PDA

Näytä tavallinen näkymä : Salden

Sivut : [1] 2

Wilier
08.03.2004, 16.17
Monet ovat muistaakseni tätä Saldenia kehuneet. Mutta miten olette tilauksen tehneet ja millä kielellä? Hollanti ei ole oikein hallinnassa. Entäpä maksupuoli, käykö luottokortit vai mikä?

hannupulkkinen
08.03.2004, 19.48
Kakskertaa tilannu englanniksi! Maksanut oman nettipankin kautta. Eka kerran kävin pankissa kysymässä miten se tehdään. Ei maksanut mitään, mutta jos olisin pankissa maksanut olisi 15 euroa kustantanut.
Melko hidasta se palvelu oli.

aaltomar
09.03.2004, 12.44
Yleensä sain kysymyksiini vastauksen seuraavana päivänä. Sunnuntaina siirsin rahat EU-määräyksenä webbipankin kautta ja toimitustiedot lisäsin sähköpostissa käymääni kirjeenvaihtoon (enklanniksi). Täytyy käydä tsekkaamassa jos olisivat vahvistaneet tilaukseni. Toinen vaihtoehto on että pakettikortti odottaa kotona, sen verran lyhytsanaisia ovat vastauksissaan.

aaltomar
11.03.2004, 09.55
Tää on kyllä aika tulisilla hiilillä kärvistelyä. Tein sunnuntaina EU-tilisiirron, maanantaina rahat siirtyivät. Kaksi mailia olen laittanut ja kumpaakaan ei ole vastattu. Olisi kiva tietää että toimitus on hoidossa. :mad:

Tiedusteluvaiheessa vastasivat aina seuraavaan päivään mennessä. Nyt on hiljaista. Huonoa jälkihoitoa, kun ei saa vahvistusta tilaukseensa.

Hell_On_Wheels
11.03.2004, 10.04
Ota iisisti, EU-tilisiirrossa kestää aina 3-7 pankkipäivää, joten eivät ole välttämättä saaneet vielä rahojasi.
Ensi viikolla kannattaa alkaa painostamaan, jos ei vahvistusta tule.

aaltomar
11.03.2004, 10.35
Ookke, kiitos tiedosta. Oletin että ovat saaneet rahat samana päivänä redface.gif

Tosin asiaa tietysti vieläkin helpottaisi jos olisivat hieman aktiivisempia sähköpostin puolelta. No, todennäköisesti en ole ainoa joka näitä asioita tiedustelee, voipi olla hieman ruuhkaa näin keväällä.

EDIT: :D nyt tuli seurantanumero, vielä ei tosin löydy ainakaan postin seurannasta, pitänee varmaan odotella että saapuu Suomeen.

[ 11.03.2004, 13:33: Viestiä muokkasi: aaltomar ]

aaltomar
19.03.2004, 18.16
No voi sun ryssä...

Eka paketti tuli (renkaat ja muut tilpehöörit vielä matkalla). Takavaihtajan pidike on vääntynyt (ties mitä muuta vääntöä sille on tapahtunut) ja rungon etuhaarukan holkkissa on pieni lommo... sitä pitäisi viilata tai muuten ei saa haarukkaa kunnolla kiinni. Nyt sitten mitataan Saldenin huolto, tai pikemminkin kuljetusvaurioisen tuotteen vaihto. Tästähän ei pitäisi tulla mulle lisäkuluja rahdin muodossa, eihän?

kykloman
19.03.2004, 19.31
Originally posted by aaltomar:
No voi sun ryssä...

Eka paketti tuli (renkaat ja muut tilpehöörit vielä matkalla). Takavaihtajan pidike on vääntynyt (ties mitä muuta vääntöä sille on tapahtunut) ja rungon etuhaarukan holkkissa on pieni lommo... sitä pitäisi viilata tai muuten ei saa haarukkaa kunnolla kiinni. Nyt sitten mitataan Saldenin huolto, tai pikemminkin kuljetusvaurioisen tuotteen vaihto. Tästähän ei pitäisi tulla mulle lisäkuluja rahdin muodossa, eihän? Pahoittelen huonoa tuuriasi. Perhana! Voisi luulla että kun yhteilet niin joudut lähettämään rungon omakustanteena takaisin ja hyvittävät sitten nuo kustannukset jollain tavalla paluupostissa. Mutta kerro ihmeessä miten homma etenee... että nähdään löytyykö firmasta substanssia tosipaikan tullen.

aaltomar
23.03.2004, 09.50
Toinen pakettikin tuli, renkaat ja satula... Oli hieman taas kevyehkösti pakattu. Kummallakin pakkauslaatikon puolella oli reiät renkaiden akselien kohdalla, eturenkaan 20mm metalliholkissa oli reiän puolella pientä rispausta (ei näyttäisi vaikuttavan kuitenkaan asennukseen).

Ensimmäisen paketin vaurioihin Ralph/Math jo tuossa vastailikin ja kiroili postimiehiä "damned postmen", mutta kyllä tässä on myös vikaa Saldenin puolelta, sillä pyörän olisi voinut pakata paljon paremminkin...
Ilmeisesti lähettävät uuden takavaihtajan+dropoutin, ja yhden levyjarrun kiinnityspultin vääntyneen tilalle.

Asiasta toiseen: on muuten tuo Giantin AC:n M-kokoinenkin runko aivan sairaan suuren tuntuinen tälläiselle 173,5cm pitkälle ukolle. Ainakin kun vertaa tavalliseen HT-maasturiin. Yläputken ja kalleuksien väliin ei jää hirveesti pelivaraa maassa seistessä, Thomsonin satulaputkikin on aivan matalimmassa asennossa melkein liian korkealla...ilmeisesti on mahdollista tuota putkea hieman lyhentää?

[ 23.03.2004, 12:43: Viestiä muokkasi: aaltomar ]

aaltomar
31.03.2004, 09.35
Update: kuulemma odottavat vielä Hayesin jarrusatulan pulttia, ennen kuin voivat laittaa varaosat liikenteeseen. Pitäisköhän hakea rautakaupasta vastaava pultti, niin sais asiaan vauhtia (23.3. eli nyt hieman yli viikko ja pultista on kiinni)?

aaltomar
28.04.2004, 17.32
Saaga jatkuu... :mad:

Vihdoin tuli postissa takavaihtaja sun muut tilpehöörit (olivat unohtaneet lähettää ensimmäisellä kerralla, joten 2,5 viikkoo hurahti jo siinä). Mutta eipä mitä, unohtivat dropout tabin paketista :mad: Laittoivat kuitenkin vaihdekaapelit, joita en edes tarvinnut. Ei uskalla edes ajatella kauanko menee että saavat sen puuttuvan kilkkeen lähetettyä. :rolleyes:

Jos olisi alunperin tullut tehtaan paketissa, niin olisin säästynyt paljolta, mutta kun oli liikkeessä koottuna niin jälkipakkaaminen on vähän sitä sun tätä.

Lisäys: Salden (Ralph?) vastasi mailiini missä valittelin vielä yhden osan puuttumista: "Yes, stupid me. I'll send asap.". Kiitettävän nopeasti vastasi mailiin (3h).

[ 28.04.2004, 21:39: Viestiä muokkasi: aaltomar ]

aaltomar
25.05.2004, 18.51
bah, homma kusee Saldenilla, lähes kuukausi mennyt ja parin kyselynkään jälkeen eivät ole lähettäneet vääntyneen dropoutin tilalle uutta. Karttakaa koko paikkaa... :mad:

hannupulkkinen
25.05.2004, 22.50
Ootko soittanut sinne? Minulle lähettivät hiilikuitutolpan sijasta alumiinisen ja vsta soitto auttoi ja sain luvatun.

aaltomar
26.05.2004, 18.45
no, tuon vääntyneen dropoutin olen saanut joten kuten suoristettua, mutta tuskin se nyt aivan millilleen on vieläkään suorassa...

Kunhan tässä vähän kiukkua nostattelen niin taidanpa soittaakin...

Pyöräpummi
20.10.2006, 18.30
Kaikkien pienten kipujen jälkeen tilaus Math Saldenilta on menossa putkeen.
Tosin tavaraa on vielä tulematta, mutta jaksan olla luottavainen.

Heillähän on web-putiikki, joka käyttää Javaa. Ikävä kyllä en voinut asentaa Javaa. Todennäköisesti tietoturva esti sen. Olisi mielenkiintoista kokeilla miten Saldenin web-putiikki toimii. Onko joku käyttänyt sitä?.

Tilaukset hoidettiiin emailillä. Saldenin kommunikointi on lievästi sanottuna minimaalista.

Yllätys oli myös se, että luvattua tavaraa ei sitten ollutkaan heti saatavilla.
Onneksi ei ole kiire niiden kanssa. Syksy ja talvi ovat erinomaista aikaa tehdä seuraavan kauden hankintoja.

Toimituksista puuttuvat pakkauslistat voi johtua yksinkertaisesti siitä, että ei ole tilattu web-kirjanpidon kautta.

Tilasin osia uuteen pyörään ja tavaraa ensi kesäksi. Siis kohtuullisen pyörän hinnan edestä.
Piti maksaa etukäteen tilille. Luottokortti ei kelvannut ja kelvatessaankin siitä olisi mennyt 1.8% maksu.
Salden on yksi oman alueensa suurimmista pyöräkaupoista. Voluumit ovat suuret, laadukasta tavaraa ja hinnat ovat edullisia. Hollantilaisen ystävän mukaan luotettava paikka.
Hollanti tulee kilpailukykyisemmäksi suhteessa Saksaan ensi vuoden alusta kun Saksan ALVi nousee.

Kiekojen navoista puuttui muoviset suojakupit. Kiekkoja en tule enää Saldenilta postitse tilaamaan.
Ehkä voin käydä itse hakemassa ne paikanpäältä. Puuttui myös sekä nippeli- sekä laakerinkiristysavaimet, mutta lupasivat toimittaa ne.

Saatan kaikesta huolimatta tilata uudestaan Saldenilta tai käydä paikan päällä itse.
Nyt ainakin on tuntuma siitä, miten he toimivat.
Kölnin/Bonnin kenttä jonne Germanwings lentää edullisesti on lähellä Saldenia.

Niinkuin kaikessa elämässä kärsivällisyydellä voittaa paljon ja on muutenkin hauskempaa.
Elämä on aika epätäydellistä, mutta loppupeleissä merkitsee se mitä viivan alle jää.

Jos web-shop ei toimi, niin katsokaa Prijslijsten-kohtaa. Pitää vain sitten olla excel-viewer, jonka voi ladata Microsoftilta ilmaiseksi.
http://www.salden.nl/

Shamus
20.10.2006, 21.59
Saldenilla on oikeasti kiire, aina kun käynyt paikan päällä siellä joutuu jonottamaan kassalle..tai edes saamakseen palvelua!

Ne myy melkoisen paljon jo liikkeestä joten ei ehkä aina hirveää kiinnostusta nettimyyntiin..

Pyöräpummi
23.10.2006, 19.11
Nyt lähti Saldenin webbikauppa skulaamaan.
Seuraavan varmasti tietävät kokeneet käyttäjät, mutta on varmaan niitäkin joille ohjeista on hyötyä.

Hollantilaisissa kaupoissa on tavallista Javan käyttö
Javan asentamisessa XP:ssä pitää ensiksi sallia ActiveX-asennukset ja heti Javan asentamisen jälkeen kieltää ne.
Se tehdään seuraavan valintaketjun avulla I-Explorerissa:

Työkalut / IE-suojaus / Määritä IE-suojauksen kokoonpano / (x) Torju ActiveX-asennupyynnöt

Salden/Webshop-valinnan jälkeen ainakin minulla pitää painaa CTRL, jotta Java-shopletti voisi lataantua.

Pyöräpummi
20.11.2006, 16.01
Melkein kaikki tilaamani tavarat ovat tulleet Saldenilta.
Oli aika mielenkiintoinen tuttavuus.

Ensimmäisen lähetyksen jälkeen pyysin, että laittaisivat lähetyslistan pakkaukseen. Toisen lähetyksen kyljessä olikin punainen lappu "packing list enclosed".
Sisältä löytyi lähettämi sähköposti, johon oli kruksattu lähetetyt tavarat. Se ajoi lähetyslistan virkaa.
Tilanne saattaisi olla toinen, jos olisi tehnyt tilaukset nettikaupan kautta. Silloin olisi jäänyt kuitenkin alennukset saamatta.

Saksasta tilatessani paketista löytyy aina pakkauslista ja toisinaan siinä on vielä jonkun muun henkilön tarkastuskuittaus.

Tällä hetkellä Salden myy SRAM Rivalia hintaan 549.
Sen tilaaminen sieltä olisi kannattavaa. SRAM:n osat ovat niin hyvin pakattuja, että eivät tarvitse laatikkoon ylimääräistä pehmustetta.
Kiekkoja en tilaa sieltä koska pakkaavat huolimattomasti. Enkä mitään sellaista, joiden kanssa mahdollisesti joutuu takuuasioita hoitamaan.

Pyöräpummi
23.11.2006, 20.44
Saldenilla huomattavia Joulutarjouksia:

http://www.salden.nl/kerstrace.pdf

Esim:
SRAM Rival 499
Giro Atmos 99

KestreL
24.11.2006, 13.59

Esim:
SRAM Rival 499
Giro Atmos 99

Voi hollantilanen joulukinkku vieköön! Nää mahtavat joulutarjoukset vetäs työkoneen nurin ja kesti melkein vartin saada ylös taas. Enkä ees käytä IE:tä?!

LoneWolf76
24.11.2006, 18.22

Osaako joku tulkita tuota esitettä, että milloin tarjoukset tulevat voimaan webshopiin? Nyt siellä ovat vielä jonkin verran kalliimmat hinnat näkyvillä.

Pyöräpummi
25.11.2006, 14.43
Osaako joku tulkita tuota esitettä, että milloin tarjoukset tulevat voimaan webshopiin? Nyt siellä ovat vielä jonkin verran kalliimmat hinnat näkyvillä.

Hyvä kysymys!

Todennäköisesti tarjoukset eivät tule koskaan web-kauppaan.
Se punainen laatikko ilmoittaa päivät ja kellonajat koska Kertshow on.
Luulen että ainoa mahdollisuus hyötyä tarjouksista on joko mennä paikanpäälle tai yrittää sopia tilauksista sähköpostilla. Silloin maksat tavarat etukäteen heidän tilïlleen.

LoneWolf76
27.11.2006, 18.38
Sain tänään aiemmin Saldenilta tilaamani Campagnolo Vento -kiekot ja niinhän siinä tietysti kävi, että takanapaan on tullut pieniä kolhuja kuljetuksen aikana. Tosin vauriot näyttävät aika pieniltä (kts.kuva) minun silmääni, mutta nyypiönä en oikein osaa arvioida vakavuutta. :o Eikä minulla ole vielä Campan takapakkaakaan, jotta voisin kokeilla, meneekö se paikalleen ongelmitta.

Kuva on aika heikkolaatuinen, mutta olisin erittäin kiitollinen, jos joku voi sanoa, kannattaako tuosta välittää ollenkaan ja mahdollisesti yrittää takuupalautusta tms. Samassa paketissa tullut Bianchin runko sentään on virheetön. :)

Kuva (http://i120.photobucket.com/albums/o161/Petkuntera/damage.jpg)

Jarski
27.11.2006, 19.09
Mää näen kuvassa vain yhden roson joka näkyy kiiltävänä "rihlan" päässä. Jos tuo on ainoa niin en olisi huolissani. Kannattaa vielä silottaa se pikkuviilalla ennen pakan asentamista. Pala on alumiinia joten montaa vetoa ei tarvitse.

On tuo tietysti jonniinmoisen tällin saanut, joten kannattaa kyllä tutkia kiekot tarkkaan. Varsinkin tuon vapaarattaan toiminta, että pyörii nätisti ja "kilahtelee" heleästi.

LoneWolf76
27.11.2006, 19.18
Mää näen kuvassa vain yhden roson joka näkyy kiiltävänä "rihlan" päässä. Jos tuo on ainoa niin en olisi huolissani. Kannattaa vielä silottaa se pikkuviilalla ennen pakan asentamista. Pala on alumiinia joten montaa vetoa ei tarvitse.

On tuo tietysti jonniinmoisen tällin saanut, joten kannattaa kyllä tutkia kiekot tarkkaan. Varsinkin tuon vapaarattaan toiminta, että pyörii nätisti ja "kilahtelee" heleästi.

Jep, ei siinä muuta ole kuin tuota rosoa. Näin minäkin järkeilin, että ei tuo kovin vakavaa voi olla, mutta ikuisena pessimistinä ensimmäisenä ajattelin, että tähänkö tämä projekti nyt tyssäsi...

Pakkauksessa kiekot olivat vierekkäin rungon molemmin puolin ja ovat luultavasti hanganneet toisiaan vasten kuljetuksen aikana. Toisessa kiekossakin oli pieniä naarmuja havaittavissa samalla kohtaa. Niiden välissä ei ollut mitään pehmusteita, vaikka Saldenilla olivat muuten teipanneet joka puolelle vaahtomuovia. Mutta pitääpä tosiaan testata tuota vapaarattaan pyörimistä vielä huolellisesti.

Jarski
27.11.2006, 19.40
Kannattaa kyllä reklamoida myös Saldenia asiasta, ihan siltäkin varalta että myöhemmin jotain ilmenee ja ehkä jopa pakkaavat tulevaisuudessa kamat paremmin.

Pyöräpummi
27.11.2006, 20.14
Luulen että Saldenilla tavarat pakkaa tilapäistyövoima. Siis opiskelijat yms.
Se että navoista puuttuu ne "muovihatut" on anteeksiantamatonta, koska ne kuitenkin laitetaan tehtaalla paikalle.
Minun kiekot tuli ilman niitä suojia.

Toivottavasti oppisivat palautteesta.

Jarski
27.11.2006, 20.27
No minun tannoin tilaamani (ei Saldenilta) Proton-kiekot tulivat alkuperäisissä, avaamattomissa Campa-laatikoissa, eikä niissä ollut mitään hattuja navoissa. Toisaalta pakkaus on muuten niin hyvä ettei kolhiintumisvaaraa juuri ole. Ellei siis joku jyrä aja päältä.

Samuli
27.11.2006, 21.57
Kannattaa kyllä reklamoida myös Saldenia asiasta, ihan siltäkin varalta että myöhemmin jotain ilmenee ja ehkä jopa pakkaavat tulevaisuudessa kamat paremmin.

Tällä viikolla pitäis lähteä pyöräpaketti Saldenilta heti kun saan päätettyä mitkä kiekot otan. Täytyypä ilmoittaa Saldenille vajavaisesta pakkauksesta.

Ana75
14.12.2006, 12.42
Näyttää olevan esim. Rebat aika hyvässä tarjouksessa:
- SL 299,-
- Race 325,-
- Team 349,-

Onhan siellä paljon muitakin hyviä tarjouksia.

http://www.salden.nl/kerstmtb.pdf

LoneWolf76
15.12.2006, 19.12
Jos tilaatte kiekkoja Saldenilta, niin kannattaa todellakin pyytää pakkaamaan ne hyvin. Huomasin vastikään, että uudesta etukiekostani on yksi pinna mutkalla ja kun kävin näyttämässä sitä paikallisessa pyöräkaupassa, niin siitähän löytyi pystysuuntaista heittoa - vielä rihtauksen jälkeenkin.

Laitoin jo huomautuksen asiasta Saldenille, mutta saapa nähdä mitä vastaavat. Sähköpostikommunikaatio on ainakin tähän asti ollut aika niukkasanaista.

J.Y.
04.01.2007, 17.18
Varmaan joltain löytyy kokemusta onko toimitus kuinka nopeaa tästä putiikista, päiviä, viikkoja vai kuukausia?

Petteri Ellilä
04.01.2007, 20.29
Varmaan joltain löytyy kokemusta onko toimitus kuinka nopeaa tästä putiikista, päiviä, viikkoja vai kuukausia?
Vähintään viikoista puhutaan. Haulla löytyy ko. putiikista ripitystä.

anakonda
27.04.2007, 16.41
Eilen laitoin tilauksen menemään. Saa nähdä kuinka kauan runko näkee maailmaa... Onneksi ei ole kiirettä, ku kesäloma ei ole vielä alkanu.:D

Zamu
27.04.2007, 17.02
Eilen laitoin tilauksen menemään. Saa nähdä kuinka kauan runko näkee maailmaa... Onneksi ei ole kiirettä, ku kesäloma ei ole vielä alkanu.:D

Tilasin myös tuolta olikohan tiistaina...lasku tuli nopeasti meiliin ja maksoin samantien. Saa nähdä kauanko kestää. Tilasin Reba SL:n kun hinta oli sopiva 299€. Jos ei ala kuulumaan niin pitaa pommittaa meilillä....

Zamu
08.05.2007, 12.03
Tilasin myös tuolta olikohan tiistaina...lasku tuli nopeasti meiliin ja maksoin samantien. Saa nähdä kauanko kestää. Tilasin Reba SL:n kun hinta oli sopiva 299€. Jos ei ala kuulumaan niin pitaa pommittaa meilillä....

Itse itseäni lainaten....

Viime viikolla laitoin meiliä(noin viikko maksusta) ja kyselin ovatko saanet maksun(laitoin vielä varmuuden vuoksi printscreenin maksusta liitteeksi) ja milloinka toimittaavat tavaran? Vastaus tuli parin päivän viiveellä eli 4.5. perjantaina "Yes, pakkage will be shipped today." :)

Kauankohan tuolta toimitus kestää, 3 päivää, viikon??

Jos tavara todellakin tulee niin kiitettävän nopeaa toimintaa, ja maksun tein EU-maksuna.

anakonda
08.05.2007, 13.15

Mulle tuli maanantaina maili että "Shipped, yes." toivottavasti tulee tällä viikolla.

bbp
09.05.2007, 06.01
Viimeisin tilaus Saldenilta toimitus reilu 2 kuukautta maksun jälkeen...

Zamu
09.05.2007, 10.32
Mulle tuli maanantaina maili että "Shipped, yes." toivottavasti tulee tällä viikolla.

Voisitko ilmoitella tänne kun saat tilatun tavaran. Tietää sitten painostaa jos ei satu minulle tulemaan.

Aika paha jos on mennyt 2 kuukautta maksun jälkeen niin kuin "bbp" kirjoitti!

Luulisi noiden nyt puhuvan totta jos ilmoittavat että lähetetty on..

Anakonda saitko muuten mitään lähetyksen seurantakoodia? Itse en tajunnut sitä kysyä.

Petteri Ellilä
09.05.2007, 11.30

Anakonda saitko muuten mitään lähetyksen seurantakoodia? Itse en tajunnut sitä kysyä.

Se lähettäminen ja kuriirien aikataulut on eri asioita, pakaasi saattaa tulla ties millä kamelikyydillä ja viettää aikaa huolitsijoiden hubeissa. Oma rakas runkoni taisi viettää tovin olikohan se Belgiassa... Soitin Saldenilta seurantakoodin ja sillä seurasin paketin kulkua. Oli jännää.

anakonda
09.05.2007, 13.53
Voisitko ilmoitella tänne kun saat tilatun tavaran. Tietää sitten painostaa jos ei satu minulle tulemaan.

Aika paha jos on mennyt 2 kuukautta maksun jälkeen niin kuin "bbp" kirjoitti!

Mä ilmoittelen sitten kun saapuu, vielä ei ole tullut(tietenkään). => Taitaa olla liian lähellä sitä Ranskan ja Espanjan työnteon mallia toi Saldenin touhu.

Ja pyysin koodia, mut ei ole tullut.

Zamu
11.05.2007, 09.32
Mä ilmoittelen sitten kun saapuu, vielä ei ole tullut(tietenkään). => Taitaa olla liian lähellä sitä Ranskan ja Espanjan työnteon mallia toi Saldenin touhu.

Ja pyysin koodia, mut ei ole tullut.

Tänään aamulla vaille kaheksan postimies soitti ovikelloa :) Pyysi kuittausta ja vastineeksi sain pahvilaatikon joka tuntui epäilyttävän kevyeltä. Mutta kaikki kunnossa ja uusi keula turvallisesti perillä!

Kaiken kaikkiaan varsin nopeata toimintaa Saldenilta. Viikon kesti toimitus, koko prosessi noin 2,5 viikkoa EU-maksuineen....

anakonda
16.05.2007, 11.20
Tänään aamulla vaille kaheksan postimies soitti ovikelloa :) Pyysi kuittausta ja vastineeksi sain pahvilaatikon joka tuntui epäilyttävän kevyeltä. Mutta kaikki kunnossa ja uusi keula turvallisesti perillä!

Kaiken kaikkiaan varsin nopeata toimintaa Saldenilta. Viikon kesti toimitus, koko prosessi noin 2,5 viikkoa EU-maksuineen....

Voi saakeli sentään, mulla ei ole pakettia vielä näkyny. Alkaa olla aika pitkät toimitusajat. Mitä muuten tilasit? Mulla on runko tulossa.

Zamu
16.05.2007, 12.30
Voi saakeli sentään, mulla ei ole pakettia vielä näkyny. Alkaa olla aika pitkät toimitusajat. Mitä muuten tilasit? Mulla on runko tulossa.

Tilasin Rock Shox Reba SL:n. Hinta oli kohtuulliset 299€. Eipä tuohon hintaan paljon Suomesta löytynyt kyseistä keulaa :) Kuopiosta en olisi saanut edes alle 600€. Pikkasen ilmaa näissä Suomen hinnoissa :)

anakonda
19.05.2007, 18.46

Lähetin uutta kyselyä toimituksesta ja nyt tuli tieto et keula, jonka tilasin rungon kanssa, on tietysti tilapäisesti loppu. S...keli! Ens viikolla tulee kuulemma, varmaan!

anakonda
05.06.2007, 07.08
Tietääkö joku mitä logistiikkayritystä toi Salden käyttää kuljetuksiinsa?

anakonda
20.06.2007, 11.31
Nyt tuli runko ja keula, melkein 2kk meni! :mad: Tai tuli ja tuli, Suomen Posti oli piilottanut kamat omaan varastoonsa eikä viittiny helvetti ilmoittaa mulle sitä saapuvaksi! Sa...keli! Hinnat oli Saldenilla halvat, mutta toiminta oli mielestäni liian leväperäistä mun makuuni, Saksasta tai Englannista seuraavalla kerralla.

sulevi22
05.07.2007, 11.47
Tilasin ja maksoin 10 päivää sitten.
Kyselyihin rahojen saapumisesta/tavaran lähetyksestä ei ole vastattu lain.
Ottaa päähän tuommoinen.

Edit:

Tuli juuri viesti Saldenilta, että tilaamani keula on myyty loppuun eikä lisää ole tulossa, vaikka kysyin ennen maksua onko niitä ja lupasivat postittaa faxattuani maksukuitin.

V...n onnetonta touhua!

Edit 2:

Salden ehdotti ekana toista, kalliimpaa (+100€) keulaa tilalle 50€ lisähintaan. En sitä halunnut, vaan pistin IBAN-numeroni ja pyysin rahoja takaisin. Seuraavassa viestissä tarjottiin sitä keulaa ilman lisähintaa ja se oli sitten jo niin halpa, että pakkohan se oli ottaa.

Edit 3:

Odotellut innoissaan jo 11 päivää keulaa saapuvaksi. No, kysyin Saldenilta seurantakoodia sitten meilillä, niin lupasivat tänään lähettää keulan. Ja minä oon luullut kokoajan, että on jo matkalla. Huhhuh! Älkää hyvät ihmiset täältä tilatko yhtään mitään!
.
.
.

aaltomar
21.07.2007, 19.25
Onko kukaan keksinyt miten tuota webbikauppaa olisi helpompi selailla? En ole keksinyt kuin siitä jumalattoman pitkästä alasvetovalikosta yrittää löytää haluamansa. Todella hidasta ja kankeaa. Vanha, joka sekin oli aika kolkko, oli huomattavasti parempi kuin tämä nykyinen onneton rävellys.

MikiV
25.07.2007, 22.18
Miten on palstalaisilla onnistunut rungon tilaus tuolta? Mietinnässä tilata tt-runko tuolta mutta kun lukee kommentteja niin tuntuu että runko tulee neljänä kappaleena postista kun eivät osaa pakata.:(

aaltomar
02.08.2007, 19.45
Omassa tapauksessani pyörä jonka tilasin oli alunperin koottuna kaupassa, tästä johtuen eivät pakanneet sitä alkuperäiseen kuljetuslaatikoon, eivätkä juuri pyörää purkaneet, mitä nyt kiekkosatsi tuli erillisessä paketissa myös akselien kohdalta hieman kärsineenä. Ohut pahvi ja akselinpäät ilman tutteja on huono yhtälö.

Asia voi olla toinen jos runko on alkup. valmistajan paketissa. Sitten yhtä turvallista kuin mistä tahansa webbikaupasta tilattaessa.

Shamus
02.08.2007, 20.54
Saldenilla menee sen verran hyvin ettei ne paljoa panosta nettimyyntiin...
Siellä joutuu oikeasti jonottamaan että saa edes maksettua ostokset.
Tavaraa siellä on ja asiakkaita paljon!

MikiV
02.08.2007, 21.52
Olen tilaamassa sieltä Scott:n Plasma runkoa ja ilmoittivat etä rungon joutuvat tilaamaan,joten kai se on sitten valmistajan omassa laatikossa:seko:. Sen verran hyvän tarjouksen rungosta tekivät ja kuume on sitä luokkaa että runko taitaa tässä kohta lähteä tilaukseen katsellaan miten käy...

fiber
03.08.2007, 20.53
Onpas Saldenissa meheviä tarjouksia! Erityisesti himottaisi Bianchi 928 lugged Ultegra ITM Millennium carbon Fulcrum Racing 3 GP4000 Fi'zik Arione € 1.999. Kolmen viikon päästä on asiaa Amsterdamiin - harmi että Maastricht/Limbricht on kaukana sieltäkin.

MikiV
27.09.2007, 09.09
Pistetäänpä oma tilaus episodi nyt tänne. Tilasin Sott:n rungon saldenilta ja moksoin 5.9. Runko lähti tulemaan 14.9(joutuivat tilaamaan rungon maahantuojalta joten siihen nähden ihan hyvä vauhti). No 21.9 kyselivät joko on runko tullut. Ajattelin että tulee ma-ti joten ei huolta vielä...No eipä tullut ke ja saldenilta olivat unohtaneet laittaa lähetysnumerot ylös joten ei jäljitys onnistunut,lupasivat ottaa yhteyttä hollannin postiin ja yrittää sitä kautta. No tänään eli 27.9 lähetti soitti ovikelloa ja pyysi kuittausta paketille:). Runko on nyt hyppysissä yhtenä kappaleena ja muutenkin kaikki hyvin. Tulee varmasti tilattua uudestaankin mutta tuo lähetysnumero täytyy kyllä pyytää erikseen kun eivät sitä muuten laita.

kauris
03.02.2008, 21.55
Onko noiden edellisten postausten jälkeen porukka tilaillut saldenilta kiekkoja? Onko pakkaustapa yhtään parantunut eli oliskohan sitä tänä päivänä mitään toivoa saada tilaamansa kiekot ehjinä perille?

KSi
08.02.2008, 10.49
Tilasin kiekkoparin 31.1.08 torstaina. Maksoin etukäteen EU-maksuna ja raha on mennyt perille 6.2.08. Saamani ilmoituksen mukaan tilaus postitetaan tänään 8.2.08. Käytin webbitilauslomaketta ja sain nopeasti tilausnumeron ja -vahvistuksen, minkä jälkeen maksoin.

Eli muuta en vielä voi kertoa, kun homma on vielä vähän vaiheessa; nyt kysymys kuuluukuin, että tuleeko Shamal Ultrapari ehjänä perille ja milloin !

Tilausvaiheessa ainakin vastailevat nopesti sähköposteihin.

Hans Opinion
08.02.2008, 12.38
Tilasin kiekkoparin 31.1.08 torstaina. Maksoin etukäteen EU-maksuna ja raha on mennyt perille 6.2.08. Saamani ilmoituksen mukaan tilaus postitetaan tänään 8.2.08. Käytin webbitilauslomaketta ja sain nopeasti tilausnumeron ja -vahvistuksen, minkä jälkeen maksoin.

Eli muuta en vielä voi kertoa, kun homma on vielä vähän vaiheessa; nyt kysymys kuuluukuin, että tuleeko Shamal Ultrapari ehjänä perille ja milloin !

Tilausvaiheessa ainakin vastailevat nopesti sähköposteihin.

Sama proggis Hansilla ao. puljun kanssa päällänsä. Tilausnro:n sain laskunmaksun yhteydessä ja tilausvarmistuksen epävirallisesti s-postailun lomassa... samaisessa postauksessa pyysin pakkaamaan Shamalit kunnolla ja kehuivat että "no problems"... katsotaan...

KSi
08.02.2008, 14.06
Sain Saldenilta lähetetyn paketin seurantanumeron seuraavasti..

"Pakkage has been shipped by nr. s1eppp2345678" (numerot muutettu)

.. enkä nyt osaa yhdistää tätä numeroa minnekään; tietääkö joku Saldenin käyttämän kuriirin nimeä?

Petteri Ellilä
08.02.2008, 14.23
Sain Saldenilta lähetetyn paketin seurantanumeron seuraavasti..

"Pakkage has been shipped by nr. s1eppp2345678" (numerot muutettu)

.. enkä nyt osaa yhdistää tätä numeroa minnekään; tietääkö joku Saldenin käyttämän kuriirin nimeä?
Mä seurasin tällaiselta sivulta AD 2004: https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/

kauris
14.02.2008, 21.11

JOKO on tullut? Mikä kunto?
Hitto kun tekis mieli jo itsekin tilata. Mutta polventestauslenkki on vasta ensi viikolla. Jos kestää, niin pistin tilausta menemään parin viikon sisällä.

KSi
15.02.2008, 08.52
Tänään perjantaiaamuna 15.2. tuotiin paketti kotiin.

Aikaa meni tilauksesta kaksi viikkoa ja yksi päivä. Kiekot olivat lähes idioottivarmassa tehtaanpakkauksessa (eivätkä päässeet liikkumaan toisiaan vasten) ja lisäksi vielä pakattu hintaan kuuluviin kiekkopusseihin, eli tavara oli täysin ehjä ja laatikossakaan ei ollut mitään väkivallan merkkejä... siis kaikki meni hienosti.

Salden ei tosin pystynyt antamaan oikeata lähetyksen seurantakoodia, vaan sain ongittua sen DPD:n kautta, mikä toimitti rahtauksen Hollannin postilta (TNT) Suomen postille ja postin lähetti toi sitten tavaran kotiin.

kauris
15.02.2008, 09.14
Loistavaa. Onnea uusista kiekoista! Tuota tehtaan pakettia vähän toivoinkin. Ilmeisesti jotkin edullisemmat kiekot tai kiekot, jotka syystä tai toisesta on liikkeessä otettu tehtaan pakkauksista pois ja pakataan sitten vain liikkeen omilla pakkausmateriaaleilla ovat aiheuttaneet ongelmia.

Hans Opinion
15.02.2008, 10.39
Tänään perjantaiaamuna 15.2. tuotiin paketti kotiin.

Aikaa meni tilauksesta kaksi viikkoa ja yksi päivä. Kiekot olivat lähes idioottivarmassa tehtaanpakkauksessa (eivätkä päässeet liikkumaan toisiaan vasten) ja lisäksi vielä pakattu hintaan kuuluviin kiekkopusseihin, eli tavara oli täysin ehjä ja laatikossakaan ei ollut mitään väkivallan merkkejä... siis kaikki meni hienosti.

Salden ei tosin pystynyt antamaan oikeata lähetyksen seurantakoodia, vaan sain ongittua sen DPD:n kautta, mikä toimitti rahtauksen Hollannin postilta (TNT) Suomen postille ja postin lähetti toi sitten tavaran kotiin.

Posti kiikutti Hansin paketin perille tänä aamuna klo.8.15. Prosessti oli saman pituinen kuin KSi:llä, Hans deal tehtiin 31.1.

Shamalit oli pakattu vastaavasti kuin KSi:llä ja ne olivat virheettömät perilletullessa... mudda'mudda... ei niin hyvää etteikö jotain huonoa... tilauksesta puuttui yhdet C10 ketjut. Reklamoin asiasta juuri.. katsotaan kuinka toimivat tilanteessa...

Hans Opinion
26.02.2008, 12.05
Posti kiikutti Hansin paketin perille tänä aamuna klo.8.15. Prosessti oli saman pituinen kuin KSi:llä, Hans deal tehtiin 31.1.

Shamalit oli pakattu vastaavasti kuin KSi:llä ja ne olivat virheettömät perilletullessa... mudda'mudda... ei niin hyvää etteikö jotain huonoa... tilauksesta puuttui yhdet C10 ketjut. Reklamoin asiasta juuri.. katsotaan kuinka toimivat tilanteessa...

15.2 reklamoin C10:stä ja 21.2 vastasivat lähettävänsä uudet ketjut... katsotaan milloin korjausliike aktivoituu ja ketjut kopsahtaa Keravalle...

kauris
26.02.2008, 14.07
15.2 reklamoin C10:stä ja 21.2 vastasivat lähettävänsä uudet ketjut... katsotaan milloin korjausliike aktivoituu ja ketjut kopsahtaa Keravalle...

Miltäs ovat kiekot vaikuttaneet näin ensihypistelyjen jälkeen? Tiedätkö (tai tietääkö joku muu), että pitääkö noita campan valmiskiekkoja varmuudeksi avata ja uudelleenrasvailla ennen käyttöönottoa? Entä onko laakerien kireys kuinka kohdillaan jo tehtaan jäljiltä?

Hans Opinion
29.02.2008, 13.31

Eilen kopsahti C10 Keravalle joten aivan asiallista toimintaa Saldenilta... ja pistivät vielä ketjut Recordina vaikka tilasin Choruksena... no ei viitsi enää reklamoida...

Kyllä Samaaleja on hypistelty ja pikkuisen ovat lihavammat kuin luvattiin... vaikka revin teipitkin pois... ei'vaan nypin teippaukset yleensäkin pois kun ei ne kuitenkaan kauaa siinä pysy rispaantumatta ja muutenkin ovat typerän näköiset.

Rasvaa ei ainakaan tarvitse laittaa, sitä oli kyllä. Laakereiden kireys oli minulla takaa hieman tiukka mutta en lähde sitä löysäämään koska rasvaa oli tosiaan aika paljon ja kun se kunnolla "imeytyy" paikkoihin niin taka laakereiden kireys on justiinsa... niin ja ainahan takanapa vähän herkistyy sisäänajossa kun es'mes kynnet vähän pyöristyy. Edessä oli laakeri viritetty hyvinkin herkkään iskuun, niinkuin pitääkin... etupään kireys kannattanee tsekata takapäätä tarkemmin.

kauris
29.02.2008, 14.05
Eilen kopsahti C10 Keravalle joten aivan asiallista toimintaa Saldenilta... ja pistivät vielä ketjut Recordina vaikka tilasin Choruksena... no ei viitsi enää reklamoida...

Kyllä Samaaleja on hypistelty ja pikkuisen ovat lihavammat kuin luvattiin... vaikka revin teipitkin pois... ei'vaan nypin teippaukset yleensäkin pois kun ei ne kuitenkaan kauaa siinä pysy rispaantumatta ja muutenkin ovat typerän näköiset.

Hieno korkausliike tuo recordi. Mitäs vaaka sitten näytti? Ehkä kesän lenkkeilyt laihduttavat hieman ;)

Hans Opinion
04.03.2008, 11.09
Hieno korkausliike tuo recordi. Mitäs vaaka sitten näytti? Ehkä kesän lenkkeilyt laihduttavat hieman ;)

Recordin ketjut on 14g Choruksia kepoisemmat... mutta taisit kysyä kiekkojen painoa,
ne on 1438g ilman linkkuja jotka ovat niin läskit että pysyn Tunessa...

kauris
04.03.2008, 14.21
Juu kiekkojahan minä tarkoitin. Kyselin vielä josko tinaaneista saisi alennusta, kun kullatut ovat sen verran halvemmat. Ei tippunut. No, väri maksaa sitten tässä tapauksessa hieman. Ja voihan sitä kuvitella, että -08 on kehitysversio tai maali ainakin kevyempää, kun kultahan on pirun painavaa ;)

kauris
05.03.2008, 13.21
Mä jo päivän verran ehdin ihmettelemään, että milloin ne pankkiyhteystiedot tulee. Olin tottunut siihen, että ne tulee pienellä viiveellä omana sähköpostinaan, kuten vaikka bike-componentsista. Saldenilta olikin räpsähtänyt se tilausvahvistus heti ja siinä ne pankkitiedot erillisenä liitteenä. Vielä, kun teksti oli hollantia, enhän mä edes yrittänyt kunnolla ottaa selvää aluksi siitä, mitä siinä lukee. Tsekkasin vain, että tavarat oli sovitut. Noo... nyt sitten sähköpostia vuorokauden venailtuani päätin avata sen liitteen uudelleen ja siellähän tekstin seassa pyöri ibania ja swiftiä vai mitä ne nyt oli. Laitoin vielä varmuudeksi laskun numeron sinne liitetekstiin, kun sitä saatettiin siinä hollanniksi kehottaa tekemään. Tai sitten ei :)
Fyrkkaa lähti kuitenkin iso kasa jonnekin...

kauris
13.03.2008, 14.44
Nyt joutuu laittamaan pientä moitetta saldenista. Eu-pankkisiirrosta on kulunut yli viikko. Ensin tiistaina kysyin s-postilla ovatko saaneet rahat ja voisivatko kohta lähettää. Eivät vastanneet ja nyt torstaina laitoin s-postia aamusta uudelleen. Tällä kertaa vastaus tuli mutta sisältä ei vakuuttanut. Valittelivat nimittäin, että eivät pysty tällä hetkellä näkemään ulkomailta tulleita maksuja ollenkaan!?! Asian pitäisi kuulemma olla huomenna kunnossa. Parempi olla kanssa! Ja mielummin vastaus asiasta ilman, että taas joudun kyselemään.

Mites Hans ja KSi, kauanko teillä meni itse postin kulkuun ja tuliko paketti suoraan kotiovelle vai lähipostiin?

KSi
15.03.2008, 09.50
Kokonaisuudessaan tilaus otti 2 viikkoa ja yhden päivän. Kotiin tuodaan tai sitten toimitusosoitteeksi voi yrittää ilmoittaa jonkun muunkin kuin maksajan osoitteen tai vaikkapa työpaikalle.

Voipi olla niinkin, että jos kuriiri ei kotiovella tavoita ketään, niin sitten lähetys pitää noutaa lähipostista; ja näinhän se itseasiassa onkin, kun kerran DPD toimii kuriirina.. näin ainakin minun tapauksessani.... ks. aiempi selostukseni asiasta.

Saldenilta homma hoitui tällä kertaa hyvin, mutta ei tästä välttämättä jäänyt päällimmäiseksi mieleen 'saksalaistyyppinen' säntillisyys.. ja vähän oli jossain vaiheessa levoton olo, että mitenköhän lähetys onnistuu... mutta hyvin meni kuitenkin; eikös Salden ole Hollannissa.

Grado
21.03.2008, 10.44
Tilasin 26.2 kiekot ym. roipetta. Maksukoodit tuli samantien sähköpostiin ja maksoin laskun samana päivänä EU-maksuna. Tämän jälkeen ei olekaan kuulunut mitään.

Tiedustelin onko maksu saapunut perille ja onko tilaus jo postitettu, mutta ei vastausta. Pyysin myös postin seurantakoodia. Tiedustelut lähetin laskun yhteystiedoista poimittuun info@salden.nl osoitteeseen, sekä myöhemmin tuohon tilausvahvistuksen lähettäjän osoitteeseen orders@salden.nl.

Eipä tässä mikään kiire ole, mutta tuo tiedotuspuoli on kyllä ala-arvoista.

Grado
22.03.2008, 15.39
Tänään tuli sitten sähköpostiin ilmoitus, että tavarat lähetetty ja seurantakoodin laittoivat myös mukaan. Tuolta TNT post -sivulta löytyi tuolla koodilla lähetyspäiväksi 10.3 eli kaksi viikkoa laskun maksun jälkeen pistetty lähetys postiin. Jos tuossa EU-maksun kulussa menee max viikon verran, niin kamojen keräilyyn siellä meni sitten toinen viikko. Tuon lähetyspäivän lisäksi ei muuta infoa ollut, joten lähetyksen sijainti on arvoitus. Odotellaan rauhassa:eek:

kauris
26.03.2008, 13.57
Tässä kunnossa kiekot kolisteli postista:

http://i2.pinkbike.com/photo/1870/pbpic1870574.jpg

http://i5.pinkbike.com/photo/1870/pbpic1870570.jpg

http://i2.pinkbike.com/photo/1870/pbpic1870573.jpg

kauris
26.03.2008, 18.07
Kommentti reklamaatioon oli, että vauriot näyttävät olevan vain kosmeettisia. Onhan se kolikon kokoinen reikä esim. kiekkopussissa tietysti myös kosmeettista juu...
En ole vielä päättänyt vastaanko mitään moiseen. Vähän tekisi mieli viedä kiekot esim. Velosporttiin tarkistettavaksi ja lähettää lasku tarkistuksesta Saldenille. Samoin kuin vaatia uudet ehjät kiekkopussit.

OJ
27.03.2008, 01.52
Kommentti reklamaatioon oli, että vauriot näyttävät olevan vain kosmeettisia. Onhan se kolikon kokoinen reikä esim. kiekkopussissa tietysti myös kosmeettista juu...
En ole vielä päättänyt vastaanko mitään moiseen. Vähän tekisi mieli viedä kiekot esim. Velosporttiin tarkistettavaksi ja lähettää lasku tarkistuksesta Saldenille. Samoin kuin vaatia uudet ehjät kiekkopussit.
Ehjä kiekkopussi olisi kyllä paikallaan kun se on rikki, mutta uuden kiekon kanssa voi olla pikkusen hiljasempaa. Noin käy kun ei laita akselin päähän sitä tulppaa ja jos kiekko tosta hajoaa, niin ei ole tainnut olla kiekko pyöräilyyn suunniteltu.

hannupulkkinen
27.03.2008, 10.23
Kyllä ne uudet pussit lähettää kunhan vain jaksat pommittaa sähköposteilla ja soittaminen tuo nopean tuloksen.
Sullahan on dokumentit olemassa, joten ei hätää.
Minulla oli yhden satulatolpan kanssa vähän kinaa, mutta lähettivät vihdoin uuden ja vanhaa ei tarvinnut palauttaa.

Grado
30.03.2008, 13.50
Tänään tuli sitten sähköpostiin ilmoitus, että tavarat lähetetty ja seurantakoodin laittoivat myös mukaan. Tuolta TNT post -sivulta löytyi tuolla koodilla lähetyspäiväksi 10.3 eli kaksi viikkoa laskun maksun jälkeen pistetty lähetys postiin. Jos tuossa EU-maksun kulussa menee max viikon verran, niin kamojen keräilyyn siellä meni sitten toinen viikko. Tuon lähetyspäivän lisäksi ei muuta infoa ollut, joten lähetyksen sijainti on arvoitus. Odotellaan rauhassa:eek: Edelleen odotellaan tätä pakettia:mad: Tuolla TNT:n sivulla oli seuraava maininta lähetyksen tilasta: Zending ontvangen in land van bestemming (javascript:newWindow('http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakketten/buitenland/track-trace/statusinformatie/index.aspx#X2');)

Mitähän mahtaa tarkoittaa? Toimikoo tuo lähetystunnus mahdollisesti jossain muualla, kuin TNT Post:in haulla?

A R:nen
30.03.2008, 15.11
Tarkoittaa "lähetys vastaanotettu määränpäämaassa" eli suomalaisen jakelijan (kuka TNT:llä lieneekään) hallussa pitäisi olla.

Grado
30.03.2008, 15.52
Tarkoittaa "lähetys vastaanotettu määränpäämaassa" eli suomalaisen jakelijan (kuka TNT:llä lieneekään) hallussa pitäisi olla.
Ok, kiitos tästä. Täytyy alkaa etsimään Suomesta:D

Grado
04.04.2008, 22.05
Jaahas, ei löydy pakettia mistään. Matkahuollon haltuun pitäisi nuo lähetykset Suomessa tulla, mutta ei jälkeäkään. Laitoin kyselyt Saldenille, Hollannin postille ja matkahuoltoon. Suomessa ei pakettia ole tavattu ja Hollannista vannotaan lähetetyn Suomeen. Alkaa olla aika kädetön olo, kun lähetys on kadonnut ilmaan. On kyllä aika ihme tuo paketin täydellinen katoaminen:mad: Mainittakoon, että toinen tilaus Saksasta Bike-Discountilta tuli muutamassa päivässä mastercard-maksulla ja kohteliaiden sähköpostien kera.

Leku
05.04.2008, 01.21
Varmaan maksoit VISALLA tms? Ei kun yhteys Luottokuntaan ja ei tarvitse enää ihmetellä suuremmin.

A.M.®
05.04.2008, 06.44
Eipä se luottokortti Saldenille käy....ennakkomaksu vain.

Rest van Europa:
25 euro per order
Ibancode NL36rabo0149243316 swiftcode RaboNL2U
Toeslag complete fiets 30 euro.
Alle produkten worden standaard verzekerd tegen transportschade.

Grado
06.04.2008, 20.18
Juuri näin. Eli tavarat on maksettu etumaksulla. Hollannin posti on myös lähettänyt tilauksen Suomeen. Täällä sitä ei kukaan sitten ole vastaanottanut.

Kuulemma matkahuolto hoitaa nuo Hollannin postin lähetysten jakelun Suomessa, mutta ei näy heillä pakettia... Joku ahtaaja vienyt kotiinsa:eek:

Seuraavaksi voisi kysellä vakuutusyhtiön kantaa.

Tosiaan esim. mastercardiin taitaa sisältyä joku vakuutuskin tällaisen varalle, joten tuo korttimaksu on kyllä aika paljon varmempi.

apartanen
13.07.2008, 12.10
Minä tilasin SRAM Forcen saldenilta. Minkäänlaista vahvistusta en saanut, mutta kun tänään kyselin asiasta sähköpostilla, niin vastaus tuli parissa tunnissa. Tilaus tullut perille, maksu saatu ja paketti lähetetty. Toivottavasti ei käy kuten yllä, ja oma työnantaja kadota pakettia. Harmittaa, että en tajunnut kysyä seurantakoodia.

Laurikl
06.08.2009, 18.48
Keula tilattiin ja paypalilla maksettiin. 2 Viikon jälkeen aloin jo ihmettelemään ja laitoin meiliä, ei vastausta, paria päivää ennen kolmen viikon täyttymistä meili toiseen osoitteeseen, ei vastausta. 3 viikkoa kun tuli täyteen kaksi puhelinsoittoa ja 1 meili matkaan ilman vastauksia. Saldenin sivuilla mainostetaan sen kuuluvan "webshop Keurmerk" hässäkkään joka varmistaa että nettikauppa on luotettava tms. Tämä on huono uskoa saldenin kohdalla.... Laitoin heille myös meiliä että mikä homma, soitanko poliisit että saan keulani kun rahatkin ovat jo kelvanneet. Seuraava päivänä sain vastauksen Saldenilta jokaiseen lähettämääni viestiin että he ovat odottaneet paypalilta rahaa ja sen takia on viivästynyt. Maksoin tuotteen paypalilla noin 5min oston jälkeen! Keurmerkistä tuli viesti vähän ennen saldenia että he eivät ole huomanneet seurata että onko maksu tullut vai ei ja sen takia sitä ei ollut lähetetty!

Tätä puljua ei voi kyllä suositella edes viholliselle. Ainakaan nettikauppana.

Saapa nähdä kauanko menee että keula on kotona, varmaan pari kk.

fiber
06.08.2009, 20.46
Mua on R Salden pitänyt hyvin ajan tasalla... vahinko vain tänään viestin sisältö oli, että tässäkään kuormassa ei tullut heille punavalkoista XXL Izoard-runkoa :(

vema60
02.12.2009, 09.09
Tuosta Saldenin laskusta

regeningnummer xxxxxxxx
IBAN code NL36xxxxxxxxx
SWIFT code: xxxxxxx
Ton IBAN koodin tiedän, mutta tarviiko noita muita koodeja laitella johonkin. Esim. viestikenttään?

scf_
08.12.2009, 21.39
8 pv tilauksesta ja paketti oli noudettavissa. Oli mukava yllätys kun olivat laittaneet pyytämättä ja yllättäen tilaukseen mukaan Cofidiksen tiimibussin pienoismallin (http://www.easywayshop.nl/shop/TOUR-BUS-COFIDIS-TEAM-p-161.html).

Torppis
08.12.2009, 22.08
Tuosta Saldenin laskusta
regeningnummer xxxxxxxx
IBAN code NL36xxxxxxxxx
SWIFT code: xxxxxxx
Ton IBAN koodin tiedän, mutta tarviiko noita muita koodeja laitella johonkin. Esim. viestikenttään?
Minä olen maksellut tolle nettipankilla. IBAN ja SWIFT ovat pankkitietoja, jotka vaan täyttelet ja regening on lasku, sen tälläät viestikenttään. Mie tykkään, kun hinnatkin on edukkaat.

saint
09.12.2009, 09.37
Täytyy myöntää, että edukas paikka ja toimitus kohtalaisen nopeeta. Tilasin Sram Rival 2008 osasarjan postikuluineen 318 € ja lisänä tuli lapsille tiimibussi kaupanpäälisiksi. Joutuu varmaan myöhemminkin tilaamaan tuolta lisää kamaa.

janneko
19.12.2009, 21.48
Onko kukaan käyttänyt hyväksi tätä Saldenin "kaaymankortingia"? Ilmeisesti Salden pystyy jotenkin kiertämään veroja ja hankkimaan haluamisi pyörän/rungon edullisesti. Jollain tavalla tuohon liittyy Cayman saaret, mutta kääntäjä ei saanut käännettyä tuota hollannin kieltä kovin ymmärrettävään muotoon.

http://translate.google.fi/translate?js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.salden.nl%2Fdefault.asp%3Fpid%3 D2049&sl=nl&tl=en

Betonireisi
19.12.2009, 22.35
Tiimibussi tuli mullekin kun tilailin ultegraa. Ihan asiallinen toimitus.

jaytski
02.02.2010, 09.41
Itselläni tarkoitus tilata tuolta saldenilta. Pari asiaa vaan vielä mietityttää:

- Onko kukaan tilannut verkkokaupan kautta viimeaikoina? Jos tuote on nettikaupassa löytyykö sitä varastosta, kokemuksia? Vai onko parempi laittaa s-posti tilaus?

- webbikaupassa näyttäisi olevan mahdollisuus maksaa paypal:n kautta. Onko kukaan kokeillut maksaa tätä kautta?

- Paljonko kys. firma ottaa postikuluja?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen!

Torppis
02.02.2010, 10.18
PayPal -lisä taitaa olla 3,5%
Itse PayPalin avaus on mielenkiintoinen prosessi, availet tilin ja maksat koemaksun mikä palautetaan ja saat tunnukset. En tykkää. Joku imuroi kuitenkin noi tiedot PayPalista ja alkaa tulemaan laskuja.

Yli 250€ tilaukset ilman postimaksua.

Varastosaldot pitää hyvin kutinsa, soittamalla tai sähköpostilla voi mulkata tehtyä tilausta.

Englantilaiset nettikaupat hinnoittelevat ilman veroa ja tässä mukana. Lähes aina halvempi.

jaytski
02.02.2010, 10.36
PayPal -lisä taitaa olla 3,5%
Itse PayPalin avaus on mielenkiintoinen prosessi, availet tilin ja maksat koemaksun mikä palautetaan ja saat tunnukset. En tykkää. Joku imuroi kuitenkin noi tiedot PayPalista ja alkaa tulemaan laskuja.

Varastosaldot pitää hyvin kutinsa, soittamalla tai sähköpostilla voi mulkata tehtyä tilausta.

Englantilaiset nettikaupat hinnoittelevat ilman veroa ja tässä mukana. Lähes aina halvempi.

Paypal jo löytyy, mutta aikamoinen lisämaksu. :(

Luottokortistakin menee varmaan muutama prosentti?

Kai se on sitten tilaus + eu maksu...

vema60
02.02.2010, 13.26
Kyllä mun kiekoista meni ainakin 10€, vaikka hintaa oli enenmpi

SeWentwenty
02.02.2010, 13.36
Tilasin maantiepyörän tuolta tilisiirrolla. Pyörän hinnan lisäksi tuli kuluja yhteensä 40€ ja pyörä oli noudettavissa matkahuollossa. Mielestäni edullinen. Tuohon sisältyi muistaakseni joku benelux maiden lisä.

jaakkoso
02.02.2010, 13.53
Yli 250€ tilauksista postimaksuja 10€ ja sitä halvemmista tais olla 19,95€.

jaytski
02.02.2010, 18.12
Tilaus lähetetty ja maksettu paypal:n kautta 2.2 klo 17:20

raportoin tähän miten homma eteni ja milloin paketti saapui.

Keskiäkäinen lohjalainen
02.02.2010, 20.33
Kyllä mun kiekoista meni ainakin 10€, vaikka hintaa oli enenmpi

Yli 250 euron ostoksista ei mene mitään postikuluja jos toimitus on benelux-maahan. Muualle menee aina "kaukotoimituslisä" joka taisi olla kiekkopaketille kympin.

Anyway, Salden on yksi suosikkikaupoistani. Wigglestä voi kehittyä toinen.

jaytski
09.02.2010, 22.06
Pakko vielä kysyä sen verran, että kuka nuo paketit toimittaa perille suomessa?

http://www.tracktrace.nl/ ilmoittaapi että: Parcel available at collection point

Näyttäs paketti olevan jo suomessa ja noudettavissa, mutta tuo tnt express ei tunne pakettia joten menee ilmeisesti postille/matkahuollolle/jollekinmuulle?

Ideoita?

edit: löysinkin googlella tällaista eli eipä taida sitten tullakkaan vielä vähään aikaan

TNT POST: Hollannin postilla ja suomen TNT:llä ei ole mitään tekemistä keskenään. Paketit makaa Turussa jossain TNT POSTin käyttämän suomen kuriirin välivarastossa päiväkausia. Paketteja ei voi itse sieltä hakea eikä sinne ole mitään yhteystietojakaan. TNT kertoo että suomessa paketit toimittaa edelleen VAIN matkahuolto. Ja paskat, paketteja on mennyt postin toimitettavaksi tuon matkahuollon lisäksi. Ja mikä kivointa, ainakin Klaukkalassa matkahuollon paketit joutuu hakemaan paikallisestä Siwasta joidenka myyjäpimut ei tiedä paketeista mitään ja että miten niitä pitäs käsitellä. Viimeksikin sain paketin kassan selän takaa ikkunahyllyltä ilman mitään kuittauksia muistaakseni...

vema60
10.02.2010, 18.57
Pakko vielä kysyä sen verran, että kuka nuo paketit toimittaa perille suomessa?
Siis itse olen hakenu Valtsusta, eli matkahuollon pisteestä.

tiger
11.02.2010, 23.27
Onko kukaan käyttänyt hyväksi tätä Saldenin "kaaymankortingia"? Ilmeisesti Salden pystyy jotenkin kiertämään veroja ja hankkimaan haluamisi pyörän/rungon edullisesti. Jollain tavalla tuohon liittyy Cayman saaret, mutta kääntäjä ei saanut käännettyä tuota hollannin kieltä kovin ymmärrettävään muotoon.

Tiedustelin asiaa sähköpostitse:

I'm interested in buying a racing bike from your shop. Could you
explain this "Kaaymankorting" sale price? Is it valid for foreign
customers also? I received a very good offer in my email using this
Kaaymankorting-thing...
Ja vastaus tuli samana päivänä:

Yes it's for everyone, just add 10 euro's for shipment.

mvg

Ralph Salden

Math Salden Biketeam
Jos päädyn tilaamaan tuolta fillarin, aion tehdä sen paypalilla. Mahdollisessa ongelmatilanteessa eskalointi on silloin helppoa.

jaytski
12.02.2010, 11.22
Tilaus lähetetty ja maksettu paypal:n kautta 2.2 klo 17:20

raportoin tähän miten homma eteni ja milloin paketti saapui.

Tilaus lähettetty: tiistaina 2.2 klo 17:20
Tilaus lähti saldenilta: torstaina 4.2
paketti suomessa: maanantaina 8.2
matkahuollon saapumisilmoitus postilaatikossa: torstaina 11.2

Mutta ei se tilaus ihan putkeen mennyt! Tilasin flite satulan, fulcrum r3 2010 vanteet shimanolle, renkaita ja pikkusälää.

Vanteet olivat 2009 ja campagnolo, ja satula oli maxflite ei flite. Reklamaatio lähti äsken sähköpostilla, saas nähdä miten etenee. Raportointi siis jatkuu.

Vanteiden väri paljasti 2009 malliksi ja koodi "R3-5CFRBC" sitten taas campan. Itse kun olen suht aloittelija näissä hommissa niin päätinpä tsekata tuon koodin avulla että on edes shimanolle mutta ei... :mad: Vuosimalli ei nyt olisi ollut mikään iso juttu, jotain parannuksiahan tuossa on ja hinnassa muutama kymppi.

Eipä vois enempää ketuttaa! prkl!

tiger
12.02.2010, 14.49
Eipä vois enempää ketuttaa! prkl!

Huh, tuntuu vähän että firma toimii tyyliin lähettää mitä sattuu milloin sattuu. Mahtaako tuolta uskaltaa tilata kokonaista fillaria ? :seko:

jaytski
13.02.2010, 00.04
Huh, tuntuu vähän että firma toimii tyyliin lähettää mitä sattuu milloin sattuu. Mahtaako tuolta uskaltaa tilata kokonaista fillaria ? :seko:

Vastasivat reklaamatio sposteihin lähes välittömästi ja pahoittelivat. Vanteet jo matkalla takaisin hollantiin vaihtoon. Ystävällistä ja sovittelevaa palvelua. Sain pientä hyvitystä ja postit tietysti takaisin.

Anaxagore
15.02.2010, 10.37
Heitin juuri tilauksen menemään 2010 Ksyrium Elite kiekoista mustina ja shimano-yhteensopivina. Maksoin PayPalin kautta, josta tuli 10e lisää kiekkojen hintaan. Nyt sitten odotellaan kuinka kauan kestää toimitus...

Anaxagore
17.02.2010, 16.51
Heitin juuri tilauksen menemään 2010 Ksyrium Elite kiekoista mustina ja shimano-yhteensopivina. Maksoin PayPalin kautta, josta tuli 10e lisää kiekkojen hintaan. Nyt sitten odotellaan kuinka kauan kestää toimitus...

Ja nyt lähti sitten paketti matkaan...

SeWentwenty
17.02.2010, 20.27
perkule! Laitoin tilauksen kiekoista ja renkaista sunnuntaina. Odotin vahvistusta maanantaina tai viimeistään tiistaina, mutta eipä oo vielä kuulunu.

jaytski
17.02.2010, 20.44
perkule! Laitoin tilauksen kiekoista ja renkaista sunnuntaina. Odotin vahvistusta maanantaina tai viimeistään tiistaina, mutta eipä oo vielä kuulunu.

Maksoitko paypal:n kautta?

Mulla tuli vahvistus aika samantien. Veikkaan, että paypal:n kautta maksettaessa tuo vahvistus viesti tulee automaattisesti verkkokauppasoftasta.

SeWentwenty
17.02.2010, 20.51
Maksoitko paypal:n kautta?

Mulla tuli vahvistus aika samantien. Veikkaan, että paypal:n kautta maksettaessa tuo vahvistus viesti tulee automaattisesti verkkokauppasoftasta.

Maksoin PayPal:n kautta. Tarkoitin ilmoitusta, että tavarat matkalla ja seurantakoodia. Tilausvahvistus tulee heti automaattisesti.

jaytski
17.02.2010, 21.40
Maksoin PayPal:n kautta. Tarkoitin ilmoitusta, että tavarat matkalla ja seurantakoodia. Tilausvahvistus tulee heti automaattisesti.

Voihan se olla, että tavaraa ei ole varastossa tms. Käsittääkseni heillä on aikas kiirettä, joten eihän pari arkipäivää tilauksen käsittelyyn nyt ole niin kauhean kauaa. Mutta laita kyselyä info@salden.nl . Olen Ralph Saldenin kanssa keskustellut spostitse; vastaavat nopeasti, ystävällisesti ja hyvällä englannilla. Joten se puoli on ainakin toiminut erinomaisesti. Kun laitat mukaan vielä tilauskoodin niin eiköhän homma selviä nopeasti.

Anaxagore
22.02.2010, 08.30
Ja nyt lähti sitten paketti matkaan...

Ja soittelu matkahuollolle selvitti että he toimittavat paketin lähimpään valintataloon. Lisäksi ottivat numeron ylös että laittavat tekstarin kun paketti on noudettavissa.

Anaxagore
24.02.2010, 11.33
Ja soittelu matkahuollolle selvitti että he toimittavat paketin lähimpään valintataloon. Lisäksi ottivat numeron ylös että laittavat tekstarin kun paketti on noudettavissa.

Ja kiekot tulivat ehjinä ja hyvin pakattuina perille. Mukaan oli pakattu myös paketti Assoksen pesuainetta succiksille ja hoitoainetta säämiskälle. Positiivinen kokemus, tilaan uudestaankin. Firma ei kuitenkaan elä pelkästään nettikaupalla, joten aikaa kannattaa varata tilattujen tavaroiden odotteluun. Kiireellisimpiin tilauksiin käytän edelleen crc:tä.

SeWentwenty
24.02.2010, 11.54
Sain myos kiekot ja parit renkaat eilen. Kaikki oli niinkuin pitikin. 14.2 tilasin ja 23.2 saapui. Sain myös assoksen näytetuotteita. Sain kyllä käsityksen että tuo on viilentävää ennen ajoa laitettavaa perse rasvaa eikä säämiskän hoitoainetta.

Anaxagore
24.02.2010, 12.00
Sain myos kiekot ja parit renkaat eilen. Kaikki oli niinkuin pitikin. 14.2 tilasin ja 23.2 saapui. Sain myös assoksen näytetuotteita. Sain kyllä käsityksen että tuo on viilentävää ennen ajoa laitettavaa perse rasvaa eikä säämiskän hoitoainetta.

Joo viilentävää perserasvaa olikin, ja täytynee kokeilla heti kun seuraavan kerran tahkoaa pidempiä aikoja trainerilla. Olisi ollut jo kesälläkin tarvetta moiselle mömmölle...

Pyöräpummi
12.03.2010, 19.36
En tiedä onko Assoksella jokin uusi tuote. Ainakin minä olen käyttänyt aina Chamois Creamea eli säämiskävoidetta.
Väliäkö sillä, kun en kuitenkaa kuuluu niiden miesten joukkoon jotka tarvitsevat sitä "perserasvaa".

TuH
31.03.2010, 19.53
Pointsit Saldenille nopeudesta. Tilaus sisään 25.3. ja paketti perillä tänään 31.3. Miinusta sitten siitä, että TNT:n kuljettama paketti piti noutaa lähimmästä Siwasta, joka ei oikeastaan ollut kovin lähellä.

jaytski
19.04.2010, 19.19
Pointsit Saldenille nopeudesta. Tilaus sisään 25.3. ja paketti perillä tänään 31.3. Miinusta sitten siitä, että TNT:n kuljettama paketti piti noutaa lähimmästä Siwasta, joka ei oikeastaan ollut kovin lähellä.

TNT = hollannin postilaitos vs. TNT express, nämähän ovat kaksi aivan eri asiaa.

Pisami
29.04.2010, 20.56
Mistä päin intternjetin syövereitä pitää kaivaa osien speksit kun tuolta tilaa? On halvat hinnat juu, mutta se näkyy myös sivuilla, eli ainakaan halpispoistotuotteista joihin minulla on varaa ei löydy kuin nimi ja hinta :D. Olisin kiinnostunut tuolla kahdesta CC-rungosta:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=2784&catid=2959
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=2785&catid=2959

Toinen kysymys: onko tuo harjattu alumiinirunko täysin päällystämätön, eli jos haluaa ajaa tylsänharmaalla pyörällä sen voi vaikka lakata ja vahata putsauksen helpottamiseksi vai onko siinä jo lakka päällä?

Kiitos avusta!

Smu
19.06.2010, 17.06
Lähti tilaukseen CC-projektia varten Easton Circuit -kiekot ja GXP-keskiö, ei aiempaa kokemusta tästä putiikista. PayPalin kautta Visalla maksuun, mistä 8 euroa ekstrakustannusta, kuljetuskulut kympin. Toivottavasti tulevat perille hyvin pakattuna ( = ehjänä), Siwa on tuossa parin kilsan päässä joten sieltä ne sitten kai saa aikanaan hakea pois.

Smu
23.06.2010, 23.00
Tänään tuli viesti notta on paketti lähtenyt liikkeelle. Mielenkiintoista tuo hollannin kieli.

xtrainer80
26.06.2010, 10.59
Onko nämä Saldenin "Massini" merkkiset maantiepyörät mistään kotoisin? Tuntuvat suorastaan halvoilta verrattuna moniin muihin, mm. tässä Ultegran osasarjalla 900 e:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=6887&catid=2921

Kokemuksia? Google ei löytänyt oikein mitään.

TuH
26.06.2010, 16.41
Onko nämä Saldenin "Massini" merkkiset maantiepyörät mistään kotoisin? Tuntuvat suorastaan halvoilta verrattuna moniin muihin, mm. tässä Ultegran osasarjalla 900 e:

Edullisilta pyöriltähän nuo vaikuttavat, ei siinä mitään.

Tuon linkkaamasi Massini Voodoon kohdalla on kyllä helppo nähdä mistä matala hinta muodostuu: halpa runko alumiinihaarukalla, halvat kiekot ja ylivuotinen Ultegra-osasarja. Kokonaisuutena Voodoo on sikäli nurinkurinen, että siinä on panostettu hyvään osasarjaan ja tingitty rungossa ja kiekoissa. Minun on vaikea uskoa, että 199 eurolla erikseen myytävällä alu/alu -rungolla olisi pidemän päälle mitenkään herkkua ajaa.

xtrainer80
26.06.2010, 16.53
Edullisilta pyöriltähän nuo vaikuttavat, ei siinä mitään.

Tuon linkkaamasi Massini Voodoon kohdalla on kyllä helppo nähdä mistä matala hinta muodostuu: halpa runko alumiinihaarukalla, halvat kiekot ja ylivuotinen Ultegra-osasarja. Kokonaisuutena Voodoo on sikäli nurinkurinen, että siinä on panostettu hyvään osasarjaan ja tingitty rungossa ja kiekoissa. Minun on vaikea uskoa, että 199 eurolla erikseen myytävällä alu/alu -rungolla olisi pidemän päälle mitenkään herkkua ajaa.

Tätä mietinkin, että yleensä hinnat alkaen malleissa osasarja on halvimmasta päästä mutta runko voi olla ihan kohtuullinen. Tässä tosiaan sitten toisinpäin.

Kiekothan pystyy päivittämään, mutta rungolle paha tehdä mitään. Kai se on niin että tämän hintaluokan pyörissä se kompromissi on väistämättä jossain kohtaa jouduttu tekemään.

Smu
04.07.2010, 22.03
Eka tilaus Saldenilta kulki tähän malliin:

19.6. tilaus sisään, heti kolahti vahvistus sähköpostiin (maksutapa Paypal)
24.6. tieto että paketti lähtenyt liikkeelle, mukana seurantakoodi
29.6. paketti saapunut Suomeen
2.7. kirje Matkahuollolta että paketti noudettavissa lähiSiwasta

Tänään kerkesin hakemaan boksin. Tavarat oli niin kuin pitikin, kiekot hyvin pakattu muuten mutta navoissa ei ollut muovisuojia (kiekot oli kyllä erikseen pakkausmuovipusseissa) ja takakiekon napa oli rikkonut pussinsa ja pahvin. Ei kuitenkaan mitään vaurioita kiekossa.

Tuolta voipi tilailla uudemmankin kerran.

Keskiäkäinen lohjalainen
21.07.2010, 15.42
Pientä miinusta Saldenille. Tilasin Ultegra 6600-osasarjan ja sellainen tulikin, paitsi että toisesta jarru/vaihdekahvasta puuttuu se kiinnityspanta, jolla kahva ruuvataan kiinni ohjaustankoon. :mad: Panta on ilmeisesti konfiskoitu parempaan käyttöön, koskapa "vajaa" kahva oli avatussa muovipussissa.

Saapas nähdä, laittavatko puuttuvan osan kertapyytämisellä vai meneekö homma vaikeimman kautta.

(Jos jollakulla on miljoonalaatikossaan tuollainen panta ja/tai rikkinäinen Shimanon STI-kahva jossa on panta tallella, saa tarjota)

polkupedaali
10.08.2010, 12.38
saldenista fulcrum racing 1 tilaukseen
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8688&catid=3517
kun halvalla sai :)

xtrainer80
29.10.2010, 12.09
16.10 tilaus sisään, eilen 28.10 ilmoitus että on noudettavissa matkahuollosta. Ei erityisen nopeaa mutta vielä siedettävää.

Paljon erilaista pyöränosaa, tarviketta jne, joten iso plussa siitä että kaikki löytyi paketista mitä pitikin ja koot yms. olivat oikein.

Jekkujätkä
10.11.2010, 21.48
Kaikenlaisia tarjouksia tuolla näytti olevan. Itselle tarttui 105 5600-version osasarja mustana hintaan 299€. Riittävän hyvää ja halpaa työmatka-/retkifillariin.

Atro
25.01.2011, 14.37
Itsellä meni tilaus tähän malliin:

Maksoin tilauksen tilisiirrolla 16.1.

25.1. tuli paketti TNT:llä suoraan duunipaikalle

Nopeaa toimintaa kun ottaa huomioon tilisiirron viiveen, Suomesta Hollantiin kuulemma nelisen päivää. Uskallan suositella!

Smu
21.02.2011, 23.33
Tänään tuli haettua Siwasta Saldenilta tilaamani tavarat. 5.2. tilasin, 18.2. oli kamat Siwassa noudettavissa. Ei mikään supernopea, mutta ok kun ei ollut kiire itselläkään. Ja kaikki tilatut kilkkeet oli paketissa mukana. Hyvään hintaan sai, esim. Rivalin kahvat 219 euroa.

brewster
22.02.2011, 08.34

Kokemusta ei ole mutta jos on tuon verran rahaa käytettävissä niin ei varmaan kovin huono hankinta. Kunttoiluun ja lenkkeilyyn. Meitä on moneen lähtöön. Ei se niin varmaa ole että kokeilematta netistä ostettu kalliimpikaan fillari on itselle kuin hanska käteen.
Ja se nyt on se ja sama onko tämänvuotinen vai ylivuotinen Ultegra! Käyttöarvo ihan sama.
Eipåä nuo Massinin pakeliittirunkoisetkaan Ultegralla paljon enempää näytä maksavan. 1200 tai 1300 uusimmalla Ultegralla.

VesaP
22.02.2011, 09.39
Ei ole kokemusta ko pyörämerkistä, mutta Saldenista noin niinqu yleensä. Erittäin asiallinen kauppa ja vastailevat maileihinkin todella ripeään. Useamman fillarin/rungon sieltä tilaillut vuosien saatossa ja ei valittamista. Nytkin yksi sitkeä keissi päällä tuolla ollut talven yli, ja jaksavat aina vaan vastailla mun maileihin nopeasti ja asiallisesti.

Suosittelen kyllä jos on tarve ulkomaan nettiostoksiin!

Smu
30.03.2011, 09.00
Tällä kertaa kestikin toimitus pitkään. 4.3. tilaus sisään, rataspakka ja tankoteippiä. Seurantakoodia ei kuulunut, ja seuraavalla viikolla pistin maililla kyselyn että onko paketti liikkeellä. Vastaus tuli Guntherilta nopeasti, liitteenä oli kuvakaappaus TNT seurantasivusta, joka näytti paketin olevan "sorted for country of destination".

Odottelin pari arkipäivää ja viikonlopun yli, paketin status edelleen sama. Laitoin taas kyselyn Saldenille josta G jälleen vastasi nopeasti ja lupasi selvittää asiaa ja ottaa yhteyttä kun uutta tietoa on.

Parin päivän päästä laitoin taas viestin ja kyselin josko sitä uutta tietoa löytyisi. Hetimiten tuli vastaus että paketti on kadonnut ja TNT selvittää asiaa. Selvittely saattaisi kuulemma kestää parikin viikkoa, ja G lupasi laittaa tavarat heti uudestaan tulemaan. Eilen sitten tuli Siwasta tekstari noudettavissa olevasta paketista. Kävin illalla hakemassa, ja löivät sekä kadonneen että uudestaan lähetetyn paketin kouraan.

Rapiat kolme viikkoa tuossa siis meni. Saldenin puolelta palvelu oli kuitenkin koko ajan hyvää, joten saavat minulta tilauksia jatkossakin.

VesaP
30.03.2011, 10.00
Vastaus tuli Guntherilta nopeasti

Ei kait hollantilaiset ole näitä:

http://slfix.com/wp-content/uploads/2010/10/gunther.jpg

:eek:

Smu
30.03.2011, 10.14
:D:D:D

Todellinen iso G!

Itsellekin kyllä jostain syystä tuosta nimestä tulee just samanlainen mielleyhtymä :rolleyes:

Ding Dong Song...:D

VesaP
30.03.2011, 10.22
liitteenä oli kuvakaappaus TNT seurantasivusta, joka näytti paketin olevan "sorted for country of destination".

Odottelin pari arkipäivää ja viikonlopun yli, paketin status edelleen sama.

Hmmm.... Mun paketti on samalla statuksella ollut perjantai-illasta lähtien. Mää luulin että tuolla vain tuo näkyy tuolleen ja paketti olis matkalla tänne. Täytyyköhän minunkin huolestua nyt? :eek::mad:

Tietysti sanomattakin selvää että paketilla olis perkeleellinen kiire. :seko:

Edit: Rouwa luki saman tracking saitin ranskankielistä osiota niin taisi kyllä olla hänen mukaansa että tuo on vain tuolleen tyhmästi ilmoitettu tuolla englantilaisella sivulla ja seuraava täppä tulee kun paketti on oikeasti täällä suomessa vasta... Noooh, odotellaan. Hollannin posti lupaa toimitusajaksi EPS lähetykselle 4-5 arkipäivää suomeen. Perjantaina tulee vasta tuo 5 päivää täyteen joten eihän sen paketin vielä pidäkään olla suomessa. :)

Smu
30.03.2011, 11.02
Noin se minunkin mielestäni on, eli kun seurantaruudun kolmas palkki on oranssina, on paketti Suomessa. Kaipa tuo toisen ja kolmannen palkin väli on se aikaa vievin vaihe itse kuljetuksessakin. Nyt kun katsoin uudestaan tuota "kadonneen" paketin seurantaa, se oli tuossa toisen palkin kohdalla yli kaksi viikkoa. Eli ei vielä liene syytä huoleen.

VesaP
30.03.2011, 11.14
Eli ei vielä liene syytä huoleen.

Jihaa!!! Ei huolta ainakaan vielä näköjään. Paketti löyty Matkahuollon seurannasta jo. :eek:

Lähetysnumero MHXXXXXXXXXXXXXFI Lähellä-paketti
Lähettäjän viite TNTXXXXXXKOODI
Vastaanottajan viite
Lähtöpaikka TURKU
Määräpaikka KLAUKKALA MH-ASIAMIES

Eiköhän huomenna lie kotona paketti siis! :cool:

Edit: Jos asuisi Turussa, niin paketin voisi varmaan noutaa jo tänään. Täällä landella kun asustelee niin menee vielä päivä varmaan kun Helsingin kautta busseilla ne pakettia roudaa kohti Klaukkalaa. Aika hyvin, perjantaina illalla myöhään Saldeni vei paketin "postiin" ja nyt jo Suomessa! 3 arkipäivää kesti! Tai 2.5 tarkalleen...

Smu
30.03.2011, 12.02
Sairaan nopeeta! Onkohan Gunther itse kuskannut paketin tällä kertaa ;).

Aikaisemmin tuli matkahuollon ilmoitukset paketin saapumisesta kirjeellä, siinäkin meni aina yksi ylimääräinen päivä. Nykyinen tekstarisysteemi on siinä parempi. Tietty jos se Siwa tms. on lähellä niin voi mennä nurkille norkoilemaan vähän etuajassa tuon nettiseurannan perusteella.

VesaP
30.03.2011, 12.14
Sairaan nopeeta! Onkohan Gunther itse kuskannut paketin tällä kertaa ;).

En tiedä, mutta asian kunniaksi voisi oikeastaan kuunnella kappaleen hyvää musiikkia!

http://www.youtube.com/watch?v=DbYtqAWDF2U

(ps. anteeksi lievä offtopikki)

Smu
30.03.2011, 12.29
En tiedä, mutta asian kunniaksi voisi oikeastaan kuunnella kappaleen hyvää musiikkia!

http://www.youtube.com/watch?v=DbYtqAWDF2U

(ps. anteeksi lievä offtopikki)

Ooohh, you touch my tra-la-la :D

Tästä irtosi kunnon huutonaurut. Vielä kun olisi laulanut saksaksi niin olisi ollut täydellinen.

IHD
28.04.2011, 20.32
Panin tilauksen Saldeniin vetämään, maksu PayPalilla. PayPalista tuli tietty kuittaus maksusta mutta Saldenilta ei tullut mitään tilausvahvistusta eemeliin, nettisivulta putkahti ruutuun vain joku tilausnumero. Tuleeko tuosta puljusta ilmoitusta kun tavarat on lähdössä kohti peräpohjolaa vai pitääkö niiden perään kysellä erikseen jos mitään ei esim. viikkoon kuulu ? Vai putkahtaako toimitus vaan tänne vähin äänin kun tarpeeksi hartaasti odottaa ?

Hivenen on gouda-miehillä hiomista tuossa nettikaupassa sakuihin ja britteihin verrattuna ;)

Edit: No eipä tarvinnut enempää hötkyillä ja alkaa perään kyselemään, tänään tuli eemeliin tieto että tilaus on lähtenyt ja seurantakoodi..näyttää tuo
homma toimivan noinkin. Eli tilaus 26.4 sisään, 28.4:ttä lähtenyt..

Edit 2: 9.10 matkahuollosta lappu että kiekot on noudettavissa lähi Siwasta. Ihan riittävän hyvin pakattu (kiekoille tarkoitettu pahviloota
pidikkeineen ja kiekot muovipusseissa jne..)

Ei kovin nopeaa mutta roina juuri oikeaa ja hinta kohdallaan. Käytän toisenkin kerran jos tarjous osuu kohdilleen.

John McCurve
26.05.2011, 12.10
Hienosti toimii. Perjantaina tilaus, lauantaina merkitty lähteneeksi ja nyt paku oottaa Siwassa. Kaupassa on kyllä erinomaisia tarjouksia ja löytöjä kun viittii hieman selailla. Tiedotus pelaa. No, jos oikein hakemalla hakee jotain sanottavaa niin tuotetiedot eivät aina ole ihan täytellisiä.

magglio
21.06.2011, 19.09
Nytpä on pakko pikku turhautuminen tuulettaa tänne.

SRAM Rivalien oikean kaffan vaihtajamekanismin kilometrit tuli täyteen jokunen viikko sitten. Saldenilla näkyi olevan suunnilleen saman ikäisiä Force-kahvoja polkuhintaan 170e ni pistin tilaukseen. Paketti sieltä tuli ihan normiajassa viikko sitten mutta en ehtinyt sitä edes avata ennenku nyt. Pieni yllätys oli että kahvat ei olleet uudet vaan vaikuttivat pienten kulumien perusteella ehkä showroom-pyörästä puretuilta. Tätä ei tokikaan mainittu tuotekuvauksessa, tosin eipä noilla mitään muitakaan tuotteita kovin monisanaisesti kuvailla.

Tarjotulla hintaa ja kaavaillussa käytössä (ehkä pienen reklamaation kera) nuo ois kelvanneet mutta ku tökkäsin kahvat tankoon ja vaijerit kiinni niin oikeassa kahvassa on prikulleen sama vika kuin entisessä Rivalissakin! Paskaa möivät.

Palautusprosessi käyntiin ja taidanpa ottaa vaihdossa Redit, tosin usko SRAMiin horjahti jo sen verran että voi tulla Shimanoakin. Lomat ja ajokelit mennee sujuvasti ohi toimivia kahvoja odotellessa...

Pyöräpummi
21.06.2011, 19.40
SRAM Rivalien oikean kaffan vaihtajamekanismin kilometrit tuli täyteen jokunen viikko sitten.Palautusprosessi käyntiin ja taidanpa ottaa vaihdossa Redit, tosin usko SRAMiin horjahti jo sen verran että voi tulla Shimanoakin. Lomat ja ajokelit mennee sujuvasti ohi toimivia kahvoja odotellessa...

On aika huolestuttavaa että se on ollut oikea kahva, koska se on vasemman kahvan mekanismi joka joutuu kovemmalle rasitukselle.
Voisit ihan yhtä hyvin vaihtaa kahvat Shimanoon, jos vaihdat myös takavaihtajan.
Palautin samaiseen firmaan SRAMin vasemman kahvan ja meni pieni aika kun sain heidät vakuuttuneiksi että kahva on rikki. Se kun toimi näennäisesti hyvin kun kahvaa räpläsi irtona. Todennäköisesti Force-kahvaasi oli joku myyjä hiplannut käsissään ja todennut sen kelvoksi.

Mielenkiintoista kuinka hollantilainen liiketapa eroaa Saksalaisesta, jossa postimyynnissä on omat tarkastajansa jotka pistävät lappuihin puumerkkinsä.
Salden toimii aika rennosta. Joskus pieleen, mutta kyllä ne sitten asiansa loppujen lopuksi korjaavat ja myöntävät. Sillä ehdolla että vain jaksatte olla kärsivällisiä ja säilyttää ystävällisen sävyn.

Oli miten oli minulla vaihtuu Di2-sarjaan. Todennäköisesti U Di2 tai sitten uuteen DA Di2 jos siinä on jotain ihmeellistä jota mahdollisesti tulisin haluamaan.

GMW
22.06.2011, 13.22
Mullekin tuli kyseisestä kaupasta kevällä fillari. Kun oli vielä rospuuttoaika, ja siinä oli viimeisen päälle kilparenkaatm niin ajattelinpa vaihtaa ne. Hyvä niin, sillä takavanteessa oli rengasta asennettaessa vedetty jollain terävällä raudalla, jolloin oli lähtenyt maalia noin puolelta ympärysmittaa ja lisäksi oli paljon irtonaisia alumiinisäikeitä. No, paninpa reklamaatiota, ja kun joku vihdoin kommentoi, niin sitten alkoikin äkkiä tapahtua. Tänne tuli uudet vanteet, ja vanhat lähetin takaisin. Lähetyskulut palautuivat tililleni myöskin. Kokemus oli siis, että homma hoituu hienosti, mutta kommunikaatio tahtoi olla niukkaa ja hidasta. Toki silloin oli varmaan paras kevätruuhka päällä, mutta kyllä mailiin silti voisi vastailla viikon sisällä.

J_K
29.06.2011, 19.56
Tämäkin liike on nyt testattu ja ensimmäinen kerta toimi erinomaisesti, tilaus sisään 21.6, paketti lähetetty 22.6 ja paketti noudettu läheisestä valintatalosta 28.6.
Mikä positiivisintä, kun maksoi paypalilla niin summasta lähti kaikki toimituskulut ja paypal-lisät pois vaikka ne kuitissa kuitenkin on.

Rölli Peikko
16.07.2011, 11.01
www.salden.nl (http://www.salden.nl)

Terve!

Tuolta edullisen keulan toivossa tilasin tuon 249€ maksavan 2011 Reban viime sunnuntaina. Toimitus Benelux maan ulkopuolelle maksoi 10€ ja paypal maksamisesta taisivat ottaa 3% lisähintaa. Tilauksen laitoin sunnuntaina ja nyt lauantaina eivät ole lähettäneet edes sähköpostia tilauksen etenemisestä. Jännityksellä odotan milloin uusi keula saapuu.

Onkos foorumisteilla kokemuksia em. kaupasta?

Raijkaard
16.07.2011, 23.36

On, eivät välttämättä paljon ilmoittele mistään. Paketti voi hyvin olla sulla silti keskiviikkoon mennessä. Hyvä kauppa se on. Se saapumisilmoituskirje (siwaan/valintataloon) saattaa kanssa matkata postissa sen pari päivää, joka kannattaa ottaa huomioon.

TuH
16.07.2011, 23.40
Kyllä sieltä silti joku kuittaus vastaanotetusta tilauksesta pitäisi tulla. Viimeksi kun Saldenilta jotain tilasin (kuukausi sitten), sain ihan seurantakoodinkin lähetykselle. Eikä kyse silti ollut kenkiä kummemmasta tilauksesta.

J_K
17.07.2011, 07.15
Yhden kerran olen tilannut niin kuin tuossa ylempänä mainitsin.
Sain tilauksesta seuraavana päivän seurantakoodin ja matkahuollosta tuli sitten aikanaan tekstiviesti, että paketti noudettavissa valintatalosta.

Pregasina
17.07.2011, 09.07
Oikeesti toimitetaanko nää aina johonkin lähipikku markettehin halusit tai et? Tekis mieli ostaa yksi fillari saldenista, mutta en kyllä kovin luottavaisin mielin laita 2000 euroa pyörään joka sitten toimitetaan Tampereen Kalevan siwaan, joka ryöstetään joka toinen päivä. Viimeksi eilen...

hannupulkkinen
17.07.2011, 10.44
Kokemus oli siis, että homma hoituu hienosti, mutta kommunikaatio tahtoi olla niukkaa ja hidasta. Toki silloin oli varmaan paras kevätruuhka päällä, mutta kyllä mailiin silti voisi vastailla viikon sisällä.
Jos olette huomanneet niin sivuilla on nykyisin chatti, jossa saa vastauksen sekunneissa silloin kun se on päällä. Englanti taipuu tosihyvin.
Salden on paikka josta saa ehdottomasti halvimmalla pyöriä ja runkoja noin keskimäärin. Tosin aina kaikkia kokoja ja merkkejä ei ole, mutta aika hyvä valikoima siellä on. Palvelu on luotettavaa minun kokemukseni mukaan.
Pari pyörää olen sieltä hankkinut. Joistakin pyröristä on ns. ihmetarjous, jossa pyörää kaupataan ilman keikkoja todella edulliseen hintaan osasarjaan verrattuna.
Siellä missä ei ole Siwaa tain Valintataloa lähellä, lähetys toimitetaan kotiin. Tuskin ne rosmot pyöriä varastelevat, kassa taitaa olla se mikä kelpaa.

Rölli Peikko
19.07.2011, 20.25
www.salden.nl (http://www.salden.nl)

Terve!

Tuolta edullisen keulan toivossa tilasin tuon 249€ maksavan 2011 Reban viime sunnuntaina. Toimitus Benelux maan ulkopuolelle maksoi 10€ ja paypal maksamisesta taisivat ottaa 3% lisähintaa. Tilauksen laitoin sunnuntaina ja nyt lauantaina eivät ole lähettäneet edes sähköpostia tilauksen etenemisestä. Jännityksellä odotan milloin uusi keula saapuu.

No niin ja keula on perillä. Olivat laittaneet mailiakin pari päivää tilauksen jälkeen, mutta gmail oli tulkinnut ne roskapostiksi. Chatti oli myös mainio, sellainen pitäisi olla jokaisella verkkokaupalla.

verano
27.07.2011, 13.49
Plussa kaupalle ja toimitukselle:

18/7 pöörätilaukseen, lasku s-postiin,
19/7 paypal-maksu perillä, pöörä lähtee Suomeen,
20/7 katoaa TNT Postin Hollannin seurannasta, ilmestyy Matkahuollon seurantaan,
25/7 illal seurannan mukaan lähi-Siwassa,
26/7 Siwassa asioilla, oli pyörä saapunut samana aamuna (Eli seuranta edisti lopussa, joka olikin ainoa merkintä seurannassa.)

Pyörä oli hyvä ja yli 20 prossaa edullisempi kuin niissä nettikaupoissa, joista etsin.

maantienässä
28.07.2011, 12.03
pitääkö tuohon putiikkin luoda käyttäjäprofiili tai jotain vastaavaa, ei löydy mistään laatikkoa jossa kirjautua tai tehdä tunnukset ?

janneko
28.07.2011, 14.14
Ei tarvitse tehdä. Oman tilauksen maksoin maanantaina saldenille. Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään eivätkä vastaa sähköposteihin....

Pregasina
28.07.2011, 14.37
pitääkö tuohon putiikkin luoda käyttäjäprofiili tai jotain vastaavaa, ei löydy mistään laatikkoa jossa kirjautua tai tehdä tunnukset ?

Sama vika maksoin viikonloppuna rungon ja olettaisin että tiistaista lähtien ovat rahat olleet heillä. Mitään ei ole toistaiseksi kuulunut.

janneko
28.07.2011, 17.46
Sama vika maksoin viikonloppuna rungon ja olettaisin että tiistaista lähtien ovat rahat olleet heillä. Mitään ei ole toistaiseksi kuulunut.

Sain nopeasti vastauksen kun lähetin orders@salden.nl osoitteeseen viestiä. info@salden.nl osoitteesta ei koskaan kuulunut mitään. Näköjään tavarat lähteneet tulemaan tiistaina,.

Pregasina
28.07.2011, 17.56
Sain nopeasti vastauksen kun lähetin orders@salden.nl osoitteeseen viestiä. info@salden.nl osoitteesta ei koskaan kuulunut mitään. Näköjään tavarat lähteneet tulemaan tiistaina,.

Kiitos tiedosta laitan kans eemeliä sinne. Saitko mitään lähetyksen seurantanumeroa ? Luulis että laittais sentään joitakin maksuvahvistuksia ja lähetyskoodeja.

janneko
28.07.2011, 23.50
Kiitos tiedosta laitan kans eemeliä sinne. Saitko mitään lähetyksen seurantanumeroa ? Luulis että laittais sentään joitakin maksuvahvistuksia ja lähetyskoodeja.

Moi. Sain seurantanumeron, mutta en tiedä mihin sen voisi syöttää. :) PostNL ei ainakaan näytä tunnistavan sitä.

Pregasina
29.07.2011, 13.34
Moi. Sain seurantanumeron, mutta en tiedä mihin sen voisi syöttää. :) PostNL ei ainakaan näytä tunnistavan sitä.

Joo mäkin sain tänään mailin postiin että runko on tuloillaan. Eiköhän se sieltä kohta tule. Odottavan aika on pitkä... :)

Metsänpeikko
29.07.2011, 14.23

Itse kun tilasin tuolta fillarin, niin suomen päässä sitä sai ainakin seurattua matkahuollon sivuilta. Eli kokeile parin päivän päästä sieltä.

GMW
29.07.2011, 14.57
Keväällä ainakin toimi
http://www.tracktrace.nl (http://www.tracktrace.nl/)

J-H83
04.08.2011, 11.33
Mihin saldenilta tilatut tuotteet toimitetaan tuleeko suoraan himaan. Tilasin kengät reilu viikko sitten.

viller
04.08.2011, 11.37
Mihin saldenilta tilatut tuotteet toimitetaan tuleeko suoraan himaan. Tilasin kengät reilu viikko sitten.

Kaikki omat Salden-paketit ovat tulleet (kahteen) lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen jotka omalla kohdalla ovat kolmen ja neljän kilometrin päässä olevat Siwat.

kauris
04.08.2011, 11.46
Minulla on vain matkahuolto toimittanut (ei kaikki saldenilta) neljä viimeistä kertaa kamat aina eri paikkaan. Kolmeen eri Siwaan eri puolille Espoota ja kerran matkahuolloin omaan toimipisteeseen. Juu ja nuo Siwat eivät tosiaan ole olleet yhtä lähellä kotia mutta samassa kaupungissa sentään.

Pyöräpummi
11.08.2011, 18.53
Jos olette huomanneet niin sivuilla on nykyisin chatti, jossa saa vastauksen sekunneissa silloin kun se on päällä. Englanti taipuu tosihyvin.

Voisitteko mahdollisesti valistaa mistä se Salden "chatti" oikein löytyy?
En ole koskaan tehnyt minkään näköistä chattailyä. Saattaa olla että joku vaan on jäänyt huomaatta. Tai sitten ovat kokonaan poistaneet sen.

hannupulkkinen
11.08.2011, 20.06
Näyttää nyt ainakin olevan auki. Oikeassa yläkulmassa lukee support chat.
Eiku klikkailemaan ja juttelemaan mukavan tytön kanssa.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=42

Pyöräpummi
11.08.2011, 20.32
Näyttää nyt ainakin olevan auki. Oikeassa yläkulmassa lukee support chat.
Eiku klikkailemaan ja juttelemaan mukavan tytön kanssa.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=42

Kiitos Hannu!

Voin laittaa tumpuloinnin Internet Expolorerin (64-bit) syyksi, koska se piilotti kysein chat-osion ja siitä näkyi vain pieni osa. Saattaa olla että vika on vain tässä IE-päivitysversiossa.
Firefox sen sijaan näyttää koko osion niin kuin kuulukin.

Pyöräpummi
15.08.2011, 18.33
Saldenin chatti toimii hyvin. Pitää vaan olla tarkkana koska ainakin minulla "return"-näppäin lähettää viestin.
Vastauksia tulee nopeasti, mutta mistään teknisistä yksityiskohdista ei todennäköisesti kannata kysyä tai alkaa tinkaamaan.

Niinkuin Hannu totesi engelska taipuu hyvin ko. chatissa. Pisteet Saldenille ja Kristelille.

greenman
18.08.2011, 06.45
Eipä näkynyt Firefoxilla sätti lootaa, IE:llä näkyi noin 3 pikselin leveydeltä jotain vihreää, klikkasin ja sieltähän joku neito rupesi haastamaan hollantia. Hyvin taittui englantikin, mutta eivät tosiaan osaa vastata teknisiin kysymyksiin vaan ohjaavat -lähettämään s-postia. Sitä olin tosin jo lähettänyt monta päivää sitten, eikä vastausta ollut tullut.

Tein kuitenkin tilauksen tiistai-aamuna ja TNT:n seurantakoodi tuli illalla. Sitten kellotetaan TNT:n vauhtia.

Pyöräpummi
22.08.2011, 21.33
Nyt ilmestyi tsätti-loota näkyviin IE:ssäkin kun vaihdoin monitoriin jossa on 2560x1440 pixeliä.

greenman
24.08.2011, 11.54
Toimitus 6 arkipäivää tilauksesta. Ihan kohtuullinen.

Iskari oli pakattu aika hepposesti suoraan pahvilaatikoon ilman mitään pehmusteita.

Fiksuna miehenä tosin tilasin paketin työosoitteeseen. Ja toimitus olikin matkahuollolla lähimpään sivaan :rolleyes:, joka tässä tapauksessa oli +10 km päässä.

jukra
05.09.2011, 18.39
Eka tilaus eilen illalla tästä puljusta.. CX kummit ja osasarjaa maasturiin. Mielenkiinnolla odotellaan mitä paketista paljastuu aikanaan, oli aika edulliset osat ja kumit. PayPal maksun lisäveloitus vähä kismittää, mutta en jaksanut alkaa tilisiirron kanssa pelaamaan niin ei auta.
Varsin kohtuuhintaista tuntuu pääosin olevan tavara tässä liikkeessa, harmi vaan ku just opetella pyöräosien-tilaajan-saksa-sanaston niin nyt joutuu opetella hollanninkin.

edit: Tänään paukahti lähimään Valintataloon laatikko. Hain talteen ja mukana oli kaikki mitä tilattiin. Hyvää toimintaa siis kaikinpuolin.

eetteri
17.09.2011, 11.42
Maantierunko saapui eilen Saldenilta. Satulaputken alaosassa, sen taka puolella on non 1 cm x 3 mm reikä. Tämä runko lähtee takaisin. Hetken jo luulin että pääsisin vielä tänä syksynä uudella pelillä maantielle. Reikä on tosi kummallisen näköinen. Sen reunat näyttää ihan kuin palaneen. Eikä missään nimessä ole tullut kuljetuksessa.

hannupulkkinen
17.09.2011, 14.18
Maantierunko saapui eilen Saldenilta. Satulaputken alaosassa, sen taka puolella on non 1 cm x 3 mm reikä. Tämä runko lähtee takaisin. Hetken jo luulin että pääsisin vielä tänä syksynä uudella pelillä maantielle. Reikä on tosi kummallisen näköinen. Sen reunat näyttää ihan kuin palaneen. Eikä missään nimessä ole tullut kuljetuksessa.
Mikä runko? Eihän siitä reiästä tule halkiota putken suuhun?

janneko
17.09.2011, 14.48

Niin se ei ole siinä sivussa etuvaihtajan kiinnityspisteen kohdalla?

eetteri
17.09.2011, 15.13
Kuota kom runko. Sain viestin Saldenilta, että kyseessä olis etuvaihtajan vaijerille tarkoitettu aukko. Jonkinlainen ohjekirja olis ollu kiva, mut ihan hyvä näinkin.

Mikha
06.10.2011, 12.19
hmm...Mitenköhän tuo paketin jäljitys onnistuu Matkahuollon sivuilta? Pitäisikö onnistua samalla lähetystunnuksella kuin Hollannin päässä? Lähetyksen tiedot löytyvät kyllä Hollannin puolelta, mutta viimeisin merkintä 28/9 "Parcel sorted for destination country". Matkahuollon sivuilta ei ainakaan löydy mitään tuolla viitteellä ja luulisi että 300g painava paketti ehtii reilussa viikossa Hollannista Suomeen.

Kuutio
06.10.2011, 16.40
Pitäisi näkyä laittamalla lähetystunnus Lähettäjän viite -kohtaan.

GMW
06.10.2011, 18.51
Niin pitäisi näkyä, ja myös Hollannin pähän pitäisi tulla lisää merkintojä ennen kuin se alkaa näkyä Suomen päässä. Esim. seuraavasti on omassa lähetyksessni ollut:

10.03.2011: Parcel sorted at sorting centre

10.03.2011: Parcel sorted for country of destination
14.03.2011: Parcel received in country of destination

14.03.2011: Parcel at depot

15.03.2011: Parcel out for delivery

15.03.2011: Parcel available at collection point

18.03.2011: Parcel collected by addressee from collection point

Eli tuoltakin pitäisi pystyä seuraamaan koko toimitusta aian omaan kuittaukseesi asti. Ja oman Siwan ilmoitus voi viipyä matkalla jonkin aikaa, joten itse seuraamalla saattaa tavaran saada muutamaa päivää aiemmin.

Mikha
07.10.2011, 13.02
Pitäisi näkyä laittamalla lähetystunnus Lähettäjän viite -kohtaan.

Joo, kiitos tuolla löytyi. Kaikki muut viite ja lähetysnumerot kombinaatiot kävinkin jo läpi, mutta juuri tuon missasin.

Eipä silti, ei se lähetys vielä ollut saapunut Suomeen. Matkahuollolle oli vasta tullut ennakkoilmoitus Hollannista saapuvasta paketista. Soitin vielä Matkahuollon asiakaspalveluun ja suattaapi kuulemma ensi viikolla tulla. Kuulemma näitä TNT:n postin kautta tulevia paketteja joutuu joskus odottelemaan yllättävän kauan.

Tilaus siis laitettu sisään 26.9. ja viimeinen merkintä Hollannin päässä 28.9.

Odottavan aika on pitkä.

Mikha
15.10.2011, 18.04
Eipä sitä pakettia sitten ikinä kuulunut. Salden totesi että paketti on TNT:n jäljiltä jossain hukassa ja laittoi uuden tulemaan. Toivottavasti paremmalla onnella.

maantienässä
17.10.2011, 11.38
minkäslainen kauppa tämä on tilata maantiefillari, hinnat näyttivät nimitttäin olevan sellaisia verrattuna paikalliseen pyöräkauppaan, että kuume iski:D.

Tuleeko ehjänä perille ja miten pakattuna entä postikulut kokonaisille pyörille. Jääkö itselle mitä kasattavaa

GMW
18.10.2011, 10.16
Omat kokemukseni pyörän tilaamisesta tuolta ovat oikein hyvät. Pyörä tuli ehjänä perille, oli pakattu tehtaan laatikkoon, jossa Saldenin teipit päällä, eli olivat sen siellä käyneet läpi. Laatikko ei ehkä ole ihan maailman tukevin, mutta jollei se jonkun raskaan alle jää, niin ihan OK. Kasaamista jäi muistaakseni etupyörä kiinni ja tanko suoraan, eli stemmin ja hatun kiristys. Toimituskulut 10 €, eli ei poikkea muun tavaran toimituksesta.

Myös tuki jälkeenpäin on hyvä, kun vaan löytää vastapäähän oikean henkilön. Kannattaa katsoa lähetyspapereista.

OLMO
09.12.2011, 22.10
Onko jollakin kokemuksia Saldenin reklamaatio käsittelystä? Itse tilasin sieltä maantiepyörän jonka totesin matkalla saaneen siipeensä. Katselin heti kun lähetti toi paketin, että laatikoosa on muutama ilmareikä liikaa. Avasin heti ja mielestäni pyörä näytti olevan ok. kiva näillä pakettifirmoilla kun varaumaa ei kuulemma saa kirjattu kapulaan... No, kasasin pyörän ja totesin, että takavaihtajan korvake on vinossa, etu ja takakiekossa heittoa sen verran, että rihdata pitää. Naarmu rungossa, näytti keskiötä asennettaessa tullut ja ketjut kolme lenkkiä liian pitkät????... Pyörä oli muuten kyllä pakattu asiallisesti. Sähköposti menemään ja muutama päivän päästä kysellään kuvia. Lähetin kuvat ja taas kun on mennyt neljä päivään niin mitään vastausta ei ole kuulunut.
Muuten ketjua lukuun ottamatta pyörä oli sellainen kun sovittiin, osat ne mitä halusin ja oikeilla mitoilla...
Tässä vähän pohjaa.
Yli viikko tästä mennyt ja..
Hiljaista on ollut Saldenin suunnalta. Mitään kantaa ei olla otettu kuvien pyytämisen jälkeen. Kaiken kaikkiaan ala-arvoista reklamaatio asioiden hoitamista. Jatkossa meikäläinen ainakin kiertää tätä kioskia kuin ruttoa.

LasseR
10.12.2011, 09.29
Saldenista on kokemusta... Tilasin keväällä 2009 heiltä maantiepyörän rungon. Kun pariin viikkoon ei kuulunut mitään, tiedustelin tilaukseni perään. Nopeahkosti sainkin pahoittelevan vastauksen, jossa kerrottiin että tilaamani runko haluamassani koossa oli loppu, ja olivat unohtaneet tästä ilmoittaa. Korvaukseksi hämmingistä olivat valmiita tarjoamaan haluamaani runkosettiä "erityiseen hintaan". Sopiva runko löytyikin ja kun Saldenin alehinnasta vielä tippui pari sataa, tein kaupat. Runko matkasi Suomeen, ja v.tutus oli huoneistossa käsinkosketeltavaa kun paketista paljastui väärää kokoa oleva runko. Taas yhteyttä Saldeniin, pahoittelivat tilannetta ja oikeankokoinen (tosin erivärinen) runko lähti Suomeen pikana, ja tulikin nopeasti. Vääränkokoisen rungon laitoin postipakettina takaisin Hollantiin. Salden lupasi korvata palautuskulut, mutta eipä ole rahoja vielä näkynyt... Enkä sitten jaksanut enää kysellä.

Episodi 2: Syksyllä 2010 havaitsin etuhaarukan alaosan maalipinnassa molemmin puolin halkeamia. Otin yhteyttä Saldeniin, laitoin kuvat ja nopeasti sainkin vastauksen että kyseessä on takuunalainen vika ja uuden haarukan pitäisi saapua 2-3kk kuluttua. Kiirettä ei ollut kun ajokausi oli jo ohi, jäin odottelemaan. Kun 3kk oli kulunut eikä haarukasta kuulunut, tiedustelin varovasti asiasta. Kuulemma maahantuojalla oli toimitusvaikeuksia, mutta haarukan pitäisi saapua n. kuukauden kuluessa. Taas odottelin kuukauden ja tiedustelin asiasta hieman kärkkäämpään sävyyn. Loppujen lopuksi suostuivat ottamaan haarukan varastossaan olevasta runkosetistä, ja sain uuden haarukan huhtikuun lopulla, lähes ajoissa... Prosessissa meni se 4,5kk.

Noin oman kokemukseni perusteella sanoisin että pitää vain kärsivällisesti vääntää, Saldenilla tunnutaan kyllä aidosti yrittävän, mutta välillä hommat eivät vain mene "ihan" putkeen.

Mika A
21.12.2011, 10.09
Saldenin jakelukanava Suomessa on kai sitten muuttunut hiljattain?

Itse harkitsein (liian) pitkään tarjousta Wilier Izoardista Centaur-osin ja Fulcrum Racing 3 kiekoin. Siinä vaiheessa, kun olin tehnyt päätökseni, tarjous olikin jo kadonnut sivuilta ja samalla sivulla oli jo uusi erikoistarjous. Vain muutamaa päivää aikaisemmin oli kuitenkin vielä tarjolla runsaasti vaihtoehtoja. Lähetin kuitenkin kyselyn info@salden.nl -osoitteeseen. Ilmeni että runkoja oli vielä jonkin verran jäljellä ja sain vähintään vastaavan tarjouksen kuin nettikaupassa oli ollut. Speksailu ja tilauksen vahvistus sujui sähköpostitse Alain Stroukenin kanssa. Maksu EU-pankkisiirrolla, koska tuote kerran ei näkynyt enää nettikaupassa. Pyysin toimitusosoitteeksi työpaikan ja jätin myös puhelinnumeron. Maksuun laitoin kuitenkin kotiosoitteen. Paketti lähti sovitussa aikataulussa liikkeelle 10.12. ja se näkyi Hollannin postin seurannassa. Kaikki tähän asti hyvin. Ihmettelin, kun seurannassa näkyi vain kotiosoite.

Paketilla oli ilmeisesti pari mutkaa matkassa. Jossain välissä eilen 20. päivä seurantasivuille oli ilmestynyt tieto, että pakettia oli yritetty tuoda 19. päivä, mutta kuriiri ei tienkään ollut päässyt kerrostalon ulko-ovesta, koska ovikoodi ei ollut tiedossa. Eipä silti, en tietenkään ollut päiväaikaan kotosallakaan. Mutta koska kukaan ei ollut yrittänyt soittaakaan, aloin epäillä, että toimittajalle ei olisi mennyt tietoa toimituksesta työosoitteeseen eikä edes puhelinnumeroa. Olisivat varmaan yrittäneet soittaa, kun seisoivat ulko-ovella. Nyt pitäisi vain tietää, kuka huolehtii Suomen loppujakelusta.

Hollannin postin seurantasivulta ei ilmennyt, kuka vastaa Suomen pään jakelusta. Nopean googlailun perusteella päättelin, että Hollannin posti olisi oikelta nimeltään TNT samoin kuin Suomen posti on Itella. Hollannin postin seurantakoodi ei toiminut TNT:n seurantapalvelussa. Soitin 24h-asiakaspalveluun, josta selvisi, että Hollannin posti ja TNT ovat jotenkin irrotettu toisistaan viime kuukausien aikana. Hollannin postin toimituksia jakelisikin tätä nykyä DPD. Siinä vaiheessa iltaa DPD:n asiakaspalvelu oli jo kiinni, joten ehdin vilkaista tätäkin keskustelua. Kokeilin myös tuloksetta Matkahuollon seurantaa.

DPD:n asiakaspalvelu vautui aamulla kahdeksalta. Sieltä selvisi, että paketii on DPD:llä. Ensimmäinen toimitusyritys olisi ollut jo perjantaina, mutta eivät olleet jouluruuhkan takia ehtineet ulko-ovelleni asti. Yhteystiedoissa olin tosiaankin vain kotiosoite, ei puhelinnumeroa. Sovittiin, että tuovat paketin huomenna työosoitteeseen. Jatkuu (ehkä) myöhemmin...

Kaiken kaikkiaan Saldenin palvelu vaikuttaa ystävälliseltä mutta kiireiseltä, ja mokiakin ilmeisesti sattuu tästä johtuen.

OLMO
01.01.2012, 18.08
Meikäläisen kohdalla Salden tuli vastaan ja maksoi korvauksen mitä oli tullut vahinkojen korjaamisesta. Eli homma ok. Tosin jatkossa tilaan muualta, vähän jäi huono fiilis tästä kaikesta.

humppakuutio
05.01.2012, 10.31
Tilasin viime viikolla Saldenilta pikkusälää, joka postitettiin heti seuraavana päivänä. Ongelmia tuli Suomessa DPD:n kanssa (kuten aina ennenkin). Saldenilla olivat kirjoittaneet osoitteen väärin, ja ilmeisesti tästä syystä jakelua ei edes yritetty vaan TNT Post-seurantaan tuli ilmoitus virheellisestä osoitteesta. DPD:n järjestelmä löytää paketin ainoastaan heidän omalla seurantanumerollaan, joka asiakkaan pitää selvittää alkuperäiseltä kuljetusfirmalta (loistopalvelua, etten sanoisi). TNT Postin sivuilta vaan ei löytynyt sähköpostiosoitetta, josta olisi voinut kysellä ja maksulliseen palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta. Laitoin Saldenille sähköpostia asiasta, ja alle tunnin kuluttua olivat lähettäneet DPD-seurantakoodin paluuviestillä, ja sain sovittua toimituksen vielä samalle päivälle.

Karelin
05.01.2012, 20.35
Mikä sinulla humppakuutio tai muilla jotka tilanneet DPD:n "aikakaudella" on ollut viimeinen merkintä TNT/PostNL:n seurannassa. Minä tein tilauksen 1.1. 3.1. paketti lähti matkaan ja 4.1. se käsittääkseni oli Suomessa. Viimeisenä merkintänä 4.1. iltapäivältä on "parcel at depot". Onko odotettavissa että tuolla seuranta vielä päivittyy vai onko se siirtynyt DPD:n seurantaan, johon nyt sitten pitäisi Saldenin kautta selvitellä koodit. Minulla kylläkin näyttää olevan osoitetiedot oikein ja puhelinumerokin siellä näkyy. Maksaako vaivaa selvittää DPD:n koodia vaiko vain odotella rauhassa? Minulla ei ole mitään aiempaa kokemusta DPD:stä, mutta tämän viestiketjun perusteella ei vaikuta erityisen luotettavalta.

humppakuutio
05.01.2012, 22.56
Maksaako vaivaa selvittää DPD:n koodia vaiko vain odotella rauhassa?

Minulla seurantatiedot menivät seuraavasti:
27.12. announced
28.12. picked up
29.12. parcel sent to country of destination (samana päivänä myös merkintä "parcel at depot" sarakkeessa PostNL distribution)
2.1. parcel at depot (sama koodi siis uudelleen, nyt oli tullut Suomeen)
3.1 parcel not delivered, incorrect address.

Olen parin viime vuoden aikana vastaanottanut kymmenkunta DPD:n toimittamaa pakettia. Olen aina itse joutunut ottamaan puljuun yhteyttä, jotta olen saanut toimituksen sovittua. Ei ole auttanut, vaikka puhelinnumero ja oikeat osoitetiedot ovat olleet osoitekortissa. Lähetys saattaa maata Vantaan varikolla jopa pari viikkoa, eikä toimitusta ole edes yritetty ennen kuin olen itse soittanut (ja etukäteen itse selvittänyt DPD-seurantakoodin). Ilmeisesti ko. firmaa ei juurikaan yksityisasiakkaiden palveleminen kiinnosta. DPD:tä on valitettavan vaikea välttää, kun se toimii niin monen kuljetusyrityksen alihankkijana Suomessa.

Karelin
05.01.2012, 23.50
Kiitosta tiedosta. Minulla tullut vasta tuo ensimmäinen "parcel at depot" -merkintä. Luulin jo sen merkitsevän, että lähetys olisi Suomessa. Odottelenpa vielä pyhien yli ja ensi viikolla kyselemään ellei lähetys etene.

gjedde
06.01.2012, 18.31
Mun paketin matkan kohokohdat:
30.12.2011 - parcel at depot
03.01.2012 - parcel at depot
04.01.2012 - parcel out for delivery

Mulla oli lappu ovessa, että soittakaa numeroon X jos emme ole paikalla ja soitto tulikin 4. päivä, onneksi naapuri oli paikalla ja otti paketillisen hiilikuitua lähetiltä

Sanna04
12.01.2012, 16.35
Ok, laitoin tilauksen tänään. Ei mitään suurta, paita, pari juomapulloa ja joku Camelbackin letku. Valitsin verkkopankin maksutavaksi ja sainkin sähköpostin, jonka liitteenä lasku pdf-dokumenttina. Mutta en saa sitä auki, kun se kysyy jotain salasanaa! Tilauksen tein vahvasti olemattomaan hollannintaitooni luottaen, joten en nyt varma ole oliko jossain kohtaa maininta salasanasta. Sähköpostissa sitä ei mielestäni lukenut.

Mistä semmoisen salasanan nyt saa? Sähköpostia vaan liikkeeseen? Tuskin kannattaa omin päin lähteä makselemaan tilauksen summaa, vaikka sivuilla tilinumerot ym. näyttääkin olevan.

Jaahas, gmail sai dokumentin auki kun laittoi view eikä download. Nyt kahtellaan miten sujuu maksaminen Hollantiin..

No eihän se heti sujunut. Tilinumerot sain hyvin laitettua ja SWIFT-koodi löytyi itekseen. Viitenumeron kanssa tappelin, kun ei mikään näyttänyt kelpaavan, kunnes tajusin tuo tai-sanan viitenumeron ja viestin välillä, ja laitoin tilausnumeron viestikenttään. Sinne meni rahat, toivottavasti tulee vastinetta myös.

Karelin
12.01.2012, 19.50
Mun bianchini saapui tänään. Etukiekko paikalleen. Tankoon nauhat, tanko suoraan ja se oli siinä. Pakkaus ei vaikuttanut erityisen tukevalta, mutta kaikki oli ehjää.

Toimitusprosessi ei ollut erityisen nopea, muuten ei valitettavaa.

On se kaunis! Vielä kun pääsis ajamaan.

am8119
12.01.2012, 20.06
Mun bianchini saapui tänään. Etukiekko paikalleen. Tankoon nauhat, tanko suoraan ja se oli siinä. Pakkaus ei vaikuttanut erityisen tukevalta, mutta kaikki oli ehjää.

Toimitusprosessi ei ollut erityisen nopea, muuten ei valitettavaa.

On se kaunis! Vielä kun pääsis ajamaan.

Nyt kun sulla on aikaa otat kuvan ja laitat tuonne "Pyöräsi kuva vol2" osioon myös muiden ihasteltavaksi.

Pyöräpummi
12.01.2012, 20.14

Täälläkin monessa viestissä on tullut esille että pakkaaminen ei ole Saldenin vahvuuksia. Eivät he näytä hevillä luopuvan tavastaan pakata. Saatta olla että heillä on "halpatyöntekijä" tekemässä" pakkaushommia. Suurimmassa osassa tapauksia vältytään pahemmilta ongelmilta, mutta.....

Yksi mielenkiintoinen piirre on myös Saldenin Cayman-kortti. Sen idea on yksinkertaisesti on kiertää ALVi ohjaamalla ostos veroparatiisin kautta.
Onkohan Suomesta kukaan käyttänyt sitä?

Karelin
12.01.2012, 20.24
En toki tiedä muiden firmojen pakkaustavasta, kun en oo kokonaisia pyöriä muualta tilannu, mutta tavanomainen paffiloota ja kierros kuplamuovia ei mielestäni ole ainakaan liioittelua.

Cayman-touhusta ei ole tietoa.

Sanna04
13.01.2012, 12.32
Jännää tämä tilaaminen hollanninkielisestä verkkokaupasta. En tiedä mitä kieltä se muistuttaa, mutta kyllä siitä nyt selvän saa, kun löytyy tuttuja sanoja ja loput arvaa. Tänään tul sähköposti, jossa luki mm. "Uw bestelling bij Wielersport Math Salden bv met order met referentienummer XXX is vandaag verzonden via TNT post naar het volgende adres". Selkeästi "Tilauksenne Saldenilta tilausnumerolla XXX on tänään lähetetty TNT postin kautta seuraavaan osoitteeseen". :) Sain myös seurantakoodin, mutta seuraava lause jäi hieman hämäräksi: "Bedankt voor het in ons gestelde vertrouwen & veel plezier met uw aankoop."

Nufan
13.01.2012, 12.54
Google translate sanoo: "Thank you for your trust in and enjoy your purchase"

viller
13.01.2012, 13.40
Yksi mielenkiintoinen piirre on myös Saldenin Cayman-kortti. Sen idea on yksinkertaisesti on kiertää ALVi ohjaamalla ostos veroparatiisin kautta.
Onkohan Suomesta kukaan käyttänyt sitä?

Olen käyttänyt Kaayman-alennusta (koorting). Homman idea kai on käsittääkseni vain kiertää eräiden valmistajien määräyksiä myydä tuotteitaan tietyllä hinnalla. Kaayman-koortingissa tämä ohjehinta on valmistajan ehtojen mukaisesti näkyvissä kaupan nettisivuilla. Oikean myyntihinnan saa halutessaan tilattua itselleen sähköpostiin josta taas pääsee ostamaan tuotteen.
Paketit ovat tulleet suoraan Hollannista kiertämättä veroparatiisien kautta. Veroja ei kierretä yhtään sen enempää kuin muutakaan tavaraa verkossa halvemmalla myytäessä.

Sanna04
19.01.2012, 14.46
!!!!!! @@@ ### ¤¤¤¤ §§§§§ :mad: :mad: :mad:

Mikä tää DPD oikein on? Voiko vaikeempaa toimitustapaa enää olla?! Tänään olivat käyneet kämpällä klo 11. En ollut kotona, kotiuduin n. klo 14. Koitin nettisivuilla kirjata koodia ja postinumeroa, ei toiminut. No, soitin sitten asiakaspalveluun.

Paketin saa:
- noutamalla sen terminaalista Turusta (matkaa n. 60 km, en lähde ajamaan)
- olemalla huomenna kotona klo 10.12 (mistä näin tarkka aika?)
- sopimalla uuden toimitusajankohdan klo 8-16 aikavälille

No, töissä olen klo 6-14, noin. Asiakaspalvelussa eivät osanneet sanoa, ovatko kuskit aamupäivällä vai iltapäivällä täällä, joten ei oikein uskalla kotiin sopia toimitusta, kun en tiedä mihin aikaan kuskit tulevat. Ehdotti, jos saisin paketin jollekin kaverille, joka on kotona, tai saisin tänne jonkun muun päivystämään. Hankalaa, ei onnistu.

Työpaikkani (on muuten kilpaileva firma Posti) on suurehko halli, jonka yhteydessä on muitakin yrityksiä. Varsinaista vastaanottoa ei ole, eikä myöskään ns. etuovea. Sisälle kuljetaan flexwin-avaimen kanssa. Porukkaa töissä n. 60-70. Ei siinä sitten auttanut kuin sopia toimitus työpaikalle huomiseksi. Kuski sitten ottaa hihasta kiinni ensimmäistä ihmistä joka tulee vastaan, ja soittaa mulle, kenelle jätti paketin. Hankalaa? Eeeeeei..

Jotenkin vaan niin hemmetin hankalaa tämmönen ihme säätäminen! Tottunut siihen, että jos pakettia ei saada toimitettua, se toimitetaan lähimpään asiamiespostiin tai postin toimipisteeseen, josta asiakas voi sen noutaa sitten kun itselleen sopii. Toki sen nytkin voi noutaa, mutta matkaa tulee vaan turhan paljon lähteä yhden paketin takia ajelemaan. DPD-firmasta en ennen ole kuullut, mutta kun tuon logon näin, niin olenhan minä niitä nähnyt tuolla liikenteessä. En tiedä miten yleisiä tai yleistyviä tällaiset kuljetusfirmat ovat, mutta on kyllä ihan hiton epäkäytännöllisen oloinen! Toki se on helppoa, jos on töissä firmassa, jossa ollaan töissä klo 8-16 ja jossa on jonkinlainen sisäänkäynti ja tiski, mutta mites tällaiset duunarihommat, joissa ei ole mitään asiakaspalvelutiskiä ja työpäivätkin loppuu kesken tuon 8-16 aikavälin niin ei voi millään tietää missä on tuona aikavälinä kun ei se kuskikaan tiedä kahdeksaa tuntia tarkemmin koska se täällä seuraavaksi mahtaa käydä! =O

Että silleen, ehkä saatan saada pakettini jo maanantaina jos ehdin huomenna lähteä töistä ennen kuin kuski siellä käy. Täytyy nyt hitto vie toivoa, että siellä edes on porukkaa neljään asti! :mad:

viller
19.01.2012, 17.07
DPD on iso firma ja iso on myös Turun terminaali. Ovat vaan keskittyneet enemmän yrityspalveluihin ja kuluttajapalvelut ovat hivenen kankeita.

greenman
19.01.2012, 17.47
Työosoitteeseen tilaaminen on edelleen se helpoin ratkaisu.

Kuntoilija
27.01.2012, 13.21
Reilussa viikossa saapui kiekkosetti hyvin pakattuna perille. Olivat jo koittaneet keskiviikkona toimittaa
kotiin, mutta DPD:n asiakaspalvelija vaihtoi toimitusosoitteen mukisematta töihin, niin ei tarvinnut itse lähteä
pakettia noutamaan toiselta puolelta Vantaata. Tämä ei onnistu esim. DHL:n kanssa.

VesaP
27.01.2012, 15.05
Työosoitteeseen tilaaminen on edelleen se helpoin ratkaisu.

Paitsi jos on kielletty firman toimesta olla tilaamatta mitään hkökohtaista työosoitteeseen. NE ehkä arvaa että joku Probikekit tai ChainReactionCycles teippejä sisältävät paketit EIVÄT voi olla työasoita ja paketit lentää roskiin tai vähintään potkut tulee... :(

Ontopic: Salden on ihan hyvä nettikauppa. :)

Matti J
19.03.2012, 19.32
No niin, tilaus fillarista meni Saldenille ja lasku tuli heti paluupostissa. Voisivat sen verran nähdä vaivaa, että kääntäisivät kokonaan englanniksi nuo tilauksen eri vaiheet ja laskun, kun kerran kansainvälistä kauppaa käyvät. Vaikka eipä tuossa nyt paljon tarvinnut hollantia arvata.

Parin viikon päästä vois olla uusi fillari alla, toivottavasti ei tuu takatalvea.

Matti J
27.03.2012, 18.23
Laitetaan nyt vähän upreittinkia tähän, tänään toi rahtari pyörän kotiin eli reilu viikko tilauksesta. Eipä ollenkaan hidasta, voispa jopa sanoa että nopeaa toimintaa.

Pyörä ei ollut aivan ready to race, mutta pikku askartelun jälkeen tuo oli kasassa. Kaikin puolin o.k toimitus.

cool J
30.03.2012, 23.24
Saldenilla palvelu pelasi hyvin, seurantakoodi tuli sähköpostissa, nopeasti vastailivat kyselyihin jne.
Pyörä oli pakattu ihan ok. Pahvilaatikossa ja kuplamuovia suojana, kiekossa oli oli navassa se normaali tulppa suojana. Eli ei mitään ihmeellistä, mutta samalla tavalla pakattu kun muuallakin.

Sen sijaa DPD:n kanssa oli pientä säätöä. Eivät saaneet pakettia toimitettua, kun en ollut kotona. Nettiin ilmesty statukseksi että paketti olisi palautettu lähettäjälle. Saldenilta soittivat ja selvittivät asiaa ja saivat tiedon että palautettu on, lupasivät lähettää pyörän uudestaan. Joskus viikon kuluttua kyselin Saldenilta onko pakettia näkyny. He seittelivat uudestaan paketin perään ja selvisi ettei sitä ollutkaan lähetetty takaisin (parempi niin) ja sain numeron, josta sopia toimitus uudelleen. Ei mitään mahdotonta siis, mutta vähän venyi toimitus tuon takia. Rivakasti Selden tuotakin selvitteli.

Vecculiko
31.03.2012, 07.58
DPD on iso firma ja iso on myös Turun terminaali. Ovat vaan keskittyneet enemmän yrityspalveluihin ja kuluttajapalvelut ovat hivenen kankeita.
Yhtä kankeeta on toiminta täällä pääkaupunkiseudulla. Sen takia valitsen nettikaupoissa esim. bike-discountissa aina DHL:n vaikka luvattu toimitusaika olisi pari päivää pidempi. DHL käy ovella ja jos en ole paikalle, niin toimittavat postiin. Vähemmän säätöä.

HraMoss
03.04.2012, 20.19
Itse tilasin paketin myös Saldenilta, ja tämän TNT Post -> DPD -kombon kanssa toiminta on ihan selvästi oltava se, että ensin kytätään milloin TNT:N seuranta töpsähtää ensimmäiseen depottiin jumiin ja sitten viestiä Saldenille, josta todella lyhyellä odotuksella osaavat kertoa uuden seurantakoodin DPD:lle. Ja sitten taas armotonta F5/refreshin hakkaamista paketin seurannalle, ja kun paketti näkyy suomessa niin soitto DPD:lle että milloin on jaossa, että osaa olla kyttäämässä sitä.

Näillä nuoteilla ja tämän threadin ohjeilla sain pakettini vähän onnekkaasti ensimmäisessä jaossa DPD:n kuriirilta. Ainakin Helsingissä DPD jakelee toisinaan myös "iltaisin", oma pakettini oli jo valmiiksi allokoitu kello 16 jälkeen kiertävään autoon. Tämä onnekasta siksi, että toimitus oli tilattu kotiosoitteeseen.

J_K
13.04.2012, 08.28
Onko kukaan hankkinut Math Salden Goldcardia, tuollahan saisin jo heti ensimmäisen ostoksen yhteydessä kuitattua sen 10€ ostohinnan. Kokemuksia?

Jii1978
02.05.2012, 14.58
Viime torstaina tilaus sisään ja heti perjantaina ilmoitus paketin matkaanlähdöstä ja seurantakoodi. Tänään keskiviikkona oli kuriiri käynyt rynkyttämässä aamupäivällä ovea paketin kanssa. Jumalattoman nopeaa, kun välissä on viikonloppu ja vappu ja toimitus lisäksi 9-alkuiselle postinumeroalueelle. Jos tavarat ovat sitä, mitä pitääkin, tästä tulee kyllä uusi kantapaikka. Vaikkakin visatietojen antaminen jollekin flaaminkielisille sivuille oli kohtuullisen eksoottista googlekääntäjästä huolimatta.

ssM
08.05.2012, 08.20
Sorry, tuplapostaus kiitos Tapatalkin.

ssM
08.05.2012, 08.27
Joidenkin pyörien hinnan perässä, esim. Giant, on +220€ voucher tai waardecheque. Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä? Joku alennuskuponki se kaiketi on, mutta koskeeko se seuraavaa tilausta vai saako sillä samaan tilukseen jotain muuta tavaraa mukaan? Saldenin sivuilta en löytänyt tuosta tarkempaa infoa.

Metsänpeikko
19.05.2012, 11.02
Tulossa paketti sladenilta. Tilaus sujui ihan hyvin, samoin maksu. Paketti lähti matkaan 11.5 ja 12.5. DPD:n seurantakoodin mukaan siirtynyt heidän haltuunsa. Se onkin sitten viimeinen merkintä tuosta paketista heidän seurannassaan. Onko kenelläkään tietoa tahi hyvää arvausta, että skannataanko tuo lähetys lähtöpäässä ja sitten seuraavan kerran suomessa, vai tehdäänkö skannaus jossain välilläkin? Tuntuisi vaan oudolta, ettei tuo paketti ole viikkoon liikkunut mihinkään. No odotellaan maanantaihin ja katsellaan mitä tuleman pitää.

hannupulkkinen
19.05.2012, 11.39
Joidenkin pyörien hinnan perässä, esim. Giant, on +220€ voucher tai waardecheque. Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä? Joku alennuskuponki se kaiketi on, mutta koskeeko se seuraavaa tilausta vai saako sillä samaan tilukseen jotain muuta tavaraa mukaan? Saldenin sivuilta en löytänyt tuosta tarkempaa infoa.
Ihan oikein tiesit ihan itse. ;) Voucer tarkoittaa, että sillä saa alennusta firman tuotteista ja waardecheque tarkoittaa,että tilaukseen saa mukaan tavaraa.

Salden on kyllä tällä hetkellä euroopan liikkeistä edullisin jos on hankkimassa runkoa tai kokonaista pyörää. Edullisimman siiitä tekee liikkeen joustavuus. Pyörästä saa usein ihan sellaisen version kuin haluaa, joten itse rakentaminen ei oikein kannata. Tosin valikoima on aika rajallinen joissakin merkeissä. Willieriä ja Carreraa on monenlaista De Rosaa aika paljon, mutta muita sitten vähemmän.

jruots
19.05.2012, 11.43
Lienekkö ne nuo "Depot" kohdat noita rajapaikkoja, mulla oli eka Depot 10.5. ja toinen Depot 14.5 ja seuraavana päivänä paketti olikin sitten kotona. Oma paketti lähti matkaan 9.5 ja tuli 15.5 eli 6 päivää kesti toimitus, ei yhtään hullumpaa.

ssM
19.05.2012, 17.10
Ihan oikein tiesit ihan itse. ;) Voucer tarkoittaa, että sillä saa alennusta firman tuotteista ja waardecheque tarkoittaa,että tilaukseen saa mukaan tavaraa.

Kyselin asiaa itsekin Saldenilta ja sain seuraavanlaisen vastauksen:

No problem, yopu can deduct is amount from the salesprice.

mvg
Ralph Salden
Math Salden Biketeam

Tuosta ymmärtäisin, että alennuksen saa suoraan pyörästä. Aika joustavaa ja edullista niinkuin sanoit. :)

am8119
28.05.2012, 15.16
Kiinnostaa tämä Saldenilta. http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11697&catid=2916

Laitoin kysymystä että saako tuohon alennukseen esim. kypärän mukaan, ja lopuista alennus sitten pyörästä ? http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11424&catid=3639
Eli> Voucher 400e - 180e = 220e tuo sitten pois tuosta 1999e = 1779 e yhteensä pyörä ja kypärä, jos laskin oikein.
Ei ole vastattu. Tietääkö joku?

hannupulkkinen
28.05.2012, 15.54
Kiinnostaa tämä Saldenilta. http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11697&catid=2916

Laitoin kysymystä että saako tuohon alennukseen esim. kypärän mukaan, ja lopuista alennus sitten pyörästä ? http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11424&catid=3639
Eli> Voucher 400e - 180e = 220e tuo sitten pois tuosta 1999e = 1779 e yhteensä pyörä ja kypärä, jos laskin oikein.
Ei ole vastattu. Tietääkö joku?
Kysy chatilla.

SeWentwenty
28.05.2012, 16.26
Ennen saldenin kamat tuli matkahuoltoon. Miten toi nykyään toimii?

seurantakoodin mukaan olivat yrittäneet toimittaa - rapun ovi kiinni - lähtivät takaisin saldenille

erittäin fiksua. lähti heti takaisin. ei mitään soittoa edes.

jruots
28.05.2012, 16.34

seurantakoodin mukaan olivat yrittäneet toimittaa - rapun ovi kiinni - lähtivät takaisin saldenille

DPD näyttää täällä jakelevan. Mullahan kävi niin, että olin kotona kun kuski toi pakettia. Näin paketin nostettavan autosta ja ihmettelin kun ei alkanut ovisummerin ääntä kuulua. Vilkaisin pihalle ja kuski oli nostamassa pakettia takaisin autoon. Kiskaisin äkkiä ikkunan auki ja huusin perään että tuo vaan paketti perille asti ja näin sain paketin. Mitä järkeä on käydä pihassa jos ei vaivauduta edes ovisummeria soittamaan? Puhelinnumerokin noilla oli tiedossa kun edellisenä päivänä sen heille ilmoitin. Lähti kyllä palautetta putkaan moisesta toiminnasta.

Metsänpeikko
28.05.2012, 17.14

Kannattaa nyt kuitenkin soittaa firmaan, joka siellä jakaa DPD:n paketit. Luulen, että tuon paketin itsellesi vielä ehdit saamaan.

VeeVee
28.05.2012, 18.05
Puhelinnumerokin noilla oli tiedossa kun edellisenä päivänä sen heille ilmoitin. Lähti kyllä palautetta putkaan moisesta toiminnasta.

OT: Onkohan DPD:n läheteillä puhelimet? DHL:n kanssa juttelin pari kuukautta sitten ja mulle sanottiin, että läheteillä ei oo puhelimia eivätkä näin ollen voi soittaa tavaroiden toimituksesta. Voivat tietysti soittaa omalla puhelimella, mutta tuskinpa heitä kiinnostaa kasvattaa omaa puhelinlaskua asiakkaiden takia.

jruots
28.05.2012, 18.19
OT: Onkohan DPD:n läheteillä puhelimet? DHL:n kanssa juttelin pari kuukautta sitten ja mulle sanottiin, että läheteillä ei oo puhelimia eivätkä näin ollen voi soittaa tavaroiden toimituksesta. Voivat tietysti soittaa omalla puhelimella, mutta tuskinpa heitä kiinnostaa kasvattaa omaa puhelinlaskua asiakkaiden takia.

Vastasivat DPD:ltä, että kuskien pitäisi soittaa summeria/koputtaa oveen tai sitten jos paketin päällä on numero niin pitäisi myös soittaa.

am8119
29.05.2012, 12.11
Kysy chatilla.

Kysyin Chatillä tuota Voucherin käyttöä ja keskustelu oli seuraavanlainen.
Ei saa pilkata huonosta englannista :o

Chat gestart
Cristel: Goedemorgen, waarmee kan ik u helpen?
Bezoeker: Can I use 400e voucher to the helmet(Giro Aeon size m) and then rest of the money discount to this( Giant composite 1 Size S) bike ?

What is size S bike weight ?
How long take your shipping to Finland ?

Cristel: yes thats possible
Cristel: shippingtime 5 til 8 working days
Bezoeker: How ?
Bezoeker: . Voucher 400e - 180e(Aeon) = 220e then 1999e-220e voucher = 1779 e bike and helmet together correct ??
Cristel: the prices on the webshop are up to date
Cristel: do you have more questions
Bezoeker: What you mean ? What I have to do when I use that voucher right I way ? Now when I but bike and helmet to shopping cart there is not place to use your voucher right i way. Shopping cart shows total price bike and helmet 2178,90 e.
Cristel: you can be indicated in the comments field
Bezoeker: So 1779e + shipping is the right price with Aeon helmet and bike ?
Cristel: yes
Bezoeker: Ok. Where I can find your bank codes to the payments ?
Cristel: http://www.salden.nl/default.asp?pid=43

Bezoeker: Ok. Thanks. One more question. Do you have videos to show how you pack the bikes to shipping ?
Cristel: for this i ask you to send a email to info@salden.nl
Bezoeker: Ok. Have a plessant day.
Cristel: same for you
Cristel: Bye

Jos joku haluaa vielä kommentoida tuota paketointia ja kasauksen tarvetta kun paketti tulee, olkaa hyvä vaan.
Muutamia negatiivisia kokemuksia oon tuolta lukenu.

jruots
29.05.2012, 12.40
Jos joku haluaa vielä kommentoida tuota paketointia ja kasauksen tarvetta kun paketti tulee, olkaa hyvä vaan.
Muutamia negatiivisia kokemuksia oon tuolta lukenu.

Ei minulla ainakaan ollut valittamista paketoinnista. Ihan reilusti oli sellaisia vaahtomuovisia rungonsuojia laitettu ja muutakin suojausmateriaalia paketissa oli. Pyörään piti kiinnittää tanko, eturengas, satulatolppa ja tietenkin satula, muutoin pyörä oli valmiiksi kasattu.

am8119
29.05.2012, 12.45
^ Oliko vaihteet säädöissään ?

jruots
29.05.2012, 12.47
^ Oliko vaihteet säädöissään ?

Juu, ainakin tuossa omassa konkelissa vaihteetkin oli säädöissään valmiiksi!

Kuutio
29.05.2012, 12.52
En minäkään voi moittia Saldenin paketointia, hyvin oli pyörä suojattu. Ja mullakin oli säädöt kohdallaan.

am8119
29.05.2012, 13.10
Laitoitteko pankkimaksuun vain nää tiedot, ja oottelitte milloin saaneet rahat ? >>

Rest of Europe:

Surcharge € 10, - per order
Payment in advance: Rabobank Iban Code NL36rabo0149243316
swift code RABONL2U

Dagra
29.05.2012, 13.14
Laitoitteko pankkimaksuun vain nää tiedot, ja oottelitte milloin saaneet rahat ? >>

Rest of Europe:

Surcharge € 10, - per order
Payment in advance: Rabobank Iban Code NL36rabo0149243316
swift code RABONL2U

verkkomaksun viestikenttään vois varmaan vielä lisätä tilausnumeron, yritin itsekkin niiltä pyytää viitenumeroa mutta muuta ne ei osannu kertoa kuin tilausnumeron joka ei toimi viitenumerona

am8119
29.05.2012, 13.17
Pitääkö tuo Surcharge 10e muistaa itse lisätä, vai miten menee ?

am8119
31.05.2012, 09.23
Voikos tuonne muuten maksaa ilman luottokorttia ?
Löytyy vain Depit kortti ilman luottoa. Suoralla pankkisiirrolla siis. Onko joku maksanut ilman luottoa ?

lansive
31.05.2012, 09.27
Eiköhän tuo onnistu ainakin PayPalin kautta.

Leewi
31.05.2012, 09.31
Voikos tuonne muuten maksaa ilman luottokorttia ?
Löytyy vain Depit kortti ilman luottoa. Suoralla pankkisiirrolla siis. Onko joku maksanut ilman luottoa ?
Saldenin sivulla on ihan selkokieliset maksutapaohjeet, pyydä vaikka äiti avuksi.

am8119
31.05.2012, 09.45
Saldenin sivulla on ihan selkokieliset maksutapaohjeet, pyydä vaikka äiti avuksi.

Eihän tuossa mainita kuin "By bank". Äiti ei osaa englantia ;)

Payment

Online:
Ideal
KBC payment button
By bank
Paypal 3%

In the shop:
Pin
Bancontact
Cash
Visa 1.5%
Mastercard 1.5%

VanhaPate
31.05.2012, 09.48
Kyllä siinä mainitaan myös Paypal.

am8119
31.05.2012, 09.55
Kyllä siinä mainitaan myös Paypal.

Mainitaan joo, mutta tuossa "by bank" osissa ei mainita että vain luottokortti käy.

Leewi
31.05.2012, 10.15
Mainitaan joo, mutta tuossa "by bank" osissa ei mainita että vain luottokortti käy.

Vetää hiljaiseksi. Kun sanotaan että maksutapa "by bank" eli ns pankkisiirto tai siis tässä tapauksessa EU-maksu, niin mitä helvettiä toi sönkötys luottokortista on?

ROTOЯ
31.05.2012, 10.18
Kysy Saldenilta sähköpostilla maksuohjeet jos ei muuten onnistu. Kyllä ne neuvoo, ne haluaa myydä pyöriä.

am8119
31.05.2012, 10.25
Vetää hiljaiseksi. Kun sanotaan että maksutapa "by bank" eli ns pankkisiirto tai siis tässä tapauksessa EU-maksu, niin mitä helvettiä toi sönkötys luottokortista on?

Sitä vaan että on maksanut nettiostoja kyllä suoralla tilisiirrolla ILMAN luotto ominaisuutta tuossa kortissa.