PDA

Näytä tavallinen näkymä : Espoon lenkit

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Viineri
08.04.2005, 19.18
Lähteekö Espoon lenkit otsikon mukaisesti huomenna kahvituvalta klo 10.00 vai jostain kumman syystä Vantaankosken kioskilta klo:12.00 :confused:
Oletko Antti lähdössä opiskelijoiden kera huomenna lenkille?

Jansmakko
08.04.2005, 21.34
Uskallan Antin (Salosta ilmeisesti meinasit) puolesta vastata, että Prologin porukka on lähdössä lenkille sunnuntaina klo 10 Vantaankosken kiskalta. Tervetuloa mukaan! Noista lauantain lenkeistä en tiedä.

Antti Salonen
08.04.2005, 22.12
En ainakaan huomenna ehdi aamulla Bembölestä ajamaan, mutta tosiaan sunnuntaina lähtee Vantaankosken kiskalta Prologin ja VP:n lenkit kymmeneltä.

Viineri
08.04.2005, 22.29
OK! Koukkaan huomenna tuvalle kymmeneksi, jos löytyis ajoseuraa? Nähdään ehkä Sunnuntaina Vantaankoskella :D

StePe
09.04.2005, 19.09
Eipä näkynyt Viineriä sen enampää kuin muitakaan tuvalla kymmenen aikoihin - eipä se kelin huomioiden mitenkään yllättänyt. Poikkesinkin sinne vain uteliaisuuttani nähdäkseni, että löytyykö muita "hulluja" sateeseen ajamaan.

Polkaisin sitten yksin keskimääräistä vähän pidemmän lenkin (200+) kelistä huolimatta. Tiellä sai ajella varsin rauhassa. Ensimmäinen pyöräilijäksi luokiteltava vastaantulija taisi olla 180 km:n paikkeilla.

Viineri
09.04.2005, 19.41
Sorry Pertti :( Kastuin jo viikolla pari kertaa, joten ajattelin edes yhden lenkin tehdä kuivana. SeliSeli... Kävin alkuillasta tekemässä 3h sprintin(verrattuna sun lenkkeihin).
Huomenna Vantaankoskelle, jos ei sada :confused:

cyclooppi
11.04.2005, 19.34
Bempöleen kahvituvalta lähti kuusimiehinen poppoo baanalle. Matkaa kertyi 100 - 120 km riippuen vähän lähtöpaikoista. Vauhti kaikille sopivaa ja keli kohtuullinen. Vielä kun saisi tietkin kuntoon niin nautinto nousisi.

Viineri
12.04.2005, 12.46
Me oltiin sunnuntaina 3 miehisellä joukkueella, vierailulla Vantaankoskella. Ajettiin kimpassa VP ja Prologin kera 90km Jokelaan kahville 10hlö. porukalla.
Tavattiin matkalla myös IK porukka ja ajeltiin kimpassa vähän aikaa(kiitos peeseistä!). Mulle tuli 132km siirtymineen. No ensi lauantaina kahvituvalle, jos tää flunssa menee ohi siksi :(

cyclooppi
14.04.2005, 18.10
Osanotto viikonloppuna Bempölen kahvituvalta vähäisempi, johtuen MAXIM-Tourista. Joten porukat sinne ja seuraan kisaa. Fillarillakin voi tulla ja jatkaa sieltä sopivalla porukalla lenkkiä.
Katsotaan nyt ainakin niinkauan lauantain kisaa kunnes Tanttu on tippunut joukoista.

Viineri
19.04.2005, 20.31
Tuohan selittää, miksi lauantaina ei ollut muita kuin StePe ja mä.
Käytiin kuitenkin heittämässä lenkki Masala-Inkoo-Virkkala-Nummela-Lepsämä akselille. Mulle tuli 150km ja Pertille vähän enemmän.
Toivottavasti ensi La olisi vähän isompi porukka?

Kemppis
19.04.2005, 21.33
Minä yritän tulla lauantaina ajamaan.

Punkku
21.04.2005, 09.31
Onko lauantaina lenkille lähtijöitä? Minkälaista lenkkivauhtia pidätte? Pysyykö ns. normaalikunnolla mukana? Ei viitsisi lähteä jarruksi, jos teillä on reippaampi vauhti. Kymmeneltäkö nuo lenkit lähtevät ja bembölen tuvalta..?
Itä-Helsingissäkin olisi lenkki, mutta taitaa Espoo sopia sijainniltaan paremmin.

Antti Salonen
21.04.2005, 11.01
Mä erittäin todennäköisesti en ehdi taaskaan tuvalle kymmeneltä, kun lauantai näyttäisi olevan täyteen buukattu. Sunnuntaina sitten Vantaankoskelta, jos ei muuten.

Viineri
21.04.2005, 13.24
Viime Sunnuntain keskari tais olla 30,1, kun heitettiin 90km noin 7hlö porukalla.
Eikä ketään jätetä, eli vauhti sovitetaan heikoimman mukaan, ja jos alkaa painamaan voi vetohommat jättää parempikuntoisille ja huilailla ryhmän keskellä. Kahvitupa La 10.00, nähdään siellä!

Antti Salonen
28.04.2005, 13.11
Viime lauantaina taisi mulle tulla kilsoja jotain 125 km ja sykkeet olivat ehkä turhan korkealla. Vapunaattona mä ainakaan en pääse paikalla, sillä olen edellisen yön Fiskarsin nurkilla ja ajelen sieltä sitten lauantaina Helsinkiin. Seuraava yhteislenkki mun osaltani on sitten vapunpäivänä Vantaankoskelta.

Viineri
29.04.2005, 15.04
Jep jätkät ryntäili kuin kevätlaitumille päässet sonnit. no se on sitä intervallia.
Huomenna tulen tuvalle 10.00 jos ei sada. Toivottavasti kaikki virtuaalipyöräilijätkin näyttäytyvät, niin saadaan isompi porukka.

Viineri
02.05.2005, 07.40
Pieneksi oli porukka mennyt Lauantaina? Käytiin StePe:n kanssa ajamassa 144km, 28,0km/h keskarilla reitillä: Bemböle-Siikajärvi-Tervalampi-Vihti kk-Haavisto-Läyliäinen-Kytäjä-Rajamäki-Perttula-Lepsämä-Velskola-Bemböle.

Viineri
04.05.2005, 12.01
Jospa yhdistetään voimat ja mennään Vantaankosken kioskille 12.00?
Ainakin Antti oli tulossa.

StePe
04.05.2005, 13.59
Mihinkäs aikaan, Viineri, lähdet Lepsämästä? Voisin koukata Takkula-Lepsämä-reittiä, niin tulisi mukava reilu 50 km lämmittelyä Vantaankoskelle mennessä.

Viineri
04.05.2005, 19.44
Lähden 11.10 himasta.
Soita tai laita tekstari vaikka lähtiessäsi, on yksi akuutti tilanne päällä
enkä ole varma voinko lähteä.

Antti Salonen
07.05.2005, 18.49
Tänään oli vauhti himpun verran reipas. Vauhti vain kiihtyi kotia kohti ja lopulta keskariksi jäi siirtymät mukaanlukien 31,0 vaikka välillä tuli mentyä hyvinkin hitaasti. Kilometrejä tuli 143 ja sää oli hieno.

Viineri
07.05.2005, 18.51
Tänään heitettiin lenkki: Kahvitupa-Masala-Evitskog-Siuntio-Lohja-Ojakkala-Siippoo-Lepsämä-Velskola-tupa. Mulle tuli 115km, 30,0km/h keskarilla.
Sää oli loistava n. +13 ja puolipilvistä, mukana oli 4 ajajaa.

Viineri
12.05.2005, 12.12
Mulla jää Lauantain lenkki väliin tärkeän syyn vuoksi, on nääs
saunailta perjantaina. Yritän olla paikalla V-koskella Sunnuntaina.

Antti Salonen
12.05.2005, 12.53
Mun pettämättömän harjoitusohjelmani mukaan tämä viikko olisi lepoviikko, eli luultavasti minunkin osaltani jäisi väliin lauantain lenkki. Suunnitelmissa olisi mennä Fiskarsin suuntaan suorittamaan sisäänajo Guerciottille, jossa on nykyään tuliterät tuubit vanteille jo liimattuna, uusi ketju, vaijerit ja jarrupalat. Sunnuntaina sitten Vantaankoskelta lenkki.

StePe
12.05.2005, 13.33
Taidan minäkin ajaa oman lenkin lauantaina ja annan virtuaalipyöräijöille vaihteeksi tilaisuuden vallata Bemböle.
Vantaankoskelta sitten taas porukalla sunnuntaina.

Viineri
17.05.2005, 07.30
Nostetaan tää ylös taas, että kaikki huomaa.
Eli siis Bembölen kahvituvalta La 10.00 ja Vantaankoskenkioskilta Su 10.00
Oltiin Su vierailulla koko porukka kioskilla ja saatiin ajajia kasaan 10 hlö.
Ajeltiin Läyliäisiin kahville, minulle tuli 140km keskarilla 28,9. Näyttää siltä, että
porukka on lisääntymään päin.

Antti: Tsemppiä kisoihin ja muista laittaa sadekelin renkaat alle!

Antti Salonen
17.05.2005, 15.05
Taisi jäädä väliin Avanti-cup tänään, kun on hiukan semmoinen fiilis kurkussa ja keuhkoissa, että ajamiseen tulee ainakin parin päivän tauko.

Viineri
19.05.2005, 15.33
Lauantaina tuvalta klo 10.00 ajamaan.
Säätiedotus lupaa +18, joten ilmat on kohdillaan

Enzio
20.05.2005, 16.47
Huomenna minulla on ainakin seikkailukisat. Joten en ehdi lauantaina. Sunnuntain lenkki vantaankoskelta voi myös jäädä väliin jos kisat ovat olleet rankat..
Kiitos vain viimeisestä. Kyllä kahvin ja sämpylän jälkeen jaksoi taas polkea :)

StePe
20.05.2005, 19.33
Säätiedotus lupailee tosiaan viikonlopuksi loistavia ajokelejä. Jos en satu ilmestymään kahvituvalle klo 10, tarkoittaa se mitä todennäköisimmin sitä, että olen lähtenyt aikaisemmin aamulla sellaiselle pidemmälle lenkille. Siinä tapauksessa sunnuntain kevyt lenkki Vantaankoskelta sopii taas hyvin palautteluksi.

Antti Salonen
20.05.2005, 21.53
Olen mitä luultavimmin tulossa tuvalle aamulla. Kyseeseen tulisi lähinnä kohtuumittainen, siirtymineen max. 150 km ja kevytvauhtinen lenkki. Jos haluatte ajaa täysiä 200 km pistäkää viimeistään aamuyhdeksältä tekstari, niin jään nukkumaan himaan.

Viineri
23.05.2005, 09.02
Loistavat kelit, myötätuulta varmaan 100km! Käytiin 6 hlö voimin lenkki Tupa-Inkoo-Lohja-Ojakkala jne. Mulle tuli saldoksi 145km keskarilla 29,0.
Hienoa homma, että poliisit ohjas liikennettä siellä Myllylampi-Nummela akselilla, niin päästiin turvallisesti risteyksistä läpi.

Antti Salonen
03.06.2005, 15.20
Mä lähden huomenna sen verran aikaisin jo Tampereelle, että lenkki saa jäädä. Toisekseen tänäänkin tuli väännettyä PK:ta sata kilsaa, joten kai sitä voi ennen pitkää Pirkkaa vähän levätäkin.

StePe
03.06.2005, 15.35
Ellei huomenna keli ole aivan mahdoton, olisi tarkoitus ajella kevyt ja meidän mittapuulla lyhyehkö lenkki, kun sunnuntain Pirkan pyöräilyyn pitäisi kuitenkin vähän säästellä.

Huomenna klo 10 olisi oivallinen tilaisuus lähteä Bembölen kahvituvalta rauhalliselle porukkalenkille.

Viineri
09.06.2005, 08.06
Onko launtaina lenkille lähtijöitä? Itse olen tulossa.

Antti Salonen
09.06.2005, 13.31
Olen mitä luultavimmin tulossa. Semmoinen huomio on kuitenkin paikallaan, että mä olisin mahdollisesti menossa Fiskarin suuntaan enkä siis takaisin, eli suunta saisi olla mielellään lännen puolelle ja mä sitten hyppäisin kelkasta jossain vaiheessa.

StePe
09.06.2005, 13.47
Olisin myöskin lähdössä lauantaina. Sääennuste lupailee lauantaiksi reipasta itätuultä, joten vanhoja periaatteita noudattaen pitäisi pyrkiä aluksi idän suuntaan, mutta eiköhän se länsikin käy.

(Minulle sopisi vaikka reitti Vihti-Saukkola-Sammatti-Karjalohja-Pohja-Inkoo. mutta todennäköisesti enemmistö äänestää tämän vaihtoehdon nurin).

Antti Salonen
09.06.2005, 13.50
Tuo vaihtoehto sopii mulle aivan mainiosti, eli jos paikalla on lisäksi vain Viineri, on enemmistö jo päätöksensä tehnyt.

StePe
09.06.2005, 13.55
Ehkä me saadaan Heikkikin ylipuhuttua (seuraavan viikonlopun pienen ruotsalaisen rapakon kiertoa varten pitää kuitenkin treenata niitä pidempiäkin lenkkejä!)

Heikki
10.06.2005, 16.19
Tuo reitti sopii kyllä minulle.

Antti Salonen
12.06.2005, 09.34
Eilen taisi tulla kilometrejä ihan hyvin osalle porukasta. Ajettiin Bembölestä siis Vihtiin, ja sieltä Pusulan ja Saukkolan kautta Fiskariin. Mulle tuli kilometrejä 142 siirtymän kanssa, keskinopeus 32,5 km/h, ja muut lähtivät polkemaan vastatuuleen takaisin pääkaupunkiseudulle, eli kaipa siitä ainakin osa sai 250 kilometriä täyteen.

StePe
12.06.2005, 16.13
Eilen tuli ihan mukavasti kilometrejä. Minulle tuli kokonaismatkaksi siirtymineen 241 km (keskinopeus 30 km/h tuntumassa, kokonaisnousua 2050 m). Yllättävän vähän se koukkaus Pusulan kautta lisäsi matkaa. Karjaa-Inkoo välillä vastatuuli ei pahemmin härinnyt, mutta Inkoon jälkeen tuulen tunsi selvemmin.

Tänään tuli sitten ajeltua kevyttä paluttelevaa Porvooseen ja takaisin (vajaa 150 km). Seuraava viikonvaihde meneekin sitten Vätterniä kiertäessä.

IoD
12.06.2005, 17.25
Eipä näkynyt Porvoossa ketään jolta olisi voinut saada hyvän peesin/vuorovedon kotiin... onneksi ilma oli hyvä, niin menihän se yksinkin--vaikka tuuli kääntyi niin, että oli mennen tullen vastatuulta.

Viineri
17.06.2005, 14.10
Olen menossa la GF kisaan Kalpikseen ja osa porukasta on järvenkierrossa, joten voi olla hiljaista la tuvalla? Toivottavasti kuitenkin edes pieni porukka saadaan kasaan.

Ciclismo
20.06.2005, 19.10
Pääasiassa ajoreittini on kulkenut kehä III:n kupeessa Hämeenlinnanväylälle ja takaisin Espooseen. Vanha Turuntie on myös koettu, mutta täysperävaunullisten rekkojen kyljessä ei välttämä koe oloaan tukevaksi. Kysyisinkin nyt asiasta paremmin tietäviltä hyviä reittiehdotuksia länsi/pohjois-Espoo noin 50-100 km lenkistä, kun aloituspaikkana on esim. Bemböle. Onko Oittaan suunta hyvää tietä tai miten lienee asia Vihdintien pohjoispuolella?

IoD
21.06.2005, 13.39
Bembölestä voi oikeastaan lähteä minne päin vain ja aina on hienot maantiemaastot. Pohjoiseen: esim. Oittaa-Pirttijärvi-Velskola (vähän huonokuntoinen pinta, mutta hienoja mäkiä)-Vihdintie, sieltä esim. Luukkiin, Luukista Klaukkalaan jne. Tai Pirttijärven jälkeen voi kääntyä Röylään ja sieltä kehäIII:lle. Länteen: Vanhaa turuntietä (ei se niin hirveä tie ole) esim. Veikkolaan, sieltä vasemmalle Lapinkyläntielle ja Kauklahteen; tai Vanhalta Turuntieltä Solvallaan, siellä on kilpailijoidenkin kunnioittamia mäkiä (ks. topikki Länsiväyläajoista).

Antti Salonen
01.07.2005, 04.51
Lauantaina näyttäisi olevan kovasti muuta puuhaa, eli en varmaankaan ehdi tuvalle kymmeneltä. Toisaalta sunnuntaina on Lahden reissu tiedossa, eli muutenkaan ei oikein sopisi raskas lenkki lauantaiksi. Seuraava lauantai 9. heinäkuuta on osaltani vielä hämärän peitossa, mutta näyttäisi pahasti siltä, että olen silloin nauttimassa etelän lämmöstä (45 astetta) Persianlahden maisemissa.

Viineri
01.07.2005, 09.24
Olen Tahkolla rääkkäämässä itseäni. Joten nähdään vasta seuraavana vkl.

StePe
01.07.2005, 09.53
Taidanpa minäkin jättää huomisen väliin.

Seuraava viikonloppu meneekin Suomen toisella laidalla, joten seuraava mahdollinen osallistuminen Bembölen lenkille on 16.7.

Hiilari
07.07.2005, 09.29
Onko tulevana lauantaina 9.7. joku lähdössä maantielenkille Bembölen kahvituvalta? Saako tällanen vanha läski tulla peesailemaan?

Viineri
07.07.2005, 13.11
Kaikki vanhat ja nuoret saa ja täytyy tulla ajamaan.
Olen itsekin tulossa, eli La 10.00 tuvalla.

Antti Salonen
07.07.2005, 18.26
Mä olen etätöissä täällä etelässä, eli en pääse. Sen sijaan 16. päivä pitäisi olla aivan OK, eli silloin sitten.

Hiilari
08.07.2005, 10.03
Ok, mä lähden tästä Kamppiin Selkä-Centeriin (on muuten pro paikka). Jos selkälekuri antaa luvan, ilmaannun huomenna lauantaina tuvalle klo 10. Eiköhän se anna, marisee vaan hieman. Maantiepyöräily ei tunnu olevan selkälääkärien mielestä parasta mahdollista nyrjähtäneen välilevyn hoitoa.....

Viineri
13.07.2005, 08.48
Käytiin Hiilarin kanssa pyörimässä Vihdin suunnalla 118km. Olisko seuraavana lauantaina odotettavissa suurempaa osanottoa?
Itse olen ainakin tulossa.

Antti Salonen
13.07.2005, 12.06
Tulossa ollaan.

StePe
13.07.2005, 13.19
Lauantaina klo 10 Bembölessä - tarkoitus olisi ilmestyä paikalle.

bilato
15.07.2005, 12.50
Hello! Tarkoitus olisi tulla tutustumaan Bembölestä avautuviin upeisiin reitteihin!:)

Wasserträger
15.07.2005, 13.30
Yritetäänpä venyä ekaa kertaa paikalle ...

Hiilari
20.07.2005, 07.32
Tulipa Viinerin kanssa nähtyä paljon uusia hienoja ja hiljaisia asvalttiteitä Espoosta luoteeseen ja pohjoiseen. Eikun tulevana lauantaina 23.7. taas. Mä ilmaannun Bömböölen tuvalle kymmeneksi. Kenties joku muukin?

Antti Salonen
20.07.2005, 09.43
Viimeksi oli enemmänkin väkeä paikalla, noin 8±1 muistaakseni. Eiköhän sinne siis joku muukin ilmaannu. Viimeksi ajettiin vaihtelevaa vauhtia Siippoon Nesteelle ja takaisin, yhteensä reilu satanen plus siirtymät.

StePe
20.07.2005, 11.01
Viimeksi taisi tulla Bemböle-Vihti-Siippoo-Perttula-Bemböle-reitille matkaa n. 109 km. Osalla porukasta oli kiire kotisohvalle seurailemaan Tourin tapahtumia. Ensi lauantaina Tourin aika-ajo alkaakin vähän myöhemmin (kärki starttaa klo 17 jälkeen), joten sen puolesta olisi mahdollisuus ajaa pidempikin reitti. Sääennusteissa kummittelevat ukkoskuurot voivat tietysti vähän hillitä ajointoa.

Hiilari
22.07.2005, 21.09
No tulen kympiksi kummiskin Bömbööleen haahuilemaan. Jos sataa voipi vaikka tehdä jonkun tunnin-parin intensiivirykäisyn ilman kahvitaukoja. Sadepäivinä on minusta kypsintä istua märissä vaatteissa bensiksellä ja sitten lähteä takaisin sateeseen...

Antti Salonen
22.07.2005, 23.00
Multa todennäköisesti jää lenkki tällä kertaa väliin, eli ei kannata aamulla ainakaan odotella. Tuli vähän vaihtoehtoista menoa, eli pitää katsella aamulla keliä ja punnita vaihtoehtoja.

Hiilari
25.07.2005, 11.31
Männä lauantaina oli lopulta kuitenkin hyvä tuuri sään suhteen. Aika tuulista oli, mutta sadetta tuli niskaan vain vartin verran ihan lopussa. Mittariin kertyi siirtymineen 145 km 30km/h keskarilla, mikä oli tällä kunnolla kyllä maksimi.

Eikun porukat messiin ensi lauantaina, kympiksi Bemböleen. Porukkaa soisi siellä olevan vähän enemmänkin. Mukavaa voisi olla myös tuollainen vähän lyhyempi, parin kolmen tunnin lenkki ilman pitkää kahvitaukoa. Tulee kotona vähän noottia kun koko lauantai menee satulassa...

Punkku
26.07.2005, 09.45
Kiitos vaan hyvästä lenkistä.
Nyt tämä virtuaalipyöräilijä pääsi kerrankin osallistumaan lenkille.
Hyvä snakebite tuli siinä lopussa, piti sitten kumminkin ostaa uusi ulkorengas kun Rubino Pron kylki repesi muutaman sentin matkalta.

Ajattelin kyllä tulla taas lauantaina tuvalle kymmeneksi.

Viineri
29.07.2005, 08.52
Palattu mökiltä jälleen, eli mukana ollaan, huomenna 10.00

Punkku
29.07.2005, 09.02
Tulen huomenna, jos ei kaatamalla sada.

Sääsivut näyttävät kyllä ihan lupaavilta.

StePe
29.07.2005, 10.47
Olen myös tulossa huomenna.

Etelästä uhkaavan sadealueen liikkeitä ei tunnu kukaan vielä tietävän tarkaan, vaikkakin tällä hetkellä yleisin uskomus taitaa olla, että sade ei ulottuisi tänne saakka.

Heikki
29.07.2005, 14.51
Mukaan tullaan.

Sateeseen kannattaa tähän aikaan vuodesta aina varautua. Tälläkin viikolla parilla VP:n Luhanka-leirin lenkillä on sattunut ukkoskuuro kohdalle ja kastuttu on totaalisesti.

StePe
30.07.2005, 17.39
Loistavissa olosuhteissa 6 ajajan porukalla ajettu vauhdikas Espoon lenkki takana (taisipa olla oman osallitumishistorian vauhdikkain).
Ajoimme Läyliäiseen nauttimaan välipalaa. Polarin mukaan menomatka oli 70,1 km keskinopeudella 31,9 km/h ja paluumatka 75,2 km keskinopeudella 34,0 km/h.

Lähes kaikilla lenkille osallistuneilla tuntui olevan ensi viikonloppuna muuta ohjelmaa, mutta kahden viikon kuluttua yritän tulla taas Bemböleen.

RLO
01.08.2005, 08.29
Lohduttavaa kuulla, että vauhti oli tavanomaista kovempaa, sillä minulle ainakin se oli ihan maksimia, vaikka tulikin lähinnä peesailtua (Siis kiitokset kaikille jonon kärjessä ahertaneille!). Oma (halpis)mittarini antoi (siirtymät pois laskien) nopeudeksi vain 31.4 km/h, mutta eiköhän se Polari ole luotettavampi. Mittariin tuli kaikkiaan 177 km/28.9 km/h. Jos vauhti on jatkossa maltillisempaa saatanpa tulla toistekin, vaikka siirtymä täältä Lahden väylän takaa on vähän pitkä...

Hiilari
01.08.2005, 11.00
Jäipä lenkki väliin remonttisyistä, mutta ehkä ensi lauantaina voisi maistua. Meitä on näköjään useampiakin joille myös vähän iisimpi lenkki olisi paikallaan. Tai pikemminkin hiukka lyhyempi. 150 kilsaa 34 km/h keskarilla tai sinnepäin on minullekin jo liikaa. Kattellaan millainen porukka saadaan aikaiseksi jatkossa. Kun kerran on myös noita helevetin kovakuntoisia kavereita niin ei sitä nyt tahdo mennä sinne laahusankkuriksi perään roikkumaan.

StePe
01.08.2005, 12.49
Ei se vauhti ole pääasia, vaikka erilaisia tilastotietoja lenkeiltä täällä välillä esitelläänkin. Minulle ainakaan ei ole koskaan hidas vauhti muodostunut ongelmaksi, vaikka joskus keskinopeus on jäänyt jopa 25 km/h tuntumaan.

Jälleen kerran pitänee korostaa, että tarkoitus on ajella porukalla. Porukan kanssa on tietenkin tehtävä kompromisseja. Itse ajaisin mielellään 150-200 km lenkkejä ilman merkittäviä taukoja, mutta suurimmalle osalle pyöräilijöistä tankkaus- ja rupattelutuokio jossakin puolimatkan krouvissa tuntuu olevan lenkin varsinainen kohokohta. Eikä yli 100 km lenkit kiinnosta kaikkia, eikä monilla ole edes aikaakaan uhrata koko päivää pyöräilylle.

Moni porukkalenkille ensimmäistä kertaa osallistunut on ihmetellyt, kuinka helposti ryhmän mukana voi ajella 30 km/h keskivauhdilla, vaikka yksin ajaessa saa ponnistella tosissaan esim. 26-28 km/h keskariin. Kaikille yksin puurtaville suosittelen porukkalenkin kokeilemista (esim. Bembölestä launataina).

Viineri
01.08.2005, 16.45
Ainahan sitä ollaan ajettu hitaimman kaverin mukaan, eikä se ole ollut ongelma. Lauantaina sattui ilmeisesti kaikille reippaampi vauhti sopimaan. RLO on aikas kovakuntoinen, koska jos aikaisemmat lenkit on ollut vain max. 80km, niin todella hyvin jaksoit ajaa. Ensiviikonloppu menee huilatessa ja Sunnuntaina Mäntsälänajoissa, sitten on Eteläkärjenajot 14.8, joten olen tulossa aikaisintaan 3 viikon päästä
porukkalenkille. Nähdään silloin!

RLO
02.08.2005, 08.39
Oman kunnon kovuus sanan varsinaisessa merkityksessä on lähinnä haaveilua, mutta eivät pitkät lenkit minullekaan vieraita ole. Muutamia yli satasen lenkkejä on tullut ajettua kesän aikana ja kesän pisin päivämatka on n. 230 km. Yksin ajaessa vauhti vaan on lähempänä 25 km/h kuin 30 km/h. Ja vanha totuushan on että ei matka tapa vaan vauhti. Tosin itse kuulun niihin pyöräilijöihin, joille tankkaustauko pitkällä matkalla on välttämätön, jotta omin voimin pääsee edes perille.

Yhteislenkeillä 'kaveria ei jätetä'-periaate on tietysti ihan kiva juttu, varsinkin jos mukana on aloittelevia harrastajia, vaikka minua ei putoaminen haittaakaan. Siitä on kokemuksia jo nuoruusvuosilta, jolloin olin pyöräilyseuran jäsen. Ideaalitilanteessa porukan kunto olisi kutakuinkin samaa tasoa, jolloin jokainen voisi ajaa reippaasti kuntonsa mukaan. Olen kuullut että isossa maailmassa porukkalenkit on jaettu keskinopeuden mukaan eri ryhmiin: esim. 25 km/h, 30 km/h jne..., jolloin itselleen sopivan ryhmän löytäminen pitäisi olla helppoa. Suomen harrastajamäärillä tällainen toimintamalli tuskin koskaan toteutuu, mutta pyöräillään silti yhdessä!

Hiilari
02.08.2005, 12.38
Samaa mieltä RLO:n kanssa tästä: yksin ajaessa on pirun vaikea pitää kunnon keskivauhtia. Osin johtuu ihan ilmanvastuksesta, muta ainakin mulla myös siitä että ittekseen homma menee sellaiseksi maisema-ajeluksi. Ei sitä yksin osaa piiskata itseään samalla tavalla kuin vaikka juoksulenkillä. Porukkalenkillä taas homma toimii ja maisemat vaihtuu tiuhaan.

Anyway, koetan tulla lauantaina taas peesailemaan. Siinä se kunto kohoaa. Mä olen vanha retkipyöräilijä; jos tipun joukosta niin selviydyn aina kotiin.

Antti Salonen
02.08.2005, 22.42
Mulla menee kaksi seuraavaa lauantaita vielä lomilla, mutta 20.8. pitäisi olla taas ohjelmassa Bembölen kahvitupa. Eilen ajelin yksikseen 22,5 keskarilla 155 kilsaa, joka otti lopussa hieman voimille, kuten käyrä (http://www.helsinki.fi/~aksalone/polar2.gif) kertoo. Huomenna pitäisi polkaista 172 kilsaa Sloveniaan, mistä sitten suuntaan pian perään Italiaan viikoksi.

Heikki
12.08.2005, 22.07
... sitten on Eteläkärjenajot 14.8, joten olen tulossa aikaisintaan 3 viikon päästä
porukkalenkille. Nähdään silloin!

Eiköhän kuitenkin ajata ensin lauantaina semmoinen valmisteleva lenkki Bembölestä ja mennään sitten pyhänä porukalla Tammisaareen? Varmaan monen muunkin ajokilometrit ovat jääneet tällä viikolla aika vähiin noiden sateiden takia? Mitä nyt tietysti StePe on kelanut ...

Heikki
13.08.2005, 20.41
Missäs ukot luuras? Pyöräily on ulkoharrastus ja selleisena siihen kuuluu myös ajoittain ajaminen sateessa.

Tänään olisi ollut Hiilarin toivoma lyhyt lenkki ilman kahvitaukoa: <80km, keskeri 30km/h. Ajoimme suurimman osan kaksistaan Teemu:n kanssa Siikajärvi, Veikkola, Kylmälä, Vols, Veklahti, Kirkkonummi (vesitornin mäki ylös), Kivenlahti. Vahinko, että kolmas kaveri heitti kesken Siikajärveltä. Oli rengasrikko ja ajoittain sadetta.

Viineri
15.08.2005, 16.41
Ei täällä vettä pelätä, eilen tuli kastuttua Tammisaaressa. Onneksi vain ekan tunnin satoi kaatamalla ja viimeinen tunti ajeltiin jo kuivalla tiellä.
Vauhti oli kohdallaan, tulin kolmen hlö kärkiporukassa maaliin ja keskari oli 38.9km/h. Tosin IK miehet veti lähes koko ajan, kiitos siitä heille.

Heikki
15.08.2005, 17.19
Pilkka sattui nyt omaan nilkkaan. Sunnuntaiaamun ennusteiden mukaan koko päiväksi oli luvattu sadetta. Jatkoin kylmän rauhallisesti aamun lehden lukua ja nostin fillarin kuljetuspussista takaisin koukkuun ja aloin valmistautua sohvalle seuraamaan naisten maratonia.:o
Hurjaa oli teidän kyyti, kun ottaa huomioon alun sateen ja mutkaisen alkuosuuden, jossa kaarteissa oli kaiketi vieläkin irtosoraa asfaltilla.

Pekka Sirkiä
16.08.2005, 12.30
Kaikki Etelä-Suomen aluemestaruuskisoja katsomaan t ä n ä ä n 16.8. Vantaankoskelle!!! Aikataulu ja ohjelma Fillari-lehden uutispalstalla. :)

Tervetuloa värikästä maantiepyöräilykisaa seuraamaan ja ajajia kannustamaan niin kilpailijat, ex-kilpailijat kuin ei-kilpailijatkin.

Btw: Siltamäen mäkkärille kokoontuu klo 17 maantieporukka, joka heittää lyhyen "verryttelylenkin" (max. 3-kymppiä) lähitienoilla ennen kisan alkamista. - Vauhdikkaampi "lokasuoja- ja suoratankoporukka" myös mukaan :D

NoNo
16.08.2005, 12.39
Kaikki Etelä-Suomen aluemestaruuskisoja katsomaan t ä n ä ä n 16.8. Vantaankoskelle!!! Aikataulu ja ohjelma Fillari-lehden uutispalstalla. :)

Tervetuloa värikästä maantiepyöräilykisaa seuraamaan ja ajajia kannustamaan niin kilpailijat, ex-kilpailijat kuin ei-kilpailijatkin.

Btw: Siltamäen mäkkärille kokoontuu klo 17 maantieporukka, joka heittää lyhyen "verryttelylenkin" (max. 3-kymppiä) lähitienoilla ennen kisan alkamista. - Vauhdikkaampi "lokasuoja- ja suoratankoporukka" myös mukaan :D

ei kun ajamaan. Kai sinne sekaan mahtuu.

Viineri
16.08.2005, 13.16
Onko ketään tulossa ajamaan La tuvalle, itse olen tulossa mikäli
ei aivan ämmiä sada :(

Antti Salonen
16.08.2005, 14.50
Tulossa ollaan ellei aivan ihmeitä tapahdu. Ohjelmassa lyhyt, pitkä, hidas tai nopea lenkki, eli ihan miten vain muille parhaiten sopii.

Viimeiset kolme viikonloppua menivät etelämmässä, missä tuli ajettua pyörällä aika paljon. 14 päivän aikana tuli mittariin 870 kilsaa ja nousumetrejä hulppeat 15 tuhatta. Pistin lomakuvia (http://www.helsinki.fi/~aksalone/2005-08-15/index.html) verkkoon, joskaan kaikki niistä eivät ole pyöräilyaiheisia, mutta osa enemmän tai vähemmän sivuaa aihetta.

Pekka Sirkiä
17.08.2005, 08.55
ei kun ajamaan. Kai sinne sekaan mahtuu.

...kyll' me ajettiin... rata ympäri ja kilpailijoiden perässä vähän matkaa...

Wanha kisakonekin lämpeni, joskaan ei tarpeeksi osanottoa varten (brenikat kun on jo plakkarissa eli motivaation kanssa ongelmia... :p )

Käykääpä kokeilemassa - vaikka tuo Voutilanlantien pätkä - heittäkää se noin 40-45:n vauhdilla, niin pääsette taatusti o i k e a a n kisatunnelmaan :)

Radan sanottiin olevan "tekninen" - ja kyllä se aivan varmasti sitä olikin... :D

Heikki
18.08.2005, 08.29
Palataanpas taas foorumin varsinaiseen aiheeseen (Espoon lenkit) ja jätetään seikkailut muissa pyöräilytapahtumissa muihin foorumeihin.

Mukana ollaan.

StePe
19.08.2005, 14.45
Osallistuminen epävarmaa - ellei jopa epätodennäköistä. Huomiseksi on luvattu sen verran hyvää säätä, että aamulla voi tulla edellisen lauantain tavoin kiusaus lähteä "vähän" pidemmälle lenkille.

Viineri
22.08.2005, 19.42
Ajettiin lauantaina loistavassa säässä lenkki akselilla Tupa-Siikajärvi-Vihti kk- Moksi-Vihtijärvi-Rajamäki-Röykkä-Lepsämä-Tupa. Kilometrejä tuli 136 keskarilla 31,6. Mukana oli lähtiessä 9hlö ja lopussa hieman vähemmän :o
Ensiviikonloppu taitaa mennä monella erinäköisissä kilpailuissa, kuten Pitkäjärven ympäriajo ja Myllynpyöräily, mutta kahden viikon päästä taas isommalla porukalla:)

Antti Salonen
26.08.2005, 16.25
En itse ole tulossa huomenna kiskalle, koska sunnuntaina on ohjelmassa Turussa lenkki. Huomenna ehkä tulee käytyä ajamassa, mutta niin kevyesti ja lyhyesti, ettei yhteislenkissä ole oikein ideaa.

Antti Salonen
30.08.2005, 17.44
Ensi lauantaiksi 3.9. on luvattu alustavasti erinomaista kesäistä säätä. Voisikin yrittää panostaa siihen, että saataisiin ainakin kerran vielä kasaan hyvä ja iso porukka. Ajetaan sen verran rauhallisesti, eli keskinopeus alle 30 km/h, että kaikki pysyvät varmasti mukana.

Viineri
31.08.2005, 09.28
Tulossa ollaan :D

Kemppis
01.09.2005, 06.47
Edit: Muuttokuorman kärrääminen aiheutti liika kipuja kropassa, yirtän tulla huomenna prologin lenkille

StePe
02.09.2005, 17.40
Huomiseksi lupaillaan niin hyvää pitkän lenkin säätä (ainakaan aamusta ei ole liian lämmintä), että taidan jälleen kerran valita klo 10:00 sijasta 10 tunnin lenkin ja lähden liikkeelle vähän aikaisemmin aamulla.

Antti Salonen
03.09.2005, 00.02
Tuli viime hetkellä muuta menoa huomiseksi, joten pahasti näyttää siltä, etten pääsekään tulemaan. Mun pitää olla kotona jo heti 12 jälkeen, eli ilmeisesti pakko tyytyä käymään lyhyellä lenkillä jo hiukan aikaisemmin aamulla.

Viineri
05.09.2005, 08.56
Ajeltiin 150km loistavassa säässä :cool: Reitti noin: Lepsämä-tupa-Kirkkonummi-Inkoo/Tähtelä-Virkkala-Lohja-Lehmijärvi-Vesikansa-Ojakkala-Lepsämä, muut jatkoivat Veikkolan kautta tuvalle. Mukana oli 8hlö.Keskari oli mulla 29,6, ajoin yksin n.40km, joten se ehkä vähän pudotti tuota?
Suosittelen tuota Vesikansantietä kaikille jotka pitävät nousuista :D

Pekka Sirkiä
05.09.2005, 11.08
K i v a l e n k k i :) lauantaina, vaikka ajoin vain osan matkaa - eli "tiputtauduin" porukasta Tähtelän jälkeen Siuntion tienhaaran osuttua (enemmän kuin) sopivasti kohdalle.

Samalla tuli uusi matkaennätys 135 km :D (aiemmin tällä kaudella 120 km). Vauhtiakin oli ihan riittävästi (em. keskarilla), muttei sentään liikaa. Jaksoin näet ajaa sunnuntaina vielä muutaman kaverin kanssa palautellen (lue. reippaasti ylämäissä repien) 65 km, mm. Velskolan Pitkäjärven itäpuolen "vuoristotietä".

Harmi ;) etten pääse ensi viikonloppuna, kun on muuta menoa.

StePe
08.09.2005, 12.05
Ajeltiin 150km loistavassa säässä :cool: Reitti noin: Lepsämä-tupa-Kirkkonummi-Inkoo/Tähtelä-Virkkala-Lohja-Lehmijärvi-Vesikansa-Ojakkala-Lepsämä, muut jatkoivat Veikkolan kautta tuvalle. Mukana oli 8hlö.Keskari oli mulla 29,6, ajoin yksin n.40km, joten se ehkä vähän pudotti tuota?
Suosittelen tuota Vesikansantietä kaikille jotka pitävät nousuista :D
Viime lauantaina sää oli todellakin loistava ja siivitti meikäläisen ajamaan kesän pisimmän lenkin vasta syyskuussa (reilu 300 km keskinopeudella 31 ja risat).
Tuo Lehmijärvi-Vesikansa-reitti kiinnosti sen verran, että kävin koeajamassa sen eilen illalla toisin päin eli Nummelasta-Lohjalle ja olihan siellä paikoitellen varsin vaihtelevaa. Lohjalta kotiin saikin sitten ajaa koko matkan tämän kesän parhaassa vesisuihkussa. Oli muuten aivan uusi kokemus väistellä tielle uintiretkelle eksyneitä sammakoita (niitä oli Siuntion ja Lapinkylän välillä jatkuvasti).

Lauantaina olisi tarkoitus vaihteeksi tulla kahvituvalle (edellisestä Bembölen lenkistä taitaakin olla jo yli kuukausi).

Viineri
08.09.2005, 13.57
Mä olen menossa Su H-linnaan ajamaan maratonia, joten La lenkki jää väliin.
Seuraava vkl. ollaan sitten Otepäässä rattamaratonissa, sen jälkeen pääsee taas tuvalle, mikäli silloin vielä ajajia löytyy?

Antti Salonen
08.09.2005, 16.53
Tulossa ollaan - Tällä kertaa toivottavasti ihan oikeasti. Sään pitäisi edelleenkin mainio, joten eiköhän taas saada hyvä porukka kasaan ja ajellaan rentoa vauhtia sopivan tuntuinen matka.

Heikki
09.09.2005, 20.47
Multa jää valitettavasti väliin tämä viikonloppu. On koko viikon yrittänyt flunssa päästä voitolle, en ole päässyt edes fillarilla duuniin. Taisi sama pöpö olla jo tulossa viime lauantaina, kun ajo oli lenkkimme lopussa todella vaikeeta ja pyhäaamuna jalat oli ihan hyytelöä.

Antti Salonen
10.09.2005, 14.31
Tuvalla oli mainiosti kaksi henkeä, ja allekirjoittanut pääsi pommiin nukkuneena mukaan vasta Vantaankoskella. Ajeltiin kevyttä 29 km/h keskinopeutta Jokelaan ja takaisin. Sää oli mainio kun lyhyissäkin tarkeni ajella ja paluumatkan ilman irtohihoja.

Antti Salonen
13.09.2005, 22.35
Ensi lauantaiksi 17.9. on alustavasti lupailtu taas ihan hyvää keliä, joten ainakin itse olen suuntamassa tuvalle kymmeneksi. Koska sunnuntaina on muuta menoa koko päivän, olisi kiva lauantaina ajella rauhallinen ja pidemmän puoleinen lenkki.

Antti Salonen
15.09.2005, 09.25
Monologi jatkuu - On ehdotettu lauantaiksi Itä-Helsingistä lähtevää pitkää lenkkiä samaan aikaan ensi lauantaina (kts. aihe Tour de Helsinki (/forum/showthread.php?t=20576). Ajettaisiin PK-seudun ympäryskuntia vastapäivään ja tultaisiin sitten Espoon kautta takaisin sivistyksen pariin. Konsepti non-stop ja vauhti kevyt (25-28 km/h). Olenkin varmaan menossa tuonne, ja ehkä Bembölen vakiokävijöistä löytyisi muitakin halukkaita?

Pekka Sirkiä
15.09.2005, 15.42
Pistetään Antin monologi poikki...

Mukaan vaan "tuurdeölsinkiin" lauantaina, tutut ja tuntemattomat ! ! !

Toivottavasti ilmat suosivat, ettei mun tarvitse ottaa lokarit-ja-tarakka-Bianchia :eek: ...vaan pääsen kunnon maantiekiitäjällä (Pogliaghi) ajelemaan ;)

Viineri
23.09.2005, 12.10
Saatasko vielä kunnon porukka kasaan Su kioskille?
Ajattelin ilmestyä paikalle.

StePe
23.09.2005, 12.23
Kyllähän sunnuntainakin olisi tarkoitus lähteä tien päälle. (Sunnuntai ja kioski taitavat kuulua enemmän otsikon "Prologin maantielenkit" alle, kun lähtöpaikkakin on Vantaalla :D).
Lauantain lenkki Bembölestä taitaa minulla jäädä tällä(kin) kertaa väliin, koska iltapäivällä on muuta "pakollista" menoa.

Antti Salonen
23.09.2005, 14.56
Ajattelin kaikesta huolimatta poiketa huomenna tuvan kautta kymmeneltä. Eurosportilta tulee nimittäin sunnuntaina seitsemän tuntia putkeen pyöräilyä, eli lenkille ei ehdi.

karhunpoika
23.09.2005, 20.14
Sunnuntaina vois lähteä kioskille, edellyttäen etten joudu koira-aitausta tekemään :p
Ei näy Eurosportti niin joutuu ajella itte.

Antti Salonen
29.09.2005, 10.05
Lauantaiksi on luvattu 15 astetta ja aurinkoa, eli suunnitelmissa olisi taas maantielenkki Bembölestä. Aika siis sama vanha 10:00, matka ja vauhti sopiva.

Punkku
30.09.2005, 07.55
Alustavat neuvottelut hallituksen kanssa on käyty ja näyttää siltä että tulen paikalle.

Viineri
30.09.2005, 08.57
Täytyy välillä harrastaa rakennushommia, joten La lenkki jää väliin.

Punkku
30.09.2005, 10.52
Vieläkö tarkenee ajella lyhkäsissä vai olisiko syytä kaivaa lämpimämpää housua? Vähän on ajelut kilpurilla jääneet vähiin.

StePe
30.09.2005, 14.37
Olen tulossa huomenna kahvituvalle. Ainakin Forecan ennuste lupailee aamuksi alle 10 asteen lämpötilaa, joten vedän kyllä päälle pitkähihaista/-lahkeista (tai ainakin irtohihat ja -lahkeet).

Antti Salonen
01.10.2005, 15.24
Lähdettiin peräti 9 hengen voimin tuvalta, joskin Pekka ja Pekan kaveri kääntyivät takaisin Lapinkylässä. Evitskogissa tehtiin kasa. Sitten ajeltiin hyvässä kelissä Lohjalle kahville ja Nummelan kautta takaisin Bemböleen. Siirtymineen mittariin tuli 148 kilometriä.

Viineri
06.10.2005, 14.18
Lauantaina tuvalle? Olen tulossa :D

Pekka Sirkiä
06.10.2005, 15.30
Saattaisin lauantaina tulla t a a s "jänikseksi" :D Bemböleen... Yritän myös värvätä muita seurakavereita mukaan, mutta mitään tungosta tuskin näin ajokauden loppumetreillä tulee... Sinänsä ihme juttu, kun ajokeli on hyvä ja jengi kesän jäljiltä vielä ns. kunnossa.

Joku tosin minulle sanoi Maunulassa, että lauantai on huono päivä pyöräillä, kun on (perheellisellä) paljon muutakin (puolipakollista) tekemistä. Sunnuntaina sopisi kuulemma paremmin. --- MAINOS: sunnuntaina voi lähteä myös Maunulan majalta klo 10.30, jos vähän rauhallisempi (keskari 22/25/27 km/h - ajajaryhmän kombinaatiosta kiinni) kuntovauhti kiinnostaa... (Huom! Älkää erehtykö kävelyvauhtia köröttelevän pääjoukkon mukaan, vaan lähtekään hetkeä myöhemmin starttaavan, pienemmän kuntoporukan lenkille.)

--- Mitä ihmettä? K a s a n k o oikein teitte lauantaina? Takarenkaaseenko osui? Pitäkää vaan isommat välit; ei minusta tarvitse ottaa oppia, ts. 10-15 cm jatkuva peesaus ei ole lainkaan tarpeen kuntolenkillä. Minä sitä harrastan lähinnä wanhasta muistista ja huonona vetomiehenä... Vinkki: niitä takarengaskosketuksia voi harjoitella, eikä sitten niin hätäänny, jos vähän renkaat osuvat. - Muistan kerran, kun kisassa innostuttiin ajelemaan toisten takarenkaisiin, härnäysmielessä; sellaista nuorten sällien hupia... ;)

Antti Salonen
07.10.2005, 08.09
Jos töistä ehtii livistämään riittävän aikaisin, ajan tänään Länsi-Uudellemaalle ja huomenna takaisin, eli kiska jäänee lauantaina väliin. Vantaankoski sen sijaan voisi sopia sunnuntain ohjelmaan.

Viineri
07.10.2005, 15.15
Kyllä se oli ihan tietyöt ja tietenkin tarkkaavaisuuden herpaantuminen, mikä aihetti 2hlö kasan viime lenkillä. Toivottavasti kypäränsä rikkoneelle ei tullut mitään pahempia ongelmia myöhemmin?

Teemu Kalvas
07.10.2005, 15.47
Joku lievä aivotärähdys siitä varmaan tuli, koska illalla pää oli hieman kipeä. Sunnuntaina ei ollut enää muita ongelmia kuin kolhut pitkin vasenta kylkeä. Sen verran sattui, että tiistaina vasta uskalsin uudestaan pyörän päälle.

Viineri
10.10.2005, 08.35
Lauantaina ajettiin loistavassa syys-säässä 133 km, keskarilla 31,1. Mukana oli parhaimmillaan 8 hlö. Reitti n. Tupa-Lepsämä-Rajamäki-Kytäjä-Vihtijärvi-Haimoo-Selki-Otalampi-Ojakkala-Veikkola-Tupa

Pekka Sirkiä
28.10.2005, 09.48
T e s t a a kuntosi (no, ainakin tuo hapenottopuoli ;) ) juoksemalla Q u u p p e r i Eläintarhan radalla (Helsinki) huomenna lauantaina...

*** Pyöräilyseurojen Quupperi #1 *** 29.10. *** klo 12 ***

Pyöräilyseurojen (HePo, Prologi, Bikepoli ym.) perinteinen, joskin ensimmäinen (#1) Quupperi (= 12 min Eläintarhan radalla) juostaan 29.10., klo 12 alkaen.

Sarjoja on kaksi: yli 3200 ja alle 3200. Naisten ryhmä mahdollisesti erikseen. Lähtöjä osanottajien määrän mukaan.

T e r v e t u l o a juoksemaan ja/tai kannustamaan ! ! !

--------------

j.k. Muistathan varata itsellesi lämpimät vaihtovaatteet/sukat sekä ottaa mukaan juotavaa (jano saattaa yllättää 12 minuutissa - juoksuvauhdista riippuen... ;) )
j.j.k. Ota mukaan myös kaksi hakaneulaa numerolappua varten (numero helpottaa kierroslaskijoiden työtä). - Kiitos.

StePe
28.10.2005, 12.34
Huomiseksi on ennusteltu vuodenaikaan nähden suorastaan erinomaista pyöräilysäätä (kohtuullinen lounaistuuli näin syksyllä kuuluu tietenkin asiaan). Jos kiinnostuneita vielä löytyy, voisi yrittää lähteä vielä porukalla kahvituvalta rauhalliselle lenkille (omaan aikataulluun voisi sopia tällä kertaa paremmin klo 12, mutta kyllä se normaali 10:00 käy).

Antti Salonen
28.10.2005, 18.33
10:00 pitäisi sopia.

Punkku
05.04.2006, 12.11
Joko tänä launtaina lenkille?

Sää lupaisi pilvistä, eikä toistaiseksi sadetta ja lämpötila 3 astetta.

Voisin lähteä kevyelle 3-4 tunnin lenkille sadevarauksella. Kalustosta en tiedä vielä. Olisiko kilpuri michelinin carbon renkailla vai hybridi slickseillä parempi vaihtoehto?

Viineri
07.04.2006, 12.43
Lauantaina en pääse, olen menossa kuntotestiin. Onkohan sunnuntaina jo lähtijöitä Vantaankosken kioskilla?
Miten on pääsiäis suunnitelmat, onko jossain ajoleiriä vai järjestetäänkö omat:)

Ps. Heikki tulitko jo eilen Röylässä vastaan?

StePe
07.04.2006, 13.04
Jos sääennusteisiin on yhtään uskomista, on lauantai viikonlopun varsinainen ajopäivä. Sunnuntaiksi lupaillaan sen verran kosteaa, että Vantaankoskella saattaa olla hyvin rauhallista. Tosin voi lauantainakin aamulla olla sen verran ikävät olosuhteet, että on parempi siirtää lähtöä myöhemmäksi.

Toivottavasti pääsiäisen aikoihin alkaisi lämpötila olla sen verran plussan puolella, että pääsisi kunnolla kesärenkailla liikenteeseen.

Antti Salonen
07.04.2006, 15.49
En ole ihan varma onko mulle tulossa flunssa vai ei, eli en osaa sanoa olenko tulossa vai enkö. Jos huomenna on ihan oikeasti siisti keli, saatan tosin olla ajamassa Fiskariin.

StePe
07.04.2006, 18.28
Jos Forecan äsken julkistama arvaus pitää paikkansa, on huomenna poutaa ja pari astetta lämmintä. Sunnuntaina onkin sitten taas odotettavissa lisää lunta (joka muuttaa päivän mittaan olomuotoa), joten kyllä huomenna kannattanee ajella.

Heikki
08.04.2006, 08.21
Ps. Heikki tulitko jo eilen Röylässä vastaan?

Paljon mahdollista. Olin tulossa duunista. Miten en huomannut sinua?

Viineri
08.04.2006, 09.12
Tulin vastaan siis autolla, töistä minäkin. Nyt ajattelin mennä kurastamaan pyörää pariksi tunniksi.

Pekka Sirkiä
08.04.2006, 12.42
Olin minäkin tänään aamulla Bembölessä... Sen verran etuajassa satuin jostain syystä olemaan, että "erehdyin" menemään kahvitupaan - virheliike - nimittäin siellä oli takassa tuli... ja siihen hyytyi Bodomin kiertäminen. Lämmittelin oikein kunnolla (+1/2 tuntia) ja köröttelin sitten takaisin itään Käpylän Velosportin kautta (kiitos vinkistä :) ) Olihan siellä ihan kiinnostavia käytettyjä fillareita, mm. yxi huippukulkuneuvo á 2500 egeä...

j.k. Kyllä, ehdottomasti pitää hankkia talviajokengät; eihän tästä keväisestä/ syksyisestä harrastamisesta mitään tule, kun pitää varpaita sulatella joka 20 km:n jälkeen... Shimanolla kuluu olevan joku hyvä malli, oliko se wanhempi 101, vai tuo luettelon uusi gore-kenkä SH-MW02... :seko:

MRa
09.04.2006, 12.28
Onkohan kukaan Google Earth:n Plus version hannkinut piirrelly karttoja Espoosta lähteville hyville maantielenkeille? Niissähän voisi esittää eri mittaisia lenkkejä, kertoa "sudenkuopista" tai muista kiinnostavista asioista jne...

Viineri
12.04.2006, 09.03
Saatasko porukkalenkki aikaiseksi ensi lauantaiksi?
Mulla on tuo päivä varattu pitemmälle lenkille, muut päivät on vähän niin ja näin :(

Teemu Kalvas
12.04.2006, 09.20
Jos tämä flunssaputki nyt vihdoin taittuu, niin kuin juuri nyt luulen, olen tulossa. Voisi olla jopa mahdollisuuksia kahteen pitkään lenkkiin kun on neljän päivän viikonloppu.

StePe
12.04.2006, 15.47
Kyllähän pääsiäisen seutu pitää hyödyntää kilometrien keräilyyn. Mikähän se on "pidempi lenkki" tähän aikaan vuodesta?

Viime lauantaina kauden avaus ei saavuttanut kovin suurta suosiota. Pekkakin valitsi kahvituvan takkatulen lämmön lenkin sijasta. Heikin kanssa ajettiin Siuntion kautta Lohjalle. Omaan mittariin kertyi 128 km, mikä koleassa säässä oli ihan kohtuullisesti.

Teemu Kalvas
12.04.2006, 16.37
Tuvalta joku 100-130 voisi olla hyvä. Tällä kunnolla ei kannata kuitenkaan mitään pitkää pitkää lähteä ajamaan.

Heikki
12.04.2006, 17.44
Miten on pääsiäis suunnitelmat, onko jossain ajoleiriä vai järjestetäänkö omat

Pääsiäisleiri voisi olla useampipäiväinen? Minulle sopii pe-ma ajalta kaikki muut päivät paitsi su.
Sää näyttäisi lopultakin suosivan. Joko sitä uskaltaisi ilman lokareita maantiepyörällä?

kauris
13.04.2006, 10.04
Olin minäkin tänään aamulla Bembölessä... Sen verran etuajassa satuin jostain syystä olemaan, että "erehdyin" menemään kahvitupaan - virheliike - nimittäin siellä oli takassa tuli... ja siihen hyytyi Bodomin kiertäminen. Lämmittelin oikein kunnolla (+1/2 tuntia) ja köröttelin sitten takaisin itään Käpylän Velosportin kautta:

Mitenkäs pistätte fillarinne lenkeillä kahvituvan (tai minkä tahansa muun taukopaikan) pihamaalle turvallisesti odottamaan varpaiden sulamista vai otatteko pyörän mukaan sisään kahvilaan...? Jos toisaalta on suuri hinku keventää pyörää kaiken maailman hipo-osilla, niin kilon painoisen lukon mukana raahaaminen tuntuu järjettömältä.

Viineri
13.04.2006, 10.48
Mulla tuo pitkä lenkki alkaa 100km:stä, eli jotain sen suuntaista, ei kuitenkaan niin kuin viime kevään toinen lenkki jolloin ajettiin Pertin kanssa kaksistaan 150km, se oli silloin jo vähän liikaa. Hesarin sää näytti jo tänään hieman paremmalta, joten maanantaina voisi myös yrittää porukkalenkille, Su on ikävä kyllä poissa laskuista.

Punkku
13.04.2006, 10.53
Ilmoittaudun maanantain yhteislenkille. Olisko kello 10 Bembölen kahvituvalta?
En varmaan kovin paljon seuraa tätä sivua, mutta jos ei muuta tietoa tule, niin kello 10 olen tuvalla. (Jos ei sada)

Viineri
13.04.2006, 10.58
Eiköhän klo 10.00 ole ok, niin ehditään vielä pääsiäispäivälliselle.

mandello
13.04.2006, 12.45
Ajatteko Bembölestä vanhaa Turuntietä länteen, vai mikä suunnitelma?
Vai arvotte suunnan sitten klo 10?

StePe
13.04.2006, 14.06
Ajatteko Bembölestä vanhaa Turuntietä länteen, vai mikä suunnitelma?
Vai arvotte suunnan sitten klo 10?
Usemmisten suunnan arvonta aloitetaan klo 10 ja suunnitelma alkaa olla valmis kymmentä yli. Turuntie länteen ei ole kuulunut suosikkeihin lähtösuuntana. Usemmiten on varmaankin lähdetty Kauklahden suuntaan tai OIttaan ohi Velskolan suuntaan.
Hyviä ehdotuksia voi aina tietenkin esittää (joskus on reittisuunnitelmat tehty täällä palstalla jo ennen lauantaitakin).

Näyttäisi siis siltä, että la ja ma olisi lähtijöitä Bembölestä. Sunnuntaina voisi käydä katsastamassa Vantaankoskella innokkaiden polkijoiden määrän.

Huomenna ajattelin käydä ajelemassa rauhallisen PITKÄN lenkin, jotta alkaisi motoriikka pelaamaan maantiepyörän selässä.

Viineri
13.04.2006, 14.09
Arvotaan suunta aamulla joskus jo ennen lähtöä :)

edit: Jaa Pertti kerkes jo :o

Heikki
13.04.2006, 18.10
Usemmiten on varmaankin lähdetty Kauklahden suuntaan tai OIttaan ohi Velskolan suuntaan.

En suosittelisi Oittaa-Velskola reittiä vielä näin keväällä lokasuojattomilla pyörillä. Bodom-järven länsireunan tie on niin hyvin varjossa, että lumi sulaa sen reunoilta erittäin hitaasti. Eilenkin kun tulin duunista, tie lainesti koko leveydeltään monessa kohtaa.

Enzio
13.04.2006, 18.53
Onks toi vauhti samaa about kuin Vantaankoskella sunnuntaisin?

Saako tulla beesaa?

Missä se kahvitupa sijaitsee?

StePe
13.04.2006, 19.03
Kyllä Bembölen lenkit ovat vauhdiltaan samaa tasoa kuin Vantaankosken lenkitkin (taitavat osallistujatkin olla pitkälti samoja).

Kahvitupa löytyy esim. linkistä http://www.bembolenkahvitupa.net/.

Viineri
16.04.2006, 08.46
Ajettiin eilen 6hlö porukalla reittiä:Tupa-Lapinkylä-Evitskog-Siuntio-Lohja as.-Nummela-Ojakkala-Siippoo-Otalampi-Lauri-???-Tupa
Mulle tuli mittariin 110km keskarilla 28,9.

Maanantaina taas tuvalta 10.00 :)

Kemppis
16.04.2006, 09.06
Ajettiin eilen 6hlö porukalla reittiä:Tupa-Lapinkylä-Evitskog-Siuntio-Lohja as.-Nummela-Ojakkala-Siippoo-Otalampi-Lauri-???-Tupa
Mulle tuli mittariin 110km keskarilla 28,9.

Maanantaina taas tuvalta 10.00 :)
Siinä missä hyppäsit kyydistä jatkettiin Lakistoon ja sieltä Luukkiin ja vihdintietä kohti Helsinkiä. Omaan mittariin tuli 123km, piti ottaa lopussa pieni kiri kun olin siinä luulossa että kaupat olisi auki neljään...

Jukka Häkämies
18.04.2006, 07.35
Maanantain lenkistä saa multa FRWD-datan jos laittaa sähköpostiosoitteen yksityisviestinä. Kilsoja tuli mulle 145...Hannulle taisi tulla vähän enemmän?

Viineri
19.04.2006, 09.07
Jep mulle tuli noin 160km, noin siksi, että mittari temppuili loppumatkasta, se taisi kypsyä liikaan kuraan. Keskari oli taasen n.28,9km/h, jossa on siis 37km yksinajelua, joka ainakin tällä kertaa pudotti sitä reilusti. Pääsiäisen kelit oli kyllä kokonaisuutena hyvät vaikka viimeiset 3h ajettiinkin sateessa.
Maanantain lenkillä oli siis 5hlö ajettiin reittiä Tupa-Lapinkylä-Evitskog-Porkkala-Inkoo/Tähtelä-Virkkala-Siuntio-Lapinkylä-Tupa

StePe
19.04.2006, 10.00
Minulla tuli maanantain lenkillä 139 km (siirtymät tuvalle ja takaisin noin 23 km). Missähän se Viineri seikkaili, kun sai noin paljon enemmän kilometrejä mittariin?

Tähtelästä eteenpäin ilman kosteus oli riittävä. Niin kauan kuin oli koneessa riittävät tehot päällä (PK!) oli ihan mukavaa. Loppumatkasta tuli sitten löysäiltyä ja erityisesti käsiä alkoi kastuneissa hanskoissa paleltaa. Loppumatkasta (ilmeisestikin Espoon pyöräteillä) kertyi uskomaton määrä hiekkaa mukaan (varsinkin takahaarukan putket ja takavanne olvat paksun hiekkakerroksen peittäminä).

Pääsiäisen kelit olivat tosiaankin huomattavasti ennakko-odotuksia paremmat. Neljän päivän aikana kokonaismatka lipsahti yli 600 km, joten tässä voi hyvin ottaa pari päivää rennommin. Ja lauantaina sitten taas Bembölestä porukalla (ainakin tällä hetkellä ennustellaan kohtuullista keliä).

Heikki
19.04.2006, 15.42
Minulle tuli kaikkiaan Polariin 123,7km, josta aamulla tulo tuvalle 4,7km. Lenkin lopussa poistuin porukasta noin 1km ennen tupaa, jonka jälkeen ajoin kotiin ~3.5km. Tämän perusteella lenkki tuvalta tuvalle olisi ollut 116,5km.

Reitti taisi oli paremminkin:
tupa, Kauklahti, Masala, Gesterby, Kirkkonummi, Pikkala, Degerby, Inkoo, Tähtelä, Virkkala, Siuntio, Evitskog, Lapinkylä, Kauklahti, tupa

Viineri
20.04.2006, 08.20
Kylläpäs sitä nyt ollaan heittäydytty täsmällisiksi :)
Mulla tosiaan oli Pikkala vaihtunut Porkkalaksi, ei tullut siellä niemen
kärjessä käytyä, ehkä joskus toiste?
Lauantaina lenkille!

Hiilari
20.04.2006, 10.26
Mäkin tulen! Kunto on kyllä ihan rapaa, vaikka läpi talven tulikin ajettua. Mutta vaan sellaista löysää työmatkaa. Talvi-illat eivät ole kuluneet kuntoillessa vaan remontoidessa ja kaljaa juodessa... Nuo teidän ajamat kilsat ja keskarit tuntuvat vielä hiukka hurjilta. Mutta eikun rohkeasti peesailemaan. Ilman pitkiä vetäisyjä kunto ei vaan millään nouse eikä läskit sula. Ei vaikka runttaisi kuinka kovaa päivittäiset työmatkat ja videonhakureissut.

VesaP
20.04.2006, 10.40
Mäkin tulen!

Samoin... Itähelsinki goes west -teemapäivä lauantaina. Vedetään kunnon siivu sitten. Voi olla tosin outoa kun maisemat vaihtuu ja tuuli tuivertaa polkiessa. En ole moiseen tottunut viimeviikkojen aikana... Tai voinko tulla mukaan kuntopyörälläni ? Veivaan sen lenkin ajan siinä kahvituvan pihalla.

Pekka Sirkiä
20.04.2006, 11.35
Iiistsadin puolelta minäkin tulen; 17 km tuvalle. - Ja ulkoiluta, Vesa, vaan kiltisti sitä keltaista petoa :)

j.k. Saattaapa tuvalle eksyä muitakin (tuttuja ja tuntemattomia) retropyöräilijöitä tuubirenkaineen :eek: , kun tässä vähän viidakkorumpua kumistan...

Punkku
20.04.2006, 11.55
Minäkin haluaisin tulla mukaan. Tällä kertaa en lupaa tai sovi tulevani paikalle. Viimeksi kun niin tein, olin kipeänä koko pääsiäisen.

Voi siis olla, että tulen paikalle, mahdollisesti.

VesaP
20.04.2006, 12.05
...tuubirenkaineen

Tuubit kunniaan !!! Vaikka itsellä ei nyt pahemmin retroa olekaan tuossa filossa :D .

Hiilari
20.04.2006, 13.04
Hienoa, taitaa tulla kunnon porukka kympiksi Tuvalle. Toivotaan ettei sada, ainakaan paljoa.

Rataspakka
20.04.2006, 18.21
Morjes!
Millo ja mihin pitäs tulla, että pääse mukaan? Millasta matkaa olis luvassa? Teettekä jonkun ajon joka on pisteestä a takaisin pisteeseen a vai pisteestä a pisteeseen b. Jos siellä sit on joku 14v. poika niin se oon mä. ;)

Antti Salonen
21.04.2006, 00.47
Millo ja mihin pitäs tulla, että pääse mukaan? Millasta matkaa olis luvassa? Teettekä jonkun ajon joka on pisteestä a takaisin pisteeseen a vai pisteestä a pisteeseen b.

Joka lauantai on lähdetty Bembölen kahvituvalta 10:00. Yleensä matka on ollut hieman yli sata kilometriä siten, että takaisin tullaan Espooseen. Tarkka reitti on sovittu yleensä paikan päällä, eli siihen voi vaikuttaa itse kukin. Vauhtiin voi vaikuttaa myöskin jokainen siten, että joko a) menee vetämään, jos mennään liian hitaasti tai b) valittaa, jos mennään liian kovaa.

Jeesus pyöräilee
21.04.2006, 07.21
Jospa sitä sitten kaivais pyörän kellarista ja tulis ajelemaan. Jos vauhdissa en pysy niin taakse mä jään. :-)

VesaP
21.04.2006, 11.25
Jos vauhti ei aivan mahoton ole ja jos kuntopyörän jälkeen koivet/muut jäsenet ei kipeydy liikaa kilpurin ajoasennosta niin voitas vetää siten että se olis jotain 5 tuntia tupa-tupa niin mää saisin kerrankin kunnon lenkin (~6-7h) alle... (tai sitten luikin kotia jo parin tunnin kohdalla mutta sen näkee sitten). Jokatapauksessa baanalle huomenna ! YES !! Kiva aloittaa maantiekausi näin täällä etelässäkin !

Pekka Sirkiä
21.04.2006, 14.21
Huomisesta kauden avauksesta Bembölessä tietoja täältä. (/forum/showthread.php?t=22979)

Paikalla siis Prologin, HePo:n ja IK-32:n harrasteväkeä - ehkä muistakin seuroista kuskeja. Pasi Ahlroosin kanssa oli juttua, että voitaisiin saada peräti kolme ajoryhmää kasaan (eri matkoille ja nopeuksille). - Kertokaa kavereillennekin :)

j.k. Joku kyseli edellä, että miten laitan velon lukkoon, kun käyn (esim.) B:n kahvituvassa? No, viimeksi heitin vaijerilukolla kiinni siihen liikennemerkkiin tuvan edessä (paikka näkyy sopivasti tuvan ikkunasta, joten voin kahvittelun lomassa seurata, ettei velo lähde "itsestään" liikkeelle... ;) )

Rataspakka
21.04.2006, 15.38
Joka lauantai on lähdetty Bembölen kahvituvalta 10:00. Yleensä matka on ollut hieman yli sata kilometriä siten, että takaisin tullaan Espooseen. Tarkka reitti on sovittu yleensä paikan päällä, eli siihen voi vaikuttaa itse kukin. Vauhtiin voi vaikuttaa myöskin jokainen siten, että joko a) menee vetämään, jos mennään liian hitaasti tai b) valittaa, jos mennään liian kovaa.
Onkos se Kahvitupa siitä Bembölen Shelliltä vähän matkaa sieltä pois päin? Ei IKEAan päin vaan sinne toiseen suuntaan. Seudun tiedän kun oon ajanu siellä jonkus verta. Täytyy viellä kysya varmistukseksi, että olikos tää se f-palstalaisten tee-se-itse-lenkit porukoiden juttu? Joskus olen varmaan onneksenne sitten viellä hiljaa.

<ylimääräistä tietoa>Kun pekka oli kirjoittanut ylempänä ja laittanu linkin toiseen ketjuun joka on ylempänä sekin ryhmät niin aattelin mennä II-ryhmään. </ylmääräistä tietoa>

TJ
21.04.2006, 15.51
Onkos se Kahvitupa siitä Bembölen Shelliltä vähän matkaa sieltä pois päin? Ei IKEAan päin vaan sinne toiseen suuntaan. Seudun tiedän kun oon ajanu siellä jonkus verta. Täytyy viellä kysya varmistukseksi, että olikos tää se f-palstalaisten tee-se-itse-lenkit porukoiden juttu? Joskus olen varmaan onneksenne sitten viellä hiljaa.

<ylimääräistä tietoa>Kun pekka oli kirjoittanut ylempänä ja laittanu linkin toiseen ketjuun joka on ylempänä sekin ryhmät niin aattelin mennä II-ryhmään. </ylmääräistä tietoa>Kahvitupa on siinä B-bölen Shelliä vastapäätä. N. 40-50m. Shelliltä Jorviin päin...

Johan I
21.04.2006, 15.52
Onkos se Kahvitupa siitä Bembölen Shelliltä vähän matkaa sieltä pois päin? Ei IKEAan päin vaan sinne toiseen suuntaan.

Ainakin joskus muinoin se oli 50 metriä Shelliltä Jorvin sairaalaan päin.

Johan I
21.04.2006, 15.54
No katos TJ:kin laittoin saman vastauksen yhtäaikaa.... mutta nyt on sijainti löytynyt jo kahdesta eri aivolähteestä, joten ilmeisesti olemme suurin piirtein löytäneet sopivat ohjeet. Mitatkaa nyt joku se matka metrin tarkkuudella!

Teemu Kalvas
22.04.2006, 16.54
No, mukavastihan se meni. Lähdössä oli liki kolmekymmentä eri-ikäistä miestä, lähdettiin Bodomin syrjitse jonnekin pohjoiseen. Vähitellen letkasta kuoriutui hitaampia ja/tai pienemmän matkan ajavia letkoja, ensimmäinen taisi todeta että Bodomin kierto riittää.

Vihtijärvellä kahville jäi neljä, minä siinä mukana. Kuuma ryhmä jatkoi matkaansa, tarkoitus oli kai ajaa pysähtymättä joku 150 km. Meille tuli tuvalta tuvalle joku 125, takaisin ajoimme Vihdin ja Ojakkalan kautta. Myötätuuleen paluumatka meni sen verran rennommin, että pystyin rekonstruoimaan reitin kartasta. Minulla ei ole harmainta aavistusta miten me sinne Vihtijärvelle jouduimme. Ehkä joku muu selittää.

Viineri
22.04.2006, 18.33
Reitti välillä Tupa-Vihtijärvi meni suunnilleen näin: Tupa-Oittaa-Pakankylä-Lahnus-Klaukkala-Kuonomäki-Lepsämä-Perttula-Nurmijärvi kk-Kiljava-Röykkä-Vihtijärvi. Mulle tuli 134km joista ryhmässä 96km, keskari ryhmässä 28,6 ja kokonaiskeskari 28,0km/h
Kahvia ja Pullaa Mmmmmm... kuten Homer toteaisi :)

StePe
22.04.2006, 18.48
Pitkä reitti ei sitten ollut paljoakaan pidempi kuin Vihtijärven pullakahviporukan lenkki. Tuvalta tuvalle tuli n. 132-133 km (omat siirtymätaipaleet mutkan kautta siihen päälle yhteensä 169 km, keskinop. 29,3 km/h). Vihtijärveltä reitti jatkui reittiä Haimoo-Saukoinkoski-Siippoo (matkalla ajettiin ne Vihti-Siippoo välin mäet)-Ojakkala-Veikkola-Bemböle. Päälle kävin vielä kokeilemassa 34 km testilenkin verran ykköspyörää (piti se suunniteltu 200 km kuitenkin saada täyteen).

Pasi piti sen verran tasaista vauhtia ammattimiehen ottein, että mukana oli todella helppoa seurailla (kun peesailukin oli ihan virallisesti sallittua).

Punkku
24.04.2006, 07.59
Pullaporukassa mulle tuli siirtymineen 148 kilometriä. Mukavaa oli ajella, kun oli ammattitaitosia vetäjiä. Pysyi suurinpiirtein PK-alueella kun sai beesailla. Keskisyke mulla oli 139 ja maks 181 (olikohan jossain vihdin mäissä?)

Hiilari
25.04.2006, 09.31
Niitä lähtöporukan kuvia muistaakseni joku uhkaili laittaa tänne palstalle....

Pekka Sirkiä
25.04.2006, 09.40
Bembölen lähtöpaikan kuvia parinkin linkin takaa täältä (/forum/showthread.php?t=22979) (ts. yhteislenkkien ja ajoporukoiden kakkossivulta).

Kevään avaus pk-seudulla -keskustelu on ollut käyttämättä pari päivää, joten se on liukunut pois Yhteislenkit ja ajoporukat -osion ykkössivulta.

Hiilari
25.04.2006, 15.46
Ok, kiitos.

Viineri
27.04.2006, 11.17
Lauantaina normilenkki tuvalta klo:10, minä ainakin olen tulossa :)

Viineri
30.04.2006, 12.15
Eilen oli peräti 10 ajajaa! Käytiin Jokelassa kahvilla, tultiin Kaltevan kautta takaisin, matkaa tuli itselle reilu 120km, keskari oli n. 30 km/h, vaikka mennessä vastatuuli yritti hidastaa menoa. Tänään yhteislenkki jäi väliin ns. perhesyihin vedoten :), täytyy kuitenkin parituntinen käydä yksin vastatuuleen rypistelemässä.

Rataspakka
01.05.2006, 16.53
Mulla tuli joku himskatin lihas jalasta niin kipeeks etten pystynyt kunnolla polkemaan joten päätin kääntyä "takaisin". Matkaa tuli kotiin kaffestugalta kotiin 82km. Kiertelin vahingossa Vantaalla ja Helsingissä ties missä kun eksyin.

Viineri
02.05.2006, 08.34
Jep, 82km on sun ikäiselle kelpo saavutus. On varmaankin niin, että nuo lenkki pituudet kannattaa pitää alle sadassa km:ssä ja keskittyä siihen, että viikossa tulee monta treeniä. Sitten loppukesästä voi kokeilla muutaman pitemmänkin lenkin. Tervetuloa myös ensi lauantaina ainakin alkumatkaksi mukaan, niin pääset kevyemmin vastatuuleen ja voit ajella himaa kohti sitten myötäseen. Ainakin teoriassa :)

Pekka Sirkiä
05.05.2006, 14.39
Onko muita huonokuntoisia/ aloittelijoita tulossa Bembölen tuvalle huomenna lauantaina, klo 10, siis itseni lisäksi... Idästäkin saa saapua paikalle; minulla "siirtymätaivalta" itäisiltä mailta on lähes 17 km.

Vinkki: jos on kovin lämmintä, ottakaa riittävästi juomaa mukaan. Samoin nahka voi kärähtää - myös kypärän reikien lävitse - joten varautukaa.

Ja toki vain osan matkaa voi ajaa joukon mukana - minullekin riittänee 90-100 km:n kokonaisrasitus, kun lähinnä keskikehoa :D on tullut talvella "rakennettua"...

mandello
05.05.2006, 14.51
jos flunssa ei enää ilmaise itsestään tänään kevyellä lenkillä, niin yksi wannabe saattaa rohjeta paikalle ....
köh-köh-köh heti rupesi tuntumaan kipeältä

Johan I
05.05.2006, 14.57
Jos herään superaikaisin, niin saatan pyörähtää lähtöpaikan kautta. Siis kymmeneltä.

Jeesus pyöräilee
05.05.2006, 15.32
Tarkoituksena on tulla potemaan allergiaa. ;-) Mitä jos pidetään kiinni siitä että lähdetään kymmenen aikoihin?

bilato
06.05.2006, 06.42
... Idästäkin saa saapua paikalle; minulla "siirtymätaivalta" itäisiltä mailta on lähes 17 km....

Yep! Yep! Yep! Täytyy tästä kohta lähteä siirtymätaipaleelle...

Pekka Sirkiä
06.05.2006, 15.38
Ekax: Mitenkä nesteytys sujui loppumatkasta? Sen verran kuuma kesäkeli sattui, että ihmettelen kyllä yhdellä (kahdellakin) pullollisella sinnitelleitä kuntoihmeitä :D Muita kommelluksia matkan varrella?

Itselläni (aikaisesta paluusta huolimatta) oli juomat loppu jo Lapinkylässä, kun en ollut edes ajopaidan taskuun laittanut varapulloa (oli alunperin tarkoitus). Hieman nestehukka jo ahdisteli Leppävaaran Sellon kohdalla, jossa kävin tankkaamassa ja josta, Top Sportista, btw, ostin myös lyhyet ajohousut 9,90 eurolla ;)

Tokax: Onko kukaan lähdössä huomenna sunnuntaina Susikierroksen maantieajoa katsomaan? Lähdöt ovat klo 9 ja 12.

Lisätietoja kisasta, karttoja jne. löytyy tuolta foorumin kisapuolelta (/forum/showthread.php?t=23092), tai järjestävän seuran sivulta (http://sibbo-vargarna.sporttisaitti.com/info/pyorailyjaosto/kilpailut_ja_tulokset/susirinki/).

Jos puntti ei tänään täysin tyhjentynyt, niin tapaamisiin Sipoossa huomenna :cool:

j.k. Ei, en tietenkään itse aja kisaa... hah...

mandello
06.05.2006, 16.11
Muita kommelluksia matkan varrella?
Mitä nyt ketjut etsi neljättä eturatasta heti kohta lähdettyä... sitten olittekin jo kadonneet horisonttiin :eek:

StePe
06.05.2006, 19.15
Tuvalta tuvalle kertyi matkaa noin 146 km. Uteliaille ja epätietoisille päivän reitti (http://83.145.209.9/cycling/maps/Espoo-2006-05-06.jpg). Ylimääräinen pysähdys tuli Vihdissä rengasrikosta (taisi mennä se ensimmäinen vaihdettukin rengas heti vaihtoon). Läyliäisessä vietettiin perusteellinen kahvitauko (41 min!). Koko retken keskinopeuskin jäi alle 30 km/h. Kaksi litran pulloa nesteytystä riitti nipin napin tämän päivän kesäisissä olosuhteissa (yhdellä puolen litran pullolla olisi olo ollut lopussa varsin kuiva, vaikka pullon olisikin täyttänyt kahvitauolla)

Rataspakka hävisi porukasta jossakin vaiheessa (ilmeisestikin Olkkalassa). Toivottavasti tie kotiin löytyi tällä kertaa ongelmitta.

Juhani Simola
06.05.2006, 19.22
TYlimääräinen pysähdys tuli Vihdissä rengasrikosta (taisi mennä se ensimmäinen vaihdettukin rengas heti vaihtoon).

Kolmesti pumpattiin minipumpulla. Ensimmäisellä kerralla piti todeta että kyllä se sisäkumi tulee kyljestä ulos, ilmastointiteippipaikkauksen jälkeen varakumin venttiili hajosi ja kolmas yritys lopulta onnistui.

Viineri
06.05.2006, 20.19
Hienoa, että Suomessakin saa ihon palamaan:) Täytyy huomenna varmaan käsiin laittaa aurinkorasvaa. Mulle tuli sellaiset 148km. Meitä oli tänään lähdössä ainakin 11hlö, laskinko oikein? Huomenna VP lenkki, Vantaankosken kioskilta 10.00

Rataspakka
06.05.2006, 21.32
Rataspakka hävisi porukasta jossakin vaiheessa (ilmeisestikin Olkkalassa). Toivottavasti tie kotiin löytyi tällä kertaa ongelmitta.
Kotiin löysin ihan hyvin. Tuli hirvee nälkä ja menin Vihtiin pitsalle. Ei täs iäs voi ajaa ilman säännöllisiä ruokataukoja.

Juhani saa varmaan heitettyy sen kumin mulle sitten seuraavalla keralla tai joskus.

Rataspakka
06.05.2006, 21.34
Ja kilsoja tuli 130km. Jos oikein laskin kun sähläsin (taas!!) sen ****** mittarin kaa.

bilato
07.05.2006, 09.21
Alkuperäinen lähettäjä: Pekka Sirkiä
... Idästäkin saa saapua paikalle; minulla "siirtymätaivalta" itäisiltä mailta on lähes 17 km....

Yep! Yep! Yep! Täytyy tästä kohta lähteä siirtymätaipaleelle...

Siirtymätaipaleineen (35km+35km) ja sakkolenkkeineen (5km) kertyi lenkille matkaa 200km:D. Haamuraja meni tänä kesänä rikki jo toisen kerran.:cool:

Punkku
08.05.2006, 08.55
Mulle tuli siirtymineen 167 kilometriä. Vähän siinä loppua kohti aloin hyytymään kun porukka veti ylämäissä aika reipasta vauhtia. Tai oikeastaan väsyminen tuli perse/hartiaseudulle. Lostava lenkki loistavassa säässä.

Pekka Sirkiä
10.05.2006, 23.53
Jos joku vielä jaksaa kiinnostua, niin maantiekauden avauksesta (Bemböle, 22.4.) löytyy nyt kuvia myös HePo:n sivulta (http://www.hepo.fi/pro/pro.html).

Viineri
19.05.2006, 07.46
Jää vkl. porukkalenkit väliin, kun pitää säästää paukkuja Zeuksen järjestämään
kuntoajoon. Onko ketään muita Espoonlenkkiläisiä tulossa Keravalle?

StePe
20.05.2006, 19.34
Olikohan ne muutkin tänään keskittymässä huomiseen? Vai olisiko joku käyttänyt verukkeena vähän epävarmaa säätilaa?

Kahden ajajan ryhmällä kävimme pikavierailulla Mustion tempon lähtöpaikalla. Menomatkalla sää oli jopa ennakoitua parempi, mutta paluumatkalla loppuvaiheessa tuli vettä taivaalta ihan tuntuvasti. Matkaa kertyi koko kierrokselle siirtymineen 161 km.

Heikki
20.05.2006, 20.14
Täytyy tunnustaa, että hieman epäilin säätä, mutta lähdin sitten kuitenkin lekille puolilta päivin. Onnekkaasti satuimme jopa samalle tielle lähellä Inkoota.

Sadetta tuli niskaan vaihtelevasti Tähtelästä kotiin asti. Onpahan Vättern -totuttelu nyt sitten suoritettu tältä keväältä!

Viineri
22.05.2006, 14.47
Ei ollut onni myötä Kevätpolkaisussa, rengas poksahti 10km ennen maalia, räjähdys oli sen verran kova, että Open corsasta meni kaapeli poikki eikä se enään pysynyt kunnolla vanteella. Pääsin kuitenkin perille itsekseni ja keskari oli silti vielä 38,3 joten alkuvauhti oli kohdallaan. Vesa L piti Espoonlenkkien mainetta yllä ollen kirissä toinen! :) Ensiviikonloppuna täytyy mennä K-Rauta ajoon. Oletko Antti menossa Hyvinkäälle?

Antti Salonen
22.05.2006, 16.56
Joo, seuran toimesta on lähdössä tietääkseni ainakin neljä henken porukka Hyvinkäälle. Siihen liittyen ensi lauantain lenkki jää suurella todennäköisyydellä väliin.

Juhani Simola
23.05.2006, 09.58
Ensi viikonloppu jää taas hyvästä syystä(tm) väliin, mutta onko kukaan lähdössä ajelemaan torstaina?

Pekka Sirkiä
23.05.2006, 11.57
Tiedoksi länsipuolen väelle, että Prologin maantielenkit -keskustelussa puuhataan arki-illaksi vakiolenkkiä.

Käykääpä katsomassa ja vaikuttakaa lenkin suunnitteluun/ajankohtaan. Ja tietysti mukaankin :) saa tulla, jos Siltamäki/Vantaankoski "lähtöalustana" muuten sopii.

Enzio
24.05.2006, 12.48
Torstaina lenkkiä? Bembölestä vai Vantaankoskelta?

Juhani Simola
24.05.2006, 14.50
Torstaina lenkkiä? Bembölestä vai Vantaankoskelta?

Mulle on melko sama kunhan lähdetään aamulla niin että ehtisi n. neljäksi takaisin. Bemböle on ehkä viisi minuuttia lyhyemmän siirtymän päässä.

StePe
24.05.2006, 18.04
Kyllä huomenna on lähdettävä lenkille. Kun vielä arvaisi sään kehityksen ennusteita paremmin. Useimmissa tämän hetken ennusteissa povataan iltapäivälle jonkinlaista sadetta. Jos aamulla keli näyttää hyvältä, lähden todennäköisesti liikenteeseen jo huomattavasti normaalia aikaisemmin, mutta saatan hyvinkin poiketa Bemböleen tai Vantaankoskelle, jos joku yksimielisyys lähtöpaikasta syntyy.

Tulevan viikonlopun lauantain ja sunnuntain lenkkien lähtijöitä varmaankin vähentää Lohjan 24h ja Hyvinkään K-Rauta-ajo, joten huomenna olisi todennäköisesti helpompaa saada jonkinlainen porukka liikkeelle.

Pekka Sirkiä
29.05.2006, 22.50
Raimon ja Karin kanssa ajettiin lauantaina Bembölestä Seutulankylän kautta PPP*-lenkki. Muu vakiojengi näkyy olleen (mm.) K-raudan (http://kunta.hyrinet.fi/hypy/krauta/index.htm) kuntoajossa; klikkaa em. sivulla --> Tulokset 2006.

Kyllä se wakavampi harrastus siitä vielä lähtee... ;) :) :D

*Pelkästään Paljon Puhetta.

j.k. Muistutus vielä, että tiistaina 30.5. on Siltamäki-Vantaankosken (epäviral.) arkilenkin avaus (ekax Siltamäen mäkkäriltä klo 17 ja Vantaankoskelta, kun noin puolta tuntia myöhemmin sinne saavumme). - Tervetuloa.

StePe
30.05.2006, 09.54
Eipä ollut kaikki K-Raudassa, mutta lauantaina oli toinen lenkkiporukka vuorossa (hyvä, että Bembölessä oli joku paikalla). Sunnuntaina Vantaankoskelta ajettiin kyllä Hyvinkäälle, mutta ei jääty odottelemaan K-Rauta-ajon maaliintuloa (satuttiin olemaan tunnin verran etuajassa paikalla).

Ensi viikonlopun porukkalenkit jäävät väliin muiden kiireiden vuoksi, mutta 10.6. taas pitäisi taas olla aikaa Espoon lenkille (ennen seuraavan viikonlopun Vätternin kierrosta).

P.S. Jos pääsen tänään irrottautumaan töistä ajoissa, voin suunnata illalla Vantaankoskelle (n. klo 17:30).

Viineri
16.06.2006, 08.56
Onko ketään tulossa huomenna tuvalle 10.00? Ainakin pari kuskia on Vättern:ssä, mutta toivottavasti saadaan sopiva ryhmä. Itse koukkaan joka tapauksessa tuvan kautta.

Pekka Sirkiä
16.06.2006, 10.27
Lauantaina ihan vaan lepäilen ja keräilen voimia, että jaksamme HePo (http://www.hepo.fi):n ym. kuntoporukan kanssa ajaa sunnuntaina Porvoon ajoja katsomaan (lähtö Maunulan majalta klo 10.30).

Porvoon kisan tarkemmat tiedot SPU (http://www.pyoraily.fi):n sivulta >> kilpailukalenterista; eliten 170 km:n lähtö näkyy olevan tasan kymmeneltä.

j.k. Kiireisin kärkiporukka pyörittelee oletettavasti uutta Porvoontietä noin 3-kymppiä, mutta hepoilijoista ym. saataneen kasaan myös hitaampi, 2-kympin jälki(lue. pää)joukko ...tai ainakin minä muodostan sellaisen paluumatkalla jossain vaiheessa... :o

Antti Salonen
16.06.2006, 14.12
Ei taida onnistua, eli en ole paikkakunnalla lauantaina. Sunnuntaina sen sijaan kiskalle on erittäin vakaa aikomus ilmestyä. Sääennusteita kun katselee ei siltä rintamalta ainakaan ole havaittavissa mitään esteitä.

Viineri
19.06.2006, 09.45
Tuvalla oli paikalla allekirjoittanut mukaan lukien yksi [1] henkilö.
Ajettiin lenkki Lepsämä-Tupa-Vols-Evitskog-Siuntio-Lohja as.-Lehmijärvi-Vesikansa-Ojakkala-Siippoo-Selki-Lepsämä. Matkaa tuli 120km keskarilla 28,2.
Ei voi parempi pyöräilysää enään olla :)
Onko aattona ketään maisemissa, ajattelin perinteisen Juhannuslenkin käydä ajelemassa? Mites miesten Vattern? Oliko sielläkin jotain muuta kuin sadetta?

Heikki
20.06.2006, 15.32
Onko lähtöaika aattonakin perinteinen 10:00 vai aikaisempi?

Minkälaista olit ajatellut Juhannuslenkiksi?

Viineri
21.06.2006, 08.28
10.00.on ok minulle
Olisko n.100 km sopiva? jaksais sitten vähän vielä
viettää iltaa :)

Hiilari
21.06.2006, 08.38
Perheen puolitoista kuukautta kestänyt ja kaiken maantielenkkeilyn sotkenut korvatulehdus-poskiontelotulehdus-yleinenvitutus putki ohi, ja mieli jo halajaa maantielenkeille. Tuvalle ei silti pääse aattona. Huomenna aatonaattona lähetetään mukulat mummolaan ja poljetaan beibin kanssa työpäivän päätteeksi Siuntion ja Virkkalan kautta Fiskarsiin, sieltä aattona sitten eteenpäin mökille. Toivotaan ettei ihan isosti sada.

Jussin jälkeen taas Tuvalle. Jos nyt heinäkuussa on porukka-aktiviteettia vielä.

Hyvää Jussia ja hyvää lenkkikeliä!

Antti Salonen
21.06.2006, 10.04
Ei taida onnistua taaskaan, kun edessä on kuulemma lähtö mökille Satakuntaan.

Kiskalla oli viime sunnuntaina nähtävästi paremmin väkeä kuin Bembölessä lauantaina. Meitä oli nimittäin jopa kolme, eli allekirjoittanut, yksi VP:stä ja yksi neutraali. Ajettiin vajaa satku Jokelaan ja Kellokosken kautta takaisin.

Viineri
26.06.2006, 09.49
Ajeltiin aattona 4hlön voimin suunnilleen sama lenkki, kun ajoin yksin viikkoa aikaisemmin, paitsi alussa koukattiin Siikajärven-Veikkolan kautta. Matkaa tuli 130km keskarilla 30.7, muilla taisi nopeus olla suurempi, koska ajelin yksin aamulla rauhallisesti tuvalle .

Eilen käytiin taas yllättäen 4hlön voimin kahvilla Porvoossa, lähtö siis V-kosken kioskilta. Matkaa sama n130km keskarilla 32.4.

Ensiviikonloppuna sitten Royal:iin, joten lauantaina levätään.

Heikki
05.07.2006, 18.42
Kun suunnittelette ensi lauantain (8.7.) lenkkiä, ottakaa huomioon, että Vesikansan tiellä on muutamin paikoin asfaltti poissa ja tilalla erittäin löysää sepeliä. Tilanne keskiviikolta 5.7.
Itse en tällä kertaa pääse mukaan.

Antti Salonen
06.07.2006, 10.34
Et Hannu tainut olla Royalissa, tai sitten olin harvinaisen sokea?

Lauantaiksi on luvattu loistokeliä ja itsellekin pitäisi sopia Bembölen lenkki aikataulujen kanssa yhteen harvinaisen hyvin. Nähdään siis siellä.

Pekka Sirkiä
06.07.2006, 12.54
Jos ja kun ajatte lauantaina klo 10-16, niin heitänpä tähän vielä helle- ja uv-varoituksen. Jos tästä huolimatta ajatte ;) niin seuraavalla tavalla voisi varautua:

- kolmas juomapullo takataskuun (aivan välttämätöntä!!!)
- aurinkovoidetta ei kannata säästellä; kerroin 25-35 ja kunnolla lotraten kauttaaltaan nahkaan (myös pää-, ettei kypärän reikien läpi kärähdä; samoin nenä ja korvalehdet. Ohuita jatkohihojakin voi käyttää.)
- mahdollisimman hyvin silmät peittävät aurinkolasit
- reitti valitaan siten, että tulee metsästä varjoa (ei siis aukeiden peltojen kautta koko matkaa)
- parempi olisi ajella klo 17 jälkeen tällaisilla 3-kympin helteillä

j.k. Ei sitä nuorena näitä mieti, mutta vanhemmiten kylläkin...

j.j.k. Veikkaisin, että lähivuosina meilläkin suositellaan käytettäväksi erityistä auringolta suojaavaa ajovaatetusta - Australian malliin.

StePe
06.07.2006, 23.00
Jää kahden seuraavan viikonlopun Espoon lenkit väliin, kun pitää lenkkeillä välillä Itä-Suomen suunnalla.

- kolmas juomapullo takataskuun (aivan välttämätöntä!!!)

Ei se lisäpullokaan aina auta. Eilisellä lenkillä kyllä joutui pulloja (2 * 1 litra) tankkaamaan pariin kertaan, vaikka ensimmäisen 6 tunnin aikana kuluikin juomaa vain 1 litra, mutta seuraavan 7 tunnin aikana kului sitten 5 litraa lisää. 5 tunnin jälkeen otin irtohihat pois, minkä jälkeen juomaa alkoi kulua reilummin (tästä voisi päätellä, että irtohihoja pitämällä voi vähentää nestehukkaa :D)

Antti Salonen
08.07.2006, 13.10
Ajelin Bembölestä itseni kanssa siirtymineen 123,7 kilometriä, nousumetrejä kohtuulliset 1050. Oli tällä kertaa ajaminen kohtuullisen hikistä hommaa kun lämpötila näyttäisi Vihdin ja Nurmijärven nurkilla olleen 31-32 asteessa. Polar näytti vieläkin optimistisempia 34-35 asteen lukemia. Nestettä meni 2,5 litraa, eli piti Rinnekodin Tarmo-lähikaupassa pysähtyä tankkailemaan pulloja.

Johan I
08.07.2006, 13.39
Onhan nämä nyt mukavia kelejä! Pysyttelin alle 30 asteen alueilla sikäli kun lähteen http://testbed.fmi.fi/ lämpötiloihin on uskominen. Vielä pari astetta lisää, niin ehkä uskaltaa jättää aluspaidankin jo pois - anyway eka lenkkini tänä kesänä ilman irtohihoja taskussa. Vettä kolmessa ja puolessa tunnissa kului melkein neljä pullollista, vajaa kolme litraa.

Pekka Sirkiä
10.07.2006, 12.13
Tervetuloa huomenna tiistailenkille klo 18 Vantaankoskelta. Nestehukkaa voi yritää välttää sovittamalla reitin pituuden omien resurssien (juoma- & kunto-) mukaan... Ajopaidan taskuihin mahtuu myös kaksi lisäpulloa - vähintään ;)

j.k. Terveisiä, btw, Terijoelta (Karjalan kannakselta). Ajoimme viikonloppuna (tosin vain bussilla) reitin Terijoki- Jukkola- Kyrönniemi- Koivisto- Johannes- Viipuri, yht. 123 km - ja toki Pietarissa Rajajoen kautta käytiin aiemmin ;) Rantatien maisemat olivat äärimmäisen hienot, tie itse äärimmäisen huono ja venäläinen liikennekulttuuri äärimmäisen :eek: fatalistista :mad: Harmi, ettei Kannas enää ole suomalaisen tienpidon (+ liikenne-/rakennusvalvonnan + jätehuollon...) ulottuvissa, sillä maastollisesti seutu olisi erittäin sopivaa pyöräretkeilyyn - mm. lukuisine hiekka-/uimarantoineen sekä loivasti kumpuilevan maastonsa puolesta.

j.j.k. Helteessä ajettaessa, btw2, reitin voi suunnitella jo etukäteen siten, että kääntöpisteessä on jokin "tankkausasema". Erityistä juomareppua kuuluvat monet myös käyttävän.

Viineri
31.07.2006, 08.06
Käytiin lauantaina tuvalta Heikin kanssa kahdestaan ajamassa, itselle tuli mittariin 148km. Reittinä oli perus Inkoo/Tähtelä, josta Vappulan ja Vesikansan koukkauksien kera takaisinpäin. Keli oli huomattavasti parempi kuin säätiedotus lupasi eli n. +23 ja aurinkoa :)

Viineri
04.08.2006, 10.27
Saataisiinko huomenna vähän isompi ryhmä ajamaan? Säätiedotus on luvannut normikelit, eli aurinkoa ja lämmintä :) Siis huomenna tuvalle!

Ps. seuraavat pari vkl. meneekin sitten Hollola-Luhanka- ja Eteläkärjenajoissa.

Heikki
04.08.2006, 14.37
Ainakin viime lauantain osallistujamäärään pääsemme !

Antti Salonen
04.08.2006, 17.44
Onko teillä millainen etappi suunnitteilla? Suunnitelmissa oli alustavasti huomiseksi jonkinlainen lyhyt ja terävä lenkki, ja pidempää ja hitaampaa ehkä sitten mielummin sunnuntaina kiskalta.

Pekka Sirkiä
06.08.2006, 08.21
Terveisiä Kaakonkulmalta :) Käytiin ajamassa eilen lauantaina (me helsinkiläiset HePo:sta ja IK:sta) Kotka-Hamina-Virojoki/Virolahti kk -reitti sikäläisten, entisten ja nykyisten kilpapyöräilijöiden kanssa. Kiireisimmän heittivät upean, runsaan 100 km rantamaisemareitin 3-kympin keskarilla. Ajamisesta kyllä huomasi, että :cool: kilpakuskit :cool: olivat asialla, vaikkei nykykunto pääjoukolla aivan entisellä tasolla ollutkaan.

j.k. Mielenkiintoinen antiikki(teräs/tuubi)pyörien näytösajo... :D Joskin yksi huippu-Orbea, ja muutama muukin nykyteknologian ja nuoremman, alle 2-kympisten ikäpolven edustaja jo harmaantuvaan +40-joukkoomme oli sentään eksynyt.

j.j.k. Vetoautoon ja katettuun peräkärryyn mahtui mukavasti neljä kuskia + pyörät + varusteet. Pyhtään motellilla käytiin tulomatkalla uimassa + syömässä. Stadissa oltiin takaisin hyvissä ajoin illansuussa.

Viineri
08.08.2006, 13.41
Käytiin La 6 hlö voimin n.110km lenkki, yksi jäi Vihtijärvelle juomaan olutta, kun ES:stä katkes pinna.(toivottavasti vaimo löysi?) Keskari oli reipas 30,5.

StePe
11.08.2006, 14.52
Löytyykös huomenna (12.8.) lähtijöitä kahvituvalle vai ovatko kaikki valmistautumassa Eteläkärjen ajoihin? Ennusteet lupailevat huomiseksi mukavaa itätuulta, mutta muuten ei pitäisi olosuhteissa olla valittamista.

Hiilari
11.08.2006, 21.51
Pitkästä aikaa tulen mukaan. Tuvalla kympiltä siis.

Heikki
11.08.2006, 21.56
Tarkoistus olisi tulla.

Viineri
14.08.2006, 09.49
Tulihan käytyä rykäsemässä Eteläkärki. Paradoksaalista, että n.100 km ajan satoi kuin Esterin sieltä :( Pudottiin kärkijoukosta (6hlö) nelistään toiseksi viimeisessä mäessä, josta oli maaliin n.7km(ehkä). Sneckin Asko vei kirivoiton, tultiin ehkä max.1 min kärjen perässä ajan ollessa n.3:08:30, keskari oli 38,6.

StePe
22.09.2006, 07.11
Vieläkö näin syksyn kynnyksellä löytyy innokkaita ajajia kahvituvalle? Viikonlopuksi on luvassa varsin mukavaa ajokeliä, joten sään ei pitäisi olla ainakaan esteenä. Jos kiinnostusta yhteislenkille ei enemmälti ole, lähden vähän aikaisemmin aamulla soololenkille.

tostman
22.09.2006, 08.33
Vieläkö näin syksyn kynnyksellä löytyy innokkaita ajajia kahvituvalle? Viikonlopuksi on luvassa varsin mukavaa ajokeliä, joten sään ei pitäisi olla ainakaan esteenä. Jos kiinnostusta yhteislenkille ei enemmälti ole, lähden vähän aikaisemmin aamulla soololenkille.

Ainakin minä aion tulla innokkaana kahvituvalle.

Antti Salonen
22.09.2006, 11.46
Hyvin todennäköisesti olisin kanssa tulossa. Mulle ei tosin sovi mahdottoman pitkä lenkki, koska iltapäivällä pitäisi mennä kaverin häihin. Ehdottomasti viimeistään kolmeksi olisi siis ehdittävä kotiin.

Viineri
22.09.2006, 13.05
Olen sopinut, että lähden Nuuksioon maastopyörilemään, mutta mikäli
tuo ei toteudu niin ilmaannun paikalle normiaikaan.

Juhani Simola
22.09.2006, 14.44
Ajattelin tulla.

Jari Kulmala
27.10.2006, 15.17
Peruskuntokausi alkaa taas ensi viikolla ja silloin iikoolaisetkin alkavat taas tosissaan tahkoamaan kovia lenkkejä sunnuntaisin.

Ensi sunnuntaina (29.10.) olisi vielä mahdollisuus tulla mukaan leppoisampivauhtiselle porukkalenkille, jossa välillä käydään jopa kahvitauolla.

Siis Mikkelän Essolta sunnuntaina kello 9:30 talviaikaa. Maantietä ajetaan ja lenkin kesto on 5-8 tuntia. Keskinopeus noin 25 km/h.

Kaikki kynnelle kykenevät ovat tervetulleita.

Hiilari
14.03.2007, 22.02
Topic ylös! Uusi vuosi!

Olisiko joku lähdössä kenties ensi lauantaina Bömböölestä ajelemaan? Aamuisin on ollut tien pinnat hieman jäässä mutta tuskin enää lauantaina kympiltä.

Viineri
16.03.2007, 13.40
Moi! Vaimo on järjestänyt itselleen kilpailutoimintaa La, joten meikä on
kotona :( Sunnuntaina on tarkoitus kyllä lähteä ajelemaan, kelit taitaa vain olla sellaiset, että maasturi ja nastat on kova sana.

Hiilari
16.03.2007, 17.57
No ters. Mäkin voisin lähteä sunnuntaina. Oletko tosissasi nastojen suhteen? Olen sotkenut työmatkaa jo viikon suvipyörällä. No, aamuisin on saanut vähän varoa. Paitsi tänä aamuna jolloin Espoo-Hki akselilla oli täysin sulaa, eli siis märkää.

Kuis tehdään?

StePe
16.03.2007, 18.50
Jää tässä sunnuntain lenkki väliin muiden kiireiden vuoksi, mutta viime viikkoisen menestyksen innoittamana saattaisi sunnuntaina myös Vantaankoskelle ilmaantua muutama ajaja, elleivät olosuhteet muutu kovin epäedullisiksi.

Seuraavakin viikonloppu menee tsekkiläiseen terassikulttuurin tutustumisen merkeissä, mutta parin viikon päästä lauantaina (31.3.) voisin olla tulossa seuraavan kerran Bemböleen.

Hiilari
17.03.2007, 09.02
Joo, nyt kelit menivät aika epäsuotuisaan suuntaan. Jätetään maantiepyörä vielä talliin odottamaan suopeampia kelejä.

Kerro vähän mikä on meininki huomenna Vantaankoskella. Siihen Vantaankosken ulkoilumajalleko kokoonnutaan? Maasturilla metsään? Kuinka pitkä siivu?

Gynis
17.03.2007, 09.26
Viime sunnuntaina ajettiin Vantaankoskelta maantielenkki cc-pyörillä, 4 osallistujaa. Voisin ehkä lähteä huomenna ajamaan maantietä cc:llä Bembölestä. Tämä kyllä riippuu kropan kunnosta ja säätilastakin, joten ei kykene lupaamaan mitään.

Edit: Maasturillakin vois tietty ajaa, mutta sitttenkin lähinnä tasamaalla. Maastossa olosuhteet taitaa olla vielä aika surkeat. Rypeminen ja kropan rikkominen maastossa ei nyt kiinnosta.

StePe
17.03.2007, 09.32
Vantaankoskelta (Kuninkaantien ja Vanhan Nurmijärventien risteyksestä, King's Corner kioskin edestä) on kesällä perinteisesti klo 10 sunnuntaisin lähdetty maantielenkeille. Aiheesta enemmän löytyy mm. säikeestä "Prologin maantielenkit". Tulevan kesän kausi avattiin viime sunnuntaina, mutta huomenna taitaa olla ennusteeen mukaan vähän heikot maantiekelit, joten voi olla parempi odotella rauhassa parempia ajokelejä.

Onneksi tuli ajettua lenkki eilen illalla (ymmärsin vihdoinkin ottaa napadynamon käyttöön, eikä ollut kiire kotiin akun tyhjenemisen vuoksi). Nyt voi ihailla räntäsadetta sisätiloissa - ehkä trainerilla kevyttä pyöritystä illemmalla.

Edit: Gynis ennätti edelle, muut olivat viime sunnuntaina CC-kalustolla, mutta kyllä minulla oli alla aito maantie-Bianchi (17 v), jossa lokasuojat tietysti vähän hämää.

Gynis
17.03.2007, 09.52
Huomasin kyllä jo silloin että olit Stepe maantiepyörällä liikkeellä. Renkaiden suhteen näytti olevan myös vaihtelua, itselläni oli silloin vielä nastarenkaat alla. Kiitos vielä reittineuvoista, löysin Riihimäelle helposti.

Hiilari
17.03.2007, 19.20
Ok, tällä puheella ilmaannun Bemböleen klo 10 huomenna sunnuntaina. Katotaan mitä ajoa syntyy vai lähdenkö Pirttimäen suuntaan rypemään keskenäni. Otan maasturin ja nastarenkaat, varmuuden vuoksi. Aamuksi luvattiin vielä pientä pakkasta. Kolme-neljä tuntia olisi mukava ajaa.

Ja en sitten aja kovaa kun en jaksa.:rolleyes:

Gynis
18.03.2007, 12.57
Voi helvata sentään! Hitaat aamutoimet sekä kaluston ja vaatetuksen pohdinta veivät liikaa aikaa ja myöhästyin pahasti tosta kympistä. Lähdin kuitenkin Pirttimäen suuntaan, mutta totesin pian tien liian liukkaaksi nastarenkaattomalle cc-pyörälle. Käännyin sitten takaisin ja ajelin 2 tuntia lähinnä pyöräteitä. Aurinkoinen sää, mutta kylmä tuuli hieman häiritsi menoa.