteen, voi olla että tuli myös aavistuksen heittoa..
Katsotaan kuinka kestää. :rolleyes:

drop
15.03.2011, 23.20
hmm...Vaikuttaa kyllä hyviltä kehiltä ja ei oo edes pahan painoset endurokiekoiks ja varmaan kestäis kans. Taakse en taida kyllä Hopee ottaa, ei kestä kuunnella :D

Tarviiko noi dt kehät tubeless setin ku niissä lukee "DT Swiss tubelesskit (available)" eli vaikka tuollasen "No Flats Joe's tubeless kit". Vai riittääkö noihin dt:n kehiin ihan teippi+ litku?.... Vai pitääkö suosista ostaa sit ihan noille kehille tarkotettu tubeless setti?

Mä laittaisin DT'n kehiin niiden oman tai Eclipsen tubeless setin. Tiukka ja ärsyttävä laittaa paikalleen, mutta toimii sitten hyvin.

Tietysti Flow'ta saa myös Hope Hoopseina, ja samoin Mavicin 721'stä. Mavicit voi olla vähän vaikeammat tubeleksina (en tiiä). Mun mielestä toi DT'n vanne on ehkä vähän vahvempi kuin Flow, tai sitten mulla oli vain flown kanssa epäonnea (liian pienet paineet ainakin). Flown leveys taas on mukavampi.

Grr
16.03.2011, 10.27
DT:n vanteet on vähän kaksipiippuinen miekka. Ne on tosi pehmeestä seoksesta tehtyjä jos vaikka Mavicciin vertaa, flat spotteja ja muita kolhuja on tiedossa pienillä paineilla. Korkeitakin ovat, joitain kumeja saa vääntää vanteelle ihan tosissaan.

Toisaalta, jos ajaa sisäkumeilla, riittää että kerran kaudessa vaihtaa takakehän uuteen kun ennen meni pari muovikassillista sisureita joka kesä. Plus kestävät takaisin vääntelyä paremmin kuin kovemmat vanteet. Oliskohan tää riittävän hyvä syy kokeilla vihdoinkin tupeleskia?

drop
16.03.2011, 14.17
DT:n vanteet on vähän kaksipiippuinen miekka. Ne on tosi pehmeestä seoksesta tehtyjä jos vaikka Mavicciin vertaa, flat spotteja ja muita kolhuja on tiedossa pienillä paineilla. Korkeitakin ovat, joitain kumeja saa vääntää vanteelle ihan tosissaan.

Mietitköhän sä nyt niitä vanhoja 6.1 kehiä vai mitä? Toki voi olla että on vähän Mavicia pehmeämpää matskua, mutta noiden vanteiden välilläkin on ollut eroja, ja mulla taas 5.1'set kestäneet hyvin. Flow mulla paukahti heti ekasta osumasta, DT'n vanteita en ole saanut rikki (en kyllä maviciakaan).

PePa
16.03.2011, 14.29
Mä tässä hiukan arvon uusia kiekkoja. DT:n E2200 olis just nyt fun cornerilla aika hyvässä tarjouksessa... Onkohan niissä mitään ideaa kun ajo on pääosin polkurallia Turun ympäristössä. Kuski painaa ajovarustuksessa ~96kg.

Nuo olis siis tulossa BMC trailfox 01 '09 runkoon.

Vai pitäskö siihen vaan hommata jotain kevyempää?

marco1
16.03.2011, 14.44
Varsin painavat mutta muuten oikein hyvän tuntuiset kiekot nuo E2200:set, vanne on leveä ja vapaaratas toimii pakkasellakin napakasti. Näillä olisi tarkoitus jyristellä menemään isoimmat ajot ja toisenlaista ajoa varten on sitten kevyempi setti käytössä.

drop
16.03.2011, 14.46
Halvathan noi on, ja varmaan vahvat myös. Kuitenkin painoakin on paljon...

MPI
16.03.2011, 18.53
Fulcrumin RZ XLR:t tipahti UPSin kyydistä.

Mikähän tarkoitus molemmissa vanteissa olevilla rei´illä oikein on?

http://mikko.pictures.fi/kuvat/MTB/kuva.JPG/_big.jpg

Kondenssivesireikä vai reikä pinnojen nippojen jäädytystä varten? :p Vesi menee varmasti sisään, mutta tulee tuskin ulos.
Vai onko tää taas joku italialaisten tekninen huippuinnovaatio?

Ari
16.03.2011, 21.54
Eikö noi nippelit ole ujutettu ineen magneetilla tms. Voisko liittyy jotenkin siihen.. Aika mielenkiintoiset, mitähän kiekot painavat?

sakuvaan
16.03.2011, 23.03
Veikkaampa että se on vedenpoistoreikä, mulla on ihan samanlaiset holet siinä kehässä, olikohan noi XLRt siinä jossain 16-1700g luokassa/pari.

MPI
16.03.2011, 23.18
Mun Zernissä kalibroitu Berkleyn kalavaaka vilkutti 1.76 ja 1.77 kg:n väliä eli sen täytyy olla totuus. Laitoin kengäntekijöille kyselyn rei'istä. Katsotaan ehtivätkö kiireiltään ikinä vastaamaan.

kilimu
17.03.2011, 09.02
Pyöräytin tuossa eilen illalla tuolle crestin kehälle renkaan litkujen kanssa ja aamulla totesin että ilmat karkaavat, ainakin näin aluksi. Mutta kun nyt pyörittelin altaassa tuota rengasta ja etsin isompia vuotoja, niin tuntuu että vanne imaisi vedet sisään jostakin?! Voiko tuosta venttiilin juuresta mennä vedet noin helposti sisään, esim: mavic tubeless venttiileissähän on se kuminen tiiviste myös ulkopuolella, kiristysmutterin ja vanteen välissä.. Tuntuu vain kun vannetta pyörittää niin on kuin pesukone pyörisi.. Eikä tämä lotina nyt lähde litkuista.
Ja kyllähän se vanne vedet imaisi, mistähän tämä nyt johtuu? Ei kai sen veden pitäisi nippeleiden juuresta päästä? Ainut paikka mikä tulee mieleen on nuo venttiilin juuret, josta valuu vedet uloskin. Pitää nyt tyhjennellä tuo vanne ja laittaa venttiileiden väliin tiivisteet..

sakuvaan
17.03.2011, 10.47
Pääsee se.

Lorina vaan kuulu kun kiekkoa käänteli muutaman mutareissun jälkeen... ja ei ollut rengsta paikallaan. :D

Kumi pois, venttiili irti, paperia tai rätti venttiilireikään ja pyörittele vannetta... noin mä sen kuivasin.

Kehä oli siis ZTR flow, eihän se vesi pääse mistään pois tuolta kiekosta sen jälkeen kun sinne on lorahtanut, ei ole reikää porattu kehään mihinkään ja se yellow tape estää tehokkaasti poistumisen ulkokehän kautta...

Trifon
17.03.2011, 10.54
Ei enää ajankohtainen

MPI
20.03.2011, 20.29
Tosta tarrojen poistohommasta sen verran, että nopein tapa itsellä oli repäistä tarra irti ja reilu suihkaus Startin voiteenpoistoainetta päälle, jonka jälkeen liimat kankaalla irti. Mulla ainakin toi kumilaikka sai aikaan helvetinmoisen kumipurun, jota sitten ensimmäisen kiekon jälkeen oli kaikkialla verstaassa. No kiekoista tuli joka tapauksessa tyylikkäämmät ilman tarroja (http://mikko.pictures.fi/kuvat/MTB/1300648374-kuva.JPG/_big.jpg)

Grr
21.03.2011, 10.51
Mietitköhän sä nyt niitä vanhoja 6.1 kehiä vai mitä? Toki voi olla että on vähän Mavicia pehmeämpää matskua, mutta noiden vanteiden välilläkin on ollut eroja, ja mulla taas 5.1'set kestäneet hyvin. Flow mulla paukahti heti ekasta osumasta, DT'n vanteita en ole saanut rikki (en kyllä maviciakaan).
Mitäköhän noita on ollu, 4.jotain, 5.1, 540 ainakin. Kyllähän ne siis kestää, antaa periksi vanteelle asti menevästä iskusta mutta ei murru takaisin vääntäessä, se on pelkästään positiivista mun käytössä, pieni mies ajaa pienillä paineilla. Mavicit murtuu jos niitä yrittää palauttaa takaisin muotoonsa. Stanin vanteet on seuraava valinta XC jyrään, kun taas Flow on jotenkin outo vanne. Ei oleellista painoetua kilpailijoihin nähden, ei holkkeja nippeleille, ei kelpaa.

PS. Alennusmyynneistä kalastetuista osista syntyi todella härskin väriset raidauskiekot. (http://www.arabuusimiehet.com/jarkko/basaa/kesakiekot.jpg) DT E540, DT supercomp, Superstar Evo, 1,9kg...

f64
28.03.2011, 21.32
2. vaihtoehto: customina eteen hope pro2 + DT comp. + mavic XM819.
taakse xt-m775 + DT comp. + mavic XM819. =300EUR + 30EUR (adapteri tai levy) = 330EUR.

Tollaset hommasin viime kesänä. Siis eteen Hope pro2, xm819, ja taakse XT m756 & 819 (suoraan 6-pulttisille levyille).

Tyytyväinen olen ollut, hyvin on kestäny ym. Painoa mulla vähemmän ja ajo suht rauhallista polku-kivikkoajelua. Actionsportsista hommasin.

Trifon
01.04.2011, 15.46
Posti toi Superstarilta 29" Stans Crest/Switch EVO -kiekot. Omronin henkilövaaka antoi painoksi 1600g.

Minkä seikkojen perusteella voi todeta ovatko kiekot hyvin (tai huonosti) kasatut? Suorat ovat ainakin.

Deemus
01.04.2011, 16.46
Tuli sit kuitenki tilattua Dt swiss e2200 kiekot ku sai 9mm pikalinkulla vaan 300 egellä+posti. Ainaki pitäis kestää pommitusta. Sulais toi valkonen kura, niin pääsis testaamaan miten käytännös kestää. Noista tein nyt tubelessit ja on kyllä hyvät ja vakaat ajettavat. :)

sakuvaan
01.04.2011, 16.58
Posti toi Superstarilta 29" Stans Crest/Switch EVO -kiekot. Omronin henkilövaaka antoi painoksi 1600g.

Minkä seikkojen perusteella voi todeta ovatko kiekot hyvin (tai huonosti) kasatut? Suorat ovat ainakin.

Pari lenkkiä ja ajotyyli 'Sääli on sairautta'.. tarkista onko vielä suorat.

MPI
01.04.2011, 17.03
Kengäntekijöiltä tuli vastaus. Ne luulee, että vesi poistuu noista rei'istä. Ihmettelen kyllä, että vastasivat italialaisesta ripeydestä poiketen jo nyt. Odotin vastausta vasta keväämmällä.

Jahvetti
01.04.2011, 21.28

Omissa noiden kasaamissa Flow/Switch EVO-setissä etukiekko piti rihdata ensimmäisen lenkin jälkeen, sen jälkeen ei ole tarvinnut. Takakiekko pysynyt suorana vaikka olen paiskonut sitä ihan huolella, sen mitä talvipoluilla on pystynyt. Ihan hyvin oli itselle ainakin kasattu.

jojo^^
10.04.2011, 21.11
Mitäs mieltä täällä ollaan DT:n 370 navoista? Yhden negatiivisen kommentin löysin nopealla googlauksella. Harkinnassa olisi kohtuu kevyt setti xc-ajoon 70-kiloselle kuskiskille. Oheen olen harkinnut NoTubesin Crestejä, Sapimin D-light puolat ja alu-nippelit. Mentäsköhän näillä alle 1500g:n? Mielessä on käyny Actionsportsin kevyet kiekkosetit Funworksin navoilla, mutta näillä varmaan tulisi luotettavampi setti. Se mikä arveluttaa itseä on että jäävätkö navat "huonoiksi" suhteessa muuhun.

JackOja
11.04.2011, 07.16
Mitäs mieltä täällä ollaan DT:n 370 navoista?... Harkinnassa olisi kohtuu kevyt setti....

Ei ole kokemusta... mutta eikös DT:n 240 kävis tuohon sun tarkoitukseen paremmin?

jojo^^
11.04.2011, 19.53
Ei ole kokemusta... mutta eikös DT:n 240 kävis tuohon sun tarkoitukseen paremmin?

Varmasti. Hintaa setille noilla 240-navoilla tulee kuitenkin hieman yli 160 euroa enemmän. Ja se on kohtuu paljon. Tubeless-setti pitää kuitenkin hommata muutenkin oheen.

Iglumies
12.04.2011, 06.53
Reilu tonni 370:llä ajoa takana, eikä ainakaan vielä mitään reklamoitavaa.

Ketjureaktio
12.04.2011, 12.56
Tuli into muuttaa Trance vähän enduroon kelpaavammaksi ja päivittää keulaa 140-150 milliseen. Järkevin vaihtoehto (max 300 eur keula hakusessa) tuntuu olevan Rock Shox Sektor, mutta siinä on Maxle-akseli. Pitää siis vaihtaa myös kiekko, mutta threadin lukeminen & bike-discountin, superstarin ja crc:n selailu pikemminkin sekoittaa pakkaa....

Haussa on siis normivanne (kohtuukestävä, kohtuupainoinen, ei tubeless) järkevään hintaan eli mahd. halvalla. En löydä valmista kiekkoa, enkä osaa alkaa kasailemaan, onko ideoita? Valmiita kiekkoja ei tunnu osuvan silmään 20 mm akselilla.

JackOja
12.04.2011, 13.49
...normivanne (kohtuukestävä, kohtuupainoinen, ei tubeless) järkevään hintaan eli mahd. halvalla. En löydä valmista kiekkoa, enkä osaa alkaa kasailemaan, onko ideoita? ...

Hope Pro II + Mavic XM317 (http://www.chainreactioncycles.com/Kits.aspx?ModelID=7592) < 100 EUR @CRC ... tai vanne maun mukaan valittavissa.

...ei tubeless...

Tubeless-vanteella SAA käyttää sisärengastakin jos välttämättä haluaa...

Ropples
12.04.2011, 18.24
Tuli into muuttaa Trance vähän enduroon kelpaavammaksi ja päivittää keulaa 140-150 milliseen. Järkevin vaihtoehto (max 300 eur keula hakusessa) tuntuu olevan Rock Shox Sektor, mutta siinä on Maxle-akseli.

Ainakin löytyy 140mm Sektoria 9mm linkulla (http://www.bike-discount.de/shop/a38849/sektor-rl-soloair-140mm-black-9mm-qr.html) joten luulisi että löytyisi 150mm:senäkin 9mm akselilla jos surffailee ympäri nettiä. Melko uusi keula joten saatavuus saattaa olla vähän heikkoa vielä

rikardo+
13.04.2011, 08.55
Kysymys osoittaa varmaan tietämykseni, mutta mihin asti 819:n leveys riittää? Eli 2,4" kumi, tuleeko jotain ongelmaa? Ajattelin, että aika helppo ja täydellinen paketti mulle olis Hope Pro II -navat (muuntautuu hyvin edessä 9/15/20mm ja takana 10/12mm...käsittääkseni), DT comp (esim.) pinnat ja Mavicin 819-kehät. Noi kelpais kaikkeen, myös sisuriin ja USTiin. XC:hen ja oolmountainiin. Mulla alamäkikin on sama kuin XC, ei se kovin hurjaa menoa ole.

Vinkkejä mistä noi edukkaasti ja hyvin kasattuna. Niitä otetaan mieluusti vastaan.

Hiukan myöhässä vastataan mutta ehkä joku joskus etsii vastausta samaan kysymykseen.
Mavicin 819 on hemmetin hyvä vanne jos tykkää kapeista renkaista
schwalben 2.25 on jo ihan liikaa pikku paineilla.
Mulla on kestänyt 819 luotisuorana jo 4v ja ajettua tulee paljon
mutta olen joutunut siirtymään naurettavan kaposiin renkaisiin.

f64
13.04.2011, 09.07
Hiukan myöhässä vastataan mutta ehkä joku joskus etsii vastausta samaan kysymykseen.
Mavicin 819 on hemmetin hyvä vanne jos tykkää kapeista renkaista
schwalben 2.25 on jo ihan liikaa pikku paineilla.
Mulla on kestänyt 819 luotisuorana jo 4v ja ajettua tulee paljon
mutta olen joutunut siirtymään naurettavan kaposiin renkaisiin.

hmm.. vastaan siltä varalta että joku olisi hylkäämässä 819n vaihtoehtona: hommasin uudet kiekot loppukesästä, ja samalla leveämmät renkaat. edessä Rubber Queen 2.4 ust, yleensä 1,3baria painetta, ja takana fat albert 2.25, painetta 1,8. hyvin on pysyneet kiekoilla. talvipoluilla painetta oli vieläkin vähemmän, edessä noin 1 mutta tietty siellä ei tulekaan sellaista vääntöä.

Ketjureaktio
13.04.2011, 09.26
Kiitoksia vinkeistä, CRC:n vanteenrakennuspalvelu näyttää pätevältä ja selkeältä. Sektor on vain siellä aavistuksen kallis, n. 450 eur kun näin sen jo jossain 360 eur, mutta missasin ostoksen. Pitää jatkaa kaivelua. Sektori on kai pikalinkulla juuri 140 mm asti, mutta 150mm on sitten Maxlella. Nälkä kasvaa syödessä, nyt tietenkin nälättää tuo 150 mm :)
Vanteiden leveydestä ei ole sen enempää hajua, mutta Mavicilla näyttää olevan kohtuuhintaan oikein endurovannetta, EN321 taisi olla malli.

sakuvaan
13.04.2011, 09.30
hmm.. vastaan siltä varalta että joku olisi hylkäämässä 819n vaihtoehtona: hommasin uudet kiekot loppukesästä, ja samalla leveämmät renkaat. edessä Rubber Queen 2.4 ust, yleensä 1,3baria painetta, ja takana fat albert 2.25, painetta 1,8. hyvin on pysyneet kiekoilla. talvipoluilla painetta oli vieläkin vähemmän, edessä noin 1 mutta tietty siellä ei tulekaan sellaista vääntöä.

No niin no. Arvaappa mitä 2.4 kumille käy kun se on matalilla paineilla kaposilla vanteilla?

Se taittuu alle = Paskempi Pito.

Meillä oli vierekkäin kaks täysin samanlaista pyörää, lukuunottamatta kiekot, kumeina Barro Mountainit, 819'n alla renkas taittu alle ja pito oli paljon huonompaa kuin floweilla..

JackOja
13.04.2011, 10.06
Kiitoksia vinkeistä, CRC:n vanteenrakennuspalvelu näyttää pätevältä ja selkeältä.

Merlinillä on kans aika pätevä (http://www.merlincycles.co.uk/Bike+Shop/Wheels/Mountain+Bike+Wheels/Custom+Wheels+-++Disc/list.htm)...

...Sektor...... näin sen jo jossain 360 eur, mutta missasin ostoksen...Noh... kuinka ollakaan, Merlinillä on RoksPoks-ale ja siellä nyt Sektor alle 384€ (http://www.merlincycles.co.uk/Bike+Shop/Frame++Forks/Forks++Shocks/Rockshox+Suspension+Forks/2011+Rockshox+Sektor+RL+Solo+Air_SEKTOR-RL-AIR.htm);)

Heikki K
13.04.2011, 10.23
Noh... kuinka ollakaan, Merlinillä on RoksPoks-ale ja siellä nyt Sektor alle 384€ (http://www.merlincycles.co.uk/Bike+Shop/Frame++Forks/Forks++Shocks/Rockshox+Suspension+Forks/2011+Rockshox+Sektor+RL+Solo+Air_SEKTOR-RL-AIR.htm);)

"VIP-alella" (jonka kaikki saa automaattisesti) tuosta tippuu vielä kymmenen prosenttia pois.

SuperD
13.04.2011, 10.52
Merliniltä kiekkoja tilattaessa hintaan ei sisälly rim tapea, venttiileitä & litkua. Superstarilla kuuluu hintaan ainakin jossain malleissa. Muutaman kympin säästö jos tubeless alkaa jossain vaiheessa houkuttelemaan --> Kannattaa siis tsekata tarkkaan mitä pakettiin kuuluu.
Unohtamatta Superstaran Haribo pussia ;)

Jani R.
14.04.2011, 09.44
Onko viimeaikoina näkynyt tarjouksia "vähän kevyemmistä" 26" mtb-kiekoista v-jarruilla, jotka kestäisivät slikseillä työmatka/katuajoa 68 kg kuskin alla (+ pyörä ~14 kg). Pääseekö kiekkosetin painossa alle 2 kilon n. reilun satasen hintaluokassa? Jos kiekot on paremmat kuin odotin, niin nehän voi siirtää seuraavaankin pyörään.

jojo^^
14.04.2011, 22.53

Noilla otin kuitenkin. Mietin että eiköhän näillä tule pidemmän päälle halvemmaks. Ei tarvi sit vuoden kahen päästä miettiä että mistä niitä grammoja sais poies. Olivat kuitenkin yhteensä +200g kevyemmät speksien mukaan. Ja noitahan nyt ainakin on kehuttu. Hinta meni pari euroa hintahaitarin ylitse.

Salaliittoteoria
21.04.2011, 07.48
Hakusessa olisi työlle maasturiin, toiset asfallilenkeille alle vaihdettavat, mahdollisimman kapeat ja kohtuullisen kevyet kiekot , renkaina olisi esim Contin Sport Contact 26x1.3, pyörässä levyjarrut.

Hinta saisi tietysti olla vielä edullinen, mutta ymmärrän kyllä, että nuo tavoitteet (kevyt, kapea) eivät ala toteutua juuri millään tavoin alle 200 € hinnan.

Tehkääpä esityksiä.

Mielessä on kyllä ollut sekin, että rakentelisin ne tarjouspalikoista itse, mutta miten tässä tapauksessa saisin selville oikean pinnojen pituuden ?

Invisigoth
23.04.2011, 12.32
Kevään varustelukierre tuntuu olevan taas vaihteeksi menossa ja uusien kiekkojen hankkiminen polttelee. :)

Kuskilla on painoa tällä hetkellä noin 88kg ja mieltä askarruttaa kiekkosetin pinnojen ja nippelien kestävyys. Kiikarissa olisi setti, joka sisältää DTSwiss 240s Disc, DTSwiss XR400, Sapim D-Light ja alu-nippelit.

Jos hankin tuon setin, onko todennäköisemmin tiedossa huolettomia kilometrejä vai katkeilevia pinnoja ja pettäviä nippeleitä? Toinen vaihtoehto olisi Sapim Race -pinnat ja messinki-nippelit.

Kiekot tulevat xc/trailitäpäriin, jolla ajetaan pääasiassa normimaastolenkkejä ja sitten Tahkolla 60km.

Anaxagore
17.05.2011, 12.13
Kiekkosettiä olen Cannarin kolmisen vuotta vanhaan profeettaan etsimässä... Vaatimuksena on tukevuus, kestävyys, 20mm etunapa, pikalinkulle sopiva takanapa, tubeless ja tyylikäs ulkonäkö (musta-valko-punainen -värimaailma olisi pop :)). Keveyskään ei ole pahitteeksi. Shimanon WH-M776:sia olen katsellut sillä silmällä, mutta suurena miinuksena niissä on irtokuulalaakerit. Onko hyviä ehdotuksia hintaluokassa 300-400e?

MRa
17.05.2011, 21.04
Kiekkosettiä olen Cannarin kolmisen vuotta vanhaan profeettaan etsimässä... Vaatimuksena on tukevuus, kestävyys, 20mm etunapa, pikalinkulle sopiva takanapa, tubeless ja tyylikäs ulkonäkö (musta-valko-punainen -värimaailma olisi pop :)). Keveyskään ei ole pahitteeksi. Shimanon WH-M776:sia olen katsellut sillä silmällä, mutta suurena miinuksena niissä on irtokuulalaakerit. Onko hyviä ehdotuksia hintaluokassa 300-400e?

Hope 2 navat punaisina + Notubes kehät? Esim https://www.bike-components.de/products/info/p27006_Pro-2-Evo---NoTubes-Stans-Flow-Disc-6-Loch-Laufradsatz-Modell-2011-.html tai https://www.bike-components.de/products/info/p27000_Pro-2-Evo---NoTubes-Crest-Disc-6-Loch-Laufradsatz-Modell-2011-.html.

Eikä ne Hope:n räikät nyt niin hirveesti meteliä pidä ja polkemaanhan sitä lähdetään eikä rullailemaan.

JackOja
18.05.2011, 08.03
Hope 2 navat punaisina + Notubes kehät?

Tai Mavicin UST-kehä... XM819...

...Eikä ne Hope:n räikät nyt niin hirveesti meteliä pidä...

Mää sain eilen käsiini elämäni ensimmäisen Hope Pro II -takanavan (EVO) ja olen otettu. Luulin, että cycloni vapaaratas on äänekäs... mutta mutta... Aiwan mahtavaa! Tykkään! :D

Vähän etukäteen pelkäsin, että EVO-napa olis jotenkin liian hiljainen kun niissä on Pro III -navan vapaaratas, mutta ei hätää :)

Merlinillä näköjään kasasivat hyvin (tänään tosin eka lenkki, katsotaan nyt) ja sieltä mä löysin halvimmalla (VIP-asiakkaalle heti -10%). Hieman harmitti, että DT supercomp-pinnoja ei ollut valikoimassa eikä anodisoituja nippeleitä.

Trifon
18.05.2011, 08.51

Pari lenkkiä ja ajotyyli 'Sääli on sairautta'.. tarkista onko vielä suorat.

Omissa noiden kasaamissa Flow/Switch EVO-setissä etukiekko piti rihdata ensimmäisen lenkin jälkeen, sen jälkeen ei ole tarvinnut. Takakiekko pysynyt suorana vaikka olen paiskonut sitä ihan huolella, sen mitä talvipoluilla on pystynyt. Ihan hyvin oli itselle ainakin kasattu.

Viime viikolla sain kiekot alle ja kilometrejä noin 100, joista 64 Rajamäen maastoissa. Tuloksena että useampi pinnoja löystynyt aika lailla, muutama lähes kokonaan irti. Eikun kiekot huoltoon ja diagnoosi että on kasattu liian pitkillä pinnoilla.

aautio
18.05.2011, 12.00
Viime viikolla sain kiekot alle ja kilometrejä noin 100, joista 64 Rajamäen maastoissa. Tuloksena että useampi pinnoja löystynyt aika lailla, muutama lähes kokonaan irti. Eikun kiekot huoltoon ja diagnoosi että on kasattu liian pitkillä pinnoilla.

Mulla kilometrejä noin 200 takana ja kiekot kaks kertaa rihdattavana, pian kolmannen.

Pinnankireysmittarilla kävin läpi kiekot kun ne saapuivat ja aivan päin perseitä kireydet. Hyvät komponentit, huonosti kasattu.

Superstarssiin oon ollut yhteydessä, mutta aika teflonia tuntuvat olevan.

Anaxagore
25.05.2011, 08.39
Hope 2 navat punaisina + Notubes kehät? Esim https://www.bike-components.de/products/info/p27006_Pro-2-Evo---NoTubes-Stans-Flow-Disc-6-Loch-Laufradsatz-Modell-2011-.html tai https://www.bike-components.de/products/info/p27000_Pro-2-Evo---NoTubes-Crest-Disc-6-Loch-Laufradsatz-Modell-2011-.html.

Eikä ne Hope:n räikät nyt niin hirveesti meteliä pidä ja polkemaanhan sitä lähdetään eikä rullailemaan.

Hieman päivitystä aiheeseen (tässä ei kohta saa yötä nukuttua kun punnitsee eri vaihtoehtoja :D)

Vaihtoehdot:

Shimano wh-m776 (344e bike24.de dt swissin c-lock adaptereiden kanssa postikuluineen)
- todella hienot :), mutta näissä on paskat laakerit :mad: jotka sulkevat käytännössä tämän vaihtoehdon pois. Lisäksi painavat (2050g)

Hope Pro II evot ja Stanin Crest tai Flow -kehät (Crestin kestävyys on arvoitus kun kuski painaa 89kg) (Merliniltä postikuluineen 380e)
- holkittamattomat vanteet arveluttaa kasaamisen kannalta ja Flowlla setti ei ole mikää keijukainen (1900g dt comp, pro2evo, flow mustana)...

Fulcrum Red Zonet (bike-componentsista postikuluineen 450e)
- ilmeisesti kestävät ja suht kevyet (1790g), rumat tarrat :(

Fulcrum Red Metal 1 XL:t (bike24.de:sta postikuluineen 550e)
- hienoimman näköiset ja kevyimmät (1650g) :cool:

Luu
25.05.2011, 11.53
(Crestin kestävyys on arvoitus kun kuski painaa 89kg)

Kestänyt on vaikka kuski on lihonut lähelle tuota.
Prolock nippelit ja supercomp pinnat, ei ole tarvinnut kertaakaan rihtailla.
ZTR navat , painoa alle 1500 ilman linkkua ja etuakselia, hintaa noin 460 posteineen.

http://www.justridingalong.com/shop.php?product=200

ToniR
25.05.2011, 13.16

ZTR navat , painoa alle 1500 ilman linkkua ja etuakselia, hintaa noin 460 posteineen.

Jep, samat kiekot täälläkin (paitsi ilman Prolock:eja). 300 km polkua on takana, eikä mitään ongelmia. Kuskilla painoa ilman ajovarusteita 82 kg

Nufan
25.05.2011, 14.08
Mulla on nyt kahdet kiekot, joilla settien painot on 3.85kg ja 3.4kg (eli kiekot, linkut, jarrulevyt, kumit ja pakka.)

Testaillu noita nyt vuorotellen, nii aika vaikea sanoa, että huomaako tota painoeroa missään.

Että missä sen painoeron pitäisi näkyä? muuta kuin lompakossa.

SaamiBoy
25.05.2011, 15.13
Mulla on nyt kahdet kiekot, joilla settien painot on 3.85kg ja 3.4kg (eli kiekot, linkut, jarrulevyt, kumit ja pakka.)

Testaillu noita nyt vuorotellen, nii aika vaikea sanoa, että huomaako tota painoeroa missään.

Että missä sen painoeron pitäisi näkyä? muuta kuin lompakossa.

Moni huomaa sen kiihdyttäessä. Ja kai se käsiteltävyyteenkin vaikuttaa jonkin verran. Tuskin kannattaa keventää jos ei huomaa itse eroa, ottaisin kyllä raskaamman, varmaankin ovat kestävämmät. Toki jos tuo 450g:n painoero tulee pelkistä navoista, levyistä ja linkuista, niin sillon eroa ei taida niin helposti huomata...

sakuvaan
25.05.2011, 20.43
Mänttäsin red zonen tänään kiveen kotipoluilla, aika pahan flatspotin sain aikaiseksi, huvittavaa on että kiekko kesti hyvin DH pätkät Espanjassa ja omilla poluilla rikoin sen, veikkaan että tämä ei kyllä ollut kiekon vika vaan pitää katsoa ihan peiliin, paineet tais olla liian alhaalla.

wiggum
25.05.2011, 21.00

Epäilen kyllä tuota Crestin kestävyyttä takakiekkona, jos yhtään vauhdikkaammin/alamäkipainotteisesti ajaa. Tässä erään palstalaisen lainaus toisaalta : "Kuten useammat veikkaili, Stanin Crest kehä ei kestä takana. Edessä on pelittänyt hyvin, mutta takakiekkoa joutui rihtamaan eilen kaksi kertaa lenkin aikana että se pysyi kasassa =) Ja tämä ei siis vielä ollut mitään hissipyöräilyä vaan ihan normi keskuspuistokurvailua, ei sitä varmaan uskalla hissimäkeen viedäkkään. Ei muuta kuin flowta ruuvvaamaan tilalle." Kyseinen kuski ei paina silmämääräisesti edes 89kg:o

Kannattaa siis tosiaan miettiä arvostaako äärimmäistä keveyttä vai kestävyyttä. Noista muista Anaxagoren vaihtoehdoista vaan päättelin, että ei tässä ihan mitään XC-rimpuloita haeta.

ToniR
25.05.2011, 21.28
Tosiaan noihin muihin vaihtoehtoihin verrattuna nuo Crestit voi jäädä vähän rimpuloiksi. Itse tulee ajeltua melko konservatiisissa maastoissa sunnuntaipyöräilyvauhtia :)

tomibert
25.05.2011, 22.00
Shimano wh-m776 (344e bike24.de dt swissin c-lock adaptereiden kanssa postikuluineen)
- todella hienot :), mutta näissä on paskat laakerit :mad: jotka sulkevat käytännössä tämän vaihtoehdon pois. Lisäksi painavat (2050g)

Mikä tekee noista laakereista huonot? Tottahan se toki on, että wh-m776:n etunavan laakerien säätöön tarvitaan hieman erikoisempia työkaluja, mutta lieneekö se riittävä peruste?

Tämä Shimano on myöskin ainut UST-vanne tuossa listassa, Fulcrumilla on oma tubeless-standardinsa ja Notubes on sitten luku sinänsä. Toimivia lienevät kaikki, mutta seikka lienee syytä huomioida jos suunnittelee ajavansa UST-renkailla ilman litkuja.

- Tomi

Anaxagore
26.05.2011, 08.11
Mikä tekee noista laakereista huonot? Tottahan se toki on, että wh-m776:n etunavan laakerien säätöön tarvitaan hieman erikoisempia työkaluja, mutta lieneekö se riittävä peruste?

Tämä Shimano on myöskin ainut UST-vanne tuossa listassa, Fulcrumilla on oma tubeless-standardinsa ja Notubes on sitten luku sinänsä. Toimivia lienevät kaikki, mutta seikka lienee syytä huomioida jos suunnittelee ajavansa UST-renkailla ilman litkuja.

- Tomi

Irtokuulat, toinen laakerikartio kiinteästi navassa, jne. Kun noihin laakereihin pääsee vettä tai kuraa niin koko kiekko on entinen. Jo laakereiden kireyssäätö vaikuttaa laakeripintojen kulumiseen ja siten koko kiekon kestävyyteen. Erikoiset työkalut ei ole se peruste, kun kaiken säätämiseen tuntuu olevan erikoiset työkalut aina.

Anaxagore
26.05.2011, 08.19
Epäilen kyllä tuota Crestin kestävyyttä takakiekkona, jos yhtään vauhdikkaammin/alamäkipainotteisesti ajaa. Tässä erään palstalaisen lainaus toisaalta : "Kuten useammat veikkaili, Stanin Crest kehä ei kestä takana. Edessä on pelittänyt hyvin, mutta takakiekkoa joutui rihtamaan eilen kaksi kertaa lenkin aikana että se pysyi kasassa =) Ja tämä ei siis vielä ollut mitään hissipyöräilyä vaan ihan normi keskuspuistokurvailua, ei sitä varmaan uskalla hissimäkeen viedäkkään. Ei muuta kuin flowta ruuvvaamaan tilalle." Kyseinen kuski ei paina silmämääräisesti edes 89kg:o

Kannattaa siis tosiaan miettiä arvostaako äärimmäistä keveyttä vai kestävyyttä. Noista muista Anaxagoren vaihtoehdoista vaan päättelin, että ei tässä ihan mitään XC-rimpuloita haeta.

Kiekkojen tulisi kestää kyllä pieniä droppeja, sekä kivikkoa ja juurakkoa (tyyliin Hallainvuori). Koska kuskin ajotaidot on mitä on niin kiekot joutuvat koville. Tuon lainauksen perusteella tuntuu typerältä lähteä noihin Stanin kehiin. Melkeinpä suoraan Mavicin 819:ä alle niin paino on about sama ja plussana tulee UST.

Shimano olisi toinen varmaankin hyvä vaihtoehto, mutta olen rikkonut 2 kpl xt-napoja niin arveluttaa.

sakuvaan
26.05.2011, 08.58
No ei se XM mikään jööti vanne myöskään ole, miinuksena vammainen leveys (19mm), suoraan EX823 jos haluaa kestävän kehän.

tomibert
26.05.2011, 09.28
Irtokuulat, toinen laakerikartio kiinteästi navassa, jne. Kun noihin laakereihin pääsee vettä tai kuraa niin koko kiekko on entinen. Jo laakereiden kireyssäätö vaikuttaa laakeripintojen kulumiseen ja siten koko kiekon kestävyyteen.

Tarkoittanet kuitenkin laakerikehää sillä kartiohan on akselilla? Tiedän useita tapauksia joissa Shimanon laakeri*kartiot* on pilattu väärillä säädöillä tai laiminlyödyllä huollolla, mutta kertaakaan ei ole käynyt niin että itse laakerikehä (jota ei voi vaihtaa) olisi mennyt ajokelvottomaksi.

Laakereiden kireyssäätö vaikuttaa laakeripintojen kulumiseen kaikissa kiekoissa joissa laakereiden kireyttä ylipäätään voi säätää. Varsinkin Shimanon laakereiden säätö vaatiii huolellisuutta, tarkkuutta ja kokemustakin. Lisäksi Shimanon napojen säädöt ovat vain harvoin tehtaan jäljiltä kohdallaan, joten ymmärrän hyvin sen, että monet pitävät Shimanoja liian työläinä ja valitsevat sen vuoksi ns. konelaakeroidut navat.

Varaosien saatavuus on tärkeää muistaa kun pohditaan näiden tehdaskiekkosettien käytettävyyttä. Saako varaosan lähikaupan hyllystä päivässä vai kuukaudessa jos jotain menee rikki? Jopa uutta pinnaa katkenneen tilalle saattaa joutua odottelemaan ja metsästämään kissojen ja koirien kanssa.

- Tomi

ps. olisipa kiva, jos noita Shimanon ust-kehiä saisi irtotavarana vaikka 32-reikäisinä... niistä voisi helposti koota kivan setin mielestensä napojen ympärille.

tomibert
26.05.2011, 09.28
olen rikkonut 2 kpl xt-napoja niin arveluttaa.
Mitä niistä hajosi ja miten?

- Tomi

Anaxagore
26.05.2011, 10.28
Mitä niistä hajosi ja miten?

- Tomi

Toinen oli etunapa mallia 765 ja siitä ruostui toiselta puolen laakerit (ja samalla tuo laakerikehä ja kartio). Ajoin siis uudesta pitäen vajaan vuoden avaamatta kertaakaan niitä. Toinen tapaus oli 775 takanapa, joka vajaan vuoden ajelun jälkeen ns. "hirtti" kiinni jolloin toiselta puolelta meni sekä laakerikehä ja -kartio sekä kuulat. Tämäkin oli avaamatta tuon ajan. Noista viisastuneena olen avannut muut xt-napani, täyttänyt piripintaan vaseliinilla ja säätänyt kireyden mahdollisimman oikeaksi.

Samassa ajassa (3 vuotta) esim. Dt swissin 370 -navat ovat pyörineet ongelmitta kelissä kuin kelissä huoltamatta kertaakaan.

tmile
26.05.2011, 11.48
Varsinkin Shimanon laakereiden säätö vaatiii huolellisuutta, tarkkuutta ja kokemustakin. Lisäksi Shimanon napojen säädöt ovat vain harvoin tehtaan jäljiltä kohdallaan

Käytetyn pyörän mukana tuli Shimanon navat, jotain deore/slx-tasoa, jotka pyörivät nihkeästi. Purin navat ja siellä oli laakerien seassa mustaa töhnää ja vettäkin. Putsasin osat ja laitoin uudet vaseliinit.

Kasaaminen olikin sitten hankalampaa, kun oikeaa kireyttä ei löydä millään. Aavistuksen kireämmälle ja pyörä ei pyöri vapaasti kolmea kierrosta. Aavistuksen löysemmälle ja pyörään ilmestyy millin sivuttaisklappi.

jarit
26.05.2011, 20.58
Meni vähän suunnitelmat kiekkojen kanssa pieleen joten täytyi ottaa plan-B käyttöön. Nyt on edessä Hadleyn 20mm napa + DTSwiss EX500 kehä. Takana Novatech QR ja sama kehä. Kestääkö noilla ajaa telamiinaan? Vai pitäsikö laittaa tubeless -setti jotta matka jatkuu varmasti ? :D

marco1
27.05.2011, 12.15
Hi5bikesillä näyttäis olevan tarjolla hifi-luokan kiekkosarjoja muutama setti, mm. Eastonin Haven ja EA -sarjaa, XTR:t ja Ritcheyta kuituvanteella.
300e oli joskus paljon kiekkosetistä... :o

fsol77m
27.05.2011, 14.29
Käytetyn pyörän mukana tuli Shimanon navat, jotain deore/slx-tasoa, jotka pyörivät nihkeästi. Purin navat ja siellä oli laakerien seassa mustaa töhnää ja vettäkin. Putsasin osat ja laitoin uudet vaseliinit.

Kasaaminen olikin sitten hankalampaa, kun oikeaa kireyttä ei löydä millään. Aavistuksen kireämmälle ja pyörä ei pyöri vapaasti kolmea kierrosta. Aavistuksen löysemmälle ja pyörään ilmestyy millin sivuttaisklappi.

itse olenkin juuri tuon v**maisen säätämisen takia siirtynyt pelkästään konelaakerillisiin napoihin :D
silloin aikanaan sain aika hyvin tuollaisenkin kiristettyä kun kiristi sen kuitenkin hieman nihkeäksi ja sitten vain kovaa ajoa niin se hakee paikkansa ja rupeaa toimimaan pikkuhiljaa herkemmin...

juminy
27.05.2011, 15.23
itse olenkin juuri tuon v**maisen säätämisen takia siirtynyt pelkästään konelaakerillisiin napoihin :D
silloin aikanaan sain aika hyvin tuollaisenkin kiristettyä kun kiristi sen kuitenkin hieman nihkeäksi ja sitten vain kovaa ajoa niin se hakee paikkansa ja rupeaa toimimaan pikkuhiljaa herkemmin...Se on vähän herkkää sen säätämisen kanssa, menee muutama yritys saada kohdalleen, mut ei se nyt mitenkään mahdotonta ole.
http://www.parktool.com/blog/repair-help/hub-overhaul-and-adjustment

Ne kumisuojattomat, luokkaa 475-numerolla merkityt Deorenavat ovat kyllä kuraa, kannattaa jättää ostamatta. 525 tms. numeroidut ovat jo parempia kun niissä on kumisuojat. Silti en näe syytä oikein ostaa Shimanon mallistosta alle XT:n, koska eipä hinta vielä päätä huimaa.

Kyllähän konelaakereissa etunsa on, en sillä.

Brunberg
29.05.2011, 09.27
http://www.bike-discount.de/shop/a1182/deore-disc-mit-rigida-taurus.html?baid=5453230&referer=pdbasket

Onko mistään kotoisin tollanen setti talvikäyttöön? Aika rauhallisessa käytössä tulee olemaan, työmatkoja kelissä kuin kelissä. Vai pitäskö ottaa noi tuolla olevat XT navat ja mavicin 317 kehät.

MPI
03.06.2011, 10.53
Räpsähti pinna poikki Fulcrumin RZ XLR:stä. Samalla meni takavanne hienoiseen solmuun. Yllättävän helposti meni pienellä paiskomisella. Uusi 8 kpl:een pinnasetti vain 70 € kuluineen.
No italialainen laatu maksaa......

jukra
04.06.2011, 08.27
http://www.bike-discount.de/shop/a1182/deore-disc-mit-rigida-taurus.html?baid=5453230&referer=pdbasket

Onko mistään kotoisin tollanen setti talvikäyttöön? Aika rauhallisessa käytössä tulee olemaan, työmatkoja kelissä kuin kelissä. Vai pitäskö ottaa noi tuolla olevat XT navat ja mavicin 317 kehät.

Mulla on sama setti jäykkäperässä, ollut jo ~4-5 vuotta. Ihan perushyvä setti, klommoja täynnä mutta ei ole moksiskaan. Ajan nykyään jäykkiksellä talviajot (kiekoissa taitaa olla nastakumit tälläkin hetkellä) ja ihan ok kestää.

Navat on perus Shimanoa, mun ajolla kaks kertaa vuodes aukonu ja huoltanu, pari kartiotaki oon vaihtanu ja kuulat kerran. Eli huollolla kestävät ikuisesti, ilman huoltoo tilttaa varmaan alle kaudessa.
Kerran on käyny liikkees 'tarkastettavana' pinnojen osalta, tuoki tais olla turha käynti.

Brunberg
04.06.2011, 11.38
Tilasin kuitenkin vähän kalliimmat kamat, ettei tarvitse olla tassut paskassa kerran kuussa. Eli XTn navat ja sunin EQ kehät tulossa. 129,95€ jäi maksamaan kun oli jotain outlet kamaa.

Naali
19.06.2011, 00.12
Hei,

Ajattelin jos tuossa väsäilisin kiekot, mutta kovinkin hakusessa se että mitä kannattaa ja mitä ei hankkia?
Noita crc:n sivuja on tullu möngittyä lävitse mutta tuo valikoiman määrä sekottaa tietämättömän pään :o.

kuskilla painoa siinä 75kg paikkeilla ja ajo sellasta AM rymistelyä... myöskin 2.4 kumia olisi kiva käyttää ilman että saa pelätä vanteen hajoavan.

Hakusessa olisi siis suhteellisen järkihinnoissa (jota en vielä osaa määritellä) oleva laadukas kiekkosetti... vai onko tämä aivan mahdoton yhtälö?

DT:n napaa ja mavicin kehää? Mielellään jotain perustelua miksi joku osa pitäisi valita...

Kiitoksia jo valmiiksi vastanneille
-Jari-

ps. käytin jo hakua

Itsok
19.06.2011, 08.04
Kehäksi voisi myös miettiä No tubesin Flow:ta.
Kestävä kehä ja melko kevyt. Ja leveät renkaat toimivat hyvin.

Napoina tietty aina varmat DT 240 ja Hope pro 2. Niillä tuskin menee vikaan.

kooki
25.06.2011, 12.48
Onkos joku ottanut ja kokeillut noita Nuke Proofin AM-kiekkoja tahi niiden vanteita/napoja erikseen jossain setissä? Miettien onko niistä mihinkään vai värkkäiskö itte jotkut muut...

sakuvaan
26.06.2011, 15.12
Nuken navat on ollet mulla ihan ok, konelaakerit ja siedettävä roiskesuojaus, vapaarattaan irroitukseen joutuu tosi käyttämään työkaluja, pystyy muuttamaan akselikokoja.

Olen pari kautta rullaillut niillä ja kerran vapaarattaan vassut joutu uusimaan kun oli vähän tahmean oloinen talvella.

juu-zo
04.07.2011, 18.43
Mietinnässä on kunnon kevyet vanteet litkuilla käytettäviksi. Alustavasti kasasin merlinistä setin hope pro navoilla, flow kehillä ja dt competition pinnoilla. Mitä kaikkea tuon setin mukana tulee? Ja onko tuossa jotain parantamisen aihetta? Tuleeko venttiili ja vannenauha mukana? Minkälainen litkusetti tuolta pitäisi tilata mukaan? Renkaiksi varmaankin rocket ron evot tulossa.

elasto
04.07.2011, 18.46
Mietinnässä on kunnon kevyet vanteet litkuilla käytettäviksi. Alustavasti kasasin merlinistä setin hope pro navoilla, flow kehillä ja dt competition pinnoilla. Mitä kaikkea tuon setin mukana tulee? Ja onko tuossa jotain parantamisen aihetta? Tuleeko venttiili ja vannenauha mukana? Minkälainen litkusetti tuolta pitäisi tilata mukaan? Renkaiksi varmaankin rocket ron evot tulossa.

Ei tule venttiilejä, eikä teippejä mukana. Itse ostin omien Alpine kehille kasattujen kiekkojen kanssa tällaisen setin: http://www.bike-components.de/products/info/p14832_Tubeless-Kit-fuer-ZTR355---Olympic-Felgen-.html

syklopaatti
04.07.2011, 18.50
Mulla tuli jra:lta hope/flow setti valmiiks teipattuna ja venttiilillä. Eli litkut sisään ja menoks. Et tarvii mitään vannenauhaa. Ei oo kevyin setti ,mut kestää melkein mitä vaan ja vanne sen verran leveä ,että syo 2,4tuumasia ilman pallomaisuutta tai alletaittumista.
Litkuks ehdottomasti stans. Vaikka tuolta.
http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=730 (http://www.hi5bikes.fi/product_details.php?p=730)

elasto
04.07.2011, 18.53
Mistä tilasit syklopaatti tuon setin? Näköjään joissain tulee mukana ja joissain ei. Ainakin NoTubesilta suoraan tilaamalla saa nuo mukaan, mutta maksaa muistaakseni erikseen. Actionsportsista ostaessa ei tullut mitään mukana.

syklopaatti
04.07.2011, 18.55
Tuolta kun tilaat niin tulee teipattuna venttiilien kanssa.
http://www.justridingalong.com/shop.php?product=200 (http://www.justridingalong.com/shop.php?product=200)
Tulivat viikossa asiallisesti kasattuina. Paha vaan ettei tullu hopen pikalinkkuja mukana.

juu-zo
04.07.2011, 19.01
Kannattaako flow:n vanteisiin laittaa alu vai messinki nippelit?

syklopaatti
04.07.2011, 19.09
Kannattaako flow:n vanteisiin laittaa alu vai messinki nippelit?
Jaa-a. Minä otin messinkiset ,mut en kyllä osaa sanoa onko alumiini yhtään huonompi tai parempi.

Hoss
06.07.2011, 17.41
Hei,

Olen ajatellut uusia taakse uuden kiekon mutta kuten monilla muillakin, niin epävarmuus iski, jotta mihinkä roposensa kannattaisi sijoittaa. Ensin ajattelin jotta hommaisin Mavicin Crossmax ST Discin, mutta kun täällä juttuja lukee niin monet on päätynyt kustomoituihin kiekkoihin.

Kertokaas mistä moinen johtuu? Eli kannattaako päätään hajottaa minkä kombinaation hommaisi jne..? Entäs noin DT-Swissin valmikiekot?

Kyllä tää meni taas vaikeeksi. :)

xtrainer80
12.07.2011, 13.12
Tilasin nämä kiekot Actionsportista, tänään tuotiin kotiin:

http://www.actionsports.de/gb/Wheels/Wheelset-Specials/Fun-Works-N-Light-NoTubes-ZTR-Alpine-Sapim-D-Light-disc-1390g-Laufradsatz::32871.html

Yllätyin positiivisesti, en pelkästään nopeasta toimituksesta, vaan siitä että kiekot ovatkin S-light navoilla eikä N-light kuten tuossa mainitaan. S-light on Funworksin navoista käsittääkseni parempi. En kyllä tiedä mihin tämä perustuu, mutta näin muistan lukeneeni.

Punnasin ja painoa on tasan tuo 1390 gr.

syklopaatti
12.07.2011, 14.00

http://www.actionsports.de/gb/Wheels/Wheelset-Specials/Fun-Works-N-Light-NoTubes-ZTR-Alpine-Sapim-D-Light-disc-1390g-Laufradsatz::32871.html

Yllätyin positiivisesti, en pelkästään nopeasta toimituksesta, vaan siitä että kiekot ovatkin S-light navoilla eikä N-light kuten tuossa mainitaan. S-light on Funworksin navoista käsittääkseni parempi. En kyllä tiedä mihin tämä perustuu, mutta näin muistan lukeneeni.

Mitenkä tuommoset voi ylipäätään pysyä ehjänä kun ajetaan kovaa/kisaa jossain kivikossa.? Epäilyttävää.:seko:

xtrainer80
12.07.2011, 14.26
Mitenkä tuommoset voi ylipäätään pysyä ehjänä kun ajetaan kovaa/kisaa jossain kivikossa.? Epäilyttävää.:seko:

Nämähän on vielä sarjassa "painavat"...:D Mutta otetaan tuosta vielä 100-150 gr pois/kiekko, niin joutunee jo enemmän miettimään kestävyyttäkin. :)

Raikku
13.07.2011, 19.04
Tuli tuossa kolmospyörän levyjarrulliseksi muuttamiseksi Crossridet ja kysymys on että mikä funktio sillä, ilmeisesti pakan alle tulevalle, muovirinkulalla on? Spaceri jos käyttää 8-pakkaa kuten tarkoitus olisi? Vai voiko noissa edes käyttää 8-pakkaa?

zippo
13.07.2011, 19.26
Muovihärpäke estää koululaisten pöörissä ketjun putoamisen pinnojen ja pakan väliin=turhake.
Voit käyttää 8 pakkaa ilman muovirinkulaa.8 ja 9 pakka ovat yhtä leveitä.

Raikku
13.07.2011, 19.40
En siis minä sitä lautasta tarkoittanut vaan sellaisten kromattua muovia olevaa rinkulaa, samanlainen kuin mitä on pakassa rattainen välissä mutta siis irrallinen.

juu-zo
13.07.2011, 20.32
Shimpan pakkojen kanssa täytyy käyttää sitä muovispeiseriä. Ainakin näin minulle kerrottiin kun kyseiset kiekot ostin. Ilmeisesti sitten sramin pakkojen kanssa sitä ei tarvi.

juu-zo
17.07.2011, 23.11
Onkos kellään kokemusta actionsportsin myymistä funworksin n-light navoista? Ovatko kestävät, onko tarvetta rasvailla ja millaiset huoltaa?

juu-zo
19.07.2011, 11.13
Ilmeisesti kokemuksia fun worksin navoista ei ole joten taidan mennä perus laadukkaalla setillä. Actionsportsista DT 370 navat + ZTR Crest kehät + Sapim Race pinnat, ei pitäisi mennä hirveästi pieleen ja painokin toivottavasti pysyy 1600g tuntumassa.

kooki
19.07.2011, 11.51
Tuossa yllähän 12.7. postauksessa ilmoiteltiin juuri funworksin navoilla tulleen kiekot. Pitkäaikaista kokemusta ei siis vielä taida olla mutta on noita käytössä. Tuo jälkimmäinen suunnitelmasi nyt ainakin soi ihan hyvin.

juu-zo
19.07.2011, 13.41
No niinpä näyttääkin. Pistetään kyselyä tuonne miltä tuntuma alkuun on vaikuttanut. Dt:n pinnalaskurin mukaan kuitenkin 370 navoilla kiekoista tulisi melko painavat, 1725g. Jos vastassa on n-lightin navoilla kiekot 1390g niin täytyypi vielä miettiä...

juu-zo
22.07.2011, 10.13
Voiko kiekkojen miettiminen olla näin vaikeaa... Päätös vaihtelee päivästä ja ostopaikasta riippuen aivan täysin. Väsäilin itselleni exel taulukoita jne, mutta enhän minä voi vanteiden ominaisuuksista tietää yhtään mitään exel taulukoista. Eniten minua mietityttää nyt vanteiden kestävyys. Minkälaista röykytystä crestit esimerkiksi kestää? Alla on giantin täpäri ja ajelu pääasiassa kivikko-juurakko polkuja, mutta välillä tulee keskuspuiston kaltseillakin droppailtua pahemmistakin paikoista. Onko crestit tuollaiseen tiputteluun liian vetelät? Olisiko sittenkin flow parempi vaihtoehto vaikka painoa kertyykin? Vai ottaisinko sittenkin halvemmat shimanon wh-m775 ust-vanteet?

sakuvaan
22.07.2011, 12.28
No jos floweillekkin saa espoo/helsinki akselilla heittoja aikaseks niin välttäisin crestejä. Crestit on mun mielestä kanssa kapeemmat -> rengasprofiili menee paskaksi levemmällä kumilla.

juu-zo
22.07.2011, 12.40
Eli kevyttä ja kestävää ei ole näin saatavilla. Pitänee lukea noista shimanoista vähän arvosteluja kuinka letkut ne on...

marco1
22.07.2011, 12.51
Mitäs rajoituksia juu-zolla olikaan setin valinnassa? Etuakseli, taka-akseli, jarrulevyn kiinnitys, hinta?

Mites vaikka Eastonin Havenit/EA90:set Hi5:stä jos 15mm etuakseli kelpaa? Alle 1700/1600gr ja Havenit kai sopii isollekin kumille.

juu-zo
22.07.2011, 13.10
Normi pikalinkut löytyy edestä ja takaa tällä hetkellä eli mielellään pikalinkulliset kiekot. Maksimi hinnaksi olen myös ajatellut 500€ luokkaa. Ea90:sten punainen värimaailma ei oikein istu pyörään. xt:n kiekoissakin tosin punaiset nippelit mutta ajattelin sen verran kestää. Jarrulevyn kiinnitys nyt on ihan se ja sama. Uudet jarrut ja levyt tulee kuitenkin hommattua samaan syssyyn. Kompromissina koitetaan etsiä kevyttä ja kestävää. Pyörä johon tulee on giant anthem ja kuskilla painoa noin 74kg.

telliv
22.07.2011, 13.15
Kyseisessä kuskin painoluokassa kestäisi alla varmaan hulavannekin ;).

t-man
22.07.2011, 14.34

Varovaisuutta noiden kanssa. Tässä sulle paremmuutta 6 kk vanhoista navoista: http://www.youtube.com/watch?v=M6gdLIE6aYo Ei kaatumisia eikä mitään muutakaan ihmeellistä käynyt. Ei voi käsittää miten tuo on sattunut :D Mutta helpot nuo on huoltaa, sillä ne saa ilman työkaluja aika osiksi, kepeet ja rullasivat hyvin. Sopivan räikkämäinen ääni, ei tosin vedä vertoja hope:n vapaarattaille. Katotaan miten dt swissit kestää ajoa...

Nufan
22.07.2011, 14.53
T-man: sulla ei sitten mikään taida kestää :)

sakuvaan
23.07.2011, 00.48
Kyseisessä kuskin painoluokassa kestäisi alla varmaan hulavannekin ;).

Painoa 70kg ja paskoin kotipolulla fulcrumin Red Zonen. Vannekehä vainaa, ei se aina painosta ole kiinni, liian paskat ajolinjat ja tarpeeks vauhtia niin kaikki hajoaa. :D

syklopaatti
23.07.2011, 01.36
Ääh. JRA:n kasaamat flowit ja joutui jo parin kuukauden jälkeen kiristelemään pinnoja. Sen jälkeen on pysyneet suorina. Stumpjumpper compissa mukana tulevat dt:t ei tahdo kestää ajoa. Löystyneet pinnat huomaa helposti kun stania alkaa tihkua ulos.:(

sakuvaan
23.07.2011, 07.53
Pinnanre-istä? Sulla on teippaus viduillaan, uusiks!

syklopaatti
23.07.2011, 09.51
Pinnanre-istä? Sulla on teippaus viduillaan, uusiks!
Niin on. Ne oli ns. valmiiks teipatut ,eli tubeles vena sisään ja litkut. Toisessa kiekossa ei ongelmia ,mut tätä toista sai pyöritellä tosissaan ennenkun asettu.
2 kuppia stania sisässä ja hyvin pelittää. En jaksa tänä kesänä alkaa teippailemaan vaikka ois mulla stanin keltasta kaapissa.
Pitääkin antaa vähän sikaa nuille orkkiskiekoille ennen ensihuoltoo niin saavat siellä rihdata. Eivät näkymä meinaa kestää mun ajoa. (93kg.) Tullu ajettua hope/flow setillä enimmäkseen.

juu-zo
23.07.2011, 09.59
Niin on. Ne oli ns. valmiiks teipatut ,eli tubeles vena sisään ja litkut. Toisessa kiekossa ei ongelmia ,mut tätä toista sai pyöritellä tosissaan ennenkun asettu.
2 kuppia stania sisässä ja hyvin pelittää. En jaksa tänä kesänä alkaa teippailemaan vaikka ois mulla stanin keltasta kaapissa.
Pitääkin antaa vähän sikaa nuille orkkiskiekoille ennen ensihuoltoo niin saavat siellä rihdata. Eivät näkymä meinaa kestää mun ajoa. (93kg.) Tullu ajettua hope/flow setillä enimmäkseen.

Paljos sun hope/flow setti painaa?

syklopaatti
23.07.2011, 10.11
Paljos sun hope/flow setti painaa?
1900g ja rapiat. Competion pinnat ja brass nipat. Hyvä setti. Saa paiskoo. Pari pinnaa löysty takaa ,mut kun ne kiristi niin ei mitään ongelmia.
Ne on sisältä 21mm leveet ja voit käyttää kumeja aina 2.5 tuumaan asti.
Joku crest vetää korkeintaan 2.3 (jos sitäkään) renkulan ennen alletaittuvaa pallomaisuutta.

Tomsson
23.07.2011, 11.15
Uuden keulan hiljainen mietintä ajaa kohti uutta 15/20mm etunapaa tai sitten jopa uutta kiekkosettiä.
Olen nyt piiskannut surutta oem Bontrager Ranger vanteita, joissa jotkut mikälie Shimanon m475 9mm navat, sekä who knows mitkä pinnat ja ovat ottaneet kaiken mukisematta vastaan.
Nyt tietysti tulee se mutkaksi, että mitä sitä ottais tilalle/rinnalle, ettei pettymys ole suuri kun uudet lelut ei kestäkään sitä samaa kuin vanhat karvalakkireleet.

Olen iskenyt silmäni Eastonin EA70XC vanteisiin, joita ainakin HI5 myy äkkiseltään jees hintaan.
Onko noissa jotain silmitöntä huonoa, vai täytyykö hintaa nostaa jos haluaa varmaa kiekkosettiä ~100kg:n alle?
Toinen halvempi vaihtoehto on tietysti koota etukiekko uudelleen toisella navalla noille kestäviksi todetuille vanteille.
Kaksi kiekkosettiä ei kuitenkaan olisi pahitteeksi.

stenu
24.07.2011, 09.17
Onko täysjäykkä sinkula, 80-kiloinen kuski ja Stanin Crestit epätoivoinen yritys. Joutuuko ens vuonna nilkuttamaan Tahkolta pois, jos tuollaisissa lähtisi? Tekis mieli kokeilla 650b-kiekkoja, mutta..

Raikku
31.07.2011, 14.38
Onko jotain spacereita joiden avulla Crossride('00 tai 01):ssa voisi käyttää 7-lehtistä pakkaa. Kun nuo olisi menossa niin vanhaan fillariin('94 Nishiki) joka 7-vaihteinen.

Iglumies
31.07.2011, 17.40
Pura joku vanha pakka ja ota niitä "välipaloja" tai rattaita tarvittava määrä.

Blackspirit
10.08.2011, 14.59
Pientä jeesiä kaipais, ajatus olis hankkia kiekot muiden uusien päivitysosien seuraks 8500:sen Trek:n runkoon. Rokkarin SID XX on tulossa jo keulille ja osat on xt:tä ja slx:n sekotusta. Kiekot olis vielä puutelistalla suht tärkeenä osana näin liikkumisen kannalta. Pienenä ajatuksena oli että tilais XT 778 kiekkosarjan mutta onko jotain toista varteenotettavaa vaihtoehtoa järkihintaan pikakiinnityksellä ?

juu-zo
10.08.2011, 15.11
xt:n 778 kiekkosatsi ei ole pikalinkulle sitten. 778 on muistaakseni 20mm etunavalle. 775 on pikalinkuille mutta aikalailla kaikista ulkomaan nettikaupoista ainakin loppu.

Tmh
10.08.2011, 15.23
778 on 15mm etunavalla. 775 on normaali 9mm pikalinkku. 776 on 20mm etunavalla ja järeämmillä kehillä.

Luu
12.08.2011, 11.16
Ne on sisältä 21mm leveet ja voit käyttää kumeja aina 2.5 tuumaan asti.
Joku crest vetää korkeintaan 2.3 (jos sitäkään) renkulan ennen alletaittuvaa pallomaisuutta.Flow 22,6mm

Crest on 21mm leveä sisältä, 2.4 RocketRon litkuilla eikä ole alle taittunut.

juu-zo
12.08.2011, 12.07
Olisiko jollain heittää käyttökommenttia noista switch evo navoista? Ainakin muutama on näyttänyt tilaavan niitä superstarcomponentsilta. Kestääkö maastossa hyvin? Onko vapaaratas alumiinia ja millaisia pakkoja kannattaisi käyttää? Harkinnassa on ottaisiko crestin kehät halvemmilla switchin navoilla vaiko hopen navoilla.

juu-zo
22.08.2011, 14.28
Eikö kellään mukamas ole kertoa yhtään kokemuksia noista switchin navoista vaikka tuolla aiemmin on mainostanut ne ostavansa tuolta superstarin tarjouksesta? Alkaa vanteiden hommaaminen olla erittäin ajankohtaista ja budjetti selvitä vähän tarkemmin. Ehkä jopa voi venyä tuonne 500€ hujakoille mutta kysymys onkin kunka paljon lisää kestävyytä/keveyttä sitten saadaan enää siirryttäessä 350€ luokasta paljonkin ylöspäin? Edelleen vahvana ehdokkaana hope pro II/sapim race/ztr crest tai sama setti noilla switchin navoilla. Toisaalta 500€ luokkaan venyisi myös dt:n 240 navat mutta mutta...

tero76
22.08.2011, 16.44
Mulla oli hopen pro 2:set crestillä ja competition pinnoilla ja ei noissa ongelmia ollut ajossa. Hieman äänekäs vapaaratas, mutta ei ajamista haittaa ja jalankulkijatkin tajuaa että on tulossa.

Jos ei rahasta olisi kiinni niin olisin ottanut kyllä nuo dt240:t keveyden takia.

Grr
22.08.2011, 16.54
Olisiko jollain heittää käyttökommenttia noista switch evo navoista?
Eläpä hättäile. Evot ollu yleiskiekoissa alla kesän, ei havaittuja poikkeamia, ajelua vain. Vapaarattaan runko on alsaa, en oo ottanu pakkaa irti niin paha sanoa onko tullu jälkiä vai ei. Mun voimilla veikkaanpa että ei.

syklopaatti
22.08.2011, 18.02
Flow 22,6mm

Crest on 21mm leveä sisältä, 2.4 RocketRon litkuilla eikä ole alle taittunut.
Aivan totta. muistin päin helevettiä nuo leveydet. Hyvä kun korjasit.

juu-zo
22.08.2011, 21.17
Joo kyllä se päätös on nyt tehty, hope/crest setti alle tulee. Tilaukseen viikonlopun kynnyksellä kun saan muuton tehtyä.

mantis
22.08.2011, 22.27

Mulla on stumpin comp 29 ja ns. tubeless-ready kiekot oli kyllä kaikkea muuta kuin ready. Oli teipattu niin päin persettä kuin vaan voi. Stanin keltaista tilalle ja tiivistelemään. Takanen nousi kerta laakista mutta etunen ei sitten millään. Joutu hieromaan tekniikkaa taas oikein tunteella että sai pelittää. On muuten noi dt 520 kiekot mitkä noissa mukana tulee kasattu aika huonosti - löytyy milli heittoa sivu ja pystysuunnassa. Noo uusi projekti kun saa oikoa ja kasata noi uudestaan.

drop
01.09.2011, 13.21
Nyt kun hi5 möi polkuhinnalla Chris Kingin napansa pois, pitäisi kasata moisten ympärille kiekot. Huomasin vanteita etsiessäni että CRC myy stanin Olympic vanteita halvalla, mutta tekeekö moisilla mitään? Uskaltaako noilla ajaa maastossakin, vai sopisivatko lähinnä työmatkakäyttöön?

juu-zo
01.09.2011, 15.25
Kisakiekot, ei reeneihin.

drop
01.09.2011, 16.38
Joo, enpä taida jaksaa ruveta pelleilemään. Onkohan Mavicin vanneuudistukset ensi vuodelle lähinnä tarrojen vaihto? Esim. 721 listattu monessa paikassa erikseen uutena / vanhana. Vai pitäisköhän odottaa jos eurobikessä tulis 821...

Itsok
01.09.2011, 18.26
Entäs jos laitat vaan tutun ja turvallisen Notubes Flown? vai onko liian hepponen?

drop
01.09.2011, 20.03
Pitäis aina kokeilla jotain uutta... Ja Flow't maksaa tuplasti sen minkä 721'set. ;)

Vertti83
01.09.2011, 20.10
Mä ajattelin koittaa tällasia (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=65121). Vaikuttaa niin mielenkiintoselta tua "Oohbah™" profiili... :)

drop
01.09.2011, 20.41
Väri on hyvä, samoin leveys. Vähän kallis kuitenkin tommoseksi "tuntemattomaksi" kehäksi...

Paulix
01.09.2011, 20.59
Pari vanneaiheista kysymystä. Mulla on vajaa vuoden ajettu Mondraker Factor jossa mukana tuli merkin omaa brändiä olevat OnOff tjsp rinkulat omilla navoillaan.
Nyt kun niillä on tullut kesä paukutettua ehkä varsin rajuakin kallio/juurakkorytyytystä niin jotenkin ne tuntuvat kovin löysiltä. Pinnat on kyllä ihan soivan tuntuiset ja tasaisenkireällä eikä vanteet kierossakaan ole. Jotenkin vaan vauhtien kasvettua täpärinhankinnan jälkeen on alkanut noteerata vanteen sivuttaisliikkeenkin olemassaolon.

Eli kyssäri #1: paljonko normivanne notkuu sivusuunnassa jos vaikka otat etutelarin putkesta tukea ja peukalolla painat vannetta sivuun. Liikkuuko perusvanne sormivoimin a) ei yhtään b) jokusen millin c) sentin tai yli. Oma fiilis on että melkein sentin saa normipainalluksella liikettä ja se tuntuu jo paljolta..

Kyssäri #2: mitäs rinkuloita sitten tilalle?! Leveämpää vannetta tekee mieli koska nakitkin on 2.4" kokoa, edessä Racing Ralph ja takana Big Betty. Renkaan alletaittumista en ole havainnut kun paineet on olleet +2 Bar mutta jotenkin muuten tuntuu ajo nyt vetelältä.. Budjetti on 2-300 joten ihmeisiin ei pysty.

peippo
01.09.2011, 21.56
Kyssäri #2: mitäs rinkuloita sitten tilalle?! Leveämpää vannetta tekee mieli koska nakitkin on 2.4" kokoa, edessä Racing Ralph ja takana Big Betty. Renkaan alletaittumista en ole havainnut kun paineet on olleet +2 Bar mutta jotenkin muuten tuntuu ajo nyt vetelältä.. Budjetti on 2-300 joten ihmeisiin ei pysty.
Tuohon hintaluokkaan menee hyvin tälläiset Stans Flow kehillä varustettuna, http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?cPath=40&products_id=496
Leveyttä ja kestävyyttä pitäisi olla sopivasti.

drop
01.09.2011, 22.23
Ja jos budjettia haluaa kasvattaa niin sitten Hope Hoops Evo navoilla ja samoilla Flow kehillä on vaihtoehto.

Hi5'lla on myös jotain tehdaskiekkoja tarjouksessa, lähinnä Mavic tai Shimano vaihtoehtona. Jos edessä QR tai 15mm akseli niin Shimanon XT't (775 tai 778) on aika hyvää vastinetta rahalle, joskin varmaan turhan köykänen Big Bettylle.

elasto
01.09.2011, 22.24
Kisakiekot, ei reeneihin.
Paskapuhetta. Täällä ollut käytössä Olympicien seuraajat eli Alpinet DT:n 240s navoilla ja Sapimin CX-Ray pinnoilla ja toiminut moitteettomasti keskuspuiston juurakoissa ja Tahkon kivikoissa ryskyttäessä jäykkäperällä 75 kilosen kuskin alla. Podium MMX rupee sitten olemaan jo pelkkään kisailuun. Riippuu tietenkin missä ja miten ajaa, ei nuo Olympicit tai Alpinet mitkään All Mountain -kiekot ole.

drop
02.09.2011, 07.35
Mä ajattelin koittaa tällasia (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=65121). Vaikuttaa niin mielenkiintoselta tua "Oohbah™" profiili... :)

Noita tunnuttiin kehuttavan kun vähän tutkin, mutta tubeless konversiot ilmeisesti haastavia.

Tmh
02.09.2011, 08.40
Itellä on ilmennyt ropleemia tuon Superstarin Switch EVO etunavan kanssa. 9mm toimii hyvin mutta kun heittää 20mm adapterit ja kiekko kiinni keulaan niin klappia on vaikka kuinka tiukkaan yrittää Lyrikin Maxle Liteä kiristää. Missä vika? Napa? Adaptereissa? Ei vain toimi Maxle Litellä? Superstarilta ei ole vielä tullut kommentteja.

Vertti83
02.09.2011, 08.50
Noita tunnuttiin kehuttavan kun vähän tutkin, mutta tubeless konversiot ilmeisesti haastavia.

Juu aivan positiivisia arvosanoja on tuntunu moiset saavan. Tolla profiililla on tosiaan hyvät ja huonot puolensa, ilmeisesti reunat on todella tiiviit ja ei ole pelkoa renkaan "putoamisesta" tai hörppimisestä, mutta tiukkaa rengasta on todella hankala saada vanteelle. Tubeless touhuja ajatellen vanneteipin asentaminen saattaapi tosiaan olla hieman kinkkistä kun tuo keskikohta ei olekkaan tasainen niinkuin normaalisti.

Ajattelin kuitenkin koittaa moisia ja katsoa minkälaiset tulee, pitää pistää sitten kommenttia sitten joskus hamassa tulevaisuudessa jahka ne sais kasattuakin... :)

juu-zo
02.09.2011, 08.58
Itse pistin juuri nuo tarjouskiekot tilaukseen superstarilta. Oli sen verran edukas tarjous. Crestin kehät ja switchin navat siis tulevat. Samalla pistin pikalinkut tuolta tulemaan kun kevyiksi niitä mainostavat. Ja qr adaptereilla tosiaan tulee minullekkin. Onko Tmh:n ongelma tämän kaltainen? http://www.youtube.com/watch?v=vG-rSG3s1iA

Tmh
02.09.2011, 09.04
Onko Tmh:n ongelma tämän kaltainen? http://www.youtube.com/watch?v=vG-rSG3s1iA

Kyllähän esimerkiksi Hopen adapteri heiluu myös navassa kun irrallaan heiluttaa. Mutta kun kiekon laittaa keulaan kiinni niin Hope on jämäkästi klappaamatta mutta Superstar jatkaa klappaamista...

Grr
02.09.2011, 10.09
Mulla supastarin välys häipyy kun aksilon kirraa normi Maxlella. Sulla taitaa olla jotkut osat huonommassa päässä toleranssia. Toisaalta, mitä väliä, mun yhden kiekon Atomlab klappaa aika rajusti mutta ei sitä ajossa huomaa.

Tmh
02.09.2011, 10.53
Kun Hopea ja Superstaria vertaa niin ehkä noi Superstarin adapterit saisi olla vähän leveemmät eli olisko niiden mitat toleranssin alapäässä taikka toleranssien sisällä ollenkaan. En kuitenkaan odottele hengitystä pidellen Superstarin vastausta. Googlaamalla löytyi vastaavaa ongelmaa ja vastaukseksi siellä oli saatu tyyliin: Lue Maxlen käyttöohje.

Juu, eihän tuo klappi suurta ole, mutta tuollaiset olis kiva kuitenkin saada pois.

drop
02.09.2011, 12.23
Mulla supastarin välys häipyy kun aksilon kirraa normi Maxlella. Sulla taitaa olla jotkut osat huonommassa päässä toleranssia. Toisaalta, mitä väliä, mun yhden kiekon Atomlab klappaa aika rajusti mutta ei sitä ajossa huomaa.

Sulla on joku tekstinkorjaus käytössä?

hannupulkkinen
02.09.2011, 12.50
Sulla on joku tekstinkorjaus käytössä?:D

MPI
06.09.2011, 19.28
Tietääkö joku saako pääkaupunkiseudulta jostain Mavicin 823:iin pinnojen kiinnitysnippoja hyllystä. Viime viikonlopun Sappeen keikka verotti yhden korkattuna pois.

visnen
13.09.2011, 11.12
Onko suosituksia liikkeestä mihin viedä kiekot kasattavaksi Helsingissä?

JackOja
19.09.2011, 07.27
Onkoha Hope Pro II takanavan varaosat yhteensopivia Pro II EVO-mallin kanssa?

sakuvaan
19.09.2011, 08.58
Osa on osa ei. Auttoko? :)

Ainakaan akselikoon konversiokalikat eivät tainneet olla samanlaisia.

drop
19.09.2011, 09.13
Foxcomp on kasannut omat kiekkoni hyvin. Fillariosaa ajattelin testata seuraavaksi, oli hyvät hinnat ja ovat hoitaneet kaikki hommansa mallikkaasti.

JackOja
19.09.2011, 10.05
Osa on osa ei. Auttoko? :)

No ei :)

Ainakaan akselikoon konversiokalikat eivät tainneet olla samanlaisia.

No juurikin 10mm läpipultti -roippeet olis hankinnassa pikalinkun tilalle, mutta tarjolla näyttäisi olevan ainoastaan ei-EVOon.

kooki
19.09.2011, 11.58
No ei :)

http://www.bike-components.de/products/info/p14348_Umruestkit-fuer-Pro-2---Pro-2-EVO-Naben-.html

Tuossapa lista mikä mennee mihinkin...

(http://www.bike-components.de/products/info/p14348_Umruestkit-fuer-Pro-2---Pro-2-EVO-Naben-.html)

JackOja
19.09.2011, 12.32
^Oho, katopppa vaan. Kiitos!

(Epäillyttävän) halpakin olis tuo Typ 11 -setti (jos tulkitsen oikein ja se on se mitä tarvitsen). Voisikohan EVO olla suunniteltu niin fiksusti, että tarttee vaan nuo erilaiset päätyholkit ja sisällä on jo 10mm akselin mentävä "tila"? ...ota tästä (http://www.hopetech.com/webtop/modules/_repository/documents/ProIIEVORearExploded.pdf) nyt selvää, hmmm... :seko:

edit: Joo, näinhän se tosiaan on. Kerrassaan näppärää, ettei tarvitse akselia vaihtaa! Nyt on tulossa sitten päätyholkit ja DTSwissin 10mm RWS-akseli.

grebe
24.09.2011, 00.19
Apua!

kiekkovaihtoehtona tähän mennessä

- Easton Haven, leveys 21mm, paino 1560g
- Mavic Crossmax SX 2012, leveys 21mm, paino 1755g
- Kasattu Hope pro 2, ZTR flow kehät

Mitähän muita vaihtoehtoja olisi, kun ehtoina
- paino alle 1750g
- akselit eteen 20/15/qr ja taakse 12/qr
- 6-pultti levyt
- kehän sisäleveys min 21mm ja 26 tuuman halkaisija tietysti
- hinta alle tonnin, halvempi tietty aina parempi

juu-zo
24.09.2011, 00.28
Jos noin kova budjetti on niin sullahan on varaa valita mitkä tahansa kiekot. Hope/Flow setti ei taida mennä alle 1750g. Cresteillä menis mutta en tiedä millaiseen ajoon kiekot tulee. Kasattujen kiekkojen puolesta puhuu pinnojen ja muiden hajoavien osien helppo saatavuus.

grebe
24.09.2011, 05.17
Olisko kokemusta kellään mitkä olis hyvät? Tulee xc/trail ajoon 140mm joustavaan notkuun. Litkurenkaille tietty.

marco1
24.09.2011, 08.22
Kevyellä ja paljon ajavalla toverilla on nuo Havenit olleet ajossa jo pidempään ilman ongelmia. Hienot ja hiljaiset kiekot, hinta vähän jäykkä mutta ei kai sitä kaikkea voi saada.

mutanaama
24.09.2011, 08.26
Tietääkö joku saako pääkaupunkiseudulta jostain Mavicin 823:iin pinnojen kiinnitysnippoja hyllystä. Viime viikonlopun Sappeen keikka verotti yhden korkattuna pois.
Jos et nyt vielä ole saanut, niin fillariosalta sain ainakin avun omiini.

t-man
24.09.2011, 09.34
Podium MMX rupee sitten olemaan jo pelkkään kisailuun. Riippuu tietenkin missä ja miten ajaa, ei nuo Olympicit tai Alpinet mitkään All Mountain -kiekot ole.

Mulla on kestäny MMX:t sapimeilla jo toista vuotta Kuopion juurakko-kivikossa ryskäämistä. Kerran oon pinnat kiristyttäny ja ajoittain tarkastanu, mutta minkäänlaista heittoa ei ole vielä mun 72 kilon elopainolla saatu aikaseksi. Hubin oon kyllä saanu jo kertaalleen paskaksi...:)

PaH
24.09.2011, 15.53
Apua!

kiekkovaihtoehtona tähän mennessä

- Easton Haven, leveys 21mm, paino 1560g
--------
Mitähän muita vaihtoehtoja olisi, kun ehtoina
- paino alle 1750g
- akselit eteen 20/15/qr ja taakse 12/qr
- 6-pultti levyt
- kehän sisäleveys min 21mm ja 26 tuuman halkaisija tietysti
- hinta alle tonnin, halvempi tietty aina parempi

Havenit on hyvät mutta ei mee tuohon speksiin. Etunen taitaa konvertoitua pikalinkusta sekä
15mm että 20mm:iin, en oo varma tuosta. Voi olla myös niin että pikalinkkunapa on vaan pika-
linkkunapa ja sit se toinen muuttuu 15/20mm. Takakiekko menee noin, pikalinkkukiekko ei päivity
ylöspäin. 10mm ei lie edes tarjolla, 12mm tulee vakiona 135mm:nä ja mukaan saa adapterit
142x12mm:ks. Ajellu noilla nyt viime syksystä aika surutta ja zero problemo. Jos löydän toisenkin
kerran samanlaisen tarjouksen, niin otan toisen setin.

Hiitu, ny tarttee hypätä lenskariin ettei se jätä

grebe
24.09.2011, 16.31
Joo, vähän lavea tuo navan määritelmä. Keula tulee olemaan 15mm, ei vielä tilattu tosin. Takana 12mm x 135 tai 142.

Siis nopeasti ajateltuna samassa hintaluokassa ei löydy parempaa kuin havenit? Nykyisen pyörän kiekkoina toiminut Crossmax SL 1520g, joten nämä havenit 2mm leveämmällä kehällä ja lähes samalla painolla kyllä minulle käy. CrossMax SX kiekoilla ja sadan gramman lisäpainolla luulisi saavansa lisää kestävyyttä? Eihän se paino tietysti aina koko totuutta kerro.

haedon
24.09.2011, 16.35
Sitten myös DT Swiss Tricon XM-1550 sopii spekseihin. Hintaa reilu 700e. Tuossa yksi testi:
http://www.bikeradar.com/gear/category/components/wheel-sets/product/review-dt-swiss-tricon-xm-1550-wheelset-10-39496

grebe
24.09.2011, 17.01
Leveys taitaa jäädä alle 20mm, ja centerlock. Mutta ihan mielenkiintoinen ajatus.

haedon
24.09.2011, 17.15
Niin taitaa jäädäkin. Jännä kun mainostetaan jossain kuitenkin All Mountain-kiekoksi ja leveys 19,5mm(jos tuo pitää paikkaansa)? Centerlockiin tulee ilmeisesti adapteri mukaan.

sakuvaan
24.09.2011, 17.31
DT swissillä on joku kapeus-fetisismi niiden AM/Traili kiekoissa, ite ihmetellyt samaa.

elasto
25.09.2011, 14.46
Mulla on kestäny MMX:t sapimeilla jo toista vuotta Kuopion juurakko-kivikossa ryskäämistä. Kerran oon pinnat kiristyttäny ja ajoittain tarkastanu, mutta minkäänlaista heittoa ei ole vielä mun 72 kilon elopainolla saatu aikaseksi. Hubin oon kyllä saanu jo kertaalleen paskaksi...:)
Ei se heitto ole ongelmana vaan se, että pinnat tulee läpi kehästä ajan kanssa takakiekossa.

drop
25.09.2011, 18.17
DT swissillä on joku kapeus-fetisismi niiden AM/Traili kiekoissa, ite ihmetellyt samaa.

Eikös EX1750 ollut kuitenkin 21mm leveä sisältä? Siis valkoinen EX500 kehä, aerolite pinnat ja 240s navat.

sakuvaan
25.09.2011, 18.59
noku mun mielestä 21mm on vähän kaponen edelleen, 22.6+ olis niinkuin alueella..

Njös-petter
25.09.2011, 20.31
Tuommoinen osui joskus silmään, 23 mm sisäleveys: http://www.wtb-bike.eu/en/stryker-tcs-all-mountain-c16-p123.htm
Akselikonversioista ei ole tietoa, ei ilmeisesti mahdollista kun asiasta ei mainita mitään.

Itse spekuloinut Mavic EX 823 Hopen Evo navoilla mutta paino taitaa pompsahtaa vähän turhan paljon, yli kahden kilon.

grebe
26.09.2011, 06.32
Havenit lähti tilaukseen. Saatavuus tuntuu olevan vähän niin ja näin, mutta ei tässä kirettä.. Jos olisi varaa olla tekemättä kompromisseja, niin Enven twenty6 AM kiekot olisi kestävät, kevyet ja 23mm leveät sisämitaltaan.

drop
26.09.2011, 07.17
Hi5'ssa on ollut Havenia ihan hyvään hintaan.

grebe
27.09.2011, 22.11
Hinta ei olisi paha. Pahinta on, että kaikki myy eioota 15mm/12mm akseleilla. Tuntuu olevan sääntö, että mitä keksin haluta, se on joko loppu, sitä ei ole vielä tehty, tai kukaan ei ole vielä edes keksinyt, mitä pitäisi tällä kertaa valmistaa.

PaH
28.09.2011, 11.17
Hinta ei olisi paha. Pahinta on, että kaikki myy eioota 15mm/12mm akseleilla. Tuntuu olevan sääntö, että mitä keksin haluta, se on joko loppu, sitä ei ole vielä tehty, tai kukaan ei ole vielä edes keksinyt, mitä pitäisi tällä kertaa valmistaa.

Juueseissä OutsideOutfitters:ssä noita on ruukannu olla stokkina ja sieltä saa kiekot kolmessa päivässä (ja saa asioida Tullipostissa.
Jeejee) Ranskassa on Alltricks.fr, josta noita kans ajoittain saa ihan hulppeilla ale-%:lla, noukin tuolta yhden x12-takakiekon -60%:lla ...

grebe
28.09.2011, 11.31
Ranskan putiikissa vain yksi väärän värinen takakiekko. Outsideoutfitterssissä näyttäs olevan tavaraa, noin 540€ maksaisi kiekkopari. Mitä luokkaa lie kuljetus sekä tullimaksut päälle?

nilsson
28.09.2011, 12.04
Ranskan putiikissa vain yksi väärän värinen takakiekko. Outsideoutfitterssissä näyttäs olevan tavaraa, noin 540€ maksaisi kiekkopari. Mitä luokkaa lie kuljetus sekä tullimaksut päälle?

Taitaa mennä kirkkaasti yli Hi5:n hinnasta. Arviolta rahti reilu 50e + tullia muutama prossa + alvia 23% tuotteen hinnasta ja rahdista. Toki tuo Hi5 ei paljoa lohduta jos reikä ja väri on väärä.

grebe
28.09.2011, 12.29
Toki tuo Hi5 ei paljoa lohduta jos reikä ja väri on väärä.

Tuohon tekisi mieli kommentoida jotain nokkelaa, mutta jääköön nyt :)

telliv
28.09.2011, 12.45
Taitaa mennä kirkkaasti yli Hi5:n hinnasta. Arviolta rahti reilu 50e + tullia muutama prossa + alvia 23% tuotteen hinnasta ja rahdista. Toki tuo Hi5 ei paljoa lohduta jos reikä ja väri on väärä.

Mistäs lähtien tulli on alkanut perimään maksuja eu:n sisältä?

marco1
28.09.2011, 12.47
Mistäs lähtien tulli on alkanut perimään maksuja eu:n sisältä?
Mistäs lähtien "St. Louis, Missouri, USA" on ollut eu:ssa. Tuo Outside Outfitters on Amerikan Yhdysvalloissa.

Oliskohan lopputuloksena: hinta yhdysvalloissa + tulli 4.8% + alv 23% ja päälle toimituskulut joista ei muistaakseni mene enää tullia. Eli voi kannattaa jos tuote on tosi hyvässä alessa.

grebe
28.09.2011, 12.48
Verrattiin jenkkiputiikin hintaa Hi5:n hintaan.

telliv
28.09.2011, 12.51
Voi minnuu puusilmää kun tarttui vain alltricks.fr silmään :)

Hjalmar
30.09.2011, 21.40
Onkohan Fulcrumin Red Zonea kenelläkään käytössä? Joissakin paikoissa kehuttu kovasti, mutta toisaalla valitettiin ettei pinnoja löydy mistään.

HeikkiO
01.10.2011, 20.23
Onkohan Fulcrumin Red Zonea kenelläkään käytössä? Joissakin paikoissa kehuttu kovasti, mutta toisaalla valitettiin ettei pinnoja löydy mistään.
Red Zone XLR:t olleet käytössä n. 3000 km ajan eikä ole pinnoja vielä joutunut vaihtamaan joten en tiedä pinnojen saatavuudesta.

sakuvaan
01.10.2011, 20.34
halpis red zonet on ja hyvin kestivät kunnes kajautin takakiekon 0.8 bareilla juureen, vannekehä vituix, mut muuten ihan hyvät tubeles kiekot

Jooseppi
02.10.2011, 10.36
Tuota noin, kyselenpä nyt nuista painoista. Mikä on sellainen järkevä paino koko vanteelle, jos kyseessä on sellainen rinkula jonka tulisi kestää jonniin verran rymistelyajoa? Eli siis takavanne+pakka yms tilpehööri. Etuvanteeseenhan ei tartte lisätä kuin jarrulevyn paino.

Nimimerkillä pyöräproggis.

MRa
02.10.2011, 11.01
Tuota noin, kyselenpä nyt nuista painoista. Mikä on sellainen järkevä paino koko vanteelle, jos kyseessä on sellainen rinkula jonka tulisi kestää jonniin verran rymistelyajoa? Eli siis takavanne+pakka yms tilpehööri. Etuvanteeseenhan ei tartte lisätä kuin jarrulevyn paino.

Eikös mielenkiintoista ole lähinnä kiekon paino ilman pakkaa tai levyjä? Ne ei kuitenkaan vaikuta lainkaan kestävyyteen, mutta esmes 23-11 DA pakka painaa jotain 160g kun taas joku Deoren ankkuri jotain 400g päälle. Onko rymistely kuoppien väistelyä hiekkatiellä vai droppeja mettäpolulla?

Jooseppi
02.10.2011, 11.46
Eikös mielenkiintoista ole lähinnä kiekon paino ilman pakkaa tai levyjä? Ne ei kuitenkaan vaikuta lainkaan kestävyyteen, mutta esmes 23-11 DA pakka painaa jotain 160g kun taas joku Deoren ankkuri jotain 400g päälle. Onko rymistely kuoppien väistelyä hiekkatiellä vai droppeja mettäpolulla?

Joskus droppejakin, eli ei siis ihan pelkkää xc:eetä. Vauhtia ja ajovirheitä vai miten se nyt oli. Lähinnä tässä yritän peilailla, kuinka paljon ylipainoisia nuo mun pyörän mukana tulleet vanteet ovat.

sakuvaan
02.10.2011, 11.50
~450-500g (flow, fulcrum red zone) vannekehiä saa jo kestävänä, ~600g (Mavic EX823) painavat alkaa kestää jo kevyellä kaverilla DH käytössä

MRa
02.10.2011, 12.14
Joskus droppejakin, eli ei siis ihan pelkkää xc:eetä. Vauhtia ja ajovirheitä vai miten se nyt oli. Lähinnä tässä yritän peilailla, kuinka paljon ylipainoisia nuo mun pyörän mukana tulleet vanteet ovat.

Osaatko sanoa mitkä ne on?

drop
02.10.2011, 14.11
~450-500g (flow, fulcrum red zone) vannekehiä saa jo kestävänä, ~600g (Mavic EX823) painavat alkaa kestää jo kevyellä kaverilla DH käytössä

Eiköhän 823'set paina yli 700g ennen kuin ovat käyttökelpoiset?

Jooseppi
02.10.2011, 14.25
Osaatko sanoa mitkä ne on?

Osaan, ne ovat WTB SX24 shimanon navoilla.

Hjalmar
02.10.2011, 21.01
Red Zone Zerot olleet käytössä n. 3000 km ajan eikä ole pinnoja vielä joutunut vaihtamaan joten en tiedä pinnojen saatavuudesta.

Ettet tarkoita Red Metal Zeroja?

Red Zonet on luokiteltu endurokiekoiksi. Vois hommata nuo perus Red zonet http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/offroad/enduro-free-ride/red-zone testiin.

sakuvaan
02.10.2011, 21.03
Eiköhän 823'set paina yli 700g ennen kuin ovat käyttökelpoiset?

No 650g, 50g sinnetänne :)

drop
02.10.2011, 21.09
No 650g, 50g sinnetänne :)

Kyllä se paino vain taitaa heilahtaa yli 700g kun lisätään ne nippelien juureen tulevat kupit, joita ilman se kasaaminen voi olla aika haastavaa. Sicklinesin punnitsemana tais olla suunilleen 715g.

zippo
02.10.2011, 21.19
Huomaatko oikeesti jos kiekko painaa 65g enemmän?
Itse en huomannut eroa kun testatiin metsäpoluilla samaa takakiekko/rengas yhdistelmää about 100g eripainoisena.
Painonmuutos tehty litkunmäärällä.

mutanaama
02.10.2011, 21.45
Tää laitto just alle uuden kevyemmän kiekkosetin, Mavic CrossMax ST disc, parilla painoa 1615g. Vaikka laitoin sisurit, niin köykäsemmillä kumeilla paino putosi noin 1500g versus 823 ja tubeless uuden mallin 2.4" Fat allu.
Saa nyt sitten nähdä kestääkö noi väärinajelua läskin alla.

HeikkiO
02.10.2011, 22.58
Ettet tarkoita Red Metal Zeroja?

Red Zonet on luokiteltu endurokiekoiksi. Vois hommata nuo perus Red zonet http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/offroad/enduro-free-ride/red-zone testiin.
Eiku piti kirjoittaa Red Zone XLR.
Korjattu orkkisviestiinkin.

lansive
02.10.2011, 23.41
Tää laitto just alle uuden kevyemmän kiekkosetin, Mavic CrossMax ST disc, parilla painoa 1615g. Vaikka laitoin sisurit, niin köykäsemmillä kumeilla paino putosi noin 1500g versus 823 ja tubeless uuden mallin 2.4" Fat allu.
Saa nyt sitten nähdä kestääkö noi väärinajelua läskin alla.

Osta vapaaratasrunko varastoon tai sitten Ebaysta niitä uusia liukulaakereita. Eivät kestä kovinkaan pitkään, kun minäkin olen jo saanut yhdet pilalle. Äläkä nyt ihmeessä sisureihin sotkeennu. Laita edes TLR:t litkuilla...

mutanaama
02.10.2011, 23.46
Kiitos. Ei ollu kodin hyllyssä tupelessia, enkä jaksanu alkaa virittelemään väkisin noita ilman sisureita. Laitakko linkkiä niistä liukulaakereista.

elasto
03.10.2011, 00.05
Huomaatko oikeesti jos kiekko painaa 65g enemmän?
Itse en huomannut eroa kun testatiin metsäpoluilla samaa takakiekko/rengas yhdistelmää about 100g eripainoisena.
Painonmuutos tehty litkunmäärällä.
Eihän sen litkun pitänyt olla "pyörivää massaa"?

marco1
03.10.2011, 07.19
Kiitos. Ei ollu kodin hyllyssä tupelessia, enkä jaksanu alkaa virittelemään väkisin noita ilman sisureita. Laitakko linkkiä niistä liukulaakereista.
Saattaa olla jossain vielä yksi liukulaakeri, tarkistan.
Koko vapaaratas maksoi n. 35e (.de ) kun ne siihen vaihdettavat liukulaakerit Ebaysta maksoi vajaan kympin kappale toimitettuina. Oikeita laakereitakin saa tilalle.

edit: 31,90e tuolla hintana: http://www.bike-components.de/products/language/en/info/p9741_Freilaufkoerper-FTS---L---.html

drop
03.10.2011, 07.41
Eihän sen litkun pitänyt olla "pyörivää massaa"?

Ei se olekaan. Nostaessa tuntuu varmaan yhtä paljon, mutta luulisi litkun pysyvän kiihdyttäessä jotakuinkin paikoillaan.

En sano erityisesti välittäväni pienestä painosta sinne tänne, mutta kyllä mavic ilmoittaa harhaanjohtavasti UST kehiensä painon, kuluttajan kannalta olis kivaa jos ilmoitetut painot pitäisivät paikkansa.

JackOja
03.10.2011, 07.43
...siihen vaihdettavat liukulaakerit Ebaysta maksoi vajaan kympin kappale toimitettuina. Oikeita laakereitakin saa tilalle...

Kerro lisää :)

mutanaama
03.10.2011, 08.01
Hopen navoilla 823 etukiekko painaa 1230g ja takakiekko sit huimasti enemmän. :) Parille tuli painoa kumeineen aika tarkkaan 4,960kg. Siinä ei paljoa yks 100g tunnu.

drop
03.10.2011, 08.44
No ei, mutta jos lasket yhteen ilmoitetut painot ja kasaat kiekot 823 kehillä ja laitat kumeiksi 2.4" RQ UST't niin paino heilahtaa helposti 400g yli luvatun, se voi jollekin jo tuntua.

Lähinnä pointtina että olisi suotavaa että jos ilmoitetaan painot niin ne pitäisivä paikkansa. Joillekin tuo ilmoitettu paino tuntuu olevan lähinnä yksi markkinointiosaston kikoista joilla lisätään myyntiä, toisille yksi insinöörien ilmoittamista spekseistä.

marco1
03.10.2011, 08.48
Kerro lisää :)
Tuossa nuo liukulaakerit:
http://www.ebay.com.au/itm/Qty-2-Mavic-Ksyrium-Freehub-Bushing-003-OS-Std-/260383990151 (myyjä john5w76, tältä ostettu)

http://www.ebay.com/itm/NEW-HUBDOCTOR-PRO-MAVIC-FREEHUB-FULL-HYBRID-CERAMIC-/330608461495?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item4cf9ccc6b7 (ei kokemusta näistä)

edit: olihan se Usko Juntunenkin sorvannut näitä ihan kotomaassa.

mutanaama
03.10.2011, 09.35
@drop
Kyllähän tuo on totta tuokin. Toisaalta jos voidaan käyttää rosterista, messinkistä tai alumiinista värkättyä nippaa, niin niiden eri painoilla on kanssa merkitystä. Eli siinä mielessä ei kehän painoon voi laittaa kokonaisuutta. Toisaalta voisivat ilmoittaa painon eri nipoilla. Mutta tuossa kehässä grammantarkistelijat taitavat olla sen verran marginaaliryhmää, etteivät viitsi vaivautua sitä tekemään. Löytyykö nippojen painoa jostain??

drop
03.10.2011, 10.10
Kyse ei ole niistä nippeleistä, niitähän ei ilmoiteta muillakaan vanteilla. Koska 823'set on UST vanteet niin niille nipoille on erilliset kupit joihin ne ruuvataan. Ilman niitä ei kiekkoja saa koottua, siksi seuraavat mukana. Niiden painoa ei kuitenkaan tuossa ilmoiteta. Joku oli aikoinaan kysynyt asiasta Mavicilta ja heidän lausuntonsa oli muistaakseni että "jos ilmoittaisimme kokonaispainon oikein niin ihmiset saattaisivat painon perusteella luulla näiden soveltuvan järeämpään käyttöön kuin oikeasti soveltuvat, sen vuoksi paino on ilmoitettu ilman kuppeja". :D

tomibert
03.10.2011, 10.40
Kyse ei ole niistä nippeleistä, niitähän ei ilmoiteta muillakaan vanteilla. Koska 823'set on UST vanteet niin niille nipoille on erilliset kupit joihin ne ruuvataan. Ilman niitä ei kiekkoja saa koottua, siksi seuraavat mukana. Niiden painoa ei kuitenkaan tuossa ilmoiteta. Joku oli aikoinaan kysynyt asiasta Mavicilta ja heidän lausuntonsa oli muistaakseni että "jos ilmoittaisimme kokonaispainon oikein niin ihmiset saattaisivat painon perusteella luulla näiden soveltuvan järeämpään käyttöön kuin oikeasti soveltuvat, sen vuoksi paino on ilmoitettu ilman kuppeja". :D

Hehee :) Kun nyt näistä tiedät, niin mitkä ovat todelliset vaihtoehdot noille 823:lle, jos vanteen pitää olla sekä UST että sisämitaltaan tuommoiset 23mm leveä?

- Tomi

ps. Crossmax SLR:tkin ovat kevyemmät kun ne punnitsee ilman niitä nippeleiden inserttejä ;)

drop
03.10.2011, 10.46
Crossmax slr ilmoitettu paino kai pitää paikkansa kuitenkin?

En mä keksi 823'sille vaihtoehtoa, jollei halua teipeillä leikkiä, muuten varmaan on moniakin.

syklopaatti
03.10.2011, 10.58
Hehee :) Kun nyt näistä tiedät, niin mitkä ovat todelliset vaihtoehdot noille 823:lle, jos vanteen pitää olla sekä UST että sisämitaltaan tuommoiset 23mm leveä?

- Tomi

ps. Crossmax SLR:tkin ovat kevyemmät kun ne punnitsee ilman niitä nippeleiden inserttejä ;)
Eipä ole vaihtoehtoja ,koska vain mavicit ovat Ust. Käsittääkseni Mavic on patentoinut tämän UST-sanan.
Tuosta ihan yhtä UST jos ei pelkää teippikierrosta. ja paljon kevyemmät. Tässähän on reunaurat ja muut ihan samallalailla tubelessrenkaille.
http://www.notubes.com/ZTR-Flow-26-32-Hole-Black-P333C22.aspx (http://www.notubes.com/ZTR-Flow-26-32-Hole-Black-P333C22.aspx)
Minusta aika järjetöntä tehdä umpinaisia vanteita kun teippi ajaa saman asia ,mut painaa paljon vähemmän

drop
03.10.2011, 11.10
Taitaa 823'set kuitenkin olla aika paljon vahvemmat kuin Flow't, ainakin itse sain kohtuullisen helposti flatspotattua omat Flow't. Ei siis mitenkään haukkuakseni noita Flow kehiä, mutta kyllä se 200g ylimääräistä painoa kehässä näkyy vissiin myös vahvuudessa. Lisäksi ainakin teoriassa UST vanne pitää ilmat sisällään ilmankin litkuja, omia Flow kehiä en saanut tiiviiksi ilman litkuja (siis niin että ilmat pysyisivät montaa päivää). Sinällään olen kyllä samaa mieltä ettei se teippi ole mikään iso vaiva, eikä litkutkaan mikään huono idea.

Mielenkiintoista nähdä minkälaisia noi E13 kehät tulevat olemaan, heiltä tulee Scandiumilla vahvistettu 23mm sisämitaltaan oleva kehä joka on vähän yli 500g.

Tuntuu ettei Mavic oikein jaksa panostaa noihin irtokehiin näinä päivinä. Saas nähdä käykö niin että jäävät suosiolla enemmän marginaalitekijäksi (keskittyen valmiskiekkoihinsa) vai räväyttävätkö jossain vaiheessa jonkun kunnon setin uusia kiekkoja markkinoille (21mm sisäleveydellä UST kehän, valmiskiekkojensa vanteiden ominaisuuksia kuten se pinnojen väliltä koneistus jne).

marco1
03.10.2011, 11.13
Eipä ole vaihtoehtoja ,koska vain mavicit ovat Ust. Käsittääkseni Mavic on patentoinut tämän UST-sanan.

Onhan sitä USTia lisensoitu muillekin (Shimano, Fulcrum, Easton yms.) mutta irtomyynnissä ei taida olla muiden kuin Mavicin UST-vanteita?

syklopaatti
03.10.2011, 11.33
Taitaa 823'set kuitenkin olla aika paljon vahvemmat kuin Flow't, ainakin itse sain kohtuullisen helposti flatspotattua omat Flow't.

Mielenkiintoista nähdä minkälaisia noi E13 kehät tulevat olemaan, heiltä tulee Scandiumilla vahvistettu 23mm sisämitaltaan oleva kehä joka on vähän yli 500g.

Joo taitaa se flow vähän helpommin hajota. Mutta henkilölle joka ei aja DH:ta eikä paina 120kg ja tykkää leveestä vanteesta sekä käyttää litkua jokatapauksessa 823:set on vähän överit.
mielenkiinnolla odottelen noita E13 kehiä.

marco1
03.10.2011, 11.39
Ihan mielenkiinnosta, olikos se 823:sten vanteen paino niiden pakollisten nippeleiden kanssa mikä?

edit: 719g olis tuolla tyrkyllä (http://forums.mtbr.com/wheels-tires/2012-e13-goods-rims-looks-like-good-stans-alt-734702.html)
Aika heviä.

PaH
03.10.2011, 12.26
Tää laitto just alle uuden kevyemmän kiekkosetin, Mavic CrossMax ST disc, parilla painoa 1615g....

Ranskanmaaltako? Jos oli sieltä mistä eppäilen, niin ÄLÄ käy katsomassa paljonko 20mm / 10*135mm Haven-setti olis kustantanu :p

MPI
03.10.2011, 14.24
Mulla Fulcrumin XLR Red Zonet klappaa kun resiinan pyörät, ihan sama miten niitä kiristelee. Tällä hetkellä ei oo rikki kuin runko, iskari ja kiekot. Ai niin, itse meen pajalle 17 päivä setä Panun vastaanotolle.

sakuvaan
03.10.2011, 14.44
Aika jännä, mulla kesti tosin hyvin treiliä espanjassakin tuo setti kunnes tyhmyyttäni rikoin sen takakiekon, tosin se oli se taiwanissa eikä italiassa tehty setti, ehkä siksi ne kesti??

MPI
03.10.2011, 15.28
Mulla noi viat rajoittuu napa-alueille. Noilla on ajettu moneen kertaan samat trailit Epsanjassa ja muutamat enskakisat päälle. Vielä en tiedä etukiekon osalta, mistä tuo johtuu (akseli, laakerit) Tuo navassa oleva kiristys ei ainakaan sitä poista. Takakiekossa klappi johtuu osittain siitä, kun pakkaa ei saa istumaan tarpeeksi kireälle vapaarattaaseen. Tosin on tänä suvena mennyt myös pinnakin poikki ihan normiajossa. Noissa voi tietysti olla sama logiikka kun venäläistenkin vehkeissä, että noita joutuu laittamaan 100 km:n välein ;-))

lansive
03.10.2011, 16.26
http://www.ebay.com/itm/NEW-HUBDOCTOR-PRO-MAVIC-FREEHUB-FULL-HYBRID-CERAMIC-/330608461495?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item4cf9ccc6b7 (ei kokemusta näistä)

Minulla on tuolta kaverilta ostetut liukulaakerit (löytyy sieltä other items kohdasta). Hyvin on toiminut vaihdon jälkeen.

pmw
03.10.2011, 17.02
Näitä painohommia pitäs testata ns. side silmillä. Iskee kaverille fillari alle ja polkee x määrän ja sanoo kumpi vanne nyt oli. Voi olla että ei huomaa mitään eroa tai vastaa väärin! Tiedä häntä.

Dude
03.10.2011, 20.21
Tollaisen kilon pudotuksen kyllä huomaa helpolla. Vaihdoin kiekot just kilon kevyempiin ja kiihdytykset on juhlaa...