PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilyhousut



Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10

lastumaki
13.09.2016, 11.14
Näistä kellään kokemusta kesähousujen kaverina; PEARL iZUMi P.R.O. Thermal Bib Short

EvilOne
22.09.2016, 09.03
Löfflerin Gore-Tex Active Shell housuja kellään nyt käytössä? Millaisia kokemuksia? Aiemmat (noin 3 vuotta sitten ostetut) eivät oikein uutenakaan pitäneet vettä haaroista.

palikka
01.10.2016, 13.11
http://www.fritidsfabriken.se/en/31-gpx-zip-off-pants osa väreistä on nyt -20% alessa. Tässä mallissa on se MTB maininta ja kesäksi lahkeet saa pois. Pistin tilaukseen L-koon 183cm 89kg perustein. Oliko näistä edelleenkään kokemuksia kenelläkään?

lysmy
02.10.2016, 13.14
Mistähän löytäsi Fjällravenin Nils tyyppisiä reisitaskuhousuja leppoisaan pyörällä ajeluun, joissa olisi kapeat lahkeet?

Sade/kylmän kelin housut ostin jo, joissa on nepparit sitä varten, että lahkeet saa kapeaksi, mutta farkkuja ja reisitaskuhousuja en ole onnistunut löytämään sopivia.

Itse käytän Fjällravenin KEB takkia/housuja kuivan kelin kevät/syksy ajeluihin. Housuissa reisien/säärien kohdilla tuuletusvetjut, takissa sivuilla. Vasemmassa lahkeessa vetjullinen tasku, oikeassa ilman. Molemmissa vielä nepparilla läpät. Lahkeissa kiristin.

http://www.fjallraven.com/keb-gaiter-trousers-regular

Moska
03.02.2017, 13.02
Ehdotuksia ohuella säämiskällä oleviin henkselittömiin (miksei myös henkselimallit) lyhyisiin housuihin? Talvilenkit menee ilman säämiskää, mutta pitemmille matkoille tulee laitettua jalkaan ja vanhat on jo vanhat. Turhan paksuilta tuntuu nuo mitä on päässyt näpelöimään ja mitä oon nuita kokeillut niin ei ole hyvät. Nyt on jotkut onewayn oranssilla ohuella pehmusteella olevat käytössä ja jotain tuon tyylistä haen.

jarit
03.02.2017, 13.24
^ Craftin lyhyet alushousumaiset säämiskälliset voisi olla yksi valinta. Noiden säämiskä on aika ohut. Itselläni on käytössä plussa-pyörä -lenkeillä varsinaisten maastohoujen alla.
https://www.rosebikes.fi/tuote/craft-cool-cycling-boxer-shorts/aid:386745

Henkselittömistä housuista miellyttävällä & kestävällä säämisköllä & parhaina nostaisin esille Löfflerin HotBondit.
https://www.bike-discount.de/en/buy/loeffler-bike-hot-bond-bike-pants-421606

Toki kaikki säämiskä-kokemukset perustuvat käyttäjänsä takapuoleen ja ovat siten subjektiivisia.

Viuh
03.02.2017, 15.03
Ehdotuksia ohuella säämiskällä oleviin henkselittömiin (miksei myös henkselimallit) lyhyisiin housuihin? Talvilenkit menee ilman säämiskää, mutta pitemmille matkoille tulee laitettua jalkaan ja vanhat on jo vanhat. Turhan paksuilta tuntuu nuo mitä on päässyt näpelöimään ja mitä oon nuita kokeillut niin ei ole hyvät. Nyt on jotkut onewayn oranssilla ohuella pehmusteella olevat käytössä ja jotain tuon tyylistä haen.

Triathlon housuissa on ohut pehmuste. Mulla on jotkut 2XU tri shortsit, ja niillä ajelen mieluummin kuin esim Goren pyöräilyhousuilla.

Löytyisi vaan jostain pitkälahkeinen malli tri pehmusteella.

kervelo
16.02.2017, 11.08
Assoksen Neopro-housuja myydään firman omilla sivuilla alessa 120 eur. Onkohan tulossa joku malliston muutos tms.?

niipperi
19.03.2017, 17.34
Bibsejä olisin vailla ja koska olen pitkä ruipelo niin mitoitus mietityttää (190cm 75kg). Olisikohan jotain merkkiä/mallia mistä löytyisi sopivaa. Ongelma siis periaatteessa on että jos henkselit on tarpeeksi pitkät niin jäävät muuten väljiksi.

ratikka
23.03.2017, 16.44
Tuli ostettua XXL:stä Castellin pitkät nanoflex 2 housut. Tietääkö joku kuinka kestävä tuo vettähylkivä pinnoite on? Onko pesussa jotain erityistä huomioitavaa tms?

sil
23.03.2017, 17.39
Bibsejä olisin vailla ja koska olen pitkä ruipelo niin mitoitus mietityttää (190cm 75kg). Olisikohan jotain merkkiä/mallia mistä löytyisi sopivaa. Ongelma siis periaatteessa on että jos henkselit on tarpeeksi pitkät niin jäävät muuten väljiksi.

Castelli Velocissimo bibseissä on mukavat, hyvin joustavat olkaimet, ei kiristä. Minulla koko L istuu erittäin napakasti (192 cm/79 kg). Lahkeen pituus menettelee mutta saisi olla vähän pidempi.

ahuji
23.03.2017, 18.58
Tuli ostettua XXL:stä Castellin pitkät nanoflex 2 housut. Tietääkö joku kuinka kestävä tuo vettähylkivä pinnoite on? Onko pesussa jotain erityistä huomioitavaa tms?
https://www.castelli-cycling.com/careinformation

40 pesua muistan joskus jostain lukeneeni eli lopulta pinnoite häviäisi

ratikka
23.03.2017, 20.20
https://www.castelli-cycling.com/careinformation

40 pesua muistan joskus jostain lukeneeni eli lopulta pinnoite häviäisi
Joo kiitoksia. Tuolla lukikin, että käsinpesu parasta ja saa suihketta millä voi vielä auttaa jos pinnoite katoaa.

Juha Jokila
23.03.2017, 20.36
Kymmenisen pesua Castellin nanoilla takana ja ainakin vielä hylkii vettä. Tosi hyvät pikku tihkussa tai pitkillä päivärupemilla jos sadekuuroja tule ja menee, kunhan ei uita vaippaa esim. renkaasta lentävällä kuralla.

Krabba
23.03.2017, 22.31
Tuolta hoito-ohjeita. Nanoflexin voi elvyttää käyttämällä parikymmentä minuuttia kuivausrummussa pienellä lämmöllä.
https://www.castelli-cycling.com/careinformation

kervelo
24.03.2017, 15.52
^Kannattaa huomioida, että liian ahkera rumpukuivaus ei välttämättä pidennä tuotteen käyttöikää.

jone1
29.04.2017, 18.49
https://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Bottoms/Tights-%26-Knickers/NANOFLEX-2-BIBTIGHT/p/451553417P noi tilasin XXL tarjouksesta ja yllättävän hyvät päälle , tänään oli kylmimmillään +5 astetta ja tarkeni vetää 1h.45min. ihan hyvin.
Kylmemmälle en noita kyllä suosittele. On niin ohkasen tuntuset että epäilin että on ihan kesä housut.
https://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Bottoms/Tights-%26-Knickers/NANO-FLEX-PRO-BIBTIGHT/p/451553317P noikin on kaapissa ja muistini mukaan ei paljoa paremmin lämmitä. PRO malleja kun kiskoo ylle niin tuntuu kuin jotain kumipukua kiskois päälle niin paljon toi materiaali eroaa.
Edit. https://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Bottoms/Tights-%26-Knickers/SORPASSO-WIND-BIBTIGHT/p/451352116A onko tosta sorpasso wind mallista kellään kokemusta tai pelkästä sorpassosta. Onko paljon lämpimämmät kuin edellä mainitut?

paaton
29.04.2017, 19.07
Minäkin olen tosiaan yllättynyt nanoflexien lämpimyydestä. Kun yläkropassa on riittävästi lämpöjä, niin olen ajellut noilla tyytyväisenä alle 5c keleissäkin.
Nyt viileämmillä keleillä olen ottanut sateiden varalle takataskuun mukaan ohuet softshell windstopper (https://www.evanscycles.com/gore-bike-wear-alp-x-pro-windstopper-so-short-EV226421) shortsit. Lämmittävät juuri sopivasti ja hengittävät edelleen hyvin.

Gary oin'
30.04.2017, 13.25
Assoksen Neopro-housuja myydään firman omilla sivuilla alessa 120 eur. Onkohan tulossa joku malliston muutos tms.?

Nyt ois Neo Prot Assoksen Outletissa hintaan 100,96€. Muita outletin tuotteita lähinnä jäljellä XS ja XXL, noita tarjolla koko skaala. Onko näissä jotain vikana kun ei ole mennyt?
https://www.assosfactoryoutlet.com/men/shorts/assos-neo-pro-bib-shorts-black/

Taidanpa kokeilla, pituuden puolesta osuu M-koon yläpäähän joten en näe arpomista koon suhteen. Assoksen kamat taitavat kuitenkin mennä täkäläisittäin tutuilla mitoilla?

Edit: Mallistossa kerrotaan S7 millen kovaavan nämä, onko kokemuksia mallien eroista? Milleä mainostetaan sanoilla comfortFit ja wider cut in the waist, mikä ei äkkiä kuulosta oikealta suunnalta kapealle vyötärölle.

kervelo
30.04.2017, 14.32
Mille on käsittääkseni juuri ns.runsaammille muodoille (aka "lard ass") sopivampi malli. Tuon Neopron loppuminen harmittaa, niissä kuitenkin on tähän asti aika hyvin osunut hinta ja laatu kohdalleen ja mitoituskin on ollut itselleni juuri oikea.

Viltro
02.05.2017, 18.05
Nykyiset tuulipuvun housut on turhan lämpimät ja kulahtaneet joten uudet pöksyt pitäisi saada.. Olisko suosituksia, käyttö mtb lenkit 1-4h ja jalassa aina myös Gformitin sääri+polvi suojat.
Hikoilen yleensä kuin hullu ja koska vielä suojat aina päällä niin aika ohkaiset pöksyt olisi siis hakusessa.. Kokoa löytyy 177/94 joten slim vaihtoehto voi rajata heti pois...
Edit: Kevät/kesä käyttöön siis hakusessa

Ohiampuja
02.05.2017, 20.52
Nyt pari lenkkiä takana Santini Mago housuilla ja pitää kyllä sanoa että parhaat housut mitä minulla on koskaan ollut.

https://www.bike24.com/p2122337.html

Gary oin'
06.05.2017, 18.01
Nopeasti tuli Assokset ja todella hyvältä vaikuttaa! Mukavat ja laadukkaan oloiset, koko täysin nappiin. Vielä joutui pistämään pidempää päälle testilenkille.

Greycap
22.05.2017, 19.15
Jostain päin ketjua löytyy varmaan minun entiset tuskailut samasta aiheesta mutta taas on housuongelma.

Pitäisi saada ns. ylipitkät shortsit joita voi kuitenkin käyttää normaalissa elämässäkin eli taskuja on oltava. Alunperin minulla oli jotkut nyt jo varmaan viisi vuotta vanhat Specializedit, pirun hyvät, olisi aikanaan pitänyt ostaa kolmet varastoon. Sittemmin vaihdoin Endura Hummvee Liteihin ja vaikka ne nyt onkin sinänsä ihan siedettävät niissä on puutteita. Ensinnäkin ne on melkoista laskuvarjosilkkiä (tämä lienee se "lite", luulen) ja tuntuu että tuulee läpi. Toisekseen taskut on vähän mitä on, sivutaskut matalahkot ja reisitaskut niin pienet että edes nykymittapuulla pieni 4,3" puhelin ei mahdu kuin väkisin venyttämällä sinne. Kolmanneksi... no ei taida kuitenkaan olla mitään kolmatta. Malliltaan ne on hyvät.

Kävin tänään Motonetissä katsomassa Foxin Demo-shortseja, liian lyhyet ja hirveät purjeet eikä edes S-koko ollut tarpeeksi pieni - Enduroista käytän kuitenkin M:ää. Veikkaan että Specializedin DH-kamat on samaa sarjaa eli molemmat jalat saisi samaan lahkeeseen ja muissa alatyypeissä taas ei riitä pituus. Niissä ei myöskään ole lahkeensuissa säätöjä jotka on aika ehdottomat tällaiselle narujalalle.

Onko se sitten otettava joku muu Enduran malli, olisiko Hummvee ilman Liteä jo enemmän "oikeiden housujen" tuntuinen? Onko jossain päin etelä-Suomea joku kauppa jossa noita olisi isompi valikoima että voisi kokeilla mikä sopii parhaiten? Aletaan olla jo siinä pisteessä että ei ole enää paljon väliä mitä ne maksaa kunhan ne olisi hyvät.

Esa S
22.05.2017, 19.35
Nyt pari lenkkiä takana Santini Mago housuilla ja pitää kyllä sanoa että parhaat housut mitä minulla on koskaan ollut.

https://www.bike24.com/p2122337.html

Eli ns. Kanuunahousut. Ei juuri muita tule käytettyä. "Hiukan" edullisemmin saa nuo yhteistilauksella.

missile
22.05.2017, 19.50
Planetäksän 365- ja clubman-housut on nyt todettu melko puolivillaisiksi säämiskän osalta. Semmonen pehmonen ja pullea. Ei voi puhua samana päivänä kun noista kunuuna-santineista. Hintaansa (vajaa 30€) nähden hyvät, varmaan välttävät tuohon työmatkakäyttöön. Tosi väljä leikkaus. L-koko meinaa lepattaa 80kg/173cm plösön ympärillä.

Kanuunasantinit on kyllä parhaat evö. Ja kerhotilauksessa oli halvat niin kuin Esa mainitsikin.

Wilgios
22.05.2017, 20.54
Nyt pari lenkkiä takana Santini Mago housuilla ja pitää kyllä sanoa että parhaat housut mitä minulla on koskaan ollut.

https://www.bike24.com/p2122337.html
Osaatko yhtään antaa vinkkejä mitoituksesta?

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Ohiampuja
22.05.2017, 22.21
Olen 184 cm ja 75 kg. Ja minulle passaa koko XL. Vastaa aika lähelle Newline L kokoa.

Ps. Onhan ne Kanuuna-housut. Kirjoitin vaan tuollaisen seura-neutraalin kommentin. :)

missile
22.05.2017, 22.22
80kg/173cm ja mulle Santineista XL on ok.

ranttis
22.05.2017, 23.48
Pientä italialaista mitoitustahan nuo Santinit on eli 190/92kg ja otin 3XL ja ihan sopivat on.
Castellin Free Aerot on 2XL ja voisivat olla myös 3XL joita aikanaan myös kyllä sovitin.
Normaalimmassa mitoituksessa olen jaloistani XL.

Wilgios
23.05.2017, 07.13
Kiitokset vastauksista! Eli 187/84 voisin olla 2XL noissa housuissa mitattuna?

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

ranttis
23.05.2017, 08.31
Kiitokset vastauksista! Eli 187/84 voisin olla 2XL noissa housuissa

Jep, itte ottaisin 2XL noilla mitoilla.

kauris
24.05.2017, 14.17
Onko Santineissa henkselit kuitenkin tarpeeksi pitkiä. 185 cm / 70 kiloisena L koko voisi olla muutoin oikea mutta joissain housuissa henkselin pituus ajoasennossakin on liian lyhyt. Castellin Free Aeroissa L koko on ok meikäläiselle.

sil
18.06.2017, 17.19
Olisiko kokemuksia näistä?
http://www.wiggle.com/castelli-endurance-x2-bib-short/

Kuinka pitkät ja joustavat olkaimet ovat?
Esim Velocissima mallissa olkaimien pituus on minulle nippa nappa riittävä mutta Aero race mallissa olkaimet ovat liian lyhyet.

Riittääkö kokotaulukon mukaan lantion mittaa käyttämällä valittu koko vai pitääkö ottaa pykälän suurempi?
Ei kai näissä ole lyhyempi lahje kuin Velocissima mallissa?

Wilgios
25.06.2017, 23.47
Santini magot tuli ja puolenkymmentä lenkkiä ajettu. Persauksille tosi hyvät. Liekkö mulla toimistotyöläisen läskiä jaloissa kun reisistä puristaa vähän. Lenkillä ei merkitystä, kisasta en tiedä pahentaako moinen puristus kramppeja, jotka tulee joka kerta 1h45m kohdalla. : )

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

hälle
30.06.2017, 01.46
^^Endurance x2 ollut entuudestaan, eilen posti toi Velocissimat. Pikaisella sovituksella koko tuntui hyvin samanlaiselta kuin x2:ssa.

Eski
30.06.2017, 11.46
Täytyypä oikein täälläkin mainita, että Castellin Free Aero race -housut sopii itselleni kuin nenä päähän. Olen itse 178cm ja 70kg kokoinen setä ja Castellin tuotteissa minulle sopivin koko on yleensä L. Niin myös näissä housuissa. Kaiken lisäksi XXL pukkaa taas 99,90e -tarjousta pöytään juurikin näistä pöksyistä, joten suosittelen lämpimästi -> https://www.xxl.fi/castelli-free-aero-race-bib-ajohousut-15/p/1106503_1_style

Eski

paaton
30.06.2017, 12.53
Täytyypä oikein täälläkin mainita, että Castellin Free Aero race -housut sopii itselleni kuin nenä päähän. Olen itse 178cm ja 70kg kokoinen setä ja Castellin tuotteissa minulle sopivin koko on yleensä L. Niin myös näissä housuissa. Kaiken lisäksi XXL pukkaa taas 99,90e -tarjousta pöytään juurikin näistä pöksyistä, joten suosittelen lämpimästi -> https://www.xxl.fi/castelli-free-aero-race-bib-ajohousut-15/p/1106503_1_style

Eski

Minä olen 178/72 ja ihmeekseni M-koko on free aeroista parempi jalassa. L-kokokin on kyllä ok, mutta pehmusteesta L on hivenen väljä.

Eski
30.06.2017, 20.52
Mulla on niin hirveät reisilihakset ettei ämmät mahdu jalkaan 😆

paaton
08.07.2017, 22.00
Mulla on niin hirveät reisilihakset ettei ämmät mahdu jalkaan 

Menee ne, M-koko ei ole reisien kohdalta paljoakaan tiukempi. Pehmuste ja olkaimet ovat vain napakammat.

Mutta tästä päästäänkin sujuvasti ongelmaan :) Se M-koko taisi sittenkin olla liian pieni. Pehmuste on revennyt jo tämän kesän ajoilla ompeleistaan siitä V-sauman kohdalta keskeltä pehmustetta. Voihan räkä. Onko muilla hajonnut noita uusemman mallin aerojen pehmusteita? Taitaa olla mahdoton rasti korjata.
Sattuneista syista luulen, etten saa wiggleltä housuja takuuseenkaan.

HXX1100H
08.07.2017, 22.45
Moi, Minun Free Aerot repesivät n 3 cm takaolkaimien juuresta. Perperini ei myöskään pitänyt pehmusteesta, joten "hyllytin" ne ja siirryin takaisin Löfflerin Hotbondseihin.

paaton
08.07.2017, 22.50
No, laitoin suoraan castellille mailia. Tuskinpa ne noihin vastaavat ja saattavat jopa hymähtää jos pyytävät kuittia ostoksesta.
Tekisi mieli tilata heti toiset samanlaiset, mutta ei noista nyt pirukaan maksa yli satasta, jos uudesta mallista repeytyy ompeleet noin äkkiä.

ranttis
08.07.2017, 23.07
Vuosi sitten ostetuista free aeroista alkoi alle tonnin jälkeen säämiskän sauma purkautuun kuten tänne joskus taisin kommentoida. Ompelin uudelleen ja kesti hyvin. Kunnes tänä kesänä ajelin tri-pyörällä niillä ja adamon nokka hinkkaa reisiä siten että saumat ei housuissa kestä. Ratkaisua ei vielä ole muuta ku käyttää minimalistista tri säämiskää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

paaton
08.07.2017, 23.14
Vuosi sitten ostetuista free aeroista alkoi alle tonnin jälkeen säämiskän sauma purkautuun kuten tänne joskus taisin kommentoida. Ompelin uudelleen ja kesti hyvin. Kunnes tänä kesänä ajelin tri-pyörällä niillä ja adamon nokka hinkkaa reisiä siten että saumat ei housuissa kestä. Ratkaisua ei vielä ole muuta ku käyttää minimalistista tri säämiskää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Minäkin vähän epäilen, että espanjan reissun vuokrapyörän satula oli nokaltaan leveämpi ja hajoitti sauman. Hajosiko sinunkin aerot tästä kohtaa, vai pehmusteen reunasta joka olisikin helppo korjata ompelemalla?

https://c1.staticflickr.com/5/4230/35801160155_8f73c2b9b7_c.jpg

ranttis
08.07.2017, 23.25
Mulla purkautu pehmusteen reunasta se musta ommel mikä oli tosiaan helppo korjata

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Liivi
09.07.2017, 01.32
Mulla on nuita castellin pöksyjä, juurikin tuolla kyseisellä pehmusteella.
Jo kolmet on lähteny ratkeemaan tuosta samasta kohtaa. Yhdet menny henkseleistä. Nykyään uusissa malleissa on vahvike pala juurikin siinä henkseleitten haarautumis kohdassa.
Parit vein takuuseen kun oli sen verran uusia. Yhdet ompelia laitto kuntoon.

Harmi. Istuu omaan hanuriin todella hyvin.

188cm/85kg
Free Aero L
Premio L

Premiot on pikkasen väljemmät kun Free Aerot

paaton
09.07.2017, 08.12
Harmi. L-koon pehmuste on tosiaan kestänyt omilla 178/72kg mitoilla, mutta tämä M on selvästi parempi päällä ja kokona oikea minulle.

elasto
10.07.2017, 00.06
Itse olen 175cm/75kg ja saan L-kokoiset Castellin Free Aerot juuri ja juuri mahtumaan jalkaan hieman normaalia enempi repien, mutta ihan hyvältä ovat tuntuneet. Eivät tosin sen kummemmilta kuin jotkut Assoksen ja Pearl Izumin bibsit, jotka on myös käytössä tällä hetkellä. Muut merkit on yleensä itselläni M-kokoa.

mpk
10.07.2017, 00.38
Itse olen 175cm/75kg ja saan L-kokoiset Castellin Free Aerot juuri ja juuri mahtumaan jalkaan hieman normaalia enempi repien, mutta ihan hyvältä ovat tuntuneet. Eivät tosin sen kummemmilta kuin jotkut Assoksen ja Pearl Izumin bibsit, jotka on myös käytössä tällä hetkellä. Muut merkit on yleensä itselläni M-kokoa.

Mulle kävi taannoin vähän hassusti Castellin Sorpasso Bib Knickersien kanssa. Tilaamani L-kokoiset olivat hieman saumoista vajaat jo uutena ja tuotevaihto virheettömään onnistui, paitsi että tilalle tuli virheellisesti virheettömät M-kokoiset pöksyt. Ne on napakat tällaiselle 183 cm / 77 kg kuskille, mutta eivät kuitenkaan epämukavan tiukat, vaikka pukeutuminen onkin oma operaationsa.

marco1
11.07.2017, 00.56
Lienee kesä ja maastossa shortsien alla tulee pidettyä muitakin kuin oikeita pyöräilyhousuja, tässä arviot muutamista:
- Altura Inner shorts. Roskiin.
- Rapha Merino Boxers with pad. Ei taida olla nyt valikoimassa, muoto sopii minulle mutta merino/poly-kangas ei pidä shortseja paikallaan ihan täysin. Ohuet, toimivat hyvin siihen asti että pehmusteen reuna alkaa kulua ja alkaa hiertää hanuria. Näitä ollut käytössä 3-4 paria.
- Gore Bike Wear Inner Tights. Napakka istuvuus, melko hengittävä rakenne. Omaan hanuriin ehkä 95% muoto kohdallaan mutta muuten erinomaiset.
- Mavic Inner shorts. Ei taida olla enää myynnissä. Liian löysä kinkkuverkkorakenne, säämiskä ei pysy paikallaan ja saattavat hiertää jos kinkkuverkko jää vyön alle. Toimii myös gentlemannin rantahousuina.
- Endura sisähousut, vanhat (+5v) roskissa, uusia ei testattu.

kuovipolku
11.07.2017, 08.34
Kerran ostin hetken mielenjohteesta Lidlin pyöräilyalushousut. Materiaali oli ohutta lycraa ja pehmuste mukavan minimaalinen.

Kyllähän niillä (+saman firman pitkillä juoksutrikoilla) ajoi kolmen tunnin lenkin, mutta se lienee ollut enemmän parkkiintuneen nahan ja hyvin valitun satulan ansiota. Koska varsinaista käyttötarvetta ei kuitenkaan niille ollut ja normaalit lyhyet ajohousut toimivat paremmin talvihousujenkin alla, ne ovat jääneet vähäiseen muuhun käyttöön (kun ei viitsinyt poiskaan heittää).

Moska
11.07.2017, 09.58
Parit lidlin housut olen ostanut ja pari lenkkiä niillä yhteensä ajanut. Nuissa on pehmuste ollut aivan liian paksu, pehmeä ja iso. Muuten sieltä on löytynyt oikeinkin käyttökelpoista vaatetta.

PatilZ
11.07.2017, 12.12
Mun kohdalla Lidlin bibsit on toimineet pehmusteen osalta jopa hyvin. Lahje niissä on vähän turhankin lyhyt.

Kuitenkin Santinin Magot (Kanuuna-bibsit) on olleet aivan ylivoimaiset pitkillä lenkeillä. NAT pehmuste on vaan perskohtaisesti parhautta. Leikkauskin sopii tällä hetkellä ruhoon.

kuovipolku
11.07.2017, 17.02
Keskustelupalstoille ja kommenttiosastoille ominaiseen tapaan kukin kirjoittaa siitä mista luulee olevan kysymys tai ei edes välitä siitä mistä on kysymys vaan menee suvereenisti siihen mikä sattuu olemaan - tässä tapauksessa - omaa persettä lähinnä:). Mä sentään pyrin pysymään Marco1:n aiheessa eli shortsien alla pidettävistä muistakin kuin oikeista pyöräilyhousuista, mutta nämä seuraavat foorumsankarit näkivät vain sanan Lidl ja rupesivat kertomaan kokemuksiaan nimenomaan niistä oikeista pyöräilyhousuista...

(Joo, tiedän mikä ketjun nimi on ja mitä sen alle mahtuu, mutta kun on kehno ja hieman kiero huumorintaju, ei voinut olla huvittumatta jälleen kerran...)

Nyt kun Lidlin *bibsit* otettiin keskustelun alle, niin lienee syytä muistuttaa samasta kuin aina ennenkin: Lidlin tuotteista tietää varmasti vain sen ettei koskaan voi tietää minkälaisia kullakin kerralla myyntiin tulevat tuotteet ovat. Ne voivat olla prikullleen samanlaisia, ne voivat olla samannäköisiä mutta materiaaleiltaan, mitoitukseltaan, ominaisuuksiltaan tai yksityiskohdiltaan täysin erilaisia. Jos Lidlin housuista tai hanskoista on kovasti erilaisia kokemuksia, syynä on mitä todennäköisemmin se että ei ole kyse ollenkaan samoista housuista tai hanskoista vaan eri kerroilla myydyistä ihan erilaisista tuotteista.

Mulla on esim Lidlin bibsit joita pidän paitsi itselleni (tietyin rajoituksin) sopivina ja toimivina myös varsin kelvollisina laadultaan - mutta kaikkina muina kertoina kun olen niitä muun asioinnin lomassa uteliaisuuttani hypistellyt, on ollut täysin selvää ettei käsissä ole ollut mikään täysosumatuote, ei edes hyvän hinta/laatusuhteen tuote. Sama juttu hanskojen kanssa.

Hannes -60
15.07.2017, 09.52
Täällä kehutaan kovasti Santinin Magoja. Saako mistään Suomesta vai onko ostettava netin kautta.
Valmistajan mukaan minulle sopisi M-koko. 178cm/70kg, osuisiko noihin mittoihin M-koko?
Kiitos etukäteen mahdollisista vinkeistä.

mpk
15.07.2017, 23.38
Askarruttaa kovin, olisinko tyytyväinen Castellin KISS 3 pehmusteeseen kun olen tähän mennessä ajanut yksinomaan Progetto X2:n kanssa? Lenkit eivät ole kovin pitkiä, alle satkun siivuja.


Sent from my iPad using Tapatalk

paaton
16.07.2017, 00.00
Askarruttaa kovin, olisinko tyytyväinen Castellin KISS 3 pehmusteeseen kun olen tähän mennessä ajanut yksinomaan Progetto X2:n kanssa? Lenkit eivät ole kovin pitkiä, alle satkun siivuja.


Sent from my iPad using Tapatalk

Ne ovat erillaisia. Kiss on paljon ohuempi ja tuntuu kovemmalta ja napakammalta progetton jälkeen. Olen kuitenkin ajanut +5h lenkkejä kiss pehmusteellakin, enkä oikein osaa sanoa onko progetto edes parempi. Satulan paikkaa ei oikein sillä uudella paksulla säämiskällä edes tunne.

mpk
16.07.2017, 00.05
Ne ovat erillaisia. Kiss on paljon ohuempi ja tuntuu kovemmalta ja napakammalta progetton jälkeen. Olen kuitenkin ajanut +5h lenkkejä kiss pehmusteellakin, enkä oikein osaa sanoa onko progetto edes parempi. Satulan paikkaa ei oikein sillä uudella paksulla säämiskällä edes tunne.

Kiitos nopeasta vastauksesta. Ehkä mä uskallan kokeilla.

mpk
19.07.2017, 17.27
Ne ovat erillaisia. Kiss on paljon ohuempi ja tuntuu kovemmalta ja napakammalta progetton jälkeen. Olen kuitenkin ajanut +5h lenkkejä kiss pehmusteellakin, enkä oikein osaa sanoa onko progetto edes parempi. Satulan paikkaa ei oikein sillä uudella paksulla säämiskällä edes tunne.

Ei käy, muuten kävis. Lahkeen grippi on kovin kapea, ainakin kummassakin kokeilemassani mallissa, (Prudente ja Velocissimo), ei jatkoon

mpk
20.07.2017, 19.39
Jos uskoo mahtuvansa Castellin M-kokoisiin, niin XXL myy Premiot satasella ja Free Aerot satakympillä. Optimistina tilasin Premiot.


Sent from my iPad using Tapatalk

paaton
20.07.2017, 19.40
Ei käy, muuten kävis. Lahkeen grippi on kovin kapea, ainakin kummassakin kokeilemassani mallissa, (Prudente ja Velocissimo), ei jatkoon

Minä en ole edes miettinyt muita kuin freeaeroja shortseina.

mpk
20.07.2017, 20.04
Minä en ole edes miettinyt muita kuin freeaeroja shortseina.

Ne mäkin olin ostamassa, mutta toisin kävi

paaton
20.07.2017, 20.06
Ei käy, muuten kävis. Lahkeen grippi on kovin kapea, ainakin kummassakin kokeilemassani mallissa, (Prudente ja Velocissimo), ei jatkoon


Ne mäkin olin ostamassa, mutta toisin kävi

Nanoflex pitkikset on minulla kiss pehmusteella. Nyt xxl tosin möisi uudempaakin nanoflexiä satkulla.

mpk
20.07.2017, 20.12
Nanoflex pitkikset on minulla kiss pehmusteella. Nyt xxl tosin möisi uudempaakin nanoflexiä satkulla.

Mulla on Sorpasso Bib Knickerit ja nyt Premiot kans.

Juha Jokila
20.07.2017, 22.27
Jos uskoo mahtuvansa Castellin M-kokoisiin, niin XXL myy Premiot satasella ja Free Aerot satakympillä. Optimistina tilasin Premiot.

Näissä kokovalinnoissa kannattaa ottaa huomioon kankaan venyminen käytössä. Sekä Velocissimot, että Freeaerot venyy vuodessa ainakin yhtä kokoa väljemmiksi. Uutena M-koon Velocissimo on suunnilleen saman tuntuinen kuin L-koon Freeaerot. Aikanaan suunnilleen samoihin aikoihin hankituista riittävän napakat on enää M-koon Freeaerot, jotka uutena oli epätoivoisen piukat ja meinasivat jo jäädä hyllyn perälle. Tilasin nyt nuo Preemiot kokeeksi kun halvalla sai, vaikka housuja on jo ennestään ns. tarpeeksi joka keliin.

kauris
20.07.2017, 22.44
Hmm. Nää premiot on mulle uusi tuttavuus. Viimeiset parit housut ovat ollee L-kokoiset Free aerot. Kävin pikaisesti Castellin sivuilla ja Premioiden listahinta on 199, kun Aerojen on 159.
Ja nyt xxl myy niistä satasella (kokoa M jäljellä) niin pitihän se laittaa tilaukseen. Ainakin sovitukseen. Luulen, että mahdun noihin M-kokoisiin kunhan vain henkselit ovat tarpeeksi pitkät. Se on ollut ongelma kerran yhdessä L-kokoisessa silloisessa Assoksen huippumallissa. L-kokoisten free aerojen henkselit ovat ihan tarpeeksi pitkät / venyvät.

edit. Täyspitkät kiss-pehmusteiset Nanoflexin housut eivät kyllä vastaa mukavuudeltaan Free aerojen Progetto pehmustetta. Viimeksi lenkillä suorastaan tuntuivat hiertävän. Tilasinkin siksi aamulla myös Nanoflex irtopuntit, niin voi ne laittaa lyhyiden free aerojen kaveriksi viileämmällä (eli vähän päivä kuin päivä tänä kesänä) säällä.

Juha Jokila
20.07.2017, 23.19
edit. Täyspitkät kiss-pehmusteiset Nanoflexin housut eivät kyllä vastaa mukavuudeltaan Free aerojen Progetto pehmustetta.
Se Nanoflex pro malli, jossa on iso hopeinen heijastin nilkassa, on varustettu myös tolla Progetto pehmusteella. Niissä on myös kangas napakampaa ja hieman paksumpaa ja käytännössä lämpimyydessäkin on juuri ja juuri havaittava ero. Huonoa on, että se heijastinkangas on jäykkää ja hiostavaa ja sen ompelusauma on todella paksu ja tönkö. Sauma jättää selvän painumajäljen sääreen ja ainakin mulla se alkaa tunumaan aralle jossain +10 h ajamisen kohdalla.

mpk
20.07.2017, 23.43
Näissä kokovalinnoissa kannattaa ottaa huomioon kankaan venyminen käytössä.

Juuri näin! Sorpassotkin (M) tuntui aluksi inasen liian tiukoille, mutta ei ne ekan puolen vuoden jälkeen enää puristaneet liiaksi. Takki ja paidat on M kokoisina selkeästi hartioista ahtaat.

Mohkku
23.07.2017, 08.01
Hommasin triathlon-housut, kun ajatuksena on joskus kokeilla lajia. Pehmuste on ohut ja siten oletuksena ole, ettei ajaminen ei ole yhtä mukavaa kuin pyöräilyhousuilla. Ekalla ajokerralla 40 km meni kuitenkin hyvin. Kiinnostavaa oli se, että menomatkan ajoin pyöräilyhousuilla vastatuuleen ja kun vastatuulessa ajoin suuren osan matkasta alaotteelta, seurasi siitä tiettyjen ruumiinosien puutumista. Otteen vaihto ja muutama polkaisu putkelta kuitenkin auttoi, kun kovin pahaksi ei tilannetta päästänyt. Ehkä satulan vaihto tai asennon säätö voisi olla tarpeen, mutta muutaman tunnin kuluttua paluumatkalla triathlonhousuilla tuota ilmiötä ei esiintynyt, vaikka vastatuulta ei ollutkaan, mutta silti käytin vertailun vuoksi paljon alaotetta. Mukavaa noissa on myös se, että kävely esim. kaupungilla on mukavampaa kuin pyöräilyhousuilla, jossa pehmuste koko ajan tuntuu.

Pyöräilyhousuina on Goren paksupehmusteinen malli (ei taida enää olla markkinoilla), jota Bikeshop aikanaan mainosti parhaimpana mahdollisena. Tiedä sitten, voiko pehmuste ajan mittaan kovettua ja siksi aiheuttaa tuollaista ongelmaa. Ikää on ehkä kolmisen vuotta ja kilometrejä jokunen tuhat. Pesuaineena hajustamaton neste, huuhteluaineita tms. en käytä.

jone1
24.07.2017, 21.37
https://www.canyon.com/fi/accessories/?category=T193#id=60233 Canyon pro bibshorts.
Tommoset tuli saksanmaalta. Ehkä parhaat housut mulla ja löytyy free aerotkin kaapista.
Hyvälaatuisen tuntuista napakkaa materiaalia , kevyt kompressio. Pehmuste paksuhko ja hyvä.

Juha Jokila
25.07.2017, 00.01
Castelllin Preemiot saapuivat ja koelenkki heitetty. Koko on hieman väljempi kuin Freeaeroissa. Lycra on tukevaa. Lahkeet ovat pitemmät ja etenkin reisissä leikkaus onnistunut niin, että mikään ei purista tai kiristä ja silti kaikki pysyy paikoillaan. Vaippa saattaa olla aavistuksen edempänä. Yhden lenkin perusteella eivät nämä ainakaan huonommat ole kuin Freeaerot ja maastossa siis ajelin tällä kertaa.

kauris
25.07.2017, 09.29
Minä en ole vielä ajanut mutta jalkaan vedin ja totesin toimiviksi. Minulla on ollut free aeroista L mutta nämä Preemiot tulivat M kokoisina. Mahtuivat päälle ja henkselit riittävät vaikka ovatkin toki tiukemmat. Free aeroissa minulla lahkeen suiden aivan viimeinen sentti on liian löysä jopa ja näissä ei ainakaan uutena ole sitä ongelmaa.

Samalla tuli kotiin Castellin nanoflex irtopuntit niin ikään M kokoisena ja nekään eivät ole liian tiukat suinkaan. Jos muotoilujen mukaan asettaa polven kohdalleen, tulee reidestä lahje vähintäänkin tarpeeksi ylös mutta nilkan päästä lahje saisi minulla olla pari senttiä pidempi. Aivan lyhyellä sukalla jää vähän ihoa näkyviin ja joka tapauksessa se pari lisäsenttiä olisi pitänyt nilkan seudun paremmin lämpimänä. Mutta L koko olisi tod näk liian löysä ellei sitten koko vaikuta vain pituuteen mitä suuresti epäilen.

mpk
26.07.2017, 10.22
Eka lenkki Preemioilla ajettu. Positiivinen kokemus, tykkään.

mkp
04.08.2017, 22.16
Jumankekka. Olin tilaamassa Wiggleltä Castellin Endurance X2 bibsejä, kun hinta olikin yllättäen alle 70 ecua. Tilasin tietenkin kahdet, kun tollaseen hintaan sai. Eilen hinta oli vielä yli satkun kipaleelta. Joskus on tuuria. Vai onkohan näissä joku kompa? Progetto X2 pitäis kuitenkin olla haaruksissa ja siitä mie tykkään.

paaton
04.08.2017, 22.35
Jumankekka. Olin tilaamassa Wiggleltä Castellin Endurance X2 bibsejä, kun hinta olikin yllättäen alle 70 ecua. Tilasin tietenkin kahdet, kun tollaseen hintaan sai. Eilen hinta oli vielä yli satkun kipaleelta. Joskus on tuuria. Vai onkohan näissä joku kompa? Progetto X2 pitäis kuitenkin olla haaruksissa ja siitä mie tykkään.

Normi alehan tuo. Nämähän ovat uutenakin ilman alennuksia kohtuullisen halvat moniin muihin castellehin verrattuna.
XXL myy monasti syksyllä free aeroja paljon tuota halvemmallakin.

Juha Jokila
05.08.2017, 00.20
Castelllin Preemiot saapuivat ja koelenkki heitetty. Koko on hieman väljempi kuin Freeaeroissa. Lycra on tukevaa. Lahkeet ovat pitemmät ja etenkin reisissä leikkaus onnistunut niin, että mikään ei purista tai kiristä ja silti kaikki pysyy paikoillaan. Vaippa saattaa olla aavistuksen edempänä. Yhden lenkin perusteella eivät nämä ainakaan huonommat ole kuin Freeaerot ja maastossa siis ajelin tällä kertaa.

Nyt useampi lenkki ajettu noilla em. Preemioilla, sekä maantiellä, että maastossa. Ei mitään valittamista edelleenkään ja mielestäni nämä ovat selkeästi parhaat Castellit, kuten valmistajankin mukaan pitäisi olla. Suorastaan huomaamattoman hyvät. Verrokkeina löytyy siis Free Aeroja, Velocissimoita, Omlooppeja ja pitkiä Nanoflexejä kumpaakin versiota ja pitkä lista vanhoja muita housuja. Näitähän on nyt myös Wigglellä käytännössä samaan hintaan kuin xxl:n tarjouksessa oli, eli 103 € http://www.wiggle.co.uk/castelli-premio-bib-shorts/

foam
05.08.2017, 14.27
Onko täällä kukaan käyttänyt skins merkin housua?

paaton
11.08.2017, 13.58
Nyt useampi lenkki ajettu noilla em. Preemioilla, sekä maantiellä, että maastossa. Ei mitään valittamista edelleenkään ja mielestäni nämä ovat selkeästi parhaat Castellit, kuten valmistajankin mukaan pitäisi olla. Suorastaan huomaamattoman hyvät. Verrokkeina löytyy siis Free Aeroja, Velocissimoita, Omlooppeja ja pitkiä Nanoflexejä kumpaakin versiota ja pitkä lista vanhoja muita housuja. Näitähän on nyt myös Wigglellä käytännössä samaan hintaan kuin xxl:n tarjouksessa oli, eli 103 € http://www.wiggle.co.uk/castelli-premio-bib-shorts/

Minusta free-aerot ovat edelleen parhaat castellit maantielle. En tykkää preemioiden kankaan alle laitetuista gripeistä ja housuissa on myös paksu pystysauma edessä keskellä, joka painaa mahaan pidempään dropeilta ajaessa.

henripit
26.08.2017, 23.45
Kävin ostamassa elämäni ensimmäiset pitkät ajohousut. Castelli Nanolex 2 long bib. Otin XXL kokoa, mutta silti tuntuu aika tiukalta. Kuuluuko tollaset olla kuin tiukat? Itelläni kokoa 190cm/95kg

ranttis
26.08.2017, 23.57
Saahan ne tiukat olla ja castellit on italialaista mikkihiirimitoitusta. En noista pitkistä tiedä mutta sama mitta ja 90kg niin free aerot on XXL ja yks X vois olla lisääkin.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Juha Jokila
27.08.2017, 00.17
Minusta free-aerot ovat edelleen parhaat castellit maantielle. En tykkää preemioiden kankaan alle laitetuista gripeistä ja housuissa on myös paksu pystysauma edessä keskellä, joka painaa mahaan pidempään dropeilta ajaessa.
Joo, nyt mulla ratkes Preemioiden vaipasta sen pienen etukolmion sauma ja pilasi melkein mun 8+2 päivän maastoreissun Ruottiin. Ihan tuurilla otin yhdet varahousut eikä tullut suuria vaikeuksia pestä ja kuivata ainoita ehjiä ajohousuja matkalla.

jone1
27.08.2017, 08.23
Kävin ostamassa elämäni ensimmäiset pitkät ajohousut. Castelli Nanolex 2 long bib. Otin XXL kokoa, mutta silti tuntuu aika tiukalta. Kuuluuko tollaset olla kuin tiukat? Itelläni kokoa 190cm/95kg
Täsmääkö vyötärömitta castellin mitoitustaulokosta?

paaton
27.08.2017, 08.44
Joo, nyt mulla ratkes Preemioiden vaipasta sen pienen etukolmion sauma ja pilasi melkein mun 8+2 päivän maastoreissun Ruottiin. Ihan tuurilla otin yhdet varahousut eikä tullut suuria vaikeuksia pestä ja kuivata ainoita ehjiä ajohousuja matkalla.

Puoliso muuten ompeli tämän. On kestänyt.

ranttis
27.08.2017, 11.19
Osaako joku kommentoida Castellin omlooppien mitoitusta verrattuna free aeroihin? Free aeron XXL:t on alarajalta ittelle niin pitäiskö ottaa samat omloopista vai kokoa isompi?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

henripit
27.08.2017, 11.24
Täsmääkö vyötärömitta castellin mitoitustaulokosta?

Enpä ollut kattonut, mutta nyt katoin ja mittasin. Lonkat mulla 101cm, vastaa Castellin L kokoa [emoji848] Ei todellakaan mahtuisi päälle.

Blackborow
27.08.2017, 11.26
Kävin ostamassa elämäni ensimmäiset pitkät ajohousut. Castelli Nanolex 2 long bib. Otin XXL kokoa, mutta silti tuntuu aika tiukalta. Kuuluuko tollaset olla kuin tiukat? Itelläni kokoa 190cm/95kg
Kyllä ne siitä vähän venyy. Mulla on pitkät Castellit XL:ää ja oon 186cm.

Juha Jokila
27.08.2017, 13.24
Osaako joku kommentoida Castellin omlooppien mitoitusta verrattuna free aeroihin? Free aeron XXL:t on alarajalta ittelle niin pitäiskö ottaa samat omloopista vai kokoa isompi?

Sanoisin, että Omloopit on puoli kokoa löysemmät kuin Freeaerot, mutta jos ottaa liian pienet, niin idea polven päälle ylettyvästä lahkeesta voi jäädä vajaaksi.

Aakoo
27.08.2017, 17.10
Kovan Castelli -hehkutuksen vastapainoksi kehutaan nyt vähän Assoksen pöksyjä. Vaikka jonkun verran eri housuja on tullut testattua, niin pidemmälle lenkille tulee aina otettua Assokset jalkaan. Kaksi paria S5 Mille housuja on ollut nyt 5 vuotta käytössä, eivätkä ole menneet miksikään. Ei ole saumat ratkeilleet eikä kangas lerpahtanut...
Ostin nyt outletista yhdet S7 Neoprot ja Tiburu -knickersit , ja laatu on edelleen kohdillaan. Istuu napakasti, ja vaippa on kyllä ehdotonta parhautta. Voi ehkä maksaa hankittaessa muutaman kympin enemmän, mutta maksaa itsensä vuosien saatossa takaisin kestävyyden muodossa.

jone1
27.08.2017, 19.55
Enpä ollut kattonut, mutta nyt katoin ja mittasin. Lonkat mulla 101cm, vastaa Castellin L kokoa [emoji848] Ei todellakaan mahtuisi päälle.
Täsmääkö vyötärömitta ? Onko läskiä mahassa/mussa kropassa? Mistä ne kiristää, reisistä vai mahasta/vyötäröstä? Itelle Castellin kokotaulukko on just ok kun vyötärömitalla ostan, 175cm 75kg eikä yhtään läskiä mahassa.
Noi kuuluu olla tiukat vyötäröstä/lonkista hoikallakin että vaippa pysyy paikallaan. Maastopyörähousut erikseen.

henripit
27.08.2017, 19.57
"Läskiä" on joka paikassa ts olen tasapaksu. Kiristää nilkasta napaan ja joka kohdasta siitä väliltä.

paskalokki
27.08.2017, 22.43
Sellainen kommentti Castellin housumitoituksista, että 190/93 -kokoiselle menee pitkistä Nanoflexeistä XXL. Pearl Izumilta menisi L todennäköisesti.

Slatan
16.09.2017, 16.59
Kumpiakos raati nyt suosittelee Castellilta Free aeroja vai Premioita? vai jotain muuta mielellään samaa hintaluokkaa?
http://www.wiggle.co.uk/castelli-premio-bib-shorts/
http://www.wiggle.co.uk/castelli-free-aero-race-bib-shorts-team-version/

Tuollaisia pääsisi sovittamaan?
http://rtech.fi/pearl-izumi-elite-ltd-pyorailyshortsit-henkseleilla.html?attr1_id=106

Tulisi puoliksi sekä maastoajoon että maantiepyöräilyyn (2-3h lenkkejä). Aiemmat pyöräilyhousut ovat olleet muutaman kympin halpismalleja, ja nyt olisi tarkoitus päivittää housutkin kuntoon?

Premioiden lahkeiden pituus hieman askarruttaa tällaiselle 168/70 kokoiselle tapille, esim. asiakasarvioinneissa 187/74 kokonen kaveri kertoi kokemuksiaan M-koon shortseista. "The leg length is perfect, when you try it on it feels too long – however when you get on the bike it falls into position"

jhalmar
16.09.2017, 19.44
Useita vuosia Castelli Free Aeroja takana (sekä M että L) ja keskimäärin olen ollut tyytyväinen. Mitat 183cm/76kg. Tänä vuonna kuitenkin alkoi tuntumaan, että varmaan parempiakin löytyy ja otin testiin Assos T.equipe S7 M kokoisena.

Nyt useamman lenkin ajaneena täytyy todeta, että ainakin omaan kroppaan ja hanuriin tuntuu istuvan huomattavan paljon paremmin kuin Castelli. Ja on erittäin mukavat kaikin puolin, pehmuste tuntuu jollain tavalla maagiselta ja vehkeille on sopivasti tilaa. Jos jotain negatiivista hakee niin typerä violetti raita vasemmassa lahkeessa ja todella kovan tuntuinen hinta (180€). Voisi myös olla optiona muutaman sentin pitemmät lahkeet tuossa M:ssä, koska koko on muilta osin sopivan tuntuinen.

JaniM
16.09.2017, 22.07
Kumpiakos raati nyt suosittelee Castellilta Free aeroja vai Premioita? vai jotain muuta mielellään samaa hintaluokkaa?
http://www.wiggle.co.uk/castelli-premio-bib-shorts/
http://www.wiggle.co.uk/castelli-free-aero-race-bib-shorts-team-version/

Tuollaisia pääsisi sovittamaan?
http://rtech.fi/pearl-izumi-elite-ltd-pyorailyshortsit-henkseleilla.html?attr1_id=106

Tulisi puoliksi sekä maastoajoon että maantiepyöräilyyn (2-3h lenkkejä). Aiemmat pyöräilyhousut ovat olleet muutaman kympin halpismalleja, ja nyt olisi tarkoitus päivittää housutkin kuntoon?

Premioiden lahkeiden pituus hieman askarruttaa tällaiselle 168/70 kokoiselle tapille, esim. asiakasarvioinneissa 187/74 kokonen kaveri kertoi kokemuksiaan M-koon shortseista. "The leg length is perfect, when you try it on it feels too long – however when you get on the bike it falls into position"

Ota Wiggleltä vaikka tuo: http://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-bib-shorts/

Itse polkenut nyt sisällä joku 3h noilla ja onhan ne kyllä hyvät.

"It kind of makes you wonder why you need to pay more really."

http://road.cc/content/review/191378-dhb-aeron-bib-shorts

paaton
16.09.2017, 22.31
Näin syksyllä preemio on kyllä parempi. Tuo pystyraitainen grippi toimii paremmin irtolahkeiden kanssa ja housu on muutenkin ehkä hivenen lämpimämpi. Hienommatkin mustien lahkeiden kanssa.

Minä nyt olen varmaankin niin puuperseinen, etten pehmusteista osaa sanoa mitään. Ajan 5h lenkit sillä castellin vanhalla ohuella pehmusteellakin pitkillä nanoflexeillä, eikä mitään rasvoja ole ikinä tarvittu. Jos ne istuinluut vastaavat satulaan, niin eipä siihen väliin paljon toppauksia tarvita.

Killas
17.09.2017, 00.12
Hakusessa rennot housut maastopyöräilyyn. Saisi olla sellaiset jossa etuosa tuulenpitävä ja takaosa joustava sekä hengittävä. Sen lisäksi lahkeiden pitäisi olla sen verran tiukat ettei hammasrattaiden väliin jää.

Tähän asti käyttänyt hiihtohousuja ja ovat olleet siinä tarkoituksessa suht asiallisia.

lastumaki
17.09.2017, 00.42
Pitänee teettää seuraavat housut, 177/91. XXL on Castelleissa ostaessa muuten hyvät, mutta henkselit liian pitkät. Housut venyvät paljosta käytöstä ja pesusta. Assoksella taisi olla joku malli, joka sopii talven aikana hieman pyöristyneelle, mutta eivät taida sopia tällaiselle oikeasti isolle...

Lähetetty minun VIE-L09 laitteesta Tapatalkilla

JaniM
19.09.2017, 22.27
Ota Wiggleltä vaikka tuo: http://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-bib-shorts/

Itse polkenut nyt sisällä joku 3h noilla ja onhan ne kyllä hyvät.

"It kind of makes you wonder why you need to pay more really."

http://road.cc/content/review/191378-dhb-aeron-bib-shorts

Tänään testasin Castellin Free aeroja kun halvalla (75€) XXL:stä sain. Koko XL (185/82kg) ja yllätys oli kuinka löysät ne lahkeen suun resorit ovat. Siis varmaan narujalat mutta just ja just jäivät lepattamatta. Muuten ihan mukavat mutten näistä kyllä euroakaan enempää maksaisi.

Castellin L-kokoiset velossimot ovat jääneet vallan käyttämättä kun ei pysty suoraksi nousemaan kun henkselit krinnaa. Ajoasennossa menee sitten kyllä.

Nuo ehkä seuraavaksi kokeiluun kunhan alkaa vanhemmasta päästä bibsejä aika jättämään: http://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-speed-bib-shorts/

jone1
28.10.2017, 19.22
https://www.bike-discount.de/en/buy/loeffler-bike-bib-shorts-with-pad-611854/wg_id-778
Tommoset tuli hommattua traineriajoihin. Onhan paksu ja napakka pehmuste , toimii jopa paremmin kuin free aerojen pehmuste.
Vyötärö mulla 86 ja 48koon housut ostin , olis voinu olla jopa vyötäröstä aavistuksen kireemmät.
Pehmusteessa mainostavat geeliä olevan.
Pari tuntia olen pisimmillään trainerilla noilla ajanut. Kaapista löytyy Castellia, DHP:tä, Izumia , Morveloa, ykköspökät nyt.
Onko muilla kokemusta merkin tuotteista?

Lanssi
26.12.2017, 18.53
Talvibibsit kiinnostaa. Ajattelin niitä + maastoshortseja käyttää näin pikkupakkasilla, pitkät Craftin kuorihousut löytyy kyllä kovemmille. Mitkäs ovat lämpimät? Niin ja pehmusteella vielä!

Norjalainen tarjoaa esim. näitä: https://www.xxl.fi/diadora-winter-bib-windtex-w-pad-1718-pyorailyhousut/p/1136135_1_style

arctic biker
28.12.2017, 19.11
Ny kolme viikkoa kuusta tätä omaishoitajan arkea eli ei kummoista aikaa pyöräillä ja jos pelkällä housuvaihdolla selviän ilman kummosta pukemista niin vielä parempi.
Enduran Singletrackit on mieluisat, alla lyhyet ja pitkät kalsarit niin pikkupakkaseen pärjään. Paketista tänään löytyi Vauden Qimsa softshellhousut joitten pitäis olla muutama pykälä lämpimämpi, olen lähiviikkoina viisaampi, ainakin Qimsat istuvat oikein hyvin.

Noissa molemmissa on sekin että näyttävät normihousuilta, Endurat aika usein unohtuu päälle...

Blackborow
28.12.2017, 20.25
Talvibibsit kiinnostaa. Ajattelin niitä + maastoshortseja käyttää näin pikkupakkasilla, pitkät Craftin kuorihousut löytyy kyllä kovemmille. Mitkäs ovat lämpimät? Niin ja pehmusteella vielä!

Norjalainen tarjoaa esim. näitä: https://www.xxl.fi/diadora-winter-bib-windtex-w-pad-1718-pyorailyhousut/p/1136135_1_style

Mulla on nää https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-oxygen-ws-so-bibtights-w-pad-17-18-pyorailyshortsit/p/1120385_1_style

Pikkupakkasella jopa liian kuumat maastoshortsien kanssa, jolloin ajaa mieluummin ilman niitä shortseja siinä päällä.

paaton
28.12.2017, 21.27
Mulla on nää https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-oxygen-ws-so-bibtights-w-pad-17-18-pyorailyshortsit/p/1120385_1_style

Pikkupakkasella jopa liian kuumat maastoshortsien kanssa, jolloin ajaa mieluummin ilman niitä shortseja siinä päällä.

On kyllä hyvät. Ainoa miinus lahkeesta, josta ei saa kengän päälle läppää kuten amfib eliteistä, eli loskassa ja syvässä hangessa tunkatessa vaativat suojausta kengänvarteen. Samoin koko kannattaa valita tarkkasti. Housut ovat kokonaan eri vahvuista windstopper kangasta, joka ei veny normaalien bibisien tapaan.
Muutenhan tuo täys windstopper on tosi hyvä. Noilla pystyy ajamaan liki kaatosateessa +2c lämpitilassa ilman kylmyyttä, eikä pakkanen tule läpi reiden takaosasta, kuten amfib eliteissä. Etumus tulee myöskin riittävän ylös vetoketjun ansiosta, eli toimivat hyvin lyhythelmaisen takin kanssa katupyörälläkin ajaessa.

Maastossa housut eivät tosiaankaan tarvitse shortseja päälle muutaman asteen pakkasilla. Ensimmäiset housut, joissa ei itselläni palele p#%t vielä parin asteen pakkasella maantielläkään.

Jneed
01.01.2018, 13.40
Minkälaisia kuorishortseja olette käyttäneet bibsien päällä näillä alkutalven keleillä? Noista kauppojen kuvista ei oikein ota selvää, että mitkä ei olisi mahdottomat lökö-dh -mallit.

JackOja
01.01.2018, 14.14
Minkälaisia kuorishortseja olette käyttäneet bibsien päällä näillä alkutalven keleillä? ..t.

GBW:n paclite-kalvollisia kuorishotseja. En tiedä minkälaisiksi noita voisi luonnehtia... ehkäpä "normaaleiksi". Ei liian pussittavat mielestäni.

paaton
01.01.2018, 17.13
Minä bongasin tällaiset goren mallistosta.

https://www.bike-discount.de/en/buy/gore-bike-wear-power-trail-gore-r-windstopper-r-insulated-mtb-shorts-636649

Voisivat olla kivat, kunhan kelit vähän viilenevät.

Nuo jackojan paclitet varmaan hyvät vedenpitävinä räntäloskalle. Alp-x shortsit toimivat myöskin. Ovat samanlaista kangasta mitä gabba, eli eivät kyllä pidä täysin vettä. Istuvat kuitenkin hyvin, koska materiaali on venyvää.

Blackborow
01.01.2018, 19.16
Minkälaisia kuorishortseja olette käyttäneet bibsien päällä näillä alkutalven keleillä? Noista kauppojen kuvista ei oikein ota selvää, että mitkä ei olisi mahdottomat lökö-dh -mallit.
Enduran MT500. Ei ole mitkään dh-mallit.

Jneed
01.01.2018, 23.25
Sieltäpä tuli nopeasti asiallisia ehdotuksia. Kiitos!

santei
19.01.2018, 09.46
Hep!

Pitäis löytää joku sopiva talvihousu, mikä toimisi niin pyöräilyssä kuin hiihdossakin. Satunnaisesti juoksulenkeilläkin. Onko aivan utopistinen ajatus? Toimisko esim tuo kehuttu Pearl Izumin Amfib Elite tuohon käyttöön?

Vaihtoehtona on ostaa hiihtoon kokonaan erillinen edullinen puku (~100 euroa) , mutta ajattelin, että olisi kustannustehokkaampaa ostaa yhdet hyvät housut jotka toimisi näihin kaikkiin. Kaappitilaakin säilyisi. :D

paskalokki
19.01.2018, 10.20
Amfibit on imo talvella ihan ykköshousut ja pehmusteettomuuden vuoksi toimivat muissakin lajeissa. Itsellä tokat menossa, 5/5.

https://www.cyclestore.co.uk/pearl_izumi_elite_amfib_bib_tight-ID_67962

Ekaan tilaukseen sai joskus ainakin maililistalta femman alennuksen. Valuuttakurssin vaihto Paypalin mukaan säästi vielä vähäsen lisää maksuvaiheessa.

kuovipolku
19.01.2018, 10.43
Mä olen hiihtänyt Amfibit jalassa, mutta vaikka ne kyllä siihenkin käyvät, niin ovathan ne pikkaisen jäykänsorttisia. Pakkaselta ja viimalta ne suojasivat kyllä erinomaisesti.

Ennemmin ehkä näkisin hyväksi ratkaisuksi sen että hiihtoon (ja niille satunnaisille juoksulenkeille) olisi omat pökänsä. Edullisen pään hiihtopuvuista en ole käytössä tykännyt, ne tahtovat olla enemmän sunnuntaihiihtelijöiden tai suksilla liikkujien käyttöön suunniteltuja (enkä maantiepyöräilijänä tykkää lepattavista lahkeista tai muutenkaan löysistä pöksyistä).

Lidlin talvijuoksuhousut ovat yllättäen osoittautuneet parhaiksi, mutta niitähän saa vain silloin kun niitä saa. Pitkät verkkoalushousut ja tuulisuojatut bokserit ovat muuten minusta tärkeämmät kuin mitä on päällimmäisenä.

Jos tarvitsee vain housut, voisi hyvällä tuurilla tehdä löydön poistoräkistä. Toisaalta kyse on pituuskasvunsa jo lopettaneen ja painoaan hallitsevan ihmisen kohdalla sellaisesta kestokulutushyödykkeestä ettei hinta ole mikään kriteeri (jos siihen vain on varaa).

santei
19.01.2018, 13.06
Okei. Kiitos mielipiteistä ja linkistä!

Talvipyöräilykausi omalta osaltani taitaa olla aktiivinen vasta ensi vuonna, joten kenties tuo varsinaiseen hiihtopukuun sijoittaminen voisi olla parempi vaihtoehto. Jos kerta nuo amfibit jäykänsorttiset on hiihtoon. Ostaa nuo amfibit sitten ensi talveksi pyöräilyä varten.

Ajatuksena olisi siis joko hiihtohousut ja pyöräilyyn soveltuva takki tai sitten kokonainen hiihtopuku.

Samaa pelkään noista "99,90" hiihtopukuseteistä, että eivät ole riittävät itelle. Hiihtomäärältä oon kylläkin aika sunnuntaihiihtelijä, mutta sen verran välineurheilijan vikaa, että aiva mikä tahansa ei kelpaa. :D

Paino on viime vuosina hiukan jojoillut, ja tällä hetkellä ollaan reilu 10kg plussan puolella, joten siinä ja siinä meneekö tämänhetken koko enää painon tippumisen jälkeen.

Pitää perehtyä asiaan. :)

jarit
20.01.2018, 21.49
Hiihto ja pyöräily on eri lajit. Hiihdin jonkin verran windstopper succiksissa mutta ei se vaan ollut hyvä. Kapeat lahkeet johti siihen että monoon meni lunta ja jalat oli märät. Hyvä hiihtohousu Haltilta on yksi parhaita urheiluvaate hankintojani.

arctic biker
10.02.2018, 18.35
Vaude Qimsahousut https://www.bike-components.de/en/VAUDE/Men-s-Qimsa-Softshell-Pants-II-p51710/ ovatten käyttöäni nähneet aina -14C keleissä. Tykkään kovasti, leikkaus ei aivan racecut vaan M sopiva mun 68kg ja 173cm varrelle, alle mahtuu pitkät kalsarit ja olkaimettomat vaippahousut, myös polvenlämmittimet oikein hyvin.
Luulen jotta -20 pakkasessa lyhyet shortsit varuiksi mukana riittää hyvin. Mitkään plussakelin pöksyt nuo ei oo.
Yksi näitä harvoja vaatteita minulla joita tekis mieli toiset hommata varalle.

Köfte
10.02.2018, 19.13
Amfibit on imo talvella ihan ykköshousut ja pehmusteettomuuden vuoksi toimivat muissakin lajeissa. Itsellä tokat menossa, 5/5.

https://www.cyclestore.co.uk/pearl_izumi_elite_amfib_bib_tight-ID_67962

Ekaan tilaukseen sai joskus ainakin maililistalta femman alennuksen. Valuuttakurssin vaihto Paypalin mukaan säästi vielä vähäsen lisää maksuvaiheessa.

Ahaa! Noitahan pitää keväämällä testata. Miten mitoitus mahtanee toimia?

arctic biker
10.02.2018, 19.34
M on mun normaalisuomalaiseen kroppaan 68kg/173cm/84cm jalan sisämitta kohtuullisen tyköistuvat, jos uusia tarviisin niin voisin harkita L-koossa. Toki semmoisesta kaupasta jossa vaihtooikeus pelaa. Mahtuu mulle vaippahousut ja polvenlämmittimet alle, pikkasen väkisin pukemista on jotta nuo Vauden Qimsat on mieluisemmat.
Sillai jotta Vauden housut on helpot , normipöksyt pois ja Qimsat jalkaan , jos jotain polvenlämmittimiä kaipaan tai lyhkäisiä vaippahousuja nii heleppo homma. Amfibit pitää oikeasti pukea ja hommaan innostua. Nollakeleissä ja tihkua/räntäsateessa nää Pearl Izumit on kyllä varsin kivat.

TERU
11.02.2018, 09.20
Housuja pitäis uusia, jotku retki- matka-pyörä- ikämieshiihto tyyppiset mustat koht. kapealahkeiset, taskujakin pari, kait nuo jostain pudjettisportista löytyy, tartte ruveta maailmalta tilaan.
Ei tuohon saumaan kuitenkaan ihan helposti löydy, sen olen jo todennut.🤗

paaton
11.02.2018, 10.48
Goren oxygen windstopper bibsit ovat amfib elitejä paremmat pakkasilla. Nuo ovat oikeasti tuulta ja kosteutta pitävät. Kun housujen päälle laittaa merinoboxerit ja ohuet ws kuorishortsit, niin boxerit pysyvät kuivina kovankin ajon jälkeen => Pallit ei jäädy. Eli minäkin voin taas ajaa talvella ulkona.

kuovipolku
11.02.2018, 11.49
Pearl Izumien puolustaminen ei ole mulle ihan elämäntehtävä, mutta hyvät saavat Goren housut olla jos ne ovat paremmat! En tosin yhtään epäile etteikö voisi olla muitakin hyviä ja nykyään jopa parempia kuin Elite AmFIB®it (jotka aikoinaan todella olivat markkinoiden ylivertaisesti parhaat mutta joiden uudistetuissa malleissa ei lahkeensuiden lisäksi ole tainnut kehitystä tapahtua).

Mutta varsinaisesti mun piti ihmetellä pukeutumisjärjestystäsi sellaisena kuin sen käsitin: alimpana pitkät (joista kyllä englanniksi puhutaan bib tightseina tai vain tightseina erotukseksi bib shortseista eli bibseistä) WS Softshellit, niiden päälle merinobokserit ja bokserien päälle (ymmärrettävästi jo ulkonäkösyistä) WS kuorishortsit (eli sellaiset vähän löysemmän näköiset?)
Menikö se tosiaan näin?

Mä olen käyttänyt pitkien talviajohousujen alla kulahtaneita lyhyitä kesäajohousuja (eli tightsien alla bibsit) ja niiden välissä tarpeen mukaan verkkoboksereita ja oikein kylmällä (eli silloin kun pakkasta on päälle kymmenen astetta) pitkiä verkkoalushousuja. Ilma riittää lisäeristeeksi (jota voi persuksien ja polvien kohdalla tuntea tarvitsevansa) ja pitää ihon kuivana (joskaan mä en talvipyöräilessä juurikaan hikoile, koska en yleensä liikapukeudu) eikä tuulisuojatuista kohdista ole ainakaan haittaa.

PS Sen olen joutunut huomaamaan etteivät PI:t ikuisia ole; ensimmäisenä talvena kun ne olivat vielä hankalahkot vetää jalkaan ne olivat minusta vielä lämpimämmät. Tosin mieskin on nyt muutamaa vuotta vanhempi eikä veri ehkä enää kierrä yhtä lämpimänä. (Kaatumisia ne ovat kyllä kestäneet, silloinkin kun iho ja housut niiden alta ovat kärsineet; ainoan reiän olen saanut hiihtäessä huitaisemalla sauvankärjellä omaan sääreeni.)

paaton
11.02.2018, 13.19
Joo, just tuon olen huomannut toimivaksi, kun pakkasta on enemmän kuin -5c. Itse asiassa alimmaisina minulla on 3/4 pituisen tekniset alushousut, niiden jälkeen nuo oxygeni (https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-oxygen-ws-so-bibtights-w-pad-17-18-pyorailyshortsit/p/1120385_1_style)t, sitten devoldin merino bokserit ja päällä vielä tuulikerroksena goren alp-x shortsit, jotka tosiaan ovat kankaaltaan aika vastaavaa softshelliä mitä esimerkiksi gabba.

Tämä on oikeasti toimiva järjestys, koska se välikerros, eli devoldin bokserit, ei nyt kastu hikoilusta ja kuorishortit pitävät viiman poissa. Elite amfibien kanssa tämä ei toiminut, koska kaikki kerrokset olivat aina märkiä. Tuohan on aika ohut paketti, eikä vastusta polkemista kovinkaan paljoa. Ensimmäiset goren housut olivat pykälää liian pienet, ja niillä polkeminen oli kyllä raskasta.

Minä en tosiaan pysty ajamaan ilman lisäeristystä elite amfibeilla, enkä noilla goren housuilla enää pakkasasteilla. Eli lämmikettä on pakko olla päällä.

kuovipolku
11.02.2018, 20.23
Jos se toimii, se on oikein pukeuduttu! Simple as that.

PS Jos Gore Bike Wearin Alp-X:t ovat nämä (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/gore-bike-wear-alp-x-pro-windstopper-shorts-ss17/rp-prod144109), eivät ne oikeastaan ole kovin hirveännäköiset maantie/cyclokuskinkaan jalassa.

paaton
11.02.2018, 20.26
Noi juuri. Ne on aika slim-fitit ja kangas on venyvää. Hengittävät aika hyvin, eli eivät ole täysin tuulen eivätkä vedenpitävät.

dreamer
13.02.2018, 10.10
Tarvisin tights malliset housut ilman pehmustetta, mutta ne pitäis olla sen verran väljät että ne mahtuis paksujen bibsien ja polvenlämmittimien päälle vedettäväksi - talvella mielellään alle pitäisi mahtua myös verkko+merinopitkikset. Tuulenpitävät paneelit edessä mielellään myös säären kohdalle. Löytyykö tälläisiä? Esimerkiksi Gore Bike Wearin windstopped tightsit on niin tiukat ettei sinne alle mahdu mitään.

paaton
13.02.2018, 10.44
Goren ws ei tosiaan veny oikeastaan ollenkaan. Ilman pehmustetta olevat amfib elitet ovat tuohon tarkotukseen paljon paremmat.

rhubarb
13.02.2018, 12.31
Kuulostaa siltä että melkein voisi katsoa kapeammasta päästä leveälahkeisia?

EsaJ
14.02.2018, 09.12
Tarvisin tights malliset housut ilman pehmustetta, mutta ne pitäis olla sen verran väljät että ne mahtuis paksujen bibsien ja polvenlämmittimien päälle vedettäväksi - talvella mielellään alle pitäisi mahtua myös verkko+merinopitkikset. Tuulenpitävät paneelit edessä mielellään myös säären kohdalle. Löytyykö tälläisiä? Esimerkiksi Gore Bike Wearin windstopped tightsit on niin tiukat ettei sinne alle mahdu mitään.

http://www.miastore.fi/tuote/pyoraily/tuote/171-pyorailijan-pitka-talviajohaalari-3320/

TERU
16.02.2018, 17.06
Housuja pitäis uusia, jotku retki- matka-pyörä- ikämieshiihto tyyppiset mustat koht. kapealahkeiset, taskujakin pari, kait nuo jostain pudjettisportista löytyy, tartte ruveta maailmalta tilaan.
Ei tuohon saumaan kuitenkaan ihan helposti löydy, sen olen jo todennut.🤗
Halpiskaupasta löytyi tyydyttävät, softselliä nämäkin, svedujen suunnittelemat fiveseasonit ja tietenkin kiinassa ommellut! Kun tavara ole varastettua, niin mulle ostaminen käy.🤗

arctic biker
16.02.2018, 18.49
Housuja pitäis uusia, jotku retki- matka-pyörä- ikämieshiihto tyyppiset mustat koht. kapealahkeiset, taskujakin pari, kait nuo jostain pudjettisportista löytyy, tartte ruveta maailmalta tilaan.
Ei tuohon saumaan kuitenkaan ihan helposti löydy, sen olen jo todennut.珞

Katsopa Vauden Qimsa. Ei aivan langanlaihallle mutta meille normivartaloisille löytyy tilaa ainakin pitkille kalsareille ynnä lyhkäisille vaippahousuille kuin polvenlämmittimille.
Plussan keleissä ovatten pikkasen hiostavat, ainakin minulle. Pakkasella en muita enää käytäkään. Paitsi oikein kylmällä kunnon pakko mennä niin Dobsomin Comfort. Ja kalsareita sitten riittävästi...

TERU
16.02.2018, 21.34
Olishan nämä aivan taivaalliset:

https://www.vaude.com/en-BE/Products/Clothing/Pants/Men-s-Qimsa-Softshell-Pants-II

Mutta kun tuli jo ostetuksi. Kun niin halvalla sain! Tämä oli ennemmin osto kuin inestointi ihan kuin Vilenin Sulolle. Vaatimustasokin on rimaa alapuolelta hipova näissä vaatejutuissa.

arctic biker
17.02.2018, 18.54
Olishan nämä aivan taivaalliset:

https://www.vaude.com/en-BE/Products/Clothing/Pants/Men-s-Qimsa-Softshell-Pants-II

Mutta kun tuli jo ostetuksi. Kun niin halvalla sain! Tämä oli ennemmin osto kuin inestointi ihan kuin Vilenin Sulolle. Vaatimustasokin on rimaa alapuolelta hipova näissä vaatejutuissa.

www.bike24.com/1.php?content=8;product=180787;menu=1000,18,12;mid %5B184%5D=1;size%5B9%5D%5B128%5D=1;size%5B9%5D%5B2 56%5D=1;pgc%5B104%5D%5B18358%5D=1
Ovat tosiaan mun pakkaskelien housut iliman muuta. Yks näitä harvoja pyöräilykamppeita jotka voisin varalle ostaa. 173,6 ja 84cm sisäsaumalle lahkeen mitta on riittävä, ehken pikkasen pitkäkin. Kun pakkaslukema on jotain -20C niin lyhyet shortsit laitan päälle.

TERU
17.02.2018, 20.59
Tosi hienot olisi olleet tarpeisiini, otan muistiin housut ensi kautta varten, Poison-runkosarjassakin vuoden viiveellä seurasin, jos vaikka puolet riittäis tähän, kiitos hyvästä vihjeestä! Ja kokoa M?

arctic biker
18.02.2018, 18.18
Tosi hienot olisi olleet tarpeisiini, otan muistiin housut ensi kautta varten, Poison-runkosarjassakin vuoden viiveellä seurasin, jos vaikka puolet riittäis tähän, kiitos hyvästä vihjeestä! Ja kokoa M?
M koko

TERU
19.02.2018, 17.44
Vaude Qimsahousut https://www.bike-components.de/en/VAUDE/Men-s-Qimsa-Softshell-Pants-II-p51710/ ovatten käyttöäni nähneet aina -14C keleissä. Tykkään kovasti, leikkaus ei aivan racecut vaan M sopiva mun 68kg ja 173cm varrelle, alle mahtuu pitkät kalsarit ja olkaimettomat vaippahousut, myös polvenlämmittimet oikein hyvin.
Luulen jotta -20 pakkasessa lyhyet shortsit varuiksi mukana riittää hyvin. Mitkään plussakelin pöksyt nuo ei oo.
Yksi näitä harvoja vaatteita minulla joita tekis mieli toiset hommata varalle.

Oli tässä niin vahva suositus, että yön nukuttuani panin housut M kokoisena tilaukseen tästä samasta kaupasta. Muista kauposta olikin jo mustat koot loppuneet. Kiitos!

arctic biker
19.02.2018, 19.20
Musta on oikein hyvä väri, omat on tummansiniset kun tarjouksessa olivat. Jos et oo Teru lihonut niin koko on muuten passeli mutta lahkeen pituus siinä ja siinä. Ovatten hyvät housut pakkaskelien ajoihin. Siis IMO. Oulun seudun viimakeleissä niin kevään mittaan saan kokemusperäistä vastakommenttia��

TERU
19.02.2018, 19.53
[QUOTE=arctic biker;2753910

Ovat tosiaan mun pakkaskelien housut iliman muuta. Yks näitä harvoja pyöräilykamppeita jotka voisin varalle ostaa. 173,6 ja 84cm sisäsaumalle lahkeen mitta on riittävä, ehken pikkasen pitkäkin. Kun pakkaslukema on jotain -20C niin lyhyet shortsit laitan päälle.[/QUOTE]

Sentit meillä jokseenkin samat, minulla 174/84, mutta tämmönen rimpula n. 65 kg enkä koskaan ole paljoa enempää vaakan viisaria heilauttanut.
Täällä tuulee usein kuin avomerellä, joten viimasta selviämisestä kuulet myöhemmin. M on yleensä sopiva koko, mutta joskus S tai jopa L, mittamerkinnät ei kerro ihan todellista kokoa. Nämä tulee sopimaan.

TERU
04.03.2018, 12.32
Musta on oikein hyvä väri, omat on tummansiniset kun tarjouksessa olivat. Jos et oo Teru lihonut niin koko on muuten passeli mutta lahkeen pituus siinä ja siinä. Ovatten hyvät housut pakkaskelien ajoihin. Siis IMO. Oulun seudun viimakeleissä niin kevään mittaan saan kokemusperäistä vastakommenttia��

Paketti on saatu ja avattu, leikkaus, istuvuus, koko hyvä, kaikkeen muuhunkin liikuntaan hyvä, vaikka pyöräilysuuntautuneet ovatkin, pakkaskylmätuuliolosuhteisiin täällä pohjolassa eivät tietenkään ihan riitä, parasta mitä näihin rimppakinttuihin tähän mennessä vedetty!

Mtx
01.04.2018, 18.19
Adidas Adistar bibs? Onko herrasväellä kokemusta noista?
Ei ainakaan yhtäkkiä tullut kovin murskaavia arvioita vastaan netin syövereistä.
Hinta antaisi ymmärtää että noissa saattaisi olla jotain suunnitteluakin jopa mukana.

TERU
11.04.2018, 20.29
Musta on oikein hyvä väri, omat on tummansiniset kun tarjouksessa olivat. Jos et oo Teru lihonut niin koko on muuten passeli mutta lahkeen pituus siinä ja siinä. Ovatten hyvät housut pakkaskelien ajoihin. Siis IMO. Oulun seudun viimakeleissä niin kevään mittaan saan kokemusperäistä vastakommenttia��
Nyt on pohjolan tasankojen viimakelitkin jo koettu. Monia hiihtolenkkejä myös, molempiin sopivat odotetun loistavasti. Näillä vedetään välikausien kylmät ajat. Hänkselit piti nipistellä kiinni, kun lantioista puuttuu ihraa eikä muodinmukaisiin polvissa roikkuviin oikein totu. Parasta A-laatua!

Capu
12.04.2018, 12.24
Adidas Adistar bibs? Onko herrasväellä kokemusta noista?
Ei ainakaan yhtäkkiä tullut kovin murskaavia arvioita vastaan netin syövereistä.
Hinta antaisi ymmärtää että noissa saattaisi olla jotain suunnitteluakin jopa mukana.

Ihan käyttökelpoiset käyttötarkoituksensa. Tosin kannattaa huomata, että jos jostain netin syövereistä tilaa jotain vanhemppaa mallistoa, muistaakseni 2015/2016, niin niissä oli ihan outo muutos kuosissa, yhdistettynä aika löysään materiaaliin, jonka seurauksena piti vaihtaa kokoa pienempään, kun normaalisti käytti. Uudemmista ei kokemuksia. Kannattaa tavata kokotaulukko tarkkaan, jos ei pääse sovittamaan.

arctic biker
13.04.2018, 19.27
Nyt on pohjolan tasankojen viimakelitkin jo koettu. Monia hiihtolenkkejä myös, molempiin sopivat odotetun loistavasti. Näillä vedetään välikausien kylmät ajat. Hänkselit piti nipistellä kiinni, kun lantioista puuttuu ihraa eikä muodinmukaisiin polvissa roikkuviin oikein totu. Parasta A-laatua!

Hyvä näin, omat oottaa tuossa ompelijalle vientiä. Vyötäröltä nää kiinnittyy painonapilla ja velcrotarralla, se ei kovin pitävä ole. Aattelin laitattaa vyönraksit, sitten noissa ois sama kuin myös mun käyttöön hyviksi kokemissani Enduran Singletrackpöksyissä. Enduroissa on kyllä vanhan ajan nappi.

Olen muuten sitä mieltä että fillarikamppeet toimii aika hyvin muissakin aktiviteeteissa, päinvastoin ei aina niin fiksuja.

TERU
13.04.2018, 20.05
Äidiltä perintönä olen saanut ompelijan kykyä ja vähin korjaillut jotan mitä käsin onnistuu, konetta en ole koskaan opetellut. Tuollaiset vytärölle tulevat niitatut metallinapit katoavat nopeasti ja tilalle napinläpi ja tavallinen nappi. Samalla voi säätää vyötäröä, yleensä vähän kiristää. Tekstiilit muutoin muuttuneet sellaisiksi ettei tahdo neulaa saada uppoamaan, se hämmästyttää, kun jotain pientä viilausta noihin yrittää.

Vyönlenkkejä myös odotin näissä pöksyissä olevan, mutta ei olkaimetkaan huonompi juttu ole, kapealanteisena noihin on jo joutunut turvautumaan monestikin. Ompelija laittaa sopivat lenkit, muuta korjattavaa tuskin, hyvin noi tomivat tämänkin aamun viimalla. Peltoaukeat ovat edelleen lumen peitossa kauttaaltaan ei edes talven törröttäjiä. Muuttolinnutkin tulevat sekaisin, ei vielä kiurua tai peipposta, mutta västäräkkejä jo. Kummallinen kevät.

arctic biker
13.04.2018, 20.45
Offtopiccia, yks kottarainen ,lienee leski, 4 västäräkkiä, pari punarintaa ja normi talitintit, ehken peipposia. Jemmassa sen verta siemeniä jotta avasin ruokintapisteen. Vanhan ajan polkuSingeri löytyy, sais vain ajoiksi opetella.

Greycap
20.04.2018, 00.17
Olen tähän joskus aiemminkin kirjoitellut mutta taas on kesä tulossa ja shortsit hukassa.

Tähän mennessä kokeiltua: Endura Hummvee Lite, on todellakin aika turkasen lite minkä lisäksi riittämättömästi taskuja.

Vaatimuksena 3/4 tai ainakin selvästi polven alle pituus, taskuja normaalit "käsitaskut" sekä reisitaskut, malli sen verran väljä että näyttää vielä hyvältä T-paidan kanssa mutta mielellään jotain kiristysmahdollisuutta lahkeensuussa. Ei tarvitse olla varsinaiset pyöräilyshortsit vaan mitkä tahansa liikunnalliseen elämäntapaan tarkoitetut käy. Väri toki mielellään musta mutta jos ne nyt sattuu olemaan neonkeltaiset niin sitten ne on - pitkinä arkihousuina on kesäisin armeijan M05 maastohousut eli meillä ei mennä värimaailma edellä.

marco1
20.04.2018, 10.35
^ Reisitaskutoive hankaloittaa; pyöräilymalleissa usein vain pienehköt taskut tuossa reiden päällä. Mutta mm. tämmöisiä löytyy:
Vaude Men's Yaki 3/4 Pants
https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=195659;menu=1000,18,12;pgc %5B1687%5D=1689;pgc%5B1686%5D=1693;page=5

AnttiHar
24.04.2018, 17.24
Hep, kesä viipyilee. Tarve lämpimille bibseille, että boolssit pysyy lämpiänä ja pad pitäisi olla. Lisäksi pitäisi olla isoja kokoja. nimim. 190cm, lihava, entinen jääkiekkoilja.

Joo kerrospukeutuminen toki, mutta jos sais tuon ekan kerroksen jo heti kuntoon huolella. Eli näitä thermaleita, mutta missä noista löytyisin oikeasti isoja kokoja?

Greycap
24.04.2018, 18.21
^ Reisitaskutoive hankaloittaa; pyöräilymalleissa usein vain pienehköt taskut tuossa reiden päällä.

Eipä sinne mitään puhelinta tai auton avaimia isompaa tarvitse saada menemään. Hummvee Liteihin vaan ei edes 4,3" puhelin mene kuin ihan äärimmilleen kangasta venyttäen.

SSGT-92
24.04.2018, 19.25
Kuis tommoset ;http://www.foxcomp.fi/endura-singletrack-3-4-ii

ranttis
25.04.2018, 01.24
Hep, kesä viipyilee. Tarve lämpimille bibseille, että boolssit pysyy lämpiänä ja pad pitäisi olla. Lisäksi pitäisi olla isoja kokoja. nimim. 190cm, lihava, entinen jääkiekkoilja.

Viime kesänä katselin paljon näitä kun kulkuset ei free aeroista jossain 12C keleissäkään tykkää. Päädyin ostamaan "Ale Ponente Winter Bib shorts". Näitä oli alle satkulla poistuvana tuotteena. Olen ollut erittäin tyytyväinen näihin. Ne oli talvella cycloillessa kylmemmillä keleillä pitkien housujen alla ja nyt keväälläkin jo parilla lenkillä. Ei tarvitse +8C keleihin laittaa free aerojen päälle shortseja vaan näillä pärjää. Alen sivuilla on muutamat muut kylmemmän kelin bibsit mutta en tiedä riittääkö 3XL kokona. Omani ovat normaalia kokoani eli XL (190/90kg) ja juuri hyvät.
Castellin Omloop lienee yksi perusratkaisu jos ne polvista osuu kohdilleen mutta kovin suuria kokoja ei ole.

Katselin Alen lisäksi vakavasti Santinin Eureka bibsejä ja olisivat varmasti olleet hyvät mutta niitä ei tarjouksissa näy (bike24 vain XXL) enkä keksiny syytä olla koittamatta Alea kun arvostelut olivat hyvät. Eurekoista on ainakin 6XL:ään asti kokoja Santinin sivuilla ja vaikka käytän normaalihousujen XL:n sijaan toisissa Santineissa XXXL:ää niin luulisi kuus X:ää alkuun riittävän [emoji3] https://www.santinisms.it/en/bottoms-men/eureka-calzoncini-555.html

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

AnttiHar
25.04.2018, 09.21
^Kiitos tosta. Kuuteen äksään vois vielä vaikka ottaa vähän massaa :-). Pitääpä vilkuilla tuokin.

Unohtui alustuksesta laittaa, että jos vaikka löytys Suomesta, mutta illallinen soffa surffailu osoitti, että ei ainakaan inttervepseistä Suomesta löydy isompia kokoja. Tympii kun ei oikeen tee mieli edes ajelee kun vehkeet jäätyy.

Roselta näyttäs kyllä löytyvän ja ihan vielä suht edukkaastikkin, mitenkähän pitkät toimitusajat tuolta on? https://www.rosebikes.com/article/rose-cyw-thermal-bib-tights-with-seat-pad/aid:790907

Kanuuna
25.04.2018, 10.15
^^Free aeroista puheen ollen, olen tässä pitkään ollut jo tilamassa moisia. Nyt saisi Wigglen pojjiilta ~117€ platinum-alennuksella(12%) ja koodilla outfit07. Nasautanpa tilauksen sisään.
Tosin koodi ei meikäläisellä tänään jostain syystä toiminut(eilen toimi), mutta laitettuani aspaan viestiä, lupasivat joka tapauksessa hyvittää hinnan, laittaa vaan tilauksen loppuun viestin, jossa on aspakeskustelun numero.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ranttis
25.04.2018, 15.16
Tympii kun ei oikeen tee mieli edes ajelee kun vehkeet jäätyy.

Roselta näyttäs kyllä löytyvän ja ihan vielä suht edukkaastikkin, mitenkähän pitkät toimitusajat tuolta on? https://www.rosebikes.com/article/rose-cyw-thermal-bib-tights-with-seat-pad/aid:790907

Roselta tulee kyllä hylly tuotteen noin viikossa oman parin kerran kokemuksella. Monissa pyörissä on sitten pidempi jono.

Jos lämpöset lyhyet bibsit on hakusessa niin shortsit kesähousujen päällä on yksi vaihtoehto. Tätäkin siis käytän. Lajiin tehdyt shortsit on yllättävän mukavia. Olen tykästynyt käyttään hieman muussakin vapaa-ajan toiminnassa. Tuleehan niistä ihan törkee tuulen vastus vaikka ei juuri lepattaisikaan mutta on se parempi kuin jättää ajamatta [emoji3]

Osa noista pitkistä bibseistä on kulkusista kylmät. Noista rosen housuista ei kokemuksia ole mutta esim. Castellin sorpassot saisivat olla lämpösemmät tuolta alueelta. Sillon kun niitä pitkiä housuja pitäisi käyttää niin joutuu melkein shortsit heittään päälle.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

AnttiHar
25.04.2018, 15.41
Roselta tulee kyllä hylly tuotteen noin viikossa oman parin kerran kokemuksella. Monissa pyörissä on sitten pidempi jono.

Jos lämpöset lyhyet bibsit on hakusessa niin shortsit kesähousujen päällä on yksi vaihtoehto. Tätäkin siis käytän. Lajiin tehdyt shortsit on yllättävän mukavia. Olen tykästynyt käyttään hieman muussakin vapaa-ajan toiminnassa. Tuleehan niistä ihan törkee tuulen vastus vaikka ei juuri lepattaisikaan mutta on se parempi kuin jättää ajamatta [emoji3]

Osa noista pitkistä bibseistä on kulkusista kylmät. Noista rosen housuista ei kokemuksia ole mutta esim. Castellin sorpassot saisivat olla lämpösemmät tuolta alueelta. Sillon kun niitä pitkiä housuja pitäisi käyttää niin joutuu melkein shortsit heittään päälle.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Pistin testimielessä tilaten Roselta nuo pöksyt kun eihän nuo hirmu pahan hintaset ollu. Katotaan miten käy. Emmä koskaan pelkillä tommosilla pysty ajamaan vaan jotkut shortsit pitää vähintään päällä olla :-D

Esa S
25.04.2018, 16.10
Tämmöiset windstopper boxerit joko alle tai päälle: https://www.xxl.fi/craft-active-extreme-2-0-windstopper-boxer-miesten-alushousut/p/1121806_1_style?gclid=CjwKCAjwzoDXBRBbEiwAGZRIeO2s qTrHhWSflKF5Ti-dNMqj74JGJBOTE5gvLjuPPUIAhQg_j9QVnhoC6CgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CPuq7--w1doCFQvYmgodO1UD3w

Jos on sopiva haarakiilamalli, jossa ei ole keskellä satulaa vasten saumaa, niin toimii hyvin myös pehmusteen alla. Jos tarvii kesken lenkin säätää vaatetusta, niin voi vetäistä vaan päälle. Ovat tosi sexyn näköiset, mutta haittaakse?

AnttiHar
25.04.2018, 17.02
Tämmöiset windstopper boxerit joko alle tai päälle: https://www.xxl.fi/craft-active-extreme-2-0-windstopper-boxer-miesten-alushousut/p/1121806_1_style?gclid=CjwKCAjwzoDXBRBbEiwAGZRIeO2s qTrHhWSflKF5Ti-dNMqj74JGJBOTE5gvLjuPPUIAhQg_j9QVnhoC6CgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CPuq7--w1doCFQvYmgodO1UD3w

Jos on sopiva haarakiilamalli, jossa ei ole keskellä satulaa vasten saumaa, niin toimii hyvin myös pehmusteen alla. Jos tarvii kesken lenkin säätää vaatetusta, niin voi vetäistä vaan päälle. Ovat tosi sexyn näköiset, mutta haittaakse?

Toki mulla tommoset jo on :-). Niin ja minähän tykittelen siis maasturilla pitkin asfaltteja tällä hetkellä kun mettään ei ole vielä asiaa. Ongelma on siis tuo "järjetön vauhti" ja viima joka palelluttaa cojonesit. Sitten jos laittaa kaikki vaatteet kaapista päälle niin maha tulee eteen.

ranttis
25.04.2018, 20.12
Tämmöiset windstopper boxerit joko alle tai päälle: https://www.xxl.fi/craft-active-extreme-2-0-windstopper-boxer-miesten-alushousut/p/1121806_1_style?gclid=CjwKCAjwzoDXBRBbEiwAGZRIeO2s qTrHhWSflKF5Ti-dNMqj74JGJBOTE5gvLjuPPUIAhQg_j9QVnhoC6CgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CPuq7--w1doCFQvYmgodO1UD3w


Mulla on nää myös mutta pyöräillessä en ole käyttänyt. Ihan parilla juoksulenkillä haarovälin saumat petti. Juostessa en pitänyt noiden saumoista ihoa vasten ja kun laittaa alle jotain muuta niin useampien housujen saumat varmaan repii näiden heikon kankaan hajalle. Etu windstopper toki toimii vaikka siellä reikä on mutta jollain aikataululla se laajenee. Bibsien päällä noita vois ehkä koittaa mutta alle en viitsine edes yrittää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Gary oin'
26.04.2018, 01.25
Olisiko apuja bibsivertailuun kevään maantielenkeille? Käytössä on Assos Neoprot ja Castelli Sorpassot, mutta kaipaisin näiden väliin jotain kevyempää pitkää vaihtoehtoa. Kuinka Castellin Nanoflex 2 tai Assos Habu Mille-linja vertautuu Sorpassoon, saisko näillä lisää lämpöskaalaa kun Sorpassot käy tukalaksi kymmenen asteen hujakoilla? Speksien valossa Sorpasso 5-12°C ja Nanoflex 6-16°C, eli onko noilla käytännössä eroa ja mihin Habu-Assos tässä osuu?

Koko ja padi on molemmissa niin nappiin ettei tekisi mieli seikkailla kauemmas.

kervelo
27.04.2018, 12.31
Assoksen habun lämpötila-alueeksi ilmoitetaan 6-14 astetta eli aika samoihin mennään.

Noita habu-tightseja hankkiessa kannattaa huomata, että habu-mille on eri tyyppinen tuote kuin pelkkä habu. Habu-milleissä materiaali on "tavallisempaa" talvipaksuista trikoota, kun taas habuissa on käytetty assoksen LL.607-trikoota. Tuo jälkimmäinen on se vohvelimainen materiaali, jonka ulkopinta on sileä ja sisäpuolella on kennorakenne. Habuissa on myös mm.polvien kohdalla tuplakangas lämpoä lisäämässä. Molemmissa housuissa on hyvä säämiskä ja molemmat ovat vettähylkiviä samaan tapaan kuin nanoflex/norain/jne.trikoot.

Oman kokemukseni pohjalta sanoisin, että habulla pärjää hiukan kylmemmässä kuin habu-millella. Habu on käsittääkseni poistuva tuote, mistä syystä ko.trikoita on joissain kaupoissa tarjouksessa.

Assoksen kamoista löytyy hyviä esittelyitä täältä:
http://roubaixcycling.cc

Gary oin'
28.04.2018, 12.57
Kiitos, tällaista kokemusta kaipasinkin. Mille-Habukin on ilmeisesti sisältä fleecemäistä, eli menee varmasti jo Sorpasson tontille. Pidetään mielessä ja kyttäillään tarjouksia, mutta ehkä tähän hätään oikea vastaus on vaan nuo lyhyet Neoprot ja irtolahkeet.

JohannesP
03.05.2018, 20.58
Jos pidempään matkaan kaipailee bibsejä niin suosittelen testaamaan La Passionen uusia PSN bibsejä. Erityisesti suunniteltu pitkiin matkoihin. Muutenkin istuvuus tuntui erinomaiselta et näissä on ihan potentiaalia ja vaikuttavat erittäin laadukkailta tekeleiltä. Vanhempi Castellin Free aerojen säämiskä tuntui paremmalta kuin tämä pari vuotta käytössä ollut X2 missä mulla tuntuu puutuvan persus suhkot nopee. Näin kun vierekkäin vertailee PSN ja Castelleja niin PSN:ssä on huomattavasti paksumpi säämiskä mitä ei kuitenkaan huomaa päällä. Ei ole myöskään missään nimessä taisaisen lätyn tuntuinen vaan muotoiltu samalla kuin Castellilla. Samoin istuvuus M-koon Castelleissa ei täysin vastaa omia mittoja vaikka näissä PSN bibseissä M-koko oli juuri passeli tälläiselle 178cm/73kg.
Laitoin samalla tulemaan La Passionelta vertailuna Classic bibsit mutta lähtee palautukseen. Hyvältä nekin tuntui, mutta PSN tuntui olevan huomattavasti parempi ja tärkeintä, että erilaiselta mitä aikaisempaa käyttänyt.

https://www.lapassione.cc/collections/man-collection/products/psn-bib-shorts-black
130€, mutta WELCOME10 koodilla -10% koko tilauksesta. Ilmaiset postit 100€ tilauksiin ja palautukset muutaman euron.

Assoksen housuja tekisi mieli joskus testaa, mutta hinta ollut aina kysymysmerkki. Toinen et niitä mallistoja on niin paljon ettei tiedä mikä olisi hyvä eli pitäisi mennä melki johonkin sovittamaan.

paaton
23.05.2018, 00.38
Taas hajosi yhdet freeaerot pehmusteesta. Tällä kertaa siellä oli joku geelimöykky ja sain ajaa piitkän siivun putkelta kotiin. Tuntuu kivalta lihaksen pään kohdalla.

Varmaan sama juttu, mitä tässä postauksessa, eli nuo silikooni lätkät irtoilevat. Normaali ohut pehmuste olis omasta mielestäni muutenkin parempi.

https://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=13079626

paaton
23.05.2018, 10.23
Jep, tuo silikoni/geeli tyyny siellä oli irti ja muutenkin rakenne pettänyt. Jos tuollainen sattuu pidemmällä lenkillä, niin sen geelimöykyn voi puskassa kaivella hanurista pois reiän kautta :)

Yksiäkään castelleja en kyllä enää tällä pehmusteella osta. Toiset siis pettivät lähes uusina ompeleesta.

CamoN
23.05.2018, 11.01
Yhdellä kaverilla tuli Castellin ajohousuihin säämiskän kohdalle ulkokankaaseen selittämätön reikä. Ehkä raapaissut johonkin ja kangas lähtenyt purkautumaan sen seurauksena, ei oikein voi poissulkea mitään. Toisaalta ei myöskään pysty osoittamaan mitään tiettyä tilannetta josta se olisi syntynyt.

Oli aika uudet housut, käsittääkseni sai takuuvaihdettua niiden tilalle uudet.

Kanuuna
23.05.2018, 11.49
Tuli tuplana.

Kanuuna
23.05.2018, 11.54
^Sama homma itsellä muutama viikko takaperin Free Aerojen osalta. Tosin käyttöä housut ei ollut vielä nähnyt, mutta erikoinen reikä oli kyseessä lonkankoukistajan kohdilla. Ei äkkiseltään olisi lähtenyt repeämään, mutta takuuseen sai uudet, niin eipä haittaa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

VesaP
23.05.2018, 12.11
Mullakin on Free Aeroista useista lähtenyt jostain kohtaa (yleensä säämiskästä) ommel repeämään auki. Ennen pidin näitä FA housuja parhaina ever, mutta nykyään kyllä katselisin jo toisia merkkejä. Harmi vaan kun kaapissa on näitä FA housuja metrin pino kun oletin niiden aikoinaan olevan parhaita :) Muutenkin ärsyttänyt kun Castelli muuttanut FA housujen leikkausta ja materiaaleja about joka vuosi eriksi. Ei ole jollain 5v takaisilla housuilla mitään tekemistä vaikka nyt viimevuotisten housujen kanssa enää. Ihan eri tuntuma, eri laikkaus, eri materiaalit jne.

huotah
23.05.2018, 12.26
Täällä on ollut käytössä pari Raphan Core bibsejä. Nyt on menossa kolmas kesä näillä ja kaksi kertaa olen kaatunutkin hitaasta vauhdista, mutta shortsit eivät vaan suostu kuolemaan. Toisista lähti henkselien sauma juoksemaan ja lahkeessa on jotain outoa kulumisjälkeä, mutta toinen pari on kuin uudet. Uskallan varovasti suositella näitä.

paaton
23.05.2018, 13.08
Täällä on ollut käytössä pari Raphan Core bibsejä. Nyt on menossa kolmas kesä näillä ja kaksi kertaa olen kaatunutkin hitaasta vauhdista, mutta shortsit eivät vaan suostu kuolemaan. Toisista lähti henkselien sauma juoksemaan ja lahkeessa on jotain outoa kulumisjälkeä, mutta toinen pari on kuin uudet. Uskallan varovasti suositella näitä.

Mitenhän koko suhteutuu freeaeroihin? Mulle menee M-koon castellit, mutta noissa repeää säämiskä. L-koko taas hivenen väljä.

VesaP
23.05.2018, 13.56
^OffT: Eilen tuli ihmeteltyä rouvan kanssa televiitzionista Simon Yatesin tempoa katsoessa että jo on pieni mies kun edes Castellin homotiukka tempohaalari ei istu vaan jää roikkumaan vaikka mistä. Dumoulanilla taas haalari oli kuin toinen iho, mutta se olikin toki omiin mittoihin tehty toisenmerkkinen kapistus. Ja ihmetyttää jos nämä perusCastellit hajoaa käsiin, miten ihmeessä joku Froomen käyttämä verkko-tempohaalari oikein kestää. Varmaan hajoaa yhden käytön jälkeen. Muistaakseni luin joskus Castellin jonkun ihan kuluttajille tarkoitetun tempohaalarin käyttökokemuksista niin siellä valitettiin että on jo ekalla käytöllä tullut repeämiä kankaisiin sinne sun tänne. Sama metodi vissiin alkaa olla käytössä kohta Free Aero pöksyissäkin.

paaton
23.05.2018, 14.36
Onhan nuo uudet castellit siis hyviä. Esimerkiksi preemiot ovat nyt totuttelun jälkeen tosi kivat housut käyttää, mutta ei mulla ainakaan lompakko kestä ostaa noita jaktuvasti uusia, jos progletto, vaimikässenytoli, hajoaa tuota tahtia.

huotah
23.05.2018, 23.13
Mitenhän koko suhteutuu freeaeroihin? Mulle menee M-koon castellit, mutta noissa repeää säämiskä. L-koko taas hivenen väljä.

Mulla ei ole kokemusta Freeaeroista, mutta Nanoflexit on kokoa XL. Raphat on M-kokoa, mutta voisivat olla ehkä yhtä kokoa pienemmätkin.

Teemu H
24.05.2018, 00.49
Höh, mulla tuli reikä Castelliin noin kolmannella lenkillä. Luulin, että onnistuin itse hinkkaamaan sen jotenkin hajalle, mutta nyt uusien tietojen valossa...

Onneksi sain parsitettua reiän umpeen ja housut ovat jälleen käytössä.

tuomokoo
05.06.2018, 07.50
Oon ajellut n. 2000km Craftin bibseillä, joissa padi mallia Infinity comfort pad. Kaipaisin maantielenkeille vähän napakampaa pehmustetta seuraaviin shortseihin. Mitä valmistajaa/mallia suosittelisitte?

Voiko tuo 2000km olla jo tehnyt sen, että vaippa on "läsähtänyt", eikä toimi enää halutulla tavalla? Miten tiuhaan teillä menee housuja?

Moska
05.06.2018, 08.58
Mulla on Castellin kiss pehmusteella olevia, joista yksillä ajettu +5tkm eikä juuri uusille häviä. Pehmuste napakka, eikä liian iso.

JohannesP
05.06.2018, 10.13
Nyt on hetki tullut käytettyä La Passionen PSN housuja. Parhaat housut mitkä omistanut eikä minkäänlaista puutumista ilmesty 3-4h yhtäsoittoisella ajolla. Vastaavasti free aeroissa rupesi puutumaan. Vaikka pehmuste on normaalia hieman paksumpi niin erittäin hyvin muotoiltu jolloin ajossa tätä ei huomaa laisinkaan.

Harmi vaan et noita free aeroja on parit housut nyt tyhjänpanttina. Täytyy varmaan trainerilla ajaa ne rikki.

Paolo
05.06.2018, 10.56
[QUOTE=JohannesP;2781944]Nyt on hetki tullut käytettyä La Passionen PSN housuja. Parhaat housut mitkä omistanut eikä minkäänlaista puutumista ilmesty 3-4h yhtäsoittoisella ajolla. Vastaavasti free aeroissa rupesi puutumaan. Vaikka pehmuste on normaalia hieman paksumpi niin erittäin hyvin muotoiltu jolloin ajossa tätä ei huomaa laisinkaa/QUOTE]

Minulle taas täysin ylivertaiset LaPassionen sinisellä E.I.T. Cytech-padilla varustetut housut. (Raphat ja Castellit meinaa jäädä täälläkin ilman käyttöä..)
Erikoista sinänsä, ettei tuo uudempi musta huippumalli-padi sopinut minulle ollenkaan. Passionen ennenkin esimerkillisesti toiminut aspa pyysi housut takaisin ja lupasi vaihtaa niihin kehumani sinisen padin. Kaksi lenkkiä ajettuihin housuihin ja kaikki ilman veloitusta.

JohannesP
05.06.2018, 12.58
Ite tilasin classic ja tuon uuden psn mallin ja näistä sovittelin paremmman. Hain juurikin lisämukavuutta ja omalle ahterille tuo passaa. Itselläni käytössä lähes pehmustamaton kuitusatula minkä kanssa toimii. Jos käytössä kovin pehmustettu satula niin voisin kuvitella pehmustetta olevan liikaa.

Aspalle myös pisteet. Kyselin vähän paitojen ja bibsien eroja ja kerrankin aspa aloittaa kyselemällä mittoja ja lähetti lisämateriaalia sähköpostiin helpottamaan päätöstä. Tilasin useampaa paitaakin, kun en osannut päättää ja palautus dhl:llä 5€ kululla helppoa. Palautuskuori luonnollisesti mukana.

paaton
05.06.2018, 13.45
Onkohan noissa la passionen lightweight malleissa sama pehmuste? Kuulostaa tosi hyvältä.

Jostain ihmeen syystä preemiot ja omloopit tuntuvat paljon paremmilta pitkillä lenkeillä mitä free-aerot, vaikka noissa on sama pehmuste. Preemiolla saa ajaa vaikka päivän putkeen.

paaton
05.06.2018, 14.06
Voi himskatti kun on #(@tahtavat kuvat tuolla sivuilla :)

https://www.lapassione.cc/pages/psn-lightweight-bib-shorts

Mun mielesä tuo pehmuste näyttää aivan samalta, mitä goren uusissa c7 housuissa. Minusta aika ohut ja tosiaan täysin saumaton. Voisi olla pitkäikäinen, toisin kuin castellin progetto.

Gary oin'
05.06.2018, 14.14
Nyt kiinnostaa minuakin! Onko siis Classic ja Camou tuolla sinisellä ja PSN huippumalli uudella paksummalla?

Olenkin harkinnut toisia bibsejä Assos Neopron rinnalle, näitä voisi hyvinkin koittaa. Löytyiskö kommentteja verraten Neoprohon koon ja padin paksuuden suhteen? Satula on vanhempi hieman pehmustetumpi Arione, nykyisillä mukavuus on täysin nappiin.

kuovipolku
05.06.2018, 14.19
Jostain ihmeen syystä preemiot ja omloopit tuntuvat paljon paremmilta pitkillä lenkeillä mitä free-aerot, vaikka noissa on sama pehmuste. Preemiolla saa ajaa vaikka päivän putkeen.

Se ihmeen syy liittynee pieniin eroihin siinä miten eri mallien housut on leikattu tai niiden välisiin pieniin kokoeroihin tai siihen miten eri mallien materiaali venyy kun housut on vetänyt päälleen - eli sama pehmuste voi yksissä housuissa asettua käytössä hieman eri paikkaan tai olla hieman kireämpi tai löysempi jostain kohtaa kuin toisissa.

Mulla on kokemusta yksistä (ihan muun merkin kuin Castellin) housuista joista tuli oikein mukavat vasta kun ne hieman kulahtivat pesussa ja vastaavasti yksistä joiden hyvä pehmuste ei enää ollutkaan hyvä kun se lycran venyttyä saattoi ikään kuin päästä liikkumaan ja ehkä ikään kuin kasaantumaankin.

paaton
05.06.2018, 14.27
Jep, kokoeroa ja leikkausta epäilen itsekkin. Free-aerot ovat L-koossa isot ja M on taas kaiketi hivenen pieni. Preemio ihan nappi m kokoisena.

Gary oin'
05.06.2018, 14.28
^Mulla onkin luultavasti juuri tästä kyse, kun Sorpassot tuntui alkuun ihan mukavalta mutta kevään lenkeillä alkoi kyllä painaa ikävästi padin reunoilta. Pitänee vielä antaa Castellille mahdollisuus, mutta nämä vei vähän fiiliksen ja saa katselemaan jotain muuta mieluummin.

Paolo
05.06.2018, 15.15
Assoksiin en osaa verrata, mutta LaPassionella mitoitus mielestäni aikalailla identtinen Castellin kanssa.
30 vrkn maksuton palautusoikeus ja huippunopeat toimitukset. Lisäksi hinnat järkevämmät kuin saman luokan kilpailijoilla.

Paolo
05.06.2018, 15.22
Se ihmeen syy liittynee pieniin eroihin siinä miten eri mallien housut on leikattu tai niiden välisiin pieniin kokoeroihin tai siihen miten eri mallien materiaali venyy kun housut on vetänyt päälleen - eli sama pehmuste voi yksissä housuissa asettua käytössä hieman eri paikkaan tai olla hieman kireämpi tai löysempi jostain kohtaa kuin toisissa.

Tuota kokojuttua mietin itsekin kun ihmettelin uuden LaPassionen huippupadin epämukavuutta.

JohannesP
05.06.2018, 16.54
Tuo PSN bibseissä oleva pehmuste on huomattavasti paksumpi mitä omissa Castelleissa. Kuitenkin ergonomisesti muotoiltu. Classicissa oli normaalin paksunen.

Itsekkin todennut ettei M-koon Castelli ole ihan täydellinen ja L-koko taas iso. La Passionella M istuu loistavasti eikä purista mistään.

Toimitus tuli DHLn kyydillä pikana päivässä. Olikohan se WELCOME10 millä sai 10% viellä pois.

Wilgios
05.06.2018, 17.00
Ehkä max 20 kertaa käytetyt Santini Magot alkoi tehdä eteen reikää saumaan melko kriittiseen kohtaan. Tyytyväinen olen ollut, tilasin uudet, vaikka noin äkkiä menivätkin.

paaton
05.06.2018, 17.10
Ehkä max 20 kertaa käytetyt Santini Magot alkoi tehdä eteen reikää saumaan melko kriittiseen kohtaan. Tyytyväinen olen ollut, tilasin uudet, vaikka noin äkkiä menivätkin.

Eli kuukaudessa entiset, jos olisivat ainoat housut. Alan kyllä itsekkin ymmärtämään, miksi puhutaan erikseen training bibseistä.

paaton
05.06.2018, 17.16
Ja tästähän pääseekin siihen, että ei tuo castellinkaan pehmuste ehkä aivan susi ole. Käyttöä ja pesukertoja on vaan alkanut tulla niin paljon, että lyhyemmille ajoille täytyisi hommata edullisemmat ja yksinkertaisemmat housut.

paaton
05.06.2018, 17.18
Tuo PSN bibseissä oleva pehmuste on huomattavasti paksumpi mitä omissa Castelleissa. Kuitenkin ergonomisesti muotoiltu. Classicissa oli normaalin paksunen.

Itsekkin todennut ettei M-koon Castelli ole ihan täydellinen ja L-koko taas iso. La Passionella M istuu loistavasti eikä purista mistään.

Toimitus tuli DHLn kyydillä pikana päivässä. Olikohan se WELCOME10 millä sai 10% viellä pois.

Hyvä tietää. Me oltiin muistaakseni aika samoilla mitoilla, eli tuon psn lightweightin uskaltaa sitten tilata etelän lämpöön.

Wilgios
05.06.2018, 17.25
Eli kuukaudessa entiset, jos olisivat ainoat housut. Alan kyllä itsekkin ymmärtämään, miksi puhutaan erikseen training bibseistä.Mie kierrätän paljon ajettuja housuja juuri lyhkäsille lenkille ja treeneihin trainerilla. Noissa ei tosin kannattas säästää, hanuriongelmat on hanurista jos niitä saa aikaiseks...

teeässä
05.06.2018, 18.00
Täytyy liittyä tähän keskinäisen kehun kerhoon. Ostin jokin aikaa sitten la Passionen square bib housut ja mukavimmat tähän astisista housuista. Ensimmäinen koeajelu kesti nelisen tuntia ja seuraava seitsemän. Ikuna ei ole berberissä tuntunut näin hyvältä lenkin jälkeen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

JohannesP
05.06.2018, 18.36
Hyvä tietää. Me oltiin muistaakseni aika samoilla mitoilla, eli tuon psn lightweightin uskaltaa sitten tilata etelän lämpöön.
Kannattaa ainakin kokeilla sopiiko jos uusia housuja kaipaa. M-koon Castelli meni itselleni päälle suhkot helposti, mutta pehmuste ei varmaan mennyt täysin oikeeseen paikkaan kun puutuu pidemmässä ajossa.

Muutenkin näin kun haluaa mahdollisian logovapaita ja simppeli kuosisia vaatteita niin La Passione sopii siihen kategoriaan. Ja maksaa saman verran kuin muiden merkkien halpamaissa valmistetut tuotteet ja laatu ollut erittäin hyvää.

arctic biker
05.06.2018, 18.50
Tuossa viime loka/marras/joulukuun retkien jälkeen väitän että henkselittömillä vaippahousuilla on sanan mukaisesti paikkansa. Siinä kun metässä +5 vesisateessa yläkroppa paljaana kyykistelet isomman hädän takia niin jotain tulee mieleen. CRC:ltä Funkierin lyhyet tilasin riskillä muun roinan ohella, sekä M että L on mulle aivan jees. Ei paha hinta mutta ny ei hyllyssä.

Ohiampuja
07.06.2018, 09.34
Minulle taas oli uusi havainto nämä liner-tyyppiset pöksyt. Ja kävin hakemassa Sportaxista Endurat testiin.

Housuja on tarkoitus käyttää muiden retkeilyhousujen kanssa ja lökäreiden alla. Tavalliset henskeli trikoot lökäreiden alla on kyllä muuten mukavat mutta helteellä pirukkaan kuumat.

Millaisia kokemuksia teillä on näistä liner housuista tunnin parin lenkeillä.

marco1
07.06.2018, 10.31
Goren linereilla ajaa kyllä sen mitä muillakin ajohousuilla, ne on tarpeeksi napakat ja säämiskä hyvä.

Onkohan Enduran uudet linerit jo parempia, entiset ei toimineet minulla ollenkaan.

JackOja
07.06.2018, 11.18
Millaisia kokemuksia teillä on näistä liner housuista tunnin parin lenkeillä.

Hyviä kokemuksia. Tosin ajan kauemmin.


Goren linereilla ajaa kyllä sen mitä muillakin ajohousuilla, ne on tarpeeksi napakat ja säämiskä hyvä.

Juuri näin. Mulla on muutamat GBW:n pehmustealkkarit eikä voi kun kehua.


Onkohan Enduran uudet linerit jo parempia, entiset ei toimineet minulla ollenkaan.

Ei mullakaan. Ota muuten hankinta-aikeissa huomioon, että ovat jotenkin muuttaneet kokojaan. Nykyinen L vastaa vähintäänkin entistä XL:ää.

lansive
07.06.2018, 15.48
Craftilla on kanssa boksereita joissa on pehmuste. Niillä ajaa kanssa pidempäänkin kun koko on oikea.

Laerppi
07.06.2018, 17.04
Minulle taas oli uusi havainto nämä liner-tyyppiset pöksyt. Ja kävin hakemassa Sportaxista Endurat testiin.

Housuja on tarkoitus käyttää muiden retkeilyhousujen kanssa ja lökäreiden alla. Tavalliset henskeli trikoot lökäreiden alla on kyllä muuten mukavat mutta helteellä pirukkaan kuumat.

Millaisia kokemuksia teillä on näistä liner housuista tunnin parin lenkeillä.
Hyviä kokemuksia, Enduran linereita käytetty pari vuotta. Pisimmät lenkit 200km ja ei ongelmia. Shortsien tai pitkien juoksutrikoiden alla tulee käytettyä.

kervelo
08.06.2018, 10.49
Assos on lisännyt valikoimaansa dyneemalla vahvistetut ajohousut (bibsit). Dyneema estää kankaan repeämisen kaatuillessa tms. Saa nähdä koska maantiepuolelle: jotkut valmistajathan ovat jo esitelleet maantiepaitoja/housuja, joissa strategisissa paikoissa käytetty dyneemaa. Peruspolkijalle eivät ehkä tarpeelliset, mutta pro-polkijoille kaatumisia sattuu aika säännöllisesti.
https://www.assos.com/xc-bib-shorts?quantity=1&g=xc-bib-shorts_torpedoGrey-1-M.jpg&lang=en&cur=EUR

mteebee
10.06.2018, 22.47
Koleana iltana kävin koeajamassa uudet Sportful fiandre light norain bibsit. TC Pro pehmuste todettu täydelliseksi, ohut mutta mukava paras mitä on tullut vastaan, Castellin progetto x2 on sopivan ohut mutta inan epämukava, Dhb asv taas aavistuksen verran turhan paksu mutta kuitenkin hyvä. Sportful pitää tuulta keskivertoa paremmin vaikka kangas ei mitään paksua olekkaan, mutta ne lahkeensuut! 7cm korkeat lahkeensuut, mitäköhän siinäkin on ajateltu..

kuovipolku
10.06.2018, 23.11
Korkeat tai leveät lahkeensuut ovat paremmat kuin kapeat sikäli kun kapeat puristavat ja leveät eivät. Ja jos lahkeensuiden tarkoitus on (a) estää lahkeita nousemasta tai kasaantumasta ja (b) estää vettä valumasta ihonpinnassa lahkeensuiden alta, niiden täytyy olla riittävän tiukat ja tiiviit - jolloin meillä on olemassa se kapean puristavan lahkeensuun riski. Leveät lahkeensuut yleensä toimivat olematta yhtä tiukat.

Samantyyppiseen ratkaisuun on päädytty muidenkin valmistajien sadekelille tarkoitetussa housumallissa

Ongelmaksi tietenkin muodostuu jos reisissä on mittaa enemmän kuin muuten sopiviin housuihin on mitoitettu...

VesaP
11.06.2018, 12.38
Mie kierrätän paljon ajettuja housuja juuri lyhkäsille lenkille ja treeneihin trainerilla.

Tuo trainerihomma on kakspiippuinen juttu. Sitä ei millään haluaisi iskeä pakasta revittyjä uusia pöksyjä hikoiltavaksi mutta toisaalta, trainerilla ajossa just kaipaa niitä PARHAITA mahdollisia housuja kun (ainakin itsellä) ajo on niin staattista paikallaan istumista. Ulkona tulee luonnostaan enemmän kevenneltyä kuoppien kohdalla ja putkelta ajelua jne että perse ei ole läheskään niin kovilla mitä trainerilla istuessa. Olenkin joskus tehnyt traineroidessa niin että olen vetänyt päälle KAHDET huonot housut... Eli vähän niinqu köyhänmiehen luksussäämiskä. :)

Disclaimer: Huonoilla housuilla tarkoitan tässä tapauksessa kaksia jo parhaat päivänsä nähneitä Free Aeroita.

mteebee
11.06.2018, 19.59
VesaP hinkkaa trainerilla kahdet housu jalassa, ei helv.. Siitäkö toi nimimerkin lisäteksti "ei mikään tavis" tulee :)

Kylian
12.06.2018, 11.53
Craftilla on kanssa boksereita joissa on pehmuste. Niillä ajaa kanssa pidempäänkin kun koko on oikea.

Mun on tainnut tulla ostettua vähän liian pienet tällaiset, koska parin pesun jälkeen menneet kasaan ja pehmusteen reunat painaa / hinkkaa vähän sieltä ja siitä vierestä..

Liivi
17.06.2018, 15.45
Tilasin maanantaina LaPassionen PSN Lightweight bibsit. Tulivat jo perjantaina perille.
Lauantaina oli 400km matka ajettavana ja huomasin perjantaina että castelli premio housuistani oli säämiskä ratkennut. Niinkuin muistakin free aeroistani.

Tottait mä lähen uusilla housuillani reissuun :D

Nämäpä muuten toimi!
Okei, pientä punotusta on, mutta ehkä olisi voinut lisätä rasvaa jossain välissä matkaa ja hommata sopivamman satulan.
Bibsit omaan hanuriin istu mukavasti, pysy heppi paikallaan, lahje sopivan pitkä ja sopivan napakat.
Sanoisin että lahkeen mitta on aika lähelle premiota, tai sen ja free aeron välistä.

Olen 80kg/186cm
Nämä LaPassionet on L kokoa
Castelleja olen myös käyttänyt L kokoisina

paaton
19.06.2018, 22.46
Istuuko nämä PSN lightweightit oikeasti ajossa hyvin? Minulla lahkeen grippi tuntuu tiukalta, mutta housut ovat säämiskän kohdalta ja vyötäröltä väljät. Samoin henkselit ovat löysät.
178cm/70kg ovat mittoja. Ja passsionet, kuten castellin preemiotkin M-kokoa. S-koon housut olisivat varmastikkin grippien kohdalta liian tiukat.

Eli summattuna tosi paljon castellia löysempi leikkaus.

TKe_
20.06.2018, 13.11
Kolmen lenkin kokemuksella LaPassionen PSN bibsit istuu hyvin, ei valittamista sen suhteen. Oikeastaan valitus tulee siitä, että omilla mitoilla piti ottaa M koko supportin neuvomana (174cm / 72kg) ja niissä lahkeet on aika pitkät minulle. Asia korjaantuu vetämällä lahkeet hieman ylemmäksi, mutta valmistajalla voisi olla myös "lyhytlahkeisia" M -kokoja valikoimassa meille, jotka ei pituuden puolesta mene valmistajan speksiin :D :D

paaton
20.06.2018, 13.21
Jep, minä olen 178 ja M-koossa on tosiaan pitkä lahje. Tulin siihen tulokseen, että lightweight mallin kangas on niin venyvää, että housut tuntuvat löysiltä pehmusteen ja vyötärön kohdalta. En tykkää. Muutenkin tuo napaan asti tuleva etumus on vähän outo. Normaali PSN malli on varmastikkin istuvuuden osalta pätevämpi.

TKe_
20.06.2018, 14.14
Jep, minä olen 178 ja M-koossa on tosiaan pitkä lahje. Tulin siihen tulokseen, että lightweight mallin kangas on niin venyvää, että housut tuntuvat löysiltä pehmusteen ja vyötärön kohdalta. En tykkää. Muutenkin tuo napaan asti tuleva etumus on vähän outo. Normaali PSN malli on varmastikkin istuvuuden osalta pätevämpi.
Minulla on nimenomaan se normaali psn. Vertailukohta on Goren (mallia en muista) ja Enduran fs260pro housuihin niin arvotan PSN:n noiden yli. Jotenkin se vaippa on toimivampi.

JohannesP
20.06.2018, 15.26
178/74 M-koko on just passeli. Itselläni lahje tulee noin 5cm polvilumpiosta. Yhdet Nalinit housut omistan ja niissä häiritsee lyhyt lahje ulkonäönkin puolesta. Etumus on kieltämättä korkea, mutta olen havainnut sen itselleni mukavammaksi kuin matalat. Eipä napa vilku jos paita nousee vähän ja saa jotenkin ryhdikkäämmäksi paketin mahanseudulta ettei pursuile läskit.

Mutta onneksi palautus on DHL:llä helppoa. Saa kai tilattua noudonkin (itse vein toimipisteeseen) ja 5€ veloittavat. Seuraavana päivänä oli takaisin Italiassa ja pari päivää siitä niin rahat palautu takaisin.

paaton
20.06.2018, 16.34
178/74 M-koko on just passeli. Itselläni lahje tulee noin 5cm polvilumpiosta. Yhdet Nalinit housut omistan ja niissä häiritsee lyhyt lahje ulkonäönkin puolesta. Etumus on kieltämättä korkea, mutta olen havainnut sen itselleni mukavammaksi kuin matalat. Eipä napa vilku jos paita nousee vähän ja saa jotenkin ryhdikkäämmäksi paketin mahanseudulta ettei pursuile läskit.

Mutta onneksi palautus on DHL:llä helppoa. Saa kai tilattua noudonkin (itse vein toimipisteeseen) ja 5€ veloittavat. Seuraavana päivänä oli takaisin Italiassa ja pari päivää siitä niin rahat palautu takaisin.

Mulla on päässyt paino näemmä tippumaan tasan 70kiloon ja nuo on juuri sen verran väljät. Meinasinkin kommentoida jo aiemmin tuon korkean etumuksen ideaa makkaroiden peittömiseen :) Henkselitkin on vähän samanlaiset kuin pellehermannin housuissa, eli kasvunvaraa olisi. Eli ainakaan näissä lightweight malleissa ei kyllä leikkaus vastaa tuota 15v teinin päällä kuvattua esittelykuvaa.

Laroute
29.06.2018, 13.03
Näin sadepäivän kunniaksi tiedustelen, että onko jollain kokemusta näistä Miastoren vedenpitävistä TEKthermo housuista. Onko todellakin vedenpitävää, kuten mainitaan. Mahtaako löytyä joustavuutta. Vaikuttaa näin netin välityksellä kiinnostavalta pöksyltä. Ottaisin hieman kokemuksia joltain, ennen kuin lähden Tampereelle sovittamaan. http://www.miastore.fi/tuote/pyoraily/tuote/171-pyorailijan-pitka-talviajohaalari-3320/

kurvaaja
29.06.2018, 15.25
En oikein päässyt nettisivujen kautta kärryille, että mikä ero on noilla LaPassionen Square Bib ja Classic Bib malleilla? Vai pitäisikö tilata suosiolla tuo uusi PSN malli.

Onkohan noissa lahkeen pituuksissa eroja? M kokoa meinasin (188cm / 70kg)

EDIT: pistin Classicit tilaukseen. Toivottavasti tulisivat jo ensi viikolla

ranttis
29.06.2018, 16.52
Näin sadepäivän kunniaksi tiedustelen, että onko jollain kokemusta näistä Miastoren vedenpitävistä TEKthermo housuista. Onko todellakin vedenpitävää, kuten mainitaan. Mahtaako löytyä joustavuutta. Vaikuttaa näin netin välityksellä kiinnostavalta pöksyltä. Ottaisin hieman kokemuksia joltain, ennen kuin lähden Tampereelle sovittamaan. http://www.miastore.fi/tuote/pyoraily/tuote/171-pyorailijan-pitka-talviajohaalari-3320/Yksi kaverini kehui noita housuja kovasti mutta vedenpitävyydestä en osaa sanoa. Jos vesipilatiarvi 10000 pitää paikkansa niin varsin hyvin pitää vettä.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

JohannesP
29.06.2018, 18.01
En oikein päässyt nettisivujen kautta kärryille, että mikä ero on noilla LaPassionen Square Bib ja Classic Bib malleilla? Vai pitäisikö tilata suosiolla tuo uusi PSN malli.

Onkohan noissa lahkeen pituuksissa eroja? M kokoa meinasin (188cm / 70kg)

EDIT: pistin Classicit tilaukseen. Toivottavasti tulisivat jo ensi viikolla
Ensinmäinen lause:
Square Bib Shorts are the Navy edition of our Classic Bib Shorts

Itselleni tullut pari pakettia DHLn kyydillä päivässä.

kuovipolku
29.06.2018, 20.07
Ja "Navy edition" tuossa lauseessa tarkoittaa...mitä?:cool:

(Veikkaan että vain ja ainoastaan väriä, "Navy blueta" erotukseksi muista sinisistä. Eli sellaista tummansinistä joka on selvästi sinisempää kuin sellainen tummansininen jota voisi melkein luulla mustaksi...:rolleyes:)

kurvaaja
04.07.2018, 09.52
Eilen (tiistaina) tuli sitten DHL:llä kotiovelle LaPassionelta nuo pöksyt jotka tilasin perjantai iltapäivällä. Nopeaa toimintaa. Josko vaikka huomenna olisi keliä ajaa testilenkki!

EvilOne
05.07.2018, 15.29
Mitkä tällä hetkellä hyvät säämiskäpökät, ns.alusmalli ja shortsi-mallinen? Pehmusteena jokin muu kuin vaahtomuovi, esim. geeli tms.

paaton
09.07.2018, 22.50
Ostin kokeeksi xxl:stä halvalla Northwaven extreme 3 housut. Hyvä tuki lihaksille ja muutenkin ihan hyvät jalassa, vaikka se keskeltä taitettu säämiskä tuntuikin alkuun oudolta. Mutta se säämiskän pintamateriaali on luokattoman huonoa. Vähän kuin istuisi muovikassin päällä.

Vaikka castellin pehmuste ei tunnukkaan kestävän, niin onhan se vaan törkeän hyvä. Tänään pitkä lenkki oikeasti kuumassa, eikä housujen kanssa ollut mitään ongelmia. Kai se on pakko ostaa noita paremmille lenkeille vaan varastoon ja ajaa pirkkapöksyillä työmatkaa sun muuta hömpötystä.

kurvaaja
10.07.2018, 11.29
Eilen (tiistaina) tuli sitten DHL:llä kotiovelle LaPassionelta nuo pöksyt jotka tilasin perjantai iltapäivällä. Nopeaa toimintaa. Josko vaikka huomenna olisi keliä ajaa testilenkki!

Eilen pääsin viimein testaamaan, kun kävin töiden jälkeen reilun parin tunnin maantielenkin heittämässä noilla uusilla LaPassionen housuilla. Voi jestas, että tuntui hyvälle!

Tähän mennessä tahkonnut muutaman vuoden halvoilla muutaman kympin marketti shortseilla (ei henkselimalli). Nyt kaduttaa, että en jo aiemmin hommanut kunnollisia "bibsejä". Ajomukavuus hieman toista luokkaa noilla henkselihousuilla + kunnon pehmusteella... Taas nähtiin, että millä tahansa pärjää, kun ei paremmasta tiedä. Mutta kun tietää niin paluuta ei enää ole.

Täytynee hommata kokeiluun jotkut toisenkin merkkiset bibsit työmatka-ajeluun. Onkohan näistä mihinkään https://xxl.fi/castelli-prudente-bib-short-17-bib-pyorailyshortsit/p/1132402_1_style ?

ranttis
10.07.2018, 11.40
Täytynee hommata kokeiluun jotkut toisenkin merkkiset bibsit työmatka-ajeluun. Onkohan näistä mihinkään https://xxl.fi/castelli-prudente-bib-short-17-bib-pyorailyshortsit/p/1132402_1_style ?

Kyllä tuolla pehmusteella moni ajaa pidempäänkin vaikka itte käytän paremmat hommattuani noita vain lyhyemmillä (alle 1-1,5h) lenkeillä.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Moska
10.07.2018, 12.27
Eilen pääsin viimein testaamaan, kun kävin töiden jälkeen reilun parin tunnin maantielenkin heittämässä noilla uusilla LaPassionen housuilla. Voi jestas, että tuntui hyvälle!

Tähän mennessä tahkonnut muutaman vuoden halvoilla muutaman kympin marketti shortseilla (ei henkselimalli). Nyt kaduttaa, että en jo aiemmin hommanut kunnollisia "bibsejä". Ajomukavuus hieman toista luokkaa noilla henkselihousuilla + kunnon pehmusteella... Taas nähtiin, että millä tahansa pärjää, kun ei paremmasta tiedä. Mutta kun tietää niin paluuta ei enää ole.

Täytynee hommata kokeiluun jotkut toisenkin merkkiset bibsit työmatka-ajeluun. Onkohan näistä mihinkään https://xxl.fi/castelli-prudente-bib-short-17-bib-pyorailyshortsit/p/1132402_1_style ?Hyvät on nuokin, olisin ostanut toisetkin tuohon hintaan, mutta ei ollut kokoja jäljellä.

sil
10.07.2018, 14.10
Minun suosikki bibsit on Castellin Velocissimot. Niissä on kiss air -säämiskä, joka on mielestäni paljon parempi kuin progetto x2 -säämiskä. Progettossa on paljon enemmän pehmustetta kuin kiss airissa, mutta eihän paljon ajava tarvitse paksua pehmustetta. Yleensä paljon ajavilla kontaktialueiden ongelmat liittyvät ihon hiertymiseen ym. vastaavaan. Progetto paksumpana lisää hikoilua, mikä lisää ihon hiertymistä eikä ainakaan paranna hygieniaa. En ole edes mikään kova hikoamaan ja pärjään yleensä ottaen kuumissa olosuhteissa verrattain hyvin. Mikä siitä progetto säämiskästä tekee niin hyvän, kun se on kuitekin varsin suosittu?

Myös Castellin Premio, Endura ja Soprasso 2 -housut löytyvät kaapista, joten progetto pehmustettakin on tullut käytettyä. Pitkissä Soprasso -housuissa progetto on ihan ok, kun niitä käytetään vain kylmemmillä keleillä.

teeässä
10.07.2018, 14.18
Täytynee hommata kokeiluun jotkut toisenkin merkkiset bibsit työmatka-ajeluun. Onkohan näistä mihinkään https://xxl.fi/castelli-prudente-bib-short-17-bib-pyorailyshortsit/p/1132402_1_style ?

Minulla on juurikin nuo castellit ja uusimpina housuina la passionen psn ja square mallit. Ero castelliin on kyllä kyllä suuri ja nimenomaan la passionen eduksi. Nykyään käytän noita castellin housuja ainoastaan jos muut pökät eivat ole puhtaana.


Sent from my iPhone using Tapatalk

F. Kotlerburg
10.07.2018, 14.35
Minun suosikki bibsit on Castellin Velocissimot. Niissä on kiss air -säämiskä, joka on mielestäni paljon parempi kuin progetto x2 -säämiskä.
Jep jep. Itsellä on nuo Velocissimot ja parit muutkin Castellin pökät Kiss Airilla. Enpä muulla säämiskällä viitsi pidempiä reissuja nykyään ajaa. Tosin en juuri koskaan aja kuin 4-5h putkeen.

90kg
08.09.2018, 18.31
Jos on lyhyt kaveri (176) ja pikkasen vyötäröä - bögien koko 52 niin olisko Castellin Naoflexiessä XL se paras vaihtoehto.

paaton
08.09.2018, 18.41
Jos on lyhyt kaveri (176) ja pikkasen vyötäröä - bögien koko 52 niin olisko Castellin Naoflexiessä XL se paras vaihtoehto.

Kannatttaa koettaa. Vanhat nanoflexit ovat aika tiukkoja, tosin ne venyvätkin hienosti. 72kg/178cm mitoilla xl ei ole ollenkkaan liian iso. Uudemmista castilleista taas menee M-koko hyvin jalkaan.

TERU
13.09.2018, 09.46
www.bike24.com/1.php?content=8;product=180787;menu=1000,18,12;mid %5B184%5D=1;size%5B9%5D%5B128%5D=1;size%5B9%5D%5B2 56%5D=1;pgc%5B104%5D%5B18358%5D=1
Ovat tosiaan mun pakkaskelien housut iliman muuta. Yks näitä harvoja pyöräilykamppeita jotka voisin varalle ostaa. 173,6 ja 84cm sisäsaumalle lahkeen mitta on riittävä, ehken pikkasen pitkäkin. Kun pakkaslukema on jotain -20C niin lyhyet shortsit laitan päälle.
Otetaanpa vielä kerran esille nämä koleiden säiden housut.

Nyt kun noilla yksi kevätkausi ajettuna ja hiihdettynäkin ja nyt taas pohjolan koleiden säiden alettua, täytyy antaa isokokoiset tähdet housuille. Sukkiksille eivät pärjää, mutta eri tarkoitukseen ovatkin, näihin omiin kylmänarkoihin rimppakinttuihin aivan ehdottomat. Ylittävät riittäväsi vaatimustasoni!

arctic biker
13.09.2018, 19.22
Otetaanpa vielä kerran esille nämä koleiden säiden housut.

Nyt kun noilla yksi kevätkausi ajettuna ja hiihdettynäkin ja nyt taas pohjolan koleiden säiden alettua, täytyy antaa isokokoiset tähdet housuille. Sukkiksille eivät pärjää, mutta eri tarkoitukseen ovatkin, näihin omiin kylmänarkoihin rimppakinttuihin aivan ehdottomat. Ylittävät riittäväsi vaatimustasoni!

En minäkään moiti, ainut mitä mietin niin oikeat vyönlenksut on käyny mielessä ompeluttaa. Just paketin, lievästi harhailleen,avasin ja mm Endura Hummvee II housut löytyi, ensivaikutelma varsin hyvä, eikä hintakaan 47€ paha ollenkaan!

Crimson
17.09.2018, 10.51
Just paketin, lievästi harhailleen,avasin ja mm Endura Hummvee II housut löytyi, ensivaikutelma varsin hyvä, eikä hintakaan 47€ paha ollenkaan!
Mistäs saa noin edukkaasti? Moni on noita kehunut ja mietin tohtisiko ostaa sian säkissä ja tilata netistä...

arctic biker
17.09.2018, 11.30
Omat Hummveet löytyi Chainreactioncyclesiltä 47€ hintaan. Nyt kun olen jo käyttänytkin niin pientä ongelmaa. Mulla on ennestään Endura Singletrackhousut II M-kokoiset joista olen kovasti tykännyt, ja hyvin istuvat, vaikka Hummveet on myös M niin reilusti väljemmät sekä lahkeet pidemmät, Singletrackit on vankempaa kangasta.

CRC:n palautukset jos kortilla maksanut kustantaa 12€. Paypal maksussa luullakseni saa lähetyskulut jälkikäteen takaisin.

Crimson
17.09.2018, 13.07
Omat Hummveet löytyi Chainreactioncyclesiltä 47€ hintaan.
Näyttäis olevan loppu varastosta tällä hetkellä.

Näitä vetskarihousuja näyttäis olevan hintaan 82,99 €:

http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/endura-hummvee-zip-off-trouser-aw17/rp-prod161322

Uutiskirjeen tilaamalla sais vielä 7 € alennusta. Toimitus taitaa sisältyä hintaan? Oliskohan hintansa väärti?

paskalokki
17.09.2018, 13.31
Uusille käyttäjille alennuskoodilla 10 euroa veke yli 50 euron tilauksesta.

Kanuuna
17.09.2018, 15.56
Tällä koodilla 10€ 75€ ostoksesta veke:

RSI32UT


Sent from my iPhone using Tapatalk

ranttis
17.09.2018, 17.37
Minkäslainen on singletrackin ja hummveen sateensieto? Itsellä on gridlockit ja aivan hirveet muovipussit. Just menee 20min työmatka jos on 11,5 astetta [emoji3] Nollan lähellä on tosi kylmäntuntuiset ihoa vasten vaikka muuten olis jees ja lämpösemmällä paistuu.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Nicco
17.09.2018, 19.04
^Singletrakit ei pidä oikeaa vesisadetta lainkaan. Pintakäsitelty vettä hylkiväksi mutta koskee lähinnä roiske vettä. Tykkään kyllä kuivan kelin housuna. Tukevaa kangasta ja tuulettuu ihan hyvin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ranttis
17.09.2018, 22.13
Entäs Hummvee? Ei oo tarvetta uusille kuivankelin housuille.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

TERU
18.09.2018, 08.52
En minäkään moiti, ainut mitä mietin niin oikeat vyönlenksut on käyny mielessä ompeluttaa. Just paketin, lievästi harhailleen,avasin ja mm Endura Hummvee II housut löytyi, ensivaikutelma varsin hyvä, eikä hintakaan 47€ paha ollenkaan!

Omista kätköistä löytyi jämäkät nipistimin varustetut olkaimet, varmaan jostain Tokmannilta ostetut, jotka pitävät housut kurissa ilman oikeata vyötä. Jos ei vierasta hänkseleitä, niin noilla toimii ja hänkselit siirtyvät toisiinkin tarvittaessa.

arctic biker
18.09.2018, 10.08
Minkäslainen on singletrackin ja hummveen sateensieto? Itsellä on gridlockit ja aivan hirveet muovipussit. Just menee 20min työmatka jos on 11,5 astetta [emoji3] Nollan lähellä on tosi kylmäntuntuiset ihoa vasten vaikka muuten olis jees ja lämpösemmällä paistuu.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Vettähylkiviä muttei mitään sadehousuja. Singletrackit oli kyllä vuosi sitten lokakuussa viikon reissulla useimmiten jalassa, minkä tihku ja sadekuurot ajan myötä kasteli niin äkisti kuivuivat, varsinaisen sateen alla vaihdoin kyllä Enduran MT500 kuorihousut (ja takin). Hummveestä ei vielä kokemusta, Singletrackien kevennetty versiohan se on.

arctic biker
18.09.2018, 10.14
Omista kätköistä löytyi jämäkät nipistimin varustetut olkaimet, varmaan jostain Tokmannilta ostetut, jotka pitävät housut kurissa ilman oikeata vyötä. Jos ei vierasta hänkseleitä, niin noilla toimii ja hänkselit siirtyvät toisiinkin tarvittaessa.

Onhan mulla toki hänskelit, en vain oikein ole niihin tottunut ja kätköpaikkakin hakusalla!

hcf
18.09.2018, 11.19
Entäs Hummvee? Ei oo tarvetta uusille kuivankelin housuille.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Joo ei pietä vettä yhtään. Ainakaan vanhemmat mallit. Rainlegsit pitäs ostaa kaveriksi

arctic biker
18.09.2018, 14.37
Tuossa mitoin 2-3 v vanhojen Singletrackien ja uusien Hummveehousujen kokoa. Singletrack lahkeen pituus haaravälistä sisäsaumaa pitkin 81cm, vyötärö, kiristysvelcrot auki 83cm. Hummvee lahje 86,5 cm ja vyötärö, (tässä elastinen, melkein täysin singutettuna) 95cm.

Molemmat M-kokoiset...

Seko vaan piruuttaan laitoin Enduralle emailia. Nää Hummveet menee mun pojalle joka paitsi pidempi myös vankempi. Chainreactioncyclesille palauttaminen ei kiehdo koska 12€ maksaisi. Höh 47 ekun housuista, ei innosta.

blayer
27.11.2018, 21.35
Onko kokemusta Löfflerin kohtalaisen ohuista Windstopper -housuista? Pääosin mietityttää kestävyys maastoajoon (kylläkin kohtalaisen rauhalliseen sellaiseen)?
Enduran Hummveet ii on tulossa, saa nähdä kuinka kestää vettä. Riittäisi jos tihkusateen ja kurat pitää poissa.

Löytyi myös tälläiset Madisonin housut (https://www.madison.cc/p/zenith-zip-off-waterproof-trouser/cl84402) jotka ois speksien mukaan aika hyvät (vedenpitävyydeltä ja ominaisuuksilta ja hinnalta), kokemuksia? Ei viitsisi tilaa turhaan kun palautukset maksaa..

mkp
27.01.2019, 22.08
Tänään koeajoin La passione PSN Lightweight bibsejä, kun sellaiset tilasin testiin. Toimitus oli kyllä nopeaa -tiistai iltana tilaus ja paketti perjantaina työpöydällä.

Huomiona oli, että etuosa oli vyötäröstä korkea ja puntit pitkät. Housut on XL ja kuskin mitat 183 - ins 88 - 79 kg. Istuivat kyllä hyvin päälle ja pehmuste oli kyllä hyvän tuntuinen, kun 2 tuntia sitä kuritin trainerilla. Parempi kuin Castellin Kiss minulle. (ulkona castellin progetto on ihan jees, mutta Assos on kuningas) Vähän odolta ne pitkät lahkeet tuntui aluksi, mutta eipä niihin enää treenin lopussa kiinnittänyt huomiota.

Classic malli taitais olla matalammalla vyötäröleikkauksella? Jos näin on, niin sitten ostan varmaan myös sellaiset testiin, koska vähän tuntui hassulle toi korkea etuosa ajossa. Pehmuste oli kyllä hiton hyvä, mutta classicissa taitaa taas olla erilainen pehmuste kuin PSN-housuissa? Onko täällä jollain kokemusta niiden eroista? Hinta-laatusuhde on housuissa ainakin näin koeajon jälkeen kyllä kunnossa.

Paolo
28.01.2019, 08.43
^ Mulle toimii se classicin pehmuste kalliimpaa mallia paremmin.
Näyttää olevan myynnissä niitä varsin kohtuulliseen hintaan tällä hetkellä.. Classicin LX ja Thermal ovat omat suosikit.

Yksiin housuihin jopa vaihdatin kalliimman padin tuohon halvempaan malliin.
Hoitivat asian veloituksetta lähetyksiä myöten.

kuovipolku
29.01.2019, 16.52
Lyhyet ajohousut ovat juuri nyt ulkona vallitsevista olosuhteista huolimatta aina ajankohtainen aihe. Liikkuessani auraamattomien pyöräteiden sijaan netissä osuin minulle aikaisemmin tuntemattomaan saksalaiseen merkkiin Everve (https://www.everve.cc/) jonka tuotevalikoiman lippulaiva on nimeltään Me Hose (https://www.everve.cc/me-hose/).

Housujen kuningasidea on "konfiguroitava", irrotettavissa ja vaihdettavissa oleva pehmuste. Sopiva pehmuste voidaan valita eri vaihtoehdoista ajajalle, ajoasennolle, ajotyylille ja satulamallille sopivimmaksi. Valmistaja antaa tyytyväisyystakuun eli tarjoaa mahdollisuuden pehmusteen vaihtoon ja antaa täyden palautusoikeuden. Housuissa ei myöskään ole mahdollisesti hankaavia saumoja tai ompeleita. Materiaaleja tietenkin kehutaan istuvuuden ja hengittävyyden kannalta parhaiksi.

Schwabenin Juran vuorimassiivin alueella, Albstadtin pikkukaupungissa sijaitseva yrityksen tuotteet valmistetaan Saksassa, Se ei välttämättä anna niille mitään lisäarvoa suomalaisten asiakkaiden kannalta, mutta on kuitenkin asemoimassa merkkiä muiden sanotaanko eksklusiivisten, pitkälle vietyyn tuotekehittelyyn ja korkealaatuisiin materiaaleihin panostavien ja omaleimaiseen designiin pyrkivien huippumerkkien joukkoon.

Markkinointi näyttää ainakin toistaiseksi keskittyvän Saksaan ja saksankielisiin maihin, sillä englanninkielisiä nettisivuja ei firmalla ole. Verkkokauppa kyllä toimittaa muuallekin, joten esimerkiksi sveitsiläismerkkiinsä kyllästyneille tai pahoista pehmustepöksyongelmista kärsiville Everve voisi olla varsin käypä vaihtoehto. Sekin voisi riittää syyksi tutustua housuihin - merkillä on niiden ohella toki melko täydellinen valikoima ajovaatteita ja -asusteita - että tilillä sattuu olemaan liikaa löysää rahaa, sillä housuista saa pulittaa sen verran että nekin köyhät jotka eivät käänny jo ovelta luopuvat ostoaikeista hintalapun nähtyään: €190 (+ postikulut €15).

PS Saksankielisiä eri lehtien esittelyjä, arvioita ja testejäkin löytyy lukuisia, samoin fillariblogistien juttuja, mutta englanninkielellä haku näyttäisi vetävän vesiperän. Mutta Googlehan kääntää, jos housut kiinnostuvat eikä saksaa ole tullut luetuksi sataakaan tuntia.

marco1
29.01.2019, 17.17
Mikäs sen mukavampaa olisikaan kuin pershiessä marinoitujen säämiskän pehmusteiden vaihtelu... "jaa tänään mennään 4 -numeroisia teitä niin vaihdanpa e8 -pehmusteet säämiskään".

kuovipolku
29.01.2019, 17.40
Jaa, en ole ihan varma onko suunnittelijoiden ajatuksissa ollut pehmusteiden vaihto tuohon tyyliin - vaikka kyllähän sekin onnistuisi, sillä pehmusteosia myydään erikseenkin eikä hintakaan ole housujen hintaan suhteutettuna paha: €15.

Idea lienee että kullekin käyttäjälle löytyy se oikea. Mutta voihan tosiaan olla niinkin että jos ajaa esimerkiksi sekä asfalttitietä kiihkeän urheilullisesti mahdollisimman aerossa asennosa ja gravelia rennon rouheasti ja pystymmässä, voi kumpaankin käyttöön löytyä paremmin sopiva pehmuste. Tosin arvelisin että silloin hankkisi (useamman parin eli kumpaankin omat housunsa erilaisin pehmustein.

Nikkke
12.02.2019, 19.28
Pystyiskö joku vinkkaa lyhkäsiä bibsejä missä ois vähän normaalia leveämpi tuo säämiskä osa? Itsellä ainakin on jotain vanhoja castellin pöksyjä joissa säämiskän reuna ja ompeleet on juuri tuossa kohtaa takamusta mikä painaa satulaa vasten kaikista koviten, eli ilmeisesti istuinluiden kohdalla juurikin...

Mika_koo
12.02.2019, 19.55
Pystyiskö joku vinkkaa lyhkäsiä bibsejä missä ois vähän normaalia leveämpi tuo säämiskä osa? Itsellä ainakin on jotain vanhoja castellin pöksyjä joissa säämiskän reuna ja ompeleet on juuri tuossa kohtaa takamusta mikä painaa satulaa vasten kaikista koviten, eli ilmeisesti istuinluiden kohdalla juurikin...

Muistaaksni ainakin Enduralla on eri leveyksiä tarjolla