Näytä tavallinen näkymä : Hiilikuiturunko maantielle
Ohiampuja
23.04.2007, 10.27
Kiitos tiedoista, viime viikolla lähti tilaus Roselle, mutta sieltä en ko. mömmöä löytänyt.
Ohi: Tuolta CN:n sivuilta on välillä opettavaista lukea noista ammattilaisten pyöristä ja varsinkin esim Pariisi-Roubaix kisan peleistä. En tarkoita, että Suomen pyörätiet yhtä huonoja ovat kuin ko. kisan tie. Mutta monet heidän ratkaisunsa ovat mielenkiintoisia. Esim tämän Wilierin satulatolppa piti lukita ruuveilla, kun ei muuten kuulema pysy. Varsinkin proffien valitsemista kiekoista näkee, ettei ole vanhan voittanutta. 32 ja 3-ristiin se on poikaa kun tie huonoksi menee.
http://www.cyclingnews.com/road/2007/apr07/roubaix07/tech/?id=/tech/2007/features/ballan_leroi_roubaix
Kiitos tiedoista, viime viikolla lähti tilaus Roselle, mutta sieltä en ko. mömmöä löytänyt.
Ohi: Tuolta CN:n sivuilta on välillä opettavaista lukea noista ammattilaisten pyöristä ja varsinkin esim Pariisi-Roubaix kisan peleistä. En tarkoita, että Suomen pyörätiet yhtä huonoja ovat kuin ko. kisan tie. Mutta monet heidän ratkaisunsa ovat mielenkiintoisia. Esim tämän Wilierin satulatolppa piti lukita ruuveilla, kun ei muuten kuulema pysy. Varsinkin proffien valitsemista kiekoista näkee, ettei ole vanhan voittanutta. 32 ja 3-ristiin se on poikaa kun tie huonoksi menee.
http://www.cyclingnews.com/road/2007/apr07/roubaix07/tech/?id=/tech/2007/features/ballan_leroi_roubaix
Ja ihan off topikkina...Voi voi kun on Ballanin fillarissa vielä tuubikin liimattu ihan vituralleen...eihän tommosella pitäisi pystyä ajamaan.
onnimanni
23.04.2007, 18.29
Cannondale : System six....
Heh, kyllähän toi ihan kiva vois olla...Mutta silti, kyllä mä ennemmin Colnagon ottaisin ;) Cristallo voisi pikkuhiljaa alkaa saapumaan...
Ei viittis millään järkäleen painoista kampetta ostella...:p Siksi ajankin toistaiseksi omalla vanhalla alumiinirukilla. Tietysti jostain Christallosta voisi kasata kivan kisapelin. Jättäisi sitten tuon Crumptonin lenkkikäyttöön. :)
Kyllä Cristallollakin pääsee 6kg...;)
Cykloman
29.04.2007, 19.20
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/reviews/specialized_roubaixsl07
Pyöräpummi
29.04.2007, 22.45
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/reviews/specialized_roubaixsl07
Sai myös parhaan mukavuusarvon Tourin teknisessä runkotestissä.
Merkitystä varsinkin jos ajetaan mukalakivillä.
Sai myös parhaan mukavuusarvon Tourin teknisessä runkotestissä.
Merkitystä varsinkin jos ajetaan mukalakivillä.
Mutta tuohan näyttää rumalta. Ok, ehkä sitä ei ajaessa huomaa :)
Pyöräpummi
29.04.2007, 23.34
Mutta tuohan näyttää rumalta. Ok, ehkä sitä ei ajaessa huomaa :)
Mukulakivillä ja muulla epämiellyttävällä alustalla ajettaessa todennäköisesti ulkonäön merkitys vähenee ratkaisevasti. Yksi kaikkein epämiellyttävimpiä tunteita on ahterin ärsyyntyminen.
Cykloman
30.04.2007, 00.42
Gerolsteiner ja Quick Step ajelee noilla myös.
Vuokrasin Malliksella Specilized Roubaix Pro:n ja ajelin sillä kahdessa viikossa noin 1800km, 6-8 tunnin työpäiviä satulassa. Olin niin tyytyväinen siihen että tilasin itselleni sellaisen (Scott CR1 saa jäädä lyhyiden harjoituslenkkien ajeluun).
Korkeataajuisen tärinän vaimentamista arvostan paljon enemmän kuin pyörän ulkonäköä.
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/reviews/specialized_roubaixsl07
Kylläpäs on tutun näköiset muodot rungossa? ;)
Ei viittis millään järkäleen painoista kampetta ostella...:p
Niin eihän sitä koskaan tiedä koska ne keksii rakentaa mäkiä Suomeenkin.
Toi Roubaix on aika kummallinen ajaa kun siinä on vähän loivaa kulmaa, piiiiiitkää emäputkea ja pitkää akseliväliä. Toi on vähän kun chopperilla ajaisi.
Cykloman
30.04.2007, 21.34
Oletko ajanut Roubaixilla vai chopperilla?
Oletko ajanut Roubaixilla vai chopperilla?
Sama asia. Ihan kuntoilukäyttöön ja vaikka selkävaivaisille varmasti Oiva peli.
Kiekot ainakin on hienot ;). Miksiköhän :rolleyes:
Pelkkä karamelli mulle. Suosin -saksalaista ja ISAAC om merkini. odottakkahan kun saan pyörän ensi viikolla ja kuvat tännne.
Cykloman
30.04.2007, 23.22
Sama asia. Ihan kuntoilukäyttöön ja vaikka selkävaivaisille varmasti Oiva peli.
Sano OJ.
Sano se myös Tom Boonelle ja Paolo Bettinille tai ehkä joillekin Gerolsteinerin kuntoilijoille. Luulisin sinun olen lähempänänä selkävaivaista kuntoilijaa kun noiden, mutta ...
Harley
Suosin -saksalaista ja ISAAC om merkini.
Mitä muuta kuin korkeintaan nimi on saksalaista?
Siinä on yhtä paljon saksalaista kuin Spessussa! Made in taiwan.
Sano se myös Tom Boonelle ja Paolo Bettinille tai ehkä joillekin Gerolsteinerin kuntoilijoille. Luulisin sinun olen lähempänänä selkävaivaista kuntoilijaa kun noiden
Ei taida Boonen tai Bettini ajaa Roubaixilla tai sitten mä olen unenpöpperössä nähnyt harhoja ja luullut niiden ajavan Tarmacilla. Boonenhan käytti kevään ajan alu spessua missä sai ohjaustangon 13mm pidemmälle ja alemmas kuin Tarmacissa.
Markku Silvenius
02.05.2007, 09.57
Eiks Boonenilla ollut just selkävaivat syynä et piti ottaa mukavampi alimiinirunko? :D
Ihan helvetin ruma toi Spessu muuten. Uusi Trekki on mielestäni yksi tämän vuoden kauneimpia pyöriä muotokieleltään, vaateri yläputki ja tehokkaan näköinen paketti. Tosta ei tarttis kai korjaa muuta kuin stongan asento ja heittää pedaalit & mittarit kiinni.
http://www2.trekbikes.com/images/bikes_my07/large/madonessl69_pewter.jpg
Ihan helvetin ruma toi Spessu muuten. Uusi Trekki on mielestäni yksi tämän vuoden kauneimpia pyöriä muotokieleltään, vaateri yläputki ja tehokkaan näköinen paketti. Tosta ei tarttis kai korjaa muuta kuin stongan asento ja heittää pedaalit & mittarit kiinni.
ja vaihtaa osat campaan :)
Hans Opinion
02.05.2007, 14.12
ja vaihtaa osat campaan :)
Hyvin sanottu! Hanssi ripusti camppansa tähän
http://www.matakivi.net/kalusto_hans.htm
ja sisään ajoa on alla sen verran että voi todeta Orca olevan aivan soiva-peli... selvä kisa-kapistus joka reagoi käskytykseen viiveettä - ajotuntuma on "napakka". Pyörästä tuli alle seiskakiloinen vaikka en varsinaisia kevyt palikoita siihen laittanut vaan ensisijaisesti jämäkkää "peruskamaa"... no seiska on avokkaalle aivan hyvä massa ja pyörä on mukava ajettava myös lenkkikäytössä. Mielen kiintoista lukea mitä seuraavassa f-lehdessä sanovat Orcasta.
Markku Silvenius
02.05.2007, 16.00
Samat pyörät vuodesta toiseen..ärrr..
Minäpä näppään tänään valokuvan duunikaverin Kuotasta. Runko on seuraavanlainen...
http://www.woodcockcycle.com/img/prod/457f68af1f2eb.jpg
Osina Force ja kiekkoina American Classic hiilarit. Painoa joku 6300 grammaa kisakunnossa mittareineen, pullotelineineen ja kaikkineen. Siihen pitää jo laittaa lisäpainoa kiinni punnituksen varalta kun Open pro lenkkikiekoillakin jää alle 6,8 kilon. Minä en tommosta runkoa kyllä hommaisi kun toi runko on kyllä ihan överiherkkä kaikille kolhuille..
Ja tässä miten se pitäisi rakentaa...5,5kg
http://img125.imageshack.us/img125/4693/kkom11pe5.jpg
Saa uudesta Orcastakin kevyen... 5.45 kg.
http://i143.photobucket.com/albums/r121/ejm_cycles/orca07complete.jpg
xtrainer
03.05.2007, 09.11
...runko on kyllä ihan överiherkkä kaikille kolhuille..
"Never ride anything you can't afford to crash."
Hans Opinion
03.05.2007, 10.31
On nuo LW:t vaan hianot... sitten kun menetän viimeisenkin kontorollin tähän hommaan niin hankin semmoiset... en tiennyt että merkiltä löytyy tuommoiset (Samun kuva) "matala-kehäisemmätkin"... mutta onko LW:llä ohjelmassa myös keposet avokkaat?
Markku Silvenius
03.05.2007, 14.26
Nuo puolikorkeat LW:t on hienommat kuin korkeat. Ei pahentaisi tuollaista Madonea Bontyjen tilalla yhtään. Ei tuo Kuota kyllä nappaa.
wanderer
03.05.2007, 15.51
Nuo puolikorkeat LW:t.. ..ovat nimeltään Ventoux...
"Never ride anything you can't afford to crash."
Toi on ihan hyvä ohje...tota Kuotaa ei vaan tarvinne edes kolaroida vaan riittää jos se kaatuu vaikka tuulenpuuskan takia nojatessaan auton kylkeen.
Tänään pitäisi yrittää lyödä kaksi Kuotaa kasaan, eli pitääpä punnita paljon ne karvalakimmat versiot painaa.
Ja ei löydy Lightweightiltä avoversiota...kuten ei löydy Ferrariltakaan neliovista sedania...
Mittasuhteiltaan varsin ruma toi VesaP:n laittama 545 hökötys, vai onko siinä 26" kiekot? Kattoo nyt vaikka tuota emäputken pituuttakin. Kiesus.
No, kevythän se on silti eli varmaan siis hyvä.
tempokisu
03.05.2007, 17.09
On nuo LW:t vaan hianot...
Niinpä.
Ehkä jossain vaiheessa on varaa harkita uudestaan.
Ja ei löydy Lightweightiltä avoversiota...kuten ei löydy Ferrariltakaan neliovista sedania...
Ferrarista en tiedä, mutta LW:n avot saattaa olla tulossa...markkinoille;)
Yks lenkki takana ja ihan kiva niillä on ajella...
Ferrarista en tiedä, mutta LW:n avot saattaa olla tulossa...markkinoille;)
Yks lenkki takana ja ihan kiva niillä on ajella...
No sä tiedätkin saatkin sisäpiirin tietoa toisin kuin tavikset, jotka elelee firman markkinoinnin antamien tietojen varassa. Eli kiekkojen Ferraria on siis mahdollisesti saatavana neliovisena dieselinä...;)
Jossain vaiheessa mr. Carbonsport tokaisi kun häneltä asiaa kysyttiin...että ei sitä koskaan tiedä..;)
Petteri Ellilä
03.05.2007, 22.49
Mikäs on porukoitten käsityksen mukaan tämänhetken edistyksellisin hiilarirunko ? Ei siis jäykin, kevein tai muuten vain hienoin runko vaan se jossa nuo edellämainitut + muut kuviteltavissa olevat laatukriteerit täyttyy ja jossa hiilarista otetaan kaikki irti ja peruskonstruktiossa on uusia innovaatioita.
Look 595, Time VXR Ulteam, Colnago EP, C50.... vai mikä ? Ja jos saa pyytää, niin jätetään kuolakertoimen painoarvo vähemmälle huomiolle.
Kiitos.
/p/
Tuo Look 595 Proteam tuntu ainakin käsissä aika mojovalta. Eikä hassumpi ajettavakaan. Niin on se aika hyvä. Kunhan nyt saadaan kunnolla ajoa alle niin kerrotaan lisää - lehdessä.;)
Ei nuo muutkaan huonoja vaihtoehtoja ole. Se ihmetyttää että miksi Euskaltel ei aja uudella Orcalla? Vai onko vanhat ensin kulutettava loppuun?
Kyllä periaatteessa siinä tourin laajassa runkotestissä oli suurin osa pyöristä niin huippuja, että eroja löytyy vaan testipenkissä. Tosin ajettavuuseroja niissä on mutta kaikkeen tottuu.
Voisin just kuvitella itseni ajelevan lenkkejä mm. Parleella, Colnagolla, Lookilla, DeRosalla, Timella, Pinarellolla, Spinnillä mutta EN esim. Scottilla, Trekillä, Giantilla tai Spessulla, vaikka ei niissäkään mitään vikaa ole...varsinaisesti.
Täällä kolahtaa Look 595, Colnago Extremet ja Parleet...
wanderer
04.05.2007, 00.09
Kyllä Addict kelpais meikäläiselle, kuten myös ne vanhemmat CR ykköset :o
Pyöräpummi
04.05.2007, 01.06
Kyllä Addict kelpais meikäläiselle, kuten myös ne vanhemmat CR ykköset :o
En ota kantaa mikä on hyvä vaan siihen miten ne ovat toteutettu.
Addictissä on piirteitä joita haluaisin seuraavassa rungossani olevan.
1. Integroitu etuvaihtajan kannatin,
2. painettava laakerikuppi,
3. integroitu satulatolppa.
Nähdään nyt sitten miten kohdat 1 ja 2 käytännössä toimivat ja tuleeko niitä moniin vuoden 2008 runkoihin.
Pienempi runko menee integroidulla tolpallakin kovaan laukkuun kunhan purkaa kampisetin pois, joka ei ole kova homma.
Hans Opinion
04.05.2007, 11.19
Jos ajamisen laadusta puhutaan niin linja löytyisi C50 ja L595 linjalta mutta jos keveys pannaan ykkösprioriteetiksi niin Addiktia pukkaisin alle. Orca on tässä mielessä vähän saman tyylinen ratkaisu kun on skoda auto rintamalla eli Orcassa on hyvä hinta-laatusuhde... ainakin Hansille kyseinen kulutushyödyke tuli reippaasti halvemmaksi kuin Colangot ja Lookit.
Leku puhuu totta tuosta kevyt-orcan mittasuhteista, jotenkin pöljän näköinen se on... olisiko niin että kuvakulma on "epä-edullinen" (alhaalta) ja kun kuskilla on noinkin suuret "dimensiot" niin kaikki vain korostuu - niin tai näin mutta "livenä" Orca on oikein nätti.
LW:n puolikorkeat kehät on kyllä huomattavasti mukavamman näköiset kuin korkealaippaiset ja jos avokkaat olisi ohjelmassa niin Hansin hankinta-prosessi nopeutuisi huomattavasti... mi'en tuubien kanssa rupea pelaamaan muuten kuin tempon viitekehyksessä.
Markku Silvenius
04.05.2007, 11.49
Addictissä on piirteitä joita haluaisin seuraavassa rungossani olevan.
On siinä vissiin kaikenlaisia piirteitä:
http://weightweenies.starbike.com/phpBB2/viewtopic.php?t=29816&highlight=addict+srm
http://i151.photobucket.com/albums/s132/ramjm_2000/supersix.png
Täyttä kuitua....
Markku Silvenius
08.05.2007, 09.07
Ouuu, siinä on pyörä mun makuun! :eek: Kiekotkin on kauniit.
Paljonkohan tulee kilohinnaks moiselle,etten sanois "fantastic"
Jostakin syystä tuon cannarin ulkonäkö ei viehätä, saattaa olla tuo vihreä teksti, joka tökkii. tosin enpä valinnut nykyistä "vararunkoakaan" ulkonäön perusteella. Giantteja saa vain niin halvalla.
Jos olisin hankkimassa uutta hiilaria sen mukaan minkä tahdon, niin tottakai ostaisin Colnagon, Pinarellon tai muun italialaisen rungon. Nyt odottelen takuuseen uutta Operan Leonardoa, italialaiseen tapaan eivät tunnu pitävän kiirettä. En tiedä olisiko suomalainen maahantuoja tehokkaampi patistelemaan valmistajaa kuin saksalainen maahantuoja, mutta rungon tulo kestääää.....
Mitenköhän nämä Trekin Madonet ja Giantin hiilari mallit pärjää ajomukavuudessa noille makarooneille?
Tosi hieno Parlee!
http://creativecycleworks.com/parlee/parleelightweight1.JPG
Tosi hieno Parlee!
PARLEE
Tohon tulee melkoisella varmuudella Lightweightit alle..voisin jopa lyödä asiasta vetoa!
Tohon tulee melkoisella varmuudella Lightweightit alle..voisin jopa lyödä asiasta vetoa!
Kysymys kuuluukin, että mitkä mallit? Vai tuleeko jotkut hyperuuber prototyypit?
Ohiampuja
11.05.2007, 12.43
Hieno on Parlee, kameran salamavaloko tuohon taaempaan takahaarukan putkeen aiheuttaa tuon vaalean läikän? Samankaltaisen kun tuohon vaakaputkeen.
Uus Madone?, no Trekki kuiteskin.
http://bp1.blogger.com/_vXbPBesLyII/Rl_NuLNIMGI/AAAAAAAAAnM/p1HoE0gSxZ0/s1600-h/Madone.jpg
hannupulkkinen
01.06.2007, 21.24
Uus Madone?, no Trekki kuiteskin.
http://bp1.blogger.com/_vXbPBesLyII/Rl_NuLNIMGI/AAAAAAAAAnM/p1HoE0gSxZ0/s1600-h/Madone.jpg
Yäk!:)
Yäk!:)
Jep!
Mutta sitten uutta Italiasta...
http://img515.imageshack.us/img515/8512/dscn3136yi8.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/97/dscn3137qw3.jpg
hannupulkkinen
01.06.2007, 22.45
Jep!
Mutta sitten uutta Italiasta...
Ihanku oinaspässi. Ei ole mun makuun niinkuin ei se lehden Orbeakaan. Vanhanaikainen hiilikuiduntumma on miunmakkuun.
Jep!
Mutta sitten uutta Italiasta...
Mulle tuo taas kyllä kelpais! Nam! Paljas hiilari-look on vähän "amismainen" - tai niin kuin joku kirjoitti: passé.
Oon tässä nähnyt märkiä päiväunia tuollaisista integroiduista ohjaintangoista. Onks hajuakaan minkä merkkinen tuo Colnagon tanko on? Mä en tunnista sitä.
Petteri Ellilä
02.06.2007, 09.33
Mulle tuo taas kyllä kelpais! Nam! Paljas hiilari-look on vähän "amismainen" - tai niin kuin joku kirjoitti: passé.
Oon tässä nähnyt märkiä päiväunia tuollaisista integroiduista ohjaintangoista. Onks hajuakaan minkä merkkinen tuo Colnagon tanko on? Mä en tunnista sitä.
FSA Plasma ?
Vanhanaikainen hiilikuiduntumma on miunmakkuun.
Juurikin vanhanaikainen, se on nimittäin täyysin pois muodista, kun kaikilla vanhuksillakin on nykyään sellainen. ;)
Hupilisti
04.06.2007, 21.48
Onko cannarin synapsesta kuulunut mitään?
apartanen
07.06.2007, 14.13
http://www.cyclingnews.com/photos/2007/tech/features/trek_madone_launch07/Trek_Madone_5.2_full_side_view.jpg
Tuleeko jollekin muulle tästä mieleen Orbean Orca?
wanderer
07.06.2007, 14.47
Onko cannarin synapsesta kuulunut mitään?Mitä synapsesta jos on olemassa SuperSix:
http://www.cyclingnews.com/photos/2007/tech/features/cannondale_supersix07/supersix031.jpg
Tuleeko jollekin muulle tästä mieleen Orbean Orca?
Nope, mutta nämä Specializedin konkelit kyllä tulee mieleen... Orca on KAUNIS verrattuna näihin.
Markku Silvenius
07.06.2007, 16.00
Mikähän madone tuo on -08 vai tämän vuoden? Tämän vuoden Madonen SSL 6.9 on tosi hieno mutta tuo kaukana siitä..
Cannari on kanssa magee, tosin nuo takahaarukan yläputket on häiritsevän ohuet.
Joku tilas taas tohon Leppäsen Pyörään uuden F4:13 Pinarellon..se on kyllä ihan namu laite.
apartanen
07.06.2007, 16.44
Mikähän madone tuo on -08 vai tämän vuoden? Tämän vuoden Madonen SSL 6.9 on tosi hieno mutta tuo kaukana siitä..
Cannari on kanssa magee, tosin nuo takahaarukan yläputket on häiritsevän ohuet.
Joku tilas taas tohon Leppäsen Pyörään uuden F4:13 Pinarellon..se on kyllä ihan namu laite.
Kyseessä on siis Madone vuosimallia 2008. Ja EI, en ole tuommoista hankkinut ja en todennäköisesti hankikkaan. Jenkeistä Scott on huomattavasti lähempänä sydäntä.
Jenkeistä Scott on huomattavasti lähempänä sydäntä.
Kiva. Se kun on sveitsiläistä suunnittelua ja taiwanilaista työtä.
http://www.scottusa.com/company/
apartanen
07.06.2007, 21.45
Kiva. Se kun on sveitsiläistä suunnittelua ja taiwanilaista työtä.
Sellaista se on nykyaikana... merkki on kuitenkin vielä yhdysvaltalainen.
Joku tilas taas tohon Leppäsen Pyörään uuden F4:13 Pinarellon..se on kyllä ihan namu laite.
No katos vaan - onko niitä mennyt enemmänkin?
Tiedätkö millä osilla ja minkä värinen se on?
Sellaista se on nykyaikana... merkki on kuitenkin vielä yhdysvaltalainen.
No merkin päämaja on Sveitsissä ja omistaja Sveitsiläinen...
apartanen
08.06.2007, 08.34
No merkin päämaja on Sveitsissä ja omistaja Sveitsiläinen...
Ookooo... se on siis sveitsiläis-taiwanilainen... pitää muistaa jatkossa.
...ja niitä saa sentään Citymarketista. Siis laaja diileriverkosto.
wanderer
08.06.2007, 11.49
Siis laaja diileriverkosto.Niin, kunpa niitä polkupyöriksi laskettavia saisi edes jostain Suomesta alle 5 kk toimitusajalla. Mutta kun ei.
Niin, kunpa niitä polkupyöriksi laskettavia saisi edes jostain Suomesta alle 5 kk toimitusajalla. Mutta kun ei.
Nimenomaan POLKUPYÖRIÄ saa vaikka cittarista, mutta hifi vehkeet sitten on erikseen.
Ohiampuja
08.06.2007, 13.14
Tuon uuden Trekin esittely CN:n sivuilta oli mielenkiintoista luettavaa. Oli Trekin myynti aika riippuvaista Lancesta. Hän kun lopetti, niin myynti tippui. Ja oli pakko keksiä jotain uutta. Mutta onko tuossa Spessu kopiossa mitään uutta, se vanha "insinöörimäinen" muotoilu alkoi olemaan jo lähes persoonallinen.
No, onhan tuossa tuo uusi keskiömuhvi, joka on 90 mm leveä ja ilman kierrettä. Scotin yksinoikeus taitaa päättyä tänä vuonna...
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/features/trek_madone_launch07
Oli Trekin myynti aika riippuvaista Lancesta.
Lancen merkitystä pyöräilyyn ei kyllä voi kiistää. Hänen medianäkyvyytensä sai minutkin innostumaan pyöräilystä ja siten myös ensimmäinen vakavasti otettava pyörä oli Trekki.
Markku Silvenius
08.06.2007, 14.05
No katos vaan - onko niitä mennyt enemmänkin?
Tiedätkö millä osilla ja minkä värinen se on?
Saman värinen kuin omasi. Ultegran kahvat ainakin oli. Kiekot näytti joltain perushutulta (ei mitään hipoo).
Markku Silvenius
08.06.2007, 14.08
Kiva kun tulee mahdollisimman monta normia keskiöihin :D
Pyöräpummi
09.06.2007, 16.15
Mutta onko tuossa Spessu kopiossa mitään uutta, se vanha "insinöörimäinen" muotoilu alkoi olemaan jo lähes persoonallinen.
No, onhan tuossa tuo uusi keskiömuhvi, joka on 90 mm leveä ja ilman kierrettä. Scotin yksinoikeus taitaa päättyä tänä vuonna...
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2007/features/trek_madone_launch07
Käsittääkseni Scottin systeemissä on kierretön laakerikuppi joka painetaan keskiöön kun taas Trekillä laakeri painetaan suoraan keskiöön ilman kuppia?
Minusta tuo satulatolppa on mielenkiintoinen vaikkakin paranneltu toisten ideasta.
Kyllä uusi Trek tulee olemaan vahva tekijä markkinoilla.
Antti Kuitto
09.06.2007, 18.24
Kiva kun tulee mahdollisimman monta normia keskiöihin :D
http://www.bb30standard.com/
Tuossahan lienee nyt vahvin vaihtoehto tuolle uudelle standardille...:rolleyes:
Uusi Pinarello Prince sekä Madone kisassa jo...
http://grahamwatson.com/gw/imagedocs.nsf/images/07dauphineSt2/$file/14.jpg
Täsä vasta testissä Valverden alla...kiekot...hmm!
http://www.marchasmiticas.com/images/2008/pinarello/pinarelloprince02.jpg
Täsä vasta testissä Valverden alla...kiekot...hmm!
En kyllä voi mitenkään olla sanomatta että onpa muuten kovin samanlaiset muodot kuin F4 / F3:13 :sta. Ohjainputken ja keskiön kohdat ovat selvästi paksummat. Muutoin runko näyttää noilta osin hyvin samanlaiselta. Takahaarukan "onda" on kuitenkin kaarevampi, tai isompi, tai miten se nyt pitäis sanoa. Takahaarukan alaputket on sitten jotain ihan uutta... aivan kuin ne olisi littanat, tms. Ja ainakin ne näyttävät suorilta, eikä taivutetuilta.
Valverdellä on muuten varmaan joku "18cm" kannatin tossa yhdessä kuvassa ;)
Sivuan vähän aihetta. Mistä löytäisin Giantin TCR Advanced ISP-rungon painoja? En kai osaa valmistajan sivuja käyttää:seko:. Onko millään kotimaisella liikkeellä näitä nähtävänä? Jos ei mikä olis hyvä sakemanni pulju mistä kannattais tämmöistä hommailla? Pitäis varmaan vaihtaa toi alu kuituun niin ei tarvii kuolaten toisten pyöriä katella:D
xtrainer
18.06.2007, 11.37
Giantin tavallista TCR advanced -runkoa (ei ISP) löytyy ainakin täältä hyvään hintaan. Samalla sivulla on myös osien painoja:
http://www.zweirad-stadler.de/Fahrrad_Motorrad_Zubehoer/information.php?VID=1182152027oidMPUp69xhPh829&lss=fahrrad_zubehoer&aktion=&naviid=313&ArtikelID=8695&marke=&start=1&limit=20&sortby=&marken=&vonSuche=&suchOption=&suchWert=
prkl. tota giantin hintaa.
maksoin ite 300 enempi :(
Pyöräpummi
18.06.2007, 17.18
Kyllä uusi Madone saa kuolan valumaan nimenomaan tekniikan kannalta!
Pez:ltä hyvä artikkeli ja hienot kuvat:
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=5007
Pyöräpummi
18.06.2007, 17.39
Käsittääkseni Scottin systeemissä on kierretön laakerikuppi joka painetaan keskiöön kun taas Trekillä laakeri painetaan suoraan keskiöön ilman kuppia?
Kuten kuvasta näkyy laakerikuppeja ei käytetä:
http://www.pezcyclingnews.com/photos/tech/trek/madone08-bbopen.jpg
Kyllä uusi Madone saa kuolan valumaan nimenomaan tekniikan kannalta!
Pez:ltä hyvä artikkeli ja hienot kuvat:
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=5007
No Pez nyt ei ikinä kritisoi mitään, varsinkaan american-brändejä.
Pyöräpummi
18.06.2007, 17.45
No Pez nyt ei ikinä kritisoi mitään, varsinkaan american-brändejä.
No ei varmasti, mutta jokainen lukutaitoinen osaa suodattaa hömpän pois.
No ei varmasti, mutta jokainen lukutaitoinen osaa suodattaa hömpän pois.Ai jaa.
Mulla polttelee toi Giantin tämän vuotinen malli aika pahasti:)http://www.hergarden.de/media/archive/5989.jpg
xtrainer
19.06.2007, 09.00
Nuo kiinteätolppaiset rungot ovat erityisen käteviä silloin, kun olisi tarve pakata pyörä kuljetuslaukkuun jotain reissua varten.;)
Pyöräpummi
19.06.2007, 16.31
Nuo kiinteätolppaiset rungot ovat erityisen käteviä silloin, kun olisi tarve pakata pyörä kuljetuslaukkuun jotain reissua varten.;)
Siinä on ongelmia, mutta pienemmillä rungoilla sekin onnistuu kun otetaan kammet pois. Kiinteätolppainen 53-koon runko pitäisi mahtua kovaan laukkuun alustavien laskelmien mukaan.
Antti Salonen
20.06.2007, 04.03
Siinä on ongelmia, mutta pienemmillä rungoilla sekin onnistuu kun otetaan kammet pois. Kiinteätolppainen 53-koon runko pitäisi mahtua kovaan laukkuun alustavien laskelmien mukaan.
No tuopas kuulostaa erityisen kätevältä... Ja se toinen ongelma sitten on pyörän jälleenmyynti, vaikka se nyt ei ehkä ensimmäisenä olekaan mielessä kun surffailee itselleen intternetistä uutta runkoa kuola valuen. Kiinteällä tolpalla säästää ehkä luokkaa 30-50 grammaa, mutta ainakin mun mielestäni turhankin merkittävillä uhrauksilla.
Sianluka
20.06.2007, 07.08
Yksi hyvä peruste kiinteätolppaisille on että vältetään satulaputkien kiristyskohdan murtumat rungossa, mitkä eivät kai ole kovin harvinaisia.
Kiinteällä tolpalla säästää ehkä luokkaa 30-50 grammaa, mutta ainakin mun mielestäni turhankin merkittävillä uhrauksilla.
Ei taida yleensä säästää edes tuota, sillä se kiinnityspalikka kiinteän tolpan päässä on usein turhan painava. Varsinkin kun nuo muotirungot maksavat niin paljon, että erotuksella ostaa AX-Lightnessin tolpan ja tavallisen rungon.
Yksi hyvä peruste kiinteätolppaisille on että vältetään satulaputkien kiristyskohdan murtumat rungossa, mitkä eivät kai ole kovin harvinaisia.
Tällaiset murtumat lienee yleisempiä vahvasti slopatuissa rungoissa, joissa on pakko käyttää karsean pitkää satulatolppaa.
Joo kiinnostais täälläkin mistä noita giantteja sais hyvään hintaan. Myös Pinarello Paris Carbon kiinnostaa kovasti ja myös Scott Addict,mutta on pakko lyödä vielä toistaiseksi vähän jarrua tai karkaa;). Mihin vuodenaikaan on järkevintä hommata uusi runko?
Mun gigantissa sekin keveni oleellisesti kun vaihdon teräspultin titaaniseksi.
Niin, varmaan useamman gramman... :rolleyes:
No päätä nyt kuitenkin onko se painava vai ei...:rolleyes:
En ennen kuin näen punnitustulokset. ;) Näkyy WW:ssä olevan vanhemmalle clampille painoa 117g. Sitten vielä sen tolpan painoero mukaan. Normirungosta taitaa siis tulla kevyempi jollain hifitolpalla, mutta toki se integroitu malli on näyttävämpi.
Joo kiinnostais täälläkin mistä noita giantteja sais hyvään hintaan. Myös Pinarello Paris Carbon kiinnostaa kovasti ja myös Scott Addict,mutta on pakko lyödä vielä toistaiseksi vähän jarrua tai karkaa;). Mihin vuodenaikaan on järkevintä hommata uusi runko?
Vettä myllyyn! ;) Tuolla näyttää olevan hinnat aika alhaalla:
http://www.salden.nl/
Esim. meikäläisen Suomesta ostama runko on tuolla Saldenilla n. 20% halvempi :eek:
Vuodenajasta en osaa sanoa, mutta ehkä syksyllä on paras hetki kun seuraavan vuoden mallit tulevat myyntiin. Silloin niitä halutuimpia malleja on ainakin vielä tarjolla.
Pyöräpummi
27.06.2007, 16.24
Madone Pro:ssa rungon geometria on erilainen ja siitä syystä ulkonäkö on mielyttävä.
http://hergarden.de/media/archive/6515.jpg
http://hergarden.de/media/archive/6509.jpg
Tässä hyvä aihio...
http://farm4.static.flickr.com/3063/2349501736_8a96d32013.jpg
Ja lisää tuolla:
http://blog.firthcycles.com/
Sianluka
13.06.2008, 13.08
http://www.velonews.com/article/77022/new-product-colnago-cx-1-frame tässä olisi puristeille äimistelemistä, mm.integroitu laakeri, sloping, jne...
Ohiampuja
13.06.2008, 14.24
Tässä hyvä aihio...
Urheilukaupoissa myyvät hiilikuitumailojen korjaussarjoja, eiköhän sillä tuonkin korjaisi... :rolleyes:
http://www.velonews.com/article/77022/new-product-colnago-cx-1-frame tässä olisi puristeille äimistelemistä, mm.integroitu laakeri, sloping, jne...
Runko Taiwaallisesta fillarimarketista. Toivottavasti Colnago on ostanut yksinoikeuden tohon runkoon, ettei Görmaanien nettikaupat kaupittele noita oman nimen alla ensi vuonna.
Antakeepa kommentteja ja kokemuksia, kellä niitä on, De Rosista, erityisesti Avant-mallista. Semmonen nyt mielessä pyörii. Ei maha mittään, kun nuo klassikkomerkit ihastuttaa enemmän kun nämä Kervelot yms. Vois uuden projektin rungoksi tuommosta kehitellä.
Livestrong
31.07.2010, 22.40
Tänään tilattu briteistä BMC:n Promachine johon isketään vanhasta pyörästä dura-acen osasarja ja bontragerin aeolus 5.0 hiilarikiekot. Ei milläänvain malttaisi odottaa!
Kaivellaas vanhaa ketjua, joka sopii tarkoitukseen eli aihetta hiilikuiturunko maantielle.
Itse olin pitkään harkinnut mm. Cerveloa (R3, R5 tai S3) seuraavaksi rungoksi korvaamaan uskollisesti palvelleen 2006 vuoden alu-kuitu-colnaagon. Nyt tuli kuitenkin tehtyä peliliikkeitä täälläkin ja tilasin uuden Colnagon rungon. Johan olin uuden kuiturungon ostamista miettinyt useamman vuoden ajan mutta tähän asti muut kalliimmat hankinnat olivat menneet edelle muka tärkeämpinä. Laitoin tilaukseen vähän tuollaisen R3 tai Trek Domane henkisen Colnago cx zeron. Eli pitkällä emäputkella ja tärinänvaimennus mielessä. Colnagon 54S koko vastaa melko tarkasti juuri Domanea koossa 56. Hintaahan tuli melkoisesti vaikka viime aikoina palstalla kohuttuun bike24:n R3 tarjoukseen (1660 euroa 105 osilla kotiin kannettuna). Nyt pelkkä runko kustansi paaljon enemmän. Painossakin vaikka R3 runkoon otetaan luultavasti takkiin veikkaan parisataa grammaa. Nyt panostettiin kuitenkin sieluun ja pysytään merkkiuskollisina :)
Osiksi tulee vanhasta pyörästä 10-sarjan Recordit täytenä sarjana paitsi Centaurin etuvaihtaja, FFWD:n F6R ltd tuubikiekot (varalla/vaihtarina Campa Shamal avot), tune pikalinkut, Veloflex carbon tuubit, USE Alien tolppa, Sellen vanha Flite kit carbonio, Easton EA90 stemmi, procraft road pro tanko (tai Easton EA70), speedplay zero polkimet, Tax Tao kuituinen pulloteline, Cinellin korkkiteipit jne. Keskiölaakerinahan tuossa on Colnagon ensimmäistä kertaa käyttöön ottama joku pressfit-systeemi, joka on heidän mukaansa sellainen ettei muissa pressfit keskiöissä olleita ongelmia pitäisi olla. Tiedä hänestä, Campan kammet laitatan kiinni liikkeessä, jossa vakuuttivat että toimivat adaptereilla ongelmitta.
Tilasin uutta pyörää varten myös Campan jarru- ja vaihdevaijerisetin. Täytyykö noissa sisäisen vaijeriviennin rungoissa olla kuitenkin jotain erikoisosaa, jotta vaijerit saa laitettua? Jotain välisäätimiä tms? Tuleepahan tämäkin nykyaikaistus opeteltua.
Vanha sotaratsu taas entisöidään eli vaihdan takaisin alkuperäisenä ja vielä hyväkuntoisina kaapeista löytyvät Campan Centaurin osat, Venton kiekot, 25 mm fourseasonit kumeiksi, stemmi kenties käännettynä ylöspäin jne. Saa ruveta työmatkapyöräksi, jolla kestää ja viitsii ajaa sitten pienet hiekkatiet ja vähän huonommat ilmat. Taakse voi kostean asfaltin sattuessa laittaa satulatolpasta kiinni jonkun pikalokarinkin vaikka.
Nyt tuli kuitenkin tehtyä peliliikkeitä täälläkin ja tilasin uuden Colnagon rungon. .
Onnittelut! Kiva projekti tiedossa. Kaavailemasi osat kuulostavat siltä, että runko saa ansaitsemansa palikat ympärilleen.
- sisäiset vaijeriviennit: ei tarvitse erikoisosia.
- sisäiset vaijeriviennit: ei tarvitse erikoisosia.
Jep, ja jos tarvii jotain niin palikat tulee kyllä rungon mukana. Esim. Vaijerin kuoren päähän, siihen missä vaijeri sukeltaa runkoon, voi tulla joku "soviteholkki".
No hienoa. Sitten uskon kaikkien osien olevan kasassa, kun laitoin tänään crc:stä ilmaisten postikulujen innoittamana chain catcherinkin tilaukseen ettei uusi runko mahdollisen ketjun putoamisen myötä keskien seudulta saisi osumaa. Rungon paksuudesta jarrujen kohdalta riippuen saattaa kyllä vielä joutua ostamaan oikean pituisen pultin jarrun kiinnittämiseen.
Voe mahoton näiden mittojen ja kaikkien kanssa.
1) Tekis mieli Bianchin maantiepyörää.
2) Tekis mieli hiilikuiturunkoisena
3) Koon määrittäminen on ihan tolkun hankalan tuntusta vaikka mitä laskuria oon yrittäny käyttä.
Eddy Fit:
top tube length 54.8 - 55.2 cm
seat tube range CC 58.8 - 59.4 cm
seat tube range CT 60.6 - 61.1 cm
stem length 10.4 - 11 cm
BB saddle position 78 - 80 cm
saddle handlebar 55.3 - 55.9 cm
saddle setback 8.1 - 8.5 cm
seatpost type setback
Competitive fit:
top tube length 54.8 - 55.2 cm
seat tube range CC5 7.6 - 58.2 cm
seat tube range CT5 9.4 - 59.9 cm
stem length 11.5 - 12.1 cm
BB saddle position 78.8 - 80.8 cm
saddle handlebar 54.5 - 55.1 cm
saddle setback6.9 - 7.3 cm
seatpost type not setback
French fit:
top tube length 56 - 56.4 cm
seat tube range CC 60.6 - 61.1 cm
seat tube range CT 62.3 - 62.8 cm
stem length 10.6 - 11.2 cm
BB saddle position 76.3 - 78.3 cm
saddle handlebar 57 - 57.6 cm
saddle setback 7.6 - 8 cm
seatpost type setback
----
Tuossa nuo mitä tuo laskuri ehdottelee.
----
Actual inseam 89 cm
Trunk 69,5 cm
Forearm 33 cm
Arm 67,5 cm
Thigh 63 cm
Lower leg 57 cm
Sternal notch 147,5 cm
Total height 183 cm
----
Ja meikäläisen mitat sitte vielä.
Osaisko joku pro ukko antaa yhtään osviittaa minkä kokosta sitä ryhtys kattoon? Vois jopa näin ollen kuikuilla käytettyjen markkinoitakin.
Ystävällisin terveisin,
JeTi-
Pyöräpummi
03.02.2014, 23.56
Siinä saattaisi olla raami ensi kesälle:
http://www.velonews.com/files/images/TDGHendersonGiant2.jpg (http://www.velonews.com/photo/75217)
Tarkoititko Giant TCR Advanced SL -runko?
Kuvasi ei näkynyt minulla.
Olen käyttänyt sitä jo toista vuotta ja ei ole "sotaratsussa" moitteen sijaa.
Suuri yllätys oli 2/2014 Tourin aeropyörin testissä. Tämä runko pärjäsi siinä käsittämättömän hyvin.
Runkopalkin muodosta ei sitä olisi voinut päätellä.
Muistakaa seurata Giant-Shimano teamin edesottamuksia. Ei voisi enää olla parempia sponsareita samassa paidassa. Tinkoff-Saxo bank:n tiimiasu on kutenkin tyylikkäämpi.
Se Jyrkin viesti oli muuten vuodelta 2008...
arctic biker
04.02.2014, 20.11
Sattuuhan sitä, mun pitänee poistaa tuo Pyöräpumminkin tykkäämä tiimi omalta facebook-sivultani. Vaihtoivat kälmit Feltin Giantiin. Ja kun äsken ootuksen jälkeen pääsin vilkaisemaan omaa Fc-sivuani niin tuolta oli poistunut kaikki kaverinikin.Yksin olin siellä ja vimmattu määrä kaveri-ehdotuksia joitten kaikkien piti jo ollakin. Fitut.
Pyöräpummi
04.02.2014, 23.04
Sattuuhan sitä, mun pitänee poistaa tuo Pyöräpumminkin tykkäämä tiimi omalta facebook-sivultani. Vaihtoivat kälmit Feltin Giantiin. Ja kun äsken ootuksen jälkeen pääsin vilkaisemaan omaa Fc-sivuani niin tuolta oli poistunut kaikki kaverinikin.Yksin olin siellä ja vimmattu määrä kaveri-ehdotuksia joitten kaikkien piti jo ollakin. Fitut.
Tarkoitatko että iso paha Giant potkasi suurella rahalla pienen ja hyvän Feltin pellolle?
Voi sitä noinkin ajatella, mutta.......
Kaikkein tärkeintä pyöräilytalleille on ns. tittelisponsareiden löytäminen, koska ne muodostavat tallin talouden selkärangan.
Argos-Shimano:n tapauksessa Argos lähti pois. Jostain syystä Giant tuli tittelisponsariksi. Onhan Giant ja Shimano aika läheisessä yhteistyössä. Heillä molemmilla on Alankomaissa Euroopan toimintojen johto sekä Giantilla on kokoonpanotointaa.
Lähellekään sellaista rahaa ei Feltiltä olisi ikäpäivänä löytynyt. Todennäköisesti se on myös Giantille niin suuri panos että ei sitä monta vuotta tehdä.
Ennemminkin nostaisin hattua kaikille tittelisponsareille jotka ovat valmiita maksamaan kuskien palkat ja muita kustannuksia. On kova paikka ammattilaistiimille nykymailmassa kun tittelisponsari päättää jättää sikseen. Uuden löytäminen ei välttämättä ole kovinkaan helppoa.
arctic biker
05.02.2014, 21.56
Tarkoitatko että iso paha Giant potkasi suurella rahalla pienen ja hyvän Feltin pellolle?
En toki. Minen ole vaan oppinut tai oikeastaan tottunut näitä hymiöitä käyttämään. Vähänhän tästäkään pyöräilyn osa-alasta tiedän. Mulle vaan jotenkin passasi että tää tiimi on täynnä nuoria kuskeja ja ymmärtääkseni ilman d-perinnekulttuuria ja ihan oikea fillarikin! Pidämpä fc-sivuillani. Haaveilen lottovoitosta ja sitten ostan Giantin tai Feltin tai Cervelon tai tai. Kuhan on carbonia ja kallis.
Itte asiassa ennen tämän tiimin pyöräsponssina olemista Feltin hinnoittelua jossain nettilähteessä pidettiin sen takia edullisena kun tehtaan ei tarvinnut tämän tason porukkaa tukea. Mitähän mahtaa olla vaikka Kittelin tämänhetkinen vuosiliksa? 400t euroa? Wiggins ehkä miljoonan tasolla? En tiedä kuhan arvaan. On se pirullisen iso panostus, ja pirullista myös että me normi-asiakkaat sen kuitenkin loppupeleissä maksamme.
Sotanorsu666
06.06.2016, 12.24
Onko kukaan kaivannut uutta ulkonäköä omaan pyöräänsä ja tehnyt sitä mitä nyt itse mietin, eli hionut ja maalannut hiilikuiturunkoa ? Tai jos vain poistaisi tarrat, hioisi pinnan mataksi ja käyttäisi teipattavana kiveniskuteipillä.. Hmm.. Osaisko joku auttaa ? Kyselen hyvissä ajoin tätä, kun kesä nyt menee tuossa ulkoasussa vielä, mutta talveksi pitäisi saada jotain tekemistä ja pyörässä ei ole mitään vikaa, niin en näe kovinkaan järkeväksi ruveta vaihtamaan koko pyörää.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.