Kypäräkamerakuume on kumma tauti. Tauti, joka iskee säännöllisin väliajoin, mutta laantuu/häviää ajallaan. Kuumetta voisi verrata pyöräkuumeeseen, mutta se johtaa lähes aina uuden kaluston hankkimiseen tai vähintään osien päivittelyyn jo olemassa oleviin runkoihin.
Kysynpä vaan, että miksi näin? Alan usein miettimään kypäräkameran todellista tarvetta ja kovin pientä budjettiani.. Tarjontaa löytyy paljon, mutta halvemmista malleista harvoin löytyy kunnon artikkeleita/arvosteluita ja ainakin minulle hyvä hinta- & laatusuhteen löytäminen on osoittanut hankalaksi. Mitä oikeasti kannattaa ostaa? Onko GoPro se ainut oikea vai onko esimerkiksi Mini DV MD80:tä riittävä tarpeisiini?
Tuntuu, että aina samat kysymykset tulevat esiin tätä tautia potiessani ja olen minä sitäkin ihmetellyt, että MIKSI foorumilta ei löydy aihetta käsittelevää topikkia. Osalla porukasta kuitenkin on tämän tyyppistä kuvauskalustoa käytössä ja olette myös tarjonneet tuloksia meille muille. Kiitos!Minä ainakin nautin niiden katselemisesta ja niillä on myös positiivinen vaikutus ajohaluille
Alkulöpinät saa riittää ja nyt te joilta kuvauskalustoa löytyy, niin kertokaa omat virityksenne. Minkälainen teidän kuvauskalustonne on? Onko käytössä normaali digipokkari vai oletteko sijoittaneet erilliseen kypäräkameraan. Miten olette sijoittaneet kameran tai onko teillä useitakin sijoituspaikkoja? Käytättekö kameraa pyöräilyn ulkopuolella muissa harrastuksissanne? Lyhyt arvostelu omasta kalustosta olisi myös kiva, +:t ja –:et riittävät oikein hyvin![]()
Tarkoitus olisi kerätä tietopaketti markkinoilla olevista eri vaihtoehdoista ja käyttäjäkokemuksista. Tästä olisi varmasta hyötyä kaikille, jos ei pyöräily merkeissä, niin mahdollisesti myös muissa harrastuksissa.
Kirjanmerkit