PDA

Näytä tavallinen näkymä : Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkilläsi?

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8

Vepasso
30.10.2012, 23.34
"Tulis pakkaset niin saatas kunnon liukkaat" sano pro työmatkapyöräilijä kun ohitti mut Nässyn rantatiellä. Hetken päästä kaverilta meni rengas. Ohi ajaessa kysyin että löytyykö uutta sisärengasta. Kuulemma löytyi. Toivottavasti kaveri sai renkaan vaihdettua ja pääsi perille minne sitten olikin menossa:rolleyes:

Giusto
11.11.2012, 14.52
Ei ehkä ajankohtainen, mutta loppukesästä otettiin kaverin kanssa vanhat teräsrunkoiset alle ja mentiin pyörimään rantsuun (stadin). Kehut olivat luokkaa kauniit pyörät pojilla jne. Mutta huomionarvoinen seikka oli se että lajiin selvästi enemmän perehtyneet henkilöt keskittyivät kaverini Colnago Superiin, kun taas celestenvärinen Rekordini herätti nöösien mielenkiinnon.

Harryupp
11.11.2012, 15.12
Heja Djurgården! Huudettiin kerran perään kun olin IF Ålandin seura-asuun pukeutuneena mukana Vätternrundan kuntoapyöräilyssä muutama vuosi sitten.
Ajoasun värit kun ovat sininen, keltainen ja punainen niinkuin myös DIF:n seuran värit.

JackOja
27.11.2012, 09.36
Baanalla vastaanpyöräillyt mummo eilen: "Sulla on liian kirkas valo!" (Fenix vaivaisella 67lm teholla ja ihan hyvin suunnattu) :seko:
~tuntia myöhemmin Varistossa, Vihdintien alikulkutunnelissa "Voi ei, taas näitä!" :seko:

frp
27.11.2012, 11.35
Tampereen Keskustorin liikennevaloissa odotellessa silloin uudella mantiepyörällä (2000e)
"ompa kalliin näköinen pyörä, paljon maksoi?"
"on näitä nyt paljon kalliimpiakin"
"kannattaa kattoo mihin jättää"
"joo"

ja tuo toinen osapuoli oli sen näköinen laitapuolen kulkija, että oli varmaan just menossa kulman taakse sahaan lukkoja pyöristä

hannupulkkinen
27.11.2012, 12.47
Naispuoleinen työkaveri kauhisteli/ihasteli pohjelihaksia ja kyseli paljon oikeen oon polkenu kun saanu tollaset pohjelihakset,mitä tohonkin nyt sit sanois :D
Voithan sanoa, että pohjelihasten koko on suoraan verrannollinen .... kokoon. ;)

kolistelija
30.11.2012, 16.32
"Hieno kelloo... GOPRO! Hei mäki haluun!" :D

http://www.youtube.com/watch?v=bSoDCiNrxec

PPP
30.11.2012, 20.17
Teollisuuskadulla H:gissä, missä hankea oli puoleen persjalkaista säärtä.

Vastaantulija, "Ei ole oikein pyöräilykeli"
Minä, " Ei kelissä ole vikaa, aurauksessa on"

Tuulta oli kyllä 9 m/s.

Shimaani
01.12.2012, 20.40
Hurjat valot teillä totesi ohitettava mihin joutui vastaa että nää on nyt puoliteholla kun on lunta maassa.

Risto Koivunen
08.12.2012, 17.42
"Hyvin menee" kannusti keskipäivän aikoihin Torpparinmäessä penkillä juomatölkin kanssa istuskellut herrasmies.

crcm
15.12.2012, 13.46
Keski-ikäinen nainen kommentoi "Makeeta" kun suhasin lumisella koirankusetuspolulla lähimetsikössä täpärillä. Myöhemmin samalla lenkillä mutisin jotain hankalasta etenimisestä isälle joka raahasi lastenrattaita lumipuurossa. Hän vastasi "Sorry I don't speak finnish". Toistin saman englanniksi ja hän vastasi "at least you got a good bike". Tämän jälkeen minut ohitti hemmo joka mainitsi samalle isukille jotain (minun?) hyvistä valoista..

Monarkki
15.12.2012, 16.09
Joskus cruisailuretkellä autotien toisella puolella bussipysäkillä hengailleistä pikkupojista joku huusi "hieno pyörä!" ja kerran kun olin liikennevaloissa odottamassa tien yli pääsyä, siinä vieressä odotteli myös joku iäkkäämpi mies, joka totesi että hienot peilit pyörässä ja että eikö tuo pyörä ole mulle liian pieni. Onhan se pienikokoinen, mutta ihan sopiva, kun chopper kyseessä niin saakin olla matala.

rhubarb
15.12.2012, 19.40
Tänään jollain pikkutiellä setä avautui kun tullessani vastaan ajoi kotteronsa lumeen sutimaan (siis siinä tiellä, ei penkkaan). Huusi että ei pyörällä saisi ajaa talvella.

Totesin että sedän ajopeli tuntuu olevan se, joka pitäisi kieltää…

HiMa
20.12.2012, 07.43
Koulumatkalla ei juuri kulkijoita ole, mutta koululla olen sitten saanut tällaisia kommentteja:

Pari viikkoa sitten -25 asteen pakkasessa polkaisin aamulla kouluun. Jälkilämmöt päällä ja olin luokassa t-paitasillani. Ope kysyi: "Mitä nappeja oot nauttinut?" Vastasin: "Tulin pyörällä." "Hrrrr..." oli kommentti.

Eilen pakkasta taas lähes 20. Tuntematon opiskelija tuli vastaan pukuhuoneen käytävällä ja sanoi, että oot sie hurja kun kuljet vieläkin pyörällä. Tuumasin, että hyvin tarkenee.

N.N.
26.12.2012, 16.56
tänään Keskuspuistossa kolmikymppisen pariskunnan mies kyseli: "eikös ole kylmää hommaa tuo tällä kelillä?", mihin totesin joutuneeni jo kahdesti pysähtymään vaatetta vähentämään. (-16 C)

Oksanen
26.12.2012, 19.36
Littoisissa tuli vanhempi naishenkilö vastaan ja sanoi "Onpas sulla mahtavat renkaat"

N.N.
26.12.2012, 20.19
Littoisissa tuli vanhempi naishenkilö vastaan ja sanoi "Onpas sulla mahtavat renkaat"
hervotonta, repesin!

skott
28.12.2012, 17.43
Kun oottelin hieman suojantien puolella punavaloni vaihtumista, pysähtyi suojatielle paku eteeni, sivuikkuna aukes ja kuului:"Sulle on punanen, mulkku!"

kuovipolku
07.01.2013, 00.35
Viimeisin oli vanhemman sauvakävelijärouvan kysymys liikennevaloissa: "Miten tuolla voi pysyä pystyssä?" Keli oli jäinen ja kelvi siltä kohtaa jostain syystä hiekoittamaton, Vaikka mieli teki vastata: "Taidolla ja tuurilla!", kerroin hänelle kuinka nykyään on olemassa nastarenkaat polkupyöriinkin.

Edellinen oli: "Heijastin!", huutajana vierelle hidastaneen henkilöauton kuljettaja. Ei minulla heijastinta ollutkaan, mutta ajoin hyvinvalaistulla kelvillä huomiovalot päällä. Hämmästyin sen verran etten älynnyt vastata mitään ennen kuin hän ehti ajaa pois.

Sitä edelliset olivat: "Hui!", "Ai anteeks!" ja "Kiitoksia!" tilanteissa joissa olen takaa tulleena ensin viheltänyt ja sitten huomaavaisesti ohittanut kelvin keskellä kulkeneet jalankulkijat.

tempokisu
07.01.2013, 01.10

:D minulle vanhempi naishenkilö ihmetteli maantiepyörästäni jotta "onpa hoikat renkaat"

Tuo "HUI"! "Soita sitä kelloa" ( vihaisesti) on todella yleistä kommenttia vaikka olisi huudellut tai huhuillut etukäteen.

JackOja
07.01.2013, 10.40
"Eikö sulla ole kelloa?"

mhelander
07.01.2013, 10.44
Viikko sitten 08-yhteislenkillä jalankulkija, tietysti mustissa kamppeissa ja ilman heijastimia, kävellen väärällä puolella tietä, huutelee yhdelle joukon kuskille että "missä valot ?".

Melkein teki joukon hänniltä pysähtyä jututtamaan asennevammaista... kellokin oli jotain just aamu ysin jälkeen...

tempokisu
07.01.2013, 10.53
"Eikö sulla ole kelloa?"

Kyllä minulla kellokin on.

JackOja
07.01.2013, 11.33
^ei se kommentti ollut sulle vaan mulle :)

ArtoR
07.01.2013, 12.25
Olen todennut, että soittokello taitaa olla pyörän tärkein lisävaruste. Mutta kommentteja on tullut jalankulkijoilta sekä sen soittamisesta että soittamatta jättämisestä.

Notkea Koala
07.01.2013, 13.59
yksi tähän asti legendaarisimmista kuului aiemmin kesällä kun kaverin kanssa paineltiin pururadasta erkanevalle kivipeltojuurimuhkuojapuropolulle ja tätä oli sopivasti siinä mutkassa todistamassa kaksi sauvakävelijämummelia. Ensimmäinen aloitti: "Eivät kai ne tuosta meinaa..." Johon toinen jo kesken lauseen: "...kyllä ne siitä vaan menee!"

Jäivät siihen katselemaan etenemistämme ja huusivat vielä lähes yhteen ääneen minulle, joka kuljin viimeisenä, että "VOI MAHOTON ÄLÄ RIKO PYÖRÄÄSI!"

tempokisu
07.01.2013, 20.08
^ei se kommentti ollut sulle vaan mulle :)

:D mä olen jo niin tottunut tähän kuittailuun että....

kolistelija
25.01.2013, 19.12
Tänään tuli pari kommenttia...

Mennessä bussipysäkillä oli pari nuorta kundia: "Kato mitkä renkaat!"

Takaisin tullessa samalla paikalla oli muutama nuori tyttö: "Kolla vilka hjul!"

kyprok
25.01.2013, 20.05
"Kivat nakit!"

kmw
25.01.2013, 20.18
Ompa isot!.........

HC Andersen
27.01.2013, 21.14
Eilen kun oltiin kokoonnuttu Pitkäkosken ulkoilumajalle ja tehtiin lähtöä eräs nainen tuli jututtamaan meitä "Hei noihan on noita läskipyöriä ja mä taisin nähdä sut telkkarissa"

N.N.
01.02.2013, 22.20
kerroin pelikavereille lopettavani sählyn loppukevääksi samaan aikaan osuvan spinningin takia
-joo, mäkin lopetan, meen aerobikkiin!
-mäkin lopetan, meen kukkakauppaan myymään!

dirtyrider
02.02.2013, 00.13
-Lenkille 29erilla lähtiessä talon edessä naapurin mummeli: kaunis pyörä :cool:
-Töistä tullessa pyörätien jatkeen valoissa 29erilla track standissa tasapainoillessa vanhempi herrasmies kommentoi: tuota pitää varmaan harjoitella aika paljon, on kuulemma pyöräillyt 40 vuotta, eikä osaa ko. temppua :o

SNy
03.02.2013, 20.41
Ajelin hämärtävässä alkuillassa tietä pitkin kun risteävällä ladulla joku hiihtäjä seisahtui odottamaan ja huikkasi sitten mulle: "Ootko koskaan laskenut, montako heijastinta sulla on?" Häkellyin vähän, kun ajattelin että kiinnittiköhän se nyt huomiota, ettei mulla ole pinnaheijastimia (olin siirtänyt ne toiseen pyörään) eikä itse asiassa montaakaan erillistä heijastinta, oonko siis vain kuvitellut näkyväni. Mutta palaute olikin ihan ylistävää: "sä näyt TOSI hyvin, ajoin äsken sun ohi autolla ja oot kyllä tosi komee näky" Tulipa hyvä mieli :)
Eli Mara Winterien heijastinraidat, pieni punainen takavalo, heijastinnauha takin päällä plus pienet raidat takissa ja Sigma Powerled tämän perusteella ovat ihan näyttävä ilmestys.

Hääppönen
04.02.2013, 11.57
Eilen vanhempi (saksalaisilta vaikuttava) jalan liikkeellä ollut pariskunta totesi yhteen ääneen "Wau!", kun ohitettiin heidät ajelulle lähtiessä. Ei ole speksailut olleet turhia. :D

Analog Kid
04.02.2013, 19.10
"Ensimmäistä kertaa näen paksun pyörän elävänä" kertoili polulla vastaan tullut vanhempi herra. Piti siihen todeta, että on niitä paljon paksumpiakin. Näyttää nuo 2,4 tuumaiset Nobby Nicit kyllä melko pulleilta hiukan kapeissa vanteissa.

mni
09.02.2013, 21.53
"Näittekste? Se meni TOSTA!" kuului perästä, kun siirryin läskeineni reippaammanpuoleisen aurausvallin yli lumipöperöpolulle.

Tctic
09.02.2013, 22.19
Miksei kukaan puhu mulle mitään kun käyn pyörälenkeillä? :mad: Oma emäntä sentään sanoo lähtiessä, että pyöräile kaikessa rauhassa ja sitten kun tulee 3h kuluttua kotiin, niin kysyy, että miksi sinä nyt jo tulit. :seko:

Ragnar
09.02.2013, 23.16
Lapsi huudahti torstaina: "Kato äiti, pyöräilijä!" Liikenteessä oli silloin aika paljon kanssapyöräilijöitä, joten sikäli hassuun kohtaan sattui.

Risto Koivunen
16.02.2013, 19.08
Äitinsä vetämässä pulkassa istunut lapsonen hihkaisi eilen ohitettaessa: "Tuo pyöräilee autotiellä".

En jaksanut pysähtyä selventämään, että kyseessä oli kylläkin ajorata eikä mikään autotie. Toivottavasti tuo ero selkiää myöhemmällä iällä.

kolistelija
01.03.2013, 22.11
Ohitin pirkkolassa jonkun suuren teiniryhmän, oli varmaan koululuokka. Olin läskillä liikkeellä, joten odotin jo jotain huutoja. Hirveä älämölö kuului ja vähän ajan päästä kuulin askelia kun joku juoksi perässäni.
Yllätys oli melkoinen kun takana juoksee todella pitkä ja laiha tummaihoinen joujoukundi. Melkoien reps ja lol pääsi kun hän vielä huusi "Nigga stole my bike!" :D

kuovipolku
01.03.2013, 22.49
Meille jo viime vuosituhannen puolella populaarikulttuurin kärryiltä pudonneille: http://knowyourmeme.com/memes/nigga-stole-my-bike

Hiljensin sulamisvesilammikon kaventamalla kelvillä päästääkseni jalankulkijan ensin. Vähän paremmin pukeutuneen näköinen vanhempi keski-ikäinen naishenkilö kiitti sanomalla äkäisellä äänellä: "Minä en ole kiltti kenellekään, koska kaikki aina v-ilevat minulle!"

Tebb0
01.03.2013, 23.00
"Näkyykö kettua?" kuului pysäyttämästäni autosta ensimmäisenä. Tarkoitus oli varoittaa metsätiellä vapaana juoksevasta koirasta, mutta autoilija jäljestikin koiraa gps:n avulla.

TeKu
16.03.2013, 17.14
Tänään tasapainoilin liikennevaloissa varmaan puolisen minuuttia, kunnes valot vaihtuivat. Kun lähdin liikkeelle, niin takaa kuului "Aika upee tasapaino." Eihän tuollaisesta kommentista voi kuin olla tyytyväinen :)

Jake_Kona
16.03.2013, 17.38
Pyöräilin Tänään valtatiellä takaa tuli auto ja kuski näytti kädellä sellainen vemputusliikkeen. Liekö minulle tai edessä ajavalle ( jonka perässä roikkui 5m päässä)

VesaP
18.03.2013, 10.09
HOMO!

(by joku teinigansta-auton apukuskin paikalla ikkunasta roikkunut teini. Räkäistä naurua en enää kuullut mutta näin naamasta että sällillä oli hauskaa. Nurmijärvellä. Hienoa kun nuorilla on harrastuksia! Tässä tapauksessa verbaaliakrobatiaa. )

tempokisu
21.03.2013, 21.06
Menin apteekkiin, ajattelin pyörällä niin saa sen ulkoilun. Tulin sisälle, pikkutyttö osoitti sormella "kato hiihtäjä" :D vähänkö nauratti

pätkä
04.05.2013, 18.15
"Aja pyörätiellä perkele!", kuului tänään ohi ajavasta tuunatusta 80-luvun VW Golfista bassojytkeen seasta. Nopeusrajoitus tuossa oli 40km/h ja oma vauhti
n. 35km/h. Noh, ajoin katua pitkin enkä jalkakäytävää....

N.N.
09.05.2013, 16.30
Playa de Palman rantatiellä hidastin vauhdin 10 kmh:iin, kun edessä kaksi hauskannäköistä senioritaa tukki tien mummopyörillään. En osaa espanjaa, mutta minusta toisen kommentti minut huomattuaan oli: "attancion: el professional!"

BONK
10.05.2013, 11.48
Kaipa sekin oli kommentti, kun tienvarsipenkillä istuskeleva tenukeppi nauroi äänekkäästi.

ironass
10.05.2013, 12.05
Lautalla eräs kysyi: Mistä noita saa?

Sanoin: www.spiderflex.com (http://www.spiderflex.com)

ViliA
10.05.2013, 23.43
Tämä kommentti tuli ennen lenkille pääsyä. Odottelin kaveriani heidän kotinsa eteisessä succicset ynnämuut varusteet päällä. Sattuipa heillä olemaan kylässä eräs 4v. tyttö, joka keittiöstä tokaisi ihmeissään että "meidän isi ei kyllä käytä leggingsejä".
Olipa siinä naurussa hieman pitelemistä.

VesaP
13.05.2013, 09.24
Tämä kuuluisi ennemmin "millaisia kommentteja olet antanut pyörälenkilläsi" ketjuun mutta laitan tänne kuitenkin...

Eilen piristin poliisisedän päivää huutamalla sille ohi ajaessa että "Hurjastelijat kiinni!" ja näytin peukkua. Antoi ainakin hymyn poliisin kasvoille kun seisoi onnettoman näköisenä tutka kädessä keskellä korpea. :)

Näytti olevan uudenkarhea Volvo jonka kuskille ko hetkellä just sakkoa rustasivat. Olisin ennemmin veikannut Bemaria tai Audia...

pätkä
14.05.2013, 22.20
Tänään odotellessa suojatien punaisissa valoissa ohiajavan auton sivuikkunasta jotain ölinää. Harmittaa kun en kuullut kunnolla tuota kommenttia. Kaverin
habituksesta ja ääntelystä päätellen ei ainakaan mitään kannustavaa. Vastaavat ölinät on kyllä ihan parhaita mitä kuulee, jotenkin vaan huvittaa noiden örinät.

ambient
15.05.2013, 01.26
Viimesimmän reissun kommentit oli, "sattuko, onko kaikki ok, pystytkö liikkuun, soitetaanko lanssi" jne :D

TeKu
20.05.2013, 22.37
Sunnuntaiaamulla ajelin paikallisessa metsikössä, kun näin harmaapäisen mummelin menevän pienen villakoiran kanssa. Jättäydyin tarkoituksella vähän kauemmaksi mummosta, kun tiesin polun päättyvän ihan tuota pikaa. Kun polun loppupuolella tulin lähemmäksi mummoa, niin hän siirtyi pikkuhiljaa sivummalle ja katsoi varovasti kohti.
"Tämä on vähän kuin jostain jännärielokuvasta, kun takaa kuuluu vaan sellaista kahinaa ja rapinaa. Onneksi on sentään aamu ja valoisaa." :)
Pientä hymyä mummulta sentään irtosi, joten toivottavasti ei kovin pysyviä traumoja saanut :D

Ai niin. Toinen kommentti tuli heti pari tuntia myöhemmin, kun tuli vähän jyrkempi pudotus kalliolla. Pariskunta kiipesi jalan viereistä polkua ylöspäin ja sanoi, että jos tuosta menet niin hattua nostan kyllä. Sekuntia myöhemmin kuului, että älä nyt ju*alauta itseäs telo minun takiani. :)
No oli sen verran jyrkkä ja märkä kallion reuna, enkä ollut ikinä tuota polkua ajanut, joten jalkauduin ja talutin suosiolla alas. Heti perään alkoi harmittamaan, että olisi siitä nyt voinut ajaakin :)

kervelo
21.05.2013, 08.34
Lauantain lenkillä Nikkilässä vastaan tulleen yhteislenkin vetäjä katsoi asiakseen komentaa minut ajamaan pyörätielle. En viitsinyt hänelle edes vastata...

Tuon porukan vetäjän kannattaa muistaa, että hänen määräysvaltansa rajoittuu parhaimmillaankin vain siihen perässä roikkuvaan porukkaan, ei sen laajemmalle.;)

kuovipolku
21.05.2013, 12.03
Kotpuolessa tavattiin sanoa että huumorin lahja on kallis lahja eikä kaikille sitä ole suotu.

"Pyöritä! Pyöritä!" huusi kelvillä ohittamani pikkunaskali. Taisi olla jonkun pyöräilijän jälkikasvua.

järppä
21.05.2013, 21.06
"Jos se puris sua, niin se olis jo purrut sua."

Uiddu, oikeita älyn jättiläisiä!

telipyörä
21.05.2013, 21.33
Keskustelukumppani arveli, että en ole enää töissä, kun ehdin ajaa yli 10 tkm vuodessa pyörällä. Tämä ei tosin tapahtunut lenkillä vaan majapaikassa päivän puhteen jälkeen.

Niki9
26.05.2013, 04.47
Eilen tdt:n syclolenkillä kanuunajuna poikkesi Kuljunkartanolle, minkä pihassa n. 4kymppinen naishenkilö totesi vaan "WAU". :D

Smo
26.05.2013, 13.18
"Toi on varmaan hauskaa" sanoi vanhempi nainen kahden koiran kanssa Sammalvuoren kalliopoluilla kun annoin heille tilaa.

Arktiset
26.05.2013, 17.40
"Sattuko?"

Pasi Ahopelto
26.05.2013, 18.07
Vähän aiheen vierestä, mutta Neptunuksen ja Pluton välimaastossa (http://www.ursa.fi/tahtitieteesta/aurinkokuntamalli.html) paikallinen lapsi isälleen "isi kato renkaat".

Jani R.
06.06.2013, 19.37
Paikkailin maantiepyörän etukumia Lahdessa ravintola Lokin lähellä satamassa ja yksi kolmesta ohimenneestä herrasta huusi että "Hieno kanjoni". Huusin takaisin että "Kiitos".

Highlander
06.06.2013, 21.30
Tänään iltapäivällä pyöräkaupan edessä mies lastasi ostamaansa pyörää peräkärryyn. Avasi keskustelun: "Paljonko pyöräsi maksoi?" Blaa blaa... "Susta näkee, että oot ajanut paljon" Aha, selvä :D

elasto
06.06.2013, 21.34
"Mäki haluun tollaset!" kuului jonkun pyöräilevän pojan suusta, joka tuli vastaan kun rullailin läskillä töistä kotiin.

N.N.
21.06.2013, 22.27
Juhannusaaton iltapäivänä jossain Sipoon takana mummiksella ajanut ukkeli pysäytti minut ja kysyi ulkomaalaisittain ääntäen savon murteella, miten ajetaan Mikkeliin. Aloin selittää, että kannattaa ottaa useita juomapulloja ja evästä mukaan, kun matka on pitkä, eikä välttämättä ehdi perille samana päivänä - kunnes selvisi, että hän aikoo lähteä vasta seuraavana päivänä, autolla.

EePee
22.06.2013, 12.14
"Hyvää juhannusta." Eilen viisykkösellä Pikkalan ja Inkoon välimaastossa..

Oksanen
22.06.2013, 12.33
Pirkan pyöräilyssä tuli muutamia kommentteja, mutta paras oli maalissa:

"Tommosella mut ohitettiin... ei helv.tti!"
Läskillä liikenteessä...

TMS
22.06.2013, 18.00
Eilen lenkillä, "Soita ....tana kelloa" ja jotain mutinaa vielä päälle. Miten sitä joitakin niin ahdistaakin.

outo_otus
22.06.2013, 18.33
Äsken lenkillä pari kilometriä mopon perässä imussa ajettuani n.45km/h vauhtia kuski hiljensi ja huusi että sisään ajo menossa, muuten kulkisi kovempaa. :)

telipyörä
22.06.2013, 20.40
Eilen lenkillä, "Soita ....tana kelloa" ja jotain mutinaa vielä päälle. Miten sitä joitakin niin ahdistaakin.

Taannoisella Helsingin reissulla mies suivaantui kellon soitosta ajaessaan paremman puoliskonsa kanssa rinnakkain : "Kyllä siitä ohi pääsee".

JiiPee
22.06.2013, 23.07
"Hyvin menee!" - pikkupojan suusta :)

peruspertti
22.06.2013, 23.13
Vanha ukko ajelee munamankelillaan kiemurrellen pitkin kelviä. Ohitan oikealta, koska ukkeli on ohitushetkellä kuvionsa vasemmassa laidassa. Tulee liikennevalot johon pysähdyn. Ukkeli tulee viereen ja toteaa: Tiesitkö ettei oikealta saa ohittaa. Mitäs siihen sitten sanomaan :)

MäkiHiiri
22.06.2013, 23.22
"Kirikierros alkaa!"

jartsuli
23.06.2013, 09.28
Känniläisen kaksikon huutelua hiukan ennen kuin toinen yritti lyödä kun ohi ajoin.

Lauttis
23.06.2013, 11.56
Kauppatorilla vastaan tullut porukka alkoi taputtaa.

references
23.06.2013, 12.49
Ajoin kelvillä ja suojatien kohdalla minulla oli kolmio ja huomasin että ajoradalla tulee kovaa vauhtia auto eikä ole pysähtymässä, joten painoin levyjarrut lukkoon 30kmh vauhdista. Takaa kuului '' blöärghh!'', siellä oli maantienfillaristi ollu imussa mun perseessä kiinni eikä hän olettanut että olin ollenkaan jarruttamassa :D otti iskua mun takarenkaaseen ja sai pyöränsä pysähtymään juuri ja juuri vierelleni eikä jäänyt auton alle.. Kiitoksia ei tullut vaan valitti että siitä ois kerenny yli.. :eek:

Wolfhound
23.06.2013, 15.39
Eilen asuinalueen laitaa seurailevaa niittypolkua maasturilla sotkiessa kolmen pikkupojan porukka ohittaessani: "Mihin ihmeeseen sä oot menossa?"

frp
24.06.2013, 11.08
Pirkan pyöräilyssä tuli muutamia kommentteja, mutta paras oli maalissa:

"Tommosella mut ohitettiin... ei helv.tti!"
Läskillä liikenteessä...

Tilanteessa melko hyvin nauratti kun loppupäässä Pirkan pyöräilyä joku osanottaja ajeli 28A ryhmän vierelle ja huuteli että "mikä porukka tämä", ensiksi kukaan ei vastannut ja sitten joku huusi "pirkan pyöräily".

lansive
24.06.2013, 12.07
Lauantaina mökille ajaessa vastaantuleva juoksija näytti peukkua. Pojan kanssa olin liikkeellä ja minulla peräkärryssä mökkivarusteet. Tämä sattui siis Pilpalan (http://goo.gl/maps/ymZUM) kylässä.

Ipa
27.06.2013, 13.57
"Mikäs pyörä se tuo on? Ai niin, tuo on niitä sähköpyöriä." Eräs vanhempi rouvashenkilö ihmetteli, kun käväisin vaimon läskillä kauppareissulla.

kauris
27.06.2013, 14.03
pari viimeisintä:

Toin maantiepyöräni työhuoneeseeni työpäivän ajaksi ja naapurihuoneen eläkeiässä oleva rouva tuli sanomaan, että on se hyvä että sulla on tuollainen maastopyörä, kun niissä kilpapyörissä on niin kapeat renkaat. Jäin vähän suu auki katsomaan häntä. Mulla on siis Colnagon maantiepyörä, jossa on 23mm kumit kiinni FFWD:n Fr6 aerokiekoissa. Kiekon korkea profiili sai sen rouvan mielestä näyttämään maastopyörältä vissiin.

Samana päivänä ajaessani Italian ympäriajon johtajan roosassa paidassa eräs noin 6-vuotias tyttö sanoi ääneen äidilleen minun ajaessa heidän ohitseen että "äiti, oliko toi pyöräilijä ulkomaalainen?".

IncBuff
01.07.2013, 17.33
Aamulla kaivoin crossaria auton kontista autoliikkeen pihalla niin keski-ikäinen setä tuli jutulle. Ne perinteiset onpa kapeat kumit - kulkee varmaan lujaa ja monta vaihdetta. Todettuani vaihteiden määrän niin totesi että täällä Oulussa niitä voi käyttää mutta mäkisessä maastossa ei niinkään. Totesin asian olevan juuri päinvastoin. Toivoteltiin siinä sitten hyvät päivänjatkot puolin ja toisin.

ArtRider
01.07.2013, 17.47
Tämä "kommentti" tuli takavasemmalta. Jo vuosia sitten (90-luvun alussa), yhdistetyllä lintuhavainto-pyöräretkelläni Tampereen Lielahdessa. Olin liikkeellä wanhalla Muirwoodsilla, ajan henkiset pyöräilykamppeet päälläni ja pysähtyneenä rotvallin reunalle staijaten Nässylle kun viereen pysähty pieni Datsun 120AF2 täyteen ahtautuneena nääsvillen "sankareita" keppanapöhnässä, ilmeisemmin. Jytke autossa oli kakofoninen.... Käännyin katsomaan .....repsikan paikalla oli kummelimainen hahmo ....ja kaikesta jytkeestä ja autonrämän pörinästä huolimatta kommentti minulle kuului selkeästi röhkäisten: "saatanan homo!".
Ja sitten auto "kiihdytti" pois mustaa savua pakarista tupruten ja perä lähes asfalttia raapien.....

HXX1100H
04.07.2013, 07.16
Aamulla pari jannua tuli vastaan ja kohdallani molemmat huusivat JEEAAAH ja näyttivät pirunmerkkiä .. Toisella hemmolla oli irokeesiletti :) siis näitäkin on vielä.

PedroK
04.07.2013, 07.53
Tämä "kommentti" tuli takavasemmalta. Jo vuosia sitten (90-luvun alussa), yhdistetyllä lintuhavainto-pyöräretkelläni Tampereen Lielahdessa. Olin liikkeellä wanhalla Muirwoodsilla, ajan henkiset pyöräilykamppeet päälläni ja pysähtyneenä rotvallin reunalle staijaten Nässylle kun viereen pysähty pieni Datsun 120AF2 täyteen ahtautuneena nääsvillen "sankareita" keppanapöhnässä, ilmeisemmin. Jytke autossa oli kakofoninen.... Käännyin katsomaan .....repsikan paikalla oli kummelimainen hahmo ....ja kaikesta jytkeestä ja autonrämän pörinästä huolimatta kommentti minulle kuului selkeästi röhkäisten: "saatanan homo!".
Ja sitten auto "kiihdytti" pois mustaa savua pakarista tupruten ja perä lähes asfalttia raapien.....

Mulla oli vastaavanlainen tilanne kerran rulliksilla. Mitään muuta ei kavereilla tullut risteyksessä mieleen huutaa kuin HOMOOO :) Ei kai siihen enää ole lisättävää?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Klaus-Dieter
04.07.2013, 09.15
"Kattokaa saatanan idiootit mihin ajatte niiden paskojenne kanssa tai vedän teitä kaikkia turpaan". .... karjui nuori mies pää punaisena kaikille noin 10 hölmistyneelle työmatkapyöräilijälle hetki sen jälkeen kun oli itse kiilannut autonsa vauhdilla poikittain pyörätielle ja fillaristeja kopsahteli molemmilta puolilta auton sivuoviin.

Risto Koivunen
04.07.2013, 09.58
Tuo Klaus-Dieterin kohtaama kommentoija kuullostaa siltä, että ehkä paikalle olisi voitu pyytää joku viranomainenkin kuuntelemaan kyseisen herran kannanottoja.

Klaus-Dieter
04.07.2013, 12.35
Kävi mielessä mutta kun siinä ei kenellekään sattunut mitään niin tilanne näyttäytyi enemmänkin viihdyttävänä ja koomisena. Pyöräilijöiden naureskelu oli tietenkin omiaan kiihdyttämään Zorron raivoa uuteen potenssiin. Paikkana oli muuten Meilahti ja paljon mainetta niittänyt Paciuksenkadun mäki sairaalan vieressä.

Risto Koivunen
04.07.2013, 13.18
Toivottavasti sieltä läheisetä sairaalasta löytyi sitten vahvempi lääkitys kyseiselle sankarille... muuten päätynee tulevaisuudessa konsultoimaan virkavaltaa jos liikennekäyttäytyminen jatkuu samanlaisena.

h4nkki
04.07.2013, 13.45
Viimelauantai ilta, riihimäellä paikallinen festari loppumaisillaan ja ihmisiä aika paljon liikkeellä. "KAto, tour de france!!" -huuto pisti hymyilemään! :)

LJL
04.07.2013, 14.26
Tilanteessa melko hyvin nauratti kun loppupäässä Pirkan pyöräilyä joku osanottaja ajeli 28A ryhmän vierelle ja huuteli että "mikä porukka tämä", ensiksi kukaan ei vastannut ja sitten joku huusi "pirkan pyöräily".

Hahhah, tämä oli kuin suoraan kummelista :D ..."mihinkäs helkkarin ralliin sitä ollaan menossa??" "Pohjola-ralliin"

-Lauri

Villlem
04.07.2013, 15.35
''siisti tsygä!''
''makee fillari!''
''HURJASTELIJA!''
''monella myyt?''

Kari H
04.07.2013, 19.39
Eilen maantielenkin loppupuolella pari teinityttöä Jopoili (toinen ajoi, toinen istui tarakalla) kelvillä samaan suuntaan loivaa ylämäkeä, ohittaessani kuului takavasemmalta "epistä!" ja tirskuntaa päälle. Hymyilytti.

tipsu
05.07.2013, 10.12
Eilen lenkiltä palatessa naapurin mies: "Onpas komea pyörä."

Halloo halloo
05.07.2013, 17.48
Pari jäänyt mieleen.
- "Keuli."
- Mummofillarin vieressä seisoskeleva: "Lähetkö viivalle." Vastasin: "En taida, sulla on sen verran tykki alla."

N.N.
13.07.2013, 21.48
Virossa 5-tietä ajaessa mummista ajava ukko pysäytti, kysyi englanniksi oliko tiellä lojuva fliisi minun (ei todellakaan ollut), kertoi elämäntarinansa (liverpoolilaisvaari joka naimisissa Virossa), sitten siirtyi Cavendishiin, ja lopulta totesi: "You look like a fit man".

30 km Tallinnan eteläpuolella ohitin kaksi tien varrella lähtövalmisteluja tekevää pron näköistä maantiefillarimiestä, näytin F-tervehdyksen ohi mennessä - ajelin siinä cyclocrossilla ja kahden retkilaukun kanssa (äijä+fillari+kamat 106 kg) reipasta 35 kmh vauhtia muutaman kilometrin, kunnes paljastui että kaksikko olikin tainnut beesata perässäni pidempäänkin - ohittaessani molottivat jotakin viroksi, osoittivat laukkujani ja hihkuivat, nostivat peukaloa pystyyn - viesti lienee ollut, että hyvää vauhtia pidin lastista huolimatta...

CyclingGoofy
13.07.2013, 23.28
"Onko tämä pyöräsi? Etkö tiedä että kissansilmä on pakollinen, sietäisi saada sakot"

Eräs ikäihminen ilmaisi närkästyksensä , koska "kilpapyöräni" varustukseen ei kuulunut kissansilmää, jonka puute on ilmeisesti rangaistava teko.

-VsQ-
14.07.2013, 18.11
"Onko tämä pyöräsi? Etkö tiedä että kissansilmä on pakollinen, sietäisi saada sakot"

Eräs ikäihminen ilmaisi närkästyksensä , koska "kilpapyöräni" varustukseen ei kuulunut kissansilmää, jonka puute on ilmeisesti rangaistava teko.
Näillehän voi tokaista, ettei tarvi ;)
Finlex (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021250#a1250-2002)
"19§ ...Urheilu- tai kilpakäyttöön rakennetussa, tiellä käytettävässä polkupyörässä, jonka omamassa on enintään 10 kg ja jossa on vähintään 12 vaihdetta, ei kuitenkaan vaadita etu-, sivu- eikä poljinheijastimia polkupyörää valoisaan aikaan ajettaessa."

Matti H
14.07.2013, 18.33
"Voi, älkää vaan kaatuko", sanoi mummo mustikassa kun väänsin fiksillä juurakkohelvetissä.

JiiH
14.07.2013, 18.37
Muutama päivä sitten arviolta 5-vuotias nassikka huusi perään, että "Te ootte ihan kuningas!"

kolistelija
14.07.2013, 18.46
Tänään varsin vetävän näköiset eteläeurooppalaiset nuoret naiset huutelivat jotain espanjaksi kun ajoin vastaan. Kommentoivat ajopaitaani, ei tosin mitään hajua mitä mieltä olivat siitä...

Rautaperse
14.07.2013, 22.30
Mikä ihmeen pyörä toi on? Kysy toinen tenava toiselta, kun Bullittilla ajettiin ohi.

kuovipolku
14.07.2013, 23.17
"Hienoja nämä nykyiset kilpapyörät!" vanhemmalta herrasmieheltä R-kioskin edustalla.

Vastaavanlaisia keskustelunavauksia on tullut muutama ja yleensä seuraa kertomuksia 60- tai 70-luvulta, senaikaisista pyöristä (tällä kertaa mm. Motobecanesta) ja niiden ominaisuuksista, venäläisistä tuubirenkaista ja joskus jopa entisistä nimekkäistä kilpakumppaneista. No mikäs siinä, tauollahan on aikaa ja pyöräily yhdistää!

Greycap
15.07.2013, 01.24
Olin iltalenkillä ja kaksi mopojonnea körötteli edellä päin menemään pyörätiellä (sallittu mopoille kuitenkin) ilman valoja jotain 20 km/h luokkaa, katsoin ensin että mitähän helkuttia nuo puuhaa mutta ei siinä sen ihmeempää ollut. No eihän siinä, minulla oli vauhti päällä ja vasemmalla oli reilusti tilaa niin riipaisin sen suuremmin sumeilematta ulkokautta ohi alamäkeen taittuvaan oikeaan vajaa 40 km/h taulussa minkä jälkeen takaa kuului jotain muminaa ja alkoi armoton vaihteiden etsiminen. Ehdin siinä vielä vetämään reilun mittaisen suoranpätkän ja huitaisemaan yhdestä liikenneympyrästä minkä jälkeen samat sankarit matelivat autotietä pitkin ohi illan hiljaisuutta repivällä niivityksellä edelleen ilman valoja minuun päin tuijottaen, keskaria näyttäen ja keuhkojen täydeltä karjutulla SUUUCCKEEEER huudolla varustettuna. Näitä Kouvostoliiton kovimpia jätkiä taisi pikkuisen korveta että tuli hetkellisesti fillaristilta turpaan ihan 6-0.

DjZorlag
15.07.2013, 01.54
Tässä ainakin osa:

"Vaaralliset" -Kaveri kokeillessaan litkujarrun jarrukahvaa.
"Näytä noille parit" -Kaveri
"Ooho" -Lapset
"Vejä endoa" -Lapset
"Vejä keulia" -Lapset
"Montako vaihdetta" -Lapset
"Hyppääkö paremmin kun on etujousi?" -Lapset
"Miten sinä nuin meet" -Eräs tuttu
"Hahhahhahhaha, ihan oikein (tms.)" (feilasin)
"En minä pysy perässä ku sulla on noin monta vaihdetta" -Nuorempi serkku
"Haista v*ttu meillä on leikit täällä kesken" -12v kova poika 10v tyttöjen seurassa jalkapallokentällä
"Kuka nä oot" (eksyin vähä, kysyjästä ei aavistusta)
"Paina kaasua, ei se pysy perässä!" (pysyin)
"Kävikö pahasti" (vastasin "ei", rintalasta tms. taisi murtua ja ohjaustankoon ei kestänyt pariin viikkoon nojata)
"Saat vitosen jos jatkat tuota tuonne mutkaan asti" (Onnistuin, en saanut)
"Keulitko sinä tosiaan tuon koko koulun ympäri ja tuolta alas" -14v mönkijäpoika kaveriporukan kanssa.
"Könyä! Könyä! Könyä!" -Kuoro kentän reunalla. (pelasin varman päälle enkä könynnyt)
"No jooh" -Satunnainen vastaantulija
"Nythhän sitä taash ajetttaan yhelllä ratttaalla" -70-80v mummo
"Mitää ihmettä" -Lapset
"Ui, kato!" -Lapset

Varsinkin perus freeride -kikkailu aiheuttaa kommentteja kaikkialla muualla paitsi metsässä.

telipyörä
15.07.2013, 08.20
Kehä kolmosta ajanut autoilija soitti torvea, kun ajoin viereistä kelviä.

DjZorlag
15.07.2013, 19.16
Autojen tööttäilyjä kuulee useinkin jos ajelee autojen nopeutta autokaistaa pitkin koiranulkoiluttajilla täytetyn kevyenliikenteenväylän sijasta.

YocceT
16.07.2013, 12.09
Näillehän voi tokaista, ettei tarvi ;)
Finlex (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021250#a1250-2002)
"19§ ...Urheilu- tai kilpakäyttöön rakennetussa, tiellä käytettävässä polkupyörässä, jonka omamassa on enintään 10 kg ja jossa on vähintään 12 vaihdetta, ei kuitenkaan vaadita etu-, sivu- eikä poljinheijastimia polkupyörää valoisaan aikaan ajettaessa."

Juu mutta kissansilmä on se punainen takaheijastin, tuossa mainitaan vain etu-, sivu- ja poljinheijastimet.

DjZorlag
16.07.2013, 12.14
Ai? Pitääkös pyörässä olla heijastimetkin? ;) Kissansilmä taitaa omassakin pyörässä vielä törröttää, mutta sekin vain sen takia koska siitä ei ole ollut mitään haittaakaan. Pinnaheijastimet rämisee, poljinheijastimia ei edes vakiona ole ja etuheijastin on tangossa turha härpäke ja hajoaa ensimmäisessä OTB:ssä.

PatilZ
17.07.2013, 08.04
Vastaantuleva auto hiljentää, kuski avaa ikkunan, työntää päänsä ulos ja karjuu naama punaisena loistaen: "pyörätiellä ajamaan siitä *sensuroitua*".

Siinä kohdalla vaan ei ole pyörätietä, kevyenliikenteenväylää eikä edes jalkakäytävää.

-VsQ-
17.07.2013, 18.03
Juu mutta kissansilmä on se punainen takaheijastin, tuossa mainitaan vain etu-, sivu- ja poljinheijastimet.
Aa, empä oo ennen lukenu tarpeeksi tarkasti...

Smo
17.07.2013, 18.41
"se siitä urheilullisisuudesta" sano söpöt tytöt kun sukkiksilla kotiin mäyräkoira kädessä olin menossa

tempokisu
17.07.2013, 23.35
Mun kesäkurapyörääni on kehuttu hienoksi ?!, kun tulen sillä töihin.

Tänään kuitenkin ajaessani työmatkaa tuttua kommentointia pikkupojilta "SpiderMään!" :D oon kamppeineni käynyt kaupassa ja tänään labrassa, niin ihan hivenen kävi mielessä aatteleeko ihmiset että oon pyöräkuteissa, vai naamiaisasussa...

LJL
23.07.2013, 20.20
Tänään Pitäjänmäessä aamun työmatkalla kikkailin liikennevaloissa trackstandissa. Vastakkaisella puolella rapajuoppo pultsari tuijotti touhua, ja kun valot vaihtuivat vihreiksi ja ajoin ohi, hän huusi innoissaan lätkämatsityyliin "JEEEEE!!" ja yritti heittää ylävitoset.

-Lauri

Munamankeli
23.07.2013, 21.46
"Kato, Indurain poikkesi paikalle", tuttu golfari totesi kun olin ajokamoissa katsomassa kotikentällä käytyä Nordea-tourin kisaa. Urheilumiehiä.

PPP
23.07.2013, 22.11
"Kato, Indurain poikkesi paikalle", tuttu golfari totesi kun olin ajokamoissa katsomassa kotikentällä käytyä Nordea-tourin kisaa. Urheilumiehiä.

Ei vaan reliikki, mutta niinpä alan olla jo minäkin...

Munamankeli
24.07.2013, 20.45
Ei vaan reliikki, mutta niinpä alan olla jo minäkin...

Itse asiassa yllätyin äijän lajituntemuksesta. Lanceksi nimittäminen olisi ollut jotenkin odotetumpaa. Tosin tämä on old skool -tyyppejä. Ja niin alan olla minäkin.

Kari H
24.07.2013, 21.35
Tänään tultiin maantielenkillä kaverin kanssa Mikkelintietä Savitaipaleelta Lappeenrantaan päin kun edellä ajoi kaksi naista jotka tavaramäärästä päätellen olivat useamman päivän pyöräreissulla. Ohitettuamme naiset aika reipasta vauhtia etummainen lady huudahti "Herranjestas! Ottakaa kyytiin!" Huikkasin takaisin "Tervetuloa!"

pätkä
24.07.2013, 21.41
"Kyllä näytti pahalta" sanoi paikalle pysähtynyt autoilija kun lensin asfalttiin maantiepyörän päältä:cool:

Kyrdis
24.07.2013, 21.51
"Kyllä näytti pahalta" sanoi paikalle pysähtynyt autoilija kun lensin asfalttiin maantiepyörän päältä:cool:

Kävikö pahastikin vai ruhjeillako selvittiin

pätkä
24.07.2013, 21.57
Kävikö pahastikin vai ruhjeillako selvittiin

Murtunut lapaluu, meni silleen nätisti, ei paha + muuta jomotusta. Jos ny pari viikkoa ois ajamatta. Harmittaa kun unohdin sanoa sille ystävälliselle autoilijalle: mutta arvaappas miltä tuntui:D

perttime
24.07.2013, 22.09
Oltiin polkuajelulla ja pysähdyimme Tampereen Mannerheiminkaliolla hengähtämään. Paikalle kipusi noin kolmen sukupolven perheryhmä, joka oli sitä mieltä, että meillä oli hyvät pyörät ja maastopyöräily on hyvää kuntoilua. Jälkimmäisen käsityksen oikaisin heti: "Maastopyöräily on aika hauskaa, ja sillä on kuntoon liittyviä sivuvaikutuksia."

kuovipolku
29.07.2013, 10.06
"Niillä on aina etuajo-oikeus!"

Eläkeläisrouvaseurueen kärjessä kulkenut vanhempi herrasmies kelvien risteyksessä, jossa he joutuivat pysähtymään kelloa soittaneen, riittävältä etäisyydeltä kiertäneen ja tilanteeseen hidastaen ajaneen pyöräilijäletkan takia. Äänensävyssä oli aitoa närkästystä.

"No eihän se ole pitkä matka, kun mukana on noin paljon ajajia,"

Keski-ikäinen hyötypyöräilevä naishenkilö juomahuoltopaikkana toimineen kaupan edustalla kommenttina vastattuani että lenkin pituus oli tällä kertaa arviolta 150 km ilman mutkia. Ensimmäinen taivastelematon tapaus!

H. Moilanen
29.07.2013, 13.27
"Millä v***n renkaalla toi ajaa!?!?" huudahti kanssakilpailija Tahkolla kun ajelin jonkun niistä kuraojan notkoista lipsuttelematta ylös.

Pahoittelen, etten huomannut vastata silloin. Toivottavasti vastaus tavoittaa täältä palstan kautta: ajoin Bronsonilla.

Rautaperse
29.07.2013, 23.29
Kehoitettiin ostaaman auto ja jotain muuta älämölöä. Mitä hittoa mä toisella autolla tekisin, kun en nykyiselläkään ehdi ajamaan?

hannahoo
30.07.2013, 21.29
"Mitä vittua sä tuijotat ton persettä?", huudahti ohikulkeva teinipoika toruvasti kaverilleen, kun olin iltalenkillä pysähtyneenä tutkimaan karttaa.

steelmän
04.08.2013, 23.08
'Oletteko tekin menossa Ruisrokkiin ?' kun kaverin kanssa k.o. viikonloppuna tulimme aika-ajokypäriemme kera keskustan läpi .....

Smo
04.08.2013, 23.32
"Onko vielä pitkä matka?" tuntuu olevan peruskysymys tuolla maanteillä

Jake_Kona
12.08.2013, 23.33
Hieman humaltuneet ja juhlatuulella olevat nuorukaiset huutelivat toisilleen puoliksi ulkona roikkuen, eri autoista, liikennevaloissa. Kun toinen näki minun puikkelehtivan lähemmäs huusi ekassa autossa olija ohjeita ohittamani auton apukuskin. "Lyö sitä!"
Ei lyönyt ;) eikä olisi kannattanutkaan. Harvemmin olen yhtä nopeasti saanut sellaisen adren./taistelusykäyksen kuin siinä ja silloin.
Hauskuutensa kullakin. Kyllä sanoja ilmaan mahtuu

LJL
13.08.2013, 07.25
^ Anteeksi ot, mutta edellisestä tuli mieleen että mulla oli lukioaikoina yks kaveri joka aina huusi autonikkunasta kaikille, mm. pitkälle yökerhojonolle "hhhhomo!! hhhhooomooo!!" ...lienee kyse samasta kehitysvaiheesta, eli yksi aivosolu on saamassa kaveria.

-Lauri

Risto Koivunen
13.08.2013, 09.44
Ettei olisi tuohonkin huuteluun pätenyt eräs wanha sanonta: "siitä puhe mistä puute".

JackOja
13.08.2013, 10.18
"Kiitos" .

Highlander
13.08.2013, 11.35
"Onko vielä pitkä matka?" tuntuu olevan peruskysymys tuolla maanteillä
Siihen kannattaa vastata: "Elämä on matka" varsinkin jos joku nainen kysyy. Varmista myös, että sulla on kitara selässä tai ainakin kotelo.

29er
19.08.2013, 13.48
Viimesimmän reissun kommentit oli, "sattuko, onko kaikki ok, pystytkö liikkuun, soitetaanko lanssi" jne :D

Samalla linjalla oli takanani ajanut nainen, kun tuiskahdin turvalleni Messilän MTB:n viimeisessä alamäessä: "Toimiiko kädet, toimiiko jalat ... taidat olla kunnossa". Hän jatkoi matkaa kun kömmin pystyyn ikäänkuin mihinkään ei sattuisi. En ehtinyt kunnolla edes vastata.

H. Moilanen
19.08.2013, 14.12
Samalla linjalla oli takanani ajanut nainen, kun tuiskahdin turvalleni Messilän MTB:n viimeisessä alamäessä: "Toimiiko kädet, toimiiko jalat ... taidat olla kunnossa".
Tuohon olisi ehdottomasti pitänyt vastata: "Jos toimisi, olisinko päätynyt naamalleni?"
---
"Mikä v***u toi on?", kysyi varhaisteini kaveriltaan, kun ohitin heidät Chariotti perässä.

ppikkupe
20.08.2013, 22.10
- IIIIK! Hui v*ttu!

Oikeasti ollut lähelläkään, jostain 4-5 metrin päästä käännyin risteyksestä ihan toiseen suuntaan kuin mihin tyttäret oli menossa. Mutta sen voi kuvitella, kun nämä meikäläisen reidet lähtee putkelta puskemaan lenkin viimeiseen ylämäkeen ja hirveään loppukiriin, niin se paitsi näyttää mahtavalta niin myös kuulostaa komialta.

grep
20.08.2013, 23.32
Hienosti loistaa! Kuin... majakka!

Hyväntuulisesti naureskeleva vanhempi rouva ajovaloistani.

tirsintarsi
26.08.2013, 20.55
"Hyvät jarrut!" Kun yllätin eteen tupsahtaneen lenkkeilijän polun ja tien ali kulkevan pururadan risteyksessä.

Asetyylikoliini
27.08.2013, 10.09
Aika usein joku lapsi huudahtaa äidilleen/isälleen "Katos tota pyörää!" tms. ja vanhempi siihen että "Oho!", kun ajellaan vetopyörä+peräpyörä+(lapsi)peräkärry-yhdistelmällä.

Timo Sievänen
27.08.2013, 18.39
"Eikö se kuulu ajaa eikä kantaa?"

Oli ainakin tarkoitus olla vielä lenkillä tuolloin.

Highlander
28.08.2013, 10.38
"Mee ohi vaan!" En mennyt ja kerroin kääntyväni seuraavasta risteyksestä :)

JackOja
28.08.2013, 10.50
"Kyllä tänne mahtuu"

kuovipolku
28.08.2013, 12.35
Suoritin maantielenkin siirtymäajoa kelvillä ja olin ohittamassa (riittävää suurempaa varovaisuutta noudattaen) kolmea alakouluikäistä, mahdollisesti maahanmuuttajataustaista Kontulan nousevaa polvea edustavaa streetpyöräilijää kun yksi heistä hihkaisi kavereilleen: "Hei! Tolla on vauhtipyörä!"

tempokisu
28.08.2013, 12.37
Kaupan täti oli nähnyt mun ajavan, ja kävin nyt siellä kaupassa pyörävaatteillani. Hän oli ensin tuuminut onko täällä "joku tapahtuma" kun mulla on roolivaatteet...
Tämä on yleisin, huudellaan "Spaidermään" :D

Velogi
29.08.2013, 08.48
Eilen pysähtyessäni lenkillä kaupan pihaan hakemaan lisää evästä, kaupasta käveli kassiensa kanssa 50 - 60 v pariskunta. Mies tuli edellä ja kyseli pyöräni ikää, hintaa ja kokemuksia. Nainen tyytyi toteamaan "hieno pyörä!". Niin menin hämilleni kun Suomalainen kehuu, etten hoksannut edes kiittää.

johnrambo
29.08.2013, 11.07
Aamun työmatka sai hykertelmään viellä toimistolle kaartaessa. Ohitin ylämäessä cc:lla polkevan tyypin joka heitti siinä ässän hihasta...
"Tolleen ei poljeta ku Armstrongin aineilla..." :D

Nappulakenka
29.08.2013, 19.02
Olin palaamassa lenkiltä kun kauniimman sukupuolen edestuja ajoi kiinni valoissa kyseli, että olenko menossa Clubin lenkille. No Clubin lenkki ei ollut päämääränä, mutta jatkettiin siitä yhtä matkaa Mäkkylän-aseman kulmille.

Matti H
29.08.2013, 19.12
Slightly ot, mutta keski-ikäinen naispyöräilijä ohitti minut tänään cyclorossarillaan kun potkin kickbikellä tempoa. Kommentti oli "on tuo kyllä aika hankalan näköistä".

Highlander
04.09.2013, 10.05
"Kyllä lähtee!" Mopopoika sanoi ja peukutti kun ajettiin jonkun matkaa samaan suuntaan kaupungissa ja otettiin valolähtö viereisiltä kaistoilta seuraaviin valoihin. Mopossa oli tosin matkustaja ja mulla yksivaihde...tappiohan siinä olisi sitten lopulta tullut.

tempokisu
04.09.2013, 13.10
"ootko sä muka joku poliisi". Vastasin että kyllä olen.
Yksi nainen ( ilman kypärää sekin) meni kaikista valoristeyksistä yli punaisilla, vaikka suojatien takana odotti autot starttilupaa, niin ylitte vaan. Ajoin kiinni ja totesin että kova kiirus kun tarvii kaikkia punaisia valoja päin ajaa.
Ai että teki hyvää! :p:D tosin piti ajaa aika reippaasti ettei tyyppi pysy perässä, mutta ei pysyny.

haedon
04.09.2013, 13.41
"ootko sä muka joku poliisi". Vastasin että kyllä olen...
Vai niin! Se on sitten rikoksena virkavallan anastus (RL 16:9 §) ja sakkoja tai enintään puoli vuotta vankeutta.

Mulle pikku poika huuteli että "kuka hullu täällä pyörällä ajelee" kun tuossa Lahokalliolla maasturilla kruisailin. Sitten jotkut tädit kattelivat mun sääriä ja toinen tuumasi että "oli sillä sänki", kun juoksulenkillä vastaan tulivat. Kotona mietin että pitäisikö ne sitten seivata, mutta jätin tekemättä.

tempokisu
04.09.2013, 13.52
en viittinyt jäädä tarkentaan, että muotipoliisi.

pätkä
09.09.2013, 16.22
Kevyenliikenteenväylä on tuolla! Tehosteena apukuski roikkui auton sivuikkunasta pää ja käsi ulkona ja osoitti sormella klv:n suuntaan. Ilmeisesti suivaantui kun ajoin oikealta ohi ja saivat autolla kiinni n.500m myöhemmin.

Tank Driver
09.09.2013, 23.43
"Jumalauta!" huusi iltasella nuori kalju hävittäjälentäjä ohitustilanteessa.

ArtoR
10.09.2013, 08.55
"Ei se niin punainen ole", sanoi mieshenkilö, joka pyöräili ohitseni odottaessani risteyksessä valojen vaihtumista.

JiiPee
15.09.2013, 17.02
"Onkos pojat eksyny" mummot kyseli epäuskoisen näköisinä tänään tuolla (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=mummot&srs=EPSG%3A3067&y=6689472&x=398891&lang=fi).

Grandi66
15.09.2013, 18.57
"Onks tolla raskas polkee?" Kysy juokseva neito, ku olin krampuksella liikkeellä.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

N.N.
15.09.2013, 20.18
"noi Castellin ajosortsit on kyllä hienot, niissä miehenkin perse näyttää tosi hyvältä" - takana ajava äijä, kun olin vetämässä porukkalenkkiä. Jostain syystä olisin kuullut tuon mieluummin naisen suusta...

HeliT
29.09.2013, 16.07
"Kato, vähänkö hyvä pyörä!" totesi yksi alakouluikäinen poika Köhniössä äsken kavereilleen kun ajoimme ohi :).

kuovipolku
10.10.2013, 22.13
"Hyvä että teillä on valot!" totesi välkympi kahdesta potkulautapojasta jotka tölvähtivät huonosti valaistun tien poikki eteemme.

pätkä
10.10.2013, 22.25
Kesällä tapahtunutta : "Täällähän on pyöräilijä". Tokaisi toinen Merida-asuisista ja Meridan maantiepyörillä ajavista kun yllättivät allekirjoittaneen geeliä nauttimasta tien pientareelta.

villef
12.10.2013, 23.05
Muutama vuosi sitte arviolta 15v tyttöporukasta kuului "hyvä perse!" kun kaverin kanssa ajettiin ohi. Molemmat otti huomautuksen omiin nimiinsä..

HHH
13.10.2013, 19.55
Sipoonkorven maastolenkin jälkeen kotiinpäin polkiessa tien laidalla seisoskelevasta poikaporukasta joku sanoi "Vähänkö paskanen". Kotiin päästyä sekä itseäni että pyörääni tarkastellessa huomasin että totta haasteli.

VesaP
15.10.2013, 11.24
"Kiitos!" sanoi joku nuorehko naisihminen hymyillen firman pyöräkellarin ovella aamulla kun hövelisti pidin hänelle ovea auki jotta sai kulkineensa sisälle. Olisi pitänyt pyyhkiä räät poskelta (omaltani) jos olis tiennyt että ovimestariksi aikoo ladyille. Yritin kyllä pullistaa reisilihastani silleen houkuttelevasti Castellin trikoissani.

JouniS
15.10.2013, 19.26
Vuosaaren satamassa laivan autokannelle ajoa odottaessa moottoripyöräilijä vitsaili:"Missä moottori?". Osoitin reisiäni.

PedroK
15.10.2013, 20.19
Vuosaaren satamassa laivan autokannelle ajoa odottaessa moottoripyöräilijä vitsaili:"Missä moottori?". Osoitin reisiäni.

Yrititkö pullistaa lihasta samalla tavalla kuin VesaP?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

-Sammy-
20.10.2013, 00.05
J.oku huuteli kaljapullo kädessä Pitäjänmäessä noin 2 promillen kunnossa "Velosport!"

JiiPee
20.10.2013, 20.44
En ois uskonu tommosia täällä näkeväni -- ukko hirvipassissa tänään

Jami2003
21.10.2013, 19.33
"Ai täällä pääsee tuollaisellakin" totesi kelkkamiehet kun tulin keväällä jäisellä uralla vastaan. Todettakoon että kelkka kelit olivat jo ohi, pälviä joka paikassa ja keikalla ajo hyvinkin kyseenalaista, sekä keikkojen että maanomistajien kannalta. Muuten olisi saattanut tulla ärrä päitä :)

spanky
09.11.2013, 20.27
"mitä ihmettä täällä pimmeessä metässä pyörällä?" vähän ärtyisään sävyyn eräs mummo tokas. En jääny enempiä kommentoimaa vaan jatkoin matkaani. Alkuusa ajattelin että se sanoo siitä kun valot häikäsee mutta eihän ne sitten vissii häikässykkää :D

kauris
10.11.2013, 10.57
"Onks tolla raskas polkee?" Kysy juokseva neito, ku olin krampuksella liikkeellä.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

Tohon olis pitänyt vastata: "mielummin polkisin kyllä sinua".

Grandi66
10.11.2013, 15.48
▲Tilanne meni niin nopeesti ohi ja miun ajatukset tuli kilometrin jäljessä.

pikkukara
19.11.2013, 21.22
"Hullu mies, ostanut oranssin tsygän!" -teini Puksussa tänään aamulla. Ei onneks huomannu katkaisematonta keulaputkea eikä nippusiteitä täyspitkissä lokareissa..

rjrm
19.11.2013, 21.31
"Hullu mies, ostanut oranssin tsygän!" -teini Puksussa tänään aamulla. Ei onneks huomannu katkaisematonta keulaputkea eikä nippusiteitä täyspitkissä lokareissa..

Varmasti jonkun foorumin tyylipoliisin lapsi!

pätkä
19.11.2013, 22.46
Alkukesästä vanhempi herrasmies 80+v. kyseli munkkikahvitauolla näitä vakiojuttuja, kuinka pitkä lenkki jne. Kovasti liikunnallinen kaveri oli vieläkin kun enemmän juteltiin. Kertoi sitten että kovin lenkki oli hänellä ollut kun oli kävellyt Karjalasta lapsena lehmän kanssa evakkoon 500km kahdessa viikossa. Hyvin oli matka sujunut.
Jatkaessani omaa lenkkiä muistin sitten vielä huutaa pyörän satulasta että mitenkäs sille lehmälle kävi, niin huikkasi takaisin nauraen että lehmä kuoli:D

tvhakala
19.11.2013, 23.53
Kerran kun ajelin yksin metsässä semmoista semisti hankalahkoa polkua, niin tuli vanhempi pariskunta siellä vastaan. Alkoivat kovasti siinä säälittelemään, että kuinkas sinä nyt olet tänne metsään pyörän kanssa eksynyt ja neuvoivat mitä kautta pääsen helpoiten takaisin tielle.

En nyt ehkä ole koko maailman paras maastokuski, mutta emmää nyt ihan noin huono kuvitellut olevani. *nyyh*

kauris
20.11.2013, 10.29
Jos se oli sarkasmia. Yrittivät tuolla tavoin sanoa, että mitä sä täällä pyöräilet kävelijöitä häiritsemässä. Tuli vaan siitä mieleen, kun välillä tekisi mieli mennä kysymään koiraa vapaana kaupunkialueella pitävältä (saavat olla mun puolesta metsässä vapaana, js osaavat käyttäytyä) yliystävälliseen sävyyn "hei, tarvitsetko apua hihnasta karanneen koiran kiinni saamiseksi?".

JackOja
20.11.2013, 10.54
"Oho! Sulla on kunnon valo!"

Espoon rantaraitin "pimeällä osuudella" Hyljelahdessa.

Eikä ollut kuin 128lm asennossa.

järppä
21.11.2013, 15.46
Ei tapahtunut pyörä- vaan juoksulenkillä lähiharjun ulkoilureitillä, mutta silti huvitti. Huomautin nuorta tyttöä irti olevasta koirasta, joka halusi tarrata lahkeeseen kiinni ja murisi vihaisesti. Tytön ensimmäinen vastine oli "älä ala pienemmilles soittaan suuta" ja hetken keskustelun jälkeen tämä totesi rakentavasti "mee asfaltille juokseen". Joo, että näin tällä kertaa :D

LJL
21.11.2013, 15.55
Varmasti jonkun foorumin tyylipoliisin lapsi!

Omalta osaltani ilmoitan, että poikani on 5kk vanha, ja hän kykenee esittämään muotipoliittisia kannanottojaan ohi ajaville vasta joidenkin vuosien kuluttua.

Jenkka
21.11.2013, 16.11
Ajoin Malmin kohdalla sysipimeenä aamuun duuniin ja cyclon sarvessa vaan 110 lumenia etualaviistoon suunnattuna ja kypärässä vielä pienpi kissansilmä (n. 25 lumenin valo, eikä edes strobolla), niin eikös vastaan ajellut varttuneempi kanssapyöräilijä (ilman valoja:) ja jo alkoi kauhia huuto. että valot pois ovat liian kirkkaat:) Onneksi ei ollut maastopyöränvalokalustoa kiinni....olis varmaan kiilannut syliin...

Kuutio
21.11.2013, 21.45
Mulle rupes joku keski-ikäinen mies mustissaan (ilman heijastimia, totta kai) marisemaan, että "saatana ku häikäsee". Ja mulla ei ole edes mikään älyttömän tehokas valo pyörässä.

Kyrdis
26.11.2013, 22.04
Ompas leveät pyörät sinulla, tv vanhempi naishenkilö rollaattorin takaa ihmetteli.

LJL
26.11.2013, 23.18
Joku huusi tänään auton ikkunasta: "mee pois jalkakäytävältä!!!"

Google street view sen kertoi jälkikäteen - kyseessä on kevyen liikenteen väylä ja ajamani suojatie on pyörätien jatke. Mitä tästä opimme; jos ei ole edes oikeassa niin se TURPA KIINNI

MTS
27.11.2013, 01.18
Sikäli kuin kommentteja on tullut, nappikuulokkeet ja ihan silkka sosiaalinen sisäänpäinkääntyminen (niin yleensä kuin ajaessakin) ovat suodattaneet ne yleensä pois. Yleensä tulee kiinnitettyä huomiota liikenteeseen eikä tuttuihin/satunnaisiin höpöttelijöihin, joiden näkeminen on tilastollisesti niin epätodennäköistä että en edes yritä.

Liikennevaloissa pari tarkkasilmäistä humalaista nuortamiestä tunnistivat 29erini "ihan vitun hienoksi pyöräksi", mitä se asiaan perehtymättömien silmään saattaa ollakin. Oikeasti se edustaa alemman keskiluokan mallistoa, mutta en kehdannut murtaa myyttiä. Herrasmiehet olivat lisäksi kovin varmoja, että tottahan meikällä pitää toinenkin pyörä olla (ei ole); totesin, ja näytin, valojen vaihtuessa vihreäksi että vauhti on asenteesta kiinni.

JackOja
27.11.2013, 10.57
"Soita kelloa!"

Ihmettelin kyllä, että miksi olisi pitänyt :seko:

TANUKI
27.11.2013, 18.29
Muijilta viheltelyä ja sitten lähes aina arvailua, että onko mun fillari alamäkipyörä vai maastopyörä. Chilli ajoasento ja loiva ohjainkulma hämäävät! Ja sitten huutelua vihaisilta koiranulkoiluttajilta sun muilta. Yleisin huuto on pikkupoikien suusta, että keuli! Silloin usein keulin tai heitän bonnyhopin poikien iloksi. :) Kerran joku vanhemman puoleinen mies tuli kyselemään hissitolpasta kun sen liikennevaloissa alas laitoin. Sitten siinä sitä hienottua hänelle esittelin niin kauan, että valot ehtivät jo vaihtua takaisin punaisiksi. BMX:ällä ajelessa kaikki ratakamat päällä saa usein hämmästyneitä katseita. 190cm pitkä äijä ja 20´´ pyörä :) Ja sitten ei täällä saa ajaa kommenttia, mutta niitä vastaan en useinkaan ala kinaamaan vaan poistun nopeasti ja vähin äänin paikalta.

Risto Koivunen
28.11.2013, 21.52
Tänä iltana Pajamäen nurkilla vastaantullut pyöräilijä huomautti ohittaessa asialliseen sävyyn että "Valoa vähän alemmas". Vilkaisin siinä sitten valojani, ja totesin että valotehoja olikin päällä turhan paljon - olin ilmeisesti unohtanut sammuttaa tehokkaamman valaisimeni pari minuuttia aiemmin, kun olin tullut pimeältä tieosuudelta valaistulle osuudelle.

Kiitokset vastaantulijalle kommentista. Jonkin verran kyllä nolotti jälkikäteen, kun en ollut huomannut itse laittaa lamppua päältä, tuttu reittikin kun on kyseessä.

PedroK
28.11.2013, 22.58
Muijilta viheltelyä

Toi on kyl äijäst kii. Saan joskus hymyn koiraa taluttavilta vanhuksilta.

Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

haedon
24.12.2013, 16.46
Poika meni vanhempien kanssa kelviä ja pysähtyi hölmistyneenä tuijottamaan ja huusi: "Isi, kato kilpapyöräilijä!" Isin vastaus jäi kuulematta kokonaan kun menin jo ohi: "Joo, se.....". Tästä pari sataa metriä eteenpäin sainkin tehdä lukkojarrutuksen kun opelisti painoi vasurista sivukadulta kaistan yli.

Jami2003
04.01.2014, 19.49
Pyörä rikki tämän päivän lenkillä. Matkaa keskustaan 4 km. Taluttaessa pari vanhempaa ihmistä tuli vastaan ja pikku juttelu hetken jälkeen jatkoivat matkaa ja viimeisenä sanoivat "selviätkö nyt varmasti" :)

Aivan kuin olisi oltu keskellä erämaata.

ArtoR
04.01.2014, 20.47
Eilen kotimatkalla ohitin kolme jalan liikkeellä ollutta kundia: "Lainaa pyörää, meillon kiire". Hehe.

Umpimähkä
05.01.2014, 15.30
Tänään tiellä (pelkkää hiekkatietä, ei pyörätietä erikseen) vastaantulija tokaisi, että "Ei täällä pyörällä saa ajaa".

TANUKI
05.01.2014, 15.47
Toi on kyl äijäst kii. Saan joskus hymyn koiraa taluttavilta vanhuksilta.

Niiltä mää saan taas vihat niskoilleni tai koirat kimppuun ;)

Farina
07.01.2014, 10.39
"Varmasti olis helpompiakin paikkoja pyöräillä", sanoi vanha ukko, joka tuli vastaan kun tunkkasin umpimetsässä kohti oletettua polkua toisen polun loputtua alta.

VesaP
07.01.2014, 10.51
Eilen joku parivaljakko pimeällä vastaantullessa jotain (itki?) valoista kun kuulin popin seasta vain jotain "valot..." sanan. Joo, oli valot. Lupinen Betty (ja kypärässä MK5). Ja hyvän maun mukaisesti laitoin lyhyet päälle ennen kohtaamista vaikka olivatkin "vain" kävelijöitä. Taisi silti olla liian kirkasta ko tyyppien mielestä.

Umpimähkä
07.01.2014, 14.29
Olenkohan mä tästä tänne jo kirjoittanut... ?

Olen ajelemassa ihan vaan pyörällä kaupungille, tavalliset vaatteet päällä ja pyörätie on jaettu kävelijöille ja pyöräilijöille ja kadun tukki ihan kokonaan kolme, melko lailla ison kokosta (lihavaa) ihmistä, pari miestä ja yhtä isokokoinen (lihava) nainen keskellä. Soitin kelloa, jotta pääsisi ohitse ja väistivät kyllä ja nainen huusi mun perääni: "Hyi helvetti, urheilija!"

Mä hykertelin loppupäivän ja välillä vieläkin. :D

JackOja
07.01.2014, 14.41
"Soita kelloa!"

En ymmärrä miksi olisi pitänyt, ohitin samaan suuntaan kulkevan jalankulkijapariskunnan :seko:

PedroK
07.01.2014, 15.11
^ Näitä on sattunut omallekkin kohdalle.

mk
07.01.2014, 15.27
"Isi, kato mikä Valo" , arviolta 2-3 -v pyöräilijäalun suusta :p

kuovipolku
07.01.2014, 15.59
"Kiitos että varoititte ajoissa!" sanoi ulkoilutiellä cyclocrosslenkillä ohitettu pienten koirien emäntä.

"Kello <älämölöä josta ei saanut selvää>!" huusi erotetulla pyöräkaistalla ison koiransa kävellyt naishenkilö. (Kelvi oli sillä kohtaa tavallista leveämpi joten minulla oli hyvin tilaa ajaa riittävällä turvamarginaalilla parivaljakon ja kelvin laitaa kulkeneen vastaantulevan jalankulkijan välistä. Juuri kun olin kohdalla ilmeisen puolustushaluinen koira ryntäsi haukkuen ja hihnaa venyttäen kohti jalankulkijaa...

29er
07.01.2014, 16.55
Jossain Soukan/Kivenlahden (Espoo) seutuvilla Rantaraitilla (tai jollain sen haaralla) tulikin portaat vastaan. Pyörä kainaloon, ja loikkien portaita ylös. Portaiden yläpäässä odotti vanha aviopari. Mies: "Olipa huono reitinvalinta", nainen: "Aika reippaasti kuitenkin liikkuu".

hannahoo
09.01.2014, 13.29
Eräänä päivänä ajelin yhdistetyllä kevyenliikenteenväylällä oikeaa reunaa. Pikkupoika kysyi heleästi: "Eikö pyöräilijän pitäisi ajaa tolla toisella reunalla?" Selvitin vauhdista, että kyseessä on yhdistetty väylä eli pitää ajaa oikeaa laitaa. Vastauksena kuului "aijaa!". Tällainen kyselevä taktiikka oli kiva aikuisten karjumisen sijaan.

Muita kuultuja asioita viime syksyltä:

Lapset: "Kovaa menevät!" Äiti: "On niin hienot pyörät ja vaatteetkin."

Porukkalenkki ohitti kaksi naista hiekkatiellä, toinen sanoi toiselle kuullessaan lähestyvät pyörät: "Mikähän legioona sieltä tulee...!"

Kerran lenkkeilijä lähti kovaan kiriin ja juoksi jonkin aikaa porukkalenkin rinnalla. Yritin kannustaa, hienosti juoksi.

Juha Jokila
11.01.2014, 17.37
Kylän läpi ajaessani, vain yksi kypärävälo päällä, vastaan tulee mopoauto hanttarin lasi alhaalla. Pikkujätkä kurottaa ulos ja huutaa: "Viddu tommosta valoo tarvi!!"

Pari viikkoa aiemmin olin tulossa lenkiltä yksi kypärävalo ja pari kiinanlamppua tangossa päällä. Rullasin vauhdilla alikulkutunneliin, jossa neljä junioria hengaili sateelta suojassa niin joku sanoi: "Jumalauta kun on valoa."

JohnFr
11.01.2014, 19.06
Pikkujätkä kurottaa ulos ja huutaa: "Viddu tommosta valoo tarvi!!"

Valitettavan yleistä, ettei mopoautoikäiset mul... vintiöt ymmärrä valojen päälle ollenkaan.

Nizcu
11.01.2014, 19.40
Tänään joku kerrostaloalueen naapureista tuli kyselemään mun polkupyörän valosta, että mistä ostanut ja paljon maksoi.
Kehuskeli että tommoinen se olla pitää, että tuolla näkee hyvin. Harkitsi kuulema itsekkin menevänsä ostamaan.
Niin ja tää on vaan 1000 lumenen mötönet lappu :rolleyes: Harkinnassa kummiski ostaa jossain kohti 3000 lumenen..

JackOja
22.01.2014, 10.34
"Aika hyvät valot!" totesi mies hihnan päässä Lupauksenvuorella eilen.

Toisaalta mies oli väärässä, sillä valothan oli "Saatanan hyvät" (Lupine päässä ja Fenix stongassa)

tempokisu
22.01.2014, 15.55
Mun talvimonoja on "kehuttu", että on "persoonalliset kengänsuojat, toisia tommoisia ei vastaan tule?".

Ruskeat kuluneet villasukat "mallia Mustamäki", talvimonon+ suojan päällä, nilkassa heijastinkuminauha.

PeeHoo
23.01.2014, 15.11
Helsingin Erottajalla pari vuotta sitten rouva toiselle, kun katsoivat minua: On se hyvä että miehetkin käyttävät trikoita!

Minä en ole enää nuori, ei kyllä ole ylipainoakaan. Tätä asiaa olen muistellut jo parin vuoden ajan aina silloin tällöin, koska mulle tulee tällaisia juttuja liian harvoin.

tempokisu
23.01.2014, 21.27
En muista olenko laittanut , mutta liikennevaloissa ( vuosikausia sitten tämä tapahtui) odottaessani vihreää vanhempi rouvashenkilö veti ystävätärtään hihasta..."varo, noi on niitä Helvetin Enkeleitä". :D Kun mulla oli pääkallotakki ja pipassakin taisi olla joku kallojuttu.
Naurattaa aina kun puen kyseisen takin, erittäin hyvä ja kätevä takki joka on ehkä eniten käyttämäni. Ja on se tietty hieno ( kiitos Shimaanille takinosto-avusta).

Tänään oli kyllä kommenttina "missä pyörä on"? olin kävellen, piti kyllä se matka ajaa pyörällä.

kuovipolku
23.01.2014, 22.14
Off-topic eli kuuluisi pikemmin ketjuun "Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkillä olevilta?": kaksi jonkinlaisilla citymaastopyörillä liikkuvaa nuorta miestä pysähtyi kohdalle, mutta he eivät kaivanneetkaan vieraassa lähiössä paikalliselta reittiopastusta vaan olisivat haluneet käydä juttusille. Vierasperäisestä ääntämyksestä päätellen ja yleisen elämänkokemuksen valossa he olivat talvipyöräileviä mormoneja kahden vuoden komennuksellaan täällä kylmässä Pohjolassa.

mk
02.02.2014, 15.35
kysymykseksi taikka kommentiksi huikattu "Luistaa hyvin?" huonosti auratulla klv.llä tänään aamupäivällä lumenkolaajan / pyöräännojaajan palaveria ohittaessani :D

Jake_Kona
02.02.2014, 15.50
Taika meni rikki. Eka kertaa kommentoitiin kun tähän asti on vallinnut suuri hiljaisuus.
Kiersin pyörätietä kävelevän kaksikon hangen kautta niin sain kommentin. "HyväT RenKaat"

Tai se mikään hanki ollut 10cm kuivaa pakkaslunta. Vähän tunkkasin isolla vaihteella niin meni kivasti

sunny
16.02.2014, 19.38
Vanha mummo kääntyi pyörätiellä sanomaan narisevalla äänellä: "Kuuluu vain narinaa!", kun olimme takaapäin tulossa ISP:t rallattaen.

Nimim. Ghettoblasteri jäi kotiin.

Rautaperse
21.04.2014, 08.10
"Jaksaa jaksaa", "Et jaksa" ja "Tuolla on kyllä iso perse", totesivat teini pojat, kun kiipesin mäkeä ylös tavarafillarilla.

"Varo", huusi maantiepyöräilevä setä mies, kun ohitti aiemmin samalla lenkillä. Se, mitä piti varoa jäi hämärän peittoon.

pätkä
24.04.2014, 16.46
Tänään loivassa ylämäessä oma vauhti jotain 26km/h ja niin ohitettava huutaa perään: "ei noin kovaa saa ajaa" ja vielä jotain ölinää. Vaikeaa oli kyllä herran eteneminen ja olemuksesta päätellen veressä oli jotain muuta kuin maitohappoa:D

rhubarb
24.04.2014, 20.29
Tänään loivassa ylämäessä oma vauhti jotain 26km/h ja niin ohitettava huutaa perään: "ei noin kovaa saa ajaa" ja vielä jotain ölinää. Vaikeaa oli kyllä herran eteneminen ja olemuksesta päätellen veressä oli jotain muuta kuin maitohappoa:D

Oliko Kehä I:n varrella? Vanhempi herrasmies nimittäin joskus huusi Pakilan paikkeilla olevassa ylämäessä täsmälleen samoin; hän tosin vaikutti lähinnä vain elämästä pitkään nauttineelta.

pätkä
24.04.2014, 22.59
Oliko Kehä I:n varrella? Vanhempi herrasmies nimittäin joskus huusi Pakilan paikkeilla olevassa ylämäessä täsmälleen samoin; hän tosin vaikutti lähinnä vain elämästä pitkään nauttineelta.

Muutama satku kehältä mutta kaveri oli kyllä reissussa rähjääntyneen oloinen vaikka palautusjuomaa oli nautittu:)

JackOja
25.04.2014, 08.16
"Kato ite!"

tuhka_a
25.04.2014, 10.39
Läskitellessä kuultua: "V^ttu mitkä kumit!" "Tirsk!" ja tietysti niitä huolestuneen psykoanalyyttisia katseita vuoroin pyörään, vuoroin kuskiin...

jussi 163
25.04.2014, 14.35
"Isi, kato mikä Valo" , arviolta 2-3 -v pyöräilijäalun suusta :p

Tarhanpihalla pikkupoika äitilleen "Aurinko" johon äiti, ei se on lamppu
samalla matkalla pojat seiso tienvarresssa odottamassa ja katsoi kun ajoin kohti, ohimennessä kuulin " ääh se on oli noin pieni" tarkoittivat varmaan lamppua.

hannahoo
25.04.2014, 14.59
Ei varsinaisesti lenkillä eikä itselleni suoraan suunnattu kommentti enkä edes kehtaa julkaista koko sananvaihtoa, mutta pääpointtina siis: "Satulaa vaan katottiin."

Halloo halloo
26.04.2014, 13.34
"Mee ajaa tonne" jalkakäytävää auton ikkunasta osoittaen.

Juho
26.04.2014, 21.35
"Pittääkö se lähtiä näin huonolle tielle ajelemaan" kuului viime kesänä metsäautotiellä ohiajavasta maastoautosta kun olin kävelemässä maastopyörän, hajonneen olkapään ja aivotärähdyksen kanssa asfalttitien varteen n. 10 km päässä lähimmästä asutuksesta itä-lapissa. Auto jatkoi matkaansa ja minä kävelyä. Tilanne nauratti jo tapahtumahetkellä ja asfalttitien varresta soitin taksin.

_ava_
26.04.2014, 22.04
Kolmisatasta brevettiä oli kilometrin verran jäljellä aamuyön tunteina. Kihnutellessani eteenpäin täysissä brevettikamoissani joku hieman juopunut nuorimies huudahti ohi ajaessani "Hommaa ittelles muija!".

Grandi66
26.04.2014, 22.10
Eile kotiin tullessa pari pikkumiestä katso piitkäään ja totes "kato mitkä renkaat"

LJL
26.04.2014, 22.15
Kolmisatasta brevettiä oli kilometrin verran jäljellä aamuyön tunteina. Kihnutellessani eteenpäin täysissä brevettikamoissani joku hieman juopunut nuorimies huudahti ohi ajaessani "Hommaa ittelles muija!".

Reps. :D Tämä oli hyvin legendaarinen.

joni33
26.04.2014, 22.22

Aivan loistava kommentti! Sana hallussa tällä kaverilla. :)

-VsQ-
27.04.2014, 19.51
Kolmisatasta brevettiä oli kilometrin verran jäljellä aamuyön tunteina. Kihnutellessani eteenpäin täysissä brevettikamoissani joku hieman juopunut nuorimies huudahti ohi ajaessani "Hommaa ittelles muija!".On kyllä loistavasti välähtäny vielä pitkän illan päälle :D

ilmora
14.06.2014, 10.11
Eilen kun Vääksyn suunnalla ajelin ja pysähdyin katsomaan kanavalle sulutusta huutelivat setämiehet laivan kannelta: "Heitä se fillari kaiteen yli ja tule kyytiin! Pääset helpommalla!"

En kuitenkaan tarttunut tarjoukseen. Paatti oli menossa väärään suuntaan.

Niko79
14.06.2014, 18.36
Teinipoijaat Pasilassa huuteli ja sieltä tuli oikein täyslaidallinen herjauksia viimeinen huusi sen legendaarisen Hou mou lauseen, pysähdyin ja huusin takaisin että tule tänne huutele niin jyystän sua per.......n jo loppui pojilta huutelut =)

Shimaani
28.07.2014, 16.49
Aamusella kun kihnuutin Viikin ja Hertsikan välillä hiekkamäkeä ylös oli mäen päällä olevan pyöräilijäherrasmiehen kovaääninen kommentti Kauris. Olin jo toteamassa että enempi sprintteri kun katsoin hänen osoittamaansa suuntaan ja siellähän se oli pellossa pupeltamassa rehua. Eikä kameraa saatavilla kun se oli repun pohjalla.

Fab
10.09.2014, 22.29
Ei puhuttu pyöristä, vaikka molemmilla ne olivatkin. Kuopion Petosella neiti noin viisi vee ajoi vastaan, pysäytti ja kävimme seuraavan keskustelun:

Neiti: Hei!
Minä: No hei!
Neiti: Minä olen tulossa koulun iltatapahtumasta. Siellä askarreltiin. Hyvä meininki!
Minä: Aha, no hyvä että oli kivaa.
Neiti: Niin oli. Onko sulla hyvä meininki?
Minä: No on!
Neiti: Noh, heippa nyt sitten.
Minä: No heippa!

pekoni
21.09.2014, 01.22
Fattyn ja pyöräperäkärryn yhdistelmä toimii lapsiin hyvin. Tänään yksi 3-4 vuotias kommentoi äidilleen "hei tossa meni traktori, joka veti peräkärryä".

brilleaux
23.09.2014, 11.11
"Hui saatana!" Kun torppasin läskillä metsästä pyörätielle pahaa-aavistamattoman naishenkilön kohdalla.

Superkompensaatio
23.09.2014, 15.09
"Miksä tolla oot tänne tullu?" Kysyttiin TT-pyörän päältä kesken perusmatkan triathlonkisan, kun cyclolla poljin.

Velogi
26.09.2014, 09.26
Kesällä pysähdyttiin kaverin kanssa maantielenkillä paussille ja haettiin lähikaupasta evästä. Kaupan edessä oli joukko teinejä, jotka naureskelivat tankkaaville sukkismiehille. Rohkein alkoi laulaa "pistetään pistetään banaania poskeen". Minä jatkoin siihen banaania syöden "Kisaoweela, kisaoweela". Sitten juteltiinkin jo niitä näitä ihan asiallisesti.

brilleaux
26.09.2014, 09.30
"Voe kauheeta, onpa isot renkaat, noihan on kuin moottoripyörässä!"

TeKu
13.11.2014, 10.36
"Hienot on pyörät, mutta ei kuitenkaan kilikelloa."

kuovipolku
14.11.2014, 20.06
"Viitsisitkö vielä viheltää?"

Mosabackantiellä tuli vastaan kaksi ratsujaan kävelyttävää naishenkilöä, joten pyöräilijöiden ja ratsastajien sujuvan rinnakkainelon takiakin tervehdin heitä ääneen. Etenkään toinen hevosista ei suhtautunut täysin luottavaisesti siihen että outo vastaantulija tosiaan oli ihminen, joten pyyntö oli ymmärrettävä - ja taisi auttaa.

(Tiehän on kapea, mäkinen ja mutkainen eli hauska ajaa, mutta ei pidä unohtaa että seuraavan mäenharjan tai mutkan takana voi odottaa kohtaavansa auton, ravihevosen kärryineen, ratsukon tai tietenkin toisen pyöräilijän.)

pätkä
01.01.2015, 22.20
"Mitkä h*lvetin valot nuo on?"

Sitten keskusteltiin lenkkeilijän kanssa hetki Wilmasta ja Pikosta. Tykkäsi että on kirkkaat.

HHH
04.01.2015, 18.08
Herra polulla hieman edellä kulkevalle rouvalle:

- Varo täältä tulee pyö..., mikä helvetti tuo on?
- (Minä) Läskipyörä.
-No siltä se kyllä näyttääkin.

The flying Chocobo
07.01.2015, 10.43
Männäsuvena kun väsyneenä yritin punnertaa mäkeä ylös nuorisojengi kaljatölkit kädessä loihe kommentoimaan:
"gogogogo! You can do it!!!!" Oli varmaan ...tuilua mutta jälkeenpäin nauratti kovasti - ja varmaan oli menokin aika vaikeen näköistä siinä vaiheessa.

Itsok
07.01.2015, 11.31
Ennen joulua vanhempi koiranulkoiluttaja rouva haukkui pystyyn kaupin poluilla kun pyysin ystävällisesti tilaa ohittaakseni. Kuulemma on vuosien saatossa maastopyöräilijät ruopineet kaupin pilalle. Toivotin kuuroille korville hyvää joulua; kuulemma ensi kerralla kuulemma pääsen metsän puolelta ohitse.
Olisi pitänyt toivottaa hyvää matkaa vaikka kävelyretkelle näsijärvelle.

JackOja
07.01.2015, 11.31
"Eikö tuu kylmä?"

arctic biker
07.01.2015, 12.11
"Eikö tuu kylmä?"
Juu, ja toiseksi yleisin "Eikö nyt ole liukasta"

Shimaani
07.01.2015, 12.19
Parinkympin pakkasessa jäisellä polulla kilautin kelloa edellämenevälle koiranulkoiluttajalle joka reagoi hiukan viiveellä mutta väisti sivuun todeten että ei olis ihan ekana uskonut kuulleensa fillarinkellon ääntä. Vastasin että eipä täällä muita hulluja juuri liiku.