PDA

Näytä tavallinen näkymä : www.bike-components.de

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

plösöpötsi
02.01.2011, 07.22
Mitä kuriiria nämä nyt käyttävät?

dhl

Raikku
05.01.2011, 08.42
Kokeilin vaihteeksi maksaa pankkisiirtona firman Suomalaiselle tilille(Nordea), kuinka hyvin tsekkaavat noita vai pitäisikö vielä laittaa meili että maksu tehty?

Traccia bianca
05.01.2011, 08.55
Kokeilin vaihteeksi maksaa pankkisiirtona firman Suomalaiselle tilille(Nordea), kuinka hyvin tsekkaavat noita vai pitäisikö vielä laittaa meili että maksu tehty?

Tuntuvat tsekkaavan aika hyvin.
Paketti on ainakin minulla lähtenyt parhaassa tapauksessa samana päivänä.
Näin siis Nordea-Nordea.

Teemu Kalvas
05.01.2011, 09.32

Kyllä tuo on nähdäkseni täysin automatisoitu niillä, maksoit minkä tahansa maan niiden tilille niin niiden keskusjärjestelmä näkee sen seuraavassa päivityksessä (tunti? päivä? en tiedä.) ja sit jos paketti on valmis niin se lähtee.

elasto
05.01.2011, 12.47
Mulla on mennyt yhtä kauan kuin ulkomaantilisiirrossa, vaikka maksoin Nordeasta tuonne Nordeaan. Tämä siis tapahtunut jo useamman kerran. Sähköpostilla kyselyä lähettäessä vastaukseksi on tullut vaan tyhjiä lupauksia.

Hri
05.01.2011, 14.14
Eikös tästä nyt ole ollut jo puhetta.

Jos kaipaa jännitystä muuten niin tylsään elämään, haluaa tuskailla palstoilla sekä yleisesti pitkittää kärsimystä ja jännitystä: Tilaa tilisiirrolla.

Jos taas haluaa mieluummin asentaa jo uusia osia pyöräänsä, samalla unelmoiden loputtomista, kevyesti alamäkeen viettävistä, kesäisistä poluista: Tilaa visalla.

:D

Raikku
05.01.2011, 15.05
Itsellä nyt oli kaikissa kamoissa muutenkin ilmoituksena 2-7pv toimitusaika. Ja tilisiirron hinta oli alempi siksi ajattelin kokeilla noin ensi kerran sitä.

Voihan sitä sitten taas jatkossa Visalla(Debit) laittaa, tosin Visa on paha kun boikotoivat Wikileaksia. Tosin ilman Visaa ei oikein mitään netistä osta...

juu-zo
08.01.2011, 15.12
dhl

Minulle ainakin oli dpd käynyt jättämässä lapun kun en ollut kotona. Maanantaille täytyy sopia uusi toimitus.

t-man
10.01.2011, 17.34
Joo mullakin toimittaa dpd tai savon kuljetus-mikälie...tänään on taas kuski käyny ihmettelemässä alakerran ovea ja pitänee taas käydä ite hakemassa hilppeet varastolta

juu-zo
10.01.2011, 17.47
Joo mullakin toimittaa dpd tai savon kuljetus-mikälie...tänään on taas kuski käyny ihmettelemässä alakerran ovea ja pitänee taas käydä ite hakemassa hilppeet varastolta

Jep sama homma. Tosin dpd oli mokannut tänään. Piti olla iltatoimitus mutta kuriiri on käynyt jo 13.10. Eihän työaikaan täällä ketään kotona ollut joten soitin ja sanoin että tulen suosiolla hakemaan vantaalta paketin.

Pekka L
13.01.2011, 13.01
16.11. tilaus, tänään tuli postia että huomenna vois lähteä... kerran ennen jo ilmoittivat viivytyksestä. Noo, kiire ei ole ja tilattu tavara joka paikassa "kiven alla", joten eipä tässä muuta kuin odotellaan tavaraa ja kevättä. Kyllä ne molemmat sieltä tulee:)

Pekka L
17.01.2011, 22.23
16.11. tilaus, tänään tuli postia että huomenna vois lähteä... kerran ennen jo ilmoittivat viivytyksestä. Noo, kiire ei ole ja tilattu tavara joka paikassa "kiven alla", joten eipä tässä muuta kuin odotellaan tavaraa ja kevättä. Kyllä ne molemmat sieltä tulee:)

Meni edellisessä viestissä kuukaudella:o + päivällä päivällä pieleen tuo tilauspäivä, se oli 17.12. Tänään tuli lähetysilmoitus, eli tasan kuukausi tilauksesta. 2-7 päivää oli ilmoitettu toimitusaika, mutta veikkaanpa että saksan maahantuojakin joutui tavaraa tilaamaan kauempaa. Pelottaa ajetella mikä soppa olisi tullut, jos olisi paikallisen kautta pitänyt tämä tilaus hoitaa. Tuskin olisin ikinä mitään saanut.

Jahvetti
21.01.2011, 11.44
Hyvin tuli lähetys:
10.1. tilaus sisään
11.1. vahvistus että tavarat lähtee 16.1.(jep, sunnuntai)
Samana päivänä kokeilin vielä -price alert-juttua(Kiitos MRa) ja vastasivat että hintaa pudotetaan!!
12.1. tavarat lähti kuitenkin liikenteseen!!!
17.1. tavarat perillä ja pyörässä kiinni.

Hyvin toimi jälleen kerran ja tuo muutaman kympin hinnan pudotuskin tilausvahvistuksen jälkeen oli plussaa!

ljgda
22.01.2011, 15.25
Olen aiemmin tilannut hyvällä menestyksellä täältä "in stock" tuotteita. Nyt otin riskin ja tilasin "delivery period approx. 2-7 days" tuotteen. Luvatussa ajassa toimi ja sain tuotteen tilauksen jälkeisellä viikolla.

mehukatti
26.01.2011, 14.09
Onko kukaan saanut Bike-componentsilta hyvitystä takas Visa-tilille, kun tuotetta ei ole ollut saatavissa järkevässä ajassa? Miten nopeasti hyvitys ilmestyi näkyviin verkkopankkiin?

Vilhelm V
28.01.2011, 13.18
Tänään lähti tilaus tähän vanhaan tuttuun putiikkiin. Vähän arvokkaampi setti tulossa tällä kertaa työkaluja ja muuta sälää. Seurataanpa milloin paketti kolahtaa postista.

-kft-
28.01.2011, 13.51
Tilauksesta toimitukseen kuusi päivää. Olivat vielä vaihtaneet kyselemättä tilalle paremmat ketjut kuin mitä tilasin. Isoa peukkua.

mehukatti
02.02.2011, 23.17
Pakko kehua Bike Componentsia. Tilasin uuteen pyörään ison läjän osia sieltä, joista monia ei ollut varastossa, vaan 2-7 päivän toimitusajalla. Sieltä tiedotettiin tarkemmista toimitusajoista sitä mukaa kun ne tarkentuivat ja kun yhden palikan toimitus olis menny liian pitkälle, niin hyvittivät siitä pyynnöstäni rahat takas luottokortille. Ja tänään kun hain paketin, niin kaikki palikat olivat oikeita.

juu-zo
07.02.2011, 11.37
Eilen sunnuntaina pistin tilausta sisään niin koska olisi odotettavissa nuo maksutiedot tulevan kun maksutavaksi valitsin pankkisiirron? Toivotaan että tällä viikolla saisivat osat jo lähetettyä vaikka muutamassa tuotteessa toimitus olikin 2-7 päivää.

viller
07.02.2011, 11.41
Tilaus 26.1.
Lasku tuli ja maksettiin 27.1.
Paketti lähti 3.2.
Paketti on saapunut määränpääkaupunkiin 7.2. ja odottaa jakelua.

juu-zo
11.02.2011, 17.14
Pitäisikö olla jo yhteyksissä liikkeeseen kun viikkoon ei ole kuulunut mitään. Pistin sunnuntaina tilauksen vetämään enkä ole vielä saanut edes maksutietoja sähköpostiin. Nettisivuilla tilauksen status on vain processing.

viller
11.02.2011, 18.25
Pitäisikö olla jo yhteyksissä liikkeeseen kun viikkoon ei ole kuulunut mitään. Pistin sunnuntaina tilauksen vetämään enkä ole vielä saanut edes maksutietoja sähköpostiin. Nettisivuilla tilauksen status on vain processing.

Se nettisivuilla näkyvä tilausstatus ei meinaa mitään. Mulla on elokuussa 2009 ostetut kiekot edelleen tilassa "Processing" vaikka kiekoilla on ajettu jo useampi tonni.

Vilhelm V
11.02.2011, 22.57
Tänään (28.1.) lähti tilaus tähän vanhaan tuttuun putiikkiin. Vähän arvokkaampi setti tulossa tällä kertaa työkaluja ja muuta sälää. Seurataanpa milloin paketti kolahtaa postista.

Paketti kolahti postista tänään (11.2.). Kaikki kamat asiallisesti mukana. Ei valittamista, hyvin meni.

juu-zo
12.02.2011, 16.31
Nopeaan tuli vastaus mailiin ja jopa lauantaina(?). Olivat ilmeisesti unohtaneet laittaa maksutiedot tulemaan joten asiakaspalvelija laittoi ne tulemaan välittömästi. Eli viime sunnuntaina tehty tilaus, tänään maksu ja katsotaan koska on paketti suomessa.

EePee
21.02.2011, 20.21
Alkaa olemaan ihan suosikkiputikki. TOIMII saksalaisella eleettömyydellä. Taas tuli tänään parisen viikkoa tilatut roippeet. Yksi artikkeli ei ollut hyllyssä, mikä li tiedossa tilatessa. Silti tiedusteltiin, että haluanko muut vai odotellaanko, odotelu on oletusarvo. Välillä pidettiin ajan tasalla sopivin välein, että milloin puuttuva kikkula voisi olla tulossa. Ei voi muuta kuin suositella.

Marsusram
10.03.2011, 12.52
5.3. tilaus sisään, kaikki artikkelit hyllytavaraa
7.3. ilmoitus lähteneeksi
10.3. kuriiri kävi toimittamassa ovelle

karhut
17.03.2011, 14.05
Mulla on huonoja kokemuksia tästä liikkeestä.
Ensin viivyttelivät toimituksen kanssa, kun eivät muka löydä rahoja tileiltänsä. Etsivät rahoja viikon. Lopulta tuli kiero jarrulevy.

Koska se ei vääntämällä oiennut, niin lähetin sen takaisin , mutta sama paska tuli takaisin.

Nyt yritän alkaa väännellä levyä suoraksi. XT-levyssä kun on se pirun runko, luulen että kierous lähtee jo sieltä, koska kaikin voimin sormin vääntämällä levy ei oiennut.

Bike-discount on toimittanut mulle tavarat jo seuraavana päivänä tänne saksaan. Siinä on hyvä kauppa.

Antti_S
17.03.2011, 18.52
Edulliset hinnat ja nopea toimitus. Nykyään PayPal maksu mahdollinen. Tosin ottaavat siitä saman 5e maksun minkä luottokortiltakin.

Nisse-setä
23.03.2011, 18.01
18.3 tilaus sisään, 23.3 kamat näpissä. Kaikki olivat tosiaan varastokamaa (lähtee 24h sisään, ainakin pitäisi). Olisi ollut jo edellisenä päivänä lähetti kotioven takana vaan töissä kai sitä virka-aikana...

No, DHL:n asiakaspalvelun kautta osoitteen muutos työpaikalle, siellä toimitus väärälle ovelle :mad:. Onneksi bongasin componentsin logon yhdessä paketissa lähettämön pöydällä, on kohtalaisen kokoinen tehdasalue muuten mistä lähteä hakemaan :D. Eli omaa ja DHL:n tyhmyyttä, ei kuski paljon soitellut pyynnöstä huolimatta, tosin en kyllä sen varaan paljon laskenutkaan.

Bike-Componentsin toiminnasta ei valittamista, kamat oli mitä pitää ja ehjänä perillä. Luottokortilla rahoistaan eroon pääsy oli erinomaisen helppoa, Verified by Visa ja kaikki. Componentsin verkkokaupan valikkorakenteesta voi olla montaa mieltä, listasta aukeaa miljoona alavalikkoa, XT:n takapakka tuntui olevan ylivoimainen löytää kun oli osaston "Sprockets" alla tutun "Cassettes" sijasta. No, oppia ikä kaikki...

kukavaa
01.04.2011, 14.50
tuli mieleen, että mitenköhän noi tarkoittaa sanoessaan 06.04.? ihan kuudes neljattä vai väärin niikuin muualla usein; kuudennen neljäs?
semmosta.

mehukatti
01.04.2011, 15.34
Kuudes huhtikuuta.

jmv83
03.04.2011, 19.55
Tuolla on aikasta edukkaasti noita Vortrieb runkoja ja haarukoita (ilmeisesti joku aasiasta tukkukamana tuleva "talon merkki") ? Onko Vortrieb kamasta mitään kokemusta? Road sport maantierunko 139e ei paha...

skela
03.04.2011, 20.18
tuli mieleen, että mitenköhän noi tarkoittaa sanoessaan 06.04.? ihan kuudes neljattä vai väärin niikuin muualla usein; kuudennen neljäs?
semmosta.
Suomen päiväyksien ja järjestyslukujen merkintätapa taisi tulla Saksasta (tarkemmin Schleswig-Holsteinin Lockstedtistä) jääkäripataljoona 27 (http://fi.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ripataljoona_27):n mukana. Ruotsissahan kirjoitettaisiin 6 april ilman pistettä.

Tosin bike-components.de:n kielenkäytössä 2‒7 Tage saattaa tarkoittaa päiviä, viikkoja tai kuukausia. :)

Kalle H
08.04.2011, 06.57
Aivan käsittämättömän hyvät kokemukset tästä kaupasta. Tilasin viime sunnuntaina ensimmäisen kerran pyörään palikkaa netistä, kun paikallisten kivijalkojen hinnat ja "ei oo/ei tuu" -tarjonta alkoi tökkimään . Hinnat on kauttaaltaan todella hyvällä tasolla, joskin Visalla maksessa menee toimitukseen yms. kuluihin se 15€.

Tilaus lähti Sunnuntaina sisään, Bike-components käsitteli tilauksen heti maanatai aamusta (kaikki tuotteet suoraan varastossa) ja paketti oli mulla kädessä eilen torstaina neljän. Koko tilaukseeni meni siis n. 3,5 arkipäivää!!! Mukava yksityiskohta oli se, että DHL:än trackaus toimi asiallisesti koko reissun ajan. Kaiken kukkuraksi tuotteet oli pakattu asiallisesti tukevaan pahvilaatikkoon, josta kamat oli kiva asennella maantiesinkulaan.

Seuraavien tuotteiden takia laitoin oikeastaan tilauksen vetämään (olis kyllä ollu paljon muutakin kivaa saatavilla):

2 kpl Continental Grand Prix 4000 S kumeja 47,50€ (paikalliset hinnat 40€-50€ per kappale)
http://www.bike-components.de/products/info/p16016_Grand-Prix-4000-S-2er-Set-Faltreifen-.html

Shimano PD-A600 -pedaalit 54,96€ (paikalliset hinnat 90€-115€)
http://www.bike-components.de/products/info/p23245_Ultegra-Klickpedale-PD-A600-.html

Näiden lisäksi tarttui mukaan ihana Shimanon valmistama SPD-kengille tarkoitettu pussi, keveitä sisureita sekä muutama paikkasatsi.

Tilaan kyllä varmuudella uudestaan, ainakin jos tulee taas tarvetta hieman suuremmalle lastille.

lonelyraider
10.04.2011, 17.57
Tuolla on aikasta edukkaasti noita Vortrieb runkoja ja haarukoita (ilmeisesti joku aasiasta tukkukamana tuleva "talon merkki") ? Onko Vortrieb kamasta mitään kokemusta? Road sport maantierunko 139e ei paha...

vortin road sl-rungolla noin 3000 km nyt takana. oikein tyytyväinen olen ollut

Thundermand
16.04.2011, 09.33
Varastossa olevaa tavaraa tuli tilattua viime lauantaina ja myös maksettua tilaus. Keskiviikkona tiedustelin mikä tilanne, sanoivat että lähtee sinä päivänä. Pari päivää meni eikä mitään kuulunut, kunnes perjantaina kysyin taas tilauksen tilannetta; "package should leave us today", mutta ei mitään viestiä lähetyksestä ole vieläkään tullut.

Hyvin harmillista, kun joillain lähtee tavarat ilman että pitää asiakkaan muistutella, kun toisilla sekään ei hirveästi auta :(

E: Maanantaina lähettivät tilauksen, ja DPD toimitti torstaina klo 20 kotiin asti. Yllätyin hyvin positiivisesti ottaen huomioon negatiivisen kritiikin DPD:stä mitä netissä on :P

Ketjureaktio
28.04.2011, 22.29
Olisi pitänyt lukea tätä rasvattua ketjua... laitoin tilauksen sisään 8 päivää sitten, parin päivän välein on tippunut tietoa että jokin osa tulee toimitukseen vasta kahden viikon kuluttua. Tänään tuli kuitenkin pommi, yksi osa saadaan toimitettua vasta KUUKAUDEN päästä! Perkile.. 5 viikkoa tilauksesta ja viikon päästä vasta saan tiedon. En nyt kehuisi... toivottavasti toimitus nyt kuitenkin tulee ja oikein. Ja onhan tuossa mahdollisuus tiputtaa osia tilauksesta, mutta kun tämä on juuri se kriittisin palikka. Ei hymyilytä, projekti seisoo ja toinen ei ehdi Lohjalle :(

Raikku
01.05.2011, 18.42
Tarkoittiko Deutche post sitä että Suomen päässä DHL tuo? Vai normipostiin haettavaksi?

MatkaMies
01.05.2011, 22.56
Postiin tulee. Joskus ovat lähettäneet DHL express -pakettina, joka tulee Itellan kyydillä kotiovelle asti.

kukavaa
03.05.2011, 17.17
mulla on dhl tuonu joka kerta. dhl:lältä sitä pukettia voi seuratakkin.

timoe
03.05.2011, 17.37
Olisi pitänyt lukea tätä rasvattua ketjua... laitoin tilauksen sisään 8 päivää sitten, parin päivän välein on tippunut tietoa että jokin osa tulee toimitukseen vasta kahden viikon kuluttua. Tänään tuli kuitenkin pommi, yksi osa saadaan toimitettua vasta KUUKAUDEN päästä! Perkile.. 5 viikkoa tilauksesta ja viikon päästä vasta saan tiedon. En nyt kehuisi... toivottavasti toimitus nyt kuitenkin tulee ja oikein. Ja onhan tuossa mahdollisuus tiputtaa osia tilauksesta, mutta kun tämä on juuri se kriittisin palikka. Ei hymyilytä, projekti seisoo ja toinen ei ehdi Lohjalle :(

mulle tippui 5-6 sähköposti-ilmoitusta siitä että toimituspäivät 3 tavaralle muuttuvat myöhemmäksi, kullekin erikseen...

seurantakoodi ilmoitti tavaroiden lähteneen firmasta samaan aikaan. sitten ilmoitti viikon niiden olevan lähteneet saksata kohti suomea.. kaikki tämä ennen ilmoitettua viivästynyttä postituspäivää, ja lopulta, seurantakoodin näyttäessä lähtenyt sakasasta .. kännykkä soi ja dhl-n mies on kotiovella, monta päivää ennen luvattua toimituspäivää,

kerrassaan sekavaa, mutta kaikki tuli mitä pitikin.

Raikku
03.05.2011, 19.14
mulla on dhl tuonu joka kerta. dhl:lältä sitä pukettia voi seuratakkin.

Toivottavasti ei DHL tuo kun en päiväsaikaan ole himassa. Ja se osoitteen muuttaminen maksaa törkeän paljon, UPSllakin ilmaista. Mielummin postista haen. Toivottavasti mahdollinen DHL suostuu sen postiin viemään.

Jahvetti
03.05.2011, 20.00
Toivottavasti ei DHL tuo kun en päiväsaikaan ole himassa. Ja se osoitteen muuttaminen maksaa törkeän paljon, UPSllakin ilmaista. Mielummin postista haen. Toivottavasti mahdollinen DHL suostuu sen postiin viemään.

Näytät asuvan Vantaalla ja jos on auto käytettävissä niin sen voi käydä hakemassa DHL:n noutopisteestä lentokentän kupeesta. Soitto sinne ja sovi että noudat sieltä. Itse olen tehnyt noin melkein joka kerta.

protonis
03.05.2011, 20.39
Onko se DHL:än osoitteenmuutos maksullinen?! Ite viimeeksi pari viikkoa sitten muutin toimitusosoitteen töihin, kun DHL oli yhden kerran yrittänyt kotiin toimitusta. Eikä kyllä ole mitään ylimääräistä maksua siitä tullut...? DHL ei tosiaan ole mikään paras vaihtoehto kun jakelua pystyi itse toivomaan vain klo 11-16.

Itsellänikin tilaus tulossa Saksasta, mutta nyt muistin laittaa toimitusosoitteen suoraan töihin.

Jambbe
04.05.2011, 19.10
Oli maksullinen ainakin viime kesänä, mutta nyt keväällä osoitetta vaihdettaessa lisää rahaa ei kerjätty. Olisiko ollut jokin epäonnistunut kokeilu.

Onko se DHL:än osoitteenmuutos maksullinen?! Ite viimeeksi pari viikkoa sitten muutin toimitusosoitteen töihin, kun DHL oli yhden kerran yrittänyt kotiin toimitusta. Eikä kyllä ole mitään ylimääräistä maksua siitä tullut...? DHL ei tosiaan ole mikään paras vaihtoehto kun jakelua pystyi itse toivomaan vain klo 11-16.

Itsellänikin tilaus tulossa Saksasta, mutta nyt muistin laittaa toimitusosoitteen suoraan töihin.

tvo
05.05.2011, 08.57
Mites noita lähetyskoodeja oikein pitäisi dekryptata? Sain mailin otsikolla "Paketausgang bei BIKE-COMPONENTS.DE", sisältäen seuraavaa:

Deine Bestellung <tilausviite> ging heute in den Versand.

Die Paket-Nummer lautet:
%000221001<18 numeroa lisää>

Die Lieferung erfolgt bei Paketen normaler Größe per DHL (Deutsche Post)

Über den folgenden Direktlink kannst Du ca 12 Stunden nach Erhalt dieser E-Mail den Versandstatus einsehen:
http://tracknet.dpwn.com/migtrack/servlet/ShpSearch?Language=2&from=IS&IcodeType=I&icodelist=<Paket-Nummer yltä>

Sperrgutpakete werden mit DPD geliefert.(die Paket Nummer fängt dann mit 141 an)
Den Versandstatus kannst du auf www.dpd.de einsehen.

Bei Versand innerhalb Deutschlands wird Deine Lieferung innerhalb von 3 Tagen ankommen.

Tuo Paket-Nummer ei toimi DHL:n seurannassa sellaisenaan, prosentin poistamalla, %00:n poistamalla, %00:n ja postinumeron poistamalla, eikä samoilla yritelmillä myöskään Bike-Discountin seurannassa. Reilusti yli 12 tuntia kulunut tuon sähköpostin saapumisesta. Annettu suora seurantalinkki ei myöskään toimi, palvelin ei vastaa.

Enkö vaan osaa, vai onko kyseessä ihan todellinen bugi jossain?

MacGyver
05.05.2011, 09.26
Mulla ei ole ikinä toiminut nuo suorat linkit. Koitappa syöttää pakettinumero tuonne:
http://nolp.dhl.de/

tvo
05.05.2011, 09.43
Mulla ei ole ikinä toiminut nuo suorat linkit. Koitappa syöttää pakettinumero tuonne:

Tätähän sanoin jo kokeilleeni, mutta: taikasana olikin tuo "sperrgutpaket" eli tilaa vievä(?) lähetys, kasatut kiekot ilmeisesti ovat jo "isot". Kuten mailissa sanotaan, tämän tunnistaa 141-alkuisesta pakettinumerosta, piti vaan osata ottaa tuo %00 (ilmeisesti koodattu NUL) ja oma postinumero ja jättää huomiotta yksi etunolla, jolloin pakettinumero sitten alkoikin 141. Eilen ei vielä toiminut DPD:n trackerissa (http://www.dpd.com/tracking), mutta tänään toimi.

Nyt sitten odottelemaan, ko. puljusta minulla ei vielä olekaan kokemusta...

J-M
05.05.2011, 15.46
Mulla ei ole ikinä toiminut nuo suorat linkit.

Ei mullakaan, mutta koitapas laittaa sen URLin perään puolipiste. Johan toimii!

Mulla taitaa olla 14. tilaus Bike-componentsista tulossa, ja ensimmäisen kerran on vähän nurisemista. Marzocchin tiivistesarjan toimitusajan piti olla 2-7 päivää, mutta siitä on jo yli kuukausi kun tein tuon tilauksen. No, tällä viikolla ne kuulemma ovat tulossa, joten ehkä ensi viikolla saa paketin kotiin.

Antti Salonen
05.05.2011, 16.37
Näytät asuvan Vantaalla ja jos on auto käytettävissä niin sen voi käydä hakemassa DHL:n noutopisteestä lentokentän kupeesta. Soitto sinne ja sovi että noudat sieltä. Itse olen tehnyt noin melkein joka kerta.
Näin mäkin olen tehnyt melkein joka kerta Bike-Componentsin pakettien kanssa, vaikka en ihan lentokentän vieressä asukaan.

DHL on hämmästyttävän kyvytön toimittamaan paketteja firmaksi, jonka liiketoiminta perustuu pakettien toimittamiseen. Toimitusosoitteen muutoksista multakin on aina peritty rahaa eikä firma toisaalta pysty antamaan mitään tarkkaa arviota toimitusajankohdasta tai toimittamaan normaalin työajan ulkopuolella.

Esim. UPS:n kanssa mitään tälläistä perseilyä ei ole ollut havaittavissa. Bike-Componentsin DPD:llä tulleet lähetykset ovat myöskin tulleet hyvinkin joustavasti ihan kotiovelle asti.

Raikku
06.05.2011, 10.52
Kyllä itsekin olen pienempiä paketteja hakenut suoraan sieltä konttorista. Mutta vannesettikin on jo sen koon paketti että fillarilla hankala hakea(vaikka vain pari kilsaa matkaa), itsellä ei autoa enkä tunne ketään jolla olisi kyytiä antaa.

Joten pakko sitten kai pyytää duuniin tuomaan ja dösässä laatikkoa kuljetella. Mikä muuten ratkaisee tuon DHL tai DPD-jutun, itsellä on aina tilauksissa ollut vain valmiiksi annettuna yksi vaihtoehto(eli tuo DHL)?

Itsekin tälläisissä tapauksissa hakisin mielummin itse postin konttorista jos ei himaan saa esim myöhempää aikaa sovittua. Duunista ei kuitenkaan koskaan pääse aiemmin lähtemään.

FoMoCo
06.05.2011, 19.42
Mitren kauan on yleensä mennyt siitä kun on maksanu että tavara on lähteny?

Thundermand
06.05.2011, 21.29
Raikku, DHL:llä tulee "pienet" paketit, DPD:llä isot. Oma kiekkosetti muiden tavaroiden kanssa tuli DPD:llä kotiin klo 20. Voi varmaan päätellä että tulee DPD:llä jos on veloitettu toimituskuluja 30e bulky-tuotteiden takia.

FoMoCo: vähän tuntuu vaihtelevan. Itselläni lähetettiin viimeksi 5. arkipäivänä rahojen saapumisesta heidän tililleen.

FreeZ
07.05.2011, 08.05
Mulle annettiin ainoastaan DHL ( HUOM! Saksan posti ei normi DHL EXPRESS) ainoaksi vaihtoehdoksi, joten oletettavasti siirtyy Suomeen siirtyessään Suomen Postin haltuun.

Thundermand
07.05.2011, 14.21
Ei sillä ole väliä mitä se antaa ainoaksi vaihtoehdoksi, sillä se näyttää German Postia kaikissa tapauksissa. Isommat paketit tulee silti DPD:llä, eli silloin, kun postikulujen hinta on 29,95 euroa.

Viime kesänä B-C:stä tuli paketti DHL:n kuriirin mukana kotiin, ja muutama viikko sitten bulky-paketti DPD:llä kotiin asti. Näin ainakin Helsingissä.

Raikku
07.05.2011, 15.57
Täytyy katsoa kuka tuo, DHL kuitenkin ollut se joka Suomeen sen tuonut, eli DHL:n seurannassa paketti näkyy. Olisi kyllä hienoa jos voisi ostaja vaikuttaa siihen kuka tuo.

Jani73
07.05.2011, 16.37
Isommat paketit tulee silti DPD:llä, eli silloin, kun postikulujen hinta on 29,95 euroa.

Mulle tuli jostain syystä vanteet ynnä muuta DHL:llä suomeen, jonka jakelun hoitaa turussa lähettiykkönen. Postikulut oli myös tuon 30 euroa.

Jaquel´s
07.05.2011, 20.34
Eilen tilaus sisään klo 12, ja tänään tuli seurantakoodi.

tvo
09.05.2011, 22.08
Ei toi DPD vissiin mikään tykki ole, paketti nähty viimeksi Turussa perjantai-iltana. Paha kun ei seurannassa näy kuin tuloskannaus, vaikea arvioida että minne ja milloin ilmestyy seuraavaksi.

Raikku
09.05.2011, 22.46
DHL tosiaan itsellä jostain syystä. Yksi hyvä puolikin sentään selvisi kun soitin huomiselle osoitteenmuutokseen duuniin. Se on nyt DHL:lläkin ilmainen.

Raikku
10.05.2011, 13.33
No helvetti, DHL kusi osoitteenmuutoksen/kuljetuksen tälle päivälle. Ei ollut tieto mennyt kuskille ollenkaan jotan paketti ollut "kuljetusviive"-statuksessa.

Huomenna sitten paremmalla onnella.

tvo
13.05.2011, 18.15
Ei toi DPD vissiin mikään tykki ole, paketti nähty viimeksi Turussa perjantai-iltana. Paha kun ei seurannassa näy kuin tuloskannaus, vaikea arvioida että minne ja milloin ilmestyy seuraavaksi.

Noniin...

to 21.4. - tilaus sisään, kaikki muu "hyllykamaa" paitsi Vortriebin kiekkosatsi 2-7 pv. Maksu luottokortilla.
to 28.4. - ilmoittavat, että kiekkosatsin arvioitu varastoontulopvm on 2.5.2011.
ke 4.5. - ilmoitus paketin lähdöstä, sis. seurantakoodi ja -linkki
ke 4.5. (loppuillasta) - valaistuminen siitä, mitä kaikkea seurantakoodista pitää poistaa ja minkä kuurifirman trackeriin syöttää että paketti löytyy (%00 ja postinumero pois edestä ja DPD:n seurantaan, ks. aiemmat avautumiset tässä ketjussa). Paketti käyty noutamassa ja skanattu Unnan hubissa.
pe 6.5. - paketti skannattu Turussa
ke 11.5. n. klo 08.30 - kypsyn odotteluun, että missä hitossa paketti on, ei ole merkintöjä Turun jälkeen. Soitan aspaan joka toteaa, että paketin olis pitänyt maanantaida 9.5. käydä kääntymässä Vantaalla ja mennä saman tien toimitukseen. Lupaavat soittaa perään kun paketti löytyy.
ke 11.5. n. klo 17.30 - puhelimeeni yritetään soittaa jostakin 0500-numerosta, olen keskellä kuoron kenraaliharjoitusta enkä vastaa (tai edes katso numeroa). Saman tien toinen soitto, en edelleenkään kaiva kännykkää taskusta. Heti perään kolmas soitto, kuvittelen jollakulla olevan oikeasti hätä (lähiomaiseni teholla tms), poistun vastaamaan puhelimeen, setä kertoo soittavansa kuljetusliike siitäjasiitä. Oli yrittänyt toimittaa pakettia, jätti lapun jossa ohjeet uudelleentoimituksen sopimiseen ja nyt soitti, että olisinko myöhemmin illalla kotona. No en, saan pidettyä itseni suunnilleen korrektina ja ilmoitan soittavani aspaan.
to 12.5. - soitan aspaan noin yhdentoista aikaan sopiakseni toimituksen perjantaille. Onnistuu, ja vieläpä toivomanani kellonaikana (klo 18 jälkeen). Puolen tunnin päästä puhelimeni soi, kuljetusliike kyselee että sopisiko paketti toimittaa esimerkiksi perjantai-iltana. Hetkinen...
pe 13.5. - mukava ja sympaattinen setä soittaa ovikelloa klo 18.15, ojentaa lootan (jossa pari lommoa, mutta sisältö ehjä - tarkistin ennenkuin päästin menemään), signeeraan ja toivotan hyvää päivänjatkoa.

Kaikenkaikkiaan bike-componentsin pää tilauksesta meni oikein hyvin, mitä nyt toimitusajat vähän paukkuivat (oli ennalta arvattavissa), mutta... DPD, huoh...

fiber
13.05.2011, 18.58
DHL on todellakin syvältä.

Olin sopinut kotona, että täällä on torstaina vastaanottaja, kun arvelin että bike-componentsin paketti voisi silloin tulla. Ei sitten DHL:n lähetti soittanut, mutta kävi kyllä - ja juuri sillä minuutilla kun aikuinen lapseni istui arvatkaa-missä. Ei ole tuon jälkeenkään DHL ottanut yhteyttä. Oli tarkoitus saada uudet kumit kuluneiden tilalle ja uusi takavaihtaja Keravan kevätpolkaisuun, mutta eipä sitten kun yhden asiakaspuhelun hoitaminen oli lähettifirmalle ylivoimaista.

Illotus
17.05.2011, 12.31
3.5 tilaus sisään ja maksu tilisiirrolla, 8.5 pari lisäystä, paketti matkaan 11.5 deutsche postilla ja tänään 17.5 postin jamppa kävi tuomassa ovelle. Kaikki tilatut kamat ja pakattu hyvin.

Postille risut, kun eilen kyselin livesätissä tuosta toimituksesta ja sieltä sanottiin, että olisi vasta keskiviikkona tulossa. Tuurilla satuin olemaan tänään paikalla.

Raikku
17.05.2011, 14.00
Tosiaan, miten te jotkut voitte vaikuttaa siihen millä kuljetuksella tulee? Kun ei siellä valintamahdollisuutta ole, vai pitäisikö tilauksen yhteydessä jotenkin lisätiedoissa mainita/kysyä?

kukavaa
17.05.2011, 14.20
kantsii tilata suoraan duuniin, ni ei väliä mikä tyyppi sen sieltä tuo.

mteebee
17.05.2011, 15.26
Monta vuotta tullut tilailtua tavaraa tuolta, mutta nyt loppui yhteistyö. Alkoivat kesken tilauksen venyttelemään toimitusaikoja. Vastasin heti perjantaina että perutaan tilaus. Ei vastausta, laitoin maanataina toisen viestin että peruutetaan tilaus, ei edelleenkään vastausta. Onko kukaan ilmoittanut paypal yhtiöön etteivät maksaisi kauppaan rahoja koska tilaus peruttu?

Tmh
17.05.2011, 15.46
Taitaa tuo sesonki nyt painaa päälle tuolla Keski-Euroopassa ja toimitusajat/yhteydenotot pitkittyneet talvesta.

fiber
17.05.2011, 16.19
Minullakin toimitusajat ovat tilauksen jälkeen ruvenneet venymään. Mitään ilmoituksia ei tule, ja kysyttäessä tulee eri vastauksia eri kerroilla. Nyt tuli sitten kotiin lähetillä kahdesta isommasta tilauksesta vain rippeet: kaksi juomapulloa. Lisäksi saatteen mukaan en ole muuta tilannutkaan!

Myös DHL-louskutukseni meni väärään osoitteeseen: bike-componentsilta on tipahtanut lähetteestä puhelinnumero.

Ketjureaktio
20.05.2011, 08.26
Tilaus täytti tänään kuukauden, viime viikolla piti olla viimeisenkin osan saatavilla mutta vielä on tilauksen status processing. Saitin kautta katsoessa tilauksen muutokset ei näy, mutta meilinvaihdossa näkyy. Katsotaan mitä sieltä siis tulee...

En kyllä suosittele, epämääräisin tilauskäsittely mitä koskaan on ollut eikä kamoja ole luvatusta 2-7 pvän toimitusajasta huolimatta.

Jaquel´s
20.05.2011, 10.09
Tilaus täytti tänään kuukauden, viime viikolla piti olla viimeisenkin osan saatavilla mutta vielä on tilauksen status processing. Saitin kautta katsoessa tilauksen muutokset ei näy, mutta meilinvaihdossa näkyy. Katsotaan mitä sieltä siis tulee...

En kyllä suosittele, epämääräisin tilauskäsittely mitä koskaan on ollut eikä kamoja ole luvatusta 2-7 pvän toimitusajasta huolimatta.

Mulla kävi kans noin, että 2-7 päivää toimitusajan tuotteet rupesi kestämään. Laitoin heille meilin niin palauttivat rahat, ja seuraavana päivänä ne oli tilillä.

skela
22.05.2011, 22.25
DHL on todellakin syvältä.
Niin on. Minulle DHL toi viime torstaina väärään osoitteeseen lapun, ettei lähetystä voitu toimittaa perille. Onneksi samankaltaiset tiennimet ovat ennenkin menneet sekaisin ja kyseisen osoitteen asukit ottivat yhteyttä. Pyysin DHL:ää toimittamaan seuraavana päivänä oikeaan osoitteeseen. Ainoa valittavissa oleva kellonaika oli 11‒16. Seuraavana päivänä sieltä soitettiin ja sanottiin toimituksen todennäköisesti olevan 13‒16 välillä. Lähetti tulikin jo ennen yhtätoista. Onneksi olin silloin kotona.

En odottanut tällä kertaa bike-components.de:stä suuria, edelliset tilaukseni kun ovat venyneet. Tilasinkin tällä kertaa vain sellaista, mitä Rose-Versandista ei saanut. Tilaus oli sisällä ja maksettuna muutaman viikon. Lopulta kyselin perään, ja sieltä vastattiin, että vielä odotellaan yhtä osaa, jota en aivan välttämättä tarvinnut. Pyysin muistaakseni viikko sitten torstaina tai perjantaina, että jättäisivät kyseisen osan pois tilauksestani. Samana päivänä tuli vastaus, että niin tapahtuu, mutta paketti lähti matkaan vasta maanantaina tai tiistaina.

daemonsultan
25.05.2011, 18.52
Oli muutens nopeaa palvelua ja kiva bonuskin vielä. Tilasin Shimanon SH-M161-kengät 19.5. ja 23.5. tuli paketti työpaikalle. Kenkämallikin oli sopivasti 161W, joka ilmeisesti on leveämpilestinen ja oli just mulle sopiva. Ja kyseinen malli näytti olevan vielä 10e kalliimpikin...

DHL:n kanssa pitää olla tarkkana. Jos laitat toimitusosoitteen kotiin, sun pitää huolehtia, että olet kanssa vastaanottamassa about milloin tahansa, koska nehän ei soittele, kun ei niille sitä numeroa välitetä. Eikä ne kyllä soittele, vaikka nimenomaan sanoisi, että soittakaa ennen kuin tulette. Turvallisinta on laittaa toimitettavaksi työpaikalle, niin joku ottaa siellä sitten vastaan.

sakuvaan
27.05.2011, 15.17
Tilasin setin Maguran MT-6'sia ja pricematchi toimi niinkuin luvattu, muualla oli halvemmalla mutta ei hyllyssä, tiputtivat hinnan samalle tasolle kuin bike discountissa.

supertele
27.05.2011, 15.38
Edelleenkin pelkästää positiivisia kokemuksia ko kaupasta.

donM
27.05.2011, 18.42
Täältä tulee todella positiivista palautetta lafkalle: laitoin tilauksen sisään 19.5., vahvistus tuli s-postiin perjantaina 20.5. Maksoin kamat ja maanantaina 23.5. tuli ilmoitus että lähetys on laitettu liikkeelle. Tänään 27.5. oli DHL tiputtanut paketin yllättyneen vaimoni allekirjoitettavaksi.
Plussaa tulee myös tuosta mahdollisuudesta maksaa lasku Nordeassa olevalle tilille. Ei tarvitse säätää, eikä maksaa lisäkuluja.
Todella nopeaa ja verrattain edullista kaupantekoa. Suosittelen!

Ripa523
19.06.2011, 19.29
Minä puolestani tein kaksi ostosta tästä kaupasta yhdellä kertaa: ensimmäisen ja viimeisen. Tilaus sisään 05.06. yhteensä seitsemän tuotetta. Viisi tuotetta hyllyssä, kaksi toimitusajalla 2-7 päivää. Maksoin laskun heti kun se tuli, Nordeasta Nordeaan - eli pitäis näkyä saman tien.

Tuli 06.06. viesti jossa kerrottiin arvioidut toimitusajat, näillä kahdella tuotteella jotka ei siis olleet hyllyssä, arvioitu aika 14.06. Sitten tuli toinen viesti, jossa toinen näistä toimitukseen 10.06. Sitten seuraava viesti, sama tuote 17.06. Mun mielestä tuo on 12 päivää eikä 2-7. Mutta mitäs näistä, joskus tulee viivytyksiä.

17.06. illalla oli tullut viesti, että yksi näistä JOTKA ALUNPERIN OLI HYLLYSSÄ onkin yllättäen loppuunmyyty, eikä sitä saada enää. :eek: He lupasivat lähettää viestin jossa ehdottavat korvaavaa tuotetta (tätä ei ole vielä näkynyt), taikka sitten voisin soittaa heidän asiakaspalveluun. No, lauantaina luin tuon viestin sen verran myöhään, ettei sieltä enää vastattu, joten odottelen siis huomista. Jotta pääsen antamaan asiakaspalautetta. :mad:

Brunberg
19.06.2011, 19.47
Ne tilatut osat pitäs poistaa heti kun tilaus tulee eikä myydä välistä tuolla tavalla, aika kökköä toimintaa.

Tmh
19.06.2011, 21.47
Tilaus sisään 6.6. varastossa olevasta tavarasta. Samana päivänä tuli lasku jonka maksoin. 7.6. tuli kuitenkin viesti että tavara loppunut eikä tietoa uudesta toimitusajasta. Lupasivat ilmoitella. En jaksanut hikeentyä tästä vaan jäin odottelemaan ja josko ne tänä kesänä saisi sieltä. 10.6. kuitenkin viesti lähteneestä paketista ja viikko siitä paketti oli postissa. Toimii.

Ripa523
20.06.2011, 21.06
...jatkoa edelliseen pari viestiä ylempänä....

Aamusta pari kertaa kokeilin soittaa asiakaspalveluun, huonolla menestyksellä. Sitten tuli viesti puol kahdentoista maissa. Viestin sisältö oli se, että tuote, jonka piti olla heillä lähetettävissä perjantaina 17.06. onkin heillä vasta 22.06. Meni hermo. Laitoin viestin, jossa halusin heidän lähettävän ne tavarat jotka heillä on nyt ja peruuttavan tilauksen muilta osin. Pyysin (suhteellisen ystävälliseen sävyyn) heitä palaamaan asiaan tämän päivän aikana. Ei kuulunut mitään. Huomenna täytynee siis taas koettaa soittaa - jos herne olis jo sen verran pois nenästä, että pystyis suht asiallisesti keskustelemaan asiasta.

kolistelija
20.06.2011, 21.12
...jatkoa edelliseen pari viestiä ylempänä....

Aamusta pari kertaa kokeilin soittaa asiakaspalveluun, huonolla menestyksellä. Sitten tuli viesti puol kahdentoista maissa. Viestin sisältö oli se, että tuote, jonka piti olla heillä lähetettävissä perjantaina 17.06. onkin heillä vasta 22.06. Meni hermo. Laitoin viestin, jossa halusin heidän lähettävän ne tavarat jotka heillä on nyt ja peruuttavan tilauksen muilta osin. Pyysin (suhteellisen ystävälliseen sävyyn) heitä palaamaan asiaan tämän päivän aikana. Ei kuulunut mitään. Huomenna täytynee siis taas koettaa soittaa - jos herne olis jo sen verran pois nenästä, että pystyis suht asiallisesti keskustelemaan asiasta.
Kokeilitko sitä tilausseurannan yhteydessä olevaa yhdeydenpitolomaketta?
Vastasivat siihen alle tunnissa kun halusin poistaa yhden tuotteen tilauksesta.

MacGyver
20.06.2011, 21.50
Se online-consultant chatti toimii myös hyvin.

Lehtari
21.06.2011, 11.04
Oma kokemukseni yhden tilauksen perusteella:

Laitoin 13.6. tilauksen ja maksoin Visalla. Tilausvahvistuksen mukaan pari tuotta olisi mennyt myöhempään toimitukseen, joten 14.6. s-postilla pyysin toisen poistamista ja toisen vaihtamista eri tuotteeseen. 15.6. tuli vahvistus muutetusta tilauksesta ja samana päivänä paketti lähti liikkeelle. Peruutetun tuotteen rahat oli hyvitetty Visa-tilille parissa päivässä. Tänään 21.6. Itella toi paketin kotiovelle tänne Ouluun. Olen todella tyytyväinen palveluun ja sen nopeuteen.

Paketin seuranta DHL:n sivuilla toimi näköjään siihen asti, että toimitus oli Suomen puolella 20.6., mutta siitä eteenpäin ei tietoja kun on siirtynyt Itellalle. Oletin, että menee pari päivää vielä, mutta onneksi satuin olemaan kotona tänään.

elasto
21.06.2011, 14.57
Oma kokemukseni yhden tilauksen perusteella:

Laitoin 13.6. tilauksen ja maksoin Visalla. Tilausvahvistuksen mukaan pari tuotta olisi mennyt myöhempään toimitukseen, joten 14.6. s-postilla pyysin toisen poistamista ja toisen vaihtamista eri tuotteeseen. 15.6. tuli vahvistus muutetusta tilauksesta ja samana päivänä paketti lähti liikkeelle. Peruutetun tuotteen rahat oli hyvitetty Visa-tilille parissa päivässä. Tänään 21.6. Itella toi paketin kotiovelle tänne Ouluun. Olen todella tyytyväinen palveluun ja sen nopeuteen.

Paketin seuranta DHL:n sivuilla toimi näköjään siihen asti, että toimitus oli Suomen puolella 20.6., mutta siitä eteenpäin ei tietoja kun on siirtynyt Itellalle. Oletin, että menee pari päivää vielä, mutta onneksi satuin olemaan kotona tänään.

Sen saman koodin voi syöttää Itellan seurantaan siinä vaiheessa kun DHL:n seurannassa lukee, että paketti on saapunut kohdemaahan.

sakuvaan
21.06.2011, 15.11
Yks isompi paketti tuli mulle ja se kyllä tuli loppuun asti DHL rahdilla, ei nutellalla

Makke
22.06.2011, 01.27
Pistin kanssa ensimmäisen tilauksen kyseiseen firmaan menemään su-ma välisenä yönä. lasku sähköpostiin oli tullut maanantaina jonka maksoin illalla. Tiistaina paketti oli DHL:n matkassa klo 13. Nyt vaan odotellaan, mutta kaupan puoleta ainakin toiminta oli ripeää. Pikku kamaa tilailin ja vain sellaisia jotka kaikki löytyi hyllystä.

nuubiainen
22.06.2011, 07.55
DHL:n lähetti soitti keskellä päivää kotioveltani. Olin töissä. Pyysin jättämään paketin ovelle. Näin tapahtui.

Seuraavan kerran olin yhteydessä asiakaspalveluun, kun oli paketti tulossa. Mainitsin, että paketin voi jättää ovelle. Neiti sanoi, ettei käy missään tapauksessa, ellen anna kirjallista valtuutusta.

No, onneksi sähköposti lasketaan "kirjalliseksi".

Ripa523
22.06.2011, 21.37
... vielä tarinalle jatkoa...

Vastauksia alkoi Saksasta tippua. Maanantaina puoliltapäivin lähettämääni e-mailiin vastattiin tiistaina klo 15 jälkeen, sanoivat että poistavat toivomukseni mukaisesti vielä venttalistalla olevat tavarat tilauksesta ja toimittavat muut - illemmalla tuli sitten lähetystiedot.

Tiistaina 9:30 (siis yli 5 tuntia ennenkuin sieltä oli tullut tuota ekaa vastausta) laitoin nettisivujen palautelomakkeen kautta viestin. Tähän vastattiin tänään, eli keskiviikkona klo 11:30: "your order left us yesterday". Nyt tuo paketti on sitten matkalla... ei ole express-lähetys, jaossa Suomessa juhannuksen jälkeen...

Ei menny tää homma ihan niinkuin ajattelin, mutta tulipahan uutta oppia. Olenkin tottunut nettikauppojen kanssa ilmeisesti liian hyvään palveluun... paras suoritus on briteillä tähän mennessä (ei fillarikamaa): tilaus sisään Suomen aikaa vähän vaille 16, paketti kotona seuraavana aamuna ennen klo 09 - eikä mitään extraveloituksia nopeasta toimituksesta!!:D

Mikvana
23.06.2011, 12.34
Tilauksen tein 16 päivä ja lähtikin seuraavana päivänä kohti Suomen maata. Maanantaiaamuna (20.6) paketti Turussa. Sitten olikin seuraava merkintä, että on Oulussa! Tänään (23.6) viimeinen tieto, että on saapunut Helsinkiin. Mielenkiintoiset ovat DHL:n ajoreitit Heinolaan. Saas nähä koska on paketti oven takana?

Makke
23.06.2011, 13.31
Tilauksen tein 16 päivä ja lähtikin seuraavana päivänä kohti Suomen maata. Maanantaiaamuna (20.6) paketti Turussa. Sitten olikin seuraava merkintä, että on Oulussa! Tänään (23.6) viimeinen tieto, että on saapunut Helsinkiin. Mielenkiintoiset ovat DHL:n ajoreitit Heinolaan. Saas nähä koska on paketti oven takana?

"Hiukan" offia, mutta... Mulla taas kerran DHl hoiti ihan kotimaan paketin Helsinki-Tampere, akselin sijaan Helsinki-Saksa-Helsinki-Tampere:)
Oli kiva seurailla lähetyksen kulkua, kun oli paketilla vähän kiire.

fiber
23.06.2011, 16.18
Suostuivat lähettämään tilauksen osissa, kun vinguin tarvitsevani heillä varastossa ollutta takapakkaa Royal-pyöräilyn loppunousua varten, vaikkei samaan tilaukseen kuulunutta Optimum-ulkokumia saa ainakaan vielä tällä viikolla.

nuubiainen
30.06.2011, 15.04
Tuolla ei ole kaikki mitenkään halpaa, mutta ainakin Schwalben renkaita saa kyllä lähes ilmaiseksi. Esim. Durano 22€ ja Marathon Plus samaa luokkaa. Kivijalassahan nuo maksaa jotain 50€/rengas :rolleyes:

Makke
01.07.2011, 08.15
Pistin kanssa ensimmäisen tilauksen kyseiseen firmaan menemään su-ma välisenä yönä. lasku sähköpostiin oli tullut maanantaina jonka maksoin illalla. Tiistaina paketti oli DHL:n matkassa klo 13. Nyt vaan odotellaan, mutta kaupan puoleta ainakin toiminta oli ripeää. Pikku kamaa tilailin ja vain sellaisia jotka kaikki löytyi hyllystä.

Paketti oli samassa kaupungissa to-pe yönä, mutta juhannus venytti toimituksen maanantaille. Oikein positiivinen kokemus.

Thundermand
01.07.2011, 19.20
Torstaina 30.6 tilattu ja maksettu Nordean tilille. Lähettävätköhän edes ensi viikolla :rolleyes:

vellu80
21.07.2011, 10.37
Miten pian paketti lähtee pankkisiirron jälkeen? Tein siirron nordeasta nordeaan joten rahat siirtyi heti. Minkä mittasta toimitusta on ollut?

mk
21.07.2011, 10.41
Miten pian paketti lähtee pankkisiirron jälkeen? Tein siirron nordeasta nordeaan joten rahat siirtyi heti. Minkä mittasta toimitusta on ollut?
noin viikko tuosta , luultavimmin paketti on ensviikon lopulla perillä. Edellyttäen että artikkeleja löytyy lähetettäväksi

TeeCay2
21.07.2011, 10.45
Itsellä kävi BC:n kanssa jo toistamiseen, että kaikki tilatut tavarat oli statuksella "lähetys 24t kuluessa". Viikon jälkeen tuli ilmoitus, että yhtä artikkelia ei olekkaan saatavilla kuin vasta elokuussa. Tulipahan sitten peruutettua periaatteen vuoksi koko tilaus ja tehtyä muualle..

vellu80
21.07.2011, 11.14
Ok. sitten vaan odotellaan.. Kaikissa tilaamissani oli myös "lähetys 24h kuluessa",Toivotaan että kaikki löytyy oikeasti hyllystä.

b1k3
24.07.2011, 23.20
Miltei aina tullut tavarat kun on luvattukin. Kerran jäi yksi komponentti jumittamaan 3 viikoksi vaikka tilatessa luvattiin viikossa.

Aina on vastattu nopeasti ja kohteliaasti viesteihin.

Mike
24.07.2011, 23.39
B-C kaupassa on paljon tavaraa jossa lukee toimitusajaksi "20 days or more". Esim Rokkarin 2012 keuloja. Tarkoittaako toi että "tulee joskus tulevaisuudessa" vai onko mitään tekemistä 20 pv kanssa? Epäilen vaan sillä ei noi Rokkarin keulat näytä vielä kovin yleisessä jakelussa olevan.

t-man
25.07.2011, 07.31
menee siihen "...or more"-saatavuuteen. Sinällään vähän pöljä ilmaisutapa muutenkin, sillä aika syvältä uralin vuoristosta sen joutuisi hakemaan jos toimitusaika olisi tuon 20 päivää varastoon.

elasto
25.07.2011, 11.10
Kannattaa ensin kysellä suoraan valmistajalta saatavuuksia ennen kuin koskee niihin "20 days or more" -tuotteisiin. Kerran tilasin Tunen satulan tuolta kyseisellä saatavuudella, mutta kysyin ensin suoraan Tunelta sähköpostilla mikä niiden satuloiden saatavuus on kun joka paikasta olivat loppu. Vastauksena sain, että tehtaalla tehdään niitä parhaillaan lisää ja saatavuus on noin 4 viikkoa. Noh, 4 viikon päästä mulla olikin sitten uusi satula.

kaakku
25.07.2011, 12.54
Pitää todellakin paikkansa. Tilasin rungon 9. kesäkuuta, jolloin toimitusajankohdaksi lupailtiin 11.7. Sitten se muuttui 13. päiväksi, sitten 15. päiväksi jonka jälkeen toimitusajankohta olikin "tuntematon".

Lähetin viestiä ja kuulemma tehdas oli näin ilmoittanut. Mailia Salsalle, ei vastausta vielä tähänkään päivään mennessä.

Uusi vastaus B-C:ltä: 22. päivä on uusi toimitusaika. Tänään on 25. päivä ja lähetysseurantatunnusta ei näy. Nopeasti sieltä kama kyllä tulee, kunhan sitä vain on. Tämä minun viivästely taitaa johtua siitä ettei Salsa saa toimitettuja runkoja Eurooppaan. Jenkeissäkin on samaa vikaa.

Juuri äsken lähetin B-C:lle viestiä että olisikos uutta tietoa mun tilauksestani..? Katsotaan mitä pojat vastaavat. Joka toinen viesti on saksaa ja joka toinen englanniksi ;)

edit: lähetinpä uuden mailin Salsalle, jospa tällä kertaa vastaisivat.

edit2: Salsalta tuli vastaus, kertovat tämän viikon aikana mikä on tilanne runkojen Eurooppaan lähettämisen suhteen.

sakuvaan
25.07.2011, 13.39
MT-6'det viivästyi mulla kans pari kertaa mutta kahden viivästyksen jälkeen sain pysäyttimet, kommunikaatio toimi kunhan itse jaksoi kysellä perään jos oletettu toimituspäivä oli ylittynyt, kolmas toimituspäivä piti paikkaansa ja nyt ne on tossa toimiston pöydällä.

kaakku
26.07.2011, 10.42
Tämänlaista vastausta B-C:ltä tällä kertaa. Alkaa vähän usko mennä että se perkeleen runko saapuisi vielä tämän kesän aikana tänne pohjolaan :mad:

Hello kaakku,

We’ll get in contact with the wholesaler to get an exact delivery date which we’ll forward to you as soon as possible.

Best regards

Christopher

Illotus
26.07.2011, 11.07
20.7 tilaus sisään ja maksu samantien. Yhden osan toimitus uhkaa viivästyä, joten ilmoitan maililla, että poistakaa se tilauksesta. 22.7 ilmoitus, että paketti on lähtenyt matkaan. Töppäsin vielä ja tein tilauksen vanhaan osoitteeseen. Erinäisten sähläyksieni jälkeen DPD toi paketin tänään. Nopeaa toimintaa.

kaakku
26.07.2011, 21.45
Bike-Componentsilta viesti että uusi arvioitu toimitusaika on 26.8. Vähän veti mielen apeaksi.

vellu80
27.07.2011, 14.47
Hienosti toimi tilaus meikällä.Viime ke tilaus sisään ja maksu,pe tuli ilmoitus että paketti lähtenyt ja eilen (ti) paketti perillä. + tosi hyvin oli pakattu. Peukkua täältä

Simboli
27.07.2011, 20.07
Mitenköhän tuonne saksanmaalle hoidetaan tuo maksupuoli?

Sähköpostin tuli viesti, josta en ymmärrä mitään ja jotenkin pitäisi maksaa tilaus.

Siirränkö rahat Suomen nordean tilille ja laitan tuon reference numeron viitteeseen tai viestiksi? lienenkö ymmärtänyt oikein maksusysteemin?

Johan Moraal
27.07.2011, 20.37
Mitenköhän tuonne saksanmaalle hoidetaan tuo maksupuoli?

Sähköpostin tuli viesti, josta en ymmärrä mitään ja jotenkin pitäisi maksaa tilaus.

Siirränkö rahat Suomen nordean tilille ja laitan tuon reference numeron viitteeseen tai viestiksi? lienenkö ymmärtänyt oikein maksusysteemin?
Oikein meni. Laita viestiksi, ei se viitteksi käy.

kuovipolku
27.07.2011, 23.07
Sähköpostissa pitäisi olla puljun IBAN-tilinumero ja puljun käyttämän pankin BIC-koodi (ja tietenkin laskun loppusumma postikuluineen).

Vorkasse eli maksu pankkitilille onnistuu (tai sen pitäisi onnistua) omassa nettipankissa SEPA-maksuna, joka on edullisempi ja ennenkaikkea nopeampi kuin maksumääräys ulkomaille.

elasto
28.07.2011, 05.03
Sähköpostissa pitäisi olla puljun IBAN-tilinumero ja puljun käyttämän pankin BIC-koodi (ja tietenkin laskun loppusumma postikuluineen).

Vorkasse eli maksu pankkitilille onnistuu (tai sen pitäisi onnistua) omassa nettipankissa SEPA-maksuna, joka on edullisempi ja ennenkaikkea nopeampi kuin maksumääräys ulkomaille.

Bike-componentsilla on kyllä ihan Nordean tili täällä Suomessa. Ei tarvitse syöttää kun tilinumero ja viestikenttään se tilauksen tunnus.

kuovipolku
28.07.2011, 07.01
Auts! Vastaukseni olikin avuliaan aatun vastaus eli se on syytä aktiivisesti unohtaa.

Olisinhan tuon tiedon voinut hakea linkin Service -> Shipping and handling/Terms of delivery alta hakea ennen kuin menin antamaan ns. yleispätevän ohjeen.

PS onko muuten muita kauppoja, joilla on oma tili suomalaisessa pankissa?

JohannesP
29.07.2011, 19.13
Ensimmäistä kertaa tilasin täältä ja tarkotus oli ostaa Shimano SH-RT81 kengät ja 7 muuta tuotetta. Maksoin Nordeasta Nordeaan eilen ja tarkistin viellä ennen maksamista et toimitusajat noilla kengillä oli 2-7 päivää. Tänään sit tuli sähköposti et ne on myyty loppuun ja ehdotti tilalle Shimano SH-RT82 2012 mallia jonka toimitusaika on 20+ päivää. Ja koko kengästä ei löydy edes Shimanon omilta sivuilta mitään tietoa, ainakaan itse en löytänyt. Ainoastaan noiden kenkien takia laitoin tilauksen tonne. Olis kyllä tosi mukava jos ne päivittäis noita sivuja siinä kohtaa kun tuote loppuu eikä sillon kun tuote on tilattu ja maksettu. Vois vaan perua koko tilauksen.

Pientä offtopikkia mut tietäiskö kukaan mistä sais tollaset kengät 46 koolla kun joka paikassa mistä oon kattonu on loppunu. Haluaisin vartavasten juuri noi kengät kun tuntu parhaimmalta jalkaan kun kävin testailemassa paikallisessa liikkeessä kokoa 45, mutta oli hitusen liian pieni. Myyjä sano et 46 on tilattu lisää, mutta saatavuus on vaikeeta.

Edit: Otin yhteyttä chatil ja kyselin onko saamassa vanhaa mallia ja millon tulis uudempaa. Vastaukseksi sain et uudempaa tulee syyskuun alussa ja haluanko vaihtaa siihen. Kysyin takaisin onko heillä kuvaa kyseisestä mallista kun itse on löytänyt et vaikea päättää ilman sitä. Vastaukseksi sain et käytä googlea ja chatti sulkeutu. 5min ihmettelin hitusen et mitä tapahtu kunnes otti uudestaan yhteyttä ja kysy et haluunko purkaa kaupan. Jätin muut tavarat tilaukseen ja sovittiin et otetaan kengät pois ja hyvittävät sen. Käski odottaa et saadaan peruttua ja hyvitettyä, mutta parin minuutin päästä tuli illan toivotukset ja ennen sulkemista käski ottaa yhteyttä puhelimella tai emaililla. Jäi pikkasen tympee kuva ja vähäsen auki et millon saan rahat takaisin. Tais olla kiire viikonlopun viettoon...
Ja käyttäydyin aivan asiallisesti, mutta tais olla pari kysymystä liikaa. Enskerralla täytyy miettiä tarkemmin tilaako tuotteita, mitä ei ole heti saatavilla.

kuovipolku
29.07.2011, 22.13
Pientä offtopikkia mut tietäiskö kukaan mistä sais tollaset kengät 46 koolla kun joka paikassa mistä oon kattonu on loppunu.

SH-RT81 Gr. 46 saattaisi löytyä hintaan €84.95 + €12.00 täältä http://www.radwelt-shop.de/ tai hintaan €89.90 + lähetyskulut (ei mainita kuin Saksa ja Itävalta, mutta luulisi myytävän myös kaukaiseen Suomeen) täältä http://www.futurumshop.de tai hintaan €107,90 (kauppa tosin kysyy "Billiger gesehen?" ja lupaa harkitsevansa hinnan tarkistusta) + €12.70 täältä http://www.radsport-zentrale.de

JohannesP
29.07.2011, 23.49
SH-RT81 Gr. 46 saattaisi löytyä hintaan €84.95 + €12.00 täältä http://www.radwelt-shop.de/ tai hintaan €89.90 + lähetyskulut (ei mainita kuin Saksa ja Itävalta, mutta luulisi myytävän myös kaukaiseen Suomeen) täältä http://www.futurumshop.de tai hintaan €107,90 (kauppa tosin kysyy "Billiger gesehen?" ja lupaa harkitsevansa hinnan tarkistusta) + €12.70 täältä http://www.radsport-zentrale.de
Kiitoksia. Laitan huomenna tilaukseen radwelt-shopista. Väri on eri (musta-valko) mutta se ei häiritse kunhan saan mukavat ja jalkaan sopivat. Ei toikaan väri ole missään nimessä ruma.

Bubi
30.07.2011, 10.37
Nuo "delivery period approx. 2-7 days" tai "delivery period approx. 20 days or more" tuntuvat olevan ihan randomilla heitetty tuonne sivuille. Pari tilaamaani tavaraa ovat vieläkin 2-7 päivää ja yksi yli 20 päivää tilassa, mutta silti kolme päivää sitten tuli sähköposti että paketti on lähtenyt matkaan. No saa nyt nähdä löytyykö sieltä lopulta kaikki tilatut tavarat. (Tai itseasiassa voihan se olla että ko. tavaroille on ollut niin paljon tilauksia että ne ovat loppuneet heti erän tultua ja siksi niissä on edelleen nuo 2-7 päivää jne. merkinnät, mutta vähän epäilen...)

Joo, onhan tuota pakettia tullut jo huhtikuun lopusta odoteltuakin että ei nyt ihan nopeimmaksi palveluksi voi tällä kertaa kehua, mutta kun eivät olleet mitään ihan välttämättömiä tavaroita, niin en sitten alkanut vaihtamaan tilausta muualle. Jos jotain hyvää tuosta asiasta hakee, niin onpahan voinut tehdä tässä viikkojen aikana pari pientä muutosta tilaukseen ja periaatteessa olisi voinut lisätä pitkällä aikavälillä jotain aletuotteita mukaan, mutta ei nyt sattunut mitään sopivaa kohdalle.

Jani73
30.07.2011, 16.14
Nuo "delivery period approx. 2-7 days" tai "delivery period approx. 20 days or more" tuntuvat olevan ihan randomilla heitetty tuonne sivuille. Pari tilaamaani tavaraa ovat vieläkin 2-7 päivää ja yksi yli 20 päivää tilassa, mutta silti kolme päivää sitten tuli sähköposti että paketti on lähtenyt matkaan. No saa nyt nähdä löytyykö sieltä lopulta kaikki tilatut tavarat. (Tai itseasiassa voihan se olla että ko. tavaroille on ollut niin paljon tilauksia että ne ovat loppuneet heti erän tultua ja siksi niissä on edelleen nuo 2-7 päivää jne. merkinnät, mutta vähän epäilen...)

Eiköhän ne tilaa tukkurilta tai mistä tilaavatkaan sen määrän mitä tarvitaan, eli mulle tuli yksi VDO:n nopeusmittari, jonka ne tod näk tilasi yksittäiskappaleena. Ainoa suunta mihin olen huomannut noiden toimitusaikojen muuttuvan, on ajat pidentyneet ja joku tuote jopa poistunut kokonaan.

elasto
31.07.2011, 00.02
Mun villi veikkaus noille niiden toimitusajoille, jotka tosin on tässäkin ketjussa listattu jo moneen otteeseen:

In stock: Noh tämä on selkeä, tavaraa löytyy varastosta.
2-7 days: Tavaraa on maahantuojalla, mutta se joudutaan tilaamaan sinua varten (näitä tuotteita ei yleensä edes pidetä hyllyssä).
10 days: Tavaraa ei ole maahantuojalla, mutta maahantuoja on ilmoittanut saavansa sen valmistajalta heti kun tulee tarvetta.
20 days or more: Keine Ahnung! Kyseisellä liikkeellä ei ole mitään hajua milloin tuotetta on saatavilla, kunhan listaavat vaan kaiken mahdollisen sivuilleen. Maahantuoja ehkä tietää valmistajan tilanteen tai sitten ei, mutta ei ole ainakaan välittänyt tietoa kyseiselle liikkeelle. Näissä tapauksissa kannattaa itse ottaa yhteyttä valmistajaan ja kysyä mikä on saatavuus.

sakuvaan
31.07.2011, 16.54
Kyllä, tosin saattaa kanssa käydä niin että on listalla 2-7 days ja kun iskee tilauksen niin muuttuukin 20+ days :) Näin kävi mulle MT-6'sen kanssa mutta kiire ei ollu jotein eipä ollut väliä tässä tapauksessa.

Kari H
09.08.2011, 10.59
Ensimmäinen tilaus tehty kyseisestä putiikista viime viikon maanantaina (tilaus sisälsi yhden tuotteen,Tacx:in fillarinhuoltotelineen jonka status oli tilattaessa "varastossa") ja maksettu saman tien PayPal:illa. Kuitti maksusta tuli s-postiin samana päivänä, paketti lähti tiistaina matkaan. Eilen paketti saapui paikalliseen postiin eli viikko tilauksesta oli paketti perillä.

Firmasta jäi positiivinen kuva: Hinnat ok, seurantakoodi tuli sähköpostiin ja toimitus tapahtui nopeasti. Tilaan tuolta varmasti uudelleenkin.

JohannesP
09.08.2011, 15.22
Vielläkin odotan rahoja noista aikasempaa mainitsemistani kengistä mitkä peruutin. 2 kertaa oon ollu yhteydessä chatillä ja perjantaina laitoin sähköpostia asiasta. Chatissa sanottiin et tulee muutaman päivän sisällä ja sähköpostiin ei ole viellä vastattu. Ja tosiaan 29.7. lähtien on luvattu et rahat on tulossa. Pakettikaan ei ole lähteny liikkeelle eikä tuu mitään sähköposti ilmoituksia missä mennään. Yksi tuote tosin oli 2-7 päivää.
Ei näytä hyvältä.

Edit: sain vastauksen sähköpostiin rahan palautuksesta, että maksavat sitten takaisin kun muut tuotteet on lähteny postiin. Asia selvä sen osalta, olisivat vaan voineet sanoa tuon aikasemmilla kerroilla kun oon ollut yhteydessä.

konakone
17.08.2011, 20.33
Tilasin ison kasan sekalaista sälää toissaviikon sunnuntaina (maksoin PayPalilla) ja DHL:n lähetti kiikutti ne kotiovelle saman viikon torstaina.

Kaikin puolin hienosti pelasi homma ja tavara oli sitä mitä pitikin.

UKK
29.08.2011, 22.11
Tilasin pari viikkoa sitten satulan yms.. Graftin kamoja piti odotella viikon verran, mutta tavarat lähtivät kuta kuinkin silloin kuin alun perin jo ilmoittivat. Huvittaa vain tämä logistiikka: Ti-To tavarat Köln-Hannover-Turku. Turusta tavarat ovat matkustaneet Helsinkiin jo lähes yhtä kauan (arkipäivinä laskettuna). Tähän Helsingin kupeeseen ei kuorma ole siis vielä löytänyt. Eli koko matkaan menee vähintään viikko, mutta siitä vain 2vrk matka Saksasta Suomeen.

Johan Moraal
29.08.2011, 22.14
Joo tuo on ärsyttävä. Miulla lähti viime pe aamu neljältä Hampurin DHL terminaalista BC paketti suomeen ja sen koommin siitä enää ole kuultu. No onhan tuo matka Vantaa Savonlinna:seko:

JohannesP
29.08.2011, 22.16
Tilasin pari viikkoa sitten satulan yms.. Graftin kamoja piti odotella viikon verran, mutta tavarat lähtivät kuta kuinkin silloin kuin alun perin jo ilmoittivat. Huvittaa vain tämä logistiikka: Ti-To tavarat Köln-Hannover-Turku. Turusta tavarat ovat matkustaneet Helsinkiin jo lähes yhtä kauan (arkipäivinä laskettuna). Tähän Helsingin kupeeseen ei kuorma ole siis vielä löytänyt. Eli koko matkaan menee vähintään viikko, mutta siitä vain 2vrk matka Saksasta Suomeen.
Tuttu homma. Viime paketti lähti perjantaina illalla ja oli Turussa sunnuntai aamuna. Tampereelle paketti kerkes vasta keskiviikkona.

Johan Moraal
29.08.2011, 22.36
Joo tuo on ärsyttävä. Miulla lähti viime pe aamu neljältä Hampurin DHL terminaalista BC paketti suomeen ja sen koommin siitä enää ole kuultu. No onhan tuo matka Vantaa Savonlinna:seko:

No piti nyt ihan huvin vuoksi katsoa vielä kerran tuota seurantakoodia ja kyllä, se on tullut suomeen tänään 12:20. Vinjetilla varmaan:seko:

Raijkaard
30.08.2011, 00.01
Viime viikon tiistaina tilaus sisään ja tänään maanantaina kamat lapasessa. Sehr gut.

JackOja
30.08.2011, 10.20
Tilaus viime keskiviikkona iltapäivällä ja eilen olivat yrittäneet jakaa kun en ollut kotona (miksei DHL muuten vie sitä pakettia sitten postiin niinku "muut").

Aamulla soitin ja pyysin tuomaan töihin. Tulee kuulemma huomenna. Hienoa nopeaa toimintaa.

Johan Moraal
30.08.2011, 10.26
No piti nyt ihan huvin vuoksi katsoa vielä kerran tuota seurantakoodia ja kyllä, se on tullut suomeen tänään 12:20. Vinjetilla varmaan:seko:

Suomen posti toimii kyllä. Eilen parcel saapui maahan ja tänään maalle.:)

J-M
30.08.2011, 11.11
DHL:ltä kannattaa pyytää sellainen "yleisvaltakirja", jolla voi valtuuttaa tiettyyn osoitteeseen tulevat lähetykset jätettäväksi johonkin lelulaatikkoon tms.

nuubiainen
30.08.2011, 11.17
Ainakin yksittäisten lähetysten kohdalla riittää, kun mailaa osoitteeseen fiasiakaspalvelu@dhl.com ja mainitsee että ko. rahtikirjan voi jättää ovelle.

kaakku
30.08.2011, 11.59
Mun villi veikkaus noille niiden toimitusajoille, jotka tosin on tässäkin ketjussa listattu jo moneen otteeseen:

2-7 days: Tavaraa on maahantuojalla, mutta se joudutaan tilaamaan sinua varten (näitä tuotteita ei yleensä edes pidetä hyllyssä).
10 days: Tavaraa ei ole maahantuojalla, mutta maahantuoja on ilmoittanut saavansa sen valmistajalta heti kun tulee tarvetta.
20 days or more: Keine Ahnung! Kyseisellä liikkeellä ei ole mitään hajua milloin tuotetta on saatavilla, kunhan listaavat vaan kaiken mahdollisen sivuilleen. Maahantuoja ehkä tietää valmistajan tilanteen tai sitten ei, mutta ei ole ainakaan välittänyt tietoa kyseiselle liikkeelle. Näissä tapauksissa kannattaa itse ottaa yhteyttä valmistajaan ja kysyä mikä on saatavuus.
Tää taitaa pitää aika hyvin paikkansa ja kannattaa pitää mielessä.

Mike
15.09.2011, 17.16
Tämä putiikki oli jäänyt itseltä toistaiseksi väliin. Nyt siellä oli itselle sopivaa 2012 keulaa joten ei muuta kuin tilaus sisään. 2-7 päivää luki tuotteessa ja sen mukaan tuli arvioitu toimituspäivä. Päivän päästä tuli uusi meili että lähtee jo 4 pv päästä. Perjantaina lähti ja tiistaina tavarat mulla töissä. Erinomaista toimintaa toistaiseksi. Viime yönä pistin lisää tavaraa tulemaan ja aamupäivällä tuli jo meiliä että lähetetty on. Pyytävät luottokortista 5eur lisämaksun mutta ei haitanne sillä muuten mielestäni halvempaa kuin cerssi tai B-D. Varmasti ostan uudestaan. Tulisiko tästä oikein kantapaikka?

HHH
16.09.2011, 16.33
Pyytävät luottokortista 5eur lisämaksun

Miksi ihmeessä et laittanut maksua B-C:n Nordean tilille?

Mike
16.09.2011, 20.07
Miksi ihmeessä et laittanut maksua B-C:n Nordean tilille?

Halusin että lähtevät samantien liikkeelle. En kyllä tiedä edes onko pankkimaksun kanssa viivettä? Ja tässä pyöräprojektikonkurssissa ei toi 5 eur paljoa tunnu...

pty
21.09.2011, 12.58
On siinä viivettä. Olen tilannut tuolta useasti ja maksanut aina Nordean tilille. Koskaan ei ole lähtenyt samana päivänä (vaikka kaikki tavarat ovat olleet "in stock"), kun olen siirtänyt rahaa, vaan yleensä parin päivän päästä. Tosin en tiedä mikä osa viiveestä menee varsinaisesti pankin piikkiin.

JackOja
27.09.2011, 10.29
Tämähän se mainio kauppa on! Tilaus viime keskiviikkona ip ja nyt alle viikossa kamat kourassa. Täsmällistä sekä eleetöntä... ja paketissa oli sitä mitä pitikin.

Samuli
27.09.2011, 13.40
Paloiko jonkun osat tuossa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/201109270084515_uu.shtml
(http://www.iltalehti.fi/uutiset/201109270084515_uu.shtml)
Edit: pitäisi opetella lukemaan.

IncBuff
27.09.2011, 13.43
Paloiko jonkun osat tuossa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/201109270084515_uu.shtml
"Tyhjä jakeluauto syttyi palamaan Malmin hautausmaan kohdalla."

JoP
27.09.2011, 14.22
Tämähän se mainio kauppa on! Tilaus viime keskiviikkona ip ja nyt alle viikossa kamat kourassa. Täsmällistä sekä eleetöntä... ja paketissa oli sitä mitä pitikin.

Juurikin samanlainen kokemus. Viime keskiviikkona tilaus sisään ja tänään olivat tavarat tulleet.

Heikki Vierelä
27.09.2011, 17.41
Eilen tilaus tuonne, kymmenen tuotetta listalla, kaikki oli stauksella "hyllyssä". No tänään sitten maksut kun hoidettu niin satoi viestejä spostiin ja kolme tuotetta olikin "toimitusaika tuntematon". Voi raato, saas nähä kuin kauan täsä nyt menee...

GaryFrank
28.09.2011, 08.23
Viime keskiviikkona tilattu ja puoli tuntia sitten toimitus, eli niukasti alle viikon. Oli seurannan mukaan pyörinyt jo eilisen jakeluautossa, mutta aikapulan takia palautettu terminaaliin Tampereelle. Postimaksu oli kyllä melko suolainen 30€, kun pakettu sisälsi mm. vanteet.

Tämä oli kolmas tilaus ilman ongelmia.

grebe
15.10.2011, 22.03
Eilen tilaus tuonne, kymmenen tuotetta listalla, kaikki oli stauksella "hyllyssä". No tänään sitten maksut kun hoidettu niin satoi viestejä spostiin ja kolme tuotetta olikin "toimitusaika tuntematon". Voi raato, saas nähä kuin kauan täsä nyt menee...

Sama, 3 viikkoa sitten tilaus kiekoille statuksellla 2-7 päivää. Nyt 3 viikkoa kulunut eikä mitään tietoa toimitusajasta. Eka ja vika tilaus täsät putiikista. Raha kyllä kelpaa, vaikkei tietoa saavatko edes toimitettua tavaraa.

dakar-xam
20.10.2011, 15.15
Ekan kerran tilasin tästä kaupasta, voisin tilata toistekin. Viime torstai-iltana eli 13.10. naputin tilauksen koneelle, perjantaina 14.10. tein tilisiirron Nordean tilille. Maanantaina 17.10. tavarat olivat jo Turussa. Eilen 19.10. paikallinen kuriiri oli käynyt kolkuttelemassa oven takana. Sovin tälle päivälle uuden luovutuksen ja paketti sisälsi täsmälleen oikeat tuotteet. Osalla tuotteista oli muuten 2-7 pv toimitus.

Ainoastaan tuo kuriiripalvelu vähän tympäsee näissä ulkomaan tilauksissa. Yleensä menee niin, että en ole paikalla, kun ensimmäisen kerran yrittävät pakettia jakaa. Sitten soitan DHL:n palveluun ja sovitaan, että kuski soittaa seuraavana päivänä 30 min ennen jakoa, että osaan singahtaa kotiin vastaanottamaan pakettia. Se toive ei koskaan toteudu, vaan kuski soittaa juuri silloin, kun on uudelleen oven takana. Tänään piti sitten pyytää, että jättää ovelle, tulen ihan just näillä näppylöillä kotiin... Ehkä seuraavalla kerralla toimitutan paketin työosoitteeseen, niin ei tarvitse sinkoilla.

telliv
20.10.2011, 17.38
Täytyypä kehua taannoisen tilauksen tiimoilta tätäkin puljua. Torstai iltana (6.pv) pistin rahat maailmalle ja paketti oli jo lauantaina suunnistamassa Suomea kohti. Keskiviikkona (12. pv) kävin noutamassa paketin postista, joten melkoisen vikkelä toimitus

skela
21.10.2011, 08.28
Minulla taas on käynyt kahdella viimeisellä kerralla niin, että DHL on käynyt ovella ollessani kotona, mutta väärällä ovella. Onneksi väärän oven takainen asukas tietää, että tiennimen i ja l voivat mennä sekaisin, ja tietää puhelinnumeronikin. (DHL ei näytä kiinnittävän liiaksi huomiota väärään sukunimeen tai postinumeroon.) Kävin hakemassa lapun väärästä osoitteesta ja sopimassa "uuden toimitusajan". Toisella kerralla kuriiri kävi aluksi uudestaan väärän oven takana ja soitti sitten minulle.

Asiakaspalautukset eivät vaikuta toimivan. Tilasin 25 euron lokasuojat, ja takalokasuoja katkesi muutaman kuukauden päästä ilman, että siihen olisi osunut mitään. Lähetin siitä kuvan ja ehdotin, että he hyvittävät summan seuraavassa tilauksessa. He pyysivätkin lähettämään lokasuojat takaisin. Muuten hyvä, mutta heidän lähettämänsä Saksan DHL:n palautuslappu ei tehoa täällä. En maksa 104€+alv DHL:lle enkä edes 17,70€ Postille vaan korjaan sen jeesusteipillä.

Mannavelli
07.11.2011, 15.48
Nopeata on. Keskiviikkona siirsin rahat firman tilille ja tänään maanantaina kävivät kolkuttelemassa ovella. En ollut kyllä paikalla, kun eivät viitsineet soittaa... Olis kuulemma jotenkin pitänyt osata tietää ilmoittaa DHL:lle, että soittaa ennen saapumista. Melkoista ajan ja bensan haaskausta heillekin.

Tuovat romut sitten huomenna mun työpaikalle. Toivottavasti on sitten oikeat tavarat matkassa.

hiisi
17.11.2011, 10.51
Nopeata on. Keskiviikkona siirsin rahat firman tilille ja tänään maanantaina kävivät kolkuttelemassa ovella.

Nopeata on, indeed. Tiistaina aamusta tilaus sisään, nyt torstai aamusta DHL kotiovella paketin kanssa. Perfekt!

AnttiL
30.11.2011, 07.27
Hienoa toimintaa! Torstaina tilaus ja tiistai iltana paketti ovella.

drop
30.11.2011, 09.28
Torstaina tilasin tilisiirrolla jonka maksoin aamupäivällä. Osat olivat joko hyllyssä tai sitten 1-4pv toimitusajalla. Eilen aamulla tuli viesti että paketti on lähtenyt, eli ihan niinkuin kai luvattu.

zeizei
30.11.2011, 09.33
Bike-Componentsia on oikeastaan tullut viime aikoina käytettyä eniten (vrt. CRC, b-d, evans, wiggle). Hinnat ovat suurimmassa osassa tuotteita erittäin kohdallaan, valikoima hyvä, tavarat tulevat nopeasti. Ja nyt on muutaman kerran pitänyt olla yhteydessä asiakaspalveluun niin vastaus on tullut todella nopeasti ja palvelu toiminut erittäin hienosti. Suosittelen varauksetta.

drop
30.11.2011, 12.04
Joo, toi webi-asiakaspalvelukin on toiminut minulla todella hyvin.

Makke
30.11.2011, 13.43
Torstaina tilaus ja tiistaina koti ovella. Loistavaa!

Harza
07.12.2011, 11.05
Terve!

Saksan kieli kun vähän huonosti taittuu, ja Google Translateen ei usko riitä, niin kysyn täällä.
Jos joku ystävällinen sielu viitsisi auttaa kertomalla, että onko väliä laittaako rahat mille noista annetuista tilitiedoista?
Eli Nordean tilille jos laittaa, niin homma toimii samalla tapaa, kuin suoraan saksalaiselle ja vähän nopeamminkin?

Kontoverbindung in Finnland
BIKE-COMPONENTS.DE
Nordea bank
Account number 142730-112604

Toinen kysymys: Miten tuon tilausnumeron kanssa toiminta menee? Laitetaanko viitteeksi, vai uskonko Translatea, että se on oikeasti vain viestikenttään tuleva asia?

Kiitos jo etukäteen, hölömö kun on niin pitäisi vaan suomesta tilailla, mutta ei ollut saatavilla tarvitsemiani roippeita :)

lintumies
07.12.2011, 11.33
Tilausnumerossa on myös kirjaimia, joten se ei käy viitenumeroksi, mutta viestikentässä toimii hyvin. Pankkitiliksi laitat Nordean IBAN version.

Harza
07.12.2011, 11.58
Kiitos vastauksesta!

edit. Paketti onkin jo lähtenyt liikkeelle. Huikean nopeaa toimintaa :)

jartsuli
13.12.2011, 11.21
Tännekin tuli paketti nopeasti. Torstaina tilaus joilloin myös lähetys, toimitus tiistaina.

OMT
14.12.2011, 08.58
Täällä taitaa olla pukin pikku apurit useammassa vuorossa duunissa. Yöllä tilasin ja paketti matkalla aamulla seiskalta Saksan aikaa.

jartsuli
14.12.2011, 18.55
Tolla firmalla voipi olla semmonen myyntivolyymi ettei sitä tälläi satunnaisasiakkaana edes osaa kuvitella

Marsusram
05.01.2012, 20.58
Shimanon SH-MT91 GoreTex kenkiä ja muuta hyllyssä olevaa kulutustarviketta uutenavuotena tilasin ja tänään oli paketti ovella.
Kengistä sen verran hyvä tarjous, että painoin Kaufen -nappia.

supertele
06.01.2012, 17.49
Viikonloppuna laitoin tilauksen. Epähuomiossa ruksin myös yhden 20 days or more -artikkelin tilaukseen mukaan. Tänään tuli viesti, että 11.1. on arvioitu tuotteen saapumisaika. eli siis reilu viikko tilauksen tekemisestä. Näin sen pitääkin toimia.
Jälleen kerran siis vain hyviä fiiliksiä ko puljusta.

Pyöräpummi
06.01.2012, 19.35
Terve!

Eli Nordean tilille jos laittaa, niin homma toimii samalla tapaa, kuin suoraan saksalaiselle ja vähän nopeamminkin?

Toimii todennäköisesti niin että rahat Bike-Components.de ohjaa rahat Nordea tililtä omalle saksalaiselle tililleen jossa sitten suttaantuu aikaa.
Saattaa olla jopa nopeampaa jos laittaisit rahaa Bike-Components.de:n saksalaiselle tilille.
Näin on ainakin ennen ollut.
Tietenkin jokaisen suomalaisen mieleen tuleen että eikä saku osaa käyttä Nordea Solo ohjelmaa. Hän ei vaan halua käyttää sitä. Todennäköisesti homma toimii vaan hyvin kaavamaisesti tuli maksu sitten maasta tai toisesta.

random5
06.01.2012, 21.27
Viikonloppuna laitoin tilauksen. Epähuomiossa ruksin myös yhden 20 days or more -artikkelin tilaukseen mukaan. Tänään tuli viesti, että 11.1. on arvioitu tuotteen saapumisaika. eli siis reilu viikko tilauksen tekemisestä. Näin sen pitääkin toimia.

Omassakin paketissa oli yksi uupuva osa, jonka piti sähköpostin mukaan tulla tänään sinne varastoon. Vaan eipä tullut.

telliv
07.01.2012, 07.56
Toimii todennäköisesti niin että rahat Bike-Components.de ohjaa rahat Nordea tililtä omalle saksalaiselle tililleen jossa sitten suttaantuu aikaa.
Saattaa olla jopa nopeampaa jos laittaisit rahaa Bike-Components.de:n saksalaiselle tilille.
Näin on ainakin ennen ollut.

Ilmeisesti homma on parantunut nykyään, kuten tuossa ylempänä hehkutinkin hieman niin maksusta seuraavana iltana oli paketti jo kuriirin hallussa. Ostin siis varastossa olevaa tavaraa ja maksoin tälle heidän Nordean tilille. Tämmöistä vikkelyyttä ei ole ainakaan aikaisemmin tapahtunut mikäli rahoja on pitänyt ulkomaille siirrellä...vaikka vikkeliä nuo keski-eurooppalaiset tunnetusti ovatkin :).

arctic biker
07.01.2012, 09.35
Väittäisin että Bike-C tarkistaa Suomen tilinsä ihan päivittäin. Pitää toiki muistaa että maksettaessa vaikka Sampopankin kautta niin ei se raha samana päivänä Nordeassa ole, 2 pankkipäivää vie. Omani on Nordeassa joten on tullut seurattua.

IncBuff
07.01.2012, 10.02
Väittäisin myös, koska paketti lähti taas matkaan vuorokauden sisällä maksamisesta jouluhässäkän keskelläkin. Yksi suosikkikaupoista kyllä tämä.

arctic biker
07.01.2012, 16.53
Oli Bike-c;llä mulle asiaa, vastasin ja kysyin: Päivittäin kattovat, kellonaikaa en ny kysynyt. Veikkaisin että riippuu siitä kuka on töissä ja kuinka kiire. Ja kun maksu näkyy Suomen Nordean tilillä niin "delivery process begins" jos olen oikein katsonut niin luottokorttimaksusta veloittavat 5 ekua per tilaus. Eli tää Nordean kautta maksu on ihan ekonominenkin. Kuhan ens kerran olemma yhteyvessä häätyy kysyä nuista työajoista, just tuli vastaus...

supertele
13.01.2012, 14.59

Tänään tuli DHL:n seurantakoodi. Eli taitaa tällä kertaa toimitusaika olla less than 20 days, vaikka muuta lupailivat alunperin.

-edelleen tyytyväinen asiakas

jartsuli
13.01.2012, 15.09
Maanantaina iltapäivällä tilaus sisään, lähti samana iltana liikkeelle ja torstaina DHL:n ukko soitti ovikelloa klo 12:04 paketin kanssa. Erinomaisen nopeaa toimintaa, maksoin paypalilla.

random5
13.01.2012, 16.42
Minun paketti on vissiin juuttunut jonnekin Hampurin ja Suomen väliin. :mad: Viimeksi tiistaina aamuyöllä on kirjattu DHL:n järjestelmään, että The shipment is being transported to the destination country. :( Olen pettynyt.

Jani73
14.01.2012, 20.36
BC:ssä toteutuu vähemmän on enemmän. :)

VDO X3DW-mittari ilman kadenssia 49€ (http://www.bike-components.de/products/info/p21713_X3DW-Trainingscomputer-drahtlos-.html)

Sama kadenssianturin kanssa 45€ (http://www.bike-components.de/products/info/p29040_X3DW-CAD-Kit-Trainingscomputer-drahtlos-.html)

Kadenssianturi erikseen ostettuna maksaa 19.50.

Terwis
20.01.2012, 16.39
Kuukauden päivät kesti Hope pro3 xc6 tuleminen renkaineen ja keltaisine teippeineen tänne savoon. Odotin noita joululahjoja kuin kuuta nousevaa ja tänään ne tuli. Tilasin sitten ne töihin. Nyt makaan saikulla kotona ilman minkäänlaista mahdollisuutta päästä hakemaan niitä. Prk! Oli viimeinen kerta kun yritän vaimolta salaa tilailla osia.

VPR
25.01.2012, 10.00
Ensimmäinen tilaus tähän kauppaan maksettu, meni vuorokausi laskua odotellessa ennen kuin tajusin että se on mennyt suoraan roskapostiin. Kaiken pitäisi olla hyllyssä paitsi etukiekko jonka luvataan lähtevän viikon päästä, katsotaan miten homma toimii.

timppa_234
25.01.2012, 22.19
Kaiken pitäisi olla hyllyssä paitsi etukiekko jonka luvataan lähtevän viikon päästä, katsotaan miten homma toimii.

Hyvällä tuurilla hyvin, huonolla huonommin. Maantietankoa, jonka toimitusajaksi luvattiin 2-7 pv ei saa ollenkaan. Vaihdoin toiseen malliin ja parin päivän päästä tuli ilmoitus die erwartete Lieferzeit für ... ist zurzeit leider unbekannt. Josko siellä jotain tankoja olisi...

VPR
27.01.2012, 11.05
Nyt tuli seurantakoodi postiin, vielä sillä ei tosin näy mitään.

VPR
31.01.2012, 21.57
Tänään 18:31 saapunut Turkuun.

Karbis
01.02.2012, 15.12
Tuote mikä piti olla saatavilla 2-7 päivässä tuleekin vasta 30.3. Nyt kyl ottaa vähän päähän.

zeizei
01.02.2012, 17.53
Välillä noilla nuo toimitusaika-arvaukset heittää suuntaan jos toiseen noiden muiden kuin in stock -romppeiden osalta. Jos sanotaan 2-7 päivää niin saattaa lähteä seuraavana päivänä tai olla kokonaan loppu. In stock on kyllä pitänyt paikkansa.
Sähkopostiin vastailevat kovinkin nopeasti ja kaikki hommat hoituu oikein joutuisasti ja joustavasti. Pelkkää positiivista edelleen ja B-C onkin nykyään mun ensimmäinen vaihtoehto, jos ja kun mitään tarvitsen.

VPR
01.02.2012, 21.46
Paketti kotona viikko ja kahdeksan tuntia maksamisen jälkeen ja kaikki mukana, ei valittamista. :)

telliv
03.02.2012, 21.23
Tilailin roipetta tuossa ennen vuoden vaihdetta ja sattuipas minullakin käymään huono tuuri tangon kanssa jolle oli luvattu 2-7pv :). Ottivat kyl ihan sieltä suunnalta yhteyttä ja kertoivat et ei ole tietoa maahantuojallakaan milloinka olisi saatavilla, johonka sitten vastasin et vastaavanlainen pitäs saada tilalle vaihdettua ja voisin vaikka maksaa sen erotuksen tankojen välillä. Samantein tuli vastaus et uusi ja huomattavasti kalliimpi tanko tulee vanhan hinnalla :). Reilu kolme viikkoa tuossa vierähti et paketti lopulta tuli mut eipä noilla kiirettä ollukaan kun vasta kesäks oli tarve.

Tmh
04.02.2012, 18.01
Takuukeissi testailua ollut nyt Bike-Componentsin kanssa muutaman kerran kun Formula ei halua panostaa jarrujensa laatuun/korjaukseen.

Ensimmäisellä kerralla meni molemmat jarrut vuotamisen yms. ongelmien vuoksi takuukorjaukseen. Kesti kolmisen kuukautta ja jarrut tuli takaisin, edelleen vuotavina. BC hoiti omat hommansa nopeasti mutta Formula ei. Seuraavaksi lähti etujarru joulun alla ison mökötysviestin kera. Kesti noin kuukauden ja jarru tuli takaisin. Näyttäisi myös toimivan tällä kertaa. Seuraavaksi lähti takajarru uudelle keikalle Saksaan. Keissien käsittely on parantunut tässä koska ensimmäisellä kerralla ei tullut juuri mitään palautetta takuukeissin etenemisestä. Kysymällä sai kuitenkin tietoa nopeasti. Nyt viimetteeksi on tullut heti viesti kun ovat vastaanottaneet lähetyksen ja alkaneet hoitaa asiaa. Viestissä on myös arvioitu palautuspäivä joka piti aika tarkasti myös paikkansa.

Kaiken kaikkiaan Bike-Componentsin reklamaation hoito on hyvä mutta Formulan ei...

Juha_H
07.02.2012, 15.14
Onkos porukka maksellu B-C:n tilauksia luottokortilla viimeaikoina. Tein sunnuntaina tilauksen ja maanataina tuli viestiä, että luottokortin kanssa on jotain häikkää joten tilaus on peruttu, verkkopankissa näkyy kuitenkin että luottotililtä on veloitettu summa. VAstailevat kyllä ihan kiitettävällä vauhdilla kysymyksiin ja sanovat että kyseessä on vain katevaraus, mutta ne ei mielestäni näy noin. Odotellaan pari päivää ja katsellaan poistuuko tapahtuma jos ei niin luottoyhtiöön yhteyttä.

zeizei
07.02.2012, 18.01
Aina olen luottokortilla tuolta tilannut. Viimeksi noin kk sitten. Kerran oli tapaus, että tilattua tavaraa ei ollutkaan ja jouduin vaihtamaan kalliimpaan. B-C ei tuota erotusta kuitenkaan voi velottaa luottokortilta, joten piti tehdä uusi tilaus. Jo tilattu tuote sitten hyvitettiin kyllä luottotilille ilman ongelmia.

timppa_234
09.02.2012, 17.01
Bike-Componentsin luottokorttiveloitus on onnistunut oivallisesti. Tilaus ei vaan ole lähtenyt kun 2-7 pv tavaran toimitusajasta ei ole kuukauden odottelun jälkeen saanut selvää.

Ilmeisesti iso osa firman webbisivulla olevasta valikoimasta on loppunut eikä uusia saa. Sivuilla sitä ei kuitenkaan mainita koska mitä suurempi valikoima sitä enemmän tilaajia?

LJL
09.02.2012, 17.14
Onkos porukka maksellu B-C:n tilauksia luottokortilla viimeaikoina. Tein sunnuntaina tilauksen ja maanataina tuli viestiä, että luottokortin kanssa on jotain häikkää joten tilaus on peruttu, verkkopankissa näkyy kuitenkin että luottotililtä on veloitettu summa. VAstailevat kyllä ihan kiitettävällä vauhdilla kysymyksiin ja sanovat että kyseessä on vain katevaraus, mutta ne ei mielestäni näy noin. Odotellaan pari päivää ja katsellaan poistuuko tapahtuma jos ei niin luottoyhtiöön yhteyttä.

Mulla oli viime kuussa sama juttu, johtuen siitä MasterCard Secure Code ei syystä tai toisesta toiminut. Meikällä kanssa tilaus peruttiin, katevaraus ei hävinnyt, ja se vielä lopulta muuttui luottotilin veloitukseksi. Components vaan toisti sitä, että niillä ei näy mitään maksua… Käytin jo aika jyrkkiä sanankäänteitä (mm. uhkailin EU:n consumer rights -osastolla), ja hekin ehtivät jo kääntyä oman kirjanpitonsa puoleen asiassa, mutta homma raukesi siihen että luottotilille ilmestyi parin päivän päästä vastaava hyvitys. Eli ei kannate hermoilla vaikka katevaraus muuttuisi veloitukseksi, kuten itsellä kävi.

Odottelen hetken vielä ja kokeilen sitten tilata uudestaan. Ostolistakin on ehtinyt jo karttua.

-Lauri

pikkukara
14.02.2012, 22.42
Varmistaisin vielä, että täälläkin kiekot myydään kasattuina, kuten esim. Rosella fiksusti ilmoitetaan..?
Niin ja vielä voi ojentaa hölmöä, joka luulee, että shimanon RS10-setti sopisi ympärivuotiseen cc-ajoon. Esim. kuinka leveet nastat niihin uskaltais kammeta?

zeizei
15.02.2012, 08.16
Varmistaisin vielä, että täälläkin kiekot myydään kasattuina, kuten esim. Rosella fiksusti ilmoitetaan..?

Kyllä ne kokonaisina kiekkoina myytävät myös tulee kokonaisina :) Jos osina haluaa niin sitten on myös ostettava osina.

jaakko.k
16.02.2012, 19.15
mitähän tuo money order oikein meinaa kun tilasin tuleeko paketti itelalle joka rahastaa suomessa

plösöpötsi
16.02.2012, 19.53
mitähän tuo money order oikein meinaa kun tilasin tuleeko paketti itelalle joka rahastaa suomessa
maksat Nordean tilille(tilitiedot tulee emailina) tavarat toimittaa DHL

jaakko.k
16.02.2012, 20.18
ok eli odotellaan jarruja

Thundermand
16.02.2012, 20.59
Tilasin tuotteita viime keskiviikkona, maksoin saman viikon perjantaina Nordean tilille. Maanantaina lähettivät ja tänään torstaina DHL:n kuriiri toi. Hyvin sujui kaikki.

pipa39
20.02.2012, 21.30
Niin ja vielä voi ojentaa hölmöä, joka luulee, että shimanon RS10-setti sopisi ympärivuotiseen cc-ajoon. Esim. kuinka leveet nastat niihin uskaltais kammeta?
Minulla ovat Nokian W 240 : 40-622. Hyvin ovat toimineet...Konan Jake t snakessa.

timppa_234
21.02.2012, 07.27
Nonniin, paketti saapunut onnellisesti kotiin ja kamat ne mitä oli tilattu, poislukien tanko mistä piti loppujen lopuksi valita muutaman euron kalliimpi vaihtoehto. Toimitukseen meni puoltoista kuukautta ja kohtuu monta sähköpostia.

LJL
28.02.2012, 22.01
Voihan haitari!!! Ei taaskaan kysynyt luottokorttimaksun yhteydessä MasterCard Secure Codea, joten jos vanhat merkit paikkansa pitää, tilaus tullaan perumaan kun eivät voi vastaanottaa maksua… Synkkä homma, pakko vissiin tilata r2-bikestä kalliimmalla kun ei homma toimi :/

Siteeratakseni Pasilan Repomiestä, "se oli paskaa!"

-Lauri

twentyniner
28.02.2012, 22.10
Sivuilla 2-7pvä, tilaus sisään, s.postia tännepäin eli muutui sitten +20pvää toimitukseksi. PayPal veloitus eilen onnistuneesti eli rahat meni,tuotteesta ei tietoakaan. Saa nähdä milloin runko saapuu ;)

Muutaman meilin vaihdoimme tänään, lähinnä saatavuudesta ja värivaihtoehdoista. Yhteydenotto oli nopeaa ja meileihin vastattiin myös nopeasti.

N-K
11.03.2012, 10.15
Oma tilaus meni melko loistavasti.
Tilasin roinaa, osa tavaroista 2-7pv toimitusajalla. Heti tuli viestiä milloin suunniilleen nuo tulisivat ja parin päivän päästä tulikin ja paketti lähti perjantaina. Hiukan yllätyin kun jo tiistaina soitettiin että nyt tulisi pakettia.

Wilier
11.03.2012, 14.39
Voihan haitari!!! Ei taaskaan kysynyt luottokorttimaksun yhteydessä MasterCard Secure Codea, joten jos vanhat merkit paikkansa pitää, tilaus tullaan perumaan kun eivät voi vastaanottaa maksua… Synkkä homma, pakko vissiin tilata r2-bikestä kalliimmalla kun ei homma toimi :/

Siteeratakseni Pasilan Repomiestä, "se oli paskaa!"

-Lauri

Joo. kahdella eri Master Cardilla ei toimi ja toinen väittää olevansa SecureCode systeemissä.

LJL
11.03.2012, 15.08
Joo. kahdella eri Master Cardilla ei toimi ja toinen väittää olevansa SecureCode systeemissä.

Siis aivan toivonta hommaa Nordean Silver-masterilla, kun ei SecureCode toimi niin ei toimi. Kahdesti jo peruttu tilaus tästä syystä. Pakko käyttää PayPalia.

-Lauri

J_K
23.03.2012, 13.26
Hienosti toimi taas, tilaus sunnuntaina ja tavarat tänään kourassa.
Paypal-maksu toimii hienosti ja enää eivät veloita kortilla maksamisesta sitä viittä euroa.

Hri
23.03.2012, 13.52
Hienosti toimi taas... ja enää eivät veloita kortilla maksamisesta sitä viittä euroa.

Samat sanat ja tuon ylimääräisen veloituksen poistumisesta isoa plussaa kaupalle. Oma tilaus lähti matkaan maanantaina ja eilen olivat jo työpöydällä. Huippua.

Korhonen
23.03.2012, 14.38
Kolme pakettia olen talven aikana tilannut ja jokainen on tullut perille asiallisesti hiukan yli viikossa. Viimeisimmässä oli uudet kiekot ja vähän jännitin, tulevatko ehjinä perille, mutta tulivathan ne.

StantheMan
03.04.2012, 08.42
Nyt taas hoksasin miksi ne ole täältä vähän aikaan tilannut, enkä taida jatkossa tilata, vaikka edullista on. Nyt tulossa oleva tilaus lähti normaalisti Deehooällällä, mutta sitten se häviää jonnekin. Edellisen tilauksen löysin Matkahuollon "salaisesta" toimipisteestä sattumalta matkahuollon töissä olevalta kaverilta saadun vinkin perusteella. Missähän nyt seilaa tuleva paketti? *kele!

arctic biker
03.04.2012, 13.14
Nyt taas hoksasin miksi ne ole täältä vähän aikaan tilannut, enkä taida jatkossa tilata, vaikka edullista on. Nyt tulossa oleva tilaus lähti normaalisti Deehooällällä, mutta sitten se häviää jonnekin. Edellisen tilauksen löysin Matkahuollon "salaisesta" toimipisteestä sattumalta matkahuollon töissä olevalta kaverilta saadun vinkin perusteella. Missähän nyt seilaa tuleva paketti? *kele!
Kumma juttu. Bikec:n kuljetukset kun ne saksan maan jättää siirtyvät maitse Suomeen ja täällä Itellan hoteisiin.
DHL:n seurantanumero kelpaa, ainakin teoriassa, Itellalle. Toissa viikolla viimeksi tuli tavaraa. Maanantaina romppeet bikeC:ltä dhl:n hoteisiin, tiistaina lähetys jätti Saksan ja perjantaina tuli tänne itäsuomeen.
Aina ei tämä seuranta postin sivuilla ole kyllä toiminut... Ota yhteyttä Itellan asiakaspalveluun! sinänsä vielä hassumpaa kun asut Kuopiossa, tänne Kiteelle etelän paketit seilaa Kuopion kautta. Oisko joku paikallinen
siis savolainen kierous kyseessä?
Ja lisäyksenä vielä kun dhl kuittaa lähetyksen ulkomaille siirretyksi niin siinä on 2-3 päivää tyhjää välissä ennen kuin Itellan sivuilla näkyy.

zeizei
03.04.2012, 17.18
Pirkkalaan on kyllä useimmiten tuonut dhl ihan perille asti. Yleensä kyllä soittelen asiakaspalveluun kun paketti lähtenyt ja pyydän ilmoittamaan, kun noudettavissa terminaalista (2km kotoa) niin ei mene ylimääräistä päivää toimitusyritykseen. Itsellä mennyt niin, että jos seuranta onnistuu suomen dhl:n sivuilta niin dhl tuo perille asti. Jos seuranta onnistuu vain saksan dhl-sivuilla niin itella hoitaa suomen pään.

JackOja
04.04.2012, 07.27
Kumma juttu. Bikec:n kuljetukset kun ne saksan maan jättää siirtyvät maitse Suomeen ja täällä Itellan hoteisiin...

??? :seko:

Pirkkalaan on kyllä useimmiten tuonut dhl ihan perille asti....

Samoin Helsingissä...

Grr
04.04.2012, 08.22
Samoin Helsingissä...
Eri.
Ihan selvällä saksankielellä luki dhl:n seurannassa että Itella hoitaa tästä eteenpäin. Tilauspäivä viime viikon tiistai, toimituspäivä tämän viikon maanantai. Riippusko toi kotimaan jakelija sitten paketin koosta ja painosta, ei voi tietää.

CamoN
04.04.2012, 09.46
Kouvolaan tuli eilen Itellalla sekalaista sälää 2-3kg. Mielestäni ihan hyvä systeemi että se tulee Itellalla perille, DHL:n seurantakoodi toimii myös Postin lähetystenseurannassa kun paketti on saapunut maahan ja rekisteröitynyt paikalliseen järjestelmään. Jos ei satu olemaan kotona toimituksen aikaan voi paketin aina hakea postitoimipaikalta joka on aika lähellä ja auki alkuiltaan saakka.

JackOja
04.04.2012, 10.22
Ihan selvällä saksankielellä luki dhl:n seurannassa että Itella hoitaa tästä eteenpäin....

Höh! Jos poika DHL-haalareissa ja DHL:n pakettiautossa tuo mun paketin niin en mä pidä sitä Itellan palveluna.
Ja kun haluaisinkin hakea sen mielummin postista sitten kun joudan enkä kytätä kotonaoloa tai sopia työpaikalle tuonnista.

Monenkokoisia ja painoisia paketteja on tullut näin.

Pikkulauri
04.04.2012, 10.42
OT: Tampereella ja kai lähiympäristössä DHL:n kotijakelun hoitaa Enset Oy. Aikaisemmin, kun Lähetti-Pirkka jakeli DHL:n tavaran, toimitukset tuotiin kotiin kello 20.00 asti. Nykyään homma ei enää yhtä hyvin toimi, vaan jakelu päättyy kello 16.00. Sitten vaan Pirkkalasta DHL:n terminaalilita pakettia hakemaan. Kaikki tilaukset, jotka DHL kuljettaa, tulee nykyään työosoitteeseen...

mjpk
04.04.2012, 20.00
Vaikuttaisi siltä että DHL:llä on erilaisia tuotteita verkkokaupoille, joista Suomen kohdalla osa sisältää viimeisen legin Itellalla ja osa DHL:llä. Tämä sen perusteella että CRC:n DHL:n toimittamat paketit ovat tulleet loppuvälin Itellalla mutta Bike-Discountin ja Bike24:n DHL-toimitteiset paketit tulee DHL:llä perille asti (Epsoossa siis). Tai sitten on vaan sattumaa, ja vaihtelee muuten vaan. Mutta sama on toteutunut useamman paketin kohdalla.

kolistelija
04.04.2012, 20.19
DHL on saksan posti ja DHL express on ilmeisesti kuriiriyhtiö joka on edellämainitun omistuksessa. Jos olen ymmärtänyt oikein.
Kuriiri tuo itse ovelle ja posti tulee tottakai postin kautta.

H. Moilanen
05.04.2012, 07.08
DHL, joka meikäläisittäin tunnetaan kuriiripalveluistaan, ja Saksan postilaitos ovat yhtä ja samaa putkaa. DHL tarjoaa saksalaisille postipalvelut ja kuriiripalvelun, mutta muissa maissa vain kuriiripalveluita. Paketin lähettäjä päättää ostaako hän paketille postipalvelun vai kuriiripalvelun. Postina lähetetty paketti tulee maarahtina ja Itella hoitaa kotimaan osuuden, kuriiripaketti tulee lentona ja DHL jakelee kotimaassa.

Sitä en muista mitenpäin omistussuhteet tuossa DHL/Deutche Post -kuviossa menee.

StantheMan
05.04.2012, 07.14
Pitää vähän perua ärtymystä. Paketti löytyi kolmen päivän viiveellä Itellan seurannasta. Ja, kun onneksi laitoin sen tulemaan työpaikan osoitteeseen, se jopa saattaa tulla ihan "käteen".

Ski
05.04.2012, 08.50
to aamu tilaus, to ilta paketti ilmoitettiin lähetetyksi, ti puolelta päivin Itellamies kävi ovella. Tämän Oulun alueella. Tilaus DPD kuljetus.
Ärsyttävän toimivaa.
Onneksi on paikalliskauppiaskin hyvin varustettu, ettei tarvi ihan kokonaan alkaa tuohon Kyntteriin varautuun... :)

pesuman
05.04.2012, 09.09
Jostain syystä Master-Card ei kelvannutkaan maksuvälineenä jonkin maksunvarmennuksen puuttumisen johdosta (on limiittiä :-) ) , joten viimeisin tilaus peruuntui. Aikaisemmin Bike-Component on toiminut kuin junan vessa. Tavarat tulevat nopeasti ja jos jotain ei hyllystä löydy, niin Klaus ottaa sähköpostitse yhteyttä. Kotonakaan ei tarvitse kytätä, kun hokasin laittaa tavarat tulemaan työpaikalle. Sihteeri (pomon) kiikuttaa ne sitten huoneeseeni ;-). Hinnat lienevät keskimäärin Euroopan halvimmat. CRC ei kykene samaan edes tarjoushinnoissaan.

YocceT
05.04.2012, 09.34
Sitä en muista mitenpäin omistussuhteet tuossa DHL/Deutche Post -kuviossa menee.

Deutsche Post osti DHL:n osakkeet noin 10 vuotta sitten.

jruots
05.04.2012, 10.53
Viime lauantaina tein tilauksen ja tänään toi kuriiri tavarat kotiin asti ja paikkana on Kirkkonummi.

HMK
12.04.2012, 18.35
Postina lähetetty paketti tulee maarahtina ja Itella hoitaa kotimaan osuuden, kuriiripaketti tulee lentona ja DHL jakelee kotimaassa.

Noinkohan olisi? Saksan seurannasta kadottuaan paketti ilmestyi neljän päivän jälkeen DHL:n Suomen sivulle, toimipaikkaan Turku. Viittaisi paremminkin laivakyytiin. Tänään toi lähetti laatikon ovelle.

Bike-Componentsin toimitus meni jälleen kerran nappiin. Epäonnistumisia näiltä en ole oikeastaan nähnyt. Ainoa pieni miinus on se kerta muutama vuosi sitten, kun yhtä tilattua osaa ei löytynytkään. Siitäkin tuli kuitenkin tieto ja maksun hyvitys nikottelematta.

zort
19.04.2012, 13.04
Tilasinpa taannoin Sram XX-kampiin 39t rattaan oheisesta linkistä:
http://www.bike-components.de/products/info/p23514_Kettenblatt-XX-GXP-4-Arm--120mm-Lochkreis-.html
Silloin linkissä vieläpä luki selvästi että ratas olisi nimenomaan 166 Q-factor kampeen tarkoitettu (rattaassa 5 mm pidempi tappi kuin 156 Q -versiossa).
Vielä nytkin linkissä lukee L-pin (long pin). Kun ratas saapui, kävi ilmi että tuo L-pin tarkoittaa Sramin jargonissa jotain muuta kuin "long" pin. Ratas joka minulle saapui olikin lyhyttappinen 156 Q -versio.
Tästä käytiinkin sitten käsittämättömän monivaiheinen sähköpostikirjeenvaihto. Heidän mukaansa Sram kun ei ilmoita kuin yhden varaosanumeron XX:n 39 -rattaille eli versioita siis ei olisi kuin yksi. Lopulta kun olin itse googlettanut oikean Sramin varaosanumeron, tilasivat he minulle oikean rattaan "erikoistilauksena". Näitä 39 -hampaisia XX rattaita löysin 3 erilaista versiota ja se jossa on pitkä tappi onkin muistaakseeni C-pin versio (C kai siksi että sama ratas on myös cännärin kammissa) ja sen oikea Sramin varaosanumero on 11.6215.188.160 (ei siis tuo 11.6215.188.140 kuten linkissä).
Taisi mennä turhan monimutkaiseksi? Eli sitä tässä vaan yritin että jos olet tilaamassa oh. linkistä ratasta, huomaa että 39 -hampainen ratas on 156 Q kammille.

Teemu
19.04.2012, 16.48
Pisteet taas B-C:lle.
Sähläsin oikein kunnolla ja alkuperäiseen tilaukseen tuli vielä kaksi erikseen tehtyä lisäystä. Sähköposteihin tuli nopeasti vastaus, tavaroiden lisääminen tilaukseen onnistui ja maksun hoidin Paypalilla. Erittäin jouhevaa ja joustavaa tomintaa kauppiaan puolelta (tietty, kun lisämyyntiähän tuo toki oli). Noh, mutta olen erittäin tyytyväinen että sain tilaukseen mukaan lopulta kaiken mitä halusinkin. Nähtäväksi jää, että tulivatko kaikki tilatut ja maksetut tuotteet lopulta pakettiin mukaan, mutta murehditaan sitä sitten.

zort
20.04.2012, 10.33
Jep, sähköposteihin vastaamisesta pitää kyllä antaa täydet pojot B-C:lle. Välillä tuntui jopa siltä että siellä on kaveri varta vasten pelkästään vaan mun posteihin vastailemassa, sen verran pikaisesti tuli vastaukset.
Mutta suunnillleen joka meiliin vastasi kuitenkin eri niminen henkilö, ja jokaiselle piti kertoa samat asiat uudestaan. Noh, mulla on vaan kokemuksia 2 tilauksesta kyseisen kaupan tiimoilta.

maantienässä
20.04.2012, 11.01
eka tilaus tästä kaupasta ja 10 pojoa. Kaikki oli sitä mitä tilasin ja nopea toimitus sillä halvemmalla versiolla. Ainoa täällä kotimaan päässä, että Itella voisi laittaa vaikka tekstarin tai soittaa (kuten kuriirit tekevät), eihän kukaan ole keskellä päivää kotona, höh

Ana75
02.05.2012, 11.37
Täydet pojot taas kyseiseiselle liikkeelle, nopea toimitus ja price alert toimii.

EsaJ
03.05.2012, 08.09
Täydet pisteet myös täältä. Hintataso erinomainen. Palvelu toimii. Niin puhelimesa, kuin mailissa. Rungon sijaan ostin loputkin sälät sieltä (paitsi kelan).

Niilä on erinomainen asiakkuudenhallintajärjestelmä, jota palvelualttiit työntekijät täydentävät.

Kyselivät just äsken IBAN ja BIC koodit, jotta voivat palauttaa muutosten jälkeen minulle saatavaksi jääneet rahat tillilleni... Näin sitä liiketoimintaa hoidetaan.

Willie
03.05.2012, 17.10
Jostain syystä Master-Card ei kelvannutkaan maksuvälineenä jonkin maksunvarmennuksen puuttumisen johdosta (on limiittiä :-) ) , joten viimeisin tilaus peruuntui. Aikaisemmin Bike-Component on toiminut kuin junan vessa. Tavarat tulevat nopeasti ja jos jotain ei hyllystä löydy, niin Klaus ottaa sähköpostitse yhteyttä. Kotonakaan ei tarvitse kytätä, kun hokasin laittaa tavarat tulemaan työpaikalle. Sihteeri (pomon) kiikuttaa ne sitten huoneeseeni ;-). Hinnat lienevät keskimäärin Euroopan halvimmat. CRC ei kykene samaan edes tarjoushinnoissaan.

Sama ongelma oli täällä Masterin kanssa. Aloin kysellä viikon jälkeen kun status oli vieläkin "processing" ja sain vastaukseksi että "your card is not safe, order was cancelled". Eritysen paljon tämä ihmetytti koska rahat olivat jo lähteneet tililtä ja varmistin pankista että se oli oikea maksu eikä pelkkä katevaraus.

Nyt viimeisin vastaus oli että laita uusi tilaus, he palauttavat rahat. Kuulemma tästä eteenpäin pitäisi taas Suomesta tilaamisen luottokortilla onnistua ongelmitta. Kaikenlaista harmia.

arctic biker
03.05.2012, 18.02
Noinkohan olisi? Saksan seurannasta kadottuaan paketti ilmestyi neljän päivän jälkeen DHL:n Suomen sivulle, toimipaikkaan Turku. Viittaisi paremminkin laivakyytiin. Tänään toi lähetti laatikon ovelle.

Bike-Componentsin toimitus meni jälleen kerran nappiin. Epäonnistumisia näiltä en ole oikeastaan nähnyt. Ainoa pieni miinus on se kerta muutama vuosi sitten, kun yhtä tilattua osaa ei löytynytkään. Siitäkin tuli kuitenkin tieto ja maksun hyvitys nikottelematta.
Tuossa vasitella joutilasta tuuratessani taannoin DHl:ltä kysäsin. On mulla tuo meili tallella, eli kaikki tulee maata myöten... No Tukholma-Turku poislukien... Rekkakyydissä siis, enpä jaksa uskoa että mikään Saksan pulju lentorahtia noilla lähetyshinnoilla harrastaa. Ja loppumatkassa näkyy olevan vaihtelua, Luxemburgin kiekkoja toi
isohko kuorma-auto. Poisonin maasturia samaten, muutoin paikallinen posti jonka henkilökunta sen verta tuttua että tietävät missä olen, pihasaunan eteiseen on kontrahti, hoidamma kuittauksen sitten joskus... Tahi Miika ottaa sitte töistä tullessaan kyytiin:)

arctic biker
03.05.2012, 18.33
Köyhälistön edustajana olen maksanut aina pankin kautta, njet problema. Rosen kanssa oli pientä emailipainia yksistä pedaaleista, Rosehan hävisi siinä pyöräkaupan, polkimien takuujuttu oli musta pikkasen tiukkapipoista mutta sattuuhan sitä, noitten puulaakien volyymit on melkoisia eli yksi pieni urputus ei heijän mittapuussaan paljoa merkkaa. Ja tänään viimeksi huomasin, versenderenglanti on oma lukunsa... Bike-components, bike-discount, Rose ja RCZbikeshop.com, jos ei nuilta löyvy niin sitte oon iliman ja usein tieten oon. Syy löytyy pankkitilin saldosta. Ja Poison saksanmaalta, ihan hyvä puulaaki. Siellä Dirk toi mieleen Juicen laulun Marilyn. "Sua tulisesti kirjeellä lemmin MGM vastaili virallisemmin. Hyvän pyörän saimma kuiten aikaseksi, ehken sitten toisenkin. Iliman cyclocrossariahan ei foorumilla voi olla...

sbu
12.06.2012, 22.01
Laitanpa tässä omiakin kokemuksia jakoon: Täydet pisteet bike-componentsille. Tilaus luottokortilla perjantaina klo 10, paketti lähtenyt klo 16. Lähetys saapunut Turkuun ma-aamuna ja Helsinkiin ti-aamuna. DHL-kuriiri kävi ti klo 14 mutta en ollut paikalla, joten puhelimitse sovitiin uusi toimitus pari päivää myöhemmin. Tavarat (Tubus-tavarateline ja Ortlieb-laukut kesän viikonloppureissuja varten) olivat hyvin pakattu varsin isoon pakettiin - tämä kaikki erittäin kilpailukykyisillä hinnoilla, eikä postituskaan maksanut kuin kympin.

maantienässä
13.06.2012, 08.57
tämä kauppa on tosi hyvä, ainoa miinus 10 € postikulut, joka rajoittaa hieman tilauksia muutoin tästä hyvästä putiikista. Tilaus sisällä tälläkin hetkellä

sohvapottu
26.06.2012, 13.19
Bike-components myy myös tavaraa, mitä ei ole saldossa heillä eli eivät tunne sanoja out of stock! 5 artikkelia tilattu 10.6 ja usean sähköpostikiukuttelun jälkeen paketti lähetetty 25.6. Ja tietenkin projektin kannalta se kaikkein vähäisin osa oli se, jota on odotettu. H&S bike-discountista tullu tähän mennessä mulle n.10 pakettia ja aina viikon toimituksella. Eikä sieltä saa ostettua kamaa jos niillä ei sitä ole. Että ottaa koppaan kun olisin saanut tuon fillarin jo kasaan jos olisin muualta tilannut. Mutta nopeastihan näidenkin paketit tuntuu liikkuvan kunhan saavat lähetettyä.

zeizei
26.06.2012, 13.57
Juu tuolla "20 days or more" tarkoittaa, että ei ole juuri nyt saatavilla. 2-7 days tarkoittaa, että ei ole heillä varastossa, mutta pitäisi olla toimittajalla (ei tosin aina). Nuo asiat kun tiedostaa niin ei tule yllätyksiä. "in stock" on ainakin toistaiseksi aina tarkoittanut, että tavara lähtee viimeistään seuraavana päivänä.

mehukatti
26.06.2012, 14.00
Bike-components myy myös tavaraa, mitä ei ole saldossa heillä eli eivät tunne sanoja out of stock! 5 artikkelia tilattu 10.6 ja usean sähköpostikiukuttelun jälkeen paketti lähetetty 25.6. Ja tietenkin projektin kannalta se kaikkein vähäisin osa oli se, jota on odotettu. H&S bike-discountista tullu tähän mennessä mulle n.10 pakettia ja aina viikon toimituksella. Eikä sieltä saa ostettua kamaa jos niillä ei sitä ole. Että ottaa koppaan kun olisin saanut tuon fillarin jo kasaan jos olisin muualta tilannut. Mutta nopeastihan näidenkin paketit tuntuu liikkuvan kunhan saavat lähetettyä.

WTF? Bike-Componentsin saitilla on hyvin selvästi ilmoitettu, että onko tavaraa varastossa ja jos ei ole, niin kauanko sen saamisessa kestää.

Ja mitä järkeä siinä olisi, jos saitilta pystyisi tilaamaan vaan varastossa olevaa tavaraa? Oletetaan, että löydän vaikka kivat kengät, mutta sopivaa kokoa ei juuri silloin ole varastossa. Ei välttämättä ole ongelma odottaa oikeaa kokoa vaikka viikon verran saapuvaksi varastoon.

Joten, et vain osaa? ;)

Jahvetti
26.06.2012, 14.35
Ei pidä aina paikkaansa nuo bike componentsin esim 2-7 päivää toimitusaikataulut, ainakaan KS Levin kohdalla.
Minusta esimerkiksi RCZ:n systeemi on hyvä kun siellä näkyy valikoimissa vain ne vermeet mitkä on varastossa.

zeizei
26.06.2012, 14.49
Ei pidä aina paikkaansa nuo bike componentsin esim 2-7 päivää toimitusaikataulut, ainakaan KS Levin kohdalla.
Minusta esimerkiksi RCZ:n systeemi on hyvä kun siellä näkyy valikoimissa vain ne vermeet mitkä on varastossa.

Näyttäis lukevan kaikkien LEV-mallien kohdalla "20 days or more" eli ei ole heillä harmainta aavistusta, koska saavat. Kuten yllä kirjoitin niin 2-7 days pitää tulkita niin, että sitä saattaa saada tuon ajan sisällä, jos löytyy toimittajan varastosta. Siinäkin tosin mainitaan, että kyseessä on arvio. Tuskin reaaliajassa kuitenkaan pollaavat toimittajien varastosaldoja. Ei ole kuitenkaan B-C:llä varastossa. "In stock" tarkoittaa, että on varastossa. Kieltämättä aavistuksen hämäävä tuo 2-7 days, mutta kyllä tuonkin kai kerrasta oppii eikä tartte edes sitä yhtä kertaa, jos lukee tätä ketjua muutaman edellisen sivun.

Eli kertauksena vielä: Jos haluat tavaraa nopeasti, tilaa vain "in stock" -tavaraa. Muut toimitusaika-arviot ovat arvioita.

Jahvetti
26.06.2012, 15.29
Lähinnä mehukatille oli tarkoitettu tuo minun kommentti. Levin kohdalla luki niillä pitkään että toimitus 2-7 päivää vaikka minulle oli vahvistettu että muutaman viikon päästä lähtee, nyt näköjään korjanneet. Omaa tilausta siirsivät muutamaan kertaan ja itseltä loppui kärsivällisyys viimeisen siirron jälkeen. No tolppa tuli muualta viikossa joten kaikki hyvin.
On nuo joskus laittaneet tulemaan keulan minulle seuraavana päivänä vaikka status oli 2-7päivää.
Hyvä kauppa tuo on ja paljon tavaraa lähettäneetkin minulle mutta tuon tolpan toimitus ei sujunut tällä kertaa.

drop
26.06.2012, 15.49
Mullakin on pitänyt aina arviot paikkansa, noin 10 tilausta muutaman viime vuoden aikana. Kuitenkin kuten mainittu, 2-7 päivää tarkoittaa että kaupalla on tukkurin / maahantuojan arvio, jos se ei pidä paikkansa niin vaikea heidän on tehdä muuta kuin korjata omat tiedot (kuten nyt ilmeisesti tehty tuon levin kanssa.

ilkkaluukkonen
26.06.2012, 21.04
Meikällekin tuli eilen eka b-c tilaus kotiin. Yksi in-stock tavara olikin out of stock ja saatavilla joskus syssymmällä. Vaihto vastaavaan onnistui sähköpostilla samana päivänä ja lisämaksu oli helppo hoitaa Paypalin kautta. Paketti tuli nopeasti, ei voi valittaa. Tilannen jatkossakin, mikäli hinta ja saatavuus kohtaa.

elasto
26.06.2012, 23.18
Tässä vielä kertauksena noista toimitusajoista mun kokemuksia.

mjjk
29.06.2012, 10.42
Pelkkää hyvää sanottavaa tähän asti. Keväällä tilasin rungon tuohon retkipyöräprojektiin. Toimitusaikaa lupasivat sivustolla 20 day or more. Tilausvahvistuksen jälkeen tuli arvioitu toimituspäivä sähköpostilla noin 3 viikon päähän. Sitten 3 viikon päästä täsmälleen tuona arvioituna päivänä kurvasi kuriiri pihaan runko kyydissään. Toisen paketin tilasin 19 päivä tätä kuuta ja se tilaus sisälsi yhden komponentin jolla tuo 2-7 day saatavuus. Tänään postiauto toi paketin phaan ja taas asiakas on tyytyväinen :) Nyt loman kunniaksi pyöränkasaushommiin...

sohvapottu
30.06.2012, 16.38
WTF? Bike-Componentsin saitilla on hyvin selvästi ilmoitettu, että onko tavaraa varastossa ja jos ei ole, niin kauanko sen saamisessa kestää.

Ja mitä järkeä siinä olisi, jos saitilta pystyisi tilaamaan vaan varastossa olevaa tavaraa? Oletetaan, että löydän vaikka kivat kengät, mutta sopivaa kokoa ei juuri silloin ole varastossa. Ei välttämättä ole ongelma odottaa oikeaa kokoa vaikka viikon verran saapuvaksi varastoon.

Joten, et vain osaa? ;)

pointti oli se, että esim. H&S Bike-Discount näyttää OUT OF STOCK ja se on mielestäni ainoa järkevä tapa myydä tavaraa nettikaupassa. Nettikauppoja riittää ja tuo H&S tuntuu toimivan kohtalaisen nopeasti. Joten, tiedän mistä osani ostan!

Thundermand
30.06.2012, 18.11
pointti oli se, että esim. H&S Bike-Discount näyttää OUT OF STOCK ja se on mielestäni ainoa järkevä tapa myydä tavaraa nettikaupassa. Nettikauppoja riittää ja tuo H&S tuntuu toimivan kohtalaisen nopeasti. Joten, tiedän mistä osani ostan!Samaan tilaukseen voi pistää pari päivän päästä myyjälle saapuvia tuotteita, eikä tarvitse turhaan ja erikseen tilata yhtä tiettyä osaa jos ei erityistä kiirettä ole. "Out of stock" on rajoittunut viesti eikä kerro milloin tuote saapuu. Mielestäni ainoa järkevä tapa onkin ilmoittaa, onko tuotetta varastossa ja jos ei ole niin milloin se todennäköisesti tulee, kuten Bike-Components tekee.

xtrainer80
11.07.2012, 19.52
Minulle tuli tänään sähköpostia, jotta tilaukseni on lähtenyt DHL:n matkaan. Kumma juttu on se, että en ole tilannu bike-componentsista mitään maaliskuun jälkeen (ja ne tavarat olen jo saanut).

Sähköpostissa mainittu tilausnumero oli seuraava: XB692627X

Mitään erittelyä ei ollut, joten en tiedä mitä paketissa on. Jos nyt sattuisi käymään niin onnellisesti (epätodennäköistä?), että joku täällä tunnistaa oman tilausnumeronsa, niin ottakoon yhteyttä yyveellä. Tällaisessa tapauksessa olisi varmaankin järkevintä ja nopeinta, että otan tilauksen vastaan, ja lähetän edelleen oikealle vastaanottajalle. Tietysti on sekin vaihtoehto, että oikea ostaja asustelee jossain ihan muussa maassa kuin suomessa, eikä lue fillarifoorumia. :)

Laitoin bike-componentsiin jo sähköpostia, huomenna varmaankin jotain vastailevat. Kaiken kaikkiaan erikoinen homma.

JoP
12.07.2012, 11.54
Eilen tuli tilattua paketti bike-componentsilta maasturiprojektia varten. Katsellaan milloin kuriiri on ovella ja pääsee jatkamaan kasauspuuhia.

JoP
16.07.2012, 16.02
Tänään tuli paketti kotiin eli alle viikossa paketti kotiovella. Jälleen kerran hyvää toimintaa B-C:ltä. Kamat olivat vielä asiallisesti pakattu ja kaikki tilatut osat olivat mukana.

jannevaro
17.07.2012, 15.43
Tilasin reilu viikko sitten ison kasan komponentteja joista puolet oli 2-7 päivää statuksella, tasan viikko tilauksesta sain ilmoituksen että tavarat lähteneet. Nyt paketti näkyy DHLn seurannassa. Hyvin näyttäisi pelittävän.

Miha
23.07.2012, 14.37
ihan toisenlainen kokemus ko. firmasta
4.7 Tilaus ja maksu sisään (PayPal) runko+haarukka, kummatkin sivujen mukaan varastotavaraa
11.7 Ilmoitus B-C:stä, juuri tuo runkokoko loppuunmyyty. Ilmoitus siitä, että otetaan yhteyttä toisessa mailissa ja ehdotettaan jotakin muuta vastaavaa runkoa tilalle. => ilmoitan että asia ok
12.7 B-C:sta ehdotetaan toista runkoa. (Tim)=> ilmoitan että ei käy, väärä koko. Kysyn toisesta rungosta onko siitä oikeaa runkokoa jäljellä (pitäisi olla sivujen mukaan)
13.7 B-C:sta kysytään vaihdetaanko tähän. (Martin) => vastaan myöntävästi
16.7 Kysyn B-C:sta toimtusaikaa haarukalle ja rungolle.
16.7 B-C:sta kysytään mihin runkoon vaihdetaan. (Tim) => vastaan että siihen runkoon mitä ehdotin.
17.7 B-C:sta vastataan että juuri tuo runkokoko on loppu. (Christopher)=> vastaan että haluan perua kaupat, myös haarukan
17.7 B-C:sta tulee maili jossa tarjotaan oranssia moottoripyöräkypärää (!!!?) (Chistopher) => vastaan että WTF?
18.7 B-C:sta tulee kysely, otatko nyt sen rungon. Peruit tilauksen haarukasta , tilaanko kummatkin uudelleen?(Amin) => vastaan että perun kaikki tilaukset heti ja haluan toimitusjohtajan puhelinnumeron ja mailiosoitteen.
19.7 B-C:sta tulee hätääntynyt maili. Mikä on ongelma, mikä aiheuttaa ärtymystä. Kaikki valitukset ohjataan heidän mukaan myös CEO:n tietoon. Rahat tulossa. (Julian)
et silleen… ihan tajutonta sekoilua tuon heidän Service-Teamin kanssa. Meni hermot ja yli kaksi viikkoa aikaa.

Veny
23.07.2012, 17.38
Itse tilailin tästä putiikista ensimmäisen kerran toissa viikolla. Tilaus sisään 13.7. kaikki tuotteet sivujen mukaan in stock. 18.7. tuli viesti, että yhtä tuotetta ei ole sen värisenä kuin tilasin ja ehdotettiin toista tilalle. Suostuin vaihtoon ja sen jälkeen homma meni ok. Tänään 23.7. tuli paketti ovelle. Sama havainto kuin tuossa aiemminkin oli, että B-D:llä toimii varastosaldot paremmin. Tällä kertaa vaan tavaroita ei sieltä löytynyt.

arctic biker
23.07.2012, 18.58
Katoin tuota kirjanpitoani laskujen muodossa .Muutaman vuoden aikana 13 tilausta eikä yhtään ongelmaa. 2-7 pv montakin, useimmiten pari päivää piisannut. Toki nää 20 pv tahi more kannattaa unohtaa. Suosittelen, oiva puulaaki. Toki Discountin tahi Rosen kanssa ei ole ollut myöskään ongelmaa. Poislukien yhet pedaalit Rosen kanssa...

reappear
14.08.2012, 13.37
Parisen viikkoa takaperin oli hyvin onnistunut tilaus missä voimansiirron osia tilailin könttänä. Kaikkia tavaroita löytyi varastosta ja maksun jälkeen tavarat olivat nopeasti laitettu postiin. DHL tracking koodikin tuli nopeasti ja sitä seuratessa huomasin että saksan DHL sivu antoi vähemmän välietappeja kuin suomen DHL -sivut (nimenomaan saksan päässä). B-C ei ollut laittanut puhelinnumeroani pakettiin, joka tuli selville yllätyksenä kun päätin soittaa DHL:lle paketin saapuessa Helsinkiin. Siellä lisäilivät numeron samaan aikaan kun kuski oli tekemässä kierrosta ja iltapäivällä tulikin soitto että voiko tulla tuomaan.

Suosittelen siis soittamaan Suomen DHL palveluun kun paketti saapuu suomen lajitteluun että saa varmasti paketin nopsaan ilman "epäonnistuneita" käyntejä. Neljässä päivässä paketti oli Kölnistä kotiovellani.

B-C ****
Suomen DHL *****