PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilyhousut

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8]

Mika_koo
12.02.2019, 19.55
Pystyiskö joku vinkkaa lyhkäsiä bibsejä missä ois vähän normaalia leveämpi tuo säämiskä osa? Itsellä ainakin on jotain vanhoja castellin pöksyjä joissa säämiskän reuna ja ompeleet on juuri tuossa kohtaa takamusta mikä painaa satulaa vasten kaikista koviten, eli ilmeisesti istuinluiden kohdalla juurikin...

Muistaaksni ainakin Enduralla on eri leveyksiä tarjolla

Maurizio09
22.02.2019, 15.32
Kevättä/Kesää varten olisi tarvetta hankkia ensimmäiset oikeat pyöräilyhousut. Millaisia kannattaisi lähteä etsimään, jos pyöräily koostuu työmatkoista, ja satunnaisista tie/maastolenkeistä Krossarilla ja läskillä?

Olin jossain näkevinäni täyspitkiä housuja, joissa olisi irroitettavat lahkeet joita käyttää sitten säätilojen mukaan, näin ainakin säästyisi kaksien eri housujen ostolta. Budjetti täysin liukuva.

JackOja
22.02.2019, 16.28
^
1) muutama pari alushousuja/linereita pehmusteella
2) yhdet tai kahdet succickset ilman pehmustetta
3) irtolahkeet
4) istuvat lökäsortsit
5) Goretex- tms kuorisortsit

Noilla pääsee pitkälle.

MRe
22.02.2019, 18.24
Läskillä ei voi kyllä ajaa succikset jalassa... minimissään shortsit siihen päälle. Enduran MT500 etkä herätä pahennusta.

Mut itse myös siirtynyt käyttämään pehmusteellisia linereita. Tai kesällä ihan lyhyet bibsit vaan ja lökäshortsit päälle.

JackOja
22.02.2019, 18.38
Niinhä mä just sanoin.

Teemu H
22.02.2019, 19.22
Höpöjuttuja, succikset ovat parhaat kaikkeen pyöräilyyn.

Vivve
22.02.2019, 20.29
Läskillä ei voi kyllä ajaa succikset jalassa... minimissään shortsit siihen päälle. Enduran MT500 etkä herätä pahennusta.

Mut itse myös siirtynyt käyttämään pehmusteellisia linereita. Tai kesällä ihan lyhyet bibsit vaan ja lökäshortsit päälle.
No toi nyt johtuu vaan huonosta itsetunnosta :D

Maurizio09
22.02.2019, 21.24
Kiitos vastauksista. Enduran välikausitakki minulta jo löytyykin niin housutkin voisivat olla maastokäyttöön samaa sarjaa. Tarkennus sanalle Succis? :D

J-uge
23.02.2019, 01.24
Succikset eli lycrat eli spandexit

Maurizio09
26.02.2019, 16.30
Jatketaampa aiempaa kysymystä mikkihiirikysymyksellä: Housuja selailtu ja monenlaista on sattunut silmään. Tässä yhdet monista https://www.bikester.fi/endura-helium-miesten-ajohousut-miehet-3-4s-musta-335383.html

Kun nuo ovat ne ns. pehmusteettomat housut, niin onko noiden alle sitten suotavaa hommata ne pehmustetut aluhousut? Sattui Enduralta silmään myös noita pehmustettujakin lokäshortseja.

arctic biker
26.02.2019, 22.11
Jatketaampa aiempaa kysymystä mikkihiirikysymyksellä: Housuja selailtu ja monenlaista on sattunut silmään. Tässä yhdet monista https://www.bikester.fi/endura-helium-miesten-ajohousut-miehet-3-4s-musta-335383.html

Kun nuo ovat ne ns. pehmusteettomat housut, niin onko noiden alle sitten suotavaa hommata ne pehmustetut aluhousut? Sattui Enduralta silmään myös noita pehmustettujakin lokäshortseja.
Kyllä. Toki itse ajan nää kauppareissut ihan ilman vaippoja. Sitten kun kauemmaksi pääsen niin vaipat käyttöön.

Kommuutteri
27.02.2019, 14.42
Mun mielestäni parempaa investointia kuin parit hyvät lyhyet bibsit ei ole. Ne hakkaa mennen tullen erilliset alushousut jos oikeasti ajetaan. Toiset vaikka kevyempää (kuten Castellin Aero Race) ja toiset sadetta kestävää materiaalia (kuten Sportfulin Fiandre) niin alaosan perusteet on kunnossa. Siihen päälle sitten sään ja tyylin mukaan muuta, jos tarve on.

Sent from my iPad using Tapatalk

casanova
27.02.2019, 23.09

Juuri noista housuista ei ole kokemusta, mutta vastaavia mustia shortseja on tullut käytettyä paljon juuri mainitsemallasi tavalla laittaen pehmustetut alushousut alle. En ehkä ensimmäisenä lähtisi hankkimaan vedenpitäviä shortseja (nuo heliumit), mutta tässäkin on varmaan monta koulukuntaa. Mustat aavistuksen väljät shortsit ovat aika monipuolinen vaate pyöräilyä ajatellen, sillä alla voi käyttää pehmustettuja alushousuja ja tarvittaessa vielä lisänä succiksia, niin pärjää pakkasellakin. Sitten taas kesälämpimällä voi pyörälenkin jälkeen vain vaihtaa alle kuivat bokserit ja istahtaa loppuillaksi terassille.

Käytän itse ison osan vuodesta wind stopper -housuja (https://varuste.net/L%C3%B6ffler+WS-Housut?_tu=52324), jotka ovat varmasti monelle puritaanille kauhistus, mutta minun mielestäni erittäin käytännölliset. Shortsikauden ulkopuolella noissa pärjää melkein joka säällä, kunhan lisää tarpeen mukaan alle kerroksia. Pahimmat kurat saa helposti suihkutettua lahkeista pois. Muuta moitittavaa en juuri keksi kuin (uutena) kahisevan äänen.

EDIT: Käytännölliset myös siksi, että sopivat pyöräilyt lisäksi muuhunkin ulkoiluun hiihdosta metsäretkille. Uusien vaatteiden hankinnat voi pitää aika vähäisinä, jos kaapista löytyy tarpeen mukaan lämmintä alle.

--

Nyt kun kesäkausi taas lähestyy kovaa vauhtia, voisin minä kaivata siistin näköisiä 3/4 lahkeella (siis yli polven) olevia mustia shortseja. Mielellään ei näkyviä logoja tai mitään muutakaan huomiota herättävää. Leikkaus saisi olla kapea, mutta ei kuitenkaan mallia succis. Mistä sellaiset löytäisin?

Juusoilija
05.03.2019, 08.23
Ajattelin jakaa kokemuksen Wigglen kauppaamista dhb-merkin lyhyistä bibseistä, tai oikeastaan lähinnä vaan kokomerkinnöistä.

Käytän pääasiassa köyhä-budjettiluokan varusteita.
Mun tekniset tiedot ovat 180cm ja 77-78kg, kiihtyvyys heikko ja h&m:n kalsarit ovat kokoa XL (ja ei, ei etuopuolesta johtuen).
Myös aiemmat pöyräilyhousut ovat olleet kokoa XL.

Tilasin Wigglestä viime keväänä (2018) dhb Classic bib-shortsit kokoa XL noudatten aiempia kokomuksia.
Koska en omista kokemusta huipputuotteista, niin totean, että minulle 2-3tkm ajoihin nämä ovat laadullisesti riittävät.
Mutta tuo koko XL ei istukkaan minulle riittävän hyvin. Koko tuntuu pieneltä. Pystyn kyllä käytättämään niitä, eikä satasen lenkkikään ole ongelma, paitsi kunnon puolesta.

Koska laatu oli mulle riittävää, niin tilasin tarjouksesta pari euroa kalliimmat dhb Aeron bib-shortsit sitten kokoa XXL.
Edelleen, minun tarpeisiin jo todella laadukkaat. Ihan hirveän yllätyksenä ei tule, että ne ovat ehkä hieman jo isot.

Eli kokoni olisi siis näiden em. välimalli, jolloin ehkä istuvuuskin olisi mulle sopiva.

Molempia tuotteita suosittelen kyllä muuten kevyeen pyöritykseen, Aeron hieman mukavampi. Mulla on varmaan jotenkin ilmeisesti epämuodostunut kroppa, muutenkin siis kuin lihasten puuttumisen osalta.

Kommuutteri
05.03.2019, 14.21
Ajattelin jakaa kokemuksen Wigglen kauppaamista dhb-merkin lyhyistä bibseistä, tai oikeastaan lähinnä vaan kokomerkinnöistä.

Käytän pääasiassa köyhä-budjettiluokan varusteita.
Mun tekniset tiedot ovat 180cm ja 77-78kg .....

Eli kokoni olisi siis näiden em. välimalli, jolloin ehkä istuvuuskin olisi mulle sopiva.

.

Yleisesti ottaen kokomerkinnät eivät ole täysin yhdenmukaisia edes yhden merkin sisällä. Toki lähellä, mutta mallit ovat aina hieman erilaisia.

Mun mitat 184/77, ja rakenne kevyt, erityisesti yläkroppa. Mulle menee DHB:lta, Craftilta ja Izumilta koko M, mm. Castelli ja Sportful on L, siis yleensä. Sun mitoilla XL tuntuu kyllä aika isolta.

Housujen pitää olla mielestäni todella napakat, ne myös hieman löystyvät käytössä. Löysät housut alkavat ajossa hiertää, ja ovat mielestäni no-go.

Sent from my iPad using Tapatalk

sampo12
14.03.2019, 22.21
Mahtaisko Castellin free aeroja olla jossain tarjouksessa? Tai muita vastaavantasoisia. Tarkoitus ajella ensi kesänä ekat sataset/pidemmät lenkit ja hyvät housut tarpeen.
Tilasin team sky kaupasta mokomat (65€), posti hävitti, pyysin uusia postin todistuksen kanssa, viivyttivät asiaa viikon ja ilmottivat, että tällä välin loppuneet varastosta ja pyysivät vielä odottamaan viikon josko ne kuitenkin tulisivat. Posti ilmoitti vain että mitään ei tehtävissä kun ensin pari kertaa sinne soitin (lupasivat takaisinsoiton, mutta itse piti aina soittaa). Perkele että ärsyttää, en ainakaan nopeasti löytänyt mistään enää....

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

paaton
14.03.2019, 23.14
Lohduttaako, kun kerron, että nuo skyn tiimistä ostetu free aerot olivat selkeästi laadukkaampaa kamaa, mitä aiemmat free-aerot.

Onkohan tuo jokin spesiaali malli, vai ovatko kaikki 2019 mallit noita samoja? Pondertaskut ja kaikki. Ja tosiaan mielestäni kankaan materiaalikin eroaa edellisistä.

Edit: Nuo olivat varmaankin jotkin välimallit. Nyt näyttää tulleen free-aero 4 (https://www.wiggle.co.uk/castelli-free-aero-race-4-bibshort/), jossa on jo saumaton pehmuste. Tiedä vaikka noita pystyisi ostamaan jo täydellä hinnallakin. Minulta on hajonnut tasan kaikista housuista tuo progetto x2 pehmusteen ompeleesta.

paaton
16.03.2019, 21.34
Noissa castellin free-aero race 4 housuissa kannattaai olla tarkkana ennen tilausnapin painamista. Sama housu 2018 mallisena on sillä vanhalla hajoavalla säämiskällä.
Tuotetiedoissa tarttee lukea 2019 ja seamless pad. Bike-discount myy ainakin vanhaa ja merlinillä on uudempaa hyllyssä.
Eli ne omat sky housut on tosiaan tuota välimallin nelosta.

Sama juttu koskee takuulla muitakin uusia castellin housuja. Eli kannattaa aina valita tuo uudempi, mikäli ei satu saamaan törkeän halvalla.

Aakoo
17.03.2019, 00.08
Laadukkaita housuja tekee mm. Assos. Ei repeile säämiskät ja hinkkaa kasseja verille. Se muutama kymppi hintaeroa ei ole itselleni muodostunut kynnyskysymykseksi, ei noita housuja kuitenkaan alvariinsa ostella. Suosittelen lämpimästi, itselläni on parit Millet, Neoprot ja kahdet Tiburut.

F. Kotlerburg
17.03.2019, 10.18
Nyt kun kesäkausi taas lähestyy kovaa vauhtia, voisin minä kaivata siistin näköisiä 3/4 lahkeella (siis yli polven) olevia mustia shortseja. Mielellään ei näkyviä logoja tai mitään muutakaan huomiota herättävää. Leikkaus saisi olla kapea, mutta ei kuitenkaan mallia succis. Mistä sellaiset löytäisin?
Endura Hummvee 3/4. https://www.endurasport.com/product/hummvee-34-short-ii-with-liner/

Löytyy monista suomalaisistakin alan liikkeistä.

JaniM
17.03.2019, 10.37
Lohduttaako, kun kerron, että nuo skyn tiimistä ostetu free aerot olivat selkeästi laadukkaampaa kamaa, mitä aiemmat free-aerot.

Onkohan tuo jokin spesiaali malli, vai ovatko kaikki 2019 mallit noita samoja? Pondertaskut ja kaikki. Ja tosiaan mielestäni kankaan materiaalikin eroaa edellisistä.

Edit: Nuo olivat varmaankin jotkin välimallit. Nyt näyttää tulleen free-aero 4 (https://www.wiggle.co.uk/castelli-free-aero-race-4-bibshort/), jossa on jo saumaton pehmuste. Tiedä vaikka noita pystyisi ostamaan jo täydellä hinnallakin. Minulta on hajonnut tasan kaikista housuista tuo progetto x2 pehmusteen ompeleesta.

Piti oikein käydä katsomassa omia housuja että onko x2:sen ompeleet hajonneet. Pari vuotta ja noin 300 konepesua linkouksineen (joka käytön jälkeen), eikä ole vielä ompeleet antautuneet.

--> eli aivan sama mikä malli pehmusteesta.

paaton
17.03.2019, 11.18
Piti oikein käydä katsomassa omia housuja että onko x2:sen ompeleet hajonneet. Pari vuotta ja noin 300 konepesua linkouksineen (joka käytön jälkeen), eikä ole vielä ompeleet antautuneet.

--> eli aivan sama mikä malli pehmusteesta.

Mulla on sitten varmaan erillainen hanuri, kuten monella muullakin. Nyt viimeksi hajosi uusimmista omloopeista, jotka olivat varmasti riittävän isotkin. Kahdet free-aerot ja yhdet preemiot ovat hajonneet samalla tavalla aiemmin. Tosin tuon onneksi pysytyy ompelemalla korjaamaan.

https://farm8.staticflickr.com/7860/32459119017_29dba09e85_c.jpg

Omaan jalkaan nämä castellit ovat vaan törkeän hyviä. En jaksa enää alkaa testailemaan yhtään muita merkkejä.

jaksu
17.03.2019, 11.27
Laadukkaita housuja tekee mm. Assos. Ei repeile säämiskät ja hinkkaa kasseja verille. Se muutama kymppi hintaeroa ei ole itselleni muodostunut kynnyskysymykseksi, ei noita housuja kuitenkaan alvariinsa ostella. Suosittelen lämpimästi, itselläni on parit Millet, Neoprot ja kahdet Tiburut.

Assos <3

Aakoo
17.03.2019, 11.39
Omaan jalkaan nämä castellit ovat vaan törkeän hyviä. En jaksa enää alkaa testailemaan yhtään muita merkkejä.

Itsellä sama homma Assosten kanssa. Yksillä Milleillä olen ajanut 7 vuotta, ja vielä toimii. Täältä ja muualta luettujen Castellin laatuogelmien osalta ei kyllä huvita edes kokeilla, vaikka voisikin positiivisesti yllättyä.

kuovipolku
17.03.2019, 13.30
Assos <3

"If you spend any time on the Internet -- no matter your age -- you should know what <3 is (if you don't, learn it, now). Maybe you already use it daily, perhaps hourly. You may have had it explained , kindly, patiently, to you. Maybe you have not embraced its value, its efficiency, or how it starts as a simple "less than" plus "3" and turns into an adorable little pink heart."

"Kui helvetin taval sitä voi oikke rakasta rätei ja lumpui! Jokku rakastava nätei flikoi, ja sen mää kyl ymmärrä, mut kui helvetin tavat rätei?"

Hieman vakavammin: vaikkei ole kovin vaikeaa löytää netistä kokemuksia Assoksenkin housuista joiden saumat ovat auenneet, en yhtään epäile niiden kaikenpuolista laadukkuutta ja olen varma siitä että ne jotka kovasti tykkäävät omistaan ovat onnistuneet löytämään mallistosta juuri itselleen istuvat pehmusteet ja sopivat housut.

Kuitenkin kun olen tällainen pikku paskiainen joka ei raatsisi ostaa Assoksen housuja vaikka hänellä olisi siihen varaa en osaa olla ajattelematta mitä kaikkia muita laadukkaita valmistajia ja merkkejä oikein onkaan - alkaen keskisuurista ja jonkin verran tunnetuista kuten Giordana tai Parentini pieniin ja vähemmän tunnetuihin kuten Cuore tai Isadora ja aivan uusiin ja melko tuntemattomiin.

Mutta se lienee kiistaton tosiasia etä Castellilla on tai vähintään on ollut pahoja ongelmia työnlaadun suhteen. Vaikka ottaisi huomioon että Castellin housuja myydään moneen muuhun merkkiin verrattuna miljoonittain, niin auenneita ompeleita ja revenneitä saumoja on ollut merkin korkeaan imagoon ja tuotteiden hintaankin nähden aivan liikaa. Ilmeisesti firman johdossakin on viimein herätty tähän ja muistettu että laatu- tai high end -merkin maineen lopullinenkin menettäminen käy nopeammin ja helpommin kuin sen palauttaminen.

jhalmar
18.03.2019, 16.32
Suosittelen myös kokeilemaan Bioracerin pöksyjä. Itsellä on pitkää kokemusta mm. Assoksen ja Castellin tuotteista, mutta parhaalta nuo Bioracerit on tuntuneet. Äsken meni 3h sisäpyöräilyä ilman taukoja ongelmattomasti ja ulkona on pisin lenkki 300km.
Castellin Free Aero Race L koko on pienempi kuin tuo Bioracerin M. Tarkka malli ei ole tiedossa, koska on seuralta hankittu eikä pakkausta ole tallella.

casanova
19.03.2019, 23.28
Endura Hummvee 3/4. https://www.endurasport.com/product/hummvee-34-short-ii-with-liner/

Löytyy monista suomalaisistakin alan liikkeistä.

Kiitos vinkistä. Olen tainnut joskus hylätä nuo ajatuksissani liian ison Endura-tekstin pelossa, mutta ehkä täytyy joskus tutustua lähemmin.

Maurizio09
28.03.2019, 16.07
Itsellä edelleen vielä housut/housuja kesälle hommaamatta, vielä pärjää toistaiseksi ihan softshell lökahousuillakin.

Itseäni on aina jonkun verran hirvittänyt tyköistuvat vaatteet, kun aina on ollut enemmän tai vähemmän tuota vyötärönympärystää. Nytkun näitä on selaillut niin olen kallistumassa niihin pehmustettuihin alushousuihin, ja enduran lökäshortseihin, niin onko jo liian kornia käyttää niiden lisäksi niitä irtolahkeita? Vai meneekökän jo uskottavuus kyseisellä asuvalinnalla.

JackOja
28.03.2019, 20.08
^ei ole kornia, ihan normihommaa.

sas
29.03.2019, 08.43
Irtolahkeet loistavat juuri nyt kun aamuisin on selvästi viileämpää vs töistä kotiin lähtiessä. Ok, vielä ei ainakaan minulle pelkät sortsit riitä paluumatkalla mutta noin niinku ideana.

Lähetetty minun Lenovo TB-8704F laitteesta Tapatalkilla

VPR
29.03.2019, 13.50
Irtolahkeet löysillä shortseilla tuppaavat itellä ainakin valumaan alemmas. Käytän niitä silti mutta ärsyttävä ominaisuus.

Teemu H
29.03.2019, 20.10
Ei kannata alistua pukeutumaan huonosti, vaikka olisikin muodoiltaan vähän muhkumpi. Venyvät ja tyköistuvat elastaanit ovat mukavimmat pyöräilyvaatteet myös meille läskeille.

paaton
03.04.2019, 07.44
Tilasin assoksen mille s7 merlinin alesta.
Housut ovat aikalailla sellaiset, mitä arvelinkin. Eli perus bibsit. Vähän lyhyet omaan makuun ja kompressio aika maltillinen. Castellin ja muidenkin merkkien arvokkaammat bibsit on muotoon ommeltu monesta palasta. Tuo on varmaankin se, minkä huomaan kompression puutteena. Laatuhan on muuten housuissa hyvä. Hintaluokka vaan yhtä porrasta castellia ylempänä.

kurvaaja
03.04.2019, 11.49
Minkä merkin bibseissa pisimmät lahkeet? Koska olen pitkä ja hoikka, niin joutuu valita aika pienen koon jotta istuvuus hyvä, mutta tällöin riskinä että lahkeet jäävät joissain malleissa lähes puoleen reiteen. Tykkäisin kuitenkin, jotta lahje tuli mahdollisimman lähelle polvea.

90kg
03.04.2019, 12.05
Minkä merkin bibseissa pisimmät lahkeet? Koska olen pitkä ja hoikka, niin joutuu valita aika pienen koon jotta istuvuus hyvä, mutta tällöin riskinä että lahkeet jäävät joissain malleissa lähes puoleen reiteen. Tykkäisin kuitenkin, jotta lahje tuli mahdollisimman lähelle polvea.

Itsellä ei käyttökokemusta mutta eikö Castelli Omnloopissa ollut lähemmäksi polvea menevä lahje.

zander
03.04.2019, 12.27
Raphalla jotain malleja ainakin saa pitkänä:
https://www.rapha.cc/gb/en/shop/pro-team-bib-shorts-ii-long/product/PSH04LNDNGMED
En tiedä miten paljon ovat pitempiä, mutta kysymällä varmasti selviää.

Petteri Ellilä
03.04.2019, 15.13
Minkä merkin bibseissa pisimmät lahkeet? .......

Itsellä ei käyttökokemusta mutta eikö Castelli Omnloopissa ollut lähemmäksi polvea menevä lahje.

^On.

paaton
03.04.2019, 16.45
Omloopit on syys/kevät housut ja nuo on tarkoitettukin polveen asti. Pitkäjalkaisilla pituus jää helposti vajaaksi.

Castellin preemiot ovat minusta lahkeen pituudeltaan hyvät normaaleista kesähousuista, mutta tosiaan noita ei voi suositella hajoavan säämiskän vuoksi, muuta kuin alesta ostettuna. Housuina kyllä muuten loistavat.

Rasimi
03.04.2019, 18.44

La Passionen PSN bibsessä on jonkin verran ”normaalia” pidempi lahje. https://www.lapassione.cc/collections/psn-bib-shorts

kervelo
03.04.2019, 19.47
Tilasin assoksen mille s7 merlinin alesta.
Housut ovat aikalailla sellaiset, mitä arvelinkin. Eli perus bibsit. Vähän lyhyet omaan makuun ja kompressio aika maltillinen. Castellin ja muidenkin merkkien arvokkaammat bibsit on muotoon ommeltu monesta palasta. Tuo on varmaankin se, minkä huomaan kompression puutteena. Laatuhan on muuten housuissa hyvä. Hintaluokka vaan yhtä porrasta castellia ylempänä.

Kompression puute saattaa johtua siitä, että mille on leikkaukseltaan hieman assoksen muita housuja väljempi.

paaton
03.04.2019, 19.56
Kompression puute saattaa johtua siitä, että mille on leikkaukseltaan hieman assoksen muita housuja väljempi.

Otin kyllä pienen koon. Noin se on tosiaan kaikkien muidenkin merkkien edullisimmissa housuissa, jotka on ommeltu "yhdestä" kankaan palasta. Mutta juu, lyhyt ja väljähkö tuo M-koko on. Lisäksi tosi lyhyt etumus on vähän outo muiden housujen jälkeen.

sboke
19.04.2019, 22.47
Vannotin itselleni että vaippahousuja tähän talouteen ei tule mutta fox ranger cargot mtb shortsit oli puoleen hintaan alennuksessa ja niissä oli pehmusteet mukana niin pitihän se sovittaa. Ihan mukavat pökät ja ajattelin että saahan nuo pehmusteet leikattua irti jos haluaa mutta miksipä ei koittaisi. Joskus sovitin bibsejä ja menivät puoleenväliin reittä, siihen jäi se kokeilu :D

Saa nähdä kannattaako mtb etuliitteestä maksaa vaatteissa, tähän asti pyöräilty hyvillä mielin salishortseissa. Mutta eihän ne mitään suojaa jos sattuu kaatumaan. Ja saapahan testattua tuon pehmustehomman.

Maahinen
20.04.2019, 18.24
Fox ranger cargot mtb shortsit oli puoleen hintaan alennuksessa.

Oliko missä tämä tarjous:seko:

sboke
20.04.2019, 19.49
Oliko missä tämä tarjous:seko:
Motonetissä

Maahinen
20.04.2019, 19.54
Motonetissä

Evansilla on kanssa hyvät alet parhaillaan niin sieltä tilasin itelle yhet testiin, ilman vaippaa...

marco1
27.04.2019, 22.15
Kysytääs tässä aiheessa, linereitä maastokäyttöön tarvitsisi muutamat. Hyviksi havaituissa Goren linereissa on malli vaihtunut ja toisia suosikkeja Raphalta ei enää saa, toisaalta huonoksi havaittuja ovat olleet ainakin vanhat Endurat ja Mavicin kinkkuverkko-linerit. Hyviä henkselimalleja löytyy monet hyllystä mutta nuo linerit on kesällä kivempia.

Olisiko vinkkejä linereista joissa on minimalistinen säämiskä ja pehmustus ja muutenkin hengittävä malli?

Marsusram
28.04.2019, 20.09
Olisiko vinkkejä linereista joissa on minimalistinen säämiskä ja pehmustus ja muutenkin hengittävä malli?

Pienin säämiskä omissa on Craftin pöksyissä, mutta ne eivät muuten tunnu yhtä kestäviltä kuin Löfflerin ja Vauden alusbokserit.
Hyvin hengittävät Löfflerit taisi tulla housujen mukana, eikä saa erikseen.
Kotimaassa tuntuu Pearl Izumilta olevan lähinnä vain trikoota tarjolla. Kun joskus katsonut hyllyjä ei löydy esim. tuollaista: https://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-versa-liner-short-liner-with-pad-700944

Lammy
28.04.2019, 23.27
Pienin säämiskä omissa on Craftin pöksyissä, mutta ne eivät muuten tunnu yhtä kestäviltä kuin Löfflerin ja Vauden alusbokserit.
Hyvin hengittävät Löfflerit taisi tulla housujen mukana, eikä saa erikseen.
Kotimaassa tuntuu Pearl Izumilta olevan lähinnä vain trikoota tarjolla. Kun joskus katsonut hyllyjä ei löydy esim. tuollaista: https://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-versa-liner-short-liner-with-pad-700944Sekä Löfflerit että Icumit on hengittävämmät kuin Craftit.
Löflerit kevyimmät. Jostain syystä tykkään Icumeista eniten.
Olettaen että mulla samat mallit [emoji849].
Saksan verkkokaupoista kaikki tilattu.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lammy
03.05.2019, 15.19
Kyllä - Izumit miellyttävimmät. Löfflereissä ohuin ja lerpuin pehmuste joka painuu "vakoon".
Craftit hieman pönäkät mutta ok.
Pisteet Izumille.
Pearl Izumi Men's Liner Shorts MTB 3D Chamois.Jos vertaan Castellin KISS Air säämiskään niin eivät pärjää käyttömukavuudessa.
Toki nuo aluspöksyt ovat minulla vain työmatkakäytössä ja toimivat siinä hienosti.

Kivikasvo
09.05.2019, 07.47
Maastopyöräilyyn tuli hommattua Endura Singletrack housut. Uskallan suositella. Todella mukavat jalassa, joustavaa materiaalia oikeissa kohdissa. Vetoketjulla toimivat tuuletusaukot reisissä. Vaikuttavat aika kestäviltäkin.

Capu
09.05.2019, 14.13
Onko kenelläkään käytännön kokemusta ALE'n bibseistä? Onko pätevä pehmuste ja miten housujen laatu yleensä? Minkälainen käyttömukavuus on ollut ja miten kokomerkinnät osuvat kohdilleen vai onko yleinen Italialainen kokomerkintä, jossa Italian XL= normi L?

https://www.alecycling.com/en/

ranttis
09.05.2019, 14.40
Onko kenelläkään käytännön kokemusta ALE'n bibseistä? Onko pätevä pehmuste ja miten housujen laatu yleensä? Minkälainen käyttömukavuus on ollut ja miten kokomerkinnät osuvat kohdilleen vai onko yleinen Italialainen kokomerkintä, jossa Italian XL= normi L?

https://www.alecycling.com/en/Mulla on noin 1,5v sitten tilatut Ale Ponente Winter Bib shorts. Oli käsittääkseni sillon poistuva malli ja "halvalla" eli maksoi 94e. Jaloistani olen XL kokoa (mies muuten 190cm/92kg) ja nämä housut otin XXL:ää ja tuntuu oikealta koolta. Castellin free aerot mulla samaa kokoa. Santinin Magot XXXL. Semmonen disclaimer että luulen että mulle ei oo ihan niin justiinsa bibseissä koko. Mitä sovittanut olen niin tuntuu että kaksi kokoa kävisi ihan yhtä hyvin ja joissakin ehkä kolmaskin [emoji3]

Housut siis lyhyet mutta normaalia lämpösemmät ja käyttö niin talvella pitkien housujen alla kuin keväällä ja syksyllä pelkälteen. Säämiskä tosi hyvä omaan ahteriin ja laadukas vaikutelma housusta muutenkin. Kilsoja vaikea arvioida mutta tuskin ~2000km paljoa heittää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

marco1
10.05.2019, 08.45
Enduran Engineered Boxerit nappasin mukaan sen kummemmin tutkimatta, lyhyen lenkin jälkeen: säämiskä pikkasen paksu ja pehmeä mutta ok, materiaali ei kuitenkaan ole kovin hengittävää muuten. 3 tähteä.

Moska
10.05.2019, 09.31
Enduran Engineered Boxerit nappasin mukaan sen kummemmin tutkimatta, lyhyen lenkin jälkeen: säämiskä pikkasen paksu ja pehmeä mutta ok, materiaali ei kuitenkaan ole kovin hengittävää muuten. 3 tähteä.Itselläni paksuhko ja pehmeä säämiskä tietää ongelmia vähänkään pitemmällä lenkillä.

marco1
10.05.2019, 10.21
Juu, liian pehmeä säämiskä tuntuu hetken kivalta ja sitten pitkällä ajolla huomaa ongelmat.

Capu
10.05.2019, 11.32
Mulla on noin 1,5v sitten tilatut Ale Ponente Winter Bib shorts. Oli käsittääkseni sillon poistuva malli ja "halvalla" eli maksoi 94e. Jaloistani olen XL kokoa (mies muuten 190cm/92kg) ja nämä housut otin XXL:ää ja tuntuu oikealta koolta. Castellin free aerot mulla samaa kokoa. Santinin Magot XXXL. Semmonen disclaimer että luulen että mulle ei oo ihan niin justiinsa bibseissä koko. Mitä sovittanut olen niin tuntuu että kaksi kokoa kävisi ihan yhtä hyvin ja joissakin ehkä kolmaskin [emoji3]

Housut siis lyhyet mutta normaalia lämpösemmät ja käyttö niin talvella pitkien housujen alla kuin keväällä ja syksyllä pelkälteen. Säämiskä tosi hyvä omaan ahteriin ja laadukas vaikutelma housusta muutenkin. Kilsoja vaikea arvioida mutta tuskin ~2000km paljoa heittää.

Ok, kiitos tiedosta. Hyvä kuulla, että laatu on hyvä. Arvelinkin että tuo koko menee juuri noin, että saa hommata yhtä kokoa suuremman kuin normaalisti. Itsellä mitat tällä hetkellä 190cm/95kg. Täytyypä varmaan laittaa tilaukseen, maailmalta näyttää saavan edellisen vuoden malleja vielä kohtuu hintaan Lähinnä kesäbibsit ajattelin itse hommata, kun wanhat adidaksen nimellä brändätyt, ties missä valmistetut alkaa olemaan tiensä päässä.

sville
10.05.2019, 12.51
Castellin Endurance X2 pöksyillä 2 lyhyttä lenkkiä ajettu, ja pientä hiertymäkipua aiheuttaa takalistossa. Itsellä mitat 180/86kg mutta housujen kooksi piti ottaa XXL kun XL oli vain yksinkertaisesti reisistä liian tiukka. Housut tuntui ennen ajoa tosi hyvältä, mutta pyörän selässä aika nopeasti alkoi pientä kipua/epämukavuutta tulemaan.

Onko noissa säämisköissä kokoeroa, eli onko tuossa XXL:ssä nyt itselle liian iso säämiskä, vai onko nyt niin että tuo Castellin Progetto X2 ei vaan omalle ahterille sovi? Aiemmin ajettu Pearl Izumin "halppis"shortseilla huomattavasti ohuemmalla pehmusteella, joiden kanssa ei mitään ongelmaa pidemmälläkään lenkillä. Ikävä alkaa näitä +100€ kategorian housuja kokeilemaan, kun ongelmat huomaa vasta ajaessa.

Laerppi
10.05.2019, 13.44
Enduran vaippoihin todella tyytyväinen. Toimii itselläni 10 tunnin lenkeillä kuin ajatus.

https://www.cyclingweekly.com/reviews/shorts/endura-fs260-pro-bibshorts-64-99

Jouko
11.05.2019, 14.34
Enduran vaippoihin todella tyytyväinen. Toimii itselläni 10 tunnin lenkeillä kuin ajatus.
Mitenkäs Enduran koot menee? Itsellä nyt Löfflerin 52 eli L, joka on ns true size.

Laerppi
11.05.2019, 16.23
Mitenkäs Enduran koot menee? Itsellä nyt Löfflerin 52 eli L, joka on ns true size.

Miten sattuu ainakin ennen, riippuu tuotteesta ja mallista. Bibsit M-koko 180/85.

Jukka
11.05.2019, 22.25
Castellin Endurance X2 pöksyillä 2 lyhyttä lenkkiä ajettu, ja pientä hiertymäkipua aiheuttaa takalistossa. Itsellä mitat 180/86kg mutta housujen kooksi piti ottaa XXL kun XL oli vain yksinkertaisesti reisistä liian tiukka. Housut tuntui ennen ajoa tosi hyvältä, mutta pyörän selässä aika nopeasti alkoi pientä kipua/epämukavuutta tulemaan.

Onko noissa säämisköissä kokoeroa, eli onko tuossa XXL:ssä nyt itselle liian iso säämiskä, vai onko nyt niin että tuo Castellin Progetto X2 ei vaan omalle ahterille sovi? Aiemmin ajettu Pearl Izumin "halppis"shortseilla huomattavasti ohuemmalla pehmusteella, joiden kanssa ei mitään ongelmaa pidemmälläkään lenkillä. Ikävä alkaa näitä +100€ kategorian housuja kokeilemaan, kun ongelmat huomaa vasta ajaessa.

Itsellä samat housut ollut jonkin aikaa käytössä ja aika samoja tuntemuksia ovat herättäneet. Varsinkin pidemmissä ajoissa aiheuttaa puutumista/epämukavuutta. Kipu on juuri tuommoista hiertymäkipua, eli olisiko pehmuste vaan vääränmallinen itselle. Nyt sitten ostin XXL:n -20% alennusmyynneistä Assos T. Mille S7 pöksyt ja ensimmäisen parin tunnin lenkin jälkeen vaikuttavat todella lupaavilta. Nuo ovat muuten T.Mille -merkkisinä (https://www.xxl.fi/t-mille-s7-19-miesten-pyorailyshortsit/p/1161527_1_style) XXL:n valikoimissa, vähän sekavaa... Koosta vielä sen verran, että Castellissa itsellä oli XL sopiva, kun Assoksen housuissa L-koko sopii hyvin itselle.

paaton
17.08.2019, 20.26
Tsiisus... Uudet castellin free-aerot ovat tolkuttoman hyvän tuntuiset jalassa. Ero kaikkiin aiemmin kokeilemiini on luokattoman iso. Mahtava leikkaus, mahtava materiaali... Säämiskäkin on kuin silkkiä hanurin alla... Hävitän välittömästi kaikki muut ajohousut pois. Ja merliniltä alle satkulla.

Firlefanz
17.08.2019, 23.59
Älä hitossa hävitä! Anna mieluummin vaikka mulle!

Mutta onko näillä eroa muuta kuin ulkoasussa?

https://www.merlincycles.com/castelli-free-aero-race-4-cycling-bib-shorts-ss19-134942.html

https://www.merlincycles.com/castelli-free-aero-race-4-kit-cycling-bib-shorts-ss19-136817.html

kurvaaja
18.08.2019, 07.41
Tsiisus... Uudet castellin free-aerot ovat tolkuttoman hyvän tuntuiset jalassa. Ero kaikkiin aiemmin kokeilemiini on luokattoman iso. Mahtava leikkaus, mahtava materiaali... Säämiskäkin on kuin silkkiä hanurin alla... Hävitän välittömästi kaikki muut ajohousut pois. Ja merliniltä alle satkulla.

Tämä pisti nyt miettimään, pitäisikö sittenkin tilata seuraavat bibsit(kin) castellina, vaikka olenkin ollut tyytyväinen la passionen paksuihin.

paaton
18.08.2019, 07.44
Älä hitossa hävitä! Anna mieluummin vaikka mulle!

Mutta onko näillä eroa muuta kuin ulkoasussa?

Ei kai. Minä tilasin nuo joissa on pinkki rantu. Sopivat tosi hyvin yhteen keltaisten sukkien kanssa.

https://www.merlincycles.com/castelli-free-aero-race-4-cycling-bib-shorts-ss19-134942.html

https://www.merlincycles.com/castelli-free-aero-race-4-kit-cycling-bib-shorts-ss19-136817.html

Firlefanz
18.08.2019, 08.02
Niin, mutta miten ne sun vanhat? Mä voin kyllä tulla hakemaan, jos se siitä on kiinni!

Mutta niistä uusista Aero Raceista kiinnostuneiden kannattaa ehkä olla jotain muuta kuin kokoa "Large" ja joka tapauksessa liikoja aikailematta:

https://pic.useful.fi/GK2fwi0d-.png

kurvaaja
17.09.2019, 09.07
Olisi haussa ilman pehmustetta olevat pitkät syksy-/talviajohousut henkseleillä. Olisiko heittää vinkkejä hyväksi havaituista? Talvella ajot kuitenkin lyhyempiä / työmatkaa, jolloin en välttämättä pehmustetta kaipaa. Pidemmille lenkeille voi sitten vetää lyhyet kesäbibsit alle..

Saa toki vinkata myös hyviä pehmusteella olevia, koska toki nekin tulevat kyseeseen. Kiitos taas

ranttis
17.09.2019, 09.35
Talvipyöräilyhousut-ketjussa on hyviä vinkkejä pöksyiksi ilman pehmustettakin.

Firlefanz
17.09.2019, 10.10
Pyydät mahdottomia. Pitkien ajohousujen käyttöolosuhteethan voivat vaihdella sellaisista joissa lyhyt housut ja irtolahteet ovat varteenotettava vaihtoehto sellaisiin joissa perse uhkaa jäätyä koska satula hohkaa kylmää ja viima lisää pakkasen purevuutta.

Pitääkö olla myös sadekelien housut? Vai riittääkö ettei lyhyemmällä lenkillä ehdi ihan läpi kastua?

Pitääkö toimia myös päälle kymmenen asteen pakkasessa?

Entä se tuulenpitävyyys? Jotkut tykkäävät vähemmästä, toiset vaativat enemmän?

Onko hintaluokalla väliä?

Jos mennään talvipäähän, Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight on jonkinlainen klassikko ja mä kuulun tyytyväisiiin käyttäjiin. Mutta ovathan ne turhan lämpimät jo plus viidessä asteessa. Syksyisempi vaihtoehto olisi olla Men's Pursuit Hybrid Bib Tight. Ja onhan se niin että liian lämpimistä housuista ei saa sopivampia, mutta kylmemmälle kelille voi laittaa päälle sellaiset maastomiesten suosimat lyhyet housut tai alle tavallisten kesäbibsien sijaan jotkut lyhyet talvibibsit - sellaisiakin etelämpänä käytetään - tai vaikka ptkät (merinovilla)alushousut...

Toisaalta en itsekään oikein tiedä olisiko siitä haittaa että alla olisi lyhyet ajohousut ja päällä säämiskälliset pitkät ajohousut. Siis sillä edellytyksellä että kyseinen yhdistelmä ei ole aivan liian lämmin. (Tunnustan joskus ajaneeni vähän viileämmissä alkusyksyn säissä kaksilla lyhyillä ajohousuilla, mutta ne olivat säämisköiltään aika minimalistiset...)

Mutta AmFIBit ovat niin kovin yleisesti käytössä että joku eksoottisempi merkki voisi olla ihan jees. Pehmusteettomia housuja tosin ei - ehkä vähän yllättäen - välttämättä löydy läheskään kaikkien valmistajien kataloogeista. Mutta jos pehmusteellisetkin kävisivät, niin sattumoisin tiedän läntisestä naapurimaasta tyytyväisen Pissein housujen käyttäjän, joka on kehunut kovasti omia Izoardejaan (https://www.pissei.com/en/products/izoard-bib-tights).

https://www.pissei.com/sites/default/files/styles/gallery_image/public/products/izobibt_3.jpg?itok=mHiDMOes

Kai sitä pitää vielä kertoa mitä housuja itse käyttää ennen kuin säät kylmenevät tarpeeksi Pearl Izumeita varten: Parentinin Windtex Shied Shark K-Dry (http://www.parentini.com/en/330/819/calzamaglia-windtex-shield-shark-k-dry)

Teemu H
18.09.2019, 10.27
Jos mennään talvipäähän, Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight on jonkinlainen klassikko ja mä kuulun tyytyväisiiin käyttäjiin.

Nuo sattuvat olemaan Intersportin verkkokaupassa alennuksessa, ja klubiin liittymällä saa vielä 25% pois. Loppuhinnaksi tulee postikulujen kanssa 101,65 €, laitoin tilaukseen.

Olinkin päättänyt ostaa seuraavat talvihousut ilman säämiskää, koska silloin alle voi pukea lyhyet säämiskälliset kesäajohousut ja näiden väliin kerroksia sitten tarpeen mukaan (sporttikerrastoa, villahousuja).

Jos pitkissä housuissa on jo pehmuste, alusvaatteet pitää laittaa alimmaiseksi, enkä tykkää siitä yhtään. Kahdesta pehmusteesta päällekkäin tykkään vielä vähemmän. Villahousujen pukeminen succisten päälle taas... no, näyttää vähän Hessulta :D

Viime talven kovimmilla pakkasilla tein silti noinkin, mutta vetäisin vielä yhden kuoren päällimmäiseksi. Gore Wearin erilaisilla Windstopper bib tightseilla olen aina pärjännyt aina läpi talven. Viimeisimmät kaaduin jäisellä soratiellä vähän reikäisiksi, ja olisihan nuo ompelija vielä korjannut, mutta...

marco1
18.09.2019, 10.35
Minkäslaiset lahkeet Amfibeissa on tänä vuonna? Minulla on useamman vuoden vanhat joissa osin kengän päälle tuleva lahje, välissä taisi olla joku vielä enemmän nilkan käärivä malli.
Muuten ihan hyvät housut mutta perseestä isot vaikka muualta istuvat hyvin. Ja sivureiden tuuletuspaneeli on joskus kylmän tuntuinen.

MRe
19.09.2019, 10.35
Rakkaan ystäväni firlefanzin ehdotuksesta minäkin tilasin Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight'sit Intersportista, kun halvalla sai (ref: Sulo Vilen). Jolleivat nyt nuo laatuhousut tee minusta tyylikästä ohjusta niin metsään kuin rantabulevardillekin, niin ei voi ainakaan sanoa, etteikö olisi yritetty.

---
Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä.

Firlefanz
19.09.2019, 11.27
Rakkaan ystäväni firlefanzin ehdotuksesta minäkin tilasin Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight'sit Intersportista, kun halvalla sai (ref: Sulo Vilen). Jolleivat nyt nuo laatuhousut tee minusta tyylikästä ohjusta niin metsään kuin rantabulevardillekin, niin ei voi ainakaan sanoa, etteikö olisi yritetty.

---
Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä.

"Irony is to point out the absurdity of something. Sarcasm is meant to wound. That’s the difference.” Vaan kummasta lienee kyse:cool: Toivottavasti perustit ostopäätöksesi myös muiden käyttäjien haulla löytyviin kommentteihin niin etten joudu sitten kantamaan yksin koko syntisäkkiä kun takapuoltasi paleltaa tms.

AmFIBeistä on vuosien saatossa tuotu maailmalle kai useitakin versioita ja lahkeensuita on ainakin kahta eri mallia. Lenkkiä "mallia hiihtohousut" en itse ole kaivannut, mutta mulle lahkeet ovat osoittautuneet juuri sopivan pitkiksi myös tältä kannalta.

Silloin kun ostin omani ei suurinta osaa kilpailevien valmistajien nykyisistä vastaavista tuotteista ollut olemassa kuin korkeintaan suunnittelupöydällä. Kun astuin kylmänvihmovasta loppusyksyn tai alkutalven vesisateesta sisään liikkeeseen ja kerroin olevani valmis tekemään housuostoksen, kauppias joka oli ollut syventynyt keskusteluun minulle silloin tuntemattoman ajoasuisen vielä poikaselta näyttävän ajajan kanssa nousi ylös, käveli hyllylle, vilkaisi minuun päin arvioidakseen oikean koon ja ojensi minulle housut joiden sanoi olevan maailman parhaat talvihousut. Saatuani ne sovitettua jalkaani hän näytti hiljaisena pysyneen nuoren kisakuskin suuntaan ja huomautti että siinä on myös samanlaiset. No, koko oli täsmälleen oikea, pyöräilijästä on kuultu myöhemminkin ja housut ovat vieläkin käytössä vaikka niillä on kaatuiltu ja mies niiden sisällä rikkonut luitaankin.

MRe
19.09.2019, 11.43
"Irony is to point out the absurdity of something. Sarcasm is meant to wound. That’s the difference.” Vaan kummasta lienee kyse:cool:
Aikanaan yksi asiakkaan edustaja totesi mulle, että hänellä on vittuilussa musta vyö. Valitettavasti kun kyseessä oli (laskutukseltaan) melko suuren asiakkaan johtaja, en oikein päässyt kokeilemaan, että montako dania sieltä löytyy.

Mut siis joo, mielenkiinnolla odotan noita. Edelliset on jo ehkä 10 vuotta vanhat Löfflerit, joissa parina kertana viime talvella meinasi tulla vilu. Ehkä nyt näissä kun ei ole pehmusteita, niin voi vetää alle alusbibsit ja niiden kaveriksi vaikka merinovillaiset polvenlämmittimet ja koko komeuden sitten kruunaa tuulenpitävillä mtb-shortseilla. Niin josko sitten alkaisi setämieskin saamaan. Aikaiseksi. Eniten mulla kylmä tuppaa käymään alavatsaan ja niihin herkimpiin paikkoihin. Reidethän pysyy lämpöisinä, kun pääsee vauhtiin, vaikka ajaisi ilman housuja. Polvien kohdalla auttaa jos on polvisuojukset vielä vedettynä päälle, kuten joskus on kun metsään menee. Talviajokalustonahan mulla on pelkkiä pystypyöriä, kuten fätti ja sähkötäpäri.

kurvaaja
19.09.2019, 14.25
Kiitos vinkeistä. Pearl Izumit tilattu ja nyt vain odotellaan saapuvaksi. Tänään aamulla 0-asteessa poljeskellessa meinasi arat paikat hieman tuntua kylmiltä kesäbibsit + irtolahkeet yhdistelmällä

Firlefanz
21.09.2019, 11.46
Aikanaan yksi asiakkaan edustaja totesi mulle, että hänellä on vittuilussa musta vyö. Valitettavasti kun kyseessä oli (laskutukseltaan) melko suuren asiakkaan johtaja, en oikein päässyt kokeilemaan, että montako dania sieltä löytyy.

On tosiaankin niin että jotkut jotka kehuvat olevansa kovia vittuilemaan ja kertovat tykkäävänsä molemminpuolisesta vittuilusta ovatkin sitten kaikkea muuta kuin valmiita ottamaan vastaan osuvampaa ja kovempaa vittuilua. Joskus Usenetin eli silloisten keskusteluryhmien aikoihin osallistuin jonkin verran alt.flame-touhuihin ja ihan kivaahan se oli ottaa ja antaa - kunnes huomasi että jotkut olivat aivan tosissaan ja olisivat vaikka syöttäneet jauhelihan seassa lasinsiruja vastustajansa koiralle päästäkseen mielestään voitolle ja takaisin niskan päälle...

Mä en muuten vittuile, piste, en elävässä elämässä enkä foorumilla. Mä en ehkä malta olla kommentoimatta silloinkaan kun fiksumpi ymmärtäisi ettei kannata kommentoida, mutta mä en koskaan pyri olemaan ivallinen, pilkallinen enkä loukkaava, Ja mä uskallan väittää että jos mä olen kirjoittanut jotain tyhmää, sopimatonta tai tyhmäntärkeää ja joku sitä kommentoi, niin mä pidän sitä yksinomaan hyvänä juttuna. Voihan se pikkaisen kirpaista, mutta jos kommentti on ollut oikeaan osuva, niin pienen ajan kuluttua on ihan tyytyväinen että on tullut asiasta tietoiseksi ja sillä tavalla edes vähän viisastunut.

Eniten mulla kylmä tuppaa käymään alavatsaan ja niihin herkimpiin paikkoihin. Reidethän pysyy lämpöisinä, kun pääsee vauhtiin, vaikka ajaisi ilman housuja.

Joo, jossain navan ja häpyluun välillä on sellainen kohta jossa kylmä ja viima tuppaavat ensiksi tuntumaan. En tiedä johtuuko se etupäässä vain vanhenevan miehen fysiologiasta vai loppuuko housujen tuulisuojaus liian alhaalta eli takin alapuolelle jää sellainen sisääntulorako kylmälle. Mun salainen ase löytyy Brynjen kataloogista: tuulisuojatut verkkobokserit jotka vedän tarpeen mukaan bib shortsien ja bib tightsien väliin. (Yksiin hiihtohousuihin olen semmoisen tuulensuojakappaleen ompeluttanutkin; voisihan semmoisen tuunata joidenkin lyhyiden ajohousujen päälipuolelle?)

Toinen lähestymistapa voisi olla jonkinlainen haramaki eli sellainen japanilainen "belly warmer". Siellähän uskotaan että kylmällä on tärkeintä pitää vatsan seutu lämpimänä ja voisi olla että lämpöä riittäisi silloin alemmaksikin - samaan tapaan kuin käsiä tai jalkoja ei palele ihan niin helposti jos hihat tai lahkeet ovat tarpeeksi lämpimät. En ole kokeillut, mutta...

MRe
21.09.2019, 16.13
Joskus Usenetin eli silloisten keskusteluryhmien aikoihin osallistuin jonkin verran alt.flame-touhuihin ja ihan kivaahan se oli ottaa ja antaa - kunnes huomasi että jotkut olivat aivan tosissaan ja olisivat vaikka syöttäneet jauhelihan seassa lasinsiruja vastustajansa koiralle päästäkseen mielestään voitolle ja takaisin niskan päälle...
Ooo... Usenet... ei palaa aika entinen. Mikä se ryhmä nyt olikaan? sfnet.keskustelu.fillarit? a.b.p.e oli tietysti kova sana.

Teemu H
24.09.2019, 10.30
Minkäslaiset lahkeet Amfibeissa on tänä vuonna?

Intersportista tuli aivan tavallinen lahje. Vetoketjut niissä on, ja lahkeensuussa aika paksua materiaalia. Housuissa ei ollut sitä kätevää "relief"-reikää kusitaukoja varten, mutta ehkä se onkin turha, koska alla on joka tapauksessa ajohousut.

Iltalenkille lähtiessä +8 asteessa tuli vähän kuuma, kolmen tunnin päästä +1 asteessa kaikki oli sopivaa, tai varpaita kyllä jo kesäkengissä hieman paleli :)

Hyvät housut varmaankin. Materiaali on vähän jämäkämpää kuin Goren nykyiset Windstopperit (joskus nekin ovat olleet "kovempaa" ainetta).

Firlefanz
06.10.2019, 09.41
Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä

AmFIBeistä on vuosien saatossa tuotu maailmalle kai useitakin versioita ja lahkeensuita on ainakin kahta eri mallia. Lenkkiä "mallia hiihtohousut" en itse ole kaivannut, mutta mulle lahkeet ovat osoittautuneet juuri sopivan pitkiksi myös tältä kannalta.

Kannoin juuri kellarista sinne säilömiäni ajokamoja joiden käyttö alkaa ilmastollisista syistä taas kohtapuolin olla ajankohtaista, joukossa mun kolmet (!!!) AmFibit. Alkuperäiset eli kuluneet ja kosketuksia asfalttiin ja sepeliin kokeneet + jostain alennusmyynnistä tilalle tai ainakin varalle hankitut uudet + könttäkaupassa mukana tulleet käytetyt mutta hyväkuntoiset.

Ensiksi ja viimeksi mainitut ovat olleet ahkerassa käytössä ja ovat still going strong ja varmaan siitäkin syystä ne uudet ovat jääneet käyttämättöminä kaappiin - jopa niin että taisin unohtaa niiden olemassaolonkin. Anyway, ne ovat joko vuoden 2015 tai 2016 mallia, jonka lahkeet Pearl Izumi oli uudistanut: niissä ei ole vetoketjua, mutta lenkki jalan alle ja puntinsuu on ikään kuin kaksinkertainen eli päälimmäisen osan voi nostaa ylös ja kääntää sitten kengänsuojusten tai pitkävartisten kenkien päälle:

https://pic.useful.fi/bYP2ANzgJ.jpg

Tämänhän voisi kuvitella olevan oikein kätevän ja toimivan ratkaisun, mutta käyttökokemuksen puuttuessa en voi kommentoida. Sitä häköjään kehuttiinkin parissa arvostelussa jotka haku nopeimmin löysi: https://road.cc/content/review/143544-pearl-izumi-elite-amfib-cyc-bib-tights ja https://www.cyclingweekly.com/reviews/tights-trousers/pearl-izumi-elite-amfib-bibtights

Mutta joku syyhän lienee ollut siihen että Pearl Izumi muutti mallia uudelleen eikä anklecovereita, stirrupseja eikä gasketteja enää ollut. Pelkkää valmistuskustannusten leikkaamista työvaiheita vähentämällä? Vai eikö ratkaisu sittenkään ollut toimiva yhdessä oikeiden talviajokenkien kanssa?

Kai mun täytyy sitten jonkinlaiseksi koekaniiniksi ruveta? Tai vaihtaisikohan MRe housuja päikkäin? Siis edellyttäen että hänen hankkimansa AmFibit ovat kokoa M...

MRe
06.10.2019, 18.54
^Valitettavasti mun AmFibit on miesten kokoa... :) Mut joo, noissa mun housuissa mielestäni ihan normilahkeet ilman noita varren päälle tulevia poimuja.

Onko ne henkselit muuten kuinka kestävät käytössä? Tai siis ilmeisesti ovat, kun sulla on jo kestäneet vuosia ja vuosia. Kovin ohkaista materiaalia tuntuvat olevan.

Talvella kun ajelee metsässä fätillä tai vastaavalla, on tuollainen kengän varren päälle tuleva puntti tai muu suojus aika välttämätön. Muuten on kenkä lunta täynnä, kun jalkautuu metriseen hankeen. Mutta voihan sitä hankkia erilliset säärystimet.