PDA

Näytä tavallinen näkymä : Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkilläsi?

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

BB Holland
29.12.2006, 16.34
1a)"on sulla hyvät valot" (ihan tavallinen Biltsun ym halogeeni, takana vilkkuva punainen) on tuolla kaikenlaisia valoja tullut vastaan punaista valoa etutangossa jne. kynttilää en ole vielä nähnyt. Kypärävalot on jostain ihmeen syystä tullut äkkiä muotiin mun mielestä ne on kyllä ihan väärässä paikassa: mäessä tuollaista pyöräilijää ei näe välttämättä laisinkaan
1b) "sun perse vilkkuu"
2) ei tarvinnut montaa sataa metriä ajaa joulutauon jälkeen kun töölöläisrouvalta karkasi hauva eteen ja pääsi "vi**u". Kummallekohan se oli tarkoitettu, jos kummallekaan? Kävi kanssa mielessä että "vi**u", pitikö tänne vi**n kivikylään taas tulla.
3)Ajelin taannoin Pasilan vieressä Keskuspuistoa jotain polkua. Vastaan tuli ryhmä josta yks eukko parkaisi: "eikö täällä missään saa olla rauhassa?" tohon olisi pitänyt vastata a)ukolle: "miten sä kestät tuota kitinää?" ja b)akalle: "jos haluaa olla rauhassa pitää mennä Savoon."

Mika Nieminen
29.12.2006, 16.52
Todella harvoin tuolla tien päällä kuulee mitään minulle suunnattua kommenttia. Keskenään jalankulkijat kyllä aika useinkin ääneen ihmettelevät noita valoja. (2x Lupine Edison)

Henki Hieveri
31.12.2006, 14.59
Santahaminan portilla: "Tulit fillarilla, no hyvä"
Santahaminan Isosaaressa:
-"Mistä asti tulit pyörällä?"
-"Vallilasta. Mutta hain kyllä kaukoputken ensin Vuosaaresta"
-:eek:
-:D

LoivaMäki
04.01.2007, 09.26
totesi eräs ajoradalta eteen hyökännyt jalankulkija tänään aamulla. Hieman kyselin sen perään, että voisiko vilkuilla sivuille? Kaiken kattava vastaus oli, että hän ei jalankulkijana katsele jalkakäytävällä mitään. No, kun kerroin, että olemme pyörätiellä, kulkija väitti, että pyörällä ei saisi muutenkaan talvella ajella.

apartanen
04.01.2007, 12.05
totesi eräs ajoradalta eteen hyökännyt jalankulkija tänään aamulla. Hieman kyselin sen perään, että voisiko vilkuilla sivuille? Kaiken kattava vastaus oli, että hän ei jalankulkijana katsele jalkakäytävällä mitään. No, kun kerroin, että olemme pyörätiellä, kulkija väitti, että pyörällä ei saisi muutenkaan talvella ajella.

Ei tullut tämä kommentti pyörälenkillä, mutta herätti kommentteja. Savon sanomat uutisoi hiekoitussoran aiheuttamista rengasrikoista täällä Kuopion alueella. Muuten juttu oli ihan hyvä, mutta loppussa oli maininta, joka antoi ymmärtää, että talvella pyöräily ei ole kovinkaan viisasta. Joten ei ihme, että ihmisillä on tietynlainen asenne talvipyöräilyyn ja pyöräilijöihin.

Jani Mahonen
04.01.2007, 12.52
Luonnonpuistossa viime kesänä ohitettava totesi:
- "No nyt näitä polkuja alkaa katselemaan ihan eri kantilta, kun tajusi että joku yleensäkään pystyy ajamaan näitä pyörällä..." :o

GTMile
04.01.2007, 13.32
"Aika haastavat pyöräilyreitit sulla!", kun pimeällä kannoin ryteikköisessä, jyrkässä metsärinteessä pyörää kohti polkua.

lindeju
06.01.2007, 22.44
Kaksi naispuolista sauvakävelijää tuli tänään vastaan pyörätiellä osuudella jossa ei ollut valaistusta, toinen huusi: "Hyvät valot sulla!" Oli päällä sekä Sigma Evo että Evo X.

Kimmolla
13.01.2007, 01.40
Tultuani metsästä koulun pihaan, pussikaljaa juovasta poikajoukosta
joku huusi "klik, klik,klik,klik".

-Olin "mörssärillä" liikkeellä

Zefal
13.01.2007, 02.02
Toissailtaisella lenkillä ajelin hyvin jäistä pyörätietä. Vastaan tuli liukastellen vanhempi herrasmies, joka alkoi jo hyvissä ajoin ennen kohtaamista huitoa hirveästi, sitten huusi, että "Hyjfäöaja piljäajfää" minä hidastamaan, jotta MITÄ? Arvelin, että kohta tulee noottia tuutin täydeltä.

Olin kumminkin ajanut erittäin varovaisesti kävelijöitä väistäen, joten aihetta ei olisi pitänyt olla, jollei sitten jotain häikäistymisjuttua. Ei kyllä pitäisi, on sen verran kehno tuo valo, suorastaan surkea. Vaan kun se on kypärässä, niin ehkä se voisi jotenkin häikäistäkin... jos oikein tahallaan haluaa häikäistyä?

Eikä mitä, mies toisti iloisesti, että "Hyvinkö pitää" ja ja selkeytti huitomisensakin reippaaksi polkemisen matkimiseksi. Huikkasin perään, jotta hyvin pitää kun on nastat alla. Jotain fiksumpaakin olisi voinut keksiä, mutta eihän sitä äkkiseltään tule mieleen. Tuli hyvä mieli kun kerrankin jotain positiivista :D

Elmiira
15.01.2007, 12.37
Viimeksi venäläisäiskä kysyi huonolla suomella, et sattuiko, kun sen 10v mukula loikkas tossa loskassa eteen ja sit mentiin sideslideä. Sanoin että ei, mut pysykee prkl siel oikeessa reunassa.

perttime
15.01.2007, 13.08
"Kävikö pahasti"
autoilija ja pari muuta, kun auto oli juuri ohittaessani lähtenyt tekemään U-käännöstä tien laidasta (ilman vilkkua tietty). Sormi vähän turposi tärskystä. Auton sivupeili näytti roikkuvan "vähän" oudossa kulmassa.

Fin-76
15.01.2007, 23.02
Viimeksi venäläisäiskä kysyi huonolla suomella, et sattuiko, kun sen 10v mukula loikkas tossa loskassa eteen ja sit mentiin sideslideä. Sanoin että ei, mut pysykee prkl siel oikeessa reunassa.Kuinka paljon oikeessa :seko: 300 km? 500 km? :D

Henki Hieveri
20.01.2007, 19.23
"Hyvä kun on sellaiset kelit, että vielä voi ajella pyörällä", sanoi komukoiden vaaliständin pitäjä Mosaiikkitorilla.
"Ajan minä oli kelit mitkä tahansa" (ja kun muistin että olivat komukoita) "joukkoliikenne on niin rauhatonta ja sitä paitsi kallista. Ei ole varaa käyttää joukkoliikennettä enää".
"Täältä vain on vähän pitkä matka kaupunkiin"
(siihen en sanonut mitään)

TuomasR
20.01.2007, 19.36
Mummo marjapuskasta: luulin että sieltä tulee hirvi!

Erin
20.01.2007, 19.52
Viime viikolla pöllähdin metsästä ihmisten ilmoille aivan yltä päältä lumessa. Joku noin kolmivuotias nassikka sanoi isälleen: joku ajaa talvella pyörällä. Myönnän, että olin varmasti aika näky :D

Vilhelm V
20.01.2007, 20.16
Mummo marjapuskasta: luulin että sieltä tulee hirvi!

Oliko mummolla kivääri matkassa?

abc
20.01.2007, 20.55
RHÄÄÄÄÄÄ!!!!!
karjaisi mies ohiajavan pick-upin pelkääjän paikalta avoimesta ikkunasta polkiessani vuoristotietä hitaasti ylös Norjan Skjoldenissa viime kesänä. Säikähdin hieman, sillä huuto tuli lähes korvan juuresta auton ollessa aivan kohdalla. Huumorintajuni kuitenkin riitti ja heilautin vain kättä tervehdykseksi.

AnttiL
20.01.2007, 21.51
ennen joulua kunnon ylämäkeä polkiessa iäkäs pariksunta sauvalenkillään meni mäkeä ylös.
meikä puuskutaa kinkun rippeet suupielestä valuen mäkeä ylös, ensiksi kääntyi päät kummaksuet että mikä sieltä tulee ja kohdalla kommentti että "jaksaa jaksaa.
siihen vaan totesin että juu juu.
kyllähän se välillä on kiva etä tulee kannustustakin :rolleyes:

d-dsn
28.01.2007, 18.34
Mulle mun ajamisen vaarallisuudesta kehdattiin valittaa kun lasketin Hervannan hyppyrimäkien väliset puiset portaat alas tänään. On kuulemma niin vaarallista ajaa niitä pyörällä.

Niin ja parastahan tässä on että palaute tuli mäkihyppääjältä tai niiden valmentajalta. ...kele hyppäisitte itte tasamaalla jos on varaa valistaa eri lajien vaarallisuudesta!

Hyppääjiä en häirinnyt.

TuomasR
28.01.2007, 21.15
Oliko mummolla kivääri matkassa?
Ei onneksi :D

Jari Wiksten
28.01.2007, 22.40
Tänään Luvian Essolle kahville poiketessa samaan aikaan sisäänastuva autoilija totesi, "ei taida hyttysiä olla metsässä". Eikä yhtään tosiaan nähty 4 tunnin lenkin aikana.

Eagerbear
28.01.2007, 23.02
täs yks päivä pari noin 10v poikaa kysyi "Osaaks Bar koodata?"
makee tä!? :D
siihen sit vaan et "juu, osaan, helppoa ku mikä!"

Henki Hieveri
03.02.2007, 23.01
Työmatkatykki kyseli mitkä nastagummit minulla on alla.
Minä sanoin, että ihan kesägumeksilla liikun, kun olen teknotumpelo enkä saa vaihdettua niitä itse.
No kehotti vaihtamaan kaupassa tai harjoittelemaan kaatumista.
Sanoin, että hyvinpä lipsuttelin tuonne (Santahaminan) Eteläkärkeen ja etenkin takaisin. Takaisin tulin nopeammin kas kun oli niin pimeää etten nähnyt pelätä.

French Connection
05.02.2007, 12.18
Eilen kuului kahdeltakin bussipysakilta bon courage*, ja yhdet tieta kysyneet sallit alkoivat haastatella tyyliin oliko hyvakin lenkki. Ranska on toisinaan mukava maa. Siksikin, etta eilen paistoi aurinko ja lampomittari naytti +12 :)

*vapaasti suomennettuna "tsemppia"

Henki Hieveri
08.02.2007, 23.04
Nuoret juipit Roihiksen koulun kohdalla: "Kommando!" :D (minulla oli kommandopipo päässä)

Ollessani pysähtynyt Herttoniemessä kysyttiin onko minulla onkivapa mukana. Sanoin että ei, se on kaukoputken jalusta. Sanoin meneväni lintuja katseomaan Porkkalaan.
- Aiotko polkea sinne asti? :eek:
(En...)

samooja
10.02.2007, 10.18
Onko kylmä?

Henki Hieveri
19.02.2007, 20.54
Onko kylmä?

Sama. Eikä edes pahemmin ollut kylmä. Höh, jalankulkijallahan kylmä pitäisi olla.

Elmiira
21.02.2007, 01.33
Onko sulla tossa sellaset nastarenkaat?
Onko kylmä?
Kyllä sää oot sitkee.

Nää on duunikavereiden kommentteja firman pihalta.

French Connection
21.02.2007, 16.32
Kolme paikallista pikkusallia liikennevaloissa erittain pitkien punaisten aikana:
"Vahan siistit lenkkarit!" (kyse mun ihkauusista Sideistani :rolleyes: )
"No on toi pyorakin hei aika siisti..."
"Siis ajaksaa oikein kilpaa?"
"Jaa et vai? Niinku treenaat ihan huviksesi? (aanesta paatellen viela siistimpi juttu kuin kilpaileminen :D )

Henki Hieveri
21.02.2007, 18.47
Kommandopipo jaksaa aina kiinnostaa:
Pikkupojat: Rosvo! Rosvo! Tämä on poliisi! Pysähdy! :D

Shimaani
21.02.2007, 20.19
Polulla tavattu koiranulkoiluttajanaapuripariskunta kysyi että ajatko sä täällä fillarilla? Siis täällä epätasaisella? Eixe oo vaikeeta? Totesin että ei se vaikeaa ole, pikemminkin hauskaa ja kiitin hyvästä väistämisestä ja polkaisin Metaan lisää vauhtia. Sitä ennen annoin haukulle taskusta löytyneen namipalan.

Henki Hieveri
26.03.2007, 13.32
Cännärikuski tänään Marjaniemessä ounasteli, että minä harrastan pyörämatkailua kun minulla on ihan kartta esillä tankolaukulla.

Vastasin, että ihan vain olen kaupungissa käymässä.

Vaikka harmittaa tietty etten ole pyörämatkalla mutta uskon, että sivuteillä on sen verta paha rospuutto, ettei siinä vielä mieltä olisikaan.

dvlrnr
26.03.2007, 16.09
"Gnnhääh!" - ei suoraan minulle suunnattu, mutta jotain sinne päin ääntelivät ~14v tytöt eilen iltapäivällä kun törmäsivät keskenään keskellä kevytliikenneväylää kuultuaan kelloni ääntä. :D

Traccia bianca
26.03.2007, 17.12
"Missäs sulla on vaihteet tossa" "Eiks tossa oo jarruja olenkaan?" "V....homo!!!"
"Mee sinne kävelytielle ajelemaan!!"
"HIHI" "Pystyykö tollasella satulalla edes ajaan?"
Tossa noi yleisimmät... :)

Elisa T.
26.03.2007, 18.21
Lähetääks viivalle on varmaan useimmiten kuultu. Ja kerran(aikaa sitten) joku humalainen kysyi, että mennäänkö tekee lapsia. Tuommosta on tottunut kuulemaan kyllä ihan eri paikassa ku lenkillä:rolleyes:

Henki Hieveri
30.03.2007, 22.33
Karttamuovi tankolaukun päällä sai liikennevaloissa jalankulkijamiehen kysymään:
- Tuo on vissiin sellainen aurinkopaneeli ettei tarvitse polkea niin kovasti.
- Aivan niin, mistäs arvasit. Kun hikoilee muutenkin niin miksi hikoilla auringossa lisää.

906
15.04.2007, 22.06
"älä ihmettele jos täältä kohta kuuluu oksentelua".

tommonen osui tärykalvolle tänään aamupäivällä kun olin hetken tarkastellut iskaripumpulla Reban paineita pyörävarastossa ennen lenkille lähtöä. nuutuneen oloinen kaveri ilmaantui pyörävaraston vessan (luxusta, tiedän..:cool:) ovelle ja selitti olleensa menossa kauppaan kun alkoi heikottaa. ymmärtääkseni itse aiheutettua.

VesaP
16.04.2007, 07.40
Viikonlopun aikana useampi autoilija antoi sanattoman JEEJEE, HIENOA HOMMAA TUO PYÖRÄILY tööttäyksen suoraan selän takana!! Jotkut jopa pitkään tööttiä painelemalla ja hihaa viistäen sitten vielä ohi kiitäen! On se hienoa kun autoilijat kannustaa!!! :cool: Joskus pitää vastata tervehdykseen peukkua näyttämällä! Tai hetkonen, mikäs sormi se olikaan....

GF229
16.04.2007, 12.13
lenkiltä kotipihaan tullessani naapurin pikkuneiti 5 v kysyi, että mix sulla on kalsarit jalassa (oli succikset jalassa)? Vastasin että nää on sukkikset jolloin tyttö tuumasi "eihän miehet käytä sukkahousuja":) . Mitäpä tuohon enää on sanomista...

hamsteriansa
16.04.2007, 14.20
"Anteeksi, kiitos ja kiva kun käytät valojakin"
-kun varoitin flexillä tien ansoittanutta koiranpissittäjää soittokellolla lähetyessäni selän takaa, pimeellä purtsilla.

Antroid
16.04.2007, 17.38
Ei varsinaisesti kommentti, ehkä enemmänkin kannanotto, mutta tänään tuli vesi-ilmapallosta. :D Ei onneksi hajonnut osuessaan mun olkapäähän vaan vasta matkalla ojaan. En sitten edes jaksanut pysähtyä räyhäämään kersoille. Kannattanee varoa siinä Kaarelassa liikenneympyrän jälkeen, ennen Myyrmäen rajaa. Aidanraosta saattaa lentää kostea yllätys.

Henki Hieveri
16.04.2007, 18.08
Vastasin että nää on sukkikset jolloin tyttö tuumasi "eihän miehet käytä sukkahousuja":) . Mitäpä tuohon enää on sanomista...

Jatka vaikka, että ethän sinä ole väittänytkään olleesi mies. :)

Traccia bianca
16.04.2007, 18.40
Viikonlopun aikana useampi autoilija antoi sanattoman JEEJEE, HIENOA HOMMAA TUO PYÖRÄILY tööttäyksen suoraan selän takana!! Jotkut jopa pitkään tööttiä painelemalla ja hihaa viistäen sitten vielä ohi kiitäen! On se hienoa kun autoilijat kannustaa!!! :cool: Joskus pitää vastata tervehdykseen peukkua näyttämällä! Tai hetkonen, mikäs sormi se olikaan....

Sitä tööttiä voisi antaa hyvissä ajoin,eikä siinä lähietäisyydellä.
Ärsyttää myös jotkin hidastelijat, jotka jäävät taakse roikottaamaan ja jurnuttavat siinä kunnes sitten paahtavat ohi.

kauris
16.04.2007, 19.02
Ärsyttää myös jotkin hidastelijat, jotka jäävät taakse roikottaamaan ja jurnuttavat siinä kunnes sitten paahtavat ohi.

No tuo nyt kuulostaa siltä, että olivat kohteliaita ja odottivat parempaa ohituspaikkaa. Usein läheltä kaahaavat ohi ne, jotka eivät juuri odottele. Niin ja taakse jurnuttamaan jääneelle voi sopivan suoran pätkän kohdalla vinkata kädellä, että tule ohi vaan.

Traccia bianca
16.04.2007, 19.22
No tuo nyt kuulostaa siltä, että olivat kohteliaita ja odottivat parempaa ohituspaikkaa. Usein läheltä kaahaavat ohi ne, jotka eivät juuri odottele. Niin ja taakse jurnuttamaan jääneelle voi sopivan suoran pätkän kohdalla vinkata kädellä, että tule ohi vaan.

Juu ollaan kyllä kättäkin näytetty,mutta siitä huolimatta jäädään siihen taakse vaikka tie on täysin tyhjä (Tapahtuu yleensä ylämäessä)

kts
16.04.2007, 19.51
Muutama päivä takaperin Hervannasta Tervajärveä kiertäessä nolot pannut Haapalammin nurkilla (peijakkaan jää). Sain itseni nopeasti keräiltyä ja matkaan. Seuraavan mäen päällä päivää paistatteleva vanhempi naishenkilö toteaa pelästyneensä, että karhuko se siellä rymistelee. Vaihdoimme muutaman sanan lähitienoon ihmiskonsetraatiosta ja toivotimme hyvät päivät.

StantheMan
16.04.2007, 20.13
Tänään tuli pikkupojilta vain naurua, kun meinasivat alle keulia. Juuri sain pysäytettyä pitkällä liutuksella, kun takarengas lukossa jarruttelin. Kirosin jopa minäkin ääneen ja varoittelin poikia vakavalla naamalla.

Juide
24.04.2007, 12.26
Eilen ajelin maantiepyörällä lähiön autotiellä. Näin että vanhempi pariskunta lähti ylittämään tietä vasemmalta puolelta. Hidastelin hieman vauhtia jotta he pääsevät edestäni tien yli. Kun olin lähempänä, pariskunta hidasti myös ja pappa totesi:

"Tuossa on pyörätie jossa ajetaan".

Ilmeisesti kumppaninsa sanomaa tehostaakseen mummu huudahti välittömästi terävän kimeällä äänellä:

"Nii!!11".

Tämä naisihmisen kommentti rupesi kyllä hymyilyttämään. :D

ImacInnes
24.04.2007, 18.00
Viimeviikolla enskapolkuja ajellessa pysähdyin parin majanrkennuspuuhissa olevan pojan kohdalla ja kerroin että 5.5 tästä ajetaan kilpaa maastopyörillä.

siitä pojat kyselemään

-Onks toi kaasuiskari? tarkoittaen takaiskariani
-Tavallaan, tosin kaasuna on ilma
-Onks noi lukkopolkimet?
-On
-Eiks ne oo pahat kun ne on kii
-Ei, vaan on parempi nostaa takapyörää
-Näytä miten ne irtoo?
-näin, kliks
-Oho

Pojat jäi ihmettelemään ja majaa rakentamaan, minä suuntasin kotia.

Antroid
29.04.2007, 12.39
Eilen huvitti isänsä kanssa tosi pienellä pyörällä polkenut taapero joka huudahti: "Daddy, isn't that a cool bike?!" :D Kannatti taas satsata Tenseen...

VesaP
29.04.2007, 15.32
Eilen Vihdissä joku mies polki kiinni ja kysyi että onko pitkä lenkki takana. Sanoin että 275 km vasta. Mies vastasi ihan vain normaalisti "ihan hyvä lenkki sitten" johon minä että joo, 9.5 tuntia jo ja vielä jokunen tunti jäljellä. Eipä tainnut uskoa mitä sanoin. :D:D Kuulemma itse meinasi polkea kokonaisen tunnin, 8km oli jo lenkkiä hänellä takana... Terveisiä vaan jos on palstalaisia!!

Norso
29.04.2007, 20.08
Elä saatana aja noin kovaa, vitun apina!

axe2000
30.04.2007, 23.22
Elä saatana aja noin kovaa, vitun apina!

Meni vähän aikaa ennenkuin ymmärsin ettei tämä tainnutkaan olla kommentti VesaP:lle :D

o.j.
05.05.2007, 18.33
Tänään kolisteltiin parin kaverin kanssa polkua alaspäin, kun vastaan talutteli pyöriään pari toisella kymmenellä olevaa pojankoltiaista. Kun tultiin mutkan takaa näkyviin, joku pojista tokaisi "XC!", pojat siitä sitten ilman suurempaa kiirettä taluttivat vähän polun sivuun. Taisivat katsoa varustusta (jäykkäperä, 2.0" nakit ja sukkikset jalassa) että nuo ei tule alamäkeen sen kovempaa kuin ylämäkeen! :o

p bonk
05.05.2007, 18.40
Tänään kolisteltiin parin kaverin kanssa polkua alaspäin, kun vastaan talutteli pyöriään pari toisella kymmenellä olevaa pojankoltiaista. Kun tultiin mutkan takaa näkyviin, joku pojista tokaisi "XC!", pojat siitä sitten ilman suurempaa kiirettä taluttivat vähän polun sivuun. Taisivat katsoa varustusta (jäykkäperä, 2.0" nakit ja sukkikset jalassa) että nuo ei tule alamäkeen sen kovempaa kuin ylämäkeen! :o

No te sentään ajoitte sen ylämäen ettekä taluttaneet.

IlkkaM
05.05.2007, 18.44
Olin pihalla pesemässä pyörää ja ekan kerroksen parvekkeelta pienessä siivussa oleva äijä kysy, että ootsa ihan joku pyöräilijä :D. No minä siihen, että tavallaan olen joo.

Sen jälkeen tulikin juttua miten se oli asunu joskus Tanskassa 10 vuotta ja se ajo vaan pyörällä kun sillä ei ollu autoa. Että näin.

o.j.
05.05.2007, 18.56
No te sentään ajoitte sen ylämäen ettekä taluttaneet.Jep, niin ajettiin, ja ajettiinpa muuten hiljempaa ylös kuin alas.

Sti
18.05.2007, 14.03
Eilen ajellessani polulla (turussa, kaupunkialueella) edessä meni 2 henkilöä ja koira (irti-mitenkäs muutenkaan), niin hiljensin niin, että heillä oli aikaa minut huomattuaan laittaa koira kiinni. No kun ajoin ohi, niin päätin kiittää kuten tapana on ollut, niin toinen huuti perää "tää ei oo kyllä mikään pyörätie!". Teki melkein mieleni kääntyä takaisin kysymään, että mitä hän tarkoitti lausunnollaan, mutta jätin hänet omaan arvoonsa. Ilmeisesti otti ihmisen luonnon päälle se, että joutui laittamaan taajamassa koiransa kiinni...

Jaakko
19.05.2007, 15.36
"Kesän lapsi mä oon!!!"

Kyseessä oli ilmeisessä nousuhumalassa heiluva keski-ikäinen mieshenkilö. Melodiakin oli mukana, ja muutama tanssiaskel. :D

Henki Hieveri
21.05.2007, 14.10
"Sun pyöräs näyttää siltä, että sillä on ajettu paljon" :D

perttime
21.05.2007, 14.54
"Ai anteeksi, en huomannut."

Metsäpolulla kävellyt, puhelimeen puhunut nainen, kun kysyin sopisiko ohittaa polkua pitkin.

Näkyi olevan samalla pätkällä useampikin koira irti ulkoilutettavina, mutta eipä niistä haittaa ollut. Osasivat käyttäytyä, eikä itsellänikään ole tapana härnätä karvakuonoja.

Elmiira
21.05.2007, 14.56
Eilisellä lenkillä musta farkkuvolvo tjms tööttäs pitkään ja hartaasti vastaan tullessa. Kai sen kommentiksi voi rinnastaa. Säikähdin aika kovasti.

lindeju
21.05.2007, 15.00
Nousin Tiirismaan mastolle vievän latupohjan ekaa pitkää nousua Messilästä päin tullessa, paikalliset tietänevät tuon "pienen" nyppylän. Mäen päällä oli pariskunta kävelylenkillä ja kun pääsin mäen ylös niin mies lohkaisi että "sehän tuli kuin tyhjää vaan!". Ehkä se näytti siltä mutta ei se siltä kyllä tuntunut. :o Ciclosportin mittari näytti tuolle mäelle nousuksi 20%...

Moppe
21.05.2007, 16.48
Ajelin tänään aamusella ennen kouluun lähtöä rauhallisesti ja rauhanomaisesti:D. Edessä oli kevyenliikenteen teiden kohtaamispaikka suomeksi risteys. Toinen väylä tuli sieltä vähän takaviistosta ja sieltä oli tulossa 30-40 vanha nainen, joka ylitti mun kulkemaa väylää. Nainen oli melko lailla keskellä tietä ja päätin väistää vasemmalta. No jonkun matkan päästä ohituksesta perääni huudettiin vihaisesti: "Odota!" En pysähtynyt. Edes harkinnut.

En tiedä säikähtikö nainen vai oliko muuten vaan pahalla päällä.:seko: En vain tiedä tehneeni ohituksessa mitään väärää. Kertokaa, jos tein jotain väärin. Olisinhan voinut hidastaakin, mutta kun oli just vauhti päällä (hidas silti) ja vaaraa se ei aiheuttanut.

French Connection
27.05.2007, 23.36
Polvenkorkuinen tyttö äidilleen: "Onpa vahva setä!"
[kiipesin fillari olalla rautatieaseman portaita ylös]
Äiti: "Hys! Ja se on kyllä täti..."
Tyttö vielä enemmän tohkeissaan: "No onpa sitten tosi vahva täti!!"

mk
29.05.2007, 21.44
"Jopas oli lenkkiä kerrakseen :-)
Täytyy olla kevyt poljettava se pyörä että jaksat noin pitkiä lenkkejä päivittäin tehä."

Että tuollasta kommenttia. Voihan video sentään. Ihanaa, että arvostetaan. No täytyy pyytää mukaan niin näkee ettei se pyörä itsekseen liiku ... :( prkle tänpäivänen tuuliki oli sellasta että vastaseen mennessä ei todellakaan pyörä liikkunut "itsekseen" metriäkään ...

Moppe
30.05.2007, 18.13
Ohitin Renkomäen kohdilla kaks alle 10-vuotiasta poikaa. Ensin ohitin heidät ja ajan puutteesta johtuen tulin pian vastaankin: Toinen poika: "On se tyttö!":eek: Pojat varmaan aattelivat, että ei ne tytöt tollassilla maastopyörillä ajele tai sitten vaan näytin niin pojalta, vaikka en nyt niin hirveen poikamaisesti pukeudu. :rolleyes:

Zefal
31.05.2007, 00.39
Mopen viestistä tuli mieleen keväinen lenkki, jolloin poikkesin kesken lenkin lintutornille kevätmuuttoa katsomaan.

Jätin fillarin tornin tolppaan lukittuna ja kiipesin ylös. Paikalle tuli äiti kahden pojannassikan kanssa, olisivatko olleet jotain 10 vuoden kieppeitä. Eivät nähneet minua siellä tornissa. Toinen pojista jäi katsomaan fillaria ja sanoi kaverilleen, että kato ku hieno fige. Poikien ilme oli paljon puhuva kun sitten minä, neljää kymppiä kohta käyvä ylipainoinen täti-ihminen tömistin tornista alas ja lähdin ajamaan :D

(Sivuhuomautuksena rehellisyyden nimissä todettakoon, että ei se tädin fige nyt oikeasti niin kovin hieno ole, mutta kelpaa mainiosti tädin körötellä...)

Henki Hieveri
06.06.2007, 15.24
Espoon Kalajärvellä kuului yhdestä puskasta humalaisen kommentti: HUORRRA, HUORRRA!

Elmiira
06.06.2007, 15.48
Viime sunnuntaina joku tosi pitkäsauvainen rullaluistelija oli vallannut Jusslan kohdilta pyörätien (huudeltiin kyl ohitusaikeistamme).. taisin vaan todeta, että ompa sulla pitkät kepit ja se huus vihasesti jotain takasin. Ei kyllä huvittanut jäädä haastelemaan enempää siitä ku se oli niin mahottoman iso ihminen..

Smo
11.06.2007, 22.27
Vanhankaupungin koskella juomatauolle pysähdyttyä joku vanha juoppo tuli juttelemaan ja tokaisi sitten että ootsä kyllä aika paljon noilla renkailla ajanut.. alla kohtuu tuoreet sliksit :)

Fifiel
11.06.2007, 23.36
Tänään lenkillä Jyväskylästä Laukaan suuntaan Leppäveden jälkeen pikkutiellä tuli pyörillään vastaan kaksi maanteiden herrasmiestä, jotka reippaasti tervehtivät ja ensimmäinen tokaisi jotain, jonka tulkitsin kannustavaksi kommentiksi :)

Pahaksi onneksi vaan alamäessä vaihteiden kanssa sählätessä en ollut korva tarkkana kuullakseni kommentin sisältöä, joten vastauskin jäi tervehdykseen :o Mutta jos herrat tätä lukevat niin kiitos lenkin piristyksestä. Mukavaa että kanssapyöräilijää muistetaan.

VesaP
12.06.2007, 11.49
Eilen en kuullut sällin mitään sanovat mutta voin kuvitella ajatukset... ;) Ingmannin tieltä käännyin itikseen päin sitä pyörätietä ja pro:n näköinen sälli ajoi maantiefilolla ja ruumiinkieli näytti puhuvan että "nyt menään kovaa jo". Nooh, siinähän on se suht pitkä ylämäki. Saavutin sällin siinä just mäen alhaalla ja rennosti yläotteelta ajellen ajoin ohi ja sanoin moi ja morjestin samalla ja pistin samalla watteja koipiin. Noh, vastatuuleen ~40km/h se mäki ylös "rennon näköisesti" yläotteelta. Sit mäen ylhäällä kun vilkaisin niin sälli oli siellä about mäen puolessa välissä. Voin kuvitella ajatukset jos hän oli olevinaan tiukalla lenkillä jo. :D Aah, nöyryytys se on pienikin nöyryytys ja tekee niin hywää....:D :p Terveisiä vaan ko kuskille jos oli palstalaisia! Ei se ole tärkeetä miten ja missä ajaa kunhan ajaa vaan! Cycling rules!!!

Viski
12.06.2007, 12.02
Löysin jostakin kaapista erinomaisen "tyylikkäät" Nishikin pyöräilytrikoohaalarit. Niiden kanssa olin sitten reissua tekemässä viikonloppuna. Vantaan nurkalla joku taapero totesi isoon ääneen, notta "Setä on menossa naamiaisiin!". :D

Kaunista katseltavaa:

http://lh4.google.com/image/hankanpyoraily/RmpHY5iWrGI/AAAAAAAAADU/1KToTIRfc3c/09062007.jpg

http://picasaweb.google.com/hankanpyoraily/IIIHNkNPyRIly/photo#5073946423273630818

Lasse
12.06.2007, 12.08
Eilen en kuullut sällin mitään sanovat mutta voin kuvitella ajatukset... Ingmannin tieltä käännyin itikseen päin sitä pyörätietä ja pro:n näköinen sälli ajoi maantiefilolla ja ruumiinkieli näytti puhuvan että "nyt menään kovaa jo". Nooh, siinähän on se suht pitkä ylämäki. Saavutin sällin siinä just mäen alhaalla ja rennosti yläotteelta ajellen ajoin ohi ja sanoin moi ja morjestin samalla ja pistin samalla watteja koipiin. Noh, vastatuuleen ~40km/h se mäki ylös "rennon näköisesti" yläotteelta. Sit mäen ylhäällä kun vilkaisin niin sälli oli siellä about mäen puolessa välissä. Voin kuvitella ajatukset jos hän oli olevinaan tiukalla lenkillä jo. :D Aah, nöyryytys se on pienikin nöyryytys ja tekee niin hywää....:D Terveisiä vaan ko kuskille jos oli palstalaisia! Ei se ole tärkeetä miten ja missä ajaa kunhan ajaa vaan! Cycling rules!!!
Jaahas, Vesa vahvisti epäilyni että illkuihan se viimevuonna ohi ajanut maantiesoturi morjenstellessaan iloisesti kun huonokuntoisena puuskutin suoraa.:o
Vaikka onhan se ohittaminen kieltämättä makeaa....:D

VesaP
12.06.2007, 12.19
Jaahas, Vesa vahvisti epäilyni että illkuihan se viimevuonna ohi ajanut maantiesoturi morjenstellessaan iloisesti kun huonokuntoisena puuskutin suoraa.:o
Vaikka onhan se ohittaminen kieltämättä makeaa....:D

:D Olisit heittänyt peesiin vain jos eilen olit sinä siinä ja tykittänyt ohi jossain vaiheessa mäkeä. Sitten joku (en kerro kuka) olis ollut suht rikki ja palasina... :D Tosin ois mullakin vielä vaihde pari ollut koneessa lyödä pesään jos oikein kisaksi olisi mennyt mäen nousu. Mää olin suht kevyellä lenkillä siinä, tosin onneksi sykemittari ei pelittänyt jostain syystä koko matkalla joten pääsi ehkä vähän ne sykkeet karkaamaan siitä "palauttavasta" millä piti alunperin ajaa.

Lasse
12.06.2007, 12.30
:D Olisit heittänyt peesiin vain jos eilen olit sinä siinä ja tykittänyt ohi jossain vaiheessa mäkeä. Sitten joku (en kerro kuka) olis ollut suht rikki ja palasina... :D Tosin ois mullakin vielä vaihde pari ollut koneessa lyödä pesään jos oikein kisaksi olisi mennyt mäen nousu. Mää olin suht kevyellä lenkillä siinä, tosin onneksi sykemittari ei pelittänyt jostain syystä koko matkalla joten pääsi ehkä vähän ne sykkeet karkaamaan siitä "palauttavasta" millä piti alunperin ajaa.
En ollut minä:). Mutta viimevuonna sattui juuri vaastaava tapaus ja suoralla. Olin pitkällä lenkillä ja aivan hapoilla, keskari maahtavaat 20km/h en olisi peesiin päässyt kun kammet ei suostunut pyörimään yhtään lujempaa, (oli kait rasvan puutetta):D

fob
13.06.2007, 13.16
Olin tällä kertaa juoksentelemassa metsäpoluilla tarkoituksena katsastaa uusia pyöräilyreittejä. Pari tuntia juosseena olin jo kotimatkalla, kun loivassa ylämäessä vauhtiani jarrutti edessä oleva noin 10 henkilön kävelijäjoukko. En jäänyt pitkäksi aikaa kuhnimaan vaan ohitin leveällä kohdalla patikoijat kolmea lukuunottamatta. Polkun muututtua kapeaksi päätin sivuuttaa viimeiset laahustajat metsän kautta. Niinpä tanner tömisten ja varvut heiluen rynnistin ohi, jolloin yksi ohitettavista nosti hartiat korviin ja kirkaisi: "Hirvi!!"

KooPee
14.06.2007, 13.57
En muista onko tää urbaanilegendaa vai oikeeta elämää.
Tahkon kisoissa, kun joku semi-pro painelee täysiä ohi samalla kun itse yrittää mukamas ajaa täysiä johonkin loivaan ylämäkeen:
"Jarruttamalla et voi voittaa". Ilkeetä! :D

Lasse
14.06.2007, 19.10
Kuten muista topiceista osa huomasi ajelin tänään Vanhalla Peugeotilla sisällä harjoitusvastuksella.
Nuorin tyttäreni (4 v) tuli yläkertaan minun polkiessa (tarhasta palattuaan)ja tokaisi "Iskä sä ajat tolla vanhaalla romulla jossa on takaratas ""P#s""a"":o .
On tullut vuosi sitten sanottua jotain ääneen:D :D .(Uskomaton muisti noilla nuorilla)...

McPupu
16.06.2007, 19.12
Ajelin parin just yläasteikäisen pojan perässä hetken, ihmettelin että mitä ne mua vahtii. Ohitettuani toinen totesi "hieno paita" , totesin hämmästyneenä että kiitosta vaan, jatkoi hän "hyvän merkkinen". Ajelin siis Konan paidalla :D

alli
18.06.2007, 10.17
"Sä näytät ihan mopolta!" Kommentin antajana tummaihoinen poika lauantai-iltana. Kysyin, että ai mopoltako siis ja poika varmisti, että juu. Arvelin jälkeenpäin, että johtui siitä, kun ei kovin moni muu pyöräilijä tunnu käyttävän valoja näinä kesäöinä.

Muistui samalla mieleen tapaus muutaman vuoden takaa, kun meloin kajakilla Seurasaaren sillan alitse ja lapsi hihkaisi: "Katso äiti, laiva!" Silloin ilahduin kovasti vaatimattoman kulkuvälineeni saamasta arvonnoususta...

Kane
18.06.2007, 12.23
Eilen en kuullut sällin mitään sanovat mutta voin kuvitella ajatukset...
pro:n näköinen sälli ajoi maantiefilolla ja ruumiinkieli näytti puhuvan että "nyt menään kovaa jo" Sulla on virheellisesti lainausmerkit. Siteeraat ihan omaa aivoitustas :rolleyes:

Voin kuvitella ajatukset jos hän oli olevinaan tiukalla lenkillä jo. Aah, nöyryytys se on pienikin nöyryytys ja tekee niin hywää... Tästä voi myös kuvitella että koet vastaavissa tilanteissa itse nöyryytystä. Kävikö mielessäsi että sälli ei ehkä edes noteerannut Sinua.

Asiat, etenkään ihmiset, on harvoin vain sitä miltä näyttää :)

missile
18.06.2007, 13.30
Eli nimim. Kane oli siis se ohitettu, vai..?

-M

VesaP
18.06.2007, 13.43
Eli nimim. Kane oli siis se ohitettu, vai..?

-M

:D Siltä vaikuttaa vähän. :D

Tästä voi myös kuvitella että koet vastaavissa tilanteissa itse nöyryytystä. Kävikö mielessäsi että sälli ei ehkä edes noteerannut Sinua.

Heh, jos itse olen "kovalla" treenilenkillä ja jos joku sälli silti ajaisi minusta ohi niin en kokisi nöyryytystä, vaan kunnioitusta sillä tietäisin että ko kaverin on täytynyt treenata oikeesti paljon ja se on vauhtinsa ansainnut! Tietysti jos itte ajelen hissukseen ja joku paahtaa ohi niin se hänelle suotakoon, eikä siitä yöuneni järky. Hän voi sitten kertoilla täällä kokemuksistaan miten ajoi jonkun olevinaan wannabepro-näköisen zeuksen ohi heittämällä. :)

perttime
18.06.2007, 14.09
Jos minä olen ollut muutaman tunnin maastossa pyörän kanssa koluamassa, ei ole mikään ihme, jos joku pääsee kotikadun viimeisessä ylämäessä ohi...

supertele
18.06.2007, 14.29
Nyt mentiin jo tänne (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=24437)

Kane
18.06.2007, 14.37
Hän voi sitten kertoilla täällä kokemuksistaan miten ajoi jonkun olevinaan wannabepro-näköisen zeuksen ohi heittämällä. :)

OK, taidettiin loppujen lopuksi tarkoittaa molemmat samaa asiaa. Ja juu, monet on minut ohittanut, ehkä myös Sinä.

perttime
18.06.2007, 19.11
"Rankan näköstä hommaa toi ylämäki."

sanoin itseasiassa minä, eikä liity edes pyöräilyyn...
Itseäni nuorempi mies rullaili ohitseni alamäessä, mutta sain sitten ylämäessä kävelemällä kiinni. Oli lähtenyt n. 5 km lenkille pyörätuolillaan ja yhtenä tavoitteena kuulemma muutaman kilon laihdutus, kun kaikki paino pitää illalla nostaa oman käsin sänkyyn.

Henki Hieveri
02.07.2007, 20.13
"Oho, poika menee ojan kautta ohi!"

Teemu Kalvas
02.07.2007, 20.28
"Käytsä usein täällä?"

thettr
02.07.2007, 20.52
Näin aloittelevana maantiepyöräilijänä kuulin tänään ensimmäistä kertaa perinteisen (?) kommentin selän takaa: "Homo!"

-FIN2
04.07.2007, 14.36
Perinteinen kommentti auton ikkunasta: "HOMOO!!!"
"Mee pyöräteille ajamaan" (Hauskaa tästä teki se kun ei ollu siinä kohtaa pyörätietä)
Huoltoamsemalla olin ilmaa laittamassa renkaisiin (jussina)(succicset jalassa) kun siihen tuli pari maistissa olevaa herraa ja toinen sanoi:
"hei. Tolla neidillä on tommonen adapteri" Niin ja olen poika hmm.. pitäisikö vaihtaa asustusta??

mutanaama
04.07.2007, 15.02
"Missä täällä noin paljon on kuraa löytyny", kun ajelin pöörätiellä kotiopäin.
(salaa itsekseni olin tilanteesta jopa ylpeä:p )

Eelis
11.07.2007, 10.35
Pullea herra sekä jalankulkijoille että pyöräilijöille sallitulla tiellä: "Eikös pyöräilijä tiedä missä pitäis pyöräillä... soitan kohta poliisit... painu helvettiin siitä tai vedän sua turpaan! ..."

Tais olla huono päivä äijällä ;-\

mk
11.07.2007, 12.27
"hirmu lenkkejä sää vedät, tähtäätkö Pekingin olympialaisiin? oli tänaamunen kommentti, kun naapuri kyseli aamulenkin mittaa kotio palatessani. :D Hassua miten tommonen kevyt parituntinen tuntuu "eipyöräilyäharrastavalta" hirmusuoritukselta :rolleyes:

Chambza
11.07.2007, 14.06
"AAAAH!" - naispuolinen lenkkeilijä, kun ohitin n. metrin päästä

"Oho!" - miespuolinen lenkkeilijä, kun kaaduin melkein suoraan jalkoihin hiekkatien mutkassa asvalttipaineilla ajaessani

"Öö.. Tarviitsä apua?" - n. ikäiseni nuori nainen epäilevään äänensävyyn, kun olin vaihtamassa takarengasta kerrostalon pyörävarastossa

PS. Tässä ketjussa parjataan Succis-huutoja.. Ei kai mokomaa sanaa edes tiedä muut kuin pyöräilijät, itse pitäisin tuota enemmänkin harrastajaveljen tai -sisaren tunnistamisena, joka kai on positiivinen juttu ;)

Teme-
15.07.2007, 16.49
kerron kuitenkin. Englantilaiset pyöräilijät vain moikkasivat minua pyöräillessä, eipä ole aikaisemmin ulkomaalaisia pyöräilijöitä tullut vastaan:)

BAD bunny
15.07.2007, 18.42
Miespuolinen lenkkeilijä: -Älä taita vannetta... Piti kyllä pitkään miettiä kommentin tarkoitusta. Vastasin, että ei nää taitu..

Teemu Kalvas
15.07.2007, 20.10
Aseistettu miesjoukkio sinivalkoisesta pakettiautostaan huuteli kovaäänisellä hävyttömyyksiä. En räpäyttänyt silmäänikään, ja voitin tuijotuskisan.

Muuten olen sitä mieltä, että tieliikenneasetuksen 1. luvun 18. pykälän kohta 423 on tuhottava. Nimim. ei edelleenkään ensimmäistäkään rangaistusta kansalaistottelemattomuudesta, vaikka yrityksen puutteesta ei kai enää voida syyttää.

makkeli
02.08.2007, 09.15
Olin paikoillaan odottamassa, että FRWD löytää tekokuut. Ohi lenkkeilee juosten n. 50 vuotias nainen ja tokaisee "Haa, paita on kuin eilisellä Tourin etappivoittajalla".

lynxlynx
02.08.2007, 21.42
Tais olla kaikki jo edellä..

Juho_O
03.08.2007, 00.44
Tänään Jyväskylän keskustassa ehkä parivuotias pikkupoika hihkaisi iloisena nähdessään minut punaisissa trikoissa: "Pelle!". :D

McPupu
03.08.2007, 11.14
Tänään Jyväskylän keskustassa ehkä parivuotias pikkupoika hihkaisi iloisena nähdessään minut punaisissa trikoissa: "Pelle!". :D

Lasten suusta kuulee totuuden :D

TimoF
03.08.2007, 18.09
Tuohan on melkein parempi kuin se iänikuinen "Succis!" :D

lelldar
21.08.2007, 20.39
Viikonlopun miniretkellä Räyskälässä(Lopella) taukoa kaverin kanssa pitäessä paikalle tuli sienestämässä ollut pariskunta. Siinä sitten tervehdittiin ja mies kysyi onko pitkäkin lenkki takana. Vastauksen, noin 70km, jälkeen miehen ilme oli tän tyyppinen: :eek:. Paikalta poistuessaan tokaisi sitten kun ei vissiin muuta keksinyt, "no, se on ihan sopiva lenkki" :D.

Singer
22.08.2007, 00.58
Ihmetellessäni karttaa jossain Töölön kohdalla keskellä yötä:
"Oletko muuten hukassa?", johon toinen vastasi "kyllä", eivät muuten valehdelleet liikaa :D

Brunberg
22.08.2007, 09.06
Vanhempi pariskunta katselin monttu auki kun iskin ylämäkeen putkelta vauhtina noin 45km/h. Tosin siinä nyppylän päällä oli jo mehut aika vähissä. Mutta eipä päässyt jätkä scootterilla ohi.

Tumppi
22.08.2007, 09.32
Pitkällä PK lenkillä ollessani puolituttu vanhempi urheilijamies ajoi autolla ohi ja pysähtyi juttelemaan. Kysyi: "onko pitkän lenkin päivä"? Vastasin että: "on, reilu 200km tulee kun kierrän Pihlajaveden" Johon mies: "HULLU". Johon minä: " sanoo mies joka on soutanut Sulkavan soudut sen joka ainoan kerran, kun ne on järjestetty ja monesti useamman kerran per vuosi". Johon mies vastasi:"no puolihullu sitten" :D

Sisu
22.08.2007, 21.25
Jus viimeks: "AI SAATANA!"

Henki Hieveri
30.08.2007, 07.59
"Katso minne ajat!" huusi yksi starikka Kontulassa kun ohitin hänet noin kahden metrin marginaalilla. Oli varmasti koko aamupäivän harjoitellut peilin edessä mitä sanoa ensimmäiselle vastaantulevalle pyöräilijälle.

"Pitäisi olla ohjatut valot" sanoi fillaristi Meri-Rastilassa.

Attitude
30.08.2007, 08.05
Bembölen lähellä olevassa metsikössä mummeli rupes kiljuun; Herran Jumala että tuollaisilla laitteilla tullaan tänne metsään ajelemaan, mene HELEVETTIIN täältä!!

Olin just vaan tauolla hörppimässä vettä ja nauttimassa luonnon rauhasta... Ja kalustona todella Extremeä; GT Zaskar

Tädillä tais olla jotain fillaristeja vastaan?:rolleyes:

perttime
30.08.2007, 08.45
"Älä ...." (jäi vähän epäselväksi)

Mummopyöräilevä kännykkään puhuva kypärätön pitkätukka, kun pyörätiepyöräilevä kypärällinen pitkätukka (minä) oli lukkojarrutuksella tilanteen pelastettuaan neuvonut kypärätöntä avaamaan silmät.

mk
30.08.2007, 09.30
"ei nämä mitään tee, ne on vaan uteliaita" sanoi marjastajarouva, kun kahta kohti tulevaa järjettömästi haukkuvaa ja murisevaa koiraa koitti saada kontrolliin polkua ohi ajaessani. :seko:

--heikki--
30.08.2007, 11.02
"Ei ois kyllä tullut mieleenkään ajaa tosta fillarilla" sanoi mäkijuoksija Paloheinässä, kun sotkin pohjoisrinteen ylös.

samooja
30.08.2007, 11.17
OK, taidettiin loppujen lopuksi tarkoittaa molemmat samaa asiaa. Ja juu, monet on minut ohittanut, ehkä myös Sinä.

Paras tapa ohittaa VesaP on ajaa sitä vastaan... :p

Naamiokostaja
08.10.2007, 18.35
Ohitin kolme fillarilla kulkevaa ala-asteikäistä tyttöä. "Hei, Pekka tulee!" Nimi ei tällä kertaa mennyt oikein, ja ohituksen jälkeen kuulin tirskuntaa. Toivottavasti nauroivat erehdykselleen eivätkä minulle.

wanderer
15.10.2007, 21.01
Pirkkalan ABC:n lähistöllä tietyön alla olevaa tietä ajaessani ohitseni ajoi autollinen karhulippiksiä, joista yksi huusi:
"Mitä v*a sinä ajoradalla teet s*na :mad: ?!"
Vastasin kypsään kysymykseen kypsällä tavalla eli näytin sentteriä hymyillen :p.
Ilmeisesti heidän mielestään minun olisi pitänyt ajaa ojassa kivenlohkareiden seassa :eek:
En sillä kertaa viitsinyt kun krossarilla olin liikenteessä.

Henki Hieveri
02.12.2007, 15.29
Pirkkalan ABC:n lähistöllä tietyön alla olevaa tietä ajaessani ohitseni ajoi autollinen karhulippiksiä, joista yksi huusi:
"Mitä v*a sinä ajoradalla teet s*na :mad: ?!"
Vastasin kypsään kysymykseen kypsällä tavalla eli näytin sentteriä hymyillen :p.
Ilmeisesti heidän mielestään minun olisi pitänyt ajaa ojassa kivenlohkareiden seassa :eek:
En sillä kertaa viitsinyt kun krossarilla olin liikenteessä.

Sama aihe tänään Helsingissä. Pyöräteillä niin paksu lumikerros, ettei pyörää enää pysty ohjaamaan ja siirryin ajamaan kadun puolelle autoliikenteen sekaan. Yksi autoilija avautui huutaen minulle, "painu sinne pyörätielle!".
Vastasin "Pyörätie on auraamatta!".

Aika moni sisukas sissi yritti ajaa pyörätiellä, jotkut taluttivat.
Täällähän on elämä kuin Tampereella! :mad:

Autoilijoiden kunniaksi täytyy sanoa, että ihmeen monet autoilijat ymmärtävät.

Teemu Kalvas
02.12.2007, 15.56
Sama aihe tänään Helsingissä. Pyöräteillä niin paksu lumikerros, ettei pyörää enää pysty ohjaamaan ja siirryin ajamaan kadun puolelle autoliikenteen sekaan

Kävin ajamassa tunnin verran pyöräteitä Pugslilla, mukavasti kulki, tosin ei erityisen kovaa. Harmi vain, että paikoitellen pyörätiet oli ehditty aurata.

Ainoa ongelma-alusta oli sellainen, missä ajoradan auraustuote oli heitetty pyörätielle. Yritin ajaa siinäkin mutta jostain syystä koostumus oli sellainen että pyörä upposi hankeen.

Kukaan ei kyl kommentoinut mitään vaikka ohitin useita. Taisivat olla niin järkyttyneitä että siinä sopassa joku pystyy ajamaan...

Henki Hieveri
03.12.2007, 09.51
Kävin ajamassa tunnin verran pyöräteitä Pugslilla, mukavasti kulki, tosin ei erityisen kovaa. Harmi vain, että paikoitellen pyörätiet oli ehditty aurata.

Kukaan ei kyl kommentoinut mitään vaikka ohitin useita. Taisivat olla niin järkyttyneitä että siinä sopassa joku pystyy ajamaan...

No kun sinä pystyit puskemaan siitä läpi, toimit elävänä todisteena, että siinä on mahdollista ajaa pyörällä => pyöräteitä ei aurata jatkossakaan. :D

Nebulus
03.12.2007, 10.27
"Onko tuo sellainen pyörä, jolla voi ajaa etteen ja taaksepäin, sellainen fiksi?"
-Pappa kyseli nojapyörästäni, kun pidin taukoa lenkillä Nallikarissa. :)

p bonk
03.12.2007, 10.29
No kun sinä pystyit puskemaan siitä läpi, toimit elävänä todisteena, että siinä on mahdollista ajaa pyörällä => pyöräteitä ei aurata jatkossakaan. :D

Joku on joskus ohittanut protestimielessä läheltä kun ajelen työmatkan Larun pään autotiellä. Sen sijaan tänäkin aamuna autoilijat viittoivat menemään ensin kun laskin Isokaarta alamäkeen ja olin oikealta tuleviin nähden väistämisvelvollinen. Isokaaren pyörätie oli käyttökelvoton - pyöräilijöiden puoli täynnä sinne aurattua lunta ja jalankulkijoiden sekaan en mene pujottelemaan. Ja ajoradalla ei sitäpaitsi ole tappajasepeliä.

VesaP
03.12.2007, 11.00
Hymyn ja pusun kun väänsin kuntopyörää eilen. :) Voittaa räntäsateessa yksin vääntämisen sata nolla... :o

Jussi Än
03.12.2007, 18.58
Eilen paksussa nuoskalumessa pyörätietä "puskiessa" vaari mietti ääneen seuraavaa: "ei kyllä se vaan on niin, että suksilla menis paremmin..."

Henki Hieveri
05.12.2007, 18.53
Minulle avauduttiin taas eilen Herttoniemen teollisuusalueella. Sanotaan, ettei suomalainen mies puhu, mutta kovasti tuntuu asiaa olevan pyöräilijälle. "Tollo" oli miehen viesti.

Auto oli nimittäin pysähtynyt punaisiin valoihin ja minä auton taakse kun samaan suuntaan jalankulkijoille (ja pyöräilijöille) vaihtui valo vihreäksi autosta katsoen etuoikealla. No minä kiersin auton ympäri vasemmalta ja ylitin tien, mikä antoi aiheen moiseen kommenttiin.

Lähinnä Mäkelänkadulla oppii, että kun Mäkelänrinteen kohdalla Käpylään päin mentäessä jalkakäytävä muuttuu kevyen liikenteen slummiksi, niin vetäisee koko valoihin jääneen bussijonon ohi keskikaistaa ja menee bussien editse jalankulkijoiden vihreillä ja sitten ylittää kevyen liikenteen slummiin jalankulkijoiden vihreillä. Joskus tosin valot kerkiävät vaihtua kun on letkaa ohittamassa ja pitää improvisoida käännös vasemmalle, Boot Factoryn puolelle.

Sehän on joustavaa liikennekäyttäytymistä. Luulisi autoilijankin olevan kivempi olla punaisissa kun joku käyttää jalankulkijoiden valoja sen sijaan että odottelisi täysin tyhjässä risteyksessä.

Lasse
05.12.2007, 19.00
Hymyn ja pusun kun väänsin kuntopyörää eilen. :) Voittaa räntäsateessa yksin vääntämisen sata nolla... :o
Tähän tilaan kun itse vielä joskus pääsis...Nyt ajelis mielummin räntäsateessa (jos olis tullut se tilattu, keliin sopiva fillari:mad:)

Henki Hieveri
05.12.2007, 19.07
Tähän tilaan kun itse vielä joskus pääsis...Nyt ajelis mielummin räntäsateessa (jos olis tullut se tilattu, keliin sopiva fillari:mad:)

Joskus kesällä pääsee unohtumaan se, että pyöräily on vesiurheilua.
Aika lohduttomalta näyttää lähipäivien sääennuste. Ei pelkästään se, että sataa paljon, mutta kun tuulen nopeuskin on kaksinumeroisilla luvuilla.

VesaP
07.12.2007, 15.50
"Ei lopeteta vielä!" kun yritin lusmuilla jo tunnin kohdalla suihkuun ergon päältä eilen. :eek: Rankka valmentaja... :o

kauris
07.12.2007, 15.56
Keskiviikkoiltana lenkkiä lopeteltaessamme liukkaalla jäisellä parkkiksella paloheinässä takaa tullut mummo alkoi huutelemaan, että "mitä te hullut näin liukkailla säillä pyörällä ajatte! Minä en pysy pystyssä jalkaisinkaan". Kommentoitiin vaan, että näillä kunnon nastarenkailla nyt pysyy paremmin pystyssä kuin liukkailla kengillä. Mummo ei uskonut.

Henki Hieveri
05.01.2008, 18.04
1) "On sinulla hieno pyörä", viittasi minun euron maksavaan vilkkuvaan pilateeman takalediin. :D

2) "Hei, pyörätie kulkee tuooolla!" -luistinradan jäädyttäjä kun kolistelin esille metsästä.

3) Poliisi pysähtyi juttelemaan rauhanomaisesti kun pyöräni oli parkissa. Ihmetteli, että tarkenen polkea, huomautti, että hänellä itselläänkin on samanlainen Garmin eTrex kuin minulla. Ajattelin, että onpas hienoa palvelua, kun pyöräni on parkissa, niin on oikein maija vieressä, jos joku yrittäisi sen pölliä.

järppä
19.01.2008, 20.17
Eilen ajelin kaikessa rauhassa pyörätietä, jonka vieressä kulkevalta maantieltä joku vanha mazda tms. päätti kääntyä vasempaan leikaten kohti omaa ajolinjaa. Kovasta yrityksestä huolimatta se ei sentään tullut päälle, vaan sai kärrynsä pysäytettyä puolittain suojatielle. Ilmeisesti toi Betty ei oikein meinaa näkyä tangossa, kun sitä polttaa vain 14W vajaateholla :rolleyes: Mää koukkasin pysähtyneen auton nokan edestä ja pääsin jo suojatien yli toiselle puolelle - ja sitten soi torvi. Toki kohteliaasti vastasin tähän tervehdykseen... Jos siinä autossa olikin tuttuja, niin se oli vain semmoinen rento käden heilautus. Jos ei ollu tuttuja, niin sillä yhdellä pystyssä olevalla sormella oli vissi merkitys :D

fob
20.01.2008, 19.54
"Kato äiti minkälainen valo! Ja takana vilkkuu tommonen!", päiväkoti-ikäinen poika äidilleen, kun ajoin heitä vastaan Fenix-lamppu kypärässä ja vilkkuvalo repussa.

TimoF
22.01.2008, 13.38
"Hui!"

Koirankusettajalta, joka oli noin 15 metrin päässä. Mitä lie säikkyi... :seko:

fiber
22.01.2008, 14.46
Tänä aamuna: tööt tööt tööt. Volvo halusi päästä ohi, kun ajoin 40,0 km/h neljänkympin alueella. Olin tarkoituksella keskellä kaistaa, kun heti mutkan jälkeen odotti yli ysikymppinen käännös viistosti menevälle pyörätielle.

Kuukausi sitten kevyen liikenteen väylällä ohitin kolmihenkisen perheen. Nainen sanoi: Kato kun hieno ___ Viimeistä sanaa en kuullut kunnolla, ja jos hän puhui lapselle, se varmaan oli "pyörä". Jos hän henkäili itsekseen, se olisi voisi olla vaikka "perse" :D

Smo
28.01.2008, 02.26
Muinoin sukkikset jalassa lenkiltä kaupan kautta mäyris kädessä kotiutuessa, kotiporttikongin ovea avatessa kaksi nuorta tyttöä sidukat kädessä selvästi iltaa viettämään menossa totesivat "se siitä urheilullisuudesta" ja halusivat vielä kuvia ottaa.. muka uutislehti 100:seen..

E.T.
11.02.2008, 20.39
Tänään Vilusenharjulla tkl:n bussikuski kun ensin meinas ajaa päälle:
Pistä ny se valo pyörääs kölvi saatana!!!

Harkitsematon nopea vastineeni sisälsi rivoja käsimerkkejä ja valitettavan
runsaasti sukupuolisanaston alatyylin ilmauksia.(tuikku unohtu kotio)
Samantien kaduin typerää käytöstäni.:o

wind chill
12.04.2008, 17.44
Kaksi pyörää ylämäkeen taluttavaa pikkutyttöä huusi lurituslaulun, kun poljin ohi: Suk-kaa housuu-uu mie-ees! :o

Highlander
12.04.2008, 21.31
Kaksi BMX-nuorta rupesi kuittailemaan kuin ajoin heidän perässään tien yli just vaihtuneisiin punaisiin. "Mikset pysähtynyt punaisiin?" kyseli :D Mitäs siinä sitten..

zippo
01.05.2008, 20.27
Polulla Lulu-koiranomistaja:Ajakaa sen koiran hännän päälle niin oppisihan se jotain.

Risteksessä satunnainen vapunjuhlija:Tiedäksä että Adolf Hitler ei osannut ajaa polkupyörää?

Iglumies
17.05.2008, 21.50
Alkuillasta Alasjärven pohjoisrannan juurakkorämeellä vastaantulleen kävelijän hämmästynyt :eek: tiedustelu; Voiko tässä ajaa pyörällä?

Galahad
18.05.2008, 17.28
Kahvi pahvimukissa 1,70€ Hyrylän shellillä aamulenkin päätteeksi. Myyjän toivotus:" nautinnollista kahvihetkeä". Kyllä tuohon hintaan voi jo nauttia:rolleyes:

kebne
26.05.2008, 23.20
Tää juttu ei kosketa mitään erityistä pyöräilyhetkeä.
Olin töissä (retkeilytarvikeliike) ja sinne tulee perhe, jossa on kaksi noin 3-4 vuotiasta poikaa. Toiselle pojalle etsittiin reppua tarhareissuille. Reppuhyllyllä viivyttiin muutenkin ihailemassa lasten rinkkoja yms.
Hetken päästä alkaa lohdutun ulina. Toinen poika huutaa hätää: "Mä en haluu, et katotaan mitään tyhmiä reppuja. Mä haluun et katotaan mulle se pyöräilypuku! Mä haluun sen pyöräilypuvun."

Kovin paljoa ei ole mitään kommenttia sadellut. Joskus esim. huoltsikalla ollessa pysähdyksissä on pyörästä kyselty lähinnä "Onks toi se... onks toi se...", "Ompa toi oudon näköinen", "mä en yhtään huomannu että toi on ton näköinen".

Muutamia kertoja ilveilyä, kielen näyttämista, pari vihellystä.

Ainiin! Faija tokaisi: "Tour de France", kun kurvasin niiden puutarhaan tiukassa ajopaidassa, shortseissa, hanskoissa ja juomarepulla varustautuneena (ja kypärällä myös!)

perttime
27.05.2008, 08.30
Pölähdin metsästä "virallisen" moottoripyöräendurospoorin parkkipaikalle. Poika oli peruuttamaasa pyörää peräkärrystä ja isä totesi: "Toi ei vie paljon pensaa."

JuZZe93
30.05.2008, 20.21
Kaikkee mukavaa sitä on tullu kuultua. Esim "Paljo makso?" "Onko hyvä keula" "Pääseekö tolla lujaa".. Se on kivaa kun jotkut 8v pikkupojat (tai mikä oon sanoon ku ikää 15v) huutaa että "keuli" niin siitä on sitte hyvä vetästä parin sadan metrin keulinnat ja jätkät kattoo huulet pyöreinä ja menee hiljaseks : D Eipä toi keulinta kyllä mitään erikoista oo enkä sitä pahemmin muuten harrasta, joskus pienempänä tuli harjoteltua kun ei muuta osannu : D

tempokisu
31.05.2008, 07.33
"Miten lujaa tolla pääsee??" :D on todellakin usein esitetty kysymys.

Eilen olin tulossa jo kotia kohti, Pirkkalan pyörätietä ajelin ja siinäpä oli koululaisryhmä miettimässä tien ylitystä. "tööt" ...väistivät naureskellen että "väistäkää, SpiderMan tulee" ( oli nimittäin spider-asu päällä):o

Nebulus
31.05.2008, 10.31
Maastopyörällä ajaessa en oikeastaan mitään muuta, kuin: "miksi tuossa ei ole lokasuojia/jalkaa?"
Nojakilla ajaessa sensijaan varsinkin ikähaarukan 5-12 tai 50-> edustajat kommentoivat paljon, tyyliin: "onko tuolla vaikea/mukava/helppo ajaa?" "pääseekö tuolla lujaa?" "vähänkö siiistiii!!1" "myy mulle tuo pyörä" "mistä noita saa?" jne.. vaimoa meinaa naurattaa muiden reaktioita kuunnellessa/katsellessa, kun käydään kimppalenkillä.

ImacInnes
31.05.2008, 22.36
Ajelin itselleni uusia polkuja Hakkilan metsissä ja pääsin takaa yllättämään yhden koiran ulkoiluttajansa kera!

HAU HAU HAU HAU! Hiljaa Rekku Hiljaa! HAU HAU HAU HAU!

Itekin vähän hätkähdin.

samooja
31.05.2008, 22.42
Minulle ei muutaku, tytöt vilkuta.

Ana75
20.07.2008, 10.41
Eilen illalla Pikkukosken kallion lähistöllä, joku kaljoissaan oleva "herrasmies" totesi, että "Hei, tiedäks, että sulla on muuten ihan s***tanan typerän näköset housut!" Ei tainnu kaveri digata meikän tritkoita :D

VesaP
28.07.2008, 13.45
"Oletko sie Lahden Pyöräilijöistä?" tuli WANHA-pappa kyselemään jossain Orimattilan lähistön ABC:lla kun kävin juomia tankkaamassa lisää pulloihin. Sanoin että "Enpä ole, Z on Keravalaisseura!". Pappa kehui itse olleensa ko seuran(?) jäsen aikoinaan mutta sanoi että hänellä oli kyllä remmit tuossa jalkaterän päällä pitämässä kenkää polkimessa. Kuulemma klossi kengänpohjassa ja sit remmit. Piti siinä sit papalle näyttää että joo, on täälläkin klossit ja ne menee tälleen lukkoon polkimiin *klaks* niin pappa katsoi silmät suurina demonstraatiota. Siinä sai lisää kerrottavaa pappa vanhainkotiin et kuin hienoja nykyajan laitteet on. :cool:

Reino Hoo
28.07.2008, 21.27
"IHMEELLINEN pyöräilijä" kuului yhden perheen nuorimmaiselta ohitustilanteessa. Kommentti taisi kuitenkin johtua enemmän nojapyörästä, jolla olin menossa...

Kemmi
29.07.2008, 01.04
Yks kaunis päivä olin sotkemassa mun PaddyWagonilla raisiossa, kun sellanen äijä puuskutti mun rinnalle ja kysyi, että: Saako tohon lokarit?

HMK
07.08.2008, 21.18
Joku jättänyt terveiset pysäkille, jossa lenkillä usein istahdan:

http://personal.inet.fi/koti/harri.krkkinen/kuvat/OLE.jpg

ellmeri
09.08.2008, 15.34
Lapin-mies silmäili mun ajovarusteita ja tokaisi::eek:Onko sulla sukkahousut jalassa,samalla hiplaili puukkoa vyötäisiltään.

Vähän kylmäsi :(...*klug*

järppä
15.08.2008, 21.11
"Lähekkö viivalle?" - lipsahdus itsevarman mopopojan suunpielestä Horhan harjun nousun alla... ei, en sitten lähtenyt kun tänään olin päättänyt ajella kevyesti ;)

TimoF
15.08.2008, 22.48
Puoliksi offtopic, mutta mainitsempa kuitenkin..
Lenkin jälkeen pesin pyörää pihalla, kun naapuri tuli kysymään onko pyörä rikki :seko:

Vepa
15.08.2008, 23.25
Kangasalan Rieson suunnalla sienimetsällä ollut mies tokaisi "Onpas täällä paljon polkupyörän jälkiä". Kerroin hänelle tulevasta tapahtumasta. Lopuksi hän toivotteli hyviä ajeluja Tour de Tampereessa.

petteri__k
16.08.2008, 15.43
Ajaessani autotiellä, tien laidassa kävi seuraavaa. Tämä siis työmatkalla siinä klo kuuden aikaan.

Auto ajaa viereeni ja apukuskin paikalla iso äijä (n.30v) kelaa mazdan ikkunan auki, työntää päänsä ulos ja huutaa vuorosanat: " Hei, pyörätie kulkee tuolla!", osoittaen samalla vieressä kulkevaa pyörätietä. Tämän jälkeen autossa pudistellaan päitä ja mazda kiihdyttää eteenpäin. Mitään en ehtinyt vastaukseksi sanoa. Olin kait liian hämilläni saamastani huomiosta. Kohdalla jossa ohitus tapahtui on tilaa molemmilla autokaistoilla vaikka muille jakaa. Pyörätie on näiltä kohdin huonokuntoinen ja täynnä kuoppia. (Syy miksi en siellä pyörätiellä ajanut.)

Olikohan jokin lakipykälä oikein, että pyörällä pitäisi ajaa tuolla pyörätiellä kun sellainen kulkee autotien vieressä?

petteri__k
16.08.2008, 15.48
niin, ja toinenkin vielä tässä lähiaikoina. Rullaluistelija (nainen) veteli edessä luistimillaan samaan suuntaan. Kilautin kelloa, ja ystävällinen "kiitos kilautuksesta!" -kommentti hymyn kera. :)

mk
16.08.2008, 16.07
"miten noin kapeilla renkailla voi pysyä pystyssä?" ihmetteli eräs rouva maantiepyörääni tutkiessaan :p

JiiPee
16.08.2008, 18.25
Juniori kysyi kun tulin lenksulta kotiin: lähtiks sulta hampaita kun sä kaaduit ? :D

TERU
16.08.2008, 21.28
"Pitääkö sitä polkea?" kysyi naisihminen, kun kerroin vaihteta olevan kaksikymmentä.

passo
26.08.2008, 22.30
Ajelin illalla itäkeskuksen stoa aukion ohi kohti Bike Planettia ilmeisen meluisasti laatoituksella maantieihmeelläni.. aukiolle oli kokoontunut "puistokemisti"seurue nautiskelemaan. Ohitettuni kyseisen poppoon "ilmeisen äänekkäästi" yksi sedistä siinä suuren ääneen tuumaili että kattokaa pojat tossa menee kunnon pyöräilijä..
Pisti hieman hymyilyttämään. On se hyvä että edes alan pojat uskovat kykyihini..

Reino Hoo
26.08.2008, 23.05
Sääpäs meekkin lujaa---

Nuoremmalta kansalaiselta tänään kuultuna. En ilmeisesti mennyt kuitenkaan riittävän lujaa (jonkin verran yli 30 km/h), kun ehdin sen hyvin kuulla....

Katila
27.08.2008, 09.37
"Oho!" totesi mopopoika Tuusulassa viime sunnuntaina Mr. Trekkini nähtyään, kun pysähdyin elintarvikekioskille hakemaan muovipussia kännykän suojaksi (eikä tarvinnut polkea kuin 30 km sateessa...). Tuumi vissiin, että sillä pääsee lujaa ;)

Vepa
28.08.2008, 08.01
Eilen jossain päin Linnainmaata puikkasimme kettupolulta pois, niin meidät nähnyt teinityttö tokaisi puhelimeensa: "No nyt siltä tulee jotain s**tanan pyöräilijöitä!".

greenman
28.08.2008, 09.56
Olikohan jokin lakipykälä oikein, että pyörällä pitäisi ajaa tuolla pyörätiellä kun sellainen kulkee autotien vieressä?

On. Valitettavasti.

Proj.nro
28.08.2008, 10.51
On. Valitettavasti.

Liikennemerkin 422 Pyörätie kohdalla sanotaan "Jos pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa lyhyellä matkalla käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa." Samaan viitataan myös yhdistetyn pyörätien ja jalkakäytävän merkissä. Se on sitten tulkintaa, milloin ajorata on turvallisemaa ja mikä on tuo "vastaava muu syy". Ja mikä on "lyhyt matka", se on suhteellista.

Henki Hieveri
28.08.2008, 20.30
"Hyvä pyörä"

Petri Lehtoväre
06.09.2008, 23.46
- Paljonko keulii?? (vastaus....120m)
- Onks tos pyöräs neste jarrut??
- Paljo makso??
- Koulussa kavereiden suusta- ''miks et tuu sillä kalliilla pyörälläsi kouluun??'' (vastaus: koska se pistettäisiin p*****si!)

Hiillosmakkara
07.09.2008, 21.36
"Haista ***** vitun idiootti"

Kaitainen
07.09.2008, 21.48
"Hyvä perse" Sanojana tosin oli pari myöhäisteini-ikäistä poikaa.

zippo
05.10.2008, 17.38
Takakeuliminen ei oo sama ku stoppie,Ellmerin naapurin skidit kommentoivat flättiajoa.

Lotum
05.10.2008, 18.21
Seuraava keskustelu käytiin Malmin ostarilla:

K: "Onks toi syklokrossari?"
V: "Ei kun se on maantiepyörä."
K: "Mutku siinä on kurakaaret?"
V: "Ei kaikissa syklokrossareissa oo kurakaaria."
K: "No mistä sit tuntee maantiepyörän?"
V: "Jarruista."

Amadeus
06.10.2008, 21.58
Minut leimattiin joittenkin teinien toimesta poliisiksi,koska minulla olin valot.:seko:

px
07.10.2008, 00.23
Tulin maasturillani kuraisena lenkiltä kotia, avainta kamelista kaivaessani ohikulkija toteaa että Tour de France on tuollapäin, näyttäen jonnekin etelään.

yypy
07.10.2008, 15.05
Noin 4-vuotias pyöräilijä tervehti iloisesti, HEI HEI.

Wolfhound
08.10.2008, 19.40
Jonkin aikaa sitten jo satuin lenkiltä palaillessa ajamaan tyypillisen paikallisen jalkapallohuligaaneilta näyttävän nuorisojoukon ohi - yksi geelisiilitukka-hupparipojista huusi (enklannintapaisella tietysti) "mä tykkään kans pyöräilystä, se on hyväks kunnolle" :D Vastasin sille et "ja hauskaa kans - varsinkin off-road".

sweetleaf
08.10.2008, 21.11
6v nassikka huusi "makee pyörä!", johon nassikan kaveri heti perään "ihan paska!" (Kona Dew DL) :eek:

Pulukaatuu
09.10.2008, 10.20
Vanha herrasmies ihmetteli voiko noinkin mennä, kun metässä tuli polulla vastaan.
Yks tollero totesi, että eikö tuo oo jo sama mennä juoksemalla???

Jani Mahonen
09.10.2008, 10.47
Tulin maasturillani kuraisena lenkiltä kotia, avainta kamelista kaivaessani ohikulkija toteaa että Tour de France on tuollapäin, näyttäen jonnekin etelään.
Ei juma, tyly :D :D :D :D

silee
09.10.2008, 11.11
Ajelin alkusyksystä tuolla maantiellä. Oli vk lenkki menossa. Yhdessä mutkassa oli mopopojat parkissa. Parin kilometrin päästä ne ajo sitte mut kiinni ja roikkuivat vähä aikaa siinä perässä. Rinnalle ajettuaan huusivat että "pole lujempaa, ethän sä mee vasta ku neljääkymppiä" :D

oh7nyo
09.10.2008, 12.24
"Sulla on tosi makeet reidet.":eek:

kinde
09.10.2008, 21.12
"Sä ajat ylinopeutta"

Gusse
10.10.2008, 20.40
Onx kaikki OK? huutaa iltahämärässä vastaantulevan kahden miehen seurueen jäsen.
Ensin herää epäilys että pojat on pienessä perjantaisievässä ja että kyseessä on siitä johtuva huulenheitto. Nousen pystyyn ja vastaan hieman hengästyneenä että on ja jatkan matkaa. Mietittyäni muitakin syitä loppumatkan päädyin lopulta siihen että kaveri luultavasti oletti että olin saanut jonkinmoisen infarktin kun "pyöräilijä ei pysy pystyssä" nojaen lepotangolla (aerobar). Että näin.

zippo
12.10.2008, 20.06
Skidit parkkipaikkalla:Sä oot varmasti maastopyöräilijä.
Meikäläisellä oli naama,kledut ja fillari yltäpäältä ravassa.
Vastaukseni:Joo mutta mä en juo silti Pepsi Maxia.
Skidit:Häh?

Stayer
17.10.2008, 09.32
Täällä kai varsinaisesti haetaan kommentteja muilta kuin kanssapyöräilijöiltä, mutta olkoon tämäkin:

Poljin ylämäkeä isolla välityksellä, kun ohi ajoi parempikuntoinen kaveri, joka sitten hiukan hidasti ja kun olin taas rinnalla: "Sä et taida tietääkään mihin kaikkeen vaseliinia voi käyttää?"

Kyllähän minä tiesin itsekin, että keskiön suunnalta kuuluvan natina voisi hiljetä vaseliinilla, mutta siitä huolimatta olin aimo hetken öönä ja kerkesin jopa hiljaa mielessäni ihmetellä että pitikö minun ruveta tarkastelemaan olivatko tyypin ajovehkeet hieman liian hyvällä värisilmällä valitut...

TKe_
17.10.2008, 09.50
hiljaa mielessäni ihmetellä että pitikö minun ruveta tarkastelemaan olivatko tyypin ajovehkeet hieman liian hyvällä värisilmällä valitut...

Totaalinen reps :D

Singer
17.10.2008, 15.10
pizzalähetiksi sanottiin kauppareissulla.

pööräilijä
18.10.2008, 22.38
Kangasalan pikkutenavat on sanonu, et toi on selvästikkin kilpapyöräilijä:D, joo tunnustan en oo:(, mut ehkä viel joskus:D, ja Kyötikkäläs pari naishenkilöä sanonu toinen toiselle, et mä oon nähnyt noi täällä ennenkin pyöräilemäs:D

JariV
23.10.2008, 21.19
Mulla on aina mp3-soitin lenkillä mukana, joten en ole kuullut mitään kommentteja, mutta vaimon naurusta ei meinannut tulla loppua, kun ostin ensimmäiset olkaimella varustetut succikset. Näytin kuulemma ihan karvattomalta Boratilta :D.

zippo
24.10.2008, 19.37
Tänään naapurinkloppi:Voi v--ttu sulla on taas uusi pyörä.

Amadeus
24.10.2008, 22.42
Kaverit sanoi vaan "tuliks pyöräl tänää" eivät ilmeisesti jaksa enää ihmetellä kun tulen kelillä kuin kelillä.;)

ruoste__
14.11.2008, 13.08
"Nouseepa kevyesti." Ylämäessä maastolenkillä. Sanojana oli kylläkin vanhempi ylipainoinen herrasmies jolle mäki näytti kävellenkin haasteelliselta... mutta väliäkö sillä, lämmitti silti! :D

kmw
14.11.2008, 13.16
, mutta vaimon naurusta ei meinannut tulla loppua, kun ostin ensimmäiset olkaimella varustetut succikset. :D.

Meillä myös tyttäret osallistuivat hirnujaisiin:D "Muuten melkein kuin Tarzan, mutta toi maha:D:D".

JiiH
14.11.2008, 13.37
Meillä myös tyttäret osallistuivat hirnujaisiin:D "Muuten melkein kuin Tarzan, mutta toi maha:D:D".

Sehän on vaan hyvä, että pystyy harrastuksellaan tuottamaan iloa myös muulle perheelle!

Meillä ainakaan poika (4 v.) ei varmaan ole vielä tajunnut, että ihan kaikki aikuiset miehet eivät pukeudu sukkiksiin ja ajele huvikseen pyörällä karmeassa kelissä ja omituisina vuorokaudenaikoina. Jossain vaiheessa tämäkin totuus varmaan valkenee.

kervelo
14.11.2008, 14.04
Paras, tosin sanaton kommentti aikoihin oli se, kun pari iltaa taaksepäin ajelin pimeälenkiltä kotia kohti Wilmani kanssa: vieressä kulkevalla (pimeällä) kevyenliikenteenväylällä vanhemmat muutaman lapsensa kanssa seisahtuivat ja tuijottivat ohiajoani suu auki ja ihan hiljaa.

Mieleeni tuli kohtaus elokuvasta Kolmannen asteen yhteys, jossa maan asukit tuijottavat laskeutuvaa emäalusta...:p

JariV
14.11.2008, 14.07

Onneksi meidän lapset on vielä niin pieniä etteivät näe mitään naurettavaa piukkoihin pöksyihin pukeutuneessa isässä. Olen jo henkisesti alannut valmistautua siihen, että tämä tilanne ei tule jatkumaan. :)

Sirkkusofia
14.11.2008, 14.10
Kaverit sanoi vaan "tuliks pyöräl tänää" eivät ilmeisesti jaksa enää ihmetellä kun tulen kelillä kuin kelillä.;)
Mulle sihteeri sanoi nostamatta katsetta, että "sataaks siellä" kun tulin vettä tippuvana toimistolle... JepJep

Munkkiniemessä autoletkan ensimmäisenä ajava mies ruuvaa ikkunan auki ja huutaa "Et sä tiedä, että pyörätie on tuolla!" ja viittelöi vimmatusti - Joo, joo mä menen sinne heti kun vaan autot menis ohi...

Ajelin kaikessa rauhassa, kun kuulin poliisin pillien äänen takanani. Ihme homma - en edes ajanut punaisia päin. Moottoripyöräpoliisi halusi vain sanoa, että kippurasarvinen retkipyörä on vaarallinen kaupunkiliikenteessä. Lisäksi hän "ratsasi" fillarini - katsoi valot, jarrut yms. Todella mukava ja fiksun tuntunen poliisi, oli oikein mukavaa jutustella :p

Teemu Kalvas
14.11.2008, 14.46
Moottoripyöräpoliisi halusi vain sanoa, että kippurasarvinen retkipyörä on vaarallinen kaupunkiliikenteessä.

...huoh. Sakottaisivat niitä pimeitä pyöräilijöitä nyt ensimmäisenä, jos ovat huomanneet että maailmassa ylipäänsä on polkupyöriä.

Edelliseen: pojan (6v) naisystävä (6v) pitää sukkiksiin pukeutuneita pyöräilijämiehiä huvittavina. Yritin selittää urheiluvaatetuksen teoriaa ja käytäntöä, mutta lähdin varmaan liian pitkän kaavan kautta. Oma poika on varmaan vain tottunut.

Nappulakenka
24.11.2008, 00.07
Tänään illalla kun olin tekemässä lähtöä lenkille. Pyörä nojaili rappukäytävän seinää vasten ja laitoin siinä kypärää ja laseja päähän sekä hanskaa käteen kun joku talon asukas oli lähdössä autolla jonnekin ja kysyi siinä ohi mennen, että "oletko tosissa?". Vastasin vain, että "Olen! Ei tuolla nyt niin huono keli ole ettei pyörällä pääsis." Katsoi jotenkin oudosti ja lähti siitä auton luokse :D No hetken päästä rullasin pyörällä siitä auton ohi ja katselin kun kaveri putsasta autoa ja tokaisin, että "ootko tosissa?" Ei muuten vastannut :D

Amadeus
27.11.2008, 21.49
Ei nyt lenkillä mutta kauppareissulla jotkut teinit kävelivät edessä ja vaivalloisesti väistivät ja huusivat heti perään "KEULI".Emmäää ossaa keulii.:rolleyes:

Shimaani
27.11.2008, 22.27
Tänään kotimatkalla pari haukunulkoiluttajaa pinkaisivat sivuun kun näkivät miun sohjossa harrastaman Lumikäärmeilyn ja kysyivät että eikö täällä ole liukasta? Siinä haukkujen (kolme Bernhardtilaista) rapsuttelun lomassa totesin että ei tää ny liukasta ole mutta kohtalaisen haastavaa painopisteensiirronharjuuttelua ja kestävyysreeniä...

Toi melkein ku Tarzan on aika paha :)

p bonk
27.11.2008, 22.49
Millastakohan kiemurtelua on huomenna tiedossa...

StantheMan
29.11.2008, 17.08
Tänään naapurirapun rouva, sanoi että hän on kateellinen minun reippaudelleni:D. Tämän vielä kun oma emäntä sanoisi! :(

timoe
20.12.2008, 19.34
Alkujaan tämän lähetti Sirkkusofia http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1024383#post1024383)
Moottoripyöräpoliisi halusi vain sanoa, että kippurasarvinen retkipyörä on vaarallinen kaupunkiliikenteessä... taisi haluta antaa puheinnumeronsa...
kuulosti näennäisratsialta.

Joo asiaan...toissapv menin pimeällä hakemaan äitini tohveleita....
keskuspuiston hiekkatiellä täysin valottomalla ja sysIpimeällä yhdyspolulla (itsellä vilkkuvalo edessä= ei nää kovin hyvin eteen)

Havaitsin hiljaisessa vauhdissa ihan viime hetkellä liikettä ja väistin lenkkeiliJää, jolla ei tainnut olla mitään heijastavaa, se huusi perään, että

"MULLA OLI VALO!" ilmeisesti sillä oli joku sellainen pieni juoksijoiden tuikku, mutta en millään ilveellä huomannut sitä, HEIJASTIN OLIS PAREMPI! :eek:

Smo
20.12.2008, 19.55
Onneksi meidän lapset on vielä niin pieniä etteivät näe mitään naurettavaa piukkoihin pöksyihin pukeutuneessa isässä. Olen jo henkisesti alannut valmistautua siihen, että tämä tilanne ei tule jatkumaan. :)

Kun tuli sukkisteltua niin lenkille lähtiessä softshellin ja sukkisten kanssa toi kaveri lähes aina tokaisi "sitä on taas mustanaamio lähössä liikenteeseen"

Shimaani
20.12.2008, 20.04
Ajakkonää aina pitkät päällä kysyi risusavottaa ähräävät vesselit.

Smo
20.12.2008, 20.09
Ajakkonää aina pitkät päällä kysyi risusavottaa ähräävät vesselit.

Niinqu pitkät kalsarit siis :D

mk
20.12.2008, 20.19
"s**tanan kirkas valo sulla pyörässä" totesi hiukan humalaiselta vaikuttanut setä, kun lupine pyörässä ajoin tässä viikolla iltalenkkiä. Hidastaessani kohdalla, odottaen jatkoa jutulle, totesin "niin?" Tähän setä jatkoi "niin pitääkin olla" ja jatkoi matkaa :p

ellmeri
20.12.2008, 20.29
Tulikettu ja käki kuusikossa...:cool: ihan totta,havukka-ahon ajatteliakin oli nähnyt sen.

Väärässä topicissa,mutta olokoot.

Juu kaveri sano jotta kauhiasti paukkuu toi takaratas,ei ihme,Sramin shittiä.

Nightie
21.12.2008, 00.55
Pyynikillä bussipysäkillä seisovat lapset...
"Valopyöräilijä! Valopää! Oleksä joku pelle?!" :D

Sain ansioni mukaa, valo minulla oli ja vieläpä kypärässä kiinni. Pellenenä ja meikki tosin puuttuu.

Smo
21.12.2008, 01.13
Taas väärä topikki..

Menin muinoin yhden asiakkaan luokse, sanoin kypärä päässä että "fillariläheteistä, päivää" .. ja meni tuossa muutaman henkilön mainosvalokuvaamon sihteerin kautta läpi vaikka käyn siellä aika usein :D .. siellä lähettejä käy aika ahkeraan. Sihteeri sanoi että täydestä meni.

Henki Hieveri
22.01.2009, 23.32
Bensafasisti huusi (kun satoi rättejä ja pyörätie oli taas kuin kynnöspelto Itä-Karjalassa ennen sotia): "Osta auto!"
Minä haistattelin ja pujoin nyrkkiä perään.
Jalankulkija: "Sivistynyttä kaupunkikeskustelua?!"
Minä: "Yiilenmurikalla pitäisi tuollaisia heittää!"

Narujalka
23.01.2009, 13.52
Henki Hieverille: paece, man, peace. Ei idioottien kannata antaa pilata päivää. Itse turvaudun vastaavissa tilanteissa vanhaan sananlaskuun: Ei kotka kärpäsiä syö!
Osuin tähän keskusteluun vasta nyt, mutta vinkiksi kmw:lle ja JariV:lle ja muille vanhemmille: Pyöräilyromppeet ovat oivia kasvatusvälineitä; murkkuikäisten neitieni viettäessä viikonloppujaan seurassani, olen havainnut hyväksi keinoksi motivoida neitejä siivoamisessa tai astianpesukoneen tyhjennyksessä yms. pikku askareissa yli 15v vanhan pitkähihaisen, riemunkirjavan ajopaidan avulla(neidit eivät suostu kävelemään seurassani edes pysäköintipaikalta asunnolle, jos ylläni on em. ajopaita, kun olen hyödyntänyt neitien shoppaamaan viemisen ja hakemisen välisen ajan lenkillä käymiseen). Olen ilmoittanut, että jos siivous ei maistu, lähden heidän seurakseen shoppailu-reissulle pukeutuneena em. ajopaitaan, seuraan heitä, kuin hai laivaa ja kuuluvalla äänellä kerron olevani heidän rakas isänsä. Yllättävän hyvin on motivaatiota pikku askareisiin neideiltä löytynyt:D...

vema60
23.01.2009, 14.23
Olen ilmoittanut, että jos siivous ei maistu, lähden heidän seurakseen shoppailu-reissulle pukeutuneena em. ajopaitaan, seuraan heitä, kuin hai laivaa ja kuuluvalla äänellä kerron olevani heidän rakas isänsä. Yllättävän hyvin on motivaatiota pikku askareisiin neideiltä löytynyt:D...
Sadistista!
Ho hoi! Missä ne lastensuojeluviraiomaiset luuraa

Oatmeal Stout
23.01.2009, 14.35
Jokunen vuosi sitten Vätternissä ylämäessä ohittaessani pariskuntaa, nuori nainen loihe lausumaan suomenkielellä: "V*ttu, jos minä, v*ttu, polkisin noin, niin lopettaisin, v*ttu, polkemisen."
Ja seurassa ollut nuori mies otti pultit, kun vastin: "Jos ei v*ttu ole poljettava, niin vahinko on peruuttamaton"
No, onneksi oli ylämäki :)

ellmeri
23.01.2009, 17.10
Tänään aamulla hiekkaharjussa pankkiautomaatilla,nuari neitonen huastelee mulle ihkaoikeella ylä-savon murteella:sinä se wuan jaksat polokee joka päivä töihin.:D

Siihen mää:joo ;)

Teemu Kalvas
23.01.2009, 18.08
Eilen Pugslilla töihin jurnuuttaessa vastaanajava vähän vanhempi fillaristi selkeästi sanoi minulle jotain. Niin on vain kuulo huonontunut, että en kuullut tavuakaan. Kohtaamisnopeuskin oli rauhallinen, molemmat meni varmaan jotain 15 km/h luokkaa. Olenkohan tullut huomaamattani kuuroksi?

aksu08
23.01.2009, 23.15
Ohitin neljä metsäpolulla lompsinutta teinijuippia ns. penkan kautta kiertäen, vaikka tilaa jonkin verran antoivatkin. Kuuntelin samalla musiikkia, mutta olin kuulevinani: "Joo tuu vaan siihen eteen! Haista ...ttu!"
Terveisiä pojille, mikäli satutte lukemaan. Epäilen kuitenkin, sen verran kolanturvottamilta näyttivät - vaikken itsekään mikään nälkäkurki ole. :D

Lasketaanko sanattomia kommentteja? Pyöräilyä itsekin harrastavan naapurin kanssa moikattiin yksi päivä, kun olin ahtautunut uuteen piukempaakin piukempaan ajoasuun ja ilmeestä pystyi lukemaan, ettei näin poika, ei näin. :D

Proj.nro
24.01.2009, 20.58
Taukotupakoitsevien taxichaufförien ajopelit blokkas huoltiksen pyörätelineet, josta ystävällismielisesti heille huomautin (ihan oikeasti kohteliaasti). Sain ryöpytyksen millaisia kuninkaita pyöräilijät liikenteessä ovat ja heillä kokoajan keskisormi pystyssä, ja kuinka ne kädet kannattaisi pitää tangossa kiinni.:eek: Toivotin hyvät illan jatkot ja paremmat huomiset..

JiiH
24.01.2009, 21.06
Jokunen vuosi sitten Vätternissä ylämäessä ohittaessani pariskuntaa, nuori nainen loihe lausumaan suomenkielellä: "V*ttu, jos minä, v*ttu, polkisin noin, niin lopettaisin, v*ttu, polkemisen."

Tästä tuli mieleen... puolitoista vuotta sitten Lapland Maratonin jälkimmäisenä päivänä, jossain runsaan 200 km kohdalla, kun puskettiin vastatuuleen peltoaukeita, kuului olkapään takaa oikein antaumuksella, että "V*ttu perkele, nyt jumalauta sattuu, saatana!" Siinä oli kirosanojen ja ei-kirosanojen välinen suhde kohdallaan.

Kuutio
24.01.2009, 21.38
Kuulemani kommentit ovat yleensä olleet luokkaa "ai, pyöräiletkö talvellakin" tai "tulit sitten pyörällä, vaikka sataa kaatamalla vettä". Nämähän eivät oikeasti ole kuin hidasteita, ja kieltämättä itelle tulee semmonen olo, että pitäiskö pakkasen tai vesisateen olla pyöräilyn estäviä säätiloja? Ehkä hauskin oli kun eräs tuttu sanoi uusimmasta pyörästäni, että siinä on liian vähän niitä piuhoja ja villi ilme naamallaan maalaili käsillään kaarella olevia vaijereita. :D Lenkeillä olen toistaiseksi saanut olla rauhassa, mitä nyt yksi mammasti kerran huuteli, että meinaatko päälle ajaa...

izmo
24.01.2009, 21.55
Mannerheimin kalliolta alas laskiessa viiden porukalla semmosta lumipuuro polkua joka tulee hiihtoladulle niin
siinä kuulin kun joku noin 7v pikkulikka suksien päällä sano isälle > pyöräilijöitä metsässä outoa?

(välillä tuntui oudolta tuuppatessa pyörää lumipuurossa;))

higgins
24.01.2009, 22.36
"Ai ai ai... Sattuiko pahasti?" Higg

timoe
24.01.2009, 23.30
tää on jo viime syksyltä...

Ajoin Lauttasaareen päin asioidakseni paikallisessa liikkeessä, kun pyörätie loppui jonkun ihme rakennustyömaan vuoksi.

päätin ottaa riskiä ja ryhmityin vastaan tulevalle bussikaistalle, ja pinnistin vauhdilla kohti edessä siintävää pyörätien vapaata osaa.

Kuinka ollakaan ns "mustamaija" tuli vastaan; pääsin siitä tilanteen äkkinäisyyden vuoksi ohi, vilkaisin olan yli ja pelkääjän paikalla ollut poliisimies avasi oven ja huusi ihan sivistyneesti "kaikkea sitä näkeeeekin"

Onneksi eivät siinä liikenteen seassa pystyneet kääntymään mitenkään, mutta myönnän että tuo typerä ja vaarallinen temppu kyllä hävettää, en kehu sillä siis. Jos bussi olisi tullut vastaan, rakennustyömään aita olisi estänyt väistämisen...

PHI
25.01.2009, 00.13
Tänään aamulla hiekkaharjussa pankkiautomaatilla,nuari neitonen huastelee mulle ihkaoikeella ylä-savon murteella:sinä se wuan jaksat polokee joka päivä töihin.:D

Savoksi se menee näin: 'Sinä se vuan jaksat polokee joka päevä töihin' :p

Terveisin: Kerran savolainen, aina savolainen :)

PHI
25.01.2009, 00.31
Näitähän siis on pirun monia, mutta tässä mielestäni yksi parhaimmista:

Sattui tässä jokunen vuosi sitten silloisessa työpaikassani. Olin juuri repinyt aika täpöillä maantiepyörälläni meren välittömässä läheisyydessä sijaitsevalle kesäiselle työpaikalleni, mukavat 22 km suuntaansa. Ollessani pukuhuoneessa riisumassa hikeä valuvaa mustaa ajohousu/ajopaita settiä päältäni, ovesta törmäsi sisään yksi firmamme omistajista. Kaveri pysähtyi hölmistyneenä eteeni ja hetken töllisteltyään epäuskoisena, parahti lausumaan:

Mitä helvettiä, tulit sä uimalla??

Amadeus
30.01.2009, 23.29
"Toi ajo mun mielikuvituksen päälle" sanoi joku kouluunmenevä n. 9-vuotias tyttö kun ohitin hänet takaa vasemmalta. :D Mitäköhän silläkin tarkotti?

pötkö
31.01.2009, 14.00
"Olisit soittanut kelloa!!!!" johon vastasin: " Kuulkaa rouvat, soitin kelloa, taputin käsiäni ja huusin, mikään niistä ei herättänyt huomiotanne. Tajuatteko rouvat että olette liikenteessä. Tarkalleen oikeanpuoleisessa liikenteessä. Ette voi kuulkaa kävellä kolme rinnan täällä kevyenliikenteenväylällä...". Tähän rouvista lyhyin vastasi kärkkäästi: " etkä nimittäin varmasti huutanut"

Nebulus
31.01.2009, 15.53
"Mitä sää oikein yritit tehdä?" -Naapurin pikkupoika yksipyöräisellä ajostani. (Silloin max. 5m)
"Onko tuo sellainen fiksi, jolla voi ajaa eteen ja taaksepäin?" -Vanhempi herrasmies nojapyörästäni.

kebne
31.01.2009, 17.23
mitä helvettiä, tulit sä uimalla??

:D Loistavaa.

Stig
01.02.2009, 22.13
Joo noita vihellyksiä ja "hyvä perse" -huutoja kuulee kun kesäisin lähtee se aerodynaaminen imuasu päällä lenkille, ja kun asun Turun ydinkeskustassa ni pakko se on ihmisten ilmoilla aluks ja lopuks ajaa.

Hyvä mieli tuli kun kerran lenkiltä palatessani rappukäytävän alaovella joku keski-ikänen mies tuli kyselee "paljonko poljit" ja "ai, siin on shimanot" ja kerto miten hieno harrastus pyöräily on. Vähän iski kyl kateus heti perään ku se sit vielä leijui et "joo, kato mul on sellanen hiilari-Bianchi Campan osilla....":(

Sit tosta mun työ/koulumatkapyörästä (Nishiki SL 1-vaihteinen, tarjouksesta 269€) tullaan tosi usein kyselee et onko kilpapyörä ja taisi olla tosi kallis....:D

kuru
01.02.2009, 22.20
Onhan näitä..
Syksyl kävin työmatkal kaupassa. Siinä kaupan pihalla sitten irroittaessani vanhaa markettifillaria(150-200€) telineestä tuli eräs vanhempi herra utelemaan että "Mahtaa olla kallis tollainen rallipyörä"..

Smo
02.02.2009, 03.15
Olin mökkiosastolla ja huomasin että siellä on "Örnin" ladossa hirvipeijaiset, menin käymään siellä ja tuli jonkun paikallisen kanssa juttua fillarista, herra totesi että toi mun rengas maksaa melkein saman verran kuin sen fillari

Tank Driver
02.02.2009, 11.26
Joo noita vihellyksiä ja "hyvä perse" -huutoja kuulee

Kuulisikin!

mk
02.02.2009, 16.08
"näyttää tehokkaalta" tokaisi varsin viehkeän näköinen naikkonen, kun poljin maasturilla putkelta ylämäkeen. Toi kummasti lisää virtaa jalkoihin :p

Fin-76
07.02.2009, 23.42
"Taitaa päästä pyörällä ajamaan aika huonosti" tokas ikäneito itä-Tamperelaisella metsäpolulla, jonka oli juuri tänään käynyt metsäkone pehmentämässä. No olihan se pyörällä ajelu aikas työlästä...

JackOja
15.02.2009, 21.29
"Herrajumala mitä touhua!"
Ahtaalla polulla Lauttasaaren rannalla tuli vastaan kaksi sellaista iäkkäämpää hienoa frouvaa... olisivat varmaan olleet Stockalla jos se olis ollu auki :rolleyes:. Mutta tuolla kommentilla he hyökkäsivät koko harrastajakuntaa vastaan (talvinen maastopyöräily). Jos kommentti olisi suunnattu minulle, hehän olisivat todenneet "Herrajumala mikä ääliö!" tjsp. :D

Fin-76
15.02.2009, 22.20
Yks naapuri hämmästeli mun ajelua jäisellä kelillä, mutta jouduin toteemaan, että mulla ei ole mitään huolta. Mua vain hirvittää kävelijöiden liukastelu...

eskoaa
15.02.2009, 22.53
"On teillä paikka ajella".
Iäkkäämpi koiran kus...eiku ulkoiluttaja, normi metsäsäpolku Ilolassa.:eek:

Toinen kommentti tänään: "Eiks sulla oo kelloo". Kaks sauvakäveliää kevyen liikenteen väylällä rinnakkain tietty:mad: lähestyin takkaa ja huusin 15m ennen "vasemmalta ohi".
Väistivät...vasemmalle tottakai:D

Kerrankin keksi nasevaa vastausta: Tulee kohta kolmehttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

mutanaama
15.02.2009, 23.36
Onhan näitä ollu: Sattuiko, mihin sä jäit, pysytsä perässä, haluutko levätä:)

Zarni
15.02.2009, 23.37
"Ootpa reipas!" sano mummo lumessa, kun ylämäessä ohi poleksin.

aarnivalkea
16.02.2009, 00.06
Kahdesti olen kuullut olevani eksyksissä, ja vieläpä samoilla sanoilla: "Nyt olet kyllä eksynyt!" ihmetteli metsästäjä syksyllä heikohkolla metsäpolulla ja pertsaaja talvella yli 10 cm hangessa. Ja vaikka oli karttakin telineessään (no, eihän se kartta tietystikään estä eksymistä, että siinä mielessä saattoivat olla oikeassakin...)

EePee
19.02.2009, 15.33
Pari n. kymmenvuotiasta nassikkaa kolmelle Bodomin kierrosta uupuneelle kokista siemailevalle sedälle Hölmölän grillikioskilla..

lynxlynx
19.02.2009, 21.14
Pari n. kymmenvuotiasta nassikkaa kolmelle Bodomin kierrosta uupuneelle kokista siemailevalle sedälle Hölmölän grillikioskilla..
Olitteko?

Vepa
01.03.2009, 16.27
Ilman kypärää jalkakäytävällä pyöräilevä keski-ikäinen nainen sanoi: "jalkakäytävällä saa ajaa, jos ajaa varovasti".

Henki Hieveri
01.03.2009, 19.09
Toinen kommentti tänään: "Eiks sulla oo kelloo".

Kerrankin keksi nasevaa vastausta: Tulee kohta kolmehttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
:D