PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilijöiden tervehtiminen



Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Janu
10.05.2005, 01.26
Jälleen tänään ihmetytti kun lenkillä vastaantulleista "tosipyöräilijöistä" tasan YKSI vastasi tervehdykseen. Vastaan tuli kuitenkin vähintään kymmenkunta joita kaikkia tervehdin kohdatessa kättä kohottamalla. Ei niin mitään reaktiota, korkeintaan tuijotetaan, että mikä hullu toi on.

Niin, olin siis nimenomaan succistelemassa ja vastaantulijat olivat myös succicsia. Maastopyöräilijät tuntuvat olevan paljon ystävällisempää ja rennompaa sakkia; joskus on jo kymmenien metrien päästä kuulunut iloista kailotusta ja näkynyt käden heilautus. Myöskin jos sattuu pysähtymään samaan kohtaan (valoihin tms.) niin maastokuskit usein muutaman sanasen vaihtavat, succistelijat lähes poikkeuksetta tuijjottavat johonkin kaukaisuuteen mitään pukahtamatta.

Mitä tää tämmönen meininki on, hä?

Wile
10.05.2005, 01.33
Sitä itsekin ihmettelen, miksei voida tervehtiä. "Mikä hullu toi on" -tuijotus nyt kuuluu tähän suomalaiseen perusmeininkiin, ei se ihmetytä, korkeintaan siitä tulee vähän masentava olo.

Juha Lehtinen
10.05.2005, 01.33
Mitä tää tämmönen meininki on, hä?
Selvästi joku muoti-ilmiö joka on voimassa vuodesta toiseen.Kyseessä voi olla myös joku pyöränhallintaan liittyvä juttu.Joo,tuo se täytyy olla ;),sillä en usko että ihminen on sellainen pölvästi ettei vastaa toisen tervehdykseen kun sellaisen näkee :rolleyes:.

(N)evergreen
10.05.2005, 01.48
Jälleen tänään ihmetytti kun lenkillä vastaantulleista "tosipyöräilijöistä" tasan YKSI vastasi tervehdykseen. Vastaan tuli kuitenkin vähintään kymmenkunta joita kaikkia tervehdin kohdatessa kättä kohottamalla. Ei niin mitään reaktiota, korkeintaan tuijotetaan, että mikä hullu toi on.

Mitä tää tämmönen meininki on, hä?
Minä kun olen luullut, että tää kuuluu maantiepyöräilykulttuuriin!!!
Varsinkaan maastopyörällä vastaan tulevia ei sovi huomata. Nehän ovat eri rotua.

tempokisu
10.05.2005, 07.56
Sitä itsekin ihmettelen, miksei voida tervehtiä. "Mikä hullu toi on" -tuijotus nyt kuuluu tähän suomalaiseen perusmeininkiin, ei se ihmetytä, korkeintaan siitä tulee vähän masentava olo.

Tasan näin kävi taannoin entisellä työpaikallani. Moikkasin lähtiessäni - ei vastausta, mutta sensijaan tämä moikattava,vastaanottoapulainen, menetti täysin malttinsa ja alkoi huutaa että olen hullu ja mielenvikainen riehuja :eek:

Pääsääntöisesti "lajitoverit" tiellä moikkaavat, kyllä sitä vähän ihmettelee, kun tutut tai puolitutut eivät tervehdykseen vastaa. Joskus tietysti saattaa olla paha tilanne (tempoharjoitus)...
Viime vuonna oli huvittavaa todeta, miten tietyt "kaverit" olivat lopettaneet täysin tuon moikkaamisenkin! juorujen takia. Ja nyt taas moikataan...:D

mk
10.05.2005, 08.22
Tämä kyllä kummallista. Itse pyrin aina vähänkään harrastajan näköistä pyöräilijää moikkaamaan vastaantullessa ja usein ei tämä reagoi mitenkään. Ei luulis sen käden noston tai moi -lausahduksen paljoa vaativan.

Pyöräkaistapää
10.05.2005, 08.34
Kaikki siis tuntuvat moikkaavan, mutta kukaan ei moikkaa takas? Oiskohan meillä kaikilla näössä vikaa?

Vesku

TJ
10.05.2005, 08.46
Tai sitten edustamme varsin pientä osaa pyöräilijöistä... hyvä keino palstalaisen tunnistamiseen siis: tervehdi, jos tervehtii takaisin on palstalainen...:D

Fjälle
10.05.2005, 08.56
Kaikkia morjestellaan !!!

Pyöräily on hienoa.Metsässä, tiellä ja rotvallin reunalla. Annetaan hyvää mieltä jaarvostusta kaikille lajin harrastajille.
Tervehtikäähän takaisin.


Lohjalla jälleen nähdään.

hannupulkkinen
10.05.2005, 09.21
Sitkeästi vaan kättä ylös. Huomasin täällä Kuopion suunnalla, että mitä parempikuntoisemman näköinen kaveri sitä epätoidennäköisempää, että vastauksen saa räpylänsä nostoon. Nyt on vähän ehkä muutosta parempaan tapahtunut. Lähes kaikki jo moikkaavat kun itse aina nostaa käpälää.

Kännyn nostossakin on eri tyylejä: jotkut nostavat iloisesti, toiset vähän lepuuttajalta vilauttavat ikäänkuin salaa, jotkut jämäkästi. Tyylillä ei ole väliä kunhan vain jotenkin reagoi toisen aloitteeseen. Siitä koetan pitää kiinni, että ehdin itse ensin. :)

VesaP
10.05.2005, 09.23
Kyllä tulee aina kättä tangosta nostettua kun toinen sukkahousuheebo vastaan tulee :D Ja kyllä sieltä aina joku takaisinkin lapasta nostaa... Ei kylläkään kaikki, mutta jokaisellahan on oikeus siihen (olla nostamatta lapasta siis) joten eipä tuo haittaa. Joskus kyllä pitkän lenkin loppuvaiheilla voi itsekin olla niin koomassa että ei tajua mistään mitään enään joten jos ainakin tämä ONCE kuski ei moikkaa takaisin niin se on kuolemaa tekemässä siinä pyörän päällä eikä se vittuillakseen jätä moikkaamatta takaisin :rolleyes:

T.M
10.05.2005, 09.29
Se on varmaan joku Campa vs Shimano juttu :)

VesaP
10.05.2005, 09.46
Se on varmaan joku Campa vs Shimano juttu :)

No tuo tietysti ! Kyllä meikäkin vannoutuneena Shimano miehenä nyrpistän vain nenääni jos jollain vastaantulijalla SELVÄSTI hiilikuitu kiiltää vaihtajankahvoissa... STNAn Record elvistelijä... :mad:

ps) :p

MTB 50+
10.05.2005, 09.49
Itse tervehdin niin maantie- kuin maastopyöräiljöitä, jos he vaan näyttävät harrastajilta. Osa vastaa - osa ei.

Jossain tilanteissa on tietty vaikea irrottaa kättä tangosta - mutka, jarrutus, kiihdytys- mutta katse kohti hymy ja nyökkäys käy aina.

cuppis
10.05.2005, 09.50
Viime lauantaina lenkillä otin tehtäväkseni moikata jokaista vastaantulevaa harrastepyöräilijän näköistä immeistä. Yksikään ei nostanut käpälää ennen aloitettani. Rupesi sen verran nyppimään, että viimeiselle vastaantulijalle vedin käpälän reippaasti lippaan. Ilmeestä päätellen piti minua täysin kahjona.

swinger1
10.05.2005, 09.53
Juu itsekin ihmetyttää tää suomalaisten jurous.Kun edes ne jolle olet joskus jotain fillari osaa kaupannut tai sen fillaria huoltanut ei edes morjensta vastaan tullessaan.Italiassa ja Hollannissa kun taas lähes kaikki tervehtii ja moni tulee levähdys paikoilla juttelemaankin ja ongelma tilanteissa tarjoaa apuaan.Täällä kun olet tien poskessa fillari levällään niin jengi vaan nauraa kun paahtaa täysiä ohi. kiitos sain avautua.

Pelotón
10.05.2005, 10.10
Mä olen kehittänyt erinomaisen systeemin.

Siihen kuulu, että keväällä aina tarkistetaan tilanne, eli tässä edetään aina kausi kerrallaan.

Jos palstalle kevätkuukausien aikana ilmaantuu topicci, jossa todetaan (maastopyöräilijät toteavat...) maantiepyöräilijöiden olevan tiukkapipoisia, omaan napaansa tuijottavia egoisteja, joilla succicset puristaa, niin en moikkaa alkavalla kaudella suoratankoisella ajajia.

Eikä muuten ole tarvinnut vielä koskaan maasturikuskeja moikkailla - eikä näköjään tarvitse tänäkään vuonna!

TJ
10.05.2005, 10.18
Jos palstalle kevätkuukausien aikana ilmaantuu topicci, jossa todetaan (maastopyöräilijät toteavat...) maantiepyöräilijöiden olevan tiukkapipoisia, omaan napaansa tuijottavia egoisteja, joilla succucset puristaa, niin en moikkaa alkavalla kaudella suoratankoisella ajajia.Missä se topicci on?:seko: :D

Juha Lehtinen
10.05.2005, 10.21
Rupesi sen verran nyppimään, että viimeiselle vastaantulijalle vedin käpälän reippaasti lippaan. Ilmeestä päätellen piti minua täysin kahjona.
Et sentään huutanut kovaan ääneen että:HUOMIO!KATSE VASEMPAAN PÄIN! :D

fleGsuz
10.05.2005, 10.21
Täällä ei vahingossakaan tule tervehdystä vastaantulevalta maantiekuskilta, joten en jaksa enää tervehtiä. Vai lieneekö vika ulkonäössäni? Polvarit, ajoshortsit, ajopaita, kypärä ja se dh-pyörä taitavat siten jättää varaa arvailuille tai vievät automaattisesti kategoriaan "en moikkaa".
Tosin eräs kuski kyllä tervehti heti takaisin kun kahdeksan ajajaa tervehti samanaikaisesti. ;)

Pyöräkaistapää
10.05.2005, 10.23
Succistelijat voisivat esim. heilutella pikkusormeansa ja maastopyöräilijät vastaisivat rennolla keskisormen ojennuksella?

Vesku

Pelotón
10.05.2005, 10.28
Se on varmaan joku Campa vs Shimano juttu :)

Kysymys on ihan liikenneturvallisuudesta. Shimanolla ajavia ei moikata, koska on olemassa suuri riski, että yrittäessään moikata takaisin räpeltävät onnettomat hanskansa siihen saamarin vaihdevaijerin kötöstykseen, joka rumasti sieltä kahvan kyljestä roikkuu, menettävät pyöränsä hallinnan ja saavat aikaan kenties pahankin onnettomuuden.

Traccia bianca
10.05.2005, 10.36
Juu itsekin ihmetyttää tää suomalaisten jurous.Kun edes ne jolle olet joskus jotain fillari osaa kaupannut tai sen fillaria huoltanut ei edes morjensta vastaan tullessaan.Italiassa ja Hollannissa kun taas lähes kaikki tervehtii ja moni tulee levähdys paikoilla juttelemaankin ja ongelma tilanteissa tarjoaa apuaan.Täällä kun olet tien poskessa fillari levällään niin jengi vaan nauraa kun paahtaa täysiä ohi. kiitos sain avautua.

Tässä muistuu männä kesä mieleen kun olin mankeloimassa Jyväskylän suuntaan.
Loimaan kohdalla gummi puhki,ei kun vaihtamaan...
Siihen sitten pörähtään auto ja äijä kysäisi englanniksi tarvitsenko apua kyydinkin olisi tarjonnut.Selvisi että oli Hollantilainen. ;) No oli onneksi omat paikkaus vehkeet mukana ja matka jatkui. :)
Harvoin Suomalaiset tarjoutuvat auttamaan jos jotain poksahtaa
tien vierustalla.

Juu ja aina moikataan.
Tai ainakin nyökätään.

Mika T.
10.05.2005, 11.14
Mitä väliä koko moikkailulla on? Ja moikkaamatta jättämisestä loukkaantuminen, voi-voi miten pikkusieluista toimintaa.

Tero79
10.05.2005, 11.29
Kyllä BMX:llä ajellessa saa aina hyväksyvä, ystävällisen hymyn osakseen. Vai olenko vain niin kovin miellyttävän näköinen?

TJ
10.05.2005, 11.31
Kyllä BMX:llä ajellessa saa aina hyväksyvä, ystävällisen hymyn osakseen. Vai olenko vain niin kovin miellyttävän näköinen?varsinkin kun sillä sotkee työmatkojaan?:D

Mika T.
10.05.2005, 11.31
Kyllä BMX:llä ajellessa saa aina hyväksyvä, ystävällisen hymyn osakseen. Vai olenko vain niin kovin miellyttävän näköinen?

Se johtuu varmaan siitä, että olet niin hassun ( = vantaalaisen) näköinen. Se on kato oikeesti semmoinen säälinsekainen hieman huvittunut hymy.

Tero79
10.05.2005, 11.32
Eeeeeeikä?

wisko
10.05.2005, 11.36
Harvoin Suomalaiset tarjoutuvat auttamaan jos jotain poksahtaa
tien vierustalla.


Mä oon ottanut tavaksi pysähtyä aina kysymään että voinko auttaa, jos joku selvästi pähkäilee pyöränsä kimpussa tien vierustalla. Eri juttu on sitten se, monenko äijänkörmyn ego antaa periksi ottaa apua vastaan naispuoleiselta... muistan pari vuotta sitten tapahtuman kun tulin tiukkaan mutkaan aika kovaa vauhtia ja huomasin että vieressä olevassa puskassa joku makoilee pyörän kera, ei kun jarrua ja takasinpäin ja katsomaan onko ylipäätänsä elossa.

Joku vanhemman puoleinen mies siellä makoili, oli saanut jotenkin kengännauhat kiertymään kammen ympärille ihan sinne keskiön puoleiseen päähän. Oli kyllä niin koominen näky kun aikuinen mies rötköttää siellä pusikossa pyörä puoliks päällään ja jalka ihan kummassa asennossa. Meni varmaan puolisen tuntia että sain sen tiukkaan kiristyneen kengän pois sen jalasta ja irti kammesta. Oli kuulemma makoillut siellä melkein tunnin ja yrittänyt saada itseään edes ylös ennenkuin olin tullut, kyseessä oli suht vilkas pyörätie joten ihan varmasti oli mennyt sinä aikana paljon ihmisiä ohitse. Oli kyllä äijä tosi häpeissään mutta kiitteli avusta.

Niin, ja aina morjestetaan jos vaan kyetään käsi tangosta irrottamaan, ja jos ei kyetä, niin sitten hymyillään ja nyökätään. Mun kokemuksen mukaan maantiekuskit ovat kovempia morjestelemaan tuntemattomiakin fillaristeja kuin maastoilijat, vaikka maastopyörällä tulee nykyään mantsalenkitkin useimmiten vedettyä.

Pyöräkaistapää
10.05.2005, 11.46
@wisko
Itsekin olen auttanut yhden pikkupojan vastaavasta kiipelistä. Itkeskeli autotien ja pyörätien välisessä ojassa. Autot paino kylmästi ohi vaan, ihme hommaa...
Itsekin kysäsen aina, kun joku kuminsa puhkonut taluttelee, että onko pitkäkin matka talutettavaa? Aina ei vain ehdi jokaista pilteemasta kuminsa ostanutta jeesaamaan, kun pitää tarhaan/töihinkin ehtiä.

Vesku

Mr.Auer
10.05.2005, 11.47
Minä ainakin nyökkään ja koitan ainaskin hymyillä vastaantulijoille. Joskus sitä on vaan niin homeessa et ei tajuu, niinku jotain pari viikkoa sitten kun oltiin veikan kans ajelemas keskuspuistos niin joku porukkalenkki tuli takaa ja yritti luoda jutuntynkää tylliin "jaa kurjistelemassa metsässä?" enkä keksiny mitään sanottavaa ku olin niin jumissa muutenkin :D kyllä nolotti hehe.. Ja kyllä kaikki pyöräilijät ansaitsee moikkauksen, riippumatta siitä millä pyörällä ajaa. Kaikki ne on hienoja ;)

Minusta on vaan mukavaa jos joku moikkaa, piristää mielialaa aina. Ja jos joku on pulassa niin kyllä pitää kysyä mikä on hätänä ja voiko auttaa. mm. viime kesänä oiottiin vanhemman kaverin takavaihtajaa tämän koukattua nurmikon kautta vaihtajansa täyteen heinää mistä se suivaantui. Ja jopa mopoilijaa on jeesattu ketjuongelmissa :)

On kyllä totta että vaikka keski-euroopassa auttamis/moikkaamiskulttuuri on eri planeetalta, Saksassa ei tarvinnu kun pysähtyä lukeen karttaa niin eka ohi tulija on jo kysymässä tarviinko apua..

Janu
10.05.2005, 12.24
Kas! Tästähän on näköjään muillakin sanottavaa.

Mutta joo, on totta, että aina ei kykene irrottamaan kättä tangosta (vaikka onkin Campaa, ja BTW, kyllä mun Choruksissakin on hiilarikahvat, ei se rekorttia vaadi), mutta sillonkin moikkaan; katson silmiin ja nyökkään ja jos on puhe-etäisyydellä niin myös täydennän visuaalista viestintää audio-tervehdyksellä.

Hmm... pitänee koittaa josko reilumpi elehtiminen tuottaisi parempia tuloksia.

Pyörätehtailijan sanoin "every man who rides a bike is a friend of mine" :D

--+MM+--
10.05.2005, 12.36
Audio-tervehdys. Buah.. :) Kuningas naurut.

Itse kyllä moikkailen tai käyn heittää juttua. Joskus saan takas, joskus en. Esim. Tarmolaisten viikkotempo porukka ei ole muistanu huiskuttaa, johtuen varmaan että ajan maastofillarilla. Joskus olen jopa uskaltanut mennä succiksissa kattelee Calppikseen.

Kajaanissa ei ole tarvinnu kättänsä nostaa tälle keväälle.

Pelotón
10.05.2005, 13.05
viestintää audio-tervehdyksellä.

Toissaviikolla olin jopa niin huomaavainen, että en tervehtinyt Pasilansillalla vastaan tullutta Saigonia "TÄÄYY - SII!1!!"-huudolla. Koskapa siinä meidän välissä käveli yksi mummo ja tiukasta ryhmityksestä johtuen edellä kuvailtu audiotervehdys olisi suuntautunut suoraan mummon korvaan. Ja kaikkihan tietävät toki, että "TÄÄYY - SII!1!!" huudetaan luonnollisesti täysii.

Funktio
10.05.2005, 13.06
Mä olen kehittänyt erinomaisen systeemin.

Siihen kuulu, että keväällä aina tarkistetaan tilanne, eli tässä edetään aina kausi kerrallaan.

Jos palstalle kevätkuukausien aikana ilmaantuu topicci, jossa todetaan (maastopyöräilijät toteavat...) maantiepyöräilijöiden olevan tiukkapipoisia, omaan napaansa tuijottavia egoisteja, joilla succicset puristaa, niin en moikkaa alkavalla kaudella suoratankoisella ajajia.

Eikä muuten ole tarvinnut vielä koskaan maasturikuskeja moikkailla - eikä näköjään tarvitse tänäkään vuonna!

Tässä on asennetta! Hienoa että löytyy periaatteiden ihmisiä!

KestreL
10.05.2005, 13.11
:rolleyes:
...niin en moikkaa alkavalla kaudella suoratankoisella ajajia...

Mites sit jos onkin maasturissa riseritanko? :p

Pelotón
10.05.2005, 13.19
Ei riitä, kyllä pitää olla reilummat mutkat. Härkis on vähimmäisvaatimus.

Kemppis
10.05.2005, 13.23
Itse yritän moikkailla kaikkia pro-äijiä ja muijia succiksiin katsomatta:).
Apua olen tarjonnut niin maantiellä kuin maastossa kaikille niille jotka sitä tarvitsee ikään, sukupuoleen ja rotuun katsomatta.

Moikkaa ja auta niin ehkä joku auttaa myös sinua silloin kun apua tarvitsen:)

Rolle
10.05.2005, 13.27
Itse yritän moikkailla kaikkia pro-äijiä ja muijia succiksiin katsomatta:).
Apua olen tarjonnut niin maantiellä kuin maastossa kaikille niille jotka sitä tarvitsee ikään, sukupuoleen ja rotuun katsomatta.

Moikkaa ja auta niin ehkä joku auttaa myös sinua silloin kun apua tarvitsen:)Juuri näin.

Maastossa on kyllä paikalle sattuneet kuskit tarjonneet apua jos on ollut esim. kumi puhki, omassa repussa on kuitenkin toistaiseksi ollut riittävästi apuja pikkuvaivoihin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin sitä jeesiä voi oikeasti tarvita.

Avuntarjoamisen luulisi olevan ihan perusjuttuja.

Poikapahalainen
10.05.2005, 13.39
Itse aion viimeistään tästä lähin moikata kaikkia kuskeja (jopa succiksia). :)
kyllähän se piristää päivää, kun joku täysin tuntematon moikkaa.

Jani Mahonen
10.05.2005, 13.48
En ymmärrä kyllä mikä siinä tervehtimisessä on niin vaikeaa. Aikoinaan lomareissulla Saksassa ollessani ihmiset toivottivat aamulla kaduilla vastaantullessaan hyvää huomenta jokaiselle vastaantulijalle. Oli aika ihmeellistä aluksi mutta siitäkin tottui pitämään nopeasti.

Meilläpäin vastaantulijoita maastossa on niin vähän, että tulee melkein pysähdyttyä turisemaan jos joku tulee vastaan.

swinger1
10.05.2005, 14.09
Kait täällä on niin p...a olla ihmisillä kun ei porukalla ole enää mitään käytöstapoja!! monesti huomaa kuinka ovista vain kuljetaan eikä oteta huomioon, onko takana tuleva esim vanhus tai lastenvaunuja työntävä mamma, jonka luonnollisesti on vaikeampi avata ovi.joka paikassa ryysitään ja tuupitaan ihan kuin olis maailmanloppu tulossa.sitten jos asiallisesti huomautat jostain saat sellaisen huudon ja meuhkaamisen päälle ettei mitään rajaa.Ymmärrän jos tämän päivän ihmisillä on kiire ym mutta kyllä sitä aina kerkeää sen verran pysähtymään että voi auttaa toista ja olla ystävällinen.Ajattelen aina sitä että kun itse olen vanha ja väsynyt olisi mukavaa että joku avaisi oven ja antaisi istuma paikan täydessä bussissa tai junassa.

Alex
10.05.2005, 15.33
Off-topic, mut tervehtimisestä kuitenkin: Mä ainakin moikkaan autoilijoita jotka selvästi anatavat tietä esim. risteyksessä. En siis ala mitään isompia huitomaan, kunhan hieman ojennan kämmentä tangolta. En tiedä onko kukaan edes huomannut :D

VesaP
10.05.2005, 15.38
Off-topic, mut tervehtimisestä kuitenkin: Mä ainakin moikkaan autoilijoita jotka selvästi anatavat tietä esim. risteyksessä. En siis ala mitään isompia huitomaan, kunhan hieman ojennan kämmentä tangolta. En tiedä onko kukaan edes huomannut :D

Kyllä monesti itselläkin tulee kiitokseksi käden heilautus autoille mutta toisaalta, suurimmassa osassa tapauksissa sen auton olisi PITÄNYTKIN antaa tietä joten toisaalta turhaa kiittää jos joku kerrankin noudattaa vain lakia.... Toki jos itse olisi väistämisvelvollinen ja silti autoilija huitoo että anna mennä vaan niin siitä iso kiitos-heilautus toki on paikallaan.

ankaju
10.05.2005, 15.58
Joskus morjestan vastaantulijaa ensin itse, joskus sen tekee vastaantulija. Joskus kumpikin ajaa ohi ilmekään värähtämättä. Mutta mun kokemuksen mukaan tänä keväänä maantiellä on moikkailtu suht herkästi, ainakin tuolla espoo-kirkkonummi -akselilla, missä on tullut enimmäkseen ajeltua. Tuntuma on että ainakin yli puolessa kohtaamisissa molemmat nostaa kätensä, mikä mun mielestä on paljon. Johtuu varmaan siitä että on kevät ja tien päällä iloinen meininki!

Samaa mieltä siitäkin että jos erikseen huomioidaan esim risteyksissä (autot, rullaluistelijat, mummot, ketkä tahansa..), niin reilu kiitos käden heilautuksella tai kumarruksella. Näin on kaikilla mukavaa. :)

Zarni
10.05.2005, 16.35
Täällä ketään tarvii tervehtiä, kun on niin vähän harrastepyöräilijöitä... :rolleyes:


monesti huomaa kuinka ovista vain kuljetaan eikä oteta huomioon, onko takana tuleva esim vanhus tai lastenvaunuja työntävä mamma, jonka luonnollisesti on vaikeampi avata ovi.
Harmittaa kun joka paikassa on nykyään automaagi-ovet, ei saa enää edes ovia avata! Sen valokennon edessä seisominen ei ehkä ole niin herrasmiesmäistä - "**tuako siinä edessä seisot!" :p

Singer
10.05.2005, 16.51
Harvoin täällä päin löytyy tervehdittäviä fillaristeja, joten harvoin tarvitsee nyökkäilläkään tai heilauttaa sormia, aina tervehdin kättä nostamalla jos on tuttu tai on tehnyt jo saman.
Ovia en avaa tuntemattomille, mikäli epäilen vähääkään olevan tyyliä: "kyllä minä ilman sinuakin pärjään" tai jo Zarnin edellä mainitsemaa tyyppiä. Miksi minä olisin ystävällinen niille, kun nekään ei ole mulle?

Batti
10.05.2005, 17.03
Kyllä monesti itselläkin tulee kiitokseksi käden heilautus autoille mutta toisaalta, suurimmassa osassa tapauksissa sen auton olisi PITÄNYTKIN antaa tietä joten toisaalta turhaa kiittää jos joku kerrankin noudattaa vain lakia.....
näinhän on, mutta kyllä minäkin kiitän aina käden nostolla, jos autoilija armosta väistää.
ajattelen, että pikkusieluiselle autoilijalle tulee hyvä mieli, kun minä nöyrästi kiitän häntä tuosta suuresta jalomielisyyden osoituksesta, ja muistaa kenties vielä seuraavassakin risteyksessä pyöräilijöiden olemassaolon (ainakin toivottavasti).

cronos
10.05.2005, 17.24
Mä olen kehittänyt erinomaisen systeemin.

Siihen kuulu, että keväällä aina tarkistetaan tilanne, eli tässä edetään aina kausi kerrallaan.

Jos palstalle kevätkuukausien aikana ilmaantuu topicci, jossa todetaan (maastopyöräilijät toteavat...) maantiepyöräilijöiden olevan tiukkapipoisia, omaan napaansa tuijottavia egoisteja, joilla succicset puristaa, niin en moikkaa alkavalla kaudella suoratankoisella ajajia.

Eikä muuten ole tarvinnut vielä koskaan maasturikuskeja moikkailla - eikä näköjään tarvitse tänäkään vuonna!

Toi on kyllä hyvä systeemi, ite teen samaa. päätän esim. että jos näen ettei koiranulkoiluttaja kerää jätöksiä pois niin en ikinä enää puhu kenellekään jolla on koira. tai jos joku ajaa autolla liian läheltä minua niin se siitä sit, kaikki autonomistajat friends no more. ja sitä rataa. ei tarvi moikkailla ketään.

Pelotón
10.05.2005, 17.36
Olet siis oivaltanut asian ytimen!

Kannattaa tosiaan kehitellä kaikenlaisia pieniä näppäriä toimintamalleja - helpottavat elämää kummasti.

Ja kuten tuli todettua, vaikka tuossa on tuo ehto olemassa - eli periaatteessa olisi täysin mahdollista, että joutuisin moikkailemaan kaikkia pyöräilijöitä - niin tähän astisen harrastusuran aikana joka kevät on ilmaantunut tällainen "maastopyöräilijät on reloja - maantiepyöräilijät on tiukkapipoja"-topicci, joten helpolla olen päässyt!

Oatmeal Stout
10.05.2005, 17.43
"maastopyöräilijät on reloja - maantiepyöräilijät on tiukkapipoja"-topicciMitenkäs ratapyöräilijät :seko: Eipäs sorsita ratapyöräilijöitä:rolleyes:

Pelotón
10.05.2005, 17.47
No voi perhana! Täytyy tulla velolle joku ilta. Mut tunnistaa siitä, etten moikkaa.

dt
10.05.2005, 18.05
fiksikuskien harva salaseura moikkailee kyllä toisiaan. Kyllä meikkis kaikkia moikkailee työssä tahi vapaalla.

Oatmeal Stout
10.05.2005, 18.11
No voi perhana!Perhelehdille sopimatonta kieltä
Täytyy tulla velolle joku ilta. Mut tunnistaa siitä, etten moikkaa.Oletko Sinä Rela vai Tiukkis vai mitä Ratapyöräilijät ovat?

Pelotón
10.05.2005, 18.14
No jospa sitten tulen ajamaan fixed gear-tyyppisellä työmatka-aika-ajopyörälläni velolle vastakarvaan, ja moikkaan joka kierroksella vastaantulijoita...

EDIT: ja mä en muuten toimita perhelehtiä, vaan kovia uutisia, joissa tornit sortuu ja kaulat katkeaa, joten kielenkäyttö on sen mukaista.

Oatmeal Stout
10.05.2005, 18.26
Hienoa - sittenhän voin jopa tunnistaa Sinut, jos itse olen paikalla.

Tuon hanalla jaon voi toki perustella samoin kuin sadalla jaon percent = %

Saara
10.05.2005, 18.28
Mua on kerran tultu auttamaan, kun pyörä hajosi kesken työmatkan Käpylässä, eikä mulla ollut tietenkään mitään työkaluja mukana. Auttaja oli maantiepyöräilijä, vaikka itse ajoin maastopyörällä. Se oli kauhean mukavaa, että joku viitsi pysähtyä. Mulla oli vielä monta kilometria kotiin ja olis ollut aika tylsää raahata pyörää mukana hikisenä se matka. Eli kiitos auttajalle, jos satut lukemaan tätä palstaa.

steelduck
10.05.2005, 18.46
Tottakai tervehditään, kurjuuttajille ja katupyöräilijöille lisätään vielä reipas SUCCIIIIS-huuto perään.. ;)

Heikki Vierelä
10.05.2005, 19.36
Mä ihmettelin männä viikonloppuna samaa tervehtimisjutskaa, iln Piäkaupungissa päin sukuloimassa ja ajelin vanhaa Porvoon tietä ja yritin innokkaasti morjestella. Ei saanut vastakaikua, mutta järkeilin että vika on minussa: ylipainoa, maasturi ja vielä kotimainen, hiihtotakki ja ilmiselvästi maaltakin vielä.

Ja silloin kun fiksillä ajelen en uskalla moikata, wannabee/poser/turisti...

tempokisu
10.05.2005, 19.54
Harvoin Suomalaiset tarjoutuvat auttamaan jos jotain poksahtaa
tien vierustalla.

Juu ja aina moikataan.


Keväällä moikkasin tuttua fillaristia, ja samantien kaaduin (olikin liukasta). No, tämä fillaristi kyllä näki, että jäin makaamaan, mutta ei mitään pysähtymistä tms.:eek: Joku autoilija pysähtyi, mutta pääsin jatkamaan matkaa. Otin em. fillaristin kiinni, ja annoin palautetta, että ei sitten tullut mieleen kysyä kävikö pahasti?
Kuulemma kun moikkasin, niin se oli merkki että kaikki ok?? Ihme hommaa kuskilta, joka itse sai kerran aika merkittävää apua jouduttuaan pyöräonnettomuuteen. Mainitsin tästä. Kuski otti nokkiinsa, ei morjesta enää...

teemuiruskeepaa
10.05.2005, 20.06
Minusta ei olisi mitenkään erikoista, jos porukka ei moikkaisi. Se on sitä "ujoutta vieraita kohtaan". Mutta pyöräillessäni tänä keväänä olen muutaman kerran tullut moikatuksi, ja olen ajattelut, että mikäpä siinä. Sehän on kiva ryhmäidentiteettiä vahvistava ele, ja olen itsekin alkanut moikkailemaan, kättä kohottamalla :) Aina on tähän asti itse asiassa moikattu takaisin. Minä itse ainakin arvostan ryhmäidenteetin nimessä niitä, jotka arvostavat samoja asioita pyöräilyssä kuin minä, eli maantiepyöräilyä. Tosin kun eräs mountainbaikkaaja Nuuksiossa moikkasi metsätiellä, oli sekin minusta mukavaa.

Rankkuri
10.05.2005, 20.10
Olen nyt viimeaikoina alkanut tervehtimään kanssakuskeja puoliksi huumorimielellä mutta lähes kukaan ei ole tervehtinyt takaisin. Vastaantulijat ovat joko succistelijoita tai muutenvaanpyöräilijöitä ja muutenkin katsovat vähän pitkään kun eivät ole ennen nähnyt pyörää jossa tuplakruunukeula ja leveästä paksusta tangosta roikkuu motocrosskypärän näköinen vekotin ja varusteet päällä aiheuttaa vielä enemmän ihmetystä.

dt
10.05.2005, 20.10
Vikahan tietysti on omassa pääkopassa, mutta näin näen asian:

Räädilökäpöksyilijät (jollainen meikkiskin on) ovat homofoobikkoja, eivätkä pidä näystä jossa mies pukee päälleen trikoot (puhumattakaan ajelluista sääristä), joten eivät uskalla moikata (vai mahtaako johtua moisten immeisten nuoresta iästä).

Maantiesuccistelijat ovat mielestäni NIIN ylpeitä itsestään, että eivät viitsi alentua, kun maantiepyöräily on ainoa TOSI laji missä mitataan kovuus. Aivan kuin Coppin ja Pantanin henki johdattelisi hiilarikeulaa nielemään asfalttia, eikä ole aikaa alemmille olioille.

XC-kurjuuttelijat tahtovat olla kuin maantiepyöräilijät, mutta valitettavasti pakotettu maastoon, siksi heiltä löytyy 60mm tai alle joustoa ja vähintään saman verran kevennysesineitä pyöristä. He ovat tosissaan ja kenellekään ei hymyillä, treeniohjelma on pidettävä.

CX/CC-kolleista ei ole kokemusta.

Enskattelijat ovat jossain siinä XC:n ja räädistelyn välissä, kun eivät tiedä mihin tahtovat kuulua.

Meikäläiset (läähätit) ovat kohteliaita kaikille, moikataan ja silleen. Vapaa-ajalla pyöräily on meille pelkkää hauskaa, joten ei tarvitse irvistellä, keulia, nyrpistellä ja pitää vidusti kiinni treeniohjelmasta.

..sanoinko, että ajelen kaikkea jos välineet annetaan. Tällä hetkellä kamppeet löytyvät perusrytyyttämiseen ylös ja alas (jäykkis 100mm), viksetti ja kohtapuoliin alamäkiräädeilyyn.

Tsadilainen
10.05.2005, 21.41
Maantiesuccistelijat ovat mielestäni NIIN ylpeitä itsestään, että eivät viitsi alentua, kun maantiepyöräily on ainoa TOSI laji missä mitataan kovuus. Aivan kuin Coppin ja Pantanin henki johdattelisi hiilarikeulaa nielemään asfalttia, eikä ole aikaa alemmille olioille.
Tuossa ylemmässä on jotain totuutta. Outoa, että joku alhaisempi olio on noin perillä asiasta. Mutta ehkä kyse on vain tuurista. :rolleyes:

Joo, en moikkaile kuin tutuille. Tsadissa ollessa käsi on noussu pyörän päällä vain kerran. Mut ei pyöräilijälle. Turusen poika kantoi silloin suksia, niin sitä ei voi laskea. :cool:

Mikkelissä tuli moikkailtua semmosia pyöräilijöitä, jotka näytti ottavan lajin vakavammin. Tosin silloin otti lajin itekkin vakavammin. Nyt kun on vain sunnuntai/työmatkapyöräilijä, niin ei jaksa nostella käsiä "pro-tyypeille". Muille kuntoilijoille moikkailun perimmäistä funktiota en ole oikein tajunnut. :seko:

Mr.Auer
10.05.2005, 22.09
Tämän päiväsen lenkin saldo: Viis moikkausta, kaksi vastausta :) Ja olivat kummatkin semmosia liinapäisiä lähetin näkösiä kavereita...tais dt olla oikeessa :D

M.S
11.05.2005, 00.10
Eipä oo mua kukaan vielä moikannu, vaikka tuhansia? kilometrejä työmatkaa Helsingissä on takana. En ehkä oo tarpeeksi pyöräilijän näköinen, kun käytän lähinnä vuorikiipeilygoreja talvella ja muuten tavallisia vaatteita. Joka päivä kuitenkin pyöräilen duuniin ja samoja naamoja tulee vastaan. Pitää varmaan ite aloittaa moikkailu...

Eipä tossa tän aamun vilinässä olisi kyllä pystynyt ees moikkaamaan kaikkia pyöräilijöitä, kiemurtelevia mammoja helkamalla sai ohittaa urakalla.

Taidankin ruveta moikkaamaan erästä hemmoa, joka tulee vähintään 3 kertaa viikossa vastaa larun sillalla. Olen oikeen ihmetellyt, että vaikka lähden mihin aikaan töistä, niin sama kaveri puskee ympäri vuoden maasturilla vastaan sillalla oranssissa takissa.

Shimaani
11.05.2005, 00.43
Aijjaijaijai,

ma vissiin toimin ihan vaarin kun lapanen nousee aina kun tien paalla tulee joku fillarilla vastaan ihan riippumatta siita onko mulla/vastaantulijalla maasturi/C-C/maantietykki alla.
Ja jos tienposkessa on joku raasu fillarin kanssa jotenkin oudosti niin liinat kiinni ja kysymaan onko hata.
Jos kaveri tulkkaa sen hattuiluks niin akkiahan siita fillarilla karkuun paasee...:)

Singer
11.05.2005, 00.53
Hyvä on, lievennän mörökölli-asennetta tervehtimisen suhteen, tervehdin aina tästä lähtien täällä päin ajavaa fixi-kuskia riippumatta tunnenko sitä :p

TJ
11.05.2005, 02.07
näinhän on, mutta kyllä minäkin kiitän aina käden nostolla, jos autoilija armosta väistää.
ajattelen, että pikkusieluiselle autoilijalle tulee hyvä mieli, kun minä nöyrästi kiitän häntä tuosta suuresta jalomielisyyden osoituksesta, ja muistaa kenties vielä seuraavassakin risteyksessä pyöräilijöiden olemassaolon (ainakin toivottavasti).Hehhee, minäpä olen meinannut työmatkoilla jo monesti nostaa autosta käden tervehdykseen kun näen harrastepyöräilijän näköisen polkijan. Joten älkää sitten ihmetelkö jos jonain päivänä joku farkkumondeo tööttäilee, ei se ole ilkeä, se olen vain minä joka olen unohtanut olevani autolla tällä kertaa...:D

Ja tottakai väistän pyöriä kun on mahdollisuus. Vaikkeivät näyttäisi harrastepyöräilijöiltäkään...;)

Concorde
11.05.2005, 08.44
Hyvä on, lievennän mörökölli-asennetta tervehtimisen suhteen, tervehdin aina tästä lähtien täällä päin ajavaa fixi-kuskia riippumatta tunnenko sitä :p

Näkökyky vaan pitää harjaannuttaa erottamaan vapaarattaan olemassaolo nopeassakin kohtaamisessa. Se kun voi olla vaikka sinqula :D

Concorde
11.05.2005, 08.48
Itse olen huomannut sen, että maantiefillarilla polkiessa isompi osa vastaantulevista heilauttaa kättä (tosin mä yleensä ekana), mutta jos liikkeellä on työmatkakoneella tai maastokoneella (maantiesiirtymällä) niin ainakaan maantiekuskit eivät niin helpolla huikkaa takasin :seko:

Maajussit moikkaavat lähes aina fillarinsa päältä työrukkanen kädessä, mutta hiilikuidun näkeminen Karhen perämettissä on kyllä luokiteltava mediatapahtumaksi, jossa kaikki tietysti haluaa olla mukana :D

tempokisu
11.05.2005, 11.46
Kuka muuten oikeasti moikkaa JOKAISTA fillaristia joka vaikka kaupunkialueen pyörätiellä tulee vastaan?? siinähän saa ajella sitten yhdellä kädellä. Pitääkö lenkilläkin moikkailla joka mammaa ja pappaa ja pyöräilevää perhettä??
Kyllähän tämäkin on vähän tilanteen mukaan...

Juha Lehtinen
11.05.2005, 11.46
Näkökyky vaan pitää harjaannuttaa erottamaan vapaarattaan olemassaolo nopeassakin kohtaamisessa. Se kun voi olla vaikka sinqula :D
Entäs jos pyytää pysähtymään siksi aikaa että voisi tarkistaa onko kyseessä oikeanlainen fillari.Jos ei ole niin pahoittelee häiriötä ja jatkaa matkaa ilman tervehtimistä :D

Rolle
11.05.2005, 11.48
Kuka muuten oikeasti moikkaa JOKAISTA fillaristia joka vaikka kaupunkialueen pyörätiellä tulee vastaan?? siinähän saa ajella sitten yhdellä kädellä. Pitääkö lenkilläkin moikkailla joka mammaa ja pappaa ja pyöräilevää perhettä??
Kyllähän tämäkin on vähän tilanteen mukaan...Eiköhän tässä topicissa tarkoiteta sitä että selvästi alan harrastajiksi erottuvat moikkailevat toisiaan.

Kuka hemmetti nyt alkaa jokaista mummoa ja pappaa morjestamaan.

Juha Lehtinen
11.05.2005, 11.51
Kuka hemmetti nyt alkaa jokaista mummoa ja pappaa morjestamaan.
Näin on.Alkavat vielä luulemaan vinksahtaneeksi :rolleyes:

Pelotón
11.05.2005, 11.52
Itse asiassa tunnen paljon enemmän sympatiaa kumitossupappoja kohtaan, kuin jotain teiniräädistelijöitä.

Ainakin tuolla itäisen Uudenmaan pikkuteillä tulee aika ajoin vastaan sellaisia teräsvaareja, jotka suhaa jollain 30 vuotta vanhoilla maantieratsuilla - asennetta!!1! Heitä pitää ehdottomasti morjenstaa!

Rolle
11.05.2005, 11.56
Ainakin tuolla itäisen Uudenmaan pikkuteillä tulee aika ajoin vastaan sellaisia teräsvaareja, jotka suhaa jollain 30 vuotta vanhoilla maantieratsuilla - asennetta!!1! Heitä pitää ehdottomasti morjenstaa!
Vai olisiko se kuitenkin ollut niin että se pappa suhahti sinusta ohi kun punnersit ylämäkeä?

:D

Leku
11.05.2005, 11.56
Miä tervehdin lähinnä vastaantulevaa kulkuneuvoa, mikäli katson tervehdyskynnyksen ylettyvän.

"Kuka se oli?"
"En tiä, mutta sillä oli kiero intenssi"

Pelotón
11.05.2005, 11.59
Vai olisiko se kuitenkin ollut niin että se pappa suhahti sinusta ohi kun punnersit ylämäkeä?

:D

En tunnusta.

Rufus
11.05.2005, 13.25
Miä tervehdin lähinnä vastaantulevaa kulkuneuvoa, mikäli katson tervehdyskynnyksen ylettyvän.

"Kuka se oli?"
"En tiä, mutta sillä oli kiero intenssi"

Huutonaurujen paikka! :)

Janu
11.05.2005, 13.42
Nii, eihän sitä kaikkia pyöräilijöitä jaksa/ehdi/viitsi/halua/whatever tervehtiä, vaan nimenomaan "vakavan harrastajan" näköstä sakkia. Ne tunnistaa helposti joko kalliista fillarista, vaatteista tai molemmista.

Joskus näkee jengiä succicsissa jonku mummofillarin selässä. Tälläinen(kin) kuuluu luonnollisesti tervehtimisen piiriin koska pyöräilyyn on selvästi kuitenkin panostettu.

Kun joku ihmetteli.. tervehtimisestähän ei varsinaisesti ole mitään hyötyä, mutta ei siitä haittaakaan ole. Ja hyvä mielihän siitä tulee kun "aatteen veljet" tervehtii. Mitään pyöräilyn alakulttuurien segrekoitumista en näe hyvänä joten minä tervehdin kaikkia harrastajia oman ja vastaantulijan pyörän tyypistä riippumatta, samaa asennetta ne vaatii kaikki.

*Ändi*
11.05.2005, 13.58
Mie moikkaan aina toisia trikoopellejä kun kerkeen, huomaan, en oo liian väsy tai se ei sotke mitään. Mutkassa kantatessa ei viiti kauheena tuulimyllynä alkaa viuhtomaan. Satunnaisesti muitakin kuin succiksia, jos tilanne on erikoinen. Esimerkiks Puijon mäkeä ylös kitkuttavaa on moikattava, vaikka toinen etenis rollaattorilla... :) Moikkaan kättä heilauttamalla tai kiitän myös jalankulkijoita tai autoilijoita jotka antavat ystävällisesti tietä.

perttime
11.05.2005, 14.09
nimenomaan "vakavan harrastajan" näköstä sakkia. Ne tunnistaa helposti joko kalliista fillarista, vaatteista tai molemmista.Missähän vaiheessa pitäisi tuntea itsensä vakavaksi harrastajaksi? Itse ajelen kuntoilumielessä poluilla ihan hyvällä pyörällä, mutta vaatteet ja vatsa on lähinnä tavismallia (No on mulla kypärä, hanskat ja näillä keleillä vielä 20 v vanha verkkaritakki).
Itse en ole vielä ahdistunut siitä, kun kaikki ei moikkaile, mutta enhän minä ketään pyöräilijöitä tunnekaan. ( :) :( )

PM

Concorde
11.05.2005, 14.28
näillä keleillä vielä 20 v vanha verkkaritakki

Sähän oot siis tietämättäsi trendikäs... Eikös noi (uus)wanhat ja järkyttävän näköiset verkkarit ole taas in... ;)

samooja
11.05.2005, 15.26
Minua harmittaa myös tämä laji erotus. Silloin kun ajoin isolla mopolla niin kaikki mopoilijat moikkasivat, sitten ajoin kolarin ja siirryin lopullisesti todellisen pyöräilyn pariin ja silloin huomasin tämän kauhean moikkaamattomuuskultuurin..

Toisaalta en ole mikään pumpulitukkainen enkeli, vaan kuten vaimo sanoo; kulta ei kai ne nyt uskalla sulle jutella kun sä näytät Siperianhalonhakkaajalta, jolla on mustanaamion asu ja kädet täynnä samurai taidetta, eikä mitään trendikuvioita ja sitten kun sä et puhu kuin hiiri vaan jyliset kuin ukkonen...

Mut moikkaan kun ohi meen tai kun meet, en tuu kylään ei tarvi peljätä veljet ja siskot, se on vaan samooja..

...Snaju sibja...

Veivaaja
12.05.2005, 22.29
Asustelen täällä Helsingin keskustassa. Kieltämättä lähialueilla liikkuessa ei tule moikattua muita pyöräilijöitä. Siitä tulisi pelkkä vilkuttelua. Sitten kauempana, yleensä maantiellä, tulee kyllä moikattua. Kaikki alkoi jostain kilpakundista, joka tervehti. Pienen empimisen jälkeen olen ryhtynyt moikkailemaan entistä enemmän. Ja kyllä nykyisin aina, kunhan ei ole kiire, tsekkailen pysähtyneet pyöräilijät, josko he ovat avun tarpeessa.

Ehkä sitä moikkailua voisi harrastaa enemmänkin. Itsekkin liikun monenlaisilla pyörillä (mm. rämän näköisellä, mutta viritetyllä kolmivaihteisella). Arvostan kaikkia pyöräilijöitä, erityisesti senioreita. Moikkailu luo kivaa yhteistunnetta. Ja ehkä se alentaa kynnystä auttaa ja myös tarvittaessa saada apua.

TJ
13.05.2005, 03.15
työmatkalla tulee varsin usein vanhempi herra vastaan. Sitä kun yrittää moikata niin äijä vaan kääntää päätään poispäin, ettei vahingossakaan tulisi katsekontaktia...:D

--+MM+--
13.05.2005, 05.38
Ei tervehditty ,ei. Menin sivistyneesti tänään katsomaan surullisen kuuluista jäkisottelua paikalliseen, kun ei vastaanotinta kämpillä. Kohtasinko saa%elin rasisteja???
Varusteina lukkopopot(tietty), jamekset, Bianchi ajohattu jne.... Kyselivät(jo tiskillä) että onko Bulttibois takas muodissa jne. vittuilua.
Miten tänne käpylään kulttuuria saat taottua? Ei millään, mutta pitäköö asenteensa, ei kiinosta!

tempokisu
13.05.2005, 12.03
:) Aiemmin mainitsemani ei-moikkaava fillaristi on leppynyt! Tervehti iloisesti viikkotempoissa - jovain tuli parempi mieli!

Janu
13.05.2005, 12.57
Eilen töistä kotiin ajellessa tuli ensin vastaan toinen sankari succicsissa maantiepyörällä. 20m ennen kohtaamista nostin kädet reippaasti ylös ja hetken arpomisen jälkeen.. kyllä! se tervehti takaisin! Vähän myöhemmin tuli vastaan xc-sankari succicsissa. Sitä moikkasin hillitymmin vain hieman kohottamalla kättä. Ei vastannut tervehdykseen. Epäilen, että ei edes huomannut.

Pitää jatkaa kokeilua. Eli jatkossa lapasta reippaasti ylös, kassotaan josko toimis paremmin.

Pelotón
13.05.2005, 13.03
...20m ennen kohtaamista nostin kädet reippaasti ylös...

Jotenkin tähän tyyliin vai:

http://www.cyclingnews.com/photos/2005/giro05/giro055/18.jpg

Pyöräkaistapää
13.05.2005, 13.14
http://mtbr.com/author/finger.jpg

Vesku

Hans Opinion
13.05.2005, 13.50
... tämä tervehtiminen... ei se oikein istu tähän suomalais-ugrilaiseen mentaliteettiin.

Ei minua vaivaa se että minulle tuntematon ihminen ei tervehdi. Loogisesti jatkaen totean että läheskään kaikki pyörällä liikkuvat eivät kuulu minulle tuttujen joukkoon. Eilenkin tuli vastaan yksi vanhempi (veikkaus 70v) naishenkilö jonka kanssa kohdatessamme ei tervehditty, hän talutti pyörää... lasken hänen silti kuuluvan pyöräilijöiden joukkoon.

Eikös tämä nyt mene niin että johonkin on vedettävä raja ketä tervehtii ja ketä ei? Jos näin on niin on jokaisen oma asia mihin haluaa rajan vetää. On myös huomioitava että on enemmän ja vähemmän sosiaalisia pyöräilijöitä. Toiset haluaa olla enemmän omissa oloissaan ja tämä on hyvä ottaa huomioon. Tervehtimättä jättäminen voi joissain tapauksissa olla myös toisen huomioon ottamista.

Näillä perusteilla en oikein osaa loukkaantua kun tervehtimistapahtumaa ei synny. Ne jotka loukkaantuvat olettavat että kaikki haluavat tervehtiä... ymmärrän toki, harmittaahan se tietysti kun kulkee käsi pystyssä eikä kukaan käyttäydy samalla tavalla... vaikka on pyörä alla.

Itse vastaan aina tervehdykseen (mikäli tajuan jonku tervehtineen), mutta en ole kovin aktiivinen itse aloittamaan tervehdys-tapahtumaa. Jonkinlainen raja minulle tuntemattomien tervehtimisessä on vissiin se että kun näyttää siltä että vastaantulija on "urheilemassa" niin moikkaan. Campa/Shimano & sucis/lökäri- näkökulmilla voi rajata... mutta epäilenpä että harva näin menettelee... no en minä ainakaan. Tosiasia joka-tapauksessa-on että jokainen rajaa jollain tapaa se ryhmän mitä haluaa tervehtiä... mutta raja elää. Tämä rajanvedon kriteeristö selvittäminen on tosi vaikeaa... kysymys on loppujen lopuksi sosiaalisesta tilanteesta joka elää omaa kulkuaan ja on monen muuttujan vaikutuksen alainen.

samooja
14.05.2005, 10.25
Hans O sen sanoi! Hyvin puhuttu!

Sen verran omaa puheenvuoroa paikkaan, että en minäkään nyt jokaista vastaan tulevaa pyöräilijää ehdi moikata. Mutta kun törmään totiseen harrastajaan, eikä hän moikkaa polulla, maantien laidalla..niin mietin vain kuinka tyhmä olenkaan kun en tajua olla hiljaa..

Ja minähän en ole puhdas suomalainen, vaan 1/3 osa orkkis asukki... Rajat on kuitenkin vain siellä päänupin sisäpuolella.

Nyt on hyvä keli kuitenkin ja eiku lenkille!

Tyhjäpuntti
14.05.2005, 10.51
Tämä tervehtimättä jättäminen ei ole pelkästään pyöräilijöiden oikeus. Täällä Suomessa sitä harrastetaan kaikkialla.
Oli taas niin mukava palata keväällä lomamatkalta Espanjasta. Kaksi viikkoa oli tervehditty hotellilla päivittäin kaikkea henkilökuntaa ja muita vieraita.
Paluu töihin tapahtuu niin, että vastaan tule ihminen jota näkee päivittäin. Kohdatessa tämä toinen laskee katseensa maahan tai tuijottelee seinää. Ei puhettakaan huomenesta tai muusta tervehtimisestä.

Redfive
14.05.2005, 12.38
Itse olen tervehtinyt näitä "aktiiviharrastelijoita" oli succista tai ei niin tervehdin.Paras tapaus oli,kun huomasin alan miehen ajavan ainoalla oikealla merkillä(samalla kuin minä ;) ) niin moikkasimme ja välimatkaa oli varmaan sellainen satakunta metriä ja hän siis meni risteyksen toisella puolella..Että näin,siitä tulee hyvälle mielelle..=) Näin siis etelä-karjalassa..

Karhu67
14.05.2005, 19.54
Vaan jos ne onkin kaikki Turkulaisia,nehän ei tunnetusti osaa tervehtiä saatika ottaa muita ihmisiä huomioon:D

YT
14.05.2005, 19.56
Minä en tervehdi pyöräilijöitä. Tartun niitä hihasta ja yritän kaataa ne nurin.

Miikka K.
15.05.2005, 01.37
Hmm.. Pitäisköhän kehittää joku salainen palstatervehdys, jolla voisi tervehtiä kanssapyörälijöitä. Jos saa vastaukseksi samanlaisen tervehdyksen tietää, että toinenkin käy täällä palstalla ja on lukenut tämän topicin.

PPi
15.05.2005, 10.30
Eli tästä muodostuisi fillaroitsijoiden oma Ku Klux Klan salaisine tervehdyksine kaikkineen :D

VesaP
15.05.2005, 11.23
Hmm.. Pitäisköhän kehittää joku salainen palstatervehdys, jolla voisi tervehtiä kanssapyörälijöitä. Jos saa vastaukseksi samanlaisen tervehdyksen tietää, että toinenkin käy täällä palstalla ja on lukenut tämän topicin.

Ehdotus salaiseksi tervehdykseksi:

Irroitetaan vasen jalka polkimesta ja tehdään jalkaterällä soikion muotoista liikettä jonka säde on jotain 70 cm, samalla irroitetaan oikea käsi tangosta ja käden etusormella tehdään semmoista nykivää liikettä 30 astetta oikealle etuviistoon samaan tahtiin kuin vasen jalka tekee tuota soikion muotoista liikettä.

Pitäisi tunnistaa ainakin että palstalainen on ?!?

Edit: Pakko mainostaa vähän offtopiccia. Tai vähänhän tämäkin tervehdykseen liittyy... Tervehdin nimittäin toissapäivänä vähän vihaisesti yhtä autoilijaa... Meikäläinen laskee porvooseen päin menevällä pyörätiellä >50 km/h yhtä pitkää alamäkeä ja joku mulksvisti kääntyy autolla suoraan eteen. Tyyppi iskee liinat kiinni siten että keula on jo puoleksi pyörätiellä. Meikä teke hädissäni paniikkijarrutusta ja kohta tajusin että samalla kun näytin nyrkkiä autolle oikealla kädellä niin painoin etujarrua vasemmalla kädellä niin tiukkaan että takapyörä oli korkealla ilmassa... Sanoisinko että aika COOLI tervehdys oli kun näytetään nyrkkiä takapyörä korkealla ilmassa ja en ymmärrä kuinka pysyin pystyssä koko manööverin ajan ja sain vielä väistettyä auton keulan varmaan parilla sentillä... Meinas vähän säikäyttää kun tajus 5 sekunnin kuluttua että kuinka lähellä kunnon pamaus oli. En aio yrittää ko tervehdystä toista kertaan enään. Eihän lotossakaan voiteta kahta kertaa peräkkäin koskaan...

tya
15.05.2005, 13.33
fiksikuskien harva salaseura moikkailee kyllä toisiaan. Kyllä meikkis kaikkia moikkailee työssä tahi vapaalla.

Niin meikkiskin, vaikken työkseni ajakaan.

Lähetistit ravintolassa on muuten helppo tunnistaa kasasta lähettifiksejä ko. paikan ulkopuolella (ja tietenkin kasasta huivipäisiä hampuuseja ko. paikan sisäpuolella). En kyllä kehdannut alkaa morjestella Bamboo Centerissä perjantaina vaikka olin itsekin pyörällä liikkeellä ja olihan siinä dt-herrankin fillari ulkona parkissa (täällä nähdystä kuvasta tunnistin). Oli niin täynnä taas tuo paikka ettei meinannut kypärä päässä sisälle mahtua.

edit: Siinä olis muuten ollut salainen palstalaistervehdys paikallaan, jalat ja sormet vaan vatkaamaan edellämainittuun tyyliin

Punainen Pilvi
15.05.2005, 17.29
`Joskus 1972 tervehdittiin kaikkia jotka ajoivat vastaan saman merkkisellä autolla

n. 1982 vielä tervehdittiin moottoripyöräilijöitä kun kohdattiin

1992 HD miehet eivät enää tervehtineet brittikuskeja
2004 Trumppamiehenkään lapanen ei enää nouse.

Tulisi hyvä mieli ja olisi paljon vähemmän väkivaltaa ja päihdeongelmia jos sen kinttaan nostaisi pystyyn - vaikka vastaantulija olisi vain wannabe-pro.

Tsadilainen
15.05.2005, 21.38
Tulisi hyvä mieli ja olisi paljon vähemmän väkivaltaa ja päihdeongelmia jos sen kinttaan nostaisi pystyyn - vaikka vastaantulija olisi vain wannabe-pro.
"...Älkää kysykö mistä johtuu väkivalta. Älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma..." :eek:

Tuomas
16.05.2005, 02.00
Kyllä HD-mieskin nykyään moikkaa, mutta hajonta on suurempaa.

Prätkähommissa on kyllä tullut moikkausinflaatio kun prätkiä on nykyään niin paljon enemmän kuin esim. 5 vuotta sitten. Varsinkin jos Kehä 3:n eteläpuolella liikkuu niin saa melkein ajaa kokoajan lapa pystyssä. Aja nyt vaikka etelään kohti kaivaria niin tyhmäksi sitä itsensä alkaa tuntea kun jatkuvasti saa olla moikkaamassa :D .

Pyöräilyssä tosiharrastajan erottaa onneksi helpommin kuin mp:llä liikkuessa...

Mr.Auer
16.05.2005, 10.40
tya: ja bambusentteristä saa hyvää tofua :D

Janu
16.05.2005, 16.24
> Pelotån

Haha :D En ehkä ihan noin kuitenkaan. Kirjotusvire: piti olla "käden", ei "kädet".

> Hanski & mielipiteensä

Minua ei kiinnosta mikä istuu täkäläiseen mentaliteettiin jos suinkin voin olla siitä välittämättä. Tunnettuahan on, että ominaisia luonteenpiirteitä suomalaisille ovat; synkkyys, ilottomuus, viinanhimo, väkivaltaisuus edellisestä johtuen, kateus, herran pelko, huono itsetunto jota pyritään kuitenkin kohottamaan joskin kyseenalaisin keinoin ja turhaan koska kateelliset kuitenkin kostavat sen jotenkin, itsetuhoisuus jne. jne. jne. Itse en aio ko. muottiin kuitenkaan taipua enkä toivo muidenkaan niin tekevän ja pyrinkin omalla toiminnallani edistämään täkäläisen mentaliteetin muutosta parempaan.

Kuten jo aikaisemminkin kirjoitin niin itse moikkaan pyöräilyn harrastajia, en kaikkia pyörällä liikkuvia. Asiaa harrastavan kyllä tunnistaa yleensä aika helposti. En toki loukkaanu jos joku ei tervehdi, ihmettelen vain tätä meikäläisen pyöräilykulttuurin heikkoa tilaa ja yhteishengen puutetta. Eipä silti, ei pyöräily ole ainoa missä esiintyy muista piittaamattomuutta ja kohteliaisuuden puutetta.

Pave
16.05.2005, 16.28
Vaan jos ne onkin kaikki Turkulaisia,nehän ei tunnetusti osaa tervehtiä...

No eipä olla sitten tavattu... Kyllä täälläkin päin suurin osa vastaa, jos räpylää nostaa. Tosin ihmeissään tod.näk. kovasti ovat... ;)

Ai-nee, enpä olekaan paljasjalkainen.
Tai vastaavasti ole asunut paikkakunnalla yli 30 vuotta ja omaa Heidekenillä syntynyttä täysi-ikäistä jälkikasvun edustajaa, jolloin kriteeri kuulemma myös juuri ja juuri täyttyy.
Siispä jäävään itseni.

Karhu67
16.05.2005, 19.10
No eipä olla sitten tavattu... Kyllä täälläkin päin suurin osa vastaa, jos räpylää nostaa. Tosin ihmeissään tod.näk. kovasti ovat... ;)

Ai-nee, enpä olekaan paljasjalkainen.
Tai vastaavasti ole asunut paikkakunnalla yli 30 vuotta ja omaa Heidekenillä syntynyttä täysi-ikäistä jälkikasvun edustajaa, jolloin kriteeri kuulemma myös juuri ja juuri täyttyy.
Siispä jäävään itseni.

Hedekenillä olen itsekin syntynyt joten lienen paljasjalkainen turkulainen mutta onneksi olen tullut järkiini ja ymmärtänyt muuttaa pois:p :D :)

silakka3000
16.05.2005, 19.43
siis yleensä meikäliäselle ainakin käy niin että xc/kilpa heppailiat eivät moikkaa,mutta kaikki dirt/dh/bmx kuskit kylläkin aina en huomaa moikata vastaan tulijoita mutta yleensä moikkaan kyllä aina takas.

ankaju
17.05.2005, 14.20
Tässä tervehdystilastoa sunnuntain maantielenkiltä. Vastaan tuli 4 muuta maantiekuskia, joista tosin yhdellä oli satulalaukkuviritykset eli oli ennemminkin retkellä kuin lenkillä. Kolme ekaa kohtaamista meni eleettömästi ohi ajaen kunnes viimeisen kohdalla sisuunnuin ja avasin apukahvalla levänneen vasemman käden kämmenen rennosti kohti vastaantulijaa. Vastatervehdys napsahti välittömästi.

Leku
23.05.2005, 19.07
Kuka muuten oikeasti moikkaa JOKAISTA fillaristia joka vaikka kaupunkialueen pyörätiellä tulee vastaan?? siinähän saa ajella sitten yhdellä kädellä. Pitääkö lenkilläkin moikkailla joka mammaa ja pappaa ja pyöräilevää perhettä??

Häpiä Tenhokiisu!

Tulitte tänään vastaan oranssissa paidassanne hiukan Lidlistä Pirkkalaan päin, ettekä vastannut tervehdykseeni! Kellonaika syöpyi pysyvästi mieleeni. Se oli jotain vajaa viisi. Lämpötila 20 astetta Celsiusta ja tuuli koillisesta. :mad:

Lauantaina ajellut sääreni loistivat kilpaa auringon kanssa, silmäkulmassani kimmelsi Oakleyn M-Framejen Iridium -linssi ja hiilikuiturunkoni oli pölytön, mutta kun ei. Kohdalla käännettiin päätä (Piisami) oikealle ja sitä vaan livuttiin ohi eikä "huomattu". :eek:

Toivun tässä juuri järkytyksestä. Ensimmäinen pullo meni nestehukkaan, toinen järkytykseen, ehkä tästä pääsemme vielä Zwölfpackiin asti...Ismo kuulolla? Konttorille ylitöihin? :D

izmo
23.05.2005, 19.25
Ei tänään lähretä sille tielle...

Ulla
23.05.2005, 19.30
Oma tilasto Turusta viime sunnuntailta: n. 10 vastaantulijaa, yksi moikkasi. Lämmitti sydäntä :). Olisikohan ollut alkujaan muualta kotoisin niin kuin minäkin? Kun yleensä vastaantulijat on niin totisen oloisia. Tassuja pystyyn!

Pelotón
23.05.2005, 19.58
Leku - sä taidat kuulua Kiisun luokituksissa noihin "kaikenmaailman pappoihin", jotka ylenkatsotaan etuoikealle. Yleensähän papat ajelee liihikiutugiganteilla.

http://www.zanezane.net/forum/smiley/happy.gif

kanttiinin tollo
23.05.2005, 20.05
Kohdalla käännettiin päätä oikealle ja sitä vaan livuttiin ohi eikä "huomattu". :eek:


Tuo on ainakin täällä päin maailmaa se yleisin vastaantulotervehdys mitä maantiekonkelilla ajaviin tulee. Sen melkein tietää siitä, että mitä kalliimpi pyörä (ja hitaampi nopeus), sitä varmemmin tervehdykseen vastaaminen tapahtuu juuri kuvailemallasi tavalla.

Juha Lehtinen
23.05.2005, 20.11
Mitä jos otetaan joukolla "jos joukolle sopii" sellainen tapa jos vastaantulija ei tervehdi niin tehdään u-käännös ja mennään juttelemaan.Sanotaan vaikkapa että morjens,miten menee ja jäädään siihen juttelemaan vaikkapa pidemmäksi aikaa

Tsadilainen
23.05.2005, 20.20
Mitä jos otetaan joukolla "jos joukolle sopii" sellainen tapa jos vastaantulija ei tervehdi niin tehdään u-käännös ja mennään juttelemaan.Sanotaan vaikkapa että morjens,miten menee ja jäädään siihen juttelemaan vaikkapa pidemmäksi aikaa
Joo ei....

Leku
23.05.2005, 20.24
Juha Lehtinen. Ei. Sehän ajaa väärään suuntaan.

Juha Lehtinen
23.05.2005, 20.31
Juha Lehtinen. Ei. Sehän ajaa väärään suuntaan.
No joo,ehkä on parempi niin.

kanttiinin tollo
23.05.2005, 20.31
Ajaa väärään suuntaan joo.. ja vieläpä useimmiten ihan liian hitaasti. :D

Pelotón
23.05.2005, 20.35
Sehän ajaa väärään suuntaan.

http://www.zanezane.net/forum/smiley/attenzione.gif Fixilä voi peruuttaa...

Hevonen
23.05.2005, 23.09
Kauhistuttaa lukea keskustelua maastopyöräilijät vs. succikset, kuka moikkaa ketäkin.

Elävässä elämässä noiden kahden lajin ei edes kuuluisi kohdata. Joku succis on ajanut metsään tai dh/4x/freekuski on hommannut joponsa kaivaria varten.

Oikeesti, kyllä kaikki on tälle vastaan moikanneet.

Eniten hymyilyttää junnu DH porukka joka aina säikähtää; pappa on _ajanut_ pyörän tämän töppyrän päälle ja mikä pahinta, ajaa hlvtn lujaa alaskin.

Siinä keskustelu jää vähemmälle mutta käpälä nousee.

kalmisto
24.05.2005, 11.39
Minulta kysyi eilen edellä mennyt rouvashenkilö että ei kai takapyörästään ponnahtanut kivi osunut. :) Olin liikuttunut.

J
24.05.2005, 13.49
Mulla on selkee sääntö, ettei taajamassa moikata.Heti kun ollaan haja-asutusalueella, niin voi moikata.

Mulla on vähän samanlainen sääntö myös musiikinkuunteluun. Jos kitaristin kassit on kitaran ylä- tai alapuolella, niin en kuuntele. Sääntö ei oo vielä pettäny koskaan.

BONK
24.05.2005, 14.11
Kai sitä taajamassa voi vaikka "nyökätä" tervehdykseksi ilman että liikenneturvallisuus vaarantuu...

Moottoripyörälläkin aina silloin tällöin liikkuvana voin kyllä todeta, että silläkään rintamalla ei tervehtiminen ketään vastaantulijaa ole niin paljon ärsyttänyt, että olisivat lähteneet perään ajamaan kostoa puhkuen. Vaikka noissa motoristipiireissä liikkuu joskus (harvoin tosin) hieman keskimääräistä maantie- tai maastopyöräilynharrastajaa aggressiivisempaa porukkaa, ainakin maineeltaan. :D

Toisaalta, enhän minä nöösi tiedä millaisia alakulttuureita fillari-puolella tätänykyä on, liekö vaikka löytyy joku "Hills Angels" -porukka, joka pistää läskin tummumaan jokaiselta vastaantulijalta joka erehtyy moikkaamaan... :D

Eli jatkan kaikkien tervehtimistä, seurauksista viis.

M.S
24.05.2005, 14.16
Toisaalta, enhän minä nöösi tiedä millaisia alakulttuureita fillari-puolella tätänykyä on, liekö vaikka löytyy joku "Hills Angels" -porukka, joka pistää läskin tummumaan jokaiselta vastaantulijalta joka erehtyy moikkaamaan... :D


Pari päivää sitten tuli vastaan jollain tuplakruunukromikeulapääkallo-cruiserilla joku prätkähiiri kerhonsa nahkaliiveissä ja bootseissa. En jaksanut katsoa taaksepäin, että mitä siellä selässä luki...

tempokisu
24.05.2005, 16.22
Häpiä Tenhokiisu!

Tulitte tänään vastaan oranssissa paidassanne hiukan Lidlistä Pirkkalaan päin, ettekä vastannut tervehdykseeni! Kellonaika syöpyi pysyvästi mieleeni. Se oli jotain vajaa viisi. Lämpötila 20 astetta Celsiusta ja tuuli koillisesta. :mad:


Pyydän anteeksi. Tosin, lähdin kotoani Loukonlahdesta noin puoli neljän maissa ajamaan Suomen urheilupyörään, olin kotona jo puoli viisi, koska haastattelija tuli vähän yli. En kyllä oikeasti huomannut. MOI nyt jälkikäteen, jos yhtään voin tuskaasi hälventää.

BONK
24.05.2005, 16.38
Katsos vaan... Onpas täällä paljon pyöräilijöitä Pirkkalan seudulta, kun Lidlit ja Loukonlahdet vilisee joka toisessa postissa :)

Tässähän (uudelleen) aloitteleva pyörittelijä Killosta ihan hämmentyy ja täytyy varmaan kypärään laittaa ledeillä jonkinlainen "MOI" teksti, jotta tulee ainakin morjestettua jokaista vastaantulijaa!!! No, ammattilaiset tosin ajaa varmaan niin paljon lujempaa, että ei ne ehdi morjestamaan ;)

p-veli
24.05.2005, 18.11
Mulla on selkee sääntö, ettei taajamassa moikata.Heti kun ollaan haja-asutusalueella, niin voi moikata.

Mulla on vähän samanlainen sääntö myös musiikinkuunteluun. Jos kitaristin kassit on kitaran ylä- tai alapuolella, niin en kuuntele. Sääntö ei oo vielä pettäny koskaan.

eli oot siellä kotikonnuillasi käpälä kokoajan pystyssä, sillä eihän sawossa ole taajamia..

izmo
24.05.2005, 19.28
Mitä jos otetaan joukolla "jos joukolle sopii" sellainen tapa jos vastaantulija ei tervehdi niin tehdään u-käännös ja mennään juttelemaan.Sanotaan vaikkapa että morjens,miten menee ja jäädään siihen juttelemaan vaikkapa pidemmäksi aikaa

Tietysti vastaantulija huomaa käännöksen ja lisää vauhtia, ajattelee varmaan että hänet on haastettu kilpa ajoon...

samooja
24.05.2005, 19.42
Oikean käteni etusormen ja keskisormen nosto on minun tervehdys..

ynnä lepakkologosta tunnistaa...Riippuen tietysti millä nopolla hyrräilen kulmilla, tai taajaman ulkopuolella...

Juha Lehtinen
24.05.2005, 19.55
Oikean käteni etusormen ja keskisormen nosto on minun tervehdys..

ynnä lepakkologosta tunnistaa...Riippuen tietysti millä nopolla hyrräilen kulmilla, tai taajaman ulkopuolella...
Joskus saa olla tarkkana ettei tule sekoiltua sormien (http://media2.big-boys.com/bbmedia/fingertocrowd.wmv)kanssa :eek:

J
24.05.2005, 21.27
eli oot siellä kotikonnuillasi käpälä kokoajan pystyssä, sillä eihän sawossa ole taajamia..

Noo, savolaisuus on mielentila ja kyllä mä tän Tampereen vielä taajamaks lasken.

Shimaani
24.05.2005, 21.37
Noo, savolaisuus on mielentila ja kyllä mä tän Tampereen vielä taajamaks lasken.
Kaikkein kamalinta siina mielentilassa on ettei siita paase eroon vaikka tekis mita - oon ite Savosta mutta kasvanut Tomppereella (hervannassa...) ja viimeset 20 vuotta ollut peakaapuniseudun kiusana ja viela haukkuvat Savolaisex. :)

Hanta pystyyn ja kapalaa kans!

Anteeks ettae aeaekkoeset puuttuu mutkun jenkkinaeppixissae niitei oo....

M.S
25.05.2005, 10.35
Meikäläiset (läähätit) ovat kohteliaita kaikille, moikataan ja silleen.

Kai näitä dt:n juttuja on pakko ruveta uskomaan. Eilen polkasin Porkkalankadun alikulusta noustessa ketjut poikki. Siinä sitten kivellä istuskelin ja askartelin pyörää kasaan, niin ensimmäinen paikalle osunut lähetti tuli kysymään, että tarvinko apua. Kyllähän se teki mielen iloiseksi, vaikka homma olikin hanskassa.

J
25.05.2005, 12.02
Kaikkein kamalinta siina mielentilassa on ettei siita paase eroon vaikka tekis mita - oon ite Savosta mutta kasvanut Tomppereella (hervannassa...) ja viimeset 20 vuotta ollut peakaapuniseudun kiusana ja viela haukkuvat Savolaisex. :)

Hanta pystyyn ja kapalaa kans!

Anteeks ettae aeaekkoeset puuttuu mutkun jenkkinaeppixissae niitei oo....

Häntää ei pystympään saa :)

Notkeaa rottaa vapaasti lainaten: Jäbän voi viedä idästä, muttei itää jäbästä.

dt
25.05.2005, 18.48
Kai näitä dt:n juttuja on pakko ruveta uskomaan. Eilen polkasin Porkkalankadun alikulusta noustessa ketjut poikki. Siinä sitten kivellä istuskelin ja askartelin pyörää kasaan, niin ensimmäinen paikalle osunut lähetti tuli kysymään, että tarvinko apua. Kyllähän se teki mielen iloiseksi, vaikka homma olikin hanskassa.

Se oli meidän Saigon!!!!

Miksa
30.05.2005, 19.30
Ikävä tosi asia on että eipä se tääläkään tado käsi heilahtaa ainakaan jos moikkaa pikkuisen "halvemmilla" ketjuilla ainakin tuntuu jäävän "tosi pyöräilijöiltä" käsi nousematta vaikka heiluttais kuinka. Itse moikkaan aina niin maantiellä kuin xc polullakin melkein "kaikkia" jotka edes näyttää olevan lenkillä se ei maksa mitään ja jollekin voi tulla jopa hyvä mieli että olipa kohteliasta tai saada yhden nimen lisää "pöpi" listaansa (miten vain haluaa).

Otus
31.05.2005, 23.25
Tänään lenkillä tästä keskustelusa rohkaistuneena päätin tutkia tervehtimisen seurauksia. Ensimmäinen kohde ei huomannut tai ainakin esitti, ettei huomannut. Tosin saattaa johtua siitä, että äijä tuli varmaan viittäkymppiä viereistä autotietä (itse ajelin pyörätiellä). Seuraava harrastajan näköinen tyyppi nostikin jo käden vastaukseksi tervehdykseen, mutta vaikutti kyllä todella hämmentyneeltä. Ehkäpä en sitten hänen mielestään näyttänyt harrastajalta, kun oli ihan vain tavalliset verkkarit jalassa. :)

Pelotón
01.06.2005, 11.26
Minäpä moikkasin eilen lenkillä noin 15:ta mummon kick-bike-ryhmää!

(Ne vaan näytti jotenkin niin hauskoilta siinä potkiessaan, että pakkohan se oli kättä nostaa.)

Nikolas Ojala
01.06.2005, 13.49
Seuraava harrastajan näköinen tyyppi nostikin jo käden vastaukseksi tervehdykseen, mutta vaikutti kyllä todella hämmentyneeltä. Ehkäpä en sitten hänen mielestään näyttänyt harrastajalta, kun oli ihan vain tavalliset verkkarit jalassa. :)Paljon yksinkertaisempi selitys: Hän ei tunnistanut sinua, mutta arveli että sinä ehkä tunnet hänet ja niinpä hän varmuuden vuoksi tervehti takaisin, jotta sinä et tuntisi oloasi vaivaantuneeksi, kun kaveri ei tervehdi.

Tavallisesti minä tervehdin tuttavia. Esimerkiksi julkkiksia en tervehdi, vaikka jotkut heistä ovat teeveestä tuttuja.

Hupilisti
01.06.2005, 16.43
Olisihan se vallan kohteliasta tervehtiä toisia harrastajia, käytäntö vain tuntuu vaihtelevan maakunnittain. Arkiliikenteessä en ole innostunut moikkaamaan kuin tutuille.

Otus
01.06.2005, 22.59
Paljon yksinkertaisempi selitys: Hän ei tunnistanut sinua, mutta arveli että sinä ehkä tunnet hänet ja niinpä hän varmuuden vuoksi tervehti takaisin, jotta sinä et tuntisi oloasi vaivaantuneeksi, kun kaveri ei tervehdi.Tähän tulokseen itsekin päädyin. Taitaa vain olla niin, ettei Suomessa yksinkertaisesti sovi kulttuuriin tuntemattomien tervehtiminen. Tosin sehän tässä ketjussa onkin jo tullut hyvin esille...

PPi
02.06.2005, 21.13
No, kieltämättä hämmennys oli suuri kun tänään joku Mustasaaressa autolla vastaan tullut tervehti reippaasti.. Ehkä sekoitti toiseen henkilöön, mutta hämmennyksen vuoksi oma käsi nousi kyllä vasta kun tilanne oli ohitse. Eka lenkki kippurasarvella takana, tulevaisuus näyttää tuleeko sama toistumaan.

Lasse Räsänen
03.06.2005, 00.25
Tod. näk. pyöräilijä joka jättää vastaamatta ei kerta kaikkiaan tajua että tällainenkin ilmiö on olemassa. Ei kuitenkaan ole alkuunkaan yhtä yleinen käytäntö kuin moottoripyöräilijöiden keskuudessa, varmaan johtuen kaksipyöräisillä kulkevien laajasta skaalasta, kuka siinä sitten sanoo kuka on "harrastaja" ja kuka ei. Kun jätän vastaamatta tervehdykseen, se johtuu tilanteen yllättävyydestä / hajamielisyydestä / liikennetilanteesta tms., käytännössä siis en ehdi vastata. Hiukan eri asia kuin vaikkapa prätkäilijöiden keskuudessa havaitut "hyi japsipyärä evvarmaan moikkaa ku nauran päin naamaa niin et parta tärisee"-lapsetukset... Yleensä tulee ajeltua sen verran omissa ajatuksissa ettei vastaantulijoista rekisteröi muuta kuin ajolinjan eli ollaanko törmäämässä :D

samooja
03.06.2005, 10.12
Silloin kun ajoin Harleyllä moikkasin kaikkia, jopa mopoja, rahat loppuivat ainaiseen korjaamiseen yms. Kiva pyörä mutta ihan paska.

Sitten kun siirryin toimivaan moottoripyörään (japsiin) moikkasin kaikkia, jopa mopoja. Sitten linja-auto ajoi päälle.

Se on se omatyperä asenne vain, se moikkaa jolla on hyväitsetunto eikä laitonta toimintaa mielessä jne. Moottoripyöräpuolella. Niin ja nämä nirpanokka spedet, no ne on omalukunsa.

Pyöräilijöistä en tiedä, eivät moikkaa kun tervehdin. Enää en viitsi tehdä itsestäni pelleä. Oli sitä asennetta tai ei. Mielestäni jos laji yhdistää kyllä sitä voi eritasoisia harrastajia moikata tai olla nuija ja ajaa nokka pystyssä ohi tai sitten vain niin FLOWssa ettei huomaa ;)

Minä en organisoi, enkä ole minkään huliganiryhmänjäsen. Koska joukossa ei ole kuin lampaita ja minä syön lihaa...

keittäjä
03.06.2005, 12.49
Itelläkin tapana moikkailla satunnaisella onnella vastaantulijoita. Tossa puolisentoistaviikkoa sitten kun olin keskuspuistossa möyryämässä otin tehtäväksi tervehtiä lajitovereita todella laihalla tuloksella, kun ei kukaan tosiaan reagoinut mitenkään muuten kun perinteisellä mitä vittua -ilmeellä. Parin tunnin kruisailun päätteksi alkoi vituttamaan pessimistisyys ja viimeinen vastaantuleva maastonajaja sai osakseen jyrkän keskisormen näytön. Saipahan siitä, paska. :) Olen pahoillani tapahtuneesta. Meinas kaveri vetää pannut kun jäi pälyilemään taakkepäin, että mitä vittua. Mitä vittua viikonloppu.

GT one
03.06.2005, 21.55
Joo just tulin "räädiltä:D " maastolenkiltä ja pyörässä on vieläkin varmaan kilo soumen luontoa mukana, heh, no anyway niin siis olin tulossa ja menossa pyörätietä pitkin kotia niin tuli kaksi sukkista vastaan kirjanissa sirkuspuvuissaan(sori en mie nyt vakavissaan teitä kiusaa sukkikset)

etummainen oli vanhempi ja sillä oli vain tyhjä katse eteenpäin, tuli mieleen ne agentit matriksissa. Jälessä tuli nuorenpi, jolla kiveksetkään tuskin vielä laskeutuneet, mutta hyvä niin kun sitä makaavaa ajoasentoa katseli:) eipähän kivekset oo penkkiä vasten hehee hahhaa!
Niin se nuorempi katso meikää ja alko matkia jotain metsän elukkaa se ulvo ko susi. Aika lapsellista kärjistää sukkahousujen ja lökäpössy maastohemmojan välit niin että pitää rääkyä ko tulee eri pyöräilyrodun harrastaja vastaan. No enpä alkanut vastaamaan tyhmälle mitään, eipä käy poikaparkaa muuta ko sääliksi..

--heikki--
03.06.2005, 22.20
...Niin se nuorempi katso meikää ja alko matkia jotain metsän elukkaa se ulvo ko susi. Aika lapsellista kärjistää sukkahousujen ja lökäpössy maastohemmojan välit niin että pitää rääkyä ko tulee eri pyöräilyrodun harrastaja vastaan. No enpä alkanut vastaamaan tyhmälle mitään, eipä käy poikaparkaa muuta ko sääliksi..

Taisi ulvoa kuin ajokoira /forum/images/icons/icon10.gif

GT one
03.06.2005, 22.24
Juuri niin taisi tehdä:D

ei kuitenkaan ulvonut kuin puudeli:p

Sinewave
08.06.2005, 02.46
Tänään rohkenin jopa nyökätä ogelin asemalla vastaan tulleelle hepulle. Käden nosto tuntuisi perus Itä-Suomalaiselle jotenkin liian korostetulta tapahtumalta. Kieroon vielä kattovat.

Eli juro ilme naamalle, ja jos vastaan tulee ollenkaan harrastajan näkönen fillaroitsija, niin voi vielä varmuuden vuoksi kääntää katseen suunnan joko maahan tai sitten penkalle. :D

ironi
09.06.2005, 17.43
Olen minä yrittänyt tervehtiä, mutta moni kattoo vaan hölmönä, että kukas toi oli.... Niin, eihän kai kaikkia pidä tunteakaan, mutta minusta toi tervehtiminen on asiaan kuuluvaa. No onneksi joku tuttu sentään joskus vielä moikkaa :)

kanttiinin tollo
09.06.2005, 23.00
Olen ottanut tavaksi tervehtiä taajaman ulkopuolella kypärä päässä pyöräileviä pikkutyttöjä (ne kun kuitenkin hihittelevät vaatteitani/naamaani/jotain muuta). Olen päätellyt, että kun kilpakuskin näköinen ukko iloisesti näitä tervehtii, lähtee kymmenen vuoden kuluttua Suomen naispyöräily suuresti nousuun kotimaassa ja maailmalla. Ja tämä kaikki on oleva minun ansiotani!

Shimaani
09.06.2005, 23.02
Olen ottanut tavaksi tervehtiä taajaman ulkopuolella kypärä päässä pyöräileviä pikkutyttöjä (ne kun kuitenkin hihittelevät vaatteitani/naamaani/jotain muuta). Olen päätellyt, että kun kilpakuskin näköinen ukko iloisesti näitä tervehtii, lähtee kymmenen vuoden kuluttua Suomen naispyöräily suuresti nousuun kotimaassa ja maailmalla. Ja tämä kaikki on oleva minun ansiotani!
Toi on hyvä idea, otankin sen käyttöön heti huomisaamusta. :)

Juha Lehtinen
09.06.2005, 23.31
Toi on hyvä idea, otankin sen käyttöön heti huomisaamusta. :)
Odotan innolla kun sitten kymmenen vuoden päästä kinastelette täällä kanttiinin tollon kanssa siitä kumman ansiota naisten pyöräilyn suuri nousu kotimaassa ja maailmalla on ;) .

Pelotón
10.06.2005, 13.41
Mulla kyllä jotenkin on sellainen aavistus, että ehkä sittenkään ei kannattaisi jäädä odottelemaan...

Triple-J
10.06.2005, 21.56
Tossa ku Raahe-Tampere-Raahe reissun(1016km) tein. Nii harvinaisen vähän kyllä ihmiset moikkaavat suomessa pyöräilijää. Euroopassa jo vitutti tervehtiä aina ;) Jyväskylän lähettyvillä tuli sellanen 10min kokokohta ku jopa kolme autoa tööttäs tervehdykseksi. Silloin ihmettelin että onko jo pyörässä jotain vikana :D mutta ei. Siistiä oli ku yhessä välissä polkasin ruottintakki päällä niin eräs motskari ajoi ohi niin siistin tylysti nous keskari olan takaa. Makeet naurut sain. Ruottia pilkattiin, oikein! :DDDDD

btw. kehasta pitää ku sain tavata sen äijän joka on polkenut pyörällä kaikki suomenkunnantalot, vaivaset n. 14000km, respect!!!

Teemu H
11.06.2005, 04.12
Hommasin matkailuauton. Sillä sitä jumal*uta saa koko ajan olla käsi pystyssä näin loma-aikoina. Onneksi pyöräilijät täälläpäin ovat toista maata.

Asentaja
11.06.2005, 13.21
Karavaanari on kaikkien kaveri.

Punainen Pilvi
11.06.2005, 20.02
Ajelin kaverin hevoskopin pois Torniosta ja nostin kaikille "harrastajan" näköisille kintasta (3 succista & 1 wannabe-succis) Kukaan ei vastannut rehtiin tervehdykseeni!

Niin no oli kyllä OT koska en itse ollut pyörällä liikkeellä.

Shimaani
11.06.2005, 20.05
Mulla kyllä jotenkin on sellainen aavistus, että ehkä sittenkään ei kannattaisi jäädä odottelemaan...

Eikä ainakaan pidättää hengitystä :D

Pelotón
11.06.2005, 20.06
Ajelin kaverin hevoskopin pois Torniosta ja nostin kaikille "harrastajan" näköisille kintasta (3 succista & 1 wannabe-succis) Kukaan ei vastannut rehtiin tervehdykseeni!

Niin no oli kyllä OT koska en itse ollut pyörällä liikkeellä.

No just meinasin sanoa, että halloo!!1! - ei kai kukaan villaristi hevoskopille moikkaa. Aatteles nyt vähän itekki...

Punainen Pilvi
11.06.2005, 21.57
vaimo sanoikin pelkääjänpaikalta että "hulluna ne jo sua pitää kun räpylä on pystösä kaikenaikaa - ja kato varo väistä sullaonetuajo-oikeus näitkö tuon se varo ohittaa varo ei saa jarruttaa nuin nopiaa....tullee kohta seinästä läpi"

Huomenna on onneksi sunnuntai:)

Pelotón
12.06.2005, 13.33
No se on hyvä sentään,että sulla on toi rouva, joka kertoo kuinka asiat on.

Kuuntele vaan mitä se sanoo, niin hyvin menee.

Punainen Pilvi
12.06.2005, 22.33
jaa, vai niin. mutta mietitäänpä kuka se ruttasi illalla rellun etulokarin? avioero on saletti!

A.M.®
12.06.2005, 22.57
Tänään tuli yhtä Olmolla ajelevaa iikoolaista moikattua Evitskogin liepeillä :)

tempokisu
16.06.2005, 11.00
Säijän lenkkiä ajavat Pyörä-Poikien nuoretmiehet eivät vaan suostu moikkaamaan...:seko:

perttime
16.06.2005, 11.29
Nuoret miehet menee aina ihan lukkoon, kun näkee likikään katseen kestävän naisen. Itseäni en ihan aina enää kehtaa sanoa nuoreksi, mutta silti menen lukkoon....

tempokisu
16.06.2005, 12.28
..:D ai ujouttako se sitten onkin...no VÄHÄN olen ihmetellyt, kun heilutan lapaa mutta pojat vaan hymyilee..

Pekka Ässä
16.06.2005, 15.35
Harrastelijapyöräilijän urani tähtihetket tältä kesältä, ja vielä samalla lenkillä, kaksi porukkaa tervehti;
1. Vastaan tulleet paikallisen teamin kisakuskit (2:n kimppa) tervehtivät oma-aloitteisesti minua...Syytä voi arvailla, joka ammattimaiselta näyttävä asuni tai pyöräni väritys...
2. Pyörätiellä äiti nassikoilleen: " Tehkääs tilaa tuolle kilpapyöräilijälle". Ja toinen nassikka kolmipyöräisensä päältä tervehtii iloisesti...Mitä ne sanoo ettei nuoret osaa käyttäytyä?
Mää olen ny kyllä oikein otettu.....Tää on varmaan kiva kesä muutenkin....:cool: ps. mää olen kyllä succiss.....

china
16.06.2005, 15.54
Myö moikkasin autosta viikonloppuna Kangasalla jotain kolmen hengen maantiepyöräilijäporukkaa. Moikkasivat vielä takaisinkin! Tosin auto oli seuran teippauksilla ja isot fillarinkuvat kyljessä. ;)

Juha Tretjakov
16.06.2005, 21.25
Pari päivää sitten tuli vastaan jollain tuplakruunukromikeulapääkallo-cruiserilla joku prätkähiiri kerhonsa nahkaliiveissä ja bootseissa. En jaksanut katsoa taaksepäin, että mitä siellä selässä luki...Samperi juu, en minäkään saa tästä kuvasta selvää, että mitä "baikkerin" selässä lukee. Enkä uskaltanut moikata ohiajaessani. Xaidusti kunniaa ekalle, joka tunnistaa maisemat...

http://users.tkk.fi/%7Ejii/kaupunkikuvia/Kalifornia.jpg

Re-con
16.06.2005, 23.23
No niillä pieillä lenkeillä joita minä poljen (esim. Tarina-golf [Siilinjärvi] - Kuopio) melken kaikki vastaan tulevat "paremmat" pyöräiliät ovat morjestaneet. :)

Sportholisti
19.06.2005, 09.23
Tai sitten edustamme varsin pientä osaa pyöräilijöistä... hyvä keino palstalaisen tunnistamiseen siis: tervehdi, jos tervehtii takaisin on palstalainen...:D

Ilman muuta heti suunniteltava tälläinen "palstalainen ajopaita" :D.Helppo tunnistaa "kohtalotoveri".Tarppituote voisi vaikka valmistaa, kun teki suomi-paidankin.Siitäkin täällä aikoinaan keskusteltiin.

munamangeli
20.06.2005, 22.00
Äsken lenkillä kotiin palatessa tuli ihan himmee vaalee misu maantiepyörällä vastaan ja ku moikkasin ni sain sellasen hymyn ettei tää setä nuku varmaan viikkoon.... :)

Shimaani
20.06.2005, 22.20
Äsken lenkillä kotiin palatessa tuli ihan himmee vaalee misu maantiepyörällä vastaan ja ku moikkasin ni sain sellasen hymyn ettei tää setä nuku varmaan viikkoon.... :)

Missä tää tapahtui?

Juha Lehtinen
20.06.2005, 22.26
Missä tää tapahtui?
Ja mihin kellon aikaan? :D

munamangeli
20.06.2005, 22.44
Ahtialantiellä, Lahdessa. Itse ajoin keskustaan päin ja tuo kyseinen tapaus siis keskustasta pois. Kello oli joku 30-40 min ennen tota edellistä postausta (+/- foorumin kellon heitto). En osannutkaan arvata et succiksissa voi muhia tuollaisiakin yksilöitä.....

rullaaja
21.06.2005, 01.03
Tänään joutu moikkaamaan mummopyörällä liikunutta seniorikansalaista, joka vastaan tullessaan toivotteli hyvää iltaa. En tiedä keneksi luuli....

Elaiza
21.06.2005, 12.07
Kyllähän sitä moikkais vastaantulevia pyöräilijöitä, mutta yleensä olen niin ajatuksissa, että huomaan pyöräilijän vasta kohdalla..

very heavy
21.06.2005, 12.15
Kyllähän sitä moikkais vastaantulevia pyöräilijöitä, mutta yleensä olen niin ajatuksissa, että huomaan pyöräilijän vasta kohdalla..
toivottavasti et ole autoilija :D

Elaiza
21.06.2005, 12.38
En nyt kuitenkaan autoilija..

Wile
21.06.2005, 16.51
Juuri kun ajattelin tulla palstalle hehkuttamaan, että moikkaukset ovat huomattavasti lisääntyneet, jopa tuntematon pikkutyttökin moikkasi, niin sitten maantielenkin loppupuolella vastaan ajaa joku ******** ***** maantiepyörällään. Vaikka moikkasin todella hyvissä ajoin, niin ******* ei viitsinyt liikauttaa mitään ruumiinosaansa. ***** *****!!! Ensi kerralla nouseekin ***** keskisormi hyvissä ajoin :mad: :mad: :mad:

(tää oli siis ei-tosissaan kirjoitettu, mutta perustuu tositapahtumiin n. puolen tunnin takaa ;) )

Saara
21.06.2005, 18.21
Mä oon tunarin näköinen enkä yhtään cissa, joten ei mua kukaan tervehdi.

Shimaani
21.06.2005, 22.28
Juuri kun ajattelin tulla palstalle hehkuttamaan, että moikkaukset ovat huomattavasti lisääntyneet, jopa tuntematon pikkutyttökin moikkasi, niin sitten maantielenkin loppupuolella vastaan ajaa joku ******** ***** maantiepyörällään. Vaikka moikkasin todella hyvissä ajoin, niin ******* ei viitsinyt liikauttaa mitään ruumiinosaansa. ***** *****!!! Ensi kerralla nouseekin ***** keskisormi hyvissä ajoin

(tää oli siis ei-tosissaan kirjoitettu, mutta perustuu tositapahtumiin n. puolen tunnin takaa ;) )

Tuo en ollut minä kun en ollut tänään siellä päinkään......
Jos joku ärkeleen pitkätukka partahippi nostaa iloisesti lapaa vastaan fillaroidessaan niin se on aika varmasti mä. Mulla kun on huano kotikasvatus ja muutennii ankee lapsuus ni nyt ukkona hupi pitää hakea lapaa heiluttelemalla :)

Giallo
22.06.2005, 08.52
Eilen kun olin ekaa kertaa uudella fillarilla lenkillä niin tervehdyksiä tuli oikein kolmin kappalein kaikki olivat liikkeellä maantiefiloilla. Ilmeisesti pyörän vaihto auttoi tossa tervehtimisessä koska olen koko kevään ja kesän ajellut lenkkiä ns. fitnesspyörällä eikä kukaan ole tervehtinyt, nyt kun alla on eka maantiepyörä niin 40 km matkalla tosiaan kolme iloista tervehdystä.

munamangeli
22.06.2005, 10.33
Eilen kun olin ekaa kertaa uudella fillarilla lenkillä niin tervehdyksiä tuli oikein kolmin kappalein kaikki olivat liikkeellä maantiefiloilla. Ilmeisesti pyörän vaihto auttoi tossa tervehtimisessä koska olen koko kevään ja kesän ajellut lenkkiä ns. fitnesspyörällä eikä kukaan ole tervehtinyt, nyt kun alla on eka maantiepyörä niin 40 km matkalla tosiaan kolme iloista tervehdystä.

Huomasin ite ihan saman ostettuani maantiepyöräni. Tosin häkellyin siitä että myös moottoripyöräilijät moikkailee ainakin täällä Lahdessa!

Giallo
22.06.2005, 11.31
Hauska oli myös yhden vanhemman herran tokaisu "tota ei varmaan tarvii edes polkea kun on niin kevyt" johon vastasin että näillä letkuilla (meikän jalat) valitettavasti joutuu polkemaan. Kaveri ajeli hetken rinnalla jutellen ja katosi sitten maisemaan vanhalla upeassa kunnossa olevalla olmollaan

SupaHessu
22.06.2005, 15.48
Itse moikkaan näitä PROita jotka tulevat maastossa vastaan ylensä maastossa tarvitsee kumminkin molempia käsiä niin ainakin "Moi!" kuuluu tms.
Kaikki varmasti aattelevat: "Kukas naski tossa nyt riehuu, mitäh! eihän sillä oo ees kunnon jousia... en v*tussa moikkaa takas" tai sitten positiivisemmin "Kappas on uusia naamoja täälläkin päin. MOI VAAN!"

Äskenkin kun pyöräilin kaupungilta oikealle tulin tuttuun risteykseen josta autot tulevat ylensä 80 km/h mäkeä alas valmistauduin pysähtymään, mutta ystävällinen vanha mies antoi latua tälläiselle polkukoneen sotkijalle.
Tätä ketjua samalla miettien nostin käteni kiitoksen merkiksi ja tuulilasin läpi näkyi kyllä tyytyväinen ilme nousihan täälläkin hymy korviin kun jopa moikattiin takaisin.

Eli täytyykin tätä perinnettä jatkaa taas...

Kajaanin Lance
22.06.2005, 21.13
Tänään lenkillä kaikki kolme vastaantullutta pyöräilijää morjestivat :)

Shimaani
22.06.2005, 21.21
Tänään lenkillä kaikki kolme vastaantullutta pyöräilijää morjestivat :)

Nonni, eiku lapaa pystyyn ja meilllä on kaikilla kivempaa! :)

Kajaanin Lance
22.06.2005, 21.41
Nonni, eiku lapaa pystyyn ja meilllä on kaikilla kivempaa! :)

Joo ehdottomasti :)

samooja
23.06.2005, 17.33
Mua ei vaan kukaan tervehdi.

Kajaanin Lance
23.06.2005, 19.17
Mua ei vaan kukaan tervehdi.

Ei muuta kun lapaa pystyyn,niin varmasti tervehtii.

Punainen Pilvi
25.06.2005, 13.00
Eilen pari italialaista retkipyöräilijää pysähtyi vastaan tullessaan jutskaamaan. Tuntui mukavalta.

Hetkeä aiemmin joku oranssi pakettiauto tööttäsi - en tiedä tervehtikö hyvällä vai pahalla.

samooja
25.06.2005, 14.03
Kajaanin Lance Lainaus:
Alkuperäinen lähettäjä: samooja
Mua ei vaan kukaan tervehdi.



Ei muuta kun lapaa pystyyn,niin varmasti tervehtii.


Lueppa aiemmat kirjoitukseni tästä aiheesta. Mutta eilen rupattelin pitkään kahden amerikkalaisen pyöräilijän kanssa!! Sillä toisella oli hieno riverdale?

Jarski
25.06.2005, 16.03
Sillä toisella oli hieno riverdale?

Ettei olis ollut Rivendell (http://www.rivendellbicycles.com/index.html) ?

samooja
25.06.2005, 16.45
Nyt kaiketi uskotte että olen dami, daiju, dorka, dille..jne..juu rivendell se oli!! Kiitos oikaisusta.

Shimaani
25.06.2005, 16.58
Ettei olis ollut Rivendell (http://www.rivendellbicycles.com/index.html) ?

Aivan hillittömän kauniita runkoja! :)

Pöri
26.06.2005, 11.47
Äsken lenkillä kotiin palatessa tuli ihan himmee vaalee misu maantiepyörällä vastaan ja ku moikkasin ni sain sellasen hymyn ettei tää setä nuku varmaan viikkoon.... :)

No niin. :< Itse en tajunnut tervehtiä maantiemisua, vaikka se tervehtia mua ylämäessä. Nolotti loppumatkan kotio. Katoin ensin, että pyöräilijähän siinä ja meinasin tervehtiä, mutta sitten huomasin, ettei se ihan normaalilta maantiepyöräilijältä näytä. Syyn tähän tajusin vasta kohdalla.

YT
26.06.2005, 12.11
No niin. :< Itse en tajunnut tervehtiä maantiemisua, vaikka se tervehtia mua ylämäessä. Nolotti loppumatkan kotio. Katoin ensin, että pyöräilijähän siinä ja meinasin tervehtiä, mutta sitten huomasin, ettei se ihan normaalilta maantiepyöräilijältä näytä. Syyn tähän tajusin vasta kohdalla.
Aina kun mulle käy näin, teen u-käännöksen ja ajan hirmuvauhtia sen ohi. Sitten teen uuden u-läännöksen ja tällä kertaa sitten muistan tervehtiä.

IoD
26.06.2005, 17.38
Näinkin nolosti voi käydä kesälenkeillä: tulin Mahnalasta päin Miharin-Siuron risteykseen, ja rekisteröin harmaatakkisen pyöräilijän vasemmassa silmäkulmassa, mutta kun se näytti sunnuntaipyöräilijältä, niin en tervehtinyt... siitä tuli aika iso juttu, vastaantulija oli nimittäin anoppi joka oli lähtenyt vakiolenkillensä... no ei mitään isompaa draamaa, mutta ihmetteli kun en tervehtinyt.

samooja
26.06.2005, 19.21
Sieltä se tuli, väärät värit tai muuten vain ei "pro" niin ei tervehditä, jepjep.

Otankin saman tyylin itse, aina kun joku tervehtii jos ei ole alani ammattilaisia, olen viileän tyly.

Kajaanin Lance
26.06.2005, 19.54
Kajaanin Lance Lainaus:
Alkuperäinen lähettäjä: samooja
Mua ei vaan kukaan tervehdi.



Ei muuta kun lapaa pystyyn,niin varmasti tervehtii.


Lueppa aiemmat kirjoitukseni tästä aiheesta. Mutta eilen rupattelin pitkään kahden amerikkalaisen pyöräilijän kanssa!! Sillä toisella oli hieno riverdale?

Kova kohtalo sinulla :o

samooja
26.06.2005, 20.18
Oikeasti on. Eiku ei. Mutta toisinaan harmittaa älyttömästi kun ei ole lenkki tms kaveria. Aika yksinäistä harrastustahan tämä on, että onneksi on tämä saitti voi sitten alan proo-osaston ja muiden nöösien kanssa rupatella.

kanttiinin tollo
26.06.2005, 21.01
Sieltä se tuli, väärät värit tai muuten vain ei "pro" niin ei tervehditä, jepjep.

Otankin saman tyylin itse, aina kun joku tervehtii jos ei ole alani ammattilaisia, olen viileän tyly.

Taisitkin tulla Kodisjoen puskissa (tiellä tosin) vastaan? 20km/h, lasittunut katse ja asenteena "prkl en varmaan tervehdi vaikka toi jotain huitookin, katson vain suoraan eteeni, ehkä se ei huomaa". Kuulostaa tutulta? :D

Mutta oikeassa olit, eihän sellaista ammattilaistallia ole kuin Mercatone Uno! En siis tänään(kään) voinut olla Pro.

westside
26.06.2005, 22.34
sain taas yhden tyhmistä idoistani!!!:

levitetään sanaa että kaikki pyöräilijät tervehtivät keskarilla, näin aiheutettaisiin yleistä hämmästelyä muiden tielläliikkujien keskuudessa; oi lapseni, ilonpäivä

samooja
27.06.2005, 08.04
Tökörösti lainattu, ku ei osaa.

kanttiinintollo sanoi:

Taisitkin tulla Kodisjoen puskissa (tiellä tosin) vastaan? 20km/h, lasittunut katse ja asenteena "prkl en varmaan tervehdi vaikka toi jotain huitookin, katson vain suoraan eteeni, ehkä se ei huomaa". Kuulostaa tutulta?

Mutta oikeassa olit, eihän sellaista ammattilaistallia ole kuin Mercatone Uno! En siis tänään(kään) voinut olla Pro.

Ja minä tähän että

NO sananmuoto on kai minulla varsin vääristynyt tuossa vastauksessani, kuten teillä hyvä herra. Sarkasmini ontuu.. En ollut siellä.

Mutta tänään otan sähköpampun mukaan jolla tökkään toisia pyöräilijöitä valoissa reiteen ja sanon kovalla äänellä, että TERVE HELVETIN HAUSKA NÄHDÄ TEITIN REAGOIVAN! :)

Sitten luette lehdestä kuinka sähköpampulla toisia pyöräilijöitä tervehtinyt pyöräilijä saatiin lipputangosta alas palokunnan avulla, kirurgi kummastelee kuinka sähköpamppu ja pyörä on joutunut miehen...

kanttiinin tollo
27.06.2005, 10.45
Tuo pyöräilijöiden välinen keskisormitervehdys olisi ehkä hyvä idea ihan koemielessäkin. Eihän sitä pientä keskaria voi nähdä jos ei näe suurempaakaan tervehdystä... tuleekohan ns. pataan jos kokeilee?

westside
27.06.2005, 10.54
Tuo pyöräilijöiden välinen keskisormitervehdys olisi ehkä hyvä idea ihan koemielessäkin. Eihän sitä pientä keskaria voi nähdä jos ei näe suurempaakaan tervehdystä... tuleekohan ns. pataan jos kokeilee?

sillä saa kuntoaki kohotettua ku näyttää keskaria jollekki tempperamenttiselle ammattilaiselle :D tulee kunnon takaa-ajo

jorma
27.06.2005, 21.29
Itse en jotenkin näe kovinkaan tarpeellisena ainakaan Suurta tervehtimistä.
Ainakin moottoripyöräpuolella, tervehditään hyvin usein (poislukien harley-davidson-kuskit, jotka eivät tervehdi muita kun häpeävät niin kalustoaan), rasittavuuksiin asti. Jos tervehtisi jokaista pyöräilijää, se alkaisi kyllä lähinnä rasittamaan...

Tosin jos nyt alkaisi tervehtimään vain "todellista" pyöräporukkaa, ei tarvitsisi kättä nostaa kuin max. 2 kertaa /lenkki... Taidan ajaa vääriä reittejä.

Tätä tervehtimistä tärkeämpänä pitäisin melkeinpä sitä, että voi tulla ilman isompaa kynnystä juttelemaan jotain pyöräasiaa lajitoverien kohdatessa...

YT
27.06.2005, 21.45
Ainakin moottoripyöräpuolella, tervehditään hyvin usein (poislukien harley-davidson-kuskit, jotka eivät tervehdi muita kun häpeävät niin kalustoaan),
Harrikkakuskit ei tervehdi, koska ne ei uskalla irrottaa kättä tangosta.

very heavy
27.06.2005, 22.03
sillon kun itse vielä liikuin prätkällä oli harrikka hemmoilla tapana irvistää. kai ne toivoi että vastaan tulis hammaslääkäri joka säälistä laittais purukaluston kuntoon oli meinaan turhapuro lookkia liikkeellä noin pääsäntöisesti

Wile
28.06.2005, 00.01
Eilen tuli tyhjällä tiellä vastaan joku wannabe-pro-jamppa jollain sinisellä pyörällä (Bianchi?), ei reagoinut millään tavalla vaikka nostin käden reippaasti ylös jo 50 metriä ennen kohtaamista... Lähinnä taisi katsella kulmiensa alta, että ajanko paremmalla pyörällä vai en... On se kummallista, huusin melkein perään että mitä v*ttua? Ensi kerralla lähden perään ja opetan miehen tavoille. :(

Juha Tretjakov
28.06.2005, 00.13
Nii, ei toi nyt luulis monenkaan maailmaa kaatavan, jos satunnaiseen tervehdykseen ei aina vastata. Tulee mulle välillä baarissakin juttelemaan joku, joka ilmeisesti on nähnyt mut baarissa ennenkin, mutta kun äiti on opettanut olemaan juttelematta tuntemattomille, niin mä valitsen niistä vain parhaimman näköiset... Kun en mä voi muistaa, minkänäköisessä seurassa mä aiemmin olen illastanut.
Tätä tervehtimistä tärkeämpänä pitäisin melkeinpä sitä, että voi tulla ilman isompaa kynnystä juttelemaan jotain pyöräasiaa lajitoverien kohdatessa...Tää on ehdottomasti oleellisempi seikka. Onneksi osaan voittaa luontaisen jäykkyyteni ja avata keskustelun että "onpa kiva pöörä, mistä löyty", jos vastaan/viereen/eteen tulee joku kiiltävä On One ja satulassa hyväreitinen hanu. Ilokseen sitä juttelee aina, kun sekä fillari että kuski ovat nättejä.

No okei, on Kleinkin sen verran nätti pöörä, että sille voi jutella.

Ai nii, ja ainakin herra Nyman (-Wikstedt) on joka kerta moikannut jo kaukaa, kun ollaan kohdattu.

wictro
28.06.2005, 17.10
Mä oon tunarin näköinen enkä yhtään cissa, joten ei mua kukaan tervehdi.

jos oot saara L. niin huh, minkä valeen pläjäytit! nam!

Juhani H.
30.06.2005, 00.58
jos oot saara L. niin huh, minkä valeen pläjäytit! nam!

Internet - vaimonetsijän Mekka. :D ;)

wictro
30.06.2005, 03.51
jeh !

(o_O)_b

Mr C
30.06.2005, 04.48
Kyllä sitä vastaa tervehdykseen, paitsi jos ei huomaa. Usein tulee ajettua ajatuksissaan, että välillä täytyy oikein miettiä että missä nyt oikein on ja minne oli menossa. Sitten tuleekin taas jokin tutunnäköinen paikka ja huomaa missä on.
Ei siinä aina huomaa ketä tulee vastaan ja morjestaako ne, kun ei näe etupyörää kauemmaksi.
Tietysti jos joku naispyöräilijä ei huomaa että vastaisin terveykseen, niin silloin on heti lähdettävä perään ja pysäytettävä sekä vaadittava selitystä miksi en tervehtinyt.
Voidaan sitten selvittää asiaa vaikka kahvin / teen kanssa oikein perusteellisesti ;)

Pöri
02.07.2005, 22.47
Aina kun mulle käy näin, teen u-käännöksen ja ajan hirmuvauhtia sen ohi. Sitten teen uuden u-läännöksen ja tällä kertaa sitten muistan tervehtiä.

Tätä on pakko kokeilla!

Erwin
03.07.2005, 02.54
Eiköhän tämä "morjestaminen" ole kuitenkin prätkäkuskien juttu. Ei pyöräilijöiden juttu.

dvlrnr
03.07.2005, 04.04
Kyl tää pööräily usein on sen verran yksinäistä puuhaa et ois mukavaa jos vastaantulijat nostaisivat kättää tai ainakin nyökkäsivät.

Perjantaina kävin yksin ajelemassa porukkalenkin reittiä, kolme vastaantulijaa tervehtivät. Lisäksi saavutin kaksi samaan suuntaan meneviä, jonka kanssa vaihdettiin mietteitä ilmasta ja tämän topicin aiheesta. :)

PPi
03.07.2005, 12.38
Kuluneena viikkona olen yrittänyt muutamaa vastaantulijaa tervehtiä, mutta ei ole mitään vastakaikua aiheuttanut. Mutta he olivatkin aika PRO näköisiä kun minä taas enemmän sunnuntaipolkijan.. Vaikka kai sitä välillä itsekin ajaa niin lasittuneella katseella että hyvä kun ympäristöään huomaa.

munamangeli
03.07.2005, 20.43
Kyl tää pööräily usein on sen verran yksinäistä puuhaa et ois mukavaa jos vastaantulijat nostaisivat kättää tai ainakin nyökkäsivät.

Perjantaina kävin yksin ajelemassa porukkalenkin reittiä, kolme vastaantulijaa tervehtivät. Lisäksi saavutin kaksi samaan suuntaan meneviä, jonka kanssa vaihdettiin mietteitä ilmasta ja tämän topicin aiheesta. :)

Ite ajoin lauantaina maantiepyörällä samalla suunnalla ja kyllä sain moikkailuja. Tänään juttelin Nastolan suunnalla lenkilläni pariskunnan kanssa, jotka oli tulossa 800km pyöräretkeltä. :)

YT
08.07.2005, 21.43
Kävin äsken maantielenkillä ja kaikki joita moikkasin tervehtivät takaisin. Tai ainakin melkein :mad: . Parinsadan metrin päässä kotoa näin nojapyörän ensimmäistä kertaa livenä. Se oli sellainen kaksipyöräinen, joka hitaasti kinnasi mäkeä ylös. No minä hymyssä suin nostin käpälää koholle ja tervehdin sen kuljettajaa isosti. Mutta eihän tämä Rektum-Pentti tehnyt elettäkään vastatakseen tervehdykseen. Siinä meni hyvät fiilikset pilalle.

Punainen Pilvi
08.07.2005, 21.48
Me olemme kaikki syyllisiä... kuinka olemmekaan täällä pilkanneet nojapyöriä.:rolleyes:

dt
09.07.2005, 04.11
Kävin äsken maantielenkillä ja kaikki joita moikkasin tervehtivät takaisin. Tai ainakin melkein :mad: . Parinsadan metrin päässä kotoa näin nojapyörän ensimmäistä kertaa livenä. Se oli sellainen kaksipyöräinen, joka hitaasti kinnasi mäkeä ylös. No minä hymyssä suin nostin käpälää koholle ja tervehdin sen kuljettajaa isosti. Mutta eihän tämä Rektum-Pentti tehnyt elettäkään vastatakseen tervehdykseen. Siinä meni hyvät fiilikset pilalle.
Olen todennut aivan saman. Vaikka mielipiteeni nojiksiin on melko kriittinen, niin silti olen aikaisemmin antanut rispektia tervehtimällä, mutta ei ole ollut vastakaikua. Mielestäni se on jo kummallista. Sen vielä ymmärrän, että lähetti ei kiireessään tai muussa tilanteessa kättään nosta, mutta nojiskuski, joka on kaikkien kaveri ei millään tavoin tervehdi on jo kummallista. Tästä johtuen en ole viitsinyt elinvoimaani hukata tervehtimiseen.

YT
11.07.2005, 00.01
Me olemme kaikki syyllisiä... kuinka olemmekaan täällä pilkanneet nojapyöriä.:rolleyes:
Mutta en minä...koskaan!

munamangeli
11.07.2005, 00.45
Me olemme kaikki syyllisiä... kuinka olemmekaan täällä pilkanneet nojapyöriä.:rolleyes:

Mutta nythän se vasta alkaa.....

PPi
12.07.2005, 22.32
Ja taas se tänään nähtiin. Vastaan tuli kahden kopla joista kumpikaan ei tervehtinyt. Lähinnä katsottiin että mitä *ttua tuokin tuossa huitoo. Ilmeisesti täytyy laittaa tilaukseen ne succikset ja näyttävempi kypärä, vaihtaa hyvin palvelleet hanskat ja hankkia tiimipaita. Ja osasarja paria astetta kalliimpaan.

Toinen vaihtoehto on että en ole vieläkään sulautunut paikalliseen väestöön mutta yritystä on. :rolleyes: Silti piristää mukavasti kun on muka "kuuluvinaan joukkoon".

Shimaani
12.07.2005, 22.39
Sitä pitää kahren laumassa ajaa kiäli keskellä suuta ettei porukassa tuu isoa kolaria....... :D

Mää tervehdin tänään kahta autoilija-anssia jotka meinas kumpikin niittaa mut littanaks kun tulin oikealta pyörätietä pitkin tielle pyörätien yli kääntymistä yrittävän havaintovammaisen eteen. Piti oikeen pysähtyä siihen konepellin eteen ikäänkuin tyrkylle ja heiluttaa käpälää iloisesti hymyillen. Eivät vastanneet tervehdyksiin, kummaa sakkia nekin ..... :rolleyes:

PPi
12.07.2005, 22.55
Juu ja näitä on joka lenkillä isoissakin risteyksissä jotka jäävät suojatielle/pyörätielle odottamaan valojen vaihtumista. Pujottelupeli se on tämäkin. Positiivista tässä lenkissä sentään oli että kukaan ei yrittänyt tällä kertaa tappaa :p

Niin ja voihan tuohon tervehtimiseen olla vielä toinenkin syy. Olivat ruotsinkielisiä eivätkä ymmärtäneet puukkojunkkarin heiluttelusta tuon taivaallista.. :D

Pelotón
20.07.2005, 21.43
Kuninkaanmäen juurella tuli vastaan kaks täysnaamaa.

Aattelin, että moikataan nyt noitakin, kun olivat selvästi sellaisia harrastukselleen vihkiytyneen olosia.

Vaan just kun irrotin kättä kahvalta, niin molemmat näkivät ilmeisesti jotain todella mielenkiintoista oikealla puolellaan siellä ojan pohjalla. Jäi vajaaks se moikkaaminenkin, kun heti huomasin, ettei kiinosta.

Tällaista se sitten on kun "tiukkapipoinen maantiekuski", jolla "succikset puristaa" ja ties mitä kaikkea sitä onkaan sanottu yrittää moikkailla "rentoja" freeridereitä...

Shimaani
20.07.2005, 22.03
Kuninkaanmäen juurella tuli vastaan kaks täysnaamaa.

Aattelin, että moikataan nyt noitakin, kun olivat selvästi sellaisia harrastukselleen vihkiytyneen olosia.

...

Taas salaa ajamassa *julmio*

Ei kannata lipsua käpälän nostamattomuudesta koska silloin käy just tollai.... :p

Pelotón
20.07.2005, 22.15
Niin, kai sitä täytyy ruveta vaan itekki skannailemaan niitä ojanpohjia. Voihan sieltä jotain löytöjä vaikka osua kohdalle.

Nishiki ei muuten tänään ollu parkissa siellä Nikkilässä.

Jambo
20.07.2005, 22.16
Niin, kai sitä täytyy ruveta vaan itekki skannailemaan niitä ojanpohjia. Voihan sieltä jotain löytöjä vaikka osua kohdalle.

Nishiki ei muuten tänään ollu parkissa siellä Nikkilässä.

Eiköhän Shimaani ollut sen yöllä käynyt poimimassa, kun pääsi muista eroon...

Rankkuri
20.07.2005, 22.29
Kuninkaanmäen juurella tuli vastaan kaks täysnaamaa.

Aattelin, että moikataan nyt noitakin, kun olivat selvästi sellaisia harrastukselleen vihkiytyneen olosia.

Vaan just kun irrotin kättä kahvalta, niin molemmat näkivät ilmeisesti jotain todella mielenkiintoista oikealla puolellaan siellä ojan pohjalla. Jäi vajaaks se moikkaaminenkin, kun heti huomasin, ettei kiinosta.

Tällaista se sitten on kun "tiukkapipoinen maantiekuski", jolla "succikset puristaa" ja ties mitä kaikkea sitä onkaan sanottu yrittää moikkailla "rentoja" freeridereitä...
Tässä "rentona freeriderina" tervehdin yleensä vastaantulevia maantiepyöräilijöitä (muita kun ei vastaan yleensä tule) vaikka kadulla ajellessa ei varusteita olekaan päällä (30 asteen helteellä?) josta tunnistaisi harrastelijaksi (luulis pyörästäkin näkevän) mutta käsi on alkanut väsymään kun en muista yhdenkään ikinä heilauttaneen takaisin.

Shimaani
20.07.2005, 22.35
Eiköhän Shimaani ollut sen yöllä käynyt poimimassa, kun pääsi muista eroon...

No en käynyt, mullon jo ihan riittävästi filoja.... :o

Pelotón
20.07.2005, 23.43
No en käynyt, mullon jo ihan riittävästi filoja.... :o

Hai sie, osta hyvä sinkula! Sellastaha sullei viälä ookkaa...

kanttiinin tollo
21.07.2005, 11.09
Mistä tuo ojien skannaaminen nyt sitten johtuu? Kertokaahan sitä harrastavat. Ei ymmärrä. Niinkö ujoa ja arkaa sitä ollaan, ettei uskalla edes päin katsoa? Eikö tuollainen ole aikalailla onnetonta ja nynnyäkin? Kun ei vaan uskalla. Edes vähän munaa siihen touhuun jos tarkoitus on olla tyly tervehtimisen sijaan.

:seko:

Shimaani
21.07.2005, 11.17
Just ni.

Eiku tuijottaa päin näköä ja seuraa katseella eikä käsi ees värähdä, siinä toimintamallia......
Tosin veli Pääjoukko on niin paljon pelottavamman näkönen ku mä etten yhtään ihmettele että jannut säikkyi :D

samooja
21.07.2005, 13.20
Tulos kolmelta viikolta... Heikossa hapessa on into...

Ensimmäinen oli todella hyvällä asenteella liikkeellä oleva Lahtelainen sinkulan omistaja, rupateltiin jopa hetki jne. Olin liikkeellä maastohyrrälläni.

Toinen oli metsienritari eli tällainen raskaasti haarniskoitu umpikypäräpäinen täysjoustoilija. Liiuin tien toista puolta succisasussa maantiehyrrälläni.

Nämä kaksi tuntematonta pyörätaituria saivat minut uskomaan, että kyllä siellä joku on, joka ei laske varustuksien tasosta, että pitäskö tota nyt moikata vai ei. Oikea asenne heeboilla.

Sen verran, että en minäkään kaikkia kyllä tervehdi, ainoa ryhmä jonka ei tarvitse kammota samoojaa on, kypärättömät kuskit. Muut joutuvat kärsimään lopun elämänsä tervehtimisistäni.

Sti
21.07.2005, 15.19
Riippumatta siitä olenko maantie- vai maastopyörällä liikenteessä, morjestan kanssa ajajia. Osa morjestaa takaisin, suurin osa ei.

munamangeli
21.07.2005, 22.34
Moikkailen aina hyvännäköisiä naispyöräilijöitä (ne kaikki tiukkapaitaiset) baarissa, harvemmin ovat vastanneet tervehdykseeni - saati sitten lähestymisiini....

flugfiske
21.07.2005, 22.40
Moikkailen aina hyvännäköisiä naispyöräilijöitä (ne kaikki tiukkapaitaiset) baarissa, harvemmin ovat vastanneet tervehdykseeni - saati sitten lähestymisiini....

Lievää O-P henkeä havaittavissa, lieneekö idoli? :D

munamangeli
21.07.2005, 22.55
Lievää O-P henkeä havaittavissa, lieneekö idoli? :D

Antaisin kaikkeni (jopa ajopyörästä saadun korvakkeen) jos saisin hänet oppi-isäkseni/naismanageriksi!

Anastasia
22.07.2005, 11.22
Tekisi mieli moikkailla! Varsinkin kun täällä turun alueella on masku-rusko-vahto-lieto-sektorilla tullut paljonkin succiksia vastaan tai ajanut ohi. Mikkelissä kun asuin niin koskaan ei ketään missään näkynyt ja sai ajaa rauhassa.
Mut en ole kehdannut :(
Ehkäpä jo etäisesti muistutan pyöräilijää; kypärä päässä, vaippikset ja lukot jalassa, lenkilläkin jopa taajaman ulkopuolella. Alla hypridi jota yritän pikkuhiljaa muokata pidemmille retkille sopivaksi.

Eiks se mene niin että vanhemmat tervehtii nuorempia ja korkeampiarvoiset ensin. :D Joten mä odottelen että joku hifisuccisti moikkaa tällaista alempisäätyläistä ensin.
*ehkä joku päivä minäkin maatiekiitäjä allani..*

Kajaanin Lance
22.07.2005, 12.47
Rohkeasti vaan käsi pystyyn,ei kannata kainostella.En minä ainakaan katso,että onko vastaantulija minua nuorempi vai vanhempi :)

Fat Boy
22.07.2005, 12.53
Sen verran, että en minäkään kaikkia kyllä tervehdi, ainoa ryhmä jonka ei tarvitse kammota samoojaa on, kypärättömät kuskit. Muut joutuvat kärsimään lopun elämänsä tervehtimisistäni.

Rasisti sika!!!

Mulla on sama lajittelu, jos on kypärä, niin on se silloin edes vähän harrastaja ja sille voi morjenstaa. Riippumatta ajokalustosta.. Paitti sen verta, ettei siinä saa olla moottoria..