PDA

Näytä tavallinen näkymä : Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkilläsi?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9]

Föhn
11.08.2023, 10.45
Whatta nice bike!
What is it?
Can I lift it? Whoa!
Awesome, go reds go!

Britti(?)hemmo innostui fillaristani Läskiliskon terdellä, ihan syystäkin toki :p. Tuota viimeistä en tosin ymmärtänyt.
Pyöräilevät ulkomaan elävät lähestyvät tosiaan huomattavasti suuremmalla uteliaisuudella kuin natiivit.

xubu
11.08.2023, 16.21
"Pyörätie on tulla alhaalla". Pasilassa olivat sulkeneet reitin josta usein kuljen ja uutta reittiä etsien olin eksynyt jalkakäytävälle.

Il ciclista di Roine
20.08.2023, 21.17
Nappulat huutelivat mulle kelvin käyttämättömyydestä Lentiläntiellä Toijalassa heinäkuussa 2023.
No, draama ennen kersoen kajotusta: Lentiläntien vasemmalla puolella oleva kelvi oli ajoreittinäni, mutta edessäpäin supertyypillinen 2-jalankulkijaa-ilmiö-Suomessa: Kävellään rinnakkain.
Siirryin sitten Lentiläntien oikealle reunalle.

Opulus
21.08.2023, 09.20
^Näitä huutoja olen itsekin kuullut. Vaikutelmani on ollut ettei huutelun motivaationa ole syntynyt siitä että kotona ja koulussa on opetettu lapsille että pitää ajaa kelvillä vaan ihan vain siitä mitä on auton kyydissa kuultu isän tai äidin noituvan. Eli kyseessä ei ole ollut huolestuminen spandexin turvallisuudesta...

Kovin paljon tai oikeammin ei yhtään ole kokemusta kelvillä ajamisesta Suomen ulkopuolella, mutta voisin kyllä uskoa että nimenomaan se miten kaksi rinnakkain kulkevaa jalankulkijaa onnistuu kävelemään niin ettei useampaa tarvita koko kelvin tukkimiseen on suomalainen ilmiö. (Muualla käveltäisiin laidempana tai ainakin lähempänä toisiaan...)

kauris
21.08.2023, 10.13
En kyllä tiedä tuosta. Täälläpäin maahanmuuttajataustaiset tukkivat erittäin tehokkaasti kevyenliikenteenväyliä pienellä ja isolla porukalla. Lukuun ottamatta kaksistaan liikkeellä olevaa pariskuntia, joista mies saattaa kävellä noin 20 metriä rouvaansa edellä.

YocceT
21.08.2023, 10.20
Nappulat huutelivat mulle kelvin käyttämättömyydestä Lentiläntiellä Toijalassa heinäkuussa 2023.

Opettelukolmiolla varustettu kevarikuski aukoi päätänsä ja käski siirtyä kelville. Rusutjärvellä jossa koulun kohdalla on muutama sata metriä todella kapeaa huonokuntoista kevytväylää. Ikinä en ole siinä sitä pitkin ajanut. Pari kesää sitten joku pakupetteri ruiskutteli lasinpesunesteitä samoilla kohdilla ohittaessaan. Onnea Tuusula, teillä on siellä asenteet kohdillaan.

Näytin sille kevarikuskille keskaria ja ajattelin mielessäni että älä opeta isääsi n*ssimaan.

Opulus
21.08.2023, 11.18
^ Näille rumasti sanottuja kyläpahasten tai kuihtuneiden kirkonkylien lapsia ja koululaisia varten aikanaan rakennettuja kelveille ei tosiaan viitsi siirtyä vain siirtyäkseen ihan kohta takaisin ajoradalle kelvin päättyessä. Mutta voi olla paikalliset kokevat käyttämättömyyden erityisen ärsyttävänä siksi että tietävät tai luulevat tietävänsä miten monta miljoonaa kunnallisverorahoja niiden rakentamiseen meni...

Porukkalenkeillä on lasinpesunesteitä ruiskuteltu kai kaikissa niissä pääkaupunkiseudun ulkopuolisissa Uudenmaan kunnissa, missä on ajettu. Aina ei tosin ole tarvittu edes vieressä kulkevaa pyörätietä tai parijonossa ajamista...

Fillarijeti
13.11.2023, 09.46
Sanallisia tappouhkauksia tulee silloin tällöin. Joskus voi mennä vuosi tai jopa vuosia ilman, mutta sitten muutamaan kuukauteen voi tulla monta. Hieman kevyemmästä päästä oli aika tuore lupaus murtaa keskisormeni, jota olen käyttänyt hyvin säästäväisesti.

Kuorma-auto kiihdytti yksityispihasta suoraan kohti, säikähdin ja väistin jyrkästi ajoradan keskiviivalle. Ei osunut, ja onnistuin aika nopeasti suorittamaan kansainvälisen. Kuorma-auto oli kääntynyt minusta poispäin, mutta teki uukkarin ja lähti perään. Kuljettaja huusi ensin ikkunasta pysähtymään, että hän voi vääntää keskisormeni nurin. Sitten hän kiilasi kolmeen kertaan. Toisella yrityksellä hän tuli raivoissaan nyrkit pystyssä kopista alas, mutta sain uudelleen sen verran vauhtia, että takaa-ajo kutistui muutamaan askeleeseen. Olin ollut tähän asti täysin hiljaa, mutta kolmannella kiilauksella vastasin pysähdy-komentoon alitajunnasta, että 'minkämaalainen paska sinä olet'. Olin tunnistanut murtavan puheen ja kansalaisuuden. Kuorma-auto teki välittömästi uukkarin ja hävisi. Saman kansan edustajat ovat suorittaneet puolenkymmentä attentaattia tämän ajokauden aikana.

kauris
13.11.2023, 13.21
Huh-huh! Kyllä minä tuossa tilanteessa poliisille soittaisin. Vaikka siitä ei mitään lopulta seuraisikaan (rangaistusta) niin kävisivät kuitenkin jututtamassa kyseistä henkilöä.
Itse olen jostain syystä välttynyt uhkailuilta. Kerran kyllä olin samassa pienessä viiden hengen ajoporukassa jossa yksi jäi vähän taaemassa keskustelemaan autoilijan kanssa. Autoilija siis pysähtyi ja kiivas sananvaihto alkoi. Yhtäkkiä kaverini huusi, että tää kaivoi puukon esiin hanskalokerosta. Ei siis sinänsä häkeltynyt ja pelästynyt vaan jatkoi itsekin mesoamista ja huusi tämän siksi, että mekin kuulemme ja että pitää autoilijan käytöstä entistäkin älyttömämpänä. Tämä autoilija sitten myös kehuskeli, että hänellä on poliisituttu jonka aikoo soittaa paikalle. Suorastaan kehotettiin tietysti soittamaan mutta niin vai yllätys yllätys ei sitten soittanut. Tilanne lähti ylipäätään liikkeelle siitä, että ajoimme erittäin hiljaisella pienellä maantiellä siten, että jotkut meistä oli 2 rinnakkain. Veimme siis puolikkaan kaistan. Tämä auto tuli sitten takaapäin suoralla tieosuudella ja olisi päässyt ohi hidastamatta ja vaivatta. Mutta häntä ärsytti 2 rinnan olevat pyöräilijät jolloin torvi soi ja käsimerkit viuhuivat. Kun sai vastaukseksi myös jonkinlaisen käden heilauttuksen niin innostui sitten pysähtymään ja debatti alkoi,.

Hei nyt tuli kyllä itselle mieleen sellainen jossa ei sanottu mitään mutta kevyenliikenteen väylällä ylämäessä vastaan tullut pyöräilijä yllättäen kohdallani tyrkkäsi minut kumoon. Oli talvi ja pimeää. Minulla etuvalo päällä. Vali sellainen saksalaisen standardin mukainen joka leikkaa häikäisyä pois vastaantulijalta. Kellahdin siis kumoon pientarelle lumipenkkaan ja mihinkään ei onneksi sattunut. Kun kömmin ylös oli tämä vastaantulija jatkanut kävelyä sen muutaman kymmenen metriä. Huudettuani että mitä hittoa tämä pysähtyi ja kääntyi ja näytti siltä että lähtee tulemaan uudelleen päälle. Päätin jatkaa matkaa. Jälkikäteen mietin, että olisko kuitenkin ollut se valo joka häntä ketutti. Joku huumehörhö tai vastaava oli ehkä kyseessä ja kirkkaus otti liian lujille.

Fillarijeti
13.11.2023, 16.54
^Harkitsin poliisille ilmoittamista, mutta kokemukset siitä ovat erittäin huonoja. Kuski olisi luultavasti löytynyt, koska kopassa oli liikkeen nimi. Tässä tapauksessa ajoradan vieressä ei ollut ojia, joten pystyin käyttämään hiekkaista piennaraluetta ja sen puustoa hyväkseni, eikä vauhtini missään vaiheessa täysin kuollut. Ilmeisesti piennaralue on joskus tampattu teollisuustontiksi.

Toinen tapaus jostain kymmenen vuoden takaa on jäänyt mieleen. Keski-ikäinen mies ulkoilutti koiraansa kelvillä, mies vasemmassa reunassa, koira oikeassa reunassa ja hihna välissä. Huikkasin etäältä 'HEI', mies vilkaisi taakseen ja siirtyi koiran kanssa samaan reunaan. Käännyin kelvin päättyessä takaisin ja ylämäessä sama mies asteli eteeni: "Jos vielä kerran ajat tästä, se on viimeinen kerta!"

Painavaa asiaa? Seuraavana päivänä olin liikkeellä samalla kelvillä. Kolmiolliselta 'pihatieltä' kelviä lähestyi valkokoppainen kuorma-auto. Pidin vauhdin samana, mutta kuorma-auto sovitti vauhtiaan kiihdyttäen. Säästin mahdollisen jarrutuksen aivan viime hetkeen, ja olen ihan varma, että ilman pysähtymistä olisin jäänyt kuorma-auton liiskaamaksi. Kyseessä oli harkittu yritys, jossa tekijänä oli viimeisestä kerrasta uhonnut koiranulkoiluttaja. En elehtinyt, vaan kunnioitin aitoa psykopaattia hetken hiljaisuudella.

JackOja
15.05.2024, 19.50
"Nää on porokoiria"

xubu
15.05.2024, 20.02
Jumalauta huus äijä kun tuli vasemmalta ja vielä ajoi kiellettyä ajosuuntaa.

nure
22.05.2024, 16.11
Yleensä pyörään liittyviä kommentteja.

JackOja
22.05.2024, 19.10
Yleensä pyörään liittyviä kommentteja.

Millaisia? Sitähän tässä kysytään.

Föhn
22.05.2024, 19.36
Joskus losautin heti alkumatkasta kumin ja kävelyksi kotiinhan se muuttui. Siinä taluttaessa jalankulkijan puolta baanasta, miespuolinen vastaantulija varsin kiihtyneesti tokaisi että tämä ei ole pyörätie. Vastasin että minäpä olenkin jalankulkija mutta eihän se herralle kelvannut.

Goomikko
24.05.2024, 15.53
"VITUN HOMO" kiljui vastaantulleen mopon takapenkiltä teini. Olin mielessäni sillä tavalla että olikohan ajankohtainen aihe kyseiselle kaverille
Kaksi ehkä 10-12 vuotiasta poikaa tuli pyörällä vastaan katse eturenkaassa ja mentiin tiellä laidasta laitaan. Varovasti soitin pirikelloa. Katseet nousi ylös ja toinen tokaisi ”VITUN HOMO”. Surullista.

nure
24.05.2024, 19.37
^^^Viimeinen kommentti oli kahdelta skidiltä kun pätkän perässä koittivat pysyä että missä tossa on moottori...

Juha Lehtinen
04.09.2024, 12.45
Ihan hauska tilanne kävi muutama viikko sitten kun olin lenkin alussa niin lähestyin kahta pyöräilijää takaapäin ja rullailin niin että vapaaratas raksutti niin että nainen luuli hänen pyörässään olevan jotain vikaa ja hihkaisi miehelleen että täytyy pysähtyä. Menin ohi ja sanoin että vielä on kesää jäljellä. Nainen kommentoi että se olikin minun pyörä mistä se ääni tuli.

Sent from my iPad using Tapatalk

Copilot
19.09.2024, 08.46
"Tie auki taivasta myöten" tiuskaisu polulla.

Huutelin hyvää päivää varsin kaukaa ja hidastin ihan kävelyvauhtiin, mutta nimby rouva se ei vaan tykännyt. Kiitin kuitenkin kohteliaasti tien antamisesta.

Opulus
19.09.2024, 09.35
Se tuttuakin tutumpi, äkäiseen ääneensävyyn esitetty: "Soita kelloa!"

Normaali ulkoilutie, jonka molemmin puolin viherkaista. Perhekunta kävelee edessäni koko tien leveydeltä, koira sentään laitimmaisena oikealla, joten tuumaan että yksinkertaisinta ja helpointa on ohittaa nurmikon kautta. Vasemmalla olikin reilusti tilaa tien ja lähimmän puskan välissä. Keskivertohölkkääjän vauhdilla tehty ohitus ei sitten kuitenkaan ollut hyväksyttävä suoritus vaan tulin nähtävästi luokitelluksi kusipäiseksi pyöräilijäksi.

Yedi.
19.09.2024, 09.42
Normaali ulkoilutie, jonka molemmin puolin viherkaista. Perhekunta kävelee edessäni koko tien leveydeltä, koira sentään laitimmaisena oikealla, joten tuumaan että yksinkertaisinta ja helpointa on ohittaa nurmikon kautta. Vasemmalla olikin reilusti tilaa tien ja lähimmän puskan välissä. Keskivertohölkkääjän vauhdilla tehty ohitus ei sitten kuitenkaan ollut hyväksyttävä suoritus vaan tulin nähtävästi luokitelluksi kusipäiseksi pyöräilijäksi.

Näitä takaa päin ohittaessani olen reunimmaista kolauttanut kyynärpäällä. Edestä kohdatessa olen siirtynyt kevlin keskelle ja polkenut lisää vauhtia, jossakin vaiheessa alkaa ryntäily reunaan, kun ontossa päässä syttyy lamppu "nyt se tulee päälle vauhdilla". :cool:

Copilot
19.09.2024, 09.46
^sellainen trolli?

Yedi.
19.09.2024, 10.11
Eihän tuossa mitään trollia ole. Kulkuväylille on hyvin selvät säännöt ja en ajale itselle epäturvalliselle alueelle sen vuoksi, jos joku ei käsitä missä pitää kulkea vaan tukkii kulkuväylät muilta kulkijoilta.

Pyöräilijä ohittaa hitaammat kulkijat väylän keskeltä, takaa ei ihan viitsi ajaa päälle vaan tulee reunasta mentyä. Edestä päin keskeltä väylää.

nure
19.09.2024, 10.13
^^ Mä en kyllä luota tuohon, kokemuksesta jalankulkija käytäytyy hyvin ennalta arvaamattomasti joten yleensä kierrön ohittaessa mahdollisimman kaukaa.

Ja kannattaa tarkkaan harkita kolauttamista, voi olla että joku kolauttaa kovempaa sua tai esim. heittää käteen sattuneella esineellä kuten tuttua heitettiin juomatölkillä vastaavassa tilanteessa.

Copilot
19.09.2024, 10.23
No kyllä fyysiseen koskemattomuuteen kajoaminen täyttää täyden trollin tai sitten idiootin tunnusmerkit. Ei kukaan normaali ihminen niin tee.

navajokoira
19.09.2024, 12.43
Raportoin ylläpidolle koska väkivaltaan yllyttäminen ei toivottavasti ole edes täällä ok.

Toki oikeasti haluan uskoa että käyttäjänimi "Yedi." kokonaisuudessaan on vain tylsistymsestä kummunnut performanssi, joka ei kuvasta kenenkään todellisen ihmisen mielentilaa.

M A
19.09.2024, 14.15
Turussa tuntuu saavan helposti kommentteja kanssakulkijoilta. Jos ei suoraan, niin lenkkikaverille riittävän kuuluvasti sanottuna "että mä inhoan noita pyöräilijöitä". Kohteliaasti kyllä hidastettiin, pyydettiin tietä ja kiitettiin tuollakin kerralla :)

Paras oli kuitenkin, kun poljin ilman valoja hämärtyvässä mutta vielä valoisassa talvi-iltapäivässä pitkässä ylämäessä, jossa oli yksi ilman nastarenkaita kuljettava ura, muun kelvin ollessa jäätynyttä sohjoa jossa on vähän lunta päällä. Vastaan tuli kävellen pappa, joka antoi kohteliaasti tilaa ylämäkeen kapuavalle pyörälle. Kunnes aivan kohdalla kurottautui ajolinjalle niin että melkein kaaduin väistäessäni, ja tokaisi "Pist valo pääl".

navajokoira
19.09.2024, 20.21
”tääl saa aina varoa noita pyöräilijöitä” sanoi kaverilleen henkilö, joka nimenomaan ei varonut pyöräilijää. Pyöräilijä varoi häntä. Henkilö itse kulki väylän poikki katsomatta yhtään mihinkään, eikä edes havainnut pyöräilijää ennen kuin pyöräilijä oli jo ohittanut tilanteen.

Markku Pulkkinen
19.09.2024, 23.04
Jospa nyt vaan huomioidaan kohteliaasti muut teillä ja kevyen liikenteen väylillä kulkevat ja unohdetaan kyynärpäillä kolauttelut tai päin ajamiset. Jokainen meistä edustaa itsensä lisäksi myös muita pyöräilijöitä.
Markku Pulkkinen
moderaattori

cuppis
20.09.2024, 07.49
"Kiitos kun soitit kelloa!", tätä kuulee nykyään aika usein kun Nuuksion alueella ajelee ulkoilureittejä ja soittaa kelloa reilusti ajoissa.

nure
20.09.2024, 07.59
Suomalaiset siinä suhteessa kummia että luulevat henkilökohtaisesti omistavan liikkumisväylät joita käyttävät eikä ymmärrä että näin olemattoman kokoisessa maassa kyllä sinne kaikki sovussa mahtuu!

Itse en pahemmin huutele mutta joskus tulee jalkakäytävillä pyöräileviltä kyseltyä että onkos setä jo 12vuotta täyttänyt...

JackOja
20.09.2024, 08.00
...joskus tulee jalkakäytävillä pyöräileviltä kyseltyä että onkos setä jo 12vuotta täyttänyt...

Täällä ne on enimmäkseen tätejä. Niin no, wolt-kuskit on setiä.

nure
20.09.2024, 10.03
^ Sorry että sukupuolistin kommentin mutta lienee käsitettiin mitä tarkoitin. Wolt kuskit ja vitun potkulautailijat sitten on aivan eri luku!

Il ciclista di Roine
28.10.2024, 22.15
"Hyvää päivää poliisiherra".

--ja selitellään:

Ostin uuden pääneuleen la 26.10. ja tämä uusi peittää myös leuan. On ennemminkin suunniteltu moottoripyöräkypäräkäyttöön.
Valoton teinirevohkakolmikko pyöräili vastaan tänään pimeydessä kelvillä, valaistulla tieosuudella.
Tuo oli kuultu kommentti.

Kuminauha
29.10.2024, 08.29
Toissa viikonloppuna saavutin Kauklahden Leiviskätien ylämäessä pyöräilijäporukan, olivat varmaan samantapaisella soratielenkillä, ihan jotain ajoseuran paitojakin päällä. Kun siinä sitten sitten tokaisin, että tulisin tästä ohi, niin tuli humoristinen kommentti: "Sieltähän tulee ihan oikea pyöräilijä"

nure
30.10.2024, 09.38
Viimeaikoina mitään kummempia mutta nuoruudessa kun silloisen puolison kanssa oltiin "retkipyöräilemässä" ja jossain Rovaniemeltä länteen oli tien uudelleen korjaus ja karkeaa sepeliä juuri levitetty, juräkuskin kommentti kannusti, " Ei enää kuin 12 kilometriä"...
Silloin selkeästi kokemattomampana oli vain yksi varasisuri ja TipTopin paikkarasia mukana ja silloiset renkaat kovinkaan pistosuojatut.

Copilot
30.10.2024, 09.51
Viimeisin taitaa olla "Pyöräilijä väistää" huudettuna katumaasturin ikkunasta paikassa, jossa on merkittynä pyöräilijän tienylityspaikka ja vielä lisäkilvet "Väistämisvelvollisuus muuttunut".

JackOja
30.10.2024, 09.52
"Ensi kerralla kelloa kiitos"