PDA

Näytä tavallinen näkymä : Viskisiepot?

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7

mutanaama
25.01.2008, 23.19
Mä ostin nyt sitten vihdoin (nyt kun sitä näköjään Alkosta saa) Lagavulinia. Hieman petyin. Olin vuosia haaveillut löytäväni Lagavulinia jostain maailman lentokentistä vaikka (kun ei Suomesta ole saanut) kun se on kuulemma vielä parempaa ja savuisempaa kuin Laphroaig. Mutta plaah. Olihan se ihan hyvää, ehkä toiseksi parasta mitä olen juonut, mutta ei missään nimessä mielestäni Laphroaigin veroista. No, "säästääpähän" jatkossa sen 15 euroa per pullo, kun palaa takaisin tuttuun ja turvalliseen.

Mä olen kanssa hämmästellyt moista väitettä. Lagavulin on sanoisinko pehmeämmän makuista, jossa savun maku kuitenkin löytyy. Laphroaig taas on savun maku. niinq. tai silleen. Pitääpä maistaa...

mutanaama
25.01.2008, 23.23
Itse itselleni vastaten.

Joku hiivatun hanttapuli tai hippi on käynyt kaapilla ja juonu pois lagavulinin ja melkein koko aardbegin. Tai sitteen ne on vaan haihtunut, lagavulin jopa pulloineen.:D

Onneksi oli litran leka laphroaigia, josta oli vielä puolet jäljellä. Ei tarvii ihan kuivin suin olla.:) Juu ja on se laphroaig savu.

TeeTeeKoo
29.01.2008, 19.30
Taliskerin kympillä tässä palkitsen itseäni.

TeeTeeKoo
01.02.2008, 22.15
Caol Ila viettää iltaa kanssani.Huonomminkin voisi kumppanin valita ;)

TeeTeeKoo
02.02.2008, 23.04
Jatkan siis yksinkeskustelua.Seagram`s tuli kaverin kanssa tyhjennettyä illan ratoksi.No eihän tuossa ollut , kuin puolet enää jäljellä.

mutanaama
03.02.2008, 02.31
*Älä pilkkaa pyhää asiaa. Seagrams... Pöh. No kyllä se putoo niinku famous grous, josta luulis hinnan perusteella olevan vaan tuulilasin pesunesteeksi

TeeTeeKoo
03.02.2008, 09.58
Joo eihän se mitään järisyttävän erikoista ole , mutta tuli ostettua, kun sitä yksi ihminen kehui.Toki ihan juotavaa sinänsä.Nyt se on tyhjä ja tuskin tulee toista ostettua.Famous grous on kyllä myös kehuttu , mutta sitä saanen maistaa ilman ostamista kohta puoleen,jonka jälkeen voi tehdä päätöksen ostaako vai eikö.

Kemmi
04.02.2008, 07.30
Vaikka olenkin sitä mieltä, että Lagavulin on Islayn kingi, ja Caol Ila hyvä kakkonen, niin kysyn, että kuinka moni teistä on liisannut maapläntin Laphroaigilta?
Minä olen ja monta kertaa!
(aika hassua, että Suomen paras viski-forumi löytyy fillari-forumilta...)

TeeTeeKoo
04.02.2008, 15.45
*Älä pilkkaa pyhää asiaa. Seagrams... Pöh. No kyllä se putoo niinku famous grous, josta luulis hinnan perusteella olevan vaan tuulilasin pesunesteeksi

Kohtapuoliin pitäisi päästä koemaistamaan YYA-sopimuksen hengessä työkaverin Famous Grous viskiä.Sittenhän sen tietää meneekö tuulilasiin vai tuulensuojaan :D

mutanaama
04.02.2008, 17.27
Vaikka olenkin sitä mieltä, että Lagavulin on Islayn kingi, ja Caol Ila hyvä kakkonen, niin kysyn, että kuinka moni teistä on liisannut maapläntin Laphroaigilta?
Kyllä sieltä se pikku neliöjalka on mullekin tullut hankittua jo vuosia sitten. En ole vielä ehtinyt käydä katsomassa.

plotin numero 274817

JackOja
05.02.2008, 08.08
...kysyn, että kuinka moni teistä on liisannut maapläntin Laphroaigilta?

Hep! Plot number 135468.

mutanaama
05.02.2008, 08.33
Ei muuta kuin talkoot pystyyn, ja vallataan koko saari.:D

Tiltman
05.02.2008, 10.34
Hep!

Plot No: 308904

Talkoissa mukana, vaikka saaren kingi onkin mielestäni Ardbeg...

mutanaama
05.02.2008, 14.49
Jep, kyllä se menee mullakin valinnassa laphroaigin ohitse, mutta pitää sitä miehellä olla myös se edullinen arkijuoma

TeeTeeKoo
05.02.2008, 21.17
Kohtapuoliin pitäisi päästä koemaistamaan YYA-sopimuksen hengessä työkaverin Famous Grous viskiä.Sittenhän sen tietää meneekö tuulilasiin vai tuulensuojaan :D

Ihan hyvä vahvanmakuinen viski.Saatan ostaa omankin pullon tuohon hintaan.Siis tuulensuojaan ei tuulilasiin ;)

Talisker
05.02.2008, 21.27
Famous Grousella ja Gardhulla minä aloittelin.
Nyt on suosikki Lagavulin, hyvänä kakkosena Laphroaig.
(Hylly vasemmassa takakulmassa on piilossa Dist. ed. Lagavulin 1981 :) )
Arkijuomana aina hyvä Talisker.

TeeTeeKoo
05.02.2008, 21.41
(Hylly vasemmassa takakulmassa on piilossa Dist. ed. Lagavulin 1981 :) )

Missä asut :seko:Onko hälytysjärjestelmää :D

Squbbis
05.02.2008, 22.27
Viikonloppuna paikallisessa urheiluliikkeen jäämistössä uusia tuttavuuksia:
Sheep Dip ja Locke's. Molemmat kalpenivat Lapparille.

Nyt ajattelin varovasti kostuttaa huulia Braastad XO:lla. Arkijuoma.

JackOja
07.02.2008, 16.58
Sen kunniaksi, että Shimano palautti hanskarahoja, poikkesin kotimatkalla paikallisessa Alkossa hakemassa pullon single malttia. Pitkästä aikaa Orkneyn tuotteita katselin ja valitsin Scapan... kun ei ollut oikein muistikuvia vaikka joskus on tullut maistettua.

Tuossa se nyt odottaa... jospa kohta :p

Leku
07.02.2008, 17.51
Muija toi italianreissultansa 16v Lagavulinia. Tiäs vaikka kokeilisin sitä kohtapuoliin kolan kera.

Talisker
07.02.2008, 18.09
Muija toi italianreissultansa 16v Lagavulinia. Tiäs vaikka kokeilisin sitä kohtapuoliin kolan kera.
Onko Herrvannassa lunta kolattavaksi asti :seko:
---
JackOjalle: Makuasia tokkiinsa, mutta Scapan olisin jättänyt kauppaan.

JackOja
07.02.2008, 18.39
...Scapan olisin jättänyt kauppaan.

Täh? Voi saasta, olisko noin? :eek:
No mää kaadan sen lavuaarin sitte jos sitä ei pysty ... tai juotan kavereille :cool:

Talisker
07.02.2008, 19.01
No mää kaadan sen lavuaarin sitte jos sitä ei pysty ... tai juotan kavereille :cool:
Tai teet kuin Leku: otat kolaamisen ohessa :D
Ei vaan, kyllä se blendedit voittaa.

TeeTeeKoo
07.02.2008, 19.22

Ihan hyvä savuinen viski.Taidanpa ottaa yhden moukun, kun on vielä jäljellä.
Asiasta kolmanteen.Onko ketjun aloittaja siirtynyt rasvatonta maitoa suosikkijuomanaan pitävien kerhoon, kun pikaisen tarkastuksen perusteella on ollut viskin kanssa tekemisissä viimeksi toukokuussa 2007 ?

Aficionado
07.02.2008, 23.20
*kops* päätetty tämän illan juomaksi Lagavulin.:)
*hiipii kohti Kaappia*

mutanaama
08.02.2008, 08.21

Kyllä mies mieluummin Scapan juo, kuin kattilaa soimaa. tjsp.....minänoitakaikkiasananlaskujamuista

Ei se missään tapauksessa huonoa ole. Hivenen kevyt aromi, sopii hyvin "oikeisiin" juomiin tutustuvalle. Suosittelen sitä ensiviskiksi, mukavan mutta neutraalin luonteensa takia.

JackOja
08.02.2008, 08.54
Kyllä mies mieluummin Scapan juo...

Kyllä, olihan se ihan mainiota torstaijuomaa, ei nyt mitään ultimate-herkkua.

TeeTeeKoo
08.02.2008, 21.55
Chivas Regal 12-v yritän tyhjentää pois.Ei ole oikein kulunut.Ei huonoa, mutta ei ilmeisesti kovin erikoistakaan, kun on säilynyt.

Melka
09.02.2008, 00.13

Plot No: 331588

Kal Pedal
09.02.2008, 00.47
Talisker vaatii toimiakseen ihan pienen tujun vettä. Lagavulin on kanssa hyvä mutta se pitää juoda kuivana. Ihan hyvää irlantilaista whiskyä en ole vielä löytänyt vaikka olen yrittänyt etsiä.
Eikö nyt nämä Islay:t ole yleensä parhaita?

Ja Chivas ei ole minun mielestäni whiskyä ollenkaan oli sitten vaikka raamatun ajoilta. Johnny Walkerin sinistä en ole juonut (onko se edes singleä?), kun nuorena join punaista (ei myöskään whiskyä- tiedän sen nyt) liikaa.

mandello
09.02.2008, 02.22
Gragganmore tänään.
Mihin perustuu että Taliskerin kanssa pitäisi juoda vettä? Minusta ennemminkin kiinni siitä onko casket-strength vai ei, kuin merkin perusteella?

Talisker
09.02.2008, 08.08
Gragganmore tänään.
Mihin perustuu että Taliskerin kanssa pitäisi juoda vettä? Minusta ennemminkin kiinni siitä onko casket-strength vai ei, kuin merkin perusteella?
Pirskaus huoneenlämpöistä vettä huoneenlämpöiseen single maltiin
avaa aromeita ja monipuolistaa muutenkin niin maistuvia herkkuja.

Casket strength on aina liian vahvaa sellaisenaan nautittavaksi.

Eilen maistelin pitkästä aikaa Gaol Ilaa: lempeän makeaa, vähän turpeista,
suun täyttävää.

TeeTeeKoo
09.02.2008, 09.29
Talisker vaatii toimiakseen ihan pienen tujun vettä. Lagavulin on kanssa hyvä mutta se pitää juoda kuivana. Ihan hyvää irlantilaista whiskyä en ole vielä löytänyt vaikka olen yrittänyt etsiä.
Eikö nyt nämä Islay:t ole yleensä parhaita?

Ja Chivas ei ole minun mielestäni whiskyä ollenkaan oli sitten vaikka raamatun ajoilta. Johnny Walkerin sinistä en ole juonut (onko se edes singleä?), kun nuorena join punaista (ei myöskään whiskyä- tiedän sen nyt) liikaa.

Jep näinhän se on Chivasin ja mustan Walkerin kohdalla, mutta yhtä loistavaa ostosta kohden tulee kyllä useampi vähemmän onnistunut.
Pitää sitten ilmeisesti kokeilla lisätä hieman vettä tuohon Taliskerin kymppiin , vaikka se sotii kyllä periaatteita vastaan.

mutanaama
09.02.2008, 12.25
Ei pidä pelätä pientä tilkkaa vettä, se todellakin avaa aromit monessa tuotteessa, esim Aardbeg tuntuu todella avautuvan pienellä tilkalla vettä, vinkki taisi tulla muuten tältä palstalta.

TeeTeeKoo
09.02.2008, 19.07
Ei pidä pelätä pientä tilkkaa vettä, se todellakin avaa aromit monessa tuotteessa, esim Aardbeg tuntuu todella avautuvan pienellä tilkalla vettä, vinkki taisi tulla muuten tältä palstalta.

No jaa.Pieni muutos oli havaittavissa veden kanssa lotratussa Taliskerin kympissä.

mutanaama
09.02.2008, 19.25
No jaa.Pieni muutos oli havaittavissa veden kanssa lotratussa Taliskerin kympissä.

Ei siinä mitään vilkkuvaloja tai fanfaaria tulekaan. Ja ei varmasti kaiken kanssa toimikaan.

TeeTeeKoo
09.02.2008, 19.54
Ei siinä mitään vilkkuvaloja tai fanfaaria tulekaan. Ja ei varmasti kaiken kanssa toimikaan.

No se paljon kehuttu A on seuraavana hankintalistalla, eli kokeillaan sitten uudelleen veden kanssa ;)

Highlander
09.02.2008, 21.33
Vaivaudutaan nyt edes kirjoittamaan ne "Gardhu" ja "Gaol Ila" oikein :D ...ja mitä veteen tulee niin monelle jääpala Leijona-viskin seassa on ollut avartava kokemus :p

Ja blended viskeistä kannattaa keskustella erikseen eikä vertailla single malttiin?

Esa S
09.02.2008, 21.43
Bowmore Enigma 12 v on viimeksi tarttunut matkaan jostain taxfreen tarjouksesta. Islayn saarelta tuokin näyttäisi olevan peräisin, joten ei kai se ihan huonoa voi olla ?
Vettä on yleensä tullut hiukan laiteltua näitten joukkoon, mutta tämä tuntuisi olevan parhaimmillaan raakana.

TeeTeeKoo
09.02.2008, 22.15
Ja blended viskeistä kannattaa keskustella erikseen eikä vertailla single malttiin?

Niin että tämäkin noin 10 hengen keskusteluryhmä pitäisi vielä jakaa osiin :D.Koitetaan nyt vaan mahtua samalle viskilasille kaikki ;)

Highlander
09.02.2008, 22.22
Niin että tämäkin noin 10 hengen keskusteluryhmä pitäisi vielä jakaa osiin :D.Koitetaan nyt vaan mahtua samalle viskilasille kaikki ;)
Aivan kuten luitkin...se oli ihan vaan pilke silmäkulmassa kommentti :)

mutanaama
09.02.2008, 23.41
Pirskules, pitäisikö järjestää meille ihan oma excursio eestiin. Siellä kun on jossain isossa hotellissa kuulemma 200 eri singlemalttia maistettavana. Mulle käy huhtikuu!

TeeTeeKoo
09.02.2008, 23.46
Pirskules, pitäisikö järjestää meille ihan oma excursio eestiin. Siellä kun on jossain isossa hotellissa kuulemma 200 eri singlemalttia maistettavana. Mulle käy huhtikuu!

Tuota ei viitsisi koko kesälomaa käyttää huhtikuussa :D.Mahtaisikohan maksakaan kestää :eek:

mutanaama
10.02.2008, 00.11
Noon varmaan huhuja vaan. Jos nyt kuiteski olis ees yksi uusi merkki, niin vois sanoa edes käyneensä. Btw käytiin asiakkaan kanssa jossain olde hansassa tjsp, missä oli sairaan, siis sairaan hyvää itepantua bissee. Jos sinne asti päästään, niin minä tarjoon rundin:D.

Helppoo luvata jos on 200 merkkiä alla.

Mut ihan oikeasti, joku hotelli siellä mainosti montaa eri laatua:seko:

järppä
10.02.2008, 16.38
Pirskaus huoneenlämpöistä vettä huoneenlämpöiseen single maltiin
avaa aromeita ja monipuolistaa muutenkin niin maistuvia herkkuja.

Puristit toki käyttävät tähän tarkoitukseen sen sinkulan kanssa samalta alueelta tuotettua, mieluiten samasta lähteestä pullotettua, vettä. Paremman puutteessa voi käyttää vaikkapa tätä (http://www.whisky24.de/tws/product_info.php?info=p12640_Wasser--Highland-Spring-Water--Glasflasche.html) :D

http://www.whisky24.de/tws/images/product_images/info_images/image_WASSHEA03_02.jpg

mandello
10.02.2008, 17.52
Bowmore Enigma 12 v on viimeksi tarttunut matkaan jostain taxfreen tarjouksesta. Islayn saarelta tuokin näyttäisi olevan peräisin, joten ei kai se ihan huonoa voi olla ?
Joko Bowmore tai Dalwhinnie löytyy aina kaapista, ne on sellaisia joihin aina palaa. Enigma ei ole kyllä tuttu...
Viskiekskursio? Se pitäisi kyllä järjestää reilusti ajokauden ulkopuolella... Tosin Skotlannissa on joku whisky-ajo pyöräilijöillekin, yleensä sairaan huonossa kelissä, tietty.

TeeTeeKoo
13.02.2008, 21.22
Johnnie Walker Black Label ja hyi helkkari tätä on vielä paljon jäljellä.Poiskaan ei viitsi heittää, kun on kerran ostanut.No taas on yksi moukku vähemmän kärsittävää :(

Talisker
13.02.2008, 22.29
Lagavulinin dist. ed. 1989 meni parilla siivulla tyhjäksi.
Mutta kyllä oli hyvää.

Aficionado
14.02.2008, 01.12
Tänä iltana tuli kumottua muutama Laprouhggghi, ja hyvää oli:D
Vielä yksi Cutty Shark sikarin kera ja nukkumaan:cool:
Olenko muistanut kehua Johnnie Walkerin 18v. Gold labelia, mmmmmm.

marco1
14.02.2008, 08.46

Eikös jossakin Puotilan ostarin pubissa ollut hämmentävän laaja viskivalikoima, joku 300 eri laatua? Oli juttua syksyllä jossain noista ilmaislehdissä.

kauris
14.02.2008, 09.02
Joo Puotilassa minäkin olen kuullut parhaan anniskeluliikkeen sijaitsevan. En ole itse käynyt.

Ja siitä vedestä. Pienen pirskotuksen minäkin yleensä esim. Laphroaigiin laitan. Mutta en mistään kaatamalla, varsinkaan suoraan kraanasta, koska silloin hulahtaa helposti liikaa. Mielestäni toimivin nopea "kotitapa" (joskin vain omaan lasiin annostellessa), on pitää lasia valuvan kraanan vieressä ja sormia veden alle kastamalla sitten sormenpäistä tipauttelee sopivaksi katsomansa määrän vesitippoja lasiin.

itu
14.02.2008, 09.25
http://www.pikkulintu.fi/

"Mallasviskivalikoimamme lienee maan kattavin, yli 250 eri viskiä."

JackOja
14.02.2008, 11.34
Keppanakellari (http://www.keppana.com/juomat.html) Forssan lähellä mainostaa 470 viskilaatua, se tarkoittanee jonkin verran merkkejäkin. Olutta ja muutakin on tarjolla. Itse asiassa olen sattumoisin menossa mainittuun paikkaan mökkeilemään viikon päästä, pitänee ottaa selvää mistä on kyse :D

kauris
14.02.2008, 14.55
Mä olen juhannuksena ollut keppanakellarissa (tai sen terassilla lähinnä) pari-kolme kertaa. Ollut mielettömästi väkeä ja hyvä meininki. Olut ja ruoka on maistunut. Viskit juhannuspäivän auringonpaisteessa ei. Erityisen mielenkiintoinen on se tie, joka kulkee keppanan pihaan. "Muutama" liikennemerkki.

kauris
14.02.2008, 15.05
Niin piti vielä kirjoitella siitä, että olin joku vuotta sitten opiskeluporukalla viskinmaistelussa. Tai siis sen piti osakunnan viinikerho, jonka pruuveissa kävin aika usein. Mutta eräs kerta otettiinkin sitten viskiä :)

Koitin tuossa etsiä laatikoista pruuvin tuloksia mutta en tähän hätään löytänyt. Laatuja taisi olla 5 ja laseissa ehkä 4-6 cl kutakin plaatua. Niitä ei kovinkaan pitkään tarvinnut nuuhkia ja maistella, kun pää oli kipeä. Muutamaa laatua taisi jopa jäädä lasin pohjalle, kun ei enää pystynyt. Yksi joukossa oli kuitenkin Laphroaig ja sen sieltä heti haistellessa jo tunnistinkin. Itse maistelu oli sokkona eli muut kuin pullot hankkinut kerholainen ei tiennyt mitä viskejä laseissa oli ja missä järjestyksessä. Lopuksi sitten tietysti laadut paljastettiin ja katsottiin alkon kuvastosta ja jostain viinikirjasta asiantuntijoiden kommentit kyseisistä viskeistä.

Laitan tuloksetkin kunhan ensin löydän ne.

Leku
14.02.2008, 17.02
Keppanakellari (http://www.keppana.com/juomat.html)

Tuollako myydään sitä erityisen paskanmakuista harmageddonpihviä?

mutanaama
14.02.2008, 21.13
Keppanakellari (http://www.keppana.com/juomat.html) Forssan lähellä mainostaa 470 viskilaatua, se tarkoittanee jonkin verran merkkejäkin. Olutta ja muutakin on tarjolla. Itse asiassa olen sattumoisin menossa mainittuun paikkaan mökkeilemään viikon päästä, pitänee ottaa selvää mistä on kyse :D

Aika vaatimaton tavoite, viikoksi mökkeilemään ravintolaan:D

TeeTeeKoo
14.02.2008, 21.30

Kokemuksiasi odotellessa nautiskelen tässä hieman Taliskerin kymppiä :p

IoD
14.02.2008, 22.36
Testissä Wholly Smoke 10v. (islay malt blend). Ei ole paha eikä niin kallis kuin single maltit (täällä GBP20,-).

TeeTeeKoo
16.02.2008, 22.08
Yksi suosikeistani eli Caol Ila hupenee lasista pikkuhiljaa.

TeeTeeKoo
16.02.2008, 22.26
Yksi suosikeistani eli Caol Ila 12-v hupenee lasista pikkuhiljaa.
Onko jollain kokemusta saman valmistajan 18 vuotiaasta ?

kanttiinin tollo
17.02.2008, 11.14
Jura 10v? WTF? Ei kovinkaan maata järisyttävä kokemus kahden pikkusiivun perusteella. Palautusjuomanakin kuukauden ensimmäisen lenkin jälkeen kovin vaatimaton. Kyllähän se siinä menee jos jotain World Poker Touria katselee, mut perkile... pitääkö joku erityisesti Jurasta ja miksi?

Highlander
17.02.2008, 14.11
pitääkö joku erityisesti Jurasta ja miksi?

Juu en pidä minä ainakaan. Siinä maistuu mielestäni joku vihannes tai juuri sivumakuna..

TeeTeeKoo
17.02.2008, 18.45
Laphroaigh 10-v on nyt sitten virallisesti vainaa :(.No kaupasta saa uusia.

järppä
18.02.2008, 07.54
Onko jollain kokemusta saman valmistajan 18 vuotiaasta ?

Yks puteli 18v versiota tuli tuhottua viime vuonna. Omaan makuun sopivaa, ei säilynyt kovin pitkään ;)

Smu
18.02.2008, 10.40
Onko vielä liikennevalot siinä Keppanan risteyksessä? Joskus 8 vuotta sitten ainakin oli, herätti hilpeyttä keskellä korpea...samoin kuin tien varressa olleet kyltit: Keppana Kellari 5km...Keppana Kellari 4km...Keppana Kellari 3km jne. :D

Mä olen juhannuksena ollut keppanakellarissa (tai sen terassilla lähinnä) pari-kolme kertaa. Ollut mielettömästi väkeä ja hyvä meininki. Olut ja ruoka on maistunut. Viskit juhannuspäivän auringonpaisteessa ei. Erityisen mielenkiintoinen on se tie, joka kulkee keppanan pihaan. "Muutama" liikennemerkki.

TeeTeeKoo
18.02.2008, 19.55
Taliskerin kymppi tyhjeni yhteen moukkuun :(.Moukku jostain pullosta kerrallaan taktiikassa on se ongelma, että yht`äkkiä huomaa, että on lähes koko varasto tyhjä :D.*Alkaa laskemaan rahavarastoja*

JackOja
25.02.2008, 09.00
Tuollako myydään sitä erityisen paskanmakuista harmageddonpihviä?

Jep. Siellä oli sellanen tarjolla. Ruokalistassakin sanottiin: "...järkyttävällä tavalla maustettu". Tuo ei itse asiassa kuullosta erityisen myyvältä, mutta se onkin joku chiliharrastajien juttu. Itse en, mutta chilihullu kaveri söi. Ei kuulemma ollut erityisen hottia.

Se mikä muuten hämmensi eniten... paikka oli ihan täynnänsä ihmisiä talvisena iltana keskellä metsää :eek:

Kokemuksiasi odotellessa nautiskelen tässä hieman Taliskerin kymppiä :p

Olihan siellä niitä viskejä. Laatutavaraa ja sellaisiakin singlemaltteja, joita en ole aikaisemmin livenä nähnyt. Sekoitteita paljon kans ja amerikan "viskejä" .

Monta hyllymetriä, siis kymmeniä pulloja, oli erivuotisia versiota siitä yhdestä... hitto kun en muista merkkiä(!). Niin ja ne oli tälläsiä "single barrel" -pullotteita. Olis varmasti kannattanut maistaa, mutta kun oltiin jo tuhottu yks Talisker päivän aikana ja "muutamia" oluita mölkkyä jäällä pelatessa. Ruokailun yhteydessä tuli maistettua pari siglemalttia, joista toinen oli ennen maistamaton Springbank....

Aika vaatimaton tavoite, viikoksi mökkeilemään ravintolaan:D

Nooh, viikonloppu vaan. Tolla raflalla on muutama vuokramökki siinä ihan hollilla.

Onko vielä liikennevalot siinä Keppanan risteyksessä? Joskus 8 vuotta sitten ainakin oli, herätti hilpeyttä keskellä korpea...

Joo! Muutama muukin sellanen huvittava juttu...

...tien varressa olleet kyltit: Keppana Kellari 5km...Keppana Kellari 4km...Keppana Kellari 3km jne. :D

Niitä ei ollut. Ainakaan näin talvella.

Mutta siis kyll kaikenkaikkiaan wiskinharrastajan kannattaa tuollapäin liikkuessaan poiketa. Liesjärven kansallispuistokin siinä ihan lähellä ja muutenkin MTB-kelpoista ympäristöä.

Leku
25.02.2008, 11.37
Jep. Siellä oli sellanen tarjolla. Ruokalistassakin sanottiin: "...järkyttävällä tavalla maustettu". Tuo ei itse asiassa kuullosta erityisen myyvältä, mutta se onkin joku chiliharrastajien juttu.

http://harma.suksee.com/saannot.html

Pave
25.02.2008, 12.37
Laphroaigh 10-v on nyt sitten virallisesti vainaa :(.Jo viikko sitten pääsi käymään samoin Strathisla (http://www.whisky-distilleries.info/Images/Strathisla-12.jpg)lle. Onneksi oli edes jotain keskenkasvuista limpparia (http://www.whisky-distilleries.info/Images/Glenfiddich-reserve.jpg) tilalle (vaikka se ei lunssaa torjunutkaan). :p

Jake Blues
25.02.2008, 12.39
Perjantaina maistoin viimeisen kerran kotimaassa pullotettua mallasviskiä. Tuotteen valmistus on kuulemma loppunut, joten haikein mielin tyhjensin pullonpohjan lasiin ja nautin siitä pitkään ja hartaasti.

Seuraava mallasviskini onkin tehty hienon lohijoen, speyjoen rannalla.

Viikonloppua odotellessa.......:p

Tiltman
25.02.2008, 12.49
Tässä yrittänyt keksiä tekosyytä pulloon tarttumiselle tänä iltana.. mutta jukupliut, mullahan onkin synttärit!!:D:D:D Ehkä mahtavaa!

Friends of Laphroaig lupaa kaupasta päivänsankarille 10 % lisäalennuksen... ja eikun tilaamaan.

Se on sitten illan päätteeksi maistettava "taas" Quarter Caskista pienet. Ei tätä ikääntymistä muuten kestäisi...

Talisker
25.02.2008, 12.57
Perjantaina maistoin viimeisen kerran kotimaassa pullotettua mallasviskiä. Tuotteen valmistus on kuulemma loppunut, joten haikein mielin tyhjensin pullonpohjan lasiin ja nautin siitä pitkään ja hartaasti.
...

Eikö Teerenpeli jatka mallasviskien kypsyttelyä ja myyntiä ravintoloissaan?
http://www.teerenpeli.com/?sivu=panimo_tislaamo&alasivu=tislaamo

mutanaama
25.02.2008, 22.41
Tässä yrittänyt keksiä tekosyytä pulloon tarttumiselle tänä iltana.. mutta jukupliut, mullahan onkin synttärit!!:D:D:D Ehkä mahtavaa!

Friends of Laphroaig lupaa kaupasta päivänsankarille 10 % lisäalennuksen... ja eikun tilaamaan.

Se on sitten illan päätteeksi maistettava "taas" Quarter Caskista pienet. Ei tätä ikääntymistä muuten kestäisi...

Hyvää syntymäpäivää

Tiltman
26.02.2008, 09.00
Hyvää syntymäpäivää

Kiitos, kiitos!

En jaksanut ryhtyä lotraamaan veden kanssa (enkä kyllä löytänyt sitä QC-pulloakaan) joten mentiin Smokeheadilla. Edelleen ihan ookoo, muttei mikään elämää suurempi viski kuitenkaan..

Jake Blues
26.02.2008, 11.55
Eikö Teerenpeli jatka mallasviskien kypsyttelyä ja myyntiä ravintoloissaan?
http://www.teerenpeli.com/?sivu=panimo_tislaamo&alasivu=tislaamo

Hieman pitkä matka tuonne Teerenpeliin täältä Saaristosta. Alko ei tuon tislaamon tuotteita myy, joten pitänee siirtyä aidossa ympäristössä pullotettuihin tuotteihin. Niitä kun saa täältä meren ääreltä ihan paikallisesta pitkäripaisesta.
:)

mutanaama
01.03.2008, 14.25
Pääsiäispupu toi mulle itseni hahmossa springbankkia koko pullon, oikein alkosta. Saas tossa illalla nähä miltä maistuu, kun ruuan painikkeeksi meinaan kokonaisen napsun huitaista, ja ehkä toisen kyytipojaksi.

TuomasA
01.03.2008, 14.41
Tuli viikolla käytyä risteilemässä... Hämmästyin Siljan suppeaa viskivalikoimaa. Hyllystä ei löytynyt juuri mitään, mitä alkosta ei saisi. Jäi puteli hankkimatta... :mad:

mutanaama
01.03.2008, 15.22
Tuli viikolla käytyä risteilemässä... Hämmästyin Siljan suppeaa viskivalikoimaa. Hyllystä ei löytynyt juuri mitään, mitä alkosta ei saisi. Jäi puteli hankkimatta... :mad:
On se aika muuttunut. Parikymmentä vuotta sitten alkossa ei ollut kuin yhtä:eek: singlemalttia. Silloin vanhaan hyvään aikaan Dimple ja Chivas edusti monopolin parasta valikoimaa, eikä ollut puhettakaan nykyisestä tarjonnasta. Onhan tosta ollut aiemminkin täällä mainintaa, että alko on petrannut ja rajusti, ja nyt on jo sellainen tilanne, ettei ole edes kaikkia tullut maistettua.

TeeTeeKoo
01.03.2008, 21.17
Viikko ilman viskiä, eikä edes tee mieli vaikka katselee tuota baarikaappia.Onkohan tämä vaarallista :seko:

mutanaama
01.03.2008, 23.22
Viikko ilman viskiä, eikä edes tee mieli vaikka katselee tuota baarikaappia.Onkohan tämä vaarallista :seko:
Ei, vain väärää viskiä:D

mutanaama
01.03.2008, 23.33
No nyt tuli maistettua Springbankia, ja ei ollu mitenkään ihmeellistä. Kyllä joutuu hakemalla hakemaan siitä jotain erikoista. Ei siis pahaa, muttei mitään kummempaakaan. Makea maku ja tuoksu, ei tymäkkää, ehkä enemmänkin anteeksipyytävää. En suosittele. Ehkä kokiksen kanssa, niinku chivas tai joku muu epäpyhä sotku ja sekoite:D

TuomasA
01.03.2008, 23.50
On se aika muuttunut. Parikymmentä vuotta sitten alkossa ei ollut kuin yhtä:eek: singlemalttia. Silloin vanhaan hyvään aikaan Dimple ja Chivas edusti monopolin parasta valikoimaa, eikä ollut puhettakaan nykyisestä tarjonnasta. Onhan tosta ollut aiemminkin täällä mainintaa, että alko on petrannut ja rajusti, ja nyt on jo sellainen tilanne, ettei ole edes kaikkia tullut maistettua.

Tottahan tuo on. Eikä tuosta hyllyn laajenemisesta Alkossa niin montaa vuotta edes ole.

Highlander
07.03.2008, 23.43
Highland Park 18 y menee nyt..olisko ehkä vähän enemmän puhuttelevampi kuin 12 y? ei mitenkään kovin savuinen tai turpeinen. Enemmän jälleen hedelmäinen ja karamellimainen maku mutta silti lievästi savuinen tuoksu ja jälkimaku. Ollut vissiin sherry-tynnyreissä.

Blended-puolelta pitää kyllä seuraavaksi maistaa Chivasin 18 y...56 eur taitaa olla alkossa; onkos kellään kokemuksia tuosta? Onko hinnan arvoista? tuo perus 12 y on kyllä tuttu useammalta kerralta mutta jos vaikka siihen vertaillaan...

Aficionado
08.03.2008, 14.24
...Blended-puolelta pitää kyllä seuraavaksi maistaa Chivasin 18 y...56 eur taitaa olla alkossa; onkos kellään kokemuksia tuosta? Onko hinnan arvoista? ...

Laivalta, monta vuotta sitten, ostettu litran pullo 18v Chivasia alkaa olemaan lopuillaan:(. Minusta oikein hyvä, pitkä, vivahtaikas jälkimaku. Ei lainkaan savuista vaan aikas pehmeää, voitta kyllä 12 vuotiaan.
Kai viina on aina hintansa arvoista:D
Vanhasta viinasta puhuttaessa kannattaa lukea H.J.Nortamon Raumlaissi jaarituksi ja sieltä juttu erikoissen fiinist rommist.:rolleyes:

drop
09.03.2008, 23.01
Kiva tämä Lagavulinin Distillers Edition 1990. Mukava port viinin jälkimaku muutenkin tasapainoisessa kokonaisuudessa.

TuomasA
09.03.2008, 23.27
Sattuuko kukaan tietämään, että mistähän saisi hankittua PK-seudulta oikeita viskilaseja?

mutanaama
10.03.2008, 00.03
Stockkalla nyt luulis olevan.

Aficionado
19.03.2008, 20.17
Oliskohan varastoihin kertynyt vanhoja viskejä, kun sikarilehtikin mainostaa 25v vanhaa Chivasia, jossa kaikki sekoitteet ovat vähintään sen 25 vuotta.(300$)
Lisäksi lehdessä oli juttu Johnnie Walkerin "limited edition sekoitteesta", ikää ei mainittu, mutta hintaa oli 600$.

TeeTeeKoo
19.03.2008, 20.35
Tuli sitten investoitua täällä paljon mainostettu Ardbeg 10-v.Ehkä savuisin viski, jota olen ikinä maistanut, mutta mikä on tuo maku, joka tulee makunystyröihini nopeasti, mutta en saa sitä mieleen :seko:.
Ihan hyvää :)

Leku
19.03.2008, 20.42
...mutta mikä on tuo maku, joka tulee makunystyröihini nopeasti, mutta en saa sitä mieleen :seko:.
Ihan hyvää :)

Onko se se arse?

Shimaani
19.03.2008, 23.08
Ardbeg nam. Huomenna voiski paffituubin hakea.

Sattuuko kukaan tietämään, että mistähän saisi hankittua PK-seudulta oikeita viskilaseja?Laseja?
Uiskihän juuaan pullonsuusta.... Juuei

Joskus vuonna Puunuijja mää löysin kunnon tumblereita Stokkalta mut nuo nykyiset lyijjylasit on tuotu Bohemiasta. Olikohan Iittalan mallistossa jotain semmoista käteenkäypää...? Entäs siinä Yrjönkadulla se hmmmm Dekantteri?

mnph
20.03.2008, 08.19
Laseja? ... Olikohan Iittalan mallistossa jotain semmoista käteenkäypää...?
On. Muistaakseni sarjan nimi on mukavasti pohjoiseen viittaava Gaissa. Sopii mainiosti käteen.

TeeTeeKoo
23.03.2008, 20.45
Ardberg kympillä jatketaan.

Melwood
23.03.2008, 23.08
On. Muistaakseni sarjan nimi on mukavasti pohjoiseen viittaava Gaissa. Sopii mainiosti käteen.

http://www.iittala.fi/web/iittalacom.nsf/pages/4F6961AA014D942EC2256FF0004BA54E?opendocument&lang=fi

Täysin samaa mieltä. Kaunis ja käytännöllinen...

marco1
24.03.2008, 09.28
Iittalalla oli todella hieno viskilasi jonka tuotanto lopetettiin n. 10v sitten, nimeä en muista mutta pohjan sisällä oli ikäänkuin vuoria. Olisko ollut Himalaja tai Mountain tms. nimenä, bestmanille meni tehtaanmyymälän viimeiset eikä enempää löytynyt.

JackOja
27.03.2008, 08.34
Teneriffan kentän taxfreessä oli kohtuulliset valikoimat ja hyviä tarjouksia (ja maistiaisia :p ). Todella hienojakin juomia oli tarjolla, mutta itse en raaskinut sit kuitenkaan maksaa lähellä satkua olevia hintoja. Mukkaan tarttui Glenmorangie "Cellar 13" edition ja Highland Parkkia...

Pikaisen eilisen maistelun perusteella toi "yhden kellarin" Glenmorangie oli aikamoinen pettymys... litkua, mutta HP oli hyvää niiko aina...

TeeTeeKoo
28.03.2008, 00.08
Sisuksien lämmitykseen käytössä Highland Park 18-v .Toimii :p

mnph
28.03.2008, 00.57
Ardbeg! Kerrassaan erinomaista.

Alkossa näytti olevan jotain spesiaali-Taliskeria ja houkuttelevaa Caol Ila Distiller's Editionia. Diageon tuotteita molemmat. Ja molempiin oli tyrkätty karamelliväriä. Miksi?

Highlander
28.03.2008, 09.23
Synttärilahjaksi Bowmore 18y, Cragganmore 12y (aika hyvää muuten Speysiden tuotteeksi) sekä Black Grousea. Eiköhän näillä taas hetken aikaa pärjää :p

Nebulus
28.03.2008, 09.48
Sain työkaverilta ilmeisesti fillari/hifikonsultaatiolahjaksi putelin Santori 17 y.o -viskiä Japanin maalta. Lempeän pehmoista oli, ei valittamista.

Eddy
28.03.2008, 19.11
viestisi, lähetin sulle kyselyn !

TeeTeeKoo
29.03.2008, 20.09
Highland Park 18-v maistissa.Pohja se tästäkin uhkaavasti lähestyy :mad:

ästidin
29.03.2008, 20.16
Nyt maistetaan kaverin kanssa hieman Talisker whiskeytä.

TeeTeeKoo
29.03.2008, 20.21
Nyt maistetaan kaverin kanssa hieman Talisker whiskeytä.

Hieman tarkuutta :p .Kuinka vanhaa :seko: .Itse en ole vielä päässyt maistamaan, kuin sitä 10-v valitettavasti :(

JackOja
04.04.2008, 21.46
... Mukkaan tarttui Glenmorangie "Cellar 13" edition...

Pikaisen eilisen maistelun perusteella toi "yhden kellarin" Glenmorangie oli aikamoinen pettymys... litkua...

Itse itseäni quotaten (joo, pateettista) katson että minulla on oikeus tarkistaa lausuntoani. Tämä yhden kellarin Glenmorangie onkin erittäin hyvää!

Kumma miten voi ensivaikutelma antaa väärän kuvan :o

star trek
30.04.2008, 11.47
Connemara. tällanen irkkuviski ilmesty maanantaina hyllylle, illalla maistetaan:)

mutanaama
30.04.2008, 12.59
Vaimon mukava ylläri Glenfarclas 21v ilmestyi pöydälle kauppareissulta, oli kuulemma ollu jumbon alkossa esillä.

mutanaama
30.04.2008, 21.32
Juu, ja asiallista on. Hyvin selkeää viskiä, häivähdys toffeeta ja vaniljaa, mutta kuitenkin voimakas viskin perusmaku. Loistava valinta ruoan jälkeen.

Highlander
30.04.2008, 22.04
Connemara. tällanen irkkuviski ilmesty maanantaina hyllylle, illalla maistetaan:)
Se on hyvää irlantilaiseksi...single peated irish malt. Viime kesänä ostin Dublinista pullon ja mikä sattuma tänään velipoikakin tarjos kyseistä viskiä.

Itse ostin huvikseni vapuksi japanilaista Nikkaa...metsään meni kuten sen kalliimmankin japsituotteen kanssa mitä olen maistanut. Ei mun makuuni.

A.M.®
30.04.2008, 22.38
Connemaraa Alkosta :p

Puteli onkin jo hallussa. Voisi vaikka huomenna maistella...

Sti
17.05.2008, 20.19
Onko kukaan saanut ko tuotetta käsiinsä? Itselle pitäisi pullo olla tulossa, mutta vielä käsissä ei ole muuta kuin vahvistus, jossa kerrotaan, että tilaus on vastaanotettu muttei välttämättä hyväksytty :)

mutanaama
18.05.2008, 10.41
Onko kukaan saanut ko tuotetta käsiinsä? Itselle pitäisi pullo olla tulossa, mutta vielä käsissä ei ole muuta kuin vahvistus, jossa kerrotaan, että tilaus on vastaanotettu muttei välttämättä hyväksytty :)

Oli ihan pakko laittaa sinne jo postiakin, kunnei ole mitään kuulunut, samaa tavaraa tässä on tullut tilailtua

Talisker
18.05.2008, 11.37
Täälläpä on mainiota viskikeskustelua:
http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=775&postdays=0&postorder=asc&start=0

Leku
18.05.2008, 14.06
Haitko googella vai oletko siäkin alkanu kampittelemaan ihmisiä? :cool:

mutanaama
19.05.2008, 13.35

Ei tullut ilmoitusta ei.

Pullo tuli:D

Smu
19.05.2008, 22.19
Avautui tuossa työkaverin naapurimaasta ystävällisesti kiikuttama 16-vuotias Lagavulin. Täytyy sanoa että taattua Islay-tavaraa, maku hiukan pistävä ja aluksi makean suuntainen mutta erittäin hyvä. Värikin tuossa lasissa on vahvasti keltaiseen päin, mikä kiinnitti heti huomion. Herkkua, suosittelen!

Ei muuta kuin seuraavaksi sieppoporukalla Islaylle Port Elleniin pariksi teemaviikoksi ja fillarit mukaan. Voisi kyllä lenkit jäädä lyhyiksi kun on tislaamoihin melkein kävelymatka...:D

Anyone?

hannupulkkinen
20.05.2008, 11.19
En ole viskisieppo vaan konjakkikundi.
Olisiko niin, että ne jotka juovat mieluummin viiniä kuin olutta, juovat myös mieluummin konjakkia ja päinvastoin:seko:

Smu
20.05.2008, 11.48
En ole viskisieppo vaan konjakkikundi.
Olisiko niin, että ne jotka juovat mieluummin viiniä kuin olutta, juovat myös mieluummin konjakkia ja päinvastoin:seko:

Mä olen kyllä viskisieppouden lisäksi sekä konjakkikundi että myös rommireiska. Punkku ja olutkin maistuvat tasapuolisesti. Kutsuisikohan sitä itseään jopa nimikkeellä "kaikkijuomainen". :p

Aasinsiltaa hyväksi käyttäen, rommipuolelta kannattaa muuten kokeilla legendaarinen Ron Zacapa Centenario 23 anos. Ihan Alkosta saa ja hinta-laatusuhde on vähintään kohdillaan. Muistaa vaan ettei mene sotkemaan sitä kolaan tai kuumaan veteen tai ylipäätään mihinkään muuhun nesteeseen ennen suuhun kietaisemista!

Sti
20.05.2008, 19.55

Itse itselleni vastaten:

tänään tupsahti pullo Laphroaig'n Cairdeasta postista. Mausta ei vielä ole havaintoa.

Tiltman
20.05.2008, 21.44
Tänään tupsahti pullo Cairdeasta Kuopioon, ja minä olen Lohjalla... lähden siis sinne!

mutanaama
21.05.2008, 00.00
Melko asiantuntevassa seurassa on kiva kuulla kokemuksia. Laphroaigin tavarasta ei ole koskaan jäänyt huono maku suuhun:D
En kyllä taida odottaa kesäkuun 18:a päivään, että pääsis maistelemaan

mutanaama
01.06.2008, 21.34
No en sitten malttanut en:D

Ehkä parasta viskiä mitä on tullut maistettua. 55 volttisena kaipaa hiukan vettä seuraksi, vois jopa olla niin hurja, että kokeilis jääpalaa:eek:.
Noh.. ehkä joskus toiste

Mutta hyvää on:)

Sti
06.06.2008, 20.20
No en sitten malttanut en:D

Ehkä parasta viskiä mitä on tullut maistettua. 55 volttisena kaipaa hiukan vettä seuraksi, vois jopa olla niin hurja, että kokeilis jääpalaa:eek:.
Noh.. ehkä joskus toiste

Mutta hyvää on:)

Komppaan ylläolevaa, kaipaa vettä sekaan, mutta maku on hyvä - en tosin huonoa Laphroiagia ole maistanutkaan :)

Wolfhound
07.06.2008, 19.14
Tulipa tuossa kännykän muistikortilta kuvia seuloessa vastaan kuvia 2kk takaperin matkalta Edinburghiin...

Tottakai (kun ekaa kertaa ko. kylässä) tuli käytyä Scottish Whisky Experiencessä - maistatuksessa oli Caol Ila:a, jota sitten piti ostaa ...onneksi ei ollut ruumaan menevää laukkua buukattu, joten piti tehdä ostos vasta kentällä: melkoinen hintaero Exp:n myymälässä (http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=9&pictureid=35) 47.50 £ / 70 cl - kentällä (http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=9&pictureid=36) 39.99 £ / litra :rolleyes:

http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?pictureid=36&albumid=9&dl=1212858189&thumb=1 (http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=9&pictureid=36)

On aika namia tavaraa - ei tarvi tervapiru-karkkeja koto-Suomesta ikävöidä :p

Aficionado
12.06.2008, 01.38
Tässä baari-illan päätteeksi tuli hieman maisteltua
Juran saaren viskiä, ei kyllä minun makuuni.:(

mnph
30.06.2008, 20.35
Ruokaa odotellessa Macallan Fine Oak 12. Malttaako tässä enää syödäkään...

konaworld
13.07.2008, 20.04
Millaiset kommentit wiskisiepot antaa viimeisimmästä ostoksestani elikkä BALVENIE DoubleWoodista. Kevyesti maisteltuna ihan kelpo Single Malt.

Reiska_65
14.07.2008, 01.37
Scapa 14v.
Ahh.

Matti Pesonen
14.07.2008, 15.43
Join jotain nipponilaista 21-vuotiasta tuossa joku aika takaperin. Varsin kelvollista olivat osanneet siinäkin saaressa tislata. En sitten muista nimeä enää, olin lomalla. :D

Bjurström
17.07.2008, 08.50
Ennen Tammerfesteille lähtöä otettiin kahvissa viskiä, hyvää oli mut muuta en muista kuin että eräskin henkilö oli seuraavana päivänähuonovointinen. Olisikohan kahvi seissyt pannussa liian kauan :seko:

mandello
22.08.2008, 22.12
Avasinpa ja maistoin 12v Tormoren - vaikka sitten lämpimän perjantai-illan kunniaksi.
Ei hullumpi tuttavuus, joskaan ei viiden parhaan joukkoon kuitenkaan.

TimoF
22.08.2008, 22.14
Viime yönä tuli istuskeltua pari tuntia rantakivellä Jamesonia nautiskellen... :seko:

mutanaama
22.08.2008, 22.34
:)
Viime yönä tuli istuskeltua pari tuntia rantakivellä Jamesonia nautiskellen... :seko:

Kuulostaa hyvältä, taidanpa ottaa yhden naukun Cairdeasia sen kunniaksi tuolla piha-altaan äärellä, kun ei kummempaa ole

Tiltman
26.08.2008, 09.47
Piti sitten eilisiltana istua kotisohvalla Cairdeasta maistelemassa.. hyvää oli. Meni vissiin vesimäärä kohdalleen ?

Highlander
28.08.2008, 14.31
Saksasta tarttui mukaan Glenrothesin 1991 vintage...Speysiden viskejä, juotavaa mutta kuitenkin liian hedelmäistä omaan makuun. Sen sijaan Finlaggan 10 y onkin sitten enemmän sitä itseään omaan makuun kuten kaikki Islayn viskit.

Jännä juttu että esim. Caol Ila 12y maksoi Saksassa marketissa litran pullossa 48 eur ja Alkossa 0.7 maksaa vissiin 37 eur? eipä ole kauheasti hintaeroa...kaikkea kuraahan sieltä saakin sitten halvalla.

A.M.®
19.09.2008, 11.31
Tuosta sitten pelaamaan Ardbeg-peliä :)

http://www.ardbeg.com/blasda/

mutanaama
19.09.2008, 11.49
Jahas, sitä ollaan sitten Aarbeginkin listoilla, 1836 ekalla yrittämällä

mutanaama
03.10.2008, 21.27
Näin se maailmanloppu tuli:( Cairdeas on LOPPU. Siis tyystin loppu. Lisää ei kai sitten saa. Uuden rungon voit tilata aina, vaikka joutuis odottamaan, mutta cairdeasia ei vaan enää saa. Koskaan. Viimeisen lasillisen nautin melkein hiljaisuuden vallitessa Hurra Torpedon Ueaaah biisin tahdissa.

Monet kerrat olen kanssasi saanut nauttia hetken nummien saloista, jossa maakellarin takan nokiset kivet tukevat tuoksullaan hienoa aromiasi. Muistan kun ensi kerran tapasimme, avasin sinut:D jännityksen vallitessa lähes pyhässä toimituksessa. Olin hieman hermostunut, sillä odotukset olivat korkealla, vaikka sinua kukaan ei ollut vielä kokeillut.

mandello
03.10.2008, 23.02
Meidän muiden onneksi se Cairdeas ei ole maailman ainoa single malt. Kyllä sitä viihtyy muidenkin seurassa - ainakin allekirjoittanut.

Gusse
03.10.2008, 23.36
Lagavulin, on ehdottomasti paras Whisky!

mutanaama
04.10.2008, 13.59
Meidän muiden onneksi se Cairdeas ei ole maailman ainoa single malt. Kyllä sitä viihtyy muidenkin seurassa - ainakin allekirjoittanut.

Viihtyy toki, ja hyvin viihtyykin. Mutta kyllä se aikamoisen aukon jätti;). Ken sitä on maistanut, niin tietää mistä puhun.

Talisker
04.10.2008, 17.16
Lagavulin sopii palautusjuomaksikin. Ainakin Italiassa.

konaworld
04.10.2008, 20.07
Täältä yksi kannatuspiste LAGAVULInille palautusjuomaksi.Toimii tautisen hyvin siinäkin tarkoituksessa. On maku kohdallaan.

mnph
04.10.2008, 20.54
Glenlivet 12. Ei oikein maistu, on jotenkin ärhäkkää suussa.

mantis
04.10.2008, 22.18
Tuli edinburghin reissulta mukaan lagavulinin 16yo double matured distiller's edition vuodelta 1991. Oikein hyvä hankinta. Varsinkin jälkimaku miellyttää.

mutanaama
05.10.2008, 00.10
Jep

Oli mun mielestä yksi parhaista

star trek
05.10.2008, 17.03
Glenlivet 12. Ei oikein maistu, on jotenkin ärhäkkää suussa.
Mun mielestä tähän mennessä parasta. Poika toi tänään tuliaispullon Glenlivet 18v.

mandello
25.10.2008, 23.37
Tänään Ardbegiä, vaikka sitten talven vastaanottamiseksi :rolleyes:

Juha Lehtinen
25.10.2008, 23.46
Meikäläinen lämmittää mieltä nyt 16yo Lagavulinilla.

Aficionado
26.10.2008, 06.24
Näin 9h yövuoron jälkeen, myrskyn läpi poljettuani (myötätuuli:)),
otan pienen hörpyn Juran viskiä. Vaikka tämä ei oikein olekaan minun makuuni,
niin poishan sekin on juotava.:cool:

Tiltman
07.11.2008, 21.54
Näin se maailmanloppu tuli:( Cairdeas on LOPPU. Siis tyystin loppu.

Mutta tässähän tuli postia että lisää saa.. ei tosin ihan samaa vaan 30 vuotta vanhaa. Ja olisi saanut vielä £50 alennuksella. "Vain" 450 £ pullo. Vai jokohan nekin ehti loppumaan.

Itse en tilannut kun on vielä vähän alkuperäistä jäljellä....

mnph
08.11.2008, 08.43
Saako kotimaista Old Buck -mallasviskiä (tynnyrivahvuinen, tislattu 2003, pullotettu 2007) ostettua jostain kotiin asti vai pitääkö polkaista Poriin maistelemaan?

mnph
08.11.2008, 20.29
Osa isänpäivälahjoista on jo syöty, ja sain luvan myöhemmin illalla asettua takan ääreen maistamaan pullotettuakin lahjaa. Ehdin jo toivoa Old Buck -yllätystä, mutta kyseessä on Islayn ainoan yksityisomisteisen tislaamon erikoisuus, "Peat" by Jim McEwan. Luvassa on ilmeisesti savua ja varsinkin turvetta, ilman väriaineita.

A.M.®
08.11.2008, 21.21
Toi Peat on oikeesti hyvää ja maukasta. Loppui sekin perhana sitten jossain vaiheessa :(

mutanaama
08.11.2008, 22.11
Laphroaig tajosi "ystävilleen toisenkin sarjan Cairdeassia, nyt vaan hiukka vanhempaa sarjaa. Viestin saatuani menin välittömästi yrittämää toisenkin pullon hankintaa, mutta tulinkin siten toisiin ajatuksiin, ja reiluuttani annoin muillekin mahdollisuuden nauttia C:n hienosta mausta:rolleyes:. Tietenkään 450 punnan hinnalla ei ollut mitään merkitystä
Edit: oliko mulla jäänyt uudet postaukset jossain vaiheessa väliin, kun en Tiltmanin kommenttia huomannu, liian vähän viskiä.

Smu
12.11.2008, 16.00
Saako kotimaista Old Buck -mallasviskiä (tynnyrivahvuinen, tislattu 2003, pullotettu 2007) ostettua jostain kotiin asti vai pitääkö polkaista Poriin maistelemaan?

Alkoon on tulossa saataville ainakin kotimaista Teerenpeli-single maltia. Selasin jossain myymälässä Uudet tuotteet-vihkosta ja siellä oli tuosta maininta. Hinta oli inan alle sata euroa puolen litran pullosta.

Teerenpelin ravintoloista tuota on vissiin ollut saatavilla jo aiemmin, onko kukaan siepoista ehtinyt maistaa?

mandello
12.11.2008, 19.52
Teerenpeli-viskiä on maistettu. Ihan kivahan se on että on kotimaistakin viskiä, ja ilmeisesti valmistustapa täyttää single malt-määrittelyn.
Silti, jos kyseisen tuotteen rinnalla on tarjolla hyvä valikoima skotlantilaisia, niin tuskin kotimaiseen tulee ensimmäiseksi ryhdyttyä.

Smu
13.11.2008, 11.41
Näinhän se varmasti on. Ja sillä satasella saa jo parikin pulloa hyvää skottilaista.

Mallaswhiskyseuran sivuilta löytyy myös Teerenpelistä testiä:

http://www.mallaswhiskyseura.fi/kertomukset/2005_3.php

mnph
18.11.2008, 23.05
Toi Peat on oikeesti hyvää ja maukasta.
On! Varsinkin näin pitkän päivän päätteeksi, myrskyn keskellä, takan ääressä.

Sirkkusofia
19.11.2008, 15.34
Irlantilainen Tullamore Dew... tyhjät pullot ovat just passelinmallisia mehupulloja...

Tartteekin muuten tehdä se joulunalus-viskikakku tänään... nam.

A.M.®
18.12.2008, 23.20
Ledaig nimeä totteleva s-malt maistuu oikke hyvälle, vaikka ei niin savuinen ollut kuten mainostettiin :)

mutanaama
18.12.2008, 23.45
Ledaig nimeä totteleva s-malt maistuu oikke hyvälle, vaikka ei niin savuinen ollut kuten mainostettiin :)

Eipäs olekaan mulle moista sattunut eteeni. kuis se muuten maistuu

mutanaama
18.12.2008, 23.50
http://www.laphroaig.com/xmas08/?x=4661&e=kari.

Jaahas, tämä linkki ei sitten toimikaan. Piti olla joulukortti. No hyvää joulua kuiteski

Tombba
19.12.2008, 09.29
Savuinen Laphroaig toimii aina, kuten myös Glenlivet, Bowmore, Macallan ja muutkin jo monesti mainitut juomat. Maistellessa pitää muistaa kohtuus, muuten käy kalpaten...

A.M.®
19.12.2008, 22.22

Lähes väritön, terävä mutta miellyttävä maku, lyhyehkö maku

mutanaama
19.12.2008, 23.09

Hmm... mistä hankit. Myrtsin ja klaukkalan alkossa en tuohon ole törmännyt

Fin-76
19.12.2008, 23.14
http://www.laphroaig.com/xmas08/?x=4661&e=kari.

Jaahas, tämä linkki ei sitten toimikaan. Piti olla joulukortti. No hyvää joulua kuiteskiHyvin pelaa, kun vakuuttaa olevansa kyllin vanha lukemaan postikorttisi ;)

"Vuosi taas pulkassa, kiitos hyvästä juttuseurasta

Petsku"

mandello
19.12.2008, 23.16
Joulupukki on kiltti - tänään tuli pullo Glenmorangie'ta ja toinen Balvenie'ta :)

Suffeli
19.12.2008, 23.52
Tunnetustihan oikeat urheilijat eivät viinaa juo.

mutanaama
20.12.2008, 00.06

Määrittele "oikea" urheilija:D

Aficionado
20.12.2008, 00.10

Satuin minäkin ostamaan tämän putelin, mutta mutta, eipä ollutkaan oikein minun makuuni:(
Ainakin Raumalla taisi olla alkon vakio tavaraa.

Suffeli
20.12.2008, 01.03
Määrittele "oikea" urheilija:D

Todellinen / aito.

lansive
20.12.2008, 02.03

Oikeista en tiedä, mutta menestyneistä harva on tainnut lasiin sylkeä lajista riippumatta.

mutanaama
20.12.2008, 10.12
Todellinen / aito.

Juu juu, mutta mistä eroitat wannabeen ja aidon urheilijan:seko:

mandello
20.12.2008, 10.13
me ollaan urheilijoita kaikki kun oikein silmiin katsotaan... :rolleyes:

Misukka
20.12.2008, 10.27
Mä tykkään ihan vaan Johnnie Walkerista, Black label, ei sen kummempaa.

Suffeli
20.12.2008, 12.38
Juu juu, mutta mistä eroitat wannabeen ja aidon urheilijan:seko:
True-kuskit ajaa aamupäivisin ja tissuttelijat tunnistaa jalkaterän asennosta.

Zarni
20.12.2008, 13.43
Tunnetustihan oikeat urheilijat eivät viinaa juo.:eek:

Eihän aito uiski ole viinaa, sehän on uiskia!

A.M.®
21.12.2008, 23.05
Satuin minäkin ostamaan tämän putelin, mutta mutta, eipä ollutkaan oikein minun makuuni:(

Tilkka vettä sekaan?

mnph
06.01.2009, 23.04
Pitäisi jostain löytää rikkoutuneiden tilalle muutama Gaissa-viskilasi. (http://www.finnstyle.com/gaisoldfas.html) Tietääkö joku ostopaikan Suomessa vai pitääkö nöyrtyä tilaamaan suomalaista lasia Minnesotasta asti?

Zarni
07.01.2009, 00.39
Pitäisi jostain löytää rikkoutuneiden tilalle muutama Gaissa-viskilasi. (http://www.finnstyle.com/gaisoldfas.html) Tietääkö joku ostopaikan Suomessa vai pitääkö nöyrtyä tilaamaan suomalaista lasia Minnesotasta asti?Iittalan sivut (http://www.iittala.fi/web/Iittalaweb.nsf/fi/ostoksille)? Ja onhan niillä weppimyymiökin (http://www.iittalahomeshopping.com/epages/iittala.sf)...

PS: Glencairn-uiskiklaseja saapi täältä (http://www.scottishhouse.se/?artnr=6pack_FI) kohtuuedullisesti!

mnph
07.01.2009, 01.07
No perskuta, kiitos!

Gaissa tuotesarja on suuren kysynnän vuoksi tilapäisesti loppunut.Tuotteita on tilattavissa jälleen 1.2.2009. Pahoittelemme tilanteesta koituvaa harmia.

Ehkäpä tässä muutaman viikon jaksaa odottaa.

Noita Glencairn-laseja täytynee käydä nappaamassa kassillinen, kun on seuraavan kerran asiaa Tukholmaan. Näyttävät soveltuvan hyvin myös calvados-laseiksi.

mnph
07.01.2009, 16.45
Voiko eurooppalaisista nettikaupoista tilata näpsäkästi viskiä muutamia pulloja kerrallaan vai liittyykö asiaan jotain rajoituksia? Erityisesti Brittein saarilta löytynee joku hyvän valikoiman viskikauppa helposti...? Valuuttakurssihan on melko suotuisa.

bere
07.01.2009, 16.53
Briteistä ei oo tullut tilattua (vielä), mut saksasta (http://www.spirituosen-grosshandel.de/s01.php?shopid=s01&sp=en&cur=eur&ag=1) on.
Hyvin toimi kuljetukset ja minkäänlaisia ongelmia ei ole kertaakaan vielä tullut.

Tällä hetkellä kaapissa odottaa sitä hetkeä että juoda taas saisi:

Laphroaig Quarter Cask
Ardbeg 10yo
Ardbeg Uigeadail
Balvenie DoubleWood
Lagavulin Distillers Edition 1990

mnph
15.01.2009, 17.23
Eilen otin flunssalääkkeeksi naukun Glenkinchie 12:a. Ei maistunut erityisen hyvältä, mutta flunssa alkaa hellittää.

mutanaama
15.01.2009, 18.14
Briteistä ei oo tullut tilattua (vielä), mut saksasta (http://www.spirituosen-grosshandel.de/s01.php?shopid=s01&sp=en&cur=eur&ag=1) on.
Hyvin toimi kuljetukset ja minkäänlaisia ongelmia ei ole kertaakaan vielä tullut.

Tällä hetkellä kaapissa odottaa sitä hetkeä että juoda taas saisi:

Laphroaig Quarter Cask
Ardbeg 10yo
Ardbeg Uigeadail
Balvenie DoubleWood

Ardbeg 10 ja Glenfarclais 21, jälkimmäinen sopii hyvin ketjujen pesuun. Oon kai hiukka nirso:o

Melko mielenkiintoinen saksan sivusto, Kiitti

mnph
15.01.2009, 19.59
Löysin mielestäni hyvän viskikaupan: The Whisky Exchange (http://www.thewhiskyexchange.com/). Pelkästään Islay-pullotteita on tarjolla 277.

Voiko EU-maista (ja erityisesti tuolta Brittein saarilta) tilata muutaman pullon (5–6) omaan käyttöön ilman veroseuraamuksia tai muita sanktioita? Yritin tavata Tullin ohjetta (http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/04_Tulliselvitys_ja_tilastointi/ostaisinko_Internet_kaupasta.pdf), mutta eihän siitä mitään tolkkua saa... Valmisteveroa joutuu mahdollisesti maksamaan?

Entä onko kokemuksia tuosta nimenomaisesta kaupasta — toimiva ja luotettava?

bere
15.01.2009, 20.38
Joo tota exchangee on silmäilty sillä silmällä jo pitkään, pitäis kai tarttua tilaisuuteen näin halvan punnan aikana...

Äsken oli ostoskori jo £240, ehkä mietin tarpeitani huomiseen :D

mutanaama
15.01.2009, 20.55
On toi halpa punta tullu mulle hiton kalliiksi:o, jos nyt kuitenkin jonkun putelin tilais:D

Lagavulin 1991 Distillers Edition tuota voin kyllä suositella varauksetta. Sain sitä synttärilahjaksi ja oli aivan loistavaa

bere
15.01.2009, 21.12
Joo mul on jo toinen pullo tota 1990 DE:t avaamattomana kaapissa. Taidan pitääkkin kiinni korkkia jonkun aikaa, nois on omituinen ominaisuus et ne haihtuu ilmeisen nopeasti kun korkin avaa? Vanha hupeni ainakin kovaa vauhtia?

mutanaama
15.01.2009, 21.47
Joo mul on jo toinen pullo tota 1990 DE:t avaamattomana kaapissa. Taidan pitääkkin kiinni korkkia jonkun aikaa, nois on omituinen ominaisuus et ne haihtuu ilmeisen nopeasti kun korkin avaa? Vanha hupeni ainakin kovaa vauhtia?

:eek: niin muuten hupenee, oonkin miettinyt mistä moinen voikaan johtua. Ilmeisesti se enkelien osuus jatkuu jotenkin:rolleyes:

mnph
16.01.2009, 00.20
Ledaig 10. Miellyttää. Tuttu tuoksu, mutta en osaa nimetä. Mieleen tulevat kesä ja grilli, savu maistuu kielellä.

Tiltman
16.01.2009, 09.23
näyttäisi vielä olevan saatavilla The Whisky Exchangen kautta... jokuhan sen perään haikaili.

hintakin kohtuullinen 49,99 £ ... sehän tekee 56 €. Ei paha.

Itseä alkoi himottamaan tuo 15 yo Laphroaig. Levyalekin päällänsä. Ja tilipäivä takana. Ei hyvä seuraa...

bere
19.01.2009, 13.20
Nonni, rahanmenoahan tästä tuli, Whisky Exchangessa tilaus vetämässä.
Onneks toimitus kestänee siihen asti et tipaton kerkee loppumaan.

Talisker
19.01.2009, 13.25
Mumbain taxfreestä sain kaupanpäälliseksi Talisker-laukun :) .
Siinä on semmoinen irrotettava nahkainen tagi.
Taidan panna satulan alle roikkumaan.

bere
19.01.2009, 13.36
Melkein tilasin taliskerin DE:n kans, mut sit aloin empimään, mietin et neljä pulloa riittänee hetkeks. :D

Tuloillaan siis:
Caol ila 1995 / Distillers Edition
Ardbeg Uigeadail
Laphroaig Cask Strength
Caol ila Cask Strength
ja pari tulppaanilasia..

fob
19.01.2009, 15.18
Tuli ostettua Caol ila -pullo, 12 vuotta luvataan etiketissä iäksi. Ostoksen tein aivan sokkona etiketin ja hauskan kuuloisen nimen perusteella. Ostopäätöstä helpotti lisäksi se, etten moista voimajuomaa ole koskaan maistanut. Liekö tuo edes hyvää?

mutanaama
19.01.2009, 15.36
Caol Ilan mä määrittelisin helpoksi. Ei siis missään tapauksessa pahaa, sopii erinomaisesti viskin makuun totutteleville, mut vähän mitäänsanomaton.
Yleensä tulee hörppästyä noita voimakkaammin savunmakuisia, niin ehkä siks tai niinku...

mnph
19.01.2009, 15.44
Tuli ostettua Caol ila -pullo, 12 vuotta ... Liekö tuo edes hyvää?
Caol Ila 12 on aivan karmeata kuraa. Lähetä pullo minulle. :D

fob
19.01.2009, 15.48
Maistoin samalla Laphroaig 10-vuotista. Tykkäsin savuaromista, tai siitä esanssista...

mnph
19.01.2009, 16.01
Maistoin samalla Laphroaig 10-vuotista. Tykkäsin savuaromista, tai siitä esanssista...
Se on kyllä ihan aitoa savunmakua.

fob
19.01.2009, 16.16
Ystävälle toin pullollisen Scapaa, 14 -vuotiasta, kun hän nätisti pyysi. Lupasi maistiaiset.

bere
19.01.2009, 17.08
Hmm, en ole noista Caol Iloista juonut kuin sitä alkosta saatavaa melkoisen edukastakin 12vee peruspullotetta, se ei päässyt kovin korkealle suosikkiviskilistallani.
Vaikkei siinä varsinaisesti mitään vikaakaan ole, onhan maussa savua ja pippurinen puraisu ja öljyinen tunne, niin oli silti liemi jotenkin "ohut".

Kuitenkin kyseisen tislaamon tuotteita kehutaan kovasti, niin ajattelin kokeilla muitakin pullotteita. Niitten Distillers Edition on viimeistelty 6kk Moscatel-tynnyreissä, joka varmasti jättänyt piirteensä lopputulokseen. Myös tuota cask strenghtiä on kovin kehuttu.

Pianhan tuon näkee. (helmikuussa) :D

bere
23.01.2009, 12.10
Dodii, nyt on pullot luovutettu TNT:lle kuljetettavaks. Nyt vaan jännitetään tuleeko selkkauksia tullin kanssa. :D

A.M.®
23.01.2009, 12.43
Supernova (http://smokeonthewater-fin.blogspot.com/2009/01/ardbeg-supernova.html) tuli tilattua ;)

bere
23.01.2009, 12.57
:O mist tota saa ja mitä se maksaa? Pitääkö ardbegilta tilaa? Limited, eikö?

bere
23.01.2009, 13.03
Supernova because this very limited test launch to the Committee went off like a rocket and has already sold out.

Ja nyt kyllä kiukuttaa. :(

bere
23.01.2009, 13.14
aaah <3

luin ton sit loppuun asti:

And for those who missed out, all is not lost! Ardbeg Supernova, peated to an astonishing level of over 100 parts per million, will return to earth in a wider, though still limited, release in May 2009. Watch this space….!

Nyt kiukuttaa vähempi. Imaillaan sitä Uigeadailia siihen asti.

Edit: tasting noteseja ja raporttia ja mielellään vertailua muihin Ardbegeihin saa sit raportoida tänne. :)

A.M.®
23.01.2009, 13.28
Pre-erä tuli myyntiin 20. 1. Olin kärppänä tilaamassa silloin :)

bere
23.01.2009, 13.47
Oikein. Aikainen lintu ja madot ja niin edes päin.

Onnittelut vaan hankinnasta. :)

mnph
23.01.2009, 15.02
Kovasta yrityksestä huolimatta en saanut Supernovaa. Eikä se toukokuun erä ole enää sitä samaa...

bere
23.01.2009, 15.04
Pessimisti on aina pessimisti, sehän voi olla vaikka parempaa. :D

bere
26.01.2009, 15.26
Nonni. TNT:n setä ootti pihalla kun tulin pyörällä töistä:

http://bere.saunablog.fi/media/26/20090126-Attachment-2.jpg

Oli muuten hienosti pakattukkin:
http://bere.saunablog.fi/media/26/20090126-Attachment.jpg

Jopa nois pahvitötteröis oli joko stressimuovia tai noit naksuja sisällä.
Homma meni kuin elokuvissa, hyvin voin suositella the whisky exchangea kaikille. :)

Mitän tullimuodollisuuksia eli luonnollisestikaan tullut.

A.M.®
26.01.2009, 15.45
Mikäs Lapparin versio on kyseessä? Eikös 10v on normaalisti valkoisessa tötsässä?

bere
26.01.2009, 15.57
vasemmalta oikealle: Lapparin cask strenght, ardbeg uideagail, caol ila natural cask strenght, caol ila distillers edition 1995

Tipaton tuli taas monta astetta vaikeemmaks. :D

Zarni
26.01.2009, 16.12
Paljonko tuli CS:n lopulliseksi eurohinnaksi? Tuotahan saa myös Alkon tilausvalikoimasta, marraskuussa hinta oli noin 53 euroa, nyt taitaa olla lähempänä kuuttakymppiä?

A.M.®
26.01.2009, 16.14
http://www.clicksmilies.com/s1106/ernaehrung/food-smiley-019.gif
-------------------------------

bere
26.01.2009, 16.16
Vähemmän kuin toi alkon hinta. Noi neljä pulloa ja lasit oli kuljetuksineen sen noin 200e

A.M.®
18.02.2009, 13.08
Tänä ehtoona voisi maistaa Ardbegin Supernovaa!

mnph
18.02.2009, 14.17
Tänä ehtoona voisi maistaa Ardbegin Supernovaa!Auts! Tuo sattuu. Joutuu tyytymään peruslitkuihin.

Highlander
11.03.2009, 21.53
Eka nettitilaus kotiutui. Perustavaraa kokeeksi, mutta kuitenkin mukavasti säästöä A:n hintoihin verrattuna, Ardbeg sekä Laphroaig ovat litran pulloja. Kiitos vaan Berelle rohkaisusta :)

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1778766.jpg

A.M.®
11.03.2009, 22.01
Eka nettitilaus kotiutui. Perustavaraa kokeeksi, mutta kuitenkin mukavasti säästöä A:n hintoihin verrattuna, Ardbeg sekä Laphroaig ovat litran pulloja. Kiitos vaan Berelle rohkaisusta :)

Mistä puodista?

Highlander
11.03.2009, 22.06
Mistä puodista?
SSB, siltä punapäältä :)

A.M.®
11.03.2009, 22.14
SSB, siltä punapäältä :)

Pistä linkki, niin tutustun valikoimiin :p

Torppis
11.03.2009, 22.48
Mites Lagavulin maittaa, se on mun suosikki. Turpeesta repästy.
Onkos jotain oikein savuista settiä suositella?

M. Ouvinen
11.03.2009, 23.16
Mulla tissuteltavana tällä hetkellä Maker's Mark, aika miellyttävää laatubourbonia.

bere
12.03.2009, 09.08
Torppis, hyvinhän toi edellinen pullo maittoi, tota oon pitänyt vielä kiinni ettei heti maittais pois. Täl hetkellä fiilistelyssä korkealla Laphroaig Cask Strenght ja Ardbeg Uigeadail joissa molemmissa riittää savua, turvetta, pippuria, öljyisyyttä ja suolaa.

Eli kaikkea mitä hyvältä juomalta sopii odottaakkin. :D

Talisker
15.03.2009, 21.50
Mulla maistuu taas pitkästä aikaa ihan perus Talisker.
Pikku pirskaus vettä pehmentää mukavasti.

A.M.®
15.03.2009, 22.06
Mä ootan edelleen sitä päivää kun päästän Supernovan irti :D

mutanaama
16.03.2009, 01.11
Anteeksi, mutta mistäs siinä olikaa kyse

A.M.®
16.03.2009, 08.45
http://www.whiskymag.com/forum/viewtopic.php?p=191977

http://cgi.ebay.com/ARDBEG-SUPERNOVA-ADVANCE-COMMITTEE-RELEASE-SCOTCH-1%2F600_W0QQitemZ180335025717QQcmdZViewItemQQimsxZ 20090309?IMSfp=TL090309128001r14654

mnph
16.03.2009, 11.55
http://cgi.ebay.com/ARDBEG-SUPERNOVA-ADVANCE-COMMITTEE-RELEASE-SCOTCH-1%2F600_W0QQitemZ180335025717QQcmdZViewItemQQimsxZ 20090309?IMSfp=TL090309128001r14654
Pitihän se arvata!

Onko Kakkosnelosessa maistiaisia tarjolla? :D Tosin toivottavasti silloin on kourassa omakin Supernova.

A.M.®
16.03.2009, 20.41
Onko Kakkosnelosessa maistiaisia tarjolla?

Juu, ei. Siellähän juopottelu on kielletty ;)

mutanaama
16.03.2009, 21.12
Juu, ei. Siellähän juopottelu on kielletty ;)

Miten voit verrata Ardbeg Supernovan nauttimista juopotteluun:seko:
Häppeiisit moista kielenkäyttöä.

A.M.®
17.03.2009, 16.35
http://www.billig-sprit-shop.de/pic/1117500p.jpg

Connemara peated 59 % Vol. The only Irish Malt Whiskey, which is from matured barley over peat fire. This gives the typical smoky tasting, which insider loves - the "Peated".

Mmmm....tuota sitten alkuräjähteen kanssa kärvistellessä

Highlander
19.03.2009, 10.14
Connemara peated 59 % Vol. The only Irish Malt Whiskey, which is from matured barley over peat fire. This gives the typical smoky tasting, which insider loves - the "Peated".

Mmmm....tuota sitten alkuräjähteen kanssa kärvistellessä
Huh tuo on varmaankin herkkua, tarjoo mulle :D

Perus Connemarakin kun on kelpo tuote. Ostin 2007 Irlannissa ollessani yhden pullon ja toisen viime kuussa kotimaasta, kun sitä saa nyt ihan Alkostakin. Jos irkkuviskit kiinnostaa, niin kannattaa ehdottomasti maistaa Redbreast 12 y kun tulee vastaan. Sitten "talousviskiksi" hyvä hinta/makusuhde on mielestäni Clontarfissa jota Alkostakin saa.

Highlander
22.03.2009, 16.53
Taidan kirjoitella vähän turhan tiuhaan tähän topicciin mutta eilen oli "varjosynttärit" ja vieraat eivät tulleet tyhjin käsin :)

4,5 litran pullo kätevässä kaatotelineessä.

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1798480.jpg

mutanaama
22.03.2009, 17.40
Ehdottomasti yksi parhaista perusviskeistä

kanttiinin tollo
22.03.2009, 19.12
Koetin hakea tästä ketjusta, mutta ei mitään. Arran? Eikö kukaan, eikä mitään mielipidettä? :seko:

Taannoin sitä perus Arrania pitkäripaisesta koeponnistin. Aluksi en intoutunut, mutta loppua kohti yllättäen mieli muuttui suuresti. Yrittänyt tässä vaan selvittää, että onko maku ja taju mennyt vaiko kenties oikeasti pätevästä aineesta kyse... jotenkin sellaiseksi pikkumukavaksi ja hyväksi perusviskiksi sen lopulta arvioin.

Muita kolahtaneita on ne tavalliset Laphroaig, Talisker yms ja Bruichladdich Peat sekä Bruichladdichilta myös se halppis 7yo, jota pitkäripainen myöskin myy. Jura ei juuri sytyttänyt ja vähän hakee kyllä tuon Springbankin 10yo:n kanssa myöskin. Muun merkkisistä viskeistä alkaa olla niin kauan aikaa ettei enää edes muista mistä niissä oli kyse. :o

mnph
24.03.2009, 07.42
Eilen paikallisesta apteekista hammasharjahyllyn vierestä Glenfiddich 12 v, hinta noin 17 e (0.75 l). Heikko valikoima.

bere
24.03.2009, 08.55
Toi connemaran CS on must aika hyvää kyl. Kokeillut sitä ja sitä "peruspullotetta", tykkään tosta tynnyrivahvuisesta enempi. Ihan jeppiskamaa irkkuviskiks.

A.M.®
24.03.2009, 11.01
Toi connemaran CS on must aika hyvää kyl. Kokeillut sitä ja sitä "peruspullotetta", tykkään tosta tynnyrivahvuisesta enempi. Ihan jeppiskamaa irkkuviskiks.

Omaani en ole vielä saanut :(

*kärvistellöö*

mutanaama
26.05.2009, 23.13
Dalwhinnie 15vee. Eka tuikku. Melko rento, puhtaan viskinen. Ei tervaa tai turvetta mutta pikkaisen savua. Hyvää kuiteski

Tiltman
27.05.2009, 14.24
Tuli sit korkattua murheeseen parin desin pullo yllä mainittua menovettä.. sattumalta 15-vuotiasta sekin. Ei pudottanut sohvalta mutta löysi kuitenkin paikkansa.

Muuten hyvä idea Bowmorelta paketoida 3 20 cl pulloa yhteen ja täyttää ne 12, 15 ja 17- vuotiailla tuotoksillaan. Antaa vähän vertailumahdollisuuksia.

mandello
27.05.2009, 15.07
Dalwhinnie 15vee Yks mun lemppareita! Kevyt, mutta hienostunut ;)

mutanaama
27.05.2009, 18.49
Yks mun lemppareita! Kevyt, mutta hienostunut ;)

Juu, ihan kuin minä. Siis se pullo: lyhyt, paksu ja viinaa puolillaan.

A.M.®
27.05.2009, 19.43
Tuli sit korkattua murheeseen parin desin pullo yllä mainittua menovettä.. sattumalta 15-vuotiasta sekin. Ei pudottanut sohvalta mutta löysi kuitenkin paikkansa.

Mariner on kyllä aikamoinen herkku :p

mandello
28.05.2009, 11.33
Juu, ihan kuin minä. Siis se pullo: lyhyt, paksu ja viinaa puolillaan.
Ja vain 15vee? :D

mutanaama
28.05.2009, 15.26
Ja vain 15vee? :D

Niin no, kolme neljästä kuitenkin oikein.:D