Näytä tavallinen näkymä : Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkilläsi?
Sivut :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
Eilen veti väkisinkin suupielet hymyyn, kun pari teinityttöä huuteli perääni "Hyvä peppu!" :) Moikkasin vaan takas ja hymyilin nätisti. Olin kaiken lisäks liikkeellä Sinsalon lökärishortseilla...
Sit pari kertaa äidit huutelivat lapsilleen, että "Varokaa, sieltä tulee kilpapyöräilijä!". En kyllä tunnusta olevani todellakaan kilpapyöräilijä...nooh, hauskoista kommenteista tulee hyvälle tuulelle.
Kaveri joka ajoi moottoripyörällä keula pystyssä ainakin 150 km/h tuumas kun kerrottiin olevamme maastopyörillä matkalla ähtäriin että "onko teillä ruuvit jotenkin löysällä". Mun mielestä sillä ei ollut kauheasti varaa sen verran huimia sen temput sillä motskarilla oli. :)
scarface
28.06.2005, 09.10
"paljon toi maksaa??"
wanderer
28.06.2005, 10.24
Auton ikkunasta on huudettu "Polje polje, kyllä ketjua riittää" jne..
-Mun isoveljellä on kans maastopyörä. Mä voin hakee mun isoveljen tänne niin te voitte tutustua. (Olin pysähtyneenä ruokakaupan eteen lenkin jälkeen, kun innokkaita pikkupoikia pölähti paikalle, joista yksi oli riittävän rohkea ja tuli juttelemaan).
Ei kyllä ollut lenkillä, mutta kerran yks pappa ihmetteli mun maasturia ja kysyi että "onko tuo rossipyörä?". Minä sitten siihen, että "on". Sitten se pappa jatkoi, että "maksoi ainakin 2600mk", johon minä sitten tuumasin että "sinne päin...ja vähän enemmän". :rolleyes:
Juha Lehtinen
28.06.2005, 10.52
Muutaman kommentin olen kuullut.Viimeksi kuulin sellaisen kun menin erään sillan yli jossa seisoskeli pari vanhempaa miestä pyöriensä kanssa niin ohi mennessäni toinen tokaisi:ennätys tulee :D
Viime syksynä ajaessani Äkäslompolossa Varkaankurun "North Shorea" alaspäin, mummot ihmetteli suureen ääneen - "Voiko tuossa kapealla pitkoksella tosiaan ajaa polkupyörällä? Mitenkä siinä pyssyy pystyssä?"
Kyseiset pitkokset (http://personal.inet.fi/koti/zarniwoop/mtb/varkaankuru.jpg) eivät todellakaan ole siitä kapeammasta päästä... :rolleyes:
**
Paikalliset pikkukillit lenkille lähtiessäni - "Ompa hienon näköinen!!!" :cool:
Muijalle huutelivat työkaverit autonsa ikkunasta: "seuraavalla kerralla ajamme yli,jos et mene pyörätielle ajamaan"
Pikkumiesten suusta kuultua:
OIJJOI!
Osaaks keulii?
Mitä toi maksaa
Täällä on lähes piinaavaa kun ei koskaan tiedä minkä kulman takaa se 15-päinen lapsijoukkio ryntää kyselemään kun oot siirtymässä paikkaaan B/kruisimassa.
Porissa on tullut ne perinteiset:
Vitun homo! (mulla oli siis kypärä päässä)
Kato, pyörähiiri Marsista!
Työmatkatempoa väänsin menemään hyvällä kadenssilla ja vastaan kävelee ainakin 150-kiloinen parimetrinen musta mies, joka kohdatessa huutaa täysiä rohisevalla äänellä afrikkalaisittain murtaen: "Juu sshamppiooooooooon!" (You champion) ja nauraa rohottaa räkänaurua päälle. Repesin niin, että meinasin kaatua.
Ja vanhat vakiot:
- vejä keuloja!
- paljo makso?
- onko hyvä pyörä?
- paljo oot ajanu jo?
- eihän tuossa oo ees lokareita!?
kanttiinin tollo
28.06.2005, 11.25
Ne yleisimmät huutelut:
Kiri, kiri!
Nopeammin!
Harvinaisempia huutoja:
Homo! (pojat)
Hyvä perse! (tytöt)
tuhoutumaton
28.06.2005, 11.36
"Hei kato, Wallu Valpio!" :D
Octavarium
28.06.2005, 12.13
Kaverin kans oltiin tässä fillaroimassa ja erään talon pihasta hieman maistissa olleet äijät huuteli: "Polkee, polkee, kyllä ketjua riittää!"
Toinen hyvä oli yhdellä metsäpätkällä tuli äiti lapsensa kanssa vastaan ja oltiin törmäyskurssilla ja piti pysähtyä. Väistettiin toisemme ja kuulin siinä takas pyörän selkään noustessani, kun poika sanoi: "Toi setä ajoi pyörällä metsässä", johon äiti: "Joo, setä oli varmaan eksyny" ja hymyili perään! :)))
Mä tuun sun himaan ja tapan sut.
Kerran yks nuorehko naisporukka ajoi autolla perässä viitisen kilsaa ja keräs kaikki tööttäykset, selitys oli vaan et oli kiva katella perseitä kauniina kesäpäivänä. Ilmeisesti kuski oli kumminkin selvinpäin.
Ehdottomasti paras saamani kommentti on eräältä tammikuiselta lauantaiaamulta. Olin täysissä talvitamineissa (jotka nyt sattuvat olemaan mustan värisiä), pään peittävä kypärähuppu päässä. Kohtasin kaupungin yössä pari illanvietosta palaavaa kaveria. Tyypit totesivat:
- Kato, pyöräninja!
- Joo, pyöräninja kuudelta aamulla!
Miks tossa on noin monta ratasta, kun eihän siinä oo ku yks ketjukaan..
Kerran yks nuorehko naisporukka ajoi autolla perässä viitisen kilsaa ja keräs kaikki tööttäykset, selitys oli vaan et oli kiva katella perseitä kauniina kesäpäivänä.
Pyysitkö edes esittelemään omansa?
Joku pikkupoika huuteli "Yo, BMX!" :D
Kuinka joku voi sanoo tätä (http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=515683) kaunokaista bemaksiks :(
Yksi parhaimmista oli toukokuun alussa kun olin polkemassa mökille Asikkalaan ja poikkesin käymään vessassa huoltsikalla. Ulkona kahvilla ja röökillä patsateleva keski-ikäinen mies alkoi kysellä paljonko toi maksaa jne lopuksi kaveri kysäisi että missäs päin maailmaa toi fillari on tehty? Johon vastasin että Italiassa, kaveri jatkoi kysymällä että onko noissakin samanlaisia sähkövikoja kuin Fiateissa? Sitkeessä on Italialaisten maine automaailmassa.
Mihin sulla on noin hel.......nen kiire!
(N)evergreen
28.06.2005, 14.31
Ajoin peräkärry perässä yhden ratsastuskamppeissa ajelevan keski-ikäisen miehen ohi. Mies huusi perään "hei, mitä sulla on tuolla kärryssä, onko siellä moottori, vai miten menet niin lujaa?"
Talisker
28.06.2005, 15.54
"Älkää viittikö masentaa!"
"Onkos tuo nyt sellainen maastopyörä"
Kerrostalon mummu aikoinaan, kun kaivelin kiikkua auton perästä pois.
Shimaani
28.06.2005, 17.06
'Hyvä pepa' kuuluu joskus, tänään viimeks.....'Pääseekö peesiin' silloin tällöin
'Onx noi jalat aidot?' kerran
'Eix kinttukarvat hidasta?' kerran
'IIK, hämähäkki' kerran
Ai niin paras meinas unohtua:
pikkumies totes äitilleen
'Peikolla on kilpapyörä' meinasin ojaan ajaa kun alkoi naurattaa :)
'Onx noi jalat aidot?' kerran
Ai niin paras meinas unohtua:
pikkumies totes äitilleen
'Peikolla on kilpapyörä' meinasin ojaan ajaa kun alkoi naurattaa :)
Eikä :D :D. Ja muillekkin aika hauskoja kommentteja tullut.
Joskus kuulee pikkupojilta noita perus: "Osaax keulii" jne. Harvemmin kyllä tulee ajeltua jollain julkisemmilla paikoilla.
Sitten välillä tuolta mestojen vierestä kulkee jotain lenkkeilijöitä tms. Ne aina välillä juttelee jotain(tai kyylää vaan montut auki). Viimesin tais olla semmonen vanhempi pariskunta jotka tarkisteli jotain linnunpönttöjä. Eräveikko totes että: "parempi se on tolla pyörällä kuin mopolla ajaa rossia". Viittas ilmeisesti siihen ettei tuu pakokaasuja tai melusaasteita.
Kimppalenkillä usein kuulee natiaisten kysyvän kovaan ääneen "onks teillä kilpailut?" Tähän pitää ehdottomasti vastata että "On" :)
Joskus kuulee pikkupojilta noita perus: "Osaax keulii" jne.
Mä olen kuullut tuon kanssa. Ajaessani maantiepyörällä, alaotteella...
Huvittavia:
"Puhkeeks noin kapeet renkaat helposti?"
"Onkos toi harjoituskilpapyörä?"
"Olipa ihme vanteet..."
Typeriä:
"Homo!!"
"Succiis!!"
Kannustavia:
"TÄÄYY - SII!!"
lentosuukot (tytöiltä/naisilta)
vislaukset (tytöiltä/naisilta)
Sinewave
28.06.2005, 18.47
Poijjankossit: "Keuli, KEULI! No keuli nyt!"
"Pyörä- / autotielle ajamaan."
"Aja toista puolta."
Petteri Ellilä
28.06.2005, 18.52
FAQ a) Mikset aja kilipaa ?
FAQ b) Miten pojilla ei ole pyörissä likakaaria ?
-c-
Shimaani
28.06.2005, 19.08
Huvittavia:
"Puhkeeks noin kapeet renkaat helposti?"
Ja vastaushan on ...... :D
Löysin muuten yhren täysmustan tänään kun ettin fillarihuoneesta jotain ihan muuta :mad:
"No toi ei ainakaa ollu mikää pyöräkypärä!" - teinitytöt (tyyppiä pissis) hesan keskustassa kun olin matkalla keskuspuistoon täysnaama päässä..
"Ei täällä saa prkl ajaa!" - keski-ikäinen mies, pyöräkaistalla, oikealla puolellakin talvella ajaessani...jatkoselitys (näytettyäni hänelle pyörätien merkkiä): "no ei tässä talvella mitään pyörätietä ole prkl" kaverin roikkuessa ohjaustangossani kiinni..
Ja toinen: "Ei tässä saa pyörällä ajaa!" soitettuani kelloa kertoakseni lähestymisestäni, luonnollisesti pyörätiellä...Piti opettaa liikennemerkkejä tällekin pariskunnalle..
Ja vastaushan on ...... :D
Ei se puhjennu - se RÄJÄHTI...
EDIT: eikä se menny helposti - piti taittaa tiukkaan kurviin viittäkynppiä.
Löysin muuten yhren täysmustan tänään kun ettin fillarihuoneesta jotain ihan muuta :mad:
No vihnukka...
Shimaani
28.06.2005, 19.26
Justiisa.
Nyt on sitten kaksi paritonta rinkulaa - PRO meno jatkuu....
Aletaan vissiin uus muati :D
Noin 6-vuotiaalta pikkupojalta kuultua porukkalenkillä: Tyhmät pyöräilijät. Kasvakaa!
Tuli nöyrä olo.
"Onks täs 21 vaihdetta?"
-Alexi Laiho
Miksi mulle ei koskaan tytöt kommentoi mitään? Ajanko muka liian lujaa ohi? ;) No kerran kyllä ratsastajatytöt vislas kun kaverin kans ajettiin succicsissa ohi, siitä on tosin jo ainakin viis vuotta aikaa.
No, en juurikaan ajele ihmisten seassa pyörilläni joten ehkä ihan ymmärrettävää. Muutamia kommentteja kuitenkin on irronnut.
Pappa liikennevaloissa:
"Onkos tuossa...tuommonen...TELESKOOPPIHAARUKKA?"
Kerran on kuulunut "Vitun hullu!"
Poliisit kerran mainitsi kaupungilla kaiteen yli bunnyhopin jälkeen, "Ei se ole hyppimistä varten."
Sitten toki nämä pikkupoikien vakiot:
"Vejä keuloja!!1"
"Pääseekö lujjaa??"
"Kuin palijo makso?"
"Ajappa nuo portaat alas!"
kanttiinin tollo
28.06.2005, 20.47
Yksi lähimenneisyyden parhaista unohtui. Kilpuri seisoi kadulla etukiekko kuljetusta varten irroitettuna ja kantolaukussa. Pappa kävelee kauppakassin kanssa siihen ja toteaa "Onpas omituinen polkupyörä!" muutaman sekunnin ihmeteltyäni ja todettuani, että kilpapyörähän se, mies toteaa "Ai siinä ei ollutkaan etupyörää", lähtee kävelemään pois ja mutisee itsekseen "Ne on kalliita pelejä nuo, kalliita..."
Ajoin vanhaa kolmosteitä, pappa huuteli bussipysäkiltä:" Ilmeisesti voitat, kun muita ei vielä näy"
Markku Liitiä
28.06.2005, 22.00
Parhaasta päästä oli se kun maantielenkillä ollessamme pari alta mopoiässä ollutta jallia kääntyi selin, laski housunsa ja näytti meille persettä!
keskiarvo
29.06.2005, 17.16
Ei varsinaisesti lenkillä,broidin muksu totes lukkopolkimia ihmetellessä:
-"Pienet lasten polkimet." :)
Kerran eräs afrikkalainen lähti peesaa Kaisaniemen kohdalla ja viimoisilla voimillaan kurotti rinnalle ja huohotti huonolla suomella: Sä nopee!!
Muistan vieläkin sen iloisen ilmeen ja tuskaisen väännön..
Ytimen halki kun ajaa, niin perään on vihelletty, mutta paha sanoo kuka tai mikä...Toivon, että ne hemaisevat kimmat...
Tsadilainen
29.06.2005, 20.25
"Hups" kun yks rullaluistelija menetti hallintansa ja meinas viedä mut mukanaan autojen sekaan.
"Ei tässä saatana mikään pyörätie oo"
-lumiauran kuljettaja talvisella pyörätiellä, yritettyään ensin ajaa mun ja jalkaisin liikkuneen työkaverinsa päälle suutuspäissään.
"Noin kallis ja noin pienet polkimet sait"
-naapuri uudesta pyörästä
"succis" - terassilta
"Mää voitan sut" -pikku kossi kolmipyöräisellä
"uittu älytön vauhti" -rinnalla ajanut mopopoika :D
Ei täsmällisesti ottaen sattunut itselle, mutta...
Paikallisten kilpapyöräilijöiden, joilla asutkin on ihan kilpapyöräilijöiden
asuja, sunnuntailenkillä on tapana pysähtyä puolivälin kohdilla jossain shellillä
tai essolla. Ennen tiellelähtöä pari kaveria kävi vessassa nesteen laskussa ja
joku alkuasukas oli siellä ihmetellyt, että "douppingtestiäkö te täällä ootta
lorottamassa?".
trauma
tempokisu
29.06.2005, 22.44
Kotitalon "pihaparlamentin" ( mummelit) kommentit, joskus huvittaa. "Ajoitko pitkänkin lenkin, viisi kilometriä??" kun kannan fillarin toiseen kerrokseen (toiseen !!!) niin ihmetellään, "eikö se ole raskas, mene hissillä". "onpa hoikat renkaat". Asuista ( wintiger-kuosit!!) on tullut paljon kehuja, että on tosi hieno ja tyylikäs pyöräilyasu!
ps. tuntuvat olevan hyvin perillä tämän fillaristin liikkeistä, ja kaikesta mikä asuntoni ympärillä liikkuu :D aika vähän seurattavaa, mutta sitäkin tarkemmin...
AI JUU! Viime sunnuntaina tulin töistä fillarilla, joku mersu(urheilumalli)kuski kyseli oonko vapaa ja saako soitella :D harmi, että kuski oli vähemmän urheilullinen...
Juhani H.
29.06.2005, 23.04
Pikkupojilta tulee kyllä aina parhaat kommentit, kerrankin perään huudettiin "hyvä pyörä". Aika syväluotaavaa analyysiä.
Joskus vuosia sitten onnistuin tunaroimaan laskeutumiseen totaalisesti dropatessa mistä seurasi kyynärpään aukeaminen. Omia ja pyörän kokemia vammoja tutkaillessa huomasin sitten, että muutama pikkupoika oli ollut todistamassa edesottamusta, ja jouduinkin sitten heille todistelemaan, että en todellakaan ole kisakuski. :D
Vanhemmilta kansalaisilta tulee yleensä vain hyväksyviä katseita kun heitä maastolenkillä kohtaa, onneksi eivät tiedä totuutta tämänkin "urheilijanuorukaisen" puuhista. ;)
mhkainen
30.06.2005, 08.42
Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Olin eilen saunan alle tekemässä nopeaa tunnin pyrähdystä. Pitkän nousun puolessa välissä bussipysäkillä istui kaksi kaljaveikkoa, joista toinen kysyi:
"Oletko pitkän matkan polkenu?"
johon mhkainen jostain kumman syystä: "6 kilsaa"
"Aika hyvin", totesi kaljaveikko.
"Eiks oo, kolme vielä jäljellä jos jaksaa", totesin minä ja samalla jokin siivekäs ja karvainen lensi kurkunpäähäni. Ei siinä muuta kun nousu loppuun ja sitten puoleen väliin alamäkeä yskimään ja räkimään toivoen että bussi ei tulisi vielä varttiin... :D
Seuraava kymppi oli erittäin epämiellyttävä.
Tarinan opetus lienee että luonto kostaa armotta viisastelijoille.
Kyllä ne on niitä perinteisiä, jossa äiti toteaa lapselleen, että katsos 'nimi', tuo tuossa on kilpapyöräilijä ja sitte tää pikkutyyppi kattoo ku ihmettä. Sitten tietty on nää tyypit, jotka lähtee ajaa kilpaa ja huutelee perään, että polje polje, yleensä siinä sitten vauhti myös kiihtyy:D, ehkä joskus pitäis kokeilla päinvastaista...
Mutta ihan parasta on kun kuljen koulu-ja työmatkat äiteen n.20 vuotta vanhalla retkipyörällä(käyrät sarvet) ja jotku tulee kysymään, että ootko sä nyt sitten semmonen kilpapyöräilijä tai onko toi kilpapyörä. Unohtamatta kavereita, jotka kysyy samaisesta pyörästä, että tollako sä ajat kilpaa..
Kotitalon "pihaparlamentin" ( mummelit) kommentit, joskus huvittaa. "Ajoitko pitkänkin lenkin, viisi kilometriä??" kun kannan fillarin toiseen kerrokseen (toiseen !!!) niin ihmetellään, "eikö se ole raskas, mene hissillä". "onpa hoikat renkaat".
ps. tuntuvat olevan hyvin perillä tämän fillaristin liikkeistä, ja kaikesta mikä asuntoni ympärillä liikkuu :D aika vähän seurattavaa, mutta sitäkin tarkemmin...
Tää on kanssa ihan tuttua, paitsi asutaan ykkösessä, mikä on vielä hupaisempaa...
Vilhelm V
30.06.2005, 09.19
ISO köriläs naisseurassa Helsingin Hietaniemen hautausmaata kiertävällä kävely- ja pyörätiellä huusi kovalla möreällä äänellä: "TÄÄ EI OO MIKÄÄN PYÖRÄTIE!!!". Matalamielistä. Oli niin pahan näköinen, että en jäänyt sen enempää siihen valistamaan.
Alkukesästä, kun ajoin Malminkartanon mäen jyrkintä seinustaa ylös, noin 13 v. vetelän näköiset pojat huusivat perääni "onko noi sukkahousut", Päästyäni mäen ylös, ja kääntyessäni takaisin alas, pojat tulivat vastaan ja sanoin heille, että laittakaa itse sukkahousut jalkaan ja tehkää perässä. Siihen, joku näsäviisas vastasi: "onks ne todellakin sukkahousut?".
Iisiraireri
30.06.2005, 11.49
Naapurin poika (4v.) kysyi lenkille lähtiessäni, että "onko sulla sukkahousut jalassa?"
Renkaista: "Onks nää umpikumia?"
koltiainen.
30.06.2005, 13.18
Liikennevaloissa odotellessa kurjuuttimen hintaa tiedustelleelta sedältä eilen:
Miten tuo muka niin kallis voi olla kun ei siinä ole edes lokasuojia?
Ei kukaan ikinä huutele mulle. Pitäis varmaan alkaa käyttää succicsia niin sais edes jotain palautetta.
perttime
30.06.2005, 15.50
Juuri töistä tullessani (Tampereella, Hervannasta alaspäin) ohitseni ajoi farkkupyllyinen nainen (siis viitsi polkea alamäessäkin) ja heti kohta ohitettavana oli mies, nainen ja iso koira lyhyessä hihnassa. Koira oli keksinyt sen verran ohjelmaa, että puolet pyörätiestä oli käytössä. Kun itse ehdin kohdalle, nainen polki jalkaa ja suusta kuului: "eiku klinkuttaa kelloA".
rullaaja
30.06.2005, 21.13
Tossa pari vikkoa sitte ohittelin pari pikku poika, jotka kyseli siinä ohi mennessäni että onko kiva ajaa noin kovaa?
westside
01.07.2005, 17.41
yleensä kommentit tulee kun keulin:
"Mestari" - keski-iän ylittäny mieshenkilö hiekkatiellä
"Eläs hoopoile" - eläkeläismies jossain, en muista missä
"Kato ku poika on taitava" - yleensä äidit joilla on pieni poika tai tyttö mukana
"Älä nyt temppuile kokoajan" - oma isoäitini kun pyöräilimme itäkeskukseen
"Taluta pyörä ulos" - vartija kun pyöräilin herttoniemen metroaseman sisällä, pyöräilin jokatapauksessa ulos asti ja vartija (pienikokoinen nainen) juoksi perääni ja kysyi että "etkö ymmärrä puhetta?" vastasin "ymmärrän mutta en noteeraa" (olin sillon huonolla tuulella, en yleensä käyttäydy tuolla tavalla, kaduin tapahtunutta jo puolentunnin päästä)
Ainiinja:
"Vaihda toi mun fillariin, tää makso tuhat euroo" - spurgu kirkkonummen torilla, vastasin tähän normaaliin v*ttumaiseen tyyliini "haista paska" ja jatkoin matkaa, spurgu vielä huusi perään "Älä ny, mä oon jo vanha mies".
"Satans bög" - suomenruotsalainen noin 50 vuotias mieshenkilö vaimonsa seurassa hiekkatiellä kun jarrutin yllättäen heidän takanaan...
ihmiset on outoja:D
"Ootsä sekasin?!" (amikset autostaan)
"No hyppää jo!" (pikkutytöt, droppia spekuloidessa. Droppi meni tietenkin fubar ja tytöt katseli)
"Tee temppuja! Vedä tästä/tosta! jne." (pikkupojat dirtillä)
"Eikös täällä ole hankala ajaa pyörällä?" (mummo jyrkällä alamäkipolulla)
"Succiiis!" (mulla oli freeräädhousut+huppari+fullface)
"Hyppää hei täältä!" (urheilijanuorukaiset hyppyrimäestä)
Plus kaikki ne kypärästä vinoilut, joita en halua muistella.
On sulla provehkeet. Ajohousuista ja -paidasta sekä lukkospeduista.
Ei auta kuin kuitata, että kai sullakin on uimahallissa simmarit jalassa kun meet uimaan.
Kerran ohitettuani 3 pikkupoikaa n.8-10v, kuulin selän takaa ensin että, "vedä keulaa".
Toinen huutamaan jotta "toi ei varmaan ollu pyöräkypärä".
Kolmas nappula tiesi kertoa että "isoveli sano et tuo on niitä FMX jätkiä, niil on tollaset vermeet" :D
Nostin hieman kiekkoa poikien mieliksi ja mietin, että niillä hepuilla taitaa kuitenkin olla vähän eri vermeet :D
Pikkutyttö ihmetteli:"Miks sulla on laskuvarjo?" (Camelbak Mule)
Kerrostalon rappukäytävän eteen kaartaessa pari pikkupoikaa:
Poika 1: Kato mitkä polkimet (pojat tajus heti että fillarissa Timen titaani/kuituhifistimet !!!"
Poika 2: Niin mut kato mitkä kengät :eek: :eek: (tais olla Tour De Francen webbikaupasta hankitut tiukat kengänsuojat liian upeet poikien mieleen)
Mies uimahallin saunassa: Missä tuommoset rusketusrajat oikein voi saada ? (no pyöräilystä pyöräilystä tietysti...). Lapset vain tyytyvät vain suuauki tuijottamaan outoa valkomustaa setää saunatiloissa...
Jätkät autosta: HOMOOO.... (no, ennemmin tuokin kuin ajaa päälle...)
Pikkutyttöjen sanaton käsien heilutus kun ohi mentiin (kyllä ne tytötkin tajuaa ketkä on TOSImiehiä, näitä kestävyysurheilun gladiaattoreita)
Pikkupoika äitinsä vieressä tokaisi: Kato äiti miten siisti... (tiedän, ONCEn kamat ON siistit !)
Tässä nyt alkuun muutamia huudahduksia :)
munamangeli
22.07.2005, 00.57
Sattuko pahasti?
Pyöräkaistapää
22.07.2005, 07.56
Olikos se nyt toissa vuoden Tahko, kun siellä oli samaan aikaan Bike rokki ja Pampidos, hells angels ja kumppanitkin paikalla. Lada-safari kuskas liivimiehiä majoitusalueelta rokkipaikalle. Yksi kaveri ajeli maantiepätkää ja tämmönen lada sitten ajo rinnalle ja ikkunasta oli tullut kommentia, että: "saa noita semmosia moottorillakin varustettuja".
Pikkupojat: "montako vaihdetta sulla on!!!!", kun ajelin bussin imussa.
Vesku
Sachs Dolmar
25.07.2005, 12.55
Ohitin eilen lenkillä kuuskymppisen ähisevän naisihmisen, joka huuteli perään: Mistä noin kevyitä pyöriä voi ostaa?
Vuonna nolla, kun vielä vedin röökiä.
Lähdin kämpiltä läheiseen kyläkeskukseen (5 kilsaa) isoisän wanhalla pitkärunkoisella, vaihteettomalla kirkkofillarilla. Päätielle saavuttuani laitoin röökin roihuamaan ja lähdin pyörittämään.
Samaan aikaan olleen Vesijärven ympäriajon keskivaiheen porukka oli menossa samaan suuntaan, totaalisen ryytyneinä muutaman kymmenen kilometrin poljettuun matkaan. Yksi kerrallaan, röökin roihutessa, ohittelin sitä porukkaa ja eräs kaveri totesi. "V*ttu, s**t*n*, tämän on tasan viimeinen kilpailuni"
Myöhemmin succiksia on tullut vastaaan enemmänkin, mutta se on jo toinen juttu.
-----
No, kerrotaan se toinen juttu.
Saavutat selän, hemmolla viimeisen päälle hifipyörä ja ajoasut sekä omasta mielestään Amstrongmainen vauhti. Ajat rinnalle, kysyt kainosti: "Paljonko kello on".
Vastauksen kuultuasi toteat:"Ei hitto, mullahan on kiire" ja jätät kaiffarin.
Eipä paljon kukaan päivittele ajaessa. Paitsi nyt, miten pysähdyt kun sulla ei ole jarruja.? Johon oikeaoppinen vastaus: miks pitäis pysähtyä? Ei jumankauta takamustakaan kehuta vaikka on niitä pakaroita kovetettu muutaman talven verran (toisaalta en aja sukkiksissa). Kovasti yritän kerätä rispektiä hulluilla ajolinjoilla, mutta ei sitä päivittelyä kuule. Tänään ratikan väki oli tohkeissaan kun nappasin pysäkin väliksi vilkusta kiinni.
Shimaani
25.07.2005, 18.48
Saavutat selän, hemmolla viimeisen päälle hifipyörä ja ajoasut sekä omasta mielestään Amstrongmainen vauhti. Ajat rinnalle, kysyt kainosti: "Paljonko kello on".
Vastauksen kuultuasi toteat:"Ei hitto, mullahan on kiire" ja jätät kaiffarin.
Tää o hyvä! :)
Kajaanin Lance
29.07.2005, 18.23
Tänään kun ajelin erään pikkutytön ohi,niin tyttö tuumasi "Hieno pyörä", piristi mieltä mukavasti,kun on koko päivän v***ttanut :)
Näytä vähän miten keul... ai, ei toi ookkaan keulintapyörä vaan ihan tavallinen (ht xc).
Hei kattokaa mitkä jouset
Tänään Haagassa.
Keuli, keuli, tee joku temppu, ei toi osaa... -pikkulapset huutelivat pihalta kun viiletin ohitse. Varmaan yleisin mitä kuulee? Myöhemmin joku poika kaverilleen: "Ui vitsi! Tuohan o Foxin hipoetupanppu!". Kyllä huvitti kun käyttivät sanaa "hipoetupanppu" :D. Sitten kuulin joiltain dirttityypeiltä, en tosin tiedä sanoivatko mulle: "Kovat karjut ajaa jäykkiksillä" :D .
Kotipuolessa ei pahemmin huutoja saa, hyvä jos edes näkee ketään ihmisiä lenkillä.
Noh, saapihan ajella kaikessa rauhassa :rolleyes:
ImacInnes
30.07.2005, 10.01
Nuorison kuulapyssysodan keskeltä metsässä ajaen kuului kommentti:Siisti pyörä!
Pari kertaa on perään huudeltu. Polje polje, ketjua riittää!
westside
31.07.2005, 21.04
Tänään kaverit huus mun perään nimeeni(ei westside vaan Joni)
, kavereilla loisti naamat ku naantalin aurinko:D
Kiva ku joku on ilonen nähdessään mut...
Tänään tuli se perinteinen "prätkähiiret" kommentti nuorehkon naisen suusta kun ajoimme kahden kaverin kanssa koko tien leveydeltä kävelevän, 2 pariskuntaa sisältävän porukan ohi. Näin kiltisti ilmaistuna, sillä ruumiinrakenteella en huutelisi kenellekään vähänkin liikunnallista aktiviteettia harrastavalle ivallisia kommentteja. Ensi kerralla aion sen kertoa myös hänelle.
Laurentius
04.08.2005, 18.27
En nyt varsinaisesti ollu lenkillä, mutta pyörää olin menossa hakemaan ensihuollosta ja sitten ajamaan sillä kotiin (~80km). Kun siinä Jyväskylän keskustassa sitten kävelin T-mobilet ylläni, niin joku sitten kysy vaan, että "kauanko menee aikaa ranskan ympäri kiertämiseen?"
-"Polje polje, kyllä sitä ketjua riittää", usein kuultu
-"Homot!", ohiajavasta autosta, oletettavasti by autoamikset. Oltiin kaverin kanssa lenkillä eikä edes missään succicsissa
-"Kato kilpapyöräilijä!", pikkutytön suusta. Ajoin kotopuolessa maasturillani, huvitti koska en todellakaan kilpailijalta näytä.
-"Hirveitä maantiekiitäjiä", lauma pikkupoikia menossa / tulossa kalasta, meidän nopeus oli ehkä 24km/h :D Oltiin kaverin kanssa lenkiltä tulossa, viimeinen 10km menossa ja paikat sen verran väsyneet ettei enempää irronnut. Ilmeisesti näky silti vakuutti.
-"Hieno pyörä, tommosilla ei tavalliset ihmiset ajakaan", spurgu kaupan pihalla. Kyseessähän on siis täysjäykkä perusmaasturi missä ei ole mitään ihmeellista :o
Ei liity pyöräilyyn mutta olin sauvojen kanssa luistelemassa kotopuolessa kun siihen viereen joku fillarilla ajava hämärä tyyppi tuli kyselemään että "olek sää joku kilpahiihtäjä kun noin kovaa jaksat painaa, sullon varmaan hyvä kunto" :D
En nyt varsinaisesti ollu lenkillä, mutta pyörää olin menossa hakemaan ensihuollosta ja sitten ajamaan sillä kotiin (~80km). Kun siinä Jyväskylän keskustassa sitten kävelin T-mobilet ylläni, niin joku sitten kysy vaan, että "kauanko menee aikaa ranskan ympäri kiertämiseen?"
Mullekin huudettin pari viikoa sitten kun tour oli vielä käynnissä että ei se Pariisi ole täälläpäinkään, asustahan toikin kommentti johtui (viime kauden Alessio Bianchi).
Töistä kotiin polkiessa pitkässä ylämäessä hiekkatiellä rastapäinen poika kysyi että "Otatko ritsille?" En keksinyt muutakaan vastausta kuin että "En mä taida jaksaa sua kyytsätä" johon poika sitten että "No mä voin polkea!" :) En sitten kuitenkaan heltynyt mutta hymyilytti kyllä loppumatkan, varsinkin kun näytin ihan kamalalta.
Tapahtui noin tunti ja puoli sitten:
Lenkkireitin varrella äiti ja pikku-poika (ehkä 3-4v) olivat tulossa ojasta ja äiti kantoi pojan pientä fillaria apupyörillä (liekkö ohjaus hieman mennyt vikaan...). Ohitin tapahtumapaikan ja pikku-poika huudahti: "HUI" ja jäi napittamaan minua. Meninpä hieman shokkiin kommentista, en nyt ikinä olisi uskonut, että MINÄ letit päässäni voisin oikeasti olla pelottavan näköinen... :( Tai ehkä poika pelästyi vain huimaa 'sunnuntai-ajelu' vauhtiani...
Shimaani
17.08.2005, 20.09
Lenkille siirtymätaipaleella tuli kevyen liikenteen väylällä kaveri rullatuolissa ja jo kaukaa nousi lapa ylös, kohdalla kaveri kysyi että vaihdetaanko?
Alkuun totesin että ei prkl, eet sä tällä mitään tee mut siitä alkoi tarinointi joka kesti reilusti yli puolitoista tuntia. En sitten mennyt lenkille mutta sain uuden kamun.
Ja arvostan sitä että mulla on molemmat jalat jotka vielä toimii kun sekään ei oo ku pienestä kiinni. :)
Edit: pyörätuolissahan se kaveri istui. :o
destructo
18.08.2005, 16.07
joskus ajelin kaverin kanssa pyörällä... ohi tuli mummo ja kysyi opetatko sinä tuota poikaa menemään silleen eturengas ilmassa!!!:eek:
westside
18.08.2005, 16.50
"Äiti mäki haluun tollasen kypärän..." - Pikkupoika joka pyöräili äitinsä perässä pienellä apupyörillä varustetulla fillarilla...
Shimaani: Lenkille siirtymätaipaleella tuli kevyen liikenteen väylällä kaveri rullatuolissa ja jo kaukaa nousi lapa ylös, kohdalla kaveri kysyi että vaihdetaanko?
Koska tällä palstalla on perinteisesti oltu tarkkoja :D näistä termeistä, täsmennetään tässäkin muutamaa käsitettä, vaikka ehkä vähän offtopicciin meneekin:
Oheisesta linkistä löytyy kuva RULLAtuolista, siinä kun on ne rullatkin alla:
http://www.stemma.fi/product_detail?id=1976
Ja PYÖRÄtuoli puolestaan on tällainen:
http://www.ptkeskus.fi/u2sivu.htm
Ja jos fillarointi kiinnostaa, on tarjolla mm. tällainen, asiallisilla komponenteilla (Deore, SRAM jne..) ja säätömahdollisuuksilla varustettuna. Alamäessä "normaali"pyöräilijä vain katselee kaukaa takaa käsipyöräilijän hurjasti viilettävää keltaista viiriä...
http://www.ptkeskus.fi/shark.htm
Ja mitäkö tien varressa kuulee? Mieheni mukaan vastaantulijat (tai ohitetut) jäävät yleensä katsomaan suu auki, ja ainoa irtoava kommentti on jotain tyyliin "Kato, MIKÄ toi oli??!??!" :D
Olli_Pekka Manninen
19.08.2005, 09.29
Kerran olin Kovasen kanssa pällistelemässä ennen lenkkiä erään kaupan pihalla. Siinä sitten yks tyyppi käveli ohi ja sanoi, että :"Paleltukaa perkeleet."
Yksi skini huusi tuossa vähän aikaa sitten, että "Leikitkö Robin Huudia noissa trikoissais."
Jostain kumman syystä kuulen piikittelyä lenkeillä kun housuissa on aivan pieni reikä...
Eilen kaupungilla:
Polkaisin suojatiellä vanhan, pyörää taluttavan naisen ohi (vauhti ehkä 2 km/h) ja samantien alkoi mesoaminen: J...lauta noin niitä ruumiita tulee kun oikealta ohitellaan, etkö s..tana tunne liikennesääntöjä kloppi. Ja lopuksi riemastuttava: heitä se kypäräs tonne Aurajokeen niin se menee sieltä h..vettiin!
Pitäis kyllä toisaalta kypärä päivittääkin...Itse en viitsinyt asiaa kommentoida, kun vaikutti vahvasti että mummolla oli muitakin henk. koht. ongelmia kuin omat ohittamiseni. :rolleyes:
1.Yksi tyttö kiljaisi ja hyppäsi toisen syliin kun ajoin vauhdikkaasti ohi.Nähtävästi tulin niin äänettömästi että he eivät huomanneet minua...
2.Pikkupojat:Johdatko?!
3.Yksi tyttö:Sano kavereille etten oo apina. ......????En ole tajunnu tota vieläkään.
4.Auh! Sanoi kimppalenkillä ollut kaveri kun törmäsin siihen ja se kolautti pään asfalttiin
5.Viuh!ja SAATANA! sanoi ekaksi koira kun ajoin sen yli ja siihen perään omistaja
6.Amatööri! huusi joku ohikulkija kun näki tilanteen jossa etukiekkoni irtosi paikoiltaan ja kaaduin.Samanlaisia kommentteja on tullut kun välillä jää klossi jumiin ja kaadun kun vauhti loppuu...
7.Kerran sain naurut siitä kun otin huikat pullosta mutta korkki jäi suuhuni ja vedet tuli kaulukselle.
8.Kuinka kävi? Kun kaaduin asfaltilla ja käsi verillä...
Jihuu!Naurakaa te vaan.
Huom!Olen 16v...1 vuosi vasta takana ;)
Joo, täällä Seinäjoella tuntee olevansa erikoinen siitä syystä että on huomattavasti helpompi laskea ne jotka kypärää käyttävät lenkin aikana.
Kattokaas näillä tuntuu olevan niin kova pää jotta kuiva koivupölkkykin on pehmiä siihen verrattuna.
No, joitain eteen kääntymisiä vastaan tulee, varsinkin autoilta:mad:.
Mutta koetetaan pitää jarrut kunnossa.
munamangeli
19.08.2005, 19.07
Tänään sain naurut ja epäuskoiset katseet kahdelta pikkutytöltä. Pitää varmaan lisätä kilsoja ja vähentää juotuja olusia....
Saavutin edellä ajaneen ekaluokkalaisen fillaripojan, joka ei muusta maailmanmenosta paljon tiennyt. Jouduin hidastamaan aivan perään, koska sälli ajeli melkosta siksakkia pyörätiellä. Ohitus tapahtui kuitenkin sulassa sovussa ja avasi kaveri sanaisen arkkunsakin tokaisemalla: Ooks sää ees urheilija? Menin sanattomaksi ja ainoastaan pieni hämmentynyt hymy taisi olla kasvoilla meikäläisellä hetken ajan. Piti muutama minuuttii pyöritellä tuota aforismia mielessä, mutta ei sen perimmäinen tarkoitus ole kyllä vieläkään auennut.
Kansanpuiston luontopolulla olin ajelemassa eräs päivä, kun ohitin (vai tuliko ne vastaan?) pariskunnan, joka oli kävellen liikkeellä, vissiin vähän haistelemassa maalaisilmaa. Polku ei mikään hirmu tekninen ollut, edes meikäläisen yhden kesän varsinaisella ajokokemuksella. Pariskunnan nainen toljotteli vain hiljaa, ukko tokas jo kun olin vähän ohi, että "ajat sit ihan oikeesti täällä!" Piti pyytää toistamaan, mutta kuulin ihan oikein ekallakin kerralla. Mitäs tohon sitten vastais?? Heitin sitten hätäpäissäni, että ei kai sitä viitti taluttaakaan.
tempokisu
23.08.2005, 18.48
Lenkki tällä kertaa tempopyörällä, ja ennen sitä hammaslääkärissä Kirkonkylän koululla. Kannoin tempofillaria pihan halki, ja voi ihme, miten ala-asteikäiset välitunnilla olevat oppilaat tuijottivat :eek: "mikä pyörä toi on???" :D
Kävipä eilen kun tulin lenkiltä ja olin just sisälle menossa: joku pikkupenska hiekkalaatikolla alkoi tohkeissaan selittämään äidilleen että "setä kantaa pyörän sisälle?!". Ihmekö? :eek: :seko:
Tänä kesänä Turussa (Paavo Nurmi Stadionin kupeessa). Tultiin kaverin kanssa alas erästä lyhyttä trailia. Trailin alapäässä seisoskelevasta porukasta: "Ja te sanoitte ettei tosta pääse kävellen ja jätkät tulee siitä fillareilla!!!"
Viime kesänä autoilija huusi eteen ajettuaan "haista itte" ennen kuin kerkesin edes suuta avata. Hyvin arvasi tuon mun tulevan kommentin, joskin jäi sitä vaille kun niin hämmennyin.
TdT:ssä; Mummo teknisen polun päässä vieressä seisseelle ilm. tyttärelleen; "pojat ne ajaa täällä rallia!" yllättävän positiiviseen sävyyn.
Meitä 25-40v sällejä hiukan tokaisu taisi hymyilyttää. No, mamma oli ehkä 35v ennen kuin kukaan meistä oli syntynyt..
Kajaanin Lance
10.09.2005, 08.32
Eilen lenkille lähtiessä ajoin pikkupojan ohi,joka tuumasi "Kilpailija".Täytyy sanoa,että silloin hymyilytti.
ImacInnes
10.09.2005, 08.42
Uusia polkuja kolutessa jyrkän mäen alla sienestäjä mummo väisti sivuun ja kyseli "Eikös oo vaikeita polkuja" Pysähdyin siihen ja totesin "Ei kun hyviä polkuja" Hetken rupateltiin ja utelin että mitäs sieniä on löytynyt ja kumpikin jatkoi taholleen matkaa, mummo hymyssä suin. Mikä lie hymyilytti!?:rolleyes:
StantheMan
10.09.2005, 09.03
Eilen lenkille lähtiessä ajoin pikkupojan ohi,joka tuumasi "Kilpailija".Täytyy sanoa,että silloin hymyilytti.
Älä säilö "doping-näytteitä" minnekään, ettet jää (melkein) kiinni kymmenen vuoden päästä, kuten amerikan lääns.
munamangeli
10.09.2005, 09.11
Hetken rupateltiin ja utelin että mitäs sieniä on löytynyt ja kumpikin jatkoi taholleen matkaa, mummo hymyssä suin. Mikä lie hymyilytti!?:rolleyes:
Hymyilytti varmasti jos mummo oli popsinu niitä sieniä....
Siwan pihalla pikkupoika: Toi on mulle just sopiva, ei se tarvii kuin apupyörät! Ois halunnu testata mun fixiä.
Poliisi"täti" maijasta: Nopeusrajoitukset koskevat myös pyöräilijöitä!
Tytsi liikennevaloissa: Lähtiskö poika päiväkahville?
Pikkupoika: Onks sulla pilippeli? Äitillä eioo... Oisittepa nähny äiteen ilmeen.
Tytsi liikennevaloissa: Lähtiskö poika päiväkahville?Kerro toki, mitä muuta unessasi tapahtui? Kaikki meistä tietää varsin hyvin, ettei fillarilla saa. Varsinkaan fiksillä. Olisishan se tietysti mukavaa.;)
Ylva Hubatsa
10.09.2005, 15.54
Mökkireissulla Porvoo -> kesämökki. Pysähdyin Mikkelin Otavassa, jossa mannet olivat huoltsikan pihalla hieromassa autokauppaa. Kyselin Ihastjärven tien kuntoa.
Siitä lähtiessäni pikkumannet kysyivät nimeäni ja rupesivat hurraamaan käsiään taputtaen ja huutaen nimeäni . Tilanne oli hyvin koominen ja seuraavat 10 kilometriä naureskelin ääneen itsekseni. Hyvin on vieläkin muistissa tuon yhden hieman pulskan mannepojan huvittavat kasvot.
Kajaanin Lance
10.09.2005, 16.26
Älä säilö "doping-näytteitä" minnekään, ettet jää (melkein) kiinni kymmenen vuoden päästä, kuten amerikan lääns.
Olipa hyvä,että tuli puheeksi.Täytyykin tästä lähteä hävittämään näytteet heti :D
Ajoin tänään vantaanjoen vartta haltialassa siihen ainoaan oikeaan ajosuuntaan, myötävirtaan. Vastaan kirmasi parikymmentä maastopyöräilijan kaltaista otusta ja takapäässä joku huuteli että ajan väärään suuntaan.
Tässä käypä esimerkki siitä että enemmistö ei aina ole oikeassa.
"Herrajumala, mikä sieltä oikein tulee?!? Väistäkää, väistäkää!!"
Neljän keski-ikäisen naisen seurue iltapäiväretkellä Vuokatin Jäätiönlahden rannan tuntumassa. Huutajana kunnostautui siis ilmeisesti jonon ensimmäinen rouva. Olivat kiltisti polun sivussa kun "tykitin" ohi, vauhtia siinä juurakossa varmaan n. 6,7 km/h, sykekin yli 100. Kiitin toki, kun väistivät.
Shimaani
14.09.2005, 14.46
Ajoin tänään vantaanjoen vartta haltialassa siihen ainoaan oikeaan ajosuuntaan, myötävirtaan. Vastaan kirmasi parikymmentä maastopyöräilijan kaltaista otusta ja takapäässä joku huuteli että ajan väärään suuntaan.
.
Ai humma pörrää mun koiranulkoilutuspoluilla? Eihän siellä rannassa mitään kiertosuuntia niillä poluilla oo, luonnonsuojelualueilla lukemattomia kieltotauluja kyllä.... Olisko se huutelija luullut hevosen exyneen laumasta? :)
Dirg Diggler
14.09.2005, 14.58
Kerran liikennevaloihin kun olin pysähtynyt(normaalisti en tietenkään tee niin), yksi hieman epäilyttävän näköinen ja oloinen heppu kysyi -Missä säilytät pyörääsi iltaisin? Johon totuudenmukaisesti vastasin -Keittiössäni!
Huppupäisen örkin ohitettuani kuului perästä mutinaa:"Homo! Jää sinne mäen päälle odottamaan, jää sinne mäen päälle...". Olisi varmaan halunnut kysyä tietä?
Ai humma pörrää mun koiranulkoilutuspoluilla? Eihän siellä rannassa mitään kiertosuuntia niillä poluilla oo, luonnonsuojelualueilla lukemattomia kieltotauluja kyllä.... Olisko se huutelija luullut hevosen exyneen laumasta? :)
Mjaa. Lähdin kyllä enempi pyörittämään, satula taivaisiin ja succikset jalkaan.
Siellä oli kyllä yksi blondi mustan, laittomasti vapaana juoksevan, koiran kanssa. Tarkemmin en muodollista pätevyyttä jäänyt arvioimaan, riitti kun sai estettyä koiraa tekemästä makuanalyysiä Hevosen perseestä.
Kieltotaulujen lukemattomuudesta olen samaa mieltä.
Kaivarissa
"Hyvä perse" (en käytä suggiksia)
skidi: "Montako vaihdetta"
Minä: "9"
skidi: "häääää ihan p...., mulla onkin 21" (pyörä oli joku sarda tms)
westside
15.09.2005, 20.01
"Hei tuolla o toi kypärämies!" - jotai poikii jotka oli pelaamassa jalkapalloa...
"mä ehkä tiiän ton" - tyttö kuiskasi kaverilleen kun tulin vastaan
"Hei toi on toi!"
"Hei miks sä ajat aina tästä tonne metsään?"
5-6 v nasset lepuskissa, aina samat jutut.
OLMO taas
20.09.2005, 20.29
Vanhempi pariskunta yhdessä kävelyllä puistossa, pyyhkäsin maasturilla ohi, ja eikös isäntä pääpunaisena huuda: "ei tämä mikään kilparata ole!!" Kävelivät niin keskellä tietä, kun vain voi..
Maantielenkillä ekaluokkalaiset huusivat bussipysäkiltä: "keuli keuli pappa!" Silloin alkoi itsestäkin tuntua vanhalta. ;-)
Vastaan tuli joku pikkupoika isänsä kanssa pyöräillen
ja kun minä tulin kohdalle poika kysyi isältään :D "Isi onks toi dirttipyörä?" Vaikka pyöräni ei ole lähellekään sitä:p.
ImacInnes
20.09.2005, 21.09
Malmin Novassa kävin apteekissa ja kakkos pyörää lukoista irotellessani tuli siihen kaljoissa oleva 30-40v mies: "Sul on hyvä pyörä!" minä: "joo, pääsee tällä eteenpäin!" Hetken tauko ja lähden siitä ajamaan niin mies huutaa perään: "Vain pakki puuttuu!" :D !
"Hei! Täällä ei saa ajaa fillarilla!!! :mad:" Tokaisi setä metsässä polulla... Ristus..:p
Jostain kumman syystä kommentit liittyvät yleensä jollakin tavalla Leftyyn... ;)
'Näillä palkoilla ei ole varaa toiseen...'
CrazyCreek
26.09.2005, 15.36
Hiekka kenttää ylittäessä eräs nimeltä mainitsematon pappa tuli sanomaan ettei siitä saa ajaa.
Punainen Pilvi
26.09.2005, 20.39
Succicsista tölväistyä:"katotaanpa kuinka mahtava kalukukkaro sulla on 20 asteen pakkasessa"
Droppasin joku 1m dropin ja mummo vieressä huusi "kauuhiaaa"
Aina ku me ohitetaan jotain kikattavia teiniXejä, niin Shimaani kommentoi, että
"Ne nauro sulle!"
Mutta mä en kyllä oikeen usko sitä. Mä en lopultakaan ole mitenkään kovin hauska kaveri.
intojänskä
26.09.2005, 21.12
Työmaalle pyörällä saapuessa on pahaimmistoa ollut:
- Mitä surmanajaja?
- Näkyykö tuosta subtv? (Mun uus polar)
- Tulikko ojia pitkin?
- Onko Saabbi rikki?
- Nuon kallis pyörä eikä sulla oo edes rapakaaria!!
Ja niin monta muuta "hauskaa" juttua.. :D
Chromen laukku herätti ihmetystä: "Onko sulla laskuvarjo vai mikä selässä?"
anakonda
26.09.2005, 23.23
Tänään tuli mummoilta kommenttia, ku tulin otsalamppu loistaen tuhatta ja sataa heitä vastaan: " SEIS, ÄLÄ AJA MEIDÄN KOIRIEN PÄÄLLE!" Kuulin juurikin siinä vaiheessa sanan koira ku olin kohdalla... ja 50m eteenpäin ku rullailin, ni kaksi terrieriä siinä kieri keskellä hiekkapolkua. Koirat kiinni,p...kele!
Viime viikolla tuli loikattua parkkipaikalta toiselle (ylöspäin) hiukan lennokkaammin, jolloin betoniporsaalla istuva pikkupoika kommentoi silmät ymmyrkäisenä: sä hyppäsit siitä... paluumatkalla "dropatessani" samasta paikasta alaspäin ei tullut ääneen sanottua kommenttia, mutta toisen pikkupojan äiti katsoi pikkaisen ilkeästi... :D
CrazyCreek
27.09.2005, 20.13
poika PERKELE...... *piip pipipiiip*
Viime viikolla tuli pyörätiellä vastaan laidasta laitaan fillarilla ajaen hyvässä humalassa oleva "laitapuolen kulkija". Hidastin vauhtia ja annoin tietä kohteliaasti tälle Herrasmiehelle, joka tokaisi vihaisesti kohdallani "No voi V***U ja toinen samanlainen!"...ja perään jotain omituista mutinaa. Mikä ihmeen toinen samanlainen? Näkikö kenties mut kahtena vai mitä... ;)
ImacInnes
01.10.2005, 20.12
Myllypuron metsässä ajoin Mummin, Äidin ja noin 5v pojan ohi niin poka tokas: Ei täällä kyllä oikeen sais pyörällä ajaa!
Johon mummi: No äläs nyt!
Minä siihen että: Hyvinhän tänne kaikki mahtuu, kannattaa sunkin kokeilla!
Ja poika: Joo! Me kerätään näitä suppiloita ja vahveroita!:D
Ja jatkoin matkaani metsän siimekseen!:p
ImacInnes
08.10.2005, 12.02
-Sain kunnon haukut kun yllätin yhden valkosen pikkukoiran ulkoiluttajansa kanssa mäentakaa metsäpolulla! Haukkuja oli koira ja emäntä yritti hillitä koiraansa!
-Hain omaa poikaa eskarista kotiin niin oven kaiteella roikui pari noin 5v tyttöä ja kattelivat minua hymyssä suin ja toinen tokas:
Ompa hyvin varustettu mies! (Päälläni Yokon asu, kypärä, hanskat ja keltaset lasit!)
Ja kovaa naurua päälle! En siihen mitään keksiny hymyilin vain!
Hain omaa poikaa eskarista kotiin niin oven kaiteella roikui pari noin 5v tyttöä ja kattelivat minua hymyssä suin ja toinen tokas:
Ompa hyvin varustettu mies! (Päälläni Yokon asu, kypärä, hanskat ja keltaset lasit!)
Ja kovaa naurua päälle! En siihen mitään keksiny hymyilin vain!
Noin nuoria ja nyt jo pilkkaamassa pyöräilijöitä :D
TeemuMak
08.10.2005, 17.16
Tänään keskellä metsää kohtasin joukon kävelijöitä. Ensin joku huusi "extremee...". Eräs rouvashenkilö porukasta totesi, että "ompas hassua nähdä jonkun ajavan polkupyörällä täällä". Minä siihen vastasin, ett' "näinhän minä vähän aiemmin pariskunnan suksisauvat kädessä täälä..."
Pekka Ässä
09.10.2005, 20.05
Melkein lenkillä...Olin lähdössä, kun oli hyvä syy tampata yksi matto pihalla. Päällä succikset ja kypärä päässä, rottinkinen mattopiiska kädessä. Ja naapurin setä: "Et näköjään uskaltanut kieltäytyä, et edes kypärä päässä".
Melkein lenkillä...Olin lähdössä, kun oli hyvä syy tampata yksi matto pihalla. Päällä succikset ja kypärä päässä, rottinkinen mattopiiska kädessä. Ja naapurin setä: "Et näköjään uskaltanut kieltäytyä, et edes kypärä päässä".
Such a loser :D
Lähestyin perjantaina iltahämärässä selänpuolelta kahta noin teini-ikäistä tyttöä ja poikaa, jotka siinä keskellä jotain nahistelivat tai kiusoittelivat. Tyttö huomasi mut kun olin 5 metrin päässä ja pelästyen sanoi pojalle: "Varo, auto! Vai mikä toi nyt on...".
Ennen ei sentään ole autoksi luultu :D
Ennen ei sentään ole autoksi luultu :DOlisko laihdutuskuurin paikka?:D
Olisko laihdutuskuurin paikka?:D
Varmaan fillarin osalta ainakin! Raskaat metallit helkariin ja hiilaria tilalle, eiköhän se sillä :)
Pekka Ässä
10.10.2005, 21.19
Such a loser :D Se naapuriko, kun ei itse aja?;)
Heh mä oon saannu useasti hirveitä väärinkäsityksiä ihmisiltä esim.
ajan pyörällä ohi ja vauhtia kuiteski on aikalailla ja perästä kuulen ku jään valoihin. "hui ku se mies ajo lujaa ohi, varmasti suomen maajoukkue kilpapyöräiliä" hehe semmonen on hauskaa vaikka tiedän että olen aika pirun kaukana semmosesta..se väärinkäsitys johtuu siitä ku mulla on niken verkkari asu armeija ajoilta jolloin kaikki aliupseerit hankki sellaset AUK:ssa, jossa on suomen jellona vaakuna selässä..ahihi :D jännää kyllä että ei ihmiset ole hiffannu että kilpapyöräiliöillä on kilpapyörät kun taas mulla halpa täysjousitteinen insera! :cool:
Juha Tretjakov
10.10.2005, 22.42
Ja arvostan sitä että mulla on molemmat jalat jotka vielä toimii kun sekään ei oo ku pienestä kiinni. :)
Toden totta! Semmosia "olis voinu"-tilanteita on saattanut tulla yksi tai kaksi.
Itse en ihmeempiä kommentteja edes hyvästä perseestä nyt just pysty palauttamaan mieleen muita kuin Vilnassa länteen päin lähtevän ulosmenotien varrella vuonna sirppi ja vasara. Takaa ohittavat autot tööttäilivät aivan tauotta. Oli kuuma päivä, ajelin retkihybridiä ilman paitaa naisseurassa, joka ajoi perässäni bikineissä. Koska mulla on palmikoitu letti pitkälle selkään, siitä sai varmaankin takaapäin helposti johtopäätöksen, että siinä ajaa kaksi beibeä vähissä vaatteissa ja sillä etumaisella ei ole edes rintsikoita! Vähemmästäkin kelpaa töräytellä.
Kaivarissa
"Hyvä perse" (en käytä suggiksia)No ihmekö tuo kommentti sitten on, jos ilman housuja ajelet.
Viime viikon sunnuntaina maastopyöräni oli yhä vailla takakiekkoa ja tuli sitten yhteislenkkiaikaan suunnattua maantiepyörällä lähtöpaikalla. No, eihän meitä ollut kuin kaksi, joten päätimme ajaa ensin Uuron Shellille munkkikaffeille. Sieltä lähtöä tehdessämme ja hajaantuessamme omille tahoillemme tuli siihen joku maallikko ihailemaan pyöriämme. Kokeili vähän maantiepyörän takaguméeta ja ihmetteli ensin renkulan kapeutta. Keksi sitten luonnollisen selityksen moisen maailmanihmeen olemassaoloon: "Jaa...nuo ovat varmaankin umpikumia :eek: "
Tänään maastolenkillä oikaisin marketin pihasta, siinä oli kolme junioria, yksi bmx:llä, kaksi markettitäpäreillä. Kun menin ohi niin kuulu kuin yhdestä suusta kunnioittava 'Ooh...' ja yksi huusi et 'hei ajatsä deehoota?' vastasin että 'en, se on liian kesyä, meikä ajaa sellasta ku xc, sitä ajaa tosi kovikset', kaikki oli ihan huuli pyöreenä, mutta xc tulee oleen varmaanki kova sana niiden kaveripiirissä lähiaikoina... ;)
Pyörätiellä ajaessani vastaan tuli koko tien leveydeltä porukkaa. Vastaantulevat hemmot eivät kuitenkaan suvainneet väistää, joten koukkasin sitten pientareen kautta. Ohi mennessäni joku siinä totesi närkästyneeseen sävyyn: "mee ny v***u siitä tielle ajamaan".
Olisi tehnyt mieli käydä jututtamaan porukkaa vähän, mutta minusta tuntui että nenäni olisi saattanut törmätä nyrkkiin. :eek:
Jokunen vuosi sitten stadissa,velosportin edessä ikkunaa katsellessa eräs samanikäinen rouvashenkilö tuli luokseni ja kierteli mua ympäri ja lausui"on sulla hyvät perseet ja hieno pyörä"minä siihen,kiitos kohteliaisuudesta:D .Emäntä oli vähän jurrissa.Mutta onko mulla sitten hyvät:seko: hmmm:o
-mustikka-
11.10.2005, 19.50
Pyörätiellä ajaessani vastaan tuli koko tien leveydeltä porukkaa. :eek:
"Käytä soittokelloa!" tuli mulle kommenttina vastaavassa tilanteessa.
Kerran mankkaalla polkuja tutkiessa tulin jostain puskasta ulkoiluhiekkatielle ja ison koiran ulkoiluttaja vaikutti vähintäänkin yllättyneelle. Siitä sitten noin 50-100 metrin päässä noin vartin päästä poukkasin taas jostain polulta tielle (toiseen suuntaan about 50m ulkoilutielle, toiseen 50m asutukseen..) ja sama ulkoiluttaja tokaisi hämmästyneenä: oletko eksyksissä :)
--+MM+--
11.10.2005, 20.50
Olipas hauska lukea kaikki.
itselle sattunutta, jotka muistan.
HT maasturista, et "paljon tohon maksaa takajouset"
"Haista *****" - mersu kuski jouitui melkein pysähtymään kolmion taakse.
"onks Bulttibois nykyään muotia" - menin bianchin lippis päässä baariin
lukemattomia kertoja polkimista, keveydestä jne..
yks kuningas tuli mieleen. Punttisalin pihalla yks kaveri esitteli pyörä tuntemustaan ja tokaisi yhteen väliin et "ihan kohtuu keula toi S10"
kyseessähän oli rokkarin SID Race :rolleyes:
"Oho!" kun pyyhälsin pääkallokelillä (sileäpintaista möykkyjuäätä jossa ei oikein enää jalan pysynyt pystyssä) Nokian WXC300 nastoilla lievässä sladissa parin koiranulkoiluttajan ohi..
Eilen kuului sohvan pohjalta "älä riko itteäs" kun väänsin kuntopyörällä putkelta "isoa" nousua :cool: Kieltämättä tällä kunnolla jäsenet paukkui ja keuhkot roikkui 30 cm suun ulkopuolella "nousun" loppuvaiheessa....
Poljin tuossa yks päivä pimeän tultua asuinalueen läpi, siellä muutaman lapsen poppoosta joku kysyi huutaen kirkasta valoa ihmetellen: "Onks toi dynamo?"
Vai että dynamo.. heh heh. Eipä ollu, vaan Sigman Mirage, 5W lampulla.
"Käytä soittokelloa!" tuli mulle kommenttina vastaavassa tilanteessa.Ja jos olisi soittokelloa käyttänyt, niin kommentti olisi luultavasti ollut: "Mitäs siinä kilistelet? Kyllähän me nyt vastaantulevan pyöräilijän näemme". :rolleyes:
pyörällä piästään
13.10.2005, 21.54
Eilen ajoin pyörätietä, jossa on viivalla erotettu jalankulkijoiden puoli. Vastaan tallusti kolmen kännisen seurue pyöräkaistaa pitkin, joten väistyin hyvissä ajoin jalankulkijoiden puolelle.
Yksi känninen huusi teko-virallisella äänellä: Pyöräilijä, te ajatte jalankulkutiellä.
Käänsin pyöräkaistalle ja sanoin, että ajetaan omaa kaistaa sitten.
Aikansa ne siinä toikkaroivat kuka mihinkin suuntaan, kunnes kiersin nurmikon kautta. Perääni huudettiin: " Saatanan hullu, kato etees!"
Että näin meilpäi.
Eilen ajoin pyörätietä, jossa on viivalla erotettu jalankulkijoiden puoli. Vastaan tallusti kolmen kännisen seurue pyöräkaistaa pitkin, joten väistyin hyvissä ajoin jalankulkijoiden puolelle.
Yksi känninen huusi teko-virallisella äänellä: Pyöräilijä, te ajatte jalankulkutiellä.
Käänsin pyöräkaistalle ja sanoin, että ajetaan omaa kaistaa sitten.
Aikansa ne siinä toikkaroivat kuka mihinkin suuntaan, kunnes kiersin nurmikon kautta. Perääni huudettiin: " Saatanan hullu, kato etees!"
Että näin meilpäi.
:D :D repesin. Niin tyypillistä.
olette vilpittömästi melkoisia luusereita.
Ei sattunut pyöräillessa, ihan kotona netin äärellä, mutta ehkä tän nyt voisi täällä kertoa...
Näytin siskon pojalle (5v) kuvaa Bianchi Freccia Celeste Alu Carbon -fillarista ja kysyin "Miltäs näyttää? Olisiko hyvä?". Sain vastauksen:"Näyttää ihan härältä. Sillä voi puskea. Vois olla sulle ihan hyvä". :D Naurattaa vieläkin pikkasen. Pitänee käydä ensi kesäksi joku tollanen härkä hankkimassa.
Herätetään taas henkiin tällainen keskusteluaihe...
Eilen kaksi kommenttia tunnin sisään. Ensimmäinen huomautti kolmenkympin nopeusrajoituksen alueella "se on sitten kolmekymppiä".
Ja toinen huudahdus kun seisoin succicsissa tien vieressä, "kivat pöksyt". Käynnissä oli Helsinki city maraton ja ilmeisesti mun pöksyt oli kivoimmat. :)
Sattuipa kerran lenkillä, että mummon koiran koipeen tuli vika. Hän päätti pysähtyä pappansa kanssa aivan keskelle hyvin kapeaa pyörä/kävelytietä puudelin koipea korjaamaan. Satuin tulemaan samaan aikaan samaan kohtaan nopeutta huomattavasti laskien, lähes pysähtyen odottamaan tukitun tie avautumista. Mummo tokaisi: "kyllä siitä ohi mahtuu" ja mahtuikin tienpenkan kautta nokkospuskan läpi, kun ei tietä todellakaan ollut käytettävissä. Vastasin mummolle kuitenkin ystävälliseen sävyyn: "No juuri ja juuri", mummo huusi perääni: "Pyöräilijät on sitten aina oikeassa", mutta niihän me ollaankin!
Ei lenkillä, mutta apteekissa tuossa kesällä. Marssin sisään ostamaan Buranapakettia Tour De France t-paita päällä ja mun maskuliiniset jalkalihakset kiillellen shorteissa niin nätti ja nuori kassaneiti siinä katsoi ensin pitkään kun palloilin siellä tiskien välissä ja tokaisi sitten lopulta:
neiti: Ajoitko kilpaa ihan?
minä: Onhan tuota tullut ajettua joo.
neiti: No hienoa, monesko olit?
minä: Missä?
neiti: No tuolla (ja näytti uudestaan sitä TdF paitaa)
minä: Nojoo, en minä nyt TUOLLA ole ajanut...
neiti: Saisko olla muuta?
minä: ööö...ei nämä buranat vain.
neiti: hei hei
minä: hei
Damn, jälkeenpäin ajatellen oliko tuo nätin naisen iskuyritys, mutta kun ei maantiejyrällä aivot leikkaa...:eek: :D
Damn, jälkeenpäin ajatellen oliko tuo nätin naisen iskuyritys, mutta kun ei maantiejyrällä aivot leikkaa...:eek: :D
No sitähän se maantieajo tekee :p :D
Niin pyöräähän voi päivittää, mutta (ainakin allekirjoittaneella) vuos vuodelta lanttu vain leikkaa hitaammin. Välillä tuntuu että olis jääny iso vaihe päälle ja ylämäki eessä.
Onneksi et palannut "paikkaamaan tilannetta", ethän?
Pyöräkaistapää
21.08.2006, 14.24
Tsekeissä eksyttiin Trabant-festareille. Järjestysmies tuli jutskaamaan, lontoota osaavat tytön avustuksella. Eka käännetty lause: "You have to stay here and drink beer till you die." Seuraavaksi se jo kyseli, että onko kaikilla tyttöystäviä, lupas järjestää tytöt tarvitseville.
Pikkupojat keulittelivat johonkin ylämäkeen, ja kun ajoin ohi niin toinen tokaisi, "*****, tuli peesistä ohi", pojilla oli varmaan 2km/h vauhtia sillä hetkellä.
"Hophop"
"Kirikiri"
"Ostakaa omenoita" <-- pikkutyttö yritti myydä mulle omenoita
"Haista *****" <-- tänä aamuna jonkun miehen aamumuroihin oltiin kai pissitty.
Kristian Ovaska
22.08.2006, 10.30
Viime talvena polkiessani lumisella pyörätiellä pakkasella, kaksi juomapulloa pyörässä, joku mummo huusi minulle "siinä menee ahkeran miehen pyörä!" Niin kai sitten...
Muutama vuosi sitten Rajakylässä Maratontiellä ajeltiin faijan kanssa fillarilla bussipysäkin ohi, jossa about 15 vuotiaita "Suomen toivoja" mopojensa ja keskaripullojensa kanssa.
Poju huusi: "Vitu homot"
Minä näytin pikaistuksissani sille keskisormea.
Poju ja sen kaverit: " MITÄ VITTUU..." ja juoksivat vähän matkaa perässä.
Jälkeenpäin aateltuna tuo oli aika huvittava selkkaus.
Yleensä minä olen se joka huutaa...
Autoilijoille: Vitun homo!
Muille pyöräilijöille; voi vitun urpo, enmä sun perässä pysy!
Veneilijöille: Sinä väistät!
Lentäjille: Te tiputte!
Maanviljelijöille: Koska saadaan perunaa?
Koiranulkoiluttajille: :o
Juoksijoille: miten sulla rullaa vapaalla? :D
Hissinkorjaajille: ai että mä kannan pyörän ylimpään kerrokseen :eek:
Rekoille....WROOM!!
Vallilan ammattikoulun talonmiehelle: Se oli Tauno, en minä.
Ineptomi
22.08.2006, 12.03
"Ympäristön raiskaaja!"
"Paskiainen!"
"Onko kallis pyörä?"
"Ei tää oo mikään pyörätie!"
"Ömmömmömömöömm pprrrklks prrbbblss ooo öömömmmm!"
Vislausta.
"Polje polje!"
"Onpa sulla kaunis pyörä - punainen!"
Edit:
"Sillä naapurin pojallakin on tuollainen polkupyörä."
Ja sitten koko joukko normaalia jupinaa joka on onneksi jäänyt puoliksi kuulematta.
Tätä ei suoraan osoitettu allekirjoittaneelle, mutta se oli selkeästi tarkoitettu kuultavakseni.
"Hyi Musti (nimi muutettu), tuhma koira. Ei saa juosta pyörän perässä."
tempokisu
23.08.2006, 12.41
Liikennevaloissa punainen, pysähdyin ja jalkauduin pyörätiellä. Joku mieshenkilö kommentoi: "olipa pehmeä jalan laskeutuminen" :D
Highlander
23.08.2006, 13.27
No näitä vakioita täälläkin:
Maastopyörällä:
-Hullu!
-Tää ei oo mikään pyörätie! (silloin ei tainnut ollakaan)
Maantiepyörällä:
-Onpas siinä kapeat renkaat (pyöräilijä liikennevaloissa)
-No eipä paljon paina (mieshlö kokeili pyörää)
-Mistäspäin oot tulossa? (moottoripyöräilijä tauolla kahvilassa)
-KiriKiri..! (keski-ikäinen nainen ylämäessä)
-Onks toi kilpapyörä? (pikkupoika)
Naisilta olen lähinnä saanut hymyilyä...en tiedä johtuuko se vain vaatetuksestani :)
hans kompis
23.08.2006, 13.43
tahkolla muutama vuosi sitten ajoin pitkävetoketjuisella ajopaidalla, joka oli napaan asti auki kun oli hiton kuuma ilma. joku katsojista (55v äijä) huutaa, jotta "rivon näköistä menoa - paa se vetoketju kiinni"
Traccia bianca
23.08.2006, 13.53
No näitä vakioita täälläkin:
Maastopyörällä:
-Hullu!
-Tää ei oo mikään pyörätie! (silloin ei tainnut ollakaan)
Maantiepyörällä:
-Onpas siinä kapeat renkaat (pyöräilijä liikennevaloissa)
-No eipä paljon paina (mieshlö kokeili pyörää)
-Mistäspäin oot tulossa? (moottoripyöräilijä tauolla kahvilassa)
-KiriKiri..! (keski-ikäinen nainen ylämäessä)
-Onks toi kilpapyörä? (pikkupoika)
Naisilta olen lähinnä saanut hymyilyä...en tiedä johtuuko se vain vaatetuksestani :)
Puuttuu vaan klassikko;
V*nun homo
Muita näita:
"Missäs täsä ne vaihteet on"
"Mites pysyt pystyssä noin kapeilla renkailla"
"On se reipas poika kun kantaa pyörän ylös rappusia"
Liikennevaloissa punainen, pysähdyin ja jalkauduin pyörätiellä. Joku mieshenkilö kommentoi: "olipa pehmeä jalan laskeutuminen" :D
Noniin, kato nyt. Noin helppoa se on naisille...
Sama noilla trehvipalstoilla, oli minkälaisen telaketjun alle jääneen näköinen eukko naamaltaan tahansa niin jo tulee äijiltä läähätysviestejä kasapain "hieno hymy", "haluttas tavata", "seksi pakkaus" jne jne jne.... Puhumattakaan jos joku hyvännäköinen miisa olis, niin ei jumalavite sitä tarjontaa.... Ollappa nainen :D
Sanatonta kommenttia;
jäätiin porukkalenkillä seurakaverin kanssa korjaamaan rengasta metsän reunaan omakotialueen laidalla, kun läheltä menevää pyörätietä kopsottelee piikareissa pari bilekuteista ~35v simpsakkaa naisimmeistä.
Me kun oltiin sonnustauduttu hellesäähän sopivaan succisvarustukseen, niin kiinnitimme ilmeisesti pikkusievissä olleiden leidien huomion.. Rouvat paiskoivat kulkiessaan meihinpäin niin kiinnostuneita katseita että meinasi mennä posket punahduksiin ja pala kurkkuun! Ilmeisesti ihailivat jäsen A:n näppärää renkaanvaihtotekniikkaa ja onneksi homma sujuikin mallikkaasti.
Muuan naiset huudahtivat että "hui!" ku pöläytin niistä ohi jollai lenkkipolulla hyvää vauhtia.. Ei niitten ois tarvinnu sinne puskaan hyppiä, hyvin niistä ois mahtunu ohi :o Anteeksi kyllä huudahdin takas ettei tarvi jostai kalevasta lukea rakkari-pyöräilijöistä.. :D
westside
23.08.2006, 17.26
Random setä pyörätuolissa: "Pyöräile poika puuta päin!"
Mä: "Miks?"
RS: "Ette te muutakaan osaa!" + jotain muminaa vandaaleista
:D
Ilman lukituslaitteita olin ajelemassa, kun pistäydyin leipäkauppaa. Luvan kysyttyäni otin fillarin sisälle, ettei rosvo yllätä. Naapuriliikkeen yrittäjä totesi:"Tuota ei ole ennen nähtykään. Olisipa kamera!"
Toivottavasti tarkoitti pyörän tuontia kauppaan, eikä ...
Juha Lehtinen
24.08.2006, 14.07
Ei muuta kuin korjaat tilanteen ja menet ostamaan uuden Burana satsin :D
Tänään olimme kahden kaverini kanssa ulkoiluttamassa pyöriä kun erään talon pihalta kolme tulevaa fillaristia huusi "makeet pyörät, osaat sä keulii".
Ei oikein tiedä sisälsikö huuto ironiaa vai olivatko nappulat vain kateellisia.
TdT kartoituksella n. 15 vee pojat huuteli, että "Tollasta pyörää mä oon aina halunnu!"
"kato miten magee pyörä!" kuului huuto kun ajoin kahden kymmenkesäisen pojan ohi. Alla oli Mantra
perttime
29.08.2006, 07.49
Tampereen Annalassa pikkupojat totesi sekä mennessä, että tullessa: "hieno pyörä", kun punnersin Yetillä ohi.
Kajaanin Lance
29.08.2006, 09.12
Eilen ollessani lenkillä,nainen oli lastensa kanssa kävelyllä ja kun rimpauttelin ajoissa kelloa väistivät ihan tien reunaan ja ohi mennessäni nainen sitten tervehti hymyillen. Tuli hyvä mieli.
Lenkillä oli hurmos päällä ja sitten kadun valtaa samaan suuntaan menevän kolmen tytön rivi ja vastaan kävelee samaa kastia neljä kappaletta. Perus huomion osoituksella, eli kahvat kiinni, sain tavallisesta poikkeavan reaktion.
Tyttöset asettuivat jonoon ja pyysivät kolme kertaa anteeksi.
Hyvällä käytöksellä korjaa pahemmankin virheen. (eikä enää tee mieli kuluttaa kumia moisiin).
"Kesä se vaan jatkuu" huudahti joku nainen ku poljin ilman paitaa ohi :cool:
Olin kaverin kanssa kesämökkialuella ajelemassa ja ohitettiin eräs kävelevä mies hiekkatien risteyksessä. Mies tokaisi meille "Tie päättyy!" (siinä kohdassa oli myös vastaava liikennemerkki). Huikkasin miehelle olan yli "...ja polku alkaa!"
Traccia bianca
29.08.2006, 18.39
Tyttöset asettuivat jonoon ja pyysivät kolme kertaa anteeksi.
Hyvällä käytöksellä korjaa pahemmankin virheen. (eikä enää tee mieli kuluttaa kumia moisiin).
Kova poika ;) :D
Iglumies
29.08.2006, 21.21
Töistä lähtiessäni eilen myyntihenkilön hämmästelevä kysymys; Ajakko sää sateessakin?
Tank Driver
29.08.2006, 22.13
Pojankoltiaisilta saa useimmiten parhaat kommentit.
Kävelin kaupasta n. 3m kahden poikasen perässä, pyörätelineellä toinen osoitti Nakamuraani ja tokaisi toiselle: "Kato, tossa on HYVÄ pyörä!"
Keväällä ohitin ystäväänsä kyyditsevää nuorukaista, tarakalta kuului : "Tykitä!"
Minä työtä käskettyä...
ImacInnes
15.09.2006, 19.38
Just ajelin mettä polkuja kun syvällä juurakkoisella metsäpolulla asteli vanhempi mies edessäni ajelin hetken hänen takanan ennen kuin hän homasi minut ja antoi tietä, ihmetteli minulle että "En minä täällä uskonut pyöräilijöitä olevan" johon minä "Joo, on meitä täällä kaikenlaisia" ja jatkoin matkaani!
Äsken joku sorarekan kuljettaja esitti sanattoman kommenttinsa ajamalla SUORALLA ja TYHJÄLLÄ tiellä meikän olkapäätä hipoen 5 sentin päästä. Siinä meidän jälkeen sitten alkoi ajelemaan keskellä tietä. Pikkusen säikähti kun semmonen kolossi vetää hihaa viistäen ohi. :mad:
Äsken joku sorarekan kuljettaja esitti sanattoman kommenttinsa ajamalla SUORALLA ja TYHJÄLLÄ tiellä meikän olkapäätä hipoen 5 sentin päästä. Siinä meidän jälkeen sitten alkoi ajelemaan keskellä tietä. Pikkusen säikähti kun semmonen kolossi vetää hihaa viistäen ohi. :mad:
Ainahan sitä joku yrittää tappaa kun käy maantiellä ajamassa.
Jokunen päivä sitten laitoin pyörääni varastossa ja naapurin poika tuli oven rakoon kattelemaan ja kysyi, "sinäkö se eilen ajelit keulia teboilin pihalla" sanoin että empä tainnut olla minä ja jouduin selvittämään perin pohjin miksi en keuli pyörälläni..
Jokunen päivä sitten laitoin pyörääni varastossa ja naapurin poika tuli oven rakoon kattelemaan ja kysyi, "sinäkö se eilen ajelit keulia teboilin pihalla" sanoin että empä tainnut olla minä ja jouduin selvittämään perin pohjin miksi en keuli pyörälläni..
No miksi et?
Kesällä jollain tie siirtymällä poju oli rossailemassa pientareella ja ohi rullatessani poju kysy osaanko keulia? Vastasin osaavani, mistä seurasi huudahdus 'keuli'! No mä katosin sitten nokka ylhäällä maisemasta. :p
Pikkupojan suusta: "Hei kattokaa, tossa pyörässä ei ole renkaita ollenkaan. Siinä on vaan nuo... (muutaman sekunnin miettimistauko) aluskumit. Pelkät aluskumit!".
Pyörässä alla contin ultrasportit.
Pekka Ässä
21.09.2006, 12.06
Ajattelemiisen aihetta eilen...Noin viiden vanha pikkukundi kysyi äidiltään heitä ohittaessani:"Miksi tuo setä ei aja pyörätiellä?" Siirryin sinne välittömästi, ettei äidin viisaat neuvot lapselleen vesittyisi. Luulen hänen nimittäin juuri päättäneen luentonsa aiheesta "lapseni, käytä aina kevyen liikenteen väylää, s.o. pyörätietä".
Aamulla polkulaudalla vastaan potkutteleva poika (n. 10v) tokas " uuu peipe."
Kerrankin noin päin, sillä tuota edellisellä kerralla vastaan kävelevät pojat tykkäs aukoa päätään aika rehvakkaasti.
tänä aamuna lenkillä tuli vastaan 2 parikymppistä neitoa aamujuoksentelulla, joista toinen huikkasi "moi!" kohdalla. Meinasin satulasta tippua enkä hämmästykseltäni ehtinyt vastata mitään. Kumma kun tuollaa säikyttelee vanhaa miestä :D
westside
08.10.2006, 19.33
Rautatieasemalla joku nainen kyseli ikää ja kummasteli kuinka näin nuori uskaltaa niin hurjasti ajaa.
Kampissa akkalauma kiljahteli erilaisia "Herranjestas"-huutoja kun meinasin tippua kaiteen päältä.
nojohannyt
08.10.2006, 20.34
Alkuviikosta illanhämärissä metsäpolulla tuli vastaan 5kpl teinejä, jäljestä kuului huolestuneella/kummeksuvalla äänellä: "Hei, toi oli meidän ope." No ei muuten ollut kun on tuo ammatinvalinta eri.
Tänään kolme vaahtosammuttimen kokoista kaveria(n 6v.) sompailivat pyörillä kadunreunassa kotinsa liepeillä, rohkein? huuteli ohiajaessani: "Terve munapää!" Jotenkin ei voinut kuin nauraa. Ei näkynyt vanhempia lähettyvillä jotta olisi voinut kehua kakaroiden kasvatusta. Natiaisille en uskaltanut sanoa takaisin, olisivat vielä pieksäneet minut.
Summa summarum: Onkohan täällä Oulussapäin joku pyöräilevä munapää opettaja johon minut on erheellisesti sekoitetaan...
Henki Hieveri
16.10.2006, 20.27
Tyypillisiä:
- "Ei tämä ole pyörätie!"
Taivastelua siitä kuinka paljon minä poljen päivässä tai kuinka paljon tavaraa menee kerralla.
Kerran autoilija vaatimalla vaati minua ajamaan jalkakäytävällä. En suostunut.
Erikoisia:
- "Where are you from? Sweden?" (Suomessa venäläisen näköisiltä rekkakuskeilta).
- "Mikäs sinä olet?" (keski-ikäinen nainen, Vihdin Kuikunlääni)
"Olen pyöräturisti" (nainen menee pois)
(hetken päästä tulee tämän mies)
"pitää minunkin tämä ihme nähdä!"
Hauska:
- "Hei, sun valos ei toimi!" (Pikkupojat, minulla vilkkuva LED-valo)
Oma:
(Bussipysäkillä heilutellaan kuukautiskorttia minulle) "En ota kyytiiin!"
Ystävällisiä:
"Anteeksi!" (Helsinki, rupesi kääntymään minun ohittaessani)
"Hyvää huomenta!" (tuntematon nainen Sipoo, Söderkulla)
"Ohitan sinut nyt" (Helsinki)
Järvenpäässä neuvottiin ystävällisesti tietä ja annettiin vielä uusimmat paikallislehtitiedotkin kohteestani. (Ihmiset tuntuvat olevan otettuja kun joku vaivautuu Helsingistä tulemaan pyörällä tutustumaan heidän paikkakuntaansa).
Superepäystävällinen:
"Siirry pois tieltä!" (Helsinki, Vuosaari maastokengän nauha oli kietoutunut kammen ympärille niin että olin totaalisen jumissa ja jouduin ottamaan veitsen repusta ja leikkaamaan nauhat poikki)
travolta
16.10.2006, 21.12
"Hullut menöö!":D
mutanaama
17.10.2006, 00.09
Ratsastajan "kiitos" kommentti lämmitti kummasti, kun tajusin hidastaa ja ilmoittaa ohitusaikeista, vaikka hepo vähän otti sivuaskelia
Totally offtopic mutta avaudun nyt kuitenkin. Nuorempana kun asuin Torniossa niin monesti meikäläinen sekoitettiin tuohon toiseen rehelliseen lapinmieheen Isometsän Jariin (ko kaveri oli silloin vielä mualiman huippuja).
Tässä pari esimerkkiä:
1) Kävelin uimahallin poreammeeseen istumaan. Siellä oli tyttölauma istumassa jo ennestään niin alkoi jumalaton supina kuulumaan. "Hei, Isometsä tuli tuohon..." "Kysy siltä..." "Enkä kysy...". Tuota supattelua jatkui aikansa. Näköjään pyöräilijän kroppa kävi jo nuorena sällinä hiihtäjän kropasta...
2) Kävelin uimahallista kotiapäin pyörätietä niin paikallinen nuoriso oli seisoskelemassa siinä. Marssin heidän ohi niin taas alkoi supina kuulua "jumalauta, tuossa meni Isometsän Jari!!" "Hei ISOMETSÄ!!!". Minä jatkan vain kävelyä. Johon nuoriso "_HEI_ ISOMETSÄ!!!" ja kohta kuului "no ei väkisin perkele".
Varsinkin tuolla poreammeessa olis voinut alkaa heittää legendaa tyttöjen kanssa... :D
Kristian Ovaska
17.10.2006, 10.32
Varsinkin tuolla poreammeessa olis voinut alkaa heittää legendaa tyttöjen kanssa... :D
Sitten hiihtäjäfoorumilla Jari Isometsä kirjoittaisi, että hiihtolenkillä on tullut sellaisia kommentteja että tossa se pervo menee joka flirttailee porealtaassa tyttöjen kanssa.
Sitten hiihtäjäfoorumilla Jari Isometsä kirjoittaisi, että hiihtolenkillä on tullut sellaisia kommentteja että tossa se pervo menee joka flirttailee porealtaassa tyttöjen kanssa.
:D :D
Henki Hieveri
17.10.2006, 11.37
Ratsastajan "kiitos" kommentti lämmitti kummasti, kun tajusin hidastaa ja ilmoittaa ohitusaikeista, vaikka hepo vähän otti sivuaskelia
Offtopiccia: Mitenkähän hepo suhtautuisi siihen jos jarrut ulvahtaa takana?
Itse suhtaudun hepoon kuin ammattiautoilijoihin: Paljon massaa, mutta hyvin vähän liikennetajua.
Offtopiccia: Mitenkähän hepo suhtautuisi siihen jos jarrut ulvahtaa takana?
Itse suhtaudun hepoon kuin ammattiautoilijoihin: Paljon massaa, mutta hyvin vähän liikennetajua.
Jos on luotamista ratsastajatytön kommentteihin tuolla toisessa (off-)topicissa, niin tuossa on kaksi virhettä: lähestyt takaa ja ulvautat jarruja :eek:
Eli kun lähestyt hevosta
a) edestä
Hevonen näkee hyvin eteensä (tai ainakin pitäisi ;)), joten riittää että tulet rauhallisessa vauhdissa ilman suurempia huitomisia. Jos on kapea kohta ja ohittaessasi joutuisit menemään alle metrin päähän hevosesta, on suositeltavaa pysähtyä ja antaa tietä (yhtä hyvin ratsukko voi antaa tietä, joten ei kun reipas hei ja kysymys kumpi tulee ensin)
b) sivulta hevosta on paha ohittaa. Mutta lähestyessäsi sivulta pätee aikalailla samat säännöt kuin edestäkin päin tultaessa, sillä hevonen näkee huomattavasti laajemmin sivuilleen kuin ihminen. Mutta jos olet tulossa takaviistosta, niin pysähdy ja anna tietä. Takaviistoon hevonen näkee kaikkein huonoiten (tai siellä on hevosen kuollut kulma). Jos et voi pysähtyä niin voit antaa suullasi ääni merkkiä (joko ihan viheltää rauhallisesti tai kevyesti huhuilla ("huhuu, olen tulossa" tms.), mutta ei kellolla (en tiedä onko maastopyörässä klingkling-kello, mutta...))
Kun lähestyt sivulta esim. risteyksessä ja hevonen menee ensin, niin muista jättää kunnon turvaväli, ei riitä että jalat ovat juuri pois sinun tieltäsi, vaan niiden pitää olla kauempana.
Yleensä itse (kuten tiedän Rusalla monen muunkin tekevän) päästän pyöräilijän/kävelijän/tjm ensin juuri vaaran välttämiseksi (kaikki eivät näin toimi, joten se ei ole sääntö)
c) Älä lähesty takaa, kiitos. Eli jos olet jumissa hevosen takana, niin huhuile taas sieltä takaa (ei kellon kanssa) niin että ratsastaja huomaa ja antaa sinulle merkin ohittaa. Tällöin hän on "kasannut" hevosen avuilleen ja pystyy kontrolloimaan hevosta, joten se ei aiheuta sinulle vaaraa.
perttime
17.10.2006, 12.25
Offtopiccia: Mitenkähän hepo suhtautuisi siihen jos jarrut ulvahtaa takana?Pahimmassa tapauksessa hengenlähtö lähellä itsellä, ratsastajalla ja hevosella.
Pahimmassa tapauksessa hengenlähtö lähellä itsellä, ratsastajalla ja hevosella.
Ja tuommosia elukoita sit tuolla pyöräteillä talutellaan. On se jumalavite jos ei uskalla edes jarruttaa elikon nähtyään kun se siitä tappaa kaikki, ja jos et jarruta, tappaa kaikki, lentääkö siitä ohi pitäs...:mad:
Paras tapa lienee tykittää siitä hevosen ohi sen minkä omista koivista ja pyörästä lähtee. Säilyypähän oma henki sentään stna. :mad:
Anteeksi.
Edit: Kun ei viitsisi aina hevosen havaittuaan hiljentaa vauhtia äänettömästi 57% ja kääntämällä pyörä 37 asteen kulmaan hevoseen nähden ja alkaa siinä sitten laulamaan "piippolan vaarilla oli talo" teemaa tasaisella 40 desibelin äänellä ilman korkeita ääniä joista heppapolo voisi säikkyä samalla kun siinä tarkasti 37 asteen kulmassa (-/+ 2 astetta sallitaan heittoa) kyseisen hepan sitten ohitse ajan ja väistän sitä takakoipea joka silti yrittää potkaista minua selkään. Ilmeisesti ko heppa olis tykännyt sittenkin enemmän Porilaisten Marssin hyräilystä D-mollissa.
Anteeksi.
Edit: Ei minulla mitään hevosia vastaan ole. Jaloja eläimiä ovat he. Mutta ei niiden paikka ole pyörätiellä muun liikenteen seassa.
ImacInnes
17.10.2006, 19.47
Vanhempi mies rollaatorin kanssa katseli pyörääni ja tokaisi:
"Hieno pyörä sulla, oikeen jouset ja kaikki!"
"Joo, mettäpoluilla on tarvis"
"On siinä nippeliä kun autossa"
"Joo"
"Mitkäs noi on?" Osoitti levyjarruja sormella.
"Levyjarrut"
" Oho! En semmosista oo kuullukkaan"
"Autoissa ja prätkissäkin on moiset"
"On varmaan kallis pyörä?"
"Pikkuauton hintanen"
"Oho!?"
Rahat nostettuani jatkoin matkaa kotio ja ukko jäi siihen ihmettelemään!
...Nuorempana kun asuin Torniossa ... Kävelin uimahallin poreammeeseen istumaan....
Oli se tappaus kun saatiin se uimahalli sinne. Kelatkaa nyt ihmiset, sitä ennen kuljettiin bussilla Ruotsissa uimahallissa.:seko:
Oli se tappaus kun saatiin se uimahalli sinne. Kelatkaa nyt ihmiset, sitä ennen kuljettiin bussilla Ruotsissa uimahallissa.:seko:
Kyllä myö rikkaat käytiin siellä joko TZR:llä tai omalla (=isän) autolla sitten vähän vanhempana. :D
Ja joo, muistan kyllä Tornion uuden hallin ja sen yli-innokkaat uimavalvojat. Siihen aikaan taisi olla joku kyltti poreammeen vieressä että 5min max, niin ne kyttäs kellos kanssa ja ajoivat aina jengiä pois että "5min tuli jo täyteen". Säälittävää. No, nyt siellä saa istua vaikka tunnin putkeen jos haluaa. Ketään kiinnosta. :D Ja muistan kyllä ekan päivän kun ko laitos oli auki, taisi olla avoimet ovet sinne ja kävin itsekin siellä tsekkaamassa paikan. Voi tsiisus että putiikki oli TÄYNNÄ uijia silloin.
Uimahalleista, on se vi**u kun Tornion hienossa hallissa taitaa vieläkin aikuisten vuosikortti olla jotain 100 - 150e. Täällä ruuhkasuomessa maksaa 200e joku vitun 3kk kortti. Onko järkee?!?! Pitää olla joku kroisos että täällä viittisi vuosikorttia itellään pitää, tai siis ostella noita 3kk kortteja. Nuo kun pitää sisällään kaikki helvetin solariumit jne. Kerran otin soittokierroksen uimahalleihin täällä ja kysyin että onko mitään VUOSIKORTTIA jolla EI PÄÄSE MUUALLE KUIN UIMAAN niin eipä löytynyt. Vain noita 3kk ALL INCLUDE fuking kalliita korttipaskoja. On se maailma mennyt oudoksi kun ei saa uimahallista lippua millä pääsisi VAIN uimaan/saunaan.
"Ei se ollutkaan hirvi!"
Onneksi eivät olleet metsästäjiä... :D
Eilen tuli vanhempi naishenkilö metsässä polulla vastaan ja meinas, että mulla on vähän huonot ajo-olosuhteet, kun oli lunta suhteellisen paljon. Yritin selittää hänelle, että olin ihan tarkoituksella siellä polkemassa, eikä haittaa vaikka maasto ja olosuhteet ovatkin vähän haastavat. Kivaa on silti :) Siihen tämä naishenkilö tokaisi, että sulla täytyy sitten olla hyvät reisilihakset. Kyllä kyllä ;)
Henki Hieveri
13.11.2006, 16.35
Fillaristi: "Onpa kiva lipsutella!". Jalankulkija "Voi *****!" (meinasi kaatua alle kun tuli kioskista ulos kun biojäteastia tukki pyörätien)
Kuvitteellinen tilanne lenkiltä:
Skenaarion henkilöt:
Tuntematon Maantiejyrä (lyhyemmin tästä eteenpäin MJ) ja iso läski hippi (ILH).
MJ:lla mittarissa 4 tuntia ja juomat loppuneet jo jokin aika sitten, mutta MJ muistaa että Sotungissa on Siwa, jonne ehkä kerkeää just ennenkuin se menee kiinni. Joten pienimuotoinen tempoajo sohjon keskellä. MJ kaartaa voittajan elkein Siwan pihaan ja nostaa pyörän seinää vasten.
ILH kävelee (tai valuu) ulos kaupasta mäyriksen kanssa ja katsoo MJ:n pyörää.
ILH: Oletko hälytysajossa kun perävalo vilkkuu?!?!?!??!!!!!
Koska MJ oli niin herkällä päällä: ***** joo, ajan takaa tuommosia läskejä kuten sinä.
Tässävaiheessa "rotevan" läski ILH siirtää mäyriksen maahan ja testaa hintelän MJ:n käyttöä lattiaharjana. MJ:n mielestä ko pihaa oli suolattu mausta päätellen liikaa...
Edit: Ja tätä ei siis tapahtunut mutta olisi voinut tapahtua. Tuon hienon lauseen sijaan sanoin vain "en ole" ja jatkoin matkaa. En minä nyt verta turhaan ala nenästäni kaivamaan vaikka mieli teki kyllä heittää tuo mitä tuossa ylempänä laitoin. Siinä se äijä meinas vetää sit pultteja kun meikä pääsi sen eteen kassajonoon ja meni mulla vähän aikaa kun kaivelin pankkikorttia takataskuista. Se myöhästy nyt varmaan minuutin verran ekan kaljan aukaisusta sohvallaan. Ei ole MJ:n kaltaista pysähdellä lenkillä tankkausta varten mutta pakko oli kun oletettua lämpimämpi keli söi juomapullot tyhjiksi ennätysajassa. Piti käydä sokerista kokista ostamassa pullo jotta pääsi kotia asti suht pirteänä.
Henki Hieveri
15.11.2006, 14.54
ILH: Oletko hälytysajossa kun perävalo vilkkuu?!?!?!??!!!!!
"Joo, tulin sinua hakemaan, mutta valkoinen takki unohtui, kun sanottiin että kiireellinen tapaus".
"Ai pyörällä?! ttu lähe sun kans mihinkään ku ei sun perässä pysy millään ilveellä!" meen bussilla, soitan sit ku oon siellä" yritin kaveria saaha mukaan kaupunkii pyörällä :o :D
yrittelijäs
15.11.2006, 15.26
"hassut housut!" , huudahti arviolta 5-vuotias tyttönen vanhempiensa seurasta kun ohitin heitä pururatanousussa tässä syksyllä. Niin, viileä ilma vaan pisti laittamaan pitkät trikoot jalkaan..
Tälläsiä kommenteja on tullut: "paljon sä keulit?" "ohita auto!"
Pikkupoika totesi isälleen pyörääni katseltuaan: "Isi, sedällä on mopo!":)
Henki Hieveri
21.11.2006, 13.51
"Sori" sanoi kohtelias miesjalankulkija kun oli päättämätön suojatiellä päästettyäni hänet ensin.
Hei äiti, kato pesäpalloilijoita!
Tandemilla ajellessa kommentteja riittää. Natiaiset huudahtelee "kato äiti kaksoispyörä!". Laulellaan Ajetaan me Tandemilla-aa tai huudellaan jotain muuta kekseliästä... Joku ruotsinkielinen mummelikin ihasteli kerran että "det är så skönt att trampa tillsammans!" Tietäisipä vaan kuinka skönt se välillä on...
Tandemi on huomionkerääjänä Ferrarin veroinen, mutta hieman halvempi hankkia.
Jokunen vuosi sitten:
"Hemohess"
Lenkkeilijöiden takana vähän aikaa kunnes huomasivat:
"Onhan siinä kello jos haluat ohi"
... no ei ole kelloa Colnagossa :rolleyes:
westside
22.11.2006, 00.14
Vedin tossa sunnuntaina kampin läpi fillarilla, kaveri tuli perässä ja kuuli seuraavan:
Pikkupoika ~3-v äidilleen: Kato äiti *osotti sormella mua*
Äiti: Poika aikoo krossailla.
perttime
22.11.2006, 08.35
Aamulla töihin ajellessa jouduin tekemään paniikkijarrutuksen, kun olin varovasti ohittamassa pimeää ihmisrykelmää ja sieltä ryntäsi talutushihnassa ollut koira pyörätien toiselle puolelle.
- "Perkele, ilmav valoja!!!"
- "Oooon valot."
- "Missä päi muka?"
- "Edessä!"
Käytössä on toistaiseksi tosin vain sellainen halpa huomiovalotyyppinen ratkaisu, joka tehossa häviää 1 - 0 vaikka auton valoille.
olin lähdössä maastoilulenkille ja heivasin fillaria porttikongista kadulle. samaan oven avaukseen sattui naapurirapusta heppu jonka kanssa ei ole tullut sanottua päivääkään kun pari kertaa. naapuri kyseli että oletkos lenkille menossa? "juu" vastasin, "ajattelin tuossa Keskuspuistossa käydä pyörähtämässä". jatkettiin molemmat omiin suuntiimme, kun kaveri vielä huusi perään kymmenen metrin päästä "onko siinä teleskooppi?" viitaten ilmeisesti Rebaan pyörän etuosassa. "oon..." :seko:
ImacInnes
02.12.2006, 10.48
Kouluun mennessä ajan aina kadunpään itse raivaan polun pätkän läpi eikä siellä muita näy, niin pe aamuna polulla pimeässä käveli mies vastaan ja säikähdin niin että matka tyssäs siihen.:eek:
Mies siihen väistäessään " Aja vaan jos kerran pääset" :seko: Minä "Joo, kyllähän minä" ja jatkoin matkaa vaivaloisesti polun mutaseen ylämäkeen.
LoivaMäki
15.12.2006, 10.29
Jannut nauroi rakäsesti ohiajavan auton ikkunasta.
sieltä ryntäsi talutushihnassa ollut koira pyörätien toiselle puolelle.
Mulle kävi samalla lailla reilu viikko sitten kun puolikoomassa >7h kohdalla kotia päin olin lenkiltä ajamassa. Äijä kävelee pyörätien vasenta laitaa koiransa kanssa. About 10 metriä ennen meikää koira vetää flektin päässä juosten pyörätien oikealle puolelle, ja flektin naru tietysti giljotiiniksi siihen eteeni. Siinä tuli sit testattua miten reaktionopeudet toimii vielä noin pitkän lenkin loppuosalla.... Sanoin kyllä pari valittua sanaa äijälle. Koiran vikahan se ei koskaan ole jos on idiootti taluttaja/omistaja.
Hianot valot sulla,sanoi ykx vanaha frouva.;) Silvat vaan:rolleyes:
Tuossa pari lenkkiä sitten kuulin musan yli jonkun kävelijääijän huutavan jotain mun valoista ja yritti samalla peitellä silmiään. Onneksi oli musat täysillä niin kuullut sen tarkemmin.
Sit eilen joku alko huutaa että "missä valot..." kun ajoin kotia ilman etuvaloa kun se meni rikki eikä näinollen toiminutkaan.
Eli ei koskaan hyvä. Oli valot, tai ei ollut valoja. Niin aina saa kuulla valitusta. Ota tästä selvää että mikä olis hyvä...:seko:
Paikallisten esiteinien mielestä oli ilmeisen huvittavaa, kun pyöräilijä pölähtää metsästä kadulle yksi halogeeni kypärässä ja toinen tangossa. Paras kuitti oli: "Ritari Ässä ratsastaa jälleen."
supertele
20.12.2006, 23.05
tänään yksi vanhemman puoleinen naishenkilö sanoi: "Jettaseutoo". Niin ainakin kuulin. Olen koko päivän miettinyt, että mitä hittoa se oikeesti meinasi. Ainoa, mitä olen keksinyt edes sinnepäin olisi: "Et koske autoon" koska jouduin aika läheltä autoa ajamaan ohittaessani häntä. Mutta ei tuo silti ihan järkevältä kuulosta. :o
Miten ois: "Jestas sentään!"
Mulle tuli tuossa pari päivää sitten " Hyvä Jumala!", jälkikäteen pohdin, että ois pitänyt vastata, ettei edes Jeesus, pirusta puhumattakaan...:D
supertele
21.12.2006, 15.52
Miten ois: "Jestas sentään!"
en usko tähänkään, koska nopeus oli melko pieni, ja tultiin vastakkain ja rouva vielä teki ajoissa tilaa, jotta pääsin ohi.
Oli miten oli tuo on totta, että yleensä vähän ajan päästä keksii vaikka mitä "hyviä" vastauksia ihmisille. Harvemmin tulee välittömästi mieleen mitään "hauskaa"
"Eikö se sovi tuonne pyörävarastoon vai minkä takia se pitää sisälle kantaa?" "Sinun se vaan pitää kantaa pyörä ylös, olisihan tuolla nyt jo tilaa..." Joka ikinen kerta joka mummolla sama laulu kun sattuvat olemaan rappukäytävässä silloin kun on lenkille lähdössä tai tulossa. Siinäpä heille pohtimista. Yhdessä tahi jokainen tahollansa.
"Onpa hyvät valot". No Smartin 2 x 10 W halot vaan :o
Häh:eek: .Noi ku ruuvaa kypärän sivuihin niin saa kivat kommentit,ooks sä mikki-hiiri:D jos noi on ne...mustat muoviset.
...jos noi on ne...mustat muoviset.Juu on ne, hiukka samanlaiset kuin vanhoissa traktoreissa ;). En tosin oo vielä päähän sovitellut, saavat levätä tangossa...
Ohi ajaessani kaks parikymppistä jätkää tokas: "***** mitkä valot pyörässä!" Kyseessähän siis oli Sigman Miraget, 5+10W tangossa. Just siinä jätkien kohdalla testasin maksimivalaistusta.
Aamulla takapihan mettikössä koiran kusettaja sanoi, "mahtavat valot, upeeta, hyvä". Valo oli Osramin Decostar IRC 35W 10°.
Oliko se V.......a vai vilpitöntä kehua? En sanonut mitää, mutta olisiko pitänyt sanoa, "pystyt pitämään koirasi kurissa, upeeta, hyvä".
Mulle kyllä ei kehuta valoja vaan yritetään käsillä peitellä silmiä ja jotain valitetaan niiden kirkkaudesta ja huidotaan käsillä...:seko:
Ja kuulemma joku mummo oli soittanut jonnekin radion "kansa puhuu" ohjelmaan että nykyään fillareissa on niin kirkkaat valot että ei näe rullaattorilla mennä pyörätiellä. Liekö tullut mummo vastaan joskus...
Edit: Eikä eiliselläkään lenkillä oikein koiria kukaan pystynyt kurissa pitämään. Joku nuori pariskuntakin käveli pyörätiellä ja koira vetäs flektissä just mun nenän edestä tien toiselle puolelle. Äijä sit osannut käyttää flektiään eikä saanut koiraa kiskaistua viereilleen vaan mun piti ajaa sen saatanan narun alta kun se nosti kättään siinä. Sanoin kyllä että "HELVETTI SENTÄÄN!!"
Henki Hieveri
29.12.2006, 09.44
"Huora!" tuli teini-ikäisiltä pimuilta kun täyttivät koko tien ja ohitin ne naftisti.
tempokisu
29.12.2006, 13.49
Kuulemma on mummot luullu mua Helvetin Enkeliksi, kun olen pääkallopipalla ja mustissani liikenteessä pyörällä ollut. :D :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.