PDA

Näytä tavallinen näkymä : www.bike-components.de

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

p-olkisin
12.12.2006, 18.19
Mulla tuli kiekot ja muut tilaamani tuotteet eilen ihan kotiin asti. Juuri äsken kun kiekkoja ensi kertaa fillarissa pyörittelin ja tarkastin, niin eivät ne kyllä täysin suorat olleet. En nyt yrittänyt alkaa tarkemmin mittailemaan mutta jotain millin sivuittaisheittoa mun mielestä niissä molemmissa oli. Noo... ajellaan nyt ensin sisäänajoa ja kiristellään sitten itse suoraksi.

Paljonko tuli kuluja kiekoille?

mkpaa
12.12.2006, 22.04
Paljonko tuli kuluja kiekoille?

Yhteensä 26 euroa on toimituskulut isoille esineille kuten kiekoille.

p-olkisin
13.12.2006, 18.23
Kiitoksia tiedosta. Tilasin kuitenkin Bike-Discountista kun siellä oli muut "tarvitsemani" roippeet kiekkojen lisäksi. Siellä postikulut normi15€+10€kiekkojen takii.

OJ
13.02.2007, 16.31
Minäkin lähdin saksasta tilaamisen tielle ja heti tuntuu hommat kusevan. Tilasin vähän osaa uuteen fillariin ja ne on muka laitettu 31.1.2007 kuljetusfirman kyytiin. Ilmeisesti kamojen pitäisi tulla Deutsche Postin -> DHL:n kautta, mutta saamani seurantanumero ei anna mitään tuloksia mistään seurantapalveluista vaikka kokeilin sekä DP:n että DHL:n palvelua. Vastauksia sähköpostiviesteihin sentään tulee ja liikkeen mukaan kamat on jo Suomessa, mutta perille asti niitä ei ole saatu. Alkaa olemaan kiire kun kamojen pitäisi olla perillä viimeistään perjantaina tai sitten on aika sama, että tuleeko ne kamat vai ei.

Enpä ole ennen törmännyt vastaaviin ongelmiin ostohommissa kun ensin Suomalainen kauppias ei ilmeisestikään halua myydä mulle pyörää ja sitten Guntherinkin toiminta kestää ja kestää.

LoneWolf76
13.02.2007, 16.36
Kokeilepa ihan Suomen postin lähetystenseurannassa sitä pakettinumeroa. Olen pari kertaa tilannut tuolta bike-components:ista tavaraa ja silloin kävi niin, että kun paketti oli saapunut Suomeen (mutta ei vielä minulle), niin se näkyi postin seurannassa.

OJ
13.02.2007, 17.07
Kokeilepa ihan Suomen postin lähetystenseurannassa sitä pakettinumeroa. Olen pari kertaa tilannut tuolta bike-components:ista tavaraa ja silloin kävi niin, että kun paketti oli saapunut Suomeen (mutta ei vielä minulle), niin se näkyi postin seurannassa.
Kokeilin sitäkin jo, mutta ei auttanu.

supertele
13.02.2007, 17.20
seurantanumeroiden kanssa mullakin on ollut epäselvyyksiä, mutta väliäkö noilla. eipä isommin kiinnosta missä paketti on niin kauan, kun se ei ole minulla.
tuolta ei näköjään kannata tilata mikäli tuotteet on oltava perillä johonkin tiettyyn aikaan. mulle on kyllä bc:stä aina tullut nopeasti perille, postiin tai ovelle.

OJ
13.02.2007, 17.45
seurantanumeroiden kanssa mullakin on ollut epäselvyyksiä, mutta väliäkö noilla. eipä isommin kiinnosta missä paketti on niin kauan, kun se ei ole minulla.
tuolta ei näköjään kannata tilata mikäli tuotteet on oltava perillä johonkin tiettyyn aikaan. mulle on kyllä bc:stä aina tullut nopeasti perille, postiin tai ovelle.
No en mä ihan heti lähde tilaamaan uudestaan mistään nettikaupasta. Nyt vaan lähdin germaania linjalle kun Suomalainen kauppias ei halunnut myydä pyörää.

p.s. Luulin tätä "kauppias ei halua myydä" juttua suomalaiseksi pyöräilijöiden urbaanilegendaksi kunnes törmäsin siihen itse.

TuomasR
13.02.2007, 19.43
No en mä ihan heti lähde tilaamaan uudestaan mistään nettikaupasta. Nyt vaan lähdin germaania linjalle kun Suomalainen kauppias ei halunnut myydä pyörää.

p.s. Luulin tätä "kauppias ei halua myydä" juttua suomalaiseksi pyöräilijöiden urbaanilegendaksi kunnes törmäsin siihen itse.
Oletko varmistanut seurantanumeron oikeellisuuden kauppiaalta? Oletko kysynyt Suomen DHL:stä? (Vai kulkiko paketti Deutsche Postilla?)

Jani Mahonen
13.02.2007, 20.58
Itsellänikään ei bike-componentsin seurantanumerot ole löytyneet seurannasta vissiin ikinä. Katson ilmeisesti väärästä paikasta (on Deutsche Post, DPD ja DHL tullut kokeiltua joka kerta).

Mutta tavara on ollut oikeanlaista ja veloitettu hinta sovitun verran, joten muutoin olen tyytyväinen. Olisihan se hienoa tietää milloin tavara on perillä mutta kun se kuitenkin on tullut suht ajallaan, niin silti voi tätä paikkaa suositella!

tya
13.02.2007, 23.36
Bike-Componentsilla on niin hurjat valikoimat, ettei kaikkea voi olla hyllyssä, kuten onkin jo mainittu... Joidenkin palikoiden saaminen saattaa sitten kestää tai niitä ei saakaan ollenkaan. Ainoan kerran kun olen tuolta tilannut, lähettivät paketin ilman yhtä tuotetta (eturengas-takarengas -parista vain takarenkaan) mitään kyselemättä. Ei sitä puuttuvaa laskutettukaan, mutta kyllähän se harmitti kun sai parittoman renkaan.

Onneksi Bike-Discountin hinnat ovat yleensä halvemmat. Valikoima vaan on suppeampi.

Erkko
14.02.2007, 08.35
Itse tilasin viime vuonna tuolta rungon + läjän osia. Mullakin toimitus kesti todella pitkään, muistaakseni päälle kuukauden. Ensin tökki osien saatavuus, sitten paketti viipyi matkalla pari viikkoa.

Huomasin pakettini päällä sellaisen lähetystä lapun jossa sanottiin että paketin sai lähettää (ilmeisesti postista?) eteenpäin vasta kun isoja lähetyksiä samaan suuntaan oli tarpeeksi monta. Eli Bike-Components vissiin käyttää (ainakin isommissa paketeissa) jotain supersäästö -lähetyssysteemiä, jolloin huonolla tuurilla voi joutua odottelemaan pitkäänkin ennen kuin samaan suuntaan lähteviä paketteja on kasassa tarpeeksi.

Tää on halpa firma mutta itse en meinaa ihan heti tilailla uudestaan. Tyhmää maksaa tavarat etukäteen kun ei ole mitään hajua siitä koska lopulta saa tavarat.

M.S
14.02.2007, 08.42
Mulla on ihan positiivinen kuva yrityksestä, olen laittamassa sinne taas kohta tilausta. Varmasti ehtii kevääksi perille...
Mutta mitään kiireellistä en kyllä lähtisi tuolta hankkimaan. Viimeksi isohkon ~700e tilauksen yhteydessä soittelivat, kun kiekkojen saatavuuden kanssa oli ongelmia ja laittoivat lopulta paremmat tilalle samaan hintaan.

mkpaa
14.02.2007, 13.34
Minäkin lähdin saksasta tilaamisen tielle ja heti tuntuu hommat kusevan. Tilasin vähän osaa uuteen fillariin ja ne on muka laitettu 31.1.2007 kuljetusfirman kyytiin. Ilmeisesti kamojen pitäisi tulla Deutsche Postin -> DHL:n kautta, mutta saamani seurantanumero ei anna mitään tuloksia mistään seurantapalveluista vaikka kokeilin sekä DP:n että DHL:n palvelua.

Tuollainen kaksi viikkoa Deutsche posti -> Suomen posti tuntuu olevan paketeille ihan normaalia. En kyllä tajua miksi. Se lähetysnumero jonka sait alkaa näkyä Suomen postin lähetysseurannassa vasta, kun paketti on käsitelty täällä. Sitä ei siis voi seurata DHL:n omassa palvelussa kun DHL ja Deutsche post on eri mestoja vaikkakin sama konserni, näin kertoivat Suomen DHL:llä aikanaan. :)

J.Y.
14.02.2007, 16.54
Minäkin lähdin saksasta tilaamisen tielle ja heti tuntuu hommat kusevan. Tilasin vähän osaa uuteen fillariin ja ne on muka laitettu 31.1.2007 kuljetusfirman kyytiin. Ilmeisesti kamojen pitäisi tulla Deutsche Postin -> DHL:n kautta, mutta saamani seurantanumero ei anna mitään tuloksia mistään seurantapalveluista vaikka kokeilin sekä DP:n että DHL:n palvelua. Vastauksia sähköpostiviesteihin sentään tulee ja liikkeen mukaan kamat on jo Suomessa, mutta perille asti niitä ei ole saatu. Alkaa olemaan kiire kun kamojen pitäisi olla perillä viimeistään perjantaina tai sitten on aika sama, että tuleeko ne kamat vai ei.

Enpä ole ennen törmännyt vastaaviin ongelmiin ostohommissa kun ensin Suomalainen kauppias ei ilmeisestikään halua myydä mulle pyörää ja sitten Guntherinkin toiminta kestää ja kestää.

Itellä kanssa tulossa pakettia tuolta, ja 2.päivä helmikuuta on heidän mukaansa lähtenyt Suomea kohti. Tuo niiden antama seurantanro näkyy Suomen Postin sivuilta tosiaan sen jälkeen kun se on kirjattu Suomeen. Yleensä on tullut paketti kuin paketti max.7 päivää lähetys-ilmoituksesta, nyt en tiedä mikä mättää. Ehkä ovat kovien pakkasten takia jäätyneiden konttien sisällä, tuli pakkaset niin yllätyksenä:o

OJ
14.02.2007, 17.02
Joo Suomen Postin kautta pitäisi tulla ja sehän tarkoittaa sitä, että paketti makaa jossain Postin terminaalissa vähintään pari päivää.

Tiedustelin kyllä, että onko tavara hyllyssä ja sanoin, että tavaran on oltava perillä viimeistään 16.2 ja liike vastaili, että juu juu onnistuu. Jostain ne oli jäljittäny tota pakettia niin, että pystyivät sanomaan sen olevan jo Suomessa...ainoa vaan, että ei tunnu enää sähköpostittelu kiinnostavan. Liikkeen mukaan paketti lähetettiin 31.1.2007.

Mitä oon joskus lähetelly paketteja euroopassa, niin kaikista halvin pakettikin mitä postin kautta voi lähettää on kulkenu perille alle kahdessa viikossa. Suomen ja Kanadankin välillä paketit on kulkenu parissa viikossa, eli jokin nyt pissii.

J.Y.
15.02.2007, 11.41
Itellä kanssa tulossa pakettia tuolta, ja 2.päivä helmikuuta on heidän mukaansa lähtenyt Suomea kohti. Tuo niiden antama seurantanro näkyy Suomen Postin sivuilta tosiaan sen jälkeen kun se on kirjattu Suomeen. Yleensä on tullut paketti kuin paketti max.7 päivää lähetys-ilmoituksesta, nyt en tiedä mikä mättää. Ehkä ovat kovien pakkasten takia jäätyneiden konttien sisällä, tuli pakkaset niin yllätyksenä:o

No tänään löytykin jo tieto että Suomeen saapunut. Tiedon mukaan paketti on lähtenyt Saksasta 7.2. vaikka sakemannit kertoivat emaililla 2.päivä lähteneen. No, joka tapauksessa hyvällä tuurilla tavarat on huomenna omassa toimipaikassa.

OJ
15.02.2007, 16.27
No tänään löytykin jo tieto että Suomeen saapunut. Tiedon mukaan paketti on lähtenyt Saksasta 7.2. vaikka sakemannit kertoivat emaililla 2.päivä lähteneen. No, joka tapauksessa hyvällä tuurilla tavarat on huomenna omassa toimipaikassa.
Tänään ilmesty munkin lähetys Postin lähetysseurantaan. Liike tosiaan väitti paketin lähteneen 31.1, mutta ensimmäinen merkintä tosta on vasta 3.2 ja Suomeen se on tullu jo 9.2, mutta Posti ei ole sitä vielä saanut Järvenpäähän saakka...ehkä huomenna.

polkupyöräilijä
19.02.2007, 19.23
Tilasin b-d:stä tavaraa ensimmäistä kertaa, joten tämä toiminta ei ole vielä hallinnassa. Tarviiko minun tehdä muuta kuin laittaa niiden meilissä tulleitten tietojen mukainen pankkisiirto? Tarviiko sitä asiakasnumeroa maksaessa? Ja miten sen seurantakoodin saa?

hannupulkkinen
19.02.2007, 19.31
Maksu nettissä pankkitilille. Iban koodi paikalleen.
Tietoihin mahdollinen tilauskoodi varmuuden vuoksi.
Seurantakoodin lähettävät sähköpostilla jos lähettävät.

M.S
19.02.2007, 19.32
B-C:llä taitaa olla nykyään tili suomessa Nordeassa, eli sieltä taitaa tulla ihan normaalit maksutiedot?

hannupulkkinen
19.02.2007, 19.37
B-C:llä taitaa olla nykyään tili suomessa Nordeassa, eli sieltä taitaa tulla ihan normaalit maksutiedot?
No se vähän helpottaa kun ei tarvitse noiden IBANEIDEN kanssa puuhastella. Mahtaako myös nopeuttaa maksun menemistä perille. Varmaaan jos itsellä on myös Norskin tili.

polkupyöräilijä
19.02.2007, 19.46
No se vähän helpottaa kun ei tarvitse noiden IBANEIDEN kanssa puuhastella. Mahtaako myös nopeuttaa maksun menemistä perille. Varmaaan jos itsellä on myös Norskin tili.

Mitenköhän nämä Suomen Nordean pankkitiedot saisi ongittua selville?

Maped
19.02.2007, 19.54
Mitenköhän nämä Suomen Nordean pankkitiedot saisi ongittua selville?

Ainakin minulla on ollut siinä sähköpostissa, jossa muutkin maksutiedot on. Ja ilmeisesti tuo ainakin jonkin verran nopeuttaa, viimeisin tilaus ainakin lähti samana päivänä kun olin maksanut.

Ernesti Kolpakko
04.03.2007, 10.16
Onkos normaalia että Order Status näyttää tällaista? Kamat on kyllä maksettu (sille Nordean tilille) mutta en ole laiskana jaksanut lähettää mailia kun ei mikään varsinainen kiire ole ja kaveri jolla on myös tilaus sisässä taisi mainita että hänelläkin jäätää...

Order Status
02/26/2007 Processing
02/23/2007 Pending

TuomasR
04.03.2007, 11.03
Onkos normaalia että Order Status näyttää tällaista? Kamat on kyllä maksettu (sille Nordean tilille) mutta en ole laiskana jaksanut lähettää mailia kun ei mikään varsinainen kiire ole ja kaveri jolla on myös tilaus sisässä taisi mainita että hänelläkin jäätää...

Order Status
02/26/2007 Processing
02/23/2007 Pending
Pending lienee statuksena varmaan ihan normaali. Pending tarkoittanee että tilaus odottelee osia. Ymmärtääkseni Bike-Componentsilta tilattessa saa valmistautua odottamaan osia.

Ernesti Kolpakko
04.03.2007, 11.45
No ei se pending vaan toi processing, että mitä ne nyt oikein siellä jäätää jo kohta viikon päivät...

TuomasR
04.03.2007, 19.07
No ei se pending vaan toi processing, että mitä ne nyt oikein siellä jäätää jo kohta viikon päivät...
Katos vaan, olisin voinut lukea rivit kokonaan :o
No, pysyn silti edellisessä kommentissani vaikka pendingin (odottaa käsittelyä) ja processingin (käsittelyssä) sotkinkin.

Gran Turismo
07.03.2007, 10.33
Oma tilaus tuonne lähti 17.2
Postiin vastatattiin 20.2. Ilmoittivat, että yhden tuotteen toimittaminen onnistuisi vasta maalikuun lopulla. Kysyivät odotanko vai katsotaanko korvaava tuote.
Tilasin korvaavan tuotteen ja maksoin laskun 26.2
28.2 tuli postia, että tavarat ovat lähteneet matkalle.

Tänään oli postisetä tuonut paketin kotiin. Sisältöä en ole päässyt vielä tarkistamaan. Jos se vastaa tilausta niin tulen kyllä asioimaan heidän kanssaa tulevaisuudessakin.

KestreL
14.03.2007, 16.14
Saas nähdä koska osat tulee. Tilaus sisälle 7.3 ja 8.3 maksettu Nordeasta Nordeaan. Lähettivät mailin jossa seurantanumerot 13.3. Jännityksellä odottelen siis meneekö yhtä kauan kuin viimeksi (2,5 vko).

Pekka L
15.03.2007, 19.31
Tilasin ekaa kertaa tuolta viime lauantaina. Kahlasin kaikki kaupat läpi, mutten löytänyt mistään hyllystä, tai ylipäänsä, riittävän lyhyttä ohjainkannatinta vaimon tulevaan pyörään. Tuolta sitten Deda Logo ja pari Misukkaa itselle. Kannattimen kohdalla oli teksti saatavana 2-7pv kuluessa (tai sinnepäin, kunhan päättelin) Tilausvahvistus tuli heti lauantaina automaattisesti, Sunnuntaina(?) tuli maksutiedot sähköpostiin. Maksoin pois ja tänään tuli tieto että paketti on lähtenyt. Aika hyvin piti paikkansa tuo lupaus, täytyy sanoa että yllätyin että lähti tällä viikolla kun tilattu tavara ei ollut hyllyssä. Kiva niin.

KestreL
20.03.2007, 11.19
Ja eilen, 19.3, oli dhl:n lähetti käynyt, mutta en ollut kotona... No pitää sopia joku toinen aika millon tuovat kamat. Ihan tarpeeksi nopeeta tuli kamat. :)

Traccia bianca
20.03.2007, 15.42
Mulla on vähän viivästynyt...
No email toimii kiitettävän hyvin.
Välillä Saksaksi tahi vaihtevalla Engelskalla,riippuen siitä kuka siellä BC:n service tiimiissä sattuu olemaan toissä. :)
Eka kerta kun on joutunut jotain yksittäistä osaa odottelemaan.

M.S
20.03.2007, 16.56
Eka kerta kun on joutunut jotain yksittäistä osaa odottelemaan.

Tiedustelin myöskin juuri tänään tilaukseni statusta. Isohko tilaus odottelee enää noita Tektron 15 euron crossikahvoja. Ihan hyvin ovat kyllä sähköposteihin vastanneet.

Traccia bianca
20.03.2007, 18.48
Tiedustelin myöskin juuri tänään tilaukseni statusta. Isohko tilaus odottelee enää noita Tektron 15 euron crossikahvoja. Ihan hyvin ovat kyllä sähköposteihin vastanneet.

Taitaa olla kevätkiireitä... :)
Odettallaan.

KestreL
21.03.2007, 15.03
Nyt toi lähetti paketin ja kaikki oli niinkuin pitikin. Mukana vielä bonuksena Powerbarin joku juomajauhe näyte. :D

Ja eikun asentamaan renkaita pyörään..

Pekka L
23.03.2007, 09.36
Eilen hain paketin, puolitoista viikkoa tilauksesta. Oikein hyvä kun ottaa huomioon ettei tavaraa ollut tilaushetkellä hyllyssä. Paljon nopeampaa ei oikein voi odottaakaan.

kauris
11.04.2007, 10.13
Mulla kesti taas pitkään. Tänään hermostuin ja soitin kuljetusyhtiölle ja nyt on kuulemma paketti noudettavissa lähipostista. Tilaus lähetettiin bike-componentsin mukaan liikkeelle Saksasta 29.3.2007.
Itse tilauksen tavarasta tein 23.3.2007.

LostHighway
11.04.2007, 16.26
No joo, tilaus tehty 26.3 eikä ole vielä edes lähtenyt saksasta. Kuulemma renkaat ja satula vielä puuttuu. No jospa ennen vappua tulisivat.

M.S
11.04.2007, 18.11
Ei mee kyllä hyvin nyt, kuukauden verran odoteltu niitä crossikahvoja. No, onneksi mulla ei ole kiire tän projektin kanssa. Tänään sanoivat, että heidän toimittajaltaan löytyy jo kahvoja ja kohta pitäisi tavaran liikahtaa.

BAD bunny
12.04.2007, 21.41

Order Status
02/26/2007 Processing
02/23/2007 Pending

Hei! tilasin kamaa bike-componentista pari viikkoa sitten(eivät vielä tulleet).. mistä näen oman order statukseni? Olen sivuilta katsellut, mutta en ole löytänyt moista..:seko:

heikkia
13.04.2007, 11.17
Sama juttu, mistä tuo order process mahtaa löytyä ?
Tuntuu että noiden tuotteiden Delivery status on kyllä turhan optimistinen...
Tilaamani kiekkojen 2-7 pvää on muuttunut tällä hetkellä 1-2 vkoon, vaikka sivuilla lukee kokoaika toi 2-7 pvää.

Prkl, pistää vihaiseksi.

BAD bunny
13.04.2007, 16.27
Sain sähköpostia bike componentilta.

Ohjainlaakeri puuttuu, mutta muut osat ovat valmiina lähetettäväksi.

Olen jo maksanut toimituksen, joten laitoin viestiä takaisin, että palauttavatko he ohjainlaakerin osuuden hinnasta, vai vaihdetaanko tilaukseen toinen vastaavan hintainen laakeri?

Toivottavasti ensi viikolla saapuu partsit:)

Traccia bianca
16.04.2007, 14.56
Varaudu odottelemaan :)
Mulla on kamat on jo tulossa Suomeen,tällä kertaa vaan kesti melkein kuukauden yhden stemmin kanssa jaarittelu.
Vissiin pisin aika mitä BC:stä tilatessa on joutunut vartoomaan.
Pääsääntöisesti kamat ovat tulleet noin kahden viikon sisällä.

BAD bunny
16.04.2007, 15.30
Varaudu odottelemaan :)

Homma hoitui näppärästi viikonlopun aikana. Vaihdoin ohjainlaakerin toiseen ja hintaerotuksen maksavat tililleni. Ilmeisesti kamat lähtivät/lähtevät tulemaan, kun tilaus on nyt kasassa.

Traccia bianca
16.04.2007, 15.44
Homma hoitui näppärästi viikonlopun aikana. Vaihdoin ohjainlaakerin toiseen ja hintaerotuksen maksavat tililleni. Ilmeisesti kamat lähtivät/lähtevät tulemaan, kun tilaus on nyt kasassa.

Itella Suomen puolella vaan jostain syystä panttaa kamoja nuin viikon verran ;) *Huoh*
Toivottavasti perjantaina tavarat ovat lähipostissa. (lähtivät männä keskiviikkona)

Vesuri
16.04.2007, 18.01
mistähän sieltä bikecomponentsin sivuilta näkee sen order statuksen... lähdin vallan kysymään kun en jaksa selata kaupan sivuja... =)

edit: katoppas kehveliä.... muilla on näköäjään ollut samoja ongelmia pari postia sitten.....

edit2: Maksoin päivällä tilauksen mutta nyt oli illalla näköjänsä tullut sama lasku /pankkiyhteys -meili uudestaan. Onko muilla käynyt samoin? Täytyypä ilmoitella että maksu on jo hoidettu....

Hurja
18.04.2007, 10.39
Se, että sieltä tulee lasku, ei vielä tarkoita sitä että heillä olisi tilaamasi tavarat lähetysvalmiina.

Tilasin pääsiäisenä ketjut, jarrupaloja ja vaijerisetin. Laskun maksamisesta ei tullut automaattista eikä manuaalista kuittausta. Eikä tullut vastausta viikkoon, vaikka lähestyin sähköpostilla ja kysyin asiasta.

Tällä viikolla sain vastauksen toiseen lähettämääni meiliin. Kuulemma tilaamiani ketjuja ei ole varastossa ja se aiheuttaa vielä 2-5 päivää lisää viivettä. Tiedustelin toissa iltana vaihtoa toiseen ketjuun, johon tänä aamuna vastattiin että "valitettavasti satula ei ole saatavilla, eikä sitä ole maahantuojallakaan". Satula? Haloo? Ei mun tilauksessa mitään satulaa ollut.

Epätietoisuus siitä, mitä juuri nyt tapahtuu, muuttui epätietoisuudeksi siitä, mitä kamaa sieltä oikein tulee ja kuinka kauan sitä saa odottaa.

Kaupassa on edulliset hinnat ja laaja valikoima, mutta asiakaspalvelun nopeutta ja täsmällisyyttä ei todellakaan voi kehua. Miinusta myös puuttuvasta tilaustenseurantasysteemistä ja siitä, ettei luottokortilla voi maksaa. En voi tällä kokemuksella suositella ainakaan kiireisille ja herkkävatsaisille.

Asentaja
18.04.2007, 11.11
Mulla meni kaikki hyvin, kun kirjoitin laskun saadessani heille vastausmeilin, jossa sanoin maksavani tavarat heti kun ovat lähetysvalmiina. Vastasivat seuraavana päivänä, että kaikki löytyy ja maksettuani lähetys lähti liikkeelle. Saamani seurantakoodi taasen ei toiminut DPD:llä eikä DHL:llä. Suomen Postin järjestelmässä seurantakoodi toimi, mutta ei ennen kuin paketti oli Suomessa. Tällä välin ei ollut mitään hajua missä se seikkailee.

Maped
18.04.2007, 18.57
Mulla meni kaikki hyvin, kun kirjoitin laskun saadessani heille vastausmeilin, jossa sanoin maksavani tavarat heti kun ovat lähetysvalmiina. Vastasivat seuraavana päivänä, että kaikki löytyy ja maksettuani lähetys lähti liikkeelle. Saamani seurantakoodi taasen ei toiminut DPD:llä eikä DHL:llä. Suomen Postin järjestelmässä seurantakoodi toimi, mutta ei ennen kuin paketti oli Suomessa. Tällä välin ei ollut mitään hajua missä se seikkailee.

Tuosta (http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/report_popup.jsp?lang=en) on saanut seurattua bike-componentsin lähetyksiä, chekkaa vaan sen International Shipment-boxin. Ei tuo tosin paljon kerro, lähinnä sen, että on matkalla Suomeen, mutta parempi sekin kuin ei mitään.

M.S
19.04.2007, 18.10
Ei mee kyllä hyvin nyt, kuukauden verran odoteltu niitä crossikahvoja. No, onneksi mulla ei ole kiire tän projektin kanssa. Tänään sanoivat, että heidän toimittajaltaan löytyy jo kahvoja ja kohta pitäisi tavaran liikahtaa.

Tänään tuli 14 päivä saksasta lähtenyt paketti. Eipä vaan ollut kahvoja paketissa, eikä myöskään näkynyt mainintaa laskussa, vaikka olen ne kuitenkin aikoinaan maksanut. Lähetin kyselyä perään, että missä mennään... Olishan ne kahvat olleet kivat, kun kuukauden verran niitä jo odottelin... :(:seko::(

LostHighway
20.04.2007, 19.54
Mistä te olette sen seurantakoodin saaneet? Mulle tuli vain sähköpostiin viesti, että kamat on viimein lähetetty, muttei mitään koodeja meilissä mukana. Hassua ettei bike-componentsin sivuille kirjautuessaan näy mitkään vanhat tilaukset- ei edes viimeisin. Pikkuisen voisi kyllä logistiikkaa kehittää.

lindeju
20.04.2007, 22.09
Mistä te olette sen seurantakoodin saaneet? Mulle tuli vain sähköpostiin viesti, että kamat on viimein lähetetty, muttei mitään koodeja meilissä mukana. Hassua ettei bike-componentsin sivuille kirjautuessaan näy mitkään vanhat tilaukset- ei edes viimeisin. Pikkuisen voisi kyllä logistiikkaa kehittää.
Kyllä se koodi ihan mailissa tuli, kuten eilenkin.

LostHighway
26.04.2007, 20.29
Juu ei tullut koodia koskaan meilissä. Eilen kävin noutamassa paketin postista ja tänä iltana tuli meilillä vastaus tiistaiseen kyselyyn, että heidän logistiikan mukaan olen noutanut paketin eilen. No meneehän tuo noinkin.

Nyt nyppii vaan kun tilaamani 31.8mm etuvaihtaja osoittautuikin 34.9mm versioksi vaikka pakkauksessakin luki 31.8mm. Taas joutuu odottamaan ennenkuin saa pyörän liikkeelle :( . No kaikki muu sälä oli ihan ok, mitä nyt continentalin sisuskumi räjähti oikein kunnon jymäyksellä ilmaa pumpatessa - 10 sentin avovekki kumekseen. Pitäis vain pysyä tubeleksissa suosiolla.

lindeju
26.04.2007, 20.59
mitä nyt continentalin sisuskumi räjähti oikein kunnon jymäyksellä ilmaa pumpatessa - 10 sentin avovekki kumekseen. Pitäis vain pysyä tubeleksissa suosiolla.
Tai Michelinin tai Vittorian tai Schwalben kumeissa. ;)

Vesuri
11.05.2007, 15.00
Jep- eli positiivinen mielikuva jäi tästä puljusta. Lähetysten seuranta toimi ihan ok, ja tavara oli sitä mitä olin tilannutkin.

Vastailivat välitiedusteluihinkin ihan kohtuullisen nopeasti.

Jussi

Mika Nieminen
11.05.2007, 15.09
Tai Michelinin tai Vittorian tai Schwalben kumeissa. ;)Kyllä ne Misukankin sinänsä oivalliset latexi gummit osaavat saumasta ratketa...

lindeju
11.05.2007, 17.10
Kyllä ne Misukankin sinänsä oivalliset latexi gummit osaavat saumasta ratketa...
Ehkäpä. Mutta varmaa on se että ilma niissä ei pysy sisällä vaikka varsinaista reikää ei olisikaan.

Hexcu
12.05.2007, 10.04
Bike-components.de vaikuttaa ihan asialliselta kaupalta, mutta tilausta tehtäessä kannattaa suhtautua varauksella saatavuuteen, joka on ilmoitettu aina ko.tuotteen kohdalla. 2-7vuorokauden saatavuuden voi ihan huoletta kertoa kahdella, niin aletaan olla lähempänä totuutta. Varastossa olevat tuotteet tulevat varmasti suhtkoht nopeasti Suomeen. Sähköposti tiedusteluihin vastaavat ihan kiitettävästi vaihtelevalla englannin kielen taidolla.

+tili Suomen Nordeassa
+hyvät sivut
+Hinnat
-tuotekuvaukset saksaksi
-toimitusaika saattaa venyä jos tavaraa ei ole varastossa
-Maksuehdot (maksetaan etukäteen)

Edellinen tilaus tuli suomeen n.5 viikkoa tilauksesta, mutta sisälsi aika paljon tavaraa, joissa oli 2-7vrk saatavuus. Tilauksen sisältö vastasi kuitenkin tilaustani. Uusi tilaus lähti ko.putiikkiin eillen ja kaikki tavarat pitäisi löytyä varastosta, joten saas nährä kauanko kestää tällä kertaa.

Markku N
12.05.2007, 11.55
Minulle paketti tuli kahdessa viikossa tilauksesta. Ei sisältänyt mitään erikoista, peruskamaa, kuluvia osia. Paketissa oli kaikki tilattu. Paketin kulma oli auki mutta kaikki oli tallella.

Eu etukäteen maksua minusta miinuksena voi pitää, se on nettikaupoissa ihan normaali maksutapa. Minulle vastasivat englanniksi sähköpostiin. Pitää nyt kuitenkin muistaa, että englanti ei ole eurooppalainen pyöräilykulttuurikieli. Saksakin on siinä ja siinä, italia ja ranska olisivat aitoa pyöräilykieltä.

Mattias L
14.05.2007, 15.15
Saako muka bike-componentissa maksaa postiennakolla?

Jarski
14.05.2007, 15.44
Saako muka bike-componentissa maksaa postiennakolla?Mistä tämä tuli? Saa maksaa ennakolla jos tilaat saksalaiseen osoitteeseen.

Hemmo
14.05.2007, 16.39
Hyvin meni eka tilaukseni kyseisestä putiikista. 2 viikkoa sitten naputtelin tilauksen, viikko sitten tuli meili seurantakoodeineen ja tänään toi posteljooni paketin kotiin. Välillä oli jopa vappupyhä.

Hinnat tuntuis olevan kohillaan:

Shimano XT 180mm jarrulevy, 17euroa/kpl
Shimano adapteri jarrusatulalle (180mm levylle), 6euroa/kpl
Shimano XT 9v. ketju, 12euroa/kpl
Toimitus, 10euroa

Maksu Nordean nettipankin kautta. Tavara laatikossa oli sitä mitä pitikin.

McPupu
22.05.2007, 18.27
Itselläni kesti hieman pidempään asiointi kyseisessä kaupassa. Laitoin tilauksen 21.4, vahvistus tuli nopeasti mutta muutaman päivän päästä tuli viesti että kaikkia ei ole saatavilla, eikä ollut edes tietoa koska kyseisiä tuotteita olisi saapunut heille :seko: Kysyin tietysti mitä puuttuu että voin miettiä korvaavia tuotteita, vastauksen saatuani kerroin että kyseiset tuotteet voi jättää pois ja tilalle laitoin listan korvaavista tuotteista. Tässä vaiheessa alkoivat pienoiset takkuilut, eivät jostain syystä halunneet lisätä ostoskoriin tuotteita "koska kaikki tilatut tuotteet ovat varastossa" :seko: pyysin listan että mitä sieltä loppujen lopuksi olisi tulossa, vastasivat vaan että odottavat maksua tilatuista tuotteista. Nooh, ajattelin että ei tässä jaksa enempää taistella ja maksoin nordean tilille rahat. Summa oli toki pienempi kuin alkuperäinen tilaus, koska tavaraa oli poistettu varastotilanteen vuoksi. Ja kyllähän sieltä kaikki tuli mitä pitikin, eli vain listasta poistetut tuotteet puuttuivat.

Pakettia yritettiin toimittaa kotiin, ja olivat jättäneet lapun postista noutoa varten joka on mielestäni erittäin hyvä tapa. Paketti oli aikalailla nuijitun näköinen, mutta onneksi tilattu kiekkopari on ovelasti pakattu niin etteivät päässeet kolhiutumaan joten olivat vahingoittumattomat.

Seurantakoodi oli aika merkillinen, sellaisenaan se ei kelvannut mihinkään mutta kun keskeltä otti 0141 alkavan 14-merkkisen koodinpätkän niin dpd:ltä se löytyi.

Loppujen lopuksi ihan ok ostoskokemus, ei hätäisen ostajan kauppa ja tietyissä tuotteissa saa varautua odottamaan. Kommunikointi pelaa hienosti englanniksi, tosin automaattivastaukset taitavat kaikki tulla saksaksi.

Brunberg
24.05.2007, 14.24
Onkohan tuossa ko. kaupassa myytävässä surlyn 1x1 rungossa mukana etuhaarukka? Osittain puutteellisen saksankielen taitoni perusteella sanoisin, että siinä ei kyllä mainittu mitään haarukasta. Muissa kaupoissa ton rungon kanssa on haarukka mukana.

LostHighway
24.05.2007, 22.52
Juu ei tullut koodia koskaan meilissä. Eilen kävin noutamassa paketin postista ja tänä iltana tuli meilillä vastaus tiistaiseen kyselyyn, että heidän logistiikan mukaan olen noutanut paketin eilen. No meneehän tuo noinkin.

Nyt nyppii vaan kun tilaamani 31.8mm etuvaihtaja osoittautuikin 34.9mm versioksi vaikka pakkauksessakin luki 31.8mm. Taas joutuu odottamaan ennenkuin saa pyörän liikkeelle :( . No kaikki muu sälä oli ihan ok, mitä nyt continentalin sisuskumi räjähti oikein kunnon jymäyksellä ilmaa pumpatessa - 10 sentin avovekki kumekseen. Pitäis vain pysyä tubeleksissa suosiolla.

Päivitystä. Nyt alkoi jo syömään. Tuli viimein tänään se etuvaihtaja ja taas väärä. Nyt se oli halkaisijaltaan oikeankokoinen, mutta muuttunut FD6603 mallista FD6600:ksi. 2 kuukautta mennyt alkuperäisestä tilauksesta eikä vieläkään sattunut oikein. Mitähän tässä tekis, kun ei kumminkaan ennen juhannusta saa sitä seuraavaakaan vaihtajakokelasta sovitettavaksi :mad: :mad: :mad: . Ja kun koetti ajoissa haalia osat, että pääsisi keväällä jo polkemaan. On se vaikeeta.

Pekka L
28.05.2007, 19.29
Yli kuukausi meni tilauksen saamiseen. Kaksi kertaa vaihtui tilattu kannatin. Ensin tuli hyväksytty tilausvahvistus, pari tuntia sen jälkeen ilmoitus, ettei tilattua kannatinta ole enää saatavana. Noo, vaihdoin toiseen ja pari päivää sen jälkeen tuli uusi tilausvahvistus ja lasku, jonka maksoin. Sitten ventattiin reilu viikko. Ilmoitus, että kaikki muu on valmiina, kannatinta odotellaan edelleen. Sitten liki 2 viikkoa, että edelleen sitä kannatinta tässä venataan... tässä vaiheessa kahlasin niiden nettikaupan läpi ja katsoin mitä 120mm kannattimia on varastossa. Löytyi, 5:95 halvempi kuin maksamani. Ilmoitin että tämä tilalle ja sitten siihen päälle Syntacen aika-ajotankoon kuuluva sykemittarin pidike. Sen hinta oli muistaakseni 8:10 ja totesin, että tää on varmaan tällä selvä? Vastasivat että odotuksen vuoksi homma ok ja seuraavana päivänä taisi kamat lähteä tännepäin. Ei tässä nyt riemusta hypitä:rolleyes:

Traccia bianca
28.05.2007, 20.02
Yli kuukausi meni tilauksen saamiseen. Kaksi kertaa vaihtui tilattu kannatin. Ensin tuli hyväksytty tilausvahvistus, pari tuntia sen jälkeen ilmoitus, ettei tilattua kannatinta ole enää saatavana. Noo, vaihdoin toiseen ja pari päivää sen jälkeen tuli uusi tilausvahvistus ja lasku, jonka maksoin. Sitten ventattiin reilu viikko. Ilmoitus, että kaikki muu on valmiina, kannatinta odotellaan edelleen. Sitten liki 2 viikkoa, että edelleen sitä kannatinta tässä venataan... tässä vaiheessa kahlasin niiden nettikaupan läpi ja katsoin mitä 120mm kannattimia on varastossa. Löytyi, 5:95 halvempi kuin maksamani. Ilmoitin että tämä tilalle ja sitten siihen päälle Syntacen aika-ajotankoon kuuluva sykemittarin pidike. Sen hinta oli muistaakseni 8:10 ja totesin, että tää on varmaan tällä selvä? Vastasivat että odotuksen vuoksi homma ok ja seuraavana päivänä taisi kamat lähteä tännepäin. Ei tässä nyt riemusta hypitä:rolleyes:

Mulla oli samanlainen hässäkkä ITM:n stemmin kanssa.(kuukausi män)
Siirryin suosiolla Bike24:n asiakkaaksi,ilmoittavat jo ekassa e-mailissa onko tavaraa varmasti saatavilla.
Plussana nopea toimitus kotiovelle ja loistavat sivut.

greenman
29.05.2007, 06.38
13.4 tilattu osia.
Nyt "jo" puolet saapunu. Toisen paketin viivästymiseen löytyi kahden viikon jatkuvalla sähköpostipommituksella syy: "Oho unohdettiin laittaa osote. Elämä on".

Kaksi viikkoa ne jakso väittää, että on se tulossa, älä hätäile. Ainakin kolmeen kertaan antoivat mulle sen toisen paketin seurantakoodin, vaikka nimen oman LIHAVOIDULLA tekstillä kirjoitin, että minulla on jo tämä koodi XXXXXXX, mutta puuttuu tuon toisen paketin koodi. Paketissa pitäisi olla seuraavat tuotteet... :mad:

Muuten kyllä toiminut ihan hyvin :)

Hiilari
30.05.2007, 12.20
Ja taas kolahti 600 euron paketti. Ja jälleen kerran osaa kamoista ei sitten ollutkaan hyllyssä, nimittäin renkaita. Tosin maksun palautus sujui mallikkaasti: kysyivät että haluatko toisia kumeja tilalle vai palautetaanko rahat. Lähetin IBAN ja SWIFT (vai mikä se nyt on) sinne ja sain rahat.

Paketin sisällöllä toteutetaan harhaoppia: sinkula-cc muuttuu 2x10 vaihdepööräksi. Ja tarakkakin!

m-power
31.05.2007, 18.01
pelkää hyvää ko paikasta 2 tilausta tehneenä en voi muuta kuin suositella:)
tavarat saapunut n. viikossa tilauksesta

Pyöräpummi
31.05.2007, 19.06
pelkää hyvää ko paikasta 2 tilausta tehneenä en voi muuta kuin suositella:)
tavarat saapunut n. viikossa tilauksesta

Peesataan! :)
Onhan erikoisempia tavaroita jotka jäävät roikkumaan, mutta mitä sillä on väliä?
Hankala niitä on mistään muualtakaan kalastella.
Siinä firmassa on tarkka kirjanpito. Jos vuoden päästä vaikka sanon että lähettäkää nyt se nippeli myös joka silloin jäi pois niin voi olla varma että kirjat ovat kunnossa.

DaNi_BoY
02.06.2007, 15.33
Uittu mä en ymmärrä! Saksa on paska maa!
Tilasin/maksoin 24.4 ja odottelin pari viikkoa sitte rupesin epäilee että missä se tavara on? Nooh laitoin Spostia tossa viikko sitte ja vastauksena tuli että paketti lähetetty 25.4 ja että DHL sitä ja DHL tätä, ja taas viikko meni. Nyt laitoin uudetaan Spostia muistutuksena että odottelen pakettia vielläkin!

Taitaa olla että tilaan sieltä viimeisen kerran sieltä!

TuomasR
02.06.2007, 21.39
Kaupanteossa säästyy monelta vaivalta kun on itse aktiivinen. Mikäli kauppias ei vastaa pariin päivään sähköpostiin, kannattaa yleensä soittaa perään tai vähintään lähettää uusi sähköposti.
Jos kielitaito ei itsellä anna myöden hoitaa asioita, voi pyytää kaveria hoitamaan asian. Ja jos kaveritkaan eivät osaa vieraita kieliä, voi olla tilaamatta ulkomailta.
Aktiivisuudella ja järjenkäytöllä olisi suuri osa foorumilla urputtamisista jäänyt urputtamatta.

tya
03.06.2007, 15.02
Onhan erikoisempia tavaroita jotka jäävät roikkumaan, mutta mitä sillä on väliä?
Hankala niitä on mistään muualtakaan kalastella.

Joskus on sellaista kamaa että jos ei saa yhtä, ei haluaisi muitakaan. Esim. itse tilasin Bike-Componentsista kaksi rengasta, jotka olivat nimenomaan etu- ja takarengas. Lähettivät kysymättä pelkän takarenkaan koska eturengasta ei ollutkaan saatavilla, eikä sitä saa enää muualtakaan. Nyt on sitten pariton rengas josta maksoin suhteessa paljon enemmän postikuluja kuin piti.

Sopii vain toivoa että eivät harrasta kalliimpien osien kanssa samaa (olisi ikävää saada esim. keskiö ilman niihin käyviä kampia). Eihän tuo nyt maailmoja kaada mutta on se vähän kyseenalaista toimintaa kun ei etukäteen ilmoiteta että jotain puuttuu, otetaan vaan rahat kaikesta mitä pystytään toimittamaan kyselemättä kummempia.

StantheMan
16.06.2007, 08.07
Tein kiekkotilauksen 26.5. Raha Nordean tilille lähti 28.5. 4.6. kyselin tilauksen kuulumisia. Vastaus tuli heti, että tänään lähti (kannatti kysyä). 8.6. kyselin seurantakoodin (ei löytynyt seurannasta missään muodossa) oikeellisuudesta. Vastaus tuli taas heti. Kuulemma DHL ei tässä asiassa toimi kunnolla ja kannattaa vain odotella. Odottelin. 12.6. tavara kotipaikan postissa. Hyvin (normaalisti) pakattu.

mk
16.06.2007, 08.37
tein kumitilauksen tuonne 31.5, maksu tilisiirrolla. Kyselin tilauksen perään 5.6. ja iltapäivällä tuli posti, jossa DHL seurantakoodi "Die Paket-Nummer" . Tällä koodilla suomen postin paketinseuranta kertoi paketin saapuneen maahan 13.6 ja tavarat hain postista 14.6.

Patron
18.06.2007, 11.35
Tein tilauksen 2.6.2007 ja maksoin sen samana päivänä Nordean tilille. Vajaan viikon päästä 8.6.2007 tuli vahvistus että paketti on lähetetty kohti Suomea. Paketti saapui Postin leimojen mukaan Joensuuhun perjantaina 15.6.2007, mutta sain itse lapun/ilmoituksen asiasta vasta maanantai-aamuna 18.6.2007.

Kaiken kaikkiaan toimitusaikakin oli varmaan ihan hyvä - 10 tai 11 työpäivää.

greenman
19.06.2007, 13.49
13.4 tilattu osia.
Nyt "jo" puolet saapunu. Toisen paketin viivästymiseen löytyi kahden viikon jatkuvalla sähköpostipommituksella syy: "Oho unohdettiin laittaa osote. Elämä on".

Kaksi viikkoa ne jakso väittää, että on se tulossa, älä hätäile. Ainakin kolmeen kertaan antoivat mulle sen toisen paketin seurantakoodin, vaikka nimen oman LIHAVOIDULLA tekstillä kirjoitin, että minulla on jo tämä koodi XXXXXXX, mutta puuttuu tuon toisen paketin koodi. Paketissa pitäisi olla seuraavat tuotteet... :mad:

Muuten kyllä toiminut ihan hyvin :)

Olen jo useenpaan kertaa pyytänyt rahoja takasin. Aina tulee viesti, että otetaan selvää, jonka jälkeen lähettävät taas saman väärän paketin seurantakoodin. :mad:
Seuraavalla viestillä homma alkaa alusta. Kaksi (2) kuukautta ollut kyseinen looppi päällä.

Jarski
19.06.2007, 14.31
Kaksi (2) kuukautta ollut kyseinen looppi päällä.No eikö kannattaisi soittaa sinne jo tuossa vaiheessa?

greenman
20.06.2007, 06.31
No eikö kannattaisi soittaa sinne jo tuossa vaiheessa?

Joo, on puhelimesakin yritetty selvittää. Kuullostavat kyllä ihan kiinnostuneilta ja ihmettelevät ja lupaavat ottaa selvää yms. Varmaan heti puhelun jalkeen unohtavat koko asian.

Teemu Kalvas
20.06.2007, 14.32
Ovatkohan nuo lopettaneet automaattisen sähköpostin lähettämisen kun paketti lähtee. Tänään löytyi postista paketti, mutten löytänyt mistään ilmoitusta siitä että se on lähetetty.

Kristian Ovaska
20.06.2007, 20.52
Ovatkohan nuo lopettaneet automaattisen sähköpostin lähettämisen kun paketti lähtee. Tänään löytyi postista paketti, mutten löytänyt mistään ilmoitusta siitä että se on lähetetty.

Kyllä minulle tuli viikko sitten sähköpostiin ilmoitus paketin lähtemisestä.

Kristian Ovaska
23.06.2007, 14.51
Laitetaanpa raporttikin. Tilasin 4.6. renkaita, ketjuja, jarrupaloja ym. sälää 150 euron edestä. Maksoin 6.6., 13.6. tuli ilmoitus paketin lähtemisestä. Paketti saapui 19. päivä, kaikki kunnossa. Ihan myönteinen kokemus, ei tosin sovi kiireiselle.

TimoF
27.06.2007, 13.57
Eilen tein tilauksen, tänään maksoin...saa nähdä kuinka etenee.

Vähän heikosti ne tuota lontoon kieltä tarjoavat. Onneksi on Babelfish, selviää saksankielisistä sähköposteista...

BAD bunny
01.07.2007, 13.37
Aamulla laitoin tilauksen menemään. 100 eurolla kaikkea kivaa. Onneksi millään osalla ei ole niin kiire, ettenkö muutamaa viikkoa jaksaisi odottaa. Jo Kolmas tilaus tuosta kaupasta tälle vuodelle.

DaNi_BoY
01.07.2007, 17.15
Ou jee! jo 2,5 kuukautta odotellu renkaita! Mahtavaa!

BAD bunny
01.07.2007, 17.20
Ou jee! jo 2,5 kuukautta odotellu renkaita! Mahtavaa!

Kyllä kai tossa jo jotain mättää...oletko kysellyt sähköpostilla mikä maksaa?

Enzio
01.07.2007, 20.01
Miten kauan tuolta kestää että saa rahat takaisin?

Perinteinen 30 päivää?

BAD bunny
06.07.2007, 16.45
Aamulla laitoin tilauksen menemään. 100 eurolla kaikkea kivaa. Onneksi millään osalla ei ole niin kiire, ettenkö muutamaa viikkoa jaksaisi odottaa. Jo Kolmas tilaus tuosta kaupasta tälle vuodelle.

Nyt sain jo viestin, jossa ilmoitettiin romppeiden lähteneen Suomea kohti. Ilmeisesti kamat tulevat suomeen hyvinkin nopeasti, jonka jälkeen itellan logistinen ihme panttaa tavaroita kaksi viikkoa:D.

McPupu
06.07.2007, 17.45
Nyt sain jo viestin, jossa ilmoitettiin romppeiden lähteneen Suomea kohti. Ilmeisesti kamat tulevat suomeen hyvinkin nopeasti, jonka jälkeen itellan logistinen ihme panttaa tavaroita kaksi viikkoa:D.

Jos sait seurantakoodin niin sitä kannattaa käyttää väijymiseen, on siinä kuitenkin aika monta välietappia ennen omaa osoitetta.

TimoF
10.07.2007, 21.23
Eilen tein tilauksen, tänään maksoin...saa nähdä kuinka etenee.

Seurantakoodin mukaan tänään saapunut Postiin... jokohan huomenna pääsis asentamaan.

Patron
11.07.2007, 09.34
Nyt oli nopeaa toimintaa tähän asti Bike Componentsilta. Tein tilauksen lauantai aamuna, sain tilausvahvistuksen ja maksutiedot maanantai aamuna, maksoin tilauksen noin klo 9 aikaa maanantaina Suomen Nordean tilille, ja tänään keskiviikkona oli tullut sähköposti että tavarat ovat lähdössä/lähteneet kohti Suomea. Tosin annettu tracking -koodi ei antanut mulle mitään tulosta? Täytyy kokeille vielä myöhemmin uudelleen.

Eli tavara ei ole vielä saapunut, mutta tuo maksuliikenteen data on kyllä liikkunut upeasti, ja tavarat on saatu pakettiin nopeasti!

Roni
11.07.2007, 10.00
DPD:n träkkeri ei mulla ainakaan toiminu, samalla koodilla Postin seuranta anto infoo siitä lähtien kun paketti suuntas tänne päin..

jukra
12.07.2007, 16.46
Tilaus tehty reilu viikko sitten, takapakka+sisäkummeja+pumppu+VDO:n mittari.
Tämä reilu viikko on odotettu tuota VDO:n mittaria ja maanantaina tuli maili että voin vielä odottaa(2-5päivää) tai voidaan perua / lähettää tilaus - odotin ja tänään tuli maili lähetyksestä.

Vielä kun nuo mailitkin tulisivat in english ettei tarvisi aina Google Translateen pistää...

Discountista olisin muuten tilannut mutta kun ei mennyt yli 100e niin en jaksanut turhaa tavaraa ostaa - hyviä kokemuksia aiemmin toki Componentsistakin(nastakumit viime talvelta ja pumppu joka hajosi pari viikkoa sitten)

TimoF
12.07.2007, 18.54
DPD:n träkkeri ei mulla ainakaan toiminu

Ei miullakaan, kunnes tajusin että DPD toimittaa vain isot paketit ja kokeilin DHL:n träkkeriä.... :o

Tilaus muuten ok, paitsi että tilaajassa vika kun ei tajua tilata kaikkea mitä tarvis :mad:

Patron
13.07.2007, 06.44
DPD:n träkkeri ei mulla ainakaan toiminu, samalla koodilla Postin seuranta anto infoo siitä lähtien kun paketti suuntas tänne päin..

Ach so, man mussen das "Auslandssendnung" juttu rastittaa, ennen kuin se DHL träkkerikoodi löytää mitään.:rolleyes:

M.S
13.07.2007, 07.48
Ach so, man mussen das "Auslandssendnung" juttu rastittaa, ennen kuin se DHL träkkerikoodi löytää mitään.:rolleyes:

Se puhuu myös englantia se sivu, kun klikkaa oikeasta yläkulmasta sopivasti.

Itse tilasin toissapäivänä SKF:n keskiön, dog fangin ja muuta pikkusälää, eilen tuli maksutiedot ja pistin nordean tilille rahat. Saa nähdä tuleeko ensilumet ennen kun talvipyörään osat...

7005-patarauta
13.07.2007, 12.04
28.6. tilasin partseja ja tänään on paketti postissa.

DHL:n mukaan tullut kuitenkin jo 6.7. suomeen, mutta postin kautta ei onnistunut seuranta saksan numeron avulla. Mitälie viikon pyörinyt suomessa.

Eka tilaus tästä liikkeestä, mutta ihan positiivinen kuva jäi, tosin englantia soisi pikkuhiljaa güntherin opettelevan. Toisaalta, oppiihan sitä saksaa tällä tavalla itsekkin. :p

Pekka
14.07.2007, 08.27
28.6. tilasin partseja ja tänään on paketti postissa.

DHL:n mukaan tullut kuitenkin jo 6.7. suomeen, mutta postin kautta ei onnistunut seuranta saksan numeron avulla. Mitälie viikon pyörinyt suomessa.

Eka tilaus tästä liikkeestä, mutta ihan positiivinen kuva jäi, tosin englantia soisi pikkuhiljaa güntherin opettelevan. Toisaalta, oppiihan sitä saksaa tällä tavalla itsekkin. :p

Tilasin suurin piirtein samaan aikaan, paketti lähetettiin 4.7., sain tavaran postista 12.7. Homma toimi hyvin, mutta Suomen postin seuranta saksan pakettinumerolla ei toiminut minullakaan. Olivat muuttaneet Suomen postissa oman koodin käyttöön. Hetken aikaa jo ihmettelin, kun DHL:n seurannassa luki attempted delivery/unsuccessful. Ehdin jo hätääntyneenä soittaa Suomen DHL:lle, mutta kuulemma se tarkoitti sitä että tavara on jo Suomen postin hallussa. Samana päivänä sain tavarat.

BAD bunny
16.07.2007, 18.03

Tänään hain postista. Seurantakoodin mukaan perjantaina saapui lähipostiin.

Concorde
19.07.2007, 22.37
Tilaus 11.6. (muutamat kamat toimitus 2-7 päivää)
...
monta spostia (menee vielä hetki)
...
Toimitusvahvistus 6.7.
Kamat perillä 16.7.

:-/

Kaikki kuitenkin tuli viiveistä huolimatta. Niin ja hinnat on kohillaan.

jukra
20.07.2007, 16.15
Tilaus tehty reilu viikko sitten, takapakka+sisäkummeja+pumppu+VDO:n mittari.
Tämä reilu viikko on odotettu tuota VDO:n mittaria ja maanantaina tuli maili että voin vielä odottaa(2-5päivää) tai voidaan perua / lähettää tilaus - odotin ja tänään tuli maili lähetyksestä.

Tavarat tuli(eilen) ja asennettuna - jostain kumman syystä ei postin sivuilla enää näkynyt tuolla seurantanumerolla mitään, eikös aikaisemmin se ilmestynyt sinne kun paketti on maassa. Olisi saanut jo aikaisemmin paketin, kun ei olisi tarvinnut odotella saapumisilmoitusta.

greenman
25.07.2007, 06.51
Eilen illalla soitti güntteri. Olivat "löytäneet" hävinneen paketin jostakin. Kuulemma DHL:n vika. Paketti tilattu 13.4 eli 3 kk meni paketin löytymiseen ensimmäisestä kyselystä. Lupasivat laittaa mukaan korvaukseksi jonkun yllätys lahjan. Jee.

En tiedä onko sattumaa, mutta viimeviikolla laitoin viimmesen s-postin. Uhkasin tehdä valituksen EU-kuluttajavirastoon, jos ei rahoja rupea näkymään.

No ei nuolaista ennen kuin on paketti perillä.

imj
26.07.2007, 08.57
Eilen tilailin tuotteet, tänä aamuna kolahti maksutiedot meiliin, äsken maksoin Nordeaan, saa nähdä miten jatko kehittyy. Toivottavasti sujuvasti ja nopeasti :cool:

M.S
26.07.2007, 09.22
Itse tilasin toissapäivänä SKF:n keskiön, dog fangin ja muuta pikkusälää, eilen tuli maksutiedot ja pistin nordean tilille rahat. Saa nähdä tuleeko ensilumet ennen kun talvipyörään osat...

Nämä postitettiin 19 päivä ja eilen vasta kolahti lähipostiin, eli pari viikkoa taisi kokonaisuudessaan mennä aikaa.

jopo22
26.07.2007, 13.44
varastossa oleva tavara tulee suht nopeasti, mutta jos kama ei ole varastossa, niin sen toimittaminen tuntuu kestävän todella kauan.

ei taida olla heillä yhteydet toimittajiin parhaat mahdolliset?

tämä harmittaa siinä tapauksessa, jos ei muista kaikesta tsekata onko se varastotavaraa vai "2-7 päivän" toimitusajalla. sehän on yleensä se kolmesta viikosta eteenpäin.

TuomasR
26.07.2007, 20.21
Mä olen tilannut noin puoli tusinaa kertaa B-C:stä ja jokainen tilaus on tullut aika tarkkaan kahdessa viikossa. Paitsi tietysti poikkeus, yksi tilaus otti yli kuukauden. Eli ei kiireisen miehen paikka.

S.M.
26.07.2007, 20.26
Onkos joku tilaillut tuolta Michen ratatakarattaita. Kun se mietityttää, että tuleeko siinä mukana se carrier.
Joskus kuulin täällä (tai jollain muulla) foorumeilla että tulisi mukana, mutta kun sitä kysyin sähköpostilla sieltä kaupasta niin sanoivat että ei kai tulisi, mutta kylläkin aikas epämääräisesti. Laitoin vielä vähän tarkentavaa kysymystä ja oikein kuvankin mukaan kun tuntui että se työntekijä ei tiennyt mikä on carrier (jos se nyt sattuu olemaan se oikea nimi).

A R:nen
26.07.2007, 23.16
varastossa oleva tavara tulee suht nopeasti, mutta jos kama ei ole varastossa, niin sen toimittaminen tuntuu kestävän todella kauan.

ei taida olla heillä yhteydet toimittajiin parhaat mahdolliset?

Maksaahan se tukkurilta tilaaminen yleensä kauppiaallekin, varmaan ainakin pienempien toimittajien kanssa odottavat vaikka sen viikon ettei ihan yhtä tuotetta tarvitsisi hankkia erikseen.

(Tähänastisissa tuo "2-7 päivää" on tarkoittanut noin kahta viikkoa plus viikko Saksasta Suomeen. Valikoiman ja hinnat huomioiden minusta ihan ok.)

imj
27.07.2007, 21.48
25/7 tilaus
26/7 maksutiedot meiliin ja maksu
27/7 kuittaus että kaikki kamat lähti tännepäin, nrot jne

3pv lupasivat Saksan toimitusajaksi, saa nähdä päästäänkö lähelle tuota povaamaanne kahta viikkoa tänne periferiaan.

greenman
07.08.2007, 09.08
13.4.2007 Tilaus
6.8.2007 Loput tavaroista vihdoinkin perillä.

Olivat laittaneet mukaan 2008 xt-takavaihtajan korvaukseksi viivästyksestä.

Brunberg
14.08.2007, 15.04
Tuli tilattua tavaraa vajaalla 300 eurolla, otin kaikki sellaista mitä löytyy hyllystä, täytyy kellottaa toimitusaika.

Brunberg
22.08.2007, 05.25
Eilen eli 21.8 oli paketti perillä ja toivat kotiovelle. Viiko siinä meni mutta todella hyvä fiilis jäi kaupasta. Hyllyssä olevat kamat tulee näköjään nopeasti.

mantis
22.08.2007, 08.26
Tuli tilattua tavaraa vajaalla 300 eurolla, otin kaikki sellaista mitä löytyy hyllystä, täytyy kellottaa toimitusaika.

Tilasin 15.8 kaikkea sellaista mitä ei löydy hyllystä, täytyy kellottaa toimitusaika ;). Saattaapi kestää, mut sil ei oo nii välii ku kamat tulee vasta ens kaudeks.

Pyöräkaistapää
22.08.2007, 09.17
Hyvin tuntuu pitävän varastokirjanpito paikkansa. Saman suuntaisi kokemuksia kuin edellä kirjoittaneilla.

Viime lähetyksessä oli 1 geelipussi poksahtanut, lupasivat 5% alea seuraavasta tilauksesta. Pitää varmaan tehdä kaikkien aikojen kimppatilaus ;)

mantis
31.08.2007, 10.48
Tilaus 15.8 eilen 30.8 tavarat oli postissa eli kaksi viikkoa kesti vaikka tilasin paljon sellaista mitä ei ollut hyllyssä. Varsin asiallista toimintaa omalla kohdallani.

SweetRide
12.09.2007, 18.43
Edellispäivänä tilasin (10.9)
Eilen maksoin (11.9)
Ei ole vielä tullut mitään sähköpostia jossa maksua on varmistettu. Pitäisikö olla huolissaan?

lindeju
12.09.2007, 18.45
Eilen maksoin (11.9)
Ei ole vielä tullut mitään sähköpostia jossa maksua on varmistettu. Pitäisikö olla huolissaan?
Ei.

S.M.
12.09.2007, 18.59
Kyllähän noi rahat taitavat matkustaa muutamia päiviä tuonne saksanmaalle. Ainakin itse olen odotellut noin 4-5 päivää rahojen siirtymistä...

Zarni
12.09.2007, 19.29
Kyllähän noi rahat taitavat matkustaa muutamia päiviä tuonne saksanmaalle. Ainakin itse olen odotellut noin 4-5 päivää rahojen siirtymistä...Bike-Componentsilla on Nordeassa tili jos et sattunut huomaamaan, ei siinä mitään rahojen siirtymistä tarvitse odotella. Ilmoitusta maksun perillemenosta ei taida tulla ollenkaan!

Banking details in FINLAND:

BIKE-COMPONENTS.DE

bank: Nordea
account number: 142730-112604

Tilaus 1:
-tilaus 21.8. yöllä
-maksuohjeet tuli aamulla, maksoin samana päivänä
-ilmoitus paketin lähtemisestä seurantanumeroineen 28.8
-paketti perillä 5.9. Kaikki oli mitä pitikin!

Tilaus 2:
-tilaus 4.9. yöllä
-6.9 ilmoitus yhden tuotteen viivästymisestä syyskuun puoleenväliin, vika valmistajan puolella (Mavicin kiekot, joita ei ollut vielä saatavilla)
-11.9. kyselevät mitä tehdään tilauksen kanssa, kiekot saatavilla 2-5 päivän kuluttua, vastaan haluavani odottaa, kunnes kaikki tuotteet saatavilla
-12.9. ilmoitus paketin lähtemisestä seurantanumeroineen...

Jännityksellä odotetaan, tuleeko paketissa myös kiekot! :eek:

Juha Jokila
12.09.2007, 19.49
Kyllähän noi rahat taitavat matkustaa muutamia päiviä tuonne saksanmaalle. Ainakin itse olen odotellut noin 4-5 päivää rahojen siirtymistä...
Ei ne rahat mitään matkusta. Pankit pitävät niitä ihan pokerinaamalla omalla tilillään. Varmasti aika moinen potti keskimäärin. :mad:

Pekka L
12.09.2007, 22.24
Ei ne rahat mitään matkusta. Pankit pitävät niitä ihan pokerinaamalla omalla tilillään. Varmasti aika moinen potti keskimäärin. :mad:

Niinpä. Mutta mikä on loppupelissä todellinen vaikutus? Plus-miinus-nolla? Kun eri pankkiryhmien välillä rahaa kuitenkin siirtyy varmaan aika vakio määriä, niin kuka hyötyy. Osuuspankki pitää yön yli rahat itsellään, jotka on menossa Nordeaan ja Nordea ne, jotka ovat tulossa Osuuspankkiin.:mad: Näin esimerkkinä. Ainoa vaikutus on, että asiakas kärsii:mad: Tästä pitäisi jonkun kansalaisaktivistin tehdä kantelu johonkin tai jotain. Tai Anne Holmlund voisi keskittyä olennaiseen ja antaa Thai-a**noiden ottaa s**hin rauhassa peräkammarien pojilta:rolleyes:
Juu Offaria, juu.

Jedah
13.09.2007, 18.25
Tässäpä oma raportti ekasta tilauksestani tuonne:
Pe 24.8. tilaus, jossa yksi tuote ei varastossa, vaan 5-7 pv tsjp toimitusajalla.
La 25.8. illalla tuli maksuohjeet sähköpostiin
Ma 27.8. maksoin tilauksen Nordeasta Nordeaan (maksun perillemenosta ei tullut sähköpostiin mitään kuittausta)
Ma 3.9. ilmoittivat, että puuttuvaa tuotetta ei ollut vielä tullut, odotatko vielä 2-5 päivää. Vastasin odottavani (Saksaksihan nuo mailinsa laittavat, pitää kääntää netissä jossain...)
Ti 4.9. tuli ilmoitus, että paketti lähtenyt (oli nopeat 2-5 päivää)
Ti 11.9. näkyi Postin lähetystenseurannasta tuolla Saksan DHL:n koodilla, että paketti on lähipostissa - lähipostin järjestelmä ei vaan tuolla koodilla mitään löytänyt, joten paketti jäi sinne
Ke 12.9. tuli pakettikortti, jossa sitten sellainen viivakoodi, että paketin sai ärrältä mukaan. Paketissa oli mukana kaikki tilatut 15 tavaraa ja hyvin pakattuna.

Pekka L
13.09.2007, 18.36
Ti 11.9. näkyi Postin lähetystenseurannasta tuolla Saksan DHL:n koodilla, että paketti on lähipostissa - lähipostin järjestelmä ei vaan tuolla koodilla mitään löytänyt, joten paketti jäi sinne

Tuo on muuten ääliö homma. Postin lähetysseurannassa koodi toimii, muttei enää konttorissa, kun posti länttää oman enarinsa siihen pakettiin:mad: Itse sain kerran paketin mukaan kun marssin koodin kanssa konttoriin. Ei löytynyt sillä, mutta virkailija kysyi mistä paketti on tulossa. Kuultuaan että Saksasta, muisti laittaneensa sellaisen hyllyyn ja haki sen sieltä:)

SweetRide
13.09.2007, 20.01
Eilen maksoin (11.9)
tulihan se maili sieltä, koodi ei vaan toiminu:mad: mitään vinkkejä?

juminy
13.09.2007, 20.48
koodi ei vaan toiminu:mad: mitään vinkkejä?

Vinkki: älä turhia mietiskele koodia - kamat tulevat kun tulevat. En tiedä miten kauan menee, mutta varmaan viikko riittää. Tässä ketjussa noista matkustusajoistakin on varmaan jo puhuttu. Mulle tuli ilmoitus kamojen postituksesta 10. päivä ja eiköhän ne sen enempiä seuraamattakin tule ens viikon kuluessa.

Pekka L
13.09.2007, 21.13
Vinkki: älä turhia mietiskele koodia - kamat tulevat kun tulevat.

Just näin, eikä yhtään nopeammin tule vaikka koodin tietäisi.

jeppe
15.09.2007, 20.50
Mitä muotoa nuo seurantakoodit ovat olleet? Mulle tuli spostissa kaksi koodia, toinen muotoa 000000000000 ja toinen 00000/000000. Toimitustapaa en tarkalleen tiedä, mutta kympin toimituskustannukset, eikä mitään isoja kamoja. Veikkaisin siis Deutsche Postia. DHL:n, DPD:n tai Itellan seurannassa ei toimi kumpikaan koodi. Käyttäjässä vika?
Tavarat lähteneet 10.9. ensi viikonlopuksi olisi tarve saada alle. Toivottavasti CRC:n ja StarBiken tilaukset ehtivät myös siihen mennessä. Jälkimmäisellä voi venähtää, muttei ole niin vakavaa. :cool:

greenman
15.09.2007, 21.09
Mitä muotoa nuo seurantakoodit ovat olleet? Mulle tuli spostissa kaksi koodia, toinen muotoa 000000000000 ja toinen 00000/000000. Toimitustapaa en tarkalleen tiedä, mutta kympin toimituskustannukset, eikä mitään isoja kamoja. Veikkaisin siis Deutsche Postia. DHL:n, DPD:n tai Itellan seurannassa ei toimi kumpikaan koodi. Käyttäjässä vika?
Tavarat lähteneet 10.9. ensi viikonlopuksi olisi tarve saada alle. Toivottavasti CRC:n ja StarBiken tilaukset ehtivät myös siihen mennessä. Jälkimmäisellä voi venähtää, muttei ole niin vakavaa. :cool:

Tuo 12 numeroinen tonne http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/report_popup.jsp?lang=en
kohtaan "piece number". Ruksaa myös international shipment ruutu.

Itellan seuranta aktivoituu vasta kun DHL luovuttaa sen postille.

jeppe
15.09.2007, 22.41
-> No Error Message defined for code 70

greenman
16.09.2007, 06.40
Outoa. Jos siihen iskee vaan randomina jonkun numeron, niin tulee viesti: "no data found"

juminy
17.09.2007, 20.07
...toinen muotoa 000000000000Toi sama menee sitten Postinkin systeemiin.

Tavarat lähteneet 10.9. ensi viikonlopuksi olisi tarve saada alle.Minulle lähti kans 10.9. ja hain tänään Postista, joten jos kerran tavarat tuolloin lähteneet, niin eiköhän tule tällä viikolla.

Attitude
20.09.2007, 06.50
Bike Components tuntuu olevan täysi vitsi. Tilasin uuden satulan kolme viikkoa sitten (ja kuten tämän kaupan tapoihin kuuluu maksoin sen heti pankista). Olen sittemmin saanut kerran viikossa saksankielisiä mongerruksia sähköpostitse aiheesta - ei löydy varastosta, toimitus viivästyy, ja viimeisin tuli eilen jossa toimitus luvattiin 14 päivän kuluttua. Sama juttu toistui kaksi viikkoa sitten tilatuille valoille! Ja miksi ihmeessä näissä autotallifirmoissa ei käy kansainväliset luottokortit? Tämähän tuntuu olevan vallan veikeä kauppias! Ihan pärseestä koko putka! Onneksi on vielä olemassa CRC, Barracuda ja JensonUSA...

jeppe
20.09.2007, 21.11
Edellispäivänä tulivat omat kamani Componentsilta. CRC:n roinat sen sijaan ovat lojuneet viikon jossakin keskuksessa. Starbiken tilaus löysi jo Suomeen, joten kaipa sen saa alkuviikosta.

Mikko
23.09.2007, 17.37
Taas toimi hyvin tilaaminen. Ei mitään ongelmia, viikon olivat tavarat matkalla ja kotiovelle asti tulivat. Paketissa oli kaikki mitä pitikin.

Leku
23.09.2007, 21.46
Paitsi etteivät viitsi kirjoittaa englanniksi.

Juu kyllä miä SollenWollenHolmenkollaan, mutta jotkut muut eivät välttämättä.

greenman
24.09.2007, 06.17
Välillä joku kirjoittaa myös "englanniksi"

Pekka L
24.09.2007, 07.39
Kaikki automaattiset viestit, tilausvahvistukset ym. tulee saksaksi. Mutta vastaavat kyllä englanniksi englanninkieliseen sähköpostiin, jos kysyttävää on. Neutraali mielikuva mulla kyseisestä liikkeestä, ei huippu, ei huono. Jos tavaralla on kiire, eikä ole viimeisen päälle tarkkaa, että tarvin just tämän merkkisen osan ja tämän värisen, niin kannattaa katsoa onko tavara varastossa. Jos on, niin lähtee ihan liukkaasti liikkeelle. Muuten voi varautua odotukseen, eikä silläkään väliä ole jos ei ole kiire.

SweetRide
25.09.2007, 14.33
13.9 lähti paketti ja tänään hain postista, eli 12 päivää oli toimitusaika. Ei mitään huonoa sanottavaa tästä firmasta. Ei ehkä nopein mutta ei turhan kalliskaan. Sähköpostit voisivat kuitenkin lähettää englanniksi.

Zarni
26.09.2007, 00.43
Tilaus 2:
-tilaus 4.9. yöllä
-6.9 ilmoitus yhden tuotteen viivästymisestä syyskuun puoleenväliin, vika valmistajan puolella (Mavicin kiekot, joita ei ollut vielä saatavilla)
-11.9. kyselevät mitä tehdään tilauksen kanssa, kiekot saatavilla 2-5 päivän kuluttua, vastaan haluavani odottaa, kunnes kaikki tuotteet saatavilla
-12.9. ilmoitus paketin lähtemisestä seurantanumeroineen...

Jännityksellä odotetaan, tuleeko paketissa myös kiekot! :eek:
Tulihan se paketti (25.9.), ja kaikki kamat oli mitä pitikin! Oli tosiaan nopeat 2-5 päivää...
Ainoa mikä puuttui tilauksesta oli kuitti ostoksista, joutunee siis vielä lähettelemään sähköpostia Pyörä-Osiin.

Minulla oli tässä jälkimmäisessä tilauksessa aivan vastaava tapaus, eli sähköpostissa annettu seurantanumero ei toiminut DHL:llä eikä DPD:llä. Olivat laittaneet väärän numerosarjan sähköpostissa (toki tuokin paketista löytyy). Kokeilin paketissa ollutta 0141-alkuista numerosarjaa DPD:n sivuilla ja hyvin toimi!

lcdpiggy
26.09.2007, 14.13
Ekaa kertaa tuli tilattua kyseisestä putiikista tavaraa ja tulevaisuudessa taidan tilata tuolta kaiken mitä tarvitsen. Homma sujui kuin leffoissa, eli just niin kuin pitääkin. Koko prosessiin meni tasan 14 päivää, renkaat sun muut pikkukilkkeet olivat juuri sitä mitä pitikin. Sähköpostissa ilmoitettua DHL koodia pystyi seuraamaan ensin dhl.de:n kautta ja myöhemmin suoraan suomen postin sivuilta.

Pekka L
26.09.2007, 16.48
Nyt läks iso peukku tuonne. Sunnuntaina tilaus, maanantai aamuna tilausvahvistus maksutietojen kera ja tänään tuli ilmoitus että tavarat on lähtenyt. En tilannut kuin kammet ja takavaihtajan, mutta kampia ei tilausta tehdessä ollut hyllyssä. Luki 2-7 päivää, eli kahdessa tuli.:)

Noo, vielä ehtii DHL tai Posti tyriä:rolleyes:

Pekka L
03.10.2007, 18.27
Noo, vielä ehtii DHL tai Posti tyriä:rolleyes:

Saatana. Että pitikin manata. Aamuviideltä 27.9 on DHL:n seurannan mukaan paketti lähtenyt, sen jälkeen ei seurantaan ole päivittynyt yhtään uutta:mad:

maitorahka
08.10.2007, 14.19
Tuossa vahvistuksessa oli tullut tilaukseen joku 20e lisä, mitähän tuo käytännössä meinaa.
"Intern Sperrgutzuschlag / bulk sur universal/universal"
Jotain käsittelykuluja kenties?

jeppe
08.10.2007, 14.51
Pari pakettia nyt componentsiltä tullut ja jälkimmäinen tuli myös odotetusti parissa viikossa. Ihan kelvollista palvelua on saanut. Ainoa mikä on jäänyt kaivelemaan on nuo saksankieliset automaattiset ilmoitukset/kyselyt, joita allekirjoittaneelle tuli ainakin ns. riittävästi. Kun kyseessä on vakioviesti, voisi olla ihan paikallaan kääntää se myös englanniksi. Palvelisi asiakkaita pienellä vaivalla erinomaisesti.

Pekka L
08.10.2007, 15.21
Tuossa vahvistuksessa oli tullut tilaukseen joku 20e lisä, mitähän tuo käytännössä meinaa.

Sperrgut meinaa tilaavievää tavaraa. Elikkäs tilasit kiekkoja, vanteita, rungon tms? Ihan normijuttu, nuo kannattaa kyllä tarkistaa etukäteen paljonko ottavat lisää ja mistä. Tuo 30€ on vielä ihan ok.

greenman
08.10.2007, 15.21

Ilmeisesti ison paketin lisä?

maitorahka
08.10.2007, 17.28
Sperrgut meinaa tilaavievää tavaraa. Elikkäs tilasit kiekkoja, vanteita, rungon tms? Ihan normijuttu, nuo kannattaa kyllä tarkistaa etukäteen paljonko ottavat lisää ja mistä. Tuo 30€ on vielä ihan ok.

Jeps, kiekot, runko ja parit renkaat tuli tilattua, eipä tuo bike discount ole kyllä ottanut isoista paketeista enempää kuin tuon 15e, mikä on niillä vakiona. Olihan tuo sinänsä ikävä takapakki, kun oletin pääseväni 20e halvemmalla.

08.10.2007, 17.59
B-C:n yksittäisen tilaavievän paketin lisä on kympin per tuote (runko, kiekot). Onkohan tuo oikeasti per yksittäinen tuote vai saako useamman helposti samaan pakettiin mahtuvan yli-ison tuotteen (esimerkiksi kasan vanteita) yhdellä lisämaksulla?

Pekka L
08.10.2007, 18.11
B-C:n yksittäisen tilaavievän paketin lisä on kympin per tuote (runko, kiekot). Onkohan tuo oikeasti per yksittäinen tuote vai saako useamman helposti samaan pakettiin mahtuvan yli-ison tuotteen (esimerkiksi kasan vanteita) yhdellä lisämaksulla?

Kyllä ne kahtakymppiä lisää sivuillaan pyytää. Mulle tuli ainakin joskus kiekot, ei B-C:sta tosin, niin että kaksi pahvilaatikkoa oli vetäisty pakkausteipillä yhteen yhdeksi paketiksia. Joten eiköhän se yhdellä lisämaksulla useimmissa tapauksissa mene. 17€ muuten maksoi silloin kiekkojen rahti.

M.S
08.10.2007, 18.16
Mulla tuli aikoinaan kiekot ja runko samassa rungon pahvilaatikossa yhdellä lisämaksulla.

08.10.2007, 18.21
Kyllä ne kahtakymppiä lisää sivuillaan pyytää. Mulle tuli ainakin joskus kiekot, ei B-C:sta tosin, niin että kaksi pahvilaatikkoa oli vetäisty pakkausteipillä yhteen yhdeksi paketiksia. Joten eiköhän se yhdellä lisämaksulla useimmissa tapauksissa mene. 17€ muuten maksoi silloin kiekkojen rahti.

Ok, muistin sitten väärin.

wiljami
09.10.2007, 16.59
Moi

Te jotka paremmin saksalaista kulttuuria ymmärrätte, miten pitää tulkita bike-componentsin ilmoitus ettei tavaraa ole saatavissa 14 päivään?

Jos noita ilmoituksia on tullut esim. 3 viikkoa peräjälkeen, pitäisikö asiakkaan ymmärtää perua kauppa?

Minä satuin löytämään mieluisen tuotteen webbikaupasta ja kohtuu nopeasti tuli postia ettei tuoteta löydykkään hyllystä, vaan arvioitu kesto oli noin viikko. Viikon jälkeen taisivat pahoitella ettei vieläkään ole ko. tuotetta ja arvio 14 vrk. tjs. Tämän jälkeen olen saanut liikkeestä kerran viikossa postia, jossa kerrotaan tuosta parinviikon toimitusajasta ja kysellään että haluanko odottaa, vai perutaanko.

Koska asialla ei ole kiire, minä jaksaisin kyllä odottaaa, mutta olenko epäkohtelias jos en parin kuukaudenkaan jälkeen ymmärrä perua kauppaa? :)

t. w

Pekka L
09.10.2007, 17.53
Wiljami, se mitä minulla on kokemusta asiasta, niin tilasin kerran muun tavaran muassa ohjainkannattimen. Lähettivät tilausvahvistuksen ja laskun, mutta ennen kuin edes kerkesin maksaa, tuli viesti, ettei tuota kannatinta saa ollenkaan. Mukana oli kysymys, että otanko jonkun muun vai poistetaanko tämä tilauksesta. Tämän perusteella liike ei sinun kohdalla ainakaan vielä ole nostanut käsiä pystyyn, vaan yrittävät tilaamasi tavaran saada. Ehkä se on maahantuojaltakin loppu, mutta lisää on tulossa?
Muuta en sano, tee mitä parhaaksi näet.:)

Pekka L
18.10.2007, 10.03
2 tilausta lyhyen ajan sisällä, molemmissa oli tavaraa jota ei ollut tilattaessa hyllyssä. Ensimmäinen 11pv, toinen 10pv tilauksen tekemisestä, kun tavarat oli mulla. Toimii.

nojohannyt
22.10.2007, 17.15
Postin(Itellan) tyttö(nätti) toi tänään paketin. Tilaus syyskuun lopulla. Toimituksen viivästyminen oli tiedossa, kun kaikkia tilattuja romppeita ei verkkokaupan hyllyssä tilaushetkellä ollut. Eipä ollut tavaroilla kiirekään, kiinnitellään ajan kanssa ensi kesäksi valmistuvaan maastopyörään. Hyvin kumminkin informoivat tilauksen/toimituksen kulusta.

Paketissa kaikki mukana, myös se ohjaustanko mitä ei verkkokaupan mukaan vieläkään ole saatavilla.

DHL+posti toivat 3½ kg paketin neljässä päivässä 10€ toimituskuluilla saksasta kotiovelle. :) Taidanpa kohta tilailla lisää kilkkeitä. Ihan vähän vaan.

Minni
26.10.2007, 14.51
Jep. Hyvä ja luotettava kauppa. Hyvät kaupat tuli tehtyä. Ja DHL:n poitsu toi laatikon kotiovelle. :p

H. Moilanen
26.10.2007, 15.21
Taidanpa kohta tilailla lisää kilkkeitä. Ihan vähän vaan.

Asioita, jotka eivät pidä paikkaansa:
1. Lainaa 20 euroa, saat huomenna takasi
2. Koitan vaan sormella
3. Tilaan vain vähän fillarin osia

:D

Kiovan Dynamo
26.10.2007, 15.23
Taitaa mies tilata aina vähän kerrallaan, niin näkee nätin Itellan tytön useammin... :rolleyes:

Jani Mahonen
26.10.2007, 17.44
Minä satuin löytämään mieluisen tuotteen webbikaupasta ja kohtuu nopeasti tuli postia ettei tuoteta löydykkään hyllystä, vaan arvioitu kesto oli noin viikko. Viikon jälkeen taisivat pahoitella ettei vieläkään ole ko. tuotetta ja arvio 14 vrk. tjs. Tämän jälkeen olen saanut liikkeestä kerran viikossa postia, jossa kerrotaan tuosta parinviikon toimitusajasta ja kysellään että haluanko odottaa, vai perutaanko.

Koska asialla ei ole kiire, minä jaksaisin kyllä odottaaa, mutta olenko epäkohtelias jos en parin kuukaudenkaan jälkeen ymmärrä perua kauppaa? :)

t. w
No, mä pistäisin sun tilanteessa sinne kuittauspostin englanniksi, että ei hätiä mitiä vaan odotellaan edelleen.

Oman tilauksen jätin sisään 15.10, tavaroita oli lopussa ja sähköpostitse spekuloitiin vaihdettavia komponentteja, sitten lukittiin diili 22.10 maanantaina, ja tiistaiaamuna tuli sähköposti-ilmoitus että on lähtenyt liikkeelle. Ei siis vielä perillä, mutta ehkä maanantaina tai tiistaina....

Muuten on hommat toimineet mutta siinä tapauksessa että eivät saa tavaraa, niin sen tiedon saaminen kestää yleensä viikon. Eli ilmeisesti 4-5 päivää koittavat saada tavarat itselleen ja ilmoittavat vasta sitten jos tavaraa ei nopeasti ole saatavilla. Mutta tätä lukuunottamatta toiminta on suhteellisen jouhevaa jos ei ole tulipalohätä. CRC on kiireellisille....

Ja tässä nettikaupassa (kuten kaikissa), käytän tilauksella yleensä vakiolausettani: "Please email me if something is NOT in stock! Thank You."
Nopeuttaa tyypillisesti ongelmatilanteita kun pistävät samantien meiliä.

Maped
26.10.2007, 19.29
Muuten on hommat toimineet mutta siinä tapauksessa että eivät saa tavaraa, niin sen tiedon saaminen kestää yleensä viikon. Eli ilmeisesti 4-5 päivää koittavat saada tavarat itselleen ja ilmoittavat vasta sitten jos tavaraa ei nopeasti ole saatavilla. Mutta tätä lukuunottamatta toiminta on suhteellisen jouhevaa jos ei ole tulipalohätä. CRC on kiireellisille....

Jep, sama on tullut huomattua, joskus kestää ennenkuin ilmoittavat, että tavaran saaminen kestää, mutta yleensä pitävät aika lailla kutinsa nettisivuilla olevat arviot saatavuudessa, esim. viime tilauksessa oli toistakymmentä artikkelia, joista suurin osa 2-7 päivän sisällä saatavissa, ja paketti lähti kolmen päivän päästä tilauksesta

Maped
29.10.2007, 11.56
Onko muuten muille tullut bike-componentsin paketteja suoraan DHL:n toimittamina, ilman postin räpellyksiä? Viimeisin tuli näin ja täytyy sanoa että ripeää toimintaa; paketausgang perjantaiaamuna ja maanantaiaamuna puoli yhdeksältä soittelivat, voiko tulla paketin tuomaan. Tämä oli kyllä ehdottomasti vikkelin tilaus tästä puljusta koskaan; viime sunnuntaina laitoin siis tusinan verran tavaroita tilaukseen, eivätkä kaikki olleet edes varastossa.

Neljä ja puoli tähteä viidestä.

thettr
07.11.2007, 15.35
Tännekin tuli DHL:llä suoraan ovelle (tilaus 1.9). Kaikki mitä tilattukin ja edullisesti.

fkuti
16.11.2007, 14.27
Omat kokemukset hyvin positiiviset tähän mennessä :)

Kaikki sähköpostit kulkee nopeasti ja asiallisesti enkuksi. Eli ekaks kävin sähköpostilla tarkentavia keskusteluja koskien haluamiani tuotteita ja sit toiminnot etenivät seuraavanlaisesti:
9.11 pe laitoin tilauksen nettisivuilta menee.
10.11 la tuli sähköpostiin maksutiedot.
12.11 nordeaan (heidän omalle tilille siis) maksu solon kautta.
16.11 Paketin (DHL, DBD?) seurantakoodi sähköpostiin.

Eli nyt odotellaan tuotteiden saapumista. Katsotaan tuovatko kotiovelle asti. Lastissa pitäisi tulla kiekot ja jarrut. Laitan lisätietoa heti kun paketti saapuu. Uskon, että ensi viikolla saapunee...

Ainut miinus on se, et noita automaattiposteja pitää tiirailla babel fishillä. Toisaalta ne voi aika hyvin päätellä itse.

Yst. terv.
Fkuti

mikk-o
16.11.2007, 15.04
Onko muuten muille tullut bike-componentsin paketteja suoraan DHL:n toimittamina, ilman postin räpellyksiä? Viimeisin tuli näin ja täytyy sanoa että ripeää toimintaa; paketausgang perjantaiaamuna ja maanantaiaamuna puoli yhdeksältä soittelivat, voiko tulla paketin tuomaan.

Mulle toivat kerran takuuna sigman lampun (+lisätilaus-levyjarrun samalla, mun lähetyskulut hyvitettiin jarrun hinnassa:)) koti-ovelle joskus viiden aikoihin illalla, mitään soittelematta. Olisikohan siinä mennyt pari päivää kun Saksanmaalta tuli? Nopein bike-componentsista tullut paketti. Hoitavat noi takuuasiat ihan tyylikkäästi.

fkuti
24.11.2007, 15.13
Omat kokemukset hyvin positiiviset tähän mennessä :)

Kaikki sähköpostit kulkee nopeasti ja asiallisesti enkuksi. Eli ekaks kävin sähköpostilla tarkentavia keskusteluja koskien haluamiani tuotteita ja sit toiminnot etenivät seuraavanlaisesti:
9.11 pe laitoin tilauksen nettisivuilta menee.
10.11 la tuli sähköpostiin maksutiedot.
12.11 nordeaan (heidän omalle tilille siis) maksu solon kautta.
16.11 Paketin (DHL, DBD?) seurantakoodi sähköpostiin.

Eli nyt odotellaan tuotteiden saapumista. Katsotaan tuovatko kotiovelle asti. Lastissa pitäisi tulla kiekot ja jarrut. Laitan lisätietoa heti kun paketti saapuu. Uskon, että ensi viikolla saapunee...

Ainut miinus on se, et noita automaattiposteja pitää tiirailla babel fishillä. Toisaalta ne voi aika hyvin päätellä itse.

Yst. terv.
Fkuti

Paketti perillä 23.11. Olisi ollut aikaisemminkin (DPD:n kautta 21.11), mutta eivät olleet missään vaiheessa kysyneet minulta ovikoodia. Eivät saaneet siis pakettia minun ovelle asti, joten Itella hoiti asian siitä eteenpäin. DPD antoi kuitenkin postin pakettikoodin, jolla sain paketin lähipostista heti mukaan.

Laitoin tästä ongelmasta (=eivät kysele asiakkaalta lisätietoja koskien kuljetusta, minun tapauksessa ovikoodi) Bike-Componentsiin. Myös seurantanumeron informointi oli mielestäni epäloogista. Tästä lähti nootti myös. Sain siis kyllä vahvistuspostin tilauksesta ja koodin, jolla voin seurata lähetystäni. Riippuen lähetyksen koosta tuotteet toimitetaan asiakkaalle joko DHL:n tai DPD:n toimesta. Ilmoituspostissa oli kuitenkin vain yksi numerokoodi ja ohje jossa lukee, että jos DBD niin käytä 141 alkuista numeroa. Oikeasti numero, jolla seuranta sitten näkyi DBD:n sivuilta olikin 0141 alkuinen (joka saadaan kun otetaan postissa olevasta numerosta alkuosa pois 0141 -numeroon asti.)

Tuotteet oli oikeat ja tooosi hienot :-) ... Jos ei lasketa vannekehän sisällä olevia roskia, jotka piti ääntä. Ne sai kuitenkin helposti ongittua pois.

Tilaan varmaan uudelleen tuolta!!

yst. terv.
Fkuti

mk
26.11.2007, 16.02
Ihan hyvin toiminut tämä kauppa, vaikka dhl seurantakoodi onkin käytännössä hyödytön. Kun merkinnät on paketin lähdöstä ja seuraava on luovutusmerkintä. Tässä viimeinen ostos:

17.11. tilaus tehty
21.11. kuittaus paketin lähdöstä
26.11. dhl kuriiri luovuttanut paketin (naapurille) :p

plehti
29.11.2007, 22.32
Omalta osaltani aivan loistava palvelu - tilaus viime viikon puolivälin kieppeillä, paketti kotiovella maanantaina.

/ Panu.

kauris
11.12.2007, 18.36
Mä puolestaan kysyin alennusta xtr-jarruvaijerisetistä. Bike-Discountissa oli 11,90 ja näillä 19,90 tai jotain sinne suuntaan. Aluksi vastasivat ettei Shimanon tuotteista pysty antamaan alennusta ja että väittivät tarkistaneensa discountin hinnaksi 17,90. Laitoin heille vastauksena linkin siihen discountin 11,90 tarjoukseen ja kerroin vaihdevaijerisetin olevan myös 2 euroa ja camelbakin lobon (tosin eri värisenä) 5 euroa halvempi. Parin päivän viiveellä vastasivat myyvänsä sitten minullekin xtr:ät samaan hintaan mutta lobosta ei pysty tinkimään lisää.

Noo... pistin tilauksen jo siinä välissä sinne discountiin. xtr-jarrusetin sijaan siellä oli myös deore-setti (tulee työmatkapyörään) 5,90 hintaan. Postikulut puolestaan 3.90 enemmän. Olis mennyt suunnilleen samaan.

Mutta tarinan opetuksena siis se, että nuo nettikaupatkin tinkaavat hinnoistaan jonkin verran. Ainakin kokonaisten pyörien osalta aina kannattaa kysyä, sillä niistä olen täältä palstalta lukenut saavan usein reilustikin alennusta. Nyt mä tilasin vain pikkutavaraa noin 100 eurolla.

Ilmari Hurja
17.12.2007, 12.45
Kehuja bike-componentsille!! Kamat kotiovella reilussa viikossa tilauksesta. Maksoin tilisiirrolla, ja siltikin tavarat tuli noin joutuin.
Oli eka kerta, kun tilasin ulkomailta. Hyvin näyttää homma toimivan ainakin tämän kaupan kanssa.
Referenssinä suomalainen urheiluvälineitä myyvä nettikauppa, jonka toimitus kestänyt jo kolme viikkoo, eikä romuja ole vielä näkynyt...

greenman
07.01.2008, 14.49
Pihinä sorruin taas tilaamaan tuolta. Tällä kertaa näyttää ainakin alku lupaavalta. Tilaus perjantaina 4.1 maksu lauantaina ja tänään tuli viesti, että olisi paketi lähtenyt.

Tilasin vain "on Stock" tuotteita.

Saa nähdä tuliko nuolastua liian aikaisin...

greenman
10.01.2008, 14.05
OMG.

Tänään kävi DHL tuomassa puketin. Tämä on jo nopeaa. 6 päivää tilauksesta (sisältää viikonlopun).

Pessimistinä tietenkin tuntuu, että on mennyt vähän liiankin hyvin. Katsotaan illalla löytyykö tilatut tavarat :D

Edit: kaik löyty. Huh

Teemu
12.01.2008, 00.02
Hatun nosto tulee täältäkin, enemmän kiitos ehkä tosin kuuluu DHL:lle.
Maanantaina tuli ilmoitus, että suurin osa kamoista, joita ei ollut varastossa, on tullut. Kyselivät, lähetetäänkö, vaikka kaikki kamoja ei ollut tullut. Enpä ehtinyt vastata, joten tiistaina paketti lähti tulemaan ja tänään (pe) jo aamupäivällä oli DHL:n poika käynyt ovella. Eli kokonaiset kolme vuorokautta oli DHL:n toimitusaika. Se on jo nopeaa.
Eli ainakin informaatio ja toimitus pelaa.

Jonttaxtr
12.01.2008, 19.09
Meijjän tillaus tulj varmaan 7 viikossa, vaekutti vähän hittaalta. Tosin ne joutu tilaamaan keulan jostain ensiks itelleen.:)

RLO
16.01.2008, 12.24
Tilasin 15.12. ja nopeasti tuli jonkinlainen vahvistusmeili, jossa sanottiin:
As soon as we have checked your order u will get
> a mail with the necessary bankdata. When we receive
> the money on our account your package will leave our stock .

Tuli joulunpyhät ja sitten ei kuulunutkaan enää mitään. Kysyin pari päivää sitten, että mitä tilaukselle kuuluu ja enää ei osattukkaan englantia vaan vastaus on saksaksi, jota en ihan ymmärrä:

deine Bestellung vom mit der Auftragsnummer XB153939X wurde von uns aufgelöst.
Leider konnten wir trotz mehrmaliger Aufforderung keinen Zahlungseingang
feststellen.
Wir bitten dich in Zukunft nur dann Bestellungen aufzugeben, wenn diese auch
gewünscht und bezahlt werden.

Jotain hommassa meni kuitenkin pieleen?!
Olenkin jo katsellut foorumilta, josko löytyisi toinen putiikki, josta jotain voisi saada...
--------------------
Homma selvisi, kun parin kuukauden tauon jälkeen kävin katsomassa spammit. Siellähän se vahvistus (maksutiedot)oli ja tullut jo 17.12. eli pari päivää ensimmäisen meilin jälkeen. Mahdollisesti siellä on muutkin putiikin viestit, mikäli ovat kyselleet maksun perään. En siis koskaan maksanut, kun odotin luvattuja maksutietoja.

m e r k s
16.01.2008, 13.00
feststellen.

Babel Fish (http://babelfish.altavista.com/) sannoo: "your order of with the order number XB153939X was dissolved by us.
Unfortunately we could not determine a receipt of payment despite repeated request.
We ask to give you up in the future orders even if these are wished and paid."

En tiedä mitä ja missä meni pieleen, mutta heidän mielestä on toivottavaa että et tuolta enää tilaisi. Saitko rahoja (jo) takas?

Yeti
16.01.2008, 13.01
Tilasin 15.12. ja nopeasti tuli jonkinlainen vahvistusmeili, jossa sanottiin:
As soon as we have checked your order u will get
> a mail with the necessary bankdata. When we receive
> the money on our account your package will leave our stock .

Tuli joulunpyhät ja sitten ei kuulunutkaan enää mitään. Kysyin pari päivää sitten, että mitä tilaukselle kuuluu ja enää ei osattukkaan englantia vaan vastaus on saksaksi, jota en ihan ymmärrä:

feststellen.

Olenkin jo katsellut foorumilta, josko löytyisi toinen putiikki, josta jotain voisi saada...

Tarkoittaa että he ovat poistaneet tilauksen, koska heidän tilille ei ollut tullut maksua. Lisäksi he pyytävät että tulevaisuudessa teet tilauksen ainoastaan jos tilaus on toivottu ja aiot maksaa. Suunnilleen noin.

lindeju
16.01.2008, 13.19
En tiedä mitä ja missä meni pieleen, mutta heidän mielestä on toivottavaa että et tuolta enää tilaisi.
No itse en tuota noin tulkannut vaan toivoivat että tulevaisuudessa tilaus tehdään vain silloin kun tilatut tuotteet myös halutaan ja maksetaan.

Saitko rahoja (jo) takas?

Eihän kaveri ollut edes maksanut tilaustaan.

lindeju
16.01.2008, 13.21
Ilmeisesti et saanut mailia jossa on maksutiedot Nordean tilille? Noinhan bike-components toimii, eli maksat kauppasumman Nordeaan ja kun kauppa näkee maksun niin tavara lähtee.

Bike-components on ollut erittäin luotettava toimittaja, nyt vain osallasi kävi joku häikkä.

Yeti
16.01.2008, 13.31
...
Bike-components on ollut erittäin luotettava toimittaja, nyt vain osallasi kävi joku häikkä.

Olen samaa mieltä. Bike-components on ollut luotettava ja edullinen, mutta ei aina nopea.

Teemu
16.01.2008, 16.51
Käyttämistäni nettikaupoista BC on ollut nopein ja luotettavin. Varastokirjanpito on pitävä ja jos kamaa ei ole varastossa ja luvattu toimitusaika on 2-7 päivää, niin useimmiten se on vähemmän kuin tuo 7 päivää. Luottamusta lisää se, että tuolta tilattaessa ei tarvitse arpoa, että onko tavaraa vai ei. Bike-Discountin kanssa on useammallekin käynyt niin, että viikon päästä tilauksesta tulee viesti, että jotain tavaraa ei ole ja sitten säädetään.
Lisäksi BC:n osavalikoima on enemmän kuin kattava, sillä tuolta löytyy esim. rata- ja sinkulakamaa, mitä BD:sta ei löydy lainkaan. Toimitusaika ei ole koskaan ollut paketin lähdön jälkeen viikkoa enempää, joten DHL:kin homma toimii.

JKK
16.01.2008, 18.52
Tilasin 22.12.2007 ja tänään sain seurantakoodin joka ei kyllä näy viellä DBD:n seurannassa. No olihan tuossa joulu ja uusivuosi välissä. Lisäksi ilmoittivat, että kaikki Brooksin kamat heidän pitää erikseen tilata. Eipä kyllä mikään kiirekkään ollut ja nyt saan Brooksin nahkaiset "tupit", jes.

snowfox88
16.01.2008, 19.25
11.1 Pistin tilaukseen schwalben ice spikerit. Mukaan tarttui myös muuta hyödyllistä
11.1 Tuli viesti maksutiedoista. Suoritin maksun illemmalla.
16.1 Tilaus lähti DHL:n matkaan

Melko ripeää toimintaa. Ice spikereissä luki että he saavat niitä lisää 2-7 päivässä ja välissä oli vieläpä viikonloppukin. Tähän mennessä kaikki on toiminut varsin kiitettävästi :)
Hinnat ja toimituskulut ovat kyllä poikkeuksellisen alhaiset. Siitä iso +

edit: 22.1 Saapu paketti kotiovelle. Kaikki romut mitä tilasin löyty paketista. Ei taida jäädä viimeiseksi kerraksi kun tilaan täältä :)

Penseilijä
25.01.2008, 19.37
Ice spiker pro:t ja jalkapumppu tilattu 2 päivää sitten ja tänään tuli ilmoitus, että on postitettu. Katsellaan millon tulee. Toistaseks näyttää hyvältä :)

MikiV
28.01.2008, 18.59
Ekaa kertaa tilasin nyt tuolta. Tilauksessa meni reilut kaksi viikkoa kun tilasin tavaraa jota ei ollut hyllyssä. Meni hieman pidempää kuin ajattelin ,mutta muuten toimi hienosti. DHL toi tänään paketin.

Penseilijä
29.01.2008, 14.10
DHL:n seuranta sanoo tämmöistä: "Unsuccessful delivery, consignee closed"

Jostain numerosta oli soitettu aamulla, mutta en ollut hereillä. Onkohan paketti jo perillä? :O Perjantaina postitettu. Lähetysnumerolla ei kyllä löydy mitään postin seurannasta.

EDIT: Mitään lappuakaan ei ole postissa kun alaovet on lukossa. Näyttää DHL:n nettisivuilla olevan kaavake, jonka voi täyttää jos haluaa toisen toimitusajankohdan, mutta missään tiedoissa ei näy tuota 10-merkkistä rahtikirjan numeroa :(

Pekka L
29.01.2008, 14.49
DHL:n seuranta sanoo tämmöistä: "Unsuccessful delivery, consignee closed"

Jostain numerosta oli soitettu aamulla, mutta en ollut hereillä. Onkohan paketti jo perillä? :O Perjantaina postitettu. Lähetysnumerolla ei kyllä löydy mitään postin seurannasta.

EDIT: Mitään lappuakaan ei ole postissa kun alaovet on lukossa. Näyttää DHL:n nettisivuilla olevan kaavake, jonka voi täyttää jos haluaa toisen toimitusajankohdan, mutta missään tiedoissa ei näy tuota 10-merkkistä rahtikirjan numeroa :(

Olisko hei yksinkertaisinta soittaa siihen numeroon josta oli soitettu?:rolleyes:
Vaikka olisi lehtimyyjä, niin mitään et häviä. Noh, puheluhinnan. Jos oli DHL, niin kuriiri on tosi iloinen kun kurvaat hakemaan sen paketin itse vielä tänään. (eikä tarvi toista ajokertaa vain siksi että joku nukkuu päivällä =työaikana)

Penseilijä
29.01.2008, 15.00
Olisko hei yksinkertaisinta soittaa siihen numeroon josta oli soitettu?:rolleyes:
Vaikka olisi lehtimyyjä, niin mitään et häviä. Noh, puheluhinnan. Jos oli DHL, niin kuriiri on tosi iloinen kun kurvaat hakemaan sen paketin itse vielä tänään. (eikä tarvi toista ajokertaa vain siksi että joku nukkuu päivällä =työaikana)

Soitin kyllä, mutta ei sieltä vastata ja tuo toimipiste on niin kaukana eikä ole autoa, että on käytännössä mahdoton käydä sitä hakemassa. DHL:n palvelussa sanottiin, että lähetykset menee sinne, mutta moni on haun mukaan puhunut, että on hakenut kamansa postista. Tiedä sitten.

EDIT: Enkä osannut odottaa, että kamat olis jo tänään perillä, kun torstaina maksoin paketin ja se oli perjantaina lähtenyt. Kohtuu rivakkaa toimintaa. Kerrankin yllätyksiä näin päin :D

Penseilijä
29.01.2008, 16.00
Sain lähetin kiinni ja kamat tuloo huomenna.

Pushkin
05.02.2008, 15.57
Laitetaanpas tähän omatkin kokemukseni:

Tilaus 24.1. myöhään illalla. Joukossa tavaraa, josta sanottiin olevan saatavilla 2-7 päivän kuluessa.

Maksuohjeet seuraavana päivänä 25.1., ilmoittivat vielä erikseen, että tavaroiden saamisessa voi mennä viikko.

Maksu tilille 26.1.

Ilmoitus sähköpostiini tavaroiden lähettämisestä 30.1.

Tänään 5.2. DHL:n ukkeli toi paketin kotiovelle. Kaikki oli mukana mitä tilasinkin, alkuperäisissä pakkauksissaan ja asennusohjeiden & kiinnitysruuvien ym. asiaankuuluvien nippelien kera.

Mielestäni hyvä palvelu, kaikkiin kyselyihin vastattiin nopeasti. Kivaa myös se, että tavaroiden lähettämisestä ym. tailauksen etenemisestä infottiin hyvin, mikä ei suinkaan ole asianlaita kaikkien nettikauppojen kohdalla...

Maped
05.02.2008, 18.24
Jep, hyvin samansuuntaisia positiivisia kokemuksia on kuin muillakin, etenkin tuo DHL:n kotiinkuljetus samaan hintaan on jo hyvää ja suht' edullista palvelua. Lisäksi täytyy antaa B-C:lle plussaa siitä, että saatavilla on erikoisempaakin tavaraa ja yleensä ainakin niin edukkaasti ettei postimaksujen ja mielenrauhan takia kannata tilata erikseen pienemmistä liikkeistä. Lisäksi plussaa siitä, että toisin kuin esim. CRC:ssä ja Barracudassa tavara ei ole OEM-kamaa, vaan mukana tulee ohjeet ja muut lisukkeet.

tuntematon
06.02.2008, 12.51
Kehuja bike-componentsille!! Kamat kotiovella reilussa viikossa tilauksesta. Maksoin tilisiirrolla, ja siltikin tavarat tuli noin joutuin.

Sama. 9 päivää tilauksesta työpaikan ovelle tavarat, joiden saatavuus oli "available in 2-7 days" (ei siis "in stock").

Edit: Näköjään paketti on saanut aika lailla osumaa matkan varrella. DHL:n uudelleenpakkaama ja pyörälampun mukana tulleet paristot näyttävät kärsineen vasara-tyyppisen ongelmanratkaisun seuraamukset. Ite tavarat näyttävät päällisin puolin ehjiltä ja kolhuttomilta.

Pekka L
07.02.2008, 11.22
Lisäksi plussaa siitä, että toisin kuin esim. CRC:ssä ja Barracudassa tavara ei ole OEM-kamaa, vaan mukana tulee ohjeet ja muut lisukkeet.

Pääasiassa varmaan näin, mutta kyllä tuoltakin tulee esim. kampia jotka on OEM-kamaa. Ei ohjeita ja pakattu ruskeaan aaltopahviin. Mutta mitäpä mies käyttöohjeilla tekisikään:D

Kinkkujuusto
11.02.2008, 12.30
Laitoin tilauksen eilen menemään ja tänään sain tuon tilisiirto mailin.

Laitanko siis viitenumeroksi tilausnumeron joka näkyy Order Information sivulla?
Mites tuo sähköpostissa mainittu "Please use IN ANY CASE your order number as reference: 'xb162472x'", meneekö tuo siihen "Viesti maksun saajalle" kenttään vai onko tuo täysin turha?

lindeju
11.02.2008, 12.32
'xb162472x'", meneekö tuo siihen "Viesti maksun saajalle" kenttään
Juuri näin.

Kinkkujuusto
11.02.2008, 12.34
Juuri näin.
Jes, kiitos!

Kinkkujuusto
11.02.2008, 12.45
Jahas ei Osuuspankin verkkopankki nyt halua tehdä yhteistyötä.

Viite virheellinen

Laitoin siis viitteeksi tilausnumeron ja tuon xbnumeron viestiksi. :seko:

nojohannyt
11.02.2008, 12.54

Viite virheellinen

Laitoin siis viitteeksi tilausnumeron ja tuon xbnumeron viestiksi. :seko:
Ei siihen tartte laittaa kuin viestiksi se tilausnumero. Jätä viitenumero kohta tyhjäksi, viitenumerot toiminevat vain kotimaan maksuissa/laskuissa, numerosarja 4-20 merkkiä, ei kirjaimia.

Zarni
11.02.2008, 12.56

Viite virheellinen

Laitoin siis viitteeksi tilausnumeron ja tuon xbnumeron viestiksi. :seko:Laita viestikenttään tuo tilausnumero sekä varmuudeksi nimesi ja osoitteesi. Jätä viitenumerokenttä tyhjäksi.

nojohannyt
11.02.2008, 12.59
Ja aiheeseen. Tilaus 1.2. jossa mukana tavaraa jonka saatavuus 2-7 päivää, paketti lähtenyt 5.2. tänään 11.2 perillä. Kaupan toimivuus alkaa mennä sinne junanvessa osastolle.

tuntematon
11.02.2008, 15.09
Ihan mielenkiinnon vuoksi, näin kun töissä olen, laitoin firman ositteen Google mapsiin (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=neupforte+2,+aachen&sll=60.216469,24.812137&sspn=0.007472,0.016866&ie=UTF8&ll=50.777616,6.082696&spn=0.000594,0.001054&t=h&z=20&om=0). Ihan en varma ole, mutta jos multa kysytään, niin nuoli osoittaa kuorma-auton peräkonttiin. :)

Pekka L
11.02.2008, 16.31
Ihan mielenkiinnon vuoksi, näin kun töissä olen, laitoin firman ositteen Google mapsiin (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=neupforte+2,+aachen&sll=60.216469,24.812137&sspn=0.007472,0.016866&ie=UTF8&ll=50.777616,6.082696&spn=0.000594,0.001054&t=h&z=20&om=0). Ihan en varma ole, mutta jos multa kysytään, niin nuoli osoittaa kuorma-auton peräkonttiin. :)

No mutta tuohan selittää edulliset hinnat. Todellista suoramyyntiä ilman välikäsiä ja kalliita myymälävuokria.

Kiovan Dynamo
16.02.2008, 13.19
Ostin Jagwiren vaijereita, kahta pituutta 2x 2m ja 1x 3m. Vaikka kahden metrin vaijereissakin luki, että "available in about 2-7 days", niin päivän päästä tuli posti perässä, että pahoittelemme tilannetta, kahden metrin pätkiä ei ole saatavilla. Laitamme samaan hintaan kolmen metrin pätkät mit freundlichen grussen ja niin pois päin. Loistavaa toimintaa!

Olisihan firma voinut toki venyttää tilausta ja ilmoitella, että ihan vielä ei ole saatavilla, lähetämme heti, kunhan vain tavaraa saapuu... Tuolta tulee kyllä vastakin tilattua romppeet.

Kinkkujuusto
18.02.2008, 11.30
10.2 tilaus sisään 18.2 aamulla kamat käsissä. Hyvin toimii!

o.j.
01.04.2008, 14.24
13.3. (torstai) tilaus sisään, sisälsi aika paljon kaikkea pientä, useampi tavara 2-7 päivän saatavuudella, loput on stock. Unohdin sitten vielä tilauksesta muutaman kilkkeen, laitoin sähköpostia perään ja ystävällisesti lisäsivät tavarat tilaukseeni. Saivat kyllä vasta seuraavana päivänä tilauksen systeemiinsä eli piti vielä silloin laittaa sähköpostia unohtuneista tavaroista.

Samana päivänä eli 14.3. tuli maksuohjeet ja maksoin Nordean tilille.

25.3. (tiistai) tuli viestiä että tavarat ovat lähteneet DHL:n matkaan, viestissä tuli myös lähetyksen seurantakoodi (pääsiäinen oli 21.-24.3.).

Tänään eli 1.4. (tiistai) lähetti kilkutti ovikelloa ja paketti oli perillä. Tavarat oli hyvin pakattu, mitään ei ollut kuljetuksen aikana hajonnut ja kaikki tuli mitä oli tilattukin. Tilaus sisälsi mm. voimansiirto ja vaihteisto-osia, sisä- ja ulkorenkaita, lokarit, pullotelineitä, vaijereita ja kuoria ja työkaluja yhteensä n. 350 € edestä.
Ei valittamista. No menihän tossa reilu pari viikkoa, mutta 2-7 päivän saatavuus + pääsiäinen vetää toimitusnopeuden mielestäni ihan hyvälle tasolle, varsinkin kun tavarat ymmärsi tilata sopivan ajoissa.

Teemu
06.04.2008, 16.15
Pitää taas jakaa kiitosta.
Tein tilausta viime viikolla ja tilauksessa mukana ollutta lukkoa ei sitten saanutkaan. Tästä ilmoitettiin nopeasti sähköpostilla ja kiivaan sähköpostinvaihdon jälkeen lukko saatiin vaihdettua toiseen. Sähköposteihin vastattiin nopeasti ja vaihtoehdot esitettiin selkeästi. Uusi lukko oli halvempi kuin alkuperäinen ja kun kerran olin jo ehtinyt maksaa, lupasivat palauttaa erotuksen tililleni. Erittäin jämptiä ja nopeaa yhteydenpitoa siis.

Itse en enää juurikaan muissa nettikaupoissa asioi, vaikka saisikin vähän halvemmalla kuin B-C:lta, sillä luotettavuus, valikoima, hinnat ja nopeus ovat erittäin kohdallaan.

Pekka L
06.04.2008, 16.45
Nyt ei mennyt ihan putkeen tämän firman kanssa. 10.3. on tullut tilausvahvistus 9.3. tekemääni tilaukseen. Tavarat ei ole vielä saapunut. 31.3. on tullut ilmoitus että lähtenyt on. Varovaisesti odottelin jo perjantaiksi, mutta ensi viikkoon menee.

Jaa että mitäköhän kesti noin kauan saada? No s**tana MICHELIN PRO2 RACE 25mm musta maantierengas!!:mad:

Mitäköhän jos olisi jotain harvinaista pitänyt tilata... 1 siis oli varastossa ja toista venattiin 3 viikkoa. Uiddu jee.:mad:

Zarni
10.04.2008, 22.48
Tilaus #3 ranskalaisin viivoin:

- tilaus 31.3. yöllä (yksi tuote 2-7 päivää, muut varastossa)
- maksuohjeet saapuivat aamulla, maksoin tilauksen samana päivänä
- ilmoitus paketin lähtemisestä seurantanumeroineen (DHL) 4.4. iltapäivällä
- paketti perillä 10.4. Kaikki oli mitä pitikin!

TKe_
16.04.2008, 06.49
Moi,

Te, jotka olette tuolta tilanneet niin saatteko jostain DHL seurantapalvelusta enemmän tietoa lähetyksestä kuin mitä tuossa alla on laitettu

Addressee: Shipment to Finland
Status: Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin
Status from: 12.04.08 04:05
Process: Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin

Nuo tiedot sain ongittua pakettikoodilla saksan dhl sivuilta.

greenman
16.04.2008, 07.15
Eipä tuon tarkemmin taida saada.

Seuraavaksi process kohtaan tulee teksi, joka meinaa, että on tullissa/vastaanotto terminaalissa. Voi kestaa muutaman päivän.

Siitä, kun vielä odotat, että muuttuu (Out for delivery tai. vast.) niin paketti on todennäköisesti sinä päivänä ovesi takana.

TKe_
16.04.2008, 07.38
Eipä tuon tarkemmin taida saada.

Seuraavaksi process kohtaan tulee teksi, joka meinaa, että on tullissa/vastaanotto terminaalissa. Voi kestaa muutaman päivän.

Siitä, kun vielä odotat, että muuttuu (Out for delivery tai. vast.) niin paketti on todennäköisesti sinä päivänä ovesi takana.

Ok. Kiitoksia vastauksesta.

Pekka L
16.04.2008, 07.42
Mulle on tullut niinkin ettei seurantaan ole alun jälkeen päivitetty mitään. Ei kannata hermoilla, normaalisti paketti saapuu n. viikossa. Viimeistään maanantaina sulla.

ari_kroolaa
29.04.2008, 21.41
ja taisi n. 13 - 14 päivää kestää tilauksesta ennenkuin sain sen kotiin.
Paketti olisi ilman töppäyksiäni tullut n. viikossa.

Hidastavia tekijöitä:
Viitteen ihmettely vei aikaa, ja annoin sen ensin väärin. Bike-Discount ei osaa käsitellä Suomen pankkien viitettä, vaan on annettava viestikenttään sähköpostissa saatu viite. Oma sähköpostini näytti viitteessä yksinkertaiset lainausmerkit. Niitä ei kuulu antaa maksettaessa viestikenttään, vaan se x:llä alkava ja x:ään loppuva koodi, mitä Bike-Components sanoo tilausnumeroksi.
Luultavasti tavaraa ei voitu varata, ennenkuin tilaus oli todettu maksetuksi, jolloin jokin tavaroista oli päässyt loppumaan. Sitä odotellessa meni kai n. 5 päivää.
Sitten sain lähetyksen pakettinumeron ja ohjeen mikä osa siitä otetaan mukaan seurantakoodiin. Siinä oli yhden numeron virhe: Koodi ei ala 141:llä vaan 0141:llä. Koodi pitää siis ottaa pakettinumerossa näkyvän Suomen toimitusosoitteen postinumeron jälkeen. Minulla esim. koodi alkoi 0000550014150.... josta tunnistin postinumeron 00550 omakseni. Seurantakoodina käytettiin pakettinumeron koko loppuosaa joka alkoi numeroilla 014150. Suur-pakettilähetykset (Sperrgut sendung) menevät dpd:n kautta. Pienemmät dhl:llä.
DPD antoi paketin Suomessa Itellan eli Suomen postin kuljetettavaksi.
Suomen posti ei turhia soittele, vaikka puhelinnumero onkin paketissa.
Itella voi vaikka yrittää tuoda pakettia kaksikin kertaa eikä usein tavoita jakelun ajankohtana vastaanottajaa. Tällä kertaa oli vain kerran yritetty tuoda paketti kotiin ja sitten jätetty lappu että paketin voi noutaa postista.
Myös DPD:n seurannasta näki, että Suomen posti oli yrittänyt tuoda paketin kotiini.
Kaikki tavara oli mukana, mutta koska iso, yli 8 kg:n paketti oli hyvin täynnä, niin pehmusteita ei oltu käytetty. Ei ainakaan mikään päässyt hölskymään eikä helposti särkyviä tavaroita ollut paketissa.

Raakahanu
30.04.2008, 08.22
Paljonko tuli postikuluja noin painavalle paketille?

ari_kroolaa
30.04.2008, 10.47
Paljonko tuli postikuluja noin painavalle paketille?

Vain 10 euroa, kuten pienemmillekin lähetyksillekin tulee. Taitaa osa postikuluista olla leivottu hintoihin. Paketin ulkomittoja lisäsi iso ja painava 45 euron SKS jalkapumppu ja pari Schwalben Big Apple rengasta. Loput rojut olisivat hyvin mahtuneet pienikokoiseen muovikassiin (n. 5 l). Renkaita ei ole mikään nettikauppa pahasti taitellut, joten laatikolla oli aika paljon pituutta ja korkeuttakin.
Tämä on varmasti yksi edullisimmista postimyyntiliikkeistä postituskuluiltaan.
Hinnatkin ovat melko alhaiset. Olisikohan Bike-Discountit vielä halvempia, mutta niissä postikulut ovat muistaakseni jo 25 €.

Jos olisin tilannut vaikka 2 - 3 noita isoja painavia SKS Rennkompressor pumppuja niin olisi varmaan firma tehnyt tappioita postikuluissa ja muutenkin katteessa. Mitähän tuo pumppu oikein Suomessa maksaa? Yksi SKS:n vielä kalliimman mallinen pumppu maksoi jossain retkeilyalan kaupassa Suomessa peräti 95 €! Myös Schwalben renkaat olivat edullisia, 18 € kappale.

Brunberg
04.05.2008, 10.22
Tosi nopeeta palvelua oli tällä kertaa, ilmeisesti aiemmat puutteet on nyt paikattu. Tilauksessa oli melkein kaikki tuotteet 2-7pvä mutta silti lähti heti kun rahat oli tilillä. Nyt se on vaan DHL:n käsissä koska pärähtää.

edit. tänään tuli paketti, tilattiin viikko sitten lauantaina...

DaNi_BoY
05.05.2008, 20.44
Mikä ny mättää kun tuo ostoskori tyhjenee aina kun pääsee CONFIRMATIONiin asti. Sitte kun painaa weiter eli eteenpäin niin kori tyhjenee ja pitää aloittaa taas kaikki alusta?! Varmaa 15-20 kertaa kokeillu jo!!!!!!!!!!!!

dirtyrider
05.05.2008, 20.57
Mikä ny mättää kun tuo ostoskori tyhjenee aina kun pääsee CONFIRMATIONiin asti. Sitte kun painaa weiter eli eteenpäin niin kori tyhjenee ja pitää aloittaa taas kaikki alusta?! Varmaa 15-20 kertaa kokeillu jo!!!!!!!!!!!!

Piparien eiku keksien kanssa ongelmia?

skrank
07.05.2008, 15.42
Runkoa ja muuta rompetta tuli perille asti. Maalia oli vaan rungosta jäänyt johonkin matkanvarrelle. Kolhu oli sellaisessa paikassa että tuskin ainakaan paketissa ollessaan on syntynyt. Mieluummin ottaisin rungon käyttöön kuitenkin kuin takaisin lähettelisin, mutta kuitenkin olisi kiva jos ne kolhut vasta omassa käytössä syntyisivät. Saapas nähdä mitä vastailevat.

Onkohan noilta mahdollista saada jotain hyvitystä, ei huvittaisi tuon maalin takia palauttaa kun ei kuitenkaan mitään lommoa ole.

Eripari
09.05.2008, 09.54
Hidastavia tekijöitä:
Viitteen ihmettely vei aikaa, ja annoin sen ensin väärin. Bike-Discount ei osaa käsitellä Suomen pankkien viitettä, vaan on annettava viestikenttään sähköpostissa saatu viite. Oma sähköpostini näytti viitteessä yksinkertaiset lainausmerkit. Niitä ei kuulu antaa maksettaessa viestikenttään, vaan se x:llä alkava ja x:ään loppuva koodi, mitä Bike-Components sanoo tilausnumeroksi.

Eli x********x viite kirjoitetaan viestikenttään? ei viitekenttään joka ei taida hyväksyä kirjaimia?

Edit: taidanpa ruotia itse itseäni ensin. Niinhän tuossa juuri sanotaankin :)

Roni
09.05.2008, 10.01
Kauppa jees, mut ny jumittaa omassa tilauksessa RR -08 2.1"..

-Forza-
09.05.2008, 11.49
Viimeaikoina on 2-5 päivän saatavuudella olevista kamoista aina joku kestäny kauan. Nyt on odoteltu valkosta SLR satulaa kuukauden päivät. Lupasivat taas lähettää muut kamat ensin ja satulan sitte joskus kun tulee.

skrank
09.05.2008, 12.54
Onkohan noilta mahdollista saada jotain hyvitystä, ei huvittaisi tuon maalin takia palauttaa kun ei kuitenkaan mitään lommoa ole.

Itse itselleni vastaten, seuraavasta tilauksesta vähän alea ja ilman postikuluja. En viitsi lähettää maalivaurion takia takaisin runkoa, jos pääsis joskus ajelemaankin.

MikiV
09.05.2008, 19.19
Oisko noilla sakemanneilla nyt kunnon kiire päällä. Ihmettelin kun tein tilauksen viikko sitten,muttei mitään ilmoitusta paketin lähetyksestä alkanut kuulua. Pistin sitten ke mailia että mikä on homman nimi ,niin vastasivat että paketti on jo lähetetty ja pitäs kohta tulla. Aikaisemmin sähköpostiin on aina tullut viesti milloin paketti on lähetetty ja seurantakoodit ovat olleet mukana.

MikiV
13.05.2008, 11.18
Tänään dhl:n lähetti toi heti aamusta paketin. Olivat jo eilen yrittäneet toimitusta,joten alta viikko kaiken kaikkiaan meni.

Eripari
13.05.2008, 13.59
Milloin pitää huolestua kun paketin maksusta on nyt viikko ja ei vieläkään mitään kuittausta..

Jyrki P
13.05.2008, 19.52
Mulla oli edellisessä tilauksessa sama homma ku maksoin ja mitään ei kuulunu, no lähetin s.postia ja sit tuli seurantakoodi ja paketti oli jo suomessa :)

Taitaa olla sielläkin kiire ja jos joku tavara puuttuu varastosta niin sit menee kauemmin ennen mitään ilmotusta vaikka rahat on jo menny.

Kysäse sähköpostilla et missä mennään, sieltä on itelle aina tullut vastaus päivän sisään.

Itellä on kaupasta vain hyviä kokemuksia ja toimii paljon paremmin kuin esim: CRC
Joskus tulee kaupanpäälle jotakin pientä, rengasmuovia tai jarrupalaa jos tilaa tarpeeks kamaa. Ja sehän saa asiakkaan suun hymyyn :D

Tänään just tuli paketti sieltä ja kaikki oli kuten pitikin.
Oli lähetetty 7.5.08

skrank
14.05.2008, 12.59
No voihan.. nyt vasta viikon jälkeen huomasin että olivat laittaneet kaksi bbb:n pikalokaria eturenkaalle, toinen oli liikkeen tarran mukaan takalokari niin nyt vasta huomasin mitä pussin sisällä oli. Vähän enemmän säätöä tällä kertaa tilauksen kanssa.

maitorahka
16.05.2008, 20.38
Hyvin on toiminut kaupat firman kanssa mutta, muuan "leo" kirjoittelee välillä mitä sattuu ja erittäin huonolla englannilla. Ilmeisesti kääntelee saksaksi kirjoittamansa tekstit käännöskoneella enkuksi.:rolleyes:

lelldar
03.06.2008, 12.30
Ensimmäisen tilauksen perusteella sekä kauppa että DHL pelaa hyvin. Maksoin tilauksen 22.5 ja eilen DHL:n kuski soitti töihin, toimituksen siirto onnistu ja paketti on nyt kädessä. Sisältö oli asiallisesti pakattua ja kaikki osat näkyy olevan "oikeita" eli ohjeet yms. mukana, ei siis OEM-kamaa.

star trek
13.06.2008, 18.15
Hienosti onnistui ensimmäinen tilaukseni saksanmaalta, tilaus 3.6 maksu 4.6 tänään 13.6 DHL kiikutti paketin kotiin, kyllä on ainakin renkaissa hinta kohdallaan, kotimaan kaupassa 59e kpl. täältä tilaamalla kahden renkaan setti 45e otin samantien kaks settiä ja vähän muuta tilpehööriä, eikä jääny viimeseks kerraks. Eikä oo 10e kotiin kuljetuksesta mielestäni paljon.

JPironi
30.06.2008, 10.38
Rohkaistuin minäkin tekemään kaupat ja hyvin meni. Maanantai-iltana 23.6 tilasin, tilausvahvistuksen ja maksuohjeet sain 24.6. Maksoin samana päivänä, ja tänään 30.6 sain jo paketin käteeni. Ei paha ollenkaan.

mk
18.07.2008, 15.05
12.7 tilaus sisälle ja äsken DHL kuriiri tiputti paketin kotiovelle ! Nyt on maantiepyörään voimansiirron osaa hetkeksi :p

Invisigoth
18.07.2008, 18.52
9.7. tilaus sisään. Listassa oli pari 2-7 päivän tuotetta. Paketti lähti 14.7. ja tuli tänään 18.7. kotiovelle.

Ak1
18.07.2008, 23.16
Hyvin on kyllä aina tullut kamat omalla kohdalla. Joskus saanut jopa juomapullon kaupanpäälle. :D

Asentaja
21.07.2008, 11.35
Kävi outo juttu puljun kanssa. Tilasin kiekot ja renkaat ja ensin tuli vahvistusmeili, jossa loppusumma on 555,80- lähetymaksun kanssa ja jossa luvattiin varsinainen lasku sitten kun kamat on valmiina. No, seuraavana päivänä on tullut meili, jossa lasku ja laskulla loppusumma 575,80-. Laskun ensimmäisellä rivillä lukee: "10-1-1, Intern, Sperrgutzuschlag / bulk sur, universal/universal, 1, 20,00 €"

Mä en tiedä meinaako toi bulkki jotain suuren lähetyksen lisää, mutta kiekot ja rengaspari menevät mun mielestäni sellaiseen tilaan, että en ihan purematta ole valmis maksamaan kahtakymppiä. Lähetin jo vastausmeilin, jossa pyysin selvitystä tästä ylimääräisestä kulusta, mutta vastausta odotellessa olisi kiva kuulla onko muille tullut vastaavia ylimääräisiä kuluja? Ymmärtäisin kyllä, jos pakettiin laitettaisi kokonainen pyörä, mutta CRC:stä vastaava paketti tulisi täysin ilmaiseksi.

21.07.2008, 11.44
Toimituskulusivulla lukee kyllä Suomen kohdalla Sperrgut +20 e ja selityksenä "Sperrgut : Trainingsrollen, Rahmen, Felgen, Laufräder und Montageständer". Kiekko/vanne taitaa juuri sopivasti ylittää useammankin kuljetusliikkeen normipaketin rajat kun mittaa on kahteen suuntaan juuri ja juuri yli 60 cm, jotkut kaupat sitten perivät tästä lisähintaa ja toiset eivät.

Zarni
21.07.2008, 11.46
...olisi kiva kuulla onko muille tullut vastaavia ylimääräisiä kuluja? Ymmärtäisin kyllä, jos pakettiin laitettaisi kokonainen pyörä, mutta CRC:stä vastaava paketti tulisi täysin ilmaiseksi.Kiekkopakettiini tuli toimituskulujen lisäksi kakskymppiä lisää hintaan!

Asentaja
21.07.2008, 12.00
Toimituskulusivulla lukee kyllä Suomen kohdalla Sperrgut +20 e ja selityksenä "Sperrgut : Trainingsrollen, Rahmen, Felgen, Laufräder und Montageständer". Kiekko/vanne taitaa juuri sopivasti ylittää useammankin kuljetusliikkeen normipaketin rajat kun mittaa on kahteen suuntaan juuri ja juuri yli 60 cm, jotkut kaupat sitten perivät tästä lisähintaa ja toiset eivät.

No niin, kiitos. Mä en tota visigoottia puhu kovin sujuvasti, enkä siksi oo oikein perehtyny niihin toimitussepustuksiin. Kai se on vaan maksettava.

whelibob
23.07.2008, 22.38
EDIT: väärä topik.

Perugia
24.07.2008, 07.38
Kokemukseni puljusta ovat kaksinaiset. Olen tilannut sieltä kaksi kertaa. Eka meni putkeen, kamat oli himassa n. viikossa. Toisella kerralla jengi suttas ihan simona. Toimitusaika tilauksesta oli about 6 vkoa. Ilmeisesti liikkeellä ei ollut tilattuja kamoja varastossaan ja niiden tilailussa kesti oma aikansa. Sokerina pohjalla oli, että yksi tuote ei tullut milloinkaan kotosuomeen. Sain rahat toki takaisin.

Japina
24.07.2008, 11.01
Ensimmäinen tilaukseni puljusta tehty 9.7, maksettu samana päivänä, tilaus lähetetty eilen 22.7...
Tuotteista yksi ei ole varastossa Formulan oro adapteri 160mm, toimitusaika 2-5 pv.

Olin lomalla ja ajattelin että paketti olisi siinä viikossa tullut koto suomeen ja vielä mitä, tulin kotosuomeen takaisin ja pakettia ei näy missään.
s-postia perään (21.7) että missä mennään. Kahden päivän kuluttua (22.7) vastaus s-postiin että paketti on lähtenyt 17.päivä.
Seuraavana päivänä (23.7) seurantatunnukset s-postiin, jotka kertoivat seuraavaa että paketti on haettu kyseisestä bike-compnentsista 22.7???:seko::mad::mad:

Laittaa harmittamaan kun ei ole lomalla nyt sitten tarvinnutkaan päästä kokeileen uusia jarruja, saatika päässyt kokeilemaan minkäänlaista maastoajoa koska ei ole JARRUJA!:mad:

Melkein kyllä viimeinen kerta Aachenin pojilta tilatulle tavaralle.

lansive
24.07.2008, 12.40
16.7 tilaus sisään
17.7 vahvistus sähköpostilla (maksettu saman tien)
23.7 ilmoitus että tavarat ovat lähteneet

Tilauksessa oli muutamat ketjut ja pikkutavaraa. Kaikissa saldona, että hyllystä löytyy.

Lisäksi saamallani pakettitunnuksella ei DHL:ltä löydy mitään. Kuinkahan usein mahtavat oikeasti lähettää noita kamoja?

CRC:ltä on tilaukset läheteneet paljon nopeammin, tosin ne sitten kuluttavat aikaa kyllä kuljetuksessa lähes viikon.

Raakahanu
24.07.2008, 17.58
Jos kyseisen lafkan kanssa on säätöä, kannattaa ottaa yhteyttä suoraan Philpp Simon nimiseen aspa-tirehtööriin, joko postitse (philipp ät bike-components.de) tai soittaa ja kysyä Philippiä luuriin jos muut on pihalla kuin lumiukot. Alkaa yleensä tapahtua.Tilausnumero on se x-koodi.

lansive
28.07.2008, 11.18
16.7 tilaus sisään
17.7 vahvistus sähköpostilla (maksettu saman tien)
23.7 ilmoitus että tavarat ovat lähteneet

Tilauksessa oli muutamat ketjut ja pikkutavaraa. Kaikissa saldona, että hyllystä löytyy.

Lisäksi saamallani pakettitunnuksella ei DHL:ltä löydy mitään. Kuinkahan usein mahtavat oikeasti lähettää noita kamoja?

CRC:ltä on tilaukset läheteneet paljon nopeammin, tosin ne sitten kuluttavat aikaa kyllä kuljetuksessa lähes viikon.

Tänään (28.7.) sitten tuli paketti perille, eli melkein pari viikkoa meni matkalla. Lisäksi juuri se pikkutavara (Jagwire Rocket Adjuster II) jonka takia tuolta tilasin oli sitten vaihtunut johonkin ihan toiseen, joka tosin sekin on vaijerin kiristin, mutta ei kuitenkaan sitä mitä tilattiin. Laitoin postia menemään info-osoitteeseen ja katsotaan mitä tulee.

Vastaus oli tullut illalla ja laitoin heille kuvat vastaanottamastani tavarasta, sekä tiedon mitä piti olla. Tänään sitten tuli jo vastaus, että laittavat oikean tavaran tulemaan kunhan sitä saavat käsiinsä. Viikon verran pitäisi kestää ja lupasivat laittaa myös väliaikatietoja. Ihan hyvin siis minusta homma hoidettu tähän asti.

lansive
07.08.2008, 07.45
Vastaus oli tullut illalla ja laitoin heille kuvat vastaanottamastani tavarasta, sekä tiedon mitä piti olla. Tänään sitten tuli jo vastaus, että laittavat oikean tavaran tulemaan kunhan sitä saavat käsiinsä. Viikon verran pitäisi kestää ja lupasivat laittaa myös väliaikatietoja. Ihan hyvin siis minusta homma hoidettu tähän asti.

7.8 oli tullut postia, että ei ole vielä saapunut tavara varastoon. Arvioivat että 2-5 päivää voisi vielä mennä. Aikaa siis näyttää kuluvan, mutta homma näyttää olevan hyvin hoidossa vaikka kyse oli 9 euron pikkutavarasta.

dILETANTTI
12.08.2008, 09.31
20.7. Tilaus, kaikki tuotteet (10 kpl) 2-7 päivän saatavuudella
21.7. Tilausvahvistus ja maksu.
30.7. Tieto, ettei yhtä tuotetta vielä saatavilla. Pyysin poistamaan ko. tuotteen tilauksesta.
1.8. Tilausmuutokset tehty
4.8. Paketti matkaan
11.8. Pakettia oli yritetty toimitaa kotiovelle, mutta satuin olemaan töissä.
12.8. Odotan pakettia töissä

Ihan OK tässä vaiheessa. Toivottavasti vielä sittenkin, kun saan paketin käsiini.

EDIT: 13.8. Paketti sitten viimein oikeassa osoitteessa (pieni tietokatkos osui matkalle) ja oikeat tavarat mukana!
Tilauksen muutoksen jälkeen poistetun tuotteen hinta oli maksettu tilille 6.8. Ei valittamista.

lansive
20.08.2008, 14.13
7.8 oli tullut postia, että ei ole vielä saapunut tavara varastoon. Arvioivat että 2-5 päivää voisi vielä mennä. Aikaa siis näyttää kuluvan, mutta homma näyttää olevan hyvin hoidossa vaikka kyse oli 9 euron pikkutavarasta.

Ja päivitystä tuli taas. Ei ole tavaraa ja tulee kahden viikon kuluessa. :eek:Toivossa on hyvä elää.

Reino Hoo
20.08.2008, 18.39
Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä: tein tilauksen 18.8. sain maksuemailin 19.8., johon vastasin saman tien toimittamalla maksukuitin. Tänään sain emailin, että paketti lähtee tänään toimitukseen, ja sen jälkeen lähetyksenseurantaemailin....:D

... ja tänään (25.8.) toimitus ovelle. Kokonaisprosessi kesti siis viikon eli suht nopeaa palvelua..