PDA

Näytä tavallinen näkymä : Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkilläsi?

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

mk
01.03.2009, 19.29
Väistivät...vasemmalle tottakai:D
Kerrankin keksi nasevaa vastausta: Tulee kohta kolmehttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Tuon epäloogisen väistelyn olen myös havainnut. Ohitus pitäs suorittaa vasemmalta, mutta mitens kierrät jos kävelijät väistää just sinne vasempaanlaitaan, kun kuulevat pyörän lähestyvän. No siitä puolelta mennään missä tilaa on.
Ja pitääpä muistaa tuo kellokommentti, jos joku alkaa kilikellosta avautumaan :D

sarvikuono
01.03.2009, 22.15
Eilen olin cc.llä succistelemassa kun 2 maastureilla vastaantulevaa pikkupoikaa huusi "hybridiii, hybridiii!" väkisin väänty naama virneeseen :D

Olmi
06.03.2009, 18.05
Toissa iltana taisin tehdä virheen, kun ajoin yleisiä pyöräteitä pitkin.

"Hyvä Suomi, voitto tulee, painaa painaa!"

Tätä sitten kuului vielä reilu sata metriä ohitustilanteen jälkeenkin.. kyllä hävetti.

haedon
06.03.2009, 19.25
Tossa yx päivä tällä viikolla tuli kapealla ja lumen peittämällä metsäpolulla kaksi koiran ulkoiluttajaa vastaan ja kotsoivat mun menoa huulipyöreänä ja tokaisivat: Pystyyx tolla ajaa täällä?. Mä sanoin että: Ei, mutta mä ajan silti!

Henki Hieveri
06.03.2009, 19.48
Humalainen mies Paavo Nurmen patsaan kohdalla: "Poljetshä tota karkuun?"

IlkkaH
06.03.2009, 19.50
Jokunen vuosi sitte noin 12 kesäinen poika tuli sanoon että myy toi mulle, jolloin sen kaveri huusi " eikun pöllitään se".
Vähän pisti hymyilyttämään, sanoin vain että menkäähän pyytämään vanhemmiltanne rahaa ja ostakaa omat. :)

Amadeus
09.03.2009, 20.44
Joku juoppo näytti peukkua kun vetäsin kauheeta vauhtia ohi. Kyllä taas hymyilytti. :D

TimoF
10.03.2009, 20.26
"Eiks täälä oo aika liukasta ajella?"
-pikkukengillä liikkeellä ollut koiranulkoiluttajatäti

heze
11.03.2009, 09.38
Yksipyöräisellä ajaessa on parhaita kommenteja tullut pikkulapsilta. Kaukaa jo huutavat haltiossaan kato äiti. Eräskin kyseli että
"oletko sä joku pelle?"
"en ole"
"taijat olla"

Sitten on näitä rantojen miehiä, kerran eräs sanoi metsässä "onko tuossa järkeä, pyörätiet on olemassa", minä siihen takaisin että ei tuossa teidän juomisessakaan mitään järkeä ole, kapakat on sitä varten.

Kerran pitkällä maantielenkillä tuli pari tyttöä vastaan jotka moikkas hymyn kanssa. Siinä vaiheessa olin aika väsynyt ja kivasti se piristi, eihän siinä voinut kuin hymyillä takaisin. En ole vaimoille tohtinut sanoa :)

StantheMan
11.03.2009, 10.00
En ole vaimoille tohtinut sanoa :) = tosi mies! :cool: tai muslimi?

nakamura
14.03.2009, 20.48
Pottapää, pottapää.

jegura
19.03.2009, 17.49
Pari kesää sitten, ku poljin Helsingistä Kuopioon, niin eräs pieksämäkeläinen motellinpitäjä kummasteli miehen harrastuksia, notta “eikö sulla ole yhtään ystäviä“

fob
02.04.2009, 08.44
Olin viime lauantaina jäällä pyöräilemässä pitkin jäätyneitä latupohjia. Välillä pysähtelin ottamaan keväisiä valokuvia. Kamerana mukana oli nelivuotias digipokkari.

"Tulevatko kuvat Fillari-lehteen? Minullakin on maastopyörä, jolla olen ajanut tämän saaren ympäri. Sinulla on kyllä hieno pyörä, sen näki jo kauempaakin." (noin 50-vuotias nainen)
"Sinäkö se kirjoittelet vaellusnettiin? Olen lukenut niitä juttuja katsonut hienoja kuvia. Kestääkö hanki ajaa missä vain?" (noin 50 vuotias mies)
"Retkilehteenkö kuvailet?" (noin 40-vuotias mies, joka ilmeisesti olisi halunnut päästä kuvaan)
Kaikki kommentoijat olivat hiihtäen liikkeellä. Tavallaan kaikesta tästä jäi hyvä ja iloinen mieli!:)

Eilen olin rannalla ja katselin reittiä järven ylitykseen, jolloin kaksi jäältä tulevaa kävelijänaista totesi yhteen ääneen:"Ei kannata mennä. Upottaa." Olisi kannattanut uskoa, sellainen sohjomaratooni oli edessä.

VesaP
02.04.2009, 10.11
Eilen kaksi juoksijaa Hyvinkään lähellä olisi selvästi jotain halunnut sanoa kun laskettelin mukavaan myötuuleen 35 km/h. En viittinyt jarrutella kun oli popit korvissa niin en edes olis kuullut mitä niillä oli asiaa. Naamalla oli mielestäni ihan iloinen ilme heillä joten tuskin oli mikään hätä, jotain alkoivat vaan viittoloimaan siinä ja toinen heepo hyppäs melkein eteen. No, huusin "sorry" ja morjestin ja jatkoin matkaa kun en ollut juttelutuulella.

Sekoittikohan ne meikät johonkin tuttuunsa. Mulla ole tuttuja prkle.

Terwis
02.04.2009, 10.22
Tässä pari viikkoa sitten aurinkoisena talvipäivänä ajelin täällä paikallisilla poluilla.
Eräällä polulla oli pariskunta ulkoiluttamassa karhun näköistä koiraansa ja kun sain heidät kiinni sanoin että anteeksi, voisitteko hieman väistää.

Mamma tuijotti miua hetken aikaa hieman epäuskoisesti ja kiljaisi: Herranjumala. Pyörämies, täällä!!!
Jatkoi epäuskoista tuijottamistaan ja totesi että "kaikenlaista".
Unohti ottaa koirankin pois polulta.
Ei siinä voinut muuta kuin naureskella koko tapahtumalle loppulenkin ajan.

Analog Kid
02.04.2009, 13.54
Olosuhteiden pakosta tuli toissa päivänä siirryttyä metsän siimeksestä ihmisten ilmoille polkemaan. Ja ilokseni huomasin ettei sentään kaikki ole Tampereen keskustassa pyöräilyä vastaan. Siinä hissukseen kruisailin Laukontorilla ja vastaan tuli noin parivuotias tyttö äitinsä kanssa. Tyttö huomaa minut ja huikkaa äidilleen "pyörä!", jonka jälkeen pyöräilijäsetä saa innokkaan käden heilutuksen hymyn kera.

Sakari Kyrö
02.04.2009, 17.16
- Vous-źtes pas d'ici?
- Non... Finlandais
- Quoi? Hollandais?
- Non... Finlandais...
- Anglais?
- Du Finlande... ą cōte du Sučde.
- Du quoi?
- Europe du Nord
- Aah... Europe du Nord. (sisältää kaiken belgian yläpuolella)

Marseillen lippu on sininen risti valkoisella pohjalla, joten vaikka päällä on Veikkasen suomenlippupaita, ei kukaan yhdistä sitä Suomeen... Sinänsä ihan sama, mutta kun kerran vartavasten välillä yrittää liputtaa Suomalaisuutta. grr... ignorant frenchies...

PHI
02.04.2009, 17.31
- Vous-źtes pas d'ici?
- Non... Finlandais
- Quoi? Hollandais?
- Non... Finlandais...
- Anglais?
- Du quoi?
- Europe du Nord

:eek::D:D

Nappulakenka
02.04.2009, 20.51
Tulin juuri treeneistä ja matkalla ohitin kaksi tyttöä takaapäin, jotka olivat kävelyllä ja äänistä päätellen taisivat säikähtää pahasti kun ohitin heidät. No herrasmiehenä pysähdyin, käännyin takaisin ja pahoittelin tapahtunutta. Tytöt vaikuttivat ihan tyytyväisiltä joten jatkoin matkaa ja toivotin hyvät illan jatkot :)

zippo
02.04.2009, 21.10
Koiranulkoiluttajatäti lähipolulla:Etkö sä tee töitä olenkaan kun joka päivä ajelet pyörällä täällä?

Sakari Kyrö
03.04.2009, 09.15
Koiranulkoiluttajatäti lähipolulla:Etkö sä tee töitä olenkaan kun joka päivä ajelet pyörällä täällä?

Pakko kysyä mitä vastasit? :D

zippo
03.04.2009, 09.28
Meikä:Ei oo duunia mutta uusi fillari ja eikös olekin hieno keväinen keli.Tää on kai sitä elämää.
Koiranulkoiluttajatäti:Aja varovasti siellä tulee liukas kohta alamäessä.
Meikä:Kiitos

lansive
03.04.2009, 09.44
Talvipoluilla tuli ohitettua eläkeläispariskunta. Väistivät kauniisti polun sivuun ja ohituksen jälkeen ukko totesi: "Tuo se on sitten taitoa vaativaa hommaa." Onneksi pysyin pystyssä koko sen ajan kun olin näkösällä.

Sakari Kyrö
03.04.2009, 11.42
Meikä:Ei oo duunia mutta uusi fillari ja eikös olekin hieno keväinen keli.Tää on kai sitä elämää.
Koiranulkoiluttajatäti:Aja varovasti siellä tulee liukas kohta alamäessä.
Meikä:Kiitos

:) Lienee sekä täti että pyöräilijä olleet melko hyvällä tuulella jälkeenpäin. Mielestäni hieno ele varoittaa liukkaasta kohdasta, ja hieno ele pyöräilijältä mainita hieno kevätsää. Arkionnen ainesta!

French Connection
03.04.2009, 14.07
- Vous-źtes pas d'ici?
- Non... Finlandais
- Quoi? Hollandais?
- Non... Finlandais...
- Anglais?
- Du quoi?
- Europe du Nord

Marseillen lippu on sininen risti valkoisella pohjalla, joten vaikka päällä on Veikkasen suomenlippupaita, ei kukaan yhdistä sitä Suomeen... Sinänsä ihan sama, mutta kun kerran vartavasten välillä yrittää liputtaa Suomalaisuutta. grr... ignorant frenchies...

OT mutta pariisilaiset siis taitavat sittenkin olla oikeassa, kun ovat sitä mieltä, että Etelä-Ranskassa asuu vain tietämättömiä maalaisia :D:D:D
--> Nimimerkillä seitsemän vuotta Pariisissa eikä yhtään tuollaista ranskalaista vastaan (pahimmillaan vähän menneet pohjoismaiset pääkaupungit sekaisin) - vaan mielenkiintoisia keskusteluja mm. Nokian kännyköistä, formuloiden/rallin suomalaistähdistä ja harrastuksesta johtuen joskus myös Jussi Veikkasesta :)

VesaP
03.04.2009, 14.11
vaan mielenkiintoisia keskusteluja mm. Nokian kännyköistä, formuloiden/rallin suomalaistähdistä ja harrastuksesta johtuen joskus myös Jussi Veikkasesta :)

NE tietää siellä kaiken tuon? Ja sit kun täpötäydessä paikallisjunassa trikoohousuinen Z-mies kysyy räkä poskella valuen keltainen gigantti käsissä roikkuen lenkin jälkeen selvällä englanninkielellä "Is this train going to the Paris?" kun ei ollut kiireissään junaan noustessaan varma kumpaan suuntaan juna liikkui niin kaikki levittelee vain käsiään "myö ei puhua engelska..." Noh, oikeaan suuntaan se oli menossa, onneksi. :)

French Connection
03.04.2009, 14.18
^Pointti onkin siinä, että ranskalaiset ovat sivistyneitä vain ranskaksi :D
(paitsi siis ilmeisesti tuolla etelämmässä :rolleyes: )

Kiovan Dynamo
03.04.2009, 14.21
^Pointti onkin siinä, että ranskalaiset ovat sivistyneitä vain ranskaksi :D
(paitsi siis ilmeisesti tuolla etelämmässä :rolleyes: )

Tosin mun tutkimusten mukaan ne ymmärtää vaikka suomea, kun katsoo vaan ystävällisesti silmiin ja puhuu tarpeeksi lujaa. :D

VesaP
03.04.2009, 14.27
Tosin mun tutkimusten mukaan ne ymmärtää vaikka suomea, kun katsoo vaan ystävällisesti silmiin ja puhuu tarpeeksi lujaa. :D

Näin ainakin Finskin umpi-ranskalaiset check-in virkailijatytsyt CDG:llä kun yritin päästä koneeseen mitätöidyllä lipulla pyörälaukun kanssa... En puhunut tosin lujaa mutta vilauttelin reisiäni ja se riitti, kohta istuin koneessa ja pyörälaukku ruumassa, hintaan 0e. Ranskikset on selvästi pyöräkansaa! :cool:

Sakari Kyrö
03.04.2009, 16.27
OT mutta pariisilaiset siis taitavat sittenkin olla oikeassa, kun ovat sitä mieltä, että Etelä-Ranskassa asuu vain tietämättömiä maalaisia :D:D:D
--> Nimimerkillä seitsemän vuotta Pariisissa eikä yhtään tuollaista ranskalaista vastaan (pahimmillaan vähän menneet pohjoismaiset pääkaupungit sekaisin) - vaan mielenkiintoisia keskusteluja mm. Nokian kännyköistä, formuloiden/rallin suomalaistähdistä ja harrastuksesta johtuen joskus myös Jussi Veikkasesta :)

Kyllä täällä Räikkönen, Kovalainen, Grönholm ja Hirvonen tunnetaan, mutta Veikkasesta en ole vielä päässyt keskustelemaan kertaakaan. :mad: (ranskaksi tietenkin... englantia ei puhuu kukaan...)

Mitä etelä-ranskalaisten olemukseen tietämättöminä maalaisina tulee, eivät Pariisilaiset ole täysin väärässä. Oma appiukko on sitä mieltä että pyöräilijät ovat kaiken lisäksi vielä yksinkertaisempia...

Yksi asia on ollut aika hauska huomata. Mitä kalliimpi pyörä, sitä sivistyneempi kuski. Jos alla on Lightweightit ja kaikki kuteet on Assoksen parasta, voi olla aika varma että ovat jopa tietoisia siitä että Suomella on naispresidentti ja maailman kilpailukykysimmän yhteiskunnan maine. :)

Kunnianhimoiset ja lahjakkaat ihmiset muuttavat Pariisin luomaan uraa, ja palaavat etelään eläkepäiville tai kasvattamaan lapsia stressittömässä ympäristössä. Nīmes on Ranskan Kuopio. :)

Sakari Kyrö
03.04.2009, 16.29
Näin ainakin Finskin umpi-ranskalaiset check-in virkailijatytsyt CDG:llä kun yritin päästä koneeseen mitätöidyllä lipulla pyörälaukun kanssa... En puhunut tosin lujaa mutta vilauttelin reisiäni ja se riitti, kohta istuin koneessa ja pyörälaukku ruumassa, hintaan 0e. Ranskikset on selvästi pyöräkansaa! :cool:

Huhhuh :eek: Voisitko vilautella niitä reisiä foorumillakin? ;) Olisi mielenkiintoista nähdä miten paljon vielä pitää vetää ylämäkiä isolta limpulta ennenkuin pyörän saa ilmaiseksi ruumaan...

Sakari Kyrö
03.04.2009, 16.32

Edesmenneen isoisäni taktiikka oli täsmälleen sama. Asuessani Ruotsissa lapsena, isoisä Vammalasta tuli kylään, ja kun lähikaupassa täti ei ymmärtänyt, hän puhui vain vähän hitaammin Suomea, ja kyllä se vaan toimi. Sai mitä halusi. :)

Vepa
04.04.2009, 06.32
Pari jenkkirouvaa tuumasivat "wow", kun tulivat samaan hissiin kanssani mennessäni succiksissa lenkin jälkeen kerrokseeni.

Iglumies
04.04.2009, 09.12
Pari jenkkirouvaa tuumasivat "wow", kun tulivat samaan hissiin kanssani mennessäni succiksissa lenkin jälkeen kerrokseeni.

Oliko lenkkieväänä ollut munakoiso jäänyt syömättä? :D

Vepa
04.04.2009, 09.28
Oliko lenkkieväänä ollut munakoiso jäänyt syömättä? :D

Ai miten niin? Tuolta polven kohdalta minä aina päätä rapsutan :D:D

PS. Viides olut menossa ja paikallinen aika 23:28.

Kosti K.
04.04.2009, 23.03
Viimeisimpänä kommenttina tällainen tapaus:

Olin tulossa kotiin ja kerrostaloni pyörävaraston oven edessä oli jonkinlainen juhlaseurue tupakalla ja oluella. Minut huomattiin ja poppoo ystävällisesti alkoi siirtyä, jotta saisin fillarini suojaan. Kaivelin avaimia taskusta, kun yksi miehistä kysyi, oliko pitkäkin lenkki. "34 kilometriä tuli, ihan sopiva lenkki", vastailin. Mies pudisti kevyesti päätään ja päästi pfiu -äänen. Ilmeisesti olin hänen mielestään kova(kuntoinen) tyyppi, kun tuollaisia lenkkejä ajelen :). Tai sitten hän piti minua muuten vaan vähän kajahtaneena. Tykkään uskotella itselleni vaihtoehdoista ensimmäistä :D.

Pari kommenttia nuorilta naisilta (teinitytöt ovat ilmeisesti minun faneja!):

- Pari kertaa on huudeltu "vrööm, vrööm" tai "nöö, nöö" auton kiihdytysääniä matkien.
- Kerran erään talon rappusilla syttyivät tupakansytyttimet rokkikonserttityyliin, kun ajelin ohi. :cool:

Katila
05.04.2009, 09.38
Eilen, kun läksin ylitöistä kotiin, työkaveri näki mut ilmeisestikin ekaa kertaa ajokamat päällä. Kommentti kuului: "Sähän näytät ihan oikeelta pyöräilijältä." Jou. Oli mulla succikset ja kengät ja kypärä ja joku takkikin, että kai mä sitten näytin.

TimoF
05.04.2009, 10.01
"Sähän näytät ihan oikeelta pyöräilijältä."

Tää on jännä. Miltä näyttää väärä pyöräilijä?

Miulla oli fillari lenkkipesun jälkeen rapussa kuivumassa. Puolessa tunnissa satulaan ilmestyi lappu "Polkupyörää ei voi säilyttää rapussa! Hallitus"

Katila
05.04.2009, 10.41
Tää on jännä. Miltä näyttää väärä pyöräilijä?

Dzzzz, se on jännää, dzzz... (Pasila-äänellä). No, ko. rouva ei edes omista pyörää eikä voi sellaista hankkia vaikka haluaisikin, koska mies ei pyöräile :rolleyes: Että ne kommentit voi jättää sanonko minne. Ehkä voisi myös ajatella akselia oikea - vasen tässä tapauksessa :rolleyes: En tosin tiedä sitäkään, minkälaiselta näyttää vasen pyöräilijä...

Miulla oli fillari lenkkipesun jälkeen rapussa kuivumassa. Puolessa tunnissa satulaan ilmestyi lappu "Polkupyörää ei voi säilyttää rapussa! Hallitus"

Nää on helmiä :rolleyes:

kebne
05.04.2009, 10.59
Mulle on kans työkaveri sanonut, että mä näytän ihan pyöräilijältä kun kävin piipahtamassa töissä täysissä fillarivermeissä! Vaikka niissä vermeissä mä meen sinne muutenkin. Lähinnä se ihmetytti koska, koko poppoo ollaan kuitenki sellaista retkeilijä/reissuihmistä...
No mä pukeudun fillarin kanssa päästä varpaisiin mustiin.

JackOja
08.04.2009, 08.15
"Hullu, varo vähän!"

Kauniaisissa eilen kun ohitin kolme rinnakkain pyörätiellä kävelevää euroopanomistajaa.

Okei myönnetään, olihan se ohitus hieman provo ;)

Vepa
08.04.2009, 08.39
Point Ferminin puistovahti San Pedrossa Kaliforniassa nuhteli minua sunnuntaina sanoen, että täällä ei saa ajaa polkupyörällä.

Sakari Kyrö
08.04.2009, 09.18
Point Ferminin puistovahti San Pedrossa Kaliforniassa nuhteli minua sunnuntaina sanoen, että täällä ei saa ajaa polkupyörällä.

Sun pitää mennä valley parkiin pyöräilemään. :) Ei siellä majakan vieressä ole edes kunnon maastoa! ;)

...kaikkea sitä löytää kun kateellisuus Kaliforniasta pistää vähän googlailemaan mtb trails in San Pedro. :)

Ines
08.04.2009, 13.13
kaksi maantiepyöräilijää (miestä) tuli vastaan...oli mennyt hiukka ohi kun toinen sanoi kaverilleen;"näitsä se oli nainen"...ajattelin, että taitavat äijät asua vielä korvemmassa kuin minä....

walesi
08.04.2009, 14.15
Tuohan oli miesten kesken ihan asiallinen ja relevantti kysymys.

Vepa
12.04.2009, 07.39
Sun pitää mennä valley parkiin pyöräilemään. :) Ei siellä majakan vieressä ole edes kunnon maastoa! ;)

Enpä taida maantiepyörällä (Fuji Roubaix) tuon enempää maastoon eksyä :)

Tänään sain saman suuntaisen kommentin kierrellessäni Queen Maryn lähellä, "Mister, for security reasons biking is not allowed here."

Kävin myös vähän kuikuilemassa aidan takana Formula Drifting -kisaa Long Beach:llä http://formulad.com/

Iglumies
12.04.2009, 08.27
Tänään sain saman suuntaisen kommentin kierrellessäni Queen Maryn lähellä, "Mister, for security reasons biking is not allowed here."/ (http://formulad.com/)

Ameriikka, tuo kieltojen ja rajoitusten luvattu maa ;) ja Vepa vanhana vandaalina häiriköi natiivien pääsiäisrauhaa.

Amadeus
13.04.2009, 01.15
Vähän väsyneenä luin eka että "bikinis are not allowed" :D

Vepa
18.04.2009, 09.04
"What is your pace?", aulabaarissa taluttaessani pyörän sisään. A: 27 mph :) (totuus 15 mph) Meni kmh:t ja mph:t sekaisin :D

Kysymyksen esitti kaveri, jonka naapurissa tehdään Zippin vanteet.

TimoF
23.04.2009, 19.10
Vähän offtopic, mutta lenkin jälkeinen pesu jälleen. Pesin pyörää siinä missä ennenkin, talon edessä vesipisteen vieressä laatoituksella. Naapuri (taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja) pamahti paikalle, ja sanoi että pese ensi kerralla talon päädyssä kun siellä on asfaltti. Kuulemma laatat likaantuvat :seko: :mad:

swinger1
23.04.2009, 19.56
Tänään tuli että V....n sukkahousu h..o opettele käyttää kelloo!! Kun ohitin erään centlemannin, hiljensin vauhtia ja sanoin että anteeksi, ei oo kelloo mutta anna numero niin soitan illalla =) ja lähdin ajelemaan, oisitte nähneet äijän ilmeen =))

Eemel
23.04.2009, 20.28
Vihaisia katseita ku surahtelee lenkkeilijöiden ohi? :D

villho
23.04.2009, 20.31
Eilen meinas joku papparainen räkäistä kintuille. Palautetta ilmeisesti tämäkin.

Pappa vaikutti tosin siltä, että ei taida hissi nousta enää ihan ylös asti, kun kysyin syytä moiseen mielenilmaukseen.

Schöne Scheisse
24.04.2009, 10.03
"Vaaauuu kato mikä pyörä!" Kommentti tuli selvästi suoraan sydämestä ja niin aitona että oli pakko pysähtyä muka evästä kaivamaan eli tosiasiassa ihailun loisteessa paistattelemaan.

Toinen, edellistä arviolta vuoden vanhempi eli 7-vuotias lisäsikin: "Joo, makeenväriset pullot!"

Jatkoin matkaa iloisin mielin.

haedon
24.04.2009, 18.24
Tossa syödessä tuli mieleen viime aikaisia kommentteja pyörälenkillä:

Tänään, ku lähdin pihasta niin koulun kohdalla poika huusi: Jaksaa, jaksaa! Toinen siihen että: Mäkin ajan kovempaa! En viitsinyt kommentoida mitään.

Keskiviikonlenkillä eräs Iveco-kuski huikkas ikkunasta että: Toihan kulkee kovempaa kuin auto. Siihen minä että: Riippuu kuskista, ei ainakaan mun ajamana. Sitten naurettiin molemmat, odoteltiin valojen vaihtumista vihreiksi vierekkäin ja annoin sen mennä ensin, kun käännyttiin vasemmalle.

Muutama viikko sitten olin lenkillä, kun tuli työkeikka Prismaan. Eihän mulla ollut lukkoa mukana, joten talutin rapasen pyörän sisälle. Vastaan tuli sitten myymäläpäällikkö ja sanoi: Hei,hei! Ei tänne saa tuoda pyörää! Siihen minä sanoin sitten: Eikun mä tulin tänne vaan työkeikalle. Se katsoi mua vähän aikaa ja sanoi: Aha, ja jatkoi matkaa.

perttime
24.04.2009, 18.31
"Voiko täällä ajaessa edes istua satulassa?"
kysyi koiranulkoiluttaja kun jäin Tampereen Hallilan reunalla vähän puhaltamaan polkujen risteykseen.

ja vastaus:
"Mulla on tässä pyörässä niin paljon joustoa, että välillä pystyy istumaan."

vema60
24.04.2009, 20.21
"Ooksä ratsastamaan menossa, vai miks sulla on tollaset housut" kysyi vanha tuttu kylän paarissa.

mutanaama
24.04.2009, 20.34
Pystyykö täällä muka ajamaan.
Eiks täällä ole kauheen kurasta:D

Ja sitten paljon kivaa turinaa koiranomistajien kanssa:)

HiMa
25.04.2009, 20.35
Ale, ale! bien, bien! :D Tai jotain sen suuntaista...

E.T.
25.04.2009, 20.40
Tänään baarinpitäjä Laviassa kysäisi multa ja Hessulta kun
pyydettiin leimaa brevettikorttiin:"Ootteko te jossain kuntoutuksessa?":)

Sanottiin vaan ettei olla vaikka vois kyllä hyvin luulla....

mk
25.04.2009, 20.44
Pari kypsään ikään ehtinyttä naisihmistä tuumaili kyläkaupan pihalla tänään lisää juomaa hakiessani: "Eikö sulla tuu kylymä kintuille?" :D Sanoin takasi, että "kammesta saa lisää lämpöö ja hyvinhän nyt tarkenee, kun aurinkokin paistaa"

hannupulkkinen
25.04.2009, 21.15
Koiraa taluttava naisimmeinen kysyi, että mikä noin naurattaa kun vähän irvistelin. Vastsin, että elämä on vain niin kivaa. Hän replysi, että kun sen oikein oivaltaa.

psk
26.04.2009, 22.47
Koiranulkoiluttajapariskunta tukkiessaan pyörätien koko leveydeltä (vieressä kävelytie): "Eiks tos ole ollenkaan kelloa?!"

PHI
26.04.2009, 23.26
Ohittaessamme bussia pysäkillä odottaneen ala-asteikäisen poikalauman, joukosta kajahti peräämme kirkas: 'Hei, kattokaa, kilpapyöräilijöitä!'

Mahtavaa olla pro :)

Vepa
04.05.2009, 20.46
Lauantaina nässyn kierroksella ohittaessamme olutjuottolan kuului terassilta huuto "tulkaa kaljalle".

zippo
04.05.2009, 20.49
Ajakaapa toi polku ylös.

Tube
04.05.2009, 21.04
"Keuli!". Pikku pojat luuli varmaan joksikin pro pyöräks halpis maasturia kun renkaista kuului surina asvaltilla. Tyydyin vaa myhäilemään itekseni enkä viittinyt keulii alamäkeen. Eikä olis kyllä onnistunukaa.

JariV
16.05.2009, 23.05
Poljin kolmihenkisen perheen perässä alikulkutunneliin. Tunnelin jälkeen olevassa ylämäessa koko perhe ryhtyivät taluttamaan pyöriään. Ensimmäisenä joukkoa johtava isä huomasi mut ja sanoi pojalleen, että varo sieltä tulee kilpapyörä! No, kun pääsin pojan kohdalle, huusi poika kovalla äänellä, että ei tuo ole mikään OIKEA KILPAPYÖRÄ. Jestas, multa meni uskottavuus kertaheitolla. :) Ja mulla sentään oli mun uudet hienot succikset jalassa...

StantheMan
16.05.2009, 23.29
Pari huonokulkuista ikänaista lausuivat "herran jumala", kun vastaan kävelivät.

blondi
16.05.2009, 23.34
Kato, vähänkö on makee...
Äiti, mä haluun meillekin tollasen...
Saanks mä kokeilla?

Nää ei siis oo sinkkulenkeiltä.

zippo
17.05.2009, 21.02
Paikalliset DH-kuskit:Sullahan vielä talviajokengät.
Meikä:Niin ja villasukatkin.

MikaK
17.05.2009, 21.57
Eilen kaksi juoksijaa Hyvinkään lähellä olisi selvästi jotain halunnut sanoa kun laskettelin mukavaan myötuuleen 35 km/h. En viittinyt jarrutella kun oli popit korvissa niin en edes olis kuullut mitä niillä oli asiaa. Naamalla oli mielestäni ihan iloinen ilme heillä joten tuskin oli mikään hätä, jotain alkoivat vaan viittoloimaan siinä ja toinen heepo hyppäs melkein eteen. No, huusin "sorry" ja morjestin ja jatkoin matkaa kun en ollut juttelutuulella.

Sekoittikohan ne meikät johonkin tuttuunsa. Mulla ole tuttuja prkle.

Tämä viesti taisi koskea sitä tapahtumaa, josta puhuimme Kevätpolkaisun startissa!

Pyöhräilijä
20.05.2009, 22.37
"jaksaa jaksaa!"
ja sit aika läppä oli ku ajoin semmose ehkä 1lk. 20 päisen mukero porukan vierest jotain 50km/h ohi nii kuuluu vaa kaikilt sillee ""vvvaaaaaaauuuuuuuu""" :D :D

higgins
20.05.2009, 22.55
ja sit aika läppä oli ku ajoin semmose ehkä 1lk. 20 päisen mukero porukan vierest jotain 50km/h ohi :D :D

Kyllä kyllä ;) Higg

Highlander
27.05.2009, 11.32
Eilen rantatiellä 4 teiniä oli pysähtynyt pyörineen keskelle väylää. Väistivät siitä sitten pikkuhiljaa ja yksi huusi perään "Luuleks olevasi joku proo?" :D

VesaP
27.05.2009, 12.54
Kun pysähdyin hakemaan leimaa eräältä huoltsikalta brevettikorttiin, niin joku tärähtäneen oloinen (tai sit totaalisen kännissä oleva) wanhus tuli siihen pyörällä (oli tosin kypärä päässä! pisteet siitä!) ja alko sopertaa jotain mistä ei saanut mitään selvää. Sen tajusin kun se seiso siinä Pinan vierellä että "Minkä merkkinen pyörä?" Olikohan papan silmät jääneet kotiin jos ei kissankokoisia PINARELLO kirjaimia näe siinä...

Ja tämä tapahtui arkiaamuna kello 07.30 pintaan. :rolleyes:

fob
27.05.2009, 17.34
Tultiin kattoo onko täällä karhu, ku tuo koeraki ol vähä peloissaa...
:D

StantheMan
27.05.2009, 17.40
Shellin rouva ei sanonut mitään perjantaina, vaan meni sanattomaksi, kun ilmoitin kortin leimauksen yhteydessä lähteväni yksin 400 km ajamaan.

mutanaama
27.05.2009, 19.38
Lohjalla varmaan moni muukin koki nuoremman junnun Gimme five:n kentällä

VesaP
27.05.2009, 20.00
Shellin rouva ei sanonut mitään perjantaina, vaan meni sanattomaksi, kun ilmoitin kortin leimauksen yhteydessä lähteväni yksin 400 km ajamaan.

Heh, itsekin sain about jokaisella leimakeikalla jeesusteluja ajomatkasta. "WTF... Siis YHDEN päivän aikana ajat????" Piristi aina kummasti seuraavaksi pariksi kolmeksi tunniksi nuo nuorten kassaneitien ihailevat katseet. :D

Saa nähdä miten kassaneidit pyörtyy kun/jos kehun ajavani >600:sta muutaman viikon päästä... :rolleyes:

Lasse
27.05.2009, 21.54
Ai hitsi pitäskö munkin lähtee noita Brevettejä ajeleen jos kassa neidit on ihan.... :D
on topic: en mä mitään kuule ku biitti takoo tärykalvoo..

VeloGirl
28.05.2009, 07.15
Aamulla lenkillä pakkas naurattaan ku yks kanssa-ajaja kysyi josko aina hymyilen kun kiipeän mäkiä.
Todellakaan en.

Lasse
28.05.2009, 21.14
on topic: en mä mitään kuule ku biitti takoo tärykalvoo..
Tähän sain sellasen hauskan netti kommentin :D
"Ota biitit pois ni sustakin pääsee ohi perkele!"
No tähän vastauksena et jos sä olet se perässä huohottaja tuolla Kulloon suoralla niin kyllä siitä ohi mahtuu, mut sua saa aina mäen päällä ootella ja lopulta sä sitten katoat jonnekkin.:eek::D

samooja
28.05.2009, 21.18
Tämä oli hyvä kun sen sanoi ryhmä: heihei! sulla on takakiekkopaskana!! sä et edes polje ja kiekko rullaa!?

PHI
28.05.2009, 22.59
Helssingissä Kauppatorilla odotellassani valojen vaihtumista maantiepyöräni selässä, vieressäni seisoskellut keski-ikäinen herra tokaisi lausumaan:
" Hieno pyörä. Kuinka kovaa se kulkee?"
* Kiitos. Niin kovaa kuin jaksaa polkea*
Herra jäi ällistyneenä tuijottamaan perääni.

Tube
28.05.2009, 23.15
"Ei menny hyppäämällä" sanoi koiranulkoiluttaja kun piti nostaa pyörä kaatuneen puun yli alamäessä. En mä vaan osaa hypätä 40cm korkeiden puiden yli.

StePe
29.05.2009, 12.59
Saa nähdä miten kassaneidit pyörtyy kun/jos kehun ajavani >600:sta muutaman viikon päästä... :rolleyes:Eihän ne sen kummemmin pyörry. Keskiverto kassaneidin mielestä 100 tai 600 km ovat molemmat aivan yhtä käsittämättömiä matkoja.

"Taidat olla ammattilainen" totesi eräs paikallinen aikamiespoika Kalkkisten K-kaupan edessä kuultuaan päivän ajetut ja jäljellä olevat kilometrit "normaalilla lauantailenkillä".

tienlaita
29.05.2009, 13.06
Naapuri pyörävaraston ovella: Onpas tosi kapeat renkaat noissa kilpapyörissä! Crescent 80-luvulta 28mm renkain. :)

JariV
30.05.2009, 00.34
"Saatana, eikö sulla ole kelloa?" tokaisi laitapuolenkulkija, kun vihelsin saadakseni tietä

haedon
30.05.2009, 07.45
Hui! Saatana!, sanoi eräs työmatkapyöräilijä, kun ajoin vielä aika kaukaa siitä ohi (keskiviivaa pitkin) viime viikolla Saukkolan suunnalla. Muttei tietenkään kuullut tuloania ja olihan siinä nopeuseroakin riittävästi;).

Amadeus
30.05.2009, 21.58
Tämänpäiväisen lenkin alussa pari teiniä piteli jotain "pruuumm" ääniä kun menin ohi ja myöhemmin kun kiipesin erästä mäkeä ylös kauhean puuskutuksen kera niin edessä oli joku maastokuski hitaampana osapuolena, joka päätti pompata tietenkin juuri eteen kun oli ohittamassa ja sanoi heti "sori".:D

Schöne Scheisse
01.06.2009, 09.22
Huuto ei ollut erityisen omaperäinen, mutta toteutus reipas ja ilmeisen hyvin harjoiteltu: neljä esipuberteettista pikkujuippia ajoi Lahdentien kvl:llä vastaan pikkufiloillaan ja huusivat yhteen ääneen "Heitä voltti! Heitä voltti! Heitä voltti!" rytmikkäiden läpsytysten kera.

Isot pojat varmaan opettaneet - vai liekö maastopyöräilevä isukki ohjeistanut?

i_sairanen
10.06.2009, 20.23
"Ei kule kovempaa!!!" huusi mopopoika, kun ajoin tasasella ohi.

blondi
10.06.2009, 21.30
Ei varsinaisesti lenkillä, mutta ekan maastolenkin jälkeen mies kysyi nähtyään mun kropan:'Mikä siinä oikein kiehtoo?!'

Shimaani
10.06.2009, 22.22
Kropassako?
Asiaan: haukunulkoiluttajatar kiitti takaapäin lähestyessäni suorittamastani kellonsoitosta ja totesi että kovin harva viitsii moista tehdä. Siinä sitten taivasteltiin liikennekulttuuria samalla kun rapsuttelin tiibetinterrierin 15vk pentua. :)

ville m
10.06.2009, 22.32
Ei varsinaisesti lenkillä, mutta ekan maastolenkin jälkeen mies kysyi nähtyään mun kropan:'Mikä siinä oikein kiehtoo?!'

Sun tarttee houkutella se yhdessä maastolenkille :) Kyllä meillä rouva - vaikka aika vähän maasturilla ajaakin - ymmärsi heti lajin suolan.

Nakili
10.06.2009, 23.23
Viime kesänä ajelin kotiin ja samalla talutin mukana tyttöystävän fillaria. Vastaan käveli jonkinasteisen terrierin kanssa baskeripäinen keski- ikäinen mies ja tokaisi koiralleen: " Katsos tuota, Jeppe! On siinä erityisen taitava mies, kun kahdella pyörällä yhtäaikaa ajelee.."

Naapurin tyttö lähtiessäni lenkille: "Kuka toi on?? Äiti:" Hän on meidän uusi naapuri" Tyttö taas siihen:"No miks se pukeutuu tolleen??" Ja Siihen äiti sit vähän naama punoittaen: "Naapuri taitaa olla menossa pyöräilemään.." Ja siitäpä alko sitten "Mutta miks se tuollasissa vaatteissa? miks? Minne?? ÄITI SANO NYT!!" jne.. Olis ollu kiva kuunnella lopputulosta keskustelusta:D

Niitä harvoja kertoja, kun ei oo ollu mp3-soitin tulilla.. Pitää alkaa useemminki ajeleen ilman, niin saa piristystä päivään.

Antti Salonen
10.06.2009, 23.45
Matkalla kotiin ajoin myötätuuleen Mechelininkadulla reippaahkoa ylinopeutta ja vieressä ajaneessa autossa humalainen matkustaja heilutti ikkunasta isoa Venäjän lippua ja karjui "Davai! Davai!"

blondi
11.06.2009, 10.08
Sun tarttee houkutella se yhdessä maastolenkille :) Kyllä meillä rouva - vaikka aika vähän maasturilla ajaakin - ymmärsi heti lajin suolan.
OT: mä olen tyytyväinen jos saan herran kerran vuodenajassa ulkoilemaan. Ei ole oikein sporttityyppiä... Ja niillä mun ekan kerran mahtimustelmilla plus tunnustuksella etten muista mitään siitä kaatumisesta josta ne pahimmat tuli, niin mun mies ei kyllä ihan heti mun kanssa metsään lähde.

Nyt on tullut kommentteja 'hieno pyörä', kun ostin ton maasturin. Musta se onkin kyllä mun Musta Timantti:cool:

Takamisakari
11.06.2009, 15.22
Tyttäreni 2v 11kk kommentoi eilen lenkille lähtiessä:

Succis!!

Veti hiljaiseksi, ilmeisesti kieroutuneen äitinsä tekosia. Jatkokommentti: Älä sitten mene kauas ja varo ettet kaadu. Eipä siihenkään oikein osannu mitään kommentoida.

-kaakku-
13.06.2009, 19.07
Ostin vuoden vaihteen jälken CC:n ja oon ajellu pelkästään sillä. Vanha täpäri sotaratsu on ollut telakalla liki vuoden.
No, päätin laittaa sen kuntoon, uutta vannetta, takanapaa ym. pientä. Noh tänään raahasin pyörän kämpästä pihalle ja valmistauduin lähtemään koelenkille. Siinä pihalla oli sit lauma jotain +10v. nassikoita ja ne supisi keskenään:
"eiks tolla ollu semmonen toisenlainen pyörä..toi on joku uus... vähä siisti!".

Money well spent :D

heze
17.06.2009, 08.22
Maastolenkillä pysähdyin puijonrinteen päällä huilaamaan. Siihen tuli mies n.5vuotiaan pojan kanssa ja molemmat tuijotti pyörääni huuli pyöreänä, kunnes mies kysyi "hieno pyörä, montako vaihdetta?" Kyllä repeilin jälkeen päin :)

elasto
18.06.2009, 01.17
Maastolenkillä pysähdyin puijonrinteen päällä huilaamaan. Siihen tuli mies n.5vuotiaan pojan kanssa ja molemmat tuijotti pyörääni huuli pyöreänä, kunnes mies kysyi "hieno pyörä, montako vaihdetta?" Kyllä repeilin jälkeen päin :)

Toi "montako vaihdetta?" on kyllä niin perus. :D Huvittaa aina.

Henki Hieveri
22.06.2009, 09.21
Immersbyntie 356 Sipoossa ei ollutkaan autiotalo, vaikka siltä näyttää. Sen ohi johtavalla poluntapaisella oli vihainen maanomistaja, joka tuli ja nappasi tangosta kiinni ja sanoi, ettei siitä pyöräillä, tämä on hänen tiensä ja hän on maksanut 400 euroa rahaa sen talvikunnossapidosta. Tämän sattuessa oli juhannus. Minkäänlainen neuvottelu ei johtanut tulokseen. Katsoin viisaammaksi lähteä litomaan.

Soratietä pelkäämättömälle suosittelisin lenkkiä Immersbyntietä Hindsbyhyn ja Knutersintietä alas. On muutama aika jyrkkä nousu.

Päädyin ajamaan maastossa Hampträskin tietä Puroniityntielle ja Purolaaksontietä takaisin Immersbyntielle. Ei tullut enää vihaisia maanomistajia vastaan.

niskahiki
22.06.2009, 13.51
Ilmeisesti pyöräni ja ajovarusteeni oli jotenkin vaikuttavan näköisiä. Jengi keskenkasvuisia huusi mun perään että "Keuli!"
En jääny selventämään että hyvä pyörä ja suojavarusteet kompensoi puuttuvaa taitoa joten en ala keulimaan :D

elasto
22.06.2009, 21.38
Pari polvenkorkuista ipanaa oli leikkimässä kevyen liikenteen väylällä sellaisella potkulaudalla. Sen jälkeen kun toinen oli jäädä alle, toinen kysyi "kumpi kulkee kovempaa, toi sun pyörä vai tää?". Kotipihaan saavuttuani saman taloyhtiön parvekkeella oli joku nuorisojengi ja niistä yksi sanoi toiselle kovaan ääneen "tsiigaa!!!1" ja osoitti sormella kun ajoin pihaan. Eivät vissiin olleet ennen nähneet polkupyörää.

mutanaama
22.06.2009, 22.02
"Tulin katsomaan, että onko siellä hirvi vai mikä, kun rytisi niin pitkään" Tunkkasin soisessa risukossa jonkun vartin, ennenkuin pääsin alkeelliselle polulle, joka johti omakotitalon pihaan.
Onkohan jotain vikaa kaalissa *kyllä siellä varmaan joku polku on* ja uitut oli.

jones
22.06.2009, 23.15
Keulin aina kun ajan niin siitä kyllä kommentoidaan. Se on ihan mukavaa ja on niille ilkeillekkin kommenteille kiva nauraa.

Usein pienet lapset ihmettelee esimerkiksi jotai: "kato äiti" ja samoin vanhemmat ihmiset, kerran joku oikeen pysähty ja kysy että: "miten sä voit ajaa yhellä renkaalla?" ja kun opiskelen vielä niin kerran opettaja kysy tunnilla: "missä sä oot oppinu matkustamaan noin upeesti". Se oli nähny mut ku olin lähtenyt koulusta. Nuoret kommentoi myös joskus, kerran muutaman pojan joukko sano "***** et on tyhmän näköstä" ja yks parhaista oli kun ohitin jonkun reilut 10 vuotiaan pojan joka ajo vähän kalliimmalla täysnotkulla. Se oikeen raivostu, kun se ajo samaan suunta nii ehti huutaa useemman kerran: "oho, osaatko nyt keulii?", "pitääkö leijua?" ja lopuks vielä ku mokasin niin se olevinaan nauro.

bihtori
22.06.2009, 23.16
Eikö keuliminen ole ajokortin menettämisen arvoinen temppu oli pyörässä moottori tai ei, ainakin yleisellä tiellä?

Iglumies
22.06.2009, 23.19
Eikö keuliminen ole ajokortin menettämisen arvoinen temppu oli pyörässä moottori tai ei, ainakin yleisellä tiellä?
Ei ole, ennemminkin ajaminen, luistelu, kävely ym. kuulokkeet korvissa.

Highlander
23.06.2009, 09.15
Eilen iltasella 2 mopoilijaa ajeli rinnalle. Vauhtia oli joku lähemmäksi 40 km/h. Hiljensivät vielä siinä rinnalla ja toinen tokaisi minulle "Aja kovempaa!" :D

Kotipihaan päästyäni naapuri haukkui hulluksi kun kerroin että tulin juuri 71 km lenkiltä :seko:

Reto
23.06.2009, 10.16
Kommentti työpaikan pukkarissa, kun vetelin pyöräilyvermeitä päälle: "0nks sulla polttarit?"

jones
23.06.2009, 12.44
Ei kai se pyörällä voi olla rikos kun ei nää oo missää rekisterissä? myydäänhän sitä yksipyöräisiäkin. Muutaman kerran on poliisit nähny ku keulin eikä ne tullut huomauttamaan

niskahiki
23.06.2009, 13.40
"Tulin katsomaan, että onko siellä hirvi vai mikä, kun rytisi niin pitkään" Tunkkasin soisessa risukossa jonkun vartin, ennenkuin pääsin alkeelliselle polulle, joka johti omakotitalon pihaan.
Onkohan jotain vikaa kaalissa *kyllä siellä varmaan joku polku on* ja uitut oli.

Kuulostaa ihan meikäläisen perusretkiltä. Pitäis varmaan hommata pyöräilyä varten lisäksi askelmittari jotta vois verrata onko sitä pyörää taluttanu vai polkenu enemmän.
Sitäpaitsi pahimman vamman ikinä oon saanu juurikin pyörää taluttamalla, meni olkapää sijoiltaan kaatuessa kyynärpäälle.

Mutta jotta edes jotenkuten pysyisin otsikossa, harvemmin mulle kommentoidaan pyöräilystä kun juurikin ajelen jossain poluttomassa pystymetsässä tai suossa... ei siellä taida kuin hirvet liikkua.

Viime lenkiltä kotiin päin mahtoi näyttää rujolta kun kyynärpää vuotaa verta ja oon yltäpäältä turpeessa, havunneulasissa ja muutenkin naarmuilla. Kukaan ei avannut suutaan mutta ilmeistä näki kyllä paljon...

KiVa
23.06.2009, 20.00
Tämä ei kyllä sattunut lenkillä eikä edes itselle vaan miehelle mutta pakko kertoa... Miehellä oli siis töissä ollut kahvipöydässä puhetta edellispäiväisestä lenkistä, oli siinä kertoillut kuinka kohtalaiseen myötätuuleen oli nopeusmittari ollut tasaisellakin viidenkympin paremmalla puolella. No työkaveri, keski-ikäinen nainen, oli kuunnellut silmät ymmyrkäisenä ja kysynyt sitten ihan vilpittömästi että miten pysyit pystyssä?! Niin kovassa vauhdissa?!

Mitäpä siihen sitten voi enää lisätä.

JariV
23.06.2009, 22.30
Sullon hyvä perse! Tämä olisi ollut tosi hyvä kommentti muuten, mutta huutajana sattui olemaan känninen äijä, joka roikkui ohi ajavan auton takaikkunasta puoliksi ulkona.

No pääasia, että joku tykkää :D

Joonas
24.06.2009, 21.29
Olin maantiepyörällä liikkeellä tuli kaksi noin 10v poikaa kävellen vastaan ja käski keulia. Se oli ensimmäinen ja ainoa kerta kun minun on pyydetty keulimaan maantiepyörällä. Maastopyörällä ajaessa niitä huutoja kuulee melkein joka lenkillä

mutanaama
24.06.2009, 22.51
Tänään kuulu koko porukalle naisen suusta:"purista pakaroilla"

Vinski
24.06.2009, 23.09
Katsoin viisaammaksi lähteä litomaan.

Ookko hakenut jo pyörän? :)

PHI
24.06.2009, 23.44
Sullon hyvä perse! Tämä olisi ollut tosi hyvä kommentti muuten, mutta huutajana sattui olemaan känninen äijä, joka roikkui ohi ajavan auton takaikkunasta puoliksi ulkona.

No pääasia, että joku tykkää :D

:D:D:eek::eek:... repes...!

haedon
28.06.2009, 15.48
Jossain Marttilan jälkeen tulee vanha pariskunta pyörillä vastaan ja äijä heilauttaa iloisesti kättään, hymyilee ja sanoo: Ylinopeutta! Mä sanoin että: Ei ole kuin kolmekymppiä mittarissa! ja heilautin kättäni.

Loppumatkasta tulee kolme tyttöstä vastaan ja katsovat ihaillen (Harvinaista herkkua!) ja yksi sanoo: Voi hitsi! Olisko pitänyt pysähtyä jututtamaan leidejä! No uitti olis, mutta mä oon hölmö:o ........ja mulla oli liikaa vauhtia:D.

pettier
28.06.2009, 16.24
"painaaks toi paljon ?"

villho
01.07.2009, 12.41
Eilen maastolenkillä, toinen n. 8-10 -vuotiaista pojista: "Miks sää ajat täällä metsässä?!"

M_V
02.07.2009, 11.33
"onks toi oikea kilpapyörä?" -noin 10-vuotias poika

Vepa
07.07.2009, 07.18
"I'm sorry man, sorry about that" tokaisi musta mies tepastellessaan suoraan eteeni pyörätiellä (BIKE ONLY) Long Beachin rannalla.

blondi
07.07.2009, 18.56
Olin lähdössä lenkille, naapurin herrasmiehen kanssa keskustelua
N(aapuri):'Oletteko menossa vai tulossa?'
M(inä):'Menossa'
N:'No sittenpä minä pidän teille ovea auki'
M:'Herrasmies... Kiitos!'
N:'Teillä on oikein kilpailuvaatteet päällä.'
M:'Vaippahousut, heh!'

Tää naapuri todella teitittelee mua.

ketju44
07.07.2009, 19.13
Vuosia sitten : Painu vittuun homo! Mee velodromille paskiainen!

elasto
21.07.2009, 23.07
"Ei tässä saa ajaa noin lujaa!" - Sanoivat BMX-fillareilla liikenteessä olevat pikkupojat pyörätiellä kun heidät ohitin. Sanoin takaisin, että kyllähän sitä saa ajaa kun kerta fillari kulkee! :D

Santraginus
21.07.2009, 23.12
Pikkupoika toiselle ohiajaessani: "Kilpapyöräilijä!"

Meikäläinen, heh-heh :D! Vuoden herja...

-XC-
22.07.2009, 06.39
Toisspaivänä linja-autoaseman eissä pikkukollit huusi, että "KALLE".

Kerrattain nousin aika jyrkkä rinnettä ja sattu täti olemaan rinteen päällä niin tuntui ihmettelevän "voiko sitä noinkin mennä" ja "pystyykö tuon rinteen ajamaan pyörälläkin?"

Ajelin mutkittelevia pitkospuita, kun vastaantuleva sauvvakävelijä pitkospuiden toisessa päässä totesi, että "ootpä taitava ajamaan". Kiittelin tietysti.:p Olipa messevä oli tuon jälkeen.

Vakio on pikkupoikein suusta "meneekö lujaa?", johon vastaan AINA, että ainakin satasta.:D

walesi
22.07.2009, 08.09
Pikkupoika toiselle ohiajaessani: "Kilpapyöräilijä!"

Meikäläinen, heh-heh :D! Vuoden herja...

Elä ny, lasten ja imeväisten suusta... :)

Amadeus
22.07.2009, 13.52
Totuus tulee lasten suusta.;)

Kuutio
22.07.2009, 20.49
Tänään poikkesin lenkilläni erään kaupan nurkalle. Olin siinä laittamassa kuljintani lukkoon, kun siihen käppäili joku tuntomaton äijä. Alkoi höpöttää, että miten sitä tuommosella pyörällä voi ajaa, kun ei siinä ole rapakaaria. Kaikki rapa roiskuu, kun ei ole rapakaaria. Miten sitä tuommosella, kun ei ole rapakaaria? Äijä oli niin päissään, ettei mikään ihme, jos ei tajunnutkaan. Mitenkä sitä nyt ilman rapakaaria maastiksella ajaisikaan...;)

mpesu
22.07.2009, 21.07
Tää nyt on hiinäjahiinä melkein offaria kun ei sattunut lenkillä vaan työmatkalla eikä ole kommentti vaan keskustelu. Järvenpään asemalla siis siististi pukeutunut hemmo aloittaa keskustelun ihan normaalilla äänellä:

Hemmo: Hieno pyörä sulla siinä
Minä: eiks oo
H: Kerran näin sellasen nojapyörän
M: Joo niillä pääsee kovaa
H: Aijaa. Näin kuule ihmeellisen jutun tossa äsken. Siinä oli naiselta kääntynyt polvi kokonaan sivuun ja ei siinä mitään muuta onnettomuutta sitten tapahtunut mutta kuitenkin, ihmeellinen juttu, VIIDELTÄ ihmiseltä meni pelkästä myötätunnosta polvi sijoiltaan
M: Aha.
H: Joo on toi madonnan konserttikin ihan kohta. On muuten keravalla suomen pahimmat erotilastot. Hehe.
M: Jaa, mistähän se johtuu.
H: Nii en tiiä, olin tossa puistossa käymässä yks päivä niin siinä yks mies kosketti ja siitä sit ruvettiin miettimään että miten paljon saa koskea ja nepalilaiset oli tosi vihasena siinä ja sit noi thaimaalaiset yritti tosi kovasti oikeen provosoida siitä sellasta kunnon tilannetta. Joo tiiätkö mikä on jännä, kato virolaiset osaa venäjää mut venäläiset ei opi viroa.

No sitten tuli juna ja tämä ihmeellisen sivistävä keskustelu päättyi. Outoa oli se, että tyyppi ei haiskahtanut millekään aineelle ja käytös ja olemus ja ääni olivat kaikki hyvin asiallisia. Vain juttujen sisältö oli, niin no, poikkeuksellinen.

PHI
22.07.2009, 21.22
Olimme Ranskassa Provencessa palailemassa kolmistaan lenkiltä majapaikkaamme, mahtavaan taloon laventelipeltojen keskellä. Siinä kun lenkin päätteksi pyörittelimme rauhallisesti autiota peltotietä pitkin, kaukana edessämme lähestyvä auto alkaa soittamaan voimakkaasti torvea. 'Mikähän tätä nyt risoo?', kävi perisuomalaiseen tapaan heti mielessäni.

Ollessamme sadan metrin päässä kaverista, tämä ponnahtaa tieltämme lähes ojaan parkkeeraamastaan autostaan ulos ja aloittaa hirmuisen huitomisen ja metelöinnin. Mutta arvatkaapas mitä se huusi? ALLEZ,ALLEZ, VELO VELO!!! Hirmuista kannustusta ja morjestelua, hyvä ettei lähtenyt rinnalle juoksemaan parhaaseen Tour-tyyliin :D!

Siis aivan mahtavaa meininkiä...olipa hienoa olla pyöräilijä Ranskassa :).

Johan Moraal
22.07.2009, 22.06
Olin eilen lenkille lähdössä ja kävelin talossa pyörähousussa, sellaiset jossa on olkahihnoja. Lapset katsoivat ja kysyivät, "oot sie menossa painimaan".
Nyt laihdustuspäätös astuu voimaan. Jouluksi 5 kg pois:o

phebis
22.07.2009, 22.12
olin eilen lenkille lähdössä ja kävelin talossa pyörähousussa, sellaiset jossa on olkahihnoja. Lapset katsoivat ja kysyivät, "oot sie menossa painimaan".

reps! :d

-XC-
23.07.2009, 06.27
Nyt laihdustuspäätös astuu voimaan. Jouluksi 5 kg pois
Aaton jälkeen takasin 7kg.:p
Ens vuonna sitten lapset puhuu, oot sie menossa sumoilemaan.:D

zykkeli
23.07.2009, 07.46
Olin eilen lenkille lähdössä ja kävelin talossa pyörähousussa, sellaiset jossa on olkahihnoja. Lapset katsoivat ja kysyivät, "oot sie menossa painimaan".

:)Toi oli kyllä hyvä!

Itse sain viimeeksi eilen kauppareissulla kuulla taas kerran kommentin "heh, sulta on tainnut joku varastaa puolet pyörästä..." erään vanhemman herran suusta. Ajelen siis Lefty-keulalla ja tuntuu olevan kapistus josta kommentoijia riittää. Eipä siinä, mukavahan se on ihmisten kanssa turista jos ei ole ihan mahdoton kiirus.

Johan Moraal
23.07.2009, 08.30
Onhan lapset sellaiset totuuden tootemit. Onneks tulee myös hyvää palautetta. Milloin missäkin nostelevat isin hihoja ja sanovat "kaho mitkä rusketusraidat". Eilen uimarannalla tytär tokaisi, "vitsi mikä urpo, etkä vois käyttää pitkiä uimahousuja?":D

Topolino
23.07.2009, 15.06
"Ootteko retkellä?" kysyi vanhempi rouva kun pidettiin korjaustaukoa jossain metsäpolulla

Presta
23.07.2009, 23.58
Samalla retkellä kuultua:

Renkaan paikkaus tien laidassa Kuopion lähettyvillä:
-Do you need help?
-ööö, no thank you...
-Are you sure?
-Yes, I just repaired it?
-Ok.
Tauko Kuopion lähettyvillä:
-Onko tuo Italialainen pyörä? Eikös tuommonen tallikin joskus ollu?
Myöhemmin:
-Ootko paljon ajanu tännään?
-Sata tuli just täyteen.
-minä jos sata kilsaa ajasin niin tulis piipaa auto hakemaan...

VesaP
24.07.2009, 10.24
Olin vetämässä suklaapatukkaa naamariin ja sekoittelemassa juomapulloja jossain paikallisen Shellin pihalla niin oli mp-poliisi ratsailemassa paikallisen nuorison mopoja ja se kaartoi chättäämään siihen mun luo vähäksi aikaa ja kyseli että onko pitkäkin matka takana jo ja paljonko edessä (no, 300 ja 300 piti vastata...). Kertoili että itekin ajoi nuorempana pyörää ja tekis kuulemma nytkin mieli pyörän päälle. Jatkoin suklaapatukan mussutusta ja juomapullojen sekoittelua ja setä sit kaarsi takaisin sinne mopopoikien ajopelien kimppuun.

JackOja
24.07.2009, 11.09
"Siellä on teille haastetta" sanoi marjanpoimija kun nostettiin fillarit metsään Reitti 2000:lla Lakistontiellä....

Ines
24.07.2009, 14.01
tasaista , jutustelevaa haukahtelua vieraalta mäyrikseltä kun laitoin fillareita takaisin katolle ...

EePee
24.07.2009, 22.10
Ajettiin tänään iltapäivällä kaverin kanssa Columbia Highroad asuissamme maantie-scotteillamme Itäkeskuksen läpi. Hämmästeltiin pyörätien vieressä oksentavaa kaveria, kun ilmeisesti tämän kaverit huusi toiselta puolen, että 'ei se Tour De Francen reitti täältä mene!' :) Vuoden paras omalle kohdalle sattunut.

equilibrium
24.07.2009, 22.27
Tänään kaatosateessa ajelin hymynkare suupielessä. Kotimatkalla Konalantietä ylittäessä ylittäessä tuli vastaan toinen kuski myös hyvin tyytyväisen näköisenä (tai mitä sitä nyt sitten sen sateen ja märkien ajolasien takaa voi tulkita). Huikkasi kun litisten (kengät oli täynnä vettä) toisemme ohitimme, että "Tuli kyllä niin ihana ja virkistävä kuuro!"

Sen jälkeen väistin Konalantien Valintatalon eteen (luonnollisesti pyörätielle) pysäköityä rekkaa kuoppaan, joka oli huomattavasti syvempi kuin ajattelin ja tietenkin täynnä vettä. Sain vedet naamalleni, ja vieressä istuvat teinit huusivat "Miks v***ssa pitää tällä ilmalla ajaa?" johon sitten vastasin, että kun tuli niin virkistävä kuuro, että tää on varsin mukavaa.

PHI
24.07.2009, 22.41
... että 'ei se Tour De Francen reitti täältä mene!' :) Vuoden paras omalle kohdalle sattunut.

Mulla sattui aivan sama homma ranskalaisittain... no ilman oksennusta :D. Ajettiin huomisen Montelimar-Ventoux etapin varrella olevan kaupungin Taulignan kaduilla tässä pari viikkoa sitten, kun vastaantullut iloisten nuorten ranskalaismiesten ryhmä kommentoi meille: "Tour de France...Marseille!"

Olettivat että olimme varmaankin eksyneet.! Mahtava kohteliaisuus mielestäni:).

Amadeus
02.08.2009, 03.10
"Mee jalankulkukäytäväl" huusi joku känninen pariskunta liikennevaloissa kun laskettelin ohi 40km/h autojen seassa...joo-o 40km/h jankulkukäytävällä. :rolleyes:

perttime
02.08.2009, 10.50
"Nyt pelottaa"

kuului kävelijäryhmästä, kun olin Rukalla laskemassa Valtavaaran laelta vaaran kyljessä menevälle reitille. Olin varmuuden välttämiseksi taluttanut pyörän ylhäällä olevien kivien ohi ja odotin ryhmän kiipeävän ohitseni, että pääsin ajamaan alas aavistuksen jyrkkää mutta kiinteäpintaista polkua.

mk
02.08.2009, 17.57
Tänään lenkin alkutaipaleella bussipysäkillä Halden & Rose -tilausajobussi, josta jaloittelemassa oli n.20-30 nuorta .. Liekö tulossa kokkolarokista, kun eteläänpäin olivat menossa...
No parisataa metriä autosta alkoi aivan hillitön hurraaminen ja kannustus :eek: Siinä tehtiin aaltoa ja kumarrettiin sekä näytettiin peukkua :rolleyes: Meinasin aivan häkeltyä, mutta kykenin moikkaamaan porukkaa kohdalla ja otin positiivisena kokemuksena tämän varsin erikoisen tapahtuman. Näitä ei monesti satu kohdalla ja eka kerta kun tuollaisella porukalla aletaan hurraamaan :seko:

Kal Pedal
02.08.2009, 19.27
Olin eilen metsätiellä ajelemssa BigFootilla kun vastaan tuli porukka pieniä partiolaisia -ehkä kymmenenvuotiaita poikia. Hidastelin etten olisi ajanut päälle ja kun ohitin ne yksi pojista huusi "NISHIGI!". Oli lukenut tarkkaan mutta ei ihan.

juzo
02.08.2009, 20.27
Tuossa torstai ilalla olin lenkillä. Pidin pientä taukoa ja vastaan tuli fillarilla äiti jolla oli noin päiväkoti-ikäinen muksu takana istuimessa. Juuri ennen ohi menoani muksu heitti "Äiti kato tollakin on potta päässä!"

HHH
03.08.2009, 11.19
Tässä pari päivää sitten keskuspuistossa rymistellessä mustikoita poimiva eukko huusi perään "...tana nää polut ei ole teitä pyöräilijöitä varten"

ketju44
03.08.2009, 12.01
Kauniit naiset kommentoi yleensä : Hei , komea polkija ! Ota minut edestä ja takaa rajusti :D Voi olla , että näin untakin :rolleyes:

Tank Driver
03.08.2009, 12.15
Kauniit naiset kommentoi yleensä : Hei , komea polkija ! Ota minut edestä ja takaa rajusti :D Voi olla , että näin untakin :rolleyes:

Et nähnyt. Mullekin käy usein noin.

fiber
03.08.2009, 13.23
ketju ja tank, koittakaa nyt polkea muuallakin kuin Helsingin Vaasankadulla ;)

Pari viikkoa sitten kaksi nuorta naista huusi mulle avoautostaan: Hyvin menee!
Olin silloin HePon lenkillä noin 20 muun kuskin kanssa, mutta kyllä se varmasti oli just mulle.

mc7263
03.08.2009, 15.14

Joo ihan arkipäivää:D.

JariV
03.08.2009, 22.08
Joo ihan arkipäivää:D.

Melkein jo meinaa kyllästyä tuohon jatkuvaan vonkaamiseen :D

Nappulakenka
05.08.2009, 16.45
Tänään aamulla 7:15 olin lähdössä kotiin Oriolan portilta niin käveli pyöräkatoksesta vastaan tosipyöräilijän(vompi) näköinen pyöräilijä ja tokaisin, että "ja heti aamusta lähdössä lenkille" :D

EePee
05.08.2009, 23.01
Tuossa torstai ilalla olin lenkillä. Pidin pientä taukoa ja vastaan tuli fillarilla äiti jolla oli noin päiväkoti-ikäinen muksu takana istuimessa. Juuri ennen ohi menoani muksu heitti "Äiti kato tollakin on potta päässä!"

Tästä tuli mieleeni muutaman vuoden takainen tapahtuma tai pikemminkin tapahtumasarja. Kaverillani oli hieman aikansa elänyt pyöräilykypärä ja vielä lastenistuimessa istuvan noin kolmevuotiaan esikoiseni asiaa ihmeteltyä ('Pekka-sedällä on erilainen kypärä kuin minulla ja isillä'), kaveri selitti, että hänen kypäränsä onkin 'kilpakypärä'. Asia jäi siihen ja unohtui, kunnes viikkojen päästä valoihin sattui hieman vanhempi mies, jolla oli päässään samanlainen potta mallia 'kylmälaukku'. Takaa kuului pienen lapsen kirkas ääni: 'katso isi, tuollakin sedällä on kilpakypärä!' Oli hieman vaikeuksia pidätellä naurua..

TimoF
06.08.2009, 20.16
No tää nyt oli taas lenkin jälkeen, mut kumminkin.
Huuhtelin fillaria pihanurmikolla, Herra Taloyhtiön Hallituksen Puheenjohtaja käveli perheensä kanssa siitä ohitse. Nyökkäsin, kun oli kädet täynnä töitä. Herra puheenjohtaja vei perheensä sisään, ja tuli takaisin:
"Minähän olen sanonut, että pyörät pitää pestä tuolla talon päädyssä asfaltilla. Tässä nuo laatat likaantuu."
'Enhän minä ole laatoilla, ja viimeksi sanoit että nurmikolla pesu on ok.'
"Mutta siitä nurmikolta on kulkeutunut öljyä tuohon laatoille!"

Tässä kohtaa meni hermot, huutokilpailun aikana Herra Puheenjohtaja mm. sanoi että ala elää talon sääntöjen mukaan tai tulee vaikeuksia. Saas nyt nähä mitä tuleman pitää :rolleyes:

mc7263
06.08.2009, 20.53
Hallituksen puheenjohtaja ei yksin tollasia asioita päätä.Pyydäppä säännöt joissa nämä asiat lukee.Tuskin tulee löytymään.Voit myös kysyä et eiks vaimo anna p....a?Vai mikä ahistaa?Tuollaisessa luottamus hommassa täytyy olla diplomaatin vikaa ei öykkärin.T:Hallituksen puheenjohtaja.

"Voi saatana".Sano vanhempi hybridimies ku pyyhkäsin ylämäessä ohi.Se tuli kyllä ihan selvästi kunnioituksesta.

TimoF
06.08.2009, 21.10
Tiiän. Kyseinen herra on pätenyt asemallaan ennenkin, kerran se jätti fillariin lapun "polkupyörien säilytys porraskäytävässä kielletty. t:hallitus"
Tuskin se oli koko hallitusta saanut kasaan puolessa tunnissa, minkä se pyörä siinä käytävässä oli ennenkuin hain sen pois...

Amadeus
06.08.2009, 22.18
Menin muutaman massateinin ohitse niin tirskuivat kun polkasin ohi. :seko: TimoF voi pestä tästä lähin sen fillarin sisällä. ;) Meidän talo-yhtiössä eräs ämmä kielsi autonpesun ihan vaan huvikseen ja viittasi taas johonkin maaperänsaastutuspaskapykälään ym. olin pessyt mutsin autoa aina parkkiksella kunnes ämmän elämä kävi tylsäksi ja päätti kieltää pesun. :mad:

Konisti
06.08.2009, 22.24
Tänä keväänä lähellä Tuomarinkylän kartanoa pari pikkuhemmoa huusi "näitsä se oli Kona" siis ajoin Konalla.

Sit jenkkilässä Appalakkien vuoristossa kun 90 -luvulla ajoin Diamodbackillä alamäkeä ja etufillari tökkäs lätäkönpohjaan, tästä seurasi ihmeellinen ilmalento ilmeisesti voltinkautta ja alas jaloilleni kuin tiesmikä voimistelija. Noh pari patikoijaa näki tilanteen ja antoi komiat aploodit. Lenkki jatkui hymyssä suin.

JariV
08.08.2009, 22.13
"Onks sulla joku kilpailu? " kysyi n. 11 vuotias poika. Mä sujuvasti valehtelin että on ja totesin vielä olevani johdossa.

ketju44
08.08.2009, 23.02
Hallituksen puheenjohtaja ei yksin tollasia asioita päätä.Pyydäppä säännöt joissa nämä asiat lukee.Tuskin tulee löytymään.

Itse asiassa se pesu voidaan laittaa toppiin piha-alueella kokonaan jos vittuileen aletaan.

Tiiän. Kyseinen herra on pätenyt asemallaan ennenkin, kerran se jätti fillariin lapun "polkupyörien säilytys porraskäytävässä kielletty. t:hallitus"
Tuskin se oli koko hallitusta saanut kasaan puolessa tunnissa, minkä se pyörä siinä käytävässä oli ennenkuin hain sen pois...

Porraskäytävässä säilytys ei ole muistaakseni luvallista pelastuslain mukaankaan. HPJ voi kyllä näitä lappuja halutessaan kirjoitella , ei siihen kokousta tarvita. Vasta ku aletaan virallisia varoituksia kirjoittelemaan kokoonnutaan vaikka puhelin välityksellä.
T: HPJ joka ei lappuja kirjoita ja pesee pyöränsä muita häiritsemättä vesisateella :)

random5
08.08.2009, 23.09
SORI!!1

joku mopopoika joka yritti tulla päälle kääntäessään mopediaan keskellä pyörätietä katsomatta juuri mihinkään. Tilanteesta selvittiin flatspotilla takarenkaassa.

majis
08.08.2009, 23.10
Pari vuotta sitten ajoin töistä kotiin myyrmäen kautta. Olin ihan maantievehkeissä. Suojatielle jota olin ylittämässä pysäytti auto joku toyota mark 2 tai vastaava, oli karvanopat ja takatukat. Heebo autosta avasi ikkunan ja huusi vitun homo.

Iglumies
09.08.2009, 09.31
Pari vuotta sitten ajoin töistä kotiin myyrmäen kautta. Olin ihan maantievehkeissä. Suojatielle jota olin ylittämässä pysäytti auto joku toyota mark 2 tai vastaava, oli karvanopat ja takatukat. Heebo autosta avasi ikkunan ja huusi vitun homo.
Avautumista kevyenliikenteenväylällä. :)

metsuri
09.08.2009, 16.03
Eilen paikalliset mopopojat huuteli s-marketin pihalta siitä ohi pyöritellessäni että "Kova jätkä, kova jätkä! Kyllä ketjua riittää !" :D

kts
10.08.2009, 15.58
Tunturissa ihmeteltiin moneen otteseen, että kuinka sitä fillarilla täällä pääsee. No pääseehän sitä, kun tunkkaa ja alas ehkä rauhallisesti hengissä. Jokkut oli kateellisia, kun joutu käveleen ja meillä oli menopelit! Kansallispuistossa sitä, juu...

Presta
10.08.2009, 17.00
Kirjastokäynnin yhteydessä kuulin eräältä naiselta pyörästäni tällaista:
-Kenen tuo on tuo Bianchi tuolla ulkona koivun alla?
-No meikäläisen pyörä se on.
-Voi että on namu, kyllä Italialaisilla on tyylitajua! Aivan venttiilin hattuja myöten kaikki oli niin tyylikästä. Sori kun sun pyörää oon menny koskemaan, mutta piti koittaa että kuinka kevytkin se vielä on.
Siis aivan upee pyörä, mä jäin ihailemaan sitä kuin urheiluautoa.
Tarakkaahan siinä ei tainnu olla, joten ei se mulle sopisi.
Oli mulla tosin nuorempana semmoinen punainen Bianchi pyörä.
Mutta on kyllä upea pyörä.

:) Eipä tuosta voinu muuta kuin olla hyvillään...

TimoF
10.08.2009, 19.48
Itse asiassa se pesu voidaan laittaa toppiin piha-alueella kokonaan jos vittuileen aletaan.

Vissiin on alettu, koska puutarhaletkussa ei oo enää liitintä hanaan...onneks on ämpäri.

Porraskäytävässä säilytys ei ole muistaakseni luvallista pelastuslain mukaankaan

Siinä rappukäytävässä on viimeiset pari vuotta seissyt jonkun asukkaan iso vanerinen soittimenkuljetuslaatikko. Luulisi semmoisen häiritsevän enemmän, vaan ilmeisesti olen väärässä...

JariV
10.08.2009, 20.24
Eilisellä lenkillä kuultua:

Tyttö sanoi toiselle: Kato, tuo on sellainen kilpapyöräilijä ja sillä on semmoinen kilpapyörä. Piristi päivää mukavasti :)

Agatha Sofia
11.08.2009, 09.48
Ohitin lenkillä selkä edellä vastaan tulleen pyöräilijän ja tervehdin (sattuikin olemaan tuttu), sanoin vielä että mene sinä sitten seuraavassa mäessä ohi. Pari mäkeä myöhemmin kaveri suuremmin puuskuttamatta liimautui takarenkaaseen ja sanoi "Sinähän polet kun miehet!". Sitten ajeltiin kymmenisen kilometriä peräkanaa ja puheltiin pyöristä. Hänellä 25 vuotta vanha retki-Peugeot, minulla tuliterä cyclocrossi. Enkä minä oo mikään mies vaan mummo.

elasto
11.08.2009, 14.59
Siis kumpi teistä polki selkä menosuuntaan päin, sinä vai vastaantulija?

Agatha Sofia
11.08.2009, 15.21
Samaan suuntaan se nähdäkseni oli menossa ja selän näin ensin... onko outo tilanne sinulle?

Vortex
11.08.2009, 16.39
Ohitin lenkillä selkä edellä vastaan tulleen pyöräilijän

Lukeminen on jäänyt vähemmälle...

YT
11.08.2009, 16.41
Umpikieroilta savolaisilta onnistuu.

elasto
11.08.2009, 17.30
Jaa, asia oli tällä kertaa vakava. No sitten.

Kanuunalaakso
15.08.2009, 22.17
Tervehdys, eka viesti tänne foorumille.

Mutta asiaan, ekan kerran kaverin edessä succikset päällä

"Luuleksä olevas joku Neil Armstrong??!!!"

PHI
15.08.2009, 23.39
:D:D:D:D... Neil Armstrong!!

TimoF
16.08.2009, 00.15
Tervehdys, eka viesti tänne foorumille.

Loistava aloitus! :D

PHI
16.08.2009, 00.25
" Kato, Lampre!"

maissi
16.08.2009, 09.21
Tosta Neil Armstrongista tulikin mieleen kaverin sanat alkukesästä todetessani ostaneeni spandexia ihoon.

"Sähän oot sitten kivessyöpää vaille kilpaurheilija.":D

H.Å
16.08.2009, 11.50
Kerroin naapurille että kävin parin tunnin maastolenkillä.
Naapuri kysyi "Miksi?"

Iglumies
16.08.2009, 12.03
Naapuri kysyi "Miksi?"
Koita siinä sitten selittää...
Jokunen päivää sitten lähes umpeenkasvanutta polkua alamäkeen vauhdikkaasti ryskien, kuului edestäpäin huuto: HIRVI TULEE, VARO!
Eläkeläispariskuntaa ohittaessani papparainen jo naureskeli omalle hätääntymiselleen. :D

wiggum
16.08.2009, 22.08
Naapuri kysyi "Miksi?"

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135244895648.gif

--+MM+--
16.08.2009, 22.22
Menin talvella kerran ajokamppeissa lenkin jälkeen kauppaan ostaa murkinaa. Kassatäti kyseli, että kävinkö hiihtämässä johon vastasin ettei ainakaan vielä tarvitse kypärä päässä hiihtää.

µ

VesaP
17.08.2009, 09.07
Vaimo oli sitä mieltä lauantain lenkillä että se OLI Jukka Vastaranta mikä sanoi meille että "Päivää" kun tuli vastaan. Minä en tunnistanut kyllä, mutta pakkohan se on vaimoa uskominen.

H.Å
17.08.2009, 21.39
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135244895648.gif

No näin sitä voisi näköjään vastata :D
Jokainen muistaa tämän kun ihmiset kyselee että miksi ajat pyörällä.

blondi
18.08.2009, 09.54
'No nyt sen näkee tositoimissa' kehui naapuri kun näki meidät peräpyörän kanssa lenkillä.

Topolino
18.08.2009, 10.13
"etkö sä pääse lujempaa!" Keravalainen teinijoukkio

Shimaani
19.08.2009, 20.41
Rawf!
Kuului aivan korvan juuresta iltalenkillä, vuffe siinä tuuletti päätään avoimesta auton ikkunasta ja samalla tervehti outoa ilmestystä..... Ei edes hämmästynyt kun vastasin suomeks Moi moi....:)

H.Å
22.08.2009, 12.24
"Jaa, sulla on valmentaja mukana"
Elias 1,5 vuotta mukana turvaistuimessa lenkillä. Tosi hyvä tsemppari onkin.

Bambola
02.09.2009, 21.15
Ajelin maastopyörällä kotiin jyrkästi nousevaa pyörätietä pitkin. Samaa mäkeä olivat nousemassa pyöriänsä taluttaen 3 ilmeisesti intialaista miestä. Rupesivat sitten huonolla suomella huutelemaan minulle: "Ovatko kaikki suomalaiset rautaa?" jne., kun ajelin heidän ohitseen. Tässä kohtaa piti vetää vähän kotiinpäin, ja kehua, että täyttä rautaahan me olemme koko sakki täällä pohjolassa... kevyesti nousevat jyrkätkin mäet.

--SJP--
02.09.2009, 22.03
Tänään joku ajoi avoautolla ohi, tööttäs ja osostti sormella oikealle, kun siellä meni pyörätie ja minä ajoin ajoradalla...:o

Highlander
05.09.2009, 21.24
Tänään kaupassa, nuori tyttö äitinsä kanssa.."Kato äiti! luistelija!" Mulla oli mustat lyhyet vaippahousut ja musta lyhythihainen ajopaita sekä musta kypärä päässä. :)

HC Andersen
05.09.2009, 21.42
15 Kesäisenä kaksi tyttöä huusi mun perään: "onpas hyvä perse":eek::cool::cool:

Oi niitä aikoja:p

-kaakku-
05.09.2009, 21.59
Tänään joku nuori heebo huuteli auton ikkunasta, että kävelytielle ajamaan. Saahan sitä huudella :)

EePee
06.09.2009, 10.01
"Ooksä Jussi?" -valokuvaaja Velodromilla kun Veikkasta etsi. :eek: Ei tainnu olla ihan lajin asiantuntijoita..:D

--SJP--
06.09.2009, 14.20
Tai sitten sä oot ihan Veikkasen näkönen? Tai vauhti oli sitä luokkaa.:)

Iglumies
06.09.2009, 15.56
Sienestäjäpariskunnalta tänään kuultua, "meinaatko tuosta mennä yli? - näköjään meni" ja "eikö tuossa jo renkaat hajoa?"

mk
06.09.2009, 16.18
Eilen n.2 -vuotias pyöräilijännalku harjotteli tienlaidalla apurattaitten kanssa ajoa ja kohdalla kuului reipas "moro" . Hämmennyksestä toivuttuani ehdin moikata vastaan "terve" :)
Tänään aamulenkillä lehmiä laitumelle laittava maanviljelijä laski ystävällisesti tienyli menevät paimenlangat, kun näki minun lähestyvän. Sanoin että ois tuosta voinnu nostaakki pyörän ylitte niin vastasi " eipä tässä mitään anna mennä vaan " :p

Galahad
06.09.2009, 16.32
Eilen lenkillä kevyenliikenteenväylällä vastaan tuli nappula apupyörillä äitinsä kanssa. "Kato äiti, kijpapyöjäilijä. Mustakin tulee". Moikkasin mennessäni.

mutanaama
06.09.2009, 16.42
Miks te täällä ajatte?, noin 12V tyttö kaverinsa kanssa hämmästeli setiä pappalenkillä

JariV
06.09.2009, 18.41
N. 10-vuotias poika kannusti kovasti, kun ajoin ohi. Tai ainakin kannustukseksi sen älämölön tulkitsin. :)

zippo
10.09.2009, 20.03
Tänään:Ei metsässä saa ajaa pyörällä.
Meikä:Kyllä saa koska mulla on polkupyörä.

ellmeri
10.09.2009, 20.09
Tänään:Ei metsässä saa ajaa pyörällä.
Meikä:Kyllä saa koska mulla on polkupyörä.

Sut tuntien,ookko huomannu että sää päristelet ajaessa ja eläytyessäsi reittiin.:rolleyes: ihan totta...

Ei oo ihme jos tollasia kommenteja lykkää sulle..:D poluilla.

Analog Kid
13.09.2009, 19.22
"Eikös noilla pysty kiivetä vaikka puuhun?" kyseli vastaantullut herrasmies kun tuuppasin tsygääni Kirkkoharjun kivikossa. Kyllähän niillä pystyisi, mutta kun on kunto- ja tekniikkarajoitteinen niin noukänduu :mad:

ketju44
13.09.2009, 19.40
Mulle ei koskaan kommentoi mitään ; Eivät ihailultaan ehdi :D

Tom_E
13.09.2009, 19.54
Akaan Viialassa poikajoukkio huusi "saatanan hieno pyörä", kun ajoin cyclolla ohi. Ehkä olivat vain sarkastisia. :rolleyes:

JJf
18.09.2009, 12.55
Nyt kun löysin tällaisen ketjun, on pakko kertoa pari tarinaa.

Muutama päivä sitten ekaluokkalaisen poikani luokkakaveri oli kylässä ja lähdin iltapäivällä saattamaan kaveria kotia kohti. Yhdessä kohtaa poika sanoi, että "meen joskus tätä kautta" ja syöksyi ajamaan pitkin kvl-väylän vieressä menevää polkua. Painelin perässä, jolloin poika totesi: "Hassua! En oo koskaan nähny aikuisten ajavan täältä. Sää oot aika lapsellinen!"

Samaan syssyyn muistin jutun siltä ajalta kun olin nuori ja asuin pienellä Pohjois-Suomalaisella paikkakunnalla (joskus vuonna 1993-1994 ehkä). Olin käynyt rymyämässä pyörällä pitkin metsäpolkuja ja ajoin kotia kohti. Omasta mielestäni ajoin tietysti edelleen ainakin Miguel Indurainin vauhtia vaikka matkaa olikin jo takana ja alla maastopyörä maastorenkain. Yhtäkkiä näin, että takaa lähestyi paikallinen rantojen mies vanhalla jopolla. Kiihdytin tahtia, mutta kaveri vispasi minut kiinni ja tuli rinnalle. Siinä alkoi sitten tulla juttua, että "poljet tosi kovasti. Hienon näköstä. Mullaki on ollu tuommonen kilipapyörä ko voitin arpajaisista kerran. Siinä oli eesä renkaasa oikeen KUULALAAKERI. Tiiätkö, semmonen KUULALAAKERI. Se oli siinä se kuulalaakeri." Kotiin asti sitten kuuntelin juttua kilpapyöräilystä, ja vähintään joka toinen sana koski kuulalaakeria ja sitä miksi se on parempi kuin vaikka rullalaakeri. Oli häkellyttävä keskustelu enkä vieläkään tajua, miksi kuulalaakeri herätti niin suuria intohimoja.

Henki Hieveri
22.09.2009, 20.39
"Oi saatana!" sanoi mies tänään Huopalahdentielle kun ohitin hänet oikealta. No, hän oli sitä ennen antanut suuntamerkin vasemmalle ja jatkoi kuitenkin suoraan, en kai minä ajatustenlukija voi olla.

ketju44
22.09.2009, 20.41
"Oi saatana!" sanoi mies tänään Huopalahdentielle kun ohitin hänet oikealta. No, hän oli sitä ennen antanut suuntamerkin vasemmalle ja jatkoi kuitenkin suoraan, en kai minä ajatustenlukija voi olla.

Hyvä HH !! :rolleyes:

zykkeli
23.09.2009, 08.28

Rock HH! Tuota on muuten ollut liikkeellä.

lindeju
23.09.2009, 09.06
"Keuli!" huusivat pyörätiellä maleksivat pojat kun ajelin maantiepöörällä ohi. En sitten kuitenkaan keulinut.

EePee
23.09.2009, 11.20
Muutama päivä sitten ekaluokkalaisen poikani luokkakaveri oli kylässä ja lähdin iltapäivällä saattamaan kaveria kotia kohti. Yhdessä kohtaa poika sanoi, että "meen joskus tätä kautta" ja syöksyi ajamaan pitkin kvl-väylän vieressä menevää polkua. Painelin perässä, jolloin poika totesi: "Hassua! En oo koskaan nähny aikuisten ajavan täältä. Sää oot aika lapsellinen!"

Mitäs sitä sanottiinkaan totuudesta ja lasten suusta? :rolleyes: Meilläkin on varmaan mietitty samaa, mutta vielä on pidetty mölyt mahassa. Kyllä mä olen sitä mieltä, että kun oikopolkujen ajaminen loppuu, niin sitten on aika huonosti asiat..:D

Chinook
23.09.2009, 17.38
"Oi saatana!" sanoi mies tänään Huopalahdentielle kun ohitin hänet oikealta.
Jospa hän vain erehtyi henkilöstä?;)

Kosti K.
24.09.2009, 00.09
Taas on useitakin kommentteja tullut. Pitääpä kertoa ennen kuin unohtuvat.

Huppariteini vingertää vierelle, kun odottelen liikennevaloissa:
- Mihin noin kirkkaita valoja ees tarvii?
- No jotta havaitsen sun kaltaiset valottomat pelkistä heijastimista.
(Kerrankin leikkasi oikealla hetkellä. Touché!)

Puistokemistit kannustavat #1:
- Wööööööö!

Puistokemistit kannustavat #2:
- Aja, aja!

[Offtopic]
Kaupunkipyöräänikin (Helkama J3) on kommentoitu:

- Mikä pyörä toi on?

- Onks toi Jopo? Mullakin on Jopo! (Iltaa viettämässä ollut mies herkistyy tästä kahta tuntematonta ihmistä proosallisella tavalla yhdistävästä asiasta. Kas kun ei tullut halaamaan veljeään, toista jopomiestä :).)

- Sinulla kaunis bike! (Kampuksella vaihto-oppilas (?) toteaa ja jatkaa sujuvasti englanninkielistä puheluaan, kun menen hakemaan pyörääni telineestä. Tyyppi nojaili pyörääni puhuessaan ja ilmeisesti vähän säikähti, kun omistaja pölähti paikalle.)

- Siinäpä vasta tukevan näköinen pyörä! (Naapurin iäkkäämpi rouva toteaa toiselle, kun tuon pyörääni ulos pyörävajasta.)

Myth
24.09.2009, 20.34
Noin 15-v. poitsu polki hissukseen pyörällään ja kun matelin hänen ohitseen kuului: "NIUUuuuu.." (matkien formulan ääntä)

fob
28.09.2009, 20.10
- Äiti, tuolla setällä on valo pyölässä!
- Niin pitääkin, kun on pimeetä.
- Mutta kun ...

Loput jäi kuulematta etäisyyden kasvaessa.

travolta
05.10.2009, 16.27
Kerran tuli maantiellä perääni moottoripyöräilijä. Ajeli takana hetken kunnes tuli rinnalle ja sanoi ihmetellen: "vähäks sä ajat kovaa sillä pyörällä!"

lynxlynx
08.10.2009, 23.06
Pari kersaa huusi tänään perään että opettele ajamaan, tiedä sitten oliko vika vauhdissa, tekniikassa vai siinä että ajoin tiellä vaikka pyörätiekin olis ollut kohdalla.

JackOja
09.10.2009, 08.17
Eilen CX-lenkillä R2000 varrella Myyrmäessä tällä pallokentällä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&y=6685075&x=2547256&lang=FI) oli meneillään jonkin teini(?) mimmiliigan treenit ja heiltä pomppi pallo pyörätielle, jota ajoin tuulennopeasti. Pallon perässä tuli joukko tipuja ajolinjalle ja tuli kommenttia.
"Moi!"
"MOI!"
"Moooi!"
"Moikka!"
"Moiii!"
"Miten menee?"
Menin aivan hämilleni enkä keksinyt vastata mitään :o ja yritin ohjailla joukkion läpi parhaani mukaan... lopuksi vielä perään huudettiin:
"Sika hyvin näyttää menevän!" :o :eek: :)

Mistä ne sen tiesi? Näkyykö se päälle? Eilen nimittäin meni "sika hyvin"...

MikiV
09.10.2009, 09.05
Junnujen suusta kuultuja totuuksia: "Onko noi sukkahousut?" Vastaus:"kyllähän ne on ja olen niistä ylpeä :D"

fob
29.10.2009, 00.30
Nostimme pyörälenkillä puistonpenkin paikoilleen pois pimeältä rantapolulta. Hetken kuluttua paikalle saapui koira ja isäntä.
Koira:"Mrr..."
Isäntä:"Perkele!"
Keskustelun päätyttyä molemmat jatkoivat matkaa...

H.Å
29.10.2009, 07.59
Keravan Nesteen pihalla tällainen keskustelu:
"Moi, otatko rusinoita?"
"Öö, en."
"Sulla on hieno pyörä"
"Kiitti"
"Nämä on tosi hyviä rusinoita, pääseekö tolla kovaa?"
"Joo, moikka"

VesaP
29.10.2009, 10.13
Sunnuntain lenkillä saatiin bilaton kanssa sanatonta kunnioitusta ja ihailua osaksemme joltain pojanklossilta ohiajaneesta autosta. Poitsu katsoi nenä kiinni sivuikkunassa meitä kun ajoivat ohi ja ilme oli naamalla "kyllä minäkin sitten isona tuolleen sateessa väännän!"

Tai sit se oli "viddu kun ovat idiootteja kun tuolla sateessa ajavat" ilme...:rolleyes:

lynxlynx
29.10.2009, 18.02
Tänään klassiset keuli keuli huudot, kun maantiellä väänsin vastatuuleen menemään.

majis
29.10.2009, 18.05
Sunnuntain lenkillä saatiin bilaton kanssa sanatonta kunnioitusta ja ihailua osaksemme joltain pojanklossilta ohiajaneesta autosta. Poitsu katsoi nenä kiinni sivuikkunassa meitä kun ajoivat ohi ja ilme oli naamalla "kyllä minäkin sitten isona tuolleen sateessa väännän!"

Tai sit se oli "viddu kun ovat idiootteja kun tuolla sateessa ajavat" ilme...:rolleyes:
Veikkaan jälkimmäistä.

PHI
29.10.2009, 21.45

Joo, ilme voi todellakin kertoa kummasta tahansa syystä :D

Elmiira
29.10.2009, 21.55
Tänään liikennevaloissa Mechelininkadulla pysähdyin punasiin valoihin, kuten yleensäkin, tie yli lyllersi vanha mies ja huuteli mennessään "On se hienoa, että kerrankin pyöräilijä pysähtyy liikennevaloihin". :D

vema60
29.10.2009, 22.15
Maastolenkillä: Ootellaan kyllä se sieltä kohta tulee. Tai: Nää on sille tuuttuja maisemia kyllä se kotia osaa. Hei! Tota pyörätietä pääset nopeemminn kotiin.
Maantiellä: Poikki, poikkiiiii ei tässä mikään kiire oo ........ tosta pääset oikaseen jos haluut nopeemmin kotiin

Mikakoo
29.10.2009, 22.29
Työkaverin poika (14v.) heitti kommenttia sivusta kun puhuin jotain pyöräilykypärän käytöstä "pyöräilykypärä, oot sä joku homo" :D

ellmeri
29.10.2009, 22.32
Työkaverin poika (14v.) heitti kommenttia sivusta kun puhuin jotain pyöräilykypärän käytöstä "pyöräilykypärä, oot sä joku homo" :D

:eek: nooh,mitä vastasit?

VPR
29.10.2009, 22.38
Huhh, kun pelästyin.... – madellessani hitaasti ohi pimeällä.

powerade
30.10.2009, 21.15
- Paljonko keulii?? (vastaus....120m)
- Onks tos pyöräs neste jarrut??
- Paljo makso??
- Koulussa kavereiden suusta- ''miks et tuu sillä kalliilla pyörälläsi kouluun??'' (vastaus: koska se pistettäisiin p*****si!)
sama juttu täällä..

simojoki
30.10.2009, 21.17
"Anteeks, mut onks toi nyt sellanen jarruton pyörä?"

JackOja
13.11.2009, 11.39
"Ajattexte talvell pyöräll?"

Shimaani
13.11.2009, 23.40
Eiks toi jäinen kallio oo *piip* liukas? Kysyjänä vanhaa lapukkaa ulkoiluttanut tytsy kun pysähdyin Jessiä rapsuttamaan ja vastaus:
näillä nastakumeilla se muuttuu liukkaaksi vasta kun laittaa jalan maahan.
Siinä meni sit loputkin maineen rippeet...:o

Makke
14.11.2009, 03.38
Pirkan reittiä ajellessa edellä meni kaksi naista ja ennen kun kerkesin varoittaa katsoi toinen nainen taakseen ja kiljasi oikein kuuluvalla äänellä ja piti rintaansa. Kun järkytykseltään pystyi puhumaan, niin oli luullut että hirvi hyökkää:)

Siinä sitten yhdessä naurettiin asialle ja rupateltiin mukavia. Kehuivat vielä pyörääkin hienoksi!

Suolijärven jäällä mummu pysätti minut ja varuduin jo tiukkaan sananvaihtoon, mutta hän olikin utelias miten pyörällä voi talvella ajaa järvenjäällä. Ja taas rupateltiin hetki mukavia.

xtrainer80
23.11.2009, 15.27
Eilen kun ohitin kaksi teiniä vähän kovemmalla vauhdilla (olivat myös pyörällä), takaa kuului "brömm... brömbrömm.. brömm!" Nauratti vähäsen.

wisko
23.11.2009, 18.11
Tästä on jo aikaa, mutta tuli sopivasti mieleen tuossa pyörää korjatessa...
Olin joku kesä sitten perjantai-iltana liikennevaloissa pysähtyneenä fillarilenkiltä kotiin menossa, kun viereen ajoi joku oikein kunnon amisauto täynnä ~20v jannuja. Takapenkiltä avattiin ikkuna, ja yksi jannuista sanoi että "En tiedä huomasitko, mutta sun takapyörä laahaa maata." Mietin että mitäv... ja katsoin vaistonomaisesti taakseni. Kaikki jannut repesi ja tää yks sano että "Totta kai se laahaa maata, eihän se muuten pyöris, blondi! MUAHAHAHAHA"... :rolleyes:

Vepa
24.11.2009, 18.28
Peltolammilla huudettiin minulle tänään bussipysäkin katoksesta: "Ei saa ajaa sataa!".

VPR
24.11.2009, 20.08
"Onks toi pyörä?" kun tulin alikulusta riistovalo päällä.

fob
02.12.2009, 23.13
"Tuplavalaistus...." Huppariteinipyöräilijän suusta kommenttina kaverilleen, kun reittimme ristesivät kevyenliikenteen väylillä. Minulla oli mummopyörässä kiinanihmevalo ja kypärässä Fenix-taskulamppu, molemmat täydellä teholla.

Henki Hieveri
07.02.2010, 09.33
"Onko kypärä väärin päin päässä tarkoituksella"?

Pistin kypärän päähän väärin päin koska tuijotin monttu auki kun joku vetää kippurasarvisella Focuksella talvisohjossa.:eek: Focuksia ei näy liikenteessä muutenkaan paljon. No, hyvin näytti liikkuvan.