PDA

Näytä tavallinen näkymä : Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkilläsi?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

mk
07.01.2015, 12.26
"Tööt-Tööt" - huhuiluuni edellä mennyt vanhempi pariskunta reagoi, mummon hypähdyksellä metrin vasemmalle ja pysähdyttyäni säikähdystä tyynnyttelemään, kumpikin kiitteli äänimerkistäni :p Samalla valittelivat pyörän kuulumattomuutta yleensä .. :o

paskalokki
07.01.2015, 12.44
Tapahtunutta entisen laskettelukeskuksen, nykyisen hiihto- ja ulkoilukeskuksen tasamaalla, pulkkamäen alapuolella:

Olin läskillä liikenteessä ja pidin paussia, takaa tallustaa hyvin hiljaa pikkumies kenen hartiat oli ehkä renkaan korkeudella ja koputtaa takarengasta.

"Onpa isot renkaat!"

Kerkesin juuri kääntää päätä niin parin metrin päästä kuuluu kun poika ja isä vaihtavat sanoja keskenään.

"Ei ollu moottoripyörä."
"Ai ei ollu moottoripyörä, okei."

Hetken aikaa höröteltiin eukon kanssa ja vähän kotonakin vielä.

marmar
07.01.2015, 15.27
Jokunen vuosi sitten sain kommentin "tuossa on jo asennetta" työpaikan alaovella , kun oli sankka lumipyry, 10 senttiä auraamatonta lunta, 15 m/s tuuli ja yli 10 astetta pakkasta.

Tiesi että olisin voinut valita myös sisätilalämppärillä lämmitetyn automaattivaihteisen lämpimän ja mukavan auton kotona.

Juze
07.01.2015, 20.38
Ammattikouluaikana luokkatoverit tuumas 30 pakkas aamuna että 'ei taia olla keliä ettei juze pole pyörällä kouluun' ei toki ollu kävelyn lisäksi muutakaan vaihtoehtoa, ja matkaa vajava kymppi suuntaan.

supertele
07.01.2015, 22.30
"Eiks potkukelkka olis parempi"

janne kuivakangas
20.01.2015, 12.15
Eilen kävin pyöräilemäs ja polkujakin ajoin ..Sit iski pieni hätä..Ajoin lustelybaanaa vähän matkaa..mis käväsin..No takasin tulin kävelytielle niin siinä tuli Pikkutytöjä potkurilla Huikkas mulle hyvinkö luisti..pyörä..😅..Sanoin takas Moikka! Pitoja on..

macco
20.01.2015, 12.25
"Saako tolla pillua?"

brilleaux
25.01.2015, 13.35
"pois mopolla ladulta!" Huusi jo kauempaa kärttyinen naishehkilö eilen kun ajelin läskillä siirtymää latupohjalla.
Siinä hetki keskustelttin ja päästiin mainiosti asiassa yhteisymmärrykseen; läskillä voi kuulemma aivan mainiosti ajella latupohjalla, kun ei jälkiäkään näy jättävän.

Rouva pahoitteli moneen otteeseen reaktiotaan, kun oli oikeasti mopoksi luullut. :D

pturunen
25.01.2015, 13.58
"Toi on magee" totesi mummo, kun läskipyörällä tulin metsästä kelville.

Smo
25.01.2015, 14.20
"Mihin sä oikeen oot menossa" kun ulkoilureitiltä poukkasin kinoksen läpi metsäpolulle ennen koiranulkoiluttaa ja pimeää mustaa fleksiä

supertele
25.01.2015, 18.33
"Ei lumella voi ajaa pyörällä" totesi poika ilman pienintäkään epäilystä äänessään.

mk
04.02.2015, 07.24
"Kylläpä tuossa pyörässä on kirkas valo!" - - sanoi äiti tullessaan lapsensa kanss klv illalla vastaan palatessani pyörälenkiltä kotiinpäin (Wilma @10W) .. "ei se kirkas ole , se on valkoinen" -- tokaisi noin 6 -vuotias tyttö, korjatakseen äitin väittämää :o :)

Aali
04.02.2015, 11.17
"tuo mies on tyhmä", kuului pulkan perältä kun olin vaivoin saanut kelvillä ohitettua kiemurtelevalla syklolla 10-senttisessä sohjossa naisen joka veti kahdessa pulkassa jälkikasvuaan :)

velib
04.02.2015, 11.30
"No sulla ei oo kovin leveet renkaat", sanoi koiria ulkoiluttamassa ollut mies metsäpolulla. Taitaa olla läskipyörät niin yleisiä, että 2.4" rinkulat näyttää kapeilta jo muistakin kuin pyöräilijöistä...

N.N.
22.03.2015, 21.15
"Teillä on hienot valot, mutta ootteko huomanneet, että ne on vähän liian kirkkaat?" Näin kyseli naisystäväni ja minun ohi Kumpulantaipaleella ajanut hybridiäijä. Poljimme hitaaaaasti, kysyin takaisin: "Häikäiseekö ne sua?", mutta ukkeli ei vastannut. Ilmeisesti häntä häikäisi meidän Moon Shield -takavalomme (suosittelen niitä, tehokkaat USB-ladattavat). Äijällä itsellään ei ollut valoa lainkaan.

Farina
23.03.2015, 09.31
Ajoin kahden kuukauden sairastamisen jälkeen ekan maastolenkin viime vuoden joulukuussa. Tikkasin romahtaneeseen kuntotasoon nähden aivan liian sykkeellä Taaporinvuoren päälle ja oli pakko jäädä huilaamaan hetkeksi. Istuskelin naama punaisena rungon päälle huohottaen, kun vanhempi herra tikkasi sauvojen kanssa toisesta suunnasta huipulle. Ukko katseli jo kaukaa meikäläistä ja pysähtyi kohdalle, lausahtaen: "Onko suuria ajatuksia?". Pikkaisen alkoi hymyilyttämään ja vakuuttelin olevani henkisesti tasapainossa, fyysinen kunto oli vaan heikohko.

haedon
23.03.2015, 20.41
Toissa viikolla joku pappa Sammatissa totesi minulle että: "Eikö vielä ole liian kylmä pyöräilyyn?". Totesin että "kyllä tässä ennemminkin kuuma tulee, kun aurinko lämmittää niin". Tämä siihen "sulla on sitten liikaa vauhtia".

Niki9
05.04.2015, 07.46
Ai säkin oot niitä;) Eilen Kuokkalan nesteellä kassa, kun näki mun kanuunahuivin.

E-Cruiser
05.04.2015, 07.58
Laetat Kullopin moottorin siihe kaho ja pärräytät aena käyntiin ko polliisit ei nie! (kinneristä)

ilmora
06.04.2015, 16.11
Himmaillessani äsken kuralenkiltä kotiin päin kuulin olevani päivän ensimmäinen bongattu pyöräilijä.

Mitä ihmiset oikein tekevät jos ne eivät näillä keleillä aja?

Nappulakenka
03.05.2015, 20.31
Sain tänään lapsiperheen kiinni polulla ja tavalliseen tapaan kiinnitin huomion sanomalla "Anteeksi!" ja hidastin vauhtia. Perhe antoi mukavasti tilaa ja perheen isän kohdalla tuli kommentti "Kerrankin, positiivinen kohtaaminen pyöräilijän kanssa" :)

CamoN
03.05.2015, 21.30
Aika-ajopyörällä pisarakypärä päässä kolme teinityttöä ohittamalla sain aikaan naurun remakan. Oli siellä vastapuolellakin moniväritukkaa ja kornia nenärengasta ym. joista olisi voinut lausua jonkun omasta mielestä nokkelan sutkauksen. Päätin kuitenkin säästää veronmaksajien rahoja ja sosiaalihuoltoa turhalta terapialta, eli jatkoin matkaa tietäen varsin hyvin näyttäväni aika hassulta.

äkssee
02.06.2015, 19.16
Ei nyt pyörälenkillä, mutta pyöräilymatkalta palatessa mynkän turvatarkastuksesssa:
Vartija: Mountain biker?
Minä: Ja, naturlich!
Vartija: Sehr gut!

paskalokki
02.06.2015, 21.15
"Noi on ihan vitun hinttejä"

JKK
02.06.2015, 21.29

Öh, sinullekko on noin huudettu? No mikäs siinä, ota kohteliaisuutena.

Kuutio
14.06.2015, 21.36
Tänään kevlillä lastensa kanssa pyörillä liikkeellä ollut isä sanoi lapsilleen: "Katsokaa kuinka hieno pyörä! Kilpapyörä." Siinä kohtaa olin niin sulaa vahaa, että lasten kommentit menivät ohi. :cool:

LJL
14.06.2015, 22.05

"VITUN HOMO" kiljui vastaantulleen mopon takapenkiltä teini. Olin mielessäni sillä tavalla että olikohan ajankohtainen aihe kyseiselle kaverille

kuovipolku
15.06.2015, 08.41
"Ei voi olla kovin mukavaa" arvelivat kahvilavieraat, kun nousimme maantielenkillä Porvoon vanhan kaupungin nupulakivikatua.

jperala
16.06.2015, 11.30
"Hieno pyörä sinulla", sanoi vanhempi herrasmies tänään. "onko kallis pyörä" oli se perinteinen kysymys perään.

oem
16.06.2015, 11.41
Nuo on niin tuttuja. Viimeksi joku sanoi että hän on nähny tommosen siinä erätulilla-ohjelmassa ja aikoo itekin hommata...;)
"Ai se on oikein tommonen-mikä se on?";)
Parasta on kuitenkin hiljaisuus ja iloiset naamat matkan varrella.

Pyörä on kokomusta radonin 29er jäykkäperä jossa lokarit, tarakka, seisontajalka, brooksin flyer-satula...
Lyhyemmin, muotirikos. Tuttava sanoi että tuo mieleen vanhanajan moottoripyörän.

orc biker
16.06.2015, 13.36
Mopoautoilijan kartanlukija näytti käsimerkkejä, joita en ymmärtänyt. Näytti vähän ulkomaalaistaustaiselta, olisiko ollut sitten jotain toisen kulttuurin juttuja. En tulkinnut niitä kuitenkaan mitenkään positiivisiksi. Mistään kohtaamistilanteesta liikenteessä ei ollut kyse, vaan ajoin kelvillä ja tuo lasikuituinen teinien surmanloukku tuli vastaan ajoradan puolella.

PatilZ
16.06.2015, 14.57
Yö-pirkassa vastaantulevasta autosta heitettiin pullolla. Todellista nonverbaaliakrobatiaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nana
16.06.2015, 16.46
Wow, nice bike!
Tsiigaa, mitkä renkaat.
Nonniiiin
Voin kuskaa jos et jaksa polkee (valoissa seistessä)

pmw
16.06.2015, 17.00
Mulle on aika moni fillaristi huutanut törkeyksiä ja solvauksia kun olen ajanut etupyörä ilmaan kytkettynä. Taas kävelijät monesti näyttävät peukkua ja kehuvat. Harmi että menee noin kanssapolkijoiden kohdalla, mutta niin se vain menee.

StantheMan
16.06.2015, 17.16
Mulle on aika moni fillaristi huutanut törkeyksiä ja solvauksia kun olen ajanut etupyörä ilmaan kytkettynä. Taas kävelijät monesti näyttävät peukkua ja kehuvat. Harmi että menee noin kanssapolkijoiden kohdalla, mutta niin se vain menee.

Oletko miettinyt miksi? Muutama jantteri on keula pystyssä ajaessaan kaatunut poikittain yllättäen eteen. Paniikkijarrutuksella olen välttänyt päälleajon. Muutama rengaspari on mennyt uusiksi näissä tapauksissa, kun jarrutus on kuorinut renkaan pinnan paskaksi. On siinä muutama rumasana itselläkin päässyt. Eipä siinä mitään. Saahan noita renkaita kaupasta uusia ja minun vikahan se olisi ollut, jos olisin päälle ajanut. Pyydän anteeksi omasta ja näiden huutelijoiden puolesta.

pmw
16.06.2015, 17.23
Oletko miettinyt miksi? Muutama jantteri on keula pystyssä ajaessaan kaatunut poikittain yllättäen eteen. Paniikkijarrutuksella olen välttänyt päälleajon. Muutama rengaspari on mennyt uusiksi näissä tapauksissa, kun jarrutus on kuorinut renkaan pinnan paskaksi. On siinä muutama rumasana itselläkin päässyt. Eipä siinä mitään. Saahan noita renkaita kaupasta uusia ja minun vikahan se olisi ollut, jos olisin päälle ajanut. Pyydän anteeksi omasta ja näiden huutelijoiden puolesta.
Juu odotin tätä kommenttia. Ei ole kevyen liikenteen käyttäjien seassa tullut viimeiseen 10 vai peräti 15 vuoteen minkäänlaista tilannetta vastaan. Tuppaa tuo etupyörä nousemaan vaan niillä paikoilla / tilanteissa missä riskit on minimaaliset. Vaikka taito on kohdallaan, aina voi käydä jotain. Fillaristit siis huutelevat jopa kaukaakin, usein tien toiselta puolen tullut rivouksia.

Tietenkin sillon on hyvä huutaa jos tilannetta tulee eteen, mutta sellaista ei ole tullut. Siksi tämä tosiaan ihmetyttää.

Tilannetta voisi verrata esim. punasia päin ajamiseen, mitä myös äärimmäisen moni fillaristi tekee. En minä siitä jaksa huudella jos joku pamauttaa punasilla eikä mitään tilannetta käy ja ajo on hallittua. Mutta jos itse ajan esim. autolla vihreillä ja fillaristi tulee punasia päin eteen, kyllä ärräpäitä lentää.

tapna
16.06.2015, 17.23
Yllättäen sähkömopoilija harjoittaa liikennettä vaarantavia manööverejä.

frp
17.06.2015, 13.33
Kyllä kelvillä keuliminen on perseestä jos siellä muuta liikennettä on. Ei tosiaankaan kiva tunne kun joku keulii vastaan tai keulija pitäisi ohittaa. En minä siinä voi mitenkään tietää onko kyseisellä keulijalla homma hanskassa vai ei. Mitä nyt on katsonut niin kyllähän se yleensä hanskassa on niin, että suoraan mennään, mutta muun liikenteen havainnointi on täysi nollissa kun katse on ties mihin. Mulla ainakin kytkeytyy varomoodi päälle heti jos toisen pyöräilijän katse ei ole liikenteessä (keuli tai ei).

Ja vertauksesi punaisia päin ajoon ontuu. Punaisia päin ajava riskeeraa lähinnä vain itsensä. Keulija aiheuttaa vaaran muille(kin).

No, en ole kyllä keulijoille huudellut mitään.

pmw
17.06.2015, 17.13
Ja vertauksesi punaisia päin ajoon ontuu. Punaisia päin ajava riskeeraa lähinnä vain itsensä. Keulija aiheuttaa vaaran muille(kin).

Lähinnä tuota ajatusmaailmaa ajoin takaa. Onhan punasia päin ajaessa suurimmalla riskillä itse fillaristi, joskin kyllä siinä tulee äkkiä muillekkin vaaraa. Esim. moottoripyöräilijälle voi käydä pahastikin, ja autoilijalle jos tekee väistöliikkeen ja osuu kävelijään. Hyvin mahdollisia skenaarioita. Mutta tämä menee jo offtopicikiksi.

jarit
17.06.2015, 21.23
"onpa hieno pyörä. onko se jarruton ?" -rouva, noin 65v, kun seisottiin liikennevaloissa rinnakkain fillareilla.

Katila
18.06.2015, 12.51
Eilen ajellessani puuhaamaan suuntaan vastaan polkeneen äiti-ihmisen pakkarin turvaistuimelta kuului "Wow", kun poikalapsi paksut renkaat pyörässäni hokasi.

Yllättävän paljon yllättävän nuoret (useimmiten pojat) tuntuvat kiinnittävän noihin huomiota.

Il ciclista di Roine
18.06.2015, 22.43
"Laske satulaa alemmaksi" päättäessäni oman vetovuoroni Forssan Suvi-illassa.

Mietitään / Odotetaan Bike Fittingiä Tampereelle.

Laika
18.06.2015, 23.28
Odottelin kadunkulmassa täysissä trikoissa kaveria maantielenkille. Ohikulkeva täti kysyi: "Paljon maksaa?" Hämmentyneenä änkytin jotain ja kävikin ilmi, että kyse oli pyörän hinnasta.

OneTen
18.06.2015, 23.47
Odottelin kadunkulmassa täysissä trikoissa kaveria maantielenkille. Ohikulkeva täti kysyi: "Paljon maksaa?" Hämmentyneenä änkytin jotain ja kävikin ilmi, että kyse oli pyörän hinnasta.
Hajosin [emoji23]

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

LJL
19.06.2015, 09.32
Tämä kommentti ei tullut lenkillä vaan eilen työpaikan lounasruokalassa, mutta koska löyhä liityntä pyöräilyyn, niin.. Keskustelu meni suunnilleen näin:

Ennalta tuntematon naikkonen: "Harrastatko sä aitajuoksua?"
Minä: "Eeen.. Pyöräilyä. Miten niin?"
Naikkonen: "No kun sulla on tollainen täydellinen hyppyriperse"
Minä: "Öö.. Aha" :D

Laika
19.06.2015, 10.43
Repliikeistä päätellen teillä tais olla semmonen lounasdisko. Tai ainakin sillä naikkosella oli.

LJL
19.06.2015, 10.49
Joo se oli jo juhannustunnelmissa. Hieman vaivaannuttavaa mutta harmitonta :)

noniinno
19.06.2015, 12.59
Kannattais kokeilla sitä aitajuoksua. Ties mikä talentti menee hukkaan pyörän selässä.

Il ciclista di Roine
20.06.2015, 20.24
(Pitäkää vihtanne, vastanne, juomanne ja makkaranne)

Joo, ei mun pitänyt olla juhannusaattona poljeskelemassa, mutta päädyinpä vaan sinne maksitehoilla järvenselkää ympäri. Tiesin tämän kyseisen päivän herättävän muissa kulkijoissa herkemmin palautetta ja...

...CR-V:n repsikkaikkuna alhaalla minua kannustettiin "POLJE, POLJE!". Sitähän oltiin juuri tekemässä, taisipa olla kuitenkin koko juhannus 2015:n omalla tavallaan mukavin muisto.

Tempo 30,9 km/h ave miltei tyynituulessa, alkuun 2 metriä sekunnissa.

usko juntunen
22.06.2015, 19.17
"Tullooko sieltä vielä muita?"

Tässä muuan keväänä Tahkon reitillä siinä Kalkkiruukin huollon kapealla metsätiellä oli paku parkissa ja auton takaovella pariskunnalla oli ns. tilanne päällä!
Paukkasin vissiin yllättäen mutkan takaa herkällä hetkellä. Ei siinä, kaveri vain nosteli housujaan virne suupielessä ja kysäs ihan paikallisella murteella "tullooko sieltä vielä muita?";)
Daami oli ujompata sorttia ja sälämäsi auton etupuolelle:o Lienee tullut kiire tutkailemaan onko etulamput ehjät....?
Oli just viimeiset lumet vielä maassa niin uskalsin luvata ettei muita tule, mutta mainitsin ettei ainakaan kesäkuun viimeisenä viikonloppuna kannata tähän parkkeerata jos meinaa
ettei kirnuus kaavu tuhatta kertaa:D Kaveri kiitteli vinkistä, sekä aiko kertoa saman myös daamilleen....

Shimaani
22.06.2015, 20.24
"En minä uskalla" totesi hehkeä tytsytär kun tarjosin paksupyörääni koepoljettavaksi iltalenkillä kohdatessa. No en minäkään hänen hevosensa selkään kipuaisi :)

IncBuff
22.06.2015, 20.30
"Eikö niissä ole pirikelloja" totesi täti-immeinen kun pyydettiin tilaa jossain Syötteen takamailla.

JackOja
22.06.2015, 21.19
Kuusissakymmenissä oleva nainen eilen illalla Kauklahdessa: "Voi sinua raukkaa kun..."

Loppu jäi kuulematta hyvässä vauhdissa alamäessä kun olin ja Hopen napa rällätti. Jälkeenpäin on kyllä vaivannut miten loppu olisi kuulunut.

Hääppönen
22.06.2015, 21.29
"KIITOS" homman hoidettuani, kun kysyin kohdatessa avuntarvetta äipältä, jolla oli pienempi tarakalla ja vanhempi omalla pyörällä liikkeellä. Ketjut oli pudonneet prinsessan pyörästä rattailta ja laitoin ne paikalleen. (Ei ollut 15mm lenkkiä mukana, että olisi voinut kiristää ketjut). Varoittelin vain tilanteen uusiutumisen mahdollisuudesta.

LJL
22.06.2015, 21.40
"Voi sinua raukkaa kun..."

"...housunlahkeestasi vilkkuu kassi" (?)

ilmora
22.06.2015, 21.54
"Voi sinua raukkaa kun..."

... poljet onnesi ohi?

Grandi66
22.06.2015, 21.59
Kaks nuorta tyttöä lenkin loppumäessä. "Jaksaa, jaksaa"

CamoN
26.06.2015, 22.49
Aika-ajopyörällä sotilaskodin seinustalle kaartaessa tauolla ollut sotilaskodin täti kysyi "Pitääkö olla ammattilainen ajaakseen tuollaisella pyörällä?"

Nana
27.06.2015, 23.14
Joku vislasi tänään kuuluvasti kun ajoin ohi, samoin kävi joku viikko sitten lämpimänä päivänä, varmaan Ridleyn pestyjä kylkiä ihailivat. :cool:

Smo
27.06.2015, 23.36
"Sattuko?"

Arhipoff
28.06.2015, 10.37
"Varo nokkosia". Ilmeisesti bibsien lahkeen pituus huolestutti...

syte
17.07.2015, 21.31
"ens kerralla tulee japi ottaan"
"mä olen niin kyllästynyt teihin pyöräilijöihin"
"mitä jos mun koirani kulkis vapaana ja sä ajaisit sen päälle"
"ei täällä tarvii kahdeksaa kymppiä ajaa"
"mee autotielle jos haluat ajaa kovaa"

huh huh! Olihan varsinainen luomakunnan kruununjalokivi, white trash, sikaniska mustassa hupparissaan, jossa luki "Building Brand Experience". Ajoin Hollolan suunnasta Ala-Okeroistentietä Riihelän kohdalla pitkää alamäkeä maastopyörällä ja n. 70 m päässä näin miehen ulkoiluttamassa koiraa. Soitin kelloa kun en ollut varma huomasiko minua. Vei 80 % klv:n leveydestä ja ohittaessa huusi jotain (en muista mitä, mutta sai mut pysähtymään). Oli jotain luokatonta liittyen pyöräilyyn ja vauhtiin. Vauhtia oli klv:llä 35 km/h ja ylinopeutta toki, mutta baana tyhjä eikä risteäviä teitä, vain tuo älykääpiö joka brandäsi osaltaan koiran omistavan maailman hieman taas skitsommaksi kuin tiesin. Omistan itsekin koiran, joten tietty reikäpäisyys on ollut kyllä jo tiedossa liittyen koiran omistamiseen.

Joku ihmistyyppi uskoo omistavansa klv:t. Voin hyvin ymmärtää että haluaa kävellä koiran kanssa rauhassa pelkäämättä koiran tai itsensä puolesta, mut äijä räyhäs niin voimalla että vähän vaikea oli tähän spontaaniin mielenilmaukseen päästä samalla aaltopituudella mukaan. Koira oli joku terrieri: ilmeisesti vehnäterrieri. Eikös nekin ole joskus ärhäköitä.

Se todella uhkas seuraavalla kerralla monottavan päähän pyöräilijää joka hänen mielestään ajaa klv:llä liian lujaa. Olis tietysti voinu tehdä sen vaikka nyt saman tien kun olin siihen jo pysähtynyt ja liikkumatta, mut en tajunnu siinä hässäkässä sitä sille ilmottaa.

Matkaa jatkettuani pysäytin vastaantulleen maantiepyöräilijän varoittaen jonkun matkan päässä skitsoavasta mustahupparisesta koiranulkoiluttajasta. Ylämäkeen ei siinä tietysti äijän skitsoamismittapuun mukaista vauhtia varmaankaan pääse ellei ole joku syketreeni päällä. Mietin että ajanko jatkossa Hollolan lenkin aina Ala-Okeroistentietä ylä- vai alamäkeen.

Nana
18.07.2015, 22.58
Nyt tulikin aika paljon, kun kauniina kesäpäivänä laskettelin keskuspuiston (ehkä) korkeimmalta Laakson pään kalliolta alas.

-Tuo taitaa olla aika vaarallista touhua
-Onko sinulla jotain suojia?
-Tää on kyl jees mesta tollaseen tai muuten vaan hengailla hyvänä päivänä
en edes muista kaikkia, mutta ainakin nuo ja ainakin 3 eri tyyppiä tuli samaisella kalliolla juttelemaan.

elasto
19.07.2015, 20.13
Siellä Laaksossa on myös yhdet kalliot, joilla hengailee usein kauniina kesäpäivänä todella mukavia miehiä. Ainakin kovasti aina kehuvat esim. takamusta siitä ohi ajaessa ja on myös ehdoteltu liittymään seuraan.

kolistelija
19.07.2015, 20.58
Siellä Laaksossa on myös yhdet kalliot, joilla hengailee usein kauniina kesäpäivänä todella mukavia miehiä. Ainakin kovasti aina kehuvat esim. takamusta siitä ohi ajaessa ja on myös ehdoteltu liittymään seuraan.
Olen kullut yhden tarinan mukavasta herrasmiehestä joka seuraili maastopyöräilijän temppuilua ja kysyi: "Onnistuuko?"

Kommenttihan sekin...

Nana
19.07.2015, 21.02
^^
Ahaa, sinne sitten viivana kaikki :D
Tarjoshan mulle joku kyytiä (autokyytiä siis) liikennevaloissa joku päivä vislailtuaan ensin. Ihan piristäviähän tollaset on. Kaiken huippu oli yhdellä metsälenkillä jossain umpipusikossa Pirkkolan suunnalla kun törmäsin toista kertaa pariin mieheen, jotka oli siellä istuskelemassa ja tulivat kohta kävellen vastaan kun painelin juurakkopolkua ja ojensivat mulle tosi kauniin kukkasen. Siis metsässä! Olin täysissä suojavarustuksissa, mutainen ja mitä kaikkea, mutta nämä toivat silti mulle kukkasen. Siis mahtavaa. En voinut sitä ottaa kun ois kuollut heti mun kyydissä, mutta olipa hymyssä pitelemistä loppumatkan.

Muoks. Nuolten lisäys. Olikin kolistelija ehtinyt väliin postaamaan.
Joo, onhan noita kaikenlaisia kommentteja. Joku jätkä totesi mun jyrkkää porrasrinnettä ylös talutellessa jo, että "et pääse", mutta eihän tuollaisia oteta kuuleviin korviinsa. Ei se enää mitään huudellut, kun rymistelin portaat alas kohta.

haedon
22.07.2015, 15.00
Yksi kolmen sauvakävelijän porukasta tuli luokse ja tuumasi: "Melko kovvoo nousit tuon mäen ylös".

mpk
22.07.2015, 15.19
Kävin toissailtana hakemassa hätärinä iltapalaa monikansallisen hampurilaisketjun tiskiltä lenkin jälkeen ajokamat päällä, niin takaa jonosta joku kommentoi: "Ei toi ukko ainakaan täällä SYÖ!"

e150330
22.07.2015, 15.20
"Kattokaa mikä pelle!"

Ilakoi kolmen pikkutytön porukka eilen kotimatkan varrella kun maantievarustuksessa heidät ohitin...

oem
22.07.2015, 17.35
Jospa isommat näkee eri tavalla.;)
Jos ei niin jotain kannattaa muuttaa vaikka menettäisi muutaman sekunnin.:D

Nana
22.07.2015, 20.16
Elaston kommenttiin viitaten. Siellä samoilla korkeilla kaltseilla on muuten monesti ollut alastomia miehiä. Ehkä tästä syystä siellä ei kesäpäivinä naisiin juuri törmää.
Oli vähän outoa kävellä sieltä kun koiraa lenkitin ja joka kalliotasanne oli aurinkoisena päivänä täynnä miehiä, usein ilman vaatteita.
Nyt olen käynyt sen verran myöhään siellä yleensä kun olen kalliota laskemaan mennyt, että jengillä ainakin vaatteet päällä ollut.

Kuntoilija
22.07.2015, 20.39
Nanalle tiedoksi, nuo kalliot kulkee kansan suussa ihan rehellisesti nimellä homokalliot. Siellä sitä saattaa nähdä vaikka mitä miesten välistä aktiviteettia.

Arskav
22.07.2015, 21.47
Silloinhan nainen saa ajella siellä ihan rauhassa :)

Rautaperse
22.07.2015, 23.35
"Vau mitkä pyörät" ja tuntia myöhemmin "äiti voiko noin isoja renkaita olla olemassa?".

LJL
22.07.2015, 23.49
Silloinhan nainen saa ajella siellä ihan rauhassa :)

Riippuu naisesta mutta itse ainakin miehenä olin hyvin negatiivisesti yllättynyt, kun banaani-/homokallioilla ajaessa yhtäkkiä verkkokalvoille piirtyi yli 70-vuotiaan alastoman miehen kuivettunut ja ryppyinen perse. Makasi onneksi mahallaan :D

Nana
23.07.2015, 00.40
Nanalle tiedoksi, nuo kalliot kulkee kansan suussa ihan rehellisesti nimellä homokalliot. Siellä sitä saattaa nähdä vaikka mitä miesten välistä aktiviteettia.

Tällaisen diagnoosin tein itsekin viimekesänä, kun sinne ekoja kertoja eksyin, enkä koko kesänä nähnyt siellä yhtäkään naista.
p.s. minua ei ole kutsuttu liittymään seuraan

Oli siellä tässä yksi päivä lämpimänä päivänä ihan (ehkä) kaveruksiakin nauttimassa auringosta, mutta on se vähän outo paikka naisen yksikseen kulkea, kun ei siellä kertakaikkiaan yhtäkään muuta naista näe, mutta jopa yömyöhälläkin vielä miehiä pyörii ja joskus viimekesänä kun eksyin koiran kanssa sinne niin tuntui kyllä, että olimme vähän ylimääräisiä, odottivat varmaan, että häivymme. :D
Se on vähän harmi kun ne on korkeimmat kaltsit siellä ja niiltä on hauska laskea ja muutenkin olisivat kiva auringonotto- ja hengailupaikka ihan kaikille, niin miehille kuin naisillekin.

Nana
23.07.2015, 01.09
ja se ei muuten pidä paikkaansa, että siellä saisi nainen rauhassa mennä. Aina, meni aamulla tai yöllä, siellä on vähintään muutama silmäpari seuraamassa missä se nainen menee, häipyispä jo. Miksi? Panxxko ne siell aamusta iltaan joka päivä ja jos niin miksi pitää juuri siellä ja miksi vielä keskellä yötäkin? Eikö voi mennä kotiin, hotelliin tai vaikka sinne umpimetsään vaihteeksi? Miksi ihmeessä pitää siellä samalla kalliolla kaikkien kuksia? Jes, kyllä ottaa pannuun, kun siellä ei voi mihinkään vuorokaudenaikaan rauhassa mennä.

Aion silti ajaa siellä edelleen ja mennä myös koiran kanssa ja toivon, että muut naiset (ja myös miehet) tekee samoin, sillä jos siellä tarpeeksi moni ajelee niin kyllä se meno rauhoittuu.

rhubarb
23.07.2015, 05.12
Miksi?

Vainotut kansanryhmät tuppaavat kokoontumaan sellaisiin paikkoihin joissa he saavat olla rauhassa, jos nyt ylipäänsä uskaltavat kokoontua. Tavat muuttuvat hitaasti. Maailma on ollut aika erilainen paikka, ja sitä voi olla vaikea ilman omaa kokemusta ymmärtää. Varsinkin jos omat kohtaamiset tuntemattomien kanssa päättyvät lähinnä kukkien saamiseen.

Mutta nyt voitaisiin varmaan siirtyä takaisin aiheeseen.

Nana
23.07.2015, 11.27
Minusta kyllä tuntuu, että jos olisi arkuudesta kysymys niin kokoontumiset ei tapahtuisi kalliolla, joka ensimmäisenä tulee vastaan kun Nordensjöldiltä metsään lähtee, ihan jäähallin kulmalla.
Sanottakoon, että minua häiritsisi yhtälailla tuon tyyppinen heteromeininki tollaisessa paikassa, jos, kun sinne joku "ulkopuolinen" eksyy, jengi vähän vaivautuneena odottaa, että se häipyy. Kyllä sieltä metsästä löytyy paljon rauhallisempia sopukoita jos välttämättä haluaa metsässä touhuta. Ei ole kyse vainoamisesta jos ei jengi halua katsella metsälenkillään toisten puuhia.

kolistelija
23.07.2015, 11.35
Minusta kyllä tuntuu, että jos olisi arkuudesta kysymys niin kokoontumiset ei tapahtuisi kalliolla, joka ensimmäisenä tulee vastaan kun Nordensjöldiltä metsään lähtee, ihan jäähallin kulmalla.
Sanottakoon, että minua häiritsisi yhtälailla tuon tyyppinen heteromeininki tollaisessa paikassa, jos, kun sinne joku "ulkopuolinen" eksyy, jengi vähän vaivautuneena odottaa, että se häipyy. Kyllä sieltä metsästä löytyy paljon rauhallisempia sopukoita jos välttämättä haluaa metsässä touhuta. Ei ole kyse vainoamisesta jos ei jengi halua katsella metsälenkillään toisten puuhia.
Nopea rautalanka:
Se on ollut homomiesten tapaamispaikka silloin kun homous ei ole ollut sallittua. Se on jäänyt sellaiseksi siitä lähtien.

Paljon olen siellä aikoinaan maastopyörällä liikkunut, enkä kokenut oevani muuta kuin tervetullut. Ihan iloista tervehtimistä siellä on kuulunut. ;)

Nana
23.07.2015, 11.43
Joo, joo, olkoon vaan, mutta ei siellä tarvitse panexxxlla, viettäköön aikaa niinkuin muutkin tekevät ja hoitakoon ton tapaiset jutut muualla, niin ei tarvitse olla vaivaantunut kun sinne joku eksyy.
Mainittakoon, että ihan samanlaista menoa voi nähdä kauniina kesäpäivänä jokaikisellä kalliolla, joka lähellä Manskua tai Nordensjöldiä. Montakos kalliota sitten riittää? Ette tekään varmaan haluaisi katsella toisten puuhia kun lenkkeilette metsässä, ihan sama onko homoja vai heteroita, noi hommat tehdään rauhallisemmassa paikassa.

Nana
23.07.2015, 12.47
Viimekesänä mm. törmäsin intiimeissä puuhissa olevaan pariin heti Manskun takana olevilla kallioilla, joille Manskun talojen pihat aukeavat, vain muutaman kymmenen metrin päässä niistä ja parinkymmenen metrin päässä oli pikkupoikia leikkimässä. Jos tämä on jonkun mielestä ihan ok ja pitäisi hyväksyä, koska he ovat homoja ja homoja on joskus vainottu niin perin omituinen ajatusmalli minusta.

Arskav
23.07.2015, 17.59
Olen nanan kans täysin samaa mieltä. No vois kuvitella et omassa kämpässä olis ennemminki piilossa muilta..eiköhän nämä kyseiset paikat ole samalla seuran haku paikkoja!.

Polun tukko
25.07.2015, 21.07
- On teillä paksut renkaat. Ovat varmasti raskaista polkea.

400m tästä kommestista:

- Aika paksut renkaat on teillä.

brilleaux
29.07.2015, 14.19
^Juu, nää alkaa jo kyllästyttämään. :D
Eilen kotimatkalla; "mahtaneeko olla kuinka raskas polkea?"

lansive
29.07.2015, 14.26
"Ensi vuonna sitten Alppien yli Välimerelle", kommentoi eräs vanhempi maantiepyöräilevä herrasmies, kun pyöräretken tauolla Lempäälän Nesteellä juttelimme. Kommentti johtui siitä kun kuuli millaisia matkoja 8,5 vuotias poika ajaa omat varusteet mukanaan (pisin päivämatka 85 km, reissun pituus 350 km).

Mendota
04.08.2015, 13.35
Koskaan aiemmin en ole saanut pyörään liittyviä kommentteja (paitsi kerran puuttuneesta valosta - aiheesta). Uuden maastopyörän myötä, joka on vielä ihan perustasoa, Radon ZR Team 8.0, tuli yllätyksekseni kaksi heinäkuun aikana. Molemmilla kerroilla olen ollut yhtä hämmentynyt.

Kuusamossa Petäjälammen alueen lähistöllä toinen maastopyöräilijä tulee takaa ja ohittaa "Komee pyörä!"

Oulussa kirjaston pihalla harvinaisen fiksu teinipoika syljeskeli ikkunalaudalla rivissä istuen kavereidensa kanssa ja tuumi "Mitä jos ei ostaiskaan mopoa, vaan ostaisi tuollaisen siistin pyörän?" Tulin juuri kirjastosta ulos ja poika ei tiennyt että minä olen pyörän omistaja ja minäkään en heti hoksannut että juuri minun pyörästä oli puhe. Harmi kun ei hoksannut mitään hyvää vastaheittoa sanoa siihen. Ikkunalauta hiljeni ja ajoin vain pois.

JackOja
04.08.2015, 13.53
"Oletko sä tullut tänne pyörällä?"

"Onko tuo sellainen läskipyörä?"

lehtijussi
04.08.2015, 18.36
Liikennevaloissa tuli joku naiselävä kuikuileen ohjaamoa, että onko sulla siinä kelloa?
Minä että ei oo, eikä kännykään ole ny saatavilla.
Tuumas siihen että, ei susta oo sitten mitään iloa!
Sanoessaan oikein painotti tota "mitään"...

Jakke81
04.08.2015, 18.47
^ hyi v***u ton jätkän pyörä on ihan p*skassa, miten se viittii tolla ajaa.
Paikallisen Myllyojan Salen pihalla totesi teini tyttö mopo kavereilleen ku läskillä päräytin mutalenkin päätteeksi postiin.
heitin kyllä takas että ei oo tapana aidossa paskassa ajella ;)

Smo
04.08.2015, 21.29
"Oletko sä tullut tänne pyörällä?"

+1

Antti Salonen
05.08.2015, 09.48
Viime viikolla oli hämmentävimmästä päästä oleva kohtaaminen... Olin vain ajelemassa kaverille saunaan kun venäläinen Saab-kuski viittoi kiivaasti pysähtymään. Kysyin että mikä hätänä, voinko auttaa ja niin edelleen, mutta Saab-kuski tarkisti vain rungon materiaalin. Sanoi, että Suomessa on aivan liian vähän titaanirunkoja. Toivotti hyvää matkaa, minä samoin.

Polun tukko
05.08.2015, 16.17
Työmatkalla ajoin työkaverin läskillä kiinni. Rinnalle päästyäni eka kommentti oli " vttu mitkä renkaat!" . Ilmeisen tietämätön oli fäteistä.

mpk
07.08.2015, 17.01
Belgialaista laatua!

pinohiiri
07.08.2015, 21.13
Saab-kuski tarkisti vain rungon materiaalin. Sanoi, että Suomessa on aivan liian vähän titaanirunkoja.

Olikohan Sergeillä tilauslista takataskussa...?

Jake_Kona
08.08.2015, 19.38
"Ihanat renkaat"

Sent from my iPhone using Tapatalk

Juha Jokila
08.08.2015, 19.49
"tossahan on raktorin renkaat" "älä päälle aja"

rautajalka
14.08.2015, 23.38
" Ooksä menos kilpailuihin ? " " Miks sulla on kaks pulloo ? "
- Naapuritalon pikkupoika pyörälenkin jälkeen.

slow
14.08.2015, 23.50
" No näyttäkääs nyt miten te uskallatte.."

Kaksi vanhempaa rouvashenkilöä koirineen kallion päällä Helsingin keskussuistossa.

LJL
14.08.2015, 23.51
En nyt muista milloin joku olisi viimeksi sanonut jotain.. Ehkä en ole vaan kuullut kun usein musaakkia korvissa

Nana
15.08.2015, 00.29
Testailin Vanhassa Kirkkopuistossa maastureita ja siellä oli kauniina kesäpäivänä paljon porukkaa. Kun olin Skye SLXn testannut ja hain X-Caliberin alleni ja lähdin jatkamaan spedeilyä puistoon. Erään perheen kohdalla, jonka olin jo ohittanut monesti mustalla Skyellä pomputellen ja nyt vuorostani kirkkaansinisellä X-Calilla samaan tapaan kikkaillen heidät ohittaessani kuulin takaani "No siinä on p y ö r ä i l i j ä", ilmeisesti juuri tätä monella eri pyörällä ajelua ihmettelivät. :D Vaikka luulisi tuossa kohtaa jo tottuneen porukan kun peräti 3 pyöräliikettä 10-40m säteellä puistosta.

Tai sitten he päättelivät, etten osaa ajaa eteenpäin, kun träkständäilin vähän väliä, pompottelin keulaa sinne sun tänne yms. pelleilyä kun testailin pyörän käsiteltävyyttä.

The flying Chocobo
17.08.2015, 13.08
"Saatanan pyöräilijät" tuli naishenkilön suusta Espoon Ikean liepeillä kun kelloa kilautin asiallisesti ohi päästäkseni. Ikea ei taida ollakaan niin rentouttava paikka...

IncBuff
18.08.2015, 20.40
Ei ollut lenkki, mutta ajelin päivällä lounaalle ajoradalla aikalailla keskellä kaistaa paikassa jossa ei ole kelviä niin takana kulkeneet pikkupojat huusi "Ajaa keskellä tietä, saatana". Eipä ole vaikea arvata mistä ja missä tilanteessa tuokin on opittu.

markkinn
19.08.2015, 15.59
Ala-asteen pihalla kuultua, poika kysyi toiselta.
-Mikä tuo on?
-Se on suonylityspyörä.

Nana
27.08.2015, 19.34
Äiti, miks toi tyttö ajaa sen pyörää pomppimalla?

ilmora
30.08.2015, 21.08
Tänään kaffepaussella kuultua: "Näyttää siltä ettei aja muulla kuin pyörällä." Kiitos - otan sen kohteliaisuutena ja eihän se ole lainkaan kaukana totuudestakaan. :D

ilaril
30.08.2015, 21.22
"Perkelettäkö tuntemattomia morjestat!" sanoi vastaantullut juro setä maastopyöräilijä-setä kun erehdyin moikkaamaan.

perttime
30.08.2015, 21.36
Ryhmä tummatukkaisia nuoria naisia (arvatenkin ulkomaaneläviä läheisistä opiskelija-asunnoista) oli uskaltautunut poluille kävelemään. Alkoivat taputtaa, kun ähersin yksivaihteisella Tampereen Pitkäahteessa Hervannan laskettelumäeltä ylöspäin :)

Smo
02.09.2015, 08.56
"Oho!" .. rouvashenkilöltä kun vanhan pariskunnan ohitin hissuksiin mökin viereiseen kansallispuistoon perinnetilalle suomen luonnon päivänä täyttyneen parkkipaikan suunnasta

Almarro
10.09.2015, 18.55
Kaks mimmiä lauleskeli ja virnuili kun ajoin niitä vastaan: " Must on tullu urheiluhullu...". Pisti pikkasen hymyilyttämään :) Kai ne lauloi kaikille vastaantulijoille.

Greycap
14.09.2015, 14.14
Olin pari viikkoa sitten tulossa töistä, alla harrastemaasturi kun päivittäiskäyttis oli remontissa, ja harrastevehkeessä ei ole kelloa. Tai on siinä nyt mutta tuolloin ei vielä ollut.

Saavutin yhdistelmän isä, koira ja pieni poika apupyöräisellä ja jarruttelin siihen taakse kävelyvauhtiin katsellen samalla että mistähän tästä lähtisi edes yrittämään, isä sitten minut huomasi ja sanoi jälkikasvulleen että väistäpäs sinne laitaan niin poika pääsee ohi. Siinä vaiheessa alkoi jo hymyilyttää, olen toki vähän pienikokoinen, parta ajettuna melkoinen babyface ja reppukin oli selässä kuten aina eli näinköhän luuli koululaiseksi kun totuus on kuitenkin että vähän vaille kolmekymppinen ja tosiaan töistä tulossa. Poika katseli minua ja pyörääni kuin jotain avaruusolentoa, hymyilin kärpäslasien takaa vastaan ja lopullisesti hajosin siinä kun isä vielä sanoi oikein kovaan ääneen "ja katos ku sillä on komee maastopyöräkin!" missä vaiheessa oli pakko poistua paikalta.

Toivottavasti onnistuin aiheuttamaan lapselle kokemuksen joka aikanaan johtaa "minäkin haluan tuollaisen" tilanteeseen ja poika tuhlaa pyörään niin paljon rahaa ettei sitä riitä juotavaksi eikä poltettavaksi.

LJL
14.09.2015, 14.17
"Perkelettäkö tuntemattomia morjestat!" sanoi vastaantullut juro setä maastopyöräilijä-setä kun erehdyin moikkaamaan.

Tuohon olisi voinut vastata, että kyllähän sinut kaikki tuntee, kun olet koko seudun suurin mulkku

Almarro
14.09.2015, 18.49
sanoi jälkikasvulleen että väistäpäs sinne laitaan niin poika pääsee ohi.

Elettiin 80-luvun loppupuolta kun tulevan vaimoni tapasin, ja tietenkin kesä kun oli, lähdettiin usein fillaroimaan. Siihen aikaan oli muotia pitkät hiukset nuorilla miehillä. Minullakin oli puoleen selkään asti ulottuvat kiharat. Parikin kertaa pyöräretkillämme kävi niin että isä pojalleen tai tytölleen pääsi sanomaan että väistäppäs pikkasen että tytöt pääsee ohi. Tosin tuo nyt oli aika lievää, kun ravintolassakin siihen aikaan mua tultiin hakemaan tanssimaan, eikä siinä mitään pahaa, mutta hakijana kun oli mies, eikä edes oltu Iso Roobertinkadun ravintolassa. Minä kun möreällä äänellä kutrien takaa sanoin etten nyt taida lähteä, niin mies huomasi erehdyksensä ja marssi samantien ulos ovesta. Vaimo siitä mulle jokusen vuoden veisteli.

Farina
15.09.2015, 08.49
^Yhdellä kaverilla oli vaalea poninhäntä vielä 1990-luvun puolellakin. Hän meni sen aikaisen tyttöystävänsä kanssa Tampereen Sokokselle ja myyjä tuli takaapäin iloisesti kysellen, että "mitäs tytöille saisi olla". Kaverilla meni hermot tähän lausuntoon sen verta paljon, että meni seuraavana päivänä parturiin ajamaan tukan lyhyeksi.

Greycap
15.09.2015, 09.07
Onpa noita itse asiassa yksi tapaus omaltakin kohdalta. Olin aikanaan talvella töistä tulossa, aika pieni koko, punainen talvitakki, vanha punainen naistenpyörä, ja naamassa vaatetta niin paljon ettei näkynyt kuin pyöreät silmälasit sieltä kommandopipon ja kypärän välistä. No siis mallia tuo minun avatarkuva mutta lasit siihen lisäksi. Kihnutin ylös silloisen kotitaloni takana olevaa mäkeä jonka vieressä on leikkikenttä kun sieltä joku taapero juoksi tielle ja äiti/mummo/joku huusi perään että "varo ettei täti aja päälle". Tätäkin hihiteltiin kyllä kauan.

fillari-isi
17.09.2015, 22.44
Tänään valmistauduin henkisesti syksyn tuloon ja laitoin cycloon valot. Laitoin myös päälle kun lähdin lenkille vaikka vielä ei ollutkaan valojen tarvetta. Rusutjärvellä keski-ikäinen nainen käveli vastaan, pysähtyi, nosti peukun pystyyn ja huikkasi: "Hienoa, että pyörässä on valot!" Loppulenkki menikin sitten ihmetellessä minkälaisia traumoja hän on mahtanut historiassaan saada valottomista pyöristä, jos mitään.

TjRx
18.09.2015, 20.05
No niin, sieltä tulee boxeri-mies.

brilleaux
20.09.2015, 19.43
"Tuu paistaan makkaraa"(mikrofoniin), elämäntyylirastaporukka oli leiriytynyt laavulle. Mukana myös agregaatti+dj-pöytä.
Perään sain saman huudon uusiksi miksattuna pöydästä.
Sanoisin että asennetta. (y)

kuovipolku
20.09.2015, 23.57
Koputuksia ikkunaan.

Arvioin tilanteen väärin eli en päässyt pissille aikomaani paikkaan pientaloalueen kadunvarteen - rakentamattomalla kohdalla olikin leikkiviä lapsia - ja jo ikäääntyneenä miehenä jouduin pysähtymään pensasaidan reunaan selkä kadulle päin ja kadun toiselta puolelta joku ikkunasta katselija ilmaisi mielipiteensä ihmisten nurkkiin kuseskelijoista.

(Suoritettuani tarpeeni en osannut enkä voinut vastata muuten kuin tekemällä semmoisen teatterikumarruksen.)

Hippo04
21.09.2015, 08.57
~2-vuotiaalta potkupyöräilijältä meni kieli solmuun ja senat sakaisin kun sieltä polvenkorkeudelta ihasteli läskipyörän kumeja. Ainoa ulosanti oli 'hoo-haaoohhh..' Eiköhän siinä saatu yksi tuleva paksupuksuttaja lisää :)

OKS
21.09.2015, 17.26
... kadun toiselta puolelta joku ikkunasta katselija ilmaisi mielipiteensä ihmisten nurkkiin kuseskelijoista.

Tuliko peukkua vai keskaria?

JackOja
22.09.2015, 22.56
"Huj vilken bra lamp!"

kaldera
23.09.2015, 01.03
"Voi vi**u" ~60-vuotiaan tuhdihkon tädin suusta kun dallaili systerinsä tai tyttärensä kanssa kevytväylällä niin ettei ohi päässyt ja himmasin perässään etujarru ulvahtaen. Pakollinen banaali "mikä tippu" piti tädille ohimennessä huikata ja saatiin nauraa kaikki. :p

Uncle
24.09.2015, 21.12
Varsinaisia pyörälenkkejä en aja, mutta työmatkoilla on pari kommenttia tullut lähinnä nassikoilta.

"GoPro!" tai "Kato, GoPro!"
Sitten morotellaan :)

Tänään postista tullessa emännän mummopyörällä kolmen nassikan porukasta yksi huusi että:
"Hei GoPro, vedä joku hieno!"

Sanoin etten osaa mitään temppuja (mikä on totta, en osaa edes keulia) niin tämä nassikka totesi että:
"Kaikilla joilla on GoPro osaa jotain temppuja".

On ne pikku nassikat semmosia.

mk
24.09.2015, 21.33
"Keuliiko?" täniltasella klv siirtymällä lenkille lähtiessä n. 10v nuorukaisten porukasta.. En vaivautunut kommentoimaan

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

telipyörä
26.09.2015, 20.49
Maantiellä 60:n alueella kuljetusfirman auto hiljensi vauhtia ja kuski kysyi, että onko vielä pitkä matka. Kuljettaja ei ollut kantasuomalainen.

kolistelija
26.09.2015, 21.15
"Isi wau! Kato kilpapyöräilijä!"

JackOja
26.09.2015, 23.42
Oi anteeksi.

OKS
27.09.2015, 10.24
Eilisellä läskilenkillä vastaani käveli nuori äiti pikkutyttönsä kanssa. Ohitettuani heidät takaa kuului pikkutytön kommentti suurilla kirjaimilla: OHO.

tapna
27.09.2015, 11.04
"Eikö oo kylmä?" ajellessani lyhkäisissä housuissa ja paidassa, kun oli lämpöä ~+12. Ei ollut kysymyksen esityshetkellä, tuli vasta loppulenkin pitkällä alamäkiosuudella.

JouniS
28.09.2015, 21.58
Lauantaina Helsingin keskuspuistossa juurakon läpi taistellessani vanhempi rouva kyseli: "Onko tuo kivaa?". Puuskutukseltani sain henkäistyä hieman sarkastiseen sävyyn: "Tosi kivaa." Oikeesti kyllä olikin, mutta ei tainnut siltä kuulostaa.

Highlander
28.09.2015, 22.06
Yksi lenkki paksupyörällä...nainen lapselleen vaunuissa: "Kato kuinka isot renkaat?" Pari pyöräilevää nassikkaa: "Suuret pyörät tolla" Nainen lastenvaunujen kanssa...hymyilee pitkään - ei sano mitään...sama toistuu parin lenkkeilevän naisen kanssa. Tuolla paksupyörällä saa varmaan hyvin naisia?! [emoji54]

Sent from my iPad using Tapatalk

kauris
29.09.2015, 03.30
Pitäisköhän sittenkin ostaa läskipyörä, kun yllä olevan lukee. Tosin yksi (vaunuja työntelevä sekin) hymyili minullekin pari päivää sitten vaikka ajoin maantiepyörällä.

brilleaux
29.09.2015, 06.50
Pitäisköhän sittenkin ostaa läskipyörä, kun yllä olevan lukee. Tosin yksi (vaunuja työntelevä sekin) hymyili minullekin pari päivää sitten vaikka ajoin maantiepyörällä.

Ei kannata.
Saat vastata kyllästymiseen asti myös kysymyksiin; "mahtaa olla raskas polkea?", "Kuinka tuo rullaa asfaltilla?", "varmaan talvella tosi kiva peli, mutta kesällä?" jne. jne..
Toki myös mummot on joskus puristellu rengasta ja kehunu; "Onpa mahtavan kokoinen, ei se ollukkaan niin kova".

Fat Boy
29.09.2015, 06.54
Toiset tykkää muhkummasta..

nih..

Nana
02.10.2015, 23.33
Paljon maksoit pyörästä?
Kiva pyörä!

CamoN
04.10.2015, 19.20
Aika-ajopyörä ja pisarakypärä irrottaa silloin tällöin vahvoja reaktioita. Tällä kertaa huutonaurua lätkäjunnulta.

TemMeke
04.10.2015, 19.30
"Äitii. Sillä oli mopon renkaat."

Smo
04.10.2015, 23.55
Liilan kauppakeskuksesta poistuessa kypärä päässä "Onko sulla auto parkissa kattoparkissa" :rolleyes:

Farina
05.10.2015, 08.49
"No mä ajattelin, että et kai sä nyt tostakin vielä aja". Ukko ja pieni poikansa seurasi polun päässä, kun tulin juurakkopolkua pitkin. Polun yli katkenneesta puusta en päässyt yli... tosimies olis tietysti bunny hopannut yli siitäkin :)

TANUKI
05.10.2015, 14.34
Vuoden ekalla lamppulenkillä kelville 1000nen kiinanlumenin lamput kypärässä ja tangossa päällä saivat erään lenkkeilemässä olleen naisen toteamaan: Nyt pitäisi ainakin nähdä eteen, kun on noin paljon valoja.
En tiedä, mutta ainaki tuntuu, että Turun alue on tullut maastopyöräilyystävällisemmäksi kuin muutama vuosi sitten. Nykyään saa harvoin peräänsä kiroilua, kun metsässä ajelee. Ennen sitäkin tuli jonkun verran kuultua vaikka oma käytös on pysynyt edelleen samana. Kiitän, jos annetaan tilaa ja tarvittaessa annan itse tilaa.

Almarro
05.10.2015, 17.21
" Keuli! keuli! ", huuteli n.10v. pojan naskali tänään kaverinsa kanssa kun tulin töistä. Sit kun huomasi etten ala keulimaan huusi perään " Et osaa ! " Minä siihen hymyssä suin huusin " en osaakaan " :)

Nana
18.10.2015, 20.25
(pikkupoika äidilleen ohi kävellessään) Äiti, kato mikä pyörä! Äiti, äiti, kato mikä pyörä!
Sitten samalla lenkillä joku nuori kaveri osotteli kahvilan ikkunasta pyörää ja puhui kaverilleen jotakin.

Liekö tuo taivutettu yläputki, pirteä vaaleansininen vai mikä, mutta yllättävän paljon tulee vastaavia tämän pyörän kanssa, paljon enemmän kuin muiden pyörieni.

_Jussi_
18.10.2015, 21.31
Tossa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=6824068&x=331645&lang=fi) kohtaa tuli varttuneempi naishenkilö koiran kanssa vastaan ja totesi, että ei ole ikinä ennen näillä poluilla pyöräilijää nähnyt - kyselin onko hän useinkin täällä liikenteessä kun ei ole pyöräilijöitä näkynyt - vastasi ettei ja että tässä vaan tyttären koiraa ulkoiluttaa ja itse asuu Ulvilassa. Hymyilytti kovasti kun seuraavan vartin aikana näin kolme eri maastopyöräilijää soolona.

Nana
25.10.2015, 17.13
Taas pari ihmistä kehui X-Caliberia. En muista enää sanatarkasti ensimmäisen kommenttia, kutakuinkin "Hieno peli"/"hyvän näköinen peli" ja jotain muuta, tämä menomatkalla ja sitten takastullessa vielä joku toinenkin kehaisi, että "hieno pyörä".

oem
25.10.2015, 18.11
Eilisellä iltalenkillä ohitin takaa kävelevän pariskunnan joilla koira vapaana. Tauotin polkemisen kun vain koira huomas ja kävelijät ei. En ehtinyt antaa äänimerkkiä kun rouvakin huomas ja otti koiran syliin. Mies sanoi "kiitos kun hiljensit ja varoit...".

Matijas
25.10.2015, 19.39
Pyöräilyä harrastava vanhempi herrasmies sanoi, että hieno Genesis ja kysyi, että onko uusi. Silloin oli reilun kuukauden vanha eli melkein. Malli on ihan perus Day one -sinkula.

Läskimaha
25.10.2015, 20.15
Mulle kesällä mummut huuteli latua, kun vastamäessä vetivät mustikkasankkojen kanssa edelle....

heikki53
28.10.2015, 00.15
Tapahtui tässä joitakin vuosia sitten (alkupuolella edelleenkin lyhyttä maantiepyöräily uraani) kun olin saanut ensimmäisen itse rakennetun muovipyörän alleni. Eräällä lenkillä saavutin pariskunnan, mies ajoi edellä, jäin toviksi peesaamaan, näköala miellyttävä, tempo rauhallinen. Ajoin sitten ohi, tovin myöhemmin tuli miespuolinen vierelleni ja kysyi "onko minulla vammoja kun tuo ajoasento näyttää niin vaikealta. Pyöräily kun on kauneinta katseltavaa kun se tehdään oikein... kuka myi teille tuon pyörän?"

Cuube
28.10.2015, 01.25
¡Vamos, vamos! -huudot tuli vastaan tulevasta autosta Teneriffalla, kun meinasin jäädä putkelle jyrkällä kylätiellä. Sain sit siit hyvät tsempit ja pääsin kohdan yli. Eikä siin ois viittiny jättää kesken, jos vaikka peileistä jäivätkattelemaan.

Highlander
30.10.2015, 12.28
Aamulla bussikuski avasi lasin liikennevaloissa ja: "Ensisijainen paikka on pyörätie jos sellainen on olemassa" Sanoin, että: "Kiitos" Odotin, että ensimmäisenä tulee joku V-alkuinen sana.. :rolleyes:

Halloo halloo
30.10.2015, 14.28
^ Oliko sellainen vieressä ja ajettavissa, kunnossa ja reitin suhteen järkevä käyttää?

Highlander
30.10.2015, 14.52
^ Oliko sellainen vieressä ja ajettavissa, kunnossa ja reitin suhteen järkevä käyttää?
Itsenäisyydenkatu Tampereella...ajoin bussikaistaa bussin peesissä ja ohitin sen toisen kaistan kautta kun se pysähtyi pysäkille alamäessä asematunneliin. Bussikuski muistutti sitten asiasta seuraavissa liikennevaloissa eli kyllä...vierässä kulkee kelvi, mutta on melko hazardi ajella "ruuhka-aikaan" En mielestäni ollut millään muotoa haitaksi muulle liikenteelle.

IncBuff
30.10.2015, 22.12
"Vittuun se valo" tai jotain sinne päin vastaantulleelta sedältä, kun siirtymälle unohdin pudottaa tankovalon minimille. Itsellään ei tietenkään ollut minkäänlaista valoa.

Shimaani
31.10.2015, 12.56
Mutkunmulla on niin huonot jarrut.
-Daami laski vasemmalta lähes kylkeen ja hidasti raahaamalla jalkoja maassa

Nana
31.10.2015, 13.41
^
Tuosta tuli mieleen oma kamalin jarrujen puuttumiskokemus. Ajoin kaverin Jopolla ja ajellessani jyrkkää alamäkeä reipasta vauhtia (alamäki onkin ainoa, missä sillä pääsee vähän kovempaa) ketjut lähtivät yhtäkkiä ja siinä samassa myös jarrut. Syöksyin suht kovaa vauhtia kohti laituria ja jokea. Ei auttanut kun laittaa jalat maahan ja jarrutella kengänpohjat puhki.

OKS
31.10.2015, 13.50
Mutkunmulla on niin huonot jarrut.
-Daami laski vasemmalta lähes kylkeen ja hidasti raahaamalla jalkoja maassa

Aika lailla samoin kävi itselleni joskus kesällä. Kohtaamistilanne, jossa vastaani käveli pariskunta lastenvaunujen kanssa ja heti heidän takanaan lähestyi pyöräilevä nainen. Jotenkin tuossa tilanteessa meni kaikilla vähän kaistat sekaisin ja lopputuloksena oli se, että tuo pyöräilevä nainen törmäsi Kona-läskini eturenkaaseen. En tiedä oliko tuon naisen pyörässä huonot tai jopa olemattomat jarrut, mutta hidastaminen tapahtui tässäkin tapauksessa jalkoja maassa raahaamalla, iiiik-huudon säestyksellä. Kommentteja ei vaihdettu, katseita vain.

Jopo81
05.11.2015, 17.21
Ai toi kulkee noin hyvin mettässä...

Kaks koiranulkoiluttajaa ihmetteli, kun läskillä väistin niitä metsäpolulla "pientareen puolelle" eli sammaleiseen risukkoon.
Toissapäivänä naapuritalon ukkelit kyseli, että eikös tuo ole raskas ajaa kun on tollaset hirviörenkaat alla 😁

Henk
16.11.2015, 23.13
Helsingin Aurinkolahdessä ehkä kuusivuotias poika osoitti sormella ja kiljui: "Äitiii kato, KATO läskejä, LÄS-KE-JÄ!" Tähän äiti: "Shh, SHHHH, ei saa haukkua lihavia!"
Ainahan läskipyöräily hauskaa on, mutta tuon jälkeen me korkeintaan muutaman kilon ylipainoiset nauroimme jo ihan ääneen...

janne kuivakangas
16.11.2015, 23.43
Ompas paksut kumit olin fatbike lla ✌😊

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

TANUKI
19.11.2015, 11.40
"Pimiässä metsässä ja vieläpä kilpapyörällä!" Kuului vanhemman koiraa ulkoiluttaneen rouvashenkilön suusta cyclolenkillä 😂

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

karhile
16.12.2015, 23.27
Espoossa tänään Sellon Pyörästä lähteneen cc/maasturilenkin kymmenen ajajan syöksyessä ulkoilutien mäkeä alas vastaantullut kahta pientä koiraa ulkoiluttanut 30-40v. perusäijä tokaisi: "VOI V***U!".
No kaiketi jätkää vain harmitti tuhlattuaan rahansa koiriin sen sijaan, että olisi ostanut hyvän pyörän ja siihen hyvät valot.

Jopo81
19.12.2015, 23.11
Tänään mettässä vastaan samoilleen pariskunnan rouva kysyi että onko kevyt? Läski vastas että noin 100kg tässä rullailee eteenpäin😁

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

KHP
20.12.2015, 05.31
ku yhen maissa ekaa kertaa läskillä oikasin töistä tullessa nii ei ollu kauppaopiston naiset ihailemassa ei, opelin ikkunasta roikku amisteini kännissä ja kuulin et palioko kalaa sait. Mitä lie huusi mut pakko oli mehtään mennä, kauheita pelejä nuo läskit. Ny o saunottu ja luettu läskifoorumeita jee.

kuovipolku
20.12.2015, 11.32
Ulkoilutiellä pienen töppyrän päällä oli menossa mukava rupattelu kahden rinnakkain sauvakävelevän ja vastaantulleen kahta koiraa fleksissä ulkoiluttavan roovan kesken. Koska maaston kautta ohittaminen ei ollut kapeammillakaan cyclorenkailla hankalaa, en viheltänyt, soittanut kelloa (jota ei tosin ollut) enkä muutenkaan pyytänyt tietä. Tielle palattuani takaa kuului:

- Olisit soittanut kelloa!
- Eihän niillä ole kelloa!

oem
20.12.2015, 11.43
Ulkoilutiellä ...
...
- Olisit soittanut kelloa!
- Eihän niillä ole kelloa!
:o

Nana
03.01.2016, 19.10
"Rohkea tyttö, kun uskallat siellä autojen vieressä lumisohjossa pyörällä mennä", :D kun sudittelin lumisohjossa itseni risteyksen yli ja ryhmityin autoletkan viereen pyöräkaistalle valoihin.

tempokisu
04.01.2016, 00.13
:D naurattaa noi tietyt ^ jutut.
Aattoöinä autoista ja kävelytieltä huudeltiin "Hyvää joulua" ja "Hyvää uuttavuotta".

Edelleen kaikkien aikojen hauskimman kommentin olen kuullut Tampereella liikennevaloissa odottaessani. Ylläni oli pääkallokuvioinen ajotakki.
Mummeli toiselle mummelille: "Varo, noi on niitä Helvetin Enkeleitä"

mk
04.01.2016, 08.27
Heppanaisia ratsuineen ohi päästäessäni metsäpolulla:
1."tosi hyvät pyörähanskat sulla!"
2.säestäessä "ihanat!"
:) :o tangonpäissä testiajossa xxl mittensit

kaldera
25.01.2016, 00.38
"Oho pyörä" kahdelta eri pariskunnalta kevytväylällä (:seko:) kun ohitin heitit ohitustiedonannon huikattuani.

Nana
25.01.2016, 01.46
"Sitkee sissi" sanoi vastaantuleva sauvojen kanssa kävelevä mies ajellessani auraamatonta tietä pitkin maasturilla hänen ohitseen.

Kommuutteri
25.01.2016, 08.13
"Mitäs siinä toljaat?" Sanoi pariskunnan naisjäsen Tahmelassa, kun jäin odottelemaan lenkkikaveria ohituksen jälkeen ja katselin taakse heidän ohitseen.

Highlander
25.01.2016, 09.38
Lauantaina mies liikennevaloissa: "Paljonko noissa on paineita?" Eilen Motonetin parkkipaikalla: "Sopiiko kysyä paljonko sulla on paineet? ..ostettiin pojalle fatbike..jne"

ilmora
25.01.2016, 11.29
Eilen kun yhdellä pöpperöisellä tienosuudella jouduin taluttamaan fillariani sain yhden talon kohdalla seuraksi pari pikkupoikaa, joista toinen ihmetteli crossaristani kaiken läpi aina Garminia myöten. Sain myös neuvon asentaa dynamo eturenkaaseeni.

puffe
04.02.2016, 13.26
Huristelin keskuspuistossa läskillä. Vastaan tuli vanhempi rouva joka sanoi, että näytätpä hyvältä.
Päälläni oli parhaat releet mitä kaapista löytyy (ei lököttänyt tai ollut liian kireä mistään), joten olin iloinen rouvan kommentista :-)

kauris
04.02.2016, 13.57
"Kai sulla on nastat?" huuteli vastaan tullut pientareita pitkin hangessa kävellyt koiranulkoiluttaja, kun itse ajoin pientareen sijaan siinä täysin jäätä olevalla ja vielä pinnalta märällä ulkoilutiellä alamäkeä reilulla vauhdilla. Alla oli uudehkot 29 tuumanice spiker pro evot. Hyvin piti.

eagle
04.02.2016, 15.14
Kesällä lenkillä kuulta: "tää läskipyöräbuumi alkaa pikkuhiljaa mennä jo ohi" :D

janne68
04.02.2016, 15.36
Usein kuultu kysymys:Paljon maksoi?Mä vastaan ,et paljon sulla on rahaa :) Oliko kallis?Ei ollut ,käteisellä ostin.

T.K.
27.02.2016, 20.06
"Onko tuo raskas ajaa?" Läskin hankkimisen jälkeen tuota on saanut kuulla aika usein. :rolleyes:

Juha Jokila
27.02.2016, 20.11
Puriko se kovaa?

5 piskiä tuli yllätettyä takaa.

OKS
27.02.2016, 23.32
"Onko tuo raskas ajaa?" Läskin hankkimisen jälkeen tuota on saanut kuulla aika usein. :rolleyes:

Niinpä. Ei viitsi joka kertaa laittaa tänne, kun tuon kommentin kuulee.

TeKu
28.02.2016, 18.07
"Katos kun tänne pääsee näköjään pyörälläkin" sanoi isä pojalleen, kun tunkkasin täysin ajokelvotonta kalliota ylöspäin.

fiber
28.02.2016, 18.49
rrrrRRRRRNNNN!
sanoivat alamäessä murrosikäiset kundit, jotka väistivät lasketellessani, ja puhkoivat kädellä ilmaa menosuuntaan vauhdin merkiksi.

Läskimasa
01.03.2016, 01.59
"Tuolla puolen oli moponjälkiäkin", sanoi papparainen kun läskillä tulin polulla/nykyisellä ladulla tienylityksessä vastaan. Mun vanhat jäljet ne siellä vain oli. :)

toolmu
03.03.2016, 23.19
"Onko tuo semmonen läskipyörä", n. +70v pappa tänään rotuaarilla. Olin liikkeellä spessun fuse 6fattiellä ja piti todeta että ei tämä ihan läskipyörä ole vaikka normaalia isommat renkaat onkin :)

Bull88
07.03.2016, 00.36
Alakoululaiset huusi: "kato, norsupyörä". Farleyllä ajellessa :D

Mika_koo
07.03.2016, 09.09
Alakoululaiset huusi: "kato, norsupyörä". Farleyllä ajellessa :D

Se on varmaan sitten sukua norsupyssylle?

Blackborow
07.03.2016, 09.12
"Ei noin leveillä renkailla mahdu kenestäkään ohi"

Näin totesi koko kelvin kaksilla lastenrattailla tukkineen pariskunnan maskuliinisempi osapuoli, kun kohtealiaasti tiedustelin voisiko päästä ohi.

mk
07.03.2016, 09.33
Äiti noin 2-vuotiaan pojan kanssa tuli vastaan kelvillä. Äitin näyttäessä tulevan pyöräilijän suuntaan ehti pikkumies kommentoimaan "VAU!" äitin kertoessa jotain rengaskoosta :D

Moska
07.03.2016, 10.10
"Ei noin leveillä renkailla mahdu kenestäkään ohi"

Näin totesi koko kelvin kaksilla lastenrattailla tukkineen pariskunnan maskuliinisempi osapuoli, kun kohtealiaasti tiedustelin voisiko päästä ohi.
Oliko se äiti vai isä?

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

EePee
05.04.2016, 20.45
Sunnuntapyöräilijä! Ei ollut ihan lenkillä, vaan aamulla, kun rehvastelin aloittaneeni eilen työmatkapyöräilyn lukion ekaluokkalaiselle esikoiselleni, joka on pyöräillyt koko talven joka ikinen päivä kouluunsa n. 3 kilsaa suuntaansa.. Joku asia on mennyt putkeen. :)

mk
05.04.2016, 21.14
" Tuossa on yks tuollanen ... kiva " 3-teinitytön ryhmästä kuultuna, kun ajelin vastaan klv-väylällä vkl :o .. Tais olla termit hukassa, kun ei muistunut mieleen läskipyörä eikä fatbike :)

ArtoR
12.04.2016, 11.57
Kahta poikaa varoittelin soittokellolla, kun ajelivat kelvillä rinnakkain. Ohituksen jälkeen toinen huusi perään: "mitä poliisi". :)

TeKu
22.04.2016, 17.34
"Ai kauhistus sentään" totesi +70v ruova, kun rymistelin kivikkoista mäkeä alas kohti uimarannan parkkipaikkaa.
Kommentti oli ihan ymmärrettävä, koska kaltaiselleni kaverille ei nuo trikoot ole ehkä se silmäähivelevin asuvalinta.

Nana
23.04.2016, 23.37
Itse en saanut minkäänlaisia, mutta xxs X Cali kirvoitti taas muutamat "siisti tsygä" ja "makee pyörä"-kommentit.

E-Cruiser
24.04.2016, 09.16
Kinnerillä ajellessa joka toinen sanoo ha ha, meneeks lujaa? onks siin turboahdin?
Joka toinen taas kyl mä näin bussin ikkunasta ku sä menit kauhean lujaa.

Jatkuvasti vuorotellen päivästä toiseen. Ei niin kuin hirveästi kiinnitä enää ihmisten juttuihin huomiota:)

kaldera
03.05.2016, 16.56
Kolme pojannöösiä arviolta kolmasluokkalaisia neuvonpidossa ja kun olin ohittamassa, "sul o iha sikahyvä pyörä" ja "niin paljon hienompi ku mu" ja tsempitykset päälle 😎

stumpe
03.05.2016, 18.35
Menin maasturilla kivikkoista mäkeä alas, mäen alla nainen sanoi lapsilleen "varo sieltä tulee retkipyöräilijä".

Mun oli päivä pilalla.

Highlander
03.05.2016, 21.06
Mm. kestävyysurheilun kuninkaat ym. jutustelua...keski-iän ohittaneelta naisihmiseltä joka oli sähköpyörällä liikkeellä. Mun sydämeni suorastaan sykkii nykyään vähän vanhemmille naisille[emoji7][emoji15][emoji10]

Kampinalle
17.05.2016, 21.48
Mopoauto meni maantietä, kun ajoin kelvillä vieressä. Apukuskin paikalta kuului "V***u ootsä mun faija".

paskalokki
17.05.2016, 22.53
Mopoauto meni maantietä, kun ajoin kelvillä vieressä. Apukuskin paikalta kuului "V***u ootsä mun faija".
No olitsä?

Kampinalle
18.05.2016, 10.06
^mua harmitti, kun huusin liian myöhään takaisin, että "toivottavasti en"

JackOja
12.06.2016, 17.55
N. 60-vuotias mieshenkilö naisen ja koiran seurassa, tuskaisella äänesävyllä: "Tää on ainuita paikkoja missä EI SAA pyöräillä"

En jäänyt kertomaan hänelle, että on väärässä.

JiiPee
12.06.2016, 18.58
N. 60-vuotias mieshenkilö naisen ja koiran seurassa, tuskaisella äänesävyllä: "Tää on ainuita paikkoja missä EI SAA pyöräillä"

En jäänyt kertomaan hänelle, että on väärässä.
Olisi kannattanut jäädä kertomaan hänelle että olet oikeassa. Ehdottomasti!

OKS
12.06.2016, 20.36
Pikkutyttö äidilleen: Kato leveäpyörä.

rhubarb
13.06.2016, 01.17
— Kato kato äiti mikä maastopyörä!

— Ei kun tuo on sellainen millä ajetaan kovaa.

Nana
13.06.2016, 02.25
Vartija-setä: Tämä on vähän niinkun yksityisalue. Miten sinä pääsit aidan yli?
#hakee katseellaan reikiä aidasta#

TS72
18.06.2016, 22.15
Pysähdyttiin kaverin kanssa ostaa juomista Korson Vierumäen Siwalta ja fillarit köytettynä auton katolle, niin jostain siihen viereen ilmaantui jotain tajuntaa laajentavia aineita käyttävä naispuolinen otus ja tokas silmät lautasen kokoisina: "On muuten tosi mageen näköset fillarit" :D
En sit tiiä olisko niit "mageit fillareit" ollut enää tallella, jos molemmat olis menny samaan aikaan ostoksille, eikä toinen olis jäänyt venailee auton viereen.. :rolleyes:

mattiboy
22.06.2016, 19.18
Eräs vanhempi mies sanoi:"Tuolla kait pääsee jo melkeen itestään!" :)

Irocci
22.06.2016, 20.06
About 4-vuotias poika. Kato miten hieno maastopyora.

anttipietila
11.07.2016, 17.08
Tour de France!

stumpe
11.07.2016, 18.39
Maastolenkilläni äiti lapselleen: varo sieltä tulee retkipyöräilijä.

tjpa
11.07.2016, 23.30
Kiipesin maastossa pitkää ylämäkeä kun vastaan alaspäin päästeli pieni keski-ikäinen porukka peräkkäin. Kaukaa jo kuului kovalla äänellä ennen näköhavaintoa "...hei pojat täältä tulee oikea pyöräilijä vastaan...." onhan se hyvä varoittaa tietysti.
Hetken päästä sama ääni ohittaessa ".... näyttää ihan oikealta pyöräilijältä...."
Samaa kailotusta jatkui ja vielä kaukaa alamäestä "....oli muuten ihan oikean näköinen pyöräilijä..."

Kylläpä bibsit aiheuttivat kovan reaktion.

kuovipolku
12.07.2016, 07.09
Tour de France!

Tour on Suomessakin Tour eli se on se yksi kisa jonka "kaikki" tuntevat ja tietävät olevan menossa. Kun olin liikennevaloissa yksinäni, viereisen auton ikkunasta kysyttiin miten kaukana peloton on. Ja kun vedin yhtä mäkeä putkelta, mäen harjalla keikkumistani seurannut koiranulkoiluttaja kai kehuakseen sanoi "Sinähän jahtaat pallopaitaa!".

Ipa
19.07.2016, 17.12
Pari koiria ulkoiluttavaa tyttöä komensi: "Soittakaa sitä vitun kelloa".

Vähän hankalaa totella, kun ei ole sitä vittua eikä varsinkaan kelloa siellä.

oem
19.07.2016, 18.14
^Miksi ei?
Liian kallis?;)

J.Kottenberg
19.07.2016, 18.33
"Noilla vehkeillä pitäisi pysyä tuolla urilla!" Ja osoitettiin kädellä kylän suuntaan kun ajoin läskillä jäätyneen luisteluladun reunassa olevaa polkua. Huikkasin että:"Joo, onhan tää vähän kapea" ja jatkoin matkaa.

OKS
19.07.2016, 18.39
Mikä tuo on? Pikkupoika äidilleen, kun ohitin heidät läskilläni.

kuovipolku
20.07.2016, 09.30
Pari koiria ulkoiluttavaa tyttöä komensi: "Soittakaa sitä vitun kelloa".

Saattaa olla että tuon kommentin olisit saanut muutenkin, mutta taisin edellä ajaneena onnistua vähän provosoimaan sanomalla ystävällisellä äänellä takavasemmalta (eli juuri ennen aivan turvallista ohitusta kelvin vasenta laitaa): "Varokee!" Olen huomannut ennenkin että savon murteen käyttö ärsyttää joitakin erityisesti!

Ipa
20.07.2016, 12.05
Saattaa olla että tuon kommentin olisit saanut muutenkin, mutta taisin edellä ajaneena onnistua vähän provosoimaan sanomalla ystävällisellä äänellä takavasemmalta (eli juuri ennen aivan turvallista ohitusta kelvin vasenta laitaa): "Varokee!" Olen huomannut ennenkin että savon murteen käyttö ärsyttää joitakin erityisesti!
No vähemmästäkin sitä provosoituu. Hyvä etteivät usuttaneet koiria kimppuuni.

stumpe
20.07.2016, 17.10
"Pidä naamas kii, sää et oo mikään vitun poliisi!"

elasto
20.07.2016, 23.25
Menin maasturilla kivikkoista mäkeä alas, mäen alla nainen sanoi lapsilleen "varo sieltä tulee retkipyöräilijä".

Mun oli päivä pilalla.

Maastolenkilläni äiti lapselleen: varo sieltä tulee retkipyöräilijä.

Oletko retipyöräilijä?

stumpe
20.07.2016, 23.31
Oletko retipyöräilijä?

En ole retipyöräilijä. Ei muista enää minkä postannut. Kyllä taidan ihan maastopyöräilijä olla.:p

elasto
20.07.2016, 23.45
Mun viimeisin kommentti tuli viikonloppuna keskuspuistossa kun ajelin hiekkatiesiirtymää polkujen välillä. Ehkä noin 4-vuotias pyöräilijätyttö sanoi kovaan ääneen: "AIKA LIKANEN POIKA!"

TemMeke
20.07.2016, 23.52
Onko sun renkaat PURUKUMIA?
- Joku ~5v poika hämmästeli Louta. :)

kauris
21.07.2016, 07.16

Minä olen käyttänyt termiä "pyörä takaa" ja sanonut sen vasta kävelijöiden takana puheäänellä, jos eivät olleet minua siihen mennessä huomanneet, kun ensin olin jarrutellut samaan nopeuteen heidän taakseen. Kun väistävät, sanon kiitos. Lähes aina tulee joko kiitos tai anteeksi takaisin. Koskaan ei ole tullut moitteita. Jos tilaa on reilusti ohittaa en toki sano mitään,vaan ohutan vain mahdollisimman kaukaa. Aikuisten kohdalla en yleensä hidasta ja joskus on tullut parit HUIt tms. Lasten kohdalla yms. toki hidastetaan tarvittaessa pysähdyksiin saakka.

kuovipolku
21.07.2016, 07.50
^Tunnustan että tarkoituskin oli hieman ärsyttää teinityttöjä/nuoria naisia joille ei oikein ollut riittävän kirkkaasti selvinnyt että he kävelivät kelvillä jolla liikkui lähes jatkuva pyöräilijöiden virta - minäkin ehdin nähdä kolmen pyöräilijän ohittavan heidät jompaan kumpaan suuntaan - joten olisi ainakin kohteliaampaa kävellä hieman laidempana ja hieman kapeammin (kun se edelleen rinnakkain kulkien helposti onnistuisi).

(Tähän voi tietenkin joku näsäviisas heittää kommentin kelvillä rinnakkain ajavista maantiepyöräilijöistä jotka pakottavat vastaantulijat väistämään miltei pikipinnan ulkopuolelle...)

Silloin kun jalankulkijat ovat selvästikin unohtaneet että kelvillä liikkuu myös heitä paljon nopeampia pyöräilijöitä, etenen kyllä menetelmällisesti: Mavicin vapaarattaan raksutus - vihellys - rauhallisella äänellä sanottu "Pyörä vasemmalta/oikealta" tai kysytty "Miltä puolelta voin ohittaa?" ja harvemmin koen todellista ongelmaa. Pois lukien koiranulkoiluttajat ja pitkät fleksihihnat, lastenvaunuäidit ja irtolapset ja vanhemmat pariskunnat joissa mies tuntee tarvetta esiintyä alfauroksena.

Eilen sainkin kommentin "Kiitos että varoitit!" kahta koiraa ulkoiluttaneelta naiselta.

haedon
20.08.2016, 15.46
Joku nuorempi jätkä tuli vastaan ja sanoi: Sexy! Äänenpainotuksesta oli vaikea sanoa oliko kommentti sarkastinen vai ei, mutta kumpikaan ei sen houkuttelevampi vaihtoehto:D.

TuriMaas
20.08.2016, 20.45
Vaimolla oli hieman avonaisempi paita ja vastaan tuli isä kahden lapsen kanssa. Poika, noin 5-vuotias huusi isälleen: "kato isi, tissit!" Isin ilme oli hieman nolo.

wanhus
21.08.2016, 07.01
"On varmaan kevyt pyörä" ja perään asianmukaiset pyörän nostelut :D

TeKu
21.08.2016, 12.54
Respect, respect - huikkasivat ulkomaalaiset turistit, kun noin viikko sitten yritin pysytellä Teijon hieman lahonneilla pitkoksilla.

Smo
23.10.2016, 20.26
Hirvimiehet metsätiellä

-Mistä oot tulossa?

"tuolta tuon kylän kyläkaupalta, sitä ennen kansallispuistosta ja menossa mökille sinne järvelle"

-Sä oot menny vähän harhaan

"mä oon lenkillä"

-Ai jaaaa

fob
23.10.2016, 22.35
- oikeestiko ajoit pyörällä tuolla metsässä?
- joo
- onko tuo semmoinen maastopyörä?
- no ei ihan (monstericrossarilla ajoin)
- no ootko kokeillu läskipyörää? Lapissa niitä oli paljon.

JackOja
24.10.2016, 08.19
"Tapulikaupunki on ihan tuolla kohta."

Olin kysynyt koiranulkoiluttajapariskunnalta missä mä oon :)

kuovipolku
24.10.2016, 09.30
- Kiitos että ilmoitit että olet tulossa takaa.
- Pyöräilijät tulevat joskus kauhean hiljaa.

Kaksi ratsastajaa isojen hevostensa selästä Sipoon pikkutiellä. Olin juuri kysynyt heiltä voinko ohittaavai jäänkö tänne vähän kauemmas pelkäämään.

tempokisu
25.10.2016, 21.13
"...kun seuraavan kerran nään sut autotiellä mä tapan sut"

( tyttöään kouluun tuonut isä joka kurvasi ja parkkeerasi just pyöräilijän eteen ja pyöräilijä tästä huomautti että kivasti laitoit...)

stumpe
25.10.2016, 22.45
^Nonni, siinä tytölle oikein roolimalli.

J.Kottenberg
25.10.2016, 23.38
^^Odotettavissa olevaa vanhustenhoidon tasoa ajatellen tohon kisun saamaan kommenttiin olisi voinut vastata että:"voisinko saada yhteystietosi niin voitaisiin sopia tapaaminen autotielle kun tuntuu että riittää nämä maalliset ajelut".

Mun mieleen painuneimman tervehdyksen, tai kai sen semmoiseksi voi laskea, kuulin pari vuotta sitten kun läskillä ajelin ulkoilutietä ja mutkan takaa alamäkeä tuli kaksi nuorta kaveria aika hyvää vauhtia ja toinen huusi: "vitt*!" Kieltämättä ytimekäs ja miehinen ilmaisu. Kommentin syvällisempi merkitys ei selvinnyt.

tempokisu
27.10.2016, 21.31
^ tulinpa miettineeksi tuotakin ( karmivaa) asiaa. ...just tuskinpa minä täältä kotoani minnekään vanhainkotiin tai vuodeosastolle ( en ainakaan vapaaehtoisesti) mene , en ole kovin innokas hakeen apua jos jotain on, eikä ole "sitten joskus" edes sukulaisia jotka "huolehtisivat".

Köfte
27.10.2016, 21.55
http://crop.kaleva.fi/pamPtaNQhX8WyxpYk_LDbl7vrq0=/smart/http%3A//kuvat.kaleva.fi/cartoons/661443368220481c8badd7c93ad55335.jpg

Ari H
28.10.2016, 09.49
^ Onkohan siellä myös kirjasto ja kuntosali?

tempokisu
28.10.2016, 09.58
http://crop.kaleva.fi/pamPtaNQhX8WyxpYk_LDbl7vrq0=/smart/http%3A//kuvat.kaleva.fi/cartoons/661443368220481c8badd7c93ad55335.jpg

Ei ole edes mikään vitsi.
Monta kertaa miettinyt että olot vankilassa on varmaan ( mitä mediassa on esitetty, siihen perustuen) paljon paremmat olot kuin vaikkapa TAYSissa.

Roiala
28.10.2016, 16.48
Minä olen ollut vankilassa (töissä 😚) ja täytyy sanoa että näennäisestä lokoisuudesta ja hyvistä oloista joillain osastoilla huolimatta on nuo erittäin ahdistavia paikkoja ja olot toisilla osastoilla lähinnä neuvostoliittolaisia elokuvien rangaistuslaitoksia vastaavia. 6h päivässä muutaman kerran on riittänyt minulle ja toivon ettei kukaan muukaan sinne joudu (eli osaavat pysytellä kaidalla tiellä)

brilleaux
06.11.2016, 18.09
"Ei oo kyllä lunta vielä tarpeeks!", huikkas koiranulkoiluttaja kun kelvisiirtymää paksulla ajelin.
Läskillä ei siis voi ajaa kuin talvella?:rolleyes:

JackOja
14.11.2016, 11.41
"V o i v i t t u ...." ja jotain epämääräistä muuta mussutusta perään. En kuullut kun olin jo kaukana.

Nuo siis isän suusta kun ohitin eilen, isänpäivänä "isä & tytär" -kävelyllä olleet isän ja tyttären. Mainio roolimalli, onneksi tytär oli jo teinin oloinen eikä mikään pikkulapsi.

oem
14.11.2016, 15.14
Joskus kuulee kiitosta pirikellon käytöstä mutta eilen "joo".;)
3 juoksevaa joukkuepelaajatyttöä olivat rinnakkain kelvillä edellä ja soitin kelloa niin vasemmassa laidassa oleva kääntyi vähän ja sanoi "joo (väistytään)" ja menivät jonomuotoon.

ArtoR
15.11.2016, 12.59
Keskuspuistossa tulin eilen polkua pitkin hiihtouran laitaan. Siinä kun katselin, mihin etenisin niin, etten jatkaisi latu-uralla, niin johan sieltä matkan päästä joku ystävällinen hiihtäjä huusi "v**tuun sieltä!". Kun ei siinä muuta järkevää mahdollisuutta ollut, niin palasin takaisin samaa polkua.

OKS
15.11.2016, 19.26
Keskuspuistossa tulin eilen polkua pitkin hiihtouran laitaan. Siinä kun katselin, mihin etenisin niin, etten jatkaisi latu-uralla, niin johan sieltä matkan päästä joku ystävällinen hiihtäjä huusi "v**tuun sieltä!". Kun ei siinä muuta järkevää mahdollisuutta ollut, niin palasin takaisin samaa polkua.

:) Viisas väistyy.

Highlander
15.11.2016, 23.11
Bilteman kassa:"Olisi kolme kanisteria tuulilasinpesunestettä tarjouksessa" Meikäläinen kassalla kypärä päässä ja spandexit päällä [emoji3]

Farina
16.11.2016, 09.20
^Ja et ostanut vaikka oli näinkin osuva tarjous :)