PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilyhousut

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

joni33
17.04.2014, 18.50
http://www.bikester.fi/pyorailyvaatteet/pyorailyhousut/pyorailyhousut-haalarit/342204.html?eqrecqid=fe13dc30-c64e-11e3-9835-002421dde24d

Onko kellään kokemuksia noista Axant merkkisistä housuista? Eivät ainakaan ole hinnalla pilattu. Tuntuvat äkkiseltään liian halvoilta ollakseen kunnolliset.

Lare
17.04.2014, 21.03
Onkohan assoksen tai mavicin succiksia pk-seudun liikkeissä?

kervelo
17.04.2014, 22.57
XXL myi assoksia avajaiskampanjassaan. En osaa sanoa, onko merkki jatkuvastikin myynnissä.

30 hampainen
18.04.2014, 08.21
Onkohan Castellin bibseissä sama kuin Nalinissa että pitää tilata kokoa isompi kuin on?
Shimanoissa mahtuu XXL jalkaan mutta mutta Nalineissa joita kokeilin Pyörätukussa olisi pitänyt olla XXXL ja nehän oli just loppu.

Lare
18.04.2014, 08.22
XXL:ssä taisi olla joku kamppiserä. Ainakaan sen webbikaupassa ei niitä enää ole.

pätkä
18.04.2014, 08.30
Onkohan Castellin bibseissä sama kuin Nalinissa että pitää tilata kokoa isompi kuin on?
Shimanoissa mahtuu XXL jalkaan mutta mutta Nalineissa joita kokeilin Pyörätukussa olisi pitänyt olla XXXL ja nehän oli just loppu.

Kyllä, jos kokotaulukon mukaan olet esim. XL mitoissa, niin ota kuitenkin koko XXL. Castellin arvioisin vielä aavistuksen vastaavaa Nalinin kokoa pienemmäksi.

kervelo
18.04.2014, 08.43
XXL:ssä taisi olla joku kamppiserä. Ainakaan sen webbikaupassa ei niitä enää ole.

Mielestäni assokset eivät koko aikana olleet näkyvissä XXL:n verkkokaupassa, vaan niitä myytiin ainoastaan liikkeessä.

30 hampainen
18.04.2014, 09.13
Kyllä, jos kokotaulukon mukaan olet esim. XL mitoissa, niin ota kuitenkin koko XXL. Castellin arvioisin vielä aavistuksen vastaavaa Nalinin kokoa pienemmäksi.

Ok. Normivaatteissa koko on XL joskus jopa L:ät mahtuu. Mutta tosiaan Nalinissa ei mahtunut edes XXL, ja jos Castelli on vielä naftimpi niin ehkä arvaa tilata.

VeeVee
21.04.2014, 08.12
http://www.bikester.fi/pyorailyvaatteet/pyorailyhousut/pyorailyhousut-haalarit/342204.html?eqrecqid=fe13dc30-c64e-11e3-9835-002421dde24d

Onko kellään kokemuksia noista Axant merkkisistä housuista? Eivät ainakaan ole hinnalla pilattu. Tuntuvat äkkiseltään liian halvoilta ollakseen kunnolliset.

En tiedä miten paljon olet valmis maksamaan, mutta omien ja muiden käyttäjien kokemusten ja arvostelujen perusteella dhb:n (Wigglen oma merkki) ovat hintaansa nähden erinomaisia.
Bibsejä löytyy 30 eurosta 90 euroon asti ja 90 euron bibsit istuu omaan takamukseen paremmin kuin assos eikä häviä juuri ollenkaan Raphalle tai Castellin Free Aero racelle.

Ei ole kokemuksia dhb:n n. 40 euron housuista, mutta arvostelut ovat hyviä, esim. tällaiset:
http://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-cycling-bib-short/

joni33
21.04.2014, 18.58
En tiedä miten paljon olet valmis maksamaan, mutta omien ja muiden käyttäjien kokemusten ja arvostelujen perusteella dhb:n (Wigglen oma merkki) ovat hintaansa nähden erinomaisia.
Bibsejä löytyy 30 eurosta 90 euroon asti ja 90 euron bibsit istuu omaan takamukseen paremmin kuin assos eikä häviä juuri ollenkaan Raphalle tai Castellin Free Aero racelle.

Ei ole kokemuksia dhb:n n. 40 euron housuista, mutta arvostelut ovat hyviä, esim. tällaiset:
http://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-cycling-bib-short/

Kiitokset tästä vinkistä. Nyt unohdan nuo axantit vai mitkä ne olivat ja hankin dhb:t. Täytyy hetken vaan perehtyä noihin malleihin.

Grugi
21.04.2014, 19.45
dhb:t on mullakin ja ei niissä ole ollut valittamista, hinta ja laatu kohtaa mielestäni loistavasti.

jaggi
28.04.2014, 11.59
Olethan sitten tietoinen, että nuo ovat aika omituisia mitoiltaan. Jos on tarpeeksi pitkät lahkeet niin sitten ovat myös ylitilavat. Itse (187cm/87cm/77kg) koetin noita joskus ostaa, mutta eipä vaan mitenkään olleet sopivia. Shortsina ja ¾-pituisina toimivat kyllä kun lahkeen pituus ei ole niin kriittinen tekijä.
Enpä muuten ollutkaan ihan niin tietoinen kuin luulin... Omat singletrackit tilasin kokoa 33-35" ja tuli L merkinnällä varustetut sopivan kokoiset pöksyt. Nyt tilasin noi hummveet samalla 33-35" ja tuli medium merkinnällä varustetut hieman liian kireät pöksyt. Laitoin jo CRC valitusta, ja menin sitten Enduran sivuille katsomaan mitoituksia. Noh siellähän seisoi komeasti että Hummveen 33-35" ON medium. Voi *****.

Pompeli
30.04.2014, 13.43
Kerrotaanpa omia ajatuksia ja kokemuksia Castellin ajohousuista. Tuli tuolta XXL:n avajaisista haettua ne Castellin tarjous bibsit (Velicissimo Due) ja niistä ensimmäinen koko, joka mahtui päälle oli L.
Mutta samalla itseltäni löytyy myös Castellin Endurance X2 bibsit kokoa S, jotka menee aika vastaavasti päälle kuin nuo toisen mallin L-koko, tai ehkä jopa paremmin.

Tilasin nuo Endurancet italialaisesta nettikaupasta ja mitoitin itseni Castellin kokosuosituksien mukaan ja myös hieman konsultoin itse kauppiasta.
XXL:ssä kokeiltaessa noita Velicissimo bibsejä, koko M ei millään mennyt edes ylle, ellei olisi halunnut todella kireät henkselit.
Endurancet ovat nähtävästi tehty huomattavasti joustavammasta materiaalista.

Tietenkin vaatetuksissa on eroja, mutta itseä mietityttää, kuinka monet (suomalaiset) pyöräilijät ajelevat "löysillä" vaatteilla.
Oon nähnyt pyöräilijöitä joiden bibsien pehmusteet roikkuu satulan etuosassa ja meinaavat, että on liian tiukat...

Näin onnekkaasti muuten omaan kokoon on Italialaisten mitoitukset sopinut hyvin.

kauris
30.04.2014, 18.56
Mua on aina ärsyttäneet näin pitkänä ja hoikkana henkselihousujen, takkien ja housujen mitoitukset. Jos takista haluaa riittävän pitkän hihan, on koon yleensä oltava L mutta rintakehän ja vyötärön osalta M tai jopa S. Kuitenkin taas kainaloista tai hartioista S ja joskus myös M kiristää. Hihattomissa aluspaidoissa taas m ja s koossa paita ei ulotu tarpeeksi alas eli ovat mallia napapaitoja. Housuissa taas lahkeet ovat liian lyhyet. Vyötärömitan mukaan valmistaja käskee ottamaan M koon mutta pituuden tai jalan sisämitan perusteella L tai XL koon. Hoh-hoijaa. Pyöräilybibseissa sama eli vyötärö M ja pituuden osalta 185 cm pitkille ehdotetaan L tai XL kokoa.

slow
30.04.2014, 21.29
OT:

^ Et ole yksin ongelmasi kanssa. nimim: "ruhosta istuva takki tarpeeksi pitkillä hihoilla olis ihq"

Grugi
30.04.2014, 21.35
Jos on pitkä niin pitää olla lihasta/massaa eikä pelkää luuta ja nahaa niin johan alkaa löytymään sopivaa vaatetta. Sama jos olet lyhyt ja lihava niin vaikea löytää sopivaa vaatetta.

fiber
01.05.2014, 07.39
Tietenkin vaatetuksissa on eroja, mutta itseä mietityttää, kuinka monet (suomalaiset) pyöräilijät ajelevat "löysillä" vaatteilla.
Näin. Minulla ei ole ollut ongelmia minkään henkselillisten ajohousujen/säämisköjen kanssa, kun housut ovat tiukat kuin makkarankuoret. Kiinankopiohousutkin toimivat ok.
Sen sijaan löysät housut voi tuottaa hankaluuksia. Minulla on yhdet aavistuksen verran väljät, niin että ne eivät purista ja kiristä, vaikka ovatkin ihonmyötäiset. Niiden kanssa jo parin-kolmen tunnin maantieajo saa aikaan pientä hiertymää.

helmijak
01.05.2014, 14.50
Kuinka tiukat noiden bibs'ien pitäisi olla / kuinka tiukoilla muut ajelee? 'Fiber' tuossa ylempänä puhui 'makkarankuorista'

Itse olen hoikka 181/88-89 (inseam) ja mulla gore bikewear'in talvibibs'it kokoa M. Noissa on henkselit aika tiukat kun seison suorassa, mutta toki löystyvät ajoasennossa niin, että eivät juurikaan purista. Vaikka mulla on aika 'tikkureidet' niin noita saa kyllä kiskoa päälle - ajaessa en puristusta huomaa. Eilen tuli vielä postissa dhb:n kevätbibs'it, jotka on kokoa S, ja niissäkin nuo henkselit on suunnilleen yhtä tiukat kun noissa gbw:n pöksyissä ja muuten ne ovat vähän tilavammat kuin gbw't.

Nyt vähän arveluttaa, että pitäisikö nuo dhb't kuitenkin vaihtaa isompaan kokoon...

janne kuivakangas
01.05.2014, 17.49
Ite oon 186/75 Hoikka..ja käytän L kokoo ja ovat oivat mulle hyvät jalassa..😊

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

fiber
01.05.2014, 18.15
Kuinka tiukat noiden bibs'ien pitäisi olla / kuinka tiukoilla muut ajelee? 'Fiber' tuossa ylempänä puhui 'makkarankuorista'
Käytä sen verran löysiä, että tuntuu mukavalta mutta jos alkaa tulla hiertymiä, on housut liian väljät :)

Thundermand
01.05.2014, 18.51
Henkseleiden kuuluukin olla seistessä tiukat, muuten ne olisivat ajoasennossa lähes hyödyttömät. Mielestäni koko on sopiva kun shortsit ovat mukavan napakat eikä löysiä ja ryppyisiä kohtia juurikaan esinny, mutta eivät myöskään rajoita jalkojen liikeratoja.

rhubarb
01.05.2014, 19.03
Se, miltä housut tuntuvat seisoskellessa ei ole kovin relevanttia; vain ajoasennon mukavuus on tärkeää. Erityisen yleisesti henkselit voivat tuntua ihan erilaisilta…

Housujen liiallisen kireyden huomaa lähinnä kahdesta asiasta: 1) säämiskää ei saa tarpeeksi ylös, hyvin ihoa vasten koko nivustaipeen matkalta, ja 2) kangas pistää venyessä vastaan, joka vaikuttaa liikerataan ja hukkaa energiaa—lyhyillä lähinnä takareidessä, ja pitkillä tai 3/4 asian huomaa nopeasti polvea taivuttaessa. Koon tulisi olla niin pieni kuin mahdollista noiden kriteereiden sisältä.

Hyvien ja huonojen housujen eron huomaa nopeasti siinä, että muuten sopivan tiukoissa ei-niin-hyvissä housuissa esim. etumuksen muotoilun puute aiheuttaa turhaa kiristystä, jolloin helposti joutuu ottamaan liian suuret. Ne sitten hiertävät, ja jopa kuluvatkin nopeammin…

Sikäli kuin suinkin mahdollista, suosittelen Assosta tai Castellin vastaavaa hintaluokkaa. Kumpaakaan ei, harmi kyllä, taida saada kivijaloista…

makimies
01.05.2014, 19.45
Täyty tulla kehumaan bianchin housuja missä on säämiskä nalini-merkkistä "nahkaa", oikein hyvät imo, tosi ohut kyllä tuo pehmuste vrt. vanhoihin housuihin , mutta selkämyös sopivan pitkä ja ei vedä housuja korviin....

N.N.
18.05.2014, 20.39
Missä pyöräilysortseissa (henkseleillä) olisi oikein paksut ja mukavat pehmusteet? Talven aikana spinningissä, jossa salin lämpö on jotain lähellä +30 C, on perseeseen hiertynyt kipeä paukama, joka taas kevään pitkillä lenkeillä muistuttaa itsestään, hemmetti. Castellin Rosso Corsaa mainostetaan paksuimmasta kohdasta 12milliseksi, vaan ei sekään ole toiminut.

Löytyisikö bib-shortsi-suositusta tähän?
Päädyin Enduran Equipe Uber -malliin, jossa on järein säämiskä. Parin kokeilun jälkeen voin sanoa, että kallis oli, mutta kannatti hankkia, toimii.

Alkuun luulin bibsejä liian pieniksi, puristaa reisistä ja henkseli on tiukalla, mutta niin pitääkin. 187 cm, 81 kg: M-koko

Wilgios
18.05.2014, 21.29
Mites dhbn bibsit; vartta on 187, jalan sisämitta 93, vyötärö jossain 95. Tilaisko koossa L ja itkee sitten väärän kokoista? Olisko kellään antaa vinkkejä....

Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla

Grugi
18.05.2014, 21.45
Wigglellä on kokotaulukot dhb:n bibseistä ja ne pitää kutinsa aika tarkkaan joten sieltä vaan mittasi mukaan. Kyllä mä uskon että L on sulle passeli.

kauris
15.08.2014, 08.24
Lähdin nyt VesaP:n hehkuttamalle linjalle ja tilasin juuri Wigglestä Castellit aikaisempien Assoksen pöksyjen tilalle. Ovat Aero Racet ihan hyvissä hinnoissa tällä hetkellä.
http://www.wiggle.com/castelli-free-aero-race-kit-bib-shorts

Kun minulle vakuuteltiin, että ovat aika tiukkoja niin tilasin L-koon.
Pituus on 185 ja inseam 85 mutta ongelmana L-kokoisissa yleensä ovat liian löysät lahkeet. M-koossa (jos ei tässä L:ssäkin) ongelmana olisi olleet aivan liian lyhyet henkselit ja pidennys olisi ollut välttämätön.
Lisäksi tilasin Castellin verkkopaidan, jollaisia olen kuullut suositeltavan Suomen kylmille keleille alimmaikseksi kerrokseksi. Näin alin kerros ei tunnut märkänä kylmältä ja ilmaa mahtuu väliin ennen seuraavaa kangasta. Valmistajahan suosittelee noita varsinaisesti lämpimälle kelille. Siinä otin S/M-koon ja saa nähdä miten käy. Koot ovat harvassa, koska seuraava on L/XL ja se olis luultavasti tällaiselle ruipelolle liian löysä eikä istuisi napakasti. Joissain M-paidoissa ongelmana on liian tiukat hartiat tai kainalot mutta tuossa hihattomassa ei luultavasti sitä ongelmaa ole. Kunhan on vain tarpeeksi pitkä korkeussuunnassa. Näyttäisi kyllä ihan hyvältä kuvissa.

lansive
15.08.2014, 08.35
Onko kellään kokemusta mitenkä nuo Castellien suhtautuu vaikka Löfflerin vastaaviin? Uusia ajohousuja pitäisi taas ostaa ja mietin, että ostanko taas Hot Bondit vai uskaltaisiko sitä kokeilla jotain muutakin välillä.

30 hampainen
15.08.2014, 08.43
Castellit

Kun minulle vakuuteltiin, että ovat aika tiukkoja niin tilasin L-koon.
Pituus on 185 ja inseam 85 mutta ongelmana L-kokoisissa yleensä ovat liian löysät lahkeet.

Olen suunnilleen saman mittainen, mutta painoa on luultavasti enemmän; 88 kg. Edes xxl:ät eivät mahtuneet, ei alkuunkaan. Noi on tosi hoikkien kamppeita.
edit: Saattoi olla että koko oli XXXL eli isoin mitä merkiltä löytyy. Testasin Tukholman XXL:ässä.

VesaP
15.08.2014, 08.46
Parin viimeisen vuoden Free Aerot ON tiukemmat vetää päälle mutta sitten kun ne saa revittyä lopulta paikoilleen, ne on ajaessa kuin toinen iho. Jos on tottunut "normaalikireisiin" ajohousuihin paikalleen laittaessa, nämä FA:t voi tuntua ekoja kertoja kokeillessa että nämähän on sata numeroa liian pienet. Eli ei saa pelästyä kun niitä alkaa paketista ekaa kertaa päälle repimään. Ei ne (välttämättä) kovin helposti ilman kiemurtelua ja vääntelyä päälle menekään mutta lopussa kiitos seisoo kun on ne päälleen onnistuneesti äheltänyt. :)

kauris
15.08.2014, 10.28
Olen suunnilleen saman mittainen, mutta painoa on luultavasti enemmän; 88 kg. Edes xxl:ät eivät mahtuneet, ei alkuunkaan. Noi on tosi hoikkien kamppeita.
edit: Saattoi olla että koko oli XXXL eli isoin mitä merkiltä löytyy. Testasin Tukholman XXL:ässä.

Juu olen vain 70 kiloinen. Olen varma, että L:ät mahtuu hyvin. Tiukat ne saakin olla. Nykyiset Assoksen L:ät (ei tosin se kisakirein malli heiltä) sais olla napakammat.

HarryH
15.08.2014, 17.36
@lansive. Mulla oli HotBondeissa koko L ja Castelleissa sopiva koko on XL

rhubarb
15.08.2014, 21.18
Sikäli kuin suinkin mahdollista, suosittelen Assosta tai Castellin vastaavaa hintaluokkaa. Kumpaakaan ei, harmi kyllä, taida saada kivijaloista…

Assosta on myynnissä Velosportissa, jos joku on halunnut hypistellä.

lansive
16.08.2014, 07.16
@lansive. Mulla oli HotBondeissa koko L ja Castelleissa sopiva koko on XL

Kiitos. Sama koko minullakin, joten ehkäpä tuota uskaltaisi kokeilla.

paskalokki
21.08.2014, 22.15
Nyt kun pyöräilykärpänen on purrut kunnolla niin ei anneta viileämpien säiden sitä pilata. Syksyllähän on jopa kivempi ulkoilla kun kesällä.

Kävin heittämässä tänään reilu 50km lenkin tuulihousut jalassa ja eieiei ja ei. Joka polkasulla kengän ja lahkeen väliin jää tennissukan välinen rako ja viima käy sisään, plus kahisevat helvetisti, eivät jousta ja tuuli nappaa kiinni.

Seuraavaksi testiin lähtee kollarihousut, mutta niissä taas ei ole kuin pienet taskut missä ei vetoketjuja, mutta ovat toisaalta joustavat ja näin ollen nilkkakin vähän peittyy.

Kokoa on 190cm/116kg joten moni XXL:kään ei välttämättä käy, kun nämä pyöräilyvermeet tuntuu olevan aika piukkoja. Eli haussa on joustavat housut mitkä eivät lepata takana ajavan silmillä, selkä peittyy ja nilkka myöskin kun jalka on yläasennossa.

En näe itseäni tiukoissa bibseissä, mutta eipä kokeilu mitään maksa jos käy testaamassa jossakin, eli vähän väljähköt housut käy paremmin, saa vielä alle kerrastoa jos tarttee. Säämiskää ei tartte olla, löytyy lyhkäsistä jo.

Eli mistä etsimään ja testaamaan ja koska taloustilanne sen sanelee, niin mitä halvempi, sitä parempi. Tarkan markan mies muutenkin. Henkselimalli paras vissiinkin?

Grugi
21.08.2014, 22.44
^ Lidlissä kuulemma parasta tarjolla eikä maksa paljoa.

paskalokki
21.08.2014, 22.56
^ Lidlissä kuulemma parasta tarjolla eikä maksa paljoa.
Ikäväkseni ne tuli vähän liian aikaisin myyntiin ja nyt on kaikki loppu jo oikeastaan, paitsi kengät.

Plus jos housujen kokoluokka on samaa kuin paitojen niin ei toivoakaan, että XL-koko menisi. Yllättäen, takista XL oli kyllä sopiva, ihmettelin suuresti.

kuovipolku
22.08.2014, 09.50
FWIW Lidlin juoksutrikoillakin on käyttäjänsä jotka pitävät niistä enemmän kuin saman puljun pyöräilyhousuista. Selän peittämisessä toiimii minulla hihaton alusasu, sekin mallia Lidl jossa pituutta riittää. Käyttöaikaa lisäävät sitten polvenlämmittimet.

(Todella hyvät pyöräilyhousut ovat sitten tietenkin vielä paremmat.)

Zen65
26.08.2014, 18.04
Leveälahkeisissa voi aina laittaa ympäri tavallinen kuminauha. Halpa ratkaisu.

Cambo
27.08.2014, 09.37
Lyhytlahkeiset säämiskälliset ajohousut jo löytyy, mutta syksyä varten tarvitsisin pitkälahkeista. Toimiiko yhdistelmä: säämiskällinen lyhyt housu + pehmusteeton pitkä housu? (Ja saako hyvät pitkät pehmusteettomat halvemmalla kuin pehmustetut eli kannattaako tällainen vai kannattaako kerralla ostaa pitkät pehmustetut?)

Hyviä ehdotuksia housuiksi ja missä niitä pääsee testaamaan (pk-seutu)

VesaP
27.08.2014, 09.50
Toimiiko yhdistelmä: säämiskällinen lyhyt housu + pehmusteeton pitkä housu?

Tottakai. Itselläkin yhtenä kylmän kelin yhdistelmänä lyhyet ajohousut ja sen päällä sitten Gore Bike Wear'in tai Campagnolon säämiskättömät ajohousut. Ne on suunniteltu ihan tuohon. Eli saa pitää alimmaisena parhaita mieluisiaan bibsejä, sit saa latoa välikerrokseksi mitä ikinä tarviikaan lämmikettä, ja päällimmäiseksi sitten noi GBW tai Campyn pöksyt.

tempokisu
27.08.2014, 10.33
Lyhytlahkeiset säämiskälliset ajohousut jo löytyy, mutta syksyä varten tarvitsisin pitkälahkeista. Toimiiko yhdistelmä: säämiskällinen lyhyt housu + pehmusteeton pitkä housu? (Ja saako hyvät pitkät pehmusteettomat halvemmalla kuin pehmustetut eli kannattaako tällainen vai kannattaako kerralla ostaa pitkät pehmustetut?)

Hyviä ehdotuksia housuiksi ja missä niitä pääsee testaamaan (pk-seutu)

Ehdottomasti hyvä ratkaisu on alla lyhyt kesähousu pehmukkeella ja päälle jotkut muut, joita voi sitten vaihdellakin. Itellä on näin ollut jo vuosia.
Alla on jo muuten esittelykelvottomiksi nuhjaantuneet ( haalistunut, vähä kulunut ja venynyt) kesähousut, ja päällä kelin mukaan ohuet itse asiassa juoksurikoot ( 80-luvulta) tai hieman paksumpi versio, ja löytyy vielä ihan talvihousukin. Olen muutamista pitkistä ratkonut pehmukkeet pois, kun voin ajaa vain UrheiluAreena-pehmusteisilla housuilla.

Toimii myös niin, että aamulla lähteissä on ajohousun päällä ohuet rikoot, ja kun ilma siitä lämpenee, niin rikoot pois. Usein parempi yhdistelmä kun irtolahkeet.

Tank Driver
27.08.2014, 10.38
Voipi myös kokeilla alle pitkiä säämiskäpöksyjä ja päälle shortseja. Lepattaa maantiellä, mutta maastossapa toimii oikein kivasti.

VesaP
27.08.2014, 10.52
Voipi myös kokeilla alle pitkiä säämiskäpöksyjä ja päälle shortseja. Lepattaa maantiellä, mutta maastossapa toimii oikein kivasti.

Maastosta en mitään tiedä mutta miksi pitäisi laittaa lepattavat shortsit vielä tiukkojen kunnon ajohousujen päälle? Katu- eiku sori maasto-uskottavuuden takiako?

kauris
27.08.2014, 11.12
lyhyitä säämiskäpöksyjä ja siinä maastoshortseja pidän maastossa, jotta alla olevat housut pysyvät ehjinä ja puhtaampina. Kura, hiekkamössö ja housut muutoin nopeasti rikki raapivat satula, risut jne. ovat kestävämpää kangasta olevien maastoshortsien alla.
MUTTA, parhaita maantiehousujaan ei kannata pitää karkeasta kangaasta tehtyjen lyhyisen tai pitkien maastohousujen alla, koska niiden kangas kuluttaa ohuiden bibsien kankaan nopeasti pilalle tai ainakin läpikuultavaksi.

Teme33
29.08.2014, 14.07
lyhyitä säämiskäpöksyjä ja siinä maastoshortseja pidän maastossa, jotta alla olevat housut pysyvät ehjinä ja puhtaampina. Kura, hiekkamössö ja housut muutoin nopeasti rikki raapivat satula, risut jne. ovat kestävämpää kangasta olevien maastoshortsien alla.
Siis täh?? Kura, hiekkamössö ja housut menee rikki ja satula sekä risut ovat sortsien alla?

kauris
29.08.2014, 14.59
Kylläpä oli tullut kirjoitettua sekavasti. Olin varmaan aloittanut yhdellä tavalla lauseen, muokannut välillä ja ajatus hukkunut.
No ehkä silti ymmärsitte. Eli maastokäytössä hiekka, vesi, puiden oksat jne. kuluttavat ohuet pyöräilyhousut nopeasti pilalle. Pitämällä niiden päällä kestävämmästä kankaasta valmistettuja maastoshortseja tai housuja alemmat housut eivät kurastu, kulu ja rikkoonnu niin nopeasti. Maastotouhuissa saattaa myös olla katu- vai pitäisikö sanoa maastouskottavammat. Huonona puolena se, että karkeat housut itsessäänkin kuluttavat hankauksen takia alempia ohuita pyöräilyhousuja.

Cambo
03.09.2014, 16.13
Kävin eilen ensimmäistä kertaa testailemassa pitempiä pyöräilyhousuja syksyä varten. Nyt 15c asteessa jo tuntuu lyhyet bibsit viileiltä.
Testasin Löefflerin Windproofeja softshellejä ja ne tuntuivat taas todella lämpimiltä. Mihin lämpötilaan ne on suunniteltu (tai milloin itse niitä käytätte?)
Paremmalta itseasiassa tuntuivat todella ohuet Asicsin juoksuhousut lyhyiden bibsien päällä..

Joko voi vaihtaa suoraan noihin Löefflereihin /muihin pitkiin pyöräilyhousuihin vai onko pakko hankkia kahdet housut?

kuovipolku
03.09.2014, 21.13
Löfflerin mallistossa nuo ovat talvihousut ja pitäisin niitä myös sellaisina (vaikka kataloogista ei taidakaan löytyä muita vuodenaikoja kuin kesä ja talvi). Eli lämpötila saa olla reilusti lähempänä nollaa tai ainakin tuulen pitää tulla jostain Siperiasta ennen kuin ne kannattaa vetää jalkaansa. Semmoisia säitä odotellessa lyhyet bibsit + irtolahkeet tai ohuet tai vähän paksummat juoksutrikoot toimivat ihan hyvin.

Mutta onhan niitä kylmänarempiakin ajajia jotka viihtyvät housuissa joita useimmat pitäisivät liian lämpiminä. Viime kädessä ainoa pätevä kriteeri sopivalle pukeutumiselle on oma tuntemus.

arctic biker
03.09.2014, 21.25
Asicsin pitkät juoksurikoot, Craftin wintertrikoot, vai oliko nuo merkit toisin päin ja irtolahkeet on täälläkin käytössä lyhkäisten bibsien kanssa. Hyvin pelaavat, sitten kun alkaa oikeasti kylmä olla ja pakkastakin niin asuni eivät enää palstajulkisuutta siedä...

N.N.
04.09.2014, 07.32
Löytyisikö suositusta, etsin vaimolle NAISTEN viileämmän kelin pitkiä ajohousuja. Pitää olla pehmuste, edestä windstopper ja mielellään vähän vettä hylkivä. Ei henkseleitä. Pääkäyttö 15 km työmatkat hiekkatietä kelissä kuin kelissä

Kva66
04.09.2014, 19.04
Vaimoni on käyttänyt juoksuun tarkoitettuja windstopperhousuja päälimmäisenä. Alla ollut normi bibsit tai normi kalsarit.

Itsekin pidän alla aina normi lyhytlahkeisia pehmusteella, päälle sitten kelin mukaan toiset housut tai/+irtolahkeet.

Naisille näyttää malleja olevan vähän heikonlaisesti.

ilmora
04.09.2014, 19.38
Hankin äskettäin omat pitkät, kylmemmän kelin pöksyni Goren mallistosta (http://www.zalando.fi/gore-bike-wear-element-ws-so-lady-trikoot-musta-gb241e002-q11.html) - hinta kyllä kirpaisi, mutta tuntuivat jo ekalla sovituksella niin mukavilta että tiedän niiden olevan vielä sen arvoiset. Materiaalin lisäksi myös heijastindetaljit miellyttivät.

Kyllähän naisille jonkin verran malleja löytyy, mutta kun pituus menee tuonne 175 cm suuntaan niin silloin tahtovat vain olla helposti liian lyhyitä. Se on itselläni enemmän dilemmana. Varalla on myös kylmemmän kelin juoksutrikoot, mutta ei tekisi mieli kuluttaa niitä puhki pyöräilyn parissa.

arctic biker
04.09.2014, 20.34
Hankin äskettäin omat pitkät, kylmemmän kelin pöksyni Goren mallistosta (http://www.zalando.fi/gore-bike-wear-element-ws-so-lady-trikoot-musta-gb241e002-q11.html) - hinta kyllä kirpaisi, mutta tuntuivat jo ekalla sovituksella niin mukavilta että tiedän niiden olevan vielä sen arvoiset. Materiaalin lisäksi myös heijastindetaljit miellyttivät.

Kyllähän naisille jonkin verran malleja löytyy, mutta kun pituus menee tuonne 175 cm suuntaan niin silloin tahtovat vain olla helposti liian lyhyitä. Se on itselläni enemmän dilemmana. Varalla on myös kylmemmän kelin juoksutrikoot, mutta ei tekisi mieli kuluttaa niitä puhki pyöräilyn parissa.
Normaalissa maantie- tahi työmatkahommissa nää pitkät juoksutrikoot olen kokenut varsin kestäviksi. Oikeessa kuratason mettäajossa taas alla pitkät bibsit ja päällä lyhkäiset ajohousut ei niin huono homma ole, toki jalat kastuu mutta on jotain kotona miehistä esiteteltävää.

Rouleur
07.09.2014, 19.04
Onkohan kellekään tullut vastaan lyhytlahkeisia bibsejä (siis henkselihousuja), joissa EI toppausta? Tällaiset "alushousuina" voisivat olla hyvät viileämmillä keleillä, päälle normibibsit ja irtolahkeet. Jos normaaleihin ajohousihin yhdistää kalsarit tai trikoot päälle, vyötärö lähtee ärsyttävästi valumaan alaselästä.

paskalokki
09.09.2014, 21.02
Nyt on neljä eri kauppaa käyty etsimässä ajohousuja Tammistossa.

Budget Sport - pyöräilyvaatetta ei oikeastaan ollenkaan kuten myyjäkin sanoi, 129 euron pitkälahkeiset oli 99 euron alessa henkseleillä. Aivan liian kalliit. "Joustavia" tuulihousuja oli parit kappaleet hintahaitarissa 20-30 euroa, mutta vaikuttivat siltä, etteivät pidä tuulta joten kauppaan jäi.

XXL - sama kuin yllä, hintahaitari vaan ylöspäin paljon.

Intersport - ei pyöräilykuteita ollenkaan, mutta alennusrekistä löytyi ulkoiluhousuja -50% lapuilla 50-100 eurolla, mutta pari hyväntuntuista oli ehkä pari senttiä liian lyhyitä eikä joustaneet älyttömästi ja siksi jäi kauppaan. -30% olisin saanut yhdestä vaatekappaleesta vaikka olisi ollut jo alennettu.

Stadium - 3 minuuttiin käveli kaupan ympäri kuten normaalistikin.

Joku tässä mainitsi jostain nettisivusta missä on erittäin auttavainen aspa chatin kautta mistä saa kokoneuvoja kuulemma ja isojakin kokoja löytyy suhtkoht edullisesti. Pitää ottaa varmaan mittoja vähän ja alkaa keskustella sinne suuntaan.

jmmaki
10.09.2014, 05.32
Bilteman housut sopivat hyvin ainakin mun takamukselle, eivätkä ole hinnalla pilatut. Ovat yhä säännöllisessä käytössä esim. työmatkalla, vaikka vaatekaapista löytyykin useammat bibsit. Resori on näissä niin tiukka, että pysyvät hyvin ylhäällä ja irtolahkeiden kanssa kelpaavat myöhemminkin syksyllä. Tyylipisteitä näistä ei tietenkään saa. http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Vaatteet-ja-jalkineet/Pyorailyhousut-27573/

kmw
10.09.2014, 06.35
Onkohan kellekään tullut vastaan lyhytlahkeisia bibsejä (siis henkselihousuja), joissa EI toppausta? Tällaiset "alushousuina" voisivat olla hyvät viileämmillä keleillä, päälle normibibsit ja irtolahkeet. Jos normaaleihin ajohousihin yhdistää kalsarit tai trikoot päälle, vyötärö lähtee ärsyttävästi valumaan alaselästä.

http://www.urheiluareena.fi ompelee sulle just semmoset kun haluat.

Rouleur
13.09.2014, 20.36
Kiitos! Tuo vaikuttaa lupaavalta! Varmaan saa noi niiden perushousut ilman pehmustetta.:)

PePe
14.09.2014, 19.21
Valikoima kotimaisissa liikkeissä tuppaa olemaan todella vaatimaton. Bobshop ja muut isot ulkomaiset ovat aivan eri planeetalta tässä suhteessa.

paskalokki
18.09.2014, 20.43
No nyt löytyi sitten kohtuu edullisesti tällekin järkäleelle pyöräilyyn housut: http://www.xxl.fi/vaatteet/miesten-vaatteet/housut/softshell-housut/icepeak-sani/p/1101653_1_style

Koko 58 puristaa sen verran kumminkin reisistä, että taskuja ei tartte käyttää mukavuuden maksimoimiseksi, mutta ei haittaa. Joustavat housut ja lahkeissa kiristettävät nauhat. Sisävuori imo aika paksua softshell-vuorta, eli voi tulla +15 asteen tienoilla kuuma kyllä vielä.

Ulkojääkausi kun alkaa ja sinne mennessä pudottaa muutaman kilon niin noistahan saa oivat byysat myös ulkojäille, paremmat sielläkin varmasti kuin tuuli- tai collegehousut.

edit: Palautukseen lähtee XXL:n housut, lahkeet lepattavat aivan liikaa ja ovat jopa vaaraksi ja kun joutuu vyötä käyttämään niin painaa vyötäröstä ikävästi.

Kiristettävällä resorilla ja 2cm pidempänä pitäisin, nyt ei voi. Voi vitun *****.

paskalokki
07.01.2015, 15.16
Pääseekö jossain Keski-Uudellamaalla tai pääkaupunkiseudulla tiettävästi testaamaan jossain Löfflerin 58 ja 60 kokoisia bibsejä? Lyhyet säämiskällä ja henkseleillä haussa, mutta kokomallailua varten käy varmaan joku muukin malli hätätapauksessa.

Jopoman
07.01.2015, 19.35
Tuolla varmaan:
http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=tarvikkeet&id=37
Kokovalikoimasta en mene takuuseen, mutta soittamalla selviää.

paskalokki
07.01.2015, 19.50
Löffleriä on omassa kivijalassa myös, mutta koot taitavat loppua 56. Siksi tiedustelin erityisesti isoja kokoja.

r.a.i
07.01.2015, 20.46
http://www.evanscycles.com/products/fat-lad-at-the-back/spare-tyre-super-roubaix-pad-bib-tight-ec100493

Tuosta vähän isommille pojille talvibibsit - kokemusta ei oo, törmäsin noihin ku kattelin uusia pöksyjä. Nimestä pisteet :)

paskalokki
07.01.2015, 21.56
Näemmä joo, mutta kesämallia itsellä haussa.

HXX1100H
08.01.2015, 06.58
Näemmä joo, mutta kesämallia itsellä haussa.Moi, Löfflerin 60 kokoisia kesäbibsejä on vaikeaa löytää yleensäkään ja varsinkin talvella, joten selkeintä voisi olla että tilaat ne esim. Roselta .

arctic biker
08.01.2015, 08.09
Rose on sillainkin hyvä firma jotta palautuspolitiikka pelaa heillä hyvin.

Bansku81
08.01.2015, 08.25
Millais PI Elite Amfib bibsit kannattaa korjata kun polkimen nasta tehnyt pohkeen kohdalle pienen reiän? Meneekö normisti ompelemalla vai olisiko joku joustava, liimattava paikka parempi?

paskalokki
08.01.2015, 08.52
Rose on sillainkin hyvä firma jotta palautuspolitiikka pelaa heillä hyvin.
Hyvä tietää, tuota meinasinkin seuraavaksi. Jos ottaisi parit laskulla ja palauttaisi sitten ne ei-sopivat jos toiset on passelit.

lansive
08.01.2015, 09.05
http://www.urheiluareena.fi ompelee sulle just semmoset kun haluat.

Tästä vielä muistuttaisin. Jos kerran kokoja ei muuten löydy niin tuolta saa mittojen mukaan ja hintakin on järkevä.

paskalokki
08.01.2015, 09.16
Tästä vielä muistuttaisin. Jos kerran kokoja ei muuten löydy niin tuolta saa mittojen mukaan ja hintakin on järkevä.
Laitoin eilen tiedustelua sähköpostilla mittatilaushousuista, kotimaista laatua olisi kiva suosia, mutta mittatilaustuotetta on varmaan huono palauttaa joten tässä on pieni kysymysmerkki jos ei olekaa sopiva. Katotaan mitä vastaavat.

edit: Roseltahan löytyy aika kiitettävästi isojakin kokoja ja kaikki hinnat eivät ole ihan pilvissä. En tiedä miten tämä linkki muille näkyy, mutta itsellä on listattu lyhytlahkeiset bibsit suosion perusteella: http://www.rosebikes.fi/tuotteet/asusteet/asusteet/pyoeraeilyhousut/shortsit-pehmusteella/?sex=760&page=1&count=64#anchor_products

Mitä merkkeä/malleja tuolta kannattaa etsiä? Tottakai koko nyt rajoittaa aika paljon, mutta näyttäisi XXXL:ää olevan ainakin Löffleriltä, Northwavelta ja Roselta. Löffler kovassa maineessa toki, mutta onko Rosen pöksyistä kellään kokemuksia?

arctic biker
08.01.2015, 11.45
Ei mulla yli maallista kokemusta vaippahousuista ole mutta jotain, pitkät Rosen termobibsit löytyy, ajaa noilla. Saattas 200 kilsan reissulla kaivata parempaa pehmustettu, toisaalta teen noita matkoja vain kesäkelissä.

kuovipolku
08.01.2015, 11.58
Millais PI Elite Amfib bibsit kannattaa korjata kun polkimen nasta tehnyt pohkeen kohdalle pienen reiän? Meneekö normisti ompelemalla vai olisiko joku joustava, liimattava paikka parempi?

Jos reikä on ihan pikkuruinen, ompelisin sen nurjalta puolelta ristiin rastiin tai tähtimalliin (eli ihan kuin parsisin sukkaa). Kun reikä on paikassa johon ei kohdistus suurempaa venytystä johonkin suuntaan, ompeleiden ja housumateriaalin luulisi kestävän.

Suuremmassa reiässä tai esim polven kohdalla onkin sitten todennäköisempää että ompeleet eivät pidä tai että ne repivät korjatun kohdan reunoja, joten silloin paikka on ehdottomasti parempi vaihtoehto. Maailmalla on käytetty onnistuneesti ainakin silittämällä kiinnityviä neopreenille tarkoitettuja "Iron Mend"-paikkoja, mutta voivat muutkin kestää (ja jos irtoavat muutaman pesun jälkeen, voi laittaa uuden).

VesaP
08.01.2015, 12.04
Laitoin eilen tiedustelua sähköpostilla mittatilaushousuista, kotimaista laatua olisi kiva suosia, mutta mittatilaustuotetta on varmaan huono palauttaa joten tässä on pieni kysymysmerkki jos ei olekaa sopiva. Katotaan mitä vastaavat.

Jos ne on tehty mittojen mukaan, miksi ne ei olisi sopivat? :D

Siinä on sitten kaksi vaihtoehtoa:

1) Ompelija teki paskaa työtä --> voit palauttaa
2) Annoit väärät mitat --> et voi palauttaa

Edit:

Raphalla on joku service bibsien korjaukseen. Tässä ne korjas Froomen pökät. Tosin tuskin Froome tarvii niitä oikeesti enää käyttää mutta noin demomielessä:

http://pages.rapha.cc/products/crashes-wounds-repairs

Tuossa ekana heti tarpeeksi isoresoluutioinen kuva Froomesta jos haluu äijämeinkiä taustakuvaksi työkoneeseen... Saa respektiä palavereissa kun heijastaa tykillä jonkun presentaation kankaalle ja "vahingossa" vilahtaa verta ja suolen pätkiä. Ei ei, mulla ei tuota oo taustakuvana, vaan hieno Sky:n TTT kuva.

Sama varmaan noiden mittatilausrunkojen kanssa. Jos on tehty niiden mittojen mukaan jotka annat, mutta sit ei vaan tunnu muuten vaan käteen sopivalta kun on liian kova/joustava/tms runko niin se on voi voi. Jos taas on tehty 535mm vaakaputken sijaan vaikka 565 erehdyksessä, sit se on fillarintekijän ongelma --> rungon voi palauttaa.

Bansku81
08.01.2015, 14.09
Tänks taas neuvoista!

Edit. Menee varmaan tuo ompelemalla, mutta täytyykin hankkia varastoon tuota Iron mendiä tietääkö joku että saako Suomesta vai pitääkö laittaa tilausta maailmalle?
Edit. vol.2 Tommosta aquasure liimaa näytetään käytettävän sukelluspukujen ja kahluuhousujen korjaukseen. Täytyykin hakea putkilo tuosta naapurin kalastusväline liikkeestä ja laittaa pari tippaa ompeleen päälle.

pätkä
08.01.2015, 14.49
Lokki avaa selaimella osoitteen Trikotexpress.de ja sivun vasemmasta laidasta "king sizes". Löytyy kokoja 6XL:n asti.

paskalokki
08.01.2015, 15.32
Lokki avaa selaimella osoitteen Trikotexpress.de ja sivun vasemmasta laidasta "king sizes". Löytyy kokoja 6XL:n asti.
Damn, no nyt alkoi löytymään kokoakin sellaisille kenen vierellä olen melko "pieni" mies. Mitkäs tuolla on luotettavia ja laadukkaita merkkejä? Roselle onnistuisi palautus ilmaiseksi ja kotimaankielellä tosin, pitää vaan maksaa ennakkoon Paypalilla, mutta niin pitää kyllä tuonnekin.

pätkä
08.01.2015, 15.41
Nalinin kamppeet on aivan laadukkaita. Tämmöselle 90kg rääpäleelle riittää housuista XL. Paidoista ja takeista numeroa tai kahta suuremmat.

Kauppa on luotettava mutta toimitukset ei ole kovin nopeita, reilu viikko yleensä menee. Palauttamisesta ei kokemusta.

paskalokki
08.01.2015, 15.51
Tuo kokotaulukko on ainakin aivan terveisiä, omilla spekseilläni ja tuon taulukon mukaan saisin ottaa 5XL:n bibsit esimerkiksi mikäli tuo nyt pätee myös housuihin, todella suppea tuo on.

paskalokki
09.01.2015, 09.44
Urheiluareenasta mittatilausbibsit henkseleillä ja säämiskällä 95,80 euroa kotiovelle toimitettuna.

Bansku81
17.01.2015, 15.47
Hain tänään Fox launch pro polvarit ja ehkä vähän tyhmä kysymys joka varmaan selviäisi kokeilemalla, mutta onko jollain kokemusta että ovatko paremmat noiden PI Elite amfib trikoiden päällä vai alla? Ei tarvis sit kesken lenkin alkaa ottamaan housuja pois :)

slow
26.01.2015, 15.27
Päällä. Alle ei taida mahtua.

paskalokki
05.02.2015, 14.02
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailyshortsit/castelli-velocissimo-due-bib-pyorailyhousut-13/p/1088258_1_style

Tuollaiset ovat XXL:ssä tarjouksessa ja kokojakin näyttää valmistajalla olevan 3XL:ään asti. Tammistossa on jotain mallia vissiin vielä hyllyssäkin, pitäisikö soitella ja käydä tänään kokeilemassa jos 2XL ja 3XL kokoja löytyy. Wigglessäkin yli 135 euroa hintaa bibseillä. Onko kys. valmistajan vaatteista kellään kokemusta?

http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailyhousut/diadora-talvipyorailyhousut-toppauksella/p/1091234_1_style

Pitkää talviajohousuakin löytyy 2XL-koossa, mutta pitkien housujen kanssa ei ole perjaatteessa ongelmaa, kerroksia löytyy himasta ja ongelma on siellä kesähousujen puolella.

VesaP
05.02.2015, 14.59
Onko kys. valmistajan vaatteista kellään kokemusta?

Castelleista kokemuksia? Ei varmaankaan, ihan outo merkki.

Tai hetkonen... No, sen verran voin sanoa että noissa oleva KISS3 säämiskä ei vedä vertoja lähellekään PROGETTO X2 säämiskälle mikä löytyy saman valmistajan vähän kalliimmissa pöksyissä.

paskalokki
05.02.2015, 15.04
Castelleista kokemuksia? Ei varmaankaan, ihan outo merkki.

Tai hetkonen... No, sen verran voin sanoa että noissa oleva KISS3 säämiskä ei vedä vertoja lähellekään PROGETTO X2 säämiskälle mikä löytyy saman valmistajan vähän kalliimmissa pöksyissä.
Jaa jaa, saa nähä jaksaako lähteä Tammistoon testaamaan jos löytyy kokoja. Veto vähän veks, mutta jos hyvät saisi kohtuuhintaan kerrankin oikeassa koossa laakista ja läheltä niin..

VesaP
05.02.2015, 15.08
Jaa jaa, saa nähä jaksaako lähteä Tammistoon testaamaan jos löytyy kokoja. Veto vähän veks, mutta jos hyvät saisi kohtuuhintaan kerrankin oikeassa koossa laakista ja läheltä niin..

Joo, Castellit noin yleensä on kyllä pyörävaatteiden aatelia. Yksi niistä aatelisista siis sanoisin. On niitä muitakin. :) Jos koko mätsää niin et sinä kirvestä kiveen noidenkaan bibsien kanssa varmaankaan heitä. Ja täällä varusteosiossa on btw Castellin ajohousuista oma ketjunsakin muistaakseni. Siellä löytyy muistien mukaan ylistystä tuota ProgettoX2 säämiskästä jne.

paskalokki
05.02.2015, 15.24
Joo, Castellit noin yleensä on kyllä pyörävaatteiden aatelia. Yksi niistä aatelisista siis sanoisin. On niitä muitakin. :) Jos koko mätsää niin et sinä kirvestä kiveen noidenkaan bibsien kanssa varmaankaan heitä. Ja täällä varusteosiossa on btw Castellin ajohousuista oma ketjunsakin muistaakseni. Siellä löytyy muistien mukaan ylistystä tuota ProgettoX2 säämiskästä jne.
Niinpä näytti joo olevan paljon kehuttavampi tuo Progetto X2-säämiskö kuin Kiss 3. Hohhoijaa, 150 euron pintaan saisi Castelli Free Aero Race-housua ulkomailta, mutta tietty koot loppuvat 2XL:n sitten.

Huoh, lopetan pyöräilyn.

makton
05.02.2015, 17.58
Wigglellä on ainakin castellia (X2) XXXL koossa.

WetWillie
05.02.2015, 18.32
http://www.competitivecyclist.com/castelli-free-aero-race-short-mens-cst0794

Tuolta 3xl hintaan $ 120 elikkäs €110, taitaa olla ilmaiset postit?

paskalokki
05.02.2015, 19.08
Wigglellä on ainakin castellia (X2) XXXL koossa.

Menee jo liian kalliiksi.

http://www.competitivecyclist.com/castelli-free-aero-race-short-mens-cst0794

Tuolta 3xl hintaan $ 120 elikkäs €110, taitaa olla ilmaiset postit?
Eivät näemmä toimita edes suomeen, USA:n sisäisesti vain nopealla päättelyllä. Ilmainen palautus pitäisi myös olla.

WetWillie
05.02.2015, 19.35
Menee jo liian kalliiksi.

Eivät näemmä toimita edes suomeen, USA:n sisäisesti vain nopealla päättelyllä. Ilmainen palautus pitäisi myös olla.
Missä sanotaan että ei postiteta Suomeen?

paskalokki
05.02.2015, 20.15
Missä sanotaan että ei postiteta Suomeen?
Missä sanotaan että postitetaan Suomeen? Se on se mikä lähinnä kertoo totuuden, jos on mahdollisuus, on myös tieto ja kulut.

WetWillie
05.02.2015, 20.19
DO YOU ACCEPT INTERNATIONAL ORDERS?*Print Article

Absolutely yes. We strive to provide our international customers with the same quality of service for which we're so highly regarded here in the US. For non-oversized packages (i.e. almost everything except wheels, frames, and bikes) we ship internationally via UPS. For larger packages we ship via UPS as well. In addition, we must ship liquids and powders via UPS since USPS will not ship these.

Please note that you will inevitably have to pay duties, customs, taxes, etc, on your order once it arrives. Given that these costs vary based on your country of residence and the value of your order, we are unable to provide you with any information or estimates of these expenses. If you refuse a package due to sticker shock over the amount of these fees, you will be charged for both outgoing and incoming shipping fees, and you will also be responsible for any refused shipment charges.

We are unable to provide any currency conversion information, as your bank or credit card will have its own methodology for such a currency exchange. You can use websites such as*XE.com*to get a good guess as to current exchange rates.

We are sometimes asked to minimize the declared value of international shipments in order to minimize your exposure to duties, taxes, and customs. Please don't bother to ask. We will not comply with such requests for two reasons: (1) Governments scare us. Our belief is that lying to a government is something to be saved for special occasions. We don't do it as a regular business practice. (2) The insured value of an international shipment cannot exceed its declared value for customs.

Tuossa sinulle infoa jos jekkiläppä ei taivu 😃😃

WetWillie
05.02.2015, 20.20
Olen tilannut vaatteita ko lafkasta.

mteebee
06.02.2015, 16.52
Castellin free aeroja muutama pari löytyy,hyvät bibsit mutta tälläinen luuperse saa pidemällä lenkillä kärsiä. Eli ovat ohkaset patjaltaan mikä ei ihan kaikkia miellytä. Wiggleltä tilasin kokeeksi dhb Pro ASV bibsit ja muutaman trainersession jälkeen tuntuu ettei tarvitse enää Castellia tilata. Luin jostain että dhbn istuin pehmusteet tulee samalta pajalta kuin Assoksen ja Ralphan pehmusteet eli osaamista löytyy.

kauris
06.02.2015, 17.26
Oliko ne siis nämä?
http://www.wiggle.co.uk/dhb-professional-asv-bib-shorts/

Osaatko arvioida onko noissa kuinka pitkät / joustavat henkselit kokoon nähden. Eli minulla ongelmana on ollut se, että L-koon henkselit on joidenkin merkkien joissain malleissa liian tiukat, muutoin päälle mahtuisi varmaan M-kokokin.
Castellin Free aerossa L-henkseli on riittänyt.

mteebee
06.02.2015, 20.44
Juu samat bibsit,niin ja ostin samaa sarjaa sukatkin jotka myös mukavat. Castelli free aerot on itsellä kokoa L ja dhbt kokoa M. Viimeksi mittasivat allekirjoittaneen 183cm pituiseksi. Henkseleihin en ole kiinnittänyt huomiota,tai bibseihin muutenkaan eli bibsit toimii hyvin kun niiden olemassaoloon ei kiinnitä huomiota.

kauris
06.02.2015, 21.07
Ok, kiitos vastauksesta. Minäkin voisin 185 pitkänä koittaa noista m-kokoa sitten.

ticotaco
11.02.2015, 09.02
Kysymys: Millaiset nuo Elite Amfibit ovat kevätkäytössä kun lämpötila liikkuu +5 - +10 asteen korvilla? Tarkoitus olis vielä tunkea sinne alle lyhkäiset ajohousut, koska joka tapauksessa ajattelin tuollaiset investoida ens talveksi. Joten meneekö liian kuumaksi? Vai voisiko joku suositella jotain muita tuulenpitäviä, pitkälahkeisia ajohousuja?

Eski
11.02.2015, 09.34
Minulla on PI:n amfibit olleet käytössä myös pluskelillä ja ihan hyvin toimii. Alle en ole laittanut enää mitään lämpöisemmällä kelillä, mutta minulla onkin pehmusteilla varustetut amfibit. Pakkasella olen pärjännyt ainakin -10 asti, kun laitan alle craftin teknisen kerraston alushousut.

paskalokki
11.02.2015, 20.10
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailyshortsit/castelli-velocissimo-due-bib-pyorailyhousut-13/p/1088258_1_style

Ostin nuo kun lähti alle 80 euroon, palautan jos koko ei ole sopiva vielä kotona parin testikerran jälkeen. Katsellaan.

Jopoman
12.02.2015, 10.08
Kysymys: Millaiset nuo Elite Amfibit ovat kevätkäytössä kun lämpötila liikkuu +5 - +10 asteen korvilla? Tarkoitus olis vielä tunkea sinne alle lyhkäiset ajohousut, koska joka tapauksessa ajattelin tuollaiset investoida ens talveksi. Joten meneekö liian kuumaksi? Vai voisiko joku suositella jotain muita tuulenpitäviä, pitkälahkeisia ajohousuja?

Kovasti henkkoht ominaisuuksia, mutta mulla +5 on ehdoton maksimi amfibeille. Sitten käyttöön Castellin "thermo"pöksyt joiden jälkeen voikin siirtyä pelkkiin shortseihin. Säästyypä käyttökilsoja kunkin vaatekappaleen optimilämpötiloille ja meno maistuu.

kauris
12.02.2015, 10.29
Samaa mieltä. Nollan yläpuolelle kun noustaan enemmän kuin parin asteen verran alkaa amfibit olee kuumat. Mulla on ohuemmat ja vain edestä polvesta reiteen tuulisuojatut jotkut craftin housut sitten kevään plussakeleillä eli +3 - +12 välillä. Sitten +12 - +18 keleille Assoksen 3/4 pitkät vähän kesähousua paksummalla kankaalla olevat ja vasta +18 jälkeen varsinaiset lyhyet kesähousut esiin.

ticotaco
12.02.2015, 15.11
http://www.bike-discount.de/en/buy/gore-bike-wear-power-2.0-thermo-bibtights-223346/wg_id-780

Onko tälläsistä kokemuksia, ainakin näyttää mones paikas olevan suosituimpien listalla... Eikä hintakaan oo kyllä paha!

kervelo
12.02.2015, 17.39
Power-trikoiden vanhemmasta mallista on kokemusta. Ihan hyvät trikoot nuo mielestäni ovat, kunhan huomioi että housuissa ei ole mitään tuulensuojakalvoa (windstopper tms.). Näin kylmillä keleillä en itse noilla tarkenisi, ovat enemmänkin syksy/keväthousut.

Eski
12.02.2015, 19.15
Mulla on amfibien lisäksi myös tällaiset -> http://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-select-thermal-cycling-bib-tight-9813/wg_id-780 näillä pärjää noin +5 asteesta ylöspäin ihan mukavasti. Kostealla kelillä tosin kastuvat läpimäräksi, mutta amfibit pysyvät paremmin kuivana.

IHD
22.02.2015, 13.32
Hakusessa olisi suhteellisen ohuet pitkälahkeiset bibsit tuonne +10 (+7 .. +13) asteen tienoille, mieluiten pehmusteella.
Hintaluokka jossain max 100- 150 €:n korvilla. Suosituksia ?

Kylmemmille keleille löytyy jo jotkut vanhan "super-roubaix" bibsit (edestä jollain tapaa tuulisuojatut) jotka ovat jo tuolla +10 asteen
tienoilla turhan lämpimät ja sitten lyhytlahkeiset bibsit löytyy varsinaiseen kesäkäyttöön.

jaksu
22.02.2015, 13.48
Tietoa tai huhuja onko Löfflerin Hot Bondit katoamassa valikoimista vai uusiutuuko malli? Euroopan nettikaupat (ainakin b-d ja rose) myy pahasti ei-oota.

pätkä
22.02.2015, 18.57
Hakusessa olisi suhteellisen ohuet pitkälahkeiset bibsit tuonne +10 (+7 .. +13) asteen tienoille, mieluiten pehmusteella.
Hintaluokka jossain max 100- 150 €:n korvilla. Suosituksia ?

Kylmemmille keleille löytyy jo jotkut vanhan "super-roubaix" bibsit (edestä jollain tapaa tuulisuojatut) jotka ovat jo tuolla +10 asteen
tienoilla turhan lämpimät ja sitten lyhytlahkeiset bibsit löytyy varsinaiseen kesäkäyttöön.

Castelli Velocissimo 2 esim. tuolta http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=96214;page=1; menu=1000,18,12;mid=89;pgc=1686:1692

Bansku81
10.03.2015, 20.04
Alkaa elite amfib bibsit käymään lämpimiksi kun lämpötila nousee tonne yli +8 niin suositelkaas hyvät, kevyet, HENGITTÄVÄT, mielellään henkseleillä olevat housut näille väli keleille ennen shortsi kautta. Saa olla succis tai perus housu. Tulee polku rymistelyyn niin ei tarvi pitää vettä eikä tuulta, kun sitä varten jo löytyy housut. Polvarit sais mahtua alle, succiksissa menee päälle.

Mvu
10.03.2015, 20.15
Näil mää olen pärjänny: http://www.endurasport.com/products/?ProductID=104

Bansku81
10.03.2015, 20.33
Onko jotain todella hyviksi havaittuja henkseleitä käytössä jolla perus housuista saisi haarat ylhäällä pysyvät?

Bansku81
10.03.2015, 22.27
Mikäs noissa toppauksettomissa ja henkselittömissä pyöräilyhousuissa on se mistä kannattaa maksaa, kun kaapista löytyy jo laadukkaita retkeilyhousuja? Onko se pelkästään nuo vahvikkeet oikeissa paikoissa ja vähän erilainen leikkaus?

Toinen kyssäri että missä lämpötiloissa alkaa tarkenemaan shortsi+polvisuoja yhdistelmällä kun noissa mainos kuvissa tyypit näyttävät vetävän kyseisellä varustuksella lumessakin?

JackOja
10.03.2015, 22.39
...missä lämpötiloissa alkaa tarkenemaan shortsi+polvisuoja yhdistelmällä kun noissa mainos kuvissa tyypit näyttävät vetävän kyseisellä varustuksella lumessakin?

En tiedä missä lämpötilassa SINÄ mahtaisit tareta. Olisko joku + 5 mitään?

Mainokset eivät ole todellisuutta.

TuH
10.03.2015, 23.44
Alkaa elite amfib bibsit käymään lämpimiksi kun lämpötila nousee tonne yli +8 niin suositelkaas hyvät, kevyet, HENGITTÄVÄT, mielellään henkseleillä olevat housut näille väli keleille ennen shortsi kautta. Saa olla succis tai perus housu. Tulee polku rymistelyyn niin ei tarvi pitää vettä eikä tuulta, kun sitä varten jo löytyy housut. Polvarit sais mahtua alle, succiksissa menee päälle.

Mitkä tahansa super-roubaix-vuoratut täyspitkät tai 3/4-pituiset succikset sopii välikausilenkkeilyyn kuin Jorma Ollillaan. Löytyy valikoimista about kaikilta valmistajilta. Jos haluaa oikein hifistellä, niin hommaa kahdet, toiset sellaista mallia, jossa on osittainen tuulenpitävyys (polvet, etureidet, kassit).

Amfibit lienevät markkinoiden tukahduttavimmat succikset (toki sehän on niiden ideakin), joten niitä ei kannata käyttää mittatikkuna muihin pitkiin pyöräilytrikoisiin.

van damme
11.03.2015, 22.50
Onko mitään normaaleiden shortsien tyylisiä pyöräilyhousuja? Eli siis vähän väljät ja pituus polven tienoille. Tommoset olis hakuessa touring tyyppisille ajoille niin kehtaa kuljeskella kaupungillakin.

Jukahia
11.03.2015, 23.15
Tuossa esim. Ekat 20 kpl...
http://www.bike-discount.de/en/shop/shorts-8891/o-preis

Jos tarkoitat bibli/pehmuste housuja niin ne tarvitset alle erikseen... Niitäkin on boxeri mallia, esim craftilla. Ja ihan normi shortsit käy ajamiseen kans...

Boxerit alle:
http://www.bike-discount.de/en/shop/underpants-with-insert-1116/l-24/o-preis

Nämä vaikka esimerkiksi, molempia löytyy vaikka keskon urheilukaupasta, ainakin craftin valmistamana.

Heering80
25.03.2015, 12.59
Kävin XXL:ssä testaamassa päälleni elämäni ekoja pyöräilykuteita, ja jäin vähän kysymysmerkiksi kokojen suhteen.. Hyllyssä oli Castellin Nanoflex bib -housua koossa xxxl ja Gabba 2 LS -paitaa koossa xxl. Molemmat tuntuivat hyviltä eikä lörpöttänyt mistään. Olen 191 cm / 100kg, ja olin ennakkoon Castellin kokotaulukoiden perusteella suunnitellut ostavani molemmista xxl:t. Ajattelin täältä nyt kysellä, jos joku osaisi vakuuttaa mut housujen koon suhteen suuntaan tai toiseen.

Henkselit ei kiristänyt hartioita edes seistessä, jonka olen foorumeiden perusteella ymmärtänyt olevan sopivien housujen merkki. Pärjäisinköhän xxl housuilla yhtä hyvin?

Mitat (about):
Hartia: 110
Vyötärö: 100
Lantio: 106
Inseam: 86

Thänks.

paskalokki
25.03.2015, 13.03
Kävin XXL:ssä testaamassa päälleni elämäni ekoja pyöräilykuteita, ja jäin vähän kysymysmerkiksi kokojen suhteen.. Hyllyssä oli Castellin Nanoflex bib -housua koossa xxxl ja Gabba 2 LS -paitaa koossa xxl. Molemmat tuntuivat hyviltä eikä lörpöttänyt mistään. Olen 191 cm / 100kg, ja olin ennakkoon Castellin kokotaulukoiden perusteella suunnitellut ostavani molemmista xxl:t. Ajattelin täältä nyt kysellä, jos joku osaisi vakuuttaa mut housujen koon suhteen suuntaan tai toiseen.

Henkselit ei kiristänyt hartioita edes seistessä, jonka olen foorumeiden perusteella ymmärtänyt olevan sopivien housujen merkki. Pärjäisinköhän xxl housuilla yhtä hyvin?

Mitat (about):
Hartia: 110
Vyötärö: 100
Lantio: 106
Inseam: 86

Thänks.
Taitaa olla samat bibsit itsellä ja kokoa 190/115, henkselit ei purista, mutta reisistä ja ja alaosasta ovat tiukat, että saa repiä päälle kunnolla. Ei purista ikävästi ja pysyvät paikallaan, joten mieleeni loistavat. Kokeile pienempiä, oma kokoni oli siis 3XL. Napakathan niiden pitää olla, venyvät vähän käytössä kumminkin.

Heering80
25.03.2015, 13.36
Juu tiukat olivat lahkeista kyllä.. Onkos näitä tarkoitus kiskoo niin kiinni haaroihin, et vehkeet pullottaa, vai jättää vähän alemmaksi? Onko sillä merkitystä vaipan paikallaan pysymiseen?

kaippa se on pakko ajella Vantaan liikkeeseen testaamaan pienempää kokoa.

VesaP
25.03.2015, 13.49
Juu tiukat olivat lahkeista kyllä.. Onkos näitä tarkoitus kiskoo niin kiinni haaroihin, et vehkeet pullottaa, vai jättää vähän alemmaksi? Onko sillä merkitystä vaipan paikallaan pysymiseen?

kaippa se on pakko ajella Vantaan liikkeeseen testaamaan pienempää kokoa.

Tottakai kiskotaan niin ylös kun menee. Kädellä voit kassit ja metrisen roikaleen siirtää sopivalle kohdalle sen jälkeen ennenkuin lähdet ajamaan. Kyllä ne ajaessa kuitenkin muljuu sit miten sattuu, ja välillä voi joutua korjailemaan kun menevät pois alkuperäisestä säädöstään... Jos vaippa jää roikkumaan niin ne housut on väärän kokoiset. Ja joo, housut SAA olla tiukat kuin perkeleet laittaa päälle. Luulisin jopa että olisi suotavaakin näin. Silloin ne on napakan hyvät päällä.

Ja tietysti sit ei mitään alushousuja vaipan ja perseen väliin. Se lienee itsestäänselvyys tietysti mutta sanon sen nyt kuitenkin.

Heering80
25.03.2015, 17.00
No nyt on Castellit hommattu. Otin xxl:t molemmat. Vinkkinä, että ainakin Itiksen XXL:stä sai vielä yllättävän kivasti tingattuu rabattia (20%). Luulin et noissa isoissa ketjuissa on apteekin hinnat. Eipähän tarvinnut ulkomailta alkaa tilailee tällä kertaa.

Smo
25.03.2015, 17.15
No nyt on Castellit hommattu. Otin xxl:t molemmat. Vinkkinä, että ainakin Itiksen XXL:stä sai vielä yllättävän kivasti tingattuu rabattia (20%). Luulin et noissa isoissa ketjuissa on apteekin hinnat. Eipähän tarvinnut ulkomailta alkaa tilailee tällä kertaa.

Aika hämmentävää...

WetWillie
25.03.2015, 21.46
Sugoi RSE, ei persus enään hierrä, napakat.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/25/e7aa5b480ad7f4cb4786c4cee615693d.jpg

sledgehammer
26.03.2015, 20.57
Mä kaivoin tänään syksyn alennusmyynneistä ostetut Northwaven bib shortsit Amfibien alle, kun lähdin lenkille. Lenkin jälkeen tajusin, että perhana, nehän oli ihan sairaan hyvät. Säämiskä ei oo mikään sohvantoppaus, mutta silti riittävä. Istuivat hyvin. Olin unohtanut koko housut lenkin aikana ja vaatteita riisuessa muistin, että hemmetti näähän mulla oli alla. Täysin huomaamattomat, eli kokolailla täydelliset omaan makuun. Noita täytyy ostaa lisää. Tuli kyllä laakista mun suosikki. Hakkaa Goren contestit 100-0.

http://www.wiggle.co.uk/northwave-force-bib-shorts-1/

tero76
27.03.2015, 21.21
Onko olemassa paremmalla säämiskällä olevia alushousumallisia säämiskähousuja kuin craftin cool - versiot? Noissa oli ihan olematon littana tuo säämiskä. Haen sellaisia kuin esim castellin se paras säämiskä tai löeflerin bibsihousujen säämiskä, mutta henkselitön ja mahdollisimman hengittävä muuten

marco1
27.03.2015, 21.53
^paksumpi säämiskä ei pysy paikallaan alkkarimallisessa. Sen sijaan Enduralla, Mavicilla ja Gorella olevia normaalin ajohousun mallisia mutta kinkkuverkosta tehtyjä malleja on tullut kokeiltua. Ekat roskissa ja muut käytössä. Ja onhan niitä muillakin valmistajilla.

tero76
27.03.2015, 21.57
No perhana, kai se pitää ditten bibsit alla pitää. Onko niitä edes tosi lyhyellä lahkeella?

kuovipolku
27.03.2015, 22.25
Undershorts, liner shorts, padded shorts, bib-less shorts. näitähän löytyy eri valmistajilta, mutta hypistelemättä ja/tai istumatta tietenkin mahdotonta verrata. Lähtökohtaisesti tosin luulen että tämäntyyppiset housut on järjestään tarkoitettu työmatka- ym lyhyempään ajoon eli niiden säämiskät on suunniteltu enemmänkin ohuutta, huomaamattomuutta jne painottaen.

Zen65
31.03.2015, 09.46
Nalinin henkselitön säämiskä on OK. Pysyy hyvin paikallaan ja laadukkaankin tuntuinen. Halpakin ja L koko vastaa hyvin esim. Niken L juoksutrikoita. Castellin halvemman Nanoflexin säämiskä tuo enemmän mieleen siihen hintaan asiakkaan halvalla laittamisen.

sledgehammer
01.04.2015, 10.19
Mulla on ollut spinning käytössä jotkut nalinin halvimmat säämiskäshortsit. Ovat sanalla sanoen aika paskat. Säämiskä on jotain ihme fleeceä ja froteeta. Kyllä noilla tunnin sisäpyöräilee, mutta ei niitä voi mihinkään muuhun käyttää. PI:n tri-shortsitkin ovat huomattavasti paremmat. Itseasiassa aika hyvät. Saa vielä erimittaisilla lahkeilla.

https://shop.pearlizumi.com/product.php?mode=view&pc_id=58&product_id=1964347&outlet=&color_code=4MH

Zen65
01.04.2015, 14.15
Samoista Nalineista varmaan puhutaan. Mutta , jos ne paskat on ,niin kannattaa varmaan pestä välillä :) Nalinin henkselimallissa on kyllä hitusen laadukkaampi säämiskä. Eri asia, onko hintansa väärti. On mulla tosi halvatkin ebaystä ostetut, olikohan merkki Didoo, materiaali coolmaxia. Niissä pikkasen ekoilla kerroilla perse vähän puutui, vaikka on paksut. Nyt ei niitäkään edes huomaa parin tunnin lenkillä.
Mutta niin kai se on tässä lajissa, että vain paras ja kallein kelpaa. No varmaan itsekin ostan, jos harrastuu jatkuu pitempää.

IncBuff
01.04.2015, 14.17
Samoista Nalineista varmaan puhutaan. Mutta , jos ne paskat on ,niin kannattaa varmaan pestä välillä :) Tai palauttaa kauppiaalle ;)

VesaP
01.04.2015, 14.19
olikohan merkki Dildoo, materiaali coolmaxia.

Eix ne oo yleensä jotain joustavaa "muovia" tms? :seko:

VesaP
01.04.2015, 14.20
Tai palauttaa kauppiaalle ;)

Mulle tuli mieleen heti kun näin "viimeisin viesti" ja sit tuon nimimerkin tämän ketjun kohdalla että mitähän se nyt on palauttanut muutaman viikon käytön jälkeen... :D

Zen65
01.04.2015, 14.22
Aika nopee oot, otin ällän pois :)

LJL
01.04.2015, 15.20
Dildoa palautetaan. Karua.

arctic biker
01.04.2015, 16.20
Dildoja en ole tarvinnut eikä nuo mun vanhat hellutkaan joten en noitten palautussysteemeistä niin tiedä. Luullakseni Incbuff hopussa kirjoitti sen enempää ajattelematta. Toivoakseni vaippahousuja nyt käytön jälkeen ei takaisin laiteta.

Sepsal
06.04.2015, 18.38
Nykyisten Craftin kalvohousut alkavat lähestyä loppuaan. Toisen lahkeen vetoketju jo vaihdettu. Noita olen käyttänyt syksystä kevääseen ehkä +5 - -25 (ei ole kylmempää ollut). Nollan tienoilla nuo on mennyt ilman pitkää alusasua. Pääasiassa työmatka-ajoa. ~ 6km ja ~ 15 min suuntaansa.

Mistä hyvää noissa on:
- Sivu heijastimet, alhaalta ylös asti
- Verkkokangas sisäpuolella.
- Pitää veden ulkopuolle (ja lämpöiselle hien sisällä).

Eipä ollut pitkä lista, mutta noita ominaisuuksia olen uusista housuista kaivannut. Mutta eipä ole tuollaisia vastaan tullut.

Puhas kalvohousu, ilman sisä kangasta, ei taida olla hyvä paljasta ihoa vasten. Ja olettaisin että ovat kylmät ilman pitkiä alushousuja.
Shoftshell housuissa ei ole luottamusta vedenpitävyyteen / hylkimiseen. Matka ei olisi pitkä,mutta sateella kastuu.

Nykyisistä Craftin housuista Craft: Tempest Pants näyttää aikalailla samalta kuin nykyiset, mutta noissa ei ole tuota siväverkkoa.

JackOja
06.04.2015, 20.28
...Toivoakseni vaippahousuja nyt käytön jälkeen ei takaisin laiteta.

Toivoa sopii, mutta niin toi Zeni vaan teki ja XXL:n urpot otti vielä vastaan :(

Onneksi Lehmussaari lupasi, ettei ne myyntiin menneet :rolleyes:

sledgehammer
06.04.2015, 20.42
Tulipa tänään todettua, että näihin kevätkeleihin itselle sopii hyvin PI:n Elite thermal barrier bibit. Pallit pysyy lämpimänä ja hiki pääsee hyvin karkuun. Lenkille lähtiessä oli +10c ja sieltä palatessa +3 ja koko matkan oli koivilla hyvä olla. Säämiskä hyvä myös. Rööripyöräilyssä pelasivat kivasti 300km. Kaikenkaikkiaan tuosta Pearl izumista alkaa tulla semmonen mun merkki. Hinta ja laatu kivasti kohdallaan.

http://www.bike24.de/1.php?content=8;search=pearl+izumi+elite+barrier+b ib;navigation=1;menu=1000%2C18%2C12;product=59395

ReaL
13.04.2015, 10.15
Takapuoli ei kestä aloittelijana ollenkaan pyörällä ajoa. Kannattaako ostaa pehmustetut bokserit niin voi päälle pukea omat vaatteet vai minkälaisia suosittelette aloittelijalle?

paskalokki
13.04.2015, 10.18
Takapuoli ei kestä aloittelijana ollenkaan pyörällä ajoa. Kannattaako ostaa pehmustetut bokserit niin voi päälle pukea omat vaatteet vai minkälaisia suosittelette aloittelijalle?
Kannattaa mitata tai mittauttaa omien istuinluiden etäisyys ja verrata tulosta nykyiseen satulaan. Pehmustetut pyöräilyhousut on myös hyvä hankkia mitkä voi vetää housujen tai shortsien alle. Kaikilla kipeytyy perse ihan alussa, mutta pidemmän päälle on paljon mahdollista, että vika löytyy myös satulasta monesti. Kokeilemalla löytyy omalle hanurille se paras.

sledgehammer
13.04.2015, 10.22
Ihan ekana kannattaa vaan ajaa. Joka ainoalla se perse tulee aluksi kipeäksi. Sitten jos vaiva ei helpota muutamassa viikossa, voi alkaa ihmettelemään muita juttuja. Säämiskätrikoot vaan päälle, mä en ainakaan muilla viitsi edes ajaa.

Olli L
13.04.2015, 10.31
Kannattaako ostaa pehmustetut bokserit niin voi päälle pukea omat vaatteet

Aivan bokserimalliset voi hiertää ikävästi nivusissa, perinteisen pyöräilysortsin mittaiset on paremmat. Molempia löytyy pehmustettuina alusasuina.

Ja eikös ne ostetutkin uudet housut ole omat ...

ReaL
13.04.2015, 21.06
Ihan ekana kannattaa vaan ajaa. Joka ainoalla se perse tulee aluksi kipeäksi. Sitten jos vaiva ei helpota muutamassa viikossa, voi alkaa ihmettelemään muita juttuja. Säämiskätrikoot vaan päälle, mä en ainakaan muilla viitsi edes ajaa.

Jeps, tosiaankin kun ajaa vain tuulipuvun housuissa niin alussa paikat kipeytyy.

Bansku81
13.04.2015, 21.12
Tilasin Endura Singletrack ll housut koossa XL. Mahtoiko mennä pahasti pieleen, kun kokoa on 183cm/91Kg, farkut on koossa 33/34" jossain vain varoiteltiin että noi on aika lyhyitä malleja?

Mvu
14.04.2015, 04.58
Itse kokoa 183/88 ja samat pöksyt koossa L, mulle pituus riittää mutta olenkin aika persjalkainen.

miku80
14.04.2015, 06.21
Mulla singletrackit L-kokosena ja mittaa 190cm/77kg ja just riittää pituus.. Tuli viime talvena kerran käytettyä noita ja melkosen kankeet ovat lenkkikäyttöön varsinkin kun tottunu trikoot ja shortsi yhdistelmään..

Bansku81
14.04.2015, 06.50
Täytyy koittaa ja vaihtaa kokoa pienempiin jos tuntuvat liian isoilta. Kevät/Syksy käyttöön noita ajattelin ja metsärymistelyyn, kuvauksen perusteella pitäis polvarit mahtua alle.

Mvu
14.04.2015, 10.21
Hummveet on mukavammat jalassa, tänään oli singletrakit käytössä kun vesisateessa ajeli töihin. Sadehousuja nuo korvaa, en niitä muuten viitti käyttää, kankeat tosiaan ovat.

Greycap
14.04.2015, 10.47
Ei kukaan sattuisi tietämään jotain tavallista pidempilahkeisia shortseja? Alkaa vanhat Specialized Terranet (kuva (http://images.evanscycles.com/product_image/image/606/69c/a39/72591/large/specialized-terrane-baggy-3-4-knickers.jpg)) olla lopussa mutta nuo on olleet hyvät kun menevät reilusti polven yli niin ei pienissä mokailuissa ole polvet verillä ja tarvittaessa mahtuu suojat kokonaan lahkeen sisään. Varmasti joku firma tekee vastaavan tyylisiä mutten ole onnistunut löytämään.

JackOja
14.04.2015, 11.04
Ei kukaan sattuisi tietämään jotain tavallista pidempilahkeisia shortseja?... Varmasti joku firma tekee vastaavan tyylisiä mutten ole onnistunut löytämään.

Onhan noita melkein joka valmistajalla, usein nimeävät ne 3/4-shortseiksi.

sakuvaan
14.04.2015, 11.26
Ei kukaan sattuisi tietämään jotain tavallista pidempilahkeisia shortseja? Alkaa vanhat Specialized Terranet (kuva (http://images.evanscycles.com/product_image/image/606/69c/a39/72591/large/specialized-terrane-baggy-3-4-knickers.jpg)) olla lopussa mutta nuo on olleet hyvät kun menevät reilusti polven yli niin ei pienissä mokailuissa ole polvet verillä ja tarvittaessa mahtuu suojat kokonaan lahkeen sisään. Varmasti joku firma tekee vastaavan tyylisiä mutten ole onnistunut löytämään.

Spessu, Raceface, endura

Greycap
14.04.2015, 20.03
Onhan noita melkein joka valmistajalla, usein nimeävät ne 3/4-shortseiksi.
Näin minäkin luulin. :p Ja olin pahasti väärässä.

Spessu, Raceface, endura
Järjestyksessä ei löydy, ei löydy, ja joo. Endurat lähtee lähempään tarkasteluun. Kiitän!

Bansku81
14.04.2015, 21.45
Kyl noi XL kokoiset Singletrack ll pökät sai jäädä omaan hyllyyn. Hiukan ehkä löysät, mutta mukavat jalassa ja pituus hyvä. En mä nyt noita kyllä kankeiksi menisi sanomaan, mutta katsotaan kun pääsee poluille ja kallioille testaamaan.

Vinneri
16.04.2015, 11.05
Onko noi xxl:ssä alessa olevat diadora basic II bib mistään kotoisin?
i

cobbo
26.04.2015, 18.08
Iänikuista kokokyselyä. Onkohan dhb:n housut kuinka kapeat reisistä ja berberistä? Mieli tekisi edullisia bibsejä, mutta muista merkeistä osaan sanoa vain että Löfflerin 52/large on sopiva mm. Hotbond -shortseissa - mahtuu reisistäkin napakasti eikä ahdista vyötäröltä. Paita on dhb:ltä ja siinä L on aika ok, joskin hartioista melko nakinkuori.

Salitouhujen takia reisissä on ympärysmittaa reilu 60 cm, eli perinteinen kapea euromitoitus hirttää helposti kiinni. Muut mitat 177 cm, 86 kg.

Tuoko raadin mielestä Aeron Race-malli niin paljon parannusta verrattuna perusmalliin että se kannattaa ottaa? Hinta n. 70€ vs 40€.

deee
26.04.2015, 21.06
Miksei henkselittömiä housuja pidetä hyvinä? Olen ajellut tähän asti tavallisilla uimashortseilla ilman mitään ongelmia. Luulisi että henkselittömät pyöräilyhousut ei ainakaan huonommat olisi?

rjrm
26.04.2015, 21.13
Lenkin jälkeeen kuuluu paukutella henkseleitä foorumilla ja kotipihassa. Siksi.

Grugi
26.04.2015, 21.17
Iänikuista kokokyselyä. Onkohan dhb:n housut kuinka kapeat reisistä ja berberistä? Mieli tekisi edullisia bibsejä, mutta muista merkeistä osaan sanoa vain että Löfflerin 52/large on sopiva mm. Hotbond -shortseissa - mahtuu reisistäkin napakasti eikä ahdista vyötäröltä. Paita on dhb:ltä ja siinä L on aika ok, joskin hartioista melko nakinkuori.

Salitouhujen takia reisissä on ympärysmittaa reilu 60 cm, eli perinteinen kapea euromitoitus hirttää helposti kiinni. Muut mitat 177 cm, 86 kg.

Tuoko raadin mielestä Aeron Race-malli niin paljon parannusta verrattuna perusmalliin että se kannattaa ottaa? Hinta n. 70€ vs 40€.

Uskon että L on sulle ihan passeli koko ja mitä tulee perusmallin ja race mallien eron niin suosittelen viimeeksimainittua koska siinä on mun mielestä parempi pehmuste.

deee
27.04.2015, 01.42
Mitkä näistä kannattaisi ostaa:

http://ca-store.sugoi.com/collections/mens-bike/products/38184u-rpm-short
http://ca-store.sugoi.com/collections/mens-bike/products/38292u-evolution-short
http://us-store.sugoi.com/products/38154u-neo-pro-short
http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-power-30-shorts/

Ei mitään hajua mitä eroa noilla käytännössä on. Kahdessa ekassa Sugoissa ilmeisesti parempi istuvuus kuin tuossa Neo Sportissa useampien paneelien takia? Mielummin maksaa muutaman kympin enemmän että on varmasti mukava istua satulan päällä vaikka koko päivän.

Tuosta Goresta sanotaan: "For the devoted year-round road cyclist riding with friends making the most out of every ride (3h)... Function and versatility ideal for medium length rides.". Eli ilmeisesti Sugoiden puolen kannattaa kääntyä?

Mitenkäs koko? Pituus 179cm, paino 72kg, inseam 84cm, vyötärö 81cm, lantio 96cm, reisi 52cm. M koko näyttäisi kaavioiden mukaan olevan sopiva (kommenteista päätellen L Goressa)?

Katsellaan niitä henkselimallisia sitten seuraavalla kerralla :)

cobbo
27.04.2015, 05.52
Uskon että L on sulle ihan passeli koko ja mitä tulee perusmallin ja race mallien eron niin suosittelen viimeeksimainittua koska siinä on mun mielestä parempi pehmuste.

Tänks, pistin Aeron Racen largena tulemaan, nyt vain odottelemaan kelejä joilla voi ajaa. Päätöstä siivitti wigglen asiakasreviewien siellä täällä olleet kommentit "thigh opening is too large" - hyvähyvä :)

zander
27.04.2015, 07.51
Katsellaan niitä henkselimallisia sitten seuraavalla kerralla :)
Katsele vaan heti ekalla kerralla. Pysyy paremmin paikoillaan, ei tarvi pelätä että hymyilee kuin rekkamies :) Vaikee sanoiksi pukea niiden paremmuutta mutta ei niitä henkselishortseja turhaan lähes kaikki pidä. Joskus itsekin ensin henkselittömät ostin mutta en ole kertaakaan käyttänyt sen jälkeen kun henkselimalliset hankin.

Topsi
27.04.2015, 17.09
Katsele vaan heti ekalla kerralla. Pysyy paremmin paikoillaan, ei tarvi pelätä että hymyilee kuin rekkamies :) Vaikee sanoiksi pukea niiden paremmuutta mutta ei niitä henkselishortseja turhaan lähes kaikki pidä. Joskus itsekin ensin henkselittömät ostin mutta en ole kertaakaan käyttänyt sen jälkeen kun henkselimalliset hankin.Hear, hear :)

JKH
27.04.2015, 17.39
Kyllä on hurja ero pyöräilyshortseissa...
Ostin tänä keväänä XXL:stä perusshortsit maantiepyörää varten, eivätkä ne missään vaiheessa tuntuneet erityisen hyvältä.

http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailyshortsit/diadora-gara-ii-pyorailyshortsit-13/p/1088091_1_style (http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailyshortsit/diadora-gara-ii-pyorailyshortsit-13/p/1088091_1_style)

Siksi varmaan innostuin foorumin vinkkien perusteella tilaamaan hieman paremmat pöksyt eli tällaiset:

http://www.wiggle.co.uk/dhb-professional-asv-bib-shorts/

...ja ero on huima sekä mukavuudessa, että istuvuudessa. Eli jos penkki hiertää takapuolta, niin ei välttämättä kannata heti ensimmäisenä rynnätä satulaa vaihtamaan.
Uusien housujen koko on L ja ne sopivat tosi hyvin 184 cm/84 kg vartalolle.

P.S. Henkselit on tosiaan hyvä keksintö pyöräilyshortseissa

deee
28.04.2015, 15.47
Katsele vaan heti ekalla kerralla. Pysyy paremmin paikoillaan, ei tarvi pelätä että hymyilee kuin rekkamies :) Vaikee sanoiksi pukea niiden paremmuutta mutta ei niitä henkselishortseja turhaan lähes kaikki pidä. Joskus itsekin ensin henkselittömät ostin mutta en ole kertaakaan käyttänyt sen jälkeen kun henkselimalliset hankin.
Kävin kokeilemassa intersportissa ja kyllähän nuo henkselliset tuntui vähän paremmalta. Ajoasennossa henkselit ei hirveästi tuntuneet, mutta seisaaltaan kiristivät jonkun verran.

Kokeilin Pearl Izumin Quest tai Attack mallia en nyt muista kumpi oli ja tuntui ihan hyvältä, mutta pehmusteet eivät olleet kovin paksut ja vähän mietityttää miten niillä pärjää pidemmissä ajoissa. Kokeilin myös Löfflerin Hot Bondeja ja jotain muuta Löffleriä ja kummassakin oli paksuudeltaan paremmat ja paremmantuntuiset pehmusteet kuin Izumissa, mutta pehmuste oli leveämpi ja reunoilta myös paksuhko ja pehmusteen reunat tuntuivat painavan sisäreittä mikä varmaan tuottaisi ongelmia ajan mittaan (hiertymää tms).

sledgehammer
28.04.2015, 15.57
Hyvin izumin säämiskällä ainakin 300km ajaa. Se on just hyvä, kun ei oo mikään petauspatja. Paksuus ei läheskään aina korreloi mukavuuden kanssa. Esimerkiksi Goren aika muhkea sohvasäämiskä ei sovi omalle pereelle ollenkaan.

deee
28.04.2015, 16.19
Ok. Mikä malli sulla on käytössä? Nuo mitä kokeilin maksoi muistaakseni 65€ ja tosiaan tuntui haaroista istuvan paremmin kun Löfflerin tuplasti kalliimmat mallit.

sledgehammer
28.04.2015, 18.34
Tämmöset viimeksi. http://www.pearlizumi.co.uk/product/men-s-elite-thermal-barrier-bib-tight-var11111351/PZ11111351027L
Norhwaven Force bibeissä oli myös ihan hyvä säämiskä ja ovat muutoinkin hinta/laatusuhteelta erinomaiset pyöräilyhousut. Ainakin mun perseelle. Henkilökohtaisiahan nämä sopivuusjutut ovat. Joskus menee syteen ja saveen ja toisinaan löytää vahingossa hyvät (niin kuin juuri nuo forcet)
http://www.wiggle.co.uk/northwave-force-bib-shorts-1/

Mankelist
01.05.2015, 22.02
Löfflerin Hotbondien liimattu sauma aukesi ulkoreiden kohdalta, kun vedin niitä liian innokkaasti päälle. Housut muuten hyvät ja haitta on vain kosmeettinen, jos pyöräilee pelkillä Hotbondeilla ilman päällihousuja. Millä tuo kannattaisi liimata uusiksi vai ommella ompelukoneella? Tuo sauma ei käsittääkseni hierrä pyöräillessä eli ompelukoneella survaisu voisi tulla kysymykseen, mutta mieluummin liimaisin. Onnistuiskohan tollasella http://www.xxl.fi/urheilu-ja-pallopelit/vesiurheilu/snorklaus/mares-neopreeniliima/p/1089243_1_style#details ?

EDIT. Hetken jo ehdin ajatella, että fillarifoorumi olisi spämmivapaa foorumi :).

Juha Jokila
01.05.2015, 22.17
^ Vedä lirputtimet niittipyssyllä suoraan reiteen kiinni.

deee
03.05.2015, 17.11
Kävin kokeilemassa uusiksi noita Pearl Izumin Attackeja ja tällä kertaa ilman t-paitaa. Vähän aikaa kun olin niitä mallaillut niin hartiat alkoi punottamaan henkseleiden kohdalta ja tuntui lievää "poltetta" iholla. Tapahtuuko tuota kaikilla malleilla vai johtuuko Pearl Izumin huonoista henkseleistä tms?

CamoN
03.05.2015, 17.26
Eikös se ole nykyaikana ihan perussetti että kaikki ihoa vasten tulevat vaatteet kannattaa pestä ennen ensimmäistä käyttöä, kun ne on kyllästetty kaiken maailman kemikaaleilla varastointia varten. Herkkäihoisena olen kokenut samaa useiden urheiluvaatteiden kanssa, Pearl Izumi ei varmaan tekisi poikkeusta.

Warlord
06.05.2015, 06.29
Olen ajanut pari vuotta Pearl Izumin Elite in-R-Cooleilla ja ollut perin tyytyväinen niihin. Housujen uusimisen lähestyessä kiinnostaisi myös PI:n P.R.O.- sarja. Onko jollakulla kokemusta siitä, saako hintaerolle vastinetta siirtymällä ylempään sarjaan esim. paremman säämiskän muodossa? Istuvammat ne taitaa olla kuin Elitet.

deee
07.05.2015, 22.03
Mitkä housut olis hyvät jos välilihan alue kipeytyy? Hinnalla ei väliä, tärkeintä että saa lenkkeiltyä ilman kipuja. Tämän hetkinen satulani on Fizik Ardea VS (http://www.fizik.it/saddles/versus-range/ardea-versus/) ja housujen alla pidän Craftin Cool Bike Boxereita (http://www.sportamore.fi/tuote/18618-craft-cool-bike-boxer-men-m-svart) ja tuolla kombolla perse on kestänyt parin tunnin lenkit, mutta välilihan alue alkaa kipeytymään ensimmäisen tunnin jälkeen ja pitää vähän väliä polkea seisovilteen. Kipu on lähempänä kiveksiä kuin peräreikää. Tein päivällä lenkin ja vieläkin pientä tunnetta välilihan alueella. Satula on ihan suorassa.

Aikaisempina vuosina olen polkenut 4-5 tunnin lenkkejä pehmeäköllä Shimanon satulalla (jossa ei ole uraa keskellä) ja ihan tavallisilla uimashortseilla eikä mitään kipuja ole ollut. Auttaako shortsit välilihan kipuun vai kannattaako satulan vaihtoa pehmeään malliin myös miettiä?

paskalokki
07.05.2015, 22.05
Minkälaista pehmusteetonta shortsia kannattaa katsella maantielle henkselibibsien päälle, missä on jo pehmuste ja mitkä ovat vähän lyhyet.

Grugi
07.05.2015, 22.25
Minkälaista pehmusteetonta shortsia kannattaa katsella maantielle henkselibibsien päälle, missä on jo pehmuste ja mitkä ovat vähän lyhyet.

Ei kai sitä maantielle kannata mitään lepattavaa shortsia pistää päälle.

paskalokki
07.05.2015, 22.51
Ei kai sitä maantielle kannata mitään lepattavaa shortsia pistää päälle.
Tuo lepattavuus oli uusi sana, mutta miksi kaikki torppaa idean, kun aina kuitenkin mainitsen sen, että ne tulevat maantielle, koska bibsit ovat liian lyhyet. Kivahan se on Speedoissa ajaa tuolla.

Juha Jokila
07.05.2015, 22.57
Mitkä housut olis hyvät jos välilihan alue kipeytyy? Hinnalla ei väliä, tärkeintä että saa lenkkeiltyä ilman kipuja. Tämän hetkinen satulani on Fizik Ardea VS (http://www.fizik.it/saddles/versus-range/ardea-versus/) ja housujen alla pidän Craftin Cool Bike Boxereita (http://www.sportamore.fi/tuote/18618-craft-cool-bike-boxer-men-m-svart)
Satula näyttää melko jyrkkäpiirteiselle ja istuinluille on vähän näköisesti tilaa. Koita selvittää osuvatko istuinluut nätisti tuonne takaosan tasaisten alueiden keskelle. Satulan korkeutta ja etäisyyttä säätämällä voi vähän vaikuttaa istumakohtaan. Jos esim. istut vähän liian edessä, niin istuinluut kiilaantuu satulan kapeneviin reunoihin ja silloin keskikohta nousee suhteellisesti ylemmäs. Jos ei osu hyvin, niin kokeile toista satulamallia.

Ajohousut ovat myös epäilyttävän edulliset. Ihan tuurista kiinni minkälainen vaippa missäkin housuissa on, jos ei pääse missään hypistelemään. Valmistajien kuvista voi yrittää etsiä muotoiltuja vaippoja, joissa keskikohtaa on jätetty ohuemmaksi. Melko tyyristä hommaa noiden ajohousujen etsiminen, kun laatumallit maksaa 150-300 €/kpl ja sitten kun tulee aika hankkia uusia, niin ei sitä vanhaa hyvää mallia ole enää tarjolla.

Ite lähtisin ensin säätämään satulaa kuntoon. Kun oikea muoto ja asento on löytynyt, niin pitäisi vähän edullisempien perusmallin housujenkin toimia.

Juha Jokila
07.05.2015, 23.01
Tuo lepattavuus oli uusi sana, mutta miksi kaikki torppaa idean, kun aina kuitenkin mainitsen sen, että ne tulevat maantielle, koska bibsit ovat liian lyhyet. Kivahan se on Speedoissa ajaa tuolla.

Onhan niitä ohuita 3/4-osaa pitkiä ajohousujakin tarjolla, jotka tulee nätisti just polven yli. Tai sitten tilaat lekasta bundeswehrin housuja ja leikkaat sopivan mittaiseksi.

deee
07.05.2015, 23.34
Satula näyttää melko jyrkkäpiirteiselle ja istuinluille on vähän näköisesti tilaa. Koita selvittää osuvatko istuinluut nätisti tuonne takaosan tasaisten alueiden keskelle. Satulan korkeutta ja etäisyyttä säätämällä voi vähän vaikuttaa istumakohtaan. Jos esim. istut vähän liian edessä, niin istuinluut kiilaantuu satulan kapeneviin reunoihin ja silloin keskikohta nousee suhteellisesti ylemmäs. Jos ei osu hyvin, niin kokeile toista satulamallia.

Ajohousut ovat myös epäilyttävän edulliset. Ihan tuurista kiinni minkälainen vaippa missäkin housuissa on, jos ei pääse missään hypistelemään. Valmistajien kuvista voi yrittää etsiä muotoiltuja vaippoja, joissa keskikohtaa on jätetty ohuemmaksi. Melko tyyristä hommaa noiden ajohousujen etsiminen, kun laatumallit maksaa 150-300 €/kpl ja sitten kun tulee aika hankkia uusia, niin ei sitä vanhaa hyvää mallia ole enää tarjolla.

Ite lähtisin ensin säätämään satulaa kuntoon. Kun oikea muoto ja asento on löytynyt, niin pitäisi vähän edullisempien perusmallin housujenkin toimia.

Mittasin satulan leveyden työntömitalla ja istuinluut pahvi/liitu taktiikalla. Satulan leveys on 136mm (ilmoitettu leveys 142mm) jos ei laske mukaan tuota sivuilla näkyvää pientä kovaa muoviosaa. Satulan takaosan leveiden alueiden keskikohdat ovat 85mm erillään toisistaan. Istunluiden väli minulla oli 120mm.

Pyöräillessä ei tarvitse paljoa takapuolta kallistaa sivulle niin istuinluu tippuu laidan yli. Youtubesta katsoin videon jossa kerrottiin että satulan oikea leveys on istuinluiden keksikohtien väli + 25-30mm. Eli ilmeisesti tuo satulani on liian kapea ja sen pitäisi olla 145-150mm välillä? Vanhan pyörän Nishikin satulan leveys on 149mm ja tuolla tosiaan en ole tunenut mitään kipuja.

deee
07.05.2015, 23.37

Osta pidemmät bibsit :)

orc biker
08.05.2015, 00.46
Auttaako shortsit välilihan kipuun vai kannattaako satulan vaihtoa pehmeään malliin myös miettiä?
Ei, vaan kovempaan, vaikka fiksuinta on tietysti hommata paremman mallinen satula, mutta senkin kannattaa olla kovin mahdollinen. Mitä pehmeämpi satula tai vaikka mitä enemmän pehmusteita housuissa, niin sen enemmän siihen tavaraan uppoaa. Mitä syvemmälle uppoaa, niin sen enemmän painoa tulee muuallekin kuin istuinluille. SQlabin satulat, jos vain muuten sopivat takamukselle, ratkaisevat tuon ongelman nykyisistä satuloista parhaiten, jos ei lasketa mukaan nokattomia satuloita. Niissä nimittäin on madallettu nokka, joten paino on muita satuloita enemmän istuinluilla.

Itse en aja talvisin, joten joka kevät menee kolmisen viikkoa siihen, että alkaa takamus kestää satulaa kipeytymättä. Minulla on joskus ollut satuloita, jotka ovat olleet niin kovia, etten ole tottunut niihin ollenkaan. Mutta en tarvitse edes pehmustehousuja, koska kova satula ei hankaa (kova on tietysti suhteellista, pehmusteita housuihin tunkevilla on usein eri käsitys kovasta, mutta toisaalta... heillä on pehmusteita pöksyissä). Enemmän ne housujen pehmusteet minua hankaavat ja painavat. Joskus olen yrittänyt sitäkin tietä, mutta tämä sopii minulle paremmin. Pehmustepöksyt tai ei, niin niin kova satula alle kuin mihin takamus kykenee tottumaan. Nokan laskeminen auttaa myös välilihan paineen vähentämisessä, mutta voi tuoda epätoivottavia sivuvaikutuksia, kuten luisuminen eteenpäin.

Fizikiltä ei ainakaan löytynyt uralla varustettuja 145mm leveämpiä satuloita.

Pelkkä ura on typerä. Sama voima, mutta pienempi pinta-ala, eli isompi paine siinä, mihin osuu. No joo, ehkä siinä jokin verisuoni ja hermo saa mennä keskellä vapaammin, mutta sitäkin tukalampaa on reunassa.

orc biker
08.05.2015, 01.06
Istunluiden väli minulla oli 120mm.
... Youtubesta katsoin videon jossa kerrottiin että satulan oikea leveys on istuinluiden keksikohtien väli + 25-30mm.
Tuo ohje on väärä. Senttejä lisätään ajoasennon etunojan mukaan. 0-4 senttiä on aika hyvä arvio. 0 aika-ajopyörällä ja 4 Jopolla.

deee
08.05.2015, 01.47
Tuo ohje on väärä. Senttejä lisätään ajoasennon etunojan mukaan. 0-4 senttiä on aika hyvä arvio. 0 aika-ajopyörällä ja 4 Jopolla.

Katsoin SQlabin videon ja siinä tuosta mainittiin. 2cm näyttäisi olevan kuvien perusteella oikea meikäläiselle. Nyt pyörässä oleva Fizik siis 136mm. Mitä tässä nyt lähtisi ensimmäisenä kokeilemaan? Uutta satulaa vai parempia housuja?

Dr TuKo
08.05.2015, 01.56

Voithan "jatkaa" bibsejä irtolahkeilla. Niille on muutenkin tarvetta. Kun laittaa yläosan shortsien alle, niin pysyy paremmin paikallaan.

Grugi
08.05.2015, 08.59
Katsoin SQlabin videon ja siinä tuosta mainittiin. 2cm näyttäisi olevan kuvien perusteella oikea meikäläiselle. Nyt pyörässä oleva Fizik siis 136mm. Mitä tässä nyt lähtisi ensimmäisenä kokeilemaan? Uutta satulaa vai parempia housuja?

Voit koittaa pudottaa nykyisen satulan nokkaa hieman mutta jos silti tuntuu huonolta niin suosittelen lämpimästi SQlabin satuloita jollainen itsellänikin on ja siitä ei ole kuin hyvää sanottavaa.
Toki voit kokeilla toisia housujakin jossa ei ole ainakaan kovin pakus pehmuste mutta veikkaan että satulaa vaihtamalla homma hoituu.

paskalokki
08.05.2015, 09.17
Onhan niitä ohuita 3/4-osaa pitkiä ajohousujakin tarjolla, jotka tulee nätisti just polven yli. Tai sitten tilaat lekasta bundeswehrin housuja ja leikkaat sopivan mittaiseksi.

3/4 alkaa olla jo liian pitkät, tuohon vähä polven yläpuolelle kaipaisin vain kangasta.

Osta pidemmät bibsit :)
En todellakaan kun olen 80 eurolla löytänyt muutoin kaikin puolin täydelliset bibsit, mitkä menee ympäri vuoden. :)

Voithan "jatkaa" bibsejä irtolahkeilla. Niille on muutenkin tarvetta. Kun laittaa yläosan shortsien alle, niin pysyy paremmin paikallaan.
Totta, mutta kesällä menevät liian kuumiksi. Olisi pitänyt ehkä ostaa Lidlistä pyöräilyhousut ja jos olisivat olleet sopivat niin ratkoa pehmuste veke.

Grugi
08.05.2015, 09.40
En todellakaan kun olen 80 eurolla löytänyt muutoin kaikin puolin täydelliset bibsit, mitkä menee ympäri vuoden. :)

Mä en tiedä taydellisyydestä jos kerran lahkeet liian lyhyet, sehän ei lisää kuumuutta jos laitat toiset housut päälle?
Mutta juu saahan noita juoksutrikoita vaikka stadiumilta jos pakko siihen päälle jotkut byysat saada.

TMo
08.05.2015, 10.13
3/4 alkaa olla jo liian pitkät, tuohon vähä polven yläpuolelle kaipaisin vain kangasta.
Totta, mutta kesällä menevät liian kuumiksi. Olisi pitänyt ehkä ostaa Lidlistä pyöräilyhousut ja jos olisivat olleet sopivat niin ratkoa pehmuste veke.
Nyt ei todellakaan pysty ymmärtämään että mihin asti se lahje pitäisi olla jotta olisi sopiva? Päälle haluaisit vetää pidemmät housut mutta irtolahkeet ovat liian kuumat?? Eikö ne toiset housut siihen päälle vedettynä ole sitten liian kuumat?

JackOja
08.05.2015, 10.32
Ja pitäähän niitä bibsejä useammat kuin yhdet olla! Ei joka lenkin jälkeen ole koneellista pyykkiä. Voi sitten olla eri mittaisiakin.

orc biker
08.05.2015, 11.25
Satulaa. Housut eivät voi auttaa tuossa asiassa, ellei kyse ole siitä, että siellä on nyt paljon varsin tiukkaa tavaraa väärässä välissä siten, että paino puristuu sitä vasten, kun ilman housuja ei puristuisi. Jos ongelma on noin paha, niin epäilen vahvasti, että kyse ei kuitenkaan ole housuista, vaan satulan sopimattomuudesta. Tuohan on ihan klassinen ongelma, mikä kapeilla ja etunojassa (eli aika paljon nokan päältä) ajettavilla satuloilla tulee. Siihen auttaa vain nokan siirtäminen kauemmas, jolloin paino jää enemmän istuinluille.

pätkä
08.05.2015, 11.30
Mitkä housut olis hyvät jos välilihan alue kipeytyy? Hinnalla ei väliä, tärkeintä että saa lenkkeiltyä ilman kipuja. Tämän hetkinen satulani on Fizik Ardea VS (http://www.fizik.it/saddles/versus-range/ardea-versus/) ja housujen alla pidän Craftin Cool Bike Boxereita (http://www.sportamore.fi/tuote/18618-craft-cool-bike-boxer-men-m-svart) ja tuolla kombolla perse on kestänyt parin tunnin lenkit, mutta välilihan alue alkaa kipeytymään ensimmäisen tunnin jälkeen ja pitää vähän väliä polkea seisovilteen. Kipu on lähempänä kiveksiä kuin peräreikää. Tein päivällä lenkin ja vieläkin pientä tunnetta välilihan alueella. Satula on ihan suorassa.

Aikaisempina vuosina olen polkenut 4-5 tunnin lenkkejä pehmeäköllä Shimanon satulalla (jossa ei ole uraa keskellä) ja ihan tavallisilla uimashortseilla eikä mitään kipuja ole ollut. Auttaako shortsit välilihan kipuun vai kannattaako satulan vaihtoa pehmeään malliin myös miettiä?

Uskaltaisin väittää, että mitkä tahansa pehmusteelliset bibsit mm. Nalinilta, Castellilta tai Pearl Izumilta ovat parempia kuin nuo Craftin boxerit. Kannattaa kokeilla ennen satulan vaihtoa, koska ajohousuja tarvitset kuitenkin useampia.

deee
08.05.2015, 22.02
Uskaltaisin väittää, että mitkä tahansa pehmusteelliset bibsit mm. Nalinilta, Castellilta tai Pearl Izumilta ovat parempia kuin nuo Craftin boxerit. Kannattaa kokeilla ennen satulan vaihtoa, koska ajohousuja tarvitset kuitenkin useampia.

Joo eipähän nuo Craftit kovin häävit ole. Tuntuu että se pehmuste on paksumpi välilihan kohdalta kuin istuinluiden kohdalta.

Grugi
09.05.2015, 01.22
Joo eipähän nuo Craftit kovin häävit ole. Tuntuu että se pehmuste on paksumpi välilihan kohdalta kuin istuinluiden kohdalta.

Suosittelen näitä jos kykenet ulkomailta tilaamaan http://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-race-cycling-bib-short/?sku=5360415121 hinta ja laatu kohdillaan ja pehmuste on jämäkkä ja ohut.

deee
09.05.2015, 03.41
Suosittelen näitä jos kykenet ulkomailta tilaamaan http://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-race-cycling-bib-short/?sku=5360415121 hinta ja laatu kohdillaan ja pehmuste on jämäkkä ja ohut.

Kai noitakin voisi kokeilla. Nämä ajattelin tilata myös: http://www.bike-discount.de/en/buy/sugoi-evolution-bib-shorts-208387/wg_id-3585

jone1
09.05.2015, 05.55
Mulla on noi dhb:n aeron race ajohousut, sekä henkseleillä että ilman.
Ihan ok ajohousut , henkselimallit paremmat.

WetWillie
09.05.2015, 07.12
Sugoi RSE käytössä.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/08/851f13f67d49d58cb7c6939e5ae7a2af.jpg

cobbo
09.05.2015, 11.34

Aeron Race nyt pikatestattu ja koko osui ihan kohdalleen. L-koon henkselit eivät ole ylipitkät, ja mukavaa oli että lahkeet ulottuvat selkeästi reisilihaksen alaosaan asti, eli silikonigripperi ottaa kiinni jalan kapenevasta osasta eikä keskeltä reisilihasta kuten esim. Löfflerin Hotbond-shortsit. Ahdistaa vähemmän ja irtolahkeita ei tarvi kiskoa niin ylös.

Säämiskä on sellainen aika vähäeleinen, mitään epämukavuutta ei tuntunut tai tarvetta korjailla säämiskän asentoa. Se ohenee etuosaa kohti reilusti ja muotoutuu aika hyvin, takaosassa sitten on kunnolla pehmustetta. Vaikuttavat aika hyviltä bibseiltä.

Nana
09.05.2015, 18.17
Millaisia nuo Diadoran naisten pöksyt ovat? Kumpi kannattaisi hommata, henkseliversio vai henkselitön? Mulla nyt yhdet "ihan jees" pökät Craftilta pitkälahkeisena, mutta ajattelin ehkä 3/4 housut hommata, miksei kesällä lyhyetkin.

PK1
09.05.2015, 18.50
Henkselit pysyy paremmin ylhäällä ja on mielestäni mukavammat, mutta henkselittömien kanssa on helpompi asioida vessassa, varsinkin naisten.

Nana
10.05.2015, 13.21
Henkselit pysyy paremmin ylhäällä ja on mielestäni mukavammat, mutta henkselittömien kanssa on helpompi asioida vessassa, varsinkin naisten.

Joo, tota riisumista just mietin. Varsinkin naisilla noi henkselit siinä vaiheessa hieman ikävät, mutta pysyvät varmaan tosiaan paremmin paikoillaan.

Kertokaas pyöräilymuodista edes jotain tietävät, kun minä tykkään pitää (pitkävartisia) juoksu/kompressiosukkia pyöräillessä ja siinähän ne menee, missä muutkin pitkien housujen alla, mutta mitäs sitten, kun pitäisi vetää jalkaan shortsi- tai 3/4-pituiset housut? Voiko niitä enää shortsien tms. kanssa pitää olematta totaalinen tyylirikko?
Kiinnostaa myös tietää käyttävätkö muut juoksu-tai kompressiosukkia tai vaikka kompressiohousuja pyöräillessä? Oletteko huomanneet eroa suoriutumisessa tai palautumisessa tms?

Grugi
10.05.2015, 13.23
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä mieltä muut on siitä miten pukeudut joten ihan oman maun mukaan vaan.

kolistelija
10.05.2015, 13.32
Kyllähän jo liian lyhyet tai 3/4-housut ovat lähtökohtaisesti tyylirikkoja. Tyylirikko on hyväksytty lähinnä siinä tilanteessa että ajat niin kovaa, että sillä voi hiljentää tyylirikolla naureskelevat.

Kompressiosukat on muotia triatlonistien parissa, mutta heitä ei pidä sotkea pyöräilijöihin.

The Euro Cyclist shall NEVER, under any circumstances, wear plain black spandex bibs (shorts, regardless of colour are BANNED) or ANY team kit containing non-prominent logos. Shorts will extend approximately 2/3rds of the way down the upper leg and will contain a compression band at the bottom (distinct in colour). In NO CONDITION shall they extend any further!

The socks of the Euro Cyclist shall extend to within two (2) cm. of the main bulge of the calf muscle, and shall never extend further than one (1) cm. past said primary calf muscle bulge. All socks SHALL BE WHITE in colour with prominent logo placement.

deee
10.05.2015, 13.52
Pidä niitä vaatteita mitä itse haluat. Turha sitä minkään lammaslistan mukaan on pukeutua.

Nana
10.05.2015, 14.44
Kyllähän jo liian lyhyet tai 3/4-housut ovat lähtökohtaisesti tyylirikkoja. Tyylirikko on hyväksytty lähinnä siinä tilanteessa että ajat niin kovaa, että sillä voi hiljentää tyylirikolla naureskelevat.

Kompressiosukat on muotia triatlonistien parissa, mutta heitä ei pidä sotkea pyöräilijöihin.

The Euro Cyclist shall NEVER, under any circumstances, wear plain black spandex bibs (shorts, regardless of colour are BANNED) or ANY team kit containing non-prominent logos. Shorts will extend approximately 2/3rds of the way down the upper leg and will contain a compression band at the bottom (distinct in colour). In NO CONDITION shall they extend any further!

Ah haha, vähänkö repesin, kun tuon luin :D Taitaa olla pakko hommaa ne Bibsit. Onhan ne kesällä ihan mukavat, varsinkin jos sattuu olemaan lämmintä. Noi mun pögät on vielä Thermal, niissä on semmonen pehmeä lämpöeristeen tapainen sisäpuolella. Ei niillä ainakaan huvita helteellä polkea.
Kai se on sit pakko opetella polkemaan niin pirun kovaa, ettei kukaan kerkeä sanomaan mitään. Tavoite kai se on sekin. :p

Nana
10.05.2015, 16.09
Joutunen kuitenkin ostamaan myös ne pitkälahkeiset kesäversiona lisäksi, kun on ne mukavammat esim. kaatuessa, eivät kolhuja estä, mutta asfaltti-ihottumat voi olla edes vähän kevyemmät jos on kangas välissä ja tietty viileämmällä ilmalla.

kolistelija
10.05.2015, 16.14
Joutunen kuitenkin ostamaan myös ne pitkälahkeiset kesäversiona lisäksi, kun on ne mukavammat esim. kaatuessa, eivät kolhuja estä, mutta asfaltti-ihottumat voi olla edes vähän kevyemmät jos on kangas välissä ja tietty viileämmällä ilmalla.
Mikään sääntö ei estä käyttämästä irtolahkeita... kunhan ei käytä niit niin että käsivarret ovat samaan aikaan paljaana.

cobbo
10.05.2015, 16.44
Joo, tota riisumista just mietin. Varsinkin naisilla noi henkselit siinä vaiheessa hieman ikävät, mutta pysyvät varmaan tosiaan paremmin paikoillaan

Wigglestä äsken tilatessani huomasin valikoimaan tulleen naisille bibsit joissa henkselit kiertävät niskan takaa. Ei kyllä aavistusta toimivuudesta käytännössä: http://www.wiggle.co.uk/dhb-womens-aeron-race-halterneck-bib-short/

Korkealle nousevien talvibibsien kanssa riuhtoessa on joskus ihmetyttänyt miksi edes toisessa olkaimessa ei voisi olla klipsua tai muuta solkea jolla saisi operointitilaa tarvitsematta riisua yläkropan kerroksia. Tai mistäpä tietää josko joillain valmistajalla tuollainen malli olisikin, ei ole sattunut vain silmään.

kuovipolku
10.05.2015, 17.35
Joo, tota riisumista just mietin. Varsinkin naisilla noi henkselit siinä vaiheessa hieman ikävät, mutta pysyvät varmaan tosiaan paremmin paikoillaan.

Kehitys on onneksi tältä kohdin hieman kehittynyt eli ainakin Girolla ja Wigglen talonmerkillä dhb:lla on henkselihousut joiden henkseliratkaisu on "tyttöspesifinen":

http://www.cykelwebben.se/smarta-cykelbrallor-tjejer-fran-giro/
http://www.cykelwebben.se/annu-mer-tjejspecifika-cykelbyxor/

deee
10.05.2015, 19.59
Kokeilin nyt vanhaa 149mm leveää ja about kolme kertaa pehmeämpää Nishikin satulaa ilman Craftin pehmustettuja boksereita ja kipua välilihan alueella oli about 5-10%:n verran kun se tuolla 136mm leveällä Fizikin Ardea VS satulalla ja Craftin boksereilla oli ehkä 60% tienoilla. Eli ilmeisesti omalle 120mm prseellä tuo 150mm sopii paremmin. Pitää vielä kokeilla huomenna Craftin boksereilla tuota Nishikä niin näkee pahentaako Craftit tilannetta.

Nana
10.05.2015, 21.38
Kiitos kaikille vastauksista! Hienoa, että meitä naisiakin on ajateltu! Tollaiset niskalenkkihousut ois kivat. Ne irtolahkeet olis ihan jees kanssa, mutta mietin vain istuuko ne yhtä jämäkästi kuin varsinaiset.
Onko tosiaan joissain housuissa kompressiota lahkeissa? Kompressiohousuissa tietty, mutta muissa.
Etenkin ton kulumanilkan vuoksi tykkään pitää jtn verenkiertoa edistävää treenatessa, kun tuntuu, että se estää myös sen kipuilua. Ilmeisesti verenkierron paraneminen siinä jotenkin vaikuttaa edullisesti.
Ei tuo yleensä koskaan treenatessa kipuile, lähinnä levon jälkeen vähän aikaa ennen kuin vertyy. Jos ne lisäksi edistää palautumista niin sehän on vain plussaa.

CamoN
10.05.2015, 21.55
Ne irtolahkeet olis ihan jees kanssa, mutta mietin vain istuuko ne yhtä jämäkästi kuin varsinaiset.

Epäilin pitkään samaa, kun minun jalkoihin ei ole koskaan oikein mitkään pitkät kalsarit tai aluskerraston housut täysin sopineet. Aina valumassa tai kiertymässä, harvoin pysyvät siten paikoillaan etteivät olisi samalla vähän haitaksi. Maaliskuun lopulla Mallorcalla sadepäivänä tein muutamia heräteostoksia ja ostin mm. SMS Santinin irtolahkeet. Ovat olleet sen jälkeen jokaisella 10°C tai kylmemmällä lenkillä jalassa. Aivan erinomaisen hyvät ajaessa. Eivätkä valu yhtään, vaikka yläresori olisi selvästi reiden puolivälin alapuolella polvea kohti kapenevalla osuudella.

Nuo kyseiset lahkeet on sisäpuolelta jonkinlaista hyvin ohutta microfleeceä tms., aavistuksen normaalia ajohousua paksummat. Polveni eivät ole viimaherkät ja nuo ovat tuntuneet juuri sopivan lämpimiltä 5-10°C keleissä. Viima ei ahdista mutta toisaalta ei tule liian lämminkään.

Nana
10.05.2015, 22.09
^

Okei, hyvä tietää. Harmi kun en tajunnut viimekesänä Malagasta tai Sevillasta ostaa pyöräilyromppeita. Sieltä saisi varmaan pyöräilyvaatteetkin, niinkun muutkin vaatteet, hieman halvemmalla, kuin täältä.
Kiinnittyykö ne housuunkin jos on esim. vähän pidemmät shortsit, mutta haluis pidentää alas asti? Vai housuunko ne nimenomaan kiinnitetään? Silikoni tms resorit niissä kai on lahkeissa, mutten tiedä minkälaiset yläosassa.
Tykkään noissa Craftin housuissa siitä, et ovat aika jämäkät. Saa kiskoa päälle, mutta eivät kyllä tipu.

arctic biker
11.05.2015, 05.59
Ideanahan polven/säären lämmittimet on ihan hieno. Mutta se valuminen, ymmärrän että bibsin lahkeen sisäpuolelle kun laittaa niin sitten pitäisi pysyä. Shimanon Basicversion lyhyet valuu samoin uudet Pearl Izumit joista toisen näemmä hukannut. Shimanon pitkät pysyy paikallaan tyydyttävästi.
Simpan käsivarren lämmittimet pysyy paikallaan, varmaankin kunnei kädet niin paljoa ajaessa liiku.

JackOja
11.05.2015, 07.25
Ideanahan polven/säären lämmittimet on ihan hieno. Mutta se valuminen, ymmärrän että bibsin lahkeen sisäpuolelle kun laittaa niin sitten pitäisi pysyä....

Mulla polvenlämmittimet ja irtolahkeet pysyy paremmin paikallaan kun laitan lahkeen päälle. On niin karvaiset reidet, että se nihkeä tarttumapinta ei saa otetta :)

CamoN
11.05.2015, 07.41
Kiinnittyykö ne housuunkin jos on esim. vähän pidemmät shortsit, mutta haluis pidentää alas asti? Vai housuunko ne nimenomaan kiinnitetään? Silikoni tms resorit niissä kai on lahkeissa, mutten tiedä minkälaiset yläosassa.

Tyypillisesti myös yläpäässä on silikoni tai vastaava eikä muita kiinnityksiä. Kun irtolahje on ajohousujen alla, asiaa varmaan auttaa myös kohtalaisen tiukat housut ja housun lahkeiden silikoniresorit.

paskalokki
11.05.2015, 07.48
Tuohon omaan kyselyyni lisään sen verran, että nykyiset henkselibibsit jäävät liian ylös, että niitä viitsisi pitää näillä jaloilla pelkästään. Makkarankuori ei ole seksikästä. Tässä siis syy kun kovasti on kyselty syitä miksi haluan kahdet housut päällekäin. Lämpöasiaan, ajoin koko viime kesän puuvillaisessa t-paidassa ja paksuissa puuvillashortseissa maantielenkit hybridillä hiki hatussa, joten parit lycrashortsit päällekäin ovat viileyden ja mukavuuden kannalta suuri harppaus eteenpäin.

cobbo
11.05.2015, 08.07
Aeron Race nyt pikatestattu ja koko osui ihan kohdalleen. L-koon henkselit eivät ole ylipitkät, ja mukavaa oli että lahkeet ulottuvat selkeästi reisilihaksen alaosaan asti, eli silikonigripperi ottaa kiinni jalan kapenevasta osasta eikä keskeltä reisilihasta kuten esim. Löfflerin Hotbond-shortsit. Ahdistaa vähemmän ja irtolahkeita ei tarvi kiskoa niin ylös.

Hitto.

Noista irtolahkeista, paikallaanpysymistä auttaa jos lahkeen yläresorissa on silikoni molemmilla puolilla. Ei mullakaan pysy randomit irtolahkeet ilman ulkopinnan silikonia kohdallaan, mutta dhb:n bibsien kaveriksi hankitut saman firman lahkeet täydellisesti tuon silikonin takia. Valuminen stoppaa viimeistään siihen kun bibsien ja lahkeen silikonit ovat kohdakkain.

Nana
11.05.2015, 11.52
Kellään kokemuksia näistä Look Elle Ultra bibtight BLKWHT? http://velosport.fi/verkkokauppa/look_elle_ultra_bibtight_blk_wht-p-50256-284/
Noita käyn ehkä koklaamassa Velossa. Kivijaloissa se hyvä puoli, että saa etukäteen kokeiltua.
Toi naisten malli, mutta kuulen mielelläni myös miehiltä kokemuksia ajohousuna vastaavasta miesten mallista.

Nana
11.05.2015, 18.23
Piti ostaa kesähousut, mutta päädyin ostamaan Parentini Thermo Roubaixit s-kokoisena, kun istuivat niin hyvin. Taidan hommata tarjouksesta jostain vielä kesäversiotkin.
Liukkaamman tuntuinen materiaali kuin Craftissa, mutta pysyin kyllä satulassa. Pehmuste on laajempi, tulee hieman eteenkin ja pikkusen pidemmälti sivuille, kun Craftissa. Kamalat kiskoa päälle, mutta istuvat kyllä tosi hyvin.

Nana
12.05.2015, 10.36
Onko kukaan muuten tehnyt itse umpihenkseleistä naisten mallia? Tämähän on varsin helppo homma, henkselit vain irti ja ommellaan klipsi tms. kiinnitys henkseliin ja johan on helpompi/nopeampi riisua kupla otsassa.
Tuo T. Roubaixin yläosa on paitamaisempi, mutta taitava ompelija hieman olkaimia muuttamalla tekee siitäkin varmasti naisten mallin. Varsinaisten henkselien kanssa homma pitäisi olla hyvinkin helppo, kun ei tarvitse muuta tehdä kuin ommella kiinnikkeet/klipsit.

Nana
12.05.2015, 14.36
Minusta tuo henkselin avattavaksi muuttaminen ihan hyvä idea jos löytää tosi sopivat ja mieleiset housut, mutta niissä häiritsee se, että ne hidas ja hankala riisua. Oli sitten mies tai nainen niin kun luonto kutsuu sitä mieluusti riisuisi mahdollisimman ripeästi.
Jos ei halua/osaa ommella on myös mahdollista teettää tämä ompelijalla kohtuuhintaan. Olen itse joskus pienempiä kavennuksia ja lyhennyksiä teettänyt ja n. 12e maksanut (Helsingin keskustassa). Jos hyvistä housuista saa siten kohtuuhintaan erinomaiset niin ei mielestäni paha sijoitus. :)

latuman
12.05.2015, 18.24
Craftin pyöräilyhousuja ostellut pari paria ja ihan tyytyväinen ollu. Selvästi alkaa kulumaan etenkin olkaimien kiinnekohdista ja näin, että kovassa käytössä noi voi saada jopa vuodessa risaksi. Vähän tuntuu että tosiaan kovaan käyttöön ei niinkään suunniteltu. SpurguSportista muistaakseni 80 euroa. On kai niissä jonkunlainen takuu jos kovin aikasin laukeaa. Ominaisuudet viehätti kovin. Pitää vettä ja nilkasta voi kiristää hyvin ja istuukin mukavasti mun kroppaan.

Nana
12.05.2015, 19.07
Kylläpä on isoja kokoja tarjolla. Kävin XXLssä kokeilemassa ainakin 6:tta eri S-kokoista (pienin) bibsiä ja muita housuja ja ainoastaan 1, eli Castelli Evoluzione Knicker ei ollut liian iso. Olivat tarjouksessa niin otin pois. Ihan hyvin istuvat, polven alapuolelle ulottuvat housut. Pehmuste oli vähän oudon näköinen, niinkuin olisi vain yhdestä palasta tehty, mutta ajot näyttävät kuinka se toimii tai ei toimi. Kai Castellilla pitäisi kohtuullisia noiden ajohousujen olla. Ainakin osaavat tehdä pieniäkin kokoja. Olisin pariin Craftin Bibsiin saanut ainakin 3:t ajohousut mahtumaan alle.

mpk
12.05.2015, 19.48
^
Alla pari suoraa linkkiä Castelli -aiheisiin viestiketjuihin foorumilla. Omat kokemukset ovat pääasiassa hyviä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?42998-Castelli-ajohousujen-koko&highlight=castelli
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?29596-Castelli-paidat-takit&highlight=castelli

Nana
13.05.2015, 20.18
^

Kiitos! Okei, hyvä juttu. Noi käy lämpimämmälläkin kelillä kun ei ole mitään vuorta. Nuo Craftit mulla on erituntuista matskua ja tietty paksummat. Ne on kyllä kivan väriset, kun lahkeet on alaosasta viininpunaisesta punaiseen vaalenevat. Kumman usein ovat lähes täysin mustia noi housut.
Castelleissa taas oli valkoisia yksityiskohtia. Nekin kummasti piristää.

Nana
14.05.2015, 15.26
Löysin netistä nuo mun Craftin housut, eli Craft AB Thermal Tight
https://www.performancebike.com/bikes/Product_10052_10551_1159477_-1_400080__400080

Sivuston kokovalikoimasta poiketen minulla on nuo xs-kokoisena, joten sitäkin kokoa tehdään. Oikein näppärät viileämmän kelin housut.

deee
15.05.2015, 13.57
Tänään tuli Rosen henkselittömät pyöräilyhousut L koossa. Ehkä M olisi ollut parempi (loppuunmyyty). Pehmuste aika napakasti kiinni sisäreisissä. Kokeilin housuja valkoisen pyöräilypaidan kanssa ja huomasin että housut kuultavat paidan alta, eli jos omistaa valkoisia paitoja niin suosittelen ostamaan valkoisilla henkseleillä olevat bibsit. Oikeastaan kaikissa malleissa saisi olla tästä syystä valkoiset henkselit.

Roadie
15.05.2015, 16.57
Siis henkselittömät housut, joiden henkselit kuultaa valkoisen paidan alta, :) ;)

deee
15.05.2015, 17.46
Ei. Luit väärin.

mpk
15.05.2015, 21.36
Evans cycles myy Castelli Sorpasso Bibtights housuja miehille 119,99 € ja naisille 80,99 €

http://www.evanscycles.com/products/castelli/sorpasso-bibtight-ec025138
http://www.evanscycles.com/products/castelli/sorprasso-womens-bib-tight-ec067235

makimies
22.05.2015, 22.20
Ehdotelkaas henkselishortseja leveillä pehmusteilla. Spessulta löytyy ja Enduralta, tosin kumpikaan ei suoraan ilmoita mihin kohdille pehmusteiden istuma-keskikohta sijoittuu.

zander
23.05.2015, 10.27
Mikä on leveä? Kokoa S olevissa Rapha Classic:ssa http://www.rapha.cc/eu/en/shop/classic-bib-shorts/product/BSS01
säämiskä on leveimmillään rapian 18 cm: https://www.dropbox.com/sc/35wlsoq6lfwqbx1/AACTC_DLaT3QAnwGttwwC5jYa
En tiedä muuttuuko leveys koon mukaan.

Uskallan noita muutenkin suositella, vaikka pöksyjen sopivuus kovin henkilöstä riippuvaista onkin. Simppelit housut ilman turhia krumeluureja. Ensivilkaisulla säämiskä ei vakuuttanut kun se on lähes tasapaksu lätty, toki keskellä "sarana", niin että koostuu kahdesta puoliskosta. Mutta niin ne vaan toimii! Pisin lenkki nuo jalassa 400km ja ei ongelmia housujen puolesta. Säämiskän materiaali on erittäin hyvän oloista ja hieman jämäkämpää mielestäni kuin muissa housuissani.

Kestävyydestä paha sanoa vielä, kun vähän toista tonnia vasta ollut päällä. Koosta sen verran, että olin vyötäröstä mitattuna M-koon puolella, toki alarajoilla. Oli omaan makuuni kuitenkin hiukan liian väljät. S-koko erittäin sopiva ja henkselit venyy ongelmitta 180cm pitkän päälle.

Liikuttava
24.05.2015, 17.21
Olen ostamassa elämäni ensimmäisiä pyöräilyshortseja, joten apua kaivattaisiin.

Ajattelin ostaa undershorts (inner shorts, liner shorts) -malliset pöksyt. Syynä se, että noiden päälle voi laittaa esim. verkkarit kun on kylmempi sää (en viitsi ostaa pidempiä housuja erikseen).

Ei varmaan pitäisi puhua verkkareista tällä palstalla, jos haluaa saada asiallisia vastauksia, mutta menkööt...

Kysymys: Voiko noita undershortseja pelkästään käyttää ilman mitään päällyshousuja ilman että kaikki paistaa läpi? Entä pituus - mikä on se raja, milloin shortsit ovat liian irstaat pidettäväksi?

zander
24.05.2015, 17.43
Kyllä ne pitkät housut voi laittaa normaalien bib shortsien päällekin. Erittäinkin toimiva tyyli ja itse talvellakin ajan sillä tavalla varustautuneena.

Paolo
24.05.2015, 18.24
Minäkään en ole oikein koskaan ymmärtänyt, miksi on oltava erikseen säämiskällä olevat alushousut. Ovathan normaalit lyhyet housut paljon monikäyttöisemmät, kun voi käyttää kesällä sellaisenaan ja kylmemmällä pitkien alla.

Liikuttava
24.05.2015, 18.37
Onhan ne säämiskälliset alushousut siinä mielessä kätevät, jos haluaa ajella enemmän ihmisten ilmoilla ja laittaa vaikka normaalit urheilushortsit siihen päälle. Toki käytännöllisesti tämä ei ole yhtä järkevää kuin pelkillä bibseillä ajaminen, mutta jos ei viihdy kesällä ihmistungoksessa tiukoissa trikoissa niin tämä on yksi vaihtoehto.

Pexxi
24.05.2015, 18.44
Omasta mielestä maastossa mukavampi alusshortsit+shortsit. Muunlaisiakin mielipiteitä kuulemma on mutta en anna sen häiritä.

JKK
24.05.2015, 19.44
Ihan Fjäll Rävenillä mennään, alla normi bokserit. Vannoin kun aloitin Fillarilla ajon vuosien jälkeen, että ei lukkiksia eikä sukkiksia. Kivaa on.

Halloo halloo
24.05.2015, 20.55
Onhan ne säämiskälliset alushousut siinä mielessä kätevät, jos haluaa ajella enemmän ihmisten ilmoilla ja laittaa vaikka normaalit urheilushortsit siihen päälle. Toki käytännöllisesti tämä ei ole yhtä järkevää kuin pelkillä bibseillä ajaminen, mutta jos ei viihdy kesällä ihmistungoksessa tiukoissa trikoissa niin tämä on yksi vaihtoehto.

Bibsien päälle voi laittaa myös urheilushortsit.

Liikuttava
24.05.2015, 20.56
Mutku mut ku... Ne näkyy sieltä alta!

Olette saaneet minut kääntämään takkini, ostan sittenkin normi bibsit :)

paskalokki
24.05.2015, 21.31
Totta ja näin teen itsekin ja toimii hyvin. Henkselibibsit omille reisille vähän liian tiukat (makkarankuoriefekti) plus jäävät n. puoleen reiteen, joten mustilla shortsitrikoilla saa pituutta polveen asti sekä koko pakettia fiksumman näköiseksi. Todella joustavat Niket on nuo treenishortsit ja näyttävät imo fiksulta. 5/5 sijoitus n. 20 eurolla ja tokihan noita voi käyttää pyöräilyn ulkopuolellakin.

Halloo halloo
24.05.2015, 22.30
Todella joustavat Niket on nuo treenishortsit ja näyttävät imo fiksulta. 5/5 sijoitus n. 20 eurolla ja tokihan noita voi käyttää pyöräilyn ulkopuolellakin.

Olisiko linkkiä heittää shortseihin?

paskalokki
24.05.2015, 23.17
Olisiko linkkiä heittää shortseihin?
Kyllä on: http://www.xxl.fi/vaatteet/miesten-vaatteet/miesten-shortsit/miesten-treenishortsit/nike-filament-short-miesten-treenitrikoot/p/1094007_1_style

Tuo 2XL-koko on 190cm/110kg kaverille sopiva eli ei koot lopu perjaatteessa isollekaan kaverille kesken, nyt toki verkkokaupasta ainakin vain keskikoot loppu. Kuvassa näyttävät enemmän kisakireiltä mitä oikeasti ovat.

stumpe
24.05.2015, 23.36
^olispa keksiny tilata noi kun kokoja vielä oli. :) Tollasia tarvii aina. Eikä pahan hintaset.

paskalokki
24.05.2015, 23.54
^olispa keksiny tilata noi kun kokoja vielä oli. :) Tollasia tarvii aina. Eikä pahan hintaset.
Kivijaloissahan on kaikkia kokoja, joten jos asut lähellä niin käy sieltä hakemassa, jos et ja joku tuttu asuu lähellä, pyydä ostamaan ja pistämään kirjekuoressa tulemaan. :) Onhan tuolla muitakin vastaavia, mutta nuo oli ekat ja vikat mitä sovitin ja sopivat kun olivat niin nappasin mukaan.

Halloo halloo
25.05.2015, 07.39
Kyllä on: http://www.xxl.fi/vaatteet/miesten-vaatteet/miesten-shortsit/miesten-treenishortsit/nike-filament-short-miesten-treenitrikoot/p/1094007_1_style

Tuo 2XL-koko on 190cm/110kg kaverille sopiva eli ei koot lopu perjaatteessa isollekaan kaverille kesken, nyt toki verkkokaupasta ainakin vain keskikoot loppu. Kuvassa näyttävät enemmän kisakireiltä mitä oikeasti ovat.

Tackar, bockar. Täytyy käydä sovituskopissa.