Näytä tavallinen näkymä : Gore Bike Wear -ajoasut
Ei kokemuksia, mutta ainakin Tool-takki on slim fit eikä comfort fit kuten Cosmo.
Itse käytän nykyään Xenon AS jacketia joka on tarjouksessa Bike24:ssä (https://www.bike24.net/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,18,64;produ ct=18762).
Tosi hyvä leikkaus, kevyt, hengittää hyvin, vaatii alle yhden layerin enemmän kuin Cosmo mutta toimii pidemmälle kevääseen ja myös aiemmin syksyllä.
Olen 184/80, mulla on XL. L:kin menisi varmaan ihan hyvin, mutta ei tuo XL:kään läpätä. Menee vaikka 3 merinopaitaa alle paremmin.
Mitenhän ton Tools-takin mitoitus, kokemuksia? (186cm/70kg, pitkät kädet+pitkä selkä)
Onha täs topicissa noita vaik kui. Laitetaan taas omat kokemukset.
Olen 187cm/77kg/pitkä selkä & kädet... ja mulla on Tool-takista sekä L että XL
L on mulle sillain "istuva", mainio cyclocrossissa (jaa mut määhän myin just crossarin :o) ja sellaisessa sporttisessa XC-ajossa.
XL:n ostin joskus kun halusin kovemmilla pakkasilla mahtumaan alle enemmän vaatetta. Se on käypänen rennossa maastoajelussa ja on parempi lökähousujen kanssa kun taas toi L-koko menee succisten kanssa paremmin. Oikeasti toi XL on mulle inan liian iso, siks kun oon kukkakeppi. Oon harkinnut sen myymistä, mut se vaan on jäänyt tekemättä.
L-koossa hihat on tarpeeksi pitkät, mutta XL:ssä hiemat reilummat, mikä on toisinaan mukavampaa.
Virka-aikaan hengailen Otaniemessä ja voin ottaa mainitut vaatekappaleet mukaan jos haluaa sovittaa -> yv.
dirtyrider
08.02.2013, 19.03
Olen 187cm/77kg/pitkä selkä & kädet... ja mulla on Tool-takista sekä L että XL
L on mulle sillain "istuva", mainio cyclocrossissa (jaa mut määhän myin just crossarin :o) ja sellaisessa sporttisessa XC-ajossa.
XL:n ostin joskus kun halusin kovemmilla pakkasilla mahtumaan alle enemmän vaatetta. Se on käypänen rennossa maastoajelussa ja on parempi lökähousujen kanssa kun taas toi L-koko menee succisten kanssa paremmin. Oikeasti toi XL on mulle inan liian iso, siks kun oon kukkakeppi. Oon harkinnut sen myymistä, mut se vaan on jäänyt tekemättä.
L-koossa hihat on tarpeeksi pitkät, mutta XL:ssä hiemat reilummat, mikä on toisinaan muavampaa.
Itse 186cm/82kg (pitkä selkä ja kädet) ja XL kokoinen Tool takki joka päivä päällä työmatkoilla ja viikonloppuina lenkeillä. Onhan tuo hieman väljä vartalosta, mutta mieluummin se kuin makkarankuori, mihin ei mahdu mitään alle talvella. Ja vaikea kuvitella että voisi olla yhtään lyhyemmät hihat.
Paljonko tuossa L ja XL koon takeissa on eroa hihanpituudessa ja esim. leveydessä rinnan kohdalla?
Mitenhän ton Tools-takin mitoitus, kokemuksia? (186cm/70kg, pitkät kädet+pitkä selkä)
Itse olen 191cm/93kg, hieman 'raskaamman' mallinen siis, pitkä selkä, ei niin pitkät kädet. XL sopii mainiosti – selässä riittävästi mittaa, kädet sopivat, ei kuitenkaan säkitä vartalosta, kuten monet muut XL-kokoiset ryysyt. Varsin tyköistuva, vaan ei makkarankuori, riittävän pitkä.
Itse harkitsin Xenon-takin ostoa ensin, mutta normaalia leveämmät hartiat ja rinnanympärys eivät sopineet yhteen sen kanssa – kinnaa pahasti yläosasta. Eli kevyemmällä vartalon mallilla Xenon on varmaan varsin ok, jos hakee tyköistuvaa, harteikkaalle Tool on sopivampi.
Mikähän mahtaa sitten Tool:n SO:lla ja 3:lla olla erot..
http://www.bike-discount.de/shop/k753/a75196/tool-so-windstopper-soft-shell-jacket.html
http://www.bike-discount.de/shop/k753/a17180/tool-iii-windstopper-soft-shell-jacket-red-black.html
3 = loose fit / SO = slim fit?
^mun mieleztä tuo on ihan sama vaate. Tuosta Tool-takista on vuosien mittaan ilmestynyt päivitysversioita, jota ilmaistaan tuolla roomalaisella numeroinnilla. Niissä on ollut aina joku pieni tekninen päivitys. Mulla esim. on versiota II molemmat Toolit.
Gorella tuo SO tarkoittaa SOftshelliä, samasta takista kun voi olla muullakin kankaalla versioita (esim AS = Activeshell)
Ota tuo punainen, et kadu :)
Mainio vaatekappale ja hyvää Goren laatua vuosiksi etiäpäin.
Taidan piruillessani tilata Tool:n ja Cosmon. Laittaapi sit BDlle takas kun samoilla kuluilla tulevat ja palautus kuitenkin maksutonta. Suuttuvat mulle varmaan kohta kun takkeja sataa takas täältä...:D
ps. Kyllä se punainen olla pitää :rolleyes:
Sieltähän ne takit iloisasti tupsahti. Torstaina tilattu ja tiistaina kotona. Nopeeta on. Noh ei miellyttäny Tooli. Cosmon pidän. Se oli enemmän semmonen mikä nyt on hakusessa, hiukan on ehkä tuota Toolia paksumpi. Muutaman vuoden vanha Enduran Windchill oli aika vastaava tuota Toolia, tosin ilman windstopperia(tosin vielä ohusempikin). Tykästyin tuohon Cosmon korkeeseen kaulukseen ja nuihin spändexlisähihapeukalokoloihin. Vapise pakkanen kun seuraavan kerran uhmaat! Vähäsen se Cosmo säkittää, mutta mitäs pienistä. Koko natsas kyllä molemmista, sen puoleen hyvä valinta. XL molemmista ja koko oli tosiaan ittellä 186/94, pitkät kätöset ja riittääpi silti molemmissa hihan pituus. Kiitokset vaan vastauksista.
ps. Jos joku Jyväskylän seudulta on halunnu tuommosta Toolia, niin nyt saatavilla parin päivän ajan 120€ hintaan ennen kuin laitan takaisin. (puna/musta)
--> Palautettu. Ei siis tarjolla enää. Mutta tuo cosmo :cool:
Onko kenelläkään tietoa miten noita Goren asuja paikataan? Ostin viime syksynä Berliinistä Goren housut Fusion 2.0 ja takin Alp-X 2.0. Viime lenkillä puunrungon ylitys ei kesäkummilla mennyt ihan putkeen ja housunpersuus osui kai johonkin oksaan sillä seurauksella, että housuihin tuli pari muutaman sentin viiltoreikää.
Muuten olen ollut hankintaan tyytyväinen. Nyt talvella olen pitänyt sitä windstopperina ja sateenpitävä asu on myös hengittävä... mutta kallis. Sain kyllä 10% alennusta tuolta Prenzlauer Bergin Stadlerin liikkeestä. http://www.zweirad-stadler.com/standorte/berlin-prenzlauerberg.html,f14
Keijo Leppänen
24.08.2013, 16.57
Mistähän päin pk-seutua löytyi varmuudella sovitettavaksi contens,phantom ja power takkeja?
Tervehdys!
Ketju on luettu läpi, mutta jäi minulle vieläkin hieman epäselväksi, että kumpiko materiaali on sopivampi kylmemmillekin keleille, Active Shell vai Soft Shell?
Tarkoitus olisi selvitä ensimmäinen pyöräilty talvi, no ainakin syksy, niin pitkälle kuin vain suinkin mahdollista, ja ymmärsin että tuo Goren Contest-takki olisi sopiva tähän hommaan. Hämää nyt vain, kun bike-discountista ja muiltakin sivustolta löytyy kovinkin suuria hintaeroja tuon takin eri versioista. Pääasiallinen käyttötarkoitus olisi 20km työmatkaa per päivä. Myöskin housut olisivat hakusessa.
Lisättäköön, että olen melkoinen vilukissa; jo nyt aamuisin +10 on jo ollut tarve pistää verkkaria päälle.
Tervehdys!
Ketju on luettu läpi, mutta jäi minulle vieläkin hieman epäselväksi, että kumpiko materiaali on sopivampi kylmemmillekin keleille, Active Shell vai Soft Shell?
Tarkoitus olisi selvitä ensimmäinen pyöräilty talvi, no ainakin syksy, niin pitkälle kuin vain suinkin mahdollista, ja ymmärsin että tuo Goren Contest-takki olisi sopiva tähän hommaan. Hämää nyt vain, kun bike-discountista ja muiltakin sivustolta löytyy kovinkin suuria hintaeroja tuon takin eri versioista. Pääasiallinen käyttötarkoitus olisi 20km työmatkaa per päivä. Myöskin housut olisivat hakusessa.
Lisättäköön, että olen melkoinen vilukissa; jo nyt aamuisin +10 on jo ollut tarve pistää verkkaria päälle.
Eikös tuo Active Shell ole pelkkä Gore-Tex kalvollinen ohut kangasmateriaali ja Soft Shell sitten paksumpaa ja venyvämpää. Active Shell pitää kyllä viiman hyvin poissa. AS:n alle sitten pyöräilyhousut ja teknistä kerrastoa ja lisäksi vielä AS-housut päälle. Pääsee pitkälle syksyyn, jopa talveen.
Molemmilla pärjää myös talvella, mutta Active Shell ollessaan ohuempi vaatii jotain enemmän alle. Samasta syystä Active Shell on ehkä myös monikäyttöisempi, kun sitä voi käyttää kesälläkin. Active Shell ei ainakaan automaattisesti tarkoita Gore Tex -kalvoa. Itselläni ainakin on GBW:n Windstopper Active Shell takki, joka on todella hyvä ja hengittävä takki syys-, kevät- ja kesäaamukäyttöön. Talvikeleille on sitten erikseen soft shell, kun tuo Active Shell on vähän tiukemmalla mitoituksella niin alle ei mahdu kovin paksua paitaa.
Eli tiivistettynä: Soft Shell on paksumpi materiaali, mutta molemmilla pärjää sopivalla kerrospukeutumisella talvella.
Keijo Leppänen
27.08.2013, 08.19
Onko soft shelleillä eroa kankaan paksuudessa,kaikki yhtä paksuja? Toi power takki olis muuten hyvä(väritys-räikein väri,taskut,hinta,saatavuus),mutta taitaa olla liian poppa syksyyn/kevääseen.
...kumpiko materiaali on sopivampi kylmemmillekin keleille, Active Shell vai Soft Shell?
SoftShell. Se on erittäin lämmin, paljoa ei tarvitse alusvaatteita ja se on hyvä se. Tuonne noin nollakelille riittää lyhythihainen tekninen aluspaita ja viiteen pakkasasteeseen pitkähihainen. Pakkaselle 5-10 sekä lyhyt- että pitkähihainen. Sitten joku ohut fleece ehkä jommankumman tilalle.
Onko soft shelleillä eroa kankaan paksuudessa,kaikki yhtä paksuja?...
On eroa, niitä on eri paksuisia.
Hyviä GBW-ostospaikkoja on Wiggle & TGStore & Hibike.de. Velosportissa on GBW:a, mutta ainakaan mulle ei koskaan ole ollut kokoja. BikePlanetissa löytyy myös.
Hyviä GBW-ostospaikkoja on Wiggle & TGStore & Hibike.de.
Actionsportsista ja bikecomponentsista löytyy myös. Jälkimmäisestä löysin Alp-X Goretex-housut halvimmalla ja pienimmillä postikuluilla.
Kiitoksia vastauksista. Onko tietoa, miten nuo Contest ja Countdown vertautuvat keskenään?
Lisäyksenä muuten kysymys, miten pitkään tällaiset Windstopper-kamppeet kestävät noin yleisesti käyttöä? Tarkoitus tosiaan olisi työmatkapyöräilyyn, mutta myös satunnaiseen pidempään lenkkiin, hommata hyvät vermeet, mutta keskuspuiston läpi ajamisen seurauksena on käyttö enenevissä määrin melko rujoa ja rapaista ja pyykkäyksen tarve on jatkuva.
Asetyylikoliini
27.08.2013, 11.07
Onko millaisia kokemuksia GBW:n shortseista? Lähinnä lahkeiden leveys mietityttää, kun haussa on kapealahkeiset (vähän bibsejä löysemmät), joustavat shortsit arkiajoon ja leppoisammille pyöräretkille/-matkoille. Kuvissa ainakin Fusion-mallit näyttävät kapeammilta. Esim. Löfflerin Cross-shortsit kuten useimmat muutkin (MTB-shortsit) ovat turhan leveät. Löffler Tour kenties? Luonnollisesti saa suositella muutakin merkkiä ja mallia, jos on tietoa tai kokemusta.
Keijo Leppänen
27.08.2013, 17.53
Onko kellään heittää arviota löffen shoft shell 15515 takista vs gbw power vastaavasta.
Harkinnassa gore bike wearin path housut, windstopperia ja irrotettavilla lahkeilla. Pitäs osata koko arpoa kohilleen, taulukon mukaan oma inseam 87 -> XXL mutta vyötäröltä ja lantiosta S-kokoa. Pituutta 178cm. Kyselin jo valmistajaltakin neuvoa koon suhteen muttei oo vastausta kuulunut.
Onko jollain nuo kyseiset housut tai onko heittää muuten arvioita oikean housun koosta?
Goren housut on suunniteltu persjalkaisille möhömahoille. Ilmoitetut inseam-mitat pitävät hyvin paikkansa, eli kannattaa ottaa isot ja kuroa vyötäröltä pienemmäksi.
Itselläni on Fusionit, mutta mitoitus näyttäisi olevan sama kuin Patheissa.
Goren housut on suunniteltu persjalkaisille möhömahoille
Niinpä. Aikanaan sadehousuja ostaessa sorruin kompromissiin tuon mitoituksen kanssa. Riitävän pitkät olis ollut hirveet purjeet ylhäältä, ostin istuvat ja liian lyhytlahkeiset. Niistä tuli sitten goretex-shortsit kun kyllästyin siihen, että lorottivat vedet suoraan kengän varresta sisään ;)
Minttukaakao
02.09.2013, 00.58
Goren housut on suunniteltu persjalkaisille möhömahoille. Ilmoitetut inseam-mitat pitävät hyvin paikkansa, eli kannattaa ottaa isot ja kuroa vyötäröltä pienemmäksi.
Itselläni on Fusionit, mutta mitoitus näyttäisi olevan sama kuin Patheissa.
Ostaa Xenonia niin saa vähän tiukemmin sopivaa vaatetta..
Takamisakari
02.09.2013, 09.32
Goren housut on suunniteltu persjalkaisille möhömahoille..
No nyt se löyty syy siihenkin miks just Goret passaa mulle täydellisesti.
Ostaa Xenonia niin saa vähän tiukemmin sopivaa vaatetta..
Puhuin Goren housuista. Xenon-sarjassa on vain bibsejä, kaapista löytyy tosin nekin. Xenon SO -bibtightsit ovat tosi hyvät, harmi van että uusia ei näköjään enää saa ilman säämiskää. Rajoittaa käyttöä kylmemmillä keleillä kun alle ei saa lisättyä mitään.
Goren housut on suunniteltu persjalkaisille möhömahoille.
Kun satun olemaan persjalkainen möhömaha 181/82cm/77kg, ja tuli tuossa harrastettua reilulla parisadalla (kirvelevällä) eurolla Goren (venäläistä) kuorihousurulettia, niin voin tässä jakaa tulokset. Lähtötilanteena inseamin puolesta M-koko oli ennakkokäsitykseni mukaan oikea, ja Goren M-koon bibsitkin oli oikein hyvät.
Gore Bike Wearin Fusion 2.0 Goretex-housut (http://www.goreapparel.co.uk/gore-bike-wear-fusion-20-gore-tex-active-pants/TGFUST,default,pd.html) oli M-koossa hyvät inseamin puolesta, mutta pienet reisistä ja vyötäröstä. Mulla on vaan liian iso perse, eikä housut istuneet varsinkaan kun ajoi putkelta, ja sitten laskeutui takaisin satulaan, ne jäi tässä liikkeessä jotenkin jumittamaan ja ketuitti. Vaikka Goren taulukko näyttäisi hyvältä ja oikealta, isoperseisen/-reidellisen kannattaa ostaa suosiolla yhtä kokoa isompi ainakin slim fit -leikkauksen kuorihousuista, jotka joustaa hyvin vähän. Fakk! Maksoin 180€, sain edelleen myytyä 120€. Tappio kirvelsi.
Noh, tilasin sitten tilalle Goren Alp-X 2.0:t (http://www.goreapparel.co.uk/gore-bike-wear-alp-x-20-gore-tex-active-pants-long/TGALPO,default,pd.html?navid=xsellpdprp) L-koossa, kootut selitykset ja lupa vaimolta, *kling* 199€. Alp-X:t L-koossa taas on vähän liian pitkät, mutta muuten loistavat. Onneksi aika fiksun lahjekiristyssysteemin avulla saan kurottua lahkeet kasaan, niin liika pituus/materiaali alhaalla ei haittaa. Ajoasennossa vielä vähemmän haittaa, koska onhan housut "pidemmät" paikallaan seistessä kuin ajoasennossa. Alp-X:ssä on Fusionia parempi vyötärön suunnittelu, resori koko matkalta (vs. Fusionin resori ja kyseenalainen tarrakiristys vain sivuilla) sekä elastinen kiristysnaru, jolla saa housut säädettyä käytännössä mille hyvänsä vyötärölle.
Kai se pitää sitten suunnata katse muihin merkkeihin. Onko mitään ehdotuksia syksy/talvihousuiks, mielellään softcell windstopperia, siitä hyvät kokemukset hikiliikunnasta kylmemmillä keleillä. GBW Pathit tai Fusionit oli alkuun kiikarissa mutta kun täällä ei pääse missään edes sovittamaan niin olkoot.
http://www.goreapparel.co.uk/gore-bike-wear-countdown-windstopper-soft-shell-pants/TWCOUS,default,pd.html?dwvar_TWCOUS_color=6100&start=8&cgid=gbw-men-geartype-bibs tuommoset kalastin evansin alesta puoleen hintaan kesällä ja varsin napakasti istuvat nuo on. Pituuden puolesta L-koko aika lailla passeli kun inseam on 87cm eli persjalka toki, mutta möhömahalle nuo voi olla pienet.
Minäkin tarttisin mittojen kanssa apuja, kun on melko kapea kroppa ja välillä jää epäselväksi puhutaanko inseamista kun mitataan lattiaan vai nilkkaan. Omat mitat on inseam 88cm lattiaan ja 82 tuohon jalkapöydän päälle, vyötärö 84cm/hanuri 90cm ja kattelin Goren bibsejä. Slimfitin M koko vaikuttaisi hyvältä,mutta lahkeen pituuden riittävyys epäilyttää.
Goren taulukossa lahkeen mitta on mitta lattiaan, koska 92-sisäjalalla XL-kokoisetkin Xenon-bibsit on lahkeesta vähän lyhyet. Onneksi jalkalenkit venyvät ja kengänpäälliset suojaavat joka tapauksessa paljaaksi jäävää nilkkaa.
Vihdoin vastasivat kyselyyn housujen sopivuudesta omille mitoille (178cm/87cm)
"We are sorry to inform you that any of our size will be too large or too short since we have standard sizes.
We suggest you try with an M: the length will be 5 cm difference shorter than the XXL but you can then add windstopper socks to cover those centimetres."
Luulin olevani melko standardipyöräilijän mitoissa, mutta vissiin tässä on varaa kaljakessiä kasvatella ihan reilusti sitten ;)
Tuli hätäpäissään sitten tilattua ebaysta Vauden Falun III:t, koossa L, josko niillä tän talven pyristelis.
Onhan tuo aika pitkä jalka noille senteille.
Mahdollisimman lämmin Softshell-ajotakki hakusessa ja ainakin saksanpoikien Bike-lehden testissä väittivät Goren Alp-X 2.0 Windstopper Softshellin olevan lämpöisä. Toinen malli, joka kiinnostaa on Gore Bike Wear FUSION TOOL SO Jacket. Onko jollain kokemusta näistä? Kumpiko mahtaa olla lämpimämpi?
LoneWolf76
17.01.2014, 19.11
Juuri noista malleista ei ole kokemusta, mutta Gore Cosmo WS Softshell lienee lämpimimmästä päästä noita Goren kuoritakkeja, koska siinä on sisäpuolella kattava fleece-vuori. Noin -30⁰C:een asti olen tuon kanssa pyöräillyt, mutta alla on toki ollut fleeceä ja kerrastoa lisänä. Vastaavasti +10⁰C:ssä tulee melko lämmin, vaikka ilmanvaihtoa voi kainaloista parantaa vetoketjuilla.
Kiitos vinkistä LoneWolf, täytyy perehtyä myös tuohon Cosmo-malliin. Pelkän Cosmon lisäksi tarjolla näyttää olevan myös Fusion Cosmo, joka sekin lienee jonkin sortin lämmin softshell-takki.
Hankalaa saada selvää siitä,että mikä noista Goren takeista on kaikkein lämpimin. Gore voisi tässä asiassa ottaa oppia Mavicin sivuista, joilta selviää helposti mitkä ovat lämpimimpiä malleja kun ovat luokitelleet takit lämpimyysluokkiin.
Tuommoinen Fusion Cosmo tuli laitettua Warenkorbiin. Saa nähdä miten tuon kanssa tarkenee.
Goren housuista muuten hajos vetoketju vuoden-parin käytön jälkeen. Valmistaja sanoi että takuu ei kata vetoketjuja, vain kalvon.
Hakusessa olisi max -15 pakkaselle ajotakkia. Tarkenisko sitä seuraavilla malleilla:
http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-element-windstopper-soft-shell-jacket/
http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-power-20-windstopper-softshell-jacket/
Oisko kokemuksia heittää ?
EDit: Element taitaa olla Comfor fit ja tuo toinen Slimfit
Ja oletteko pistäneet merkillä, että GBW tuotteet olisivat mitoitukseltaan pienempää kuin muut vastaavat. Mitä tuoss vertailin Löfflerin ja Pearl Izumin taulukkoihin niin minulle kun normaalisti menee M-L tuotteet niin GBW:llä saisi ottaa XL.
Tilasin viime talvena TG-storesta (http://www.tgstore.co.uk) COUNTDOWN GT -takin ja PATH-housut XXL kokoisina, koska mittataulukoiden mukaan nämäkin, vaikka ovat loosefit-mallia, ovat aika hoikille tehty. Omat mitat ovat 182cm, 90kg. Maastossa tarkeni -20C:n kelissäkin, kun alle mahtui kaksi kerrastoa ja fleesipaita. Ennen tilausta kokeilin paikallisessa liikkeessä Löfflerin housuja (GTX Active) suurinta kokoa mitä kaupassa oli (taisi olla 54), eivät edes mahtuneet kunnollla päälle. Path-housuissa on vyötäröllä kuminauhakiristys + kiristysnaru eikä mitään tarralla toimivia kiristys/säätönauhoja tai joustoresooria. Vyötärö meneejuuri ja juuri meikäläisen ahterin ylitse pukiessa, XL-koko ei varmaankaan olisi mennyt edes jalkaan. Housun puntit eivät tunnu liian pitkiltä, mutta hihat ovat selvästi pitkät. Jäävät ranteita vasten haitarille, mutta se ei haittaa pysyypähän ranteet suojassa.
brilleaux
22.07.2015, 13.17
Nostellaas kun talvitakki tarttis uusia. Tai sitähän oikeastaan ois tarvinnu koko "kesän" lähes. :P
Käytössä joku vanha ällönsininen Goren Windstopperi, mallista ei tietoa. Soft Shell-tyyppinen.
Hyvin pärjätty talvet sopivalla kerrospukeutumisella, mutta voishan tuon jo uusia.
Noita uusia malleja yritin katsella mutta ei ota pirukaan selkoa mikä malli noista nyt sitten olisi sopiva viileille syyskeleille ja kerrospukeutumisen avulla myös talveksi?
Ja kun sais mielellään olla jotain muuta kuin Fit-malli. En mä pidä succiksiakaan.
Tämä herätti mielenkiinnon, kokemuksia?:
http://www.bike24.com/p235214.html
Tietty muunkin merkkiset, toimivat ja ei-superkalliit takit kiinnostaa.
Mulla on syys/talviajeluun Gore Bike Wearin Element Gore-Tex Active Jacket. Tuon alle ei paljoa tarvitse laittaa kerroksia ja silti tarkenee ilman että tulee liian kuuma. Syksyllä ja aikaisin keväällä on riittänyt lyhythihainen tekninen aluspaita ja päälle pitkähihainen Niken Combat Pro. Malli on sopivan väljästi mitoitettu Comfort Fit. Samaan sarjaan saa myös ajohousuja, ei-succismallisia. Mä lopettelen ajohommat -5 asteen kohdalla, joten kunnon talviajosta ei kokemusta. Alesta tuota saa noin 100 euron tuntumaan.
brilleaux
22.07.2015, 14.26
Mulla on syys/talviajeluun Gore Bike Wearin Element Gore-Tex Active Jacket. Tuon alle ei paljoa tarvitse laittaa kerroksia ja silti tarkenee ilman että tulee liian kuuma. Syksyllä ja aikaisin keväällä on riittänyt lyhythihainen tekninen aluspaita ja päälle pitkähihainen Niken Combat Pro. Malli on sopivan väljästi mitoitettu Comfort Fit. Samaan sarjaan saa myös ajohousuja, ei-succismallisia. Mä lopettelen ajohommat -5 asteen kohdalla, joten kunnon talviajosta ei kokemusta. Alesta tuota saa noin 100 euron tuntumaan.
Millainen tuossa on mitoitus noin yleensä? Kysyjällä mittaa 173cm ja mallia laihaläski. Goren ajohousut mulla on jo käytössä; erittäin mainiot pöksyt.
Nostellaas kun talvitakki tarttis uusia. Tai sitähän oikeastaan ois tarvinnu koko "kesän" lähes. :P
Käytössä joku vanha ällönsininen Goren Windstopperi, mallista ei tietoa. Soft Shell-tyyppinen.
Hyvin pärjätty talvet sopivalla kerrospukeutumisella, mutta voishan tuon jo uusia.
Noita uusia malleja yritin katsella mutta ei ota pirukaan selkoa mikä malli noista nyt sitten olisi sopiva viileille syyskeleille ja kerrospukeutumisen avulla myös talveksi?
Ja kun sais mielellään olla jotain muuta kuin Fit-malli. En mä pidä succiksiakaan.
Tämä herätti mielenkiinnon, kokemuksia?:
http://www.bike24.com/p235214.html
Tietty muunkin merkkiset, toimivat ja ei-superkalliit takit kiinnostaa.
Ainakin minusta erittäin hyvä takki, itsellä talvikäytössä.
Mitat 179 cm , 80 kg ja koko L on passeli. Mitoitus sopivan väljä mutta ei lepata, alle mahtuu kerroksia.
L riittää mulle. Mitoitus on saksalaisen jämpti eli L = 50. Omat mitat 182 cm, 84 kg, enemmän atleetti kuin kotletti. Pipon kanssa samaa mieltä sopivuudesta.
brilleaux
24.07.2015, 09.43
Perhana kun toi punainen on noin törkyisen sävyinen, ois mätsänny kirkkaana paremmin filon kanssa. :p
http://www.goreapparel.com/gore-bike-wear-countdown-20-windstopper-soft-shell-jacket/JWCOUS,default,pd.html
Pakko kai ottaa musta, onhan se nopein. :cool:
Ilmeisesti Element menee samaan sarjaan kelien suhteen?
http://www.goreapparel.com/ELEMENT-WINDSTOPPER%C2%AE-Soft-Shell-Jacket/JWSELM,default,pd.html?dwvar_JWSELM_color=0899&start=2&cgid=gbw-men-geartype-jackets-jackets&prefn1=parentActivityType&prefv1=Mountain%20Biking&prefn2=seasonCode&prefv2=Fall%20%2f%20Winter&prefn3=size&prefv3=M&navid=search
GBW:lta tulee ens kaudelle tuollainen Power Trail -mallisto. Maistiaiset (http://www.tgstore.co.uk/the-new-power-trail-range-from-gore-bike-wear/) vaikuttaa kiinnostavalta.
Ainakin minusta erittäin hyvä takki, itsellä talvikäytössä.
Mitat 179 cm , 80 kg ja koko L on passeli. Mitoitus sopivan väljä mutta ei lepata, alle mahtuu kerroksia.
Ite oon katsellut samaa takkia. Pitääkö tuo kuinka hyvin vettä? Jos tuleva talvi on samanlainen kuin kaksi viime "talvea" niin vedenpitävyys takille on must.
Tilasin viime viikolla bike-componentsista uudet Gore Bikewearin Element windstopper-tuuliliivin (35v juhlamalli!), Power 3.0 budjettibibsit, irtohihat, windstopper-irtolahjeet, sekä Power pitkät hanskat. Kaikki hyväksi havaittua kokoa M, toivoa sopii että mallit ei ole liikaa vaihtuneet.
Viittaus edelliseen viestiin - oli suorastaan täydelliset! Kerrankin näin. Eli 181cm/inseam 82cm/74kg-yhdistelmällä M-koon Gore bikewearin kamat ovat aivan täydellisen kokoiset, niin liivi, bibsit kuin hihat ja lahkeet. Tosin windstopper-I rtolahkeet olisi ehkä voineet olla inansa leveämmät ylhäältä, kun ovat vähän "kankeat", mutta muuten perfect. Pyysin wifeä ottamaan pari kuvaa uusista kamoista, kaikki siis Gorea sukkia ja hanskoja myöten:
http://i1283.photobucket.com/albums/a552/laurijuhanilaine/7D2965EC-9DA9-4CA8-BCE1-4C11FE32F963_zps5m2wrwre.jpg
http://i1283.photobucket.com/albums/a552/laurijuhanilaine/D32F132B-FE92-4BCF-A552-ED36E476B263_zpsvgv52aqc.jpg
Mites nämä Goren ns. softsell syys/talvi takit hengittää oikeasti, kun on käyttäjä on mallia sikana hikoileva? Selkäpuolella ilmeisesti ilmaa läpaisevää kangasta?
Kokemuksen mukaan Rukan perinteinen windstopper ei softsell windstopper lämmitely asu toimii ja hengittävyys riittää selkä puoli ilmaa läpäisevää takissa ja hiossa.
Vieläkö L riittää 93kg/182.5cm ja sais mahtua allekkin vielä muutakin, kuin alupaita?
Edit: mitat siis rinta/chest 102cm vyötärö/waist 93cm ja lantio/hips 106cm
Goren huosut ei taida minun raamiin sopia 87cm haara? XL vyö riittää hyvin, mutta 84-85 haara kuulostaa lyhyelle. L vois mennä jo vyöstä talukon mukaan, mutta haara auttamatta lyhyt, jos mitat pitää kutinsa.
Tosta haaramitasta ei kannata välittää. 87cm sisämitalla L-koko on sopiva. Lahkeen pituus taitanee olla sama, kuin Castellilla, eli mitta siihen, mihin lahkeen haluaa yltävän. L-koko pitäisi olla sulle sopiva takista, mutta niitä on sitten ainakin slim-ja comfort mitoituksella, oisko ollu vielä tight kolmantena. Mulla oli yhdet XL-kokoiset ajohousut ja olivat kyllä liian väljät ja pitkät, myin pois. Pituutta siis 183/86cm ja painoa 84-90kg. Housut kannattaa kyllä ostaa vyötärön mukaan.
^Tattis. Kiva olis sovittaa kaupassa ja ostaa pois, mutta eipä Lahden pyöräkaupat liiemmin vaatteita pidä hyllyssä.
Onko kellään kokemusta tästä irtotettivilla hiolla olevasta mallista, että onko ihan ohut vai tarkeneeko inhimillisillä pakkasilla vielä kerros pukeutumalla. Hengittävyys? Pitää kaiketi jonkin verran vettäkin? Tuossa olisi hyvää tarra hiansuut ja ei avonaisia pullotaskuja keräämässä lunta talvi poluilla ja liivi optio olis houkuttava.http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000%2C18%2C64;p roduct=89793;dbp=152;page=16
Menee jo aiheen viereen, mutta onko jollain ollut molempia merkkejä, että osais verrata noita?
Tuo Löffler olis samaa genreä ja olis joku vastaava jo tullut paikallisesta ostettua, mutta 52 koko oli ainoa ja se oli T paidalla just timmi, eli 54 olos pitänyt olla kerros pukeutumista varten.http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000%2C18%2C64;p roduct=108087;page=25;dbp=247
54 oli Löfflerin paksummasta soft sell takista, mutta se vaikutti, että ihanne kelit olis vastaalle 0 ja hakusessa ennemmin takki millä voimennä jo +10 keleistä alaspäin tukehtumatta.
Onko käytännön kokemusta henkselimallin lyhyissä ajohousuissa?
Olen koon puolesta kahden vaiheilla L vai XL. Olen rajatapaus. Taas.
Olisin tilaamassa henkselimallin Gore Bike Wear Oxygen lyhyitä ajohousuja. Jollain youtube videolla malli oli minun kokoinen ja käytti kokoa L.
Koko taulukon suositeltava koko on XL
Mittani on:
pituus: 183cm
paino: 81kg
inseam 89cm
vyötärö 85cm
perse: 102cm
reisi: 60cm.
Omistan myös Skins A200 compression housut kokona M joten tiedän mikä on tiukka housu.
Paikallisessa kokeilin Castellin housua XL joka oli aika tiukka.
heikki53
28.09.2015, 11.18
Onko käytännön kokemusta henkselimallin lyhyissä ajohousuissa?
Olen koon puolesta kahden vaiheilla L vai XL. Olen rajatapaus. Taas.
Olisin tilaamassa henkselimallin Gore Bike Wear Oxygen lyhyitä ajohousuja. Jollain youtube videolla malli oli minun kokoinen ja käytti kokoa L.
Koko taulukon suositeltava koko on XL
Mittani on:
pituus: 183cm
paino: 81kg
inseam 89cm
vyötärö 85cm
perse: 102cm
reisi: 60cm.
Sen verran kokemuksia, että Italialaisten housujen pitää olla XL. Gorelta on kahdet lyhyet ja yhdet polvihousut kokoa XL. Tuntuvat vähän isoilta, seuraavat tilaan L.
Oma vyötärö on vähän "laajempi".
Woodcutter
28.09.2015, 16.10
Goren Contest SO Jacket on hyväksi todettu. Istuu erittäin hyvin päälle leikkauksensa ansiosta ja tuntuu päällä miellyttävältä. Hengittää tehokkaasti ja wind stopper pitää viimassa lämpimänä. Ja kun vielä löyty oranssi värikin niin kaikki mätsää. Tarjouscraftia menin xxl:ään sovittamaan, mutta Gore lähti mukaan.
Goren Element zip off välikelin takki tuli tilattua lenkki maastoajoihin XL koossa, mikä osui todella nappiin ei ole liian iso T-paidalla, mutta mahtuu allekkin vielä Fleesi. Leikkaus tosi hyvä ja +tarra hiansuista ja vetska taskuista selässä. Istuu liivinäkin nätisti. Takin paksuus on mallia kuoritakki.
Eniten ihmettelin, kun oli selästäkin täysin tuulen pitävä, eli ei ollut hengitys aluetta, no testi ajamatta tuomitaan sitten vasta hengittääkö WINDSTOPPER® Active Shells vai ei.
http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000%2C18%2C64;s earch=element+zip+off;product=89793
L olis ollut varmasti pieni T-paidallakin.
Kuski: Goren taulukon XL alarajalta. Taulukko piti siis minulla hyvin kutinsa mitattuihin mittoihin verrattuna.
182,5cm
91kg
haara 87cm
Rinta-Chest noin 102-100
Vyötärö-Waist noin 93-90
Lantio-Hips lantioluidenkohdalta leivein kohta 106-104
Mittaväli t-paidalla riippuen paljon mittaa kiristää 0-pikkasen kiristystä.
Onko noissa talvi mallin paksummissa Goren Windstopper Softsell takeissa tuulta läpäisevää hengitys aluetta selässä? Kaikissa Goren asuissa tuntuu olevan mainostusta hyvästä hengittävyydestä oli matskut/kalvo mitä hyvään.
Goren henkseli bibseistä ei ole kokemusta, mutta Sportfull ja Graft merkiltä L on minun koko. Uutena herkästi ottas testillä XL, mutta L on oikea, kun uutena on napakat ja ajan kanssa venyy kuitenkin, joten XL menis sitten jo liian löysäksi.
janne kuivakangas
02.10.2015, 13.17
Hyvältä näyttää ☺ ✌ ja pakkohan sen on jostain hengittää. .ja uskon et hengittää kin ohan tää huippu takki. .
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Onko kenelläkään kokemusta Gore Bike Wear XENON 2.0 WINDSTOPPER Soft Shell Bibtights+ :sta, joita löytyy esim. täältä: http://www.nano-bike-parts.de/Gore-Bike-Wear-XENON-20-WINDSTOPPER-Soft-Shell-Bibtights-Sitzpolster-Road-Performance-black-neon-yellow_1
Miten matalien lämpötilojen kanssa noilla pärjää? (luonnollisesti yksilöllisiä eroja on) Miten lähellä todellisuutta nuo kokotaulukot ovat? Itselläni mitat 190cm/95kg, haaramitta 90cm ja vyötärö 102cm ja taulukon perusteella koko olisi XXL.
Ovatko hintansa väärtti vai kannattaisiko katsella jotain muuta?... Nykyiset vanhat Adidaksen windstopper bibsit 2000-luvun alkupuolelta on aikalailla jo hintansa tienanneet ja joutavat loppuunkäytettyinä roskiin.
Tulevalle veronpalautukselle olisi keksittävä järkevä sijoituskohde :D
Mikä takki se nyt oikein kannattaisi ostaa maastopyöräilyyn ja mistä? nykyinen takki ei hengitä, aina pyöräreissun jälkeen joka paikka alla märkänä.
Verska-Vesa
05.11.2015, 13.36
Itse en ole vielä törmännyt yhteenkään takkiin, jossa ei hikoilisi itseään läpimäräksi maastossa ajaessa.
Semmoinen "yksikerroksinen kalvoton tuulitakki" toimii niin hyvin kuin tuossa nyt voi toimia. Eli semmoista vähän paksumpaa kangasta missä kuidut on ehkä vettähylkiviä ja on vielä vähän vahvempi kesto maastokäyttöön, hyvä tekninen paita vielä alle niin pysyy iho kuivempana. Hiki tulee kyllä mutta jotenkuten kuivuu ajossa.
Tämmösiä on useammalla retkuilumerkillä esim Patagonia, Rab, Salomon ja joillain pyöräilymerkilläkin (ei taida olla Gorella). Jälkimmäiset istuvampia mutta muistakin löytyy toimivia.
edit: tää olikin Gore-ketju, no menköön pienillä tarkennuksilla.
seppo_taalasmaa
06.11.2015, 22.22
Mikä takki se nyt oikein kannattaisi ostaa maastopyöräilyyn ja mistä? nykyinen takki ei hengitä, aina pyöräreissun jälkeen joka paikka alla märkänä.
Riippuu mihin takkia haet. Itsellä käytännössä on kaksi ajotakkia. Toisella ajan hyvällä kelillä toisella huonolla kelillä. Hyvällä kelillä mitä ohuempi sen parempi. Käytän tällä hetkellä XXL:n todella halpaa diodoran ajotakkia. Alle teknistä kerrastoa, ja siihen päälle nollakelillä ohut tekninen fleece joka hengittää hyvin. ( näitä saatavilla ihan muutamalla kympillä) Toiminta on hyvin yksinkertaista, kosteus siirtyy nopeasti pois iholta suoraan teknisin kerraston ja fleecen läpi takin sisä ja ulkopintaan. Lämpötilaan sopeutuminen on helppoa kun teknistä kerrastoa voi vaihtaa lyhyeen tai pitkään ja sitten vaikka lämpökerrastoon jos ajaa reippaasti pakkasen puolella.
Itse en ole vielä törmännyt yhteenkään takkiin, jossa ei hikoilisi itseään läpimäräksi maastossa ajaessa.
Tämä on valitettavaa mutta yleensä ongelma on siinä että pukeutuminen siellä takin alla on mitoitettu väärin. Itse hikoan todella helposti, mutta fiksulla kerrospukeutumisella homma hoituu. Tosiaan toi Diodoran takki makso 10€ ja on palvellut koko syksyn ja hyvin toimii.
Sitten tuo takki 2 pashaan keliin.
Tänään viimeksi 2 tuntia ajoa saateessa ja kura todella lensi. Tähän vastauksena esitän Gore Bike Wear Element GT AS takin. Takki on active gore tex kalvoa ja toimii kyllä hyvin. Neonin vihreä ja hyvillä taskuilla niin ei pelkää pimeälläkään ajella ja tulee hyvin liikenteessä nähdyksi. En erityisesti ole kirkkaiden värien fani, mutta tuossa tuotteessa toimii hyvin. Takki on tehty juuri siihen että ajat pimeällä ja sateella ja silloin kun olosuhteet ovat kovat.
Tänään noin 2 tunnin ajon jälkeen fleese on selkää lukuunottamatta kuiva ja takki haihduttaa kosteutta pois niin hyvin kuin kuoritakki voi. 120€ tuli hintaa takille alennuksesta XXL..
En käyttäisi Gorea hyvällä kelillä, mutta kurakeleihin se on vain askel parempaa mitä muut kuoritakit ovat pystyneet tarjoamaan.
Jani Mahonen
07.12.2015, 22.35
Hohhoijaa. Työmatka-ajoihin ja satunnaiseen kaupungilla asiointiin tollainen rennompi asu olisi fiksumpi kuin succicset. Joten... 176cm ja 89kg arpoo täällä mikä olisi Gore Bike Wearin ajohousujen oikea koko (Power Trail WS 2in1 ja Element Urban WS).
http://www.bike-discount.de/en/buy/gore-bike-wear-power-trail-windstopper-r-2in1-softshell-hose-465798
http://www.bike-discount.de/en/buy/gore-bike-wear-element-urban-windstopper-r-softshell-bike-pant-465786
Vyötärö on M-kokoisessa melko nafti mutta varmaan menisi ylle. Mutta L voisi olla sopivampi. Slimfittiä näyttää mitoitukseltaan molemmat housut kuiteskin. Mites noi housujen koot menee Gorella? Ja onko ostopaikkaideoita? Vai tilaanko kahdet ämmät ja kahdet ällät ja huutelen köyhille ratsastaessani Postikonttorille pakettia noutamaan?
seppo_taalasmaa
07.12.2015, 23.15
http://www.bikeshop.fi/Windstopper_muut_housut/ekauppa/c8420/
Jani Mahonen
08.12.2015, 10.28
Kiitos vinkistä, Bikeshoppia kannatettu.
Jani Mahonen
17.12.2015, 09.18
Gore Bike Wear Power Trail WS 2in1 Pants: mitoitus on todella tiukka, L menee juuri ja juuri päälle (176cm/87kg). Vyötärö on sopiva. Sen verran tiukasti istuu reiden kohdalta että tasku on lähinnä vitsi. Pintamateriaali on miellyttävän oloinen windstopper-kalvo, ja sisäpuolella on pehmeä vuori. Hinta/laatusuhde mielestäni kohdallaan.
Gore Bike Wear Power Trail GT AS pants: sisarmallin mitoitus on löyhä, suorastaan liian löyhä. L lepattaa saman atleettisen kotletin päällä aivan naurettavan paljon, mutta vyötärö on sopiva. Sisävuorta ei ole, pintamateriaali on "muovisen" oloinen, suosittelen ainoastaan ylimmäksi kerrokseksi eli alle on aina pantava jotain pidempää lahjetta. Pelkäksi kuorihousuksi kallis.
Yhteenvetona tuumaisin että WS-housut on mitoitettu elite-kuskille tai mäkimiehelle jolloin tiukasti leikattu housu on sopivan rento ja mukava yllä. GT-housut taas on mitoitettu normikäyttäjälle ja silti alle mahtuu vaikka kaksi kerrosta vaatteita. Se mikä harmittaa tässä on että saman merkin kaksi rinnakkaista mallia on näin kaukana toisistaan mitoituksellisesti. Ja kuorihousun roolia EI voi perustella noin isolla erolla, sillä L-koko oli päälläni aivan naurettavan leveä.
Se mikä harmittaa tässä on että saman merkin kaksi rinnakkaista mallia on näin kaukana toisistaan mitoituksellisesti. Ja kuorihousun roolia EI voi perustella noin isolla erolla, sillä L-koko oli päälläni aivan naurettavan leveä.
Gore käyttää tuotteissaan useampaa erilaista mitoitusta. Yleensä nuo mitoitukset kulkevat mallisarjan mukaan: urheilulliseen ajoon tarkoitetut tuotteet ovat tiukemmalla mitoituksella ja rennompaan pyörittelyyn hiukan löysemmällä. Aina ei kuitenkaan tuo mallisarja kerro koko totuutta, vaan mitoitus kannattaa tarkistaa tuotteen tiedoista. Esimerkiksi nuo housut edustavat eri mitoitusta: Power Trail GTX-housut ovat Comfort-fit-mallia, kun taas WS-housut ovat Slim-fit-mallia. Eli kyseessä ei siis ole mittavirhe.
Kaikkien tuotteiden mitoitus on selkeästi näkyvissä Goren tuotesivuilla.
http://www.goreapparel.de/gore-bike-wear/herren/radhosen-shorts/power-trail-windstopper-soft-shell-2in1-hose/PWPOWO.html?cgid=gbw&q=power%20trail&dwvar_PWPOWO_color=6099&navid=search&start=6
http://www.goreapparel.de/gore-bike-wear/herren/radhosen-shorts/power-trail-gore-tex-active-hose/PGPOWE.html?cgid=gbw&q=power%20trail&navid=search&start=7&dwvar_PGPOWE_color=9900
Löytyykö täältä goren alp-x pro 2in1 bibsien käyttäjiä? Nämä vaikuttavat täydellisiltä maastohousuilta, kun on tottunut normi bibseihin katupuolella.
Eli periaatteessa bibsien päälle on ommeltu kiinteästi goren todella ohuet windstopper shortsit.
http://www.goreapparel.com/gore-bike-wear/men/shorts-tights-pants/alp-x-pro-2in1-shorts/TPALPS.html (https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=109576;menu=1000,18,12;pag e=96)
http://cdn.sigmasport.co.uk/product-media/N9Y/532/532/Gore-Bike-Wear-Alp-X-Pro-2-in-1-Bib-Short.jpg
noniinno
06.03.2016, 12.36
Olisihan nuo varmasti ihan hyvät maastohommissa. (Liian) monta kertaa maastokisoissa nähnyt persposket paljaana ajavia kuskeja, kun on trikoot tarttunut oksaan tai ollaan käyty kyljellään.
Olisihan nuo varmasti ihan hyvät maastohommissa. (Liian) monta kertaa maastokisoissa nähnyt persposket paljaana ajavia kuskeja, kun on trikoot tarttunut oksaan tai ollaan käyty kyljellään.
Jep. Ja shortsit suojaavat kuralta hyvin.
Taidan tilata M-koon bike.24:sta, kun näytti hinta olevan edes jollain tapaa järkevä.
178/72kg ja L-koko on hivenen väljä alp-x normi shortseista.
Kerrankin sattui koko kohdalleen, M- on juuri passeli.
Pääli shortsit ovat todella ohutta kangasta, eli housut toimivat varmasti helteilläkin.
Lahkeet ovat lyhyet, mikä sopii minulle hienosti.
Uudemman mallin shortsiosa näyttää olevan enemmän shortsimainen, eli lahkeet ovat pidemmät ja yläosakin näyttää aidolta.
Taskujakin on tullut mukaan.
Olisikohan näissä kangaskin hivenen vahvempaa?
http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=153575;menu=1000,18,12;pag e=90
https://static.bike24.com/i/p/5/7/153575_00_c.jpg
^Katselin kanssa noita ja olen arponut olisko se L vai XL, 185 cm ja 90 kg.
Alp-x mallit ovat shortsi osaltaan väljemmät mitä luulin ja bibsi osa on venyvää materiaalia. Eli näistä ei ainakaan tarvitse ottaa liian isoa kokoa.
Trailit voivat olla sitten ihan jotain muuta. Olisivatkohan nämä trail mallit tiukemmat ja tarkoitettu vähän toisenlaiseen käyttöön?
Talvihousut ovat minulla ällät ja castellin kesä bibsit xl kokoa, mutta nuo castellit ovat nyt mitoitettu kääpiöiden mukaan.
noniinno
11.03.2016, 19.47
Asiallisen oloiset housukkeet tosiaan. Pitäisin itsekin maastossa löysempiä ajohousuja, mutta napakasti istuvien trikoitten mukavuutta en halua pilata kiskomalla niiden päälle jotain paavonurmia. Täytyy pitää mielessä kun byysakaupat ovat ajankohtaiset.
Olisiko vinkkejä kokoneemmilla Gore-käyttäjillä.
Tarkoituksena hankkia syyskaudelle takki pääosin työmatkoille fillaritakki, talvelle sitten harkinnassa Goren One-malli.
Element-malli ainakin vaikuttaisi järkevältä mutta mille keleillä tuo takki oikeasti on tarkoitettu? http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-element-gore-tex-paclite-jacket-1/
Tarkoituksena hankkia syyskaudelle takki pääosin työmatkoille fillaritakki, talvelle sitten harkinnassa Goren One-malli.
Element-malli ainakin vaikuttaisi järkevältä mutta mille keleillä tuo takki oikeasti on tarkoitettu? http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-element-gore-tex-paclite-jacket-1/
Nämä takit ovat yleensä kuoritakkeja, eli vetäistään päälle vesisateella tai kelin kylmettyä liikaa. Siltä tämäkin näyttää.
Osta mieluummin sopivan paksuinen ja hyvin istuva, lue tiukka, softshell takki. Ne hengittävät huomattavasti paremmin ja lämmittävät kroppaa ilman paksumpia aluspaitoja.
Element-malleja on monesta materiaalista. Toi paclite on käytännössä sadetakki.
Juha Jokila
25.08.2017, 20.52
Sadekelille. Sehän on pelkkä vedenpitävä kuori. Hiostaa herkästi jos on lämmintä ja/tai nostaa tehoja. Kylmässä yksinään ei lämmitä juuri mitään, mutta yhdistettynä hyvään ilmavaan aluskerrastoon voi olla oikeinkin mukava.
Nyt on muuten tullut testattua Oxygen Windstopper Active Shell Light takki (https://www.evanscycles.com/gore-bike-wear-oxygen-windstopper-active-shell-light-jacket-EV255482) kesän aikana ja tuo pitää kyllä vettä ainakin puoli tuntia täydessä kaatosateessa. Ei siis pienintäkään merkkiä vedestä sisällä. Tosi hyvä ja istuva takki syksyn keleille esimerkiksi gaban päälle.
Mahtuu nätisti takataskuun. Oxygenin uudempi gore-tex kuoritakki ei taas takataskuun sovi. Testailin tuota kaupassa.
Kiitos nopeista vinkeistä, täyytyy suunnata katse softshelleihin. Miten nuo Goren softshellit pitää vettä? Mulla on Milletin windstopper softshell, joka on mainio takki mutta koska ikää sillä on jo 8 vuotta niin tuulta/vettä ei pidä enää niin hyvin.
Kiitos nopeista vinkeistä, täyytyy suunnata katse softshelleihin. Miten nuo Goren softshellit pitää vettä? Mulla on Milletin windstopper softshell, joka on mainio takki mutta koska ikää sillä on jo 8 vuotta niin tuulta/vettä ei pidä enää niin hyvin.
Vedenpitävyys ja (huono)hengittävyys kulkevat käsikädessä. Eli softshell ei pidä kovaa vesisadetta pidempiä aikoja. Siihen isutuvuuteen kannattaa tosiaan panostaa. Kun softshell istuu kunnolla päälle, niin se lämmittää ohuenakin liikunnassa hyvin. Jos taas ajat rauhallisesti matalilla sykkeillä, niin tarvitset hivenen lämpimämpää takkia.
Syksyisellä vesisateella takataskusta otetaan kuoritakki ja pakataan se sinne takaisin heti sateen loputtua.
Itse olen ollut kohtuu uskollinen Gore softshell -asujen käyttäjä. Viime vuosina olen huomannut, että ompelulaatu on heikentynyt huomattavasti. Lähes jokainen housu ja takki on auennut jostain saumasta. Jopa aivan uusista vaatteista. Muutamasta takista on myös vetoketju hajonnut. Alkaa mennä usko Goren laatua kohtaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
Onko kenelläkään kokemusta Goren C7 bibseistä?
Onko 111 euron arvoiset (XXL tarjous tällä hetkellä)?
Olen käyttänyt nyt Castellin Free Aeroja L-koossa, mutta kaipaisi seuraaviksi bibseiksi vähän kestävämpää ja paksumpaa kangasta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.