PDA

Näytä tavallinen näkymä : www.bike-components.de

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

Velogi
10.11.2015, 12.06
Näin kielirajoitteisena se että kaikkea ei ole englanniksi käännetty, hieman hankaloittaa itse osto aktia.

Kanssa karsastanut ko. liikettä saksan kielen vuoksi mutta nyt kun tiesi mitä on tilaamassa niin täsmällisesti ja nopeasti toimi homma.

EsaJ
10.11.2015, 13.37
käytä Chrome selaimen käännösominaisuutta. Sillälailla saa ihan ymmärrettäväksi englanninkieleksi.

Bike Components on päätoimittajani. Tilaus helppoa, varastosaldot paikkansapitäiviä. Nopea toimitus kotiovelle asti. Halvat hinnat.

TomiKoo
10.11.2015, 14.38
Bike Components on päätoimittajani. Tilaus helppoa, varastosaldot paikkansapitäiviä. Nopea toimitus kotiovelle asti. Halvat hinnat.

Juurikin näin. Alkuun oli iso kynnys tilata kielen takia. Myös tuotesorttaus on kömpelömpi, kuin monessa muussa paikassa. Mutta alkujännityksen ja monen hintavertailun jälkeen yhteensä 9 tilausta on lähtenyt tänne ja löytäneet moitteetta perille. Bike24 ja Actionsports ovat sitten paikanneet sujuvasti rinnalla muutamia kertoja.

TERU
10.11.2015, 15.50
Sivun ihan alareunassa on valikko, josta kielen voi vaihtaa. Tuotetekstit eivät käänny mutta helpottaa kuitenkin tilaamista. Hyvä toimittaja ja hyvä valikoima, pieniäkin nippeleitä löytyy, myönteiset kokemukset, siis BC.

J T K
20.11.2015, 20.09
Pienempää sälää laatikon pohjallinen tilaukseen su, posti kiikutti ovelle tänään eli pe iltapäivästä. Ei voi moittia .

J.Kottenberg
17.12.2015, 10.59
Maanantaina tilailin vähän tavaraa mm polkimet. Värin kohdalla joustin ja tilasin ne joiden kohdalla oli merkintä:
"In stock", jonka minä tulkitsin tarkoittavan että ne on heti saatavilla ja nopeasti lähetettävissä.
Tiistaina tuli viesti että he saavat polkimet 22.1.2016. Ei siis tainneet ollakaan "in stock"
Varmaan kaikkeen on joku ymmärrettävä syy, mutta luulisi nettikaupan saldojen päivittyvän heti kun joku ostaa viimeiset.

Ilmoitin että haluan purkaa kaupan. Tämä onnistui helposti ja suhtautuminen ja viestittely oli hyvin kohteliasta joten asiakaspalvelussa ei ole mitään huomautettavaa.

Turhaa hommaa ja ajanhukkaa aiheutui kuitenkin ja vaivattomuushan on yksi nettikaupan keskeinen ominaisuus, joka ei nyt kovin hyvin toteutunut.

SammyB
17.12.2015, 11.11
Tästä kaupasta on tullut minun luottopuulaaki. Saavat todella nopeasti ihan uuttakin tavaraa myyntiin enemmän kuin sen yhden kappaleen. Toimitukset olleet aina nopeita ja laatikoissa sitä mitä on tilattukin.
Varauksetta voin suositella.

noniinno
17.12.2015, 20.51
BC:n online asiakaspalvelu on kyllä mahtava. Sama kuin Wigglelläkin. Bike Discountin antifennomanismi saa kyllä tehokkaasti pankkitilini sisällön ohjautumaan kahteen ensiksi mainittuun virtuaalikaubamajaan, lisäksi olen viime aikoin tehnyt Alltricksistä parhaat ostokseni.

Kalle H
17.12.2015, 22.04
Tää on kyllä ollu mullekkin se The toimittaja, joskin Saksalaisista myös bike24 on ollu lähiaikoina käytössä, Suomessa on sitten bikeshop.fi ja paikalliset, mutta näissä on vähän huonommin komponentteja.

Tilauksia on kaikkiaan kertynyt 11 kappaleitta, joista jokainen on saapunut luvatusti. En edes uskalla laskea, että paljonko tänne on tullut sijoitettu rahaa, yhtään alle 100€ tilausta ei listalla ole ;)
In-Stock tuotteen on ollu mulla aina In-Stock
2-7 day tuotteet on 90% varmuudella ollut saatavilla parissa päivässä

Jos tuotteen kanssa on kestänyt pidempään (5-7 päivää) on siitä tullut ilmoitus sähköpostiin. Tällöin olen saanut vaihdettua tuotteen toiseen asiakaspalvelu chatin kautta ja olen tarvittaessa maksanut erotuksen paypallilla

Pari kertaa on heti tilauksen jälkeen huomannut, että jotain on unohtui. Tällöin olen aina saanut lisättyä tuotteita samaan tilaukseen/toimitukseen chatin kautta, erotuksen olen maksanut paypallilla.
Myös epäselviin tuotetietoihin ja yhteensopivuus kysymyksiin on aina saanut vastauksen chatilla
Hinnat usein netin edullisimmat, postikulut kohtuulliset 10€
Pari reklamaatiota on hoitunut takuuajankin jälkeen mallikkaasti ja mitään kuluja ei ole itsele noista koitunut, uusi tuote on tullut aina ilman mukinoita tilalle.
Myös osittainen toimitus on onnistunut, jos jonkun tuotteen toimitus on viivästynyt. Kerran jäi uuden fillarin komponentti tilauksesta yksi minipumppu uupumaan, mikä lähti sitten n. viikon viiveellä tulemaan muiden osien jälkeen. Tästäkään ei tullut mitään lisäkujuja
Sivuja on todella mukava selailla, kun sitä mainos/alennus paskaa ei vilku joka bannerissa. Hinnat ja tuotteet on täällä 99% kohdallaan, joten on aivan mahtavaa, että tällainen hillitty "pro-ilme" on saatu säilytettyä. Harvoin menee paljoa pieleen vaikka täältä tilaus suoraan sokkona ilman vertailua.

Miinuksina tulee mieleen ainoastaan

Isompien tuotteiden tilausta vältän, kun vanteista, telineistä jne. menee täällä korkeampi toimitusmaksu
Tekstiilipuolta on hieman rajatummin
Kuten nimikin kertoo kokonaisia fillareita ei juuri ole

Kokonaisarvosana 10/10 ja iso peukku

Kanssa karsastanut ko. liikettä saksan kielen vuoksi mutta nyt kun tiesi mitä on tilaamassa niin täsmällisesti ja nopeasti toimi homma.
Kannattaa valita sivun alareunasta kieleksi English niin saa sivun rakenteen muuttumaan Englanniksi. Tuotetietoihin tämä valinta ei vaikuta, mutta kun tietää mitä hakee niin tuotteet kyllä rupeaa löytymään ihan mukavasti, loput sitten vielä Chromen translatella. Itse selaan usein vaan hinnan mukaan ja ottaa sitten sen mallin mikä mikä on 20% kipurajan yläpuolella =)

TERU
18.12.2015, 18.30
Yhdyn edelliseen! Niin on samat kokemukset BC:stä toimittajana vaikka sekakäyttäjä olenkin. BD, CRC, Planet X, Poison ovat toimineet yhtälailla hyvin, on tämä ihanata kuten eräs lajitoveri täällä sanoi. Ei ole moitteen sijaa kotimaisissakaan toimittajissa, joita pieni tiimimme on käyttänyt muihin kuin fillarihankintoihin liittyen.

Kommuutteri
18.12.2015, 23.29
Tästä mullekin valikoitunut pääasiallinen toimittaja. Kaikki vaan pelaa.

Sent from my iPad using Tapatalk

seppo_taalasmaa
19.12.2015, 13.04
Pari kertaa tullut tilattua ja hyvin toimii. Viimeksi tilasin sunnuntai-iltana ja paketti annettiin lapaseen Tampereella torstaina ennen puolta päivää :)

arctic biker
19.12.2015, 18.33
Itse olen myöhäisherännäinen näissä ulukomaan puljuissa mutta jostain 2009 alkaen tuonnekin olen vähäisiä eurojani tupertanut. Laatufirma, ja onhan tuossa versendersaksani matkan varrella parantunut... Toki jos emailia pitää lähettää niin ihan keskivertosakemannienglannilla vastaavat.

Sen olen oppinut ettei kovin koukeroista englantia kannata käyttää.

twentyniner
12.01.2016, 15.38
Taas tuli paketissa sitä mitä tilattiin ja toimitus siinä ajassa kuin luvattiin.

Odottakaa
21.01.2016, 17.12
Lauantaina 16.1. illalla laitoin tilauksen sisään ja maanantaina 18.1. tuli kuittaus, että paketti lähetetty. Meinasin tipahtaa perseelleni tänään (21.1.) kun postikuski kiikutti paketin ovelle. Mielestäni erittäin vikkelää toimintaa. Olin siis varautunut, että joskus ensi maanantaina tulisi. Sisältö oli mitä pitikin.

petev
23.01.2016, 13.36
Tuntuu kyllä nopeelta, PE puolen päivän jälkeen tilaus, viiden maissa lähti ja nyt näyttää olevan Hannoverissa jo tulossa.

Jalgratas
23.01.2016, 15.24
Lauantaina 16.1. illalla laitoin tilauksen sisään ja maanantaina 18.1. tuli kuittaus, että paketti lähetetty. Meinasin tipahtaa perseelleni tänään (21.1.) kun postikuski kiikutti paketin ovelle. Mielestäni erittäin vikkelää toimintaa. Olin siis varautunut, että joskus ensi maanantaina tulisi. Sisältö oli mitä pitikin.

Juu, nopeesti tulee täältä näköjään toimitukset. Itse tilasin 10.1. sekalaista tavaraa, josta osaa ei silloin vielä ollut BC:n varastossa. Tästä syystä paketti ei tietenkään lähtenyt silloin vielä matkaan. Sain sitten lähetysilmoituksen ti-iltapäivällä 19.1. ja satuin olemaan paikalla kun lähetti perjantaina 22.1. puolilta päivin kurvasi pihaan. Jostain syystä lähetti oli liikkeellä DPD/Postnordin autolla - paketin tarrat ja seurantakoodit oli kuitenkin DHL:n. Ei sinänsä väliä jos homma kerran toimii näin sujuvasti.

sakkeJKL
30.01.2016, 10.01
kauppaan sinänsä olen hyvinkin tyytyväinen mutta toimituksiin not so much..
la 23.1 tilattu paketti, vahvistus la ja lähetetty ma, eilen tullut suomen puolelle ja lajiteltu 15:40. valitsin DPD toimittajaksi tällä kertaa kun sivun mukaan toimittavat myös lauantaisin, kuitenkin seurannan mukaan (posti) toimitus on ma 1.2 ennen klo 14.
ei pitäis valittaa mutta onhan tuo hidasta matkantekoa paketilla!
jenkeistä prätkä kamoja tilattaessa saa valita kuinka nopeasti paketin haluaa ja hinta sen mukaan. 14p ilmainen, 5-7p 10e 1-3p 25e
tämän vaihtoehdon haluaisin yleistyvän muuallakin vaikken juuri muuten amerikan touhusta perustakaan.

petev
30.01.2016, 10.15
Mulle tuli DHL:llä paketti, tilaus pe ip. Paketti kädessä ti aamulla, olin tyytyväinen.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

shitmonkey
07.02.2016, 11.18
Hyvä ensikokemus tästä liikkeestä. Aiemmin Saksan tilaukset menneet Bike24:lle ja B-D:lle.
Maanantaina tilaus sisään. Maanantaina lähetys ja paketti postissa perjantaina. Eli nopeampaa kuin kahdella edellä mainitulla liikkeellä. Tilasin poikkeuksellisesti työpaikan sijaan kotiosoitteeseen. Paketti olisi tullut kotiovelle asti mikäli olisin ollut vastaanottamassa.

_ava_
07.02.2016, 13.04
Pelkkää hyvää sanottavaa itsellänikin BC:n toiminnasta. Maksan etukäteen suomalaiselle tilille ja viikon verran on aina vienyt tilauksesta paketin saapumiseen. Suuremmat kotiovelle ja pienemmät lähipostiin.

peniini
10.02.2016, 00.29
Kokemus muutaman päivän takaa: tilasin hyllystä löytyneitä osia keskiviikkona, maksoin luottokortilla, paketti lähti noin 24h tilauksesta, lähetyksen seuranta päivittyi ihan ok DHL:n kautta, maanantaina aamupäivällä posti toi paketin ovelle, vaikkei postilaatikossa eikä ovessa vielä ollut nimeänikään, toimittaja soitti ovikelloa ja kysyi olenko oikea vastaanottaja, sain oikeat tuotteet, hyvin pakattu lähetys, ensimmäinen kokemus BC:stä, olen erittäin tyytyväinen palvelun laatuun ja toimituksen nopeuteen.

Johan Moraal
12.02.2016, 21.45
Olin viikko sitten vahingossa siirtänyt kotitaluteen liittyvän koht tuntuvan summan bikecomponentsin tilille (hiiri vapisi).Tänään huomasin sen, sähköpostilla pyysin summan palauttamista. Siihen vastattiin nopeasti ja raha laitettiin käytännössä het takaisin, vaikka perjantai myöheinen iltapäivä jo oli. Ystävällisesti ja jämptisti. Peukku BC:lle!

eagle
17.02.2016, 16.55
Vähän ehkä ot tähän ketjuun, mutta laitetaan nyt on kun kyseisestä kaupasta tilattu. Eli saako tuon seurannan Suomen sisällä näkymään postin sivulla? DHL siis kuljettaa.

TMo
17.02.2016, 17.15
Vähän ehkä ot tähän ketjuun, mutta laitetaan nyt on kun kyseisestä kaupasta tilattu. Eli saako tuon seurannan Suomen sisällä näkymään postin sivulla? DHL siis kuljettaa.
Saa, ihan se DHL seurantanumero sen alkaa näyttää kunhan paketti on suomen puolella

eagle
17.02.2016, 19.25
^ Täytyypä kokeilla!

xx851z
01.03.2016, 21.23
Voi surkeus, Bike-Components on alkanut veloittaa hinnat suomalaisen alv:n mukaan. Huomasin että on hinnat nousseet parissa päivässä, saksan hinnat näkyy kun ei ole kirjautunut.

teräsrunko
01.03.2016, 22.59
Voi surkeus, Bike-Components on alkanut veloittaa hinnat suomalaisen alv:n mukaan. Huomasin että on hinnat nousseet parissa päivässä, saksan hinnat näkyy kun ei ole kirjautunut.

No siltä näyttää. Vastikään tein tuonne tilauksen, jossa oli rompetta jos jonkinlaista, ja nyt kun kävin tilauslistan läpi tuote tuotteelta, oli joka ikinen tuote kalliimpi kuin tilauksessa. Tämä tilaus kyllä meni moitteettomasti niin kuin aina.

Jakke81
04.03.2016, 10.13
niinpä näkyi tosiaan verotus homma muuttuneen. Eilen oli jonkinlainen kasa romua ostoskorissa ja valmiina tilalattavaksi, tunnarit sisään ja hinnat nousi. Laitettiin uudestaan mietintä myssyyn tilatakko mistä, ku hinnan ero on olematon suomi hintoihin enää osassa tuotteista ja paikallisilla ne eurot enempi lämmittää kuin saksalaista.
ja ainakin hi5bikes suomalaisista verkkokaupoista pukkaa romua ulos välillä tiukkaan hintaan. ( en tosin ole vielä tilannut tuolta)
verkkokaupasta kans renkaita saa väliin aika edullisesti tosin varastot olemattoman pienet :(

Jakke81
02.04.2016, 08.18
Sunnuntaihin saakka kaikesta 5% koodi pyörii bike-components sivun yläreunassa.

hannurs
03.04.2016, 14.08
Huomasin kanssa tuon saman alv kannan muutoksen, mutta tilasin silti koska jokseenkin tuntuu haastavalta ettiä kotomaan kauppojen verkkosivuilta samoja osia ilman että tilaat 7 eri kaupasta ja jokaiseen postit, paikallisilla taas samalla lailla sitä sun tätä valikoimassa joten ei huvita rallata kaupasta toiseen taikka yrittää soitella että löytyykö mitään hyllystä.

Ei auta kuin maksaa kunnes joku " "kauppa hoksaa jonkun muun kiertojutun näille verojutuille :)

rjrm
03.04.2016, 14.16
Mielestäni natsi-sanan käyttäminen ei kuulu edes lainausmerkeissä tähän aiheeseen.

Kuutio
25.07.2016, 07.29
Oli tarvetta tuleville talville uusille Ice Spikereille - hyvä herätä asiaan näin heinäkuussa. :) B-C valikoitui ostopaikaksi edullisimman hinnan takia. Heinäkuisena maanantaina tehty tilaus lähti samana päivänä varastolta ja oli saman viikon perjantaina jakelussa. Paketti oli DHL:n jakelussa, eikä postin niin kuin viimeksi. Ei aivan mennyt se paketin noutaminen sitten kuin strömsössä, mutta se nyt ei ole B-C:n vika.

fob
26.08.2016, 08.02
Positiivinen kokemus!

Kaikenlaisia osatarpeita oli päässyt itselläni ja ystävälläni syntymään. Bike-components niitä pystyisi toimittamaan. Viikko sitten maanantaina kasasin ostoskoriin kaiken tarpeellisen, mutta en vielä tilannut. Yksi olennainen uutuusosa ei ollut vielä varastossa. Kysyin chatin kautta arviota varastoon saapumisesta. Vastaus: seuraava maanantai. Huomasin myös hintatakuun. Pikainen guuglaus ja löytyi parista saksalaiskaupasta osia edullisemmin. Tein ostoskorin kautta hinnantarkistuspyynnöt ja 3 - 6 tunnissa sain tarvittavat alennuskoodit. Sain osat samaan hintaan tai halvemmalla. Tilausnapin klikkaus siihen päälle ja odottamaan.

Puuttuva osa saapui luvatusti viime maanantaina kauppaan ja sain sähköpostiin ilmoituksen, että tilaukseni on pakattu. Tiistaiaamuna tuli ilmoitus, että lähetys on liikkeellä. Missään vaiheessa en keksinyt millä koodilla seuranta toimii posti.fi-sivulla.

Puolituntia sitten soi ovikello ja oven takana postipoika odotti paketin kanssa kuittausta!

Täältä voi tilata uudelleen.

fob
26.08.2016, 13.03
Ihan en anna täysiä pisteitä. Toimituksessa oli vain kiekot. Tulivat DPD:n kyydissä. Loput samassa tilauksessa olleet tulevat DHL+Posti yhdistelmällä.

Plussaa siitä, että napadynamokiekkojen parina tuli pyytämättä ylijännitesuojat.

jone1
10.10.2016, 18.23
Kohtuu nopea toimitus.
Keskiviikkona tilaus sisään ja tänään maanantaina paketti käteen.
Tosin dhl.n seurannan mukaan paketti on edelleen saksassa.
Ennen tilailin paljon bike discountista mutta valikoima näyttää supistuneen joten olen tänne rahani viime-aikoina sijoittanut.
Täällä ajovaatepuoli ei itseäni säväytä mutta maantiepyörä osia on jos jonkinmoisia.

Viltro
19.10.2016, 10.18
Ensimmäinen tilaus kyseisestä paikasta, Camelbakin juomareppu kun oli hyvässä alennuksessa.

Viime to 13. päivä tilaus sisään ja eilen 18. päivä aamupäivästä postipate jo oveen koputti. Halpa ja nopea, itsekkin huomasin että valikoima huomattavasti laajempi kuin bike-discountilla niin tänne varmaan eurot tästä lähin kun tulee tarvetta taas

Juputti
20.01.2017, 15.27
Pari kertaa täältä tilannut. Renkaat tilasin DHL:n kuljettamana ja viikon sisällä ostotapahtumasta kuriiri toi paketin kotiin. Toinen tilaus lähti viikko sitten. Tilasin kiekot ja valitsin DHL:n taas toimittajaksi mutta B-C oli muuttanut kuriirifirmaksi DPD:n. DPD:n kotikuljetukset Suomen päässä näyttää Postnord hoitavan. Vajaassa viikossa oli paketti taas kotiovella. Kiekkokuljetuksen hintaa (30€) ei kannata etukäteen kauhistella, katse loppulaskuun niin totuus selviää.

Tempest
04.03.2017, 16.28
Tuli tilattua uus osasarja täältä. Unohdin tilauksen yhteydessä bottom bracketin matkasta ja sivun FAQa todettiin, että hyvittävät postit mikäli tavara ei ole vielä lähtenyt toimitukseen. Laitoin vielä erikseen tämän tilaukseen ja maininnan toisesta tilauksesta myös. Lauantaina tilasin, maanantaina oli heti yhteydenotto spostitse ja osat lähtivät DHLn kyytiin vielä samana päivänä. Perjantaina pääsi jo osat hakemaan postista ja postimaksuhyvitys saman viikon aikana tilillä. Seurantakoodi toimi alusta loppuun. Jäi positiivinen kokemus ja vaikuttaisi, että liike on kehittänyt toimintaansa rutkasti verrattuna aikaisempiin kokemuksiin. Tilaan jatkossakin täältä, koska hinnat ovat myös erittäin kilpailukykyiset.

wanhus
05.03.2017, 02.35
Täältä tilannut jo useamman kerran. Viestittely on nopeaa, postittelu kanssa. Kaksi edellistä tilausta tehnyt aamupäivästä ja iltapäivästä on jo seurantakoodi tipahtanut laatikkoon. DHL myöskin heittänyt näiden paketit sukkana järjestelmän läpi, tulivat kummatkin alle viikossa.

TMo
10.03.2017, 12.18
Mielenkiintoinen yllätys. Olen aina tilannut DHL toimituksella ja aiemmin sen lopputoimittaja on ollut posti täällä pirkanmaalla (Tampereen kupeessa) - tänään ovikello kilahti ja Enset autolla liikkuva lähetti toi paketin. Tämä oli itselleni yllätys. Ja muutenkin oli liukasta liikettä, 7.3 lähti paketti liikkeellä ja nyt 10.3 klo 12 päivällä paketti on handussa.

Greycap
25.03.2017, 11.41
Eka kerta kun kyseinen pulju alisuorittaa minun kohdalla. Tilasin tätä:

https://www.bike-components.de/en/TRP/Bremsscheibe-6-Loch-Lyra-HY-RD-p52440/

Ja sain Tektron Light Wave -levyn joka näyttää tältä:

http://i1.ebayimg.com/thumbs/images/g/k7UAAMXQWzNSl9-J/s-l225.jpg

Toki, se on 160 mm levy kuten halusinkin ja TRP ja Tektro ovat periaatteessa sama firma mutta ei kyllä silti kelpaa. Saa nähdä mitä vastaavat sähköpostiin jonka eilen lähetin. Voi olla että tuotteen kohdalle on laitettu väärä kuva mutta ei se nyt käy että asiakas saa punaisen tuotteen jos kuvassa onkin vahingossa ollut keltainen, kuvan perusteella se ulkonäkö kuitenkin kohdalleen katsotaan.

EDIT - tuli vastaus.

"It is quite common at Tektro and TRP (you are right they belong together) that the optic of the bigger disc 160mm looks different. Therefore you have received the right disc but due to the fact that it have to be manufactured differently due to its size it looks different. The picture on the website is the brake disc in 140mm."

Hevon kukkaset sanon minä, minun crossarissa on aivan saman näköinen levy edessäkin vaikka on 160 mm (kehällä yksi pieni reikä enemmän per puolan väli) eli siellä ei nyt vaan tiedetä mitä tekevät. Pitäisiköhän vääntää niille vähän rautalankaa. Se kuva ei nimittäin ole Light Wave -levystä vaan TRP:n Spyre-levystä mikä kyllä käy järkeen koska tuossa crossarissani on Spyret jarruina.

Fiolaristi_57
30.03.2017, 11.21
Kaksi tilausta olen tehnyt. Toisella kerralla (v.2013) jouduin lähettämään vääränlaisen rataspakan vaihtoon.

ps. Eipä tuo pahalta näytä saamasikaan levy. Vai haluatko säilyttää tyylin tai yhteneväisyyden?
Toki liikkeen olisi paikallaan vaihtaa oikea kuva ilmoitukseen, jos on mennyt väärin.

Greycap
30.03.2017, 22.58
Yhteneväisyyden, pyörässä kun oli jo yksi halutun mallin levy niin toinen samanlainen tietysti oli tarkoitus laittaa. Pari päivää niille väänsin rautalankaa että ei tuo nyt ole sitä mitä pitää vaikkeivat oikein meinanneet uskoa, levy lähti tiistaina palautukseen virheellisenä tuotteena ja takaisin tulee joko rahat tai oikean mallin levy.

Blackborow
06.04.2017, 09.59
Voi voi. Pakettini on matkannut nyt jo yli viikon Saksasta Suomeen. Tulleeko ikinä.

Aina ennen tullut n. 5 päivässä ovelle.

Blackborow
11.04.2017, 11.33
DHL on ilmeisesti upottanut paketin Itämereen tai jotain, mutta kenelläkään ei sen paikasta ole tietoa. Bike-Componentsille täytyy antaa kyllä pisteet taas kun vastausaika kyselyyn oli luokkaa vartti ja lupasivat selvittää asian ilman mitään kyseenalaistuksia.

Blackborow
24.04.2017, 18.41
Kuukauden se kesti, mutta viimein tuli paketti perille ja jopa ehjänä.

Kettu-Pekka
25.04.2017, 06.53
Viikko sitten tilasin rompetta BC:ltä. Eilen tuli perille. Homma kävi hienosti, ei valittamista.

Lakuduunaa
25.04.2017, 07.16
Tilaus sisään 19.4 myöhään illalla, siitä meni BC:llä 21.4 iltapäivään saakka että paketti oli lähtenyt heiltä. 25.4 paketti saapui Suomeen ja nyt on parhaillaan jaossa :)

mikkose
02.05.2017, 15.45
Tilaus sisään aikaisin aamulla to 27.4., lähti pe iltana Kölnistä ja tänään ti 2.5. klo 10 saapui työpaikalle DHL:n toimittamana. Toimi erinomaisesti huomioiden, että viikonloppu ja vappu välissä. DHL:n seuranta ei päivittynyt ennen kuin tänään toimituksen jälkeen. BC:n viesti toimituksesta ja sen ehdoista tuli saksaksi ja pyytäessäni sitä englanniksi vastasivat, ettei sitä ole saatavana englanniksi. Vaan paketti perillä ja kohta testaamaan uusia osia :)

Viltro
02.05.2017, 17.00
Täällä täysin samat kokemukset kuin yllä. 26.4 illalla tilaus laitettu sisään ja tänään n. Klo 11 oli kuriiri oven takana. Tilatut tavarat oli oikeat jälleen niin edelleen uskaltaa täältä tilata kun homma toimii.

ytte07
03.05.2017, 10.48
Tilailin ite tovi sitten tuolta kamaa. Yli 2 viikkoo paketti seikkaili matkalla ennen ku saapu. Seurannan mukaan lähti varmuuden vuoksi Helsingistä Tallinnaan ja sieltä sitten tupsahti Pirkkalaan.

Greycap
18.05.2017, 22.06
Mitähän ne nyt oikein säätää tuolla hapankaalilandiassa. Maaliskuun lopulla oli minulla tuo jarrulevyepisodi, valitsin oikeanlaisen osan jälkitoimituksena sen sijaan että olisivat palauttaneet rahat. Koska minä haluan sen osan. Tuli ilmoitettu toimituspäivä, juuri ennen sitä tuli ilmoitus siitä että toimitus siirtyy päivämäärälle X, juuri ennen sitä että siirtyy päivämäärälle Y, se on huomenna, tänään tuli viesti että siirtyy päivämäärälle Z...

Minulla on paha aavistus että kun sieltä tuli alkujaankin väärä tuote vaikka oikea oli tilattu niin niillä on nyt tilanne että tilaavat tavarantoimittajalta levyn, kun se saapuu toteavat että "Scheiße, taas väärä palikka", tilaavat uuden ja ilmoittavat että valitettavasti toimitus viivästyy mutta seuraavallakin tulee väärä. Ja sitä seuraavalla. :p

N-K
25.05.2017, 07.36
Omalla kohdalla kaikki on aina sujunut näiden kanssa tosi hienosti. Isommasta läjästä osia sain määräalennusta kun pyysin tarjousta.
Takuuhuollot sujuu tosi hienosti, ei tarvitse maksaa posteja vaan sieltä tulee esimaksettu palautuslappu. Paluumatkalle sain vielä tilattua muuta osaa samaan lähetykseen postikuluitta. DHL toi paketinkin ihan muutamassa päivässä.
Mielestäni todella joustavaa ja laadukasta toimintaa.

jii.haanpaa
31.05.2017, 10.18
Kuinkas hyvin seuranta on toiminut BC:stä tilatessa? Kuriirina on tällä kertaa DPD ja paketti näytti lähteneen rivakasti liikkelle jo tilauspäivänä Hückelhovenista. Seuraavana yönä paketti saapui Melleen ja sitten se ei olekaan seurannan mukaan liikkunut 5 vuorokauteen mihinkään.

paskalokki
31.05.2017, 10.30
Oma paketti tuli DHL:n kyydissä Suomeen aika rivakasti, mutta sen jälkeen alkoivat ongelmat ja takkuaminen. Osoitelappuun ei oltu tulostettu puhelinnumeroa, kuriiri koitti kotiin toimittaa kesken työpäivän ja alaoven ollessa lukossa, vei paketin lentokentän terminaaliin. Jouduin itse tiedustelemaan maililla aspasta missä lodju luuraa ja miten seuraavaksi toimitaan. Jos en olisi, olisi se varmaan vieläkin hylättyjen laatikoiden lavalla lentokentällä.

Uudelleentoimituksen pystyin järjestämään kotiini lisätietojen (ovikoodin) kera, mutta koska paketeista ei ilmeisesti soitella, jouduin pyytämään, että jättävät oven eteen rapussa. Toiseen osoitteeseen (töihin) ei ollut mahdollista saada toimitusta. Jos olisivat lähipostiin paketin vieneet, olisi kaikki mennyt ok, mutta tuo terminaali aiheuttaa vähän ongelmia. Jatkossa siis aina töihin paketti, siellä kun on joku aina vastaanottamassa.

Niin joo, putiikki itsessään ihan ok nykyään, kun ovat uudistaneet saitin layouttia.

TERU
31.05.2017, 13.39
Kuinkas hyvin seuranta on toiminut BC:stä tilatessa? Kuriirina on tällä kertaa DPD ja paketti näytti lähteneen rivakasti liikkelle jo
tilauspäivänä Hückelhovenista. Seuraavana yönä paketti saapui Melleen ja sitten se ei olekaan seurannan mukaan liikkunut 5 vuorokauteen mihinkään.

Pitkä laivamatka, siltä ei tule merkintöjä, seuraava merkintä kun tulee maihin, luultavasti Turkuun, siitä taas päivä pari kun on paikkakunnallasi. Noin omissani on toiminut, hyvin kiitettäväsi kaikkiaan niin briteistä kuin saksastakin. No seurantaa ei kaikista ole tullut ollenkaan, toimitus on tullut kuitenkin normaaliin tapaan n. viikossa.

jii.haanpaa
31.05.2017, 14.22
^Näinhän siinä kävi. Paketti kuitattiin Vantaan terminaalissa pari tuntia sen jälkeen kun täällä asiaa ihmettelin :)

Greycap
15.06.2017, 12.05
Jumangegga, se jarrulevyepisodini päättyi. Paketti tuli tänään, toki melkein kolme kuukautta säheltämisen aloittamisen jälkeen, mutta nyt on oikeanlainen levy. Pisteet siitä etteivät luovuttaneet.

que2
05.07.2017, 22.49
Tilasin lukon (https://www.bike-components.de/de/ABUS/Granit-X-Plus-540-Buegelschloss-mit-USH540-Halter-p37824/) perjantaiaamuna (30.6.). Tiistaina (4.7.) DHL toi sen työpaikalle Turussa. Hyvin toimii.

Mikko_H
29.08.2017, 18.07
Voin yhtyä kuoroon. Tilasin myöhään torstai-iltana 24.8. ja DHL toi paketin tänään tiistaina 29. Tilauksessa oli 12 eri tuotetta, osaa useampi kappale, ja kaikki näkyy tulleen oikein. Aattelin, että mahtaako joka nippeli olla oikeasti heti varastossa kuten webbisivulla näkyy, mutta näköjään oli, eli tietojärjestelmäkin näkyy olevan ajan tasalla. Sinänsä tavallista tavaraa: takavaihtaja, pakka, ketju, takavalo, kumeja yms.

Ohiampuja
10.10.2017, 12.56
Tänään tein tuonne ekan tilaukseni, katsotaan nyt kuinka logistiikka pelaa. Harmi kun kaikki heidän sähköpostitiedotteet ovat vain saksaksi. Onneksi on Google. :)

Ohiampuja
14.10.2017, 08.40
Toimituksessa oli vain kiekot. Tulivat DPD:n kyydissä. Loput samassa tilauksessa olleet tulevat DHL+Posti yhdistelmällä.
Samat sanat, eilen DHL toi renkaat ja sisurit, mutta ei kiekkoja. Eli vissiin DPD tuo sitten ne kiekot. Ensin DPD seuranta oli hyvinkin virkeä ja realiaikainen, mutta nyt näyttää että paketti on jumissa jossain Mollessa. Mutta katsotaan nyt kuinka käy.

teeässä
14.10.2017, 10.33
Keskiviikkona tilasin ilmaussetin, perjantaiaamuna DHL:n seuranta näytti tavaran olevan vielä Saksassa, lähetti toimitti tavaran perjantaina iltapäivällä. Nopeaa toimintaa

H. Moilanen
20.10.2017, 10.33
Harmi kun kaikki heidän sähköpostitiedotteet ovat vain saksaksi. Onneksi on Google. :)
Ach, Saksaa. Tuo rakkauden kieli. Se on kyllä totta, että elokuvista opittu sanasto toimii vain... no, yhden genren elokuvissa. Kaupan sivut toimivat muuten kivasti Lontooksi, mutta tuotetiedot ovat silti nahkahousuksi.

Ich komme!

Ohiampuja
20.10.2017, 12.46
Ich komme, eli tulihan ne. En vaan tilausta tehdessä tajunnut mistään että yksi tilaus tulee kahdessa erässä, kahden eri kuriiriliikkeen toimittamana.

No DHL toi renkaat mallikkaasti, mutta DPD kiekot vähemmän mallikkaasti. Netistä seurasin että miksi kiekot seisoo Pirkkalan terminaalissa jo kaksi päivää putkeen. Soittelin Postnordille ja siellä vastattiin että pakettia ei voitu toimittaa, koska heillä ei ollut puhelinnumeroa jonne soitaa ja sopia paketin jakelusta.

Minä sain sellaisen käsityksen että jos minä en olisi sinne soittanut, niin kiekot olisi viiden päivän päästä palautettu Saksaan.

No kiekot tuli, ja onneksi täysin ehjänä mikä on pääasia. :)

yedi
20.10.2017, 22.13
Ach, Saksaa. Tuo rakkauden kieli. Se on kyllä totta, että elokuvista opittu sanasto toimii vain... no, yhden genren elokuvissa. Kaupan sivut toimivat muuten kivasti Lontooksi, mutta tuotetiedot ovat silti nahkahousuksi.

Ich komme!

Korkkarisaksalla saa vähän lisää tuohon "elokuvasaksaan"! ;) Se sanakirjakinhan julkaistiin silloin aikoinaan, pari tuli silloin ostettua ihan pahanpäivän varalle... :o

LJL
20.10.2017, 22.19
Juuri laitoin tilauksen sisään, saas nähdä kauanko menee toimitukseen.. Yleensä ei ole componentsin nahkahousuilla kauan nokka tuhissut.

yedi
20.10.2017, 22.19
No DHL toi renkaat mallikkaasti, mutta DPD kiekot vähemmän mallikkaasti. Netistä seurasin että miksi kiekot seisoo Pirkkalan terminaalissa jo kaksi päivää putkeen. Soittelin Postnordille ja siellä vastattiin että pakettia ei voitu toimittaa, koska heillä ei ollut puhelinnumeroa jonne soitaa ja sopia paketin jakelusta.

Minä sain sellaisen käsityksen että jos minä en olisi sinne soittanut, niin kiekot olisi viiden päivän päästä palautettu Saksaan.

Saksasta (eikä muualtakaan esim. UK) ei jostakin syystä puh.nro välity PostNord:lle ja muutenkin DPD on vähän huonosti toimiva kuriiri kun sen kanssa on niin monta "välikättä" toimitusketjussa eli DPD:n kanssa pitää itse aktiivisesti vahtia paketin kulkua ja toimitusta sekä viiveiden ilmetessä itse soitella paketin perään. Monissa paikoissa Matkahuolto jakelee PostNord;n paketit ja heidän seurantaan ei mitenkään saa näkyviin PostNord:n paketteja vaan pitää soittaa asiakaspalveluun ja nimellä etsivät pakettia...

Lakuduunaa
20.02.2018, 15.58
Toinen tilaus tänne, tavarat matkaan maanantaina 12.2 ja perjantaina 16.2 oli käsissä :). Ei moitittavaa.

paskalokki
19.03.2018, 16.05
Oliko saitilla vielä joku price guarantee? En millään löytänyt vai aspaanko viestiä yhteydenottoboksin kautta?

ahmatti
19.03.2018, 18.07
Oliko saitilla vielä joku price guarantee? En millään löytänyt vai aspaanko viestiä yhteydenottoboksin kautta?Ostoskorissa tällainen teksti:

"Before finalizing your order, you will be able to enter Price Alerts, Gift Vouchers or Discount Codes and add comments."

Viimeksi kun tilasin niin siellä oli tekstikenttä, johon laitettiin linkki toisen puljun vastaavaan tuotteeseen ja jonkin ajan kuluttua tuli sähköpostilla koodi jolla sai kyseiset rojut alennettuun hintaan.

Gary oin'
19.03.2018, 23.20
Oliko saitilla vielä joku price guarantee? En millään löytänyt vai aspaanko viestiä yhteydenottoboksin kautta?

Kyllä tuotesivuilla pitäisi olla oikeassa laidassa "Have you seen this product cheaper elsewhere? Leave price alert" ja linkki lomakkeeseen. Edellisenä viikonloppuna yllätyin kun reagoivat lauantainakin, oli kiva herätä sähköposteihin kun kesärengastilausta arvoin edellisenä iltana.

Tätä kirjoittaessa tarkistin ja olikin jo käyty tänään ovella paketin kanssa. Seuranta huvitti lausunnoilla "The recipient was not present." -> "The shipment is being stored and is waiting for the sender's instructions on further processing." Kai tässä kohta minultakin kysytään.

paskalokki
20.03.2018, 08.14
Kyllä tuotesivuilla pitäisi olla oikeassa laidassa "Have you seen this product cheaper elsewhere? Leave price alert" ja linkki lomakkeeseen. Edellisenä viikonloppuna yllätyin kun reagoivat lauantainakin, oli kiva herätä sähköposteihin kun kesärengastilausta arvoin edellisenä iltana.

Tätä kirjoittaessa tarkistin ja olikin jo käyty tänään ovella paketin kanssa. Seuranta huvitti lausunnoilla "The recipient was not present." -> "The shipment is being stored and is waiting for the sender's instructions on further processing." Kai tässä kohta minultakin kysytään.
Nyt löytyi, tattista. Pätenee ainoastaan vain .de-domainin omaaviin eli saksalaisiin verkkokauppoihin?

Gary oin'
20.03.2018, 14.09
Nyt löytyi, tattista. Pätenee ainoastaan vain .de-domainin omaaviin eli saksalaisiin verkkokauppoihin?

Enpäs nyt suoraan muista sääntöjä, kannattanee kokeilla. R2-biken perusteella itse kyselin edelliset, eli juurikin .de.

Jännän seurantalausunnon syy selvisi: osoitetiedoissa ei ole puhelinnumeroa joten DHL ei saanut yhteyttä. Bike-components on myös kieltänyt muut toimitusvaihtoehdot alkuperäisen toimitusosoitteen sijaan joten mm. noutopisteet ja DHL:n pakettiautomaatit ei onnistu. Onpas mulla huonoa karmaa nyt jokaisen tilauksen kanssa.

Nikkke
20.03.2018, 19.57
Onpas mulla huonoa karmaa nyt jokaisen tilauksen kanssa.

Itsellä täysin sama tilanne kuin sulla, sillä twistillä että "osoitetiedot oli väärin". En tiedä perseileekö tässä DHL vai Bring joka jakaa näitä DHL;n paketteja jotka tulee bike-componentsilta. Soitin DHL;n asiakaspalveluun jossa sanottiin että siellä ei ole mun numeroa lainkaan, ihme ja kumma että tilausvahvistuksessa tuo näkyi ihan normaalisti sekä paketin kyljessäkin. Saman puhelun aikana varmistettiin osoite johon paketti toimitettiin, sekin oli väärin DHL;n asiakaspalvelun mukaan vaikka paketin kyljessä se oli täysin oikein ja tilausvahvistuksessakin. Jaksanut sen enempää tota sirkusta katsella vaan hain Bringin terminaalista itse tuon paketin vantaalta. Ja kuten sanoit, paketin lähettäjä on myös kieltänyt osoitteen muutoksen lähetyksen aikana.

Gary oin'
20.03.2018, 23.51
Huh, tuohan on jo aivan eri tavalla turhauttava tapaus. Mun numeropuute menee omaan piikkiin, se kun on tuolla käyttäjätiedoissa eikä toimitusosoitteessa. Luultavasti olisi uinut tilaukseen mukaan vaan kenttä oli tyhjillään.

DHL:n palvelu ennakkoviesteineen ja uudelleenohjauspalveluineen on ok silloin kun pelaa, mutta liekö nämä lisäpalveluita tai maakohtaista? Samaan törmäsin hetki sitten bike24:n kanssa, kun paketti oli seikkaillut kaupungissa päivätolkulla mutta toimitusta ei vaan saanut asiakaspalvelun kanssa sovittua. Lopulta kuriiri soitti ja hänelle ei ollut ongelma viedä keskustan postiin noudettavaksi.

Raikku
10.04.2018, 14.16
Toinen kerta nyt(viime vuonna toinen), että dhl ei voinut tämän firman pakettia tuoda kun osoitteesta puuttuu rapun/asunnon numero eikä puh.nroakaan ole. Eli lisäsivät sen siellä DHL:llä itse ja tuovat sitten huomenna. Laitoin palautetta BC:hen että olisi tarkempia, vaikka muuten olenkin puljuun tyytyväinen.

hece
10.04.2018, 14.52
Laitoin vasta myös palautetta että voisivat sen firman nimen myös laittaa asiakastiedoista (Additional information -kenttä) mukaan, ei tästä talosta DHL:n väki muuten pelkällä nimellä löydä perille. Itse asiassa laitoin saman palautteen jo yli kolme vuotta sitten... eipä ole muutosta tapahtunut. Olenkin laittanut firman nimen sukunimeksi, mutta tällä kertaa tuli tilattua ilman, heti tuli ongelmia ja sai soitella perään.

sarvire
22.08.2018, 08.12
Täältä tuli tilattua laatikollinen tavaraa, torstaina tilaus sisään ja tiistaina paketti käsissä. Kelvollista toimintaa kun viikonloppukin välissä.

lego
22.08.2018, 19.12
^sama täällä, to-pe välisenä yönä tilaus sisään ja kuriiri-setä soitti ovikelloa ma vähän yli klo22 eli alle 4vrk toimitus(normitilaus ei mikään express), melko nopea toimintaa

zipo
22.08.2018, 19.38
Höh,meikän paketti ollut stadissa maanantai aamusta lähtien .Oli jakelussakin mutta joku osoite ongelma tms?? Eihän noilla Suomenpään kuskeilla ole nykyisin tietenkään puhelinta jolla kilauttaa paketin toimittamisesta oikeaan osoitteeseen kuten vielä muutama vuosi sitten.
Ei silloin tarttenut ihmetellä kuten nykyisin.DHL:stä on tullu melko paska lafka ainakin Suomessa.Kai se paketti lähtee takaisin Saksaan?

Maantai.Due to missing recipient details, the transport process has been delayed. The sender will be contacted.
Keskiviikko:The shipment is being stored until further processing.
Keskiviikko:The shipment is being processed in the parcel center.

Needleman
22.08.2018, 20.29
^sama täällä, to-pe välisenä yönä tilaus sisään ja kuriiri-setä soitti ovikelloa ma vähän yli klo22 eli alle 4vrk toimitus(normitilaus ei mikään express), melko nopea toimintaa

Ihan mielenkiinnosta, soittiko kuski ennen tuloa? Jos meille tulis joku soitteleen ovikelloa kympin jälkeen niin vois olla aika ihmeissään vastaanotosta.

Juide
22.08.2018, 21.38
Höh,meikän paketti ollut stadissa maanantai aamusta lähtien .Oli jakelussakin mutta joku osoite ongelma tms?? Eihän noilla Suomenpään kuskeilla ole nykyisin tietenkään puhelinta jolla kilauttaa paketin toimittamisesta oikeaan osoitteeseen kuten vielä muutama vuosi sitten.
Ei silloin tarttenut ihmetellä kuten nykyisin.DHL:stä on tullu melko paska lafka ainakin Suomessa.Kai se paketti lähtee takaisin Saksaan?

Maantai.Due to missing recipient details, the transport process has been delayed. The sender will be contacted.
Keskiviikko:The shipment is being stored until further processing.
Keskiviikko:The shipment is being processed in the parcel center.

Mulla on parikin bike-componentsin tilausta viivästynyt vuoden aikana, kun osoitekortissa ei ole ollut syystä tai toisesta osoitetta kokonaan. Huoneiston numerosta, esimerkiksi 35, on numero 5 jäänyt perästä pois ja kuski ei näin osaa oikealle ovelle/summerille. Olen laittanut palautetta asiasta, mutta tosiaan kaksi kertaa käynyt minulle. Jos tästä on kyse, niin kannattaa varmaan muidenkin antaa palautetta, niin jospa lähetyspäässä laittaisivat asian kuntoon.

F. Kotlerburg
23.08.2018, 05.51
^itselle on käynyt näin varmaan puolen kymmentä kertaa. Tosin sinänsä paketit eivät ole viivästyneet kun ne on viety sitten lähipostiin.

zipo
23.08.2018, 08.38
Ahaa,Harmi jos alkaa olla siis tyypilistä B-C:lle,Höh mä äänestän sitten jaloilla kuten aina nykyjään jos homma on alkanut tökkimään.
Mulla ei riitä mielenkiinto vääntää ja setviä yksinkertaisia asiota.Kauppoja on muitakin...
Tosin toi bike24 käyttää myös DHL:ää.

kuovipolku
23.08.2018, 11.14
Ihan vain uteliaisuudesta: onko kadunnimi ollut pitkä eli kyse olisi tietystä merkkien maksimimäärästä minkä postitusohjelma suostuu printtamaan osoitelappuun?'

Tyyliin: Keisarinpoppelipuunkatu 12 D 43? Silloinhan voisi tyhmää konetta vähän auttaa kirjoittamalla osoitteen esimerkiksi Keisarinpoppelipuunk12D43 eli kuusi merkkiä vähemmän.

Tietysti jos ongelman ytimestä löytyy joku bugi joka vain satunnaisesti leikkaa osoitteen viimeisen merkin, niin sille ei ole täällä päässä mitään tehtävissä.

hphuhtin
23.08.2018, 11.18
Saksalaiseen tyyliin b-c:lläkin on asunnon numerolle eri kenttä. Jos tuota tapahtuu satunnaisesti kyse on kämmäilystä heillä. Jos aina, kannattaa tarkistaa että on laittanut numeron oikeaan kenttään ;)

F. Kotlerburg
23.08.2018, 11.19
Ei ainakaan omalla kohdalla. Kadunnimi on lyhyt eli alle 10 merkkiä ja aikaisempaan osoitteeseen tuli ongelmitta, vaikka se on paljon pidempi. Tosin siellä huoneistonumeron oli yksinumeroinen ja nyt kaksinumeroinen.

zipo
23.08.2018, 15.04
Paketti olisi mennyt taas vanhan kämpän numeroon ainakin uudentoimitusyrityksen päälle liimatun osoitelapun perusteella.Eli meikän vanha osoite ,eikä puhelinnumeroa.Perin outoa...?
Roipeet saatu kuitenkin kouraan kun bongasin kuskin parkkiksella joten no worries.Onpahan leveä tuo uusi ohjaustanko...tilasinko jonkun puskien harvantamiseen tarkoitun puutarhatyökalun fillarin stongana?

KotooTöihin
23.08.2018, 15.05
Jossain ketjussa muistaakseni tällä forumilla neuvottiin laittamaan saksan tilauksissa asunnon numero yhteen. Tai siis katunumero ja asuntonumero yhteen kirjoitettuna.
Eli siis jotensakin näin:
Kadun nimi:
Katukatu
Asunnon numero:
9c20

Jne. Mua tietenkään ei voi pitää vastuussa tämän neuvon noudattamisesta ;D
Aika usein kysyvät ekalle riville pelkkää kadun nimeä ja toiselle riville tulee numerot.

lego
23.08.2018, 15.15
Ihan mielenkiinnosta, soittiko kuski ennen tuloa? Jos meille tulis joku soitteleen ovikelloa kympin jälkeen niin vois olla aika ihmeissään vastaanotosta.

Ei soittanut enkä muista onko ne mistään kuriirifirmasta koskaan soittaneet, ainakin hyvin harvinaista jos niin tekevät

KotooTöihin
23.08.2018, 15.33
Viime kerralla tilasin jotain bike-componentsilta. Oli unohtunu vanha puhelinnumero sinne sivulle. Päivän viiveellä toimittivat. En oo pistäny niin merkille, mutta jotkut kuskit soittaa. Nykyään dhl kuski jättää oven taakse rappukäytävään, jos ei vaadi nimmaria. Pelkkiä vanhuksia tässä kerroksessa ja ylin kerros vielä. Landella on ihan kiva olla :rolleyes:

F. Kotlerburg
24.08.2018, 17.21
Saksalaiseen tyyliin b-c:lläkin on asunnon numerolle eri kenttä. Jos tuota tapahtuu satunnaisesti kyse on kämmäilystä heillä. Jos aina, kannattaa tarkistaa että on laittanut numeron oikeaan kenttään ;)
Tilausvahvistuksessa osoite on ollut aina oikein. Tuskin se tilaajan vika on, jos lähettäjä ei sitä pakettiin saa oikein.

Ja joo B-C:ltä tilattu paketti su ja se on nyt jossain kun osoite oli taas kerran väärin. Tähän asti ne on menneet lähipostiin, mutta ei tällä kertaa. Harmi, kun kauppa on muuten hyvä ja ollut luottotoimittaja niin tämän takia joutuu tilaamisen lopettamaan.

fanatic
24.08.2018, 20.02
Sunnuntaina tilaus sisään ja maanantaina liikkeelle DHL:llä. Torstai iltana 17 aikaan oli kuriiri oven takana. Oli paketissa tuhriintunut puhelinnumero epäselväksi niin ei soittanut ennakkoon, onneksi satuin olemaan kotona. 5 tähteä tästä tilauksesta kaupalle.

Snowie
24.08.2018, 22.17
La pieni tilaus, tänään oltiin käyty ovella ja paketti löytyy postista. Heti perään ma isompi tilaus ja DHL:n seurannan mukaan paketti ei ole liikkunut Saksassa/Saksasta sitten eilisen torstain klo 02:28.

Edit: DHL:n seuranta linkistä ei ole päivittynyt. DHL Suomen sivujen kautta seuranta sanoo, että lähtenyt eilen Hannoverista ja toimitus maanantaina.

hphuhtin
24.08.2018, 23.40
Tilausvahvistuksessa osoite on ollut aina oikein. Tuskin se tilaajan vika on, jos lähettäjä ei sitä pakettiin saa oikein.

Ei ole tietenkään silloin tilaajan vika. Muutaman tilauksen olen tuonne tehnyt, mutta totesin että oli hinnat vähän korkeampia niissä tuotteissa mitä itse katselin joten lopetin. Hyvä tietää, että tuollaista sekoiluakin on siellä niin en sitten kovin herkästi hatkahda (oletettua) nopeaa saatavuutta tarvitessani tilaamaan taas.

F. Kotlerburg
25.08.2018, 08.42
Ei ole tietenkään silloin tilaajan vika. Muutaman tilauksen olen tuonne tehnyt, mutta totesin että oli hinnat vähän korkeampia niissä tuotteissa mitä itse katselin joten lopetin. Hyvä tietää, että tuollaista sekoiluakin on siellä niin en sitten kovin herkästi hatkahda (oletettua) nopeaa saatavuutta tarvitessani tilaamaan taas.
Se on aina niin paljon tarvittavista tavaroista kiinni mikä saksalainen kauppa on halvin. Välillä se on B-C välillä B-D joskus Bike24, jonka 15€ pk:t vie monesti sen pienen hintaedun pienissä tilauksissa. B-C:n hyvä puoli on, että siellä on tarjolla kaikenlaista pientä nippeliä ja pisteosaa mitä ei mistään muualta löydy. Tälläkin kertaa tämä käänsi tilauksen B-C:lle kun siellä oli hyllyssä neljän euron RF:n spacer mitä ei muista saksalaisista kaupoista löytynyt.

hcfreak
25.08.2018, 09.29
bluto 80mm tarjouksessa

https://www.bike-components.de/de/RockShox/Bluto-RL-Solo-Air-OneLoc-Remote-26-Federgabel-p49760/

TERU
25.08.2018, 12.08

Ja joo B-C:ltä tilattu paketti su ja se on nyt jossain kun osoite oli taas kerran väärin. Tähän asti ne on menneet lähipostiin, mutta ei tällä kertaa. Harmi, kun kauppa on muuten hyvä ja ollut luottotoimittaja niin tämän takia joutuu tilaamisen lopettamaan.
Tuolta on myös tullut useita lähetyksiä, samoin muiltakin tällä palstalla luotettaviksi todetuilta, osoite on aina ollut kaikissa vaiheissa oikein, tuo tuntuu tulevan niin rrautaisella tekniikalla, mekaanisesti ettei voi mikään muuttaa kesken kaiken, tilaajan täytyy antaa tietonsa täsmälleen ohjelman vaatimissa kentissä ja muutoinkin hemmetin täsmällisesti.

Muutoin lähettäjä vastaa lähetyksen kulusta perille saakka! Moitittavaa ei ole kohdalleni sattunut yhdenkään tulleen lähetyksen kanssa, no yksi sentään, itse tilasin väärin ja palautin.🤗

F. Kotlerburg
25.08.2018, 12.32
^no usko mitä uskot, mutta edelliseen osoitteeseen ne tuli oikein ja tiedot oli täsmälleen samalla tavalla. Nykyään vaan kymppi muuttuu aina ykköseksi.

TERU
25.08.2018, 13.08
No joku siinä rrautaisessa systeemissä nielaisee rivin viimeisen merkin pois, olisko mahdollista käyttää lyhennettä edellä olevassa tekstissä, jotta rivin kaikki merkit sopivat, blancco, välilyöntikin vie tilaa?
Suomen päässä riittä lyhennetty katu/tieosoite.
En usko mitään enkä epäile mitään...😮

F. Kotlerburg
25.08.2018, 19.31
Katuosoite on hyvinkin lyhyt ja sitä paitsi se on oikein siinä tilausvahvistuksessa ja kuitissakin tähän asti ollut, mutta paketin osoitekortista se jää pois. Jostain kumman syystä muut DHL:ää käyttävät sakupuljut sen saa siihen mahtumaan.

Antza44
25.08.2018, 23.31
Se on aina niin paljon tarvittavista tavaroista kiinni mikä saksalainen kauppa on halvin. Välillä se on B-C välillä B-D joskus Bike24, jonka 15€ pk:t vie monesti sen pienen hintaedun pienissä tilauksissa. B-C:n hyvä puoli on, että siellä on tarjolla kaikenlaista pientä nippeliä ja pisteosaa mitä ei mistään muualta löydy. Tälläkin kertaa tämä käänsi tilauksen B-C:lle kun siellä oli hyllyssä neljän euron RF:n spacer mitä ei muista saksalaisista kaupoista löytynyt.
B-C on ehdoton luottokauppani, juuri nippeli valikoimansa puolesta ja miksei muidenkin. Lisäksi tuo hinta kilpailutus on helppoa ja nopeaa. Muutamassa tunnissa saa arkena alekoodit S-postiin.

TERU
26.08.2018, 05.11
Katuosoite on hyvinkin lyhyt ja sitä paitsi se on oikein siinä tilausvahvistuksessa ja kuitissakin tähän asti ollut, mutta paketin osoitekortista se jää pois. Jostain kumman syystä muut DHL:ää käyttävät sakupuljut sen saa siihen
mahtumaan.
Vähiin menevät selitykset, vieläkin jankkaan, syötätkö katuosoitteen jälkeen seuraavaan kenttään talonumeron asunnonnumeroineen?

Täysin ymmällä?🤔

F. Kotlerburg
26.08.2018, 08.14
Joo joo. Ja tuolta tililtä molemmat osoitteet sekä uusi että vanha näkyy samalla tavalla ja kuten topicia lukemalla huomaat en todellakaan ole ainoa jolle näin käy.

F. Kotlerburg
27.08.2018, 11.11
No niin nyt siellä lukee, että palautettu lähettäjälle eikä viety lähipostiin kuten aiemmin. Voi vee.

Kanuuna
27.08.2018, 17.21
^Typerää toimintaa kieltämättä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hippo04
27.08.2018, 19.03
Vähän OT, mutta mulla kävi Amazon.de tilauksessa viimeksi että katuosoitteesta oli hävinnyt viimeinen merkki pois, eli kämpän numerosta jälkimmäinen. Osoite oli PayPalista automaattisesti tilaukseen liitetty toimitusosoite mikä on aikaisemmin toiminut moitteettomasti kymmenissä tilauksissa (tilausvahvistuksessakin oli oikea osoite). DHL:n kuski oli vain kuitannut "ei kotona" toimitukseen. Pahoittelivat jälkikäteen että olisi kuskin pitänyt käyttää maalaisjärkeä tässä tapauksessa, oikea osoite olisi löytynyt helposti tai kuskin olisi pitänyt soittaa.

plr
28.08.2018, 11.09
Tilaus sisään keskiviikkona illalla, noudin äsken eli tiistaina paketin Postnordin terminaalista.

F. Kotlerburg
03.09.2018, 18.31
Aiemmin B-C vastasi maileihin parissa tunnissa. Nytpä ei tunnu paljoa kiinnostavan.

F. Kotlerburg
05.09.2018, 09.17
Se on ilmeisesti painettava PayPalista dispute nappia, että saa edes rahat pois. Harmittaa aidosti, että pitkäaikainen asiakassuhde pitää päättää näin. Tämähän on paljon pienempi yrittäjä kuin joku B-D tai Bike24 niin tuonne on mielellään euron jos toisenkin työntänyt vuosien saatossa noiden sijaan.

zipo
05.09.2018, 09.46
Tuota noin,tsekkaa tilin omista tiedoista se oletusarvolaatikosta löytyvä osoitetieto,Meikällä se oli muuttunut jostain syystä ikivanhanksi ensimmäisen tilauksen osoitteeksi.

Jos en olisi ollut parkiksella sattumoisin samaan aikaan dhl:n alihankiijan kanssa niin en olisi minäkään saanut uutta stongaa vaan roinat olisi palauttettu BC:lle.Koska "uusi" päälle liimattu osoitelappu sisälsi saman väärän osoitteen.Aika pahvi tarttee olla jos ei ymmärrä kun toiḿitusosoite on väärä ja jakelu keskeytetty sen vuoksi niin liimaa paketin päälle samanlaisen ns. korjautun osoitelapun ja pistää paketin taas jakeluun

BTW.BC:n jäbä (Marcus?)kaivaa vaan tietokoneelta toimitusosoitteen eivätkä vaivaudu tsekkaamaan /korjaamaan lähettämässäsi reklamaatio e-mailissa erikseen mainittua täydellistä osoitetta kuriirifirmalle,siksi paketti lähtee takaisin Saksaan.

F. Kotlerburg
05.09.2018, 11.41
^mitä se enää hyövää, kun paketti on mennyt takaisin Saksaan eikä B-C vastaa yhteydenottoihin, että mitä seuraavaksi.

Needleman
05.09.2018, 18.36
Onko teillu tullu seurantakoodit viimeisimmistä tilauksista? Oma tilaus sisään maksujen kans 29.8. Ja sieltä tuli tilaus vahvistus ja viesti että yksi tuote lähetetään vasta lokakuussa. Lähetysilmoitusta ei ole tullut. Vai lähettääkö ne koko tilaukset kerralla ja joudun odottamaan kuukauden kamoja?

zipo
05.09.2018, 20.23
^mitä se enää hyövää, kun paketti on mennyt takaisin Saksaan eikä B-C vastaa yhteydenottoihin, että mitä seuraavaksi.
Tuon omakohtaisesti kokemani toimitusongelman toin esille siksi että sen tunnistaminen auttaisi mahdollisesti edes jotakuta palstalaista jossain vaiheessa pakettien olessa ns.hukassa vaikkakaan ei juuri hyödytä teikäläisen tilannetta juuri tällä hetkellä.Sorryt siitä.

F. Kotlerburg
05.09.2018, 20.48
No nyt sieltä tuli mailia, että paketti on täällä. Ei voida lähettää takaisin tee uusi tilaus jos tarvit romus vielä. No kun paria nippeliä ei muualtakaan löydy niin tein sitten sen uuden tilauksen. Pistin tällä kertaa firman osoitteeseen. Se on vielä lyhyempi kuin omani ja ei erikseen asunnon numeroa vaan pelkkä talon numero. Seuraamme suurella mielenkiinnolla mitä tapahtuu.

N-K
06.09.2018, 06.22
Itsellä tullut pari viimeistä tilausta ihan normaalisti taas perille tässä kuukauden sisään.
Toinen tuli viikossa ja toinen muistaakseni 3 arkipäivässä. Toisesta DHL soitti ensin ja toinen tuotiin suoraan ovelle. Ei valitettavaa.

elasto
06.09.2018, 08.09
Vai lähettääkö ne koko tilaukset kerralla ja joudun odottamaan kuukauden kamoja?

Kyllä.

Needleman
06.09.2018, 10.16
Kyllä.

Ei helv****!! Miten muotoillaan saksaksi lause: Pitäkää sisäkuminne ja lähettäkää muuta tavarat

JackOja
06.09.2018, 10.21
Ei helv****!! Miten muotoillaan saksaksi lause: Pitäkää sisäkuminne ja lähettäkää muuta tavarat

Vaikka näin: "Sie können die Schläuche behalten und die andere Waren senden, bitte." Mutta ymmärtäähän ne englantiakin.

Kanuuna
06.09.2018, 10.35
Vai lähettääkö ne koko tilaukset kerralla ja joudun odottamaan kuukauden kamoja?

Muistaakseni viime tilauksen sain ”splitattua” ilmaiseksi, kun kysyin kauniisti s-postilla. Kuulemma yksi tilauksen jako on aina ilmainen.

elasto
06.09.2018, 10.50
Muistaakseni viime tilauksen sain ”splitattua” ilmaiseksi, kun kysyin kauniisti s-postilla. Kuulemma yksi tilauksen jako on aina ilmainen.

Minäkin olen saanut vastaavaa palvelua.

hsr
06.09.2018, 10.57
Joissain firmoissa, muistaakseni ainakin Rosella, kysytään tilausta tehdessä lähetetäänkö varastossa olevat heti ja muut myöhemmin vai kaikki kerralla. Tuosta myöhemmin lähettävästä osasta ei mene erikseen postimaksua.

Needleman
06.09.2018, 14.51
Kiitti vinkeistä. Pitää laittaa viestiä. Yksi sisärengas oli loppunut varastosta tilauksen jätön jälkeen. Olisin ottanu jonkin toisen renkaan, jos saldo ois näyttäny nollaa tilatessa.

Vilhelm V
06.09.2018, 16.34
Laitetaas täältäkin pari sanaa, nyt vaan positiivista. Itellä on tässä uuden talvipyörän rakentelu käynnissä irto-osista ja tilaukset tältä putiikilta ovat nyt omalla mittarilla merkittäviä. On ollut mukava huomata, että näiden kavereiden kanssa on mahdollista keskustella hinnoista. Varsinkin jos pystyy referenssiksi heittämään kilpailevalta liikkeeltä paremman hinnan, niin hienosti alkaa tapahtumaan, eli pisteet siitä. Lumiin on vielä aikaa, joten pakettejani jaksan odotella.

Edit: Jaahas tuossa kirjoitellessa tulikin tieto, että paketti on lähtenyt liikkeelle. Hyvä, hyvä.

nakamura10
09.09.2018, 00.30
https://www.bikester.fi/fsa-omega-ohjainkannatin-o318-mm-musta-516298.html
70mm 26,95 pkt4,90

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/fsa-omega-31.8-vorbau-568169
80/70mm 21,78e 9,95e

https://www.bike24.com/p282664.html
80/70mm 24e 15e

Haussa lyhempi stemmi,
mistä näistä kannattaa tilata? Stemmin ohessa ehkä eturattaat ja muuta pientä.

https://www.bike-components.de/de/FSA/Omega-31-8-Vorbau-p37490/
70/80mm 21,83e 9,95e

https://www.amazon.de/FSA-Omega-Vorbau-schwarz-L%C3%A4nge/dp/B00J8FQJWG/ref=sr_1_fkmr1_4?s=sports&ie=UTF8&qid=1536444932&sr=1-4-fkmr1&keywords=FSA+Omega+Stem
80mm 29,50e

JackOja
09.09.2018, 07.54
Toi bike-componentsin stemmi tietty jos tämän topicin aihealueella halutaan pysyä.

Vilhelm V
10.09.2018, 17.54
Laitetaas täältäkin pari sanaa, nyt vaan positiivista. Itellä on tässä uuden talvipyörän rakentelu käynnissä irto-osista ja tilaukset tältä putiikilta ovat nyt omalla mittarilla merkittäviä. On ollut mukava huomata, että näiden kavereiden kanssa on mahdollista keskustella hinnoista. Varsinkin jos pystyy referenssiksi heittämään kilpailevalta liikkeeltä paremman hinnan, niin hienosti alkaa tapahtumaan, eli pisteet siitä. Lumiin on vielä aikaa, joten pakettejani jaksan odotella.

Edit: Jaahas tuossa kirjoitellessa tulikin tieto, että paketti on lähtenyt liikkeelle. Hyvä, hyvä.

Laitetaas pientä päivitystä kehiin. Ei ihan Strömsön tapaan mennyt tällä kertaa. Jonkinsortin kommunikaatio-ongelma pääsi väliin ja sain tänään läjän roinaa, mutta keskeisin puuttui, eli uuden talvipyöräni runko. No, ei niin isoa ongelmaa, ettei se sähköpostilla selviäisi. Ehkä se ensilumikin vielä antaa odottaa itseään.

Vilhelm V
11.09.2018, 15.48
Laitetaas pientä päivitystä kehiin. Ei ihan Strömsön tapaan mennyt tällä kertaa. Jonkinsortin kommunikaatio-ongelma pääsi väliin ja sain tänään läjän roinaa, mutta keskeisin puuttui, eli uuden talvipyöräni runko. No, ei niin isoa ongelmaa, ettei se sähköpostilla selviäisi. Ehkä se ensilumikin vielä antaa odottaa itseään.

Hätäilyni taisi olla turhaa. Runko onkin tulossa erillisessä paketissa. Tästä olisi tietysti ollut mukava saada tieto erikseen, niin ei olisi tarvinnut asiakaspalvelua ylimääräisillä kyselyillä kuormittaa. Runko on seurannan mukaan jo Suomessa, ja varmaan siis kohta perillä.

Juide
12.09.2018, 09.16
Eipä ole osoitekortin viimeisen numeron häviämisongelmat korjaantuneet palautteesta huolimatta. Hohhoi. Onneksi kuitenkin postinjakaja osasi laittaa saapumisilmoituksen oikeaan postilaatikkoon ja paketti löytyi lähipostista.

TERU
12.09.2018, 09.42
Kymmeniä lähetyksiä tullut täältä, samoin useilta muiltakin eikä koskaan ole lopusta numeroita kadonnut. Kadun nimen jälkeiseen kenttään ole nuo viimeiset ruksaillut.🤗

F. Kotlerburg
12.09.2018, 10.27
Eipä ole osoitekortin viimeisen numeron häviämisongelmat korjaantuneet palautteesta huolimatta. Hohhoi. Onneksi kuitenkin postinjakaja osasi laittaa saapumisilmoituksen oikeaan postilaatikkoon ja paketti löytyi lähipostista.
Eiköhän siellä ole järjestelmässä vikaa, mutta eivät suostu sitä uskomaan. No ehkä sitten tekevät jotain, kun finskipaketteja alkaa riittävästi lappaa takaisin.

t3mppu
14.09.2018, 09.11
Ainakin aikaisemmin se saksan lappu oli ihan kunnossa, mutta sitten kun posti tulostanut omansa, niin on pudonnut dataa.
Eli paketin toisella kyljellä oli tiedot ja toisella ei...

TERU
14.09.2018, 11.43
Tuossa se juju lieneekin, kun järjestelmästä toiseen tieto liikkuu, kaiken täytyy olla viimmeisen päälle täsmällisesti syötetty, jotta tieto kulkisi läpi ketjun oikein?

F. Kotlerburg
14.09.2018, 12.09
Ainakin aikaisemmin se saksan lappu oli ihan kunnossa, mutta sitten kun posti tulostanut omansa, niin on pudonnut dataa.
Eli paketin toisella kyljellä oli tiedot ja toisella ei...
Itsellä ollut kyllä molemmissa lapuissa väärin. Joillekin se on näemmä jotenkin vaikea ymmärtää, että joku muu kuin asiakas voisi tehdä virheen :rolleyes:

No B-C:n paketti tuli nyt eikä kestänyt kaikkiaan kuin 3 viikkoa saada kamat. En enää tilaa kuin pakon edessä, kun muiden viimeisen parin kolmen vuoden aikana käyttämieni Saksan puljujen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia (Bike-Discount, Bike24, R2-Bike, HIBike).

t3mppu
14.09.2018, 12.35
Tuossa se juju lieneekin, kun järjestelmästä toiseen tieto liikkuu, kaiken täytyy olla viimmeisen päälle täsmällisesti syötetty, jotta tieto kulkisi läpi ketjun oikein?
Hmm, onkohan noista jotain kansainvälistä standardia vai määrittelevätkö eri maiden postit nuo itse ja sitten tulkkaavat muiden kanssa.

No B-C:n paketti tuli nyt eikä kestänyt kaikkiaan kuin 3 viikkoa saada kamat. En enää tilaa kuin pakon edessä, kun muiden viimeisen parin kolmen vuoden aikana käyttämieni Saksan puljujen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia (Bike-Discount, Bike24, R2-Bike, HIBike).
Huh huh, toi on jo melkoista viivästymistä.
Itsellä käynyt säkä, kun aiheuttanut lähinnä päivän viivettä: käyty ovella ihmettelemässä ja sitten saanut noutaa postista.

TERU
15.09.2018, 05.20
Itsellä ollut kyllä molemmissa lapuissa väärin. Joillekin se on näemmä jotenkin vaikea ymmärtää, että joku muu kuin asiakas voisi tehdä virheen
:rolleyes:

Jos - ei vaan kun ihminen tekee virheen, niin hyvä ohjelma huomautta, sanoi järjestelmän toimittaja, kun likkeseeni tuli ensimmäinen kone ohjelmineen.🤗

arctic biker
15.09.2018, 18.08
Mulle on kyllä tämän puulaakin paketit jotain 9 vuotta tulleet aivan moitteetta.

elasto
23.09.2018, 19.54
Laitoin viikko-pari sitten tilauksen sisään ja yksi tuote oli 2-7 päivän toimitusajalla. Viikon päästä tuli viesti, että toimitus viivästyy vielä alustavasti viikolla. Eipä siinä mitään, kun ei ole tavaroiden kanssa mikään kiire. Huomasin vaan siinä sitten, että yksi toinen tuote oli tullut varastoon, jonka olisin halunnut, mutta näytti tilaushetkellä yli 20 päivän toimitusaikaa. Pari muutakin tuotetta tuli mieleen mitä olisin vielä tarvinnut. Laitoin sähköpostia, jossa kerroin minkä tuotteen halusin poistaa ja mitä tuotteita lisätä. Kaikki onnistui hienosti ja tuli vaan linkki paypaliin, jossa pystyin maksamaan erotuksen. Peukkua.

vapa
06.10.2018, 15.22
Täällä kans ollut viimeinen merkki hukassa. Postin mies toi onneksi oikealle ovelle, kun kuulemma tänne näitä ennenkin tullu. Molemmista paketin päällä olevista puuttuu viimeinen nro, mutta sisällä olevassa lapussa osoite oikein. Palautetta vaan josko saisivat fiksattua tuon. Muuten ei puljussa valittamista.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

elasto
07.10.2018, 19.46
Laitoin viikko-pari sitten tilauksen sisään ja yksi tuote oli 2-7 päivän toimitusajalla. Viikon päästä tuli viesti, että toimitus viivästyy vielä alustavasti viikolla. Eipä siinä mitään, kun ei ole tavaroiden kanssa mikään kiire. Huomasin vaan siinä sitten, että yksi toinen tuote oli tullut varastoon, jonka olisin halunnut, mutta näytti tilaushetkellä yli 20 päivän toimitusaikaa. Pari muutakin tuotetta tuli mieleen mitä olisin vielä tarvinnut. Laitoin sähköpostia, jossa kerroin minkä tuotteen halusin poistaa ja mitä tuotteita lisätä. Kaikki onnistui hienosti ja tuli vaan linkki paypaliin, jossa pystyin maksamaan erotuksen. Peukkua.

Okei, kohta neljä viikkoa kulunut ja vieläkin odotellaan sitä yhtä 2-7 päivän toimitusajan osaa. Alkaa kohta jo hieman ärsyttämään. Täytyy ensi viikolla laittaa taas viestiä, että lähettävät muut osat etukäteen jos sitä puuttuvaa osaa ei ala kuulumaan.

Antza44
07.10.2018, 22.01
Hyvin taas jälleen pelitti. Maanantaina tilaus ja Perjantaina paketti kourassa. Hintakilpailutkin tuli alta puoleen tuntiin s-postiin.

vapa
08.10.2018, 18.32
Täällä kans ollut viimeinen merkki hukassa. Postin mies toi onneksi oikealle ovelle, kun kuulemma tänne näitä ennenkin tullu. Molemmista paketin päällä olevista puuttuu viimeinen nro, mutta sisällä olevassa lapussa osoite oikein. Palautetta vaan josko saisivat fiksattua tuon. Muuten ei puljussa valittamista.

Asiakaspalvelu vastasi heti aamusta. DHL:n järjestelmässä kuulemma 5 merkin raja, ilmeisesti talonnumerolle. Joten jos talon ja asunnonnumerossa rappuja yms. kannattaa välejä jättää pois.

Marsusram
08.10.2018, 19.28
28.9. tilaus (2-7 vrk tavaroita), 2.10. lähetys ja 8.10. perillä ovella.
Oli sopiva jarrutarjous ja päälle navat kiekkoprojektiin sekä gripparit.

elasto
10.10.2018, 19.19
Okei, kohta neljä viikkoa kulunut ja vieläkin odotellaan sitä yhtä 2-7 päivän toimitusajan osaa. Alkaa kohta jo hieman ärsyttämään. Täytyy ensi viikolla laittaa taas viestiä, että lähettävät muut osat etukäteen jos sitä puuttuvaa osaa ei ala kuulumaan.

Sain jaettua tilauksen kahteen osaan. Lähettävät puuttuvan osan jälkitoimituksena ilmaisilla postikuluilla.

Juide
11.10.2018, 10.25
Asiakaspalvelu vastasi heti aamusta. DHL:n järjestelmässä kuulemma 5 merkin raja, ilmeisesti talonnumerolle. Joten jos talon ja asunnonnumerossa rappuja yms. kannattaa välejä jättää pois.

Tämähän voisi selittää asiaa. Täytyypä seuraavaan tilaukseen ottaa numerosta välit pois ja kokeilla.

Kuitenkin muut DHL:ää käyttävät saksalaiset ja brittiläiset kaupat ovat saaneet kirjattua osoitekorttiin samalla tavoin kirjoitetut talon ja asunnon numerot ilman ongelmia? Lieköhän b-c:llä joku kauppakohtainen järjestelmä?

Malamuutti
27.11.2018, 19.11
Kävi Bike-Componentsin kanssa se perinteinen: nettikaupan varastosaldon mukaan renkaat varastossa, todellisuus: ei ole. Tilaus sisään eilen. Tänään saapui tilausvahvistus: tuote lähetysvalmis 4.12. Kuitenkin renkaiden varastosaldo näytti nettikaupassa vielä tuossakin vaiheessa In stock, siis saamani tilausvahvistuksen jälkeen.

Tilauksessa ei ollut noiden renkaiden lisäksi muuta kuin 1,50 euron lisäkikkare ja pientä tarvista olisi noille renkaille, joten peruutusta peliin. Tänään iltapäivällä tuli sitten tilauksen peruutuksen vahvistava viesti, jossa todettiin että joskus varastosaldot nyt vain menevät näin jos tilauksia tulee paljon plaa plaa. En olisi tosiaan edes lähtenyt tilaamaan, jos nettikaupan varastosaldo olisi näyttänyt Ei varastossa. Toivottavasti ei tarvitse ruveta säätämään maksun palautuksen kanssa; lupasivat kyllä palauttaa hetimiten.
Lisäys-Edith: Maksu palautettu, ei säätötarvetta.

Sambolo
18.12.2018, 21.11
Pe tilasin renkaat ja tänään kuriiri toi ovelle. Erinomaista :)

arctic biker
18.12.2018, 21.25
Tää ei liity mitenkään tähän puulaakiin mutten ilkeä oikeaan säikeesen laittaa. Noilla pienemmillä sakemannifirmoilla tää englangin taito voi olla vähäistä. Tuossa illan mittaan koitettu yhen Hans Wernerin kanssa toisiamme ymmärtää, pahoin pelkään että niin turhaan. Etukiekkoni saanen.

kuovipolku
18.12.2018, 22.06
^ Olisit vaan ilennyt. Eikö näiden kauppaketjujen nimenomainen tarkoitus ole opastaa, valistaa ja kertoa kunkin kaupan niin hyvistä, huonoista kuin nurjistakin puolista? Siis niin kauan kuin asiassa pysytään eikä kerrota huhupuheita, anneta väärää informaatiota tai herjata?

Mutta tuohan on kieltämättä niin sanottu yleisluontoinen ongelma, johon voi kyllä törmätä isommankin firman kanssa asioidessaan. Ja yleensä mitä hankalampi hoidettava, sitä mutkikkaammaksi se voi muodostua asiakaspalvelun englanninkielen osaamisesta tai osaamattomuudesta johtuen...

Mä olen mielestäni melko onnistuneesti tehnyt niin että olen avannut pelin saksaksi jolloin on myös vastattu saksaksi ja vasta sitten olen valitellut että vaikka luenkin oikein sujuvasti niin kirjoitan vähemmän sujuvasti ja vaihtanut osaltani englantiin. Enimmät väärinymmärrykset ja ristiinymmärrykset jäävät pois, kun kumpikaan osapuoli ei joudu ilmaisemaan asiaansa kielellä jota vähemmän hallitsee.

PS Ehdottomasti hauskinta kirjeenvaihtoa olen käynyt italialaisten kanssa:D Mutta kyllä sekin juttu onnistuttiin yhdessä selvittämään ja hoitamaan asiallisesti.

F. Kotlerburg
19.12.2018, 11.55
Ei kuitenkaan ole tämän puulaakin ongelma ainakaan omien kokemusten mukaan. Hyvin on englanniksi kommunikointi onnistunut aina, joten siinä mielessä väärässä säikeessä.

hitlike
21.12.2018, 19.01
Tuli tilattua rengasta ja muuta kilkettä. Kysymykseen vastattiin aspasta kolmen tunnin sisällä ja nopea toimitus ongelmitta. Joka kerta sama juttu eli pisteet täältä taas puljulle.

Antza44
21.12.2018, 23.45
Ei kuitenkaan ole tämän puulaakin ongelma ainakaan omien kokemusten mukaan. Hyvin on englanniksi kommunikointi onnistunut aina, joten siinä mielessä väärässä säikeessä.Samat kokemukset minulla. Sairaan nopeasti vastaavat ja hintakilpailutus koodit tulee nopeasti. Ehdoton ykkös kauppani.

stumpe
11.03.2019, 19.22
Uudet sivut kaatuilee mulla säännöllisesti iPadilla, mites muilla?

t301
11.03.2019, 20.30
Uudet sivut kaatuilee mulla säännöllisesti iPadilla, mites muilla?

Sama homma täällä.

alli
25.03.2019, 11.48
Tämä liittyy enemmän kuriiriin kuin ko. kauppaan, mutta on täällä toimituksistakin keskusteltu: Eli mitenkähän Helsingissä DHL toimittaa paketin kotiosoitteeseen? Seurannan mukaan rengaspaketti olisi jakelussa keskiviikkona työpäivän aikana, jolloin en tietty ole kotona, paitsi jos heti aamulla sattuisi tulemaan. Meneekö nää johonkin automaattiin vai pitääkö hakea jostain vai miten toiminee?

F. Kotlerburg
25.03.2019, 12.17
Postiin on tämän kioskin lähettämät DHL-paketit menneet.

alli
25.03.2019, 12.38
Kiitos, tuota toivoinkin, ootellaan.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

alli
25.03.2019, 21.25
No eipä mennytkään lähetys postiin, harmi. Kotiovea avatessa tipahti jostain kortti, eli kuriiri lienee ovella ollut.

Pitää sopia uusi aika neljän tunnin haarukkaan tai hakea paketti lentokentän tienoilta ennen seiskaa joku päivä, ei erityisen kätevää nyt kumpikaan höh.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Lakuduunaa
26.03.2019, 09.13
Itse laitan paketit tulemaan töihin niin olen aina vastaanottamassa ne, eikä tarvitse sitten arpoa mihin paketti milloinkin menee kun en pysty olemaan kotona paikalla.

alli
26.03.2019, 10.18
Mulle taas on huomattavasti kätevämpää, jos saan paketin kodin lähistön postiin, joten olen ainoastaan kuriiritoimitukset ohjannut töihin. Viimeksi tästä puljasta tilatessani meni muistaakseni toisinpäin, eli tuli postin mukana ja olin laittanut työosoitteen DHL-kytköksen takia, ja sitä valtavaaa pahvilootaa joutui työpaikalla raijailemaan turhaan. Nyt sit taas näin päin, eikä vaihtoehtona heillä ollut uudelleenlähetys työpaikalle.

F. Kotlerburg
26.03.2019, 10.36
Itse laitan paketit tulemaan töihin niin olen aina vastaanottamassa ne, eikä tarvitse sitten arpoa mihin paketti milloinkin menee kun en pysty olemaan kotona paikalla.Joillakin voi olla sellainen työ, että paketin vastaanottaminen ei onnistu kesken työpäivän tai ei tiedä missä on.

MRe
26.03.2019, 10.38
^Meillä on kielletty omien pakettien kääntäminen työosoitteeseen. Tosin kun toimitalossa on n. 1000 työntekijää, niin ei se postitus muuta ehtisikään tehdä, kun selvitellä että kenen paketti ja missä.

Veivaaja
26.03.2019, 10.41
DHL:stä.

Tulossa juuri lähetys. Ensi ilmoitus, että tulee ke. Ma alkuillasta soitto, kuriiri kotiovella (ja minä en) (oli jossain vaiheessa päivää tullut ilmoitus, että tulee ma, mitä en töissä ehtinyt huomaamaan). Sovittiin puhelimessa, että toimittaa lähinoutopisteeseen. Myöhään illalla tuli siitä vahvistus. Onneksi ei mitään tosi isoa, jotuis auton ottamaan vain sen takia käyttöön. Nyt helppo noutaa työmatkalla.

Vähän ristiriitainen fiilis tuosta. Aiemmat kokemukset tosin huonompia, samoja kuin Allilla.

hece
26.03.2019, 14.10
B-C:n tilaus torstaina kello 16. Perjantaina kello 14 ilmoitus että paketti matkalla. Tänään tiistaina kello 11 (pieni) paketti käsissä toimistolla DHL:n kuriirin tuomana, eli alle 5 päivää tilauksesta. Ei voi kuin kiittää. Tosin, olen jo oppinut kirjoittamaan postiosoitteen numeron yhteen (20D45), koska muuten menee osoite muotoon 20 D, eikä kuriirit välttämättä löydä paikalle. Etenkin kun firman nimi tilaustiedoissa jää pois, joten olenkin muuttanut etunimekseni Matti Meikäläinen ja sukunimeksi Firman Nimi.

Samaan aikaan R2 -tilaus viime viikon ti kello 14, matkaan ke kello 09 ja kello tänään tiistaina 12 postin (!) toimittamana toimistolla käsissä.

Molemmissa tilauksissa seuranta siis osoitteeseen nolp.dhl.de, mutta b-c:n kuriirina DHL, R2:n Posti. DHL:n toimittaman paketin seurantakoodi dhl.fi:n kautta näytti etenemisen suomeksi, Postin paketin kohdalla ensin saksaksi ja paketin saavuttua ei ollenkaan vaan piti älytä siirtyä käyttämään Postin seurantaa. dhl.de -seuranta toimii yhä molemmille. Näin siis Jyväskylässä. Etukäteen siis todella vaikea sanoa varmaksi kenen toimittamana paketti lopulta tulee, ja voiko sen mahdollisesti noutaa postista vai ei.

alli
27.03.2019, 10.25
Etukäteen siis todella vaikea sanoa varmaksi kenen toimittamana paketti lopulta tulee, ja voiko sen mahdollisesti noutaa postista vai ei.

No tuo juuri on hankalaa, kun ei voi tilatessa tietää toimitustapaa. Sinällään mullakin oli nopea toimitusyritys, tilasin torstaina päivällä ja maanantaina viiden jälkeen oli kuriiri käynyt pyörähtämässä ovella.

PatilZ
01.04.2019, 08.43
Tilaus (lähes minuutilleen) viikossa kotiin. Seurailin paketin kulkua ja netin mukaan DHL yrittäisi tänään maanantaina toimittaa paketin. Yllättäen toimittikin perjantai-iltana klo 20:45. Hienoa.

Gary oin'
15.04.2019, 10.55
Miksi, oi miksi Bike-componentsin osoitetiedoissa ei ole edes kenttää puhelinnumerolle? Käyttäjätiedoistakaan ei näemmä ui paketin päälle ja siihenhän DHL:n toiminta nykyään luottaa. Nykyisen talon alaovi on lukittu ja postiluukutkin rappukäytävän puolella, eli ilman omaa seurantaa ja aspasoittoa olisi ilmeisesti vain käyty kolmeen kertaan katsomassa että se ovi on vieläkin lukossa.

Odotellaan nyt tiistaihin pakettia joka olisi ollut ovella jo perjantaina. Pitää muistaa seuraavan tilauksen myötä laittaa se puhelinnumero edes lisäpyyntöihin.

TERU
02.08.2019, 14.03
Pistin korin kannen kiinni ja maksaessa huomasin, että toimittavat ilman vajaan kympin maksavaa postimaksua ympäri palliskoa neljänteen tätä kuuta mennessä tilatut, että jos jollakin sattuu olemaan asiaa tähän kauppaan...

JMJP
02.08.2019, 17.24
Nyt kun olen lomalla huitelemassa ympäri pohjoista niin mitenkäs tuolta onnistuu tilaaminen POSTE RESTANTEen?
Jos posti on mukana toimitusketjussa niin silloinhan ei pitäisi olla ongelmaa vaan paketithan lähtee DHL:lällä liikenteeseen ja kommenttien perusteella mahdotonta arvata kuka on lopputoimittaja.

m-52
03.08.2019, 09.12
Aina aikaisemmin kaikki on mennyt hyvin ko kaupan kanssa, mutta viimeisin tilaus pysähtyi Postin logistiikkakeskukseen puutteellisten asiakirjojen vuoksi. Ollut siellä reilun viikon. Kirjoittelin eilen palautetta liikkeeseen, mutta eivät ole vielä vastanneet.

SSGT-92
03.08.2019, 09.55
Moro,m-52 ,ei kai sulla vaan mitää kemiallista oo tilauksessa ?
Oman paketin kanssa kävi samoin kesäkuussa. Paketissa oli TipTop:n paikkarasia,jossa 3g vulkanointineste tuubi ja 3 x 5g samaa tavaraa + vaparirunko. Paketissa kyllä oli "limited quantity" tarra,selvisi sitten kun tuo viimein saapui.
Toimitin tuonne postille chatin kautta kopion tilausvahvistuksesta ja ko. liiman käyttöturvatiedot, joista selviää kuljetus ohjeet ja sallitut määrät. Tuon jälkeen paketti taas rekisteröityi toimitettavaksi.
Posti oli laittanut pakettiin ilmakuljetuskiellon, vaikka se on ko.liimalla sallittu 1kg asti.
Kysyin postilta niiden chatin kautta noista asiakirja puutteista, olivat kuulemma laittaneet lähettäjälle tiedustelun asiasta. Vaihtoehtona ois ollu ite noutaa se sieltä lajittelukeskuksesta.
Chattaile sen postin aspan kanssa suoraan.

m-52
03.08.2019, 12.37
On pesujauhetta ja itsellenikin tuli mieleen, että olisiko tuossa syy. Chattailin Postin Annin kanssa, mutta ei käynyt ilmi, mikä asiakirjoissa oli vikana. Yritän maanantaina uudestaan.

TERU
03.08.2019, 12.52
Tulee perille, mutta viipyy juuri kempparin johdosta, kerran erehdyin myös tilaamaan TT paikkarasian vulkanoimisaineineen ja se lähetys viipyi...

Sambolo
03.08.2019, 18.31
Onko kokemusta tilauksen perumisesta? En tarvitsekaan osia mitkä tilasin. Meiliä pistin jo, paketti ei ymmärtääkseni vielä ole lähtenyt, saa nähä miten käy.

MRe
03.08.2019, 19.02
Käsittääkseni noissa ei peruutukset juuri onnistu, jollei joku tilaus odota jotain puuttuvaa tavaraa. Sen verran liukkaita ja virtaviivaistettuja näiden prosessit.

Vivve
03.08.2019, 21.16
Soittamalla kannattaa peruutukset hoitaa saksalaiskaupoissa.

Teemu H
04.08.2019, 21.58
Pöh, nyt sivusto on aivan jumissa ilmaisten postikulujen takia, kampanja päättyy tänään. Taidan lähteä nukkumaan.

LJL
04.08.2019, 22.12
Pöh, nyt sivusto on aivan jumissa ilmaisten postikulujen takia, kampanja päättyy tänään. Taidan lähteä nukkumaan.

Mulle näyttää kyllä ihan 9,95€ versand nach Finland... Joten taidan lykätä tilausta

Faucon
04.08.2019, 22.25
Mulle näyttää kyllä ihan 9,95€ versand nach Finland... Joten taidan lykätä tilausta
Niin minullekin näytti ostoskorissa, mutta kun jatkoin eteenpäin, niin alennuskin tuli mukaan.

LJL
04.08.2019, 22.38
Niin minullekin näytti ostoskorissa, mutta kun jatkoin eteenpäin, niin alennuskin tuli mukaan.

Jaahas! Ä-valitettavasti huijaamisen sivumakua. Mutta josko sitä sitten ehkä.

Teemu H
04.08.2019, 22.46
No nyt meni tilaus läpi. Aika monta kertaa piti refreshia takoa, toivottavasti ei tule useampaa pakettia :)

LJL
04.08.2019, 22.47
Ei perhana jatkovaiheessakaan lähde postikulut minnekään

LJL
04.08.2019, 22.49
No nyt onnistui!! :D Great. Ei kyllä ikinä ole ollut noin jumissa sivut

Sambolo
05.08.2019, 07.48
Tänään tuli meili että oma tilaus peruttu, hyvää palvelua :)

LJL
05.08.2019, 09.02
Tänään tuli meili että oma tilaus peruttu, hyvää palvelua :)

Melko munasta. Toivottavasti itselle ei tule, ei ainakaan ollut mitään kampanjatavaraa korissa

Teemu H
05.08.2019, 09.26
Kerkesin minäkin jo säikähtää, mutta Sambolo oli pyytänytkin tilauksen peruutusta edellisellä sivulla :D

LJL
05.08.2019, 09.45
Kerkesin minäkin jo säikähtää, mutta Sambolo oli pyytänytkin tilauksen peruutusta edellisellä sivulla :D

No voihan pipfeli :D Luulin että "hyvää" palvelua

TMo
05.08.2019, 10.24
Laitoin viime viikon lopulla 3 tilausta - ekassa oikeasti tavaraa niin että tuntui. Sit muistin että SRAM jarrunestettä ois voinu ostaa, no 10,40€ tilaus sisään ja DHL kotiovelle toimitus. Sit muistin perään että voi perhana tartten myös litkua ni Stania pullo, B-D oli vielä 2€ halvemmalla ni price guarantee ensin ja sit 20,62€ hinnalla tilaus sisään - ja taas DHL tuo pullon kotiovelle. Mahtaa siellä vähän v*tuttaa noita kympin ja kahden tilauksia lähetellä DHL:llä ilmaiseksi...

Kanuuna
05.08.2019, 12.30
Jooh, näin se maapallo pelastetaan. Yhdessä.[emoji849]

F. Kotlerburg
05.08.2019, 14.07
Varmasti edes auttaa vastaavien kamppisten uusiutumista :cool:

MRa
05.08.2019, 17.11
Varmasti edes auttaa vastaavien kamppisten uusiutumista :cool:

Jep voin jo nähdä seuraavassa tempauksessa ”Free delivery*” ”*Except Finland”

Sent from my iPad using Tapatalk

pohjola
05.08.2019, 20.40
vanteet tulossa :) tuli seuranta koodi

Ykkösfani
07.08.2019, 14.48
Tilasin muutamalla satkulla tavaraa kaverin kanssa kimppaan, pari nimikettä oli loppu varastosta niin kysyin, että mitenkä toimitaan / kuinka tilaus lähtee. Pyysi lisäämään tiedon kommenttikenttään, että toimitetaan varastotuotteet heti. Ei se nyt maailmanloppu olisi ollut odottaa, että kaikki on varastossa. Tilasin perjantaina, lähti matkaan saman päivän aikana ja DHL toi eilen kotiin. Ripeää!

m-52
20.08.2019, 13.46
Tulee perille, mutta viipyy juuri kempparin johdosta, kerran erehdyin myös tilaamaan TT paikkarasian vulkanoimisaineineen ja se lähetys viipyi...

Tänään tuli paketti kotiin. 29.7 tuli Postin Logistiikkakeskukseen. Tosi hankala saada Postiin yhteyttä, puhelimella aivan toivotonta. Kerran pääsin chatti-Annin kanssa juttusille. Otin yhteyttä liikkeeseenkin ja päivittelin paketin jäämistä matkalle. Ehdottivat jossain vaiheessa, että lähettäisivätkö uuden paketin. Ostan vastaisuudessakin tuolta, mutta en kemikaaleja.

Kanuuna
22.09.2019, 15.36
”This weekend only, end the summer right with free shipping on orders over 50 €”

Itse en saanut ilmaisia kuluja toimimaan.

TERU
22.09.2019, 16.39
Nuo jaksottaiset erikoisehdot tulevat näkyviin vasta maksun loppuvaiheissa, postitusmaksukin näkyy, mutta se hyvitetään seuraavalla rivillä. Älä paina viimeistä maksunappia ennenkuin ehdot tyydyttää.

Sambolo
22.09.2019, 16.45
Toimii loppuvaiheessa kyllä.

MTB Engineer
23.09.2019, 14.17
Mulla toimi tällä kertaa myös. Edellisellä kerralla meni veloitus vaikka piti olla ilmaiset toimituskulut, mutta laitettuani viestin aspaan korjasivat ja hyvittivät postikulut heti. Ei pahaa sanottavaa useamman tilauksen perusteella.

Mohkku
25.10.2019, 13.47
Tilaus perjantaina, maksu pankkisiirrolla maanantaina, paketti perillä perjantaina. Ihan ok, mutta kiekot laitettiin eri pakettiin ja ne on vielä matkalla.

Sama DHL:n kaveri toi myös samaan aikaan tilatun Bike24:n paketin kuin BC:n paketin. Ellei kiekot olisi vielä matkalla, eroa noiden välillä ei siis olisi. Jostain syystä BC:stä tilatut kiekot tulee DPD:n kautta. Bike-Discountista pari vuotta sitten tilaamani kiekot tuli samassa paketissa muiden tavaroiden kanssa.

stenu
28.10.2019, 21.47
Bike-components on ollut yksi mun Saksan luottokauppoja vuosia, mutta saas nähdä, onko sitä edelleen. Viime viikolla tulleesta paketista uupui napadynamo, jonka piti olla paketissa mukana, mutta ei ollutkaan. Laitoin lauantaina viestiä asiasta ja chattasin myös aspan kanssa. Lupasivat selvitellä ja palata asiaan. Tähän iltaan mennessä ei ole kuulunut mitään, vaikka laitoin tänään viestiä uudelleen. Murrrr.

LJL
29.10.2019, 07.38
^ Components on yleensä hoitanut asiallisesti jos on jotain ollut, eiköhän jatkossakin

teräsrunko
29.10.2019, 08.58
Tilaus perjantaina, maksu pankkisiirrolla maanantaina, paketti perillä perjantaina. Ihan ok, mutta kiekot laitettiin eri pakettiin ja ne on vielä matkalla.

Sama DHL:n kaveri toi myös samaan aikaan tilatun Bike24:n paketin kuin BC:n paketin. Ellei kiekot olisi vielä matkalla, eroa noiden välillä ei siis olisi. Jostain syystä BC:stä tilatut kiekot tulee DPD:n kautta. Bike-Discountista pari vuotta sitten tilaamani kiekot tuli samassa paketissa muiden tavaroiden kanssa.

Mulla kävi muutama vuosi sitten samalla tavalla. Olin tilannut BC:tä kiekkoparin ja läjän muuta sälää. En muista kumpi paketti tuli ensin, mutta sitä ihmettelin, että siihen valtavaan kiekkolaatikkoon olisivat kyllä ne muut sälät mahtuneet sekaan vaikka monta kertaa. Ei vaikuttanut järin kustannustehokkaalta, mutta tämä on varmaan sitä logistiikan optimoinnin ihmeellistä matematiikkaa.

stenu
29.10.2019, 18.46
^ Components on yleensä hoitanut asiallisesti jos on jotain ollut, eiköhän jatkossakin

Case on avattu lauantaina ja nyt eletään tiistai-iltaa eikä minkäänlaista yhteydenottoa ole kuulunut. Kohta lähtee reklamaatio Visalle ja rikosilmoitus tarvittaessa ja alkaa olla aika lähellä sitä, että oli viimeinen kerta omalta osaltani, kun tämän kaupan palveluita käytän.

Pexxi
30.10.2019, 16.35
Viime kuun lopulla tilasin tavaraa ja piti alkukuusta tulla mutta pari viikkoa sitten viestiä että toimitusaika tuntematon. Odottelin eiliseen ja sitten vienosti kysyin voiko tilauksen perua. Onnistui, tänään rahat PayPalilla ja joskus sitten takaisin kortilla. Jatkossa varmaan sitten vaan varastossa olevaa tavaraa.

Sambolo
30.10.2019, 21.33
Kyllä useemmalla ulkomaisella kaupalla menny melkee viikko että vastattu meileihin ym, en nyt olis huolissani jos ei heti kuulu.

Pancho
17.03.2020, 22.41
Luottakauppani bike-components jatkaa hyvin palvelella linjalla. Price alertti blackburnin outpost ohjaustankolaukusta ennen tilausta. Päivässä koodi, jolla sain tuotteen hintaa alaspäin 130€->80€ (bike24) ja kun juuri ennen tilausta huomasin, että wiggle myy vielä halvemmalla niin laitoin tilaukseen siitä tiedon. Tiputtivat vielä hinnan 60 euroon. Toimitus 4-5 päivässä ilmaiseksi. Itse tilaan oikeastaan aina täältä. Hyvä valikoima ja price alert tosiaan toimii.

Vivve
17.03.2020, 23.23
Tästä myös alkanut tulemaan oma lempikauppa. Hinnat tosin hieman yläkanttiin monissa tuotteissa.

LJL
17.03.2020, 23.28
Case on avattu lauantaina ja nyt eletään tiistai-iltaa eikä minkäänlaista yhteydenottoa ole kuulunut. Kohta lähtee reklamaatio Visalle ja rikosilmoitus tarvittaessa ja alkaa olla aika lähellä sitä, että oli viimeinen kerta omalta osaltani, kun tämän kaupan palveluita käytän.

Tästä emme koskaan saaneet lukea, kuinka kävi. Rikosilmoituksen teko, tuo jokapojan ensimmäiseksi mieleen tuleva oikeusturvakeino, olisi varmastikin jo tähän mennessä johtanut esitutkinnan aloittamiseen (ja sen päättymiseen) :)

puffe
18.03.2020, 14.57
Rikosilmoituksen teko, tuo jokapojan ensimmäiseksi mieleen tuleva oikeusturvakeino, olisi varmastikin jo tähän mennessä johtanut esitutkinnan aloittamiseen (ja sen päättymiseen) :)

Jokapojat myös turvautuvat herkästi lakimieheen. Muutaman kerran elämässäni jokapojat ovat uhkailleet kyseisellä hemmolla, kun asiat eivät mene heidän mielikuvituksen mukaan – odotan edelleen yhteydenottoja.

LJL
18.03.2020, 15.11
Jokapojat myös turvautuvat herkästi lakimieheen. Muutaman kerran elämässäni jokapojat ovat uhkailleet kyseisellä hemmolla, kun asiat eivät mene heidän mielikuvituksen mukaan – odotan edelleen yhteydenottoja.

Kyllä. On muuten paljon (aivan paskoja) toimeksiantoja työpöydällä sillä kuuluisalla "lakimiehellä" :D Aika usein toimeksiantajat ovat lisäksi kykenemättömiä suoriutumaan keskimäärin 300€/h laskutuksesta (toki voi hakea oikeusapua)

Juha Jokila
18.03.2020, 16.25
^aika monellakin duunaripalkkalaisella ei edes kuukauden löysät riitä tuohon yhden tunnin palkkaan.

zort
18.03.2020, 21.54
Pitikö B-C:llä olla kevään ajan ilmaiset postikulut >50€ tilauksissa? Tyrkyttää kuitenkin normi postikuluja vaikka summa on 70€ huitteilla. Vai mahtaako vaatia jonkun alennuskoodin?

pätkä
18.03.2020, 22.08
Pitikö B-C:llä olla kevään ajan ilmaiset postikulut >50€ tilauksissa? Tyrkyttää kuitenkin normi postikuluja vaikka summa on 70€ huitteilla. Vai mahtaako vaatia jonkun alennuskoodin?

Taisi koskea vain viime viikonloppua maanantaihin saakka. Uutiskirjeessä oli maininta "Bis einschließlich Montag, den 16.03.20, sind alle Bestellungen ab 50 € versandkostenfrei!"

zort
18.03.2020, 22.18
Taisi koskea vain viime viikonloppua maanantaihin saakka. Uutiskirjeessä oli maininta "Bis einschließlich Montag, den 16.03.20, sind alle Bestellungen ab 50 € versandkostenfrei!"

Ahaa, no niin, sehän selittää sen sitten. Kiitokset vastauksesta[emoji106]

Pancho
19.03.2020, 10.56
Luottakauppani bike-components jatkaa hyvin palvelella linjalla. Price alertti blackburnin outpost ohjaustankolaukusta ennen tilausta. Päivässä koodi, jolla sain tuotteen hintaa alaspäin 130€->80€ (bike24) ja kun juuri ennen tilausta huomasin, että wiggle myy vielä halvemmalla niin laitoin tilaukseen siitä tiedon. Tiputtivat vielä hinnan 60 euroon. Toimitus 4-5 päivässä ilmaiseksi. Itse tilaan oikeastaan aina täältä. Hyvä valikoima ja price alert tosiaan toimii.

Komento takas, paketissa ei ollutkaan handlebar rollia vaan saman valmistajan seatpack. Nyt mitataan firman toiminta tällaisessa tapauksessa. Puolustuksena on sanottava, että tuotteessa kiinni oleva lipare kyllä sanoo että handlebar roll, joten virhe tullut jo tehtaalla. Taitaa B-C:lläkin robotti hoidella nämä lähetykset jolloin tällainen virhe ei koskaan tule havaituksi.

Laerppi
20.03.2020, 09.53
Paketti tuli nopeasti Helsinkiin. Viimeinen päivitys tiistaina. DHL express.

Yritetty toimittaa. Vastaanottajan toimipiste suljettu.
HELSINKI - FINLAND

Mikä on suljettu? DHL?

kauris
20.03.2020, 10.07
Jos joku Alepan tai vastaavan pakettiautomaatti tai koko Alepa olikin suljettu. No pitäishän se silloin viedä lähimpään muuhun auki olevaan pisteeseen. Mutta joo, tosi oudon kuuloinen juttu.

Laerppi
20.03.2020, 10.42
Paketin pitäisi tulla Päijät-Hämeeseen.

vihtis83
20.03.2020, 11.37
Dhl express paketit tulee kotiinkuljetuksella ellei ole sitten tehnyt muutosta toimitukseen esimerkiksi Dhl-pakettiautomaattiin, noutopisteeseen tai työpaikalleen. Onko jonkun aiemman toimituksen kanssa tehty toimituspaikan muutos esim työpaikalle, joka on nyt koronan takia suljettuna, ja ovat nyt sinne koittaneet pakettia toimittaa?

kauris
20.03.2020, 12.11
Mulle on tulossa paketti bike-discountista tai componentsista en edes muista kummasta tällä kertaa :)
Saa nähdä mihin tulee täällä Espoossa.
Amazonin paketti tuli just äsken suoraan kotiovelle kuten bike24 paketti pari päivää sitten. Kummankaan kuriiri ei halunnut allekirjoitusta eli asiakasta lääppimään kosketusnäyttölaitettaan.

TERU
20.03.2020, 16.52
Äsken tuli hieno lähetys BD kaupasta kotiovelle POSTIN toimittamana! Halvin DHL valittu toimittajaksi.

Laerppi
23.03.2020, 11.41
Dhl express paketit tulee kotiinkuljetuksella ellei ole sitten tehnyt muutosta toimitukseen esimerkiksi Dhl-pakettiautomaattiin, noutopisteeseen tai työpaikalleen. Onko jonkun aiemman toimituksen kanssa tehty toimituspaikan muutos esim työpaikalle, joka on nyt koronan takia suljettuna, ja ovat nyt sinne koittaneet pakettia toimittaa?

Soitin DHL ja osoitteen loppuosaa ei näkynyt eli vain kadunnimi oli paketissa. Huomenna pitäisi paketin tulla.

TMo
24.03.2020, 15.06
On tää kyllä oma suosikkikauppa tällähetkellä. Chatissa asioiden hoitaminen vaivatonta ja kaikki onnistuu. Mulla on ollu tilaus sisässä jo jonkin aikaa odottaen damperia, tilausta tehdessä tsättäsin aspaan ja kysyin että liikeniskö ilmaset postit - no tottakai. Ja sitten olen sitä tilausta säätänyt jättäen jotain pois ja samalla ne kysyi että haluatko partial deliveryn, no käyhän se. Loput romut tuli jo ja damper on vielä jälkkärissä ja siihenkin just lisäsin vielä lisää tavaraa tulemaan.

cimzy
06.04.2020, 12.19
Miten paketin saa kiinni Suomen päässä, kun se on menossa kotiosoitteeseen, itse on töissä klo16 asti ja paketin paikkaa ei voi vaihtaa enää töihin tai pick upiin?

TMo
06.04.2020, 13.43
Ainakin pirkanmaalla nää tulee ihan DHL kuljetuksena kotiovelle joten soitto DHL aspaan. Tod näk sun puhelinnumero ei ole siellä oikein jos kerran ei ole tullut tekstaria missä olevalla linkillä sen vois vaihtaa sitten sinne pick up:iin.

cimzy
06.04.2020, 16.48
No ei tullut vaan virheellinen osoite. Mitä ihmettä. Osoitteeseen ei voi vaikuttaa enää kun tilaus on bdlle tehty. Eikä osoitetta muuttaa enää kun paketti on lähtenyt.

zort
06.04.2020, 22.05
No ei tullut vaan virheellinen osoite. Mitä ihmettä. Osoitteeseen ei voi vaikuttaa enää kun tilaus on bdlle tehty. Eikä osoitetta muuttaa enää kun paketti on lähtenyt.

B-C päättänyt että osoitetta ei voi vaihtaa muuta kuin heiltä pyytämällä. Eikä se sittenkään taida järin notkeasti kääntyä. Saksalaista rautakankimaisuutta.

cimzy
07.04.2020, 11.03
Noh, koska osoite oli virheellinen, eikä mukana ollut edes sitä puhelinnumeroa (missä sellaisen bc:n sivulla saa laitettuakaan), paketti on yhä kuriirilla. Osoitteesta puuttui rappu ja asunnon numero, kuten arvata saattoi 😁
Sain aspan kiinni ja paketti uudelleenohjataan töihin ! vaikka sen piti olla mission impossible. No huomenna nähdään 😅

Kuutio
07.04.2020, 17.44
^Mulla oli tämän kanssa, tai joku saksalainen kauppa se kuitenkin oli, sama ongelma eli kadun lisäksi oli vain talon numero. Rappu ja asunnon numero jäivät puuttumaan pakettitarrasta, kun olin ne laittanut ne välilyönneillä tyyliin Fillaristintie 1 A 1. Jostain syystä siellä ei järjestelmät ymmärrä tämmöstä osoitetapaa. Opin siitä, että nykyään ulkomailta tuleviin tilauksiin laitan aina nuo yhteen pötköön eli 1A1, eikä ole kertaakaan sen jälkeen pudonnut tärkeät kirjaimet tai numerot pois.

Pancho
07.04.2020, 19.30
^ Tässäkin firmassa, kuten oikeastaan kaikissa ulkomaisissa kaupoissa, joista olen tilannut, on osoitetiedolle kaksi kenttää. Ensimmäiseen kadun nimi ja toiseen loput ja hyvin toimii. Ja ainakin itse pystyn bike-componentsiin kirjautumalla päivittämään osoitteeni. Ei tarvetta ottaa aspaan sen takia yhteyttä.

hece
07.04.2020, 19.48
Mulla jäi töihin tulematta ovelle kun numero oli tyyliin 12 C 16, luki vain "12 C " ts. viisi ensimmäistä merkkiä mahtui. 12C16 on sittemmin tullut ongelmitta. Toinen ongelma kun firman nimi kenttää ei kuitenkaan ole ikinä tullut osoitelappuun. Olenkin siellä nykyään Mr. Firma Oy Hece...

Nautiskelija
07.04.2020, 19.54
Mulla on muistaakseni juuri sillä toisella osoiterivillä kännykkänumero, kuriiria varten. Paketin osoitetarraan ei herkästi muuten tule kännykkänumeroa ollenkaan

maapaa
15.04.2020, 20.17
Taitaa olla kiirettä varastolla, 8pv tuli täyteen ja paketti ei ole lähtenyt vielä liikkeelle.

Grr
18.04.2020, 11.37
Olipa jännä. Laitoin parista tuotteesta "price alert" ilmoituksen.
Vastaus: Price alert rejected. Pitäkööt tunkkinsa tällä kertaa.

TERU
18.04.2020, 13.05
Taitaa olla kiirettä varastolla, 8pv tuli täyteen ja paketti ei ole lähtenyt vielä liikkeelle.

Toinen saksan luottokauppa BD taitaa olla samassa tilassa, automaatti vahvisti tilauksen, sitten ei ole kuulunut mitään, kun aina ennen tullut nopeasti tietoa keräilystä, lähetyksestä ja paketsun kulusta. Kesätavaraa joten ei kiirettä, niin ja vähän hankalampaa tavaraa seassa, lokarit vaativat sopivan lootan. Mutta paketin saapumistahan on mukava oottaa, vaikkei tänään tulisikaan.

MRa
18.04.2020, 18.33
Maanantaina tilaus, tiistaina vahvistus, torstaina pakettikoodi. Ei ihan vakionopeus, mutta ihan kohtuullinen silti. Pääsiäismunakamppis saattanut hieman hidastaa toimintaa ja toki myös Covid

kervelo
18.04.2020, 19.18
Toinen saksan luottokauppa BD taitaa olla samassa tilassa...

BD etusivulla on jo jonkin aikaa ollut ilmoitus siitä, että paketin liikkeelle lähtö saattaa kestää viikon.

TERU
19.04.2020, 04.29
No niinpähän tuolla kerrotaan, on tullut syöksytyksi virtuaalisten hyllyjen väliin penkomaan tavaroita totuttuun tapaan laput silmillä - kiitos selväsanaisesta suomennoksesta!

Weston
22.04.2020, 16.29
B-D tilaus sisään to 16.4 klo 14 ja 22.4 klo 9 tuli viesti, että tuotteet lähetetty.

TERU
22.04.2020, 19.52
Väärässä ketjussa ollaan, mutta samat tiedot samoilla päiväyksillä tuli iltasella spostiin. Lupasivat vielä illalla myöhemmin seurantakoodin, luottamus säilyy.

Dr TuKo
23.04.2020, 16.47
Tilaus 12.4. toimitus kotiovelle tänään 23.4. Ihan ok ottaen huomioon pääsiäismuna, covid ym. DHL- koodi koko matkalle

pätkä
28.04.2020, 19.24
Eilen tilasin ja paketti on matkalla. Ei ainakaan vielä mitään korona viivettä lähetyksessä.

Jooveli
29.04.2020, 09.11
Hi xxxxx,

All of the articles which you ordered are in stock and reserved for you. However, it may take up to a week longer at the moment until we are able to get your order on its way to you.

Due to COVID-19, we have also had to adapt many working processes and routines internally in order to protect our colleagues in the best possible way and to do our part to contribute to the containment of the virus. These adjustments and the current high demand for bike parts have unfortunately led to the fact that we are unable to deliver at the usual speed at the moment.

We are, of course, doing our absolute best to deal with the backlog and get every order dispatched as quickly as possible. As soon as we have handed over your order to our shipping partners, we will let you know by e-mail and you will receive a tracking code.

We apologize for the resulting delays and hope for your understanding in this unusual situation for us all.

Itse sain tämmösen vastauksen. Sunnuntaina tilattu.

hsr
29.04.2020, 10.57
Itse sain tämmösen vastauksen. Sunnuntaina tilattu.
Mulle sama eilen, tilattu viime perjantaina. Aika eri tavalla tämä tilanne vaikuttaa eri firmoissa, samana p:nä bike24:sta tilattu lähetys jo matkalla.

Tau
01.05.2020, 10.11
Kaikki ymmärtämykseni hankalan tilanteen aiheuttamille ongelmille saksanmaalla.
Paikallinen jakelija sitten saanut to aamuyöllä paikkakunnalle kirjattua DPD:n pakettia jakeluun enää saman päivän aikana, mistä vapun vuoksi kolmen päivän lisäviive. Ensi viikolla lähetyksellä mennyt tilauksesta kolme viikkoa. Pitkä on odottavan aika.

pätkä
04.05.2020, 11.08
Eilen tilasin ja paketti on matkalla. Ei ainakaan vielä mitään korona viivettä lähetyksessä.

Äsken posti toi paketin kotiovelle. (til. 27.04)

pkuitune
06.05.2020, 09.44
29.4. ensimmäinen tilaus sisään kyseisestä firmasta tuotteista, joita kaikkia oli nettisivujen mukaan varastossa heti toimitettavaksi. Yllättäen 5.5. tuleekin viesti sähköpostiin, että yhtä tilauksen tuotetta ei olekaan varastossa ja arvioitu postituspäivämäärä tilaukselle on 12.5.

Plussana vielä kaikki viestit lähetetään yksinomaan saksaksi, ja kun en itse saksaa osaa, niin kaikki viestit pitää kierrättää Translaten kautta :rolleyes: Vahvasti näyttää siltä, ettei tarvitse toistamiseen tämän tahon kanssa kauppaa käydä.

Olli L
09.05.2020, 11.55
Onko minulla vai kaupalla englanninkieliset termit sekaisin? B-C puhuu "Freewheel Remover" ja "Cassette lockring" työkalusta saman tuotteen kohdalla. https://www.bike-components.de/en/ParkTool/FR-5-2-Freewheel-Remover-p52723/

Eikö tuossa sotkeudu kierrepakat ja kasettipakat? Parktool ja Sheldonbrown pitävät nuo käsitteet erillään.