PDA

Näytä tavallinen näkymä : Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkilläsi?

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8

Supermario
07.02.2010, 11.55
Eilen CX-lenkillä R2000 varrella Myyrmäessä tällä pallokentällä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&y=6685075&x=2547256&lang=FI) oli meneillään jonkin teini(?) mimmiliigan treenit ja heiltä pomppi pallo pyörätielle, jota ajoin tuulennopeasti. Pallon perässä tuli joukko tipuja ajolinjalle ja tuli kommenttia.
"Moi!"
"MOI!"
"Moooi!"
"Moikka!"
"Moiii!"
"Miten menee?"
Menin aivan hämilleni enkä keksinyt vastata mitään :o ja yritin ohjailla joukkion läpi parhaani mukaan... lopuksi vielä perään huudettiin:
"Sika hyvin näyttää menevän!" :o :eek: :)

Mistä ne sen tiesi? Näkyykö se päälle? Eilen nimittäin meni "sika hyvin"...

Voit noista kommenteista päätellen kyllä ihan suosiolla poistaa kysymysmerkin teini(?):n perästä :D

Supermario
07.02.2010, 11.56
Jatkoa edelliseen, itselleni huusi pari teinipimua kadun toiselta puolelta: BJARNE RIIS!!!

(Olisin kyllä ollut enemmän otettu vaikkapa Fabian Cancellarasta tai Denis Menchovista..... olisi mennyt iänkin puolesta :( )

pööräilijä
07.02.2010, 17.06
Viimeinen kommentti tuli Kangasalan Prismalla, kun oltiin isän kanssa lenkillä ja kävin hakemassa geelejä seuraavan viikonlopun maraton cupin kisaan, ja kaupassa ollessani oli kaksi lumpustelijaa( 180cm pitkiä hoppareita) menny pyörien ohi(isä oli vartiossa:), ettei rosvo vie:mad:) niin oli vaan kävelly vierelle ja samalla sanonu:" hyvät keulat" :D ja jatkoi vakuuttavaa kävelyään.:D

Toinen kommetti tuli kun oli kaupassa, ja eräs mies tuli ja kysyi että olenko Pärssisen Perttu:eek:. No vastasin että olen joo.(voin kertoo etten oo ikinä ollu niin hämilläni.) No sitten jatko puhumista ja kysyki, että ajakko sää kilpaa, sanoin joo maastossa. No sitte tuli megapommi, Kerroppas isälle terveisiä. Sitten kerroin missä isä oli ja tuli kaupasta ja rupateltiin siinä kolmistaan sitten jonkin aikaa. On tää vaan kummallista...:seko:

yypy
07.02.2010, 18.55
No kuka se sitten oli?

wanderer
07.02.2010, 19.26
Jatkoa edelliseen, itselleni huusi pari teinipimua kadun toiselta puolelta: BJARNE RIIS!!!Ite olisin vaan tyytyväinen, ottaen huomioon sen että kuinka moni suomalainen tietää pyöräilijän nimeltä Bjarne Riis (http://zerofilter.typepad.com/soc/images/2007/05/25/picture_4.png).

pööräilijä
07.02.2010, 21.14
No kuka se sitten oli?

Isän vanha kaveri lapsuudesta.

VPR
07.02.2010, 22.48
joku vetää kippurasarvisella Focuksella talvisohjossa.:eek: Focuksia ei näy liikenteessä muutenkaan paljon.
Mää ajan kippurasarvisella Focuksella talvisohjossa, mutta Laajalahden toisella puolen.

kenaattori
10.02.2010, 09.37
Pariskunta tuli vastaan iltalenkillä. Miespuolinen totesi kun olin ohittamassa heidät "Wrrrraaaaauuuummm"

akkki
10.02.2010, 09.48
"Onko tuossa nyt sitten mitään järkeä?" Kääntyessäni auratulta tieltä talvipolulle.

blondi
10.02.2010, 09.50
'Äiti, mikä tuo on?'
'Pyöräilijä'

Kuului eilen työmatkalenkillä :-)

BB Holland
26.02.2010, 18.42
Ihme mutisijoiden maa. Uusimmat
1)Pasila, mimmi (epämääräistä muminaa)
2)100 m myöhemmin, edelleenkin Pasila, mimmi (vilkkuvaloni on päällä)
"Vittumainen valo tsiigaa" (aamulla on jo kirkasta, ei varmana häikäise)
Valitettavasti ehdin taas ajaa liikaa eteenpäin, normihitaasta vauhdistani huolimatta jäi vastakommentit taas sanomatta kuten
- oliko tylsä aamupiikki?
- jos esiintyy yliherkkyyttä niin pitää vaihtaa reittiä
Täältä tarttis päästä pois, länsisuunnassa ei ole ainuttakaan maata mistä löytyy tämmöistä

Teemu Kalvas
26.02.2010, 20.56
"Paljonko on rengaskoko?" ("Kolme pilkku seitsemän.")

PHI
26.02.2010, 20.58
'Äiti, mikä tuo on?'
'Pyöräilijä'

Kuului eilen työmatkalenkillä :-)

Tää oli kyllä helmi :D

zippo
26.02.2010, 21.14
"Paljonko on rengaskoko?" ("Kolme pilkku seitsemän.")
4.0" leveillä renkailla varustetulla pöörällä eilisen tesmailun aikana kuului ihan selvästi:"Tämmösen sä tarttet talvipööräksi"
Eikä ainuttakaan elävää olentoa näkyvissä-todella outoa.

Johan Moraal
07.05.2010, 19.53
Tänään koko Kerisalon kyläkoulu juoksi katsomaan tätä ihmettä, hirveet applodit ja huudot. Paras oli : Nyt loppukiri!!. Matka viivalle oli enää 65 km vastatuuleen:)

Premnas
07.05.2010, 23.24
"Makee pyörä! KEULII!" -joo, keulii helposti, kaks rengasta edessä :)

Läheisen päiväkodin lapset ovat ihan parhaita (ajan siitä usein ohi):

"Isi kato kuin hassun näköinen auto" -auto?? 3-nojapyörä ennemmin.
"Hei kattokaa VAUVAPYÖRÄ" ja räkäiset naurut päälle :D

Kyllä niitä kaikenlaisia..negatiivisia kommentteja en muista kuulleeni, ellei hämmentynyttä lasketa: "Mikä helvetin vekotin toi on?" Nojis ja peräkärry.

apartanen
08.05.2010, 00.14
Last... eikun seurakavereiden suusta kuulet totuuden. Ei tapahtunut ihan lenkillä, mutta kokouksessa lenkin jälkeen.
Viime syksynä viimeiset osat saanut silmäteräni oli kokoustilan eteisessä ja sitä kävi useampi seurakaveri katsomassa. Ja löysivät pelkkiä vikoja. Kahvat on liian alhaalla ja tanko liian pystyssä ja satulatolppa liian painava. Viime vuoden rakensin pyörä hartaudella ja rakkaudella ja sain painonkin kurottua omasta mielestä mukavaan seitsemään kiloon. Osat valitsin koko ajan pitäen mielessä harmonisen kokonaisuuden ja tuollaista sitten on "asiantunteva" palaute. :D

Teemu Kalvas
08.05.2010, 11.52
Last... eikun seurakavereiden suusta kuulet totuuden

Yritän ylläpitää pyöriä niin, että kavereita ärsyttää mahdollisimman paljon. Tosin se on helppoa, kun jutun taso on tällaista:

"Paljonko tuo takavaihtaja painaa?"

"!"#¤stako minä tietäisin?"

"!#% miten voi edes ajaa jos ei tiedä mitä jokainen osa painaa?"

...ehkä pään aukominen puolin ja toisin ei ole ihan haudanvakavaa.

8 1/2
08.05.2010, 12.02
Normaali kommentti maantien reunaa ajavalle maantiepyöräilijälle Lahden seudun sivistyneiltä autoilijoilta. Ikkuna auki ja kaveri puoliksi ulkona huutaa: "Painu vittuun siitä...!!"

Hoobee
08.05.2010, 22.28
Vuosia sitten talvella onnistuin heittäytymään kumolleen tuossa kotikulmilla,ohi käveli pari nuorehkoa naishenkilöä lastenvaunujen kanssa,sympatiaa ei paljon herunut,kun keräilin siinä kamppeitani ja itteäni pystyyn.Kuulin kun toinen donnista totesi lakoonisesti"onhan se enempi kesälaji näemmä tuo pyöräily"

mpesu
10.05.2010, 10.17
Olin eilen lenkille lähdössä ja kävelin talossa pyörähousussa, sellaiset jossa on olkahihnoja. Lapset katsoivat ja kysyivät, "oot sie menossa painimaan".
Nyt laihdustuspäätös astuu voimaan. Jouluksi 5 kg pois:o

Kaivanpa vanha postin ketjun uumenista. Sain nimittäin myös kannustavan kommentin vekaroilta pingoitettuani pyöräilyhousut päälle: "Iskä, näytät ihan naiselta!"

Pirkka
10.05.2010, 14.46
Sattuipas lauantain porukkalenkillä semmoinen tapaus, että moottoripyöräpoliisi laittoi perinteisen sireenin soimaan takaa tullessaan. Ajelimme 5 hengen porukalla melko siistissä jonossa, mutta ilmeisesti hieman leveästi. Tien vieressä kulkee kevyen liikenteen väylä ja ajattelimme ilman muuta että meidät komennetaan sinne, mutta ylättys oli melkoinen kun poliisi opastikin meitä vaan ajamaan hieman kapeammin, että autoilijat mahtuvat hyvin ohi. Meitä ei siis edes pysäytetty. Tuossa kohdassa on muistaakseni 60 km/h rajoitus ja aika vilkas liikenne.

TuH
10.05.2010, 15.03
- Monesko vaihde?
- Yhdestoista!

Okei, oikeasti se taisi olla vasta 14-piikkinen, mutta tuskin ne tienvarren pikkupojat sitä huomasivat. :rolleyes:

Singer
18.05.2010, 17.34
Olin kuulemma enkeli, kun kävin hakemassa litran öljyä autoon parin kilometrin päästä.

Homelite
19.05.2010, 21.58
"hinttari!" - Ylipainoisen teinin suusta joka tulla kohelsi melkein päin dirttifillarillaan toisessa kädessä kännykkä ja toisessa jäätelö, stongassa 0 kättä. Sen verran poitsu kuitenkin meikäläisen habitusta ujosteli että vinkaisi tämän vasta kun turvaväliä oli jo toistasataa metriä:)

No ok, kyllähän minä tavallaan aloitin vyön alle lyömisen hauskalla "kato etees läski!" - tervehdyksellä:o

Tällaista leikkisää sanailua Tampereen tesomalla !

Amadeus
19.05.2010, 22.15
Joku teinilauma rimputteli kellojaan kun ajoin ohi. Tiedä sitten mitä meinasivat. :seko:

mk
20.05.2010, 07.23
"sieltähän se urheilijanuorukainenki saapuu" kuului veljeni suusta, kun viikonloppuna äiteen luona kahveelle poikkesin :)

JackOja
20.05.2010, 08.48
"Hui kamalaa!!"

VesaP
20.05.2010, 10.30
Toissapäivänä eräs HOT mimmi heitti viereisestä tornista kovan MAU kommentin kun kampesin läskeineni ergon päälle! :cool:

Shimaani
20.05.2010, 22.15
Käyttäisit niitä silmiäs kiljui karvanoppakorollan kuski kun joutui pysähtymään kärkikolmion taakse jopoillessani kulkuväylääni hänen ohjastamansa peltilehmän kuonon edestä. Osoitin hänelle tarkoitettua pyöräilijästä varoittavalla lisämerkillä varustettua kärkikolmiota ja suikkasin lentosuukon samalla kun jatkoin matkaani mokomasta provosoitumatta koska päivä oli aivan liian kaunis.

Olli-Pekka Manninen
20.05.2010, 22.27
Pari päivää sitten joku tyyppi huusi autosta kun ajo ohi että "Sulla on perseessä reikä" ja mä siihen takasin, että "Eikös meillä kaikilla ole, h*m*". Sitten kun olin kotona ottamassa vaatteita päältä huomasin että ajohousuihin oli jotenkin revennyt sellanen halkasijaltaan 10 cm reikä.

Nappulakenka
21.05.2010, 07.41
Eilen pitkospuilla kysyttiin, että "olenko koskaan ajanut ratakiskoa pitkin"... En ainakaan vielä :D

Shimaani
04.06.2010, 23.17
Titamiinirunkoisella pitkäjuustojäykkäperälläni keskuspuistossa ylämäkeen hissutellessani tuli vastaan pari nuorta jannua joista toinen huikkasi kamulleen että ....

-kaakku-
05.06.2010, 11.04
"Ootsä nyt sitten jalankulkija vai autoilija?" joku setä kysyi kun sompailin pyörällä Korson keskustassa (=siirryin autotieltä kevyen liikenteen väylälle).

ruoho.
05.06.2010, 14.05
Tarhaikäisten lasten parijonoa maasturilla ohittaessa:
"Kato mitkä LEVARIT!"
"VAUU" :D

Risto Koivunen
05.06.2010, 17.56
Äitinsä ja veljensä kanssa KLV:llä kävelemässä ollut pikkupoika, kun porhalsin Nahkelantien ajorataa pitkin ohitse:

"Kattokaa, joku hullu!"

Kosti K.
06.06.2010, 23.50
Olin lähdössä kauppaan ja hilasin Jopoa ulos pyörävajasta. Talon seinustalla olevalla penkillä istui kaksi iäkkäämpää rouvaa.

Rouva 1: - Miten tuossa pyörässä on noin pienet pyörät?
Rouva 2: - Se on varmaan maastopyörä.

:)

cujo
07.06.2010, 00.08
En tiedä onko tämä nyt kommentti pyöräillessä, mut tuossa lauantaina Multisportin (mini seikkailukisa) pikavalluksella kuultua.... HEEIiiii!! Miks noi toiset ajaa pyörällä??? Mitä ihmettä!!! Mummo ihmetteli ku meidän quatro joukkueen kaks ensimmäistä hylkäs pyörät pururadalla hänen kohdalle ja läks juoksemaan... Nooh ku fillarit saavutettiin parini kanssa, ni ei kyl ehtiny jäädä selvittämään... =) Marginaali oli maalissa 56sek seuraavaan joukkueeseen....

EePee
07.06.2010, 18.22
Jaahass, täällä harjoitellaan salaa! Huikkasi kaveri kun törmättiin sattumalta lenkillä lauantaiaamuna

HeliT
07.06.2010, 21.25
Viime marras-joulukuisella iltalenkillämme Palokkajärven rannassa vastaantulleen sauvakävelijäpariskunnan mies sanoi: "Onpas pojilla kirkkaat valot, luulin, että auto tulee." Meni sitten kaksi kertaa väärin:
1) Eikös pinkin ajotakkini ja pienen kokoni olisi pitänyt paljastaa sukupuoli??
2) Wilmat olivat vain puoliteholla...

Tony47
29.06.2010, 15.43
Tänään Merikannontiellä (http://maps.google.fi/?ie=UTF8&hq=&hnear=Tilkankuja+8,+00300+Helsinki&ll=60.177198,24.914138&spn=0,0.019248&z=16&layer=c&cbll=60.178573,24.912937&panoid=8toR-48OB5_XQydc1lYlBQ&cbp=12,342.56,,0,5) kun minä ja kaksi muuta pyöräilijää ohitimme vanhemman rouvan kuulin kommenttin ''On vaarallista pyöräillä pyörätiellä''.

mk
03.07.2010, 15.33
"älä tapa ittees!" huudahdus tänään vastaantulleelta mieheltä, joka oli hitusen hutikassa ajotavasta päätellen ... Tapahtumapaikka kevyenliikenteen väylä ja minulla lievään nousuun vauhtia tosi hurjat 25km/h .. No kait se oli vaan niin vauhdikkaan näköistä ;)

Teemu Kalvas
03.07.2010, 16.53
Tänään Merikannontiellä (http://maps.google.fi/?ie=UTF8&hq=&hnear=Tilkankuja+8,+00300+Helsinki&ll=60.177198,24.914138&spn=0,0.019248&z=16&layer=c&cbll=60.178573,24.912937&panoid=8toR-48OB5_XQydc1lYlBQ&cbp=12,342.56,,0,5) kun minä ja kaksi muuta pyöräilijää ohitimme vanhemman rouvan kuulin kommenttin ''On vaarallista pyöräillä pyörätiellä''.

Sehän on, etenkin jossain missä pyörätie on niin surullinen ratkaisu kuin Merikannontiellä. Valveutunut rouvashenkilö, siis!

Moppe
03.07.2010, 19.16
Viime lenkillä pari pikkutyttöä huusi: "Moi!"
Myös eräs vanhempi mieshenkilö, harrastaja, jutusteli jonkin verran.

jobec
04.07.2010, 13.14
Eilen tuli lenkin lopulla viimeisen 10km ajettua maalta kaupunkiin lähteneiden futisfanien juhlivassa autokulkueessa. Pitkän alamäen jälkeen kun pääsi vääntämään hetken kunnon vauhtia, niin tuli samaa tahtia ajaneista autoista kannustushuutoja "väärästä" lajista huolimatta.

Kemmi
04.07.2010, 18.23
Olin kahville kesken lenkin.
"Miten tollasilla polkimilla poljetaan?" (lukkopolkimet)
-"Ööö, eiku mul tämmöset erikoiset kengät."

Jopo Juoppo
06.07.2010, 20.25
Vuosia sitten kaverini oli huikannut jollekin naispyöräilijälle, ”Älä polje niin kovasti, sakset tylsyy”.
Tyttö oli kuitannut takaisin, ”Älä sinä sitä murehdi, ei niillä sun makkaraas leikellä”

Henki Hieveri
06.07.2010, 21.02
Vuosia sitten kaverini oli huikannut jollekin naispyöräilijälle, ”Älä polje niin kovasti, sakset tylsyy”.
Tyttö oli kuitannut takaisin, ”Älä sinä sitä murehdi, ei niillä sun makkaraas leikellä”
:)

Tänään kävelykadulla: "Tämä on jalkakäytävä!"
Tähän huusin napakan vastauksen.
Kevyen liikenteen väylällä koirankuljettelija kehotti minua antamaan äänimerkkiä hiljaa ajamisen sijasta. Jos olisin kommentoinut, se olisi ollut: "Helpompi ohjata pyörää kuin liikennettä"

Moppe
06.07.2010, 21.30
pikkulapsi huusi: "Moi!"

crcm
06.07.2010, 23.11
Pikkupoika: Miksi sulla on pyörä?
Pikkupojan Isä: Miksi sä tollasta kyselet?

Ines
07.07.2010, 13.53
"Mikä tossa pyöräilyssä on ideana ? "

Hoobee
07.07.2010, 15.15
Tämä nyt ei varsinaisesti tapahtunut lenkillä, mutta osoittaa sen että"jotain"tässä succistelussa kyllä on.Tässä naapurustossa asustaa kaveri, joka sen jälkeen kun tähän muutimme, ei ainakaan ensimmäiseen vuoteen silloin tällöin kohdatessamme edes tervehtinyt, saati olisi sitten jutellut mitään muutakaan.No ensimmäisen kerran kun hän sitten sattui näkemään minut pyöräilyvermeissä, kun olin palannut lenkiltä hän huikkasikin iloisesti:"milloinkas Tour de France alkaa..?"minä tähän vähän yllättyneenä että, "öö parin viikon päästä kai.."heppu siihen:"meinaattekos osallistua..?"minä:"noo jos vaan tässä vaan vähän harrastelis.."hän siihen ironiseen sävyyn:"höh, no sehän oli tietenkin vain vitsi.."

Polla
08.07.2010, 12.50
Kuukausi sitten Kannelmäessä spurgu moikkas todella iloisesti kadulla ohitellessani. Hesarilla taas spurgu tuli sormi ojossa mua kohti ja osotti pyörää "Anna! anna!!" en anna oli mun kommentti ja vein pyörän himaan. :D

"Ootteks te kaikki ammattipyöräilijöitä" tuli joku ukko kysyyn ku seistiin kavereiden kans kadulla. Kokeili samalla onko mulla tarpeeks ilmaa renkaissa ja kehu että kyllä on nainen kovana.

Joku auto tööttäs Sysmä-Hartola välillä, komentti kai tuokin?

Nyt viikko sitten Joutsassa tulin kaupasta ja olin ottamassa pyörää telineestä kun paikalle pamahti viereisen 30-lukulaisen Creston omistaja, pöhöttynyt vanhempi mies. Turistiin siinä jonkin aikaa mutta jutun taso alko lipsumaan miehen puolelta: "Hieno pyörä sulla ja hieno kuski kyllä.... minä olin aikoinaan keinosiementäjä täällä kylillä." Pokka piti. Toivoteltiin kummatkin turvallisia kilometrejä toisillemme.

apatceh
08.07.2010, 13.22
pari kolme viikkoa takaperin: ajelin klv:tä pitkin ja vastaan tuli nainen polkien pyöräänsä ja pikkupoika polkien omaa apurattailla varustettua pyörää. kävin siinä tien päässä kääntymässä. Takaisintullessa ajoin sitten samasta parivaljakosta ohi. Poika kiri äitinsä kiinni ja kysyi äitiltään: "Äiti, miksi tuolla naisella oli naamari?" ja äiti kysyi: "Kenellä naisella naamari?". Piti vähä pidätellä naurua ja sen jälkeen aloin miettimään että missähän on vika

Ja tosiaan, olimme ainoat kolme eikä ketään muita lähettyvillä eikä näkyvillä.

jafeldt
09.07.2010, 12.51
"Oot sää hullu joo!" huuto kannusti mukavasti, kun lumimyräkässä ulkoilutin ensimmäistä sinkulaani ensimmäistä kertaa. Se oli hyvä lenkki.

Papineau
09.07.2010, 13.43
"Kato nyt tulee motskari! Eiku se on POLKUPYÖRÄ! Hyvähyvä anna mennä sä oot paras!"
Kolmen pikkupojan kommentit pitkän alamäen pohjalla.

"pistä housut jalkaan."
Kaksi teinityttöä kun ajoin vastaan yli polviin asti saksituilla verkkareilla :seko:

Nappulakenka
09.07.2010, 13.54
"Oot sää hullu joo!" huuto kannusti mukavasti, kun lumimyräkässä ulkoilutin ensimmäistä sinkulaani ensimmäistä kertaa. Se oli hyvä lenkki.

Mitä, onko Oulussa vielä lunta :seko: :eek:

IncBuff
09.07.2010, 13.56
Mitä, onko Oulussa vielä lunta :seko: :eek:
Miten niin vielä? Ne on jo uudet lumet mitkä nyt on maassa.

tempokisu
09.07.2010, 14.35
Eilen hieman ennen yhtä ( siis 01) joukko lapsia ( arviolta 10-14v) käveli Puntalan Leirintäalueen tienoilla Säijässä. Ajoin ohi, ja pojat kuiskivat hieman ivalliseen sävyyn ..." sillä on tommonen ferraripaita" :o

Deve
09.07.2010, 14.35
Huudettiin autosta mee pyörätielle ajamaan. En mennyt. Ja näytin kansainvälistä käsimerkkiä.

VPR
09.07.2010, 14.43
Meillä kans eilen Jokelassa kyläsheriffi pani sireenit päälle ja selitti muutaman minuutin miten kuuden kuskin letkan pitää ajaa pyörätiellä 43:n keskarilla. Samalla reissulla letkan ohittaessa kaks nuorempaa kundia sieltä huudeltiin "otetaan kisa" ja vastattiin "tulkaa peesiin".

tpievila
17.07.2010, 14.15
Kaupasta palatessa tuli aamulla vastaantulevalta (hieman kaljoitelleen oloiselta) pyöräilijältä minulle ja tyttöystävälle "Löytyyhän näitä saatanan formulakuskeja" tjsp. Vauhtia kevyen liikenteen väylällä ehkä 10 km/h, lastissa kylmälaukku, mansikkalaatikko ja kolme kassia ruokaa. En nyt ihan aika-ajoiksi olisi sitä lenkkiä luullut... olisiko ongelmaksi riittänyt kypärän ja aurinkolasien käyttö?

Tähän mennessä en olekaan saanut kiroilua päälleni kertaakaan pyöräillessä.

Petteri Ellilä
26.07.2010, 23.46
Kysymys golffarilta: onks toi raskasta hommaa ?

lapierre
27.07.2010, 08.02
tapahtui muutama vuosi sitten oottelin liikennevaloissa kun tuli siihen kaksi teinipoikaa kattelivat joista toinen totes "***** vähän makeet sukkikset jätkällä jalssa " oikeesti ne oli irtolahkeet.totesin vaan "jotta niin on käykö kateeks"

lapierre
27.07.2010, 08.03
:Dtapahtui muutama vuosi sitten oottelin liikennevaloissa kun tuli siihen kaksi teinipoikaa kattelivat joista toinen totes "***** vähän makeet sukkikset jätkällä jalssa " oikeesti ne oli irtolahkeet.totesin vaan "jotta niin on käykö kateeks":D

Timo Sievänen
28.07.2010, 13.47
"<epäselvä> pyörätie <epäselvä>"

Mainittu meni tietysti väärään suuntaan eikä siihen ollut edes näköyhteyttä.

Ylämäessä polkiessa joku patikoitsija kerran huikkasi "mikä vaihde?", vastasin yksinkertaisesti "neljäs".

mk
28.07.2010, 13.50
"millon kisoihin? ensvuonna tour de france?" :p

wanderer
28.07.2010, 13.53
"Wau mitkä lasit!"
(sanoi n. 5v poika kun tulin vastaan +red iridium Radareilla)

Highlander
29.07.2010, 20.14
Teinityttö mopoautosta liikennevaloissa hetki sitten: "Kiva housut!" Ja mulla olis siis ihan perusmustat pyöräilyhousut ja mulla on kuitenkin vaan M size :D

Keskiäkäinen lohjalainen
01.08.2010, 17.19
"Mikä tämä on ?!
MIKÄ TÄMÄ ON ?!!!"

... kyseli joku ukkeli ja osoitti kevyenliikenteen väylää. Itse ajelin viereisellä ajoradalla.

En jäänyt avustamaan häntä ongelmansa ratkaisussa kun mulla oli vähän kiire :D

Amadeus
01.08.2010, 20.46
"VUUHUU, POLJE POLJE POLJE" huudettiiin jostain mopoautoista kun tykitin 30km/h yhteen helvetilliseen ylämäkeen, eivät siis itse päässeet ohi niin oli pakko ruveta hurraamaan. :D

-kaakku-
01.08.2010, 21.20
Pikkupoika ajo pyörällään rinnalle.
-Onks kova peli?
-Ihan jees
-Onks toi kevyt? Hiilikuitua?
-Jep.
-Monta vaihdetta?
-20
-Mitenniin 20?
-Kaks ratasta edessä ja kymmenen takana.
-Kymmenen takana?

Poika spurttaa ja ottaa kaverinsa kiinni jotka menevät edempänä. Huutaa niille, että "tolla on kymmenen ratasta takana ja mulla on vaan seittemän!"

:D

Schöne Scheisse
10.08.2010, 14.11
Kun saavun pitkältä lenkiltä kotipihaan, vaimo on juttelemassa naapurinrouvan ja tämän koiran kanssa, jonka on ilmeisesti juuri kerrottu pitävän kiitettävästi huolta siitä, ettei ruokaa mene roskiin, sillä ehdin kuulemaan kuinka vaimo kehuu:

"Ja meidän Scheisselle (nimi muutettu) kyllä kelpaavat evääksi kaikki leivänkannikat ja pullapalat!"

Velogi
10.08.2010, 14.42
"Siellä taitaa olla tyyni ajokeli" kommentoi kahvilanpitäjä lauantaina kun pysähdyttiin kaverin kanssa pää märkänä n. 50 km kohdalla kahville. Olihan se tyyni juu mutta mittarissa liki 30 C.

Samalla lenkillä pitkässä ylämäessä takaa lähestynyt mopoauto pani "poliisisireenin" päälle ja repsikka nosti ohituksen jälkeen peukkua.

PHI
10.08.2010, 18.42
Huudettiin autosta mee pyörätielle ajamaan. En mennyt. Ja näytin kansainvälistä käsimerkkiä.

Väärin meni. Tuollaisessa tilanteessa on parasta olla kiinnittämättä mölisijään minkäänlaista huomiota. Näin kaverilla menee koko demonstraatio täysin hukkaan ja sekös vasta alkaakin ao. henkilöä korventaa :D

greenman
10.08.2010, 19.49
"Ai täällä metsässä voi edetä noinkin", sanoi hämmentyneen näköisen vanhemman pariskunnan täti-ihminen.

vituxman
11.08.2010, 12.38
Viikonloppuna meritoppilassa koko pyörätien leveydellä teiniprinsessoja ja kun ohi yritti niin

" varo sun takana on joku kauhee läski "

curver
11.08.2010, 15.23
"Kiva peppu" muuten ihan kiva kommentti, mutta se tuli keski-ikäiseltä kaljaveikolta kun odottelin liikennevaloissa :(

"Ompas muhkeet pohkeet, sä taidat polkee paljon tolla fillarillas" totesi ulkoilualueen taukopaikalla kaljotellut nuorehko mies, joka seuraavassa lauseessa sanoi olevansa fysioterapeutti.

"Onks sulla siinä telkkariki" totesi naapurin pikkupoika jo vanhahtavasta Airis-navigaattoristani.

geeni
11.08.2010, 16.03
"Ooksä auto" tai "osta auto", ei saanu kunnolla selvää. Pispalan valtatien tietyökohdan liikennevaloissa rinnalle tulleen Chevy Capricen (takaikkunassa etelävaltioiden lippu) ikkunasta.

JackOja
12.08.2010, 08.43
Eilen cx-lenkillä kuultua
Hortoileva jalankulkija: "Saatanan hullu!"
Toinen hortoileva jalankulkija: "Herrajumala sentään!"

Minä olen syytön.

LuxF
12.08.2010, 15.19
Naapuri oli pihallaan kun lähdin metsään ja edelleen kun tulin sieltä vajaa 3 tuntia myöhemmin (snadisti kuraisena) : "Olitsä koko tän ajan ajamassa?"

XC-guy
12.08.2010, 15.43
"Voiko täällä ajaa pyörälläkin?" +70v täti-ihmisen suusta kun lähestyin mahdollisimman varovasti etten säikyttäisi häntä ja ohitin hänet metsäpolulla.

IncBuff
12.08.2010, 20.33
Ei kommentti, mutta sain juuri säälivän katseen ja ivallisen hymyn joltain Cervelokuskilta kun olin tauolla. Kovasti se katseli mun hienoa hybridiä, tais käydä kateeksi.

PHI
12.08.2010, 22.44
Ei kommentti, mutta sain juuri säälivän katseen ja ivallisen hymyn joltain Cervelokuskilta kun olin tauolla. Kovasti se katseli mun hienoa hybridiä, tais käydä kateeksi.

Olipa juntti kaveri, älä moisista välitä.

Vepa
19.08.2010, 17.12
Naiseni kommentoi ennen lenkille lähtöä: "Saan siivota täällä rauhassa, ku sie määt ajelemaan!" :D:cool:

Kosti K.
19.08.2010, 22.11
Yöllä pimeällä kevytväylällä humalaisesta miesporukasta yksi hoipertelee kohti ja sanoo: "mä nappaan tosta tuikusta kii!".
Ilmeisesti huomiovaloni toimii, sillä se sai huomiota osakseen. :)

Juha Jokila
19.08.2010, 22.30
det är jävla dyrt tai jotain sellasta sanoi sveduakka miehelleen kun kattelivat mun retkipyörää leirintäalueella.

-kaakku-
19.08.2010, 22.36
"Isi! Tyttöjen pyörä" sano pikkutyttö isälleen ja osoitti sormella, kun ajelin punavalkoisella pyörällä ohi :)

EePee
27.08.2010, 09.33
"Teillä on tosi hieno kypärä" huikkasi todennäköisesti työmatkalla hypriidillään oleva nainen Sörkan rantatiellä eilen kun ohitti minut. En osannut muuta vastata, kuin että niin on.. Tottahan se olikin.. :D

http://kotisivukone.fi/files/nlg.ota.fi/kuvat/Yakkay/cover_tokyo_new_jazz.jpg

Movember
27.08.2010, 11.04
Siitä on jo liki neljäkymmentä vuotta aikaa, kun olin muuttanut Mikkeliin. Oli talvikeli ja aikamoinen pakkanen. Ei silloin mitään kypäröitä käytetty eikä juuri nastarenkaista tiedetty.
Poljin Kattilansillanmäkeä silloista kapeaa Ristiinantietä ylöspäin. Suunnilleen mäen päällä olleen BP-huoltiksen paikkeilla pysähtyi siihen viereen kuplavolkkari,jonka ikkunat olivat kovasti jäässä. En muista veivattiinko repsikan puoleinen ikkuna vai peräti ovi auki ja karvahattu päässäni olin kuulevinani kysymyksen, josta en saanut selvää. Luulin kysyttävän tietä ja pyysin toistamaan kysymyksen. Se olikin minulle tarkoitettu metaviseti: "Eks´sä saatanan idiootti tiedä, missä on pyörätie ?"
Melkein tuosta olisi voinut loukkaantua, mutta myöhemmin olen ikuisesti kiitollisena muistanut tätä selkokielistä neuvonantajaa. Nyttemmin uusi, leveämpi 13/15 tien väylä on toisaalla.
Vanhan asuinalueelle päätyvän ajoväylän vieressä kulkee edelleenkin hyvin kapea kvl. jota siis näin opastettuna opin jo 70-luvulla käyttämään ja jonka merkitys turvalliselle pyöräilylle tuolloin oli paljon isompi kuin alkuunsa ymmärsinkään.

Polla
08.09.2010, 11.38
Eilen Helsinginkadulla pizzataxi yritti ensin ajaa päälle ja seuraavissa valoissa rinnalle, ikkuna auki ja huutelua: "Moi! siisti pyörä!" sanoin jotain eiks ookkin ja jätin siihen vaikka olisi voinut huomauttaa jotain terävää kuskin ajotaidoista. Ei vaan jaksanut.

ProSLCX
09.09.2010, 14.06
Onhan noita sattunut, mutta ehdottomasti loukkaavin kaikista on kyllä ollut tapaus, kun olin lähdössä pyörälenkille ja vaimo näki polviin ulottuvat pyöräilyshortsit ensimmäisen kerran päälläni. Useista pyynnöistä huolimatta, en saanut hänen hysteeristä nauruaan loppumaan ja avatessani ulko-ovea sain vielä naurunsekaisen kommentin, että "mene nyt jo siitä". :o :D

Keskiäkäinen lohjalainen
19.09.2010, 15.39
"Isi, eiks sun pitäisi ostaa mielummin kolmipyörä kuin täpäri?"

(Ei oikein mennyt kivikkoisen osuuden selvittäminen putkeen :o . Poitsu 9v seurasi tilannetta huvittuneena vierestä.)

Highlander
20.09.2010, 22.03
Takista päätellen erään pyöräilyseuran setä kyseli että missä seurassa ajan kun ajeltiin pätkä samaan suuntaan...kuitupyöräkin kun vielä mulla alla ja hoikkakin olin kuulemma että ei muuta kuin kilpailemaan :) Mää meen ihan täydestä :D

Smo
20.09.2010, 22.08
"Pii paa pii paa pii paa" .. pari nörttiä oli MBarin ulkopuolella röökillä ja toinen kommentoi mun vilkkuvaa otsavaloa :)

kinde
22.09.2010, 22.51
Kaks kaljupäätä oli tossa äskön porintien varrella tervehtimässä. Vetivät asentoon tien sivuun ja molemmat nostivat kädet pystyyn toisen huutaessa Sig hail, White power. Toivottavasti tämä johtui vain täyskuusta ja huomenna pojat olis taas terveen kirjoissa.

JackOja
23.09.2010, 08.47
"Hei poika..." en kuullut loppua, oli kauhee vauhti päällä. Enkä mä sille edes ollut mikään "poika", mutta kaipa se pyöräily nuorentaa :D

nuubiainen
23.09.2010, 09.01
Kerran kun Ameriikassa ajelin, pari paikallista nuorison edustajaa heitti kivellä. Ei ihan osunut. Harkitsin menisinkö kouluttamaan penskoja, mutta näytti siltä että sieltä tulee lisää kiviä (tai 9 mm nappi otsaan) jos menee molottamaan jotain. Poistuin paikalta.

Suomessa ei juuri ole kommentteja tullut. Viimeksi papparainen kysyi "Montas vaihdetta tuossa on?", mutta eihän niitä ole kuin 20 (kompaktikammet). Taisi papan höbridissäkin olla enemmän.

ErkkiM
23.09.2010, 11.16
"Tämä latualue on tarkoitettu vain hiihtämiseen, eikä vitun koiranulkoittajille eikä varsinkaan pyöräilijöille tuhottavaksi"

Että näin - rakentavaa kritiikkiä kun putkahdin metsästä luistelulatu-uralle viime talvena.

Virrestä 499 "Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on" --- van eikö sittenkään?

-E

VesaP
23.09.2010, 12.37
Jotain kissapropagandaa kuului eilisellä treenilenkillä ergon lähistöllä olevalta tietokoneen käyttäjältä. :D

Iglumies
23.09.2010, 14.12
"Loistava tekniikka", kuului suojatien ylitystä odottavalta naispyöräilijältä, kun talutin pyöräni Kalevan puistotien yli ja kaikki 4 kaistaa "antoi" tilaa.

Mr. Kape
24.09.2010, 22.29
Viime lenkillä kotiin takasin tullessa asutusalueella, pari n. 14v nulikkaa: "Sul on ihan pask* pyörä!!"

JayJ
24.09.2010, 22.45
Viime kesänä Districtillä ajaessani jonkun teinilissun suusta pääsi huuto "v***u mitkä banaanivanteet!"

ProSLCX
18.10.2010, 08.17
Kuvittele mielessäsi tämä tapahtunut tositilanne: Edessäsi ajaa keski-ikäinen mies mummopyörällä, tarakalla pussillinen hiiliä. Alamäen alkaessa päätät ohittaa tämän tien tukkeen ja juuri sillä hetkellä kun olet tämän grillailijan kohdalla, tämä ottaa toisen kätensä, asettaa sen perseellensä ja nostaa ahteriaan satulasta, vääntäen samanaikaisesti aivan älyttömän paskanturahduksen! :eek: Ja puolen sekunnin tästä mies huomaa, että olin juuri ajamassa hänestä ohi sivulta. En voi tietenkään mitenkään pitää nauruani, kun mies valahtaa, kuin salaman iskusta takaisin satulaan ja teeskentelee, että mitään ei tapahtunutkaan. Hiukan mahtoi nolottaa tätä "lusikallinen housussa" -miestä naaman ilmeestä päätellen . Itseäni se lähinnä yökötti+nauratti tilanteen koomisuuden vuoksi. Kaikkea sitä täytyy nähdä ja kokea. Onneksi en joutunut kuitenkaan haistelemaan miehen "afterburneria". Olisin varmaan ajanut metsän puolelle hallitsemattomasti kouristellen.

Kosti K.
19.10.2010, 19.28
Viivalle!

Tuollainen huuto kuului eräänä lauantai-iltana ohittamassa olleesta autosta. Harmi vain, että en ihan ehtinyt seuraaviin liikennevaloihin kiihtyvyyttä kokeilemaan ;).

JiiPee
22.10.2010, 22.26
Hevosella vastaan tullu neitonen: "kiva kun pysähdyit, tää ei oo oikeen tottunut vielä pyöräilijöihin".

H. Karpo @ missä viipyy savuporopaisti ? T. polkujen ritari :D

Manninej
23.10.2010, 10.47
Tiedä mikä degeneraatio on nuorisoon iskeny, mutta tavallisten "onks toi hyvä pyörä" huutojen lisäksi on tullut viime aikoina jotain ihme älämölöä, joka ei enään ole suomea muistuttanut. Liekö se sitä Animea tai jotain?

Miha
23.10.2010, 19.22
kieltämättä hiukan omituinen olo tuli siitä kun lauma n. 15v. pissiksiä vihelsi sukkahousutakamusta kävelykadulla...

xtrainer80
23.10.2010, 19.47
kieltämättä hiukan omituinen olo tuli siitä kun lauma n. 15v. pissiksiä vihelsi sukkahousutakamusta kävelykadulla...

Ihan suotta, voin kertoa että se on silkkaa v*ttuilua. :)

TaitettaVille
23.10.2010, 20.21
Tänään torilla olin rouvan kanssa taittopyörillä liikenteessä: "Katto, pikkupyöriä".
Kollega katselee taittopyörääni, kun olen lähdössä pihalta "tuota pitää varmaan polkea paljon enemmän kuin tavallista pyörää"

kyprok
23.10.2010, 21.32
Vanhempi rouvashenkilö totesi alkusyksystä helsingin keskuspuistossa sompaillessani alamäkeen viettävässä juurakko/kivikko/kaatunut puu -kohdassa että "onko tuo nyt enää edes kivaa" :D

Kemmi
24.10.2010, 13.28
"Tää on kyllä kävelijöille" totesi dementiahiihtäjä mulle ulkoilureitillä.
En jaksanut pysähtyä selventämään ulkoilureitin käyttöoikeuksia.

ellmeri
24.10.2010, 13.35
Eilen kun kotiin ajoin lenkiltä niin yks humalainen oli rekolan kirkon vieressä selällään,ei päässyt pystyyn ominavuin,siinä tiedustelin miehen vointia ja kuntoa.

Mies pääsi siitä pystyyn kiitteli huomaavaisuudesta häntä kohtaan,mies luuli mua fillari-poliisiksi kun oli sininen takki päällä.
Harvemmin poliisit ajaa Ellsworthilla.;)

onnimanni
24.10.2010, 13.48
Pari vuotta sitten : Ajaessani pyörätietä takaa kuului skootterin lähestyvä ääni , joka tuntui jäävän junnaamaan taakseni. Näytin kädellä merkkiä, että mee ohi vaan. Mitään ei tapahtunut joten vilkaisin ajajaa , joka totesi...tää skootteri ei kulje kovempaa. Tais olla skootteri huollon tarpeessa. Ehkä myös kovalla myötätuuleella oli osuutta asiaan..:)

Manninej
24.10.2010, 16.28
Äskön lenkillä näitä perinteisiä, "Eikö täälä ole hankala ajaa, maantiellä olisi helpompi.."

HiMa
24.10.2010, 16.52
Taisin olla tänään cc-lenkillä "hieman" kurainen, kun lenkkipolulla ollut ventovieras mies tuumasi: "Lokasuoja olis taakse tarpeellinen." :)

Henki Hieveri
31.10.2010, 08.46
Eilen jalankulkija sössötti jotain pyörätiestä kun poljin Tilkankatua ajoradalla Paciuksenkaarelle.

Posankka
31.10.2010, 11.40
"Hillitön pallo pohje" sanoi vaimo kun mobilaattia koipeeni laittoi.

JiiPee
02.11.2010, 01.31
"Eikö mee ajamalla" sanoi äijä kun tunkkasin pyörää alamäkeen

tempokisu
18.11.2010, 10.29
Eilen vastaani tullut lastenrattaita kärräävä nainen ( jonka vieressä käveli kaljupäinen mies maastohousuissa ja maihinnousumonoissa) "tuommoinen tosi pelottava pyöräilijä vielä samaan rahaan. On tosi pelottava" :o:D
Minulla kyllä oli musta pyörä ja asu, takissa "piraattitunnukset" ja aika massiiviset tassut kun on monojen päällä kahdet talvisuojat.

Kemmi
18.11.2010, 14.30
Tänään valoissa joku työmatkapyöräilijä huikkas:
"Sun kannattaa ajaa varovasti, ku sul ei oo nastoi"
Huus vielä perään:
"Lokasuojat sun tarttis hankkii"

Hyvä ku joku huolehtii...

Ines
18.11.2010, 20.35
tuon Kemmin kuuleman lokasuoja jutun mäkin olen saanut kuulla versiona " varmaan kallis pyörä muttei oo edes lokasuojia"

mk
18.11.2010, 20.38
tuon Kemmin kuuleman lokasuoja jutun mäkin olen saanut kuulla versiona " varmaan kallis pyörä muttei oo edes lokasuojia"

jep, eikä seisontatukea eikä tarakkaa yms.. kaikki nämä myös kuultu moneen kertaan ...
Viimeks kuulin "mikä he**t*n valo sulla on siinä pyörässäs?" :p

Manninej
18.11.2010, 23.27
Äskön Kaupin mettässä nainen totes "et taida päästä enään ylös" kun laskin mäkeä alas...

msr
19.11.2010, 11.22
Toissapäivänä Ahvenisjärven rantapolulla (Hervannassa) pimeällä lamppu päässä oli rakentava keskustelu KLV:llä olleen pariskunnan kanssa:
Nainen: Mitä te oikein sieltä etsitte?
Minä: Mitä?
Mies: HAISTA *****!!!

Amadeus
20.11.2010, 22.59
Kuvittele mielessäsi tämä tapahtunut tositilanne: Edessäsi ajaa keski-ikäinen mies mummopyörällä, tarakalla pussillinen hiiliä. Alamäen alkaessa päätät ohittaa tämän tien tukkeen ja juuri sillä hetkellä kun olet tämän grillailijan kohdalla, tämä ottaa toisen kätensä, asettaa sen perseellensä ja nostaa ahteriaan satulasta, vääntäen samanaikaisesti aivan älyttömän paskanturahduksen! :eek: Ja puolen sekunnin tästä mies huomaa, että olin juuri ajamassa hänestä ohi sivulta. En voi tietenkään mitenkään pitää nauruani, kun mies valahtaa, kuin salaman iskusta takaisin satulaan ja teeskentelee, että mitään ei tapahtunutkaan. Hiukan mahtoi nolottaa tätä "lusikallinen housussa" -miestä naaman ilmeestä päätellen . Itseäni se lähinnä yökötti+nauratti tilanteen koomisuuden vuoksi. Kaikkea sitä täytyy nähdä ja kokea. Onneksi en joutunut kuitenkaan haistelemaan miehen "afterburneria". Olisin varmaan ajanut metsän puolelle hallitsemattomasti kouristellen.

Täytyy kyllä sanoa että en ole vähään aikaan nauranut näin paljoa kun tämän lukaisin läpi. Posket sattuu vieläkin. :D

ahav
20.11.2010, 23.45
"On muuten kirkas valo" ties kuinka monessa eri muodossa sanottuna.

HHH
21.11.2010, 12.31
"Heeei, toi ei aja tiellä!" sanoi pikkujäbä emolleen nähdessään minun rymistelevän ulkoilutien viereistä polkua.
"Vähä sä oot hullu mies" pikkutyttö vähän vastaavassa tilanteessa.

Amadeus
21.11.2010, 22.37
Olin päässyt tuohon kotimäkeen ja juuri kun olin rättiväsyneenä lähtemässä kihnuttaan mäkeä ylös niin jalkakäytävältä joku mukula huutaa "Varo ettet kaadu." Ei kyllä ollut kaatumisesta huolta mutta hyvä kun jaksan aina koulun jälkeen polkea edes mäen ylös. :o

mk
22.11.2010, 21.47
Illan metsikkölenkillä hakkuumaalta töistä lähtevä "metsämies" pysäytti traktorinsa jäädessäni odottamaan ja päästämään ohi.. Aukaisi oven ja tokaisi " piti oikeen pysähtyä katsomaan ja kysymään kuka se täällä pimeessä ajelee ?" Esitteli itsensä ja joristiin hetki niitä näitä varusteista ja harrastamisesta. Siitä lähtiessä vielä kysyi ajanko edellä vai peesissä. :p

Polla
08.12.2010, 14.29
Mäkelänkadulla ensin joku karvalakki setä väisti, veti käden lippaan ja sanoi: "minäkin harrastin tuota joku aika sitten", Olikohan entinen pyöräilijä? Vähän matkaa eteenpäin niin kaksi pukumiestä: "Oho! pyöräilijä!"

Risto Koivunen
08.12.2010, 17.54
Tänään sain kuulla kannustushuutoja erään ala-asteen pihasta juuri lähteneiltä koululaisilta. Eivät tainneet olla pyörät kovin yleinen näky tänään.

mk
08.12.2010, 18.08
Metsälenkillä viimeks eli toissapäivänä pari metsästäjää ihmettelivät pyöräilyä metsäautotiellä

"kuinka pitkä reissu on tarkotus ajaa? ja vastauksen kuultuaan "herttinen aika sentään ku pitkästi" vaikkei päivän lenkkinä ollut kuin himpun yli 50km :)
"miten tälläisellä tiellä voi ajaa?
on sulla ainakin kunnon nastarenkaat pyörässä
eikö tuo penkki ole hirvittävän epämukava ja kova?
eikö tule kylmä?
heitä jänistä pullolla, jos tulee tielle vastaan? siitä lenkkiä jatkaessani"

:p

akkki
08.12.2010, 18.13
"onko tuo nyt enää edes kivaa" :D

Aika hyvin kiteytetty. :D

.jon
08.12.2010, 18.17
Kesällä kilistelin kelloa kahden nuoren pyöräilijätyttösen takana, vain toinen huomasi ja ojensi heti rinnalla ajanutta:

"Varo hei, sieltä tulee tehopyöräilijä!"

\o/

ellmeri
08.12.2010, 19.08
Yx huuteli mulle hyvin näyt!Korsoon päin ajaessa vaikka mulla ei fikkari palanutkaan kypärässä :eek: koska patterista loppui virta,huomenna jos tuut vastaan niin laitan Silvan päähän ja katellaan näynkö nyt paremmin.;)

*tiks* patterit latauksessa..

Timo Sievänen
10.12.2010, 17.14
"Vaihda autoon..." plus yksi sana tai ehkä kaksi.

Kosti K.
01.01.2011, 17.04
Viime yönä ajelin Jopolla juhlakansan seassa. Joku känniääliö-vastaantulija-kovajätkä mölisi että "v***n homo kun tuollanen valo" viitaten napadynamosta virtansa saavaan ledivalooni.

Osaan kyllä jättää nämä kommentit omaan arvoonsa, mutta siltikin ihmetyttää, miksi tuntemattomille ihmisille pitää huudella ja haastaa väkisin riitaa.

rhubarb
01.01.2011, 18.04
Osaan kyllä jättää nämä kommentit omaan arvoonsa, mutta siltikin ihmetyttää, miksi tuntemattomille ihmisille pitää huudella ja haastaa väkisin riitaa.

Onko tämä ensimmäinen vierailusi Suomessa? :/

Teemu Kalvas
01.01.2011, 18.42

Osaahan suomalaiset välillä myös mököttää tuppisuuna. Ei olla yhden taidon kansa, osataan kaksi.

Risto Koivunen
06.01.2011, 13.51
Tämä tapahtui eilen kun olin tilapäisessä mielenhäiriössä ulkona liikkeelle jalkaisin ja ilman pyörää. Laitetaan kuitenkin tänne, kun ei ole muitakaan kommentteja kuulunut viime aikoina.

Olin nostanut putkikaulurini ylös peittämään kasvojeni alaosan. Ohittaessani pikkutytön jota isoisä vetää pulkassa, tyttö osoittaa suuntaani ja hihkaisee: "Tuo on rosvo!"

Nauratti kyllä aika hyvin seuraavat viisi minuuttia. Onneksi ei ollut sentään kommandopipa päässä.

nuubiainen
06.01.2011, 14.04
"Vaihda autoon..." plus yksi sana tai ehkä kaksi.

Kateellisia ovat...

Risto Koivunen
06.01.2011, 14.29
Kateellisia ovat...

Ei mikään ihme kun ottaa huomioon kuinka kauan menee aikaa auton kaivamiseen esiin lumisateen jälkeen.

lynxlynx
06.01.2011, 16.36
Anteeksi! Edessä sekoilleen koiranulkoiluttajan suusta, elämä on ihmeellistä :D

nuubiainen
08.01.2011, 18.34
"Taluttaa pitäis..."

Näin arveli papparainen, jonka eteen lyyhistyin holtittomasti naama edellä, kun etupyörä upposi lumimassojen syvyyksiin.

Pappa ei ole vaan vielä oivaltanut KLV-cyclocrossin raakaa ominaisluonnetta!

CyclingGoofy
09.01.2011, 00.24
"Onko raskasta?", kysyi tuntematon koiran ulkoiluttaja

mk
12.01.2011, 14.14
Eilen töissä kahvitauolla tuli puheeks viimepäivien sateiset kelit. Dialogi meni lyhennettynä jotenkin näin.

vp."Aika kurjat kelit ollu parina viime päivänä. Ei taida paljon viitsiä lenkkiä ajella"
minä"No kyllä minä illalla himpun reilu kaksi tuntia kävin ajamassa jäätävässä tihkusateessa. Vähän meinas silmiin sattua se jäinen sade"
vp."Oot sää Ihme Masokisti!":eek:

Muutenkin talvilenkkeily pyörällä on "jotenkin ihmeellistä", varsinkin jos kertoo että ajaa iltapimeessä ja enempi kuin 5km kerrallaan :p

Hääppönen
12.01.2011, 15.11
Joo, pimeän maineen minäkin olen saanut niin naapurustossa ja kuin kaveripiirissä...:)

mk
12.01.2011, 15.19
Joo, pimeän maineen minäkin olen saanut niin naapurustossa ja kuin kaveripiirissä...:)
Jep :p Työtoverit ymmärtää, mutta puolitutut ei ehkä välttämättä.. Pareen onkin kun ei hirveesti kertoile ajomääriä/viikkokilometrejä.. Sanoo vaan että tuleehan sitä joskus käytyä lenkilläkin työmatka.ajojen lisäksi. :rolleyes:

Kemmi
12.01.2011, 16.26
Eilen kaks ratsastajatyttöä heiluttivat ja toivottivat "heips" kun ajoin pyörällä vastaan.
Ja minä kun luulin, että heppaihmiset eivät pidä pyöräilijöistä ja toisin päin...

Sirkkusofia
12.01.2011, 16.37
Eilen kaks ratsastajatyttöä heiluttivat ja toivottivat "heips" kun ajoin pyörällä vastaan.
Ja minä kun luulin, että heppaihmiset eivät pidä pyöräilijöistä ja toisin päin...
:seko: Kyllä minä ainakin moikkaan fillaristeja, jos tulen hepalla vastaan :) Moikkaan kyllä kävelijöitäkin :):)

tpievila
13.01.2011, 08.23
Minä taas en moikkaa hepoja, kun ovat niin säikkyjä muutenkin. Viimeksi tiistaina meinasi vastaantullut perävaunuyhdistelmä tehdä 180 asteen käännöksen ja lähteä karkuun Vermon kohdalla. On se ison elämä hankalaa, kun välillä postilaatikotkin kehtaavat olla niin pelottavan värisiä (tähän mennessä säälittävin kokemus satulan, sen leveämmän, päältä)...

IncBuff
16.01.2011, 15.20
Tänään tuli enemmän kommentteja kuin aikaisemmin yhteensä.

Joku mies huusi perään "Offroad" kun loikkasin polulta hetkeksi ladulle ja takaisin. Koirankusettajalta yllättynyt "pyörä" huudahdus kun tulin umpimetsässä polulla vastaan. Ilmeestä päätellen piti täysin kajahtaneena. Samalla polulla tuli vielä vanhempi nainen vastaan joka kysyi, että eikös toi pyörä oo hankala ajaa täällä.

Risto Koivunen
30.01.2011, 20.05
Tänään porukkalenkillä tuli kuultua muutaman ohitetun koiranulkoiluttajan keskinäistä sananvaihtoa: "Mitä ne talvellakin ajaa?".

Vepa
01.02.2011, 16.49
Rautatienkadun ja Hämeenkadun risteyksessä Jeesus-propagandaa levittänyt vanhempi mieshenkilö sanoi minulle: "Pyöräilijä, ota tästä pieni lehtinen!". Minä vastasin hänelle kohteliaan jämäkästi, että ei kiitos ja jatkoin matkaani vihreän valon sytyttyä valopylväässä.

OsQ
02.02.2011, 14.08
Maunulan majalla vanhempi rouvashenkilö käveli herrashenkilönsä kera pyöräni ohi ja päivitteli herralleen: "Aivan kuin tuossa pyörässä ei olisi lainkaan soittokelloa". Hankikeleilllä sellaista ei tosin tarvitsekaan, märät levyjarrut kun ujeltavat sen verran että niillä on hyvä päästellä äänimerkkejä.

Vepa
02.02.2011, 14.16
Maunulan majalla vanhempi rouvashenkilö käveli herrashenkilönsä kera pyöräni ohi ja päivitteli herralleen: "Aivan kuin tuossa pyörässä ei olisi lainkaan soittokelloa". Hankikeleilllä sellaista ei tosin tarvitsekaan, märät levyjarrut kun ujeltavat sen verran että niillä on hyvä päästellä äänimerkkejä.

Eikä autossa tarvita toimivia jarruja, ainahan sen voi pysäyttää moottorilla jarruttamalla! Hanki se kello!

mk
02.02.2011, 14.24
Pariin otteeseen viimepäivinä sekä tänä aamunakin " Eikö oo yhtään liukasta ??? " :p

Fin-76
02.02.2011, 14.26
"Ootte kyllä hyvät reitit tänne tehnyt" sano koirankusettaja Niihaman polulla :)

Jousi
02.02.2011, 14.47
"Har du ingen kilikello..?!" Karjui vanhempi herrasmies, kun eilen crossaria testailin...

Risto Koivunen
02.02.2011, 16.25
Eilen piristi kummasti mieltä, kun reippaat ja hyväntuuliset yläasteikäiset tyttöset kannustivat menoa "Jaksaa, jaksaa!" ja "Polkee, polkee!" huudoin. Kylläpä hymyilytti! :)

[Niin, ja itselläni on kilikellot pyörissä, riippumatta siitä missä ajetaan.]

Jousi
02.02.2011, 16.34
[Niin, ja itselläni on kilikellot pyörissä, riippumatta siitä missä ajetaan.]
Joo, olisin mäkin voinnu vaikka jotain huutaa, mutten nähnyt aiheelliseksi, senverran oli väliä kun ohitin. Jotain huudettaessa / kelloa soitettaessa vaan yleensä alkaa se höntyily ja ympäriinsä säntäily...

aatos
02.02.2011, 16.40
"tyhmyyden tyhmyys, eikö niin?" vanhemman naisen suusta eräällä rantapolulla hervannassa. :o

OsQ
02.02.2011, 16.55
Eikä autossa tarvita toimivia jarruja, ainahan sen voi pysäyttää moottorilla jarruttamalla! Hanki se kello!

Sama kai se on millä sen jalankulkijaa varoittavan äänen päästää, kuhan päästää. Vinkuvat levarit saavat aikaan sen verran läpitunkevan älähdyksen, että siinä jäisivät kaikenmaailman kilikellotkin toiseksi. Väistöliike on taattu.

Risto Koivunen
02.02.2011, 17.18
Vinkuvat levarit saavat aikaan sen verran läpitunkevan älähdyksen, että siinä jäisivät kaikenmaailman kilikellotkin toiseksi. Väistöliike on taattu.

Tai sitten jalankulkija joutuu hillittömään paniikkiin, kun luulee tulleensa kevätkiimaisen mammuttilauman yllättämäksi keskellä metsää! :eek:

Kyllä sitä vähemmästäkin pieni ihminen suuresti peljästyy!

Itsok
02.02.2011, 18.15
Itse havaitsin että kellon käyttö vain hankaloitti kevyenliikenteen helvetissä kulkemista. Helpommaksi tavaksi olen havainnut hiljentää riittävästi ja pujahtaa ohi. Tai mikäli tilaa ei ole riittävästi, niin pyytää tilaa ja kiittää ohi mennessään. Ei ehkä virallinen tapa, mutta huomattavan paljon toimivampi.

xtrainer80
02.02.2011, 18.47
Parikin kommenttia viime päiviltä, "jaksaa jaksaa"" huudettiin ohi ajavasta autosta kun runttasin ylämäkeen, ja ohittaessani jäähallille maleksivaa 13-15 vuotiaiden lätkäjoukkuetta, kommentoitiin "hyvä hyvä, hyvä pyörä kallis pyörä". Ärsytti ensin kun eivät meinanneet millään antaa tilaa.

H.Å
05.02.2011, 16.01
"Oho, kato ku menee lujaa ylämäkeen."
"No ei toi nyt niin kovaa mee."

Ilo ja masennus kahdessa sekunnissa. Mutta naurattaa silti.

PHI
05.02.2011, 20.14
"HUI, mä säikähdin tota valoa!!!" kiljahti teintityttönen hypätessään kauhuissaan kaverinsa syliin ohittaessani heidät pimeällä klv:llä pyöräni ajovalon suht kirkkaassa loisteessa.

Amadeus
05.02.2011, 21.42
Perinteiset "KEULII" huudot tuli tänään. :rolleyes:

Kemmi
06.02.2011, 02.29
"Oho, kato ku menee lujaa ylämäkeen."
"No ei toi nyt niin kovaa mee."

Ilo ja masennus kahdessa sekunnissa. Mutta naurattaa silti.
Voin kuvitella tilanteen:D:D:D

Injou
08.02.2011, 03.10
Heitetäänpä tähän aluksi käänteinen kertomus:
Vuosia sitten, ollesani paljon nuorempi (yllättäen...), seisoimme silloisen tyttöystäväni kanssa juttelemassa leveän KLV:n laidassa, puoliksi pientareella, kun parinkymmenen metrin päässä sijaitsevasta mutkasta kurvasi valtava, turpean möhömahan omistava äijä mummopyörällä, takakumi lintassa. Kohdallamme tokaisi töykeällä äänensävyllä: "Vähän sivummalle!"
Oli niin hämmentävää, että piti oikein vartavasten tarkastaa missä kohtaa tietä todellisuudessa seisoimme. Meni ilmeisesti äijällä mutka pitkäksi, massasta johtuen, arvaan, kun piti avautua.
Ja mulla paloi pinna siihen malliin, että lähdin tapauksesta toinnuttuani perään juoksemaan. :mad: Onneksi oli setä jo ehtinyt kadota näkyvistä seuraavaan mutkaan ehtiessäni.

No, muutama vuosi sitten ajelin ainoana pyöräilijänä viitisen metriä leveää, pyöräilijöille ja jalankulkijoille viivalla kahtiajaettua kevyenliikenteenväylää pitkin, kohtalaista vauhtia. Ainokaisen, keskellä tietä vastaan tulleen jalankulkijan ohitettuani jalankulkijoiden puolelta tämä ei niin hoikka naisihminen kääntyi katsomaan perääni ja huusi jotain epäselvää josta erotin sanat "soitan poliisit!"
Tosin en osannut suuremmin hermostua (no, vähän) koska kyseisen henkilön yleinen habitus kieli jonkinlaisesta "älykkyysosamäärärajoitteisuudesta" (onko toi edes sana?)

Viime kesänä sitten ajelin reipasta vauhtia KLV:ää jyrkähköä mäkeä alas. Viereisen rivitalon edustalla, rinnakkain tien laidan nurmikolla seisoneet kaksi pientä tyttöä huusivat yhteen ääneen, elikkäs kuorossa: "Sulla on hienot vaatteet." :D
Koskapa olin pukeutunut aivan tavallisesti, hämmennyin sen verran, että osasin vain huikata "kiitos!" kun tilanne oli jo ohi.
Jälkeenpäin tuli mieleen, että olisivat kenties kaivanneet vastakommenttia koskapa olivat pukeutuneet oikein sieviin mekkoihin. Lievätkö olleet juhliin lähdössä tai jotain :seko:

Että tällaista tällä kertaa. :)

Vepa
08.02.2011, 09.01
Sama kai se on millä sen jalankulkijaa varoittavan äänen päästää, kuhan päästää. Vinkuvat levarit saavat aikaan sen verran läpitunkevan älähdyksen, että siinä jäisivät kaikenmaailman kilikellotkin toiseksi. Väistöliike on taattu.

Yksittäisessä tapauksessa jarruvinku, honk-honk-torvi tai mikä tahansa muu ääni saattaa saada kanssakulkijassa toivotun reaktion aikaiseksi. Polkupyörän soittokellon käyttämisessä on kyse ehdollistumisesta, jossa tietynlainen ääni osataan lopulta yhdistää lähestyvään polkupyörään kuten esimerkiksi ihmiset osaavat yhdistää auton torven äänen autoihin.

Antti69
08.02.2011, 21.53
"Voi vitun urpo, kato missä ajat." Ja tämä vieläpä, kun ajoin jalkakäytävästä erotetulla pyörätiellä. Iso kiitos ja ensi kesänä taas Pispalan harjulla tavataan, mulkku!

Ropples
08.02.2011, 23.17
Kerran tuli "Jumalåda väärältä puolelta!" vanhalta papparaiselta kun pujahdin työn alla olevan KVLän apostolipuolelta. Meni papparaisella niin kovaa etten uskaltanut leikata nenän edestä kun tulin KVL-risteykseen..
Ja itsehän ei voi jarruttaa :rolleyes:

Kemmi
09.02.2011, 10.23
Eilen vähän jyrkemmässä (ja liukkaassa) ylämäessä:
"Meneekö päälle asti?"
Vastasin, että:
"Eiköhän se mene"

...ja meni se.

Niki9
09.02.2011, 11.13
Maanantaina kävin ekaa kertaa syklolla kokeileen polkuja ja 500 m jälkeen totesin, ettei siitä mun taidoilla mitään tule :D
Joten pyörä talutukseen ja takaisin häntä koipien välissä, jolloin yks hiihtäjä huusi " että mikä ny tuli" ;)

Niksupalkki
09.02.2011, 11.20
Tänään työmatkalla kävelijältä kommentti "hullun hommaa pyöräily talvella", kun talutin pyörää sohjopuurossa.

KSi
09.02.2011, 12.46
"No eipä paljon päätä palele"

.. tuli kommentti, kun ajelin kovassa pakkasessa ja muutenkin hankalissa olosuhteissa lumisella väylällä. Ilmeisesti kommentoija tarkoitti ilmaista, että tuopa vasta hullun hommaa on.

Vastasin, "Ei palele, eikä varpaita" , olinhan hyvin pukeutunut.

Mr. Kape
18.02.2011, 22.38
MTB-O treeniä vetäessä päälle 20 pakkaessa.
Nainen rattaiden ja pojan kanssa: urheasti ajat vaikka on näin kylmä
1. Pikkupoika: joulupukki joulupukki...
2. Pikkupoika: jaksaa jaksaa...

Highlander
08.03.2011, 09.57
Mopoauton kuski liikennevaloissa: "Lähekkö viivalle?" :D

VesaP
08.03.2011, 15.35
En kuule kommentteja kun on musanapit aina korvissa. Varmaan kehutaan upeeta ja timmiä takamusta, vahvoja reisiä tai järkyttävän hienoa pyörää. Luulisin ainakin näin. :D

Myntti
13.03.2011, 16.07
Tää tapahtui heinäkuun puolivälin jälkeen viime kesänä. Ajoin tien viertä, kun takaatuleva auto hidasti kohdalle ja sekä kuski että pelkääjän paikalla istuva molemmat "ampuivat pistoolilla" mua kohti. Contadorillakin meni ihan hyvin.

Nauratti koko loppumatkan!

fiber
13.03.2011, 19.21

Tuo on muuten kiinnostava tarjous :)

lynxlynx
13.03.2011, 19.24
Kuten Fiber totesi, mielenkiintoinen tarjous. Viitisen kilsaa olen joskus peesannut, kummasti nousee lenkin keskinopeus :)

Kosti K.
18.03.2011, 22.42
"Käännä pyöräsi Jeesusta kohti!"

- Mieshenkilö liikennevaloissa.

Tätä lausetta edelsi Herran siunausta -tervehdys ja kysymys olenko uskossa. Kieltävään vastaukseen tuli sitten näin kekseliäs kehotus. :)

Privileged
20.03.2011, 19.06
Menkää sinne vaan v..tu s..tana, mut se on jääs!

Kehui joku puistokemisti alikulkutunnelista tullessaan.. oli hiukset sen verran sekaisin, et oli tainnut mennä nenilleen tunnelissa :D

Iglumies
21.03.2011, 10.19
"Mitä siinä päätäs puistelet, määhän pysähdyin hienosti."
Lukkojarrutuksella lavaPolonsa sammuttanut herra, tullessaan vasemmalta risteyksessä eilen lenkille lähtiessä.

JackOja
21.03.2011, 14.17
"hui kamalaa!"

Hääppönen
22.03.2011, 23.46
Tänään lenkin alkuvaiheessa: äippä ja eskari/ekaluokka-ikäinen tyttö kelvillä. Merkkivislaus ajoissa. Kohdalle tullessani äippä totesi: "Sä olet urheilullinen!" positiiviseen, jopa ihastelevaan, sävyyn. Kiitin kohteliaisuudesta, mutta en jäänyt selvittämään, että kyseessä viaton harrastelijan terveysliikunta... :) VOMP-luokituksen pukeutuminen sukkiksista lähtien ja alla cc. Mä elän tällä pari kuukautta. :)

Iglumies
02.04.2011, 18.02
Rantapolulla Kaupissa tänään koiranulkoiluttaja totesi "Ei ihan se näky, mitä odotin; KOMEA NUORIMIES pyörällä" :D

Tommi_
02.04.2011, 18.28
Eräällä iltalenkillä koiranulkoiluttaja totesi: Onpa hyvät valot

Risto Koivunen
02.04.2011, 20.20
"Ei ihan se näky, mitä odotin; KOMEA NUORIMIES pyörällä" :D

Mitäköhän näkyä se koiranulkoiluttama sitten mahtoi odottaa? :seko:

Niki9
07.04.2011, 07.54
Eilen vaihdoin cycloon vähän sileemmät kummit ja pyyhkäsin lenkille.. Siinä sit ajellessa vauhtiakin alkoi löytymään ja pikkupoitsu tien toisella puolen tokaisi kaverilleen, että "vähän toi mies ajaa kovaa"! Hiukan lämmitti mieltä ;) joskus noinkin :D

Jukkis
07.04.2011, 11.59
Eilen kun töiden jälkeen tihkusateessa ja sumun takia lähes nollanäkyvyydessä hyppäsin Spessun selkään, totes pihatiellä naapurin vanhan eukon kanssa keskusteleva vaimoni (juuri lähdössä siperianhuskyjämme lenkittämään) hyväntahtoisen ymmärtäväisesti: " Ja tuokin hullu lähtee tällä kelillä pyöräilemään." :D

Slim_Jim
09.04.2011, 22.58
Noniin, tulihan se sieltä, eka kerta kun 10-12wee pikku runk...siis pojankoltiaiset huutaa perään "HOMOO! HOMOOO!!!!". Jännä, viimekesän sai ajella paskakuntoisena veren maku suussa kärsien ihan rauhassa. Toisaalta ei ollutkaan sillon vielä niin muodikkaita vermeitä päällä kuin nyt, joten kai se on sitten ansaittu.
Lisäys: tietää milloin on kuosi kondiksessa kun pikkunilkit alkaa nimitellä lenkillä.

Manninej
09.04.2011, 23.27
Joo. Itse sain tuossa kanssa kerran mettässä kitkuttaessa kuulla, samanlaisilta killeiltä, että "eikö toi oo ihan hölmöö ajaa täällä pyörällä". Ja siihen perään sitten useamman kerran että "laittaisit nyt edes housut jalkaan" kun oli semmoiset nakinkuorta kireämmät pökät jalassa. Kyllä siinä kohtaa tunsi harrastavansa mielekästä urheilua, ja etenkin miehekästä...

Kemmi
10.04.2011, 00.02
Mulle taas 10-12wee pikku pojankoltiaisjengin johtaja totesi: "**ttu, hiukan kapeet renkaat".
Olis tehnyt mieli ojentaa nuorisoa, että ei 28mm rengas mikään kapea oo...

VesaP
12.04.2011, 12.31
Perjantaina illalla kaksi mopoa ajoi ohi. Toisessa istui joku jannu apukuskina ja kittasi pullosta päätellen salmiakkikossua. Koska poikkeuksellisesti en pitänyt ko lenkillä musiikkia korvissa, kuulin hänen kovan kannustushuutonsa. Semmoisella räkäisellä äänellä huudettu "HOMO!!!!! HÄHÄHÄÄÄÄÄ.....".

Kiitos vaan mut kyllä vähän enemmän hinurimeiningiltä näytti kun munatuntumalla istuit siinä toisen kollin takana. Tuntui varmaan lämpimältä hieroa pallejasi kuskin perskannikkoihin. Ja olen satavarma että ko jannut ei ole edes saanut mitään pitkään aikaan josko koskaan.... Että räkäinen HÄHÄÄÄÄÄ vaan!!! :p

Ja sunnuntaina brevetillä Shellin myyjätyttö alkoi heittämään smalltalkkia että no on hyvä keli ajella ja bla bla. Toivotteli vielä hyvää kotimatkaa kun sanoin että pitää takaisin vielä etelään polkasta. Pitkä paksu patukka kädessä poistuin sit siitä kassalta nurkan taakse ulos nauttimaan antimia kun ei uskaltanut jättää pyörää pitemmäksi aikaa yksinään ulos.

nakkje
13.04.2011, 02.54
Lähtiessä suht tuntematon naapuri toivotti hyvää lenkkiä ja varotti sepelistä :eek:

xtrainer80
13.04.2011, 11.33
Perjantaina illalla kaksi mopoa ajoi ohi. Toisessa istui joku jannu apukuskina ja kittasi pullosta päätellen salmiakkikossua. Koska poikkeuksellisesti en pitänyt ko lenkillä musiikkia korvissa, kuulin hänen kovan kannustushuutonsa. Semmoisella räkäisellä äänellä huudettu "HOMO!!!!! HÄHÄHÄÄÄÄÄ.....".

Mä olen toistaiseksi kuin ihmeen kaupalla säästynyt homohuuteluilta, vaikka kyllähän sitä aina odottaa kun ajaa jonkin 10-15v lauman ohi trikoot jalassa.

Olen kyllä ajatellut, että jos perään huudetaan törkeyksiä niin palaan takaisin jututtamaan huutelijaa, koska mielestäni se huutelu on vain huonoa käytöstä jota ei tarvitse suvaita. Tuollaiset epävarmat teinit on tietysti aika helppo nolata "face to face" jos haluaa, mutta itse oon liian kiltti semmoseen. Jos asiallinen puhe ei tehoa, niin olkoon.

Polla
14.04.2011, 09.20
Viime lauantaina seisoin Hesarilla liikennevaloissa ja ohi käveli mies joka puhui ajatuksensa ääneen:

"noniin, siinä on tiukka perse"

:eek:

Highlander
14.04.2011, 09.23
Viime lauantaina seisoin Hesarilla liikennevaloissa ja ohi käveli mies joka puhui ajatuksensa ääneen:

Jahas, laitapa kuvaa näkyviin niin me voidaan täällä todeta virtuaalisesti sama asia :cool:

VesaP
14.04.2011, 09.26

http://beerleaguer.typepad.com/.a/6a00d834515b5c69e20133ef215356970b-800wi

Polla
14.04.2011, 12.17
Jahas, laitapa kuvaa näkyviin niin me voidaan täällä todeta virtuaalisesti sama asia :cool:

Törmäillään kadulla ;)

Zarni
14.04.2011, 12.36
Eilisellä Pugsley-lenkillä vastaan tuli pyöräilevät äiti ja arviolta 5-6 vuotias poika. Jälkimmäinen kysyi äidiltään kuuluvalla äänellä "Miksi tolla on noin paksut ...". Loppua en kuullut, mutta voinen arvata. :p

Kemmi
14.04.2011, 12.49
Eilisellä Pugsley-lenkillä vastaan tuli pyöräilevät äiti ja arviolta 5-6 vuotias poika. Jälkimmäinen kysyi äidiltään kuuluvalla äänellä "Miksi tolla on noin paksut ...". Loppua en kuullut, mutta voinen arvata. :p
...reidet?

pelkoneu
14.04.2011, 21.11
Nojailin fillariini Iittalan S-marketin edessä kun näin parin pikkunaskalin lähestyvän omilla maastureillaan innokkaan näkösinä silmät kiiluen, olin jo valmistautunut ottamaan tyylikkäästä mustasta Cubestani kehuja vastaan. Toinen pojista tokaisi "sinulla on hieno kännykkä", olin näpelöimässä samalla kännykkääni, joka on siis 5 vuotta vanha Noksu, olin hieman pettynyt;)

Risto Koivunen
15.04.2011, 23.22
Keskiviikkona olin Pitkänsillan pohjoispuolella siirtymässä osittain pyörätien jatkeen kautta pyörätieltä ajoradalle, kun joku vastakkaiseen suuntaan matkalla ollut jalankulkija yritti kommentoida jotakin. Valitettavasti vain äänenvoimakkuus oli sitä luokkaa, että en saanut liikenteen melun alta selvää mitä mahdettiin yrittää sanoa.

En jaksanut kuitenkaan pysähtyä ja pyytää toistamaan äänekkäämmin, vaikka kyseessä taisi olla ensimmäinen pyöräillessäni saama kommenttini pariin kuukauteen.

Posankka
25.04.2011, 13.46
Eilisellä lenkillä kuului useitä "kommentteja" ja kaikki eri auton ikkunasta. Mutta kaikissa oli huutajana joku känninen myöhäisteini ääliö.
- pöö
- vedä käteen
- mene pyörätielle

Ja kotipihassa naapurilta:
- Ei täällä noin lämmin ole (tulin lenkiltä shortseissa ja lyhyt hihaisessa paidassa. Lämmintä oli 18. Mä pukeudun sään, en kalenterin mukaan)

Zarni
25.04.2011, 16.42
"Hassu pyörä!" Lohkaisijana noin viisivuotias pikkutyttö.

IncBuff
25.04.2011, 20.01
"Oliks se kona?" Kuului pissislaumasta kun ajelin ohi sinkulalla. Muutenkin tuo Band Wagon tuntuu keräävän naispuolisten katseita :eek:

BONK
25.04.2011, 20.30
Loivassa ylämäessä tienvarsipenkillä istuva kaljaremmi mölisi kannustusta, kun polkaisin hissukseen pyöräilevien vanhusten ohi. "Neljäkasi on tuolla", mölisi kaikkein innokkain ja osoitti tupakka kourassa mäenharjaa.

Päätin nousta putkelle ja ottaa poikien iloksi oikein kunnon kirin :D

Jani R.
25.04.2011, 21.01
En muista olenko kirjoittanut tätä kommenttia jo tänne: olin lähdössä töistä pyörällä ja joudun aina ajamaan ns. ruokajonon ohi, jossa on paljon rajan takaa tulleita ja murtaen suomea puhuvia ulkomaalaisia vähemmistöjä. No kerran siinä joku n. 35v blondi nainen sanoi että "Anna mulle se pyörä!".

:eek: En siinä tilanteessa keksinyt mitään vastaheittoa ja ajoin tieheni...

H.Å
25.04.2011, 21.08
"Kovempaa, Kovempaa!!"
Noin 10 vuotias poika.
Siitä tulee hyvä tallipäällikkö vielä.

kolistelija
25.04.2011, 21.11
"Oliks se kona?" Kuului pissislaumasta kun ajelin ohi sinkulalla. Muutenkin tuo Band Wagon tuntuu keräävän naispuolisten katseita :eek:
Tästä tuli mieleen kun ajoin hypriidillä poikalauman ohi niin kuului: "Wau, on se Kona! Mähä sanoin!" :D

Joku tossa merkissä saa junnut innostumaan...

H.Å
01.05.2011, 19.39
Täysiii!!! Eix sulla oo ku yx vaihde???!!

Analog Kid
06.05.2011, 20.32
Jäin odottelemaan polun varteen, että pari vanhempaa sauvakävelevän kansanosan edustajaa pääsee ohi. Rouva sitten hiukan ihmetellen tokaisi "onhan sitä pareampiakin reittejä pyöräilyyn". Hiukan siinä hymyilytti, oltiin kuitenkin yhdellä parhaista maastopyöräilyyn sopivista poluista.

JiiPee
08.05.2011, 00.28
Koiraukkeli ja akkeli: "tuostako meinaat mennä? no on sulla tolkun kumit sentään":D

mk
10.05.2011, 20.30
" Wassberg , Wassberg , Wassberg !! " .. pikkupoikien "kannustushuutoi" mäkeä noustessani tänään maantielenkillä. Nauratti joukon asiantuntemus urheilulajeista :p

haedon
10.05.2011, 20.45
Autosta amitsupossut huuteli jotain että "LAIHA.......", mutta jäi kuulematta loppu kun mentiin vauhdilla vastakkaisiin suuntiin.

Highlander
10.05.2011, 21.10
Autosta amitsupossut huuteli jotain että "LAIHA.......", mutta jäi kuulematta loppu kun mentiin vauhdilla vastakkaisiin suuntiin.
Voi olla että kyseessä oli sana jossa on neljä kirjainta ja joista kaksi on o-kirjainta. Olettaen että sulla oli succcikset :D

Mulle hymyili joku ihana puuma sanoessaan että: "Oli, oli..!" kun sanoin hänelle että valot taisi olla punaiset kun hän ylitti pyörällään risteyksen. En yleensä kyllä kommentoi mitään.

Mari1970
11.05.2011, 08.22
Lähinnä muutaman kerran vihelletty perään..

YocceT
11.05.2011, 15.51
Ihan klassikko tuli männä perjantaina kun vetelin paikallisen ala-asteen koulun ohi. Tollanen kymppi-vee poika huusi perään että "polje polje, kyllä ketjua riittää."

Vepa
11.05.2011, 21.25
Kangasalla tänään pikkupoika tokaisi isälleen: "Kato, kilpapyörä". No, pyörä saattaa sitä olla, mutta kuski ei :o

gobbif
11.05.2011, 22.13
Talvella saa kommentteja selvästi enemmän kuin kesällä. Tavanomaisista "eiks toi oo kylmää" - "ei jos laittaa vaatteet" keskusteluista poiketen jäi mieleen pari esimerkkiä kuluneelta talvelta:

(Pääkallokeli ja duuniin tullessa kommentit) "Kauhee keli, miten sä uskallat pyöräillä?"
"Liukasta tosiaan, en uskaltanut lähteä ilman nastoja, joten oli pakko ottaa fillari" :)

Pitkän sohjokauden jälkeen oli vähän puhdasta tietä ja tietty pakko päästä ottamaan Marathon Wintereillä pieni spurtti ajoradalla. Yhdistettyä KLV:t kulkeva teini toteaa kaverilleen kovaäänisesti "Ei s..tana, kato tota fillaria mikä vauhti!" Sitten oli pakko yrittää pitää se 37,5 matkavauhti ainakin näköyhteyden ajan ja puuskuttaa sitten myöhemmin :)

Highlander
12.05.2011, 09.17
Pitkän sohjokauden jälkeen oli vähän puhdasta tietä ja tietty pakko päästä ottamaan Marathon Wintereillä pieni spurtti ajoradalla. Yhdistettyä KLV:t kulkeva teini toteaa kaverilleen kovaäänisesti "Ei s..tana, kato tota fillaria mikä vauhti!" Sitten oli pakko yrittää pitää se 37,5 matkavauhti ainakin näköyhteyden ajan ja puuskuttaa sitten myöhemmin :)
Joo, toi on hyvä konsti. Muitakin hyviä löytyy.

1. kääntyä seuraavasta risteyksestä pois.
2. lihaskrampin esittäminen.
3. kovaan ääneen kiroileminen "tekninen vika" - jarrut kiinni.

Saa vapaasti hyödyntää, näillä konsteilla selviää varmasti voittajana työmatkatempossa :cool:

Eekku
12.05.2011, 09.28
Eilen kotimatkalla nuoren naisen kommentti: Vau, ihana, mäkin haluun tommosen. Valitettavasti kommentti ei tarkoittanut kuskia eikä edes pyörää, vaan tyttären peräpyörää!
Kuukauden verran ollaan liikuttu krossari/peräpyörä yhdistelmällä ja sillä kyllä saa muutenkin aika paljon sormella osoittelua, supinaa, ihmettelyjä, kommentteja ja kysymyksiä!

Myntti
12.05.2011, 17.02
Pari viikkoa sitten ala-asteikäisten poikien porukka oli vallannut tien kokonaan, mutta ei voinut olla vittuuntunut, kun intomielisenä huutona tulikin "KUINKA KOVAA PÄÄSETTE". Vastasin perään että riippuu mäestä.

H.Å
16.05.2011, 01.56
Sipoon Paronin terassilta huudeltiin. "Polje, polje, kyllä sitä ketjua riittää!"
Enpä ole ennen kuullut :rolleyes:

aautio
21.05.2011, 15.53
"Banaanijänis!" - huusi pikkupoikaporukka Mannerheiminkalliolla kun ohitse ryskäsin. En siis viä tänäkään vuonna mee ajokoirasta :/

rhubarb
21.05.2011, 22.43
Kehän KLV:llä, Länsi-Pakilan koulun viereisessä pidemmässä mäessä hieman kauemmin elämästä nauttinut herrasmies ajoi hybridillä varsin kunnioitettavalla rutistuksella. Ohittaessani huusi perään “Ei noin kovaa saa ajaa!” (vauhtia n. 25 km/h). Hymyilytti jonkin aikaa.

Stypid
22.05.2011, 10.50
Länsi-Pakilan tienoilla join kohti länttä ja ilta-aurinkoa perjantaina maastossa. Tulin jollekkin kalliolle/alamäelle, johon aurinko paistoi aika lämpimästi. Näin pari henkeä mäen yläpäässä ja samantien alko hirveä huuto, että "Pyörä tulee!!!" ja sama toistu varmaan sen viisi kertaa. Mäen oli kansoittanu teinit ryyppyjuhlillaan ja sit toikkaroivat siinä. Alhaalla tämä yksittäinen henkilö yritti niitä komentaa eri muodostelmiin, että pääsen ohi. Siinä ohimennessä satelikin sitten kommenttia laidasta laitaa..ihmeteltiin miten mä siinä voin ajaa, mistä tulin ja miten joku viittii olla pyöräilemässä hienona perjantai iltana.

Mutta kukaan ei tullut eteen, eikä hätäillä tarvinnut. Ensiluokkaista käytöstä porukalta ja ehkä jopa siltä sireeniltä, jota ei ehkä niin paljoa olisi tarvittu :)

mikker
22.05.2011, 11.35
Mummeli oli ulkoiluttamassa puudeliaan tänään ja ajoin bussipysäkille kun hyppäs ketjut pois paikalta. Kysäis sit siinä et menikö se rikki? Sanoi vielä että eipä siinä kauan mennyt kun jatkoin matkaani. Hymyilytti vaan :)

Deemus
26.05.2011, 14.31
"Onko toi sun pyörä? Hieno pyörä, mutta olis hienompi jos pesisit sen" - 5 vuotias tyttö ku olin maastolenkille lähdös. :D

blind
26.05.2011, 16.10
"Aika erikoinen reitinvalinta" Useammaltakin ihmiseltä Leijonien mitallijuhlassa Kauppatorilla Havis Amandan patsaan luona.

rantakemisti
01.06.2011, 23.21

Eka lenkki Band wagonilla takana ja siinä lenkillä ohitin lähes kosketusetäisyydeltä jonkun pyöräilevän koko tien tukkineen teinilauman, odotin ensimmäiseksi jotain perinteistä alapääsanoilla höystettyä huutelua... Mutta yllättäen kuulu vaan et "uiuiu, vähän makee tsygä" ja näyttivät peukkua :rolleyes:

rhubarb
02.06.2011, 00.18
Tänään n. 30 sekunnin väliajoin Nikkilässä ensin mopo ajoi letkan ohi ja huusi jotain “kävelytien” käyttämisestä, ja sitten mainitulla “kävelytiellä” matkaa tehneet nainen ja pari lasta kannustivat “hop hop!”-huudoilla.

Polla
02.06.2011, 12.30
Eilen Hesaria ajaessani jotku jätkä huuteli jotain iloisesti ohimenevän auton ikkunasta, tuuli vei sanat mennessään, jotain älytöntä kummiskin. Radan varressa iltasella taas joku kävelijä huusi "Tour de France" ja näytti peukkua.

tipsu
03.06.2011, 12.34
Eilen Hesaria ajaessani jotku jätkä huuteli jotain iloisesti ohimenevän auton ikkunasta, tuuli vei sanat mennessään, jotain älytöntä kummiskin. Radan varressa iltasella taas joku kävelijä huusi "Tour de France" ja näytti peukkua.

Tuollainen nippanappa ajokortti-ikäisten "miesten" huutelu ohiajavista autoista on kovin tuttua. Enpä ole vielä kertaakaan saanut selvää, mitä sieltä öristään, mutta en varmasti ole menettänyt yhtään mitään:D

Jani R.
03.06.2011, 12.48
Oltiin jokin aika sitten yhteislenkin aikana kusella klv:n varrella hiljaisessa kohdassa reittiä ja ohitse meni pariskunta polkupyörillä, jolloin pariskunnan mies heitti huumorilla: "Jäähdytysneste vuotaa".

pekkajaa
03.06.2011, 13.44
"HEI TOL ON TOMMONEN..."

-Noin 4-5 v nassikka apupyörillä varustetun fillarin selästä.

Risto Koivunen
03.06.2011, 15.38
Tuollainen nippanappa ajokortti-ikäisten "miesten" huutelu ohiajavista autoista on kovin tuttua. Enpä ole vielä kertaakaan saanut selvää, mitä sieltä öristään, mutta en varmasti ole menettänyt yhtään mitään:D

Eikös se mörinä tule yleensä siitä pelkääjän paikalta, jossa istuja ei välttämättä ole vielä edes ajokortti-iässä (tai promilletasoltaan ajokunnossa)? :seko:

tipsu
03.06.2011, 17.06
Eikös se mörinä tule yleensä siitä pelkääjän paikalta, jossa istuja ei välttämättä ole vielä edes ajokortti-iässä (tai promilletasoltaan ajokunnossa)? :seko:

Juu, juurikin näin. Offtopicina täytyy todeta, että miehille tekee kyllä hyvää päästä ainakin lähemmäs kolmeakymppiä tai mielellään vähän yli. Moni siinä kummasti hiukan kehittyy ja ylimääräinen turha höseltäminen jää pois.

Nufan
03.06.2011, 17.18
Olin kahvilla Villähteella ja pari pikkupoikaa oli täyslöystöjensä kanssa siinä ja osotti pyörää ja sano: Kato millanen fillari!

kolistelija
03.06.2011, 17.21
Naapurin rouvalta: "Hui ku oot komeen näkönen, ihan ku oikee kilpapyöräilijä." :)

Shimaani
03.06.2011, 17.23
Mikä ihmeen pyörä se tuo on kyseli takaa rinnalle hiipinyt fillaristi kun harjuuttelin etu- ja takakeulojen keventelyä myötätuulessa puksutellessani:)

Polla
03.06.2011, 17.23
Offtopicina täytyy todeta, että miehille tekee kyllä hyvää päästä ainakin lähemmäs kolmeakymppiä tai mielellään vähän yli. Moni siinä kummasti hiukan kehittyy ja ylimääräinen turha höseltäminen jää pois.

Komps!! Nää äidin pikkupojat voi mennä muille maille, kuka jaksaa kattoa kattoa niitä? Mutta sitoutumiskammoiset toisten tunteilla leikkijät on kyllä vielä pahempia...

sori offaarii.

Risto Koivunen
03.06.2011, 20.31
Juu, juurikin näin. Offtopicina täytyy todeta, että miehille tekee kyllä hyvää päästä ainakin lähemmäs kolmeakymppiä tai mielellään vähän yli. Moni siinä kummasti hiukan kehittyy ja ylimääräinen turha höseltäminen jää pois.

Ei tosin taida olla varmuutta, että niiden auton ikkunasta lauottujen kommenttien laatu paranisi iän myötä. :cool:

kivitatti
05.06.2011, 19.48
Tänään ohitin maantiekiitäjällä bussipysäkille huilimaan pysähtyneen hybridipariskunnan. Toinen kommentoi ohi ajaessani "Paremmalla eelle!"
Olisikin. Välineet on astetta paremmat kuin moottori... :rolleyes: