PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hyvät XC-Kumit?

Sivut : 1 2 3 [4]

arctic biker
02.07.2016, 18.47
Rocket Ronit on mun suosikki, jos pitävämpää kaipaan niin mahan olla taitojeni tuolla puolen.

Nana
02.07.2016, 20.15
Rocket Ronit on mun suosikki, jos pitävämpää kaipaan niin mahan olla taitojeni tuolla puolen.

Rokkironeista kyllä pidän, mutta kun ne pamahtelee rikki heti, kun vähän menee laskeutuminen toisin kuin elokuvissa ja minullahan ne harvoin menee käsikirjoituksen mukaan. Niinsanottuja kömmähdyksiä sattuu aika usein, varsin usein sattuu lisäksi itseenkin.

ellmeri
02.07.2016, 21.26
Mä oon ihastunut mun ONZA IBEZ DH 2.40 Gumeihin,rullaa ja hyvät kaikessa ajossa.

leecher
03.07.2016, 14.50
Edessä tätä nykyä Vittorian Barza 2.1 leveänä. Hyvin toimii etusena kun pitoa riittää ja rullaakin vielä hyvin. Takarengas vaihtelee kelin mukaan.

dimebak
03.07.2016, 20.49
Continental RaceKing Worldcup on paras millä olen ajanut mutta niitä ei viitsi kuluttaa, ne pidetään naftaliinissa.

Maxxis Ikon tulee mun listalla kakkosena ja sellaiset on nyt pyörässä.

Toisaalta, renkaaseen ja sen valintaan vaikuttaa mielestäni enemmän maasto ja esim. nämä Jeppiksen maastot mitä itse ajelen on sen verta siistiä polkua, että Ikonia karkeampi rengas on ihan turha valinta.

Juhis.T
04.07.2016, 11.36
Mites muilla kestää renkaat kilometrejä? Itse en oo koskaan saanut kestämään renkaita kuten orc biker. Ja ainakin mulla syö esim. tahkon maastoissa renkaita, kun välillä joutuu alamäessä jarrulla kääntämään/ käyttämään renkulaa lukossa.

orc biker
04.07.2016, 15.32
Minulla tulee nykyisin eniten kilometrejä asvaltilla ja hiekkateillä. Pyrin välttämään lukkojarrutuksiakin, joten enimmäkseen renkaan työnä on vain jouheasti pyöriä eteenpäin. Se varmasti vaikuttaa kestävyyteen.

leecher
04.07.2016, 16.06
Eiköhän tuohon ajoprofiiliin olisi paras Thunder Burt snakena joka rullaa ihan hullun hyvin?

Sent from my iPhone using Tapatalk

orc biker
04.07.2016, 16.23
Eiköhän tuohon ajoprofiiliin olisi paras Thunder Burt snakena joka rullaa ihan hullun hyvin?

Minulleko? Onhan se hyvä, mutta ei ole sen parempi ainakaan minulle. Se on yhtä rullaava kuin Race King Racesport. Minulla on Protection, joka jää hitusen tuosta, mutta on paremmin pistosuojattu. Race Kingissä on korkeammat ja isommat nylpykät (paitsi reunoilla), joten luotan tämän pitoon enemmän. Ja tässä on matalammat reunanylpykät, joten tämä mahtuu minulla pyörimään paremmin. Tosin miinuksena tiukoissa kurveissa näin pyöreä profiili ei ehkä pidä niin hyvin. Minusta Thunder Burt alkaa olla jo lähennellä semi-sileää. Jos sillä ei ole muuta merkitystä, niin Schwalbe lupaa sille kestävyydeksi vain 2/6, mikä on minun ajeluissani (ja näillä renkaiden hinnoilla) suuri miinus.

http://www.schwalbe.com/files/schwalbe/userupload/Images/Produkte/_Offroad/ThunderBurt/BOH_SG_Thunder_Burt_Profil_WEB_580x385_RGB.jpg

http://blobs.continental-tires.com/www8/servlet/image/64520/uncropped/0/700/6/race-king-pt-mtb-p-01.png

orc biker
04.07.2016, 16.38
Pitää syksyllä yrittää muistaa laittaa verrokiksi kuva ja kilometrit, että miten on kestänyt.

Irocci
04.07.2016, 17.02
Michelin Country Racer ja 550km. Vielä menis varmaan toinen mokoma ja sit olis silee, joten eipä näillä paljoa ajele.
http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Kuvia/Michelin%20Country%20racer%20amp%20550km.jpg (http://s50.photobucket.com/user/Irocci/media/Kuvia/Michelin%20Country%20racer%20amp%20550km.jpg.html)

Kama_
04.07.2016, 22.59
Michelin Country Racer ja 550km. Vielä menis varmaan toinen mokoma ja sit olis silee, joten eipä näillä paljoa ajele.
http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Kuvia/Michelin%20Country%20racer%20amp%20550km.jpg (http://s50.photobucket.com/user/Irocci/media/Kuvia/Michelin%20Country%20racer%20amp%20550km.jpg.html)

Minkälainen rengas tuo on ollut käytössä pidon ja rullauksen osalta? Näemmä kuvio on sama kun wild race'r:ssa

Irocci
04.07.2016, 23.13
Hyvinhän se rullaa, mutta märille juurille turha lähteä vaan taitaa se sama märkäpito vaivata kaikkia muitakin saman tyyppisiä renkaita.
Kestävyys on kyllä hyvä, kun ihan huolella on tullut paukutettua kivikossa ja ei kyllä ainakaan kyljet mee rikki ajamalla.

Wilgios
05.07.2016, 18.29
Mites nyt Tahkon jälkeen kun mulla on RoRo RaRa yhdistelmä, 29x2.25 ja seuraavaks meinaan Finlandia MTB hen. Saanko harrastelijatasolla minkälaista etua tai haittaa jos ostan vaikka vähän kapeammat Thunderburtit? Tarkoitushan on ajaa kilpaa itseään ja muita vastaan sijoilla ynnä muut ja kompromissi on jo kalustokin kun en omista kevyttä jäykkäperää vaan painavan täpärin.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

CamoN
05.07.2016, 21.49
Kovaa ajoa vaan. Tuttu rengastus on kisassa aina parempi (siihen luottaa enemmän ja sitä osaa käyttää fiksummin) kuin se vähän vieraampi, kevyempi ja sliksimpi. Jos sattuu keskimääräistä liukkaampi keli, vieraalla renkaalla on helposti sormi (tai oksa) suussa.

BB Holland
21.07.2016, 23.54
Mä nyt näistä mitään tiedä, mutta eteen laitan mahd isoa Kingiä (Trail, X, Race). Samoin taakse tai mieluiten Michelin WG tai Racing Ralph. Kovasti tykkään kyllä noista Misukan Wild Gripeistä, ovat korkeaprofiilisia se on ainakin mitattavissa oleva fakta. Saksalaisten testi (viesti #731) ei ihan pidä paikkaansa, WG 26x2.25 on suurempi kuin X-King 2.4 (29,5mm Spankillä) ja pienempikin Misuka on aika lähellä 35-millisellä.

Länkkäri
02.08.2016, 04.14
Onko tietoa/kokemusta näistä renkaista: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/maxxis-larsen-tt-fr-mtb-tyre/rp-prod48398

ja mitä tarkoittaa nuo vaihtoehdot Single ply - Maxx Pro 60a ja Single ply super tacky 42a ???

Wyllin Duncan
13.09.2016, 10.06
Kisakireeseen jäykkäperään mietitään kuivan kelin renkaita. Käyttö on lähinnä xc-marttacupin kisat tai muut marahenkiset, jossa renkaan rullausominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa.
Vaatimuksina TL-easy ja selkeesti alle 600g (29"), ilmatilavuutta, reilusti alle 2bar paineilla tasottelee etuhaarukan kanssa isoimmat juurakot/kivikot.

Itselläni mielessä Thunder Burtit, mutta mitäs muita vaihtoehtoja kannattanee harkita?

orc biker
13.09.2016, 17.18
Race King ainakin. Tai no, tubeless versio on Protection ja se painaa 645 g. Kyllä Race Sport -versiotakin (540 g) monet käyttävät, mutta voihan se olla vähän ikävämpi saada tiivistymään. Näkihän noita olympialaisissakin, siis renkaita, ei ikävyyksiä tiivistää.

Sambolo
15.09.2016, 10.50
Mulla edessä michelin wild rock'r 2.4 vahvistettuna ja takana wild rock'r 2.25 ilman lisävahvistusta(harmi :| ). Korkeat kumit on ja leveämmät mitä vastaavat esim contit. Katoin että viereisessä pyörässä on 24" kiekot/renkaat kun näytti oman rinnalla niin pieniltä :D Takarenkaassa eri pyörimissuunta ja pito jarrutuksessa todella hyvä silti renkaat rullaa hyvin. Oli kyllä tosi mukava ajaa metässä ku ei jäänyt enää ylämäkiin sutimaan.

mackaiweri
06.10.2016, 13.10
Olis hakusessa uutta rengastusta 29er xc-täpäriin monipuoliseen käyttöön. Tampereen seudulla kun asun, niin teknisempää kivikkookin tulee usein vastaan, vaikkakin suurin osa ajosta suuntautuu helpohkolle polulle sekä hiekkatiesiirtymiin. XC-marakisoja ajatellen myös rullaavuus saisi olla hyvä. Rocket Ron (etu) ja Racing Ralph (taka) 2.25 levyisinä taitaa olla melko suosittu kombo SnakeSkin-versioina (tietenkin litkutteinu). Millaisista muista komboista ihmisillä on positiivisia kokemuksia? X-kingin ongelma taitaa olla liian ohuet kyljet noita kivikoita ajatellen?

eagle
06.10.2016, 16.19
^ Itellä on tuo kombo 2,1" leveydellä ja hyvin on pärjätty edellämainitun kaltaisessa ympäristössä.

Edit: Spessun uudella gripton seoksella olevat Fast Trakit vaikuttaa myös kiinnostavalta..

Peräjää
06.10.2016, 18.02
Itellä on Icon takana ja Ardent race edessä. Ja juuri Tampereella ajelen. Aiemmin menin tuolla roro/rara -yhdistelmällä, mutta niiden saatavuus on huonontunut. Tosin nyt ajelen syksyn hans dampheilla...

Sent from my iPad using Tapatalk

leecher
06.10.2016, 18.03
Vittorian Barzo edessä ja Mezcal takana. Hienosti pelaa rallirane vuosien jälkeen.

Jonttu.
21.10.2016, 19.43
https://www.youtube.com/watch?v=fGv329v8-vI

Tää nyt on ollutkin tiedossa, mutta kiva huomata trendin yleistyvän, enemmän pitoa, mukavampi ajaa, enemmän säätövaraa rullaavuuden suhteen. Win Win Win.

Greycap
21.10.2016, 23.21
Spessun uudella gripton seoksella olevat Fast Trakit vaikuttaa myös kiinnostavalta..

Kovasti houkuttelisi 29x2.3 Fast Trak eteen ja Renegade taakse, vielä kun keksisi mistä noita uusia malleja saa.

Tiedä sitten johtuuko leveydestä (eli pitäisikö sittenkin ottaa kapeammat) vai mistä mutta alkukesän ajoin 29x2.2 RaceKingeillä enkä tykännyt siitä renkaan tuntumasta yhtään, tai pikemminkin siitä että tuntumaa ei ollut oikein ollenkaan. Väänsin takaisin vanhat parituumaiset Fast Trakin ja Renegaden ja pyörästä tuli taas yhtä eloisa kuin ennenkin. Painosta se ei ole kiinni eli syy täytyy löytyä jostain muualta.

noniinno
21.10.2016, 23.34
^ Lahden pyörähuollossa oli hyllyssä, joten luultavasti on muissakin spessukaupoissa.

Vts
23.10.2016, 18.53
Rengassuositusta kaipaillaan. Focus AX alla ja originaali renkaat alkaa olla finaalissa (Schwalbe rocket ron focus edition). Tulee ajeltua metsäteillä, ei kuitenkaan sepeliteillä juurikaan, maantieajoa sekä kaupunkipörräilyä. Nykyiset Schwalbet on olleet hyvät vaikkakin kului todella nopeasti, osittain lukkojarrutusten takia mitä on tullut harrastettua välillä. Jotain pistosuojattua rengasta kaiketi haen. Ehdotuksia? :)

Pumafi
23.10.2016, 19.35
Tässä pari lankaa cx-renkaisiin:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?53689-Leve%E4t-renkaat-cyclocrossiin

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50575-Continental-cyclocross-speed-vs-Vittoria-Cross-xn-Pro-renkaat

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?53934-CX-rymistelyyn-renkaat

Oulunjulli
22.02.2017, 11.58
Harkinnassa puhtaasti tyylisyistä valkosivurenkaat jäykkäperäiseen. Maxxis Ikon ja Onca Canin, Ikon näkyy B-D:n mukaan painavan 660g ja Canin 700g. Oikein keksi Caninin puolesta muuta kuin olla vähän erilainen. Onko mielipiteitä tahi muita vaihtoehtoja?

eagle
29.03.2017, 19.00
Lienee aika aloitella kesän rengasspeksailut.. Kiinnostaisi siis kuulla käyttökokemuksia Vittorian Mezcaleista ja mahdollista vertailua Racing Ralphiin..
Myös rengassuosituksia otetaan vastaan.

E: Tarkoitus siis ajaa maratonkisaa.

Wyllin Duncan
29.03.2017, 22.55
Mezcaleita käyttää Ojala, Färm ja Kananen niin siinä lienee aika vahvat suositukset kisakireestä xc-renkaasta.

Itse laitoin Mezcalit täpäriin alla, mutta vielä ei ole kelit ihan optimaaliset testaukseen.

elasto
30.03.2017, 11.25
Ajoin viime kesän marakisat kokeilumielessä vaihtelun vuoksi Ikoneilla (29x2.2" 3C MaxxSpeed EXO TR 120tpi), mutta tälle vuodelle vaihdoin alle taas tutun ja turvallisen Schwalben setin eli taakse Racing Ralph ja eteen Rocket Ron 29x2.25" Snakeskin. Ei vakuuttanut nuo Maxxikset pidollaan ja ilmatilaakin oli hieman vähemmän. Rullaus hyvä, mutta ei huomattavaa eroa Schwalben settiin. Taakse olisi voinut Ikonin jättääkin, mutta mielestäni Racing Ralphissa on kuitenkin hieman parempi vetopito. Rocket Ronin pito edessä on huomattavasti parempi kuin Ikonin.

eagle
30.03.2017, 12.31
Mezcaleita käyttää Ojala, Färm ja Kananen niin siinä lienee aika vahvat suositukset kisakireestä xc-renkaasta.

Itse laitoin Mezcalit täpäriin alla, mutta vielä ei ole kelit ihan optimaaliset testaukseen.

Itsekin Tahkolla huomasin että Färm noilla ajoi, tuskin ne sitten kovin huonot renkaat ovat.

Huoleton
30.03.2017, 12.58
Vaihdoin syksyllä ralphista mezcaliin mutten kerennyt kovin montaa lenkkiä koittaa.
Tuntuma oli että mezcal rullaa paremmin eikä pingaa niin helposti kivistä ja juurista sivulle niinkun ralph.
Ralph oli snake ja molemmat 2.25

leecher
30.03.2017, 17.34
Sama homma. Ranet vaihtui Mezcaliin taakse ja barzo eteen. Pelkästään hyvää sanottavaa!

eagle
30.03.2017, 19.57
Sama homma. Ranet vaihtui Mezcaliin taakse ja barzo eteen. Pelkästään hyvää sanottavaa!

Millaisessa ajossa käytössä? Miten tuo Barzon tai koko ylipäätänsä tuon kombon rullaavuus vs Racing Ralph?

leecher
30.03.2017, 20.00
Millaisessa ajossa käytössä? Miten tuo Barzon tai koko ylipäätänsä tuon kombon rullaavuus vs Racing Ralph?

Suomi XC maastoja lähinnä. Näppituntumalla rullaa paremmin ja faktana ainakin kestää paremmin.

eagle
30.03.2017, 20.59
Jäsenet Huoleton ja leecher, onko teillä ollut Mezcalista G+ vai "normi" versio?

leecher
30.03.2017, 20.59
Mulla G+ versio

Wilgios
31.03.2017, 19.50
Osaako kukaan sanoa eroa etusessa Barzon ja Maxxiksen Ardentin välillä? Meneekö hifistelyksi jo...

leecher
31.03.2017, 20.23
Osaako kukaan sanoa eroa etusessa Barzon ja Maxxiksen Ardentin välillä? Meneekö hifistelyksi jo...

Mulla on ollut tuo Ardent myös edessä. Rullaa huonommin kuin Barzo. Ardent on myös jotenkin liukkaamman oloista seosta kuin Barzo.
Tämä vain oma tuntemus em. renkaista.

golfer
04.04.2017, 16.32
En osaa sanoa eroa vielä, kun mun Mezcal/Barzo-kombo on vielä asentamatta. Mitä niitä olen tuossa tallissa ihastellut, niin en vertaisi Ardenttia ja NobbyNiciä Barzoon. Enemmänkin vertaisin Ardent Racea Barzoon ja sitten ollaan jo hifistelytasolla. Minusta Ardent/NobbyNic-tyyppiset renkaat menee enemmän tuonne "allmountain" puolelle. Hyviä renkaita, mutta Suomi-xc:ssä ehkä järeähkö edessä ja enskassa liian sileä taakse ;) Ardentin dualcompoundista kuulee erilaisia mielipiteitä ja minä kuulun siihen sakkiin, jonka mielestä siinä on ok pito ja pidän sitä hyvänä yleisrenkaana, en kuitenkaan xc-renkaana.
Specialized Fast Trak 2.2 Control on myös minusta hyvä rengas Suomen poluille, eteen se kuitenkin kaipaa jotain muuta, jollei meinaa ajaa pyörä pystyssä joka mutkaa.

Huoleton
04.04.2017, 16.40
Jäsenet Huoleton ja leecher, onko teillä ollut Mezcalista G+ vai "normi" versio?
G+

Nikkke
08.04.2017, 09.57
Käyttääkö kuinka paljon jengi kapeampaa XC rengasta edessä kuin takana? Puhutaan esim edessä 2.1 ja takana 2.25. Onko merkittävää eroa vai meneekö vaan turhaksi hifistelyksi ja metsässä otetaankin takkiin pidon suhteen enemmän mitä tasamaalla hyötyy rullaavuudesta? Itse tällä hetkellä mennyt aina samalla leveydellä niin edessä kuin takana.

JackOja
08.04.2017, 15.13
Varmaan tosi vähän. Jos käyttää eri leveyttä niin se leveämpi eteen tietty.

Pumafi
08.04.2017, 21.03
Mulla oli aikanaan Spessun Camberissä tuo setti tehdasasennuksena, missä 2,1 takana ja 2,25 edessä. Ei mtn vaikutusta nopeuteen.

golfer
09.04.2017, 07.59
Kyllä meitin kylillä yhdellä sun toisella on edessä esim. Barzo 2.1 ja takana Mezcal 2.25, kun Ojalakin ajaa sillä 😉. Ojala käyttää kuulemma myös tilanteen mukaan 2.25 edessä. Väittävät kapeamman purevan paremmin mutkaaan? Ja onhan se tietysti kevyempi. En tiedä, mutta itse otin 2.25 molempiin päihin. Enemmän kantoa ja parempi rullaus, sekä leveyden tuoma mukavuus oli mun näkemys vaikka kovasti 2.1 kehotettiin ottamaan eteen...

-MSa-
09.04.2017, 20.25
... leveämpi eteen tietty.

Saisko pikku perustelun, miksi?

Itse ajatellut että, taakse tulee enemmän painoa joten sinne enempi kantavuutta. Takana lyö herkemmin vanteelle ja sen takia laittaisin taakse leveämmän jos eri leveyksiä laittaisin.

JackOja
09.04.2017, 21.01
Saisko pikku perustelun, miksi?

Enempi pitoa. Tärkeämpää edessä. Mutta saahan jokainen tehdä omassa fillarissaan niinku haluaa.

K1mm0
13.04.2017, 08.29
Onkos kukaan hankkinut Mezcalia tai Barzoa 29 x 2.35 koossa? Vittorian sivujen mukaan ne on olemassa, mutta en ole löytänyt mistään verkkokaupasta.

Smo
10.05.2017, 18.23
Laittasko Wanhan Vertical Protectionin 2.3" (tai Gravityn) Wanhan Nobby Nic 2.4" sijaan wanhan jäykkäperän takarenkulaks? Varmaan jotain 10v vanhat ainakin, rullaavuus ehkä ennen pitoa kiinnostaa. Edessä on 2.4 Mountain King samaa vuosikertaa

mackaiweri
15.05.2017, 11.22
En tiedä onko joku jo linkannut tämän tänne (en jaksanut selata koko ketjua läpi), joten vähän vierintävastusvertailua.
http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

Itselle tuli yllätyksenä kuinka suuri ero vierintävastuksessa esim. RoRon ja Ikonin välillä on.

SamiMerilohi
15.05.2017, 15.16
Mulla on nyt Race Kingit, joissa tykkään rullaavuudesta tosi paljon. Nyt olen kuitenkin katsellut uusia renkaita kahdesta syystä:

1. Haluan litkuttaa renkaat, ja Race King Racesport taitaa olla siihen melko huono vaihtoehto.

2. Haluaisin vähän enemmän pitoa erityisesti kaarteissa. Siis vähän vaan, rullaavuus on silti ykkösprioriteetti.

Pyörä on 29" XC-jäykkäperä. Näillä spekseillä olen miettinyt Maxxis Ikonia tai Schwalbe Rocket Ronia. Onko nämä hyviä vaihtoehtoja, ja mitä muita renkaita kannattaisi harkita?

leecher
15.05.2017, 15.23
Eteen Vittorian Barzo ja taakse Vittorian Mezcal. Ollut ihan hemmetin hyvä combo.

mackaiweri
15.05.2017, 17.52
Itse kävin juuri poistamassa Rtechiltä yhden Barzon. Takana AKA, joka on toiminut tosi hyvin monipuolisessa ajossa.

Slatan
15.05.2017, 20.59
Minulla on Canyonin 27.5 täpärissä Continentalin Mountain King II. Muuten ollut kohtuu tyytyväinen mutta viikonloppuna tuli snakebite (takavanteeseen pikku lommo), kun osuin kivenreunaan pikkuhypystä noin 2barin paineilla. Tosin sisureilla vielä menen. Valmistajan minimisuositus on 3,5baria. Kun nostin paineita, ei pyörä enää käyttäydy kivasti. Eikä oikein uskalla enää ajaa kivikossa kovaa. Eli tarviisin uuden takarenkaan, joka kestää kiveen ajamisen pienemmillä paineilla.

Mezcal alkaa houkuttamaan takarenkaaksi ja ehkäpä tilaan samalla Barzon eteen, kun on noin halpa vai pitääkö olla TNT-malli? (Barzoa ei tuolta ilmeisesti löydy TNT:nä).
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-mezcal-tnt-g-275-folding-graphene-tyre/
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-barzo-folding-650b-folding-mtb-tyre/

Kehukaa noita vielä vähän lisää niin ehkä saan aikaiseksi tilata. Varsinkin että pystyy hyppäämään kivenreunaan :)

mackaiweri
16.05.2017, 10.00
Minulla on Canyonin 27.5 täpärissä Continentalin Mountain King II. Muuten ollut kohtuu tyytyväinen mutta viikonloppuna tuli snakebite (takavanteeseen pikku lommo), kun osuin kivenreunaan pikkuhypystä noin 2barin paineilla. Tosin sisureilla vielä menen. Valmistajan minimisuositus on 3,5baria. Kun nostin paineita, ei pyörä enää käyttäydy kivasti. Eikä oikein uskalla enää ajaa kivikossa kovaa. Eli tarviisin uuden takarenkaan, joka kestää kiveen ajamisen pienemmillä paineilla.

Mezcal alkaa houkuttamaan takarenkaaksi ja ehkäpä tilaan samalla Barzon eteen, kun on noin halpa vai pitääkö olla TNT-malli? (Barzoa ei tuolta ilmeisesti löydy TNT:nä).
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-mezcal-tnt-g-275-folding-graphene-tyre/
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-barzo-folding-650b-folding-mtb-tyre/

Kehukaa noita vielä vähän lisää niin ehkä saan aikaiseksi tilata. Varsinkin että pystyy hyppäämään kivenreunaan :)

Kyllä noissa Vittorian renkaissa tuntuisi olevan ihan hyvät kyljet oman kokemuksen perusteella. Tosin itsellä kokemusta vain TNT-versioista. TNT-version voi litkuttaa, mutta normaali tarvitsee sisurin. Jos löytyy tubeless ready -kehät, niin suosittelen tuohon käyttöösi renkaiden litkutusta. Voi muun muassa ajaa pienemmillä paineilla ja välttyy noilta snake biteilta.

pekkajaa
16.05.2017, 11.27
Itsellä kokemusta Vittorian Saguarosta ja Gatosta, tosin pari vuotta vanhat niin ovat vielä Geax-nimellä. TNT-rakenne on ainakin erittäin miellyttävä asentaa tubeleksiksi ja ajotuntuma hyvä yleisessä maastoajossa (ei ihan kisakireintä XC:tä), omasta mielestäni rullaavat hyvin.

Mikä häiritsee verrattuna esim Ardentiin/Ardent Raceen on renkaan profiili mihin se asettuu, sivunappulat asettuvat oudon alas niin että saadakseen ne puremaan kunnolla kaarteissa on pyörää kallistettava tosi paljon. Keskinappulat muodostavat kohollaan olevan kulmikkaan hyllyn renkaan keskelle. Näin siis kun vanne sama ja rengaspaineet sekä renkaidenn leveydet kutakuinkin samat...

CamoN
16.05.2017, 16.01
Pyörä on 29" XC-jäykkäperä. Näillä spekseillä olen miettinyt Maxxis Ikonia tai Schwalbe Rocket Ronia. Onko nämä hyviä vaihtoehtoja, ja mitä muita renkaita kannattaisi harkita?

Schwalbet on todella yllätyksettömiä renkaita. Väittäisin jopa että ne ovat kärsineet pienen maineinflaation, kun ovat melko yleisiä ja tasaisesti suoriutuvia. Kun niissä ei ole mitään "erikoista", ei niitä oikein jakseta hehkuttaa.

Rocket Ron on rullaava, toisena vaihtoehtona tietysti Racing Ralph. Hivenen raskaampaan suuntaan Nobby Nic ja kevyempään Furious Fred / Thunder Burt. Mallistossahan on jokaista kuviota erilaisilla seoksilla ja suojauksilla, varmaankin fiksuin valinta harrastekäyttöön on toiseksi kallein vaihtoehto jossa on hyvä seos, mutta ei kilpailua varten kevennettyjä kylkiä.

noniinno
16.05.2017, 17.44
^ Totta, välillä tulee eksotiikannälkään kokeiltua jotain muuta, mutta lopulta aina väännän Racing Ralphin taakse ja Rocket Ronin eteen. Tylsä, mutta kevyt, nopea, monipuolinen ja suht. kestävä. Schwalbe tuntuu kestävän aika pitkään vielä senkin jälkeen kun kyljistä jo kudokset paistavat.

MTS
16.05.2017, 21.10
Itsellä kokemusta Vittorian Saguarosta ja Gatosta, tosin pari vuotta vanhat niin ovat vielä Geax-nimellä. TNT-rakenne on ainakin erittäin miellyttävä asentaa tubeleksiksi ja ajotuntuma hyvä yleisessä maastoajossa (ei ihan kisakireintä XC:tä), omasta mielestäni rullaavat hyvin.
Itselläni oli 29erissa tehdasasennettuna 2.2-tuumaiset Saguarot. Tykkäsin niin, että olen jatkanut pitkälti samalla linjalla. Rullaavat tosiaan asvaltillakin varsin mukavasti oletettavasti tuon keskiharjanteen ansiosta, ja kevyen maastoajoni perusteella sanoisin, että noiden yleinen käytös on yllätyksetöntä. Kovalla ja liukkaalla alustalla ovat äkkinäisemmät, mistä johtuukaan.

Takakumi vaihtui omassa pyörässäni isomman rikon jälkeen kapeampaan (2.0). Osittain tähän päätökseen vaikutti se, että leveämpi rengas tapasi toisinaan hieroa etuvaihtajaa kevyesti. Lopputulos oli etuvaihtajan kannalta suotuinen, ja lisäksi saavutettiin hieman parempi rullaavuus ja pyörän entistäkin johdonmukaisempi käytös, kun takapäässä on sopivan verran vähemmän pitoa.

Tällä hetkellä kokeilun ja alennusmyynnin vuoksi edessä WTB Bronson. Vaihtuu takaisin Saguaroon, jahka on ajettu loppuun.

äss
16.05.2017, 21.25
Jokunen edellinen kesä menty roro/rara yhdistelmällä ja nyt kokeeksi barzo/mezcal, kun lähikaupasta sai ja isoilla pojillaki näkyy joillain alla olevan.

Vasta vähäiset kuivan kelin kotikivikkojuurakkopolkuajot ja nurmijärvi takana, ei mitään huomattavaa heikkoutta taikka parannusta omassa tekemisessä, yhtä nihkeää menoa eli samanmoisesti toimineet. Litkutus onnistu nätisti.

SamiMerilohi
16.05.2017, 22.38
Hyviä kommentteja, kiitos. Onko Maxxis Ikoneista kokemuksia? Ikonit sais lähikaupasta, Schwalbet pitää tilata. Schwalbeissa on kyllä vähän järkevämpi hinta, Maxxiksen huippumallit on aika suolaisen hintaisia.

Slatan
16.05.2017, 22.40
Schwalbet on todella yllätyksettömiä renkaita. Väittäisin jopa että ne ovat kärsineet pienen maineinflaation, kun ovat melko yleisiä ja tasaisesti suoriutuvia. Kun niissä ei ole mitään "erikoista", ei niitä oikein jakseta hehkuttaa.

Rocket Ron on rullaava, toisena vaihtoehtona tietysti Racing Ralph. Hivenen raskaampaan suuntaan Nobby Nic ja kevyempään Furious Fred / Thunder Burt. Mallistossahan on jokaista kuviota erilaisilla seoksilla ja suojauksilla, varmaankin fiksuin valinta harrastekäyttöön on toiseksi kallein vaihtoehto jossa on hyvä seos, mutta ei kilpailua varten kevennettyjä kylkiä.

Tarkennatko newbielle, että mikä on toiseksi kallein vaihtoehto, tai mikä on hyvä seos ja millä koodilla noissa näkyy kevennetty kylki :)
Näitä ei oikein tahdo löytää mistään, mutta CRC:ssä olisi tarjolla tuollaiset:
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/schwalbe-rocket-ron-evo-mtb-tyre-snakeskin/rp-prod118286
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/schwalbe-racing-ralph-evo-mtb-tyre-snakeskin/rp-prod52620

mackaiweri
17.05.2017, 11.21
Tarkennatko newbielle, että mikä on toiseksi kallein vaihtoehto, tai mikä on hyvä seos ja millä koodilla noissa näkyy kevennetty kylki :)
Näitä ei oikein tahdo löytää mistään, mutta CRC:ssä olisi tarjolla tuollaiset:
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/schwalbe-rocket-ron-evo-mtb-tyre-snakeskin/rp-prod118286
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/schwalbe-racing-ralph-evo-mtb-tyre-snakeskin/rp-prod52620
Tuo on hyvä kombo. Snakeskinissä on paksummat kyljet kuin liteskinissä ja ne ovat tällöin myös helpompi litkuttaa. Kumiseos taitaa olla tällä hetkellä kaikissa myynnissä olevissa Snakeskin-versioissa tuo Pacestar.

Schwalbehan on uudistanut renkaidensa kumiseksen, ja lupaavat tietenkin pienempää vierintävastusta, enemmän pitoa ja parempaa kulutuskestävyyttä. Nämä Addix-renkaat tulevat myyntiin ensi kuussa täällä Euroopassa, eli eiköhän kohta tänne foorumillekin saada käyttäjäkokemuksia uudistetuista renkaista. Addix Speedgrip -seoksen erot vanhaan Pacestariin kiinnostaisi itseäni erityisesti.

Rocket Ron 29X2.25 Evolution Snakeskin
Addix Speedgrip vs. Addix Speed vs. Pacestar (arvosteluasteikko 0-6)

Vierintävastus: 4.5 vs. 5 vs. 5
Pito maantiellä: 3.5 vs. 3 vs. 3
Pito maastossa: 5.5 vs. 5 vs. 5
Suojaus: 4 vs. 4 vs. 4
Kulutuskestävyys: 4 vs. 3 vs. 2

Numeroiden valossa uusi Speedgrip-seos voittaa Pacestarin pidossa ja kulutuskestävyydessä, vaikkakin häviää hieman vierintävastuksessa.

elasto
17.05.2017, 15.54
Hyviä kommentteja, kiitos. Onko Maxxis Ikoneista kokemuksia? Ikonit sais lähikaupasta, Schwalbet pitää tilata. Schwalbeissa on kyllä vähän järkevämpi hinta, Maxxiksen huippumallit on aika suolaisen hintaisia.

Kirjoittelin juuri tähän ketjuun muutama sivu sitten kokemuksia Ikoneista. Tiivistettynä en tykännyt niin paljoa kuin Schwalben RaRa/RoRo -combosta, mutta eivät ole ihan kauheat. Tällä hetkellä jäykkäperässä alla taas tutut ja turvalliset Schwalbet. Täpärissä käytän vielä Ikonia takarenkaana, mutta vähän muhkummassa 29x2,35" koossa.

Gunnar
18.05.2017, 23.43
Ajattelin kokeilla jotain erilaista ja laittaa pyörääni Continental X-King ProTection -renkaat eteen ja taakse. Toinen vaihtoehto olisi Rocket Ron Evo Snakeskin, mutta parempi pistosuojaus ja mielenkiintoinen black chili kumiseos saavat kuitenkin vaakakupin kallistumaan Contin puolelle.

Suurin kysymys onkin, että kumman kokoiset renkaat olisi järkeväpi asentaa 29" jäykkäperään: 2.2 vai 2.4 -tuumaiset?

Ajoni on hyvin sekalaista sisältäen pururataa, työmatkoja asfaltilla, sekä jonkin verran myös polku- ja juurakkorymistelyä.

2.4 -tuumaista puoltaa parempi kantavuus pehmeällä alustalla sekä teoriassa parempi pito. Niiden suurin ongelma on kuitenkin paino: 760 grammaa kappaleelta!
2.2 -tuumainen olisi sitten se perusvarma ja kevyempi valinta, mutta tämä "fätti siellä ja plussa täällä" -villitys saa miettimään leveämpää vaihtoehtoa jopa tällaiseen "retroon" XC-konkeliin. :rolleyes:

mackaiweri
19.05.2017, 12.30
Niin mielipidekysymyksiähän nämä renkaiden leveydet tuollaisessa käytössä on. Itse ainakin laittaisin taakse kapeamman renkaan ja mieluummin vähän matalammalla kuviolla (Contilta Race King tai Schwalbelta Racing Ralph) paremman rullaavuuden vuoksi. Tietenkin edessä leveämpi rengas tarkoittaa suurempaa ilmatilaa, jolloin pito on parempi ja voi ajaa hieman pienemmillä paineilla (esim. juurakoissa tuosta on etua).

äss
19.05.2017, 14.27
Jooh jokaisella on varmasti mielipiteensä ja mieltymyksensä, samoin varmasti se että kuinka paljon mitäkin ajat sanelee osittain tuon myös. Toisaalta tuo leveämpi edessä häiritsee ehkä vähemmän asfaltilla kuin mitä se tuo varmuutta ehkä sitten poluille. Tämä vain minun ajattelua ja näin olen ite toiminut yleensä, nyt ei ole kyllä ollut yleispyörässä ihan noin leveää edessä pariin kesään.

Xkingeillä ite kyllä ajaisin juuri tuolla edessä 2.4 ja takana 2.2 ja myös ajoinkin, johtuu siitä etten oppinut luottamaan tuohon kapeampaan edessä vähänkään kosteammalla. Voi johtua täysin omasta ajotaidon sekä rengaspaineälyn puutteesta myös. =)

Marsusram
19.05.2017, 20.06
Takana ei ole niin suurta merkitystä kulmanappuloilla kuin edessä, painoa on runsaasti ja vetopito on tärkein. Edessä kanttaus ohjauspito on tärkeämpi.
Usein kulmanappulat ovat isommat ja tukevammat suuremman halkaisijan kumeissa. Näin on esim. Ardentissa, X-kingiä en ole vierekkäin nähnyt eri kokoja, että osaisin verrata.
Jos nappulat ovatkin samaa kokoa, on isommassa harvemmassa ja kuvio puhdistuu paremmin.
Isompi ilmatila myös sallii alhaisemman paineen, millä saa lisää pitoa.

elasto
19.05.2017, 20.29
Ajattelin kokeilla jotain erilaista ja laittaa pyörääni Continental X-King ProTection -renkaat eteen ja taakse. Toinen vaihtoehto olisi Rocket Ron Evo Snakeskin, mutta parempi pistosuojaus ja mielenkiintoinen black chili kumiseos saavat kuitenkin vaakakupin kallistumaan Contin puolelle.

Xkingeillä ite kyllä ajaisin juuri tuolla edessä 2.4 ja takana 2.2 ja myös ajoinkin, johtuu siitä etten oppinut luottamaan tuohon kapeampaan edessä vähänkään kosteammalla. Voi johtua täysin omasta ajotaidon sekä rengaspaineälyn puutteesta myös. =)

Mulla oli joskus 2,2 tuumaisena X-King RaceSportit edessä & takana jäykkäperäisessä 29erissa ja ne oli mun mielestä huonoimmat xc-renkaat joilla olen poluilla ajanut. Pito oli mielestäni surkea tuosta black chili -seoksesta huolimatta jos maassa oli pisarakin vettä. Hyvin ne kyllä rullasivat ja varmasti johonkin pururata-ajeluun ihan passelit renkulat.

leecher
19.05.2017, 20.48
Samoja muistikuvia race kingeistä. Ei tehnyt märällä yhtään mitään.

vihtis83
19.05.2017, 21.47
Mulla on X-King racesportit 2,2" alla ja työmatkakäytössä sekä polkuajossa ovat hyvät. Märkään metsään niillä ei paljoa viitsi mennä kun ovat tosiaan liukkaat. Ja juurakossa toivoisi hieman isompaa ilmatilaa niin meno pehmenisi.

Raikku
16.09.2017, 13.55
Miten nuo X-King (26") 2.4:t, rullaavatko hyvin jos vaikka Race Kingiin vertaa(RK toki vain 2.2")? Ja kannattaako hankkia protectionina vai ajaako kevyempi racesport saman asian? Tubeleksena en vedä, sisureilla aina renkaat laitan, tällä hetkellä siis päärenkaana tuo Race King 2.2 Protection versiona vanteilla.

LJL
16.09.2017, 20.29
Onzan uudet 29x2,25" Sveltit tuntuvat todella hyviltä, joskin vain Jämi84 ja hyvin pienimuotoista polkukikkailua on vasta niiden kanssa takana. Uskaltaa suositella jos haluaa rullaavaa mutta pitävää kumesta, lisäksi maailmankaikkeuden parhaat laittaa tubeleksena vanteelle. Onzan Caniksista pykälää vähemmän järeät.

https://www.mountainbikesdirect.com.au/assets/alt_1/NXSVLTTYR.jpg

Wilgios
04.04.2018, 09.57
Onko Suomen XCM kisoissa 2.35 vai 2.25 leveä racing ralph nopeampi? Netissä ulkolaisissa artikkeleissa mielenkiintoisia juttuja että leveempi olis kokonaisuudessa nopeempi.

Heitin vain yhtenä esimerkkinä rengaiden leveyksistä... eli ei voi yleistää kun kisatkin erilaisia.

elasto
30.05.2018, 10.34
Jäykkäperän tuttu ja turvallinen RaRa/RoRo -combo alkaa vetelemään taas viimeisiään ja tekisi mieli kokeilla taas jotain uutta tilalle. Vaihtoehdot joita olen miettinyt:

Svalpen uusi yhdistelmä Racing Ralph & Racing Ray:

https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-Racing-Ralph-29-x-225-ADDIX-Speed-EVO-SnakeSkin-TL-Easy-2019
https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-Racing-Ray-29-x-225-ADDIX-SpeedGrip-EVO-SnakeSkin-TL-Easy-2019

Näistä tuskin kenelläkään on vielä mitään kokemuksia.

Toisena vaihtoehtona Spessun Renegade & Fast Trak:

https://www.specialized.com/fi/en/renegade-2bliss-ready/p/131132?color=228110-131132
https://www.specialized.com/fi/en/fast-trak-2bliss-ready/p/132633?color=228150-132633

Mitenkäs noissa Spessun renkaissa nuo koot menee? Onkohan 2.3" liian pullea verrattuna Svalpeen? Tuo Gripton-seos on ainakin saanut kehuja.

Ajatuksia?

Iglumies
30.05.2018, 11.25
30mm sisäleveillä kehillä on Renegade 61 millinen, eli aika hyvä ilmatila.

Kama_
30.05.2018, 12.17
Jäykkäperän tuttu ja turvallinen RaRa/RoRo -combo alkaa vetelemään taas viimeisiään ja tekisi mieli kokeilla taas jotain uutta tilalle. Vaihtoehdot joita olen miettinyt:

Svalpen uusi yhdistelmä Racing Ralph & Racing Ray:

https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-Racing-Ralph-29-x-225-ADDIX-Speed-EVO-SnakeSkin-TL-Easy-2019
https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-Racing-Ray-29-x-225-ADDIX-SpeedGrip-EVO-SnakeSkin-TL-Easy-2019

Näistä tuskin kenelläkään on vielä mitään kokemuksia.

Toisena vaihtoehtona Spessun Renegade & Fast Trak:

https://www.specialized.com/fi/en/renegade-2bliss-ready/p/131132?color=228110-131132
https://www.specialized.com/fi/en/fast-trak-2bliss-ready/p/132633?color=228150-132633

Mitenkäs noissa Spessun renkaissa nuo koot menee? Onkohan 2.3" liian pullea verrattuna Svalpeen? Tuo Gripton-seos on ainakin saanut kehuja.

Ajatuksia?

Heittäisin vaihtoehdoksi Vittorian Barzo eteen ja Mezcal taakse. Tämä Combo tulee itsellä seuraavaksi kokeiluun.

https://r2-bike.com/VITTORIA-Tire-Barzo-29-x-235-TNT-TL-Ready-G-4C

https://r2-bike.com/VITTORIA-Tire-Mezcal-29-x-225-TNT-TL-Ready-G-4C

Nyt alla Addix RoRo(speedgrip)/RoRo(speed) ja toimii!

leecher
30.05.2018, 12.36
Täältä myös ääni Vittorioille. Edessä riittää myös Mezcal kuivissa olosuhteissa hyvin.

slow
30.05.2018, 12.55
^Myös täältä ääni samaan suuntaan.

Barzot jäykkäperän molemmissa päissä.

Wilgios
30.05.2018, 16.32
Mulla on Barzot 2.35 molemmissa päissä. Rullaa (mututuntuma) paljon paremmin kuin esim ardent/ikon kombo. Juurilla (kuivalla) pito loistava, märkää juurta ei oo päässy koettaa. Tubelekseksi nousee käsipumpulla lunkisti pumppaamalla.

Kanuuna
30.05.2018, 18.05
Onko Goodyear kauankin tehnyt kumeja pyöriin?

https://r2-bike.com/GOODYEAR-tire-Escape-29-x-235-Premium-TL-Dynamic-R-T

elasto
31.05.2018, 08.24
Heittäisin vaihtoehdoksi Vittorian Barzo eteen ja Mezcal taakse. Tämä Combo tulee itsellä seuraavaksi kokeiluun.

https://r2-bike.com/VITTORIA-Tire-Barzo-29-x-235-TNT-TL-Ready-G-4C

https://r2-bike.com/VITTORIA-Tire-Mezcal-29-x-225-TNT-TL-Ready-G-4C

Nyt alla Addix RoRo(speedgrip)/RoRo(speed) ja toimii!

Kiitos muistutuksesta. Olinkin ihan unohtanut nuo Vittoriat, mutta nyt kun rupesin muistelemaan, niin niitähän mun pitikin kokeilla seuraavaksi. Oon varmaan käynyt tän saman keskustelun täällä joskus aikasemminkin. Eli testiin lähtee eteen Barzo ja Mezcal taakse, molemmat 2,25" leveinä. Onkohan vastaavan levyiset, kuin nuo mun nykyiset 2,25" RaRa/RoRo:t?

Kare_Eskola
05.06.2018, 10.32
Barzo onkin hyvä rengas, ja muhkuudeltaan Schwalben luokkaa ainakin kun molemmat 2,35-koossa. Barzon saatavuus lähikaupasta on nyt huono, joten kokeeksi vaihdoin kuivan kelin kiekoille eteen Ikonin ja taakse vanhan RaRan, molemmat nopeina ja suojattuina. (Jos olisi ollut RoRo, olisin laittanut sen eteen ja Ikonin taakse.)

Äkkiseltään yhdistelmä joustaa enemmän kuin Barzot, joutuu lisäämään painetta. Mukavammat kuivalla epätasaisella alustalla, rullaavuus vähintään sama. Ikonin pito tietysti huonompi etenkin pehmeällä.

Eipä näissä XC-kumeissa mitään mullistavia eroja ole tullut havaittua vuosien varrella. Sen muistan, että ikivanhat aito-tubeless-Schwalbet ilman kylkisuojausta imivät juuret tosi hyvin - oli sellainen dempattu ajotuntuma, kun paksu kumi ilman jäykkää rakennetta teki juuri oikean paluuvaimennuksen.

travelleroftime
27.06.2018, 11.10
Onko Suomen XCM kisoissa 2.35 vai 2.25 leveä racing ralph nopeampi? Netissä ulkolaisissa artikkeleissa mielenkiintoisia juttuja että leveempi olis kokonaisuudessa nopeempi.

Heitin vain yhtenä esimerkkinä rengaiden leveyksistä... eli ei voi yleistää kun kisatkin erilaisia.

Tommossii juttui kannattaa miettiä vasta kun kuntotaso on niin kova, että pääsee isoimmissa kisoissa kärkikahinoihin mukaan. Siihen asti kannattaa vaan treenata enemmän.

Antti Kuitto
03.07.2018, 14.33

Sanoisin että kukaan kärkipään kuski ei mielestäni aja 2.35" leveillä kumeilla, käytössä on aika paljon myös 2.1" leveitä ja itse ajoin Jyväskylässä 1.95" leveillä.

hutikka
08.07.2018, 15.00
Moro, Itse ajellut monta vuotta Raketti Roneilla ja nyt uusi pyora tulossa ja ajattelin testata jotain muuta. Nama Vittorian Brazos & Mezcal ihan uusia nimia itselle ja voisi testata 29*2,35 koossa litkujen kera. Onko mitaan kokemuksia kumpiin kannattaa kallistua suomen vaihteleviin ajeluihin?

elasto
08.07.2018, 20.26
Moro, Itse ajellut monta vuotta Raketti Roneilla ja nyt uusi pyora tulossa ja ajattelin testata jotain muuta. Nama Vittorian Brazos & Mezcal ihan uusia nimia itselle ja voisi testata 29*2,35 koossa litkujen kera. Onko mitaan kokemuksia kumpiin kannattaa kallistua suomen vaihteleviin ajeluihin?

Nyt ollut muutaman viikon ajan käytössä Barzo edessä ja Mezcal takana 2,25" leveenä. En vielä tuomitse renkaita, mutta ensivaikutelma on ollut se, että pito ei ole yhtä hyvä kuin Rocket Ron / Racing Ralph -kombossa. Tai sitten oon vaan niin tottunut ajamaan tuolla Schwalben setillä, että en osaa ajaa näillä. Rullaavuus näissä Vittorian renkaissa saattaa olla jopa parempi, joten sen puolesta saa anteeksi tuon menetetyn pidon. Ajellaan nyt sisään näitä vielä lisää ja katsellaan myöhemmin miltä vaikuttaa.

tiaalto
09.07.2018, 17.35
Muistan kuulleeni jonkun kovemman kisakuskin mutisevan että Racing Ralph Addix Speedinä olisi pitänyt hämmästyttävän hyvin sateen kastelemassa juurakossa. Pystyykö kukaan vahvistamaan vai kuulinkohan omiani?

äss
16.07.2018, 14.56
Nyt ollut muutaman viikon ajan käytössä Barzo edessä ja Mezcal takana 2,25" leveenä. En vielä tuomitse renkaita, mutta ensivaikutelma on ollut se, että pito ei ole yhtä hyvä kuin Rocket Ron / Racing Ralph -kombossa. Tai sitten oon vaan niin tottunut ajamaan tuolla Schwalben setillä, että en osaa ajaa näillä. Rullaavuus näissä Vittorian renkaissa saattaa olla jopa parempi, joten sen puolesta saa anteeksi tuon menetetyn pidon. Ajellaan nyt sisään näitä vielä lisää ja katsellaan myöhemmin miltä vaikuttaa.
Viime kesältä oma vaikutelma myös suunnilleen sama, varsinkin mezcalin osalta..tälle kesälle oli tarkoitus laittaa rororara speed grippinä vaan eihän niitä saanu joten nyt on barzo/mezcal ja molemmat 2.35..ei vaan paljoa ole märällä ajettu, mutta tahkolla ainakin toimi paremmin kuin odotin. Kuivallahan ainakin toimivat niin viime kesän 2.25 kuin nämäkin hyvin.

Ja ajaja, kuten kompostakin näkee, keskivertohissuttelija..riittävällä vauhdillahan rengas kuin rengas toimii. :]

tchegge_
25.07.2018, 19.38
Eilen työmatkan aluksi Rocket Ron sanoi työsopimuksen irti ja nyt tarvis hommata joku seuraaja.

Nykyiset RR:t on 27,5 / 2,1 koossa, omilla vanteilla leveys 53mm mikä on aikalailla maksimi mikä mahtuu järkevästi pyörimään Salsa Vayassa.
Mikä on foorumin totuus kapeammille renkaille? Käyttö on helpompaa maastoa(hiekkatietä ja vain vähäistä juurakkoa), mutta myös talvella joten semislicksit saa jäädä pois vaihtoehdoista.

tchegge_
07.08.2018, 19.46
Totuus oli sitten Rocket Ron, addix speed seoksella, kyllä sillä pääsi töihin ja vielä takaisikin.

Lähetetty Takapalkilla

jukra
07.08.2018, 21.43
Hyviä kommentteja, kiitos. Onko Maxxis Ikoneista kokemuksia? Ikonit sais lähikaupasta, Schwalbet pitää tilata. Schwalbeissa on kyllä vähän järkevämpi hinta, Maxxiksen huippumallit on aika suolaisen hintaisia.Vähä vanhaan viestiin vastaan mutta täytyy Maxxista kommentoida.

Uudessa filossa (Spark) oli alla Maxxiksen Aspen renkaat ja näin vannoutuneena Schwalben miehenä olen kyllä todella positiivisesti yllättynyt niiden toiminnasta. Vanhastaan kokemus muutamia hairahduksia lukuunottamatta on RoRo tai RaRa renkaista joita erilaisina versioina on ollut jo useamman pyörän alla. Noihin verrattuna Maxxis tuntuisi sopivalta välimallilta jossa on Ralphia hiukan parempi pito mutta Ronia paljon parempi rullaavuus.

Pitäis toki kokeilla vielä Ronia ja Ralphiaki pyörän alle että näkee mikä osuus tuntemuksesta on uutta pyörää ja mikä kumia.. Mutta ainakin tällä opilla voisin lisätä Maxxiksen omaan vakio rengastoimittaja listaan Schwalben rinnalle.

Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla

Kanuuna
08.08.2018, 11.03
^Olen mieltänyt Maxxisin renkaat ominaisuuksiltaan hyviksi, mutta jotenkin painaviksi? Olenko väärässä?

Antti Kuitto
08.08.2018, 12.16
Muistan kuulleeni jonkun kovemman kisakuskin mutisevan että Racing Ralph Addix Speedinä olisi pitänyt hämmästyttävän hyvin sateen kastelemassa juurakossa. Pystyykö kukaan vahvistamaan vai kuulinkohan omiani?

Itse pidän ei-addix seoksella olevaa RR:ää kuivalla ja vain hieman kostealla kelillä hyvänä renkaana, mutta märällä ihan hengenvaarallisena. Kyselin ruotsin mestarilta Instassa kokemuksia Addixista ja totesi että hänen mielestään ei oo juurikaan eroa vanhaan. Toki kesä on ollut tosi kuiva, joten ehkä ei oo ollu ihan optimaalisia vertailuolosuhteitakaan. Vanhempi Schwalben seos on kuitenkin mielestäni märällä tosi vaarallinen versus Maxxiksen 3c Maxxspeed tai Spessun Gripton.

Antti Kuitto
08.08.2018, 12.19
^Olen mieltänyt Maxxisin renkaat ominaisuuksiltaan hyviksi, mutta jotenkin painaviksi? Olenko väärässä?

Enempi kumia ->vahvempi rengas...vähempi kumia->heikompi rengas. Noin se vaan menee. Ja pelkän kumin lisäksi myös erilaiset kylkisuojaukset nostavat painoa. EXO-Maxxikset painaa vähän enempi, mut ovat helkatin vahvoja renkaita, mutta löytyyhän noita ilmankin EXO-kylkeä, jolloin kestävyys vähän heikkenee toki.

misopa
08.08.2018, 13.02
Nyt kertynyt hiukan kokemusta Maxxis Aspen 2.25" TR 120TPI kumeista. (Huom. ei EXO-kylkinen) Vaikutelmat ovat tähän mennessä todella hyvät. Pito juurakossa ja kivikossa kuivalla kelillä todella hyvää luokkaa (oikein märistä olosuhteista ei tämän kesän luonteesta johtuen ole vielä kauheasti kokemusta[emoji4]). Tuo kumiseos vaikuttaa sellaiselle pehmeän tahmaiselle, joka vaikuttaa purevan hyvin tuollaisiin viistojuuriin yms.

Rullaavat varsinkin poluilla erittäin kepeästi ja ovat positiivisella tavalla mukavan pehmeäkyytiset.

Painoa ko. yksilöllä 577 ja 594g, valmistajan spekseissä lukee 585g, eli keskipaino menee ilmoitettuun.

Verrokkina noille olivat Schwalbe Roro ja Rara Addix Speed seoksella, molemmat 2.25" koossa. Vaikka nimellismitta molemmilla merkeillä sama, niin Maxxis pääsi tismalleen ilmoitettuun leveyteen, Schwalben jäädessä hiukan alle. Kehinä 23mm sisäleveydellä olevat LB:n XC923.

Tubeless-asennus onnistui erittäin helposti pelkällä tornipumpulla ja litkua ei ole tihkunut vielä tähän päivään mennessä mistään, eli tuo TR-merkintäkin lunasti lupauksensa.

Kestävyys selviää sitten ajan ja kilometrien myötä.

Kanuuna
08.08.2018, 15.02
Enempi kumia ->vahvempi rengas...vähempi kumia->heikompi rengas. Noin se vaan menee. Ja pelkän kumin lisäksi myös erilaiset kylkisuojaukset nostavat painoa. EXO-Maxxikset painaa vähän enempi, mut ovat helkatin vahvoja renkaita, mutta löytyyhän noita ilmankin EXO-kylkeä, jolloin kestävyys vähän heikkenee toki.

Nyt kun tarkemmin uumoilin Maxxiksen xc-renkuloiden speksejä...eihän noita ookkaan painolla pilattu. Jostain vaan jäänyt painava mielikuva.
Voispas vaikka koittaa seuraavana merkin vaihtoo[emoji848]

tiaalto
08.08.2018, 20.51
Löytyykö kokemuksia Bontragerin XR2 tai XR3 Team Issueista? Nettiarvostelut ovat positiivisia ja MTBR:n haahut noita tuntuvat hehkuttavan (tosin mitäpä ne eivät hehkuttaisi), mutta täältä löytynee realistisempia näkemyksiä? Takarenkaaksi mietin 29x2.35-2.6 kokoluokassa vähän järeämmän eturenkaan kaveriksi.

Ohiampuja
09.08.2018, 07.15
^Olen mieltänyt Maxxisin renkaat ominaisuuksiltaan hyviksi, mutta jotenkin painaviksi?
Kotoa löytyy 2.2" Ikonit ja 2.2"/2.4" Ardentit.
Ikonit on kevyet ja Ardentit painavat, muistaakseni päälle 800 g kun ne puntaroin.

Mutta kuten Antti totesi, on ne myös kestävät. Ja siksi minä siirryin Schwalbesta Maxxiksen renkaisiin. :)

velib
04.09.2018, 09.46
Haussa olisi hyvin rullaavat, mutta myös maastokelpoiset skinwall/tanwall XC-kumit. Osaako joku sanoa, miten Onzan Canis ja Svelt sekä Maxxiksen Ikon suhtautuvat toisiinsa? Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Rullaakohan Ardent paljonkin huonommin kuin nuo edellämainitut?

T.M
04.09.2018, 12.47
Löytyykö kokemuksia Bontragerin XR2 tai XR3 Team Issueista?

2 vuoden ajan ollut XR3 gumexia ( 2.2" koko) käytössä edessä ja takana. Kyljet kestää hyvin ja litkutus ongelmatonta. Pelkkää hyvää sanottavaa normi XC-käytössä. Vesikelillä ei mikään mahtipito mutta rengas käyttäytyy omaan makuun loogisesti.

mantis
06.09.2018, 17.57
^Täällä mennään kanssa Maxxiksen renkailla. Jäykkäperässä 2.2" Ikonit, joilla tulee myös työmatkaa vähän, ja sitten täpärissä 2.4" Ardent ja 2.25" Ardent takana. Kaikki TR versioita ja EXO muistaakseni myös. Pitää tarkistaa.

Ei pahaa sanottavaa oikein kummastakaan. Hyvin ovat kestäneet. Ardent on musta aika hyvä all-around rengas. Sillä pärjää melkein aina ja rullaavuus on suht ok. Ikonien märkäpidosta mulla ei oo kauheasti vielä kokemuksia, mutta kuivassa ovat hyvä sekoitus nopeutta, pitoa ja kestävyyttä. Ei ehkä kevyin nakki, mutta ei ole kuskikaan :D

(Edit: Ardentit ovat TR+EXO ja Ikonit TR, EXO, 3C MaxxSpeed)

niilo
12.09.2018, 18.25
Haussa olisi hyvin rullaavat, mutta myös maastokelpoiset skinwall/tanwall XC-kumit. Osaako joku sanoa, miten Onzan Canis ja Svelt sekä Maxxiksen Ikon suhtautuvat toisiinsa? Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Rullaakohan Ardent paljonkin huonommin kuin nuo edellämainitut?

Onza Canis kumeja on ollut pari kappaletta ajossa 29x2.25 koossa. Ensimmäinen oli ohuilla C3-kyljillä ja se kestikin takarenkaana vain reilu 500 km maastoajoa ennen kuin kylki repesi. Tykkäsin kyllä pidosta ja etenkin rullaavuudesta. Ajoin ilman sisuria. Nyt alla on ollut sama kumi FRC120-kyljillä ja onhan se huomattavasti kestävämpi. Rullaavuudessa ja pidossa en pahemmin eroa ole huomannut.

Joskus ehkä 3 vuotta sitten ajelin viimeksi 29x2.35 3C EXO Ikonilla enkä siitä juurikaan tykännyt. Rullaus oli ok mutta pitoa ei ollut tarpeeksi. Puhtaaseen XC-ajoon ihan hyvä kumi mutta vähänkin rajummassa menossa tulee rajat vastaan. Canis on pitävämpi ja siksi tykkään siitä enemmän.

elasto
12.09.2018, 23.12

Tämän kesän perusteella pysyn tässä mielipiteessä eli kuivalla kelillä oikeinkin hyvät ja hyvin rullaavat renkaat. Nyt kun on ollut viime päivinä vähän kosteampaa, niin Schwalben combo vie kyllä selkeästi voiton pidossa. Varsinkin takana olevalle Mezcalille märkä kives on todellista myrkkyä. Kiviset nousut on märällä vaikea päästä ylös vetopidon puutteen takia ja märät kalliot on todellista hasardia takarenkaan kulkiessa välillä eturenkaan edellä, niin meno menee jokseenkin hankalaksi.

Visa_äs
12.09.2018, 23.40
Tämän kesän perusteella pysyn tässä mielipiteessä eli kuivalla kelillä oikeinkin hyvät ja hyvin rullaavat renkaat. Nyt kun on ollut viime päivinä vähän kosteampaa, niin Schwalben combo vie kyllä selkeästi voiton pidossa. Varsinkin takana olevalle Mezcalille märkä kives on todellista myrkkyä. Kiviset nousut on märällä vaikea päästä ylös vetopidon puutteen takia ja märät kalliot on todellista hasardia takarenkaan kulkiessa välillä eturenkaan edellä, niin meno menee jokseenkin hankalaksi.Oon samaa mieltä. Mezcali takana märällä on kyllä todella liukas. Sen sijaan sen omaan makuun täydellinen kuivankelin rengas!

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

elasto
21.10.2018, 13.37
Tämän kesän perusteella pysyn tässä mielipiteessä eli kuivalla kelillä oikeinkin hyvät ja hyvin rullaavat renkaat. Nyt kun on ollut viime päivinä vähän kosteampaa, niin Schwalben combo vie kyllä selkeästi voiton pidossa. Varsinkin takana olevalle Mezcalille märkä kives on todellista myrkkyä. Kiviset nousut on märällä vaikea päästä ylös vetopidon puutteen takia ja märät kalliot on todellista hasardia takarenkaan kulkiessa välillä eturenkaan edellä, niin meno menee jokseenkin hankalaksi.

Nyt on vanha ja hyväksi todettu Schwalben Rocket Ron / Racing Ralph -yhdistelmä taas vaihdettu alle, mutta tällä kertaa Addix-seoksella. Ralphi Speedinä takana ja Roni Speedgrippinä edessä. Ekan lenkin jälkeen tosi positiivinen fiilis. 60km hiekkateitä ja kosteita polkuja. Paremmat mun makuun kuin nuo Vittorian Mezcal/Barzo, mutta en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa onko sen paremmat kuin vanhat PaceStar-seoksella olevat vastaavat.

K1mm0
23.10.2018, 15.23
Spessun Fast Trak 29 x 2.3 vaikuttaa ihan hyvältä ja rullaavalta renkaalta takana varsinkin kuivalla kelillä. Märällä tuo vähän lipsuu ja mudassa vähän enemmän. Kyljetkin tuntuu kestävän hyvin. Mikähän Spessun kumeista voisi olla tuolle hyvä kaveri eturenkaaksi?

elasto
23.10.2018, 18.53
Spessun Fast Trak 29 x 2.3 vaikuttaa ihan hyvältä ja rullaavalta renkaalta takana varsinkin kuivalla kelillä. Märällä tuo vähän lipsuu ja mudassa vähän enemmän. Kyljetkin tuntuu kestävän hyvin. Mikähän Spessun kumeista voisi olla tuolle hyvä kaveri eturenkaaksi?

Renegade?

TJL
01.03.2019, 09.52
Onko Teillä kokemusta Maxxis Rekon Race 2.25 renkaasta? Olen miettinyt vaihtavani kyseisen renkaan taakse nykyisen Ikon 2.2 tilalle. Edessä minulla on Ikon 2.35, mutta sama rengas ei mahdu pyörimään takahaarukassa. Takakehä on 25mm leveä.

Rengas vaihdolla haluaisin lisäksi saada ilmatilaa hieman suuremmaksi. En löytänyt kyseisten renkaiden korkeus tietoja, joten en tiedä saanko toivottua muutosta aikaiseksi.

Toinen vaihtoehto taakse on Aspen 2.25.

Gunnar
04.03.2019, 17.14
Onkos foorumilaiset jo tutustuneet tähän uuteen Schwalben Racing Ralph + Racing Ray rengaspakettiin? Ostin ne nykyisen edellisen sukupolven Racing Ralph + Rocket Ron yhdistelmän tilalle.

Vanhat renkaat olivat 29 x 2,25" -koossa ja Snakeskin Evo Pacestar -yhdistelmällä. Ne olivat pyörineet alla lähes 3000 kilometriä ja olen ajanut niillä kelin mukaan ympäri vuoden. Rengasrikkoja tai muita renkaisiin liittyviä ongelmia oli tasan nolla kappaletta, vaikka takarengas rupesikin olemaan loppuvaiheessa jo melkoisen sileä.

Uudet renkaat ovat samankokoiset, mutta tällä uudella Addix -kumiseoksella. Eturengas Racing Ray on Addix Speedgrip- ja Takarengas Racing Ralph on Addix Speed -kumiseoksella.

Ensifiilis oli ainakin iso positiivinen yllätys. Renkaat nousivat suhteellisen helposti kompuran avulla vanteeille ja näyttivät pyörään asennettuna tosi hyville. Silmämääräisesti näyttää että sain eturenkaaseen lisää kaipaamaani rullaavuutta ja takarenkaaseen lisää vetopitoa.

Mielenkiinnolla haluaisin kuulla myös muiden mielipiteitä, että onko tämä nyt "upgrade" vai "downgrade". :D

Kama_
09.03.2019, 15.11
Vittorian vastaus schwalben addix seoksille näyttää olevan uusi graphene 2.0. Melkein pitää itse jarrutella renkaiden hankintaa jos laittaisi vittorian testiin.

https://www.vittoria.com/eu/tires/off-road-tires/off-road-tires-cross-country.html

elasto
09.03.2019, 21.29
Vittorian vastaus schwalben addix seoksille näyttää olevan uusi graphene 2.0. Melkein pitää itse jarrutella renkaiden hankintaa jos laittaisi vittorian testiin.

https://www.vittoria.com/eu/tires/off-road-tires/off-road-tires-cross-country.html

Ainakin se niiden edellinen seos oli mielestäni ihan surkea pidoltaan verrattuna Schwalben PaceStariin puhumattakaan esim. Addix Speedgripistä, joten kovin kova luotto ei enää itsellä Vittorian renkaisiin ole.

hiilikuitumies
09.03.2019, 22.19
Addix on näkemieni mittausten perusteella on mainoskikka. On hyvä laittaa mainokseen "+10 %" jotain, mutta ei ainakaan rullaavuudessa näytä toimineen. Schwalbe on hyvä noissa. Se ymmärtää listata renkaansa selkeitä mittareita (vaikka ne eivät pitäisi paikkaansa) käyttäen. Tämä on 4/5 kestävyydessä ja 3/5 pidossa ja 5/5 rullaavuudessa. Se tekee renkaiden ostamisesta helpompaa, kun voi sitä kautta ajatella eri mallien sopivuutta. Sama tuossa Addixissa, joka tarjoaa selkeitä lukuarvoja ihmisille, jotka niitä kaipaavat. Tunnen minäkin niiden viehätyksen, mutta aika hatusta tempaistuja ne luvut taitavat olla.

Visa_äs
09.03.2019, 22.25
Kyllä ainakin addix soft on erinomainen seos. Toimi syksyllä märässä ja viilessäkin kelissä oikein hyvin. Sama homma speedgrip. Verrokkina pacestar joka samoissa olosuhteissa meni todella liukkaaksi. Lukuarvoihin en ota kantaa, mutta seoksena aivan hyvä.

hiilikuitumies
09.03.2019, 22.28
Kyllä ainakin addix soft on erinomainen seos. Toimi syksyllä märässä ja viilessäkin kelissä oikein hyvin. Sama homma speedgrip. Verrokkina pacestar joka samoissa olosuhteissa meni todella liukkaaksi. Lukuarvoihin en ota kantaa, mutta seoksena aivan hyvä.

Noitakin saisi joku mittailla, koska on niin äärimmäisen vaikeaa tehdä luotettavaa arviointia. Minulta meni usko, kun speedin rullaavuus oli aiempaa huonompi. Onko pitokaan parantunut? Mistä sen voi tietää? En pysty itse tuntemaan luotettavasti niin pieniä eroja.

Visa_äs
09.03.2019, 22.32
Noitakin saisi joku mittailla, koska on niin äärimmäisen vaikeaa tehdä luotettavaa arviointia. Minulta meni usko, kun speedin rullaavuus oli aiempaa huonompi. Onko pitokaan parantunut? Mistä sen voi tietää? En pysty itse tuntemaan luotettavasti niin pieniä eroja.Näinhän se on. Viime syksynä ero oli merkittävä pacestarin ja addix softin välillä. Olin todella tyytyväinen päivitykseen. Seos toimi viime syksynä omassa ajossa ja omissa ajopaikoissa niinkuin halusinkin. Kysessä ei ollut xc-renkaat niin ei kuulu tähän keskusteluun, joten ei siitä sen enempää.

Kama_
10.03.2019, 12.00
Ainakin se niiden edellinen seos oli mielestäni ihan surkea pidoltaan verrattuna Schwalben PaceStariin puhumattakaan esim. Addix Speedgripistä, joten kovin kova luotto ei enää itsellä Vittorian renkaisiin ole.

Tätä olen myös kuullut. Märällä kelillä pito olisi noissa Vittorian renkaissa kuuleman mukaan kehno. Ainakin mainostietojen mukaan tähän pitäisi tuolla Graphine 2.0 seoksella tulla parannusta minkä vuoksi tuo vähän kiinnostaisi.

Viime kesän oli Schwalben RORO/RORO setti alla speedgrip ja speed seoksilla enkä kyllä pidon puolesta voi moittia. Loppukesästä pääsin testaamaan myös tuota uutta Racing ray ja ralph renkaita performance versiona. Sinällään ihan ok renkaat mutta märällä kelillä aika liukkaat. Toki voi johtua myös siitä, että alla halvin performance versio.

twentyniner
17.03.2019, 18.24
Turhamaisuudessani olen laittamassa alle mahdollisimman kevyen rengastuksen, RORO/RORO tai RORO/RR -kombo olisi valintani. Pojan fillariin olen litkuttanut ehkä vuosi sitten vanhemman RORO/RR yhdistelmän onnistuneesti, juuri nyt en pääse tarkistamaan mutta Spacestar TLE merkinnät mielessäni pyörii noiden kohdallla. Nyt kun ostan noita uudempia versioita ja haluan litkuttaa ne, onko TLE versio se valinta vai onnistunko litkuttamaan normi Liteskinin? Pukkaako litkut tuolla kyljistä läpi ? Speed ja Speedgrip , onko huomattavaa eroa pidossa suomalaisessa (Hyvinkääläisessä) harjumaastossa kuivalla kelillä? En kostealla pinnalla ?

Maalainen
23.03.2019, 11.02
onnistunko litkuttamaan normi Liteskinin?

Vastaan yhden renkaan kokemuksella eli onnistuin litkuttamaan Liteskin Thunder Burtin. Ei ongelmia.

twentyniner
23.03.2019, 23.43
Vastaan yhden renkaan kokemuksella eli onnistuin litkuttamaan Liteskin Thunder Burtin. Ei ongelmia.

Millä liemellä ?

Maalainen
24.03.2019, 10.12
Millä liemellä ?

"Stans" lukee purkissa.

twentyniner
24.03.2019, 18.17
Thanks , samoin on lukenut jo pitkään omissanikin purkeissa :)

Wilgios
31.03.2019, 22.50
Vittorian Barzolle seuraajaa etsimässä. Olis helppo ottaa RoRo/RaRa,mutta tunnepuoli sanoo että ottaisin esim. 2.4 leveet kun Barzot oli 2.35.

Mitä mieltä Ardent/Ikon yhdistelmästä 2.4 leveenä verrattuna RoRo/RaRa? Pyörä Trek Fuel Ex8 vm. 2018 eli Ardent/Ikon pitäisi mahtua.

Kesän päätavoite TahkoMTB ja yleinen hauskanpito kuntoillessa.

simtee
01.04.2019, 08.05
Vittorian Barzolle seuraajaa etsimässä. Olis helppo ottaa RoRo/RaRa,mutta tunnepuoli sanoo että ottaisin esim. 2.4 leveet kun Barzot oli 2.35.

Mitä mieltä Ardent/Ikon yhdistelmästä 2.4 leveenä verrattuna RoRo/RaRa? Pyörä Trek Fuel Ex8 vm. 2018 eli Ardent/Ikon pitäisi mahtua.

Kesän päätavoite TahkoMTB ja yleinen hauskanpito kuntoillessa.

Miksiköhän Schwalbe ei tee enää 29" RoRo/RaRa -renkaita 2.35 leveänä, mielestäni oli hyvä kombo tuolla leveydellä. Nyt on enää 2.25 ja 2.10 tarjolla. Pitää itsekin en kerralla miettiä jotain muuta mallia tuosta syystä.

JackOja
01.04.2019, 08.15
Miksiköhän Schwalbe ei tee enää 29" RoRo/RaRa -renkaita 2.35 leveänä...

Nyt vaaditaan todisteeksi valokuva 29/2.35 Rocket Ronista.

Ja mitä, 2.35 RalliRaneako ei enää saa? Muistelen omieni olevan jo roskiskamaa, fak.

F. Kotlerburg
01.04.2019, 08.33
Ja mitä, 2.35 RalliRaneako ei enää saa? Muistelen omieni olevan jo roskiskamaa, fak.
Vanhan mallin RalliRanea 2.35" leveänä on kyllä vielä Saksan kaupoissa, mutta uudesta moista ei enää valmisteta. Pitäisi tilata pari jemmaan itelläkin.

simtee
01.04.2019, 09.12
Nyt vaaditaan todisteeksi valokuva 29/2.35 Rocket Ronista.

Jaaha, ei pitäisi näköjään olettaa mitään :)

Mulla tosiaan ollyt käytössä vain RaRa 29/2.35 molemmissa päissä ja oletin, että RoRo on saanut myös samassa koossa. Ilmeisesti siis ei ole saanut.

JackOja
02.04.2019, 07.41
Vanhan mallin RalliRanea 2.35" leveänä on kyllä vielä Saksan kaupoissa...

Tjaa... pitääpä tarkistaa. Nyt olisi kyllä hyvä tilaisuus siirtyä muiden kumeihin kun Schwalben laatu ei ole viime vuosina vakuuttanut.

Eilen illalla aloin kesärengasjumppaan, mutta piti jättää kesken kun teräskaksysäriin ei löytynytkään kuin yksi hädin tuskin käyttökelpoinen suvikumi. Loput kannoin roskiin.

Mitäs noita isohkon ilmatilan keveitä ja rullaavia vaihtoehtoja olisi? Fillariin mahtuisi vaikka 2.6"(-2.8") leveät, mutta ei sellaisia taida viitsiä ID 20mm kehille laittaa.

Ikon? Spessulta jotain, esim. Renegade?

EDIT: Niin joo 2.35 leveänä olisi Ardent Race tai Rekon Race tai Forekaster Maxxikselta myös tyrkyllä.

Jaaha, ei pitäisi näköjään olettaa mitään :)...

Juu ei.

F. Kotlerburg
02.04.2019, 07.46
Ikon? Spessulta jotain, esim. Renegade?
Mä olen silleen aatellut kokeilla seuraavaksi Vittoriaa Barzo/Mezcal linjalta. Mezcalista on 2.6" versiokin. Ärräkakkosessa olisi kapeammat versiot alessakin.

Antza44
02.04.2019, 10.28
Mä olen silleen aatellut kokeilla seuraavaksi Vittoriaa Barzo/Mezcal linjalta. Mezcalista on 2.6" versiokin. Ärräkakkosessa olisi kapeammat versiot alessakin.
Ompa melkonen ankkuri 850g, kun 3" rullaavilla pääsee jo tohon. 2.6" nopea kumi pitäs painaa max 650g, että jotenkin innostas. Maxxisen 2.6 Recon ja Iconkin kellottaa vielä 760g, niin kuin Bontragerin xr2.

F. Kotlerburg
02.04.2019, 10.42
Ompa melkonen ankkuri 850g, kun 3" rullaavilla pääsee jo tohon. 2.6" nopea kumi pitäs painaa max 650g, että jotenkin innostas. Maxxisen 2.6 Recon ja Iconkin kellottaa vielä 760g, niin kuin Bontragerin xr2.
Itelle minä ne aattelinkin laittaa enkä sulle. Näyttää tuo Rekonikin paksuilla kyljillä painavan 890g. Se on ihan se ja sama mitä 3" kumi painaa jos se ei mahdu pyörään. Ikoni on todettu jo paskaksi aiemmin.

Antza44
02.04.2019, 13.50
Itelle minä ne aattelinkin laittaa enkä sulle. Näyttää tuo Rekonikin paksuilla kyljillä painavan 890g. Se on ihan se ja sama mitä 3" kumi painaa jos se ei mahdu pyörään. Ikoni on todettu jo paskaksi aiemmin.
Eihan se ole renkaan vika vaan väärän pyörän, koska mulle mahtuu 3" ihan helposti:D. Hä https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-REKON-29-x-26-3C-MaxxTerra-TR-EXO :seko:

F. Kotlerburg
02.04.2019, 14.24
https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-REKON-29-x-260-WT-3C-MaxxTerra-TR-EXO- ???

Antza44
02.04.2019, 14.53
https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-REKON-29-x-260-WT-3C-MaxxTerra-TR-EXO- ???No mikäs siinä, jos kokee EXO+ tarvitsevan ja normi EXOt hajoilee tuon tuosta. https://www.maxxis.com/technology/bike-technology
XC kumi ketjussa alkaa menemään jo aika offtopikiksi EXO+.

Ohiampuja
02.04.2019, 20.47
Olen tyytyväisenä ajellut 2.2" Ikoneilla, mutta tuo 2.35" Rekon Race kyllä kiinnostaisi tuon ilmatilansa johdosta...

Maalainen
03.04.2019, 09.18
Olen ajellut melko tyytyväisenä Schwalben 29x2.1" Thunder Burteilla, edessä Liteskin ja takana TLE-versio. Takarengas on loppu ja ajattelin siirtää melko uuden liteskinin edestä taakse. Hankintalistalla siis eteen uusi rengas.

Mikä olisi vaihtoehto Burtille, kun painon kasvamista ei hyväksytä, rullaavuudesta ei tingitä, mutta pehmeään "juoksuhiekkaan" pitäisi saada paremmin suuntavakautta?

JackOja
03.04.2019, 18.17
...Spessulta jotain, esim. Renegade?

No hain sitten kivijalasta Renegaden eteen ja FastTrakin taakse. Melkoisen rimpulat 2.3-tuumaiset ja ihan pierunkuoret. Tuskin ovat pitkäikäiset, olis pitänyt ottaa GRID-versiot, mutta noi oli markan halvemmat ja ihanan kevyet.

Meinasin joutua tubelessongelmatopicciin, mutta viime hetken lisätsempillä pelastuin.

Hyvyydestä sitten myöhemmin.

MJH
08.04.2019, 19.08
29” täpärissä on ollut viime ajat edessä Onza Ibex 2,25” ja takana Onza Canis 2,25”.
Ibexi on makuuni liian raskas. Mikä canikselle kaveriksi; toinen canis vai esim WTB Ranger tai vaikka RaRa?
Suosituksia. Fokus on yleinen Helsingin keskuspuistorymistely ja päälle pari XCM-kisaa kesässä.

Mi2
09.04.2019, 13.06
Takarenkaana nyt uusi Racing Ralph. Huomattavaa parannusta ainakin rullaavuuteen, ja ihmettelisin jos sivuttaispito ole huonompi. Ei myöskää heitä sepeliä samalla tavalla kuin edellinen malli ja luulisin että kestävyyskin on parantunut, ainakin maata vasten on nyt kerralla enemmän kumia kerralla. Vetopito ei ole minulle mitenkään tärkeä asia -kun ajotekniikka on (olisi) kunnossa, nousee mäet vaikka sliksillä. Nappulat on muotoilut siten että sivunppulat eivät taitu enää alle vrt. vanhempi malli. Eteen täytynee hankkia Racing Ray testaukseen.

Kama_
11.05.2019, 09.36
RoRo+ RaRa setti asetti riman aika korkealle XC renkaiden suhteen ja hieman arvellutti vaihtaa jo valmiiksi hyväksi todettua settiä uuteen. Nyt on kolme lenkkiä takana uudella Racing Ray + Racing Ralph setillä. Täytyy kyllä sanoa et on Schawalbe onnistunut omasta mielestä renkaiden kehityksessä lähes täydellisesti. Rayssä vähintään sama sivuttaispito mitä RoRo:n speedgripissä ja aivan erinnomainen ohjaustuntuma. Rullaavankin tuntuu paremmin mutta ei merkittävästi. Racing raplhissa vetopito ja rullaus on todella hyvällä tasolla eikä sivuttaispidonkaan kanssa ole tullut mitään ongelmia. Parannukset RaRA:n edelliseen malliin on ehkä enemmän tuolla vetopidon ja sivuttaispidon parantumisen puolella mitä rullauksen. Ja kuten Mi2 totesi niin kivet eivät lennä läheskään samalla tavalla kuin edellisen mallin kanssa. Nämä oli myös ensimmäiset schwalben renkaat itsellä mitkä nousi vanteelle ilman kompuraa!

13.05.2019, 08.33
Mä otin kokeeksi Vittoria Mezcal 29 2,25", kun halvalla sain ja olen tykännyt kovasti. Rullaa mainiosti ja pitoakin riittää jos ei aivan liejua/märkää lunta.
https://r2-bike.com/navi.php?jtl_token=5632128c517b330c761b5a24d3c0abe 2&suchausdruck=mezcal

IHD
07.06.2019, 14.08
Osaako joku kokemuksen syvällä rintäaanellä avautua, kuinka paljon rullaavuudessa ja pidossa on eroa linjalla Maxxis Ikon vs. Schwalben Ralli-Rane ??

elasto
08.06.2019, 21.17
Osaako joku kokemuksen syvällä rintäaanellä avautua, kuinka paljon rullaavuudessa ja pidossa on eroa linjalla Maxxis Ikon vs. Schwalben Ralli-Rane ??

Takarenkaana kokemuksia molemmista. Pyörä jäykkäperäinen Canyon Exceed CF SLX. Paine tubelessina 1.8-2.0 bar. Oma paino 73-75kg.

Maxxis oli malliltaan Ikon 3C EXO TR MaxxSpeed 29x2.2"
Svalpe oli Racing Ralph Evolution PaceStar SnakeSkin TR 29x2.25"

Rullaavuus tuntui samalta, mutta Svalpessa selvästi parempi vetopito varsinkin jos oli hiemankin kosteampaa kivikkoa ja juurakkoa. Tällä hetkellähän Svalpelta on tullut täysin uudistettu Racing Ralph ja siitä mulla ei ole kokemusta. Jäykkäperässä edelleenkin vanhemmalla kuviolla oleva Racing Ralph takana, mutta uudemmalla Addix speed -kumiseoksella. Täpärissä oon käyttänyt Ikonia 29x2.35" kokoisena ja siinä koossa se on ollut ihan siedettävä. Tietenkin takajousitus lisää myös pitoa.

MTB Engineer
10.06.2019, 08.13
Jos paino ei haittaa niin Vittorialle vahva suositus! Takana Peyote G+ 29x2.35" ja edessä Barzo G+ 29x2.35" ja paluuta raffiimpiin kumeihin ei ole. Pito on erinomainen ihan märimpiä juurakkokivikkoja lukuun ottamatta, mutta ei tietysti minkään enskarenkaan tasolla. Näillä kuitenkin pääsee todella hyvin ja pito on helposti ennakoitavissa, toisin kuin esim. Ardentilla tai vanhemmilla Continentalin kumeilla. Vittorian ilmoittamat leveydet eivät vaan pidä paikkansa. 2.25 vs 2.35 ero leveydessä on juuri ja juuri silmällä havaittavissa. Toinen asia, josta Vittoriasta pidän on jämäkämmät kyljet. Eivät tunnu ihan pienestä säikähtävän ja meno ei ole samalla tapaa pompottavaa kuin Schwalben kevyemmillä kumeilla.

Sami konttila
10.06.2019, 09.15
Olisiko kellään antaa suosituksia xc kumeista missä olisi pyörää kallistaessa pitävät reuna nappulat?
Mavicin guest pro on sen tyylinen kumi, vaikkakin on vähän karkeampaan käyttöön tehty. Toimii omassa käytössä etu kumina.

hiilikuitumies
13.06.2019, 05.27
Olisiko kellään antaa suosituksia xc kumeista missä olisi pyörää kallistaessa pitävät reuna nappulat?
Mavicin guest pro on sen tyylinen kumi, vaikkakin on vähän karkeampaan käyttöön tehty. Toimii omassa käytössä etu kumina.
Racing Rayhan taitaa olla sellaiseen ihan tarkoitettu.

J4nn3R
13.06.2019, 09.33
Näin maastoilunoviisina alkanut tuo rengastus mietityttää. Nyt on alla aikanaan täysjäykkään sinkulaan hommatut OnOnen Chunky Monkey ja Smörgåsbord litkutettuina, joilla homma hoituu harjumaastossa ihan mukavasti, mutta tuollaiset kilon nappulanakit lienee tolkuton ylilyönti tällaiseen tasatahtiseen murtomaapyöräilyyn. Toki lenkistä riippuen löytyy juurakkoa, kivikkoa ja jyrkkiä lyhyitä laskuja, mutta kokonaisuudessaan varmaan kevyemmät ja rullaavammat renkulat olisi perusteltua. Kun kokemusta metsän puolelta on varsin vähäisesti, niin kuinka suuria nuo erot ovat käytännössä kun kilpailu ei ole tavoitteena? Jos vaihdan vaikkapa RaRa/RaRa tai Ikon/Aspen komboon, niin ajanko uskomattoman paljon kovempaa mutta olen jokaisessa mutkassa männikön puolella? Vai huomaanko edes eroa? Esim. Evolle tai johonkin vastaavaan lähialueen tapahtumaan lähden mahdollisesti kaatuilemaan, mutta ihan itsensä haastamis mielessä, eli sinällään nopeudella ei ole merkitystä, vaikka onhan täysii aina täysii.

Tää nyt on tällanen speksailupohdinta, kun koittaa perustella itelleen, että jotain tohon mankeliin tarvii taas ostaa.

JackOja
13.06.2019, 09.36
...ajanko uskomattoman paljon kovempaa...

Joo.

mutta olen jokaisessa mutkassa männikön puolella?

No jos liian kovaa ajat.

...koittaa perustella itelleen, että jotain tohon mankeliin tarvii taas ostaa.

Eihän tuo nyt kallis kokeilu olisi. Voit löytää uuden maailman. Kevyempi aina on kivempi ja kilon kumi on oikeasti painava.

hiilikuitumies
13.06.2019, 10.40
Jos vaihdan vaikkapa RaRa/RaRa tai Ikon/Aspen komboon, niin ajanko uskomattoman paljon kovempaa mutta olen jokaisessa mutkassa männikön puolella? Vai huomaanko edes eroa?
Huomaat tasaisella. Yksi vaihtoehto on aina ajaa mutkiin sillä ajatuksella, ettei mene männikköön. Jos se olisikin hieman hitaampaa jollain renkaalla, niin onko sillä merkitystä? Minä myös uskon, että rengasta ei kovin helposti haasteta, koska ainakin osaavissa käsissä ihan millä tahansa renkaalla pääsee mutkat todella kovaa.

Minä pidän Race Kingistä, koska se on korkea. Se on siten mukava juurakoissa suhteessa leveyteensä, kun siinä on paljon pehmustusta. Siinähän ei ole reunanypylöitä juuri ollenkaan, mutta ajelen sen mukaan, enkä ole oikein edes huomannut, onko se jotenkin esim. RaRaata huonompi kurveissa, koska en muutenkaan halua kuolla pusikkoon.

J4nn3R
14.06.2019, 19.29
Aivan. Ei varmaan pahasti mene metsään ja metsässä, jos vaikka tuon Ray+Ralph- kombon laittaa tilaukseen ekoiksi oikeiksi murtomaarenkaiksi, kovasti niitä ainakin internetin parissa kehutaan.

hiilikuitumies
14.06.2019, 23.06
Aivan. Ei varmaan pahasti mene metsään ja metsässä, jos vaikka tuon Ray+Ralph- kombon laittaa tilaukseen ekoiksi oikeiksi murtomaarenkaiksi, kovasti niitä ainakin internetin parissa kehutaan.
Ralph vain kuluu todella nopeasti takarenkaana ainakin minulla, vaikka minulle tulee todella harvoin lukkojarrutuksia. Nyt ovat uusineet seoksia, mutta siitähän löytyy nyt vain enää Speed-versio (halpasarja unohtaen), jolle ei luvata kestävyysparannusta. Minä petyin siihen ominaisuuteen tosi pahasti, joten sekin on yksi syy minulle, miksi mieluummin otan noita Continentaleja. Kummatkin rullaavat yhtä hyvin. Profiili on tosiaan myös hyvin erilainen. Race King on korkea ja pyöreä, kun taas RaRa on leveämpi etenkin nuo korkeammat reunanystyrät huomioiden. Yksi vaihtoehto voisi olla laittaa Race King taakse ja Ray eteen. Se voisi toimia aika hyvin, joskin se hitusen nostaa perää suhteessa keulaan olettaen, että tuo Ray on saman mittainen kuin Ralph.

izmo
15.06.2019, 09.52
RR 2.35 Kumit ovat nyt lopussa ja ovat olleet hyvät joka olosuhteissa, pitää ja rullaa mutta paino likellä 800 g on miinusta ja eteisen kaapissa on Spessun 2.3 Renegay ja Fasträkki 2.3 odottamassa... toisessa pyörässä Contin kumi ja ei jaksa sitä kehua

F. Kotlerburg
15.06.2019, 15.34
RR2.35" Pacestarit tuli vaihdettua vastaaviin Addix Speedeihin. Kovin tuntuu nihkeältä tuo uusi seos. Eipä noitakaan tosin enää saa, että merkin vaihto seuraavalla kierroksella muutenkin edessä.

J4nn3R
15.06.2019, 15.58
Tuolla r2:ssa oli uutena 2.25:nä Ray+Ralph 75e, niin sillä noita aattelin. Mutta raati ei siis ole pitänyt tuosta kombosta? Toinen kiinnostava vaihtoehto mitä kattelin olisi Ikon+Ikon 2.35:nä tai mahdollisesti Aspen taakse. 2.2 Race Kingit mulla oli kommuutteriasetuksissa kun oli pyörässä valmiina, nehän on kyllä vintillä mut ei taida olla TR-versio, pitääpä tarkistaa. Mitä hiukan niillä poikkesin polulla niin ehkä hiukan liian tarkkaa ajoa vaatii, huippukevyestihän ne kyllä rullaa. Furious Freditkin on varastossa, jotka tuli jonkun pyörän mukana, mutta niillä en kyllä uskaltais rymytä sitten yhtään, niin paperin ohuet sliksit ne näyttäis olevan...

JackOja
25.06.2019, 08.33
No hain sitten kivijalasta Renegaden eteen ja FastTrakin taakse. Melkoisen rimpulat 2.3-tuumaiset ja ihan pierunkuoret. Tuskin ovat pitkäikäiset...
...
Hyvyydestä sitten myöhemmin.

Niin, nyt on kokemuksia kertynyt Renestä ja Fastista. Ovat venyneetkin pikkuisen isommiksi kuin alussa näyttivät. Pikkuisen tosin kaipaa kestosuosikin, 2.35 Ralliranen muhkuutta. Oikein mukavasti nuo rullaavat hiekkatiekäytössäkin, mielestäni jopa Ralliranea paremmin. Tuntuvat maaastoajossakin kevyiltä sekä herkiltä ja kyljet mukavan joustavilta.

Ovat kestäneet toistaiseksi vaikka saaneet runtua ja hieromista kiviin. Märkänä parempi pito kuin Ralliranessa, kaipa tuosta Gripton-kumista on johonkin. Ihan saippualiukkaissa olosuhteissa ei tosin ole tullut vielä testattua.

Ohiampuja
25.06.2019, 09.47
Minä innostuin eilen hankkimaan ekat kevennysrenkaani. Schwalben Thunder Burt 2.25", painot 570 ja 585 g. Vanha edessä ollut 2.4" Ardent painoi 842 g. Eli kevennystä tuli jonkin verran. :)

Kyljet noissa on kyllä tosi ohuet, ihan kuin maantierenkaissa. Eli kesto-odotukset ei ole häävit...

Ohiampuja
20.08.2019, 12.16
Jatketaan yksinpuhelua. Thunder Burt onkin ollut positiivinen yllätys, vesisateita vältellen pitokin on ollut OK.
Mutta mitä nyt syksyksi eteen, jos ei halua merkkiä vaihtaa? Maxxiksen kumeilla tullut ajettua viime vuodet, joten Schwalbe tuntemus on kesäterässä.

Onko Racing Ray vai Rocket Ron parempi eteen, kun taakse meinasin jättää tuon Thunder Burtin?

Frosty
27.08.2019, 17.33
Jarno Biermanin rullaavuustesteissä Racing Ralph Speed (https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-racing-ralph-tle-addix-speed-2019) ja Racing Ray SpeedGrip. (https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-racing-ray-tle-addix-speedgrip)

J4nn3R
28.08.2019, 16.56
Jarno Biermanin rullaavuustesteissä Racing Ralph Speed (https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-racing-ralph-tle-addix-speed-2019) ja Racing Ray SpeedGrip. (https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-racing-ray-tle-addix-speedgrip)Oho! Tarkottaako tää nyt sitä, että toi uus RaRa/RaRa setti on lähinnä vitsi, kun Schwalben listoilla pehmeemmän kelin RoRo on kaikilla paineilla kevyemmin rullaava ja myös samassa koossa kevyempi. Miten tää nyt pitäs sitte oottaa, nii.

Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

Frosty
28.08.2019, 22.29
Oho! Tarkottaako tää nyt sitä, että toi uus RaRa/RaRa setti on lähinnä vitsi, kun Schwalben listoilla pehmeemmän kelin RoRo on kaikilla paineilla kevyemmin rullaava ja myös samassa koossa kevyempi. Miten tää nyt pitäs sitte oottaa, nii.
Ei nyt ainakaan puhtaasti rullaavuudella perusteltavissa tuo RaRa/RaRa-pari. Schwalben mukaan tuon Speed-seoksen ainoa etu SpeedGrippiin nähden on rullaavuus, ja Biermanin testien mukaan sekin olisi jossain pienen ja olemattoman välimaastossa. Jos oikeasti sekä kestävyys, pistosuoja että pito ovat heikommat, niin harvassa ovat ne tilanteet, joissa tuo Speed-seos puolustaa paikkaansa.

IHD
29.08.2019, 18.53
Kokeilin tuossa taannoin Maxxiksen Recon Race gummia XC/traili-täpärissä takana pari viikkoa ja oli pakko vaihtaa Forekaster takaisin kun Recon Race tuntui menevän kuivassakin kivikossa ihan minne sattuu - mut ehkä mä vaan en osaa :rolleyes:. Soratie gummilta vaikutti. Nyt on tullut ajettua myös sekalaista ajoa jäykkäperällä Onzan Caniksilla koko kesä (kun sain niin halvalla) ja yllättävän miellyttävä tuttavuus ainakin kuivalla kelillä - pitoa löytyy sopivasti, rulla suht. mukavasti ja tuntuu kestävä selvästi paremmin kuin Schwalben Ralli Rane ja Contin vastaavat (tais olla Speed tai racekingit tms. ) joka ilman kylkivahvistuksia. Olis pitänyt älytä aikoinaan ostaa Bike-Componentsin alesta toinenkin setti ...

kauris
06.09.2019, 08.49
Oho! Tarkottaako tää nyt sitä, että toi uus RaRa/RaRa setti on lähinnä vitsi, kun Schwalben listoilla pehmeemmän kelin RoRo on kaikilla paineilla kevyemmin rullaava ja myös samassa koossa kevyempi. Miten tää nyt pitäs sitte oottaa, nii.

Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

Ei nyt ainakaan puhtaasti rullaavuudella perusteltavissa tuo RaRa/RaRa-pari. Schwalben mukaan tuon Speed-seoksen ainoa etu SpeedGrippiin nähden on rullaavuus, ja Biermanin testien mukaan sekin olisi jossain pienen ja olemattoman välimaastossa. Jos oikeasti sekä kestävyys, pistosuoja että pito ovat heikommat, niin harvassa ovat ne tilanteet, joissa tuo Speed-seos puolustaa paikkaansa.

Rocket Ron Speed grip vaikuttaisi noiden testien perusteella kaikin puolin parhaalta. Pitävämpi seos mutta tosiaan käytännössä sama hyvä vierintävastus. Painokin vain 610 g 29 2.25 koossa.
Mutta vierintälukuja kun katsoi, niin Schwalben Hand Damph pacestar vasta onkin yllättävä. Paino toki alkaa jo kasilla mutta edelleen vierintävastus samaa luokkaa kuin näillä xc-kumeilla. Hanssi on kuitenkin selkeästi isonappulaisempi trail-rengas.
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-hans-dampf-pacestar-2017.

Onko muuten Rocket Ron Speed grip ihan ok litkutettuna. Eli kyljet ei vuoda koko kesää ja edellytä päivittäistä pumppaamista?

Hapa
06.09.2019, 12.02
Mulla ainakin Rocket Ron Speed Grip on toiminyt tosi hyvin. Asenna ja unohda tyyliin. Tämä siis tubeles easy versio. Toisin oli lite skinit viimekesänä. Ne oli tosi vaikeet saata tiivistymään Stanin litkulla ja kyljet vuosi tosi pitkään. Kaiken lisäksi tuo kyseinen rengas painoi yhtäpaljon kuin nykyinen TBE versio eikä kestänyt kauan kun kivi repäs kyljen auki.

Frosty
06.09.2019, 13.23
^Sama täällä. Pienen alkujumpan jälkeen tiivistyi hyvin, ja on myös kaikin puolin pitänyt kutinsa. Omat kokemukset 2.8 x 27,5 -koosta 40 mm vanteella.

k2x80w
17.10.2019, 14.25
Racing Ray edessä 2.25 leveenä ja ei pidä tällä syyskelillä yhtään kun on märkää ja mutaisaa.
Pitääkö laitaa Rocket Ron eteen? Vai mitä muita hyvinä vaihtoehtoja muilta merkeiltä?

velib
17.10.2019, 15.06
Mudassa ei taida auttaa kuin tarpeeksi isot ja harvat nappulat, mutta muuten 2.35" Maxxis Ikon tuntuu yllättävän hyvältä. Märillä juurilla tuo ei tietenkään pidä, mutta muuten metsäpoluilla ja märillä kivilläkin pito on yllättävän hyvä verrattuna aiemmin käyttämiini trail/endurorenkaisiin. Kapeammasta versiosta ei ole tietoa. Edessä en ole tosin Ikonia käyttänyt.

Toisaalta jos näillä keleillä haluaa kunnolla pitoa, täytyy varmaan katsella muita kuin XC-renkaita.

Frosty
17.10.2019, 17.36
Racing Ray edessä 2.25 leveenä ja ei pidä tällä syyskelillä yhtään kun on märkää ja mutaisaa.
Pitääkö laitaa Rocket Ron eteen? Vai mitä muita hyvinä vaihtoehtoja muilta merkeiltä?
Oman tuoreen aloittelijan kokemuksen perusteella Schwalben SpeedGrip ei ole riittävän pitävä kumiseos syksyisille märille kiville ja kallioille eturenkaaksi. Mudassa taas vaaditaan avonaisempaa kuviota kuin Rocket Ronissa. Itse laitoin Magic Maryn Softina eteen, ja kohta Sambolo suosittelee Micheliniä (Wild AM?).

F. Kotlerburg
18.10.2019, 08.12
Eihän nuo XC-kumit näillä keleillä oikein tahdo pitää. Itsellä on kompromissina Ardentti edessä RaRan kaverina. Ei sekään mitään huippupitoa tuo, mutta eipähän ole myöskään kovin takkuinen ajaa, kun on tottunut taas koko kesän ajamaan rullaavilla kumeilla. Takana oleva RaRa alkaa olla kyllä elinkaarensa ehtoolla niin juurakoissa ja mutaisissa kohdissa kääntyilee mukavasti, vaikka ei vedäkään silleen ylikovaa.

Kama_
19.01.2020, 14.06
Mikä on porukalla kokemus noista maxiksen xc renkaista? Lähinnä mielipiteet recon race ja aspen renkaista kiinnostaa. Ajatuksena oli laittaa recon race tai aspen eteen ja taakse kuiville keleille ja sit kun kosteempaa nakata eteen recon, forecaster tai ardent.

Oon schwalben renkailla ajanut nyt 3 vuotta ja uusi ray+ralph combo osoittautui kovin nopeasti kuluvaksi ja vähänkin kostealla todella liukkaaksi.

Visa_äs
19.01.2020, 14.08
Mikä on porukalla kokemus noista maxiksen xc renkaista? Lähinnä mielipiteet recon race ja aspen renkaista kiinnostaa. Ajatuksena oli laittaa recon race tai aspen eteen ja taakse kuiville keleille ja sit kun kosteempaa nakata eteen recon, forecaster tai ardent.

Oon schwalben renkailla ajanut nyt 3 vuotta ja uusi ray+ralph combo osoittautui kovin nopeasti kuluvaksi ja vähänkin kostealla todella liukkaaksi.En usko että maxxis sen parempaa pitoa märällä tarjoaa. Hyviä renkaitahan noi mainitsemasi on myös.

Kanuuna
19.01.2020, 16.02
Tiedä häntä. Aiemmin ajellut Svalpeilla ja ensi kesäksi tullee alle Aspenit. Saas nährä.

skiman
01.04.2020, 12.05
Nostetaanpa tätä aihetta, onko tullut kaudella mitään uutta ja hienoa tälle kaudella. Haussa otsikon mukainen yleiskumi enemmän kuivalle kuin märälle.

Tätä olen mm. miettinyt: https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-IKON-29-x-220-3C-MaxxSpeed-TR

Visa_äs
01.04.2020, 12.09
Racing ralphista ja racing raystä näyttää olevan tälle kaudelle tarjolla taas 2.35 leveä versio. Ne olisivat mun valinta.

leecher
01.04.2020, 14.44
Laitoin eteen uuden Spessun ground controllin. Ensi vaikutelmat on kyllä hyvät jos vertaa aiempaan Barzoon.
Pitää ja rullaa hemmetin hyvin [emoji106]

LJL
01.04.2020, 15.37
Palasin monen monen vuoden jälkeen Continetalin Racekingeihin (ensikertaa 29"-koossa). Katsotaan saako ainakin hiekkatielenkit ajettua niillä, marakisaa en lähde ajamaan noin ohutkylkisellä.

hiilikuitumies
01.04.2020, 20.11
Palasin monen monen vuoden jälkeen Continetalin Racekingeihin (ensikertaa 29"-koossa). Katsotaan saako ainakin hiekkatielenkit ajettua niillä, marakisaa en lähde ajamaan noin ohutkylkisellä.
Protection-mallia kehiin? En ole itse saanut ikinä viiltoakaan niihin kylkiin, joskaan en nyt niin mahdottoman usein kiviä niillä hivottelekaan.

elasto
01.04.2020, 20.41
Mä laitoin tälle kaudelle alle uuden Schwalben Racing Ralphin ja Racing Rayn 2,25" Snakeskin Addix Speed/Speedgrip. Classic Skin -versioina vielä! Vielä en ole päässyt kokeilemaan, mutta saa nähdä miten toimii. Vanteen sisäleveys on 25mm.

Frosty
03.04.2020, 15.45
Osaako joku kuvailla, mitä eroa tuolla Racing Ray/Racing Ralph-kaksikolla on käytännössä Rocket Roniin, jos vaikka Rocket Ronit laittaisi SpeedGrippinä eteen ja Speedinä taakse?

slow
03.04.2020, 15.53
Laitoin eteen uuden Spessun ground controllin. Ensi vaikutelmat on kyllä hyvät jos vertaa aiempaan Barzoon.
Pitää ja rullaa hemmetin hyvin [emoji106]

Tohtiiko kysyä mikä Barzossa mättää? Itse olen ollut noihin kovastikin tyytyväinen.

LJL
03.04.2020, 15.56
Protection-mallia kehiin? En ole itse saanut ikinä viiltoakaan niihin kylkiin, joskaan en nyt niin mahdottoman usein kiviä niillä hivottelekaan.

Racesport Black Chili Compound. Eivät paina juuri mitään, katsotaan miten kestävät. Pidemmille ja ei-teknisille lenkeille varmaan ihan jees.

leecher
03.04.2020, 19.43
Tohtiiko kysyä mikä Barzossa mättää? Itse olen ollut noihin kovastikin tyytyväinen.

On jäykempi renkaana ja pito kylmässä ei mielestäni ole niin hyvä kuin uudessa Gripton seoksessa.
Inasen kevyempi kuin Spessun ground control tosin.
Ground control rullaa paremmin kun voi ajaa hiukan kovemmilla paineilla kuin Barzoa.

slow
03.04.2020, 22.54
Ok. Oli mulla joskus GC takakumina ja Butcher edessä. Siitä on kyllä jokunen vuosi joten noissakin on seokset muuttuneet.
Fast trakeilläkin ajelin yhden kesän mutta silloin noissa oli mielestäni omaan lipsutteluuni liian vähän kuviota. Nopeat olivat kyllä ne.

Täytyy ajella Barzot puhki ja katsoa josko kokeilisi sitten taas jotain muuta.

Vitus tryhi
07.04.2020, 16.22
Suomen trail poluilla mulla on edessä magic mery 2.6 ja takan Hans dampf 2.6

MTB Engineer
08.04.2020, 11.04
MaMa / HD eivät ole XC-kumeja nähneetkään :D

Mä taas tykkään Vittoriassa siitä, että kyljet ovat jäykät ja voi ajaa pienemmillä paineilla. Barzo / Mezcal rullaa vielä niin hyvin, että paineella ei ole juurikaan merkitystä ellei nyt ihan atmosfäärillä halua ajaa.

Ohiampuja
28.04.2020, 13.34
Nyt täysjäykässä 29" WTB Ranger-testi menossa. Edessä 2.6" ja takana 2.25" Molemmat Light / speed versioita.

Mutta se leveys. Etunen on nyt venyneenä just 60 mm ja takakumi 53 mm. Eli hiukan meni pieleen kun vanhassa 2.25" Thunder Burtissa oli isompi ilmatila (58 mm). Hitto kun tuota renkaiden leveyttä ei saada tarkemmin standartoitua. Eli eteen haluaisin jonkun 65-70 leveän renkaan ja taakse noin 57-60 mm leveän.

Jussi123
30.04.2020, 18.10
Onko minkälainen ero Nobby Nic renkailla rullaavuuden ja pidon suhteen jos vaihtaa niiden tilalle Racing Ray/Racing Raph ? Ajot enimmäkseen helpohkoja polkuja ja vähemmän juurakoita.

JackOja
30.04.2020, 18.47
Rullaavuus lisääntyy ja pito vähenee. Pito ei vähene merkittävästi.

Kanuuna
30.04.2020, 22.41
Nyt täysjäykässä 29" WTB Ranger-testi menossa. Edessä 2.6" ja takana 2.25" Molemmat Light / speed versioita.

Mutta se leveys. Etunen on nyt venyneenä just 60 mm ja takakumi 53 mm. Eli hiukan meni pieleen kun vanhassa 2.25" Thunder Burtissa oli isompi ilmatila (58 mm). Hitto kun tuota renkaiden leveyttä ei saada tarkemmin standartoitua. Eli eteen haluaisin jonkun 65-70 leveän renkaan ja taakse noin 57-60 mm leveän.

Eikös ilmatila ja leveys riipu paljolti vanteen leveydestä? Ja tarkemmin sisäleveydestä. Eli sama rengas eri levyisillä vanteilla aivan erilainen. Valmistajien tulisikin ilmoittaa renkaan leveys tietyn levyisellä vanteella, eikä pelkästään renkaan nimellisleveyttä. Tai ehkä he ilmoittavatkin jossain, mutta ei ole sattunut omaan silmään.

Ohiampuja
01.05.2020, 09.28
Eikös ilmatila ja leveys riipu paljolti vanteen leveydestä? Ja tarkemmin sisäleveydestä.
Totta. Mutta kun samalla vanteella ja samalla nimellisleveydellä olevat renkaatkin vaihtelevat ihan miten sattuu.

Olisi ihan hyvä jos tuohon tehtäisiin joku mittaustapastandardi. Vaikkapa 30 mm vanne ja 2 bar painetta. Luulisi että vakioitu mittaustapa mahdollistaisi tavan kuluttajalle tarkemman vertailumahdollisuuden. Oli se oma vanne tai käyttöpaine sitten mikä tahansa.

Kanuuna
01.05.2020, 16.09
^Olisi kyllä hyvä. Täällä monia renkaita mitattu kyljestä ja nappulasta eri paineilla. Ei tosin löydy kaikkia.

http://www.reifenbreiten-datenbank.de

kauris
01.05.2020, 18.30
Onko minkälainen ero Nobby Nic renkailla rullaavuuden ja pidon suhteen jos vaihtaa niiden tilalle Racing Ray/Racing Raph ? Ajot enimmäkseen helpohkoja polkuja ja vähemmän juurakoita.

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

oma valintani kohdistui Rocket Ron TL-E Addix SpeedGrip renkaaseen rullaavaan mutta pitävään xc-tyyliseen käyttöön ja myös hiekkateille. Ja sellaiseen joka ei vuoda läpi tubeless-käytössä.

Kama_
07.05.2020, 14.43
Onko kukaan vielä kerennyt testaamaan noita Continentalin "uusia" Race King ja Cross King renkaita? Bicycle rolling resistancen testien mukaan rullaus aikalailla huippuluokkaa mut miten pito noin muuten?

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-cross-king-protection-2020

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020

Hattala
11.05.2020, 20.13
Itselläni tällähetkellä alla raceking racesport, ja rullaa kyllä todella hienosti. Oon jumpannut noilla myös märällä juurakolla, mutta silloin laskin paineita, jonka jälkeen toimi ihan kohtalaisesti. Ei tietenkään edes esim Forekaster-tasoisesti, mutta siirtymillä hymyilyttää :)

RandomNumber
14.05.2020, 10.56
Kumman näistä ostaisitte syksyn kylmille ilmoille ja mahdollisesti myös talvikäyttöön? Ajelu enimmäkseen kuitenkin asfaltilla. Tuo ensimmäinen on Pure Grip seoksesta, joka on pehmeä, mutta onko tarpeeksi pehmeä kylmässä, vai riittääkö kuviointi talvelle? Näitä 27,5 x 2,00 kokosia renkaita on hankala löytää talvikelpoisena..

Continental Race King II 27.5x2.00"
https://www.fillarifoorumi.fi/cache/p/l1/6/4/Continental-Race-King-II-27-5-Folding-Tyre-black-27-5x2-2-64941-242128-1547624645.jpeg
https://cdn.bike24.net/i/mb/1a/59/56/278400-00-d-559050.jpg

vai

CONTINENTAL Tire Top Contact Winter II Premium 27,5" x 2,00

https://r2-bike.com/media/image/product/20158/lg/continental-tire-top-contact-winter-ii-premium-275-x-200-50-584-vectranbreaker-eco50.jpg

JackOja
27.05.2020, 08.39
Parilla lenkillä ollut alla 2020-malliset RalliRanet (2.35, Addix) ja olen kyllä pettynyt. Mihin näiden rullaavuus on kadonnut? RalliRane kuitenkin ollut minulle ihan ykkösrengas toistakymmentä vuotta. Kuin liimassa ajelisi.

Jos tunne ei pian lakkaa vaihdan Spessun ihkun Fast Trak/Renegade -kombon takaisin.

Onkos jollain muulla vastaavia havaintoja tästä nykymallista?

Juide
27.05.2020, 15.18
Parilla lenkillä ollut alla 2020-malliset RalliRanet (2.35, Addix) ja olen kyllä pettynyt. Mihin näiden rullaavuus on kadonnut? RalliRane kuitenkin ollut minulle ihan ykkösrengas toistakymmentä vuotta. Kuin liimassa ajelisi.

Jos tunne ei pian lakkaa vaihdan Spessun ihkun Fast Trak/Renegade -kombon takaisin.

Sama havainto tehty. Uusi kuvio ei rullaa niin hyvin kuin vanha, eikä Addix Speed seoskaan ole ainakaan paremmin rullaava kuin muutaman vuoden takaisten RalliRane-renkaiden kumiseos... Jouduin vaihtamaan kymmenen vuoden RalliRaneilun jälkeen Continental Race King/Cross King komboon. Kokonaisuutena mainiot kumit nämä 2020-mallin Contit. Painoa on saatu Protection-malleissa alas ja ajettavuus on oikein hyvä. Race Kingissä kaipaisi hetkittäin takana mutkissa ehkä hiukan enemmän sivuttaispitoa, mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee kovilla ja kuivilla alustoilla aivan hyvin.

F. Kotlerburg
27.05.2020, 16.33
Liekkö se tuo sähkömopohyväksyntä niin renkaat on paskemmat rullaamaan kuin ennen.

Frosty
27.05.2020, 16.44
Tuossa vertailua. Jatkuvasti tulee huonommin ja huonommin rullaavaa kumia Indonesian pojilta.

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/schwalbe-racing-ralph-snakeskin-2015-vs-schwalbe-racing-ralph-tle-addix-speed-2017-vs-schwalbe-racing-ralph-tle-addix-speed-2019

JackOja
27.05.2020, 20.19
Liekkö se tuo sähkömopohyväksyntä niin renkaat on paskemmat rullaamaan kuin ennen.

Jaa niin, eikö luomupyörään kohta enää saa renkaita?!

Tuossa vertailua. Jatkuvasti tulee huonommin ja huonommin rullaavaa kumia Indonesian pojilta.

Fakin hell, tuopa oli mielenkiintoinen linkki! Taidanpa vaihtaa kumit kun tiede tukee omia havaintoja.

F. Kotlerburg
27.05.2020, 20.36
Joo mulla on kai 2018 malliset Addix Speed RaRat alla, joissa ei muistaakseni ole tuota e-bike merkintää. Mielestäni ne oli alle laitettuna nihkeämmät kuin pois otetut PaceStar RaRat. Laitoin vanhojen kulumisen piikkiin. On ne nyt ajettuina ehkä vähän parantuneet tai siihen on tottunut. Seuraavat taitaa olla jotain muuta. Ehkä Maxxis Ikon/Rekon Race akselilta. Viime aikoina jäänyt ihan positiivinen kuva Maxxiksen tossuista.

JackOja
28.05.2020, 09.34
Mjoo-o, kävin tarkistamassa varastossa enkä löytänyt E-25 -merkintää (törkeän kuraiset kumitkin kyllä). Onko se siis oletus kaikissa nyt? Selittäisi paljon tuo, ihmettelin hieman asennellessa että onpas painavan tuntuiset vaikka on RalliRanet ja ajellessa tuntuvaa kovuutta vaikka alhaiset paineet. Kyljet on vissiin laitettu elefantin korvalehdestä tai leikattu Lainapeitteestä™. Ja tosiaan tuo rullaus... jos mitattuna 50% enemmän watteja vaatii kuin entinen niin morjens!

Miksi sähkömopojen renkaita myydään hämäävästi normaalien ihmisten tavaroiden seassa ilman varoitusta? Vitun Bike-Discount.

Miksi kaikki hyvä ja kiva pilataan sähköistämällä ja digitalisaatiolla?

Kuinkahan leveät Ikon 2.6 mahtaisi olla, vois ehkä mahtua.

F. Kotlerburg
28.05.2020, 12.59
En tiedä mitä tuo sähkömopohyväksyntä pitää sisällään, mutta jos se on nykyään defaulttina niin Schwalbe saa ainakin pitää tunkkinsa.

IHD
28.05.2020, 17.07
No jokohan noissa Contin XC-renkaissa alkais kyljet kestämään?? Muutamaan vuoteen en ole Contin suuntaan katsellut kun parina vuonna ei päästy syyskuulle astikaan
ennenkuin noissa Contin virityksillä kyljet pyki ja ristissä olevat kevlar nauhat (??) tuli läpi gummista. Kevyitä ja hyvin rullaavia olivat mutteivat kestäneet P**kan vertaa..
nyt ajettu Onzan Caniksilla puolitoistavuotta ja hyvin on pelittäneet sekalaisessa käytössä. Sitä ennen Schwalbea joka kanssa kesti hyvin- mutta jos ne on nyt pilattu niin ehkä seuraavaksi voisi kokeilla
Vittoriaa (mezcal, barzo jne..) - onko kokemusta noiden kestävyydestä?

Frosty
28.05.2020, 17.14

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/schwalbe-racing-ralph-snakeskin-2015-vs-schwalbe-racing-ralph-tle-addix-speed-2017-vs-schwalbe-racing-ralph-tle-addix-speed-2019

Fakin hell, tuopa oli mielenkiintoinen linkki! Taidanpa vaihtaa kumit kun tiede tukee omia havaintoja.

Niinpä. Kuitenkin toisaalla Saksan tytöt painavat vuosi vuodelta paremmin rullaavaa rengasta.

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-protection-2015-vs-continental-race-king-protection-2020

tiaalto
28.05.2020, 17.33
Hintatietoisempaan XC-käyttöön Contin PureGrip-seokselliset Performance-renkaatkin tuntuvat rullaavan erinomaisesti ja on niillä poluillakin pärjännyt.

Lähetetty minun moto x4 laitteesta Tapatalkilla

F. Kotlerburg
28.05.2020, 20.33
Niinpä. Kuitenkin toisaalla Saksan tytöt painavat vuosi vuodelta paremmin rullaavaa rengasta.

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-protection-2015-vs-continental-race-king-protection-2020Toisaalta Schwalbet on toimineet aina hyvin tubelessina, mutta Contien kyljet on ihan paperia ja tiivistymisen kanssa saa tapella.

Jukka Häkämies
28.05.2020, 22.52
Uudet Contin RaceKingit Protection-versiona tiivistyi ainakin todella helposti, eikä tihku yhtään kyljistä. Mutta niissäkin lukee kyljessä E25. Punnittu paino oli muistaakseni noin 650 grammaa.

Oulunjulli
29.05.2020, 07.24
Mjoo-o, kävin tarkistamassa varastossa enkä löytänyt E-25 -merkintää...
Miksi sähkömopojen renkaita myydään hämäävästi normaalien ihmisten tavaroiden seassa ilman varoitusta? Vitun Bike-Discount.

.

Oliko yhteisössä tietoa tuoko tuommoinen E-25 merkintä jotain lisävaatimuksia joka vaatii muutoksia renkaaseen? Meenaan toki sähkössä tulee lisää keskimäärin rasitusta painon ja lisävoiman mukana, mutta onhan tässä luomukäyttäjissäkin aika paljon hajontaa miten kaluston rajoja koetellaan.
No kulumisnopeuttakko lie säätävät että keskivertokäyttäjää kyrsii vähemmän, muitten ominaisuuksien kustannuksella.

Minä muuten tuolta vitun Bike-Discountista bongasin vuos sitten foxin takapumpun halvalla, kuvauksessa ei puhuttu mitään poikkeavaa, mutta kuvan Fox ID:n perusteella se oli sähkömallin Cube Stereoon. Ensiajatus oli että sittenhän se on kelvoton, mutta sitten funtsin että vaikka se siis on tarkoitettu ~10kg painavampaan pyörään, niin haitanneeko tuo kun kuskeissakin voi olla useampi kymppikilo eroja. Ostin sen luomumallin Stereoon enkä ole huomannut mitään ärsyttävää verrattuna edelliseen runkokokoa pienempään strereoon jossa oli siihen kuuluva pumppu.

Ohiampuja
29.05.2020, 14.42
Tuossa pihassa kun leikkii pikkupojan kanssa, niin olen aikani kuluksi vaihdellut renkaita maasturiin. Eli pyörässä on vieraillut Maxxis Ardent 2.4 / 2.2, WTB Ranger 2.6 / 2.4 / 2.25 ja nyt sitten Schwalben Thunder Burt 2.25" ja edessä Racing Ray 2.25".

Vaikka nuo WTB:t tuntui hyviltä ja tukevilta, niin olin oikeasti yllättynyt kuinka paljon ajokäytös muuttui kun renkaat keveni 1897 g => 1239 g, eli 658 grammaa.
Jopa minäkin innostui spurttailemaan neulasosuuksilla. :) Mutta kyllähän tuollainen rengastus täysjäykässä pyörässä käsille hakkaa, ei sille voi mitään.

Mutta kyseessä ei taida enää olla XC-renkaat, vaan mara/gravel renkaat. :cool:

Frosty
01.06.2020, 16.57
Viikonloppuna meni eteen Continental Cross King ProTection ja taakse Continental Race King ProTection, molemmat koossa 29 x 2.2". Painot olivat hieman alle ilmoitettujen: Cross King 633 g (valm. ilm. 640 g) ja Race King 586 g (605 g). Tubeless-asennus Mavicin sisämitaltaan 30 mm kehälle oli todella mutkaton, ja nousivat jalkapumpulla. Race King oli tiukahko nostaa vanteelle, Cross King hippasen helpompi. Vanteilla kokonaisleveys on muuten Cross Kingissä 56,4 mm ja Race Kingissä 57,0 mm.

Herkäthän nuo ovat kuivalla ylämäkeen kiipeämään sekä nopean tuntuiset helpoilla osuuksilla ja siirtymillä, mutta arvatenkin pidossa antaa selvästi tasoitusta trail-tyylisille renkaille.

Divi
01.06.2020, 18.31
^ Race Kingi aika leveä.. onko runko kuviota leveämpi?
Itsellä ajatuksena moiset i19 vanteille mutta nyt mietityttää onko vanteet liian kapeat.

miz
01.06.2020, 18.58
Itsellä ajatuksena moiset i19 vanteille mutta nyt mietityttää onko vanteet liian kapeat.

Nykyään tuntuu kaikki alle 30mm vanteet aiheuttavan vähintään kuoleman.
2016 Scott Sparkissa on alkuperäisenä 19mm vanteet ja 2,25 renkaat. Ihan hyvin pelaa.

30mm vanteella renkaan muoto on ehkä parempi ja sivunappuloiden pito vakaampi kaltevalla pinnalla ja kivillä, mutta en minä ainakaan kovin radikaalina eroa pidä. Joku voi ja saa olla eri mieltä.

Frosty
01.06.2020, 20.12

Kyllä vaan, kyljistä ovat aika pulleat.

Muutama vuosi sitten minulla oli 29 x 2.2" Race King RaceSportit varmaan osapuilleen 19-millisillä vanteilla, tosin sisureilla tuolloin. Ihan järkevältä näytti renkaan muoto.

Luulisin, että 2.2" kumeille 30 mm sisäleveys on vähän turhankin paljon. Valistumattomalla hihavakiolla heittäisin, että noin 25 mm vanne olisi siellä kuuluisassa makeassa pisteessä. Tietävämmät korjatkoot.

miz
04.06.2020, 05.06
Kyllä vaan, kyljistä ovat aika pulleat.

Muutama vuosi sitten minulla oli 29 x 2.2" Race King RaceSportit varmaan osapuilleen 19-millisillä vanteilla, tosin sisureilla tuolloin. Ihan järkevältä näytti renkaan muoto.

Luulisin, että 2.2" kumeille 30 mm sisäleveys on vähän turhankin paljon. Valistumattomalla hihavakiolla heittäisin, että noin 25 mm vanne olisi siellä kuuluisassa makeassa pisteessä. Tietävämmät korjatkoot.

Tuli itse asiassa vahingossa 30mm leveät, luulin tilaavani 25 milliset.. Turhaa painoa jollei muuta.
DT Swiss määrittelee näköjään tuon "sweet spotin" 2.1 - 2.7 renkaille kun käytetään 30 millisiä vanteita. Leveämmät ja kapeammat kumit myös ok.
https://d2a13k6araex7u.cloudfront.net/fileadmin/user_upload/Support/Manual_tirepressure_pdf/MAN_WXD10000000866S_WEB_ZZ_001.pdf

Kama_
05.06.2020, 10.32
Nyt renkaina Rekon Race 2.35" + Rekon Race 2.25" setti 25mm vanteilla ja täytyy sanoa et toimii omalla kohdalla tosi hyvin. Rullaa hyvin ja pitoakin löytyy riittävästi (myös sivuttaispitoa). Ensin oli 2.35 edessä ja takana mutta takana tuo 2.35" rengas teki menosta aika kankeaa/raskasta joten vaihdoin kokeiluksi 2.25" taakse ja meno parantui huomattavasti.

Ohiampuja
05.06.2020, 13.22
Onko Schwalbe fiksu vai ajastaan jäljessä, kun niiden tarjooma on aika kaposta nyky-trendeihin peilaten? Aika moni hyväksi todettu malli on tarjoilla vain 2.1"ja 2.25". Ehkä maksimissa 2.35". Mutta onko se harkittu strategia, vai pelkästään muutosten hitautta?

stenu
05.06.2020, 13.39

Mulla on vielä niitä edellisellä kuviolla olevia Racing Ralph Evo TLR -renkaita pari paria ja punnitsin niitä huvikseen tossa samalla, kun tubelisoin vaimon maasturin (tai "maasturin"). 29x2,25-tuumaiset painaa 550 g ja 29x2,35-tuumaiset 590 g. Noi on siis sellaiselta ajalta, kun tlr-renkaat oli oikeasti vaan tubeless ready eli saattoivat vaatia vähän aikaa tiivistyäkseen toisin kuin nykyiset tubeless idiotic ready -renkaat, jotka ei käytännössä tarvi litkuja muuhun kuin reikien paikkaamiseen. Rullaa ja on ihanat ajaa muutenkin. Ikävä tulee, kun on ajettu loppuun.

Kama_
05.06.2020, 13.46
Onko Schwalbe fiksu vai ajastaan jäljessä, kun niiden tarjooma on aika kaposta nyky-trendeihin peilaten? Aika moni hyväksi todettu malli on tarjoilla vain 2.1"ja 2.25". Ehkä maksimissa 2.35". Mutta onko se harkittu strategia, vai pelkästään muutosten hitautta?

Makuasia mut XC pyörässä en usko olevan tarvetta juuri 2.35 rengasta leveemmälle. Ja taitaa suurin osa ajaa edelleen murtomaata max 2.35 renkailla myös WC:ssa . Alamäkeen ja Trail menoihinhan Schwalbellakin on omat renkaansa mitä saa leveämpänä.

misopa
05.06.2020, 17.52
Taitaa Maxxis Aspen Wide Trail 2,4" löytyä monesta World Cup pyörästä tulevana kautena (jos tällä kaudella joskus ajetaan?)

https://www.maxxis.com/technology/bike-technology/wide-trail-xc

Vitus tryhi
26.06.2020, 12.20
Vittoria barzo on halpa vaan 30e kpl

Grr
01.07.2020, 12.04
Taitaa Maxxis Aspen Wide Trail 2,4" löytyä monesta World Cup pyörästä tulevana kautena (jos tällä kaudella joskus ajetaan?)

https://www.pinkbike.com/news/bike-vs-bike-nino-schurter-and-kate-courtneys-scott-sparks.html

...kannattaa huomata myös käytetyt rengaspaineet...

jonitzi
01.07.2020, 13.14
Emännän Cubeen renkaiden vaihto operaatio edessä.
Omassa mielessä käynyt Vittorian Barzo tai Mezcal, ajot pääasiassa 50/50 maantie/helpot polut.
Hän tuskin eroa huomaa mutta mitä raati suosittelee?
Kuinkas leveyden kanssa, nykyiset 29x2,25 onko enemmän haittaa kuin hyötyä 2,35 leveästä.
Mikäli oikein ymmärsin niin vanteet sisäleveys 20mm.

Ski
01.07.2020, 13.16
Omassa mielessä käynyt Vittorian Barzo tai Mezcal, ajot pääasiassa 50/50 maantie/helpot polut.
Kuinkas leveyden kanssa, nykyiset 29x2,25 onko enemmän haittaa kuin hyötyä 2,35 leveästä.

Ehdottaisin Mezalit eteen ja taakse ja 2,25 leveydellä.

PekkaLyyti
01.07.2020, 14.04
Vittorian Terrenot 29" (XC-Race) laitoin omaan maasturiin vähän vastaavaan käyttötarkoitukseen.
https://www.bike-discount.de/en/buy/vittoria-terreno-29-tlr-2%2C10-graphene-2.0-folding-tyre-set-887453
2,1" leviä on aika tarkalleen saman kokoinen, kuin Contin 2,2" Race King Racesport.
Rullaavat mainiosti ja ovat Race Kingejä hiljaisemmat.

jonitzi
01.07.2020, 16.05
Terrenoita mietin aluksi myös, mutta maasto ominaisuudet jäi mietityttämään.
Hyvin aloittelava kuski kyseessä, itse ajattelin että enemmän napulaa helpottaisi hommaa.

TurboKoo
01.07.2020, 16.16
Jos pohdit nappuloita niin suosittelen suoraan Mezcaleita. Terreno MTB:T on todella hyvät mutta eivät toki tarjoa niin paljoa pitoa kuin Mezcalit, jotka ovat hyvät yleisrenkaat nopealla pohjalle.

mackaiweri
01.07.2020, 17.32
Täältä ääni et Barzo eteen ja Mezcal taakse 2.25" leveydessä, jos poluilla tulee ajettua myös märällä kelillä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Barzo toimii märällä paremmin edessä kuin Mezcal (ei mene kuvio niin helposti tukkoon).

elasto
01.07.2020, 20.47
En oikeen ymmärrä miksi porukka hehkuttaa noita Vittorian renkaita. Itse kokeilin viime vai toissa kesänä tuollaista Mezcal/Barzo yhdistelmää eikä se oikeen vaikuuttanut vaikka otin renkaat kaikilla herkuilla. Racing Ralph & Rocket Ron tai Racing Ray on mielestäni joka suhteessa paremmat. Jopa Maxxiksen Ikon. Varsinkin tuo Mezcal on kuvioltaan samanlainen mitä tulee mukana jos ostat jostain Prismasta tai City Marketista jonkun naisten kaupunkipyörän. Eihän siinä ollut vetopitoa maastossa edes kuivalla, tosin kyseessä jäykkäperä. Ehkä se rullasi hieman paremmin, mutta eipä nuo Schwalben ja Maxxiksen renkaatkaan mielestäni huonosti rullaa.

jonitzi
02.07.2020, 08.29
^Kaikki vaihtoehdot kyllä kelpaa!
Varsinkin näin amatöörinä kun rupeaa rengasvalikoimaan tutkimaan/miettimään niin vaihtoehtoja suhteellisen paljon :D

Frosty
02.07.2020, 12.22
Continental Cross King eteen ja Continental Race King taakse on hyvä vaihtoehto myös. ProTection-versio molemmista koossa 2.2" levyisenä on ainakin 30 mm vanteilla molempien renkaiden osalta yli nimellismitan, siellä jossain 56-58 mm mitoissa. En tiedä milloin maastopyörän renkaiden äänestä on tullut ongelma, mutta hyvästä rullaavuudestaan huolimatta etenkin Race Kingissä on sellainen lajityypillinen ja tunnistettava, no, ääni.

mackaiweri
02.07.2020, 15.01
En oikeen ymmärrä miksi porukka hehkuttaa noita Vittorian renkaita. Itse kokeilin viime vai toissa kesänä tuollaista Mezcal/Barzo yhdistelmää eikä se oikeen vaikuuttanut vaikka otin renkaat kaikilla herkuilla. Racing Ralph & Rocket Ron tai Racing Ray on mielestäni joka suhteessa paremmat. Jopa Maxxiksen Ikon. Varsinkin tuo Mezcal on kuvioltaan samanlainen mitä tulee mukana jos ostat jostain Prismasta tai City Marketista jonkun naisten kaupunkipyörän. Eihän siinä ollut vetopitoa maastossa edes kuivalla, tosin kyseessä jäykkäperä. Ehkä se rullasi hieman paremmin, mutta eipä nuo Schwalben ja Maxxiksen renkaatkaan mielestäni huonosti rullaa.
Vittorialla on vaihtunut kumiseos 2 vuoden takaisesta. Oman kokemuksen mukaan Mezcal pitää selkeästi paremmin märällä kuin Ikon. Ehkä itsellä on sitten, niin heikot jalat, että täpärillä vetopitoa on riittävästi..

Ohiampuja
02.07.2020, 19.26
Suomen Urheilupyörässä kävin ja siellä olikin useita Vittoria kumeja myös 2.6" koossa. Oikein kiintoisaa. :)

elasto
02.07.2020, 21.16
Vittorialla on vaihtunut kumiseos 2 vuoden takaisesta. Oman kokemuksen mukaan Mezcal pitää selkeästi paremmin märällä kuin Ikon. Ehkä itsellä on sitten, niin heikot jalat, että täpärillä vetopitoa on riittävästi..

Okei, mulla oli 4C Graphene, mutta ilmeisesti on nykyään Graphene 2.0? Ehkä niille voi siis antaa uuden mahdollisuuden joskus tulevaisudessa.

Ohiampuja
02.07.2020, 21.45
Kuinka leveitä Vittoriat yleensä on? Tuo 2.35" kiinnostaa kun 2.4" puuttuu mallistosta...